Je dobojováno, jasným vítězem voleb je Petr Pavel, který získal víc než 58% hlasů. Andrej Babiš získal víc než 41%. Není o čem spekulovat, není důvod něco zpochybňovat, výsledek je nad slunce jasnější. My si musíme říct, co Pavlovo vítězství znamená a co nám to všem přinese.
Začnu barvotiskovou příhodou. Včera ráno jsme si picli prasátko, pěkně si ho paříme, škrábeme štětiny… a najednou telefonát. Policie. Prý abych se dostavil v příštím týdnu na stanici, protože moje psaní už natolik leží někomu v žaludku, že se to dostalo až k nim. Ne, žádné detaily nevím a asi se je ani nedozvím. Ale je to taková pěkná symbolika. Prezidentem se stal generál a nad blogery se smráká. To vše v jeden den.
A to je první výsledek voleb. Generál Pavel se nijak netajil, že bude klidu a řádu dosahovat zasahováním proti těm, kteří dělají problémy, kladou nevhodné otázky, mají pochybnosti o směřování naší země a chtěli by to jinak. Fialova vláda chce přesně to samé. Jedna a jedna jsou dvě. V tomto ohledu zřejmě Pětikolka nebude na nic čekat a generál také ne. Brzy už si policie nebude zvát blogery na stanici, ale dojde si pro ně se zatykačem.
Budu muset maličko přehodnotit své úmysly s distribucí mé knihy. Původně jsem s ní chtěl objet republiku, ale nějak si nejsem jistý, jestli to vůbec ještě stihnu. Vy, co jste mě podpořili a chcete moji knihu, tak si ji budete moci vyžádat pro zaslání domů. Již brzy ve vašich kinech…
Druhým výsledkem voleb je celkem unikátní situace, kdy jedna víra ovládla v podstatě všechny mocenské instituce v zemi. Na jednu stranu je to pro nás průšvih, na stranu druhou se poprvé od revoluce nemůže vláda vymlouvat na sněmovnu, senát, ústavní soud nebo prezidenta. Všichni táhnou za jeden provaz, mají všechnu moc a tedy i všechnu odpovědnost.
Třetím výsledkem voleb je potvrzení stávajícího stavu, který se projevil už v parlamentních volbách, ale dal se ještě svést na milion propadlých hlasů. Komunální a senátní volby už ukázaly, že se jedná zřejmě o trend, ale ještě se to dalo brát jako náhoda. Volbu prezidenta bychom už měli brát vážně a nemá smysl se na něco vymlouvat. Celkem jednoznačně se ukázalo, že v této situaci není jak vyhrát.
Řekneme si pár faktů:
Volební účast byla o dvě procenta vyšší, než v prvním kole. O cca 140 tisíc voličů. Andreje Babiše v podstatě volili všichni jeho voliči z prvního kola, pak i všichni voliči Jaroslava Bašty a ještě získal 200 tisíc dalších voličů, kteří buď k volbám v prvním kole nepřišli a nebo volili někoho z ostatních kandidátů.
Pokud to budu brát takto, pak babišova kampaň měla logiku. Babiš o nic nepřišel, získal všechny voliče od SPD, přesvědčil 140 tisíc voličů navíc, aby přišli k volbám a volili ho… a ještě posbíral nějaké drobky u ostatních kandidátů. Vzhledem k tomu, jakou kvadraturu kruhu museli jeho marketéři řešit, tak neodvedli vůbec špatnou práci. Dokázali navýšit babišův výsledek z prvního kola. Ale stejně nebylo jak vyhrát.
Z tohoto hlediska vlastně vůbec nevadilo, že Babiš mluvil o Gerasimovi, jako o vrahovi, byl poměrně hodně protiruský a byl proti Okamurovi. Stejně posbíral jeho hlasy. A pokud je neposbíral, tak místo nich dostal hlasy středových voličů, kteří mu ztrátu hlasů z SPD bohatě vyrovnali. Veľký Bocian hrál vlastně docela dobrou hru, ale měl od začátku nedostatečné karty. Většinový volič nám nevěří, že jsme na pokraji války, nevěří, že se chystá jejich ožebračení a nevidí problém v omezování svobody slova. To je prostě realita. Babišova kampaň se dostala do každé domácnosti, ale s 58% voličů to nehnulo.
Na druhou stranu, díky výrazné Babišově prohře utekl Okamura hrobníkovi z lopaty. Může teď klidně vyhlásit, že to od začátku věděl, že mu bylo jasné, že oligarcha agrobaron nikdy nevyhraje, protože Babiš není autentická opozice, tou je pouze a jedině SPD a Babiš prostě není cesta. Může dodat něco o tom, že kdyby byl Pavlovým soupeřem Bašta, mohlo by to vypadat úplně jinak. Prohra Babiše značně neutralizuje chyby, které SPD před vlastní volbou udělala.
Tato volba prostě ukázala naše limity. Jestliže v minulých prezidentských volbách liberální demokracii chybělo pár desítek tisíc hlasů, teď už jim jich asi sedm set tisíc přebývalo. Když si vezmete, že za těch pět let zemřelo cca 500 tisíc lidí a nových 500 tisíc lidí dospělo a dostalo volební právo, tak máte celý volební výsledek bez problémů vysvětlen. Je nás prostě míň a zatím to na větší změnu smýšlení ve společnosti nevypadá.
Babiš může pokračovat v tom, čemu sám pomáhal teď během volební kampaně – může se stát hegemonem opozice, hlasem chudších lidí a seniorů, může se rozkročit směrem k alternativě, i k SPD. Ale i pokud to bude dělat dobře, nikdo ho nepřibere do hry. Bude mít svých 40% (nebo ANO a SPD budou mít spolu 40%), ale to nebude stačit na vládu. Těch zbylých 60% prostě volí současné směřování a naše síly jsou prostě menší, Halík… jsou kurva menší.
Nebo se Babiš může snažit dělat to, co dělal předtím, než si uvědomil, že se bez širší podpory prezidentem nestane. Být zase středovým hnutím. Ale jeho osoba je pro pětikolku tak nepřijatelná, že by musel udělat předsedu hnutí z někoho jiného a sám se z politiky stáhnout a řídit to odněkud ze zákulisí.
Obě cesty hnutí ANO neskýtají žádné velké možnosti. Pokud ANO bude autenticky opoziční, tak může mít 40% hlasů, ale nikdo ho nevezme do vlády. Nebo bude středové, má šanci se sblížit s ODS, ale zároveň přijde o radikálnější voliče, bude slabší a stane se takovými druhými Modroptáky. Se vším, co to bude obnášet.
Dovolím si jednu dlouhodobou věštbu – pokud se ve společnosti nějak rapidně nezmění nálady, tak hnutí ANO sice možná vyhraje příští parlamentní volby, ale bude zase v opozici. Změna u nás nastane jedině tak, že se celá současná koalice strašlivě zdiskredituje a nebo se tu objeví nějaká jiná strana, která dokáže svým programem sebrat Pětikolce skoro milion voličů a zároveň dokáže spolupracovat s Babišem (případně i s SPD), což považuju za naprosté sci-fi.
Tyto volby podle mě ukázaly, že radikalismus na naší straně spektra nemá žádný smysl. Soutěžíme o stále stejné voliče a ani velmi vyhrocená kampaň a velmi vážná témata na tom nic nezměnila. Ani válka za humny na tom nic nezměnila, ani vysmátý ksicht Blyštivého Péti na tom nic nezměnil. A budu si muset promyslet, jestli má smysl jakékoliv další demonstrování. Pětikolka potvrdila, že má většinu. Za takových okolností bychom nejspíš byli totéž co Milion chvilek.
Babišův volební výsledek prostě ukázal čtyřicetiprocentní limity opozice a dokud se nevyplní všechny ty dezinformace, o kterých jsme mluvili, tak se se na těchto limitech nic nezmění. V této chvíli nám zbylo jedno jediné – kus té jednoty, která tu v posledních dvou týdnech vznikla. Byli jsme si schopní podat ruce a shodnout se na kandidátovi, který rozhodně nebyl bez vady. Měli bychom si to hýčkat.
K budování a obraně vlasti a prezidenta všech občanů vždy připraven!
Okamura se konečně dočkal – po letech pouhého fasování výsedného za opoziční pokřiky a posedávání v poslaneckých lavicích konečně přišel někdo, s kým chce politicky koalovat:
xxxxxxxx
„Zklamal jste hodně lidí, nepodpořil jste pana Babiše. Jen mluvíte a nic z toho,“ vyčetla mu Jana B. Podobných komentářů jsou pod příspěvky desítky.
Zklamaná je i Drahoslava D. „Babiš by nevyhrál, i kdyby jste ho podpořil, ale aspoň bych věděla, že vám jde o to, aby nevyhrál generál. Tak to vypadalo, že jste se přiklonil na jeho stranu. Už vám nevěřím, mluvíte a opakujte to samé dokola,“ doplnila ke svému zklamání.
„Podpořil jste válku, euro a fašismus“
Výčitky vůči Okamurovi pak vyjádřila například i Kateřina T. Ta šéfovi SPD doporučila, ať už nic nepíše, jelikož je to zbytečné.
„Podpořil jste válku, euro a fašismus. Všechen hnus, co se doteď děje, chce se mi z vás zvracet.nebrala si servítky paní Kateřina.
Nepodporu Babiše vyčetl šéfovi SPD například i Tomáš D. „Měl jsem vás rád, ale přijde mi, že si držíte koryta! Kampaň jen o věcech, které jsou absolutně nesplnitelné,“ reagoval.
xxxxxxx
Podle Okamury nehrozí, že by expremiérovo hnutí přebíralo SPD hlasy.
V pozdější sobotní diskusi televize CNN Prima News Okamura doplnil, že Babiš našel podporu u řady voličů sociální demokracie, podpořili ho komunisté a Trikolora.
Naopak řada sympatizantů SPD hlasovala podle Okamury pro Pavla.
„Je třeba respektovat výsledek voleb, doufám, že Petr Pavel bude prezidentem všech občanů,
jsme připraveni spolupracovat,“ uvedl Okamura.
Zdroj: https://www.idnes.cz/volby/prezidentske-volby-prohra-andreje-babise-priznivci-spd-vini-tomia-okamuru-nedpooril.A230129_103216_volby_vank?zdroj=vybava_recombee
„Naopak řada sympatizantů SPD hlasovala podle Okamury pro Pavla.
„Je třeba respektovat výsledek voleb, doufám, že Petr Pavel bude prezidentem všech občanů,
jsme připraveni spolupracovat,“ uvedl Okamura.“
Aneb jak následovat ČSSD na cestě do míst, kde slunce nesvítí.
Ještě jedno opožděné výročí.
29. ledna 1977 umělecká fronta podepsala antichartu.
Tehdejší petenti v letošních volbách propagovali komunistického generála, což je naprosto v pořádku, dává to smysl.
https://pbs.twimg.com/media/Fnj0KjOWYAA2-j9?format=jpg&name=large
A abych měl výročí i na zítra, 30.1. 1933 převzal v německu moc říšský kancléř AH.
Pozitivní na tom je, že jeho Tisíciletá říše trvala jenom dvanáct let.
Tak neklesejte na mysli 🙂
Ale i během těch dvanácti let stihli vyrobit pořádné hromady mrtvol. Rozhodně nesklapli jako kudla, maminky posílaly nezletilé synky Ádovi ještě v posledním týdnu války. Takže na mysli docela klesám.
Hlavně mě děsí nadšení juniorů pro tu bratrovražednou válku. Silně to připomíná nástup Hitlera. Nadšeně hajlovali skoro všichni, nehajlující byli postupně umlčeni.
Budeme organizovat winterhilfe pro naše bojovníčky.
Doma budeme mít mapu východní fronty, kam budeme zapichovat barevný špendlíčky…
Fuj tajbl. Třeba se ráno probudím a zjistím, že tohle všechno byl jenom zlý sen.
Zachvíli půjde na východ první maršbatalion.
Marškumpačka se začíná připravovat (viz obrázek).
https://sun9-40.userapi.com/impg/t6JWp3etUKhdCkR2wDFt0Bqn00C1804uWqkRnQ/ygug5rJvNvU.jpg?size=510×504&quality=96&sign=8e9a33da80a0f3f9a843a87b76f59515&c_uniq_tag=lFHWU-OJmK7y6YKJIZrilOVwcjD5XG3q3FJzF5Lfxxk&type=album
Konečně bude alespoň trochu vypadat jako homo (sapiens asi ne).
Myslím, že jste to trefil a ani jste se nespletl. Pokud jsem četla, tak jako kanonenfutr šli v první řadě ti, kterých bylo nejvíc, to znamená dělnící, zemědělci, různí opraváři a další ručně prcovní obory, kterých bylo nadbytek a jejichž úbytek tak nějak nevadil běžnému životu. Vzhledem k tomu jak za 20 let dosáhla výuka nebývalých výšin, a když sehnat v neatraktivní profesi – třeba instalatera či malíře nebo elektrikáře pod 50 je i v Brně kumšt, a třo nepíši o zednících a pod. a když už, tak čekací dobu půlroční, – takže se musí chránit, a taky aby měl kdo péct chleba a taky to rozvážet , nebo jiní , zdá se mi, že nejvíc postradatelní jsou všichni pro praktickou výrobu neupotřebitelní, s oběma rukama levýma – ti se speciálním sociálním kecacím vzděláním. Fabriky už nemáme,navíc zemědělců taky nic moc, bude to zajímavé
Asi to bude nedobré probuzení.
To zní nadějně!
😀
Myslíte že kecám, Jen počkejte až přestanete zvládat mašírovat po bytě ve správně uvolněném žebříku s kýblem pověšeným na něm , abyste mohli vymalovat. Jo a když se dočkáte odborníka, připravte si slušnou sumičku, holt to už není jak bývávalo za mlada , kdy stačilo koupit malbyt za pár kaček a hupsnout na žebř. :- ) )
Vtipné .
Pořádnou hřívu má i Ferjenčík. Na tom si také vojenská břitva smlsne.
Vlastně už nic nechybí. Místo sovětských poradců tu máme poradce sice údajně českého původu, ale služebně příslušného k jiné velké zemi a jejím tajným službám a ten už doporučuje zakroutit některým lidem krkem. Zatím jen verbálně, ale doba jde rychle kupředu.
Njn, začlenění bývalých nacistů do všech možných složek života neslo název Operace kancelářská sponka. Zajímalo by mě, jaký název nese začlenění bývalých komunistů. Operace razítko?
„Začíná vláda jedné strany. Schovejte syny, přežijte!“ Petr Hampl odhaduje další vývoj
29.01.2023 0:01 | Rozhovor
PŮLNOČNÍ ROZHOVOR
Před dvěma týdny odhadl, že generál Petr Pavel zvítězí v prezidentských volbách nad Andrejem Babišem o milion hlasů. A téměř přesně se trefil. Na co se podle sociologa Petra Hampla připravit dále?
Sdílet na FB
Sněmovna patří pětikoalici, Senát také, prezident též a přes něho předseda Ústavního soudu. Dá se říci, že začíná éra vlády jedné strany? Co to může přinést?
Ano, začíná vláda jedné strany. Zvolením Petra Pavla dostala Fialova vláda jednoznačný a velmi silný mandát, aby pokračovala ve změně poměrů. Je to srovnatelné s vítězstvím komunistů v únoru 1948. K těm institucím, které jste jmenoval, je zapotřebí přidat také mandát ke změně volebního zákona tak, aby ani v budoucnu nemohla zvítězit žádná konkurenční strana a žádný konkurenční prezidentský kandidát.
A co to může přinést? Faktický program Fialovy vlády je jednoznačný.
Zavedení eura, migrační kvóty, LGBT programy na základních školách, zvyšování daní pro nejchudší vrstvy, snižování sociálních dávek, likvidace českého zemědělství, likvidace stovek výrobních podniků, plynulé snižování celkové životní úrovně, masový nárůst chudoby a ve hře je i nedobrovolné nasazení českých kluků na ukrajinské bojiště.
A zavedení represe blízké úrovni z padesátých let, zmírněné ovšem tím, že zůstanou otevřené hranice, takže odpůrci režimu budou mít možnost se odstěhovat.
Ale aby to nevyznělo příliš depresivně. Po prezidentských volbách v USA to taky vypadalo, že nastává éra jedné strany, a ukázalo se, že Demokrati jsou tak naprosto neschopní, že té situace nedokázali plně využít. Kéž by se stejná míra hlouposti a neschopnosti projevila i zde“
Za ty otevřené hranice bych vůbec nedal ruku do ohně.
Občane, máte pravdu, ale Hampl je nenapravitelný optimista…
Pane A H
Hampl sleduje USA média a pak si to s kombinuje,něco ubere,něco přidá a má vhodný komentář. Objevil jsem to u jeho přednášky v Plzni.
No ale to potom postupuje celkem logicky – za USA máme zpoždění, resp. to co bylo v USA nás čeká …
Fakt nevím
Otevřené hranice jsou dobré proto, aby se odpůrci režimu nehromadili na místě. Jenže ty hranice asi musíme chápat jako hranice EU, případně NATO. Útěk do západního Německa je dnes nemožný. Zákony EU a pravidla NATO, platí všude.
Emigrace pryč, je ideově relativně neškodná. Propaganda je silnější než před rokem 89. To podporoval naši opozici Západ. Dnes ji nepodpoří nikdo. Propaganda emigrace funguje na UA, Bělorusko nebo Rusko. Protože dnes se mají tito emigranti stejně nebo líp, než domorodci. Právě proto, aby doma věděli, jak se u nich špatně žije a na západě dobře.
Na druhé straně –
pokud bude válka a Řehka bude mobilizovat, je lepší, když se vyšle co nejvíce nespolehlivého živlu. Jeho životy jsou bezcenné a zachrání část životů loajálních.
Proto UA zezačátku odvedla co nejvíce lidí z Charkovska, Nikolajeva, Oděssy, prostě bývalé Nové Rusi. Halič, kromě četných dobrovolníků z nacistických batalionů, přichází na paškál až teď.
A že se lidi do vzbouří? Ani náhodou! Jednak o skutečných ztrátách nevědí, jednak to v profízované zemi, s otevřeným terorem, ani nejde. Oponenti jsou zlikvidováni a každý ví, kdo to byl, policie a soudy nekonají. Ostatní se bojí a nevylejzají. Na frontě pak působí začisťovací jednotky, nacistické bataliony, hlídající ochotu bojovat v prvních liniích.
Nebezpečí odvedení se týká i těch s modrou knížkou nebo těch mladších, kteří nechtějí nebo nejsou schopni mít zbraň. Na UA sloužili beze zbraně na frontě jako zdravotníci, řidiči atd a doba jejich přežití, je krátká. Jsou posíláni na nejvíce riziková místa, jako nespolehliví, z hlediska fašistického režimu.
Navíc ani ta Austrálie není co bývalo, už si tam taky kdekoho, po vzoru Zélandu nepustí.
Na ukrajinské hranici už se střílí i směrem dovnitř. Aby jim neutíkali rekruti.
Já myslím, že úprava volebního práva bude jasná. Kromě korespondenční volby bude vhodné zrušit plenty ve volebních místnostech. Nikdo se přeci nemusí bát otevřeně vyslovit svůj politický názor. Tajná volba je minulostí! Občané, kroužkujte přímo pod dohledem nejen volební komise, ale z bezpečnostních důvodů i členů Armády a Policie ČR přidělených do každé volební místnosti.
Nepřehánějte, lepší je moderní elektronická volba.
Mladí půjdou s dobou a až zestárnou přijdou noví mladí,
/Nektere-hlasy-utichnou-jine-budou-utichnuty.
Pane vidlák reakce na ten článek. Podle mě je to ještě horší protože většina z nás volí Babiše opravdu jen z nouze při vědomí že on je v těch zásadních věcech, jako EU, USA, Ukrajina skorem stejnej. Prakticky opravdová opozice není. Takže aby se něco opravdu změnilo musela by povstat úplně jiná opozice. A to by mohlo nastat jen že víc jak polovina bude rýt držkou v zemi. Nebo se něco zásadního změní ve vice zemích EU myslím tím že pošlou tyto politiky do pryč. Myslím že na dlouho dobu je před námi doba temna
Rýt držkou v zemi….
V „nejkrásnějších“ dobách otroctví v jižních státech USA ryli otroci držkou v zemi dostatečně, průměrná doba přežití byla původně tři a půl roku po importu.Pak se to prodloužilo, když byla péčeo lidský dobytek levnější než dovoz uhynulého kusu.
V Belgickém Kongu existovala jednoduchá motivace ke zvýšení produktivity práce na plantážích – kdo byl poslední (bez ohledu na to, jak usilovně všichni makali, někdo vždy poslední byl) byl potrestán např.tím, že jeho dceři usekli ruku… jemu ne, protože by druhý den nemohl nastoupit do práce.
Nevzpomínám si, že by nějak protestovali, protože by byli exemplárně pobiti všichni protestující a naloveni noví.
A to si myslím, že ryli držkou v zemi dostatečně.
Ovšem ale srovnáváte trochu nesrovnatelné. Otrok v té společnosti byl min než zvíře a to si přece jen oni dovolit nemohou vždy to musí být zdání takzvané demokracie. Když se podíváte do historie je moc příkladu že to vrchnost přežene otázka je čas a kolik tlačí na pilu
Budete ještě překvapen co že takzvané demokracie dokáže. Jen se divím, že nejste překvapen už dnes.
Přijde mi příznačné, že v tom Belgickém Kongu se angažovali Bruselští. Leopold II. byl belgický král.
Tato, každopádně není tak zle, aby nemohlo být hůře. Dnešní mladá generace má zcela a naprosto jiné zájmy a styl života než jsme měli my. My jsme poslední klasická generace, která zcela samozřejmě není připravena na obrovské změny.
Proč by se nemohli muslimové přestěhovat do Zápasní Evropy a Ukrajinci k nám. Stěhování národů nebude poprvé.
Tato, víte jak fajn to moci na vlastní oči pozorovat?
Jen s tím faktíkem, že cizím invazím se dříve lidé bránili. Nezvali je. A už vůbec příchozí neživili, na úkor domácího obyvatelstva.
Jak sleduji média, to zas bude v alejích nablito. Od jedněch z radosti, od druhých ze smutku.
Zůstávám jako jeden z nemnohých střízlivých.
Na hradě bude řádná čistka
uklízet bude komunistka
podplukovnice v záloze,
má to, jak kouli na noze.
I její manžel, komunista
hradní audit rychle chystá…
Kdoví, co se tam ztratí,
možná klenoty a svatí,
kdoví, co se tam objeví!
Třeba se někomu uleví.
No, já chápu, že poražení se ze svého zklamání někde musí vypsat. Ovšem co absolutně nedávám je to, že vítězové do těch poražených kopou i po vyhraném zápasu. Jediné vysvětlení mám, že to vítězství není zas tak sladké a ulpěla na něm velká pachuť.
Nene. Je to jinak.
Tohle nebylo Pávek X Babiš. Oba jsou jen reprezentanti skupin.
Bylo to o boji jedné lepší, mravnější, bohatší, chytřejší části národa, proti druhé části. Těch, kteří úspěch očekávají ve službě nadnárodním korporacím a poskytování služeb lidem, kteří slouží nadnárodním korporacím. A těm lidem, keři k nim chtějí patřit a proto, s vymytou hlavou těmi médii, volí tuhle skupinu. Tato část je finančně podporována ze zahraničí, má absolutní podporu médií. Říká se jí kavárna, lepšolidé, pravda a láska, apod. Její tvrdé bjsdro, kontroluje finanční toky v ČR, nejen 7 miliard Kč do ČT. Jsou to i ministerstva. Její mravnost jde stranou, jak vidíme v případě Pávka. Jde totiž o koryta, o peníze.
Druhá skupina je početnější, ale nemá, co by ji sjednotilo.
Kavárna kope do těch druhých pořád, žádné vítězství na tom nic nemění. Protože druhou část národa nenávidí a bojí se jí. Pokud by je ti druzí připravili o privilegované postavení, museli by pracovat a toho se nejvíce bojí.
Kdybych to měl shrnout, jde o fašizaci, o ukrajinizaci ČR. A ostatních zemí EU.
Století, dvě sta a vyústí to v kastovní systém. Jako v Indii. Nebo ve vizigótské Hispánii, což se dnes málo ví.
Pokud se to v evoluci nerozrůzní, zůstane pouze oni X my, bude to jako islám. Věřící X káfirové. Káfirové pak budou trpěni, ale jen jako pracovní síly. Budou moci být ponižováni a budou platit na právo na život. Tato zvláštní daň z hlavy se v islámu nazývá džizja…
O mnohem vypovídá i rychlost, s jakou se jeneral ujímá úřadu. Ještě před sečtením výsledků už hřímá Fiala v televizi, pak jede jenerala obejmout. Nevím, jestli se Čaputaňa vynořila ještě před nebo vyhlášení výsledku, do Prahy musela vyjet už před polednem. Dneska Pávka všude plno, už si taky telefonoval s Ukrajinou a Tchaj-wanem. Má plány, co na Hradě. A to má ještě skoro 2 měsíce čas.
Bojim se bojim, ze Zeman přiletí ze Srbska a na Hradě budou vyměněné zámky…
Trochu chucpe a nepamatuju toto v historii.
Čaputová čekala v Praze.
Příprava na válku nepočká.
Pokud má někdo chuť a čas, poslechněte si.
Rozhovor z borcem který byl na Ukrajině. Nejzajimavější hlášky: pračka na peníze, tábor pro dospělé, flákači a další.
https://youtu.be/o5P88kC7UqI
Pro Standík 20:39
Zkoukla jsem a docela „hleděla“. (Úvodní scénka i pobavila…). Díky za zajímavý odkaz.
Tak toto už přesahuje všechny meze https://www.youtube.com/watch?v=i0dfQo7Jo5g
Mažu tě, Lábusi…
Copak zas ten čaroděj druhé kategorie provedl?
Některé hlasy utichnou, jiné budou utichnuty… Vidlák o vládě, Pavlovi a foukání do válečného ohně
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Nektere-hlasy-utichnou-jine-budou-utichnuty-Vidlak-o-vlade-Pavlovi-a-foukani-do-valecneho-ohne-727679
Občas je třeba si odpočinout. I emočně. Alespoň chvíli se nezabývat tím, co nás trápí, žere, ale úplně se od toho odpoutat. Permanentní napětí způsobuje vyčerpanost, otupělost. Je po volbách. Válka na Ukrajině asi nebude záležitost několika dní, takže její ignorování den, dva nebude mít na výsledek vliv. Tak bych se moc přimlouvala, kdybyste, Vidláku, alespoň občas prošpikoval své příspěvky nějakým tím domácím sedlačením. Bude to taková naše příprava na očekávaný náraz.
Připodepisuji. Aspoň občas o něčem normálním. Aspoň trochu pauzu od politiky.
Nastává čas prvních výsevů sadby – celeru,paprik, květáku…doma na parapetech. Tedy bývávalo to zvykem, když teplota v pokojích byla stabilně okolo 25 stupňů. Letos bychom tedy možná měli začít s výsevy dřív, kvůli delší době klíčení v chladnějším prostředí. A vysít všeho víc – kvůli drahotě . Zemědělská témata už jsou tedy na pořadu dne a jsou i jednou z odpovědí na naši aktuální otázku ,, Co si teď počít ?“
Možná by šlo vytvořit nějakou výměnnou burzu – aspoň ve větších městech. Je tu pár lidí z Brna a okolí, pár od Ostravy a ono by se dál vidělo. Něco jako když jsme, coby děti vyměňovali známky: „Hele, mám tady 20 sazenic pórku. Vyměním za 10 sazenic celeru.“
A z jiného soudku. Bída ohledně vajíček se rozmáhá všude, i tady v Mississippi. Když jsme začínali s prodejem vajec, cena byla 1,5 dolaru za tucet (a to jsem měla výčitky svědomí, že jsme předražení). Teď už budeme zvyšovat na 4 dolary za tucet a pořád je to levnější než z obchodu. Hodně lidí chce začít chovat slepice – včera jsme tu měli přátele. Chtěli koupit několik slepic a od nich jsme se dozvěděli, že na burze už prodávají nosnice 60 dolarů za kus. Já vím, v Česku je hůř. Takže možná dalším krokem pro ty, kteří mají možnost – sehnat si pár slepic. Jak je to teď v Česku s registrací? Byl to jen návrh nebo už je to povinné?
V 6patře paneláku by to šlo asi těžko, ale dole v dědině rostou kurníky řadou vzestupnou, když je teplo nad o, tak je nechávají proběhnout po zahradě, je to zábava je pozorovat
https://www.google.cz/url?esrc=s&q=&rct=j&sa=U&url=https://www.denik.cz/z_domova/ptaci-chripka-uzavreni-chovu.html&ved=2ahUKEwjGnuqti-78AhUVksMKHRUrBNgQFnoECAcQAg&usg=AOvVaw0r9qu0exs5S9HvRjN6v_Nn
https://www.google.cz/url?esrc=s&q=&rct=j&sa=U&url=https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ptaci-chripka-v-cesku-cr-2023-brod-nad-tichou-slepice-velkochov_2301041026_ako&ved=2ahUKEwjGnuqti-78AhUVksMKHRUrBNgQFnoECAEQAg&usg=AOvVaw28wtv8ZN9Lw9e5QCXOsBWR
https://www.google.cz/url?esrc=s&q=&rct=j&sa=U&url=https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3555249-ptaci-chripka-se-rozsirila-v-celem-velkochovu-na-tachovsku-zlikvidovat-se-musi-vsech&ved=2ahUKEwjGnuqti-78AhUVksMKHRUrBNgQFnoECAkQAg&usg=AOvVaw1KTjluvpUWBucXTdYXIToE
Jak se zdůvodňuje zdražování nebo nedostatek vajec v Americe,Petro ? Tady ptačí chřipkou.
Jednak ptačí chřipkou a jednak růstem ceny krmiva. 22kg pytel kukuřice stával zhruba 6 – 7 dolarů, teď jsme na nějakých 11. A u ostatních druhů, jako je pšenice, granule, směsné obiloviny je růst podobný. Ve Walmartu nejlevnější vajíčka stojí cca 4,80 dolarů za tucet.
I tady je vidět důsledky inflace. Kamarádka, co pracuje pro charitu říkala, že přestávají mít dostatek potravin pro potřebné (ty potraviny dostávají vesměs darem od supermarketů). Dollar Tree (obchod, kde každá položka stojí 1,25 dolaru (stávala 1 dolar) mají police s potravinami dost vymetené a zůstává jen zboží jako jsou cukrovinky, přeslazené limonády. S benzínem to zatím ujde – momentálně 3,19 za galon, ale nafta je nějakých 4,50. A leze to po deseti centech nahoru.
Píšete kolik co STOJÍ a uvádíte přitom ceny za které se to či ono PRODÁVÁ.
No jo, nachytal jste mě na švestkách, cizinče. 🙂
Děkuju,Petro, za vysvětlení .
Holt to válčení a sankce lezou tam i tady do peněz ( telefon mi na slovo lezou promptně nabídl -krkem !)
Špion a politručka na hradě
https://m.youtube.com/watch?v=_RBXq-QgBBc
K tomu jen, že Kolář, jako zaměstnanec US společnosti, dobře ví, proč si Pávka vybrali.
Ochota zradit pro kariéru a dělat za peníze, co se mu řekne. Sám říkal, že musíme bojovat s Ruskem a uskrovnit se. Zavést pořádek a řád, vymýtit odlišné názory.
Za peníze na kampaň, školení a vedení a vůbec výběr, je mnoho dlužen. Je dlužen i za „důvěru“ lidí, kteří ho protlačili do NATO. Musí plnit jejich přání.
Znamená to, že bude krýt naprosto šílenou hospodářskou a sociální politiku vlády. Zdravotnictví bude plně placené a školství taky. Pokud nebudeme mít mimořádně štěstí. Což bude znamenat formaci dědičných vrstev, protože to dole nebudou mít šanci se dostat nahoru, třeba díky nedostupnému vzdělání. A o dědičné pojištění vlastních výsad a tudíž odstranění konkurence, modrým zlodějům jde především.
Znamená to i, že ČR bude takový vojenský předskokan provokatér, co se týče UA. Že, řízeni USA, budeme provokovat Rusko a vstupovat do konfliktu jako první. K našim provokacím, pokud na ně nebude reakce, se budou postupně přidávat i druzí. Pokud reakce bude, slízneme ji jenom my.
Ale, to jme tak dělali i dosud. Ale pod absolutní kontrolu složek státu od USA…
Z toho videa se mi chce zvracet.
Další potrava:
https://www.youtube.com/watch?v=a5sbKTxjrjY
Prý je Pávek respektovaný diplomat!
A hrdina ???!!!
Jak libo.
Jaké dobro se snažíte tím činit?
Jaký prospěch bych měl ze zhlédnutí toho?
Byl bych zdravějším, inteligentnějším, bohatším, spokojenějším….?
Máte dojem, že nedělním obědem jsme tak přežraní, že nabízíte virtuální náhradu pavího pera?
Před emetickými dávám přednost videům kulinářským.
Vytrhávat pávům pera je zapovězeno. Výjimku mají jenom účastníci Prague Pride a podobných sešlostí.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-prezidentske-kdo-je-nova-prvni-dama-byvala-vojacka-a-mediatorka-224362?amp=1
Politruk ~ nově mediator
Nejsem asi sám, kdo si se zvolením generála Petra Pavla vzpomněli na citát od K.Čapka:
„Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstávají stejní, jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky, kdo byl věrný, je věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív, kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslel vždycky jen na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky, kdo mění víru, nemá žádnou…
Zdroj: https://citaty.net/autori/karel-capek/
No, není to komedie všech komedií? Kdo neztratil paměť, tak si vybaví. Nějaký ten pátek zpět dnešní slepenec jel jak zjednaný a největším zlosynem pro ně byli komunisté. Tahle dehonestace jim vydržela několik let. Poté komunisty vystřídal zloduch Babiš, opět letité útoky. Jediná věta se neobešla, aniž by se nekoplo do Babiše. Koho si dnes vyberou za kořist, toť otázka. oni bez nepřítele nedokáží existovat. A kde je ta sranda? Na postu nejvyšším sedí komunista , rozvědčík, jenerál….zelená guma a na sesličce první dámy podplukovnice, zelená guma. A nová hlava státu má plnou hubu dramatika :-)A slepenec hýká blahem. To jsou
mi paradoxy. pane Vaněk 🙂 Jak to tak čtu, tak největší důvod k oslavě, mají komunisté. A já jim doporučuji uspořádat nějako lidovou veselici ať se ti anti, kteří jsou najednou happy, chytnou za rypáky.
Hana Pavlová je teď “první exmanželka”?
Zajímavé bude sledovat, která zlatokopka se na jenerála nalepí. Prezidenta plnícího aférkami první stránky blesku jsme tu od Klausovy „letušky“ dlouho neměli.
Tipuju, že nebude jedna. Možná se přilepí i chlap nebo alžbětko, to by bylo ideální.
Co to placas ?! Ti yebe ?? Jaka exmanzelka ?!
86-2001. Netykejte mi.
Co je to za parametry? váha v kg a výška v mm? – To musí být krasavice k pohledání!
Hana Pavlová, první manželka Pávka (1986 – 2001) … taky by mě zajímalo, zda bude titulovaná 1. exmanželka 🙂
To je exmanželka Péťy Retuše, s níž má dva syny. 1986-2001.
A tohle jsem na něho našel: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-sest-neznamych-stranek-o-petru-pavlovi-jak-si-vedl-v-kurzu-pro-zpravodajce-212898
Byl rozvědčíkem a agentem VoZp.
To by mohlo být něco z expedice na „Těžké planetě.“
Ještě párkrát se takhle mile vyjádříte a Zakladatel Vám místo BANdita ponechá pouze ban.
(Mně jste v minulosti také tykal a vadilo mi to. Nedělějte to.)
Je to jeho 4. osobní útok, nemá mě rád. Ale mi to nevadí, jsou horší lidi…
Byl jsem dnes na návštěvě u kamaráda, má 2 malé kluky. Ten menší (6) prý včera brečel, když Babiš nevyhrál. Má s Babišem fotku..
Takhle malému kazit nevinné dětství…
Ilona Švihlíková v dnešním !argumentu:
článek TATO NOC NEBUDE KRÁTKÁ !
https://casopisargument.cz/?p=48153
Tato noc nebude krátká
Robinson jmenoval Pátka
místodržícím na hradě,
v jelením příkopu i zahradě.
Barevný prapor je teď hnědý
Pátek povolal lidojedy
že tady mají plno žrádla.
To neuměla ani Madla.
Pomocí nového prezidenta budeme připraveni
Nejvyšší představitel NATO vyzývá členské země, aby přešly na „válečnou ekonomiku“
https://www.pravda.com.ua/…/29/7387002/
Tak to už je vážné. Nestačí, že občany strašej válkou konspirátoři a extrémisté, teď se připojil i nejvyšší představitel NATO.
Jak řekl tuším soudruh Hlavica (v jakémsi předlistopadovém televizním seriálu, hrál ho Bláha), když dva dělají totéééž, není to totéééž.
Když nejvyšší soudruh z NATO straší válkou, není to strašení válkou. Strašení válkou je, když Babiš mluví o míru. A navíc: Babišův mír je ruský mír, to dá rozum.
Vždycky to musíte postavit dialekticky, jinak se pravdy nedoberete.
Překováme pluhy v meče. aneb co se kde bude vyrábět určuje strana a vláda!
Tak prý generál prezident jako první co udělá bude, že zavolá Zhulenskému (což už učinil) a prezidentce Tchajwanu.
Takže, ještě neoschly slzy dojetí z volebního vítězství a do inaugurace daleko, ale nové koště jako první nasere jak Rusko, tak Čínu… tak to je ještě větší b.. borec, než jsme doufali.
Hmm. – Na jaře/v létě se prý má otevřít přímá linka Praha-Chengdu, let pro začátek jednou týdně. To by mně vyhovovalo, ale nevím, jestli to nejsou marné plány…
Musela jsem si to Chengdu vygůglovat a je to krásné moderní město s nádherným pozadím velehor.
Dá se do Číny emigrovat? Vy, Alefe zakladateli, to určitě budete vědět.
Z Chengdu pocházela moje úplně první učitelka čínštiny, a protože byla první (jednou učitel – vždycky učitel), dala mi i čínské jméno. Jmenovala se Peng Yan, kurz byl v Konfuciově institutu na Palackého universitě v Olomouci. Chengdu je město, které bylo velmi postiženo oním relativně nedávným velkým zemětřesením (rodině Peng Yan se nic naštěstí nestalo).
Musel jsem si zavzpomínat.
Byla doba, kdy se do Číny emigrovat, resp. dlouhodobě/trvale tam žít, dalo celkem snadno. Zejména pokud člověk dobře ovládal nějaký západní jazyk. Imigrant samozřejmě musí mít nějakou obživu, zadarmo tam nikdo nikoho živit nebude. Pokud mám informace (netvrdím, že kdovíjak aktuální), dnes už takový hlad po cizincích – učitelích jazyků není.
Další možností je pracovat pro nějakou zavedenou firmu, která má v Číně svou filiálku, své obchodní kontakty; to znamená – být ceněným odborníkem. Tato varianta má jednu stinnou stránku – nemůžete si moc vymýšlet, pokud jde o místo pobytu.
Nebo člověk musí být tak bohatý (třeba mít obrovský důchod :-D), aby tam mohl žít de facto z renty. Ale běžný důchod průměrného Čecha na to (asi) nepostačí.
Pak je to otázka víza, které k pobytu potřebujete. Pracovní víza jsou dlouhodobá, turistické vízum je max. na cca 1 měsíc a musíte ho obnovovat. – Taky se tam můžete přivdat/přiženit, ale tuto variantu jsem nezkoumal, obávám se totiž, že se mne nejspíš už netýká ani teoreticky.
Kdyby se mi naskytla příležitost vyjet tam pracovně, neváhal bych – a pak by se vidělo. Člověk si tak udělá kontakty, a v Číně platí zhruba totéž co v Česku: svaz známých je nejmocnější armáda.
—
A pak je v Asii pár nečínských zemí, kde je čínština jedním z dominantně užívaných jazyků, a životní náklady se dokonce i důchodem pokrýt dají… ale to je třeba prozkoumat.
Četl jste Hovory se spodinou od Liao I-wua?
Zajímalo by mě, co si o té knize myslíte , jestli je pravdivá. Já si myslím že ano.
Asi nikde se poměry tolik a tak rychle nezměnily k lepšímu, než v Číně.
Knihu jsem nečetl, vím o ní – dík za připomenutí.
—
Jinak máte pravdu. Před 30 lety většina čínského venkova opravdu „bydlela v rákosu a pracovala za misku rýže“; dnes tam nikdo nemá hlad. O technickém pokroku asi netřeba psát, ten je více než zjevný.
Mimochodem, ona proslavená čínská kuchyně z větší části není nic tradičního, naopak! Je to soudobá a veskrze moderní oslava toho, že jídla je dostatek. Což čínské kuchyni na působivosti vůbec nic neubírá.
má to zase tu mou obvyklou skobu. Bylo by to krásné, moci penízky ušetřené v kovidové době utratit na cestách za hranice všedních dnů. ale….
když je válečný malér, tak první co je, zavřou všechny finanční domy, potom dopravní spoje.
Nevím, kolik je možné bezpečně vézt hotovosti a na jak dlouho by vystačila, nehledě na to co pak a jak se domů dostat. hmm….
jo jo je to krásné snění, ale bohužel v dnešní době jen snění
Kuk na P. Dvořáka, ten tam žije asi deset let. https://www.youtube.com/channel/UC66pvJ7uo-PtqgRZOKDuPBw/videos
V Chengdu roky bydlel Cocik z Českých Budějic. Znáte ho?
Mimochodem, je tam sečuánská kuchyně. Pro mne ta nejlepší v Číně.
Znám ho jen z doslechu a nějakých videí – osobně ne. V Sečuanu jsem nebyl; měl jsem tam sice namířeno, ale ty wuhanské laboratoře s americkým kšeftem, víte… nebylo z toho nakonec nic. Já z Číny „znám“ jen jeden úplně malilinkatý kousek, jižní Čínu, okolí řeky Li – a tamní kuchyně je rovněž skvělá, vařím podle ní nejmíň jednou týdně.
Hoďte nějaký recept do vaření.Předem děkuji
Já dělávám kuře po sečuánsku.
Zelenina ale není někdy k dostání.
…až Občan spustí ty svoje recepty – možná 🙂
tak nevím, prošla jsem si co se dalo, a zjišťuji, že nově zvolený prezident začal „úřadovat“ v civilizovaném světě v čase nebývalém. Tedy okamžitě a bez inaugurace. Což mi taknějak …. mno, že buď Zeman odejde dobrovolně před skončením mandátu, nebo holt bude odejit, je to celé divné.. a ukazuje to co nás čeká…
https://zpravy.tiscali.cz/pavel-mluvil-se-zelenskym-zacina-skladat-svuj-tym-na-hrad-vyrazi-do-kraju-550022
a
a
https://zpravy.tiscali.cz/pavel-zatim-se-zemanem-nehovoril-mozna-se-tak-stane-uz-v-pondeli-550030
přečtěte a mudrujte
uff
Echo24.cz:
VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajina požaduje pět brigád stíhaček F-16, zatím stačí několik letek
Stíhačka F-16. Foto: Shutterstock
„Ukrajina potřebuje pro svou obranu vyměnit celou svou flotilu sovětských letadel za americké stíhačky F-16 a vytvořit z nich minimálně pět leteckých brigád. Zatím požaduje Ukrajina po Západu dodat aspoň několik letek amerických stíhaček. To znamená nejméně dvě desítky letounů.
Podle agentury Unian to oznámil Jurij Ihnat, mluvčí velení vzdušných sil Ukrajiny. Uvedl, že o poskytnutí letadel Ukrajině se mluví už od začátku ruské invaze na Ukrajinu.
Letectvo podle něj nepočítá s tím, že by Ukrajina okamžitě dostala takový počet letadel, která by pomohla zcela vyřešit otázku obrany státu. „Nikdo nám hned nedá pět brigád, což by v budoucnu na ochranu země stačilo. Je jasné, že začneme stejně jako u systémů IRIS-T nebo NASAMS, kdy bude zajištěna jedna nebo dvě baterie, a Ukrajina může odstartovat s letouny F-16 v několika letkách, ale pod podmínkou, že bude přijato konečné rozhodnutí o tomto typu letounu a o poskytnutí tohoto typu stíhačky,“ řekl mluvčí ukrajinského letectva. V první dodávce by tak mohla Ukrajina požadovat více než dvě desítky letadel……..“
Takže oni požadují… aha… A koncepčně téměř padesát let staré stíhačky rozhodnou válku… aha…
Tak stare jsou, ale prosly mnoha inovacemi, takze to tak spatne neni.
Jde o to, ze jich je na zapade opravdu hodne.
A jestli jich par shori na Ukrajine, tak bude konecne duvod nakoupit nove.
akoze F-35 budu lepsie? to snad ani omylom
Jejich drak je nadčasový, aerodynamika se nezměnila – a elektroniku mají moderní.
Takže je nepodceňujte.
Proti všem Suchojům – 27, 30, 34, 35 je F-16 chromá kachna, i ta verze Viper a novější. Aerodynamická koncepce je prostě o generaci zpět. Výkonově. vytrvalostí, nosností, avionikou, … nemá žádná verze F-16 šanci. Rusové mají také o generaci lepší letecké rakety, jak na blízké a střední vzdálenosti, tak především ty dálkové BVR. Navíc, koncepčně jsou F-xx všechny závislé na AWACS řízení/velení a leteckých tankerech, bez toho nedokáží mnoho…
Celkově, i kdyby jim Amíci dali F-35, letectvo proti multi-úrovňovému a síťově řízenému ruskému PVO/PRO je úplně k ničemu.
Nepomůže nic, ani docela šílené kousky. Třeba tuhle bylo video z ruského PVO/PRO Tor-M2, kde byl zachycen sestřel MiGu-29, který letěl v Ruině těsně u země – 8-20 metrů – nadzvukovou rychlostí (1330 m/s to ukazovalo na monitorech toho Toru) a dostali ho…
km/h, samozřejmě…
Cele mi to pripomina Gretu.
Tak pozadovala, diktovala… a vsichni tleskali a kyvali hlavami.
Ted si zapad nasel novou hracku.
Nadsene tleska a kyve hlavou vsemu co z Ukrajiny vapadne.
Uprime receno, nemam slov.
Jinak se uz urcite Ukrajinci na tech letadlech cvici. Pak jeste budou urcite letat zoldaci.
Nejdriv jich par slibi USA, tim strhnou ostatni, ale USA z toho pak vycouvaji.
Nikdo nám hned nedá pět brigád!
Dát dají těžko, ale prodat to by šlo, až se za půjčku zaručí nějaký Fiala.
Sounds like a really good plan!
Lockheed Martin potřebuje zakázky…
Takže staré F-16 se pošlou k sešrotování do Ruiny, a všichni současní provozovatelé F-16 si budou muset koupit F-35, protože nic jiného Amíci svým vazalům nepovolí… Kdepak levné Gripeny.
100% pravomoci = 100% odpovědnosti.
Nic – jen tak zkouším 🙂
To možná platilo kdysi. V současném libodemo jsoucím platí vztah 100% pravomoci vs. 100% odpovědnost a vina Ruska/Putina/dezolátů/Babiše atd.
A Lu Lina glosuje včerejší vítězství.
Dobře to dopadlo!
http://nonserviam.cz/dobre-to-dopadlo/
Trochu černého humoru z twitteru:
„Se zapřením se rozhodneš zvolit komunistu. A dostaneš dva. Dva v jednom. To je kauf!“
https://i.postimg.cc/44K6Xk0S/Fm2spfd-WAAQWef-A.jpg
„Dnes podvečer se nad Pražský hrad snesla rudá záře. Výjimečnost tohoto atmosférického jevu spočívá v tom, že bude trvat celých příštích 5 let.“
https://i.postimg.cc/hjBkc1DC/hrad1.jpg
A snad ještě Pavlova letošní letní dovolená:
https://i.postimg.cc/jdQsGCRQ/presidenti.jpg
Gargamel dnes píše:
Zatím co v Česku (lepšolidi) slaví, v USA se truchlí:
https://www.michalapetr.com/map-1584-v-cesku-slavi-v-usa-truchli-konec-fialove-politiky-se-blizi-rychleji-nez-si-myslite/
A já jsem myslela, že americké rotačky, které tisknou dolary, jsou něco jako perpetum mobile.
😳
No totok???
A vůbec, kdo na to přišel, že dluhy se musejí splácet?
Hlavně ať se to nedozví Stanjura. Byla by to pro něj špatná zpráva. Dokonce by se mohl dostat do sporu s ministryní války. A z modrých ptáků by mohlo začít lítat zelené peří.
Splácení dluhů není špatná správa pro Stanjnuru, ale pro Vás!
jak jsem se koukala na tu mapku, tak mi to připadá, že rusové chtějí tu proláklinu zarovnat. Bylo by to logické, nejlepší hranice jsou rovné, bez zákrutů
Jen abychom byli v obraze…
„NATO je připraveno na střet s Ruskem – nejvyšší představitel
Rob Bauer prohlásil, že pokud Moskva zaútočí na vojenský blok vedený Spojenými státy, bude překročena červená linie.
NATO je připraveno bojovat proti Rusku, pokud mezi nimi dojde k přímému konfliktu, prohlásil v sobotu předseda Vojenského výboru aliance Rob Bauer.
V rozhovoru pro portugalskou televizi RTP na otázku, zda je vojenský blok vedený USA připraven na přímou konfrontaci s Ruskem, Bauer jednoznačně prohlásil: „Jsme.“
Úředník poznamenal, že když v únoru 2022 vypukly na Ukrajině nepřátelské akce, NATO již disponovalo řadou bojových skupin podél svého východního křídla. Během summitu v Madridu, který se konal v červnu 2022, se vedoucí představitelé aliance rozhodli vytvořit další čtyři bojové skupiny na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku, uvedl Bauer.
„Myslím, že to je důležitý vzkaz pro Rusy, že se náš postoj změnil, abychom jim ukázali, že jsme připraveni, pokud by je napadlo přijít do NATO.“
Dodal, že pokud existuje nějaká červená linie, pokud jde o vztahy mezi Moskvou a vojenským blokem, „je to překročení hranice našeho území Rusy v NATO“.“
https://www.rt.com/russia/570646-nato-ready-clash-russia/
A aby podržtaškové z kolonií měli zcela jasno, opakuji poslední větu:
„…je to překročení hranice našeho území Rusy v NATO…“
Kucí ušatý už se ani nesnaží předstírat, že by snad středo- a východoevropské kolonie měly nějakou svrchovanost.
Hmmm, do tedka jsem si myslel, ze valkou strasi jenom Babis.
Jinak Nemci uz jsou jenom hajzlpapir. (Cesi uz ani to ne)
Nejdriv jim spojenci znici plynovody, a ted se jeste priznaji, ze slibovane Abramsy nijak nespechaji. Ze to pry slibili jenom proto, aby Nemci rychle dodali Leopardy.
Namísto toho, aby USA poslaly na Ukrajinu tanky z vlastních zásob, jak tomu bylo v případě předchozích zbraní, uvedly, že kupují Abramsy od průmyslu, což znamená, že se na bojiště dostanou až za mnoho měsíců, případně let, vzhledem k průmyslovým omezením při jejich modernizaci.
https://www.politico.com/news/2023/01/26/us-sends-ukraine-advanced-abrams-tanks-00079648
Plánují válku na dlouho… Otázka jak dlouho to bude bavit tamní voliče. Ovšem při ohřívání žab v hrnci dostatečně pomalu…..
Představme si, že bychom se,řekněme z roku 2018 probudili do nynějšího stavu.
Dnes? Komu válka Ruska a Ukrajiny a sílícího angažmá NATO připadá jako absurdita, jako zlý sen? Jako norma?
Kdo si po těchto volbách dovolí říct, že je proti válce?
Ba dokonce, že je pro mír?
Viděli ten nepříčetnej řev z tisíců hrdel novinářů, politiků, herců, propagandistů, politruků, agitátorů…
Komu se chce riskovat ztrátu zaměstnání, chodit po výsleších, být skandalizovaný?
Dav chce svoji válku, póvl řičí nadšením, nenechají se o vymodlenou válku nikým připravit.
A politici jim ji přinesou…
Já. Jenže nejsem Nemo.
Nic nového nevymysleli. To už tu kdysi taky bylo: Wollt ihr Butter oder Kanonen?
V době rostoucích cen másla a dokonce jeho údajného nedostatku si mnozí vzpomenou na toto známé rčení. Málokdo však stále ví, odkud pochází otázka „Chcete máslo, nebo zbraně?“
V Cechach je valka silne tema.
Musime pockat na Vevcu nebo Petru, aby nam rekly, jak je to u nich.
Moje zkusenosti jsou, ze pred volbami to tam skoro nikoho nezajima.
Hlani jsou domaci temata, ekonomika a levne energie a jidlo.
Biden sice troubi o mnoha a mnoha miliardach po Ukrajinu, ale specializovane servery (Bloomberg) to rozebiraji, a zjisti, ze granty tam skoro zadne nejsou. (na rozdil od EU)
Vetsina jsou to pujcky, kde je jeste specifikovano, na co maji byt pouzity.
Takze i kdyz se USA samozrejme vymlouvaji na Rusko, ze muze za inflaci a nezamestnane… tak je to prave naopak. Rusko USA momentalne ekonomicky pomaha, i kdyz ne zamerne. Zamerne to dela pouze EU, a navic na vlastni ukor.
To je take duvod, proc si USA planuji dlouho valku. Proste nasli dostatecne hloupu a tlustou kravu na dojeni.
Jinými slovy, USA nepošlou žádné tanky – protože vojensky je jasné, že Ruina déle než pár měsíců nepřežije. Kromě toho, USA jsou plajte, federálnímu rozpočtu chybí 130 miliard, budou muset ořezávat sociální dávky a další benefity pro obyvatelstvo – takže proti podpoře Ruiny je silná opozice.
Těch sto třicet miliard mají v úmyslu ořezat republikáni, aby se US rozpočet nepoložil úplně, jestli jsem to dobře pochopil. Jinak v reálu Američenům chybějí biliony. A ořezat chtějí, světe, div se, nikoli sponzoring všech těch „demokratických opozic“ všude ve světě, všech těch nadací a think-tanků, ale domácí sociální výdaje. Čemuž se samozřejmě nedá divit, protože vojensko-průmyslový komplex je původní dítko republikánů. Demokrati si k lizu čichli až někdy za Clintona a od té doby už jsou to jen dvě strany jedné hodně omakané a hodně špinavé mince
A v tomto stavu si dovolí vykřikovat, že s Čínou budou ve válce do dvou let. Nic ve zlém, ale tímhle si právě řekli o to, aby se Čína nenápadně ze všech sil pokusila přispět ke konci někdejšího světového hegemona. Jestli doteď ještě váhala, tak teď už rozhodně ne. Mimochodem právě Čína na tom všem vydělá absolutně nejvíc. Fakt bude jednoho dne velmi vtipné, až nově zformované mezinárodní společenství uvalí první mezinárodní sankce na byvšího „světového policajta“.
Přesně tak. Jsou to naprostí šílenci.
Jinak s těmi „zázračnými tanky“, Rusové zatím Ukrošům zničili kolem 7 600 těžkých vozidel (tanky, BVP, samohybné houfnice). Původní výzbroj Ukrošů asi za 2-3 měsíce, pak nově obnovenou ze zemí Varšavské smlouvy a ze světa, a nyní ničí vše co poslalo NATO ze svých skladů. Tedy i kdyby získali 300+ Leopardů 2, je to jako když plivne, do měsíce to shoří.
To je sice mozne, ale pro USA to nepredstavuje zadny problem, naopak.
Plati to EU, umiraji Rusove, Ukrajinci a Polaci.
Americke zbrojovky jsou vyprodane na mnoho let dopredu.
Ani Rusko na tom nebude tratit, pripoji nejaka drive ztracena uzemi a vycvici armadu.
Zato pro EU je to pruser.
Ironii je, ze prave EU je pysna na svou inteligenci a historickou moudrost.
Moc optimisticke.
Orezou urcite leccos, ale na to dulezite vzdycky zbyde. Na armadni rozpocet ani nesahnou a rozesiraci neziskovky po svede dostanou mene pouze v pripade, ze vypadek nahradi lokalni zdroje.
Napriklad evropske hodnoty uz nebudou dostavat penize z jiste ambasady a od jisteho „filantropa“, misto toho je ale rada zasponzoruje mistni vlada.
Do dneska nebyl nikdy problem dotisknout chybejici miliardy, nevidim duvod, proc by to byl problem ted.
A se splacenim dluhu si zapad nikdy hlavu nedelal.
Cetl jsem, ze ve valce s Cinou budou do dvou let, ale to nekdo to zbrojeni podporovat musi.
Zniceho nic je straseni valkou v poradku 🙂
A nesdělil jakým způsobem si vítězné mocnosti rozdělí RF?
Tentokrát asi nebudou stačit čtyři sektory jako v poražené třetí říši.
Denacifikace proběhla celkem snadno, ale demokratizace zaostalých russáků, kteří milují samoděržaví a svoboda se jim hnusí, to by mohl být těžký oříšek.
Poznámka pro Alenku : To byla ironie.
Mocí mermo touží o sousedství s Čínou?
Měli by to blízko, protože po Rusku by byla Čína další pán na holení.
Jenže Rusko ani Čína nejsou z těch, kteří by se zakecali. Je to pokerová partie, ve které USA a Rusko (víc než Čína) mají nepřebitelné jaderné karty.
USA , tak jak se mi to jeví, protože nemají zásadní strategickou výhodu, sázejí na to, že tlak na Rusko vyvolá vnitřní krizi, která případně spolu se zdravotním stavem Putina povede k ke změně ruské vlády a k ústupkům. Jenže důsledek, kterého se bojím, může být opačný. Může se ukázat, že Putin byl tím, kdo se snažil brzdit.
Otázka, jaký je nynější strategický cíl. Podle mě je postupně upravovaný. Sledoval jsem rozhovor Putina s šéfem FSB, před invazí. Šéf FSB vyzradil přípravu invaze. Putin ho za to setřel. Že tohle není na pořadu dne. Bylo.
Nynější věcný strategický cíl je udržet Doněck, Luhansk, pozemní koridor na Krym, včetně železničního a silničního spojení, zdroj vody pro Krym, a nezbytnou strategickou hloubku.
Na této hranici se „zabetonovat“.
Souběžným cílem je odstranit Zelenského vládu vyvoláním vnitřní politické krize válečnými ztrátami, rozvratem hospodářství a nechutí obyvatel snášet válečné útrapy a bídu. V tomto je podceněn fakt, že Ukrajina, její převážná část, je Rusko. Jak by reagovalo obyvatelstvo Ruska v té situaci? Tak jako v roce 1941. Bez ohledu na odpor jeho části proti vládě, spojením se proti nepříteli. Tak nyní i ukrajinské. S ohledem na toto je válka kontraproduktivní s důsledkem pro generace. Když i nyní jsou živé a nynějšek ovlivňující události staré sto let. Mezi Ruskem a Ukrajinou byl vykopán krvavý příkop, který se zvětšuje. Z nynějšího pohledu to vidím na dlouhotrvající ohnivou a krvavou hranici.
Bylo bývalo by výhodnější spokojit se s Krymem a propojení řešit jiným způsobem s dlouhodobým výhledem na politické řešení, včetně spojení Ukrajiny s Ruskem. To se stalo nemožným.
Západu, především USA válka vyhovuje. Oslabuje Rusko i Ukrajinu, vytváří mezi nimi den ode dne, každým dalším mrtvým hlubší a širší příkop. Je argumentem pro mobilizaci zbrojního průmyslu, vytváření zisků, zvýšení zdanění, omezení svobody, pro odvádění pozornosti od vlastní civilizační krize. A oslabuje EU. Byla zažehnána hrozba, že se propojí průmyslový potenciál EU s ruskou surovinovou základnou a dále s napojením na Čínu. Že se EU stane hospodářskou konkurencí USA, a že současně dojde k posílení Číny. Že vznikne Euroasie. Kdežto Oceánie…. O tom už někdo něco napsal, že…..
Zaujalo mě „vedený Spojenými státy“. Ještě mám nějaké ponětí o smlouvě ustavující NATO a o regulích rozhodování. Třbaže chápu, de facto…. Jenže co ostatní mající reálné zájmy, především přežít?
„Překročení hranice našeho území Rusy v NATO.“ Rusko činí po vzoru NATO. Rozšiřuje své území a to pak brání.
Co Bauer, ta zelená hlava vypatlaná míní „našeho území“?
Mocní mu zatnou štipec, jakmile se budou cítit akutně ohroženi tak zjevenou politikou. Což v případě konfrontace by byli.
NATO bylo založeno s jediným skutečným cílem, dostat US jaderné zbraně co nejblíž k Rusku, respektive jeho evropské části. Vedlejším benefitem se pak ukázala možnost obětovat obě křídla složená čistě z vojáků jiných států.
A co na to Pavlův kolega a nástupce:
Předseda Vojenského výboru NATO viceadmirál Rob Bauer prohlásil, že aliance je připravena na přímou konfrontaci s Ruskem. Současně je podle jednoho z nástupců generála Petra Pavla nutné, aby země NATO přešly „v době míru na válečnou ekonomiku“. Nizozemský viceadmirál Bauer to řekl v pátek v exkluzivním rozhovoru pro portugalskou veřejnoprávní televizi RTP. Nejvyšší vojenský představitel NATO také uvedl, že jaderný konflikt není pravděpodobný, jelikož ruský prezident Vladimir Putin „není blázen.“
Podle Bauera je NATO připraveno na konfrontaci s Ruskem. Civilní průmyslová výroba zemí Atlantické aliance se ale musí přeorientovat na „válečnou výrobu v době míru“ a státy se musí zapojit do přezbrojování.
Jak se eskalace a přechod na válečnou ekonomiku projeví ve volebních preferencích? Za předpokladu, že nějaké volby budou, případně že bude kdo aby volil?
Jaké jsou transakční náklady? Jak transakční zisk?
Naštěstí nerozhoduje Bauer.
Holandská modrá guma říká, že NATO je „připraveno“, akorát že nemá výzbroj ani munici…
Zábavné…
@Vidlák:
Ačkoli jsem z výsledku voleb docela otráven, uvědomuju si, že i kdyby volby dopadly v 2. kole obráceně, má otrávenost by byla jen o málo (asi o 16 %) menší. Jak jsem napsal dříve: mezi Bocianem a Pávkem je praktický rozdíl jako mezi šulkem plastelíny a trubičkou od klystýru. Trubička od klystýru do řiti zaleze podstatně ochotněji než tyčinka plastelíny, ale při vytrvalém tlaku se nepochybně podaří i to. Vše, co Pávek udělá radostně a z vlastní iniciativy, Babiš by byl donucen udělat, byť neochotně a s křikem, nakonec taky. – V tomto bodě jsme prohráli ještě dřív, než byly vytištěny hlasovací lístky.
Pokud mají odpůrci současné vládní garnitury mít vůbec nějakou šanci na smysluplný odpor, je třeba vlastnit nějaká skutečná a dostatečně výkonná média. To budiž výchozím bodem příštího alternativního/opozičního konání. Významnou součástí Poučení z krizového vývoje by mělo být poznání, že jak Pávkovo vítězství, tak i Signalistův rozesmátý ciferník jsou vítězstvím v prvé řadě mediálním.
Média v politickém boji jsou něco jako raketové dělostřelectvo ve speciální vojenské operaci.
Zakladateli,
naprostý souhlas, jenže ono taky záleží, jak se ty média používají. Jestli v náš prospěch a nebo proti.
A zde je potřeba si přiznat, že i to málo co jsme měli, jsme používali proti našim zájmům.
Aby mi bylo rozuměno. měli jsme tu kandidáta, který vzal na svá bedra celý náš program a to způsobem, kdy jej ani mainstream nemohl ignorovat a velmi vehementně jej zpochybňoval. A co dělala naše alternativní média? No samozřejmě, že našeho kandidáta nejenže nepodpořila, ale pěla s mainstreamem jeho píseň proti našemu kandidátu…
„Překvapivě“ tak nejhlasitěji pěli ti, kdož byli původními autory jednotlivých bodů onoho programu.
Viz autor nápadu petice prezidentu s výzvou za odvolání vlády – RAJCHL a jeho následné zpochybňování toho, že by Bašta mohl jako prezident odvolat vládu.
O Vidlákově naprosto kontraproduktivním angažmá před prvním ve prospěch Babiše na úkor Bašty ani nemluvě. Osobně jsem přesvědčen o tom, že toto byl ten moment, kdy se vedení SPD rozhodlo vymezit se vůči Babišovi.
Jinými slovy činím Vidláka osobně odpovědného za roztržku mezi SPD a ANO.
Odzadu:
Činit Vidláka osobně odpovědného za roztržku mezi SPD a ANO jistě můžete; je otázka, jakou vaše činění bude mít váhu. – Je to podobné, jako kdybych já činil toho velebníčka, co chtěl mlátit babišovy voliče, odpovědného za úbytek stoupenců katolické církve. – Vezměte též v úvahu, že Pávek nad Burešem vyhrál rozdílem prý téměř 1M hlasů. Ač bych Vidlákovi takový dosah přál, zatím ho asi reálně nemá. Na roztržku mezi SPD a ANO bylo zaděláno daleko dřív, řekl bych, že dřív, než vznikl tento web.
Jestliže píšu, že oponenti současné vlády by měli mít svá média, myslel jsem tím současně, že tato média budou toho píseň zpívat, koho chleba budou jíst. Že by – například – mnou vlastněná média psala proti mně, to jsem nepředpokládal, opravdu ne. Schválně: zkuste na tomto webu psát proti jeho majiteli, jak dlouho vám to vydrží!
Z mé strany to bylo míněno jako zpětná vazba. Jak s tím vy a Vidlák naložíte je již jen na vás.
SPD za Babišovu prohru nemůže, rozdíl byl dost velký.
Taky asi spousta těch, co chtěli hlasovat neplatným hlasem, nakonec vůbec nešla.
Babiš má čas na vytvoření silné opoziční strany, volby jsou za dva roky.
no a v idnes.cz napriek vlastnictvu Babisa, vacsina novinarov pise tak, ze defacto proti nemu popudzuju
Výsledek je na základě projevu vůle aktivních voličů. Tak jsou nastavena pravidla. Z nějaké příčiny, aktivních voličů Pavla je víc než aktivních voličů Babiše. Můžeme se dohadovat, že aktivní voliči Pavla jsou mediálně ovlivnitelnější. Babiš v druhém předvolebním kole udělal chyby. Otázka, jestli ze sebe nebo na základě rad. Babiš se snažil zabodovat agresívně a snahou přetáhnout voliče projektem vypovězení dalších ruských diplomatů. Což při vzpomínce na povrbětický projev a následné diplomatické kroky, ve kterých ho, ač vláda si to slibovala, zbytek EU nepodpořil, sympatie jeho příznivců neposílilo.
Když jsem před druhým kolem počítal preference, vyšlo mi, že Pavel získá významnou část z dvacetiprocentní části voličů Fišera a Nerudové. Potvrzeno výsledkem. Otázka, jak by volba dopadla, kdyby volební právo měli jen muži.
Z výsledku nejsem nespokojený. Třebaže by mě potěšilo, jak zvolení Babiše by některé nas… rozladilo.
Babiš ve skutečnosti skončil až na třetím místě. První byl Pavel s 3 359 151 platnými hlasy, druhý byl neznámý kandidát, který nekandidoval, ten získal 2 452 575 hlasů (těch co nevolili) a až na třetím místě byl Babiš se ziskem 2 400 046 hlasů. Babišova kampaň byla nemastná, neslaná, v boji s Pavlem (tedy pokud nějaký boj vůbec byl) se vůbec nijak nesnažil získat lidi, co v prvním kole nebyli volit, místo toho nesmyslně objížděl města, co byly Pavlovou baštou (Liberec, Jablonec atd.). To očekával, že Pavlovy voliče přesvědčí? Ani v debatách nijak výrazně neoslnil. Místo aby se pokoušel spojovat, vedl řeči o tom, že SPD není a nebude jeho koaliční partner.
Opravdu chtěl vyhrát prezidentské volby?
Vtipné. Ano, je to tak.
Přátelé, pro odlehčení kousek Foresta, ten Buba je tam nutný 😊
https://youtu.be/Lclru5d4m2I
Generál Pavel zřejmě pečlivě studoval Forresta Gumpa.
A dotáhnul to až na prezidenta.
🤪
Ha ha ha.
Generál Ken Forrest Gump.
Salut!
Volební šaráda skončila.
No a fčíl mají zvolení hlavouni, jeden jak druhý čas, aby se historicky znemožnili.
Na čemž usilovně pracují a budou pracovat.
Gró toho, co bude a jak a kam půjdeme spočívá jinde.
A rozhodnou o tom velmoci, respektive ta, která vyhraje.
Což zas až tak moc dlouho trvat nebude.
Na tuto prohru Babiše,bylo zaděláno už u parlamentních voleb v roce 2021.
Tady zaváhal nejen Babiš i Hamáček,naprosto se rozložila oponentura pětikoalici,když propadlo tolik hlasů.
Lidi, přiotrávení teroristickým chováním vlády a jejím rozhazováním za bolševické chřipečky?
Bdím a nebo spím? Na mainstreamu takový informační kalibr v dnešní době?
iPrima 29.1.2023
Největší americký podvod? Jak skoro 1000 potvrzených lží rozpoutalo krvavou válku
https://zoom.iprima.cz/valky/americke-lzi-199215
A bonus
Prima News
KOMENTÁŘ: Monopol pravdy, slušnosti a hodnot. To nemůže dopadnout dobře
https://cnn.iprima.cz/komentar-monopol-pravdy-slusnosti-a-hodnot-to-nemuze-dopadnout-dobre-199286#/2cd41e7876a9d08c7ed5b5d871d557ce
Vidláku, na výzvu k podání vysvětlení je jediná rozumná odpověď:
„Využívám zákonného práva nevypovídat, protože bych mohl způsobit nebezpečí trestního stíhání sobě nebo osobě blízké.“
Víc nic.
Odolej snahám nechat se rozmluvit pod jakoukoli záminkou. Normální policajt místního oddělení, naprosto nenadšený takovým případem předloženým k zúřadování to pochopí. Možná s ulehčením, protože nebude muset klofat dlouhý protokol. Jako podezřelý máš právo pořizovat si (příkladmo ofocením), kopii části spisu i celého spisu. Může být odepřeno jen z konkrétního zákonného důvodu.
Je možné, že autor onoho udání je totožný s autorem onoho obilného majlu. Podle časového odstupu, udání bylo souběžné, avšak adresované jinému orgánu, který je postoupil k vyřízení podle místní a věcné příslušnosti.
Ještě to doplním.
Pokud se člověk dostane do podobné situace má snahu své jednání nějak vysvětlit a obhájit, což je předem určeno k nezdaru. Policie ji nějakou dobu na „tom“ pracovala a má tudíž vcelku přehled a hlavně!!! nějakou „teorii“. No a právě ono vysvětlování usměrňuje tak aby podporovalo jejich zájmy, tudíž člověk na sebe prozradí mnoho z toho, čeho v pozdějším lituje. Nemají patrně víc, než je veřejně dostupné, tudíž nevysvětlitelné.
Ano, jediné správné řešení je: s policií a policajty se zásadně nebavit, ani nepodávat vysvětlení. První slova policie musí být poučení, kde právě ono NEmluvení s ní, musí být zmíněno a nakonec i využito.
Realna zkusenost s PCR:
Byl jsem podat vysvetleni, pouceni jsem dostal az po skonceni „vyslechu“, v pouceni mi bylo receno, ze pri podavani vysvetleni nesmim lhat 😀
Podani se mnou sepisovala blondata policistka, takze ted uz vim, odkud se berou vtipy o blondynach a policajtech …
Po převratu 1989 jsem se do interakce s fízly dostal jen jednou, v r. 2010, jako očitý svědek vážné dopravní nehody s těžkým zraněním, u které jsem pomáhal.
Nevím, jestli bych po této otřesné zkušenosti, v případě něčeho podobného, následně všechno nesvedl buď na koukání se jinam, nebo na špatnou paměť.
S fízly se nemluví. Ani v těchto případech, kdy zdánlivě „o nic nejde“ a věc se Vás přímo netýká.
Záleží na okolnostech a na koho narazíte. Většina policistů není problémových a ctí „Pomáhat a sloužit“. Především ve vztahu ke svědkům. Jsou lidé kteří s policistu mají konflikt při každé silniční kontrole, viz štamgasti od Dfense, pro jiného je to společenské setkání, zejeména v průběhu delší jízdy. Zapoměl stáhnuté okénko, nevím jak mě zjistili, ale zavolali na mobil, u auta už stála hlídka Městské policie, jestli je všechno v pořádku. Bylo. Popřáli jsme si klidné Vánoce. Žádná pokuta.
Je to případ od případu.
Dcera porušila nějaký předpis a policista už vytahovat bloček. Na zadním sedadle spustily řev 3 děti, tak mávnul rukou a nechal jí odjet.
😀
Musím říci, že moje zkušenost s pohadrákovými policisty je tristní.
Před vítězným listopadem se s nimi dalo ještě mluvit, teď už vůbec. Klepou se strachy pod stohy příkazů a chovají se jako vystrašení zajíci.
U jedné školačky ( 14) propukla hormonální bouře. Sbalila si věci, prchla z domu a v dopise sdělila že miluje Frantu a bude žít s Frantou.
Franta byl její vzdálený prabratranec a Frantova rodina postrach Košíří. Detaily vynechám, ale o té rodině vyšla v Reflexu reportáž na 4 stránky, včetně fotek, jak na Frantu otce, když si ustlal v restaurantu pod stolem, močejí hosté.
I Franta junior ukončí školní vzdělání ve čtvrté pomocné. Ta dívka samozřejmě chtěla jen nakrknout rodiče, aby se pořádně lekli a šli do sebe.
Takže se jelo do Košíř na služebnu VB.
Frantova rodina opevnila stupni dveře a školačka vyskočila oknem. Naproti byla stráň s hustými křovinami, ale i tak, když příslušník posvítil mezi křoví, spatřil růžovou bundu.
Hmaty a chvaty přinutili příslušníci školačku dokráčet na služebnu, vděční rodiče tam dorazili také.
Správně měli policajti samozřejmě odeslat dívenku do psychiatrické nemocnice, případně do diagnostického ústavu. ( Strašně jim nadávala a vyhrožovala, že jedině Frantu anebo smrt. )
Dobře to dopadlo, rodiče podepsali revers, že berou odpovědnost za svoji dceru a než všichni dojeli tramvají do místa bydliště, dívka se uklidnila a přestala básnit o Frantovi.
***
Kontrolní otázka : Jak by ta storka dopadla dneska !?!?!?
Nějaká hodně divná výchova.
Velmi neobvyklé. Jaké jsou etnické, sociální a další parametry její rodiny? Jaký byl její další osud?
Že se policajti prohýbají pod záplavou příkazů a tlustospisů je čí vina? Voličů.
Jako podezřelý máš právo pořizovat si (…) — Ale v § 65 odst. 1 TrŘ to takhle není. (Teprve až obviněný. Ono by to ani nebylo příliš logické, podezřelý dejme tomu z vraždy by si ze spisu nastudoval, které důkazy proti vrahovi policie má, načež by mohl kupříkladu odklidit ty, co ještě nenašla…)
Ovšem hádal bych, že Vidlák (zatím) je v postavení svědka (např. v rámci pátrání po dosud neustanoveném pachateli, který dne toho a toho na internet napsal pod pseudonymem Vidlák to a to), jinak by jej asi nepředvolávali telefonicky. (A pokud ano, pak leda v rámci tzv. policejní taktiky.)
Zdá se mi, že třeba takový proces proti Walteru Kraftovi ukazuje, co Dobro může a snad i bude chtít dělat. Obrana by jistě měla být efektivní a profesionální od samého počátku; ale to Vidlák bezpochyby ví. Samozřejmě kdyby, čistě hypoteticky, vše skončilo stíháním pana Ječmínka pro § 345 odst. 2 TrZ (nebo i 4a, je-li to např. elf), byla by to taková hezká tečka za celým případem. Ale to by v dnešní době advokát musel být kouzelník.
I tak to mohlo skončit, kdyby to Vidlák nevykecal, a místo toho řešil právní cestou jako poškozený trestným činem pomluvy.
Jo tamto? Tam by byl poškozeným spíše bratr.
Formálně snad zveřejnění práce udavače není překážkou ničemu(?). V praxi pochopitelně ano, např. už jen vydobýt ten denunciační e-mail v procesně použitelné podobě…
Formálně ne. Ale takticky.