2 května, 2024

Souboj herezí

Dnes se to celé rozlouskne. Brzy odpoledne budeme vědět, kdo volby vyhrál a stane se na příštích pět let naším prezidentem. Všechno už bylo řečeno, voliči se rozhodli. Hlasy pak sečte volební komise ručně a vyvěšené výsledky je možné překontrolovat. Mluvit o volebních podvodech nemá smysl. Ano, stávají se chyby, jako když v jednom obvodě v Brně sečtou víc hlasů, než kolik přišlo voličů, ale že by někdo dokázal ovlivnit výsledek voleb tím, že by rozpečetil v noci stovky uren a vyměňoval v nich volební lístky, to je poněkud mimo realitu. Dostal jsem vícero zpráv od svých čtenářů, že si dali práci a po prvním kole ve svém okrese překontrolovali některé vyvěšené volební výsledky a všude to sedělo.

Já musím říci, že jako orákulum teď selhávám. Fakt nevím, jak to dopadne a cvrkot na mém blogu, který mi byl vždycky dobrým vodítkem, mi tentokrát nic nesignalizuje. Takže se nebudu ztrapňovat nějakým odhadem. Netroufnu si ani říct, jestli budou výsledky těsné a nebo uvidíme výrazné vítězství jednoho kandidáta. Proto si jen popíšeme, co jsem během kampaně viděl a co jsem neviděl.

Letošní druhé kolo voleb bylo v podstatě soubojem herezí. Dualismus proti chiliasmu. Petr Pavel zdůrazňoval dualistické pojetí dvou světů – toho správného, kde žije on a toho špatného, kde žije Babiš. Svět dobra a svět zla. Lidé na to reagovali. Svět dobra se (nejen) rétoricky pustil do těch zlých. To tak bývá…. palte a řežte, Bůh si rozpozná své věrné… Andrej Babiš zase chiliasticky zdůrazňoval, že když nebude zvolen on, bude to konec světa, protože vláda dostane možnost dokončit svoje plány s ožebračováním tohoto národa. I na toto lidé reagovali a někdy jsem měl pocit, že se vlastně máme dneska odpoledne sejít v bílých pláštích na vrcholu Řípu a tam čekat na apokalypsu. To je totiž to jediné, co si troufám předpovědět… i když jdeme volit Babiše, jsme připraveni na to, že to nedopadne.

Největší fór je v tom, že obě hereze jsou letos pravdivé. Svoboda slova jde do kytek, Paveljugend sbírá v Jablonci i Děčíně první zkušenosti, jsme na hraně přímého zatažení do války, brzy budeme ukrývat uprchlé Ukrajince, aby nemuseli doma do mlýnku na maso… všímáte si, jak se během dvou měsíců plynule přešlo od ukrajinské ofenzívy proti Melitopolu a Krymu k ruské ofenzívě v Doněcké oblasti či proti Záporoží? Aneb, není to obr Koloděj, je to princ Jasoň. ERÚ potvrdil, že lidi nezvládají platit své účty za energie, ale Němci dokázali sehnat dost plynu a zásobit i nás… zatím. Ale nic to nemění na tom, že jsou to pořád hereze a jak se začnou zhmotňovat, tak je vždycky zaděláno na průšvih.

Letos totiž v kampani úplně zanikly jakékoliv umírněné středové proudy. Před pěti roky bylo možné v komentářích najít celou řadu příspěvků, které se snažily posuzovat kandidáty tak nějak objektivně. Dělali jsme to i my na Kydech. Byl to tehdy velký souboj, ale ještě o nic nešlo. Letos jsem zaznamenal pouze Moniku Čírtkovou a Dana Vávru. Ti jediní ještě včera vypadali, že mají nadhled a nedělají z toho ani válku světů ani konec světa. Hlas Michala Kocába, že nemůže volit ani jednoho kandidáta, či hlas Svobodných, to vše v podstatě zaniklo ve vyhrocené diskusi.

V kampani jsem prakticky neviděl žádné pozitivní momenty. Jen chyby. Nezaznamenal jsem žádnou výraznou situaci, kdyby by se jeden kandidát odpoutal od druhého a i jeho odpůrci by mu přiznali, že byl dobrý, nebo že by se mu povedla debata, případně, že svého soupeře přehrál s rozdílem třídy. Letošní volba není o tom, že by někdo svým umem vyhrál, ale spíš o tom, že někdo si to svými chybami (i chybami jiných) prohrál.

S úsměvem vzpomínám, jak Zeman před deseti lety musel vyrábět téma do voleb z kanálu Dunaj-Odra-Labe… to byly zlaté časy, když se řešilo, jestli to je, nebo není dobrý nápad. Letos byla témata mnohem přímočařejší – Mír vs. válka, dezoláti vs. lepšolidi, evropská solidarita vs. vysoké ceny energií, referendum o vládě (už druhé), svoboda slova vs. boj proti dezinformacím, Praha a láska proti vsi a nenávisti, dobro proti zlu…

Jak říkával kdysi na svém blogu Petr Kubáč – co lidi chtějí, to taky dostanou – ta témata nejsou falešná. Jsou skutečná. Skutečně se hraje o to, co v kampani zaznělo. Kdyby to lidi nezajímalo, tak to do debaty nikdo nebude vnášet. To platí především pro ty, kteří se cítí být neutrálními a chtějí hlasovat prázdnou obálkou. Ten boj se stejně odehraje, protože je na něj založeno. Teď se odehrává ještě pořád pomocí volebních hlasů. Bude-li se odehrávat pomocí rvaček nebo kulek, k čemu vám bude neutralita, když se dostanete do obousměrné palby? Přemýšlejte o tom. Petr Hampl správně poznamenal, že volby nevytvářejí politikovi moc, ale jsou měřítkem moci. Pomocí voleb nekrvavou cestou zjistíme, kdo by u nás vyhrál občanskou válku. Tak u urny nepoužívejte slepé náboje.

Já mám dnes doma další zabijačku… v době vyhlašování výsledků budu zřejmě zrovna plnit jitrnice a jelita. Reakci na výsledek samozřejmě napíšu, ale určitě nevyjde s předstihem. Tipovat nebudu, netroufám si ani na odhad rozdílu hlasů mezi vítězem a poraženým, jen zopakuji, že letos o vítězi nerozhodne kandidátův výkon, ale spíš chyby, které ten či onen udělal.

V následujících dnech si to podrobně rozebereme.

530 thoughts on “Souboj herezí

  1. Kotrbovsky kruté shrnutí:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Babis-je-spojen-s-touto-zemi-general-zrada-by-ji-klidne-obetoval-Vsechno-ostatni-je-jen-politika-vzkazuje-Kotrba-727531

    Husté.
    Hodně bodů k zamyšlení.

    Je tam několik věcí, se kterými nesouhlasím a o něco víc výroků, které bych formuloval milosrdněji , – ale pokud to vezmeme vcelku, je to nejkomplexnější hodnocení ve stylu padni komu padni.

    Dokážu si představit, že pokud by se Kotrba ocitl na zdejších stránkách, nevydržel by tu ani dva dny.
    Jeho dlouhodobý zahraničně – politický rozhled je o něco – odhaduji asi tak o 730,2% ( se statistickou odchylkou 300 procentních bodů )vyšší než Vidlákův, o sobě raději memluvím.

    —–
    Já osobně nesdílím Kotrbův optimizmus:
    Pokud vím, koupil si před časem s kamarády starou oboru a vytvořili preperskou skupinu.Domnívá se, že přežije déle než průměrný našinec.
    —-
    Fakt by mě zajímal komentář ke Kotrbovu článku z klávesnice někoho z naší zdejší intelektuální elity. Já mám už několik týdnů útlum a čtvrt roku sedím na zakrslém polobobříkovi mlčení, abych nevyčníval.

    1. Jelikož nepatřím mezi zdejší intelektuální elity, tak se ani o nějaký komentář nebudu pokoušet, ale naopak by mne zajímalo, v čem se ten Kotrbův článek liší fakticky od toho, co tady prezentuje Vidlák a většina těch „zdejších intelektuálních elit“. Nic ve zlém, ale já v tom (snad mimo způsob prezentace), nevidím žádných rozdílů. Pana Kotrbu nesleduju, takže si vám netroufám oponovat, nicméně stejně tak nevidím ani těch 730,2 rozdílnch procent v zahraničně-politickém rozhledu. Ani v tomto směru jsem nezaznamenal nějaké zásadní skutečnosti, s kterými bych se již dříve nesetkal tady. A to tu nejsem zas až tak častým hostem.

      1. No,…. já Kotrbu sleduji déle než patnáct let a takovou stovku článků jsem od něj četl.

        Asi jsem se trochu špatně vyjádřil . Je pravda, že explicitně v TOMTO článku neupozorňuje příliš důrazně na to, že rozhodující faktory naší budoucnostise nacházejí za oceánem.
        Česká republika má počet obyvatel jako jprůměrné krajské město, méně obyvatel než např. největší turecké město nebo než některá africká či jihoamerická města.

        V moci tuzemského politika je snad krvavýma patama mírně přibržďovat cestu k zániku – a čekat, že se v mezičase v Evropě stane příznivý zázrak….což nelze nikdy zcela vyloučit., jakkoli se to dnes zdá nepravděpodobné.
        —-
        Tak či onak – dík za reakci, Juro!

    2. Já už jsem Kotrbu dávno odepsal. Nečtu. Ztráta času. Ale jinak: právě jsem bobříka mlčení chtěl přerušit a napsat nový článek. Teď nevím.

  2. Taká malá technická poznámka: Prosím vás, teraz je bývalý režim zločinecký alebo alebo ho rehabilitoval generál? 🙂 Normálne som z toho jeleň ……

    1. Druhá odpověď je správná. Od teď jsou všichni svině soudruzi čistí jak lilie, Guma nastavil nové zrcadlo.

      1. Malá technická poznámka č. 2: Prosím vás, týká se ta očista i komunistů vyloučených z KSČ za činnost v roce 1968? Nebo to jsou svině pořád? Já jen, s čím mám počítat.

        1. Ne, netýká.
          Zemana vyloučili po 1968 z partaje a dodnes na něj ti lepší z nás řvou, že je komunista.
          Jednou komunista, vždycky komunista.
          Bývalý komunista je jako bývalý černoch.

          Platí to vždycky.
          Platí to na někoho.
          Neplatí to vždycky.
          Pro někoho to neplatí.
          Bejt českej antikomunista, bouchne mi hlava!

    2. Z Rajky 16:57

      Kromě zastaralého dialektického materializmu existuje i dialektický idealizmus….pokud by vám ani ten nevyhovoval, doporučuji kurs dvojitého myšlení nebo rozhovor s pokročilým schizofrenikem nebo s lahví slivovice. 🙂

  3. Bitva pomalu končí, tak je třeba provést generálské zhodnocení. Dnešní výsledky potvrzují rozložení sil ve společnosti vyjádřené předchozími volbami do Poslanecké sněmovny 2021, Senátu 2022 a prvního kola prezidentských voleb. Generál získal celkové množství hlasů jako součet Pavel, Fischer, Nerudová a Hilšer v prvním kole. Babiše naopak podpořili voliči Bašty a dál zmobilizoval cca. 200 tisíc dalších. Bohužel už nevyhodil na závěr klání žádné eso z rukávu. Vítězný generál tak má o téměř milión hlasů více. Což je o dost více, než jsem předpokládal a asi i většina z vás. Dlouho jsem nechápal, že se Babiš rozhodl do toho prezidentského klání zapojit, bo jeho marketingovému týmu muselo být jasné, jak beznadějná je jeho pozice. Že by snaha neztratit tvář před svými voliči? Nebo? … jako možné vysvětlení, případně povzbuzení pro jeho zklamané příznivce nabízím přibližně 5 minutový úsek předvčerejší diskuze na XaverLive mezi Macinkou a Stonejkovou, zmiňovaná pasáž je od 1:03:25. Odkaz na video: https://www.youtube.com/watch?v=Irspu0aTivo&t=6999s

    1. „Dlouho jsem nechápal, že se Babiš rozhodl do toho prezidentského klání zapojit, bo jeho marketingovému týmu muselo být jasné, jak beznadějná je jeho pozice.“

      Čekal dlouho než kandidaturu definitivně potvrdil. Možná, pokud by se objevil někdo kdo by měl větší šanci než on, tak by byl pravděpodobně raději nekandidoval, protože musel vědět co se bude dít.

  4. No a o čem teď veřejnoprávní ČT1-ČT24 a CNN Prima News budou dělat pořady, když všechno kolem je už jen fialové a Babiš je ze hry?

    Já myslím, že u Babišů doma jsou vlastně všichni rádi, že to tak dopadlo. Budou mít tátu víc doma a určitě si zajedou někam na dovolenou, na hory nebo do Francie k moři.

    1. O dezolátech a dezinformátorech a o tom, jak až s nimi zatočíme, tak tady bude KONEČNĚ ta naše krásná liberálnědemokratická svoboda. Jen oni nám to, zaprodanci Kremlu, prostě kazej. Oni a jejich narativ. O tom to bude.

  5. Babišova tiskovka. Babiš uvolněný, vysmátý. Žádné předstírání. A i v tomto okamžiku si ta novinářská svoloč, při otázkách neodpustí flusat jed.
    Na jakou oběť se ta šmíra vrhne teď? No, někdo to bude, páč by ti echt novináři vychcípali hlady. Vláda se nekritizuje, ta je svatá, fčil i generál, ten bude bude miláčkem médií.
    Jo a dobrá zpráva pro všechny. Slovenský Čaputin už je na cestě za naším lampasákem. To byla rychlost. Celou dobu se snažím vytěsnit myšlenku o nějakém podrazu, ale ta rychlost no……..

    1. Jasl

      Na koho se lepšolidi vrhnou teď, když demokracii zašlapali do země?

      Nejspíš to budeme My, kteří jsme je nevolili. Hodně bude záležet, jak se bude vyvíjet válka na Ukrajině a jak daleko zajde fialový hnus? Vše se teď bude odvíjet od války, kde se brblat moc nevyplatí.

    2. Ono se říká, že vše je jak má být. Třeba toho Babiše budeme potřebovat jindy a jinde. Všecko je v rukou boha, osudu, nevím čeho ještě. Nebo taky ne.

  6. Vy co si tu stěžujete, jste zklamaní, překvapení, hledáte viníky… doporučuji se zamyslet nad tím, jak moc jste v kontaktu s realitou.

    1. Jsem plně v kontaktu s realitou. Ovšem realitu jste mohl sledovat nejen poslední dva týdny. Ano, to byla realita, Tuna, Řeporyjec, média, naše vaše tv… Kdo by odolal? Jen něco kolem 2/5, 3/5 už to nedaly.

      1. Zdravý jedinec by odolal. Volby byly jak jsem už několikrát zmiňoval jen takovým „průzkumem veřejného mínění“, který jen potvrzuje moji tezi, že společnost je v hlubokém úpadku.

  7. Co dodat? Přiznejme si, je to debakl. Čekal jsem těsnější výsledek. Nicméně, je demokracie, vybrali si to sami. Intoši, svazáci, hlupáci, je jedno z jaké jsou skupiny. Vyžerou si to a přeju jim to. Myslím, že lidé, které tu potkávám, se s tím určitě vyrovnají snáze. Ovšem v boji za „lepší příští“ se mnou nepočítejte. Počkám si, až budou „žrat trávu“ a plnit náměstí ti, kteří nás do toho uvítali. Čím dřív, tím líp. Ostatním přeju hodně štěstí.

  8. Proč smutek, dějiny nekončí, jdou dál a my je nijak neovlivníme. Pokud by vyhrál Babiš, máme na krku nějaký Majdan a občanské nepokoje. Ukázalo se, že český antikomunismus je jen účelová mimikra a pouhá hra, kterou hrajeme sami pro sebe.
    Budoucnost Evropy a světa se tvoří jinde a náš osud se plně podřídí. Nikam jinam naši republiku neodstěhujeme. Pro nás starší to znamená že nejlepší je se stáhnout ve vší skromnosti kterou jsme se naučili a pozorovat jak si mládí se svým životem poradí. Na rozdíl od minulosti není kam utéci. Svět Západu pomalu končí a nastupuje něco nového, jiného, něco čemu většina české společnosti nerozumí.
    Je na čase si dát oddych a nechat pracovat čas, vždyť moc dobře víme co čas umí a co dokázal. Chce to mnohem méně namyšlenosti a mnohem více pokory. Když nic jiného, vzpomeňme na Máhatmu Ghándího.

    1. Myslím, že jste to nenapsal přesně.
      Český INTERNETOVÝ antikomunismus a český INTERNETOVÝ antifašismus jsou jen blbá účelová hra.
      Internetovým antikomunistům jsme se mohli dosytosti vysmát během těchto voleb, internetovým antifašistům – stejně blbým a trapným se můžeme vysmívat během kterékoliv reportáže z východní fronty.

      Tyhle tatrmany ale nelze zaměňovat za lidi, kterým komunisti opravdu v padesátkách ublížili a náckové opravdu o deset let předtím taky.
      Ti ale nejsou členy pokrokových redakcí ani internetových bojůvek

    2. No, ten oddech by neměl být moc dlouhý. Právě teď je ten okamžik, kdy by se mělo začít pracovat na prezidentovi příštím. My to teď třeba nepoznáme, ale za pět let bychom si měli říct: „safra, vždyť toho kandidáta všichni známe! A byl by supr!“

    3. „nastupuje něco nového“

      Čína to ale asi nebude, že? Začíná mít populační potíže.
      Ještě větší má ostatně Japonsko

      1. Ja bych to v Cine tak zle nevidel. Pred lety jim prorokovali katastrofickou prelidnenost, dneska jim vyhrozuji vymiranim populace.
        Necim se ti premoudreli sociologovea geograficti politologove na zapade zivit musi.

        1. V Japonsku, které má podobnou strukturu, jen je proti Číně napřed, už o tom nemluví „nějací přemoudřelí“, ale premiér. A bije na poplach

          1. Na poplach bije uz par desitek let, ale to je asi tak vsechno.
            Skutek totiz utek.
            Cina ma proti Japonsku celou radu vyhod, jak populaci vybalancovat, ale to je na samozstatny clanek.

        2. Pane Sakura.
          Ono je to i vývojem, vyspělosti společnosti.
          Vesměs ve všech vyspělých státech, je porodnost na nízké úrovni, kdežto v zaostalých je porodnost vysoká. Jak se také říkalo,když lidi nemají co dělat ,tak dělali děti.

          1. Svata pravda.
            A taky to souvisi s duchodovym systemem.

            Casto tu vidim dvojice jak spolu sedi na lavicce, asi rande, a oba cumi do mobilu.
            V Indonesii taky maji mobily vsichni, ale deti jako smeti.

        3. Umírají jim hodně lidí, kteří mají 80 a více let.
          Od roku 1980 bylo povoleno jen jedno dítě! Od roku 1980 už je to 43 let, většinou mužů a hodně jich nemá rodinu. Nedostává se žen, bo děvče bylo nechtěné.

          1. Prisne to bylo hlavne ve mestech, znam docela dost sourozencu z venkova.
            Jinak ten deficit devcat se „prirozene“ vyrovnava dovozem.
            Jak jde Cina ekonomicky nahoru, tak se devcata z okolnich zemi rada provdaji za bohatsiho Cinana.
            Tim zase zpusobi nedostatek devcat jinde, ale tak uz to chodi.

            1. Holky nikdy nedojdou,protože se rodí pořád nové a nové. Akorát bude tlak, aby se vdavaly v mladším a mladším věku.

  9. To bylo rychle sečtené.
    Skoro jako připravené dopředu 🙂
    Ale jako demokrat budu ty výsledky respektovat skoro jako demokratické.

  10. Budeme mít generála Fešáka na známkách.
    Je rozhodně úhlednější než Andre B., dlouholetý „sprostý podezřelý“.
    Jenom Francie a Kanada je na tom stejně dobře. Co do estetiky svých představitelů.
    Ale hlavně – generál Fešák bude brzy viset.
    Viset na zdi v každé školní třídě, v každé oficiální místnosti. Jako kdysi císař pán.
    Co tam budou dělat mouchy nevím.
    A raději ani nespekuluji. Je to nebezpečné, Brettschneiderů je kolem nás jak nas.. …eto.
    Jinak se nic nezmění. Snad, že mobilizace může být vyhlášena o dva týdny dříve. 😼

      1. Protože spousta vašich kolegů-sluníčkářů a libtardů tvrdila, že to není jejich prezident. Zemanovy portréty na školy přišly v příslušných počtech a měly viset v každé třídě. Nebojte, Pávek tam bude výstavně viset ještě dřív, než Zeman ukončí svůj pobyt v úřadu.

        1. Odhadovala bych to tak od pondělka. Ty Pavlovy portréty ve třídách. S kytičkou.
          Kdo je připraven, není překvapen – možná už pár týdnů školní uklízečky z těch obrazů utírají prach. 😉

    1. Máte pravdu, Klause a Zemana aktivisté sundávali, protože věšení presidentů není správné. Teď ho budou věšet.

  11. Znojemsko je jedno z mála míst, jde vyhrál AB. To abychom se připravili na výchovné nájezdy mladých napravitelů😥

  12. Od začátku je zřejmé, že ANO vsadilo na špatného kandidáta. Babiš je dobrý předseda strany, ale je taky značně neoblíben ve společnosti. Už jsem to zde říkal, že Havlíček, nebo Schillerová by měli ve volbě větší šanci.

    1. Těžko říct. Možná by byl někdo rétoricky schopnější, ale zase by ho mnozí vnímali jako Babišovu loutku… Ideální by samozřejmě bylo, kdyby šlo o „občanského kandidáta“.

      1. Zpráva z II. kola presidentských voleb:

        registrovaných voličů: 704
        hlasů pro gen. Pavla: 213 47,8%
        hlasů pro ing. Babiše: 252 54,2%
        neplatných hlasů: 2
        účast: 467 66,3%

        (Ostrava – Mor. Ostrava)

    2. Zřejmě jste nepochopil skladbu voličů. Babiše jsem volil s krajním sebezapřením na základě všeobecných appelů, volit Havlíčka nebo Šilerovou mi fakt nedáva smysl. Už žádné převlečené socany (ANO), kteří defacto papouškují fialové bláboly v bleděmodrém. Tyto volby přinesly alespoň jasné informace pro voliče – Babiš potažmo ANO vyslalo jasnou informaci – jsou pro EU, pro Greendeal a proti Rusku.

      Nemám co bych dodal.

  13. Odporný Fialuv projev půl hodiny před sečtením hlasu je reprezentativním vstupem do další etapy ČR 🤮

        1. Ve třicátém devátém pronášeli poskoci nácků podobné projevy. Podobně blábolil třeba Fukuyama na začátku devadesátých let. Za pár let po Fialovém Péťovi neštěkne ani pes.

          1. Za pár let na návsích k pomníčkům padlým 1914-18 a 1939-45 přibudou ty aktuální.
            Éra fialovců na pár let pomine, ale jsme demokrati, že, takže co jsme si, to jsme si a opovažte se nám něco vyčítat, vy nahnědlí proruští trollové!

  14. Žádná důležitá výhra se nekoná, je to jenom vyvrcholení primitivní blbosti občanstva po kterém bude následovat vystřízlivění a pád na hubu …
    Pavel vyhrál, a co dál ? …., šašci a blázni, kteří se teď budou radovat z výhry tu Ukrajinskou válku do které nás vedou stejně nevyhrajou …
    Tak je to ….

    1. On je to takový koloběh života. Narodila jsem se do Bohmen a Mahren a jak to vypadá tak tam taky umřu. Ale protože ten koloběh jede furt ti co se narodili v Českérepublice/Československu v něm taky skončí. I když jejich život nebude tak obsažný a relativně klidný mít nebudou. To si jen namýšlejí, naťáci +první milion a další ukrošů jim to osladí. NJN za blbost se vždycky platí.

  15. Jako volič komunistů se již nedivím kam společnost kráčí.Pětidemolice ovládá vše včetně hradu.Nyní mohou přijít jen krize pravice a na to jsem zvědav.

    1. Tohle není krize pravice, není to ani krize levice, která se topí ve stejnejch problémech.
      To je krize celýho systému, ať už si ho nazvete jak chcete.
      Krize kapitalismu – už přestal fungovat, už se jen přerozděluje a změnil se v nedostatkovou ekonomiku – nejsou zbraně pro ukrajinu, čipy, léky, vejce, dělníci, energie, kontejnery, řádí inflace atd…
      Krize demokracie – už zase je tady cenzura, vyhazovy z práce, politický procesy, politická policie, kriminalizace opozice, rozbíjení opozičních shromáždění…
      Krize liberalismu – od „mysli si co chceš, hlavně mě s tím nevotravuj“ se změnil v BLM, Mý tů, LBGT, ekologismus, boj s počasím…
      Krize konzervativismu – převzal všechny ty sračky od liberálů a už nejsou k rozeznání…
      A ještě asi tak dvacet nebo třicet jiných krizí, který který probíhají současně.

  16. Na Novinkách titulek: Babiš dostal výprask…
    Nevím, ale rozdíl cca 42 % a cca 58 % – to neznamená výprask, je to jen prohra.
    Kdysi na Aktuálně cz diskutovala jistá podplukovnice BIS (pamětníci si vzpomenou – Vaněček Šauerová) a ta po vítězství Zemana v roce 2013 psala několik let!, že Zeman vlastně vyhrál jen o fous, že skoro nevyhrál ( a to tehdy bylo 54,8 % ku 45,2 %).
    A co predikoval Paroubek:
    “ Pokud by nakonec volby vyhrál generál Pavel, jsou tady podle Vás „otevřené dveře“ pro A. Babiše v dalších parlamentních volbách na post premiéra? Měl by se na to soustředit? Nebo třeba by ho v očích i některých jeho voličů tato prohra poškodila? Jak vy to vidíte?

    Já myslím, že nepoškodila. Prohry patří k demokracii. A Andrej Babiš, pokud by prohrál, tak získá velmi slušný počet hlasů. A to jsou hlasy, se kterými, ne třeba úplně se všemi, ale i tak, může hnutí ANO počítat do budoucna. Rozšíří se jeho volební potenciál. To je potřeba vidět. Rozšíří se z nějakých třiceti na nějakých 40 – 45 procent hlasů. Což tedy perspektivně by znamenalo vítězství v příštích sněmovních volbách s naprostým přehledem. Ale tady jde o to, že Andrej Babiš musí mít také politické spojence, se kterými udělá vládu.“
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Rev-a-rachot-na-mitincich-Babise-Kdo-stal-v-pozadi-Zkuseny-politik-ma-informace-727518

  17. Bylo by zajímavé vědět, kolik z těch, kteří šli k volbám teď, nevolilo v prvním kole. Jestli se jako nějaká mobilizace, jež by ovlivnila (nikoliv jen nahradila) odliv zklamaných a prázdnoobálkářů ve statisticky významné míře vyskytla.
    Protože zatím to vypadá skoro jako součty hlasů z prvních kol (samozřejmě plus minus) – Babiš své plus většina Baštových, Pavel své plus Nerudová+Fisher (samozřejmě také plus minus).

      1. Jasně. Vždycky se najde někdo takový. Rozhodují ale větší čísla, byť se skládají z těch menších.
        Pokud jste volil Babiše, berte to tak, že jste nahradil Baštu. Pokud jste volil Pavla, pak jste nahradil zásadového voliče Nerudové.

    1. u nás 52% AB, volilo 70% soukmenovců..
      celkové pocity, jen smutek…ale volbu národu respektuji, a jsem zvědavá na ty světlé zítřky, kterým ted už nic nebrání

  18. Kde jsou zalezlé ty morální kompasy, co tady 14 dní mlely o Baštovi?
    Proč nemám mít důvod se domnívat, že to byli ti, co chtěli odlivem hlasů pro Baštu, uškodit Babišovi?
    A proč nemám mít důvod domnívat se, že tihle blbové a hlavně blbky sice se základkou, ale o to častějšími komentáři, to nám ostatním opět posrali?
    No nic, blbky si to vyžerou spolu s námi. Ty údajné matky, co se bojí o své syny, že jim je odvedou do masomlejnu.
    Když jsem tu psal už před vypuknutím kampaně – proboha SPD ne, Bašta ne, je to katastrofa a dopadne to katastrofou, tak se blbky a blbci vysmívali, že oni volí SPD dlouhodobě a tak jim to vyhovuje.
    No tak jo. Teď jste v stejné řiti s námi, ostatními.

      1. Tak ho hlavně nepřivolejte.
        Kvůli tomu grafomanovi sem chodím míň a míň.
        Má to výhodu – mám čas na vycházky…

      2. Gogo je sice otravný, ale jinak neškodný tapetář, co je placen od kusu. Trčel tady celé dny a někdy i noci.
        Myslel jsem úplně jiné lidi.
        Dnes jsou zalezlí a ty svoje základkové rozumy a zkušenosti z VŠŽ vytáhnou až tak pozítří.
        Zcela postrádají sebereflexi a zapáleně tu budou diskutovat o tom, do jakých sraček jsme se dostali. Jejich přičiněním, doprdele!
        Jsem nasrán na nejvyšší míru, teď v televizi rozvědčíkův štáb zpíval hymnu.
        Jak Vám je, Aleno Z.?

        1. Mám rozporuplné pocity. Na jednu stranu jsem zklamaná, na druhou stranu jsem ráda, že je to za námi.
          Pamatuji si situaci po volbách v roce 2013 i 2018, myslím, že tentokrát by druhá strana už porážku nevydýchala – vezměte si, co v posledních dnech dělali na mítincích Babiše, jaké sprostoty a urážky ze sebe chrlili, televizi i rozhlas komplet na své straně…
          Uvidíme, řekl slepý…

          1. Jenže teď se přesvědčili, že jim maximální prasáctví přináší úspěch.
            Jak budou postupovat v příštích volbách?
            Další stupeň je už jen otevřené násilí.

              1. 👍😃 , Aleno ! Tou vzpomínkou na Scarlett jste mne dnes opravdu potěšila. A je to i připomínka, že už byly i horší časy, než ty dnešní. Snad nás podobné nečekají!

          2. Ubezpečuji Vás, že to nejenže není za námi, ale že to ještě horší právě nastává.
            Zkuste si pustit kteroukoli ze zpravodajských stanic nebo se podívejte na FB (či Twitter a pod.).

        2. Mě se gogo tak nejeví. Pro mě je příjemně inspirativní. Jenže, nepatřil k mainstreamu, tak jako Starý Kocour.

          1. Kdyby Gogo necítil takovou potřebu ná, neustále vysvětlovat, jak jsme neschopni dohlédnout jeho geniality, jak mu zde obližujeme a… v nejhorším, když nikdo nic proti němu neříká, to nevsunoval stále do debaty, souhlasil bych s vámi. Takhle je pro mě ale Gogo především člověk, co nás jen používá k tomu, aby měl kde říct „Vy jste tak hloupí, JÁ vám to říkal.“

    1. V tuhle chvíli má Babiš 2 235 121 hklasů. To je o 282 908 víc než v prvním kole. Což je o 34 533 hlasů víc, než měl Bašta v kole prvním. Já bych skoro řekl, že významná část voličů Bašty to Babišovi nakonec dala.
      Druhá věc je, že Babiš nedokázal oslovit další nevoliče – zalekl se jednak polarizace vyvolané paradoxně stranou Pavla, nezválcoval Pavla v debatách, protože je prostě Babiš.

      Suma sumárum, myslím, že to nedopadlo o moc líp, než kdyby se do druhého kola dostal Bašta… Protože i kdyby třeba nějakým zázrakem dokázal získat hlasy, co nechtějí vládu, ale nesnesou představu Babiše, nejsem si zdaleka jist, zda by převážili hlasy těch, co prostě nechtějí Pavla, ale zároveň odmítají SPD – o Baštových osobních možnostech nemluvě..

        1. Jasně. To samé tvrdím také. Bylo to každopádně rovinutí právě té úvahy co by kdyby. Nic jiného.
          Faktem je, že Babiš získal víc hlasů, než je součet jeho a Bašty v prvním kole. A ostatní je právě jen a pouze ono kdyby…

    2. Nechci být neuctivý, proto se nebudu snižovat na vaší úroveň a vyvaruji slovníku 4. cenové. Ale zjevně nedohlédnete ani na špičku svého nosu natož na horizont. Být Vám, tak teď jsem zalezlý v díře, šoupu nohami a moc na sebe neupozorňuji. Ono to totiž dopadlo přesně tak, jak jsem já a třebas gogo upozorňovali a před čím jsme varovali!

      Přičemž je evidentní, že jsme to projeli díky neschopnosti mnohých myslet a konat v delším horizontu než je jen jednokroková strategie. To, že máme na hradě Pávka je jen vaše chyba, tak teď vztekle nekopejte kolem sebe, ale raději se nad svým počínáním zamyslete.

      Což Vám však zjevně činí značné problémy.

      1. A odkud bere kolemjdoucí naději, že by Bašta získal víc hlasů? To by mne skutečně zajímalo. Zatím má Babiš víc hlasů, než měli v prvním kole Bašta s Babišem dohromady. Kolik hlasů „propadlo“, protože „Babiš“, kolik hlasů by propadlo „protože Okamura“ v opačném případě a kolik hlasů by nad součet dokázal realizovat Bašta versus hlasy, které získal nad prostý součet Babiš – to se budeme moci jenom dohadovat.
        Dovolím si pochybovat, že by Bašta dokázal zmobilizovat víc a nezískat méně.

        1. Jo, Bašta by mobilizoval, až by brečel…
          K této figurce napsal dnes Kotrba na PL:
          „…Třetím hlupákem prvního kola byl bývalý ministr pro koordinaci tajných služeb Jaroslav Bašta, který zapomněl, z jaké partaje s jakou členskou základnou vzešla jeho ministerská kariéra, a na stará kolena se stal, ovšem v Okamurově SPD, antikomunistou, a vzpomněl si i na to, že byl kdysi disidentem. Dědečka, blábolícího ústavní nesmysly, pohřbili voliči tím, že i s tlampačovitou podporou SPD, několika desítek konzervativních spolků a trpasličích partají dostal ubohá čtyři procenta. Tím ukázal egocentrickému Okamurovi opravdovou opoziční politickou sílu SPD a možná předznamenal i odchod okamurovců z parlamentní politiky…“
          https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Babis-je-spojen-s-touto-zemi-general-zrada-by-ji-klidne-obetoval-Vsechno-ostatni-je-jen-politika-vzkazuje-Kotrba-727531

          1. Kotrba se rád poslouchá, někdy mluví k věci, ale někdy také jen bohapustě žvaní. To druhé je také tento případ.

        2. Jistotu že by Bašta vyhrál nemám žádnou, jen naději. Platí totiž ta podmínka, kterou jsem formuloval již před prvním kolem a to, že Babiš s Baštou dohromady musí v součtu mít více hlasů než kavárenští kandidáti a to se nestalo, tudíž byl výsledek dán již čase vyhlášení výsledů prvního kola. Všimněte si, že i ten procentuelní podíla 42:58 % jsem trefil.

          Naděje byla pouze za předpokladu, že by se téma války a míru, odvolání vlády a zbylá Baštova témata stala tématem, které oslovuje voliče již během prvního kola. Takto se tématem voleb stal Babiš a v tu ránu měla Kavárna vyhráno.

          Jistotu výhry bychom tak neměli, ale v případě prohry, by toto téma zanechalo v myslích vládnoucí pětidemolice silný otisk a byla by šance, že by se tohoto tématu trochu báli z obavy o odliv voličů. A možná snad by se trochu sebeomezovali. Takto vidí, že pro voliče to není téma.

          1. Myslím, že polovinu našich rozepří způsobuje nepochopení. Totiž skutečnost, že významná část Babišova elektorátu NENÍ zároveň elektorátem schopným akceptovat Okamuru. Proto se s ní nedá automaticky počítat. Kdyby tomu tak bylo, už dávno by Babiš začal SPD luxovat, jako vyluxoval socany.

            1. Vy jste zjevně nepochopil podstatu mého sdělení. Šance porazit Kavárnu byla pouze za předpokladu, že bychom již v prvním kole uspěli s prosazením našich témat a našich kandidátů do druhého kola. Takto kavárně stačilo nastolit téma Antibabiš a tím vyhrát volby. to je zcela jiném uvažování, než je to vaše a ostatních milatantních Babišovců.

              1. Hele, já na vás reaguju nerad, ale ta strašná demagogie se už nedá vydržet.
                Valná většina zdejších volila bábu jako MENŠÍ ZLO!
                Odpusťte si ty kokotský kecy o militantních babišovcích.
                Zesrali (pardon my French) jste si volbu svýho kandidáta, tak dejte pokoj…

                1. Myslím, že každý si z předvolebního klání pamatuje svoje. Já si na mnohé z vás včetně vás konkrétně velmi dobře pamatuji a na tu „kultivovanou“ diskusi, kde jste vy, kteří jste lobovali za Babiše byli plní „nadhledu“, „tolerance“… a „věcné argumentace“.

                  Většina voličů dala na vás a na vaši krátkozrakou strategii, tak si teď nestěžujte, že to dopadlo tak, jak jsme varovali my. To že vaše počínání mělo být ve prospěch pro „menší zlo“ na věci nic nemění.

                    1. Ano, demagogi jste tady předváděl celou dobu. To si ve vašem konkrétním případě pamatuji opravdu velmi dobře.

                      A teď když došlo na naše slova, tak v té vaší demagogii jen pokračujete. Což váš problém a ne můj.

                  1. Jojo, myslel jsem, ze naivni blazni, kteri tu prorokovali Bastovi 20 % uz vymreli.
                    Je videt, ze jsou porad stejne zabedneni, a navic tomu svemu blaboleni zacli rikat dlouhodoba strategie.
                    S takovymi a pak jeste zastydlymi kovidisty to ma priste Fiala zase v kapse.

                    1. A kde myslíte, že ten Babiš nasbíral těch 900 tis. hlasů navíc, než dostal v posledních volbách?! Já vím, nemyslíte. Všiml jsem si. Ano s takovou to má Pětidemolice poměrně jednoduché.

                      Bohužel.

              2. Ne. To vy jste nepochopil podstatu. Totiž že jestli chcete uspět a nějakým způsobem sjednocoat, musíte být buď domluvený včas, nebo mít kandidáta, který si všechny namaže na chleba.

                Takto slouží vám, a dalším militantním Baštovcům, výsledek voleb jen jako alibi pro vaše zcela absurdní počínání v rétorické figuře „co by kdyby“.

                Buď jste měli postavit kandidáta, který by válcoval i Babiše – nebo akceptovat, že babiš dává alespoň nějakou naději. Nasadit s vyhlášením voleb ospalého starce s nesmyslným heslem a v volebním potenciálem nanejvýš 10 % a nabádat toho, kdo má potenciál k procentům třiceti, bylo ultradebilní. Či přesněji – šlo o krásný příklad generálů od stolu. Jistěže jim nějakou logiku „Bašta nebude ve druhém kole budit negativní vášně“ dává – problém ovšem je, že zároveň nezazní: „Spojení Bašty s SPD negativní emoce na straně mainstreamu nevybudí?“ Že nezazní „A skutečně je Babišův většinový elektorát ochotný volit kohokoliv od SPD?“ (Což jsem se snažil napsat já vám), ale vy úspěšně ignorujete.
                Skutečně, rád bych volil někoho jiného než Babiše a přitom ne libtardy. Ale pak je na čase vyndat hlavy z prdelí na té alternativě a přestat si hrát na svých pískovištích.
                Babiš je skutečnost. Není alternativa, jak ji vnímáte. Ale ani není libtardí mainstream. A pokud to nepochopíte, nebudete NIKDY schopní oslovit ani část toho, co má jisté. Že on se raději přidrží jistého, mu dává naději, že vůbec je. Tuhle socani zahájili také hon na „městského liberálního voliče“ a stál je tenhle holub na střeše vše.

                Na rovinu, zaseknout se v „já vám nabízel nulu, a že ta vaše hvězda a vy jste nepochopili, že ta nula by dala naději na vítězství“ a „Tady to máte a já vám to říkal!“ škodí opozici víc, než Fiala, Rakušan a kdokoliv další. Dokud se budete nadále utvrzovat ve svých fantasmagoriích, kde nejde nakonec o nic jiného než o možnost říct „já vám to říkal! Tady to máte! Já vidím dalejko dopředu, až za další „co by kdyby“ a ulehčit tak svému egu a sebe přesvědčit o vlastní velikosti – budeme hezky dle zákona naslouchat Rakušanův befel. To je celé.

                1. Jak vidno, každý píšeme o něčem jiném… Nedělám si iluzi, že byste vůbec chtěl pochopit mé argumenty. Jen pokračujete v tom svém Babišmlejnku. A nedělám si iluze, že by zdejší babišovci se nad mými argumenty chtěli vůbec jen zamyslet, natož je pochopit. Vaše urážky jen dokazují marnost takovéhoto snažení.

                  Tak si teď užijte „úspěch“ té vaši babišstrategie.

                  Jen už proboha přestaňte kňourat a hledat viníky všude kolem kromě sebe!

                  1. No, já od vás fakt nezachytil žádný argument který by měl váhu. Měla-li jím být iluze, že jako ve druhém kole získá Bašta i ty, kteří Babiše z principu ne, aniž by ztratil ty, kteří z principu Tomia/Baštu ne… pak jde bohapusté teoretizování a vítězství přání nad realitou.

                    Mělo-li být vaším argumentem cokoliv jiného, tak to jsem vážně zachytit nedokázal. Ale třeba budete té lásky a vysvětlíte mi, v čem ona Baštova nominace byla tak geniální. Vaší jedinou výhodou nyní je, že můžete říkat „Kdybyste dali na mě, mohli jste vyhrát.“ Jenomže kdyby byly ryby… No, už to tady zaznělo.

                    Měli jste nominovat někoho, kdo by měl reálnou šanci. To je celé.

                  2. A ještě jedna věc, pane Kolemjdoucí – já nehledám viníky. O tom, jak by to bylo krásné kdyby, a „tak si to vyžerte“ tady bulíte nanejvýš vy jeden dva vám podobní. Možná tři.

                    1. Ale ano, stále tady ta vaše parta kňourá a svaluje vinu na druhé. Celé tohle vlákno je pověšeno pod ukňouraným příspěvkem, kde se jeho autor snaží své chyb svalit na nás, kteří jsme na krátkozrakost vaší jednokrokové strategie od samého začátku upozorňovali a varovali.

                      Tak to zase nestavějte všechno o 180° obráceně než to je.

      2. Tobě činí problémy sledovat, jací lidé, ale hlavně s jakou konzistencí svých názorů, sem chodí.
        Já odjakživa Babiše nazýval „hanlivě“ estébákem a vyčítal mu z minula spoustu věcí.
        Ale v zájmu věci samotné, v zájmu tzv. Alternativy, jsem byl ochoten ustoupit i ze své zásady, že i menší zlo, je stále zlem a je jedno, jak je velké.
        Rozjebali to tu lidi, co se o Babiše ani slůvkem neotřeli, ale tlačili jako hluchý do dveří Baštu.
        A to i přesto, že celé jejich okolí tady na webu jim vysvětlovalo, že je to hloupost, že nemá šanci, že je nevolitelný a že je nestravitelný i pro mnohé voliče SPD.
        Nedali si říci a tlačili a tlačili.
        A mě chcete obviňovat z kopání kolem sebe, když už měsíc upozorňuju na to, že nápad s Baštou byla pitomost, které se chytli -jak jinak- pitomci a v prvním kole mu to naházeli?

        1. Poslyš chlapečku, nejsem si vědom, že bychom si někdy potykali a nebo že bychom snad spolu pásly krávy, tak mi laskavě netykej, když už nejsi schopný přemýšlet ani hledět dopředu! O laskyplné nadávky typu „pitomci“a pod. ani nemluvím.
          Že máš v hlavě průvan nemusíš dávat tak okázale na vědomí!

      3. Jistě Gogo. Určitě máte pravdu Gogo. Mebo kdo vlastně jste. Anděl absolutní spásy, s pochodní šířící světlo pravdy a lásky…ehm…A okolo vás ti obyčejní a hloupoučcí lidé, nezasloužící si líbat prach pod vašimi nohami… Vždyť VY(a Gogo) jste to všechno věděli dopředu….Bašta s vámi…

        1. Nejsem Gogo, ale v mnohém s ním souhlasím a čas nám dal za pravdu. V prvním kole byla realizována vaše strategie, která sice slavila v prvním kole úspěch, ale v druhém prohrála přesně tak, jak jsme předvídali a jak jsme před ní varovali.

          Tak teď nekňourejte, že máte Pávka na hradě a chybu hledejte u sebe, ne u druhých!

          Babiš s vámi.

      4. Kolemjdoucí napsal:28 ledna, 2023 (15:49)
        „Nechci být neuctivý, proto se nebudu snižovat na vaší úroveň a vyvaruji slovníku 4. cenové.“
        Vy nechcete být neuctivý, ale váš slovník a zdejší komentáře vůči ostatním jsou neuctivé.
        Prognostiku, k vašemu – já a gogo to věděl… a zdejší voliči jsou blbí, protože Babiš… Víte vy, že KDYBY… Kdyby byla polévka tak teplá, jako bylo víno, a víno tak staré jako kuře a kuře tak křehoučké jako pokojská a ta pokojská tak ochotná jako paní domu, mohl to být váš dobrý večírek. Jo, a prosím!, neprskejte mi tolik na sklo, kdo má to diskusní slinění po vás utírat.

        1. Každému co jeho jest. Aneb jak se do lesa volá, tak e z něj ozývá.
          Vždy se snažím reagovat úměrně reakci předřečníka.

          Jo a že reaguji na brekot a svalování Babišovců za jejich neúspěch na nás, kteří jsme před krátkozrakými strategiemi varovali, je myslím celkem logické. Kdyby toho nebylo, tak by nebyly ani mé komentáře, které se proti tomu ohrazují!

          Že se vám to nelíbí není můj problém, ale váš.

  19. Ono je to vlastně docela jedno, kdo vyhraje. Bude-li to Pavel… následná euforie vítězů spustí všechno co maj pražskobrnáci v plánu a jejich voliči se budou divit jak nalítli. Vyhraje-li bába – spustí se od těchže nenávist a násl. Vzhledem k milionu ukrajinců, budeme následovat ukrajinu tak jako tak. Vždyť už to fijaloví vyhlašovali dopředu, akorát je nikdo neposlouchal.

  20. ČEKÁM, KDY SE PROBUDÍM. Generál a podplukovnice na hradě. A idioti hýkají blahem. Tohle je nad moje chápání.

    1. Zatím to vždy dopadlo tak, že hýkači blahem byli jedni z prvních, kteří po nějakém čase začali nejagresivněji nadávat. Chce to čas. Stačí teď přečkat několik dní nekontrolovaného běsnění domnělých vítězů, na mega průšvihy je zaděláno opravdu ve velkém stylu.

      1. Ale houbeles. Tohle bylo ve skutečnosti hlasování o válce. A protože většina národa válku evidentně chce, tak jí prostě dostane. A žádná reflexe neproběhne, stejně jako u Němců. I když padl Berlín, většina své smýšlení stejně nezměnila a porážku brali jako křivdu dějin. Ta podobnost je přímo děsivá. Za války mi zahynuli rukama nadlidí dva příbuzní, třetí skončil na oprátce rukou komunistů v padesátých letech. Chtěl bych vážně vědět, co by říkali na dnešní společnost a jak by hodnotili svojí osobní oběť.
        Dámy a pánové, tímto se s Vámi loučím. Vzhledem k věku nevěřím na setkání v lepších časech, snad, možná leda na lepším místě.

  21. Co teď?
    Jako vítězné kvičení redaktorů čt, je všeříkající.
    Měli jsme určitou naději když volby v Itálii dopadly jak dopadly. Měli jsme určitou naději, že Francouzi se budou držet zpátky, kor když byli odmítnuti Austrálií z prakticky podepsaného kontraktu. A hle. Italové a Francouzi pošlou Ukrajině další zbraně. Měli jsme vzor ve Slovensku, kde padla vláda. A hle, bude tam bezvládíá dalších x měsíců.
    Měli jsme naději po zejména první záříjové demonstraci, a podívejte. Místo abychom teďkom zvolili hlas proti vládě a vymezili jsme se, dopadá to jak to dopadá.
    Nebylo by lepší se na to všechno vykašlat?Ať už když řeknu konkrétně pan Babiš, nemá to zapotřebí, stáhne se z veřejného života…opoziční strany- no, volí se jak volí, výsledek byl jaký byl ale chcete tohle? Tak si dejte co hrdlo ráčí.
    Bloggeři, ať třeba píší v uzavřených komunitách ale nemá cenu ani burcovat ty s opačným názorem, nebo nerozhodnuté.
    Není lepší teda s hořkým poznáním říct, tak si to teda pojďme vyžrat, když to teda jinak nejde.
    Lomcuje se mnou smutek a zmar.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *