22 listopadu, 2024

Poslední stéblo

V minulých dnech proběhla médii hojně komentovaná zpráva, že EU nezastaví svojí finanční pomoc pro palestinskou samosprávu a dokonce trojnásobně navýší peníze určené pro pásmo Gazy. Naši hrdinní bojovníci proti zlým Palestincům (kteří tak tak stihli zaměnit palestinské vlajky za izraelské a ještě před dvěma týdny viděli v muslimské migraci kulturní obohacení) byli samozřejmě pobouřeni, protože Palestinci nejsou lidé a když se nějaký režim dopustí zločinu, je potrestán režim i se svými obyvateli… jak nám vysvětlil Vítek Rakušan.

Chcimíři se zase pošklebovali, že sice stojíme pevně na straně Izraele, ale evropským hodnotám najednou vůbec nevadí, že sponzorujeme i druhou stranu.

Já se vůbec nedivím, že evropské špičky posílají dál peníze Hamásu. Ono je to totiž možná to jediné, co Evropu zachrání, pokud se na blízkém východě teď rozjede větší válka. Evropa si prostě nemůže zakázat, kromě ruských, i arabské suroviny. Rusko si loni mohlo se Saúdskou Arábií prohodit zákazníky, takže Saúdové víc dodávali do Evropy a Rusové dodávali víc do Číny. Katar dodával víc plynu do Evropy a Rusové ho posílají na dálný východ. Ale víceméně všechno zůstalo stejné. Z odstřižení od ruských zdrojů byla v podstatě jen výměna dodavatelů.

Evropě docela dobře postačí, pokud se aktivuje ta obohacující muslimská menšina, co tam mají. Slabý odvar už měli v Berlíně minulou noc. Nepotřebuje zjistit, že ropa i plyn fakt nebudou, protože to by skomírajícímu evropskému průmyslu zasadilo poslední ránu. Tím by okamžitě skončila celá evropská integrace… pamatujete, jak to bylo s rouškami? Jak se tonoucí stébla chytali a přepláceli se v Číně navzájem? Že by se za současných okolností Německo dělilo s někým o plyn, tomu snad věří jen náš ministr Hýkela. Ten teď nadšeně podepisoval nějaký další ojropapír, který konečně všechno napraví a zajistí spravedlivý trh s energiemi.

Když se na to podíváme realisticky, tak jsme přesně toto navrhovali vládě, když začala válka na Ukrajině. Tenkrát se ještě Zalužný nefotil s portrétem Stěpana Bandery a Telegram nebyl plný hajlujících Ukrajinců. Tenkrát byla většina lidí solidární s uprchlíky a snažila se jim doopravdy pomoci. Mohli jsme klidně „pevně stát“ za Ukrajinou, nechat si americkými dolary platit za zbraně, které bychom na Ukrajinu prostě prodávali (nic proti Rusku pane Putine, ale kšeft je kšeft). A zároveň jsme mohli saturovat průmysl levným plynem i ropou. Byla by úplně stejná válka, ale Evropa by měla energie za hubičku a Rusko by si za tu hubičku moc nekoupilo, bylo by rádo že má na náboje a na nové plynovody do Číny by moc nezbylo. Místo toho se cena ropy víceméně zdvojnásobila a Rusko má z jejího prodeje dost peněz nejen na válku, ale i na nové energovody na východ. Jen už se to neobchoduje přes západní banky a systém SWIFT už nevidí, kdo, kolik a jak Rusku platí.

Ano, američtí těžaři na dodávkách LNG do Evropy dobře vydělali (a určitě Bidenovi pustili patřičný obnos na kampaň. Zničení Nordstrýmů byl pro americký plyn byznys jako prase), ale jaksi to Západu prohrálo válku. Aniž by si toho naši pisálci a analytici všimli, máme tu dva Západy. Ten za Atlantikem, který má všechno a ten v Evropě, který nemá nic. Už se stalo. Není žádné neochvějné spojenectví. Evropa není pro USA partner… jen vazal, který americkou pomoc Ukrajině zaplatil jiným způsobem.

Amerika na podporu Ukrajině dala prý nějaké procentíčko ze svého rozpočtu. Pakatýlek… američtí senátoři to považovali za skvělou investici. Za minimum peněz (a ukrajinskou krev) zadržovat Rusko na jeho cestě na výsluní, nekup to… Ale ono to zase tak levné nebylo. Evropský spojenec je po krk ve sračkách, pokud se dostane pod hladinu i obličejem, začne kolem sebe kopat a chytat se jakýchkoliv stébel… je smutné, že jediné stéblo, které Evropě zbylo, je placení teroristům z Hamásu… Jakákoliv hodnotová politika je teď sebevražedná.

Ona byla sebevražedná vždycky… jen si to evropští papalášové nedovedli představit. O naší Pětidemolici ani nemluvím… Energie je prostě mnohem víc, než politické hrátky… energie je totiž víc, než demokracie. Bez plné ledničky se spouštějí ve společnosti úplně jiné mechanismy, než volná soutěž politických stran. Bez léků v lékárnách, bez funkčních nemocnic, bez individuální mobility, na kterou jsme si zvykli, nebude žádný liberalismus. Že to tak není? Tak se podívejte, kde lidé volí Okamuru… ano, přesně tam, kde nemají na drahý plyn, kde nemají na auto, kde děti nemají na školní obědy. A je úplně jedno, z jaké příčiny na to lidé nemají.

Ano, dneska je možné se pošklebovat Maďarsku, že sice mají toho Orbána, ale také tam mají stejnou inflaci jak u nás, takže dezolátský premiér to tam nezachránil… Ale jak jinak bude vypadat situace ve chvíli, kdy Maďaři budou mít ruskou ropu i ruský plyn a Evropa nebude mít ani LNG ani ropu, protože Írán nepustí nic přes Hormuzský průliv?

Měl bych tu jeden tip pro čučkařovic Koudelku. Kdybych já byl Putin, tak právě teď u nás šířím mezi kapitány českého průmyslu zprávu, že stačí svrhnout tuto prozápadní vládu, přijet do Moskvy podepsat nové protokoly a přivézt do Prahy nové smlouvy na uhlovodíky. Na co nějaký Rusák s narativem, že? Chcete, aby vám zmrzlí a nemobilní Češi nevyrabovali vaše milionářské vily? Udělejte převrat a přijeďte si pro plyn a ropu… Trubky jsou. Vaši policajti a vojáci budou totiž taky zmrzlí… Nebo snad chcete, aby vaše budoucnost visela na jednom stébélku s nápisem „peníze pro Hamás?“ Na co by Putinovi byl narativ, když Evropa svěřila svojí budoucnost do rukou Arabům a Putin je jediný, kdo ji může zachránit?

Můj tatínek měl kdysi závodního zubaře, což byl hrozný ras. Ten když vrtal, tak člověk v křesle nadskakoval bolestí. Všichni na něj nadávali. On se tomu jen šklebil a vždycky říkal: „až vás bude bolet zub, ještě rádi přijdete.“ A měl pravdu. Když bolí zub, člověk udělá cokoliv, aby se té bolesti zbavil. Stačí málo a Evropu začne bolet celá čelist. Pokud Izrael vpadne do Gazy, bude se Putin šklebit a bude vědět, že všichni ještě rádi přilezeme.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

168 thoughts on “Poslední stéblo

  1. Je to tady nuda vidláku. Nahoďtě sem sečítání potřeb a uvidíte jak z celýho světa sem budou datlovat potřeby. Byl byste víc než Rajchl. Byl byste vizionář.

  2. Protižidovské postoje a články co se tu objevily spolehlivě pohřbí jakoukoliv naději, že z alternativy bude reálná politická síla. Je úplně jedno kdo je padouch a kdo hrdina. Emoce si nechte do divadla. Do politiky nepatří. Fiala to ví a proto vládne. Pětikoalice může slavit. Tohle úsilí bude jen dalším odebíračem hlasů bloku SPD+ANO.

    1. Souhlas. Teď ti ještě vysvětlit panu a paní Kunštekovým, Gójovi, maximovi a dalším než to tady všechno demontují.

    2. To znamená, že aby byl v Česku politik úspěšný, musí se stát služebníčkem sionistů?

      Že jsou Babišovci silně proizraelští je obecně známo. Samý Chazar. Pokud se touto cestou vydává i SPD, je mi jich upřímně líto.
      S nějakým protižidovstvím to nemá nic společného. Antisemitismus a antisionismus zdaleka není jedno a totéž, byť to sionističtí náckové vehementně tvrdí a v Izraeli si na to odhlasovali i zákon.

  3. K palestinským cikánům…
    Tohle označení se běžně používá. Možná mě k přemýšlení přivedla věta, že Egypt nechce státně nesocializované lidi….

    A oni mohou být socializovaní? Představte si, že Prahu oplotite na úrovni okruhů, třeba na úrovni Jižní spojky, pak jim tam nastěhujete třeba Brňáky. Pak kolem toho plotu postavíte automatické kulometné střílny. Seženete si klíče od vody, elektřiny…..
    Za měsíc tam dojdou potraviny, oděvy za půl roku, benzín dojde za 2 dny.Občas jim tu vodu a proud pro zábavu vypněte ….
    Takže se stanou totálně závislými na všem a budou mít jen to co jim dovezete. A to co jim dovezete nebudou mít čím zaplatit protože ztratí schopnost produkovat statky. A pokud je vyprodukují tak bude záležet jen na vás, kolik toho a za kolik koupíte…
    Takže je budete snadno udržovat na hladině plnění základních životních potřeb dle Vašeho uvážení …
    Současné generaci internovaných se to nebude líbit, a pár pokusů o útěk skončí krví….. Chvilku se to pokusí snášet, ale pak začne boj o přežití, kde část civilizačních pravidel nefunguje Současná generace si ta pravidla budou ještě z minulosti pamatovat, možná budou mít i výčitky z toho co dělají ….
    Ale narodí se děti, a ta už ta společenská pravidla znát nebudou ….
    A narodí se další děti…..

    Docela dobrý pokus …. jak vrátit lidi o několik stupňů níž ….
    Tohle není německý koncentrák, kde část přežila a část ne. Ale vše skončilo v relativně krátké době. Tohle je koncentrák, kde způsoby přežívání dlouhodobě působí na vzorce chování….. a na přicházející populace….
    Hnusná věc…..

    1. A ještě tu Prahu pravidelně bombardujete.
      Zničíte ČOV, znemožníte odvoz odpadků, zničíte vodárnu, likvidujete jeden obytný blok za druhým, školu za školou, nemocnici za nemocnicí…

      1. Židé z ghett taky mohli už od středověku na nějaké propustky, ne? Připadá vám to jako adekvátní řešení pro konec 20. a první polovinu 21. století, kdy se západ ohání humanitou a lidskými právy?

    2. Ano, to je docela přesná analogie, i když „zkratkovitá“, protože nezahrnuje třeba cílené vraždy špičkových lidí nebo i jenom těch, kteří v pomáhání komunitě vynikají, jako to dělají Izraelci. Občasné cílené bombardování třeba.

      Víte, že cirka od roku 2006, kdy izraelské síly dostaly značně na zadek v Libanonu od Hizballáhu, platí v Gaze a dalších těch „okupovaných územích“ politika „sekání trávníků“?

      Víte, co to znamená? Vraždění kohokoliv z místní komunity, kdo se vymyká. „Vyroste nad trávník“. Ten je bez milosti zavražděn, ať dělá cokoliv. Je to oficiální izraelská politika, kdyby někdo pochyboval…

      Hebrejský název jsem již zapomněl – habga, hawba no nějak tak.

      1. tdx

        Celý Africký kontinent a blízký vychod je jedna veliká nespravedlnost a my obcane ČR to nezměnime. My sami jsme pod dobrovolnou nadvládou, které ochotně sloužíme. Co s tím asi uděláme?

        1. To je celkem možné, ba dokonce jisté. Ale pokud Izrael chce být „jeden z demokratických národů Evropy“, nemůže se chovat tímhle stylem. Co na tom nechápete?

          1. Přesně tak, pane K42.
            Upřímně, hlava mi to nebere. Židé zažili holokaust. Absolutně a v ŽÁDNÉM případě ho NEPOPÍRÁM ani NEBAGATELIZUJI (i když mám někdy pocit, že se ve srovnání s tím aktuálně jen velmi málo zdůrazňuje, že v koncentrácích zahynulo i mnoho dalších občanů nežidovského původu). Jen bych tak nějak čekala, že to v nich navždycky zakoření jakoukoliv nenávist k válce, agresi, zabíjení, popírání práva na život a sebeurčení jiného národa, na právo věřit ve vlastního Boha. Zažili koncentráky, ponižování, roztržení rodin, život za plotem s nepřetržitou přítomností smrti nad hlavou. Proč tedy s těmito zkušenostmi nejsou jedním z nejsilnějších hlasů ve světě volající po míru, po dohodě, po mírovém jednání a řešení konfliktních situací, ať už je to v kterékoliv části planety? A to i v případě jejich bezprostředních sousedů. Přiznávám, že až dosud jsem se nijak nezabývala a nesledovala geopolitický vývoj v těchto oblastech. Živím se jinou profesí, takže svoji pozornost jsem věnovala svému oboru a vývoji v něm. Takže mi asi unikají nějaké historické souvislosti a vše posuzuji jen z pohledu bytostného pacifismu, naivity, absolutního nepochopení (nepřijetí), proč musí být na světě tolik utrpení, zla, prolité krve. Neumím to pobrat a co mě trápí nejvíc je to, že s tím nemůžu nic dělat a změnit to.

            1. Mluvíte mi z duše, paní.

              Jistě také nejsem „anti-semita“, ale co se nyní děje v Izraeli, je čirý nacismus hitlerovského typu, jen naopak. Už před lety tomu tak bylo – zločinec Ariel Šaron se veřejně chlubil, kolik znásilnil a zavraždil palestinských dívek ve válce v roce 1956, a později pyšně ve veřejné televizi hlásil, že je „židovský nacista“; ostatně, moje bývalá přítelkyně v roce 1982+ sloužila jako spojovatelka v tankové divizi IDF pod přímým velením gen. Šarona v operaci v Libanonu 1982+ a vykládala mi o tomhle hovadu plno historek přímo z praxe.

              Ale od té doby se vše ještě pohoršilo…

              1. Obdobně, i já nemám sebemenší problém se Židy a vytáčí mne místní zevšeobecnění. Zrovna tak se dá psát o šmelinářských Polácích co prodají ledviny vlastní babičky a nebo o opicích a Dunaji . To je přece úplně špatně.
                Jako vesničan a člověk s nějak danou intelektuální kapacitou nemám buňky abych rozuměl celému izraelsko – palestinskému konfliktu. A ani na to nemám čas. Ale pokud se na to podívám umírněným pacifistickým pohledem tak vidím tu brutalitu v jednání v Palestinci. I když naprosto šílení extremisté jsou na obou stranách.
                Co mne zaráží, že hlavouni Hamásu bydlí v luxusu v Kataru a místo aby si pro ně Mosad došel, tak se valí tisíce tun bomb na nuzácké bydlení těch za plotem ….
                Je to celé divné, levičácký Izrael se změnil v něco, s čím mám problém …

                1. Protože o Hamas nejde.
                  Sionisté chtějí vyhladit Palestince a začuli příležitost.
                  A jako bonus si přivlastnit ložisko plynu v šelfu u Gazy.

  4. Aby nezaniklo v sume:
    https://t.me/rian_ru/218877
    USA uskutočnili podzemné testy na testovacom mieste v Nevade, kde predtým testovali jadrové zbrane, a to v deň, keď ruská Štátna duma prijala zákon o stiahnutí ratifikácie Zmluvy o úplnom zákaze jadrových skúšok (CTBT), uviedlo americké ministerstvo energetiky.

    Tak sa nam rozbieha kolecko.

    Len podotykam, vcera sa supitopresto vratil z misie nad Ciernym morom Global Hawk a prieskumne britske lietadlo bolo odporuccane na zakladnu v Rumunsku dvoma Su-27

    Nieco sa deje. Mozno pouzitim ATACSM v kombinacii s Gazou sa Turecko a Rusko dohodli, ze im tam lietat nik uz nebude.

  5. K diskusi o vině Izraelců či Palestinců:

    Pásmo Gaza a Západní břeh nebyly vždycky koncentrákem. To není tak dávno, co se tam postavila ta zeď. Byly doby, kdy Palestinci vzali motorku a jeli na izraelskou pláž (a nikdo je cestou nezastřelil). Byly doby, kdy dvoustátní řešení bylo velice blízko… nebýt extrémistů na obou stranách, kteří se s kompromisem nechtěli spokojit.
    Tito extrémisté postupně přibývali, protože byli vyráběni. Palestinský terorista vzniká tím, že sedíte v rozbombardovaném domě, kde právě zahynula vaše rodina. Izraelský extrémista vzniká tím, že vám unesou bráchu a umučí ho někde v tunelech pod Gazou.
    Na zbytek se koukáme v přímém přenosu – obě strany ovládnou extrémisti, obě strany vsadí na boj, jakožto jedinou možnost, obě strany konají přípravy a jedna je vykoná lépe.
    Neudělám nic jiného, než co od začátku říkám ohledně konfliktu na Ukrajině. Není to moje válka. Nemohu jí zabránit, ale nemusím jí podporovat.
    A narozdíl od Khodla si myslím, že z toho velká válka bude, protože stejně jako na Ukrajině jsou pro ni splněny všechny podmínky. Ale shodnu se s ním na tom, že druhou frontu Západ neustojí. Navíc si myslím, že Čína vzápětí otevře ještě třetí frontu.

    1. Ale houbelec. Podívejte se na všechny muslimské země dookola – všechny do jedné jsou rozjebané. Války, terorismus, genocida. Pokud tam nevládne tvrdá totalita, tak se tito lidé zblázní a začnou se mezi sebou v rámci demokracie vraždit. Jemen, Alžírsko, Egypt, Irák, Irán, Sýrie, Libanon, Libye, Jordánsko, Čad, Sudán, Eritrea a můžeme tak pokračovat.
      A proč? Hluboce zakořeněná náboženská nenávist. A ve spojení s chudobou, bídou, agresí se ta nenávist jen prohlubuje.
      Vraždění civilistů se v těchto zemích již dávno stalo normou a teď se najednou svět diví?
      Nemá cenu polemizovat kdo byl v právu. Obě strany překročili červenou čáru a není cesty zpět.
      A nás už může jenom zachránit hóódně vysoký plot.

      1. Zeme, ktere jste vyjmenoval byly temer vsechny dotceny ve vetsi ci mensi mire vyvozem demokracie. Opravdu jsme ti, kdoz by meli gebir neco hodnotit?

        1. jozka:

          My v ČR jsme nic takového nevyváželi a já osobně jsem stále občan ČR a tam Brusel nebo USA nepatří, aspoň většina z nás.

          1. Kdo tu demokracii vyvážel, tak ať si to teď vyžere.
            Drobný problémek vidím v tom, že my dneska, díky zkurvené libtardské vládě, stojíme na straně těch vývozců. Být Maďary, uděláme si tu pořádky podle jejich vzoru – muslimové sem kulturně ani sociálně nepatří, takže postavíme plot proti jejich pronikání na naše území, zavedeme takové zákony, aby např. nemohli „slučovat rodiny“ a podobné libtardské zhovadilosti.
            Když to jde v Maďarsku a fakticky i v Polsku, proč by to nemělo jít i tady.
            Muslimové patří tam, kde jsou jejich – do muslimských zemí.
            Jediný, kdo v tom dělá bordel a těží z toho neskutečné balíky eur, je Erdogan. Údajně zadržuje milióny všelijakých čmoudů a za to zadržování mu už Merkelová platila naprosto šílený peníze.
            My jako ČR budeme muset být ostřejší, žádný uplácení, žádný tupý a bezzubý opatření, ale ostrý zbraně a vyceněný zuby.
            Jak jinak chcete zabránit tomu, aby jich tady za pár let nebylo víc, než je tady dnes úkáček?
            Ona ta úkáčka aspoň většinově makají – a pro ty, co nemakají a jen se tu zašívají, pro ty si někdo přijde…Jenže muslimové nejsou pracovití. Kdyby byli, tak jejich rodné země vypadají o hodně jinak.
            Oni si sem přišli za vyšší životní úrovní a pro peníze zadarmo. Libtardi je úkáčkům i čmoudům rozdávají, jako by ve státní kase měli ten kouzelný plášť. Ve kterém každé ráno najdou v kapse další a další zlaťák.
            Ty zlaťáky ale musíme vydělat my, obyčejní lidi, což jde při skomírajícím průmyslu čím dál hůř.
            My všichni tady, jsme jen obyčejní lidi, plátci daní z vlastní práce, na které ale libtardi z výšky serou. Kdy že to bývá ten „den daňové svobody“ ???
            Jsme jim dobří jen jednou za 4 roky, kdy to pitomci naházejí ještě větším pitomcům.
            A pak – už máš zaplacené daně na příští rok, ševče?
            Promiňte, jsem tímhle tématem velmi nasrán, kdykoli se někde zmíní.
            Wir schaffen das – dnes už je jasné, že ta německá kráva buď vědomě lhala, anebo jsou Němci, po dvou generacích a s jakýmsi sypáním popelu na hlavy za Hitlera a holocaust, opravdu tak hrozně vymletí.
            Někde jsem četl (tuším magazín 100+1), že západoněmecké učebnice dějepisu, počínaje rokem asi 1951, nebyly učebnicemi, ale příručkami chování německého občana s tunou másla na hlavě.
            Takže pokud se bude jednat o kohokoliv – ať už úkáčka, muslimy, nebo třeba rumunské profi žebráky, tak německý sociální stát a německý, přestože hroutící se systém, jim všem bude sypat, co bude moci a přinutí k tomu i nás, ostatní členy EU. Jako sypali v šedesátkách Turkům, až jim z toho málem jeblo a zkrachovali.
            Co myslíte – zaměstnal by starý Max Grundig Turka, nebo jiného vetřelce?
            Po válce preventivně rozkouskovaná firma Lorenz, koncerny BASF a AGFA, nebo původní firma AEG, obrovský Telefunken, anebo i polovodičová divize Siemensu – zaměstnali by takové firmy hejna Turků, co sotva absolvovali základní vzdělání podle evropských měřítek ?
            Soudnost v základní formě říká, že žádný Němec už by podobnou chybu neopakoval. Jenže já nejsem přesvědčen o soudnosti Němců…

            1. Ne, že bych s Vámi souhlasil ve všem.
              V tom, že je nutné zastavit imigraci , a to radikálně, souhlasím na sto procent.
              Jakákoliv masová imigrace je holé neštěstí, které končí občanskou válkou.

          2. „A keď som s prezidentom Zelenským prechádzal Kyjevom a v diaľke sa ozývali sirény, cítil som niečo, čomu som vždy veril – silnejšie ako kedykoľvek predtým: Amerika je pre svet majákom. Stále. Stále.
            Sme, ako povedala moja priateľka Madeleine Albrightová, „nenahraditeľným národom“.
            Dnes večer sú na celom svete nevinní ľudia, ktorí vďaka nám dúfajú, ktorí vďaka nám veria v lepší život, ktorí zúfalo túžia po tom, aby sme na nich nezabudli a ktorí na nás čakajú.“
            – Joe Biden, 19/10/2023, zdroj (https://www.c-span.org/video/?531241-1/president-biden-delivers-address-israel-hamas-russia-ukraine-wars)

      2. Jarek.
        Kdo pak je úmyslně rozjebal a to podstatné,kdo podporoval extrémisty a rozdmichaval náboženské radikály.

    2. Pokud myslíte „dohody z Oslo“, tak to byl r. 1993 a o státu Palestina v nich není ani zmínka: https://en.wikipedia.org/wiki/Oslo_Accords
      Zavedly tzv. „Palestinskou samosprávu“ na rozdrobených kousíčcích Západního břehu, a to prakticky bez pravomocí. V podstatě totéž jako byly „samosprávy“ v nacistických ghettech. Na stejné úrovni jsou i „pravomoci“ Ghettopolizei – udržovat pořádek v ghettech. Nic víc.
      Osady, okupační armádu, útoky osadníků, návrat vyhnanců a další rovněž nijak neřešily.

      Vzápětí židovský nácek zavraždil Jicchaka Rabina, premiérem se v r. 2001 stal vrah a terorista Ariel Sharon a bylo po dohodách.

      Pohádka o Palestincích jezdících na piknik k moři je na úrovni Pohádek ovčí babičky…

    3. Když si to člověk všechno sečte, tak zájem na VVV (Velké Vítězné Válce) při současné konstelaci mají spíš Palestinci. USA jsou angažovány na Ukrajině, na hraně je to s Čínou, EU potřebuje ropu a plyn.

      I vstupní útok Palestinců byl takového druhu, že neexistovala možnost neeskalovat, nevyhrotit.

    4. Vidláku, na tom něco je: asi jako že vesničané z Lidic mohli být dobří sousedé svých vrahů z Gestapa a příslušných němčourských jednotek, než se to celé „jaksi posralo“ – nikdo neví proč, samozřejmě.

      Samozřejmě, velká válka z toho všeho nebude, protože zastánci války by dostali silně na prdel. Věřte-nevěřte, taková věc jim dost vadí…

      1. Vrahy z Gestapa je nutno individuálně potrestat a pak i vesničané z Lidic mohou být dobrými sousedy nikoliv vrahů z Gestapa, ale Němců jako takových.
        Nebo chcete tvrdit, že všichni Palestinci jsou Hamás a všichni Izraelci jsou vrazi z Gestapa?

        Všechna minulá traumata se dají překonat, pokud si znepřátelené strany přestanou libovat ve vzájemné nenávisti. Pokud se ta nenávist přestane uměle udržovat a rozdmychávat.

        I my můžeme překonat trauma z roku 1968 a přestat nenávidět Rusy, že?

        1. Vesničané z Lidic nemohu být ničími sousedy, neb byli vyvražděni.
          Tedy, abych byl zcela přesný – vyvražděni byli „jenom“ všichni muži a chlapci starší 14ti let, naprostá většina dětí a část žen.
          Z 503 obyvatel 192 mužů, 60 žen, 88 dětí.

        2. My Češi jsme ovšem nikdy nezklouzli na úroveň SS-áckých vrahů a nezavedli oficiální kolektivní vinu. Souzení vždy bylo „kus od kusu“, včetně „Sudeťáků“ – každý z nich se mohl přihlásit k věrnosti čs. republice a vyhnout se odsunu, což mnozí udělali.

          Jako obvykle zaměňujete oběti a pachatele. Obvyklý trik…

        3. Trauma z roku 1968 překonat nemůžu, nikdy jsem ho neměl a nikdy jsem Rusy nenávidět nezačal.
          A to přestože se vstup Varšavské smlouvy naší rodiny docela silně dotkl.
          Už jsem to na těchto stránkách psal: Otce vyhodili z armády (z hodnosti majora) a zbytek života pracoval jsko soustružník. Na Rusko nezanevřel. Vcelku pravidelně chodil do hospody „U Brežněva“ naproti ruských kasáren a hádal se s ruskými důstojníky, že udělali blbost. Nezmlátili ho, nezavřeli ho. Normálně se s ním bavili.
          Otec, pokud někoho nesnášel, tak to byli patolízalové a převlékači kabátů.

          Mezi situací u nás a v Palestině je zásadní rozdíl.
          My jsme nežili a nežijeme jako občané třetí kategorie . Bez práce z dávek sedět v paneláku. Na každém přechodu se ponižovat před Izraelci. bez budoucnosti, bez perspektivy. S občasným ostřelováním.

          Palestinci nepřestanou nenávidět Izrael, dokud bude trvat stávající konfigurace. Budou vraždit a Izraelci jim to budou stonásobně oplácet. Konflikt se hasí tak, že se hasí příčiny. Já žádné příznaky hašení příčiny nevidím.

        4. Trauma z 68?
          Obsadil nás SSSR-tedy i Ukrajinci s hlavním aktérem v čele-s Brežněvem, což byl Ukrajinec a ano i Rusové a další a další + spojenci z Varšavské smlouvy. Takže tak.
          Toto jakoby trauma šíří hlavně ti, kterým se to hodí do krámu.
          Ostatním je to v podstatě u zádele. Dnes existují jiné problémy, jiná traumata jiných, která nám chtějí hodit na krk.

    5. Vidlák:

      Je to tak, my nic neovlivníme, ale neměli bychom posílat zbraně do konfliktů a nemusíme zbytečně hrotit vztahy, které potřebujeme. Když se dívám na Pětikolku, tak mě připadá, že my jsme granáty a bomby , které USA a Brusel házejí na své odpůrce a my za ně děláme tu jejich špinavou práci za potlesku našich rusobijců.

    6. Pane vidláku,
      měl jste pravdu v tom, kolik a jakých se zde, v diskusích objeví vyslovených židobijců, sionistů a antisemitů.
      Jsem upřímně a naprosto zděšen, pro mě něco neuvěřitelného.

      1. Antisemitismus je v Evropě zažraný jak špína. Mlčí se, jenom někdy se projeví. Jako když obrátíte kámen a vespod vidíte ty žížaly a stonožky. Jsou tam pořád, ale vidět je není, na horní stranu placáku svítí slunce..
        Horší je, že antisemitismus není jediné takové téma.

  6. Pro nadšené příznivce „stěhování národů“ – tedy myšleno palestinců – bych měl opačný návrh.
    Co takhle kdyby se odstěhovali israelští židi?
    Tak jako v roce 1948 bez pozvání přicestovali, zase by mohli po roce 2023 odcestovat.
    Sbalte si svejch pět švestek, žádný dlouhý loučení a palte.
    Co?
    Ještě jste tak nadšení pro stěhování národů, malinkatý stalinečci?
    Problém je v tom pořád stejnej – kdo by si je vzal, že jo?

    1. Kazdy obyvatel v Izraeli vi, odkud pricestovali jeho predci – z Nemecka, Polska, Francie, Etiopie, Kazachstanu, Ukrajiny …
      Treba Rusko by si svoje rodaky bez problemu vzalo zpet. Odchazeli v devadesatych letech, kdyz byl v Rusku zmar, chaos a kriminalita. Ted by jim tam nic nechybelo.
      Tech puvodnich, jejichz predci zili v Palestine celou dobu, je jenom nekolik procent.

        1. Přesně. Anebo místní „znalci“ tamních poměrů vzniklí čtením paranoidního aeronetu si můžou nějakou tu gazovskou rodinku s rozvětveným příbuzenstvem v celé oblasti BV případně Maghrebu adoptovat.

    2. Protože by to znamenalo slabost a pro Muslimské obyvatelstvo výhru a návod jak dál s těmi nevěřícnými psy.
      Důsledky si domyslete sám.

  7. Denní rozvrh obyvatele Gazy
    09:00 budíček, modlení a plození dětí
    09:30 snídaně a kouření vodní dýmky
    10:00 přebírání humanitární pomoci z EU
    12:00 oběd, modlení a plození dětí
    13:00 kopání tunelů
    14:00 nácvik střelby a sebevražedných útoků
    15:00 modlení a plození dětí
    16:00 kouření vodní dýmky
    17:00 příprava odpalovacích stanovišť
    18: 00 modlení a plození dětí
    19:00 odpalování raket
    22:00 večeře
    23:00 modlení a plození dětí

      1. Závist těžko.
        Na takový výkony by nestačil ani Superman, nakříženej s procesorovým robertkem a špičkovýma nabíjecíma baterkama.
        Nebo jako Iron Man – jaderný zdroj rovnou v sobě a takhle výkonný péro, aby mohl Pepper/BlackWidow prcat 5x denně, má dávno patentovaný.
        A Viagru vidí jako další výmysl jeho soupeřů, jak z lidí vytáhnout další prachy a vyvolat mezi nimi závist.
        😀

    1. Pohled idiota, samozřejmě velmi oblíbený.
      Já už se toho nedožiju, ale Vy, pane, asi ano. Dostanete se na stejnou úroveň: nebude to Palestinec ale Čech.
      To bude překvapení.

    1. Přesně to jsem psal včera. Dvěma cenovkami v Lidlu se nic nezmění. Dezinformační propaganda režimu o tom, že žijeme v tom nejlepším možném společenském uspořádání, kde o všem rozhodují samozvané elity, které si pravidelně nechávají svou vedoucí úlohu potvrdit ve volbách natolik „demokratických“, že může slepenec stran s necelými 40 % odevzdaných hlasů doslovat terorizovat zbytek společnosti, a že cokoli jiného by nás přivedlo do totálního chaosu a pekla, ta bohužel zatím funguje naprosto spolehlivě…

      1. Nebudu nikomu brát jeho (spravedlivé) rozhořčení, ale co myslíte výrazem „necelých 40%“? Normální výsledek voleb byl takový, že pětikoalcie dohromady získala 43,41% a platných odevzdaných bylo 99,32%, jak je možné z toho usoudit méně než 40?

        1. Ok, omlouvám se za nepřesný údaj, správně mělo být necelých 45 % (což bylo například v prezidentských volbách médii prezentováno jako „drtivá porážka“) odevzdaných hlasů a necelých 30 % hlasů oprávněných voličů.

          Mění se tím nějak věcný obsah shora uvedeného?

        2. Sečtěte si počet hlasů, co získala pětidemolice, a spočítejte to na procenta z celkového počtu oprávněných voličů. Případně z počtu platných odevzdaných hlasů. Schválně co vám vyjde.
          Nezapomeňte, že díky diskriminačnímu volebnímu systému (5% limit) spadlo v roce 2021 téměř milion hlasů „pod stůl“.

    2. Chtělo by to celé info, jinak je to jako Rádio Jerevan.

      Ano drůbežáři kuře za 30 a v obchodě 71, jenže za 30 je celé mrtvé kuře, které musí někdo zpracovat = vyvrhnout vnitřnosti, uřezat pařáty a hlavu, oškubat, … což není zadarmo a jaksi i klesne váha produktu o odpad, takže prodej obchodu za 55 je moc nebo málo? Obchod koupí za 55 a prodává za 71, je to moc nebo málo? (Občas jde zbude něco do výprodeje či do kafilerky).

      Mléko zemědělci prodají zpracovateli za 9,91. Ten zpracuje a prodá obchodu 15,39. Obchod prodává za 22,62 Kč. (Teď mají v Kaufu v akci pasterizované za 13).

      Máslo z 136,39 Kč (čtvrtka 34), v marketu 154,31 Kč (čtvrtka ).

      A u eidamu? Raději se ani neptejte. Za kilo eidamu mají jeho výrobci 87 korun, vy za něj v obchodě dáte necelých 198 korun. (Já kupoval nedávno v JiPu za 100 na smažák).

      Potravina, u níž jsou již oproti předchozímu měsíci menší rozdíly, a obchodníci ji skutečně zlevnili, jsou vejce. Zemědělci je v srpnu i v září prodávali za 2,62 Kč za kus, obchodníci v srpnu za 4,14 Kč a v září vejce zlevnili na 3,73 Kč.

      U pšeničné mouky byla cena, za niž její kilo prodali výrobci 12,64 za kilogram. V obchodě hladká mouka stála 17,58 korun, což je přesně o korunu méně jak v předchozím měsíci.

      1. Zemědělci prodávají celé kuře jako kus za 30 Kč, zatímco obchodníci prodávají za 71 Kč jeden kilogram kuřete.

          1. Tam bylo napsáno „rovnou do obchodů“, broučku? Pán je mnohovidec! (Nebo trošku nacamranej nebo mu při pátku pomalu dochází služební invence 😀 )

        1. občane, napsal jste to špatně a proto nabíjíte onanymovi. správně to má být takto:
          Kuřata jatečná I.tř.j. [kg] – Z (zemědělec) prodává za 30,39 kč
          Kuře kuchané I.tř. [kg] mražené – P (průmyslový výrobce aka masokombinát) prodává za 55,15 kč
          Kuřata kuchaná celá [kg] – S (spotřebitelská cena včetně DPH) nakoupí za 71,02 kč (dph je cca 8,30
          ===
          PS. ta písmenka Z, P a S jsou tam dost důležitá

      2. Když jsem byla malá, prodávalo se kuře akorát voškubaný. Hlavu a pařáty jsme uťali sami a kuchali taky sami. Zabralo to pět minut. Čímž chci říci, že by mi návrat této praxe nevadil. Ovšem kuřata nevykuchaná asi nevydržej tak dlouho jako kuchaná v igelitu. Tenkrát byla rozhodně čerstvá.

  8. Rothschild to v 1904 nedomyslel. Pac myslel emocne. Nie racionalne.
    Dohodol sa s londynskym sefom Palestiny na tom, ze tam je to zem zaslubena, zem medu a mlieka… ci tak nejak. Plus zem predkov….

    Len uz v rozvijajucom sa Izraeli zistili, ze je to polopust a tam ziadny poriadny priemysel nevypestujes.
    Bez vody to proste nejde. Preto cast vojen bola hlavne o kontrolu nad vodou.

    Slana voda nejde pouzit v metalurgii, v zdravotnictve, v polnohospodarstve, v chemii….
    Bez silneho industrialneho zazemia je krajina odsudena na zavislost na inych.

    A ak sa takato krajina ocitne casom pod tlakom mlokov, ktori ju prevysuju o 100-ky milionov hlav, tak je to na alarm najvyssej priority.
    Bibi mozno len posuril Hamas, by vyuzil cas, kedy je este USA v pozicii aspon oficialneho hegemona.

    Len je otazka, aky moze mat Bibi plan. Co dalej? Okrem prekrizenych prstov na ruke dufajuc, ze to nejak dopadne. Nejak dobre dopadne….
    Je to ako prvy zoskok padakom, krory si si nebalil sam a nevies, ci ho v batohu vlastne ozaj este mas.

    VVP by len tak podaromnici neposlal Kindzaly na dosah, ak by suskanda neobsahovala nejake zaujimavosti.
    A zrovna terazky maju USA najnizsie strategicke rezervy nafty v historii. Ako napotvoru nie su v pozicii si zopakovat 1973.

  9. Amerika měla donedávna spojence. Tím byla Evropa a za pomocí této držela svět pod krkem. Pak se pustila do řešení svého problému. Definovat svůj problém se nepokusila, ve všeobecnosti bych jej označil za všepohlcující nenažranost. Funkčním spojencem je Austrálie, Izrael a Británie. S vlastními problémy. Všichni spojenci jsou v krizi. Tato pochází ideologicky z USA. Zelený úděl, LGBT, Otrokářství v předminulém století apod.
    Z historie je známo, že vazal není spojenec. Zchudlá evropa v importovaných krizích je stejný vazal jako byla donedávna Většina zemí světa. Jako spojenec je ovšem zcela k ničemu. My už ležíme, amerika má ustláno.

  10. Zajímavý odkaz hodila lujjza na zdejší Tribunu.

    Já si ovšem myslím, že patří sem, proto jej bez dovolení vkládám.

    https://casopisargument.cz/?p=53331

    Komu se to nechce číst, je to o /světe, div se/ KORUPCI.
    Koho by to napadlo, že…

    Tak nějak se mi vybavil název někdejšího zábavného pořadu, takže bych si jej dovolil parafrázovat na:
    KRADE CELÁ RODINA.

  11. https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-na-americany-v-iraku-uderily-rakety-a-drony-40447682

    Zvonku to ozaj vypadá tak, že Amíků a vývozu jejich verze demokracie, už mají všichni plné zuby.
    A nejspíš nejenom muslimové.
    Jen jim dejte, šmejdům.
    Nejprv rozjebou celé fungující země na atomy, nadělají tam bordel, nalejou tam šílené prachy, které by jinak mohly pomoct, uchránit Ameriku od drog a chudoby – a pak se ztratí, jako to udělali v Afghánu..
    Dobře tak. Už potřebovali dostat po nenechavých pazourech. Poslední lekce budou Rusové – a ti se s Amíkama zrovna srát nebudou..

  12. Není třeba jít mnoho do hloubky na prosté konstatování, že současný Fašington geopolitické hrátky úplně prokaučoval. Své evropské vazaly vehnal do proxy války s Ruskem pod hlavičkou NATO, a co je ještě legračnější, nyní by vyšinutí cvoci z Fašingtonu a Londonabádu chtěli ještě proxy válku s Araby a Peršany v rámci podpory plně nacifikovaného Izraele.

    Přes to, že dlouhá léta podporovali nejradikálnější formy islámu – v rámci boje s ruským, čínským a perským nepřítelem – a Západní evropské vazaly drželi na krátkém laně přes slimáckou imigraci, Izrael dostával úplně volnou ruku k čím dál otevřeněji nacistickým genocidním metodám a plnému apartheidu proti Palestincům.

    Světožraví blázni z Fašingtonu a Londonabádu natlačili Rusko a Čínu do pevného spojenectví, což byla pro USA a jejich vazaly osudová debilita vpravdě kosmického rozměru, a coby přirozený důsledek vznikla ekonomická a politicko-vojenská supersíla, která „přirozenou gravitací“ přitáhla do rusko-čínského spolku i perské a arabské národy, potažmo celou „islámskou civilizaci“.

    V rámci navazujících vztahů BRICS+ se začal na Blízkém východě formovat mír i mezi sunnity a šíity, tedy mezi Saudy, Emiráty, Turky, Katarem a Íránem. Ostatní islámské národy Střední Asie a indo-oceánské oblasti následují. V takovém ekonomicky prosperujícím společenství nezbývá žádné místo pro anglo-americkou „opičí pracku“.

    Což je pravý důvod nynější blízko-východní polízanice: USA se pokouší za každou cenu zabránit míru na Blízkém východě, i za cenu uvržení Izraele do zničující války. Ale pro Fašington a Londonabád je už pozdě: situaci nelze zvrátit. Nemají už na to ekonomickou, politickou ani vojenskou sílu. Akorát vehnali Izrael do katastrofické situace, která je předem ztracená a nevyhratelná.

    Pokračující bombardovací genocida v pásmu Gazy – 4 000 tun bomb na hlavy civilního obyvatelstva – v nynějším mezinárodním prostředí neprojde, jelikož rozhodující není, jak to žumpy přelžou v 18% „Západního světa“, ale co si o tom myslí „ten větší zbytek“ lidstva. I kdyby se Izraeli povedlo „vyhrát“, bude to Pyrrhovo vítězství, předzvěst dalekosáhlé katastrofy.

    Bude to mít samozřejmě ještě své peripetie: prázdná gesta Fašingtonu s letadlovými loděmi, pozemní ofenzívu IDF v Gaze – která celkem jistě selže na příliš vysoký počet padlých Izraelců; mezinárodní bojkoty Izraele a jeho podporovatelů, hlavně evropských vazalů Fašingtonu. EUhnije to zaplatí vysokými cenami ropy a plynu, pokud ne rovnou další hlubokou ropnou a plynovou krizí s úplným výpadkem dodávek; a samozřejmě také slimáckým terorismem svých „připrchlíků“.

    Přímou obětí budou civilisté v Izraeli – i ti židovští. Nacismus vždy vydá své plody: zeptejte se Ukrošů…

    1. Pro gaučáky jen dodávám: ne, větší válka z toho nebude. Protože by ji Fašington prohrál, úplně ostudně.

      Není možné do zabijačky vtáhnout Írán a rozpoutat širší sunnitsko-šiitský/arabsko-perský konflikt. Írán je totiž moc silný a má příliš mocnou raketovou výzbroj. Kromě toho, může jednak zablokovat Perský záliv přes průliv v Hormuzu, jednak lodní dopravu v dosahu přes 1000 km kolem, díky svým protilodním raketám.

      Západ by okamžitě při vypuknutí války přišel o všechny své vojenské základny v oblasti, Izrael o svá letiště a raketové základny. Saudové a Katar by přišli o svou ropnou a plynovou infrastrukturu – a Západní vazalové Fašingtonu tím pádem o blízko-východní energetické zdroje.

      Írán je příliš daleko a příliš hornatý, má velké množství podzemních pevností a tak není žádným konvenčním bombardováním významně postižitelný. Proti pozemní invazi má téměř 90 milionů vzdělaného obyvatelstva a vyspělý vojenský průmysl – kromě toho strategické spojenectví s Ruskem a Čínou.

      Americké síly jsou minimální: letadlové lodě není třeba počítat, jelikož v případě války by šly ihned ke dnu. Mobilizace v USA je neproveditelná, potřebných cirka 900 tisíc vojclů by shromažďovali rok, než by je mohli vůbec k něčemu použít. Izraelské IDF jsou neschopné skutečné války s vyspělým protivníkem – což bude brzy vidět při pozemní operaci v Gaze. Vojensky je to zkrátka předem ztracené…

      Celá šlamastyka bude řešena osvědčeným způsobem: bombardování Gazy bude zastaveno „pro velký úspěch u diváků“, pozemní invaze skončí coby PR operace – protože reálná pozemní operace v Gaze by byl masakr IDF; finálně vypukne „Mission Accomplished“, vyhlásí „Hamás byl zničen (skoro úplně…)“ a do Gazy začnou proudit nové miliardy na nové hračky pro Hamásovce a další osvědčené radikály.

      Nic, co bychom už v nějaké podobě neznali. Hodně popcornu!

      1. Amen.
        Zbývá se jen ptát, jestli jsou sionisté z malého i velkého Satana opravdu tak zabednění, či zda je to vše záměrné a ve scénáři „vyšších“ zájmů. Já bych tipoval spíše to druhé.

        1. Možná platí oboje: „Velký Satan“ i „Malý Satan“ jsou vyšinutí nadlidé, plní své nadřazenosti a neporazitelnosti – která nikdy reálně neexistovala, alespoň ne ve vojenském smyslu slova – ačkoliv propaganda je toho plná. Číňané a Rusové mají své Sun Tsu, Suvorovy a Kutuzovy, Žukovy a Rokosovské; Arabové a Peršané jsou také v obraze.

          Izraelští náckové v čele s Netanjahuem a Likudem „jedou na tygrovi“, protože v okamžiku sesednutí budou požráni nejen svými vlastními. Pro „Bibiho“ se celá operace proti Hamásu správně jmenuje „Nepůjdu do kriminálu“; osud izraelských obyvatel je zjevně úplně podružný. Nacismus vede k obvyklým koncům: Němčouři za Hitlera, stejně jako Ukroši za Porošenska a Zelenského, si to již vyzkoušeli – a nyní je řada na Izraelcích.

          Z hlediska gaučování je nejzábavnějším aspektem ta žumpami vylhaná iluze neporazitelné síly, třeba díky letectvu – které je jinak proti PVO/PRO systémům úplně k ničemu. JDAM vybavené bomby jsou „skvělé“, dokud je hází na hlavy bezbranných lidiček bez PVO a rušení GPS, ale jinak je to z muzea, asi jako dvojplošníky a mocné bitevní lodě s velkými děly. Nebo letadlovky proti proti-lodním raketám, hypersonické nevyjímaje.

          1. Jen bych možná doplnil, kdo jsou ti vyšinutí nadlidé – jsou to zas židi, kterejm je osud vlastního národa úplně lhostejný… JAko Rockefeller, který celou válku dodával suroviny Hiterovi. Atd, atp.

            1. Přesně tak, ale takových je více: nenažraných hovad je navzdory národnosti a genetice spousta, jen když je za co se „schovat“. Třeba za židovství…

            2. Na Vašem místě bych IDF tolik nepodceňoval.
              Výcvik mají spíše lepší, než kterákoli lepší západní armáda.
              A tím, že je jich málo a musejí často vzdorovat obrovské přesile, se naučili „šetřit každým životem“, což je ostatně dobře vidět na konstrukci Merkavy Mk.4.
              Stejně tak tu někdo plácal, že Iron Dome jako systém, jsou jen upravené Patrioty do místních podmínek. Davidův prak má být podle všech těch Visingrů pak něco zcela jiného. Přitom je ale Davidův prak nedělitelnou součástí Iron Dome.
              Iron dome je komplexní systém, využívající všechna dostupná data, kdežto Davidův prak je jen speciální raketa, jejímž základem skutečně byly antirakety Patriot prvních verzí.
              Izraelci ale dobře věděli, proč si vymýšlejí a vyrábějí svůj, zcela unikátní systém, který nesmí opustit hranice Izraele podobně, jako Merkavy Mk.3 a Mk.4.Potvrdilo se jim to na UA, kde jeden jediný Kinžal zcela zlikvidoval dvě odpalovací stanoviště a neopravitelně poškodil radarovou/zaměřovací/výpočetní část tak, že celek je k nepoužití.
              Jeden z typů antiraket systému Iron Dome, je Patriotům sice podobný, ale jen hodně vzdáleně – a to ještě ty první verze.
              Antirakety, zvané „Davidův prak“ jsou vyvinuty přímo ISR firmou Rafael (RADS), Elbit Systems, Etron a něco málo (radarovou techniku) převzali od Raytheonu, kterou si opět upravili pro své specifické účely..
              Současná verze ID, nemá s Patrioty vůbec nic společného, nemá záměnné ani podobné antirakety, nic. Elbit Systems vyvinul fakticky něco úplně nového a já celkem chápu, že se ven dostává naprosté minimum informací, natož tak nějaká podrobnější TTD.
              Systém má chránit životy, z nichž každý jeden, má při jejich počtu (cca 7,5M?) pro Židy zatraceně vysokou cenu, jehož ztráta Izrael citelně ohrožuje.
              Davidův prak funguje opravdu podobně, jako prak s velkou kapsou, ze které letí mrak olova, šroubů či matic – s tím rozdílem, že každý ten kousek z toho mraku olova, má své řízení, navádění, je schopen zatraceně rychle manévrovat.
              Myslím, že nebýt ID a těch izraelských speciálů, tak je dávno po Izraeli.
              IMHO si myslím, že tohle všechno, za jejich asi 9 let vývoje a doslova „od píky“, je zatraceně dobrý výsledek.

      2. K42: Izraelská vláda těžko může udělat jen částečnou pozemní akci a brzo ustoupit. Dala by tím najevo nerozhodnost a nedostatek odhodlaní. Boj ve městě je obtížný, to už došlo snad i většině novinářů. Jen netuším, proč by měli záložáci IDF mít tak nedostatečný výcvik. Je jasné, že elitní jednotky vojáků z povolání jsou někde jinde, ale mají snad ostatní státy o tolik lepší zálohy a s kratším výcvikem? V porovnání záložních jednotek, kde mají většinu roku civilní povolání. Kdo z Arabů nebo Íránců bojoval v Sýrii několik let, je už víc profíkem než záložníkem. V Izraeli je povinná vojenská služba 3 roky a potom mají další cvičení pro zálohy.

        1. Pokud někdo zohledňuje psychologické nesmysly jako „dávat najevo rozhodnost a odhodlání“, je předem poražený. Skutečný konflikt se řídí úplně jinými kategoriemi než PR v žumpách. IDF 30+ let cvičily „boj“ proti totálně zaostalým protivníkům, v podstatě šlo o policejně-protiteroristický výcvik proti neregulérním silám: nejsou to vojáci, ale bachaři v koncentráku.

          IDF nejsou schopné akceptovat vysoké ztráty „boje ve městě“, tedy při dobývání rozbombardované Gazy. Západní příklady takových hrozných konfliktů jsou minimálně dva: elitní němčourské jednotky v rozbitém Stalingradu nebo elitní spojenecké oddíly ve vybombardovaném Monte Cassinu. Oboje skončilo obřím masakrem útočníků, je to „nevýherné“. USA jim v tomhle nijak nepomohou, sami nemají jak – jsou na tom úplně stejně, ohledně akceptace ztrát i jinak.

          Technologická převaha v takovém konfliktu neznamená téměř nic – protože ani nejde použít, pokud by reálně nějaká byla – jakože prakticky není: všichni mají noční vidění, drony, šifrované vysílačky, řízené proti-tankové rakety a „inteligentní miny“…

          Čím více bude Izrael na Hamás tlačit a mstít se plošným genocidním terorem na celé populaci Gazy, tím větší bude efekt „krysa v rohu“. Připadá to někomu jako „recept na vítězství“?

          1. Pokud to někdo neví, minulý rok stejně jako předešlý, prováděli Izraelci štábní cvičení s tématem války proti Hizbolláhu: oba roky to skončilo izraelskou porážkou, s nutným vzdáním se severního Izraele až na úroveň Haify, která skončila jako „frontové město“. Asi tak na tom opravdu izraelské ozbrojené síly opravdu jsou.

            Nejen čistě vojensky, ale hlavně díky úplně rozbité společnosti. Mladí se službě v IDF všemožně vyhýbají, dávno už to není ta „základní čest“, ale účast ve vražedných akcích proti „podlidem“, což významné části izraelské společnosti „tak trochu vadí“, protože základní historický narativ je „nikdy už jako ovce“ proti nacismu: a nyní čelí nacismu od svých vlastních… Nechtějí být nacisté vůči jiným. Ani proti Arabům… dokonce ani proti „cigánům“ Arabů, tedy „Palestincům“, se kterými mají každodenní zkušenosti – asi jako by Čech bydlel v Jirkově nebo kde.

            Co s vlastním státem, který Vám sebere zbraně na sebeobranu a nutí každého odevzdávat nábojnice na každých 50 nábojů? To si ani nevystřelíte pořádně na střelnici. Naopak, pokud je někdo „settler“ – nebo-li „osadník“, klidně může vlastnit nespočet samopalů a kulometů, vraždit doleva doprava a chrání ho národní izraelská armáda, ačkoliv páchá zločiny, obvykle zcela v zištném záměru? Vykradení „palestinské banky“ je správné…

            Šli byste za takových okolností, coby vycvičení záložníci IDF do boje proti „Hamásu“, reálně tedy vraždit „podezřelé civilisty“ v Gaze? To se už nyní může, vláda odvolala pro vojáky původní omezující ROE: zastřelení podezřelého je správně.

            Většině normálních Izraelců je z toho na blití, bez ohledu na to, co blábolí žumpy.

            1. K42: Odvelení části vojáků od hranice s Gazou na Západní břeh na ochranu radikálních osadníků v nových osadách byla ta chyba, kterou většina Izraelců proklíná a proklíná přitom i vládu, kde jsou právě mezi ministry i ti radikální osadníci. Tím padl starý předpoklad, že v Izraeli mají nejvyšší funkce bývalí důstojníci a ne hlupáci bez zkušeností, jako je tomu třeba v Bruselu. Tito noví ministři financí a vnitřní bezpečnosti zkušenosti k řízení svých resortů nemají, ale pořád mají takové výroky, že jsou jak sloni v porcelánu. S omluvou ke slonům. Stavět nové osady je ztrátové ekonomicky a škodí to i politicky. Hamás je v obklíčení a funguje jen tím, že je rozptýlen mezi civilisty a nikdo si neví rady, jak Gaze vládnout po jeho případně porážce. Gazu i Egypt odmítl několikrát, že by mohl připojit území i s obyvateli jako návrat do de facto situace před rokem 1967. Hizballáh je opravdu něco jiného. To je past pro pravidelné armády států taková organizace. Na rozdíl od většiny diskutérů v médiích jako je Idnes, bych ho nepodceňoval. Dnes je mnohem silnější než tenkrát roku 2006, kdy už dokázal dělat IDF problémy.

        1. Inteligentně, uměřeně a s dlouhou perspektivou: pomsta je pokrm, který se servíruje studený. Jen úplný debil to může považovat za slabou reakci a podle toho usoudit, že vyhrává…

      3. Na to, ze z toho nebude vetsi valka bych nesazel. Doby, kdy jsem si myslel, ze svete nevedou magori uz minuly.

        Zacatek prvni svetove valky nam budiz mementem.

        1. Realita magorismus omezuje: fyzikální zákony nelze potlačit ani ústavní většinou v parlamentu. Stejně jako zahájení války při jistotě prohry… WWI byla důsledkem nevyrovnaných zločineckých iluzí zločinců a idiotů, prostě totálním selháním regulačních mechanismů.

          Dnešní doba je úplně jiná, vše se vyjasní ekonomicky a politicky mnohem rychleji. Vojensky prohráli, s Ruskem a Čínou, Bim Bam. Protože prohráli průmyslově, lidsky, civilizačně….

  13. Izraelské ozbrojené síly dostaly zelenou zničit Hamás. Vláda učinila odpovídající rozhodnutí, řekl ministr hospodářství židovského státu Nir Barkat v televizi ABC.
    Dotaz:
    Jak? Hodlají je vystřílet?
    Když se budete aspoň deset minut dívat v TV na muslinské „demonstrace nenávisti“, dojdete možná k závěru, že jiný postup asi není možný.
    Nebo se přestanete dívat na TV.

    1. Old Felixi, to mi přijde tako jet na takovém tom vozíku pouťovým obludáriem: je to legrace a vidíte kolem příšery, ovšemže kašírované.

  14. Už to nechte plavat, Vidláku.
    Mezinárodní právo definitivně zemřelo útokem na Jugoslávii, diplomacie v podstatě také, racionalita sténá v posledním tažení. Vy, já ani nikdo další z nás s tím nic nenadělá.

    „Humanitární pomoc“ je Palestincům zcela k hovnu, pokud jsou desítky let vystaveni tomu, čemu jsou vystaveni. Víte to Vy, vím to já a samozřejmě to ví celá ta pokrytecká sebranka z KoZa.
    Nemluvě o tom, že ji sionistická entita buď ukradne, nebo zničí (viz. osud nákladů, které se do Gazy pokoušely dostat humanitárky v době první blokády).
    Vězňům v koncentráku Gaza je k hovnu na kvadrát, protože je sionistická entita za nadšeného souhlasu KoZa (budiž čest hrstce, která se nesouhlasně ozývá) vyvražďuje…
    Bude to mít následky, které možná budou pro EU zničující, protože s tou genocidou dlouhodobě souhlasí a podporuje ji.

    Dám Vám test.
    Vytiskněte si následující text (nebo si ho hoďte do wordu) a vyškrtejte z něho to, čeho se vůči Palestincům sionistická entita nedopouští.
    A pak si položte otázku, jak je možné, že to po desítky let zůstává bez jediné sankce vůči pachatelům.
    A pak to celé pusťte z hlavy, protože to nemůžete nijak ovlivnit.

    Trestní zákoník č. 40/2009 Sb.:
    § 400

    Genocidium
    (1) Kdo v úmyslu zničit úplně nebo částečně některou rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou, třídní nebo jinou podobnou skupinu lidí
    a) uvede příslušníky takové skupiny do takových životních podmínek, které mají přivodit jejich úplné nebo částečné fyzické zničení,
    b) provede opatření směřující k tomu, aby se v takové skupině bránilo rození dětí,
    c) násilně převádí děti z jedné takové skupiny do druhé, nebo
    d) způsobí příslušníkovi takové skupiny těžkou újmu na zdraví nebo smrt,

    bude potrestán…

    (2) Stejně bude potrestán, kdo k činu uvedeném v odstavci 1 veřejně podněcuje.
    (3) Příprava je trestná.

    § 401

    Útok proti lidskosti
    (1) Kdo se v rámci rozsáhlého nebo systematického útoku zaměřeného proti civilnímu obyvatelstvu dopustí
    a) vyhlazování lidí,
    b) zotročování,
    c) deportace nebo násilného přesunu skupiny obyvatelstva,
    d) znásilnění, sexuálního otroctví, vynucené prostituce, vynuceného těhotenství, vynucené sterilizace nebo jiné obdobné formy sexuálního násilí,
    e) perzekuce skupiny obyvatelstva na politickém, rasovém, národnostním, etnickém, kulturním nebo náboženském základě, z důvodu pohlaví nebo z jiného podobného důvodu,
    f) apartheidu nebo jiné podobné segregace nebo diskriminace,
    g) zbavení osobní svobody, zavlečení na neznámé místo nebo jakéhokoli jiného omezení osobní svobody s následným nedobrovolným zmizením osob,
    h) mučení,
    i) vraždy, nebo
    j) jiného nelidského činu obdobné povahy,

    bude potrestán…

    (2) Příprava je trestná.

    § 402

    Apartheid a diskriminace skupiny lidí
    (1) Kdo uplatňuje apartheid nebo rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou nebo třídní segregaci nebo jinou podobnou diskriminaci skupiny lidí, bude potrestán odnětím svobody na pět až dvanáct let.
    (2) Odnětím svobody na deset až dvacet let nebo výjimečným trestem bude pachatel potrestán,
    a) uvrhne-li činem uvedeným v odstavci 1 takovou skupinu lidí do těžkých životních podmínek, nebo
    b) vystaví-li takovým činem takovou skupinu lidí nelidskému nebo ponižujícímu zacházení.

    (3) Příprava je trestná.

    1. Re: Občan

      V r. 1945 měla Gaza 32 000 obyvatel.
      Nevím, jak to soudruzi dělají, že jich i přes izraelský teror tolik přibylo.

      Čímž nechci říci vůbec nic, akorát že každý normální člověk už byl dávno pryč, i když by jinde musel pracovat, a to dokonce možná i rukama.

      1. Ono z obleženého koncentráku se špatně utíká, to poznali i Židé za II.WW ve varšavském ghetu.
        A Palestina je pro obyvatele Gazy pořád jejich domovem, byť je už 75 let brutálně okupovaná.
        Takže pro Araby je hlavní zbraní proti nepřátelům maximální využití kapacity děloh jejich žen…
        To se potom jeden diví, že se obtížně vyhlazují. Ti Palestinci.

        1. Gaza je z poloviny uprchlickým táborem, kde našli útočiště vyhnanci z okupované Palestiny a z Izraele. Plus lidé, kteří tam byli násilně deportováni sionistickou entitou.

              1. WTF?
                Jste normální?
                Palestinci jsou tam doma!!
                Když se nepodařilo evropanům židy zplynovat, hodili je na krk palestincům. Židi tam připluli na lodích úplně stejně jako připlouvají afričtí doktoři a inženýři do Itálie – prostě se vylodili a řekli: tady budeme.
                Proč by měli palestinci 75 let utíkat do Egypta?
                Tywole…

      2. A dost, pásovče Tarkusi!
        Tady se logika a selský rozum nepěstuje! Tady se pěstují slova (spousty slov) a originální myšlenky – opakované až do zblbnutí. Račte se přizpůsobit, jinak nebudete vítán. Mě a Schumachera tu opravdu nemají rádi.
        Já tady nevydržím víc než dva články a číst chvíli diskuze – ovšem bez Anonyma, Krtečka a jim podobných. Je tu tolik moudrých, že si připadám jako idiot (dyskalkulik) na matematickém kongresu. Může leda držet hubu a radši ani nešoupat nohama, aby si někdo nemyslel, že bych chtěl něco pitomého dodat.
        Poctivě řečeno – „to tu je na palu!“ To je jak s chlastem. Po třetí velkém rumu už ani nevíš, co piješ. A po šestém ani kde jsi, co tu děláš atd. A taková to byla zajímavá hospoda.

        1. Tak vás pane Starý kocoure nenávidí prý všichni a vy sám prý nenávidíte zejména malá zvířata ..

          Ale,ale doposud se pana Krtečka nikdo nevšímal a podekuje vám jistě ,že jste první , no nezbývá vám tedy ,než tady k tomu napsat PROČ a jak jste se stal alkoholikem a prý vás vás z toho jak píšete pak “ brni kedlubna „. . .

          Vzkazuje Anička

      3. Ale je zvláštní, že Palestince na svém území nechtějí ani souvěrci z okolních států… že by proto, že to jsou fakt cikáni, co žijí z dávek? A že přísun dávek hodný strýček či tetička podmiňují tím, že Palestinci budou dál osinou v zadku? Že budou dál jen žebrat a o nic se nesnažit? Že budou jen dělat děti, školit je v nenávisti a zabíjení?
        Občane, strčte si váš trestní zákoník za klobouk!

        1. A proč by měly okolní státy legalizovat etnické čistky prováděné sionistickou entitou?
          V Libanonu, Jordánsku, Sýrii a Egyptě žije více než 3 miliony palestinských vyhnanců, kteří tam mají status uprchlíků. Přesně dle mezinárodního práva.

          1. Občan: A proč ne občanů? Arabští bratranci je potřebují proti Izraeli, ale kdy by šlo o lidí, občanství by jim dávno dali.

              1. protože by těm lidem umožnili normálně žít? a zrovna ne! zůstanou uprchlíkama do konce vesmíru, jen ať ti zločinci odvedle viděj! koneckonců, i pro nás jsou to jenom objekty.

              2. Protože jsou to jejich lidé, souvěrci a muslim muslimovi nesmí odepřít pomoc!
                Ty Vaše zákoníky si fakt strčte do prdele, Občane. Kdyby kterémukoliv arabskému státu na palestinských cigánech a teroristech záleželo, tak už jsou dávno rozptýlení třeba v SAE, kde by s přehledem nahradili malajsijské a filipínské dělníky.
                Jenže – oni ti filipínští a malajsijští dělníci skutečně pracují, neflákají se, neorganizují atentáty, útoky a neškemrají ostatní muslimy o sociální dávky bez toho, aby hnuli prstem.
                Arabové-muslimové moc dobře vědí, co je zač tahle entita a čeho je schopna. Vidí to v Emirátech, vidí to Jordánci, Libanonci – nestojí o X miliónů už třetí generace netáhel a teroristů, proto je nikde nechtějí.
                Navíc Arabové ty arabské cikány sakra dobře znají – a proto je nikde nechtějí, jako během 2.SV nikde nechtěli přijmout Židy! Nikdo si to nechtěl rozházet s Hitlerem…

                A až Židé konečně dostali svůj prostor a stát, tihle cikáni se ozvali, že jsou Židé vlastně na jejich půdě – a vše, co doposud na té půdě Židé vybudovali, vydupali z pouště vodu, úrodnou půdu i tu úrodu, tak milí cikáni najednou zjistili, že by bylo výhodné, aby jim to zase patřilo.

                Čím si vysvětlujete, že po 2.SV bylo těch cikánů okolo 30.000, nenárokovali si nic – a najednou je jich několik miliónů a nárokují si celý Izrael?
                Dokážete na to smysluplně, nejen antisemitsky odpovědět?

                1. Oni nikde nechtějí ani ty malajsijské a filipínské dělníky. Ty jen vykořisťují. Ale ti Palestinci chtějí žít doma a ne někde dělat otroky jako ti dělníci, o kterých jistě nic nevíte. A Židi se taky množí, už jich je přes 8 miliónů na rozloze 3x menší než ČR . A zadlužení jsou taky a USA je vždy musela dotovat.
                  Tak zklidnete hormon, ostatně nedávno jste psal, že už tady skončíte.

          2. Re: Občan

            Vy taky necháte svou tetičku chcípat hladem a zimou, když jí erár sebere důchod, protože jí ho sebral podle jedině správného zákona, schváleného jedině správným parlamentem?
            Vás bych teda za příbuzného nechtěl…

            1. Sorry, Targusi, ale melete exkrementy.

              „Okradené tetičky“ mají právní status, povolení k pobytu, zajištěné ubytování, stravu, ošacení a lékařskou péči. Nejsou to hostitelské státy, kdo porušuje mezinárodní právo.

              1. Re: Občan

                Pokud je tetička zbavena svého příjmu (důchodu) asi bude mít zajištěnu stravu, případně bydlení, poněkud ztuha.
                Už jste se někdy zkoušel ohřát na povolení k pobytu, anebo si dopřát nedělní řízek z lékařské péče?
                Z Ukradiny uteklo na tři mio rusky hovořících kusů do RF. Taky je ti praví Ivani nahnali do stanů?
                Co tam máte dál? Které hovno pomeleme teď?

                1. Targusi, je to zbytečné.
                  Občan je brutus antisemita, nemůže Židy ani cítit a proto píše, co píše.
                  Tak je to učili v odpolední škole pro asistenty hloupějších dětí – pro asistenty, co se na skutečné učitele nehodí. Má to výhodu – těm hloupějším dětem lze nakecat téměř cokoliv a pan Občan to tady zkouší na nás.
                  Je možné, že zapomněl, kam a co píše.

                  Mimochodem – kdyby ti Izraelci byli takoví psi, jak o nich zcepenělý Občan píše, tak proč jim vydávají pracovní povolení do Izraele? Třebaže vědí, že to vždy přinese nějakou nepříjemnost, střelbu, útok či demonstrace, při kterých lítají šutry – a přesto je u sebe doma zaměstnávají, dodávají jim stavební materiály, elektřinu, palivo, plyn i potraviny. Sami cikáni nejsou schopni ani hnout prstem pro to, aby se jejich situace zlepšila. Jediné, co svedou, tak množit se, jako kobylky a pak natahovat ruce, jak jich je moc a kolik potřebují pomoci, včetně humanitární.

                  Být Izraelci, dám plot do pořádku, speciálními bagry přeruším všechny tunely z Gazy – a nechám to tam vychcípat.
                  Oni se nezasloužili vůbec o nic – a podívejte, co dokázali Židé.

                  Občana si vůbec nevšímejte, je to mladý antisemita z principu, protože mu to tak řekli, že to má takto antisemitsky prezentovat.

                  Jen, abyste nesplakal nad výdělkem, Občane…

      4. Re: targus proč jich přibylo? Zkuste si představit to území ze kterého bylo původní obyvatelstvo vyhnáno do Gazy , pořád moc?

      5. Znovu Vás musím napomenout, Targusi. Zase píšete hraběcí rady. Proč neodešli Židé z varšavského gheta, nebo z lodžského? Protože byli za plotem a neměli kam jít.
        Ghaza je obklopená vysokým plotem a z Ghazy se nikdo nedostane. Mimochodem, argumentovat s rokem 1945 je další hloupost, neboť do Ghazy se přesunuli lidé, kteří byli vyhnáni izraelským teroristy v roce 1948 ze svých domovů.

    2. Občan : Celý paragraf 400 je bezzubý tlach, který sám sebe kastruje hned prvními třemi slovy „Kdo v úmyslu“. Kromě jasných činů je třeba v dnešní justici prokazovat také úmysl a to se vždy nějak zaonačí, pokud je viníkem nějaký chráněnec systému ( např. migrant, žena nebo něčí známý ).

      Paragrafy 401 a 402 běžně a rutinně porušuje PČR, SZ i obecní a krajské úřady při projevech podjatosti a diskriminace proti které není v ČR obrany, jelikož celá struktura drží basu s ostatními složkami a nejedna kauza končí ( nezákonným ! ) mlčením ze strany ministerstva.

  15. Gdybyste tady měl vystavený sečítací portál na volení potřeb, mohl ste si dát šlofíka, věnovat se manželce a dětem. Takhle jen každej den trubadůrujete cizí názory, cizí války, cizí zlodějiny a cizí potřeby.
    Podstatné, naše věci vám unikají , páč na ně hrnete tuny názorů z celého světa. Zahrabáváte naše potřeby pod hnůj vyprděný čarovnou penězoměneckou hůlkou pod zem. A blboni za váma dou.
    Tak nevím co s váma?

    Potřeby fšech našich synů a dcer sou vám futrál, pro ně byste nehnul ani prstem, ale pindat, kecat, to jóo.

    A teď ten zástup podemnou, řaďte se.

    A cos udělal ty?
    A kohohos volil?
    Počkej budou volit jen ti co maj prachy.
    Né, budou volit jen ti co maj mozek.
    Né, budou volit jen ofce.
    Né, budou volit jen migranti.
    Né, budou volit jen symboly a církevní hovada.
    Né, nebude volit nigdo, bude to řešit Bůh, Oligarcha, Satan, Nefilim nebo Elohim?

    Už vám jebe na cimbuří fšem.

    Moje předpověď do deseti let.

    Za deset let se otočí generace, blbí potomci budou posílat do“prááce“ své blbé potomky , vychované blbou školní justicí a budou je zavírat za ukradení chleba malí potomci Rajchlů a ostatních podržtašek.
    TO JE DEMOSGRÁCA.

    1. A budu vám to tu psát každý den, týden co týden, to by bylo, aby Vidlák byl ministrem zemědělství a já, Sasin, nic!? Budu ministrem potřeb! Muheeehe! Hotovo.

        1. By se shodil na velké ministerstvo. Kydat na plný úvazek velký hovna a vlastníma rukama a každej den dvanáctky.
          To by bylo aby bůh neosvobodil časem a rozumem i také blboně. A fšechno co vydělá zdanit, zainflačnit penězoměneckou leprou a vyexekuovat aby věděl zač je toho demosgrátickej loket.

    1. Každé stéblo má aspoň jedno kolínko. Tedy každé stéblo dostatečně dlouhé, aby se s ním teoreticky dalo pod hladinou dýchat.

      1. Taky je třeba překonat tlakové rozdíly. Když jsem jako kluk chodil do sportovního potápění, učili jsme se, že to není možné.

  16. „Místo toho se cena ropy víceméně zdvojnásobila a Rusko má z jejího prodeje dost peněz nejen na válku“

    Milý Vidláku, nechci kazit umělecký dojem fakty, ale koukněte se prosím, cena ropy je dnes úplně stejná jako byla fén před válkou a níže než den po válce 24.2.2022, o jakém dvojnásobku mluvíte?

    1. Ono vše souvisí se vším, zbavili jsme se ruského plynu z roury, pod heslem „Signalisty“: to jsme to tomu Putinovi nandali. Bereme plyn dále ruský se čtyřnásobnou přirážkou od našich kamarádů nejmilejších – protektora z Dojčlandu a taky molekuly svobody od vrahů z Volstrýtu (copyright Jasánek)
      , které jsou taky drahé a zaručují našemu průmyslu konkurenceschopnost.
      Proto se taky průmysl KoZa stěhuje za levnější energií, třeba do Číny a Velký Bocian kupuje chem. fabriku v Rakousku (Borealis u Lince) na výrobu dusíkatých hnojiv Haber – Boschovou metodou ze zemního plynu, kdy ti hloupí Rakušáci berou nadále ruský plyn z roury.

    2. Re: Rýpal

      Cena ropy Brent

      2021 – 70,86 USD
      2022 – 98,93 USD

      Re: Rýpal

      Cena ropy Brent v USD – průměr:

      2021 – 70,86
      2022 – 98,94
      2023 – 81,90

      Cenu ropy Ural nemá cenu řešit, že ano, když tankery jsou ruské, pojištění je ruské a ropa jde minimálně přes tři ruce…

      1. No tak ceny komodit sou jen vyhlášení demosgrátických hodnot demosgrátickokulturněechkonomickopolitických závěrů ze zasedání harpagon- de-chujcké federace.

      2. Já bych prosím jiné ceny než Brent samozřejmě neřešil. Jde mně ovšem o to, že 23.2.2022 byla cena opravdu takřka stejná jako dnes. A slova byla o vypuknutí války. Vy asi posíláte nějaké historické průměry, nevím, to nejsem schopen nyní ověřit (bylo by dobré to říci, když citujete nějaké hodnoty k čemu je vztahujete, bez kontextu tomu nemusí cizí čtenář rozumět). I z těch průměrů je nicméně vidět, že o žádním zdvojnásobení ceny nemůže být ani řeč, to je žel Vidlákova básnická licence. Mně to hrozně štve, často články nejsou zlé a mají nějaké rozumné myšlenky, ale strašně snižuje nějakou možnost brát je vážně autorova neschopnost práce s fakty. Nakonec si každý z „mejnstrýmu“ snadno najde přehršel těchto nepřesných Vidlákových vyjádření a nálepka dezinformátora je na světě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *