Asi jste si nenechali ujít rozhlasové vystoupení vojenského analytika Martina Kollera, který odpovídal na otázky vždy pravdomluvné reportérky a jaksi říkal něco úplně jiného, než co chtěla slyšet. Koller totiž na plnou hubu řekl, že ukrajinská armáda se schovává ve městech za civilisty, že není schopná pohybu a že z Ukrajiny utíkají především mladíci, kteří platí značné úplatky, aby se vyhnuli vojenské službě.
Rozhlas se pak omlouval, že se takový proruský narativ objevil v živém vysílání… Samozřejmě nezazněl žádný argument, který by Kollerovi oponoval, dostatečným důvodem byl ten jeho proruský narativ. Přitom i já osobně bych jako hodně polemizoval, kolik ukrajinských mužů v jatečném věku utíká z Ukrajiny, protože znám svoje příbuzenstvo a vím jak moc jsou hotoví z pojmu samostatná Ukrajina. Oni jsou ve většina šťastní, že mohou posloužit Bidenovi jako klacek proti Rusům, protože strýček Joe už kdysi dávno pochopil že bohatě postačí zdůrazňovat jejich nezávislost na Moskalech a moc se neptat, kdo to byl Bandera.
Takže podle mě Koller prostě kecal a chtěl reportérku normálně vytočit, protože správný Ukrajinec zůstane na Ukrajině tak dlouho, dokud mu Zelenský bude říkat, že zvítězí.
Ale o to nejde. Já jsem si na tomto příkladu uvědomil, jak vlastně my tu válku na Ukrajině vedeme. Pro naše novináře i naše politiky je to prostě válka narativů. Je třeba odstranit ten proruský narativ, je zapotřebí ho zablokovat, je zapotřebí to nějak postihovat a slídit, zda se někdo příliš neraduje z ruského postupu vpřed. Každá zpráva z bojiště, která je pro Rusko pozitivní, ta se musí potlačit bez ohledu na její pravdivost a jakákoliv zpráva, která ukazuje, jak ukrajinský pilot sestřeluje ruská letadla jako na střelnici, tu je třeba zdůrazňovat… bez ohledu na její lživost.
Pro Evropu je to válka narativů. Je třeba se od Ruska odstřihnout, je třeba mu zabouchnout dveře úplně ve všem, dokonce i v Puškinových medailích. Je třeba udělat zdůrazňovat, jaký je Putin nelida, že Rusové jsou ti nejhorší lidé na světě, je třeba všechny naučit, že Rusku se válka nedaří, že brzy prohraje, že Ukrajina slavně zvítězí a pokud někdo přijde s informací, která tomuto narativu odporuje (například, že Rusko stále postupuje vpřed a bez ohledu na ztráty má ještě pořád nechutně mnoho sil), tak je zapotřebí ji utnout. Dělají to tak vehementně, že tomu za chvíli všichni uvěří.
Naproti tomu pro Rusko a Putina je to prostě válka mocností. Válka vojenské techniky, válka strategických a taktických postupů, válka ekonomická, válka o vliv ve světě… normální válka o moc a vliv. Umírají u toho lidé, dochází k miliardovým ztrátám na infrastruktuře, padají letadla i vrtulníky, vybuchují tanky, vojáci mají průstřely hrudníku.
Když se podíváte na ruskou propagandu, tak tam vidíte přesně tohle. Žádné velkohubé narativy, jen taktika. Ruské obyvatelstvo prostě poslouchá, jak se postupuje, kam se jde, že už je zase něco dobyto (a nebo není). Válka je tam prostě válka, bojuje se na Ukrajině proti Ukrajincům, ale ve skutečnosti je to pro ně boj proti NATO a USA.
Teď to celé prostě nějak dopadne. Konflikt mocenský proti konfliktu narativů.
Jo, pokud Putin prohrává a pokud to ruské armádě nejde, pokud Ukrajina začne vítězit, tak není co řešit. Narativ se povedl, bude akceptován, nakonec i ti největší skeptici zjistí, že se mýlili a bude to. Rusko se bude muset s prohrou nějak vyrovnat a zřejmě bude mít svých starostí dost.
Ale co když to nedopadne? Co když ti Kollerové a další mají trochu pravdu? Co když se po Rudém náměstí opravdu brzy projde proud ukrajinských zajatců z praporů Azov a Ajdar? Co když Putin místo prohry začne vítězit? Co když se ukrajinská armáda brzy zhroutí, protože nevydrží odpor proti svému velkému sousedovi? Co když se ruské tanky brzy objeví u Lvova?
Co asi udělá běžný průměrný občan EU, když zjistí, že ten náš narativ jaksi nevychází? Až někde v Polsku bude mít Zelenský svojí exilovou kancelář? Až se bude už rok mluvit o tom, jak Rusko co nevidět zkrachuje, ale ono nezkrachuje? Až se bude rok mluvit o tom, že Čína s Ruskem nepeče, ale nebude to nikde vidět?
Co udělají lidé u nás, až zjistí, že válka jaksi dopadla jinak, než jim novináři řekli? Až zjistí, že platili, platili a platili a není to nic proti tomu, jak budou platit dál? Až zjistí, že na Ukrajinu se peníze vždycky najdou, ale na řešení exekucí žádná vůle nebude?
Jak se bude udržovat protiruský narativ, když se ukáže, že je všechno jinak?
Já nevím, jak ta válka dopadne. Ale vím, že všichni naši novináři i politici pracují na tom, že když to nedopadne podle jejich halasně proklamovaných představ, tak se to celé obrátí proti nim způsobem, který tu už dlouho nebyl.
Ivani si nedají pokoj.
Zas vybombardovali výcvikové středisko, kde se aklimatizovali zahraniční soudruzi a zdokonalovali speciální domácí soudruzi.
A vůbec neberou ohledy na to, že kyjevský soudruh mluvčí tvrdí, že Ukáčka opět ovládli nebe.
Tedy nebe možná jo, proč by ne s tolika neživými, ale on asi myslel ukradinský vzdušný prostor.
Noooo, to voni ze zuřivosti … bo jsou před úplnou, ale úplnou porážkou … říkal Voloda. A ten by nelhal, dokonce je vyzval, ať se vzdají, že s nimi bude zacházeno slušně. Jooo a taky říkal, že dobyli zpět 30 vesnic … možná už teď je to více …
A.a. se ptá „Co asi udělá běžný průměrný občan EU, když zjistí, že ten náš narativ jaksi nevychází? “
Narativ nevychází? No to se přece nic neděje. Narativ se přiopraví, zajistí se, aby byl zadupán, umlčen narativ alternativní.
O naše novináře strach nemám. S výrobou a úpravami narativů je u nás více než stoletá zkušenost, mají to v krvi.
Je to pravda nebo fake. ví někdo
https://gloria.tv/post/uczUhmVMUwKW37YBRApMKTBeM
vyznáte se v tom???
V obou případech se nedivím že naše věrchuška tak šílí, protože jestli je to pravda tož….
a jestli ne tak taky tož….
Fake videa se Zelenským byla mnohokrát ruskou stranou rozebírána, úmrtí lékařky zveřejněno na jejím FB, metál od Zelenského dostala in memoriam.
Hřbitov faků: https://t.me/FAKEcemetery
Situaci v Kyjevě nikdo pořádně nezná, protože je do určitých míst přístup uzavřen řadou blokpostů. Rozpory mezi „frakcemi“ jsou viditelné už pár dní, ale o tom kdo s kým proti komu jsou čiré spekulace.
Kromě v článku vyjmenovaných „frakcí“ probíhá jakýsi souboj přímo v nejbližším okolí Zelenského.
som len v komentoch na FB čítal, že to je vraj iná žena, neskúmal som to.
Ten zasnežený vojak s raťazou je čudné, lebo ako živý by tú reťaz samopalom prestrelil, pretrhol, alebo zámok odklepol.
Videla jsem dve fotky obou zen vedle sebe, myslim, ze je to jina zena. Fejky jedou na obou stranach.
Taky jsem videla hruzne fotky vojaku, ktere pry Ukri retezem privazali ke stozarum, dali jim pusku s jednim nabojem, a nechali je tam chcipnout. Myslim, ze je to taky propaganda. Neni mozno privazat chlapa za botu a cekat, ze se z toho nedostane.
Ale ze dela Zelensky fejkove zabery z „kyjevske“ kancelare je myslim nasnade.
Dnes mi napadli tri zaujimave veci:
1 – zvysne UA mesta mozu porvnavat, ci si zelaju osud charkova a Mariupolu, alebo si zelaju osud Chersonu a Melitopolu
2 – Chlapik na ktoreho hlavu vypisali odmenu (teda Putin) a jeho vojska dostavaju totalnu nakladacku sa laskavo ukazuje na preplnenom buracajucom stadione
Chlapik, co sedi na vitaznom koni (teda Zelensky) nema za posledne tyzdne ziadne live vystupenie v exterieri a sa vseobecne divim, ze ma kadejake videomosty s kadejakymi parlamentami pri kadejakych prejavoch. To tam akoze nevie dojst osobne??
3 – podla fake news sa vzdala 14.motostrelecka brigada UA army pod Kyjevom. Ci to nebude prave ten problem, ze vojci zo zapadu UA sluzili na vychode a chlopci z vychodu UA na zapade. Pre Kyjev to moze byt dost problem. A to nehovorime o pocte docs, co sa dostanu kazdym dnom do ruka rusom a t potom kadejake veci co boli ozaj tajne prestanu byt tajne v okamihu
OT. Nedá mi to nepodělit se, český humor : „Stále je lepší, když ti Rus zavře plyn, než když ti ho Němec pustí“.
🙂 🙂 🙂
„Česku hrozí nulový růst, varuje Rusnok“!
… ten Rusnok musí bejt ale trouba, von asi neposlouchá ty nejlepší z nás kterak jednohlasně říkaj, že prej ukrajinská pracovní síla nakopne naší ekonomiku, žejo?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-na-konci-roku-budeme-radi-za-nulovy-rust-varuje-guverner-cnb-rusnok-194558#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=skGmU4PRYG3-202203201357&dop_id=194558&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
„ukrajinská pracovní síla nakopne naší ekonomiku“ … Kam?
jó milej zlatej, tážete se toho nesprávnýho, pouze jsem citoval ty nejlepší z nejlepších z nás … jak jsem se, mimochodem, vejš už zmínil.
Jak jsem starej, tak jsem blbej. Já tohle NECHCI! Pane bože (ač v tebe nevěřím), dej, ať je to všechno jen zlej sen, z kterého se co nevidět probudím. Nechci válku na Ukrajině, nechci rozeštvané Slovany, nechci EU a její idiotské nápady, nechci covid/ Pfizer/ „pandu“ / nouzový stav / cenzuru/ inkludované školy/ islamizovanou Evropu/ přesun veškerého průmyslu do Číny/ 125+ pohlaví / Green Deal/ …
Chtěl bych NORMÁLNĚ ŽÍT. A taky, aby mohly normálně a v klidu žít moje děti a jejich děti. Je to moc? Vadí to někomu?
Já vím. Akorát si ulevím a nic víc. Ale mám toho už plné zuby.
´
Musíte se rozčilovat jen s tím,co můžete sám ovlivnit a na ostatní kašlat. Ja už si v životě přeju jen to,aby mně fungovaly spotřebiče a nemusela schánět nějaké fušery.
…jak můj pětiletej vnouček, …nechci, …nechci, …nechci … a to mu chyběly dvě lžíce k dojedení dnešního oběda.
Ale taky jsem ho měl plný zuby, to jó.
Tak 2 lžíce do malýho bříška je jak 20 do vašeho. Vy budete taky empatik….
U nás se vždycky dojídalo, dojídá a dojídat bude, tedy dokud u toho stolu budu sedět já. Mám to furt stále ještě pod kontrolou. A empatik určitě nejsem, protože ani nevím, co to je a taky mě to uráží!
Tak mu dávejte méně a budete všichni spokojeni. Mít stres a zadupané sebevědomí pri při každým jídle s dědkem za 2 lžíce fakt nestojí. Taky se může poblít.
Na to nemusím bejt psycholog, abych nevěděl, že před obědem mi tajně snědl Fidorku. Známe svý pappenheimský! To může mít třeba 50x menší žaludek než já a má stejnak smůlu. To pak věřím, že „nemám hlad“.
P.S.
Vy ale máte, Sibylo, stejnak nějak divně seštelovaný hledí, už jsem si toho všiml vícekrát, co na mě namíříte, to je VEDLE JAKO JEDLE. Děláte to schválně, nebo to fakt takhle máte?
To jste ho měl potrestat za krádež a ne nacpat břicho. A hledí,nemáte náhodou tedy divně vy?
Nedáte a nedáte pokoj, Sibylo!
Jak třeba můžete vědět, kolik k tý Fidorce dostal oběda? Pokud máte děti, asi všechno u Vás bez KECŮ dojídaj (divil bych se!), nebo prostě stačí, když řeknou „nemám hlad“ a Sibyla má vymalováno!
Takže polopaticky, když se prej říká: „chytrýmu napověz, hloupýho trkni“:
tohle NEMÁ s přecpáváním břicha nic společnýho, pouze s HODNOTOU jídla jako takovýho a samozřejmě s výchovou. U nás se vždycky jídlo kupovalo za naše docela těžce vydělávaný prachy a každej den manželka přináší oběti tím, že ho nám stále ještě s láskou všem připravuje. Rozumíte týhle trivialitě? Pětiletý děcko má na to už pochopit tuto základní HODNOTU, že jídlo vůbec není zadarmo, bez práce, nebo samozřejmé, že je výsledkem nějaký práce. Já si nehodlám před nějakým vzteklým parchantem sednout na prdel, jen proto, že si usmyslí „válet na zemi a vztekle kopat nožičkama“?
Ani náhodou, pravím Vám!!! Tuhle zásadu jsem důsledně dodržoval u svých dětí, budu ji uplatňovat i u svých vnoučat!
Moje děti se nikdy na zemi neválely ani vztekle nekopaly nožičkama a jejich žaludek měl pro mě větší hodnotu než 2 lžíce jídla. Ani nekradly sladkosti,protože věděly,že sladkosti jsou až po jídle.
Je to vůbec možný, že je někdo tak hloupej?
Vy fakt netušíte, k čemu se používaj uvozovky?
Vy tajnýmu snědění Fidorky pětiletýho děcka říkáte krádež?
Sladkosti PO jídle = o to právě jde, vážená! Jenže pětiletý děcko to musíte nějak naučit! Metod, jak ho to naučit je hodně, jednou z nich je třeba moje metoda, když trvám na dojídání jídla, tím víc, když jde o blbý DVĚ lžíce, který Vy považujete za přecpávání žaludků, aniž byste vůbec něco tušila o množství toho jídla a jeho žaludku!
Fakt neskutečný, už dejte pokoj, tohle se opravdu nedá! Nebo mi zase Alef napíše, jakou tady musíte mít se mnou nekonečnou trpělivost a jak všechno zevšeobecňuju.
To je hruza, co tady ctu. Mne tak mordovali doma s jidlem, ze jsem temer nejedla. Potom dostali hruzu, ze su hubenoucka, a posilali mne k babicce na vykrmeni. Bodejt.
Zacla jsem normalne jist az v druzine, protoze nade mnou nikdo nestal.
To neni o jidle, je to o kontrole. A je to ceska vec, v Americe nikdo male decka s jidlem netrapi.
Blbisi, kdyz mermomoci musi dojist, tak ho nechte sameho si nandat. At se nauci vlastni zodpovednosti. Vy ho ucite, ze vrchnost ma pre, a on jenom poddany, kteremu se poruci.
Já bych to moc neřešil. Každá rodina to má zařízeno jinak.
—
Jako děcko jsem byl k dojídání nucen, a dnes rodiče chápu: za mého dětství nebylo jídla nazbyt a generace mých rodičů zažila válečnou bídu. – Jako čtyřletý jsem si to pochopitelně uvědomit nemohl.
Když jsem založil rodinu vlastní, děti jsme do jídla nikdy nenutili. Nastavili jsme to tak: kdo zaváhá, nestravuje se. Nechceš? Nevadí, sní to někdo jiný a ty si počkáš na další jídlo.
Děti vydrží velmi mnoho a když vynechají jídlo, dvě, tři – hlady rozhodně nezahynou.
Netvrdím, že toto je univerzálně správný postup, ale v mé rodině se osvědčil.
No a u nas sladkosti doma takmer vobec nie su, pac u babicky dostanu za vikend vsetko, co som im za tyzden odpierala … dvojnasobne …
Ale aj tak trvam na tom, ze dojedat … nemame prasa, ze by po detoch dojedalo, dokonca ani psa, ktoremu by som zvyskami od obeda mohla pokazit chut a zaludok … vyhadzovat jedlo je hriech … a ked sa vyhadzuje jedlo, tak je hriech v dome, pac ja som potom za sarkana, s ktorym sa neda zit … blbisa plne chapem … ja som este v puberte fasovala motyku a smykaj okopavat, aby si mala co na tanieri … jedlo nie su len peniaze, jedlo je PRACA … a HODNE prace
Závěr (doufám):
Kurva, může mi tady někdo moudrej vysvětlit, PROČ JSME SE VŮBEC TRHLI OD SLOVENSKA, když tady těm, co se bojej o žaludek blbíšova vnoučka a jsou tradičně vedle jako jedle, musí zrovna Slovenka polopaticky vypsat celou pointu toho „mýho“ přístupu k VÝCHOVĚ a JÍDLU?
…“jídlo nejsou jen peníze, jídlo je PRACA… a HODNÉ PRÁCE…“
Bosorecko, kdyz si maji deti jidla vazit, tak proc jim nutit vic, nez by normalne snedly? Proc jim nenechat si nandat jenom tu trosku, co chcou? Nutit deti do jidla si muzou dovolit jen ti, co ho maji habadej.
Je to jak nemoc. Zneuziti moci nad malym clovickem. A pak se divite, ze se to zneuzivani moci prenasi do politiky.
jasně, Alefe, mám to jako Vaši rodiče a skutečně to moje bylo o:
„sežral jsi Fidorku PŘED jídlem, tak si tedy chlapečku počkám, až to manželkou docela těžce připravovaný jídlo hezky celý dojíš a nechci slyšet žádný = nemám hlad“!!!
„To je hruza, co tady ctu…Zneuziti moci nad malym clovickem.“
Vevčo,
oni úplně stačí Gazdík a Valachovou, ještě Vy!
P.S.
🙂 =to byl pouhej pokus o humor
Váš Nonem omen
mělo bejt:
Nomen
mezi náma, bosorečko,
to Sibyla, Alena Z., Favorit, Vevča a vím já, kdo ještě tady, ani netušej, že my taky nemáme prase ani psa. Jen dvě mlsný dvě kočky, který žerou akorát tak Whiskas, poptvory jedny = ty zbytky totiž dojídám jenom JÁ. kterej má vysokej tlak, metrák, cukrovku, jsem starej, slepej, hluchej, línej a sama můžete tušit, co ještě a … a to jako bych měl dobrovolně po těch parchantech dojídat? Ani náhodou, žaludky nežaludky, lítost-nelítost, chudáčci-nechudáčci!
Jak píšete, motyku do ruky a hybaj se napást sám, ať vidíš, zač je toho loket, když jíš před jídlem Fidorku … navíc mojí, žejo?
To řekněte těm kočkám taky
Tomu říkám dvojí metr
re blbíš. Nomen omen.
Nepochopil jste. Nevadí.
Jo, pán tu kvůli hlouposti vede nesmyslně dlouhá vlákna, protože on má vždy pravdu. Já ty příspěvky roluji…
A favorite, vy mi mluvíte z duše. Já to také nechci, ale jsme politikům vydaní napospas.
Minulý týden se mi stalo, že jsme se dvěma kolegy čekali před domem, než začne jednání. Jsme stejné ročníky, a tak jsme se shodli v politických názorech. Najednou jeden pán říká: „Pojďte trochu stranou, tady se bavíme u otevřeného okna přízemního bytu…“.
Ach jo!
Ctu zivotopis Nemcove. Nemlich takova nalada za Rakouska. Vsude strach, vsude udavaci, vsude „cancel culture“ a niceni lidske existence. Jenom, ze urady na ne mohly, a odvolani se nekde „ztratilo.“
Fuj… v první vteřině jsem se lekla, že čtete životopis senátorky Miroslavy Němcové.
Čeho se lekáte? Mohlo by to být poučné čtení! – Ale spíš se obávám, že toho bohdá nebude. Milka Zděšená zajisté nepotřebuje, aby se lid dozvěděl, jak chudá holka ke štěstí přišla…
Podobně jako favorit i Vy máte pravdu, pokud JÍDLO a VÝCHOVU považujete za „hloupost“. Ale o tý si mi dva, Aleno Z., snad nemusíme vykládat, my to máme spolu tak už od vidláka, žejo?
Všimla jste si vůbec, že to byla Sibyla, která mě začala školit, nikoli já … zase nevšimla, žejo?
Školit,no bylo mně toho děcka líto,že mu děláte ze žaludku mrzáka. Řekněte blbý 2 lžíce,ale pro něj to je tolik,jak pro vás 20.
S hrůzou si sama vzpomínám,jak když byla doma husa,já vždy dostala mastnýho smrdutýho biskupa ještě s neotrhanými brky,samozřejmě se mi zvedl kufr a musela to dojídat,ostatní si mlaskali u těch svých stehen a prsou,ňam ňam to je dobrota,válku na ní,aby si mlsota začala vážit jídla. Dojidat bude. Tajně jsem si cpala kapsy za tváře a pak to tajně vyplivovala,šoufl až do večera,že jsem zase nejedla a zas válku na ni…Přitom babička říkala,jak oni za války jedli koroptve,neb to bylo nejlevnější maso.
Ach…. husiho biskupa, to bych si dala… ja su na mastne a klizkove. 🙂
Ja jsem vyplivovat nemohla, oni mne ti blazni drzeli u toho talire treba hodinu, nez mne pustili k drezu to vyplivnout. Potom, co jsem byla trochu starsi, uz jim to zacalo byt trapne, a ja jsem se zarekla, ze tam budu sedet treba cele odpoledne. Tak to vzdali. Mizerie to byla.
No tak sláva, hlavně, že jsme si porozuměli, já o voze (výchově) a vy o koze, totiž (lítosti či biskupákovi).
Z toho bude mít určitě radost i náš Zakladatel!
Máte samozřejmě pravdu, favorite, nikde jsem se tím netajil, proto Nonmen omen se Vám musí omluvit, že za to jeho až příliš okatý a polopatický:
„..nechci…nechci…nechci“
zapomněl připojit smějícího se smajlíka.
Už jsem to psal Alefovi, že smajlíky považuju za kravinu vhodnou leda tak pro puberťáky, ale budu se mu muset omluvit, protože dokazujete, že jsou i tací, co to bez smajlíka prostě nedávaj, natož něco tak složitýho, jako je přebíjení humoru humorem!
Co takhle přibrzdit v těch odsudcích, favorite? Tím více, když třeba chyba nemusí bejt na přijímači těch druhejch, co říkáte?
Děcko vychováváte blbě,já bych vám ho nepůjčila
No konečně!
To už beru, to je jiná!
mluvíte mi z duše!
to řazení je divný já psal pod favorita 14:32
To je v pořádku. Mezi příspěvkem, na který jste odpovídal, a vaším vstupem je velký časový odstup, před vámi na něj reagovalo mnoho jiných. Vaše reakce se zařadila do vlákna chronologicky.
Alef Nula, admin
Také narativ (tedy „úhel pohledu“):
Ukří hlásají, že včera jacísi „protiruští zaměstnanci běloruských železnic“ přerušili veškeré železniční spojení mezi Běloruskem a Ukrajinou. Prý aby vlaky nemohly vozit zbraně a vojsko.
Jenže…
Již 8. března pozastavila UIC (meiznárodní železniční unie) pozastavila členství RF a Běloruska. Čímž dala pracky pryč od požadavků a záruk na bezpečnost provozu na trasách mezi Běloruskem a Ukrajinou a RF a Ukrajinou – https://www.railjournal.com/policy/uic-suspends-rzd-and-belarusian-railways-over-ukraine-invasion/
Navíc…
Bělorusko má s Ukrajinou minimální železniční spojení. Na mapách jsem přeshraniční železnice našel pouze tři (buď hledám na špatných mapách, nebo cenzura – jako např. zde: https://www.eurail.com/en/plan-your-trip/railway-map, nebo ty trasy fakt neexistují).
Krom toho…
Na OpenRailwayMap snadno zjistíme, že na hranicích nejen s Donbasem má RF hlavních i vedlejších železničních přechodů hafo, takže nemá zapotřebí courat se přes Bělorusko a ohrožovat tak jeho zájmy.
P.S.: Pokud skutečně došlo k nějaké železniční sabotáži, tak bych nechtěl být v kůži železničářů, na jejichž úseku se to stalo.
Občane, už zase?! Vy si prostě nedáte pokoj. Na Novinkách zrovna píší, že Ukrajina zcela ovládla nebe a ničí bezmocné ruské jednotky drony ovládanými skrze Starlink Elona Muska. I když jsem tu zprávu jinde nezaznamenal, je to svatosvatá pravda a přes to nejede žádný běloruský vlak nikam.
Tak jestli ono nebude všechno ještě trochu jinak…
„ŠOK: Trudeauův ministr obrany oznámil Kanaďanům, že Kanada „vyčerpala zásoby kanadských ozbrojených sil“ a „existují kapacitní problémy“ poté, co poslala veškeré naše vybavení ukrajinskému prezidentovi. KATASTROFA“ https://twitter.com/TheRealKeean/status/1504847690739331077?ref_src=twsrc%5Etfw
„Kanada dodala 4 500 raketometů M72 a 7 500 ručních granátů, 100 protitankových granátometů Carl-Gustaf M2 s 2 000 náboji. Kromě toho poslala dva taktické letouny, přilby, neprůstřelné vesty, plynové masky, kamery, drony, hory polních dávek a vzácné přístroje pro noční vidění.
Ačkoli ukrajinský režim výslovně žádal o protiletadlové zbraně, Trudeau nemohl svému ukrajinskému protějšku vyhovět s odůvodněním, že Kanada nemá žádné, které by mohla poskytnout.
Celkově vojenské zboží zaslané do východní Evropy představuje široký průřez vybavením, které mají kanadské ozbrojené síly k dispozici a na které se spoléhají.
Vojenští experti tvrdí, že tento objem výzbroje je větší, než by kanadské síly pravděpodobně kdy použily při výcviku v průběhu pěti, ne-li deseti let. Pokud by vypukla domácí nebo mezinárodní válka – Kanada by tak byla dramaticky nepřipravená.“
https://thecountersignal.com/trudeaus-donations-to-ukraine-have-left-military-depleted/
A kolik osob na ukrajinském území umí raketomety M72 nebo protitankové granátomety Carl-Gustaf M2 používat?
Jak dlouho bude trvat výcvik a kolik osob vycvičí?
A to je jenom kanadské zboží, pak je tu americké, německé, britské.
No ono z toho hlavně plyne, že Kanada zůstala tak nějak celkem bezbranná. Kolik dalších států na tom může být podobně?
ČR je bezbranná i bez poskytování pomoci Ukrajině. Holí skřivánci.
Zatím ta pomoc Ukrajině vypadá jako zbavení se zboží s prošlou lhůtou trvanlivosti. Oni ty britské NLAW jsou nefunkční prý proto, že se o ně Ukrajinci nestarají tak, jak je požadováno.
On ten Putin planuje demilitarizovat Ukrajinu, alebo zapad ako taky?
Ono to ma i dalsie neblahe dosledky
Terazky maju rusi mraky materialu na skusanie a na zistovanie ako sa prosti javelinom a inym vydobitkom techniky branit.
Predpokladam, ze predtym sa nedarilo zabezpecit dstatok materialu pre laboratorne testy.
Cil ho maju hafo.
Preto podla mna aj setria Kindzalmi a ked = tak nimi buchnu do takeho zariadenia, ktoreho vybuch nasledne znemozni akukolvek skladackum kedbyze sa tam potuloval nejaky zistovania chtivy amerikanec.
ano, Zvědavče, to jsem už chtěl napsat dřív. Rusák si ASI dává velkýho bacha na to, co na Ukrajině nasazuje za zbraně a taktiku, protože zbraně přece taky selhávají a tak se lehce stávají kořistí protistrany. To Rusák nemůže potřebovat = odkryl by si karty.
To je odpověď na to tady kdysi probíraný, že Rusák válčí způsobem a zbraněma na úrovni cca 80. let min. století.
Rusové ničí ekonomiku Ukrajiny. Vybombardovali jedny z největších evropských oceláren
Autor: ave | Datum: 19. březen 2022 16:34
https://zpravy.tiscali.cz/rusove-nici-ekonomiku-ukrajiny-vybombardovali-jedny-z-nejvetsich-evropskych-ocelaren-1-531057?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=722420&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=722420&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=bdjHdMm9evg-202203200854&dop_id=15835321
Čistě náhodou:
Ernestova svodka z 26.02.2022
dnes v 1:22
25.02.22. O situaci u Mariupolu.
V Mariupolu mezitím probíhají přípravy na evakuaci a vysoké pece největších oceláren se připravují na odstavení a vyhození do povětří.
Mariupol působí jako nejjižnější uzel rozsáhlého uskupení ukrajinské armády (dále jen AFU) o síle 40-50 000 vojáků, které se táhne od Azovského moře přes Marinku směrem ke Kramatorsku.
Toto uskupení je obklíčeno a odříznuto z jihu a severu ruskými silami.
Další náhoda:
Ukrajinci ztratili přístup k Azovskému moři. Boje pokračují u Mariupolu, nyní kvůli ocelárně
19. března 2022
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/valka-na-ukrajine-rusko-online-reportaz-boje-mariupol-pristup-k-mori_2203191141_aur
Není těch náhod nějak moc?
Mýlím se, když jsem už před tejdnem někde četl, jak Rusáci varujou Ukrajince v Mariupolu i Charkově, aby do železáren už nechodili (ani do práce), protože se tam stáhl Batalion AZOV a spol. a že to vybombardujou? To si může dovolit jen někdo, kdo je si sakra jistej v kramflecích.
P.S.
Jó vážení, ocelárny nejsou holt paneláky, špatně Rusáka nacisti odhadli, ten jim sere na ocel, když ji porovnává s životy svejch vojáků.
Tahle varování zazněla několikrát na brífinzích ruského ministerstva obrany. Mluvčí Konašenkov na závěr vystoupení upozorňuje, aby pracující toho a toho typu závodu ve jmenované oblasti nešli na směnu, případně, aby se obyvatelé poblíž toho závodu odsunuli do bezpečí. Naposledy to bylo pro Azovstal v Mariupolu.
Je to logické?
Celá oblast bude jejich.
Všechno v okolí mají obsazeno, a oni si to poslední den vybombardují?
Myslím, že tady dali na váhu ztracené životy při dobývání téhle nepřehledné průmyslové pevnosti + čas oproti zničení průmyslového podniku. A zvolili americkou metodu totálního přeorání prostoru a pak tam pošlou národní milici DNR, aby si to se zbylými bojovníky Azova vyříkali.
Ono je to tak trochu aj odkaz Rinatovi Achmetovi, ktory si spokojne spolunazival s Azovcami.
A nie len jemu.
Zaroven sa jemne zmensi konkurencia pre ruske oceliarne.
Ukrajinski oligarchovia dostanu pekne po prstoch.
Musím se přiznat, že mám poslední roky velký problém s nasazením nových nebo nově zapojených slov a sousloví v mejnstrýmových médiích. Mezi ně patří třeba „hybridní válka“, „dezinformace“ a také „narativ“.
Velmi mě překvapilo, že a.a. na to naskočil a dokonce použití slova narativ posunul do vyšší úrovně v sousloví „válka narativů“… před lety bych to odhadovala na název nějaké dobré sci-fi povídky.
Když jsem se na počátku setkala s pojmem „narativ“ v aktuálních politických článcích mejnstrýmových médií, tak jsem si hned vzpomněla na svůj volitelný předmět na gymplu – latinu a moc se mi zalíbilo zařadit si narativ jako 8. pád k ostatním latinským názvům mluvnických pádů: nominativ, genitiv, dativ, akuzativ, vokativ, lokál, instrumentál, narativ.
Jelikož předpokládám, že slovo narativ souvisí s latinským infinitivem „narare“, což vnímám jako „vyprávět“, pak používání slova „narativ“ v současných médiích považuju jen za pseudointelektuální zneužívání.
Nikdy jsem nepochopila nasazaní pojmu „hybridní válka“. Nejčastěji definice tohoto sousloví začínají slovy „Kombinace vojenských a nevojenských prostředků“. Kombinace vojenských a nevojenských prostředků se ve válkách objevuje již od počátku válčení a není důvod k tomu nazývat to dnes „hybridní válkou“.
Citace z jednoho článku na gůglu: „Ruské operace vůči západním zemím na jejich území lze označit jako „nevojenskou konfrontaci“, kterou lze definovat jako „operace k získání politického či ekonomického vlivu, které jsou prováděny pomocí různých nástrojů, mezi které lze zařadit informační, psychologické, ekonomické nebo diplomatické prostředky“.“
Podobně mám problém se slovem „dezinformace“.
Slovo „informace“ považuju za zcela neutrální nosič nějakého obsahu a je jen na úhlu pohledu, jestli tento obsah někdo považuje nebo propaguje jako pravdu nebo někdo jako lež vzhledem ke skutečnému stavu. Je to pořád informace, i když třeba s opačným obsahem. Slovo dezinformace je podle mě nesmysl.
Budu Vám oponovat. Problém nemáte Vy, nýbrž novináři. Jenže oni o tom nevědí.
—
Soukromě se domnívám, že Apoštol vyslovuje Váš 8. latinský pád s jemným opovržením.
Je to pseudointelektuální zneužívání. Už jsem to psal o něco níže. Šílený tělocvikář Bob, který má rozšíření tohoto pseudopojmu v současnosti na svědomí, ani žádným intelektuálem není. Je to regulérní nedovzdělaný blb. Jinak si můžete pro menší odlehčení překládat v mainstreamu to slovo jako „nasertiv“ nebo „nasrativ“. Sémantická rovina pojmu zůstane zachována, tedy vyprázdněné velké… 😉
Od toho je snadná pomoc. Stoupenci předmětné fráze se postaví ke zdi a opakovaně mohou do ní čelem tlouci, řkouce: proruský narativ, proruský narativ, proruský narativ, …
Určitě jim to pomůže. Komu, když ne jim, kdy, když ne teď.
Používání těchto slov má jen 2 možné důvody:
1) jsou součástí debilizace obyvatel sdělovadly nebo
2) ti, kdo je používají, jsou již debilizováni (o čem samozřejmě neví).
Tohle „matení pojmů a dojmů“ je opravdu hezké v psychologii nebo sociologii. Každá nová „teorie“ začíná tím, že zavrhne existující základní pojmy a zavede si své vlastní, kterými označí tentýž jev.
Válka byla, je a bude stále stejně hnusná. A nic na její povaze nezmění nějaké přídavné jméno – hybridní nebo víceúrovňovou, obranná nebo útočná.
S dezinformací naprostý souhlas. Je informace a její příjemce/šiřitel ji dává své vlastní hodnocení pravdivá, zavádějící. V současnosti je dezinformace ta informace, která se autorovi nelíbí a obvykle neví, jak ji vyvrátit. Prostě nálepka.
Narativ je stejný blud. Používá se jen pro označení toho, že události nejsou popsány, ale komentovány a ohýbány. Už i v současných učebnicích češtiny se vyskytuje definice zprávy jako informace o události s osobním hodnocením.
Vy, Manco, to píšete moc hezky … jaksi zakulaceně. Mě to přímo se*e. Nechtěl jsem ale do toho šťourat, abych tu nebyl furt v opozici. Takže za mě palec nahoru s poděkováním (stejně bych to tak slušně a hezky nebyl schopnej napsat! ).
Jsem rád, že to tu zaznělo. Moc bych se přimlouval o „NEnasazování“ těchto výrazů do našich textů = stejně jim nikdo nerozumí a navíc je to hloupý! Úplně stačí ti novináři a všelijací „analytici“ vůkol nás.
Autonehoda v Belgii. Auto najelo, po najetí zrychlilo. 6+40.
Co to? Frustrace, nepochopení majority, psychické potíže? Inženýr že Sýrie, nebo kardiochirurg z Afghánistánu?
Stará dobrá tenoristická informace, která pohladí po duši v záplavě válečné propagandy.
pokud jsem to četl pozorně, tak šlo o JENOM o auto, proto nechápu tu frustraci,psychický potíže či dokonce Afgánce
Podle belgických policejních zdrojů šlo o místní třicátníky (nar. 1988-1990) z La Louvière. Řidič a spolujezdec byli zatčeni, zbylí čtyři pasažéři jsou vyšetřováni na svobodě. Všichni s dosud čistými trestními rejstříky.
Pozn.: Vzhledem k tomu, že k neštěstí došlo v pět ráno, byli pachatelé nejspíš ožralí, sjetí nebo obojí.
Zdivočelé auto, to už tu dlouho nebylo.
Já jsem zvědavá, co se bude dít na našich silnicích, ukrajinská auta nejsou pojištěna…
„Mali by sme pochopiť a prijať očividné: starý svet je navždy preč“
https://belobog.sk/stary-svet-je-navzdy-prec/
Přítel Hroch je prostě dobrej, lujjzo, marná sláva, on u Navaji má okýnko.
Dmitrij Jevstafjev je taky dobrej, myslím, kdyby si to přiznal a ještě víc si všímal ruský povahy jako takový, napsal by to o těch „nových“ Moskvanech (pátý koloně), ještě příkřeji. Oni jsou totiž i panovační, kromě toho, že koukaj na lidi skrze prsty z povýšeneckýho nadhledu. Ale pozor, to je v každým Rusákovi, prostě každej má v sobě kousek pupku světa = moje osobní zkušenost
(…) Otázka případného působení německých vojáků v České republice v rámci NATO vyvolává názorové střety mezi politiky vládních a opozičních stran. K tématu proti sobě vystoupili europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který by působení německých vojáků na našem území vítal, a europoslanec Ivan David (SPD), který se postavil zásadně proti. (…)
(…) Vyvolávání obav z Německa je podle Zdechovského zbytečné. Europoslance Davida osočil, že říká věci, které prý dávno nejsou skutečností. „Nežijete v realitě, Německo je náš partner, už je ‚x‘ let po válce,“ rozčílil se lidovecký europoslanec. (…)
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Spor-europoslancu-o-nemeckych-vojacich-v-CR-Nezijete-v-realite-uz-je-desitky-let-po-valce-696458
Idiot Zdechovkej je příliš mladej trouba na to, aby starým pardálům si mohl dovolit do baráku cpát JEHO „partnera“, to je zkrátka na přesdržku!
Měl by si přečíst páteční známou vidláka, tak to holt s těma „partnerama“ i partnerama prostě je, kdy se nestačí ani „odklánět“ = jak blahý paměti Martin Kocourek (ODS).
Tak Vám nevím, ale nějak se v ton/těch plusech a mínusech ze všech stran začínám ztrácet. Asi to bude chtít jako naši předkové před mnoha lety, mapu na zeď a špendlíky. Výhodou je že včil už máme barevné a nemusej se dělat vlaječky ach jo….
Na blešáku jsem vyslechla historku jednoho prodavače:
„Včera tu byli dva kamárádi, už jsou v Čechách 10 let, Rus a Ukrajinec. Oba právě dostali povolávací rozkazy. Tak říkali, že se jdou večer spolu vožrat, protože brzo už na sebe budou muset střílet.“
Teda to mě fakt dostalo.
A Putin tedy asi vážně mobilizuje.
No mne by spíš zajímalo, kdopak že jim řekl kde jsou, aby jim mohli ty povoláváky poslat. hmm
Tak předpokládám, že mají doma rodiny. Navíc, pokud jsou tu deset let, tak nejspíš legálně, takže asi nebude problém je dohledat…
Patrně jsou zde legálně – tedy na základě pracovního povolení a povolení k dlouhodobému pobytu.
Tzn., že jsou nadále občany států původu a info o jejich místě pobytu jde do jejich systémů.
Re: aga
Vás nenapadlo, že oba, tzn. Ivan i Vasil dostali povolávací rozkaz ze stejného úřadu, tzn. z Kyjeva? To nevíte, že Rusové žijí i na Ukradině?
Jinak by mne docela zajímalo, KDO ty je schopen tyto dva pány donutit jet do své domoviny, pokud se nejedná o cizineckou policii, případně ČESKÉ orgány činné v trestním řízení.
Neboli chtěli se ožrat, tak si něco narychlo vymysleli.
Targusi, nasloucháte taky někdy tomu, komu odpovídáte? Proč by mě to mělo napadnout, když ti chlapi sami říkali, že proti sobě budou muset střílet?? To byla pointa toho příběhu, že přátelé musí narukovat do znepřátelených armád. Já u toho nebyla – jak jsem psala, převyprávěl to jinak otrlý prodavač na blešáku, který byl sám viditelně pohnut, takže pro něj byl ten příběh zřejmě pravý.
Jejich pohnutky, proč se chtějí případně musí vrátit a narukovat si netroufám odhadnout – třeba to cítí jako povinnost, třeba se bojí o rodiny, co nechali doma .. kdoví…
Re: aga
Pokud vám to říkal soudruh prodavač, byl bych opatrný. Inostránci na tom nebudou s češtinou nijak dobře a silně pochybuju, že prodavač měl věk 50+, aby se chytal alespoň na základy ruštiny, o nějakém nářečí ukrajinštiny nemluvě.
Dále tu máme jeden maličký nepoměr.
Ivani mají v činné službě cca 900 000 kusů. Z toho je 100 000 kusů na UA. Opravdu si myslíte, že Ivanům došly lidské zdroje a budou sahat do tzv. rezervistů, neboli záložníků? Co myslíte, kolik toho umí záložák, který absolvoval ZVS před 20 lety a byl jednou za život na cvičení (tzv. manévry)? A to vůbec nebudu zmiňovat fyzickou připravenost a psychologickou motivaci.
Zkuste se, prosím zamyslet nad mimoňstvím takového úkonu.
Za další – znám docela dost Ukrů, kteří makají v Čechistánu.
Rusa ale ani jednoho. Čímž chci sdělit, že se mi takový pseudopříběh jeví jako velice nepravděpodobný.
Pochybuju, ze by Rus dostal povolavaci rozkaz, ruska armada si vystaci s profi vojaky
To je ta správná odpověď.
Jéžiš, nekažte mi dojemný příběh.
Třeba byl Rus nějaká speciální záloha.
Ty dojemné příběhy na ruské a ukrajinské straně jsou také. Je to pro ně občanská válka už od r. 2014, která trhá rodiny. Přidám jeden příběh z mnoha.
Bloger, ruskojazyčný Ukrajinec, angažoval se v r. 2014, utekl když ho SBU šlo sebrat – informovali ho přátelé pracující v místním SBU. Nyní aktivní na ruské straně, bratr požadoval, aby přestal veřejně vystupovat. Nepřestal, bratr donutil rodiče, aby blogera požádali o totéž. Nepřestal ani na naléhání rodičů. Načež mu bratr oznámil, že udá rodiče SBU za podporu prorusky smýšlejícího, pokud nepřestane se svými blogy. Přestal, mlčel, dokud se mu nepodařilo dostat rodiče z Ukrajiny do bezpečí. Bratr mu vyhrožuje dál.
Nebudu Vam kazit dojemny pribeh myslenkou, ze clen specialni zalohy by nedostal povoleni k trvalemu opusteni uzemi RF 😉
Samozrejme, pokud nejde o vrbetickeho Cuka a Geka, tam mozna vyjimka 😀
Re: Homér a aga
Ano, je to tak. Pokud by to byl „óčeň balšój spjecijalist“, Ivani ho nepustí bez dozoru ani na záchod.
Znám dva takové kusy, kteří se k nám nedostali, přestože uzavřeli regulérní sňatky s protějšky z ČR.
Proč to píšu tak kostrbatě – byl to jeden chlap – voják a jedna žena – zaměstnankyně vojenského výzkumáku. Co tam „vyzkumovali“, to opravdu netuším. Prostě zůstala i s děckem v Rasíji.
Jasně, je zapotřebí si ujasnit pravidla … pravda nesmí stát v cestě dojemnýmu příběhu 🙂
Taky jeden co zjistili že válka naživo je něco jiného než v PC. Zajímavé ale je jak to amíci Vymlouvají/omlouvají 🙂
https://www.denik.cz/ze_sveta/pravicovy-extremista-chtel-bojovat-na-ukrajine-vzal-nohy-na-ramena.html
Mno, tak tohle zavání velkým průs…švihem… Zdroj AK:
„Češi dali Ukrajincům zradu – jejich granátomety ochromují střelce tím, že jim vybuchují v rukou. […] Varování. Za své znalosti jsi zaplatil uříznutým uchem. Neberte si český ekvivalent RPG 7 LGL-7. Dvě roztrhané s odstupem 20 minut. Nerad vám to říkám, ale něco s nimi není v pořádku. Pravděpodobně nekompatibilní munice. Musíme to vyřešit.“
Doufám, že si alespoň někteří uvědomují následky toho, že jich tu budeme mít brzy více než půl milionu a část z nich bude přicházet s vědomím tohohle. To je tak, když se zahájí ideologická válka. V ní se dřív nebo později přestává hledět nalevo napravo, prostě padají hlavy ve velkém. Revoluce vždy požírá své děti a obětí ideologických čistek se nakonec vždy stávají ti, kteří je pomáhali rozpoutat. Jakobíni by mohli vyprávět. A je úplně jedno, jestli má tohle na svědomí vyhlášený český šlendrián, nebo šlo o lokajský nákup od západních „spojenců“ a pouhé jeho přeposlání dál. Stejně to je evidentně vyhodnoceno jako možná zrada a sabotáž.
hmm jaká je asi životnost těch zbraní, bezpečnost a pod. když byly někde čtvrt století uloženy, co to může dělat. Ale zase to ukazuje jací odborníci jsou u distribuce . Nebo je to levnější než likvidovat staré zásoby bezpečně.
jo jo
Podle mě je to ale dost velký průšvih, za nějž ručí ten, kdo sice rozhodl o jejich vyslání, ale nezaručil důslednou kontrolu.
Dyť máme fšude odborníky… nebo ne?
nebo „omluvitelná/zdůvodnitelná“ sabotáž… kdo ví
Fakt jedou
po študentských kolejích, bytech upravovaných pro chudé následuje dalčí
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/-Opustte-byt-stehujeme-sem-Ukrajince-Prvni-pripad-vystehovani-ceske-rodiny-Maminka-v-slzach-doma-dvoulete-dite-696377
tak ještě nadměrná sídla umělců a zbohatlíků a pod. mnó
Len sa vratim k tomu, ze sme naviknuti na americku formu blitzkriegu.
Rozbombardovat
Uvrhnut do stredoveku
V chaose urobit oazu vladnej stvrti, kde sa zapichne vlajka USA ako znak vitazstva.
No a za 20 rokov so ctou zutekat, bo sandalisti sa blizia, alebo zabiju velvislanca alebo …..
No a rusi to robia inak. Uz aj briti napisali, ze ani len netusia co maju rusi v plane. A ako to urobia.
Aj americki generali ich chvalia za postup. Proste iny pristup a ine ciele.
Putin prezil prvu fazu konfliktu predpokladam ze s hodne stiahnutou prdelou, pac ten medialny tlak zo zapadu bol ohromny a nemohol vediet ako sa k tomu ruski vojci postavia, ked zacnu chodit domov mrtvoly vo vreci.
Podla toho ako to vyzera, Putin uz je v poho. Svet okrem EU ukazal, ze mu je konflikt u zadele. A periferie Ruska plne vojcov z minulych konfliktov ktori nemali do coho pichnut zrazu nasli vhodnu hracku za peniaze.
A ako povedal am.general, rusi este poriadne nenasadili letectvo.
Briti netusi …..
Na příkaz ministryně zahraničí Liz Trussové vznikl v Británii nový vládní útvar pro boj proti „kremelským dezinformacím“. Tvrdí to deník The Telegraph.
V únoru byla zřízena pracovní skupina nazvaná Vládní informační buňka (GIC), kterou koordinují dvě ministerstva – ministerstvo zahraničí a ministerstvo obrany.
▫️ Skupinu tvoří 35 zaměstnanců z ministerstva zahraničních věcí, ministerstva vnitra, ministerstva obrany a dalších vládních úřadů.
GIC má za úkol analyzovat informace z Moskvy, poskytovat poradenství ministerstvům a rezortům a připravovat zprávy, které se předávají spojencům v NATO a EU a členům zpravodajské aliance Five Eyes (kromě Británie sem patří Austrálie, Kanada, Nový Zéland a USA).
▫️Podle Telegraphu se navíc Britové rozhodli, že vzhledem k tomu, že ruské úřady zablokovaly Facebook a Twitter a většina Rusů má předsudky vůči informacím přímo od britských úřadů, měli by se pokusit poskytovat prohlášení britských úředníků formou reklamy, zejména na sociální síti VK a dalších.
Jak správně uvádíte, tak útvar vznikl PŘED invazí. Výtrusnice se patrně domnívala, že tím něco nebo někoho ovlivní. Komenty pod článkem svědčí o tom, že TAKHLE si to ovlivnění nejspíš nepředstavovala:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10531241/Liz-Truss-warns-stopping-Vladimir-Putin-save-future-wars-Baltic-states.html
Že by Nomen omen? Lejnová, Trusová,… nemáme v řadách spojenců nějakého Hovninga, třeba?
V Denveru sveho casu pusobila vlivna rodina Hovnanianu. Ale byli to Armenci.
Co dělají v Denveru? Jejich místo je ve vedení Evropské unie!
Mozna uz jim to od te doby doslo, a presidlili se. Zvonkajsku to tak vyzera, ze jo. 🙂
Vypadá to špatně:
– chystají zavedení eura https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Euro-bude-Fialova-vlada-pry-udelala-krok-nelze-zpatky-696524
– chystají covid-pasy na věčné časy https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Media-mlci-Covid-pas-ceka-prodlouzeni-Uz-je-to-v-pohybu-696529
– kokoti mluví už do úplně všeho https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Horacek-Ne-Ural-Evropa-konci-tam-kde-zacina-Rusko-696512
Nejvyšší čas emigrovat. – Kamarád se z Miami na stará kolena plánuje vrátit do Tuzemě, asi mu poradím, aby to ještě zvážil.
Mě vždycky dost pobaví, když si představím, jak šílený tělocvikář Bob ukradl z literární teorie pojem „narativ“ a naprosto zdevalvoval jeho význam. Protože absolutně nechápe jeho skutečnou sémantiku, mu se prostě to „slovíčko“ mocinky líbilo, páč vypadá řácky intelektuálně. Pokud by to náhodou někoho zajímalo, třeba tady máte stručný úvod do naratologie: https://kfs.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/169/2020/12/naratologie.pdf
Největší problém, který v důsledku Bobova vrozeného blbství vznikl, je, že narativ je zcela neutrální nehodnotící kategorií či pojmem. Ale Bob vychází z předpokladu, že náš mýtus o pravdě, lásce, demogracii a lických právech je jakýmsi středobodem světa, bodem o souřadnicích 0, 0, 0, 0, ono bájnou absolutní pravdou a měřítkem všeho. Vše ostatní, co se od tohoto bodu – mimochodem ve skutečnosti přesně nedefinovaného a ve světě relativnosti všeho ani nedefinovatelného – odlišuje v jakémkoli směru, je oním „narativem“, účelově a ideologicky vytvořenou lží, kterou není třeba vyvracet, pouze potlačovat všemi možnými prostředky. Je to prostě stará marx-leninská vesta, akorát s novým šik střihem, v křiklavějších barvách a z nějakého suprkůl nového materiálu, který chrání před kde čím, kromě tedy blbosti. která je evidentně základní složkou při výrobě toho materiálu.
Mno. Tak na první stránce, otevřu a hned vidím: pravidla jsou srovnatelné…
To bych autorovi omlátil o hlavu na první dobrou. – Dám si ořechovku na kuráž a čtu dál.
—
Nakonec to nebylo tak nezajímavé čtení. Vůbec nejzajímanější (pro mne) bylo, že autorka textu několikrát jasně naznačila možnou odbočku naratologie k teorii jazyků, aby ji pak bez dalšího povšimnutí minula. – Pro mne je to další z mnoha potvrzení obecně známého rčení, že v každé nauce je tolik vědy, kolik je v ní matematiky. V naratologii jí, podle ukázky soudě, mnoho nebude.
Vlk je podobně, jako většina platících ojro-diváků a ojro-slyšáků (ty slyšáky jsem vymyslel fčilek, heč!) nezvratně řesvědčen, že Ivan vojnu de facto prohrál, bo mapa bajévych dějstvij.
Já bych řekl, že vlk spolu s výše jmenovanou množinou nepochopil vůbec nic.
Jistě, Ivan mohl drtivě zvítězit v řádu jednotek dní metodou srovnání Ukrajiny se zemí, ovšem za cenu nepřekonatelného příkopu na rusko-ukrácké hranici. Takže za pár let by tu měl novou generaci nepřátel až za hrob. Úplně stejně, jako je mají soudruzi UŠÁci v půlce světa, kam vyváželi tu jedině správnou demošku.
Místo toho Ivan minimalizuje colateral damage, jak se dá, bere uprchlíky v neomezeném počtu (podle dnešního vysílání Radiožurnálu prý dokonce násilím), zajišťuje distribuci žrádla na dobytých územích, umožňuje svobodně neplatit dluhy ukráckým pobočkám západních bank. Naprosto ideální stav pro nastartování změny v myšlení běžných lopat.
V hodnocení Ivanových skutků bych byl minimálně pomalejší. Prase ještě nevisí za zadní nohy na šibenici, prase ještě stále běhá po dvoře.
Otázkou ovšem je, kdo tím poráženým prasetem vlastně bude.
Ono je to ještě umocněno tím, že zatímco z bojišť máme dosti kusé informace a celkovou situaci nikdo přesně nezná, ale o tom, co se děje na – z pohledu našeho mainstreamu okupovaných, z pohledu Rusů osvobozených – územích, nevíme téměř nic. Kromě odhadu, že tam má FSB doslova žně, mě při mém laickém pohledu na mapu napadá, že se můžou Rusové v libovolném okamžiku na obsazeném území doslova zakopat a nedostane je odtud už nikdo. Mají pojištěný veškerý týl, infrastruktura je poškozena jen minimálně, takže pokud by například začali teď budovat v daných místech raketová sila, nic a nikdo jim v tom nezabrání. Žádná část obsazených území není odříznuta buď přímo od Ruska nebo spřáteleného Běloruska. Osobně si navíc myslím, že Lukašenko o celém tom plánu ví mnohem víc a bude v nově vzniklé koalicí obětí západních sankcí.
Moc hezká spekulace je, že baťka se stane ukrajinským lordem-protektorem a bude dohlížet jak ne denacifikaci, tak na přípravu a průběh voleb.
Bělorusko aktivně neválčí a neustále zásobuje Ukrajinu plynem, ropou, uhlím.
Targusovi dnes hejno obzvlaste dobre vykrmenych slepic.
Rekl bych, ze a.a. chybi vetsi odstup od probihajiciho deni, ale chapu, pokud se to primo dotyka jeho rodiny, je tezke byt „nad veci“
Lidi, Vám opravdu nedochází kam to směřuje? Dovolím si zopakovat fakta: Anglosasové dlouho pumpovali na Ukrajinu zbraně, instruktory, biolaboratoře, do lidí pumpovali nenávist proti všemu ruskému a …. a furt nic, Putin neragoval. Tak přitvrdili a jejich loutka dostala příkaz oznámit, že další na řadě je předání nějaké té jaderné zbraně pravověrným Ukrajincúm … a tohle už zabralo. Ruský medvěd zareagoval a vylezl z nory. U anglosasů musel bouchnout šamapaňské … ihned ve všech médiích bylo: „My jsme to říkali … vždy agresivní Rus útočí …“ A začali přemýšlet jak postoupit dále. Nastřelili zřízení bezletové zóny, ale usoudili, že tohle by byla naprosto průhledná záminka i pro slaboduché, protože zřízení té zóny znamená napřed zlikvidovat protileteckou obranu RF, tedy jednoznačně útok. Takže, tohle ee, pak přišli s konvoji zbraní pod ochranou NATO – tohle taky ee, bo už jen fakt dodávání zbraní do místa konfliktu je očividným porušením mez. práva, což by nepochybně rezonovalo v případě zahájení III. svět. války. Ale nakonec přišli s dost dobrou vychytávkou – mírové sbory NATO … kdo by byl proti míru? … kdo útočí na „mírové sbory? – jen gauner přece … a krvežíznivým gaunerem je přeci Rusko… Když se to projednávalo v USA v Kongresu, tak Biden a hlavně jeho poradci měli vstoupení před Demokraty a Biden kupodivu zcela při smyslech (asi to četl) Demokratům oznámil, že přesný název pro to, co chtějí udělat se jmenuje zahájení III. svět. války. Přesto … pokud jsem správně překládal … tak Kongres ustavení „mírových sborů NATO“ schválil.
Souběžně s tím, je ve společnosti ohromný tlak vykreslit, že RF může za ekonomický kolaps ctihodného Západu. Nikde není jediná zmínka, že RF dodává suroviny podle smluv a hlavně, že stačí otočit kohoutkem na NS-2, který je natlakovaný plynem a umělé důvody energetického nedostatku jsou ty tam. Jinými slovy – občanstvo je dlouhodobě připravováno na ospravedlnění ataku na RF, přičemž v poslední době je tlak přímo neuvěřitelný. Ten tlak v Evropě na lidi je v podstatě stejný jako tlak na Ukrajinu … jenže teď se neprovokuje RF, ale „pumpuje se“ občanstvo, aby se mohlo zaútočit na RF.
Zatím to tedy vypadá tak , že není otázka zda dojde na jaderný útok, ale kdy. Anglosasové si očividně myslí, že bojištěm bude opět Evropa a jich se to týkat moc nebude. Ovšem máme tady vzkaz Putina, že budou naneseny údery na centra rozhodování – jednoznačný vzkaz, že údery budou i za velkou louži. Problém je, že tomu nevěří. Věří, že na válce vydělají a vyspraví svoji ekonomiku. Navíc je očividné, že Putin chápe, která bije a proto půlení nebo denacifikace celé Ukrajiny nic neřeší – neodstraňuje původ problému. Takže – buď RF padne a anglosasové se konečně dostanou k ruským zdrojům nebo končí nadvláda anglosasů. O tohle jde. Min. řešením je vytlačit USA zpět do Severní Ameriky vč. dolaru … prostě regionální velmoc s regionálním platidlem (region = Severní Amerika).
Jako jedno z řešení, které by mě nepřekvapilo – kdyby RF poslala jednu malou atomovku do USA na nějakou jejich atomovou střelnici v poušti – byl by to vzkaz: myslíme to vážně a zastavit nás neumíte. Další varianta je odstrašující útok v Evropě nebo přímo útok NATO a mohutná odveta RF. Ostatně, kde jsou ty ponorky RF s jadernou výzbrojí, které tak kvapně před časem všechny opustily kotviště..? opravené, neopravené, najednou vypluly všechny. Nejsou náhodou v bojových pozicích podél USA? … vyberte si z toho co chcete, souhlasu netřeba.
Když je tu rusko-ukrajinský konflikt, tak očekávám, že pan analytik bude pracovat s ruskými a ukrajinskými zdroji informací. Jak ty americké, tak ty čínské jsou už ovlivněny jejich vlastními zájmy.
Jsme opět u školství – ono stačí jen odrecitovat jiné zdroje, nikoliv odpracovat si vlastní názor.
Poslechem Arestoviče pochopíte, jak moc jsou davy zmanipulované, protože z pohledu obyčejného Čecha jde o silvestrovské skeče. “ ….hrdinní Ukrajinci jsou v Evropě vítáni jako bohové, kteří sestoupili na Zem“ .
Po 3 videovystoupeních Zelenského je Vám jasné, že jde o narcise, který udělá cokoliv, aby se udržel ve světle reflektorů a leštil své ego. Davy jdou za ním, jak za krysařem z Hammelnu.
K tomu si přidejte poslech pár televizních kanálů, výstupy generálního štábu a vidíte Německo na počátku r. 1945 a začne Vám být jasné, že to bude boj do posledního Ukrajince a nenajde se nikdo, kdo by podepsal kapitulaci.
V průběhu času vidíte lehké změny rétoriky a pochopíte, že jak prezident a jeho okolí, tak genštáb ví, jak to skončí, ale všichni drží nastoupenou lajnu a doufají, že to budou právě oni, koho loutkovodiči odvezou do bezpečí.
Poslechem ruských kanálů zjistíte, že k ovládnutí mas se použila pěkná fráze „naši dědové/pradědové za tuhle zemi umírali a my jsme ji prosrali, to je třeba změnit“. Ano, v ruském prostoru nejde ani tak o dobytí Ukrajiny, ale o znovuovládnutí Ruska. A všechny trumfy jim do rukou dal Západ, ani se ta ruská média nemusela moc snažit. Národ je ochoten trpět pro znovuzískání národní hrdosti a obranu vlasti, Ukrajina bude jen třešnička na dortu. Dokonce se podařilo, alespoň na čas, utlumit stranické půtky. Vypadá to, že i pátou kolonu se jim podaří vykořenit – část utekla a utíká, zbytek je vytlačován z informačního pole. Takže i tady to vypadá na boj do samého konce.
A je jen otázka, zda ten konec bude na ukrajinsko-polské hranici.
Myslíte, že VVP po dobytí UA vyrazí dál na západ?
—
To vyvolává řadu otázek. První, která mne napadá: má NATO dost vrtulníků na evakuaci příslušných ambasád? V Afghánistánu bylo Talibanců najednou vic, než by kdo čekal; v Tuzemi taky může být najednou rudoarmějců víc, než by kdo čekal, zejména pak mezi těmi, od nichž by to nikdo nečekal: kožíšek je jako nový, ať mi ho vrátíš!
No, ono stačí prohlédnout si fotografie skupin připrchlíků. Ač jsou přepečlivě cezené, přesto je na nich kolem 25% mužů v braneckém věku.
Takže Koller nekecá.
S masovou odhodlaností bojovat za zájmy oligarchů to bude nejspíš podobný mýtus jako ten, že se k nám hrnou statisíce válečných uprchlíků z míst bojů.
1. Z míst bojů se utéci nedá.
Mariupol za poslední 3 dny – cca 5 tisíc směrem na západ, 50 tisíc na východ.
Utíká se před příchodem bojů a utíká ten, kdo na to má dostatečnou hotovost.
2. Rusové dávají jednoznačně najevo, že si to vyřídí se všemi, kdo se aktivně účastnil protiruských akcích.
Takže každý, kdo má máslo na hlavě a dost peněz, uhání k západní hranici i s celou velkou rodinou.
3. Proč nejít na Západ, žírné to pastviny, když tě zvou? Bez kontrol, bez prověrek, bez víz.
Do p.., vždyť z té demokratické Ukrajiny ročně odcházely 1-2% obyvatel – s vízovou povinností. Jeden ze statistických modelů tvrdí, že kdyby se Ukrajina rozvíjela tak, jako za SSSR, tak by dnes měla 70 miliónů obyvatel, odhadovaná skutečnost 30-35 miliónů, v době oddělení cca 52 miliónů. Ta skvělá demokratická vláda ani neví, kolika osobám vládne.
Občas Ukrajinci zveřejní informace o zadržených na hranicích – manželský pár měl v autě cca 10 kg zlata ve slitcích, cca 14 kg zlata ve špercích, něco přes milión dolarů v hotovosti, eur kolem půl miliónu.
… tenhle příspěvek za logiku a proruský narativ bych viděl tak na 2-3 roky od s. Stříže 🙂
Podle stupňující se protiruské hysterie těch pár let od Stříže dostanou šmahem všichni, kdo tam kdy studovali. Domnívám se, že nepomůže ani hlasité odsouzení Ruska a veřejné pokání.
Pokud je tohle pravda https://zemavek.sk/ako-chape-propagandu-prezidentka/ , tak se můžeme těšit všichni.
Moje byla včera v “Budce” v Havu (Budoucnost Havířov) a říkala, že tam byl samý Rus. (Pro ni jsou Rusi všichni za Slovenskem, bez rozlišení). Ženy s kočárky a mladí muži, v poměru 1:1. Kupovali všechno, hadry i žrádlo, kosmetiku. Segafredo plné, ani jedno místo. Kupovali prý hodně, domorodci nemají tolik peněz. ……. Podle mě to mohli být ukrajinci, bo co by tu Rusi dělali. Čili asi fakt uprchlíci v nouzi. Muži možná v dětském věku, na zuby se jim nedívala. Říkala, že tihle pomoc určitě nepotřebovali.
Vcera jsem v Havu v Globusu, po vstupu do hytlermarketu, prvni co jsem uslysel, byla rustina.
Mlada zenska, pekne oblecena, s deckem v modernim kocarku …
Zatím to vypadá na to, že se bude muset planeta Země rozdělit. Na jedné malé Zemi budou Evropané a Anglosasové, tak 1,5 miliardy duší. Budou velice bohatí, hodně bank, pojišťoven a hromada zbraní. Zboží se vyrábět nabude a na práci v zemědělství nebudou lidé. Na druhé, větší, Zemi, bude těch duší 6 miliard. Budou chudí, budou mít jen pole a továrny, každý ale bude mít svoji práci.
Je bláznovství snažit se postavit novou železnou oponu, to je starý trik, který nebude fungovat. Západ místo toho aby řídil převratné změny proti nim zoufale bojuje a prohrává.
Krásnou ukázkou je zoufalá snaha poštvat Čínu proti Rusku s cílem zničit napřed Rusko a pak i Čínu. V našem tisku se píše jak Čína odsuzuje Rusko a válku a z toho se vyvozuje, že se přiklání k USA. Pravý opak je pravdou, Čína opravdu nechce válku a tvrdí, že k ní došlo vinou USA a NATO.
Rusko si své právo na život vybojuje, nemá kam ustoupit a ani nemůže. A pro nás začne rychlá eroze a pád.
Je problém,že zatímco angličtinu nebo němčinu je tady schopný naučit se každý blbec,když má motivaci, čínština je pro naše uši a palice nestravitelná,takže tomuhle hegemonovi nebudem nikdy rozumět.
Nejde o mluvenou řeč, čínské informace jsou dostupné, překladače fungují a deepl je skvělý.
Jde ale o životní filosofii, o hodnoty, o rozdíl mezi spravedlností a právem. O pochopení čínské mentality a vztahu ke zbytku světa.
Jazyk je to nejjednodušší, je to jen nástroj. Zahradníka nedělá lopata a hrábě, ale hluboké znalosti a pochopení.
Nesnažte se.
Je to marný, je to marný, je to marný…
Ještě OT k Občanovu tvrzení, jak je české školství mladé, chytré a krásné.
Občane, vy možná učíte na škole, kde se o něco většinově snažíte, i když vám klidně omlátím o hlavu, že nás bylo ve třídě skoro čtyřicet, učili jsme se na směny, bo chyběly třídy a jedna úča do nás musela natřískat všecko sama. A šlo to.
Já vám ovšem budu neustále tvrdit, že většinově české školství stojí za hovno, protože výsledky jaksi nejsou.
Obraz „výběrové“ střední školy (kdysi opravdu elitní) v Ostravě jsem vám popsal včera a mám dostatečné info z několika základek, jakož i dvou středních škol, kde účinkují mí příbuzní. Neboli ségra, dva kusy sestřenic, švagrová, manželka a tři moje spolužačky.
A nebudu takový kokot, o jakých dnes píše autor textu, pod kterým vám píšu já. Neboli nebudu tvrdit, že černé kolečko je bílý čtvereček, když se jedná ve skutečnosti o použitý kus hajzlpapíru.
Buďte rád,že dopoledne neběhají po městě hordy vyrostků a že jsou pěkně zavřený ve školách a někdo se tam s nima otravuje.
Re: Gaia
A kdo vám nakecal takovou blbost, že výrostci se dostavují na dopolední vyučování?
Většina tam chodí
Re: Gaia
No když jste o takovém nesmyslu přesvědčena, težko vám to budu vyvracet. Já, na rozdíl od vás , vím, kde můžu sledovat tu masu mladistvých fetek a alkáčů, takže k základní orientaci nepotřebuji dokonce ani tu kapesní svítilnu.
Nechcete se taky projet do Kyjeva a vzít sebou i Občana? Předpoklady pro to máte, vaše víra je neochvějná a vaše vůle je nezlomná. Takových potřebují zrovna teď v Kyjevě mraky.
Školství – chci věřit, že je ještě naděje na zvrat a někde opravdu existují ‚ostrůvky pozitivní deviace‘.
Prvním krokem je vidět problém, druhým krokem nastavit cíl a způsob hodnocení posunu k cíli, třetím mít plán, jak toho dosáhnout, čtvrtým s kým to realizovat ……
První krok máme za sebou, ale jaký cíl má mít školství na tom se asi neshodneme ani v tomhle úzkém kruhu.
Targu(si),
když jsem začal chodit na pražském Proseku do 4. třídy, bylo nás ve třídě 42, bo naše škola měla stavební skluz.
Nejhorší půlrok mé školní docházky. V lavicích pro dva jsme seděli po třech a i když PANÍ UČITELKA byla hodná, zkušená a opravdu se snažila, naučili jsme se kulový. V nové škole jsme to pak doháněli celé druhé pololetí.
Učitelů, kteří se debilizaci školství brání, je mnohem víc než jste ochoten si připustit.
Problém je v tom, že se jednak zhoršují podmínky (hlavně finanční na provoz škol a na zajištění pomůcek a dalšího matroše) a jednak se furt mění obsah ŠVP. S přílivem Ukrů nabere sešup ještě větší rychlost, o tom žádná. Protože MŠMT na to kompletně hodilo bobek, nechalo školy, ať si nějak poradí, A HLAVNĚ NEZAJSTILO prachy na vstřebání těch kvant. Jestli bude mladejch Ukrů fakt 200 000, jak vyhrožuje Rakušan, tak se školy stanou úschovnami na děti, kde učitelé a asistenti budou jen bránit tomu, aby se děti navzájem nepozabíjely. Na víc nebzude prostor a na proklínanou distančku budeme vzpomínat se slzou v oku.
200 000 … 5000 000 … 1000 000 mladejch Ukrů, nevadí = Refugees Welcome! Wir schaffen das!!!
Já prostě tomu ze Suchý Lozu prostě věřím!
Ale když to vydělíte 9 ročníky,tak už to číslo tak hrozivé není. V Praze a velkých městech problémy budou,oni ti utečenci vůbec chtějí jen do velkých měst,ale na vesnicích kapacity jsou.
Nechcem sa moc hadat, do skolstva uz vidim len skrze moje holky … ale mame, pockat … u prvorodenej stvrteho ucitela po piatu triedu, a jedina, co po detoch chcela, aby pracovali bola dochodkyna na zaskok, mladsia ma len druhu ucitelku, ale ta tiez toleruje mojej cacorke flakanie a domace ulohy dava jednu denne, niekedy je to len projekt vo dvojici … kdezeby take, jak sme mali my, kazdy den uloha z matiky a slovenciny, a semo-tamo iny predmet …
Co se týká narativů, ty nám tvrdí, že Ivan krachuje, už asi tak od r. 2008, kdy dostal přes pracky Saakašvili v Gruzii. A ono furt nic.
Marná věc, budem to muset poslouchat až do hořkého konce, páč hypošku má dnes kdekdo a solidní výplatu spíše málokdo…
Dnes byla ožíračka. http://imgway.cz/s/8TsI
Tyhle orchideje,to je taky byznys
Nejen orchideje. http://imgway.cz/s/8TsJ
řezaný i neřezaný orchideje jsem na příští dny zakázala kupovat, protože bych je stejně spolehlivě umořila. Tak je nechte žít beze mne. Sloní noha, nebo jak se to jmenuje (nolina?), ta mne spolehlivě potěší. No zapít se to dá mj. i Demenovkou, je skfffělá.
A ta ekologie,letecky z jižní Ameriky nebo Afriky.
No, přála bych si sádrovýho trpaslíka, ten mi kdysi velmi pomohl, ale už fyzicky dlouho na zahrádce nevydrží, je jen sádrovej. Ale asi zvítězí něco praktickýho, tak uvidím.
Já chci jenom jedlý věci
A není to něco proti něčemu, takhle se veselit v dnešních těžkejch dobách?