24 listopadu, 2024

Nervozita jako prase

Tak jsme se dozvěděli další jobovku… Akcie Dojče Bank jaksi klesají na hodnotě, investoři jsou patřičně nervózní a protože jde o hóóódně velkou německou banku, která sama sebe označuje za první ligu, tak by její pád měl samozřejmě dalekosáhlé důsledky. Proč se Dojče Bank dostala do problémů? Inu, stejně jako švýcarská Credit Suisse se hodně angažovala na americkém trhu s cennými papíry. Investiční banky už jsou prostě takové. V Americe mají vysokou produktivitu práce především proto, že si navzájem velice efektivně přeprodávají úvěry.

Víte, jak se pozná opravdová nervozita mezi investory? Každá banka, která je zdravá, vydělává a má dost peněz, tak kupuje na trhu své vlastní dluhopisy. Kdysi je vydala, dostala peníze, tyto peníze dobře investovala, vydělala na tom a teď z trhu skupuje svoje vlastní závazky, aby se jich zbavila. Přesně tohle udělala Dojče Bank. Podívejte se milí investoři, nemusíte se bát, jsme tak zdraví a tak při penězích, že skupujeme z trhu své dluhopisy. Jenže ono to nezafungovalo. Trh zareagoval přesně opačně a vyhodnotil to nikoliv jako důkaz solventnosti, ale naopak jako důkaz průseru.

Celé věci samozřejmě nepomohly hlášky amerického FEDu za poslední dny, že úrokové sazby neklesnou, ale naopak ještě stoupnou a ať milí investoři nepočítají s tím, že by v dohledné době mohlo být líp. Inflace vole.

Hele, neberte mě za slovo, nejsem investiční bankéř, ale laicky řečeno, všichni očekávají recesi. Všichni. Podniky zcela přestaly investovat do rozšíření výroby a pokud ještě vůbec investují, tak do úspor. Kromě zbrojařů, protože ti mají zlaté časy, se nikdo nepokouší postavit novou halu na výrobu šicích strojů, ale maximálně ještě zatepluje tu starou halu a předělává topení, aby ušetřil na nákladech. Pokud ještě někam tečou peníze, tak do úspor a blízko je chvíle, kdy dojde na úspory i bez investic – takové to, že propustíme tyhle čtyři lidi a uvidíme, jestli i přesto udržíme výrobu na stejných číslech.

Nervozita na trhu je zřejmě tak vysoká, že už je vlastně úplně jedno, jestli je banka v dobré finanční kondici nebo není. Pokud vypukne panika (nebo té panice někdo dopomůže) tak run na vklady položí kteroukoliv instituci a je úplně jedno, jak je ctihodná nebo respektovaná. To je jen taková rada pro Vítka Rakušana (dávám ji zadarmo), že sem by měl zaměřit svoje úsilí na hledání dezinformátorů. Teď je to jednoduché Stačí rozšířit mezi znalými kvalitní zprávu o tom, že je nějaká banka v řiti a ona bude během chvíle opravdu v řiti. Zdravíme Sberbank… Jestli nepamatujete, tak je to necelý rok, co ji podobná (a mnohem menší) panika položila.

Na americkém bankovním trhu prý ještě zdaleka není hotovo a dočkáme spousty dalších ošklivých zpráv. Ať už od bankéřů, investorů, nebo od FEDu. Finanční stabilita je totiž to jediné, co americkému renomé ještě zbylo. A pokud něco neudělají, půjde do kytek i tohle. A protože evropské banky se tam angažují jak mohou, tak je to klidně může vzít sebou.

Moc se mi líbilo, jak měl Fiala tiskovku, kde nás chlácholil, že se nemusíme ničeho bát, že mluvil s ředitelkou evropské banky i s dalšími hlavouny a všechno je v pořádku, ehm, ehm. Zakuckal se nám kluk jeden premiérská. Vzápětí přišly zprávy právě o té Dojče Bank.

Mimochodem… neměla by být nějaká mnohem horší finanční krize v Rusku? Neměly by tam padat banky a u bankomatů být dlouhé fronty? Místo toho jen trochu klesá kurz rublu. Což pomůže ruskému exportu. Za každý dolar dostanou víc rublů. Dodnes totiž dělají hodně moc obchodů v dolarech.

Ruské hospodářství mělo být už dávno v troskách, ruské suroviny měly být skoro zadarmo, s tím, že je stejně nikdo nechce, ruská armáda měla být rozložená, protože ji vedou idioti, neměla mít munici ani jídlo ani vojáky. Místo toho si na tři dny přijede Sitting Ping a mluví o největších změnách za celé století. Já vím, jsem jen vesnický Vidlák, vůbec tomu nerozumím a všechny ty prozápadní tužby se vyplní už příští týden. Inflace ani recese nás nezastaví.

Už víte, vy režimní intervjuci, proč pořád píšu tyhle buřičské a štvavé články? Už víte vy, strážci evropských hodnot, proč se jaksi nedokážu zařadit? Už víte vy, moji bývalí kamarádi, proč se raději producíruju po demonstračních pódiích, než abych doma boural vepřové?

Jak dlouho myslíte, bude mít Biden čas, řešit celý svět a Ukrajinu zvláště, když se mu doma bude sypat hospodářství, lidi budou naštvaní a do voleb už zase není tak daleko? Jak dlouho myslíte, bude Scholz ochoten uvažovat o Leopardech pro Ukrajinu, když bude německá centrální banka muset tisknout peníze na záchranu banky, která je příliš velká, než aby padla? Jak dlouho myslíte, že Polsko udrží svůj velmi deficitní rozpočet kvůli armádě, když se úvěry sakra prodraží a inflace, sviňa jedna, ne a ne klesnout?

Vážně se blížíme k vítěznému konci? Vážně je všechno v nejlepším pořádku? Vážně není žádný důvod, když už ne k panice, tak alespoň k zamyšlení? Vážně se nemusíme bát o vklady? Protože kromě inflace je už ohrožuje i nervozita na trhu a propady akcií. Vážně si vládo myslíš, že tě tvoji zahraniční páni zachrání, když budou mít svých starostí dost?

Nehodnotím… jen se ptám. Metaforicky.

493 thoughts on “Nervozita jako prase

  1. Nesouhlasím, že „trochu klesá kurz rublu“. Před deseti lety 100 rublů bylo za 65 kaček, dnes je to pod 30 kaček (a to tu máme v posledních letech pořádnou inflaci). Takže klesá hodně.
    Taky v případě Ruska, ekonomika s převahou exportu suroviny a potravin, klesající Rubl nijak výrazněn nepodpoří export, to není ten typ ekonomiky.

    1. Rusové to dělají schválně, aby podpořili svou vlastní lokální výrobu. Nahradili dovozy z dolarových a eurových oblastí vlastním, doma vyrobeným zbožím. Na dovoz strojů a technologií dávají obří dotace… aby nenarazili na negativa z druhé strany.

      Plus jim to pomáhá držet vyrovnaný rozpočet, z hlediska obchodu se Západem, když silně poklesne vývoz surovin a energií. Také to pomůže jejich bohatým a bohatým firmám, které měly a dosud mají obří prostředky na Západě: až je převedou na rubly, podpoří to jejich domácí investice v rublech.

      Chytrá a úspěšná ekonomická politika…

        1. Ne, ale předpokládám, že byl rychle nahrazen nějakým ruským výrobcem. Jako jiní…
          Alespoň v té evropské části Ruska, kde byl mléčný průmysl celkem na úrovni. Nebo to tam dále valí Západní výrobci někudy jinudy, třeba přes Turecko.

          Dál za Uralem to bylo s mlékem a mléčnými výrobky dost hrozné, ale prý se to také zlepšuje – a pořád tam dodává Danone, které tam má své továrny, mlékárny, smluvní farmy… aspoň tak mi to říkal bývalý kolega, který se odstěhoval někam do toho Altajského kraje (jižní Sibiř).

          Po roce 2014, když Norové a další típnuli dodávky všech rybích žrádel, což bylo třeba v Pitěru nebo Moskvě všude v těch nákupních centrech, no tak brzy potom se „z ničeho nic“ vynořil superhyper kvalitní a nový ruský průmysl zpracování ryb, a kvalita byla ještě lepší než všechny tyhle dovozy. I v obalech, kultuře prodeje a tak dále. A samozřejmě také ceně…

          Takže v ruských obchoďácích byla nabídka ryb o dost lepší než v Praze nebo Mnichově nebo Paříži… aspoň co jsem sám viděl.

          1. No nevím, za Uralem jsem byl 2x a mléko a mléčné výrobky byly všude a v úplně standardní kvalitě. Zamiloval jsem si tzv. rjaženku, něco mezi jogurtem a zakysanou smetanou.

            1. Kdybyste byl v Kazachstánu, tak byste si pochutnal na kumysu. Je to alkoholický nápoj z kobylího mléka.
              Džamila Stehlíková když se ztříská kumysem, tak vystavuje diagnózy i na dálku a je s ní docela sranda , a tak je zřejmě kumys opravdu dobré pití.
              😀

              1. Re: Helanov

                TVL, já jsem na první pokus četl, že Džamila, když se ztříská, vystavuje KOZY!
                Až s brejlemi jsem to dal správně…

          2. Ja jsem, si vzdycky rikal, ze to Rusove vsechno dovazeli jenom z lenosti.
            Maji vseho dost, zemi velkou, takze si tam ty kraviny a mlekarny prece muzou postavit sami.
            Ale kdo by se s tim babral, kdyz na rope a plynu se da vydelat mnohem vic, a za penize si vsechno muzeme dovezt.
            U tech ryb jakbysmet, more maji, flotilu taky, tak proc neco dovazet. Jenom z lenosti.

            Ted jsem to dal vyhledat, a vysledky jsou zajimave:

            https://www.rt.com/business/573578-eu-exports-fish-russia-soar/

            Dovoz ruských ryb do EU prudce roste
            Největšími odběrateli v roce 2022 se staly Nizozemsko, Polsko a Německo, uvedla Ruská asociace rybářského průmyslu.

          3. stejně je to sranda s tou Asií. že zaostalá, no jo možná byla. Ale jak tam všechno kvůli levné pracovní síle vychy\trale nastěhovali, tak se asiati přiučili a myslím, že není pro ně poblém kdejakou výrobu zavést ve vlastní režii. 🙂

      1. A zajima Rusa nejaky kurz rublu, kdyz bydli v ruskem byte, topi ruskym plynem, sviti ruskou elektrinou, zivi se ruskymi potravinami, do v Rusku vyrobenych aut tankuje rusky benzin ???

        1. Záleží jak je bohatý a tedy jaký má svůj (třeba roční) nákupní košík. Pokud převládá suma za „západní“ zboží (PC, herní konzole, pračky, ledničky, hodinky, telefony, luxusní potraviny a oblečení, boty, kabelky, parfémy, západní auta, …), tak mu sakra záleží na kurzu k dolaru.
          A vlastně i ten chudší nakupující často třeba na aliexpressu, má vše o více než dvojnásobek dražší.

          1. Spravne informace, chybny zaver.

            Jak casto kupujete PC, herní konzole, pračky, ledničky, hodinky, telefony, luxusní potraviny a oblečení, boty, kabelky, parfémy, západní auta?

            Jak casto nakupuje ten chudsi na Aliexpresu?

            Jak casto nakupujete v supermarketu, platite najem slozenky a tak dal…

            Jinak kdyz zacli loni Rusove vyzadovat platby v Rublech ten zacal rychle posilovat, tak cela rada zapadnich ekonomu vestila, ze Rusko uz ten rust nemuze zastavit, a zpusobi to velke problemy ruske ekonomice.
            Cetl jsem tenkrat nejake clanky od sefove Ruske centralni banky. Ona ma velmi nohy na zemi a dobre vi, co dela, i kdyz je to obcas trochu nepopularni.
            Rust zastavili, banky se nesesypaly a ekonomika jim jakz takz funguje. (i behem vsech tech sankci!!!!!)

            Dovolim si tady tvrdit, ze je to i diky soucasne hodnote Rublu, ktery si Rusove dobre hlidaji, ktery asi nevyhovuje tem, kteri nakupuji zapadni auta, ale ktery je vyhodny pro stat, jako celek.

            Kratce receno: podpora domaci produkce…
            (vlastne jsem nemusel jsem psat nic nez tu posledni vetu)

            1. Oni jenom zase skočili blbýmu kreténovi na špek.
              Co má společnýho kurs s čímkoliv z toho, co tady probírají?
              Republika Černá hora používá jako platidlo euro – znamená to, že jejich ekonomika je pětadvacetkrát výkonnější než naše?
              Znamená to, že tam mají levnější nebo dražší počítače a oblečení z dovozu než my?
              Jsou na tom černohorci pětadvacetkrát líp než my?
              Ten čůrák sem jen plesknul hámotinu a vy zas reagujete…

              1. Úvaha na úrovní žáka ZŠ, 1. stupeň. Stejně jako Anonyma, který se prsí kurzem rublu k 0,28 Kč, byť z opačné strany.
                Je přece úplně jedno jak jsou k sobě nastaveny kurzy. Záleží jen na vývoji těch kurzů a nastaveném trendu. Na vývoji hladiny platů. Na vývoji cen v obchodech.

                A jaký průměrný plat má černohorská učitelka, jaký česká a jaký ruská. A co si za to koupí.

                1. To je ale to, co tvrdím já.
                  Navíc – jakékoliv „západní“ zboží se nevyrábí na západě, ale v Číně, Indii nebo Turecku a jako takové nejde do ruska za eura nebo dolary, ale za renminbi, rupie nebo liry.
                  A už vůbec ne za koruny.
                  Celá tahle debata je jako z jinýho světa.

                2. Ano, rika se tomu kupni sila.
                  A je velmi hloupe merit dolarem ci eurem staty, ktere maji vlastni meny.

                  Pak je tady mrak jinych udaju: dane, cena bydleni, energii…

                  Je to stejne hloupe, jako kdyz nekdo rekne, ze v Cechach je v porovnani s USA velmi nizka dan z nemovitosti, a je tedy nutne ji zvednout. (a hned se bavi o stovkach %)
                  Pritom uz ale nikdo nerekne, ze v USA jsou na druhou stranu jine dane (a odvody) mnohem nizsi, a bylo by tedy logicke je i v Cechach snizit…

                  1. Dane z nemovitosti jsou v Americe vysoke jen proto, ze se skolstvi plati hlavne na urovni okresu (county). Kdyz se odecte ta polozka, jen na podporu mistni vlady (cesty, byrokrati, hasici, atp.) tak to vubec neni vysoke. Nenechte se opit rohlikem.

                    1. Aha.
                      Prectete si to jeste jednou.
                      Vsichni berou za bernou lokalni absolutni hodnotu, aniz by se na to podivali zblizka, nebo nedejboze i trochu kolem.
                      Tim kolem myslim dalsi dane a odvody.

                      Vy jste vypichla jinou vec, hezky uvadite rozbor (hodne na skoly, pak hasici, cesty a urednici), ale to prece danoveho poplatniha vubec nemusi zajimat.
                      Dulezita je castka celkem, kterou zaplatite jako „property tax“.
                      Kam to county nebo parish rozdeli je prece na zvolenych predstavitelich, pripadne na zakonech.

                      Vy omlouvate vyssi dan z nemovitosti vysokymi vydaji na skolstvi, ktere jsou z teto dane.
                      V CR jsou do skolstvi penize pres ministerstvo, takze ze statniho rozpoctu, protoze je tam jiny system.
                      A to je prece presne to o cem jsem psal – nikdo si nemuze vybrat jeden detail z celeho systemu a pak s nim sermovat.

                      Jinak vam prozdradim tajemstvi, ze VSECH dani se samozrejme taky plati byrokracie, dalnice, policie…

                      Na vyssim levelu je to prece stejne. Me zajima, kolik zaplatim na danich za rok CELKEM. A jestli je vyssi dan z nemovitosti nebo dan z prijmu je mi ve vysledku jedno.

                      Pirati se chovaji velmi selektivne, kdyz vypichnou nizkou dan z nemovitosti v CR, ale uz opomiji, ze jine dane jsou vysoke.

                      Misto varovani pred opilsvim rohliky si zkuste predstavit sirsi perspektivu a ctete pozorneji mistni prispevky.

                    2. Sakuro, zajímá mě, za co vyhazuje magistrát moje daně.
                      Musím se přiznat, že financování průvodů LGBT , potažmo laviček Václava Havla se mi velmi příčí.
                      Když Bém zafinancoval plán na uspořádání Olympiády v Praze, tak jsem zuřila. Spřátelení architekti si naplnili kasičku.
                      Protože během mistrovství v Liberci se rozkradlo všechno co se rozkrást dalo, s tou Olypiádou by to dopadlo ještě hůř. Daleko hůř. V téhle korupcí prožrané republice prostě nemáme ani na pořádání mistrovství v házení šipek.

                    3. A nenechte se opit rohlikem od lidi jako Sakura, co si vzdycky vse, co druzi reknou, vylozi co nejhur. I kdyz s nim souhlasim, tak musi nesouhlasit. 😀

          2. „PC, herní konzole, pračky, ledničky, hodinky, telefony, luxusní potraviny a oblečení, boty, kabelky, parfémy, západní auta“
            Nic z toho nedováží za CZK, kurz rub/ czk je zcela irelevantní, protože kromě pašovaného piva nemáme rusům co nabídnout.

            1. Zatím jsme exportní ekonomika a prodáváme jiným. Křížově se kurzy se přepočítají, a to neustále, každý den. Takže jak se pohybuje kurz rublu k CZK, tak se pohybuje přepočítaně i kurz rublu k USD.
              Rusko se rozhodlo z mnoha důvodů dát přednost podpoře své ekonomiky na úkor levnějších zahraničních nákupů svých obyvatel. Za mě zvolilo dobře.

              1. Jsme exportní ekonomika, ale rusku neprodáváme – nesmíme a ani nemáme co.
                Proto se denně kurs czk/rub nepřepočítává a proto je ta cifra jen obyčejný hausnumero.
                Pro ověření by bylo třeba uskutečnit alespoń jeden obchod – jakýkoliv.
                To je z politických důvodů nemožné a proto je debata zbytečná.

        1. Ano, celé 2 roky byl rubl na minimu kolem těch 0,30 CZK. A dalších 7 let předtím byl kurz rublu vyšší, až hodně vyšší až k více něž dvojnásobku..

            1. Jo, pamatuju ten kurs taky, ze sovětských prodejen Čajka. Chodili jsme tam nakupovat fantastické, levné elektronické stavebnice i levné, přesné, robustní měřicí přístroje a v některých prodejnách mívali i známé a používané diskrétní součástky.
              Taky byla k dostání IFK120, sovětská 120Ws výbojka do fotoblesků Molnija a dalších. Barevná teplota 5.500K, takže nejspíš narvaná jen čistým xenonem, zapalující už od 300V – na krabičce fialově natištěná cena 2r 20k, dvaadvacet korun. Servis Fotografie tehdy požadoval za podobné výbojky Pressler něco okolo čtyř set korun československých.

    2. To určují vrazi z Wall Streetu, jakoby jste to neznal. 24 kaček za euro je taky nesmysl a co jim to dalo práce intervenovat aby to tak zůstalo.

      1. Dle Vás, 24 kaček za Euro je moc, nebo málo? Zatím ČNB napřed uměle oslabovala korunu a dnes ji uměle navyšuje pomocí intervenčních nákupů korun za Eura. To ale nevydrží věčně. Eura dojdou a koruna padne, třeba k 33 kačkám za 1 EURO.

          1. Může být, ale já a další okamžitě začneme kupovat euro za koruny (vyjdou mi nákupy z aliexpressu a také z Německa či USA) daleko levněji a za týden máte zase euro za 24.

    1. Jiříček je hrdý na své bonzáctví. Když vidí nepravost, hned běží na policii, aby konala.
      Divím se, že s těmi berlemi nevyrazí bránit Donbas. To by se russáci hrůzou podělali, kdyby spatřili jeho ostře nabroušené berle.
      Ten člověk má nepochybně modrou knížku. Jako všichni tihle kavárníci. Bojovat by bojovali, ale dycinky jenou hubou.

    2. Anti-charta hadr, proti tomuhle hnusu.

      Přičemž tato hovada ani nenapadne, že přirovnat celou tu ukrošskou zabíjačku k Mnichovu38 lze jediným způsobem: banderonáckové jsou jako tehdy sudeťáci, kteří chtěli ovládnout Československo a Čechy dílem vyhnat, dílem vyhladit. Prohlásit celou zemi za svou…

      Protože to samé Ukroši prováděli a chtěli provést s čímkoliv ruským v Ruině, a také rusínským, maďarským, polským, rumunským, řeckým, … Kde také ani zdaleka nejsou všude doma, jen někde na tom severozápadě; v Haliči a kolem. Většina domovské populace v jiných částech Ruiny se ale hlásila a hlásí k ruskému národu. Donbass a celý ten jihovýchod, vše na levé straně Dněpru.

      Pokud chtějí definovat Ukrajinství svým banderonacistickým způsobem, jinak to skončit nemůže, než jejich porážkou a zánikem nacistického Banderostánu.

      1. Představuju si, že i na ukravině žije spousta lidí, co mají nějakého Banderu, nebo Zelenského naprosto u prdele a jen se snažili v tom tamním bordelu žít a nějak přežít.

        Postavili si, nebo opravili domek, svoje děti neposílali do táborů, kde je vojáci učili dělat pifpaf z dřevěných a pak i skutečných samopalů. Denně chodili do práce a po práci ještě makali na baráku, nebo třeba na zahradě. Z platů nedají dohromady ani tolik peněz na úplatky, aby se mohli vydat pracovat do jiné země, kde za práci platí víc, než v tom jejich bordelu. Jsou rádi, když dětem a sobě koupí všecko potřebné a nějak vyžijí.

        A pak, jednoho dne, jim na tu zahradu za barákem, bez ptaní či dovolení, přiburácí ukravínský raketomet, vystřelí z něj pár raket a zase zmizí někam do prdele.
        A za pár minut mají tihle lidi po baráku, po zahradě, po snech a někdy i po životech.

    1. Taky jsem tak vstávala. A to mám jít od dubna do práce. Ve středu jdeme připravit vinotéku na provoz. Ráno o půl osmé. Hrůza!

        1. Re: berkowitz

          Nikoli, Liška bude dělat „paní nalívačku“.
          Termín „paní nalívačka“ vymyslela moje dcera v mateřské školce, paní uklízečka jim rozdělovala do misek polévku.
          Dodnes tuto paní zdravím slovy „dobrý den, paní nalívačko,“ načež oba dostaneme smíchový záchvat.

          1. Děti jsou tvořivé.
            Měj vnouček nazval to kolečko s drátky do mřížky vajíčkovým čtverečkátkem.
            A vnučka, aby to nepletla, říkala všemu co je lítá a je to hnědožluté čmela.
            Jednou na jaře vykřikla : Čmela je nemocná!
            Čmela ležela na zádech a bezmocně hrabala nožičkama.
            Tak si našla stéblo a čmelu otočila a čmela opravdu popošla. Vnučka jásala : Jsem doktorka! Já jsem jí vyléčila!
            Matka řekla : Tak bacha na Honzíka, ať jí nerozšlápne. Honzík se zrovna učil chodit , měl první pevné boty a samozřejmě na ní šlápnul. Byla z ní placka.
            Vnučka smutně konstatovala : A už je zase nemocná.
            😢

    1. Ale jaká je ta Pekarová herečka, ta mimika, ty výrazové prostředky. Jak se hrdě a blaženě tváří na schodech toho letadla po příletu, nebo jak štítivě a opovržlivě vzala do ruky ten telefon Huawei a vykřikla co to je? Tak herečky sice už v parlamentu byly, ale takovéhle ne. Bohdalka by mohla zezelenat závistí.

      1. Taky mě pobavilo jak se ta nána nese, jak pětka do záložny! A potom bleje ty naučený hámoty… je docela sranda jak se před koncem souvětí zadrhla, zřejmě se lekla, že zapomněla konec… a sama nic nevymyslí.

            1. Společné prohlášení by mělo obsahovat dohodu o výměně administrativních pracovníků pro školení a formalizaci reprezentativních skupin,

              Tak hlavně aktivisti. A platit je na úkor důchodců.

            2. A už se ozřejmilo, z jakého titulu tam Marek Benda přicestoval. On je totiž předsedou Skupiny česko-tchajwanského přátelství! Co mi to jen připomíná…

              1. Mě to připomíná nejen Měsíc československo-sovětského přátelství, ale i toto:
                https://www.novinky.cz/clanek/domaci-blazek-benda-by-mohl-byt-kvalitnim-ustavnim-soudcem-40426638

                taq určitě, vyhlášená Plzeňská práva jsou zárukou kvalitního právníka notabene soudce přímo ústavního!
                Já nevím, je to projev nestoudnost nebo si z nás dělají srandu? Snad tu srandu, protože ekvivalentní by bylo, kdybych já aspiroval na primabalerínu v Národním divadle. Fousatá zpěvačka tu už byla, ale vypasenej fousatej chlap bez tanečního nadání jako primabalerína bude v převratná novinka. 😀

                1. Nikoli novinka, něco podobného předvedli už na zahájení MS v krasobruslení ( imobilní stará hnusná transka předbruslovala a ještě spadla.)

          1. Sibyla.
            Bude záležet,jak odpoví Čína,které České zboží odmítne nakupovat,popřípadě odmítne k nám dodávat.Napadá mne,že naše zboží ponese značku Taiwan,myslím si,že Čína normálně obchoduje s Taiwanem.

        1. Vymustrovaná jak na dovolenou v Bibione – zelené plátěňáky a béžové sáčko. Ci boha!
          Oni teda na té fotce komplet vypadají jak delegace strejdů z JZD v Horní Dolní na výletě v Praze.

    2. Se divím, že ještě Tchaiwanské nenapadlo zažádat o členství v NATO.
      Generál PePa by jim určitě poradil, jak na to.
      🤔

      1. A zajatou Markétu nechat přednášet Ujgurům o ženských právech 😀
        Ostatní do Myšelínky tahat pneumatiky.

  2. Letní čas.

    Ač nedlouho po nemoci
    vstával jsem dnes ve dvě v noci
    bych posunul ručičky.
    Každočký rok, každičký!
    V březnu vpřed a v říjnu zpátky
    pak zas lehnu na lopatky
    pokouším se znovu chrápat.
    To nebudu nikdy chápat.

    1. Copak Ládik,
      není žádné traguédyje
      posunout si ručičky,
      pak si znovu hodit chrupku
      a probudit se ráno čilý
      jako v potoce rybičky.

      Pekař Lojza
      má to horší, sune se do
      pekárny, mísí těsto,
      očička ještě slepená,
      nevšimne si pixly s jedem
      na hubení pilousů …

      Možná by se dalo i říci,
      že Provecta v housce
      anebo v koblize,
      už tada docela traguédyje je.
      🪳☠️

  3. V Lumbeho vile.

    Tak, jak v chlívku bydlí bravek,
    tak ve vile bydlí Pávek.
    Plechová skříň, noční stolek
    uniforma samý žmolek,
    pod pelestí leží šavle…
    ještě tvoje, Vašku Havle?
    Lesklý černý nábytek
    moh mít jenom dobytek
    a tak přišla pěrestrojka.
    S plukovnicí jsou fajn dvojka.

  4. Na Tchajwnu.

    Jak se daří, Marku Bendo?
    Vzal sis na Tchaiwan Nintendo?
    Nebe jedeš na X-boxu?
    Nezapomněls dávku koksu?

    Protektoři jednaj v Číně
    proč ty jsi taková svině?
    Poturčenec horší Turka.
    Dárek z trhu – pravá burka.

    Dvousvetrové huba jede
    ta domů hned nepojede
    žere zdarma hady, žáby
    natáčí ji TV štáby.

    1. Dvě létadla darmošlapů.
      Na mrakodrap se tam drapů
      v ZOO chtějí pandu vidět
      neumí se vůbec stydět.

      V restauracích cvakaj hůlky
      silně k sobě tisknou půlky
      ví, že je to bude pálit
      všecko si nechávaj nalít

      tohle přece doma není
      a není to odklonění.
      K tomu budou diety
      ty si vezmou z piety.

  5. Média klamou nebo to opravdu řekl? Prigozin že o nackách na UA neví v rozhovoru, takže azovci už mají jinou ideologii?!

    1. Prinožin říká spoustu věcí.

      Ale nepadá to z něj náhodně, bývá za tím záměr. Mohla to být ironie, sarkasmus, narážka na nějaký klasický sovětský válečný film – prostě kontext se vzpírá doslovnému překladu, ačkoliv všichni Rusové tomu dobře rozumí. On má také dosti svérázný smysl pro humor, viz. třeba jeho výklady o českém praporu Wagnerovců „Švejk“…

      Na druhou stranu, může to být namířené na Ukroše: aby dal najevo potenciálním zajatcům, že je za nácky Wagnerovci považovat nebudou a tak je neodstřelí na místě, ale vezmou do zajetí.

      Že je režim v Ruině banderonacistický či dokonce přímo „na férofku“ nacistický, o tom není žádných pochyb. Stačí se podívat, jak se jmenují ulice, mosty, náměstí a komu staví sochy. Nebo si pustit ukrošskou televizi, kdykoliv v uplynulých 9-ti letech. Dtto to platí o jejich indoktrinovaných vojclech, což pravda nejsou úplně všichni, ale je jich dost jistě hodně.

      1. No je sranda jak o Prigožinovi naše „pravdomluvná“ média nejdřív opovržlivě píšou, že jenom Putinovi ohřívá párky a najednou když plácne něco, co by se jim hodilo, tak mu visí na rtech a lačně čekají na další slovo…

        1. Nutella: Nicnového. To platí i o Girkinovi, že nejdřív o něm píší to nejhorší a potom pro novináře představuje samotnou esenci pravdomluvnosti.

      2. K42: To je ono, média něco tvrdí a 99 % lidí samozřejmě nebude zjišťovat, co za tím je, jestli nepochopení novinářovo nebo ironie, vtip nebo kde se ten význam slov posun či ztratil.

        Jako s tou 3 denní operací. Nikdo to nedoložil, kkde a kdy a kým to bylo řečeno, ale už je ta fráze v kolektivním vědomí natrvalo daná. Inu vliv mediokracie.

        1. „3 denní operace“ je omílaná akorát tak ve falešných diskusích v žumpách, a to placenými trolly. V žádném kolektivním vědomí to není, anžto běžný divák ČT má paměť asi jako akvarijní rybička, jinak by sledování té žumpy ve zdraví nepřežil.

          Ve skutečnosti to neřekl vůbec nikdo, je to vymyšlené těmi dezinformačními šašky. To je jejich běžná metoda… vymyslet si něco absurdního a pak jásat, jak se to nepovedlo.

          1. Rusove nikdy o 3 dnech nic nerekli, ale myslim, ze si to taky tak nejak planovali.
            Proste tam vjedou, udelaji bububu, Kyjev se vzda, uzavrou podminky (zadne NATO, Rustina ok) a Rusove se stahnou domu.
            Byvaly izraelsky premier potvrdil velmi slibna jednani.
            A zrejme ruska politicka spojka na Ukrajine taky selhala.
            No, pak prijel Johnson neocekavane do Kyjeva, Biden taky nezustal pozadu, a hura do valky do posledniho Ukrajince.

    2. Re: Manuel

      Nic ve zlém, ale tak nějak nejsem schopen vystopovat, co jste vlastně chtěl sdělit.

      Dále jste neuvedl zdroj

      a za třetí silně pochybuji, že by uvedený soudruh plynně mrskal češtinu, takže bych usoudil, že se jedná o nějaký podivuhodný překlad z nějakého ruského dialektu. On se totiž pan Prigožin v těch několika minutách, které jsem s ním shlédl, snažil o srozumitelnost asi tak stejně, jako vy.

  6. Koho asi tak může vézt luxusní a zcela neoznačený Gulfstream G650 („GLF6“), který vyrazil z Langkawi (Malaysie)?
    Zrovna přistál na Ruzyni. A pak zmizel.

    1. Včasná výhodná neutralita by byla daleko výhodnější než po ničivé válce ozbrojené příměří vydávané za mír.

      1. Ukrajina předci zvítězí, co na tom, že i Zelí připustil nedostatek zbraní a maso verbují i na nádražích a obchoďácích. Co na tom, že fotky jejich zajatců jsou bez jednotného vybavení, uniforem a především pozoruhodné věkové skladby: mladíci – staříci. Ale pochybovat o konečném vítězství Ukrajiny může jen dezolát.
        Rusko jim to tam postupně rozmlátí, vybije a okolní státy si rozeberou zbytek, i taková “velmoc” jako Rumunsko už si brousí zuby na kousek území…

  7. “ Rusko umístí jaderné zbraně v Bělorusku – Putin
    Moskva dokončí výstavbu zařízení pro taktické zbraně v sousední zemi do července, uvedl ruský prezident.

    Ruské taktické jaderné zbraně by mohly dorazit do Běloruska již letos v létě, prozradil v sobotu ruský prezident Vladimir Putin. Dodal, že Moskva dokončuje výstavbu specializovaného skladu pro tyto zbraně na základě opakovaných výzev Minsku, aby je rozmístila na svém území.

    Místo v Bělorusku bude připraveno do 1. července, řekl Putin televizi Russia 24. Prezident rovněž uvedl, že Moskva neplánuje Minsku předat kontrolu nad žádnými taktickými jadernými zbraněmi a že v Bělorusku rozmístí pouze své vlastní zbraně. Neupřesnil, kdy přesně budou zbraně na nové místo převezeny.

    Tento krok byl vyvolán rozhodnutím Velké Británie poskytnout Kyjevu munici s ochuzeným uranem, vysvětlil Putin. Velká Británie již dříve v březnu oznámila, že plánuje poslat na Ukrajinu střely pro použití s bojovými tanky Challenger 2. Moskva tento krok odsoudila jako projev „naprosté bezohlednosti, nezodpovědnosti a beztrestnosti“ ze strany Londýna a Washingtonu.

    USA odmítly obavy Ruska tím, že střely s ochuzeným uranem označily za „běžný typ munice“, která se „používá již desítky let“. Ruské ministerstvo obrany pak varovalo, že jejich použití by na Ukrajině nemohlo vyvolat nic jiného než radioaktivní katastrofu, a odvolávalo se na následky použití takové munice NATO v Iráku.“

    https://www.rt.com/russia/573589-nuclear-storage-belarus/

    1. Ten odkaz nefunguje.
      Zde https://zahranicni.hn.cz/c1-67187500-rusko-rozmisti-v-sousednim-belorusku-takticke-jaderne-zbrane-oznamil-putin zpráva se stejným obsahem

      Důvodem pro rozhodnutí umístit tyto zbraně v sousední zemi, která hraničí mimo jiné s Polskem a Ukrajinou, bylo podle Putina britské oznámení o tom, že Londýn začne Ukrajině dodávat protitankové náboje z ochuzeného uranu.
      Putin podle ruských agentur poznamenal, že typ munice s ochuzeným uranem, který Západ hodlá předat Kyjevu, není zbraní hromadného ničení, ale „tak či onak“ vytváří radioaktivní prach, a proto může být velmi nebezpečný.

      1. V Srbsku – hlavně v Kosovu a Metochii – použili Amíci a Britanistánci asi 15 tun uranové munice, v Iráku asi 300 tun; počítána hmotnost samotného ochuzeného uranu. Výsledky se ukryly do „symptomu ze Zálivu“, v Mjůrice a Britanistánu byly zameteny pod koberec. V Itálii je asi 400 postižených vojáků, nasazených po bombardování do té oblasti bývalé Jugoslávie/Srbska, a jejich rodin. V Iráku jsou následky katastrofální…

        Ono je to nebezpečné dlouhodobě. Klidně léta potom může jít chlápek někde něco kopat nebo orat, narazí na místo, kde toho je hodně v hlíně a přinese prach s těmi uranovými oxidy a dalšími sloučeninami domů na botech a šatech, nadýchá a napolyká to jako prach: a pak mu do pár let pochcípe rodina na leukemie a podivné rakoviny, na selhání imunity díky chemické otravě uranem, narodí se mu geneticky poškozené děti… a sám zhebne třeba na rakovinu plic nebo jater.

        Hrozné na tom je, že následky jsou „pod pokličkou“ dlouhá léta, a mohou se projevit kdykoliv, jak se začne ten prach znovu vířit – odmoření je v podstatě neproveditelné… Jediná možnost je oblast úplně vystěhovat nebo celou vybetonovat…

        Je to prostě válečný zločin par excelence, a viníci by měli viset za koule v průvanu, dokud nezhebnou. I zlehčování následků je zločin…

    2. Když si Západ nedá říci po dobrém, a místo toho blábolí o munici s ochuzeným uranem…

      Rusové samozřejmě mají také uranovou munici ve skladech, ale nikdy ji nepoužili ani se nechystají: v jejich doktríně je to rezervováno až pro jaderné bojiště; tj. v případě používání taktických jaderných zbraní, kdy už je takové zamoření marginální. Takové svinstvo nikdo nepoužívá; nikdo kromě zcela zločineckých režimů, jako jsou USA a Velká Británie. Pokoušeli se to nacpat mimo jiné také Německu a Izraeli, ale neuspěli…

      Hrozba rozmístění ruských taktických jaderných zbraní do Běloruska – obdoba amerického „sdílení jaderných zbraní“ v NATO – s připraveností od 1. července, dává Západu dost času, aby přišel k rozumu. Je celkem jisté, že pro zajištění své bezpečnosti je Rusko schopné zopakovat kroky sovětského vedení ze začátku 60. let, kdy odpověděli na instalaci jaderných raket středního doletu Jupiter v Itálii a Turecku rozmístěním svých jaderných raket středního doletu na Kubě. Což USA a Západ dodnes nazývá „Karibská krize“, ačkoliv by se to mělo jmenovat „turecko-italská“ nebo „americká raketová krize“.

      Nakonec, je to veřejně publikovaná ruská vojensko-politická strategie, která se nazývá „eskalací k deeskalaci“, nic tajného. Jak otevřeně hlásají Rusové, jmenovitě několikrát i Putin, dosáhnou svých bezpečnostních požadavků tak jako tak, když to nepůjde dohodou, tak „vojensko-politickými prostředky“.

      Hlavní je, stažení vojenských struktur NATO do stavu před rok 1997… což prakticky znamená, že směrem na východ od Německa bude členství v NATO jen ryze „papírové“. V tomto smyslu odpovídal Putin, že „členství Švédska a Finska v NATO nevadí“, tedy když bude ryze formální.

      Ovšem jakmile tam začnou Amíci strkat radary, aktivovat letecké základny a instalovat rakety jakéhokoliv druhu, tak to vadit začne… A pak se stane co? Nic nového: Finsko bude zase ruská gubernie, Švédsko jako poražená země, nuceně neutrální… jako předtím za carů.

      Plus se může stát pár dalších „maličkostí“. Třeba že Rusové přestanou dodržovat dohody o „zamezení proliferace raketových technologií“ a začnou prodávat střely a rakety s doletem přes 300 km. Až bude mít každá zemička ruské protilodní střely dalekého dosahu, vyspělé ruské raketové PVO/PRO, budou Amíci jezdit svými letadlovkami a létat letadly tak maximálně kolem svých USA přístavů… protože jinak půjdou ke dnu či k zemi.

      Není ani třeba hovořit o tom, že ruská raketová základna s jadernými raketami se může objevit znovu na Kubě, ve Venezuele, Nikaragui, … že Brazílie, Argentina mohou najednou a „z ničeho nic“ vyrábět svoje jaderné zbraně… a to samé třeba Egypt, Turecko, Saudská Arábie (která je stejně tajně už má přes Pakistán) a Írán… a výmést Amíky jak z Jižní a Střední Ameriky, tak úplně komplet ze Středního východu.

      Amíci a Britanistánci dostanou, co tak moc zjevně chtějí: přes držku.

      1. Jisté prostě je, že pokud Fašington a Londonabád budou dále takto sprostě lhát o munici s ochuzeným uranem jako o něčem „běžným, léta používaným a neškodným“, mohou tu „neškodnost“ rychle poznat na vlastní kůži.

        Pokud by hrozilo, že dojde k zamoření historických ruských území v Ruině produkty této uranové munice, mohou si šašci z City of London chystat do práce atombordely, stejně jako Britanistánská vládnoucí verbež. Zamořená jižní Anglie by se jim také asi příliš nelíbila…

        Čehož lze dosáhnout velice snadno, technicky vzato. Plus je možných spousta mezikroků, třeba odpal menší jaderné nálože někde v britských výsostných vodách, aby si kapku užili radioaktivních produktů… když to podle nich nic není…

        Oni přijdou velice rychle k rozumu. A zůstane to jenom na úrovni debilních žvástů v žumpách. Protože Rusové jim to mohou narvat zpátky do tlam velice rychle a levně.

        1. K42: může se záhadně probudit IRA nebo partyzáni v zemích, kde v budoucnu budou USA šířit demokracii, budou najednou mít kvalitní výcvik a výzbroj, výstroj. Z toho plyne, že USA si už nebudou moc dovolit žádnou další intervenci jako byl Afghánistán a Irák. Zájemců o postavení proxy sil taky už nebude tolik, když svět si všímá osudu Kurdů. USA zbudou speciální jednotky, žoldáci a sankce, ale i vliv sankcí bude s posilováním Asie klesat.

        2. S tím jádrem radši nemalujte čerta na zeď.
          Něco jiného je ochuzený uran – ano, je to svinstvo. Ale jaderná exploze, to už jsme jinde, konkrétně v prdeli, protože pak už nikdo nebude mít žádné zábrany.
          A to se nesmí stát.
          Kdysi v mládí to bylo jakési moje přání – vidět na vlastní oči jaderný výbuch, ten záblesk, jasnější než Slunce, cítit tlakovou vlnu, co zatřese celou Zemí a ten impozantní hřib z toho, co shořelo, nebo se odpařilo. Na fotkách to bylo až neskutečné.
          Dnes si přeju, aby to zůstalo někde v severní Koreji, ale pod zemí a už nikdy to nikdo nemusel vidět.
          Myslím si také, že tu podzemní jadernou střelnici v severní Koreji, provozovali inkognito Rusové a že dodnes tam provozují raketovou střelnici.
          Zdráhám se uvěřit tomu, že by severní Korea disponovala technicko-vědomostními prostředky k vývoji a výrobě funkčních jaderných náloží, ale i poměrně pokročilých raketových systémů.
          Ke stavu té země, mi to prostě nesedí.

  8. Chcete bojovat proti vládě? Zapínejte a vypínejte konvici, radí Bašta z SPD

    Radí https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-chcete-bojovat-proti-vlade-zapinejte-a-vypinejte-konvici-radi-basta-z-spd-227897

    Dnes je Letošní Hodina Země proběhne 25. března

    Připojte se k letošnímu ročníku největší celosvětové kampaně na ochranu klimatu.
    Hodina Země je každoroční mezinárodní akce, jejímž cílem je atraktivním způsobem upozornit na změnu klimatu.
    Hodina Země povzbuzuje jednotlivce, obce a organizace k zhasnutí světel na dobu jedné hodiny od 20.30 do 21.30.
    Akci vymyslel Světový fond na ochranu přírody (WWF) a první ročník se konal v roce 2007 v Sydney v Austrálii. Během let se tato úspěšná akce rozšířila do celého světa. Přidejte se i Vy, jako jednotlivce, obec, firma nebo památka!

    Já se přidám s 25 kW v 21:30, upozorňuji, že se jedná o metaforické vyjádření.

    A co pan Bašta?

    1. Nebo si všichni dezoláti v pondělí z bank vyberou vklady, čímžto na překvapenou kavárnu zbyde velké kulové (taky amfora, metafora nebo metastáza?) 😀

        1. Úplně stačí aby si stoupli do fronty a na takové ťulpasy jako ty, Hope, zbyde prd. A kdybys jen tušil co takový dezolát jako já vydělal za posledních 14 dní ve zlatě, nemektal bys takové hlouposti.

        2. Dezoláti na rozdíl od tebe, který bydlíš v zaprděném kutlochu u mamky v suterénu i po své čtyřicítce, většinou bydli ve vlastním. Mimochodem, to je rychlý posun od „dezoláti šíří fakenews“ k přiznání, že jde celý ten libtardí západ do háje. Co to bude příště?

          1. Vždyť vždyť chodí demonstrovat, protože jim přece „už nic nezbylo na nájem a na jídlo“. Proto se vo prachy v bance bát nemusej, když tam ani žádný nemaj. A navopak – jestli jsou zadlužený až po uši, tak jim inflace z toho dluhu ukrojí pěknej kus.

    2. Re: Jp

      Jožane, nic ve zlém, ale knížku o nepřetržité změně klimatu jsem četl coby dítě školou povinné někdy v sedmdesátkách.
      Napsali to dva Ivani, což je dnes ZCELA nevhodné a navíc to docela solidně dokazovali přes archeologii, geologii, a další podobné disciplíny ZPÁTKY v řádech milionů let.
      Baterkové šílenství nemá za úkol nic jiného, než mnohonásobně rozšířit rabování neobnovitelných zdrojů a je vedeno snahou o vycucání peněz z plebsu.

      1. Targus napsal:26 března, 2023 (8:03)

        Pane Targusi, nic ve zlém, ale mohli jsme využít vypnutí a zapnutí osvětlení k tomu ,co píše pan Bašta.

        „Se situací velmi podobnou té naší se v devadesátých letech potýkali občané Argentiny. Našli geniální řešení – zapínáním a vypínáním elektrických spotřebičů ‚vyráběli‘ krátkodobé výpadky proudu – blackouty.

        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-chcete-bojovat-proti-vlade-zapinejte-a-vypinejte-konvici-radi-basta-z-spd-227897

  9. Dnešní zprávy na Nově: svrab se šíři hlavně u mladých do 18 a u seniorů. U těch mladých sexem a u dědoušků tím, že vysedávájį u lékařů a to i ležáci

            1. Případně zaječí ocásek a na hlavu zaječí ouška. Ono záleží i na tom, jestli se příslušník LGBT komunity považuje za alfíka , ( paví péro ) , anebo za subíka ( zaječí atributy ).

    1. Pane berkowitz.
      Toto napadlo i mne,snad se pan Vidlák spoji s paní Petrou,aby zjistil podrobnější informace o tom tornádu.Jak to sledujeme,území USA,je sužováno častými přírodními katastrofami.

      1. Pánové – Berkowitzi, Občane, Zemědělče, moc si oba dva vážíme vaší starosti. Jsme v pořádku. Šlo to asi tak 60 kilometrů severovýchodně od nás. Zatím sbíráme informace od přátel. Víte co je absurdní? O tom pustošivém tornádu jsem se dozvěděla z Česka. Globalizace jak vyšitá. 🙂

  10. Muhehehe, to fakt nevymyslíš 😀 😀 😀
    EK vymyslela, že po r. 2035 budou sice auta na benzin a naftu, ovšem ty budou muset být vyrobeny z „obnovitelných zdrojů“. Z jakých, to EK neví; ale budou muset být „syntetické“.
    Tvl, nevíte někdo, snažně prosím, kde je klika od EU blázince?

      1. Pěkný podvečer, pane „optimisto“.
        Možná se EUhnije vrátí ke svým základům, t.j. EHS, aneb ještě původnější „Uhlí, ocel“.

        1. Já se obávám, že to „neklapne“. – ušlechtilost a dobrota se při jednání projevuje v pravém čase (Tao-te-ťing, kap. 8) a tuto vzácnou příležitost EU doslova a do písmene promr… , ech, propásla, to je to správné slovo.

          Vrátit se k základům, to zní jako dobrá myšlenka, ale Evropa své základy, kdysi pevné a stabilní, pošetilým konáním učinila vratkými. – Už není k čemu se vracet, to je ten problém.

          1. Je ovšem možno zvracet, není liž již možno vracet.
            Třeba po cestě z turecké kebabárny, kde lahodný pokrm (fuj blééé) proložíte několika skleničkami tradičního nápoje…

            Jinak si dovolím podotknout, že JEDINĚ správně už není slovo PÁST, jak si dovolujete napsat, nýbrž PÁSNOUT (ad poněkud nadužívané slovo v rozkazovacím způsobu NEPROPÁSNĚTE…).
            Nejdete s dobou…

        2. Nevrátí.
          Zásoby uhlí jsou odepsané, doly se rekultivují, což je kšeft který si nikdo nenechá vzít.
          Horníci jsou ještě nějací v polsku.
          Na výrobu oceli je třeba stabilní zdroj levné energie, což v EU nikdo nemá a už mít nebude.
          Vznikne možná nějaké „Společenství nesmyslných žvástů a nesplatitelných dluhů“ nebo spolek „Poslední zhasne“

        3. Re: berkowitz

          Jako že budou sjednávat společné nákupy uhlí a oceli pro Čtvrtou říši?
          Myslím, že pokud my – pravověrní i levověrní – budeme chtít porazit Putina a následně vybudovat OJRORÁJ na Zemi i přilehlých planetách, budeme muset přikročit k nákupům mnohem dříve.

  11. Tak nervozita stúpa a znova sa dostáva počuť, že Rusko vyhodilo NS ….. https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/zni%C4%8Dilo-nord-stream-samo-rusko-server-zve%C5%99ejnil-informace-tajn%C3%BDch-slu%C5%BEeb/ar-AA1949A2?ocid=msedgntp&cvid=4063a063fc0e4ea68f47ce954e2e036a&ei=13 ….. Podle t-online vypluly v noci na 21. září z ruského Kaliningradu směrem na západ tři plavidla, mezi nimi i loď SS-750 vybavená miniponorkou a lodě SB-123 a Alexandr Frolov. Když se později dostaly na místa pozdějších explozí ve švédských a dánských vodách, vyrazila tam dánská hlídkovací loď, 22. září se k ní přidala plavidla švédské armády. Poté ruské lodě vypluly nazpátek směrem ke Kaliningradu. Trojici ruských plavidel nejspíš podporovaly další lodě včetně fregaty Jaroslav Mudryj a korvety Soobrazitelnyj. Ruské ministerstvo obrany uvedlo, že lodě prováděly rutinní cvičení.

    1. To byla jen markirovka pro Čuka a Geka, kteří mezitím kraulovali po Baltu s náložemi v batozích, kladli pekelné stroje a natahovali budíky.

    2. Kruciš, to jim to trvalo než to sesumírovali , aby to alespoň pro blbý dávalo smasl. 5 ne právě malých lodí a objeví až včil. Propán a a to se máme spolehnout na jejich zabezpečení. A to prý mají IAA sledova cí techniku . neskutečné

  12. Nervozita jako prase.

    Pouze pár poznámek.

    Blokovat vládní budovy? Tak pozor! Pavel zahřměl z prezidentského pořadu. Varování do čela demonstrací.

    „Rozpočet téměř nebyl na zahraniční cesty, zahraniční návštěvy už sem také nejezdily.
    Cesty do krajů už se také nekonaly.
    A teď, když je chcete dělat, tak narážíte na problém, protože ten hradní rozpočet byl budován na tu, řekněme neaktivitu posledních let,“ upozorňoval Pavel.

    Jestli si pan prezident stěžuje na osekaný rozpočet, tak to musí poděkovat nynější Poslanecké sněmovně.

    Tu neaktivitu si Zeman nevymyslel.

    Výbor přijal opatření, které umožní snížení rozpočtu Hradu o 30 milionů
    Publikováno 2. 11. 2022

    Každá hůl má dva konce.

    Není nemorální v době, kdy se musíme všichni uskromnit, chtít navýšit rozpočet?

    Důchodcům omezil valorizaci, poslanci si mají zmrazit platy, ale pan prezident bude hýřit?

    Je fér si přiznat, že jsme opravdu žili na dluh,“ řekl jasně Pavel s tím, že takto to dál nejde.

    K tomu dalšímu.

    „Někteří z těch organizátorů jenom podněcují vášně a tu atmosféru vyhrocují. Ti, kteří šli potom strhnout vlajku z budovy Národního muzea, tak to skutečně asi jsou lidé, se kterými asi nemá smysl moc komunikovat. Oni se nechtějí o věcech bavit, nechtějí být slyšeni. Spíš chtějí nějak vybít svoji frustraci,“ nešetřil kritikou prezident.

    „S těmi ostatními, kteří nemají chuť jen něco ničit, ale mají chuť věci řešit, tak s těmi asi má smysl mluvit. A myslím si, že tady je chyba i na straně vlády, která nedokáže i přes deklarované úsilí s lidmi komunikovat tak, aby to bylo pro ně srozumitelné. Tady určitě prostor je,“ pokračoval Pavel.

    S těmi ostatními, kteří nemají chuť jen něco ničit, ale mají chuť věci řešit, tak s těmi někdo jedná?

    https://www.youtube.com/watch?v=FdHBDZwsh8A

    Až mlátičky vyjedou, ať to nedopadne takto:

    Toto není Rusko, ale Francie: Brutální údery těžkooděnců. Zatčení rakouští školáci na výletě. Amputovaná varlata…
    25.03.2023 14:30

    Karma si najde každého.

    1. Re: Jp

      Problém osekaného rozpočtu lze řešit poměrně jednoduše zakoupením motocyklů adekvátní značky pro soudruha a jeho suitu. JAko nadšený motorkář tuto inovaci přijme jistě rád.

      Navrhuji něco tradičního, vlasteneckého a přitom úsporného.
      https://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-550-pionyr-parez-informace-a-vyvoj-prototypy-export.html

      Pitomcům, kteří by chtěli protestovat kvůli slabé motorizaci tohoto brka jen skromně připomenu, že pro jedině pravého motorkáře je cesta samotná cílem.
      Pozvolné putování krajinou pak má tu výhodu, že bystrému zraku soudruha neunikne vůbec nic a on tak ví HNED-FŠECKO-UPLNĚ-GANC..

      1. Generál už řval, že má hrad malý rozpočet a on nebude moci vyjíždět za občany. Když ho měl stejný Zeman, řvali jak hrad utrácí.A že Ivanka, když ušetřila na šatech, tak prý nemá vkus. Děs běs.

        1. Re: Duch

          Vyvstává otázka, jestli by o výjezdy soudruha vůbec někdo stál, když podepsal snížení důchodů.

          Jen připomenu vlkovu „analýzu“ (nevidím na ní nic „analýzního“, prostě jen porovnal čísla), z náž vyplývá, že výdaje na důchody procentuálně lehce klesají.

          Hledat to na vlkově kose už nemám čas, musím do rachoty. Kdo chce, ten najde, není to starý článek.

  13. Ještě k tomu šmejdovi Jurečkovi. Hlídací čoklíci hlídají, ale místo hen té demogracie, hlídají své páníčky, aby se jim nezkřivil ani vlásek na palici. Ten vykopnutý generální obcházel redakce a chtěl, aby jeho trhák některá zveřejnila. Žádná se k tomu neměla, až na idnes. Napráskal se sám velký novinář
    Ondřej Leinert. Místo toho, aby se styděl, tak ještě očerňuje redakci Idnesu, že si dovolila to pustit do světa.
    https://cnn.iprima.cz/porady/zpravy/24032023-ondrej-leinert-petr-kambersky čas cca 34:24
    Co všechno ještě ty novinářské šlapky skrývají?
    A tohle také stojí za to od 31:43 https://cnn.iprima.cz/porady/360deg/24032023-tomas-prouza-dana-vecerova-tomas-zdechovsky-ales-juchelka

  14. OT: vi nekdo nahodou, kdy se v Cesku zavedla mobilova sit? Predpokladam, ze snad zacatkem ci v polovine 90-tych let. (?) Diky.

    1. „Společnost RadioMobil, která vznikla v červnu 1996, spustila svou síť pod názvem Paegas v září 1996. Stalo se tak asi o dva měsíce později po tom, co služby v síti GSM začal nabízet Eurotel. Tyto dvě společnosti se zasloužily o prvotní rozvoj mobilní komunikace u nás. Svedly spolu mnoho cenových soubojů, ale i boj o to, kdo kterou službu spustí dříve.“

      https://mobilmania.zive.cz/clanky/vzpominame-kdyz-se-tenkrat-menil-paegas-na-t-mobile/sc-3-a-1111877/default.aspx

    2. Už v 80. letech, systém AMR, československý. Bývalo to většinou jako autotelefony. Používali to ředitelé velkých podniků, kriminálka, vrcholová státní správa. V maloobchodním prodeji to nebylo. Bylo to analogové, nešifrované a síť byla omezena na tuším 200 účastníků najednou v jedné oblasti (protože základnové stanice měly jen tenhle počet duplexních kanálů pro hovory).

      Po převratu se zavedl systém NMT, původně skandinávský. Rovněž analogový bez šifrování, byl v té době zaváděný po Evropě. Prodával to výhradně Eurotel (spešl vytvořená firma vlastněná státním Telecomem na mobilní telefony NMT, dělala také digitální datové sítě X.25 po pevných linkách). Byly to jednak autotelefony, pak přenosné – značky Motorola a Dancall. Velikostí to byla krabice, na které bylo sluchátko na šňůře. Dancall vypadal jako normální stolní telefon, s uchem na přenášení po straně. Nosil jsem to v Samsonite kufříku společně s notebookem, nebylo to velké ani nějak zvlášť těžké, výdrž baterky obvykle stačila na celý pracovní den. Nakonec prodávali i malý telefon do kapsy, velikosti trochu větší než první GSM telefony, mám dojem že značky Ericson, ale jistý si tím už nejsem. Telefon stál skoro 100 tisíc, platily se i příchozí hovory. Dělalo to až 15 tisíc měsíčně za provoz, běžně.

      GSM telefonní síť byla spuštěna až 1996, také Eurotelem, pár měsíců potom se přidal druhý operátor RadioMobil, následně přejmenovaný na Paegas a nakonec na T-mobile. Po čase přišel ještě Oskar, později koupený Vodafonem.

      1. Máte dobrou paměť :), Bylo to tak. Ta NMT se dala dobře odposlouchávat jelo to někde okolo 450 MHz, nešifrovaně, analogově. Vzhledem k tomu, kdo si ty telefony mohl tehdy dovolit, to byly občas zajímavé hovory.
        PS. Byl jsem jen obyčejný radioamatér, žádná BIS.

      2. Já měl Dancall,nevím přesně od kdy, ale o povodních na Moravě 1997 už jsem ho měl.
        Měl vysunovací anténu a protože od nás nebyla přímá viditelnost žádného vysílače, musel jsem mít směrovou anténu za oknem a vývod kabelem do mobilu.

        1. Díky, pánové, parádně jsem si přečetl o době, kterou už jsem žil, ale drahé hi-tec hračky šly tehdy zcela okolo mě.

      3. Re: k42

        Já jsem měl první mobil Dancall v r. 96.
        Ano, měsíční faktura byla okolo 15k.
        Samozřejmě, že mi ho ihned ukradli, když jsem ho nechal 5 minut v uzamčené kabině kamionu.
        Jinak s podpisem dvouleté smlouvy jsem dostal slevu a zaplatil jsem za něj POUHÝCH 7 000 Kč. bez smlouvy byl asi 11 nebo 12k, už to nepamatuju.

        Situace se ovšem vyvíjela poněkud bouřlivě a finále vyvrcholilo u soudu, kdy po mně soudruzi vymáhali jakési smluvní pokuty.
        Nakonec to soudruzi kopli do autu, ale trvalo to 4 roky…

        1. Jo to bylo ze začátku, že chtěli, aby ty smlouvy platili i dědicové, pokud majitel mobilu zemřel. Chovali se jak v banánové republice.

          1. Re: Gaia

            Pokud považujete za začátek rok 2007, pak ano… Telefonica byla opravdu jak utržená z řetězu. Svým způsobem se podivuji nad lidmi, kteří byli ochotni pro páníčky taková svinstva dělat…
            No co, každý jsme nějaký a hypošky má většina z nás…

            1. Svinstva dělají pořád. Teď T Mobile, měla jsem hodinu volného volání a 200 mega, jsem pořád na wifi, takže téměř nevyuzito ale hodina mě nestačila a navíc bylo za 2,70, což jsem hlídala abych nepřešvihla. A oni mi napsali, že zanalyzovali mé potřeby a změnili mi tarif a ten původní zrušili a dali mi 500 mega a jen půl hodiny volání a za zbytek budou účtovat 1,70. Takže něco ze mne vyždímají minimalne 50 kč a uspokojí SVOJE potřeby, nikoli moje.

              1. Já mám pořád předplacenou kartu, mně to stačí. Ale furt mi volaj a že pro mě maj skvělý nabídky. Nechám je vymluvit a pak odmítnu.

                1. Katango, já jsem s T-Mobile těžce vydrbala.
                  Měla jsem tarif “ 5 přátel” , platila jsem měsíčně 300 a volala prakticky jenom dceři, která má neomezené volání na firmu.
                  Sčítaly se mi volné minuty zdarma a tak jsem vždycky před Vánoci žvanila hodinu se sestřenicí.
                  Potom mi smlouvu svévolně zrušili, volné minuty zmizely.
                  Tak jsem se naštvala, zrušila smlouvu a teď už jenom prozvoním dceru a ona se ozve, mám to grátis.
                  Reklamace u nich neexistuje. Všechno jen po telefonu. V centrále vás ani nepustěj přes vrátnici.
                  Volali, skučeli, nabízeli hory doly i s horákama, speciální super tarif jenom pro mne.
                  Maj kulové, jednou ročně si koupím kupon za 200 , sestřenici zavolám od dcery a všude za mě všechno vyřídí dcera, já jenom mailuji.
                  ( Internet mi platí zeťák, na firmu, takže to mám v tomhle ohledu dobrý. )
                  T- Mobile dostane ročně místo 3600 jen 200, dobře jim tak, haiselúm nenažranými.
                  😀

                2. Máte recht, taky mi furt volají – vylepšené a kdesi cosi. Nevím jestli si myslí že starou bábu oblafnou, nebo co. Stačí kdyby se koukli na rok narození, ale to ne. Já na mobil doplácím krom základu taky semtam posílané dárcovské via Makov a jinak nic. Plkat po drátě nemusím, na drby chodíme do kafíren, a jinak většina jede po emailu. On si člověk vždycky většinově najde tu cestičku pravou. Maj to marný

        2. My jsme si pořídili mobily až v r. 1999, ovšem ty smluvní podmínky byly stále hrozné – výpovědní lhůta rok. Ericssony – bytelné, s kovovým pláštěm a krytem na klávesnici a se stejně bytelným plastovým futrálkem. Mašinky to byly spolehlivé, baterie také a měli jsme je snad 10 let.
          Pak nám dítka koupila sklapovací „eldžíčka“, bo se za nás styděla 😀

          1. T-Mobile je asi židovská firma,
            protože se s nimi dá jednat po židovsku. Mobil mi kdysi přidělil Ústav jako pracovní pomůcku a nedokázal jsem se ubránit. Vyúčtovávalo se to přes kartičky. Když jsem šel do penze, už jsem byl zaháčkovaný. Pak jsem si našel tarif za 300.- už ani nevím, co to obnášelo, ale hovory v ČR byly volné a SMS bylo snad 100. Platil jsem jenom zahraničí. Tarif mi zrušili, nový tarif byl pochopitelně dražší, starý mi nehodlali nechat, tak jsem si domluvil podobný tarif u Vodafonu. Až když jsem si osobně byl pro to „přechodné číslo“ to najednou šlo. A to se za pár klet opakovalo znova. Nic nejde, nabízíme vám maximum, když nechcete tak běžte…
            Tak dobře já jdu, dejte mi to číslo! A najednou moment, volá mi nějaká milá paní z Prahy z centrály a jaké bych prý přijal podmínky. Nadiktoval jsem, oni mi ještě snížili tarif o 10.- Kč – a je to tarif, ale nikde není uvedený. Takže za 240.-, free hovory v EU, volné SMS kromě dárcovských a 1 GB dat, které nepoužívám. A nemusím se o nic starat jen jim měsíčně poslat těch 240.- Kč.
            Jak říkám, líná huba holé neštěstí a dodnes děkuji jisté malé židovské baletce, která mě naučila smlouvat. Takové podmínky jako vláda nebo poslanci sice nemám, ale tyhle mi stačí.

  15. zasadni predpoklad dobreho financniho analytika je nerikat zaroven cenu i cas kdy bude dosazena.dalsi moznosti je zminit vsechny mozne varianty, pak se nelze zmylit. typicky alá švejnar- cena bude vyse, ale jsou i jiste naznaky ze by mohla zustat stejna, ale davejme si tez pozor na pripadny prudky pokles, ktery nelze vyloucit :)jeste do toho prida par anglickych terminu a je z nej svetovy odpornik

  16. Moment, nejsme v matrixu ? Toto uz ma byt satira, nebo co ?? „Ukrajina momentálně nemůže zahájit protiofenzivu, nemá na to dostatek zbraní. V sobotu to uvedl ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj. “ Co na to Lukas Visingr ? A Jan Tleskac ?? Připustil rovněž, že situace na východní frontě není dobrá. https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-zelenskyj-protiofenzivu-nemuzeme-zahajit-kvuli-nedostatku-zbrani-40426861#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest217_krokovy_redesign_feedu_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    1. Es kommt der Tag. A on ten den přichází, pomalu a váhavě. Přetočit propagandu není jednoduché. Je jaro, raší nové myšlenky. Přidám dnešní Echo24:

      Americký ministr zahraničí Antony Blinken věří, že je možné, aby Ukrajina vyjednala o svých hranicích. Rozhodnutí je ale na Ukrajincích, zdůraznil ve čtvrtek před kongresovým výborem ve Washingtonu. Jakákoli mírová dohoda musí být podle něj „spravedlivá a trvalá,“ uvedla francouzská stanice France24.

        1. Zajímavé bude teprve až se na mrtvolu Ukrajny vrhnou příbuzní: Poláci, Rumuni a budou si chtít taky něco urvat. Jak velká zůstane ta „Ukraiina“ a kolik bude mít přátel a kolik věřitelů.
          Historicky – zase dostanou přes držku jako už několikrát. Neměli se nechat zfanatizovat…

    2. BANdita
      Zelenskemu bych nevěřil, jde o otupeni pozornosti Ruska.
      Přitom se zbraně naváží na Ukrajinu o ofenzívě nerozhoduje Zelenskyj.

      1. Rusko se asi neřídí veřejnými prohlášeními. Má jistě své zdroje, které zasahují do nejvyšších pater ukrajinské politiky.
        Problém není ani tak ve zbraních ale v lidské síle. Ta zřejmě dochází. A civilové oblečení do mundůru to nezachrání. Výcvik posádky moderního tanku trvá měsíce a pak přichází i součinnost jednotky. Vycvičit se musí i velitelé. Neexistuje způsob jak to zrychlit.
        Ukrajina je na konci sil a její sponzoři to ví, viz Blinken. Přichází čas manévrování. Ještě tak 50 000 mrtvých, pak budou chviválkové spokojeni.

        1. Ale podle mne by Rusove bylo hloupi, kdyby to nedotahli k obsazeni Odesy a odriznuti Ukrajiny od more. Tim z ni udelaji nezivotaschopnou trosku, ktera se uz nikdy nerozvine tak aby jim mohla skodit.

          1. Ozval se nejakej z armady Sedivy a zacal sirit nazory nejakyho odbornika a jeste profesora Clarka ,ze valka na U. bude trvat asi 50 let..
            Jinej profesor zase Sachs ,pravil ze by ukoncil valku hned.
            A zacal by rozume vyjednavat. Se Zelim a rozumne..
            Nemusi to bejt jenom ministr ,tyhle perly se mnozi..Co s nima na tech skolach delaji ,ze z nich padaji takovy veci a hubu nezavrou..

  17. Tak p-rezident PePa vyhrožuje:
    Stranou pozornosti prezidenta nezůstala ani prozatím poslední protivládní demonstrace na Václavském náměstí v Praze.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Blokovat-vladni-budovy-Tak-pozor-Pavel-zahrmel-z-prezidentskeho-poradu-Varovani-do-cela-demonstraci-733121
    „Někteří z těch organizátorů jenom podněcují vášně a tu atmosféru vyhrocují. Ti, kteří šli potom strhnout vlajku z budovy Národního muzea, tak to skutečně asi jsou lidé, se kterými asi nemá smysl moc komunikovat. Oni se nechtějí o věcech bavit, nechtějí být slyšeni. Spíš chtějí nějak vybít svoji frustraci,“ nešetřil kritikou prezident. „S těmi ostatními, kteří nemají chuť jen něco ničit, ale mají chuť věci řešit, tak s těmi asi má smysl mluvit.
    „Bude to také chtít být razantnější k organizátorům těch akcí, protože oni se neustále schovávají za svobodu slova, ale dost často jsou ta jejich slova už za hranou podněcování k násilí, podněcování k destrukci systému. A tady by asi mělo být jasno, co je ještě přijatelné a co už není. Pokud někdo přímo vyzývá, ultimativně vyzývá, že pokud nebudou splněny jeho požadavky, tak dojde k blokádě vládních budov, tak to už není jen vyjádření názoru. A na to už bude třeba reagovat, protože pokud tomu necháme volný prostor, tak ty situace by mohly eskalovat a mohli bychom se dočkat něčeho, co nás potom překvapí,“ upozorňoval prezident.

    A hodlá i žvanit do situace na Slovensku, nooo po volbách bude žvanit co?
    Jisté obavy v něm prý vyvolává i současná vyhrocená politická situace na Slovensku. Tady by podle Pavla bylo dobré, aby v tom Češi Slováky tak úplně nenechali a aby zdůrazňovali otázky společných hodnot a také možností řešení, které nejsou v tom, že se přikloníme na stranu Ruska. Při všem respektu k tomu, že není dobré vměšovat se do vnitřních věcí jiného státu.

    1. „S těmi ostatními, kteří nemají chuť jen něco ničit, ale mají chuť věci řešit, tak s těmi asi má smysl mluvit.“

      Sranda je, že v skutočnosti nemá zmysel sa baviť s takými ako PP. Aj u nás máme takých šmejdov dosť, oni neponúkajú nič rozumné, vždy tlačia nejaký naratív a pristúpiť s nimi na akúkoľvek diskusiu znamená ústup a prehru:
      https://dfens-cz.com/weaponizovana-sociologie-kulturni-imprinting-kulturni-valky-normalizace-stigmatizace-overtonovo-okno-doopravdy-a-zakon-zachovani-tolerance/
      Príklon k Rusku chce na Slovensku málokto, to sú práve kecy šírené takými ako PP. Ale príklon k zdravému rozumu by už privítalo asi tak 99% Slovákov.

    1. Mě se líbí ta podvodnická bankéřská novořeč: „inverze dluhopisových výnosů“, to nemá chybu.
      Jako kdyby doktor popisoval smrt pacoše jako „ztráta chuti na snídani“ nebo tak něco.

      Když staré 10-ti leté dluhopisy vynášejí méně, než nové roční a dvouleté, utíkal bych do banky vybrat účet také. Je to neklamná známka toho, že bankovní letadlo se řítí k zemi a v rámci Ponzi schématu je nutno rychle oholit další klienty.

      1. Zrejme se nejvic financne zachrani, ti co nejsou ekonomove..
        Aby to nespadlo uplne asi zacnou tu digitalni menu..A neni to fantazirovani vode mne , kdyz v dnesnim bordelu , plnym dochtoru,profesoru, ministru a expertu se da klidne predpokladat ,ze se to zavedeni totalne posere..Nic nebude.
        A co asi lidem zbyde..
        Asi je hodne statu, ktery ani nemaji moznosti, tu digitalni menu zavest..
        Nemaji tu organizaci , zaklady, stabilni financni a politickej system. A schopny lidi..
        Jak ty si dovezou a zaplati to co potrebujou..
        Nebo cim dostanou zaplaceno vod EU ,kdyz tam neco vyvezou..
        Napr. Alzir dost drzi EU plynem. Co ty reknou , strcte si ty vase digitaly ,vite kam, my budeme prodavat Cine, za penize.!!!.
        Nebo si vezmou ty digitaly a druhej den jim v tom bordelu zmizi..
        Tech veci je moc..Bud nekdo udela chybu a nebo jim to nekdo ukradne z pocitace..
        Vi se , napr. ze jeden mladik za nekolik dni , sam polozil celou asi 200letou Banku Barclay. To se stalo uz dost dlouho pred dneskem..
        Tohle muzou planovat zase jenom silenci.
        Tedka napr. zase dalsi expert Soros , porazil Rusko.

    2. Jan z Polovidláková.
      Ještě nemají ti důležití,uklízené mld. do bezpečí,pak to teprve přijde.
      Ti dole když to nestihnou,dostanou jen drobné.
      Je ale fakt co v USA uvaří,Evropě to nebude chutnat,zatím se vždy na Evropě zahojili.
      On už to tvrdil Kalousek,že se nás krize v roce 2008 nedotkne a teď to tvrdí zas.

  18. OT: Americké ministerstvo financí zařadilo na sankční seznam letadlo, které používá běloruský prezident Alexandr Lukašenko.
    Ministerstvo prohlásilo letadlo za „zablokovaný majetek“.
    https://home.treasury.gov/news/press-releases/jy1365

    Zůstáva jen maličkost – zabavit ho při nejbližším letu do zahramičí, a může pak na něm létat prezidentka Chuanita Guajdó-Cichanovská

  19. BANKS
    Deutsche Bank is not the next Credit Suisse, analysts say as panic spreads
    PUBLISHED FRI, MAR 24 202311:23 AM EDTUPDATED FRI, MAR 24 20232:04 PM EDT

    1. Co mi to jen připomíná?
      Matně vzpomínám, to bylo v padesátým třetím:
      „Naše měna je pevná. Měnová reforma nehrozí.“

        1. Teď si uvědomuju, že v roce 2008 byl celý evropský průmysl v nesrovnatelně lepším stavu, zásobený levným plynem, ropou i surovinami z RF.
          To víceméně skončilo a v jakém stavu je evropský průmysl, konstatovali nedávno sami Němci. Prohlášením, že evropský průmysl je zcela nekonkurenceschopný, protože i pro tu nejnutnější výrobu, musí kupovat několikrát dražší vstupy.
          Nad tím zůstává rozum stát, když si uvědomíme, že do tohoto nestabilního stavu jsme se dostali sami, odříznutím se od levných ruských surovin.
          Pro mě to znamená, že i mnohem slabší otřes, než byl ten americký v letech 2008/2009, může současnou Evropou zatřást mnohem hůř, než tehdy.
          A tehdy nám taky tvrdili, že to pro nás vlastně nic neznamená, že to je jejich problém apod. Výsledek jsme viděli všichni.

          1. To mi, Tecočampe, vrtá hlavou již několik let.
            EU páchá či už spíše spáchala finanční, ekonomickou, sociální a kulturní sebevraždu. Dobrovolně a s nadšením.
            A já se marně snažím zjistit proč.

              1. Já se domnívám, že má pravdu.
                Pozoroval jsem primáty i jiná zvířata a musím říct, že přírodní zákony nelze změnit, „Nikdo nebude mít nic a všichni budou šťastni!“ je chybná premisa.
                „Urvi co můžeš abys přežil!“ odpovídá zákonům přírody mnohem lépe.

      1. „Naše měna je pevná jako naše zřízení!“ – Tonda Zápotonda v předvečer měnové reformy v r. 53.

        Zbývá snad jen dodat, že již tehdy se politici s oblibou vyjadřovali v metaforách: tehdy jako dnes.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *