5 listopadu, 2024

Jen si to nechte vzít…

Když začaly henty demonstrace, několikrát jsem zde v článcích odpovídal na dotaz, co si od toho slibuju já. Říkal jsem, že to chci zmapovat. Sleduju to víceméně od začátku, ponoukám čtenáře, aby na Václavák přišli, chci vědět, co se daří a co se nedaří, chci vědět, co funguje a co nefunguje. A jako vedlejšák mám sledování strany PRO, protože Rajchl byl první, kdo se u mě v souvislosti s demonstracemi objevil. Pak mi poslal i své ostatní kolegy a doteď to neskončilo, neboť v sobotu mám připravenou reklamu na Petru Rédovou z Brna.

Chci zůstat věrný sám sobě. Když je něco špatně, tak to prostě napíšu. Realita je mým jediným korektorem. Moje analýzy a předpovědi verifikuje jedině skutečnost, nic jiného. A proto si dneska prokydáme aktuální situaci kolem svolávatelů demonstrací Vrábela a Havla. Oni se nám totiž rozkmotřili…

Od včerejška nestíhám odpovídat na smršť dotazů, co tomu říkám… Vrábel obvinil Havla, že mu ukradl projekt Česko na prvním místě. Havel obvinil Vrábela, že je toxický, že dělá problémy a proto bude další demonstrace svolávat sám. Zakládá na to příslušný spolek, do kterého přibírá většinu odborníků, co mluvili na Václaváku. Vrábel naopak obhajuje, že by se žádný spolek zakládat neměl, protože demonstrace se svolávají, aby přišli různí politici, aby se nemuseli vymezovat jeden proti druhému a aby si lidi mohli mezi nimi vybrat sami.

Nebudu to parafrázovat, na fejsbůku k tomu najdete celou řadu vyjádření, promluv na kameru a celou řadu údajných důkazů především ze soukromé korespondence obou pánů. Vzhledem k tomu, že se hoši rozhádali docela řádně a navíc do toho zasahuje celá řada dalších lidí, tak si můžeme být jistí, že z toho bude solidní bulvár. Spolehlivě se na veřejnosti objeví ty nejblbější výroky, které oba pánové pronesli, objeví se ty největší pitomosti, kterých se dopustili, nic nezůstane utajeno, všechno vyjde najevo, i to, co vlastně ani nechceme vědět.

Vidlácky bych si dovolil říci, že v korytech ještě není melasa, ale už se od nich odhánějí…

Tak co Vidláku? Co ty na to? Varovali jsme tě, věděli jsme, že to celé nemá cenu, když jsou u toho ti dva. Česká televize měla pravdu. Češi jsou prostě nepoučitelní. Nic nemá cenu… Zhruba takhle vypadala celá řada reakcí. No jo, no. Byl jsem u toho, mám na těch demonstracích také svůj podíl, tož bych se k tomu měl asi vyjádřit…

Vážení pánové svolavatelé,

lidi na demonstraci nepřišli kvůli vám. Mezi těmi sto tisíci lidmi většina vaše jméno nikdy předtím neslyšela. Většina lidí nepřišla ani kvůli covidu, ani kvůli svobodě, ani kvůli abstraktním hodnotám, ale přišli, protože přicházejí o poslední zbytky životních jistot. Přišli, protože se bojí o děti i o rodiče. Přišli, protože přestávají vycházet s penězi. Přišli, protože Fiala je kretén. Je to pro ně tak šílená situace, že byli ochotní přetrpět celou řadu chyb i mizerných řečníků. Byli ochotní vám ledacos odpustit, protože pro ně nastala revoluční situace.

S vámi dvěma to celé vlastně moc nesouvisí. Kdybyste takovou demonstraci svolávali před rokem, neštěkl by po ní pes. Měli byste tam pár notorických demonstrantů, co chodí pořád, ale jinak nikoho. Lidi nepřišli, že by ve Vrábelovi nebo Havlovi viděli lídry. Sami dobře víte, kdo na pódiu sklidil největší potlesk. Dobře víte, kdo se nejvíc angažoval v propagaci a na koho lidi nejvíc čekali.

Svým přístupem dosáhnete jediného. Někdo vám to celé vezme. Bída a nejistota si teď vygeneruje lídry ajn cvaj. Ohledně demonstrací je teď nával, jaký tu dlouho nebyl. Vy jste nejlépe vyčíhli vlnu. Ale i další se už nechávají nést, protože rozpoznali, co se mezi lidem děje. Na pódiích začíná řečnit Okamura i Středula. Oba mají s demonstrováním zkušenosti. Fakt si myslíte, když teď na sebe budete vytahovat špínu, že jeden z vás vyhraje? Vážně si myslíte, že udržíte ten étos lidové vzpoury proti zvůli státní moci? Vážně si myslíte, že když se budete přetahovat, tak to někdo ocení?

Fakt chcete, aby Středula za čtrnáct dní s lítostí oznámil, že je to právě on, kdo je v čele protestů, protože Havel s Vrábelem obloudili lid a jen on, vrchní odborář se stotisícovým platem, je tím pravým lídrem? Prezidentská volba není daleko a Středula má na podobné demonstrace konw-how. Je to pro něj několik much jednou ranou. Vrábel s Havlem mu nebudou překážet, lidový hněv ho může vynést vysoko a daleko, k tomu ta reklama pro kampaň… však uvidíte. Jde mu to líp, než byste si mysleli.

Okamurovi se také bude mnohem lépe demonstrovat bez vás. V posledních dnech SPD vypadá, že to pochopili a nechtějí nechat nějaké neparlamentní rychlokvašky vystoupat k výšinám. Olepili republiku bilbórdy, začali řečnit na vlastních demonstracích. A nebudou jediní. Lidový hněv totiž roste. Každý Vidlák je teď populární, protože lidi někoho potřebují… Vážně si myslíte, že se nikdo nenajde, kdo se teď bude chvíli smát opodál a pak se s chutí jmenuje náčelníkem a všechno vám vezme?

Podle mě máte jen jednu možnost. Sejít se, obezřetně si popovídat, postupně k sobě být stále srdečnější a nakonec si podat ruce. Pokud to neuděláte, udělá to někdo jiný. Nám pod pódiem je totiž úplně jedno, kdo nás svolal. My si svoje řečníky ohodnotíme sami. S vámi nebo bez vás. My máme problém platit účty, doma máme zimu a čekáme, že bude hůř. Fakt nás nezajímá vaše uražená ješitnost. (Ale mohli bychom ocenit, že jste se dokázali nakonec domluvit) A když nám to nedáte vy, dá někdo jiný. Nastává poptávka, jaká tu nebyla už třicet let. A kde je poptávka, tam je vždycky i nabídka. Sám bych mohl vyjmenovat deset lidí, kteří by na to měli a pokud se nedohodnete, některé bych si na vašem místě přímo i přál.

A já, když si něco přeju, tak pro to zpravidla něco dělám. Třeba píšu…

Jasně, můžete mít každý jiné představy i jiné názory. Může to mezi vámi jiskřit, může to být k nevydržení. Ale vy prostě vydržet musíte, nebo vaši práci udělá někdo jiný. S lítostí oznámí, že teď je tím svolavatelem on. A vůbec se nebude zlobit, že ztrácíte čas vyjadřováním, jak je ten druhý špatný. Dost možná už to ani nemůžete napravit a někdo už má plán, že od vás tu štafetu přebere a nechá vás přemýšlet, kde se stala chyba.

Je to na vás… Buď předvedete srdečnou dohodu, nebo už nepředvedete nic. Budete nahrazeni dřív, než řeknete: „Česká republika na prvním místě.“ Revolucionář si nevybírá revoluci. Revoluce si vybírá revolucionáře.

Jo a abych nezapomněl… Středula vám děkuje, Okamura vám děkuje, všichni vám děkují už předem, že jste tak pěkně uvolnili místo… Tak je to správné, tak to má být.

355 thoughts on “Jen si to nechte vzít…

  1. Slysel nekdo z vas jak „zertoval“ sikela o pomoci strednim a malym firmam, jak primhouri oko na veletrhu v brne jak ukazovala prima ?

    1. Na primě to dávali několikrát, vždycky mě Síkela rozesmál, dával návod velkým firmám , že se mají rozdrobit na malé, pak, že dosáhnou na dotace- varianta Babiš. Tak nevím, je úlně blbej nebo je to záměr jak ty velké firmy úplně dorazit.

    1. Njn, plyn je fuj, jádro je fuj, větrníky a slunečníky jsou nespolehlivé, tak holt tu elektřinu pro mobily, noťasy, tablety a další udělátka milovaná zeleným magory z něčeho dělat musejí.
      Ale schíza to je roztomilá, to jo 😀

  2. Pokud nezačnou volební subjekty hledat to co je spojuje např . ulehčit republice a jejím občanům a budou preferovat to co je rozpojuje – to je dosud – tak smyslná -většinová vláda schopná zavádět zásadní změny nevznikne, viz Vystrčil po volbách : ,,bude nutné upravit volební systém“.

    1. Mně nejdou:

      Unable to connect

      An error occurred during a connection to http://www.parlamentnilisty.cz.

      The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
      If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.
      If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.

      Zatím to trvá cca 10 minut…

  3. Kdyby nevládla banda idiotů a stát nebyl reprezentován lidskou troskou, prezident by emíra osobně přivedl na summit a představil jako svého osobního hosta.
    To co bylo dopuštěno je hrubou urážkou na nejvyšší úrovni.

    1. bohuzel za prezidenta jednal nejaky poslusny hradni protokolar, ktery sklapl podpadky, nebo schvalne cukl v posledni chvili

      protoze mel mit jednani s dost lidmi cely den, mohlo to takto vyjit

      mohl to udelat i premier, pokud chtel zako zastupce poradajici zeme

      stejne tam bylo dost zemi, ktere nejsou v EU

      1. Poslouchala jsem Cyrila Svobodu, který říkal, že hlavní problém je, že jakýsi jouda od nás monarchu nalákal na návštěvu v tomto termínu příslibem, že na summitu bude moct vystoupit, ale pak to dopadlo jako vždycky , dle vzoru slibem nezarmoutíš. .. A to prý byla ta hlavní a zásadní urážka vezíra.
        Tak uvidíme, kolik nám za to dá rád plynu.

    1. Sice hezky napsané, ale nereálné.
      Stejně jako se za bolšána musel velebit Sovětský svaz, dneska musíme velebit Spojené státy.
      Spojené státy totiž leží na ose světového Dobra. Kdo to vidí jinak, leží na ose světového Zla.
      ***
      O tom, kdo leží na které ose rozhodují Spojené státy. Na věčné časy a nikdy už jinak. A k tomu jim dopomáhej Buch.

    2. Homere, je mi to trochu trapné, prosím, promiňte mi – ale nemohl byste už zanechat toho flagelantství? Je to zbytečné, nikdo to neocení, nesluší (a nepřísluší) vám to.

      1. Musel jsem se podívat do slovníku, neznám to slovo. Slovník říká, že jsem sebemrskač.
        Neberu Vám Váš názor, spíše bych ale řekl, že kritizuji jiné, nikoliv sebe a že to je analýza (rozbor) s návrhem opatření.
        Mnohem lepší analýzu (nežli je ta moje) současného stavu najdete na:
        https://news.e-republika.cz/article4580-Valecna-spolecnost-II-aneb-Na-ceste-od-demokracie-k-fasismu
        Beru to od Vás jako upozornění, že si nepřejete diskuzní příspěvky tohoto typu a nebudu v nich pokračovat.
        Protože nehodlám měnit svůj způsob vyjadřování, předpokládám, že mně dovolíte zde alespoň umísťovat odkazy (nikoliv na můj blog) bez osobních komentářů.

        1. 🙂
          Homere, já fakt nevím, jak s vámi komunikovat, aby nastalo oboustranné porozumění. To, co jste mi odepsal, mi připadá velice škrobené, zbytečně odměřené. Možná to tak nebylo myšleno, ale já to tak vnímám. – To není výčitka, jen se vám snažím popsat, jaké pocity ve mně evokuje váš příspěvek.

          Víte, mně je čtyřiašedesát a hádám, že vy jste ještě o fous starší, a mně se některá vaše vyjádření fakt těžko čtou. Ne kvůli mně, ale kvůli vám. Vy každou chvíli napíšete jako dovětek něco ve stylu – „nebijte mne“. Jeden z vašich textů, který už tu není, měl nadpis: „Žádám o exkomunikaci“, ale co jsem si stačil všimnout, tak nikdo – kromě vás samého – tady nic takového ani nenaznačil. Nikdo tu na vás neútočí, lidi vás čtou, píšou si s vámi – proč si tak často říkáte o veřejné potrestání? Nebo je to humor, který jsem nepochopil?

          Fakt vám nerozumím. Chtěl bych, ale nejde mi to.

          1. Je to humor, který jste nepochopil. Používám to celý život jako upozornění, že jde o něco pro mne závažného. Ještě se mně nestalo, že by to někdo bral doslovně.
            Mně vůbec nenapadlo, že se vyjadřujete k větě „nebijte mě“. Několikrát jsem si svůj článek přečetl a nic z toho flagelantství jsem tam nenašel. Sedím u PC a přemýšlím : „Já toho Zakladatele nechápu, co tam vidí špatně, možná má strach z BIS či z čeho“.
            Pokud se příště budete k mým textům vyjadřovat, pak to co chcete komentovat, raději zkopírujte. A ještě jednu věc: nejen v tomto případě mě vadí, že si osobní disharmonie vyřizujeme zde. Ostatní to nezajímá a mě by potěšilo, kdyby jste využil můj email, který máte k disposici.

            1. Já jsem to pochopila hned: sebemrskačství–nebijte mě. Tím myslím hned, totiž již ve fázi: nebijte mě–sebemrskačství.
              No, my to teda vedem ten svět a to si představte, že lidi se ještě navíc kolikrát i navzájem překládají.
              Ach Babylone, bylo nám to třeba?
              Nemohli bychom se navzájem ctít? Jen ctít. A představovat si přitom, že ten druhý chtěl něco vážně říct.

              1. Naštěstí se to vysvětlilo. – Nedostatek bude nejspíš u mě, já nemám – a to si fakt nedělám srandu – moc smysl pro humor. To prakticky znamená asi tolik – když někdo něco řekne/napíše, mám sklon brát to vážně a vůbec nepomyslím na to, že by dotyčný mohl žertovat. V písemném projevu obzvlášť.

                Co už.

              2. To je napsáno moc pěkně: navzájem se ctít. – Bohužel, právě tento aspekt v diskusi postrádám příliš často.

                Ale děkuji za připomínku a nalezení toho pravého slova.

            2. Ono to zní, Homere, uplakaně, vůbec ne jako humor. Uplakaný kluky nikdo nebere moc vážně… Laskavost, jsem tuhle říkal, že se vytrácí. A Zakladatel jí oplývá.

    3. Vidím, že kromě výše uvedených diskuzí ke slovům, abych nebyl bit, a jedné odpovědi s odevzdaným postojem k situaci, není jiná reakce. Občas se vyskytne v diskuzi připomínka, že alternativě chybí cíl. Jednou jsem myslím a Občan asi také chtěl, abychom si jako alternativa řekli, co chceme a jak proto postupovat. A dost jsem očekával, že se toho Vidlák ujme. Také bez reakce.
      Budu to akceptovat, není na to většinová společenská objednávka. Současné upnutí na demonstrace připomíná Haška. Být stranou mírného pokroku v mezích zákona.
      Je to těžké, věřím pro většinu těch, kteří jsou v produktivním věku podepsat se např. na petici (a chodit s tím za jinými) se zněním podobným závěru mého příspěvku. Je podstatně méně nebezpečné účastnit se demonstrací. I já se bojím, přestože mě končí věk začínající sedmičkou. Nikomu to nemám za zlé, jen mně překvapuje nezájem i o tom diskutovat (a to si k tomuto okamžiku 160 lidí otevřelo odkaz s článkem).

      1. Homere, tu válku Západu s Ruskou federací nikdo nezastaví, ta válka skončí až Rusové ztratí s debily trpělivost a tvrdě jim nabijí …
        Když hrozí rvačka, je potřeba jednat první a tvrdě zasáhnout …, to už mnohokrát opakoval Putin, jako zkušenost ze svých lotrovských dětských let …
        Na jaderný útok na Ruskou federaci vyskakující debilové nemají, kdyby měli, tak už by dávno bez chvástání na RF zaútočili …
        Jak už jsem tady psal, Ruská federace má geopolitickou a technologickou výhodu a nelze ji v jaderné válce porazit ani zničit, opačně RF ty možnosi zničení USA a Západu v pohodě má …

      2. Jednou, je to asi tři čtvrtě roku, zde byla jakási petice, kterou přímo zorganizoval pan Vidlák.
        Přímo a osobně ji podepsalo v papírové formě asi 120 lidí.
        Je to moc, nebo málo? Je to méně, než počet lidí, kteří si otevřeli odkaz na váš článek
        Dalších asi pět tisíc ji podepsalo na internetu.
        Je to moc nebo málo?
        Na blog s poměrně (v té době, leden 2022) nízkým dosahem asi dost.
        Ta petice samozřejmě obsahovala několik bodů, ale kdybch to měl nějak zjednodušit, tak že podepisovači chtějí mír a nechtějí být kopacím míčem mezi tzv. západem a tzv. východem.
        Ti lidi šli v té době asi dost s kůží na trh, včetně pana Vidláka.
        A co?
        A nic.
        Spousta z těch lidí je teď zalezlých a čekají co dál.
        Všechny už má na stavové liště statečný plukovník z TJ Chvojkovice-Brod (asi dobrej oddíl), nebo Vykulenec, případně oStříž.

        Žádná ze stran současných i budoucích se toho nechytla.
        Je to jak píšete na svém blogu.
        Půjdu kraj světa za tím, kdo nebude jen hezky mluvit, ale alespoň se pokusí třeba jen nastínit ten směr

  4. Po Praze se promenuje veškerá evropská jelita a já nikde nevidím, ty mladé vyhulence s transparenty „Stop globalizaci. Stop válečným štváčům“. Vzpomínáte, ještě na přelomu tisíciletí, kdekoli se sešlo pár papalášů, okamžitě mnoha tisícové demonstrace? Vodní děla, zápalné láhve. Dnes nic. Kde jsou ti smradi? Jóóó takhle, jestli oni už nebudou manažeřit, neziskovkařit, politikařit přesně v těch institucích, proti kterým kdysi bojovali.

    1. Ano, je to paradox. V roce 2009 protesty a dlažební kostky v ulicích, o 13 let později mládež není schopna vypnout telefon, ale píší do něj, že jsou ochotni umřít za Ukrajinu. Tak určitě.

      1. Tenkrát se zdobili jinými znaky. Třeba tímto ☮️ .A křičeli proti válce.
        Dneska křičí pro válku a vybírají do kasičky na tank a na granáty.

    1. To je ta lepší varianta.
      Horší varianta – NIKDO nesmí do Evropy dodávat bez amerického svolení energetické suroviny, protože by to zpomalilo likvidaci evropské ekonomiky a oddálilo její organizovanou sebevraždu.

      1. Jiná varianta.
        Můžou dodávat energetické do Evropy,ale jen přes americké účty.
        Jen doplním pana dexxe,zločincem jsou USA a ne Rusko.

  5. Idnes:
    “V centru Prahy na hladině Vltavy se ve čtvrtek ráno objevila obří maketa části plynovodu s nápisem Putinův krvavý plyn. Je u Mánesova mostu blízko úřadu vlády, kam ji umístil mezinárodní tým aktivistů Greenpič”.

    1. Víte to asi někdo nevyrobil jen tak na koleně za půlhodinku někdo že ne. A ten půvabný anglický nápis. Jojo, naše zlatá stověžatá. Cože? Naše? Všude kde se dá visí dvoubarevné vlajky. A ne vždy ty žlutočervené pražské.

        1. Vy nevíte co je ČUR? Česko-Ukrajinská republika. A většina obyvatel této republiky (ČUR) žije v Praze a blízkém okolí a říkají si čur..i (Autocenzura). Ten de Bil, co se tam usmívá jak sluníčko, je jejich premiér. De bil není urážka, to je francouzské označení šlechtice. Pjotr de Bil je něco jako Pjotr z Bilu (jako německy von, česky z)

  6. dalsi „netesne“ potrubi ?

    SINGAPUR (5. října): Společnost Petroliam Nasional Bhd (Petronas) vyhlásila vyšší moc ohledně dodávek do svého zařízení na vývoz zkapalněného zemního plynu (LNG) kvůli netěsnosti potrubí, což těsně před zimou hrozilo zhoršit globální nedostatek paliva.
    https://www-theedgemarkets-com.translate.goog/article/petronas-declares-force-majeure-gas-supply-lng-plant?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

    1. Jak to vidí kosířský Vlk:
      Dodatek ze čtvrtečního poledne:

      „Tak podle Echa 24. cz emír jaksi vadil prý BRUSELU!!! Ten prý nesouhlasil s tím, aby dostal pozvánku na summit. Na kterém je to Lichtenštejnské, Makedonie, Černá Hora, Moldavsko, Albánie a podobné supervýznamné země!

      A přirozeně nesmí chybět Ukrajina!

      Jednak nechápu, co si to bruselská partička vlastně dovoluje. Jde O SERVISNÍ ORGANIZACI členských států, nikoliv nadřízený orgán!!! I když si móresy vládce osopuje čím dál více a častěji. Ale tady byla jedinečná příležitost je zahnat okamžitě do boudy! Jenže jaksi schází statečnost. Zejména předsednické kolonie.

      Ale to není všechno – přemýšlím o tom, jestli je informace Echa24.cz pravdivá, pak proč bruselští papaláši se postavili proti emírově účasti. Netuším, ale dovolím si spekulovat – řekl bych, že KVULI UKRAJINĚ! Je nepochybné, že by se velmi rychle ukázalo, že emír je daleko nejdůležitější figura a to s odstupem, od všech ostatních potentátů. Že s ním každý chce mluvit, protože… no protože! A dost možná, že hrozilo i nebezpečí, že snad by některý inteligentnější papaláš, kdyby najednou rozostřeným, polobdělým zrakem pohlédl najednou na emíra a hrdinného Ukrajince mohl pochopit, že ten malér, co mu doma doutná a kvůli kterému se musí pitvořit před tím Arabáčem je ten hrdinský Ukrajinec. A kdyby si to uvědomil, pak by nejspíše taky mohl převrátit stůl a začít dělat brikule. Takže emír ne!!! A za žádnou cenu!

      1. Řekl bych , že jde primárně o USáky. To vykořisťují celou planetu a vydírání místní vládce, mění vlády a napadají cizí země.

        Nás nemají rádi přeneseně. Protože jsme Podpindosníci.

        1. Třeba nás i litují, ale přece se tamní vládci (stejně jako ti evropští) nenechají svrhnout či zlikvidovat.
          Euroukrajina je první na řadě, oni si říkají zatím dobrý.

        2. Jasně. Velký Satan jsou Spojené státy. A my jeho slouhové.
          Bez požehnání z Bílého domu si už Evropa sama nezaváže ani tkaničky.

          1. Helanov: Spojene staty jsou taky uz dlouho nicene. Spis jsou Velkym Satanem globalisti. A ti jsou nejenom ze Statu… jsou i v Cesku. Ten dnesni Satan je takovy rozplizly po cele planete. I kdyz koncentrovany v New Yorku a v Londyne…

        3. Co přesně je podpindosník? Něco jako podpantoflák? Podvraťák, podrazák? Je to něco, anebo někdo, _co_ se nosí, nebo _to_ někdo nosí pod pindou, nebo pod pindíkem? Svádí to ke všelijakým významům 😀
          Poprvé jsem to viděl ještě na Kydech, často psáno pilnými agenty z KSH, jinak zralé na kroměřížský pavilon 26, nebo spíš zaliskání uší do hlavy.
          Je-li to lokálně-dialektový výraz (jakože na 99% je), tak moc prosím o jeho preventivní neužívání.
          Su sice z Moravy, „jenže“ té jihovýchodní části, takže mu nerozumím stejně, jako spoluobčané z českých krajů.
          Stejně tak většina jiho- či východo- Moraváků, ale i čistokrevných Čechů :D, nerozumí specificko-lokálním výrazům, jako je cyp, hajcman, štajger, ďura, zbijak. Nebo i podobně, jako občané z českých krajů u nás doma nepobírají dotaz „Skamasi?“ 😀
          😀

        1. Jo. A já Vám na ni odpověděl 🙂
          Cca předevčírem, kolem 22. hod., pod jiným příspěvkem. Pořád jsme se nemohli dohnat.
          Zkusím to najít a dám odkaz.

  7. Tak nevím, připadám si jak u blbejch na dvorku … Vidlák opět nezklamal v tom, že vytáhl zajímavé téma a hlavně zajímavý úhel pohledu. Má pravdu v tom, že lidi nešli na demošky kvůlivá pořadatelům. Něco ale chybí …
    Dole v diskuzi padl několikrát názor, že organizátor je/není důležitý. Za mě – v tuto chvíli to je už fakt jedno, je jedno, kdo další demonstrace bude svolávat. Jedno není ale něco jiného …
    Napřed zkratka … chtělo by se opět zvolat: Tuček, Šlajs – stejné nápady, obdobné provedení … nebo připomenutí ROZDĚL a PANUJ!
    Takže, pokud před Covidem byla alternativa celkem sjednocená (min. v názoru na migraci), tak si někdo dal slušnou práci, což se projevilo v tom, že na Covidu se všichni rozhádali, rozdrobili a … a bylo vymalováno, nějaké sjednocení rozcupováno. Anglosasové mají sympatický zvyk, že co fungovalo jednou, bude zajisté fungovat i podruhé … i potřetí.. atd. A co vidíme dnes? No, někdo vidí, že právě probíhá pokus o štěpení … na zastánce Havla, zastánce Vrábela, zastánce SPD … a přibude ještě grupa odborářů. Je zaděláno na to, aby vznikla hádka, kdo to dělá správněji, kdo to dělá lépe, kdo to myslí upřímněji.
    Co s tím?
    Tvrdím, že za této situace je už jedno, kdo ty demošky svolává – jestli to financuje BIS nebo Vrábel šáhl do kapsy manželky nebo Havel si odskočil do banky pro úvěr … nebo existuje nějaké jiné podstrkované absurdní tvrzení. Objektivním faktem je, že demonstrace byly a zřejmě asi ještě budou svolávány. Tím účelem je regulovaně upouštět páru, resp. regulovaně snižovat napětí – lidi si zahulákají, zanadávají, upustí trošku adrenalinu a … a ti gauneři u vesla budou moci opět trošku přitáhnout šrouby. Jedno ale není s čím přijdou lidé na ty demonstrace. Jestliže někdo je schopen ovlivnit co by mělo být z tribuny slyšet (např. výběrem řečníků) pak NENÍ schopen detailně řídit příchozí účastníky … tady je slabý bod těch manipulací.
    Jestliže dnes je vytvářená atmosféra přípravy na válku se zlým Rusem a maximální snaha vykreslovat RF jako jediného agresora a jediné zlo na planetě, pak demonstrace, které ve skutečnosti svolává Bůh ví kdo, je třeba využít v náš prospěch. A v náš prospěch je využijeme, když půjdou proti SKUTEČNÝM příčinám – např.: na příští demonstraci by to chtělo, aby každý vzal papundekl a násadu na smeták, přičemž na tom kartónu by byly správné hesla … “ Omlouváme se Srbům za agresi USA/NATO“ nebo „Chceme mír, ne eskalovat válku dodáváním zbraní“ … atd. Na tribunu může pak přijít jakýkoliv řečník a jakýmkoliv připraveným proslovem – ale les takových transparentů přehlídnout, resp. ignorovat by nemohl.
    Cílem by nebylo upouštět páru (jak si zajisté někdo vroucně přeje), ale otáčení situace v náš prospěch – najednou by všem bylo jasné, že RF není jediný agresor a lidi válčit nechtějí.

    1. Mě překvapuje, jak obě strany (neobolševici i alternativa) si tak až polonábožensky zakládají na jednotě, názorové štěpení považují za herezi a navíc jeho existenci dávají někomu za vinu, typicky někomu zlému.

      Názorové štěpení většinou plyne z rozdílné situace, dat nebo uvažování. Málokdy z rozdílnách obecných cílů – všichni chceme dobro, žejo. A většinou nebývá od prvopočátku tak extrémní a nesmiřitelné.

      Mám dojem, jako by se aplikovalo pořád schema, že každý probém má právě dvě možnosti a lidi se působením zlého ducha rozštěpí na dvě půlky. A že tomu je třeba bránit, nebo aspoň to vyvolat a pak předstírat, že to tak není.

      Skutečný problém ale nevidím v rozdílných postojích, ty jsou přirozené a bývá jich mnohem víc než dva. Problém vidím v debilizaci, vnucené dichotomii a neschopnosti nebo neochotě ty věci probrat do samotné podstaty, aby bylo jasno,

      Vždyť přece ani před kovidem nebyla žádná jednota. Ani u kovidu to přece nemůže být tak, že se lidi dělí na šílené waxery a šílené antiwaxery. Ani dnes by lidi neměli uvažovat, jestli stojí na straně Ruska nebo Ukrajiny, přičemž málokdo je schopen definovat co by to mělo znamenat. Copak při útoku na Irák se lidi dělili na prodemokratické a prosadámovské? Je fakt nutné se snižovat na takto hollywoodská schemata uvažování?

      Já si myslím, že napřed by si měla daná grupa udělat jasno ve vlastních hlavách a pak s tím teprve lézt mezi lidi – a když už se k tomu odhodlají, tak přijít s plánem. My chceme to a to, uděláme to tak a tak a od vás potřebujeme, abyste nás zvolili. Anebo v extemním případě hodili zemi na hodinu do stávky, a přinutili papaláše k něčemu.

      Bez plánu a pochopení to jinak povede k tomu, co píšete – bezpečnostní ventil, kterým se plebs zabaví a uspokojí si svoji potřebu „něco dělat“ pro režim bezpečným způsobem.
      Já nechci říkat, jestli ti dva nebo někteří jiní jsou od BIS nebo od nějaké spojenecké ambasády, anebo to dělají z čistého srdce (k tomu se kloním) s vírou, že ozvučením a tyátrem na náměstí změní dějiny, protože tak se to učí ve škole v dějepisu a tak to taky předkládá ČT ve zprávách z barevných revolucí.

      1. No, když si uvědomím, že díky nejednotě propadlo cca 1 mio hlasů a díky nějaké jednotě na straně SPOLU je získali právě oni, tedy díky té nejednotě prohráváme o parník, tak by se Váš první odstavec dal považovat i za slušnou provokaci.
        K aktuálnímu průběhu dění – ano, máte pravdu chybí nějaká jednotící myšlenka, nějaká společná idea. A souhlasím, že tohle je největší problém. Nicméně taková je situace a a je třeba s ní pracovat. Takže, za dané situace máte v podstatě několik možností:
        1. neúčastnit se demonstrací
        2. přistoupit na, v podstatě skryté, záměry skutečného svolavatele, tj přijít, zanadávat si, utvrdit se s dalšími, že děláte jedině správně a že tohle povede ke změně a … a počkat třeba měsíc na výsledek. S jistotou mohu predikovat, že do toho měsíce vláda neodstoupí, nezačne se hanbit někdo v koutě a zcela jistě nezačne pracovat pro zájmy svých voličů. Naopak, lze s celkem jistotou predikovat, že poté, co se občanststvo vyblbne, vykřičí tak snese další jemné utažení šroubů. Navíc se domnívám, že součástí něčí taktiky je zmenšovat „sílu“ svolávaných demonstrací tím, že se mají dělit názorově. Nejsem si zcela jist, zda atomizace je v naší situaci ku prospěchu. Ale samozřejmě, diverzita je údajně krok vpřed, je zajímavá a přínosná … tohle už jsem někde slyšel a zajímavé je, že dnešní hlavní síly se tím neřídí, přestože vynakládají maximum energie, aby to vypadalo, že sami jednají podle těch zcestných pouček, což evidentně není pravda. A pokud jde o poznámku, že se něco dává někomu, typicky zlému, za vinu … až se ty demonstrace nebo jiné akce svolají nějak samy od sebe, když večer pódium stát nebude a ráno bude, pak náhodný kolemjdoucí se chopí mikrofonu … tak až pak jsem ochoten uvěřit, že organizování demonstrace není ve skutečnosti něčí snaha nasměrovat společnost nějakým směrem.
        3. můžete se demonstrací účastni a její působení ve společnosti se pokusit nasměrovat v žádaný směr.
        Můj návrh je bod 3.

        1. Ale přece kdyby byla ta vaše jednota míněna vážně zejména těmi, co kandidovali, tak by v zájmu jednoty nekandidovali a volili Okamuru nebo KSČM, protože to jsou asi jediné dvě strany, kterým se dá říkat opoziční a u Okamury bylo navíc i docela jisté, že proleze.

          Ten mechanismus SPOLU zkusil slepenec Trikolora Svobodní Soukromníci a byla to děsivá fraška. Možná to byla fraška i u SPOLU, ale jejich voliči jsou jiní.

          Ten první odstavec ale nebyl o volbách, aspoň ne primárně.

          K těm vašim 3 bodům… každý máme jinou pozici. Já nejsem schopen něco na demošce ovlivňovat. Tedy bod 3 padá. Bod 2 jste popsal sám.

          Pro mě jsou ty vrábelovské demošky mimoběžné s tím, co já považuju za cestu – tu už jsem tady popisoval a nebudu se opakovat. Může dojít k nějaké synergii, ale taky nemusí vůbec anebo se to může potkat i negativně.

          Já jsem jen přesvědčen o tom, že tím hopsáním žádnou vládu od koryt nedostanete a volby nevyvoláte. I kdyby, nedosáhnete ničeho, pokud nemáte nachystané své nebo nějak spřažené kandidáty.
          Ta demoška by měla být cosi jako špička ledovce. Těch 90 procent má být režimu ne utajené, ale nepřístupné. Práce na analýze, řešení, osobnostech, propagace toho mezi voliče a samoorganizace. Až to frčí, tak na demošce si natáhnete stotisícový dav a milonový zájem, který musíte být schopen zúročit.
          Jestli ne, hopsando se postupně vyčerpá – i v té Francii se unavili a utahali, když to nikam nevedlo.

          Začít z té špičky .. fajn, plivat do toho nebudu, ale kostku ledu odnese už první vlnka od kýlu, to ani do trupu neťukne.

          Ale vy jestli jste v pozici 3 a máte na to vliv, tak to je samozřejmě racionální to zkusit.

          1. RE : Gogo
            Jejich voliči jsou jiní. Jejich voličstvo se totiž shodne v jedné zásadní věci. Že Spojené státy nesmí být ohroženy ve svojí současné pozici ředitele Zeměkoule a přilehlých galaxií.
            A že z toho důvodu musí být včas zadupán do země každý rebel.
            Pro naše voličstvo je středobodem zájmu jen naše kotlinka. Angažmá v cizokrajných krajinách vnímáme jako zbytečné a nebezpečné. Aspoň já těžce nesu, že jsme se stali pro mnohé země agresorem. ( Afghánistán, Irák, Sýrie , Mali, ondyno zahynula česká vojanda na
            Sinaji. Mně osobně je Sinaj celkem šumák. Ne tak voličstvu pětikolky !!! )

            1. Já si ani nemyslím, že by voliči pětikolaborantů měli hluboké úvahy o roli USA.
              Část je prostě volí prorežimně, část je skutečně eurobolševická, ale minimálně třetina jejich voličů tak nějak neměla koho volit, i když jim vadila Pekari, Fiala a další.

              To máte jak s Okamurou. Taky jen část ho volí primárně, ale většina prostě proto, že nemají alternativu.

              Majerová říkala, že nejblíž Trikoloře je ODS – schytala za to své, ale z jejího pohledu to tak je. Ona odsud vyšla, má tam kamarády a lidi, se kterými měla kšefty, ne všichni jásají z toho, co pětikolaboranti s Fialou dělají, ale prostě se vezou.

              Byla představa, že z ODS bude po odchodu Klause úprk .. nebyl, protože věšina prostě držela vrabce v hrsti.

              Já s nemyslím, že vítězství SPOLU bylo dáno dominantně čachry Rychetského nebo geniální strategií – voliči prostě neměli věrohodnou alternativu. Ne každý měl pajšl na debilní antikovidovou kampaň v podání Rajchl-Majerová, na kterou vsadii vše. Ne každý snese Okamuru a jeho projekt. Babiš je jen pětikolaborace z vedlejšího chlívku.
              Část hlasů propadla a neštěstí bylo hotové.

              1. gogo napsal:
                6 října, 2022 (16:20)

                Vážený pane gogo, nechci polemizovat, ale v principu u voleb jde o to, získat maximální prospěch pro svou tlupu, skupinu, osobu.

                Omlouvám se, ale musím se opakovat.

                „….Neočekávám od nich nic, tak jako nic neočekávám od žádné jiné strany.
                A Green Deal nebo elektromobilita je zase jen velký podvod na lidi, podvod v celém světě.

                Řečem o ochraně přírody nevěřím. Kdo ochraňuje přírodu?

                Nikdo.
                Protože jakýkoli čin, který naše moderní civilizace dělá, je proti přírodě.

                Tak jestli to bude elektrický, nebo spalovací, je úplně jedno.

                Všechno je špatné, protože jsme si vytvořili zákony, které jdou proti přírodě.

                Podle nich jedna parta vyhraje, tak jsou elektromobily.

                Druhá parta těch nadnárodních koncernů svrhne tu první, je to bitva mezi nimi.

                A my máme být nadšení, že je tu nějaký Green Deal a elektrické automobily, když vlastně všechno ničí přírodu?

                Je to zase pouze podraz.

                Kdo ho bude propagovat, tak si to vzal za svůj cíl, ale žádný výsledek od něj neočekávám, protože lidstvo je všemi těmi našimi činy proti přírodě, je samolikvidační. …“

                https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zeleny-Atapana-Green-Deal-je-velky-podvod-na-lidi-Jsme-klamani-politiky-svet-je-rizen-jinymi-678591

                V minulé krizi poklesla poptávka po zboží, zjednodušeně řečeno.

                Ceny energií, materiálů poklesly.

                Snížení výrobních nákladů, představovaly mzdové náklady.

                Možná jste to zažili, komu se to nelíbí, muže jít, za bránou čeká dalších x lidí.

                Podnikatelé byli na opačné straně vůči zaměstnancům.

                V nynější krizi nejsou mzdové požadavky rozhodující, protože ty se pohybují řádově v procentech.

                Problémem jsou ceny energií a surovin, které nejsou způsobeny trhem ( nabídkou a poptávkou), ale uměle, našimi volenými zástupci, kteří mají vytvářet pro naše podnikatelské subjekty optimální prostředí.

                Ceny energií a surovin rostou x násobně, takže i kdyby zaměstnanci dělali zdarma, nebo na kurzarbeit ( dotovanou mzdu), nemůžou konkurovat těm, kteří nemají pokřivené ceny „sankcemi“.

                To nepochopí asi ani Pepek Vyskoč, že někoho „potrestám sankcemi“ tím, že od „lumpa“ odeberu menší množství zboží, za vyšší cenu.

                Vyhodnocení situace.

                V celé Evropě je problém, ale elity tančí na horní palubě, a pijí šampáňo.
                Nicola Ceausescu taky omezovat vytápění.

                Měli by si vzpomenout, jak dopadl Karpatský génius soudruh Nicolae Ceausescu, když nařídil Rumunům, že musejí omezit vytápění bytů na 17°C… Sdílet …

                https://www.lidovky.cz › Diskuse

              2. Jen doplnění.

                Volba politické strany, je u většiny lidí, volících emocemi, stejně racionální, jako když někdo fandí Spartě nebo Slavii.

                Pakliže volba byla vykonána a to na základě, pro dotyčného jedince nevědomých podnětů (propaganda, všeobjímající a všeprostupující „brebentící stroje“ Aldouse Huxleyho)
                dotyčný zuřivě nadále obhajuje svou volbu.

                Z pohledu zvenčí se dopouští nelogismů, protože, aby se vyrovnal s vnějšími fakty, vytváří nelogické a navzájem si odporující , oslí můstky.

                Z toho, mimojiné, plyne, že skutečně 5 koalici volí lidé, kteří s její konkrétní politikou nesouhlasí. Které její politika životně ohrožuje.
                Přesto neboli, jim programově bližší strany, protože ty jsou pro ně, ( z vnitřních důvodů, které si většinou ani neuvědomují), nepřijatelné…

      2. Milý Gogo,
        tak já vám to vysvětlím. Možná si obě extrémistické strany názorového spektra uvědomili dvě věci.
        1) Že se jim nelíbí přízvisko extrémní. Necítí se být extrémisty.
        2) Že se nám postupně vytratila svrchovanost. Že jsme jen marionety v rukou mocných. Že jsme se dobrovolně zřekli toho, za co jsme v 68 i v 89 bojovali. Že je to fuč.
        ***
        Dnešní extrémní levice už chápe , že krást se nemá a lidi , na rozdíl od zvířat , vždycky budou syslit víc než potřebují. Na rozdíl od zvířat chápou konečnost života a chtějí zabezpečit svoje potomky.
        A dnešní extrémní pravice, tzv. náckové , se také poučila. Minímálně se stala daleko tolerantnější. Třeba už nechce nahánět kikanské bratry a sestry. Chápe, že všude je nějaká problematičtější menšina a že jinde by tu svojí rádi vyměnili za tu naší.

        1. Já bych hlavně doporučoval nepoužívat slovník a hodnotící mustr typu extrémní pravice a levice.

          Jinak nevím, na co reagujete a co jste měla pocit, že potřebuju vysvětlit, protože o levici a pravici jsem zcela jistě nic nepsal.

    2. Nebo, když chci levný plyn z Ruska neznamená to, že jsem proruský trol. S těmito transparenty to věru není špatný nápad. Viz ten plyn. Z Ruska přímo za tolik Kč, z Německa ten sám, za tolik Kč. Dvojí kvalita potravin, a jejich ceny. Ve srovnání s platy. Nebo x pohlaví, různé pochody vs. preference normálnosti. Nebo obrázky z dřívější doby ze západních měst a dnes. Nemusíme chodit daleko- třeba před pražské hlavní nádraží. Pokud války- ano jestli někdo mluvil o agresi když se bombardovalo Srbsko, pak jen ten má právo označit současné Rusko za okupanta. Prostě jasná hesla a ukázky pokřivenosti, dvojího metru. A požadavek jasný. návrat k normálu a Česká republika na prvním místě.
      OT. Pozoruju, že mám dům obsypaný slunéčky. Zřejmě se brzy výrazně ochladí. V minulých desetiletích jsem to ale v takové míře nepozoroval.

      1. To je tím, že se asijská slunčata přes léto namnožila. O zimě to neříká nic.

        Mimochodem, urodilo se letos jeřabin. Podle pranostik to značí tvrdou zimu.

        1. Říká vlaštovka vlaštovce:
          – bude pršet
          – proč myslíš?
          – protože prý vždycky začne pršet, když na nás lidi tak blbě čumí

      2. To s těmi slunéčky je katastrofa, nedalo se jít okolo jihozápadní zdi. Létají do vlasů, za límce, sedají na oblečení – a to jsem na sobě neměl nic „přírodně“ barevného. Hodně vyprané džíny a čistě bílé tričko, protože tu bylo mezi 12:30 a 15:30 přes 22°C.
        A nejsou to naše klasická česká, červená slunéčka. Tahle jsou buď sytě okrová, nebo naopak černá, s červenými tečkami, oba druhy až příliš ochotně létají a ani neschovávají celá křídla pod krovky.
        Asi taky něco imigrovaného, jenže ve strašidelném množství. Na zdi třípodlažního baráku jich posedávaly vysoké stovky, některé se houfovaly, tak to místy vypadalo, jako když vhodíte hovno do větráku. Kolem 14:00 jsem okolo projel asi 50km/h a mám čelní sklo zaprasené žlutým maglajzem.

        1. Dovolím si odpovědět, byť je to OT. Jedná se o druh Slunéčko východní, (latinsky Harmonia axyridis). Původem z JV Asie, bylo k nám zavlečeno (s dovozem zboží) a dobře se tu zabydlelo, protože je agresivnější a množivější, než naše původní domácí „berušky“ (to jako fakt – není v tom žádný dvojsmysl). Na zimu se stahují do teplých suchých míst. Problém je, že při ohrožení vylučují toxiny, které jednak smrdí a jednak mohou vyvolávat nepříjemné reakce (pokožka, oči).

          1. Ty toxiny vylučují i naše původní slunéčka. Nebo původní mandelinky.

            Mimochodem, pravé poctivé slunéčko sedmitečné, jsem neviděl aspoň 10 let. Ani dvoutečné. Dvaadvacetitečné jenom několikrát. Zato asijská slunčata jsou všude.

            Řekl bych, že nejmíň to sedmitečné, to má spočítaný…

            Jo a připravte se na přílet sršně mandarínské. Obsadili Francii a jsou už v okrajových částech Německa.
            Jednak je daleko zuřivější, než domácí sršeň a jednak žije i synatropně a ve vyšší hustotě populace….

  8. Zatím jsem nic nečet, asi toho tu na to téma je pytel. Že díky tomu vyvanul ten étos společné věci a motivace za ní jít. A je to neopravitelný, z popela se chrastí už zpátky neudělá.
    Jaksi „nerado“ sice stejně ve vzduchu viselo vědomí, že ještěr to nepřijme, protože ono v tý ústavě je opravdu psáno, že odvolává se na základě výzvy parlamentu. O nějakým lidovým hněvu tam nic není. Ale byla by to dost velká prasklina v tý EU „sounáležitosti“, byl by to další ji erodující precedens.
    Kéž bych byl falešným prorokem, ale obávám se, že značka naprvnimmiste zbankrotovala. Z principiálních důvodů ale pokračuju ve sběru podpisů, nějakej ten arch už mám a pak to pošlu. Dostane se k tomu asi Havel, pokud podle Vrábelových slov jen on má klíče od tý schránky. Nevím, kdo z nich je ten špatnej a jestli vůbec je dělítko špatnej – dobrej, ale podpis petice za demisi vlády je právě z toho principu správně.

    1. Ještě furt jsem tu nic nečet, tak možná něco už tu psaného budu opakovat.
      Vrabel zveřejnil Havlova slova – ano, pokud se mezi sebou na něčem nedohodneme, ty peníze ti vrátím. Což už dál nepotřebuje žádný kontext, protože se viditelně nedohodli a Havel vrácení odmítl. A teď oponuje, že jde o manipulaci, protože mu dle svých slov nakonec pak slíbil, že si z toho odečte 100.000,-, který tam vložil, a vrátí to. Jenže on prvé říkal – ne, nevrátím, protože jsi porušil pravidla. To v tý nahrávce je, čímž je to jednou provždy dáno.
      A teď teda vrátí… Odečte si jen „svý“ kilo… Celý? Nebo zbytek po odečtení těch peněz, který dle svých slov použil ve jménu naprvnimmiste pro nějaký jím pořádaný akce? A když, opět dle svých slov, použil na ty akce „svý“ peníze, tak který to teda byly? Když jeho, tak jak se teda na tom transparentním účtu (neboli na penězích společných pro financování protestních akcí) pozná, že při pořádání těch jeho věcí to zrovna v tu chvíli byly ty „jeho“? No, sice to vypadá jednoduše, protože je tam to sto nalil, sto zas vylil, ale to „jeho“ je až zpětně po potřebě celý to nějak vysvětlit. Havel by proto měl naprosto narovinu říct, kolik si jich teda vezme zpátky a jaký status vlastně přiřazuje transparentnímu účtu, určenému pro ty akce. Taky by mohl podrobněji popsat to s tou proměnou peněz ze svých na společné a zpět na své v závislosti na čase a okolnostech. Se specifickým zaměřením na časový bod, kdy jimi platil tý svý akce.
      Možná to mám psáno složitě, tak znovu, Havel by měl vysvětlit svůj pohled na to, co jsou to peníze na transparentním účtu. Ve kterém momentu jsou jeho, ve kterém momentu společné, taky za jakých okolností se mění soukromý ve společný a jestli skutečně, jelikož to tak učinil, ten jejich status jde ze společných do soukromých změnit i zpětně.
      Pozn. Nejspíš měl prostě Havel říct (což nakonec možná i tak myslel), že – hele, já, protože od tebe jdu pryč, tak si s sebou beru i ty peníze, který jsem prvé dál do společnýho balíku. To bych tak udělal já. A jak je to s tím, jestli měl/neměl právo použít ty peníze na to, na co je použil, tzn. jestli se to do toho započítá/nezapočítá, to si musej rozhodnout mezi sebou. Každopádně se však účtu říká transparentní nejen proto, aby bylo vidět, kdo tam co vložil, ale taky aby se následně transparentně vysvětlilo, kolik a za co jich bylo použito. Což Havel tak trošinku neudělal a místo toho se pustil do časově nepřehledně specifikovatelnýho přejmenováváni vlastnictví těch peněz.

      Tohle celý nepíšu ani tak pro stranění Vrábelovi, protože podrobnosti tý záležitost neznám. Spíš jen vycházím z logiky Havlovy argumentace, kde to tak nějak jedno o druhý skřípe či co…

      1. Jsem byl trochu netrpělivý, Havel dnes na všechno odpověděl. A jestli to je jak říká, zachoval se normálně. To je právě to. To jestli. Kéž by..
        O to smutnější je, že se kousli. Ale oba zdá se „vysílají signály“, že co jsme si to jsme si, tak se uvidí

    1. Brouku, ten obrázek už bude nějakou dobu neaktuální. Platil tak do konce loňského roku. Ten medvěd už dnes tu napřaženou pracku nemá. Jen tam stojí a dívá se.

  9. Když nepoložíte v prohrávané hře krále včas, dopadnete takto:

    – Není plyn (NS1, NS2 netřeba dál komentovat + již řešená tragikomická mise katarského emíra)
    – Není ropa, máme 8. balíček sankcí + a nově úřadoval OPEC+ (https://www.kurzy.cz/zpravy/674988- opec-prekvapive-schvalil-vyrazne-snizeni-produkce/

    – Máme jako ČR dluhy, které jistě agentury již brzy „ocení“ snížením ratingu = dalším zdražením obsluhy vlastního dluhu (více například zde: https://pravyprostor.net/?p=150221 )
    K inflaci se vracet nebudu – neklesá. Průmysl jde do kytek, dnes další 2 hovory se známými, že končí s podnikáním.
    Kdo máte děti školou povinné a ve věku kdy jedí „za dva horníky“, i přes slušný příjem, zjišťujete, že hrana je zatraceně blízko. Stačí uklouznout na schodech, jít na delší neschopenku a minimálně sáhnete pořádně do rezerv. Máte-li je?

    NEŘÍKAL NÁHODOU NĚKDO, ŽE VLÁDA NENECHÁ NIKOHO PADNOUT ?
    Tak to asi trochu kecal.

      1. Ta tlupa škůdců nazývající se vládou ČR je schopná jedině se zuby nehty držet koryta. Zatím podělali na co sáhli, pokud na to vůbec sáhli. Třeba ten Hýkleův příspěvek k energiím, z toho úplně čiší diletantství. Ale co je pro mě ušetřená tisícovka (co fakt nespasí ani toho kdo ji opravdu potřebuje), to je v desetimilionovém Česku pěkných pár miliard.
        No nic.
        Tak si je asi natiskneme, inflace neinflace.
        Katarského emíra pěkně zpracovali na Kose. Jo, Katar, tam nám demokracie přímo kvete. A neměli jsme tu jednou jednoho takového Katarského prince zaměřeného na malé holčičky ? 🙂
        No nic.
        Mainstrým slaví jak Ukrainci postupují a s Putinem se už nebudou bavit. Obecný poznatek praví, že zvíře (ilustrativně mohl by to být i takový ruský medvěd) zahnané do kouta zaútočí někdy i dost neadekvátně situaci.
        A atomové medvědy v koutě si nechci ani představovat.
        No nic.
        Koukně te se třeba sem: https://www.osel.cz/7699-odtajnene-zabery-jaderneho-vybuchu-ve-vesmiru.html
        Stačí jediná a je zhasnuto. Bez plynu, ropy, elektřiny atd… vítejte ve středověku.
        No nic.
        Rozbili jsme si svět a místo snahy o nápravu po těch střepech tančíme a šlapeme bosýma nohama,
        s tím, že pak alespň uděláme krvavé šlápoty na sousedově podlaze?

        1. A mezitím, Jitka Ježková v rádiu občany přesvědčuje, že jít si pro dávky, prý není žádná ostuda.

      2. A v ten moment to subjektu dojde a zdvihne se.
        Člověk musí „spadnout pyskem na tvář“ aby se patřičně na*ral.
        Ekvivalent „vlci z lesa“.
        Jinak se bude brodit ve s*ačkách až po krk a bude si říkat že „někde to dno už přece musí být“.

        Cihličku průmyslvé trhaviny můžete pálit v kamnech místo briket a bude hořet.
        Pokud nedosáhne zážehové teploty třeba pomocí rozbušky.
        Pak vám tatáž cihlička zbourá kamna i barák.

    1. „Stačí uklouznout na schodech, jít na delší neschopenku a minimálně sáhnete pořádně do rezerv.“

      Rezervy. Ty zdatně žere inflace.

      Penzijní připojištění. Tam taky inflace mlaská.

      Kalousek má štěstí, že neprotlačil přechod na spoření do fondů. Už by ho dneska šťastní střadatelé honili s násadami od krumpáče.

      1. Inflace. Třeba v takové Evropské centrální bance vymysleli mechanismus, jak odložit bankrot Itálie. A chytře ho i pojmenovali, aby to nebylo tolik do očí bijící, že jde zase jen o tištění nekrytých eur. A copak nám dělají nekrytá Eura? Zvedají inflaci. Prožírají úspory (Vám), ale také někde a někomu užírají dluhy.

        Ta komplexita malérů do kterých jsme se dostali, nabyla děsivých rozměrů. A ještě přitápíme pod kotlem. Ať již Černochová zbraněmi za miliardy, Lipavský svým neumětelstvím, Hýkela už svou prostou existencí a Fijala který tomuhle cirkusu předsedá.
        Tohle je očividná snaha poškodit vlastní národ.

  10. Sedím v křesle z koženky,
    asi střední třída.
    Fialovy složenky…
    vláda na ně přidá!

    Teplo beru z Nizozemí
    elektriku z Říše.
    Prý tu máme ráj na zemi,
    helmut cenu píše.

    Stále ticho po pěšině
    že se zima blíží.
    V lese veta po zvěřině,
    zásoby jsou v spíži.

    1. No, já bych tipoval, že ty zásoby jsou někde jinde… A taky by se to rýmovalo… Stačilo by smazat jedno písmeno a jedno zaměnit…

    2. Dnes jsem koupil dva pětikilové sáčky italské rýže. V akci. Jeden sáček za 99 Kč. Rýže je jenom čistá energie, bez vitamínů, ty je nutno dodat jinak. Rýži nemusím, jako malí jsme tomu říkali čínská pomsta. Ale za tu cenu, za 2 stovky 10 kg suché rýže… To stačí, povařené, pro dva, plus nějaké maličké doplnění, téměř na měsíc. Ještě dokoupím. Je nás víc. Akorát se to musí vařit. Sice krátce, ve srovnání , třeba s masem a tak nebo s pečením, ale v kritické období to může být hodně energie.

      U nás jsou teď v akci i instantní nudle v kelímku s kari omáčkou, marockou ostrou (ďábelsky!), kuřecí, hovězí (pho) a sójovou omáčkou a to vše se zeleninou a mikroskopickými kousky sušeného masa v separátních sáčcích v balení, asijské polívky v kelímku, je tam míň nudlí. (Firma Vifon, Vietnam.) Po zalití horkou vodou téměř 500 ml. Za 14,90 až za 20 kaček. Zdá se mi to dobré, protože to má kalorií jak sfiňa, je k tomu i chilli palmový tuk ( jasně, humus a neekologické, ale hlad je hlad), stačí to jen zalít. V suchém stavu to vydrží roky. Pokud se to sežene levně, je to ideální. Na vaření a pečení, šťáva možná nebude, o plynu nemluvě, ale na konvici vody by elektřina být měla. Snad.

      Pokud se v zimě run na obchody konat nebude, tak halt budu jíst rýži po troškách, následujících několik let. Je suchá a vydrží. Chjo, mám radši brambory na všechny způsoby. I třeba jen vařené s kmínem, s troškou oleje nebo jiného tuku. V případě nouze, klidně bez tuku. Ale čo už.
      Asijská ostrá jídla, mám rád. Tady problém nevidím. To dám, pokud zásoby budu muset dojíst, v poho…

      Pak cukr, sůl, několik lahví oliváče (před měsícem byla v Lidlu akce) a jiného oleje, vitamíny, nějaké konzervy (guláš, rybičky, párky s čočkou – teď je v Lidlu sleva), Hamé hotová trvanlivá jídla jako cizrna na kari s bulgurem, guláš s haluškami, hovězí con carne s chilli a rýží. Tohle se nemusí dávat do ledničky. Vydrží to roky. Stačí zahřát v mikrovlnce. U nás byla v září brutus akce, neb se tomu blížila lhůta minimální trvanlivosti. Jedno balení, co normálně stojí 65 Kč, za 30 Kč. Pak nějaká luštěnina, sója, cizrna, čočka, hrách, klidně předvařené. Úspora energie a v nouzi stačí namočit a za pár hodin konzumovat. Pohanka i nepředvařená. Pokud se vaří, tak kratší dobu než rýže. Polívky v sáčku. I instantní. Stačí zalít horkou vodou. Často jsou v akci. Thajskou polívku jsem kdysi kupoval v brutální akci 2,9 Kč za sáček. Mléko v prášku. A třeba kakao. Pak trocha čokolády a větrových bonbonů, koření a to by mohlo tak nějak, kdyby nááhodou něco, stačit…
      Ono je toho, samozřejmě, víc, ale v nepodstatném množství…
      Samozřejmě, ještě brambory ve sklepě a naložená nebo sušená zelenina a pár zavařenin. Sójová omáčka. A nějaká ta flaša dobrého vína na uvolnění a halúzkovej, na zahřátí, když bude zima.

      Snad seženu ještě nějakou čistou vlákninu ( dnes to mám jen v sušené zelenině, houbách a nějakých jídlech), jako balast na dobré trávení. V případě obtížně dostupné čerstvé zeleniny a celozrnného pečiva, nutná. Dřív se prodávala vláknina z vyloužené cukrové řepy. Za pár šupů a dalo se to povařit s něčím, dobře se po tom hublo, k čemuž to bylo původně určeno. A trávilo. Nějaké vlákno musíme. Náš trávicí trakt prozrazuje, že jsme pořád, o něco více, býložravci. Bohužel, neviděl jsem to už asi 10 let.

      Na plnou ledničku se radši nespoléhat. Vše musí být v konzervě, skle, fólii nebo suché. Stačí 1 delší výpadek za měsíc, nedej bože pár dní bez šťávy a …

      Počítal jsem to. Minimální dávka kalorií, vitamíny, žaludek nesmí být nikdy úplně prázdný ! ( jsme o něco víc býložravci než masožravci 😄). Proto jsou dobré i nízkokalorické (levné!) objemovky. Když se na nějaký vláknitý humus nebo něco takového, kápne oleje a osolí se to, případně nějaká masová chuť z vývaru, kostky nebo rosolu, tělo si myslí, že baští spoustu kalorií, maso a protože je vlákno dlouho v žaludku, nemá pocit hladu!!.
      To samé instantní polévka. Je tam vždy kapka tuku, takže jsou na ní očka. Z 200 ml je udělat 400 ml, dolitím vody a osolením. Chuť většinou zůstane zachována. Kdyby ne, tak navíc špetku pepře nebo chilli. Výborný je nakrájený nebo drcený, stroužek česneku. Pak to lze v pohodě zředit. A v 500 ml zůstává tolik kJ, jak v 200 ml a navíc je to do žaludku objemovka a zasytí to. Pokud to má nějakou chuť a je to slané, tělo to bere jako jídlo, ne vodu.
      Pozn.
      Na tohle všechno jsem přišel, když jsem hubnul. Po 3 dnech šel vždy 1 kg dolů. Takže za měsíc 10 kg pryč. Víceméně pořád s plným žaludkem. Ale, cvičil jsem taky, občas plaval a jezdil na kole, denně 30 km. A chodil, protože se u nás chodí. Když někdo bude chtít poradit, kalorie, bazální metabolismus, zdravá výživa, poradím 😎
      Rada první: neshazujte kila na zimu, ledaže by to byla urgentní
      otázka zdraví. Nechte to na jaro a léto. Pokud ne, poznáte, jaký má metabolismus vztah k tělesnému teplu, což bude, v době problémů s topením, problém o to větší a je slabé slovo říct, že to nebude příjemné.

      V případě, že NEBUDE VŮBEC NIC JINÉHO!, mám minimální cíl na osobu, živobytí na 3,5 – 4 měsíce. Bez větších omezení. Už se tomu, víceméně, blížím.
      Samozřejmě, nevěřím, že se něco stane. Ale jeden je, tak nějak, klidnější…

      1. No, miminálně bude do polosyta najezený člověk silnější a schopen rychleji a déle běžet před zdivočelým davem. Taky vydrží déle za oknem a může počkat/sledovat, jak se situace vyvine s těmi, které hlad vyhnal z lesa jako první.
        Mě by zajímalo, jestli dělají nějaká opatření i voliči SPOLU a zarytí zastánci tezí typu Plynu je dost, Ruský plyn/ropa není potřeba, Vláda všechno zařídí, Jen dezoláti, staří, málo/technicky vzdělaní muži dělají zásoby a nevěří vládě, Německu, EU a USA.

        Protože kdyby tihle fakt žili podle toho, co kážou, byla by ta první vlna zoufalých složena především z nich, což by ocenil zejména pan Darwin.

      2. Můžete poté, co se rýže začne vařit, vypnout ploténku a nechat dodělat. Bohužel platí jen pro elektrické sporáky.

      3. …jsem si normálně po Vašem článku dal vařit masoxovou polívku s vajíčkem (0,75 l vroucí vody, do toho kostka masoxu, 5 min vařit a pak našlehané vejce). Myslím, že nás všechny časem začne přitahovat mnohem víc dobrot, nad kterými jsme dřív ohrnovali nos:-)

        1. 🙂👍

          Ano. Fantazii se meze nekladou a člověk má vyzkoušet všechno. Předem. Aby byl připraven.
          Když jsem měl hubnoucí období, tak jsem si vymýšlel recepty na co nejméně kJ.
          Naopak, vymýšlet recepty na co nejvíce, je ještě snazší.

          Kupříkladu, v akci jsem koupil před 3 lety, pěknou řádku skleniček Knorr, s kuřecím a hovězím vývarem ve formě rosolu. Jednu asi za 19.90 Kč. Šlo mi tehdy o to, že to téměř nemá žádné kJ. Plnou kávovou lžičku do misky s nastrouhanou mrkví, aby byla i vláknina a nemělo to chybu. Polévka jak bič. Chutná, s vlákninou, která se kouše, co dobře zasytí a minimum kJ. Když je hodně vody, stačí dosolit a případně jemně opepřit. Nebo mám z Polska polévky v prášku z červené řepy. Měli to v akci, tak jsem to zkusil. Je to dobré. Lze to kombinovat s téměř čímkoli.
          Důležité je, že když nechceme hubnout, můžeme to kombinovat s rýží, pohankou (tu miluju), instantními asijskými nudlemi z velkobalení (na velkobalení nudlí, doporučuji vietnamské tržnice. Kamarád tam, mimo jiné, koupil za pakatel, 15 kg pytel jasmínové červené rýže.) A s dalšími přílohami, které vývar dochutí. Jasně klasický vařené nebo pečené, je lepší. Ale tohle spotřebuje minimum času a energie.
          Chce to kreativitu.

          Do té Vaší polévky bych ještě přidal buď klíčky fazolí mungo, doma vypěstované nebo utřený stroužek česneku. Najemno nakrouhanou mrkev. To vše do horké vody, ale nevařit. Ta mrkev změkne, ale ne moc, trošku to chrupe a člověk má objem do žaludku. A ještě hrstičku pohanky, třeba, nebo brambor nadrobno, ale to vše krátce povařit. Pak už jen majoránku nebo jestli je, i nadobno posekanou pažitkou nebo cibulovou nať. A je to, jednoduchá, levná, chutná, pochoutka. 🙂Kdyby něco, přežijete, mimo jiné i na tomhle, měsíce a měsíce. Když budete doplňovat vitamíny, hlavně C.

          1. Pokud máme zahrádku, vynikající objemovou, nenáročnou plodinou a chutnou, je tuřín. V našich zemích jsme na něj v uplynulých 100 letech zapomněli.

          2. Tý vogo!!!
            Abych přiznal, musel sem si dexxe přečíst 2x, a když sem si dokonce 3x přečetl tohle:“Když někdo bude chtít poradit, kalorie, bazální metabolismus, zdravá výživa, poradím!“, tak mě naskákala dokonce husí kůže a buďte si jistý, že u nás v chudejch kamenitejch horách sme zvyklý na leccos a něco vydržíme!

            Surrealistický vyjádření naší Sibyly je za mě zcela vyčerpávající, přesto si dovolím stoupnout za ní, i když ji nezaručím, že taky nevrhnu.

            Bejt dexxem, tak si udělám živnost na manželskou poradnu. Třeba mně:- dneska žena pila krev celej den, ale po přečtení dexxova jídelníčku a jeho počínání si v kuchyni a ve špajzu jako mávnutím proutku začínám ženu zase milovat.

  11. Bohužel ,žijeme v době mamonu a revoluci dělají pravičáci ,čili se bude přelévat hutnost jednou nahoru a poté dolů. Výsledek bude neslaný nemastný.

  12. „Pochybuji, že by někoho z těch, kdo v roce 2015 rozjížděli akci Konec levné práce, vůbec kdy napadlo, že požadavek bude splněn tak rychle a tak neočekávaným způsobem.“ Opět vynikající Keller dnes na Argumentu. 🙂

    1. Ukázka:
      (…) Hlavní výhodou ekonomiky by už nemohla být láce pracovní síly, hlavními tahouny výroby by nesměly být provozy, které lze ze dne na den delokalizovat.

      Snad si už odboráři všimli, jak jsou tyto žádoucí směry rozvoje kádrově zabezpečeny na úrovni Fialovy vlády.
      Ministr průmyslu a obchodu má jistě mnoho exkluzivních osobních kontaktů, avšak žádné zkušenosti s průmyslem.
      Původní ministr školství vystupoval na úrovni méně zkušeného učitele jednotřídky
      , nový ministr školství, který ho po ošklivé aféře ve funkci nahradil, by asi měl problém dát odpověď na otázku, co to vlastně jednotřídka je.

      Vše korunuje, vědecky a výzkumně garantuje ministryně, jejíž odborná a publikační činnost byla snad z důvodů strategických utajena naprosto dokonale.

      Jako kdyby toho nebylo dost, parlament minulý týden na návrh vlády zrušil funkce odborných náměstků, nahradil je náměstky politickými a odstranil limit pro jejich počty. Zvláštní ozvěnou se po třiatřiceti letech vrátilo skandování: „Nechceme straníky, chceme odborníky!“

      Po tomto sboru bytostných neodborníků budou tedy odboráři požadovat konec levné práce.

      Pokud jim vláda vyhoví, pak to bude tak jaksi po fialovsku.
      Levná práce u nás definitivně skončí s vychladnutím poslední sklářské pece, s útlumem zbytků energeticky náročného chemického průmyslu, s krachy stavebních firem, s dalším propadem českého zemědělství.
      Jediné, co snad bude vláda regulovat, bude vytápění v kuloárech nově vzniklých úřadů náměstků ministrů, které se rozzáří duhou pěti politických stran.

    1. Chápete někdo, proč se Babiš mezi 1.8. a 1.10. o 50 % propadl, zatímco Pavel šel o 50 % a Nerudová dokonce o 100 % nahoru?

      Podle čeho to ty sázkové kanceláře určují? Co tak důležitého a pozitivního pro globalisty se v té době stalo? Napadá někoho něco? Že by ukrajinská ofenzíva?

      1. chápeme, celý tento systém z velké většiny nakonec vlastní Rotschildové aspol., např. přes Vanguard, Blackrock a další prostředníky

        buďto sázkovky vlastní přímo, nebo si to zaplatí – systém musí dále dosazovat své lidi, globální cizáci tu mají už vše – chybí jen prezident – i když zeman už přešel na jejich stranu zcela taky…

  13. Tento způsob rozšířené sebevraždy jeví se mi býti poněkud nešťastným…

    …napadlo mě po přečtení tvého dnešního článku, Vidláku.
    Možná bys mohl napsat článek Rozmarný smrtící podzim.
    ——————–

  14. Velmi mi to připomíná scénář satrého Úsvitu a BPI. Výborné načasování a ihned hádka o peníze, potopení a znemožnění parťáka. Je otázka, jestli je příčinou vidina koryt, nebo zásah z venku.

    1. A jaký má smysl to tady rozmazávat? Ku potěše pětikolky???
      Aneb : Když se lejno rozmaže, smrdí ještě víc.

      1. jasně: když se o něčem nemluví, tak to neexistuje, že?
        dobrá myšlenka, jen poněkud neoriginální. to už tady kdysi bylo. a kam nás to dovedlo…

  15. Mám takový idealistický nápad k prezidentské volbě, jak získat aspoň malou šanci dostat do druhého kola někoho mimo Aspen, když má Vidlák ty kontakty a tu čtenost:

    1. Oslovit všechny kandidáty, kteří deklarují, že chtějí změnu, od Skály přes Paroubka, Janečka, Vitáskovou, Blaška, Březinu atd., aby se předem se vší vážností účastnili volby nanečisto (ta de facto probíhá), která by spočívala ve sběru podpisů od voličů.
    2. Dohodnout s nimi závazně, že k určitému datu dojde k vyhodnocení podpory občanů součtem podpisů a všichni zúčastnění kromě vítěze předkola stáhnou svoji kandidaturu, uznají, že nemají dostatečnou podporu pro vstup do druhého kola, a bezvýhradně podpoří kandidáta, který tuto podporu má.
    3. Kdo na toto nepřistoupí, bude veřejně označen za beznadějného sólistu, kterému nejde o nějaké ideje, ale jen o protlačení vlastní osoby bez ohledu na výsledný negativní efekt. Toto by pro něj mělo být samo o sobě polibkem smrti. Pokud si někdo z kandidátů myslí, že lepší Pavel, než třeba Paroubek nebo Skála, a proto na to nepřistoupí, aspoň by to předem zaznělo, a jeho případní voliči by měli jasno o skutečných preferencích svého kandidáta.

    Myslím, že by to byla fér soutěž, nedalo by se z toho nijak vykecat a minimálně by se veřejně ukázalo, jaké má kdo pohnutky a záměry. Při dostatečné propagaci mezi lidmi by to mohlo představovat určitou malou naději na úspěch a překlopilo by se to z volby Danuše proti Aleně na volbu Rockefellerovy nadace proti České republice bez ohledu na konkrétní zástupce. Rockefellerova nadace to tak už totiž pojímá, jen to lidi nevědí, a o to je to zákeřnější, že, pane Středulo… Jen by se o tom muselo průběžně v dostatečné šíři vědět.

    1. Tome, je to doopravdy idealistický nápad, a ještě k tomu v intencích ideologie parazitů o rozdělení a panování ..
      Všechna ta soutěživost, kecy o prospěšnosti konkurence mezi lidmi, která vyhovuje jednotnosti parazitů … Blbí lidé kteří jenom soutěží ve sportu, v chlubení se mamonem a dalších soutěživých debilitách, kam patří i volby debilů debily …, to nikdy lidi nespojí a budou stále otroky sjednocených parazitů …

      1. Tome, všechno je to jenom to pradávné ovládání davu, dát mu zdarma chléb a hry, které zdegenerovolo už jenom v debilní hry, které si musí lid i tvrdě zaplatit ..

        1. Jsou tady apely na sjednocování a pomáhání si vzájemně. To by bylo ideální, ale zkusili jste si připustit tu možnost, že si lidi začnou vyřizovat účty? Nějak se to vše pokazí a lidi vtrhnou na voliče pětikolky- to vy jste je volili a oni nám udělali tohle…nebo naopak nebude plyn, nebo jaderná katastrofa – a voliči pětikolky zase na proruské šváby to je ten váš Putin vy h*jz… tu máte a vyžerte si to? Homin homini lupus.

      2. Myslím, že reagujete v jiném rámci, než který jsem ve svém příspěvku nastínil. Nešlo o hledání odpovědi na otázku života, vesmíru a vůbec. Šlo mi o to, zda je šance prorazit mezi prezidenstské kandidáty Aspenu, nebo ne, a za jakých okolností. O tom, že je v nadcházejících volbách šance mizivá až nulová, samozřejmě vím. Ale před třiceti lety by byla mizivá šance zakázat jaderné elektrárny nebo auta se spalovacím motorem, a jak se někomu ta mravenčí práce vyplatila. Nabídl jsem naivní cestu, protože mě lepší nenapadla. Vás ano? Co navrhujete Vy?

        1. Tome, to se vyřeší samo, ti degeneráti se čím dál víc zesměšňují, debilní prezident nebo prezidentka ten pád jenom urychlí (podívej se na Slovensko), důležité je jenom zachovat si zdravý rozum a přežít …

        2. Mně se ta vaše cesta líbí, jakkoliv je asi malá naděje na realizaci. Maxim navrhuje cestu „počkat a přežít“…Přežít do čeho?? To raději ani nedomýšlet…A degeneráti jsou stále v oblibě, viz poslední volby. A za všechno přece může Putler. To jim stačí…

    2. Je tady ale jeden zásadní problém – tzv. alernativa nikdy nemluvila jasnou řečí. Téměř všichni, co měli nějaké ambice, si nedovolili nazývat věci pravými jmény.
      Takže agent Německa a USA Havel nebyl za agenta nikdy označován a když, tak se tomu říkalo boj za demokracii, disidentství a později humanismus a prozápadní směřování. On sám byl takový blbec, že prachy od agentury považoval za honoráře za svoje hry.
      Koudelka, agent CIA, vede „naši“ rozvědku atd… a nikomu to nepřijde absurdní.

      Prostě za těch 30 let nikdo normálně nepojmenovává agenty, když jsou z té západní strany. Agent je jedině putinovský, nosí ricin v kufříku a chlastá vodku. Ti druzí jsou renomovaní, uznávají a oceňovaní našimi spojenci.

      Když roky poukazuju na Aspen a jemu podobné organizace a lidi odtud řízené, nevzbuzuje to buď žádnou reakci, nebo reakci pozitivní vůči nim, nebo negativní vůči mně.
      Nejde o mě, jde o to, že 30 let je práce proti ČR v žoldu CIA, EU, nebo Německa braná jako pozitivní věc. A prakticky nikdo toto nepojmenoval.
      Sáhnout na agenta Hejvla nebo desátníka Koudelku, to je naprosto nemyslitelné i pro dnešní podiové šoumeny.

      Je to potřeba konečně začít dělat s větším impaktem, než se daří mně a smířit se s tím, že kdejaká mediáílní modla utrpí šrám. Bez této přípravy voliči nebudou masově brát členství v protičeských a protievropských organizacích jako negativum.

        1. Rozdíl byl ten, že oni pojmenovávali podobně debilně, ale lidi jim nevěřili. Naopak, existovala až téměř sakrální víra v „západ“. Někteří se z toho pomatení nikdy nedostali, část populace zhloupla a část se uzavřela do sebe.

          Hlavní rozdíl je ten, že lidi si tehdy normálně vyprávěli vtipy na komouše a nešetřili ani Kreml. Byla představa, že komouši to dělají blbě a bude stačit přestat preferovat rudou knížku a dosazovat lidi podle odbornosti. Na to je potřeba zbavit komouše vedoucí úlohy a většinu z těch politických vedoucích vyházet, nebo poslat do dolů (tady se lidi lišili).

          Dnes je evidentní, že nás likvidují vědomě, ale až na úplné extremisty si to nikdo nedovolí říct otevřeně. Natož sáhnout na modly polistopadového režimu.
          Já jsem například Zemana volil 2x za presidenta, vždy až v druhém kole, ale taky s vědomím toho, že jeho vláda a při jeho povaze tedy i on osobně souhlasil s bombardováním Srbska a že on je hlavním viníkem zašantročení naší plynové infrastruktury.
          Podobně s Klausem atd.
          Já je nechci věšet nebo přivazovat na pranýř, ale jestli vidím, že hlavním problémem je struktura vlastnictví naší kritické infrastruktury, že jestli se to má řešit, musí se něco udělat s tímto, že Němci už to dělají, stejně jako Francouzi a dokonce i Slováci, tak je taky nutné se podívat, jak jsme o to vlastnictví přišli. Ta debata se musí vést seriozně, věcně a padni komu padni.

          Nemá význam vymýšlet pro zlodějiny a podvody nějaké novotvary jako je zastropování.

          1. Dost dlouho jsem čekal na to, co napsal gogo. Kdysi jsem se v jiném příspěvku vyjádřil, že pouze změna charakteru výrobních sil a výrobních vztahů může přinést relevantní změnu. Jakákoliv diskuse založená na politické korektnosti, což je vlastně lež v přímém přenosu nevede ke kýženému cíli. Především je potřeba nazývat veškeré společenské jevy pravými jmény. Pojmenovávat je. Počínaje zdánlivě nepodstatným nazýváním cikánů romy. Vždyť my si v naší zemi stále jen něco nalháváme.

      1. Vzdyt si vemte dve zasadni bezpecnostni evropske udalosti EU: odposlechy kanclerky a vedoucich cinitelu EU a vybuch NS.
        A co?
        A nic.
        V prvem pripade zvedli evropsti papalasi varovny prstik „ty ty ty, to se nedela“, v druhem delaji, jako by jim nekde na danskem venkove vyhorela stodola.
        Strach, strach, strach a nic, nez strach.
        Alternativa to same, ma strach pojmenovat.

        1. Přesně. Není to jen strach. Je to hlavně tupost a ignorance.
          Představa, že když bude „těm voličům“ fest zle, že my jim uspořádáme hopsárnu a oni nám to nahážou. Bez ohledu na to, co umíme, co jsme dělali dosud, co říkali a říkat ani teď nebudeme nic zásadního. Leda nadávat na Fialu nebo neadresně na „ty, co zavinili kovid“.
          Má volič hodit lístek očividným blbcům a hochštaplerům? Řada z nich to hodí radši Fialovi, o kterém vědí, že sice je to slouha, ale je aspoň zadobře s pány.
          To tihle melou jakoby protestní řeči, ale evidentně netuší, kde je problém a nejsou schopni zorganizovat ani sami sebe.
          Český volič bude radši volit prodloužení moci gestapa než aby se dal k partyzánům, kteří se scházejí v budově vedle gestapa, netuší, která bije, zbraně ani neshánějí a mají mezi sebou pár očividných agentů z domu vedle.
          Tohle může být smrtící hned, český volič doufá, že Fialovou likvidaci nějak přečká.

          Možná se plete a je nejvyšší čas na změnu (což je můj názor posledních 20 let ), ale ta změna nesmí být evidentně k podstatně horšímu.
          Že je zde poptávka po pro-české straně, je vidět z volebních výsledků Okamury, To je exemplární příklad někoho, kdo spíš využívá toho hladu k zajištění živobytíčka. Ale ti ostatní jsou ještě blbější – neschopni elementárně zorganizovat ani vlastní stranu a ještě útočící na i tak poměrně hodně krotkého Okamuru že je extremista.

          Mladý Klaus, když řekl pár jasnějších slov, i když stále ještě dost krotkých a založil na tom stranu, měl najednou velké tisíce zájemců o spolupráci a členství a ty lidi odmítali.

          Takže když se najde uvěřitelný lídr s racionální a jasnou rétorikou se schopností zvládat organizaci, může příští volby dobře zabodovat, jestli nějaké volby tedy ještě budou.

      2. Souhlasím, proto je potřeba, aby byla odvolatelnost politiků a v prvním případě, kdy se někdo zachová v přímém rozporu se svým deklarovaným programem, by měl být ihned odstaven a potrestán za neplnění smlouvy s voliči. Když si najmu zedníka, aby mi postavil dům, a on mi místo toho krade materiál a vozí jej na jinou stavbu, je to kriminální jednání. Když totéž dělají politici ve prospěch svých loutkovodičů, občanům to ani nepřijde divné. Bylo někdy nějaké referendum o privatizaci ČEZu nebo jeho vstupu na burzu? Nebo o rozprodání státních zlatých rezerv ČNB v době nejnižší historické ceny zlata? Nebo o připojení k Lisabonské smlouvě? O nákupu pěti dávek dvoudávkové vakcíny pro každého včetně kojenců? Jak to, že za tyto věci nejen, že nikdo nesedí, ale veřejné mínění tím ani není znepokojeno?

        1. No, jenze kdyz nejaka strana vyleze s odvolatelnosti politiku, ci s vseobecnym referendem, pak to u voleb projede, protoze volicum se takovy program zda prilis radikalni a zaleknou se ho. Takze radsi to hodi socialne smyslejicimu milardari, anebo vlastizradnym slusnym lidem.
          Nakonec i ten sebelepsi navrh vzdy a bez vyjimky zazdi sam volic.
          Proto nabyvam presvedceni, ze jedine vychodisko je spas se, kdo muzes.

          1. Proč se vlastně tak šmahem odsuzuje referendum? Mně to přijde úplně absurdní, když lidi, co se většinou považují za demokraty a chtějí pro sebe práva na vyjadřování a volební .. odmítají pro sebe právo rozhodovat.
            Referendum by mělo být samozřejmou součástí rozhodování na všech úrovních, aspoň na úrovni té možnosti.

            1. Proc? Do je dotaz smerovany na volice.
              Dle meho proto, ze „jest v cloveku cosi, co chce slouziti“, neboli volic o pravo rozhodovani nestoji.
              Radikalnejsi pozorovatel by rekl, ze volic je pitomec.

            2. To je spíš dotaz na ty, kteří téma diskutují a jsou proti referendu. Někteří tak ovlivňují třeba i program nebo témata nastolovaná na náměstích.
              Těch se ptám – co máte principiálního proti referendu?

              1. Proti referendu mame to, ze takovou volbu by vetsina volicu nezvladla, coz prokazala treba volbou Zemana.
                A volici Zemana o referendum nestoji, protoze veri autoritam a osobnostem a rozhodovani v referendu povazuji za prilis slozite, tudiz je mimo oblast jejich zajmu.
                Shrnuto s vedomim nedostatku klasifikace:
                Pulka si mysli, ze druha pulka jsou blbci.
                Pro druhou pulku je referendum zbytecne slozity a nesrozumitelny ukon, radsi vsadi na sve zastupce.

                1. Když referendum jako základní kámen zaváděli ve Švýcarsku, byl tam poměrně rozšířený analfabetismus.

                  Jestli se domníváte, že většina voličů je nesvéprávná provést volbu, pak se to musí týkat i ostatních voleb. Neměli by mít možnost je ovlivňovat – což je očividně i zásada, kterou zavedli v USA a hovoří o ní i v EU poměrně otevřeně. Když voliči zvolí špatně, budou potrestaní nebo jim to nebude příště umožněno.

                  Já jsem například Zemana volil 2x. Proč si myslíte, že bych proto nezvládl volbu referendem a že o ni dokonce nestojím?

                  Já si naopak myslím, že například referendum o vstupu do NATO být mělo. Nebo třeba o zavedení sankcí proti Rusku. Anebo o Lisabonu.
                  O spoustě věcí, které se rozhodly v Bruseli a nám byly předloženy jako Befehl. V té parodii na parlament to zvládou prosadit, ale referendum by do řady úplně zjevně škodlivých a absurdních věci mohlo hodit vidle. Třeba Istanbulská úmluva. Anebo chystané trestání nenávisti.

                  Problém je v tom, že když by nešlo referendum napadnout formálně (malá účast, sporná otázka, falšování), tak jeho závěry by bylo poměrně problematické jen tak ingnorovat, což se neobolševikům, předstírajícím hru na demokracii, vysloveně nehodí.

                  1. „Jestli se domníváte, že většina voličů je nesvéprávná provést volbu…“
                    Ja si to nemyslim, pisu o motivech volicu, proc referendum odmitaji.
                    Jinak plosne ziskaly volebni pravo svycarske zeny az v roce 1991, v roce 1970 to zacalo.

                    1. Mě spíš zajímal váš názor, není potřeba se schovávat za nějaké mýtické přání nebo nepřání voličů.
                      Voličů se na zavedení referenda nikdo v referendu ptát nebude.

                      Já si osobně myslím, že odpor vůči referendu má tyto zdroje:
                      1. elitářství těch, co se považují za nadřazené
                      2. hrůza a děs neobolševiků z toho, že by lidi mohli do něčeho mluvit
                      /přičemž já to tady dělím s podtextem, že ti první by teoreticky mohli být osvícení panovníci, kdežto ti druzí jsou stoprocentní chamraď, ale většinou to bývají titíž lidé/
                      3. u nás specificky to má nálepku „Okamurův populismus“, takže to nikdo nevytahuje. V opačném případě se na dotyčného vrhnou, že je Okamurovec a extremista a Okamura po něm půjde jak slepice po flusu proto, že mu „krade téma“.

                      Mě by zajímalo, jestli by Okamura samotný sktuečně to referendum zavést chtěl. Myslím si, že to bude problém analogický jako jestli biskup věří v boha.

                    2. Okamura by byl donucen, pokud by dostal mandat na sestaveni vlady.
                      Muj nazor je ten, velmi zhruba receno, ze nahore maji z mozneho referenda paniku a dole jim je to jedno, protoze politickou volbu berou jako zabavu a v podstate je moc nezajima, jen jako prostredek k rozptyleni.

                    3. Já jsem příslušníkem těch „dole“ a o hlas v referendu bych stál. Těm nahoře nevěřím a hlavně vidím, že jednají z 90 procent proti mým zájmům. Ne vždy aktivně, ale je pro eurobolševiky nebo agentury jednoduché pochystat 150 lidí, aby souhlasili a zbytek aby se moc necukal.
                      Přimět půlku voličů v tajné volbě je podstatně složitější.
                      Vzpomeňte, jak eurobolševici narazili na dvě překážky u Lisabonu – vždy to byla referenda. To je hlavní důvod, proč je pro režim referendum nepřijatelné.

                      Na tom je ale zajímavé i to, co se mi zdá, že ztělesňujete vy .. přepokládám, že nejste ani poslanec ani vysoký úředník, tedy taky jeden z „těch dole“. A nemáte zájem dostat možnost přispět svým jedním hlasem k rozhodování o něčem důležitém. „Těm dole je to jedno“, píšete .. fajn, jestli máte pravdu, bude účast nepatrná a referendum neplatné.
                      Já si dovedu představit za posledních pár let témata k referendu, která by měla účast velkou.
                      Například otázka migrantských kvot. Nebo se podívejte, jak racionálně s referendem pracuje Orbán. To je situace, kdy mu občané zesilují mandát a on může s posměchem říct Blbé Uršule, že za ním stojí reální občané, kdežto za ní jen pár aparátčíků a ona je takový jakešovský kůl v plotě.

                2. Stridore, co máte proti voličům Zemana?
                  Sama jsem v prvním kole nevolila, ve druhém jsem to , skřípajíc zuby, hodila Ovaru Ovaroviči. Protože se mi jevil být méně děsivý než stahovač králíků.
                  Každopádně, s jedovatým dědkem byla občas i prča. A někdy i potěšil.

                  1. Nemam proti nim nic, Helco.
                    Ale reknete mi, kdyz Okamura vysel na politicky trh s referendem, proc dostal 12% a ne treba 40% a vice?
                    O co jineho, nezli primou spravu, by melo lidu jit?
                    Anebo je lid se svymi zastupci spokojen?
                    Dokazete rozklicovat, proc strana s referendem nejen v programu, ale i v nazvu se potaci okolo 10% ?
                    Co myslite?

                    1. Když bych si založil stranu a v prosincových volbách měl téma „elektřina za 2Kč“ a dostal jen 6 procent, znamenalo by to, že voliči elektřinu za 2Kč nechtějí?

                    2. Presne tak.
                      I kdyz ne mozna nechteji, ale je jim to v podstate jedno.
                      Tohle je jen o emocich a mozne vymrznuti je brano jako zdroj vesele, lehce strasidelne zabavy, ale ne jako vazna vec.
                      Valka to same.
                      Mluvim o rozhodujici casti volicu, podotykam, ne o vsech.

                    3. To je myslím právě velké nepochopení. Nemuseli by mě volit ze spousty racionálních důvodů. Nevolba neznamená, že nechtějí ten jeden bod, který vypíchnu.

                      Okamura není zrovna moc důvěryhodný člověk, teamová spolupráce tam není a evidentně se nezabývají řešením problémů.
                      Že mají v programu přímou demokracii, je spíš marketing, už jen proto, že tyto mechanismy sám Okamura u sebe neimplementuje. Spíš naopak, že…

                      Já si myslím, že Okamura má podstatně víc hlasů, než by odpovídalo jeho racionálnímu hodnocení. Sám jsem jedním z těch, co mu to loni hodili ze zoufalství z toho, že není rozumnější alternativa. Že on má aspoň cca 4 lidi, kteří mají pět pohromadě a taky prokázal, že umí být v některých otázkách pevný.
                      Myslím, že Klaus mu to hodil v podobném rozpoložení.

                    4. Ja uz se v tom nevyznam, gogo.
                      Podle vas za to muze nepritomnost nekoho solidniho v politice, vudce, ktery by lidem vysvetlil, ze referendum je dobra vec?
                      Nemohu opakovane argumentovat, nez Okamurovymi pouhymi 10%.
                      On je sice strasny, ale ne tak strasny, aby byl nevolitelny.
                      Pokud lide chteji referendum, ale uz ne s Okamurou, pak princ na bilem koni je sazka do loterie a spise neprijede.
                      Podle meho, kdyby Okamura dostal 40% a selhal, tak by politici okolo pochopili o co lidem jde a tema referenda uz nemohli opustit.
                      Tohle je jen o prvem rozhodnem kroku, ktery ani nemusi byt rozumny. Stale ale vidim prioritu ve volbe mensiho zla- nakonec se z nej vzdycky vyklube zlo velke.
                      Jinak samozrejme jsem ten zezdola a vzdy jsem volil nerozumne, v poslednich volbach ANS, protoze mi je sympaticka Vitova.

                    5. Já se právě vůbec nechci bavit o tom, jestli „národ chce referendum nebo ne“ ani o tom, proč nevolí Okamuru 80 procenty, kdyby chtěli.

                      Mě primárně zajímá, jaký názor na referendum jako součást rozhodování ve státě mají lidé tady v diskusi a zejména vy, když už jsme to nakousli spolu.

                      A tím názorem nemyslím, to, jestli si myslíte, že to voliči toho a toho chtějí nebo nechtějí.

                    6. Jinak bych rekl, ze vyspekulovano to mate dobre, ale az moc.
                      Tak dlouhy posloupny retezec rozvah volic neudela, ten se zastavi na druhem, maximalne tretim kroku.
                      To uzce souvisi s otazkou, zda-li ma volic definovany sve zajmy.
                      Tady vidim dulezity moment v tom, ze voleni jsou stale dokola ti sami lide.
                      Mate dve moznosti: bud je s nimi spokojenost, anebo s nimi neni spokojenost, ale presto jsou voleni.
                      Ze by chybel nekdo lepsi je jiste, ale uplne velka poptavka po nem neni, coz se pozna podle nepritomnosti protestni volby.

                    7. Zajima vas muj nazor na referendum?
                      Je kladny, proto jsem kdysi volil Okamuru.
                      Lidi by to lehce vladli, po par chybach by se volit naucili.
                      Podminkou je ovsem spolecensky konsenzus ve smyslu tolerovani viteze referenda.
                      Dneska reknete, ze by se mely chranit hranice a jdete do basy, k tomu o lidskych osudech rozhoduje pornoherec.
                      Podle meho je tahle spolecnost velmi pedposrana, protoze se snazi uchranit zbytky konzumu, jez by s „velkym rozhodnutim“ samozrejme vzaly za sve.

                3. Referendum je kromě toho značně jednodušší, než např. volba do místních zastupitelstev.
                  Typické referendum má otázku, na kterou se odpovídá ANO-NE
                  Když to nebude tak debilní otázka jako nedávno v Brně, kdy na první přečtení nikdo nevěděl jak odpovědět, i když přesně věděl, co chce ve skutečnosti, tak referendum je z hlediska hlasujícího jednoduché.

                  Složité je na tom to, jaké otázky připustit, o čem rozhodovat a jak interpretovat povinnosti z toho plynoucí.
                  Příklad: Chcete světový mír?
                  Proto většina lidí navrhuje pro začátek tzv. lidové veto, které je prostým hlasováním o již provedeném, ale napadeném rozhodnutí.
                  Tedy prakticky – PČR zavede zákon o cenzuře, já seberu podpisy pro konání lidového veta, a v referendu zákon zrušíme.

            3. Je to především záležitost sebevědomí, záležitost výchovy a záležitost propagandy, která ono sebevědomí důsledně potlačuje.
              Pak vám prostý člověk, jsa dotázán: „zdali referendum ano?“, upřímně odpoví, že referendum neé, protože nejsme Švýcaři. No a ze zkušenosti vím, že Švýcaři sebevědomí jsou.
              Souvisí to i se státní suverenitou, která se nekoná.

              1. Však hlasovat v referendu není povinnost. Kdo není sebevědomý, nebo je hloupý, by zůstal doma a rozhodli bychom to my, kteří jsme sebevědomí a chytří 🙂

                Já když sleduju ty, co se považují za vhodné rozhodovat za ostatní v systému nepřímé demokracie, tak mě to jen utvrzuje v naprosté nezbytnosti referenda zavést.

                1. Však ano, máte pravdu.
                  Vo tém žádná.
                  Ale nejdříve je nutné zavést referenda do praxe, uzákonit a to chce vůli a prosadit to.
                  Bez sebevědomého občana voliče to ale půjde těžko.
                  A ta squadra, co v tomto státě panuje, se referenda bojí jak čert kříže.

                  1. Režim že to nechce, to je jasné, ale zajímavé je na tom, jak ostře jsou proti referendu i ti, co by proti režimu chtěli něco dělat, chtějí volební právo, chtějí právo na svobodné vyjadřování atd..
                    ale nechtějí právo hlasovat v referendu.

                    Je to o to absurdnější, že pokud by referendum v té formě lidového veta bylo, šlo by už dnes poměrně snadno torpédovat některé obzvlášť nechutné směrnice (tj. ty normy z EU, které musejí být implementované).
                    A samozřejmě by to šlo použít i na potopení různých pandemických zákonů.

                    Ale z nějakého mně neznámého důvodu je proti tomu odpor právě od lidí, kteří jinak deklarují velký nesoulad s normami a rozhodnutími režimu.

                    1. A opět: sebevědomí, výchova, propaganda.

                      Přijali za své to, v čem vyrostli a žijí, nového se bojí.
                      A tak jednají stále dokola dle naučených vzorců.
                      Tak je to naučili a vtloukli jim do lebních dutin.
                      Je to stejné jak s náboženstvím.

      3. Pane gogo, alternativa léta volila Babiše, který měl nejaspenovatější vládu v Česku. (Na starých dobrých kydech se o tom dá dohledat diskuze, jestli ji cenzor nesmazal.)

        Proto alternativa vždy zůstane jen alternativou. A odhalování agentů USA ji v ukřičené desetiprocentní bublince jen zabetonuje.

        1. Tady možná bude problém terminologický, to, co volilo a propagovalo Babiše, neoznačuju za alternativu. To jsou voliči a stoupenci B-teamu eurobolševiků. A někteří tam mentálně uvízli asi navždy.
          Mají volbu mezi agentem-bezzemkem a agentem-feudálem. Chápu, že někomu může přijít rozumnější volit feudála, protože si může představovat, že tady má svoje sídlo a že to nenechá zlikvidovat i s nimi.

          Babiš přece nebyl nikdy alternativou k eurobolševismu, je to naopak jeho částečný produkt. Taková kombinace velkozloděje třetího levelu, mafiána a vlastizrádce.
          Poslední roky navíc prokázal prakticky, že likvidace naší země mu nedělá problém kdykoliv z toho může mít pár drobných.

          A přesně jak uvádíte, jeho lidi patří k těm nejaktivnějším vlastizrádcům.

          1. Gogo, některým lidem možná vrtá hlavou, proč Pravda a Láska po Babišovi tak tvrdě jede. Proč mají havloidé pěnu u úst, když slyší Babiš.
            Z toho důvodu vkládají do AB určité naděje. Podle zásady “ Nepřítel mého nepřítele je můj přítel. “

        2. Anonyme, tak to není, svět patří těm, kdo nejsou poserové …
          Když alternativa začne tvrdá témata zesměšňující podělanou většinu tak nebude bublinou mezi většinovými blbci …
          Ani blbec nechce být nikdy tím kdo se podělává, to je ta touha být lepším a chytřejším v soutěži, i když je úplně blbý – to jsou lepšolidé …

          1. Babiš vyhrával svým image, že není posera, ale když šlo do tuhého, tak se vždy podělal …
            A voliče získal Babiš sociální politikou, kterou ukradl původním socialistickým stranám, jejichž program vytuneloval …

    1. No, ja bych jeste nehazel flintu do zita.
      Na veceri ho sice nepustili, ze pry mu prinesou nejake zbytky ke vchodu pro sluzebnictvo 🙂
      Tak proste emir odjel, to je normalni. Podobnou nabidku by neodmitli snad jenom nasi papalasi.

      Taky je Fiala optimisticky:
      Fiala: Česko je pro Katar jedním z preferovaných partnerů, co se týče LNG

      https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/fiala-cesko-je-pro-katar-jednim-z-preferovanych-partneru-co-se-tyce-lng/2266439

        1. Když byl v Kataru nakupovat Habeck za Německo, řekli mu, že plyn bude až za dva roky, až zprovozní nové těžební pole, protože současná těžba je vyprodaná dopředu.

          1. Taky chtěli dlouhodobé smlouvy, aby se jim ta investice vyplatila, jenže Němci přece mají modlu jménem Green Deal…

            1. To byl brácha nebo synovec. Co ho pak tahal z ťjurmy Pavka Němcojc, druhdy ministr „spravedlnosti“.

              Ale za to, co s emírem předvedl za faux pas, už by byl V NORMÁLNĚJŠÍ ZEMI Lipavský skopnutý pod schody na tom náměstíčku u Lorety. Možná i trochu pošlapaný a profackovaný.
              Orientálci si na bonton a etiketu dost potrpí a pokud je někdo urazí, tak NIKDY nezapomínají. Takže s Katarem máte ušrum buď úplně, nebo nám prodají ropu a plyn za tak šílených podmínek, že to nebude moci koupit ani vlastizrádce Fijjallah. Ani kdyby si voblík deset džalábijí najednou.

          2. A ještě mu sdělili dvě podmínky dodávek. Německo s Katarem podepíše dvacetiletý kontrakt a plyn Německo nebude moci přeprodávat jiným zemím. Zlaté Rusko.

        2. Lezeni do zadku je trend a metoda, kterou se dostali k moci a nic jineho neumi. Je to takovy zadkovy cargokult, namisto staveni rakosoveho letadla lezou do zadku a automaticky cekaji vysledek.

      1. No já nevím, nevím. On sem v tomto čase, jako chytrý a vlivný státník nejel náhodou. A´T to bylo jak to bylo, rozhodně si to tou svou juropskou nadřazeností podělali a nezachrání to ani erďa. Že by se nedozvěděl co upečou v to nevěřím a odveta bude, akorát ne tak vyhlašovaná jak u našich, ale hozených vidlí bude víc než si myslím a kde to budou nejmíň čekat.
        Čas ukáže……..

  16. Plynu se jim chtelo z kataru,
    Emira vsak nepozvali ke stolu.
    Jednani, je jednani,
    Vecere vsak hoden neni.

    Ted uvidite vy chytraci,
    Jak katarsky emir oplaci

    Nedostal se na večeři, opustil summit. Katarský emír nečekaně odletěl z Prahy
    6. října 2022 7:15, aktualizováno 8:29
    Katarský emír Tamim bin Hamad Sání, který přiletěl do Prahy na summit na pozvání prezidenta Miloše Zemana, opustil Česko během prvního dne. Jeho odlet byl nečekaný, původně zde měl domluvený program i na čtvrtek. Informoval o tom Deník N, podle jehož informací měl emír požadavky, kterým česká diplomacie už nedokázala vyhovět.
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/summit-eu-praha-katarsky-emir-necekany-odlet.A221006_070257_domaci_misl

    1. Pravda. Pořád jsem si přál zdraví pro rodinu…a tchýně se vykřesala z covidu. Na přání pozor, mohla by se splnit.
      P.S. To byl samozřejmě vtip.

  17. Malá svodka
    Paní Černochová se činí:

    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-na-ukrajinu-sel-cesky-vojensky-material-za-miliardy-40410685

    Dále výrobci musí náklady promítnout do cen, jinak pochopitelně nevydělají ale skončí, že?:

    https://www.kurzy.cz/makroekonomika/index-cen-prumyslovych-vyrobcu/2022/

    No, někde už skončili. Jinde končí a přesouvají se jinam, a ti ostatní to o ty násobně vyšší náklady musí zdražit.
    No, nakonec i mě s cenou elektřiny zafixovanou na další dva roky za necelé 2 Kč/kWh dorazil státní Hýkelův příspěvek. Vláda odborníků, to se pozná!
    A úplná chuťovka, k zhruba již 8 milionům uprchlých Ukrajinců se přidávají tisíce různých „Syřanů“, tak nejen, že někteří kolegové ze Slovenska tráví mnoho hodin v kolonách (kontroly přechodů), ale Praha i přes to, začíná připomínat Burkinu Faso. Včera jsem jednoho takového opáleného mladíka, poněkud neznalého dopravních předpisů jen o chlup nesrazil autem (dvouproudá silnice, 70 km/h, mimo přechod vyběhl z křoví s batohem). O vnitřních částech Prahy ani nemluvě.

    Nakonec, ta rozepře: Vrábel/Havel, vážně hoši nepobrali, že když se dva perou třetí se směje?

    Činím pokání za včerejší opilecký výlev, jak říkám, normálně vůbec nepiju a tak mi stačí málo, ale tohle je fakt moc. Nejhorší je, že nyní je už pozdě i na tu defenestraci.
    Kostky jsou vrženy.

    1. … a Rubikon překročen.

      Ti nahoře možná nejsou blbí, ale jen navedení. Precizně zorganizovaní a každý dělá tu svoji část práce přesně podle zadání. Jen z Vidlákova úhlu pohledu to vypadá nepochopitelně hloupé a idiotské.
      V čí prospěch?

  18. Přiznám se že Havla jsem nesledoval vůbec, Vrábela občas poslouchám a docela mi sedí to co říká. A nemám z něj vůbec pocit, že by se dral ke korytu, on sám zdůrazňuje, že Vrábel není podstatnej, že on přišel s ideologií Česká republika na prvním místě a je to na nás, na lidech to naplnění. Musím říct, že na mě působí jako férovej chlap, ale asi si toho na sebe naložil moc a přerůstá mu to přes hlavu, ty tlaky od politiků a lidí okolo musí být obrovský a špína se kydá ze všech stran… Musím říct, že je mi ho spíš líto. Bohužel lidi nejsou evidentně schopní soustředit pozornost na to podstatné co říká. A tak se zdá, že to opět vyjde v niveč, protože spousta lidí se pro sebe spokojí s tím, že mu dá nálepku: to jsou ti nýmandi co se rozhádali a nestojí za pozornost. Nemůžu říct, že by mě to překvapilo. Vidláku, přijde mi škoda, že se zde vyjadřujete jen k tomu bulváru, ale ani zmínka o myšlenkách, se kterými Vrábel přichází, např. o způsobech zdanění převodů peněz, které by začalo kapitál od korporací pomalu vracet k lidem apod. To vše úplně zapadne a stejně jako mainstreem se budeme zabývat bulvárním tématem roztržky, že…

    1. Pokud by se korporát bál zdanění peněz, tak by Vrábela nějak zdiskreditoval, třeba Havlem. Ale spíš by to jedni opět jednoduše obešli a druzí jednoduše zvedli ceny. A zaplatil by to kdo?

  19. „Ukrajinci u Lymanu potupili armádu, která rozdrtila Pražské jaro“ – blbější titulek na iDnes snad ještě nevymysleli. Ale přesně to ukazuje manipulaci mainstreamu a uvažování dnešních lidí, kteří vidí v dnešní ukrajinské válce pomstu za 68 a pociťují z toho jisté zadostiučinění. Fakt na iDnesu článek s tímto titulkem dnes je.

    1. Kalas: Víc než 50 let od té doby, to se těžko snaží hledat kontinuitu s výjimkou čísla jednotky. Armáda za pouhých 10 let už může být úplně jiná jako když složení Napoleony velké armády bylo 1814 někde jinde než 1805 nebo se dá připomenout případ Britů, kteří za 40 let od Waterloo potom skoro všecho zapomněli a po vylodění na Krymu se divili všem problémům. Ukrajinská armáda je letos taky někde jinde než situace roku 2014.
      Titulky prodávají noviny.

      1. Odlít emír nadržený
        neseděly mu ty ženy;
        neměly na hubě burku
        ty by i za suchou kůrku
        šly se starým páprdou.
        Nebyly pod podprdou,
        házely na něho vnady
        nedostal se do nálady.
        Nevoněly mošusem
        přišly s prázdným ešusem
        a tak emír dostal bobky.
        Ty vymetly sena kopky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *