24 listopadu, 2024

Můžete o tom měsíc dumat

Krátký čínský úvodník:

Zdá se, že teď mrkla naopak Čína. Ale je možné, že si svoji odpověď šetří na jinou chvíli. Samozřejmě už jsme mohli zaznamenat vítězný ryk příznivců Západu, že je jen jedna nezpochybnitelná supervelmoc. Já bych toto nadšení úplně nesdílel, ale protože zatím nic víc nevíme, počkám s dalším hodnocením na vývoj událostí.

Pořád si myslím, že Sitting Ping vyhrotil situaci natolik, že musí nějak reagovat, aby neztratil tvář. A manévry stačit nebudou.

A teď už dnešní text:

Tak jsme se dozvěděli další jobovku… slavný vládní úsporný tarif nikomu nepomůže. Včera se to rozmázlo v majstrýmových médiích. Vláda hodlá každé domácnosti pomoci částkou cca 2000 Kč. Vzhledem k tomu, že za energie zaplatí běžná domácnost kolem sedmdesáti tisíc ročně, tak vládní pomoc ani nepoznáte.

Za sebe říkám, že mě to vůbec nepřekvapuje. Takhle to vláda dělá od začátku. Tohle je Fialova strategie, takhle mu to zřejmě nařídili ti, kteří ho dostali do funkce.

Takže si to shrňme. Vláda nemůže ČEZu nařídit nějaký úsporný tarif, protože by tím prý poškodila minoritní akcionáře. Ale může ČEZu půjčit 74 miliard, aby si mohl z lipské burzy koupit elektřinu pro nás, kterou tam sám dodal. Z lipské burzy také nelze vystoupit. Nelze udělat ani nějaký strop na ceny benzínu. Zásobníky sice máme naplněné plynem, ale státu z toho patří asi pětidenní spotřeba. Zbytek tam nafedroval kdovíkdo ke kdovíčemu.

Budeme kupovat nejdražší stíhačky všech dob i kdybychom mohli mít Grippeny zdarma.

Budeme dodávat zbraně na Ukrajinu, budeme hrotit sankce proti Rusku, budeme se starat o uprchlíky. Na to peníze jsou.

Blyštivý Péťa mezitím bude vysílat silné signály a nechá si srát na hlavu od kdejakého ojrobyrokrata. Vítek Rakušan bude mezitím dělat hentu vysokou politickou kulturu. Babiš bude objíždět republiku s karavanem, Okamura bude dělat další videa, jak za nás bojuje v poslanecké sněmovně.

Já vám samozřejmě nechci radit. Jste všichni dospělí, samostatní, svéprávní, máte mozek, chodili jste do školy, ledacos víte a ledacos umíte. Ale teď vám řeknu, jak to vidím já:

Podle mě máte všichni dvě možnosti.

Můžete třetího září přijít na Václavák a pomoci tomu, aby s tam sešlo alespoň sto tisíc lidí. Můžete tam stát, chvíli vykřikovat nějaká protivládní hesla, poslechnout si řečníky a večer jet zase domů. Můžete svou přítomností přispět k tomu, že celá demonstrace bude možná ignorována pravdomluvnou Českou televizí, ale stejně bude nepřehlédnutelná. Můžete svou přítomností pomoci tomu, aby se odhodlali majitelé velkých traktorů, kamionů a jiné těžké techniky, aby o týden později zablokovali Prahu, pokud vláda bude dál jen vysílat signály.

Pokud přijdete, tak samozřejmě budete muset překousnout, že tu demonstraci nesvolal váš oblíbený spasitel této zemičky. Budete muset překousnout, že se do čela nepostavil ani Babiš, ani Okamura, ani Foldyna, ani Ivan David, ani Majerová Zahradníková, ani Lubomír Volný, ani Josef Skála. I když tam alespoň někteří ze jmenovaných budou také řečnit. Budete muset překousnout, že nejvíc za tuto demonstraci kope ten Rajchl, který „ještě nepostavil ani psí boudu, maže a udává lidi na fejsbůku, je arogantní, všeho schopný, hajzl, nedůvěryhodný, rozesírač, který zničil Trikolóru… atd, atd.“ (Použil jsem jen to, co jsem se o Rajchlovi dočetl v naší diskusi)

Budete muset překousnout, že v případě úspěchu se strana PRO asi dost pohne v preferencích nahoru, zastíní vaše dosavadní oblíbené politiky a ke všemu je i možné, že to stejně k ničemu nebude. Budete muset překousnout, že máte možná pravdu.

A nebo na ten Václavák nepůjdete. Můžete přesvědčit vašeho Okamuru, aby na Staromák svolal jinou a lepší demonstraci, kde bude mnohem lépe hájit české zájmy. Můžete přesvědčit Babiše, aby jeho osmdesát poslanců vběhlo do Sněmovny, zmlátilo tam těch 108 poslanců pěktikoalice a udělali státní převrat. Můžete přesvědčit Lubomíra Volného, aby svolal lízátkovou revoluci na Hradčanské náměstí a vyhlásil tam kromě svobody od covidu i svobodu od Pětikolky. Můžete přesvědčit Majerovou Zahradníkovou, starého Klause, mladého Klause, Zemana, Schillerovou, Havlíčka, Středulu, Březinu, apod, apod, aby udělali něco jiného v jiný a lepší čas.

Můžete si říct, že to stejně k ničemu není a s ničím to nepohne. Můžete si říct, že stejně to ovládá všechno Soros a Aspen institut, můžete si říct, že všichni ti politici stejně jen hrabou pod sebe, můžete si počkat na ty lepší politiky, co to dělají z ušlechtilých pohnutek, můžete počkat do řádných voleb, můžete klidně dál lustrovat každé jméno, které se na vlastenecké scéně objeví, můžete dál deklarovat, s kým se nikdy nespojíte a komu svůj hlas nikdy nedáte.

Nezaznamenal jsem, že by se do Práglu těch demonstrací svolalo pět. Nezaznamenal jsem, kromě fejbůkových výzev (a mých výzev k jednotě), žádný jiný konkrétní čin, který je možno udělat. Sice jsem viděl spoustu výzev vládě, aby odstoupila, ale nezaznamenal jsem, že by vláda chtěla odstoupit, protože pochopila svou neschopnost.

Nezaznamenal jsem žádné jiné nátlakové akce, nezaznamenal jsem žádnou skupinu vyzývající k defenestraci, nezaznamenal vůbec, ale vůbec nic. Kromě té demonstrace na Václaváku, která bude přesně za měsíc, nějak nevím o žádné jiné akci, která by se měla konat. Možná je to moje chyba. Možná je to chyba těch ostatních svolávačů, že k Vidlákovi nedokázali svojí výzvu protlačit. Ale už jsem zaznamenal celou řadu hlasů, proč je ta celá demonstrace k ničemu.

Takhle to vidím já. Buď překousnete, že výzvu ke sjednocení tlumočí jiní, než vaši oblíbení politici a tím pádem dojde na trochu jiné sjednocení, než jste si představovali. Buďto překousnete, se tu cílí na zklamané voliče Petikolky, nebo si řeknete, že to za to nestojí, že jsou to všechno nedůvěryhodní šmejdi, kteří si jen přihřívají svojí polívčičku a chtějí ke korytům a počkáte si, až nějakou akci někdy jindy svolá někdo důvěryhodnější.

Buďto se připojíte teď s tím materiálem, který je k dispozici a nebo se přidáte až někdy později s lepšími politiky. Až budou mít zemědělci ještě nižší výkupní ceny a ještě vyšší ceny hnojiv, až sklárny odstaví svoje pece, aby se už nikdy nerozjely, až bude hlad, tma a zima, až budou podepsány ty nové zákony proti dezinformacím, až se podepíší ty smlouvy na stíhačky a jiný obrněný šrot, až prostě bude ještě mnohem hůř.

Tož si to stréco v té své kotrbě přeberte, není žádné kvalt.

Máte na to přesně měsíc. Za měsíc buďto bude na Václaváku sto tisíc lidí, což nepůjde přehlédnout. To může povzbudit zemědělce, aby příště přivezli i traktory a může to povzbudit průmyslníky aby všichni dohromady by mohli dát vládě nějaké to ultimátum. A nebo bude za měsíc na Václaváku pět tisíc lidí a někde na Letné bude probíhat podstatně větší vzdorodemonstrace milionu chlívek podporující vládu do statků i hrdel a vy můžete čekat, až lepší a větší demonstraci svolá Okamura či Babiš. Případně můžete čekat na zázrak, ono to občas vyjde.

Všimněte si, že vás nenutím do rychlého rozhodování. Nevyvíjím na vás žádný nátlak, neříkám vám nic na poslední chvíli. Sevíruju vám všechno s měsíčním předstihem. Dokonce i toho charismatického lídra jsem vám po vidlácku prolustroval. Máte dost prostoru k diskusi i k vlastním a lepším výzvám. Máte dost prostoru se odhodlat i zdůvodnit si, proč ta demonstrace není dobrý nápad. Máte dost prostoru vykonat nějaké jiné a lepší činy. Tož podumejte, podumejte. V září si pak povíme.

Srpen můžete brát jako takové cvičení ve sjednocování.

316 thoughts on “Můžete o tom měsíc dumat

  1. Hasenkpopf je Králičí hlava a není o tom pochyb. Sledoval jsem dost králíků než je snědli a ani jeden jediný nevypadal na inteligenta.
    Můj názor je, že člověk který lpí na své diskusní úrovni, se vyjadřuje v technických termínech, jakým je i jméno, neutrálně.
    Jedinou výjimku má Targus jen proto, že je nejchytřejší, nejkrásnější a nej …….. Dosáhl na to, co by nám naše já – tedy, ale no …….. – mělo dovolit. Nebo spadneme na úroveň primitivů používajících SS, Orky a bůh ví co ještě. Vždyť velice familiérní Si postačí.

  2. Cíle akce by pro začátek i pro případné další opakování stačily za mne nějak takto:
    1. demise vlády (dúvodů je nemálo …)
    2. jmenování úřednické vlády
    3. vyhlášení předčasných voleb
    jiná věc jsou ovšem mozkové pochody v hlavách voličů, pokračování jízdy černým lesem podél temných skal se nedá vyloučit – na to byy byl vhodný termín voleb někdy v zimě, až voličům dojdou finanční rezervy po zaplacení záloh na energie a inflace zůstane nebo se ještě zvýší a ještě bude kosa …

  3. Tož jsem si to v té kotrbě přebral a vidím to takto:
    Vidlák sehrává roli „užitečného idiota“ (pro Zakladatele – to není urážka, ale terminus technicus), demoška poslouží k upuštění páry rozezleným občanům a doplnění příslušných seznamů k další služební potřebě, fotografie, videozáznamy, seznam aktivních SIM či IMEI atd., ta aktivita poslouží i k případné korekci volebních slibů u všech subjektů voleb bez výjimky.
    Dál se to bude podle mne odvíjet dle motta „kdyby volby mohly něco změnit, dávno by je zakázali“.
    Před volbami to bude klasické „nikdo vám nemůže zaručit to, co já vám mohu slíbit“.
    Po volbách nastoupí taky klasické Černomyrdinovo „chtěli jsme jen to nelepší, ale dopadlo to jako vždycky“.
    Je to jen můj názor.

      1. Zažil jsem rudé i modré svazáky. Oba druhy zkoušely zavírat ústa lidem s jiným názorem. Koukám, že nám nastupuje nová generace. Pro sebe ji budu nazývat duhoví svazáci, ať jdu s dobou. o:)

    1. Byl bych u takových zpráv velice opatrný. Dnes nevíme jak je Ukrajina velká a jaká právní praxe po zhroucení Ukrajiny nastoupí. Otázka je, kolik půdy vlastní ukrajinská vláda a kolik jiné subjekty. Jedna věc je zákon o možnosti prodeje a druhá ochota k prodeji.

  4. Musím se zeptat popa z pravoslavného chrámu sv.Anny u nás v ulici, Honzy Polanského, zda by nebyla k mání ikona s Putinem. Že bych si ji pověsil do výklenku v salónu místo toho působivého obrazu „dvojité ženy“ od Michala Landy.
    To by návštěvy čuměly….. 🙂

  5. Hele, a neni divný, že ty plynovody někam do Číny, Indie či Japonska žádnou údržbu turbín nepotřebujou? Nebo to tam dopravujou jako LNG?

    1. Tam jsou turbíny ruské výroby, a mají jich tolik, že se jim vyplatí držet v zásobě pár kusů skladem. Plán údržby je stejný, akorát se vymontuje, namontuje záměna a vymontovaná se pošle na údržbu.
      Na NS1 to fungovalo taky tak, akorát turbínu v Kanadě drželi tak dlouho, že zásoby na skladu došly. Oni totiž byly na cestě na údržbu další dvě, když Kanada začala dodržovat sankce.

      1. Ono je to tak, že ta turbína je v podstatě upravený letadlový motor.
        Jinak všichni se diví, že když protivníkovi nahrajete na smeč, tak zasmečuje.

        1. No, kolik je přístupů ví Zakladatel, ostatní můžeme odhadovat. Jen by mě zajímalo kolik z těch čtenářů je natolik aktivních, že jsou ochotni překonat pohodlí a diskutovat. Nic víc, statistika – pokud je třeba 5.000 přístupů a diskutuje 50, pak každý stý je alespoň trošičku aktivní.

            1. Hmm … takže, cca 70 diskutujících, pokud by diskutoval každý 10., pak čtenost je 700 lidí, tj statistika by ukazovala 21.000 /měs. Ovšem těch 700 lidí by mohlo ovlivnit tak 5 lidí kolem sebe (rodina, přátelé) … jsme na 3.500 lidí. Připočteme-li, že se články od Vidláka přebírají na PZ, PP a třeba Pokec24, pak by reálně mohl ovlivňovat svými myšlenkami ~10.000 lidí

              1. Na Kydech diskutoval každý stý čtenář. Tady to bude podobné, spíš ještě méně. Máme tu zavedenou diskutérskou skupinu a do ní se neproniká úplně snadno. Jak litterate roste, tak se nůžky ještě rozevírají. Troufám si tvrdit, že poměr čtenář : diskutér je teď 200:1.

  6. Na TV Raptor natočili videjko.
    Jsou na něm jásající euroukrajinky a dav čumilů.
    Okolo sv. Václava projíždějí auta, z oken jim vlajíc vlajky ČR.
    Nejásají, ani nic nehulákají, jenom troubí na klaksony.
    Je to už tři dny staré, ale, nemaje TV, shlédla jsem to až tedka.
    Předpokládám, že ti, kteří mají telku, shlédli to odbojnou jízdu hybridních rebelů už v pondělí.
    Anebo že by ne? 🤔

  7. Úplně OT:
    „Kancléř Scholz tvrdí, že turbína Nord Stream uložená v Německu je připravena k provozu. Šéf Siemens Energy se zase domnívá, že poslat turbínu do Ruska je nyní nemožné“

    Takže slavná turbína se ještě nehnula z Německa a pak jich musí vyměnit ještě sedm.
    Němci můžou na oslavu sankcí skočit hubou do zdi.
    Kancléř Scholz je neschopnej lempl.
    Jako ti naši.

      1. Ale stejně je ten Putin frajer … napřed v podstatě zorganizoval, kdo bude v USA za prezidenta a pak odrovná ekonomicky EU tím, že na sebe uvalí sankce.
        Ta jeho strategie je geniální :-).

        1. Jojo, není nad to si poskládat všechno, co soudruzi Putinovi přičítali a dát je do zdánlivých souvislostí.
          Nevím, jak chtějí čeili chlapovi, který dosadí presidenta do USA když si usmyslí. Je lepší to ale psát, protože se u toho vždycky culím jak blb a prozradím se.

          1. hele a to není fšecko … naskytá se otázka, zda nemá prsty i v návštěvě Nány na Tchaiwanu, resp. zda ji nějak nedonutil tam přistát.
            Ono totiž, když se to vezme kolem a kolem, tak opět na tom asi vydělá nejvíce. Jde o to, že pokud Si a Čína zůstane jen o slovní hrozby, pak je Putin jediný, kdo se USA, resp. Západu postavil nikoliv slovy, ale činy … a zbytek světa to vidí :-).
            Někdo by měl říct Fialovi a Vykulencovi ať si nezahrávají … Putin ve svém volnu zaměří svůj zrak na Česko a … a bude v p*deli fšecko 🙂

            1. No právě, oni jak soudruzi pravověrní mu připisují všechna negativa, tak většina z nich byla vynucena třeba i EK. Takže se pak ptávám, jestli je Putin tajným superpředsedou Evropské komise.
              A asi i půlku protiruských sankcí musel vymyslet a vnutit jim on.

              Je to zajímavý jev, kdy jak neobolševici tak i zarytí putinovci tomu člověku přisuzují v podstatně nadpřirozené schopnosti.

              A mě by samotného zajímalo, jaký ve sktuečnosti je. Před necelým rokem jsem se toho okrajově dotkl v článku
              https://nautilus2.wordpress.com/2021/10/01/proc-rus-voli-putina/

              1. Já si myslím, že čerpají z toho co popularizuje Pjakin. Podívejte, Putin se opírá o armádu a ta teorie KSB vzešla právě z armádních kruhů – prostě chtěli vědět proč jsou věci tak jak jsou.
                Když si mysleli, že přišli na to, jak to funguje, tak jim zároveň došlo, že se to už nedá zastavit a z původně odborné studie určené jen nejvyšším řídícím kádrům udělali věc veřejnou a Pjakin to popularizuje. Naprostý základ mám v hlavním videu na nepodvoleni.cz – je to sice delší, ale podle mého to stojí za shlédnutí … a opět – voják, gen Petrov.
                Mně to přijde, jako by jeli podle toho, prozkoumali zákonitosti, řekli si, že by to tak i mohlo být a vsadili na to. Některé procesy přitom trvají desetiletí i více. Ostatně – jak dlouho dával Putin dohromady Brics? … a dnes už to nejde zastavit.
                Podle mého jsou USA ve stejné pozici jako SSSR před pádem – i kdyby si uvědomovali jak to ti Rusové vlastně dělají, tak to už nejde zastavit, protože procesy byly nastartovány dříve a nyní v podstatě finišují … Druhý důvo, proč si myslím, že jedou podle toho (v podstatě KSB) je fakt, že až moc podezřele začínají věci do sebe zapadat jako předem připravená skládačka

                1. Najdu to hned nebo bude lepší mi hodit link?

                  Pjakina znám, ale neberu ho moc vážně. Mrknu na to.

                  Od těch propracovaných představ mě odrazuje úplně prostá věc – stav Ruska a bordel ve správě.

                  1. No Pjakin bude něco jako P. Hampl, který je dle mého výborný sociolog a analytik, ale s Covidem (opět dle mého) ujel. Pjakin bude taky asi výborný analytik, ale ujíždí na „velikosti“ Ruska. Když ho poslouchám tak si říkám jestli to přehání schválně, aby posluchačům v hlavách zůstalo alespoň něco nebo je fakt takový. Tak ho prostě vyslechnu a sám rozhoduji v čem by asi mohl mít pravdu nebo ne …
                    Přímý link na video je níže. Trošku se to pomaleji startuje, ale to je tím, že jsem dal do hromady všech 10 dílů … vydržať, spustí se

                    https://www.nepodvoleni.cz/wp-content/uploads/1647/68/uvod_do_KSB_full.mp4

                    1. Ještě – je třeba si uvědomit, že to video je z r. 2004 … a věnujte pozornost pasáži, kde říká, že rusové mají všechny suroviny a jsou za chudé, kdežto např. (tuším vzpomenul) Švýcarsko nemá nic a je za velmi bohaté. Petrov říká, že je to jednoduché – že je prachsprostě okrádají.
                      A nyní si to dejte do souvislosti s dedolarizcí a přechodem z modlu peníze-suroviny-peníze na model suroviny-peníze-suroviny, resp. přechod na ekonomiku, hodnotu nebudou mít natištěné papírky, ale papírky kryté surovinami, tedy s přechodem na ekonomiku založenou na skutečných reálných hodnotách – surovinách a práci, nikoliv spekulacím a tisknutím…

                    2. Ad Pjakin – před asi šesti lety jsem viděl jeho video o GP a zaujal mě, tak jsem ho tak cca dva roky sledoval, ale začala mi vadit jeho „neomylnost“ – neschopnost přiznat chybu (vždy to byl posluchač, který to špatně pochopil a Pjakin měl [podle něj] vždycky pravdu).
                      A taky to jeho ruské velikáštsví (nevím jak napsat jinak).
                      Takže i o té jeho schopnosti analytiky si myslím své …

                    3. Ad Pjakin – jeho hlavní videa mám na nepodvoleni.cz – na titulce. Pusťe si třeba o migraci …v hlavě mi rezonuje jeho úsměv, když říká: „A kdo tady mluví, že se má životní úroveň zlepšit?“ nebo tak nějak … to když hovořil, že migrace vládcům zlepšuje řízení.
                      Je tam video i o GP – od Pjakina , ale v podstatě podobné od D. Estulina – Bildberg v souvislostech …
                      Taky je dobrej Ľupták – na titulce mám jeho video, kde popisuje jak si myslí, že nás dostanou na virt. měnu.

                  2. Proto, abyste pochopil bordel ve správě, byste musel v Rusku nějakou dobu žít a tím bordelem se prokousávat.
                    Stav Ruska je velká neznámá, protože ta země je příliš veliká, ne na procestování, ale na pochopení, jak to chodí. Je tam příliš mnoho různorodých kulturních pozadí.
                    Propracované představy mají, jejich realizace je zdlouhavá, než propadne byrokratickou hierarchií k obyčejnému človíčku a ještě realizace neodpovídá původní představě. Také ji v jednotlivých kulturních prostředích musíte prosazovat jinak.

                2. No, Pjakin. Řekl bych, že je názorným příkladem „opustíš-li mně, zahyneš“. Dokud byl mluvčím KSB, byly jeho pořady skvělé. Pak se s nimi rozhádal, začal soukromničit a blbnout čím dál víc. Možná, že se polepšil, asi rok ho nesleduju.

                3. Pjakina jsem sledovala dlouho, pravidelně a pozorně několik let. Ovšem teď jak doba je nabita událostmi už nestíhám. Občas se objeví u Bavora písemný překlad od Hrocha což mi vyhovuje víc, protože P. někdy ujíždí při vysvětlování hodně do šířky a proto mi chvílemi přišel poněkud „zvláštní“. Jenže když porovnám to o čem mluvil (už před pár lety) a popisoval vzhledem k budoucímu vývoji, nemohu si pomoci, ale na to nyní koukáme v přímém přenosu.
                  Např. když byl zvolen Trump prezidentem tak tehdy říkal, že to je ten, kdo by měl zbrzdit odchod USA z pozice světového hegemona ( dolar z pozice světové měny), svět se změní z jednopolárního na multi. Protože prý je to neodvratné a je jen otázka jakým způsobem to proběhne. Jestli postupně a pomalu a nebo na šesté prioritě. Vypadá to taj, že probíhá právě za B.
                  O VVP soudil, že teorii KSB zná a že se jí řídí.

                  1. Já si zase stahuji písemný překlad na uložto.
                    Je to rychlejší než ty videa. A můžu rychle přerolovat to, co už vím jak odpoví, třeba tu vlasovskou vlajku.

    1. Je velká otázka, jak to je v samotném Německu. Kdo chce plyn přes NS1, kdo i přes NS2, kdo jen z neruska, kdo ho chce zakázat úplně. V tom Německu je myslím celé spektrum.
      Do toho USA dělají maximum pro likvidaci NS1+2 a Kanada s nimi.
      A Rusko má nejspíš už vyděláno, tak nikam nespěchá a upozorňuje na sankce proti sobě, aby náhodou nešlo tajně něco, co by neprošlo sankcemi. A chce pergamen podepsaný vlastní krví, že na turbině nebyla spáchaná sabotáž, když konec konců běží ta válka-neválka a jiné turbiny se rozstřelují raketami.
      Úplně absurdní situace, tak typická pro EU.
      Co chce kancléř, co může , co má přikázané, co nesmí … fakt by mě zajímalo, mezi jakými vejci tancuje a jaké meče nad ním visí. Pamatujete, jak USA uvalovaly sankce na firmy pracující na NS2?

      1. Já si myslím, že to je v principu celkem jednoduché – oni ti velkoprůmyslníci nebudou až taková paka a tuší, kam se řítí. Tady problém nebude.
        Naskytá se otázka, jestli není zakopaný pes v tom, že mají nasysleno v EURech a USD. Cokoliv v těchto dvou měnách se může mrknutím oka stát předmětem krádeže. Okradli jadernou velmoc … tak nějací němečtí páni rádoby velkopodnikatelé … Já si myslím, že tancují mezi volbou přijít o všechno, když budou pokračovat a volbou přijít o to co mají nasysleno, bo jim to okamžitě USA ukradnou. A bez peněz se byznys jaksi dělat nedá.

        Z tohoto pohledu pak není úplně mimo mísu názor některých Rusů, že předmětem „dovolené“ ex-kancléře nemusel být jen plyn ale i otázka znovuzavedení marky. Tomu navíc nahrává, že BRICS pojede na národních měnách. USD a EURo jsou z Putinova hlediska určitě měny nepřátelské, určené k likvidaci.

        1. Souhlasím, že ty úvahy o „zmrazení“ jsou naprosto relevantní. Vyhrožovali tak Řecku, provedli to Venezuele, Rusku a několika tamním oligarchům. Ale takový Tolja Čubajs, ten problém nemá .. ale zpět do Německa.
          Já bych se nedivil, kdyby USA prostě vyhrožovaly i podstatně větším entitám než je německý průmyslník, jeho nebo státní firmě, případně mají na těch místech svoje lidi.
          Jak jsem poměrne dost neměl rád Andělu, tak by mě hodně zajímaly její paměti, kdyby to napsala podle pravdy.

          1. V okamžiku, kdy dojdou k závěru, že Čubajs už jim neposlouží, tak ho minimálně okradou (vyjd enajevo, že ty prachy má vlastně z korupce), max. bude mít nehodu, kterou hodí na Putina a tak naposledy poslouží jako spotřební materiál v boji proti nepříteli.
            Pro anglosasy jsme my Slované to samé co pro Američany všichni nebílí – prostě pod jejich úroveň, můžeme být rádi, že nám padají drobky ze stolu.
            Vždyť i ti Němci nás mají za „ty z východu“ to v lepším případě, není vzácné i uslyšet „švajne čechiše“

            1. Souhlas,prožil jsem cca.7let v automotive firmě pár km od Německých hranic,zpočátku jako údržbář a seřizovač,po dvou letech jako technolog a při prvním Vánočním večírku po třech pivech z těch západních sympaťáků začalo padat čím dál častěji scheisse tschechei…

        2. D.D.,
          to je hřebíček na hlavičku.
          Nasysleno mají v Eurech a USD a ještě majetek mají určitě také rozstrkaný po ,,vyspělém světě“,
          tedy může být zabaven USA, nebo na žádost USA.
          Daču na Bajkalu nebo u Žluté řeky asi mít nebudou.

          A pokud nebudou poslouchat, tak jim v jejich zemi udělají majdan neziskovky.
          Komu asi patří, kdo je platí a úkoluje.

          Budou před volbou, udělat změny a přijít o část majetku,
          nebo poslouchat páníčka(y) a viset na lampách.

          Takže aby byla možná nějaká změna, musí napřed padnout všichni na hubu.
          K tomu bude zima bez plynu a s drahou elektřinou ideální.
          Bude to hodně bolet.
          Všechny.

          1. No majdan … on ten majdan se celkem blbě dělá, když lidi budou v zimě bez plynu. To by musel být majdan ve smyslu, že pustíme plyn … a to USA nezorganizují ani nezaplatí.

            1. Majdan by měli pokud by neposlouchali teď, tedy před Velkým padnutím na hubu.
              Kdyby se třeba rozhodli teď 3.8. zrušit sankce, pustit Severní proud 2, nebo nedodávat do jedné země zbraně a peníze.

        3. K tomu znovuzavedení marky bych něco měla. Je to tak pár let, vedla se diskuze, zda zlikvidovat či ne.. protože všechn y marky mají zakonzervované pečlivě uložené v těch hitlerových jeskyních s klimatizací a pečlivě opečovávané. Někdo tenkrát navrhoval aby se zlikvidovaly a že se ušetří za péči. Hlasováním bylo 70 proti třiceti na zachování stavu. Takže už tenkrát se počítalo s tím, že to s tou ejůnií nemusí vyjít a tak teď by to nebyl problém.
          bnn němci

    2. K tomu Gazprom zveřejnil, že danou turbínu předal k údržbě se seznamem 14 závad, které je třeba odstranit/pořešit. Zpátky dostal papír s informací, že v rámci údržby v Kanadě odstranili 4 závady.
      Takže jestli dorazí do Ruska, budeme svědky dalšího dílu taškařice.

  8. Šmankote, přestaňte ztrácet čas hádáním se nad Rajchlem – demonstrace je svolaná, aktivita to je Rajchla … thle jsou objektivní danosti, které nezměníte. Pokud to dopadne fiaskem, poškodí to naší stranu barikády. termín není sice nejlepší, ale už je a měnit se nebude. Jestli není termín nejlepší úmyslně nebo čirou náhodou poznáme z dalších aktivit Rajchla – učený z nebe nespadl, kdo nic nedělá, ten nic nepokazí, kdo naopak něco pokazí, tak to je neklamná známka, že něco dělá.
    Podívejte, politikovi projde skoro všechno, ale čeho se bojí jako čert kříže, je zesměšnění. Když řeknete „nepouštět na saka“, tak každý ví,že se jedná o našeho „milovaného“ Biľaka, když řeknete „Bojleři“ nebo „taková milá holka to je …“, tak taky víte o kom je řeč.

    Napněte síly k vytvoření nějakého chytlavého a deklasujícího hesla charakterizujícího Fialu, Vykulence nebo 5-tikolku. Inspirativního materiálu je k dispozici dost.

    Politiku si představte jako hromadu kamínků nebo štěrku. Tím co děláme, co říkáme, tak to má stejnou hodnotu jako přinášet nebo přemisťovat kamínky na té hromadě. Pokud chceme, aby se přesunula doleva, pak je třeba ubírat na pravé straně a přemisťovat nebo přinášet kamínky na pravou stranu. Garantuji, že jednoho dne pak někdo ubere nebo přidá kamínek a hromada se pohne předem daným směrem. Ten daný směr záleží výlučně na tom, kam nebo odkud kamínky dáváme nebo bereme. Můžeme odhadnout jenom směr, konečné postavení všech kamínků v nové pozici bohužel určit neumíme.

    1. Chytlavé přízvisko je vymyšlené. Stačí oprášit “ Kůl v plotě”.
      Akorát Milouš byl jenom jeden, pětikolka čítá pět kousků.
      😀

      1. Měl by to být nový originál. ještě mě napadlo – pokud by byl krátký, tak by si každý od nás mohl na A4 vytisknout jedno písmeno a pak to na povel vztyčovat – samozřejmě správně seřazené :-).
        Lidi chtějí show – tak proč jim to nedopřát. Zároveň by se zviditelnila vydlákovic komunita 🙂

  9. Návštěva Nancy Pelosiové na Tchajwanu vyvolala reakci Číny. Musela. USA si nemohly dovolit Pelosiovou nedostat na Tchajwan. Čína si nemohla dovolit nereagovat. Čína udělala 2 kroky vpřed, a potom spolu s USA 1 krok vzad. Výsledek je, že je Čína zase o 1 krok dále salámovou taktikou, a USA o něco ustoupily.

    Co se týká demonstrace, hezký apel, ale dopadne to obdobně jako s demonstracemi Milionu chvilek. Politici, kteří přemýšlí, sice budou bojovat proti vládě B5 vedené Petrem Fialou, což je jen pražsko – brněnská pobočka ukrajinské vlády. Ale politik s mozkem nemůže chtít vyhrát nyní. Až tak za 2 roky, až zhoršující se ekonomická situace obyvatel ČR donutí všechny nenávidět současnou vládní koalici B5.
    Demonstranti mohou být z Prahy a okolí, protože ostatní potřebují řešit cenu energií a ne vládu B5. Na masové demonstrace ještě hněv obyvatel nedozrál.

      1. V tomto souhlasím s Gerdem. V Praze se energie zdražily, ale ne tak moc, aby to bylo pro Pražáky likvidační. Likvidační to bude pro energeticky náročná odvětví hospodářství, ty fabriky a provozy se zavřou a lidi propustí, protože vyrábět má smysl jenom tehdy, když náklady na produkt jsou nižší než cena, za kterou jde prodat. Jakmile lze věc dovézt levněji než doma vyrobit, dovoz zničí domácí výrobu. Tak jako třeba náš textilní a oděvní průmysl, tak to teď dopadne i s mnohými jinými. Tím vznikne přebytek energií na trhu (odstavením zkrachovalého průmyslu se sníží spotřeba) a cena pro domácnosti už dál neporoste. Domácnosti to nějaký čas utáhnou z úspor, eventuálně se omezí jinde (nepojednou na dovolenou, nebudou modernizovat vybavení bytu, nebudou jíst v restauracích atd.) Ale věřím, že si zatopí a že se budou mýt ve vaně. Zaměstnanci se přesunou z výroby do služeb. Ten zdrcující tlak na vládu přijde od kapitánů průmyslu, ne od obyvatelstva. Na demonstrace na václaváku sere pes, ty politiky nezajímají. A jako nejde dělat lockdown bez hromady mrtvol, nejde dělat změna směřování politiky státu bez pořádného průseru, který se skutečně stane – ne jen který BY MOHL se stát, až se zdraží, když se ještě nezdražilo (tak moc).

        1. V Praze , ale i v Brně, žije nejvíc občanů, přisátých na erární cecek.
          Ti budou upřímně hájit každou koninu, kterou věrchuška vymyslí.
          Podle zásady Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
          Nevím, jak je to mimo metropoli s neziskovkama . Ale tady jsou už pomalu v každém druhém baráku. A vysoké školy chrlí další dorost, který ani neuvažuje po poctivé ( smysluplné ) obživě.

        2. „Zaměstnanci se přesunou z výroby do služeb“ – to tedy nevím.
          Spíše Zaměstnanci se přesunou na úřady práce.
          A podle věku, nejdéle do 11 měsíců budou vyřazeni z nároku na podporu.

      2. gogo,
        v Praze zatím ještě plyn neřeší, protože jsou prázdniny a pro obranu demokracie nebudou počítat grošíky. Vyčkejme, až jim dorazí nové platby za elektřinu a plyn.

    1. Hloupost. Už je zlé a nechcemeli dopadnout ještě hůře tak je už nejvyšší čas něco dělat a ten nadešel. Takže 3.9. ahoj na Václaváku.

  10. Jedna hezká drobnost:
    Jak všichni víte, už několik let píšu jméno čínského prezidenta Sitting Ping. Podle vzoru Sitting Bull – náčelník Sedící býk z bitvy na Little Bighornu. Už nevím, kdo to vymyslel, já to nebyl, jen se mi to líbilo a převzal jsem to.
    Dneska to Pavel Hazenkopf na mém FB dotvořil. Sitting Ping můžeme do češtiny překládat jako Sedící Míček. Tož se nedivte, když to začnu používat.

    1. Je mi líto – není to pěkná drobnost.

      Já nevím, kdo je Pavel Hazenkopf. Ale „překládat“ jméno Xi Jinping jako „sedící míček“ je esence blbství. Koncentrovaná esence takového blbství, že se snad dotýká i hvězd. – Užívání té zpotvořeniny bych chápal, kdybys chtěl Xi Jinpinga urazit – ale nemám pocit, že bys to chtěl.

      Hazenkopf je jméno snad německé či v němčině původem. Kopf je asi hlava; s mou znalostí němčiny bych to jméno přeložil asi jako Hlava v Hajzlu (Hazen a hajzl znějí podobně).

      Od nynějška budu panu Hasenkopfovi familiérně říkat Hlava v Hajzlu.

      Mám k tobě, Vidláku, prosbu: až budeš na FB u pana Hazenkopfa, že ho zdravím a vyřiď mu ode mne můj překlad jeho jména do češtiny. (Udělal bych to sám, ale FB je pro mě hůře srozumitelný, než čínská vesnice)- Pokud ten pán nemá hlavu opravdu úplně v hajzlu, ať se zeptá nějakého sinologa (vynikající sinolog je např. Vít Vojta, ale jsou i jiní, je jich hodně) a nechá si vyložit význam jména 习近平.

      Pana Hazenkopfa jsem si od nynějška zařadil do kategorie: vím o tom úplné hovno, ale dávejte všichni pozor, co vám o tom řeknu.

      1. Alefe, už na Kydech zaznělo tolik přezdívek: Petro Igrovič Fialenko, Fialláh, Liliputin, Krysík, Ježibabiš, Vykulenec, Vyhulenec, Starý Ještěr, Gosudar, apod, apod. Prakticky žádný výrazný politik jich nezůstal ušetřen. Byly vysloveně negativní i familiérní. Sitting Ping jako Sedící míček, protože působí trochu jako ten medvěd Panda, to je jen další střípek do celkové mozaiky.
        Já mu samozřejmě přiznávám vlastnosti, které nemá každý, protože protlačit se až na vrchol hiearchie v Číně, to je kurňa těžké a mám k němu stejný kus respektu jako ke každému politikovi, který něco dokázal.
        Ale na druhou stranu, nevím proč by právě on měl být ušetřen docela milého vtipkování. Sitting Ping podle vzoru Sitting Bull, přeloženo jako Sedící Míček… a jeho tiskový mluvčí by mohl být Staying Pong.

        1. Ale tak samozřejmě prosím, ať si každý poslouží, jak mu libo. Chce-li někdo být před Číňany nebo čínštinou jen nepatrně políbenými žáky za blba, kdo jsem já, abych mu bránil?

          Tak trochu tím narážíme na mnou původně zamýšlené směřování tohoto webu.

          Pochop mne, prosím: je to jako kdyby ses rozhodl, že budeš říkat, že Pythagorova věta je tři celé čtrnáct, vždyť je to milé vtipkování. (Pí jako Pý…). – Neměl bys takového člověka za blba?

          Toto opravdu nechápu: někdo vysloví absolutní koninu a celý národ je hotov to převzít a opakovat a plácat se při tom do stehen.

          1. Čínské slovo má přeci mnoho významů podle přízvuku, a my vůbec netušíme, s jakým přízvukem Vidlák Sitting Ping říká. Tudíž nevíme ani význam a můžeme se jej domýšlet – je zde dost prostoru pro představivost.
            Ostatně Číňané by asi nespojovali Xi Jinping (习近平) s Vídlákovým odlišným názvem.:-) Nechme to tak.

          2. Protože přece takhle fungujeme – čeština je to, na čem náš národ stojí a jakmile přijde cizí slovo, český člověk ho začne ohýbat. Proto píšu cizí slova a jména foneticky. Protože takhle za padesát let fakt budou zapsány v pravidlech českého pravopisu.
            Za První republiky jsme měli mayonaissu. Dneska je to už úplně normální majonéza. Za padesát let budeme mít normální české slovo hárdvér a softvér. Proto se Regensburg jmenuje Řezno a přitom německý výraz znamená úplně něco jiného. Proto se Tuebingen jmenuje česky Tubinky a Goetingen se jmenuje Gotinky atd, atd. Proto z Jindřicha vznikl Hynek, protože přešel přes německého Heinricha a proto je z Josefa Pepa, protože přešel přes španělštinu.
            Takhle se to u nás dělá. Vezmeme cizí slovo a ohneme ho po našemu. Sitting Ping jakožto Sedící Míček je přesně ten český a plebejský způsob, jak se vyrovnáváme s velkým světem.
            Ale tím samozřejmě nijak nezpochybňuju oprávněnost kritiky tohoto počínání. Vskutku, dělat z čínského prezidenta familiérního strýce nás velkými neučiní.

    2. Mně se to Sitting Ping moc líbí.
      Připomíná mi to rozumnou chůvu, která hlídá dětičky, aby nespáchaly nějakou opravdu nebezpečnou blbinu.

      1. Slovo Putler jsem použil také mockrát. Ale RuSSko ne, protože to není zvukomalebné. Zvukomalebnost je základ oblíbenosti slov. Všechna česká sprostá slova jsou zvukomalebná. Musí to prostě znít. Ale nepochybuju o tom, že mezi rusofoby se brzy nějaký zvukomalebný hanlivý výraz najde.

        1. Já si nemůžu pomoct, mi to připadá tak nějak primitivně urážlivé, ale na na IV. cenovou to zabere. Kdysi dávno Darek Vostřel v jedné diskuzi řekl „von je chytrej, von četl Endžlse“ a já po letech si z celé té diskuze v Tv pamatuji jen tohle. Jak říkal myslím p.Werich, „to je blbý, to se bude líbit“.
          Prostě komolit jméno někoho, koho uznávám jako autoritu, mi je bytostně cizí a nic s tím nenadělám. Jak kdysi říkal jistý Jožo Bihári, „aký som, taký som a taký aj ostaněm“.

  11. Něco aktuálně k cenám el. energie.
    Před chvílí mi volal jeden obchodní partner že dostal nový ceník dle kterého se mu cena elektřiny zvedá 8 x (slovy osmkrát). Zajímalo ho jak jsme cenově reagovali na zvyšování plynu který je stěžejní u naší služby. Jestli jsme ke klasické ceně počítali nějaké příplatky za energie? My jsme tedy šli jinou cestou že kalkulujeme každému zákazníkovi cenu kde promítáme i ostatní zvyšující se náklady. Ještě teď to nějak nemohu pobrat – 8x ? Jestli to je pravda, proč by mi lhal, když se v podstatě chtěl zeptat – poradit. Bude-li to v průmyslu takto všude tak jde vše hodně brzo do kopru a bude se propouštět.

    1. Nejsem sice průmysl, nýbrž pouhá domácnost, ale elektřinu nám od ledna 2023 EON zvedl na dvojnásobek.
      Plyn už naštěstí nemáme.
      Takže to JE pravděpodobné.

    2. Průmysl se má podle plánů EU stejně likvidovat. Lidi si neuvědomují, že EU má plány na likvidaci a realizuje je. Jediné, co není podle plánu, že oblasti spojené s plynem se likvidují na nátlak USA o cca 15 let dřív, než bylo v plánu.

      Není potřeba se podivovat nad tím, že koncentráku není topení a tam, kde bylo, ho ruší.

      1. Tomu Vidláku stejně neutečete a já tomu budu slušnou formou napomáhat a kdo má rozum tak se přidá. Jde totiž o hodně.

        1. Hnidopichu – upřímně…. podle mě to nemá šanci. Stačí si přečíst diskusi. Diskuse zde je velmi solidním ukazatelem všeobecných mimopražských nálad.
          Nic z toho nebude, protože jestli se mééédiím něco podařilo, tak udělat z každého potenciálního lotra. Tohle jsme převzali všichni – alternativa i líbodémo, zcela a beze zbytku.
          Sice pro to udělám ze své strany maximum, ale nebudu překvapený, když z toho nic nebude. A nebudu překvapený, když nebude nic ani z Okamury ani z Babiše. Náš národ prostě počká na nového protektora. Takhle to vždycky bylo a vždycky bude.

          1. Dobrý večer všem

            Nečetla jsem celou diskuzi, možná ten nápad někomu kradu, ale co spíš udělat první demonstraci v duchu nějakého obecného hesla, jako např. „spojme se“, s podtextem „demise“? V tom stylu udělat i výzvu.

            Co kdyby se pokusil p. Rajchl alespoň některé z různých proudů krátce spojit k účasti a „podpisu pod pozvánku“? Společné body se vždycky najdou. Tím by byli vyzváni příznivci všech skupin (úmyslně nepoužívám „alternativa“), které téhle vlády mají dost. I voliči by však museli odložit všechny ideologie, kádrování, nevyčítat si nic navzájem, jen se pokusit ukázat sílu té většiny, která má pětipsa plné zuby. Demonstrace přece nejsou volby, to je jen ukázka síly/slabosti hlavní myšlenky.

            Demonstrace by měla být hlavně o podpoře úplně zdola, od nás. Když bude účast opravdu úderná, všechny zúčastněné skupiny tím získají.

            Máme tu devět měsíců prožívanou realitu. Není třeba vymýšlet si a lhát, jako to dělají antibabišáci. Stačí jen připomenout, co za pár měsíců ti darebáci zvládli zničit. A když se dokázala spojit hrstka bezcharakterních zlodějů a lhářů, proč by to neměli dokázat lidé, kteří bojují, jak už všichni víme, opravdu o přežití?

            Podle mne tahle první demonstrace bude hodně důležitá. Buď nás všechny podepře, rozdrobí, nebo zašlápne tak, že se i přes rytí držkou v zemi, budeme dlouho zvedat. Jak říká myslím Švihlíková : „kromě nás samotných není nikdo, kdo by nám pomohl“. 3.září máme příležitost, kterou nám pan Rajchl nabízí.

            Je to moje možná naivní představa, ale několik demonstrací po stovkách lidí se snadno přejde. 50 tisíc už se zamlčet nedá, navíc úspěch probudí další lidi.

            Asi tak. Dobrou noc všem

  12. Výzvy k defenestraci nemohou padnout.
    Všechny defenestrace totiž byly spontánní. Faktem je, že intenzitě pnutí ve společnosti u těch, co defenestrace vykonali, se dnes pnutí ve společnosti, vyrovná nebo aspoň blíží.

    S demonstrací v Práglu nemám problém. Ať ji už svolává Raichl nebo zelení mužíčci.

    Faktem je, že Raichl má v životopise podivné kšefty a vždy chtěl být na výsluní. Když se nestal v Trokosce předsedou, šel pryč, místo, aby se snažil změnit poměry zevnitř. Například, velmi chytrý, pilný a charismatický Josef Skála, nezaložil vlastní levicovou platformu, ale snažil se změnit poměry v KSČ zevnitř, které jsou, kvůli neschopnému vedení, katastrofa. Raichl moc dobře mluví a dokonce má jisté charisma. Ale druhým nenaslouchá. Tohle je u více zdrojů. Kupříkladu, Hitler byl podobný. (To je jen upozornění na fakt, ne srovnání. ) Raichl mluví dobře. Až moc dobře. Ale nenaslouchá. A v první řadě mu jde o křesla v Senátu. Ne o dlouhodobou mravenci práci dole. A já si v takové chvíli občas vzpomenu na Koukolíka.

    To, co teď hlásá, je v naprostém rozporu se skupinou obyvatel (dalo by se říci třídou), kterou reprezentuje a s tím, co hlásal předtím. Což vybízí k opatrnosti.
    Případů, že někdo chtěl něco dělat pro lidi a když byl zvolen, náhle to naplatilo, je u nás víc, než dost. Ve volbách jde o hlasy a následně o peníze čili koryta, nejde o přání voličů a když, tak až někde docela vzadu.
    Jde o to, jestli je Raichlův přerod, kdy místo Šavla máme náhle Pavla, skutečný. Pokud ano, dobře. Budu jen rád. Pokud ne, bude to po volbách pro český národ, ta poslední rána do vazu!

    Teoreticky. Pátá kolona bude mít své. Raichl se k ní přidá rázem budou mít velkou většinu. Pak si prosadí své, nevratně. Taková rána na jistotu…

    Tady nejde jen o podnikatelské politické projekty typu VV, TOP nebo STAN.
    Podobného člověka jsem zažil. Byl to Pražák hodně generací, žádná náplava a vlastní v Praze rodinné nemovitosti a žije z jejich pronájmu. Najednou se začal zajímat o ekologii a životní prostředí. Přesto, že ještě před týdnem, o tom nic nevěděl. V té době se to zdálo jako dobré téma. Choval se naprosto odlišně od chování své třídy! Jakmile byl zvolen, začal hájit zájmy fotovoltaické lobby a v tom se motalo tolik státních peněz, že zkrátka nepřišel on, ani druzí. Všude ve světě jsou zelení strana levicová, proti válce. U nás se najednou stali stranou militaristickou, prosazující útočnou základnu USA a hájící zájmy velkého kapitálu. Prostě, vzal si téma, co se nabízelo samo. Zvedl ho a posloužilo mu jako výtah k moci. Zájmy voličů mu byly ukradené. Možná byl dokonce s porcovači medvěda , domluvený…
    Nikdo nedá záruku, že to s Rajchlem dopadne nebo nedopadne, taky tak. Styčných bodů tam je tam ale víc, než dost!

    Takže:
    demonstrace je věc dobrá a potřebná. Je dobré ji podpořit a obdobné věci taky, bez ohledu na to, kdo to svolává. S tím není problém.

    Obecně: Jen, že u lidí, u kterých nevíme, jestli jsou názorově konzistentní, kam se budou po volbách ubírat, jestli neudělají další zvrat, je více než dobré, ve volbách zachovávat předběžnou opatrnost !!
    Tož tak!

    1. Moc hezky napsáno.
      I já uznávám, že je Skála vzdělaný člověk, s nesporným charismatem. A i že jako ta skála drží linii.
      Jenom moc nechápu jednu věc. Kde bere naději, že by snad v kotlině ještě někdo mohl uvěřit sladkému vábení komunistů.
      Zkušenosti s prolhaným Gottwaldem byly tristní. Myslím si, že Skála, stejně jako Don Kichot bojuje dávno prohraný boj. ( Což samozřejmě není charakterová vada. )

      1. Nejsem asi ten, kdo je plně kvalifikován odpovědět, ale asi takto:
        První republika zřejmě nebyla sociální stát.
        Zrada „spojenců“.
        Okupace.
        Válka
        A po Jaltě jsme spadli pod sovětský vliv.

        Pokud tato vláda vydrží čtyři roky, nálady budou hodně jiné.

  13. Výzvy k defenestraci nemohou padnout.
    Všechny defenestrace totiž byly spontánní. Faktem je, že intenzitě pnutí ve společnosti u těch, co defenestrace vykonali, se dnes pnutí ve společnosti, vyrovná nebo aspoň blíží.

    S demonstrací v Práglu nemám problém. Ať ji už svolává Raichl nebo zelení mužíčci.

    Faktem je, že Raichl má v životopise podivné kšefty a vždy chtěl být na výsluní. Když se nestal v Trokosce předsedou, šel pryč, místo, aby se snažil změnit poměry zevnitř. Například, velmi chytrý, pilný a charismatický Josef Skála, nezaložil vlastní levicovou platformu, ale snažil se změnit poměry v KSČ zevnitř, které jsou, kvůli neschopnému vedení, katastrofa. Raichl moc dobře mluví a dokonce má jisté charisma. Ale druhým nenaslouchá. Tohle je u více zdrojů. Kupříkladu, Hitler byl podobný. (To je jen upozornění na fakt, ne srovnání. ) Raichl mluví dobře. Až moc dobře. Ale nenaslouchá. A v první řadě mu jde o křesla v Senátu. Ne o dlouhodobou mravenci práci dole. A já si v takové chvíli občas vzpomenu na Koukolíka.

    To, co teď hlásá, je v naprostém rozporu se skupinou obyvatel (dalo by se říci třídou), kterou reprezentuje a s tím, co hlásal předtím. Což vybízí k opatrnosti.
    Případů, že někdo chtěl něco dělat pro lidi a když byl zvolen, náhle to naplatilo, je u nás víc, než dost. Ve volbách jde o hlasy a následně o peníze čili koryta, nejde o přání voličů a když, tak až někde docela vzadu.
    Jde o to, jestli je Raichlův přerod, kdy místo Šavla máme náhle Pavla, skutečný. Pokud ano, dobře. Budu jen rád. Pokud ne, bude to po volbách pro český národ, ta poslední rána do vazu!

    Teoreticky. Pátá kolona bude mít své. Raichl se k ní přidá rázem budou mít velkou většinu. Pak si prosadí své, nevratně. Taková rána na jistotu…

    Tady nejde jen o podnikatelské politické projekty typu VV, TOP nebo STAN.
    Podobného člověka jsem zažil. Byl to Pražák hodně generací, žádná náplava a vlastní v Praze rodinné nemovitosti a žije z jejich pronájmu. Najednou se začal zajímat o ekologii a životní prostředí. Přesto, že ještě před týdnem, o tom nic nevěděl. V té době se to zdálo jako dobré téma. Choval se naprosto odlišně od chování své třídy! Jakmile byl zvolen, začal hájit zájmy fotovoltaické lobby a v tom se motalo tolik státních peněz, že zkrátka nepřišel on, ani druzí. Všude ve světě jsou zelení strana levicová, proti válce. U nás se najednou stali stranou militaristickou, prosazující útočnou základnu USA a hájící zájmy velkého kapitálu. Prostě, vzal si téma, co se nabízelo samo. Zvedl ho a posloužilo mu jako výtah k moci. Zájmy voličů mu byly ukradené. Možná byl dokonce s porcovači medvěda , domluvený…
    Nikdo nedá záruku, že to s Rajchlem dopadne nebo nedopadne, taky tak. Styčných bodů tam je tam ale víc, než dost!

    Takže:
    demonstrace je věc dobrá a potřebná. Je dobré ji podpořit a obdobné věci taky, bez ohledu na to, kdo to svolává. S tím není problém.

    Obecně: Jen, že u lidí, u kterých nevíme, jestli jsou názorově konzistentní, kam se budou po volbách ubírat, jestli neudělají další zvrat, je více než dobré, ve volbách zachovávat předběžnou opatrnost !!

    1. Probůh proč pořád vsázíte na to s Rajchlem dopadne nebo nedopadne. Lidé se v zásadních povahových rasech za život nezmění. Hrál to s velkejma klukama, bude to chtít hrát s ještě většíma klukama. Potřebuje k tomu indiány, hodně indiánů a jak vidno zblblý dav je dodá. Je to jak malá násobilka.

      1. At sepise vsechny a konkretni sliby ten R. a pod to se podepise a uvede jakej trest dostane, kdyz, ani jeden nesplni nesplni.
        Dalsi tresty prida publikum a je to. Behem ctyr tydnu je jasno.

  14. Nevím, jestli to už někdo nedal, ale tady je odkaz na program strany PRO:
    https://stranapro.cz/program/

    Je tam něco co jiné strany nemají? Je tam něco co schází a pokládáte za důležité?
    Snad tímto směrem by se měla naše diskuze ubírat. Protože je rozmělněna mezi různými články Vidláka a jiných, doporučil bych Zakladateli, aby zavedl pevný diskuzní blok (který by se neztratil po dalších 10 článcích).
    I tam můžeme rozebrat osobnost J. Rajchla do nejmenších detailů. Ale o tom to není. Spíše pokládám za důležité, abychom (alespoň ti, které osloví apely Vidláka) byli vidět počátkem září v Praze. Pokud ne, naše diskuze bude poněkud akademický ráz s účinností 1128. vážného varování Číny.

    1. Ano, k nápadu bych se s dovolením připojil. Už jsem takovou věc navrhoval několikrát. Zatím pánové tvrdili, že „vidlákův blog je to jediné, co máme“ a že „nejlepší je FB“.

      Tak tomu zase moc naděje nedávám, ale jsem rád, že už nejsem s takovým názorem osamocen.

    2. Už jsem to tu jednou psal. Bod 3. Pro obnovu ekonomiky.
      Úplný blábol. Rajchl by rád obnovovat ekonomiku na území Česka, pokud je z 80% v rukou cizích vlastníků a banky na území Česka z 95% v cizích rukou? Jak to chce udělat? Přes advokátní komoru?
      Blábol, blábol, blábol.

      1. Mým oblíbeným bude bod 3
        Respekt – Vzájemný respekt a zodpovědnost se musí opět stát základem naší společnosti.
        Něco tak pitomýho jako politický program snad nejde ani myšlenkou připustit. Zjednodušeně – mlátit po hlavě hlava nehlava do úplného vytlučení takových pitomin.

        Ještě stojí za povšimnutí Věříme ve zdravý rozum. U strany PRO je něco opravdu nezdravého.

        Ti šíbři neumí napsat ani politický program jež by nebyl jak výplod pomatenců.

        1. Moc hezky napsáno.
          I já uznávám, že je Skála vzdělaný člověk, s nesporným charismatem. A i že jako ta skála drží linii.
          Jenom moc nechápu jednu věc. Kde bere naději, že by snad v kotlině ještě někdo mohl uvěřit sladkému vábení komunistů.
          Zkušenosti s prolhaným Gottwaldem byly tristní. Myslím si, že Skála, stejně jako Don

  15. Prosil bych trochu více úcty ke jménu presidenta Čínské lidové republiky . Je to tak těžké ?

    1. Felixi Edmundoviči, neberete to příliš vážně? Čínský předseda s pozměněným jménem na Sitting Ping rozhodně na tomhle fóru cti netratí, chováme se tady k politikům a událostem převážně vážným a tragickým s nadhledem, a žádný politik si nemůže stěžovat, že by jsme ho, co se přezdívek týče, šetřili (Fialláh, Okamůra, Ježibabiš, Taiwanec, Starý ještěr, Surikata).

      Osobně se naopak přimlouvám za větší nadhled, ať se při komentování v podstatě vážných a tragických dějů
      zasmějeme.

  16. Osobně si myslím, že se čeká na to, jak se rozhodne Babiš, a zda se pak dostane na Hrad. Nástupnictví předá asi Havlíčkovi, a to celé by nemusela být úplně špatná zpráva pro ČR. Takže nic před jarem 2023.

  17. Myslim si , ze Vidlak ma pravdu… je treba spojovat a zkusit sani utnout hlavy … nejlepe vsech 5 ! Sama se nad tim zamyslim dlouho. Volila jsem SPD ac mi vse take neštymuje , ale…. koho jineho 🤷‍♀️ vzdy mi neco bude nesedet … jenze ted v teto situaci to citim jako velky boj a holt hmouřím oko , protoze nas na druhem brehu je potreba mnohem vice a se silnejsim mandatem… cili pana Rajchla nepitvam do mrte , ale doufam, ze trochu rozviri zahnivajici vody…koncentrovane zlo 5 koalice je treba rozredit . V tuto chvili mam pocit, ze za kazdou cenu!!! Jinak tu pod timto jhem pochcípeme hlady a zimou. Nadějí na urcity dalsi posun v pristupu u pana Rajchla treba k energiim je pan Novesky ( kandiduje za PRO do Senatu ) a ja to ctu tak , ze v pripade lepsi konstelace by mohl nejak zasahnout do rozumneho jednani ohledne energii !!!!

    1. Také volím SPD.
      Mám k ní mnoho výhrad, některé docela vážné.
      Ale reálně je to jediná dlouhodobě úspěšná opoziční strana.
      Jsem pevně přesvědčená, že kdyby neměla pětikolka na krku kudlu v podobě SPD, taky by byli ještě drzejší a škodlivější.
      Koaliční potenciál = nula, ale i tak dělají záslužnou práci.
      A rostou tam opravdu chytří politici. Třeba Foldyna. ( Samozřejmě jsou tam i hňupi. Jako všude. )

  18. Tady se dnes sešla partička skuhralů….
    Tohle nejde a tamto taky ne; co asi skrývá Rajchl; stejně tam nikdo nepřijde; kdo to bude platit….atd.
    Zkuste tedy navrhnout něco, co podle vás půjde!

      1. Samozřejmě, že žádal omluvu. Protože ani k Fialovi – ač si o něm nemyslím nic dobrého – se takový hajzl jako je Vedrhofstadt nebude chovat, jako se choval. I když Fiala seděl jako pes, kterému nadáváte za to, že zase hrabal na zahradě. To je věc jiná. Ale zmetek Verhofstadt vy měl především šoupat nohama před někým, kdo je v současnosti předsedou tohoto Espolku.

        1. Škoda, že neměl kameru v kanclíku Klaus, když natahoval podpis pod Lisabon a eurobolševici ho přišli seřvat.

          Škoda, že je tehdy nevyhostili a neoznačili doživotně za personae non gratae.

          Jiná věc je, že on si zařval na svého pudlíka zcela právem, protože pudlík je jeho. Že se simuluje existence parlamentu nebo vlády a lidi na to nijak nereagují, je problém spíš náš vnitřní.

          Rok starý post by mohl i dnes sloužit jako dobrý základ k úvahám nad funkcí PČR a vlády
          https://nautilus2.wordpress.com/2021/08/01/jaky-volebni-program/

          1. Ale v tom je přece ta pointa.
            Stejně jako že nejsme suverenní stát, ale protektorát a kolonie.

            Ale když otrokovi ušijí livrej a on si hraje s nimi hru na pána, tak to mají hrát důsledně obě strany. Anebo přiznat, že je otrokem a dát mu bederní roušku a formulář na volbu pohlaví.

            To přiznání si role nejde většině populace v ČR, tak je dobré jim to video ukazovat a vyžadovat satisfakci. Bude trapně Fialenkovi a nácíček bude z té drzosti překvapený. Chtělo by to ještě předat oficiálně a zabezpečit popularitu v zahraničí.

            1. Tahle sorta se jmenovala „domácí otroci“.
              Měli ty livreje, rukavičky, zástěrky, čepečky a podobné propriety, ale stále to byli otroci, ty hadry měli pouze PŮJČENÉ a páni s nimi jako s otroky zacházeli.
              Dovolovat si a hrát na „pány“ mohli pouze na NĚKTERÉ otroky ze dvora, manufaktur, dílen, chlévů a plantáží. Vůči pánům se MUSELI chovat servilněji než ti hospodářští chudáci, protože jim dennodenně hrozilo, že pomažou mezi ně.

              Verhof bude překvapený z čeho? Že mu nějaká nula z ČR poslala dopis?

              1. Ano, jestli mu ten pro něj nečitelný dopis vůbec dojde. Podiví se nad tou drzostí nuly, co žije v absurdním světě.

            2. Jářku, v harémech se mezi konkubínami pohybovali i sloužící muži, ale byli to kastráti. To nebyla hra, ani dokonce noblesní přístup, ale vykleštěnci, kteří momentálně nemuseli stavět pyramidy. Ale pořád to byli poskoci. Role Fialy se v ničem neliší; dost možná, že on už o ten vercajk přišel, a žádná bumážka to nespraví.

        2. No, tak především tam je předsedající schůze, který/á si má umravnit poslance.
          Verhofstadt je šéfem Evropských liberálů. Pokud k nim patří i ODS, musí to respektovat; vč Verhofstadtova zupáctví.
          Verhofstadt JE agresivní arogantní zmetek a kdo s ním má mít co do činění, s tím MUSÍ počítat a chovat se odpovídajícím způsobem.
          NEjednalo se o zasedání Rady EU.
          Absolutně nic nebránilo Fialovi vzít si slovo a Verhofa rozmetat na atomy. Lidi totiž nezajímá, že je Verhof hulvát. Lidi zajímá to, že se ho Fiala bál.
          Fiala se mohl také zvednout a odejít s tím, že bude pokračovat, až se Verhof začne chovat slušně.
          Fiala je POUZE dočasným předesedou Rady EU. Vůči EP nemá ani nadřízené postavení, ani kompetence.

          Průser opravdu NENÍ fakt, že je Verhof parchant.
          Průser JE, že se mu Fiala nedokázal vůbec nijak postavit.
          Přes to fakticky vlak nejede, nejde to nijak okecat a nemělo se to stát.

          1. Občane,
            tady se nabízí několik úhlů pohledu, mezi jinými i jeden pozitivní:
            Fiala byl totiž zcela výjimečně přistižen při tom, když nelže!
            Vzhledem k tomu, že nám slíbil, že nám nebude lhát a lže kudy chodí, můžeme si to zapsat ne-li zlatým, tedy alespoň hnědým písmem do knihy naší pohnuté a nahnuté historie:

            Fiala by se choval zcela ostudně, pokud bychom jeho chování posuzovali jako chování svéprávného ministerského předsedy svobodného státu – jímž ovšem Fiala NENÍ.

            Choval se jako kus použitého toaletního papíru – a myslel to konečně upřímně.
            Budiž mu to přičteno k dobru!

            1. Uctivý hlubosklon před Vaší tolerantností!
              Vezmu si k ruce lupu a slibuji, že budu pečlivě vyhledávat pozitivní střípečky, aby se můj život stal, podoben Vašemu, zahradou radostí.

        3. Přsně. Fialu si máme sesadit my. My si to s ním máme vyřídit. Pro Verhostanda je to premiér České republiky a podle toho se k němu měl chovat. Je úplně jedno, kdo před ním byl. Především tam byla Česká republika. A ozvat se měl nejen Rajchl, ale především ministerstvo zahraničí a všichni naši politici i novináři.

          1. Vidláku,
            nerad bych, aby příspěvek v 15:18 vyzněl jako polemika s tebou.
            Máš pochopitelně naprostou pravdu, co se požadovaných reakcí MZ, novinářstva a politiků týká.
            Na druhé straně – babička říkávala : Upleť z hovna bič a zapráskej!

            1. Z hovna bič neupleteš,
              když upleteš nezapráskáš,
              když zapráskáš, zasereš se

              S prominutím, ale takhle se to říkalo za dob jediné věčné strany…

            2. Přesně.
              Věděl, že je to jenom poskok a tak ho seřval jako poskoka.
              Fiala to určitě nebere úkorně. Dobře ví, že jenom užitečný hňup. Že na víc prostě nemá.

          2. To je právě to nepochopení, respektive vydávání chtěného za reálné.
            Oni hrají takovou hru, při které zkolonizovali země a dosazují tim tam panáky. U nás se jim podařilo ovládnout zemi prakticky stoprocentně. Fiala a spol jsou jejich lokajové. To není urážka, to je prostý fakt. Lokajové, kteří si mají doma držet chamraď nakrátko a poslouchat a plnit příkazy.
            Pro obveselení se konají volby a dokud chamraď volí většinově ze správné stáje, je to OK a nechají je bavit se na náměstích hopsáním proti Losnovi nebo Mažňákovi, kteří se pak stejně sejdou u stejného žlabu.

            Lokaj dostal držkovou, že neskáče dostatečně rychle, vysoko a v rytmu. On svoji roli zná, tak držel. Vy svoji roli neznáte, nebo spíš si nepřipouštíte, tak máte romantické představy.

            Napsat dopis v rámci hry, aby se odlouplo kus kulisy, to je v pořádku, ale věřit, že máme suverenitu .. to je známka nepochopení reality.

            Ano, až bude v parlamentu většina lidí, co suverenitu chtějí a odhlasují, pak začne skutečný boj o její aplikaci. Pak bude možná se vážně bavit na téma kdo může hulákat na předsedu vlády.

            A my bychom mohli tu epizodku využít k ilustraci toho, jak se věci mají skutečně – ale napřed to musíme sami chápat – a nabídnout voličům změnu. Ne že vyprosíme větší dotace do Babišovy mlékárny, ale že se budeme chovat suverénně, aspoň v tak malé míře, jako Maďarsko. Aspoň tak v zájmu národa, jako Orbán .

          3. Ozvat se měl především sám Blištivý Péta.
            Verhofstadt se tak chová normálně.
            Dávala jsem sem Verhofstadt vs Orbán.

      2. V čem je problém?
        Je to jako žaloba ČR proti EK nebo hopsa demonstrace na Václaváku. Gesto. Někdy krok, který je věcně zbytečný, ale formálně v dané kultuře očekávaný.

        Omluvte se, sire, nebo budu nucen Vás požádat o satisfakci.

        Dá se to vyjádřit s různou dávkou despektu a vzdoru.
        Za mě pro Rajchla +1 bod.

        1. Jo, ten dopis je naprosto v pořádku, protože dává ránu několika směry – z Fialy dělá v očích myslících Čechů (napříč politickým spektrem) slabocha a lokaje, do EU je to vzkaz, že „takhle ne!“.

    1. Diskuze pod článkem je jasná – Schroder je zradce, žádný kompromis, Ukrajina musí dostat zpět vše (včetně Krymu), reparace, Putin do Haagu apod. Mě by vážně zajímalo, jak si dotyční představují, že k tomu dojde.

      1. Pamatujte na to, že Němci věřili v tisíciletou říši ještě v květnu 1945. A dnes zase. Oni jsou zase ve stoleté formě.

        1. Ještě v posledním týdnu prohrané války posílaly zfanatizované Němky Hitlerovi svoje pubertální synky.
          Germán jde za svým Vůdcem až do posledního dechu. V tom jsou furt stejní.

  19. V jednotě je síla ,dobře nám tak,že my sílu nemáme. Když vypadne Fiala se svou pěticí ,kdo tam – ve vládě bude ? Ulhaný Babiš opět předsedou?Nebo se počítá s tím ,že pan Rajchl a spol dostane 40- 50% hlasů aby mohl ovlivňovat politické dění? Už se směju teď,jako jsem se smál ANS když jsem je po 12 letech přestal zbytečně volit,naposled jsem volil SPD nebylo totiž koho jiného s výhledem ,že se dostane do parlamentu i když jsem věděl ,že hesla pryč z EU a další nemá Tomio jak a s kým prosadit přesto na to my voliči slyšíme .
    Jednou jsem obeslal pět předsedů stran ,jejichž program se mi líbil a byl vzájemně shodný,proč se nespojí pro ty velké věci ,které je spojují.Odepsal mi jen jeden ,Vítová to nebyla a napsal mi : ,,To máte těžké ,když chce být každý generálem“.
    Z toho pro mne vyplynulo,že i tyto malé strany mají na prvním místě politický zájem a až poté obecné blaho voliče.

    1. Nehledejte PRINCE. Jednoho člověka vždycky dostanou. Hledejte někoho, kdo nehraje one man show. Na různé úkoly jsou různí lidé. Když to bude stát na idealizovaném vůdci, nikdy se nic zdola neudělá.
      Decentralizovanou strukturu propojených lidí nedostanou snadno. Kromě toho, opuštěním potřeby dokonalého prince a přechodem ke sdílení taky poklesna i vaše zranitelnost.

      A nakonec .. co by podle vás měli na vašem kandidátovi najít, abyste se rozhodla jej kvůli tomu nevolit?

      1. Co na něho loutkovodiči najdou, mě ani nezajímá, ale zajímá mě, jestli to bude stačit aby si jej začali vodit na provázkách. Donutili udělat nějakou protislužbičku. Toto také zdokumentovali, a už je jejich navždy.
        A na Rajchla, dle mého, ani dlouho hledat nebudou (osobní tip, bez záruky).

    2. Kompro?
      Co přesně by to mělo být?
      Čapí hnízdo? Nefunguje.
      Žvejky o agentech STB? Nefungujou.
      Spolčení s Krejčířem a Rédlem?
      Nefunguje.
      Kurvení se s nějakou veškrnou? Nefunguje.
      Ani když to podpoříte placeným mediálním humbukem.
      Naštěstí…

        1. Bohužel fungují – elektorát zdaleka není tak mentálně sofistikovaný, diplomaticky řečeno. Města jsou „dobře živena“, o mladé i produktivní generaci nemluvím ( včerejší diskuzní zkušenost s mladou novomanželkou ve věku 25-28 let), což je z hlediska počtu voličů a jejich preferencí pro pětikolku rozhodující – míra nasranosti „nasranosti“ je prostě zatím malá – plebs prozatím vládní Gauner obhajuje, co je v TV asi platí, mají se vcelku dobře, na kritiku vládních gaunerů reagují buď obhajobou, nebo okamžitě míří jinam, pokladní v hypermarketech kolabují z velikých nákupů a konstatují, že mezi lidem je peněz dost… Prostě se volič má dobře – ti příjmově podměreční NIKOHO Z NICH NEZAJÍMAJÍ, EU jim nevadí, Babiš, Putin, Russáci – nenávist, opovržení, posměch, nebo-li klasika. Jen občas, a jen někteří, začínají komentovat Ukrajinský živel…
          To jen na okraj k tomu, že notoricky známé kompro nefungují – fungují, a fungují právě proto, že jsou tzv. VĚČNÉ, média plní poslání svědomitě.
          Osobně jsem co se týče oné akce v září pesimista – tedy realista.
          A je načase – mimo odpovědnosti politiků začít velice důrazně hovořit a požadovat radikální změnu v mediální oblasti, v jasné odpovědnosti za poskytované informace jak redaktorů, tak titulů, v důsledném požadavku na nestrannost, a trestní postih za šíření pomluv, kolaboraci se silami, osobami, institucemi pracujících v cizím zájmu, či v zájmu změny historie, poplašných zpráv, za podporu, šíření a propagaci účelových politických svinstev, lynčů, likvidací, lží, za účast v zločinném spolčení pro dosažení politických, hospodářských a finančních cílů, atd.
          Tzv. Média a NOVINÁŘI jsou dnes jednoznačně jedem v žilách společenského organismu.
          Ale tim si nikdo prsty pálit nechce… Fajn, tedy karavana protáhne dál…

  20. Citace z článku:
    „…Můžete přesvědčit vašeho Okamuru, aby na Staromák svolal jinou a lepší demonstraci, kde bude mnohem lépe hájit české zájmy. Můžete přesvědčit Babiše, aby jeho osmdesát poslanců vběhlo do Sněmovny, zmlátilo tam těch 108 poslanců pěktikoalice a udělali státní převrat. …“

    Proč tak konfrontačně, ba skoro nepřátelsky? Jaképak „vašeho Okamuru“? Proč by poslanci ANO měli někoho mlátit?
    I když to od tebe, Vidláku, bylo možná myšleno jako provokace a nadsázka, celý článek vyznívá jako výzva přechodu od někoho k někomu novému a ne jako snaha o spojení pod stejnými názory. A také tam zaznívá jakési vyhrožování – pokud nepůjdete na Rajchlovu demonstraci, tak si zůstaňte nečinně cepenět u toho vašeho Okamury nebo Babiše.

    Kdyby bylo tvé myšlení pozitivní, mělo by znít od tebe (i od pana Rajchla):
    Na demonstraci zveme všechny, kteří se ztotožňují s většinou našich názorů, zveme i skalní voliče SPD, Hnutí ANO, KSČM… a srdečně zveme i nespokojené voliče, kteří doposud volili strany pětikoalice.

    1. Maneco, souhlas. Rajchl by se měl snažit opozici spojovat, ne se snažit lovit hlasy voličů Okamůry, což viditelně dělá. TO JEŠPATNĚ.
      Ať loví ve vodách pětikolky.
      Nebude li demonstrace podpořena vícerem alternativních seskupení a hlavně SPD, je to krok k rozdělení, nikoli sjednocení alternativy a TO JE ŠPATNĚ.

    2. Maneco, vždyť tam pozvaní jsou. Bude tam mluvit Skála, Majerová Zahradníková, prý snad i Kobza za SPD (ale mezi řečníky jsem ho potvrzeného neviděl). A další a další. Já v té demonstraci díky těm řečníkům vidím praxi toho, po čem volám. Po sjednocení.
      Víš, co mě tak trochu mrzí? Volám po sjednocení. Volám po něm už dlouho. Jakmile napíšu nějaký článek na toto téma, dostane se mi mohutné odezvy, proč to nejde, proč je to blbě a co nejprve se všechno musí stát, aby to bylo přijato. Jediný, kdo zareagoval a okamžitě přijel, byl Rajchl. Je svolána demonstrace, kde bude řečnit Majerová, Skála, Kobza (jestli mu to Okamura nezakáže), Rajchl, a další a další nespokojení s Pětikolkou. A když o tom napíšu, když napíšu, že Rajchl byl jediný, kdo přijel, tak je ton zase špatně, protože….. milion důvodů.
      A čas běží.
      Co mám teď dělat? Teď, když tu běží alespoň jeden pokus o jednotu…. mám říct, že je to nesmysl, protože za to kope Rajchl? A nebo co mám dělat, když Rajchl jediný za mnou okamžitě přijel. Mám říct, že sice přijel, ale jen proto, aby na tom vydělal?
      Staly se dvě věci, o které jsem stál. Probíhá tu pokus o jednotu, který má vyvrcholit na Václaváku za měsíc. A přijel politik, který má tah na branku i kus charismatu a poslechl si, co mám na srdci. Mám říct, že je t špatně?
      Kdokoliv, kdo za mnou přijel od Okamury, tak přijel na zapřenou. Prý hlavně, abych to nikde nepsal, protože šéfovi by se to nelíbilo. Od Babiše samozřejmě nepřijel nikdo, protože oni mají svojí jinou strategii. A až na Laca jsme tuto Babišovu strategii spíše kritizovali.
      Co po mě chceš? Abych řekl, že Okamura se snaží o sjednocení, když nic takového nevidím? Že se Babiš snaží o sjednocení, když nic takového nevidím? Říkám, že Rajchl se o to snaží. Nevím, jestli se mu to podaří, nevím, jestli to vyjde, nevím, jestli je ten pravý. Ale dělá teď, kdy se čas krátí, něco konstruktivního. Jo, a já bych to asi dělal jinak. Ale přece nebudu dopředu hanět jediný viditelný pokus o to, po čem volám.
      Když uvidím, že něco konstruktivního dělá Okamura nebo Babiš, tak o tom napíšu. Nebo o tom napiš ty, nebo někdo jiný. Odkažte na jiný pokus o sjednocení. Zpropagujte ho. Ukažte jinou cestu. Nebudu hanět žádnou.
      Ale když tady půl roku píšu o potřebě se semknout a sjednotit, tak přece nebudu mlčet, když se staly dvě věci, po kterých volám – je svolaná demonstrace a k Vidlákovi přijel situaci probrat člověk, který za to kope.
      Neboj, až budu mít pocit, že to jde na levačku, napíšu o tom. Nevstoupil jsem k Rajchlovi do strany. Ale fakt si přeju, aby se ta demonstrace povedla. Protože nevidím žádnou jinou akci. Žádnou.

      1. To je důsledek mentální fixace na PR akce.

        Bylo tehdy potřebnější organizovat velkolepý pohřeb Jana Opletala nebo spíš organizovat efektivní (nikoliv efektní) podzemní hnutí proti Němcům?

      2. Citace:
        „Maneco, vždyť tam pozvaní jsou. Bude tam mluvit Skála, Majerová Zahradníková, prý snad i Kobza za SPD (ale mezi řečníky jsem ho potvrzeného neviděl). …“

        Ale to píšeš, Vidláku, o pestrém zastoupení řečníků.
        Já jsem psala o jmenovitém pozvání VOLIČÚ – SPD, ANO, KSČM, atd. s projevením respektu, že jsou přesvědčenými voliči někoho jiného a na demonstraci jsou zváni především pro názorovou jednotu. Bez ohledu na to, koho volili.

      3. No být to takto v 1. díle TV seriálu, tak bych přepokládal, že v dalších dílech se Rajchlovi podaří posbírat hlasy opozice (na něž evidentně cílí) a až na něj loutkovodiči vytáhnou kompro, tak klidně tyto hlasy zobchoduje a budeme mít šestikoalici.
        Vidlák je, podle mě, velkej romantik a optimista. Být ním půjdu s někým s jinou minulostí.

      4. Ale ano Vidláku, klidně propagujte akce dalších nul, jako je Rajchl. Jenom ale spíš napište, že reálnou šanci zde něco změnit má Babiš a pokud se má národ za někým sjednotit, tak je to za ANO.

        1. Zatím reálně mění naši zemi EU a pětikolaboranti. Není změna jako změna. Babiš měnil posledních 10 let a upřímně … nedělal to tak přeaktivně a nad rámec jako pětikolaborace, ale na druhou stranu se nikdy nepostavil na reálný odpor. I ten dluh ve prospěch EU podepsal, a ještě s velkým jásotem.

          Já vidím jako jedinou možnost sáhnout mezi momentální nuly a ty nuly hledat i kolem sebe. Ovšem ne vzít jakoukoliv a dělat to trochu racionálně. Možná máme poslední možnost hodit do urny hlasy, které se budou normálně počítat.

        2. Řeknu to asi takto Laco:
          V parlamentu má největší šanci něco změnit Babiš. Protože tam má skoro 80 poslanců. Pak je tam i Okamura s dvaceti. Ať jednají, ať vyzývají, ať obstruují, ať interpelují. Oba dělají předvolební kampaň, oba se připravují na volby. A Babiš má samozřejmě největší šanci, že to dopadne v jeho prospěch. Dělá pro to maximum. Okamura bude na svém a s Babišem by mohli třeba udělat koalici. A já nebudu určitě proti.
          Na druhou stranu – mimo parlament to vidím na Rajchla, který tou demonstrací může dosáhnout nátlaku na vládu. Dále pak na Středulu, který má za sebou odbory a ty umějí také udělat slušný bugr. Ale Středula si to šetří na prezidentskou kampaň. Ten s odboráři vyrukuje až někdy v říjnu či listopadu. Třetí je Veleba. Ten má za sebou agrární komoru a ta má velké traktory. Tohle je asi současná realita.
          Já jsem nesmírně zvědavý, jestli se charismatický demonstrátor Rajchl, odborář Středula a agrárník Veleba dokáží spojit. Jsem zvědavý, kam se v tomto propletenci zařadí Okamura a kam Babiš. A až to bude jasnější, tak o tom napíšu.

        3. Co takhlke ANO + PRO + SPD + KSČM +?
          Ono je hezké mít 10%, ale s tím nic moc neuděláte.
          Potřebujete 50+.

          Vím, že to není ideál, ale odstavit ano v současnosti asi nelze.
          Lepší je v praxi prosadit něco, než vůbec nic.

      5. Omlouvám se, zase jsem výše přišla „s křížkem po funuse“. Když já na čtení nemám moc času a pak napíšu něco, co už máte dávno vyřešeno. Tak alespoň dobrou noc.

  21. Vláda nikomu nepomůže? A jak to asi dopadne u sociálně potřebných, kterým dodnes sociálka platí nájem bytu a samozřejmě i veškeré s tím související výdaje, protože nikdo z rodiny nepracuje. A oni to vědí, takže šetřit rozhodně nebudou. Tak jako každý rok. V těchto případech vláda pomůže 100% a proplatí vše komplet.
    Nebylo by to nakonec pro některé z Vás ideální řešení?

    1. Ano, toto schema jsem popisoval známým před rokem. Asi v této podobě:
      – voda, plyn, elektřina bude stát 1000x více, než dnes.
      – stát se postará tak, že většině obyvatel přizná dotaci 99 procent ceny, pokud splní jisté podmínky
      – součástí podmínek bude například dobrý sociální kredit
      – dobrý sociální kredit nemá ten, kdo se účastní krajně pravicových demonstrací, projevuje nenávist nebo šíří desinformace. Tito lidé platí plnou cenu.

      Je to státní teror nebo je to státní filantropie?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *