Včera tento termín zazněl v diskusi, myslím, že jím Martin Fendrych otituloval exprezidenta Klause… Zalíbilo se mi to a v příštích dnech a týdnech bych rád nabízel ve svých článcích různá znamení, která bychom si mohli vetknout do klopy. Včera jsem navrhoval Žáčkovu báseň, dneska se chci přiznat k Fendrychovu heslu.
Jsem mírový štváč.
Víte, co mi na té Ukrajině vadí nejvíc? Že se ty naše skvělé ojroatlantické hodnoty musí bránit pomocí baráků obyčejných lidí. Když ještě Američani byli lidé a za Druhé světové ustupovali před Japonci, tak na vjezdu do měst psali: „Open City“. Válka se vedla mimo města. Není to jen můj dojem, totéž píšou i ti Kechlibarovi vojenští odborníci a všem slabším právě tohle doporučují. Ať bojují pomocí civilní infrastruktury, což nepřítele nutí zabíjet civilisty, a toto zabíjení je možné pak vykreslovat jako důkaz jejich zrůdnosti. A opravdu se to tak dělá. Města se brání houfnicemi na hřištích mezi paneláky, obsazováním nejvyšších pater bytovek a proměňováním nemocnic na vojenská velitelství.
Je snadné vykreslit Rusa jako anticivilizačního démona, když přidáte obrázek z mariupolské porodnice. Dnes a denně slyšíte, jak Rusové záměrně vraždí civilisty a jak se s nimi nedá jednat. Ale jak vidno, Číňané, Indové i Arabové s nimi bez problémů jednají. Stejně tak je zajímavé, že tito genocidní vrazi v Chersonu nic nerozstříleli, ani nevraždí, ani tam nezničili jedinou nemocnici. Považuju za brutální chucpe, křičet o válečných zločinech ve frontovém městě.
Kde nebyla ukrajinská armáda, tam se žádné vraždění nekonalo. Jo, ať si Ukrajinci brání svojí zemi jak chtějí, když to jejich vlastním obyvatelům nevadí. Ale mně to vadí. Nějak to ty evropské hodnoty degraduje. Západní svoboda, bráněná dělostřelectvem na školních dvorech, přestává být rozpoznatelná od ruské knuty.
Jsem mírový štváč, protože tento způsob boje je pro mě to nejhorší vystřízlivění. Bojovat pomocí civilních obětí a ničení baráků obyčejných lidí. Posílat zbraně, ať je rozbito ještě víc domů a zabito ještě víc civilistů, ale zároveň neudělat nic dalšího. Naše hodnoty už totiž nestojí ani za to, abychom Rusku zastavili příjmy za ropu a plyn. Hele, já to jako chápu. Bez ruských surovin jsme v prdeli všichni. Ale odmítám zavírat oči před prostým faktem, že v této válce podporujeme obě strany, což znamená, že bude o to víc rozstřílených domů a zabitých dětí. Že hlavní zbraň proti Rusku nejsou ani granáty ani ekonomické sankce, ale rozstřílené paneláky s hroby před nimi.
Jsem mírový štváč, protože to co děláme, nemá s civilizací nic společného. Buď se za Ukrajinu zcela postavíme, zavedeme válečnou ekonomiku, budeme žít v přídělovém systému a Putina to ekonomicky položí… Nebo to prostě nemá cenu, protože ekonomická izolace Ruska se nekoná, Rusko je schopné nadále prodávat suroviny jinam a globální ekonomika mu přihrává pořád stejné peníze, ať prodává hodně nebo málo, a pak nemá smysl zásobovat Ukrajinu zbraněmi, protože jich stejně nedodáváme dost a hlavní zbraní je ukrajinský Vasil, kterému hoří dům a natáčí se to na kameru. Jsem mírový štváč, protože děláme totéž co v Afghanistánu. Něco podporujeme, ale neděláme to dostatečně. Děláme to málo, máme to špatně spočítané a výsledkem rozhodně nebude nic dobrého.
Jsem mírový štváč, protože příliš často vidím videa ruské propagandy, kterak od Ukrajinců získali další kořistní Javeliny a další zbraně. Dokonce občas vidím úplně neuvěřitelné obrázky tisíců tun munice, která změnila majitele. Musím se přitom zamýšlet nad tím, že Rusové možná dobře vědí, proč neútočí na kanály dodávající západní zbraně. Je pro ně lepší, aby jim to Ukrajinci dovezli až pod nos a pak jim to dílem seberou a dílem rozbijí. Zároveň sleduju i cvrkot na Západě a tyto dotazy se tam množí. Západem dodané zbraně míří na černý trh a kdo ví, kolik z těch dodávek Rusové vůbec neukořistili, ale rovnou si je koupili.
Jsem mírový štváč, protože nechci, aby za pár let probíhalo totéž tady. Někdo z NATO bude dodávat zbraně a Brno bude frontové město, které bude bráněno tím, že na Zelňáku budou stát raketomety. Nechci, aby někdo bránil naše vesnice podobně jako tam na Ukrajině. Nechci, aby hlavní zbraň Západu byl Míra Karas, kterak točí srdceryvnou reportáž, jak ruský granát zabil moji ženu… a samozřejmě už neřekne, že ta střela měla trefit minomet, co mi postavili před barákem. Já mám co ztratit. Nechci aby moji synové jednou museli narukovat do zákopů a v nich se museli nechat rozstřílet, protože opuštění zbytečných linií by byla zrada, která bude trestána jako za Hitlera.
Jsem mírový štváč, protože Bůh s námi, jestli si Rus spočítal, že Západ už je dostatečně slabý, aby se mu postavil. Že to prostě ustojí, zaplatí cenu za vítězství… a prostě do toho půjde. Pokud Rusko za strašných ztrát nakonec zvítězí, bude Putin nesnesitelný, my budeme mít prázdné muničáky a budou nám na hlavu padat naše vlastní granáty, které jsme dodali na Ukrajinu, aby Putin nevyhrál.
Jsem mírový štváč, protože obyčejnému chudákovi se žádná válka ještě nikdy nevyplatila. Zatřeste světem a pak se podívejte, kdo to schytal. Vždycky to budou ti dole. Chci, aby se s Ruskem jednalo. Aby výsledkem nebyla nová železná opona. Chci aby výsledkem bylo uspořádání, které nám chvíli vydrží. Nechci další štengrování. Když s Ruskem mohou jednat Číňané, můžeme my taky.
Jsem mírový štváč, protože při ukrajinském způsobu válčení je mi celkem jedno, kdo tu bude vládnout. Může se to jmenovat Evropské hodnoty, může se to jmenovat Ruská říše, může se to jmenovat Nová hedvábná stezka, ale ve všech případech mi budou vládnout nadnárodní korporace, jejichž ekonomická síla je tak velká, že si před nimi sedne na zadek každý. I ty nejsvobodnější volby musejí respektovat mocenskou realitu miliardářů a korporací. Každou chvíli tu chodíme k volbám, volíme modře i fialově, oranžově i černě, ale romských ghet přibývá, zákony nás dusí čím dál víc, a svobody máme méně a méně. Ani Babiš, ani Zeman nezmění nic na tom, že jsme sedmnáctý bundesstát. A já nechci, aby naše zemička skončila v ohni ukrajinské taktiky.
Jsem mírový štváč. Obávám se, že Ukrajina nevítězí, obávám se, že Západem dodané zbraně se dostávají do rukou nepříteli, nechci, aby se za svobodu bojovalo ponoukáním k válečným hrůzám. Pokud je nutné bojovat tímto způsobem, tak vám na takovou svobodu kašlu.
Info od JP
Proč Rusko zaútočilo na trakční trafostanice ukrajinských železnic.
Dnes ráno bylo ničeno pět železničních trakčních trafostanic. Na tratích zůstalo asi dvacet osobních vlaků. Část železničná sítě byla paralyzována, ale okolo 13: 30 hod místního času bylo oznámeno, že osobní vlaky se rozjedou. Nákladní doprava prý zatím nejede.
Podle statistiky je na UA cca 1627 elektrických lokomotiv a jen 301 je na dieselový pohon.
Všechny dodávky zbraní a munice se provádějí po železnici, protože silniční doprava je pomalá a je nedostatek jak nafty, tak i řidičů.
Jelikož toto řešení paralyzování logistiky spotřebuje minimum raket, bylo k němu přistoupeno, jako k efektivnějšímu, než je rozbíjení železničních mostů.
Lokomotivy z Evropy nelze použít kvůli jinému rozchodu kolejnic (1435 x 1520 /mm/).
Čerstvý Keller, jako obvykle štiplavý:
Nesmlouvavě uvážlivý postoj
25.4.2022 Jan Keller Keller bez cenzury
http://casopisargument.cz/?p=42117
Jo, generální tajemník UV ODS se činí. – Kdyby blbost nadnášela… tak je Fiala už dávno u letectva.
Spíš u kosmonautů 😉
On je vlastně takovým embryem Kosmických sil České republiky. Nebo snad Komických. Váhám, k čemu se přiklonit.
Viděla jsem to video Péti Koaly z roku 2014, z kterého Keller cituje…neuvěřitelný. Je to ten stejnej člověk?
https://www.youtube.com/watch?v=YJvvYwUDfvY
To se nedivte. Tehdy ještě stál u špatného výtahu.
Taky se vám zdá, že když byl Fialák malý, že dostával od spolužáků čočku? 😉
Macek ODS na PL…..“tvrzení nelze nezávisle ověřit“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Fiala-przni-mala-devcatka-Tvrzeni-nelze-nezavisle-overit-Hon-na-dezinformace-rozpalil-do-bela-vysokeho-expolitika-ODS-700182
To je už několikátý Fialův spolustraník, který se dost ostře proti němu vymezuje. V tom případě ovšem nechápu jak mohl být jednohlasně zvolen na nedávném sjezdu předsedou. Vysvětluji si to jedině tak, že v tomto průšvihu se nikomu dalšímu nechce pálit prstíky.
Ruské ozbrojené síly zasáhly 7 rozvoden na západě Ukrajiny:
_ Zdolbunov (vlaky zastavily v oblasti Dubna, zpoždění vlaků do Kovelu), _ Kazatin-2, _ Krasnoje, _ Podolskaja, _ Sknilov, _ Slavuta (vyřazení celé oblast stanic Zdolbunov a Slavuta), _ Fastov
V odkazu i s podrobnou mapkou.
https://www.moonofalabama.org/
Pokračování:
„Část provozu bude pokračovat pomocí dieselových lokomotiv. Ty jsou však poměrně vzácné, jak vysvětluje záznam o ukrajinských železnicích na Wikipedii: Počet lokomotiv – 1 944 (elektrické – 1 627, dieselové – 301).
Dieselové lokomotivy jsou pomalejší než elektrifikované. Potřebují také hodně nafty, která se na Ukrajině stala vzácnou a musí se dovážet po železnici(!) ze Slovinska.
Zásobování dalších dieselových lokomotiv z jiných zemí východní Evropy nebude možné. Ukrajina má, stejně jako Rusko, tratě se širokým rozchodem 1 524 mm (5 stop). Většina ostatních evropských zemí používá normální rozchod 1 435 mm (4 stopy 8 + 1⁄2 palce)…“
Píšete:
„_ Zdolbunov (vlaky zastavily v oblasti Dubna, zpoždění vlaků do Kovelu)“
Cituji:
Když odcházel, řekl důvěrně k Švejkovi:
„Tak, vojáčku, jak vám povídám, jestli budete v Rusku v zajetí, tak pozdravujte ode mne sládka Zemana v Zdolbunově. Máte to přece napsané, jak se jmenuji. Jen buďte chytrý, abyste dlouho nebyl na frontě.“
Kdepak dneska něco psát, Stříž by ho měl natotata.
to potesi cist si takovej clanek
Pečivo nebude, maso nebude. Toto zrušit. Mráz po zádech. Výrobce potravin lidem po pravdě
Vláda je hospodářsky naprosto nekompetentní. PL to řekl člen představenstva Agrární komory ČR Zdeněk Jandejsek. V případě zastavení dodávek ruského plynu hrozí katastrofa, kterou si nikdo nedovede představit. „Nebude pečivo, nebude maso,“ uvádí s tím, že při prohlášení vládních představitelů mu běhá mráz po zádech. Dosavadní oznámená „opatření“ v podobě například kontrol marží u obchodníků prý neřeší vůbec nic. Jandejsek však nezůstává pouze u kritiky, ale navrhuje soubor konkrétních opatření, které by stát měl podniknout, abychom se dostali z nejhoršího.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Pecivo-nebude-maso-nebude-Toto-zrusit-Mraz-po-zadech-Vyrobce-potravin-lidem-po-pravde-700110
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=8&p=260800#p260800
Vláda je naprosto kompetentní a dělá přesně to, co se po ní chce:
Likviduje co nejrychleji tuto zemi.
Lidská blbost je sice obrovská, ale TAK nesmírná, jak to předstírá současná vláda být prostě nemůže.
Likviduje rychle, ale tak aby se lidi nevzbourili, takze slibuje a mlzi, ale nouzovy stav tusim stale plati
Likvidace zdravotnictvi urcite pokracuje v pozadi plnou parou, povolan byl i zkutr cvikr
Vláda bude mít maso a pečivo vždycky. O obyvatele této země, se vláda starat nebude. Vždyť to říkali.
Tuto vládu jsme si zvolili. Volila ji sice menšina lidí, ale když Rychecký upravil volební zákony na míru, nikdo nedemonstroval.
Takže je všechno v nejlepším pořádku.
Pěkněs to napsal Apoštole. Dar písemného projevu se ti nedá upřít. Všechno, co v článku píšeš, by asi většina myslících a ještě nepodělaných, podepsala. Jen mi nejde do hlavy jedna věc. Děsí tě, jako každého rozumného tvora, že by tvoji synové byli poctěni tím, že se stanou kanonenfutrem ve zhovadilé válce za zájmy ojroatlantických korporací. Otázka: a co s tím uděláš? Připneš si stužku s nápisem Jsem mírový štváč, bílou holubici nebo nějakou jinou stupiďárnu a napíšeš dalších deset článků? Víš ty co, na to sere fialovej pes (nic osobního). Píšeš pěkně, čtivě, asi seš pro spoustu lidí morální podpora. Ale takhle se věci měnit nedají. Zašlo to tady už příliš daleko a navíc jedeme s kopce…
Doufám, že budu schopen včas prchnout ze Sodomy. I když mám majetek, tak doufám, že pro mě nebude důvodem k ohlížení se. Nemá smysl dělat osamělého partyzána. Jsem potomek emigrantů a je dost možné, že právě tohle mi bude osudem.
Co jiného bych měl dělat? Místo psaní vykřikovat na náměstí? Dát všechny peníze do politického uskupení? Prodat dům a začít obcházet hospody s knihou Apoštolův boj? Zkusit potřetí českou cestu dějinami, i když vím, že oba předchozí pokusy selhaly a selhaly na vlastních lidech? Mám se pokusit postavit do čela?
Jsme v Česku… tady nikdo nepřísahá vůdcům. Tady všichni věří své nevíře. Národ přežívá jinak než silou a mocí. České sebeurčení je v něčem jiném než ve svobodě.
V této chvíli píšu. Mám pěkný projev, že jo? Až svým psaním budu zapalovat, až statisíce lidí budou čekat do půlnoci, aby si přečetli můj další článek, až mi budou posílat svoje poslední peníze a čekat, až je povolám, pak by se něco dělat dalo a asi by to stálo i za můj mrzký život.
Ale pokud zůstanu provinčním pisálkem, budu jím tak dlouho, až mi začne hořet půda pod nohama a pak prostě naložím rodinu a zdrhnu. A budu věřit, že mě Prozřetelnost povede a dá mi místo k životu, kde bude mír.
No a kam bys dnes, Apoštole, s rodinou zdrhal? Ono je kam zdrhat?
Kdysi, kolem roku 2015, jsem do diskuze na blogu iDnes napsala, že jednou budeme chtít všichni zdrhat do Ruska. Měl to být takový sarkastický humor. Dnes už mě to k smíchu nepřijde.
Maneco, mým cílem je ostrov Henderson. Pitcairnovy ostrovy. Tam bych se asi cítil v bezpečí…
Na Henderson nedostanete povolení ani od UK vlády, ani od NZ vlády.
Je tam rezervace UNESCO a není tam žádný zdroj vody.
Na Pitcairn lze, ale je to dost komplikované – http://www.immigration.gov.pn/faq/index.html
Ono fakt není kam zdrhnout – buď je plno, nebo se tam OPRAVDU nedá žít.
V podmínkách jhrozícího jaderného armagedonu se britské vlády fakt ptát nebudu. Než tam dopluju, tak nejspíš nebude ani koho se ptát.
Apoštole,
zkus ostrov Olchon na Bajkalu.
Pitné vody spousty, jen v zimě je tam zima.
Na Pitcairnu není lékařská pomoc a obyvatelstvo, potomci námořníků z Bounty, trpí inzuchtem.
Nezoufejte. Je tolik destinací k žití! V Rusku je báječný Krym a Předkavkazí, je tam i v zimě relativně teplo. Asi jak u nás nebo trochu tepleji. Nebo jih Západní Sibiře. Průmysl, pole, příroda, kratší zima. Na Kamčatce nebo Kurilách, se můžete o v zimě koupat venku. Ale může tam být válka s Tureckem nebo Čínou nebo muslimama. Nebo s USA.
Čína je taky hodně dobrá. Pokud člověk umí něco spešl. Pak ostrovy. Mám svůj typ. Grónsko. Je tam zima, polární noci, ale je tam potrava, spousta rybího masa, krilu a mroži, tuleni a nějaký ten kytovec. Dá se tam farmařit, Vidláku. Jinak než u nás, ale dá. Ovečky, kozénky, drůbež, v zimě v krytu. Nějaká ta kapusta, brukve, jako vodnice, pekingské a čínské zelí, ředkvičky, kedlubny. Tuřín, tomu stačí 3- 4 měsíce, výjimečně brambory u moře na jihu. U moře není moc mráz…. A rajčata ve skleníku a tak. Všechno s kratší vegetační dobou, co může přezimovat venku. Zatím se to většinou vozí z Kanady a USA. Ale když výměna skončí nebo nafta podraží…
Spalovat budete obnovitelný zdroj, vrby. 5 leté obmýtí. Utnete u země mačetou a na sáně se toho vejde spousta. Chce to jen pár desítek hektarů vrbin. Jako na jihu, samozřejmě…
Byli tam Moravští bratři a jejich dědictví stále žije. Máme tam tradici a Moravany Eskymáci vítají s otevřenou náručí. Teda i proto, že jich tam zatím žije jen asi 30.
Nakonec nejdůležitější. Grónsko bere!
Na druhé straně – pokud bude Velká šlupka, bude tam hodně zima…
Nejspíše to chce hodně pečlivě zvážit. Nebo si hodit kostkou.
Ono, kdyby se rozpadly státy, jak je známe….tak za 10 -15 let budou Tichý oceán brázdit Kanaci na kánoích, Bobby na přelidněné ostrovy nikdo nedovážel baštu, likvidovat a žrát místňáky a zabydlovat se tam sami. A pak válčit se sebou a žrát své bližní. Takže ten Henderson nebo Pitcairn, by se mohl ukázat jako sakra špatná volba.
Zas tak fajn to tam nebude,když tam žije jen 55 lidí a na druhém nula.
těch 55 lidí je tak trošku postižených inzuchtem, tedy příbuzenskou plemenitbou 😉
A divíte se?
Dnes mi v práci tvrdily ženské, že se prchá do Jižní Ameriky. Prý hlavně Kanaďané, musím se zeptat sestry co je na tom pravdy.
Maneco,
najděte si, prosím, povídání Erika Besta na Kupředu do minulosti.
O tom, proč se před lety přestěhoval do Česka – poté, co zažil ve svém městě rasové boje a přesvědčil se, že USA jsou odsouzeny k zániku.
Oženil se tu – a kam teď?
Pokud bych byl o pár desítek let mladší a postačovalo by mi zachovat si holý život a vyznal bych se v budoucím archaickém zemědělství a řemeslech alespoň tak jako experimentální archeolog Občan či Vidlák, asi bych emigroval na Ukrajinu.
Bude tam teď dost místa na zemljanku i políčko – a na rozdíl od ČR na tamní černozemi ještě pár let něco poroste i při pouhém hnojení vlastními hovny.
Nebo rychle všechno prodat a s penězi emigrovat do kapitalistické Číny.
Na Ukrajinu ne. Z černozemě vám bude všechno růst samo. Pak přijdou výběrčí, státní, od Ukronácků nebo pokud se stát zhroutí, tak místní teritoriální gang ( který zvítězí nad ostatními, z toho jednou vznikne vláda) a dostanou z vás všechno, kromě toho, co potřebujete na holé přežití a zasetí, protože příští rok přijdou zas…
Asi myslel spíše Doněck a Luhansk, tam Ukrové výběrčí posílat nebudou. Kousek dál je Rusko, Krasnodar, je už tam teplo, Rusky hlásily 23°C.
To je ten problém dneška – už skoro není kam zdrhat, nadnárodní korporáty a oligarchové ovládají skoro všechno, kam by se mohl rozumně přemístit Evropan. 🙁
Čína je pro nás nepoužitelná, tam blbé bělochy začali dost agresivně vypuzovat ven (tedy hlavně ty ze Západu). Afrika je strašně nestabilní a masové vraždy bělochů v JAR nám ukázaly, že to dlouhodobě není řešení. USA je krachující země plná šílenství a narkomanů a kdo ví, jak to tam bude vypadat za 5 let (i když pár rozumných států tam pořád ještě je – Texas, Florida, vidkákovské státy ve vnitrozemí – jenže v USA nás už moc nechtějí, tam teď globalisti sunou Mexičany). Austrálii, NZ a Kanadu snad ani nemá cenu řešit, to už jsou bohužel fašistické státy. Pořád ještě načančané a s pozlaceným obalem, ale uvnitř plné odporné hniloby a nekrózy. Rusko možná bude budoucím hegemonem, ale jak nás měli vždycky rádi, tak v posledních pár letech jim tak často svojí maličkou okovanou botičkou dupeme na palce, že je teď spíš otravujeme jako debilní ovádi a už tam jen odcestovat není asi nic jednoduchého, natož se tam přestěhovat (a proč by nás tam chtěli?). O zemích EU asi nemá cenu mluvit.
Takže nám zůstává co? Různé malé ostrůvky v oceánech a jakž takž snesitelné, i když chudé a dost nebezpečné země Jižní Ameriky.
A nebo tu zůstat a doufat, že se celý ten NWO humbuk sesype dřív, než se proměníme v Ukrajinu 2.0 plnou fašistů, korupce, nesplatitelných dluhů a hladu. Já zatím doufám právě v tohle – všechno se včas rozsype a my dostaneme šanci začít stavět znova, po „velkém resetu“, který bude o dost jiný než ta kravina, kterou chtějí Švábové a spol.
(omlouvám se, pokud se to tu objeví 2x, první pokus asi sežrala obrana proti spamu)
Ta Jižní Amerika by možná nebyla tak úplně marná…co takhle Uruguay? aspoň na chvilku…
Nebo za paní Andělou Makrelů do Paraguaye?
Argentina. Nebo ještě lépe, Chile, hospodářský stabilní. Jenže tam v budoucnu vlítne Argentina. Ne nadarmo se jí říká Německo jižní Ameriky. A ne kvůli rozvinutému hospodářství..
Galapágy jsou ráj, ale tam se nedostanete. Patří Ekvádoru. Pokud se změní mocenské poměry, stejně ihned o Galapágy přijde. Neubrání je.
Zas tak velký ráj to není. Leea pro ještěry.Jsou to sopečné ostrovy a docela mladé,takže všude černý tuf co ještě nezarostl vegetací .Ale ty rozpálené kameny jsou fajn pro ještěrky,že se tam ohřejí,jsou studenokrevní a pak šup do moře,než zas vychladnou.
Jak kde. Na Indefatigable je příjemné vlhké klima. Místně i na Albemarle nebo na Chathamu. Hood na východě je suchý. A pár dalších ostrůvku. Platí tam, že čím je ostrov severněji, t je vlhčí (menší vliv Humboldtova proudu) a zároveň, čím je ostrov vyšší, tím je vlhčí, protože výše zachytává mraky. Na východě se ostrovy potápějí do moře, na západě rostou. Narborough na západě, u Albemarle , je taky dobrý. Bohužel, jsou tam aktivní sopky, je mladý. Na souostroví se pěstuje zelenina a ovoce všeho druhu, včetně banánů a ananasů. Ty tam dávají prasatům, fakt.
Jedla jste někdy takového leguana nebo želvu? Božská zobka. Snadno ulovitelná. A těch ryb. Na pár větších ostrovech jsou turistické osady. O bez turistů by tam byla v Ekvádoru nejvyšší životní úroveň.
Používám anglické názvy ostrovů, španělské z hlavy neznám.
Jednou jdem byla v 3D kině právě na filmu z Galapág a na muj vkus bylo vše moc černé.( sopecny tuf) Ale pod hladinou moře úplný ráj a člověk to měl skoro na klíně,hladila jsem rukou koníky a mořské vydry.
Jedna známá studentka, franštinářka, jela pracovat do francouzské Guayany a už tam zůstala. Málo lidí celkově a bílých VŠ kritický nedostatek. Teď vede na úřadě zemědělství v nějaké oblasti jako náš okres.
Sakryš, úplně jsem ji vypustil, musím se jí zeptat, jak to jde.
Jednou jsem koukala na cestopis s názvem Ostrov šťastných emigrantů. Byl to Bora Bora. Klima příznivé,banány a ananas přímo na předzahrádce ,jedna češka se tam uzivila jen navlékáním korálků a druhý emigrant jen tím,že půjčoval svou loďku,na které zároveň přespával. Jinak potravu stačilo jen nasbírat. Obleceni jedny trenky a jedno tricko .Takže minimální náklady.
Ti Francouzi tedy též nakradli po světě kolonií. V těhle koloniálních mocnostech to je jak v koze. Na tu emigraci bych volila nějaký jejich ostrov v Indickém oceánu. Třeba Reunion. Ten je prý v EU,takže by vám počítali i na důchod.
Ty korálky bych asi zvládla…ananas mám ráda. To by šlo.
Faktem je, že Frantici mají v koloniích přísný pořádek. A pořád jim patří.
Britové byli benevolentní a jak dopadli.
Francouzská Polynésie by šla. Pokud se Evropa nezhroutí a místní Kanaci nezačnou vraždit bělochy. Snad ne, jsou přísní katolíci.
Tahiti je zprofanované, příliš mezinárodní a přelidněné.
Nová Kaledonie by šla!!!
Nebo byste mohla malovat na hedvábí.Tohle také turisté vyhledávají a k uziveni na Bora Bora prý stačí.
Ideální je zdravotní sestra. Na ostrovy i jinam. Uživí se všude.
To by mi asi taky šlo. No tak to bude asi vítěz, Bora Bora 🙂 Prý je tam modrá laguna….Ještě se naučit francouzsky.
Zdravotní sestra je dřina,do emigrace by to chtělo nějaký šolich s pružnou a individuální pracovní dobou.
Já bych jen byla sestra, bez toho zdravotní. Prostě jen sestra, jako povolání. Sestra na Bora-Bora co maluje na hedvábí a navlíká korálky, to by mě asi bavilo. To by nebyl špatnej šolich,ne?
„Čína je pro nás nepoužitelná, tam blbé bělochy začali dost agresivně vypuzovat ven (tedy hlavně ty ze Západu). “
Můžete to nějak blíže rozvést? Mě by to docela zajímalo…
Čína byla tak před 10 lety v mnoha ohledech super. Sledovala jsem několik expatů v Číně (třeba SerpentZA, laowhy86 a další, ale třeba i Čecha čočíka) a těm se tam líbilo. Ale teď všichni až na jednoho (který je už v podstatě čínský propagandista) odtamtud během posledních 3 let víceméně odešli. Předtím tam byli skoro jak atrakce, Číňani se s nimi pořád chtěli fotit, bylo relativně snadné sehnat práci (hlavně jako učitelé angličtiny), měli to tam rádi atd.
Ale Číňani byli vždycky trochu rasisti (neodsuzuji, jen konstatuji) a každý běloch tam trčí jak bolavý zub. No a v posledních letech se tam nějak začala měnit atmosféra – tajná policie je víc kontrolovala, běžní Číňani už z nich nejsou moc nadšení a občas se objeví i nějaké to napadení. Ale hlavní problém (pro ty co jsem sledovala) bylo hlavně to jak jim čím dál tím víc za zadkem pořád šmejdila policie – jestli nejsou špioni, jestli neřekli něco špatného o Číně nebo jestli nepodporují Taiwan atd. Poslední dva roky už nikoho z nich nesleduju (když už nejsou v Číně), ale předpokládám, že plandemie všechny tyhle neříjemné trendy ještě posílila. Je to škoda – před 10-15 lety mi přijde že šla Čína lepším směrem, ale teď se tam zdá se dost utahují šrouby.
Já jsem do Číny začal jezdit v roce 2008. Od té doby jsem tam pravidelně-nepravidelně strávil každý rok/nebo s roční přestávkou, když to práce nedovolila – cca 6 týdnů. Naposledy v roce 2018. Tehdy byl trochu problém vyřídit vízum, vznikly administrativní průtahy skrzevá pozvání, ale jinak bylo vše „fei chang hao“, žádná policie mi za zadkem nešmejdila. Další cesta měla být 2020, chtěl jsem tam vzít další jedno své dítě a nakazit je trochu Asií, ale to už zhatil koronáč.
Tak uvidíme; zatim jsem skeptik. Teď to vypadá špatně a ještě nějakou dobu to tak asi vydrží. V každém případě děkuju za reakci.
Zvláštní je, že v naprosté většině zemí je po troše přemýšlení víceméně jasné, kdo tam tahá za provázky mediálních a politických loutek, proč se tam dějí některé procesy, proč tlačí vybranou verzi propagandy apod. USA, Rusko, EU, Austrálie, Japonsko atd. vypadají relativně jasně.
Ale u Číny některé kroky zatím vůbec nejsem schopná pobrat – třeba to jak znovu rozjeli covidové divadlo. Proč? Co tím sledují? Proč zamknuli celou Šanghaj do toho neskutečného lockdownu? Je to proto, že si vedení Strany myslelo, že tam je nějaké budoucí ohnisko odporu proti nim a tak jim ukázali, co dovedou? Nebo je to příprava na něco jiného? Že by se takhle báli koronaviru mi přijde nejmíň pravděpodobné, vedení Číny podle mě moc dobře ví, jak se věci s tímhle virem mají…
Apoštole,
máš úžasnou schopnost mne vybudit k reagování…
„…dá mi místo k životu, kde bude mír…“
Pokud člověk nemá mír ve svém srdci, může jít kamkoliv, a – i kdyby ten vytoužený mír ležel před ním na cestě – nepozná ho.
– což je možná i odpověď na otázku „co dělat“.
Vámi zmiňovaný článek jsem nenašel – máte nějaký odkaz?
Co jsem našel je citování z nějakého italského deníku. Nicméně jsem nenašel jediný relevantní údaj, že s nimi (italy) VH mluvil. Tento italský článek je k dohledání, ale není tam kde byl pořízen ani nic bližšího.
Nicméně jasnou stopu, že to VH řekl jsem nenašel.
Měl vystoupení v Kanadě, které se humanitou spojenou s válčením v Srbsku zabývá, ale nikdy to nebylo ve spojení s bombardováním.
Oni nám na Wikipedii tak nějak pravdoláskově lžou, víme?
Na Wikipedii v souladu s instrukcemi uvádějí: „Termín bývá chybně připisován Václavu Havlovi, tehdejšímu prezidentovi České republiky, kritikovi režimu Slobodana Miloševiće a jeho intervence v Kosovu. Adjektivum „humanitární“ v souvislosti s bombovými nálety připisuje Havlovi text italského listu La Repubblica, kde vyšel 23. dubna 1999 a kde se objevuje tvrzení: „Ve věci intervence NATO v Kosovu se domnívám, že je zde jeden faktor, který nikdo nemůže popřít: Nálety, bomby nebyly vyprovokovány nějakým konkrétním zájmem. Mají tedy charakter výlučně humanitární: ve hře tu jsou principy, lidská práva, kterým je přisouzena priorita i vzhledem k suverenitě států. A to dává legitimitu útoku na Jugoslávskou federaci i bez mandátu OSN. Článek byl převzat francouzským deníkem Le Monde, kde vyšel 29. dubna.[8] Text článku má vycházet z rozhovoru,[9] který Václav Havel poskytl 14. dubna 1999 před svou cestou do USA agentuře Reuters. Přepis tohoto rozhovoru se ovšem značně odlišuje, termín „humanitární bombardování“, dokonce ani slovo „bomby“ či „bombardování“ neobsahuje. “
Což je lež jako Babylónská věž. Jde o článek _podepsaný_ Václav Havel (jistě dobře honorovaný). Není tam nic o slovech, rozhovoru nebo parafrázování. Prostě havlovští podržtaškové se jen pokoušejí leštit „mistrův“ hodně pocitaný, poblitý a i jinými tekutinami politý štít. On prostě napsal článek, nebo něčí slova podepsal a vydával za svá, a poslal ho pár evropským novinám. Holt, za peníze v Praze dům.
https://www.repubblica.it/online/dossier/scrittori/havel/havel.html
https://www.lemonde.fr/archives/article/1999/04/29/moi-aussi-je-me-sens-albanais_3554258_1819218.html
„I já se cítím být Albánec.“
Tak tady jsou kořeny té tradice všech těch převtěených Tchajwanců, Ukrajinců…
Zatloukat zatloukat zatloukat taky prý neřekl Plzák. Ale kdo teda?
Termín Mírový štváč jsem četl před několika měsíci v nějakém článku (na Argumentu?, už nevím) Jana Kellera.
To je jako debatovat, zda byl Slavkov vítězství nebo porážka. No, to záleží, z jaké strany bojiště se na to díváte. A podobně je to s tím vašim mírem. Mír je stav, kdy se nebojuje. Ale toho je možné dosáhnout různými způsoby a hlavně na úkor různých stran.
Když tu mluvíte o míru, fakticky mluvíte o kapitulaci Ukrajiny a Západu. Rozhodně ne o tom, že se ruská armáda sebere a půjde domů. Je to logické protože se na to díváte z druhé strany pomyslného bojiště než Fenrych.
Tak už to halt bejvá, že míru je dosaženo až poté, co definitivně zničíte nácky, kteří ho celou dlouhou dobu předtím nedopřáli svým obětem. S tím mají Rusové velké zkušenosti, a zaplatili za tohle poznání velkou cenu.
Ahoj Flaško,
jste to vy?
Ne, bohužel, to bude někdo jiný.
Krásný, krásný odkopání. Prostě běžte do háje s tím vašim mírem, proč to neříct naplno? Jo, ještě to šlo vylepšit na „takzvaný mír“, stejně jako poslední dobou vylepšujete minské dohody. Protože taky v „tom vašem míru“ nemají lidi dohromady žádný starosti a kladou zbytečný a protivný až vysloveně nezdravý (to je taky váš termín) otázky, jako třeba co se děje s našima daněma, proč musíme dovážet žrádlo, když naše černozem v klidu uživí celou Evropu, kdy budou potrestaní vrazi z květnového masakru v Oděse, proč v Chersonu není rozbitý ani okno, kdy budou moct k volbám opravdu všichni a ne jen ti, které pustí chlapci s trojzubci, kdy se dočkáme zpráv místo propagandy, kupuje si pupoška kokeš za svoje nebo z eráru a tak.
Takže se ani trochu nedivím, že pro mír máte jen pohrdání. Nakonec takhle jste si to osm roků chystali.
Skvěle popsáno. Díky.
Mír může nastat i tak, že to Rusko zabalí. Ale takový mír nechcete. Tak proč do toho tahat řeči o míru, když chcete porážku Ukrajiny a jednostranné splnění ruských požadavků. Hned bude ta diskuze přehlednější.
Mír může nastat tak, že z Ruska vysmahnou všichni západní žoldáci, poradci, vojenští analytici a jim podobní, plus že západ přestane dodávat zbraně a vojenskou techniku, aby ještě rozhojnil mlýnek na maso. Ale takový mír vy nechcete. Tak proč do toho tahat řeči o míru, když chcete válku do posledního Ukrajince, kteří jsou vám jinak u pr***e větrem, a jednostranné splnění západního diktátu a Zelenského kokainových vizí. Hned bude diskuse přehlednější.
Já ale nepodporuji stát, který rozpoutal válku. A neobviňuji bránící se stranu z toho, že nechce mír, když se ještě nevzdala.
Takže podporujete stát oficiálně podporující neonacismus a osm let trvající genocidu rusky mluvícího obyvatelstva. Víc možností jaksi není na výběr.
Vůbec by mi nevadilo, kdyby to Rusko zabalilo a tím nastal mír. Ale moc bych si na to nevsadil. Pokud Rusko prohraje, bude to znamenat základnu NATO na Ukrajině, nejlépe vybavenou jadernými hlavicemi.
Oni Ukrajinci totiž také chtějí šturmovat na Moskvu a také nevědí, kde má Ukrajina hranice. Pokud to Rusko zabalí, tak někdo zruší sankce? Pokud to Rusko zabalí, tak se začne jednat o vzájemně akceptovatelných bezpečnostních zárukách? Že jsem o tom nikde neslyšel. Nikde nikdo neřekl, že pokud toho Putin nechá a stáhne se za hranice, tak se začne vážně a smysluplně jednat.
Přesně tak. Od doby, kdy Putin (ještě před zahájením SVO) poslal Bidenovi svoje požadavky a ten ho vyfakoval, ještě ze strany Západu nezazněl jediný náznak kompromisu. Jako jediná alternativa rezonuje veřejným prostorem totální porážka Ruska symbolicky dovršená pádem Putina (a jeho následná kolonizace, to se ale nahlas už neříká).
Tak ono by záleželo, jak by to Rusko zabalilo. Pokud by se jen stáhlo s tím, že až popadne dech, tak to může zkusit znova nebo jinde. Tak to by asi nefungovalo. Zahájilo válku, povraždilo hromadu lidí, takže všichni okolo zbrojí, píší přihlášky do NATO a hledají, jak omezit závislost na jejich surovinách. Proč by dělali v takové situaci Rusku laskavosti?
Muselo by se pokusit zároveň nějakým způsobem restartovat vztahy. To znamená, že by muselo něco nabídnout. Což dosud neudělalo. Jak asi vypadá jednání s Ukrajinou? Vy nám dáte tohle, tohle, tohle a tohle a my Vás přestaneme zabíjet a bombardovat vaše města?
Já ale souhlasím, že když to neudělal Putin, tak Západ by měl přijít s nějakou vstřícnou nabídkou. Která jde nad rámec ukrajinsko-ruským vztahům. Vy se stáhnete atd., my naopak jsme pak ochotní udělat tohle. V zájmu nastolení lepších vztahů. I kdyby je poslal Putin k čertu, tak ať je nějaká jasná nabídka na stole.
Ne že by to tady už nezaznělo, ale jak vidno, ještě pořád je třeba to opakovat. Ta dohoda už v minimalistické verzi existovala, říkalo se jí minská, Ukrajina se v ní k čemusi zavázala a „západ“ to garantoval. Osm let na to bylo, aby se pohnula aspoň o milimetr. Současný ukrajinský prezident před svým zvolením slíbil, že na Donbase nastolí mír a ukončí ostřelování civilistů v Doněcku. Namísto toho počet mrtvých doněckých dětí rostl a nastolení míru chystal akorát tak, že k Donbasu přisunul nejlépe vycvičené a nejzuřivější ukrajinské jednotky. Celých osm let se Ukrajina plnění dohod vyhýbala, západ jakožto garant pro jejich naplnění nehnul ani prstem a pár dní před zahájením invaze to Ukrajinci prohlásili naplno a oficiálně, že na nějaké minské dohody serou.
Proč by jim a západu, kteří je společně osm roků podváděli, měli Rusové najednou věřit? Prostě si zajistí naplnění dohodnutých podmínek tak, aby je už nešlo porušit. A ne, není to hezké, je to samozřejmě porušení mezinárodního práva a tak dále. A je to samozřejmě zrcadlový obraz toho, jak si s mezinárodním právem vytírají i jiné velmoci posledních minimálně třicet let. Za hlubokého mlčení až nadšeného potlesku všech kolemjdoucích.
Re: Nk
Problém není v ruské okupaci, problém je v úplně stejně jednostranném rozšíření NATO ode dne rozpuštění VS. Vy si do předsíně taky nenapustíte krysy a potkany s vysvětlením, že do špajzu jsou ještě jedny nezamčené dveře.
Tchai-wansko-kyjevsky zemedelec
https://imgway.cz/s/d6aC
Ten s hrstí slámy u toho kravína je fakt Vystrčil?
To je teda nářez.
Dobytku sláma!
To telátko je na mléčné výživě, o slámu nebude mít ještě měsíc zájem. Pak teprve začne ochutnávat, ale seno a jádro.
Vystrčil je debil.
Vy tomu nerozumíte, já vám to vysvětlím.
Fotka je symbolickým vyjádřením zvolání „Sláma u kravína!“
—
Již chápu, proč se Vystrčil neživí matematikou, i když ji údajně vystudoval.
https://chervonec-001.livejournal.com/4106366.html
Německý novinář.
Ukrajinci se bojí, že Rusové odejdou.
Pozdrav: Putin s Vámi! nebo Pomáhej Putin!
odpověď: Rakušan s Tebou.
Nechť tě osvítí Svatý duch Milky Němcové a tvé zděšení, nechť pomine, ó, effendi!
maašalláh
„Mírový štváč“ se mi také líbil nejvíce ze všech znamení příslušenství k tlupě.
Tohle sousloví jsem ocenila jako geniální hned jak jsem to zahlédla na Aktuálně. Je to možná první věc, která se Fendrychovi v životě povedla.
Mimochodem, přilepení nálepky „mírový štváč“ staršímu Klausovi sedí jak zadek na hrnec.
Pamatuju se, i když matně, že v období majdanu na Ukrajině v letech 2014-15, se Klaus st. několikrát v médiích velmi rozmrzelý a nešťastný zmínil, že ho měli pozvat do Kyjeva, že by Ukrajincům klidnou mírovou cestou dohodl rozdělení země podobně jak rozdělil Československo. Už tehdy připouštěl jediné řešení, a to řešení mírovou cestou bez použití zbraní.
To novinářské matení pojmů je úžasné.
Kdo volá po míru, je štváč.
Kdo volá po válce, je Mírotvorec?
(Mírotvorce mají na UA. Jsou to www stránky a zveřejňují tam adresy nepohodlných novinářů, politiků a dalších lidí, kteří leží v žaludku náckům. Takový člověk je pak většinou zavražděn. Policie nepátrá, kdo to udělal. Všichni to vědí.)
V 50 letech se mávalo praporem „Míru, v boji kaleném“, jak zpíval jeden náš zpěvák.
A co „humanitární bombardování“? Toto spojení mi připadá prostě geniální 👍 a fakt to někteří bezmozci žerou i s navijákem.
Dnes ale pochybuju, že to vymyslel Hejvl. Jen mu to, aby ospravedlnili válku, podstrčili, jako „mírové“ ikoně, kterou ovšem vytvořili sami. Stejně, jako nepsal svoje projevy, ale psali mu je jiní..
Havel to možná neřekl, ale napsal. Lze to dohledat v archivu Le Monde v článku přímo podepsaném jeho jménem. Nikdo další tam jméno nemá.
Havel to napsal, ale je otázka, jestli to vymyslel?
Protože on byl vybrán Sorosovci jako symbol, jako ikona. Z alkoholika, ale tvárného, byl těžký alkoholik a navíc ješitný, symbol morálky a míru.
Dnes se již ví, že nepsal ani svoje projevy. Připravoval mu je Ladislav Špaček.
Bohužel, nemohu to teď dohledat, na webu je o něm plná záplava oslavných tirátů, od takových velikánů jako Lipavský, TOP, Kalousek, milion chvilek a tak.
Vámi zmiňovaný článek jsem nenašel – máte nějaký odkaz?
Co jsem našel je citování z nějakého italského deníku. Nicméně jsem nenašel jediný relevantní údaj, že s nimi (italy) VH mluvil. Tento italský článek je k dohledání, ale není tam kde byl pořízen ani nic bližšího.
Nicméně jasnou stopu, že to VH řekl jsem nenašel.
Měl vystoupení v Kanadě, které se humanitou spojenou s válčením v Srbsku zabývá, ale nikdy to nebylo ve spojení s bombardováním.
Méně než minuta hledání:
„…nálety, bomby, nejsou vyvolány hmotným zájmem. Jejich povaha je výlučně humanitární … „
Přiznáno doslova takhle na Reflexu, samozřejmě se spoustou Jandourkova okecávání a další omáčky.
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/60479/jan-jandourek-myty-o-tom-jak-chtel-havel-humanitarne-bombardovat.html
pro ty kdo jsou lini cist at si to muzou ulozit
Václav Havel poskytl v roce 1999 před svou cestou do USA agentuře Reuters rozhovor, kde řekl: „Domnívám se, že během zásahu NATO v Kosovu existuje jeden činitel, o kterém nikdo nemůže pochybovat: nálety, bomby, nejsou vyvolány hmotným zájmem. Jejich povaha je výlučně humanitární: to, co je zde ve hře, jsou principy, lidská práva, jimž je dána taková priorita, která překračuje i státní suverenitu. A to poskytuje útoku na Jugoslávskou federaci legitimitu i bez mandátu Spojených národů. Ale na základě své osobní zkušenosti jsem stejně silně přesvědčen, že jen čas dovolí objektivně zhodnotit to, co se děje v těchto dnech v Jugoslávii a dopad na NATO.
Havel tím spojením obhajoval konstrukci, že USA mohou bombardovat Jugoslávii nebo jakoukoliv jinou zemi, bez mandátu OSN, pokud to uznají za vhodné. Od té doby USA bombardovaly i jiné země a vpadly tam vojensky.
Čímž prakticky USáci zlikvidovali mezinárodní právo a tudíž i poválečnou bezpečnostní architekturu Evropy a celého světa.
Kdo volá po válce, je Mírotvorec?
Je to tvurce evropskych hodnot a spravedlnosti
(spravedlnosti pro nas vsechno, protivnikovi nic/smrt)
Pepe Escobar: „Moskevská“ hádanka
***
https://www.unz.com/pescobar/the-moskva-riddle/
Zajímavé. Dík.
Pro Homéra, dexxe a spol.
Aneb jak kulturně vyřešit soudruhy dodavatele.
Ivan se už asi nasral. Elektrická trakce už nebude. Bude nás to stát spoustu nafty. A odkud vezmou tolik naftových mašinek, to taky netuším.
Btw. právě mi docvaklo, proč je nafta o tolik dražší, než benál.
Mapa potvrzených ruských raketových úderů na trakční stanice ukrajinských železnic, podle ukrajinských zpráv.
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=a8daa95dc37e8e5b2f3bc1b4cc75c368&start=11760#p260752
Krásná mapka s elektrifikovanými železnicemi a zneškodněnými trakčními stanicemi.
Jen mi připadá, že s tímto vyrukovali dost pozdě. Když ofenzíva na Donbas prakticky stojí. Při bombardování Jugoslávie USáci zlikvidovalo přívod vody a elektřiny během pár dní. Ne jen pro železnici, ale pro celá města…
Jinak díky za informaci! 👋
Re: dexx
Asi to bude tím, že Ivani ještě pořád tvrdí, že Ukrové jsou jejich bratry.
Nebylo a stále není nic jednoduššího, než na prezidentský bunkr hodit pár termobarických pum. Anebo jimi pokropit celý Kyjev.
Ano, ofenzíva na Donbassu podle vás prakticky stojí, ale vy, samozřejmě naprosto stejně, jako já, víte hov*o, co se tam vlastně děje.
Putin řekl – šetřit lidi. Hlavně vlastní a zcela zřejmě minimálně i civilisty, pokud to jenom trochu jde.
Změnila se taktika – vypadá to, že raketami a dělovými granáty je zasypaná snad celá Sibiř.
Jinak pokud přijmeme tezi, že Ivani zvládnou příliv zbraní ze západu, čas hraje de facto – pro ně. Blíží se období, kdy nebude čím topit a nebude co žrát.
Stran toho ukončení elektrifikace ukr. železnic – máte představu, co se asi stane?
Vlaky se zastaví – minimálně na dobu, než se nakopnou náhradní mašiny a přijedou odtáhnout zastavené vlaky. Pak budou čekat na seřaďovacích nádražích, hezky jeden vedle druhého – pochopitelně bez lidí…
Abych pravdu řekl – totiž napsal – pořád ne a ne najít místo, kde Ivan dělá chybu. Zatím jsem nan nic nepřišel.
Jenom jestli. Mají velké lidské ztráty a to v přímé úměře podpory UA západem. Třeba s něčím geniálním vyrukují. Ale zaseklo se to. Myslím, že to, jak to vypadá teď, cílem nebylo. Třeba se to vyvrbí. Třeba se nácci na Donbase zhroutí. Nevím. Jako by ani ne jteli vyhrát. Bombili železniční rozvody teď, ne před 2 měsíci. Amíci vedou války jinak. I když, ani oni většinou nevyhrají, protože je místní nechtějí.
To, jak to vypadá teď, cílem nebylo. Já z toho prostě nemám dobrý pocit…
Někdy se děsím, že cílem je hlavně odlidnění oblastí Ukrajiny, o které má dlouhodobý zájem někdo jiný, s co nejmenšími možnými ztrátami na infrastruktuře. A to se zatím daří nejlépe.
Poprvé – VVP nechtěl rozbít infrastrukturu a stále nechce. Plyn i ropa furt tečou. Pokud zemi získá, tak po železnici budou jezdit diesl-lokomotivy, paliva má dost.
Podruhé – Rusové potřebovali získat od každého druhu zbraně několik kusů na pokusy. Když vidím, kolik různých typů protitankových střel ozbrojené jednotky občas LNR, DNR nebo ruská armáda vyloží, tak je to jak na zbrojním veletrhu. Nepochybuji, že všechno neobvyklé směřuje do zázemí, kde si to odborníci prozkoumají vymyslí protitah. => Opět jde o přípravu na pokračující středt s NATO?
Presne …
Vychod Ukrajiny mi pripada jako velka cerna dira, ktera do sebe nasava neskutecne mnozstvi zahranicnich zbrani 😀
Az tahle „taskarice“ skonci, tak armady DNR/LNR budou nejlepe vybavene armady v Evrope (nepocitam armadu RF)
A evropske armady ??? Z tech se stavaji hola kuratka …
V okolí Izjumu byla nalezena německá protitanková miny PARM (Panzerabwehrrichtmine) modifikace DM22
https://t.me/belvestnik/23359
Poprvé – kdepak se tam asi vzala, oficiálně nebyla nikdy na Ukrajinu dodávaná.
Podruhé – tohle není kanál vojenských korespondentů, ani přímo bojovníků, takže fotky byly uvolněné k otištění oficiálními místy a nebude to první kus.
Černé dodávky. Vedle oficiálních. Ukři vůbec všechno, co se dalo, na Donbase a jak se zdá teď nejen tam, zaminovali. Armády DLR a LLR měly enormní ztráty právě z min.
Donecká ľudová republika sa zmocnila protitankovej míny PARM (Panzerabwehrrichtmine) DM22 nemeckej výroby. Munícia je schopná zasiahnuť obrnené vozidlá na vzdialenosť 5 až 100 metrov 128 mm tvarovaným granátom s akustickou alebo infračervenou rozbuškou. Mína je vybavená zdrojom energie, ktorý dokáže byť funkčný až 40 dní, potom sa deaktivuje.
Oficiálne sa takéto míny na Ukrajinu nedodávajú a nie sú vo výzbroji AFU
A wo to go.
Mina a je schopna zasáhnout vozidlo na vzdálenost 100 m. Co dodat?
I díky tomu mají Rusové takové ztráty a stojí to.
:-/
Nechtějí rozbít infrastrukturu, jako USáci v Jugoslávii = enormní ztráty na životech a technice. Za ty 2 měsíce se Západ názorově konsolidoval a začaly dodávky zbraní. Čas hraje proti RF. A to tak, že velmi.
Nemohu uvěřit, že by ty enormní lidské ztráty a protahování války, bylo kvůli musím západní zbrojní techniky. Tu lze zakoupit přes třetí země. Bylo by to drahé, válka a lidské ztráty, jsou dražší neúměrně. A rizikovější.
citace z clanku
Proč teprve dnes ráno Kalibr zrušil elektřinu v Ukrzaliznytsia
https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1100366&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc
oficiálně je na Ukrajině asi 700 hlavních dieselových lokomotiv a 1256 posunovacích dieselových lokomotiv, asi 1700 hlavních elektrických lokomotiv
nebo
Pět železničních stanic na střední a západní Ukrajině bylo ostřelováno
https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1100341&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc
Targus 14:10
„Btw. právě mi docvaklo, proč je nafta o tolik dražší, než benál.“
https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/cesko-predalo-ukrajincum-22-cisteren-s-pohonnymi-hmotami-40389217
Povšimněte si prosím data… 4.3.2022
Dnes v noci jsme předali 22 cisteren nafty a benzínu v hodnotě 30 milionů korun ukrajinské straně. Výsledek úsilí @MinFinCZ, @mpo_tweetuje, @min_dopravy
a důkaz toho, že v nové vládě spolupráce napříč resorty funguje a může přinášet mnoho dobrého. V tomto případě ve prospěch 🇺🇦
Vy budete vědět na rozdíl ode mne kolik se vejde do jedné cisterny. Kromě toho soudím, že těch dodávek bylo víc, když tato byla třeba už 4.3. jen už se nepochlubili vzhledem k vrůstající na…..nosti lidu ohledně raketově rostoucích cen poh. hmot.
Autor teoretizuje, čo by mal robiť celý zvyšný svet okrem Ruska, no akosi málo teoretizuje nad tým, čo vlastne Rusko robí na Ukrajine.
Ideálna predstava autora je vlastne, že by sa mal celý svet, okrem Ruska, zbaviť zbraní a potom na svojom území uvítať ruské lúpeživé bandy a keď bude potom Kremeľ vládnuť celému svetu zavládne ideálny mierový stav.
Nomen omen?
Už jste na svojom území uvítal americké lúpeživé bandy? Opýtajtě se ich, čo robili v Iráku.
Loupeživé bandy, Kreml vládne celému světu… někteří by to hulení měli fakt omezit. Drogy jsou svinstvo a blbnou hlavu. A mimochodem, pokud jste si nevšiml, minimálně celé NATO se úspěšně odzbrojuje, protože zcela dobrovolně posílá většinu svých zbraní na likvidaci či konfiskaci zdarma Rusům.
Drobny dodatek ….
protože zcela dobrovolně posílá většinu svých zbraní PLACENYCH Z NASICH DANI ….
No vida, a máme jasno . A stačí k tomu jeden jediný blábol, pardon,hlubokomyslný příspěvek. A ještě bych se rád zeptal, kdyže ta celosvětová vlády Kremlu nastane? Jestli mám šanci se toho dožít.
Nedozijete se toho. Vládnou bude Peking.
Rusko patrně nechce, aby NATO udatně jezdilo strašit Rusa na ukrajinsko/ ruskou hranici.
Bohatě jim stačí pravidelné strašení v Pobaltí.
Každý je háklivý na svůj zadní dvorek. Amíkům také málem rupla cévka, když se je Sověti rozhodli strašit z Kuby.
Byla z toho Karibská krize a málem třetí světová.
Naštěstí Sověti rozumně se svými fidlátka odtáhli.
Re: Kacap
Rusko si přišlo pro svoje.
Na druhé straně uznávám, že to je bordel.
Hejl Bandera.
Bandera promluvil.
Sláma u kravína. Volům sláva.
Jsou chvíle, kdy je role všemocného admina opravdu na obtíž, třeba právě teď.
Z 24. 4. 2022:
***
http://thesaker.is/sitrep-operation-z-14/
Rusové prý nemohou eliminovat dodávky zbraní ze Západu, na východ UA. Což je prý vážný problém a proto se taky válka vleče. Všechno je zaminované a přenosných protitankových a protiletadlových systémů je na UA na hlavu nejvíc na světě.
Není možno ani přímo bombardovat vlaky s municí. O tam Ukři používají živé štíty. Protože je vždy osobní vagón, dva nákladní, osob i vagón, dva nákladní….
Dnes v noci nebo nad ránem Rusové trefili 6 trakčních rozvoden, takže část elektrifikované železnice je bez proudu, viz mapka a vysvětlivky k mapce.
https://t.me/periskop_pacific/529
Zelené čáry – elektrifikované tratě.
Červené trojúhelníky jsou trakční rozvodny, na které zaútočili.
Černé čtverce jsou mosty dříve vyhozené do povětří ozbrojenými silami Ukrajiny, které dosud nebyly obnoveny. (Pozn. to je z doby, kd Rusové se blížili ke Kyjevu)
Červený obrys – tahy bez napětí, kde není elektrifikovaný provoz.
V podstatě je elektrifikované železniční síť Ukrajiny roztržená, a předpokládám, že Rusová ji budou nadále trhat. Ještě je třeba přerušit tratě z Moldávie.
Díky za informaci.
Už bylo na čase. Jen nechápu, proč na to přišli až teď. Kdyby to udělali před dvěma měsíci, neřeknu…
Protože mezi generalitou v ruském štábu je kupa podpindosů. Jsou nalezlí všude a sabotují co se dá. Nejen v armádě, ale všude, ve vládě, dumě, jeden gubernátor vedle druhého. Se divím, že s takovým ansámblem se Putin do toho pustil. I když, on nejspíš nechtěl, ale musel. Už nějakou dobu se divím, že si furt drží Peskova, to je taky dáreček.
Poslední tři čtyři díly Pjakina je dost děsivé čtení a poslouchání. Jeden si říká, že když je Voloďa takový diktátor, který má pod palcem kdeco, že to smetí nevypráska a nedosadí svoje lidi. Nebo ve skutečnosti toho moc dělat nemůže a pak ten diktátor jaksi kulhá, že. Tak nevím, že by nám čété lhala?????
Jde o systém ruské byrokracie, která se narodila ještě za carského Ruska a přežila i stalinské čistky.
Máte věrchušku, ta něco rozhodne a jí podřízené složky to musí zpracovat do příslušných neřízení, tzv. ukazů. Tady to ještě jde celkem rychle – počítejme dny až týdny.
Pak jsou ty úředníčci, se kterými vy, obyčejný člověk, přijdete do styku. Vy k němu přijdete s ukazem v ruce, on ho má taky, ale neudělá nic, protože mu chybí prováděcí předpis a bez něho nehne prstem, protože by přišel o dobře placené místo.
No a mezi věrchuškou a úředníčkem je spousta vertikálních a horizontálních seslí. Vertikální nechávají vypracovat prováděcí přepis na své úrovni a všichni podřízení se s ním musí seznámit. Seznámení se potvrzuje podpisem na jediné kopii, která obíhá mezi podřízenými. Poté, když se všichni seznámili, tak každý z podřízených zase vyrábí prováděcí předpis pro své podřízené.
Dokonalost sama.
Report ze včerejška od MP
Od severu:
Charkov – lokalita Děrgači – při dělostřeleckých soubojích zaletěl 1 granát až 8 km do hloubi ruského území. Beze změn na mapě.
Izjum – na jihozápad od I. – Kamyševacha a Gusarovka prolomení obrany VS. Tento průlom by mohl umožnit dostat se do týlu VSU u Charkova i na Donbassu.
Severodeoněck a Ruběžnoje – čištění prostor.
Popasnaja – VSU je vytlačena na JZ města.
Průlomy jsou vedeny i proti posádkám vesnic Zolotoje a Gorskoje – SV od Popasné.
M-pol – proběhlo čištění severní části továrny
Guljajpolje – pokusy o průlomy ve vesnicích o kolo G-p. Podle rozvědky GB by právě odtud měl být zahájen velký útok na pozice VSU, a to nejpozději v úterý.
Nikolajev – síly VSU se stahují těsněji k městu
Jedno mne není jasné. Asi bych pochopil, že Rusko nevede válku jako USA. V Jugoslávii např. plošné bombardování veškeré průmyslové, dopravní a státní infrastruktury. Na prvním místě vyhození rozvoden vody a znemožnění dodávek elektřiny. To bylo grafitovými bombami. O železnici a mostech přes Dunaj nemluvě. Dobře, USáci jsou USáci a nezáleželo jim na civilistech. Každý masakr noviny upravily nebo nepustily.
Ale, proč Rusové chtějí obléhat Azov v podzemí v Mariupoli a nevypnou jim tam ani elektřinu, aby si nemohli svítit a přestala cirkulace vzduchu, takže za pár dní by museli vylézt, tak tomu nerozumím. V současnosti chatují a volají na sociálních sítích o pomoc. Net mají, samozřejmě, taky. Jako, mohli by na sebe něco prásknout, ale zisk z toho X propaganda, že se nácci UA v Mariupolu nevzdali a místo toho se stalo symbolem, je mizivý…
Ví o tom někdo něco??
Re: dxx
Nevím o tom nic.
Ale zkuste se nechat zavřít do sklepa bez oken. Úplně stačí na týden. A to už s vámi nebudu besedovat na téma ponorkové nemoci. Ani na téma nezdravého života bez slunečních paprsků.
Pokud z těch kasemat někdy někdo vyleze, bude z něj parádní odstrašovací příklad pro všecky další v pořadí.
Takto si Ivani mohou hrát na lidumily…
Jinak v kontrapunktu k vašemu tvrzení bych řekl, že soudruzi obránci tam budou mít vlastní zdroj elektřiny a vlastní zdroj vody. Závod leží na řece, takže je tam jistojistě vlastní studna.
1. Obava z toho, že jsou tam civilisté, včetně dětí.
2. Azovci z Mariupolu neustále opruzují Zelenského a spol – osina v zadku. Zvyšuje se napětí mezi zbytkem azovců v Kyjevě a okruhem Zelenského. Objevila se videa, kde Zelenskému azovci z Mariku vzkazují, že mu rozbíjí hubu.
3. S největší pravděpodobností jsou v podzemí k dispozici generátory.
A ruské kanály také duní požadavky vykouřit Azovce za každou cenu.
V podstatě začišťování pokračuje, akorát nelezou do podzemí. Na mapce už je severovýchodní část Azovstali označená jako nově zabrané území. Nikdo to neřekl naplno, ale vypadá to, že všechny vstupy do podzemí se postupně blokují.
Dá se to udělat i tak, že tam kompresory nátlačí kouř nebo plyn. Nebo mořskou vodu, protože more je hned vedle. I když, vnitřek by pak mohlo odepsat.
No, snad vědí, co dělají… ;-/
Re: dexx
To je moc práce.
Úplně postačí najít všechny východy, nebo alespoň jejich většinu, a pak je zavřít. Třeba odstřelem ústí, to je nejrychlejší.
I když přiznávám, že zabetonování po záminkou obnovy by bylo daleko efektnější…
Proč nechávají Azovákům elektriku? Tomu naopak rozumím. Ona je ta komunikace dvojsečná. Jednak všichni vidí, jak soudruhům Azovákům rostou vousy, jak jim pomalu hrabe z beznaděje, jak volají svět o pomoc, která nepřijde. Azováci teď svými videi dělají ruskou propagandu.
K tomu nezapomeňte, že když mohou Azováci volat ven, tak zase jiní mohou volat dovnitř. Jsem si jistý, že ruské nabídky ke kapitulaci jim chodí na mobily každou chvíli. K tomu jim vyprávějí spoustu dalších příběhů, používají metodu cukru a biče, zkoušejí, kdo by se nechal podplatit, leckdo už určitě povolil, atd, atd. Komunikující beznadějný Azov je teď lepší než mlčící Azov o kterém nejsou žádné zprávy. Navíc jim na hlavu stále padají granáty a bomby a určitě se děje i spousta věcí, o kterých nevíme.
No, nevím. Bez elektriky by za chvíli neměli co dýchat. Ještě předtím by byla hygienická situace katastrofální. Teď mohli držet režim den noc. V úplně tmě by se zbláznili a museli by na povrch.
Komunikující Azov má, bohužel, aureolu UA hrdinů. A sympatie na Západě, což nese peníze, hromadu peněz. Na mlčící Azov by se postupně zapomnělo. Jestli tam jsou hlavními NATO tak se stejně vzdají až v posledním okamžiku, elektřina neelektrina. Bez elektřiny by ten poslední okamžiky přišel dřív…
Objevila se dvě videa s výpovědí zajatých, trochu víc žvanivých, azovců, které chytili někde na kontrolních stanovištích a kteří pobývali na Azovstali.
1) Slyšel, jak se důstojníci VSU se domlouvali, že situace je bezvýchodná a že se vzdají, ale bojí se, že mezi mužstvem mají skryté azovce, kteří je napráskají zbytku a skončí s kulkou v hlavě. Tak se rozhodl, v noci prolezl podzemím a dostal se na ulici, v opuštěném bytě se převlékl do civilu a pokusil se projít.
2) Voják VSU, velitel si jich pár vzal stranou a řekl jim, ať se postarají o sebe. Následující den je vybral do skupiny, která měla krýt záda při přesunu hloub do Azovstali. Zůstal na místě až do tmy a prošel za hranice Azova. Opět převlek do civilu.
Můžeme věřit a nemusíme.
Nejhorší varianta je, že někde objevili podzemní cestu, klidně přes kanalizační systém, z Azovstali do civilní čtvrti a po malých skupinkách vychází ven.
Nejlepší, že se nakonec postřílí mezi sebou.
Apoštole, Rusko drtivě válku prohrává. Myslím tu válku v mediální sféře. Ta propaganda která tu v těch jediných správných a dotovaných médiích jede, se mísí s ukrajinskou krví. Všechny ty civilní oběti mají právě tento smysl. Krvaví hyenystičtí novináři si k ohořelým mrtvolám vyrobí propagandistický a emočně laděný příběh, aby v čtenáři či divákovi vybudil vlnu nenávisti směřovanou tím správným směrem. Protože nejen válkou živ je člověk a každé téma časem vyvane a jak se říká, člověk si zvykne i na gilotinu na náměstí. Proto je potřeba jiskřičku nenávisti rozfoukávat a přiživovat.
Jenže lidské štíty vlastních lidí používající zbabělá ukrajinská armáda nejsou to nejhorší. Ona ty ukrajinské mrtvoly s největší pravděpodobností také záměrně vyrábí. Videonahrávky svědků z postižených měst mluví o cílené střelbě do vlatní zástavby. V Charkově i M-polu. A také Točka-U vypálená do vlatních v Kramatorsku. Jen kvůli večerním krvavým propagandistickým západním zprávám. Kvůli orgasmům nenávisti západní populace moderované jejich novináři. Že tu novinářskou verbež hanba nefackuje, když kvůli nim vzniká spousta zbytečného utrpení.
Kdesi jsem četla, že Zelenskému zajišťuje PR povícero britských agentur. A je to znát, myslím si, že to bylo též všechno pochystáno dopředu, včetně jeho dramatické průpravy. Možná k tomu fasuje i kokeš.
V nějakém vysílání jsem slyšela názor, že k těm dokumentům o ruských zvěrstvech, které Ukrajinci zveřejňují, využívají mrtvé z prosektury a živé figuranty, bůhví, jak to je. Každopádně to funguje jak na veřejnost, tak to slouží jako ospravedlňovací tahy pro dodávky dalších a dalších zbraní ze západu.
A Rus v tomto výrazně selhal. Ikdyž mě napadá, že je to Putinovi srdečně jedno, co si o něm myslí v USA a v Evropě.
Podle mě je dost předčasné zrovna tohle hodnotit. Ta propaganda pouze vytváří mediální pěnu dní, nic moc víc. Třeba Rusové prozatím vyhodnotili, že stejně nemá smysl investovat čas a prostředky v tuto chvíli do marného boje. Ale nevěřím, že něco nechystají i na tomto poli v dlouhodobějším horizontu. Mimochodem, kdo dnes Američanům ještě vyčítá takový Vietnam?
Já a všichni Vietnamci a všichni postižení Orange B který působil teratogenně na plody.
A co měl tedy Rus podle vás dělat? Jak se měl téhle propagandistické smršťi, valící se ze všech stran, bránit?
Informační „válku“ může dělat jenom ten, kdo vlastní/má na své straně média.
Teda aspoň si to myslím…
Proč to dělá třeba takový Murdoch,proč je tak bohatý a proč ho to dělat nechají?i
Tak černě bych to neviděla.
Média ovládá Bratrstvo kočičí pracky, ale jen na Západě.
A někdo tady napsal, že Západ reprezentuje cca sedminu obyvatelstva Zeměkoule.
Takže na šesti sedminách světa mohou mít jiný názor a divila bych se, kdyby neměli.
Mnohde pocítili blahodárnost vyspělé liberální demokracie na vlastní kúži.
Nejenom v Iráku, Sýrii, Libyi, v Afghánistánu, ale i třeba v Číně. I když tam probíhá agrese jenom ekonomickými prostředky. Lapení Číňanky od Huawei v Kanadě byl spíš exces. Jižní Amerika musí být také pěkně naštvaná, hlavně Venezuela. Ale nejen.
My se na všechno díváme optikou Západu.
To máte pravdu, mimo USA a Evropu jsou zprávy z konfliktu jiné, evidentně objektivnější a bez toho vydíracího emocionálního tahu na branku. Čímž nemyslím jen rétoriku Zelenského, ale i serie článků o utrpění, znásilňování atd, v kterých se naši novináři vyžívají až perverzně a vyvolávají v národu pocit až zaslepené nenávisti, což je, myslím si, koordinované.
Nemalý „zbytek“ světa / cca 6,5 mld je neutrální nebo spíše na straně Rusa, ta naše „spravedlivá masa“ čítá asi 1 mld.
Štve mě to, protože serie o zvětstvech vždy předchází nějakému provlání Zelenského a další tučné dodávce zbraní. Zbraně představují mrtvé. Ale zřejmě se lze domnívat, že vše je už stejně dle předem napsaného scénáře.
A to je taky asi odpoveď, proč lepší PR Putin směrem k Evropě a USA vypouští.
Mediální válka ale tu skutečnou nevyhraje. Kecáním v televizi se území nezabírá a videa z fronty nepřítele z pozic nevytlačí. I tohle je dvojsečné. Goebels až do konce války podával excelentní propagandistický výkon, ale stejně mu to nebylo nic platné. A naopak – až měl každý Němec na dvoře Rusa, až ruská děla zbořila půl Berlína, až došlo na kapitulaci, tak se o to víc ukázala obludnost a ošidnost německé propagandy. Tady to bude stejné. Putin je doma stále oblíbený a na Západě už méně oblíbený být nemůže a je mu to jedno. I kdyby Ukrajina nebyla propagandisticky tak dobrá, stejně by tam Amíci lifrovali zbraně horem dolem.
Fakt nevím, jak to dopadne. Fakt se to zaseklo. A je fakt, že proto, že západní „pomoc“ je neomezená. Už teď se mluví o raketách na Moskvu.
Válka se vyhrává na bojišti. Fakt také je, že propaganda to bojiště ovlivňuje. Plynové útoky v Sýrii, Račak v Kosovu, zlá státní moc na Majdanu nebo v Hamá nebo Rusové v Buče. A sympatie a příliv peněz je zajištěn. Co se týče zdrojů a konvenčních zbraní, Západ je na tom pořád lépe než RF s Čínou dohromady. RF musí situaci rychle vyřešit. Čas hraje proti ní.
Můj komentář nesměřoval na vojenskou strategii ani na to jak moc to které straně může vojensky uškodit či pomoci.
Bylo to spíš zamyšlení, kam se válka v 21. století posunula. Někteří lidé utratí tisíce dolarů, aby odcestovali do LA, tam se vyfotili u růžové zdi a snímky pak zveřejnili na Instagramu. Tady kvůli něčemu podobnému umírají lidé. Ti ukrajinští civilové pozabíjení vlastními nebyli kolaboranti ani nepřátelé. Možná taky provolávali banderovské hesla. Ale byli natlačeni do masomlýnku a semleti. Jejich smrt neměla žádný strategický význam na bojišti. Zemřeli JEN kvůli médiím. Jen kvůli publicitě. Jen kvůli vyvolání emocí u lidí tisíce kilometrů vzdálených. Byli použiti do reklamního spotu na válku, kdy při hereckém výkonu přišli o své životy. To je něco nového, co v minulých válkách nebylo. Něco velmi nehumánního a odporného. A naši prestituti, na něž za tyto ohavnosti padá také část viny, se tváří jako etalon morálky.
Ano. Přesně.
Jenže, sakrální oběti jsou nezastupitelné, když chcete lidi zmanipulovat.
Ale, použito to už bylo. Víte kde? V Sýrii v Hamá. A pak na Majdanu. Nebeská sotňa. Ostatně, Majdan měl psané manuály, použité v Sýrii, akorát arabské písmo nahradili cyrilicí.
Použili to v Jugoslávii. V Bosně granát na frontu na chleba. V přímém přenosu! S tehdejší obrovskou technikou a obrovskými zdroji, co vydržely přes hodinu provozu. Pak granát na frontu pozůstalých na hřbitově. Agentury věděly ihned, odkud to přiletělo. Račak v Kosovu. Srebrenica. Dnes víme, jak to bylo zinscenované. Incident v Tonkinském zálivu. Hlivice.
Použili to i u nás v ČR. Akorát sakrální obětí byl mrtvý student Růžička. Když to posloužilo, obživl.
Ještě předtím to použití Palestinští Arabové. Postříleli vlastní v přímém přenosu a svalili to a Izrael.
Novičokové aféry, chemické ke zbraně v Sýrii, Atd atd. Vše, co naštve vlastní, že dáváno peníze na valkut a ppivo soupeře, se počítá…
Dnes s V.A.A. Mírovým štváčem plný souhlas. Že začátku jsem já trouba myslel, že to tam Rusáci rychle a bez zbytečných hrůz postaví do latě – rovný terén, sem tam řeka, step…. jenže jsem, já idiot , opravdu nečekal, že jsme, ve jménu civilizace, stačili Ukronácka slušně vyzbrojit. Že tam budeme posílat miliardy…ve jménu civilizace a, že se Ukronácek, ve jménu civilizace, bude schovávat za ženy a děti.
Není to válka RF vs Ukrajina, ale RF + země, které mají nadvládyy USA plné zuby nebo země, které mají stejné vidění světa (jako RF)proti USA a jeho podřízeným koloniím,kdy ty kolonie v tom lítají jako vítr v bandasce.
Zdaleka tedy nejsme na konci, ani se ke konci neblížíme.
Stále více si myslím, že RF a spol. kalkuluje s pádem Západu … jde asi jen o to, jak moc se hodlají USA bránit.
Honestly. Nevidím to optimisticky.
Dokonce si myslím, že obléháním Kyjeva, který zřejmě stejně nechtěli dobýt, ztratili rozhodující čas, než začnou na UA proudit zbraně, instruktoři a žoldáci.
Zbraně, instruktoři a žoldáci proudili na Ukrajinu už od r. 2014. Třeba v bataliónu Azov je Ukrajinců, myšleno národnostně, méně než polovina. Dokonce se objevují tvrzení, že Rusů je v něm více než Ukrajinců.
Azov a Ajdar mají videa a fotky z r. 2016-2018, kde se objímají se svými instruktory z USA, Kanady, VB a odjinud. V ukrajinských lokálních médiích jsou zachyceny návštěvy vyšších šarží z NATO, a ty z Kyjeva do Horní Dolní necestovaly kvůli fotce.
Co se týká zbraní a munici, tak mne fascinuje, jaké množství se dostalo do rukou druhé strany. Dokonce se na ukrajinské straně objevily spekulace, že dodávané zbraně nebyly prodávány jako nepotřebné přebytky jen do afrických států, ale že si je nepřímo kupovali i Rusové. Např. o víkendu získala NM LNR šifrovací(??) radiostanici schopná se připojit k mobilní síti a snad i k satelitní, prý německá.
Zbraně tam dodávalo NATO, už předtím. Ale několik měsíců před konfliktem, když byla na hranicích Ruská armáda, se to urychlilo.
A teď to eskalovalo. Na rovinu. Ten masivní přísun zbraní se nedá s uplynulými roky vůbec rovnávat!
UA má přesné zbraně a bojuje v terénu také z dálky. Proto to téměř stojí. Rusko má navrch, ale jak říkali v USA, chtějí nechat RF vykrvácet, jako v Afghánistánu.
Jsou tam další faktory. Třeba UA nemá peníze na chod státu a Zelenský chce 50 miliard $. A zřejmě je dostane, protože bojuje proti Rusku. Zbraně už dostávají, včetně těžkých. Teď se jedná o raketách, které jsou schopné zasáhnout Moskvu a další velká města. Že UA povede úder na civilisty, pokud bude moci, na rozdíl od Ruska, o tom nikdo nepochybuje.
UA také nebude mít potraviny. Vše půjde ze západu. Bojová morálka branců je slabá, vyjma prapory, co byly vycvičeny a spolupracovaly s NATO. A Ukronácků.
Nacistická ideologie je přitažlivá. Kamarádství, síla, dominance… Je tam hodně lidí se západní Evropy, protože tam jsou takové organizace zakázané. Nechápou ten konflikt a bojují za evropský „národ“ , v tomto případě ukrajinský. Vůbec nevědí, která bije. Aspoň první roky. A stejně do nich tlačili od školky, že Rus je nepřítel. Rusové jsou tam také proto, že v Rusku jsou analogy zakázané. A uvěří fašismu. Že nesnášejí Putina. Někteří jsou stíháni ruským státem za kriminální činnost…
Ukři přeprodávají západní vojenskou techniku dál. I náš byly objeveny naše samopaly, poslané na UA. Držitelé byli propuštěni, neboť jsou to Ukáčka. Což je skandální. Zdá se ,že se na Západ rozšíří raketeering a včetně ČR, bude ukrajinizovat. UA pak bude balkanizovat. Je jen otázka času, kdy budou přenosné rakety původně dodané západem, použity v Evropě proti státním cílům…
Udej bábu udej dědka
z obou padá jenom hnědka
plácaj páté přes deváté
co je staré to je svaté.
Udej udej udej
už nebudeš chudej
třebas blbej jako troky
zařídíš jim na tři roky
pobyt ve zdech Mírova;
tam ratolest mírová
přiblíží jim svými trny
cestu pod kytky a drny.
Přitom ti politici mají tak pěknou rétoriku( včera u Moravce) to je samá svoboda demokracie solidarita jednota prohlubování spolupráce,ale výsledkem je válka na krku.
Nic ve zlém, vládní soudruzi, ale „svoboda, demokracie, solidarita, jednota a prohlubování spolupráce“… Kdy a od koho to já už jen slyšel?
To oni asi byli všichni na nějakém školení nebo novodobém VUMLu,protože mluví vsichnni stejně a pořád dokola. Na Slovensku mají obzvlášť uvedomeleho soudruha. Ten tu jednotu a solidaritu řekl asi 7x za 5 minut vstupů,v podstatě tím univerzálně odpověděl na cokoli. Válka na spadnutí,v podstatě už asi mimo semknutí nic jiného nezbývá.
Nene, jen jsou všichni blbí.
Vždyť už je kopírujou úplně ve všem!
Znárodňování v zájmu lidu a postihy i rodinám těch, kteří škoděj lepšímu příštímu.
Už se nebudou jenom zmrazovat majetky, budou se rovnou znárodňovat.
A všechno podle práva, dle zákona o potírání terorismu. A ten Putin je přeci terorista, no né?
Ale na uran se zatím neposílá, takže furt dobrý.
Teď mají hoňku pečlivě dohledat majetky všech Rusů, kteří se veřejně nedistancovali od svojí vlády.
Trochu to připomíná nucení soudruhů, aby si veřejně posypali hlavu popelem a omluvili se za svoje pomýlení.
Ti kréteni holt nic nového nevymyslej.
Z mírového štváče se stane mírový štvanec, kterého fialová vláda strčí do Mírova.
Ano, MÍROV, halavní město mírových štváčů! 🙂 🙂 🙂
🙂
Pěkný článek, souhlasím.
BTW – když jsme u té holubice s ratolestí… nějak ve světě zcela vyšumělo mírové hnutí.
Za mír byli tradičně Zelení.
A teďka inovovaní Piráti patří mezi největší válečníky. Lipavský tedy určitě.
Čekám, kdy Olga Richterová, místopředsedkyně a stínová ministryně přes sociálno, doporučí chudým místo plynu pálit PETky s vyjetým olejem. 🤔
Za mír byly hlavně tradičně levicové strany, z nichž nám Soros a západní tajné služby plus různí ti Aspeni a think-tanky vyrobili svou neúnavnou usilovnou činností a filantropním financováním úderky korporátního fašismu. Případně se samovolně a dobrovolně zglajchšaltovaly samy.
Líp se to nedá říct.
Apoštole, dnes souhlas, mírový štváč , to se mi líbí, přidávám se, JSEM MÍROVÝ ŠTVÁČ.
Je vidět, že i takový patlal manstémové propagandy, jako je Fendrych dokáže vytvořit použitelnou hodnotu.
Přidávám Kellera a jeho dotazník pro mírové štváče.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/politologove/Udej-se-sam-Keller-a-dotaznik-spravneho-obcana-Nabidnut-Fialovi-700082
Jediný bod, kde jsem nezaváhal ani setinu sekundy a měl jsem jasno dřív, než jsem dočetl, byl bod 13. o natáčení klipu „Udej bábu“.
To nemůže být natočeno s nikým jiným než s Mádlem a Issovou. Tak se staň!
Jakože maj udat Holubovou!?
😳
Zpívá celá rodina :-)))
Geniální.
A na PL k tomu diskutéři dodávají:
– Já myslím, že by to nebylo dobré.
Vžijte se do situace člověka, kterému udávání druhých činí potěšení a zdravě zvedá sebevědomí a hladinu adrenalinu a najednou by neměl koho udávat. Takový člověk zákonitě bude podléhat malomyslnosti, depresi, adrenalin si bude doplňovat brachiálním násilím. A psychiatrů je tak málo! 🙂
– Jen za sobotu Policie ČR pozatýkala asi 20000 much , které dělaly „Zzzzzzzz“. Policejní prezident uvedl , że s blíżícím se teplem nebudou stačit policisté tuto protistátní aktivitu much pacifikovat a podal návrh na projednáni v PS…
Aleno, Vy tady opisujete z PL o bzučících mouchách, ale co ten Váš nick?! Jestli Vy taky nejste tenhleten fujfuj….
Proti mouchám budou vést státní ozbrojené síly chemickou válku.
Jak tu již zaznělo, z mírových štváčů se stanou míroví štvanci a všichni se sejdeme v cele na Mírově.
Míroví štváči by mohli mít jako symbol bílou holubici, případně olivovou ratolístku.
Cumel sem na titulky ,clanky skoro nectu jako ignorant a slovo Dezinformace a Dezinformator me naladilo do rozladeni.
Spolu s tim , ze vlada prodala urodu obili,ktery snad je aspon zasety..
Vylez ve mne nazor,ze by vlada/vrchnost/elita v boji proti D+D zacaly vod sebe a bejt prikladem. A bylo by dobre a lip??
Hodne by se vyjasnilo. Mozna vylidnenim vlady?
Lid lzi nema rad a jak znam lid , je v takovejch pripadech velmi nekompromisne smelej /jako sr..ka/ a vyporadal by se s D+D, ve svym stredu, velmi rychle .
Ani by z toho nemusel vykynout a nevy znekynul aspon mensi zisk.
Spravedlnost nebot je lidu velmi blizka. Casto blizsi kosile.
Taky pod praporem pravdomluvnosti aspon, by lid asi vitezil na vsech frontach.
Byli uz takovy kdysi.
Mezitim i dnes ,by Pravda velmi rada zase zvitezovala , ale nevi jak a neni nikdo kolem, kdo by aspon vedel ,poradil !! Kde ji aspon trochu najit.
Navic pravda se podezrele zapleta s D+D a bez vaznych namitek vetsiny..
Vlada/vrchnost/elita maji vest jinak,jinak upadavaji do anarchie.
Tedy jednoduse, proc nevydat podrobne detailni instrukce, co je a co neni to D+D.
Aby kazdej obcan vedel a nebylo dohadu,co skodeji..A poradek by zavlad na pomoc vlade.
Pac my mame tu zkusenosti ze ,vcera nejhorsi lez, dneska nejvyssi pravda..
Vcera zlocinec za D+D, dneska president a brzy zpet zase v radach D+D.
Procez z duvodu hrubych komplikaci ,neumime ani nelhat sami sobe a neoslavovat tim narod sobe. .Tvrzeni vlady spolu, s cim vic vim o I.republice, tim min, se mi to Lyby.
Byla nejen plna hrubych chyb, jako to predchazejici slovo, ale i umyslnych D+D falsi , taky dodanych odjinud…Uz tehdy ucebnice, co je D+D a prapor pravdomluvnosti a v dusledku sjednoceni byly a byl oboji ,velice byly zapotrebi..
/Na misto pravdolasky a zavislosti stredotridnich fanatismu akodemyku k tomu zrizeni/.
Kdyz ochotnym podrobenim se Mnichovu v dusledku toho zrizeni ,linie nasi vlady versaileskyho masarykismu, zridila nakonec tu linii, ze nebyly zbrane /DALI JSME SI NA NE/.Dali jsme si na ne ,ale nedala nam /ty nase/vlada, ty zbrane..
Habsburismus nasich politiku vernych potomku D+D , dedicu clenu nejvyssi risske rady/momentalne revolucionaru po 1918 ,zdaleka ,az treba od Wilsonu, /remote control/ , zase zvitezil. Vladli nam z Vidne predtim..Tak co.
Kdyz uspesna obrana a s pevnostma /ma velky vyhody,nepritel musi behat a je zahanen generalama do plnych ,pres hromady svych mrtvol/ s velikou ochotou SSSR ,za zady ,udelat vic nez smlouvy kazaly , skoncil by Dolfismus neslavnou smrti , kterou beda chystal celemu svetu..
Utek vudcu D+D do Londyna vse objasnil a nekonecne mazani medu na nase zokupovany ksichty zapocal …..nahle se vynorivsich nejstatecnejsich zdaleka antifasistu /vy bojujte a nechte se masakrovat bez zadne moznosti /co nejvic a my pockame jak to dopadne v zavetri, ale nezapomente ,vzdy vas povedem neohrozene/.
Vynikal zase dalsi D+D Masaryk.. Byl velmi bojovnej . Na rozdil od britu v Lybii. O Francii lepsi nemluvit.
A lidi z naseho domaciho odboje , ti co prezili, masaryka c2 /ten se nejak staral o jinou zemi na Str. Vychode spolu s podvodne znarodnujicim ve prospech jinych ,Velkym Metarem a spol/.a vetsina naroda kupodivu velmi obdivovali , akorat nevim,za co.
Na skutecne hrdiny se statecne D+D,zapominalo.
Kapitulace a rychla vedla k vitezstvi ,na ktery dolfisti zatim nemeli a k jejich mega vyzbrojeni i zisku dulezityho materialu mimo zbrani a spousta vyrobnich konglomeratu taky nebyl k zahozeni , kdyz vsecko zmnichovany slouzilo mocne ,nejdrive proti SSSR.
Proti nacistum, az potom..Aby se vydelalo na zbranich pro SSSR.
Jeste ta tajna D+D dohoda /Hess/, ze britove nenapadnou vladu spojene Evropy aspon tri roky/ , kdyz poslusne utekli od Dunkerque az do Lybie.
A tak i dnes by pravda velmi rada zvitezovala..Ale nejsou lidi a kdyz jsou ,jsou D+D.
Anna Husita od Vidláka? psala podobně…
Dovolím si s Apoštolem nesouhlasit.
„my budeme mít prázdné muničáky “ – ne, my je totiž už máme prázdné. Je v nich zásoba, možná jen papírová, na pár dnů zákopové války, nikoliv obranné, natož útočné. Pro civily nemáme ani kryty. Ty, co byly jsou neudržované, a nové se nikdy nepostavily.
Pamatujete, jak Francie a Velká Británie bombardovaly Libyi a pak volaly na pomoc USA?
Libye se totiž nevzdala po prvních úderech, a tak Francouzům a Angličanům po pár dnech došly bomby.
A náš západ se nepoučil.
jj, betonové bomby si pamatuju. Ale nemáte pravdu – zbraně nepotřebujeme. Co civil, to mobil, každý civil má něco krve, kterou může pomazat soukolí demokracie… no co chcete víc? Pod pás ruského tanku se skáče nohama napřed (to ať je možná identifikace), máme hezký holky, to budou krásne a fotogenické mrtvoly a titulní strany se píšou taky bez kvérů. Ony ty kvéry vlastně jenom zabírají místo, furt to chce nějakej rusák odpalovat… no jsem rád, že sme se těch krámů zbavili. Deset mio statečných terčů, a co je Washingtonu po nějakém blbém Brnu. Ikdyž tam mají tu Obamovu sochu, tak jako terče budou užitečnější.
Králíku, ale naštěstí nás nikdo neohrožuje, takže můžeme být v klidu.
Kdyby nám, čistě teoreticky, poskytlo přátelskou pomoc NATO, tak budeme vítat. Máme natrénováno.
Vždycky by se našlo 99 Pragováků, kteří by si tu pomoc vyžádali. Tak co.
Horší bude, když se najde 198 Pragováků a pošlou zvací dopisy na obě strany…
Jsem mírový štváč. A „naši zemi, věčný kříž, mám v sobě tak hluboko, že nemám na vybranou“.
Při tom ohromném posílání zbraní všichni političtí pseudodárci zapomínají na to nejhlavnější – a to munici do darovaných zbraní.
Denní dávka munice do obyč motostřeleckého kulometu obvyklé ráže 7,62 váží 2 000 Kg a kulomet je schopen ji vystřílet za pouhých 20 min nepřetržité palby. Do obyč vagonu nacpete cca 30 tun zboží. To je velmi zhruba jednodenní dávka pro cca 15 kulometů.
Jen pro představu – jedna jediná motostřelecká rota ČSLA měla 20 (!!!) kulometů.
A kde je munice do útočných pušek (postaru samopalů) a do palubních zbraní obrněné techniky…
… a soudruzi chtějí krmit Ukry střelivem pro 80 000 vojclů (víc živých už jich na Donbassu nebude)…
Vcerejsi Telegram:
„Každý den přilétá do Polska 10-15 letadel s vojenskou technikou našich spojenců.
Právě dnes přiletělo do Polska nejméně šest amerických těžkých dopravních letadel, a to na letiště Rzeszow, které se nachází 90 kilometrů od hranic s Ukrajinou.
Přistály zde dva vojenské dopravní letouny C-17A Globemaster amerického letectva, které jsou schopny přepravit až 77,5 tuny nákladu, a také letoun Boeing 747 pronajatý americkými dopravními společnostmi.
Byl zaznamenán také přílet letounu C-17A ze Spojeného království.“
Re: Homér
A teď to naložte na auta nebo na vagony a přivezte to na Donbass tak, aby si toho Ivan nevšiml.
Auto nabere 20 tun, na vagon si klidně počítejte 30, ať máte radost.
Až to nacpete do vlaku, zkuste ten vlak dotáhnout na místo určení.
Vy se mýlíte … tohle není určeno primárně pro Ukrajinu, ale dělají se zásoby pro zahájení konečného řešení RF ze strany USA-NATO
taky si myslim ze to targus nepochopil
proc se poslednich 10 let dodavaji zbrane do polska, nase zbrojovky nemaji ani patronu navic ?
kdyz se to vozi tak jako soucast osobniho vlaku
proste se polsko pripravuje jako dalsi bojiste na rade ve svetove valce
jen se tam nikdo ted moc nediva, pozornost je uprena jinam
Targusi
Ten vlak projede bez úhony. Můžete zničit trať nebo most, ale na vlak nikdo nezaútočí. Teda kromě vlastních Ukrů, kteří obětují své.
KAŽDÝ!!! UA vlak na východ, má na střídačku vagóny osobní a nákladní. Oni nejsou tak hloupí a pojistili si to, stejně jako ve městech a vesnicích.
Nebo spíše není tak hloupý ten, kdo jim to poradil? V Sýrii to dělal ISIL, se západem za prdelí, zrovna tak…
Jak je popsáno výše už výše, Rusové začali o víkendu trefovat trakční rozvodny, takže části elektrifikované dráhy jsou bez proudu, viz mapka
https://t.me/periskop_pacific/529
Myslím, ještě jedna noc, a budou pořešeny hlavní tahy.
Ale vedlejší tratě pořád fungují. Je to obtížnější, ale pořád se to na východ dostane…
Míra Karas. Když Ukři ostřelovali Donbas a Luhansk, tisíce mrtvých, neřekl ani slovo. A to nebyla válka. Bylo příměří a Ukři měli plnit Minské dohody. Takže obyčejný terorismus. Když Ukronácci vpadli na Východ UA, taky nebyla válka. Dokud ji tam nezanesl Kyjev. Když Ukronácci čistili 8 let terorem a vražděním, UA města a vesnice, od jinak smýšlejících obyvatel, Míra Karas pořád mlčel.
O svobodu a demokraciii, Západu primárně nikdy nešlo. Snad, pouze, jako o vedlejší produkt.
Útočit z míst plných civilistů, třeba nemocnic nebo dětských zařízení, je zlepšovák ze Sýrie. Zavedli to tam ti, kteří vycvičili ISIL proti sekulární vládě.
Stejně tak násilný Majdan. I ten proběhl poprvé v Sýrii. Najatí ostřelovači pálili, při demonstracích, na obě strany…
V Jemenu probíhá vyhlazovací válka, pomocí řízeného hladomoru.
Embargo na všechno, bojují nejlepší přátelé amerického lidu, Saúdi.
A umírají převážně podvyživené předškolní děti. Často na choleru, ani se před smrtí, těžce dehydrované, nemohou trochu napít pitné vody.
A nikomu to nevadí. Naprostý nezájem pánů novinářů.
Co z toho plyne?
Že noviny jitří emoce západního světa pouze tam, kde je, nějaká západní skupina, finančně angažována a to jitření je pro ni, nějakým způsobem, výhodné??
A co když, co když je někde nějaký konflikt a jitřit není co, zvláště, když jsme na nesprávné straně – že se zvěrstva jedné strany veřejnosti zatajují a druhé strany zveličují??.
A co když, co když ta finančně angažovaná strana, chce do konfliktu zasáhnout zvenčí a tak si svůj příběh, jako Srebrenici, Račak nebo třeba Buću, uměle vyrobí???
Přesně!
Brečí se jenom na oběťmi na ose Světového dobra.
Oběti na ose Světového Zla nikoho nezajímaj.
A o tom který stát leží na které ose se rozhoduje ve Fašingtónu.
Opět se necháváme unést tím, že jsme zodpovědni za všechny a všechno na světě. Proč?
Hlídejme si svůj dvorek, sledujme země kolem nás, abychom tam byli schopni rozpoznat false flag operace a nenaletět na ně. Arábie či Afrika jsou příliš daleko, zprávy odtud jsou několikrát filtrované a upravované, není šance ubránit se manipulaci.
Hlavně nemáme strkat rypák tam, kde nás nezvou.
Nám se to také nelíbilo když nám přijeli Sověti v 68 srovnat brka. A teďka děláme to samé.
Pockej a odkud od koho , to vis?
Protoze v dusledku toho ,ze jsem se rychle ,bystre a chapave ve skole ucil a zaroven neucil ,propadaval neutralizovanim skutecnosti jsem, kazdy rok i z mravu…
Nebyl jsem nemrava i kdyz znamkovani by mohlo vest k mylnemu oznaceni ..Ze jsem nemravou . Devcata se taky snazily.
Taky sem /Hej Mistre, utec ze skoly bystre/,zneuzival pomeru ze , inspektor moh oznamit ucitelum , jak to ucite soudruzi, propadavaji vam..
Propadl jsem vabeni svobody a volnosti propagovane i zpivane ,z nejvyssich mist.
I kdyz samotne budovani socialismu nepropadavajicimi nikdy premianty ,take leckdy tezce propadavalo.
Navzdory dnesnimu filtru Casopameti.
Schvalnosti vyssi moci, paradoxy jsou nezavisle na vychovne pedgogice.
Zaroven zavisle. Zase ten zakon schvalnosti. Nikde nic takovyho neuci.
Sklizne poznamek a dutek, nebyly zavisle na rocnich obdobich..
Napr. udavani vychovnych pracovniku ve forme ,“podival se z okna a tim narusoval vyucovani cele tridy“ slavilo uspechy a za okupace slouzilo , jako vzor.
/Soused poslouchal Londyn/.
Zavery mnohych pak jednoznacne tvrdi,je to vlastni kazdymu cechovi.
Byl jsem udavanej v jednom kuse i potom..A bez konce..
Hlad a castej v rodine jsem resil porusovanim zakona ,pytlacenim.
Proto uz vim a chci upozornit kazdeho na dezinformace ,hrajici neblahou roli a zpusobujici neshody ve svedomi kazdyho obcana. Tedy dezinformace nesmi vyhrat..Napr.
– rusky mluvici populace byla na Ukrajine masakrovana v desitkach tisic.
– laboratore delaly pokusy na mistnich .
– do zakopu se privedli zamozny turisti a po zaplaceni si mohli zastrelit sveho rusa, zenu,dite, na Donbasu..
-celkem snadny zaver ,ze po krutych dezinformacnich deformacich z minulosti , velka cast Ukrajincu touzi jen bojovat vest krute vyhlazovaci bitvy ,kdykoliv, kdekoliv.
/Napr. od zacatku valky bojovali az do roku 1956, pak uz to neslo, i kdyz jich Chruscev propustil z vezeni pres 20 tisic..A daroval jim Krym/.
Celkem proti vsem. Nekdy je to na polaka, jindy na rusa na slovaka, jindy sami na sebe a v prestavkach to chystaji , v tom jsou nejak jiny..
Pravda polak uz zivil a podporoval ty vselijaky LziDimitrije a jiny povstani minulosti v Rusku. Mimo casty okupace …
Pravda Rusko bylo vzdycky soucast Ukrajiny ,nebo aspon Polska ,coz dnes zase zapira.Zivot je nezajima ,nuda a tak jsou vzdycky s germanem..
Celkem zase paradox, bojuji sverepe a kdyz ziskaji narodni samostatnost, bojuji ,aby ji zase ztratili co nejdriv..
Tohle je priklad a snuska mylnych a dezinformacnich ,nepravdivych lzi ,bez dukazu /dukazy a fakta lzou/ ,ponevadz je pouziva nepritel. A nepritel vzdycky lze..
Pockej a odkud od koho to vis.
To zrovna ted nevim…
Díky! Souzním s vámi.