1 listopadu, 2024

List Dezolátům…

Přátelé, děkuji za všechna přání k Vánocům. Nikdy nebudu mít šanci na všechny odpovědět. Mail i mesenger je beznadějně přeplněný. Pokud jste mi psali i něco jiného, než přání, jako třeba že vám nedošla zásilka s knihami, prosím napište mi znovu, protože než se všemi maily prokoušu, začne nový rok.

Vánoce byly optimistické. Objevilo se naprosté minimum hejtrů. Snad jen ti, kteří to mají jako placenou brigádu a doma je ani na Štědrý večer nikdo nečeká. Většina těch, kteří mají jiný názor a fakt se jim nelíbí, co píšu, přistoupila na vánoční příměří. Jen v baště liberálů – na twitteru, si nedokázali odepřít nenávist ani na jeden den. Ale i tam to bylo o dost mírnější, než obvykle. Přece jenom je vidět, že Vánoce jsou ještě stále nad rozdílnými názory a jsou víc než politika.

To nejhorší ovšem zase schytala moje drahá polovička. Celý rok se snažila, aby s místním evangelickým sborem udržela alespoň nějaký vztah a kontakt, koneckonců je to její širší rodina. A tak šla o Štědrém dnu do kostela a rozdávala tam naše rodinná vánoční přáníčka a různé fotografie, které se týkaly sborových akcí.

To víte, že si za ní místokurátor došel a vysvětlil jí, že se za naší rodinu stydí, že mu svojí smířlivou iniciativou zkazila Vánoce a že si nepřeje, aby jemu nebo jeho rodině ještě někdy dávala jakékoliv fotky nebo přání… Evangelický sbor v Miroslavi má opravdu pozoruhodnou schopnost, vyhánět ze svého středu ty nejvěrnější a nejaktivnější členy. Takové, kteří překousli dehonestaci své rodiny a nechtěli sbor opustit… Moje žena vydržela roční příkoří v naději, že se to nakonec v dobré obrátí… Neobrátilo se.

Loni by mě to mrzelo a asi bych truchlil. Letos hodlám naprosto cynicky konstatovat, že se v celé republice se o letošních Vánocích nenašel nikdo, kdo by chtěl zlé pro mojí ženu. Máme tu zřejmě dva miliony libtardů a lepšolidí, kteří nejdou pro silné slovo daleko, stačí se podívat na diskusi pod mými příspěvky na twitteru… liberální novináři, politici TOP09, Petra Mazancová, Daniel Takáč, Jan Rejžek, mladý Bartkovský, Šmarda i Faltýnek, televizní a rozhlasoví nálepkovači, Barbora Mercury… prakticky nikdo z nich nebyl takový, aby se za mojí činnost pouštěl i do mé ženy.

Čtou mě statisíce lidí a hodně z nich se mnou nesouhlasí. Ale jen JEDEN JEDINÝ si to šel vybít na mé manželce. Místokurátor evangelického sboru v Miroslavi. Paní Vidláková to zvládla statečně, je to holka do nepohody… poučila se zase, jak v praxi funguje místní křesťanská láska a odpuštění… Miroslavský sbor přichází o dalšího člověka, který by pro něj dýchal. Good luck.

Asi si prostě založíme novou „církev…“ Koneckonců, republika je plná odpadlíků, dezolátů a „lidí, na které není třeba brát ohled.“ Kdybych se někdy dopracoval svého vidláckého komunitního centra, budu myslet i na to, aby se tam v neděli mohli scházet lidé, kteří pracují, jsou obtíženi a potřebují dostat odpočinutí. Už dávno jsme komunita. Mé ženě se dostalo teologického a sociálního vzdělání – už rok to dělá pro vidlácké hosty a oba jsme dostali chuť, to pozvednout na nový level.

Navíc… svět ještě dlouho nebude lepším místem. Třicet let liberálové usilovně pracovali, utráceli miliardy dolarů, dělali pochod institucemi, než ovládli víceméně všechny orgány ve státě. Naštěstí se zároveň ukázalo, že tak moc makali na propagandě a public realtions, že už jim nezbyl čas se řízení státu také naučit. Paradoxně, hned jak se dostali k hlavním rolím, ukázalo se, jak ubozí herci to jsou.

Ale těch třicet let jejich práce, vytváření podpůrných struktur a politických neziskovek, ovládnutí školství i médií, to nezmizí ze dne na den. Čeká nás kupa těžké práce. Také budeme muset vytvořit své podpůrné struktury, také musíme zahájit pochod institucemi… a pro samou novinařinu a blogování nesmíme zapomenout, že nestačí být jen zvolen do vysoké státní funkce, ono se to musí i umět. Nečeká nás procházka růžovou zahradou, ale těžký a trnitý pochod. Čekají nás nezdary a zklamání. Vysloveně potřebujeme komunitu, která sdílenou bolest umenší a dodá naději pro další kroky.

Navíc, nejen politikou živ jest člověk. Ještě pořád potřebujeme praktické dovednosti, potřebujeme se učit soběstačnosti, potřebujeme umět fungovat v prostředí, které nám zrovna není nakloněno. Potřebujeme se vyvarovat tendencí, které by chtěly naší kotlinku anarchisticky spálit a čekat na Fénixe, který možná povstane z popela. Potřebujeme dělat změny, které skutečně budou k lepšímu a nejen rozbijí to málo, co ještě máme.

Potřebujeme, aby odchod od liberální demokracie, liberálních médií a liberální politiky zůstal stejně jednosměrný., jaký zatím je. Potřebujeme umět přijímat naše bývalé nepřátele, potřebujeme aby se stali našimi přáteli, potřebujeme je umět přijmout, i když ještě včera chtěli vidět naše krky v oprátkách. Potřebujeme ale také být důslední v tom, co je naše cesta a náš cíl. Potřebujeme, aby u nás bylo lépe než u liberálů, aby u nás lidé neměli důvod se zcvoknout a postřílet své kamarády.

Potřebujeme mít něco, co bude silnější než další rozštěpení. Něco, co bude silnější, než covid, než nové války… něco, co přemůže právě se rozebíhající diskusi o zbraních mezi obyvatelstvem. Potřebujeme být víc, než jsou všechny názorové rozdíly, které máme. Něco, co bude tak silné, abychom si názorové rozdíly mohli ponechat, ale nemuseli jsme se kvůli tomu navzájem dávat do klatby.

Sákryš… píšu o našich životech a ono to skoro vypadá jako apoštolský list… Na dnešní svátek svatého Štěpána se vysloveně hodí.

Přeji vám krásný sváteční čas.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

184 thoughts on “List Dezolátům…

    1. Re: Ládik!!!

      Chce překrýt ten debakl s Nutelou, tak vystrkuje pysk a blbě žvaní. Odešel jsem od toho, během prvních dvou minut se mi vyhodily osypky-

        1. Nebylo by jistější důchodce rovnou eliminovat? Nějakou dobu nechat užít důchodu a pak sbohem a šáteček.

  1. V roce 1967 vyšla kniha Desmonda Morrise Nahá opice, kde popisuje z pohledu zoologie a srovnání s jinými primáty druh homo sapiens. Nahá opice je jediný ze 193 druhů primátů, který nemá skoro žádnou srst.
    Tam se píše, že nahá opice nemá ráda strnulost církve, pak kostnatí a mizí na úbytě jak evangelický sbor v Miroslavi. Ale také nemá ráda příliš mnoho změn hlásaných dnešními liberály, nahá opice chce mít své ukotvení v sociálních jistotách koexistence s dalšími nahými opicemi. Jen vyvážený poměr mezi tradiční strukturou a novou dynamikou zaručuje přirozený vývoj. EU to přehnala ve své podpoře radikálním změnám halasně hlásaných liberály, proto nemá šanci přežít ve stávajícím konceptu.
    Ale také z důvodu obtížné péče o potomstvo má nahá opice snahu budovat tradiční dlouhodobé svazky mezi samcem a samicí. Na rozdíl od konceptů 72 pohlaví a jiných modelů rodiny. I v polyginních muslimských společnostech má přeci jen partner jen jednu partnerku ve většině případů.
    Nemusíme se obávat o liberální názory, které jdou proti biologické podstatě homo sapiens. Dnešní halasně budovaná liberální společnost skončí jako úpadkový směr. Možná přitom vymizí část genů z genofondu lidstva, protože množit se budou jen tradiční koncepty uspořádání společnosti.

    Můžeme dnešní skleníkový efekt vidět např. u ryb, kdy po jejich vysazení z chráněných sádek do rybářského revíru jich značná část padne za oběť dravcům. Nebo na příkladu vysazení vlčích smeček do Yellowstonu, kdy populace jelenů zaznamenala úbytek 50%.
    Dá se odhadnout, že valná většina liberálů nepřežije první revoluci. Nikoliv z důvodu, že by se na ni někdo cíleně zaměřil, prostě jen nebudou dostatečně životaschopní a ochotní se přizpůsobit novým poměrům. A nové poměry je smetou na smetiště dějin.

      1. Liberálové to neradi slyší, ale jedním historickým činem, který šel proti podstatě druhu homo sapiens, byl jakobínský teror. Ale podobné odchylky vznikají při každé revoluci, viz např. adamité za husitských bojů. Jakmile padnou zábrany starých pořádků, objeví se nečekané směry vývoje. Jen netrvají dlouho v lidském měřítku. Obvykle třetí generace takový vývoj odvrhne.

    1. Jeden priklad.
      Rijnovou revoluci a obcanskou valku ,kterou zpusobila neprezilo kolem 10 milionu liberalu.
      Jako ty ryby a jeleni..
      Prednaskove texty knihomolu , opakujici poucky z knih poucovatelu sou nekonecny. Poucovatele ctou poucne knihy jinych poucovatelu, aby mohli dal kaazdyho poucovat.

      1. Ne že bych nechtěla či byla proti ale: Za tmy ven nechodím, ani v Brně ne a logicky – za světla nemá cenu rozžíhat svíčky.. a včil babo raď.

      2. Stařenka Oggová:

        Jestli si myslíte, že pálení svíček s účastí pod 10 lidí je víc než řvát z tisíce hrdel na fialovu hnusotu, tak já si to nemyslím. Vy pálením svíček vůbec nic neriskujete , na rozdíl od ekonomicky činných lidí, kteří na demonstracích riskují výhazov z práce, nebo dehonestaci od libtardů, a co jich kolem je!
        Mě prostě ten váš svíčkový protest připadá bezzubý a málo účinný, i když byl zpočátku myšlen dobře, ale ta účast to zabila hned v počátku. Myslím, že by bylo dobré k těm svíčkám přidat aspoň nějaký transparent, který bude mít nějakou myšlenku, např. „Dost bylo Fialovi drahoty a nechceme válku s Ruskem!!!“

        1. Už to pro jistotu nebudu komentovat, kolego. Máme tady mezi sebou sprosté udavače, víte?
          Podle mě se tím Vlk shodil úplně zbytečně. A hlavně o dost víc, než odpovídá významu celého toho svícení.
          Jestli jsem si někdy v minulosti, u některých tamních článků pomyslel, že je Vlk zbytečně žlučovitý dědek, tak teď už to vím nabeton.

          1. Teco: Ja Vlka jeste pamatuju z dob, kdy tam mel komentare. A tutove to byl uz tenkrat zlucovity dedek s poradnym egem.
            😀 Ale to neubira nic tomu vsemu, co dela dobre.

            1. Já vlka asi ještě déle než Vy, ještě z blogů na Aktuálně. Ale už tenkrát nesnášel, když s ním někdo nesouhlasil na 100%, pak byl velmi vztahovačný a nepříjemný a jeho ego dosahovalo opravdu vysoko.
              Ale máte pravdu, neubírá to nic na tom co dělal a dělá dobře. Já jsem mu doteď vděčná když velmi podrobně na svém blogu mapoval odporné zločiny Ukrajiny od roku 2014.

              1. A tady jsou snad diskutující nějak lepší? Ani bych neřekla, rozumnější bude se zdržet jakékoliv reakce.

              2. kočko šklíbo, mohu potvrdit vaše slova.
                Ano už tenkrát se projevoval poněkud zvláštně. Cholericky, řekl bych.
                A jako mnoho dalších i on občas dělá něco dobře a pak to úspěšně zabije pomocí blbosti.
                Čím starší, tím…

                1. ač-li to nebylo tím, že tenkrát, v dobá dřevního netu patřil k průkopníkům, takže měl být na co pyšný, podobně jako Neff s čoklem. Bylo to pro nás jako zjevení. Včil už je to taknějak jinmé, vlastné ná kdekdo , snad díky pokroku v netovém psaní.

              3. Kočko známe ho asi tak stejně dlouho už od Stejskala. Ano neměl nikdy moc rád kritiku, souhlas že to neubírá nic co dělal a dělá. Nikdo nejsme dokonalí.

            2. Vevča napsal:26 prosince, 2023 (19:41)

              Musíte Vlka číst?

              Když mi nechutnají výrobky nějaké firmy, tak tam nejdu.

              Ale nepomlouvám.

              To je to sjednocování Alternativy?

              Tak nezvedneme 1 mio hlasů z ulice, protože jsme krátkozrací.

              B5 se chechtá naší blbosti.

        2. A ty demonstrace snad něco změnily? Řekla bych, že nic. A tak je to i s tím svícením, anebo psaním do diskusí.

          1. No tady bych byla opatrná, já si Vás a ostatních, co jakýmkoliv způsobem protestujete proti pětidemolici a stálému utahování opasků apod., velmi vážím, ale srovnávat jednotlivé protesty, ať demonstrace, psaní, svícení atd. je, myslím, dost nefér. Milan44, Tecočamp, a asi i jiní, mají vlastní názor, dobře, je to jejich názor, Vy také, také dobře. Nemá cenu se tady hádat a psát co je prospěšnější, když nikdo z nás nesouhlasí s tím co se tady děje a, bohužel, ještě bude dít.

        3. Milan44 napsal:26 prosince, 2023 (18:45)

          „Je lepší rozsvítit jen malou svíčku, než proklínat temnotu. “ — Konfucius

          Co jste konkrétně udělal(a) vy konkrétně, kromě bušení do klábosnice?

          1. Pane Josef , kdyz voni nevi , co si prectou nechapou, pac nemysli ,sou asi 70 let pozadu..Kazdej jim vnuti co chce..

            Svicky /ve dne a nebo v noci/ , kvetiny ,jsou predevsim ucteni pamatky zavrazdenych. Zivotu a mladych , ktere byly zvrhlym nasilim ukonceny.
            Jsou symboly a projevy solidarity s obetmi hruzneho nasili.
            Prani vsech, aby jiz zlo prestalo vladnout nam a celemu svetu.
            Kteri za nas za vsechny , prinaseji svicky ,zapaluji je a kvetiny.

            /Vse je potom jednoduchy , jiny nazory sou v takovych pripadech,
            projevy podlidi ,uchylnych jedincu a vselijakych /uber/dementu.
            Potom sou dalsi ,jako obvykle , ktery nikdy nevi vo co de
            a bloudi a snazi se zoufale
            neceho chytit ,nebot zustali bez poucek a bez ucitelu v
            zaplavach zvanivosti vseho druhu./ …

      3. VLK SE BOJI OTEVRIT DISUZNI RUBRIKY NA SVEM WEBU.DOZVEDEL BY SE ,ZE VZNIKA SSSV

        Škoda,že mu je jako členovi SV jedno jaký má Společnost Volicu skvělý návrh programu pro všechny politické subjekty a mohl by se pokusit tady objevit když diskuzi na svém webu zakázal a rozbít dnes legendární Program Národních Zájmu A POTREB na sračku ,ale on na to nemá koule, jen dřistat a nic z toho.No ní?☀️🥒🐸

        Já se domnívám milá AzKSH ,že ten VLK je ovce Muheee…..

        1. KRTEČEK JE OK napsal:26 prosince, 2023 (19:06)

          Vy se divíte?

          Vždyť tady je převážná část exhibicionistů, kterým nejde o řešení problémů, ale sebeprezentace svého ega.

          Možná se pletu, ale uveďte prosím, kolik příspěvků hledalo řešení “ Koneckonců, republika je plná odpadlíků, dezolátů a „lidí, na které není třeba brát ohled.“

          Možná se VLK SE BOJI OTEVRIT DISUZNI RUBRIKY NA SVEM WEBU.DOZVEDEL BY SE , ZE VZNIKA SSSV

          Co to je SSVS?
          Nějaká další sekta?

          Ztráta času.
          Fiale se řehtá.

          KRTEČEK má koule?
          https://www.google.com/search?q=krtek+samec+rozmno%C5%BEov%C3%A1n%C3%AD&sca_esv=593837305&sxsrf=AM9HkKlQUZrSX48w-nw4o39_b8NLS5BhJA%3A1703624611341&ei=oz-LZZOqFPTY7_UP_Za9gAE&oq=krtek+samec&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiC2tydGVrIHNhbWVjKgIIADIFECEYoAEyBRAhGKABSOVrUKceWJlWcAF4AZABAJgBkgGgAbMMqgEEMTMuNLgBAcgBAPgBAcICChAAGEcY1gQYsAPCAgoQLhiABBiKBRgnwgIXEC4YgAQYigUYlwUY3AQY3gQY3wTYAQHCAgYQABgWGB7CAgUQABiABMICCxAuGIAEGMcBGK8BwgIIEAAYFhgeGA_CAgsQLhiABBixAxiDAcICBRAuGIAEwgIIEAAYFhgeGAriAwQYACBBiAYBkAYIugYGCAEQARgU&sclient=gws-wiz-serp

          1. Josef ,co to tu píšete za bludy SSVS ,to vubec neexistuje.Ja jsem KRTEČEK z hezkých kreslených pohádek pro malé i velke ďetičky a aby jste se naučil správně čist tak píší pohádku o SSSV tj Sjednocených Silách Společnosti Volicu,která by mohla zmrznout úsměv na té fialové okurce,kdyby chtěla ,ale bacha to vždy to vede a píše paní Anička z
            K
            S
            H
            Členka nové formace SV tj Společenství Voliču,kde jste i vy vrahu malých zvířat členem,nebo jste z té Společnosti vyvrhel,přiznejte se zločinče a slezte z toho lustru vidím vás🐸🚴🐐!

    1. Vlk je idiot, sám napravený cinkač Havlista a teď si stěžuje, že lidi na poražení režimu serou. Však ten idiot podporoval tenhle režim, já necinkal.

      1. VLK ještě cca před třemi, čtyřmi roky silně podporoval EU. Nedej bože, aby na EU někdo jen trochu řekl něco nehezkého. Hned byl rozstřílen. VLK je velký zastánce reformy EU.

      2. alskjdfůla napsal:26 prosince, 2023 (18:45)

        Podle sebe, soudím tebe?

        „Je lepší rozsvítit jen malou svíčku, než proklínat temnotu. “ — Konfucius

        Co jste konkrétně udělal(a) vy konkrétně, kromě bušení do klábosnice?

    2. tdx napsal:26 prosince, 2023 (17:57)

      „Je lepší rozsvítit jen malou svíčku, než proklínat temnotu. “ — Konfucius

      Co jste konkrétně udělal(a) vy konkrétně, kromě bušení do klábosnice?

      1. Já na nikoho neútočím. Jen si myslím, že když jsou takhle veřejně někde citováni místní diskutéři a komentováni bez možnosti se k tomu stejně veřejně vyjádřit, měli by to alespoň vědět. A co konkrétně dělám já nebudu tady (ani nikde jinde) zveřejňovat.

        1. Zustate u toho vaseho mysleni. To udelate nejlip. tdxxx..
          Mistni diskuteri a s vasi nevyzadanou a hloupou ponekud obhajobou
          verejnych vyjadreni….
          Vo nejakejch vecech se nediskutuje . Ty sou tak, jak sou.
          Pak sou taky uzvaneny idioti , ty sou taky ,jak sou..
          Ty se nechaji bejt. Zvani do vseho , ale nemaji moznosti ani schopnosti
          vedet, vo cem. Zvani ,zvani a …zase zvani. /Kvuli zvaneni/..

    3. Nevidím tam žádný útok na tento web ale na lidi co zde píší a mohu říci že to co tam psali je podle mě úplně mimo. Proč se navážet do lidí co něco dělají

    4. A už jsme u toho.

      Jak chceme sjednocovat alternativu, když by na sebe útočili Vlk s Vidlákem.

      Je třeba si najít nejmenšího společného jmenovatele a tudy tlačit. Ve volbách do EU je to nejlépe možné – tam mohou odpadnout pravo- levé spory – o ty tam neběží.

      1. Nejdrive je potreba definovat co a kdo je ted alternativa a co neni..
        Konkretne. Kde mas lod, Admirale??
        To je dulezity na rozeznani , aby to nebyli na konec vsichni a nikdo ..
        Zatim se vystavujou na podich, v clancich se opakuji jejich jmena porad dokola,
        aby se vsem vnutili kandidati na pristi koryta , kdyz maji zasluhy,
        hysterickych kecu a psavosti. Na sebe upozornovat..
        Potom kdo chce a nechce sjednocovat. A co.
        Nektery prevlikaji kabaty nekolikrat denne /a este casto tajne/, dle toho,
        kde a s kym sou..
        Je treba , poucek? Udelejte ,jednejte dle svych poucek Admirale ,co treba jest.
        Tlacte ty vase spolecny jmenovatele a este vo co v Bruselu bezi …
        Po 20 letech zase volby a ted nejlip mozny na vodpadnuti pravolevych sporu.
        Skocte na lod, Admirale ,aby vam nefoukla.!!
        A kdo vi , vo co bezi…Fysvetleni zase zadny../Pozor ,hruba chyba /.
        Nebo to zase nechate na ty jiny…

  2. Jedna věc by mě zajímala – vícekurátor mluví za celý sbor? Má zpětnou vazbu, že koná správně? Trochu jsem nakoukla do evangelické církve, protože zeť je z velmi evangelické rodiny. Mám z něj občas pocit, že v určitých otázkách nemyslí sám za sebe, ale přejímá to, co se říká v kostele. Nelze diskutovat, protože by to nevedlo k dobrým koncům.

    1. „Mám z něj občas pocit, že v určitých otázkách nemyslí sám za sebe, ale přejímá to, co se říká v kostele.“

      Vida. A já si doteď myslel, že jeden z hlavních rozdílů mezi katolickým a evangelickým (protestantským) vyznáním spočívá v přesvědčení, jestli člověk mezi sebou a Bohem potřebuje nějakého prostředníka. A ono to evidentně vypadá na stejný přístup. Zajímalo by mě, jestli je to tak jen u nás nebo je to univerzální.

      1. Není to ze strany místokurátora jen zneuznaná sebeláska, protože Vidlák nedokázal ocenit jeho génia a přijmout jeho názory? Dost častý případ, zvláště u těch, kdo ze strany pochlebovačů neustále slyší, jací jsou skvělí a nejskvělejší. Pak se objeví jeden názor, který jim vědomě či nevědomě dává najevo, jaký je to pitomec. Pak si musí dotyčný místokurátor buď připustit, že mu hodně lidí neřeklo pravdu o jeho schopnostech, nebo vytěsnit Vidláka jako nepohodlný názor, který nezapadá do obrazu sebelásky místokurátora. Stalo se to druhé.

        1. Mne fascinuje stydění člověka, který sám porušil sedmé z deseti božích přikázání
          a byl při tom majitelem kradeného přistižen.
          Za sebe by se měl stydět. To by mu příslušelo.
          Ale jak je známo, zloděj s oblibou křičí … snad aby hodil svou vinu na druhé,…
          A ostatní nepamatují, jak mistr Ježíš vyhnal kupčíky z chrámu ? A dovolují zloději vyhánět i nevinné z chrámu?

    2. Zalezi vzdycky na tom jestli verici v neco veri soukrome a jedna jako clovek.
      Predevsim jako clovek.
      Coz jednoduse znamena , ze veri nejdrive v to co je ,v lidskost a v sebe, jako cloveka.
      Jestlize se necha zaprahnout do postroje vymyslu nejaky viry, prestane byt clovekem ,
      uz je neco jinyho..
      Nejdrive sou ty poucky z nejakych bibli pro nacpani kazdeho nesnasenlivymi virami …
      Protoze knezi viry premeni do ideologii , potrebne k vseobecnemu zotroceni.
      Rostouci moc knezi , automaticky zvysuje potlacovani a nasili..Lidskosti.
      Nejdrive psychicke zotroceni , potom fyzicke.
      Uz nezalezi na tom kdo veri a v co a nebo kdo neveri, upevneni a diktat moci vladne zavedenemu zotroceni …
      Kterou sou epidemicky nakazlivy, jako bacily a viry, vetsine potrebne jako berle ..

    1. Tak mám dojem, že majkí v ČT nějakého záškodnáíka. Vždyť tohle je jasně proti všemu co o minulosti povídají dnešní mladí aktivisté. 🙂

    2. PAN SASIN NAM Z SV tj Spolecnosti Voliči ukázal v odkazu MASO,UZENINY co nám vláda chce ukrást !

      Nyní se KSČM mezi námi stydí ukázat,aby nám VOLICUM vysvětlili , jak je to možné, že nyní budeme brzy mít ke konzumaci v zeleném údělu ponravy a mletou hlisty a ještě máme podle NEOMARXISTU už teď mlaskat!
      Fuj fuj,fuj námi ohlupovanim GŘ tv zvolena vlada je hnuj!💥🖕🤠💇No ni?

      Aničko ,velká strana funkcionarskych buržoustu bude pořádat dlouhotrvající kecani bez programu PNZ po hospodách a nic z toho.
      Jejich předsedkyně,která dala tuto stranu devastovat na sračku a vypala s ní z Parlamentu nemá zájem o voliče a jejich Program Národní Záchrany a potřeb a za to chtějí být zvolení?

  3. Bravo !! Uryvek z clanku zname ekonomky Sichtarove : Pokud by dnešní změkčilá, frustrovaná společnost méně fňukala nad klimatem, méně se sebeobviňovala za svou pouhou existenci a produkci CO2, méně hledala domnělé viníky v lidech, kteří berou život a své bezpečí do vlastních rukou a pořizují si zbraně, možná by část této společnosti došla k názoru, že místo hledání domnělých viníků máme hledat příčiny ve frustraci mladých lidí. Je to vskutku velmi frustrující, když máte pocit, že „na vše máte nárok“, a přitom to, na co „máte nárok“, tedy životní štěstí, pořád nějak shůry nedostáváte. Je to vážně velmi frustrující, když slyšíte, že vaše pouhá existence produkcí CO2 ničí svět, a tedy jste coby nositelé dědičného hříchu vrazi planety.
    Kdyby se tahle frustrovaná generace vybodla na tuhle mystickou ideologii, možná by i měla čas domyslet, že minimálně část obětí jsme schopni zachránit, pokud se budeme bránit – legálně nošenými palnými zbraněmi. https://sichtarova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=810790

    1. Šichtařová není blbá. Oblbuje.

      „změkčilá, frustrovaná společnost méně fňukala nad klimatem,“
      si nevymyslela společnost, ale mezinárodní kazisvět. Bylo mu to málo, vrhnul do toho koronafašismus. Ne všichni byli idioty, aby se nechali otrávit mRNA sajrajtem, podvodně vydávaným za vakcínu. A tak kosher sekta vytáhla další hit; vodu.
      vyžaduje solidaritu všech národů. Když je však označíme za nepřátele, dostáváme se do pasti, před kterou jsme již varovali, totiž zaměňujeme symptomy za příčiny.

      Všechna tato nebezpečí jsou způsobena lidskou činností a lze je překonat pouze změnou postojů a chování. Skutečným nepřítelem je tedy lidstvo samo.“
      https://protiproud.info/politika/7643-covid-selhal-schwab-slape-vodu-rekli-to-jasne-hned-na-zacatku-nasadime-znecisteni-pak-oteplovani-pak-vodu-a-hladomor-hlavne-mit-porad-spolecneho-nepritele-skutecnym-nepritelem-tech-zlocincu-je-kazdy-z-nas-clovek-a-lidstvo.htm

    1. Dobře, teta, když jste už přišla s Krajskými listy,
      dovolím si také něco nich, když VIdlákův článek je o dezolátech, když jsou Vánoce, čas vzájemnosti.
      Poukážu tu na jednoho novinového dezoláta, který je dnes v těch houfech mainstreamových presstitutů a televizních žumpalistů něco jako bílá vrána. Už jsem tu ten citát dneska, myslím, dával, jen byl o „hezkých holkách“. Jenomže i o novinářích platí to samé – těch poctivých „je šlakovitě málo, ale jsou“. Takovým je – pokud ho neznáte – Štěpán Cháb z ústecké redakce. „Myslím to poctivě“, kdo neznáte jeho články, prosím, začtěte se
      https://www.krajskelisty.cz/autor/stepan-chab.htm
      A proč to lepím na tapetu zrovna o Vánocích?
      Proto
      https://www.krajskelisty.cz/ustecky-kraj/29762-mili-ctenari-komentator-stepan-chab-potrebuje-pomoci.htm
      Já vím, od data toho článku šéfky ústeckých Krajských listů už uběhlo dva či tři měsíce, přesto si myslím, že prosba v něm je stále aktuální.
      Z článku s prosbou o podporu cituji – /ale k pochopení to chce číst celé/
      „S čím je ale trabl, jsou prachy. Štěpán je jediný živitel šestičlenné rodiny (4 děti, z toho dvě malé, sotva zletilá dvojčata se závažnou psychiatrickou diagnózou, totéž jeho družka). Žije z honorářů, jednak od nás, jednak ze spřátelených Parlamentních listů.cz (sdílíme účetní, úžasnou paní Reinosovou), kde dělá arénu a korektoruje.
      Protože Krajské jsou chudé jak kostelní myš, Štěpán ještě chudší (asi spešl hubená myš z vyrabované synagogy), nemáme na placení nemocenské. A vše nasvědčuje tomu, že náš komentátor bude tak dva měsíce bez příjmu. A protože stát, jak stojí výše, v Náhorním Karabachu prostě nefunguje, nezbývá než se složit. O něco si očešu honoráře já, možná se přidají další kolegové… Rádi bychom ale požádali i vás, naše čtenáře, kteří máte Štěpána a jeho komenty rádi. Každá koruna je dobrá. A moje vděčnost? Bezbřehá. Číslo Štěpánova účtu je 670100-2210715759/6210.

      Tak co říkáte, přátelé. Podpoříte také jednoho „dezoláta“, takového, který pravidelně nosí svou kůži na trh? Dezoláta, který to, o čem my mluvíme a diskutujeme dělá dnes a denně, a který se svou rodinou i proto zcela jistě neměl Vánoce tak bohaté, jako my většinou tady….
      L.

      1. To je fajn, p. Lexi, že jste zmínil Štěpána Chába. Jeho komentáře čtu ráda. Málokterý vynechám. Byť mě dost štvou reklamy, kterých už mají Krajské listy na stránce tolik, že se ze čtení tamního článku stává slalom 😉… Nicméně je mi jasné, že Krajské listy musí být z něčeho živy, a tak trpělivě kutám text vmezeřený mezi reklamními upoutávkami, neboť mi to, co je v něm sdělované, za to stojí. Je fajn, že jste připomněl i účet p. Chába.

  4. Ukrajinci, žijící v zahraničí, kteří se nezaregistrovali u armády, budou zbaveni konzulárních, bankovních a některých dalších služeb. Uvedl to Vadim Ivčenko, člen Výboru Nejvyšší rady pro národní bezpečnost, obranu a zpravodajství, informuje telegramový kanál ZeRada.

    No potěš koště! Sláva Ukrajině! Už Ukrajina vyhrála? Nebo došlo maso z Penamu a Kosteleckejch?

    1. V lednu příštího roku bude Nejvyšší radě Ukrajiny předložen návrh zákona o mobilizaci mužů ze zahraničí, uvedl Vadim Ivčenko na telegramovém kanálu „Country Politics“.

      Sláva Ukrajině!

      1. Zelenský a jeho tlupa nebudou spokojeni, dokud nebudou posledními ukrajinci na světě, protože všechny ostatní pošlou na jatka.

  5. ŽADNOU NOVOU CIRKEV ZAKLADAT NENI TŘEBA.VLADA CHCE ABY JEJI VOLICI SEPSALI CO CHTEJí.

    Dívala jsem se na televizi ABJ tj ABY BYLO JASNO.
    Mluvil tam DS WiDLAK,odpovídal bystře a sadil to do řadku,nemělo to chybu.Tak mi napadá,že GŘ tv se prý dále chystá vykrádat o koncesionářské poplatky a oblbovat voliče z SV (Společenství Voliču.)
    Ne nadarmo obsahuje Plán Národní Záchrany a potřeb PNZ postulát nr.4

    ZRUSIT JEHO FUNKCI A ROZDELIT LUP tv poplatku fifty fifty a SV už dokáže zorganizovat vlastní tv, když stávající GŘ tv nechce vysílat požadavky obsažené v programu lidu legendárního PNZ a to dnem i nocí systémem ABJ ,aby bylo jasno.No ní?

    Aničko doufám, že místo nové církve nenavrhnete prosazovat panu Deus ex machina KSH a nepojmenujete to Kresťansko Sociální Hnutí,dyť by to byl pro satanisty z KDU dokonalý maleurrrr♥️🇨🇿🖕💥

  6. „jina napsal: 26 prosince, 2023 (9:12)
    Ano, můžeme odpustit, ale nesmíme zapomenout. Oni ti „nepřátelé“ jsou mnohdy karieristy.“, a
    „Trambus – Targus napsal: 26 prosince, 2023 (9:42)
    Re: jina
    Mnohdy vždycky.
    Za svůj život jsem nikdy nikoho jiného nepotkal.“

    Ano, takto jsem i já chtěl reagovat.
    A navíc, v případě vítězství to jsou na prvním místě oni, kteří se jako první budou drát ke korytům, a ty, na jejichž zádech se tam prodrali, odsunou do bezvýznamnosti.
    Nihl novi sub sole. –
    „Revoluce, jako Saturn, postupně požírá své děti.“ – Pierre Vergniaud – a ještě jeden z jeho citátů, pro dnešní Vidlákův článek příznačný –
    „…je třeba bavit lidi kázáními tak, jako se děti zabavují hračkami“.
    L.

    1. Este sem zadnyho vopravdovyho Saturna nevidel ,ani pozirat nejaky a zadny deti..
      Ani nevim ,co ma nejradsi, informace vo nem hrube schazi.
      Saturn vubec taky schazi , zadnej neni..
      Nekdo neco rika,bla,bla..To dalsi vopakuje ,bla ,bla.. ..
      To bude zase naka blbost, pedagogu , co predstira chytrost.
      Ani revoluce se nevyznacujou kanibalismem. Ten prijde, az potom v dusledku..
      Revoluce je jen vyraz ,pojmenovani pro vyskyt neceho.
      Sama revoluce ,jako Saturn ,nic nedela, ani nemuze , jako ten Saturn nic
      a nikoho nesezere ,svadet na jiny , to je marny…Kdyz.
      Ale sou to jednotlivy a konkretni velmi snazivy osoby, vo zmeny k uplne nejhorsimu … nepravem si rikaji revolucionari , pac chteji vsecko a za kazdou cenu docista znicit…
      A miliony lidi zabijet..Lidi vubec nezerou.
      To voduvodnujou uplnejma nesmyslama , ktery vopakujou ,bla,bla , tak dlouho ,
      az jim nekdo uveri..A zase po nich vopakuje ,bla,bla..Na jiny.
      Potom v dusledku zadnej Saturn, ale lidi ,sou to lidi ,ktery nemaji co jist..
      /Se to deje a vopakuje, sou to zamery ty nejvyssi spolecnosti , co sidli v palacich ,atd./.

  7. OT, teď na https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-sociolog-plosne-snizovani-nove-vymerovanych-duchodu-je-fatalni-chybou-40454611

    Jak páni statistici budou zohledňovat náročné profese? Náročné psychicky (učitelé, tělocvikář vers. vyklepaná češtinářka) či fyzicky (stavební dělníci či oceláři)?Co profesionální sportovci? Co takový 70-ti letý operátor leteckého provozu či řidič autobusu, může si občas zdřímnout? Co ten, co nepracuje celý život v jedné profesi – to bude poměrově? Co osminásobná matka – stačí porodit a dát do děcáku, v 18 letech vykopnout z domu nebo se starat do 27 let, když je dítě na vysoké?

    1. Já nevím, na co si kdo stěžuje. Jako podnikatel ve stavebnictví postupný posun důchodového věku vítám. Sedřeným dělníkům se po sedmdesátce už budou klepat ruce tak moc, že mohou provádět bourací práce i se sbíječkou bez pohonu. Mohou vibrovat beton prostým ponořením štýlka do směsi. Mohou prosívat písek prostým držením síta nad kalfasem.

      Kdo chce, hledá způsoby!

      1. To máte svatou pravdu. Pečovateláky si zavedou živnost, chovance prohlásí za klienty – jak prosté – a budou je půjčovat na bourací práce či k pekařům nebo na sypání ptáčkům, do doby než půjdou do nezaslouženého důchodu, ve kterém si budou hovět do 93 let.
        Zlatá éra nadchází.

        1. Ano, to byl dříve takový milý zvyk, do základů stavby někoho „uložit“. Věřilo se, že to stavbu ochrání. Prý se tomu odborně říká „stavební obětina“. Takže by to byla taková sympatická obnova tradic.

      2. A až budou po úpravě výše věku v mobilizačním zákoně odvedeni na frontu, nepochybně budou dosahovat výtečných výsledků ve střelbě z kulometu.

    2. Koho to zajímá, EU za kterou jste hlasovali pracuje pro globalistické dobráky. Ti chtějí depopulaci, mimo jiné. Cinkali jste za to, dostanete to. Naivita neomlouvá.

      1. Vymejslite si nepravdepodobny blbosti , kdo a kteri, ac mladi , nadsene cinkali tresoucima pacickama ,s klicema dokonce velmi energicky cloumali..
        Telesnym ublizenim i vaznym se vystavovali..
        Casove daleko vzdaleni jejich duchodoveho stari..Ale.
        Duchodcum na bidu snazive zavareli.

        „A kdyz se ti splni tvoje zivotni prani ,je to tragedie , opravdova tragedie“./O.Wilde/.
        „Vselike snazeni, toliko pro hovada, dobre jest“. /Nas, A.Komensky/.
        Ani velke usili, velke snahy a vsude , nejsou nikdy a nikde ,
        nahrada za schopnosti a talent.

    3. Eta.
      Jistě víte,jak je náročná práce v Bruselu,když chtějí jít do důchodu,už v 50 letech.
      Také víte,co prosazují pravičáci,každý si má na důchod naspořit.

      1. Vy to berete jako ironii, ale to bude realita. Třeba pro mě. Já důchod nikdy mít nebudu a tak jsem se rozhodl již před 30-ti lety.

        1. Doufám, že máte na důchod nasetreno aspoň ve zlatě, nebo v dětech, protože živobytí v důchodu není žádná sranda.

        2. Eta.
          Měl byste dostat státní důchod,sice se to čím dál víc oddaluje.To je pravě ta základní částka.
          Je to tak na rohlíky a vodu.Máme známou v Austrálii a to tak uvádí,nemusíte nic dělat v 65 letech dostanete státní důchod,že to úplně stačí na obživu a bydlení.

  8. Opravdu?

    Evangelíci a katolíci? Máme více společného než rozdílného
    https://pardubice.rozhlas.cz/evangelici-a-katolici-mame-vice-spolecneho-nez-rozdilneho-6039882

    URBI ET ORBI. Papežovo poselství Městu a světu

    František pronesl z lodžie vatikánské Baziliky svatého Petra požehnání a tradiční poselství Urbi et orbi a adresoval myšlenku Svaté zemi zmítané násilím: „Zastavte vojenské operace a otevřete se pomoci.“
    Modlitby zazněly i za Ukrajinu, Sýrii, Libanon, Jemen, Koreu a Afriku.

    Papež odsoudil četné masakry nevinných ve světě a pranýřoval obchod se zbraněmi, který „tahá za nitky válek“: „Kolik veřejných peněz jde na zbrojení“.
    https://www.vaticannews.va/cs/papez/news/2023-12/urbi-et-orbi-papezovo-poselstvi-mestu-a-svetu.html

    1. Zatím co Vatikán nepodporoval válku V Iráku a nepodporuje válku na Ukrajině, biskupská konference katolické církve má na to odlišný názor. Podporovali invazi do Iráku a nevolají po zastavení války na Ukrajině.
      Dokud nebudou církve úplně odstřihnuty od finančních prostředků od státu, bude pokračovat spojení tkzv. trůnů a oltáře.

        1. Pokud jde o odstřižení církve od financí státu, souhlasím s panem Řezníčkem; jsem proto komunista?

          Já myslím, že je to jinak.

          Každému ideovému směru, téměř bez ohledu na obsah, prospívá mírný útlak. Ten způsobí, že odpadne, čo je kolísavé a oportunistické, a zůstanou jen „srdcaři“. Jakmile se příslušnost k (nějaké) ideologii začne vyplácet, nalepí se na ni bezideoví oportunisté a srdcaře vytlačí.

          Křesťanství není výjimkou.

          1. V případě křesťanů to není mírný útlak, ale setrvalá šikana různého stupně. Od nacistů přes komunisty, kteří je rovnou zavírali nebo dokonce vraždili až po ten dnešní konzumní bordel, který se jim „jenom“ vysmívá. Křesťané jsou ale na výsměch a urážky od stáda zvyklí a tak to ignorují a vlastně se nebrání. Kdyby občas nějakým vtipálkům vyhodili do vzduchu barák pod prdelí, tak kolem nich budou taky všichni chodit po špičkách a budou si dávat sakra pozor na hubu. Jak v případě mohamedánů.

            1. Není šikana jako šikana. Být šikanován „navrácením“ majetku, který jsem nikdy nevlastnil, ach…!
              Jsou církve, hlásící se ke křesťanství, které před ’89 vůbec neexistovaly, přesto jim byl „navrácen“ majetek.

              Jedním z významných představitelů církve, rovněž křesťanské, je Halík. Máte pocit, že je Halík nějak šikanován?

      1. Na co třeba církev,ta by měla po těch staletích,co tu páchala, měla být v ilegalitě.Banda pokrytců, demagogů a nenažranců.

        1. Nebýt katolické církve, nebyl byste tu ani, ani vy. Protože ty černé hordy by převálcovaly Evropu už dávno.Byli to křesťané, kdo přinesl do této země kulturu a vzdělání.
          Kromě toho je dost pravděpodobné, že nebýt katolické církve, nezůstalo by z antické kultury vůbec nic.

  9. Pastýřský projev dnes večer předvede Fiallah, ze všech hromadných sdělovadel a mešit. Jsem zvědav, zda jeho úroveň dosáhne alespoň k Vidlákovým kotníkům.

    1. Re: Ládik!!!

      Mne spíš zajímá, jestli Nutelín pobaví aspoň tak, jako můj pokus o krátkou pseudopovídku.

      1. Četl jsem ji a zdálo se mi, že je nedokončená. Bude mít pokračování? Jsou vánoce a chybí mi v ní hepy ent.

        1. Re: Ládik!!!

          HEPYJENT se z principu NEMŮŽE dostavit nikam, kam se dostaví manželka hlavního hrdiny. To by byl hen ten oxymóron.

          To jen sovětský rejža dokázal natočit film o hořícím sněhu.

          https://www.csfd.cz/film/119879-horici-snih/prehled/

          Ano, umím, jakž takž sesmolit pár stránek textu, ale příběhy v mém podání nemají většinou uzavřený konec.
          Naše životy taky nekončí nějakou epizodou, nýbrž pokračují dál.
          Má to velkou výhodu – až se jednou budu nudit a nebudu už schopen vstát a jít něco dělat rukama, můžu v těchto slintech pokračovat.

        2. Mne prisla dokoncena … je furt stejny, a ta, co nim kedysi pohrdla, pohrdla nim rovnako aj dnes, a tej, ktorej sa kedysi pacil, sa paci aj dnes … ludia sa nemenia

    2. Pastýřské mluvení
      večer předvedu.
      To bude divení,
      co já dovedu!
      Ukážu vám, že jsem řečník skvělý –
      v očích svět a huba od nutelly,
      teď to rozjedu!

      1. Nutelu měl kolem huby
        do hlavy mi valil šruby
        až se celý potil,
        fotograf ho fotil.

        Dal mi levnou elektriku
        prý mám doma chodit v triku
        ať rozpářu svetry,
        že mám teplé větry.

        Vidle mám vytáhnout z hnoje
        dúchod mám dát na náboje
        nabíjet mám enyjaka,
        zapomenout na vidláka.

    3. Zase bude kňourat a spílat dezolatum, že ho dostatečně nechápou,a že bude dělat hodnotovou politiku a nebude ustupovat populistum a extremistům.

  10. To že si někteří v církvích přivlastnili patent na pravdu, je hnusné a alarmující. Přitom ale je to přítomno v dějinách církví, kam až se do minulosti dá dohlédnout a je to spíš pravidlo než výjimka.

    Být na Vašem místě já, tak by asi pan místokurátor z toho nevyšel lacino a minimálně by si své jednání za klobouk nedal, případně by mé setkání s místokurátorem řešil prokurátor.

    Ještě k těm liberálům (lépe pseudoliberálům – s liberály nemají nic společného, jsou to totalitáři, jak se patří)
    Natáhli se do všech institucí ale té v kvantitě se nevyskytuje kvalita. V tom je také skryta destrukce jejich plánů a cílů. S poslušnými poloblby, polovzdělanci, bezpáteřními konjukturalisty se nic složitého realizovat nedá – viz. vývoj na Ukrajině – potkaly se jejich schopnosti s realitou.

    Už dlouho jsem finančně nepřispěl, nezaplatil jsem nájem za pobývání v tomto domě. Učiním tak.

    Držte se. Vy i Vaše žena.

    1. Imho maji ty lidi spíš strach. Ze stejnýho důvodu proč se báli před rokem 1989 mluvit na pracovišti, v hospodě, venku nebo dokonce i doma před svými dětmi. Nikdo nechtěl být spojován s tím, kdo byl režimem označen jako protisocialistický živel, aby se nedostal do hledáčku fízlů a nestal se sám tím občanem druhé kategorie. A tak se lidi bojí i dneska.

    2. Re: Admirál

      Církve vycházející z původního učení Ježíše mají jednu společnou vlastnost.
      Byla jim vštípena do vínku správa území, kteroužto zavedli Římané, když byli fpééérdeli s vojenskými posádkami, resp. nebyli schopni udržet nadvládu nad sice dobytými, avšak nepříliš ochočenými provinciemi. Viz rozdělení ŘŘ v r. 395 na dvě části a následné události (určitě dobře znáte).

      Z toho vyplývá, že církevní soudruzi mají vštípeno do palic srát se do druhých, ať jim to jejich jedině správné písmo svaté hlásá cokoli.

    3. Mám docela dost zkušeností s vnitřním životě církve (i když jiné). Od farnosti až po ČBK. A mám k té vidlákovské zkušenosti jednu poznámku:
      Hajzlíci a debilové jsou všude. Není jich velké procento, ale dost na otrávení mnoha ovzduší. A církve jsou ve své podstatě velmi špatně uzpůsobené k tomu, aby se hajzlíků a debilů zbavovaly. Když tam nějaký pronikl, tak tam byl, je a bude. Což si myslím je spíše dobře, než špatně (viz koukol mezi pšenicí).

      Jen občas se v církvi vyskytne nějaký opravdický svatý, který něééékdy může předělat nějakého hajzlíka na slušňáka.

      S předělat debila se ovšem nepovede ani těm.

      1. S takovou „církví“, které mezi sebou strpí tolik otevřené nenávisti, navíc směřované na úplně nesprávné lidi, se patří rozejít. A to raději dřív, než později. To není debil, to je hajzl, který pod krytím církve chce škodit lidem.
        Paní ty lidi v Miroslavi evidentně špatně odhadla.

        1. Zda se rozejít nebo nastavit druhou tvář, to si musí paní Vidláková rozhodnout sama za sebe. Jde o to, na jakou roli aspiruje. Jestli na slušného člověka, nebo na světici (vzájemně se role vylučující).

          PS: Ze svého osobního téměř egoistického zájmu jsem rád, že pan Vidlák aspiruje na slušného člověka.

  11. 158 umřelo hrdinnou smrtí a vedle nich 22000 dezolátů, dezolátek a hlavně dezoláťátek, za hlasitého mlčení pána Boha a jeho církevních oveček.

  12. Liberální znamená svobodný.

    Vážně chcete odejít od svobody?

    Problémem jsou naopak neliberální tendence na všech znesvářených stranách.

    1. tady už přeci platí Orwellův slovník

      mír je válka
      svoboda je otroctví

      dřív slovo liberál znamenalo svobodomyslný, dnes to běžně znamená progresivní kolektivistický exot

    2. Co znamena slobodny? Slobodne niekomu ublizovat? Slobodne zit sam a nemat zodpovednost voci nikomu? Zodpovednost je opakom slobody … a je lepsia nesloboda, a viem, ze sa mi o polnoci na ulici nic nestane, alebo sloboda pre vsetkych grazlov, aby si mohli robit co chcu?

      Ona aj sloboda vyzaduje pravidla … ale ktore pravidlo v poradi premeni slobodu na neslobodu?

    3. Mezi slovem „liberální“ a svobodou je podobný rozdíl jako mezi lahví a jejím obsahem.

      Nejde o odchod od svobody, jde o to – opustit nálepku s nápisem „svoboda“, kterou lze přilepit na cokoli.

        1. Libérie je kolonizována obyvatelstvem, kdy původní otroci, odvlečení do Ameriky byly převlevlečeni zpátky do Afriky.

      1. Re: oh

        Soudruh Oliva je málo krásnej, málo chytrej a málo mladej. To vám řekně každý JEDINĚ SPRÁVNÝ soudruh.

    4. v progresivistický novořeči slovo „liberální“ znamená „budete dělat a myslet si co my vám řekneme“
      oni vůbec ukradli většinu slov a pervertovali je v pravej opak.

  13. Církev je lidská instituce, tzn. dopadá jako ostatní lidské instituce – tj. zkorumpovaná žumpa.

    Bůh možná existuje a je možná dokonalý, ale na utrpení nevinných shlíží bůhvíkolik tisíciletí a nikdy žádným nevinným nepomohl, nemá ani jednu vojenskou divizi, tudíž je nám k hovnu.

    Pouze názor, neukamenujte mě.

  14. Co znamená slovo církev?
    Je to z řečtiny EKKLISÍA a v překladu to znamená : Ti kteří přišli.
    Většině si při slovu církev vybaví instituce – Vatikán, biskupství, farní úřad atd.
    Přitom Ježíš řekl: Tam kde jsou dva nebo tři v mém jménu, tam jsem já uprostřed nich… Není potřeba zakládat nové církve jako instituce stačí se jen scházet v dobrém úmyslu

  15. JE D.S.WIDLAK A JEHO NAROD V PEVNEM SEVŘENI IDEOLOGIE NEOMARXISMU A HLEDA VYCHODISKO?

    On i jeho následovníci přes všechny negativni zkušenosti chtějí uzavřít pakt se Satanem a jeho vládou ,který povolil svým špinavcum a nositelům zla rabování bohaté republiky doslova na plech a přesto se většina nepoučila a chce zničení demokracie vládou menšiny ,která se neštiti naprosto ničeho neboť je to dřevní kapitalismus bez přivlastkú tedy BEZ SKRUPULI.
    Nevím proč se do boje s touto hydrou pustil sám,jakoby doufal ,že ho ten krokodýl kapitalismu sežere naposled včetně jeho rodiny což je hlavní cíl ničemu ,kteří se domnívají ,že budou novými odpustky rabovat lidi po celém světě a nakonec jim seberou vše co dvou pilnou práci ještě vlastní a i potom si budou myslet voliči že jsou tím vlastně sami vinni a budou se docela blbě ,ohlupení GŘ tv dále marně zpovídat se svých hříchu a satanisté zla budou vidět ty stížnosti a považovat je za úspěch svého konání a vysmějí se většině do xichtu👹🔔🤩.
    Nikdo z tzv věřících si stále a doposud nevšiml,že si sám Belzebub stanovil pro své Satanisty jednu podmínku

    VOLICI,KTERI PADLI DO SITI SATANISMU TO NESMI POZNAT A SLOUZIT MU A PLATIT ODPUSTKY🤐😭🥒
    💥!

    Nedovedu si představit ,kdyby nynější svatý hlasatel pravdy pan DS WiDLAK na te demonstraci prohlásil.
    ***Přicházím k vám moji milí voliči s poselstvím SSSV tj Spojených Sil Společenství Voliču***,to by ho tam na fleku ta učitelka pracující na první prioritě satanistické TOP 00 manipulace s voliči upálila a byla by to pro lid pod pódiem ještě duvod k potlesku.No ní?

    Aničko stejně je vaše snažení marné, protože tu CUKERNIČKU tady panu D.S.Widlakovi brzy zavřou a tim odpoví na jeho mírovou iniciativu válkou,chybí mu totiž nová ideologie ANTINEOMARXISMUS,neboť strejda Marx nechal ve svém učení díru jak vrata a nyní jí v příštím roce budou banksteři proudit do našich domovu a ani všechny církve voličum nepomohou.
    To je totiž Naši SV záležitostí.💥🕵️💇🇨🇿♥️

    No

    1. VOLICI SV,VYDEJTE SE SALATI NA STEZKU BOZI,VYDLAZĎENOU KAMENY PADLYCH NEOMARXISTU👣

      Nedejte se stáhnout na službu satanistum z TOP 00,kteří vyhrabali z politického hrobu toho ničemu Kraďouska,který dále chce vylupovat spolu s ODS a Piráty,kteří mají zločin už ve svém názvu a KDU satanistickych ničemu ,kteří olupují své postarší voliče věřící o dúchody,aby pak neměli ani na svičky a ještě tomu ty stařenky chodily do kostela tomu tleskat a volit ty darebáky,kteří prosperují za každého režimu tím,že mu lezou do zadnice!💥!Fuj fuj ,fuj to je ale vládní hnuj!No ní?🖕🐸

      Aničko z KSH vidíte,že ti zbabělci mlčí,ani neceknou.Nenspisi tu ani slovo do pranice,když je to ještě možné a budou raději brzy hynout na 6 prioritě znamenající pro ně válku v smrdutých zákopech 🇺🇦😭💀🥒!

      1. Moc bych se neradovala. Ono to může být tím, že vyjeli na svátky vyžrat a vyrabovat rodiče, a pochlubit se jak jsou /úspěšní/. Dělo se to tak od pradávna. Pamatuji jak za mala když jsem byla u bábi na tyhle nájezdy. a co se dělo. Ono n e všude je spojení.

  16. Snížení počtu hejtů přičítám postupnému prozírání liberálních retardů na ukrajinský vývoj. Jejich mantra “bezprecedentní a bezdůvodný útok Ruska na Ukrajinu” se ve světle postupného vývoje a odhalování pravd dá uchopit jako obrana …. jednoduše tak, že nejlepší obrana je útok. Rusko zaujalo obranný postoj operací na Ukrajině a tím si zachránilo krk před kopyty chcípající západní kobyly.

  17. Myslím, že dezoláti nyní nepotřebují žádný návod k jednání, žádný list. Budou ho potřebovat, až budou vládnoucí vrstvou – někteří si totiž mohou myslet, že umučení sv. Štěpána se událo v r. 1989.

      1. ..“to nejhorsi“‚ ,takova prilezitost si zarajtovat na mistokuratorovi , boze ,na nebesich,
        co bych za to dal..A rovnou v kostele..
        A misto pouceni, zena mela poucit a vod plic, poucit vo zlu ,
        toho kurvatora a celej sbor.
        A udelat jim svatky a darovat darky , na ktery by nikdy nezapomneli..
        Kdyz si tak koledujou…Koleda ,koleda , Stepane …

        Vostatni vynecham..Ale zase nevynecham..Kdyz.
        Psat povrchni abstrakce vo snazeni a vo tezkych usilich politika ,ze prej nestaci byt zvolen do vysoke funkce,v budoucnosti, neni zrovna na miste.
        Mame pritomnost. A ta se neda takhle vodbejt.

        Zadny prani k vanocum , jestlize nekde zabijeji male bezbrane deti.
        Jestlize ani primeri neni schopen nikdo na tomhle svete zaridit..
        Zadny chamtivosti na darky , kdy se na Jeziskovi vyzaduje a jemu se nikdy nic neda a ani se jemu mepodekuje ani nepopreje, aby mel taky hezky svatky.
        NIc. Naval a nekecej.
        K cemu to asi vede.
        Z toho duvodu ani prani k Novymu roku.
        Kterej nemuze bejt lepsi , to ja vim uz ted. ..A nehodlam sirit prazdny klise..
        Ze se to slusi a patri, mlceni je v takovych pripadech vic.
        Mlceni ale este na moment , vodlozim.

        Navic. Nemuzu mlcet. Kdyz.
        President a predstavitele vlady nepozvali rodiny a tez obeti zlocinu a obeti na cely zivot..!!$$$$%%%&&$$./Predstavitele nepredstavuji, ovsem/
        Aby vyjadrili za nas za vsechny, soustrast , solidaritu a porozumeni , aby nabidli obetem pomoc moralni a materialni …..tem obetem na cely zivot…
        Navic za zlocin nesou plnou a vsemoznou zodpovednost.
        Vytvorili zase jeste navic vhodne podminky pro zlocince.
        Uz Havel pustil zlocince a vrahy z vezeni na nas. V tom pokracujou.
        Pronasledujou dlouhou dobu ucitelku , ze nekde neco rekla. A dalsi nase spouobcany.
        Zvou porad Masiny na Hrad ,kteri maji na svedomi vrazdy Cechu.Sou toho plny media.

        Misto vsech prani /a zbytecnejch kecu/ ,udelejte kazdej aspon trochu , neco..
        Kde i ten nejmensim skutek a vyjadreni obycejny lidsky solidarity, se pocita.
        Kteri to prave ted ,prave ted , nejvic potrebuji..
        Prave se kona sbirka tem opustenym rodinam ,
        nahle bez synu a dcer. Vyjadrete soustrast a porozumeni s jejich utrpenim.
        S pranim miru a normalniho zivota vsem a kazdymu z nas..P.Prucha

      1. No, vidlák píše, že chce odejít od ideologie a náboženství libtardí ekonomie a navrhuje… ( nevím co)
        Jo, chce se skamarádit se svými nepřáteli.

      2. No já bych, že ovládání některými některé v Miroslavi i po roce trvá. Ono to nepůjde tak lehce, pokud se nezačne z jiného konce a jinak.

        1. Jak by mohli někteří ovládnou mou duši a ducha?
          Nemohou ovládnout boží přítomnost, i kdyby ji vnímali.

          Nemohou zadupat k poslušnosti ani Vidláka a jeho nejbližší.
          Pokud drží pospolu. A navíc mohou vytvořit kruh pospolitosti, nikoliv jen na bázi víry, ale zkušenosti, vědomí,….

      3. Wiki nepopisuje, proč byl v té jámě. Správně bych to měl vědět, ale nevěděl, tak jsem internetoval. Na té Wiki teda je, že se to má chápat obrazně a symbolicky. Nic proti, ale aspoň tam, kde jsem to našel – JW.org , to je trochu přeobrazně. Daniel byl oblíbencem krále Dareia, což se nelíbilo mocným mužům. Tak za ním přišli, ať vydá zákon, že nikdo se 30 dní nesmí modlit k nikomu jinému, než k němu. Král na to reagoval – citace:“Dareios nevěděl, proč ti muži chtějí, aby byl vydán takový zákon. Myslel si, že to je dobrý nápad, a proto dal ten zákon napsat.“

        Ať si to zní blasfemicky jak chce, ale to potom ten Dareios musel být opravdu přeobrazně natvrdlý. Daniel se pevně držel své víry, právě za což byl králem oblíben. Takže se samozřejmě každý den modlil ke svému bohu a takže za to samozřejmě byl vyhozen k těm lvům. Dareios měl z toho takový nervy, že celou noc nespal (na JW.org je to zmíněno) a hned ráno spěchal k jámě. Že bohem vyslaný anděl zavřel lvům tlamy, to je technikálie, kterou jsem neznal, ale že Daniel byl ok, to jsem věděl. Dareios měl velkou radost a místo něj tam nechal hodit ty zlé muže – to jsem taky nevěděl, lvi jim nicméně ihned zlámali kosti.

        Obrazně a symbolicky nám tedy prorok Daniel (ten biblický, řeč je pořád o něm) ozřejmil, že v Babylóně nevládli nejbystřejší potentáti. Dareios totiž ten zákon nejprve s radostí vydal a pak byl děsně nervózní, jak to teda dopadne. Dobře to dopadlo, protože Danielův bůh to vyřešil. Tak tam Dareios nakonec, snad po zralé úvaze, hodil aspoň ty muže…
        Asi něco podobného (detaily jsem nehledal, takže nevím, jakou u toho Dareios činil duševní práci) se přihodilo se třemi Danielovými kamarády, ti zase byli zaživa vhozeni do rozpálené pece. A taky ok…

    1. Ona už (v tom globálně protestantském významu, kde s mírnou (!) nadsázkou říkají „církev“ i tomu, čemu katolíci říkají „farnost“) dávno existuje, jen není řádně institucionalizovaná. Což je její síla (vzhledem k pokusům o „atentáty na krále“) i slabost (vzhledem k reálnému vlivu ve sněmovně).

    2. Proč novou církev – já chápu, že někteří nemohou bez „slova božího být“ a tak bych jen připoměla toho ?písmáka? kterému Hek přinesl starou bibli a on si dělal kázání sám popř. pro blízké.- A kdo ví, třeba je tam těch zatím ovládaných, kterým se to nelíbí víc.

      1. Při tom, co všechno zvládla a zvládne, podle toho starého řeka jak jsem tu psala nepochybuji ani trošku, že na to nemá. Chce to jediné, kouknout se v antikvariátech po opravdu kvalitní bibli .

        Ono se to sype i v těch církvích, onehdy byl rambajs u nás na špilasu kvůli ukrajincům, proti místním rozhodoval jakýsi cosi z holomóca , ani nevím jak to dopadlo.

      2. Ono taky podle toho co jsem poznala – nedávat najevo jak moc mne to bolí. Na uštěpačnosoustrastné otázky pak stačí odpovědět. Nic se neděje, já mám teď biblí doma,. v pohodě ji probírám u kafíčka a nevěřili byste co je tam neznámých a zajímavách psaní.
        A že by nelhala soudím podle zde se občas vyskytujících vysvětlení či poznámek šťastnějších majitelů. a znalců.
        Vidlák by měl obejít antikvariáty bajdou se tam zajímavé knihy

  18. Tak nějak nechápu, co je to za „funkci“ ten místokurátor a jak reagovali ostatní, copak je tak mocný že se jej bojí či co? Nebo jsou tak divní,. hmm To je neskutečné.

  19. S obsahem článku se dá většinou souhlasit.
    S tímhle – „Potřebujeme umět přijímat naše bývalé nepřátele, potřebujeme aby se stali našimi přáteli, potřebujeme je umět přijmout, i když ještě včera chtěli vidět naše krky v oprátkách.“ – ovšem ne.
    S našimi bývalými nepřáteli, pokud prozřou, můžeme do jisté míry spolupracovat, pokud půjdou poctivě za tímtéž cílem jako my. Můžeme jít za tím cílem vedle sebe. Nikoliv spolu.
    Nesouhlasím, že je možné, aby se „stali našimi přáteli“ ti, co „ještě včera chtěli vidět naše krky v oprátkách“, tak to, Vidláku, to PARDÓN.
    Tohle je nějaké moc silné kafe, a smrduté, asi „od Žida“. I když jde o nadsázku nebo alegorii.
    Jsou jisté meze.
    Ale samozřejmě, každému co ráčí.
    L.

    1. Tohle je dvojsečné. Na svátek umučení svatého Štěpána je užitečné připomenout, že pro rozšíření křesťanství po tehdejším prakticky celém známém světě neudělal asi nikdo víc než ten, který před svým obrácením Štěpánovým vrahům ochotně hlídal pláště. Podstatné tam za mě je to obrácení, přiznaná chyba a pokorná mravenčí práce „bez nároku na funkci“. V tomto směru bych byl velkoryse odpouštějící. Odmítat schopnosti a nasazení je za mě chyba, ono té „neviditelné“ práce bude dost.
      Na druhou stranu souhlasím s tím, že okamžitá instalace vykřičených proponentů libtardů do výkladní skříně návratu k normálu (byť s ideou „hleďte, kdo dokonce se k nám už přidal“) je nejen nemravná, ale že se může škaredě vymstít. Myslím, že v personálním na ANO by mohli poutavě vyprávět…
      Rovněž nelze nevzpomenout na jednu apologetku jednoho z kardinálních viníků současné situace. Dnes na spoustu situací nahlíží poměrně rozumně, ale připustit podíl viny onoho viníka odmítá. Zároveň v tu chvíli přenáší veškerý fanatismus do útoku proti těm, kteří přinášejí logické argumenty. Tam s vámi souhlasím, žádné spolu, nanejvýš vedle sebe. Zaslepenost, zuřivý fanatismus, nulová sebereflexe a vrcholná míra lability skutečně není přínosem.

      1. jina.
        Přesně tak.
        Zatím co víme,pokaždé to obrácení šlo jen o koryta.
        Čeká se,že příští volby vyhraje Babiš,tak těch obracečů bude nepočítaně.

  20. 🍥Potřebujeme mít něco, co bude silnější

    Kazisvětská sebranka jede na zvrácenostech, parazitismu, lžích, padělatelství, tyranii, ničivosti a lupičství. Z takových „hodnot“ snadno šílí. Za tuhle sebranku se podepsal i soudruh Místokurátor. Je stranicky ukotvený. Soroš i v protektorátu ČR investoval efektivně.

    Dezolátům je hej, těm stačí přirozenost.

      1. Pane Lex.
        Souhlasím.
        Na Slovensku to jede také s Polskem jsou v USA spokojeni,jestli se to v USA nezbortí tak si to i u nás pohlídají.

    1. Hledat Boha ve Vatikanu a u knezi vsude, poslouchat jejich kazani , hledat lepsi svet a republiku u politiku ,hledat spravedlnost u soudu ,soudcu a advokatu , zlepseni hospodarstvi ekonomu, hledat u recniku z podia neco, ktery mimo pro sebe , nikdy nic neudelali,
      hledat ze veda a vedci udelaji neco pro lidstvo , je marnost nad marnost..
      Vseho marnost. Prave.
      Na vanocni svatky, protestujici svatky nechteli ,ani poselstvi vanoc , ale chteli nasilim v Srbsku svrhavat novou vladu.
      Zadny vanocni primeri ve valkach..Nenavist z chamtivosti a nasili za ziskem vladne tem ,kteri se tim vyplnili a s temi , kteri se povysili a
      nejsou schopni ani trochu lidskosti a nebudou. Podepsali smlouvu s dablem.
      Kdo hleda Boha ,nachazi Boha doma a kazdy den. U dobrych sousedu a pratel.
      Ti jsou poslani Bohem , andele miru a normalniho zivota..

Napsat komentář: jozka Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *