24 listopadu, 2024

Když jsi silný…

… snaž se vypadat slabý. Alespoň to radí starý čínský mistr taktiky Sun´C.

Andrej Babiš byl zproštěn obžaloby. Musím říci, že jsem to nečekal. Moje pochybnosti ovšem nesměřovaly k tomu, že by si miliardář potřeboval uloupnout prachmizernou dotaci ve výši 0,001% jeho majetku… celé Čapí hnízdo bylo od začátku do konce politický proces, který měl jediný smysl – poškodit Babiše v očích voličů. Kdyby mělo být trestné to, co Babiš udělal, tak bychom tu mohli rovnou zase zavést komunismus, protože prakticky všichni čeští podnikatelé by seděli v lochu. Jen menšina z našich firem se uživí přímou prací a nepotřebuje k tomu finanční pobídku, nota bene, když konkurence čerpá, co to jde.

Soudce Šott podal sáhodlouhé a vyčerpávající vysvětlení, proč Babiše zprostil obžaloby. Tohle fakt není moje parketa, takže se v tom nebudu vrtat. Každopádně si Babiš zvolil dobré obhájce, odsouhlasil jim správnou taktiku vlastní obhajoby a teď už chápu, proč to nechali dojít až těsně před volby a nesnažili se rozsudek nějak oddálit. Prostě si věřili.

Ale za ještě větší majstrštyk považuju, že to vůbec nikdo neproflákl. Babiš se v posledních týdnech zdál skoro ubitý okolnostmi. Obhájci dokázali po celé jednání udržet dekorum, aby to s Andrejem vypadalo nahnutě. Podařilo se jim vytvořit tak dokonalý dojem, že mu podlehli takřka všichni ostatní prezidentští kandidáti i pravdomluvní intervjuci. Já osobně jsem osvobozujícímu rozsudku dával tak 10% šanci. Sakra, vždyť sám Babiš dával signály, že to projede – přímo u soudu. Na poslední chvíli žádali o nové výslechy svědků… Podle právě tohle byl důvod, proč si ostatní kandidáti přestali dávat pozor a začali hlasitě mluvit o tom, jak to Babiš brzo schytá a tetelili se blahem, jak mu to nandali.

A pak najednou bác ho. Veľký Bocian nebyl slabý, ale naopak si byl hodně jistý v kramflecích, že si troufnul to nechat rozlousknout pět dní před volbami. Musel mít nervy jak špagáty. Všechny nechal odkopat. Nejenže si nabil, ale všechny ostatní naprosto odzbrojil. Triumf majnstrýmu a líbodémo se změnil v porážku a je pozdě rychle vymýšlet nějakou novou pseudokauzu.

Ve čtvrtek má být Babiš v debatě na Nově… To si opravdu užiju. Když si představím, jak tam stojí a má prakticky na každého nabito za výroky, které milí kandidáti předčasně vyslovili… a oni naopak mají úplně prázdné zásobníky, protože všechny ty hříchy se nestaly a řekl to henten nezávislý soud… Úplně vidím, jak si je jednoho po druhém maže na chleba a obzvlášť to přeju Fischerovi… kdyby se Andrejko na něj zaměřiti ráčil, tak to budu napjatě sledovat a ihned glosovat na fejsbůku… Už mám pracovní název té debaty… Jeden Babiš, jeden Bašta a sedm ksichtů protažených do Václava Havla.

Vezměte si i ty titulky u Lukačeviče – Soudce zpražil Babiše… Soudce musel umravňovat Babiše… Vinen, řekl Šaroch… To tam na Seznamu a Novinkách máte debilní redaktory, že? Ale ryba vždycky smrdí od hlavy…

Kdyby se teď Andrejko ještě chtěl ucházet o nějaké hlasy alternativy trochou řečí o míru, pár slovy o covidu a třeba i nějakou hláškou k Vrběticím… tak má šanci vyhrát rovnou v prvním kole.

Minulý týden jsem napsal, že osvobozující rozsudek pro mě bude jasným důkazem, že Babiš je stále schopen impozantních taktických manévrů, je schopen si vybrat ty správné lidi a zvolit správnou strategii a tím pádem mu to mohu s klidným svědomím hodit. Ano, mohu a hodím mu to. Kdyby to šlo, pověděl bych vám, kolik lidí bylo upřímně zděšeno z toho, jak „chybně“ Andrej celý ten proces vede a v podstatě věřili, že byl zrazen… a on nikoho nechlácholil, nikomu nic nevyvracel, nic neprozradil a celou tuto bitvu dotáhl až do vítězného konce… taková krásná hra se vidí málokdy. Aneb, když od začátku táhnete za delší konec provazu, ale vypadá to, že jste v koncích.

Zdá se, že se Veľký Bocian poučil ze svých starých chyb a rozehrál politickou hru, která všechny ostatní převyšuje o několik řádů. Opozice nemá ani většinu ve sněmovně, ani v senátu, navíc nedochází k žádnému sbližování, které by mohlo vyústit ve funkční koalici… přesto, jak vidno, i s těmito kartami se dá něco uhrát. Je třeba soupeře ukolébat, předstírat neschopnost, udělat se bezmocným… pak zaútočit ze strany, odkud to fakt ale vůbec nikdo nečekal.

Já na tohle jsem. Vím, že nikdo není bez viny a každý má nějaký škraloupek. Každý ve svém životě udělal chybu, každý někdy podlehl pokušení. Mirkové Dušínové neexistují. Politická a mravní velikost se prakticky nikdy nekryjí. Do politiky patří šachisté. Ideálně takoví, kteří umějí zvrátit i prohranou partii. Kteří umějí odhadovat hodně tahů dopředu a umějí klamat tělem. Kteří vědí, že k cíli je někdy lepší jít hodně křivolakými cestičkami. Kteří vědí, že co nelze odmítnout, je nutné přijmout, ale umějí při tom neztratit ze zřetele směr i výsledek.

Babiš včera dokázal, že se politické šachy naučil dobře.

Pro líbodémo zbyla v podstatě jediná cesta – odstoupit jako jeden muž a nechat si tam jen Petra Pavla. Prezidentuše bohužel mluvila, i když měla mlčet a jen se usmívat. Fischer ze sebe udělal blbečka, byl si příliš jistý, že Babiše odsoudí. Hilšer… ten tam kvůli ničemu jinému než odstoupení není, Středula se už odepsal i s ČSSD a odbory. Diviš nikoho nezajímá a Zima každým slovem vybízí k otázce, jak se mohl stát rektorem na Karlově univerzitě. Jen henten generál zatím hraje bez výraznějších chyb…

Líbodémo mohou udělat jedinou věc – zkusit v posledních třech dnech zmobilizovat voliče a uhrát to pro Pavla v prvním kole. Nic jiného už se podle mě vymyslet nedá. Ale abych řekl pravdu, nedovedu si představit, že by Čapuše odstoupila. Ona je přece mladá, pohledná a geniální, takže vyhraje i nad hypernaspídovaným Babišem. Myslím, že se z předpokládaného volebního dramatu stane nečekaná volební fraška.

475 thoughts on “Když jsi silný…

  1. dezinfo, nebo brzo pravda ?

    ————–
    WHO bude na svém zasedání ve dnech 9. až 13. ledna pracovat na rozsáhlých změnách mezinárodních zdravotnických předpisů, aby rozšířila své pravomoci do extrému na úkor práv a svobod občanů.

    Od pondělí 9. ledna 2023 do pátku 13. ledna 2023 se má tajně sejít Výbor pro hodnocení mezinárodních zdravotních předpisů (IHRRC) Světové zdravotnické organizace (WHO). IHRRC bude pracovat na konečném dokumentu, který má v současnosti 46 stran a obsahuje navrhované změny Mezinárodních zdravotnických předpisů (IHR).

    Navrhované změny by měly :

    Změnit obecnou povahu Světové zdravotnické organizace z poradní organizace, která pouze vydává doporučení řídícímu orgánu, jehož prohlášení budou právně závazná. (Článek 1)

    Výrazně rozšířit oblast působnosti Mezinárodních zdravotních předpisů tak, aby zahrnovala scénáře, které jednoduše „mají potenciál ovlivnit veřejné zdraví“.
    Povolte WHO vyžadovat lékařské prohlídky, důkaz o profylaxi, důkaz o vakcíně a sledování kontaktů, karanténu a LÉČBU. (článek 18)

    Zavést systém globálních zdravotních certifikátů v digitálním nebo papírovém formátu, včetně testovacích certifikátů, certifikátů o vakcínách, certifikátů prevence, potvrzení o zotavení, formulářů pro umístění cestujících a prohlášení o zdravotním stavu cestujících. (články 18, 23, 24, 27, 28, 31, 35, 36 a 44 a plány 6, 7 a 8)

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1198195&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

    1. Ke karel 10 ledna, 2023 (15:48):

      Na otázku „… dezinfo, nebo brzo pravda ?“

      nepřímo, zato razantně, odpovídá (v komentáři pod článkem „Dlážděno dobrými úmysly“) Tecočamp 9 ledna, 2023 (6:32) takto :

      „… Nicméně nejsem to já ani dexx, se kterým se často ztotožňuji, kdo tenhle web zasírá vyslovenými dezinformacemi a kravinami typu „necenzurovanapravda“.“

      1. kraviny typu nezenzurovana pravda to sice nejsou, ale pokud si zakladatel nebude prat tyto zneklidnujici zpravy tak muj prispevek smaze

        zmena z WHO doporuceni na zavazne mi prijde dost alarmujici, kdyz pri schvaleni stačí souhlas prosté většiny ze 194 členských zemí

        1. Ke karel 10 ledna, 2023 (17:33):

          Alarmující je to nanejvýš, ne však pro Tecočampy apod.

          Znáte přece onu odvěkou zásadu, že špatnými zprávami jsou vinni výhradně poslové těchto zpráv.

  2. Dovolím si zakonspirovat.
    Není osvobozující rozsudek jen takový úkrok, který umožní Babišovi říct, že máme nezávislou justici a zatím se na něj vytáhne nějaká dosud neznámá pseudokauza, kde se už bude soudit natvrdo ? Není to jen pokus o to ho v očích Fialovců a dalších nerozhodných tak moc zdémonizivat, že má všechno a všude podmázlé a ovlivní i soudce, a že si jednou tady fakt všechno koupi a nastolí feudální řád, že i ti největší lenoši se teď leknou, zvednou, půjdou k volbám a budou hlasovat proti němu?

    1. Pokud se na možnost míru pokusím podívat nezaujatým způsobem, přijde mi, že
      1) Míru nelze za současného stavu vztahů Rusko/Západ dosáhnout jednáním o nějakém pro obě strany přijatelném kompromisu.
      Ergo
      Míru lze dosáhnout buď drtivou porážkou Ruska, nebo drtivou porážkou Ukrajiny.
      Západ vsází na možnost drtivé porážky Ruska, Rusko vsází na drtivou porážku Ukrajiny.

      Ptám se: Čí drtivá porážka nezpůsobí nutně jadernou apokalypsu?

      Odpovídám si: Drtivou porážku Ruska si bez jaderné apkalypsy představit nedovedu, pokud by v Rusku předtím neproběhl majdan.

      Tedy Západ může svých cílů dosáhnout jedině tím, že v Rusku proběhne majdan.

      Předpokládám, že když je to jasné mně, je to jasné i VVP.

      Sankce majdan nezpůsobily a už asi nezpůsobí. Západní agenti (poštívači, platiči a střelci) nemají v Rusku na růžích ustláno.

  3. A ještě jeden postřeh.
    Po „nečekaném“ rozsudku nejsledovanější kauzy po 8 roků na hlavním mediích – dnes ticho. Ani zmínka. Nic se nestalo, všechno to byla kampaň, Čapí hnízdo vlastně ani neexistuje.
    Pětikolka se opravdu po vynesení rozsudku musela kolektivně posrat :):):)

    1. Jo, souhlas. Anebo ještě nedostala notičky. Analytici teď nejspíš pijou už dvacátý kafe a přemýšlí, jak by to ještě dokázali Babišovi vytmavit. Zkoumají, jestli nějaký spolužačce v sedmičce nesáhnul na prdel a tím se dopustil sexuálního deliktu + predátorství nebo jestli třeba neštípl spolužákovi svačinu. Zdá se, že už si munici vystříleli.
      On mezitím míří do Elysejskýho paláce.
      Mě z rovnice vychází jediné. V médiích se hodně začne mluvit o Pavlovi a Baštovi.
      O Pavlovi, protože je potřeba ujistit Fialové věřící.
      O Baštovi, protože se 5🐨 už jednou vyplatilo vrazit mezi alternativce klín za Covidu. SPĎáci jsou pro vytváření klínu ideální.

        1. Stridore. Uznejte, že Babiše nevolí zrovna lidé s konformními názory. Když tedy nepočítáme jen jehi věrné příznivce.

          1. Debata o volbe se mi smrskava na dve otazky, Jasone:
            Co je hloupeho, ci neracionalniho na tom, kdyz volim delegata se stejnymi nazory, jako mam ja.
            Co ziskam volbou cloveka, vladnouciho ctyri roky zpusobem a metodami jako (soucasna) vlada, se kterou jsem natolik nespokojen, ze po ni chci demisi.
            Vam nahore jsem odpovidal jen v tom smyslu, ze kdyz volim mainstream, tezko mohu byt povazovan za alternativu. Vyjma tedy jedineho pripadu, kdy by slo o recesi/ volebni happening.
            Jinak samozrejme, pokud nekdo vidi v Babisovi mensi zlo, tak je to z jeho pohledu v poradku, ovsem je zbytecnym matenim pojmu nazyvat takoveho cloveka alternativcem.
            O to mi slo, ne kdo je horsi, ci lepsi, ma pravdu, nema pravdu atd.

        2. To je zbytečná práce, to oni si zařídí sami. Přestat skákat, schovat transparenty o svobodě slova a volit Babiše, protože naším cílem je menší zlo … a půlka se začne vzpouzet, že nešli na babišovu demošku.

  4. Jsem si dnes ráno zašel k doktorovi pro papír k ŘP.
    Já: „Dobrý den.“
    On (+-50): „Dobrý den, pane XY. Jak se máte?“
    Já: „Děkuju. Nestěžuju si. A jak se daří Vám?“
    On: „Dobře. AŽ NA TEN VČEREJŠÍ ROZSUDEK!“
    A následovala kratší přednáška VELMI rozhněvaného muže. „Každej ví, že to byl podvod! Prej že nemaj důkazy. Za ty roky jich mohli mít, kolik chtěli! Jenže holt nechtěli. Takovej darebák! A ten chudák Rath si jde sednout podruhý. Ty naše soudy teda stojej za …“
    Já na to už nic, jen jsem si vzal papír, pozdravil a odešel.

    1. Ale je vám jasné, že v jistém pohledu měl ten člověk pravdu?
      Že šel Babiš dotacím naproti, je asi jasné a dělá to tak 99 procent čerpajících. Že si mohli k tomu nastřádat důkazy, je taky pravda, akorát včasným zásahem do zákona při vrácení dotace nejde o trestný čin – takže darebák Babiš 🙂
      A chudák Rath .. ten taky nedělal nic tak zase neobvyklého, ale holt ho hodili přes palubu.

      A teď to můžete probírat moralisticky, cynicky, prakticky, nebo lidsky…

      Každopádně vinen/nevinen v postojích voličů máloco změní, leda způsob argumentace proč je hajzl nebo proč je oběť.

      1. Gogo: Ostatní nenosili miliony v krabici od vína a nenechali se přistihnout. Velký paradox je že stejní lidé, kteří chtějí víc EU a větší přerozdělování dotací, se považují za pravicové liberály a velmi se diví, že víc dotaci znamená a větší pokušení k podvodům a větší objem rozkradenych prostředků. Pokud by dotace rozdával někdo jiný než EU a západní nebo prozápadní soudruzi, považovali by takovou politiku za socialistickou nebo přímo komunistickou. Dávat dotace malým firmám vede nevyhnutelné k tomu účelovému vytváření malých firem velkou firmou.

        1. Ta foma byla poplatná ODS devadesátých let. V jeho době už to chodilo jinak a ve větších částkách.
          Ale v principu Rath nedělal extra neobvyklé věci. Docela chápu, že se podivoval. Ze 100 lidí skřípnou jen jednoho a on se pak cítí ukřivděný, hlavně když ho skřípnou ti, co nejsou o nic lepší.

        2. Ale nosili, Manueli, jen meli kryti. Treba u Krejcire se URNA divala do zeme, kdyz odchazel zadnim vchodem a tipuji, ze s sebou nemel jen krabici od vina.
          Rath mi prisel jako nerizena srtrela, na kterou meli pifku vsichni. Nedrzel omertu, chytli ho s krabici a soudi uz 10 let, anebo kolik.
          Zkuste se zeptat prvniho vetsiho podnikatele, ktery je ze zasady proti dotacim, jestli dotace take bere. Odpovi vam, ze dotace jsou zlo, ale on je brat musi, nic jineho mu nezbyva 🙂
          To je takova mentalita. Znam cloveka, ktereho obalamutil v kseftu jeden pravnik, od te doby to byl hajzl a mafian. Ale doslo k tomu, ze po letech pravnik znamemu zas pomohl a ten od te doby na nej neda dopustit, je to „dobrej kluk“, v hospode ho brani do krve 🙂

          1. Re: Stridor, gogo, Manuel

            Jen si dovolím připomenout maličkost, která by u jiného soudu moc neprošla.

            Ratha soudruzi zhaftli a s krabicí od vína lehce na dost dlouhou chvíli poodešli, takže byli ze záběru i z dohledu. Teprve pak ji přinesli zpět a ohromně ji otevírali.

            A nejhlavnější perlička – Buštěhrad.
            Rath prý měl uměle navýšit dotaci na jeho opravu.
            Finální oprava vyšla ještě dráž, než tzv. „Rathova navýšená cena“.

            A že jste to vy, přidám třetí perličku.
            Rath jednorázově kviknul cosi o nakrmení bestie a o tom, že až promluví u soudu, nezůstane kámen na kameni.
            Pak ovšem záhadně ztichnul.
            My – nevzdělaní a nevzdělatelní blbečkové si můžeme myslet, že jen žvanil a dělal ramena.
            Konsprátoři aspoň chvilku šeptali cosi o tom, že Rath dostal rozum.

            Ale to jen tak, co kdysi „jednapanípovídala“…

            1. Byl jste rychlejší, to o té krabici, co chvíli nebyla v dohledu a pak v ní byly miliony jsem chtěl napsat taky. Tohle se stát ve skutečně právním státě, tak žádná kauza Rath nebyla.

              1. S ním byl problém – a velký – byl pohledný, uměl mluvit srozumitelně aby to mělo hlavu i patu, na to vandrování krabice pamatuji a taky někdo musel dát hlášku – kam že to jde. No a kdo? Kam se poděly ty hlavy tenkrát pomazané – odvál je čas. Jen asi řeší co s tím.. a jak z toho vybruslit, aby nemuseli vyplácet takovou náhradu jako u mnohých. . Divné je že nad jedním se zavřela voda ale zase mají další „cosi“, ale neříkají co? Copak z nich asi vyleze. . Zdá se že furt někomu vadí a že se ještě furt někdo bojí.

                1. A taky by mne zajímalo, což se asi už nedozvím, kdo že to tam pozval televizáky.
                  Já tenkrát koukala s pusou otevřenou nad tou “ náhodou“ a pak to bylo čím dál jako v amickej dedektývkách s nejhoršími zločinci. njn

    2. Tak po mnohaleté masáži jejich, tedy nečeské a řádně znormalizované norovize, jakož i po desetitisícových shromáždění soudců Lynčů je tady už každej vořežprut právní odborník ještě kovanější než hokejovej trenér. A nejčastější (a jejich nejsilnější) argument je „každej vidí“, protože to „hlásili v televizi“.
      Mimochodem, ve včerejších reakcích všech potrefených se kromě s plnou hubou ropného písku proceděného „respektujeme“ vždycky objevilo nějaké ALE.

      1. Úplně mocinky nejlepší byla Pixla. Totiz Peksa: „Rozhodnutí soudu je pro mě překvapením, předchozí vyšetřování OLAFu, Evropské komise i policie zjevně poskytla dostatek důkazního materiálu pro odsouzení Andreje Babiše. Očekával jsem, že státní zástupce tyto skutečnosti dobře využije pro přípravu žaloby. Pokud se to nestalo, nepochybně je to dobrý důvod pro odvolání k další soudní instanci.“

        Jakže si to z něj dělali legraci? Nikdy neodstoupím, nikdy! Nech si to všichni zapamatují. A teď nám tu Pixla dostává hysteráček, že on nikdy rozsudek nepřijme.

        https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Ovlivnovani-voleb-To-by-bylo-skandalni-Za-Babisovym-soudem-jdou-reci-Advokati-politici-vsichni-mluvi-725603

    3. Pane Favorite. Také já se pohybuji mezi VŠ vzdělanými libtardy a včerejší den v jejich podání by se dal charakterizovat názvem korejského hororu „Kvílení“.

      Takže osoby dosud skalopevně přesvědčené o neomylnosti systému a nezlomitelnosti naší justice včera chodili se staženými ocasy a spadlou čelistí. Od vyhlášení rozsudku prakticky všichni civěli do mobilů, datlovali a tvářili se, jako když hokejový naroďák prohraje s Itálií 6:0. Uklidnili se až když své vývržky umístili na Twitter nebo na Hovinky-CZ (to se týkalo těch „béčkových).
      Pak se začali navzájem ujišťovat, že přece všechno dobře dopadne, že to není možný přece, atd….

      Az mi to nastavil zrcadlo, jestli tady v diskuzi nejsme taky takoví, jen o něco méně konformní. Ale to jen k zamyšlení.

      1. Martin V. , Jason: ano, „přece každej ví“ apod. Žasnu nad tou jejich drzostí a bohorovností, s níž posuzují složitý soudní proces. Sám jsem právník, ale NKDY bych si nedovolil takhle jednoznačně zvenčí posoudit ani sousedský spor o vřeštícího kohouta nebo větve zastiňující vedlejší pozemek. To už tedy spíš ten hokej … 🙂

        1. Re: favorit

          Tak to je jasné, právník možná jste, ale nemáte ty jedině správné školy a nemáte jedině správný rozum a jedině správnou moudrost.
          Jen se podívejte na soudružku Džamilu, jak umí dálkově diagnostikovat a dokonce i léčit, vy jedno právnické nemehlo.
          Ona je sice doktorka na chorou mysl, ale to je jedno, doktor, jako doktor!

          Mazejte vrátit diplom, vy starý a šeredný lumpe!!!
          A omluvte se!
          Sice zrovna nevím komu a za co, ale to je jedno!

  5. Pětikolkaři komentují setkání Babiše s Macronem.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Rusko-Zdesena-Nemcova-Babis-v-Parizi-nervy-tecou-725628

    – „Expert na vzdělávání Ondřej Kania měl pro Babišův tah jen slova uznání: „Odletět pár dní před volbami za Macronem je neskutečný tah,“ poznamenal.“

    – Matěj Hollan: „Od Macrona hlavně. Proruská linka v EU se sama neudělá a Macron potřebuje spojence.“

    – „mluvčí prezidenta Havla Michael Žantovský, který podporuje Petra Pavla. Podle něj je schůzka Macron Babiš „záhada jak z nějakého špatného televizního politického thrilleru“.
    Žantovský o Macronovi prý nemá vysoké mínění, ale nedovede si představit, že by přijal čerstvě odsouzeného finančního podvodníka. Takže jsou jen dvě možnosti. Buď to domluvili až v pondělí po osvobozujícím rozsudku, což zní zcela bláznivě. Anebo ji domluvili s daleko větším předstihem, a v tom případě Andrej Babiš musel vědět, že bude osvobozen. A nad tím se Michaelu Žantovskému tají dech.

    – Mirka je ZDĚŠENÁ!!!

    1. Hollan konspiruje, Žantovský je zmatený a Milka zděšená, ostatní kavárna lije kýble vzteklé špíny ; a já, já se skvěle bavím již od včerejška 😀 😀

      1. Třeba se někdo odvolá, dosatane to jiný sekáč a Babiš bude shledán vinným. A my si otevřeme další lahvinku k tomu tyátru. Kolik vlastně dějství může být? Tři plus dovolání?

          1. Přesně, protože případný rychetský soud nerozhoduje, ale vrací věc k prvoinstančnímu soudu. Pesji-trnič-kusežral…

    2. K tomu Žantovskému – už jsem tu dnes psal:

      Babiš může jet k Macronovi protože vyhrál soud, ale taky může být, že vyhrál soud, aby mohl jet k Makronovi.

      Mirka by měla být víc ZDĚŠENÁ.

    3. Mno, že Žanťák nemá mínění. Otázka je zda Macron vůbec ví o nějakém Žanťákovi že existuje. Oni ti naší místní myslitelé si o sobě moc myslí

  6. Ba ne, příteli.
    Já, na rozdíl od mnohých tady, se nejdříve tážu a pak vypouštím moudra.
    Samozřejmě v oblasti, kde nevím.
    Což ale – zase mnohým tady – vůbec nevadí, že nevědí.
    O to silnější je jejich výrazivo i soudy. S nálepkami na prvním místě.

    Aby ale bylo jasno, tím v žádném případě nemám na mysli Vás.
    Potrefení se třeba poznají sami.

    A že by mi „soros/bakalovci“ – na rozdíl od mnohými zde považovanými za jednoho z nejhorších – odpověděli, v to ani na chvíli nedoufám. Oni jsou přece ti „lepšolidi“, ne nějaká chátra z ulice, aby se bavili s kýmkoliv.
    Jakou máte zkušenost s komunikací s příslušníky „věrchušky“ v posledních řekněme dvaceti letech?

      1. ad „Jakou máte zkušenost s komunikací s příslušníky „věrchušky“ v posledních řekněme dvaceti letech?“

        Žádnou. Nebyl důvod ani příležitost, snad vyjma jediné: Babiš mě vyzval, abych mu položil otázku; to jsem udělal. Hádejte, jaká byla odpověď.

        1. Víte, připadá mi to, co jste napsal nyní, jako kdysi v roce 1977, když se „odsuzovala“ Charta.
          Skoro nikdo ji neměl možnost si přečíst, ale bylo povinné odsoudit.

          Tak prosím, kdybyste nejdříve zveřejnil tu otázku.
          Pak můžu hádat, jak Andrej Babiš odpověděl /nebo neodpověděl/ asi jako tady – i když nevím, jestli se o té otázce vůbec dověděl –

          „Dotaz
          04.10.2021 16:45:18 – Miro MOODY
          Aspen Institute
          Pane premiére, v Aspen Institute má největší vliv Bakala. Tvrdíte, že Vám škodí Bakalovi novináři? Proč jste tedy vstupoval do Aspen Institute? Jaké výhody jste čekal od tohoto členství, když víte, že je tam silně zakořeněn Bakala?
          To je to samé jako kdyby Slávista vstoupil do klubu Sparty. Jaká bude Vaše odpověď o tomto ,,kočkopsovi“?“
          J.Kudela
          Tento dotaz čeká na zodpovězení.
          https://www.parlamentnilisty.cz/profily/Andrej-Babis-12367/otazka/Aspen-Institute-148964

          Nejste „J.Kudela“ a není to ten dotaz, o kterém píšete, že ne ….
          Protože, jak jsem dal na „sklo“, mi na podobný dotaz Andrej Babiš odpověděl neprodleně.

          A taky, jakmile budu znát znění té Vaší otázky, budu moci napsat, jak si myslím, co odpověděl pan Babiš a budu to moci porovnat s tím, co bych případně odpověděl já, jsa tázán .

          1. Proč ne; tady je jako epizoda zmíněn celý ten příběh: https://web.litterate.cz/andrej/
            Dodávám, že některé věci v tom článku dnes vidím jinak, ale to se netýká epizody s otázkou.

            Ale abyste to nemusel vy nebo jiní čtenáři pracně hledat, zkopíruju sem to podstatné:


            (…)
            Když Andrej v politice začínal, potřeboval se ze všeho nejdřív zalíbit. Na svém webu měl kontaktní formulář a vyzýval čtenáře – prý, ptejte se mě, na všechno vám odpovím. A opravdu! Pod formulářem měl otázky a odpovědi; a byly to otázky nesmírně komplexní a rafinované, něco jako „Když ANO vyhraje volby, bude líp?“ a podobně. A odpovědi byly adekvátně a náležitě nesmírně sofistikované, něco jako „ANO, když vyhrajeme volby, bude líp. Jsme totiž šikovný národ, jen nás řídí nemehla,“ a podobně.

            Jinde na tomtéž webu se psalo, že ANO je proevropské. Napsal jsem tedy Andrejovi otázku, co se tou proevropskostí v provedení ANO konkrétně myslí, a co si pod tím řadový občan malopodnikatel má představit.

            Odpovědí bylo mlčení, a zatím na webu naskakovaly jiné rafinované otázky a sofistikované odpovědi, daleko mladší, než byl dotaz můj. Hm, řekl jsem si, asi se jim v té plejádě otázek můj dotaz ztratil, i zeptal jsem se znovu.

            Co myslíš, můj milý deníčku, že se stalo? To bys neuhodl. Stalo se úplné hov…, ehm. Chtěl jsem říct, že nestalo se nic. Andrej se na můj dotaz buď rovnou vysral a ani si ho nepřečetl, a nebo se mu nehodilo do krámu na něco tak choulostivého odpovídat. Tehdy jsem ještě, pokud jde o příčinu, váhal; v každém případě jsem ale zpozorněl.

            (…)

            Dodávám (jak je ostatně v článku zmíněno), že ačkoli si svou tehdejší formulaci nepamatuji, byl jsem nakloněn Babišovi spíše fandit a otázka byla formulována sice se zvědavostí, ale mírně a vstřícně, s upřímnou prosbou o vysvětlení. A to jak otázka první, tak i druhá; a Babiš na tom webu dal veřejný slib, že odpoví na každou.

            Nu, nestalo se; hned první kontakt mezi mnou a Andrejem se nepodařil, a při tom zřejmě zůstane.

            Ještě na jeden kontakt s věrchuškou jsem zapomněl, velmi starý, a to s prof. Klausem, když zrovna prezidentoval.

            Nevím už ani přesně, o co konkrétně šlo, ale nějaký Klausův krok rozpoutal tehdy – ne poprvé a ne naposledy – mediální bouři. A já jsem tehdy sedl a napsal dopis, že se mi ten Klausův počin líbí a že má moji podporu. Vůbec jsem to neočekával, ale za pár dní na to přistál v mé poštovní schránce dopis z prezidentské kanceláře, ve kterém mi Václav Klaus za projevenou podporu poděkoval (nepochybně prostřednictvím svého PR týmu, sám to nanejvýš podepsal, toho jsem si vědom).

            Takže zatímco Klausovi jsem stál za napsání a poslání dopisu, Andrejovi jsem nestál ani za sto úhozů do klávesnice. Tím mně Andrej dal najevo, že mu já občan můžu leda políbit prdel – nu, a Andrej mně může recipročně totéž. Ideálně ve chvíli, kdy jsem vykonal potřebu a ještě nevykonal hygienu.

            A zas: můj názor na Andreje mi samozřejmě nebrání, abych ho nepodpořil, jakmile to budu považovat za pro sebe výhodné, a abych ho nepotopil ve chvíli, kdy se mi bude zdát výhodnější právě tento postup. Vždyť on sám takovému vztahu rozumí nejlépe.

            1. Pane Zakladatel.
              Že jste nenapsal všechny tituly před jménem a za jménem.
              Jak neuvedete aspoň dva tituly před jménem a tři tituly za jménem,nikdo si Vás nevšimne.

              1. Četl jste Hodinu mrtvých očí? Mně se ta kniha moc libila. Hrdina Bindig (snad jsem to jméno nezvojtil) v ní mimo jiné vede rozhovor s nějakou vyšší šarží, zupákem par excelence, zhruba v těchto intencích:

                – Jak se jmenujete?!?
                – Bindig.
                – Snad desátník Bindig, ne?!?
                – Ne, jenom Bindig. Bez „desátník“.

                Já si titul/y ke jménu psát sice můžu, ale nevidím k tomu v běžném styku důvod. Já jsem já, a titul je nálepka jako každá jiná, jen s tím rozdílem, že na tu nálepku máte někde v šuplíku certifikát. – Koneckonců vidíme všichni, že ani nálepka, nesoucí text „profesor(ka)“, není zárukou nepřítomnosti idiocie.

                1. Nuž, takto nějak by to mohlo být:

                  Vrchní důlní ředitel a tajný horní dvorní rada W.D.W.B.W.V = Werner doktor Werner Buchholz, Werner věd. Vždy střízlivě elegantní, odtažitý, korektní. Ironický estét, dětinský snílek, aristokrat ducha, absolutistický samovládce, pedant s kouzlem šamana.

                  (citováno z: Cesta Boženy Langové z Kosovy Hory přes Příbram, Lyon, Paříž a lůno brdských hvozdů k pražskému magistrátu. Ivan Vyskočil, kolem roku 1976)

  7. Dostal jsem do schránky leták pana Bašty – Odvolám vládu, Nepřipustím bídu a válku. Teď vážně, fakt tomu někdo věříte? To jako, že se před ním rozestoupí i Rudé moře, jako před Mojžíšem? Všem těmto zázrakům věříte? Pokud ano, založte si nějaké nové náboženství. Že odvolá vládu je pravda, ale měl tam připsat: Pokud mě zvolíte a předseda vlády mi přinese demisi. Pověřím někoho, kdo získá důvěru sněmovny.
    V senátních volbách jsme měli možnost změnit 1/3 sněmovny. Účast v prvním kole 42,65 % ve druhém 19,44%. Kdo jsou ti, co nechodí volit? Pozitivní změna už tu mohla být.

    1. Popravdě mi tím „Odvolám-nepřipustím“ docela komplikuje situaci. Rád bych se ho taky zeptal, jestli to takhle kreténsky vymyslel on sám, nebo mu to někdo poradil.
      Chápu potřebu zkratky na plakát, ale tohle už posouvá význam k opravdu primitivnímu a až debilnímu populismu a přímo dává bič do ruky oponenta. Myslím, že je to ze stejné dílny jako ty plakáty s Okamurou v době kovidu.

      1. Pana Baštu jsem propagoval už před létem a tady jsem byl první – měl jsem své důvody. Znám jeho devadesátky a také jsem četl jeho historické knihy. Vzdělaný, chytrý člověk, dost rozumí světu. A není sám, kdo slíbí, když ví, že nebude muset splnit. A ke kauze Babiš. Mám ještě někde doma zákoník z c.k. Stručné, jasné. Zde někdo citoval ten slavný paragraf o dotačním podvodu – úžasné je to „úmyslně“. Pro právníky živobytí na celý život – dokazovat úmysl. Dnešní svět práva, to je úživný cecek.

  8. Ti co se chystali na válku potřebovali předloni v parlamentních volbách nahradit Babiše Fialou (Fiala včera například žehnal tankům co se v Štemberku za bůhvíčí peníze repasují pro Ukrajinu). A ze zahraničí těsně před volbou zasáhli.

    Nynější cesta Babiše do Francie za Macronem je evidentně projevem zahraničního zájmu z Evropy dostat Babiše zpět do hry.

    Což by mohlo být doufejme závanem míru. Uvidíme co Babiš prohlásí.

    1. Zabozroutska holubice miru:
      „Jeden z francouzských představitelů řekl serveru POLITICO, že Paříž tlačí na Německo v naději, že se jí podaří vynutit si od Berlína souhlas s vysláním tanků Leopard na Ukrajinu před francouzsko-německým summitem, který se uskuteční 22. ledna, v den 60. výročí uzavření Elysejské smlouvy o partnerství mezi oběma zeměmi.

      Tuto domněnku podpořil i francouzský představitel, který pod podmínkou zachování anonymity kvůli citlivosti této záležitosti uvedl, že „cílem“ Macronova oznámení z minulého týdne o předání francouzských bojových obrněných vozidel „bylo prolomit tabu [posílání západních tanků na Ukrajinu], aby se Němci dali do pohybu“.

      „Mezi Macronem a Zelenským existuje spoluvina a bylo to poněkud zinscenováno, aby se zrušila neochota USA a Německa [ohledně posílání tanků],“ řekl úředník.“

      1. To už neplatí z Jalty, že Němci se nesmí účastnit žádných válečných konfliktů? Neni to posílání zbraní porušením dohod a neměli by být ONI za to světové hned společenstvím sankcionováni?

      2. Kdo ví, jak to v Žabostánu je. Na jednu stranu tlačí prezident, na další Zamini; za jiný provaz zase tahá jejich průmyslová lobby a pak tam ještě mají silnou EUhnijní pakáž. Klidně je i možné, že Macron dělá dvě protichůdné politiky současně – jednak že tlačí Němce k dodávkám Leopardů, jednak že vyjednává s Ruskem za zády USA.

        Co napíše Politico (i ta jakoby nezávislá evropská verze žumpy z Fašingtonu) je dost jistě hlas těch nejzavilejších válečných štváčů, neokonů & libtardů z amerického Deep State. S faktickou situací to obvykle nemá moc společného.

      3. A ještě jedna věc: „neochota“ USA k posílání tanků do Ruiny není politická, ale protože Pentagon řekl, že to nejde. Jejich Abramsy jsou na „východní frontu“ moc těžké, moc choulostivé, vyžadují obsáhlý servis a zabezpečení provozními materiály a dodávkami. K nasazení třeba jen stovky tanků by bylo potřeba nejméně 20x tolik lidí v přímém zabezpečení, a s tím spojená obří logistika. Plus by to vše bylo stejně k ničemu, jelikož Západ nemá PVO/PRO, aby takové servisní týlové zázemí mohl uchránit před ruskými raketami a křídlatými střelami. I nejvyspělejší americké nebo evropské PVO/PRO neudělá vůbec nic ani s 20 let starým Iskanderem-M, a proti Kinžálu nebo Zirkonu tuplem. Tudíž finíto…

        Takže Amíci do dodávky MBT (hlavních bojových tanků) tlačí „evropské spojence“. Těm se do toho samozřejmě nechce z mnoha důvodů, takže v této chvíli se hledá nějaký „předskokan“, možná Černý Petr padne na Britanistánce s jejich Challanger 2, alespoň v symbolických počtech, a po tom donutí vyvézt na střelnici k likvidaci všechny Leopardy 2. Německé, řecké, finské, polské, …

        Z důvodů nevhodnosti pro velkou hmotnost a jiných nedostatků, dopadne to ostudně, při ruské převaze v raketách a protitankových zbraních všeho druhu. To je předem jisté…

        1. K42: Z původně menší částečně občanské války roku 2014 se stala válka velká a přitom se z toho stal i zkušební polygon zbraní. Jako Španělsko 30. let. Španělé se nedokázali dohodnout mezi sebou o politice a náboženství a nakonec si tam zkoušeli nové zbraně a taktiku jejich „spojenci“, ať Němci, Italové nebo Sověti. Španělsko pomohli ničit a potom se stáhli. Věří někdo, že německým kondorům šlo o obyčejné Španěly? Němci chtěli zkusit kobercové bombardování na španělských městech a poměřit síly se sovětskými stíhačkami. Sověti zase odčerpali španělský zlatý koloniální poklad. Asi s ohledem na španělské pracující… Dočasná nenávratná půjčka na furt.

          1. Přesně tak, tento zbrojní aspekt je podobný, ne-li úplně stejný. Ruina je prostě skvělá testovací střelnice. Alespoň na ty menší věci.

            Nicméně Západ si tam nedovolí testovat nic extra moderního a většího, protože Ukroši jsou to schopní prodat komukoliv; plus ruská převaha je prostě totální, dalo by se říci „všespektrální“ – tedy když nedělají mrtvé brouky a nehrají si na „omezenou vojensko-policejní operaci“ (SMO). Také Rusko nasazuje, mimo testování nových, především staré zbraně a vyprazdňuje letité sklady – což je levnější než delaborace, prostě „ekologická likvidace“.

            Státy mají především své zájmy, pak dlouho dlouho nic a teprve potom přijde něco jako ideologie a možná dokonce, někde úplně vzadu, se krčí jakési „principy“. Nic nového…

  9. Dost dobrá inspirace dnes na Argumentu. Proč je tak důležité, kdo bude prezidentem? Protože prezident ratifikuje mezinárodní smlouvy.
    Jde tedy o to dostat tam takovou osobu, která ochotně podepíše trvalé umístění USA základy na našem území a ještě tomu zatleská – někoho, kdo si jako císařův pekař nevšimne „já tady vidím, Čechy, Morava, Slezsko“. Toto nás definitivně připoutá do zájmové sféry krachujícího dekadentního západu. Staneme se tedy znovu nejen ekonomickou kolonií západu, ale i vojensky okupovanou zemí jako za protektorátu, ze které bude moci NATO útočit na cizí území. Rusko na nás hodí atomovku, aby nás jako nástupní území pro útočnou válku zlikvidovalo. No a jaká je ta druhá možnost? Vykopnou nás z NATO, zabere si nás Ruská federace a tu atomovku na nás hodí Británie s Francií. Nějaká třetí možnost by nebyla? Je tou třetí možností Bašta?

    1. Ono to nemusí být tak ostré a hlavně ne tak rychlé. Naposledy, když se nám sem cpali se základnou, stačilo to natahovat a dočkat se změny v USA. A samozřejmě i jinde – oni to nakonec realizují v Polsku a Rumunsku.
      Rozhodně bude lepší president neochotný takové věci podepsat, kterého budou muset lámat nebo se ho zbavovat přes psychiatry nebo motorová vozidla, než aktivní vykonavatel nebo osvědčený kádr z Vrbětic.

      A kdyby náhodou o té věci šla debata, bylo by dobré mít za zády presidentskou milost pro případ, že by nesouhlas s US základnou byl policií a SZ vyhodnocen jako proruské postoje nebo nenávistné projevy.

  10. Aby to nezapadlo na počátek diskuse ze včerejška, kde jsem to začal, dávám to jako nový vstup.
    Na můj dotaz gorshokovi

    „Lex napsal:
    9 ledna, 2023 (23:28)
    Prozraďte, prosím, zdroj, o který opíráte své tvrzení, že Andrej Babiš /podle Vás „Bureš“/ je členem ASPEN INSTITUTE.
    Děkuji předem.
    L.“

    Zakladatel napsal:
    10 ledna, 2023 (8:52)
    „Já sám osobně jsem ho na seznamu členů (na webu) i s fotkou viděl. Teď tam už prý není, ale rozhodně tam byl. – Takovou vlčí mlhu, abych si jméno „Babiš“ a obličej „Babiš“ spletl s někým jiným, opravdu ještě nemám.
    Jednou Aspen – vždycky Aspen.
    Tedy: mým zdrojem je můj vlastní zrakový vjem.“

    Teď ta moje současná reakce –
    Já ty archivní stránky samozřejmě znám a vím, že tam ten Babišův profil je. Na aktuálních už není.
    Stejně jako profil Sebastiana Kurze.
    Vy víte, kdo na ty stránky ty profily zavěšuje a proč? A zda to, že tam ten profil je, znamená, že osoba je skutečným ČLENEM institutu? Vy víte, jak se lze stát členem? Na jejich stránkách to nenajdete – přesněji, já jsem to tam nenašel, možná jsem špatně hledal – taky bych členem být nechtěl za žádnou cenu.
    Zato lze najít, že Andrej Babiš vystoupil jako PŘEDSEDA VLÁDY ČR v na výroční konferenci v Aspenu „Podoba (střední) Evropy“ v listopadu 2020 https://www.vlada.cz/en/clenove-vlady/premier/speeches/speech-by-prime-minister-andrej-babis-at-the-aspen-annual-conference-the-shape-of-central-europe-184942/
    Stejně jako Sebastian Kurz.
    Protože jedním ze základních nástrojů, kterými by se měl člověk řídit, je „kritické myšlení“, snažím se tam, kde by mohlo dojít k chybné interpretaci různých „informací“ (nemusejí to být nutně „informace“ – podle teorie /velmi zjednodušeně/ je informací „sdělení, které odstraňuje nějakou neznalost“ – tedy dezinformace nebo chybný výklad není „informací“) hledat pravdu pokud možno u zdroje.
    Tak tomu bylo i tentokrát, kdy v souvislosti s tím archivem Aspenu jsem v neděli oslovil – koho jiného, než „kováře“, tedy Andreje Babiše. A tohle byla během jediné hodiny jeho odpověď:
    „Dobry den prosim vas nikdy jsem nebyl clenem Aspenu ktery patri zlocinci Bakalovi ktery rozkradl OKD a nedal hornikum byty ktere jim slibil atd🤮🤮🤮
    Privatizace becherovky prodavani havla atd
    Je to lez!!!
    V Aspenu jsou sami moji nepratele!!
    Peknou nedeli
    Andrej Babis“

    /Snad Andrej Babiš promine, že jsem jeho odpověď tady publikoval, ale je to v zájmu hledání pravdy, je to v jeho zájmu/

    A teď „babo raď“.
    Já si sám pro sebe dovedu poradit i bez té „báby“. Pro mě je mnohem důvěryhodnější sdělení Andreje Babiše, než nějaký profil s fotkou na nějakých stránkách sestavovaných a prezentovaných bůhvíkým, v zájmu bůhvíkoho. Tím spíše, že – jak se lze dočíst – byl profil Andreje Babiše ze stránek Aspenu smazán /proč asi…?/.
    Nicméně, když píšu o „hentom“ kritickém myšlení, ráno v půl desáté jsem poslal zřetelně formulovaný dotaz ke „konkurenčnímu kovářovi“, tj. do Aspen Institute Central Europe v Praze.
    Co myslíte, odpoví mi?
    Andrej Babiš mi odpověděl do jediné hodiny…..
    L.

    1. Dobrá práce, já jsem to bral automaticky jako členství.
      Babišovi bych nevěřil, on lže poměrně automaticky. Nedávno sem kdosi dával fragment z nějaké jeho návštěvy, kde se ptali na ten zámeček. Prý je to lež, zámeček nemá a ta cena taky nesouhlasí.

      Jestli vám odpoví, určitě se podělte.

      1. Podle rigidity Vašich komentů, podle suverenity, s jakou přidělujete nálepky, zkuste se poptat sám a dejte nám vědět.
        Třeba Vám odpoví, já si naději nedělám.
        Abyste to měl snazší, já jsem to posílal na aficiální adresu ‚office@AspenInstituteCE.org‘
        L.

      2. Takže konečně přestanete používat téměř automaticky Aspen jako druhé příjmení kdykoliv budete v textu zmiňovat jméno Andrej Babiš?
        Uf, to se mi ulevilo, málokdy jste to totiž opomněl, i když vám to bylo často vyvraceno.
        Lexovi díky.

      3. A v čem tedy lže? Že ta nemovitost není zámeček a že cena nesouhlasí?
        Jak je tedy podle Vás definován „zámeček“ a jaká je tedy cena té nemovitosti? Vy to snad víte? Nebo jste jen tak drzý a sám lžete?

    2. Já nevím, jestli vám z Aspen Institute Central Europe odpoví; ale rád bych připomněl, že Andrej Babiš dokonce i sám přiznal, že (v jiné věci – vy jistě víte, v které) lhal; nemohl nepřiznat, bylo mu to dokázáno.

      Vy právníci s oblibou používáte formulaci „Nemám dalších otázek…“

      Ale vyčkejme, zda vám Aspen Institut nějak odpoví.

      1. Z Aspenu odpoved necekam. Babisova odpoved je prinosna, ale neprekvapiva. Aspon ale zname verzi jedne strany.
        Lex za 1.

        Jinak si myslim, ze kdybych chtel aby na webu Aspenu vyvesili moji fotku, tak by se smali jeste mesic. Stejne tak kdybych chtel recnit na jejich vyrocnim sjezdu.
        Takze takovy cizak a nepritel to pro ne urcite neni/nebyl.

        1. Ale teoreticky to mohlo být taky tak, že on přijal pozvání a oni si ho pak vyvěsili. Bez členské přihlášky a zaplaceného poplatku.

          1. Pánové gogo, Lex, Zakladatel, Sakura, Babišova obdivovatelka JannaJ a další

            Co se aspeňáckého profilu Babiše týká, patrně se bavíte o této stránce:
            http://web.archive.org/web/20201208201009/https://www.aspeninstitutece.org/people-profile/andrej-babis/
            a dalších:
            http://web.archive.org/web/20201204225843/https://www.aspeninstitutece.org/people/

            V roce 2020 byl Babišův profil veřejně dostupný na stránkách Aspenu. Sám jsem jej tehdy navštívil (ten profil). Takže, pokud někdo tvrdí, že přednáší na konferenci úhlavního nepřítele a má na jeho webu profil, tak buď jsou na stránce people vystaveny pouze kusy k likvidaci nebo někomu roste Pinokiův nos.

            Díky Web.argive.org se provalily i jiné aféry, včetně nákupů covid testovacích tyčinek ještě předtím, a to včetně ČR, než tady někdo něco věděl o nějakém covidu.

            1. Archive byl super i v době běloruské krize, kdy tam byly k vidění materiály Světlany Tichanovské, o kterých mainstream tvrdil, že jde o ruskou desinformaci.

              Babiš Aspen možná považuje v mailu za nepřátele a možná nebyl členem přes řádnou přihlášku.
              Ale měli ho na čestném místě s medailonkem a spolupracoval s nimi. Já si mylím, že je součástí té struktury, patrně v mnohem volnějším svazku než Fiala s Nerudovou.

              Bude zajímavé zjistit skutečný formální stav, ale nemyslím, že by to bylo tolik zásadní. Spíš to dokreslí celou situaci a vztahy.

    3. Lexi jsem moc ráda, že jste se ozval a že mohu číst Vaše diskusní příspěvky. Opravdu moc ráda a doufám, že se zas neodmlčíte.
      Jinak k volbě, mám to stejně jako Hudec. Budu volit na 90 % Babiše, nic moc si od toho neslibuji, ale vidět ty protažené xichty v ČT a v mainstreamu mně za to stojí. Nakonec, je to samozřejmě menší zlo, přece nebudu volit blbou Nerudovou nebo slizkého hada Pavla. Ta první je navíc skoro jistě namočená v korupci a ten druhý je podrazák na druhou. Bašta , podle mého, nemá šanci, navíc jeho zdůvodňování podpory vstupu do NATO, jak ČR kdysi, tak nyní severských zemí, je pro mě nepřekročitelná čára.

  11. Coze, covid je umeleho puvodu ????
    No teda soudruhu to odvolas

    Zdá se, že covid má původ v nepovedeném výzkumu, uvedl Prymula

    9. ledna 2023 16:00, aktualizováno 10.1 11:39
    Nové mutace koronaviru jsou stále jedním z těch globálních fenoménů, které náš život ovlivňují nejvíc. Nová mutace z Číny při které odborníci zpozorněli by mohla být podle Romana Prymuly více rizikovější než ta dřívější.

    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/roman-prymula-epidemiolog-koronavirus-mutace-cina.A230109_151331_domaci_hovo

    1. Zrejme jsou sklady plne vakcin, Prymula zase vyleza.
      Tady se momentalne ockuje proti Omikronu, o nove variante nikdo nic nevi a vakcine na novou variantu uz vubec ne.

    2. Tak to ne soudruhu, takove dezinformace bude ministerstvo pravdy tvrde trestat

      Nebyla to jedna dezinformace na strankach, ktera byla vyvracena ?

      Zmena titulku
      Zdá se, že covid má původ v čínsko-americkém výzkumu, říká Prymula

      Samotný původ koronaviru vidí v čínsko-americkém výzkumu a neúmyslném úniku z laboratoře. Myslí si ale také to, že v jiných rukou by mohla na podobném principu tajně vznikat nebezpečná zbraň vůči lidstvu.

      1. Odpovim si sam, byla, je a bude to dezinformace
        _———

        3. VIRUS BYL VYVINUT JAKO BIOLOGICKÁ ZBRAŇ

        TVRZENÍ: Virus byl vyvinut jako biologická zbraň (Američany/Brity/Číňany/globálními elitami, např. Billem Gatesem apod.), byl vytvořen za účelem zničení lidstva, řízeného kolapsu finančního systému, nastolení světové nadvlády, zisku z prodeje vakcíny apod.

        FAKTA: Dezinformace se velmi často vztahují ke geopolitickým otázkám a nejinak je tomu i v případě dezinformací týkajících se šíření koronaviru. Podle aktuálně dostupných informací tento virus nebyl vytvořen laboratorně či uměle, na čemž se shoduje hned několik předních výzkumných institucí a laboratoří. Přirozeným šířením tohoto viru došlo k mutaci jeho genetické informace, postupná modifikace virů je však normální a pravděpodobná.

        https://www.mvcr.cz/chh/clanek/koronavirus-prehled-hlavnich-dezinformacnich-sdeleni.aspx

        1. A teď tu vo pařezový chaloupce, ju?!
          Ta brebera totiž nemutuje postupně, nýbrž takovým fofrem, že šamani nestačí zapisovat mutace. Tedy jde o virus poměrně nestabilní a tím pádem NEvzniklý přirozenou cestou.

      2. Přesně tak, jeho vlastní ministerstvo tu desinformaci uvádělo na svých stránkách pro odstrašení.
        Policie by měla stíhat v jejich logice jeho, pokud platí původní netopýří axiom, a to za současné šíření desinformací, anebo zase jeho za šíření desinformací dodnes, pokud axiom ode dneška neplatí.
        A Cempera zavřít taky ze stejných důvodů.
        A FB smazat prakticky celý, protože předtím mazali zastánce umělého původu, protože to byla desinformace. Teď by měli smazat ty, kteří prosazovali přírodní původ, protože je to desinformace. Obnovit ty smazané umělé asi nepůjde.
        A to co zbude – pro těch pár lidi asi nemá cenu FB provozovat, ne?

        1. Gogo: Hranice přírodního a umělého původu možná není tak jasná. Co kdyby nějaký virus vědci našli v netopýrech v jeskyni. Odvezli netopýry do laboratoře. Množili virus, který by jim potom omylem unikl? Nebyl by umělé vytvořen, ale lidé by měli vinu na jeho vypuštění svou nezodpovědností. Potom by někdo řekl, že virus byl upraven a víme, jestli je to mutace přirozená nebo lidmi způsobená? Dal někdo netopýry různých druhů k sobě nebo si hrál s genomem viru?

          1. Tohle se dá jednoduše prokázat – nebylo to tak.
            Původní wuhanský virus měl nejbližšího příbuzného v SARS. Změny byly takového druhu, že nemohly vzniknut postupně a bylo jich moc. Následně i některé další typy nevykazovaly kontinuitu s původním.

            Mutace prostě nevznikají jinak v přírodě, mezigeneračně, a jinak v laboratoři. Tohle byl laboratorní virus založený na SARS.

  12. Nevíte někdo, jak to bylo s Baštou při schvalování Humanitárního bombardování?
    A jak to měl s tajnými službami?

      1. Ale prd, Novotny jeho volbu doporucuje proto, aby ubral Andrejkovi.

        Stejnou logikou tak doporucuji doporucovat vasim libodemo znamym, aby to hodili Hilserovi namisto Capusi nebo Pavkovi 🙂

    1. Tak tajný služby už jsem našel:
      „…nastoupil na Úřad na ochranu ústavy a demokracie do funkce ředitele odboru. V letech 1990–1991 byl náměstkem ředitele tajné služby a v letech 1991–1993 předsedou Nezávislé komise FMV (tzv. lustrační komise). Členem ČSSD se stal koncem roku 1994, od roku 1993 pro sociální demokracii působil v jejím odborném zázemí.[4]

      Ve volbách v roce 1996 byl zvolen do poslanecké sněmovny za ČSSD (volební obvod Praha). Zasedal ve výboru pro obranu a bezpečnost jako jeho místopředseda a ve výboru organizačním. Byl rovněž předsedou komise pro kontrolu BIS. Mandát ve sněmovně obhájil ve volbách v roce 1998. V letech 1998–2000 působil jako ministr bez portfeje ve vládě Miloše Zemana. Ve vládě měl na starostí také Akci Čisté ruce. Po odchodu z ministerské funkce zastával ještě po několik měsíců post člena sněmovního výboru pro obranu a bezpečnost“

      Takže tajný služby?
      Kdo u něj tahá za provázky?

      1. Fajn, takže budeme Baštovi vyčítat, že byl náměstkem operativního úseku ÚOÚD (Úřad federálního ministerstva vnitra pro ochranu ústavy a demokracie) v době, kdy se z kontrarozvědky vyhazovali StBáci.

        Tehdejší okruhy zpravodajské činnosti ÚOÚD:
        Domácí
        – aktivity sudetských Němců: spolkové, politické a hospodářské a jejich „snahy připojit Sudety jako další spolkovou zemi k Německu“, žádosti odsunutých Němců o navrácení majetků apod.
        – amnestovaní vězni
        Východ
        – migrace rumunských občanů a jejich infiltrace příslušníky tajné služby Securitate, migrace ze SSSR
        – politicky organizované aktivity ukrajinských nacionalistů
        – politické aktivity staré ruské emigrace
        – navazování zpravodajských kontaktů příslušníky speciálních služeb zemí SSSR
        – odsun sovětských vojsk
        – aktivity polských zpravodajských služeb proti Československu
        -spolkové a politické aktivity maďarské menšiny na Slovensku
        Západ
        – aktivity zpravodajských služeb Rakouska, USA a Německa
        – vztahy Češi–Němci
        Třetí svět
        – hospodářské zájmy
        – možnosti porušování embarga vůči Iráku, monopolizace domácích podniků se zahraniční účastí
        – nelegální obchod se zbraněmi
        – ochrana jaderných elektráren
        – rozprodávání majetku, celní a daňové úniky apod.
        Extremismus, terorismus a drogy
        – Československo jako základna pro společný postup teroristických organizací
        – aktivizace teroristů v souvislosti s konfliktem v Perském zálivu

  13. A co když je skutečnost daleko prostší, Babiš si tím nebyl jistý, prostě nevěděl, jak to nakonec dopadne? Naopak čekal, že možná dostane pěkně za uši? A prostě byl připravený na obě varianty? Pak je toto celé obludný konstrukt, který vyrostl z Vidlákova nekritického obdivu k tomuto individuu. Je mi smutno z toho co vidím, jak alternativa adorizuje jednoho sobeckýho parchanta… Pak nezbývá než konstatovat, že ty politiky které tady máme, si prostě po právu zasloužíme.

    1. A co když je to daleko prostší.
      Prostě v době vzniku Čapího hnízda se žádného podvodu vzhledem k zákonům v té době platící nedopustil.
      Potvrzeno soudem – Nevinný
      Kdo z nás četl celý spis, kdo z nás se vyzná v přidělování dotací, kdo z nás se vyzná v zákonech aby s tím polemizoval?
      V mediích byl pouze jednostranný názor – vinen. Nic víc nebylo možné prezentovat.
      Až tak jednoduché to může být.

      1. To přece nehraje roli, když je politické zadání.
        Já si myslím, že důvod pro čapí proces pominul, že to důležité se stalo (nebo nestalo) už v minulosti a teď už to jen procesně doběhlo.
        Stejně jako s kabelkami.

        1. Ano, nicméně Babiš nehodil ručník do ringu jako Nečas.
          Otázka jak toho vítězství teď Babiš využije. Jsem zvědavý na věci budoucí.

      2. Nebyl by první nevinný, který by byl odsouzen ;). Nehledě na to, že minimálně na hraně zákona se určitě někdy pohybuje při tom svém „podnikání“, takže to svědomí tak čistý mít nebude.

  14. Vidlák měl dnes pohádkové dopředné sny. Babiš v roli soukromého soudce se utkal s jmenovaným soudcem, svým umem donutil jmenovaného soudce ke kapitulaci a vynesení takového rozsudku, jaký mu Babiš nadiktoval.
    Dnes jsem četl s údivem, neb jsem poznal Nového Babiše o kterém jsme doposud neslyšeli. Zrodil se nám Bůh Babiš. Ty iniciály BB jsou tak krásné, jako ty od té fajnové francouzsky.
    Soudím, že volby již mohou být odpískány. Vítěze máme, tak co to protahovat.

    1. Alternatýva si asi tak říká proto, protože na rozdíl od majnstrýmu neumí používat mozek (kdysi si schopnosti inteligentních lidí ze sebe udělat….. všiml i Karel Čapek). O všem tom psali už před dávnými časy staří Řekové. Mám to za pár, prosím, dopřejte mi těch pár lepších chvilek do konce.

    2. věštec, zahradník …….marně si lámu hlavu proč sem vlastně chodíte protože hlavní naplní vašich reakci je jak je vidlák hrozný. Ano i já si myslím že víc pravdy bude že i Babiš to víceméně nečekal. Ale to je to co mi baví na jeho psaní ta nadsázka, to vzít to ze všech uhlů a pohledů. Na druhou stranu kde berete jistotu že Váš pohled a dal by se nazvat taky velice idealizovaný k Baštovi.

      Pravda je ale velice jednoduchá at to dopadne jakoliv bude to vždy na hovno, třeba v mém případě při vitěství Babiše škodolibá radost že kavarna protáhne držky

      1. Vidím to podobně. Jsem ale zvědav , zda Babiš bude žádat o odškodnění , protože v jeho případě by šlo o nepředstavitelnou částku.

      2. Asi se snažím vyvažovat tu Vidlákovu jednostrannost, to je jedna óda na Babiše za druhou… A každej vidí, že je to přitažený za vlasy, tak mám pět ódy na to jak je to geniální? Jestli mi na Vidlákovi něco vadí, tak ta jeho neustálá samochvála a stavění se do role nějakého vizionáře, ví o tom hovno jako my všichni, ale to se tady nesmí říkat :). Jen své domněnky podkládá utajenými údajně vysoce zasvěcenými zdroji. No přijde mi to jako nějaká hra ve školce, kdy se ze sebe snažil někdo dělat důležitýho, že má strejdu v západním Německu a ten mu posílá ty super čokošky co u nás neseženeš… Obecně mám problém s autoritama, zejména těma samozvanýma ;).

      3. Obávám se, že ty držky pokud Babiš vyhraje, protáhne nejen kavárna. Možná i samotný guru :). Sice je zřejmě jeho snem, že jednou sám velký Andrej přijede za nim na zabijačku a uznale ho poplácá po rameni za jeho zásluhy, ale maximálně se stane to, že obdrží pozvání na řízek do čapího hnízda. Načež bych se vůbec nedivil, kdyby milý Andrej za půl roku s lítostí tlumočil nařízení EU zakazující domácí zabijačky a Vidlák by musel konzumovat ten Babišův humus z Kostelce :).

      4. Drahý Hrábě,

        předně není třeba číst mé příspěvky, ale, když je čtete, zkuste se zamyslet proč je píši. Jelikož toho asi nejste schopen, povím vám to. Je to korekce bezbřehé Vidlákovi naivity.

        To, co dnes Vidlák napsal, a nechtěl jsem to zmiňovat, je naprostá hovadina, a řeknu vám i proč.
        Byl jsem v jistém svém životním údobí čtyřikrát obviněn, stejněkrát obžalován, mnohokrát nepravomocně odsouzen a NIKDY pravomocně odsouzen a to v údobí asi deseti roků. S justičním systémem jsem se měl tak možnost vcelku dosyta seznámit. Neexistuje nějaká skvělá taktika jež vás nějak vyseká z průserů. NEexistuje žádný advokát se zázračnou taktikou, existují jen a jen důkazy a jejich vhodné podání. Navíc advokáti jsou stavovská uzavřená monopolní organizace a ty vždy postihují stejné tendence. Pokles kvality. Sám jsem se za těch deset roků setkal s velkou řádkou advokátů a pokud bych dal na jejich rady, tak asi ještě dnes sedím za katrem. S klidným svědomím mohu zevšeobecnit, jsou to především žvanilové, jež využívají asymetrii postavení. Viz například Samková jež zvrtala žalobu mezi kaprem a bramborovým salátem, jak sama nakonec i připustila. Jeden „můj“ advokát a nebyl to zrovna novic, neuměl ani podat podání k ústavnímu soudu. V databázi ÚS by se ono odmítnuté podání dalo dohledat i s odůvodněním.

        S Babišem lidsky souzním, jak na pokraji breku při tiskovce oslavoval svou pravdu. Ano bylo toho na něho moc a spadla z něj psychická zátěž. Ukázal alespoň v tomto okamžiku lidskost.

        Zkuste tedy rosím přestat mlátit prázdnou slámu a pokud máte něco podstatného k tématu, sdělte nám to.

  15. V březnu 2016, kdy jsem svůj odkazovaný článek psal, ještě fungoval odkaz http://veteranus.blog.cz/en/1506/general-petr-pavel-a-atomova-valka, dnes není po veteranus.blog ani zmínka, otevírá se na jeho místě televize Nova. Možná existuje někde čtenář, který si tento odkaz otevřel a stáhnul. Já to ke své smůle tenkrát neudělal.

    Byl tam popis reakce generála Petra Pavla na nějakou situaci při cvičení, kterou generál Petr Pavel hodlal řešit atomovými zbraněmi, což musel schválit jeho tehdejší nadřízený (nevím,snad Vlastimil Picek?).

    Ten jeho rozhodnutí změnil. Víc už si nepamatuji, bylo to více méně náhodné čtení. Jenom vím, že jsem se podivoval jak snadno by český voják sáhnul po jaderném infernu. Bohužel – článek je nedohledatelný a tak nemohu onu příhodu ničím doložit.
    ————-
    Je to z od Vlka a nedaří se mi sdílet odkaz. Umí to někdo otevřít?

    1. Je to militant. Všichni armádní činovníci jsou militanti. Jejich obživa spočívá ve válčení. Kde jinde si mohou vysloužil ostruhy a metály. V míru jim hrozí prázdný hrnec.

      1. Helanov: není každý generál nadšený do zahájení války. Ludvík Svoboda zažil tolik válek, že další nechtěl. De Gaulle to měl podobné. Pokud počítáme i velitele partyzánů, Broz Tito taky se snaží zachovat mír co nejdéle po roce 1945. To je u každého různé. Jsou i jiní generálové, kteří chtějí válku k vyzkoušení nových zbraní nebo aby mohli tunelovat státní rozpočty do svých kapes. Většinou ti, kteří mají svou zemi někde daleko za mořem, takže válkou její osud neriskují. Většinu válek zahájili pitomi politici a ne generálové.

  16. Bašto, zaber! Slibuj voličům, co chceš. Že odvoláš vládu, že zařídíš mír na Ukrajině, že zlevníš energie…
    máš poslední možnost! 🙂 ééé

    1. Zabrat? No, to není tak jednoduché. U těch starších lidí. Já bych mohl taky ještě sprintovat, ale nesprintuji. Protože vím, že bych si asi urval achilovku …

    2. Tak radši budete volit někoho, kdo pro jistotu neslibuje nic a ani nenaznačí, že o Váš hlas má zájem, že je pro Vás ochotný něco dělat.

      1. To je problem. Rika se mu „zname zlo“.
        Vetsinove je snaze akceptovatelne, nez zlo nezname.
        Diky kolektivni historicke pameti.
        Vidlak tomu rika lidove vrabec na strese, neni to presne, ale staci to.

        Me taky mrzi, ze Babis ani sluvkem o alternativu nezavadil.
        Mozna proto, jak se minule lisal k Orbanovi a nevdecni alternativci mu to stejne nehodili.
        Nebo si spocital, ze by prisel o vic hlasu, nez muze ziskat.

        1. Ano, známé zlo, Stockholmský syndrom…. volba mezi svrabem a neštovicemi

          Je taky zajímavé, jak se všechna negativa od posledních voleb přičítají pětikoalici, přitom podstata problémů byla způsobena během vlády Babiše a některé sahají až ke Klausovi.
          Já tím nehájím pětikolaboranty, ale čistě pro pochopení a rozhodování je tomu dobré rozumět.

          Já to beru tak, že vytvoření takové falešné, a až militantní dichotomie (Babiš vs pětikolka), je velmi pohodlný režim vládnutí pro oba účastníky, nehledě na to, že jsou pod jednou střechou.

          Problém je, že samozřejmě nemám v rukávu alternativu, která by byla volitelná, pokud jde o parlamentní volby a nezdá se, že by ti, kdo si alternativa říkají, měli vůbec něco takového v mentálních obzorech.
          Ale pokud jde o dnešek, tak tu alternativu máme. Aspoň v tom smyslu, že máme věrohodného kandidáta, který ty hodnoty veřejně vyhlásil. V té bídě to považuju za poměrně významné gesto.

          Já zase můžu vyslat signál, že nechci ani svrab ani neštovice a že volím zdraví nebo rýmu. To, že zbytek chce svrab s neštovicemi jako osvědčené životní hodnoty, je smutné a že to propagují, je trochu zarážející.
          Ale je mi taky jasné, že zastánci svrabu a neštovic ty choroby negativně neberou. Buď vysloveně pozitivně, nebo to přijali jako realitu doby, tak nějak fatalisticky.
          Asi jako známá z Francie, která prostě bere jako danost, jako samozřejmost, že večer nemůže do některých čtvrtí a že občas tam shoří pár set aut. Prostě tak to je a vůbec ji nenapadne, že by to tak být nemuselo.

          1. Aha, dalsi snuzka polopravd a lhani.
            Je hezke, ze pripominate, ze zaklady dnesnich pruseru jsou pres ruzne vlady az ke Klausovi, ale ze Basta byl ministr v jedne z tech vlad mezi tim, to uz nereknete.
            Uplne stejne jako zapad zamlcuje 8 let zabijeni na Donbase. Vsechno zaclo uz v unoru.
            Babis je zlo, Klaus je zlo, ale CSSD a jeji papalasi jsou najednou kristalove cisti.
            Stejne jako to o sobe onoho casu tvrdil jejich predseda.
            A to, zeslysite na sladke sliby a nevidite, ze vedou do jeste vetsiho pruseru, nez to „zname zlo“ vas jenom usvedcuji z blahove naivity.
            Presne tenhle typ lidi ovladnul vymytim hlavy i ten guru Jara.
            Sladke sliby, a zeny ho jeste u soudu hajily.

            1. Nepodsouvejte mi hlouposti, Zemanova vláda pokračovala ve zkáze po té Klausově. O Baštovi z té doby nevím nic určitého – on nebyl nikdy výrazná figura. Pamatuju na akci Čisté ruce, která skončila kriminálem pro dva socany, což budilo škodolibou radost.

              1. „O Baštovi z té doby nevím nic určitého – on nebyl nikdy výrazná figura“

                Coz vam nebrani ho tu natirat naruzovo.
                Takze jsem se nespletl. Pisete snusku polopravd a lzi.

                  1. Aha, takze nelhat a netlacit polopravdy jsou dneska v Cechach „pěkně silné požadavky“.
                    To se to volici pana Cisteho pekne odkopavaji.

          2. Pokud tedy volíte mezi zdravím (lehkým nachlazením) a svrabem s neštovicemi, je to, jak uvádíte, gesto.
            Co se prosím stane poté, až bude vaše principiální gesto učiněno?
            Nestane se nic. Zdravý či jen nachlazený nebudete. Pořád zůstanete volezlej. Mezi zdravím a touhou být zdravý je totiž kruciální rozdíl.
            Jiní volí právě mezi svrabem a neštovicemi, i když vědí, že by správně měli volit zdraví. Je to smutné, to ano. Ale není to zarážející. Léčba totiž k dispozici není. Nezbývá jim, než ta smutná, ovšem nezarážející volba .

            Až se budete topit, stébla se chytat nebudete? Proto, že víte, že vás stejně neudrží? A proto, že jste učinil rozhodnutí, že to vlastně ani stéblo není? Chytíte se pevného lana, které ale není přivázané? Bude to vaše gesto, aby ostatní viděli, že kdyby bylo přivázané, udrželo by vás?

            Toto je komentář přímo překypující alegoriemi. Zůstanete u nich, a alegoricky mi vysvětlíte, že za to můžou ostatní, protože to lano mohli přivázat, ale nepřivázali? Budete mít pravdu. Nepřivázali. Ale přesto se jej budete dál držet, protože jste se sice utopil, ale udělal u toho gesto?

        2. Nenapadlo Vás, že k alternativě nemohl, aby jí neuškodil. Už i tak hledají důvody a snaží se když už ne přemluvit tak vyprovokovat?… viz gogo a spol.

  17. Zajímavé úvahy, jenže nepřípadné. Svět nefunguje tak složitě já připadá. Soudce je nezávislý. Jestliže chce být nezávislý. Ví,že jestli neudělá fatální chybu nebo zločin, že soudcem bude do důchodu. Tomu dává svobodu a sílu rozhodovat podle zákona a svého svědomí.
    Co když je to jednoduché? Že podle litery zákona je Babiš nevinný?
    Přednesená obhajoba v základu přednesla to co právníci, a ne jen tak lecjací glosovali od počátku v článcích a diskusích.
    Ovšem na druhou stranu, jak bys glosoval, a i my ostatní, kdyby Babiš byl odsouzen?
    Zpětné dopočítávání slovní úlohy podle výsledku.
    Počkejme na další kolo. Jenže jestliže Babiš bude prezidentem..
    To zas bude řečí a úvah o pákách…

    Obdivuji soudce Šotta a jeho senát. Za vedení procesu tak, že média a politici svými prohlášeními pokud vytvářeli tlak, tak jiný, než-li by vytvářeli jestliže by na základě vedení procesu předpokládali zprošťující rozsudek.

    1. Vy se nějak trefujete nebo co (to vám samozřejmě podlejzám, abych se konečně měl s kým bavit). Ale i přes to podlejzání, taky na první dobrou toho soudce oceňuju. Sice jsme u toho nevočumovali, ale je velmi málo pravděpodobné, že by celou dobu nedostal od nikoho čistě nestrannou radu, že by měl děckám v senátu vysvětlit, že mají rozhodovat srdcem. Radu ani ze strany agrozla, ani ze strany bezpřívlastkového dobra. Na druhou dobrou naskakuje, že to pořád může být Pilát jak sviňa, protože ví, že to půjde vejš a že si tam děcka už poradí. Jako, s literou.
      Jsou to meziúvahy, pořád jen co by, kdyby a jak by. Já bych ale vážně rád, kdyby ten soudce skutečně byl štramák. Ne kvůli Andymu. Kvůli tý zhůvěřilý klice.

      Zpětně se podle výsledku ta rovnice jistě konstruovat bude. Ono to vzhledem ke stavu tý záležitosti a stavu politiky ani jinak nejde . Že to není proces právní, ale politický, to vevnitř v sobě samém nezapře nejspíš ani samotný Cemper. Bez ohledu na to, že faktograficky zjistí, že ve skutečnosti do toho tu politiku zatáh právě Andy, k čemuž doloží skutečně pravdivý zdroje.

      Tak to u nás máme. Žijem si jak na zámku. Až zvítězí Andy, nebo dokonce sedne na Hradisko, budou rovnice. A jestli zvítězí láska a na Hradisku pravda (či obráceně), zase budou rovnice.

  18. Všichni „alternativci“, kteří jsou nadržení hodit to Babišovi, jen co od něj uslyší něco libého o míru, covidu nebo třeba Vrběticích se sotva dočkají. Budiž Babišovi přičteno k dobru, že neslibuje co nehodlá plnit.
    Ani si nejsem jistý, jak moc touží být tím prezidentem. Radši by asi byl ve vládě. A o podporu alternativy nebo SPD kdovíjak nestojí. On má názorově nejblíž k ODS, když už by musel s někým koalovat. Ti se ho ale bojí. Odstavil by je od lizu a znemožnil, podobně jak se mu to povedlo s ČSSD

    1. Vidím to stejně. ANO s Andrejem Babišem není ve skutečnosti žádná alternativa, ale umírněnější verze ODS. Je to stejné, jako se radovat že mě neoběsí ale „jenom“ zastřelí. Žádná změna nás pod ním nečeká, jenom ten pád do temnoty bude trochu pomalejší a cestou bude hrát i muzika. Nadějí na zvrat je možná, snad, jenom pan Bašta. Tak dlouho jsme na někoho jako on čekali, a nakonec vlastní volání po lídrovi zradíme a stejně raději jedeme na „jistotu“… Jistotu že to půjde dál do kopru.

      1. Myslím, že k dobrým rozhodnutím patří i zvážení šancí a rizik.
        Můžeme zvolit Babiše a doufat, že bude zdatně kontrolovat 5kolku
        Můžeme zvolit Baštu a čekat co se stane.
        Moc na výběr není….
        Vetší šanci zatím dávám Babišovi, Bašta bude mít jen hlasy části alternativy a to stačit nebude

        1. Tak ho bezte volit a premluvce svoji rodinu a pratele. Kdyz je Basta tak super, tak to snad zvladnete.
          Bude to urcite pro Bastu prinosnejsi, nez breceni tady.

            1. Ano. Já i pár lidí z mého okolí jdeme volit pana Baštu. I s vědomím, že „nemá šanci“. Ale po mnoha letech konečně budu volit někoho, kdo je mi opravdu názorově blízký, ne „menší zlo“ jako v předešlých letech. Snad to bude ten pověstný malý kamínek který časem spustí opravdovou lavinu. Andrej Babiš v mém zájmu rozhodně nespustí nic (vakcinace, Vrbětice, zaříznutí jádra, Zelený úděl a tak se dá pokračovat). Bude (trochu) lepší než pan Fiala a jeho melody boys, to je ale asi tak všechno.

                1. No podle toho cim to tu tapetuje, tak neco uz urcite vim 🙂
                  Ale mozna jste zakukleny svedek Babisuv a vychytrale mu na alternative nahanite volice.
                  V kazdem pripade mi jsou vase skutecne zamery uplne ukradeny.

          1. Jézus Vy ste na toho chlapa nabroušenej. Nebojte se, bába projde, bašťoun bude mít ty svoje 3procenta, v druhém kole to slupne Pája Péťů… Plán se nemění, to se jen upouští pára =)

            Nebo Vás serou ti lidi, co přesvědčujou „o té čistotě a suprovitosti pána Bašty prvního svého jména, vyšíváného zlatem a duhou krmen“? Inu, mě zas serou lidi co přesvědčujou o tom, že „Bába je anděl svatej neúplatněj, menší zlo a vlastně takové dobré zlo“. Co naděláme.

            A že holt prudím – jsem jakej jsem. Však se to i říká „kdo prudí, zdraví si tvrdí“… ne?

            1. Proc nabrousenej?
              Ja vas nutim volit nekoho jineho?
              Kde prosim?
              Ja vas pouze vybizim, abyste sli premluvit svou rodinu a zname, kdyz je pro vas Basta tak super.

              1. Díky za radu. Hmmm, dvojtá, a nevyžádaná – tyhle mám rád =)

                No, musím vám dát za pravdu. Než psát kokotiny na netu bylo fakt lepší se zvednout a jít přesvědčit známé. Kdo by to řekl? Bylo to snadné! Nevím kde je problém, no ostatní kandidáti musí mít ve volebních týmech úplné debily! Za pouhých 20 minut se mi podařilo přesvědčit všecky rodiny, všecky známé, hele když jsem před pár minutama na Masarykáču zařval „Hej, v pátek pojďte všichni volit baštu!“, tak všichni jásali, skandovali, házeli květiny, pomeranče… prý to v pátek tomu baštovi příjde hodit i pár poláků. Jo, a všici slíbili, že budou taky šířit pravdu, lásku a baštu. Normálně bych jim nevěřil… ale když jde vo toho Baštu… proč pochybovat, že?

                Tákže tímhle tempem bude mít Bašta předpovídaných 80% tak… zítra kolem druhé odpo… nechcete si to ještě s tou volbou Bašty rozmyslet? Když už je ta šance o něco lepší?

                1. ale pozor, když vy zařídíte 60 procent a já padesát, tak podle odborníků na MV, dohromady to bude 110 procent!

                  Musíme opatrně.

                  1. To je sfiňa ten gogo! prý já 60 vy 50… hele šéfe, když víc jak 30 zařídit neumíte… no, třeba máte pěknou postavu… nebo hudební nadání… ale rozhodně mi nemusíte krást mých 20 těžce vydřených! Já jsem na svých 90 celkem hrdej, a ano- právě jsem přdal dalších 10! estli mě budete srát, tak jich přidám… no to se nestačíte divit, kolik procent může bejt nad sto!

                    A že musíme opatrně… NÉJNI ČÁS! Musíme jednat zbrkle, hloupě, emotivně a holt to jít švihnout prvnímu magorovi, kterého nám naservírujou jako protiopozici Babiše. A poslouchejte co Vám prófa Sakura povidá, bo příště dostanete pravítkem!

      2. Ano, s tou spřízněností Babiš – ODS vcelku souhlasím, proto jsem taky v parlamentních volbách nevolil ANO, ale SPD. Vzhledem většinovému systému jsem měl celkem jistotu, že se SPD do parlamentu dostane. Volby prezidenta jsou ale systémově jiné a to že hlas Baštovi propadne je v podstatě jistota. Tady se furt oháníme alternativou, ale to je v globálu pár lidí. Kdyby Bašta dokázal převzít voliče ANO – tedy ty „důchodce“ co chodí na Andrejovy mítinky, pak bych věřil, že vyhraje. Ale ti většinou ani neví, že nějaký Bašta je. Tak si to zase moc nemalujme, s tou alternativou.

      3. Videl jsem rozhovor Babise u Xavera.
        Babis se chlubil, ze vyhostil z Ceska ruske spiony a ze nikdy nemluvil s Putinem ….

        1. Ano, podle zkusenosti z minulych a predminulych voleb lovi mezi volici petikolky. Alternativci mu to nehodili.
          Tak totiz volby funguji.

          1. No tak bych ho nechal lovit v jeho přirozeném prostředí, doufal, že se pětikolaboranti kvůli tomu servou a část babišovců se znechuceně rozhlédne, jestli není přece jen nějaká jiná možnost.

    2. Pozor na to, on už pokud si vzpomínám někde něco takového prohlásil, ale tak nějak opatrně na půl huby a ani se nesnažil vypadat u toho nijak přesvědčivě.

  19. Krotil bych nějaké nadšení.

    Moje předpověď by byla, že do druhého kola půjde Babiš a Pavel a Pavel ho převálcuje. Matematika je neúprosná.

    Vezmu-li reakce ve svém okolí a trochu mimo svou sociální bublinu, pak „před rozsudkem“ to bylo samé: „Tunelář, lhář, koukejte, jak se snaží ovlivnit nezávislý soud a jak si vymýšlí pohádky o zmanipulovaném procesu“. Teď plynule otočili a slyším: “ Tunelář, lhář, uplatil soudce, zmanipulovaný proces.“.

    Prostě ti jedině správní mají jasnou a vše ostatní je jim fuk. Stejně jako měli plnou pusu řečí o demokracii a právu na protest, když Milion chvilek demonstroval za odstoupení demokraticky zvolené vlády a zpochybňoval výsledky voleb. Teď plynule otočili a když chtějí demonstranti vlastně to samé, tak jim nadávají do dezolátů, vlastizrádců a nejraději by je nechali rozehnat vodníma dělama.

    Prostě demokracie jen pro někoho, stejně jako svoboda slova, nestranné soudy atd.

    A ti všichni budou volit PROTI Babišovi. A bude jedno koho. A z těch, co by volili Baštu je spousta takových, kteří už k druhému kolu nepůjdou, pokud Bašta neuspěje a Babišovi to prostě nehodí …

    Už jsem to kdysi psal: Cesta by byla, kdyby to Babiš položil a otevřeně podpořil Baštu. Ten by ho pak po rozpuštění vlády jmenoval Premiérem, najmenoval by společně domluvené ústavní soudce atd … To by mohl být dobrý tandem.

      1. Z dnešního Macka:
        Volba prezidenta začíná být po Babišově prvoinstančním osvobozujícím rozsudku konečně zajímavá, zvláště pokud se mu podaří, aby z těch zhruba 40% voličů, kteří nechodí k prezidentským volbám, nespokojená část zvedla zadky a šla mu protestně hodit hlas. Vystavit takto žlutou kartu vládě má ovšem každý, kdo s ní není spokojený…
        A má tam další postřehy, stojí za to číst jeho glosy

        1. Jen mi nedává smysl, proč by měl někdo Babiše, toho eurobolševického aspeňáka, považovat za protestní figuru. Jestli někdo zvedne zadek kvůli projevu protestu, tak to půjde hodit Baštovi.
          Ale spíš nepůjde, protože zleva zprava slyší, že to nemá cenu, a nejvíc od těch, kdo předstírali, že bojují za to, co nahlas řekl právě Bašta.
          Pro ty zklamané je myslím největší frustrací právě poslech řečí těch pseudobojovníků, kteří ho napřed hecovali na demošky, kde se skákalo za to, co Bašta vyslovil, ale volit budou Babiše.
          To jsou přesně ty ilustrativní momenty, kdy se ukazují věci ve své podstatě.

            1. Prostě demokracie jen pro někoho, stejně jako svoboda slova…
              S touhle větou „Hlasu z Vysočiny“ naprosto souhlasím. Se zbytkem už tak moc ne. Svoboda slova a demokracie by neměla být pro blbce. Ten zbytek populace až do vrcholu Gaussovy křivky a na jejím druhém svahu pak tráví soustu času „filtrováním informací!“
              Musím si to totiž napřed přečíst, abych posléze zjistil, že je to nesmysl.

            1. Je to rozhovor z konce listopadu.
              A přijde mi, že ten spor Babiše s pětikolaboranty vidí moc nahoře. Já si myslím, že nahoře jsou právě srostlí a že spory se vedou víceméně o koryta na poměrně low level úrovni.
              Samozřejmě, že ovčanům se to musí presentovat jako souboj dobra a zla.

              V Robješkově podání mi to vyznívá, že nemá zájem řešit otázky typu svobody slova, zapojení ČR do války a prosazování Greendealu .. to jsou totiž ty společné věci, na kterých není mezi nimi sporu.
              Pro Robejška je asi klíčové to, kdo bude ve správní radě kterého podniku, jak půjdou dotace, co se zobchoduje za co a aby jedna mafie neusurpovala nevratně některé oblasti ekonomiky a správy, což jediné asi dává smysl, pokud něco takového ještě vůbec zůstalo.

              1. tak jsem se blbě díval, je to aktuální .. o to překvapivější je pro mě Robejškův pohled.
                Asi to odpovídá jeho čachrům s kandidaturou Jiřho Hynka, kterého na tiskovce vynášel do nebe a pak v jiném rozhovoru ohrnul nad ním pysk, protože jediná varianta je přece Zeman.

          1. Protože byl jediný, kdo poplyšáku něco dělal pro lidi, a to navzdory všem těm modroftačím opozičníkům a prodejným protičeským presstitutům. Navíc ty žvásty o aspenu máte dkud? neměl byste predikovat to co máte ve ššmíráku, jinak Vás lidi budou mít za IQ tykve, bez vlastního mozkz… tedy pokud nějaký máteSorry jako

        2. Re: liška

          Liško, uvědomte si, že zde kážete bandě nevychovaných a přestárlých blbců, takže zkuste příště třeba nějaký odkaz.
          (-;

  20. Babiš bude s Macronem jednat i o Ukrajině a určitě tam něco domluví. Přinejmenším popostrčí k jednání. Domů se vrátí jako spolutvůrce řešení tohoto konfliktu. Tohle mu nikdo ničím nepřebije. A na besedě na Nově budou mít všichni jen otevřené huby. Jenom Bašta bude pořád opakovat: Odvolám vládu!

    1. Re: Ivo

      Babis si domluví tak akorát možnost občas přeleštit Makarónovi polobotky, až tento pán bude nosit chlazené nápoje pověřencům a styčným důstojníkům USA a RF na terásku před budovou, v níž budou soudruzi jednat.
      Makaróna Ivan opravdu vážně brát nebude, a to ani náhodou, ani omylem, zejména poté, co se s Andělkou odkopal i jeho předchůdce Holland.

        1. Re: dexx

          Původní myšlenka byla o tom, že Bába bude jednat s Makarónem o Vasilistánu, případně že dokonce i něco dojedná, či nedojedná.
          Nikoli o tom, koho bych já chtěl za prezidenta.

        1. To ale byla jiná Francie. Dnešní Francie s Macronkem od Rothschildů už dávno není mocností, jakou kdysi byla.

    2. Možná pro domácí zaprděné publikum to bude událost, že si povídal s celebritou od Rotchsildů, ale je snad jasné, že s Francií nebo Německem nikdo soudný o Ukrajině jednat nemůže.
      To je tak na stejné úrovni, jako když bychom si povídali my dva.

      Bašta kdyby položil vládu, omilostňoval stíhané za verbální idozločiny a striktně blokoval vstup a pobyt cizích armád u nás a vysílání českého masa na Ukrajinu, vykonal by tím mnohonásobně víc, než když se potkan vyfotí s Makronem.

        1. Já zase nemám tak nízké mínění o lidech. Oni jednotlivě vykazují poměrně normální procesy myšlení a hodnocení, ale holt práce s davem a debilizace vykonávají své.
          Místo debat o tom, kdo nejlépe representuje moje zájmy, se podařilo maninstreamu (do kterého v tomto smyslu zahrnuji i Kydy a jim podobné ) převekslovat debatu do podoby „koho mi agentury radí a jak nejlépe se trefim na tu největší hromadu“.

          Prostě „chci svobodu slova“ ale „volím toho, kdo ji nejvíc potírá“. A majsrštyk je v tom, že ti lidi nepociťují vnitřní rozpor, ba naopak. Platí to o celé šestikoalici.

      1. Re: gogo

        Jen si dovolím drze pozměnit

        – vysílání českého masa kamkoli mimo ČR.

        Tzn. ani na Pobaltí, ani na Slovač.

        Nic, nikam!

        1. Těžko dopředu říkat. V pobaltí se tvoří úderná skupina, jestli v USA rozhodnou o potřebě příhraničních incidentů, určitě je nebudou provádět US vojáci.
          Takže já bych je neposílal ani tam, ale chápu, že to pro někoho může být už moc. Dalším důvodem je jakási reciprocita. Já bych téměř nikdy nepodepsal souhlas s pobytem cizích vojsk v ČR a už vůbec ne kdyby nebyli podřízení českému velení. Tak zrcadlově bych měl trochu blok tam posílat naše lidi.
          Ale taky to souvisí s charakterem armády, dnes nemáme armádu ČR, ale jednotky žoldáků připravených plnit rozkazy z USA.

          Slovensko beru vnitřně trochu za „svoji zem“, takže slovenští vojáci u nás a naši tam by mi vadili mnohem méně, ale v zásadě bych se držel toho již napsaného.

        2. Nó, jestliže to maso nebude chtít, do mlýnku vysíláno nebude. Vždyť oni je suverénem, že. Jak se projevuje ve volbách….

          1. Re: Šumi

            Vasilové taky už dávno nechtějí do mlýnku a moc platné jim to není.

            Ještě jinak. Co všechno byste byl ochoten vy udělat pro to, abyste do toho mlýnku nemusel sám?
            Poslat místo sebe někoho jiného?
            Vždyť to je tak jednoduché, předat mu papír a nechat si potvrdit jeho převzetí.

            A tak můžem pokračovat do nekonečna.

              1. Re: Stridor

                Dotaz nebyl na výplatu tributu za mladého nácka, nýbrž na postup vedoucí k zachování vlastního skalpu bez nutnosti úprku do zahraničí.

                Neboli pokud chcete mít pohodovou státní službu, musíte občas předložit nějaký kladný výsledek své činnosti.

                Abyste byl v obraze, to, co jsem tak vzletně popsal, musejí provádět 2 x ročně například pedagogičtí pracovníci, podléhající MŠMT České republiky.

                Jahoda tomu říká „sebehodnocení“, já tom nazývám sebebonzáctví a je mi z toho na blití.

          2. Dnešní maso dostává na výběr – buď na misi nebo do civilu. A jelikož je připravují a již vybírají mentální žoldáci, tak s tím není problém, jak např. v časech Iráku nebo Bosny.

            Na Ukrajině se nikdo nikoho neptá, prostě je pochytají a naženou. V Rusku mají šanci odjet. Tam taky celý půlrok vojáci na smlouvu jednostranně rušili kontrakt a odmítali nastoupit, protože oni chtěli pohodlný život a ne bojové nasazení. Mluvilo se o nich pod kódem 500, kdo by si chtěl poslechnout debaty na to téma z počátku léta.

      2. Dodnes si pamatuji, jak se Babis kdysi vsadil, ze pri sve prve navsteve Francie coby premier dosahne selfie s Hollandem, coz se mu nakonec podarilo. Z jeho rozhovoru jsem mel dojem, ze mu slo jen o to, dostat se mezi smetanku, on je v podstate ambiciozni krupan bez urovne, co si uctu muze jenom koupit.
        To rikam jen z duvodu jeho motivaci, nastupujici burzoasie taky dokazala obetovat mnoho, jen aby se mohla priblizit slechte, za ucast na jednom vecirku se platilo i casti majetku.
        I ted jsem z Babisovych slov vycitil hrdost, ze mu dovoli se setkat s Macronem, podle meho je ochoten prodat republiku za predplatne do klubu a myslim to zcela konkretne a vazne.
        On je ted v pozici manufakturisty z fabriky od reky, co se snazi ziskat vstupenku do slechtickeho salonu v zamku na kopci.

        1. Re: Stridor

          Vidím to ještě hůř, protože manufakturista by svou fabriku NIKDY nenechal rozkrást a zplundrovat.
          Což Bába bez skrupulí provede, pokud mu za to nabídnou z Bruslogradu nebo z Fašinktóónu sebemenší provizi.
          Viz gríndýlové dotace, viz nepoužitelné vrtulníky, viz i to nakonec legální VRABČÍ (anebo Stračí) Hnízdo, blablabla…

          Prostě jak napsal Godot – druhý Sarka Farka.

        2. Je ale třeba říct, že tohle celebritní myšlení je v naší zemi hojně rozšířené. S někým se vyfotit, s někým popít portského nebo sníst jitrnici…
          Kdyby přijel Karel z Británie, tak budou studovat tamní feudální etiketu, nacvičovat úklony.
          Po této stránce docela sedí ta charakteristika Čechů jako servilních služebníků. K tomu taky patří bodnutí do zad, když se kočímu zdá, že soudruh šlechtic už ztratil lesk a moc a že z kozlíku dovnitř se dá snadno přeskočit.
          Babiš může být ale stejně takový zbohatlý provozovatel veřejných záchodků aspirující na status patricie, jako normální chlap, kterému prostě poradili, že tohle na ty mentální služebníky zapůsobí. Já jsem Babiše nikdy lidsky nepotkal. Šíří se o něm ultra negativní i ultra pozitivní věci, já prostě nevím.

          1. Ještě na tom nejsme tak špatně, jako Angláni. Za brakovou knihu pomluv nabídl Netflix princi Harrymu 2 miliardy dolarů a ten se pilně snaží. Netflix očekává.že Anglani to budou číst a jim se to vrátí se ziskem . To by se u Čechů stát nemohlo. Ochota číst něčí paměti je tu dost nízká.

      3. Neurazejte naše publikum. Anglani jsou ještě horší. Co teď vyvádí ten Harry a poddaní nadržení,jak budou číst jeho zvratky a platit za paperbaky.

    3. On už ten fakt, že s |Makronem budou jednat mezi čtyřma a bez překladatelů, je ťafka, která se filajovému nebude líbit.
      Já to tvrdím furt, že bába je jiná liga, na kterou ti ubožáci co – nemají.

  21. Tento případ ukazuje, jak málo toho víme o zákulisních tahanicích a pletichaření, o původu rozhodnutí, atd. Můžeme se jen domnívat. Hádám, že každý z nás dělá stejnou chybu ať už hodnotí Fialu, Válku na Ukrajině nebo rozhodnutí Bidena popř. ruského generálního štábu.

    1. Nejen z nás. Z čistě odborného vojensko -strategického a ekonomického pohledu, hlubokomyslná politická ideologická vyjádření, mediální a právnické pindy, jsou úžasná prdel. Jestliže se nad tím zamyslíte věcně, nepředpojatě, bez emocí. Jako nad šachovou partií.

      Jen … kdyby v tom mlýnku na maso řízeném a udržovaném v chodu z bezpečí kanceláří a obchodních jednání, nehynuli ti, kteří do něj dobrovolně nelezou.

  22. Včera jsem byla poprvé v práci od nového roku. Už dnes jdu na jinou linku, nejsou objednávky, chybí materiál a nevypadá to dobře.
    Okolní fabriky mají také poloprazdná parkoviště.
    Včera jsem poslouchala rozhovory kolegyň o prezidentských volbách. Čím je Čapuše zaujala, jak se jim líbí generál, jak ten Bašta je starý. No neměla jsem zrovna dobrý pocit. Pak přišel údržbář a začal prezidentskou volbu komentovat. Bude volit Baštu, na vojně ještě byl, tuším poslední rok, než ji zrušili, ale hlavně konzultuje generála se svým otcem.
    O Danuši se vyjádřil jako o slepici.
    Ostatní jen koukali, není vše ztracené. Čím to, že ti ambiciózní jedinci a ti co si myslí, že jsou chytří, se často mýlí.
    A v rádiu hlásili, že Babiš soud vlastně vyhrál. Byla jsem překvapená. Opravdu jsem nečekala takový verdikt.

  23. Na Babišovi mi vadí ,že lže a to co řekne v Ostravě, v Praze už neplatí / to se skutečně stalo / a co pak ve větší vzdálenosti Praha -Brusel,či dokonce Praha-Bílá chatrč v dalekém Fošinktonu.
    Jeho zproštění viny jsem očekával ,jako jediné možné řešení vleklého sporu,ne však hned v první instanci,možná ,že za to projede volbu prezidenta.
    Co mu může Macron říci aby to pro naší republiku a pro nás bylo pozitivní a přínosné zvážíme -li ,že prezident Macron je výrobek Rothschilda z London City?
    Možná, to bude i o Nerudové ,píše se,že Čaputové umetl cestičku Soros,který také pracuje pro London City,jmenovitě pro Rothschilda a Komisi 300.
    Jiný důvod cesty mne nenapadá ,uvážím -li ,že Babiš nemá žádnou ofiko funkci,která by jej opravňovala jednat,slibovat a lhát ve jménu republiky.

    Generální ředitel VW řekl ,že Česko ekonomicky zkrachuje,k tomu zvyšující se nedostatek potravin v Evropě ,další plány WEF v Davosu leden 2023,plánovaný přechod z koruny na euro…

    Tak co myslíte, jaký přínos může mít jednání Macron – Babiš pro nás ,či Evropu?

  24. Dvě zprávy k volbám za jeden den od ČTK! Vyberte si:

    Bývalý premiér a předseda ANO Andrej Babiš by v prvním kole prezidentské volby dostal podle volebního modelu agentury IPSOS 28,6% hlasů.
    V těsném závěsu za ním by byl někdejší představitel NATO a české armády Petr Pavel s 27,8%, následovala by bývalá rektorka Mendelovy univerzity Danuše Nerudová s 24,6%

    První kolo prezidentských voleb by počátkem ledna podle agentury MEDIAN vyhrál generál Petr Pavel se ziskem 29,5% hlasů před bývalým premiérem Andrejem Babišem, který by získal 26,5% hlasů.
    Bývalá rektorka Mendelovy univerzity Danuše Nerudová by skončila třetí se ziskem 21 %, v porovnání s prosincovým modelem si znatelně pohoršila.

      1. Normální člověk huhňu a geronta, volit nebude.

        Bez urážky. Vážím si pana Bašty, ale volba prezidenta je o přítomnosti a o budoucnosti.
        Volba minulosti a tím pádem slabého vůdce, je cesta do pekel.

        PS:
        Ani v té minulosti Bašta neoplýval energií a vůdcovskými schopnostmi.

        1. Presidentská funkce není organizační ani vůdcovská. Tam stačí pevná osobnost, dostatečně inteligentní, rozvážná, schopná nějakých kombinací. Tomu odpovídá Bašta líp než Babiš i bez ohledu na politiku a zájmy.

          Já jsem dosud nepochopil, jestli Baštu na Hradě nechcete z principu, nebo jen takticky nedporučujete jeho volbu kvůli marnosti.

          1. V tom případě by mohl být prezident papoušek Žako.
            S tou výhodou, že rozumět by mu bylo lépe, než Baštovi.

          2. To gogo:
            Netuším, proč se teď kolem Bašty vytváří aura Pana Čistého. Je to díky lustrační komisi v devadesátkách, kde mizely spisy jak na běžícím páse? Nebo slavná Akce čisté ruce? Popřípadě působení na velvyslanectví a náhlý odchod ze zdravotních důvodů (kšefty s vízy). Dejte sem něco pozitivního, co stojí za zmínku.

            1. Já to nepozoruju, leda když jej srovnáte s tou trojicí, tak skutečně nebyl estébák, ani z estébácké rodiny, není zloděj ani zločinec … ale svatého z něj snad nikdo nedělá.

              Já s ním má osobně jediný pozitivní zážitek, když lepšolidi kdysi uspořádali debatu o Ukrajině. On byl jedním z lidí za stolem. Velmi rychle se to zvrhlo v antiruskou koledu, Bašta tam seděl celkem pasivně. Pak ho kdosi vyzval, aby se přidal a on rozvážně, ale napstosto korektně a fundovaně začal tím, že tady kolegové se zásadně mýlí v tom, kdo začal válku v Gruzii, že i samotná jejich EU vydala o tom dokument atd .. prostě přirozeně šel proti davu a tlaku jen proto, že měl pravdu, nebo to tak aspoň cítil.

              Tehdy u mě stoupl v ceně. Když nedávno veřejně deklaroval, jak se hodlá ve funkci chovat, mám jasno.
              Beru ty volby taky trochu jako referendum o hodnotách, které voliči chtějí. A v praktickém životě se může sakra hodit mít presidentskou milost na své straně, když se začnu bavit o Ukrajině, počtu pohlaví nebo potřebě ochrany hranic.

              1. „Beru ty volby taky trochu jako referendum o hodnotách, které voliči chtějí.“

                Presne tak a mam obavy, ze ty hodnoty a vysledky se nam libit nebudou ….

            2. Ivo>
              Ja si taky myslim, ze Basta je v provnani s temi ostatnimi pan Cisty. Na nejaka smecka s vizy bych se vykaslal.
              Co si ale nemyslim je, ze on ma nejakou sanci vyhrat.
              Na rozdil od mistnich naivnich vlastencu, kteri mu predem slibovane porusovani ustavy bezmyslenkovite zerou.
              Presne jako ti Pavlovovi psi, naucil je na jednu melodii, a oni ted pri jakemkoli libivem slibu hned poslusne skacou.
              Mozek vypnuty.
              Volby do Parlametu a Senatu uz jsou hrozne davno, par mesicu zpatky si prece nikdo nepamatuje.
              Uz se nedivim, ze ohledne Ukrajiny slepe nasledovali guru Jaru, ted si nasli i doma podobneho zkrachovalce, a upinaji k nemu sve vekere nadeje.

              1. Fajn, tak Bašta je ve srovnání s těmi ostatními (tedy včetně Babiše) pan Čistý, ale my půjdeme radši volit jednoho ze Špinavých, protože Bašta je nevolitelný. Jasně vybereme toho míň špinavého, toho, co mu z těch exkrementů ještě koukají vlasy. Vám stačí, že Vámi zvolený kandidát se možná, snad, asi, doufejme změní, i když 8 let dělá přesný opak toho, co od něj v budoucnu očekáváte. Ano, asi toho míň špinavého půjdu ve druhém kole volit taky (opět jako při předchozích prezidentských volbách), prostě menší zlo, ale proč bych ho měl volit i v kole prvním. No a když tam nebude? Tak by stejně neměl šanci porazit Pávka nebo Babuši.

                1. Ne, to jsem nenapsal, nechapu proc mi to vkladate do ust.
                  Nebo nekde vidite, ze pisu o tom, ze se Babis zmeni?
                  Pokud ne, tak jste dalsi, ktery tu ve svatem boji za pana Cisteho lze.
                  Skoda.

                  Ja jsem tu uz nekolikrat napsal, ze Basta je samozrejme nejlepsi kandidat, bohuzel ne pro dostatek lidi, aby mohl vyhrat.
                  Data z ruznych zdroju jsou k dispozici, verit jim samozrejme nemusite.

                  Proc je treba volit „mensi zlo“ uz v prvnim kole tu prece Vidlak uz nekolikrat vysvetlil. Snad to nemusim opakovat.

                  Pro me radu dalsich lidi byly parlamentni a senatni volby dostatecnym potvrzenim o spolecenske situaci, ne jenom jak to vypada v moji bubline.
                  Nevidim jediny duvod, proc by prezidentske volby mely dopadnout jinak, a nejakym zazrakem vyhrat Basta.

                    1. Jenomze ta vetsina NECHODI na litterate.
                      Ja to na rozdil od vas vim.
                      A proto netvrdim ,ze pruzkumy jsou cinkle a sazkari blbi.

                    2. Průzkumy jsou typicky na zakázku a sázkaři jen reflektují odhady lidí.

                  1. Já taky netvrdím, že Bašta volby vyhraje. Píšu to i ve svém příspěvku, že pravděpodobně toho nejmíň špinavého půjdu volit ve druhém kole taky. Hlavně neoponujte tím, že hlasy pro Baštu berou hlasy Babišovi. Babiš je pro dost lidí ten jediný správný a ve druhém kole bude. Takové ty kecy, že Pávek a Babuše budou mít taky každý kolem +-30% je nesmysl. 30+30+30 je 90%, a na other boys zbývá jen 10%. Jen Fischer měl v roce 2018 víc jak 10%, Hilšer skoro 9%, není důvod, aby se jejich výsledky nějak výrazně změnily (i kdyby dostali polovinu, dělá to těch 10%)

          1. Vážený pane Zakladateli, ve vší úctě, kterou k Vám chovám: abyste to s tím purismem (normální člověk nepoužívá slovo geront ve vyjádření o starých lidech) nepřehnal.

            Geront není pejorativní slovo, přinejmenším v „odborné veřejnosti“ ne.
            Pochází z řeckého γέρων = starý člověk
            a je základem pojmenování několika disciplin, kupř. a hlavně gerontologie, což je nauka o stáří a stárnutí.
            Pravda je, že frekvence použití slova geront v odborných textech klesá a více se používá senior, což je z latinského senium = stáří. Ale ta slova jsou významově rovnocenná, jen jiného původu, což je i jinde běžné, například zvracení čili blití je v medicíně rovnocenně označováno jako emese (emeze, emesis) nebo vomitus. U těhotných se ranní zvracení označuje jako vomitus matutinus (mātūtīnus znamená ranní, odvozeno od Māter Mātutā = bohyně úsvitu), zvracení opakované i ve dne (jindy než ráno) se zove emesis gravidarum. Emese pochází z řeckého ἐμέω (ἔμεσις), vomitus je latinsky.

            Čili starý člověk (definice či hranice stáří pomiňme) je z řečtiny geront, z latiny senior.
            A ačkoli senior je nyní běžnější, geront zůstává. Například je gerontopsychologie nebo gerontofarmakologie (opravdu se neříká seniorofarmakologie).

            Vím, napsal jste „slovo geront má v češtině pejorativní kontext“ – to ale přece může mít mnoho jiných slov, například:
            Když čtyřicetiletého okřikneme „Mlč, geronte!“, tak to nejspíš je hanlivé, ale asi se stejným druhem a stejnou intenzitou hanlivosti, jako kdybychom ho okřikli „Mlč, batole!“.

            dxx napsal „normální člověk huhňu a geronta volit nebude“ (a ještě připsal „Bez urážky“)
            Vám vadí „geront“. Kdyby dxx napsal „normální člověk huhňu a seniora volit nebude“, tak by to bylo lepší?

            [omlouvám se za útok contra legem majestatis]

            1. Od zadu: ano, bylo.
              Já samozřejmě význam a původ toho slova dobře znám; zas tak moc podceňovat byste mne nemusel. – Ale bez urážky: tady nejsme mezi odbornou veřejností, tady se jen díky mému soft teroru nemluví jako na radnici u Novotných.
              Nevíte-li, jaký kontext má slovo geront mezi běžnou populací, projděte si namátkou debaty na některých sociálních sítích (nápověda: WeiXin ani Line to nejsou). Nejsem tak sprostý, abych vám k tomu popřál dobrou chuť.

              1. Neurazil jsem se, snad Vy taky ne.
                Diskuse hovad kdesi jinde studovat nebudu, to už mám léta za sebou a z důvodu duševní hygieny si to odpustím. Nevím, u mne je míra (ne)pejorativnosti u těch dvou slov úplně stejná, ale dobře, uznávám, asi jsem zvyklý na jinou společnost, a tak tedy akceptuji, že tady se to vnímá jinak.
                Jsa disciplinovaným gerontem, teda seniorem, jdu od toho 🙂

                1. Jistěže jsem se neurazil.
                  Jsem si vědom toho – i když na to občas zapomenu – že tady, v písemném styku, chybí nonverbální komunikace, která může lecjaké kategoricky vyhlížející prohlášení (ba i prolhášení) změkčit či naopak podtrhnout.
                  Musíme se s tím nějak vyrovnat 🙂

                    1. Slovo fosil, které je odvozeno od fosilie, používat nebudu.
                      Česky ekvivalent tohoto slova je „vykopávka“.

                      Toto slovo, na rozdíl od slova předchozího, převzatého z klasické řečtiny, používá mladá městská, pokroková generace v pejorativním významu a normální člověk je nepoužívá.

                      ———–
                      Slovo fosilie má původ v latinském fossilis – vykopaný. To pochází od fodere (příč. trp. fossum) – kopat, hrabat.

        1. Od vas je tu tech tapet az az.
          Navic ja jsem zminoval pruzkumy vy zase blabolite o nejakych clancich…
          Guru nedodal cerstve instrukce?

          1. Nazval bych to průzkumem, abych vás potěšil.

            Zkuste se zamyslet nad hypotetickou situací, kdy by se ty vaše průzkumy dělaly, ale nezveřejňovaly, prostě by se zavíraly do sejfu a vytáhly až po volbách.

            Zdá se mi, že přesně odpovídáte tomu typu voliče-lumíka, přesně v běhu sledujícího koryto průzkumů a následujícího spolulumíky.

            1. Jojo, gogo ma noveho guru, rikejme mu Jara2, slepe a tupe za nim miri do propasti, ale ostatnim se vysmiva, jaci jsou lumici.

              Pokud nelzete jako minule a predminule, tak smele do toho.
              Cekam na ten vas pruzkum.
              Nezapomente taky na ty sazkare, kteri jsou uplne blbi.

              Zapnete v mozku aspon jednu bunku a najdete si pruzkumy a vysledky nejakych minulych voleb.
              Pokud tu i potom budete blekotat o tom, jak nekdo s par procenty podpory v pruzkumech bude vyhravat volby, tak to vzdavam.

                    1. Ja? Proc?
                      Vy jste to navrhl prvni.
                      Me vase lzi a polopravdy nezajimaji.

              1. Jinak po věcné stránce bych vám připomněl situaci, kdy podle všech průzkumů měla vyhrát Hillary Clinton – naprosto drtivě.
                Ale to nebyly české volby, kde byste Trumpa označil za nevolitelného, protože průzkumy.

                1. Vida vida, zase lzete.
                  Na hlasy vyhrala Clintonova. Trump vyhral na volitele.
                  Mame u nas volitele?
                  Bezte si dat par facek.

                  Dalsi LEZ je, ze Hillary mela vyhrat drtive. Ona celou bodu vedla o nekolik procent.
                  O kolik prohrava Basta?

                  Vsichni, kteri so to pamatuji, dobre vedi, ze Hillary prohrala diky videu jednoho Cecha, ktery ji natocil, kdyz ji nakladali do auta jako pytel brambor.
                  Az se podobna vec prihodi Pavkovi nebo Danusi, tak jsou taky odepsani.

                  Dnes tedy nic moc. Vybizite tady k volbe pana Cisteho, ale sam lzete prakticky ve vsem.

                  1. Já jsem spíš narážel na ty průzkumy v mediích a organizacích. Nikdo si prakticky netroufl se přiznat, že by volil Trumpa.
                    Ta celá mediální věrchuška si byla naprosto jistá a proto taky následovalo tak velké zděšení.
                    A příště už si to posichrovali.

                    1. “ gogo napsal:
                      10 ledna, 2023 (11:15)

                      Jinak po věcné stránce bych vám připomněl situaci, kdy podle všech průzkumů měla vyhrát Hillary Clinton – naprosto drtivě.“

                      LEZ JAKO VEZ, mily gogo.
                      Ale vy jste prece jenom narazel…

                      Jak jsem psal, Basta ma sve kvality, ale vy svou fanatickou a zaslepenou podporou, zalozenou na lzich a polopravdach, spise lidi od Basty odrazujete.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *