22 listopadu, 2024

Velikonoční paralely

Není od věci občas zalistovat v Bibli i v deuterokanonických knihách. To jsou ty, které se neuznávají jako oficiální součást Bible, ale některá vydání je obsahují. Teď zrovna si užívám knihu Makabejskou, která je o tom, jak Židé povstali proti nadvládě diadochů Alexandra Makedonského a kupodivu to bylo úspěšné. Nebudu vás unavovat detaily, ale Judea byla malý stát, potřebovali ochranný deštník a mocenské záruky a tak se stalo, že tenkrát Židé podepsali spojeneckou smlouvu s Římany.

Víte, jak ta smlouva vypadala? Dost podobně jako naše přístupová dohoda s EU. Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Židovský stát se nestal římskou provincií po dlouhém odboji, ale za potlesku. Všichni to tak chtěli. Až později zjistili, že ze smlouvy s ďáblem vystoupit nelze.

Řím do Judeje přinesl svoje právo i svoje pořádky, postavil silnice, vymohl si vojenské základny, nastolil mír a obchodní vztahy… ba i krále Židům ponechal… Tedy, Herodes byl odrodilec asi jako Petr Fiala, ale byl tam od nich, nikoliv z Říma. Nechali mu nějaké peníze, on za to vylepšil chrám, aby se zavděčil, ale nezavděčil se, protože měl římské manýry… o římském místodržiteli se moc nemluvilo, v praxi to vypadalo jak americké velvyslanectví v Praze.

Ovšem… vybíraná cla a daně se platila Římu. Pomocí místních exekutorů, lichvářů a celníků, které nikdo neměl rád, ale také si na ně nikdo netroufl. Na to byly římské struktury příliš mocné. Římané se do místních politických rozbrojů vlastně moc nezapojovali. Ale pokud se do toho pustili, byly jejich sankce hodně citelné.

Jak dneska to bylo… Lid byl postupně stále naštvanější, protože stále více kompetencí přebírala římská Brusel, jejich vlastní vláda se jim smála do očí a chodila chlastat na římské velvyslanectví s pontským Pilátem a chovala se ke svému národu s přezíravou arogancí. Ve společnosti existuje malá skupina radikálních Zélotů, různé utajené spolky Esejců, kteří vidí, jak jde celá společnost do kytek, ale kromě dochovaných blogerských nářků nějak nevědí, co s tím, dále tam existují farizejští lepšolidé, jejichž smysl života je ve vyhledávání a dehonestaci kverulantů a pak jsou tam Saduceové, kteří normálně drží moc díky kombinaci majetku a kolaborace.

Atmosféra příznivá pro čekání na Mesiáše. Také jako dneska. Hledá se někdo, kdo to celé zachrání. Kdo vyžene Římany a nastolí znovu to, o čem dlouho sníme, co sice nikdy neexistovalo, ale v naší lidské paměti to tak prostě zůstalo. Každý si ho představuje trochu jinak. Do toho vystávají proroci, kteří předpovídají hrozné věci. Dokud je nikdo neposlouchá, je jejich svoboda projevu tolerována. Koneckonců, společnost občas musí upustit páru a pokud kážou o křtu v Jordánu, ať si plkají co chtějí.

Alě běda, když začnou dělat politiku a kritizovat ministerstvo vnitra. Běda, když začnou poukazovat na charakterové vady Herodiady Nerudové. To se pak řeší rychlým soudem, vězením a pro jistotu i hlavou na podnose.

Sem tam ti proroci někoho vyhecují, ten vezme do ruky vidle… a vzápětí je pro výstrahu popraven, protože Řím žádné pobuřování nestrpí.

A nakonec se jeden mesiáš najde. Přechází ho velké naděje. Uzdravuje nemocné, mění vodu ve víno, nasytí zástupy, mluví, že to chytá za srdce, má to v hlavě srovnané, doboví novináři ho zkoušeli nachytat na švestkách, ale on se nedal, sice o něm říkají že je dezinformátor, protože chce ve třech dnech zbořit chrám a znovu postavit, ale lidi na něj slyší. Už dávno by se s ním mocní vypořádali, ale nemají jak. Na paragraf to zatím nestačí.

Když přijede do Jeruzaléma, rozprostírají mu na cestu pláště a palmové ratolesti. Bez problémů naplní náměstí lidmi, dokonce i nátlakovou akci udělal pěknou – vyhnal penězoměnce z kostela.

Jenže, pak řekne, že jeho království není z tohoto světa. Že je zapotřebí očistit své srdce a změnit se uvnitř. Další akce nepokračují, žádné povstání nevyhlašuje, žádné valníky s hnojem nevysypává a přitom je všem jasné, že bez násilí to přece nepůjde.

Uběhne týden a ten stejný dav, co mu provolával slávu, volá po jeho ukřižování. Zklamal, hajzl jeden. Soudní proces je sice tak nespravedlivý, že to zarazí i amerického velvyslance…., ale nakonec, co je mu do toho, že? Pobuřoval, ztratil přízeň davu, o jednoho dezinformátorského a kolaborantského šmejda méně…

Tady by mohl být konec. Takhle to přece je, ne? Všechny naděje zklamou, mesiášové zklamou a když náhodou ne, tak si je podá ta obrovská globální hydra, která má své zájmy i oči všude. Dříve či později prostě spadne klec. Některé zavřeme, některé uplatíme, jiné zkorumpujeme. Další spasitel do statistiky. Ne, nebudeme přemýšlet, proč se pořád vynořují. To je pod rozlišovací schopnost elit.

Ale… v neděli je hrob prázdný. I když moc opět triumfovala, něco se nepovedlo. Ani exemplární trest království Nebeské neukončil. Padesát dní sedí apoštolové doma a sbírají odvahu, ale až ji nasbírají, nikdo je nepoznává. Myšlenka zůstala a za každého umučeného stoupence najdou dva nové. Moc Říma ještě dlouho bude neporazitelná, ale dole už vznikají nové struktury. Nejprve malá společenství. Malé hloučky stejně smýšlejících, které jsou postupně stále více koordinované. Jednoho dne se před jejich vlivem a mocí skloní i císař a nechá symbol kříže namalovat na štíty svých vojáků. Jednou Řím padne, ale církev Kristova ten pád přežije a zachrání ze zkázy starověku, co půjde.

To je moje naděje.

Žádná porážka není konečná. Žádná moc tu není navěky a změny v lidských srdcích přežijí i impéria. Triumfující moc dostane prázdný hrob. Ustrašení apoštolové naberou odvahu a už ji nikdy neztratí. Ve světě existují i jiné síly, než ty opřené o peníze a státní funkce. Věřím, že slovo má větší sílu než zbraně i daňová vyhláška. Věřím, že vítězí to, co není z tohoto světa, co se nedá změřit, ale může to naplnit srdce. Věřím, že není všem dnům konec a stojí za to, bojovat, i když se to zdá někdy beznadějné.

V dnešní velikonoční neděli vám přeji vše dobré.

Váš Vidlák

235 thoughts on “Velikonoční paralely

  1. Vidlák promine, ale chci se podělit o aktuální novinku. Na Prima CNN New zveřejnili průzkumy před volbou do Europarlamentu. Zatím to je katastrofa – Pětikolka by dostala přes 50 % hlasů. Druhý postřeh – ve statistice byla uvedena KSČM a jméno koalice STAČILO! až za tím v závorce). To považuji za mediální manipulaci, protože u koalice SPOLU to tak neudělali. Je to snaha odradit potenciální voliče koalice STAČILO! . Všichni víme, že Kateřina Konečná je komunistka, ale další osobnosti na kandidátce nejsou. Určitě budu volit koalici STAČILO! Konečné rozhodnutí za mě udělali spindoktoři v CNN Prima New, protože tato manipulace mě namíchla.
    Kdo nechceme mít v Europarlamentu poslance, kteří by škodili naší zemí (seznam je dlouhý – Vondra, Vrecionová, Gregorová, Kolaja a v neposlední řadě Blbuše) – volte z kandidátek, které mají šanci uspět a dostat do Europarlamentu lidi, kteří budou dělat něco dobrého pro náš stát i pro Evropu.

    1. Nestyděl bych se napsat kandidátky co jsou aspoň pískem do koleček stávajícímu systému. ANO a SPD. Komu nevoní ANO, ten ať volí SPD, kdo to má obráceně, ať volí ANO. Kdo má problém s oběma, ten ať si připraví volební lístky pro oba a za plentou jeden strčí do obálky a druhý zmačká a udělá to tak, aby sám nevěděl koho volil. U SPD nezapomeňte překroužkovat Macha (kroužek na druhé a poslední pozici)

      Kdo volí stranu pod 5 procent nebo nevolí vůbec, ten volí Brusel a Fialu.

      Nehledá se mesiáš, sype se písek do koleček.

    2. Ale oni tlačí Katku do popredi schválně protože doufají že klišé pohadraku platí furt. Já ji volím. Protoze. PRavdive informuje co. Se tamdeje ať se to komu libi nebo ne. Však taky proto jsou proti ni

      1. Rozhodně je důvěryhodnější než např. ANO, alias šestý do party. Pokud někomu vadí „klišé“, pak je to blb.

    1. A budou se opakovat dokud se to lidem neuhnízdí v hlavách. Zatím už tisíce let se to nedaří a nedaří. Ani se nedivím bohu, že po stvoření člověka rezignoval a další pokusy už nekonal.

  2. Řekl bych, že tam někdo parazituje na Vidlákově pověsti… Není to příliš originální se nazývat „Vidlák“, když už tu jednoho máme, nebo spíš protože tu toho zdejšího máme a je populární…
    πα½

    1. Tento kretén sem leze už dlouho, ale poprvé vidím, že krade nick. Zřejmě aby ošálil spamovací filtr. Většinou je kydán velmi rychle, dobu jsem jej již neviděl.

      1. „Kradení nicků“ se jako infekce už dost dlouho praktikuje.
        Zatím jsem viděla jen takové bezvýznamné entity s poměrně malou vynalézavostí, ale tohle by už bylo na nějakou reakci – myslím tím právní, protože podle zákona (přesné znění neznám a hledání přenechám zkušenějším „interneťákům“) náleží ochrana osobmosti i lidem veřejně známým a to včewtně jejich pseudonymu..

  3. Ptal jsem se svého kamaráda (původem žid), co vy vlastně děláte na Velikonoce?
    Brousíme hřeby, odpověděl lakonicky.

  4. Až ke Konstantinu Velikém a bitvě u Milvijského mostu jako paralela OK. A potom už katolická církev konala dobro, rok po roku, století po století.

    1. Až zásobu dobra vyčerpala a dala přednost před dobrem (myšlenkou) něčemu hmatatelnějšímu (majetku).
      Z dobra zůstal jen hezký obal bez obsahu, podobný západnímu pozlátku, kterým nás nalákali do pasti, ze které není úniku.

      1. A podívejte se, jak takové církevní – převážně vatikánské – páchání dobra vynáší:
        https://medium.seznam.cz/clanek/nastvana-ceska-rust-duchodu-vladni-politici-osekali-okolo-valorizace-cirkevnich-nahrad-tise-naslapuji-54420?utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#

        „Zatímco pro běžné lidi je inflace stresující, pro církve jde s trochou nadsázky o požehnání. Náhrady od státu, které dostávají, se totiž štědře úročí a navyšují se o miliardy korun.

        Podle restitučního zákona, který v roce 2012 schválila vláda Petra Nečase, mají církve do roku 2042 dostat od státu celkem 59 miliard korun. Jde o finanční kompenzaci za majetek, který nemohl být církvím z různých důvodů vrácen. Stát peníze postupně splácí každý rok, ale nesplacená částka se pravidelně valorizuje o celou míru inflace.“ etc.

        To je slušný obchod, ne? Kdyby se před lidmi netajil, mohla by tato informace možná dost podstatně zasáhnout do výsledku parlamentních voleb.

        1. A bylo jim to asi málo
          a proto se chystá údajně zase smlouva s Vatikánem
          a tato vláda je zřejmě všeho schopna…

          Myslím, že také církve objevily v ČR,
          když už jsme dnes u těch paralel a podobenství ,
          snadnou možnost proměnit „vodu ve víno“.

          Od 2013 se ze zákona,
          (který nám spáchala v 2012 obdobná vláda)
          a téměř nevypověditelně dvoustranně smluvně se ještě zavázala,
          že daňový poplatník ČR má dát církvím na počátku cca 59 miliard Kč – až nikdo neví kolik…

          Prostě v ČR nikdo klasicky nečekal, s čím církevní právníci rovnou počítali.

          Výsledek?

          Ačkoliv ČR za jedenáct let zaplatila již údajně cca neuvěřitelných 25,5 miliard,
          díky „inflačnímu“ navyšování ne roční výplaty, ale té NEVYPLACENÉ části,
          dlužíme všichni ještě v 2024 sumu cca nikoliv kolem 33.5 miliardy,
          ale stále neskutečných 52,445 miliard Kč.

          Po dalších dvou splátkách kolem tří miliard vždy i za 2024 i za 2025
          se díky pro církve „požehnané“ inflaci a zákonu a smlouvám
          dluh ČR vyšplhá v 2025 až k neuvěřitelným cca 55 miliardám …

          A kdyby „bůh mamonu“ (inflace) dříve dal,
          mohlo to v 2025 „skončit“ možná znovu na 59 miliardách, jako na počátku ….

          INU téměř zázrak, ne?

          A přitom na počátku bylo „slovo“
          kdy Ježíš údajně řekl cca
          „nejde sloužit bohu i mamonu, mamon chce být našim pánem“…

          1. Prožidovský a proruský nacista jenom zírá, kolik lidí má potřebu, na Velikonoční neděli se nasírat do církve.
            Nemáte dnes nic lepšího na práci, než jako máme my, nacisti – užívat si svátků?
            Těch mezerníků by tam vešlo možná ještě tak 50, aby to bylo delší a vypadalo to důležitěji!

            1. 👍👍👍👍👍

              Nejste sám, nepochopím to a ukazuje to podle mne kromě naprostého nedostatku respektu a tolerance i neznalost víry.

                1. Víra je doména věřících, nikoliv církví. Církve pracují výhradně s penězi, nejlépe těch věřících.

                2. Na to Vám již dokonale odpověděl Tencočamp „Prožidovský a proruský nacista jenom zírá, kolik lidí má potřebu, na Velikonoční neděli se nasírat do církve.“. Samozřejmě je to otázka kultury a tolerance.

                    1. To mne ale k Tymakovanovi nesedí, nebo že by v tomto případě byl slepý?

                    2. Odpověděl, prostě jsou dny, kdy je to nevhodné. Jsou dva největší křesťanské svátky v roce. Pokud má někdo narozeniny, řešíte s ním v ten den přednostně problémy, nadáváte mu v ten den ? Rok má spoustu jiných dní, kdy se toto dá vše řešit. Zdaleka nejde jen o tento příspěvek, proto považuji Tecočampův příspěvek za výborně shrnující.

                      Včerejšek a dnešek zde mne jen utvrdil, že máme přesně takovou vládu, jakou si zasloužíme. Mnoho lidí zde se svým chováním od libtardů vůbec neliší, liší se jen některými názory. Dokonce se mi začíná zdát, že úroveň lidí je zde stejná jako na druhé straně, i tam jsou slušní lidé, jen ( zatím ) věří jejich propagandě.

                    3. Moje 31 března, 2024 (16:00) bylo pro Kočku šklíbu, ale nic z toho není proti ní.

                    4. Prožidovský a proruský nacista nevidí žádný smysl v diskusi s chronickými kverulanty.
                      Podle nacisty to nikdy k ničemu nevedlo, nevede a nepovede.
                      Oni mají to své „ale“, kterým nakonec, na závěr každé diskuse s nimi, přibijí k zemi naprosto cokoliv.

                    5. Tady se bavíme o desítkách miliard korun na církevních restitucích.

                      To jestli je nebo není vhodné o tomto mluvit v určité dny je v porovnání s takto obrovským množstvím peněz úplně bezvýznamný problém. Vztekat se kvůli tomu může buď člověk bez nadhledu, nebo člověk, který se od tohoto problému snaží ne moc chytrou manipulací odvést pozornost.

                    6. Tecočamp – přesně tak. Humorné je, jak hned nějaký anonym přispěchal a svými urážkami nevědomky potvrdil co jste napsal.

                    7. Naopak, zrovna dnešní den je zvláště vhodný pro připomínání nepravostí církve, neboť zrovna v tomto období církve parazitují na oslavách slunovratu.

                    8. Prožidovský a proruský nacista, si dneska o Velikonoční neděli, ale ostatně i jindy myslí, že nejde o „obrovské množství peněz“.
                      Za jak velké množství peněz, má pak nacista považovat ten necelý půlbilion, který si pí Schillerová pučila na kovit?

                    9. Další naprostý nesmysl, fakt ze sebe jen děláte blbce. Velikonoční svátky mohou být i měsíc po slunovratu.

                    10. Hlavně neopomenout ty biliony určené na nákup zbraní, které mají vraždit nevinné lidi někde ve východních stepích a kterým žehnal i vrcholný představitel církve katolické, kardinál Duka.

                    11. Tymákovane, a co takhle respektovat, že v tyto dny slaví svátky jara a obnovení života i nemálo lidí, kteří křesťanské symboly neuznávají?

                      Velikonoce jsou mnohem starší než křesťanství; a oslavy s nimi spojené také.
                      Víte, co je „provoda“?

                    12. Obcane, nevidim, ze by tu nekdo urazel pohanske zvyky. Nehlede k tomu, ze jsou i zabudovane do Velikonoc… barveni vajicek, smigrust, apod.

            2. Ale já tam nevidím primárně navážení do církvi ale oprávněnou kritiku té vlády a poslanců, kteří toto v roce 2012 způsobili svým hlasováním a návrhem.
              Ať si každý věří čemu chce, ale pokud tím neohrožuje ostatní a církevní restituce jsou obyčejný tunel. Ty peníze by se rozhodně daly použít na spoustu jiných věcí prospěšných všem v tomto státě.

            3. Čert ani církev nikdy nespí, hlavně když jde o peníze.

              Hlavně ta největší vatikánská, kasírující nejvíc peněz, protože jsem četla, že jen jedna jediná církev – už si nepamatuji která – odmítla o restituce požádat, protože byla založena až PO hadráku.
              Všechny ostatní vč. těch několika , které vzaly svůj původ taky až po hardáku, spokojeně hrabaly bez jakýchkoliv výčitek.

              Víra a církev není jedno a totéž. Věřit se dá i bez instituce.
              Instituce bez věřících naopak nemá smysl.

              Ergo – víry se to nijak nedotýká, jen a pouze hrabivé církve, která ideu bez jakýchkoliv skrupulí zaměnila za majetek.

          2. Majka jako obvykle perfektní.
            Na druhé straně nelze nemít na vědomí, že každý dluh, který se dlouhodobě splácí, se valorizuje případně splácí s předem stanoveným úrokem.
            Nebudu hodnotit, zda „církevní restituce“ tak, jak byly dohodnuty, stanoveny zákonem a způsob splácení zajištěn soukromoprávními smlouvami, jsou spravedlivé nebo nespravedlivé. Jsou země, kde se restituovalo i takové, kde žádné náhrady poskytovány nebyly, i když majetky církví byly etatizovány „demokratickým“ režimem.

            Na jednu věc bychom ovšem fakt neměli při různých výpočtech zapomenout, a tou je právě ona diskutovaná INFLACE. Ano, inflace, která znehodnocuje jistinu, v tomto případě nesplacenou část „dluhu“.
            Na tomto portále mi spočítali výši inflace mezi roky 2012 – 2023 takto „Na co vám v roce 2012 stačilo 100 000 korun, na to byste v roce 2023 potřebovali 150 989 korun. Průměrná meziroční inflace mezi zadanými léty dosáhla hodnoty 3,82%.
            https://www.penize.cz/kalkulacky/znehodnoceni-koruny-inflace#inflace-vypocet

            Když si to přepočítáte na počáteční výši 59 miliard, dosavadní inflace má za následek znehodnocení oněch peněz tak, jakoby původní výše „dluhu“ byla přes 89 miliard Kč.

            Samozřejmě, že mi ten „nesplatitelný“ dluh taky vadí.
            Ale rozum mi velí dívat se i tady objektivním pohledem. A to tím spíše, když si uvědomím, že v současné době dosahují naše náklady dluhové služby více než 100 miliard Kč. A to je naprostý automat, v němž se ta částka bude každý rok jen a jen zvyšovat, protože státní dluh nejen, že nikdy nebude splacen, ale bude trvale růst /jakkoliv jsme s ním dosud v porovnání s USA, kde roční náklady sluhové služby jsou vyšší, než náklady na „obrany“ – na příští fiskální rok to činí “ 886 miliard dolarů (asi 19,9 bilionu korun)“ https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/obranny-rozpocet-americky-senat_2312140837_trs
            relativně lépe – https://www.fintag.cz/2023/12/13/usa-daji-na-uroky-z-dluhu-vic-nez-do-obrany-vyplyva-z-jejich-rozpoctu/

            L.

            1. Opravdu? Opravdu každý dluh?
              ČSSZ mi dluží důchod od září 2023. MOŽNÁ mi ho doplatí do prosince 2024, ale o nějakých úrocích či valorizaci si mohu nechat leda zdát.
              Možná bych se mohl soudit a možná bych uspěl. Ale protože jde o finance, soudní poplatky a právní zastoupení by mě pravděpodobně stály tolik, kolik činí dluh, přičemž výsledek extrémně nejistý.

              1. Možná jsem měl napsat „soukromoprávní“ dluh. Ne náhodou tehdy byly uzavřeny ony smlouvy s církvemi každou samostatně.
                Stát na to klidně organizovaně prdí. Dokonce si k tomu, aby své závazky popřel, klidně přizve „ústavní sudiče“ – čest výjimkám Svatoň, Šámal, Fiala.

          3. K tomu pripoctete ze sme platili vsecky opravy a udrzby pro ne vod 48.
            A vydrzovali farare ,knezi ,kardinaly a este dalsi ve vlade.
            Kdyz zili taky v palacich..Za nacistu taky..

  5. OT
    „Více než polovina Čechů a Češek, 63 procent, se programově snaží nesledovat zpravodajství především proto, že na ně působí depresivně. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos. „Je to téměř neřešitelný problém pro zpravodajství, pokud má plnit svou zpravodajskou funkci,“ řekl pro Český rozhlas sociolog médií Jaromír Volek. „

    1. Patříme doma k těm 63 procentům.
      Nikoliv však kvůli „depresivnímu působení“, ale kvůli lžím a olbřímí propagandě, které jako močůvka z lejty prýští z každého druhého třetího vstupu.
      Nejsem flagelant, abych na sebe dobrovolně nechal dopadat tyhle důtky .
      L.

    2. Na mě depresivně nepůsobí. To co nazýváte zpravodajstvím je cca 5 min mletí hoven. Takže když nastoupí nějaký „zpravodajec“, tak prostě bednu vypnu. A protože jsou v bedně zpravodajci furt, tak je vypnutá furt. A je klid.

      1. Souhlas s JŠ. Zpravodajství na ČT je přinucena sledovat v čase, kdy přepne jinou stanici, na níž sleduje vraždy, pokud možno z vilnosti, neb sáhodlouhá reklama,. Posléze jsem kuse informován o veledůležitosti toho, co odsledovala. Osobně dávám přednost alternativním médiím a mediím zahraničním, potažmo Telegramu.

    1. Martin, ser na to.
      Prožidovský a proruský nacista si dávno myslí, že grcálek je už zpracováván.
      Do zajímavé a obsáhlé kazuistiky, některým z renomovaných psychiatrů.
      Je to úkaz a nacista pokládá za velmi zajímavé, že je ten úkaz ještě na svobodě, resp. naživu.
      Nasrat tolik lidí během tak krátké doby, to nesvede jen tak někdo..

    2. Grcálek sem chodí, protože už dávno ví, že máme pravdu. Jen jeho stará duše se ještě cuká…
      Když jsme u dnešních křesťanských paralel, takových obrácení jsem už viděl… V nebi je větší radost nad jedním napraveným hříšníkem než nad deseti spravedlivými.

      1. Přece nebe nebude jásat nad spravedlivými.
        Ještě by někoho mohlo napadnout, k čemu je nám nebe s pouhým jednám napraveným, když na jednoho hříšníka máme 10 spravedlivých.

      2. Vidláku obávám se, že bude lepší se o svátcích vyhnout tématům víry, protože jak zde dokáží nablít na Boží Hod i stálí přispěvatelé je opravdu neskutečné.

        1. Tymákovan (12:40)
          Mně naopak dnešní náboženská paralela přijde skvělá. A že většina dnešních lidí má za to, že téma „Ježíš“ je eufemisticky řečeno „neaktuální“? To svědčí pouze o chybějící zkušenosti s realitou duchovního světa a Ježíšovy role v něm.
          Divil byste se, kolik lidí doslova radši umře, než by dovolili, aby jejich privátní model reality alespoň potenciálně mohla narušit například taková „náboženská kravina“ jako uzdravení skrze jméno Ježíš plus moc živé boží přítomnosti. „Jste bohové“ , (což Ježíš sám užil jako citaci SZ Žalmu 82:6) je přitom univerzalistický výrok a jako takový generuje „uschopňování“ našich privátních představ – neboli víry – libovolným směrem. V krajnosti až ke smrti. Proti tomu je pouhá protináboženská rétorika úplná maličkost 😉

            1. Ano, rozumíme si. Nemáte rád, když někdo mluví nelaskavě o záležitostech víry, hádám?
              V tomto ohledu mě zaujala skutečnost, že Ježíš o SVÉ víře nikdy nemluví, všiml jste si?
              A domnívám se, že o své víře nemluví proto, že žil už tehdy boží přítomnost Otce online, „naostro“.
              Ženatý neříká, že věří v existenci své manželky, když s ní žije, ne? 😉

                1. Josef Švejk:
                  No, spíš jsem měl na mysli rozdílový aspekt pojmů VĚŘIT – VĚDĚT – BÝT.
                  1/ Situace 1: U nás v rodině se traduje, že mám prý strejdu spisovatele v Austrálii.
                  VĚŘÍM nebo NEVĚŘÍM, ale NEVÍM jistě, jestli to celé není rodinný mýtus. Nikdo z rodiny se s ním nenavštívil = NEBYL s ním nikdo.
                  2/ Situace 2: Rodinný přítel, který si tímto strejdou shodou okolností dopisuje, mi ukázal jeho dopisy a předal mi prý jím osobně zaslaný výtisk jeho knihy.
                  Spíš už VĚŘÍM, že to mýtus není, protože VÍM, že jsem měl v ruce dopisy a knihu. Jistý si ale nejsem, může to být pořád bouda, protože se nic nezměnilo na tom, že se strejdou nikdo ze stávající rodiny osobně NEBYL.
                  3/ Situace 3: Strejdu jsem v Austrálii osobně navštívil, zná naše společné příbuzné i tehdejší reálie, ukázal mi rodinné album a staré fotky ještě z první republiky po jeho rodičích a v tamějších knihkupectvích jsou fakt k dostání dvě jeho knihy. Po roce nás strejda dokonce na oplátku také navštívil.
                  Kategorie VĚŘÍM ztratila ohledně mého strejdy smysl, protože VÍM, že jsem s ním BYL a kdykoliv s ním můžu i na dálku MLUVIT.
                  A právě tu třetí situaci mám na mysli v případě Ježíše ve vztahu k našemu Otci.
                  My ostatní jsme dnes obvykle v situacích jedna nebo dva.

                  1. Takže klíčové jsou osobní vztahy. Jiná kategorie než víra. A osobní vztahy stojí a padají s osobní komunikací. Ježíš opečovával vztahy – víru přenechával těm, kdo s Otcem nemluvili, tudíž nevěděli…

  6. Teda to musela být značná přemíra portského, než vznikl tenhle blábol. Anebo se vidlák zbláznil už definitivně.

  7. Povedené srovnání, děkuji. A vždy se vyplatí bojovat proti zlu,nerezignovat , stále se v dějinách lidstva opakuje v různých kulisách zápas o vlastní duši. Dnes opět naplněnou a posílenou nadějí velikonočního poselství.

    Požehnané Velikonoce všem !

  8. Čekání na Mesiáše, zase by nebo nám ho židé ukřižovali.
    Stačí snad,kolik už jich jejich propaganda oddělala.

    1. Rád bych upozornil, že ve Vidlákově podobenství jsme těmi Židy my. Ne „oni“ by nám ho (zase) ukřižovali. To my bychom si ho ukřižovali (přesněji vydali vyšší moci k ukřižování).

      1. Souhlas.
        Ale málokdo a málokdy si to přiznáme. Nějak jsme v té „bublině“ ubohé oběti našli poněkud pofidérní zalíbení.

      2. Nemyslím si, Vidlák píše ten stejný dav. Ale je pravda, že třeba zdejší dav militantních ateistů, vysloveně se zde vyžívajících v hnusných urážkách víry i věřících na Bílou sobotu, Boží hod, dva nejsvatější dny křesťanů, by jistě rádi křižovali na potkání.

  9. Mesiáš,nemesiáš. Je evidentní,že nepochopil cestu menšího zla. Mohl přesvědčovat dál a kolik dalších následovníků mohl mít. Ale on ne – nechal mluvit srdce.

  10. To není stejný dav.

    Když bychom to porovnali s dneškem, je to jak dav z Letné a dav z Václaváku.

    Jak všichni víme, Kristus hlásal kromě lásky i lásku k nepřátelům.
    Barabáš byl zélot a ti hlásali a fanaticky prováděli brutální násilí. Nenásilný Ježíš se jim nehodil. Ani Sanhedrinům se nehodili.

    Dav co řval „ukřižovat“ tam byl zcela jistě zélotskej dav. Dav byl agresivní k Ježíšovým stoupencům, ti se báli a proto popírali, že by k Ježíši vůbec patřili. Nebyl to náhodný dav, ale organizovaný nátlakový dav.

    Z toho plyne, že to bylo domluvený dopředu mezi Kaifášem a zéloty. Cílem bylo zabít Ježíše římskýma rukama. Pilátovi se moc nechtělo, ale Kaifáš ho přemanipuloval.

    Je to v Bibli.

    1. Slo vo politicky rozhodnuti ,PIlat mel jen 100 vojaku po ruce. Rim byl tak rozsirenej ,ze to uzemi nemoh vojensky udrzet, svym hosodarstvim , byl vsude ,ale zaroven nikde.
      Posily ani ze Syrie nedostal.
      Aby zabranil povstani ,ktery by vyhnalo rimany ,musel Krista obetovat.
      Potom zbyla jen jedna mala sekta vedena bratrem Krista Jamesem..

      Navzdory ,sekte se krestanstvi anarchicky sirilo. Problem porad byl, ze se mezi sebou nesnaseli a do krve hadali a nenavideli. V kazdym vetsim meste ,byla podobna sekta.
      Ani spisky evangelii to nesrovnali. Sireni bylo hlavne zalezitost tehdejsich zfanatizovanych feministek ,ktery byly nadsene ochotny obetovat vsecko.
      Touzily se obetovat taky i za sve vudce. To videli rimani napr.v tech cirkusech.
      Cisare Konstantina navedla jeho verici zena Helena , ,ktera odcestovala do Jeruzalema a hned , nahodicka se taky vzdycky vloudi ,tam nasla cast krize..

      Sjednoceni dulezity pro cisare a jeho moc bylo vynuceny cisarem a se odehralo v Nicae , kde hlasovanim cisar rozhodl , ze bude krestanum po hlasovani vladnout mensina
      /jako u nas v 1969 napr./,, pro kterou se rozhodl
      a ta s jeho pomoci , zacala potlacovat ty ostatni.

    2. Nějak vám tam chybí novodobá propagace a „vymývání mozků“.
      Nepochybuji, že něco podobného existovalo i v tehdejších dobách a taky se používalo.

    3. Vy ste to trefil. Pride mesias zpatky , vsicki cekaji s nadeji ,co bude a von se zamiluje
      a da se do holportu s Fialovou vladou, s papezem , obzivne nepratelskyho dolfa a
      umeje Lejno nohu ,misto aby ji umyl verejne prdel..Prida miliardarum triliony..
      Se Kristus vrati a co nam zbude, aby sme kriceli..

      Pilat to hodil na Sanhedrin , aby nemel povstani proti Rimu.
      Ten rozhod trest a rimsky vojaci trest vykonali..
      Lid ale , byl plne v ty afere na strane pravdy a lasky k bankerum..
      Kristus ani nedodrzel svoje vlastni pravidlo ,milovat nepratele a vzal si na ne bejcak..
      Mozna se taky splet , vzal si naky lecivy bylinky , to se neda vyloucit..
      Krestane v cele s Petrem si zvolili sidlo prave v Rime , ze vdecnosti k rimanum ,
      ze jim ukrizovali Krista../Bez nej bez toho ukrizovani ,by nebyli nic a myli by nekde hajzly../.

  11. Vidláku moc pěkné. Že to zase píchlo do hnízda militantních ateistů, kteří nemají dost úcty ke kořenům naší společnosti, aby di dali pokoj alespoň v dnešní den, není Vaše vina.

        1. Tak kľudne je mozne že by vznikla…..obe náboženstva sa odpojili od židovskeho ako prvotného. Takže, aj,ak by nebolo kresťanstvo, aj tak mohol vzniknúť islam

        2. Ad Anonym 4:36
          Mnohem spíš než špatnou kopií křesťanství je islám ještě horší kopií židovství. (Byť se křesťanství k starozákonním kořenům rovněž hlásí.) Co je z křesťanství – porovnáme-li nauku s naukou – podobné nauce islámu? Kromě monoteismu, který ale trojiční naukou sám sebe tak trochu zpochybňuje? 😉 A nemluvím teď o vnějších obecně lidských predátorských sklonech ovládat a podrobovat si druhé všemi dostupnými prostředky. Jakékoliv náboženství je, takto nahlíženo, už jen jedním z mnoha oněch dostupných prostředků.

          Islám je mojžíšovským modelem viditelně inspirován už svým zákonickým pojetím obecně (např. seznamy normativních pravidel, model zločin-trest a zejména zločin odpadnutí od víry = trest trest smrti). Judaismus byl v tehdejší Arábii přítomný a odmalička ovlivňoval Muhammada. V dospělosti během svých obchodních cest se pak s Židy často setkával. (Mohamedův otec zemřel před jeho narozením, v šesti letech ztratil matku, v osmi dědečka, poté byl vychovaný svým strýcem Abu Tálibem, nového vůdcem Hášimovců. Jako jeho pomocník s ním cestovával až do Sýrie, takže měl i slušný rozhled a vzdělání. V této situaci se poznal s jeho první ženou Chadídžou, bohatou vdovou, asi o 15−20 let starší, jejíž obchodní zájmy začal poté zastupovat.)

          Stopy po mýtech Starého zákona a inspiraci žid. rituály lze v Koránu i v kultovních obřadech snadno nalézt. Islám se i výslovně odkazuje na příběh o Adamovi, Josefu Egyptském, příběh Ibrahímův (= Abrahamův) + rodina Abrahamova = Ishák a Ismá‘íl + odkazy rituálu pouti do Mekky).
          V neposlední řadě je velmi poučná právě evoluce Mohamedových postojů k Židům:
          Cituji https://rg-encyklopedie.soc.cas.cz/index.php/%C5%BDid%C3%A9_(JKI-I)
          „…Na druhé straně Muhammadova ochota přijmout řadu motivů judaismu byla limitována polit. střetem se třemi žid. kmeny v Medíně (tehdy v Jathribu). Příslušníci kmenů Banú Kajnuká, Nadír a Banú Kurajza nebyli ochotni přijmout Muhammada za „pečeť proroků“ a integrovat se do ummy. (Pozn.: Umma = obec věřících, dnes může znamenat i celý národ, pokud vyznává islám) Prorokovu zvěstovatelskou činnost tyto židovské kmeny zesměšňovaly a navázali pro muslimy nepřijatelné kontakty s Kurajšovci. (Kurajšovci = arabský kmen, z něhož Mohammed pocházel, a který ovládal Mekku, z níž Mohammeda jako proroka nejprve s ostudou vyhnali. To si žádalo pomstu.) Prorok kvůli spojenectví s Kurajšovci několikrát zrádné židovské kmeny nazval pokrytci, čímž je zahrnul do jedné kategorie s těmi Medínskými a beduíny, kteří víru v Boha a jeho Proroka jen předstírali. V letech 624-627 se umma s Židy rozešla. První dva kmeny byly vypuzeny a byl jim zkonfiskován majetek. Po tzv. příkopové válce 627, kdy Mekkánci dlouhodobě obléhali Medínu, se muslimové po svém vítězství vypořádali i s třetím židovským kmenem Banú Kurajza, jenž s Mekkou kolaboroval. Muži vyvražděni, ženy s dětmi prodány do otroctví. Stačilo obvinění, že se spolčili s Kurajšovci. V reakci na tyto události Prorok do jisté míry změnil tón zvěsti. Židé byli označeni za lid, jemuž se dostalo jen části zjevení (korán 4: 44, 3: 119) vázaného jen na určité případy (4: 160, 6: 146, 16: 118), mnoho skutečností v Písmu utajili (2: 42, 146, 159, 174) nebo se dokonce dopustili falzifikací (tahríf; 2: 59, 4: 46, 5: 13). Nakonec Muhammad Židy označil za největší nepřátele věřících (5:82). Tehdy také změnil směr modlitby od Chrámové hory v Jeruzalémě ke Ka‘bě v Mekce (kibla). Po vzniku chalífátu a v pravidlech šarí‘y byli Židé na území dár al-islám zahrnuti do kategorie ahl az-zimma (chráněnci), na něž se vztahovaly zákony jako na křesťany a další jinověrce.“

          Je dobré znát trošku historické reálie a kořeny hlavních ideologických směrů, pokud chci rozumět sobě i druhým. Je to část našich společných kořenů, na kterých jsme vyrostli a těmito duchovními vektory je do značné míry i spoluvytvářena naše současnost, ať chceme nebo nechceme. Že je dnes informační pole zahlceno spoustou jiných příběhů a všelijakého informačního šumu a balastu je věcí druhou. Každý si vědomě odfiltruje, co uznává za vhodné…

          Každému, co jeho jest.
          „Ježíš říkal Židům, kteří mu uvěřili: „Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí.“. (J 8:31-32)

    1. Ježíš byl ukřižován na Velký pátek, nejpravděpodobněji 7.4.30 n.l.
      V užším náboženském pojetí se Velikonocemi míní pouze slavnost Zmrtvýchvstání Páně neboli Vzkříšení Krista (Boží hod velikonoční), ke kterému mělo dojít třetího dne po jeho ukřižování, nejpravděpodobněji 10.4.30 n.l.
      Období od Zeleného čtvrtka až do sobotní vigilie je vlastně součástí postní doby, tedy ne doby velikonoční.

      1. Nevím jakou to má relevanci k mému příspěvku. Každopádně počítání dní vám moc nejde, ale pořád výrazně lepší než trapné hospodské řeči jako 30 března, 2024 (23:54).

          1. Prožidovský a proruský nacista tvrdí, že nejsou.
            Doma taky z bonboniéry nevyžerete jen to, co vám zrovna chutná a zbytek nenecháte ležet.
            Nacista má zkušenost, že buď ta bonboniéra stojí za prd celá, anebo je naopak celá k sežrání.
            Nic mezi tím.
            Víš, čím sis to tady komplet posral, Gerde?
            Těmi fantasmagoriemi o agentech.
            Nacista má fantazii jak sviňa, taky má nějaké reálné zkušenosti s estébáky, ale takové hovadiny, to by nedal dohromady ani on.

            1. Nejsou to fantasmagorie. Ten eugenický program na tvorbu agentů skutečně existuje a děti v něm vypadají jak pokračování Lebensbornu. Když jsem se o něm dozvěděl poprvé, také jsem si myslel, že je to nesmysl. Není. Agenti, a Vojenského zpravodajství zejména, jsou bezcharakterní psychopati, kteří se neštítí vůbec ničeho.

  12. „Co je tvrdší než kámen, a co měkčí než voda? Přece se měkkou vodou rozruší i tvrdost skal.“ — Publius Ovidius Naso
    Kapka po kapce, vytrvalá snaha nakonec podemele každou moc.

    Co se týká velikonočního příběhu, dám sem jeden kratší:

    Včera jsem si dal pařbu s dvanácti přáteli. Měli jsme skopové a moře vína. Po půlnoci, to už si pamatuji jen matně, jsem plácal něco o tom, že víno je moje krev a chléb moje tělo.
    Mám pocit, že někomu z nich pořádně ležím v žaludku. Taky spousta vládnoucích mě nemá ráda a obávám se, že tu dlouho nepřežiju.
    K ránu jsme si udělali výšlap na horu Olivetskou. Cestou jsme řvali jak na lesy.

      1. Se taky podemilali kapku po kapce. Do kanibalismu , ten taky zacina bejt popularni shora. Kdyz lezi nekerejm v zaludku, tak uz byl samozrejme nejdriv sezranej..

        Kristus se jenom nepohodl s vladnoucima bankerema , kazdej takovej /jako Hus napr./,
        nedopadnou dobre. Jinak by se mu nic nestalo..
        Jinej Mesias se zase znelibil naky zensky toho Herodesa..
        Tak mu urizla hlavu ,tyhle pomery trvaji dodnes..

  13. S podobenstvím v knize knih je to tak:

    Mesiášů bylo za ty dvě tisícovky let spousta. Ale zdá se, že žádný tak nějak „nevytrval“. Někteří Mesiášové byli dokonce falešní, jiní byli smeteni těmi novějšími.

    A teď nám v Kolince chybí Mesiáš alespoň republikového formátu, pro jedenáct milionů vůbec. Bez ústřední postavy to není ten pravý příběh. Takže myslím že opakování biblického příběhu zůstane zase jen na těch kostelích, jako jemná alegorie.

  14. Vidlak si asi dal portske. A dopadlo to jako kdyz se mlady knez dovedel ze na jeho kazani se prisel podivat inkognito biskup v civilu. Velmi se lekl a dal si pred kazni mesneho vina. A mluvilo se mu pak jako kdyz bicem pleska. Po kazni za nim prisel biskup : Bylo to celkem dobre, spolubratre, az na nekolik malickosti. Kain nekopl Abela do riti, ale zabil ho. A po kazni se rika amen a ne ahoj.

    1. Když už jsme u těch vtipů:
      Slečna se u zpovědi přiznává k orálnímu sexu. Zpovědníkem je mladý kaplan, v těchto věcech nezkušený. Řekne jí ať chvilku počká a běží pro radu za kostelníkem. Můžete mi říct, do dává důstojný pán za orální sex? Kostelník na to: Nevím jak vám, ale mně dává fidorku.

      1. Podobne pribehy se deji vsude. Treba kdysi zkouska na Vysoke skole politicke : Bylo to celkem dobre, soudruhu, az na par malickosti. Glejt vydal Zikmund a ne Hanzelka, a v Kostnici upalili Husa a ne Husaka.

    2. Vtim s mladým knězem je supr, ale pamatzluju si to krapet delší:

      Vážený Otče,

      příště si nalijte vodku do vody, ne vodu do vodky.
      Připojuji pár poznámek, aby se neopakovalo to, co jsem viděl na dnešní mši.

      -Na okraj kalicha není nutné dávat kolečko citrónu.
      -Ty kabinky v boční lodi jsou zpovědnice, ne toalety.
      -Snažte se neopírat obraz Panny Marie, a už vůbec ji nemusíte objímat a líbat.

      -Máme 10 přikázání, ne 12.
      -Apoštolů bylo 12, ne 7, a žádný z nich nebyl trpaslík.
      – Našeho Pána, Ježíše Krista a Jeho Apoštoly nenazýváme JC & His Boys.

      – Svatému Kříži neříkáme Velký Téčko.
      – David porazil Goliáše prakem a kamenem, není pravda, že by ho dojebal.
      – Jidáše neoznačujeme za z*urveného zmr*a.
      – Otec, Syn a Duch Svatý nejsou Fotr, Prcek a Bubák.

      – Svěcená voda je na požehnání, nikoliv na osvěžení zátylku.
      – Nikdy se nemodlete vsedě na schodech před oltářem.
      – Hostie nejsou chipsy, tedy je nepřikusujeme k vínu, ale rozdáme věřícím.

      – Věřící vhazují příspěvky do pokladničky dobrovolně, nápis: „Vaše spropitné je můj plat“ je tedy na pokladničce zcela zbytečný.

      – Hříšníci půjdou do pekla, ne do p*či.

      Při otčenáši je možno zvedat ruce k nebesům, ale ne se kývat do vlny.

      – Vaši iniciativu, aby si všichni přítomní zatancovali, hodnotím kladně, ale dělat vláček po celém kostele, to tedy nemusíte.

      -Na konci modlitby říkáme Amen a ne Šlus a z kazatelny se chodí po schodech, nejezdí se po zábradlí!

      DŮLEŽITÉ:

      Ten, co seděl v koutě u oltáře, a o kterém jste tvrdil, že to je buzík v sukni a transvestita bez mejkapu, to jsem byl já. Doufám, že do příští neděle tyto nedostatky napravíte.

      Jinak, na první kázání to bylo celkem dobré

  15. Při vší úctě:
    Tenhle článek měl mít spíše název toho souběžného: „Opium lidstva“.
    Jak je jinak možné, že je po světě tolik válek, násilí, terorizmu?
    Muslimové, křesťané i židé (nemyslím národnost, ale víru) mají v podstatě stejného Boha a všechny vycházejí od stejných starozákonních proroků. Abrahám/Ibrahim/Avraham. Jesus (z řec. Iésús)/Jehošua (heb. יְהוֹשֻׁע‎)/Eisaa (عيسى‎)
    Liší se jen v osobě novodobého Mesiáše.

    1. Pardon, Ježíš není starozákonní.
      Křesťané ho považují za Mesiáše, muslimové ho považují za proroka zhruba na úrovni Mohameda a židé (mluvím o víře, ne národnosti) nevím. Snad za nějakého kazatele a léčitele.
      Možná by nám to pomohl objasnit prožidovský a proruský nacista.

      1. Ježíš je v islámu „pouze“ prorok, pouhý člověk, který žil a zemřel, a rozhodně ne na úrovni Mohameda,a to ani zhruba.Muslimové považují Ježíše jen za posledního v řadě proroků před Mohamedem.
        Židé Ježíše také považují za proroka. Muslimové ani Židé Ježíše příliš neuznávají.

        1. Nesmysl. V islámu je Ježíš druhým největším z proroků hned za Mohamedem.
          I Mohamed byl totiž „pouhým“ člověkem.

        2. Šla taka séria Ježiš a islam a tam čítali z koranu. A aspoň tak som pochopila, že Mohamed je posledný prorok, ale Ježiš na konci svetov sa vráti a porazí všetkých židov aj krestanov:-)

      2. Prožidovský a proruský nacista, když vidí tu dnešní hrůzu, tak se zmůže jen na konstatování, že takhle nablito tu dlouho nebylo.
        Pan domácí napíše podobenství – a učenci v diskusi opět mají potřebu, vysvětlovat co je co, nebo kdo je kdo. Ještě tu chybí apoštol Agivessana a bude to komplet.

  16. A může snad věčný kacíř (moje maličkost) zvolat něco jiného, než: pobijte:”je všechny Pán Bůh si je přebere?”

    Jo, a prakticky by to řešilo dost jinak eticky obtížně řešitelných otátek…

    1. Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.
      To údajně prohlásil papežský legát a představený cisterciánského řádu v jedné osobě, opat Arnaud Amalric, když nechal dne 12. 6. 1209 povraždit všechny obyvatele města Béziers při křížové výpravě proti Albigenským, bez ohledu na to, jestli byli kataři nebo katolíci.

        1. Kdepak, to není legenda. Zapsal to cisterciánský převor Caesarius z Heisterbachu (klášter Heisterbach ležel u města Oberdollendorf), který byl osobně přítomen jak onomu výroku, tak vyvraždění obyvatel Béziers a okolí, kteří se uchýlili do města před drancováním.

        1. Jaké konkrétní mediavelisty máte na mysli? Masakr v Béziers se reálně stal. Většina obyvatel města byli katolíci, ale nebyli tak fanatičtí, jako Arnaud Amalrci, opat kláštera v Citeaux, toho času papežský legát. Takže museli být vyhubeni, protože nebyli dostatečně horliví ve víře. Co mi to připomíná? Aha, už vím, Rakušana, Černochovou a MPA. Od nich by mě podobné jednání vůbec nepřekvapilo.

        2. Knieža slovo hoax sa mi nepáči. Používali sme slovo „chujovina“ alebo „chujovina na entu“ ….. trepeš chujoviny…. tak po našom 🙂

  17. Dobrý clanok, akurat to chcelo este uviest aj pokracovanie. Ano, krestania nakoniec porazili rimanov a sklonil sa pred nimi rimsky cisar, a o par rokov uz robili to iste, čo rimania. Ked ziskali moc krestania, tak nezavladol raj na zemi, ake inkvizicia, palenie knih aj upalovanie bosororiek, americky indiani by mohli rozpavat o krestanskej laske v praxi…atd, atd.
    Prsten moci proste vzdy sluzi svojmu Sautonovi a je jedno kto ho ziska.

  18. Pěkné velikonoční kázání. Ale je třeba jít s dobou, zavrhnout vyzkoušené a neosvědčené strategie, inspirovat se u progresivnějších – třeba amerických soudruhů.

    Osobně bych se vykašlal na kříže (však i olympiáda v pařížu je už odmazává) a postavil třeba na Letné místo stalinova pomníku pyramidu boha slunce – a pak už jen stačí brát je za strakovky, senátu, sněmovny, soudu… jednoho po druhém a každé vyříznuté srdce vyzdvihnout, aby vděčný lid jasně viděl, že zářná budoucnost je zajištěna.

    Ale abych nebyl za nelidu – pro křesťanské bratry bych tu měl jedno milé velikonoční video s hřejivým poselstvím: https://www.youtube.com/watch?v=mqISX2o0a4A

  19. Výtečná brilantní analogie… Až na to… Až na to, že ta církev, jejíž víru přijal římský císař Konstantin a namaloval kříž (popravčí nástroj) na štíty svých vojáků, tak tato církev nebyla již skutečnou církví Kristovou. Byla to již církev, která se stala vládnoucí mocí utiskující a bažící po moci, se jménem Krista na bilboardech…

    On totiž hlásal, že „jeho království není z tohoto světa“ a nestal se vůdcem vzbouřených. To je opravdová naděje! Naděje ta Vidlákova – „jednoho dne se před jejich vlivem a mocí skloní i císař “ – je nadějí Zélotů. S Kristem to nemá nic společného. Sorry, Danieli…

    1. PS
      Přesnější název članku by mohl být „Velikonoční paralely – aneb jak se z mučedníků stali za Konstantina libtardi“ 🙂

  20. Je tomu skoro 2 tisíce let. Dost dlouhý čas a přesto i autor pro přiblížení musí používat současné paralely. něco se pokazilo, že výsledek je tak podobný.
    Pravda, ti perzekvovaní se pilnou prací dostali navrch a k moci. A pak se proces opakoval. Přišli další, ti co již nevěřili, a zase je při starém.
    Tomu se říká běh světa. To, co bylo je tím co bude a není to nic nového pod sluncem.

    1. Katolici meli celkem porad uspechy v oblasti medii. Fanatici porad sirili ideologii a propagandu vsude , vymejsleli si s uspechem , opakovali a pridavali dalsi a sepisovali.
      Dale meli spehy ,farare uplne vsude.
      A shromazdovali informace a dle toho jednali , slo hlavne vyspehovat ,
      kde sou k mani vydrit naky penize a majetky , tedy vo metody obohacovani ..
      Strasili kazdyho peklem , peklo vericim poridili , kdyz bylo treba .

      Za nima bankeri /i za cisarema atd/a s divadylkem nadhery papezu a kardinalu ,cisaru ktery staveli na odiv bohatstvi a moc.
      A upevnovali tu moc jmenem toho ,kterej nikdy nebyl, celkem chytrym napadem ,
      vladnout ve jmenu nekoho ,kdo nebyl ani videnej a ani slysenej..
      Tezky potom dokazat , ze neni..Se dycky vyrojili svedkove , ktery tvrdili opak.

      Jenze kdyz penize a majetek si nekdo nashromazdi presprilis zacne jim slouzit , zvotrocenej /prestava zit normalne/ a to je zacatek konce..Ovladne je totlane ,zlo.
      To umoznuje system pedagogie ,kdy otroci vod malicka vyrabeny pro kazdej rezim ,
      se potom ochotne nechaji zotrocit majetkem penezi a kdyz je maji bankeri..
      Casto vi , ze budou slouzit a votrocit tyhle svaty trojici ,ale uz sou otroci,
      tak jim to neprijde. Jen vymeni otrokare..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *