24 listopadu, 2024

Celoevropské řešení

Včera se prý konalo hento celoevropské řešení ohledně ukrajinského obilí, u kterého se zatím předpokládá, že bude moci bezcelně do EU až někdy do poloviny příštího roku. Ministr zemědělství Nekula si od jednání slibuje především alibi. A protože v EU zpravidla podělají na co sáhnou, tak bych čekal, že výsledek bude ještě horší než jsme doufali. Já bych je tam nepodceňoval, určitě vymyslí něco, co by normálnímu kapitalistovi ani socialistovi vůbec nenaskočilo. Řešení bude sice drahé, ale zato neúčinné.

Při této příležitosti chci upozornit na jednu věc – je Polsko v EU? Je. Ohlíží se nějak na henten bezcelní dovoz ukrajinského obilí? Neohlíží. Co si vymysleli? Pesticidy. Co celá EU může? Nic. Před rokem a kousek naše ojrohodnotná vláda lomila rukama nad porušováním evropských pravidel v Polsku a přirovnávali tamní vládu k Orbánovi… pak začala válka, kde se Poláci angažují z vlastních důvodů a ejhle… už jsou to ti největší borci a nějakou obilnou dohodu mají u zádele.

Museli Poláci vystupovat z EU, aby dosáhli takového stavu? Nemuseli. Co museli udělat? Nemít naděláno v gatích a mít pod kontrolou vlastní hospodářství. Mají ho pod kontrolou? Mají!

Vystupuje Maďarsko z EU? Vystupuje Maďarsko z NATO? Vystupuje Turecko z NATO? Ani náhodou. Vadí to něčemu? Nevadí. Asertivní politika nespočívá v gestech, ale ve skutečných činech, které se od gest mohou dost lišit. Suverenita není v tom, že nějaká země není v Unii. Suverenita se projevuje tím, že když se národní zájmy kříží s těmi z Brusele, tak má Brusel prostě smůlu. Záminka se vždycky najde… od toho má suverénní stát diplomaty.

Za necelých čtrnáct dní v sobotu nás čeká demonstrace těch, kteří považují za nejdůležitější onen jasný signál, že vystoupíme z EU a NATO a považují za zrádce každého, kdo nemá na profilu napsáno Czexit. Vzkazuji jim, že můžeme být mimo EU i mimo NATO, ale jestli budeme nebo nebudeme lokajové, to záleží na něčem jiném, než na podepsaných papírech. To prostě záleží na povaze, odvaze a suverénním hospodářství.

Mimochodem – když už se bavíme o demonstraci 6. května… Řeknu zhruba to samé, co jsem říkal před prvním kolem prezidentských voleb směrem k SPD… vážně chce Láďa Vrabel ukázat celému národu, kolik lidí ještě věří v projekt Česko na 1. místě? Existuje něco, co by potvrzovalo domněnku, že tam bude mít hodně lidí? Aby to nedopadlo, jako s tou demonstrací loni na Letné. Je lepší podílet se pár procenty na dobrém kšeftu, než stoprocentně vlastnit propadák. A pokud by to teď propadák byl, uvidí to celá republika. Stojí to za to?

A to vůbec nemluvím o tom, že henty ruské vlajky, které jsou nejen Láďou povolené, ale přímo preferované, krásně nabijí munici velkým médiím, které budou okamžitě referovat o největším odpadu české společnosti, o těch nejdezolátnějších dezolátech ze všech dezolátů. Navíc si to zřejmě užije i policie, která si tam pochytá další „nepřátele demokracie,“ prokurátoři je šmahem obviní a soudy obratem odsoudí. Jindra Rajchl vedle toho bude vypadat jako z bílého mramoru a čertovskou čepici si opět nasadí Láďa Vrabel, aby mu už zůstala.

Já vím, že je to trochu neintuitivní, ale celá ta demonstrace dost pravděpodobně pomůže přesně Jindrovi Rajchlovi… Ano, tomu, od koho se Láďa co nejvíc distancuje… Říkám to teď dopředu, abyste se pak nedivili. Ne, nikdo Láďu od této demonstrace nezrazuje. Jen se prostě stane obětním kozlem. Stojí to za to?

Zpět k tématu EU jakožto poněkud schizofrenní (nebo hybridní) organizace…

Ostatně to rozpoznal i Babiš. Dobře věděl, že EU je spolek velkohubých projevů a ještě většího zaujímání postojů. Proto jim podepsal grýndýl (za protihodnotu spousty peněz), ale bez časového rámce. Ano milá Bruseli, my tady taky budeme zelení až na půdu, ale až někdy v daleké budoucnosti. Až se nám bude chtít. Až uvidíme, že vám to jde, že to nese prachy i čistý vzduch. Pak se třeba možná přidáme. Tenkrát se to velkým médiím podařilo prodat jako kapitulaci. A díky tomu teď máme Fialu, který radostně podepíše cokoliv a díky tomu máme Nekulu, který nám nejspíš z Brusele přiveze další skvělou zemědělskou příležitost a díky tomu máme generála PePu, který nám řekne, že máme držet hubu a raději čerpat.

Já jsem na výsledek současných jednání fakt zvědavý, protože i relativně malé množství ukrajinské pšenice hodně ovlivňuje cenu. Ostatně přesně k tomu je burza. Funguje to i obráceně. Například v Lipsku s energiemi. Sice do Dojčlandu vyvážíme víceméně stále stejné množství elektřiny, protože víc jí prostě na export nemáme, ale stačí to na to, aby se nám všem elektřina zdražila na dvojnásobek. A buďme rádi, že jen dvojnásobek… buďme rádi, že k nám pořád proudí ruská ropa i ruský plyn, že to jen přejmenovali. Kdyby fakt stopli ruské energetické suroviny, tak jsme všichni v háji.

V této chvíli registrují určité zpomalení propadu ceny. Zákazy dovozu ve Vysegrádu tomu dost napomohly. K nám ukrajinská pšenice sice smí, ale jak jsem řekl, dostane se k nám spíše mouka, která je smíchaná z pšenice z celé Evropy. V posledních dnech ale registruju zvýšené návozy našeho českého obilí na mlýny. Asi ta nervozita z pesticidů trochu pomohla. Pokud to takhle bude pokračovat, bude skladovací kapacita pro budoucí úrodu dostatečná.

Ale ať tak či tak, osobně si myslím, že letos bude ve žních tlak na co nejnižší cenu. Jednak jsou u nás ještě velké zásoby z loňska (cca o 40% víc), které se vykoupily za vysokou cenu a každý obchodník prodává pod cenou jen tolik, kolik nezbytně musí. Zbytek syslí doma a čeká, jestli letos nakoupí levně, aby to účetně „smíchal“ dohromady. Nestane-li se nějaká další válečná katastrofa, nebo nečeká-li nás neúroda (zatím vypadá tento rok velice slibně), tak si obchodníci letos nechají pro korunu vrtat koleno. Zásoby v zemi jsou vysoké, takže ve žních čekám výkupní ceny na úrovni mezi třemi až čtyřmi tisíci korunami za tunu pšenice.

Pro případné Cempery hlásím, že tohle všechno je jen pravděpodobnost. Upozorňuji na rizika a příčiny, ze kterých vycházejí. Nejsem věštec a nemám křišťálovou kouli. Jako jsme loni nemohli vědět, že se po zákazu ruský plyn bude dál dovážet, jen jinudy a jinak, tak letos prostě nevíme, jestli třeba Putin neudělá na letošní úrodu embargo… nebo ještě hůř, zajistí velmi výkonné logistické trasy směrem na východ a všechno bude okamžitě jinak.

Nevěřím ale, že by se teď z ničeho nic ukončil nákup ukrajinského obilí. Myslím, že se prostě vytáhne nějaké držhubné, které nikomu nepomůže, možná se trochu víc přitlačí na kontrolách a častěji půjdou některé šarže obilí na technické účely (ukrajinská pšenice je pomalu levnější než hnědé uhlí).

Opět se vracím k tomu, že letos v létě zřejmě bude možné koupit levné zrní jako krmivo pro slepičky či jinou havěť. Kdo něco chováte, nadělejte si zásoby. Co bude pak, to nikdo neví. Nejspíš přijde další celoevropské řešení, které situaci zase zhorší.

Na závěr chci vyjádřit mé hluboké poděkování tvůrcům aplikace Bez Andreje. Hojně ji teď vidím využívat, akorát přesně obráceně, než tvůrci zamýšleli. Kdybych věděl, kdo to programoval a zaplatil, dovezl bych mu další prezent. Jelito roku. Mimochodem… včera jsem byl v hytlermarketu… všude palety s olejem v akci za 29.90. A skoro žádná bedna načatá. Země původu – Ukrajina. Aneb když se hlasuje peněženkou… Další Jelito roku bude pro Nekulu. Já se tu celé roky pokouším vysvětlit národu, k čemu je dobrá soběstačnost, proč musíme pod kontrolou produkci potravin, proč bychom neměli dováže maso a mléko z ciziny, proč bychom měli diverzifikovat výrobu a spíš ustupovat od globálního zemědělství… a on to pak zvládne několika výroky jednoduše tím, že sem pustí rizikové potraviny z Ukrajiny. To bylo keců, že dezoláty zajímá jen cena, že sežerou cokoliv. Ani náhodou.

A najednou je jasné, k čemu je českému národu české zemědělství.

Potřebujete další důkaz, jak se mění atmosféra? Twitteroví libtardi s jejich hejty se beznadějně topí v probuzené veřejnosti. Dělají se demonstrace za české zájmy, začíná v tom být vidět taktika i uvědomění, lidi kupují české potraviny. Alternativní informace začínají mít stejnou čtenost jako majnstrým… Rajchl se baví s Foldynou. Foldyna se baví s Babišem… Všichni se baví s odbory a jen (sebe)Středula to ještě nechápe, Česká spořitelna vlastně ráda stáhla rypák v kauze docenta Ševčíka. O jeho odvolání se přestalo mluvit a naopak se začínají probírat dávné hříchy pana rektora. Rakušan ještě zkouší cenzurovat a kriminalizovat, ale i on cítí, že je policie spíš na naší straně. Národ se probudil a za chvíli budou celoevropská řešení jen pro smích. Nejen ta o ukrajinském obilí, ale i emisní povolenky a podobné ptákoviny.

Kdyby to nebylo předčasné, tak bych řekl, že v posledních dnech se libtardi dost zoufale brání a ofenzívu poprvé vede alternativa.

On se Fiala svého pomníku asi ještě dočká. Jeho neschopnost nás nakonec fakt stmelí.

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

194 thoughts on “Celoevropské řešení

  1. Jako celoevropské řešení, bych čekal, ze se vice státu
    EU,postaví těmto nesmyslum,co navrhuje E koise a prosazuje k plnění.
    Bohužel,od současné vlády to odmítnutí nemůžeme čekat, to je i problém do budoucna,další vláda to už nebude moci změnit.

  2. Mimo misu ale ak má niekto záujem o situáciu na bojisku: Američtí vojenští experti jsou znepokojeni účinností Vagnerových PMC, řekl zdroj amerického ministerstva obrany (DoD). Ministerstvo obrany nedávno provedlo hloubkovou analýzu aktivit Vagnerových SVS a dospělo k závěru, že žádná podobná západní struktura se nemůže srovnávat s jejich jednotkami. Zasvěcenci ministerstva obrany jsou znepokojeni Vagnerovými SVS, protože jsou to nejlépe organizované a bojeschopnější PMC na světě, překonávající dokonce i americké PMC Blackwater, britské PMC Aegis Defense Service, francouzské SVS Salamandre. …… viac tu: https://greatpowerrelations.com/military-situation-in-ukraine-war-april-2023/

    1. Re: tzR

      Řečnická otázka.
      Proč myslíte, že je Prigožin trénuje v ostrém boji?
      Btw Vagneři chodili ještě před touto válkou sloužit na čáru dotyku mezi UA a vzbouřeneckými oblastmi. A ještě předtím účinkovali v té maškarádě na doněckém letišti, jak se tam přetahovali o dispečerskou věž.
      Jsou to pohrobci Motoroly, Sparty, Somali, Giwi a spol.

      https://cs.wikipedia.org/wiki/Batalion_Sparta

    2. Mezi PMC Wagner a Západními PMC jsou propastné rozdíly…

      Wagneři jsou plně vybavené, vševojskové síly. Mají i těžké zbraně jako tanky, houfnice, salvové raketomety, systémy elektronického boje, protibaterijní radary a systémy, protitankové raketové systémy, vlastní ženisty, dronisty, … A kromě toho, mají i vlastní letectvo, nejenom dopravní/lehké bojové vrtulníky, ale i bitevní protitankové vrtulníky, a dokonce i stíhačky a stíhací bombardéry. A vlastní logistiku, servisní a opravárenské oddíly, při nasazení třeba v Africe… Taková „kapesní armáda“ od A do Z.

      Oproti tomu, Západní PMC jsou obvykle jen vysloužilci ze speciálních a výsadkových sil nebo bývalí bigoši (pěšáci), a bývají vybaveni maximálně jako lehká pěchota, tj. nemají těžké zbraně ani žádné další druhy vojsk, s výjimkou dopravních vrtulníků – ve všem ostatním musí spoléhat na vnější síly.

      Další podstatný rozdíl je, že Západní PMC neprošly skutečnou, plnotučnou válkou s vyspělejším protivníkem, pouze nějakými těmi plašeními velbloudářů a pastevců koz a ovcí, což válka opravdu není. Kompetence Wagnerů jsou mnohem vyšší – bývají to účastníci konfliktů od Čečny přes Kavkaz po Ruinu, bývalí opolčenci a podobně.

      Liší se také účel těch jednotek: Západní PMC vznikaly v touze se silně obohatit „privatizací“ oficiálních operací, třeba v Iráku, Sýrii, Afghoši nebo někde v Africe. V podstatě jsou součástí korupce v ozbrojených silách – takhle vznikly Blackwater/Academy, britské PMC Aegis a další, žabožroutské PMC z jejich Cizinecké legie. Vojclové dělají to samé jako předtím v regulérních ozbrojených silách, ale za mnohem lepší peníze…

      Ruští PMC Wagner vznikly z úplně jiného důvodu: jako „věrohodné popření“ oficální ruské účasti. Místo armádních sil – což je přímo svázané s Ruskem, jsou „soukromí dodavatelé služeb“, kteří nemají s ruským státem nic společného… Což bylo dobře vidět na Donbasse od roku 2014, na mnoha místech v Africe, ve Střední Americe, v asijských *stánech, …

      Výsledek je, kromě mnohem vyšší kvality personálu u Wagnerů, také jejich akceptace společenská: je to jakási „nezávislá armáda Ruska“… dostávají status veteránů a výhody jako běžní vysloužilci ruských ozbrojených sil. Protože údajná „soukromnost“ PMC Wagner je pouze maškaráda…

  3. Brzo budou dezinformační nejen weby, ale i jisté znaky. Aktuálně to mají nahnuté všechny symboly jako 1, 2, … až 9, ani 0 není ušetřena. Po pohádkářce MPA ohledně ušetření výdajů o 20 mega se do těch znaků se vší svou charizmatickou rozhodností opřel sám blyštivý.
    Čísla nesedí, tj. stejně jako to předvádí scallop – je nutné přizpůsobit realitu. A než se najde viník, tak pro jistotu dočasně omezíme možnost šířit dezinformace potlačením těch prožluklých číslic. Stejně je sem zatáhli z východu …
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-fiala-k-nejvyssim-cenam-plynu-v-eu-cisla-pry-nesedi-40429863

    1. matemagie… uděláte *fouk* a z dvaadvacíty je prvočíslo. A vůbec! Kdo si má ta čísla furt pamatovat… vyhráváme?

  4. Vidláku, tenhle článek se ti vůbec nepovedl. Pokud myslí Rajchl vážně to co říká, tak by tě měl co nejdřív nakopat do prdele, protože mu děláš medvědí službu. Sundej si už konečně ty růžové brýle a přestaň se lísat ke zločinci, který je zodpovědný za astronomickou díru v rozpočtu a pokus o povinné očkování. Na Babišovi si už žádné body nenahoníš, to se raději věnuj urovnání sporů s Vrábelem. Tolik jsi toho napsal o alternativě a potřebě táhnout za jeden provaz, a teď mu nasazuješ psí hlavu. S tím zemědělstvím to taky moc nechápu. Poláci si svoje zájmy dokázali u své vlády vybojovat, za to u nás žádní nespokojení zemědělci asi nejsou, nebo mi unikly nějaké demonstrace, blokády a výzvy k demisi ministra Kuly-Nekuly-Kubikuly?

    1. Přesně. Moje řeč. Tento článek se Vidlákovi opravdu nepovedl.

      PS: Ještě k tomu Babišovi – za jeho vlády proběhlo státní zaklekávání na drobné podnikatele a živnostníky, kdežto korporace měly pré. Dále bych mu vyčetl apartheid a znásilnění občanských práv v době covidové.

        1. Nejenom. Buzerace s kontrolním hlášením a likvidační pokuty i za neúmyslná pochybení.
          A ještě jsem zapomněl na ten brněnský státní úřad na „dohled nad hospodařením politických stran“, rovněž zřízený za vlády Sobotky (ČSSD) a Babiše.
          Správný název měl mít: Úřad na potírání malých opozičních stran ekonomickou likvidací (pokutami)“.

          1. Re: Charon a Občan

            I bez pochybení.
            Mně finančák zablokoval jednorázovou vratku DPH půl mio (nákup auta), aniž by k tomu měl důvod. Prostě jen „mohl“, tak to udělal.
            Na tu vratku jsem si samozřejmě půjčil a pak neuměl vrátit, jak jinak…

          2. EET je v pořádku.

            Nejdřív musím být schopen (chtít daně vybírat) pak je mohu měnit.

            Nevidím důvod ke stížnostem.

            1. EET není v pořádku.

              Především je to další postupný krůček k elektronickému otroctví. Že má stát on-line kontrolu v reálném čase o tom, kolik kdo přijal peněz a za co, to je podle mého názoru hrubě v nepořádku. Že se tak stane téměř jakákoli finanční transakce bez státního dozoru ilegální, to je docela určitě hrubě v nepořádku.

              A výběr daní? Ochota obyvatel platit daně velmi pravděpodobně souvisí s účelem, na který jsou vybrané peníze vynaloženy: na zlacené podnosy, z nichž obědvá Pekarová; na americké stíhačky; na zbraně pro Ukrajinu; na zvýšení platu ústavních činitelů (důchodcům naopak sebereme); na Čolky v plísni a podobnou verbež – tramtadadá! Cha! Ani hovno, pane kolego. Udělám, co je v mých silách, abych dal co nejméně a pokud možno nic.

      1. „apartheid a znásilnění občanských práv v době covidové“
        Za mě – tohle bych mu byl schopný odpistit. Tyhle pitomosti byly v „krizové době“, kdyby tam byl kdokoliv jiný, tak řešení by bylo podobné, a spíš stejné, a měly primární cíl „ochránit obyvatelstvo“ (doufám… ochránit obyvatelstvo… to byl cíl, žejo!?!). Pak jsou tu holt činny před a po kovidové. Za mě – zlo. Estli menší, nebo větší… ono to už výjde nastejno.

        A reálné „co s tím?“… nic. Tohle se bude hojit generaci… možná i dýl. Víte proč tu nejni český Orbán? bo si právě sere do plíny. A jinej nejni.

        1. Že jsem nemohl leckam chodit, aniž bych si musel nejdříve nechat šťárat špejlí v nose či v jiném tělním otvoru, to bych Babišovi a jeho ministrům apartheidu ještě možná odpustil. Prostě jsem tam nechodil a bylo to. Ale že jsem musel jezdit autem polními cestami, abych se dostal z okresu do okresu (bo jsem potřeboval zkontrolovat vlastní nemovitosti), to se zapomenout nedá, to jsem zažil zatím leda za Babiša. Byly státy, kde to bylo ještě mnohem horší, uznávám. Byly ale rovněž státy (např. Bělorusko) kde to během covid-hysterie bylo mnohem lepší.

          Český Orbán tu žádný nebude, bo není ze strany českého národa zájem. Jakýkoliv potenciální adept byl národem ve volbách zaříznut. Spíš dříve než později. Případně vůbec nedostal šanci – o to se postarala presstitutská média. A ganze tsechische volk na jejich vlnu vždy ochotně naskočil.
          Říšský protektor zabitý vyslanými agenty z Londýna měl pro Čechy přiléhavý název – CYKLISTI.
          Před těmi nahoře se hrbí, po těch pod sebou šlapou. Tohle je takový národní rys.

          1. Já mám zato, že během covidu se chovala vláda celkem standardně. Takový průměr.
            Byla to ryze vědecká otázka a neshodli se ani renomovaní vědci. Většina se přikláněla k drakonickým opatřením. Takže Babiš naslouchal právě jim, protože se mu to jevilo jako bezpečnější. Moc se mu nedivím.

            1. Přesně tak. Na řeči chytráků, kteří v životě nenesli odpovědnost ani za králíkárnu, už jsem docela alergický. Dost dobře se ví, že naše společnost je kvůli svému životnímu stylu extrémně zranitelná vůči epidemiím a pandemiím, a vlastně se čeká, kdy přijde nějaká Ebola s trochu delší inkubační dobou, což by velice pravěpodobně znamenalo konec světa tak, jak ho známe, a návrat do jeskyní. A v takovém rozpoložení mysli se začnou v Číně neprodyšně uzavírat desetimilonová města a objevují se videa, jak čínští vojáci v atombordelech odchytávají nešťastníky, kteří se pokoušejí proniknout „hranice okresu“ jako náš Charon. V takové situaci by podobně jako Babiš reagoval (a taky reagoval) každý odpovědný státník. V té době nikdo nevěděl, jakou smrtnost ten virus má a jak bude dále mutovat.

              A mimochodem, na rozdíl od očkování se přísná karanténa (moderně lockdown) ukázala jako jediný účinný prostředek k zastavení pandemie, což se ověřilo právě na našem příkladu (přestože ji lidé jako Charon z „životně důležitých důvodů“ obcházeli) z prvního lockdownu. Tehdy se nám podařilo pandemii na našem území zastavit. A to je důležitá „case study“ pro případ budoucích, daleko horších pandemií, které nepochybně přijdou. Akorát že nevíme kdy a která s sebou přinese den zúčtování…

              1. Isolace / karanténa byl jediný funkční způsob, jak se zbavit pandemií, provozovaný už za středověku, Marián Kechlibar o tom píše ve svých Zapomenutých příbězích.
                I jiném paralely s dneškem tam najdete.

              2. Takovou lidskou řekněme slabůstkou je hodnocení věci až potom, co se stala. Bez ohledu na časový průběh a informace, vyvíjející se v tom čase. Takže „tamti“ jsou naprostý hovada, když to tehdy nevěděli, když přitom my, chytří, to dnes víme.
                A neoddělují se od sebe základní věc a věci s tím související. Protože roušky byly blbě, šmelení s nimi, očkování blbě, hromada dalších věcí blbě, tím pádem je od začátku blbě covid samotnej.

                Faktem (to slovo sebe rádo používá pro zdůraznění „naší“pravdy, zde je ovšem namístě) je, že když se covid objevil, prakticky nikdo netušil, co dělat. Přesněji, aplikace základních pravidel byla jasná, šlo spíš o rozměry těch pravidel a znalost jejich účelnosti v příslušných situacích.
                Epidemiologické ohrožení čímsi, co je hodně málo známé, velí pravidla předimenzovávat. Což se často dělo prapodivným způsobem, na druhou stranu, raději si nepředstavovat, kdyby šlo o pořádnýho bazmeka (viz ta ebola) a vyplnily by se Flégrovy vize. To by bylo srdceryvných pindů, jak všichni a všechno bylo blbě, jací jsou to hajzlové…

              3. Celá story o covidu smrděla od prvopočátku korporátní lží. Kdo moc sledoval mainstream, především televizi, toho dostali. I s několika „tečkami“….
                Jiní jim to nesežrali, neposrali se, a přesto jsou tady – dokonce se jim to v čase zúročí. Už teď vykazují různé státy nebývalou nadúmrtnost, a právě převážně těch zabodaných.
                Nejlíp na tom byli ti, kteří to od prvopočátku brali s humorem. Jako např. Peterka a spol.:
                https://www.youtube.com/watch?v=Wc0pwnZIbGo

                1. To nepopírám, že si na těch opatřeních, prodeji roušek, možná i vakcín a jiného zdravotnického materiálu někdo pořádně namastil kapsu. . Farmaceutické firmy určitě.
                  Ale ti to covidové blbnutí přímo nevyvolali. Ten virus se prostě nějak narodil, sám od sebe, stejně jako ebola, AIDS a jiné epidemie. Že se dá dobře vydělat na každém lidském neštěstí , to už tak na světě chodí.

                2. Teď si skutečně nejsem jistej, jestli to od vás brát jako nahrávku. V tom smyslu oddělování věcí. Ale nepodsouvám, můžete to celý myslet úplně jinak.

                  Odkud se covid vyloup, čímž nemyslím lokalitu, ale ve smyslu, jestli to není účelová záležitost. A proti tomu, jakým způsobem se mu čelilo. To jsou věci sice související, ale každá jiná.
                  Jestli jde o účelový projekt, dokonce účelový depopulační, o tom lze všemožně spekulovat. Může taky jít o jiný, za účelem obohacení Big Pharmy.
                  Může ale taky jít o nejprve skutečně „jen“ šlendrián, na který BPh „pružně“ reagovala za podobně „pružného“ angažmá zainteresovaných osob především z politiky. Což pak nechutně zbytnělo do mastění si kapes na rouškách, obhajování a prosazování nevhodného testování, politický souboje o způsob epidemiologických opatření, všemožný bigotnosti a nezákonnosti při nich atd. atd. Taky docházelo k viditelný kontraproduktivitě těch opatření, některým zbytečným úmrtím. Vše korunováno vedlejšími účinky vakcín, který byly s politickou podporou zamlčovány. Velmi to odhalilo korupční potenciál, snoubený s neschopností a zároveň všehoschopností politiků, obecně se smutným faktem, kterým je prakticky celosvětová krize elit.

                  Vedle toho všeho ale stojí samotná situace, kdy je společnost a politika postavena před problém, kdy se to sice neví, nicméně může se jednat o krizi fatálních rozměrů. Ty celosvětově miliony úmrtí se nedají vysvětlovat obráceně, tzn. jako důsledky chybné léčby a chaosu. Některý bezesporu ano, ale že korelace neovlivňuje či dokonce nestanovuje kauzalitu, to je známo a potvrzeno.

                  Zabránit větším škodám při vědomí, že to nezbytně jiné menší přinese, to je konkrétně v takto hrozící situaci nadřazeno všemu. Samozřejmě si zaslouží kritiku to, že ke mnoha“menším“ docházet nemuselo, ovšem nelze to celý házet do jednoho pytle. V rámci toho házení pak docházelo k přímo obludným pitomostem nejen u procovidových , ale i proticovidových fanatiků. A ti proti- ty své nemůžou obhajovat tím, že „bojovali“ proti spiknutí a nespravedlnosti i tím, že ze spiknutí obviňovali třeba i doslovně na hubu padající zdravotnický personál, lékaře nevyjímaje. Že se i mezi nimi vyskytli různí alibisti či procovidoví aktivisti, to na ryzí hlouposti takových obvinění nic nemění. Za jurodivost svých keců je zodpovědný každý sám za sebe, což neplatí pouze pro covid, ale doslovně vždy a všude.

    1. pro Josef původní (14:30) + Stormbringer (14:55)

      U nás zveřejněno Zemědělec.cz
      https://zemedelec.cz/zastupci-agrarnich-komor-visegradske-ctyrky-pozaduji-zastaveni-bezcelniho-dovozu-obili-z-ukrajiny/

      Podle prezidenta Agrární komory jsou zásoby pšenice v České republice nyní o 40 procent vyšší než loni touto dobou, zhruba 2,6 milionu tun. „Zemědělci nemají kam obilí prodat. Tradiční odběratelé v Německu a Polsku je nechtějí, protože jsou saturovaní ukrajinskou pšenicí,“ řekl Doležal. „Pokud by Evropská komise včas nezareagovala, jsou zemědělci připraveni protestovat v sídle EU v Bruselu“.

      Další detaily pro zájemce – viz odkaz

        1. Josef původní napsal:26 dubna, 2023 (18:28)

          Ano, Josefe původní, přečetla. Přečetla jsem si oba zdroje. Je pravda, že mnohem obsažnější je ten polský zdroj. Možná, že více k tomu bude na stránkách Agrární komory, někde v sekci tiskové zprávy, nebo pak třeba podrobněji v Agrobasi nebo novinách Zemědělec. Omlouvám se, zatím jsem to neměla bohužel čas toho víc dohledávat 😟… Dala jsem to sem jen jako odkaz na informaci, která k tomu vyšla u nás.

  5. Vidlaku, docela fest otocka. Už je IN zůstat v EU? Dodnes jsem byl za toto zde kamenovan, když jsem napsal že Czechxit je dustojna sebevražda. Ode dneška je to již OUT pro hlupáky? A kde je hranice? Vjezd do města s autem starším 8 let za 330 CZK? Zakaz plynových kotlů? Zákaz topení na tuha paliva? Emisní povolenky pro domácnosti? OZE do každého domácnosti?

    1. Musím souhlasit. Po tom, co naše vláda odsouhlasila ty šílenosti už není možné kličkovat a dělat, jako by se nic nestalo.

      Mělo by to být ústřední téma odporu. EU ano, ale zásadně jiná, jinak…

      1. Měli by na čas vládnout technici, inženýři. Ať se prosadí rozumná, snad i moudrá politika, zejména energetická.
        Jenže lidi slyší na žvásty, sliby, proroctví, věštby, přání, strašení…..což je potravou pro všecky ty sociální vědce, geopolitické inženýry, genderové techničky na špici politiky.

        „Vědci se snaží přeměnit nemožné na možné. Politici často zase chtějí přeměnit možné v nemožné.“ — Bertrand Russell

          1. Odborníci???
            Ti asi těžko budou připuštěni do nějaké významné funkce. Ne každý by vyhověl dnešním kádrovákům, většina by patrně byla považována za málo vyspělé ojrosouhy.
            Politicky spolehlivá je absolventka Vysoké školy politických věd.
            Takže ministryní pro vědu a výzkum je Helena Lanšádlová která má navíc v rozkroku bobra a tak se – pro vyváženost – na tu funkci výborně hodí.
            ( Já být vědcem, tak si jdu z takové ministryně hodit mašli. )

        1. Povrchnost a melkost vyroku dalsiho svetovyho filopouckare tady primo krici na ctenare a mnohym se libi a obdivuji…
          Demokratista a britskej, si demo rybnik samozrejme nevypusti..
          Za vsecky problemy , muzou jen ty nektery a na demo mi nesahejte..
          Soudruzi ja jsem nejmenoval , vsimnete si jak sem statecne opatrnej , ktery ty politici ,vedci a vlady a systemy stoji za hovno..
          Mne zavrit nemuzete..

  6. Godot, Kočka obracím se na VÁS protože Vás znám roky věčinou souhlasím. Přečet jsem si několikrát znova co napsal Vidlák a nenašel jsem nic čím by to přehnal ohledně Vrábela. Ptá se a ty otázky mají své opravnění.
    Ponechme stranou který pohled je správný ale ty otázky je dobré položit tak v čem to přehnal? Že to kritizují trolové ,ale proč Vy? Ruské vlajky jasná blbost, že nechce vedle sebe jiného taky neštasné včem to tedy přehnal? Problém alternativy je že nemá nikoho jako pro voliče pětikolky je Fiala přitom pro nás je každý lepší než Fiala. Mě znáte roky jsem levičák jak prase přesto jsem volil posledních volbách Babiše . Godote Rajchl je podle Vás křivák třeba ano, O Okamurovi si myslím že je vychcánek přesto jsem schvaloval kdo ho volil, to samé Babiš nikdy bych ho nevolil přesto vše s toho lepší než Fiala mohl jsem se mýlit ale ukázalo se že ne. Hlavně VÁS nemusím poučovat jste mnohem chytřejší než já není v historii zřejmé že je duležité odstranit zlo i z rizikem že si moc nepolepšíte jenže to nikdy nevíte . Podle mě Rajchla bych řešil až padne Fiala. Bohužel ted nikdo jiný není tak proč to nevyužít? Pořád lepší než nic nedělat a doufat že se to samo vyřeší to vím že nevyřeší

    1. Tato napsala jsem, že Rajchl ve mně nebudí důvěru a tak to prostě je, ale současně jsem napsala, že kdokoliv je proti současné vládě pětidemolice je přínosem, tedy i on, nebo tedy strana PRO. Nicméně postoj Rajchla k NATO (a nejen v tomto) já nesdílím a vysvětlila jsem to níže. Takže to je asi k Rajchlovi. A k Vidlákovi. Nelíbilo se mně v tomto textu jeho odsouzení Vrábela, přitom mluví o spolupráci (vidlák). Ovšem jeho napadání Vrábela spolupráci VŠECH odpůrců gaunerů ve vládě ČR nepomáhá.

    2. tato,
      nenapsal jsem, že Rajchl je křivák. Napsal jsem cosi ve smyslu, že mu nevěřím vzhledem k jeho minulosti.
      Kdo chce věřit v obrácení Ferdyše Pištory, ať věří, já mu jeho víru neberu.
      Jako v tom skvělém českém filmu: „Věř, ale komu věříš měř“.
      Někdo má hromadné akce rád, někdo se k nim nechá přesvědčit, někdo si na ně nepotrpí, jiný je nesnáší.
      Nechodil jsem do prvomájových průvodů ani klíči jsem necinkal – ukázalo se, že jsem dobře činil. Takže s nějakými demostracemi teď na stará kolena začínat nebudu, dokud se nebude jednat o ozbrojený odpor – pak se uvidí.
      Zatím jsem svůj názor vyjádřil při volbách, dokud ještě jsou a snad ne tak úplně cinknuté (to rychle přejde, myslím si). Moji spoluobčané dali jasně najevo, že buď jsou s vývojem v naší zemi spokojeni, nebo jsou pitomci, nebo je jich pro opozici málo – taková je realita.
      Kdo chce jít mávat vlajkou – s chutí do toho, já mu v tom nebráním.

  7. Re: Anonym

    Nauč se německy a přečti si to v německých novinách, idiote. Odkazů na články máš všady mraky.

    1. Podle scallopa jsou strana a vláda mnohem, mnohem důvěryhodnější než nějaká fakta, natož ta zaznamenaná vlastníma očima.
      Že o tom slibu zhruba v době začátku zesíleného ostřelování civilistů na Donbase z těžkých ukronáckovských děl připustil otevřeně psal režimní (i „český“!) tisk, to je pro scallopa nepříjemná, tudíž nevnímaná realita, která se musí přizpůsobit lepíkům na služebních monitorech.

      1. Ja myslim, ze to vubec neni spatne. Kdyz se uz musi uchylovat k takovymhle hloupym lzim, tak to uz jsou na tom docela spatne.

        1. Příště nám anonym oznámí, že 2 světová válka začala v 1943 u Stalingradu, napadením Německa sovětskými vojsky 🙂

          1. už jsem to tu psal – tuším že jako kariérní posudek Velkého Pepy.

            2 světová válka pro 2. stupeň ZŠ:
            Na Rusko – Nacistické frontě bojovali němeky mluvící rusové s komunistickými rusy. Německy mluvící rusové používali chudáky rodilé němce jako lidské štíty. Jednalo se vlastně o takovou občanskou válku, a nebýt toho, že se do války zapojila amerika, tak by rusové ovládli celou evropu – buď pod hákovým křížem nebo pod srpem a kladivem. No ještě že tuhle pro rusy win-win situaci překazili američani. Nesmí se samozřejmně zapomenout na podporu británie. Na zbylé státy se samozřejmě zapomenout může. S vyjímkou ukrajiny – ta v té době samozřejmě existovala, ale byla okupována rusy a proběhly tam nejkrvavější boje této ruské občanské války. Tady vlastně jsou prakořeny rusko-ukrajinské nevraživosti.

            V tichomoří zase bojovali japonsští rusové proti američanům, ale tam to dopadlo mnohem hůř – američtí rusové v utajení oklamali americké velení a proti přímým rozkazům vrchniho velení a H.S.Trumana způsobili ekologickou havárii v Nagasaki a Hirošimě, čímž ukončili válku sice vítězstvím, ale proti původní mírové misi s hrůzostrašným počtem obětí (typičtí rusové).

            Doporučuji se to naučit – jinak Vás v budoucnosti nepustí ani do tramvaje.

        1. Evidentně tě to zaskočilo, broučku 😀 Seznam a takhle dezolátit? Bublinka se hroutí, tak co rychle teď? No radši honem pro Boba 😀 😀 😀

          1. Zkus tahle písmena, která ti v angažovaném zápalu nejspíš unikla, broučku:
            Zástupci Francie, Británie, USA a Německa se v březnu 1991 v Bonnu shodli, že přijetí východoevropských zemí do NATO je „neakceptovatelné“.

            Dali jsme jasně najevo Sovětskému svazu při jednání ve formátu dva plus čtyři i při dalších jednáních, že nevyužijeme výhody stažení sovětských vojsk z východní Evropy. NATO by se nemělo formálně ani neformálně rozšiřovat na Východ.

            „Obáváme se, že členství sjednoceného Německa v NATO vytváří komplikace. Pro nás je jedna věc jasná, NATO se nebude rozšiřovat na Východ. To platí obecně,“ poukázal Genscher k tomu, aby bylo jasné, že nejde jen o rozšíření na území NDR.

            Ale ne abys bez Bobova svolení najednou přestal lhát!!! Hlavně o tom, že žádný slib nikdy nebyl 😀 😀 😀

    2. Von si to nechal Gorbacev sepsat a podepsat..Se to zapira..
      Ale bozi mlejny..
      Brzy asi bude problem s rozsirovanim Ruska a Ciny a smrstovani NATO,EU a zapadu..
      Pobaltsky republiky a germani vyhlasili nepratelstvi Cine a tak navstevy Berlina sou zase aktualni , nemecka vlada se zase snazi s tema pozvankama,
      jako Dolf a ty dalsi pred nim..
      Asi bez toho germani nemuzou bejt a ted se taky hospodarsky na to pripravujou…

        1. neřekla bych že prodal, spíš se cítil všemocný po všechnh těch oslavných jednáních mimo rus. Že to nebyl žádný myslitel je přece všem jasnéé A BÝT HLAVOU RUSI ŠIRÉ A SPOL. MU MUSELO PĚKNĚ ZAMOTAT MAKOVICI.A jak si pamatuji, vydrželo mu to až do konce. njn

            1. Ale tak to s podpantoflákama obvykle bývá. Takový předchůdce našeho pépéčka, takže očekávám v budoucností to nejhorší, a jsem ráda že jsem stará, vůbec to mladým nezávidím.. Když si vzpomenu to poplácávání po sedince na veřejnosti…a stejné „dávání přednosti- upředňostŇování“ kdekoliv – jiného hodnocení nemám. Benešová, Novotná, Klausová, Zemanová chápaly že manželé jsou hlavy státu a ony jen doplňky. Tohle je něco jiného…
              Ale možná se pletu>

              1. nelžufile:///D:/Petr%20a%20Eva%20Pavlovi_%20Expertka%20popsala%20%C5%99e%C4%8D%20t%C4%9Bla%20prezidentsk%C3%A9ho%20p%C3%A1ru%20_%20Blesk.cz.html

    3. Seš idiot, pamatuji si vše z těch dob znovusjednocovaní Německa, byla to jedna podmínka pro to, aby dal Gorbačov souhlas.

      1. Ano, správný dezolát pracuje v IT, má vystudovanou matematiku, domluví se anglicky, ruský a částečně německý. Zato ty akorát zvraciš, a marně honíš pindíka. Argumenty nijaké, smrad veliký – a pindík pořád mrňavý.
        Jsi k smíchu a pozdravuj ústředí. Opravdu jsi velice špatný. Znám mnohem lepší.

    1. Na celém textu je nejkrásnější poslední odstavec a věta Rusku tento měsíc připadlo předsednictví v patnáctičlenné Radě bezpečnosti OSN

      Plně vystihuje nemohoucnost onoho vyspěleho Západu a nás s ním. Určitě budou jednat o válce na Ukarjině a na mírovém řešení. Nejkrásnější by bylo, kdyby tam přijel Putin. a ujal se předsedání zbylému panoptiku.

      A pak, že ej politika nudná.

      1. Klídek aňonime Bacamacamráši.
        Lavrov na našeho rozvědčíka nemá.
        Páč ten má vyznamenání za statečnost, orel je tedy on.
        Orel bělohlavý tíměř.

  8. OT, ale neodolal jsem:

    Do tygřího výběhu v ZOO se zřítí malé dítě.
    Pán, který stojí vedle s pivem v ruce, zahodí kelímek, vrhne se před blížícího se tygra a dítě z výběhu vytáhne.
    „Pane, zachoval jste se jako hrdina, děkuji moc!“ se slzami v očích děkuje muži maminka zachráněného dítěte.
    „Ничего страшного, все бы так сделали“, ( to není nic strašného,to by udělal každý ) odvětí rusky muž a jde si v klidu ke stánku pro další pivo.
    Toho dne večer hlavní zprávy vždy objektivní České televize začínají sdělením:
    „Opilý Rus v pražské ZOO okradl tygra o jídlo!“.

  9. Česká seriózní media, prověřená, že nešíří dezinformace:
    2014 Putin má rakovinu slinivky a zbývají mu tři roky života
    2020 Putin má rakovinu a Parkinsonovu chorobu, jeho dny jsou sečteny a v lednu 2021 se vzdá funkce
    Březen 2022 Putin je vážně nemocný a izolace během pandemie oslabila jeho duševní schopnosti
    Duben 2022 Putin má rakovinu tlustého střeva a štítné žlázy, ministr Šojgu mu poradil koupel s parohy
    Květen 2022 Putin je podle Džamily Stehlíkové v agónii
    Červen 2022 Putin má podle amerických tajných služeb rakovinu
    Říjen 2022 Putin je na smrt nemocný
    Leden 2023 Putin není podle Ukrajinské Pravdy na smrt nemocný
    Leden 2023 Putin se nedožije svých příštích narozenin
    Duben 2023 Putin je nemocný, hubne a zastupuje ho dvojník

    https://www.macekvbotach.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141437

    1. Je prdel, když se vyjadřuje někdo jako Džamila ohledně rakoviny a hraje to na fakt, že je lékařka. Ano, sice to je lékařka, ale podívejme se na její klinickou praxi. Vystudovala v Moskvě, potom dělala 3 roky vědeckou pracovnici v Moskvě – tzn. pacienta viděla jenom občas a s běžnou praxí psychiatra přišla do styku jen minimálně… Patrně její hlavní úloha spočívala ve sběru dat, jak to tak u „vědeckých pracovníků“ bývá. Pak přišla do Československa a působila tu i po jeho rozpadu v Chomutově. Co dělala? No co jiného, než vedeckou pracovnici v Národním centru podpory zdraví a k tomu ještě psychiatričku v Chomutově – tohle vše po dobu dalších 3 let. Takže suma sumarum tady máme 6 let jakési praxe ve sběru dat a v psychiatrii, kdy patrně vídala pacienty méně než její ostatní kolegové. Později si otevřela v Chomutově odbornou ambulanci psychiatrie a tady by se už dalo hovořit o tom, že nebyla pouze pomocná analytická složka na klinice při sběru dat, ale , že dělala tzv. „klasickou doktořinu.“ Tolik ke shrnutí její praxe. Další historie je již čistě politická a odvíjí se pouze od faktu, že zná Michaela Kocába a nenávidí svoji bývalou zem (Ano myslím tím jak Rusko, tak Kazachstán).
      A teď si představte, že osoba s takovouhle praxí… notabene v oboru psychiatrie se vyjadřuje ohledně rakoviny 😳😃. WTF!?! Diagnóza a léčba rakoviny vyjadřuje pozornost mnoha odborníků a je to vždycky týmová práce. Prakticky nikdy to není tak, aby 1 lékař, sám, vyřkl diagnózu „rakovina.“ Je to komplexní problém.
      Třeba v případě rakoviny tlustého střeva to je většinou tak, že nejdřív přijde pacient s tím, že má buď zácpu, průjmy, oboje dohromady a střídá se to nebo, že pozoruje krev ve stolici. V zápětí je praktikem/chirurgem nebo gastroenterologem vyšetřen klinicky, tzn. pohled, poklep, pohmat, poslech a per rectum a při podezřelém nálezu je indikována kolonoskopie(kamera do tlustého střeva). Kolonoskopie umožní prohlédnou celé tlusté střevo až k jeho přechodu do tenkého, endoskooicky odstranit miniaturní slizniční polypy, které by se mohly vrhnout v malignitu, a hlavně, odhalí možný tumor, ze kterého odebere biopsii k histologickému vyšetření (dělá to patolog pod mikroskopem). Prakticky hned potom, co se odhalí tumor tračníkuna a pacient čeká na výsledek své histologie se objednává CT břicha+pánve+plic+mediastina(mezihrudí), aby se vyloučila generalizace= rozšíření „rakoviny“ do jiných orgánů-nejčastěji játra, plíce anebo také kdekoliv jinde v těle (proto taky to CT, které poskytne komplexní obraz). Mezitím během 7-14 dní vyjde histologie a pacient je pozván na tzv. „indikační seminář“. Na tomto semináři sedí chirurg +gastroenterolog+onkolog+ přichází absolutně klíčová histologie z biopsie tumoru, na kterou předtím koukal pod mikroskopem celé hodiny patolog a tito všichni odborníci, shrnou všechny výsledky dohromady a určí modalitu=způsob výkonu. Určí se, jestli se pacient bude rovnou operovat anebo jestli se předtím předléčí chemoterapií za účelem minimalizace tumorózní masy = downstagingu tumoru anebo jestli je jeho onemocnění natolik pokročilé, že jsme schopni nabídnout pouze paliativní péči , která sice nevyléčí, ale prodlouží a zkvalitní život (může, ale nemusí, protože každý jsme jiný). Tolik k diagnostice a léčbě rakoviny v kostce( velmi malé kostce😁).
      Proč to píšu takhle dlouze a takhle složitě?
      Protože jsem chtěl demonstrovat, z jakých lidí se tito sluníčkoví libtardi a jejich „specialisté a experti“, rekrutují. Z jejich vyjadřování ohledně diagnózy rakoviny od pasu, případně od obrazovky počítače, čiší zkratkovitost a neschopnost vnímat komplexnost problému, popřípadě záměrná ignorance problému, který neodpovídá jejich ideologickému filtru. Jinými slovy, vidí kočku, ale, protože si šéf přál vidět páva 🦚, tak schválně křičí, že je to páv.
      A teď si představte, že nejde jen o paní Džamilu, která takhle „střílí od pasu“. Je tady spousta jiných „expertů“, kteří střílejí zase svoje diagnózy ze svých oborů od pasu a naprosto nahodile. Sedí v bankách, na ministerstvech, ve vládě a v armádě.
      Takže vlastně se divím, že se jich někdo vůbec bojí, protože pokud jsou všichni jako paní Džamila, tak se mohou tak maximálně dobře vyjímat na Twitteru, FB nebo na ČT1, neboť při konfrontaci s opravdovými odborníky, kteří se neřídí ideologií, ale především životní a oborovou praxí podloženou vydřenými znalostmi, by neměli žádnou šanci a v diskuzi by je muselo zachraňovat 200 Železných a 200 Václavů Moravců.

    2. Přinejmenším to svědčí, že Putin má kvalitní lékařskou péči. Přál bych nám ji také. Vládě navíc psychiatrickou.

    3. A zejména tu větičku, typicky tak druhou od konce, že „tvrzení není možné ověřit z nezávislých zdrojů“. Pokud se s ní tedy ta „česká“ „seriózní“ média obtěžují.

        1. Jistě, broučku. Když oni si ti zpropadení dezoláti furt raději zjistí pravdu, než by se věnovali angažované četbě „českých“ „seriózních“, tolikrát usvědčených. Těžká, těžká práce s takovými dezoláty, broučku 😀

          1. Jistě, broučku. Věř straně a vládě, to tě ochrání před nepříjemnými vlivy reality. A pozor – jen ověřená, angažovaná, stále stejná a řádně znormalizovaná média! Ne aby sis, jako ti zpropadení dezoláti, zjišťoval informace mimo povolené zdroje! Pamatuj, pamatuj.

    4. Proto na tyhle podepreni tech tvrzeni musi bejt ve vladach zastoupeny mimo judrodochtoru ,ty se staraji aby podvody a lzi byly legalni , mudrdochtori zase posveti tvrzeni, jak Putin uz nebude za chvilku..A kdyz se zjisti a oznami ze Putin umrel , tak je to zarucene jeho dvojnik..

  10. Litr ukrajinského oleje v akci? Motoru nevadí. Kdo má starší dýzl, namíchá padesát na padesát, ušetří. Škoda,že nemám starší dýzl. Bral bych to po paletách. Flašky ztopil v kamnech. Ne, že bych to nutně potřeboval. Ale ten pocit!

      1. Za kolik byla ta nafta před 13-14 měsíci, si pamatujete?
        Sám mám benzínové auto, ale hrozilo mi vyletět vzteky, jak Faust komínem, když cena N95 šla v tom období na 28Kč..

  11. Jsem potěšen jak se Vidlák vyvíjí a dokonce v jednom článku.

    Nejprve pochválí Poláky za jejich doivozní statečnost.
    Pak se podělá z ruských vlajek na demonstraci.
    Zalže o Babišovi (grýňák).
    Vyzdvihne vlastní velikost (Já se tu celé roky pokouším vysvětlit národu)
    Opět si trušku zalže Národ se probudil a za chvíli budou celoevropská řešení jen pro smích
    Aby to uzavřel fantazií střihnutou vlastním egem ofenzívu poprvé vede alternativa

    Strana PRO má výtečnou posilu.

    1. Dneska je to guláš… Už to čtu potřetí, a furt nechápu ty myšlenkové pochody… Asi si to budu muset vytisknout a udělat lepíky.

      Zatím závěry:
      – Už se to blíží, musíme se chytsat, nebojte, už to brzy bude, už jenom kousínek a bude to, jedeme z kopce, chystejte se, no buďte připravení! Bojí se nás, my se jich nebojíme, větry se mění a my se jich nebojíme, policajtů se sice trochu bojíme, ale ne, když nás netlučou, to jsou pak taky naši a to se jich taky nebojíme
      – Demonstrace mají smysl, jen když jsou všichni moooc hodní a nenosí jiné vlajky, než české. A nesmí tam bejt Vrábel, to je komouš, nácek, bubák, durak, a zaprodanej šmejd, kerej Rajchlovi chtěl vyfouknout kšeft s demoškou
      – Policajti jsou na „naší“ straně. Teda pokud zrovna nejsou na jejich straně, a netlučou vlajkonoše z cizího spolku blbců. Čemuž se samozřejmě nesmíme divit, dyť to jsou blbci
      – levný olej se musí okamžitě v den akce zmizet, rozprodat, rozkrást, musí pro něj jezdit lidé ze sousedních okresů, států, planet… něco jako prokuratůra, ale s olejem. Pokud se tak nestane během dvaceti minutové návštěvy v tescu, tak je Nekula blb (čímž samozřejmě neříkám, že to blb není… ale důkazní olej… jako fakt?)
      – Apka bez andreje není na hovno, bo nefunguje, ale je boží, bo lidi si zkontrolujou, že ten rohlik není z babišovy ukrajinské mouky, ale z nebabišovy ukrajinské mouky

      No, odpo to zkusím přečíst ještě jednou, estli tam nějakou logiku najdu. Za mě zatím guláš.

      1. A taky má proč. Se snaží prezentovat jako „volitelná strana mírného pokroku“, příjde Vrábel, intervjůci okomentujou jen ty jeho vlajky, lidi si spojí vrábel=rajchl, a s příspevkem na 3 procenta se může jít klouzat.

        1. Problem s Vrabelem je , ze to mysli dobre a viditelne nema snahu se vysplhat ke korytu na ty protivladni kobyle..
          Ani gang zvanej politicka strana si nezalozil, aby vysaval z vlady /z obcanu samozrejme/,ty miliony na ktery maji ty gangy narok..
          Nektery ty gangy, jako Okakur..a z toho zijou a spokoji se se stalym ,pohodlnym a pravidelnym prijmem na delsi casy ,misto riskovat dva , tri roky snazeni se ve vlade..

    2. Začínající demence…?
      Jeden z úvodních příznaků demence je ztráta kontroly nad verbálním projevem, zpočátku jen občasná. To se postupem času zhoršuje a někdy to dospěje i k permanentní koprolálii.

      1. Škoda, že sem nepřispívá pan Vondruška. Když jsem četl jeho historické romány, tak prokletím českého panstva bylo, aby náhodou některý z pánů nenabyl o hodně vyšší vliv než ostatní. Což by byla zřejmě pro ostatní pány katastrofa nad katastrofu.
        Velké podzimní demonstrace rozjeli dokupy pánové Havel a Vrábel. Netuším, proč se takto rozkmotřili.
        Bohužel se odborům nepodařilo vyvolat odpor, jež by demonstroval skutwečné nálady v té části populace již říkáme pracující lid.
        A tedy vlajku zvedl pan Rajchl.
        Pro mně je důležitější, aby touto zemí nejel ten smrdutý náklad, který táhne pětispřežení pod bičem korporací, a který nám naše média podbízejí jako manu nebeskou.
        Shoďme to do rybníka, a pak se rozhlédněme, a rozhodněme, kudy dál. Opravdu, vidím takové jakoby prokletí v tom že jako v minulosti si hlídali rožmberkové vliv s jinými rody a byli schopni radši podpořit cizáky jen aby to nebyli ti druzí, kteří shrábnou nejvíc, tak jakoby se historie opakovala.
        Já sám mám blízko ke komunistům. Prostě poznatek. Nebudu se omlouvat vymlouvat, tak to je.
        Klidně ať vyhraje jiný názorový směr. Ale jen ať je to směr, který bere v potaz v prvé řadě blaho našich lidí. Čechů.
        Ve vládě jsou kolaborantští lokajové.
        Mám ten pocit, že prostě kvůli detailům ztrácíme schopnost brát v potaz nosnou myšlenku.
        Zastavit ten zběsilý pád do propasti. Až jej zastavíme, teprve se rozhlédneme a rozhodneme jak dál. Ale nejdřív musíme ubrzdit.

          1. Dneska je vsecko co je, podvod a taky kazda vlada je podvod , berou penize aby slouzili a jeste zaroven , aby se vsecko na ne svadelo.
            Pak se vymeni a jede se znova s jinejma..Neni vyhnuti z toho.
            Je to pojisteny , ze vsech stran..
            Romany p.Vondrusky jsou jeho historicky konstrukce a manipulace a hledat v nich jak to bylo a nebylo, neni na miste..

  12. Dnes stojí za přečtení Aeronet, minimálně jako úhel pohledu na současný vývoj pro inspiraci.
    Moje závěry:
    * Slabý stát (tlačený ODS od počátku jejich existence) = silné korporace, které zastupují úlohu státu, ale na komerčním principu a bez šance něco v jejich fungování demokratickou cestou ovlivnit.
    * Zelená energie (ze slunce, z větru, z vody) = téměř nulová cena vstupů, ale prodávána extrémně draho a tedy s obrovským ziskem (protože všechny jiné způsoby získávání energie budou zakázány).
    * Díky těmto obrovským ziskům bude zdroj na nepodmíněný příjem pro přežívání, a příjem pro profese typu „drábů a udavačů“, kteří budou dodržování systému hlídat a jediné umožní si nad ten nepodmíněný příjem trochu přilepšit.
    * Komerční elektronická zábava jako náhradní náplň života a průmyslově vyráběné krmivo z červů, hmyzu a rostlin – pro nemajetných 90%
    Trochu jako život v drůbežárně. Co bude lidem bránit v emigraci? Jak bude vypadat svět okolo tohoto? Ono to fakt vypadá, že k něčemu takovému spějeme. Můžeme být šťastni, že naše generace zažila ještě kolem roku 2000 vrchol lidské civilizace, životní úrovně i svobody.

    1. VK („Vedoucí Kolotoče“) z Aeronetu si zřejmě zapomněl vzít psychofarmaka…

      Korporátní kapitalismus je nejlepší systém pro vládnoucí 1% (nepěkně se tomu říká fašismus), jen má jednu malou chybičku: že funguje jen dokud funguje a není svržen poněkud rozhořčenými a bezprávnými 99% chudými, přičemž dosavadní 1% majitelů bývá v požitcích a majetku poněkud zkráceno, obvykle shora o hlavu.

      Zelená energie je ta nejdražší vůbec, jelikož musí být zálohována konvenčními „nezelenými“ zdroji. Tudíž zisky z toho neplynou žádné, právě naopak, společnost se celkově zadlužuje, ztrácí konkurenceschopnost a vzniká nedostatek energie. Jako v každém termodynamickém systému, čím méně energie, tím hůře.

      Takže tlupy zelených nedovzdělanců, kteří nic neumí a k ničemu nejsou, nebude čím živit. „Komunistický“ základní příjem je možný jen při velice vyspělé a nesmírně produktivní společnosti: taková musí mít co nejproduktivnější energetiku, mimo jiného.

      Živení se brouky je nesmysl také, už jen z energetického hlediska: hmyz má z hlediska produktivity přeměny rostlinných na živočišné bílkoviny hanebně nízkou účinnost proti obratlovcům, jako třeba dobytek.

      1. No, chtělo by to nějakou prognózu, jak vlastně bude vypadat ta ekonomika po zkrachování textilního, automobilového, ocelářského, chemického a potravinářského průmyslu. Spotřeba energie pak bude jen zlomek současné a že občas nebude (skoro) vůbec nebude tolik vadit – zálohovat se bude jen v malé míře třeba malými modulovými jadernými reaktory. Bude možné samozásobitelství? S vyspělými technologiemi to 1% bohatých nebude těch 99% nebohatých potřebovat pro svojí obsluhu – tedy nepůjde o nějaké zotročování, v principu půjde o to, jak je uklidit někam do „drůbežárny“ a zbavit možnosti udělat převrat, než sami vymřou.

      2. On to Vedoucí Kolotoče nemá až tak ze sebe. Podobné teze se už probíraly hodně dávno dříve – např. na serveru INFOWARS u Alexe Jonese, již před 20 lety. Doporučuji ke shlédnutí např. filmeček ENDGAME a jeho volné pokračování s názvem (v českém překladu) PODVOD ZVANÝ OBAMA. Pokud to dnes ještě někde na webu visí. Mám to od těch dob vypáleno na DVD i s českými titulky.

    2. Aeronet nezklame. Jak můžou napsat, že zelená energie má téměř nulovou cenu vstupů? Kde mají pořizovací náklady, které se musí podle předpokládané životnosti těch zařízení rozpočítat do ceny?

      1. Do tepelné elektrárny musíte kupovat uhlí, do jaderné palivo, do plynové plyn. Ale vítr fouká sám od sebe zadarmo, slunce svítí zadarmo, voda teče v řekách taky sama od sebe. Až se to jednou postaví, tak už to bude stát a další náklady to žrát nebude a ta údržba třeba tak drahá nebude. Ve větrníku třeba čas od času vyměníte ložiska nebo něco takového, ale ten sloup už tam zabetonovanej bude a to ostatní může třeba fungovat klidně 100 let. Elektřinu budete vlastně vyrábět jen na to, aby si lidi v garsonce mohli pustit počítač a na něm hru a k tomu si udělat instantní jídlo „z pytlíku“. Tam někam podle mě směřujeme. Mladí lidé, pokud je vysloveně nenutíte k něčemu jinému, by takhle ze své přirozenosti žili všichni a ještě by byli šťastní, jak se všemi povinnostmi, co dělali ti hloupí rodiče, vyjebali.

        1. stale potrebujete mat vyrovnanu siet, takze musi byt nutna zaloha, ktora vyrovna siet v case, ked prestane svietit slnko ci fukat vietor. Stale plati, ze veterniky aj fotovoltaika ma cca 10 rokov zivotnost a potom sa musi vymenit za nove, pricom stare sa problematicky recykluje a nerasty na to potrebne, hlavne vzacne kovy, sa vyrabaju hlavne v Cine.Ak chcete mat postavenu energetiku na tomto, tak potrebujete obrovske polia baterii (kedze uhlie ci plyn su fuj). Takze tieto predstavy o veternej ekonomike su na hlavu. Minule niekto vypocital, ze zalohovanie spotreby energie pre CR na urovni radovo hodin by znamenalo investiciu vo vyske vyse 500 miliard CZK!! (nepreklepla som sa). A za to mate uz aj JE….lenze tie v tom case budu fuj

          1. Tak jestli bude, tak tu máme povolání „opravář větrníků“ jako perspektivní profesi s dobrým platem. V kterém učňáku se to učí?

            1. Větrníky nevím..ale opravář fotovoltaiky by se možná uživil už dnes, informace z první ruky – zlobí zejména měniče. Už po několika měsících od instalace.

              Krom toho je to celé podfuk, že se instalacemi FV zbavujeme závislosti, že posilujeme energetickou bezpečnost. Pokud bychom totiž naštvali Čínu, tak ta každou jednu fotovoltaiku vypne, popř. “ oblbne“ software.

              1. Hlavně bych ty panely nechtěl na střechu baráku – v případě úderu blesku se budou dít divy. Znám několik instalací v okolí, které takto způsobily požár celé střechy…

                Čistě slunečních dní je v Česku strašně málo. Když nesvítí přímé sluneční světlo, jde výkon podstatně dolů. V zimě je to 4 měsíce katastrofa – nepoužitelné. Buďto je zataženo nízkou oblačností nebo je inverze. Možná ještě tak na horách, od 800 mnm výše, to minimálně. Kolik procent obydlí v Česku takhle leží?

                1. Taky praskají tašky, pokud napadne více sněhu a instalace FV není provedena tak, aby se váha sněhu rovnoměrněji rozložila.
                  (někdy ale je to i o tom, že nějaká šarže tašek byl bullshit)
                  Chystá se teď “ agrofikace“ FV, prý to půjde např. nad chmelnice.

        2. „Když lopatky větrných turbín dosáhnou konce své 20 až 25leté životnosti, obvykle skončí na skládkách.“

          Já jsem VELMI skeptický ohledně recyklace. Ono to určitě nějak půjde. Otázka je jen za jakou cenu a v jakém množství.

          Dokud neuvidím celosvětově (!) relevantní statistiku dokládající recycklaci musím vycházet z toho, že výše uvedená citace je pravdivá. Ať žije životní prostředí.

          „When wind turbine blades reach the end of their 20-to-25-year service lives, they usually end up in landfills.“

          https://cen.acs.org/environment/recycling/companies-recycle-wind-turbine-blades/100/i27

        3. a ty drahé kovy, materiály a chemické látky na výrobu panelů a turbín a jejich vlastní výroba, neřkuli recyklace se rodí taky zadarmo, stačí jen rozevřít ošatku a sbírat. když si nejste vědom na první pohled skrytých nákladů a znečištění , neznamená to že nejsou

    3. Souhlas, Evropa k tomu spěje. Já už se té skvělé budoucnosti nedožiji, ale lituji moje děti.
      Bohužel pro Evropu již není návratu. Můžeme to díky pronárodním silám trochu pozdržet, ale zvrátit to nedokážeme. Ten totální kolaps nastane.
      Takže užívejme si tak 5-10 posledních let svobody a hóódně přemýšlejme o emigraci. Já to vidím na Jižní Ameriku.

      1. Spíš bych to viděl na Rusko. Tedy – teoreticky. Pokud by nás tam po tom všem vůbec vzali. A lidi přijali.

  13. „Bodré podoledne, pane Vidláku“
    „I Já vás zdravím pošuku, dlouho jste k Nám nezavítal.“
    „To se pletou, pane Vidlák, já tu byl poměrně často. To voni furt kajsyk lítaj.“
    „Inu, Mé cesty jsou nevyzpytatelné… to víte, furt se něco děje.“
    „Furt se něco děje.“
    Chvilku tam na sebe hleděli, Vidlák na pošuka a pošuk na Vidláka, a šejdrovým okem taky na jídelní lístek.
    „Máte vybráno?“
    „Na co tady maj ty divný čtverečky? A českou vlajku v rohu?“
    „To víte, angažujeme se.“
    „A cenou šli taky nahóru.“
    „To víte, musíme nějak přežít.“
    „A kvalitou…“
    „Kvalitou jsme šli taky nahóru pošuku. Proto se k Nám tak rád vracíte.“
    „To jako že mi tady chutná?“
    „A nechutná snad?“
    Nastalé ticho u stolu rušilo pouze chřestění z pytle, který si přinesl pošuk do restaurace.
    „Proč dáváte do ukrajinského moučníku andrejovu klobásu?“
    „Musíme občas obměnit mený, nemůžeme vařit pořád to samé.“
    „A lidi vám to žerou?“
    Pytel opět zachřestil.
    „Pane pošuku, mám tady další tři stoly, chcete ještě chvilku na výběr, nebo si dáte to samé, jako vždycky?“
    „Proto sem chodím.“
    „Opravdu si dneska nedáte něco jiného? Co takhle rajchlovku s krutónama? Nebo fialový nářez? Dneska čerstvý, přímo z Bruslovic.“
    „Filajový. Ne, dám si to samé.“
    „Dobrá, hned to bude.“
    Vidlák si odložil notes a napříhnul se. Pošuk se chytnul stolu a Vidlák mu jednu liskl.
    „Hmm, osvěžující“ usmál se pošuk, a narovnal si čelist „Víte že tak dobré kafe nedělají ani u Bavora?“
    „Kafe, bez medu a mlíka, malé pivo. Dohromady to dělá… osmdesát šest vás poprosím.“
    Pošuk vytáhnul z kapsy dvě mikroprahy a položil je na stůl. Pak se zvedl, přehodil si pytel s chřestýšem přes rameno a vyrazil vstříc dalšímu dobrodružství.

    1. Ba, ba. A tím šojdrovým okem je vidět i to, co není, čímž nikterak není dotčena nutnost s tím, co není, urputně bojovat. Už tomu chybí jen pochvala od toho, co prý vidí do budoucnosti. Ten to má úplně stejně.

      1. „Hmmm, šejdrovým okem je vidět i to, co není…“
        „Přesně tak“
        Pošuk se hluboce zamyslel nad slovy, která mu chřestýš tichounce pronesl.
        Za dvacet minut sundal opečené maso z roxoru.
        „Hadi nemluví“ zabrblal a zakousl se.

  14. Čas pracuje proti nám,takže pokud se nestane cosi co přirovnávám téměř k zázraku tak nám v článku označený grýn dýl naopak ukáže kolik nám vyměřil času.Už brzo budeme my, majitelé,či uživatelé nemovitostí platit za zplodiny CO2 v rámci Fit for 55 již schválený Bruselem i s datumem platnosti.
    Už brzo budeme platit eko daň grýn dýlu za cestu do práce autem,počítá se mezi šesti až sedmi korunami za litr spotřebovaných, pohonných hmot.
    Někdy mi připadá,že švejk z louček neví kam ten vlak jede
    Ukažte nám a veďte nás jen na ty správné demonstrace abychom proboha nesešli z vytýčené správné cesty.

  15. „Na závěr chci vyjádřit mé hluboké poděkování tvůrcům aplikace Bez Andreje. Hojně ji teď vidím využívat, akorát přesně obráceně, než tvůrci zamýšleli.“

    Tak ja nevim, ale to mi prijde jako zbozne prani (nesmysl).
    Ukrajinska mouku do Cech dovazi nejaka nova firma? Mouka z Ukrajiny sro?
    Vsadil bych se, ze v tom kseftu jede Agrofert uplne stejne, jako vsichni velci ostatni, takze ta aplikace je k nicemu.
    Jako prave Agrofert dovazel maso s posypovou soli, penize prece nesmrdi, tak i ted urcite micha obili/mouku tak, aby to proslo kontrolou.
    Jedina moznost je u lokalnich producentu, kteri odebiraji od lokalnich zemedelcu. V dnesnich parlamentkach to popisuje pani pekarka z Krnova.
    Ale tihle mali soukromi producenti predstavuji pravdepodobne velmi malou cast trhu.
    Vetsina jsou velkopekarny, ktere vlastni Babis a podobni, a tam jde predevsim o penize, a na najakou chemii nebo ochranu domaciho trhu sere pes.

    1. Lokální zemědělec či producent, nejen malinkatá část trhu, není jeden jako druhý.
      Jedna milá paní dělá marmelády z ovoce vypěstovaného na své zahrádce a jiná milá paní je dělá z ovoce, které ji dodává dcera – prodavačka v hypermarketu, určeného k likvidaci, občas až plesnivého.

      A který koláč je lepší? Ten z ukrajinské mouky a ukrajinského oleje, nebo ten, který je deklarovaný jako echt český, třebaže mouka či obilí bylo plesnivé?

  16. Když sem na netu uviděl sedět „našeho“ signalistu pod zlatým Ho Či Minem ve Vietnamu, tak mi došlo, že dneska vlastně stačí hodně málo:

    … stačí bejt blbej jak malovaný sáně, bejt naprosto neschopnej, po uši zaraženej v tý správný prd@li, ale pokud dokážete držet basu s podobně postiženejma, tak vás už nikdo nepřeklopí na krovky… to je vlastně v kostce to pravý tajemství „našeho“ pětiblevajzu a nekonečnejch „ghanskej žen“!

    1. Neni cemu se divit.
      Fiala dostal befel, a tak odjel lizat rit.
      Je jedno kde a komu.
      Na Vietnam se uz dlouho upiraji zraky zapadnich vyrobcu, hlavne protoze Cina zbohatla a domaci plat uz davno neni miska ryze na den, a pak maji taky strach, ze se Trump vrati a zacne zavadet dalsi sankce na Cinu a Cina bude reagovat.
      Slovo „komunisticka“ je opakovano do uplneho zblbnuti ve vsech americkych mediich, kdykoli referuji o cemkoli Cinskem. Komunisticke cinske telefony, komunisticka cinska armada, komunisticke cinske odevy, komunisticky vesmirny vyzkum… Vsechno je to z komunisticke Ciny.
      Na rozdil od drivejsich vyplachu americkych hlav se na tom dnesnim podili vsechna media. Hlavni proud, Fox a i ti dezolati.

      Kdyz se referuje o Vietnamu, tak o komunistech nikdo ani nepipne, vsichni zduraznuji pracovitost a skromnost.
      Co na to Clovek v plisni:
      „Ještě nedávno psal jistý Člověk v tísni, že: ,Vietnam je jednou z nejméně svobodných zemí a situace se zhoršuje. Všechny složky moci jsou kontrolovány Komunistickou stranou a opakovaně zde dochází k potlačování politických a občanských práv…“

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ceske-zbrane-do-Vietnamu-Komunistum-Ekonom-zdrcen-pravdou-a-laskou-v-podani-Fialy-735078

      1. Amíci jsou vymaštění jaksi celkově, nejenom ti jejich libtardí ničemové a gang kolem DémonKradů a FJB, ale i na opačné straně spektra, Reptiliáni. Takzvaní „pravicoví“ konzervativci, partičky kolem bývalého poradce Trumpa Steve Bannona nebo oněch „paleokonzervativců“ jsou šílení také. Jen jiným směrem a způsobem.

        Typickým vzorkem těchto magorů jsou výplody „Gatestone Institutu“, často v ČR prezentované v „Protiproudu“ Petra Hájka (toho, co není z opice). Tam se to hemží čínskými komunistickými Covidy-19, čínskými komunistickými Huawei špionážními telefony, a jinými strašlivými žluťáckými bazmeky a čudy. Nechápu, jak tito lidičkové mohou přežít návštěvu Wallmartu nebo Targetu, kde je čínské komunistické naprosto Fšecko.

        Zatímco té „demokratické“ straně údajně nalevo leze vzteky pěna z tlam ohledně Ruska, tihle „republikánští“ údajně pravičáci pění v mordách při zmínce o Číně.

  17. Voni nejsou vážně schopný si sednout za jeden stůl a vyříkat si to, aniž by ostatní nevotrávili. Místo toho si každej separé honí triko a přihrnuje píseček na svoje bábovičky (jak to dneska zase předvedl Vidlák). Že to ostatní fakt už s@re je vůbec nezajímá.

    Jak to tak pozoruju, vono jim to snad vydrží až do těch parlamentek a… a pak všichni budem čumět, že to ZASE dopadlo jako vždycky blbě!

  18. Jediné, v čem mají vazalové Fašingtonu v EUhniji povoleno se celoevropsky shodnout, je držet hubu a krok a poslouchat Fašington, a jeho loutky z Brusele, ať už melou jakékoliv hovadiny.

    Když chcete vidět, jak vypadá nějaké „celoevropské řešení“, mrkněte třeba na elektrické zásuvky a vidlice: je jich asi 15 druhů, liší se i elektrotechnické normy, a to že některé dost hodně.

    Ani v této okrajové hovadině nedokázali šašci z EUhnije za ta léta udělat vůbec nic. Přitom jde o nesmírně jednoduchou věc, žádné vzdušné zámky a složitosti. Celkem nepřekvapivě to stejně dopadá se vším ostatním: například s výzbrojí NATO, rážemi a provedením munice, normami pro tanky, bojová vozidla, vojenské náklaďáky, …

    Takže celé NATO je plechový cirkus, neschopný reálného válečného nasazení. Pokud protivník nemá jen velbloudy a ekonomiku, založenou na pasení koz, tak NATO v takové válce dostane totálně na květák. NATO je dokonce schopné prohrát válku i s těmi negramotnými velbloudáři a pastevci koz.

    Celkem nepřekvapivě je k ničemu i „celoevropské řešení“ složitějších záležitostí: třeba zabijačky v Ruině, invaze z Afriky a Středního východu, ekonomických otázek zásadní důležitosti – jako jsou třeba energetika a energetické dodávky, suroviny a materiály, hnojiva/krmiva/potraviny, …

    Z toho vyplývá, že hádat se o vystupování či nevystupování z EUhnije či NATO vůbec nemá smysl – protože tyto organizace stejně nefungují a spějí k totálnímu zániku. Jejich funkce je prakticky blokovaná jejich totální neschopností a limitně se blíží k nule.

    Jsou to jen taková obludária, simulující nějakou činnost, ale prakticky na ně každý úplně kašle, když chce nebo musí – vlivem okolností. Jednou Maďaři, podruhé Rakušáci, pak zase Francouzi nebo Poláci. Takže místo řešení zbytečných hovadin stačí se na ně prostě vykašlat také, v konkrétních věcech a činnostech.

    Proto bych k tomu řekl, že štěpit odpor proti 5-ti demolici na otázce, zda vystoupit z EUhnije a NATO či ne, je čirá šílenost. Ba co více, je to sabotáž národního odporu. Vnášení umělých rozporů a rozdělování opozice proti fašistickému režimu. Stejně je to jen deklarativní blábol bez reálného obsahu.

    Stejně tak, otázka ruských vlajek na demonstraci: není to žádná sabotáž; jsme snad ve válce s Ruskem? Nejsme. Je ruská vlajka zakázaný symbol, jako třeba nacistická vlajka Třetí říše? Není. Takže to v zásadě není nic proti ničemu; jen to ukazuje, jak fašistická je podpora 5-ti demoličního režimu ukrošským banderonacistům.

    Stejně nám všem sebranka z žump a jejich libtardí úderky nadávají do proruských chcimírů, no tak co. Nicméně, v této chvíli mávání ruskými vlajkami příliš taktické není, jelikož to zase odvádí od podstaty věci: záchrany České republiky.

    Situace s Ruinou se vyřeší dost brzy, protože Ukroši jsou vojensky na lopatě, dochází jim kanonenfutter, výzbroj i munice. Západ nemá… NATO je vykradený papírový tygr a váleční žvanilové z Fašingtonu jsou úplně vyšinutí. Válka nebude, protože by ji velice rychle prohráli a to že úplně katastroficky. Skutečným vojákům je to nadmíru jasné, dokonce i těm z Pentagonu.

    Nějaké strašení, že bude „největší letecké cvičení NATO všech dob“ a podobné žvásty, jsou směšné. Proti ruskému PVO/PRO, ruskému letectvu a raketovým zbraním je celé USAF a NATO letectvo naprosto k ničemu: jen cvičné cíle, značně předražené. Neschopné reálného válečného nasazení: pro složitost logistiky, nutnost přepravy obřích zásob munice, náhradních dílů, paliv a všeho dalšího. Amíci ani NATO nejsou schopní ochránit logistiku ani letecké základny: nemají totiž dost systémů PVO a PRO proti ruským dálkovým raketám, proti hypersonickým už vůbec ne.

    Mají zastaralou bojovou doktrínu: závislost na leteckých tankerech a létajících střediscích průzkumu a velení AWACS a C4ISR – které proti ruským dálkovým protileteckým raketám nepřežijí prvních 30 minut bojů. Kdyby měli dvojplošníky z I. světové, dopadlo by to stejně jako se „stealth“ F-35 zázračnými čudy a jiným předraženým šrotem.

    Finíto.

    1. Re: Káčko

      S těmi ruskými vlajkami bacha.
      Nevím o tom, že by nášivka se znakem vagnerovců byla zakázána, coby nevhodný symbol a už máme prvního odsouzeného za její nošení.
      Jinak vcelku souhlas.

      1. Odsoudit někoho za znak Wagnerovců je fašistická prasárna, dobře dokumentující neexistenci právního státu a zločinecké justiční praktiky. Stejně tak za symboly „Z“, „V“, „O“, které by se také mohly poněkud „nelíbit“.

        Ale soudit někoho za ruskou vlajku je i v těchto poměrech poněkud přes čáru. Uvidíme, zda i toho je 5-ti demoliční režim schopen…

        1. Re: káčko

          Schopných tu je habaděj. Šoupnout někoho za katr na dvácu nebyl problém nikdy.
          Ani v padesátkách, ani dnes.

          1. Na takový zábavný exces 5-ti demoliční „justice“ – až na to, že pro postiženou oběť to zábavné příliš nebude – bychom se snad měli i těšit. Protože si dovedu představit velice silné konsekvence nejen přímo z ruské strany.

            K něčemu podobnému – justiční popotahování za vlajku jiného státu, se kterým není ve válečném stavu – nesáhl ani totálně mocí opilý bolševik v nejhorším období 50. let. Tohle svedli jen náckové ve Třetí říši – takže pokud to režim zkusí, je jasno.

            1. EU a náš sněmovní zahraniční výbor označili Rusko za teroristický stát.
              Na tom se bude justice točit.
              Pokud bude někdo na demonstraci mávat Ruskou vlajkou, označí ho za podporovatele a propagátora terorismu.
              A šup za katr.

              1. Pindy v EUhnijním pseudo-parlamentu nebo sněmovním zahraničním výboru je nic nestojí – a nemají žádnou právní ani legislativní váhu.

                Odsoudit někoho na základě „tohoto právního ničeho“ za podporu terorismu skutečně není možné – tedy dle práva není možné.

                Dochází někomu vůbec, jaké by to mělo mezinárodní důsledky? V OSN, ve světových organizacích, ve finanční sféře, v mezinárodním obchodu, …

            2. Mozna by stalo a povsim , ze predstirani podvod zvanej demokracie se pred casem zase vymenil ,jako vzdycky, za imperalistickou kolonizacni agresi na okolni svet..

          2. Uz zbejva, ze poslou do prodejen udavace a kdo odmitne ukr mouku bude zadrzen..Pak se takovyho nenapadne zeptaji, jestli nahodou neni pro mir a na to je taky flastr ./Dneska se vyplati nekoho vodkrouhnout. Takovej ma zajistenou popularitu v CT ,damskejch magazinech , napise zivotopis a vyrejzuje miliony. Pak se vo nem natoci aspon tri filmy./.
            A Kolik spehu asi posle PRO Rajch na Vrabelovu demonstraci??
            Pro pripad, ze se tam nekdo vobjevi s ruskou vlajkou , nebo s pismenem Z…
            Vo necem takovym musi vlada zarucene vedet..
            U. vlajka nevadi..

  19. Nikoliv OT
    Trestní zákoník
    § 309 Vlastizrada
    (1) Občan České republiky, který ve spojení s cizí mocí nebo s cizím činitelem spáchá trestný čin rozvracení republiky (§ 310), teroristického útoku (§ 311), teroru (§ 312) nebo sabotáže (§ 314), bude potrestán odnětím svobody na patnáct až dvacet let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku, nebo výjimečným trestem.
    (2) Příprava je trestná.

    § 310 Rozvracení republiky
    (1) Kdo v úmyslu rozvrátit ústavní zřízení, územní celistvost nebo obranyschopnost České republiky anebo zničit její samostatnost se účastní násilných akcí proti České republice nebo jejím orgánům, bude potrestán odnětím svobody na osm až dvanáct let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku.
    (2) Odnětím svobody na dvanáct až dvacet let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku, nebo výjimečným trestem bude pachatel potrestán,
    a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny,
    b) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví nejméně dvou osob nebo smrt,
    c) způsobí-li takovým činem škodu velkého rozsahu,
    d) způsobí-li takovým činem závažné ohrožení mezinárodního postavení České republiky, nebo
    e) spáchá-li takový čin za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu.
    (3) Příprava je trestná.

    1. „….. Kdo v úmyslu rozvrátit ústavní zřízení, územní celistvost nebo OBRANYSCHOPNOST České republiky ….“
      Tak to by Afroameričanová a spol. měli jít bručet, ne ?

    1. Zadna vlada nesmi mit ani jeden paragraf na potrestani udavacu..
      Ze to vede k muceni , dlouholetymu vezeni a nekdy k popravam to je pro humanisty v poradku..

  20. Projev soudruha Fialy po jeho úspěšné misi v Bruselu:

    „Občané, občanky, voliči pětikoalice, liberálové, kavárníci, progresivisté. Právě se vracím z Brusele od paní von Leyen. Dnes ráno jsem paní von Leyen podal návrh na řešení krize spojené s ukrajinským obilím, které se v současnosti nachází na území ČR. A současně jsem paní von Leyen navrhl seznam opatření na zmírnění inflace v České republice, zastavení dalšího zadlužování, enormního růstu cen energií a také návrh na zdanění nadnárodních korporací. Mohu vám sdělit, že paní von Leyen všechny mé návrhy, přesně tak, jak byly podány, nepřijala.“

    1. Paní von Leyen je gynekoložka. Vše co jste ji navrhl je mimo její odbornost i chápání. Musela tedy logicky Vaše návrhy odmítnout jako pro ni nesrozumitelné, nepochopitelné, což se zajisté zračilo v jejím skelném pohledu a udiveném výrazu, známým lidově jako – neví která bije.

  21. Výlevy vůči panu Vrábelovi jste si, Vidláku, mohl ušetřit. Pokud položím politikovi otázku: „Jste pro vystoupení z EU ano/ne a dále „Jste pro vystoupení z NATO ano/ne“ a dotyčný začne lavírovat a vyluzovat floskule typu: „teď to nejde, musíme pár let počkat“ zvednu nohy na ramena u uteču od něho. Láďa na mne působí, na rozdíl od Rajchla, jako rovný chlap, který vyložil karty na stůl, tj. žádné EU, žádná Severoatlantická aliance…To, kolik se květnové demonstrace zúčastní občanů, nechte laskavě na nich samotných, „prognostiku.“ Za vrchol arogance pak považuji výrok: „Jindra Rajchl vedle toho bude vypadat jako z bílého mramoru a čertovskou čepici si opět nasadí Láďa Vrabel, aby mu už zůstala.“ Láďa imho za „bojové zásluhy“ zakotví v SPD. Protlačí ho tam Jarda Foldyna. Vidláku, přečtu si rád Vaše články, ale konečné názory si utvářím na základě vlastních analýz. A ty + intuice mi říkají, že i nadále budu volit hnutí Tomia Okamury. Na rovinu…Rajchl na mne působí (nejen vizáží) jako sňatkový podvodník a hochštapler…

    1. Co se týče Ladislava Vrábela, souhlasím.
      „Řeč tvá budiž ano-ano, případně ne-ne. Co je nad to, od ďábla jest…“

      Rajchl a jeho PRO, to je v podstatě ODS č.2, z devadesátých let. Taková vychytralá horákyně – ani oblečená, ani nahá. Ani czexit, ani podpora Brusele… atd. Totéž ve vztahu k NATO.
      Kdo věří na reformovatelnost nereformovatelného, ten je kandidátem na titul naivka roku. Rajchl ovšem naivka není, ten to má přesně zkalkulované – dostat se ke korytu v ČR za pomoci nespokojených, ale příliš si to nerozházet s Bruselem a Washingtonem.

      Připomínám ovšem, že i SPD ještě v roce 2019 prosazovala setrvání ČR v obou výše zmíněných strukturách západních globalistů. Ty výroky T.Okamuty a R.Fialy jsou stále dohledatelné a ne každý má krátkou paměť akvarijní rybičky…
      SPD by potřebovala více takových Jaroslavů Foldynů a méně chameleonů typu Radima Fialy (exODS) či Jaroslava Bašty(exČSSD). Zatím se však „srdcařů“ spíše zbavovala. Proto vypadá jako řízená opozice.

      1. Já se fakt v tom blbě orientuju.
        Okamura neva, že byl s tím nevystúpením prve zblblej, Foldyna neva, že je přeběhnutej. Ostatní va, to jsou chameleoni jak prase, protože přeběhli a nechtěli vystúpit!
        Okamura se z principu nekámoší s proradným fotbalistou, což je správně. Foldyna kámoší. Oba jsou ale ok, přestože takový kamarádšafty jsou nepřípustný jak prase, protože se musí vystúpit!

        Samozřejmě chápu, že mi může být připomenuto, že s tím orientováním jsem vůbec na tomto bledě, ale aspoň říkám vod samýho začátku to ano, ano, ne, ne. Kdežto tady je to takový jako hlubokomyslnější. Tady se musí postojově do toho vidět, aby se správně vědělo, který ano je ne a který ne je ano!

    2. Vážený ciki333,
      svoji repliku jste uzavřel větou:
      „Rajchl na mne působí (nejen vizáží) jako sňatkový podvodník a hochštapler…“

      Ne že by na tomsnad záleželo, nicméně mám s panem Rajchlem problém, spočívající v jeho minulosti např. fotbalového bafuňáře, což je pro mě razítko mimořádné odpudivosti. Pokud se pohyboval v prostředí s Chvalovským, Berbem, Hušákem a dalšími výtečníky a profitopval z něj, je pro mě cinknutý až to zvoní. Očekávat nějaký „charakter“ bych se tu obával.

      Podle mého soudu je projekt PRO v čele s JUDr.Rajchlem jen dalším projektem politicky marketingovým, principiálně shodný s podobnými v minulosti (Bárta a další). Nasraný lid mu na to možná naskočí, to nevylučuji, ale pokud od toho očekává nějaké skutečné změny, spláče nad vejdělkem stejně jako v minulosti.
      Howgh!

      1. Což je IMHO pravda, ale pokud Rajchl a PRO dokáží 5-ti demolici namydlit schody, není to nic proti ničemu. I kdyby měl Rajchl rohy, Babiš kopyto a Pitomio chlupatý ocas, je nutno je pochválit, jak jim to pěkně sluší.

        „Nobody is perfect“, jak říká známá hláška.

        1. Jenže výsledkem namydlení schodů 5ti koalici bude maximálně tříkoalice ANO, PRO a ODS (a PRO bude ten debil, co těm dvěma velkým bude dělat stafáž).
          Proč nebude SPD v koalici? Protože jsou pro Andreje fujky fuj a nikdy s nimi přece do koalice nepůjde (jak sám několikrát řekl).

      2. Pane Godot.
        Já se přidám k tomu hodnocení Rajchla.
        Mne spíš napadá,že pracuje pro Babiše,jak to sleduji,voliči chtějí být zase podvedeny,když Babišovi rostou preference,ale je potřeba spojence pro ANO,SPD nepřipadá v úvahu.spíš znemožnit.Jinak,pokud budou v USA vládnout demokraté,Fiala má výborné krytí a nějaké odvolání vlády nehrozí,nejlíp to vidíme ve Francii.Pak je potřeba v zít v úvahu i podporu Fialovi od Polska,Slovenska,Zelenský,to je jasné.

    3. Také si myslím, že to Vidlák poněkud přehnal. Jestli je to tím, že je teď nejspíš v týmu Rajchla, nevím, ale tohle nevypadá na spolupráci všech, co mají pětidemolice plné zuby. Rajchl také na mě nepůsobí zrovna důvěryhodně ale mám k němu přístup jako k42. Pokud se podaří v nějakém horizontu odstavit tuto vládu gaunerů od koryt, tak dobře.
      Pro zajímavost jsem se koukla na FB na stránky Vidlákovy kydy. Jestli přece jen nepůsobí na Vidláka ten obdiv tamějších diskutujících (převážně žen). Jsou to téměř jen pochvaly, nic se tam sice nedozvíte ale obdivu k Vidlákovi je tam opravdu hodně. To asi má nějaký vliv na Vidláka a já bych neřekla, že vždy kladný.
      Jinak ještě k článku, ano chápu, že třeba vystoupení z EU je pro naši zemičku nyní neuskutečnitelné. Stačilo by dělat to co dělá Maďarsko, Polsko, prostě být suverénní země a zohledňovat zájmy obyvatel ČR. Ale nechápu proč bychom měli zůstávat v NATO. Vysvětlí mně to někdo proč? Jaký prospěch z toho ČR má? Kromě toho že naopak kupuje předražené železo z USA, že má v plánu dávat stále větší prostředky na tzv. obranu, která rozhodně nebude fungovat. To by mě opravdu zajímalo jaké výhody toto členství přináší. A v této souvislosti nemohu nezmínit místopředsedu PRO Vacka, který se naopak chlubí svým přispěním k tomu, že jsme členy. Takže to nevypadá, že teď není doba pro PRO o tom mluvit, a pak případně uvidíme, ale PRO je jasně pro setrvání v NATO a vždy bude.

      1. Členství v NATO nějaké pozitivní přínosy má, a ne zrovna malé.

        Například, zlevňuje to úvěry a zlepšuje ekonomické ratingy, jelikož tento Fašingtonem řízený finančně-ekonomický světový cirkus přilepšuje těm obsazeným a vehementně škodí těm nezávislým nebo nedosti nadšeným a málo do USA řiti zavrtaným.

        Dalším přínosem je účast našich podniků i jednotlivců ve vědeckých a průmyslových projektech, kam se bez účasti v NATO nesmí nebo by nás tam (firmy, jednotlivce) prostě nevzali. Ekonomika, řízená Fašingtonem je nesmírně militarizovaná: kdejaká blbost je placená z grantů od zbrojení.

        To samé se týká nákupů „citlivých“ technologií, nejen přímo vojenských nebo tajných, ale i tzv. „dvojího určení“, které by pro nečleny NATO nebyly dostupné – minimálně by se musely nakupovat mnohem dráž od překupníků, kterým to systém korupčně dovoluje.

        Stejně je to při prodeji čehokoliv. Třeba software do korporátů nebo státní správy USA a Západu: nejste důvěryhodný dodavatel, když nejste z toho jejich NATO klubu.

        A pak to je při sdílení vědeckých poznatků, ze všech oborů. Jsou mezinárodní vědecké sítě, které mají zakázáno předávat výsledky do neNATO zemí – jsou v tom různé kategorie.

        V poslední řadě je to sdílení zpravodajských informací: Amíci a Britanistánci sice v tomhle pečou převážně v rámci svých anglo-saských sítí „5 očí“, ale něco z nich také může vypadnout pro ČR užitečného…

        Prostě, není toho málo. Není se čemu divit, je to prostě takové vydírání a odměňování poslušných, trestání neposlušných.

        1. Zkrátka, vystupování z NATO a EUhnije je z mnoha důvodů idiotské. Netaktické, a co horší, takový bláznivý požadavek – který se realisticky nedá naplnit – je jako se střelit do vlastní nohy a jásat jak to kurevsky bolí.

          Docela jednoduše se dá prostě nesouhlasit s dílčími kroky, „neimplementovat“, nepodílet se, obstruovat, fixlovat a Švejkovat. Zachovat si maximálně benefitů a nestat se cílem pomsty či dokonce výstražným příkladem pro ostatní pochybovače.

          Vrábel i Pitomio jsou idioti, samozřejmě, o tom žádná. I když, jak se to vezme: možná jen vychcaní jak díra do sněhu. Zhovadilci, kteří loví dušičky v kalných vodách.

          1. Ale neberte to prosím nikdo moc příkře: každý má prostě svou světlou a temnou stránku.
            V odporu proti 5-ti demolici jsme všichni bratři.

            1. U vas je kazdej idiot , vy si to , vasi prechytralost nemuzte neukojit, co nejcasteji …S vysvetlenim se neobtezujete , na to neni schopnost…
              Vselijaky odpadky se sem zahazujou snadno aby tady smrdely a zapachaly..Takovy tmavo a svetlostrankovy , toho zneuzivaji co nejvic a bezohledne..

              1. Já mám takovej dojem, že k42 na příkladech popisuje – neboli vysvětluje, proč je vystupování z NATO opatrně řečeno nevýhodné. Běžnými slovy, že je to idiotské. Vysvětluje to na takových příkladech, které jsou značně srozumitelné, jen velmi obtížně se to dá považovat za pouhou jeho potřebu být zase chytrej jak rádio.
                Mmch, kromě těch příkladů, pokud bychom oznámili CCCP, že už nás serou, protože je to k ničemu, a že jdem z Varšavský smlouvy pryč, co by se stalo? No a kdybychom to stejný oznámili teď USA, co jinýho by se stalo?

              2. Kdepak, jen jsem konstatoval stav, jak to chápu.
                Každý to asi vnímá jinak, to tak bývá…

                Pitomio se stal idiotem roku svým působením kolem prezidentské volby, to byl hvězdný výkon, těžko někým překonatelný. O Vrábelovi škoda mluvit, stačí jeho výroky a způsob, jakým rozhádal a naštval všechny organizátory té své povedené demonstrace na podzim.

                Nemohu se zbavit pocitu, že oba to dělají tímhle způsobem účelově a manipulují lidičky takhle schválně… k rozdělení opozice/alternativy. Kolo bych si neopřel ani o jednoho z nich.

                    1. To je v pořádku, to nerozporuji; je to dáno vašimi preferencemi a nastavením.

                      Psal jsem o tom, že v projevu obou vidím určité nápadně shodné rysy. Jako když se díváte na dvě nádoby: obsah se obrovsky liší, ale tvar je podobný.

        2. I kdyby jste měl ve všem pravdu(a asi máte), tak by stejně stálo za to zvážit, zda tyhle přínosy převáží zápory a já si myslím, že ne. Chytří lidé se rodí na celém světě, v NATO nejsou zdaleka všichni, takže různé technologie, výzkumy a výzkumné týmy nejsou jen ty, které dávají přednost členským státům NATO. Navíc je otázka zda se nám dostává rovnocenného postavení ve všech těch oblastech které jste vyjmenoval a já si zase myslím, že ne. Navíc ano, to je právě problém „nadvlády“ USA, jenže i Vy sám píšete, že ta se hroutí a já doufám, že se zhroutí dost rychle (jistě ne za rok to vím). A spolupráce se zeměmi, které nejsou v NATO je přece možná. Byla vždycky a naopak si myslím, že měla i lepší výsledky, nyní jsme jen takový nevýznamný přívěsek, což dříve nebylo.
          Podle mého členství v NATO není výhodné, nakonec, jak to dělají třeba v Rakousku?

          1. Máte pravdu v tom, že výhodné je to dosud. Ale jak jdou USA a Západ ve všech ohledech rychle do hajzlu, nejen politicky, finančně, vojensky, kulturně, sociálně ale hlavně také vědecky a technologicky – a naopak jdou brutálně nahoru Číňané, Rusové, Indové, Íránci, Malajsie, Indonésie, … tak nepochybně brzy nastane okamžik, kdy bude lepší říci NATO PáPá a přidat se ke druhé straně…

            Zatím to Fašington vidí jako „kdo není s námi, je proti nám“ a tak lze těžko lavírovat na obě strany. Až úpadek USA a Západu postoupí ještě o kus dále, pak bude nezbytné změnit barvy.

            1. Když Evropa v určitém okamžiku najednou řekne: “Lidi, víte, my jsme se mýlili, my máme přece jen zájem, obnovme naše vztahy v některých ekonomických a obchodních oblastech…, myslím, že pak musíme… ne je odstrčit, ale musíme zjistit, jak je to pro nás výhodné. (Sergej Viktorovič Lavrov)

    4. hodnotíme-li vizuální stránku, Vrabel vypadá lépe než Rajchl, určitě 🙂

      v tom vystoupení/setrvání NATO, EU v tom si dovolím nesouhlasit.
      Kategorické vystoupení z obou struktur by mělo být zodpovědně podloženo ekonomickými čísly s analýzou a předpokladem vývoje – v případě EU.
      U NATO asi zase možností uzavření nějakých bilaterálních smluv.

      Ono je hezké a mužné vykřiknout „ven z EU a NATO“, ale chce to podložit to i hlubším zamyšlením, co dál.
      Čímž neobhahuju ani jednu z výše uvedených institucí, EU se z původní koncepce ekonomické spolupráce propracovala do role šíleného impreriálního vládce a NATO působí jako obušek politiky USA.

      1. VY urcite chcete , aby se o tom psaly sahodlouhy studie zaruceych expertu, a ty studie zase studovaly dalsi zaruceny akademicky experti, potom doporuci ty studie /aby si experti vydelali/,treba do parlamentu a tam se o tom bude roky zvanit a nevadi , ze se mezitim EU rozpadlo..
        Vono mezitim dneska EU , je jenom nezvolenej skudce na uplne vsecko…
        Ridi se jednim pravidlem.. Skodi, skodit a skodit.

  22. Vidláku,
    Když tedy dáváte na ty mý bezva rady 🙂

    Ono to ode mě bude takový morálně veskrze ošklivý radění, takový protivrábelovský. Co takhle rozjet polemiku o smyslu té jeho demošky? Teda, pokud je jejím tématem ten Czexit? Takovou jako hodně intenzivní, až propagandistickou. O tom, co by nám v důsledku ten Czexit měl teoreticky přinést versus co by nám s vysokou pravděpodobností skutečně přinesl. Bez přehánění. Ono se do křišťálové koule sice nahlížet nedá, ale i z obecných rysů evropské i globální politiky se dají vypozorovat věci, které mají reálnou váhu.

    Ten výstup je pro dost lidí takovým ideovým tahounem. Čemuž se ani nedá divit, protože nám to přináší až příliš pakáren, aby nám to ty ze členství plynoucí výhody (když budeme objektivní, tak ze dlouhodobého hlediska tam jakési takési byly) kompenzovalo. Vzhledem k tomu, v jaký zku….ý době ale žijeme, lze velmi bezpečně předpokládat všemožný „fauly zezadu, které rozhodčí neviděl“ hned potom, když by se o něčem takovém začalo i jen o něco hlasitěji mluvit. To by se fakt hodilo trochu blíže rozebrat.

    V důsledku vlastně ani nejde o to samotné antivrábelovství, spíš o zájmy této země. S ideově „pevně zakotvenými“ sice nehne ani pár volů Vidláka a Rajchla, tlačenej zezadu volem piccolominim, ale hnout to může s těmi přemýšlivějšími. Z tý svý myšlenkově pohodlný binarity myšlení můžou přejít ke konsekvenčnějšímu.

  23. Mne zase dneska „dostal“ článek na Novinkách.cz, kterak se ČEZ „bouří“ proti zprávě Eurostatu, který naše ceny elektřiny zařazuje mezi nejvyšší v rámci EU – cituji – „Elektřina pro české domácnosti nebyla ve druhé polovině loňského roku tak drahá, jak uvádějí data Eurostatu. Tvrdí to největší tuzemský dodavatel energií ČEZ, který má na českém trhu s elektřinou dominantní postavení. ČEZ naopak uvádí, že průměrná cena pro domácnosti, kterým elektřinu dodává, se ve druhé polovině snížila a patřila k těm levnějším v rámci Evropské unie.“
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cez-se-bouri-eurostatu-nesedi-data-cr-neni-ctvrta-nejdrazsi-40429683
    Nevím, nezkoumal jsem to podrobně, nicméně jsem narazil na článek Českého rozhlasu z 22.10.2022, který o růstu cen elektřiny v ČR říká – cituji – „Proč v Česku elektřina zdražila nejvíc v unii? Ovlivnily ji spekulace a slabá pomoc státu, tvrdí analytici.
    V prudkém růstu cen elektřiny v Česku, který byl podle dat evropského statistického úřadu Eurostat v prvním pololetí letošního roku nejvyšší v Evropské unii, se podle analytiků projevily zejména obchodní spekulace na energetické burze a omezené kroky státu. V současnosti je ovšem podle nich již situace jiná a ceny na trhu převážně klesají. Vyplývá to z vyjádření analytiků. …. I přes prudký růst však nemá Česká republika ceny elektřiny nejvyšší, v tomto ohledu je na šestém místě. Ceny rostou přitom i přesto, že Česko patří k vývozcům elektřiny a skupina ČEZ patří k největším energetickým uskupením v Evropě, když v loňském roce vyrobila 55,9 terawatthodin elektřiny.“
    https://www.irozhlas.cz/ekonomika/elektrina-ceny-elektriny-cesko-rust-eurostat-evropska-unie_2210311732_pat

    A jak je to s ČEZem letos?
    Viz aktuální ceníky /elektřina bez závazku/ – https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2022/moo/moo_ee_bez_zavazku_egd_10_2022.pdf
    Jedna MWh stojí 10 471,34 Kč! Cena regulovaná státem činí 6 050,00 za jednu MWh, jinými slovy stát /většinový vlastník firmy ČEZ/ mu doplácí 4 421 Kč za jednu prodanou MWh /ve skutečnosti to bude méně o DPH/.

    Kdysi se používal hanlivý termín „turecké hospodářství“.
    Myslím, že dneska můžeme Turkům tiše závidět.

  24. …že henty ruské vlajky, které jsou nejen Láďou povolené, ale přímo preferované, krásně nabijí munici velkým médiím, které budou okamžitě referovat o největším odpadu české společnosti….
    Tak předpos_at se nebo nepředpo_rat?
    Nejde mi vůbec o pana Vrábela, ale o to, co se tady pořád skloňuje – o spolupráci, o snášenlivost, domluvě.
    A je to po půl roce stejné, Každý si honí to svoje stádečko. A triko.

        1. To SK: Nechci se nikoho zastávat, ale není nejlepší sedět na sloupku a vzývat Krleš (= Kirie eleison, Pane, smiluj se…), s úctou Také Jan.

  25. Dovolím si podotknout, že i EU poněkud vyběhla s Babišem. Sice můžeme být zelení, kdy chceme bez časového rámce, ale stejně budeme platit za emise z vytápění budov a dopravy https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/eu-emise-vytapene-budoby-silnicni-doprava.A230425_104218_eko-zahranicni_rie od roku 2027.
    Maně mě napadá, že vlastníci pozemků s čímkoliv zeleným CO2 také likvidují, ale EU jim za dnaou služu nic neplatí. Čili vlastník lesů jako Colloredo – Mansfeld klidně může lítat vrtulníkem, protože jeho lesy pohltí více CO2, než on svou činností vytvoří. Totéž by se mělo týkat zemědělců a polí.
    Neměla by EU z dané vybrané daně vracet majitelům pozemků poměrnou část vybrané daně za zadržování CO2 v porostech?
    EU se svého snu o ekologických daních nevzdá, protože jde o příjem EU, nikoliv státní pokladny členského státu. Nakonec budeme platit nejvyšší ekologické daně na světě a tak dlouho, dokud v Bruselu nedostanou rozum nebo nezvolíme vládu, která z EU vystoupí či zavedení daně odmítne.

  26. Obávám se, že s energiemi pohneme nějakým rozumným způsobem až tehdy, kdy budou Němky ke koupi jednoho pecnu chleba potřebovat bankovkami naplněné káry (někde tačky, někde kolečka, jak se to řekne po říšsku nevím).

          1. Ale zase bude moci Evropská komise říkat, že se máme nadstandardně dobře, protože každý Evropan je multimiliardář. Jak ale seznam multimiliardářů bude zveřejňovat Forbes, to opravdu nevím.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *