8 září, 2024

Konečné řešení české otázky?

„Nevím, čím se bude bojovat ve třetí světové válce, ale ve čtvrté to budou klacky a kameny.“ Albert Einstein

Z ministerstva války Jany Černochové vyšla následující myšlenka – musíme se vyzbrojit a připravit na dlouhou a jadernou válku s Ruskem. Přes naše území se budou přesouvat spojenecká vojska. „V důsledku rostoucí agresivity Ruska je hlavním úkolem české obranné politiky všestranná příprava na dlouhotrvající obrannou válku vysoké intenzity s technologicky vyspělým protivníkem vybaveným jadernými zbraněmi,“ stojí v dokumentu, určeném pro branný výbor Sněmovny.

Pokud si myslíme, že kromě vyzbrojování zbytků naší armády kulomety, dle ceny zřejmě posázenými diamanty, předraženými švédskými bojovými pěchotními vozidly a rovněž předraženými americkými stíhačkami schopnými nést jaderné zbraně – pokud tedy kvůli poruše elektroniky nestojí na zemi – by měla následovat i nějaká ochrana civilního obyvatelstva, jsme na omylu.

O civilní obyvatelstvo nejde. Jde o válku za každou cenu, o kšefty pro zbrojařské firmy, o provize. Vybití domorodců je zřejmě přijatelná cena.

Jsem z generace, která zažila brannou výchovu a cvičení civilní obrany. I komunisté tedy zřejmě v případě války, na kterou se urputně chystali, chtěli, aby civilisté nebyli jen slepými příjemci nepřátelských raket, ale aby měli šanci přežít.  Ne tak slečna Černochová. O civilistech se nikterak nezmiňuje a všichni víme, že u nás už nejsou funkční prakticky žádná zařízení někdejší civilní obrany. Máme to jen zaplatit, včetně vlastní likvidace.

Dlouhá a jaderná válka s Ruskem by tedy „konečně vyřešila českou otázku“ a do naší kotliny by se konečně mohly přestěhovat nějaké „hodnotnější“ národy, pokud tedy něco jako česká kotlina po jaderné válce zbyde. Tak, jak to měli v programu Konstantin von Neurath, Reinhard Heydrich a K.H. Frank. I logistika je vyřešena – nebude třeba přemýšlet, jak dostat „nepřizpůsobivou“ většinu českého národa na Sibiř.

Přesuny spojeneckých i nepřátelských vojsk se u nás konaly například za třicetileté války, efekt byl do té doby nepřekonatelný. Po roce 1648 na území Čech a Moravy zbyla čtvrtina obyvatelstva.

Hlavně nemluvit o míru a nejednat! Slečna Černochová chce válčit, tak jak to po ní chtějí ti američtí jestřábi, kteří hodlají zvítězit nad Ruskem, i kdyby to znamenalo jadernou zimu a smrt většiny populace na Zemi.

Proto „česká“ vláda snižuje rozpočet školství (pochopitelně i další výdaje na lidi) a přesouvá peníze na zbrojení. Možná i oni navzdory celé své omezenosti pochopili, že na budoucnost pro konečně vyřešený národ je zbytečné vydávat peníze. I když si jadernou válku představují jako pověstný Hurvínek – válka je totiž buďto dlouhá, nebo jaderná.

213 thoughts on “Konečné řešení české otázky?

  1. Co to je za blbost. Rusko se hroutí, jak potvrzuje prověřený český tisk. To opravdu jsme si zvolili tak blbou vládu, že plánuje válku se státem, který právě ničíme tak, že se již nikdy nevzpamatuje.
    Nebo je to jinak? Nevítězíme a třeseme se strachy?

    Ukrajinský generál Tarnavskij : První ruská linie je prolomená, teď už to půjde snáz
    Seznam Zprávy, 3.9.2023
    Putinův konec se blíží. Podepsal si vlastní rozsudek smrti, tvrdí znalec .. Bretton-Gordon
    TN.cz, 3.9.2023
    Putinovi se nedaří na bitevním poli ani v posteli. Jeho milenka mu měla zahnout s bodyguardem … Alina Kabajeva .. podle rozšířených spekulací spolu mají mít dvě nebo tři děti.
    eXtra.cz, 3.9.2023
    Poradce prezidenta Pavla … Petr Kolář : Odveta za smrt Prigožina přijde. Car Putin ví, že další pokus o jeho sesazení bude následovat
    ŽivotvČesku.cz, 3.9.2023
    Dovoz ruské ropy do Česka zrychluje. Podíl na celkovém importu je nejvyšší za posledních 13 let
    Lidovky.cz, 3.9.2023
    Dobyli jsme pevnost okupantů u Záporoží. Přichází o nejlepší vojáky, hlásí ukrajinský generál
    CNN Prima News, 3.9.2023
    Ukrajinci hlásí významný průlom u Záporoží. Rusové zapalují minová pole
    CNN Prima News, 3.9.2023
    Někdejší šéf Zelenského, oligarcha Kolomojskij, jde do vazby
    Deník N, 3.9.2023

    Tak nevím komu a čemu mám věřit.

    1. Tento týden bude parlament požádán o přijetí personálního rozhodnutí. Chci to nyní nastínit. Rozhodl jsem se vyměnit ministra obrany Ukrajiny. Oleksij Reznikov prošel více než 550 dny totální války. Domnívám se, že ministerstvo potřebuje nové přístupy a jiné formy interakce jak s armádou, tak se společností jako celkem. Ministerstvo nyní vede Rustem Umyerov. Nejvyšší rada Ukrajiny tuto osobu dobře zná a pana Umyerova nepotřebuje další představování. Očekávám, že parlament tuto kandidaturu podpoří.

      Podzim je čas posilování.
      Sláva Ukrajině

      1. Nevděk světem vládne, Reznikov zorganizoval slavné ukrajinské vítězství a otevřel cestu na Krym.
        Sáhneme-li do studnice znalostí na Seznamu, tak se dočteme, že vítězná ukrajinská vojska pod ministrem obrany Reznikovem úspěšně ukončila jarní ofenzivu. To bylo před 4 dny, dnes již jistě Ukrajinci běhají po Krymu a shánějí plavky.

        cituji
        Ukrajina si otevřela cestu na Krym, tvrdí Kyjev … Ministr zahraničí Ukrajiny … Dmytro Kuleba … ve středu uvedl, že bojové úspěchy země zajistily vojákům přístup na okupovaný poloostrov Krym. Ukrajinské síly tímto rozdělily ruské území na dvě části. To by mohlo Moskvě zkomplikovat zásobování.
        Seznam Zprávy, 30.8.2023

    2. Všichni finišují s plynem, ropou. Ono zvláštní počasí buď šílené a hlavně parné horko střídají přívalové deště, u nás naštěstí ne. Vypadá to, že ty výbuchy sopek, hlavně ta loňská Hunga Tonga-Hunga Ha’apai v jižním Pacifiku vynesla do vzduchu nebývalé množství vody. Tato pára odpovídá asi deseti procentům jejího celkového množství v atmosféře, zůstane v ní mnoho let a podle vědců z NASA pravděpodobně ovlivní klimatické poměry na Zemi.
      Je možné, že zima bude chladná…

      K erupci došlo 15. ledna. Sopka je široká asi dvanáct kilometrů a její kaldera leží asi 500 metrů pod mořem. Už den předtím sice vulkán vysílal nad vodu přes pět kilometrů vysoký oblak páry a popela, to byla ale jen předehra k samotnému výbuchu. Sopka poslala do atmosféry popel, plyny a páru až do výšky 35 kilometrů, což je za dobu měření rekord.

      „Nikdy jsme nic podobného neviděli,“ uvedl pro stanici NPR expert na atmosféru Luis Millán, který pracuje v Laboratoři tryskového pohonu NASA. Studii, ve které tento fenomén prokoumal, vydal odborný časopis Geophysical Research Letters.
      Výbuch sopky Hunga Tonga – Hunga Ha’apai na satelitním snímku
      Odkaz Erupce tichomořské sopky Tonga měla sílu stovky bomb, které zničily Hirošimu, spočítala NASA
      Obrovské množství vody pravděpodobně zvýší teplotu

      Velké sopečné výbuchy, jako byl ten na Kermadekových ostrovech, v minulosti ovlivnily klima, obvykle ale teploty snižovaly. Do stratosféry totiž vyvrhovaly aerosoly rozptylující světlo, a ty pak fungovaly jako jakási clona, která slunečním paprskům bránila v dosažení Země.

      V případě sopky Tonga se ovšem do atmosféry nedostaly částečky popela, ale hlavně vody. A protože vodní pára teplo zachycuje, mohla by erupce dočasně o něco zvýšit teploty, uvedli vědci.

      Obvykle trvá přibližně dva až tři roky, než se aerosoly ze sopek ze stratosféry uvolní. Vodě z 15. ledna by ale mohlo trvat pět až deset let, než se zcela rozptýlí. Vzhledem k tomu a také kvůli mimořádnému množství vody, které se do vzduchu dostalo, může být Hunga Tonga-Hunga Ha’apai „první pozorovanou sopečnou erupcí, která neovlivnila klima ochlazením povrchu způsobeným sulfátovými aerosoly, ale spíše oteplením povrchu,“ uvedli vědci ve svém článku.
      Sopka narušila tok vody ve stratosféře
      Lednový výbuch podle NASA navíc výrazně narušil pohyb vody ve stratosféře, v níž se také nachází většina ozonu v atmosféře.
      Obvyklý mechanismus, kterým voda stoupá do stratosféry, je tak spolehlivý, že jej vědci označují za jakýsi magnetofon, který zaznamenává roční teplotní cykly prostřednictvím střídajících se pásem suchého a vlhkého vzduchu stoupajícího z tropů.

      https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3521494-erupce-sopky-tonga-vyvrhla-do-vzduchu-tolik-vody-ze-mohlo-oteplit-planetu

  2. Pro Aadmirála:
    Právě jsem objevil v mnou uvedené knize celkem obří tabulku o vývoji počtu obyvatel řady měst Zemí Koruny české.
    Vybírám z toho jen svoji Plzeň:
    1500 – 1530 4000 obyvatel
    1550 – 1580 5000
    1600 5000 – 6000
    1650 2200
    Dále jen stručně a namátkou.
    Před a po třicetileté válce:
    Louny 2000/1000
    Olomouc 10000/2000 – 2500
    Jihlava 6000 – 8000/1000 – 2000
    Praha 60000/30000
    atd.
    Když to tak beru od oka, daleko více poklesl počet obyvatel ve městech (kterým se autor věnuje) než na venkově.
    Samozřejmě jsou to jen kvalifikované odhady.

    1. To jsou místa, kde dopadli ještě, no dobře se říct nedá. ALE.

      Co jsem načetl, v Německu okolo Labe bylo vylidnění až 100%. A že se ani po staletích ta ztráta nedoplnila a že ani II. sv.v. nebyla pro tyto regiony tak demograficky devastující.

      Osobně to mohu potvrdit. Jeli jsme po Labi a pod Míšní k Magdeburgu je to od vesnici k vesnici docela kus. Vylidněno dodnes.

      Jen tak mimo – Tenkrát nás počasí donutilo strávit 2dny V Muehlbergu. Byl tam za války zajatecký tábor pro spojenecké letce – a oni, pamětníci tam měli zrovna sraz. Tak jsme si docela pokecali….

    2. Knihu kde jsem četl tuto informaci jsem už neobjevil, ale pamatuji si tuto velmi zajímavou informaci: V Praze jako v jediném z velkých měst, zasažených třicetiletou válkou, se počet obyvatestva zvýšil a rozvoj města probíhal i po jejím skončení, na rozdíl od zbytku Čech, Moravy i Slezska.

  3. Ono jde o „strategické plánování“, tam se musí pojmenovat nepřítel a co by to znamenalo, „kdyby“ se to mělo stát. Samozřejmě je to naformulováno idiotsky, protože válka NATO s Ruskem by nebyla vleklá. Možná by se „vlekla“ pár dní, to je vše. To není omluva Černochový ani vlády, ale neznamená to, že tu válku se Rusku chystají vyhlásit. Sami především nemůžou ani nesmí, i kdyby ta frajle stokrát chtěla. A nic to nemění na jejich prasáctví a na zbytečném rabování této země kvůli zbrojení.
    Jen, opět potisící – žádná válka nebude. Jakkoli jsou to naprostý hovada, tak vědí, že jiná varianta, než celoplanetární apokalypsa by nebyla reálná. Do ní se ani jim nechce, protože vědí, že byli jim uhořel zadek. Ať žije Rusko, vděčíme mu za své životy ne pouze kvůli II. světové, ale právě teď. Kdyby nebylo tak silné, do války s ním už by nás nahnali dávno.

    Mnohem víc je potřeba soustředit se na přítomnosti této vlády „ve vládě“. Schumachere, říkáte tomu „nepříjemné náklady“, obávám se, že jste byl v tu chvíli stižen návalem eufemismu. Každý jeden den jejich „vládnutí“ znamená měsíc oprav toho, co zničili. Pokud vůbec nastane situace, aby to opravit šlo a aby bylo jak a čím. Skutečně nevím, jak zřetelněji svá slova doložit, nežli tím, co všechno už stačili doslovně zprasit a jejich netajenými slovy, co ještě hodlají stihnout. A co neřekli nahlas, to snad raději ani nechtějme vědět. Ta fráze, že všechno má svůj čas, je zároveň všeplatná a zároveň naprosto prázdná. A v případě této vlády záhubná.

    1. Následky se opožďují za příčinami. Náprava nebude bez nákladů. Většina lidí „myslí“ souřadně. Ne proč se mají hůř, ale za čí vlády se mají hůř. Následky spolu s náklady opravy budou přičítat nové vládě. Za řevu nové opozice, nynější vlády. Pro zpětnou vazbu by bylo nutné aby voliči nynější vlády ji spojili s tím že padnou na hubu. Ano, velmi nepříjemné pro všechny. Ve skutečnosti to bude tak na půl.
      Domácí vývoj je podmíněn vývojem vnějším. Především hospodářským, předevší v Německu. Jestliže nenastane vnější výjimečná událost, vnitropolitický vývoj nebude výjimečný. Většina lidí nemění své dlouhodobé „myšlení“. Neśpěšní se nezmění na neúspěšné, úspěšní se nezmění na úspěšné. Impaktfaktor přičinlivosti jednotlivce o vlastní blaho i nadále bude větší než impaktfaktor vládní politiky.

      1. Sledujte prosím vlastní logiku. Nechat je dovládnout do konce. A je to zpožděné, takže ten jejich marasmus slízne příští vláda. To říkáte.

        Tato je tedy ještě pořád za své „vládnutí“ hýčkána a milována? No, minimálně já si myslím pravý opak. Jistě, po dalších více, než dvou letech této vlády, to ta nám neznámá příští nebude mít růžové. To ale nebude mít beztak, protože zrasováno už to tu je nejmíň na dekádu. Takže jí to připravit ještě horší? Na co čekat? Proč nechat tyhle břídily u koryta? K čemu to jako pro tu další vládu bude dobré? A proti nejde o politické strategie, ale o kvalitu života ve společnosti, čemu to především bude dobré pro nás všechny, co v tom budeme muset žít?
        Připomínám, že se u toho řídím tím, co jste napsal – lépe je nechat ji dovládnout, společnost následky bude přičítat té následující.

        S tím, že voliči jsou „opoždění“ ve smyslu přičítání zodpovědnosti, máte pravdu. Jednak se tato vláda ale už o potřebné zrychlení postarala, jednak neplatí jen a pouze, že lidé se bouří vždycky jen až s hubou v bahně. Taky jim někdy stačí jiskra, viz loňský podzim, kdy se to už rozlévalo do měst v regionech a nebýt tzv. „rozhádání Vrábela s Havlem“, nebudu spekulovat, kam až to mohlo dojít.

        Pořád tu ta kapacita je. Jen ji místo vlády a jejích nohsledů nejvíc – kdy smutné je, že co odezvy u společnosti jí to jde – dusí právě „mimorajchlovská“ alternativa. Vám u toho, upřímně řečeno, vůbec nerozumím.

        1. To by mě fakt vzteklo, ale teď nemám kdy. O té alternativě bych si to rád rozdal. Možná lépe by bylo poohlédnutí se po nějakých lidech opozičních… Ačkoliv, žít se v jednom státě musí, když už se tu žije. Takže alternativa má takovouhle sílu, hm, větší než nějací lidi v nějakých stranách dohromady. Notak, jestli žádáte podsvětí o pomoc, třeba se dohodnem.

          1. Nebudeme tomu tedy říkat alternativa. Trefuji se do nich, kdy mnoho z nich si to jistě nezaslouží. To je důsledek použitého „paušalizačního“ slova, podobně je to u de facto všeho – tato společnost je taková a taková, tamti jsou zase takoví a makoví. Nikdy to ale neplatí pro jednoho každého.
            Smutnou realitou nicméně je, že stejně tak si to v rámci té alternativy naopak mnoho z nich objektivně zaslouží.

            Takže ne alternativa, ale, zde už naprosto objektivně, prsty v tom má značný počet těch, kdo jinak plnými ústy tuto vládu kritizují a poukazují na jí činěnou destrukci této země ve všech ohledech.

            Jakkoli to zní tvrdě, je to vlastně naplnění definice schizofrenie. Píší sem i lékaři. Když se k nim dostane nějaké polytrauma, po diagnóze určí priority, podle nich pak postupují, aby pacienta zachránili. Velmi pochybuju, že třeba jej nechají vykrvácet, aby pak jim krev nepřekážela v ráně (omluva za montování se jim do řemesla, ale myslím, že skutečně takto nepostupují). Ale jak to vypadá mimo sál? Kolik lidí si ty priority určí, pro kolik z nich vůbec jimi je odstranění té vlády? Co způsob naplňování těch nejblbějšich věcí z EU, greendealu, co způsob migrace, zacházení s penězi, s právem, ekonomikou, se společností, s lidmi jako takovými? Atd, atd, atd, kdy třikrát je to atd málo? To je jim pořád málo. Snad taky vnímáte „Genius Loci“ toho obrázku. Vystihuje nezamýšleně veškerou bídu a zmar v podání této pseudoelity. Jak to, že už i jen to je skutečně pořád málo?

            Mmch, komunikace se mnou jste se nakonec opět ujal „jen“ vy. Jistě rozumíte, jak to myslím (jak mě deprimuje a ničí právě komunikace s vámi 🙂 ), největším „opinionmakerům“ v 99 případech ze 100 za to jednoduše nestojím. Což není má osobní deprese, prostě – což kvůli té zaryté mlčenlivosti jen usuzuji, ale nic jiného mi nevychází – možná trpkost toho vědomí popírání vlastní nekonzistence…

            Což píšu s vědomím kontraproduktivity, protože když má někdo pocit oprávněnosti svého nesouhlasu, neubrání se v diskusi ten nesouhlas projevit. Když takový nemá, o to víc mlčí a vevnitř jej to „inspiruje“ o to víc se na takového nas..t, potažmo na to, o čem píše. A o to víc to z trucu odmítat. Takoví my, lidé, jsme častěji, než jsme ochotni si připustit.

            1. Je to i znát, ale připisuju to této pohnuté době, že se to asi stává lidem, kterým bytostně o něco jde v takových časech. Nicméně ne každého se dotýkají tak hmatatelně jako toho, kdo s tím může něco udělat.
              Nemáme rozdílné priority, jen mechanizmy. Náměstečné je možná viditelnější občanskopolitický nástroj než statečné, ale spor se vede, jak tuším, o čas, o jeho pojetí, vnímání.
              Škoda, že mě ten noční vztek už přešel, pořád je tu ale ve vzduchu přítomen ten pocit, a už dlouho, že spolu s vámi bych udělal revoluci jedním tahem, a i s pár dalšími samozřejmě, ale naštěstí mé místo je jinde.
              Každý tábor má čas odmítnout účast druhého. Soupeří o to, kdo déle vydrží bez toho druhého. Nepotřebujou se navzájem. Nadto opozici ubíhá čas rychleji, alternativa je trpělivější. V dlouhodobém horizontu alternativě všechny opozice splývají, spolu s občanskopolitickými nástroji všemi. Alternativa se obrací k tomu, co je trvalé.
              A že je to tlupa nemytá, nevymáchaná, nečekáte ale snad od ní, že ona by měla vyhodit tu vládu z okna a PRO bude jen tak postávat opodál.
              Nemůžete strhnout s sebou každého, kdo sem píše, přece. Dokonce si ani nemyslím, že s vámi komunikuji jen já (a nemyslím to nijak mysteriozně ani zkrze mne). Naopak. Jenže, co je další zajímavou lidskou vlastností, že nesouhlas je vnímán jako nekomunikace.
              Jedna věc mě ale na lidech opravdu mrzí, že si někteří ještě nevšimli způsobu, jakým s nimi vláda jedná, zachází, jak zmiňujete. Nebo jestli ti lidi mezi sebou také tak jednají..

              1. tak nakonec jsem se uzkrzoval sám, to je zajímavé, kolik zetek se do tak malého slova vejde, aniž by mělo, se omlouvám a vůbec se omlouvám

      1. No, jak vidno, Polákům by spolupráce s banderovci moc nevadila.
        Zdá se, že novejsi dějiny už nikoho moc neberou.

    1. 2023 žilo v Izraeli odhadem 9,774,080 lidí.
      Roční míra růstu populace v Izraeli v roce 2015 činila 2,0 %, což je více než třikrát rychleji než průměr OECD , který je přibližně 0,6 %. [5] S průměrem tří dětí na ženu má Izrael také nejvyšší míru porodnosti v OECD se značným náskokem a mnohem vyšší než průměr OECD 1,7.

      1. Rust poctu obyvatel v Izraeli je predevsim vysledkem pristehovalectvi.
        Kazdy rok se do Izraele pristehuje ca 25 tisic lidi z celeho sveta.
        V devadesatych letech se jenom ze SSSR stehovalo do Izraele kazdy rok 20-40 tisic lidi.
        V roce 2022 to bylo dokonce 70 tisic. Velka cast z nich jsou rusti Zide, na ktere na Zapade uvalili sankce, tak si poridili izraelske obcanstvi, aby na ne zapadni chmataci nemohli. Nejznamejsi z nich Abramovic, jeden z nejbohatsich ruskych Zidu, ktery se v devadesatych letech ucastnil rozkradani ruskeho ropneho prumyslu a potom vsechno nakradene prodal British Petroleum. Do te doby zil v Britanii. A kdyz mu Britanie odmitla obnovit pobytove vizum a uvalila na nej sankce, zaridil si behem dvou dnu izraelske obcanstvi a stal se ihned nejbohatsim Izraelcem 😀
        Vysoka porodnost je az druhotna.

        1. No já nevím., ale pamatuji, jak po nástupu Gorbyho byly v TV každou chvíli o transportech ruských židů do země zaslíbené. Pak tam naši ukazovali, jak tam mají celé ruské enklávy – komplet ruské, včetně pojmenování ulic a řeči běžné, tož co vím.Nevím samozřejmě z které části ruska… ale je to divné.
          Ono spoustui věcí bylo jak vidno odjinud – plánováno hóódně dopředu.

          1. Závěr
            Otevřeně se o minulosti začalo hovořit až s Gorbačovovými změnami režimu. V té době začal také masový exodus sovětských Židů ze SSSR, který pak pokračoval zejména v 90. letech. Během pár let vycestoval milion Židů z bývalých svazových republik na Západ a do Izraele.

            1. Migrace z Ruska do Izraele bezela po celou dobu studene valky. Nekolik tisic lidi kazdy rok. V letech 1967-82 emigrovalo ze SSSR 259,5 tisíce židů. Ale do Izraele jich prislo jenom asi 60% z nich, ostatni se vydali jinam.
              Prestoze v te dobe nemel SSSR s Izraelem diplomaticke vztahy, byla dohoda, ze Izrael bude sovetske lidi prijimat, meli o ne eminentni zajem, protoze byli velmi vzdelani. Ale kvuli chybejicim diplomatickym vztahum neexistoval primy let, takze sovetsky zid si zazadal o vystehovani, dostal potvrzeni z Izraele, ze ho prijmou, prodal majetek, koupil si letenku do Vidne a odtud do TelAvivu, a dostal trvalou vyjezdni dolozku, ktera znamenala zbaveni sovetskeho obcanstvi. Teoreticky mel odletet do Vidne, prestoupit na let do Izraele a tam ziskat izraelske obcanstvi. Jenze polovicka z nich ve Vidni naklusala na imigracni urad, pozadali o politicky azyl a vetsinou nejaky dostali – USA, Kanada, Australie … Jenom polovicka skutecne hned letela do Izraele a pak se k nim jeste pridavali ti, kdo se nechytili jinde. Pak se to izraelcum znelibilo, tak se domluvili se sovetama a pro ty imigranty organizovali charterove lety z Moskvy primo do Izraele, 1-2 tydne. A zajem se obratem snizil.
              Potom prisel k vlade Gorbacov a po nem Jelcin a ti dva privedli SSSR a pak Rusko k totalnimu ekonomickemu krachu, kdy se staly fronty i na chleba a nekde byly dokonce potraviny na listky. Tehdy se zide zacali vystehovavat masivne, ale i potom se ruske a izraelske statistiky vyrazne lisi, asi o tretinu.
              Statistiky tady vcetne grafu
              https://en.wikipedia.org/wiki/Aliyah
              Ted tvori ruskojazycni zide v Izraeli asi 15 % obyvatel, 1,5 milionu, ale hodne jich neprislo z Ruska, ale z Ukrajiny, Kazachstanu, Gruzie, Pobalti ap.

              V devadesatych letech se Zide hodne z Ruska a exSSSR zemi stehovali vetsinou do Evropy, dokonce v Nemecku meli narok na repatriaci a obcanstvi jako nemecky hovorici, tak se jich hodne odstehovalo do Nemecka, kde v mnoha mestech obnovili mistni zidovce obce a zacali znovu poradat plnohodnotne bohosluzby (na ty musi byt pritomno minimalne 10 dospelych muzu, starsich 13 roku). Dokonce jsem zachytila legracni nabidku jedne particky ruskych zidu duchodcu z Nemecka, kteri nabizeji, ze do obce, kde neni dost muzu, usporadaji zajezd a doplni mistni na plny pocet. Jenom pozaduji bezplatne ubytovani a stravovani na dve noci a zaplatit benzin.

    2. Pane Puck.
      Někde se uvádělo dost vysoké číslo,kolik židů opustilo Rusko a třeba i Ukrajinu.
      Zřejmě se jich chce Izrael zbavit,prý si v Izraeli dost troufají,snad mají i svoji stranu.

      1. Já bych řekla, že moc načichli tím volnomyšlenkářstvím i když byli „utiskování“. Podle toho co jsem četla, tak tam je dost ostrý režim . tak kdo ví

  4. Vojenský historický ústav Praha má na you tube dobový výcvikový dokumentární film , prý jde o studiovou „legendu“, takže nebrat moc vážně, dnešní výcvik probíhá dozajista mnohem moderněji…..
    https://www.youtube.com/watch?v=Jj085Y3iBu4
    Jeden neví jestli se má smát…anebo brečet…..nebo se bát.

  5. Možná že naštěstí, zdejší vláda není rozhodoující o válce a míru. Tak jako vláda Československa nerozhodovala ve Varšavské smlouvě. Rotace v čele NATO je čistě formální.

    Reálně jde o to aby za peníze občanů utratila za spoustu zbytečného harampádí, a nechala vydělat těm, kteří na tom vydělávají. Aby za tím účelem uzavřela smlouvy nevypověditelné příští vládou. Z toho pohledu, na peníze zaplacené v daních můžeme pohlížet jako na ztracené.

    Ovšem na druhou stranu, považuji za vhodné nechat nynější vládu až do voleb. Aby se znemožnila u svých voličů, a opozice aby se zkonsolidovala a získala podporu. Všechno chce svůj historický čas.
    Ano, budou s tím spojené nějaké nepříjemné náklady. Které jsou součástí zpětné vazby. Není oběd zdarma.

    Co se týče Ruska a Ukrajiny, nejde o ně, jde o nás. Čistě ekonomický pohled (ekonomie zdaleka není jen o pebězích) osvobozený od ideologie, ale opřený o – „potřeby“ jak je tu často správně připomínáno stran volebních preferencí – velmi ulehčuje rozhodování. Tak uvažují šachisté. Bez náhlých výlevů emocí vedoucích k postihu za „schvalování, hanobení, podněcování…“ Protože to není „jazyk jejich kmene“.

    Tahle hra je hrou velkých hráčů. Každý z nich se snaží odklonit proud peněz svým směrem. Odstraňuje překážky. Peníze musí proudit. Překáží-li vláda, odstraní vládu. Politická opozice, statisíce lidí na náměstí jsou v té hře legitimizujícím převážně komparsem. Jestliže je reálně významná opozice, pak je tato, neutápějící se v ideologických rozporech ale mající jednoduchý program. Maximalizaci zisku.

    Něco se děje…. Ti, kteří sem chodí pracovně, jsou v tomto případě stejnými statisty jako ti, kvůli kterým sem chodí. Tak jako oni jen v tenké viditelné vrstvě. Policisté, státní zástupci, soudci… Rozhodující o nevýznamných jednotlivcích, kteří k tomu zavdají důvod, ale bez vlivu na tyto hluboce systémové procesy.

    Něco se děje a je to zajímavé.

  6. Našel se generál Surovikin, čili Armagedon!
    Někdo hodně chytrý psal, že byl poslán na převýchovu…No a byl pověřen převychovat PVO, bude nyní koordinovat záležitosti protivzdušné obrany v rámci rady ministerstva obrany SNS. Tato informace byla potvrzena na oficiálních stránkách ruského ministerstva obrany dne 28. srpna 2023.
    https://cz24.news/jeste-jste-nepochopili-na-co-se-rusko-pripravuje-a-co-je-hlavnim-smyslem-noveho-postu-surovikina/

    V kombinaci s prohlášeními našeho nepřítele o přípravě téměř 200 tisíc bezpilotních letounů je snadné odhadnout, jaké jsou hlavní cíle Západu. Nepotřebují průlom na poli boje, potřebují průlom v situaci uvnitř Ruska. Jejich plán je velmi jednoduchý. Provést údery na ruském území tak, aby měly široký ohlas ve veřejnosti.
    Hlavní úder přijde v období před prezidentskými volbami. A za tímto účelem nyní na Západě probíhají přípravné práce. (Proto nejsou vůbec důležité volby v USA, či někde v Evropě, ale prezidentské volby v Rusku, s tím souvisí i určitá aktivizace ruské „páté kolony“, která pomáhá i přímo i nepřímo ukrajinským tajným službám – pozn.překl.)

    No a hlavním krokem v přípravě země na odražení této provokace bylo jmenování generála Surovikina do funkce šéfa koordinačního výboru pro protivzdušnou obranu při Radě ministerstva obrany SNS.
    Generál Surovikin se již projevil jako mistr v budování pozemní obrany. Takzvaná “Surovikinova linie” se stala nepřekonatelnou překážkou na cestě ruských nepřátel. Téměř všichni západní odborníci to říkají jednohlasně.
    Nyní nastal čas vytvořit podobnou obranu na obloze, která by Rusko chránila před akcemi Západu. Zapojeny budou všechny prostředky protivzdušné obrany, které se nacházejí na území zemí SNS, především však v Bělorusku.
    Právě z tohoto směru by v Rusku měli očekávat největší ohrožení jeho území, což nedávné události v Pskově jen potvrdily.

    1. Gratuluji směrem na východ k objevení objeveného a vynalezení vynalezeného. Tohle všechno mě znovu napadlo před lety když jsem si hrál s „nejmenším vrtulníčkem na světě“ PicoZ. Pak první kvadrokoptéry….
      Před tím letadýlka, balza byla nějakou dobu hůř dostupná, tak byly návody na náhradu z papíru. Kyberiáda…. „tisíce vypadajících zlověstně v malých věciček, které měly útočit ve velkých rojích….“ Hračka z za pár desítek dolarů zničí obrněnce za desítky milionů dolarů. „Jaderné zbraně chudých“… stačí pár gramů, kdo dokáže čí byl ten dron, letadélko z papndeklu nedávající radarový odraz…

        1. Mohlo by být. Jenže Putin udělal drahou chybu. Táhl první. Jenže repríza Československo, srpen 1968, se nezdařila.

          1. Je konzistentní. „Jesli draka neizbežna, nado bit pervym“. V mém neumělém překladu „jestli je rvačka nevyhnutelná, je třeba udeřit první“. To prohlásil před časem v souvislosti se svými zkušenostmi z dětství a ulice. Byla-li to chyba nebo ne, neodvažuji se soudit. Čas ukáže.

          2. Re: Šumi

            Ten únorový tah byl vynucený.
            1/ bio-laboratoře,
            2/ námořní základna Očakov,
            3/ vnitropolitická situace v Moldávii,
            4/ zvyšování početních stavů v Pobaltí,
            5/ výsměch při pokusu o jednání v závěru r. 2021.

            1. Nejeví se mi to tak akutní. 1. nepotvrzeno co tam bylo, 2 nepodstatné, 3 stejné, 4 větší, 5 není argument.
              Z mého pohledu by účelný postup mistra Suna. Projevit slabost, navnadit útočníka, nechat ho proniknout na své území a hlásat triumf a pak ho na základě legitimního casus belli zničit. Místo tohohle vzájemného okopávání bez jasného strategického cíle.
              Teze o vyšším strategickém zámyslu jsou okecávání toho, že bleskový počáteční úder se nezdařil.

              1. Jak, tvrdím, že je prokázáno měnící se ideologickou argumentací provázející ruskou kampaň. Oni vědí, že to posrali. A pokračovali v tom, protože „již vynaložené náklady“. Učebnicová chyba. Dnes už by se to nestalo, pupkaté velení bylo nagrazeno jiným. Jenže potíž je v tom že nevědí jak z toho aby i dovnitř se jevilo jako vítězství. Protože to není čistě vojenská a vněpolitická záležitost, ale především vnitropolitická v boji o moc. Putin jede na tygru a nemůže sesednout. Od počátku věděl, že to hrozí průserem, jenže byl do toho tlačený.

                1. Mel sis zajet do Luhanska a nechat na sebe strilet
                  vod 2014 a seznamit se vo tech ucebnicovejch chybach.
                  Vo kterejch rus nevi ani nemuze. Neni Schumacher.
                  Ja chytrej voni samozrejme uplne blby..

              2. „Nejeví se mi to tak akutní. 1. nepotvrzeno co tam bylo“

                jojo, CT to nevysilala, tak to neni potvrzene.
                nezapomente si jit pro cerstve informace na oblibeny seznam.

      1. Již dávno tomu, kdy prezident Zeman sboru náčelníků říkal, že je potřeba změnit strukturu armády a zejména se věnovat těm dronům.
        Patrně už tenkrát ti zelení vítězové od Kábulu netušili, že pan prezident ví víc, než oni.
        V těch dobách už nad demokratizovanými zeměmi ovládaly nebe drony.
        A tak nám dnes po mnoha letech tvrdí náčelník štábu AČR, že on a jeho carevna potřebují letadla páté generace za nekřesťanské ceny a nikoliv na obranu lidu, jak hlásali politici a vojáci za První republiky a 40 za bolševika, ale na válku podporující tzv. spojence.
        Lid je jim evidentně u zádele!

    2. „Takzvaná “Surovikinova linie” se stala nepřekonatelnou překážkou na cestě ruských nepřátel.“

      A vy tomu věříte?

      1. Věříte – nevěříte: proč?
        Počkejme a uvidíme. Výsledky se jistě časem nejen dostaví, ale i projeví. – První obětí války je pravda, a propaganda jede na plné obrátky na obou stranách. Nikdo, snad kromě nejzasvěcenějších vojevůdců v generálních štábech, nezná skutečný stav věcí. Na vojně je všechno tajné, dokonce i Pythagorova věta (osobní zkušenost); je naivní domnívat se, že naše přání, ať takové či onaké, odráží realitu.

        Trumfovat se navzájem výkřiky typu (a analogickými):
        „Vy snad věříte Putinovi?“
        „A vy snad věříte Zelenskému?!?!“

        považuju za zábavu hloupých.

        1. Ja myslel, ze prvni vobeti valky jsou ty mrtvy a raneny, zniceny mesta
          pres noc nalety, ale vono je to jinak. Takze neni se ceho bat..
          Ani pravdu sem nikdy nevlastnil, sem v klidu.

  7. „Nový ruský raketový komplex „Sarmat“ může vymazat území z povrchu Země, ve velikosti větší než Francie. Na to upozornil americký portál Military Watch Magazine.“

    Ale logistickému uzlu v Čechách se určitě vyhne. Asi tak.

    1. Ano stačí jedna ta raketa a britský ostrov bude spláchnut do moře.
      Ale nevěřím, že se takhle Putin zachová, kdyby chtěl, je už dávno Kyjev obsazen a většina obyvatel po smrti.

      Českému a slovenskému území budou kralovat leda tak kinžály a to jen v určitých oblastech. Patrně okolí Mošnova příjdou o okna, prý odtamtud lidé prchají, ale to nevím jistě. Většina obyvatel nemá kam jít 🙁
      No a Kopřivnice? Těžko říci, zda tatrovácký závod bude stát za to aby tam cosyk přilítlo. Raději se podívám kde se dají zasklít okna, i když nás dělí slušný kopec Červený kámen.
      Na Slovensku je to tuším Sliač a ještě jedno místo, kde se američtí vojáci opíjejí. Ti by měli přestat chlastat a raději se preventivně balit.

    2. Nic nového co by mi znepřijemnilo přijemné zažívání nedělního oběda. Sarmat je jen nový nosič s vyšší penetrační schopností. Military Watch Magazine není bůhvíjaký odborný zdroj.

      1. Miluju lidi, kteří všechno vědí nejlíp. I když to jsou ševci. Zajímavé je, že nevyzradí své jméno, aby si člověk mohl přečíst jejich stokrát lepší články.

        1. Ani já se nepídím kdo je kdo. Nechci nikoho ohrozit a přinejmenším je to neslušné. O raketovou techniku, mimo jiné, se zajímám dlouho. Aktuálně se znovu vracím k jejím zajímavým počátkům. Oberth, Braun, Goddard, Koroljov, Gluško, u nás Očenášek… Konstrukce motru V2, poválečné testy, Operace Backfire….
          Víte, že v muzeu v Peenemünde je maketa Sputniku v plné velikosti? Vzpomínka na Ciolkovského, na Koroljova, na Gagarina? I na oběti nacistického otrokářství, z jejichž popela a kostí byly vystavěny schody do kosmu a na Měsíc? Že kousek od makety V2 je památník sovětských zajatců, koncentráčníků, kteří se zmocnili letadla a úspěšně přelétli ke svým? Zatím co u nás pomíky jsou bourány….
          Kdybych chtěl, tak bych…také přepisoval ze zahraničních zdrojů. Jsou toho virtuální tuny. I mnohem zajímavějšího. Vite kdo měl největší podíl na sestřelech V1 nad Anglií?
          V jaké až výšce se dá použít scramjet, jak nejjednodušeji a nejlevněji vyřadit tank z boje. Kde je energetický limit pro zkoumání mikrosvěta, jak dalško se dostaneme za Higgsův boson. A na jakom materiálu bych si zase vyzkoušel rentgenovou difrakční spektroskopii.
          Běžná témata pokecu v hospodě u piva. Sedím, poslouchám toho člověka, jsem jedno velké ucho, a cítím se jak hovno.
          A proč třeba….? Ne. Jen se tím bavím.

  8. Válečné rekwiem. Benjamin Britten usoudil, že by nedokázal zabít člověka.
    Dneska ve Vladislavském sále nabitý sál lidiček, kteří volají po boji. Na kuráž si poslechnou tuto skladbu.
    Benjamine, snažil jsi se zbytečně, lidé jsou nepoučitelní. Na tank si namalují holubici míru a hurá na ně!!!

      1. Je to růže od Davida Austina, nevím, zda od otce či syna, ale to je jedno. My máme Gertrude Jekyll, R.D.Braithwaite a ještě dvě, jejichž jména si bohužel momentálně nevybavím. Krásné květy, krásné barvy, nádherné vůně.

        1. Tahle ještě asi otce, který zemřel v roce 2018. Pak mám Crow Princess Margareta, Crocus rose, Moulinex, The Pilgrim, Lady of Shalott a další starší kultivary, o některé jsem přišla, asi nezvládají naše klima.

  9. Žádný nemoudrý názor to nebyl, Targusi, je z toho článeček. Proč vám někdo hned když jste se volantu chytil, neřekl, fuj je to. Sice řekl, ale tak aspoň dvakrát za občas byste mohl…
    Požadoval bych nejradši, aby přispěvatelé zdej. disk. vydali knihu, každý se svou kapitolou nebo dvěma pod svými přezdívkami pod podmínkou, že budou psát na jedno stejné téma. Jedna kapitola teda na stejné a druhá na libovolné od každého. To téma společné by bylo třeba Český národ včera a dnes nebo Kotlina uprostřed sopky nebo tak něco

    1. Re: eMko

      Tak nějak nevím, wo co gou a proč jsem osloven.
      Zkuste to znova a lépe.
      A kapitoly psát nebudu, páč mám napsané dvě knížky.

      1. No jasně, není ovšemže nic uvalenějšího než včerejší den, natož předpřevčerejší, že ano. Z džentlmentských důvodů (ne vůči vám) to víc rozmazávat nebudu.
        A k těm kapitolám.. byly by pamětečné na vás, na štamgasty na všechny. Ostatní se tak těšili.. Vás omlouvá jedině to, že zatím nemáte čas na blbosti

        1. Pán M je zřejmě náplava Kydů/Litterate, jinak by znal hluboce lidské povídky a příspěvky pana Targuse.
          Ono se spektrum diskutérů zde značně pozměnilo, bohužel ne vždy k lepšímu.

          1. Znám hluboce lidské všechno, co píše pan Targus a mám rád styl, kterým píše, vím, proč se z hluboce lidských důvodů vyflákl na psaní a nad to jsem chtěl a chci, aby tady to zdejší staré osazenstvo na památku napsalo sborník každý stylem, kterým píše, klidně slušně a apoliticky nebo aspoň afialově.

  10. Přes naše území se budou přesouvat spojenecká vojska.
    Odkud a kam? Jestli je představa ze západu na východ tak nerozumím sdělení afroameričanové o rostoucí agresivitě Ruska. Agresivita naroste logicky pokud začnu směrem Z-V přesouvat zbraně a vojsko. Proto agresivitu utlumím nepřesunem.
    Jestli je představa východ – západ tak nechápu proč vkládáme prostředky do zpevnění cest, mostů. Aby to pod hordama z východu nezkolabovalo? O představě vedení jaderné války se nechci vyjadřovat bo si myslím, že je toto slušný web.

    1. Nerozumíte základní věci a podstatě uvažování Kolektivního Západu.
      Nejde vůbec o válku, jde o preventivní úder v zájmu Světového Míru. Takových mírových operací proběhlo v posledních letech docela dost. Afghánistán, Irák, Sýrie, Libye, Mali, Balkánský poloostrov, i válka v Zálivu byla mírová operace.
      Ne vždycky se daří bojovat za mír jenom pomocí různých sankcí a embarg. Naházet na agresory něco raket a trochu jim to tam srovnat se zemi, sice fousatá metoda, ale funkční. Míní poctivý liberální demokrat, který chce lidská práva pro celou Zeměkouli.

  11. Popel Jana skončil v Rýně.
    A dnes slečna ministryně
    s hlavou v řiti Zikmunda
    (mnohý by řek “ta kunda”)
    žene Čechy do záhuby.
    Rozeklaný jazyk z huby,
    mezi zuby žlázy jedu.
    “Startuj tank a jedu, jedu!”
    “Hoďte na ně atomovku!”
    Pak si lehá na pohovku,
    vytahuje Leoparda,
    pohladí ho, jak Reinharda.

  12. Někdo z opozice by měl Černochovou interpelovat a požadovat vysvětlení, v čem její program jaderné války s Ruskem je pro nás výhodnější než do Kremlu včas poslat lejstro s nadpisem „Bezpodmínečná kapitulace“.

    Její „Obranný program“ považuji za program národní sebevraždy.

      1. Protože když mu angažovaní soudruzi na Svazu vyčítali, že zahýbá manželce a proč to tak hodné ženě dělá, tak těm soudruhům odpověděl :
        „Protože rád mrdám pěkné ženské! Vy to snad rádi nemáte, soudruzi? Tak co si mám já myslit o vás?
        Že jste snad tajnými sympatizanty kléru a žijete v dobrovolném celibátě, anebo jste snad buzeranti?“
        A tím prý debata skončila tak rychle, jak začala.

        Nad tím obrázkem by se měli naši hrdí zamyslet. Vypadá to jako povedený tranďák, to by si někteří smlsli

  13. „Po roce 1648 na území Čech a Moravy zbyla čtvrtina obyvatelstva.“

    Autorko, zpátky do škamen a studovat dějiny zemí českých.
    Ve skutečnosti po vestfálském míru žilo v českých zemích přibližně o necelých 30% lidí méně.

          1. Já už jsem si zvykl, že v diskusích vždy argumentují i osoby, které nezajímá podstata předestřeného. Prahnou po skalpu autora. Potřebují si ho zavěsit jako potravu na svoje nenasytné ego.
            Že tím nevědomky odkrývají svoje ohambí, kde není skoro nic k vidění, vůbec netuší. Přejděme to shovívavým úsměvem a modleme se za jejich zmoudření..

    1. Nepokojná léta (autor: Peter Englund): „Po uzavření míru připomínaly Čechy poušť. Před válkou bylo v této kvetoucí zemi 738 měst a městeček, 14 000 vsí a kolem 3 000 000 obyvatel. Po válce zůstalo jenom 239 měst, 6000 vsí a 800 000 obyvatel.“

      Takže asi tak.

      1. Tři milliony? Englund přehání nebo splete Čechy s českými zeměmi. Samotné Čechy měly před válkou necelých 2 mil obyvatel, někdo uvádí 1 700 000 obyvatel.

        1. V relativně novém díle Jaroslava Müllera „Uzavřená společnost a její nepřátelé“ (Lidové noviny 2006) se odhaduje počet obyvatel Čech těsně před třicetiletou válkou na 1,3 – 1,5 milionu, Moravy pak na 0,75 milionu. Slezska na 1,3 milionu a obou Lužic dohromady na 0,3 – 0,45 milionu.
          Vyvoďte si z toho so uznáte za vhodné.
          Dílo se věnuje rozvoji měst a působí /jsem teprve na str. 50/ velmi fundovaným dojmem.

        2. Co se týče mé osoby, tak si myslím, že tady jen cemperujete a že je zbytečné se s vámi bavit, (ne)milý Jane.

        3. Kdyby Vám Jane nešlo (tak se to Vaše zhurta do ní jeví)
          zejména o to, autorku nějak shodit, znevěrohodnit, či zesměšnit , tak by celkem o nic nešlo.

          Přitom ani Vy nevíte, JAK to bylo „ve skutečnosti“ , ale hned se skutečností oháníte.

          Nechcete snad veřejnoprávní rozhlas prohlásit (s anonymem-„kravincem“) rovněž
          za neznalé „skutečnosti“?

          https://dvojka.rozhlas.cz/465-schuzka-bilance-dlouhe-valky-7938550
          Odtud kopíruji:
          Historici se co se týká zemí Koruny české nedokázali shodnout,
          a tak se dodnes jejich odhady ŘÁDOVÉ liší,
          pohybují se v rozmezích ztrát od 25 procent DO 80 procent obyvatelstva.
          Představa, že v kotli války zůstali čtyři lidé z pěti, je příšerná.
          Dostatečně krutý je však i předpoklad, že zahynul jeden ze čtyř obyvatel. “
          *****************konec citace ČR****************

          Ono nakonec vůbec nejde o to,
          kolik obyvatel kde před jakoukoliv válkou žilo,
          ale jak šíleně moc jich kruté VÁLKY nepřežilo
          a zda dokonce i přeživší,
          nakonec nezáviděli mrtvým….
          *****************
          A pokud někdo nyní opět tvrdí,
          že se připravuje dokonce na jadernou válku s jaderným protivníkem,
          pak je každá takové příprava (a ještě na dluh) drahá a pro dolních 10 mil. zbytečná,
          natož stupňovat (nejen, ale i) jaderného napětí,
          pomodlit se nebo jen ožrat vyjde v důsledku stejně
          a neskonale ( i pro rozpočet ČR) a pro daňové poplatníky levněji.

          Jsem proti zpevňování mostů ze železa, dokud nezpevníme mosty mezi lidmi!
          Jsem proti cizímu vojsku v ČR,
          i kdyby stokrát spojenci se zvalo, cizím vojskem bude stejně…

          Jedině racionální zmírňování – natož jaderného- napětí
          a snaha nerozkolísat jakoukoliv jadernou velmoc
          a volit masívně pouze MÍROVÉ prostředky
          a volání milionů lidí po nich,
          mohou pomoci rozumné „obranné“ strategii – nejen ČR……

          Vše ostatní je jen na straně zla a utrpení
          a proti životu na této překrásné planetě a ti, kdo pro to horují,
          jsou škůdci
          a má tak pravdu autorka s podobenstvím
          o „konečném řešení české otázky“ a tečka.

            1. Milý Godote.

              Já to „ŘÁDOVĚ“ nepsala-kopírovala jsem text rozhlasu,
              ale zvýraznila – to je fakt.

              Vnímala jsem to přitom automaticky stejně
              jak to vysvětlují zde – „v rozmezí“ :
              http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=5152#_ftn1
              tedy takto:
              „Může tedy adv. řádově znamenat také tolik co ‚přibližně, zhruba,
              ASI v tom a v tom ROZMEZÍ“.
              ************
              Ale je určitě možné, že to veřejnoprávní rozhlas uvedl jazykově nesprávně
              a stejně nesprávně jsem to pak vnímala i já…..

              1. Ve veřejnoprávním rozhlase pravděpodobně promlouvají lidé, kteří (jistě ne všichni, ale není jich málo) neznají význam některých slov. Slovo „řádově“ k tomu určitě patří. Na tomto místě si ušetřím přednášku o obsahu pojmu „řád, řádově“ v různých číselných soustavách, protože až na pár šílenců většina populace počítá v číselné soustavě desítkové. Doufám, že to oceníte 🙂
                Další pojem, s nímž se rádo žongluje, je „relativizace“. Relativizovat (relation, vztah) znamená „uvádět něco do vztahu s něčím“, nikoli zlehčovat/znevažovat. Přesto je toto původem cizí slovo takto chybně užíváno…

    2. Pro Jan – Ano, to se udává. Tehdy nebylo oficiální sčítání lidu, takže všechno je jen odhad a mnohé matriky shořely. Wikipedia udává, že tu zbylo 70% obyvatelstva, podle berních rejstříků 2 třetiny až 3 čtvrtiny obyvatel byly zabity, zemřely hladem, na epidemie či emigrovaly. Celé vesnice a celé oblasti zpustly.

        1. Gró věci spočívá v tom, že válka vždycky způsobí úbytek obyvatelstva. Nejenom silných kusů, bojeschopných, ale následně jdou i děti a slabé kusy, protože válka znamená i hlad a všeobecný rozvrat. Úbytek obyvatelstva je určitě způsobený i migrací, movitější občani se mohou přesunout do klidnějších zemí.
          A protože každá hlava odvádí nějakou daň, tak válka má důsledky i po válce.

          1. Na podstatě věci (vyhubení značné části populace) to sice nic nemění, ale i berní rejstříky těsně po třicetileté válce mohly být dosti nepřesné z důvodů zcela jasných (a populárních dodnes) – zatajování příjmůa zmenšení daňové zátěže.
            To je z mojí strany jen spekulace, ale v těch poválečných zmatcích…..
            Čím méně přiznaných poddaných, tím menší daň, řekl bych.

    3. Co se týče města ve kterém žiji a okolí tak těch 25% (odhad, nedá se určit přesně) podle kronik docela sedí.

      Naše městečko během 30 leté války 3x do základů vyhořelo a jak píše místodržící v suplice císaři, „jen pár žebráků přehrabuje ruiny dříve prosperujícího městečka“. podobně dopadly Rokycany, Beroun. Strašice, centrum zbrojní výroby monarchie měli pře válkou cca 1500 obyvatel, na konci cca 300…

      Tak se neserte.

    4. No, nevím. Moje rodná víska byla r. 1631 vypálena a opuštěna a teprve r. 1680 se počet obyvatel přiblížil r. 1620

  14. Pouze technická:

    Nejen ta současná hrozná „česká“ vláda bohužel přesunuje razantně peníze
    směrem k „ministryni války“….

    Masívní přesuny v rozpočtu k obraně a tím logicky chybějící jinde,
    těžko mohou bez pokrytectví následně kritizovat ti, kteří v PS hlasovali PRO zákon
    = minimálně 2 % HDP vždy na tzv obranu=
    (177/2023 Sb., sněmovní tisk 369, senátní 86)

    U mne má prostě bohužel máslo na hlavě, padni komu padni,
    rovněž každý takový a pokud to omluví i volič, pak rovněž…..

    Za ANO se Babiš a ještě jedna také jen nepřihlásili,
    dalších 17 se omluvilo
    a pouhá jedna – Berenika Peštová – se za ANO „aktivně“ zdržela hlasování,
    jako 8 senátorů, aktivně proti nebyly ani dvě nezařazené senátorky, tedy s Senátu NIKDO.

    Ostatní – 51 (poslanci) za ANO “ jako jeden muž“,
    byli PRO minimálně 2 % HDP rozhazovačné Černochové……

    Však si ta jména (koho čtenář případně zvolil) snadno najde, stačí kliknout:
    http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=80467
    https://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/hlasy?G=21623&O=14

    Proti byli ve sněmovně jen poslanci SPD
    a to ještě jednomu z nich systém přiřadil po hlasování ANO,
    ačkoliv údajně hlasoval NE .
    Bránil se, kopíruji poslance SPD :
    „Poslanec Vladimír Zlínský: Vážený, pane předsedající, v posledním hlasování jsem hlasoval proti a na sjetině mám pro….“

    Zpochybnění hlasování asi už nemělo smysl,
    protože počet by tak byl stejně stále i pak PRO 135/ ze 149 poslanců,
    což je i většina bohužel v každém směru…

    A takto si tu žijeme!

    1. Ještě nedávno tady všichni fňukali, že máme slabou armádu. Ale nove notičky už dorazily i k paní majce 🙂

      Hodná, dostane cukříček.

      A zítra budeme zase naříkat, ze nejsme obranyschopní, ju?

      1. ještě nedávno tady všichni anonymové horoucně a vášnivě bojovali za spolupráci a spojenectví s ruskem. a hele, najednou obráceně. asi taky dostávají notičky.

  15. Hlavně si uvědomme, že zastavit de facto konec světa nebo minimálně lidstva fakt nedokáže pár tisíc lidí na Václaváku.
    To by se musely spojit stovky milionů napříč světem a vyjít naráz do ulic. Od pol. 60. let do pol. 70. let 20. století to, kupodivu, šlo. Ačkoli komunikace byla komplikovanější, přenos informací také, přesto se to povedlo a mezinárodně došlo ke krátkodobému poklesu napětí a nenávisti. Hypoteticky by to teď měla být – s ohledem na komunikační technologie a rychlost přenosu informací – brnkačka. Ale ona není. Ono to je dnes v podstatě nereálné, dát dohromady víc než 250 000 lidí.
    Obávám se, že příčinou je přesně to, o čem píše Goj. „Chléb a hry“; „lid“ je ukolébáván do otupělosti přísunem laciné „zábavy“, která je stále rychleji smiřuje s násilím, sociálním vyřazováním, rasismem a podobnými hnusy jako společensky přijatelnými normami.

    1. Dneska jsou přeci všichni čeští vlastenci a bojovníci za mír na Letné!

      Vyloženě tam sálá ta obrovská energie jednoho procenta 🙂

      1. Píšete si je do notesu nebo počkáte na výčetku operátorů podle přítomných mobilů?
        Jsou to nižší desítky nebo vyšší stovky?

  16. Jedna OT:

    „Protože se od roku 2018 jedná už o 29. porušení Kodexu blogera, vyřazujeme Váš blog z hlavní strany jako celek, a to čistě proto, abyste mohl zálohovat všechny své texty. 07. 09. 2023 bude Váš blog zcela deaktivován.“

    Tipněte si koho se to týká … kdo tipuje, že se jedná o mnohonásobného vítěze blogera roku Větvičku, tak ten tipuje správně.
    Svobodu slova si rozvracet nedáme !!! A tak je to správně, tak to má být!

        1. Idnes jsem opustil, když ta verbež po mně chtěla kopii občanského průkazu.
          Svoloči, která se neumí ani podepsat fakt svoji identitu nebudu dávat.
          Ať si ji koupí od Rakušanovo Lidových milicí.

      1. Laďa Větvička je příliš silná osobnost, než aby se nechal zastrašit. Nemám strach, dvakrát jsem s ním obědval a tak vím…
        Uvidíme, odkud na nás zase vyjukne. Kdo skutečně bude tratit je i-dnes.

        1. Na iděsu teď budou kralovat takoví kříženci Čurdy a Urválka. Lidi, jako je Kroupa, „pan bývalý“.
          Několik posledních let je i bývalým majitelem zbytků mozku.
          Přijde mi až neuvěřitelné (třeba ve srovnání s Helanov), co všechno lidi dokáží napsat na internet, který nezapomíná. A kde si o jejich blbství, mohou i za několik let počíst tisíce lidí.
          Případně si počtou jejich děti a vnuci – jestli a vůbec pochopí, co byl rodič, nebo prarodič za hňupa.
          Jak říkala babička: „Slon ježka nerodí, zas jen slona“..

          1. Fláknu sem jeden ukradený příspěvek z diskuse.
            „No to nemuzete. Kam ted budou lepsolide chodit davat pruchod svemu rozhorceni? A koho bude ted kopirovat „Ten, co sam ze sebe nevyplodil nikdy ani odstavec“, ale na titulce je k videni kazdou chvili? Ale dosti ironie. Kechlibar se take zaridil jinak. A takovy Vidlak, ten jede uz uplne jiny level. A bez cenzury. Jde to. „

    1. Teď jsem to četla, teď už tam asi nebude nikdo kdo se dá číst.
      Pamatuji doby, kdy takhle zlikvidovali blog Okamurovi, poslední byl 1.ledna 2020.

      1. Kdyby jen Okamurovi. Těch exkomunikovaných je tolik, že se to nedá spočítat. Někdo práskl do bot protože měl plné zuby kobercového bombardování pravdy a taky lásky. Ale daleko víc jich bylo vyautováno.
        Bába dobře věděl, proč se té koule na noze zbavil. „Demokrati“ nemůžou štěkat a Iděs jde stejně do kopru.

  17. Poslední větu článku tesat do kamene a na konci každého projevu přičetného politika by měla zaznít.

    „Válka je buď dlouhá nebo jaderná!“

    Na to, že jste žena, která patrně nebyla na vojně, máte velice dobrou pointu článku.

  18. Když vidím, kam tom všechno spěje, nebyl bych proti zavedení středověkých trestů.
    Bičování, lámání kolem, stínání hlav a podobně. Veřejně, vše vysílané online ve vysokém rozlišení..
    To vše je pochopitelně jen metafora. [;>D)

  19. „Přes naše území se budou přesouvat spojenecká vojska. ‚V důsledku rostoucí agresivity Ruska je hlavním úkolem české obranné politiky všestranná příprava na dlouhotrvající obrannou válku,“
    soustava ži.ovských lží. Ukrajinu má upsanou fašistická banda kolem BlackRock. Jejich lupičské zájmy hájí věčná jalovice a kolaborantka Černochová.

    „Bývalý americký velvyslanec v Izraeli Daniel Shapiro (od roku 2011 do roku 2017) pomáhá prosazovat tuto Ukrajinu jako koncept velkého Izraele,“
    https://necenzurovanapravda.cz/2023/09/max-blumenthal-o-americkem-planu-udelat-z-ukrajiny-velky-izrael-evropy/

    TORONTSKÉ PROTOKOLY shrnuté do 15 bodů:

    1. Je potřeba posílit „společnost zábavy“, která nám doposud prokazovala velkou službu.
    Uspokojení individuálních očekávání lidí řízené jejich prvotními pudy je slabé, přičemž
    výsledkem jsou ovlivnitelné a manipulovatelné generace.
    http://www.czechfreepress.cz/tema-tydne/torontske-protokoly.html

    1. „..sest vagonu s tendrem jelo, pres to jeho mrtvy telo a pak ta deva slovutna ,
      pronesla slova ukrrrutna…. podivej se milacku , tys mi k srdci neprirost ,
      ja te vidim pul a mam te vic nez dost“…Lidova z Prahy..
      Vo tom necitelnym, poctivy lasky stradajicim , fraucimoru…
      Shapiro je to ten co miluje ty pruvody co je na nich horko a nebo aspon teplo ,
      na zahrati miluje , zmrzly prdele , idealni v lete…
      Ale panska laska i jinde ,treba po zajicich skace…
      Vsude se to hemzi pucistama , tak lepsi drzet pobliz ty admiraly a generaly
      v suknich , co maji jiny plasticky starosti ..
      Ani koule zadny na atentaty nemaji.
      Bratre Zizko, jedna koule zulova , hrube tesana, na leve kridlo hrady Rozumberka nedoletela…
      Nevadi , bratri , popojedem.
      Nepopojedou z uradu a taky ty koule ,nejsou a nedoleti..
      Nez ten Trump , ten je zase suknickar , ale to mu ted neprojde..
      Kdyz sou zabavy tak nejsou vobavy.. Aby se ty spojenecky snad nerozpojily.
      Nevim jak jinde u nas ty vlady sou furt zabava..
      Burbock snad taky prijede , na nakupy, modnich doplnku .
      Potrebuje si doplnit. ..Jiny uz se doplnujou…
      Bez ni se nic nevobejde..A president ma to pero. Asi este nevi..
      Zadnej nepomejsli ,jak se budeme dorozumivat az to brzo zakazou.
      Dohoda muze bejt na povoleny knize..Pak se napise .. 41/10/2..
      Stranka 41, desatej radek a druhy slovo..To rozvedcik nerozlusti ,
      mysli, ze je to datum narozenin agenta..Ale neni…
      Na dlouhy vykecavani u Vidlaka to nebude..
      Benes to taky vedel, ze sme ten most mezi vychodem a… zapadem, slunce.
      Chleb a hry , kdo na tohle tragicky nezodpovedny klise prisel ,
      je nejvic nebezpecny , v Rime se rozdelili fandove na dve barevny casti a
      cisare pro zabavu ukrrrutne zamordovali ,ani jedna polovina z nej nezbyla
      a dalsi , min znamy s nim….

      1. Prokousat se tím je náročné, musel jsem se přeladit, uf, ale….je to svým způsobem poetické, a trefné a inspirativní.

        1. Diky p.Schumachere prispevek je maglajz z toho co lita kolem ,
          co lidska mysl spatla ,aspon se to snad cte ,
          vo ty pulnocni strane z ty pohadky, co tam slunce nemaji a nikdy nemeli ,
          ze jo..Vo deleni sveta napul.
          Plny posmesku, ktery sam jinde vodsuzuju ,poucne..
          Vopakovani vopakovanyho zavadi mysl na scesti..
          So long. Min se poucujte , vzdelani a rozum ve velkychm mnozstvich skodi,
          vic nez vobyc lidska blbost…Ynteligentizace pracloveka se nepovedla..
          Vsude je to samej vicedruhovej Satan..

  20. Nemělo to být tak nějak obráceně? Nebyli jsme náhodou v 89 ve strašných sračkách před pádem do propasti bídy války a já nevím jakého ještě hnoje a neslibovali nám politici imrvere sliby jak ten západ doženeme?
    A teď tady čtu že najednou umíme houby, že to je špatné.

    1. Uz si nikdo nepamatuje ,
      ty casy ,
      kdy sliby nebyli chyby..
      Sliby vzdycky byly chyby ,
      vetsi nez sliby ,
      nebyly ani velryby..

      Chyby byly vzdycky chyby.
      Tedka misto nich ,sou sliby.
      Kazdej lze sliby.
      Ze nejsou chyby.

      Kdyby lidi sliby,
      nesli bily,
      lidi a chyby ,
      by se necinily.

      Kdyby nebyly sliby,
      nebyli by lidi..
      Sliby a chyby,
      slibeny sliby ,
      neslibeny chyby ,
      berou si lidi,
      na lovy lidi..

    2. Asi to bylo pravdivé. Doháníme Západ, se všemi jeho debilitami a zvrácenostmi. Někdy mám dojem, že platí spíš heslo „dohnat a předehnat!“

    3. Tak na to si pamatuju.
      Ted musime zabrat a utahnout si opasky, a do deseti let zapad dozeneme.
      A po par letech dohaneni vytahl Klaus z klobouku balicky.

  21. Takže,už se komunisté připravovali na tuto válku.
    Ne že SSSR chtěl napadnout západ,ale pořád se snažili porazit SSSR,teď Rusko,po rozpadu SSSR docela oslabené.Nebude žádná dlouhá válka,jakémkoliv napadnutí Ruska západem,Rusko použije jaderné zbraně.

    1. A Cernochova a ministerstvo maji myslenku.
      Podobnej vtip sem uz dlouho neslysel.
      Anna Proletarka z ni asi nikdy nebude , /“my do vas, taky ,pani “ ,
      znela nekompromisni odpoved Anny ,na navrh strileni ,
      do demonstrantu , bohaty stetky /,
      byla sama taky jen ideologicky vhodna ,postava z romanu..
      Ale pak bylo kupodivu Proletarek hodne..Vopravdovych..Ted sou na rusa.
      Planuje se dlouha valka a vsude se vo tom mluvi…Dobra.
      Ale kdyz deserterky vod varecky z kuchyne, planuji a organizuji
      a zadelavaji a ted este bezvareckovy ,na valky.
      Ted musi prijit automaticky ke slovu hospodarstvi a jak to dlouhy nepratelstvi ,
      nejlip zahajit a vydrzet.. Kde se co a na to vezme.
      Valecny usili musi zmobilizovat vsechny , aby pracovali pro vitezstvi
      tech zbrani ,co teprve vzniknou…Vysoka intenzita a vsude.
      Nizky , svindlovaci kseftareni za velkym vejvarem , neni v pritomnosti ,
      to nejlepsi..
      Vosidit, vopiskovat manzela vo petku,ze nakup vobeda se nejak prodrazil ..
      Neco takovyho tak snadno a v prubehu asi tentokrat tak lehce neprojde..
      Kdyz se stat polozi ,valka se nevyhraje..Jedine kdyz rus porazi v prubehu ,
      sam sebe..Aby to kat spral.
      Pac, ale rus je velkej nepritel , vitezstvi nad nim bude velky,znamenity.
      Valka v Afganistanu nestala za nic a nebyla to pravy jahodovy ,
      protoze afgan byl nepritel malej a v sandalech , podprumernej..
      Furt se nekde schovaval..
      Pres den dojil akorat kozu..Zadny technicky vymozenosti …
      Tohle kazdej musi uznat..Mluvi afgansky a kdo mu rozumi ,
      kdyz rekne, ze prohral..Vo to nikdo nestoji zadny poradny medajle, nic.
      Kdo stoji vo zajimavosti z jejich Kandahara..
      Media by sly brzy zebrotou,nebo co. Rus porazi sam sebe,jo.
      Bulhari byli napr. fasisti a jakmile se Ruda Armada objevila na jejich hranicich ,
      hned byly velky antifasisti..Nemuzou rusovi zapomenout na vitezstvi v Sipce ,vosvobozeni vod mohamedana…Nedavno naridili kazdymu se prejmenovat,
      na bulharsky jmeno, jinak odchod. Vodesli z dalsich duvodu tisice ..
      Potiz je v tom , ze Ceska otazka je vyresena daleko driv , nez se dovime ,
      ze nejaka otazka se na nas vubec ,vymrstila..
      my pak zjistujeme vodpovedi a vselijaky ukrutnosti ,na tu votazku,
      az z nasledku..
      Nez skonci ta votazka , vymrsti se na nas podobna votazka dalsi..
      Je to furt jako u blbejch..
      Nejdriv je to nepratelstvi a hned potom obrana.
      Kazdej samozrejme souhlasi..
      Napriklad valka s Vietnamem byla na spadnuti /vyzbrojeni nikde/, ale vysvetlujte to tem ovcim, zbytecny, nepochopi. Kricej furt dokola mir ,mir…Musi se na ne vod lesa..
      Soudruh z Ukrajiny, z niceho nic stehujici, ty rakety a verejne ,
      ani dekou je neprikryl , se nejak dovtipil a prispechal na pomoc.
      Soudruh a komunista , vietnamec a komunista , dve mouchy jednou ranou ,
      vlastne tri, strasnej strach …Komunisti nam zase dou po krku
      a zbrojeni , co jinyho se da delat..Copak to nevidite? Branit se obcane.
      Naval prachy a nekecej ……. vo tom miru…
      Novy Legie sou treba , aby rusovi ukazali zac je toho loket. A hruba zaplata..
      Napisy se sipkou , Na Moskvu sou taky dulezity..

  22. „V důsledku rostoucí agresivity Ruska je hlavním úkolem české obranné politiky všestranná příprava na dlouhotrvající obrannou válku vysoké intenzity s technologicky vyspělým protivníkem vybaveným jadernými zbraněmi,“ stojí v dokumentu, který by měl v pátek projednat branný výbor Sněmovny.
    Podle bývalého šéfa armády Jiřího Šedivého postupuje obrana a vláda správným směrem, protože je potřeba připravit armádu i společnost na možný konflikt bez ohledu na situaci na Ukrajině, protože bezpečnostní situace se ve světě zhoršuje a zhoršovat se bude. Zvláště kvůli rivalitě USA a Číny.

    V důsledku rostoucí agresivity Ruska?🤔
    A to jim to ten národ (pokud se ten pojem smí ještě použít) žere?
    Jediný kdo je opravdu agresivní jsou jůesej a jejich lokajové. Chtějí nás všechny obětovat, zatímco se budou smát a popíjet víno 300 metrů pod povrchem země… 😡

    1. Vod huby ste mi to vzal. Este s tou zahadne vzrustajici agresivitou ,
      dyz se z fleku bidne ani nepo , nehnou..Mohla by jejich agrese vzrustat,
      az budou treba ve Lvove, jinak nevim.
      Bidny tvrzeni ,ale rus mezitim vytah mega sarmaty pres dveste tun , zivy vahy…
      Bida na pokracovani , jako novej serial elska damian ,co s nima
      Czernochowa udela, kulometem asi nepudou trefit..
      Zakazat a zamlcet ,nejlepsi reseni ,ze nejsou..
      Na zakoupeni tech zatracenych sarmatu, na misto kulometu ,
      asi nezbude peniz. A ten smejd stejne vyrabi nepritel,
      z automatickejch pracek ,tak zadnej strach.
      Kulomet je malej a tak vyhoda, nepritel nezjisti , kde je schovanej…

  23. Členka SV tj Společnosti volicu (možných až. 8 275 752 členu)skwéla paní Kunštekova má opět pravdu!
    Neexistuje nikdo ,kdo více volá heslo

    UZ ANI JEDEN HLAS ASOCIALNI VLADE ,KTERA SVE VOLICE OBIRA O PENIZE A PAK DA POBIT!

    SLAVA PNZ Plánu Národní Záchrany.!
    To volá spolu s ní ANNA z KSH

  24. Nejsme schopní vyrobit ani „fň“. Fakt, že vyrábíme útočné pušky, kulomety nebo sem tam nějaké obrněnce je druhotný, protože když toto postavíme proti těžkému dělostřelectvu a moderním tankům, tak je to jako útočit s luky a šípy. O raketových zbraních už ani nemluvě.
    Nakonec se ukazuje, že mít přiměřenou základnu státních, rozuměj národních, firem, které vyrábějí celé spektrum potřebných zbraňových systémů u nás a na místě, je lepší než mít hypermoderní zbraně sestávající z komponent, z nichž každá je od nějaké jiné hyperspecializované firmy z jiného koutu světa. Nakonec v opotřebovávacím nebo větším konfliktu vyhraje vždycky ten, kdo má více zbraní a munice za normální cenu a zvládá kupecké počty.
    Inu, naši slouhovští „vladaři“ si zaneřádili vlastní hnízdo. Obyvatelstvo už dávno není zvyklé na vojnu nebo pravidelná cvičení. Vlastenectví je , mírně řečeno, nepopulární a považováno přinejmenším za „lidovost“, v horším případě za dezolátství. Za Fialu, Havla, Pekarovou nebo pana generála by nikdo kromě nejhloupějších fanatiků s mozkem o velikosti angreštu umírat nešel – proč taky, když společnost je zcela ideově vyprádněná a někteří rozumí pouze druhému dílu seriálu Ulice ?

    1. Zkrátka, když pracujete 30 let na demontáži průmyslu, vzdělání, konkurenceschopnosti a národní hrdosti, tak najednou z ničeho nic armádu a rusobijce nevychováte.
      Je to krásný samoregulační mechanismus.

      1. Šmankot, a proti komu bychom ty zbraně použili???
        Jsme malá země na rozhraní dvou systémů, v žádném případě bojovníci. Podělali jsme se když na nás hupli Němci, před bratrskou pomocí ze strany Moskvy to bylo jakbysmet. V roce 69 byla armáda nasazená proti vlastním lidem.
        Na rozdíl třeba od statečných Poláků jsme národ Švejků, což sice není dúvod k hrdosti, ale má to i světlou stránku. Z Varšavy bylo spáleniště, Praha zůstala vcelku.
        Je to věc názoru, ale z mého pohledu je lepší být živým psem, než mrtvým lvem.

        1. Helanov: musím se přiznat, že v otázce předmnichovského dilematu, před nímž stál prezident Beneš, tápu celý svůj život a nejsem schopen dát své jednoznačné stanovisko. Pravdou je, že jak se zvolna odkrývají jednotlivé nuance historie a hlavně ubožácké postoje okolního západu, jsem čímdál víc „neradikální“ a kloním se k jeho rozhodnutí. A vůbec netuším, zdali mu šlo opravdu o národ, nebo byl jen patřičně „motivován“ svými chlebodárci.

          1. V roce 1938 by se ČSR možná ubránila s obrovskými ztrátami, ale určitě by obrovské ztráty utrpěl i Wehrmacht. Jenže přání tehdy podle všech známek bylo, aby Hitler ČSR obsadil. Stejně tak Polsko, pro boj proti komunismu nebyla žádná cizí oběť dost velká. Také šlo o dozvuky Velké války 1914-1918, kdy Francia a Anglie nechtěly bojovat za nějakou vzdálenou zemi a její pohraniční spory.
            E. Beneš se rozhodl zachránit co nejvíce z národa, jenže jej tím zlomil morálně. Jeho rozhodnutí správné nebylo, a to v mnoha ohledech.
            Ale dovedu jeho rozhodnutí pochopit, protože už počítal s budoucí válkou Německa s Francií a Anglií. Nezapomeňme, že ještě dlouhou dobu Anglie očekávala obnovení ČSR v hranicích platných po Mnichovu 1938. Až útok na Heydricha změnil pohled části anglických politiků, o zbytek se postaral Stalin uznáním ČSR v předmnichovských hranicích, a za to zabral Podkarpatskou Rus.

            1. Gerd: Historie se vždy interpretuje tendenčně. Současný trend je omlouvat Západ bojem proti komunismu, který získával na popularitě u krizí zbídačených lidí. Jako vždy se někdy ukáže pravý důvod jejich postojů. Tím hybatelem není v podstatě ideologie. Ta je jen odrazem politického trendu. Ale je to zisk, prachy, moc, imperiální snahy. Zkrátka, nic se nezměnilo. Koneckonců i ta figura Hitlera vzešla z kolektivního západu. Beneš nemohl nic dělat i kdyby byl čistým vlastencem. Což opravdu nebyl.

              1. Příkladem zbídačených mas, které hledali spásu v komunismu, je český národ, který se po válce měl lépe než většina evropy.

                1. Dalším příkladem je polský národ, který komunisty z duše nenáviděl.

                  Ovšem hlavním příkladem je ruský národ, který se přiklonil ke komunismu v době, kdy neměl páru, vo co de.

                  1. A jak to bylo s nasema Legiema , bordel akorat. Milovali zkazu sveta bolsevika ,uhlavniho
                    nepritele sveta
                    a lidstva a v jejich radach svetoznamyho lupice Stalina , jo a nebo ne. Tezky zjistit i dneska.
                    Jejich sjezd meli u nas v 1912.
                    Se tenkrat jim melo zakroutit krkama a
                    bez milosti. Zase nic. Chteli se zmocnit sveta ..
                    To se na beton vedelo vo nich…
                    A vodjizdeli Legie pryc z Ruska na misto, aby bosevika aspon ted ,na fleku dodelali a dobyli..
                    Zase nic.
                    Ovsem na zapadni fronte kam tak spechali ,
                    bolsevikovi ublizit nemohli.
                    Nejak se tam do Ruska vylodily armady 18ti ,
                    statu , nase Legie zase vodjizdeli z Ruska pryc..
                    Neni vysvetlena pricina toho cestovani a jejich zjevovani v Rusku a opetneho zmizeni..
                    Vsichni se tam nejak zjevovali a zase mizeli..
                    Ty armady 18 statu ,zase pribehly ze zapadni fronty ,kam nase Legie zrovna musely spechat…
                    Mezitim tam pobihal, ve spechu taky v Petrohradu ,
                    pres sve vysoke duchodove stari a osvobozoval taticek vseho vosvobozeni , Masaryk a potom zase zmizel taky ,kdyz spechal do Ameriky ,
                    nas vosvobozovat ze vsech stran..
                    Nemoh nas vosvobozovat taky v Praze aspon ,
                    na chvili?
                    Asi nemoh v tom fofru..
                    Legie po ceste este stihly chytit toho zbesilyho antibolsevika Kolcaka a dali ho ,bolsevikum..
                    Takovy nadrzovani bolsevikovi …
                    A co na to vrchni velitel Legii , Mas a Ryk..
                    Byl zanedbanej tim jak se to menuje ,vosvobozovanim vod bolsevika , vod Cechu ,
                    aby si sami nevladli po rijnu 1918 a nahravanim komunistum , strelbama do delniku, to mel bolsevik hodne rad, zase na svy zamery..
                    Hodne pak v parlamentu kricel a jeste krky, vlastnim kapitalistum a Masarykovi taky zakrucoval..

              2. DOC: Nikoho tím neomlouvám, jen konstatuji, že Anglie s Francií nečinně přihlížely už zabrání Sárska, Rakouska, pak pohraničí ČSR, zbytku ČSR, Polska. Až v případě Polska vyhlásily válku bez akcí. Prostě podpořily německé drang anch Osten, hodilo se jim to do plánů.
                Ale kdyby se ČR bránila v 1938, Němci by tam přišli o armádu, ale ČSR také. Sice by potom Hitler nemohl přepadnout Polsko a Francii, ale obyvatelé ČSR by to odnesli.
                Málo se zmiňuje fakt, že obsazením ČSR Hitler získal výzbroj pro 40 divizí, což byl náskok, který mu potom umožnil přepadnout Polsko (které si po Mnichovu 1938 zabralo Těšínsko) a potom Francii. A taky pár zbrojovek.
                Pro porážku Hitlera v 1938 Francie vůbec nemusela válčit, stačilo jen pohrozit válkou s Německem a uvést do pohotovosti armádu. Pak by Hitler jednal i v Mnichově úplně jinak.
                Historie nezná kdyby, tak žijeme s tím, co je dnes. Faktem je, že Hitler mohl být poražen už 1938, a stačilo k tomu jen málo, postoj Francie. Tak za 2 roky měla Francie válku s Hitlerem stejně, ale už bez spojence ČSR.

                1. Ja jenom vim, ze Hitler na nas a polak na nas a slovak byl fasista a taky na nas..Asi to byla presila..
                  A ze vsech stran, madar a rakusak byli taky fasisti..
                  Vopevneni nebylo vsude , se nepocitalo ,
                  ze nejaky jiny se taky rychle pozenou na nas.
                  Ovsem to neznate akademika ,historika ,
                  aby si na tom nasem braneni ,nezarajtoval..
                  Nevedomosti ,kdo vlad ve Francii a porad este , britum taky a ze si mohli ty jejich delat vlady, co chteli ,je stale jen nacvik na masturbace a trenink na sucho a na neco co neni ,nebylo a nebude jen tak brzy..

                2. Souhlas, dostali by jsme těžce přes držku.
                  Stačí se podívat na mapu ČSR z roku 1938.
                  Skoro tisíc kilometrů dlouhá nudle, z vojenského hlediska nehájitelná.
                  Okolo samé fašistické státy, pátá kolona v pohraničí a musíme zmínit i Slovensko.
                  Opevnění jen někde a z velké části dokončené jen ŘOPíky.
                  Byl jsem se v nějakých podívat.
                  Není tam zavedena voda, není tam odpad, k jídlu jen co si lidi přinesou.
                  Chodbami se skoro nedá projít, jak jsou úzké. Místo na postele tam také není – počítalo se s pravidelnou rotací obránců, v dochodové vzdálenosti (nebo dojezdové na kole) od míst jejich bydliště.

                  1. Nemeli by to s nama nacisti lehky a prumysl by byl rozbitej a jak potom na rusa. A na polaka.
                    Proto taky hlavne byl Mnichov. Velky kriceni ,silenych sluhu , ze chceme zavinit svetovou valku.
                    Pritom umysly vo tom, na SSSR vyhlasil ,vyvrazdovaci Hitler uz davno.
                    Mensi stat takhle tvorit nesmi ,z republiky najednou zbyli jen Cesi.
                    Utvorit stat s velkou a silnou mensinou germanu ,po 300 letech jejich silenstvi a myslet si , ze to prestane ihned ,muze bud akademik a nebo silenec ,nebo voboji najednou ,kterej Cechy nenavidi a ma svy zajmy. Jeste navrch pomadarsteny slovaky.
                    Moc vzdelani a rozumu moc skodi.
                    Zaver je jednoduchej ,prodali M+B , nas vod zacatku aby mohli vladnout , ..jako mistodrzici sluhove..
                    Benes a Masaryk ml. byli britsky agenti aspon jejich jednani presvedcuje..

            2. To, kterak Anglie nechtěla bojovat za nějakou ,,vzdálenou zemi, kterou ani nikdo nenajde na mapě“ srovnejte s případem ,,Falklandy 1982″, kdy reakce následovala okamžitě. Podrobně wikipedie

            3. Pokud by se CSR zacala Nemecku vojensky branit, CSR by byla Anglosasy prohlasena za vinika vypuknuti valecneho konfliktu, a to se vsemi dusledky …
              Benes to nemel jednoduche a rekl bych, ze v te dobe uhral maximum mozneho.

              1. Tady je zápis z jednání britské vlády , agendum „THE INTERNATIONAL SITUATION: CENTRAL EUROPE: CZECHOSLOVAKIA“, z 21. září 1938 .
                http://filestore.nationalarchives.gov.uk/pdfs/small/cab-23-95-cc-41-38-5.pdf
                Na archive.org je k mání soubor dokumentů týkající se zahraniční politiky VB , v dokumentu https://ia903105.us.archive.org/33/items/in.ernet.dli.2015.276399/2015.276399.Documents-On.pdf
                si lze na straně 675 a dal. přečíst Runcimanův dopis presidentu Benešovi.

            4. Společnými silami Československa, Polska, Francie, Anglie, bylo možno Německo spláchnout. Technicky.
              Jenže rozděl a panuj… Tak na to těžce doplatili i Angláni, nakonec rozpadem impéria.

              1. Možná stačil britsko-sovětský pakt.
                Nakonec (srpen 1941) stejně tyto dvě země společně zasáhly vojensky, proti Deutsches Reich verze Hitler (tamním německým nacistům a jejich špionům) , v Íránu.
                Ale to už byl u moci Churchill, který snad řekl něco v tom smyslu, že proti Hitlerovi by se spojil i se samotným Ďáblem….a tak jel (letěl) do Moskvy.
                https://winstonchurchill.org/publications/finest-hour-extras/comrades-and-brothers-churchill-stalin-and-the-moscow-conference-of-1942/

                1. To je silena vyhoda demokracie , slouzis dablovi H. ,
                  jako silenec a za vterinu zase dablovi neslouzis a pridas se k dablovi S. ,bolsevikovi vo kterym to vis a kricis vod zacatku a taky bolsevik Dabel byl ..
                  Ale predstiras na par let, ze neni dabel ani trochu
                  , ze je spojenec. Votresny.

                  Vcerejsi nenavidenej german a nepolepsitelnej ,
                  300 let dabel, dabel ,vod kteryho
                  se po staleti narod snazil vosvobodit a skoro neprezil , napr. , pac tech , pricin bylo miliony do 1918
                  a pres noc , 3 miliony tech samejch germanu ,
                  zase vod 1918 , byly na nas vymrsteny a stali se
                  nasi demokraticky rovnopravny spoluobcani
                  v samostatny republice ,CSR.
                  Tohle nevymyslis..
                  Pak zustan normalni z takovejch utoku silenych akademiku…Ani pochopit se to neda.
                  Zakladni problem, je jasnej , ze utokum silencu se neda branit normalnim rozumem ,ten vzdycky prohraje..
                  Prilis vzdelani a rozumu skodi rovnou ,az do silenstvi..

                  Hitler byl delnickej socialista.
                  Stalin , proslul ve svete jako zlocinec ,teroristickym prepadenim bankovniho vozu s milionama rublu.
                  V Tbilisi. Mnoho mrtvych .
                  Ale banka mela cisla uloupenych bankovek a tak bolsevici sklapli , ale nic se jim nestalo.
                  Stalin cestoval vsude v E. jako by nic.Pred 1917.
                  Vrhli se marxisti na manzelstvi , nastrkovali krasavice bolsevicky, bohacum na snatky a potom manzel
                  nejak nebyl a jeho miliony si rozdelili ,kdyz ty marxisticky debaty u suchy kurky, nebyly to vono..
                  To neni vsechno. Za Stalinem brzy zacali jezdit zapadni osobnosti z kultury,politiky, novinari, az se dvere netrhly.
                  Taky kseftari a nabizeli vsecko ,Dablovi , nechces soudruhu tohle a nebo tamto…
                  Najednou Dabel nebyl Dabel.
                  Jiny zase kriceli vo tech procesech atd.
                  Vodkrouh Trockyho a byl spojenec , zrovna tak jako Hitler Rohma a byl spojenec a statnik roku v Times
                  , nez zacal bejt nepritel. voba byli , co se dneska
                  nazyva popularizovany celebrity..
                  Vsecky kejkle sasku v cirkusu zvanym demokracie , sou mozny ,cokoliv ,tragedie, zlociny, chamtivost ,vcerejsi loupeznici a ukladny vrazi sou pres noc nejlepsi pratele navecny casy
                  Byly ty plany a voba v nich hrali hlavni role…
                  A lidi , vlastne skoro vsichni divaci ty kejkle voslavujou..
                  To by taky nemuseli..

          2. Můj názor se během života překlopil. Dnešníma očima jsme neměli šanci. Rozhodně ne s tak mohutnou pátou kolonou, kterou tvořili sudetští Němci.
            Otázku, nakolik za militarizaci Sudeťaků mohla nešťastná národnostní politika samostatného Československa , zatím nemám vyřešenou. Ale německojazyčného obyvatelstva byla třetina obyvatelstva, ovšem jako menšina Němci uznáni nebyli. Řeklo se : Ať táhnou, když se jim tady nelíbí. (Všechny ostatní menšiny uznány byly, dokonce i Židé, se všemi z toho vyplývajícími právy. )
            Henlein měl umetenou cestu. Když se vedení ČSR probralo, bylo už pozdě.

            1. Která práva německá menšina tehdy v Československu postrádala (předešlu, že až ke konci 19. století došlo k zrovnoprávnění češtiny s němčinou, všelijak obcházenému) ?
              Která to byla práva ?

              1. Právo nenechat se násilně čechizovat?
                Právo nebýt vyhozen ze zaměstnání, jenom na základě rodného jazyka?
                Mohlo být dost složité pro padesátníka rychle se naučit česky, aby mohl dál dělat pošťáka. Berte v úvahu, že některá města byla opravdu téměř výhradně německojazyčná. A změna nastala ze dne na den.
                ***
                Pokud jste viděl seriál Vlak dětství a naděje , zkuste se zamyslet nad tím, kde se ten český pošťák asi v tom německojazyčném regionu vzal. A proč chodily za vojáčky na koníčky jenom dvě české holčičky. Ty německé patrně skřípaly zubama.
                Film to byl zřejmě pravdivý a tak z něj čouhala pravda jako sláma z bot.
                Z pohledu nečechů se pochopitelně všechno jevilo úplně jinak.

                1. To jsou kolaborantské kecy. Skopčáci měli v naší Republice výhody, o kterých se ani jejich soukmenovcům v Reichu nezdálo. Česká vláda jim dělala jeden ústupek za druhým a ty kurvy se nám odvděčili terorismem v pohraničí, který vyvrcholil vražděním a tím, že naši museli odtud utéct, aby zachránili holé životy. Němci přes podanou ruku zničili náš sen a můžou být jedině rádi, že se po válce do toho svýho Reichu vůbec vrátili. Kdyby totéž udělali třeba v Afghanistánu, vrátili by se domu leda v pytlích. Šmejdi.

                  1. Německá firma nad určitý počet zaměstnanců, ( lhala bych kolik, ale moc ne ), musela povinně přijmout jednoho Čecha. Ideologicky dozor?
                    Hodně firem, zejména rodinných, to položilo. Nemohly si dovolit platit neumětela, který byl nepoužitelný.
                    Takže ono to fakt nebylo pro Němce jednoduché. Ze dne na den se stali obtížnou menšinou. Tradičně dobré vztahy mezi českými Němci a Čechy byly fuč.

                    1. No a příklady vyhazování Čechů z Němci ovládaných firem ? Nula bodov ?
                      Ty “ tradičně dobré vztahy“….to je z které doby, tak dlouhé doby, že by odvážný a poučený diskutér mohl psát o “ tradici“ ?

                      Válčíte války, které už proběhly. Včetně těch germanizačních nebo národně osvobozeneckých.
                      Poučení chybí ?
                      Tak pak raději mlčet.

                    2. Jeden zamestnanec ,polozi snadno celou fabriku. Tohle nevymyslis.
                      Kolik milionu asi tydeni mel vejplatu..

                    3. Milý kydači. Některé specialitky, kterých se dopouštěli čeští chlástenci na sudetských Němcích, jsou dodnes tabu. Doba ještě nenazrála, abychom si přiznali, že i mezi Čechy se vyskytovali hurá vlastenci. Kterým se TGM snažil vyhovět. Ačkoli sám byl v tomhle ohledu tolerantní.
                      Dobré vztahy spočívaly i v tom, že Češi z vnitrozemí běžně posílali děti na prázdniny do Sudet. Aby si procvičily němčinu , povinný jazyk pro střední a vyšší studium. Němci zase posílali děti zejména na bohatší české statky, aby se trochu vykrmily. V Polabí byl bohatší stůl než třeba v Jizerských horách, kde se cpali jen erteplemi a houbovým kyselem.
                      Spousta rodin byla smíšených a chudý člověk si na nějaké národovectví nehrál. Na nic takového ani neměl čas.

                2. Ach jo. Tak ze dne na den. Ach jo. A jak asi to mělo být ? ČSR plus v pohraničí nějaký autonomní Deutschland pod jurisdikcí německé populace ? Životnost ČSR půl roku, rok ?
                  Přečtěte si něco relevantního od Jakuba Arbese, dobové výpovědi lidí z pohraničí. Kdy např. německý majitel nemovitosti vyhazoval z bytu Čechy a Češky jen proto, že nedali své děti do německých škol.
                  Nebo hlouběji – o co mj. šlo v Říšské radě, týkající se např. nespravedlivého způsobu voleb, ve prospěch německého živlu, už od Karla Havlíčka. Existuje literatura obsahující parlamentní vystoupení, z kterých bylo patrno, že německý živel v Říšské radě byl upřednostňován, včetně voleb.
                  Divíte se pak, že čsl. republika tam delegovala českého pošťáka ?
                  Hranice musely být ubránitelné, takže i hory a pohoří.
                  V Kadani prý po válce vyvěšovala německá “ většina“ rudé prapory, prapory “ republiky rad“. Zdroj už neznám, takže věřte nebo nechte být.

                  Mimochodem, v určitých oblastech se k německé národnosti hlásili i lidé židovského původu. To je hrozná tragedie, jak s nimi ještě v téže generaci jednal německý nacionální triumfalismus s výraznými prvky rasismu.
                  Oproti tomu byly postupy čsl. úřadů vůči německé “ většině“ procházkou růžovým sadem (oběti nějaké místní zlovůle prominou).
                  Etnicky (antiněmecký) utlačovatelský režim by asi těžko toleroval, že ve volbách vyhrála henleinovská strana.

                  Čímž není řečeno, že mnozí Němci a Němky v pohraničí neměli důvod k tomu, aby jejich loajalita vůči republice , nebyla vlažná, potažmo nepřátelská. Obdobně ale i české dělnictvo, malorolnictvo. Krize, bída, nezaměstnanost…

                  Historie proběhla tak, jak se stála. Poučení je v tomto případě z ní takové, že
                  jde hlavně o chleba, ať je dostupný všem, bez ohledu na etnicitu.

                  1. Velka strategicka dulezitost , bylo zacleneni germanu ,co nas po tisic let vyhlazovali valkama a nebo jinak „vladli“, do nasi republiky jako rovnopravny spoluobcany , aby jednota statu CSR ,byla zarucena a uplne jista..
                    Komedie pokracovala , takova komedie kazdyho zabije a byla jak se patri a cizi politici,
                    jako neceskej a uplne nejvic ceskej Masaryk ,to taky zname ty vic Cechy nez sme my, s tim souhlasili..

                    Strategie a genialni v umisteni jich v opravdu velkym mnozstvi ,germanu ,na nase hranice s Nemeckem byla zcela v duchu mirumilovny demokracie , kde se kricelo,
                    nejdriv do vanoc ste doma ,ale dlouha valka dlouhej vejvar a potom zase ,ze prvni valka byla za totalni konec vsech valek..Tak jo.
                    Jak to asi videli nasi generalove , tuhle strategii vod samyho zacatku..
                    Strategie umisteni davu nepratelskych vratnych u vrat mesta ,co voteviraji ochotne brany voblezenyho mesta ,republiky svejm vojakum,
                    co nas v republice chteli vyvrazdit , tedy asi nasemu nepriteli..
                    Ale na valecnych skolach asi uci jiny poucky..

                  2. Já přeci nepopírám, že i mezi českými Němci byli trotlové. Jenom upozorňuji, že postavení německojazyčných Čechů se s vyhlášením samostatného Československa rapidně překlopilo v jejich neprospěch.
                    Stali se minoritou, občany druhé kategorie.
                    V R – U byla státním jazykem němčina, teď líbezná českoslovenština, muselo se jich to nemile dotknout. Teď když chtěli na střední nebo vysokou školu, museli československy. Ze dne na den!

        2. ….a existuje také pohled, že ČR byla v roce 1938 obětována Anglií ( VB) z důvodu nutného dovyzbrojení německé armády pro budoucí tažení na Sovětský svaz. Zrovna tak jako Polsko bylo obětováno, aby mohla německá armáda postupovat tou strategicky nejlepší cestou na Moskvu.

        3. „Podělali jsme se když na nás hupli Němci“

          Dalsi bojechtive jelito…
          Zapomela jste na armadu Polaku, kteri se uz trepali na hranicich?
          40 tisic Madaru kteri na jihu delali to same?
          A o Rakusacich pripravenych vyrazit, to uz vas na vumlu neucili.
          Otazka je, co by udelaly divize fasistickeho Slovenska…

          Takze si bezte hrat s tanciky, jako Cernochova, a prestante hnat lidi do valek.

      2. Trochu vodbocim..Na tube se to hemzi popravama nacistu ,
        vypada to na dalsi naklepavani rizku. Mimo to ,co vsecko, dolf..

        Verejna poprava byla zastreleni Kennedyho.
        Je blbej a vic uzitecnej nam bude, jako mucednik, my to zaridime taky
        s tou komisi , aby to trvalo..
        /Dalsi komise na 9/11 , byla uplne stejna , co do zameru, na vyvolani ,
        zmatku, nejistoty v chaosu, ve svetovy populaci , aby kazdej videl
        a uvedomil si ,ze ti v pritmi ,nekde, muzou vsechno/.

        Verejny zastreleni Lincolna , predtim nasilne odvody do
        armady a 700 tisic mrtvych , agrese a z ni obcanska valka pro
        bohace dulezita, /bohac nemusel do armady/, hruzny masovy nasili
        zpusobeny demokratem , co s nim po obcansky valce , kterou zacal.
        Novej zacatek lepsi zlepsovat ,bez nej, neni ted potreba..
        Lepsi ,kdyz za nej budou plakat, oplakavat valecnyho zlocince ,
        jako mucednika../Pomniky a media/.
        My zaridime, aby to bylo jak se patri ..

        Dalsi na Prigozina…..Nic novyho vo nem ,
        jen, ze to byl psychopat /na prvni pohled vo tom uz sem davno psal/,
        a krvave bezohlednej , neco jako Nuland /fuck EU a 500 milionu lidi /
        a nebo jako Albricht..
        Hodil se jako ucetni, aby vojaci meli vejplaty vcas a jako organizator,
        ovladal totalne wagnery, samozrejme penezma, velmi ,tvrde ,
        k ucelum potrebny, kazne discipliny.
        Nevi se jak dostal k Wagnerum, kdo pomoh ,kdo ho schvalil atd.
        Klicova otazka. Zamery.
        Dalsi byly ukazky,najednou , jak verbuje vezne ..Aby si kazdej vsiml.
        Potom , kdo Wagnery poslal , schvalil , na Bachmut a na naplanovany ,
        vitezstvi tam , za kazdou cenu a za cenu velkych ztrat ,
        predevsim byvalych kolegu, taky veznu.
        Aby se tam z toho proslavil . Lid ,dle mineni porucniku ,ve valce potrebuje hrdiny a porucnici taky, aby lid neklesal na moralce..
        Zacal kricet , jako slavnej hrdina vitezny bitvy, kterej vsecko vyhral
        a muze tak i na uredniky Kremlu..
        Zdaleka a nejdriv vpredu a jiny , ktery skutecne
        vybojovali to vitezstvi , ty az daleko , daleko a neznamy , za nim..
        Aby mu neprekazeli a taky to hrdinstvi nezkazili..To je jasny ..
        Ani medajlicky poradny nedostali..Tedy vyrobenej hrdina.
        Zase, otazka , kdo byl za tim ,kdo mu to poradil, co ma delat
        po tom vitezstvi v bitve..
        Taktika pouzita , s verejnym minenim a popularitou ,
        /tech prikladu z minulosti mame dost/, tak ziskanou ,
        ze se snadno nacpe do Kremlu..Na mista tech , na ktery nadaval..
        Za jakym ucelem do Kremlu, se muzeme jen domyslet.Jinak jasny.
        Kdyz Kreml vahal , nerozpad se , doslo k donucovani lavinou vojaku ,
        poslanou z Rostova….
        Ale Kreml odmit strach a zustal sjednocenej. Prepocitali se P. a ti za nim.
        Lide ,rusove maji P. za hrdinu dodnes. A tim se v jejich ve vedomi objevili
        trhliny pochyb, zda nynejsi vedeni valky je to pravy ,
        co Rusko potrebuje. To je kostra a vycet naplanovanych udalosti..

      3. Cílem také nebylo vychovávat spojence, ale zničit konkurenci. Povedlo se, jsme schopni montovat, diskutovat o změně pohlaví, případně zastávat správné postoje a vysílat signály.
        Na boj jsme dobří jen do první lidské vlny na odminování zaminovaných prostorů a zahlcení kulometů. A tam stačí správná motivace a schopnost chodit.
        Zřejmě se naši ochránci učili u kronikáře Fredegara:
        „Vinidé (tj. Slované) byli již od dřívějška befulci Hunů (Avarů) neboť když Hunové válčili proti některému národu a stáli s celým vojskem před táborem, Vinidé bojovali; jestliže se schylovalo k vítězství, tu Hunové v touze zmocnit se kořisti vyráželi, jestliže však Vinidé byli přemáháni, opřeni o pomoc Hunů nabírali nových sil.“

          1. Chtěl jsem spíše poukázat na fakt, že i nyní Slované bojují v první řadě , a za zájmy někoho jiného, kdo čeká, jak se bitva vyvine, aby sebral kořist. Jen o 1400 let později.

            1. Řekněme že se velmi osvědčilo, poštvat proti sobě dva bratry. Proč by měl krvácet agresor, když jde poštvat bráchu na bráchu a sám stát pěkně za bukem a po vyčerpávajícím boji slíznout smetanu.
              Milovníci Alláha proti milovníkům Alláha, teďka už i Slované proti Slovanům.
              A běda, když se najde schopný diplomat. Který se umí domluvit s každým.
              Proto byl za bílého dne zabit generál Sulejmání, který v pohodě spolupracoval i s USA, při potírání hrdlořezů z IS.
              Něco takového se nemohlo strpět. Válčit se musí.

              1. Ale když se takových případů likvidace nepohodlných stane moc, už jim lidé nevěří. |Dosavadní hegemon pak přijde o svou soft power. A hard power už taky vyčerpal.

                1. Na tohle budou lidi naskakovat pořád.
                  Rozděl a panuj. Nejstarší a pořád fungující trik. Když se dva perou, třetí se směje a teď už jen zařídit, aby se začali prát.
                  Témat se najde vždycky dost. LGBT třeštění, BLM blbnutí, mítky se jenom mihly a zmizely, vlastně i ten grýndýl v pojetí praštěné Gréty je dobrá munice. Nastolit se dá nepřeberně “ zásadních problémů” , okolo kterých vypukne řev.
                  V českém prostředí stačil Mariánský sloup. A už se to pralo a mlelo a stříkalo sliny od huby.

                  1. Naprosto přesně!

                    Další z principů je něco „pečlivě“ utajovat, chceme-li, aby o věc by zájem.
                    Nebo něco chválit tak, až se to stane nepravděpodobným až protivným. Nebo naopak hanět. Myslím, že ten hnojomet, spuštěný proti Rusku přivedl hodně lidí k proruskému smýšlení, nebo aspoň k sympatii pro toto.
                    V lidské povaze je fandit nejslabšímu. A nevěřit stokrát opakovanému tvrzení.
                    Kamarád pracoval na rozvodně VN. Jen tak tam v noci seděl a čekal, jestli nebude třeba něco vypnout nebo zapnout. A díval se na „šíny“ s napětím tuším 22 kV a písemné varování, že se k tomu nemá ani přibližovat.
                    Honza je jeden z nejnormálnějších lidí, které znám. A říkal mi, že během služby měl několikrát téměř neodolatelné nutkání otevřít tu kobku s trafem a sáhnout si. Jestli je to pravda. Vzhledem k tomu, že stále žije jsem pochopil, že odolal.

                    1. Je to tak. Charakteristické je to nejenom pro děti. Vyzkoumat, jak je to doopravdy. Bez téhle vlastnosti by nikdy nikdo nic nového nevymyslel.
                      Žádný opičák by nevyzkoušel, jestli by se nedalo provádět přesun z místa na místo jen po dvou končetinách. A uvolnit si ty dvě horní na trhání potravy a stavbu hnízda.
                      😀🦍

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *