12 prosince, 2024

Prostor pro novou sílu

Dnes se ještě jednou vrátíme k uplynulým prezidentským volbám, protože je zapotřebí dokončit toto tříčlánkové poučení z krizového vývoje. Můj včerejší článek totiž spustil docela velkou zpětnou vazbu, že se ve svém hodnocení mýlím. Podle mnohých ve volbách zvítězila především média, která dokázala Babiše dostatečně démonizovat a Pavla andělizovat. Dokázala z referenda o vládě udělat referendum o Babišovi, využít každé jeho slabiny a naopak schovat či vymlčet slabiny Petra Pavla.

Ano, souhlasím s tím, že média mají v tomto ohledu velkou moc. Ale nejsou všemocná. Jestliže jsem před půl rokem tvrdil, že velká média už nedokáží vymlčet demonstraci a její svolání se obejde bez asistence České televize, tak teď nebudu tvrdit, že jsou schopni tam na Kavkách dělat zázraky, které nikdo neprokoukne. Média samozřejmě Pavlovi hodně nadržovala, ale stejné to bylo i v předchozích dvou volbách. Přesto Zeman vyhrál. Proti Drahošovi to také vypadalo, že nemá šanci a intervjuci byli proti němu stejně jako teď byli proti Babišovi. Navíc za Zemanem nestáli profesionální marketéři. Přesto zvítězil.

Stejně tak si stojím za tím, že Babiš nehrál špatnou hru. Samozřejmě nelze hlasy jen tak sčítat, ale s trochou nadsázky Babiš posbíral všechny hlasy z prvního kola, posbíral všechny hlasy Jaroslava Bašty, zmobilizoval dvě stě tisíc lidí, aby přišli k volbám a hodili mu to a zároveň ještě vyškrábal šedesát tisíc hlasů u těch sedmi Havlů z prvního kola. Ano, já vím, že byli lidi, kteří ho v prvním kole volili a ve druhém ne, já vím, že ho nevolili někteří od SPD, ba dokonce to i voliči Bašty hodili generálovi. Ale za všechny tyto odpadlíky si Babiš sehnal náhradu a ještě k tomu něco přidal. To prostě není špatná hra.

Já vím, že se to neposlouchá lehce, ale v SOUČASNÉM ROZLOŽENÍ SIL má Pětikolka většinu. To neznamená, že je vláda populární, chraň Bůh. To neznamená, že nadpoloviční většina voličů souhlasí s vládními kroky a je naprosto spokojená. To rozhodně ne. Ale nespokojenost voličů s vládou není natolik velká, aby překousli svojí nechuť k Babišovi. Tečka. Nepomohl ani halasně prohlašovaný mír, nepomohly drahé energie, nepomohlo pomáhání lidem. Volby prostě ukázaly maximální počet lidí, kteří jsou schopni Babišovi uvěřit, odpustit, nebo ho alespoň považovat za menší zlo. Ostatní (i z vesnic) to raději hodili generálovi.

Ne, Fiala nemá příští volby vyhrané, to ani náhodou, ale pokud potrvá současný stav, tak jeho voliči zřejmě neutečou k Babišovi. Hnutí ANO narazilo na své přirozené limity a není schopno integrovat víc voličských skupin. Kdysi dávno razil v ČSSD Zeman heslo, že komunisti jsou jen zdivočelí voliči ČSSD. Také to úplně nefungovalo. Ve stejné situaci je i hnutí ANO. Pokud se přikloní k SPD, bude ztrácet voliče typu Vondrák a Macura. Pokud se přikloní ke středu, bude ztrácet voliče typu Foldyna. 40% hlasů ve volbách je krajní limit, kterého ale v parlamentních volbách hnutí ANO nikdy nedosáhne, protože to prostě nejde.

Babiš i Okamura navíc oba vyloučili vzájemnou spolupráci. Ale stejně tak je v podstatě vyloučena spolupráce Babiše a kterékoliv strany Pětikolky. Tedy… přesně do chvíle, kdy by ANO + SPD měly dohromady přes 50% poslanců. V té chvíli by se nějaký Jurečka, Rakušan či Bartoš určitě obětovali a šli s ANO do koalice, aby se „k moci nedostali extrémisté.“ Nezlobte se na mě, ale já pro takový scénář nevidím dostatečné preference.

Pokud nedojde na opravdu masivní krizi nebo masivní válku, tak voliči Pětikolky budou možná na Fialu naštvaní, ale za Babišem mu neutečou a za Okamurou také ne. A pokud někteří utečou, za dva roky tu bude dvě stě tisíc nových mladých prvovoličů, kteří ty útěkáře bez problémů nahradí. Stejně tak se nedá čekat, že by voliči utekli za naprosto neschopným Šmardou, či neviditelnými Svobodnými. Trikolora či KSČM, ti jsou v oněch čtyřiceti procentech, co teď Babiše volili.

Pětikolka půjde od válu jedině v případě, že se tu najde nějaká šikovná strana, která bude cílit na zklamané voliče především ODS, protože ta musela ze svého programu obětovat nejvíc, aby se Péťa mohl stát dostatečně blyštivým. Případně, kdyby došlo v ODS k vnitrostanicekému převratu…. ale ten teď nejspíš nikdo nebude riskovat, protože do voleb se to dá v klidu doklepat a Babiš je sice silný, ale ne dost silný. Musela by se u nás najít nová síla, která by byla schopná přitáhnout konzervativněji laděné pětikoaliční voliče a zároveň by nebyla nepřijatelná jak pro Babiše, tak pro Okamuru.

ANO a SPD v současné situaci těžko získají ve volbách 100+1 poslanců. A i kdyby získaly, ANO se spojí spíš s ODS, než s SPD. To je prostě realita. Aby to tak nebylo, musela by SPD rapidně vyrůst a ANO o dost přijít. Nechuť ke koalici s SPD by ANO překouslo jedině tehdy, kdyby SPD byla silnější než ODS a jinak se vláda udělat nedala, což si bez velkých geopolitických otřesů nedovedu úplně představit. A upřímně… raději se bez těch otřesů obejdu.

Moje úvaha je jednoduchá – Jestli je pravda, že vláda nemá podporu nadpoloviční většiny voličů, ale zároveň to tito odpůrci vlády raději hodili Pavlovi než Babišovi, tak to znamená, že na ulici leží spousta hlasů, na které ani v parlamentních volbách ANO a SPD nejspíš nedosáhnou. Čím méně populární vláda, tím více hlasů je k dispozici. Čeká se tedy na sílu, která není provládní, ale zároveň není ani ANO ani SPD.

Pokud vláda naopak populární je a má nadpoloviční většinu, tak platí víceméně to samé. Tam kolem ANO a SPD už není kde brát a pokud jim nějaká síla hlasy ubere, narazí na stejné limity. Ergo kladívko, jediné volné hlasy, které mohou být k dispozici, jsou hlasy voličů Pětikolky. Vše ostatní je obsazené.

Jak vypadá (zklamaný volič) Pětikolky? Asi nebude proruský, bude mít rád NATO, bude podporovat Ukrajinu proti Rusku, nebude mu vadit, že dodáváme zbraně. Ale bude mu vadit neschopný Fiala, tragické státní hospodaření, grýndýl… a v zahraniční politice může vyžadovat méně servilní postoj našeho premiéra či prezidenta, nebo možná bude euroskeptický. Alternativě se ale podobat moc nebude…

PS.

V následujících týdnech by měla být hotová moje knížka o zemědělství. Hned, jak ji budu mít doma, začnu ji rozesílat těm, co mě podpořili a stojí o ni. Zájem byl nakonec větší, než jsem předpokládal, takže se chystám udělat ještě dotisk. Na všechny se tedy dostane.

Kdo by si ji chtěl ještě předobjednat (a je ochoten přijmout riziko, že se mnou bude patřičně zatočeno a já nebudu schopen dostát svým závazkům) může si knihu předobjednat zasláním částky nejméně 350,- Kč na číslo účtu: 164 883 276 / 0300. Během čtrnácti dnů spustíme aplikaci, kde se o předplacenou knihu budete moci přihlásit a nechat si ji zaslat domů.

418 thoughts on “Prostor pro novou sílu

  1. Víte, co by zajímalo mě?
    Jestli fialová vláda a s podporou nového presidenta, hodlá pokračovat v tomhle :
    https://www.krajskelisty.cz/ustecky-kraj/28354-jizni-korea-si-z-cr-dela-levnou-montovnu-tvrda-cisla-platu-v-koreji-i-u-nas-komentar-stepana-chaba.htm

    Štěpán Cháb jako vždycky přesně a na komoru.

    Pane Vidláku, co byste navrhoval pro případnou opozici (bude-li jaká), aby v této konkrétní záležitosti dělala?
    To je totiž jen špička ledovce, tato jedna konkrétní, korejská firma.

    Pár mých, mladých „internetových přátel“ z oblasti elektroniky (elementární obvodová elektronika sama, zčásti robotika i IT), zkoušelo například pracovat ve Foxconnu Pardubice, předtím v Celestice, nevím už kde přesně byla. Než se firmě Celestica začalo zdát, že tihle čeští otroci, všichni bez výjimky se SPŠE a víceletou amatérskou praxí, mají naprosto neúměrné platové nároky. Nástupní platy pro absolventy SPŠE tam byl v roce 2008 necelých 12.000,- hrubé mzdy…A našli se dokonce i lidi s ÚSO vzděláním, ochotní makat 9-10h směny za DESÍTKU HRUBÉHO – a v noci. Jen se směšnými příplatky 5%, aby se neřeklo.
    A tak Celestica z ČR vypadla, jako ti cukráři – bez koruny odstupného, 70% zaměstnanců od linek dlužili mzdy za 2 měsíce (které vysvětlovali poklesem poptávky), jako bonus po sobě, kousek od místa montovny, nechali několik desítek tun prakticky nezlikvidovatelného bordelu:
    Kompletně osazené, ale vadné-neopravitelné desky, proti RoHs plné olova, protože byly určeny pro MIL aplikace, plné nestandardních kovů a jejích směsí a silně toxických plastů exotických vlastností, protože MIL. Plus k tomu další, nelikvidovatelné tuny odpadu – po stránce pájitelnosti expirovaných, nadto mizerných součástek z osazovacích smd linek, mnoho barelů zdraví škodlivých, extra-speciálních tavidel pro pájení hliníku, niklu, nerezi, křemíkových plechů i tavidla pro pájení samopájitelných vodičů pro vinutí – vše pěkně v jednom mixu..
    Všichni tihle šikovní kluci, kteří si mysleli, že by to mohl být solidní začátek, s případným pokračováním na vysokých školách, odtamtud odešli nejdéle po půlroce.
    Zaprvé otřesné pracovní podmínky, což se týkalo prostředí i vybavení, neustálé nucení do improvizací při opravách zmetků, vyšlých z osazovacích automatů, které proti předpisu zadavatele výroby, pracovaly s levnými, mimotolerančními, nebo jinak nekvalitními součástkami.
    K tomu všemu stresujícímu prostředí, byla jako bonus až nechutná buzerace, kdy příslušný buzerující měřil čas s telefonem v ruce, přepnutým do funkce stopek, jak dlouho budete na WC vy, nebo žena s menstruací, případně jak dlouho vám trvá, uběhnout stometrový sprint k nápojovému automatu a zpět.

    Pane Vidláku, Vy rozumíte skoro všemu a umíte všechno pěkně vysvětlit a „nasvítit“ z mnoha úhlů.
    Tak se Vás znovu ptám, co byste s tím dělal Vy sám v pozici MPO, nebo co byste doporučil dělat té opozici, aby se z ČR, zatím stále naší rodné země, kterou milujeme, narodili jsme se tu a chceme tu i umřít – nestala jedna velká montovna asijského šuntu?

    Děkuju za odpověď a omlouvám se za tu délku.
    Považoval jsem za vhodné, osvětlit okolnosti a podmínky v těchto a podobných firmách, jako jsou ty různé Amazony..

    1. To je jednoduché – snažit se, aby tu byly lepší firmy, než ti korejčíci. Respektive, aby tu byly lepší pracovní místa, aby se naši lidi mohli na takovou rasovinu vykašlat.
      Korejčíci to dělají, protože mohou. Podle mě nemá smysl zasahovat proti nim, ale starat se, aby milí majitelé zjistili, že se jim tam nikdo nehlásí a nechtějí to dělat ani mongolové.

      1. Díky za odpověď.
        A co když tam naberou úkáčka, kteří jsou schopni a ochotni dělat za ty jejich almužny?
        A potom, až se úkáčka vypakujou, protože taky od soukmenovců z jiných firem zjistí, jak jsou okrádáni? Miliardové investiční pobídky v prdeli, pracovní místa budou pro Čechy k neuživení.
        Ale Češi, kterým nebude už nic jiného v regionu zbývat, tam půjdou, o tom jsem přesvědčen.
        Na lidi a jejich rozum, nelézt tam, absolutně spoléhat nelze.

        Chtělo by to program, minimálně na tom FB či jinak – nabádat lidi, aby se těm plantážníkům na to vysrali. Jedině tak snad půjde docílit vyššího povědomí o tom, že ty firmy jsou otrokáři a daně ze zisků neplatí tady..
        Osvětu – a tu Vy umíte, pane Vidláku. Zkuste o tom aspoň přemýšlet, byť je Vám tahle oblast asi dosti vzdálená. Ve šluknovském výběžku a v severních i západních Čechách by Vám to vysvětlili, jak se doopravdy věci mají.
        Hodně o tom bude vědět i Targus.

        1. Znám firmy, kde dělají Mongolové za minimální mzdu… K cenám mezd patří také promyšlená imigrační politika. Nepouštet jich sem tak moc… Vždycky míň, než by firmy potřebovaly. Ať pěkně navyšují mzdy, aby to chtěli dělat i Češi.

          1. Nic proti Vidláku, ale co mají dělat lidé v regionu, kde jiní zaměstnavatelé buď nejsou, nebo jich je minimum a praktikují vědomě politiku co nejnižších mezd, včetně propouštění ? Nemluvě o dopravní obslužnosti, a z časových i cenových důvodů i nemožnosti denně dojíždět do jiného regionu… De facto jde o demo verzi nevolnictví, kdy si prostě díky neexistující finanční , chcete-li ekonomické svobodě nemůžete najít jinou než vykořisťující práci. Zaměstnavatelé mají velmi dobře zmapované platové a seberealizační možnosti daného, jimi vybraného ( v případě nových), nebo roky sídelního regiony, včetně okolí…
            Rada-prodej byt, a odstehuj se jinam, je v případě nájemního bydlení pracovníka „trefa“, a v případě vlastnictví třeba domku jde o velmi masivní zásah do života rodiny s velmi nejistým výsledkem… Velmi lehce To jen na okraj …

    2. Tecočamp napsal:31 ledna, 2023 (19:02)

      Nejsem pan Vidlák, ale já to vidím takhle.

      Jste v odborech?

      Jestli nejste v odborech, tak proč?

      Lepenka?

      Kdo není v odborech, může se spoléhat na pomoc odborů?

      Odbory byly sprosté slovo, nyní čekáte zázrak?

      Nejsem mistr světa, nejdříve jsem byl družstevník, kteří nesměli být v odborech, protože jsme byli spolupodnikateli, kteří ručili svým majetkem.

      Později jsem byl někde, kde ze zákona plnohodnotné odbory nemohly být.

      1. Já jsem v odborech v Nošovicích byla, neudělali pro zaměstnance skoro nic.
        První větší přidání platu bylo až po divoké stávce, někdy v roce 2009. To tehdy měli opravdu nahnáno.
        A odbory tehdy vedené Kuchařem, řekly, že nevidí důvod ke stávce.
        Vznikaly tam i nezávislé odbory, které hned podchitilo Kovo a přes rady a sliby, akorát házelo klacky pod nohy.

        Dokud povede odbory Středula, nic se nezmění. Naše odbory nefungují a ukázaly to i ty demonstrace.

    3. V Jižní Koreji jsou silné odbory a co si nevyřvou, to nemají.
      Jakmile vyhlásí stávku, korejští manažeři utečou a zamknou se v kancelářích.
      Oni už ví, že čeští odboráři jsou úplatní, za místo v kanceláři, kde se ohledně práce vytváří oddělení mlh a par, dokáží prodat kohokoliv.

  2. Až nyní jsem narazil na Targusův komentář na původních Vidlákových kydech.
    Protože obsahuje vzkaz pro nás., zdejší čtenáře, kopíruji ho sem:
    ——————————————————-

    Napsal uživatel Targus a spol. (neověřeno) dne Út, 31. 01. 2023, 11:33

    A ještě OT kopie z litterate.cz pro ty, kteří se

    tam po mně shánějí.

    OT k mému vstupu, který vedl k Halefovu vyhazovacímu záchvatu.

    BOHUŽEL – jediný Zborcený Harfeník si dal tu práci a přečetl větu, kterou jsem napsal, dokonce takovým způsobem, že jí porozuměl v tom smyslu, jak jsem ji napsal.

    Klíčové slovo – přísudek NECHCI.
    Pro dvounožce jen letmo zasažené češtinou – věta holá: JÁ NECHCI.
    Rozvíjející větný člen – předmět – CHCANKY.

    Je mi smutno z toho, že se vysmívám ministerským a neziskovým debílkům, kteří propagují NUTNOST výuky čtení s porozuměním, kam až dovedli úroveň výuky češtiny, abych vzápětí zjistil, že tuto dovednost nezvládají ani dvounožci, kteří navštěvovali školu v době, kdy svět se zdál býti ještě v pořádku a čeština byla jejich prvním – rodným jazykem.

    A je k uzoufání, pokud vezmu v úvahu, že se jedná o jazyk, který NIKDY NEBYL, NENÍ a už NEBUDE mým prvním jazykem, a přesto v něm chybuji mnohem méně, než rodilí mluvčí.

    Chce se mi usednout a dlouho plakat.

    Buďtež všichni pozdraveni.

    ————————————————————————————————————————————–

    1. Targusi, místo pláče přiznejte, že jste to často / někdy přehnal a Zakladatelova pravidla porušil. A reakci pana domácího proboha nesvádějte na neporozumění českému jazyku.

    2. Ty jo, jaký metrix. Povídal si s námi kolem půlnoci a najednou… teď tohle… na křídlech…
      To jak jako.. (no a dál už znáte..)

    3. Pane Targusi nebudeme se loučit, na Kydech se setkáme.

      Když vidím cisternu z Technoplynu, tak si na Vás vzpomenu.

      TIRáci jsou solidární.

      Já nejsem TIRák, jenom jsem viděl volant.

  3. Jsou to čtyři dny a na hradě nezůstane kámen na kameni. Jak to tak vypadá, tak se nebude čekat na nějakou inauguraci a Zeman bude označen jako persona non grata a vyhoštěn. Ti mají napilno a nemůžou se dočkat.

    1. Aby to fungovalo, je třeba najít nového nepřítele. Antibabiš jaksi logicky do dalších voleb už není aktuální, tak si vybrali dalšího nepřítele.
      Vedlejším efektem bude, že občanstvo nebude ve svém spravedlivém hněvu rozptylováni následujícími prkotinami:
      – že bude propouštět SAP, IBM, Microsoft, Google, Meta a další IT giganti
      – že po (dočasném) zastavení výroby v Toyotě Kolín omezuje výrobu i Škoda Auto … a tím i navazující firmy … vše samozřejmě dočasně
      – že Philips se chystá propustit 6.000 lidí a dle Novinek nebude jediný
      – že ČR spadla do recese a produkty domácích firem se dle těch samých Novinek stávají nekonkurenceschopné díky v podstatě nejvyšším vstupním nákladům
      – že Česká pošta musí zdražit
      – že školní obědy mají zelenou pro zdražení od února
      – že … dalo by se pokračovat.
      No uznejte, takovýma prkotinama obtěžovat občany, … kam bychom došli, že? … při tom budování lepších zítřků. Ještě by si dali 2 a 2 dohromady a byla by na světě nenávist, jak hrom 🙂 … to si přeci nikdo nelajzne 🙂

    2. Jo, ženou to absolutně na krev. Před ničím se nezastaví. Chtějí to tady zválcovat parním válcem. Nikdo si před nimi nemůže být jist životem a majetkem a proto tento blog a ostatní podobné mají velký smysl.

  4. Pokud chcete vidět a slyšet mladou, chytrou a (podle mého názoru) politicky příčetnou političku, pusťte si, prosím, následující video:

    https://www.youtube.com/watch?v=nXFr8xOofQc

    Jde o rozhovor se Skálou a mluví se zde m.j. i o Drulákovi a jeho spolku Svatopluk. A o možnosti spolupráce s dalšími politickými osobnostmi.

    To video jsem si pustil čirou náhodou – ona dáma je totiž členkou ČSSD,jejímuž vedení nevěřím ani nos mezi očima), objíždí okresní výbory a usilovně háže vejce do předsednického větráku. A na plnou hubu a klidným tónem referuje o realitě uvnitř této strany, jejíž vedení pravda, osobně považuji za značně zapáchající mrtvolu(v lepším případě) či nebezpečnou zombii (v horším případě).

    Ne, nerekvalifikoval jsem se na optimistu!
    Ale… no, pusťte si to sami.
    (Přinejmenším oceníte, že je to hezká holka!)

    https://www.youtube.com/watch?v=nXFr8xOofQc

    1. Holube, jen krátce k tomu, že blogování není nástroj pro politiku, jak jsi psal níže.

      1. Udělal jsem všechno, co bylo v mých silách, abych změnil situaci. Nedělal jsem si iluze o svých schopnostech, ale chtěl jsem mít čisté svědomí, že jsem tu jen nebrblal a nic neudělal.

      2. Během posledního půlroku jsme z blogu pro pět tisíc čtenářů udělali blog pro sto tisíc čtenářů. Samozřejmě, nebyl jsem sám. Podařilo se mi dosáhnout toho, že půlka naší politické scény tento blog bere na vědomí a leckdo ho pravidelně čte. Největší radost jsem měl z Babišovy rešerše na mě, která počet čtenářů potvrdila.

      3. Pořád nemám politické ambice. Nehodlám vstupovat do žádné strany. Ale je možné, že mi nezbyde, než se živit jako europoslanec, protože nebudu mít na výběr. Ale beru to jen jako krajní možnost.

      4. Vzhledem k událostem se teď vrátím k blogování, jako tenkrát. Jen budu mít víc hostů, víc informací a víc čtenářů.

      3.

      1. Vidláku, prohráli jsme díky prohře na mediálním poli. Tady nepomůže žádné násilí nebo donucování – jen kvalitně a objektivně psát. Není absolutně pravda, že ten, kdo napíše byť jen jeden článek nebo jeden komentář nic neovlivní. Tohle prostě není pravda. Samozřejmě, čím větší dosah, tím více ovlivněných lidí. Píšu ovlivněných, nikoliv přetažených na naši stranu.
        Teď formuluji článek na neděli, impulsem je diskuze s PH, který (možná nevědomky) kápl na to, co máme všichni před očima, všichni asi víme, ale „pro oči“ nevidíme a nepoužíváme.
        Jediná nevýhoda je, že výsledek nebude hned, ale jsem přesvědčený, že při vytrvalosti se dostaví. Hampl v podstatě jednou větou definoval princip, podle kterého se musí postupovat.

      2. Vidláku, jakkoliv je to neuvěřitelné, své volby europoslance jsem ještě nikdy (!) nelitoval. Pokud budete kandidovat, mohl bych tuto šňůru natáhnout.

      3. Vidláku,
        blogování pochopitelně MŮŽE BÝT nástroj pro politiku!
        Je však nesmírně obtížné (a bez praktických zkušeností z vrcholové politiky nemožné) zkombinovat roli blogera-politika a zároveň blogera-intelektuála a nestranného komentátora.
        Minimálně jedna z rolí dostane na frak, nejspíš fatálně.

        Tvůj postoj i způsob uvažování opravdu chápu a rozumím mu !

        „živit se/z nouze/ jako /pouhý/ europoslanec…. Pokouším se doufat, že je to výborný vtip!

        Ale poněkud mnou otřásl Tvůj pár dní starý “ podnikatelský projekt“ s koupí oné nemovitosti, který naštěstí pro tebe a tvou rodinu nevyšel…

        Co když třeba i toto myslíš vážně? Moc ti držím palce, aby to vtip byl.

        1. Ne Holube… já jen neměl o čem psát. A když nevím o čem bych napsal, většinou si vyberu nějaký svůj příběh ze života. Nějaký sen, nějakou chiméru… a rozepíšu se o ní.
          Ale fakt… já nejsem blbej a počítat umím. Můj život nikdy neobsahoval moc rizik a málokdy jsem šel do něčeho, co by mělo jen malou šanci na úspěch.
          Což ovšem neznamená, že mám přízemní letoru. Rád létám v oblacích, ale vždycky mám vytažený podvozek a letiště v dohledu.
          A ve Vidlákově mě po zkušenosti s těmi, co se označovali jako moji přátelé, už nic nedrží.

          1. Používáš zásadně podobnou fintu, kterou používá část dobrých herců – položíš se do role natolik, že chvíli před vstupem na jeviště a chvíli (či týdny)po něm sám VĚŘÍŠ, že jsi postavou, kterou hraješ., JSI jí (metoda Stanislavského).

            Je to nesmírně účinné ,produktivní, leč nebezpečné v tom, že se občas v onom módu zasekneš a nepodaří se ti z něj včas vystoupit.
            Řadu herců to stálo např. manželství či partnerství.
            Mimochodem – i v tomto mám osobní zkušenost.
            Dcera je profesionální herečka….

            1. Mimochodem, Vidláku, – pokud sis už pustil video s Turoňovou – co jí říkáš?
              Fakt mne zajímá Tvůj názor.

                1. Já bych ji nejraději viděla tam kde je, ale bylo by fajn kdyby se tam takových jako je ona našlo víc. Nebylo by vůbec špatné kdyby se ČSSD dokázala vrátit tam, kde ještě před lety byla. Myslím, že by to byl dobrý koaliční partner.

              1. Tak tohle jsem, Folďasi,možná nepochopil. Píšu o MLADŠÍ DCEŘI. ….nicméně, ona je vlastně taky „paní asfaltová-holubová“….

            1. To nejspíš ano, a předtím patrně někteří mohli i nahlas, aby bylo slyšet, ale ne přímo do očí, pronášet moudra jako „co je tady on, přestal jsem chodit do hospody“ anebo „určitě by mu bylo lépe jinde“.

      1. I já děkuji, JannoJ!
        Také jsem dnes spatřil jméno Turoňové poprvé, její předvolební článek jsem nečetl a ani jsem nevěděl (i když jsem to coby syn právníka vytušil) že se jedná o právničku.
        —————
        Prosím ale případné zájemce, aby se neomezili na přečtení článku v parlamentních listech, ale věnovali půlhodinku onomu videu.
        Nonverbální složky komunikace jsou v tomto případě velmi důležité! 🙂

        Takže ještě jednou –
        https://www.youtube.com/watch?v=nXFr8xOofQc

    2. Za mně dobré. A mají pravdu s tou apatií. Já coby odborář potvrzuju.
      z 60ti lidí je v odborech třetina. Ale těch, kteří skutečně mají nějaký zájem, nejen se angažovat, ale třeba i dát nějaký návrh, zajímají se, co a jak by šlo nebo nešlo, minimum. A tak se stává, že slyšíte řadového odboráře mluvit o těch odborech. Ne, o nás odborářích. Oni to berou mnohdy jako něco čeho nejsou součástí…
      Jak pak chcete být tvrdý v jednáních, když se nemáte o koho opřít? A taky, když víte, že jsou i schopnější než vy, ale mají své důvody proč se neangažovat….taháte to jedno druhé třetí volební období, a to jednoho fakt semele. Já to přirovnávám k hokejovému týmu, výbor který je na ledě tam nemůže být celý zápas, ty pětky se tam střídají.
      No a tak nějak to opravdu bude v politických stranách, ale i mezi běžnou populací.

    3. Jjo, šikovná holčina. Až se mi ani nechce věřit, že se u nich v tom srabu, kam se dohrabali najde někdo příčetný… Poctivý socdem je škoda, holt si to pohřbili sami odklonem od lidí směrem k progresivismu…, jen se trochu bojím jestli na záchranu už není pozdě…

  5. Chtěl bych poopravit jednu větu ve Vidlákově článku, že Zeman označil komunisty za zdivočelé sociální demokraty.
    Toto Zemanovo prohlášení (z devadesátých let) se ve skutečnosti týkalo republikánů (SPR-RSČ). Což ovšem Zemanovi nikterak nevadilo, aby v parl. volbách 1998 přetáhl od republikánů 2/3 voličů. Svým dalším lživým slibem, že půjde vládě = ODS „po krku“. Jak to s tím Zemanovým jitím po krku ve skutečnosti dopadlo, viděli všichni po volbách v éře oposmlouvy, kdy byla ČR vtažena do NATO a učinila rozhodné kroky ke vstupu do EU. Připomínám rovněž, že Republikánská strana měla ve svém programu striktně neutralitu a před vstupem do EU rovněž varovala (plakáty s dvouhlavou krávou a textem DOJILI NÁS SOVĚTI, DOJÍ A PODOJÍ NÁS ROVNĚŽ EU). Jak bylo toto varování prorocké! Dokonce ještě jako už mimoparlamentní opozice se republikáni o rok později rozhodně postavili proti agresi NATO proti Srbské republice. Zatímco ČSSD se Zemanem, Davidem, Baštou i Foldynou zbaběle mlčela nebo i souhlasila s přeletem anglosaských bombardérů přes naše území…

    Ještě připojuji link na Nedělník č.119 Adama Bartoše z ND, který dle mého názoru mnohem lépe vyhodnotil právě proběhnuvší volby, než Vidlák:
    https://narodnidemokracie.cz/nedelnik-adama-b-bartose-119-roboti-volili-robota/

    A nakonec – velmi dobře příčiny posledního volebního Waterloo popsal i jistý VK, na svém portále AE-News:
    Diamantový řez: Neuvěřitelná shoda poměrů volebních výsledků prezidentských voleb ve Francii, na Slovensku a teď i v Česku naznačuje děsivé spiknutí, anebo důsledek genetiky? Proč prezidentské volby, ve kterých vítězí kandidáti neoliberálních globalistů, končí výsledkem poměru, který vychází z obchodů s diamanty pro definici oválnosti diamantů? Západní společnost se transformuje u voleb podle diamantového řezu a poměr mezi neoliberály a konzervativci se prodlužuje stejně jako řezy diamantů! Co s tím má společného Lazare Kaplan jako obchodník s brilianty?
    (Link nedávám, tohle si může najít každý sám.)

      1. Klaro,
        pokud jste skutečně Klára Samková (u původního Vidláka totiž dnes dochází ke krádeži identit) pak mám dojem, že Vidlákovi křivdíte, on je chytřejší. Nebo jste si Bartošův článek pořádně nepřečetla.

        1. Paní Klára by se mohla registrovat – a pod následující červený nick, vložit třeba mail na svou praxi, co Vy na to, paní Kláro? Dvě mouchy jednou ranou.

    1. I Adam Bartoš tam má jednu zásadní chybu.

      A to tu, že kdo volil Pávka, volil VĚDOMĚ Fialovce, drahé energie, konec svobody slova, národní zmar.
      Osobně jsem si ověřil, že tohle není pravda! Netvrdím to sám.

      Ostatně, prezidentské volby působí na. Lovecká jinak, než volný parlamentní. P programy zde jde na až na druhém místě, ale na jednom z posledních míst.
      Vůdce se vybírá jinak.

      Pokud TOHLE, co Kolářovi řekne každý US PR specialista, nepochopíme, nemá náš kandidát nikdy šanci…

      1. Pávka si naprostá většina voličů s 5 koalicí nespojovala. Ani by to nešlo, protože naprosto většina voličů se politice nevěnuje. A Česká televize jim to neprozradila.

        Prezident byl volen podle první signální. Vůbec nešlo o to, CO kandidát říká, ale JAK to říká.
        A jak vypadá, jak komunikuje verbálně i neverbálně. Pavel v debatách o všem, co se netýkalo armády a NATO, zklamal. Protivník si vedl lépe. Důstojné mlčení a občasná hláška, pevným, energickým hlasem, včetně osobních útoků, si volič vyložil jako přitažlivější, než protějšek.

        Pokud si neuvědomíme, obci v prezidentské volbě jde, nemáme v budoucnu šanci…

    2. Co se týče naprostého zklamání SPD ve chvíli, kdy se to lámalo, naprostý souhlas s Bartošem. Tvrdím to od okamžiku, kdy nominovali nevolitelného Baštu.

  6. Rozvědčík.

    Dalekohled u očí
    naslouchátko v uchu
    hlasitostí otočí
    má už méně sluchu.

    “Tady pávek, tady pávek!
    Mám jen deset dávek!”
    “Do trenek a na kliku!
    Pávku! Žádnou paniku!”

    Starý Hrzán čumí ze zdi
    černé Audi kolem jezdí,
    slyšet chrochtat pekari
    šperk ji svítí ze škáry.

  7. Už je to jedno, navíc mi tohle téma bylo a je protivný, zvláště když MV & HP vyhážou ostatní kandidáty s takovým „statistickým“ zdůvodněním (všimli jste toho vyhnívání kolem těch smluv mezi MV end HP, zkrátka ticho po pěšině!!!), jak to předvedly!

    Ale fakt by mě zajímalo, kdo u babišů dostal ten vynikající nápad: “Babiš na Hrad“? Právě proto, že to Vidlákovo:
    Ale nespokojenost voličů s vládou není natolik velká, aby překousli svojí nechuť k Babišovi. Tečka.
    bylo tak zřetelný, že i hloupýho to muselo trknout!

    1. Babiše do kandidatury tlačily především media a to už někdy od poloviny roku 22. On sám ji ohlásil až 30.října těsně předtím než byl ukončen příjem přihlášek a odevzdání podpisových archů.
      Možná čekal do poslední chvíle jestli se v seznamu neobjeví někdo za koho by se mohlo ANO postavit. A i poté byla stále ještě ve hře možnost odstoupit a postavit se za pro ně přijatelného kandidáta, který by se dostal do druhého kola a prohlásit, že si raději počká na parlamentní volby a bude usilovat o premiéra.
      Jak jsme viděli, tak nikdo takový nebyl, a pokud se objevil, tak ho komis vyřadila raději už s předstihem.
      Mám na mysli např. Březinu.
      Takže, podle mého názoru musel, protože téměř 2 mil. hlasů by v 1. kole nezískal nikdo a v 2. kole by byla Nerudová a Pavel. A Babiš by byl prohlášen za sraba, který nakonec dostal strach. Zatímco strach měli, přes všechna ta léta očerňování, oni. Proto také ta kampaň na nože z jejich strany mezi oběma koly.
      Těch téměř dva a půl milionu ve druhém kole zase není tak málo.

      1. Jen k té Babišově kandidatuře dodám lehce osvětlující článek

        Papírově předem ztracený boj

        Porážka ve finále Andrejem Babišem evidentně neotřásla. V první řadě proto, že s ní od začátku musel počítat a počítal. Před rokem sliboval, že by šel do voleb jedině jako kandidát občanů, nikoli jako stranický předák nominovaný svými poslanci a senátory. Nakonec to dopadlo obráceně a dnes už všichni vědí proč. Ze všech průzkumů vycházelo, že v druhém kole nemá šanci ani proti Petru Pavlovi, ani proti Danuši Nerudové. A stejná či podobná čísla získávalo jistě i ANO ze svých soukromých demoskopií. I proto na podzim šéf ANO vyprávěl do médií: Premiérská role mi sedí víc. Nešlo o matení konkurence, ale o přípravu voličů na fakt, že nebude bojovat o Hrad, že hnutí ANO vyšle do souboje někoho jiného – Martina Stropnického. Populární herec měl zájem o post hlavy státu už před pěti lety, ale tehdy pan Babiš jednak nechtěl vyslat svého muže do přímé konfrontace s Milošem Zemanem, jednak si chtěl nechat otevřené dveře pro svou vlastní budoucí kandidaturu. Ve zkratce: Stropnický chtěl, Babiš nechtěl.
        Loni na podzim se karty obrátily: Andrej Babiš byl připraven dát fondy a aparát hnutí k dispozici kandidatuře pana Stropnického, ale ten z toho na poslední chvíli vycouval. Ve zkratce: Babiš chtěl, Stropnický nechtěl. A tak se do papírově předem ztraceného souboje pustil sám Babiš.

        Tento příběh je klíčový pro pochopení toho, proč porážka bývalým premiérem nijak neotřásla a reagoval smířlivě a na své poměry až krotce. S takovýmto výsledkem musel počítat a počítal, jakkoli se mezi prvním a druhým kolem pokusil přilákat ty nejnahněvanější nevoliče a „změnit nezměnitelné“. Schválně si najděte podzimní i zimní průzkumy. Všechny slibovaly Babišovi ve finále nanejvýše 40 procent hlasů, většina predikcí v hypotetickém druhém kole předvídala paní Nerudové i panu Pavlovi zisk přes šedesát procent hlasů. Prostě a jasně: pozicí pana Babiše by podle všeho otřáslo jen to, kdyby, dejme tomu, vůbec nepostoupil do druhého kola.

        Mimochodem, opět se zde ukázalo, jak je přeceňován význam kampaně mezi prvním a druhým kolem. Jak v případě souboje Zeman vs. Schwarzenberg, tak v případě duelu Pavel vs. Babiš dopadlo druhé kolo přesně tak, jak říkala čísla dávno před kolem prvním. A zejména v případě Andreje Babiše, jehož schopnosti i nectnosti zná volič za ta léta jak své boty, bylo vlastně vyloučeno, aby významnější část elektorátu náhle otočila.

        Víc hlasů než pro Schwarzenberga

        Je to svým způsobem naopak – z hlediska parlamentní politiky odchází z prezidentské porážky posílen. Žádná politická strana (s výjimkou SPD a ANO) přímo nenominovala žádného svého člena. S vědomím, že v české dvoukolové volbě dostávají partaje strašnou nakládačku – takový bývalý premiér a předseda ODS Mirek Topolánek vybojoval před pěti lety pěkných 4,3 procenta hlasů. Babiš coby předseda ANO přesto získal tuto sobotu těsně přes dva miliony a čtyři sta tisíc hlasů, což je dokonce více, než urval tehdejší miláček médií Karel Schwarzenberg proti panu Zemanovi před deseti lety. A tak jako z této prezidentské podpory žila TOP 09 pana Schwarzenberga následující roky, bude z tohoto ohromujícího počtu voličů zkoušet těžit ANO teď. 2 400 271 hlasů je číslo, o němž se žádnému z aktuálních partajních předsedů nemůže ani zdát.

        Je dost dobře možné, že pan Babiš chystá nějaký „soft exit“ z parlamentní politiky. Nějaké signály na toto téma lze z jeho úst zejména v posledním půlroce vyčíst. Lze také s nenulovou pravděpodobností předpokládat, že i kdyby šel do příštích parlamentních voleb jako lídr, tak se případná koaliční vláda může/bude skládat bez něj coby premiéra.
        Ale překládat si jeho prezidentskou porážku jako politický pohřeb je, ehm, poněkud předčasné.
        PETR KAMBERSKÝ (LN)

  8. Přečetl jsem si diskuzi a myslím, že si podobně jako Hudec dám od Litterate na chvíli odpočinek.
    A to si zatím jenom čtu, natož pak abych diskutoval nebo dokonce psal srdceryvné články o nespravedlnostech okolního světa. Chce to méně emocí.
    Nechte Vidláka, ať dělá svoje, jsou to jeho Kydy. My můžeme s ním souhlasit nebo nesouhlasit, ale on nový světový řád nevytvoří, ten se už vytváří sám a on (ten řád) nám řekne, kde je naše místo. Pak se každý z nás bude muset rozhodnout, jaká je při jeho osobní statečnosti a možnostech chránit lidi kolem sebe, jaká bude jeho praktická životní filozofie.
    Vrátí se sedmdesátá (a doufám, že ne zrovna padesátá) léta normalizace – to mě můžete věřit nebo ne.
    Naše platformy, kde jsme se mohli vykecat budou nepřístupné. Z Litterate zůstanou jen skupiny, které se osobně znají nebo které mají alespoň emailové spojení. Zakladatelova funkce bude redukována na vytvoření skupin emailových adresátů, kteří si navzájem důvěřují.
    A to hovořím jen o praktických důsledcích dopadu zákona o dezinformacích. Pokud a to je velmi pravděpodobné bude ČR zatažena do války a bude vyhlášen válečný stav, bude konec i hry na demokracii.
    Role udavačů a trestních oznámení k zastrašení malověrných bude podporována.
    Připravte se na to, budete (budeme) na to sami bez spojení a bez možnosti si zanadávat.
    Važme se si těch pár týdnů či měsíců relativní svobody, kdy můžeme Vidlákovi vytknout co dělá blbě a jako by to měl dělat. Jak víte, mám k Vidlákovi 100 a jednu výhradu, ale nemohu mu upřít osobní statečnost a snahu napravit nenapravitelný svět.
    V tom závěru bude každý sám sobě Vidlákem nebo hostinským Palivcem, jemuž mouchy sraly na portrét Císaře pána nebo tím, co dokáže.

    1. Proč ta poraženecká kocovina. Lidé se chtějí a potřebují ujistit, že se svým pohledem na dění, nejsou sami.
      Času, na nějaké sleziny, je málo. lidé jsou nuceni se štvát, jak nadmuté kozy. Alespoň tímto způsobem si najdou stejně smýšlející. Ne každý chce upadnout do chandry a rýpat se ve sra@kách sám. Sejdou se lidé jak z Liberce, tak z Břeclavi na jednom plácku. Si pamatuji, kdy na Xaver Live se jásalo, když Stonjeková, Holec a jiní mívali on-line 2000 a během několika měsíců se to vyšvihlo skoro na trojnásobek.

      1. Jo, a ještě dodám, jak začala stoupat sledovanost, tak okamžitě nastoupila úderka roze@síračů a likvidátorů. Mají to pevně v rukou a co nestačí sami, tak za ně zvládají šťědře financované NEziskovky.
        Přece před tímto nepolezeme do nory.

  9. Úplné OT: https://www.youtube.com/watch?v=5BQejAMtxLI
    Od 5:27 – analýza Spydell stavu ruských bank, plno čísel během 3 minut.
    Celkový stav bankovního sektoru na konci roku 2022 je v podstatě stejný jako na začátku r. 2023.
    Banky jako celek byly ve ztrátě od března do června 2022, největší ztráty byly v březnu – za ztrátami jsou hlavně kurzové změny a odpisy nedobytných půjček. Na nule byly banky v únoru a červenci. Od srpna 2022 ( v červnu se kurz RUB/USD stabilizoval) jsou banky jako celek v zisku, ne velkém vzhledem k základnímu kapitálu – 203 miliardy rublů zisku, ale jsou. V procentním vyjádření je za rok 2022 77% bank v zisku, v roce 2021 to bylo 90%. Likvidita valut pokrývá na 59% vkladů.

    1. No ten ASPEN, asi jsem to tu už psala, mi připadá jako VUML neblahé paměti. Já si jej prošla co se dalo a podle „náplně“ mi to tak připadá. Prostě tak jak VUML učí ASPEN „neznalé“, jak žít či jak to funguje – akorát v obráceném gardu. nebo jak si představují, že by mělo.

  10. Nedávno jsem zde napsal jak sledovanost Rajchla na jeho facebookové stránce dosáhla 40 000. Dnes , po necelém měsíci jsem nakoukl jak to s tou sledovaností vypadá a již je tam sledujících 44 000.
    Takže , hele Jan by řekl Vidlák, ten Rajchl není jen takové nějaké plácnutí do vody.

    1. Jen jak trošku víc vystrčí růžky a začne být nebezpečným, tak uvidíte, co se kolem něho strhne za mediální lynč. Není každý teflonový, jako Babiš, toho ta štvanice, jak se zdá, ještě nabudila. V žádném případě nenechají vyrůst potencionálního partnera do koaly s Babišem.

      1. Souhlas, ale ten pán v tom už umí chodit a zatím mu to jen prospívá. Takže se těšme s čím přijde 7.2. a pak jej podpořme.

  11. Vaše teoretizování je vystavěno na predikci, že SPD… a bla bla bla… Dle mého SPD předvedla, že je to banda rozmazlených fracků s nulovým přehledem ve velké politice, o taktice nemůže být řeč a velkou množinu hlasů ztratí, viděl bych to na odchod na smetiště dějin. Neříká se mi to dobře, byl jsem jejich oddaný volič.

    1. SPD je taková politická bonsaj. Ona ani víc vyrůst nemůže. Navíc je ten stromek jedovatej… teda, možná nejní, ale ve všech atlasech se říká, že je.

      1. Prosila bych sdělení, která evropská opoziční strana vyrostla. Myslím opravdu opoziční.
        Orbánovu Fidesz nepočítám, protože když dojde na lámání chleba, tak si vždycky ve finále cvrnknou do gatí. ( Maďarsko není proti tranzitu zbraní přes svoje území. )
        Švédska opozice velice vyrostla, má dokonce lehkou nadpoloviční většinu. Zřejmě se slaví vstupem do NATO.
        Ách jo.

        1. Tož vidíte to sama ne? Může v dnešní době vůbec ňáká opoziční strana vyrůst?

          „Naše hnutí nebude proevropské“
          Noviny: hmm takže bude protievropské. takže nacionalisti! takže nacisti! Takže fašisti! Takže rasisti! Dezoláti, trollové a rusvině. Vyžírkové! Kde vzali na to svoje hnutí prachy, hm?
          Honém fotky! Honém montáže! Honém koláže! A názory! Spoustu, spoustu názorů!
          A narativy, nesmíme zapomenout narativy! Lídr = Hitler = Stalin = Putin!

          Ještě se vám z těch novejch nechce blejt? Táááák medializovat! Všechny mluvící hlavy ať se vyjádří k novému hnutí! Jasně! Ať si řeknou co chtějí! Nejlépe ve sladu s našima zprávama! Zveřejmíme sebevětší blbost! A samozřejmě je vůbec nepustit ke slovu! Máme přece tu demokracii!

          1. Úplně bude stačit, že nové hnutí „dostatečně důrazně neodsoudí … “ a odmítne políbit prsten. A už to pojede: Ti viditelní nejvíc nahoře „vyjádří znepokojení“, ti o něco níže „hluboké znepokojení“, minimálně jedna bude „naprosto zděšena“ a malí řezníci o tom všem ochotně poreferují ve zprávách. Na Twitteru pak svůj „občanský postoj“, který při čtení zpráv s vynaložením všech sil špatně zamaskovali, vyjádří naplno.
            No a ten Vámi popsný proces poběží samozřejmě taky.

  12. Vidlákovi vděčím za mnohé – stále obdivuji jeho způsob originálního sólového brainstormingu formou vnitřně konzistentních článků, následovaných stejně vnitřně konzistentními články, tvrdícími pravý opak.
    —————-
    Bohužel došlo k tomu, že tentýž postup se pokusil aplikovat v praktické politice.

    Zatímco negovat včerejší myšlenku dnešní antitézí vyžaduje jen odhození včerejších argumentů, a jejich kreativní nahrazení z nepřeberné zásoby myšlenek nových a čerstvých,
    radikálně negovat včerejší politický názor a jeho nahrazení opačným směřováním vyžaduje nepřebernou zásobu stélověrných, ochotných následovat do hrdel a statků.
    Brzy se začnou kupit podříznutá hrdla a mizet statky.

    Výroba nových hrdel trvá přes dvě desetiletí, hromadění potřebných statků trvá minimálně dvě generace…..

    Prostě osvědčený nástroj se nehodí ke všemu.
    Kladivo se hodí k zatloukání hřebíků, nikoliv k jídlu.
    Jitrnicí je sice možno zatloukat hřebíky, pokud ji namočíme do kapalného dusíku, , ale není to ono.

    1. Tak. Cennější než Václaváky.
      Šťééstíí, můj Miláškůů…co je to šťéésíí….
      Kdo takové rozporné diskuse sám se sebou nevede? Pohled z různých stran. Svody a odolávání jim.

      1. Tak máme po volbách. A je to tím hnědým navrch. Zdůvodňování proč se to tak stalo, nechávám analytikům. Jednotka dočasnosti je jeden furt a ten trvá přesně 40 let, chlup chlup. Třiatřicet let už máme odžito, takže nám do další změny zbývá čekat už jen pouhých sedm let. A ty utečou jako voda. Já už budu šustit v urně, takže se nedožiju toho, že na moje slova došlo.

      2. …múška jenom zlatá. Máte recht – s těmi diskuzemi sám v sobě. A bohužel musím říct, když věci domýšlím do konce.. tzv. ad absurdum, že stejně vždycky uznám za správné to co mne napadlo jako první. A to nepatřím k dogmatikům. . Vážně se snažím hledat cestu. Bohužel vždycky mi léty nasbírané zkušenosti dovedou kam dovedou.
        HMM,,,,

    2. Holube, asi chápete Vidlákovo poslání jinak než já. Vidlák nemá žádný recept na ideální vládnutí, ani nikdy nic takového netvrdil.
      Píše články, ve kterých přetřásá momentální situaci. Tady se nad nimi diskutuje a čtenáři si tak tříbí názory.
      Asi to dělá sakra dobře, když už se u něj zastavilo několik významných aktérů současné politické scény.
      Jeho parketa je absence předsudků, schopnost vlídně rozmlouvat i s těmi, se kterými třeba vnitřně nesouhlasí. Myslím si, že setkávání chytrých lidí z různého názorového spektra má veliký význam.
      My tady jenom kecáme, ale Vidlák něco DĚLÁ.
      A , jak známo, dělání smutek z duše vyhání. Vidlák rozhodně nevypadá jako morous.
      😊

      1. To, co u Vidláka popisujete, je hodno obdivu a já před tím smekám – snažit se působit jako mediátor , katalyzátor a zpravodajec. To je přesně jeho parketa!

        To ale nepovažuji za přímé politické zapojení!

        Abych Vám odpověděl srozumitelněji, musel bych napsat sérii vidlákologických článků.
        A už takhle jsem ve stresu z toho, že možná navenek působím jako „zrádce“.

        Tomu jsem se vyhýbal – Vidláka si mimořádně cením jakomimořádně schopného intelektuála, zakotveného v selském rozumu.
        Nerad bych, kdyby ho moje kritika ranila nebo otrávila natolik, že by tu přestal psát.
        Lidí jako on je strašně málo.
        —-
        Nafrněně si myslím, že v některých věcech chápu Vidláka lépe, než své pohnutky a motivace chápe on sám. Zčásti za to může i to, že jsem se několikrát ocitl na témže rozcestí a řešil táž dilemata jako on.
        Jen to bylo o desítky let dříve….
        Prostě mám MIMO JINÉ nezasloužený časový náskok v průzkumu slepých cest.

        1. Já beru Vidláka jako publicistu, né jako politika.
          KHB byl výborný novinář, stejně jako třeba Jan Neruda anebo Karel Poláček.
          Kdo seděl ve vládě během jejich publikování fejetonů a různých článků ani nevím. Ono slovo má opravdu velkou moc. Kvalitní novinář je víc než politik. Aspoň si to myslím.
          Tady by někteří chtěli, aby jim Vidlák řekl, co se má dělat. Ale od toho Vidlák není. Sám tápe, protože tohle je opravdu složitá situace. Lidi mají ještě pořad plný hrnec, ne všichni vnímají , že se schyluje k velké válce.

  13. Proč Babiš prohrál volby? Protože emoce vs. rozum. V tomhle souboji dostane rozum vždycky na frak.
    Volby rozhodli voliči Danuše. Jedině tam je potenciál a prostor…
    Kohopak asi volila ta uřvaná mamina z Kopřivnice…

    1. Mně rozum říkal, že podstatné věci provedou oba (Babiš s Pavlem) stejně, Babiš si to přiohne, Pavel přesně vykoná. V historii byly Babišovy úpravy někdy k naší škodě, někdy asi i k prospěchu. Babiš za nic nemůže, Pavel se hrdě hlásí k likvidaci země. Emocionálně je asi přijatelnější doufat a utěšovat se, že upravuje v náš prospěch, ale je to i rozumné? Je rozumnější nechat ty hrůzy probíhat plně pojmenované a hrdě vykonávané, nebo poslouchat veřejné Nechci, Neudělám, ale zákulisně vědět, že zní Samozřejmě, když mi dáte o dolar víc, tak tam pošlu i děti.
      Kdo je potom kandidátu rozumu a kdo emocí? A negativních nebo pozitivních?
      Mně z toho vyšlo, že ty parametry jednoho i druhého jsou natolik stejné, podobné, provázané, a pokud značně rozdílné, tak s nejasným vlivem, že se těžko odhaduje několik kroků dopředu a nedají se zhodnotit vlivy těch rozdílných parametrů.
      Jakmile šel Babiš do voleb, byl jsem si toho vědom a bral to jako předem ztracenou věc z hlediska výsledku. Volby mohly mít pouze pozitivní vedlejší efekty – a k mému překvapení i u těch vedlejších převládly ty negativní.

      1. Souhlas. Bylo to jenom divadélko. Do Babiše jsme vkládali naděje jenom a pouze proto, ze mu pětikolka soustavně okopávala kotníky.
        Pokud z něj vypadlo něco rozumného, jako třeba sedět na zadku a neválčit, tak si vzápětí posypal hlavu popelem. To už je lepší čitelný milovník USA, než ohebný Babiš.

        1. Zdá se, že oba přeceňujete význam prezidenta. Pokud bude zbytek establishmentu stát proti němu, nemůže všecko pořád vetovat. Veto přehlasují. Prezidenta můžou i odvolat podle ústavy. Potom bude vlastně jedno, kdo tam je zvolen. Prezident stojící sám proti sněmovně, senátu, ústavnímu soudu a naprosté většině médií najednou, je bezmocný. Parlament může i uvalit finanční blokádu, když schválí příliš malý rozpočet pro prezidentskou kancelář. Proč asi Orbán nejdřív ovládl celé to prostředí okolo? Média, různé neziskový atd. Pochopil, že nemůže být sám a že pokud je neutralita veřejnoprávních médií nemožná a jen iluze, radši se je pokusí ovládnout než jeho protivníci.

  14. Několik stovek jedinců nedokáže být zajedno v zásadních bodech,někteří z nich zde v osobních rovinách napadají ,atakují ,soudí a lžou a tady se hledá prostor …pro novou sílu… k převýchově ?
    Stav společnosti je tristní a diskuse to jen potvrzují a to z ní čtu jen to, co považuji za přínosné z mého úhlu pohledu.

    1. Je mi z toho úplně špatně, jak se teď volební neúspěch hází na Okamuru.
      Samozřejmě má on sám i celá SPD mnoho chyb. Ideální strana ani lídr neexistují.
      Je to , z mého pohledu, dlouhodobě úspěšná strana, která přežila i pokus o vytunelováni. ( Černoch, Volný )
      Po panu Robejškovi a dalších lídrech už neštěkne ani pes. Máme jenom tu SPD a měli bychom zachovat klid a být schovívaví.
      Politika se už dávno nevaří v naší kotlince a naši dva poslanci v EP si vedou dobře a je vidět, že Okamura vybral správné lidi.
      S deseti procenty sympatizantů se opravdu nedá učinit žádný zázrak. Chce to čas a ještě víc řádně nas@aných lidí.

      1. S tím vytunelováním SPD ze strany Volného jste úplně vedle. Volný pouze požadoval, aby se získané finance za volby rozdělovaly podle míry úspěšnosti místních/okresních/krajských organizací SPD.
        Což by v „jeho“ úspěšném Moravskoslezském kraji bylo nepochybně přínosem. A bylo by to také spravedlivější, protože míra volebního úspěchu v regionech do značné míry odvisí i na aktivitě místních členů.
        V pražské centrále ovšem tento požadavek vyvolal pobouření a nekompromisní odmítnutí. Není divu, pohlédneme-li na „úspěchy“ SPD v Praze a okolí. Pražák Okamura to vzal jako útok na svou osobu (i příjmy) a ostravák Volný byl z SPD neprodleně odejděn.

      2. Helanov: přijde mi to taky zbytečné tyhle spory. Pokud ANO a SPD nedají dohromady aspoň 51 % hlasů, je to k ničemu, že by vzájemně přebírání voličů k něčemu bylo. Voličský rybník pětikolky a antibabise je dohromady prostě a jednoduše větší. Jindy v jiných volbách by se dala kritizovat špatná strategie, ale tentokrát by to bylo ničemu. Méně chyb by vedlo jen k tomu, že by nebyl rozdíl o 950 tisíc hlasů ale jen třeba o 600 tisíc při jiném kandidátovi. Pořád je to hodně.

      1. Gripeny nedarujeme, jelikož nejsou naše, máme je na operativní leasing. A ČR odmítla odkup za zůstatkovou cenu – samozřejmě proto, abychom „museli“ koupit F-35.

        1. Švédsko nabízí velice výhodný balíček – odkup starých Gripenů do vlastnictví a postupné dodávky nových Gripenů verzí E/F. Sice ještě není oficiálně odmítnuto, ale nákup F-35 je vcelku jasně rozhodnutý, i kdyby čert na koze jezdil.

          1. To už je dávno rozhodnuté, proto kupujeme ze Švédska CV-90, abychom jim zacpali ústa, že nekoupíme Gripeny.

            1. Přemýšlím o variantě, kdy Grippeny koupíme. Přece jen, jsou za zůstatkovou cenu, tedy levné. A darujeme je ihned UA.

      2. Nemůžeme, nejsou naše. Ale můžeme souhlasit, že se jich vzdáme a Švédsko je bude moci poslat na Ukrajinu.

    1. Vidíte to moc černě pane číčo. Pan úspěšný kandidát eště nejni úřadující vemeno, takže si může žvanit co chce, kdy chce a s kým chce… až začne s realizací, tak to bude horší… ale třeba to taky z nějakého pohledu bude dobře.

      A s tim pohledem – vlajka nato je VZADU… tak na co pan odhodlaný vrhá svůj pohled?

      1. No to říkal Fiala taky, ale na na generálův telefonát na Taiwan už Čína oficiálně reagovala nelibostí.
        Já jsem překvapená, jak bez inaugurace už je možno vstoupit do úřadu. Generál už jednal s Koudelkou z BIS, stihl nasrat Čínu, odstěhovat se blíže k Hradu a to za necelých 72 hodin od vyhlášení výsledků a 30 dnů do inaugurace.
        Diskutéři na idnes si to pochvalují, je to pašák, má tah na branku.
        Máme prezidentské schizma.

    2. Prostor pro novou sílu tu je bezesporu, dokonce obrovský. Problém je jen v tom, že nová síla tu jaksi není. Za 30+ let si Češi inteligentně nechali zlikvidovat cokoliv co by za sílu mohlo být považováno – ČSSD, KSČM, …. Bez jakéhokoliv odporu. Víc – s nadšením. Tisíckrát jim bylo dáno do zubů a tisíckrát přičinlivě nastavili zobák zase.

    1. Zaplať Pán Bůh,že jsou ještě tací ,kteří mají na srdci zdraví lidstva, např. Melinda a Bill Gatesovi nebo WHO.
      Nebo Kanada s USA,která odpůrce očkování nechává léčit medikamenty ,posléze psychicky ,kdy psychiatr uzná odpůrce očkování nemocným a očkování pro takovou osobu schválí.
      Vakcín má do roku 2030 přibývat ,WHO vytvořila ICD ,což je registr očkovaných a neočkovaných.

  15. Víc příčin. Uplynulo 5 až 10 let. Někteří staří voliči odešli. Mladá generace dorostla k volebnímu právu. Větší vliv internetu se všemi youtuberky a parodiemi. Babiš? Mezi většinou mládeže je vnímán jako někdo, kdo je out a není in. Ani zdražení energií nepřekoná spor o hodnoty. Lidi si taky řekli, že i když jim drahota vadí, Babišovi nevěří, že by jim něco z zlevnil. Nebyl odsouzen za hnízdo, ale má dost kontroverzní minulost. Jeho kritika minulosti protikandidáta jako rozvědčíka se dala smést tím, že on sám má něco na triku z minulého režimu. Voliči si řekli, že jejich minulost byla možná podobná, ale v jejich současnosti pozorují generála reprezentujícího ČR v NATO vs. podnikatele soustřeďujícího moc politickou, ekonomickou i mediální do svých rukou. Babiš není nepopsaný list papíru. Lidi si vzpomenou na lockdown nebo na jeho vyhýbavě odpovědi v rozhovorech. To mu vyčítají. Většina lidí pořád považuje válku za vzdálenou. Jadernou výměnu za nepravděpodobnou, když k ní od roku 1945 nedošlo. Většina nějaké intriky velmocí a fungování NATO nesleduje nebo si přečtou výplody „experta“, který nic správně neodhadl, a jsou spokojení.

  16. Nastává zde to, čeho jsem se obával – mlácení prázdné slámy a predikce budoucího vývoje, opřené o subjektivní názory. Spory o ničem, co by mělo aktuálně jakýkoliv význam.

    A tak ještě než se „dočasně“ rozloučím, dovolím si do této poněkud trhlé diskuse přispět tvrzením, že ať už dopadne válka na Ukradině jakkoliv, rozhodující bude stav evropského (a tedy i našeho „českého“) průmyslu a energetiky, bank atd., obecně hospodářství. V tomto směru nevypadají predikce (ty odborné) vůbec dobře, jurodivý Brusel nás žene na okraj útesu, za ním už je jen prostor k volnému pádu. Do čela vlastního (?) státu si lidé zvolili (s Rychteského přispěním) bandu neumětelů, a nyní ještě navrch hajzla v cizím žoldu už zcela nepokrytě (i bez Rychetského). S tím se dá těžko něco dělat, dokud nenastane zde často zmiňované vyběhnutí hladových vlků z lesů. Zatím to viditelně o hladu ještě není, ale vypadá to, že asi bude.

    Mějte se tu na Kydech dobře a dávejte na sebe pozor.

    Takže Vidlákovy kydy, přes veškerý respekt, který k němu osobně cítím, odkládám dočasně do složky „někdy příště“. Vyndal jsem z knihovny dosud nepřečteného Žemličkova „Přemysla Otakara II.“ (Král na rozhraní věků), vydáno 2011. Třeba tam najdu něco poučného. S přáním všeho dobrého Hudec/Godot.

    1. Hudčegodote,
      díky za mnohé podnětné myšlenky i za inspirativní ukázku způsobů myšlení, kterých nejsem mocen.

      Politika,jak ji známe a vnímáme, je mrtvá, na rozdíl od Evropy, která stojí frontu na poukázky navlastní popravu.
      Tragické, lidské a nejspíš i přechodně sebezáchovné je to, že si to nejsme schopni přiznat.
      (Všichni víme, že zemřeme, ale nevěříme tomu).

    2. Pana Hudce jsem rád četl,jeho postoji naprosto rozumím a s příspěvkem, na který reaguji naprosto souhlasím .

    3. 2 Godot/Hudec:
      Nastává zde to, čeho jsem se obával – mlácení prázdné slámy a predikce budoucího vývoje, opřené o subjektivní názory. Spory o ničem, co by mělo aktuálně jakýkoliv význam.

      Bohužel, je to tak. Je to tu samý samozvaný věštec a odborník.
      Zůstalo tu „tvrdé jádro strany“, jenom nevím, jaké. Taky už tu nemám co dělat. Občas sice nahlédnu, ale jen na krajíček. Je to čtení natolik inspirativní, že četba telefonního seznamu je někdy zajímavější.

    4. Neodtahujte se, nudné období nás rozhodně nečeká a i když se chvílemi mlátí prázdná sláma, pak přijde jistojistě osvěžení.

  17. Předesílám, že nejsem marxista, natož nedejpánbu něco jako tzv. neomarxista.
    Vlastně nejsem žádný -ista.

    Marxe oceňuji jako NA SVOU DOBU geniálního sociologa.
    Co mi překáží na Marxovi je to, že nepřekročil hluboce lidskou vrozenou potřebu striktně odlišovat příčinu a následek v lidském chování. Na lidské chování nelze bezezbytku aplikovat fyzikální zákony neživé přírody, v lidském chování příčiny a následky jsou provázané a často zaměnitelné.

    Na druhé straně – bez tohoto ZJEDNODUŠUJÍCÍHO rozlišení se těžko domluvíte/me.
    ———————————————————————————–
    Ocituji encyklopedické heslo třída o sobě/třída pro sebe:
    ——————-

    „třída o sobě a třída pro sebe – pojmy spojené s konceptem třídního vědomí a s teorií třídy.

    „Třída o sobě“ je neschopná reflektovat své vlastní dějinné postavení, své zájmy přesahující bezprostřední danost;
    její vědomí je vědomí empir. a omezuje se na reflexi bezprostředních hosp. zájmů.

    „Třída pro sebe“ je schopná překročit horizont přítomnosti a reflektovat své zájmy, své dějinné možnosti a úkoly v nejširší perspektivě, přesahovat tak empir., bezprostřední danost.

    Je schopná sebeuvědomění, vztahu k sobě samé, který se promítá i
    do stupně organizace a do charakteru prostředků vedení ekon. a polit. zápasu,
    do slaďování boje za bezprostřední a perspektivní požadavky (viz boj třídní).

    Pojmy t.o s.a t.p.s. se opírají o Hegelovo rozlišení „bytí o sobě“ a „bytí pro sebe““
    ———-
    Osobně doporučuji PRO NAŠE ÚČELY
    pokusně nahradit pojem „TŘÍDA “ pojmem „skupina“.
    Jakákoli skupina!

    „Skupina o sobě“ je skupina, jejíž členové mají společný zájem – třeba jen zájem existovat i v budoucnosti
    Nicméně si její členové nemusí vůbec uvědomit, že stejný zájem mají statisíce lidí kolem nich – a že jsou nevědomky příslušníky této skupiny (třeba národa).

    „skupina pro sebe“ vnímá sama sebe svým „kolektivním vědomím“ jako celek . je schopna koordinovaně jednat s ohledem na budoucnost.
    —————————————————-

    Ovšem pozor! Nic nezaručuje, žei ona „skupina pro sebe“ nebude jednat naprosto pitomě koordinovaně jednat ve prospěch svého sebezničení.

    I kolektivní vědomí je schopno páchat kolektivní hovadiny.
    ————-
    (Pokud někdo nechápete, proč to zde píšu, nelámejte si s tím hlavu.)

      1. Jsem rád, že alespoň někdo se přiznal k hlubokému vhledu do mých hlubokých myšlenek . 🙂

        Člověk o sobě / pro sebe, proč ne? Jako jenočlenný kolektiv, jednočlenná množina….i když schizofrenici mají nezanedbatelnou výhodu, jsou v třídní přesile dva na jednoho.

  18. Vidláku, nezlobte se na mě, ale mám pocit, mže jste takový poslední Mohykán, který si nevšiml, že svět se radikálně změnil a mění se naprosto šílenou rychlostí. To co možná platilo při volbě Zemana je pasé, tady zasáhly sociální sítě, na Facebooku jsou ty starší generace, pak Instagram další, kde jsou mladší generace… to všechno totálně ovládl jenerál, respektive jeho tým osvědčenou kampaní. Tohle jsou propracovaný techniky, nejde o žádnou náhodu. Je to šílený, ale jsem přesvědčený že dnes se hraje už podle úplně jiných pravidel. Navíc v tom bude hrát čímdál větší roli umělá inteligence. Jasně to ukazují výsledky voleb ve větších městech, kde jsou lidi takřka pořád online. Na venkově i ve Vidlákově tím ještě nejsou tak zasaženi, ale evidentně už ani to nestačilo. Bydlím ve městě, tak myslím vím o čem mluvím. Svět je mnohem povrchnější, lidi manipulovatelnější, televize hraje tu menší roli. Jen jsem si tak dovolil upozornit na to, že se zde jede už v takových dvou rovinách, jedna je stále taková ta konzervativní politika, ale pak je tu vliv těch technologií, který podle mě začíná být rozhodující a nedá se ignorovat. Osobně si myslím, že se to brzy nějak vše rozsekne.

  19. Brzy začne úplný jiný boj, než o voliče. A to o holý život. Levné energie budou dobrány a žádné další už nebudou. Levná ropa taktéž. Od zítřka utrum. Levné suroviny na výrobu čehokoliv taky docházejí a na řadu přicházejí suroviny o tři řády vyšší. Stát spěje k bankrotu. Začne se ještě více ožebračovat obyvatelstvo – jednotná daň – 21% na vše, daň z nemovitosti jedno procentíčko (dnes jsou vyšroubovány ceny nemovitostí tak, že každá barabizna má hodnotu 5mega……. a 1 procentíčko = 50000Kč – už se těšíte), konec valorizací, konec stropování a do toho bezedná podpora války.
    A aby náhodou lidé nezačali remcat a shromažďovat se na náměstích, tak jenerál vyhlásí válečný stav.
    A je vymalováno.
    Takže jak z toho ven – jedině krví, až tak jsme to dopracovali.

  20. Co ukázal vývoj posledních let?

    Necháme si ukrást volby (Trump).
    Nebudeme se bránit spáchat kolektivní sebevraždu (vakcíny).
    Budeme tolerovat koncentrační tábory (Čína).
    Pošleme syny na frontu (generál Pavel).

    Žádná lepší perspektiva není na obzoru. Alternativa je marginální a pod vlivem médií zůstane v očích většiny veřejnosti zlem.

    Režim se zdiskredituje sám. Nakonec vždycky přestřelí a lidem nezbude nic jiného než to pochopit. Na krátkou chvíli prohlédnou pravdu a podrží si svobodu. Než se trvalá síla znovu zkonsoliduje.

  21. Prostor pro novou sílu?
    Ta určitě vznikne ihned, jakmile slavně zvítězíme na Ukrajině, rozdrtíme otrhaného špatně vyzbrojeného mužíka, zkrátka, nějak podobně jako se nám zadařilo zvítězit v hen tém Afghánistánu. A máme k tomu zase našlápnuto, že.
    To bude hafo prostoru.
    No a do té doby se určitě Pfialovi &. spol. jistě zadaří zavést tolik potřebné nové daně, snížit důchody, výchovné a jiné zbytečnosti, zvýšit úroky, nabrat miliardové půjčky a ty utratit za naprosto nezbytný nákup zbraní, které věnujeme hrdinnému východnímu spojenci k sešrotování. Samože se z Koudelky konečně po letech trápení metelescublescu stane generál a přejdeme na válečnou výrobu. Lidem to však bude třeba ňák rozumně vysvětlit, že, no a v tom náš zbrusu nový prezident pomůže, zapracuje na tom ruku v ruce s několikakolkou.
    Nyní vydechneme, neboť nás čeká takové jakési mezidobí relativního klidu na práci, jež je ideální pro všeliké ty análitiky a odporníky na všecko, různé psavce a dobrosery, doba intenzívní masáže. Otázka je, na co bude soustředěn hlavní směr jejich snah. Nechám se překvapit.
    Takže je třeba nabrat sílu.

  22. Už máme, co jsme chtěli!

    Vrchní eskalátor v akci.

    https://www.fsfinalword.cz/?page=archive&day=2023-01-30

    „Týden před svým zvolením prezidentem řekl Petr Pavel Deníku, že jmenování Borise Pistoriuse německým ministrem obrany je pro Ukrajinu špatnou zprávou, protože Pistorius kdysi vyzýval proti ruským sankcím. Klíčové nakonec podle Pavla bude, jak se Německo jako celek postaví k summitu NATO v červnu tohoto roku. Den po svém zvolení Pavel naznačil, že je pro vyslání nadzvukových letounů na Ukrajinu. Nechceme-li dopustit, aby Rusko na Ukrajině zvítězilo, řekl (v čase 43:50), musíme tu situaci dovést do stavu, kdy Rusko pochopí, že v této válce vyhrát nemůže. Stalo se tak jen pár hodin poté, co německý kancléř Olaf Scholz listu Tagesspiegel řekl, že vyslání stíhaček se vůbec neřeší a že je proti tomu, aby se neustále licitovalo o zbraňových systémech. Zda Pavel koordinoval své snahy o nátlak na Německo s ministrem zahraničí Janem Lipavským, není zřejmé, ale Pavel neztrácel čas, aby ukázal, že s ukončenými prezidentskými volbami se česká exekutiva pustí do eskalace konfliktu na Ukrajině.“

    Ne, ne, ne. Petr Pavel nás do války v žádném případě nezatáhne.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *