Bylo to jako lusknutí prstů. Ještě před měsícem Ukrajina slavně vítězila, Putin byl smrtelně nemocný, Rusko mezinárodně izolováno, z Afriky přicházeli samí inženýři a doktoři, evropské hodnoty byly pevné, grýndýl byl nezvratný a Petr Fiala byl velký státník, který bojuje za zájmy České republiky, zatímco Babiš bojuje s uzávěrem lahve coca-coly.
Vítek Rakušan bojoval s dezinformacemi, což bylo všechno, co se neshodovalo z výše uvedeným odstavcem, všechna mééédia chválila hodnotovou politiku naší vlády, plivala na Fica, Orbána i Moravieckého a libtardi nechápali, co se nám dezolátům nelíbí.
Jsme o pár týdnů dál a migrace je problém, který se musí řešit, najednou se v článcích může mluvit, že delikvent je muslim, noviny jsou plné článků o fiasku elektromobility, z nejlepšího světového státníka je debil a odkudsi se vyrojili „éxpérti,“ kteří míní, že vláda udělala celou řadu chyb. Hlavně v energetice a zahraniční politice… Někteří podřadnější politici ještě tento nový kurz nepochopili a dál bojují proti Číně i Rusku, protože jim neřekli, že Pojar už tam jedná, plazí se před politbyrem a sype si popel na hlavu.
Západní mééédia najedou opustila vítězný tón války na Ukrajině a ze silážní jámy vytáhla jiné vojenské odborníky než Visingra, kteří naprosto natvrdo píší, že Ukrajina nemůže vyhrát… Dokonce říkají, že nikdy nebyla ani na chvilku šance na výhru a všechno to byla jen propaganda. Další novináři popisují napětí mezi ukrajinským prezidentem a ukrajinskou armádou…
Premiérovi marketéři najednou vytáhnou ten majstrštyk s nutellou a je vlastně vymalováno. Politik se nesmí stát směšným, to je jeho smrt.
Na konci měsíce mají demonstrovat odboráři, kteří se prý už víceméně všichni dohodli. Chybí jen, aby Babiš s Okamurou vyvolali další hlasování o nedůvěře vládě. Tentokrát od pultíku nemusejí nic říkat. Stačí tam přinést nutellu a předčítat její složení. Případně mluvit o našem respektu v civilizovaném světě, díky kterému zacházejí s ředitelem zeměkoule jako s onucí.
Do toho se v Gaze válčí ostošest, na blízkém východě jsou nebývalé síly snad všech mocností a Čína zahajuje nové vojenské cvičení kolem Taiwanu…
Můj bývalý šéf, který nikdy nechápal, jak jsem se mohl přidat k dezolátům a měl rád Fialu, mi včera volal, že už ho rád nemá. Nechápal, proč si stěžuju na drahé energie, ale od včerejška mě už chápe.. Asi ho zarazilo, že Liberta odstavuje vysokou pec a těžký průmysl na našem území jaksi… končí. Z důvodu drahých energií, díky kterým se tady nevyplatí dělat vůbec nic.
A tak je nejvyšší čas vyhnat obětního kozla do pouště a dělat u toho humbuk, aby se nic jiného moc nezměnilo. Aby všude zůstali ti, kteří za dnešní průser mohou. Aby nebyli pohnáni k odpovědnosti spolu s profesorem Nutellou.
To teď podle mě uvidíme. Scéna je připravená. Velká média změnila rétoriku, premiér je za idiota i v liberálních plátcích, jen Šafrovi to zapomněli říct. Je to tak koordinované a všudypřítomné, jako by se už dohodlo, kteří modroptáci vládu tentokrát shodí.
Podívejte se na průzkumy volebních preferencí. Je nejvyšší čas se zbavit TOPáckých, STANařských a Lid(l)oveckých příživníků. ODS se to vlastně skoro nedotkne. Hned jak se zbaví Fialy, pravičáci chudí duchem je zase budou volit, protože „se už úplně očistili a jsou úplně jiná strana než před pár dny.“ Piráti zase posbírají všechnu vypatlanou mládež, za kterou všechno platí rodiče a budou na tom mnohem lépe než dneska.
Babiš bude také spokojený, dotáhl svojí stranu na vrcholné preference a Okamura vypadá také naprosto stabilizovaně.
Je nejvyšší čas to spustit, než příliš zesílí mimoparlamentní protestní strany. Oni v poslední době říkají hrozně radikální věci a společenská nálada začíná být zralá, aby jim to umožnila vyzkoušet. Do řádných voleb je daleko, oni by se do té doby mohli vytříbit, nabrat zkušenosti, posbírat ten milion propadlých hlasů a otřást zavedenými pořádky. Všechno už se proti nim vyzkoušelo, ale nic nepomohlo. Za každého odstřeleného jedince hned nastoupil nový, zpravidla schopnější (a radikálnější) než jeho předchůdce. Za každý rozbitý projekt hned nastoupil nějaký jiný, který si vzal z předchozího ponaučení. Dávná taktika, rozbít hnutí a lidi pak naštvaně zůstali doma, ta už nefunguje. Lidi jsou sice naštvaní, ale doma nezůstávají.
Odpadání od majnstrýmových médií pořád zrychluje. Zaregistroval jsem, že Tabery se stěhuje z luxusních prostor Karlíně kamsi do kanclu, kde to vypadá jako ve špeluňce a říkají tomu, že se Respekt osamostatnil. Na jejich společné fotce jen neviděl Ivanku Svobodovou… no, prý za mnou přijede příští víkend, tak se jí na to zeptám…. Je to smutné, ale Respekt už zřejmě nečte víc lidí než Vidlákovy kydy. A já nepotřebuju ani tu špeluňku, co v ní Tabery úřaduje.
Čestmír Strakatý zcela natvrdo říká, že nejlepší je dělat novinařinu „na vlastní ksicht…“ Nepotřebuje redakci, nepotřebuje korporaci, nepotřebuje šéfa. Aby tu za dva roky ještě vůbec nějaký Respekt či Reflex byl..
Sešup se už nezastaví, ale nové volby, které by byly co nejdřív, by ten volný pád zase na čtyři roky zabetonovaly. Lepší teď Babiše, než za dva roky Babiše s Rajchlem. Lepší teď Okamuru, než za dva roky dvojnásobně silnějšího Okamuru. Lepší se teď zbavit Fialy a zbavit se příživníků z malých stran, což znamená, že modroptáci sami bez Pekarové a Jurečky vlastně o nic nepřijdou. Udělat to teď, dokud má Česká televize ještě nějaký vliv. Média už se přidala, hledání nového předsedy ODS právě začalo…
Jo, Bílá hora…
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.
Spojenci Západu už pochopili a pochopil.
Čas hraje pro Rusko, na převahu Ukrajinců to nevypadá. Pavel mluví o jednání
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cas-hraje-pro-rusko-na-prevahu-ukrajincu-to-nevypada-pavel-mluvi-o-jednani-40450171
Je to smutné, že pro to aby spojenci „pochopili“ muselo umřít statisíce mladých mužů.
Pepa107 opět předvedl standartní „Pepovou obrátku“ o 180°.
PePa je figurka na dalkove ovladani. Celozivotni.
Ještě jich hodně umře. A taky mladých žen, které už vesele posílají na frontu taky. Rusko teď na příměří nepůjde (tedy pokud tam nebude převrat, Nabiulina prý šachuje s úrokovou mírou). Proč? Aby se to za rok rozjelo znova, s novými, lepšími zbraněmi na straně Ukrajiny? Jediný důvod, že plácají o mírových jednáních je, že nevyhrávají. Že by to chtěli ukončit, to se mi nezdá.
Ne, já to na rychlé vítězství Ruska nevidím.
Je to DEZOLAAAAT …..
Ale mistni prispevatele, zamestnani v tripismennych organizacich, nam osvetli nebetycnou moudrost vojaka, ktery uz jednou zradil.
Však to generál říkal už dávno, že Ukrajina má jen jedno okno…a to se pomalu zavírá.
Ano, oni už zřejmě pochopili.
Šlápli do hovna a teď se vrtí.
To není nejlepší postup. Lidová moudrost pro tento případ radí nevrtět.
Zásadní informace od Erika Besta:
Geopolitická situace se vyostřuje, vojenské konflikty se brzy mohou stát finančními
https://www.youtube.com/watch?v=ERqpk8Bw81M
Co je nového na úseku denacifikace?
https://twitter.com/Fbeyeee/status/1722486984709476655
Takže vše jde PPP. Opět se ukázalo, že hnojník bude stát vždy věrně po boku nacistů. A hodný pak Vidlák na to vydělá šmejdovské prachy. Skutečně, vše jde PPP.
bandera dobra nasista!
6.11. osvobodila sovětská armáda Kyjev od nacismu.
V roce 1943.
Účastnila se i 1.československá samostatná brigáda.
Denacifikace bude za pomocí Ukrajinců zdárně dokončena!
scallop na ktorom oddelení prosím ležíte? Poznal som jednoho Scallopa čo ležal u Pinela v Pezinku. Vidím, že Vás preliečili 🙂 🙂
Scallop standartě leží pozvracený pod stolem.
Denní dávka opakování krutých pravd
Od počátku 90. let jsme jezdili k rodinným známým do SRN, konkrétně Bádenska-Würtemberska. V ranném dětství byli s rodiči právem odsunuti z Brna. Poznali jsme okruh jejich známých a měli možnost se s jejich známými delší dobu stýkat. Vyhodnocení: drtivá většina pravých, z ČSR neodsunutých Němců, nás považuje za podlidi. Považují nás za póvl mnohem silněji, než naši spoluobčané pohrdají tzv. Rusáky. Paradoxně nejvíce projevovanou lásku k lidem z Česka, jakou jsme osobně poznali, projevovala Němka, která byla manželkou vysoké šarže brněnského Gestapa.
V širším okruhu Brna je německá výrobní firma. Ředitelem je sice místní člověk, ale jednatelem je Němec, bez kterého se ve fabrice nepohne lísteček. Co zaměstnancům zbývá, než poslouchat Němce na slovo. Naše jakákoliv vláda je na tom úplně stejně. Současná vláda se od jiných liší pouze tím, že se místo, aby využila každé drobné příležitosti ke zradě, sama se aktivně snaží uhodnout přání protektora a splnit jej dřív, než toto přání protektor vysloví. Jak je s námi 30 let zacházeno zřetelně dokumentuje tento případ:
https://www.michalapetr.com/map-1828-video-nemci-rozemilaji-neprodane-a-prosle-potraviny-a-prebalene-do-noveho-obalu-je-prodavaji-ve-vychodni-eu-skandal-nejvetsiho-razeni-brusel-dotuje-vybrane-pochoutky-pro-cinany-a-krmeni/
Polsitopadový kartel klausismu-zemanismu-babišsmu nese svoje ovoce.
Však jej zvolíte znova a pak zde budete brečet nad tím, co jste zvolili. Vše jde PPP.
Největší škodná byl Havel.
Jo.
Ano.
Můžeme si za to sami. Lepší je, se jako póvl nechovat.
Cesta je, dělat věci pořádně.
Je to reciprocita?
Náš genius Signalista kupuje Nutellu v Dojčlandu.
A oni si na oplátku u nás kupují levnou el. energii.
To dava smysl 😀
Ve zkratce to zni jako popis fungovani spolecneho trhu EU.
Rabují to tady už i barevní : https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3626736-reporteri-ct-ostravske-hute-nemaji-ani-na-zakladni-suroviny-majitel-vyvedl-za
Copyright Bakala. Nikdo za záruku nemůže.
tak trochu citace
Reportéři ČT: Ostravské hutě nemají ani na základní suroviny, majitel vyvedl za hranice miliardy
AKTUALIZOVÁNO7. 11. 2023
Poprvé ve své sedmdesátileté historii ostravské hutě odstavily vysoké pece a přestaly vyrábět železo. Liberty Ostrava sice v minulých letech vydělaly miliardy korun, ty ovšem jejich majitel Sandžív Gupta vyvedl do zahraničí.
Hutím teď kriticky chybí, nemají za co nakupovat základní suroviny, dluží dodavatelům a hrozí, že tisíce lidí přijdou o práci. V září navíc musel stát za Liberty uhradit 1,5 miliardy za nesplacený úvěr. Státní pojišťovna, která se za půjčku zaručila, dnes okolnosti, za kterých k tomu došlo, vysvětlovat odmítá. A nekomunikuje ani vedení firmy, zjistili Reportéři ČT.
Pro pobaveni.
Jak nadcasove…
Ta karikatura z odkazu je naprosto výstižná:
https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/poh%C5%99b%C3%AD-ukrajina-eu
Pokud máte Danieli pocit (nebo informace) že vývoj spěje tímto směrem, pak se nabízí otázka, zda budovat projekt co odsaje hlasy bloku SPD+ANO ale zatím na 5 procent nevypadá. Pokud by byly předčasné volby brzy, tak zda nebude lepší hodit ručník do ringu s nadějí, že jednobarevná vláda ANO je lepší než ANO+ODS. (nebo o fous jednobarevná menšinová s podporou SPD)
Zatím je na takové úvahy velmi brzy ale pokud to bude vypadat jen na další poškození dnešní opozice, tak jsem zvědav, zda to dokážete včas zastavit.
To je správná úvaha. Ale já si myslím, že předčasné volby, pokud budou, rozhodně nebudou dříve než eurovolby. A v nich se ukáže, jak na tom PRO je.
V ČR máme 3 miliony lidí s aktuálními existenčními problémy, 1 mega v bídě, 2 mega skoro v bídě, dalším se žije nelehce ….
Na Slovensku vyhrál Fico za víceméně socdem, Orbán je pravicový konzervativec s akcentem na slušný život normálních Maďarů a u nás bude řešením asociální prodavač hrnců s Vackem …. to nevymýšlíš. Místo tupých amatérů typu Fialacompany chytrý Raichl ….
Jako vesničan bez rozhledu vidím zásadní problém naší země v ročním odchodu bilionu do zahraničí, bezostyšné sosaní a rozkrádačky ze státního a chybějící finance v důsledku nuzáckých mezd prekariátu … Pokud vezmu všechny 3 uvedené prvky, tak se dá říct, že ekonomika země je dostatečně výkonná pro slušnou prosperitu …. jen je nutné najít řešení …. aby došlo k postupnému navýšení vlastnictví vyroby v místních rukou …
Ta řešení jsou jen a jen o financích. A změna nastane, až lidé co je mají, budou chtít ozdravit místní ekonomiku a nebudou kupovat francouzské noviny, obchodní řetězce, britské pošty …. V Rusku se to ukázalo jako funkční, Turek si drží vysoký podíl domácího vlastnictví a pokud může, vykupuje cizí …. atd. atd. A tom Jindra ani slovo … Možná vyhraje volby přislíbem elektřiny za 2 Kč ale co dál ……
K tomu Ficovi jeste poznamku. Na Slovensku se rozpadla vlada, prezidentka to vyresila tak, ze najmenovala svoji vlastni, ktera dostala v parlamentu pri vyslovovani duvery naproste minimum hlasu a vypsala volby na tak vzdaleny termin, ze se zacaly ozyvat hlasy o tom, ze si opet vytrela s Ustavou pozadi (kdyby neco podobneho udelal Zeman, libtardy by asi protrhlo). Umysl byl jasny. Uklidnit situaci, aby Fico ztratil a nedostal se k lizu. A co se nestalo? Pres veskere usili medii to progresivci nedali, Hlas take neziskal tolik, kolik doufali, strany nekdejsi koalice vyhucely jak vlak tunelem a Smer sel nahoru.
Jak pisu porad… sledujte Slovensko, jsou o tri kroky pred nami.
Jen toho Fica tady nikde nevidim…
A ještě se sám doplním.
Před 1,5 mě přestala bavit drahá plastová holítka a pěna na hubu za stovku. Tož koupil jsem si Barbus za 80 (zrovna dochází), bagr za 200 od Gillette (jinej v drogerii nevedou) a české žiletky Astra (přece nebudu kupovat nějaký cizácký Windsor).
Doma zjistil,
– že DIU Jevíčko vykradli žileti a odvezli mašiny do Ruska, včetně značky Astra
– že bagr od žiletů je tak bezpečnej, že neholí – vyřešila open comb z Číny za stovku (ale i Němci dělají dobré strojky, ale cenově okolo litru)
A hlavně, že Češi obnovili výrobu žiletek https://ekonom.cz/c1-65776560-spoluzaci-vzkrisili-tovarnu-na-ziletky-do-sveta-jich-vyvazi-miliardy
Nicméně je zajímavé, že na žiletky Tiger v ČR v maloobchodě nenarazíme a nikdo tady značku nepropaguje….
Možná bylo nevyrábění pro trh v Evropě součástí podmínek odprodeje zbytku fabriky.
Nebo korporáty vzkříšený produkt na místní trh nepustí
Nebo výrobci umístění na trh v ČR nestojí za to – jedou Afriku….., a protože tady prodeje plastových holení mají prim, těch pár tisíc krabiček nestojí za řeč …
Nicméně aspoň pro mně hezký příběh obnovení české firmy …
A ja uz si rikal, ze jsem jedinej, kdo pouziva ziletky a bagr „motylek“…
Většinou nemám čas se holit denně a dvoudenní strniště už ucpávalo holicí hlavice. Navíc se mi ekluje platit nesmyslné ceny za věci se zanedbatelnou výrobní cenou..
V marketech prodávaný Gillette King C. je k ničemu, ani 4 holení nešla do hladka. Tak jsem vyzkoušel otevřenou hlavu, chce to větší ooatrnost ale výsledek někde jinde ….
Ale na shavetu nebo břitvu to nemá. Už se zase těším do Turecka, kde to opravdu umí za 20-50 lir …
Místní barbeři jsou akorát holota drahá…. nepotřebuju k holení whisku ani metrouše, který mi bude šeptat do ucha „Ó mistře jak jste mužný“ a pak mě oholí i peněženku …..
Ja se budu muset zacit holit casteji. Aspon jednou za mesic 🙂
Nejsem z kraje razoviteho, ale jsem trvale ve stavu „bo neni cas pyco“…
…nastesti to v praci nevyzaduji, deti uz si zvykly, ze priroda i tatinek se s rocnim obdobim promenuji a bubla „jen“ ma draha 🙂
Re: jozka
Správně se to řekne – „boku*vanimačasup*čo“ s měkkým „i“.
A tvrdým „r“
Leviticus 19:27
„Nezakulatíš si postranní porost hlavy, ani si nepoškodíš okraje vousů.“
Žalm 133:2:
Je to jako drahocenný olej na hlavě, stékající po vousech, vousy Áronovy, stékající po okraji jeho šatů.
1. Samuelova 21:13
O Davidovi :, „nechat si stékat sliny po vousech“
2. Samuelova
Popisuje, že poslové krále Davida byli pokořeni cizí armádou:Chanun tedy vzal Davidovy služebníky, oholil jim polovinu vousů… a poslal je pryč……Když se to David dozvěděl, poslal posly, aby se s muži setkali, protože byli velmi ponížení. Král řekl: „Zůstaň v Jerichu, dokud ti nenarostou vousy, a pak se vrať.“
Izajáš 50:6
Dal jsem svá záda těm, kteří mě bili, a své tváře těm, kteří si vytrhávali vousy; Neskryl jsem svou tvář před hanbou a pliváním.
Jedu v tom také! 1x týdně páč jsem lenoch.
Re: Pluto.
Já nepoužívám žiletky, ale takové ty uzounké čepelky v plastu. Nikdy jsem je zatím nekupoval, protože jich manželka před deseti lety koupila „výhodně“ docela dost. Takže netuším, kolik stojí. Ta čepelka mi vydrží měsíc i dva, při holení jednou za 48 hodin. Moje zkušenost je, že vydrží mnohonásobně víc, než klasická žiletka. Zásoby mám ještě minimálně na dva roky, i na víc.
Kupoval jsem speciální mýdla na holení v tubě, ale ověřil jsem si, že stejně dobře funguje běžné toaletní mýdlo za 12 Kč. Taky vydrží minimálně měsíc, ale i víc. Hlavně je třeba vousy před holením párkrát zvlhčit.
Přesně, oni barbeři dělají z toho hot towel drááma ale to zvlhčení funguje. Turek, když se k němu dostanu, používá horkou poměrně řídkou pěnu…. Já jen párkrát oplachnu ksicht ….
Žiletky mi vydrží tak 5 oholení. Teď používám nějakou čínu 100 žiletek za stovku, na cestě mám ty Tigery 100 ks za 200. Takže holení na x let za 300 Kč… A Barbus za 80 na 1,5 roku.
Mimo všeho mně u žiletek baví ten rituál….. Na vlastní holení shavetou se necítím ….
Nevím jestli je to k chlubení, ale ještě na vojně jsem si holil tvář bo jsem musel- ale nebylo co.
Dneska po abrahámovinách mám udržované strniště, ale roste to tak pomalu, že zastřihávám 2x do měsíce, zato záda a hruď na staré roky je to síla, za chvíli budu jako medvěd.Vůbec jsem nevěděl, že se tomu říká bagr, ale cestovní holení na klasické astry, s štětkou i pěnou v takovém vajíčku jsem si koupil, a dá to kumšt se nepořezat, ale je to úplně něco jiného, je to rituál pěnit si krk.
Fajné téma.
Bagr se tomu říkalo už kdysi na vojně a stále se to používá.
Ostatně na vojně se fasoval dost zajímavý strojek, byla to kopie nějakého západního armádního. Mělo to dost agresivní hlavu.
Jinak co se týká pořezání – je to celé hodně věda, ostrost žiletky (různé typy jsou z výroby různě ostré), sklon a napětí ve strojku. Uzavřená nebo otevřená hlava …
I ten co o něm píšu výše umí pořezat ale jinak je to kopáč. Přidávám link pro nahlédnutí na druhy
https://www.upravse.cz/holeni/holici-strojky/c-18/
Já vzhledem k extrémně tvrdým a rychle rostoucím vousům používám otevřenou hlavu https://www.fruugo.cz/double-edge-holeni-bezpecnost-razor-otevreny-hreben-hlava-muz-bezpecnost-holici-strojek-hlava-holeni-nastroj-holic-domaci-pouziti/p-173904240-371808388?language=cs&ac=KelkooCSS&asc=pmax&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAo7KqBhDhARIsAKhZ4uiqLTfaDSu5EjDRWXTZgx_gv3TujeYMsoQNPUfVEKFPZPN7a6YTDCcaAmO_EALw_wcB
ale zejména na krku je to dost agresivní.
Nicméně večer jsem do hladka a ráno už zase zarostlý…. Takže k dražším kabátům a bundám musím nosit šálu nebo něco podobného, jinak do týdne zničím límec …
U nás se na vojně říkalo bagr i lžíci.
Nevím proč se holíte sami, nechte to na státu.
Tady máte odkaz na Tigery https://prislusenstvi-k-holicim-strojkum.heureka.cz/czech-blades-nahradni-ziletky-25-ks/#prehled/
Zlodějina
Tady 100 za 200
https://www.upravse.cz/ziletky-na-holeni-tiger-platinum-100-ks/p-3664/
podlidi ve východní evropě mohou (musí) žrát sračky, Vaše západní EU!
https://www.michalapetr.com/map-1828-video-nemci-rozemilaji-neprodane-a-prosle-potraviny-a-prebalene-do-noveho-obalu-je-prodavaji-ve-vychodni-eu-skandal-nejvetsiho-razeni-brusel-dotuje-vybrane-pochoutky-pro-cinany-a-krmeni/
a co Ukrajina, už zdecimovala podřadné rusáky?
hele, dezolate, mluv jak ti huba narostla a nepouzivej cizi termity – decimace znamena zabit kazdeho desateho, a hrdinna ukRuina (dle naseho majnstrymu) jich zlikvidovala 9 z deseti!
Tak to je také decimace. Jeden z deseti přežil. Otázka je, jestli ti živí na tom nebudou hůř než ti mrtví.
Slovo “ decimace“ nabylo postupně další významy, než byl ten původní. Např. extrémně velký úbytek obyvatelstva či populace či těžké ztráty vojenské jednotky, obvykle mnohem větší než tradiční římská jedna desetina. Ale třeba i velký úbytek nějakých zvířat, včetně těch ve velkochovech….
Hezký zbytek dne, pane nedezoláte !!
Jo, a nadace madam Zelenské, co jako zachraňuje děti, tak tam najednou proláklo, že má spojení s pedofily. Jako když už má pršet, tak ať leje!
A je už na ni evropský zatykač, jako na Putina?
Niger nebo Nigerie
sud kulatý, rys tu pije
tu je kára, ten to ryje.
Zakázali mu tam přistát
aby nemoh dřisty dřistat.
Měli strach ze signálů
a že přivez Hýkalu.
Pryč s ním, zmetkem blyštivým!
Četo! Nabít tříštivým!
Vážený Vidláku,
při přihlášení jsem zjistil, že na tento web už chodím více než dva roky. Což je dlouho. A čtu Vás denně. A přitom jsem už dlouho Vám nenapsal komentář pod článek, což dnes napravím. Je to hlavně proto, že rád píši k věci, a má přirozená lenost mi brání v tom, abych se vracel ke stejným věcem. Při téhle příležitosti zdravím všechny, kdo zde ještě zůstali z doby před dvěma lety.
Váš včerejší článek „Jakýmkoli způsobem“ byl tím, na co jsem od Vás už dlouho čekal. Přichází v době, kdy český prezident pravděpodobně páchá velezradu v přímém přenosu (a nikdo nereaguje). A pokud ji nepáchá (a o tom jako právník pochybuji), pak ze sebe dělá šaška úlohou pošťáka, který nosí úslužně dopisy od knížete kdesi z hor mezi Rakouskem, Německem a Švýcarskem pro českou vládu, což jisto jistě úlohou českého prezidenta není. Muži 28. října musí v hrobech rotovat a slzy ronit. Předsedu vlády nepřijímají země, kam jsme ještě včera vyváželi investiční celky a řada jejich obyvatel dodnes umí česky, nebo studovali naše vysoké školy. Jde o důsledek zásadové a hrdé zahraniční politiky, kterou kopírujeme odezíráním z prohlášení a činů představitelů vybraných cizích mocností a jejich zahraniční politiky. Ne že i u nich by nenastávaly podobné příběhy, neboť prezidenta první mocnosti západu odmítl přijmout nějaký jordánský král, a jeho ministra zahraničí v Ankaře vítal místostarosta Ankary (někdo jako v Praze Hřib…..). Ale jenom z naší zahraniční politiky mám bohužel pocit nekonečného amatérství a upatlanosti. To ten Blinken při výstupu z letadla měl puky na kalhotách, vyčištěné boty, načesanou trvalou a profesionální úsměv. Naši sháněli hotel na poslední chvíli (sic!).
O ostatním marasmu ve vnitřní politice mluvit nemá smysl, o dalších příhodách signalisty při nákupu zboží v zahraničí také ne (jestlipak v Etiopii kupoval Nutellu?). Nakonec o ubohosti (jinak to nazvat neumím) české politiky svědčily právě uplynulé minuty z večerních Událostí, kdy se dva jistojistě hodní a milí lidé spolu s redaktorkou snažili dobrat pravdy, proč že vlastně ty potraviny drahé jsou (soudružka Pirátka pochopitelně ukázala na Agrofert (bože můj…), abychom nakonec byli všichni svědky toho, jak na dvakrát položenou otázku, co tedy jako budou pan senátor a paní poslankyně s tou drahotou potravin dělat, jsme zjistili, že neví jak! Hlupáci v přímém přenosu. Jeden to bude zvedat, jak pravil (jako téma v debatě) a druhá zase řekla, že je třeba přidat peníze na platech státním zaměstnancům, aby se tomu mohli věnovat a otesat jim přebytečné agendy! Komu čest, tomu čest, pastýřovi troubu. Nu nic, nevědomost hříchu nečiní a blahoslavení chudí duchem, neb jejich je království nebeské.
Příšerné. Naštěstí víme, že o nás rozhodnou jiné věci, které se stanou jinde a jindy. Ale to neznamená, že pro tento cíl sami nemůžeme v kotli zatopit.
A to jste svým článkem udělal. Víte Vidláku, vím, že máte blízko ke straně PRO. Na stránkách této strany je i volební program. Nevím, kdo ho četl a kdo má čas ho číst. A nevím jestli jsou v PPRO odborníci, kteří budou schopni tak obsáhlé cíle nějak šikovně v kampani představit a prostý lid pro ně získat. Každý z těch bodů mohu podepsat, nenašel jsem jediný, proti kterému bych byl. Jde o dobrou ucelenou práci a sympatický vzkaz. Ale nepoužitelný v denním životě strany a ve volební kampani. Pochybuji také o tom, že PRO má tolik odborníků, kteří den po vítězných volbách zasednou a začnou ze sebe chrlit návrhy jednotlivých zákonů (a což teprve v koalici, že). Myslím, že je nemá, a to validitu programu snižuje.
Proto jste svými artikuly, jak to zde někdo trefně pojmenoval, trefil do černého. A dle mého názoru sice malinko pozdě, ale přece. Je úplně jedno, jak dnes znějí. Je ale důležité aby zněly, aby visely na Vašich blozích. a abyste je každý den hlásil v tom potulném kolotoči, se kterým obrážíte republiku. Ony se během té jízdy samy obrousí, a najdou správný tvar. A možná některý bude vyměněn za jiný, ale to nevadí. Nehledejme dnes žádné velké cíle, hledejme ty, které nám rychle pomohou a budou relativně snadno splnitelné. A mnoho lidí o nich bude pochybovat a i to je správně, protože díky tomu se budou nacházet argumenty a cesty jak najít řešení. A někomu se nemusí líbit sousloví „jakýmkoli způsobem“. Není třeba vysvětlovat – všichni, kteří jsou nadáni přirozenou inteligencí vědí, že nejde o fyzicky násilná řešení, ale o politicky intelektuální. Jen kretén Vám to bude vyčítat.
Někteří v diskusi pod článkem napsali, že je to marné, že jsme jenom kolonie určená k čerpání renty. Ano, já souhlasím a ten názor podepíši. To ale neznamená se nepokusit a mazaně a chytře věci řešit. Zbraní otroka je zrada, napsal kdysi Jaroslav Foglar. a toho se lze držet.
Ano, je mnoho dalších a stejně důležitých cílů. Mně osobně by teď stačil ten první. A až bude splněn, pak se rychle najdou další, a řešení dalších a stejně důležitých cílů. Dobrá hospoda má menu o pěti položkách. Ta špatná o padesáti a proto blbě vaří, protože se musí postarat o více surovin. Pracujme s problémy jako v té hře, kde vytahujete kostičky z dřevěné věže a soutěžíte o to, komu ještě věž nespadne. No a my můžeme soutěžit o to, kolik problémů vyřešíme, než se z kolonie zase stane suverénní stát. Orbán a Fico ukazují cestu.
Hodně štěstí a spolu s Vámi budu všude říkat – volby vyhraje ten, kdo slíbí lidem elektřinu za dvě koruny. Těm já určitě dám hlas. Vy mezitím můžete z každého bodu udělat jeden článek, pod kterými se budeme moci vyřádit na argumentech, jak to nakonec půjde zařídit. A takové diskuze se rád zúčastním.
Hezký den, Váš IK
P.S A vzkažte prosím Jindrovi Rajchlovi, že skvělý táborový řečník je jedna věc a diskutér v TV druhá. Na to druhé je třeba se s odborníky připravit. Ta správcová ze Seznamu se dala lehce přehrát, neboť na tyhle typy na tom prohnilém Západě učí politiky správné reakce, a u nás to pár lidí dobře umí……
Taky zdravím a rád vidím.
Kdyby Pávka někdo pic –
nestalo se vůbec nic.
Nejspíš ho kousla kuna.
Fuente Ovejuna!
To mi prekvapujete, Fuente Ovejuna se mi honi hlavou celou dobu od gymplu. To byla nejaka vesnice, bojujici o pramen a se slovy Fuente Ovejuna na rtech se vesnicane blizili ke svemu katanu. Takovy obraz si pamatuji.
Podobne magicke zaklinadlo bylo Sredni Vastar, jmeno fretky-boha ze stejnojmenne povidky kohosi.
Takovehle blbosti si pamatuji desitky let, co jsem mel dnes ke snidani, to jsem zapomnel.
Tak nam na prumce rikali jen to, ze z te vesnice zabili nejakeho vladcova pohunka a kdyz dorazili zjistit, kdo ho zabil, vesnicani odpovidali stejne. Fuente Ovejuna!
Ale nikdy jsem to necetl, takze nemohu potvrdit. Na rozdil od toho s temi blbostmi 🙂
Nezabili ho proto, ze jim chtel stahnout ovci pramen? Ani ja to necetl. Muzeme mit pravdu oba, ale ja bych si vsadil spise na vas 😉. Zapletku si uz nepamatuji, jen obraz hromadne odpovedi vesnicanu: Fuente Ovejuna! Emocni preklad by asi znel: Vylizte nam prdel.
Re: stridor
Fuente Ovejuna – Ovčí pramen, autor Lope de Vega, část maturitní otázky, její číslo si bohužel nepamatuji.
Komtur jim tam znásil%noval ženy, osoboval si právo první noci – tak ho zabili.
Tady to máte jako rozhlasovou hru: https://www.youtube.com/watch?v=acZMePIWLTY
Mně také,Ovčí studánka od Lope de Vegy,nikdy jsem nečetl.
Kdysi to bylo i televizi, snad ještě na černobílé. Odtamtud si to pamatuju.
Takhle si pamatuji Zivot je sen od Calderona de la Barcy.
Cernobily neostry monolog z jakesi veze- vezeni.
A pozdeji Karla Hlusicku v pletenem rolaku v Robinsonech z Kronborgu podle Frantiska Behounka (?)
Zasadni vzpominky na socialismus.
Ovsem fronty na banany mi nejak vypadly.
U nás žádné fronty na banány nebyly. Když nebyly banány, fronty nepomohly.
To u vás lidé netrénovali na dobu až budou?
Ani jsem bevedel, ze Robinsony natocili…
Dokonce jako seriál. Ale je to jen inscenace ve studiu
https://www.csfd.cz/film/166121-robinzoni-z-kronborgu/prehled/
Těžké rozhodování : Postavit nějakou přehradu (s několika funkcemi – zadržování vody, zdroj pitné i zavlažovací vody, ochrana před povodněmi, rekreační způsob využití…) nebo jadernou elektrárnu. Anebo raději zajišťovat to, aby aspoň dvakrát týdně byly na pultech obchodů banány, anebo v ZOO, tam denně – aby opice měly co žrát každý den ?
Já, být tehdy v nějaké rozhodovací funkci, tak zvolím ty banány – tak bych si žil jak prase u koryta; nějaký ten telefonát, jedna dvě smlouvičky, zadek zvednout pouze kvůli obchodní cestě někam do banánové tramtárie.
Proč bych měl svou hlavu zatěžovat tak složitým problémem, jako je výstavba či dostavba JE ? Jsem snad na hlavu praštěný ?!?
Dobře se mít a v práci dej Bože lehko, každý pátek nejpozději ve 13.00 šupy šupy šupajdá na chatu na Šumavě….
Banány bych preferoval pouze coby prostředek revoluce, vhodným způsobem nastražený banán, respektive slupka banánu, třeba při zasedání ÚV KSČ nebo před budovou StB – to by bylo něco jako výstřel z Aurory.
Autor byl Saki
Ano. Munro Saki, tuším.
Immanueli, zdá se mi dost nepřiměřeným vzít si za nick tak věhlasné jméno. Tím jste se mi sakra zpochybnil. A to ještě nevím, jestli onen program „Jindry“ Rajchla PRO, co se Vám tak moc a beze zbytku líbí, už ono školné a pro lepšolidi odstupňované zdravotnictví, vypustil. No a rétor? Může platit, že čím lepší rétor, tím větší riziko. Někoho připomínat se neodvažuju.
Nick mi vznikl bojem proti zdejšímu trollovi pod nickem Sartre. Troll byl pravičák a používal jméno levicového filosofa. A ten nic mi zbyl. Jsem pokorný vůči velikosti Kanta. Snad mi nedá facku, až se, jak doufám, jednou potkáme.
Můj příspěvek je o Vidlákovi, nikoli o programu PRO. Toť vše. Hezký den.
Rovnostářský filosof, když tak.
Já od něj četl pouze Náboženství v hranicích pouhého rozumu. Na netu jsem našel takovýto výrok, jednoho diskutéra : „…But the first time the Categorical Imperative was applied to a difficult case, most Americans, in my view, would run for cover. If the Nazis come knocking at your door to ask where the Jews are, do you answer truthfully? Kant says you have to….“
Asi nějaký kantofob, nebo ne ?
Immanueli, k volebnímu programu politické strany „PRO“ jste napsal: „Každý z těch bodů mohu podepsat, nenašel jsem jediný, proti kterému bych byl.“ Já se všehovšudy zeptal, jestli tam ještě je to školné a zdravotnictví s odstupňováním pro lepšolidi. S poznámečkou, co může znamenat „skvělý táborový řečník“. O panu Vidlákovi nic.
Re: IK
Dovoluji si připojit svůj pozdrav K Ládikovu!!!
Je škoda, že se neprojevujete častěji. Třeba jen proto, že opakování je matkou moudrosti.
Vaše staré prase T.
Musim stale opakovat, ze opakovani je dcera sklerozy.
… a otec koktavosti (když máme to genderfluid)
Pane Kant,
Domnívám se ,že je správné,když se jste i vy členem SV ,ktady napsat váš názor na věci časteji.
Mi se nelíbí celý dnesni Asociální režim instalovány ve formě kapitalismu bez přivlastkú ,tedy bez skrupulí a ten instaloval ,jak jistě víte pan president ODS tím, že z prvního članku USTAVY vytuneloval jedno slovo a to
SOCIALNI STAT potažmo jinak SOLIDARNI STAT
což má za následek ,že byl nakonec doslova podvodem instalován nyní následný Policejní stát s cenzurou typu JOURA ktera byla do nikým nevolene EK komise nominována hnutím ,ANO bude mi lípa jeho předseda se stále dělá hloupý že si do svého programu nedokáže zařadit ani pět artikulu svobody ,demokracie znamych pod značkou PNZ a tím pádem, de fakto chce i jeho hnutí dovolit dále okrádání případných svých volicu o dvě třetiny příjmu oŕoti tomu co musí platit ve svých továrnách v Německu.
To nikdo z politiku prý “ nezpozoroval“a vše musí za ně řešit nás pan fujer ,svými članky který vsak bohužel myslí jen na *sektorové řešení* (viz jeho vylepšování režimu na, které stejně nemá sílu ani jeho sympatická značka PRO pana advokáta Reichla.
Ani on si nedokázal do svého slabého programu zařadit postuláty PNZ a nechce se tady mezi námi objevit,abychom mu vysvětlili co by dovedla vznikající SILA VOLIČU,která má očividně plné zuby svého rabování stávajícím režimem zla .
To je správná řeč pane Kante ,domnívám se ,od Aničky dušiçky,nebo si myslíte ,že ne a proč?
To by stálo totiž případně za zmínku ve vašem skvělém dalším komentu . . .
Také vás rád vidím a zdravím.
Vidlákovy artikuly přibít na vrata sněmovny a senátu.
Pro nastartování diskuse (a pro zviditelnění).
Dobrý den pane IK, děkuji, že Jste opět v diskuzi. Zdravím a zůstaňte.
Elektřina (1kWh) za 2 Kč již nikdy nebude. Ceny emisních povolenek rostou tak, že ty 2 Kč padnou jen za ně. Neplatit emisní povolenky se rovná vystoupení z EU. A taky jaksi v nestabilních časech chybí investoři, kteří by zde stavěli jakoukoliv (než dotovanou) elektrárnu, a žádná banka jim nepůjčí.
Přitom EU tlačí na přechod vytápění pomocí tepelných čerpadel a e-auta.
Malověrní, čas kostižerní ji jenom krásu dal… (F. Halas, Torzo naděje). Milá(ý) Eto (krásné jméno, jak nebinární), ale pochopitelně že bude, jen co se o to zasloužíme. Je třeba použít Zákon o cenách, vykoupit ČEZ a rychle stavět bloky jádra bez ohledu na všechno. Vystoupit z burzy. A pochopitelně zrušit emisní povolenky. Okamžitě – jenom oznámit další neplacení. Že se to rovná vystoupení z EU? Ale kde že….. EU vůči nám neplní tolik slibů, že si to jenom vybereme. Ostatně řada zemí čeká, až bude tou druhou, která to udělá. A co udělá EU? Pošle nám sem nějaká vojska? Vyloučí nás? Ne, bude jednat. A o to jde – jednat a jednat a jednat. A nebát se toho. Investoři – je jich spousta po celém světě, věřte mi.
IK
Firmy (nejen) v Německu by okamžitě dohnaly tamní vládu aby konala (nelze konkurovat tomu, kdo má za 2 kačky a ještě neplatí emisní povolenky). Byly by zavedeny cla a odstřižení od všech financí. Takže by jsme jen platili do Brusele (byli by jsme vůbec ti nejčistější plátci).
Přezdívku Eta mám z dob hlubokého socialismu, cca z 5. třídy z hokeje.
Re: Eta
Proč bychom jako platili do Bruslogradu, když by nám nedal nic zpět? Už jste slyšel o zápočtu (nejedná se o „zápich na vejšce“).
No to nejde, na EU trhu nikdo nemuze/nesmi zavadet cla.
Odstrizeni od financi nelze -nelze trestat.
Kdyz vite co vsechno nejde tak vam to muzu hned obratit.
Nez se eu rozsoudi moznsa eu v te dobe uz nebude, nebo bude vsem pro smich jako profesor nutella.
Prijde nekdo kdo vam ukaze ze to jde jako stopnout pomoc africe a pak tam jet na navstevu.
Kdyz vite co vsechno nejde tak vam to muzu hned obratit.
A hned uvidite jak moc to „nejde“. Vsechna zviratka jsou si rovna. Nektera jsou si ale rovnejsi…
Blahopřeji k přezdívce. A diskuse pokračuje – a proč bychom pak Bruselu platili? Za co? Akce vyvolá proti akci. A nevěřte, že by nám napálili cla. Na vlastní podniky, které by díky ceně elektřiny vydělávaly více?
IK
Investorů je tu 10.5 milionů. A denně je vidět že to jde. Třeba silnice, nemocnice, školy, atd. Netřeba někoho z venku. Národ sobě.
Z toho mi vychází,
– že e-auto s životností 5 let (a nemožnosti jeho prodeje potom) si budou moci dovolit jen někteří, takže vozový park klesne tak na čtvrtinu.
-že vytápění a pořízení si bytu vzroste natolik, že půl národa bude muset bydlení sdílet (a to nejen v rámci rodiny).
… a zeleným to vadit určitě nebude.
To Vám vychází z toho, že elektřina bude za dvě kačky? Omlouvám se, nějak jsem tuhle Vaši poznámku nepobral. Už jsem stár a hloupnu. Omlouvám se.
ETA – vy porad chcete hrat podle jejich pravidel, v realite se musite naucit i fixlovat
dnes: pořízení si bytu vzroste natolik, že půl národa bude muset bydlení sdílet
vcera: Tušíte kolik stojí dnes postavení nového bytu dle norem EU, tedy téměř v pasivu? V Olomouci tak 4 Mega za 2+1.
jak stavej v polsku ? jak to delaj v recku ?
proste sproste podvadej, na papir se uvede ze to splnuje, urad dostane uplatek a kdo se bude moc ptat bude krmit ryby
ano cim vic pravidel, tim vetsi korupce az nikdo nic nedodrzuje a rovnou resi vse s obalkou jako na ukrajine
Najdou se jiní investoři.
Tramvaj odjíždí, tramvaj přijíždí (říkalo se to o holkách, ale platí to obecněji).
Šlo to bez EU kdysi, půjde to znovu. Vstupovali jsme tam , abychom se měli lépe. Ne proto, abychom našli další Moskvu, Berlín, Vídeň… . A to se jaksi přestává dít.
Bavíme se o drobných, v podstatě. Zatím. Není nač čekat. Stačí 100 000 inženýrů z lodiček a budeme řešit přežití. A ztrátu toho nejcennějšího – zdraví, identity, budoucnosti. A inženýři jsou na cestě. Jak to zastavíme, když podle takového Teličky „v tom jedeme všichni“?
Ne, nejedeme v tom všichni. My nekolonizovali, nevysávali, nezabíjeli. Naopak, pořád někomu máme platit výpalné. Kdo v tom chce jet, prosím, čára je otevřená a fascinace Západem mu může být osudem.
Já se k těm výčitkám směrem k Vidlákovi za „jakýkoli způsob“ zvučně přihlásím, vážený pane; a zda mne přitom někdo bude mít za kreténa, na tom mně pramálo záleží.
Vy jste, myslím, právník; a jako právník nemůžete nevědět, z jakého materiálu je dlažba, položená na cestě, vedoucí do pekel. Nemůžete neznat sílu a význam určitých slov. Už několikrát v historii této země se stalo, že se začalo s dobrým úmyslem a nakonec se lidé divili a chytali za hlavu – snad aby jim vlasy nevstávaly hrůzou nad tím, čemu pomáhali na svět. A byli to, pěkně prosím, i lidé nadaní přirozenou inteligencí (dnes jsme dnes mnohem dál: nemá-li kdo inteligenci přirozenou, pomůže inteligence umělá), a přesto nedohlédli konců.
Komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci. Vidlák nedávno někam do diskuse napsal, že dokud není na kandidáce, není v politice, ale to není pravda. Přesun do politiky není dvoustavový, nýbrž spojitý. Vidlák postupně přestává být kutilem, provozujícím zájmový web (kdy naposledy napsal článek o bramborách či o praseti?), už dávno se politikem stal, protože „politiké techné“, tedy správa obce – to je to, na co Vidlák už dávno působí a k čemu míří, vždyť i sám to připouští.
Jakou moc má neopatrně použité slovo, viděli jsme nedávno a názorně nám to předvedl pan Vacek (PRO). Je obrovský rozdíl, hovoří-li o „jakémkoli způsobu“ blogger, píšící o svém hobby, nebo člověk, který fakticky již je, chca-nechca, politikem (byť neoficiálně a jen tak napůl). Jako byste nevěděl, že bez výjimky ke každému politickému programu a hnutí se v dobách jeho konjunktury nalepí kdejaká svoloč, pro kterou „jakýkoli způsob“ nebude zahrnovat jen řešení politicky intelektuální, jak Vy byste rád, ale doslova způsob jakýkoli, včetně cesty přes mrtvoly. Této svoloči zní předmětná slova jako rajská hudba – vždyť je předem vyviňují z čehokoli a odpovědnost nese ten, kdo ona slova vyřknul. Až přijde k přitloukání na vrata, vzpomeňte, že původně jste chtěli přitloukat jen papír.
Jiný návštěvník tohoto webu, myslím že to byl Lex, vyslovil obavu: bojí se o Vidláka, aby náhodou nemusel o svých slovech „podávat vysvětlení“. Začíná-li se Lex bát o Vidláka, já jdu v té obavě o něco dál; zvažuji, není-li na místě vynechat v té holé větě předložku „o“. Začínám se bát Vidláka – ne snad, že bych ho měl za zlého člověka, ale mám za to, že nedomýšlí dosah slov, která píše; to je u člověka, směřujícího k politice, na pováženou.
Snad namítnete, že dělám bouři ve sklenici vody, a budete mít pravdu. Toho jsem si vědom a dělám to záměrně věda, že velkými věcmi je třeba zabývat se tehdy, dokud jsou ještě malé.
Myslíte-li, že „jakýkoli způsob“ je ta správná cesta, nezbývá mi než popřát Vám/vám tu cestu šťastnou.
Přihodí se vám (plurál) na ní spousta zajímavých, snad i jakýchkoli věcí, ale ne mým jménem.
Ani mým.
Dneska jsem zabloudil na FB na profil Tomáše Tyla, kde se vyskytl i Vidlák a Vidlákovi fans …. Tihle fans tam Tyla kamenovali, čtvrtili a dehonestovali za 2 roky starý opatrný přístup k Covidu…… dost odporné čtení….
Aspoň na FB to vypadá, že se na Vidláka nalepili voliči Volného, poté co Volný zmizel na smetišti dějin … přispělo k tomu otvírání tématu Covidu na demonstracích, Hamplová atd ….
Raichla nemusím, k Vidlákovi jsem velmi kritický a vyjadřují to tu často, ale z těchto Fans mám husí kůži. Jako bych viděl soft verzi sládkovců …. A Raichl s touto skupinou motivačně „pracuje“ ……
Že jsem tak smělý, když jde o přežití národa jako celku, je jakýkoliv způsob špatně?
…v sobotu nejdřív. Teď mám jazykovku a zítra práci celý den. Omlouvám se.
Vážený Alefe,
přivítal jste mě kdysi na tomto webu hezky zdvořile. To člověk nezapomíná. I Vaše dnešní reakce je slušná, promyšlená a kultivovaná. Dovolte mi, abych Vám podobným způsobem odpověděl. Ano, máte pravdu, slovo to je zbraň, pokud je použita na správném místě ve správný čas. Stačí se na youtube podívat na projevy některých z těch, kteří mluvit uměli, a měli charisma, a hned pochopíte jejich skutky následné. Platí to i pro země české, příkladem budiž činy Jana Želivského a jeho slova, kterým skončila první pražská defenestrace.
Přitakám Vám v tom, že musíme vždy posuzovat věci opatrně a v souvislostech. A posuzovat časovost. Včerejší titulek chápu jako sdělení ve stále ještě klidných časech, kdy můžeme v klidu, jako teď, diskutovat, zda je to takto vhodné či ne. V revolučním čase bych to nedoporučil. Ale to je to, co jsem napsal – nebojme se o tom diskutovat. Není nic lepšího, než předložený text nechat projít klidnou nebo vášnivou diskuzí. Musíme znát všechny názory, zvážit je a na základě diskuze je upravit nebo opravit. Nebo vypustit. Ale pro vlastní otevření diskuse se takového nadpisu nebojím. Pojďme si sednout spolu u dobrého vína, vezměme všechny noviny toho dne, a najdete zvolání daleko horšího dosahu. Mám Vám citovat výkřiky jednoho středočeského starosty?
Ano, pro příští diskuzi si znamenám, že bude lepší odpověď : „Všemi legálními prostředky!“ Ale třeba ani to není správný výraz. Když už jste mě zmínil jako právníka – když je legální trest smrti, bude legálním prostředkem použití tohoto nástroje? Jako celoživotní fanatický odpůrce tohoto trestu Vám říkám, že problém není v trestu ale v soudním procesu, a ten je přitom legální… Tím jsem chtěl naznačit, že i takové prohlášení nemusí být po chuti všem.
Můžeme se snad ale shodnout, že potřebujeme úderné prohlášení. A o tom je hádka (pozitivní).
Myslím, že si rozumíme. Nezapomeňte ale, že i v sametových revolucích se děly věci, které ubližovaly jedincům, ničily rodiny a páchalo se bezpráví. Stačilo říci „temné slušovické nitky“ a děly se věci……
Tedy spolu mluvme.
A nyní k Vidlákovi. Jsme na jeho (a také Vašem) dvorku. Asi ho nemusím bránit, ale Vidláka se v nynější situaci bát nemusíte. Jestli zvolí nebo nezvolí politickou cestu je bezesporu jen a jeho volba. Byl jsem příliš dlouho příliš nahoře, abych věděl, že je tam zatracená zima a pusté pláně. Myslím si, že Vidlák možná tak trochu čichl k nejmocnější droze světa a momentálně se rozhoduje. Zatím, pokud vím, se oficiálně politicky nepředstavil. Myslím si, že jeho pozice vidláckého zemědělského blogera je mocnější, než tuší. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam. Víte přece, že svému nejlepšímu kamarádovi nemáte rozmlouvat jeho novou lásku, i když je jasné, že ho zničí. A už vůbec mu nesmíte po rozchodu říci, že jste měl pravdu.
Tedy moje pozice je jasná. Přeji ji si diskuzi a přemýšlení a zde jsme na společné cestě. Zatím ten čas na nápravu textů máme. Už ne moc, ale máme. A jsem rád, že Vidlák nám nějaké texty navrhl. Pojďme do nic.
Rád jsem Vás četl a přeju Vám hezký večer. IK
@ Vidlák
@ Immanuel Kant
—
Děkuji za reakce, s dovolením se pro tuto chvíli omluvím – zítra mne čeká celodenní práce a přípravy stále ještě nedokončeny.
K tématu se vrátím během soboty, do té doby – nashledanou, na „dopsanou“
Artikuly sem přinesla paní Samková, ne pan Vidlák.
A už vůbec se nedá hovořit o “ svých “ artikulech, to mohl prohlašovat Jakoubek ze Stříbra……anebo Jan Žižka, který si osvojil (snažil se jimi řídit) 4 pražské artikuly, spolu s jinými husity.
1*
Mě se zdá těch pět Vidlákových bodů příliš mnoho.
Ono to vypadá jednoduše a úderně, pět bodů (PRO jich má určitě ještě víc).
Ale už jsem o tom psal dříve, je třeba soustředit se na klíčový problém a ty menší neřešit.
Klíčový problem jsou elektrická energie, plyn, ropa. Nejen na dva měsíce nějakým úžasným obchodně diplomatickým tahem, ale i koncepčně.
Všichni dnes vědí, že Lenin byl krvavý vrah, diktátor a agent německé tajné služby. No, kdoví, jak to vlastně bylo, historie je plná lží. Důležité je, že jeden z hlavních cílů, které definoval, byla elektrifikace SSSR. A SSSR se za pár desítek let stal ekonomickou vemocí, a trvalo dalších pár desítek let, než se ho podařilo zlikvidovat.
Bez energie není nic, čachry s valutou to nezachrání.
Jak to bude s novými reaktory? Zdaleka to není jenom finanční a politický, ale hlavně technický problém. Kdopak to ještě umí řešit? Pár dědků se asi najde, ale všude se budou cpát mladí energičtí kravaťáci s hrdým čelem. Někdo ty dědky musí najít a protlačit. A k nim pár mladých, ať se to naučí. Dodavatel to nevyřeší, ani když bude velmi schopný a zkušený (což třeba Westinghouse už dávno není). Dodavatel vždycky reaguje na schopnosti lidí zákazníka. Pokud jsou to troubové, i Rosatom to zmrší.
Pokud se nepodaří vytvořit dostatečně schopný řešitelský tým, výsledek bude nula (nebo spíš záporný). Poskytnout úvěr a nechat to na ČEZu, cesta do pekel. Kromě schopných lidí je tam i spousta parazitů (jako v každé velmi ziskové firmě), kteří jakýkoliv projekt potopí. Nikoho z Čezu sice neznám, ale nevím, proč by s e to mělo lišit od jiných firem, které jsem viděl. Musí se zajistit
– studie proveditelnosti (s jasnými a kontrolovatelnými indikátory)
– postupně propracovávat projekt do hloubky
– musí se najít schopní, kvalifikovaní a odvážní oponenti, pravidelné oponentury projektu v klíčových termínech
– atd.
Že to vládě nepřísluší? Možná ne, ale kdo to tedy zajistí? Pokud se nemýlím, tak ten stupidní prodej elektřiny na burze zajistil jeden z úžasně skvělých ředitelů ČEZ.
Státu patří 70%. Tak ať majitel ukáže, jaký je manažer. Vláda, která to opravdu vyřeší, bude mít opravdu nehynoucí zásluhy. Vyřešit to za čtyři roky, není malý, ale obrovský problém. Protože přijde operativa. Čtyři roky se překulí, a kde nic tu nic. Stejně se nemůže podařit nic víc, než to rozjet. Dobře rozjet, v tom nejlepším případě.
Dobře to znám ze své práce. Systematicky (i když často nerad) jsem posílal lidi do háje, i když navrhovali věci, které nemusely být špatné. Protože jako začne člověk úsili tříštit, skončí jenom hloupým reagováním na vnější podněty, jako prvok ve zkumavce.
Chce být Vidlák ministrem zemědělství a energetika je mimo jeho obzor? Dobře, jeho cíl by měl být začít budovat soběstačnost ČR v základních potravinách. Neřešit nic jiného. Je to obrovský úkol, a za čtyři roky to ani vyřešit nejde – likvidace trvala přes třicet let, že. Ale začít se dá.
U nás vláda už přes třicet dělá hlavně politiku. Problémy řízení neřeší – skoro všechno se privatizovalo, takže všechno má řešit TRH. On to trh sice řeší, ale skuteční hráči na trhu nejsou v ČR, ti jsou úplně jinde. Výsledek je vidět.
Politika je koncentrovaná ekonomika; válka je pokračování politiky jinými prostředky.
Jak dnes píše Vidlák, ekonomická katastrofa USA/Západu, potažmo i ČR, která je už nezastavitelná, probublává pomalu ale jistě do politických kruhů, jejichž odporným ksichtem jsou především žumpy, tedy prolhaná média. Odraz to má samozřejmě i ve vojenských katastrofách, které nastaly naprosto všude, kde se Amíci a Západ vojensky angažovali.
Zatím je v žumpách jen ochutnávka, slaboučký odvar reality, který s náhlou a pro mnohé překvapivou kritičností napadá letité „pravdy a narativy“. Je to jen typický „damage control“, který více zakrývá než vyjasňuje. Brutální pravdy udeří až později, až budou zcela nezakrytelné a nepopiratelné. Jasné na první dobrou i tomu největšímu pitomci a libtardímu pomatenci.
Že je Fšecko špatně, bylo jasné už koncem 90. let, kdy se začal vnitřně hroutit korporátní kapitalismus v USA a vystrčil ze své smrduté nory svou fašistickou tlamu. To vše v oblaku různých úplně vyšinutých ideologií, od klimatismu přes genderismus, LGBTQ+ a zelené hovadiny.
Vítězné třeštění Západu nad pádem Sojůzu se ve vojenské oblasti nafouklo do neuvěřitelné bubliny výhrou „nad Saddámem“ v Pouštní bouři, kde byla slavně poražena naprosto třetiřadá, uboze vyzbrojená arabská armáda Iráku, vyčerpaná osmi lety války s Íránem a letitými embargy. Což bylo vydáváno za totální a konečné vítězství nad „sovětskými zbraněmi“, coby důkaz absolutní převahy amíckých a Západních technologií nad světem, hlavně nad Ruskem; o Číně tehdy ještě nikdo neuvažoval jinak než o kuliích se srandovními kloboučky a miskou rýže nad den.
Přitom Sovětčíci/Rusové měli už v 80. letech nad USA/Západem jasnou technologickou převahu v čemkoliv raketovém; také ve všem ohledně pozemního boje, což bylo úplně ignorováno, přes zcela jasné a dostupné fyzické důkazy: Rusko v rámci mírového úsilí hodně věcí otevřeně ukázalo. Kdo chtěl vědět, věděl už tehdy…
Uplynulo 30+ let a Amíci najednou čumí jak tele na vrata, že ohledně zbraňového vývoje jsou 10-20-40 let zaostalí ve většině vojenských oborů. O strategii a operačním umění ohledně pozemní války ani nemluvě: to neumí vůbec, nikdy neuměli; něco málo mohli pochytit leda od německých nacistů, kteří ovšem válku s Ruskem/Sojůzem prohráli. Anglosasové byli vždy dobří v námořnictvu a letectvu, ale obě tyto oblasti poslal na druhou až třetí kolej pokrok v raketových zbraních, tudíž smůla.
Když to shrneme, ekonomicky jsou USA/Západ v totálním hajzlu, a naloupit jinde ani zničit konkurenty už nemohou, jelikož by válku prohrály. To jsou základní skutečnosti, ze kterých se odvíjí Fšecko ostatní…
Gaučování se neprovádí jen v kině: tentokrát to bude divadlo Kabuki se svými typickými tragikomickými hrami. Kde je předem znám výsledek, daný úvodním postavením hrdinů a jejich vlastnostmi: katastrofická prohra USA/Západu, kterou v přímém přenosu sledujeme. Hodně popcornu a pitný režim! No ano, 60-ti letý Jeník Chodec je přirozeně lepší, než 12-ti letý; je o něco dražší, pravda.
Od pop abstrakci ,/amici cumi jako vrata , znicit kokurenty uz nemohou ,
jelikoz by valku prohraly/, ke konkretnimu ,sou pop prej v hajzlu.
Pop proroctvi. Drive Nostradamus a ted uz jen pop ramus.
Das na panev kukurici a zahrejes a z panve popyskakuje …
Vlitnes a znicis konkurenta ,pop prohrajes valku , neznicis konkurenta ,pop valku prohrajes taky. Vsechno pop corn. Pop. Pop music.Pop art. Pope. Popgun.
Popocatepetl a Poppadom. Poppet. Popple. Poppy, dobry snupy.Pop chodec nakonec.
Ale v jakym hajzlu konkretne , taky nikdo nic nevi. Pop abstrakce na place.
Bez atrakce.
Akademicka hantyrka , napisou se spousty a pop, vo nicem.
/Ja mam ty skoly a diplom , kazdej mi tak musi verit/. Omilany dokola obecnosti.
Fasista pop zase prohral valku.Tu samou a kazdej den ji prohrava s akademikem.
Akademici pak zari , z kancelari..
Takze neco konkretniho .
Valka na svrzeni Talibanu stala 3 triliony , aby Taliban vladl v Afg. Fakt a zaver.
Nynejsi armady zapadu nemuzou nic vyhrat. Este nepricetne prodelavaji..
Mas na prdeli zaplatu , zidlovi dej celou vejplatu a mlc. Kdyz to nestaci, tak si ,puc.
Ani valkama v zastoupeni.
A ziskal Taliban zadarmo vyzbroj za 80 miliard zadarmo.
Valka na Ukr. stala okolo 300 miliard. Rus usap cast Ukrajiny. Zpatky neda nic.
Dal co chce , se nevi. Dalsi miliardy ukrovi a nac ? Aby zase rus usap dalsi uzemi?
Protivalecna valka.
Takovy valky zapadu, uz davno rovnou , vod kazdy valky ,vodstrasujou. A.
Kdy se to zapad asi dozvi…
Vime ze lide se staraji o sve mlade , zvirata se staraji o sve mlade ,palestinci sou zvirata a tak staraji se o sve mlade ,oplakavaji vsichni , kdyz jejich deti zahynou ,
ale ty , co svoje deti nebrani , co deti zabijeji , jsou co?
Neni uz na case to zjistit. /Toho casu bylo nejmin tisice let/.
Ukazuji se vsude vojska v Palestine a zpravy na tube oznamuji dobyti nepratelskych
tunelu v podzemi , ale zabery ukazuji nejake jen diry do zeme.
Kazdej vidi zase znicena mesta, jako v druhe svetove valce.
Takhle neni mozny nic vyhrat. Voni bojujou vo uzemi, okupace a majetky.
Nevi , ze tahle valka je predevsim vo tom a zase jen a vo tom, co je uvnitr
kazdyho z nas ,na celym svete..
Tuhle jinou valku taky prohravaji , vyhrat se taky neda , ale skoncit taky nechteji..
A udesna a nepochopitelna kokainova , nedockava touha si zase snupnout dalsi davku voleb po dalsich volbach u nas zase vladne.
Kazdej si chce vzit na svedomi , dalsi pokracovani zkazy naroda …
Jak tohle muze bejt dva roky po volbach..
Hodně zmatené, těžko se v tom vyznat. Nevím, kolik stála válka v Aghanistánu, ale určitě ne tři triliony. Pokud to píše americký občan (je to možné – u anonyma to nepoznám), tak americké tři triliony jsou česky 3 biliony.
Prostě jednotky nejsou stejné. Jde o zcela běžnou chybu v překladu.
Musite rict lepsi Vaclave. Kdyz pochybujete.
3 triliony za dvacet let /3 tisice nasich miliard , jejich bilionu./.
Co je tezky se vyznat.
V 2001 se ztratily 2 triliony z Pentagonu, zase verejnej fakt.
Nezmam Kabuki, znam Bukkake…
🙂 Krásná japonská folklorní tradice…
Letím do Horní Volty,
seženu kilovolty
možná i nějaké joule
mám přece na to koule….
Že prý mi zase haraší!
Ať se mi z huby nepráší –
letím do Pobřeží Slonoviny
pro časopis a pro noviny,
přečtu si nové zprávy,
necítím se moc zdravý.
Hoši, hoši, hoši… Zas zbrojite na minulou valku. Ja problematiku umele inteligence uz vicekrat spominal, ale od Vidlaka se to tak nak „odráží“ – a pritom by to chtelo minimalne stejnou vyhledovou ( v radu let se pohybujici !!) uvahu, jako kdyz nakej ten Benz objevil auto a vozkove a chovatele koni timto faktem zcela nepolibeni, planovali svuj ekonomicky rozvoj na pristi petiletku s vyhledem do roku 1920 🙂 Shane Legg, zakladatel a nyní šéf výzkumníků britskoamerické výzkumné laboratoře na umělou inteligenci DeepMind, která je nyní dceřinkou Google a stojí i za spoustou dnešních AI technologií, se domnívá, že je 50 % šance, že do roku 2028 zde bude obecná umělá inteligence (AGI). V rozhovoru vysvětlí i co si pod AGI představuje, jaké jsou silné a slabé stránky dnešních LLM, zamýšlí se nad bezpečností a etikou AI. Stojí to za to. Tady https://www.dwarkeshpatel.com/p/shane-legg#details je textovy prepis, prelozitelny do slusne cestiny treba v Google translate. Co dodat ? Jeste pred 3 lety byl median odbornych nazoru na vznik AGI – tj. obecne umele inteligence schopnejsi nez clovek, rok 2042. Nekdy v dubnu tohoto roku 2030. Jak vidno, porad to klesa… Druha vec je, ze ani ahnung nemam o tom jak se na to zacit pripravovat, ze masiny vtrhnou na posledni vylucne pole cloveka, jeho kognitivni schopnosti. Mozna na to nelze byt vubec pripraven…
Ast tak jako už 30 let spalujeme deuterium ve fůzních elektrárnách.
Kdyby jen pouhých 30 let.
Neni elektrina neni umela blbost, a roboti v dolech uhli nenarubou
Prestante uz s temi teoriemi strasit
jj, vic robotu vic inteligence
Průmyslový robot rozdrtil pracovníka v jihokorejské balírně zeleniny
https://apnews.com/article/south-korea-robot-worker-death-976dc34487051c762362f17166c17fd7
Překonat kognitivní schopnosti řady lidí dokáže i automatická pračka. Možná byste měl dodat, jakých lidí, s jakými schopnostmi.
V roce 2030 umělá intelligence nebude fungovat Jsem ochoten se vsadit, že nebude ani v roce 2040.
Celý život jsem fanoušek sci-fi, ve fabrice jsem rozjížděl první PC (Slušovický TNS – „Ten Náš Systém“), kupoval jsem si PC, když si jiní kupovali auta… Pokoušel jsem se dělat užitečné programy v Basicu už na osmibitovém počítači Sharp… S kolegy jsme (uživatelsky) implementovali systémy sběru technologických dat na všech hlavních agregátech naší divize (programově to řešila malinká, ale velmi schopná firma z Frýdku Místku, my jsme dávali původní zadání a postupně zdadání dolaďovali, někdy i rok) – stovky proměných na jeden stroj, vzrokování po 100 ms, řada mašin má historická data za posledních dvacet let).
Reálný život mě naučil, že hodně IT specialistů (platí to hlavně pro velké, obchodně zdatné firmy) má sice vysoké IQ, někteří (poměrně výjimeční) IT analytici dokážou chápat i reálné problémy, ale skutečná použitelnost výpočetní techniky i pro relativně jednoduché (evidenční) úkoly je většinou malá až velmi malá.
Různí majitelé a manažeři naší firmy postupně zaplatili mnoho set milionů za SAP R3.
Podle mě šlo o prakticky vyhozené peníze, které mohli investovat do nových technologií. Ale oni byli líní pochopit technologii výroby, logistiku, vazby různých technologických uzlů. Čekali, že jim to „řídící systém“ (ve skutečnosti poměrně primitivní administrativní program) zajistí.
Nezajistil.
Pod umělou inteligencí si představuji něco hodně odlišného.
Pokud nedojde k nějakému zásadnímu průlomu, nečekal bych UI dřív, než za padesát let, a i to je podle mě hodně optimistické.
Já, Fiallah První Veliký
co vozí v aktovce knedlíky
přistál jsem právě v Ghaně,
už jsem po samohaně.
Jsem zvědav, co mi dají,
člověk se s chutí nají,
hlavně, když letí z Keni,
kde k jídlu nic není.
Snad mi nedají kobylky!
Pak už bych šel do postýlky,
oželel vanu i sprchu,
jen zaspat hlad, tu mrchu!
XIII. století – Nový věk temnoty
https://www.youtube.com/watch?v=H7VA9Bt98qk
Umí vůbec Fiallah podat demisi?
To neuměl ani Nečas. Bude to zase prča.
Možná ani Pávek ji nebude umět přijmout.
Otazkou je podrzi-li se PePa zvyklosti a vybavi se pro tento ucel hulcickou.
Pávek ji přijme jako Vlasta Burian telegram.Bude na ni čumět jako na slepičí trus na kapotě.
Podávám, Pávku, demisi
tak, jak určují předpisy.
Podávám do tvých rukou
jak latinkou, tak azbukou.
Nezvlád jsem řízení státu
měl jsem poslouchat tátu
že se mám živit rukama –
manipulovat strukama
nebo kydat hnůj,
abych nebyl chuj.
Mea kulpa mea kulpa kulpa mea
biju hlavou u mauzolea,
sejmi ze mě tu tíhu,
zbav bolesti čepec i knihu.
😀 😀 😀
Připojuji se 🙂
Myslíte, že má v kanclu nějakou dominu? No, vyloučit se to skutečně nedá. Ale musela by bejt fakt drahá.
Sam podej
demisy ,
nehlodej,
nesmysly.
… a deset samyc. Mladší a vzdělanější tady dozírají a střeží výskyt nesprávných názorů.
Když si umí podat nutellu z regálu,tak i demisi emisi zvládne.
“Piráti zase posbírají všechnu vypatlanou mládež, za kterou všechno platí rodiče a budou na tom mnohem lépe než dneska.”
Ne že bych úplně nesouhlasil, ale podle mého se takto potenciální noví mladí příznivci pro alternativu neoslovují.
Možná ne, ale to nic nemění na tom, že má Vidlák s těma mladejma pravdu.
Oni ani potencionální mladí voliči alternativy neexistují.Nejdříve musí zestárnout.
Ale jo hele. Tak dva až tři by se našli.
Možná až statisíce lidí volí proto takovým způsobem, že obdrželi dotace.
Za vším hledej peníze.
Ale zatím nejsme v situaci předhitlerovských, poměrně demokratických vlád za Výmarské republiky, lidé v ČR dali svobodně ruce pryč od politické strany, která má ve svém názvu slovo „komunistická“, stejně jako nevolí fašistické strany…zatím je situace sice vážná (rostou dluhy, zdražuje se, někdy se jede na proválečnou notu, vyhrožuje se odebráním práva veta v struktuře EU, téměř jednosměrná závislost hospodářství na Německu…na druhé straně : nízká nezaměstnanost, kabinetu pana Fialy se podařilo posunout o něco dál dostavby JE, svoboda slova je též poměrně vysoká…. ),ale nikolivěk zoufalá. V rámci panujícího finančního systému se zatím daří velké většině obyvatelstva okolní realitu celkem dobře zvládat…dokonce máme méně lidí, kteří se označují jako bezdomovci, než Německo, v přepočtu na 10 000 obyvatel…..
Nicméně : moderní komplexní společnost potřebuje mít dostupné energie, kterými jsou samozřejmě (krom klasických energií) : dostatečně veliké portfolio zemí, se kterými místní (včetně těch, vlastněných subjekty z jiných států) produkční entity obchodují, anebo co největší potravinová bezpečnost…
Bílá hora – to je hysterická a špatná analogie.
Tenco, Váš pohled je poněkud stereotypní, Například to: „…lidé v ČR dali svobodně ruce pryč od politické strany, která má ve svém názvu slovo „komunistická“, , střílí vedle. Nebylo to pro název, ale proto, že se jako „komunistická“ chovat přestala. Možná, že už ani v programu nemá požadavek (ve shodě s názvem) na „systémovou změnu“. Nevím, hledat se s tím nebudu.
já myslím, že jim program chybí aspoň deset let nazad
A avy toho nebylo málo – volačo přidám
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-blizky-a-stredni-vychod-netanjahu-se-nervove-zhroutil-tvrdi-izraelsky-expremier-40450128
Novinky mne dostaly…..uff
Tak nám ti lepšolidi vybrali fakt úplnou elitu: Lupino Lana za prezidenta, co v komickém gagu mlátí tyčkou od standarty uniformované týpky po hlavách, a premiéra Nutellu, kterého vyhodili i z návštěv v chudých rozvojových zemí. A to vše prodchnuté těmi jedině pravými eurohavlovskými hodnotami.
No, kéž by to byly jen chudé rozvojové země, u kterých by se dalo říci, že je to jejich trapná póza. Jenže Nigérie opravdu není chudá rozvojová země. Je to africký hegemon, a jak k nám bude přistupovat Nigérie, tak velmi pravděpodobně i ostatní.
Ovšem jestli si někdo myslí, že se dementovi Fialenkovi kvůli tomu špatně spalo, tak to fakt ne. Tomu stačí podrbání za ouškem od páníčků z Brusel a USA a spinká spokojeně ve svém mopslím pelíšku.
Filajkovi doporučuju před spanim koukat na monitor či Tv s dostatkem/přebytkem modré …
(Jura)
Ostatně soudím… Vidláku, že by nebylo od věci, nehrát mrtvého brouka a vyslovit se ve sporu Alefa se mnou, kde jsem se pokusil postavit trochu na Vaši stranu https://web.litterate.cz/jakymkoliv-zpusobem/comment-page-2/#comment-208194
L.
Lexi a Alefe:
Píšu už víc než šest let. Každý den jeden článek. Mám u sebe otevřené dveře a kdykoliv se kdokoliv může přijet přesvědčit, jaký doopravdy jsem. Oba mě čtete už velmi dlouho. Každý den se se mnou v podstatě potkáte.
To jsem tak málo napsal, abyste si pod mým pojmem „jakýmkoliv způsobem“ museli představovat hořící pochodně, komanda smrti či domovní důvěrnice pracující pro Velkého bratra? Už milionkrát tady v diskusi zaznělo, že když se nevezmou vidle, nevyřeší se nic. Já jsem s takovým postojem nikdy ani na minutu nesouhlasil. Píšu tady o politice a volbách. Dokonce se dost často vysmívám všem pokusům o nějakou jinou utopii než politické strany a volby. Rozebírám volby, rozebírám kampaně, rozebírám lídry a nikdy jsem se nepokusil říct, že by se mělo jít nějakou násilnou cestou.
Příště tu metaforu nezkrátím a napíšu tam, že se to bude dělat jakýkoliv legálním způsobem. Je to takhle lepší?
Fakt je v mém případě na místě taková ostražitost? Ještě nikde nejsem, nikdo mě nezvolil, nikde nekandiduju, jen hážu do veřejného prostoru slova a snažím se, aby se uchytila. Nikdy jsem se nevyslovil proti legálnímu volebnímu postupu. Je na místě se obávat toho, že kdybych měl možnost splnit to, co jsem napsal, že bych to udělal metodami Kosa Nostry?
Nejde jak to myslíš ty Vidláku, jde o to, co jsi napsal.
Tím se budou lidi řídit, až u toho nebudeš.
Sleduj trochu jak svět funguje.
@meop: dobře napsáno
@Vidlák: slova jsou proto mocná, že vytvářejí představy a obrazy v myslích lidí; a lidi pak jdou a podle těch obrazů a představ jednají.
—
Pospichaji se zmenama, je jich tolik ,ze pokojnou cestou neni mozny odstranit.
Co vsecko se musi zrusit. Nejakej prevrat , kdo vi.
Nynejsi politici sou jen prechodny ,z kterejma se veci vymykaji a podnecujou ke zmenam. Tem uz neni mozny se vyhnout.
Nu, jisté náznaky změny ze strany TVžumpy a mainstreamových stok tu jsou.
Jenom mě v té souvislosti napadá jedno slovenské přísloví – „Čo sa babe chcelo, to sa jej prisnilo“.
Pod minulým článkem jsem napsal něco o tom, že jinak /než je tomu teď, a vlastně ještě hůř/ už to nebude. Také jsem napsal proč.
Jedna možná výměna stráží /vlastně jen figur, které zase až tak odlišné ve svém směřování nejsou/ na tom nic nezmění.
Nebo snad víte něco o tom, že by Babiš a jeho ANO /Rajchlovo PRO jakbysmet/ měli v programu něco z těch pěti bodů z minulého Vidlákova článku?
Já ne.
A o tom, že kdyby Babiš volby nakrásně vyhrál, jeho holport bude v té „uzdravené“ ODS – a nikdy jinak.
Bleděmodrá s tmavěmodrou.
Samozřejmě, kdyby se zadařilo, tak na CELÉ čtyři roky. A pak, až do volebního věku dorostu další čtyři juvenilní, naším školstvím fabrikované ročníky – tj. skoro půl milionu prvovoličů, a čtyři ročníky starých – což je zase skoro půl milionu, se odeberou na Onen svět?
Nevěřím na skutečné změny v souvislosti s výměnou pimprlat. Protože to, co předvádějí, je jenom jevová stránka podstaty, na které se hned tak něco /v našich euroatlantických zeměpisných délkách a šířkách/ nezmění. Pořád to bude oligarchický globální kapitalismus, navíc pokroucený libtardí zhůvěřilostí.
Přeji dobrou noc a hezké snění o světlých zítřcích.
L.
Jistě to tam jde.2025=ANO+ODS. Kvantifikace významu alternativy: 4,5% pro Jaroslava Baštu
A to já zas trochu snílek jsem. Že to sice i tak bude…, ehm, jak to říct, prostě špatenka. Už teď toho není málo, ale na zkurvení toho ještě zbylo dost. K čemuž i ta každoroční voličská výměna přispívá. Ale že se to přece jen může o kousek a dočasně zmírnit. Že si to naše budoucnost zaslouží. Všechno má začátek a konec, tak je dobré udělat něco, aby ten konec byl míň horší a začínat se pak může z o trochu lepších pozic. Dlouho jsem si myslel, že to není má přemrštěná ambice.
Do cesty se mi nicméně postavil lid. Svým (čest desítkám či malým stovkám tisíc jiných) apatickým nicneděláním. A trochu i hlas lidu tady v diskusi, totiž pár výjimek z lidu, který jinak velmi zarputile mlčí. S postupujícím během času se ten kousek a ta dočasnost zcvrkávají, protože 5K to s podobnou zarputilostí táhne stále níž a níž (viz to neslušné slovo v prvním odstavci). A lid dál mlčí, jen hlas lidu se zabývá tím, koho tam dát dostatečně levicového a ihned teď vystupujícího. Kterýžto ovšem je tím stejným hlasem reklamován, že žádný takový není, proto se už víceméně jen omezuje na to, že je to na pendrek.
PRO ohlásilo, že pokud bude dostatečný zájem, 23. března bude další Václavák. Skutečně mi nejde o nějaký lobbing, už jsem tu o tom včera psal. Možná to někdo i zaznamenal, tedy, určitě, protože tam jako reakce padl jeden dotaz. Jak Rajchl zařídí, abychom měli levné ruské zdroje. Což ale není měřítko, nejprve o tom Vidlák bude v příslušnou dobu napsat článek. Takže ne lobbing, jen, pokud se to uskuteční, dá mi to odpověď na to mé parciálně parciální snílkovství.
Stručně – nikdo jiný není. Tento stav je realitou doby. I kapacita k ovlivnění demise znovu bude nevelká (eufemismus), stejně tak, podaří-li se a začnou se co nejdřív uplatňovat aspoň nějaké mechanismy pro zmírnění pádu, v důsledku to nebude nic velkého. Ale i tak se, tentokrát s definitivní platností, ukáže, jak to s tím naším lidem (a taky hlasem lidu) je. Jestli si zaslouží ti přímo do moudí mířenou pumelici, nebo stojí aspoň za něco…
Kdyz nevi , vrhne se na lid ,
jinak moron nema klid..
Z plnejch plyc ,udela hic ,
by si do lidu pic. /colomini/.
Lid je vsecko a nic.
Ofenzif si nevsimne,
na lid pic se vyvrhne,
vcetne pumelic.
Že je Jindra pracovitý a objíždí je sice pěkné, ale myslím, že mnozí by uvítali. kdyby byl aspoň náznak toho, že se snaží, aby na té demošce vystupovali i jiní z opozice (sjednocování) …
Nejlépe kdyby to organizovali společně …
V opačném případě se nelze divit, že lidé (i já) si to mohou vysvětlovat různě …
Jinými slovy: furt jen Rajchl
Ještě dodám: a furt jen Praha …
Bingo!
Nic pitomějšího než frašku s Nutelou nemohl myslet vážně ani nikdo s IQ 55 z 5 ti-kolay,ale je to opravdu začátek řízeného odchodu Páně profesora do propadliště dějin.Fiala byl v podstatě úředně(v ČR,SRN a tedy i v EU ,zejména však všeho moudra vlasti USA) uznán za blba a to za toho,kdo tak nějak za vše může.Být blbý je sice smutné,ale není to trestné!Biden by mohl vyprávět,když by ještě dokázal najít slova a světlou chvilku…..Také tam mají v čele dementa,na kterého lze vše svést(voliči chtěli blba,mají tedy blbé výsledky -je to logické,ne?)
Je to bytelně naprogramováný začátek rychlého konce domnělého viníka ,ke kterému bylo zaveleno nejspíš z ambasády USA,aby to tady v Česku USA chlapci ještě dokázali s Babišem,kterého mají v pevně v rukách,ještě nějak uřídit.Neb ulice a dav se nedá regulovat anebo je s tím moc práce,stojí to moc peněz(ani v USA už to není co bývalo) a letecký most z USA s kontejnery papírových dolarů je moc nápadný a nepraktický
Mít v čele státu blba je nesmírně výhodné. Je-li to potřeba může být kdykoliv superarbitrován pro blbost a hned může nastoupit předem připravený blb č.2. Národ bude nějakou dobu jásat, než mu dojde, že byl opět očůrán. To je ostatně důvod proč celou Evropu řídí povětšinou blbové.
Nejlepsi je kdyz neni co ukract , megadluh je pozehnani ..
Rus nikdy nema klid a mit nebude ,ted este beda bez dluhu ,Nato se na nej sape
a dejiny krvavy ,velky prirodni bohatstvi , pak se divi..
No a jen bych k tomu doplnil, že tento zdeúřední blb byl svého času zvolen Akademickým senátem Masarykovy Univerzity v Brně do funkce rektora. Dalšího komentáře netřeba.
Postuji komentář z Pravého prostoru, snad se autor nebude zlobit.
Pijack 8.11.2023 10:22:
My v Brně ovšem víme, jaký je to lempl a má pověst chronického šprta. Na fakultě byl proslavený jako horlivý svazák, panevropan, vyznavač “Německého pořádku”, pro sudeťák… Ke svým titulům se dopracoval jako podlý žalobníček a aktivista. Neustále mudroval, ale mnoho toho neuměl.
Tož tak. klidně do Brňáků rejpej, já to snesu, ale hlavně aby lidé věděli, že se za toho lempla tady stydíme :bye:
Vy nazýváte zloděje libtardy a okrádané dezoláty, proč nenazýváte pravými jmény a jen se eufemisticky vysmíváte vrchnosti, kerá na vás sere totálně z vysoka. Zatím vás živí prasata co máte uvězněné ve chlívu a na ostatní chudáky, co musej chodit kupovat šmakulády do korportátu se blahosklonně usmíváte, že by jim bylo lépe znát cenu výrobce, ale neumíte si představit, že by vám něgdo přehodil vyhýbku do korporátu. Že by vás zdanil až byste vsteky zčernal, nebo exekuoval majetek, čili ukradl a dal vám za to razítko.
Eště ste nepochopil jak se kalí životní potřeby.
Základní potřeby v ústavě, by nesměl nigdo ukrást, ani prodat, ani vyměnit. Konec kapitalizmu, chápete to?
Zkuste se zeptat pana pravníka Rajchla.
Zatím se jedná o začátek začátku. Nic světoborného. Hráz začíná podezřele praskat a z průsaků se stávají prameny a pramínky. Tak to začíná.
Chce to pomalu přidávat i když je snem, že by se pád dal zastavit. Indikátorem je, že Arabové a Černoši mají k Česku tak vážné výhrady, že nás považují za nic. To je v době panování nejlepšího českého a československého ministra zahraničí nap pováženou. To i Franta Chvalkovský byl mnohem lepší.
Není třeba nic uspěchat, jen čekat a přiměřeně přikládat. Kolo dějin se točí a je na něj právě nyní spoleh. Ono se netočí jen u nás, ale všude. Pomalu a jistě.
Když ono je to, strejdo, dost smutné.
Mám doma dvě zajímavé publikace, jedna je o vztazích ČSR/ČSSR se subsaharskou Afrikou a druhá dtto o vztazích s Blízkým východem, vyšlo až po převratu. Dost odborné, dost podrobné, fakta, čísla, jména. Rozsortýrováno na jednotlivé země.
Kurnik – to bylo jiný kafe! Malá, ale sakra respektovaná země.
Dneska…. však víte sám.
Třicetiletý úpadek, nejdřív nenápadný…. a najednou obecně jasně viditelný (myslím, že zrovna my dva i další to samozřejmě vidíme už delší dobu a nejsme sice překvapeni, ale určitě roste naše marně tlumená vnitřní nasranost).
Co jiného čekat, když Lipavský a ten blbeček z ČSSD co mu předcházel (ani to jméno nestojí za to držet v paměti) – to jsou také jen jevové stránky problému, který má (souhlasím s Lexem) podstatu v samotném principu.
Fiallah přistál v Ghaně.
Dali mu darem sáně
a trochu benzinu do Zippa,
(prý to je příliš pro cypa).
Otře si boty od trusu,
přespí v hotelu z bambusu;
ráno u ghanského stolu
ukáže prdel holú –
jsme vaši rodní bratři,
chleba mi máslem natři!
https://www.youtube.com/watch?v=MzlSQ_sbhqQ
Holec se poved
Pardon, jen technická poznámka – ten, kdo se teď plazí v Číně před politbyrem není patrně Prouza (zaprodanec zahraničních řetězců), ale Pojar („bezpečnostní“ poradce)
Už jsem to opravil… Prouza jako Pojar… moc podobných písmenek pohromadě. 🙂
Prašť jako uhoď.