24 listopadu, 2024

Šťastný… spíše střed než konec

Krátký Vidlácký úvodník:

Jak vidíte přátelé, vrátil jsem se.

Pod svojí původní webovou identitou i se svým původním blogem. Jen je na nové nečeské adrese – vidlakovykydy.net. Prozatím bude sloužit jako svědectví mé pravdy i mých omylů. Dejte nám pár dní na spuštění – za pár dní budou přístupné mé staré texty. Ale psát zatím budu sem na Litterate. Budu tak činit, protože Alef za mě převzal břemeno správy a údržby blogu, což pro mě byla vždycky španělská vesnice a celé to leželo na Masterovi, který je v poslední době časově příliš vytížen. Kdyby si nás tady ale našel náš cenzorský úřad a rozhodl se, že nás demokraticky vypne, budu automaticky pokračovat tam mimo naši republiku na uvedené adrese. U Alefa je navíc dobrý redakční systém, proto, dokud to půjde, budu psát tady. Z mého blogu povede odkaz sem a tu a tam odkážu i na blog, aby bylo povědomí o obojím.

Co se změnilo? Inu ve mně i mé rodině dozrálo přesvědčení, že se stejně neschováme. Buď bych si musel definitivně ucpat hubu, přestat psát, stát se obyčejným ovčanem a dusit to v sobě až do smrti, nebo holt přijmeme všechna rizika plynoucí z naší dokonalé demokracie s plnou svobodou projevu s vědomím, že je lepší být sražen, než se plazit. Navíc se ukázalo, že už mám příliš velké renomé – kromě mých čtenářů mé zdejší texty rychle objevili i moji odpůrci. Takže jsem přesně tam, kde jsem byl tenkrát na konci února.

Jenže jedna věc se přece jenom změnila. Zjistil jsem, že kromě uřvaných protivníků, kteří si mě rádi vychutnali, mám i přátele. I ve Vidlákově. Jen neměli tendenci tvořit dav. A tak jsem během dvou měsíců zjistil, že mám víc kydařských kamarádů než nepřátel. Postupně jsem byl zahrnut povzbuzením i solidaritou a to tak moc, že si toho všimli i zbylí členové mé famílie.  Řekli mi, že hubu zavírat nemám. Takže Vidlák je zpět.

Ne, tohle není žádný milník. Není to žádné „žili šťastně až do smrti.“ Je to takový šťastný (a dočasný) střed.  V Betlémské kapli už sice nekážu, zavírají mi jedny dveře za druhými, takže to  berte jako můj Kozí hrádek. Tolik k dnešnímu úvodníku.

Dneska budeme pokračovat ve šťastných středech.

Zajisté si pamatujete můj text o hlubokém lidském příběhu jisté ukrajinské rodiny ze Záporoží, která nalezla azyl nedaleko bydliště mého bratra Mastera. Vězte, že příběh má šťastný prostředek. Onen mladý muž, který měl posloužit v ukrajinském mlýnku na maso, se dostal ven. Ano, bylo k tomu zapotřebí přesně to, co tušíte, leč peníze z nebe přišly, nakonec jich bylo dost a Sergej je z toho venku. Šťastně projel celou Ukrajinu, šťastně překonal všechny problémy na cestě, šťastně překročil hranice a šťastně se shledal se ženou a dítětem. Přispěli jste k jednomu malému šťastnému středu.

Celá rodina teď samozřejmě stojí před novými trably. Prozatím mají kde bydlet a vypadá to, že budou mít i práci. V této chvíli nečelí žádné katastrofě. Ale stojí před mnoha zásadními rozhodnutími. Mají čekat na možnost návratu domů do Záporoží? Nevědí, jestli z jejich „dači“ něco zbyde, nevědí, jestli se vůbec budou moci vrátit, protože vítězná i poražená Ukrajina nebude mít pochopení pro ty, co odmítli střílet (a plivat) na Rusa. A pokud by to dopadlo obráceně, nevědí, jestli je Rus do jejich domoviny pustí. Stojí před mnoha malými i velkými rozhodnutími, jestli se stát ahasvéry, vytrhnout se z kořenů a přesadit se někam jinam. Budu vás o jejich peripetiích dále informovat. Zaplatili jste si to.

Dovolte mi dneska začít první splátkou – povím vám, jak to dneska na Ukrajině vypadá očima jednoho mladého muže, který se proúplatkoval k výjezdním papírům a  pak z toho Záporoží musel dojet až do západních Čech. Budu to vrstvit bez ladu a skladu, jak jsem to vyslechl:

  1. Příslušné všimné nakonec byl ten nejmenší problém. Jestli něco na Ukrajině opravdu skvěle funguje, tak je to mafiánsko byrokratický byznys. Po zaplacení příslušného obolu nebyl žádný problém být uznán nadosmrti neschopným vojenské služby. Problém byl jen v tom návalu. Úřady mohou vydat každý den jen příslušný počet bumážek, které odpovídají nějakému statistickému průměru, který si vycucal z prstu nějaký vysoce postavený náměstek. Prostě zaplatíte zálohu, jste zařazení do seznamu a víte, že na vás dojde za dva týdny. Do té doby se nesmíte nechat chytit a narukovat. Podle ukrajinských zákonů vám rozkaz k odvodu musejí doručit do vlastních rukou. Proto musíte „někde něco vehementně dělat pro uprchlíky nebo armádu“ a neobjevovat se doma. Pošťáci už chodí s příslušným ozbrojeným doprovodem, aby se nikdo nevzpouzel.
  2. Mnohem větší problém byl projet Ukrajinou. Není benzín. Cesta trvala týden. To tak prostě jedete a když vám začne svítit rezerva, tak auto odstavíte do příkopu a pídíte se po zprávách, kam v okolí dovezli benzín. Pak vezmete kanystry, koupíte benzín za úplně jinou cenu, než která svítí na stojanu, takhle to uděláte pětkrát, což vám zabere pár dní. K tomu se domlouváte s dalšími nešťastníky, navzájem si hlídáte auta, aby je nikdo nevykradl a až máte plnou nádrž, jedete zase dál. Asi se dá říci, že ruské bombardování rafinerií i železničních stanic funguje.
  3. O lidskosti a solidaritě mnohem víc mluví mééédia, než jaká je realita. Platí to, co v devadesátkách. Člověk člověku vlkem. Čím víc na západě Ukrajiny, tím horší.
  4. Největší chyba, kterou náš nevojáček udělal, bylo to, že naplnil celé auto jejich věcmi z domova. Koneckonců, když prcháte možná nafurt a nevíte, co vás čeká, tak si vezmete svoje nejlepší hadry, poberete nejlepší boty, vezmete počítač, mobil, tablet, vezmete cenné věci, co by se třeba daly vyměnit nebo prodat. Zkrátka a dobře, vezmete věci, které vypadají velmi podezřele, na hlídky to dělá dojem, že jste marodér a rabovač. Na to musíte být vysoce postavený poslanec, abyste mohli ze země vyvážet prachy a zlato… Prostě ho po cestě několikrát zastavili, prohledali, kladli mu nepříjemné otázky, mířili na něj kvérem, křičeli na něj, aby se přiznal a nakonec ho vždycky zachránilo, že měl sebou rozsáhlá rodinná alba s fotkami, na kterých mohl ukázat, že jim ty věci opravdu patří. Nakonec si to nacvičil už tak, že když se ho ptali polští pohraničníci, tak už bez zajíknutí deklamoval, že jede své rodině odvézt cenné věci, aby si mohli zaplatit ubytování, atd, atd. Ovšem měl namále. Viděl hodně případů, kdy to hlídky lidem neuvěřily, vojáci jim pomazali ksichty kolomazí, připoutali je ke sloupu… a pak jim všechno vyrabovali sami. Takže až budete někam prchat, oblečte se jako správný uprchlík – do montérek. K tomu se pořádně se vyválejte v hnoji a nevozte sebou drahý originál porcelán. Jako uprchlík také nepoužívejte iphone, pořiďte si nějaký levný samsung.   Ale nejvíc prý pomáhá ten smrad. Jakýsi skutečný pašerák mu vysvětlil, že nejlépe se vůbec nemýt a neutírat si zadek. Oni to „nahmatají“ když vás prohledávají a nechají vás být.

Tolik k uprchlické situaci… Mám takový neblahý pocit, že by se nám tyto zkušenosti mohly brzy hodit…

Včera jsem zaznamenal na fejsbůlku informaci, že České dráhy rozeslaly svým zaměstnancům novou směrnici pro případ války. Nebyl k tomu žádný originální odkaz, takže je možné, že je to hoax. Možná by mohl pomoci čtenář Dispečer, který je u zdroje a mohl by nám to potvrdit nebo vyvrátit. Hlavním obsahem byly příkazy ohledně telefonních čísel – že jsou zařazeny do jakéhosi přednostního systému a zaměstnanci musejí uposlechnout případné výzvy, protože válečný stav je válečný stav. Když si to dáte do souvislosti s aktuálními událostmi mezi Polskem a Ukrajinou, tak to začíná dávat smysl.

Ukrajina teď začíná schvalovat zákony, že Polák je totéž, co Ukrajinec. V Polsku došlo k analogickému procesu, ale pokud jsem to správně pochopil, Pšonci si nechali zadní vrátka díky kterým předpokládají, že brzy budou mít i na Ukrajině navrch. Jak Polsko tak Ukrajina si od toho slibují, že tím ojebou současný systém mezinárodního práva. Zelenský si od toho slibuje polské vojáky na frontě a o Polsku netřeba pochybovat, ti si od toho slibují Ukrajinu. Možná ne celou, ale Polsko Ukrajinská federace (která za pár let bude v rukou polských firem a polské armády), to stojí za riziko války ne?  Asi měli málo pogromů…

Náš Petro Igorovič Fialenko teď byl v Polsku pečený vařený. Jo, už se nám to Trojmoří začíná rýsovat. A samozřejmě to má svoje rizika… Putinovi se to nemusí líbit a mohlo by to dopadnout i pěkně blbě. Člověk má skoro pocit, že se nám vláda na válečný stav těší. Také u nás zakážou opozici, vypnou nás blogery definitivně (až si pro mě přijdou, chci mít celu s Pavlem Cimbálem – on vypadá celkem statečně a je to velký chlap, tak mě třeba trochu ochrání před běžným vězeňským póvlem.) Jó, jó, pamatuju si, když jsem o Trojmoří psal a zdálo se mi to jako hezká myšlenka neutrálního prostoru mezi Ruskem a NATO, což by mohlo být pro všechny výhodné… ale ono ne, ono se to vyplní tím nehorším možným způsobem. Make Polland great again.

Také se jako já těšíte, že budeme součástí banderovské Ukrajiny, rozpínavého Polska a hned vedle nás bude nebetyčně nasraný ruský medvěd s vysoce přesnými raketami Kalibr? Tak se tu všichni báli Islámu, těch knih co se o tom napsalo… a ono nic.  Místo toho budeme mít věčnou válku s Rusem… Takhle to Pánbůh dělá, to je přesně ten jeho smysl pro humor. Směje se, když předpovídáme budoucnost.

Takže pamatovat – prchá se v montérkách, nemyje se a neutírá se zadek. Iphony včas vyměňte za něco levnějšího a trochu to poškrabte. Nenarvěte si plné auto, mohou mít dojem, že kradete. A neberte sebou nic, co nemáte vyfocené v rodinném albu při oslavě narozenin. Úplatky v dnešním světě asi problém nebudou.

167 thoughts on “Šťastný… spíše střed než konec

  1. Tak to je fajn. Možná by nebyl na škodu hromadný mail pro ty, kteří ještě nenašli cestu zde. Znova bych se přimlouval za registrovanou diskuzi, protože poslední dny na Kydech rotovali Elfí trolové, jako zfetovaní derviši. A budou mi chybět Alefovy meditativní texty….vlastně nebudou, budete Alefe dál zde vyrovnávat jing s jangem do věčné harmonie, ne?
    Vidlákům zdar, globalistům zmar 🙂

    1. Čeští elfové a jejich předseda Bob Kartous.
      Bohužel neumím vkládat odkazy, ale chci upozornit na video na YouTube – Tomáš Lukavec – Zákony bohatství- debata Kartous vs Nielsen.
      Můžete si to pustit i bez zvuku, není třeba vědět co říká, stačí jen se na něj chvíli dívat …

      Ze stejného zdroje naopak doporučuji doc švihlíkovou

    2. Pokud jde o moje texty, tak ty samozřejmě nebudou přibývat takovým tempem jako Vidlákovy – takovým tempem já psát nedokážu. Ale občas něco připíšu.

      Váš příspěvek mě trochu překvapuje: mění se něco? Pokud vím, Vidlák hodlá pokračovat v psaní sem, a ostatní spící bloggeři (SLYŠÍTE??? SPÍCÍ BLOGGEŘI! BUDÍČEK!) snad taky něco napíšou. Já budu psát svým tempem pomaloběžné indiánské duše bez ohledu na to, jestli tady budu sám nebo obklopen čtoucími davy 🙂

      Registraci nezavedu, mám k tomu jeden velmi praktický důvod: některé z částí administrace webu se s rostoucím počtem registrovaných neúměrně nafukují a administrace se stává nepřehlednou. Dokud to půjde, mám v úmyslu se tomu vyhnout. Zatím registrace zůstane vyhrazena pro bloggery.

      Chytráka samozřejmě hned napadne, že si jako založí blog, napíše jeden článek, aby se neřeklo, a hurá, přelstil jsem to – jsem registrován… tento postup nedoporučuju 😉

        1. Vím, ale zatím – podle jeho vyjádření v článku – hlavně jako (a) archiv starých textů a (b) jako záložní předem připravené pozice, které by bylo možno v případě frontálního útoku svobody slova organizovaně zaujmout.

          Zatím tedy beze změny.

            1. …neni pochyb ,ze jste tady taky za registraci kazdeho..Elfi trollu ,jako zfetovanych dervisu ,diky za informaci o sobe..Porad musi bejt.
              Aby ste taky diktoval co ma bejt..

      1. já bych řekla nebojovat, ignorovat, a taky nevytvářet uskupení a pod. Víte proč, No věrchuška se pokusila alternativu stopnout v naději že může a musí a má právo. Hmm krásně se ale ukázalo, že je vedle jako jedle a taky že ví kulový. Znalost provozu,zákonů a spojení alternativou je musela překvapit . Stejně tak reakce na tu nabubřelost.
        Mne samotnou překvapila rychlost s jakou byla navázaná náhradní spojení, a oni s tím nic nemůžou.
        Copak jste si toho nevšimli. Navíc tahe akce probudila mnohé, což jim ještě nedošlo. Nač jim předkládat to ledacos. Docela stačí když i nadále jako jinde budeme netermínovaně okecávat co a jak by se mělo, nemělo, vadí- nevadí. Kdyby došlo k potřebě, vše se dá využít, použít podle momentálních a místních podmínek. Bez kuchařek, plánů příkazů a pod. Každý udělá co umí a chce, na co má a oni s tím nic neudělají. Můžou mít mraky poddaných donašečů, vyč.ránků a kdekoho/čeho….

        1. Navíc se provalilo, co asi nikdo netušil, že si někdo potichu zprivatizoval doménu .cz, a že je buď prodejný či vydíratelný. Což je taky k nezaplacení. Kdo ví, ale hodně moc lidí a firem jim už uteklo do pryč. Holt nějak se jim to nepovedlo :-)Tož kdo ví….

  2. Zcela na rovinu a bez obalu, mě už ti současní „Národní hosté“ opravdu serou. Kdo to byli Národní hosté si vyhledejte, podobnost s nimi mi nepřipadá čistě náhodná.
    https://hloubkari.wordpress.com/2008/08/28/384678-kdo-byli-narodni-hoste-a-proc-na-ne-hloubkari-utocili/
    Máme jich plné město, protože nemají co na práci, a často se chovají jako hovada. Nejsem konfliktní typ, ale onehdy jsem musel jednu takovou „národní hostku“ (jak je samička od hosta?) bafnout za batůžek na zádech a vytáhnout ji ze dveří tramvaje a vysvětlit jí, že v naší zemi se z tramvaje nejdříve vystupuje, nechá se vyjet maminka s kočárkem, případně vybelhat staříka s holemi, a pak se teprve může hrnout dovnitř. Chovala se přesně tak, jak jsem to opakovaně zažil v moskevském metru, což mě upevňuje v přesvědčení, že Ukrajinci jsou jen ředění (a občas poněkud zkurvení) Rusové.
    Příště, zase v tramvaji, se divili, že se musí platit jízdné – u nich jezdili asi zdarma či co. Revizor je musel vytáhnout ven. Znám se s ním, řekl mi, že je to běžná věc.
    Hrnuli se do bazénu a divili se, že musejí zaplatit, vždyť jsou přece Ukrajinci.
    Zdarma chtěli i k synkovi do fitka. „Ani hovno,“ vyjádřil se. Asi si někde stěžovali, protože synkovi volali z Krajského úřadu, že má zažádáno o dotaci na podlahu, a přístup k Ukrajincům že se bude také brát v úvahu. Tak jim řekl, aby si dotaci vetkli za klobouk (přitom tam k němu chodí celkem mladý Ukrajinec, platí jako všichni ostatní, i si najal trenérku – a bez problémů).
    Začínám k nim mít podobný vztah jako k naší nepřizpůsobivé menšině, o níž kdysi v časech mého mládí koloval vtip v souvislosti s filmem „Cikáni jdou do nebe“.
    Ať jdou třeba do prdele, jen ať zmizí z Plzně.
    Odpustím si svá obvyklá moudra ve smyslu, že nárůst kvantity vede ke změně kvality a raději se opřu o citát ze své oblíbené knihy: „Všechno má své meze“, řekl jednoroční dobrovolník dvojsmyslně.
    Pro Lentilku: Najdete to na str.277 vydání roku 1968, Naše vojsko v edici Světový válečný román.

    1. Godote, klidně netruste moudra, ale je to tak, jak píšete, nárůst kvantity přejde v novou kvalitu. To všichni vzdělaní lidé od doby Hegela ví. Dokonce se to považuje za ZÁKON. Jen naši vesměs mladí politici co vyštudovali školy, kde jím říkali, nemusíš znát fakta, musíš jen mít správné názory (Ještě, že to neplatí v autoškole) to neví.
      Ukrajincům se to silně vymstí, přitom to nebude jejich vina, ale vina našich politiků. Co s nimi – těmi politiky – když dnes lid ještě nad jejich činy jásá.
      Divná doba, jedeme s kopce.

      1. My jsme taky naletěli. Příbuzná pronajímá byt studentkám, a protože nebydlí v Praze, zařizuji za ní plno věcí já. Jeden pokoj byl volný, a tak když projevila zájem mladá Ona (začátkem března – tedy ještě před…), požádala mě, ať ji tam ubytuji. Slečna měla jen kufr, tak jsme ji dovybavily (ložní, ručníky, nádobí) a myslely jsme si, že ke dvěma děvčatům podobného věku zapadne. Ale! Začaly problémy – slečna z města U. nezamykala byt, po vaření nechávala běžet plynové hořáky, nemyla po sobě nádobí, zásadně neuklízela, nevynášela odpadky, o WC papíru a špinavé vaně nemluvím (soužití ve třech má svá nepsaná pravidla, je to jako v rodině), brala si z ledničky a ze skříní jejich jídlo a pití, začala jim chodit do pokoje třebas v pět ráno a chtěla se bavit atd. Prostě vše bylo postavené na hlavu. Ne že by byla zlá nebo jim nějak úmyslně škodila, ale soužití nebylo možné. Tak dostala výpověď. Ale musela jsem to řešit smírně, nechtěla jsem, aby příbuznou vláčel tisk za to, jak se nešlechetně chovala k občance, cennější než nějaká Češka, že…
        Domluvila jsem se s ní, že přijdu v X hodin a autem! ji odvezu do nového bydliště. Přijdu – ona si pekla brambory na pánvi, zcela v klidu, pokoj jeden binec. No, vyřešila jsem to, přivolala jsem taxi (odjížděla s kufrem a deseti taškami), vyluxovala jsem po ní a pokoj dala do pořádku. Příbuzné jsem sdělila, že již nikdy!!!

  3. Dobrý den Vidláku alias Apoštole.
    Přiznám se, že je mi jedno zda se vracíte jako Vidlák nebo budete dále psát jako Apoštol. Co je důležité je to, že už víte tak jako já, že se neschováte a že je potřeba právě naopak prát do toho svinstva které je okolo nás se vší silou. Pak teprve budeme mít nějakou naději, že se zde něco změní. Naděje jak všichni víme umírá poslední.
    Moc děkuji za toho nešťastníka z Ukrajiny. Je to hezké , moc mě to potěšilo. Tak snad mu to a jeho rodině všechno vyjde. Bohužel dnes ani u nás nevíme co bude a tak je jen tak jako my zatím na přechodné stanici.
    Tak snad bude lépe.

    1. Jen aby to nebylo tak, že budeme „prát do toho svinstva které je kolem nás se vší silou“ až do posledního Vidláka.
      Bacha, kopyrajt na to mají Amíci.

  4. O očekávání válečného stavu a spojení Polska a Ukrajiny…:
    České Dráhy se připravují na vyhlášení válečného stavu v ČR
    https://www.novarepublika.online/2022/05/ceske-drahy-se-pripravuji-na-vyhlaseni-valecneho-stavu-v-cr

    z článku:
    „… Poláci získají trvalý pobyt na Ukrajině se všemi občanskými právy stejně jako Ukrajinci v Polsku. Toto je příprava na konfederaci a na válečné svazy Poláků složené z držitelů trvalých pobytů na Ukrajině…
    … Ten polský zákon pro ukrajinské uprchlíky je totiž koncipován na všechny Ukrajince jako takové, nepodmiňuje trvalý pobyt válečným stavem na Ukrajině, ani statusem uprchlíka, jinými slovy se jedná o zákon, který uděluje trvalé pobyty všem Ukrajincům, kteří o to projeví zájem….“
    —————–
    Tak jestli se tohle začne opravdu realizovat, bude to mít pro celou Evropu následky, které ještě neumíme dohlédnout…
    Ukrajinci se jako Poláci budou moct pohybovat po celé EU bez problémů, bude to vlastně přijetí Ukrajiny do EU salámovou metodou.
    A na druhé straně působení polské armády coby nových „Ukrajinců“ bude vlastně přijetí Ukrajiny do NATO salámovou metodou.

    A pak se někdo může divit Putinovi, že je „neklidný“?

    1. I když jsou Poláci totální magoři tak si myslím, že to nebude tak snadné. Jasně EU podporuje Ukrajinu ale byl jste někdy na Slovensko nebo Polsko Ukrajinské hranici? Natažené dráty, sledovací systémy hranic, na přechodech rentgenové haly …. to tam není jen tak pronic zanic. Už takhle jde i jen přes Polsko do ČR a unie spousta svinstva – grogy, cigára pochybného původu, prekursory, léky …. myslím si, že přes to všechno se to unii moc líbit nebude.

      1. Dostanou befehl a sklapnou, libi nelibi. Mate pocit, ze by nam proslo, kdyby tady existovalo neobcanstvi jako v Lotyssku? A tam to jde…

        1. Jj (to Jožka) … díváte se na to špatnou optikou (to Merkur). Musíte myslet politicky! … v prvé řadě politicky!
          Takže – co má absolutní prioritu? … no přece porazit zlého Rusa, který má určitě nějakým nedopatřením na svém území cca 40% světových zásob zdrojů a kupodivu je nechce zadarmo odevzdat „vyspělejší“ části světa, které má na ně určitě nárok.
          Je-li na jedné straně vah nějaká ta prkotinka s hakenkrojci, hajlováním, pašováním cigaret atd. a na druhé straně vah úsilí konečně porazit Ivana … tak je to snad myslím jasné, že? Ty prkotinky se přeci vyřeší až po vítězném boji :-), teď na ně není čas.
          A mimochodem – to neobčanství prochází právě proto, že se týká Ivana … se divím, že to ještě nebylo prezentováno jako správná zbraň použitá v předstihu.
          Takže znova …. myslet politicky Merkur!!!

          1. Pan Dvořák to shrnul precizně. Škodit Rusovi je středobod polské politiky.
            Nikdy jim nedocvakne, že Putin není car ani Stalin. Ách jo…

    2. V Kyjevě je připraven zákon, kdy občan Polska bude moci být zvolen do ukrajinských zákonodatelných a správních orgánů, bude moci vstoupit do armády, bude moci vykonávat soudcovské povolání a polská policie bude mít oprávnění zasahovat na území Ukrajiny.
      Chytrá horákyně, ani nahá ani oblečená. Válka se k našemu území blíží stále rychleji.

      Včera se pod jižními okny paneláku na dětském hřišti pohádaly ukrajinské matky a babičky(zda z obou táborů nebo jen jednoho nevím – ale cikánky hadr, chuj dolétl až do čtvrtého patra), v podvečer se pod severními okny nejdříve hádali a poté servali „ukrajinští“ výrostci a po půlnoci se ožralé Sláva Ukrajině neslo spícím sídlištěm. Ráno na zastávce MHD probíhala debata pod názvem „ať táhnou“, která pokračovala i v autobusu. Vstoupila do ní mladá matka a špatnou češtinou dodala „Vy vidíte před čím já utíkala.“

      1. Jo.
        Jednu takovou ukrajinku taky znám.
        A znám i ukrajinský flastééénze, který bych dal rusákům pod stromeček.
        Nafiletovaný…

        1. Tak hlavně je nestrkat do jednoho pytle.
          Pár jsem jich poznala, jednu docela důvěrně. Jsou to dříči a musejí se hodně snažit aby uživili rodinu.
          Rodiny jsou roztržené, děti doma vychovávají babičky. Myslím, že jim není co závidět.
          Za svoji sviňskou vládu nemohou, stejně jako za ní nemůžeme ani my. Prostě se jim ti mazaní oligarchové přihodili.

  5. (Nejen) u Bavora jsou Vidlákovy články pravidelně zmiňovány, Vidlák už je zaběhnutá značka a je dobře, že je zpátky.
    https://bavorovy-poznmky.tribe.so/post/keller-na-argumentu-zase-trefne-hodnotil-soucasnou-situaci-kdyz-k-tomu-prip–628b765cfa694f52895d4eb4

    Přiznám se, já jsem se o Vidláka a jeho rodinu bála, když jako Apoštol začal nebezpečně provokovat a dráždit kobru pískáním do ksichtu.

    Ale teď jsem si i v souvislosti s arogantním chováním některých ukrchlíků uvědomila, že ten agresivní protivník, který nemá s tolerancí a demokracií nic společného a útočí zbaběle zásadně na férovku jako cigáni 5:1, se spoléhá na účinek strachu, který šíří.
    Vidlák má pravdu, pro naši budoucnost je potřeba něco proti tomu dělat aktivně, nechoulit se mlčky v koutku – přesně tuto autocenzuru oni chtějí.

  6. Tak Ivani mají představu vyřešit Donbass do prvního června.

    https://vz.ru/society/2022/5/23/1159810.html

    Možná co se týká taktiky, resp. uzavření vzniklých kotlů. Ale v Avdějevce se odhaduje počet vojsk VSU na 50 000 kusů, možná i více, takže týden asi moc ne.
    Každopádně Vasil prý ustupuje, a to i bez povolení nejvyššího Zelenského z Kyjeva. A opakuje se scénář Ilovajsk – zběsilý úprk v kolonách po silnici, která je v bezpečném dostřelu dělostřelectva protivníka.
    Mlýnek na maso jede na plné obrátky.

    1. 1. Basurin, oficiální mluvící hlava za DNR, oznámil, že Avdějovku jen obklíčí. Zásobovací silnice by měla být již v dostřelu.
      2. V Limanu je situace nepřehledná, mění se každou hodinu. Podle posledních info v části města je už Rosgvardija, která začišťuje. VSU se stáhla do zelené zóny za modrá jezera(lesy) a do oblasti Ščurovo, která je fakticky už mimo město a těsně přiléhá k řece Severský Doněc. O těch 500 vojácích VSU, co se měli včera vzdát, není jediné video – jeden relativně spolehlivý vojenský korespondent ztratil důvěryhodnost.
      3. Světlodarsk je oficiálně osvobozen, na radnici vlaje ta správná vlajka.
      https://t.me/warjournaltg/15323
      Zprávy o přehradě zatím nedorazily. První pokus o zničení nevyšel, včera a dnes místní hlásili, že ukrajinští vojáci kladou cosi na přehradě intenzívně kutí – prý kladou miny.
      4. K rychlostní silnici Světlodarsk-Bachmut, kudy se stahuje VSU, se vágnerovi přiblížili na 2 km .
      5 K rychlostní silnici Lisočansk-Bachmut se u Soledaru vojáci DNR + ruská armáda přiblížili na dostřel, cca 5-15km.
      6. Na internet se dostala interní zpráva zástupce nejvyššího velitele VSU Jevgenije Mojsjuka. VSU ztratila 40-60% vycvičeného personálu. Už ten rozptyl čísel říká, že hlavní velení neví, jen odhaduje. Noví branci jsou v podstatě nevycvičení, 30% není schopno sloužit, jen 50% dostane helmu a 39% ochranou vestu.
      https://t.me/breakingmash/35118
      7. Objevili se videa hovoru místních s americkými instruktory z Krivém Rogu. Video dvou polských pluků zatím ne.

      7. ČR na Ukrajinu dodala „útočné“ vrtulníky a další zbraně.

  7. Najela jsem na vidlakovykydy.net
    a ob jevilo se:

    Varování: možné bezpečnostní riziko

    Aplikace Firefox zjistila možné ohrožení bezpečnosti a stránku na serveru http://www.vidlakovykydy.net nenačetla. Pokud se přesto rozhodnete stránku navštívit, útočníci se mohou pokusit zcizit vaše údaje jako např. hesla, e-mailové adresy nebo údaje o platební kartě.

    Co s tím můžete dělat?

    Příčina tohoto problému je pravděpodobně na straně serveru a vy ji bohužel nemůžete odstranit. Můžete o tomto problému informovat správce webu.

    Zjistit více…

  8. Vidláku, blahopřeji k záchraně jednoho člověka před masomlýnkem. To má cenu.

    Píší zde jiní, jak se nálada dolních 10 milionů směrem k Ukrajincům mění. A to hlavně vinou mainstrému a ČT nekriticky tlačícího na jednu stranu. Mohu potvrdit, stejná zkušenost.

    Až se situace změní a „slavu Ukrajině“ vystřídají ústrky, pak přijde moje chvíle pomáhat.

    1. Ta chvíle je už dost dlouho mezi námi. Rodiny bez reálné šance návratu (pro nás – za Don) už drahnou dobu mají u mne otevřené dveře. Jak se zdá, přichází čas, že se v těch dveřích budou potkávat rodiny obou stran najednou… Třeba i tak se jim dostane náhlého pochopení – anebo o ty dveře přijdu já…

    2. Admirále. 3el jsem si k doktorovi pro výpis ze ZD.Dojednáno předem takže to bylo o tom dojít do čekárny vyčkat až vyjde sestra a dá mi to. Smutný pohled na chodbu polikliniky dlouhou snad 60 metrů a na ní jen dvoje dveře kde se chodí k fungujícímu lékaři. Na schodech jsem dohnal nějakou sestru jak jde s nějakým mužem možná okolo 50let. Už jsem je nechtěl obíhat takže ta cesta za nima- ano byl to zdravý občan ukradiny a šel vyřizovat asi nějaké léky pro svou ženu.a – k mému doktorovi. Jelikož měl doprovod, sestra klepla šla dál k sestře a bylo. Takže ukrajinský pán měl přednostní právo. Vedle seděl mladý pár a muž to nesl velice těžce. Choval se agresivně, bouchal do stolu a tak, kde to jsem že my platíme doktora z daní a ne on, no- s argumentací jsem na 100% souhlasil s tím co dělá a jak se chová už méně. Ale doufám, že to napětí bude ruku v ruce s růstem cen a frustrace mezi lidma sílit a vybuchne to správným směrem.
      Jo- 5 září bude nějaká odborová protestní akce v Praze. Nebylo by špatné, kdyby to bylo pojato jako otevřená akce pro všechny nespokojené lidi nejen odboráře.

    1. Akorát mne upoutává skutečnost, že soudruzi SOUSTAVNĚ používají namísto ZÝG HAJL nové, chytré, mladé a krásné heslo – Sláva Ukrajíííně!
      Vypadá to tak, že kdo to neřekne, dostane hned černý puntík do tabulky na nástěnce.

      1. Ano, místo aby policie zahájila úkony TŘ když to vykřikovala například Drábová a nejen ona. Banderovské heslo je nyní zřejmě in a cool.

        1. Jste pomýlená. Zaprvé „Sláva Ukrajině“ je současným dějeBISem definovaný posdrav, který je daleko starší než byla druhá světová a odpověď „Heroin sláva“ už se sice druhé světové týká, ale holt UPA a obecně Banderovci prostě jen bojovali za samostatnou Ukrajinu. Občas (spíše častěji než občas) u toho někoho vykuchali, stáhli z kůže, upálili nebo přibili k vratům, ale o tom ten národně-osvobozenecký boj je. Prostě to byli takoví „Ostří chlapci“ jako v Azovu, kteří se k nim hlásí. Ostatně časem tyto ruské HOAXY vymizí z internetu i povědomí.

          Jen ten Heydrich měl, chudák, smůlu, že ho zabili „teroristé“ vycvičení ve Velké Británii. Jinak bychom znali ne bestii Heydricha, ale silného německého místodržícího. Ostatně jednou k tomu dojde. Zloduch zůstane snad už jen ten Hitler. Podívejte na Lidice. Už prakticky o nich nikdo ani nepípne. Armáda Ludvíka Svobody byla taktéž vyzmizíkována, ačkoliv ONA osvobozovala ČSR, ne nějací naši letci v cizím žoldu nad La Manche. A bylo jich snad dvakrát tolik, než těch, co se jim povinně klaníme v současnosti.

          1. Občas, jako heroj Šuškevič pobili pár židů, vyvraždili sem, tam nějaké Poláky, srovnali se zemí českou vesnici a tak.

            Bandera hlásal, zabít každého Poláka mez i 16ti a 60ti . Jeho obdivovatelé si v plánovaném soustátí s Poláky budou přímo lebedit 🙂 🙂 :-).

            1. Tak tak, na Šuškeviče jsem zapoměl, ještě za Porošenka byl v parlamentu jeho syn či vnuk, musel k pultíku té „Věrchovné Rady“ a (POVINNĚ) si celý parlament stoupl a tleskal a tleskal. Na památku jeho hodnému předkovi. Viděno na dnes již zakázané ukrajinské TV stanici News One. Ale žádní nacisté na Ukrajině nejsou, na to nezapomeňme.

              1. Proč vykutali? Vždyť přece nějak nastala doba orvírání archivů a asi i oni sami se diví co tam nacházejí. Kdo ví co se tam dá najít, možná taky proto se západ tak snaží…

    2. To ukazuje na podivnou neznalost povahy Švejka, která jednoznačně vycíti podstatu situace a dokáže zareagovat zcela lidsky „Co to tam děláte? Vždyť tady jsou lidi!…“.

      Jednou mi podobně postavenou otázku položila jedna paní – a použitelná formulace odpovědi na ni mi trvala dost dlouho, avšak zcela jednoznačně mi následně úplně obrátila celý můj dosavadní pohled na život.

      Jedině skutečně vše vypovídající odpověď (byť i se smutkem a slzami nejen v očích) je prostá „Vybrali si sami…“

      1. Lentilko, jsem opět na vahách, zda jste hloupá/hloupý, nebo navedená/navedený.
        Poněkud zblbá/zblblý kinematografií se oháníte Švejkem, ovšem Hašek ve SVÉM Švejkovi nic takového nemá.
        Tak se, prosím, Švejkem neohánějte, když jste tu knihu viditelně ani neprolistovala/neprolistoval, natož snad přečetla(přečetl.

          1. Napadlo mně, že i tak by to mohlo nebýt jasnější…

            O Haška ani v mé poznámce přeci nešlo, šlo o povahu lidství, které se často říká „Švejkovská“, ale také i „Česká“…

            Vaše oddaná „Smějící se bestie“…

            1. Pokud chcete něco nazvat „švejkovským“, možná byste měla o té postavě něco vědět. Zdá se mi to podobné, jako kdybych já zmiňoval něco o štrykování ponožek.

      2. „Vybrali si sami…“?
        = úplně stejná demagogie, vážená Lentilko, jako praktikuje mainstream z druhý strany.

        Tak on vidlák tady téměř insidersky popisuje jednání a postoje jednoho s (x) % Ukrajinců třeba ze Záporoží (tedy neseparatistický oblasti), kterej neví …“jestli z jejich „dači“ něco zbyde, nevědí, jestli se vůbec budou moci vrátit, protože vítězná i poražená Ukrajina nebude mít pochopení pro ty, co odmítli střílet (a plivat) na Rusa“…., ale hlavně, že Vy víte, že on a s ním (x)% Ukrajinců si „vybrali“!!!

        Obyčejný lidi byli VŽDYCKY až na posledním místě her mocných, vážená, ale hlavně, že maj na „výběr“. Ani ten mlejnek na maso si nemůžou vybrat, leda tak držet hubu a krok = to aby bylo úplně jasný! Je to úplně stejný s tím Vaším „výběrem“, jako když já si „vybral“ idioty z pětikolky (v bleděmodrým Zelenskej a spol.) s jejich šturmováním ČESKA (!!!) do války a k tý idiocii.

        A když se takovejch lidi jako Vy zeptám, kde berou tu jistotu pro svý tvrzení, tak prej ono se přece o tom píše, nebo dokonce = o tom se všeobecně ví a ještě si nezapomenou poklepat na čelo!!!

        Fakt neskutečný, podobný myšlenkový zkratky mě už se… štvou.

        1. Ti z toho videa si vybrali jednoznačně, a kdyby si to nebyli s to uvědomit, tak platí následující myšlenka:

          Vybrali si mlčení v roce 2014.

          Tak to alespoň vidím v mi známých souvislostech.

          A je mi fakt líto, že vás to štve… Omlouvám se.

          1. no jo, no… když holt máte ty „svý souvislosti“, jenže VŠICHNI Ukrajinci nejsou ti, co si „VYBRALI“? Kdyby šlo o zmrzlinu, kašlu na to, ale tady de o válku s děsivým přesahem, proto to s Váma ještě jednou, naposledy, zkusím.

            Co takhle:

            Ukrajinci, kteří vyznávají či sympatizují s odkazem Štěpána Bandery „SI SAMI VYBRALI“?

            Netýká se zrovna těhlech to Vaše:
            … „mi známých souvislostech“ … „Vybrali si mlčení v roce 2014″….“Ti z toho videa si vybrali jednoznačně“?

            Už trochu chápete?

            1. Zkuste to tedy znovu:

              Byli postaveni před otázku přidat se anebo nepřidat? — za mne BYLI
              Vybrali si -. za mne ANO (ale toto už musím rozepsat: někteří aktivně souhlasně, někteří aktivně nesouhlasně, většina ale MLČELA – ani si nedokážete představit ten můj smutek, z té mlčíci většiny, protože přesně v tom okamžiku už bylo jasné, jak to bude končit – když totiž v situaci zabíjení spoluobčanů se souhlasem vlády mlčím, souhlasím TÍM s jakoukoli formou vyústění následné budoucnosti)

              A proč teď reaguji na vaše poznámky?

              Protože za „chvíli“ se v podobné situaci nutnosti se rozhodnout v klíčové situaci s vysokou pravděpodobností vyskytneme i my – a celou svou bytostí se snažím o to, aby u nás nevznikla ta mlčící většina, která si neuvědomuje (anebo nechce uvědomovat) „že právě tím mlčením SOUHLASÍ s jakoukoli formou vyústění krize“…

              1. Tentokrát nejsem s vámi ve sporu a tak jen připomenu, že u nás už rozhodná chvíle minula, a to při podzimních volbách, v nichž si lidé zvolili. Podle mě sice blbě, což se dalo odhadnout, ale zvolili.
                Nyní nastává situace, kterou popisuje Ludvík Vaculík na IV. sjezdu Svazu československých spisovatelů v červnu 1967, sice ve vztahu ke KSČ, ale to je jedno:
                „V příznivé chvíli svolá moc zákonodárné shromáždění a nechá si své nezávislé postavení vtělit do ústavního zákona. Cokoli od té doby činí, podle ústavy činí. A jelikož deset, dvacet, padesát let nikdy už nedá tento bod na pořad, a nikdo jiný jej podle ústavy ani dát nemůže, a nikdo také nemůže podle ústavy svolat jiné zákonodárné shromáždění….“
                (Protokol z jednání uvedeného sjezdu, str. 143)
                U nás to zatím řeší pomocí „stanného práva“, opravuji „nouzového stavu“, ale už se chystají na korespondenční volby, aby dosáhli kýženého stavu – ústavní většiny.
                Rozumím výrazu „mlčící většina“, ale je otázkou, zda to při volbách nebyla spíše „blbá většina“. Budoucnost ukáže, zda obavy jsou na místě.

                1. Ne, neminula – podle všeho, co jsem se stačil naučit a pozjištovat – tahle chvíle „voleb“ byla ve stejné konstelaci, jako byla konstelace od 16.2.2022 pro Rusko ve vztahu k Ukrajině. Byla zákonitým spouštěcím mechanismem toho, aby se následně MUSEL každý jeden sám za sebe rozhodnout, co si sám vybere, a nemohl se schovávat za plentu nevědomosti.

                  Klíčová událost, která to celé odstartovala mi už tak jasná není, ale máme – jako lid České kotliny – jednu z posledních možností napravit své hříchy MLČENÍ z minulosti (z mého pohledu s počátkem někde v „šerém“ dávnověku, přes Slavníkovce, Boleslava, Karla IV, Bílou horu až do dnešních dnů).

                  A jak to kdysi řekl Jevgenij Fedotov ve své geniální chvilce: „Máme jeden pokus, buď se nám to povede, anebo navždy prohrajeme…“

                  1. Neni jasne z prispevku Vaseho ,vase aktivity na pozadi tech mlcicich…Byly zrejme dostatecne,spolecne se tim smutkem ,ale marne, i kdyz se vedelo..
                    Vybrali si a Vas ANO..Nevim.
                    Jeden problem se zde objevuje , jak nemlcet , protestovat pro nas ,bolestive netecnou vetsinu,kdyz vetsina usneseni ,priprava akci jsou tajne !!
                    Rusko napriklad nam neoznamilo nic o te akci na Ukrajinu..Tak jsme mlceli..Spatne ,jsme nenapravitelny ??
                    Jine rozkazy prichazeji odjinud a rovnez nezverejnene..Mozna jste slysela neco o EU????
                    Reseni neni lehke potom,ani trochu ..Pro ty ostatni..
                    Jinak vlady take zavedly uz davno sikovny zakon . Nevedomost neomlouva. /Kdyz nikdo nemuze znat ani miliontinu vseho v nasem svet ani experti/pravnici ve svych oborech taky ne.
                    Kdyz se ani nevi vo co de..Aspon bych se zamyslel..moh by to bejt problem ,preve tech mlcicich..
                    Lepsi je soudit.. Fedotov je stejny jako ostatni..
                    Vyrve do sveta ,ze …Mame..Kdo je to mame a dale, kdy a kde se vynori a co vlastne , je ten a co obnasi jeden pouhy neznamy ,jeho zahadny pokus..
                    Jaky moznosti a schopnosti maji ty Mame !!!
                    A co Mame ucinit s tim pokusem ,to nevi..
                    Jak pokus poznat a ten pravej../Sou nekdy jiny/.
                    Chce to aspon cas a spousta badani na tema pokus..
                    Ani nam genius neosvetlil, co se ma pokusove odehrat ,kdy je presne ,kdyz se vyskytne ten jeden neznamy pokus a jakou ma roli a co nam zpusobi….Mame zrejme nedelat vubec nic, jen bedlive cihat na pokus..
                    Aby nam beda neunikl ..
                    Byl bych vdecny za navod jak se neschovavat za plentu, nevedomosti..V dusledku zamlcenych informaci.

    3. Ze stejného webu:
      „Nechceme být potravou pro děla“ – výzva vojáků 58. motorizované pěší brigády VSU Zelenskému. Vojáci 58. motorizované pěší brigády VSU žádají Zelenského, aby je nepoužíval jako potravu pro děla a odvedl je na bezpečné místo. Nejsou schopni plnit úkoly.
      Pokud to je pravda, tak se nám ty akty vzdoru začínají nějak množit. A tady tohle je 58. brigáda, čili pravidelná formace regulérní UA armády. Žádná územní obrana sesbírána z kdekoho.

  9. Vracíte se tedy.
    Nu, bude to Vaše zkušenost.
    Bude-li stát za to? Bude. Určitě bude, ať již bude jakákoliv.

    A jak jsem ukecaná, přesto že nevím, jestli to k něčemu bude, přece jen napíši:
    „Kdysi dávno mne pracák poslal na pracovní pohovor. A tak jsem tedy šla, do nedaleké dědiny, směrem k Mor. Krumlovu. Všechno bylo fajn, do okamžiku, kdy jsem řekla, že jsem z Vidlákova. Nevzali mne cca s tím, že přede mnou na tom místě pracovala osoba z Vidlákova a z Vidlákova tedy kvůli jakýmsi nehezkým zkušenostem již nikoho nevezmou. Jméno říkat nebudu, ale její rodina myslím jako první napadla Vaši rodinu.“
    Proč to píši – ať Vás ani nenapadne (vím, že nenapadne) brát na sebe nějakou vinu, kterou se Vám někteří snaží i drsně vnutit.
    A dále – pokud jsem se po negativních zkušenostech nemstila, nevyčítala, vzal to do vlastních rukou „osud“. Někdy to trvá krátce, jindy dlouhé roky. Takže pokud člověk koná s negativními, zbytečně zlými úmysly, vrací se to. Znásobeno. Nevím proč, ale ta jistota mne uklidnila. S tím má každý člověk počítat. Také občas díky tomu spadnu z kola. Ale zatím krev netekla, ani mne nepřejelo po pádu auto,…. 🙂

  10. anonymous - radši, jsou to vulgární hovada (https://www.okoun.cz/boards/russia_countdown) napsal:

    Ke studiu Banderovské kolony složené z česko-slovenských milovníků EU a podobně založených militantních levičáků, tak čtěte např. zde: https://www.okoun.cz/boards/russia_countdown

    Jiný názor než tleskání zabíjení Rusů nepřipouštejí, nějké konsekvence nevidí. Nechtějí, a rovnou BANují.

    1. Už jsemto tu psal jednou, když se objevil stejný či velmi podobný seznam ztrát ruské techniky.

      Po rozkliknutí na mne vyskočí seznam zničených tanků T-64, které byly vyřazeny z RA v r. 2012 (dokladoval za mne nick Občan)
      Dále RA používá POUZE JEDNU modifikaci modernizovaného tanku T-72, v seznamu jich je vypsaných nespočet. Na UA se tyto tanky evidentně dostaly jako dovozy z třetích zemí a asi ztuha našly uplatnění v RA, protože licenční výrobky a exportní verze T-72 zdaleka nedosahovaly kvality pancéřování výrobků určených pro někdejší SA.
      Proto bych se přimlouval u soudruhů Anonymů, aby zadaly přepracování tohoto seznamu směrem k vyšší validitě.
      Dál takové seznamy studovat není potřeba, jejich validita je nulová.

      1. Připojuji se. A dodávám.
        Šmejdím jak v ruských, tak ukrajinských sociálních sítích. A začínám mít dojem, že Ukrajincům i tady dochází dech, už jen kopírují. Jak se objeví na ruských socsítích něco ošklivého o Ukrajině, za 2-3 dny se objeví totéž v obráceném gardu.
        Pokud se na ukrajinských webech objeví videa manželek a matek mužů odvedených do volksturmu a nasazených na frontě, které si stěžují Zelenskému a volají po nápravě, na ruských webech se na nich objeví odkazy a do 2-3 dnů se na ukrajinských webech objeví citace z ruských socsítí, kde si manželky a matky mužů odvedených do národní milice DNR stěžují, že jejich muži nebojují v DNR ale jinde a žádají nápravu.
        Po útocích na železniční uzly na Ukrajině, se objevila na ukrajinských zdrojích zpráva, že v Melitopolu partyzáni zničili výbuchem několika náloží nádraží. Zpráva se bleskově šířila po ruských kanálech. Následující den se na síti objevilo několik videí z onoho zničeného nádraží, kde byly nepřerušené koleje do obou stran, netknuté budovy. Jedno z nich bylo od člověka, který pravidelně informuje o životě v Melitopolu a na jeho videích je vždy datum a běží čas.

        1. Králíku, Targusi a co si prosím myslíte, že nastane až polsko ukrajinci začnou opravdu dělat věci jako že jsou jeden stát…tzn polská armáda vstoupí na ukrajinské teritorium apod- to přece musí existovat nějaké komunikační kanály na obou stranách velení(Rusko-USA) a měli by si říct hele buď je zabrzdíte nebo následky dopadnou i na vás)- nebo ne? Nebo si myslíte, že Rus čeká jen na toto a bude to porcování medvěda s tím, že ve Lvově určitě nebudou rusy vítat jako osvoboditele…
          Myslím si, že tím by přece Rusko nic nezískalo- zase fanatického nepřítele přímo na hranicích. Neumím si nějak představit jak bude chtít odehnat pakt NATO přímo od hranic a vytvoření neutrálního evropského pásma. Neumím a ani jsem to nikde nečetl. Možná dává návod YBlog Michal a Petr kde ohledně uvolnění vývozu pšenice podmiňují zrušením sankcí.

  11. VidlákovyKydy.net zatial zial nefunguju
    .
    @kromě mých čtenářů mé zdejší texty rychle objevili i moji odpůrci. Takže jsem přesně tam, kde jsem byl tenkrát na konci února.
    Jenže jedna věc se přece jenom změnila. Zjistil jsem, že kromě uřvaných protivníků, kteří si mě rádi vychutnali,@
    su to uboziaci neschopni diskusie ….
    nevadi ze niekto ma iny nazor ako Vidlak, ale problem je ked to prerastie do jeho nizkeho a nechutneho chovania
    dufam, ze si to precitaju a zamyslia sa nad sebou a svojim pristupom

    1. Potřebujeme pár dní. Doménu jsme měli koupenou, ale nic jsme pro to zatím neudělali. Master na tom pracuje, do pátku budou „nové kydy“ fungovat.

  12. Odposlechnuto na jedné rodinné oslavě, kam jsem se náhodou přimotal. Přítomné jsem neznal:

    …“Maňka říkala, že viděla v Bille v MB jak si Ukrajinci nabrali koš věcí včetně piva a chlastu a když dojeli na pokladnu, tak prohlásili „my Ukrajinci, my neplatíme“, takže prodavačka se s nima začala hádat a přes pokladnu je nepustila. Pak zavolali policajty, kteří jenom pokrčili ramenama ať si prý vyřeší manager Billy, že s tím nemají co dělat. Nakonec přijel starosta a zacáloval to z městskejch peněz“…

    Přítomní, většinou tetičky a prarodiče co se sešli na narozeninové oslavě jednoho z vnoučat, začali na UA hodně nadávat, debata se stočila na drahotu, inflaci a fialovej hnus. Pár lidí se vyjádřilo, že ze začátku pomáhali uprchlickejm centrům, ale teď už ne, protože začínají mít sami vysoko do žlabu. Pak tam ještě někdo hodil do placu historu, která se nápadně podobala kauze „natřenej kravín“ z krajského města…

    1. To nemůže ani jinak skončit. – Před válkou na UA bylo vidět, že tuzemec se na Ukrajince dívá tak trochu přes prsty. Důvodů bylo víc, v této chvíli nepodstatné. Po „vstupu vojsk“ se vzdula vlna solidarity, mohutně podporována naší vládou (aby ji smrt pojebala – velmi pěkné!) a jedině pravdomluvnými médii hlavního proudu. Ta vlna teď postupně opadá, tak jak tuzemcům postupně opadávají šupiny z očí.

      Před válkou byli Ukrajinci v ČR především gastarbajtři, v jejich zájmu bylo moc nevyčnívat, nevadit a splynout. To se přílivem uprchlíků a hlavně „uprchlíků“ výrazně změní. Nebude to trvat dlouho, popularita Ukrajinců bude tam, kde byla dřív. A nebude to trvat dlouho, a jejich popularita klesne hluboko pod původní úroveň – o to se důkladně postará fialová vláda, AJSP (nechce se mi to přiléhavé rčení vypisovat).

      1. Presne tak, az trosku zvrhle jsem se bavil lidma, o kterych jsem vedel, ze to pro ne byli jeste v utery „ukacka“, ekvivalent zlodeje, alkoholika a lopaty v jednom (pro danou sortu to splyva). Ve stredu meli zlutomodry i spodky a plnou hubu „slavneho a statecneho naroda“. Holt dlouholeta masaz nese sve ovoce, ne ze ne.

        1. Naprosto přesně jste vyjádřil i mé myšlenky. Jinde zde píšu o tom, jak jsem se v práci bavil s Ukrajincem banderovského vyznání a pozval ho i domů na pivko. Už celkem uměl česky. Rozhodně se s ním NEBAVILI spolupracovníci, milovníci tehdy Merkelové, všeho euroněmeckého, při každém sportovním zápase Rusáky ne porazit, ale raději pobít. Jen mí kolegové tehdy vynechávali názvy Úkáčko/ka.
          A přitom by si chlapci tak rozuměli…

      2. Ale kdepak, fialová vláda z nich udělá voliče. A mají hlasy zajištěny na věčné časy. Ani nepotřebují korespondenci.

        1. Přesně.
          I když korespondenční volby by to ještě víc pozichrovaly.
          Předpokládám, že je protlačej. Anebo rovnou vyhlásej „v nouzovém stavu“ ze „zdravotních“ důvodů – epidemie opičích neštovic/kovidu/jiného sajrajtu.

          1. První “ hrdý “ z Kanárských ostrovů s neštovicemi již evidován v ČR. A už se můžou rozjet protipandemická opatření se vším všudy :-)))

    2. A s tou pomocí to bude časem ještě horší. Až lidem skončí fixace energií a přijdou LPmastné faktury.
      Jako mě. Fixace el.končí zkraje července, od 1.7. nové ceníky. Místo 50 tis./rok mi, jako dlouholetému zákazníkovi, nabídli speciální tarif za 150 tis/rok. Pečujeme o věrné zákazníky,napsali.

      Na poptávku na tep.čerpadlo poslali zprávu,že letos ani omylem.

  13. V německé lední revui bruslí Ukrajinci a Rusové spolu a vůbec nejsou ve při, ani mimo led. To mám z první ruky.

    1. Z clanku:
      „Přepravy železné rudy z Ukrajiny nadále probíhají v objemech nezmenšených, resp. i nadprůměrných.“

    2. Už jsem tu psal – po prostudování situace a možností považuji za reálné, aby Ukrajinu do žní opustilo 5 milionů tun obilovin.
      Ale musím říci, že jsem teď objevil rozpor a hledám si data – naši intervjuci samozřejmě na to ještě nepřišli vůbec. Na jedné straně Zelenský tvrdí, že v ukrajinských přístavech je prý zablokováno 20 milionů tun obilí a Rus jim ho krade. Na druhé straně se mluví o zhruba stejném množství, které Ukrajina má k dispozici, ale nemůže vyvézt. To jako mají v zásobách 40 mil. tun, z toho půlku na ukrajinském a druhou na okupovaném území? Nebo měli skoro všechno v přístavech a teď to mají Ivani?
      Pokud mají dvacet milionů tun v přístavech pod kontrolou Ruska a přitom se snaží vyvézt ze zbytků území, co jde, tak ten hladomor asi opravdu budou mít. Kdybyste někdo našli relevantní data, sem s nimi.

      1. Podle reportu to vypadá, že můžou mít po sklizni cca 80MT, roční spotřeba UA je cca 20MT, roční rezerva je 20MT, zbývá 40MT na export – z čehož vychází těch 20MT a 20MT, takže odhadem jde pouze o exportní zrno.

        (…)

        1. A ještě moje chyba ve zkratkách – moje MT = milionů tun, jejich MT = Metrických tun, příště se polepším… Slibuji.

      2. aniž bych něco o tom tušil, vidláku, ale když píšete, že Putin prej krade Zelenskýmu pšenici, není to zrovna teď 1:1
        pšenice / ropa

        P.S.
        … tedy ty komodity (né prachy):

      3. Re: Vidlák

        Tak žvásty Šílenského bych si OPRAVDU za etalon pravdy nebral. Ten se*e ho*na neuvěřitelných rozměrů.

      4. Nejen budou mit ,ale hladomor chteji..Vladne na U., britskej obcan.
        Hitler a nacisti chteli malou mensinu ukrajincu jako otroky a vetsinu zlikvidovat, co nejdrive..

  14. Dobré ráno, taky sleduju s otevřenou pusou rodící se užší spojení Poláků a Ukrajinci a vidím v tom více potenciálních problémů.
    Historicky nebyly vztahy těchto dvou národů vřelé, Bandera jim vraždil ministra financí, Volyňský masakr…
    Že by Ukronáckové uvítali žít pod další kuratelou, když leta letoucí bojují za nezávislost ?
    Co si o tom myslí běžní Poláci, to vlastně netušíme, s referendem je jejich vrchnost taky neobtěžuje, ale odhaduju, že průměrné polské rodiny nemají ze spojení a přímého vtažení do války radost.
    Pak co mezinárodní společenstva? Spojení Polska se západní částí Ukrajiny vytvoří Moloch, který může přečíslit Nemecko i Ukrajinu.
    Podle mne vznikne rozmanitý a velmi nevyvážený a nestabilní slepenec, výrazně vyfutrovaný zbraněmi , které Ukrajině odevzdala celá Evropa.
    Mám z toho velké obavy…

    1. Opět se budu opakovat od Vidláka. Někde v r.2015 jsem četl polský článek, kdy byla mezinárodní roztžka lokálního charakteru. Hrál se fotbal v Polsku v nějakých Kotěhůlkách proti Kotěhůlkám ukrajinským. Ukrajinští fotbalisté byli přivítáni obrovským plakátem „Banderovce zabijeme“

      1. no vidíte, Marie, přitom Sudeťáci se nemůžou hnout z místa 30 (+45) let a Poláci s Ukrajincema to maj hotový natotata.

        Takže jak to vidím?

        No, není všem dnům konec, za chvíli Moravec s KantaremCZ vyhlásí výsledky ankety/průzkumu ve stylu:

        … podívejte se, jak si ukáčka a pšonci odpustili … ono to jde … Němci byli oběti …

        a jakmile Moravec s ostatníma presstutama vystřílí dělostřeleckou přípravu, tak se toho ujme MPA, která to s inteligencí jí vlastní pojme jako vůli lidu, svolá na to mimořádnou Sněmovnu a v rámci dalšího nouzovýho stavu vyhlášenýho těma Rychetskýho vítězama voleb to vezme v zrychleným řízením a …

        …a bude vymalováno …

        … no a Helmut konečně natáhne pazoury na náhrady za Benešem ukradenej barák v Sudetech po babičce, která byla obětí zvůle, když jako mladá antifašistka omdlívala s Ády, kterej projížděl se svou kolonou Sudetama a zrovna zavítal do jejich dědiny a…

        … a Stanjura to zacáluje.

    2. Na velkou a nekonecnou lasku dvou , porizenou a motivovanou z hluboke fanaticke nenavisti na tretiho ,bych nevsadil ani gresli..Co bylo je pryc.
      Ale ne vsechno, jen to co se hodi.
      Polaci se zmohli snad trilionem pomoci od EU a spol. Ale vzpouzi se ,problemy kolem soudcu a dalsi a tak jim naparili nekolik zalob a navrch pokutu milion denne , ted uz sto milionu..
      Snazi se z toho vyklickovat… A preslapuji netrpelivosti zaroven zucastnit se a bezet do valky s Ruskem.. Ucast na zniceni Evropy, taky neni k zahozeni..
      Konglomerat BMW a dalsi ,nebude bez vladniho plynu ,zeleni ve vlade Nemecka si plyn nepreji a tak nebude, nepreji si industrialni EU , jako ,beda udajne Rusko , taky ma prej na EU spadeno, to ale nevadi, komu to vadi , kdyz si jejich vyrobky nemuze koupit..

  15. Pavla Cimbála znám – ještě z dob musulmanské migrační krize, je to prima chlap. Jen nevím, jak je na tom se zrakem(?), pokud budete spolu hovořit On si jistě na mne vzpomene, mimojiné, že jsme jej navštívil v jeho rodném městě se mrtvým starým počítačem Didaktik 🙂
    Tehdy jsem patrně působil dost radikálně – nesouhlasíc se vstupem invazních mladíků a jejich ideologie „míru“.
    A jinak se na VidlákovyKydy.net skutečně těším, škoda jen, že jsem je objevil pozdě, a ani se nestihl zůčastnit žádné z těch proslulých setkání ….

    1. Zdar, já o tobě vím,Jan K., i o té Gamě, ale zatím jsem se k ní nedostal. Poslední dobou se věci v mém okolí rozbíjí rychleji, než je stíhám opravovat, a ještě současné dění mi nedává dost klidu na spokojené bastlení… neskutečná, blbá doba. A nebo už jsem starý…

  16. Unie dvojstátí s Polskem připomíná sérii knih Spad od spisovatele Kotlety, kde velká světová válka začne ruskou invazí na Ukrajinu. Jen autor někdy v roce 2015 datum odhadl až na začátek roku 2027 a Ukrajina měla prezidentku. Ve Spadu to vyeskaluje přes konvenční zapojení armád polských a tureckých až nasazení jaderných zbraní od omezeného použití až ke strategické neomezené výměně. Snad J. Kaczyński nečetl Spad a nepochopil ho ne jako varování ale jako návod, jak dělat politiku a vybudovat velké Polsko?! V knize až v poválečné pustině, když se radiace rozptýlí, popisují úryvky japonských novin na začátku kapitol, že příchod polské armády na západní Ukrajinu byl klíčový krok pro začátek třetí světové války. Těžko říct, jestli by v takovém případě veskutečnosti, fronta zůstala na míst, bylo domluveno nějaké příměří a rozdělení sfér vlivu nebo by se použití taktických jaderných zbraní ukázalo jako nevyhnutelné. To je špatný a víc než to.

  17. Ještě k tomu cestování.

    Posledních 12 let jezdím v montérkách, i když nejsou potřeba. Jsou pohodlné, dají se dobře vyčistit a člověk se nemusí žinýrovat, když se něco pose… pokaká a je potřeba si kleknout nebo dokonce lehnout na zem.

    Ovšem k případné policejní kontrole všeho druhu jsou to nejlepší – TEPLÁKY!!!
    Špinavé, velké číslo, s trčící zkrácenou gumou v pase, s vyboulenými koleny, visícím zadkem. Pokud lehce zapáchají a jsou mírně, avšak zřetelně zamaštěné, nesou stopy použití namísto ručníku, je to ideální stav. K tomu je pak ideálním doplňkem tričko s obrázkem, anglickými písmenky na špinavém břiše a několika nenápadnými dírkami. Ale ne více, než pět.
    Outfit pak lze vhodně doplnit nějakými festovně jetými polobotkami, nejlépe s evidentní prasklinou svršku či nalomeným podpatkem.
    Testováno, prověřeno – absolutní úspěch u soudružek policajtek.
    Kontrola pak emůže dopadnout jinak, než hadce.

  18. Dobře to dopadlo, gratuluji!
    Zase se ukázalo že psaní jsou hezká, ale peníze jsou na rozdíl od psaní účinné. Vždy byly. Jsem rád, že jsem se postavil na tu správnou stranu.
    S návratem doporučuji se držet Targuse. K Ivanovi ano, ale třeba až do Barnaulu.
    A na konec, ste nezničitelný 🙂 to je fajn.

  19. mne by zajímalo, jaký má nevoják Sergej názor na UA.
    Jestli to před válkou bylo fajn nebo ne. Pokud ne, co mu vadilo. Jestli je Rus nebo Ukrajinec, jaká je jeho rodná řeč a jak smýšlí, třeba o Georgijevské lentě, o osvobození, kdo byl tehdy hrdina a tak. A jak to brali lidé kolem něho.
    Jaký má názor na SSSR, UA a RF.
    Jaký má názor na Zapad. A jestli si myslí, že jim pomůže.
    Jak vnímají invazi z Ruska.
    Co si myslí o vzniku a fungování UA za Lenina a to samé o poměrech za Kravčuka a po něm, třeba za Timošenkové, co kradla plyn a po ní za Juščenka a Janukoviče.
    Jak se dívá na vznik UA národa, teda, jestli o tom něco ví, protože na UA je dějepis hodně selektivní.
    Jak se dívá na útlak národnostních menšin na UA. Včetně zákazů jejich jazyka.
    Co si myslí o hladomoru na UA.
    A jak se dívá na Banderu a jeho dnešní zástupce, kteří terorizují své okolí.
    A tak různě. Kdyby byla možnost se ho zeptat…??!

    1. Jaký má názor?
      Asi jako my na Fialu… Je to poměrně jednoduché – krásná bohatá země je rozkrádána politiky a mafiány v jednom šiku. Vidí tu současnou situaci jako zákonité vyhřeznutí všeho, co se kolem Ukrajiny dělo. Nejen těch posledních osm let.
      Na druhou stranu je to jeho vlast. Má tam přátele, má tam známé prostředí ve kterém se pohyboval a kterému rozuměl. Ta hlavní schíza na všechny teprve přijde. Teď je to ještě celkem jednoduché – mají kde bydlet, zatím je nikdo nevyhazuje. Budou mít i nějakou práci a plat jim pokryje náklady. Mají dokonce i nárok na doktora. U nich doma se střílí… Teď je to ještě celkem jednoduché – prostě vydržet a čekat.
      Ovšem co potom, až se to uklidní? To nikdo neví. Až budou stát před dilematem, zda se vrátit do rozstřílené domoviny, kde možná bude už úplně jiný stát, nebo to bude horká hranice… nebo tam bude mor a neštovice, bída a svrab.
      Když to shrnu – to co se děje na Ukrajině, muselo zákonitě nastat (tady bych řekl, že nás možná čeká něco podobného), ale pořád je to jeho vlast, která se neskládá jen ze Zelenského a jeho skvadry.

    2. Re: dexx

      Vaše otázky jsou zbytečnou ztrátou času.

      1/ mladý kluk má úplně jiné starosti, než si utvářet názor na nějaký hladomor.
      2/ je zaujatý, protože je tzv. insider, česky nehezky „zaháčkovaný“ v probíhajících dějích, silně ovlivněný osobní zkušeností.
      3/ bez jakýchkoli pochyb ovlivněný osmi až čtrnácti lety státní propagandy, ať již v tom či onom vychýlení.
      4/ nulový odstup od proběhlých událostí – nervy nadranc z přestálé anabáze.
      5/ ztratil kromě příbuzných a několika fotek skoro vše, co měl. Minimálně střechu nad hlavou.

      Nemůžete dostat nic jiného, než sérii negativních odpovědí. Na oprávněné obavy Ivana z US a UA raket u Charkova a Černigova v těchto reáliích kadí Bílý Tesák.

      1. No, ale právě o to jde!

        Jak je zaujatý, jak ho ovlivnila státní propaganda, jak to vše vidí, přes své mládí.
        Svědectví o vnímání současnosti, částí UA obyvatelstva.
        Svědectví, jak to vnímá zaháčkovaný člověk.

        Něco autentického, na rozdíl od fialových žbleptů.

        1. Re: dexx

          To vám můžu podat ihned a bez chudáka Ukrajince.

          Moji Jahodu oloupili (ano, bylo to loupežné přepadení) v jejím pubertálním věku cikáni (dnes už naštěstí cikáni nejsou, že ano).
          Z toho důvodu kdykoli spatří Jahoda jakoukoli opálenou osobu, okamžitě sahá po pepřáku a kabelku si strká do útěkové polohy pod paži.
          A je už ve věku 50+…

          Od relativně mladého kluka s průměrně rozvinutou pamětí nemůžete čekat vůbec nic jiného, než stejný typ reakce.

  20. „Ale stojí před mnoha zásadními rozhodnutími. Mají čekat na možnost návratu domů do Záporoží?“
    Tohle neni zas tak tezke rozhodnuti. Jenom se musi zeptat sami sebe, kde by se zilo lepe jejich detem. Dovedou si predstavit, ze jejich dite zije spise v Cesku, anebo na Ukrajine?
    Tim je to vyreseno a sveho rozhodnuti nebudou uz nikdy v zivote litovat.
    Jedinym problemem tu je sentimentalita rodicu, ktere to samotne tahne tam, kde dospivali. A tak jim nedojde, ze jejich deti zatim nedospely nikde a ze jim je tedy jedno, jestli to bude na vychod, anebo na zapad od Cierne pri Cope.

    1. Takhle to většinově nefunguje ani u nás, nelze předpokládat, že u národa vázaného ke své historii mnohem více než my, by to mohlo být průchozí.

      My si ani neumíme představit, jak většina těch, co emigrovali, trpěli tím vykořeněním – a oni sami o tom nemluví. U ukrajinců je to ještě intenzivnější – no a skuteční rusové jsou na tom stále stejně, zemřít při obraně vlasti ano, emigrovat bez možnosti návratu ne.

      Tohle je jedna z věcí, se kterou ti různí internacionalisté nepočítají.

      1. A hlavně je jich hrozně moc. 40 miliónů se těžko někam odstehuje a pidinárůdek jako my se těžko složí na úplatky a ubytuje.

        1. Čtyřicet miliónů už jich dávno není. Oni sami, na dnes již zakázaných televizích mluvili o tom, že opravdu MAX, ale fakt MAX třicet pět. Spíše dvacet pět. Jelikož spousta Ukrajinců žije v zahraničí s tím, že se nikdy nevrátí, jen si nezrušili občanství. Nejsou tím myšleni půlroční gastarbeitři.

          1. Budu lehce oponovat – jakmile by se v UA situace změnila, budou se ti migranti se srdcem ukrajiny vracet. Máme i vlastní národní zkušenosti – a i když teď to u nás vypadá „zase jako vždycky“, po nabytých zkušenostech už neutíkají…

            Bohužel, je potřeba dodatm že ta procenta nekořenících internacionálů se všem režimům daří stále více navyšovat.

            1. Pro změnu bych oponoval vám. I když určitě mají větší národnostní cítění, ale oni by se vraceli do válkou rozbité země, kde to bylo na zdechnutí už před samou tou válkou. To nebude jak Matuška, který zde po „návratu“ plnil zábavné pořady televizí a zubařské ordinace.
              Jistě ukrajinský přeživší zubař bude značně levnější než český nebo českoukrajinský, ale bude mu výkon dělat bouracím kladivem za anestézie 100 g vodky.

          2. V roce 2008 jsem plul po Dněpru. Ve městečku nad Dněprodžeržinskou přehradou jsme v hospodě kecali s pinglem a ten nám řekl, že v městečku bydlívalo cca 8000 lidiček a v roce 2008 už je cca 6000.

            Vztaženo na celou Ukrajinu je to úbytek o cca 1/4. V roce 2008. Dnes máme 2022 a mezitím se ledascos nepříjemného událo a lidé dál útíííkali a utíííkali.

            1. Ostatně toto je i víceméně ono Putinovo překvapení, že RF už z dálky na Donbase mimo DLR a LLR nevítali rozvinutým praporem. Kdo mohl a měl proruské cítění, dávno se zdekoval na Východ. V Mariupolu v r.2014 (půlmilión lidí ?) přišlo kopat zákopy proti krvelačným separatistům celých tři sta čelověků, vlastně ľudin. Psáno ve schváleném tisku – Mladé Frontě Dnes tehdy.

              Jen mi je divné, kam zmizeli všichni lidé z UA, kteří volili stranu „Pro život“ téměř umučeného nácky Medvedčuka. Těsně před válkou byli druhou nejsilnější partají, hned po Zelenského „Slouhové národa“. I Porošenko byl za nimi. Že by se nechali naverbovat a šli střílet proti Rusům ? Nebo to byly jen staré bábušky, které stranu podporovaly ?

              1. V době represivní moci SBU, prý je je 30 000 agentů podřízených prezidentovi, skoro všichni mlčí. Nejsou sebevrazi. Navíc rovnováha západ-východ se tam od voleb roku 2010 zhoubla k západu. Krym ani část Donbasu nevolí. Část nespokojenců emigrovala po roce 2014 ať do EU nebo Ruska. Postupně byly zakazovány další adalší politické strany a média. Jedni jako Nulandová tam peníze sypali a jiní jako Hunter Biden peníze kořistili a vyvedli pryč. Paradox že i v chudé těžce zkoušené zemi létaly miliardy sem a tam, ale jen do některých kapes. Kdo má víc peněz, zbraní a je víc organizován, má převahu nad společností. Mainstream píše, že ví, co mlčíci většina Ukrajiny si myslí, ale v takových podmínkách se to vědět nemůže. Ani na jedné straně fronty není jistota, že kdokoli mluví s novináři bez nátlaku někoho dalšího. Můžou tam být lidé, kteří jsou ochotni bránit své město, ale nechtějí vést válku další roky kvůli Krymu, radši by místo znovuzískání celého území radši se zaměřili na ekonomiku a přijetí do EU. Už tohle kdyby někde řekli, jim vynese pozornost SBU. Zdá se SBU se možná cítí být nad zákonem, ale má po boku pomocníky na špinavou práci, kteří stojí mimo zákon. Činy pomocníků se vždy odsoudí, slíbí prošetřit, ale nikoho z nich nenajdou a k soudu nedostanou. Pokud se dá tajný pokyn pomocníkům, dokonce SBU zůstane v tom určitém případě čistá.

      2. Takze volba je stale jednoducha: pokud nemuze zit bez Ukrajiny, pak se tam po zklidneni situace zase vrati.
        Vite, neprestava mne udivovat, jak si lide dokazi slapat po stesti, vse delat slozite a volit proti svym zajmum. To je zakonitost snad kazde slozitejsi volby: Chteji slusnost, ale voli petikolku; ve starem to uz nemohou vydrzet, tak voli opet stare, protoze na nove si nechteji zvykat.
        A pak jsou nestastni a narikani nad svym osudem, ackoliv si nic jineho nezaslouzi.
        Tomu ukrajinskemu mladikovi preji pri volbe chladnou hlavu, at vybere ve prospech sve rodiny.

      3. Naprostý souhlas. Znamená to, že rodiče se stanou do konce života CIZINCI. Pokud pozdraví, první věta: „Odkud jste ?“ „Where are you from ?“ – jen obměňovat tuto větu dle jazyka země. Vemte si, kolik „osmašedesátníků“ se povracelo a to nejen kvůli penězům.

        Máme i v širší rodině případ – mladá žena v cca devatenácti po invazi vojsk V.S. odjela hledat nový život za velkou louži. I jako dost pěkná ženská měla problém najít si partnera, na rozdíl od práce a vždy to byl „Evropan“. Samozřejmě několikrát rozvod. První dítě potom když dospělo, si úspěšně sáhlo na život, druhé, už ve věku zhruba Vidláka je takové trochu podivné, rodina žádná, mamka se trochu stará dodnes. Jo, peníze a cestování po celém světě si paní v porovnání s kamarádkami žijícími dále v socialismu si jistě užila dost. Ale kdo by měnil…

        Už jsem psal u Vidláka, v práci jsem poznal Ukrajince, nejen že jsme se bavili tam, ale párkrát jsem ho pozval i k sobě. Mimochodem současný režim miluje, jen mu vadí ta neskutečná bída, kdy nejen za ni ale za vše neštěstí na Zemi vždy mohlo a může Rusko. Rodiče ho nenávidí, že má za manželku rusky mluvící Ukrajinku, ačkoliv názorově je manželka také banderovkyně. Konečně už narukoval, těšil se. Bavili jsme se o mně, o žití v cizině, vyprávěl jsem mu, že se mě někteří kamarádi ptali, proč jsem se vracel do ČR (z bohatého Západu). Ukrajinec vytřeštil oči a otázku mých přátel nechápal. „Kleknul bych si a zemi líbal.“ Mi odvětil. Tedy takto jako on bych se nevyjádřil…

        Jinak se těším na další střípky ze života zachráněného Ukrajince Vidlákem, bohužel jako parazit, jelikož jsem nepřispěl. Holt jsem zbabělý, abych odesílal peníze se svým jménem Vidlákovi. Musel bych ho někde potkat a vrazit mu do ruky hotovost. Zvlášť, když se nově objevilo v mém elektronickém bankovnictví hned vedle tlačítka „Platba“ „Platba na pomoc Ukrajině.“
        Obdivuji lidi jako Vidlák, kteří jdou s kůží na trh. Stejně si myslím, že onen dopis jednomu státníkovi na velvyslanectví už je dávno zadokumentován na BiSS a jakmile by Vidlák začínal dosahovat v politice jakýchkoliv nebezpečných úspěchů, tak to nebude jen „podání vysvětlení“, ale rovnou obvinění a vazba. Kéž k tomu nikdy nedojde.

        1. Mam stejnou zkusenost z pohovoru s Ukrajinci: Momentalne mame doma bidu, za kterou muze Rus a par korupcniku nahore, ale bude lepe!
          Zatvrzelost a vira je u nich vpravde obdivuhodna, zrejme vypestovana staletim valek, ktere jsou pritahovany plochym ukrajinskym reliefem, umistenym mezi Evropou a Asii.
          Co se CIZINCE tyce, pak jestlize jednou prekrocite hranice s myslenkou, ze budete venku zit a pracovat, pak uz neni navratu NIKDY. Jednim krokem pres caru se stavate cizincem vsude a to do konce sveho zivota a ani mozne opakovane navraty na tom nedokazi nic zmenit. Casem musite bud obcansky „zemrit“ a stat se „nikym“, anebo najit smysl sveho cizinectvi, coz jsou jedine deti, vase vlastni budoucnost.

          1. Nejdříve jsem si myslel, že si nerozumíme, ale jen jsem špatně četl. Je to přesně ono. Stačí jen dlouhodobý pobyt za hranicemi, a už se stane pak po návratu cizincem i člověk ve vlastní zemi. Stále bude porovnávat jak bylo TAM, jak tady, ačkoliv TAM si uvědomoval tisíc věcí, pro které by nezůstal, doma mu vše „smrdí“. Ani nevím, jestli velikost tohoto stavu je přímo úměrná pobytu TAM nebo je to spíš exponenciála. Mám pár známých, asi jako každý, kteří se nejen vystěhovali na vysněný Západ, ale zůstali tam. Přestože finančně se mají asi všichni o kus lépe, než by se měli tady, šťastný není ani jeden, slovo NÁVRAT bylo mockrát probíráno v jejich životě. Ale děti…

            Naopak jeden chudák po návratu ze „Západních“ skorotropů byl jeho slovy zralý na psychologa, měl těžké deprese kvůli našemu HNUSNÉMU počasí „Vždyť je furt zima, zataženo a olověná obloha.“

            Já osobně jsem to tak kritické neměl, ale podobné ano. V Evropě to ani neřeší přestěhování se do různých Řecek a Chorvatsek. Je tam jen častěji slunečno a vysoké teploty, ale jen o měsíc, dva déle než u nás. Rozhodně ne třicítková sezona alespoň od dubna do října.

            1. To vecne porovnavani TADY a TAM nema konce a je treba ho utnout, tedy provest volbu a rozhodnout se. A to tak, ze Los Radikalos. Emigrace bezi po petiletkach: prvych 5 let je bolestnych, protoze nenavidite ty okolo, kteri delaji vsechno jinak, nez jste zvykly. Druhych 5 let nenavidite domovinu, protoze se do ni nedokazete vratit. Pak, po deseti letech, si zvyknete. Mezi roky 10-15 pomalu prebirate mistni zvyky a dovednosti a po 20 lezech jste tak vycerpan soubojem TADY a TAM, ze to vzdate a asimilujete.
              To je, dle meho obecny proces,ktery prodelavaji tak 3/4 emigrantu, tuhle vice, jinde mene. Ta zbyla 1/4 jsou duchem dobrodruzi-svetoobcane a ti zmenu ani nezaregistruji, staci mesic a uz se citi jako doma.
              Nejsziravejsi je nekonecny, nereseny sentiment, z nej jste nemocny cely zivot a stane se z vas neprijemny hasterivy clovek, nakonec umirajici zalem…opustis-li mne, zahynes…..

    1. depe, ono je to s tou směrnicí jinak. Už jsem dřív psala. Tedy, zapomínáte že se říkávalo „modrá armáda“ a zřejmě je to už od vzniku železnice, kdy už za RU pochopili, že je třeba pro její zachování a funkčnost v jakékoliv situaci nastavit pevná pravidla. Takže je to taková biblí kralická pro přepravu/dopravu. Jsou tam řešeny všechny možné maléry, které mohou nastat. A vypracovávaly se další „záchranné postupy- když se objevila nová možnost ohrožení její funkce. Jsou tam postupy, pravomoce a pod. Staralo se o to takové menší oddělení, náčelníci věděli co ,můžou a musí když nastane malér. Jak to mají zpracováno, když posty náčelníků byly zminimalizovány a značná část je řízena počítačově samozřejmě nevím, ale snad…….
      Těší mne že poplyšákoví modernizátoři na to nedosáhli, že o tom snad nevěděli, nebo že si tehdejší velení /90tky/ dokázalo uvědomit důležitost této biblí. že do toho nebyl, nebo nebyl vypracován podobný postup pro metro, ukazují zmatky při pražské potopě a strašné náklady při obnově. Takže nic nového, jen otevření příslušného oddílu a jeho aplikace.
      Ovšem otázkou je – jak se bude pokračovat v jejím plnění, při dnešní velmi rozšířené liberálnosti zúčastněných. Za nás platilo – že přes to nejede vlak. Jestli tohle dokáží i dnešní ajznboňáci… a jestli nezahnou kramle, kdyř se něco přižene…kdo ví. To jen pro informaci a jistě mi to zdejší bývalí spolukolegové potvrdí.

      1. No ono to s tou směrnicí na ČD nebude taková divočina.
        Byl jsem v systému 30 let, momentálně 5 let mimo a tak můžu mít některé nerelevantní informace ale k jádru pudla se můžu vyjádřit.
        Za hlubokého socíku mělo každé ředitelství, ať už to byla kdysi dávno „Správa dráhy“ nebo později k OPŘ, malou skupinu lidí, která řešila válečné věci. I významné stanice měli aspoň 1-2 podobné úředníky. Sám jsem v rámci cvičení sedával na posádce v krajském městě a nacvičoval vojenské řízení dopravy. Nicméně po plyšáku se to rozpadlo, jen na GŘ je nějaká malá skupina „krizařů“.

        Dneska je situace úplně jiná. Koleje spravuje SŽ, tam se válčením určitě někdo zabývá. To samé bude na ČD Cargo.

        Nicméně pokud vezmu ČD jako osobního dopravce tak tam je to něčem jiném. Mají asi 3 tisíce průvodčích (kteří už nesmí ani mezi vozy svěsit soupravu) asi 1500 pokladních + nějaký další personál přímo napojený na přepravu lidí. Neumí sepsat a odbavit nákladní vlak, neznají technologie přepravy nákladu. Prostě jen prodávají a štípají lístky a usmívají se na lidí.
        Fakt z nákladu apod. neznají ani Ň.

        Centrální úředníci i vedení v krajích pocházejí z výše uvedených profesí a tak jim „technika a náklad“ nic neříká.

        Pro případné válčení mají význam pouze techničtí pracovníci (sekce dopravy – myslím okolo 5 tisíc ale to fakt střílím) zajišťující aby osobní vlaky jely. Ale protože se u ČD věnují jen osobařině – strojvedoucí motoráků, různých jednotek apod. jsou omezeně použitelní na klasických elektrických nebo dieselových mašinách.

        Stejně to bude i s údržbou, jen část umí klasické mašiny a dost se toho dělá dodavatelsky. Nákladní vozidla tam neumí nikdo.

        Takže obecně se České dráhy jakou osobní dopravce mohou věnovat během válčení jen přepravě osob – utečenců, mobilizovaných vojsk atd. Ale jinak nic moc. Jasně, během toho co se děje musí být vedoucí zaměstnanci dosažitelní pro stát. Ale jinak si troufám říct, že to je plácnutí do vody a není třeba to brát jako příznak čehokoliv. Spíš se jedná o výstup „krizařů“.

        U ČD činným se za případné nepřesnosti omlouvám ale pro laiky by takové shrnutí v kostce mohlo stačit.

        1. NO ONA ANI NEMUSÍ BÝT VOJNA. Nebudou PHM, tak se přepravovat bude čím? Navíc ty „nové“ vozy jsou dobré tím, že stačí vyklidit sedadla a máte prostor náklady. Takžwe se nedivím, že aktualizují co to dá. Počítat musí se vším, protože…….

          1. Akorát že si jako obvyklle zase někdo pustil hubu na špacír….. a dělá paniku, nebo se důležitým.. njn to jsou ti mlaďoši

            1. Jj, je to typické plácnutí do vody odpovídající tamnímu prostředí. Prostě krizari vydali směrnici, a někdo z toho dělá přípravu na válku.
              Ale na druhou stranu, dost mě překvapuje že minimálně v prostředí drážního GŘ je odhadem 80 procent příznivců kavárny a pětikoaly. To se mi zdá u podniku závislém na státu poměrně dost. Na to, že všechny pravicové vlády chtěly ČD rozkulačit a vždycky to zachraňovali spíše socani. Si hoši trošku řežou větev.

  21. Uff, konečně jedna dobrá zpráva.
    Že si dovolím, co by skromný přispěvatel na výkupné, srdečně pozdravit našeho ukrajinského Modroknížáka. Konečně mám z něčeho po dlouhé době dobrý pocit…

    Ohledně návratu – do Ukradiny asi ne, pokud Ivan prohraje. To bude ztracená lokalita. Naopak k Ivanovi bych se asi nebál.
    Jen abychom se ještě nervali mezi sebou u ruská uprchlická víza…
    … uvažuju, kolik granulovaných polských Antků se bude muset vrátit domů v pytlích, aby Pšonkům trochu vystydla hlava…, … zatím se ti idoti chovají, jako by je popadl amok…

            1. Re: Zakladatel a lujjza

              Oba jste staří, škaredí a hloupí.
              Nepíše se přecetkyně, ani přecedkyně, nýbrž předsedkyně.

              A já nemyslel tu, která před-sedá, nýbrž ZÁSEDKYNI, která zasedá.

  22. Ježiškote. Já si celou dobu co jsem narazil na tyto stránky myslel, že jste Vidláku reinkarnován do Apoštola. Vážně.
    Díky za příběh, který prostě jeden nevymyslí, a který je vlastně pořád stejný a přesto u každého jedince pokaždé trochu jiný.
    No, budu se fakt těšit i na Vaše příspěvky, a ještě by to chtělo i paní Petru, kdyby zas něco pěkného napsala. Jedno téma bych pro ni možná měl- a tady by bylo fajn, kdyby přispěl i Sakura, tzn z jiného konce Světa.
    Práce jako taková a dovolená, osobní volno, čas na regeneraci.
    Tady to známe, všichni to volno, ten voraz prostě potřebujeme, a zatím, jej i máme. Co tam u vás?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *