Krátký organizační úvodník:
Přátelé, za tři týdny začnou prázdniny a s nimi přijdou žně, které letos budou docela napínavé, protože nám letos opravdu přeje počasí. První polovinu prázdnin se budu muset starat, abychom celé to nadělení sklidili a dobře uskladnili. Každodenní články budu stíhat, ale zasílání knih bude určitě omezené. V červenci úplně, v srpnu částečně.
Pokud stojíte o moji knihu, prosím objednejte si ji v následujících čtrnácti dnech, kdy ještě budeme normálně fungovat. Mohu se zaručit, že odešlu všechny knihy, které si objednáte do 28.6.2023. Pokud si knihu objednáte později, přijde vám pravděpodobně až v srpnu. V červenci zřejmě nebudu schopen expedovat.
Vše ostatní zůstává v platnosti. Každý, kdo pošle jako dar Institutu českého venkova alespoň 350,- Kč, si může vyžádat knihu v zasílací aplikaci na Kydech. Systém si váš dar pamatuje, ať byl odeslán kdykoliv. Bez problémů si také můžete zapisovat adresy pro zaslání. To rovněž nebude nijak omezeno. Balit a rozesílat budeme do konce června a pak až v srpnu.
A teď už dnešní text:
Asi jste zaznamenali, že Sociální demokracie měla svůj sjezd. Měl to být restart strany, představili tam nové logo, změnili zkratku názvu z ČSSD na Socdem, mluvili tam o levicové politice a… pak to šlo celé do háje, protože sjezd opustilo tolik delegátů, že byl dál neusnášeníschopný. Tím pádem se neodhlasovala změna stanov, kterou si předsednictvo přálo. Já jsem byl dlouholetým voličem ČSSD a dodnes se považuju za levičáka, dovolte mi proto malý nekrolog:
Pamatuju dobu, kdy byla ČSSD velká strana. Počtem členů i počtem voličů. Pamatuju dobu, kdy se jí libtardi báli jak čert kříže. Kdy se na obálkách novin a časopisů objevovaly palcové titulky „Nacismus = komunismus = ČSSD.“ Pamatuju dobu, kdy Zemana a Paroubka karikovali s hitlerovským knírkem, kdy je vydávali za nejhorší škůdce svobody a demokracie.
Pamatuju oranžovou tsunami, kdy Sociální demokracie ovládla krajské volby, protože Julínek s Cikrtem zavedli zdravotnické poplatky. Pravdomluvní intervjuci to velebili jako správný krok a dělali všechno pro to, aby to vypadalo, že celý národ je pro. Ale výsledek voleb byl tak jednoznačný, že i v tom nejpravicovějším a nejvíc liberálně demokratickém Středočeském kraji plném evropských hodnot, se stal hejtmanem David Rath. Dodnes říkám všem, kteří jsou ochotní mě poslouchat, že kdo u nás zavede placené zdravotnictví, ten prohraje volby.
A také pamatuju dobu, kdy se Sociální demokracie chtěla zbavit oné nálepky problematické strany. Kdy se do vedení dostali měšťáci a začali měnit její image, aby pořád nedostávali od novinářů za uši, aby je nemalovali v pozadí se Stalinem či Putinem. Pamatuju, když to Sobotka začal zavádět a zbavil se ve vedení strany každého, kdo s tímto směřováním nesouhlasil.
Pamatuju dobu, kdy prezident Zeman odmítal jmenovat Šmardu ministrem… vlastně už ani nevím, čeho. Pamatuju, kdy na Sobotku mířil holí, kdy jízlivě komentoval hovadiny, které ČSSD dělá….
A dnes tu máme výsledek.
ČSSD se chtěla zalíbit pražským novinářům, chtěla dělat dojem na líbodémo mládež, až se to nakonec podařilo. Skončila mimo sněmovnu a teď skončila úplně. Předčasný úprk delegátů hovoří za všechno. Ale kýženého cíle bylo dosaženo. Novináři o sociálních demokratech mluvili moc hezky. Socani tomu obětovali úplně všechno. Třicetiprocentní preference, celorepublikovou stranickou strukturu, dokončený pochod institucemi… všechno. Protože pár stranických papalášů štvalo, že jim intervjuci nasazují psí hlavu. Teď už je vše v pořádku, novináři jsou kamarádi… Jen ti voliči chybí.
Jsou totiž u Andreje. Toho teď také zobrazují s Putinem a Hitlerem za zády. Ale stranickým preferencím to nijak nevadí. Stejně tak stranickým preferencím nevadí soudy a novinářské mistrování Veľkého Bociana před kamerami. Dokonce nevadí ani to, že Andrej Babiš není žádný velký rétor. Jako by to byla zákonitost… třicet procent hlasů dostane ten, koho nejvíc nesnášejí v pražských redakcích. Bez ohledu na politiku.
Preferencím ČSSD také ve své době neškodilo směřování do EU i NATO. Dokonce je neohrozilo ani bombardování Srbska. Neuškodila jim ani Buzková ani Gross, co to myslel upřímně. Bohatě stačilo, že z nich novináři nadskakovali vzteky. Ať už kvůli Bimbovi nebo Džordžínovi. Ani hnutí ANO teď nějak neškodí podpora branným zákonům a drakonickým trestům za odmítnutí vojenské služby (byť to nechápu). Pokud mám pravdu, tak jim neuškodí ani podpora henté obranné smlouvy. Ale já osobně to tedy nerozdýchám…
Vlastně je to jednoduché – dělejte si v politice, co chcete, jen se nesnažte zalíbit pražským kafírníkům. Jak vás začnou novináři milovat, vaše preference půjdou do háje. Jakmile začnete pracovat na tom, aby Andreje nezobrazovali s knírkem či srpem a kladivem, jakmile se začnete podbízet majnstrýmu, skončíte tam, co ČSSD.
Třicetiprocentní preference si pak vezme Jindra Rajchl – o něm už Hovorková napsala: „Ein Volk, ein Reich, ein Rajchl.“ Jo jo, lhostejnost je zdarma, nenávist novinářské žumpy si musíte zasloužit… Možná je to Vidlácká zákonitost. Ten, koho nejvíc nenávidí novináři, ten bere třicet procent hlasů ve volbách. Politika v tom hraje vlastně pramalou roli. Pokud PRO nesáhne na zdravotnictví a důchody, mají to jisté. Obzvlášť pokud si Babiš řekne, že už nemá zapotřebí být neustále štván novinářskou lůzou.
Ale zpět k ČSSD… Hlavně Šmardo nezapomeň zhasnout. Jediné, co ještě můžeš udělat, je vypořádat věřitele a rozprodat majetek. Skončili jste. Definitivně. Ani sto čtyřicet let historie bohužel nechrání před blbostí. Ani promakané stanovy nezabrání tomu, aby se do čela neprodrali idioti. Je to vlastně takové symbolické. Dlouhá desetiletí proti ČSSD bojovali modroptáci i liberálové. Po desetiletí proti nim bojovali novináři a neštítili se jakýchkoliv podpásovek. Cokoliv se proti oranžovým dalo použít, to se použilo. A nic… Zničit se museli sami. Šmarda vejde do dějin jako poslední předseda. Ten nejhorší. Sobotka, Hamáček… hrobaři ČSSD. Ale Šmarda je ještě trumfnul i v tom konci.
Nic nevypovídá o nejstarší a kdysi nejsilnější české politické straně víc, než informace přímo od Šmardy, že na novém logu pracovali několik měsíců. Fakt tomu věřím. Museli na tom makat hodně, protože je nikde jinde nebylo vidět. A pokud ano, tak Šabatovou, demonstrujíc za třicítku na magistrále. Za stejnou dobu Rajchl několikrát objel republiku a svolal dvě demonstrace…
Šmardo, nikomu chybět nebudete. Žádný milionářský kamarád na tom nic nezmění. Jen naprostý blázen se snaží získávat voliče tam, kde už loví pět stran současné koalice. Jen blázen chce být ani ne pátým, ale rovnou šestým kolem u vozu. Sbohem strano Zemana a Paroubka. Sbohem strano pracujícího lidu. Na smetiště dějin s vámi!
Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.
https://echo24.cz/a/HNiSj/zpravy-domaci-prestava-bytu-na-mensi
Bydlení budoucnosti v Česku: byty čeká přestavba. Budou menší, ale třípokojové
„U bytu 3+KK musí mít obývací pokoj minimální plochu 16 metrů čtverečních, ložnice pro dvě osoby 12 metrů čtverečních ložnice a místnost pro jednu osobu osm metrů čtverečních. Minimální šířka místnosti musí být 3,30 metru. Současně s tím je nutno splnit požadavek na denní osvětlení každé místnosti, který definuje, zda lze místnost považovat za obytnou“
„…byla průměrná cena bytu v Česku za metr čtvereční 93.300 korun a nájem 272 Kč za metr čtvereční. Nejdražší byty jsou v Praze, kde za metr čtvereční prodejci v průměru požadují 156.000 korun a 373 korun za nájem jednoho metru čtverečního“
Nabízí se tu několik otázek:
Když liberální demokrati říkají starým panelákům štítivě „komunistický králíkárny“, jak budou říkat těmhle novým, demokratickým kutlochům?
Prasečí kotce?
Krysí nory?
Když typický dnešní (buržoazní) třicátník z Prahy bydlí ve sdíleném bytě na Letné, jeho pracoviště je sdílená open space v korporátu, jeho jediný majetek je elektrická koloběžka, ajfoun a sáček na rekreační drogy, jak ušetří několik miliónů na takovou prasečí minidíru?
Jeho jediná výhoda je, že nedokáže udržet vztah a proto vlastně nic většího nepotřebuje, jeho nevýhoda je, že tak jako vztah nedokáže udržet ani stálou práci, tak na takový hnízdo ani nikdy nevydělá.
Kdyby došlo na další převrat, ani nebudou mít čím zvonit.
Nevím, má taková elektrická kolobrnda klíčky?
V takovem byte jsem vyrostl. Loznice 7m2, obyvak 17m2, detsky pokoj 11m2. Zbylych 8m2 pripada na koupelnu, WC a chodbu. Kdyz nemate moc kramu, tak se to da. Vyhoda je, ze vas to nuti byt doma co nejmin 😀
Jeste vlastne kuchyne (7m2).
No, ono je to jako za socialismu. Teoreticky se na to vydělat nedá, ale prakticky všichni někde bydlí. Rodinné klany, prodej restituovaného majetku a následně nákup domů a bytů, hypotéky, s jejichž splácením pomáhá širší rodina atd.
Kompletne smart
Prodal jsem dům se zahradou po rodičích, protože starat se o tu vidláckou blbost bylo moc práce. Místo toho jsem si vzal v Praze na hypotéku patnáctimetrový super-smart tiny byt za deset mega.
Do minibytu jsem koupil smart ledničku, smart sporák, smart žárovky a smart záchod. Nemusím si tedy pamatovat ani to, co koupit za jídlo – v supermarketu se vždycky jen kouknu přes smartphone do smart ledničky a nakupuju podle instrukcí. Smart sporák mi sám uvaří a když mu crashne operační systém, objednám si prostě přes smart appku hotové jídlo z nějakého smart podniku.
—–
Starat se o minibyt ale bylo moc práce a tak jsem ho prodal a žiju teď ve sdílených Airbnb minibytech s elektronickým zámkem. Když mám kde nabít auto, tak můžu kdykoli přejíždět do jiných Airbnb bytů. Se svým chytrým covid pasem můžu skoro kamkoli a jsem tedy hrozně moc svobodný.
Pokracovani na
https://bornova.pub/2023/zpoved-moderniho-smart-clovicka/
Hmm
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/us-biolaboratore-se-presunuly-z-ukrajiny-do-kazachstanu/
toto k tomu CSSD . to si poslechnete Zaoralek rekl par veci popravde..https://www.facebook.com/watch?v=263567253011937
Ovšem na druhou stranu…
Co když příčinou snahy měnit ostatní je, že je to příjemnější než snažit se měnit sebe? Reformovat společnost nežli reformovat sebe? Trávit čas nad tím co nelze změnit než tím co lze změnit? Zabývat se vzdálenějším než bližším? Než-li svojí domácností, domácností sousedovou? Jeho polem nežli svým polem? Jak to vypadalo doma u Marxů?
Šmuel si stěžuje rabimu, že obchod mu neprosperuje, zatím co konkurence naproti, kterou pořád sleduje a nedá mu spát, Silbernstein … Co rabi odpověděl?
Ti, co sebe už zněnili, nechápou ty ostatní, co nejsou ještě změnění, jakože.
To mu neodpověděl, samo
Schumacher 8:56
… snahy měnit ostatní…
Demagogie. Nemění se ostatní. Demokratickým způsobem se stanovují /mění pravidla pro všechny tedy i pro ostatní
Socdem bude nezne pribrzdovat taka mala bezvyznamna vec ako je povinnost zaplatit Altnerovcom nejaky ten stomilionik.
Pohladavka narasta kazdym dnom aholt nelze svitit, kazdy preceda, ked dostane na stol ekonomicku rozvahu spolocnosti a vidi, ze tto sa neda inak vyriesit, len bud sa to zaplati a sa Socdem posle do stratena finanacne, abo si Socdem este zatancuju na hornej palube a po nas potopa ci Titanic ci nieco ine …
Preto sa nik z vedenia o nic kloudniho ani nesnazi. Hraju sa na stranu, a kym sa da dohadzuju kseftiky podla financnych moznosti este svojim kamosom.
Som zvedavy, ci vobec zverejnili ciastku, co ich stalo nove logo. A co ich nove logo bude stat spolu s rebrandingom. Nebude to sice extra kseft, ale dobry kseftik to bude. Money talks.
ČSSD už pohřbil Zeman,oposmlova a další pomoc ODS.
Další figury,vůbec nevěděli,co je strana hájící dělnické práva.
Už jednou napsal pan k42,ono ani v USA není nějaký rozdíl mezi demokraty a republikáni.
I tady se rýsuje podobná situace,že se vytvoří jen dvě uskupení,aby se před volbami napadali a po volbách spolupracovali.
Oposmlouvu bych Zemanovi až tak nevyčítal. Vyjebali s pravdoualasklou. To se počítá a taky to něco stojí.
OT: Shrnutí posledního týdne bojů SVO od Marata Chajrulina (svoje informace čerpá od důstojníků na linii fronty) https://www.youtube.com/watch?v=-QD8Z6XwVWg Délka 43 minut, pouze rusky a bez titulků, Marat je rozvláčný, lze přehrávat na rychlosti 1,5 a přetrpět asijské popotahování.
Krátký souhrn obsahu je vložen na Tribuně https://web.litterate.cz/tribuna_act/comment-page-39/#comment-154988
Vidlák pravdu dí, že je podivné, když stranu která má historicky ve vínku hájit zájmy pracujících proti zvůli zaměstnavatelů, chválí a propagují mainstrémoví novináři na výplatní listině nadnárodního kapitálu.
A správně poukazuje na to, že vždy, když měla soc. dem. našlápnuto, svoji historickou úlohu plnit, začal na ni mainstrém lít špínu.
Naposledy si této pocty užila soc. dem. před posledními volbami, když se Maláčová se Stropnickým pustili do kontrol dodržování zákoníku práce a pracovního práva v podnicích. To bylo také naposledy, kdy jsem zauvažoval o tom, ČSSD volit.
Osobně jsem založením sociální demokrat – volitelná je však ro mne jen ta sociálně zaměřená strana, na které nenechá mainstrém niť suchou.
Mmj. nejlepší sociální demokrati se dnes angažují úspěšně v SPD (David, Foldina) a jak je mainstrém nenávidí.
Mám to stejně.
Je po sjezdu.
Někteří zvrací v průjezdu
jiní to hodili za křakem
bylo to ještě před soumrakem.
Mají teď nové logo
už jich není tak mnogo
zbyli jenom ti skalní;
bo všichni ti radikální
co dříve vzali roha
začali věřit v boha
anebo v ruku trhu
další jsou v novém vrhu
ostatní sedí na pracáku
se suchem v půldecáku.
Tvl už jen ten první verš, to by se mělo tesat! Takový cit pro jazyk, hluboce smekám.
Hmm tak jsem si musel najít to nové logo. Hledám hledám, nakonec mi musela poradit wikina, bo to logo jsem furt ne a nemohl najít… To nové logo je ten střihnutej červenej lepík? 🤨
Zřejmě ano. Taky jsem dlouho marně hledal, až jsem pochopil, že to bude ten okvětní lístek růže (zřejmě). Taky někde v hloubi článků na webu ČSSD jsem se dozvěděl, že nynější barva je „cihlová“, což je tedy evidentně světle růžovo-červená. Nejvíc se mi stejně líbila tmavě oranžovo-červená..
Doufám, že mají dobře ošetřená autorská práva, aby nedopadli třeba jako ZOO Praha
😒 Ne… tohle není okvětní lístek růže.
TOHLE je okvětní lístek růže:
https://www.rosalie.cz/detail/platky-ruzi-rose-rr01365009
Jestli sosáci už musí lhát i o tom, co mají v logu… hele že ono to soc dem je vlastně nomen omen?
S velkou tolerancí by se to dalo brát jako půl okvětního plátku růže. Ovšem na první pohled to nejvíc připomíná gilotinu.
A co se týká barvy…mají vůbec nějaké růže takovou?
Kdysi jezdilo s takovou pár škodovek 120, moc jich nebylo. Kdo by si ji taky nechal na auto dát. Leda tak někdo s opravdu výjimečným vkusem. Pos@aná jsme ji říkali. Pardon.
Ano.
https://www.youtube.com/watch?v=NYZ6pPd5kjU
To mate jako s Renaultem. Taky tvrdi, ze to je diamant. Zbytek sveta tam vidi…
…kosočtverec ☺
„…kosočtverec“;
teď dokonce zdvojený … asi to jsou lesbičky … to je teď IN.
Jsem kdysi slysel… Citroen vymyslel sipove ozubeni a dal si ho do znaku. Renault nevymyslel nic a taky si to dal do znaku.
…“tykvičku?“
https://www.youtube.com/watch?v=PqX1pSv2QGs
(když už i pan pithart addamsuje)
Četla jsem někde, že kosočtverec jako symbol dámského přirození vidíme jen my a ještě jedna, nevím která, země. Podle mne je nám to spíš ke cti.
„Protože zjistili, že to tak nevypadá!“
https://www.youtube.com/watch?v=NKifXQov3hc&t=2171s
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-zaci-zakladni-skoly-na-klatovsku-si-kratili-prestavku-sexem-resi-to-policie-40434386
On je to prý zároveň i jako „pin“ na mapách a sociálních sítích a tím jako dávají najevo svou modernitu.
No, říkám si, jestli nemají s Azovem stejného designéra (tvar vlajky)… https://www.youtube.com/watch?v=rQ9hijlBp7k
… pin na mapách… a… v sociálních sítích… … …
jako já se snažím je brát vážně… fakt se snažím!
Cihlová je tmavěoranžovodohněda. Růžová v ní není.
Normalni muz rozezna vsechny tri existujici barvy. Lososova neni barva, to je chut.
Já taky nejsem normální muž. Ale chápu, že pro muže to je matoucí.
Jožko, kupte si uzeného lososa. Má lososovou barvu.
😀
V tom pripade by existovalo spousta lososovych barev 🙂
Mam rad uzeneho lososa 😉
kdyz socani na navsi rozlevali bezplatny gulas, kulhavy grundza – takova mistni verejna figurka – sil dal nekolikrat repete a vytruboval „too je feerovej chlap ten zeeman, tooho buudu voolyt!“.
nejaky cas pozdeji jsme kdesi po schodisti jedne firemni budovy probehly kolem otevrenych dveri cekarny plne grundzu (co tu tihle delaji?) – a ona to byla cekarna mistni pobocky socanu.
jeste pozdeji, kdyz uz byli socani u valu/koryta se na nejakych americkych webovych strankach objevila jejich vladni interni komunikace a veskera ta spina co vyvadeli.
nakonec socani tahli do riti, mezitim se jeste stacili v meediich prsit jak dosahli zruseni tech stranek. kolik ta pravni procedura danoveho poplatnika asi tak stala? no, penizky jsou fuc, kompletni kopie dotycnych stranek je dodnes kompletne dostupna na webu „wayback machine“, takze kazdy si muze pripomenout co je to za vsivaky.
no a z gulasovych cekaren se presedlalo na koblihove…
A s rostoucí bídou koblížky nahradí rajchlovka
A takové to bylo koryto.
Teď už není ani poryto
a dokonce ani zaseto.
Ani se neví: má se to?
Bude to zapsáno v misálu:
socani utekli ze sálu
nechtěli se nechat nachytat;
ani je nezkusil pochytat.
Přijeli ze sjezdu s hladem.
Funkce už nemají skladem
nic není, nic se neděje
umřela poslední naděje.
Já bych tu změnu loga chápal spíš jako laciný pokus sponzorů o odklákání méně chápavých voličů od Rajchla nebo Babiše.
Takové to : „Jé dívej mámo, voni si změnili logo a určitě tam teďka budou nový ksichty a půjdou nahoru jak za Jirky Paroubka.
P. S. :Tehdy, před téměř 20ti lety jsem jako aktivní mládežník a gymplák dokonale skočil na špek našim intervjukům, když zbušili do socanů a Paroubka. Kdybysme tehdy věděli….
Já mám z těch dob tričko „Paroubek škodí lidem“. Sestra ho dostala na nějaké demonstraci. Bylo zadarmo a kvalitní bavlna, ideologie v tom roli nehrála.
Během milion chvilkové vlny jsem si ho párkrát dal na sebe, zejména pokud jsem měl jít mezi nějaké mladší a ideologicky správněji ukotvené lidi. Chtěl jsem jim naznačit něco jako „až to zlo porazíte, nezapomeňte mu propíchnout srdce dřevěným kůlem a zahrabat ho u cesty hlavou k východu, jinak se vám vrátí při příštím úplňku…“
Vesměs nevěděli, o koho jde.
Já byl na anti Paroubka už starší a mimo republiku, takže jsem to už nezral, byť jsem byl v Německu krmen respektem a lidovkama… Poslední moje úplná tma byla telekrize. Záblesky temnoty se ale vyskytovaly dlouho potom.
Ládik Větvička: „Byla to krasna doba, jak řikal sused: „Dvanactka za štyry osumdesat, hranice zavřene a Havel tež“
Abychom se ještě nedivili. Jestli se miliardářovi podaří protlačit tuhle skvadru na 5%, tak vám garantuji, že budou sedět se slepencem ve vládě a ani se nezačervenají. Ti klidně nahradí, bez mrknutí oka dozimetry. První vlaštovku už mají na hradě. Opoceného Petříčka, který se nikomu nedokázal podívat do očí. A vidíte, dnes dělá rozvědčíkovi poradce.
Obávám se, Jasle, že se mu to, bohužel, podaří. Velké peníze = velká silná kampaň. Lze zaplatit dobré marketéry, vstupy do masmédií, ze všech nároží se na nás bude culit Šmarďous. Vykoukne na nás z celostránkových inzerátů v novinách…. A voliči? Ti jsou tak snadno zmanipulovatelní…
Culící se Šmarda může lidi tak leda znechutit.
Jsem přesvědčena (teď mluvím obecně), že ten, kdo při úsměvu či smíchu zoškliví, není dobrý člověk.
OT, ale ja nevim proc mi to tyto vylevy Lukase Visingra pripominaji tu scenku ze Svejka, kdy v kasinu pan plukovnik otravene zas ke kolegum poznamenal : „Slysite, lajtnant Dub zase žvaní…“ : „Debata o podobě ukrajinské armády po vítězné válce. Nyní má Ukrajina ohromně pestrý arzenál, jehož údržba je extrémně složitá, takže logicky přijde velké zjednodušení, ačkoli určitá rozmanitost nejspíše zůstane. Odhaduji, že vzdušné síly budou používat dva hlavní typy nadzvukových letadel, a to F‑16 a větší dvoumotorový stroj (patrně Rafale či Typhoon). V tankových silách zůstanou vozidla Leopard 2 a Abrams (a později možná přijdou i K2PL), kdežto u dělostřelců uvidíme komplexy HIMARS a AHS Krab a zřejmě i nějaké kolové „samohybky“. Z českého pohledu by jistě byly nejlepší typy CAESAR 8×8 nebo Zuzana 2 na šasi Tatra. A určitě nemusím zdůrazňovat, že základní logistickou platformou bude vůz Tatra Force.“
Teď dva dny nad frontovou linií pršelo, pár lijáků a mlha. Kromě lehkých pick-upů a lehce pancéřovaných BVP se VSU všechno ostatní topí v bahně, Leopardi ani nevyjeli. Jen ať si pořídí výbavu, se kterou mohou bojovat pouze za slunného počasí. Těch pár tun rozdílu( Leopard cca 62 tun a T-90 cca 47) znamená na rozbahněné ukrajinské rovině neskutečnou výhodu.
Ráno jsem přeskákala na idnes článek od nějakého experta, který už to vše líčil jako drtivé vítězství ukrajiny. Voda pod Kachovkou opadává, je čas postavit pontony a přesunout techniku dále na západ, z jihu prý bude útočit ukrajinská marina / mají nějakou?
Článek asi neměl prakticky žádnou informační hodnotu, ale skvěl se hezky jako prototyp udržování národa v přesvědčení, že když ještě pošlou nějaké penízky, tak Rus dostane napráskáno a zlo zmizí ze světa.
Tak nějak melancholicky k tomu další článek, že tragicky zemřel Treat Williams , představitel hlavní role z filmu Vlasy, tehdy ještě v USA bylo silné protiválečné hnutí. Bodejď, když vozili do války americké kluky.
Sem se to hodí dopsat.
Tecočamp napsal:
12 června, 2023 (20:19)
Ze srázu by měli shazovat bukvice a hned po nich aktivisty s vymletými palicemi. Hned by tu bylo víc klidu.
Odpovědět
Sasin napsal:
13 června, 2023 (0:57)
..“ Ze srázu by měli shazovat bukvice“..
Nigdo o sobě to neřekne, tak tam padáme fšichni jak se držíme přisátí každej každého.
Ale volit naše potřeby? Pchéé. To cítí jako urážku jejich demosgráce. Neuvěřitelné.
Nechápou nic, totál hovno mají v hlavě!!! Stačí jim vykrádat, lhát a podvádět a tahat sem otroky.
Dopovím, páč bukvice nečtou staré zprávy. Každej spisovatel, kerej by psal až by brečel dycky doleze k úvrati, že už všechno napsal a nic, tak se začne vylepčovat, jak říkají ezoterici, „pracovat na sobě“, jak blbě to zní. A taky výsledkům z té „práce“ se vrátí jednoho dne zpětné vazby, jak říkají elektronici, a začne popírat sám sebe, pochybovat o tom co napsal, co napsal zapáleně minule, páč na sobě jako srdnatě „pracoval“, třeba v hospodě. Jak v tem filmu gdyž došéél Mikelándželo do taverny a tam mu nalili hnus do dížky, řka“ Gdyž je víno kyselé, vyleje se“.
Je to vážně geniální smyčka imbecilizmu, pracovat, jako virtuálně, měnit světy a myšlení lidí, virtuálně, a představovat si „virtuálně že hejbeš planetou a tvý pojebaný názory něgdo počítá, TRÁPÍ SE S NIMI, přemýšlí kudy chodí aby je naplnil a dostál své cti. Muheeeeeee
Proto by se to mělo říct, až když je to tak. To ticho…
Neandrtálci vymřeli prý, ovšem, tak nevím…
Už to nebude dlouho trvat až se fšechny lži zfalšují, napíší, zliterární, zůčtují, prodají, zdaní, zfilmují a zapomenou. Žebrákům u chrámů konzumu to bude jedno.
Dneska naprostý souhlas, mám to s ČSSD úplně stejně a článek mi mluví z hloubi duše. Jen bych doplnil, že pamatuju doby, kdy ČSSD byla ještě (!) malá strana. Pamatuju dobu, kdy ČSSD už byla s jednocifernými preferencemi nad hrncem, libtardi se třásli na ústavní většinu a když už do čela tryzny nikdo nechtěl, zjevil se „Jyrka“ a do roka preference ztrojnásobil, čímž si vysloužil nehynoucí nenávist libtardů i jejich bakalhářských poskoků.
Začátek konce ČSSD pro mě nastal před 10 lety, během povolebních tanečků se Zemanem, kdy během dvou dnů (!) byly v Praze (!) vyrobeny a dodány placičky na demonstraci na podporu „našeho Slávka“, který byl ještě týden předtím „Dluhoslavem“, „Socbotkou“ a „ozubenou pleší“.
Brečet za vámi nebudu, byť pořád máte primát jediné strany, kterou šlo volit bez nutnosti zacpaného nosu. Kdysi. Dnes? Šmerde!
Souhlas. Tehdy se „náš Slávek“ opřel ve straně o kliku, co dorazila ze Strany Zelených v čele s Patočkou. A pak jí už zůstal věrný. Té klice.
A nejlepsi je, ze jsou lidi, kteri veri tomu, ze stranu znicil Zeman.
Na internetu se dá nastudovat, co je levice a pravice, i si z toho uvědomit, proč se nemůžou mít rádi.
Velmi specifické je, když se objeví výraz autentická levice. Nemyslím to teď nijak negativně, ale nevím, co to v praxi znamená. ČSSD tuším vládla, byla autentická? Nebo jen někteří z nich?
Nutně musí tím pádem taky existovat autentická pravice. ODS taky vládla. Jak se to autenticky pozná v praxi, to taky nevím.
Pozn. V teorii, tzn. podle všech příruček, by se autentická levice měla rovnat autentickému komunismu, autentická pravice by zase měla být esencí predátora.
A Vidlák ten autentický rozdíl nakonec smrskne na souboj o poplatek za návštěvu lékaře 🙂 . No, proč by vlastně ne, ani nevím, co jiného levicového (měřeno podle toho popisu politiky na Wiki) se tu událo. A stejně tak pravicového. Levičák Zeman šmelil s bankami, pravičák Topolánek zase s fotovoltaikou, což, pokud by se hledala nějaká autenticita, bylo autenticky politické. Zvonka to sice vyzerá velmi pravicově, aspoň podle tý Wiki, to ovšem prudce nekoresponduje se všemi levičáky, co to tu kdy dojili.
A pak ještě naskočili ti liberálové. Sami si říkají liberální demokraté, pro ostatní zase jsou libtardi. Je to synonymum šmejda. Výraz liberální demokrat nicméně byl těm původním vyvlastněn vyznavači tzv. kulturního marxismu, což je podle příručky velmi levicová šmakuláda. Něco jako vytuningovaný bolšán (jiné synonymum pro šmejda). Kam se nám ale mezitím ti čerchmanti levičáci a pravičáci schovali? Umřeli?
Teď ne proto, abych najížděl do náboženství, ale celý (tím myslím ne článek, ale třeba posledních 33 let) mi to velmi připomíná nekonečné soupeření, kdo je autentický (pravý, skutečný) křesťan a kdo odpadlík (heretik, kacíř, antikrist).
Levice a pravice jsou slova. A my jsme vycvičeni na slova nějak reagovat.
Proč se přidávat ke slovníku, do kterého někdo lije miliardy, aby nás naučil na slova reagovat?
Radši méně mluvit, ale vědět, o čem mluvím.
Nejdulezitejsi vzdy se opakuje a nic jinyho ,
„at sem bit , jen kdyz se peru , jednou taky vyhraju“ , kdyz se vsechny strany navzajem pereme a nasi clenove nas podporuji .
/At vsichni navzajem mlati pestickama potme a ve vypolstrovany hale/.
Demokracie vyhraje vzdycky a vo to de..
Zbytečně to komplikujete. Autentická levice se používá ve smyslu neliberalizovaná, tedy bez návaznosti na liberalismus, frankfurtskou školu a tzv. neomarxismus, z nichž se staly účinné nástroje mocných, jak z levice udělat zcela bezzubou záležitost řešící naprosto obskurní problémy typu LGBT+. Pro autentickou levici je současný socioekonomický systém nepřítel, ne spojenec nebo živitel. Řeknu to úplně jednoduše, za mě bude autentická levicová strana ta, která vyjmenuje mezi svými úhlavními nepřáteli bankstery, globalizaci, nadnárodní korporace a hovada typu Soros. A nenechá se koupit ani zkorumpovat. A ano, je to nejspíš jen naivní přání či sen.
..“Řeknu to úplně jednoduše, za mě bude autentická levicová strana ta, která vyjmenuje mezi svými úhlavními nepřáteli bankstery, globalizaci, nadnárodní korporace a hovada typu Soros.“..
A co pak? Až to vyjmenuje. Bude to stačit?
Zbytecne komplikujete uz zkomplikovany komplikace ,
reknu to jednoduse ,nezliberalizovana bez liberalizmu levice marxismu se socioekonomickym nepritelem ..
Autenticka levice , bez frank furta , nezkorumpovana bude mit sve uhlavni nepratele.
Na tom je zajimavy , kam se ty autenticky levici , ztratili a zmizeli lidi.
Chápu, že to nechápete, ale nemusíte tu svou tupost tak okatě demonstrovat. Nebo je tu ještě druhá možnost, podvědomě tušíte, že to byla trefa do černého, tak teď rychle dle zadání shora všechno zamlžit a všechny znejistět, aby náhodou nezačali přemýšlet.
paw aby netušil, to je kapku přes čáru, linii
Tak určitě.
Omluva ,zlej umysl nebyl ..Paw
Už podruhé vás hájím a už podruhé se omlouváte mně. Omluva se přijímá.
‚)
Pojmenovat věci a děje je první krok.
Nejprve poznámka, o tom, zda je spravedlivější pravice či levice, míněno ve smyslu dlouhodobého a většinového vnímání pojmu spravedlnost, se může polemizovat donekonečna. Aniž by se došlo k nějakému konsensu. Už proto, že si nemůže být nikdo jistý, jak ji (tu spravedlnost) kdo vnímá. Její základní pravidla jistě, ale do jaké míry by se ta většina shodla na množství jejích specifických detailů. Velkým „detailem“ je například nekončící a neukončitelná „pravico-levicová“ pře o spravedlivé dělení zisku.
To, co jste za sebe popsal, je ale levicové? Není to právě to volání po odstranění zvrhlosti jako takové, tedy o spravedlnosti jako takové? Nejsmutnější je, že jste až příliš trefně podotkl to o tom naivním přání, protože i kdyby za tohle mohla „pravice“, kdy „levice“ by jim to nějak překazila, tato by brzy přišla s nějakou svojí kaší.
Levice i pravice jsou sice podrobně politologicky rozebrány, stejně je ale jedinec tíhnoucí tam či tam podle svého založení. Někomu vadí, že levice až moc leze lidem do soukromí, někomu naopak vadí, že pravice je bezohledná. Atd atd. Jak potom aplikovat na společnost levicová či pravicová pravidla (model) správně? V ideálním případě co nejvíce právě konsensuálně, tzn. aby se vlci levičáci nažrali a pravicová koza zůstala celá (kozu a vlka dle libosti ev. dosadit obráceně). Skvělej fór. Nerealizovatelné. Z toho důvodu, že ta společnost je z lidí, čímž je zaděláno nikoliv na problém, nýbrž na průser. Jeden je založením víc kapoun, druhý zase socan. Z kapitalismu jsme měli ten průmyslově revoluční asociál, ze socialismu (zástupné srovnání pravice a levice) zase diktaturu proletariátu. A že to pak jakžtakž sedlo, uklidnilo se do víceméně akceptovatelného stavu? No, děkuju.
Proto jsem ten komentář napsal. Ani společenské, ani ekonomické modely jednoduše nejsou dělaný pro lidi. Je to právě to stejné, jako s tím nábožkem. Neuspěla ani mírná verze systému. Jak socialismus s lidskou tváří (krátce se zkoušel), kapitalismus s lidskou tváří (pokud kdy byl), natožpak náboženství s lidskou tváří (nerovnoměrně se prolínající s výrazně nelidskou). Na lidi platí pouze a jen cukr a bič v rukou osvíceného despoty, kterýžto ovšem jaksi dlouhodobě není v nabídce e-shopu.
Lidi se v tom vždycky musí třískat do té doby, dokud to malá skupina na chvíli nedotlačí do relativně snesitelné polohy. Třeba v situaci, kterou teď máme. I když, to vlastně teď platí jen z poloviny. Lidi se třískají. Fialorakušanopekarolipavští řádí jak Sandokan, což už je od toho snesitelného dost daleko. A je i ta skupina. Jen se ti lidi šprajcli u toho tlačení. Prý, že kdoví, kam tlačej a kdoví, co je to za skupinu. Možná jde v tom třískacím a tlačícím procesu o evoluční vývoj. Spíš ale naopak o potvrzení standardní pod kůži vryté apatie, kdy „mlíko“ se musí rozlít tak vysoko, že nepůjde dýchat už ani na špičkách. Aby se pak oprávněně mohlo říct – Tak, a je to v pérdeli! A já jim celou dobu říkal, že se s tím mělo něco dělat! Že s tím někdo(!) měl něco dělat!…
„Neuspěla ani mírná verze systému. Jak socialismus s lidskou tváří (krátce se zkoušel), kapitalismus s lidskou tváří (pokud kdy byl), natožpak náboženství s lidskou tváří (nerovnoměrně se prolínající s výrazně nelidskou). Na lidi platí pouze a jen cukr a bič v rukou osvíceného despoty, kterýžto ovšem jaksi dlouhodobě není v nabídce e-shopu.“
Dvě věci – první, zkoušelo. Ale za situace, kdy se vám někdo zvnějšku neustále snaží váš pokus totálně zdiskreditovat a systém rozložit. Těžko pak lze mluvit o tom, že něco nevyšlo. Je to asi jako zkoušet nový typ lyží za situace, kdy vám někdo na sjezdovku valí z různých zdrojů, nad nimiž nemáte absolutně žádnou kontrolu, soustavně horký vzduch.
A to druhé, metoda cukru a biče, to je čistý machiavellismus. A v nabídce naopak přesně tenhle systém byl v řadě „vymazlených“ podob, Franko, Pinochet, Peréz, Perón atd. Vybrat si lze dle libosti.
Lidská tvář našeho socíku byla zničena zvenčí. Ovšem zase lidmi. Politickými lidmi, „kupodivu“ se prohlašujícími za levičáky. Za podpory části těch, co byli uvnitř.
Že neuspěla ani mírnější verze systému, proto zůstává platné. Neuspěla, protože jí byla odebrána vůbec i jen možnost zkusit uspět. Že se tak stalo zvenčí, to je pouze technikálie, podstatou je zásah toho „homo politicus“.
A opět nemířím jen na levici, darebností ve jménu pravice se událo přinejmenším stejně tolik, možná víc. Kdo má v sobě přímo geneticky zakódovanou neutuchající kapacitu dělat druhým to svinstvo? No, člověk. Někdo teda tolik ne, jde ale o podmnožinu těch, kteří rozhodně ano. Nesmíme u toho taky zapomenout na ty, co byli „nejprve hodní“, pak se ale „chopili příležitosti“. A co k tomu poskytuje skvělý prostor? Že by ta politika?
Ano, cukr a bič sice je antitezí demokracie. A osvícený despotismus ryze hypotetickým modelem. Všechny despocie zatím totiž byly cokoliv jiného, jen ne osvícené. Ten osvícený de facto ani není despotický, pokud tak nenazveme přinucení lidí, v nutném případě násilné, aby nedělali jedni druhým sviňstva. Přece úplně stačí, aby si lidi navzájem dělali méně sviňstev. Společnost pravidelně generuje tu podmnožinu lidí, majících na to značný apetit. A na takové by si osvícený despota „posvítil“. Těm ostatním by dal vlastně pokoj, jen by nastavil, aplikoval a udržel v chodu systém, který ty „sviňské“ pudy redukuje.
Vlastně se nabízí příklad výchovy dětí. Mladej je lotr nevycválanej, tak se musí dát do latě, aby z něj vyrostl pořádnej člověk. To opěvujeme. Ale pak už neopěvujeme…
Ale co teda ta demokracie? Vidlák to tu nedávno docela slušně trefil – dejte k sobě na půl hoďky třeba ty nejdemokratičtější demokraty. Schválně, jestli se na něčem dohodnou. Na čemkoli.
A že by si snad uměla posvítit na ty lidské pudy a na tu podmnožinu?
Máme teda dva modely. Ten čistě hypotetický, kterým je osvícený despotismus, jdoucí navíc proti genetickému kódu člověka. A tu teoretickou demokracii (kterou se ohání jak pravice, tak levice). Ta taky člověku moc nevoní. Volá po ní, ale moc se mu nedaří ji uplatňovat.
A máme každodenní praktický život. Ten už jsem popsal.
Už jsem zase dlouhej, ono mi to krátce nejde. Křesťanství a „krajní“ levice, tzn. komunismus, se v té teoretické rovině o cosi jako společnost po zavedení osvícené despocie snaží. Znovu, v teoretické rovině. Do jisté míry jakoby rezignuje na část svobody ve prospěch té všeobecné spravedlnosti. Což se ovšem ihned dostává do neřešitelného konfliktu s „pravicovým“ vnímáním svobody. Tam, když není část svobody, není svoboda žádná.
Člověk by chtěl jak spravedlnost, tak svobodu. Nakonec, s těmito slovy vlají tisíce praporů. Když ale půjdeme do důsledku, právě kvůli tomu genetickému nastavení člověka je to v pozici buď a nebo. Že kecy? Vždyť to přece jde? Hm, proč se ale teda v tom tolik třískáme?
Cituji : „…Ano, cukr a bič sice je antitezí demokracie. A osvícený despotismus ryze hypotetickým modelem. Všechny despocie zatím totiž byly cokoliv jiného, jen ne osvícené. …“
Napadl mě třeba osvícený despota Kleisthenes, vlastně zakladatel demokracie (ta byla vedlejším produktem jeho snah vyřadit , oslabit konkurenční “ aristokraty“ /zde tento termín v jeho nejčastěji užívaném významu, tedy ne “ vláda nejlepších“/).
Bedřich Veliký ?
Josef Druhý ?
Nějaké příklady z Afriky by se našly.
Osvícenost kupříkladu Josefa II. je takto nazývána coby kontrast s poměry tehdejšího vrcholného či pozdního feudalismu. Jde tím o osvícenost relativní, v jeho případě motivovanou spíš pragmatismem. A osvícenství jako takové je taky filozofický směr.
Současný osvícený despota by nicméně musel, taky bezesporu pragmaticky, dosvítit na mnohem širší pole. Na celé společenské „pole“. A musel by mít mnohem silnější nástroje, tzn. despotické nástroje, k tomu, aby to celé prosadil a dostatečně dlouho v tom stavu udržel. Ke všemu ne pouze lokální, protože by pak bylo jen otázkou času, kdy mu do toho někdo odněkud začne mistrovat a naprosto mu to tam rozhodí.
Ten nedosažitelný osvícený despota, proto jen hypotetický, je model. Politologický terminus technicus. Musí být proto vybaven prakticky absolutními nástroji, jinak by to nešlo srovnávat s jinými modely, jako je třeba ta teoretická demokracie či ten praktický pytel blech.
A sám tam níže ještě uvádíte tu spravedlnost. Má být bezpřívlastková. Co to ale znamená spravedlnost? Teprve po širokém odsouhlasení, co to znamená, lze přijmout/nepřijmout nějaké přívlastky. Svoboda koneckonců taky má být bezpřívlastková, říká se to i o demokracii.
Jde o ideální, v plném stavu nedosažitelně kóty , ke kterým by se společnost měla pídit. Měla by. Pídí ale? A mají vůbec všichni pořádek v tom, jaký je význam těch slov? A co víc, došlo vůbec u těch významů ke konsensu? Jak se lidé mají pídit ke kótám, když jedni jejich význam neznají a jiní se na těch významech neshodnou?
Místo spravedlnosti, chtěl jste napsat rovnost. Neboť jedině spravedlnost je buď despotická nebo demokratická.
Spravedlnost buď je, anebo není.
Spravedlnost nevyžaduje si nějakého přívlastku.
Spravedlivé pokud bylo bombardování Srbska, tak je spravedlivé i některé jiné bombardování.
Pokud byly spravedlivými odtržení Kosova či anexe Golanských výšin, jsou spravedlivými i jiné anexe či iredenty….
Jedině když by se prosazovalo “ právo“ silnějšího, arijského, vyvoleného….pak ale spravedlnost končí. Pak je třeba užít jiných názvů (stabilizace, ochrana hranic, právo na sebeurčení, lebensraum, demokratizace, demilitarizace….).
“ Svatý“ Augustin tvrdil, že stát bez spravedlnosti je zbytečný, takový stát přestává být státem.
Myslel jsem, že je daná rovnost, ale spravedlnost, jak správně připodotýkáte, bere każdý jinak do svých rukou. Nevím, proč lidé nemají před spravedlností přirozenou bázeň.
Re: tdx
Vy LUMPE!!!
Ukrad jste mi MOJE písmenka!!!
Ano, zbyl jen naivní sen…
… a osleplé zrcadlo, hnusná číslovka v občance a pocit, že sem už dááávno nepatřím…
Kdysi jsem potkal jednoho mladého aktivního co v dobách rozkvětu ČSSD do ní vstoupil a začal tím že za ně kandidoval v obecních volbách do opozice vůči místní ODSácké mafii. A že byl aktivní, tak si ho začali zvát do komisí na okrese a podobně. A ptali jsme se ho kam až se dá takhle z ulice dostat. Kde je ten „skleněný strop“. A odpověď byla jednoduchá – jakmile jsou za funkci nějaké peníze. Pak už to nejde. I kdyby to byla pětistovka měsíčně 🙂
Zkušenost říká, že když se někde začne měnit v krizi logo. Tak to je konec.
Plakat za socany může jenom někdo, kdo naivně snil a nevnímal ohavnou realitu nebo jejich placený funkcionář, jelikož na vyšších pozicích u socanů byla velmi plná koryta.
Mohli bychom současnému protilidskému a zločineckému fašistickému režimu přiznat aspoň jeden bod k dobru, za faktickou likvidaci socanů – kdyby se socani nezničili sami, podobni šíleným lumíkům, houfně skákajícím z útesu do moře. Jinak by místo 5-ti demolice byla u vesla 6-ti demolice.
Od začátku jejich historie v 19. století šlo o zrádcovskou, protilidovou pakáž, která se po zádech ubožáků škrabala ke korytům, a zcela vědomě sloužila zájmům finančních elit – žádná socialistická strana nebyla pro socialismus, všechny byly fabiánské. Pro onen elitní „fabiánský socialismus“.
I z nich si Hašek dělal legraci svým spiskem „Dějiny strany mírného pokroku v mezích zákona“ – což byla za první republiky zakázaná kniha, vyšla poprvé až za komoušů, tuším roku 1956, úplně pak až v roce 1963.
Proč se v nově obnoveném národním státě – Československu – tolik intelektuálních špiček, původně u socialistů, odtrhlo a založili si KSČ? Protože viděli, že to k ničemu nevede. Prohlédli ty zásadní lži, uviděli podstatu fungování tehdejší socanské strany. A to se nikdy nezměnilo, socani zůstali stejnými socany dodnes.
Prvorepublikové heslo „kudy chodil, tudy krad, sociální demokrat“ zubem času nikterak neutrpělo.
Signifikantní je, že jejich vzestup v 90. letech zařídil Miloš Zeman, který přes levicovou rétoriku produkoval přímo ultrapravicovou politiku: přímé prodeje českých firem Západním koncernům za hubičku, likvidaci průmyslu v českých rukou darováním českých bank, které předtím za státní peníze oddlužil. Klaus řečnil pravicově, ale produkoval i socialistická a národní česká řešení – byť často velice naivní; Zeman blábolil socialisticky, ale fungoval jako globalistický pravicový fašista.
Legrační je, když větší socialista je miliardář Babiš, než všichni socani od socanů dohromady. Socani „lidově“ nosili a nosí hodinky za mega, žení se na zámcích jako velmoži, z pódia řvou „kdo z vás to má“… Potřebuje někdo takové socany? Soudě dle volebních preferencí, ne. Konečně to voličům došlo.
Tím nechci říci, že další verbež z 5-ti demolice je v něčem lepší.
Vaše vojenské rozbory čtu rád, ale v politice byste jakobíny trestal za vlažnost…
Díky za to první, ale co se týče politiků, soudím že cokoliv se o nich řekne, je příliš mírné a shovívavé. Když se to tak vezme, i s těmi jakobíny máte pravdu: byli poněkud vlažní… 😀
A pokud zaniká strana, která byla tolik let součástí naší veselé přítomnosti uplynulých 30+ let, není to důvod ke smutku, ale spíše k radosti: čekal bych funus se slavnostním ohňostrojem a velice šťastnými pozůstalými.
Za sebe muzu rict, ze behem cteni hodnoceni socanu od k42 jsem si rikal, ze je to moc tvrde. Na konci jsem dosel k nazoru, ac trochu nerad, ze ma vlastne pravdu.
A ted pri psani vlastnicho prispevku, kdy jsem si vzpomel na mnohem vetsi socanske prusery a vyslovene protileviocove politiky, musim rict, ze k42 byl na socany ve svem hodnoceni jeste moc hodny.
tim nechci rict, ze Drahos by byl lepsi, nez Zeman atd.
No, kdyby s touhle optikou nastoupilo káčko na kteroukoli jinou politickou stranu, lehce by zjistilo, že tu jsou všechny partaje jen a jen ty nejhorší a žádná lepší.
Na druhé straně, budování nějakého jiného, než tohoto kapitalismusu, bylo už v divokých devadesátkách správnými hochy zapovězeno a znemožněno. Tomu plundrování by socani nezabránili, ani kdyby byli svatí. Pragmaticky si tedy stoupli do hlavní fronty.
V obou bodech máte pravdu: jistě, však poslední věta mého příspěvku to vyjadřuje – nevyberete si.
V kapitalismu nic levicového budovat nelze, to je další pravda. Komouši v tomhle šli až na dřeň problému, a dostali se k jakémusi druhu státního kapitalismu, kde podílníky a akcionáři byli jaksi všichni, ovšem někteří byli poněkud rovnější mezi rovnými… ale i tak to byl zisk pro většinu – lepší než ztráta pro většinu…
Těžko hodnotit úspěch či neúspěch – třeba v ekonomické oblasti či svobodě jednotlivce, když experiment byl pod neustálým sveřepým útokem s hrozbou vyhlazení. Totálně sankcionován a embargován, mocensky vyloučen ze světové dělby práce a globalistických zisků. Navíc se zátěží rozvoje dosud nerozvinutých oblastí…
Jakmile byl takový „špatný příklad“ zlikvidován, vládnoucí vrstvy na „bohatém a svobodném Západě“ ihned řádně přitáhly šrouby a z tehdejší lidové prosperity a svobod Západu nezůstalo pomalu nic.
Politický slovník je natolik zprofanovaný a překroucený, že i debata o tom všem je téměř nemožná.
Já tyhle komentáře našel až teď. Co se hodnocení ČSSD týče, napadá mě třeba jméno mladý Dienstbier. Nebo taky Poche, vlastně jediné, co jsem o něm kdy slyšel, že jde o jeden z nejhorších příkladů moc uplatňujícího aparátčíka. Jsou tato jména autentickou tváří ČSSD? Skutečnou tváří? Jakou jsou tváří? Jakou tváří je červenej svetřík? A jakou Špidla či Sobotka? Proč se vůbec dostali socani do problému s tím Lidovým domem? Za to ani trochu nemohli? Kdo vlastně Bakalovi „prodal“ ty OKD byty? Jak to vůbec bylo s tím lithiem? Kdo přitáhl do školství tu nejpraštěnější verzi inkluze? Kdo řádil u covidu jak neštovice?
To mě napadá jen tak šmahem, další věci by mohly přímo téct proudem. Podle některých tu ČSSD kritizujete až moc. No, nevím ale potom, proč mě tím stejným šmahem nenapadlo něco obzvlášť bezva, co realizovala právě ČSSD. Buď přímo něco takového hned jako první nápad, nebo aspoň jako doplňující vynahrazující k tomu Poche.
Relevantní sice je otázka, a co jiné strany. Ovšem relevantní při hodnocení naší politiky celkově. Ne při hodnocení konkrétně ČSSD.
Lenin, Trockij videli ,misto Bible ,Kapital a kdyz Bible nejhorsi ,Kapital nejlepsi .
KSC ,jedna strana od 1921 nejlepsi , komunisti taky hned videli ,
potom jenom KCS, taky hned videli../Vod zase 1953/.
My taky videli , zirali , silhali k nevire , ani jinak nemohli..
Od 89 jinak..
Jedna strana spatny , hodne stran nejlepsi ,bible a kapital ,voboji uplne nejlepsi .
Fšichni dosazení na trůn v Čekolandu sou stejní mrzáci a zrádci jako ten dosazenej V Kijevě.
A klídek, leháro, tabáček. Země je jak po válce, ztráty se nedají ani spočítat, úpadek kam se podíváš a klídek, lehárko.
Bohužel, opět s Vámi musím souhlasit. Výstižný popis situace.
Sotva si absolvent natloukl do hlavy všechno od opočlověků až po člověka vesmírného,… ale jak dohnat historii posledních třiceti let samoteorií? Ta vaše tato vypadá taky pochopitelně, díky.
hezkýýý
Hm, četla jsem jen pár vět o tom sjezdu a o úprku delegátů nikde nenapsali.
No což, teď ještě pohřbít ODS s Fialou a tím Řeporyjcem, ten zbytek půjde do kytek taky.
„Bohaci vsech zemi spojte se, odhodte sve okovy“.
Mezinarodni strana globalistu s jednim programem , kterej uvedl repo na scenu a vyhlasil na verejnost..Zadnej protest naopak , druzba a dychanky s presidentem…
Aspon vime, na cem jsme.. Moznej pristi kandidat , ma program a cleny.
Dnešní nahlédnutí na PL:
Titulek: „Šmarda (ČSSD): Chceme přinést změnu, kterou Česko potřebuje“
Kde já jsem to už jenom slyšela? Božíčku, to je ale originální a neotřelé heslo! Takové štěpné. Revoluční. Oslovující masy.
Pak krátký souhrn projevu páně staronového předsedy. Navrstvená hromada frází. To už snad ani není mlácení prázdné slámy. Ta sláma už je nejen prázdná, ale také snad tak trochu (pánové a dámy prominou) po…čuraná.
Ale potěšilo, že teď už, cituji „budou dávat před profitem a vládními křesly přednost potřebám našich spoluobčanů“ … (A že se tak blbě zeptám: „a kde jste se, kluci a holky, schovávali do teď?)
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Smarda-CSSD-Chceme-prinest-zmenu-kterou-Cesko-potrebuje-737787
Něco k té ČT Taky bombónek
https://www.denik.cz/komentare/novy-sef-me-a-vasi-firmy-jan-soucek-20230609.html
Jo, dobrá agitka..
Takze dobry vecer, hodne opozdene dekuji za prvni knizku s podpisem, chvilku trvalo, nez jsem se k tomu dostal. Prelouskano a predpokladam, ze se k ni vratim jeste driv, nez vubec nejakou zahradku sezenu 🙂
Dockame se dalsiho knizniho pokracovani jeste letos?
Ano. Kniha jde tento týden do tisku. Hotovo bude v půlce prázdnin a chci její prodej spustit od prvního září. 🙂
a o čom to bude?
Libtardismus – zachvátí-li tě, zahyneš.
Je tu v ČR taková skupinka parazitů, kteří se vždy přisají na úspěšnou firmu nebo projekt, v tomto případě politickou stranu, zcela ji postupně svými intrikami a nacvičenými postupy ovládnou, vytunelují a pak potápějící se opustí, aby s tím samým začali jinde.
V teď už bývalé ČSSD jde už jen pouze o jedno. Tihle libtardí paraziti chtějí majetky strany. Čím menší bude počet členů a čím neviditelnější strana bude, tím snadněji půjde majetek rozkrást a vytunelovat. Navíc zřejmě někdo solidně zaplatil za to, aby se ani náhodou strana neodklonila od nastolené libtardí linie zpátky k autentické levici a nedejbože tu nevytvořila nějakou alternativu pro docela početnou skupinu nespokojených voličů. A stranické vedení teď poslušně ordinuje „osvědčený“ recept: všechny problémy vyvolané postupnou liberalizací strany vyřeší… ještě více liberalismu.
To je jednoduché: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Miliardar-by-nalil-miliony-do-CSSD-A-rypl-do-Paroubka-Uz-dostal-odpoved-731206
Prostě si vyrábí neškodnou stranu, která ještě sníží stávající opozici koaliční potenciál.
i za 3,5% jsou slušný drobný od státu
Amen.
Myslím, že mi chybět nebudou.
Stejně jako modré straky, veverky, Uhnije svobody, a následně neTOP, neLidi, pak vrazi a zloději (bukanýři), stánkaři.
Tričkaři, šlechta i komančové už jsou také pasé.
Teď jde o to, kdo místo nich.
Už jsem zažil spoustu pištců lákajících krysy z děr.
Jsem už dost starý na to, abych následoval první tón.
Co dál?
Ve snu se mi zdálo, že mám určitou představu, co já budu dělat dál.
Ale byl to jen sen.
Tak to rovnou říkám že než aby dál vzkvétala jako další Sorošovská zombie tak to ať ta partaj raději státotvorně chcípne.
Po vleklé nemoci okouzlení liberálními hodnotami nás navždy opouští kdysi Zemanova, dnes Sorošova ČSSD.
„Třicetiprocentní preference si pak vezme Jindra Rajchl“
To není dobrý ani jako vtip.
Jelikož dění v ČSSD nesleduji, poprosil bych přítomné, aby mi vysvětlili, proč delegáti Šmardovi jednoduše zdrhli ze sálu. Teda pokud jsem dobře četl.
Eventuálně by bylo zajímavé vědět, co se Šmarda snažil vpašovat do stanov.
Čistě jen pro obrázek, abych jako myšlenkově i ideově nedostatečný poznal, až půjde nějaká další strana ke dnu.
Co když do kafe dostali projímadlo a prostě tak nějak lidsky delegáti běželi najít nějaký skrytý kout (hajzly už byly obsazené)?
Já za tím vidím podvratnou činnost VVP.
Ani dělníci už vlastně nejsou. Jen operátoři a ičaři. Hodíš kamenem a zabiješ inžinýra.
Re: Ládik!!!
Synátor zmaturoval a vydal se hledat práci.
K pohovoru si ho pozval nějakééj inženýýrskééj, který měl na navštívence za příjmením písmenka Dis.
Ptal jsem se kluka, co to znamená, jestli je pán dysgrafik, anebo dyslektik.
Kluk se na mne díval, jako by sám byl auťák, totiž autista.
Kdo se má v tom dnes vyznat. Kdysi byli za jménem jenom CSc, to byla zkratka ze slov Celkom Solidný cygán.
Pro strážce hodnot – cygán je v ponašimštině ekvivalentem slova lhář. Se soudruhy Romy nemá nic společného.
DiS,. Diplomovaný specialista čehokoliv. Původně absolvent VOŠ neboli Vyšší odborné školy čili udělal si tkzv. druhou maturu čiže nástavbu. 🙂
Dle školského zákona se uvádí takto Jméno Příjmení, DiS., vypadá to téměř jako ,CSc. včetně té čárky za jménem a tečky za titulem. No kdo by to nebral, že? Na navštívence to přece tak dobře vypadá a málokdo ví co to znamená, ale jisté je jedno….je to vzdělanec.
😳🙄😄
vypadlo vám u posledního slova „ne“
Nevypadlo. 🙂
Když si to napíše za jméno ženská, znamená to Diplomovaná instruktorka sexu.
Na to se musim doma zeptat. Ona si to sice nikem nepise, ale i tak 😀
Tohle je ale zase pecka:
„Masarykova univerzita v Brně, domovská líheň premiéra Fialy, přišla s revolučním oborem. Na bakaláře od příštího školního roku budou studovat kosmetičky. Pokud se obor ujme, mohli bychom si do budoucna užívat kosmetičky ne pouze s bakalářským, ale dokonce i s magisterským titulem, slibuje univerzita…“
https://www.krajskelisty.cz/jihomoravsky-kraj/29070-pro-kazdeho-hejla-titul-kdy-vznikne-vysokoskolsky-obor-pro-obsluhu-fekalniho-vozu-komentar-stepana-chaba.htm
Kantorek pro tohle napsal a namloval hezoučkej vtip: Děti, děti, pojďte se podívat, blbost kvete“:
https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Fwww.daildeca.cz%2Fkantorek.html&psig=AOvVaw3VnkO2rMmW2TTfgm_ZmjAr&ust=1686695211623000&source=images&cd=vfe&ved=0CA4QjRxqFwoTCNjPqsHjvv8CFQAAAAAdAAAAABAD
a já jen dodávám, že blbost zasetá, rozmnožená a udržovaná rektorem blahý paměti Fialou!
Musí si nějak udržet ten…, jo, narativ, že libtardy volí ti „mladší s vyšším vzděláním“ …
Ze se vsecko opakuje.
Nejdriv je ta nepochopitelna uzasna , vseobecna posedlost a zavislost na demokracii a stranach.
Had hypnotizuje mysku v koute.
Uz oba cisari pred valkou vedeli proc, kdyz si ochotne poridili demokracii.
Vudci stran a strany porizovali jeho vladu ve svych zemich, okrscich, taky tim ze si hystericky protizvatlali..
/Media chteji svoje zisky , odvadeni pozornosti vsech jinam , az k, princ se nam rozvadi/.
Osocovani navzajem z ruznych spatnosti..
/Vetsi drobky ze stolu mocnych, pro cleny ,co pobijou jiny strany/.
Masy pak meli a maji zabavu na svuj vlastni ucet.
Az do zadluzenosti, protoze zajemci vo demo se rozmnozuji..
Byrokracie , se vzdy po kazdych volbach rozrusta , nebot pratele a porucnici nove vladni strany v zakulisi chteji svoje zpet.
Vy si ty moje „legrace“ , ktery ja cisar chci , zaplatite a schvalite sami.
Politicky strany skoncily s hlasovanim socdem v srpnu 1914 , v riskym snemu, pro valku, nejsilnejsi strana v parlamentu s desitkami milionu clenu ,pracujicich zahnala celou populaci , masy pracujicich , kterych zajmy mela hajit , opacnym smerem do valky, na smrt.
To se opakuje pravidelne a nic jineho.
A celej svet. Diktatura se zmenila do tyranie demokracie.
Zaplacena utlacovanymi. Od 1914.
Manipulace systemu dosahla vrcholu..Fanatiky vlady demokracie.
Vsichni si nechali vnutit jejich staro novou hru.
Neco jako „clovece nezlob se a zaroven se muzes zlobit“, vono to vyjde na stejno a neprezijes.
Nikdo nesmi zaroven hrat svoji hru jenom tu jejich .
Ve volbach si urcit na priklad sveho antikandidata.
Masy jsou perfektne ochcoceny , aby na neco takoveho pomyslely.
Ani ochoceni lide sami sobe si neco takoveho nedovoli, protoze ta hra ,muze system stran znicit a totalni demo s tim.
Tak ze z bahna do jeste toxicky horsiho.
Jedna strana spatny , hodne stran dobry.
Jeste horsi. Lepsi president , nez cisar..
Potom uz „vladci „v demo nechodi ani dokola, jako tygr v kleci , ale jako mala myska bez vlastni vule a orientace..
Porad vladne , na to panuje sjednocena shoda nazoru.
Budete si vladnout sami , krici..
Vsichni vlady i opozice si pak hraji na udrzbare hnijicicho systemu , jenom tohle se spravi , treba jinou vladou ,kdyz nemame dost stran na koalici, tak se novy zalozi , mame prece tu vseho spasitelnou demo..
Pak uz neni co zrat ,nejsou leky atd., ale strany, musi bejt..
Potom zacnou mluvit , ze demokracie sou ve valce..
Kazde volby poridi zaruceny zlepseni , vzdycky k horsimu…
Myslim , ze proroctvi v bibli rika, ze teprve, az vsichni , uplne vsichni zacnou kricet a prat si mir , prijde totalni zkaza.
Svobodne prijde volbami, zaplacenou opozici , organizacemi , armady a nekonecnym zbrojenim na obranu statu , armady policie taky na depopulaci /snizovani zase poctu lidi/, vrcholici maglajz = valka.
Kritikami opravovanou , vlastne zlepsovanou a nedotknutelnou demokracii, kdyz nekdo prezije , ty nahore vzdycky.
Demo system se zmanipuluje a zdokonaluje , strany uz davno strany vyderacu /od zacatku nekdy 1789/,miri a vedou vzdy po stejnych kolejich do katastrof zaniku , na jehoz prahu stojime..
Je pozde .
Z rozjetyho vlaku se neda vyskocit, kdyz uz neni kam..
Tak to sedí, pane Anonyme. SEDÍ!
Diky , pane Cech.Paw.
Inspirujou mne kolegova z jinych prispevku..
Ve mne se to semele a neco vypadne..Jenom zapisuju.
Akorat zase moc dlouhy , rozjetej vlak..
So long.
Pawte, podepisujte se.
Kdo se v tich anonímech má potom vyznat.
Proč místo slova „narativ“ nepoužíváte hezky česky „blábol“?
A budou to jako v tom starem vtipu (tenkrat to byl jen vtip!) „Kosmeticky podlahovych krytin“?