24 listopadu, 2024

Pokračování války jinými prostředky?

Očekávané se stalo skutkem. Rusko anektovalo čtyři ukrajinské oblasti. Doněckou, Luhanskou, Chersonskou a Záporožskou. Ceremoniál proběhl, Putin měl živý proslov, který Dominik Ticháček popsal jako pálení posledních mostů k Evropě. Tři sta let společných dějin je zřejmě u konce, Evropa už nemá hranice na Urale, ale mnohem blíž. Ukrajina zase podává přihlášku do NATO. Stoltenberg sice řekl, že ji zatím nepřijmou, ale ještě nevíme, co na to řekne děda Biden.

Po dlouhých osmi měsících proxy války mezi Ruskem a NATO se zřejmě bude pokračovat jinými prostředky. Větší válkou.

Nordstrýmy jsou zničené a nedovedu si představit, že by náš transatlantický bratr dovolil je opravit. Někdo slavný to říkal, ne? Že ti, co spolu obchodují, tak spolu nebojují? Tak to tedy máme smůlu. Obchody končí, začíná skutečná nefalšovaná válka. Anektovaná ukrajinská území jsou nyní v podstatě ruská a boj o ně bude v Rusku vnímán už jinak.

Víte, co je na tom nejhorší? Že přesně takhle funguje ruská duše. Moje maminka pochází z Ukrajiny a tak vím, co na tamní mentalitu působí nejvíc. Přesně tímto způsobem Putin obejde i ta poslední omezení, která ještě má. Z války o Ukrajinu se dneškem stala válka za Rusko. Z války intervenční se stala válka národní.

Pamatujete, co ve své analýze napsal dodavatel bunkrů Andor Šándor? Že spolu neválčí ani tak armády, jako spíš národy. Doteď to byla národní válka jen pro Ukrajinu. Teď už je to národní záležitost i v Rusku. U nás by to na lidi nezabralo, ale v Rusku to fungovat bude.

Já už nevěřím v mobilizaci tří set tisíc mužů. Některá videjka z průběhu mobilizace o tom, jak není vybavení, by mohla být pravá. Ne, že by se Rusku nedostávalo vybavení pro tu ohlášenou masu lidí… ale pokud jich berou mnohem mnohem víc, tak to dává smysl. Milion mobilizovaných už současná úroveň ruské logistiky nemusí stíhat a tak prostě někde něco není. Což neznamená, že to tak zůstane a nikdy se to nenapraví. Rusové se vždycky učili až z válečných zkušeností. Prvních tři sta tisíc má všechno, druhých tři sta tisíc má polovinu potřebného, třetích tři sta tisíc má sotva postel… ale dejte tomu nějaký ten měsíc.

Američané už nepokrytě hlásí, že velí ukrajinským silám a dokonce oznamují plány, jak v tom budou pokračovat. Navíc jsme zjistili, že pro americkou velikost nebude žádná naše oběť dost velká.

Hele, já vlastně marně přemýšlím, jestli se s tím dá ještě něco udělat. Plyn sem nepřiteče, válka bude pokračovat ještě lépe a radostněji, Putin dává zřetelně najevo, že nějací Evropani jsou mu ukradení a nemá žádný důvod se pokoušet o jiné vztahy než střílení přes hranice. Američné dávají zřetelně najevo, že jejich zájmy jsou přednější než nějaké Německo i nějaká EU. Dolar posiluje, ostatní měny padají. Energetická krize je vlastně už úplná jistota.

A to ještě nevíme, k čemu Rusko sáhne. Teď, když už je jim jedno, co si o nich myslíme. Začnou bombardovat města? Zničí Ukrajině energetiku? Nebo prostě jen opevní hranice a budou čekat? Sami Rusové několikrát říkali, že ještě pořádně ani nezačali. Začnou teď?

Zase jsme se přiblížili k atomovce.

Promiňte mi moji sklíčenost, ale tak trochu mám pocit, že dnešek je taková naše Křišťálová noc. Dodnes jsme měli čas zdrhnout. Všichni jsme viděli, co se chystá, ale všichni jsme zůstali. Všichni jsme měli dost informací, ale pořád jsme měli i naději. Naše možnosti, zdá se, končí. Politiku přebírají generálové a vojenská mašinérie. Přeji nám všem hodně štěstí.

Nebo je to jinak? Budou teď jednat? Souhlasilo Rusko s tím, že zbytek Ukrajiny vstoupí do NATO a teď už jen sledujeme domluvené tanečky a válečné vytyčení nových hranic?

Myslím, že na odpověď nebudeme čekat dlouho.

Zdá se, že moje články o soběstačnosti budou docela v kurzu… Měl bych z toho co nejrychleji udělat knížku. Ideální dárek k vánocům…

405 thoughts on “Pokračování války jinými prostředky?

  1. Mohl bych poprosit odkaz na ty včerejší vtipná úderná hesla stran šetření energií? Včera jsem se u toho řezal před spaním a ráno jsem to už nenašel… No a teď bych potřeboval zvednout náladu jak sůl a chtěl bych také učinit další osvětu… Děkuji předem.

    1. 😀

      – Kdo si prdel nemyje, ten Putina zabije.
      – Až ti vláda zavelí, choď s nemytou prdelí.
      – Když chceš zničit Putina, tak si nemyj šulína.
      – V neumytý p*če leží k míru klíče.
      – Sprchuj se jen v neděli, Putin bude v prdeli.
      – Nemáš-li necky, nemyj si ce*ky.
      – Chceš-li vidět Rusko v smutku, vybuduj si kadibudku.
      – Je-li tvoje páteř rovná, tak nesplachuj doma hovna.
      – Nehol si knír, posílíš mír (doplněno)

  2. Proč volby dopadly právě tímto způsobem a co to říká ?

    1. Lidé ještě nedozráli ke změně, protože jim nedorazily složenky a nepocítili nouzi.

    2. Sice jsme se dokázali zmobilizovat, na demošku, ale máme zatím na naší straně jen plebejce a ne měšťanstvo (rozuměj = lidi ze střední vyšší třídy). Potřebujeme víc profesorů, víc intelektuálů. Politologa a intelektuálního žvanila může porazit zase jen politolog a intelektuální žvanil. Je to jako americký fotbal. Náš rovnocený hráč proti jejich rovnocennému hráči se navzájem sejmou, zatímco náš běhavec dělá touchdown. (Běhavec je tady ten, kdo bojuje reálnými argumenty a daty, zatímco žvanil jen ruší šum jejich žvanila).

    3. Méně Ortelu a víc normálních kapel. nebo zpěváků, kteří podpoří naši věc. Vím, je to pro někoho symbol, ale z diskuzí, které vedu s nerozhodnutými lidmi vyplynulo, že Ortel pro ně znamená jen primitivismus a jednoduchost. a to nerozhodnuté často odrazuje. My takoví přece nejsme. I plebejci mohou být vzdlění a „cool.“ Prostě lidé stále dávají a budou dávat hlavně na první dojem.

    4. Přílišná orientace na to, co Rusko atd. V ideálním světě by ČR suverénně vykonávala zahraniční obchod podle svého uvážení s kýmkoliv na světě a třeba i s Ruskem. O to nám jde, být suverénní a nebýt kolonie. Nejsme , ale , v ideálním světě. Válčí se, vraždí a páchají se zvěrstva. Lidi se toho prostě bojí. Takže, když někdo před nerozhodnutým vytáhne vystoupení z NATO a z EU naráz, notabene ještě v čase války !!!, tak tím zabije jakékoliv dalíš argumenty a u posluchače převládne emoce. Nenabíjejme oponentům tato emoční děla. Koupíme pak zbytečnou ránu.

    5. Poučme se i od našeho nepřítele- to je ta vůbec nejdůležitější a nejtěžší věc. Citujme jejich autory- viz. Bártu atd, aby se dali chytit do vlastní pasti. Jejich zbraně máme používat naším způsobem. Pokud někoho zajímá, jak, tak Vlk z Kosy je v tomto absolutní machr.

    6. Přiznejme protivníkovi jeho kvality a nepodceňujme ho, jak to dělá on nám.

    Nepřekročíme-li svůj stín, tak budeme stagnovat a nikdy tady tyto lidi neporazíme.

    1. Kolik kapel a zpěváků měl Vladimír Iljič Uljanov – Lenin?

      Není třeba kapel a všelijakého komediantstva, leč strádajícího lidu dělného, jemuž postaviti se v čelo, a jeho hněv správně nasměrovati. To nejen bez vůdců, ale dobrého programu revolučního a porevolučního úspěšně provésti nelze.
      Protože, jestli si myslíte, že k převratu stačí multimediální hepoš, tak se mýlíte.

      1. Take je treba miti politiky, kteri maji tolik rozumu, aby v politickem klani nenasazovali proti predsedovi Senatu budouci moznou „kriminalnici“, ktera se jmenuje stejne jako jina, jiz odsouzena „kriminalnice“.

        1. Zřejmě je Andrej kavalír a ví, že tu paní přivedl do nesnází on. Tím, že naslouchal juristúm, kteří mu možná neradili úplně dobře.
          Viníka vidím jednoznačně v dotacích, v penězích zadarmo. Je to holt velké pokušení, nechat je ležet.
          Paní Nagyová měla jen smůlu, že pracovala pro politika, který vadil.
          Podobných případů musely být stovky. Ale kde není žalobce , není soudce. AB si nebyl vědom protizákonného jednání. Není idiot.

        2. Ale jděte Homére , osmdesátka neomlouvá, koukněte se zpátky, když jsme to tu do mrtě probírali. Tohle už není satira, to je blbost . Při tom počtu udání do ejúnie, kdyby na tom bylo něco pravdy myslíte že by nezasáhli? Proč se to vleče tolik let a nic?
          Je mi Vás líto.. opravdu.

      2. Ne počet pěvců. Věhlas. Důvěra. Co třeba Nohavica?
        Nechce? A proč?
        Protože má instinkt, že to, co defiluje na pódiu jsou často lidé,
        kteří nepropagují myšlenku, ale hlavně sebe skrze myšlenku.
        ===
        Politologa může porazit třeba řidič autobusu nebo prodavačka.
        Jenom musí umět trochu mluvit a nikdo jim nesmí říkat, co mají mluvit a na koho nesmí zapomenout
        Přesvědčivost netkví ve vzdělání.
        Možná by se dalo říct, že přesvědčivost je ve vlastním přesvědčení.
        (Kdo zapaluje musí sám hořet!)

    2. Ad 2. Inteligenci z vyšší střední třídy (typický představitel MUDr. Honzák) na „naši“ stranu nikdy nezískáme, neb tvoří nedílnou součást stávajícího establishmentu (dle newspeaku „nové aristokracie“). Petr Hampl ve své knize „Prolomení hradeb dvojka“ tento fenomém podrobně vysvětluje. Ve vedení většiny universit humanitního směru „sedí“ neomarxisticky orientovaní „učenci,“ kterým současný stav vyhovuje. To oni se nemalou měrou podílí na zkáze západní civilizace. To oni tlačí multikulturalismus, islamizaci, cancel culture, podporují hnutí aka metoo, BLM, patologické genderové teze…Intelektuální elity vždy a za všech režimů koloborovaly s tím, kdo byl právě u moci. Přesvědčit lze omezený počet absolventů technických oborů, neb jim je vlastní logické a samozřejmě i kritické myšlení. Závěrečný poznatek odvozuji od mé maličkosti a mých kamarádů z dob studií na ČVUT…

      1. Nestraš lidi s Hamplem a s vymyšlenou pitomostí neomarxismu …
        Stačí že nás straší vymyšleným Putinovým vyhrožováním s použitím jaderných zbraní….

        Debilové nejsou schopni chápat slova jeho projevu, kde varuje !!!! USA , aby nehrály stále dokola tu debilní hru, teď na Ukrajině s jadernou provokací (místo chemické jinde) a obvinily před Západními debily z toho Ruskou federaci …
        Putin řekl na rovinu, že neblufuje, a použije dostupné prostředky na území USA (protože Ukrajina je dvorek patřící RF) ….
        Evropa může být v klidu, když se nebude plést do debilních provokací jejich páníčka …
        Na zkáze Západní civilizace se podílí její debilita …, a ne nějaký pitomý neomarxismus …

        1. …““ Na zkáze Západní civilizace se podílí její debilita …, a ne nějaký pitomý neomarxismus …““..

          Není to tak milý maxime. Pijavice ani klíště se prostě nechce nechat vykroutit.
          Dokonce klíšťata se mají vykroutit ve směru proti času, čili ve směru proti chodu hodinových ručiček.

    3. Milý princiJasoni,
      váš bod jedna:

      1. Lidé ještě nedozráli ke změně, protože jim nedorazily složenky a nepocítili nouzi.

      …. s nímž zcela sopuhlasím, mne přivádí k myšlence, že teď by měla tzv. „alternativa“ šetřit municí. Prostě je třeba počkat, až alespoň částečně nastane ono Vidlákem avizované inferno (o němž si i já myslím, že přijde).
      Mně osobně to vychází tak, že teď nemá cenu se s okolím nějak mohutně přít/hádat/argumentovat, spíš jen tak podle popichovat a upozorňovat.
      Zemědělc Vidlák by jistě uměl najít nějakou přírodní podobnost, třeba že je zaseto, ale teď je třeba počkat až zaprší a zasvítí slunko – dřív ten oves stejně nevzejde (nebo tak nějak).

      Ostatně když vidím, jak lidé volili v komunálních volbách v našem statutárním městysi, musím je mít za blbce.
      Ještěže nezávislá kandidátka JUDr. Daniela Kovářová vyhrála ve druhém kole do Senátu nad kandidátem TOP 09 (a spol.), sice o fous, ale přece. Ovšem neskutečně se na to vítězství nadřela v kontaktní kampani, kdy se půl roku setkávala s lidmi ve všech městečkách a vesnicích na Plzni-jihu a Klatovsku. Snad to s ní teď nesekne…..

      1. Gratuluji do Plzně.

        Na Berounsku vyhrál Oberfatzerem. O kus před Sidorovským, který ostrůvkem normálnosti rozhodně není.

    4. Salónní alternativa a opozice, která se štítí si „i jen trochu ušpinit ruce, slovník a auru nejspravedlivějších, nejčestnějších a nejopravdovějších intelektuálů“ – aneb hrobaři jakékoliv změny.
      Aneb se bojí vlastního stínu, respektive není ochotná ani schopna jakéhokoliv i jen verbálního střetu, konfliktu, naprosto vyděšená z tušené nutnosti obětí… Jak se štítí eliminace – nutné eliminace protivníka, který přes 30 let naprosto otevřeně oponenty likviduje na všech frontách.
      Salónní alternativa klidně spolkne i ostrý nacismus, jen aby si neuspinila rukavičky, a svoji vůdčí impotenci demonstrovala z radobyintelektuálního bahna ( v dojemné shodě s kolaboranty) zvrácenými plačky na téma nežádoucí radikalizace lůzy, nedej bože snad akcentu na plnění, dodržení, zásad…
      Česky se tomu říká pokrytectví, a elektorát v Bohemii je prebornik ve hře na „nic netušícího, podvedeného dobráka od kosti“, jinak řečeno vcelku zbabělého, líného, lokajského a zákeřného voliče.
      Samozřejmě, že ví a chápe – pokud by byl tak masivně imbecilní, byla by nesvéprávnost mnohem častější diagnóza, a ani Pětihrůza by tak nebodovala.
      Co se týče úrovně IQ české populace, dělení na cca třetiny je vcelku známé, a když přičteme velkou proměnnou v podobě morálky, charakteru, zásad, atd., tak je dnešní stav společnosti vlastně odpovídající.
      V praxi tu naplno jede časká verze nacismu – a lidu to vyhovuje. Lid si to žádá, lid to volí, lid se prominentů zastává, lid je ochoten nést důsledky – nevidím jediný důvod v tom lidu bránit, a mít s ním jakékoliv slitování, nebo projevovat jakoukoliv účast. Je nesmysl přesvědčovat Přesvědčené, je nesmysl kultivovat dav, který chce válčit, pro který je to nutnost.
      Volební účast hovoří jasnou řečí.
      Tzv. Opozice v tomto stavu bude jenom klasický nic neřešící tzv. Opozicí, a tzv. Alternativa štítící se čehokoliv nutného ku změně, štítící se tak i té části elektorátu, která by je podpořila, by měla přestat zbytečně vzbuzovat naděje natěšených idealistů.
      Jako Sláma z bot totiž estetům z rádobyopozice couhá nejen nechuť cokoliv skutečně měnit, ale především osobnostní, mentální neschopnost jakýkoliv střet absolvovat…
      Kolik z těch blazeovaných „alternativců“ čemukoliv velilo, kolik jich bylo třeba v čele normální party ve škole, kolik a zda vůbec kdy jakýkoliv konflikt absolvovali…
      Je zajímavé, že Ortel je fuj, ale o letité způsobu SA jednotek v otázce rozbíjení volebních mitingů mlčí, stejně jako distingovaně mlčí vůči nejen verbální sračkám z Prava – mohli by se případným nesouhlasím ušpinit.
      A pokud se nechci ušpinit, tak mlčím, nelezu na hřiště, a netvrdím, že jsem statečný ragbista…

    5. Vlk, to je ten co vysílá na slobodnom vysielači? To je ten takový hodný socialistický důchodce s kapitalistickou tlamou? Ten co všechno ví?

      1. Smithe, Bastiata, Keynese, Hayeka, Misese, Friedmanna, Hazlitta, Rothbarda…. co mi přijde pod ruku.
        A samozřejmě sebe. Dívám se, přemýšlím.

  3. Možná to tu někde včera zaznělo, nemůžu sledovat všechny diskusní příspěvky.
    Včera bylo výročí jedné neblahé události.
    Zaznamenal jsem jen jedno velké mediální ticho.

    30. září 1938 nás naši spojenci nejvěrnější prodali Německu.
    Včera ticho po pěšině ve všech hlavních médiíích (nevím, jak v ČT, nemám telku).
    Zapomenuté výročí, tedy něco bezvýznamného, nebo bylo zakázáno to připomínat?
    Možná by někteří ovčané použili zbývající jednu nebo dvě mozkové buňky a řekli by si, že kdo zradil jednou, zradí znovu.

    Koneckonců tu „evropskou solidaritu“ jsme viděli se zdravotním materiálem při nemoci SARS-2,
    vidíme ji (tu solidaritu), když vyrábíme nejlevnější elektřinu v EU, za hubičku ji prodáváme do Německa a nejdráže v EU si ji pro sebe kupujeme zpět.

    Možná by si někdo mohl pomyslet, že tzv. „spojenci“ na nás zvysoka exkrementují a hodí nás přes palubu, kdykoliv si vzpomenou.
    Ale ze všeho nejdříve nás musí pořádně oškubat.

    https://www.novarepublika.online/2022/10/jak-zapad-hitlerovi-daroval-ceskoslovensko-lekce-z-mnichova

    1. Autocenzura v praxi.
      Teďka jsou to jakože naši denacifikovaní kámoši, tak ticho a nepřipomínat.

  4. Senátní volby mě ničím nepřekvapili. Krásná 20% účast, mnoho naprosto vyrovnaných obvodů, kde rozhodovaly jednotky procent (stovky hlasů). Pokud porovnám obě kola, tak v mnohých obvodech lidé opravdu podpořili kandidáta proti pětikolu, který v prvním kole jejich favoritem rozhodně nebyl. Jenže jich prostě přišlo málo (jako obvykle) a vlastizrádcům prostě stačili jejich fanatičtí příznivci- komsomolci Pravdy a lásky, pravicoví idioti , kteří jsou přesvědčeni, že na lůzu je třeba přísnost a babičky, kterým pan farář říkal, že mají volit černoprdelníky. Zklamaný nejsem, protože jsem tomto ohledu neměl přehnaná očekávání.

  5. Vidláku zdravím,
    nedávno jste tu dával článek o sadbě brambor. Nemůžu to najít. Připomněl by jste mi, jak se ten článek jmenuje?

  6. K vysledkum voleb: zjistila jsem ze asi ziji jinde mluvim s jinymi lidmi ,ale zrejme je to moje bublina ,ve ktere jsem uplne obalena a nemam tedy vubec zadnou skutecnou a realnou predstavu o tom ,jak je to u nas vse doopravdy !!! … Vypada to ,ze vse je uzasne …jdeme millovými kroky ke stastnym a zářným zitrkum pod vedenim uzasne petikoalice… Takze zatim zadne predcasne volby … musime vyckat az hlad a zima prerovna lidem hodnoty … akurat mi stve, ze to musim podstoupit s nimi ….

    1. zcela podepisuji….ano, musime tu bidu podstoupit s nimi, nebot nespravedlnost je jednou z podstatnych soucasti vesmiru…

    2. Vám dvěma, Pitipačce a Antihavlistovi, hlad a zima nepřerovná hodnoty?
      Vy dva jste něco víc, než ostatní lidi, že píšete o „nás“??

  7. chybaju mi tu Vidlakovy kydy a Litterate, ale mozno len zle pozeram
    Mapa ceske dezinfo sceny:
    https://orgpad.com/o/DZwjdsaHxAraQ6FE24GAR_?token=BKzR_gbLhBnbO0JcUbV-e2
    ——
    a toto je vynikajuce
    https://casopisargument.cz/?p=45697
    Pojem „dezinformace“ má na rozdíl od pojmu „dezinformační web“ celkem jednoznačný obsah. Nejjednodušeji řečeno: Dezinformace je záměrně šířená nepravdivá zpráva, tedy lež. Teoreticky se nabízí definovat dezinformační web s odkazem na pojem dezinformace, jsou tu však jisté problémy. Jedním z nich je to, že dezinformaci je třeba odlišit od tvrzení nezáměrně nepravdivých, chybných (omylů neboli misinformací).

    Dezinformace pak většinou nevytvářejí média, ale mocenské instituce jako např. vlády nebo korporace, kterým z nich plyne prospěch. Našli bychom dezinformace, které záměrně vytvořila a rozšířila americká vláda, např. tvrzení, že Irák má zbraně hromadného ničení, což ospravedlnilo intervenci proti Iráku v roce 2003, nebo propagandistická lež z roku 1990 o tom, jak iráčtí vojáci v kuvajtské nemocnici vyhazovali novorozence z inkubátorů. Obě dezinformace převzala prakticky všechna mainstreamová média v západních zemích jako holý fakt. Dělá to z těchto médií média dezinformační?

    Pokud nevědomé šíření dezinformace není projevem dezinformačního média, pak naprostá většina tzv. dezinformačních webů ve skutečnosti žádnými dezinformačními weby nejsou. To vyplývá mimo jiné i z výroční zprávy BIS za rok 2017, kde se píše: „Drtivá většina dezinformačních webů v českém jazyce je dílem českých (ideologicky motivovaných a přesvědčených o škodlivosti NATO, EU, USA, liberální demokracie či prvoplánově proruských) občanů, které nepodporují ruské entity. Tito aktivisté jen v rámci svých občanských práv a svobod šíří to, čemu věří, že je pravdivé.“
    .

    Pokud by byl pojem „dezinformační weby“ politicky neutrální, resp. popisně empirický, pak by nemělo být problém identifikovat a pojmenovat např. „proamerické dezinformační weby“, „proevropské dezinformační weby“, „proislámské dezinformační weby“ apod. Skutečnost, že se tak neděje, že zdánlivě žádné jiné než proruské dezinformační weby ani neexistují, je symptomem toho, že „dezinformační web“ není popisným pojmem, ale propagandistickým nástrojem. Tento termín slouží ke „značkování“ nepřítele.

    Podíváme-li se na to z opačného konce, není pochyb o tom, že Rusko vede propagandistickou kampaň – tj. snaží se ve svůj prospěch ovlivňovat veřejné mínění v cizích zemích. Pokud ale např. namísto slovního spojení „propagandistické weby“ použijeme termín „dezinformační weby“, pak sugerujeme, že existují subjekty, jejichž cílem je šíření lží, nikoliv propagandy. Celá skutečnost se tak rámuje metafyzickou představou čirého zla.

    Shrneme-li prozatímní zjištění, pak pojmy „dezinformační web“, „dezinformátor“ vysílají následující informaci: „S těmito lidmi se nediskutuje.“ Označit někoho za dezinformátora znamená nepřipustit jeho slovo do diskuze, i kdyby šlo třeba jen o vyjádření jeho názorových preferencí.

    Účinným způsobem, jak se vyhnout zkoumání pravdivosti či oprávněnosti určité teze je slovní spojení „dezinformační narativ“ (případně i „konspirační narativ“). Dezinformační narativ se používá obvykle ve smyslu „výklad světa šířený dezinformátory“, což znamená, že narativ sám o sobě není dezinformace, přesto je však „značkován“ jako nepřátelský. Výhodou je to, že u dezinformačního narativu (na rozdíl od dezinformace) není třeba dokládat jeho nepravdivost. Mnohdy to ani není možné, neboť v řadě případů jde o názor, interpretaci či prognózu.

  8. Njn , ale nějak nezáří, je jak mimo, no uvidíme, jestli jej ti noví nechají vládnout senátu dál. Ále co chce to vydržať, nic nejde tak narychlo., a celkem se zadařilo a až bude hůř a že bude, tož se lidi vzpamatují.

      1. Já jen, je po volbách a ono bude stačit až konečně budou mít dodavatelé energií volné ruce/prý se s niámi modroftáci domlivili na až po volbách/ a budou posílat vyúčtování a nové zálohy. Já jsem včera počítala a počítala. Přesto že jsme měli vždycky slušný přeplatek, letos to bude tak tak a to přesto, že jsme nasadili ostré šetření hned jak rambajs začal. Spotřeba skoro poloviční od všech předchozích let. Jo tolik se dá ušetřit… no tož uvidíme. Akorát vodu nevím, to je neznámá….taky ˇUT a teplo.. no tam to asi tak slavný nebude, byť jsme se snažili, docela jsem zvědavá na ta vyúčtování.

        1. Zaplať pámbu aspoň za Kovářovou a Hamplovou. Tyhle dvě budou v senátu hodně slyšet.

          Nicméně zvědněmež hlavu a o to líp se přichystejmež na senátní volby 2024. Bude ohajovat spousta modroptáků, třeba Nwelati v Mladé Boleslavi…

        1. Vysvětlí, uvidíte!
          Nízká účast, i to dosažené je dobré, je třeba vytrvat atp. Vidlák totiž tím, jak začal vstupovat do politiky ztrácí kritické vidění a vnímání skutečnosti

          1. Zdravím, kde jste se toulal? Myslím, že mu křivdíte, já to vidím naopak, ani on si jistě nemyslel že se zadaří na první pokus napravit vše to, co se tu 30 let mrvilo. Naopak tak nějak nás šprtal k tomu zveřejňovat a promýšlet problémy ze všech stran, a hledat možnosti nápravy, a taky lidi.
            Dobré je taky že s tím začal a spousta lidí si to přečetla. A dal prostor pro různé názory, což taky není k zahození vědět. Včil je nutné pokračovat a hlavně nemalomyslnět ale VYDRŽAŤ. On to ale úspěch byl ať si myslíte co myslíte.

          2. Někdo brečí, že je sklenice skoro prázdná.
            Jiný se raduje, že se v ní ještě něco je.
            Vidlák patří k těm druhým. A to je jen dobře!( Brečouni jsou protivní a málo akční. )

        1. Nebo je to ten idiot z diskuzí na serveru Zdopravy.cz; tam se sdružují zase šotouši a divnolidi, kteří si rádi hrají s vláčky.

          1. OT – Máte pravdu, na serveru Zdopravy jsou sice zajímavé články, nicméně diskuse je omezena na úzkou skupinu lidí, která se navzájem minusuje a plusuje podle toho, zda rádi létají, jezdí vlakem nebo řídí auto a občas si taky vynadají do bolševiků a socek. A největší grafoman je tam jakýsi Kocurek, který má příspěvky (mnoho) v každé diskusi. Diskuse se se tam, až na vzácné výjimky lidí ze skutečné praxe, čte velice obtížně.

      1. Přesně, zřejmě je to jen taktika ústupu, aby se protivník ukolébal :D. Je potřeba vydržet, zas si přečtu něco o malomyslnosti a poraženectví, už se těším :).

        1. Vy fakt upřímně věříte ve vítězství modrožluté? Svatá prostoto… O jejich nevítězství se už rozhodlo dávno jinde a jinými. Hlavně vydržte, nicméně si myslím, že mim tohoto krátkého závanu puchu už o vás neuslyšíme.

          1. Nejde přeci o to v co věřím, bavíme se teď o současném stavu který na nás všechny má přímé dopady, nebo se mýlím? Jako mně se to taky nelíbí, co se kolem mě děje, ale nepovažuju za řešení si to nějak idealizovat, nebo se upínat k budoucnosti. Asi je potřeba přiznat si stav jaký je a podle toho se zařídit.

            1. Nemůžete absolutně nijak vytvářet žádné závěry na základě dostupných informací z médií o jakémkoli válečném konfliktu. Tohle není sportovní zápas, kde se po prvních pár minutách dá často už předem odhadnout poměr sil, technická zdatnost atd. obou soupeřících týmů. Ale i tak se dá tušit, že Rusům bude stačit vydržet určitou dobu a druhá strana prostě klekne.

              Pokud totiž sledujete zprávy z více zdrojů a dlouhodobě, tak z jedné vítězné akce nelze usuzovat na průběh veškerého dění na frontě, nedejbože celé války. Vítězství to sice bylo, ale ne tak drtivé a hlavně za dost velkých ztrát. Podle zpráv z dneška se další útoky ani pokračování toho vítězného nedaří. A to je teprve začátek října. Dochází munice, není řádné vybavení, občas ani zásobování potravinami atd. NATO údajně vydává na Ukrajinu 7 % svých prostředků. Nevím, jak se dá při současné ekonomické situaci tohle ustát. A hlavně, kdo všechny ty zásoby zbraní, střeliva a vojenského materiálu doplní? A z čeho?

              Mimochodem, v téhle zemi si někteří malují, jak nebude problém přejít na válečné hospodářství a začít vyrábět ony zbraně atd., ale v globalizovaném světě je to naprosto neproveditelné. Jen v prvním roce takového experimentu by tu většina lidí pošla hlady a zbytek v zimě zmrzl. Stačí jen trochu přemýšlet, odkud jsou základní položky v našich nákupech, ať už jde o energie, ošacení, jídlo a další věci denní potřeby.

    1. Vypadá to, že národ je s vládou spokojen. Je třeba to respektovat. Holt patřím do té nespokojené menšiny – bohužel. S tím nic nenadělám. Je to prostě tak, že v naší sociální bublině se nám to vidí jinak, než to ve skutečnosti je. Budeme muset počkat, až to soudruzi z pětikolky přivedou totálně zu grunt. Zda to změní veřejné mínění si ale po dnešku nejsem jist.

      1. 19% je národ?
        O pocitech či spokojenosti 81% nevíme NIC. Jen to, že nechodí volit. Jejich neúčast znamená max. to, že Senát nepovažují za důležitý a/nebo žádný z kandidátů jim nemá co nabídnout.

          1. Ještě doplním – být organizátorem nějaké budoucí demonstrace, hodně bych se rozmýšlel, zda se snažit o vyvolání předčasných voleb. A s tou peticí je po tomto výsledku asi Milda pošle kamsi. Ano, mluví ze mne rezignace, ale tak to prostě cítím.

            1. Nene, mluví z Vás zdravý rozum. Bohužel mám pocit, že tady je spousta lidí totálně iracionálních, tak si nenechte podstrčit nic o rezignaci a malomyslnosti. Známkou zdravého rozumu je zapochybovat, připustit si i jiné varianty a zkusit to jinak, když jeden způsob evidentně nefunguje.

              1. Na druhou stranu, ještě v roce 89 občané radostně pochodovali v prvomájovém průvodu a děkovali straně a vládě.
                Strana a vláda si libovala, jak se dílo daří.
                Remcalo jenom pár ztroskotanců a samozvanců.
                A v listopadu už bylo všechno jinak.
                A fčil mudruj.
                🤔

                1. O tom, že bylo vše najednou jinak bych si dovolil polemizovat. Mávátka nahradily vlajky EU apod. no :). Ale samozřejmě je to správný postřeh, dav se přikloní na druhou stranu najednou, v moment kdy uvěří, že je to už bezpečná většina a ne pár ztroskotanců :). Pravidlem je, že těsně předtím se na druhou stranu začnou přidávat ti parazité ze starého systému, mají velmi dobrý cit pro situaci a ví vždy o něco dřív, že se to už překlopí. Jinak osobně výměnu režimů nebo vlád za opravdovou změnu nepovažuju.

                2. Byv přímým účastníkem prvomájových průvodů, tak koncem osmdesátek to už nikdo nechápal jako děkování straně a vládě – kdo chtěl, tak se z toho vymluvil nebo vyloženě vylhal a zbytek (včetně mne a mého okolí) to bral jako určitou, lehce podivnou estrádu či rituál.
                  Dopoledne se na seřadišti popila kelímková desítka (už se mohlo v těch letech točit slabší pivo od rána), pak se člověk prošel po městě, dal dětem pár korun na balonky a cukrovou vatu a večer to s přáteli dorazil.

            2. Někdo přijde a řekne – tady je jediná možnost, jak se téhle enormně škodlivé vlády zbavit. Je sice zatím malá, ale je. Jiné nejsou. Ještě jednou, jinak to opravdu nejde, čas pracuje proti nám a jiný šance jsou v nedohlednu Je potřeba získat co nejvíc podpisů, aby se tím prezident musel zabývat. Pak ta šance bude větší, možná dokonce velká, a to přece stojí za to postoupit to „nezměrný úsilí“ to vytisknout, podepsat a poslat. Je samozřejmě možné, že se to nepodaří, ale přesto, pojďme to zkusit. A když to ještě nevyjde, pokračovat dál. Prostě pro to něco udělat místo rozhazování rukama. I s rizikem, že to nevyjde nikdy.

              Ale lidem je nutno vysvětlit, že je to marný! Že je potřeba lidi co možná odradit a všem vysvětlit, ať se na to vykašlou? Že je potřeba hlasitě volat – lidi, nikam nechoďte, a ať vás ani nenapadne něco snad podepisovat? Je to k ničemu, já to přeci musím vědět! Já to viděl například na volbách! Sice jako jo, jinak to fakt nejde, ale ne, abyste něco podepisovali!!!

              Gratuluji…

          2. Ta procenta jsou ale průměr všech volebních obvodů. Třeba takových kde se rozhoduje mezi někým z Topky a od Pirátů. Do toho se přeco opravdu nepotřebuju míchat, navíc když je výsledek předem jasný. To trochu zkresluje.

      2. Psal jsem to už mnohokrát a píšu to znovu. Lidé k tomu přerodu společnosti prostě ještě nedozráli. Když se bavím s lidmi ve svém okolí, tak k volbám nejdou nebo volí pětikolku, protože : „rok 1968 a teďka Ukrajina, voe; protože Babiš je souzený, protože Fiala je slušný a vzdělaný , protože Vystrčil je odvážný a slušný, protože za každou cenu patříme na západ, který nám prý umožňuje levné letenky, dovolené a fůru spotřebního zboží, protože Babiše volí jen důchodci a manuálové v továrnách, voe; “ a tak podobně.
        Znovu jsem nucen odkázat na zákon kolapsu a regenerace společnosti od prof. Bárty. Nyní se nacházíme na vrcholu křivky, kdy se sklízí plody havloidní propagandy posledních 30ti let. Teď musí přijít pád směrem dolů, aby se lidé probrali.
        Otázka a paralela v historii? Myslíte si, že by lidi vůbec někdy volili komunisty, kdyby nepřišla Mnichovská zrada, WW2 a vítězství spojenců se SSSR ? Samozřejmě, že NE. Museli se napřed probrat a projít si peklem. Bohužel pro všechny.
        Je mi to líto…..ale naše společnost volí po 80ti letech stejnou cestu. Proč? Odpověď je výše: „Protože rok 1968 a teďka Ukrajina, voe; protože Babiš je souzený……………………………..“

        1. ano, protoze oni ovladaji media a skolstvi…. tim zajistuji hlupakum odlisnou realitu a toto je vysledek toho…

          1. Ano, pane Stridore, Bárta je ASPEN. Znám ten institut. To , ale neznamená, že se nebudeme učit od nepřítele, a že nepřijmeme některé jeho myšlenky, když souzní s našimi názory. Pokud tohle jako alternativa nepochopíme, tak budeme zacyklení. Zacyklení v neúspěchu. Nedělejme stejnou chybu jako líbodémo a nebuďme dogmatiční.

            1. Barta je apologet Diamonda a dalsich kolapsologu, sva vychodiska obslehnul od druhych a pak je vypustil do eteru. Otazka zni proc a jak, ovsem k programovani trendu se dostanete lehce. Barta dela to, co dystopicky Hollywood, navaze nasebe nespokojence a pak je vypreparuje k zadoucimu cili. A myslim, ze jste nevedel, ze je Barta z Aspenu, s tim se ovsem musite vyporadat na jine urovni, nezli faktograficke. Pokud vas tema zajima, zadejte heslo Kolaps do nejakeho vetsiho knihkupectvi a pak si proverte autory na netu, hodne proroku je u tady toho tematu falesnych.

              1. Stridore, teď ale vaříte z vody. Bárta je především zapálený vědec. Do politiky by, podle mne, ani nešel.
                K vědě ale potřebujete prachy = všelijaké granty. Egyptologie se asi dělat v kuchyni na koleně nedá.
                To vysvětluje mnohé.

      1. I tam, kde složenky došly si myslí, že se nic neděje, že je to chvilková nepříjemnost, která za pár měsíců pomine

    2. Inu, nevypaá to na vítězství. Ale zhruba 60:40 se tipovalo a jen pánbůh a Andrej vědí proč proti Tchajvanci postavil zrovna ji… Škoda. Takový pěkný den to mohl být 🙂

      1. KOUkněte se zpět, nějakou dobu, ky jsme to probírali do mrtě. Jeli pdle zákonů, které sestavil Kalous a spol…. saozřejmě pro své spřátelené. Asi s nimi dost zacoumalío, že se o tom dozvěděl a měl dost peněz… nic jiíného v tom není. Dluhy které nadělali u movitých, že jim to takhe splatí jsou ošemetné. Začalo to těmiá akciemi .. to jim neprošlo tak zkouší už řadu let dotace. hmm…. čas ukáže, ale …. nevěřím že mmají pravdu..
        a čím dál víc…

    3. Je to bída. Když lenost s ignoranstvím snídá.
      😢
      Ten Senát prostě opozice neumí. Patrně dobře nechápe smysl.
      Jak prostomyslně sdělila kmotra polytološka Vladimíra Dvořáková : Senát je pojistka proti extrémním názorům parlamentu. 😬
      Přeloženo do č. j. : Kdyby se parlament rozhodl pootočit volantem, tak jim do toho senát hodí vidle.
      To by tak hrálo, holoto! Jenom senát dostává ty správné instrukce od CML.

      1. Pokud by se jihlavští kandidáti spojili proti Vystrčilovi tak by kandidát za ANO vyhrál.To však v české kotlince nehrozí ukázat budoucím nezaměstnaným Škody Mladá Boleslav ,že to má Vystrčil za to jak Čína doma odstavila Škodu Auto za Vystrčilův Taiwan.

        1. A Zastrčil měl a své straně všechen majnstrým, který ten duel svědomitě popisoval jako:
          Vystrčil versus Nagyová, souzená v kauze Čapí hnízdo.
          A uvědomělí jihlaváci spolu s místními odéesáky jsou poslušní volyči.

  9. To podstatné…
    Příčinou nynější hospodářské krize „Západu“ je ve snaze o maximalizaci zisku dlouhodobý přesun produkce užitečných statků jinam. Se všemi s tím spojenými důsledky, protože na produkci užitečných statků je navázáno mnohé další co vytváří civilizaci.

    1. Naozaj, zvonkajšku to tak vyzerá… 🤔
      Jakože na Západě by se žralo a na zbytku Zeměkoule makalo. Za pár šušni.
      No, chvíli to fungovalo. Ale dneska už chtějí mít plné hrnce kaloricky hodnotné stravy i ti burani, třeba v Číně.

    1. Francouze nama v Africe rad nikdo.
      Ale financne je drzeli v sachu dlouho, takze se nikdy nedokazali vykroutit.
      Ted tam ale investuje Cina, a tam uz franky nejsou jedine vychodisko.
      Proto taky ten demokraticky vriskot, ze Cina kolonizuje Afriku 🙂

      1. 27 členů Kongresu USA navrhuje sankce na Alžírsko. Drze si dovoluje nakupovat ruské zbraně. A vůbec…
        Zákon CAATSA.
        Alžírsko je druhým největším dodavatelem uhlovodíků do Španělska.
        V severní Africe bude ještě veselo. Možná i na Pyrenejském poloostrově.
        Aneb : Zítra se bude tančit…ééé …válčit všude.

  10. Opět jsem zabrousil na web Gilberta Doctorow, který v poslední době vytvořil několik článků (poplatných překotným jevům v RF). Běžně píše tak jeden za měsíc. Ten poslední, na který odkazuji, je optimistický (z jeho pohledu). Abych se přiznal, příliš ani této kapacitě nevěřím, ne pro profilování Putina, ale pro důvěru, že zkrocení západních bláznů lze považovat za hotovou věc.
    https://ostravak2222.blogspot.com/2022/10/putinova-bazen-bozi-na-satansky-zapad.html
    přímý link:
    https://gilbertdoctorow.com/2022/10/01/has-vladimir-putin-put-the-fear-of-god-into-the-satanic-west/

  11. Převzato z jiného blogu:
    2022-10-01
    Zprávy
    “SP”: Ruské bombardéry zaútočily na ozbrojené síly Ukrajiny v oblasti Liman s bombami FAB-3000. Pozice ozbrojených sil Ukrajiny v oblasti Liman byly zasaženy bombami FAB-3000.
    Silné nálety ruských bombardérů jsou prováděny proti postupujícím silám ozbrojených sil Ukrajiny s cílem narušit dobytí města Liman, což umožňuje ovládnout rozsáhlou oblast v Doněcké oblasti. Díky ničivým schopnostem takové munice byly útoky ukrajinské armády rychle zmařeny, což bylo způsobeno prostě enormními ztrátami a také fakticky nevhodným terénem pro přesun sil.
    „Operace na osvobození Rudého Limana začala, účastní se jí čtyři bojové taktické skupiny 58. kombinované zbrojní armády posílené těžkou technikou. Letectvo leteckých sil Ruské federace pracuje na ozbrojených silách Ukrajiny, bombardéry byly zvednuty do vzduchu, útočí se bombami FAB-500 a FAB-3000. V současné době v oblasti Krasnyj Liman bojují personální jednotky ze dvou okresů a bojovníci Lidových milicí LPR. V okolí Limanu a Yampolu navíc postupuje několik velkých motostřeleckých jednotek ozbrojených sil RF s úkolem odblokovat samotné město a zásobovací trasy,“ uvádí Svobodnaya Pressa.. Letecké pumy FAB-3000 mají ničivé schopnosti. Po detonaci jedné z těchto bomb zůstávají na zemi kolosální krátery, což samozřejmě vede k vážným ztrátám pro nepřítele a mění jakýkoli terén v neprůchodný.

    1. Vítězství v Limanu je politická nutnost pro obě strany. Jinak zesílí ze Západu volání opozice po příměří na současných pozicích. UA potřebuje úspěch před zimou. RF nemůže připustit porážku v době vyhlášení anexe, nechat upadnout tisíce vojáků do zajetí a odkrýt cestu na Svatove nebo Rusové ustoupí k východu před přesilou po proražení obklíčení? Uvidí se.

        1. su na okraji Lymanu – existuju fotky ako stoja pred napisom Lyman
          ale je to velke mesto cize byt na kraji a mat cele mesto je rozdiel – marsal Paulus by vedel hovorit …

    2. Situace spojeneckých armád kolem Krásného Limanu včera v poledne vypadala tragicky – byli operativně obklíčeni, jedna ze dvou zásobovacích tras byla přerušena, druhá pod stálou dělostřeleckou palbou. Nad celou oblastí visely ve vzduchu ukrajinské UAV, které naváděly palbu. Spojenecké jednotku ustoupily až do Limanu. Ruské letectvo v podstatě nefungovalo, ruské raketové vojsko nebylo nasazeno, střílelo jen dělostřelectvo. Žádné posily nebyly v dohledu.
      Na veřejnost se dostalo prohlášení jednoho ze zástupců velitele Barsu-13(vojáci Barsu jsou za obranu Limanu ruskou veřejností považován za národní hrdiny), že z Limanu neodejdou a ubrání ho.
      https://www.youtube.com/watch?v=e39PGS8kIc4 ( cca 1:45 )
      Následující den dorazily posily a začalo pracovat letectvo.
      Je na vás se rozhodnout, zda ruský GŠ čekal s uvolněním posil, dokud tam ukrajinské velení nestáhne rezervy ze Slavjanska, Kramatorska a Seversku nebo zda pochopil, že pokud obětují Bars, tak jim to veřejnost neodpustí a pod tlakem veřejnosti je tým VVP vykopne z armády.
      Poslední zprávy https://t.me/rybar/39614
      Už pár týdnů jdou zprávy o velkých přesunech ruské techniky přes Krym, o vlacích s vojenskou technikou i osazenstvem uhánějících Ruskem směrem na východ.

      1. Králík: to je ta online doba. Dřív bysme se to dozvěděli až za týden v přehledu zpráv v kině, jak to dopadlo. Takhle velká válka, když je internet a každý má mobil, snad ještě nebyla. V Jugoslávii, Iráku a Afghánistánu před 20 lety každý rozhodně přístup k takovým komunikačním možnostem neměl.

        1. Podle Rybáře a Rozhina Rusové Liman opouští. Oba to hodnotí jako vojenský a reputacni problém protože Liman leží na území nových Ruských republik….

          1. Jo, pry byla ukrajinska presila moc velka, takze posily jenom pomasakrovaly obkliceni, aby mohli vojaci z mesta ustoupit.
            Je to nesmysl, nejdriv tam poradat referenda o pricleneni k Rusku, a pak ustoupit do predem pripravenych pozic.
            Jakkoli pri pohledu na mapu jsou pozice na druhe strane prehrady lepsi, tak jednou je to soucast Ruska, tak se maji postarat, aby to tak zustalo.

            1. Re: Třešňák

              Klídek. Proč považujete za nutné nechat zmasakrovat vlastní lidi, pokud je jasné, že není lepší řešení?
              To není hra na četníky a zloděje někde na záhumenku.
              A hrdinů jsou plné hřbitovy.

      2. Re: Králík´62

        Nebudu nic psát, ani myslet. Ani tady nebudu nějak moc připomínat, co jsem tu mockrát psal, že Ivan přinejmenším jednou zkusí svou oblíbenou fintu – vybudit zdání u protivníka, že ke konečnému vítězství chybí už jen ten poslední voják v záloze, už jen ta poslední bedna s náboji, která se ještě dala najít ve zbrojáku.
        Jen vzpomenu, že proruští trolové á la Podoljaka dost často žvanili o Stalingradu.
        Jisté shodné rysy bychom při troše dobré vůle už našli.

        Ale jinak jste hloupej králík, a to úplně a ganc, protože naši jedině správní soudruzi referovali o zbabělém úprku Ivanovo konvojů na Krym a do Rasíje.
        Takže kdo ví, co jste kde viděl a slyšel. Beztak to vymýšlejí Putinem najatí mamlasové u kompů.

        1. KLUB SEBEVRAHU …A jine poznamky.
          Misto jasani , to moh odlozit ,se mel Putin venovat situaci na fronte v Lymanu predevsim..Predevsim EU ted jasa , vidite krici jak vas vedeme…..kdyz nemate toaletni papir, tak vasimi obetmi ,Putina jste ted na cely care porazili…
          A dalsi miliardy ,dalsi zbrane a vsecko jde a pujde na Ukrajinu jeste vic..
          Hura, vsichni vy, se mimo nas ted ,musi obetovat jeste vice..
          Vedou to Germani ,vod Kohla , to dostala Merkel ,mimo jine, se musela zavazat sliby , ze bude dulezite vladni tajemstvi projednavat na mobilnim telefonu ,aby to usaci dobre slyseli a kontrolovali, jak je poslusna..
          A za to ji kazdyho schopnyho politika vodklidli z cesty..
          Leyno vyplaci miliardy Turecku, aby zadrzeli uprchliky v milionech ,aby je v pravej cas Erdogan /magor ,co nevi co rekne nebo udela za hodinu/,potom pro nejakou pricinu /s totalni islamizaci jiz schvalenou Klubem sebevrahu predem/,do EU vypusti.
          Vitezna ofensiva vlady po volbach ,vitezi na cele care. Urychli vse.
          To je tak ,ze vrchnost neco prichysta , pak se to pozde zjisti a pak douho nic a trochu se , kleveti a trochu se zaprotestuje.
          Ty co se voleb nezucastni vi na beton a souhlasi , jak dopadnou..
          Nakup letadel pro republiku taky v Klubu Sebevrahu ,je mozna drahej spas v miliardach za smejdy ,ale zvolena vlada rada zaplati , ale ty ponesou atomove zbrane a z Ruska se namiri ,co je potreba, prave na CR…
          Prave v cas , valka nuklerani hrozi asi z 97 %..Mozna vic.
          Mozna taktika naseho nadseneho clenstvi v Klubu je, ze zbyde min raket na zapadni zeme…
          Niceni sebevrahu na co prijdou je velka zabava pro ne a prizniva a temer souhlasna reakce na zniceny roury ted povzbudi ,kazdeho, k dalsim utokum ,jeste vetsiho niceni..
          Jedina Hamplova neco udelala. Skutek./Vyjimecnej akademik/.
          Odmena vlady obcanum, zadneho nemine..Dostala vlada mandat ,ze muze vsecko a jeste vic bez jedine prekazky…
          I tanky budou vyrabet ,za svitu svic.
          Vynasenej do nebe kdysi marxismus, jindy zase vynasena akademikama ,pro zmenu demokracie a ta uz dlouho nikdy nezklamala sve plutokraticke vudce a vydelava pro ne ,daleko vic bohatstvi , nez marxisti..
          A na pripravu a realizaci dalsich valek , teroru a pod…A nic jinyho.
          Vitezny a velmi obdivovany a oslavovany Vystrcil , je jeden z mnoha v celem svete. Nici hospodarstvi spolehlive a je proto popularni ,oslavovany a zvoleny vdecnou touzici populaci ,po dalsich skodach narodu ,kdykoliv..
          Narody lezi na zemi a cekaji kdo jim slapne na krk ,aby ukoncil po cem touzi, drtive vetsiny populaci, vede EU.
          A zvoli po kazde, kazdou narizenou demokracii…
          Zapach zdechliny zapadniho sveta se siri a chysta se otravit i jine narody.
          Ryba vod hlavy. Bida mluvi s mrtvymy a vicepresidentka je uzce spratelena se Severni Koreou, mimo jine.
          Z dalsi strany , je to pocasi , kdyz neprsi, je to nami niceny klima , kdyz prsi tak taky , kdyz snezi tak jsme znicili klima oteplovanim , kdyz nesnezi tak taky , kdyz mrzne, zemi zase vsichni oteplujeme a kdyz ne, tak jeste vic..
          Proto se musi znicit zemedelstvi a odmitnout umela hnojiva , znicit dobytek a zavest mlika ze zeleniny, mozna.
          Zdravy kazdeho znicit ,to ma prednost..predevsim.
          Nikdo neni schopen zastavit te spesny sestup do nejnizsi katakomby pekla.
          Ale velky mnozstvi vsech ,velmi veri na slovo a snazive pomahaji..
          Pripomina to orgie sileny nenavisti nacistu ,kombinovany s nekonecnou a primitivni mega abnormalni ,klinickou chamtivosti, uloupit vsecko.
          Na nadsene niceni, kombinovane se silenstvim, latentni touha po sebezniceni , nenavisti sveta zaroven ,na to nemame vyraz.
          Pro ty co nic netusi , nejaky informace o Leningradske blokade prijdou vhod,ale topeni drevem se nesmi a tech zakazu je bude zaplava…
          Vsecko co muze znicit narod uz je zajisteno..Jen se ceka na vhodnou chvili…

  12. V pátek volby provázela podle reportérů Práva opět nízká voličská účast, podobně jako tomu bylo v minulých letech.
    Výjimkou bude zřejmě Jihlavsko, kde se odehrává ostře sledovaný duel šéfa Senátu Miloše Vystrčila (ODS) s Janou Nagyovou (za ANO) obžalovanou v kauze Čapí hnízdo a kde byla vyhecována kampaň. Do pátečního večera přímo v Jihlavě přišla až čtvrtina voličů.

  13. Ruská federace vytváří Internacionální legii, včera podepsal k tomu Putin dekret …, a to je konec Západu …

    A konečně by si žvanilové ze Západních medií měli zapsat za uši, že Putin v projevu k mobililizaci nevyhrožoval !!! Západu jadernými zbraněmi, ale VAROVAL Západ – USA a NATO, že při jakékoliv provokaci s jadernými zbraněmi, kterou šaškovský Západ připravuje na Ukrajině (to je to jejich blití, že Putin vyhrožuje, že použie …), Ruská federace bez váhání zničí Západ, prostředky na to má i s geopolitickou a technologickou výhodou …
    O těch výhodách RF se může přemýšlet, RF má předem jadernou válku se Západem vyhranou …

        1. Řekla bych že všechny důležité instituce a výroby už tam jsou přesunuty. Jak za války – většina za Uralem. Navíc “ potěmkinovy vesnice“ vymysleli přece rusové, navíc vylepšené o kryci , pro veškerou soudobou techniku nezjistitelné materiály, které před pár lety vymysleli buď číňané nebo japonci, už nevím. To jsou věci, kterí dnešní naši válečníci nevědí. Jejda
          Ju a odvoleno….tož uvidíme.

          1. Bojím se, že když Putin ŕekl : Na území RF se už světová válka nepovede , tak že to myslel vážně. Že to odnese Evropa.

    1. Proboha prestante sem kopirovat tyhle nesmysly.

      „RF má předem jadernou válku se Západem vyhranou “

      Neim kdo, a pro jake pubilkum to plodi, ale az budou pravem Kydy oznaceny za dezinformaci web, tak tu budou vsichni brecet.

          1. Sakuro, každou válku vždy někdo vyhraje, nebo si myslíte že války končí bez vítěze ??? ….
            USA se vždy „schovalo za moře“ , teď je z moře hned na „první ráně“ …

            1. Dobre, vitejte na mem ignore listu i s tou svoji „vyhranou atomovou valkou“.
              Vysvetlovat tyhle blaboly, na to nemam naladu.

              ps. pokud prijde Zakladatel, mohl by proklepnout toho maxima? Mam dojem, ze je tu sluzebne. Rozesirat uz jim nestacilo, zakladat tu dlouhatanska vlakna, o demokratickem prevratu na Majdanu uz taky nestaci…
              Podle me to tu chteji znicit prave takovymi blaboly, jako predvadi maxim.
              Takovy Strelkov po par panacich.
              Nas mnogo, i tu jadernou valku vyhrajeme.

              1. Sekuro, nebuď paranoidní …, přečti si, co jsem napsal níže Hele a začni přemýšlet ..
                Je zajímavé, kolik máme v Evropě ministryň války, navrhl bych tě do příští vlády místo Černochové, když mám takový vliv …

                1. Nekonecny valky zavedeni teroru od 45 ,zpusobilo a navic donutilo myslet jine staty a jejich na obranu, ktera by usaky a jejich krvavy agrese a masakry zastavila.
                  Neni tedy zvlastni ,ze jako pojistku pro svuj mir ,maji ziskani atomovych zbrani , kterymi si chteji poridit za kazdou cenu, na svoji ucinnou obranu..
                  Jina jistota pro zadny stat neni..
                  Taky po vzoru Izraele, kterej to ma povoleny a ostatnim se to zakazuje…
                  I presto ,ze Cina Rusko maji ty zbrane, stale jsou pod vyhruzkami vseho druhu a denne..
                  Stale se odehravaji provokace vseho druhu na ne..
                  A rozmistovani nuklearnich zbrani pokracuje uz od let 60tych v EU. Co to znamena je jasny..
                  A samozrejme vsechny dohody jsou jen komedie, aby blazni meli cemu verit..Ted rusko-cinsky blazni nejak vystrizliveli …
                  Vzalo to kratkou dobu ,ale ted jiz je spoustu reci, kolem atomove valky uplne normalni , „rizky“ se uz naklepavaji, aby s tim pocitali..

          2. Sakuro, máte pravdu. V takové válce by nevyhrál nikdo. Na takové kraviny by nikdo neměl ani myslet. Jádro slouží jenom k zastrašení. A docela dobře.
            Kaddáfí, který se vývoje jádra dobrovolně vzdal, skončil ve zmrzlinovém mrazáku.
            A Tlustý Kim žije a vyvíjí ještě účinnější rakety.

              1. Přesně tak. Kdo to má, může být v klidu. Kdo to nemá, je namydlenej.
                Může se někdo divit Íránu, že to chce taky!? 🤔
                Když to mají už všichni okolo něj???
                Včetně napůl rozvráceného nevyzpytatelného Pákistánu ?

            1. Helo, USA už na tu kravinu, jejich výhru v jaderné válce stále myslí už 77 let od Hirošimy …, kdyby na to měly, už by tu válku dávno zahájily …
              Každá válka má vždy vítěze, jak jsem Sakuře odpověděl, Západ vedl Studenou válku, ale nevyhrál ji, Rusko nebylo poraženo, a ta válka už trvá 77 let jako tzv. „hybridní válka“ …
              Ta válka pořád čeká na vítěze …, a se zuřivými blázny s pěnou u huby nejde uzavírat mír, ty je potřeba zlikvidovat …

              1. Myslím, že si to každý rozmyslí.
                Protože už to má moc států. A kdyby si někdo začal, tak by ho ti ostatní smázli.
                Z tohohle by se už Amíci nevykecali. Vyděsili by se i vazalové a obrátili by se proti nim.

              2. Kdyby usaci venovali rocne jednu tretinu z toho co vydavaji na zbrojeni , tak uz davno si mohli kopuit celej svet, nemuseli zbrojit ,vsecky vyzdimat ekonmickych hospodarstvim ,ktery na svet zavedli..

      1. Neni jisty a vubec , jestli si vlada Us vubec vsimne a vcas ,ze vypukl konflikt..
        Vono to pak lita vsechno rychle /hypersonic rychlosti/, coz kontrastuje s „hypersonic“ pomalosti ,ve vlade Usa.
        Je pravda z Afganistanu utekli rychle ,ale spoustu svych vojacku tam nechali a svym spojencum nic nerekli..
        V armade resi jiny problemy nez pripravy na valku..Je to boj za ty nejspravnejsi reformy , ktery amada musi mit za kazdou cenu a nejdriv..
        Oba nejvyssi , nejdrive musi dostat peclive vypracovany prikaz, jak a kudy maji prijit na scenu , potom pozdravit a neco prohlasovat v projevech a potom zase spravne odejit ,kde maji pisemny prikaz.
        Problem , kdyz neni nikdo kolem ,se vzdy odehrava..
        Nevi se jestli pochopi , nebo aspon prectou informaci spravne a jestli ji potom na podiu spravne reknou. Ponevadz ,uz se stalo ,ze se pratelili s nepratelskymi staty v projevech a pak se to muselo napravovat a nez pochopi ,ze maji zmacknout nejake knofliky , jsou napraskovany porad drogama a zlazama a taky nekdy nejsou mozny vubec fungovat pro vycerpavajici stavy strasliveho stari a unavy a snad i do obcasnyho bezvedomi..
        Spech jim taky nesvedci a upadavaji na zem a Bida je schopen casto zabloudit , nez je potom nalezen…
        Komplikace a male chybicky se vloudi rady a vcas..
        Nic idealniho pro tyhle casy..

  14. Ta válka začne teď být jiná, Vidlák ji nazval národní, ale pro Rusy to bude Velká vlastenecká No 2.
    Bude oprášen ten starý song „Vstavaj strana agromnaja, vstavaj na smertnyj boj“. Z té písně mně vždy běhal mráz po těle. Ale bude to ještě chvíli trvat, než se projeví vyhlášená (pozdě) mobilizace.
    Jednu věc má současnost z minulostí společnou: počátek té i oné války byl pro Rusy nevalný.
    Jiné skutečnosti jsou jiné: exodus mladých, vzdělaných a movitějších před mobilizací a válkou do zahraničí (kde je nebude čekat takové přijetí jako Ukrajince) a ta druhá jsou taktické a strategické atomovky.
    Dá se očekávat:
    Likvidace Tureckého proudu a ukrajinské trubky s předvídatelným dopadem na starou Evropu.
    NATO přijme do své náruče Ukrajinu na přání našich amerických přátel. Začne se mluvit o spuštění článku 5. Polsko otevřeně vstoupí svými jednotkami na Ukrajinu.
    Pokud dojde k avizovanému zničení dopravní a energetické infrastruktury a napadení tzv. rozhodovacích center, bude překročen Rubikon, naznačující, že poslední naděje na jednání selhala.
    Chci se mýlit a být označen ignoranta.

    1. Zajisté. Tahle paráda není pro venek, ale dovnitř. Změna speciální operace ve Velkou vlasteneckou válku.
      Co se týče reakce Západu, který, ano, není homogenní, a jeho nehomogenita bude v důsledku konkurence zájmů narůstat, je a bude podmíněna především tím, co může ztratit.

      1. Zatím se line z ČRo nadšený kvikot.
        Jednotný Západ , jednotný jako nikdy, společně , nerozborně…
        O nerozbornosti se už jednou v Kotlině hýkalo. A zbořilo se to náramně rychle.

      1. Panebože, to je jsou šílené písně… Ale asi fungují. I na mě – přeskakuji je.
        Co se týče mladých – kdo by se chtěl nechat zabít, že? V zázemí je přece všechno normální, hamburgery jsou, diskotéky taky… Ale někteří si dokáží představit, co by bylo, kdyby je Greenmann začal hnát k Sibérii. Hlavně kolem 30 – 40 let. Ti jdou dobrovolně. Jiná rasa.

        1. Bude oprášen ten starý song „Vstaváj straná agrómnaja, vstaváj na smertnyj boj“. Z té písně mně vždy běhal mráz po těle. Ale bude to ještě chvíli trvat, než se projeví vyhlášená (pozdě) mobilizace.

          Píše Homer Simpson. Tak to mě běhá taky. Asi jako když se dá do pohybu stádo bisonů. Nebo
          vybuchne sopka. Zemětřesení. Něco, co se nedá ničím nijak zastavit.
          Nojo, jsem cynik-romantik [;>))

    2. Co se týče útoků na TurkStream, tak v RF oficiálně oznámili, že jednomu z útoků zabránili minulý týden. Neoficiálně se šušká o třech různých pokusech. Včera v Turecku Erdogan v podstatě spustil hon na britské občany, když vyhlásil, aby mužům s britskou státní příslušností ve věku 25-60let(ty hranice si přesně nepamatuji) věnovala veřejnost, včetně silových složek, zvýšenou pozornost.

    3. Bych řekla že naťáci nee. Dokud to bylo jak bylo tak jo, ale otevřeně a shodit se před těmi ostatními, tou většinou zeměgule, čítám že se stáhne a fofrem…. Ale možná se mýlím. Říkalo se že zdechající kobyla nejvíc kope. Nevím, neviděla jsem, ale vždycky věřím našim předkům.

  15. Dovolím si připomenout, co v médiích zcela zapadlo, že prezident Číny Si jaksi prohlásil, že Rusko nenechá Čína padnout. Co nedodal, protože by byl hned dalším na řadě.
    Nord Stream 1 a 2 najednou mohly vyřadit jen dva státy, Rusko nebo USA. Ukrajina, Polsko, Velká Británie -ti všichni měli chuť, ale ne možnosti. Britové by zvládli jeden, ne dva najednou. Rusku stačilo pohodlně čekat s uzavřenými kohouty. Kvůli sankcím zpožděná oprava turbíny, jistě by se našly i další důvody. Takže nemělo důvod Nord Streamy ničit.
    Ovšem v případě USA se to jeví jinak. Tam mohla být racionální obava, že EU pod hrozbou zimy nakonec spustí Nord Stream 2. Tak teď už nespustí. Jedinou alternativou jsou nyní molekuly svobody, tedy patřičně demokraticky očištěný LNG, většinou z Ruska.
    Evropa byla cynicky obětována pro udržení globální dominance USD ještě pár let. Dalo se to čekat, viz historie Athénského námořního spolku. Nakonec Athény kasu spolku použily na svůj rozkvět.
    USA si zřejmě uvědomily, že jsou na tom jako ryba v rybníce, ze kterého se pomalu ztrácí voda. A že okno jejich příležitostí se definitivně uzavře v roce 2024. Tak spustily válku do posledního Ukrajince, která začala Majdanem v Kyjevě v roce 2014.
    Přicházející zima velmi brzy prověří naše demokratické odhodlání. Jinak se protestuje s návratem do teplého vyhřátého bytu s fungující elektřinou. A jinak v době výpadků energií.
    Green Deal byl mrtvý už dávno, zima jej definitivně pohřbí. Jenže skončí i evropský průmysl. Bez levného a dostupného plynu se stabilními dodávkami nelze vyrábět plasty. K nim jsou ještě zapotřebí stabilní dodávky elektrické energie, aby bylo možné plastový granulát zpracovat. A plasty dnes používáme úplně všude. Na obaly nejvíce, ale takřka všechny výrobky obsahují plastové díly. Další část zemního plynu se používá na výrobu dusíkatých hnojiv.
    Evropské firmy jsou oslabené po uzavírkách kvůli Covidu 19. Teď k tomu přichází zdražování kvůli ustřeleným cenám energií, především elektřiny. Trh to opravdu nevyřeší. Naše strategické zásoby plynu padly na výrobu elektřiny pro Německo.
    Mluvíme o kolapsu evropských zemí a podniků, ale zapomínáme na kolaps ukrajinského hospodářství. Ten je zcela nevyhnutelný a Ukrajina se zhroutí společně s EU, jen dopadne daleko hůře. Ukrajinský dluh je už nesplatitelný a jakákoliv půjčka Ukrajině je vlastně dar.

    Málo si připomínáme historii, kdy Stalinovo SSSR napadl z východu Polsko a zabral území až po Bug a Brest. To mu poskytlo delší čas. Společně s Hitlerovým odložením plánu Barbarossa, a napadením Jugoslávie a Řecka, aby zachránil kolabující italskou armádu v Řecku, tím dostal SSSR čas, aby Němci nedobyli Moskvu před příchodem mrazů. A pak se válka otočila.
    To nárazníkové území v Rusku vnímají úplně jinak. Žolkiewski, Napoleon i Hitler, ti všichni táhli na Moskvu přes Bělorusko nebo Ukrajinu nebo oboje. Putin si to jistě dobře uvědomuje.
    Proto nikdy nepřipustí, aby vojska NATO byla na Ukrajině. Jestli NATO přijme Ukrajinu, bude to znamenat jaderný úder Ruska proti Ukrajině taktickými zbraněmi.

    Teď je otázkou, zda v Kyjevě není nějaká realističtější parta, které Zelenského sesadí a nahradí někým vstřícnějším k jednání o míru. Možná ještě ne a musíme si protrpět zimu bez energií a kolaps evropského hospodářství.
    Veškerá rozhodnutí vlády ČR už budou mít jen špatné důsledky, větší či menší. Nechali jsme se zatáhnout do konfliktu Ruska s USA. Teď už jsme na straně nepřátel Ruska a nikdo s námi nebude mít slitování. Na nějaké vítězství proti Putinovi a Rusku to nevypadá, takže druhou nejlepší možností je mír. Má ale smysl říct Ukrajincům, že definitivně přišli o část území? Bylo by to stejné jako v Mnichově 1938. Musíme tedy vyčkat, až budou ochotni jednat Ukrajinci s Ruskem sami. A to zatím nejsou, pod vedením USA ochotně bojují za americké zájmy proti Rusku do posledního Ukrajince.
    Dříve spřízněné národy Ukrajinců a Rusů se stávají definitivně nepřáteli na mnoho dalších generací. Putin potřeboval Ukrajinu přátelskou a neutrální. To už možné není, takže Ukrajina nebude vůbec. Nebo jen nějaká malá relativně samostatná část, aby měl kdo platit ukrajinské válečné dluhy.

    1. Čína je daleko větší nepřítel, než Rusko. To na Ukrajině je patrně rozcvička.
      Bílý dům nesnese případnou konkurenci. Pozice ředitele Zeměkoule a přilehlých galaxií se jim náramně líbí.
      ( Bidenova administrativa hodlá posílit pozice v Pacifiku. Aby si Čína moc nevyskakovala. Šikmé očka potřebují dozor. )

      1. Číňan si počká klidně několik generací. Oni mají svůj cíl a klidně na něm budou makat 100 let. Asi nechají USA uzbrojit se na posílení pacifických ostrovů. Čína bude rozvíjet ekonomiku a omezovat vývoz vzácných zemin nebo je postupně výrazně zdraží. A bude obchodovat čím dál více v renminbi.

    2. Gerde, srovnání s Mnichovem kulhá na obě nohy.
      – Němci měli v Československu takovou míru autonomie, že se o ní menšinám po celém světě dodnes může tak leda zdát.
      Krom toho byli protežováni až sebevražedným způsobem, což se Československu šeredně vymstilo.
      – Oproti tomu byla ruskojazyčné populaci Ukrajinou odepřena jakákoli autonomie a navrch jim byl zakázán i vlastní jazyk a ve finále odňata i občanská práva.
      Východoukrajinská ruskojazyčná populace nejenže nebyla nijak chráněna, ale ukrajinský režim se ji vražděním a bombardováním snažil zničit nebo alespoň vyhnat.

      1. Tady bych oponovala.
        V Sudetech převzali státní správu Češi z vnitrozemí. Němci asi nebyli šťastní, když pošťák anebo přednosta železniční stanice ztratil práci.
        Budovaly se tím pádem české školy , pro pár dětí. A německé školy neměly ani na uhlí.
        Mnohou malou firmu zdecimoval příkaz zaměstnat aspoň jednoho Čecha. Prostě se to nedalo ekonomicky utáhnout.

        1. Bylo to komplikovanější. A s těmi školami trochu posunuté. Svého času jsem se tématu věnoval a dokázal bych uvést příklady, kdy zatímco „česká škola pro pár dětí“ živořila v jedné pronajaté místnosti, německá si ke své budově právě dokončovala tělocvičnu. Ano, určitá disproporce nastala v době hospodářské krize – zde ovšem dlužno poznamenat, že šlo především o hospodářskou pomoc z vnitrozemí realizovanou na soukromé bázi (nikoliv o podporu státní) – a skutečně není divné, že obyvatelé převážně českého vnitrozemí podporovali primárně české školy…

          1. Helanov žvaní. Pokud jde o školy. V roce 1904 například německé vedení radnice v Litoměřicích (60% Němců, 40% Čechů) postavilo palác, novou základní školu, dnes v ulici Boženy Němcové s koncertním sálem vybaveným varhanami, zatímco Čechům totéž vedení radnice nedovolilo novostavbu české základní školy. https://skolabn.edupage.org/?

            Pokud jde o zaměstnávání Němců, jako státních zaměstnanců, šlo jen o to, zda vládnou češtinou a nejsou neloajální. Ze svých vojenských let si pamatuji náhrobek mašinfíry ze hřbitova z Jáchymova, kde nápis hrdě hlásal, že nebožtík byl mašinfíra ČSD.

            1. Viděl jste seriál Vlak dětství a naděje?
              Kde se v těch Sudetech ten český pošťák vzal???
              Proč jeho dcerka měla jen jednu českou kamarádku???
              Se kterou se chodily dívat na vojáčky???
              Proč vojáčci nepovozili na koníčcích i malé Němky ???
              Vás názor vám neberu. Ale tamní Němci to asi viděli jinak.
              Ze dne na den se stali občany druhé kategorie. A jejich mateřština z jednacího jazyka v R-U jen strpěným jazykem marginální menšiny. Zkuste se na věc podívat z jejich pohledu.
              Ta německojszyčná menšina tvořila 1/3 obyvatelstva. Po vynalezení líbezné českoslovenštiny už samozřejmě né.

                1. Re: Sakura

                  A taky z pseudo-odborných žvástů všelijakých rychlokvašek, resp. z jejich odborných prací.
                  Viz tento soudruh

                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Mat%C4%9Bj_Spurn%C3%BD

                  Toho jsem obratem načapal, při lžích o ubližování soudruhům Genossen, jak neměli německé vysílání v čs. rozhlase.
                  Ten kokot se vůbec neobtěžoval v ODBORNÉ studii zjistit, od kdy fungoval v ČSR rozhlas.

                  1. Tak jsem na to kliknul…

                    „Matěj Spurný (* 16. března 1979 Praha) je český historik. Zabývá se sociálními dějinami po roce 1945, nacionalismem a multietnicitou a dějinami diktatur. “

                    A co si dal na prvni radku v zivotopisu?

                    „Životopis
                    Je židovského původu.[1] Vystudoval historii (Filozofická fakulta, 2005)“

                    To uz je ten zidovsky puvod stejne dulezity, jako kdysi clenstvi ve strane? To si taky davali soudruzi hned na zacatek.

                    1. Nejdrive straslivym kricenim , v tom se predhaneli a podvodnou komedii Versajlistu se poridila propaganda/kdo mel a ma tu propagandu v rukach/ , ze germani budou spravedlive potrestani ,aby se verejnost upokojila po jejich straslivych zlocinech a placeni spravedlivych reparaci a behem kratke doby, kdyz se svet zacal starat o sve zbidacene zivoty , uctivani desitek milionu mrtvych , dalsich desitek milionu mrtvych spanelskou chripkou ,ktera prisla z Usa s vojsky ,zacalo usili, jak znovu privest svet do dalsi valky..
                      Behem necelych deset let se komedie s podobnym a snad jeste vetsim kricenim zase opakovala..
                      A ta sama propaganda udelal hodne moc..
                      Z nas uplne klidne udelali valecny zlocince , co chteji dalsi svetovou valku..
                      Dnesek jsou zase variace na dane tema..

                2. Sakuro, ten seriál byl výrazně protiněmecký . Ale i tak z něj čouhala pravda jako sláma z bot. Ale uznávám, že dneska už nemá smysl vytahovat tohle téma.
                  Jsme šťastný národ, svojí menšinu jsme vyhnali. S požehnáním mocných.

    3. Ještě k tomu napadení Polska.
      Polsko mělo do r. 1934 pakt Pilsudski-Hitler a bylo odhodláno napadnout SSSR po boku Německa. Anglie a Francie proti tomu vůbec nic neměly, protože by tak Polsko s Německem udělaly špinavou práci za ně.

      I fanatičtí nepřátelé SSSR z řad křesťanů i židů nakonec, byť neradi, přiznali, že přežili jen díky sovětské okupaci a evakuaci do SSSR. Byť to v řadě případů znamenalo pobyt v gulagu nebo deportaci do zakavkazských a sibiřských gubernií. Sověti jim však dali šanci přežít, zatímco Němci znamenali jistou smrt.

        1. Prakticky nikdo nezmiňuje, že když Německo napadlo Polsko 1.9.1939, tak 3.9.1939 Británií spolu s Francií vyhlásily Německu válku, zatímco po 17. 9. 1939 nikdo Sovětskému svazu válku nevyhlásil.

      1. A ještě k tomu „napadení“ „Polska“ – wiki
        Dne 25. června 1919 Rada velvyslanců Antanty uznala právo Polska na obsazení východní Haliče za účelem „ochrany obyvatelstva před bolševickými bandami“, ale nepřipojila ji k Polsku.
        Sovětsko-polská válka (1919-1921), v jejímž důsledku polské jednotky obsadily velkou část Ukrajiny včetně Kyjeva, skončila pro jednotky Rudé armády neúspěšně. Podle Rižského míru z roku 1921 byly sovětské republiky nuceny postoupit západní Ukrajinu (východní Halič, západní Volyň, Polesí a Cholmščinu) Polsku.
        Dne 14. března 1923 rozhodla Rada velvyslanců Antanty ponechat západní Ukrajinu pod polskou vládou. Žádná z podmínek, na jejichž základě Antanta přijala toto rozhodnutí (Polsko se zavázalo zajistit Ukrajincům stejná práva jako Polákům a garantovat národní a kulturní rozvoj, poskytnout autonomii, otevřít univerzitu atd.), nebyla vládou Polské republiky splněna. Ukrajinci byli v podstatě občany druhé kategorie, podléhali polonizaci a katolizaci. Cílem polské politiky byla násilná asimilace a úplná likvidace ukrajinského charakteru ve východní Haliči, na Volyni, v Cholmii, Podlasí a na dalších územích, kde etničtí Ukrajinci tvořili většinu nebo představovali významnou část obyvatelstva.
        Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

        Takže zhruba takové „Polsko“ bylo „obsazeno“ dle dohody Molotova-Ribbentropa

        1. Tam se děly křivdy na všech stranách a málo kdo zůstal bez viny. Hranice se měnily už doby Kyjevské Rusi a prvního polského království. Boj církví o ovečky trvající tisíc let. Rusové měli dlouhou tradici, jak potlačovat Poláky, kteří se pochopitelně bouřili, když z polského království, kde byl car králem, udělali další carové jen Poviselsky kraj. Polské vlády potom měly talent zase, jak si nezískat pravoslavné Slovany v západním Bělorusku a Ukrajině. Potom na to doplatily roku 1939, když zjistily, že spoustě lidí nemůžou věřit a svěřit zbraň nebo z těch opomíjených oblastí ani ty spolehlivější nestihnou mobilizovat. Třicet milionové Polsko mobilizovali 950 000 mužů. Čtrnáct milionové Československo 1 128 000. V obou armádách někteří odmítli nastoupit, ale polska armáda byla pořád menší. Proto tam musela být nějaka potíž.

          1. Historie vztahů mezi Rusy a Poláky je velmi složitá.
            Rusové Polákům dávali za uši už za cara. A na druhou stranu, během první “ smuty” , bezvládí, v Rusku řádil Lžidimitrij s manželkou “ polskou děvkou” Marinou Mniszkovou.
            Smuta = rozvrat. Tohle byla smuta první. Smuta druhá vypukla za Gorbačova.

          2. Polaci nemeli ani vyzbroj pro tu mensi armadu a vlka cast armady se skladal z husaru a dragounu, jiz popularni od 16.stoleti..
            500 tisic jich slo s Dolfem na rusa. Rus pak nevedel kterej je kterej..
            Spojenci s vyzbroji taky nespechali a z dalky se velmi snazili dle smlouvy Polsko ubranit..Z velky dalky to se musi uznat a vyhrozovali taky ajeste vic…
            Az utekli u Dunkerque,aby Dolf dostal Francii..Pak cekali jak se veci vyvinou..
            Ponevadz videli jak a kam az Stalin dokopal Rusko a meli jistotu ze Dolf vyhraje , zacali mirne bojovat ,aby Dolf mel taky ztraty az bude potom jima skoncenej..Aby prisli k hotovymu..

    4. Re: Gerd

      S děrováním trubek jste lehce – pardon – těžce mimo mísu.

      Za sebe si dovolím tvrdit, že znalostní potenciál mé maličkosti (SŠ nepovedený strojař, půl roku u ženijní služby) a mého syna (SŠ nedokončený strojař, ale o 40 let mladší) nám dovoluje učinit totéž.
      Sesmolit dva metráky trhaviny zatím není v domácích podmínkách žádný velký problém. Výroba směrové nálože je hračkou, pokud znáte princip.
      Pořídit si robota do vody, aby dokázal pracovat do hloubky 100 metrů je pouze otázkou nákupu správných komponentů, trh resp. Alík dodá vše potřebné.

      Pokud si myslíte, že na první dobrou by se to nepodařilo, dovolím si upozornit, že to nebyly první pokusy o navrtání, resp. poškození, jak nyní vysvítá.

        1. Re: zdr

          Nebyl bych až tak příkrý a nepsal o nepovedených pokusech. Reálie se nedozvíme, aspoň ne nyní.
          Tiskem a netem proběhly nějaké náznaky ohledně trubek k Turkovi.
          Minimálně jsem to teď někde zahlédl při prolétání nějakého ruského webu, že Ivani zmařili či omezili útok.

          1. Targusi, ja nejsem technik, ale nemyslim si ze vyhodit trubky do vzduchu v hloubce 50m je obrovsky problem.
            Polak by to urcite zvladnul.
            Co podle me ale je podstatne horsi, vlastne pro nezucastne prakticky neresitelne, je odpoutani pozornosti Svedska a hlavne Danska. Americkych lodi je tam taky dost.
            Na mape je to kousek od toho ostrova.
            Urcite tam maji dost oci na sledovani Baltu.
            Takze z nejakeho duvodu se museli divat jinam.
            Bud v tom jsou namoceni osobne, nebo proste neumeli/nechteli odmitnout spojencum.

            Tak jako tak, „oficialni verze“, ze to udelal Putin, je prave z hlediska toho mista nesmysl.
            A to misto bylo taky vybrano, aby to kazdy mozek pouzivajici jedinec hned vedel, a taky ze se to muze stat i jinde.
            Pro bezmozky je tu CT.

            1. Re: Sakura

              Mohu se dozvědět, v čem vidíte problém rozrušit dvoumetrovou vrstvu betonu?
              Anebo jinak – už jste slyšel o kumulativní náloži? Vždyť to uplácáte doma z několika pytlů hnojiva a bečky nafty…

              1. Tak o tomhle jsem zrovna nepsal.
                Psal jsem o tom, ze hlavni problem je to tam dostat, protoze to misto je urcite velmi ostre sledovane.
                Podle udaju svedskych seismologu byly ty naloze docela dost silne.

              2. Targusi,
                zapomněl jste na důležitou informaci, museli by nejdříve ten plynovod na dně mořském najít. Což s nějakým podvodním dronem taky jde, jenže to si všichni všimnou, že tam někdo usilovně rejdí. Kdepak, ten, kdo plynovod vyhodil, moc dobře věděl, kde se přesně nachází. Nálož jsme nezmiňoval, tu by samozřejmě zvládnuli připravit všichni.

                1. (…) NATO testovalo podvodní „zařízení“ v blízkosti Severního proudu
                  Zacharovová měla zřejmě na mysli cvičení Baltic Operations (BALTOPS) 22 v Baltském moři, které se konalo v červnu 2022 a podle tehdejšího prohlášení amerického námořnictva mělo demonstrovat „schopnosti vojenského bloku při lovu min“. Zejména se snažilo experimentovat s bezpilotními podvodními prostředky (UUV) jejich nasazením u pobřeží ostrova Bornholm. Zacharovová vyzvala Washington, aby nabídl vysvětlení a přiznal se k pravdě. Uvedla, že USA tuto práci přenechaly bývalému polskému ministru zahraničí Radoslawu Sikorskému, který dříve „poděkoval“ USA za zničení plynovodu. (RT News) (…)

                  https://e-republika.cz/item13060

                2. Re: Gerd

                  Vy jste jak malej Jarda.
                  Kolik existuje fotek ze satelitů, pořízených v době výstavby plynovodu?
                  Jaký problém je podívat se do POVINNĚ vedených lodních záznamů?

                  Vy si vážně myslíte, že soudruzi nemají ánunk, kde ty roury jsou?
                  Já bych si dokonce dovolil tvrdit, že na jistých mapách je poloha trubek zanesena s přesností jednotek metrů.
                  Ano, není to v mapách, které si můžete objednat v Alíku, anebo dokonce ještě pořídit v papírové formě.

        2. Před pár dny do některé ze zdejších diskuzí jsem dávala odkaz sem https://bavorovy-poznmky.tribe.so/ kde jsou denně přehledy tisku s odkazy od uživatele P9….Z webů+datum
          V jednom z odkazovaných článků byla zpráva, že FSB dne 22.9.2022 zajistila skupinu osob, které měla za úkol provést sabotáž na Tureckém proudu. Zajistila rovněž zařízení, kterým to mělo být provedeno a také komunikaci. Volně cituji, ale smysl je zachován.
          Pokud vás to zajímá a nevěříte zkuste si to projít několik dnů nazpátek.

    5. Tady i na západ máme názorovou pluralitu.dokonce i na seznamu se hýká nad tím, když se v |Rusku objeví jiný názor než razí ofiko vedení. Ale na Ukrajině není po opozici ani památky. Není to zvláštní?

      1. SBU je drží pod krkem. Takhle pod palcem nema opozici ani FSB. Nechtěli kritizovat, aby to nebyla nevlastenecke v kritickou dobu takového boje. Někteří se chtějí dostat k zahraniční pomoci a penězům a to musejí vykoupit loajalitou. Důvodů je víc. Vojáci bojují hodně statečně, donbaska opevnění udrželi mnohem déle než jsem čekal, celý ten výběžek fronty od Sovětskou, Jampilu po Vuhledar, ale nakonec se budou muset zabývat i tou politickou stránkou. Jen vojenská cesta znamená vykrvácet na cestě na Krym, kde už nezůstalo skoro nikdo, kdo by je i Ital jako osvoboditele.

    6. Vaše úvaha má jedinou chybu “ zda v Kyjevě není nějaká realističtější parta“. V Kyjevě vládnou dvě party – britská a ušácká, které už dávno odstranily i jakýkoliv náznak odporu. Může nás čekat akorát divadlo, protože zdrogovaný Zelenský bude k nepoužití.

      1. To už je moc kombinací. V každém případě podle internetu byly na místě lodě USA. Kdo plynovody vyhodil, to udělal se souhlasem US Navy. Těžko si představit, že by si tam US Navy pustila by´t jen rybářskou lodičku mezi sebe.

    7. Vaše hodnocení je velmi dobré. Jako obvykle se ptám, zda mně dovolíte jej použít v některém ze svých článků. Nezaručuji že s vámi budu ve všem souhlasit, ale v každém případě Vás uvedu jako autora vět, které převezmu. Děkuji.

  16. Definitivní válka začne, až Khakiman zastaví poslední funkční plynovod Bratrství, kterým reverzem dostával plyn ze Slovenska.

  17. Dovolím si trhaně navázat na Dobroděje a Králíka´62.

    Schůzka v Samarkandu.

    Prozatím NIKDO nekomentoval skutečnost, že podle otevřených zdrojů má Ivan s Indiánem, jakož i s Rejžákem jistou klauzuli v uzavřených smlouvách.

    Mám na mysli smlouvy o dodávkách zbraní a poskytnutí licencí na jejich výrobu.

    Pokud jsem kdysi dobře četl a dobře si to pamatuju, byla tam podmínka, že v případě potřeby Indián a Režák přesměrují PŘEDNOSTNĚ plody své práce Ivanovi.
    Neboli Ivan dostane k dispozici přednostně minimálně část výrobních kapacit těchto dvou „nevýznamných“ státečků.
    V tu ránu mi vychází vojenská aritmetika poněkud jinak. Zejména pak po vysoce aktuálním sestřelu plynových trubek, kdy celá strojírenská výroba v Německé unii půjde do kopru více než rychle.

  18. Předem se Vám všem omlouvám za délku.
    Dovolím si okomentovat pár útržků, jako vždy skvělého, ale zejména včerejšího povedeného textu pana Vidláka :
    1./
    „Putin dává zřetelně najevo, že nějací Evropani jsou mu ukradení a nemá žádný důvod se pokoušet o jiné vztahy než střílení přes hranice.“

    Pan Putin ještě dříve, dlouho před „aférou novičok“, před Kolářovým stržením Koněva za nouzového stavu i před vrbětickou komedií, i přes občasné naše jedovatosti vůči RF – dával vždy a zřetelně najevo, že pro něj vůbec není důležité, jak velký bordel jsme si sami zavedli v Evropě, nebo v bývalých republikách ČSSR.
    Nechával zcela bez komentáře postupný rozvrat evropského průmyslu ve prospěch čínského agrobolševika, nechávalo ho chladným naše lezení do řiti Americe, či vlísání se do NATO.
    Pan Putin měl pro svoji zemi jediný zájem – korektní obchod s plynem, s ropou i s ostatními surovinami.
    A také vždycky to, co ústy pana Putina, či ústy pana ministra průmyslu a obchodu ruská vláda slíbila, tak to vždy dodržela. Často i nad rámce smluv – a i přes naše přiblblé kecy o jakési směšné energetické nezávislosti na RF. Všichni v RF si o tom mysleli své a krčili rameny. Co si o nás asi mysleli, to už dneska bohužel, skoro nabeton víme. A nemusel to ani potvrzovat Pavlík Novotných v ruské televizi, nebo jiný podobný šašek.
    Po stránce geopolitické i obchodní, je Evropa i bývalá ČSSR Rusům zcela u prdele. Nechcete? Ale nám to nevadí, naopak. Budeme mít volnější ruce. A tu trošku, co jsme dodávali Vám, tu snadno prodáme jinam, za světové ceny a ti druzí nám ještě poděkují. Ostravským nářečím „chuj s vami“, si nejspíš Rus řekl…
    Proto si také myslím, že poškození obou NS, pokud se to opravdu stalo a v jaksi škodolibě popisovaném, obrovském rozsahu (nikdo z nás to není schopen ověřit!) Ruskou federaci nijak vážně nepoškodí.
    Vůbec si nemyslím, že by Rusové, ústy našich militantních, hlavně fejsbůkových, novinkových a iděsových rusofobů, bez prodeje surovin do Evropy údajně „neměli co žrát“ – o to se fakt nebojím.
    Jestli někdo nebude mít co žrát, tak bez ruského a zčásti i ukravínského obilí i ruských hnojiv, to bude právě Evropa. To právě Evropa -obrazně řečeno- bude nejspíš žrát kořínky, mladé bukvice, sušené potemníky, upraženou mletou čekanku namísto kafe a znovu se naučíme skladovat a zavařovat ovoce, jestli bude čím a jak. Fotovoltaiky, čínského braku z Amazonu, německých aut či rychlého internetu, se ještě nikdo nenajedl.
    2./
    „A to ještě nevíme, k čemu Rusko sáhne. Teď, když už je jim jedno, co si o nich myslíme. Začnou bombardovat města? Zničí Ukrajině energetiku? Nebo prostě jen opevní hranice a budou čekat? Sami Rusové několikrát říkali, že ještě pořádně ani nezačali. Začnou teď?“

    Opakuju – Rusům bylo odjakživa docela jedno, co si o nich my Češi, myslíme.
    Důležitější je podle mne to, co si Rusové myslí o nás. A věřte mi, že zhruba od přelomu tisíciletí, to už není nic pěkného. Byl jsem „v Rusku“ dvakrát, vždy 14 týdnů, v letech 1985 a pak ještě o 20 let později.
    Věřte mi prosím, že ještě v těch osmdesátých letech si nás Rusové „Sověti“, Čechoslováků jako takových, vážili – a bez přehánění. Uznávali sami a nahlas, že jsme velice šikovní, chytří lidi, že u nás máme rozvinutý, funkční a dobře rozdělený těžký i lehký průmysl (podle nich nejlepší z celé bývalé RVHP), nebo že jako malý národ (oproti celému SSSR) si sami umíme postavit nejenom auta, lokomotivy, těžké náklaďáky, celé jaderné elektrárny s jejich reaktory, ale sami si vyrábíme i polovodiče a elektroniku. Považovali nás za nejvyspělejší stát z celého socialistického východního bloku, vyspělejší než oni sami.
    V roce 2005 už to smýšlení etnických Rusů a etnických ukravínců o nás, bylo o poznání horší. Ale ještě stále spolupráce velmi dobře šla. Jako techniky nás plně respektovali, protože všechnu práci i úkoly, na které si nás znova pozvali, jsme v obou zakázkách, které od sebe dělilo 20 let, splnili na výbornou. Pozvali si téměř stejnou partu, byť už pod naší jinou hlavičkou, právě na základě dobrých referencí z těch 80.let. Tenkrát, ale i při tomto druhém pracovním pobytu, jsme tam udělali hodně nad rámec smluv – a toho oni si neskutečně váží. Fakt je ten, že jak v bývalém SSSR, tak potom i v RF, skoro nikdo nedělá nic navíc, co opravdu nutně nemusí.
    Nemyslím si ani já, resp. ani řeč Rusů v roce 2005 nenasvědčovala tomu, že už jako samostatná ČR, papírově už jako součást „Západu“, bychom byli v nějaké ruské „zájmové sféře“.
    Takže – proč proboha plýtvat nějakou municí na sice možná krásnou, jinak ale plundrovanou, z větší části rozprodanou zemi a její města? Tahle země se přece zničí i sama, i bez jejich přispění! Rusové opět pokrčí rameny, řeknou – nu što dělať – a půjdou dál, jako kdykoliv dříve.
    A co se týče ukraviny – udělají vše, aby dosáhli nějakého svého, vytyčeného cíle (o kterém nevíme zhola nic, jen spekulujeme) a to včetně plošného bombardování měst, rozbití energetických sítí, vodohospodářských staveb i průmyslu.
    Rusové už dávno vědí, že proti nim nestojí sami ukravínci, ale Západ. Ten jen používá ukravínské „ruce“.
    Může tedy nastat situace (a podle mě brzy nastane), že Rusové ukravíncům ty „ruce“ prostě urazí. Ty ruce, kterými údajně bojují za svou samostatnost, fakticky ale za Západ. Až u ramen, aby už nemohlo nastat žádné další „příště vám to vrátíme“.
    Rusové to udělají jakkoliv a myslím, že za jakoukoli cenu, co může být i dost vysoká. Snad už jen ukravínský propagandista gogo netuší, jak se doopravdy věci mají a dějí, kdo čemu velí a jaké má cíle.
    Mně je líto, že ukravínci se bohužel, k jejich i naší smůle, nechali už po několikáté doslova opít rohlíkem, směšnými pár miliardami dolarů na barevnou revoluci – a následně dalšími, slíbenými stovkami miliard na rozvoj. Momentálně už z toho všeho zbyly jen dluhy – miliardy dolarů válečných půjček a úvěrů, aby v předem prohrané válce s RF, ukravínci bojovali za Západ. Sám za sebe, do otevřeného konfliktu s RF, Západ ani NATO nikdy nepůjde – takhle pitomý, není v Pentagonu snad ani vrátný.
    Nene pane Vidláku – na Českou republiku žádné „atomovky“ lítat nebudou. My už si pár vlastních „atomovek“ připravili sami – a na dalších se pilně pracuje.
    Spolehlivě se jimi umlátíme – taky sami, i bez jaderných megatun na Prahu, Plzeň, Mladou Boleslav, Dukovany, Uherský Brod/Bojkovice/Slavičín a pár dalších zajímavých míst.
    A Rusové tohle všechno dobře vědí. Mají tu stále nespočet svých lidí a dlouholeté rezidentury, obsazené už léta lidmi s místním občanstvím – tak, jako i v jiných zemích.
    Ostatně myslím, že nějaké „atomovky“ nebudou lítat vůbec nikam. Západ má nakročeno k sebezničení i bez nich. Jsme bez plynu, brzy budeme i bez ropy, bez rud a dalších surovin. Kromě vypadávání lidí z práce, bude vypadávat i elektřina – a k tomu všemu, jakoby to nestačilo, tu máme celkově nakýblováno už okolo miliónu ekonomických vetřelců. Houstnou i houfy agresivních čmoudů, co už zjistili, že Německo už jaksi není to skvělé vítací Německo, co bylo za Merkelové – a rozhlížejí se i tady.
    Na silnici skoro nepotkáte fízla. Žádné preventivní hlídky, měření, stavění a placení výpalného – co mělo ruce, nohy, vidělo a slyšelo, je v tichosti odveleno na hranice vč. zelené. Z naší hranice mají čmoudi už takové korzo, o jakém se nezdálo ani panu Husákovi.

    Omlouvám se za tu délku a děkuji za prostor. Muselo to ven, naráz.

    1. Také si myslím, že jsme Kremelským úplně fuk. Je jim jasné, že z doby Sovětů u nás mají špatnou reputaci a nehodlají to lámat přes koleno.
      Jenom slaboši bourají pomníky a okopávají kotníky silným. My to děláme a ještě na povel, my jsme holt taková výspa jednotného Západu. Skoro náčelníci. 🤡

      1. Jak se to vezme.
        Ti, co jsou už desetiletí tady se poznají většinou jenom podle jména. Mluví dobře česky, mají tu domy (na hypotéku: pro Rusa je dům asi dost důležitá věc), pracují a jejich děti mají české školy. Jenom na Rusko nedají dopustit. Vlastenci, ne nacionalisté. Ale ruský pas si ponechávají, Co kdyby se to tu už nedalo…
        Ty, co znám, bych klidně vzal do rodiny.

        1. Tuhle zkušenost s Rusy v ČR nemám, jen ty přímo ze SSSR/RF.
          Ano, etničtí Rusové jsou vlastenci do takové hloubky, jakou tady uprostřed Evropy ani neznáme. Zajímavé je, že za SSSR se moc nerozlišovalo, kdo je odkud. V té partě jejich techniků, co s námi spolupracovala (vždy 8-10 lidí) byli nejméně dva, spíš tři ukravínci. Jenže tehdy se to tam bralo asi tak, jako u nás za Československa – narodil jsem se v Bratislavě, ale od osmi let žijeme v Pardubicích. Finito. Tehdy to byl jediný rozdíl mezi etnickým Rusem a etnickým ukravíncem, nikdo nikomu nedával nic zežrat, ani se necítil méněcenným či opovrhovaným. Dokonce ani v silné opilosti – a to se tam v tomhle stavu „řešily jinačí věci“ – ale tohle nikdy. Poprvé jsme měli výslovný zákaz, bavit se s kýmkoliv o r. 1968, o 20 let později nám nikdo nic nezakazoval – nemusel. Úmyslně jsme se tomu vyhýbali sami.
          Problém jsou ukravínci v ČR a to i ti, kteří sami mezi sebou mluví rusky. Začínají tu vznikat podivné komunity, s vlastními pravidly a hlavně – vymezující se vůči hostiteli. A to rozhodně není dobře, z toho bude velký malér.

    2. Až na toho „čínského agrobolševika“ velice dobré.

      Dovolím si dvě malá doplnění.
      1) Rusko teď bude muset Donbas ubránit takovou silou, aby jej mohlo stabilizovat a rozvíjet.
      Vzhledem k tomu, co proti Rusku stojí (NATO, EU a USA), to bude muset být síla dostatečně zničující, aby odradila jakýkoli pokus o změnu.
      2) Děsí mě, že městská populace (včetně „prepperů“, co si hrají na „hunger games“ a „survival“), jež dnes tvoří populaci většinovou, je tak zblblá propagandou a konzumem, že jí vůbec nedochází, co se na ni řítí. A že když vidláci varují, považuje to za pindy negramotů s holinami od hnoje.
      Protože tahle urbanizovaná masa spolehlivě likviduje i byt jen náznak naděje, že bychom se mohli té katastrofě ještě vyhnout.

      1. Té urbanizované mase to podle mě dojde – jako prvním z prvních.
        Až budou vystydlé krrálíkárrny, za které dávají půlku platu, nepoteče v nich teplá voda, ráno najdou zavřený krám, takže budou bez svého obligátního, ranního mrkvového croissantu a sójového latté.
        U pumpy/nabíječky budou fronty, jak v Polsku na maso, palivo i elektrika budou na příděl, takže Tesly, Liony a Primusy budou odstavené jako první. Nabít půjdou tak maximálně koloběžky a to ještě ve vysokém tarifu.
        Po příchodu do práce, pokud se tam na těch sociálních koloběžkách a hladoví vůbec dostanou, tak tam jim řeknou, ať jdou domů. Že už mají překročen limit odběru elektriky/plynu/tepla – a beztak pro ně není žádná práce, protože překladatele do tatarštiny a copywritery už nikdo nechce. Ledaže byste šli třeba uklidit vnitroblok – úklidovou četu jsme z úsporných důvodů propustili už před měsícem – a aspoň se zahřejete..
        Pak teprv se začnou sbíhat, ty správné temné žilky. Jenže to budou jiné žilky. Individuální nasranosti, vzteku a bezmoci – ale tentokrrát v té krrálíkárrnové Prraze..

        1. A až jim to dojde (stejně za to může Putin, že?) tak co? Kurňa co?!
          Vytáhnou zpod gauče samopaly? Půjdou na Letenskou pláň až jim někdo řekne, že už je čas?
          Kdo jim to řekne? A co jim řekne? Nic, nula, zero…
          (Tak jsem to myslel. Já, primitiv z Ostravy.)

      1. Folďas, jen ať s tím xenofobně-rasisticko-politicko-nekorektním textem nemáte problémy.. 😀

    3. Mně fascinuje to chování, zatím co u nás a v jurop, jakékoliv jednání na takovéto úrovni je jaxitaxi, účast jako noty na buben, hraní s debily a pod. tady všichni v pohotovosti, žádné klimbání a pod.

    4. Ke vztahu Rusů k nám.
      Moje poslední návštěva v roce 2013, Rosatom. To už se na nás dívali s mírným despektem (ačkoliv jeden jejich vicepresident byl Čech, mluvili jsme s ním, zkušenosti měl samozřejmě z českých JE), ale celkem přátelsky.
      Pak vypukl majdan v Kyjevě a celá spolupráce šla do kytek, už nebyla „politicky průchodná“. Myslím, že jsme jim zůstali nějaké drobné dlužni, ale to bylo celkem bezvýznamné.
      Myslím (domnívám se), že teď už jsme jim celkem ukradení a pod hranicí vnímání.

    5. Souhlas, jen dodám ještě jeden úhel pohledu. Rusové stále rozlišují vládnoucí elitu a obyčejné lidi. Stále je tu malý plamínek naděje, že pokud se „obyčejní“ lidé vzepřou a vykopnou vládnoucí elity a ti noví vladaři přijdou s prosíkem a nějakými rozumnými garancemi(neutralita v ústavě), tak s nimi budou Rusové jednat a na nějakou opatrnou obchodní dohodu uzavřou. Sledujme vývoj bulharsko-ruských vztahů.

    6. Diky za zajimavy nahled do Ruska, to se v te dnesni masirce nevyskytuje.

      Nesouhlasim se tim, ze se nemusime bat atomovek.
      Podivejte se, Ukrajincum nekdo vymyt mozky minimalne za 5 miliard, a to se dela nejlepe, kdyz toho moc nemate a kolem naopak maji.
      To se pak jde do valky mnohem snaze.
      Takze ted prichaze do Cech ukrainizace faze I. – ozebraceni lidi. Faze II. bude urceni vinika, to uz taky zaclo, nebo snad nekdo na CT pochybuje ze si plynovody neodpalil Rusak sam?
      Prumysl v EU sice pujde do haje, tazke by se mohlo zdat, ze nebude cim bojovat, ale to zajisti nas nejvetsi spojenec. Uz ted je v Polsku tolik americkych zbrani (tahali to tam cela leta), ze to nejde nepouzit.
      Samozrejme vsechno budeme muset zaplatit, neb valka je draha a zbrane zadarmo dodavaji jenom idioti. Zdravim Stropnickeho a Cernochovou.
      Ne nesmejte se, to same rekli Americani v Iraku pote, co je prevalcovali. Proste jim dali ucet na vyssi desitky miliard s tim, ze invaze byla draha a nekdo to musi zaplatit. Nastesni ma Irak hodne ropy…

      Jak si myslite, ze bude Rus bojovat proti spojemym armadam, Polska, CR, Slovenska, Nemecka, Danska a urcite mnoha dalsich?
      V totalni mensine a navic proti tlupam vymytych mozku, ktere doma ceka jenom zima a bida?
      Tomu se lze ubranit jedine za cenu uprazdneni skladu atomovych hlavic.
      Aby ten projektTrojmori nakonec nebyl realizovan z druhe strany nejakym radioaktivnim sanitarnim pasmem.
      A presne tam to loutkovodici spoza oceanu vidi.

    7. Dlouhy blbosti a jeste nekonecny….Sracky sou nezadrzitelny. Ovsem..
      Tady sou podle mne dve zalezitosti…
      Nikdo si neklade otazku, nez rusove zacali s 200 tisicema zhruba ,ale z toho vetsina mnozstvi je v tylu se starostmi o vsechno..
      Jestli, kdyz Putin naridil utok , co generalove rekli na to, ze dlouha , pres 1000km fronta na ktere utoci potrebuje vice vojacku, nez drzych 200 tisic..,
      Jestli tohle resili , nebo si rekli , nebudeme se protivit , se uvidi a cara rozkaz je rozkaz..a pod. Jestli to vedeli a pocitali s tim , nebo ne. Treba jestli je napadlo ,pokusit se aspon nejak zkratit delku fronty.
      Treba odhad /muj/ , na obsazeni a udrzeni chodu velkyho mesta Charkova napr. , je potreba odhadem asi 20 tisic vojacku na mavani rucickami na auta na krizovatkach , na zasobovani, udrzeni v chodu vseho , strazeni center energie, skladu zbrani a streliva, pohonnych hmot ,vodaren , tovaren , velitelstvi ,doprava a je toho moc.
      Ty pak chybi na fronte. Tedy mobilizace prichazi pozde..
      A presila pres 500 tisic ukru /nekolik uz mobilizaci/, je znacna a zatim nezadrzitelna…A.
      Kdyz uz ukrove saboterujou vsude …A kdyz o tom neni pochyb.
      Je nekdo , kdo by se zamyslel a nasel smysl v tomhle…
      Cim je rus nejvic nici?
      Jsou to delostrelecky kanonady ve dne v noci. Vo tom neni zadnej spor..
      Potom proc nezkusit znicit prave ty tovarny a zneskodnit vyrobu naboju pro ty dela..atd.
      Dokazali sabotovat uz lecos ,ale zniceny sklady streliva se doplni z tovaren..
      Ktery ty tovarny zrejme chrli vsecko a porad bez problemu.
      Na misto zbytecny a bezvysledny strileni na mosty , na mesta a skolky ,na obch. centra /prazdny/, na elektrarny , na urady atd..
      Na misto zachranovani azovu v Mariupolu ,meli poradat poradny utoky /z nekolika stran najednou ,maji na to vycviceny ,specialni jednotky/,na to, cim je nepritel nejvic ubiji !!!!..Pred jejich ofensivou /urcite min ztrat/,by se tohle prave nejvic hodilo…
      Proniknout tam, kde to vyrabi , staci nekolik utocniku…
      Zpomalit a nebo dokonce zastavit vyrobu a jiste se to snadno rekne, ale uz neco v tom smyslu dokazali..
      Protoze rus musi bojovat na fronte a na zabezpeceni zazemi za frontou se vojackove hrube nedostavaji..
      A kdyz sou ukrove vedeny z NATO , tak sou vedeny blbe..
      /Si myslim ja , nikde sem to zase nevycet/.

    8. Vaše hodnocení je velmi dobré. Jako obvykle se ptám, zda mně dovolíte jej použít v některém ze svých článků. Nezaručuji že s vámi budu ve všem souhlasit, ale v každém případě Vás uvedu jako autora vět, které převezmu. Děkuji.

  19. Tu knížku bych s radostí pořídil. Už mám Magdalenu Vozickou a její Konec civilizace, Vidlákova preperina by ji vhodně doplnila. Že jsme v prdeli jsem tak nějak tušil už pár let zpátky,ale covid mě zbrzdil,tak barák je rozestavěný a políčka zatím daly brambory tak do prosince. Snad to letosni zimu v paneláku dáme a příští rok to nějak dobudujem.

    1. Uvažuji o tom, zkopírovat si „Válečnou kuchařku“ z doby okupace. Už je dost rozdrbaná.
      Spoustu věcí jsme z ní po válce používali. Tedy rodiče. Jak vyjít s málem potravin a nemít pocit krajní nouze.

      1. ked to budes robit pouzi prosim skener a skeny hod sem, urcite sa niekto najde kto to nasledne spracuje do DOC suboru

          1. Teď jsem zkusil google. Několik je jich v prodeji, asi bych nosil sovy do Atén.
            Heslo „Válečná kuchařka“. Zuste brzy, prý velmi rychle mizí. Já už mám objednáno.

    2. Vybornou knihu na téma samostatnost jsem dostal k vánocům od švagra.
      Jmenuje se Ruka noci podaná.
      Vřele doporučuji, ovšem z logického myšlení a i všech knih co jsem na toto téma četl (i Vondruškovu Kroniku zániku Evropy) mi vychází že v těžkých časech nemá jedinec šanci přežít, jakkoli bude připraven.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *