27 července, 2024

První adept

Tak se o zemědělském protestu začalo mluvit i v majnstrýmu. A kupodivu docela vyváženě… když tedy nepočítám starého modroptáka Ondřeje Šimíčka, který opět utekl své ošetřovatelce a dostal se na chvíli k počítači. Rádio Impuls mělo neutrální příspěvek… ba i Novinky psaly na svoji úroveň docela vyváženě. Česká televize jako obvykle vymlčuje a pilně sbírá jakékoliv drby, jen aby si nachystali kopro. Ale s tím se počítalo.

Pokud si kdekoliv projdete diskusi, tak i v naprostých baštách liberálů jednoznačně vyhrávají sympatie k zemědělcům a jejich traktorům. Ať jsem zavítal do kterékoliv sociální bubliny a libovolného názorového fóra (kromě FOR RUM 24), všude lidé drží Jandejskovi a Dufkovi palce a leckdo je do Prahy přijede podpořit.

Na sociálních sítích spontánně vznikají skupiny, které se chystají protest zemědělců podpořit osobními auty. Pomalu každý okres už má svého koordinátora, který plánuje trasu na Prahu. Čechy i Morava… venkov hučí jako včelstvo před rojením.

Vlastně Agrární komoru lituju. Postavit se na stranu vlády v této chvíli, kdy jsou zemědělci i obyčejní lidé na společné vlně, to chce politický kumšt. Výborný je nepochválí, protože protestu stejně nezabrání, jen svojí kolaborací s papaláši rapidně zvýšili dosah veřejné diskuse o zemědělské politice a především grýndýlu. Zemědělci je také nepochválí, protože každý, kdo trochu rozumí věci, dobře ví, že se jen snaží protesty oddálit do období, kdy je zapotřebí jezdit po poli a ne po Malé straně. Veřejnost je také nepochválí, protože obojakých, kluzkých a bezpáteřní jedinců si prostě nikdo neváží.

Ve chvíli, kdy se rozhoduje o osudu celé Evropy, kdy se rozhoduje o tom, jestli si zavedeme grýndýlový středověk, dopustíme naprosto nemravné ceny v hytlermarketech, smíříme se s vysokými cenami za energie, budeme žrát pesticidovou mouku z Ukrajiny, salmonelová kuřata z Brazílie a nakonec i předražené Pribáňovy brouky, budeme si oblékat dva svetry, nebudeme nic vlastnit a zrušíme si právo veta, v takové chvíli se postavit na stranu těch, kteří nám chtějí toto všechno vzít, to je prostě od Doležala tak neskutečná blbost, že se to nedá ani změřit.

A jestli myslí vážně, to co říká, totiž že s ministrem jednají a on jejich požadavky určitě odsouhlasí, protože je to rozumný chlap, i přes všechno, co vláda předváděla poslední dva roky, na takovou naivitu neexistuje žádná kategorie. Postoj Agrární komory se dá vysvětlit kolaborací. Dá se vysvětlit očekáváním teplého fleku v ojrostrukturách. Dá se vysvětlit korupcí, protekcionismem nebo hloupostí, která se dotýká nebes. Ale rozhodně se nedá vysvětlit nějakou nepochopenou racionalitou jejich vedení nebo geniální taktikou.

Nejsem jediný, kdo si to myslí.

Marek Výborný totiž nemusí na nic čekat, víme? Nemusí nic představovat až v březnu. Může to udělat hned teď. Jestli má nějakou variantu a je ochoten k ústupkům, může s nimi dneska zítra, pozítří. Nemusí s jejich představením na nic čekat. Nebo jako teď během tří týdnů teprve začíná něco vymýšlet? Dva roky zemědělci mluví o tom, že je vládní politika úplně blbě. Už za Nekuly jsem psal, že vláda likviduje střední zemědělce. Lád z Ostaše jim přinesl petici a dosáhl slyšení ve sněmovně. Co udělal Výborný? Nic. Nula. Totální ignorace. Poslanci to shodili ze stolu. Výborný nechce jednat. Jen se prostě bojí těch traktorů a hraje o čas. Bojí se, že bude Praha plná, ale zároveň se bojí Tomáše Prouzy, který udělal krátký proces s Nekulou.

Jestli Výborný musí na svých ústupcích ještě pracovat a jednat o nich se Stanjurou a dalšími členy vlády, není nic lepšího, když mu zablokovaná Malá strana a hukot traktorů přidá na argumentech. Jestli představí své návrhy v březnu, bude celá vláda mnohem vstřícnější, když si poslanci budou z bot otírat prasečí kejdu.

Normální bystrý šéf Agrární komory, který nepřišel o zpětnou vazbu, by tohle dokonale chápal a použil by hrozbu protestů, aby vystupňoval nátlak na ministra. Podpořil by protesty, postavil by se jim do čela a každý den by Výbornému posílal SMS, kolik dalších traktorů se přidalo. A pak… den po protestech by vystoupil a řekl by, že ministr všechny jeho návrhy přijal a nechal se oslavovat jako vítěz, který zachránil české zemědělství.

Místo toho se od protestu distancuje…. ! To dokáže jen naprostý blbec, nebo Jan Doležal… Protestům stejně nezabrání, protože zemědělská naštvanost je už příliš velká a i kdyby ano, nikdo mu to už nikdy neodpustí a ministr ho nepodrží. Promiňte mi silná slova, ale nechápu, jakým orgánem tenhle chlap přemýšlí. Tuhle taktiku mu musel sám čert poradit. Copak nevidí, jakou past si sám na sebe nachystal? Aneb, jak získat punc stávkokaza snadno a rychle, nic za to nezískat a ztratit sympatie na všech stranách.

Ale takhle to je, když se vám dobře sedí na teplém fleku, sloužíte někomu úplně jinému, než kdo vás zvolil a mysl i srdce pomalu obrůstá tukem.

Nejvíc mě ale včera pobavil Středula. Ten se nechal v médiích slyšet, že s ním nikdo nejednal a nikdo ho o této akci neinformoval. Prosím, vzkažte mu někdo, že s ním nikdo ani jednat nebude. On už se odkopal. Už ukázal, že je skutečně jen Sebestředula. Už před prezidentskou volbou nebyl nijak zvlášť oblíbený, ale po poslední odborářské demonstraci je jeho popularita záporná. Nikdo ho nikde nechce. Nikdo ho nebude zvát, protože o něm se už ví, že jeho úkolem není bojovat za pracující lid. Kdyby ho protestující zemědělci vzali mezi sebe, tak jim podpora klesne a ne vzroste. Na Středulu už nechodí ani lidé z ČMKOS, natož veřejnost.

Takže si to shrneme… tisíc traktorů se chystá na Prahu. Veřejnost se chystá na Prahu, všichni o devatenáctém únoru mluví, všichni řeší protest zemědělců, slovo „grýndýl“ se přetřásá i mezi maminami na mateřské, nálada demonstrovat je obrovská… a vedení Agrární komory se od toho distancuje, protože to prý vyřeší lépe bez protestů.

Myslím, že máme prvního adepta na Jelito roku 2024.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

305 thoughts on “První adept

  1. Sáša roní krokodýlí slzy na Novinkách. Z údajně opozičního kandidáta, do něhož on a mnozí západní prorežimní oportunisté a progresivističtí libtardi vkládali tolik nadějí, se znenadání prý vyklubal Putinův agent 🤣

    https://www.novinky.cz/clanek/podcasty-ocima-sasi-mitrofanova-ocima-sasi-mitrofanova-putinovi-odpurci-chteli-to-nejlepsi-ale-dopadlo-to-jako-vzdycky-40460201

    Sášo, nápověda čistě pro tebe – pokud se někde můžou stát dlouhé fronty na podpisy pro opozičního kandidáta, asi to tam s tou svobodou slova nebude takové, jak nám vždycky srdceryvně líčíš. A mimochodem, Sášo, podobné akce u nás skutečně slouží preVítkům a družstevníkům z STS Chvojkovice-Brod k (a teď tě budu citovat): „K námitce, že vlastníma rukama vytvářejí pro – tady tě opravím na realitu u nás – ministerstvo vnitra a BIS databázi jeho odpůrců se jmény a adresami, pravili, že snad nikoho nezabásnou. Snad.“

    Sášo, tzv. „demokratické opozice“ vznikají tam, kde má US svou ambasádu, Soros (ne)ziskovky a nejrůznější „univerzity“, řádí tam Aspeny a podobné fujtajbly a celkově je tam dost zaprodatelných existencí tvého druhu. Je ale jasné, Sášo, že když zdroje chechtáků začínají vysychat, mizí jak fekálie v záchodě po spláchnutí i všichni ti „spontánní“ odpůrci režimu, který není po chuti CIA nebo MI6.

      1. Je to, z antikomunistické rodiny pocházející, absolvent sovětské žurnalistické fakulty, univerzity v Rostově na Donu. Kterému bylo povoleno se ze SSSR vystěhovat do ČSSR. Který psal v době normalizace do podnikového časopisu Škody Plzeň.

        1. To dává smysl, za normalisace se redakce časopisů obsazovaly zásadně antikomunisty. 😀

          Přiznávám, že ten časopis si nepamatuji, ale nedávno jsem doma narazil na brožurku k 75 letům, snad to byla celá Škoda ne jen jeden závod, najdu a podívám se, zda tam není. To by bylo zajímavé porovnání názorů.

    1. Možná, že by měl někdo Mitrofanovovi připomout, kolik kandidátů na prezidenta bylo v České republice vyřazeno z důvodů údajných nedostatků v podpisech na kanditátských listinách. A to nejen při volbách 2023.
      Zastavit válku jen tak žádný Rus nemůže, protože podmínky, jaké předložil Zelenský, se rovnají bezpodmínečné kapitulaci. Takové nemělo ani Japonsko po prohrané 2. světové válce – jak známo, císař Hiro-hito zůstal nedotknutelný. Ani Německo – jak známo, většině zemí nezaplatilo prakticky žádné reparace.

  2. Re: Chybív…

    Ty seš blbééj, viď…
    Kolik ti dávaj na hodinu za plození techto hoven?
    Anebo jsi v paušálu?

  3. Že se vracím ke střelbě na FFUK…..
    Oproti jiným případům je zveřejňováno neobvykle málo informací o pachateli a motivu. Divné.

    1. Stejně tak utichly informace o možné spojitosti s vraždami v Klánovickém lese. Co úplně zmizelo, byla informace zveřejněná snad iDNESem, že vrátným na škole policie údajně ukazovala fotky tří lidí.

        1. Co nechteji a se nehodi, neni. Ale na to velky media dojizdeji a konci.
          Vi to dobre ,uz paberkujou nesmysly , ale jako zadny sluhove ,
          podrztaskove nesmi a tak nemuzou nic udelat s tim..
          Lidi maji velky moznosti, odmitnout cokoliv a sprovodit tak ze sveta.

    2. Nejen to. Poslanci dostali informace od Valáška černé na bílém – prakticky veškerá zpráva byla začerněna. Vždy, když se tají věci, u kterých to není odůvodnitelné, svědčí to o nějakých nepravostech.
      I ze začerněné zprávy je zjevné, že Policie postupovala před střelbou naprosto špatně. Informace nedostal žádný analytický útvar a proto pachatele hledali jako někoho, u koho jsou sebevražedné tendence a nikoliv jako potenciálního teroristu.
      Stejně je zřejmé, že zásah nikdo nekoordinoval a nikdo tomu nevelel. Policisté z různých útvarů se potkávali a jednali na základě toho, jak se spolu dohodli.
      Nejhorší bylo, jak probíhala péče o zraněné. Policistů bylo na to málo, ale nikoho dalšího do budovy nepustili. Zraněným dali jen základní první pomoc v rozsahu, který by zvládl každý z naší generace, která byla od útlého věku o zásadách první pomoci vychovávána. Chyběla tam odborná péče, za využití kyslíku, infuzí, podpůrných léků. Transport a předání záchranné službě trvalo příliš dlouho a příliš dlouho trvalo, než se zranění dostali do nemocnic. Bylo to selhání velení a koordinace u Policie a zřejmě též u Záchranné služby hl. m. Prahy. Proto teď potlačují jakékoliv otázky a nedávají na ně odpovědi.

      1. Spíš chybí informace o útočmíkovi a o motivu, zatím co v jiném případě bychom věděli i jak měl vyprané ponožky. Místo toho víme stějně jako komu byly určeny zbraně, střelivo a součástky uskladněné ve Vrběticích, kolik tam pro koho bylo usklandněno, kolik z toho bylo zničeno požárem, co výbuchy, kolik bylo vykázáno jako zničené, co k požáru předcházejícímu výbuchu a o všem kolem vypověděli dva přeživší brigáníci, jak s tím souvisí vražda bulharského překupníka, a co kdo všechno byl součástí a kým posvěceného dodavatelského řetězu končícího na Ukrajině.
        A proč se z toho Babiš zesral v přímém přenosu. Krycí akce „Sputnik“.

        1. Především se ukázalo, že tajné služby jsou až tak tajné, že tajně jednají skoro sedm let….
          Možná že jde o nejtajnější tajné služby na světě.

          1. Utajovani je zacatek konce , dukaz ze sou v koncich , kdyz nemuzou jinak.
            Nemuzou ,kdyz nechteji a potom kdyz nechteji a nemaji na to lidi ,
            ktery neco umi.
            Deti si casto hrajou na ty tajnosti..Ale ty z toho vetsinou vyrostou..
            Potom so nektery co hodne pisou , ale predstiraji v psani uplne neco
            jinyho a jejich pravou cinnost utajuji a takhle zakryvaji s falesnou nadeji ,
            ze se to nikdy neprovali. Nebo az za dlouho ,kdyz uz pravda vo tom ,
            nikoho nezajima. Neni cas ani energie se s tim zabejvat..
            To je casto se zatloukanim vseho ,taky uspesny..

            1. Putin mi udelal radost mluvil vo neprirozenych zakonech , ktery ja nazyvam zakony mezi nebem a zemi ,ktery vladnou vod zacatku,
              von veri v neco konktretniho , tu jeho cirkev ,zatimco ja nic urcityho nepotrebuju a nazyvam Vyssi moci.
              Samozrejme, ze ty Vyssi moci vladne nejakej hlavni.
              V jaky forme, vocode ,se nam neukaze, neni to dulezity a
              nemusime to vedet..
              Cirkve kazou vypatlany nesmysly, ze nas stvoril vsemocnej a dobrotivej ,kdyz kazdej vidi neco jinyho a my stvoreny si muzeme delat co chceme.
              A pak nas za to tresta. A ty nejhorsi este na vic porad vodmenuje.

  4. Vznikly zde dohady, zdali je protest politický, či nikoli. Asi je vždy politický a hlavně jde taky o peníze. Přirozeně pro myzemedelci. Nebo mi snad chce někdo z těch myzemedelci namluvit, že protestují o mé dobro a ne těm nyzemedelci.
    Ti, co budou mít potřebu toto tvrzení zpochybnit, nechť uvedou jediný příklad, kde myzemedelci demonstrují za všeobecné blaho.

    1. Re: věšák

      Pokud si alespoň občas nacpáváte do hlavy produkty nakoupené v suproších a nejste naživu pouze zásluhou konzumace šťovíku, je to i pro vaše, zeměhryzům zcela cizí, blaho.
      Stačí takto?

    2. Potravinová soběstačnost.

      Přežití zemědělců nám přináší nejen naše zdravé potraviny, ale i jejich daně do rozpočtu.

    3. Každý den v Evropě krachují stovky sedláků.
      Zemědělská politika EU je likvidační.
      Země i zemědělství je pod tlakem košer banksterů, certifikovaných padělatelů peněz a informací. Chtějí zničit zemědělce. Chtějí zbavit národy potravinové soběstačnosti. Světoví parazité usilují o uchvácení všeho majetku. Organizují krimigraci, krize, války a plandemie. Chtějí nám vnutit jedovaté šlichty.

      Zdeněk Jandejsek připravuje zátarasy Prahy a Brna od 19. 2. 2024. Chce skoncovat se Zeleným údělem a dalšími pseudoekologickými diktáty kazisvětů.
      Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=pCutG00e5yc

      ocemsemlci.cz

  5. Mě by zajímalo, jestli přijede i soukromý zemědělec Marian Jurečka se svým traktorem. 🙂

    To, že sdružení soukromých zemědělců se zlehka distancuje, je podezřelé. Jinak nic proti demonstracím zemědělců, ale kuřata od Jandejskova Rabbita jsou dost hnusný (aspoň v Makru) a argentinský hovězí mám rád.

    1. Otázka je, zda to Vaše oblíbené argentinské hovězí také pochází z anabolických velkochovů, které jsou teď v jednání. Dosti o tom pochybuji už kvůli ceně Vašeho oblíbeného.

      1. Dovozce tvrdí, že ne, ale je to otázka důvěry. Každopádně moje oblíbené je ze dvou důvodů – volci se volně pasou a nejsou zavření v „kriminále“ (v nouzi jím i maso uvězněných zvířat, nejsem vegetarián), a maso je prorostlejší a ne tak libové jako u většiny českého skotu (vliv krmení? kastrace? nebo toho pohybu? těžko říct).
        A když nekupuju po porcích, dostanu se na cenu jako u českého zemědělce, ne masovky.

        1. Já Vám neodporuji, pouze si myslím, že maso Vámi popisované a s chutí konsumované není to, které by nám sem vozili pokud by se ty dohody realisovaly. Potvrzuje to i Vaše informace o cené, protože touto by západoevropské zemědělce nepodtrhli.

          1. Vzhledem k tomu, že je dneska zatíženo dosti velkým clem, minimálně by zlevnilo. 🙂
            Bio zemědělce by podtrhli.

        2. Re: Oj

          Prorostlost masa tukem jde jak na konto krmení, tak o rychlost výkrmu a zejména jde o plemeno. Na to se poptejte Vidláka.
          V zásadě je hovězí maso prorostlé tukem, které by prý snad mělo být z volně se pasoucích krav, vrcholně podezřelé, neboť kráva na volno má povíce pohybu a to je při tvorbě tuku naprosto nežádoucí.
          Btw. když jezdíte, anebo se vozíte autem, či autobusem, taky zohledňujete, zda měl soudruh montážník dostatek různorodého pohybu a nebyl nucen dělat přesčasy, anebo dokonce noční šichty (no FUJ!!!) v hnusné, trapné a blbé hale?
          Já bych k tomu přihlížel, měl byste taky…

          1. Nebudu se s Vámi hádat, můžete mít pravdu a já jsem v tomhle laikem. Co vím jistě, je ten volný pohyb, Argentinci prostě na kravíny nemají peníze a mají dost půdy a dost dobře tam roste krmivo.
            Montážník narozdíl od tupého dobytčete dobrovolně akceptoval podmínky výměnou za mzdu, to není ani analogická situace.

  6. Tohle autentické video z dnešní Ukrajiny, kde se bouří obyvatelé proti nahnání dalších kluků do masomlýnku, to neukážete – co? Vy hydry z ČT a havlisti jim to žeroucí, jak tupé krávy. I vy máte jejich krev na rukou, jednou budete muset platit, tak hezké placení přeji.

    https://t.me/RVvoenkor/61828

    1. To putinovské Rusko je tam jistě omylem, broučku, protože armádu nasadila dávno před rokem 2022 opakovaně Ukrajina. Tak tu neblábol nesmysly. Víš že se bude zase kydat, že ?

      1. Broučku, máš fakt blbé lepíky. Na Krymu, který nikdy nebyl ukrajinský a tudíž tam nebylo skoro žádné ukrajinské obyvatelstvo, se udělalo legální referendum. Hledej si na své wikipedii třeba heslo Kosovo. Tam ani nikdy žádné nebylo. Neztrapňuj se zbytečně ani do dalšího kydání.

        1. Ale ale, od lhaní jsi tu ty. Jistěže Krym byl Ukrajina, mezinárodně uznaná hranice. To se ale změnilo legálním a jednoznačným referendem.

          Správně, Kosovo bylo ukradeno, o čemž i naše ČTV natočila moc pěkný dokument stejného názvu, zatímco na Krymu proběhlo zmíněné referendum.

          1. Proč by měly u referenda být nějaké dohledy ? Žádná okupace nebyla.

            Ale to je pěkný vtip, když takovýto prosťáček někomu doporučuje dovzdělání 😀 Já bych zase doporučil naučit se podpis 🙂

            1. Okupace to samozřejmě byla. Ruské jednotky obsadily vládní budovy a kritickou infrastrukturu na území Ukrajiny.

              K Vašemu nepochopení role nezávislých pozorovatelů se ani není potřeba vyjadřovat.

              Ohledně Kosova jste se pěkně odkopal. Srovnání je nesmyslné a Vy ani netušíte proč 🙂

            2. Ano, jsi zase mimo.

              Nemá cenu idiotovi jako jsi ty vysvětlovat, že ma na lepících nesmysly. Proto s tebou tady končím, oni to časem opět vykydají.

                1. Děkuji, seriózní a celistvý rozbor.

                  Jak jsem tak přemýšlel o rozhovoru Putin – Carlson, napadlo mne, že Srbové mají při jednáních o urovnání Ukrajiny určité naděje na osvobození Kosova. Uvidíme.

          2. Máte to snadné, věřiči USA. Hlavně se učte RJ, až budete přehazovat kabáty, stejně jako učinili vaši fotři v 89, tak se bude hodit. Pro přehazování kabátů máte také nějaké „logické“ vysvětlení??

    2. To jste vážně tak naivní a myslíte si, že NATO nejdříve obklíčí ze všech stran Rusko, vybuduje si na Krymu vojenské základny, začne vyhánět ruskojazyčné obyvatelstvo z Luhaňska a Doněcka , přitom je masakrovat a Rusové budou čekat na svůj konec?

      Dal bych vám pomyslné Jelito (aspoň dnes), protože to skutečné si ani nezasloužíte.

          1. To bude inteligencí. No řekněte jako znalkyně, šel by si touto činností vydělávat chytřejší člověk ?

            1. Konstatování faktu není zbabělá urážka. Fakta, ač je nejsi schopen pochopit, jsou uvedena o trochu výše. A nepleť se do rozhovoru, kdy se baví jiní a ty to nechápeš. Zase ze sebe jen dělaš idiota. No, neděláš, ukazuješ.

              1. Posluž si, ono se zase vykydá.

                Ale teď se ti povedl podpis, latiníci říkají nomen omen, ty asi spíše porozumíš termínu indiánské jméno.

      1. Informace si dnes každý hledá sám. A žádná okupace Krymu neexistuje, žádná ukrajinská vojska se tam nevyskytují. To byly jen mokré sny libtardů, jak budou do konce roku Ukrajinci 2022 ve Vladivostoku.

  7. „Homer napsal: 10 února, 2024 (8:12)
    Řada škol bude muset propouštět, pokud jim ministerstvo školství nepřidá ještě další peníze do rozpočtů.“

    Propouštět?
    Proč?
    A vlastně – proč ne? Má někdo za to, že současný stav je nadále udržitelný /od předškolního až po vysoké školství i s tím soukromým/?
    Já ne.

    Nevím, koho to už napadlo, podívat se na zákon o státním rozpočtu a srovnat ten na loňský s tím na letošní rok.
    Mě ano.
    Žel, ten zákon neobsahuje třeba ohledně Ministerstva školství stejný přehled, jako u „celostátních ministerstev“, tj. ministerstev, kde se s penězi hospodaří centrálně – podstatná část školství spadá pod kraje, jak známo, a jak s přidělenými „školskými“ prostředky kraje nakládají, není centrálně dohledatelné.
    Přesto si dovolím pár procentních údajů /nebudu zatěžovat ciframi, ty si lze snadno dohledat v zákonech – pro rok 2024 zde
    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2023-433?text=o+st%C3%A1tn%C3%ADm+rozpo%C4%8Dtu+2024
    a pro rok 2023 zde
    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2022-449?text=o+st%C3%A1tn%C3%ADm+rozpo%C4%8Dtu+2023

    Takže jen těch pár údajů –
    Rozpočet 2024 má ve srovnání s rokem 2023 následující procentní diferenci /samozřejmě jen pár kapitol/
    VLÁDA mínus 12,9
    POSLANECKÁ SNĚMOVNA mínus 3,7
    SENÁT – 0,0
    MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ /včetně tří mld. dodatečně na platy/ plus 2,6
    MINISTERSTVO VNITRA mínus 2,3
    MINISTERSTVO OBRANY plus 35,2
    OBSLUHA STÁTNÍHO DLUHU /tj. roční úroky/ plus 35,7 . celková výše úroků k zaplacení ca 94 mld 967 mio Kč!

    Jen pro zajímavost platový pohyb u Ministerstva obrany plus 2,3 a Ministerstva vnitra mínus 0,9 %. Samozřejmě jde o saldo, které nezahrnuje nárůst nebo úbytek počtů pracovníků.

    A proč to píšu?
    Protože hospodaření státu jde ne od desíti k pěti ale od deseti ke dvěma – dokonce snad mínus dvěma. A peníze se vyhazují okny a splachují v hovadinách – viz článek přítele blbíše o té jejich škole, a Ládíka o bourání jejich školy. Anebo, jak jsem už kdysi psal – postavily se nemocnice z mramoru, chromu a skla s úžasným vybavením – potud OK, jenže v těch nemocnicích už nemá kdo pracovat a sloužit, nejsou lékaři a personál, a to i přesto, že po operacích se už ve špitálech prakticky neleží a o pacienta se nestará.
    Prostě „nová doba!“ – asi to tak musí být, protože „ne my, to ten lid si to přeje“ – citát jistě nemusím autorizovat.
    L.

      1. Nechcem to nejak rozporovat, ale 1) je tu problém s inklúziou….predpokladám, že aj u vás sa integrovali problematické deti ktoré mali chodiť do špeciálnych škôl, normálne deti a postihnuté deti. To sa realizovali vďaka tomu, že sa znížil počet deti v školách a prijali sa asistenti, tzn.rast nakladov. 2) deti z UA, asi sa dá očakávať, že prítok bude pokracovat, keďže matky vidia, že za par mesiacov sa môže stat, ze ju vezmú, aj ked ma deti 3) ako už uviedli, koľko sa z tých peňazí dostane do škôl a učiteľov, je vo hviezdach ale tendencia je, ze sa dosť veľká časť straca

    1. No, a právě teď jsem narazil na oznámení ministra Beka – cituji –
      „DO ŠKOL ZŘIZOVANÝCH OBCEMI A KRAJI PŘIBYLO MEZIROČNĚ 5 MILIARD
      MŠMT
      Praha, 8. února 2024 – Tento týden ministerstvo rozepsalo školám prostředky pro rok 2024, a to včetně navýšení, které vláda na návrh ministra školství Mikuláše Beka schválila před dvěma týdny. Celkově tak stát veřejnému regionálnímu školství posílá o téměř 5 mld. Kč více než vloni. Počet míst nepedagogických pracovníků financovaných státem neklesne o více než 8 tisíc, což odpovídá počtu neobsazených pozic. Část prostředků ze státního rozpočtu ještě školám rozepíší krajské úřady prostřednictvím krajských normativů.
      Celkem v roce 2024 rozpočet pro regionální školství územně samosprávných celků činí 187,87 mld. Kč. Oproti loňskému roku tak vzrostl rozpočet pro školy zřizované obcemi a kraji o 4,97 mld. Kč.

      MŠMT v roce 2024 rozepsalo na platy učitelů ve školách zřizovaných krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí objem prostředků, který zajišťuje průměrný plat učitelů na úrovni 130 % průměrné hrubé měsíční nominální mzdy na přepočtené počty zaměstnanců v národním hospodářství v roce 2022. Rozepsaný průměrný měsíční plat učitelů tak v roce 2024 činí 52 412 Kč, což oproti roku 2023 představuje v průměru zvýšení o 2 500 Kč, tj. zvýšení v průměru o 5 %. Pro učitele mateřských škol je rozepsán průměrný měsíční plat 45 369 Kč, pro učitele základních škol 54 488 Kč a pro učitele středních škol 55 392 Kč.

      MŠMT zveřejnilo částky pro jednotlivé školy a školní družiny pro rok 2024 na webu MŠMT (zde). Ze zveřejněných údajů lze zjistit, jaká částka byla ze státního rozpočtu stanovena na jednotlivé školy a školní družiny, kolik ze stanovené částky připadá na platy pedagogů a ostatních zaměstnanců a kolik pracovních úvazků je možné ze stanovených prostředků hradit. Údaje jsou zveřejněny v elektronickém systému pro sběr dat, kde je školy najdou v individualizované podobě (zde).“
      https://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/msmt-zverejnilo-rozpis-rozpoctu-pro-regionalni-skolstvi

      A co na to náš drahý mainstream?
      „Ředitelé škol se hroutí, nemají z čeho zaplatit uklízečky a školníky a propouštět nemohou. Hrozí, že slíbené peníze nedostanou ani učitelé.“
      https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ministerstvo-skolstvi-rozpocet-regionalni-skolstvi-mikulas-bek.A240209_093429_domaci_zof?zdroj=top

      Tož tak nějak se to musí dělat.
      Koho asi volili?
      Teď je stát na huntě a „ředitelé škol se hroutí“…..
      Kdo kromě armády, školství a obsluhy státního dluhu na letošní rok dostal navýšení rozpočtu o pět miliard?
      To bude „zhroucených“!
      L.

      1. … vím, že to tak zas s Vaším příspěvkem tak úplně nesouvisí, příteli, ale u těch ředitelů to je komplikovanější. Škoda mluvit. Jsou dosazováni do ředitelen politiky na městech a krajích a tam nějaká moudrost či zdravá osobní iniciativa či dokonce rozhled nedostanou přednost ve výběrových řízeních před striktně požadovanou ohebností.

        1. Tohle je jedna věc
          Druhá pak je, že do škol nedotečou všechny peníze, protože se cestou odloupnou šikovnější soudruzi na krajích a městech. Dělá se to tak, že za školy zorganizují nějaké nákupy a školám jen sdělí, že to platí za ně. Ceny bývají tak výhodné, že se urputně brání výhodnost zveřejnit.
          Třetí věc pak je, že enormně stouply energie, takže je otázka, zda po tom navýšení nemají školy (díky vyšším cenám energií) naopak méně peněz.
          Ale lidí si to volí, tak to asi chtějí.

  8. Příprava na demonstraci zviditelnila dříve neviditelného předsedu Agrární komory Jana Doležala. Obhajoba drahých cen potravin zviditelnila Tomáše Prouzu. Nedovedu si představit, že by oba jmenované čekala ještě nějaká politická budoucnost.

    1. Vsadím se, že se najde dost blbů, co i tak je budou volit… Ve svém okolí znám několik jedinců s totálně vymydlenými mozky – co vláda dělá, dobře dělá a dezinformátoři a dezoláti to jen narušujou… Připomíná mi to, jak vzniklo „Husákovo ticho“, pokud ti mladší ještě vůbec vědí, co to je…

      1. Vaše základní chyba je, že ty, kteří nesouhlasí s Vaším viděním světa, berete za blbce. Třeba, Vámi jmenovaný Prouza, nejspíš žádný blb není, spíš naopak.
        – Je především loajální zaměstnanec.
        – Rodinu asi již zabezpečil více než dobře.
        – A i já obecně jsem proti, aby stát nařizoval ceny prodejcům, protože první, kdo by to odnesli by byli ti malí (od večerek počínaje po malé prodejny), kteří by ty nižší ceny neustáli a zkrachovali by.

        1. Nějak marně hledám u Pes „Vámi jmenovaného Prouzu“. Není to podobné jako nevidět Prouzu jako blba, spíš naopak?

    2. Pamatujete na upištěného poslance ODS přistiženého policií jak jede opilý jednosměrkou v protisměru?
      A jak na benga mával průkazem poslance Parlamentu?
      https://cs.wikipedia.org/wiki/David_%C5%A0eich
      „V roce 2000 založil firmu Eurovision, spol. s r.o., která se věnovala grantovému a projektovému poradenství pro programy EU a ostatní dotační programy v ČR. Po zvolení do Oblastní rady ODS a po zvolení poslancem se firmě dařilo získávat zakázky u obcí na Brněnsku a také u Jihomoravského kraje.“
      Proč by měl vystrkovat ksicht na veřejnost, on a jeho famílie je finančně zajištěná až do pravnoučat.
      A to se počítá.

      1. Já Vám nevím, ale v té Masaryčce je nějaká nákaza či co. Kdekterý prevít studoval tam. Asi by bylo potřebí zkušených deratizátorů.

          1. Poslyšte, to je málo. Já bych tam poslala exorcistu. V ČR ostatně jednoho či dva máme.

            A taky bych po zbourání půdu posolila, protože tam nemůže vyrůst nic dobrého, ani ty brambory ne.

      2. „Proč by měl vystrkovat ksicht na veřejnost, on a jeho famílie je finančně zajištěná až do pravnoučat.“

        Ano, stejně tak v poklidu dožívá řada zmetků spojených s LTO. Dnes už hodně z nich v poklidu v důchodu.

  9. Kokůtek z redakce asi shlédl film „Nepřítel před branami“ 😀

    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/valka-ukrajina-sniper-zastreleni-rusko-velitel.A240207_190616_zahranicni_rtn

    Jinak snad ani není možné, aby taková slátanina vznikla, než zadáním a inspirací.
    Rusové jsou určitě takoví tupci, že si ani důkladně neprověří okolí místa, kde se hodlá „utábořit“ jejich velení a týl. No jistěže. Všecko, všecičko vám věříme, vám z Mafry.
    Komu, že tenhle iDěs patří ???
    Je Babiš pořád spásou a pořád je jakýmsi menším zlem – když jeho vlastní noviny, šíří tohle?

      1. Ta radost, když někdo zastřelí Rusáka! To se musí mediálně podpořit. Ve smyslu: Narukuj dobrovolně na Ukrajinu a i ty si tam můžeš legálně zastřelit svého Rusáka!…

        Neuvěřitelný úpadek mainstramu a naší zahraniční politiky.

  10. Hulic fora24 opet blije:
    V České republice jsou nejvíce ceněnou platformou protestujících zemědělců Vidlákovy kydy. Nejde o mou politickou nekorektnost, zemědělec, který ten blog provozuje, se k vidláctví a kydání keců (rozumějte dezinformací) hrdě hlásí a svůj blog tak pojmenoval. Vybírám čtyři články z celé otepi textů k chystanému protestu zemědělců – reklamu mu kromě jiných dělá i známá dezolátsko-dezinformační televize KTV.

    Když pročítám požadavky protestujících českých zemědělců, musím jim poděkovat za jejich upřímnost. Přiznávají, že – podobně jako jejich západoevropští kolegové – chtějí peníze. Větší podíl z koncové ceny jimi produkovaných potravin. Za to jim samozřejmě neděkuji, to je celoevropský vidlácký standard. Na rozdíl od západní Evropy naši středoevropští vidláci mnohem srozumitelněji definují i metodu, jakou ty prachy chtějí získat. Chtějí socialismus.

    Ti ubozí, vykořisťovaní, utiskovaní a hladoví zemědělci, které bída zahnala až k akci, kdy z hladu a zoufalství zatarasí silnice svými stařičkými traktory, dostali jen z rozpočtu Programu rozvoje venkova v letech 2014–2022 celkem 119 958 000 000 Kč. A tak jim nezbývá než z hlubokého existenčního zoufalství demonstrovat a volat po znovunastolení socialismu. Podobnému přístupu říkáme chucpe.

    1. Z toho textu úplně stříká závist. Njn, lokajové typu Šafra si své zájmy uhájit nedokážou. Ti tak maximálně někomu olizovat boty a lézt mu ještě hlouběji do pozadí v domnění, že pán občas odhodí zbytek nějakého jídla na podlahu. Jeho „zářná“ kariéra svědčí leda o tom, že je to tak odpudivá existence, že s ním nikdo nevydržel dlouhodobě pracovat. A ty jeho fotky, které se povalují na internetu, svědčí o jeho podvraťáckém „charakteru“. Tak stupidní podobizny si nikdo normální nenechá nafotit: https://1gr.cz/fotky/idnes/11/042/cl6/JB3a70a0_ng.jpg Úplně z toho srší, jsem křivák, jsem křivák, jsem křivák…

          1. Jojo, já mám taky lekavý ruce. A rychlý. Za mlada měřeno, reakce oko-ruka opakovaně pod 0.2 s. Ani by mne nezahlédnul ..

        1. Tato odpudivá existence se zove Pavel Šafr. Nikdo s ním nevydrží dlouhodobě pracovat, protože je to prostě závadový charakter. Proti všem, kterým zpočátku imponovala jeho pokřivená osobnost (v domnění, že ji budou moct využít pro své potřeby), se to velmi záhy obrátilo a nakonec byli extrémně rádi, že se ho zbavili. Téměř všude vydržel jen rok až dva (vystřídal v letech 1992 až 2014 celkem 9 různých redakcí.) Je to jako pokoušet se ochočit si hlodavce z kanálu a myslet si, že vás nepokouše a něčím nenakazí.

      1. No moment, tenhle text napsal Safruv redaktor, znamy cesky pako Jiri X. Dolezal. Jeho fotku sem nedavejte – v zajmu nas vsech… 😀

      2. To není závist toho kdo to píše, ten má snad už strach. To je snaha vyvolat závist u lidí a postavit je tak proti zemědělcům. Všimněte si, to je jejich jediný narativ, to píší i trollové zde.

  11. Gratulace Fialovo voličům, EU včera definitivně schválila nový migrační pakt, tzn. budeme přijímat nebo draze platit za nepřijímání migrantů z Afriky a arabských zemí. Český ministr se alibisticky zdržel hlasování. Voliči Fialy těšte se na možné obohacení vašich žen a dcer muslimskými milovníky – v Marseille by mohli francouzky vyprávět.

    1. Stačí se už rozhlédnout v našich městech. Jak říkali již před dvaceti lety moji známí- Němci: “Začalo to kebaby”.
      A my jim to žerem 🙂

  12. Řada škol bude muset propouštět, pokud jim ministerstvo školství nepřidá ještě další peníze do rozpočtů. Státní základní, střední a mateřské školy se dozvěděly, s čím mohou letos počítat, z rozpisu, který jim došel tento týden. Zahrnuje už i tři miliardy potvrzené na konci ledna vládou i ministrem školství Mikulášem Bekem (STAN).

    1. Re: Homér

      Zpráva z podhradí.

      Stará Jahoda dorazila ze školy domů a pravila slovo KURVA!
      Přitom se třásly okenní tabule.
      Bude se osekávat a propouštět. Už teď vyhlásily uklízečky nevyhlášenou stávku, protože úbytek personálu neprodloužením smluv na dobu určitou.
      Takže ten zbytek šel v dosti masivním počtu na nemocenskou.

      Ale naprosto vše je v Ou Keji, protože soudruzi chtějí za 70 mio přepostavit fungující kuchyň s jídelnou.
      Proč?
      Bo zeléénastřééchacype.

      Nevíte někdo ze zdejších diskutérů, podle jakých zákonů funguje školní jídelna? Mají to stavět rok tím způsobem, že jídelnu zbourají a obědy chtějí vydávat v tělocvičně. Aby stíhali, chtějí samozřejmě zkracovat výuku na obou stupních.
      Je to jako zlý sen…

      1. Finance na PROVOZ školy jsou z úplně jiné části rozpočtu než finance na INVESTICE.
        O INVESTICI navíc NErozhoduje škola, nýbrž provozovatel – tedy obec nebo kraj.

        1. Re: Občan

          Mne nezajímá financování zelené chujoviny, mne zajímá paragraf, podle kterého fungují školní jídelny.
          V zásadě jde o to, že nikdo neví:
          – jak bude vyřešeno stravování žactva v časovém horizontu 1 roku, neboli 12 po sobě jdoucích měsíců
          – kde a zda vůbec bude náhradní kuchyně,
          – kde a jak bude fungovat výdej jídel. Chtějí to snad udělat v tělocvičně, ale řekl bych, že dřevěná podlaha není úplně to nejlepší na výdej 700 obědů, nemluvě o nějaké tekoucí vodě.
          – proč chtějí zkracovat dobu výuky (na jeden rok!!!), a to první st. na max. 4 hodiny, druhý st. na 5 hodin. Učitelky se už teď chytají za hlavu.

          1. Nevím jak pro jídelny, tam to není asi nijak moc ošetřeno, ale pro kuchyně platí nařízení EK a EP 852/2004
            https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32004R0852
            (nevím, jestli nejsou nějaké novelizace, už tu problematiku nesleduji),
            následně náš zákon o potravinách,
            původně 110/97 SB.,
            pak změněn 174/2021 Sb.,
            a k tomu spousta prováděcích předpisů třeba o správné výrobní praxi a pod.
            Každá potravinářská provozovna musí splňovat principy HACCP (analýza nebezpečí v kritických kontrolních bodech), má dost striktní požadavky na infrastrukturu, personál, jejich zázemí, možnosti křížové konaminace (to znamená odddělení přísunu surovin a samotné zpracování a balní nebo výdej potravin) a další čičoviny, kterémi vás nebudu už obtěžovat.
            Vlastně i jídelny, pokud jsou spojeny s výrobou (to je i rozbalení z plastových šprcgum a ohřev) musí fungovat na principech HACCP a správné hygienické/výrobní praxe.

          2. Třeba se bude vařit na školním dvoře v polní kuchyni. Žactvo pak bude chodit k výdeji stravy po četách, ech čo to tárám, po třídách , ve tvaru a pořadovým krokem, a stravu bude dostávat do ešusu. 😁

      2. Pokud je info venku, je vydáno stavební povolení a vybraná firma už ošetřila potřebné. Z cizího (státního) krev neteče.
        Určitě to vyhráli pražáci a budou dělat rukama místních, nejspíše Beskydskou stavební nebo Hamrozim.

      1. Re: asdfasd

        Mně spíše jde o kvalitu výuky a rovnou píšu, že jsem v tomto ohledu sobec, protože mi do této školní parodie chodí vnuk.

    1. 19. 2. 2024, 17.00, Kino Réna, Palackého náměstí 12, Ivančice
      S europoslankyní Kateřinou Konečnou, kandidáty do Evropského parlamentu Petrou Rédovou, Ondřejem Dostálem a bloggerem Vidlákem.

      ☺☺ ABY DOJELA ☺

  13. Dobrý den. Už jednou jsem zde napsal, že Agrární komora je rozhádaný politický hybrid, kde se přetahují různé síly a různé zájmy a podle toho to taky vypadá. To za prvé. A za druhé, pane Vidlák, prosím, neříkejte, že připravovaná akce je apolitická. To je naprosto k smíchu. Připravovaná akce je silně politická a směřuje k podpoře svržení vlády. S tím naprosto souhlasím, ale současní zločinci u moci se budou držet zuby nehty do poslední šance, protože vědí, že skončí a už nikdy takovu příležitost k lupičství a arogantní svévoli mít nebudou. Vše potrvá mnohem déle, než by se mohlo v přehnaném optimismu na nějaké brzké změny doufat. A platí to stejně tak pro celou rozloženou Evropu. 35 let zkázy, rozkladu a pádu do koloniální gubernie se tak hned nespraví a nesmaže.

    1. Zemědělci to mysleli tak, že nevyužijí služeb žádné politické strany. Protestují kvůli zemědělství a podmínkám v něm. Neprotestují na podporu žádné z politických stran.

      1. Re: Vidlák

        Zemědělci dělají chybu. Ale chápu, že to DNES nechce nikdo slyšet. O. K., váš boj, nechtějte po ostatních, aby vám pomáhali.

        Btw. pokud ten protest neprotáhnete minimálně na týden, je celé divadýlko přehlídkou ztraceného času a vyhozených peněz.

    2. Re: VF

      Aby byl protest politický, musejí být definovány politické požadavky.
      CO je na protestu zemědělců politického?

      Pokud vím, protest je namířen proti:
      – narůstající byrokracii
      – zvýšení daňové zátěže
      – špatné dotační politice (bez vysokých dotací nelze ekonomicky přežít)
      – narůstajícím bezcelním dovozům zemědělských komodit, které nesplňují standardy EU
      – extrémnímu navyšování cen energií.

      Kde zůstaly politické požadavky? Já žádné nevidím.

          1. No ano, ty dva vykřičníky to jistí. Mluvím většinou asi jak talián, jo, no, je fakt, že aby byl člověk politický, nemusí ani z domu.
            Mluvím, jak talián a aniž bych chtěl, daří se mi všechny pourážet. Kocoura, Ládíka, Schumachera, blbiše, Targuse, ne, toho ne, nebo jo? no a tímto se jim všem omlouvám.

    3. Taky si myslím, že to bude tuhý, delší boj. Parazit – big money je zatím v klidu, zatím se trochu bojí spíš místní gubernátoři. Fajn začátek. Že by mohli být shora vyměněni za ztrátu kontroly nad chováním spotřebitelů ( nás, protože to pro něj jsme, uhlí). Dlouhodobá strategie a houževnatost jsou nutnosti. Stínová společnost, zdroje, styky. Vývoj na Východě pracuje pro naši věc. Šetřit síly, udeřit a zasáhnout.
      Parazit se bojí hlavně ztráty peněz. Nakupuji výrobky firem, o kterých si myslím, že mu nepatří. Kofola místo Coca-coly. Saponát od Fosfy, ne od Henkela. Brambory od sedláka, ne z Lidlu. Atd. Možná by pomohlo mít tabulku vlastnické struktury velkých firem a lépe tak uhýbat.

        1. Když se před 30 lety začalo pracovat na dnešním výsledku, hýkali jste blahem nad banány, jeansy místo protestů. Dnes kdy je dokonáno můžete tak prd a ne měnit nákupní chování. Dnes si můžete maximálně užívat toho co jste si připravili.

          1. V tu dobu jsem nehýkal, byl jsem na to příliš mladý.
            Komunisti mě nepustili na výběrovou střední kvůli posudku na rodinu. Takže řemeslo. Za pár let nám novopečení podnikavci vykládali, že práce je pro blbce, kšeft je všechno. . Tolik mé vzpomínky na tu převratnou dobu.
            Já prezentují své návrhy, jak to udělat líp, vy hazite flintu do žita.

    1. On vůbec Babiš je pro liberály totální antikrist. Oni věří, že když se vrátí do vlády, tak na prodá Rusku, vznikne Železná opona a budou se z Ivu stát fronty na banány a zakáže se cestovat.

      😈

          1. Re: AN

            Zákaz nebyl systémový a vy jste neměl koule stěžovat si a otravovat okresní tajemníky. Toť asi tak vše, co se k tomu dnes nechá podotknout.

            Ostatně dnes to je ÚPLNĚ stejné. Všichni žbrblají u piva a když mají podepsat stížnost na rušení nočního klidu, utečou bez placení, anebo nečekají na vrácení drobných.
            To, co jsem popsal v přechozím souvětí je moje hořká zkušenost s rockovým koncertem pořádaným v sousední vesnici.
            Ze tří stovek nevyspalých občanů to podepsala pouze moje dcera, nikdo jiný.

            Další vývoj této kauzy byl pak také poučný. Šlo o rušení nočního klidu v lokalitě, která neměl zrušený noční klid a původce hluku se necházel v lokalitě, ktde byl noční klid zrušen obecní vyhláškou. Stížnost zamítnuta:
            – pověřenou obcí,
            – krajským úřadem,
            – ministerstvem.

            Následoval dopis ombudsmanovi, který jim ta rozhodnutí hodil na hlavu. Takže nyní je stav – ZNOVU A LÉPE.

            Vrátím se zpět – kolikrát jste si stěžoval na neudělení doložky? Jednou, dvakrát, ani jednou?

            1. Jednoduše, jedno paré na příslušný úřad, jedno na Výbor lidové kontroly, jedno na Okresní výbor strany.

              Celkové naklady tři známky na doporučený dopis. Kdo se od půlky šedesátek nebál a sám neměl nějaké máslo na hlavě – tak to dost často zabralo. Ověřeno kdysi rodiči a začátkem osmdesátých let osobně.

              1. Ale nutno dodat dvě věci. Zaprvé stačil jeden závistivý stranický blbec v podniku, uličním výboru, kdekoli, a nejelo se. Zadruhé se lidé i báli, že bude žádost použita proti nim, třeba pod záminkou zda nechtěi emigrovat.

            2. Je pravda, že někteří lidé nedostali vůbec pas, jiným nedali doložku a na Západ se dostat byl pro normálního člověka zázrak. V globálu s určitými výjimkami bych řekl, že na Východ nebyl problém, na Západ nebyla šance.

              1. Re: Tymák

                S pasem byl problém. Pas byl vystaven, ale nevydán až do přiznání devizového příslibu.
                V tomto punktu o tom něco málo vím, protože v rodině byli takoví, kteří zdrhli na západ spolu s německými vojsky. A pak samozřejmě odsun. To šlo taky něco het, jak říkají bratia východniari.

                Chci napsat, že kdo byl schopen prokázet legální zdroj valut, neměl problém vycestovat. Problém ovšem nastal, když měl čs. cestovatel na západě něco platit, přotože kurz Kčs byl šíleně podseknutý.

                POZOR – byli soudruzi, kteří problém měli – např. vojáci z povolání a někteří policajti.

            3. Velmi jednoduše. Zažádal jsem o výjezdní doložku, místo doložky přišel povolávák na cvičení. Po návratu z cvičení mně bylo sděleno, že během vojenského cvičení jsem se seznámil s utajovanými skutečnostmi a omezení výjezdu platí na pět let.

              Stačí tak? – Není zač.

              1. Hádám Alefe, že jste důstojníkem v záloze (dnes už asi propuštěným ze svazku AČR). Kmánovi by se tohle, co vím, mohlo těžko přihodit. Měl jste požadovat „držhubné“ …

                1. „Měl jste požadovat „držhubné“ …“ – Vy jste tu dobu buď nezažil nebo jste měl hodně dobré krytí, že ? Tipuji spíše to první.

              2. Nemuseli se obtěžovat s cvičením. Stačilo uvést důvod – není v zájmu ČSSR a bylo vymalováno. Odvolání nikde.

          2. Jó,cestovat se dalo,třeba v Tatrách bylo krásně nebo u Berlínských jezer v NDR nebo u Mazurských jezer v Polsku nebo u jezera Balaton v Maďarsku,nikde migroši,libtardi akorát komáři,no.

          3. důležité bylo hlavně – zda bylo doporučení z pracoviště a z občaňáku. JInak stačilo zakoupit zájezd. Protože deviz bylo málo/ byly potřebné na jinší věciú tak to jinak nešlo. Otázkou bylo jak jste byli úspěšní v pracovišti a kolik jste koldokola měli línejch závistivců. Ostatně jako furt i včil

            1. K tomu „cestování“, rozumí se „na západ“, si dovolám poznamenat cosi z vlastní zkušenosti:

              Přistoupením ČSSR k „Helsinského koši“ roku 1975 získali občané zákonné právo na cestovní pas, tedy i právo vycestovat mimo republiku. Omezení spočívala v tom, že k legální cestě do „kapitalistické ciziny“ byla vyžadována tzv. Výjezdní doložka, kterou vydávalo Oddělení pasů a víz SNB na základě doložené skutečnosti, že žadatel je k zamýšlené cestě normativně vybaven devizovými prostředky. O žádosti na vydání, vydání nebo nevydání Výjezdní doložky se zaměstnavatel ani jiný orgán nebo organizace žádnou legální cestou nedozvídal, ani nebyl oprávněn do procesu jakkoli zasahovat.

              Podle kontaktů s řadou známých a přátel, kteří „na západ“ i opakovaně jako soukromé osoby cestovali (vesměs „nestraníci“), nemám informaci, že by tento rituál fungoval jinak. Pokud jde o získání devizových prostředků, ČNB byla povinna odpovídající částku v „turistickém kurzu“ (tedy draho) žadateli poskytnout jednou za dva roky nebo tři roky, přesně nevím. Kdo byl ochoten a schopen onu anabázi absolvovat, cestoval. Snad kromě těch, vůči kterým platilo některé ze soudních opatření. S takovým případem jsem se ale nesetkal.

              Vím, že rutinéři v oboru cest „na západ“ využívali „společenskou organizaci a součást Národní fronty“, Klub československých turistů. Nebo CKM, tedy Cestovní kancelář mládeže. Tu, například, bez devizového příslibu, k víkendovým návštěvám Vídně. Jsem zvědav, kdo mi tohle a jak, popře.

              1. Jojo pamatuji ty celonoční fronty před pobočkou CKM v Praze v Jindřišské, když v lednu zahajovali prodej zájezdů. Tam se stálo už od večera.

              2. Tento obsáhlý text se dá velmi zkrátit – Sednout do auta, vlaku či letadla a jet se na víkend mrknout na Montmartre nebo na Sixtinskou kapli nešlo ani docela a docela náhodou. Nešlo, bylo to spojeno se dlouhou řadou obstrukcí a s nejistým výsledkem –

                Jde o princip. Lhostejno, že „když jsem se snažil“, mohlo se mi stát, že se to podaří. Kdesi tu zaznívá argument „banán“, taky, že hezký je to i v Tatrách. Co je ale špatného na tom, že mě baví historie a architektura a prostě jsem tu kapli chtěl vidět tehdy a tak, jak jsem sám chtěl, bez toho, abych se musel nedůstojně kohosi doslovně doprošovat?
                Samozřejmě se ty výjezdy omezovaly jednak z ideologických důvodů a (Alefe, teď klid jak sviňa!) druhak proto, že stát nerad pouštěl z ruky tvrdou měnu. Svoboda pohybu je svoboda pohybu, rozhodně tam neplatí, že no tak tam nepojedeš, jen se nezblázni, vždyť místo toho můžeš na Balaton.
                Současný režim je katastrofální. Což ovšem neznamená, že minulý neměl jedinou mušku, vždyť přece přehrady a elektrárny. Měl masařky a nebylo jich málo.

                1. Ale jasně, už jsem vyvřel a zpětní chytráci mně můžou políbit šos. – Ten hygienický odstup, umocněný prezervativem internetu, je fakt dobrá věc, aspoň občas.
                  Já se vrátím k původní tezi: cestovat se samozřejmě mohlo, ale jak kdo, jak kdy a jak kam. – Za to, že představivost omezenců nesahá za špičku jejich nosu, já nemohu.

                  1. Ale dneska je to přece jiné. Můžeš kam chceš, pokud na to máš.
                    ===
                    Abych nenadával na staré časy: Přesto že jsem byl důstojník v záloze tak jsem, po podpisu, že tam s nikým nebudu mluvit o armádě, mohl vyjet služebně do Itálie, Španělska, Portugalska, Francie, Německa.

                    A opravdu – nemluvil jsem. Nikdo se mě na nic neptal. [;>))

                  2. Ne ne, já tam nechtěl, abyste vřel u toho „druhak“. Já si pamatuju, jak jste jednou u toho hvízdal jak konvice na čaj.

                    A samozřejmý souhlas s původní tezí. Já byl tehdy jednou s fotbalem v Rakousku a když jsem se vrátil na koleje, koukali na mě jak na ET.
                    A představte si, já si byl pro souhlasný podpis i na vojenské katedře (kromě několika dalších míst u nás ve městě a pak ve škole). Už nevím, jestli to byl plk. Husák, pplk. Mančuška nebo pplk. Šenitko (nezapomenutelná jména, už pro své hyperkuriózní nositele), nicméně nebyl jsem nikam povolán. Pouze mi bylo takovým tím podivnolampasáckým tónem praveno – súdruh student, budete tam reprezentovat socialistickú vlasť. Nie, že pojdete na pornografiu! Na kterou pak šlo celé mužstvo kromě vedoucího našeho sportovního oddílu, který se předtím zpil a ztratil se nám v Prátru…

                  3. Jistě, Pane Alefe. Každý může, jen co zmůže. Víc ten, kdo se vyzná. Koho by to napadlo, že? Zdravím srdečně.

                2. Myslím, že spíš než o měnu šlo o to, že západ ve velkém tuneloval mozky a s nimi i informace. Nechat vyjet někoho sebeméně důležitého ven znamenalo, že se buď už nevrátí, nebo se vrátí, aby se z něj dál daly těžit informace. Osobně si myslím, že vina neleží jen na režimu u nás, ale z velké části i na tom, co provozoval za praktiky západ. Navíc si soudruzi nebyli nikdy jistí, co si odvezli Američané po válce z německých archivů a na koho případně co mají, aby ta spolupráce probíhala jako po másle. A tím neomlouvám, co píšete.

                3. Předchozí režim byl součástí chudší, v té době hospodářsky méně rozvinuté části světa. Existující prostředky, kterých se stále víc nedostávalo, orientoval do oblastí nejvyšší potřeby. Beru za srozumitelné, že na svobody cestování, banány a podobné se nedostávalo. Dnes, zdá se, leckomu na leccos, taky, čím dál víc, nedostává se.

      1. Nemělo by se zapomínat, že Andrej měl a bude mít po ruce aspeňáka K. Havlíčka, který se postará o tu správnou línii …

      2. Babiš možné nenávidí více než kohokoliv jiného. Oni se toho řezníka bojí. Nejvíce proto, že ukázal, že to jde bez polistopadové kliky, a lépe. S jejich nálepkováním jim nakopal. Kdy stát na té správné straně a vykřikovat správná demo hesla byl nepřekročitelný door opener k korytem.

        1. Babiš se také provinil tím, že nechtěl prodat kdysi Setuzu US korporátu glencore. Ten si stěžoval, že kamkoliv tady přijde, a nejen v CZ, narazí na Babiše. A nejde s ním hnout. Babiš si i díky politice chránil své aktiva. Za to se dostal do opaly parazita. Kolik že let je jednou nohou v kriminálu? Nesmrtelná akta Čapí hnízdo. I tak jednoduché to může být.

      1. Tím, že seřvu do kulata učitelku se domohu svých práv?
        Podobných idiotin se vyskytuje v našem světě spousta.
        Enemže: To, co jeden považuje za kokotinu, druhý hájí jako základní článek své víry. A co včíl?
        Souboj na Colty? Nebo jenom v bahně?

        1. No, když jste si z toho mého vzal to Vaše „seřvání do kulata“, tak holt s tím asi už nic nenadělám, ale mám pro Vás, stejně jako nicka „xxx“, chlácholivé, že každý den se nemusí urodit!

          No ale, kdybych to měl napsat polopatičtěji, tak už Marcus Tullius Cicero řekl:“ suum cuique“, něco v tom smyslu, že: “Každému co si zaslouží“, nebo taky „…co jeho jest“. No a mně třeba to Vaše přijde skoro stejně, jako byste Vy, tady se presentující jako životem už obouchaný starý zvukař, zapojil ty Vaše kabely vycházející z Vašeho mixážního pultu u vás v divadle do jedné krystalky, každému rozdal po vzoru Postřižin hluboký talíř (pamatujte-li si ten fajn zvuk) a tvrdil nám, že nám zprostředkujete (=pustíte) koncert z Rudolfína v hi-fi kvalitě. Vždyť zvuk jako zvuk, o co jde, když Vy dokážete doslova omlouvat vědomé hazardování se zdravím dětí, kdy ten šustivě neposlouchatelný zvuk z toho Rudolfína (= doslova zhovadilé činění pedagogů), bagatelizujete jejich pravdou jako “základním článkem jejich víry“!

          …fakt neuvěřitelné, Starý brachu, vlastně kocoure!

          1. Mě to neuráží. Už jenom proto, že jste nic nepochopil.
            Víte, po tolika letech mezi hysterickými umělci jsme v podstatě neurazitelný.
            Jenom si víc vážím lidí s logickým myšlením, chladnou hlavou a širším úhlem záběru.

            1. Není z čeho byste se měl urážet!

              Ale všiml jsem si, že se tady dost často zmiňujete o nepochopeních druhých až takových, že Vás to už nebaví a hrozíte, že z toho sloupku seskočíte a půjdete pryč, zřejmě ke škodě Vašeho okolí. Musí to pro Vás být děsná oběť den co den, znovu a znovu na tentýž sloupek vyskakovat a číst příspěvky těch, kteří „absolutně postrádají logické myšlení, chladnou hlavou s širším úhlem záběru a jsou hysteričtí“.

              Chápu, to musí být pro Vás doslova peklo.

              Ale jinak, něco konkrétního kromě toho Vašeho mého „seřvání do kulata“ byste třeba pro Martinu neměl (viz: https://web.litterate.cz/dobre-ze-to-vime/comment-page-1/#comment-246472), když já nic nechápu? Nechcete snad tvrdit, že ani ona nic nepochopila a chybí ji širší úhel záběru, že ne?

  14. Jojo, produkce politických mrtvol (Doležal, Středula, Štefl…) jde současné vládní věrchušce úplně skvěle.
    Je to vlastně taková nadúroda.

  15. Tak rozhovor s VVP má na YT v tuhle chvíli téměř 8,7 milionu zhlédnutí a počet komentářů se blíží 200 tisíc.

    1. Včera touto dobou měl rozhovor už 88.1 milionu shlednuti.
      A dnes ráno okolo šesté skoro nulu nebo pár stovek!
      A stalo se to u všech videí s tímto rozhovorem.
      Jůtubáci vymazali všechna shlednutí a hlavně diskuze – vesměs pozitivní pro VVP.
      Zmiňovaných 8,7 milionu tedy rozhovor dosáhnul jen za dnešek.

      1. Re: MŠ

        No vy jste ale pěkně hnusnej na trubkové soudruhy!!! Takto je VEŘEJNĚ NAPRÁŠIT!!!
        Za tohle to dostanete černý puntík na nástěnce!

        Až vás za to vyhodí z práce, máte u mne jednou týdně polívku zadara!
        (-:

    2. Pak se divme,. že jsou z toho divocí a nevědí kudy kam. Ať napíší co napíší, nikdo jim to neuvěří. 🙂 nemají to jednoduché milánkové

    1. Černoši z celého Sahelu
      budou tu sahat na Helu
      v tramvaji číhat na Mařku,
      za kostelem na kuchařku.

      Farář jim bude k smíchu
      nožem mu přeruší míchu,
      hlavu bude mít v kýbli
      za to, že listoval v bibli.

      Ropušan tomu požehná,
      pirát se pleská do stehna
      chutě si namastí dredy
      voliči jsou furt ready.

      Chtěli to, tak to mají
      dech se mi z toho tají
      jak stáhli národ do pekla.
      Maminka buchtu dopekla.

      Vepřové zcela zmizí
      vládnout tu budou cizí
      bakšiš bude tvůj příjem
      před krematoriem.

    2. O další důvod k uličce hamby začínající na úřadu vlády (senátu, Hradu aj.) a končící ve Vltavě. Jako motivaci k rychlejšímu průchodu uličkou použít vidle (pokud někdo vlastní starší zemědělskou techniku jako kosy, cepy – nutno předem trochu poupravit – máme v tom tradici).

    3. Němci nám nabízeli 6000 ojro za každého inženýra když ho přijmeme. Kolik bude jeden kus stát nás, když nepřijmeme?

  16. Zákonem padajícího hovna všichni zúčastnění mají bobky na hlavách. Od nich očekáváte řešení?

  17. Nevím proč je takový brek nad neschopností vedení profesních komor, když má tato akce takovou odezvu ve veřejnosti. Snad má nějakého lídra, a hlavně program, až bude muset vláda s ním začít jednat. Nebo ti jednající budou zástupci těch komor?
    Jen aby se Jandejsek nezalekl a nešel domlouvat s vládou nějaký podraz. Vcelku bych to viděl jak dost reálné. Bojím se okamžiku PRO Rajchl.

  18. Malinko OT:
    Na Slovensku byla demonstrace (nevím kde, nevím kdo svolával). Ale skandovalo se „Nikdy proti Rusku“ a zpívalo „Pusť vsěgdá budět sonce, pusť vsegda budět něbo… …a to sborově.
    ===
    Slováci už jsou zase před námi. Dřív tam vychází Slunce, dřív tam měli presidentku, dřív zavedli €. Tak to, že tam mají proruskou demonstraci snad ani nepřekvapí.
    [;>D)

    1. Ta videa mám už nějakou dobu, prvně jsem je viděl už před pár týdny.
      Ptal jsem se dvou přátel z Bratislavy, ani jeden o tom nic nevěděl.
      Také by mě zajímalo kdy a kde to bylo.
      L.

      1. Ano, to je jedno z těch dvou videí.
        Ovšem opět bez údaje KDY to bylo. A kdo to pořádal je také jen Vaše úvaha, nic, co by bylo nějak opřeno o objektivní fakt.
        Přece není možné takovou akci utajit /“vymlčet“ ano/, a přitom nikde žádná veřejná publicita, jen alternativními kanály sdílená videjka.
        L.

          1. Se Slovákama společně jsme měli několikaletý psychoterapeutický výcvik. Jsou to jiné povahy. Horkokrevnější, přesně, jak píšete. I ta slovenština je taková expresivnější.

          2. Že by to byl „fake“, to si nemyslím, na to jsou ta videa velmi, velmi realistická, jak co do obrazu a lokace, tak co do autentičnosti zvuku apod.
            Chtěl jsem říct jen to, že ti moji dva známí Bratislavané o tom nic nevěděli, aby poskytli více informací, především KDY se to konalo a KDO to organizoval, resp. jaká byla skutečná účast, jak reagovala policie, mainstream /vymlčel to?/, jak alternativní média a „dezolátské“ sítě apod.
            Ještě se zkusím zeptat jednoho známého, který sice není z Bratislavy /je z Liptova/, zato má široké kontakty, zdroje a informace, i publikační výstupy.
            L.

      2. Váš nick dává tušit, že neodkazuje ani na Rajku – Koňákov v Polsku, ani na maďarskou Rajku, ale na tu bratislavskou.
        Tedy že nejspíše jste také Bratislavan /jakkoliv jinak mi do toho nic není, pochopitelně/.
        A také – jak naznačuje Váš text – o tom nevíte nic určitého – viz můj koment před chvíli „Starému kocourovi“.
        Nebo znáte skutečné odpovědi na otázky tam kladené?
        Dík předem za odpovědi, abychom si udělali jasno.
        L.

      1. To ne, takhle by to nefungovalo. Na druhé židli musí být někdo, z koho má mainstream natolik v gatích, že o něm mlčí, a když nemlčí, tak lže. A neměl by to být tuzemec, nýbrž někdo cizí. Jen tak bude dodržena carlsonovská symetrie.

          1. Taky dalsi Kocour nevynecha jednu prilezitost hazet spinu. Na nas.
            Nekde se sejde par lidi a uz z nej strika slizskej jekot , ze u nas se nikdo nesesel.
            Sam by nemoh zorganizovat nic ,a nikdy, je posranej..
            Takovy nejvic kvici a vyskoci a zahryznou.Ze zalohy a za zady.

            1. Anonyme, vy jste naprosté jelito.
              Jak jinak útočit než ze zálohy a zezadu?
              Vy do toho „jděte prasama, ocelový chlape“ (copyrightporučík Troník), my na rozdíl od vás máme mozek.

              1. Nejspíš si to představuje jako souboj ve westernech. V pravé poledne jdou dva vylidněnou ulicí proti sobě, jen písek jim skřípe pod botama. Pak najednou oba tasí a ten, kdo to stihl dřív, taky dřív vystřelí a protivník efektně padá.

                    1. Bez cecíků centrálních úřadů by se Matička stověžatá rychle vylidnila. Tak asi na polovinu.

  19. „My to určitě nepodporujeme a určitě se těchto protestů účastnit nebudeme,“ řekl Novinkám a Právu místopředseda Asociace soukromých zemědělců v ČR Jan Štefl. „Vadí nám, že v pozadí stojí podpora zemědělské politiky, která směřuje k vytažení peněz pro agroholdingy a velké podniky. Je to otevřený útok na vládu, kterou podporujeme, byť s výhradami,“ řekl Štefl.

    1. Takže Štefl přiznal, že jeho úkolem je podporovat věrchušku, ne hájit zájmy zemědělců. Dále přiznal, že je blbec, protože „agroholdingy“ na vládní politice vydělají, až většina středních zemědělců zkrachuje. A dále z toho jako sláma z bot čouhá zoufalá snaha jakkoliv ten protest spojit s Babišem. Takže díky za odkopání.

      1. Njn nemůžou mu odpustit, že jednotlivé zemědělce naučil v těěěch sdruženích, jak jednat s ouřady, jak hospodařit, a vůbec jak se pohybovat v tom prostředí . Je třeba si uvědomit, že běžný jezeďák o tomhle nic nevěděl, a ti co restitutovali byly na pospas exvěrchušce, která si myslela že je bude brát na hůl a sněží se o to celou dobu.
        Nevím jak včil, ale ze začátku to bylo ostrý. A proto psacvi furt proti němu, i když, pokud vím, bvylo to sdružení jednotlivců, který hospodařil , prodával a účtoval sám za sebe –

    2. ASZ byla a bude vždy taková, jen o ní Vidlák nepíše jako o stejných blbech z AK ČR. Ale na rozdíl od ASZ, kdy vždy byli její zástupci poskoci vlád ODS a KDU, TOP09 a podobně, dřívější vedení AK ČR vždy takové nebylo, to až nyní za Doležala.

    3. Myslíte, že bylo moudré se domlouvat dlouho dopředu, ale hlavně na sociálních sítích, ke kterým mají přístup i vládní prasata – a mohla se připravit dlouho dopředu?
      Takhle se dosáhne jen toho, že se bude křičet do oken, za kterými nikdo nebude – všichni budou na home office…
      Nebyl by vhodnější třeba Telegram, na kterém prasata většinově účty nemají, neboť je ruský?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *