23 listopadu, 2024

Až poklesne prapor

Od zítřka se budeme věnovat světodějným událostem, protože zatímco jsem bubnoval na demonstraci, Francie zřejmě ztratila další kolonii, v Německu se zase zhoršila bezpečnostní situace (a ne kvůli Putinovi), ceny ropy vyrostly ke sto dolarům za barel a bude to do budoucna ještě horší… ale to si probereme až zítra. Já dneska naposledy zrekapituluji události z tohoto víkendu.

Víte, ono to vlastě bylo nádherně symbolické. Zatímco my jsme v Praze demonstrovali proti vládě, mluvili jsme drahých energiích a o válce za humny, která nás hrozí pohltit, náš premiér byl přesně tam, odkud se skutečně bere jeho moc. Na dnech NATO v Mošnově. Spousta vládních představitelů také přesně tímto argumentovala. Srovnávala NATO s dezoláty na Václaváku. Je vlastně úplně jedno, že to bylo pochybné srovnání, protože demonstranti věděli, na co jedou a o čem se tam bude mluvit, ale nějak jsem nezaznamenal, že by pořadatelé dnů NATO řekl dopředu, že účastí na této akci podporujete vládu a naší zakotvenost v západních strukturách.

Hlavní argumentační bitva o demonstraci je NATO vs. Václavák. A není tomu tak od této soboty.

Pamatujete, když jsem psal o první demonstraci loni v září, tak jsem popisoval, jak u muzea vlaje ona velká a výhružně nezdolná vlajka severoatlantické aliance? Byla tam tenkrát spousta vlajek EU, ale jejich nositelům pomalu klesaly v rukách, když viděli, kolik dezolátů se sešlo pod koněm. Jen ta vlajka sedmdesátiprocentního amerického vojenského eseróčka vlála pevně dál.

S ročním odstupem si říkám, že to byla velmi symbolická věštba. Evropská unie je v katastrofálním stavu, přesně tak, jak klesaly ty unijní vlajky. Ekonomika jde do háje i v Německu, přibývá tam migrantů a problémů s nimi, počáteční nadšení z toho, jak to zvládnou, se vytrácí právě pod dojmem přibývajících dezolátů a rostoucí kritiky evropských hodnot. Jen zásobování války funguje bezchybně. Škrtá se ve školství, škrtá se v důchodech, škrtá se ve vědě, škrtá se ve všem… tedy kromě armády. Takhle je to všude. Nejen u nás.

Co v této době dělají liberálové? Vyvracejí se z toho, že jim to někdo řekl na rovinu a jediný argument je ruská propaganda. Radek Bartoníček zveřejnil u sebe na Twitteru rozhovor se mnou. Pak ho převzal i Neviditelný pes a vlastně už to obletělo český veřejný prostor. Ale stojí za to, podívat se přímo k Bartoníčkovi. Velká většina komentářů požaduje, abych byl z veřejného prostoru okamžitě odstraněn. Abych neměl právo mluvit. Abych neměl právo říct svůj názor, protože je to špatný názor. Prakticky nikdo tam nedává jediný protiargument. Sám Bartoníček to schytává od svých, že mi neměl dávat prostor… dávají mu tam slušný céres. Takhle vypadá líbodémo.

Porovnejte to s naší diskusí o Rajchlovi a Vackovi, která také bývá vyhrocená a plná emocí. Nejsme v tom jednotní. Ale je to diskuse plná argumentů z jedné i druhé strany. Požadavků, aby byl někdo za svůj názor odstraněn, těch je naprosté minimum. Vlastně mi Bartoníčka přišlo líto. Ten chlap jednou udělal to, co jako novinář udělat měl, ale jeho vlastní mu za to řekli, že takové věci dělat nesmí. Co z toho vyplývá? Ano, Radku Bartoníčku, zase vzroste poptávka po alternativních blogerech, protože tvoji vlastní sledující ti řekli, že hlas statisíců lidí nesmíš vnášet do veřejného prostoru. Možná ti to řeknou i tvoji nadřízení. Na nás se totiž nemusí brát ohled… řekl prezident.

Každopádně kdybys měl chuť, zkontaktuj mě… pozvu tě na zabijačku nebo na víno. Myslím, že bychom si měli co říct. Když říkáš, že jsi objektivnější než já, tak pojď, popovídáme si, oba uděláme z našeho setkání článek a podíváme se na reakce z obou táborů.

Jen tak mimochodem… Ondřej Neff se na Neviditelném Psu může pominout z toho, že jsem řekl, že pokud Rusko pustí Ukrajinu, tak se začne rozpadat a proto bude v této válce pokračovat. Oni si tihle všichni myslí, že ruská invaze na Ukrajinu je pro Putina válka za větší slávu impéria. Varuji před tímto názorem. Pro Putina je to válka existenciální a podle toho k ní přistupuje. Ztráta Černého moře ve prospěch Ukrajiny (a NATO) by pro vnitřní situaci Ruska byla natolik fatální, že raději půjdou do jaderné války. Pro Rusko znamená Krym (a Ukrajina mimo NATO) víc, než celý svět. Obětovali tomu svoje devizové rezervy na Západě, obětovali tomu kus životní úrovně, obětovali tomu desetitisíce životů, překopali kvůli tomu svojí zahraniční politiku… a běžní Rusové Putina stále podporují! Všichni ti Navalní a další opozičníci mají v Rusku i přes válku asi tak stejně silnou pozici, jako ti přilepovači na silnici u nás. Mitrofanov říkal… Pokud tam někdo kritizuje Putina, tak za to, že z Kyjeva ještě nejsou dýmající trosky. Tohle není imperiální válka. Tohle je další Velká vlastenecká válka. Varuji před postojem, že jde o Putinův velikášský rozmar. Není to tak a pokud si to budete myslet, doplatíte na to.

Zpět k věci…

Od první do poslední demonstrace je základní symbolika pořád stejná. Vlajka NATO vs. vlajka České republiky. Válka vs. mír. To byla i základní symbolika prezidentských voleb a nic se na tom nezmění ani v nejbližší budoucnosti. NATO už tady svoje reprezentanty má. Současnou vládu. Petr Fiala byl přesně na tom správném místě, kde být měl. Jestliže je naše republika v NATO, tak Fiala je v NATO ještě víc. Jestliže je naše země v EU, tak Fiala je v EU ještě víc.

Pamatujete si také ještě v dubnu tu záplavu ukrajinských vlajek? Včetně řeporyjského starosty, který do ní byl zabalený? Jak dopadla demonstrace na podporu Ukrajiny? Čtyři demonstranti a přenosový vůz České televize. Vlajka na Muzeu se už barvou příliš neliší od fasády, jak je vyšisovaná sluníčkem a dešti. Trefná symbolika. Před časem vlajku vyvěsili, ale už jim nestojí vlastně ani za sundání, natož za výměnu. Dokonce ani tak ctihodná instituce jako Národní muzeum, plná vysokoškoláků, profesorů a liberálních demokratů v sobě nenašla vůli, dát tu vlajku do pořádku.

V poslední době se často mluví o tom, že alternativa je taková vidlácká, ale přestává v tom být viditelný rozdíl… Podívejte se na fasádu Muzea a ten velký vyšisovaný kus textilu. Ano, přesně takhle dneska vypadá proukrajinská nálada.

Kde jsou vlajky EU? Kde jsou ukrajinské vlajky? Už poklesly, jsou vybledlé únavou a rezignací. Jsou vybledlé ekonomickou recesí a neúspěšnou ofenzívou. Před kolika týdny Ukrajinci prolomili tu první a nejopevněnější ruskou linii, za kterou už to půjde lépe? Tedy… pokud Rusové nedoplní další obranné linie…

Jen v Mošnově ještě pořád vlaje zcela nezdolně prapor NATO. Je velký a silný. Zatím silnější, než tisíce českých vlajek na Václaváku. A natvrdo řeknu, že podle mého rozumu se proti němu nedá bojovat tím, že si vezmu menší praporek NATO do kapsy. Mordor je lichotkám odolný. Nemá přátele. Jen zájmy. Kisinger sám řekl, že je nebezpečné mít USA za nepřítele. Ale mít je za přítele, je smrtící. Na tato slova zase dojde… zpravidla i s těmi, co byli moc blízko a mysleli to dobře.

Mnohokrát jsem psal, že Fiala spojil svojí kariéru s válkou na Ukrajině. Pokud tam NATO zvítězí, zvítězí i Fiala se vším, co představuje. Ale pokud NATO na Ukrajině prohraje, tak ta velká silná vlajka NATO poněkud poklesne. Stejně jako poklesla v Afghanistánu a Tálibán, který byl po dvacet okupačních let skrytým a bombardovaným hnutím, hladce vzal celou zemi. Stejně jako teď v Africe klesá francouzská vlajka v dalších a dalších zemích a moc si berou do ruky lídři, o kterých nám televize nikdy nic neřekla, protože byli pod rozlišovací schopnost.

Myslím, že to všichni vědí. Všichni vědí, že NATO má budoucnost jedině tehdy, když tam na Donbase zvítězí. Proto házejí do té černé díry jakékoliv prostředky. K čemu budou (západní) peníze, když nebude (liberální) budoucnost? Proto se všichni zadlužujeme… tedy… nás zadlužují. Jak to řekla Magda Goebelsová? Nechce žít ve světě bez liberální demokracie? Bez vítězství už Západ nebude, stejně jako bez vítězství už nebyl nacionální socialismus. Bude jen spousta zoufalých států bez výzbroje, bez peněz a hlavně… bez obyvatelstva, které by bylo ochotno za vlast umírat, protože za Veolii, Tesco a desetikorunový ČEZ za kilowatthodinu přes lipskou burzu, nikdo život nenasadí.

Kdy přijde zlom? Až poklesne ten poslední prapor, který zatím stále pevně drží a jeho barvy nejsou ani trochu vybledlé. Nic jiného už tady není. Vlajky EU zmizely, do vlajek Ukrajiny se málokdo balí. Brzy budeme ukrývat ukrajinské muže v jatečním věku… NATO si je bude žádat tam na frontě, než přijde konec. Pak přijde ta chvíle, kdy budeme znovu potřebovat naše české vlajky a budeme potřebovat zvon, který nás opět svolá a bude to umět.

Do té doby musíme vydržet, aby naše české prapory nevybledly ani sluncem, ani znechucením.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihu (nebo knihy) z nabídky.  

385 thoughts on “Až poklesne prapor

  1. Na vysvětlenou, včera jsem jako Ludva chtěl odepsat některým diskutujícím, ale nešlo to zobrazit, bohužel.
    Targusi,napište něco o tom výročí 2. října.

    1. Vše je dohledatelné na netu. Postačí do vyhledávače napsat správná hesla. Třeba
      „1938, Polsko, Těšínsko, obsazení“.
      Pak zjistíte, že Antci sejřili s Těšínskem až do r. 58.

      1. Teda oni se pokoušejí sejřit ještě dnes. Naštěstí i z Těšínska probíhá trvalý exodus mladých napříč národnostmi.
        Z dětí zůstává doma tak jedno z pěti.

          1. Já je slýchával od babičky i dědy.
            Nijak moc se nelišily od oficiálních popisů události, děda nebyl Polák, babička sice ano, ale i tak museli zmizet do vnitrozemí. Velký majetek neměli, (sousedé se pak o něho postarali), něco si vzali sebou (hlavně moji máti a strejdu) a tak začali v Ostravě znova. Díky tomu mluvím česky.

          2. Re: zL

            Lidi neradi vzpomínají na špatné věci. Proto jsem velmi obtížně páčil z příbuzných vzpomínky týkající se jejich života.
            Dvě poučení pro mne:
            1/ jejich životy stály za hovno,
            2/ ti, co zůstali v Reichu, všichni chválili Němce, protože si dali vypsat Volkslistu a měli vyšší příděly potravin
            3/ všichni ve finále chválili komunisty, i když jim sebrali živnosti a statek.

            Jinak to je na tlustou knížku. Napsal bych ji, ale nikdo by to nevydal.
            Ale pokud jste četl moje povídky, je tam spousta motivů ze života mých příbuzných, uděláte si obrázek.

  2. Vidlák napsal: „… Na dnech NATO v Mošnově. Spousta vládních představitelů také přesně tímto argumentovala. Srovnávala NATO s dezoláty na Václaváku…“

    No, tak hlavně můžou být rádi, že jim ta pětatřicítka z Mošnova taky neulítla 🤣. Další by se už Černošce Kazimírové do kabelky nevešla… Leda by musela vyndat tančík a to by jistě oplakala…

    1. a to jsem se jen drze ptal na nejaky nazor pana Rajchla na urcitou vec, nebyl hruby ani sprosty, jen zvedavy. a pak kdo vymlcuje, cim se teda tahle Vidlakova alternativa lisi od majnstrymu? 🙂

        1. jj to by se mohli ptát… mlíkaře mají lidi rádi, tak je to samozřejmě zajímá. Na druhou stranu nějaká filcka z bobova pekáče jim bude asi ukradená.

    2. Zajímala by mě motivace nebo spíš vnitřní puzení někoho, kdo leze někam, kde dotyčný absolutně nikoho nezajímá. Nějaký druh obsedantně-kompulsivní poruchy?

      1. tak mazani a banovani je dukaz ze dotycny tu naopak budi velkou ale nezadouci pozornost predevsim u tech co neunesou jiny nazor 🙂

        1. To je trochu jinak. Původně jsem chtěl napsat, že za kulturně napsaný názor tady doposud nikdo smazán nebyl, ale nebyla by to tak úplně pravda.

          Každý přispěvatel do diskuse s sebou nese jakousi osobní historii. Jakmile si tady někdo „rozleje kafe“, na jeho příspěvky je rázem pohlíženo jinak – přísněji a s apriorním podezřením. Zatímco u přispěvatele, který je svým způsobem zavedená značka, do debaty píše stále (no dobře. Nejen stále, ale řekněme – převážně) pod jedním nickem a nestřídá IP adresy častěji než vlaštovka směr letu, u takového přispěvatele se nad ledasčím přimhouří oko a ledacos se mu promine, zvláště pak tehdy, když patří ke zdejším autorům. To proto, že u přispěvatele „Zavedená Značka“ *) se a priori předpokládá dobrý úmysl.

          Jak si lze „rozlít kafe“? Zde několik osvědčených způsobů:
          – vpadnout do diskuse a hned napoprvé každému tykat
          – vpadnout do diskuse a hned začít s urážkami jiných diskutujících
          – psát „tvrdým anglosaským stylem“ a prošpikovat své komentáře přemírou emotivních, odsuzujících, přezíravých, zavrhujících stanovisek
          – soustavně napadat jiné diskutující nebo autory, píšící na tento web
          – velmi účinný způsob, téměř ideální, je dovedná a vtipná kombinace předchozího

          Jedinec, který se v debatě prezentuje výše uvedeným způsobem, je na nejlepší cestě vysloužit si pozici trolla.

          S trollem se zachází zcela jinak. U něj se a priori předpokládá vždy úmysl zlý, úmysl rozbíjet debatu, podněcovat flame war, snahu „vysírat“. Troll je ve vztahu k tomuto webu škodná a bude odstřelen za prakticky všech okolností a samozřejmě jsou mu mazány i vstupy, které by jinak obstály i s velikou rezervou. Je to svého druhu odveta: vy stě nám nězrobili dobře, my vám osereme plot. Na počátku takového nepěkného vztahu je vždy trollovo jednání ze shora uvedeného seznamu (netvrdím, že je úplný, možná jsem něco zapomněl).

          Tady je potřeba připomenout, že jedovatý plivanec není názor, i když tak formálně může někdy vypadat, a největší sprostoty lze napsat i bez použití jakýchkoli vulgarit. Autor takových příspěvků bude, když na to přijde, smazán. Troll na tomto webu nemá žádná práva s výjimkou práva sem nechodit.

          Pokud si někdo vysloužil statut trolla a rád by se ho zbavil, to je snadná pomoc; stačí málo:
          – zvolit si jeden nickname a toho se držet
          – vystříhat se trollení

          A je to.


          *) Jistě najde humorem nadaná osoba, kterou napadne přihlásit se do diskuse jako Zavedená Značka. Dokonce i mě, člověka humor postrádajícího, by to napadlo – a to je důvod této poznámky: není to moc dobrý nápad.

          1. nic z vyse uvedeneho troleni nedelam, konstatne jsem pouzival jeden nick, bez urazek, bez meneni IP adres.. jen to tykani, to proste beru jako na internetu dany zvyk jiz od jeho vzniku u ktereho jsem byl. nikoho neurazim, nenapadam. jen jsem se ptal, uz ponekolikate na nazoir Rajchla na zakonik prace, protoze se mi stale nedostalo odpovedi, jednou velice nepekneho mlzeni. takze jsem byl vymlcen pro blbe otazky typu, kde je Mlikar. Pro nic jineho. Trapne a tristni.

            1. Pokud jste byl opravdu „vymlčen“ – rozumím tomu slovu tak, že jste položil otázku a nedostalo se vám odpovědi – nemusí to být zlý úmysl. V diskusi padne hodně dotazů, na které nikdo neodpoví – prostě proto, že neví, zvlášť pokud není dotaz vysloveně adresný. S lehkou nadsázkou příklad:
              (a) Zeptáte-li se obecně do pléna, kolik andělů se vejde na špičku jehly, možná vám neodpoví nikdo, protože nikdo z těch, kdo dotaz zaznamenal, to neví a není to „jeho parketa“. Proč by se k tomu, když neví, měl člověk nějak vyjadřovat?
              (b) Zeptáte-li se na totéž adresně třeba zrovna mne, může se taky stát, že se odpovědi nedočkáte. Nejsem tu 24/7, jsou období, kdy jsem mimo net i několik dní a o vašem dotazu, zapadlém v diskusi, nevím.

              Nevím přesně, na co a koho jste se ptal. Ale pokud jste, nespokojen s absencí odpovědi, napsal nějakou výzvu, opatřenou peprnějším výrazivem, je docela možné, že jsem ji smazal třeba já. Občas to udělám i „zavedeným značkám“. Je to opatření, které tlumí možnost vzplanutí hádek.

              Pokud jste se ptal zde na Rajchlův názor na ZP, těžko vám někdo, nejsa Rajchlem (a takových je tu drtivá většina) věrohodně odpoví.

              1. „Ale pokud jste … napsal nějakou výzvu, opatřenou peprnějším výrazivem, je docela možné, že jsem ji smazal třeba já. Občas to udělám i „zavedeným značkám“. Je to opatření, které tlumí možnost vzplanutí hádek.“

                Ano? Tak to je ta alternativa?! To rika i ta nova baba, co hlida Twitter. A ta to jen schova, nevymaze.

                Muzete nam, Alefe, vysvetlit, proc se musime bat „vzplanuti hadek“? Proc nas musite proti nim chranit cenzurou? Opravdu mi to neni jasne. Zazila jsem mnoho „flame wars“ v dobach ranejsiho internetu, a vzdycky jsem se z toho neco naucila, ci nove pochopila.

                1. Nevím, za koho mluvíte, když se tážete, zda se máte bát „vzplanutí hádek“. Já takové psychické stavy nikomu nedoporučuji – strach blokuje jak intuici, tak i racionální myšlení. Nikomu jsem neradil, aby se vzplanutí hádek bál – nebo ano?

                  Ale můžu vám sdělit, proč považuji za účelné vzplanutí hádek tlumit, hned včera tady máme vynikající příklad.

                  Někde pod jiným článkem se pohádali piccolomini, Tencokida a Tecočamp o tom, zda a jak se mají/nemají zabíjet toulavé kočky. Došlo to tak daleko, že si pánové začali vzájemně vyhrožovat fyzickým napadením. Máte-li chuť, najděte si a počtěte si. – Zdůrazňuji, že nehodnotím jejich postoje a nezaujímám k nim stanovisko.

                  Přínos takové „diskuse“ je menší než nulový, a být to na mém webu, pánové by obdrželi nějaké tropické ovoce (asi banán), aby vychladli a uvědomili si, že takhle škodí prostoru, který mají jinak (doufám) docela rádi a chodí si sem popovídat. Úplně stejně by (věřím) jednal hostinský, kdyby si tři jeho štamgasti najednou začali dávat po hubě: prostě by je vyhodil/nechal vyhodit, a počkal by, až horké hlavy vychladnou. Hádka byla zcela stupidní, nic nevyřešila, všechny účastníky utvrdila v jejich protichůdných názorech, a jediné, v co mohla vyústit, bylo vtažení dalších diskutujících do hádky. – Pány jsem ani nesmazal, ani nezabanoval, nejsem (už) majitel a nechci tady Vidlákovi moc hospadařit, ale vzal jsem si pomyslný megafon a volal jsem: Rozejděte se!

                  Když vidím diskusní příspěvek, který má nulový/záporný informační přínos a potenciál vyvolat flame war o hovně, smažu ho, pokud dojdu k závěru, že tím Vidlákovi prospívám. Bude-li Vidlák jiného názoru, řekne mi to, tím jsem si jist. A já se neurazím.

                  Co ještě: myslíte-li, že flame wars jsou pro tento diskusní prostor přínosem, rozcházíme se v názorech. To je tak asi všechno.

                  1. Cituji : „….Někde pod jiným článkem se pohádali piccolomini, Tencokida a Tecočamp o tom, zda a jak se mají/nemají zabíjet toulavé kočky. Došlo to tak daleko, že si pánové začali vzájemně vyhrožovat fyzickým napadením…“

                    To je hnusná lež, nikomu jsem nevyhrožoval.
                    Omluvte se, jinak vás beru za mizeru.

                  2. Alef: Neradil. Ale co si ma clovek myslet, kdyz spechate nas pred tim „chranit“? Nebylo by lepsi nas nechat, abysme se sami naucili s takovymi vecmi vyporadat, mezi sebou? Prave tak jako se lidi uci, odolavat trollum pomoci sebekontroly (viz „nekrm trolly“).

                    To o tech kockach, jsem zahledla pred casem. Myslim, ze to zaclo nedorozumenim. Ale to je fuk. Jestli jsou to nasinci, tak proc si to nemuzou vyrikat, a jestli to nam ostatnim vadi, tak se muzeme ozvat. Kdo vas tady zvolil serifem? Proc berete lidem (nasincum) moznost se z konfliktu ucit, moznost se naucit s tim sami mezi sebou vyrovnat, jako dospeli lide, bez osoby in loco parentis? To se pak promita i do politiky.

                    Jsou flame wars positivni ci negativni? Zalezi na tom. Proc predem odsuzovat? Napriklad, ja bych uvitala malou flame war na tema covidovych opatreni. Rozdeluje to alternativu, a bylo by dobre do toho stouchnout, jinak to bude dal potichu delat paskudu.

                    Ale takove „stouchnuti“ je nemozne, kdyz je tady tajna cenzura provokativnich ci nevitanych nazoru mezi nami (nemyslim tim trolly).

                    1. Naše pohledy se různí. Vy jste člověk, který si v konfliktu libuje. Já jsem člověk, který konfliktu raději předchází. Jak bychom se mohli v něčem shodnout?

                    2. Alef: Nemyslim, ze si v konfliktu libuju. Vzdycky jsem kritizovala Vidlaka, ze neni schopen a ochoten si na Kydech udelat poradek. Spis se lisime v tom, ze ja vidim konflikt nekdy pozitivne, a „predchazeni jemu“ nekdy negativne.

                      Mne v teto diskuzi jde o to, ze vy jste tady ted oznamil nove pravidlo, ktere (v mem chapani) rika, ze kterykoliv autor, ktery ma pristup k WordPressu, muze podle sveho uvazeni tajne cenzurovat prispevky jinych proste proto, ze se jemu ten ci onen nazor nelibi. A proti tomu tady protestuju.

                      Oznami li takove pravidlo Vidlak, je to jeho dvorek, a ja tu uz chodit nebudu. Ale vas dvorek to uz neni. Jakym pravem tady tajne cenzurujete mezi nami? Jakym pravem tady menite pravidla?

                    3. To Vevča:
                      Když si přečtete pár odpovědí (jen v tomto vlákně) získáte pocit, že se sem lidi chodí jen a hlavně se pohádat a vzájemně znectít. Pak je druhá kategorie které říkám „zvěstovatelé“ a kteří nám zvěstují tu svoji jedinou pravdu. Většinou jsou dlouzí, že nemám trpělivost čist jejich rozvláčné argumenty, posbírané kdesi na netu a dokola opakované.
                      Prostě každý tu hledá něco jiného.
                      Já třeba hledám originální(!) myšlenky k nějakému problému nebo stavu. Osobní zkušenosti. I ty se tu nejdou – ale moc jich není.
                      Sprosťárny a agrese mi vadí stejně jako Alefovi.

                    4. Alef: Mam to pomotane? To je vzdycky mozne. Vysvetlite, nebo jen pichnete a utecete?

                    5. Nejde o žádné nové pravidlo.

                      Ve WP je to v základu tak, že jsou 4 kategorie uživatelů:
                      – návštěvník: má právo číst a psát do diskuse jako anonymní návštěvník, ale má „registraci“
                      – redaktor: má všechna práva předchozích úrovní + může psát a publikovat články a moderovat diskusi pod svými texty (včetně zásahů do diskuse, i úprav/mazání komentářů)
                      – šéfredaktor: má všechna práva předchozích úrovní + může moderovat všechny diskuse
                      – administrátor: má všechna práva předchozích úrovní, vytvářet nové nové kategorie uživatelů, udělovat/odebírat specifická práva, modifikovat web a mnoho dalšího.

                      Tato filosofie předpokládá mimo jiné i to, že si každý autor bude moderovat debatu pod svým vlastním textem. V reálu na to autoři většinou kašlou a zůstává to na adminovi.

                      Šerifem mě nikdo nezvolil, spíš mi to tak nějak zbylo. Pokud vám to vadí, požádejte Vidláka, ať mi odebere oprávnění administrátora – a je to.
                      Vidlák na tyhle věci nemá čas, jiných starostí má habaděj. Jestli Vidlák vyhlásí volby na pozici šerifa, já budu hlasovat pro vás.

                    6. Kocour: No jo, ale to bysme museli mit diskuzi o svobode slova. Ja se tu neprimlouvam za sprostarny. 🙂

                    7. To Vevča:
                      Jsem pro svobodu slova! Ale ne pro svobodu sprosťáren, napadání a žvanění o ničem. Tady je šance zavřít blog a jít dělat něco užitečného, což čas id času dělám. Někteří nemohou, jsou to už závisláci,notorici. Kdyby denně nevyplodili těch svých pár set písmenek, asi by z toho měli psychické problémy. [;>))
                      Písemný průjem…

                    8. Alef: Diky za vysvetleni. Pomohlo by, kdyby nekde bylo vysvetleno, co jsou mistni pravidla. Nikde to nevidim. Vy jste je sliboval, kdyz jsme se sem stehovali, a asi tenkrat skutek utek. Jen pamatuju, co se tady obcas diskutovalo. Taky jsem se nedavno ptala, kdo tu co dela. Odpovedi se mi nedostalo. Dosud jsem myslela, ze admin je Master, a Vidlak… sefredaktor. Ze bych ja mela pravo zasahovat do nazorovych rozdilu pod mymi clanky, i vymazat, co se mi osobne nelibi? To jsem taky nevedela, a prici se mi to.

                      Naposledy jste nam rekl, ze to tady poustite. Anebo — jestli jste od te doby oznamil zmenu, tak tedy jsem to nevidela. Nemelo by to byt nahore? Treba misto Lamparna by melo byt Pravidla? Jenom tak premyslim nahlas.

                      Jinak dekuji za hlas na serifa. 🙂 Ale ja bych tady radeji videla partu moderatoru, kteri jedou podle pravidel, a ne podle toho, co se jim osobne nelibi. I kdyz chapu, ze nekdy clovek prekroci i tu nejlepe nakreslenou caru, protoze to jinak neumi, a jinak to treba ani nejde.

                      Hlasuju pro vic pruhlednosti. Co myslite?

                    9. Dokud byl web můj, byla tu i má pravidla. Že jste je nenašla, není můj problém. Když jsem web předal, odstranil jsem je.
                      Vaše návrhy a představy o tom, jak má být nyní web uspořádán, si Vidlák jistě se zájmem přečte. Co myslíte?

                    10. Alef: Tak jste admin, nebo nejste?

                      Jste li admin, omlouvam se, ze jsem se do vas tak pustila. A jste li, tak proc se mi za moji zpetnou vazbu posmivate, a posilate mne za sefredaktorem? A jste li dal admin, proc jste vymazal adminova pravidla?

                  3. Všimněte si Alefe, že jediný jsem tam o použití násilí vůči lidské osobě psal já. Včetně zdůvodnění a v příslušném tvaru. Jestli teda chcete mluvnicky vyhazovat z hospody a věšet za krádeže, těm ostatním dejte svátek. Obzvláště tencomu, protože ten s tím obzvlášť nemá co společného. To byste už byl až moc nepřesnej mírotvůrce.

                    To není póza mezi řádky, že tím ostatním ukazuju, jak jsem ve skutečnosti spravedlivý. Já to jednoduše byl, kdo tak reagoval na to, co se mi nelíbilo. S tím, že i kdybych na to měl doplatit já (tím jsem pochopitelně svoji výhružku vystupňoval – pozn. to je ironie), takto bych se zachoval. A zdůraznil to ostrými výrazy. Protože takový jsem byl a pořád jsem i v neinternetovém světě, a to přesto, že ze stejných důvodů, jako jsem teď nemoh na Václavák, by realizace mých slov poslední dobou dopadla nevalně.

                    Nevím, v jakém světě žijete. Nebudu se mluvnicky distancovat, že „ani mě to nezajímá“, protože malým okénkem bych z takového toho obecného zájmu, co mají lidé o to, co neznají, do něj nahlédl. Třeba, kdybyste šel kolem, když někdo zrovna chce zabít nějaké zvíře. Jen tak, prostě se mu chce zabít jej. Nebudu ale dopředu obraz toho okénka kreslit, co „byste podle mě asi…“. Jen, pokud, znovu – pokud byste to celé tam ale přešel mlčením, či pouze slovně komentoval a stala-li by se ta situace předmětem diskuse, „agresivně a bezobsažně“, jak pochopitelně činím vždy, včetně nyní (opět ironie) bych vám napsal svůj pohled na to zase já. Místo stupidity by tam u vašeho popisu nezásahu nejspíš zaznělo slaboch a zbabělec. Pokud bych taky dosáhl na administraci té diskuse, aspoň v něčem bychom ale byli stejní. Taky byste kvůli tomu nedostal zahnutýho i přesto, že ty zmíněné parametry se zase nelíbí mně.

  3. Chápu, že hledat klíč tam je zajímavější. Jenže ten klíč jsme ztratili tady.
    Že se poslední demonstrace se moc nepovedla, že roční vývoj je jaký je, neznamená, že je přínosné utíkat od domácích záležitostí jinam. Doma nepořádek, střechou teče, ale největší starostí je s kým zabývá sousedova manželka. Či obráceně.
    Drby že světa si dezolát najde ve světových zdrojích.
    Nutno se věnovat stavu vlastní chalupy a neodvádět pozornost jinam.

    1. Lidi jsou různí. Mě zase více bavil Vidlák, když dával své postřehy ze zemědělství a ze světa, kdy neřešil furt dokola další demonstraci a Rajchla.
      Vlastně ani nechápu, proč jste se konkrétně Vy s bytostně levicovým pohledem na svět, tak zhlédl v pravicovém Rajchlovi.

      1. S bytostně levicovým pohledem na svět…. Po tom všem co jsem napsal. To je nářez podle všech pravidel. Jako že je Mises nade mnou!

  4. Ad „Pro Putina je to válka existenciální a podle toho k ní přistupuje. “

    To již desetiletí tvrdí inteligentní a kultivovaný prof. Mearsheimer, bývalý vojenský letec, ve na svých geopolitických, maistreamem tvrdě vymlčovaných, úvahách (Mearsheimer se přímo účastnil vyjednávání s Ruskem po rozpadu SSSR).

    Položme si sedláckou otázku – je Putin horší než např. Brežněv? Samozřejmě že ne, Putin chtěl vyjednávat, volal po bezpečnostní dohodě. Dalo se s ním jednat. Tak proč je svět v největším existenciálním ohrožení ve své historii? Proč je na místě JFK dement a EU vede kráva? To není nahodilost, bez kořenů, bez systému.

    „svolavatelé protestu mají zřejmě dojem, že se blíží závěr roku 1989, ačkoli teprve začíná rok 1949“, píše mimochodem dnešní Macek. https://www.macekvbotach.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141578
    Jen jestli se nespletl o 10 let.

    1. Ono těm blbum se Mošnov hodí do krámu,ale nejen Vidlák má pravdu v tom,že ve válce jde Putinovi o kejhák a nějaké reminiscence na SSSR,tak s tím můžou jít libtardi do prdele.Se divím Neffovi,že mu to v jeho věku nedošlo.A navíc,kde všichni berou jistotu,že s pádem Putina se vrátí na Ukrajinu vlaštovky a jednorožci.To by byl pak bugr,země v rozvratu,tisíce jaderných hlavic v držení kdovíkoho,radši nemyslet.V Istanbulu byla dohoda na stole,ale Západ nebyl na mír připraven,idioti.

      1. Ad Neffův věk: na věku zase tolik nesejde. Neffovo základní nastavení už trvá dlouho a věkem se spíše petrifikuje. On nebyl nikdy obyčejný či prostý (což neznamená ani hloupý, ani bezvýznamný) občan. Je z rodiny známého a úspěšného spisovatele, materiálně na tom byl jistě jinak a lépe než většina lidí v ČR – ČSSR, od dětst ví až posud. Má jiné prožitky, jiné zkušenosti, jiné způsoby řešení problémů. Tohle se prostě vygumovat nedá.

  5. Porovnávat dny NATO s Václavákem může jen takový hňup jako Fiala. Na dny NATO chodilo statisíce lidí, ještě když chcal do plínek. A ještě u toho kvákat, že je to jeho zásluha, že lidé jsou tak uvědomělí. Opravdu toto je vizitka naprosté arogance UK vlády.
    Na dny NATO chodí otcové s dětmi, aby se podívali na letadýlka, které opravdu nikde jinde nemají možnost vidět. A je to pěkná podívaná.
    Takže toto není téma.

    1. Navíc jestli je pravda, že tam tradičně bývá dost Slováků a Poláků, pak je otázkou, kolik tam skutečně bylo Čechů.

      1. Omyl, už ji našli, rádcové, našli. Rozbitou. Takže žádné převzetí řízení ze strany moskevského agenta. Jenom ukázka schopnosti americké armády.

        Zatím co u nás zasahuje kriminálka na Generálním štábu AČR. Zajímavé. Budou asi nějak popletené kompetence.

        Otázka pro odborníky: Může Kriminální policie zasáhnout i na vládě? Na členech i v úřadě? Pak to vypadá, že v kotlince je nejmocnější ona. Ibehej! Toho sexuálního zoufalce a jeho metresu přece taky navštívili – a zabásli. (Ale to zlato se nenašlo…)

    1. To víte stealth je stealth (ironie), nenalezení to mohlo jen potvrdit…

      Ale už se trosky prý našly.
      Podle agentury Reuters v pondělí večer americké úřady oznámily,
      že se konečně našly trosky havarované stíhačky F-35 v Jižní Karolíně.
      Mluvčí vojenské základny Jeremy Huggins však pro Washington Post sdělil,
      že transpondér z dosud nezjištěného důvodu přestal fungovat.“
      **********************
      Hmm, co na těch F-35 vlastně bezchybně funguje?

      My ty „nepolapitelné“ stroje také dlouho neuvidíme – hlavně,
      že se zavážeme na dluh a dlouho USA kšefty platit, i nato to NATO zejména je…

      Americká námořní pěchota v pondělním prohlášení uvedla,
      že se jedná už o třetí „leteckou nehodu třídy A“
      (kategorie nehod, při nichž dojde ke škodě ve výši nejméně 2,5 milionu dolarů, pozn. red.),
      která se za posledních šest týdnů stala…(uvádí i SEZNAM.CZ!!!)

      A za toto máme vyhazovat a ještě na dluh ty stamiliardy, zešíleli fialoví?
      Asi za to budou provize jaké svět neviděl, jinak si to nelze vysvětlit, nebo je někdo snad vydírá?

      Nakonec měl (snad) kliku ten pilot,
      že zrovna jeho sedadlo NEBYLO z těch závadných (to je další jen z veřejně přiznaných závad).

      A naši piloti to chtějí a chtějí, asi mají rádi „ruskou“ ruletu, made in anglosasové…..

      Toto dokonce psali i na „korigovaných“ informacích v 7/2022:
      https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-americke-letectvo-uzemnilo-vetsinu-svych-f-35-omezeny-jsou-i-lety-eurofighteru-40404478
      Odtud:
      „VĚTŠINA nejmodernějších bojových letadel páté generace Lockheed F-35A Lightning II, které provozuje americké letectvo USAF, je na území Spojených států uzemněna.
      Důvodem mají být obavy z vadných vystřelovacích sedadel od BRITSKÉ firmy Martin Baker Mk 16, uvedl web Defense On.“
      *******************
      A úplně nejlepší je článek z 6/2001,
      který by to naše NATO utrácení za „neviditelné“ měl trošku zchladit….

      https://www.idnes.cz/mobil/tech-trendy/pomoci-site-gsm-lze-objevit-letoun-stealth.A010611_0034153_mob_aktuality
      „Neviditelná letadla Stealth mají nového protivníka.
      Je jím síť GSM, s jejíž pomocí je možné tyto letouny objevit, což běžným radarem nelze.
      Letadla za miliardy dolarů jsou tak zranitelná stejně jako obyčejné bombardéry.“
      ******************

      A takto si tu žijeme!

        1. Kocoure, já to psala jen a zejména ve smyslu,
          že nám – maličké ČR jsou na OBRANU
          taková předražená letadla prostě k -jedině přiléhavé mi přijde- k hovnu
          (netrpím ani -jako nejspíš „fialoví natisti“ – iluzemi, že Rusko i Čína spí….)

          A nepopírám, že jistě mají schopnost doletět snadněji do CIZÍ země
          a když toto budeme chtít vlastnit (nebo to u nás odstartuje),
          tím z nás uděláme cíl, protože někdo nebo něco prostě
          (i po případném zásahu „a je pryč“) reagovat ještě bude…..

          Tohle psal údajný nepřítel NATO už v 1989
          https://cs.topwar.ru/21866-problema-obnaruzheniya-letatelnyh-apparatov-tipa-stelc.html

          A toto se píše dokonce v 2016 i pro laiky,
          co pak asi vědí odborníci nejen v USA, kteří jistě studují soustavně rovněž problematiku
          boje proti takovému letadlu:
          https://www.armadninoviny.cz/tohle-se-bude-rusku-libit-jak-znicit-stihacku-f-35a-lightning-ii3f.html?stranka=7

          Já se prostě vysmívám potřebě takových letadel pro zadluženou ČR,
          která potřebuje všude jinde šetřit a to je vše k tomu „stealth“.

          1. Válka na Ukrajině ukazuje, že investovat do letadel, pokud nemáte dostatek střel dálkového doletu je nesmyslné.
            Jak dnes válčí RF se svými letadly. Zdvihnou jich do vzduchu několik desítek, letadla zůstávají v hlubokém týlu, občas je naženou nad Azovské moře, americké ISR je vídí, Ukrajina vyhlásí poplach a pak už jen sledují, kterým směrem letadla odpálí své střely. I na netu najdete hlášení typu „minuly Dnipro, pokračují na Kyjev“. Akorát střely do Kyjeva nedoletí, neb zahnout a směřují a trefí něco pod Rovnem.
            Dokonce si Ukrajinci stěžují na „mopedy“, že jim krouží nad územím a čekají na střely odpálené z letadel.
            I ty FAB-500 se odpalují z letadel v týlu.

  6. Vidím svět, kde tři znamenají dva
    Vidím bezmoc, potrestanou dle práva
    Vidím svobodu, trhat lidi zaživa
    Vidím krev, smytou slovy Havla

    Viděl jsem Rus, jak naletěla slibu lhářů
    Viděl jsem Germánii na prach roztlučenou
    Viděl jsem Albion, jak tančí step mrzáků
    Viděl jsem Gálii nezdolnou, a zlomenou

    Pamatuji císaře Caligulu, a vládu jeho šílenství
    Pamatuj velkého Khosrow, sadit krvavé býlí
    Pamatuji svatou matku, předstírat panenství
    Pamatuji krále židů, jak v bolestech prosí

    Hosana! Minulost tvého světa je překrásná
    Hosana! Budoucnost tvého světa je nádherná
    Hosana! Vyčisti svou hlavu vínem ze Sodomy
    Hosana! Naplňme svá srdce hříchem Gomory

    1. Líbí. Akorát nerozumím proč a co Kshosrow… I. i II. jsou považováni za hrdiny. Více či méně krvaví byli tehdy všichni vládci. I ti nejkrvavější zanechali méně mrtvých než vládci novodobí, dnešní, šiřitelé svobody, demokracie, pravdy a lásky. Nobelova cena míru….

      1. zrovna u něj jsem si vybavil mazdaky a „lidskou zahradu“, a tak nějak mi to sedělo do konceptu básně… jakó, určitě by se našli lepší, krutější a šílenější vládci… já si vzpomněl na něj.

    2. Vidim Quidlakovou
      v plachetce ,
      kdyz krepce ,
      vohani se kosou
      a seka ,
      do soudesolata ,
      s hlavni stranou.
      /A zvoni nam hranou/.

  7. Poznatek o zplihlé a vyšisované vlajce nacistického pseudostátu je víc než výstižná! Přesně takové „nadšení“ momentálně vzbuzuje kokainistův polomrtvý státní útvar. Přesně jak ti rozumnější z nás předpokládali.

    Inu, pokrokoví retardi, kteří zaplavili své fejsbůky nacistickými vlajkami, tváří v tvář důsledkům své fanatické adorace vidí, že se opět nechali napálit (přesně jako za čínské rýmy) a jejich dementní nadšení se ukázalo jako podpora něčeho, co pro ně ve finále nepřináší minimální užitek.

    Podporuješ Ukrajinu? Pak je dnes zcela zjevné, že podporuješ:

    – nacistický stát uctívající nacistické symboly
    – umírání desítek tisíc mladých kluků, kteří mají válčení befelem
    – utrpení stovek tisíc nevinných civilistů
    – zdražování prakticky všeho, na co si vzpomeneš
    – iracionální nesmyslnou nenávist k Rusku
    – masovou migraci všeho možného lidského odpadu do naší země

    Toto už může podporovat opravdu pouze duševně vyšinutý jedinec (takže celá naše vláda a prezident) a pár zatvrzelých ultra debilů. kteří si odmítají přiznat, že se opět napálili. Jasně patrné je to z článků v mainstreamu, kde pomalu nacistická Ukrajiny vyklízí pozice, bo mají nezávislí redaktoři shora nakázáno do nacistického pseudostátu příliš nevrtat 🙂

      1. Měli by. Diskutéři z iDnes, Novinek nebo třeba Bikefóra (tam jsou skutečně exportní dementi), Fejsbůků atd.

        Byť ty papíry budou mít cenu použitého toaleťáku, jehož majitel trpí úpěnlivým průjmem.

        1. Takže se na jejich plky o podpoře Ukrajiny nabízí otázka. A máš už nakoupený Ukrajinský dluhopisy. Jinak jenom jalově pindáš.

  8. Správně tu někdo připomněl polskou nevyprovokovanou agreSSi.
    Měli bychom si vzít příklad z poláků požadujících reparace od němců i rusů a taky nechat polský imperialisty něco zaplatit. A když už budou v tom placení, můžou přihodit něco i zasvoji nevyprovokovanou imperialistickou agreSSi z roku 1968 🙂
    Zároveň bych rád upozornil, že spolu s němcema přepadli polsko i bratři slováci – tam je nevyužitej potenciál. Poláci by ho neměli nechat ležet ladem…

    1. Ostatně, myslím že v rámci spravedlnosti by měla Litva vrátit imperialistickým polákům území zabraný po válce imperialistickými rusy a imperialistickými litevci včetně hlavního města Vilniusu, protože spravedlnost muší bejt.
      Jen nevím – budu v tomto sporu fandit našim litevským (imperialistickým) přátelům proti těm polským kurvám nebo našim polským (imperialistickým) přátelům proti těm litevským kurvám?
      A co až se osmělí němci a začnou požadovat navrácení do roku 1945 německýho, dnes polskýho území?
      Německej imperialismus proti polskýmu imperialismu? 🙂
      Komu mám jako uvědomělej prozápadní občan EU fandit?

      Poláci mají zvláštní talent nasírat německo i rusko zároveň.

      1. Kdo má čas a chuť, tak ať zkusí toto :
        https://en.wikipedia.org/wiki/Polish%E2%80%93Soviet_War
        Dočte se tam zajímavých věcí, včetně toho, že Poláci jeden čas preferovali bolševiky před bělogvardějci (ti totiž, kdyby zvítězili, představovali by pro Poláky návrat ruského imperialismu). Nebo “ neangažmá“ Masarykova Československa během sovětsko-polského konfliktu, zejména co se týče bitvy o Waršavu.
        Dále ukrajinsko-polské vztahy v těch časech….

    1. Na tohle přece jasně odpověděl 1. místopředseda strany PRO dr. Vacek – vlajka EU a NATO je správně, jen by rád poručil větru a dešti, aby tyto vlajky vlály správným směrem a třepotaly se v požadovaném rytmu.
      Kuriózní na to je, že tento bezpochyby vzdělaný člověk tomu věří.
      Někde v diskuzi jsem zaregistroval výrok Rajchla, že Vacek, Rajchl a strana PRO jedno jsou (myšleno tak nějak směrováním ideologie), ale nenarazil jsem na nějaký originální výstup Rajchla s tímto … tak nevím.

      1. Rajchl přednesl chvalozpěv na Vacka mezi řečí o loajálnosti k této zemi, ve videu v 6.44 min.
        VK zhodnotil postoje:
        „Vlasteneckou stranu poznáte podle konceptuální gramotnosti a vědomí, že nelze mít suverénní a svrchovanou zemi, která je vazalem EU po stránce ekonomické (a perverzní), vazalem NATO po stránce bezpečnosti a vazalem centrální banky pod kontrolou Londýnských kanceláří. Proto každá a skutečně autentická vlastenecká strana nesmí na voliče hrát habaďuru o reformování něčeho, co je z podstaty nereformovatelné. Vlastenecká strana musí usilovat o vystoupení z EU a z NATO nepodmíněně a okamžitě, bez pokusů o reformy a další zdržovací taktiky.

        A musí být schopna prosazovat i odchod od centrály banky Domu Rothschild a její nahrazení nezávislou státní bankou, jejíž představenstvo se zodpovídá výhradně lidu, nikoliv centrálním bankéřům v Londýně,“
        https://aeronet.news/video-vlastenci-na-obrovske-100-000-clenne-demonstraci-v-praze-slyseli-od-jindricha-rajchla-a-petra-vacka-prakticky-vsechno-co-chteli-slyset-az-na-dve-klicove-veci-doktor-vacek-pote-promluvil/

    2. Ale vlastně s Vackem (a Rajchlem) souhlasím. Jaká jsou totiž jiné alternativy?

      Vlastně jen jedna. Neutralita. Tak jako Švýcarsko či Rakousko jsme malá země uprostřed Evropy a naštěstí bez moře, a s přátelskými sousedy. Takže jak by se sem nepřítel dostal? Jenže to je tak trochu vychcánství a spoléhání se na sousedy a jejich „přátelskost“.

      Takže asi to NATO. Jen bych raději viděl nakupovat za ty 2% zbraně od našich výrobců. Pojezdy Tatra. A nově bych tu rozjel výrobu doprovodných dronů třeba ve Vodochodech (něco jako S-70). F-35 fakt nepotřebujeme, vždyť ty dvě specializované letiště lze zničit hypersonickým Kinžálem a jsme bez letectva (Gripeny lze ukrýt a odstartují z rovnější silnice).

      1. Vy očividně chcete kapitalismus bez projevů kapitalismu … něco jako instantní vodu v prášku.
        NATO tady rozhodně není pro obranu, ale pro vyvádění peněz ze státních rozpočtů do soukromých nadnárodních firem. ňte na reakci, když Turecko nakoupilo tuším S-300 … peníze šly nesprávným směrem a to bylo křiku a nářku. Nikdo ani náznakem neřešil, zda pro OBRANU jsou S-300 lepčí či nikoliv. A Vy si tady přijdete, že by ty peníze měly jít do českých firem … že Vy budete skrytý Putinův agent vysazený v Čechách a na Moravě??
        Zrovna tak je to s tvrzením, že se jedná o obranné uskupení – nikoliv, jedná se o údernou skupinu zajišťující hegemonii USA. Kontrolní otázka: kolik bylo případů napadení členské země NATO vs. napadení nějaké země členem nebo členy NATO?
        Typická šablona – na dvojčata podle ofiko verze zaútočili civilisté s saúdsko-arabskými pasy … a proto vybombardujeme do středověku Afghánistán. Vojenskou logiku to sice nedává, ale logiku následného toku peněz to má naprosto bezchybnou.

        1. Nějakej moc chytrej. Unikl programu veřejnoprávní debilizace. To se nebude trpět. Odchytit a nasadit léčbu Stupidolem forte.

          1. Pánové, dovolte mi osobní názor:
            Rajchl od začátku konzistentně tvrdí, že odejít z EU i NATO jen tak fanfaronsky a okamžitě, je ekonomická sebevražda. Ani Orbán z těchto důvodů neodchází. Běžně při diskusích s občany říkal, že odejít je možné, až budeme mít pod kontrolou opět vlastní průmysl, vlastní zemědělství i vlastní finančnictví (to k těm Rotšildům). Pod toto se klidně mohu podepsat.

            Leitmotivem Vacka je ovšem myšlenka, kterou Rajchl nikdy neřekl – totiž že Západ je reformovatelný = EU je reformovatelná = NATO je reformovatelné. Že existuje způsob, jak se vrátit do doby, kdy byl Západ super… K této myšlence se Rajchl přihlásil teď v sobotu na demonstraci a podle mě to byla velká chyba. Protože:
            1. Stále víc lidí ztrácí iluze, že by Západ byl reformovatelný
            2. Stále víc lidí si myslí, že Západ nebyl tak super, jak si to Vacek maluje a bylo to víc dáno propagandou, než realitou.
            3. Stále více lidí si myslí, že Západ svojí demokracii předstíral v Londýně, ale jen díky tomu, že měl v Kongu co drancovat a že kolonialismus sice skončil, ale jen podle jména. ekonomické nerovnováhy zůstaly.
            4. Stále více lidí si myslí, že to, co prožíváme, není nějaká chyba, která se dá napravit, ale přirozený důsledek plynoucí přesně z toho vývoje, který byl dobrý a ke kterému se Vacek chce vrátit.

            Mezi všechny ty lidi patřím i já. Nevěřím na reformovatelnost Západu.

            Na druhou stranu uznávám, že nevím, jak bychom měli uspořádat společnost jinak a nejsem anarchista, abych schválně ničil, co je, ve jménu chiméry, kterou nikdo ještě ani pořádně nedefinoval. Takhle já vnímám Orbána. Prostě čeká s tím, co má, až přijde na to, jak vykročit vpřed.

            1. Vidláku, souhlas. Připravovat se a čekat. Nepodporovat, blokovat nesmysle jsoucí z EU, brzdit patama.

              Orbán náš vzor.

              To neznamená ale, že nebudeme deklarovat ochotu z úúnie a NATO vystoupit. Není to nic proti ničemu. Musí vidět, že nás serou.

            2. K Vidlák 19 září, 2023 (12:07):

              K „… uznávám, že nevím, jak bychom měli uspořádat společnost jinak …“:

              Kdo vědět nechce, ten neví.

              Pro začátek by stačilo přečíst si, co jsem zde na litterate.cz navrhoval k přečtení 11.9.2023, a to:

              PART FOUR: THE COURSE OF HISTORY (pozor, v prvním vydání (1972) dále zmíněné knihy tato čtvrtá část není!) v knize:

              Stafford Beer: Brain Of the Firm, Second Edition, John Wiley & Sons, 1981, 1986, 1988, 1994(5),

              ISBN-10 0471276871,

              047194839x,

              ISBN-13 9780471948391,

              eBay Product ID (ePID) 5038747542.

              Nedělám si však iluze (znám své(ho) pappenheimské(ho)).

              1. Návrhů jsem si přečetl už tuny. Ale neviděl jsem nikoho, je realizovat. I já tady hodil do placu spousty myšlenek, které jsem považoval za použitelné. Ale píšu už šest let a kvůli žádné z nich se nesebíhaly houfy. Stejně tak nevidím, že by za Erikem Halákem byly nějaké davy lidí, kteří rozpoznali jeho velkolepou myšlenku…
                Slov a písmenek máme dost. Činů je málo. Kurňa málo.

                1. K Vidlák 19 září, 2023 (16:32):

                  Dost nepovedený pokus o únik.

                  Tak mdlého rozumu nejsi, abys nevěděl, že jsem tě nasměroval na svědectví o (nikoli mém!) pokusu, který už přinášel (a přinesl) natolik praktické a úspěšné výsledky, že „musel“ být zaříznut nejhrubějším násilím, jinak hrozilo, že způsobí celosvětovou „nákazu“.

                  A argumentovat tím, že za tebou jdou davy, kdežto za mnou ne …

                  Vážně si myslíš, že tohle kritérium má takovou váhu?

                  O pravdě sice hlasovat můžeme, ale tím ji ani zdaleka nezískáme.

                2. Co pozvat Orbána na selátko? Jo, je to ptákovina, ale právě proto bychom se za tím mohli v houfu seběhnout.
                  (Cimrmana jsme málem prosadili za 1. Čecha)

                3. Nick „Erik Halák“ je přesně ten typ, o kterém píše Alef o kus výš.
                  Vysírka. Nejchytřejší z nejchytřejších, všeci jste pitomci, jen já jsem na to kápnul a vy to nechcete vidět.
                  Je to dost vidět i podle stylu psaní – na výšku uměle natahované odstavce, mezery jako prase, jen aby byl příspěvek co „největší“.
                  Alef ho trefil ve všech bodech.

                  1. Teco: Hele, kdyz Vidlak toleruje ANNU tak proc ne Erika? Ten aspon dava na neco odkaz. ANNA je jenom vysirajici kolovratek.

            3. @Vidlák

              Toto já považuju za postoj, který v tomto kontextu směle nazvu osvíceným. – Píšu o postoji Vidlákově, který on popsal ve svém příspěvku výše – aby nebylo pochyb. Jednoznačná podpora z mé strany.

  9. Vidláku, na Slovensku je situace vážná. Za jedenáct tam dní budou volby, Hrozí arciďábel Fico. Prý v lepším případě by se ze Slovenska stalo druhé Maďarsko.

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-5-59-volici-na-slovensku-hledaji-silneho-vudce-bude-to-fico-236969#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Tomu by se stálo pověnovat, prokydat to, docela by mě zajímal pohled nějakého slovenského insidera, mám docel bordel v tom, kdo je kdo na tamější politické scéně.

        1. Možná by místo televizních debat mohl o výsledku slovenakých voleb rozhodnout zápas Matoviče a Kaliňáka v blátě.

          1. odporúčam sledovať generálneho prokurátora SR ….. muž na správnom mieste …… to je kľúč k Slovensku. Pani prezidentka robí možné a nemožné ako ho zlikvidovať ……

    1. Pro Admirál 19 září, 2023 (7:08):

      Dovolím si sem vložit odkaz na část tiskovky Fica (a omlouvám se, pokud jste ho již viděl). Fico v něm mluví o situaci s množstvím nelegálních migrantů, kteří přicházejí na Slovensko. Zmiňuje tam v této souvislosti i podezření ohledně nějakých vzájemných dohod mezi Pavlem a Čaputovou…
      https://www.youtube.com/watch?v=putLRVOc3nE

  10. Když jsem si četl dnešní Sterzikův článek, trochu jsem zavzpomínal na svá mladá léta kdy jsem byl čerstvě po vojně, bylo mi 23 let, a podobně znějící, burcující Vaculíkův článek „Dva tisíce slov“ jsem četl v Literárních Listech. Dnešní Sterzikův článek má podobný kalibr. Můj pohled kazí jen připojené komentáře, které diskuzi svádí do jiného koryta.

    1. Oni chtějí „dlouhou válku“. A na tu se musíme nejdřív připravit, vyzbrojit! S tím se zatím nepočítalo. Doufám, že jim do toho Rusko hodí vidle.

      1. A pokud možno co nejdříve. Ideálně zítra, začít se snižováním tlaku/průtoku v Družbě.
        Podle reakcí by se hned vidělo, v jakém postavení se nacházíme.

  11. Re: Sk

    Já česky mluvím, ale poněkud katastrofálně. Česky píšu daleko lépe.
    Německy jsem trošku uměl, když jsem byl malý a jedna babcia (z polské Ostravy) se mnou mluvila katastrofální míchanicí němčiny a slezského nářečí.
    Dnes touto míchanicí dokáže mluvit pouze moje Jahoda, ta se to taky naučila od své babcie, která byla pro změnu Dolanka (Bohumín).

  12. Europrapor leží v blátě
    Bidet lepí díru v patě
    tatam zmizla tučná léta
    stalo se to za kvinteta.

    Fiallah si ladí basu
    (vyluxoval státní kasu)
    pirát by rád vyšší ráhno
    jurečku si bere bahno.

    Takhle si to všechno zhatit!
    Kdo to teďka bude platit?
    To nebude za pakatel.
    Že by platil objednatel?

  13. Připomenul bych ještě jedno výročí, srpen 1941. Příměří z 30. srpna, abdikace Rezy Shaha 16. září.
    Společná britsko-sovětská invaze do Iranu, někdejší Persie. A následná okupace.
    Jednak takto vylikvidovali prohitlerovské elementy, jednak byl pod kontrolou tkzv. Perský koridor, přes který proudily nemalé dodávky západních Spojenců, zejména SSA, do SSSR, v rámci Lend and Lease.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Anglo-Soviet_invasion_of_Iran

  14. Jak Západ – Francie, Británie splnily Mnichovskou dohodu?

    Myslíte, že by to bylo dneska jiné, když jsme v tom NATO, kdyby Rusko na nás zaútočilo?
    Ovšem je to jen teorie – Rusko útočit nebude, pokud my nezačneme.
    Ale pokud začneme pak už nebudou žádné hranice. Jen jaderná zima na spálené zemi. A desítky milionů mrtvých a umírajících.

    Pořád si říkám, že snad vojáci KoZa budou mít dost rozumu, aby takový rozkaz odmítli. Oni vědí, co by následovalo. Mají rodiny i děti.
    Jejich reakce na probíhající události se mi zdají mnohdy rozumnější, než reakce politiků. Oni totiž vědí.

    I kdyby věrchuška zalezla kilometr pod zem, jednou ji dojdou zásoby a bude muset vylézt ven.
    A tam bude zcela jiný svět a její insignie budou k ničemu.

    President? Co to je?
    Máš miliardy v bance? Co je to banka? Co jsou to ty miliardy? Je to k jídlu?

    1. Gdyž začneme, do 24 hodin nás Putin obsadí a bude zase mír. Jenže žádnej akademik, kancelářskej proletář, kulisák ani harpagondechujcké podržtašky s celou bendovou rodinou nezačnou. Ale při nejhorším nám pošle Putin záchranu z Afriky. Muheeeeeee

      1. Mozky vojáků z povolání stále ve stejné „kondici“, jako v roce 92, když jsem já sloužil to první léto… Post výsadkáře mi připomněl hlášku naše velitele útvaru. „… když jste blbí, tak si kupte notýsek, já mám dva.“ 😀

        1. wiki
          Ivo Zelinka (16. prosince 1980 Český Brod[1]) je český vojenský důstojník, od ledna do června 2023 vedoucí komunikace generálního štábu české armády.[2] Ve Spojených státech absolvoval kurz US Army Ranger School a získal titul magistr vojenských věd na Univerzitě námořní pěchoty.[3] Byl výsadkářem, absolvoval tři mise v Afghánistánu, kde velel výsadkové rotě. Později byl rovněž poradcem ministryně obrany Jany Černochové.
          Hodnost plukovník

  15. Pro někoho kacířská myšlenka, ale to ukrývání chlapů, co jsou určení na jatka. Mělo-li by k tomu dojít, tak jo. Nejezdí všichni v seperkárách a neždímají dávky. Mají „kulturní odlišnosti“, ale ne zas tolik. Dlouho (mnoho let, užívali jsme si toho opojného pocitu, že jsme „cosi víc“) se u nás na ně koukalo přes prsty jako jen na lopaty úkáčka. Podobně, jako na Vietnamce. (A stejně tak se dotčeně a ukřivděně ukazovalo na to, že západ se zase tak kouká na nás. A jedná tak s námi) Pak se tzv. museli začít na pokyn blyšťáka milovat bez břehů. Což už i ty, co to jen nepředstírali, přestalo bavit.
    Ať už ale jsou svým zaměřením „moc“, „málo“ nebo v obrovské většině vůbec těmi ukrajinskými čerpači dávek, posílat je za to na smrt? Ten neva, stejně je to vlastně jen to úkačko, co byl prve? Osobně se mi to ekluje. Raději „zachráním“ se třema slušnejma chlapama i jednoho šmejdíka, než ty tři s ním nechám eskortovat. A nebude mi vadit, že pokud bych tím přispěl ke stavu, kdy by Češi začali být „známí ukrýváním“, tak ti, co je pro ně nějaký posraný úkáčko míň než vzduch, by chodili vyprávět, že to děláme „my“, Češi.

    Kéž by to zůstalo jen v teoretické rovině. Nejsem zas tak zažranej „filouktrop“, ale posílat na smrt mě nebaví tak jaksi všeobecně. A taky, všechno vždycky mě víc rovin. Např. taky tu, že čím míň dodávek na frontu, tím blíž k míru.

    1. „Raději „zachráním“ se třema slušnejma chlapama i jednoho šmejdíka, než ty tři s ním nechám eskortovat.“

      Taky to tak slyším. Až sem přijdou Rusi, oni si je přeberou: ty normální půjdou obnovovat Ukrajinu, ti druzí Sibiř. (Jinak: s těmi normálními Ukrajinci jsem bydlel několik měsíců na ubytovně. Tak před patnácti lety …)

    2. na jednu stranu Vám rozumím, na stranu druhou bych nerada posílala své syny kamsi na frontu, protože Ukrajinec zde v závětří.
      BTW – kdyby Ukrajinec zde jen tichu seděl, asi bych byla cituplnější. Ale Bandera party, bitky, vlajky….

      1. Souhlasím. Posílat vlastní, aby zbytečně zemřeli za cizí na jejich frontě, a šetřit cizí, zvlášť nevděčný a roztahovačný cizí…to prostě ne.

    3. Osobně bych Ukrajince ohroženého naháňkou na frontu bez řečí schoval.

      Zvlášť ty, co tu makaj 12hodin denně, 6 dní v týdnu na stavbách.

      Ti bohatí si pomůžou sami.

    4. Aleprt, piccolomini.
      Neříkej hop, dokud jsi se přes to aspoň nepřevalil přes břicho.
      Tohle přece mělo vypilované k faktické dokonalosti Gestapo.
      „Slečno Malinová, tak Vy tvrdíte, že tohoto pána z fotografie, pana Gabčíka, neznáte a nikdy předtím jste jej neviděla, je to tak?“

  16. EU je v katastrofálním stavu, protože při množství úchylností, které provozuje, to snad ani jinak vycházet nemůže. Jen ty tisíce obohacovačů na dávkách, na islamismu a na drogách, kteří přibývají každý den, napovídá, že je načase opustit ten báječný pokrok a vybudovat ochranu hranic jako za socíku. Tenhle systém je cesta do pekel, SSoudruh Neff a novodobí Hitlerjugend to potvrzují.

    Fialový hnus je nejen Eurohujer, ale i Panevropan kalergista. Ten se kabale povedl, stejně jako celá Pětidemolice!

    1. No tak normální rodina, dejme temu klasická slovanská, rozlezlá po okolí, dá sobě a příbuzenstvu to nejlepší co se urodí a ti co sou v Bruseli nám dávají to nejhorší. Chtějí i za bydlení, vodu, a vůbec základní životní potřeby a blboňi jim to žerou, chrochtaj a čuňačí v korytě jako smyslů zbaveni.

  17. To, že dokážete ťukat na klávesnici, vás nijak neopravňuje k tomu zaplevelovat veřejný prostor podobnými vulgárními výkřiky do tmy. Že někdo smyje kreace nějakého sprejerského blba ze zdi domu, taky ještě neznamená, že jde o cenzuru.

    A ten nesmysl v poslední větě – na něco podobného jako nelegální demonstrace se rakušanští poskoci jen třesou. Hned by se mohlo zatýkat a zavírat, což je v současném stavu netečnosti stále ještě většinové společnosti silně kontraproduktivní. Mimochodem, kolik jste těch protivládních ilegálních akcí uspořádal sám? Nějak jsem nikdy v žádných zprávách o nějakém Kodytkovi neslyšel.

    1. Abych nevypadal jako blázen, tohle byla reakce na jednoho trolla. Zřejmě se můj příspěvek zařadil do diskuse až po výmazu celého vlákna s ním.

  18. NATO na Ukrajině a na Krymu bralo Rusko jako svou zásadní bezpečnostní hrozbu. Je to obdoba kubánské krize – pro USA také bylo nepřijatelné, aby na Kubě byly jaderné zbraně. Stačilo ujistit Rusko, že Ukrajina v NATO nebude. Jak to dopadlo, víme. Teď to vypadá, že Ukrajina bude na frontě sice možná pomalu, ale přesto postupovat a Rusko pak bude mít 2 volby – prohra nebo použití jaderných zbraní. Čím více se fronta bude blížit Krymu, tím více se podle mě budeme blížit použití JZ. To je můj pohled – pokud se pletu, tak jen dobře, ale jsem čím dál větší pesimista.

    1. Nebojte se, Ukrajina nebude významně postupovat. Je jen nebezpečí, že se při zhroucení Ukrajiny zapojí i NATO. Na to je ale také řešení. KONEC. A pak někde na jihu nový start do úplně jiného světa.

      1. „Je jen nebezpečí …“ => Omyl, je zde skoro jistota, že se dobrovolně zapojí Poláci, Rumuni, Bulhaři a Češi.. Původní plán počítal i se Slováky, ale tam to ještě bude zajímavé. Na Ficovo zdraví bych si moc nesázel – plány anglosasů přeci nesmí zhatit nějaký postradatelný Fico … kam bychom došli, že?
        Už dříve jsem psal – nevím, jak to navlečou, ale minimálně se pokusí …

    2. Jo. Stačí jedna malá jaderná bombička a naprosto klekne západní ekonomika. Ani vlastně u toho neumusí být mnoho lidských obětí, stačí jen zveřejnění detekce radioaktivního spadu ve večerních zprávách…
      (nezveřejněnní bude ještě horší, dík spoustě nadšenců co nosí detektory a rozkecá se to v komunitě i mimo)…
      Škody, především psychologické, budou nezměrné, aka září 11/9, jak si toto může jen uvědomovat nějaký malý človíček, aniž by to ti věhlasní Vůdci Západu brali vůbec vpotaz?

    3. Jen jestli ten postup není jen v propagandistických článcích na Novinkách. Podle nich to už čtrnáct dní vypadá, že UA postupuje denně o mnoho kilometrů kupředu. Nicméně realita, zdá se, je tomuto sci-fi poněkud vzdálená. Například zatímco UA vyvěšovala vlajku v plné palbě v dědince, z níž už zůstala jen zjizvená měsíční krajina, RA evidentně zničila velký sklad zbraní s ochuzeným uranem a řízenými střelami Storm Shadow plus výcviková střediska diverzních skupin. Lze se položit na řečnickou otázku, co bude mít výhledově větší význam.

      1. Ukrajina zvítězí, ale neporazí * Rusko.
        * “ porazit, porážka“…to znamená zabít, vykrvit, rozporcovat, uvařit, sníst
        Snad se poté stane Ukrajina Rusku vzorem, bude rozumně hospodařit, zatočí s korupcí, zvedne se životní úroveň obyčejných lidí…..

        1. Ukrajina zvítězí, ale neporazí * Rusko. Tss

          Vidláci se množí. Nevyhrajeme ale vyhrajeme, přežijeme ale nepřežijeme, samá sračka.
          Muheeee

        2. to ma byt zart?? Ukrajina Rusku vzorom?? tak ako bola pre SVO?? a koniec koncov ako je vzorom aj teraz?? (moc oligarchov na UA a v RF bola a je diametralne ina)

      2. Tdx: Rychlý postupo je nemožný a to zatím platí pro strany. Je to boj do vyčerpání sil. Překonání jedné linie trvá tolik dní, že za ní zatím můžou vzniknout dvě nové linie. Nasadit všechny zálohy na jeden směr postupu povede jen k nepřijatelným ztrátám a oslabení jiných úseků fronty, takže by bylo více území ztraceno než získáno.

      3. Co to tak pozoruji a říkám to již od začátku „ofenzívy“, je třeba časem někde s vypětím obranných sil rádoby ustoupit, nechat si „prolomit“ obranu, nalákat do onoho střívka opět co nejvíce havěti a pak zopakovat v malém operaci Uran. Nebo je mé přání otcem myšlenky?

    4. Obdoba kubánské krize to určitě není. Té něco předcházelo.

      Ukrajina bude postupovat? Kde se tato propaganda zrodila? Ukrajinci umírají za cizí zájmy.
      Situace na frontě 18. září 2023

      Boky Bachmutu

      Andreevka – Kleshcheevka v šedé zóně. Ukrajinské ozbrojené síly mají příliš málo sil na to, aby vesnici ovládly a udržely. Ruské dělostřelectvo již druhý den aktivně útočí na jednotky ukrajinských jednotek: Ukrajinská pěchota cestuje většinu cesty pěšky, ztráty jsou těžké.

      Záporoží

      složitá situace jednotek 82. samostatné úderné brigády a 47. mechanizované pěší brigády „Magura“ ve výsadbách v úseku Rabotino – Verbovoe – Novoprokopovka. Proběhl pokus o postup, ale minová pole byla aktivována. v oblasti Pjatikhatki se situace nemění: Ukrajinské ozbrojené síly utrpí ztráty a ustupují, přeskupují se a opět utrpí ztráty.

      Směr jižní Doněck

      Situace je trvale napjatá. 36. brigáda námořní pěchoty ukrajinských ozbrojených sil se pokusila obsadit několik lesních pásů a ztratila dva finské obrněné transportéry, Novodonetskoye, Novomayorskoye – situace se nemění.

      🛰 O střelbě vojenských objektů satelity TOPAZ na Krymu (neoficiálně)

      Posledních deset dní provádějí ukrajinské formace útoky a vpády na Krymský poloostrov téměř každý den. a při identifikaci cílů jim pomáhají nejen průzkumné letouny NATO, ale také satelitní konstelace.

      .Pokud se podíváte na mapu snímků zemského povrchu z vojenských satelitů TOPAZ pro 16. až 17. září, počet se znatelně zvýšil – 33 snímků různých objektů na Krymu, včetně Krymského mostu.

      Zvláštní důraz je kladen na letiště ruských leteckých sil a námořnictva a také na místa navrhovaného rozmístění systémů protivzdušné obrany. Zpravidla nejprve jednu z oblastí detekují průzkumné letouny a poté informace potvrdí/vyvrátí satelity.

      ❗️Ozbrojené síly Ukrajiny se dnes pokusily zasáhnout Belbek, který je pod dohledem, ne poprvé.
      Operačně-taktické a armádní letectvo, raketová vojska a dělostřelectvo uskupení vojsk Ozbrojených sil Ruské federace porazily nepřátelský personál a vojenskou techniku ​​ve 114 regionech.

      ▫️V oblasti města Charkov navíc raketový úder zasáhl výrobní dílny Charkovského obrněného závodu, kde probíhaly opravy a restaurování obrněných vozidel Ozbrojených sil Ukrajiny.

      ▫️ V oblasti osady Serebrjanka Doněcké lidové republiky byla zasažena velitelská a pozorovací stanoviště jednotek 100. brigády územní obrany a 67. mechanizované brigády ukrajinských ozbrojených sil.

      ▫️ Protivzdušná obrana zachytila ​​dvě naváděné letecké pumy JDAM, antiradarovou střelu HARM a raketový systém HIMARS vyrobený v USA.

      ▫️ Kromě toho bylo 28 ukrajinských bezpilotních prostředků zničeno a potlačeno pomocí elektronického boje v oblastech osad Vasilevka, Nevelskoje, Spornoje Doněcké lidové republiky, Olšany, Golikovo, Kremennaja Luganské lidové republiky, Azov, Novoe , RomanovskoyeOcheretovatoe, Záporožská oblast, stejně jako Radensk, Chersonská oblast.

      📊Celkem bylo od začátku speciální vojenské operace zničeno: 472 letadel, 249 vrtulníků, 6838 bezpilotních prostředků, 437 protiletadlových raketových systémů, 11919 tanků a dalších obrněných bojových vozidel, 1151 bojových vozidel více odpalovací raketové systémy, 6411 polních děl a minometů a také 13 090 kusů speciálních vojenských vozidel.
      https://aftershock.news/?q=node/1290125

    5. Ovšem. Vždyť to Rusové říkají dlouho a nahlas. Neutrální Ukrajina. Nic víc, nic míň.
      A s tou hrozbou jaderné války to vůbec není legrace. Ukrajina za to „nemůže“, kdyby byl jiný stát v takové geografické poloze vůči Rusku, dělo by se mu z obou stran to stejné. V konečném důsledku je to přitom absurdní, protože jaderné doktríny obou stran i v ní nastavené mechanismy fyzicky neumožní ani jedné straně vyhrát. Výzbroj obou je možná částečně nějakou diverzí, ale en bloc nevypnutelná, I kdyby NATO dostřelilo do Moskvy rychleji, i jediná raketa by aktivovala systém a už by se to nezastavilo. A třebaže by to kvůli šířící se patologii organismů (následků ozáření a nevyhnutelným stykem s něčím kontaminovaným) pak na delší čas stejně nešlo, pokud by teoreticky někomu zůstalo dvacet procent relativně obyvatelného území a patnáct procent obyvatelstva, byla by to výhra asi jako je blyšť trenérem Liverpoolu.

      Vlastně by se mohlo říct, že tím pádem ať si Ukrajina v tom NATO teda je, když je to jedno. Zas tak jedno to ale není, například Rusové, žijící na Ukrajině, jakési poznatky tohoto typu získali.
      A ještě jedna věc, v USA vědí mnohem podrobněji o doktrínách, mechanismech a nezastavitelnosti, než si my tu o tom píšeme. Ale přesto přikládají pod kotel. Třikrát tfuj přes levý rameno, aby to tak nebylo, ale zhrzenost hegemona, kterému se rozpadá a ztrácí to nejdůležitější, totiž nedotknutelnost té hegemonie… Raději ještě jednou to třikrát tfuj přes levý…

      1. Piccolomini: Státy NATO taky UA nepřijmou, protože jim to vyhovuje víc ji vyzbrojovat, když stojí formálně mimo spojenecké bloky. Potom za ni opět formálně nenesou odpovědnost. Současně nedají ale RF nikdy záruku, že ji nepřijmou do NATO. To vede k situaci, kdy UA kromě své nezávislosti na RF bojuje i za právo vstoupit do NATO, teoretické právo, protože ho nebude umožněno naplnit.

        1. Formálně nenesou, v tom jistě máte pravdu. A udržují tím (de facto exkluzivně USA) Rusko ve válce, která by jej měla ekonomicky vyčerpat. Tedy, asi, snad, což ale, jak všichni vidí, je přesně naopak. Ta výhodnost je pak pouze v tom, co říkáte. Že se to (doufejme) nepřeleje ven. Jinak je to vrcholně nevýhodné, s výjimkou těch, co si na tom namastí kapsy.
          To není samozřejmě můj objev. Spíš mi naopak uchází, proč to vůbec ještě je. Ekonomicky (kromě mastičů)o ničem, válečně o ničem ve prospěch USA. A politicky? Tam netuším, co tím můžou získat. Opravdu se čím dál víc obávám, že ani tak americká politika, jako ti tolikrát rozebíraní „mocní vzadu“ to v jakési „hegemoniální“ křeči a vzteku z neúspěchu tlačí někam, odkud by se už pak nešlo vrátit. Jakýsi konglomerát zisku z války a politicko mocenské frustrace.

  19. Spoustě blboňů se zdá že unie se má nejlépe jako se nigdy neměla. Mají se nad poměry, režim je z nějakých důvodů chce. Stačí ji jen správně vyměnit olej a pohonné hmoty a že pojedou se dál. Černí negři už se pomalu osvobozují a ti bílí negři v Prahe poslouchali. jak se bude lejt olej do unie. Plác plác.
    Demisi, demisi…muheeeeee

  20. Vy myslíte, jak Polsko nejprve spojilo svůj osud s Německem, protože se po své nezávislosti chtělo postarat o svojí velikost na úkor Sovětského svazu a nějak to nedomysleli? Spolu s Německem si ukrojili kus našeho území… to samozřejmě bylo naprosto v pořádku a zcela demokratické.
    Ach… ti mileniálové… dějiny začaly 17. září 1939…

    Mimochodem… Polákům se to stane i teď. Znovu jsou na nejlepší cestě všechny nasrat a zůstat sami. Nepochybuji o jejich hrdinném boji, ale myslím, že si s Banderovci ještě užijí víc, než jim bude milo a zdrávo.

    1. Kodýtku, tydýtku, kdyby tu nefungovaly elementární principy čištění diskuse od různých trolů, tato by dávno jejich náporem zkolabovala…

    2. Že se tady ale vyrojilo broučků roztomilých…
      Scallop „ludva“ jen z čistého ostychu zapomněl dodat, že imperialistické roztahovačnosti je třeba se rázně postavit, takže bude jistě souhlasit, když za něj i všechny další zásadové ostýchavé hlasitě provoláme: Svobodu Podkarpatské Rusi!

      1. Martin V: Je oprávněně kritizován jeden z proudů mezi ruskými imperialisty, který tvrdí, že ukrajinský národ není samostatný národ. Přitom pokud se k národu hlásí několik milionů nebo dokonce desítek milionů lidí, dá se tvrdit, že ten národ existuje. Je určitou kolektivní identitou a silou.

        Potom je paradoxní, jak na UA jsou silné proudy, které hlásají, že Rusíni nejsou národ, ale prý jsou jen větev ukrajinského národa. Aneb nedělej jiným, co nechceš, aby dělali tobě? Má malá početnost Rusíny diskvalifikovat z rodiny národů? To nezní přesvědčivě. Jsou národem.

    3. Ano.
      O polské, skoro až živočišné nenávisti ke Svazu, jmenovitě k Rusům, o té nenávisti vím už od doby, co jsem začal trochu rozum brát. S nějakými Poláky jsem se i potkal a promluvil, jezdili sem v sedmdesátkách shánět maso a potraviny obecně, tam to byla hrůza.
      To bylo, při řeči ohledně Rusů, v jednom tahu kurwa sem, kurwa tam…Jenomže, tak dotyčnému Polákovi kdosi připomněl jeho účast na přepadení ČSSR. Byla z toho regulérní bitka.

  21. Před pár dny bylo výročí.
    17. září 1939 zaútočil imperialistický Sovětský svaz na jiný slovanský stát. Polsko, které se v tu dobu bránilo nacistické agresi.
    To vše po dohodě s Hitlerem.

    A současnost?
    Ruský imperialismus opět vyhřezl na světlo boží a opět napadá jiný slovanský stát.

    1. Když se nacamrám, tak sem nelezu. Pak z vás padají takové blbosti. Mimochodem, jak mohlo Německo napadnout Polsko, když spolu měly obě země uzavřenou přátelskou smlouvu Hitler-Pilsudski? A nevzal si SSSR náhodou zpět území, které mu Polsko obsadilo ve dvacátých letech? A kolik židů bylo zachráněno tím, že si SSSR vzal zpátky své území? Nebyl to náhodou právě tento rozhodující faktor, který umožnil SSSR alespoň trochu zkonsolidovat síly a nakonec vyhrát válku? Tolik otázek, ale jeden nakulený ludva stěží udrží něco jiného než myšlenku.

    2. Pane ludvo, možná by bylo dobré si uvědomit, že tak jako česko-německá historie nezačíná 9.5.1945 jak se nás dnes snaží přesvědčit „milí krajané“ a jejich místní soukmenovci, tak jako nezačíná ukrajinsko-ruská historie 24.2.2022, tak ani polská historie nezačíná 17.9.1939, dokonce ani 1.9.1939.

      Celá Evropa se zoufale snažila se ve třicátých letech nějak zabezpečit před nebezpečím, které rostlo bez jakéhokoliv odporu v Hitlerově Německu (kupodivu, kdyby taková Francie s Británií důsledně dbali na dodržování versaillských dohod po WWI, nikdy by Německo nevybudovalo armádu a nedokázalo by rozpoutat WWII – ale někomu se zjevně hodilo, když Hitler začal zbrojit), a jedním ze způsobů byla tehdy (patrně opět kupodivu – zvláště ve srovnání s dneškem) i diplomacie – včetně dohod a paktů s Německem.

      Pilsudski (sám velký bijec komunistů a SSSR obzvlášť) uzavřel za Polsko pakt s Hitlerem už v lednu 1934, ani ne rok od nástupu Hitlera k moci.

      Naši představitelé si mysleli, že nás ochrání velké západní mocností – jak to dopadlo v září 1938 snad není zatím nutné připomínat. A hned při okleštění Československa si opět přisadilo i Polsko a obsadilo Zaolží (raději se nebudu pouštět do historie Těšínska, na to jsou tu povolanější – ale dodnes poláci občas polijí červenou barvou pomník generála Šnejdárka a formálně skončila pohraniční válka mezi Československem a Polskem až v roce 1958 – po 40 letech; a stále jim myslím dlužíme pár km čtverečních pro finální narovnání).

      Molotov uzavřel dohodu s Německem až v srpnu 1939, na poslední chvíli, v podstatě jen týden před začátkem WWII, když už bylo jasné, která hodina uhodila. Polsko mělo v tu dobu už od května uzavřenou smlouvu s Francií o vojenské pomoci v případě napadení Německem – a dva dny po uzavření paktu Molotov-Ribbentrop se k podobné pomoci zavázala i Británie.

      Pak přišel 1. 9. 1939 útok na Polsko – a opravdu ho nenapadlo samotné Německo, ale spolu s ním i Slovenský štát, ten si „vzal zpět“ původní kus československého území. Polsko se statečně bránilo a čekalo na slíbenou pomoc od Francie a Velké Británie. Dodnes se dochovaly depeše, ve kterých zoufalí polští diplomaté hlásí do Varšavy, jak se jim v Paříži všichni vyhýbají a pokud už se někoho podaří odchytit, tak jim jen nehorázně lže a slibuje, co nesplní. Žádny koridor přes neutrální Rumunsko, a hlavně žádný útok na Německo za západu…

      Sovětský svaz čekal déle než dva týdny, zda sladká Francie či hrdý Albion splní své závazky a opravdu Polsku pomohou… teprve když už bylo jasné, že Polsko tak jako tak padne, pohnul se sám na západ a získal pár set kilometrů. V prosinci 1941 se dostali Němci na pár desítek kilometrů od Kremlu na předměstí Moskvy. Možná byste byl radši, kdyby tehdy neměl SSSR ten kousek z podzimu 1939 k dobru a dneska se na našem území mluvilo výhradně německy (my bychom tak ovšem nemluvili, nikdo bychom tady – a nejspíš ani jinde – už nežili).

      Já ale rozhodně ne. Nebyla to jednoduchá doba (a ani dnes není, kdy vůbec byla?), takže si prosím odpusťte zjednodušující soudy. Pokud chcete psát něco o imperialismu, možná byste se mohl podívat na současnou situaci v Africe a historickou roli Francie až do dnešních dnů (nebudu vám raději navrhovat prozkoumání historie takové – dejme tomu – Havaje či nedejbože současnosti Syrie nebo Libye)

      1. (omlouvám se tdx za zbytečný duplicitní příspěvek – když jsem ho začal sepisovat, ještě tu žádná reakce nebyla, jsem rád, že nejsem jediný, kdo na to má jiný pohled než „ludva“, děkuji)

        1. Tak tyhle posty ve stylu: „Ten přede mnou, co tu sypal jeden fakt a argument za druhým, navíc tomu evidentně rozumí mnohem víc než já, a srovnávat naše přehledy nemá už vůbec smysl, ale je to úplně jinak, jak si to myslím já. Sice vám vůbec neřeknu, jak to je, nemám žádné znalosti ani argumenty, ale vy prostě musíte věřit, že je to jinak. A je to tak složitý, že vy byste to ani nepochopili, v úplnosti to chápu jen já!“ mě vždycky úplně dojmou.

        2. K paktu Molotov-Ribbentrop zbývá ještě dodat, že se od března pokoušela sovětská diplomacie uzavřít protihitlerovský obranný pakt s Francií a Británií – avšak zcela neúspěšně.

      2. Já bych vás jen doplnil. Různí polovzdělanci, co se trefují do paktu Molotov – Ribbentrop se ani neobtěžují nastudovat si události roku 1939. Třeba to, že celé léto se Stalin snažil bezvýsledně uzavřít protiněmecký pakt s Francií a GB.

    3. 👺Ruský imperialismus opět vyhřezl na světlo boží a opět napadá jiný slovanský stát,“
      neumíš číst, nebo co?
      Majitelé Ruska opět řeší hordy připravené kabalou.

    4. To je pravda.
      Ovšem vtírá se zde otázka – proč nevyhlásily UK a Francie také válku Sovětskému svazu, když ji, o několik týdnů dříve vyhlásily Hitlerovi ? Něco tu nesedí.
      Také termín “ podivná válka“ si zasluhuje pozornost.

      Malá poznámka – tuším že lord Halifax prohlásil, že SSSR neudělal nic jiného, než že posunul své hranice na kdysi dohodnutou Curzonovu linii. Však darovaly UK a Francie Hitlerovi Československo, proč by se měly tyto mocnosti ohlížet po kusu Polska…….
      Možná že to předsunutí hranic (oběti prominou) v konečném důsledku (později to bylo i povstání v Srbsku, to zřejmě zpozdilo agresi Německa a spol. vůči SSSR, vázalo několik německých divizí) znamenalo zpoždění německého (a spol.) vpádu do SSSR, takže Moskva a krutá zima – a alou, skopčáci, pěkně zu Hause.
      Dále : The Historical Journal 30, 2 , 1987 , „Winston Churchill and the Soviet Union during the second world war“, v memorandu vládě WCH píše, že je dobře, že SSSR obsadil kus Polska, že tak váže minimálně 25 německých divizí, dále věřil (což byla jeho posedlost) ve spojenectví balkánských zemí s SSSR…..
      Také je třeba mít na paměti, že SSSR vedl přibližně v inkriminované době válku s japonskými agresory, až 15. září 1939 bylo uzavřeno příměří (taková perlička – pakt Rib.- Mol. znamenal údajně velký obrat v přináležitosti Japonska vůči Ose, řekli si že Hitler je vtahuje do boje proti Kominterně, a tedy i SSSR…a přitom s nimi uzavře pakt, vyvodili z toho, že na Německo není spoleh, i proto už se nesnažili otevřít východní frontu proti SSSR).

      Ale jinak souhlas, v určité chvíli bylo možné soudit, že si Hitler se Stalinem rozdělí Evropu. I když cíle vytyčené nejen v Mein Kampf byly jednoznačné : Německo nemá na to, aby získalo nějaké zámořské kolonie, Německo musí získat Lebensraum na Východě, hlavně v SSSR a jeho satelitech .

    5. Re: Ludva

      Není vám blbý v tuto hodinu dělat ze sebe pitomce?
      Odpovím vašimi slovy.

      Za pár dní bude výročí.
      Dne 2. října 1938 započala polská armáda o síle téměř 36 000 mužů obsazovat území ČSR. Do 11. října obsadila 869 km čtverečních. Zároveň bylo násilně vysídleno 30 000 Čechů a 5 000 Němců.
      Jedna moje babička utíkala s jedním kufříkem šatstva pro celou rodinu, tu druhou chtěli místní Poláci oběsit, přestože měla u sebe čtyřletou dceru.

      CRRRRRRRRRRRRRRRR – budíček, vstávat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. Moje babča byla na tom stejně. Děda totiž byl Čech. Proto já mluvím česky. A tátu málem zabili v koncentráku. To je druhý důvod, proč mluvím česky. Německá prateta tomu nezabránila – nevěděla o tom.

        1. Re: Sk

          Já česky mluvím, ale poněkud katastrofálně. Česky píšu daleko lépe.
          Německy jsem trošku uměl, když jsem byl malý a jedna babcia (z polské Ostravy) se mnou mluvila katastrofální míchanicí němčiny a slezského nářečí.
          Dnes touto míchanicí dokáže mluvit pouze moje Jahoda, ta se to taky naučila od své babcie, která byla pro změnu Dolanka (Bohumín).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *