23 listopadu, 2024

Agónie…

Nic tak dokonale neilustruje stav naší vlády, jako blembák na hlavě Markéty Pekarové Adamové v Kyjevě. Přilbu má jen ona. Dokonce i ten Zastrčil je prostovlasý. V moři normálně oblečených lidí vypadá předsedkyně sněmovny s helmou na hlavě jako lejno na oltáři. Není v tom sama. Podobně se povedla fotka s Lipánkem i Fialou… Jako by ta přilba byla odpustek…

Mimochodem… jezdí do toho Kyjeva ještě někdo? Nebo je to stejné, jako když se Fojtík 17. listopadu 1989 vracel z Moskvy?

Nic neumíme, zničili jsme ekonomiku, rozvrátili jsme všechno, co tady fungovalo, z malé drahoty jsme udělali národní katastrofu, díky cenám energií kolabuje průmysl, na unijních fotkách stojíme v koutě u hajzlíku a senilní Joe Biden přijme Fialu jedině, když koupí stíhačky za sto padesát miliard… ale nevadí, stačí zajet na Ukrajinu, vyfotit se v blembáku a nebo alespoň dát Putina do pytle na mrtvoly a vše je odpuštěno.

To je přece jediný důvod, proč na Vnitru visel ten bilbórd. Kauza Dozimetr! Když ti přijdou na to, že kradeš jak modrá straka, když ti přijdou na to, že máš hlavu jasnou a prázdnou, když jsi jen automat na podpisy, tak se přihlaš k Chartě, mluv o evropských hodnotách, vyfoť se s Jakubem Jandou, jeď do Kyjeva a hodně nadávej na Putina. To je univerzální plnomocný odpustek. Funguje úplně stejně jako tenkrát ve středověku. Budeš sice bastard, ale budeš „jejich“ bastard.

A stejně jako tenkrát, pokrytci a zločinci jsou nepostižitelní, protože jim zlato otevřelo brány a na mediálních hranicích upalují bojovníky za ryzí ideály. Stejně jako tenkrát je nejnebezpečnější přeložit Bibli do národního jazyka, aby „kdejaký podruh mohl Boží tajemství prokletými otázkami zpytovat.“ Nebezpeční jsou ti, kteří chtějí diskusi a kteří pochybují o tom, že by kyjevské a protiruské odpustky skutečně fungovaly.

Nepřipadá vám Fiala už delší dobu jako král Václav IV.?

Už nedokáže zařídit ani jeden prachmizerný disidentský důchod. Ve státním rozpočtu je to nula celá nula nula nula nic. Už může jen změnit vládní usnesení, ve kterém se už vláda oficiálně nehlásí k Chartě 77. Nemůže odvolat žádného ministerského milce, protože by se mu okamžitě sesypala koalice. Není schopen si umravnit nejbohatší zemskou energetickou šlechtu, musí prostě trpět, že zemi vysávají. Posmívají se mu doma i v cizině. Ani mouřeníni v Nigérii už ho nechtějí přijmout. Už mu zbývá jen dohodnutý podíl z prodeje odpustků. A to mu rozebírají různí Husové a Milíčové, kteří se oficiálnímu kázání o ušlechtilé Ukrajině a evropských hodnotách nepokrytě vysmívají a jejich Betlémské kaple jsou den ode dne navštěvovanější.

Co drží tuto vládu? Už jen trocha toho majestátu. Trocha zvyklostí, že to přece takto je správně. Že tu máme volby z Boží milosti a v nich se rozhoduje o budoucnosti země. Už to není strach z krále železného a zlatého. Už to není respekt k Otci vlasti. Už zůstává jen ta bezradnost nás všech, jak jít vlastně dál.

Už rok probíhají (v různé formě) národní shromáždění. A i když zatím nepřinesly změnu, chuti ke shromažďování neubylo. Jen se trochu protříbilo, co je blbost a co by blbost být nemusela. Říkají se stále kacířštější věci. Přibylo chiliastických vizí o konci světa, jak ho známe. Přečtěte si některá pojednání o Sorosovi, Klausi Švábovi, Římském klubu, či WHO, změňte aktéry za papeže, církev a císaře Zikmunda a nikdo nepozná, že to nejsou přepisy kronikářských záznamů z 15. století.

Stejně jako tenkrát, vláda je prostě v agónii, protože v čele je člověk slabý a neschopný. A jako každý slabý a neschopný vládce, obklopil se sobě rovnými, aby ho někdo nepřevýšil. Obklopil se ještě slabšími a neschopnějšími. Nebo, možná by bylo lepší říct, že byl dosazen a byl obklopen. Ve skutečnosti vládnou energetičtí páni, kteří nemají žádný důvod, řešit prospěch země jako celek.

Tenkrát si kněží stěžovali, že kdejaká hospodyně zná Písmo lépe než oni. Že kdejaký krejčí si dovoluje diskutovat o něčem, co mělo být vyhrazeno pro služebníky jediné pravdy. I dneska si novináři stěžují, že k nim máme nedostatek úcty. Ivana Svobodová už u mě byla… Celá debata byla o tom, abych se jí omluvil, že jsem ji před půl rokem ve Šlapanicích znectil. Zájem o porozumění nula. Oni přece slouží pravdě, oni rozhodují, co je pravda a co je lež a to je jejich novinářské poslání. Přes média a neziskovky protečou ročně desítky miliard… slušně velký feudál.

Stejně jako tenkrát, lidé dole už vědí, že s Fialou to dál nepůjde. Už vědí, že současné směřování vede do háje a také vědí, že bez komplexní nápravy věcí lidských se to nevyřeší. Přidání na platu některým profesím nijak nepomůže. Ano, z ulice zaznívají požadavky na jednotlivosti, ale vláda už není schopna z nich udělat akceptovatelný celek. Ti nahoře se ještě oddávají iluzím, že stačí tady a onde něco poštelovat a ono se to napraví. Že stačí trocha péče a z kulhající herky bude zase dostihový kůň… ale zkušení štolbové a čeledíni už dávno vědí, že tohle nezvládne ani teolog Výborný, i kdyby se modlil od rána do večera.

Dneska na demonstraci budu mluvit o energiích. Jejich láce je to to jediné, co může zachránit tuto vládu i současné směřování. Pokud toho vláda není schopná, ještě chvíli bude v agónii a pak se to celé prostě sesype. Jestli nebude stačit dnešní demonstrace a stávka, tak zakrátko přijdou ještě větší stávky a větší demonstrace. Jinak to být nemůže, když se národ každý den dozvídá o směšnosti a ubohosti celé vlády.

Začíná mi být Fialy líto. Jako toho Václava IV.. Dostal se do funkce v době, kdy by selhali i mnohem lepší lídři, než je on. Nemůže nic udělat, protože na to nemá odvahu ani lidi. Může jen čekat, jak se věci vyvinou a nechápat. Běh událostí už neurčuje on. Je premiér z volební milosti, ale všechno mu utíká mezi prsty. Je to takové ošklivé politické umírání. Čert už si pro něj přišel – Kalousek ohlásil politický comeback.

Přijďte dneska podpořit demonstraci a stávku. Pro Fialu už můžeme udělat jednou jedinou věc. Zkrátit mu utrpení.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

337 thoughts on “Agónie…

      1. Vystrčil je hňup, protože nedokáže být Putinova služtička jako Vy.

        Sluhům nevadí tyranský panovník. Sluhům vadí ti, kteří odmítají pokorně sloužit.

        1. Když si vzpomenu, jakou srandu z Vás měl pepa řepa kdysi, jednonoho, a jak jste zůstal úplně stejný s tím jedním závitem! Už to ani sranda není.

          1. Čekal by snad někdo, že v průběhu let přestane bejt zakomplexovanej a zlepší se mu charakter? … (nemíním tím Pepu Řepu samosebou)… 😀

  1. CR ide slovenskou cestou. Sa len opakujem.

    Podla mna caka CR rekonstrukcia vlady, kde senor Nutella ziska nejake menej veterne miesto a jeho sucasnu poziciu zaujme iny blb.
    Po pol roku padne aj tato vlada tak ako u nas, kedze sa z pohodlnej 108 stane nepohodlne necele 100.
    Zeravym kandidatom na potopenie Nutellovej drahoty sa stava Kalousek.

    Otazkou zostava, ci sa po volbach vobec nieco moze zmenit, kedze CR je len dojnym priestranstvom pre nemecku risu.

    Jednoznacne ide ohladne Nutelly o koordinovany postup a tlak z najvyssich miest. Sa nedivim premierovi, ze nechape, pac ucitelia sa maju fajn a vsetko je podla grafov v cajku, ni?
    Asi tiez vejral ked ho nigerijci poslali do zadele. To sa nestane hocikomu. A jest pravda, ze nigerijcom to niekto musel odporucit.
    Tiez musel niekto nastartovat hibernujuceho Kalouska a mierne popostrcit zaspavajuce odborove zvazy.

  2. “Němce už nezajímá, že nám zdražuje elektřina, říká šéf Budvaru

    … a pan ředitel Budvaru k tomu fialovému neumětelství tady v Česku říká:

    „Nemůžeme v Německu argumentovat dalším navýšením vstupů, protože oni to už od svých pivovarů neslyší. Švýcarsko mělo za poslední roky inflaci jen okolo dvou procent. Když za nimi přijdeme a chceme zdražit o 10 procent jako v Česku, nechápou, jak je to možné,“ řekl v rozhovoru Dvořák.“

    … no … a jakže to vidíte tady v Česku , pane řediteli?

    …“ Předpokládám, že když je dnes cena za půllitr Budvaru v hospodách v průměru 50 až 55 korun, zdražení o 11 procent bude odpovídat zhruba 5,50 Kč. Může se stát, že některé podniky budou zdražovat postupně. Možná nenastane skok hned 1. ledna, ale navýšení ceny se rozloží například do roka, či dvou let…“

    … no proto, už jsem se taky začal divit, že by v Česku to nešlo, nebo dokonce by se tomu tady někdo i divil!!!

  3. Také mne napadá,že změnou předsedy vlády,budou chtít jen oddálit pád vládnutí pětikolky.
    Nevím to určitě,když ale podá předseda vlády demisi,padá celá vláda.
    To je důležité co píše pan k42.odstoupení od levných Ruských zdrojů a jejich trhů i s Čínou,nejen nám přineslo katastrofu.Jako exportní ekonomika,to samé Německo,nemáme kde vyvážet,když ekonomiky KoZa jdou do propasti.Znovu to napíši,tohle Babiš nezmění,nemá čím brzdit jízdu z kopce.

    1. Něco mi říká, že téma pádu vlády, podá-li demisi premiér, rozebírají politologové a ústavní právníci už od dob slavné hůlčičky na Hradě…

    2. Rychetský, vzor 2017 tvrdil:
      „Že ruku v ruce s odstoupením premiéra jde zánik vlády, považuje za zcela zřejmé a neoddiskutovatelné. Předseda vlády je ústřední postavou. On rozhoduje, kdo bude členem vlády, kdo nebude členem vlády.
      On je dominus, je ten, kdo představuje vládu, bez něj nemůže žádná vláda existovat..“
      **************
      Nyní však by záleželo na Baxovi, vzor 2023.

      Tak si prostě počkáme a uvidíme, co nám „praví demokrati“ nachystali,
      typovala bych na nějaké postupné zdravotní nespecifikované důvody, příprava už byla 17.11.
      To sice ani nenadchne, ale ani neurazí a nemocný je tak nějak hájený – obecně .

      Jo a Jurečka bude hrát odvážného za premiéra
      a chce, aby mu demonstranti nejspíš nadávali a tím si zase u svých
      „tleskačů“ získá podporu za chrabrost …

      Snad tam nebudou najatí házeči vajec….,
      aby účinek odvahy lidovce zesílili,
      muži v hnědé bundě jistě přítomni budou v počtu větším, než malém.

    3. tak ono je to o dohode…..ano, vlada padne, ale prezident moze poverit vedenim noveho buduceho premiera a ked ten zostavi novu vladu, tak je to v cajku. Myslim, ze u vas a u nas v tomto nie je rozdiel. Nemyslim, ze su nutne predcasne volby

  4. Fest nepovedená reakce teologa-ministra:

    „politika postavená na lžích a strašení veřejnosti je velmi nebezpečná,“ komentoval průzkum STEM ministr zemědělství Výborný. “
    *****
    Kdo strašil veřejnost válkou …?
    Kdo lhal už v předvolebních slibech a pokračuje ve lhaní dál?

    NO VAŠE VLADA A POLITIKA je v tom přece přímo mistr, pane Výborný!

    Ano, dnes se možná zahájí proces, který je nadán poodhalit,
    jak velmi je právě taková politika nebezpečná,
    tam lze s ministrem souhlasit.

    Ale o nás voličích si tak jako tak iluze dělat nelze,
    volby jsou hrány na první signální a víru a emoce
    a pak „Rychetského“ zákony zařídí koaliční potenciál.

  5. Jen poznamka… co jsem cetl, tak Vaclav IV neschopny nebyl. Jen se na nem ponekud vychovne podepsal Otec vlasti (a jeho).

    Rozhodne bych byt Vaclavem, toho jmena ctvrtym povazoval prirovnani k Fialovi za urazku.

  6. Agónie?

    Správně zvolený výraz.

    Od akce nutela jen čekám, co přijde.

    Podle všeho se chystají škatulata. Podívejte se , co a jak píší sdělovadla. Shrnuto – vláda má problémy. Objevuje se jméno Kuba. Zřejmě náš nový premiér.

    Žádná podstatná změna z toho nekouká.

      1. A ten vidi problem v tom, ze vlada neumi sve kroky vysvetlit tak, aby to necesana nemyta verejnost pochopila.

        Maj to s nama holt kriz…

    1. Media Fialovi mazou schody uz asi tri tydny.
      Zamestnaci stavkuji za sve zamestnavatele.
      Firmy si plati politiky, ale nedokazi je donutit, aby jim snizili ceny energii.
      Sef Huynday si stezuje, ze musi vyrabet elektroauta.
      To je blazinec…
      Zda se, ze ve hre jsou vyssi sily, nezli politicke a je logicke, ze jinou , nezli kosmetickou zmenu nedovoli.
      Ani Nemci, tahouni EU, nemaji na to, zabranit sve deindustrializaci.
      Tahle stavka nebude kaminek, jez uvolni lavinu, nybrz dosahne jen vymeny kaminku v pevne sesazene mozaice.
      Nakonec, co je ODS zac, se vi uz 30 roku, presto ma svych 10% stale jistych.
      Ted ctu, ze vlade chybi hodnoty, coz je zasah presne na komoru. Volic pozaduje predevsim hodnotovou politiku, nejaka ekonomika, ci budoucnost ho nezajima.
      Tudiz s vymenou skatulat bude maximalne spokojen.
      Hlavne slusne!

      1. Tak, hlavně demokraticky. A slušně. Hlavně nebýt radikální. Jsme přeci slušní lidé, kteří se domluví, jen ať to na Západě vidí. „Nejsme jako oni“. I ten blyšťák je, v podstatě, slušný člověk. Profesor! To už je skoro jako dochtor, a to musí být slušný člověk, když pomáhá lidem. Třeba ten, no, Kuba. Epidemie dobroserství. Vykradení pojmu charita, láska, která se musí pojit s rozumem.
        A hodnoty, to je hlavní, „ať všichni vidí, že na to máme“. Hodnotová politika. Jo. Patříme na Západ!
        Proto nám ONI zase vládnou. Stejné typy, někdy i osoby. Vyměnili strany a jede se dál. Vyměníme nuteláka a bude to fajn. Fajn další 2 roky divení se a nechápání. A další šance za 2 roky, jen ne Oki nebo Rajchl nebo… . Takoví radikálové. Jednou to prostě musí vyjít. Ano, vyjde to. Pád na dno.
        Klacek, tlustý klacek. Do špic. Anebo, raději slušně?

  7. Dnešní Macek:

    https://www.macekvbotach.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141650

    „Slova k zapamatování Trumpova bývalého poradce a vysloužilého plukovníka americké armády Douglase MacGregora na sociální síti X:
    „Zelenskyj je už na samém konci, řekne cokoliv, aby vydržel až do velmi hořkého konce. Ve své funkci nepřežije. Urazil, rozhořčil a rozzlobil mnoho Ukrajinců. Vedl je cestou totální katastrofy. Jsem si jistý, že má mnoho únikových cest na různá místa, kde se nacházejí jeho bankovní účty a domy, ale tato válka skončila!“

    Co na to Scallopiové? Stálo to zato?

    Konat se mělo podle dezolátských analýz. Ty vyšly. Tisíce lidí by žilo.

  8. Trochu to přirovnání pokulhává.

    Václav IV Husa napřed podporoval a Žižka, který organizoval defenestraci byl, také vysoce postavená osoba.

    To by Fialu museli zradit jeho vlastní. Takže nejspíš Posselt.

    1. Tadle vlada mi nedela starosti , celkem neni tezke si domyslet jejich skutky..
      Mi dela starosti ta vlada po nich. A ty stupnujici se nedockavosti.

      Ja bych tu minulost zrovna ted nevytahoval a nemichal, lehkomyslne s dneskem ,
      sou lepsi ty sentimentalni vzpominky a nakonec mame tu Libusku a Horymira …
      Autor neni sam , kdo prozrazuje ty svoje krvelacny touhy , stezuje si , ze nic neumime ,
      my neumime zase ty MY , udelali jsme /Zase MY/, narodni katastrofu ,
      cloveka napada jak ty MMYYY sprovodit ze sveta …
      Akorat , ktery to sou.

      /Pod povrchem uplakanych stiznosti bez konce, jste to vy a stydte se , co ty my ,
      urcite ve skutecnosti vy, a nikdo jinej vsecko spachali a vy to dobre vite a
      denne vam to desolatum, pripominame ,z podia a medii/.
      Vynasi na svetlo bozi , vsecko se hodi , vodpustky, ktery zapricinily velkou
      zkazu sveta, tezky psychozy z silenstvi protestantismu dodnes , flirtuje a pohrava si,
      ze Fiala je Vaclav IV. a touzi preje si pisemne, udalosti , veskrze nasilnych.
      A uz delsi cas.

      Vselijak podnecuje jiny lidi, ze zalohy k necemu podobnemu. Kradou zase ,
      tecou tamhle miliardy ,delejte neco , uz nema F. ani ostatni nemaji respekt,
      upozornuje , a englickyho bastarda pridava.
      Bezte na ne , dyt dodelavaji , jeden z vlady padne a padne
      cela vlada, vi prorocky snadno a dopredu. Nezodpovedne..
      Dyt sou v agonii. Snadno je zaslapnete jako zahon pelargonii. Jenom ale zase vy ..
      Proc nic nedelate , dyt je to snadny , nejsou niceho schopny…
      My z podia do vlady a vy tam dole , si budete delat , co umite.

      Strach nemate, neni z ceho. Podivejte husiti, strach nemeli.
      My neumime nic, my jsme si udelali narodni katastrofu , beduje a vycita aby ty my meli spatne svedomi a udelali napravu , toho co , my …
      /ve skutecnosti ,ale vy vsichni , ktery spachali ta nestesti a ze se nestydite /..
      My z podia to pak pro vas ,co ste to zavinili ,napravime …

  9. DOBRÝ DEN. AGÓNIE, ROZKLAD. DOBRÝ … Ano to je ono. A jak dlouho to bude trvat ? Ještě dva roky. Žádný řev, žádná stávka, žádná demonstrace je nesloží. Budou se společně držet koryt zuby nehty. Pak odejdou na své zlaté zámky. Na rozdíl od Václava IV nikoho neraní mrtvice. Budou napakovaní a za vodou na celý další život. Neohrozitelní a nepostižitelní. Beztrestní, nabubřelí a arogantní. Neokoloniální gubernie bude dál živořit na periferii anglosaské severoatlantické výspy. Rozkradená, zkorumpovaná a zdecimovaná, neakceschopná. Tak to chtěli. To je výsledek za třicetčtyři let vládnutí zločineckých ganagů a podlézavých satrapů. Současná klika pěti spřísahanců a ještě strmější pád do žumpy bídy, rozkladu a závislosti je jen pokračování spirály úpadku. To je pomsta vítězů studené války.

    1. Ale došlo se do toho pěkně hodnotově, demokraticky. Lid si volil, až se tam provolil. Nejdříve volil to lepší, poslední roky jen to menší – zlo. Ne, že by mu byla nechána jiná možnost, takže se krásně diví, že furt volí a furt je to horší a horší. A, protože nikdo si nechce připadat jako blb, bude volit stejně blbě a doufat, že tentokrát to ti nahoře pochopí a ze zla vyroste dobro. Systémova chyba – ne, je to program a jde to podle plánu.
      A neříká se rozkradená, zkorumpovaná a zdecimovaná, ale pěkně demokraticky – zprivatizována.
      A neříká se živořit, ale žít zodpovědně, udržitelně a hodnotově.

  10. Martin Kuba je již na 1. stránce idnesu a říká, že “již brzy”. Vše je tedy připraveno a ošéfováno, Fiallah se ločí a začíná nové dějství frašky.

    1. Fiala je trestuhodně neinformovaný. Plyn, který do ČR proudí v poslední době je ze 40% ruský.
      V pátek na TK s Ficem totiž pravil, že jsme se definitivně odstřihli od ruského plynu jako jediní na světě?, a že nás za to všichni chválí.

      „Vzhledem k tomu, že se některé země bez ruského plynu ještě neobejdou, jeho dovoz do EU nepodléhá sankcím, uvedl Síkela.“

      „Ruský plyn do 🇨🇿 dovážet nepotřebujeme a zásoby na letošní zimu jsme si bez problémů vytvořili bez něj. Tento týden jsme z měsíčních dat ERÚ zjistili, že od října k nám přesto začali někteří obchodníci plyn z Ruska dovážet.“ (uvedl Síkela)
      Jo ták, obchodníci.

      https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-do-ceska-opet-zacal-proudit-rusky-plyn-40452057#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest228_personal_layout_3_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

      1. Jestli nekoho vidim jako adepta na zaviseni na benzince, je to prave Sikela. Protoze nemuze byt tak blby, aby veril tomu, co rika. Dalsi variantou je pouze to, ze jeho ukolem je zavest to tu do absolutnich sracek.

  11. Tož proti Babišovi demonstrovalo stádo profesionálních kraválistů. Fčil je to jiné kafe. Do stávky jdou nasraní občané.
    Jen by mě zajímalo, kde jsou zalezlí Michprdi. Zrovna ti, kteří jsou prapůvodem toho srabu ve kterém se dnes válíme

      1. Jo na obživu netáhel z Milionu chvilek to dají.Mě by zajímalo,jestli by taky dali peníze své základmí škole.Té škole,do které chodili.Nebo jiné.Peníze na záchranu školních jídelen.Ta by mě fakt zajímalo,kolik lidí by z těchto lidí přispělo.

  12. Stran těch chudáčků – soudruhů bonzá… – pardon – chartistů a dyzydendů, Jahoda mi říkala, že snad jeden má důchod 18 000 Kč. To je jako málo? Moje čotky víc nemají! A mně vypočítali po 41 letech práce 11 a půl kolíku – to je jako co? Mám si taky postavit stan před Strakovkou a prudit tam, dokud mi pyjallách nepřidá?

      1. Re: Gój

        To mám a nic to nepomůže.
        1. důchod se počítá z celého produktivního věku
        2. mám ještě nízké datum výroby, takže z vypočtené částky třetina dolů.

  13. Skvělý článek, do zlatého fondu: Vidláku díky.

    Analogie s koncem vlády Václava IV. a počátkem husitství je skutečně dech beroucí. Místo rozšíření Bible mezi prostý lid máme internet a všeobecnou dostupnost informací, navíc posílenou automatickými překlady z cizích jazyků.

    Místo církevních odpustků vrchnost zavedla uhlíkové povolenky, stejně nesmyslné jako byly tehdy odpustky, kterým ani tehdejší hluboce náboženská společnost nevěřila; byly považovány za blasfemickou nehoráznost a bezbožnou krádež.

    Dalo by se dlouze pokračovat, protože spojovacích článků lze nalézt mnohem více než těch rozporných. Stejně jako tehdy se vyhrotilo selhání oné „společenské smlouvy“, dá se říci. Vláda je slabá, vlastně natolik, že je pouze převodním článkem cizích zájmů – a prakticky bezmocná, protože i v rámci „povoleného konání“ je spoutaná vzájemnými rozpornými závazky v nesourodém spolku 5-ti demolice. Premiér nemůže ani udělit nějakému milci – či obtížnému žadateli – osobní důchod; to už není moc, ale nemoc.

    Jsou zkrátka v „dead-locku“, jak se říká v IT hantýrce. Jedna akce blokuje druhou akci, která blokuje první akci. Takový ten bájný „Uroboros“, had zakousnutý do vlastního ocasu. V takových případech nezbývá, než program přerušit, případně restartovat systém – jenže obvykle to dopadne tak, že když se vstupní podmínky zopakují, „dead-lock“ se objeví znovu. Nezbývá, než odhalit přesné okolnosti situace a program přepsat, často dost od základu. Analogií přepisu programu mohou být nové volby…

    Vidlák to napsal pěkně: cílem zítřejší demonstrace by mohla být realistická cena elektřiny, která nezlikviduje průmysl, případně ho nezlikviduje tak rychle. Cena pro domácnosti je sice také důležitá, ale v podstatě podružná – lidé sice zchudnou, ale valnou většinu to sociálně ani ekonomicky nepoloží – na rozdíl od průmyslu, který se může úplně položit, s nulovou perspektivou rychlé obnovy: jak firmy utečou, budou uteklé; dočasně na jeden furt.

    Pár „maličkostí“ je přitom předem jasných. 5-ti demolice není ničeho schopná, ani nejzákladnějších kroků na záchranu svých vlastní pr zadnic. Je v onom „dead-locku“ – takže možný kladný výsledek může být, že hodí ručník do ringu, alespoň částečně. Dojde k „rekonstrukci vlády“. Loutkáři již jistě mají připravený nějaký ten „tým B“, případně jen nového obětního kozla na místo premiéra.

    Samozřejmě, ani snížení cen elektřiny průmysl nezachrání. Jen to o kousek oddálí a prodlouží agónii. Protože rozhodující je odříznutí od ruských energií a surovin, ztráta ruského a čínského trhu a brzy i dalších, na Rusku a Číně velmocensky závislých. Úpadek vzdělání ve STEM oborech, společenské znevážení a podhodnocení technické erudice a exaktních věd by stejně časem podřízly průmyslu krk, bez ohledu na ty další věci. Poslední zhasne: zasaďte brambory a pořiďte si čuníka a slepice… když už tady vidlákujeme.

    Naději vzbuzuje především to, že ČR v tom není zdaleka sama: ještě palčivěji se to týká Německa, Francie, Itálie a dalších zemí, kde pořád ještě nějaký průmysl zbyl. Které jsou navíc v mnohem hlubším rozvratu na mnoha dalších úrovních, než naše republika: finančním, společenském, národním, etnickém, náboženském…

    Tudíž, v rámci té úvodní Vidlákovy husitské analogie, nebudeme „bojovat proti všem“. Nebudeme první a jediní: nebudeme bojovat „předčasně“ jako tenkrát, což má obvykle hrozné následky, i když se povede vyhrát. Demonstrace je pouze malý kamínek v kontextu celoevropských a světových změn; přesněji jeden z těch kamínků, protože jich je tolik, že dříve či později uvolní lavinu.

    Chce to trochu gaučovat: tedy snažit se tím vším bavit jako v kině. Hodně popcornu.

    1. „Vidlák to napsal pěkně: cílem zítřejší demonstrace by mohla být realistická cena elektřiny, která nezlikviduje průmysl, případně ho nezlikviduje tak rychle….“

      Jakkoli se to muze zdat bohulibe, tak ja si myslim, ze je to v Cechach cim dal vic postavene na hlavu.
      Pracujici protestuji a stavkuji za to, aby mely firmy levnejsi proud…
      Nepiste mi tu hlavne, ze bez firem by ti protestujici nemeli praci, takova diskuze nema moc smysl.
      Nemelo by to nahodou byt v zajmu tech firem, aby mely levne enrgie? A neplati si za to vlastni lobbysty?
      Kde jsou, nestalo se jim neco?
      Kazda vetsi firma navic sype politikum do predvolebnich fondu, to na ne ted nemaji ani telefon?
      Nebo je jim to uplne jedno, a pokud budou v Cechach energie drahe, tak se jenom presunou jinam? S takovymi na Cechy stejne zadna zariva budoucnost neceka.

      A tohle cele po mnoha a mnoha letech breku hlavne na alternative, jak jsou Cechy jenom montovnou zahranicnich koncernu, ktere plati Cechum spropitne v porovnani s jejich domovskymi zememi (a opovazte se stavkovat, muzeme dovezt Mongoly), a navic kazdorocne vyvadeji z republiky stamiliardy nezdanenych zisku.

      Vyse napsane a radu dalsiho se muzete na Kydech docist nekolikrat v tydnu.
      Ja nerikam, ze neprisel cas stavkovat a protestovat. Ale kdybych uvazoval o ucasti, tak prave tohle by me odradilo urcite.
      Zastaly se ty firmy mych rodicu, kdyz jim vlada ukradla penize z duchodu?
      Co rekly ty firmy na srovnani platu s jejich domovskymi zememi?
      Jak se vybarvily, kdyz ceska vlada zatina vetsi a vetsi sekeru and ony vyvadeji stovky miliard ven? Prave naopak, i tu windfall tax si zoptimalizovaly tak, ze Sikela jenom cumi s otevrenou pusou.
      (pozor nemyslim ted jenom dividendy, kdy na to maji podle bohuzel zakona pravo, mam spis na mysli priserne predrazene poradenstvi z centraly atp.)

      Protestujte proti Rusku nebo Ukrajine nebo USA, to dava smysl, i kdyz to k nicemu nebude, staci se podivat do mapy.
      Nebo protestujte proti politice vlady nebo za jeji odstoupeni nebo za nizke platy/duchody, to dava smysl, pokuz vas bude dost, tak se i neco stane.
      Navic ucitele na Staromaku? To taky moc nechapu.
      Ucitele na rozdil od mnoha jinych profesi maji moznost svou pripadnou stavkou na vladu opravdu zatlacit.
      Nemusim tu snad vypisovat nasledky dlouhodobejsi stavky ucitelu a navic jim reditel skoly nemuze vyhrozovat dovozem Mongolu.

      Protestovat proti dovozu odpadnich potravin do Cech, tomu bych rozumel, proti likvidaci ceskeho zemedelstvi neferovou soutezi se zapadem, tomu taky.
      Ale kdyz jsem si cela leta platil prispevky odborum, tak asi ne proto, aby mel Stredula Rolexy, a jedinou stavku kterou dokazal zorganizovat je za levnejsi proud pro meho zamestnavatele, ktery mi dava polovinu (v lepsim pripade) toho, co plati o par kilometru vedle za carou…
      To se na me nemuzete zlobit, ale to je u me uplny nesmysl.

      1. „Pracujici protestuji a stavkuji za to, aby mely firmy levnejsi proud…“

        Nuže – zdražení elektrické energie logicky zvedá náklady firem, a tedy i cenu jejich produkce.
        V cenách výrobků a služeb tedy dražší energii zaplatí koneční spotřebitelé.

        Pokud tedy „Pracujici protestuji a stavkuji za to, aby mely firmy levnejsi proud…“, stávkují vlastně i za sebe, za své účty a peněženky, z nichž odtéká hotovost stále vyšším tempem…

        Něco nejasného?

        1. Bezte za svym sefem a reknete mu, ze chcete snizit plat.
          Firma pak nebude vynakladat tolik prostredku na mzdy a bude moci snizit cenu svych vyrobku a lide tedy nebudou muset tolik utracet, kdyz vsechno tak pekne zlevni.
          Neco nejasneho?

          ps. kolik dalsich mudrcu se tu najde, aby poukazovali na elementarni vztah energie-cena vyrobku, ale naprosto ignorovali o cem jsem psal.
          pokud je cynik-realista troll, tak to pak chapu, snazi se pouze odvest diskuzi od realneho problemu
          pokud ne, tak tak je to d****l, ktery umi cist, ale k premysleni jeste nedospel

          1. Ti skuteční majitelé, ne dosazený managment, firem na vrcholu potravního řetězce se mají bát čeho? Že padne ČR? Vždyť jim je to úplně jedno. Bude hlad a bída? Tak toho využijí a skoupí veškeré nemovitosti a vlastně úplně fšecko za pár kaček.

          1. Přesně tak…
            Navíc, kolik té „domácí spotřeby“ potěší hlavně nějakého toho Ping-Ponga, protože většina věcí se už dávno nevyrábí v ČR, ba ani EUhniji, ale někde v Asii.

              1. Nemusim tam byt na to abych videl, ze populace je tak neuveritelne vymyta, ze 20 let po vstupu do EU (rovny trh, pamatujete?) a pres 30 let po konci bolseviku maji porad mene nez polovicni platy nez o par kilometru dale.
                A kdyz uz se jednou za uhersky rok odbory vzmuzou na stavku, tak to neni kvuli tomu, aby se po tech desitkach neco pohnulo a Cesi prestali byt za levne Krovaky a dostali zaplaceno, co si zaslouzi.
                Nebo aspon aby ten kazisvet v cele vlady zmizel, kdyz uz ne uplne vsichni.
                Ne Cesi budou stavkovat, aby meli ty nenavidene korporaty a montovny levnejsi energie.
                No, nemam slov.

                Mate pravdu, v Cechach nejsem a sam jsem tu psal, ze na seznamy a idesy v zajmu sveho zdravi uz davno nechodim.
                Kydy jsou pro me takove okenko do Cech.
                A prave proto, kdyz tu prakticky obden ctu, jaka je to v Cechach tragedie, jak tam ty zahranicni korporady lidi drou z kuze, jak tam kraluji zahranicni montovny, ktere si navozily Mongoly a Rumuny, kteri tlaci mzdy dolu, jak si pak pekne bez jakehokoli zdaneni vyvadeji penize a tak dale…
                A jak je to hrozne, ze s tim nikdo nic nedela a kde uz Cesi mohli byt kdyby aspon cast tech zisku zustala doma.
                Dal mi tu bylo vysvetleno, ze svolat stavku neni zadna legrace, a taky to nejde moc casto. Chapu, neda se nic delat.
                No, ale kdyz se to najednou povede, tak se bude stavkovat za levny proud prave pro ty nenavidene korporaty a montovny o kterych se tu tak zasto pise…

                A vy, misto abyste se nad tou absurditou zamyslela a chytila se za nos, tak to proste smaznete, ze tam nejsem, takze nic nevim.
                Pokud je tam takovych jako vy vetsina, tak se nedivim, ze po tech desitkach let od konce bolsevika a pak vstupu do EU jsou Cesi dobri na to, aby skrmili druhorade potraviny a makali za tretinu az polovinu toho, co by meli dostat.

                Tesim se az lobbysticke agentury a majitele koncernu a korporatu budou protestovat za vyssi platy pracujicich Cechu.
                Ja, a nezapomente si zanadavat, ze Nemci maji levnejsi Nutellu.

            1. Zlevnění vstupů pro firmy neznamená automaticky zlevnění pro konečného spotřebitele.
              Proč by se zahraniční vlastníci firem, potažmo hytlermarkety vzdaly bezpracného zisku, který jim bez práce spadne z nebe?
              Dokud jsou v Lidlu a Kauflandu narvané nákupní košíky (a jsou, já si vždy připadám jako méněcený se svými čtyřmi, pěti věcmi v košíku), tak zle nebude.
              A ovčani v ČUR zkousnou i daleko více.
              Dokud nepůjde vrchnosti o majetek, o zdraví a o život, tak se nic nezmění. Nebo jenom nastanou kosmetické změny.
              Abych zde nebyl obviněn z nějakého navádění, tak to „bát se“ znamená hlavně, aby se báli o koryta a spravedlnost byla spravedlná.
              Vrchnost myslím cokoliv od ředitelů podniků a bank a jejich náměstků, všechny zastupitele od obce výš, politiky, lobisty, vyšší důstojníky armády a policie, a také vysoké manažery mééédií.
              Umím si představit systém jako např. v SSA, kdy soudci a šerifové jsou jednou za čas voleni, takže nemají nic svého jisté.

              1. Pánové, zlevnění vstupů do výroby je alfa omega!!!!!!
                Pokud jste za energie platil ročně 80mega a nejednou máte platit 200mega, tak se váš výrobek stává nekonkurenceschopný a vy ho neprodáte!!!!
                Plus zdražení povolenek, průmyslových nájmů, poplatků za distribuci a obnovitelné energie.
                To je likvidace průmyslu v přímém přenosu.
                Co na tom nechápete?

                1. a kde tedy jsou ti protestující výrobci?
                  sakura v tom má recht. za své zájmy nechají demonstrovat plebs, aby oni se náhodou (kdyby se to nepovedlo) neušpinili.

                  1. Dekuji, aspon jeden to pochopil.
                    Odtatni mi tu jenom predhazovali, ze nechapu, ze kdyz se fabrice zlevni naklady na vyrobu, tak to povede ke zlevneni vyrobku a zachovani zamestnanosti.
                    To samozrejme muze i nemusi byt pravda, to jsem nikdy nerozporoval.

                    Ja pisu o tom, ze pracujici vsude ve svete stavkuji za lepsi mzdy, lepsi zdravotni pojisteni, placenou dovolenou, materskou dovolenou, podminky na pracovisti…
                    Cesi jdou stavkovat za to aby mel vlastnik fabriky levnejsi proud.
                    Ani toho Fialu vykopnout nechteji, pry to za ne udela jeho patraj sama.

                    Preplaceni lobbyste v Cechach si ted vyplaceji obrovske odmeny, protoze investice do oblbnuti populace a do koupe odboru se vyplatila.
                    Nemusi hnout ani prstem a plebs od ted bude pracovat za ne.

          2. tak nevím, dneska v ráááádiu říkali, že se propadá české hdp a důvodem že je to, že domácnosti méně utrácejí.

    2. Zábava ke gaučování:

      Mezitím je Blackrock největší světovou společností podle aktiv pod správou. na konci loňského roku činil tento údaj pro
      Blackrock 8,6 bilionu dolarů.
      Jedná se o investiční společnost, která poskytuje svěřenskou správu klientských prostředků. kromě Blackrocku existují tři další giganti podobného profilu a přibližně stejné „váhové kategorie“:
      Vanguard Group, Inc., (propojený s BlackRock)
      Fidelity Investments (FMR LLC),
      State Street. Říká se jim také finanční holdingy.
      Blackrock je ale největší investiční společností mezi velkou čtyřkou. Blackrock a tři další investiční společnosti ovládají významnou část americké ekonomiky prostřednictvím majetkových účastí. zejména jsou přítomny v hlavním městě předních bank na Wall Street, IT korporací v Silicon Valley, velkých farmaceutických společností, společností vojensko-průmyslového komplexu (MIC) atd.
      Blackrock a ostatní společnosti velké čtyřky jsou však také přítomné v ekonomikách jiných zemí

      ESG jedná se o standardy environmentálního, sociálního a corporate governance. Historie vzniku těchto norem je poměrně temná. Seriózní odborníci se domnívají, že světová finanční elita (banksteři, „majitelé peněz“) je potřebuje, aby přerozdělila aktiva v globálním měřítku ve svůj prospěch a nastolila účinnou kontrolu nad světovou ekonomikou.
      https://www.fondsk.ru/news/2023/11/27/blackrock-beret-pod-svoy-kontrol-gosudarstva-i-centrobanki.html

    3. V programátorské hantýrce se říká přerušení programu „zabít proces“. V Linuxech a pod. na to je i příkaz „kill“. Ale to je jen taková metafora.

      Místní miliardáři a průmyslníci by měli mít moc a schopnost odstavit vládu do druhého dne, pokud by to potřebovali. Buď o tu moc přišli, nebo jim stávající stav vyhovuje a přizpůsobují se (například v O2 minulý týden plošně propouštěli)

    4. Do dodat? Plno hezkých námitek.

      „Přepsání programu“ nepomůže, potřebovalo by to změnu systému. Zahodit konečně Windows na smeťák a přejít na nějaký UNIX-like systém, třeba Linux nebo *BSD. Což chápejte jako ICT vtípek, od někoho, komu „wokenice“ pijou krev už 30+ let. 😀

      Ekonomika je exportní, tažená výrobou, nikoliv službami ani domácí spotřebou. Zvýšení spotřeby potěší akorát Číňany a další: podívejte se doma, co z věcí nepochází z nějakého toho Žluťákova… Cibule je ze Španělska, brambory z Řecka, cukr z Francie, vepřové a vajíčka z Polska…

      Když energetické příšernosti s Energiewende s „klimatickým“ šílením nezastaví ani průmyslové lobby v Německu; když bláznivá e-čuda místo aut ani Euro7 nemůže zkritizovat ani technický ředitel VW, protože jinak ho hnedka vykopnou – ačkoliv je předem jasné, že orientací na e-čuda fabrika zanikne, asi není na místě se ptát, co dělají čeští průmysloví lobbisté…

      Levnější elektřina pomůže hlavně domácím podnikům s českými majiteli, kterým to jedno až tak úplně není, protože se odstěhovat do Tramtárie nechtějí ani většinově nemohou. Takové pořád představují většinovou zaměstnanost a hlavní sílu české ekonomiky. Kromě toho, cena elektřiny pro firmy se promítá do všeho, i do inflace a reálné kupní síly – tedy například i do důchodů…

      Ve finále je to ale stejně šumafuk – jak jsem ostatně už napsal – protože levnější energie a materiály z Ruska, případně ze zemí BRICS+ stejně z geopolitických důvodů nebudou, dokud to neřachne ve Fašingtonu, jejich Bruseli, také v Berlíně etc.

      A i kdyby, stejně Fšecko půjde do „míst kam slunce nesvítí“, protože došlo k úpadku STEM vzdělání a společenské deklasaci čehokoliv technického a exaktně vědeckého, na úkor téměř zbožštění managementu, právníků, lékařů, a také fůry pavědeckých parazitů. Když v téměř každé práci inženýři a vědci s IQ>130 mají menší platy než jejich management s ekonomkou, právy etc kteří stěží přesáhnou IQ 120 – spíše je pravidlem, „čím větší poloblb, tím vyšší funkce a peníze“, tak se výsledku nelze divit.
      Je to hajzlu, Pápá, Tvá Máňa.
      😀

      Takže debata – značně podobná rozepřím o vejci a slepici – bude vždy poněkud mimochodná, pokud ne úplně iracionální.

      1. Když v pozdním československém bolševismu 80. let žádné vyšší vedoucí místo nemohl zastávat člověk z oboru – třeba inženýr nebo exaktní vědec – ale šoupli tam ekonoma nebo právníka s VUMLem…

        Dnes je to v korporátním kapitalismu – kterému se nepěkně říká také fašismus – némlich stejné: management musí mít ekonomii a/nebo práva a MBA. Když všemu velí poloblbové, případně dokonce celoblbové – kteří by nezvládli vyšší matematiku na technikách a exaktních vědeckých směrech, takže šli na ekonomku nebo práva – je výsledek předem ložený.

        Před 20+ lety „naši“ korporaci, kde jsem zrovna inženýroval, požrala větší a značně vyhnilejší korporace v mnohem vyšším stádiu vnitřního rozkladu – ovšem lépe připojená na finanční a dotační systémové struky – nové vedení vykoplo a rozkulačilo úspěšná pracoviště z původní firmy. S kolegou obchoďákem jsme čekali na ulici na odvoz, papírové krabice s osobními proprietami v rukou, a nastala chvíle upřímnosti; kolega řekl: „Ty se máš, ty něco skutečně umíš, ale co já? Já mám London School od Economics a Harward MBA, já neumím vůbec nic.“

        Chci tím říci, že takové společnosti, s takhle pokřivenými hodnotami, nepomůže ani kdyby elektřina byla zadara, stejně jako plyn z Ruska (což ostatně posledních pár let byl, jelikož Rusku zabavili 300+ miliard dolarů) nepomůže ani svěcená voda.

        1. Nevšimla jsem si, že by lékaři byli zbožštěni. Například jejich současná akce, tedy akce nemocničních lékařů, se jmenuje „Lékaři jsou taky lidi“. Od nás se desetiletí vyžaduje akorát sloužit, nestěžovat si, protože jsme studovali za dělnický peníze/peníze daňových poplatníků, držet hubu a krok a být vděčni za onen obolus, který nám je milostivě hozen. Možná by nebylo nezajímavé se podívat, jak jsou na tom lékaři třeba v Německu. Ale já to dělat nebudu.

          Možná vás v budoucnu ono zbožštění přece jen nemine – až lékaři dojdou.

          Jak s váma téměř vždy souhlasím, tak tady jste mne nasral.

          1. Máte pravdu v tom, že jsem „poněkud generalizoval“, v tom smyslu, že lékařství je na pomezí exaktních a humanitních profesí. Ovšem, ruku na srdce, třeba při Covidu-19 se ta vědecká stránka právě mnoho neprojevila; takřka plošné selhání primární péče není pěknou vizitkou lékařského stavu, navíc se netýkalo jen ČR, ale prakticky celého Západu.

            Což nic nemění na tom, že reálné mzdy lékařů jsou ve valné většině (když vynecháme „nemocniční otroky“ bez atestací a praxe) o dost vyšší než platy inženýrů a exaktních vědců.

            Argumentovat Německem moc nejde: také bych mohl napsat, že ICT expert v 40+ letech – pokud je to skutečně expert, ne blbec s titulem, protože i takoví dnes jsou – když v Německu nemá 15-25 tisíc euro měsíčně, by měl uvažovat o změně kariéry.

          2. A jinak, než nás všechny „postihne zbožštění“, díky nedostatku lékařské péče, spíše s námi spadne most, zfušovaně vyprojektovaný a postavený barák, utrhne se výtah, zabije nás blbě navržený elektrický spotřebič, rozbijeme se ve špatně konstruovaném autě nebo vlaku, otrávíme se žrádlem nebo něčím jiným kvůli nedostatkům exaktních laboratoří a chemických expertů, nepoteče voda, nepůjde elektřina a cokoliv složitějšího – třeba internet a veškeré služby – se bude neustále srát nefungovat.

            Jo, ale zbylým lékařům v nemocnicích přestanou fungovat přístroje…

            1. v podstatě jste vyjmenoval spoustu situací, které Vás dovedou k lékaři velmi rychle, ponejvíce tedy na chirurgii, pokud se nezraníte fatálně.
              ve zdravotnickém systému -dle mého názoru- není málo peněz, ale ty toky nejsou vynaloženy vždy efektivně, mnohé zakázky jsou vysoce korupční, což peníze masivně odlévá / Homolka, sněží, IKEM, lichva/ a pravdou je, že se tak nějak stále počítá s tím, že zdravotníci ze svého přesvědčení pojedou stále dál.
              Nyní se ukazuje problém hlavně u mladých lékařů, k jejichž protestům prohlásil Válek, že 170 korun na hodinu je pro nemehla po škole až až.
              Obávám se, že do systému se již dostalo hodně písku, takže se již zle zadírá až se zadře.
              Je v zájmu každého Čecha, aby systém byl +- slušně funkční a mohlo se dostat pomoci jemu a jeho blízkým, když budou potřebovat.
              Přidávám se ke katango – obvykle Vás čtu jako Slovo boží, ale tady se pouštíte na tenký led.

              1. Znám hodně lékařů – bývalá žena je doktorka – a žádný z nich nenosí domů méně než 100 litrů měsíčně. Také znám hodně inženýrů, fyziků, matematiků a dalších exaktních vědeckých profesí, a ti si o takových platech v ČR mohou nechat jenom zdát.

                Pracovní nasazení je podobné: od nevidím do nevidím; plus požadavky na neustálé další vzdělávání, hmotná a trestní odpovědnost k tomu – kolikrát za miliardové projekty, takže stačí malá „chybička“ a dotyčný se může jít střelit do hlavy do rybníka.

                Jiná věc jsou začínající lékaři, ti se „skořápkou ještě na zadku“, kteří jsou na tom opravdu bídně a zneužívají je v nemocnicích jako otroky. Což jsem explicitně uváděl.

                Lékaři hodně křičí, ale ty ostatní ne. Společenská prospěšnost – pro funkci systému – je u všech podobná: bez nich se to sesype na hromadu.

                Arogance a požadavky některých doktorů jsou IMHO silně přehnané: Měli by si rozmyslet, zda hlavní je pomáhat lidem nebo zbohatnout – pokud jsou pro ně peníze to hlavní, měli se stát třeba makléři na burze nebo investičními poradci; minuli se povoláním.

                A ještě jinak řečeno, těžko najít profesi jinou než lékařství, kde by výsledky byly tak plošně zfušované, bráněné až do hrdel a statků profesní komunitou – aka „bílá mafie“ – bez větší sebereflexe. To je ta druhá strana mince.

                Za Covidu plošné ignorování primární péče, 3-5x předražené JIPky, očkování porušující veškeré profesní a vědecké zásady a pravidla. Brutální kšeftování s „vakcínami“, plně kryté mlčením odborné komunity.

                Samozřejmě, netýká se to všech, jen malého procenta – ale i tak je to špatné. Takovým bych vzkázal: Německo je blízko, takže šup šup, balte kufry. Dostanete tam peníze, ne „almužnu“. Hodně štěstí!

                1. V medicíně existuje tuhá hierarchie. Máte stanoveny doporučené postupy léčby. Pokud se jich nedržíte a nastane problém, nikdo se za vás nepostaví, spíš naopak. Pokud byly oficiální doporučené postupy takové, jak píšete, bylo těžké jednat jinak.

                  Nevím, jestli si vzpomenete, ale náměstkyně ministra (odporná náměstkyně) Koziarová Vašáková z Brna nařizovala praktikům, aby pacientům tvrdili, že imunita po očkování je daleko lepší než po prodělání nemoci, ačkoli každej medik by měl vědět, že je to naopak. Pacienti byli zfanatizovaný těžkou mediální masírkou, takže očkování vyžadovali a předbíhali se ve frontách, viz třeba Pohlreich.

                  Takže, když to shrnu, oficiální doporučený postup musel být – nechal pacienty doma, doporučit Paralen a až se začnou dusit, pak záchranku. Protože v opačném případě by žádný lékař neriskoval soud, ke kterému by jistě v případe ch komplikací a úmrtí došlo.

                  Jo, doktoři dělají chyby. Otázka je, proč. V nemocnicích často sloužej doktoři krátce po škole, kteří mají pracovat pod dohledem, ale protože dohlížejících je málo, jsou v nejlepším případě jen na telefonu. Doktoři jsou ze služeb přetížení.

                  Ambulntní specialisté v mém oboru i v jiných jsou přetíženi taky. Ale bohužel to s sebou nenese aspoň lepší výdělek, když už. Možná se situace od doby, co jsem skončila, změnila, ale nemyslím. Bylo to takhle: mohl jste si vydělat maximálně o 5% více než v předchozím roce. Víc péče, ačkoli prokazatelně potřebné a prokazatelně provedené, vám nezaplatili. Pacienta vyšetřit musíte, i když vám to nezaplatěj, protože co kdyby byl problém, pak si to odnesete. Máte taky průměr úhrady na jedno „unicitní rodné číslo“, co je nad těnto průměr, nezaplatěj.

                  Léky můžete psát podle odbornosti. Ovšem předepisujete-li léky novější, účinnější a tedy dražší, zapláčete nad výdělkem, a to doslova. Pokud překročíte celostátní průměr, který je znám až po ukončení příslušného údobí, platíte mastné pokuty.

                  Když to shrnu, relativně dost péče poskytujete zadarmo a pacientům platíte léky z vlastní kapsy. Přesně to nekvantifikuju, u mne se odhadem jednalo o 15 až 20%.

                  Dále jsou velké historicky vzniklé rozdíly mezi obory. jsou obory velmi lukrativní a obory lukrativní málo. Například dětská psychiatrie, což byl můj obor, byla a nejspíš stále je až poslední, co se výše úhrad týče. Taky dětský psychiatři nejsou a nebudou. Divit se tomu nemusíte.

                  1. Ano, problémy jsou všude, a bohužel, v posledních letech je vůbec nikdo systémově neřeší, takže se nakupily. Místo důkladné analýzy se – když se objeví něco vyloženě fatálního – „záplatuje“. Tak se to dělá 20+ let a systém už přestává fungovat… což není jen v medicíně.

                    Ve zdravotnictví je hierarchie, „lege artis“ a další taková pevná kritéria; stejné je to třeba v armádě. Ale i v té armádě je vojcl povinen odmítnout splnit zločinný nebo zjevně chybný rozkaz, např. ohrožující ostatní vojcly nebo civilisty. Protože odpovědnost nenese jen velení, ale i vykonavatelé.

                    Což je v medicíně úplně stejné: z odpovědnosti se lékaři nevylžou poukazováním na befel ministerstva nebo stanovisko lékařské komory. „Jednoho krásného dne“ za to budou obžalováni a souzeni…

                    Nebudou také projektanti, konstruktéři, návrháři, ICT specialisté, chemici, fyzici, matematici, … Divit se tomu nemusíte.

                    Společnost bez doktorů není nic moc, protože lidé budou chcípat na banální choroby a zranění. Bez inženýrů a vědců žádná společnost nebude…

                    Nebude výroba, nebude průmysl, nebude zemědělství, … a tak nebudou peníze na tak „luxusní věc“, jako živit nějaké lékaře. Kteří žádné nové hodnoty nevytvářejí, svou prací společnost „neživí“. Udržují, to ano. Zlepšují hospodárnost „chovu lidí“, ale to je nadstavba, ne podstata.

                    1. Až na mého, pětapadesátiletého obvoďáka a jistě pár stovek dalších podobných, lékařský stav za covidu totálně selhal.
                      Tou jejich servilitou a loajalitou ke zjevné manipulaci vedení státu.
                      Můj doktor to do sebe naprat nenechal a mně řekl:
                      „Klidně si to do sebe naper, ale potom si nechoď stěžovat ke mně – řekl jsem ti, co si o tom všem myslím.“

                      Kdo očkoval na nádražích, v metru i v hypermarketech?
                      Museli u toho být lékaři a museli si být vědomi toho, že takto anonymně a bez dokumentace, mohou někomu šeredně ublížit, nebo jej i zabít.
                      Co Hippokratova přísaha? Na tu už sere pes?
                      Katango, máte buď šeredně krátkou paměť, nebo držíte basu.

              2. Situace, které jsem nahoře vyjmenoval, nastanou, až inženýři a vědci také „odejdou do Německa“, jak říkají lékaři.

                Přičemž, to je ještě reálnější než u lékařů, jelikož jim na to stačí profesní – technická – angličtina, nemusí komunikovat plynule s pacienty v místním jazyce.

            2. Je zvláštní, že velká část lékařů, hlavně mladších, volila pětidemolici. (Pro paní katango: proti byla jen velmi malá část lékařů, velmi malá. Mám to z vlastního pozorování u mých známých lékařů). Zažil jsem jak se doktoři vyloženě hystericky radovali, že byl ten odporný Babiš v posledních volbách smeten a ať žije Fiala!
              A najednou prozřeli, co jim Válek s pětikolkou nachystal a jak s nimi Nutellier vysírá.

              U učitelů lze pozorovati cosi podobného. Divná doba …

              1. Na tom je hodně pravdy. Až by se člověku chtělo říci „máte co jste tak chtěli“. Ale je mně jasné, že výsměch není na místě. Spíše smutek z toho, že oni budou volit zase stejné gaunery.

              2. Já volím dlouhodobě SPD. Co se očkování týče, jsem/byla jsem psychiatr a psychoterapeut. Pokud se mne někdo z pacientů/klientů zeptal, co si myslím o očkování, otevřeně jsem řekla, co si myslím. Tedy že to celé nějak smrdí, že vakcíny nejsou otestované v souladu s pravidly, a že jsem se očkovat nedala a nedám, i kdyby mne kvůli tomu vyhodili z práce.

                Víc jsem dělat nemohla. Nebo jo?

      2. Nic z toho co pisete nerozporuji, je to samozrejme smutne.
        Takze zacnu tim Linuxem:
        uz pred mnoha a mnoha lety jsem tvrdil, ze pokud by prechod z widli na nejaky opensource mel byt uspesny (a tenkrat ty widle opravdu staly za ho..), stane se tak bez jakehokoli tlaku az po te, co pro widle bude vydavana i vetsina mainstreamovych her.
        To to totiz to hlavni, co lidi doma „nuti“ instalovat si horsi a placeny produkt, kdyz je k dispozici lepsi a zadarmo.

        A to dalsi ve vasem prispevku tu uz bylo davno mnohokrat prokydano, k tomu nemusim nic dodavat.
        Snad jenom to, ze i kdyz se z toho nerovneho svazku nemuzeme ted vyvazat, tak to neznamena, ze si tu smycku budeme jeste iniciativne utahovat.
        Coz se, dle meho osobniho nazoru, momentalne deje.
        A pak taky to, ze katastrofalni selhani nemeckych prumyslniku, kteri si to podelali sami, znamena bezpodminecnou kapitulaci tech ceskych? To urcite nemyslite vazne.
        Ono i v tom VW to nebylo tak jednoznacne, i tam meli woke nadsence a elektroauto hura. Proste Nemci male chyby nedelaji, a VW neni vyjimka, urcite bych to nevidel tak, ze by byli slabi, proste (z ruznych duvodu) zdaleka nevyuzili paky, ktere meli k dispozici.
        Jinak by se dalo namitnout, ze pokud ani nemecti prumyslnici nedokazali nic zmenit, tak co asi tak dokazi cesti odborari? Kteri radsi zvolili mensi Staromak, protoze co kdyby lidi neprisli.

        Ja jenom poukazuji na absurdnost toho, co se tu dlouhodobe resi, a toho, co se pak jde delat. Je to totiz v prikrem rozporu s vetsinou tady navrhovanych reseni a prani.

        Mozna se dockam i absurdniho vyusteni, az na oplatku budou priste stavkovat a protestovat majitele a top manageri korporatu a lobbyste, a to za zvyseni platu zamestnancu a zdaneni do zahranici vyvadenych zisku.
        Zli oligarchove v Cine a Rusku si budou tukat na celo, ale zapadni kapitaliste jim polopaticky vysvetli, ze blaho delniku je prece v jejich nejlepsim zajmu. Kazdy prece vi, ze spokojena lopata kope lepe. A kdyz aspon pulku zisku nechaji v Cechach (investice a dane), tak to povede ke zlepseni infrastruktury, skolek pro jejich zamestnance a tak dale, takze se jim to vrati a jejich zamestnanci, kteri jsou zapracovani nebudou brblat a utikat za lepsim….

        Neberte to osobne, vy jste duvod proc diskuze na Kydech ctu.
        Vy za to uthovani smycky nemuzete, verim, ze jste petikolku nevolil. Bohuzel po vymeme Fialy je bude volit porad dost lidi na to, aby se nezmenilo vubec nic.
        Me to vychazi, ze se vetsina lidi ma dobre, a problemy, ktere se resi tady na Kydech, jsou pro ne nedulezite.

    5. To bylo moc pěkné poplakání si nad současností. Jen probůh žádné řešení, to by bylo mimo zavedené konvence.
      Pěkně si navzájem pofoukat bolístky a svět je rázem krásnější.

      1. Ano, ostatně o to také jde, ve vzájemné lidské interakci. Sdílená starost je poloviční starost…

        Ale nemáte pravdu, že řešení není, ani že jsem o něm nenapsal: je to systémová změna. Přeloženo do lidštiny, konec zvěrského režimu ve Fašingtonu, Londonabádu, jejich Bruseli a návazných pašalících.

        Dokud právě k tomu nedojde, vždy půjde jenom o ucpávání děr v lodi, která tak či tak už narazila na ledovec, jako kdysi Titanik, a neodvolatelně jde ke dnu.

        1. Nevim, jak to vypada v Bruselu a v Londyne jsem nebyl dlouho, ale mi znami v USA se na zadny krach nechystaji.
          Utraci naprosro bezstarostne, maji ostatne co.
          A hrozne se tesi, az Trump vyhraje volby a nastane raj na zemi. Tedy v USA.

    6. Este nebylo nikdy tak spatne , aby emohlo bejt este hur./Vyssi moc/.

      Mozna povsim by aspon stal za to , tech udalosti z minulosti , takticko demagogicky
      vybranych a ta nedockava snaha v clanku , jako zase dalsich zbrani, na
      podnecovani jinych , pouzit a vyuzit.
      Mozna povsim , ze vsichni vyrecne bojovni zizkove ,kteri chteji vest ,
      ale ponekud vzdaleni a nekde ze zadu..Ze senatu napr.
      Z advokatni kancelare dokonce plivnuti do oci , verbalni , jak jinak ,
      od jednoho z podiovych vudcu ,sme zaznamenali.
      Zatim mame fakt po ruce , ze po dlouhe dny, tydny a roky, nikoho nikam
      nevedli a bohuzel nezavedli.
      Na podiich vzdy oplyvaji kolisavou vyrecnosti a osocovanim vlady.
      Ta jim opravdu neda spat. Ale pouze jen to. Na co cekaji.
      Kde so ty nadenici , na hrubou praci. Kdyz sou potreba /hrr na ne ,deti/a se hledaji.
      Kdo je na tom hur , vedet nemuzeme, plany a zamery nasi bezprostredni budoucnosti a osudy naseho naroda , nejsou nam sdeleny.

  14. Z fejzbůku:

    Pavel Hasenkopf
    7 hod·
    Já si tedy o té zítřejší stávce a o stávkách obecně myslím své, ale stačí, aby se k tomu vyjádřil Fiala a hned je ta stávka pro mě přijatelnější … ten člověk má naprosto neuvěřitelný talent volit ze všech možných reakcí vždy tu nejhorší možnou …
    ——————————
    Odborovým vůdcům nejde o úspory a o důchody, ale o vlastní politické ambice.
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stavka-premier-fiala-odbory-skolstvi-ods-ucitele.A231126_161737_domaci_ikro?

    Tak my všichni jsme rádi, že Fialovi a jeho vládě jde naopak o úspory a o důchody a ne o vlastní politické ambice.

  15. Nové hodnoty jsou mnohem vyladěnější než vynálezy středověkých kazisvětů;

    Velký reset a násilné přerozdělení majetku: Zločin Covid-19 a falešná hra na energetickou krizi jsou pouhou předehrou. Do sedmi let bychom neměli nic vlastnit. Vše prý bude sdílené. Cenná aktiva připadnou světovým korporacím. Pod rouškou dekarbonizace nám zakážou i maso, sýry, mléko?

    VALENTIN KATASONOV přibližuje plán globalistů na nový světový řád bez osobního vlastnictví, v němž vše od kapitálu po samotnou zemi bude patřit samovyvoleným „elitám“, pasákům Fialových hnusů.

    Plán „Velkého resetu“ ohlášený Klausem Schwabem předpokládá násilnou restrukturalizaci celého světového řádu, včetně majetkových vztahů.

    Přípravy na tento plán začaly v roce 1971 založením Světového ekonomického fóra (WEF). V listopadu 2016 se na webových stránkách WEF objevilo krátké video a text s názvem „Osm předpovědí pro svět v roce 2030“. Stručně je uvedu:

    Zanikne instituce vlastnictví. Lidé se stanou pouhými uživateli různých předmětů.

    Pro výrobky s velkou uhlíkovou stopou budou stanoveny vysoké ceny. V globální ekonomice dojde k radikálnímu posunu směrem k průmyslovým odvětvím, která neprodukují skleníkové plyny.

    Globální dominance USA skončí. Světu bude vládnout více než jedna světová velmoc.

    V medicíně dojde k revolučním změnám. Zvláště důležitý bude přechod na široké používání „náhradních dílů“ lidského těla, které se budou vyrábět technologií biologického „tisku“.

    Spotřeba masa se omezí na minimum.

    Dojde k masovému přesunu lidí z jedné části planety do druhé.

    Dojde k posunu od starých západních hodnot k hodnotám novým…

    „Velký reset“ má podpořit koncentraci kapitálu do pařátů banksterů, majitelů FED, WEF, WHO, úchylností EU, BlackRock, a Šestidemolice ( viz Aspen institut).

    1. A kdo jako tu „násilnou restrukturalizaci celého světového řádu, včetně majetkových vztahů“ bude provádět v Rusku, Číně, Indii, Jižní Americe, atd. …? Má tam Klaus Schwab své lidi?

      1. Klaus Schwab je košer loutka banksterů, jako Soros. Sledujte posedlost digitální měnou CBDC, to Vám napoví.

        „I když se spekuluje o tom, že Schwaba ve vedení WEF zastoupí někdo zcela mimo rodinu, pak je třeba si uvědomit, že tento globalista má i syna a dceru. Zatímco syn, který se oženil s Číňankou, žije v Číně, jejíž pobočku WEF zároveň vede, dcera Klause Schwaba je ve vedení Mladých globálních lídrů a žije přímo v sídle WEF – Švýcarsku, přičemž její slova jen potvrzují, že „jablko v jejím případě nepadlo daleko od stromu.“

        „Covidová krize nám ukázala, že pokud uděláme maximum, věci se mohou změnit velmi rychle. Systém, který jsme měli dříve, není udržitelný.“ To řekla Nicole Schwab, dcera Klause Schwaba, v červnu 2020 ve švýcarském Yvorne .

        „Vnímám to jako obrovskou příležitost zavést Velký reset a využít obrovské toky peněz k uskutečnění změny,“
        necenzurovanapravda.cz

        1. Takže jeden mladý šváb by v Číně mohl resetovat miliardu Číňanů a jedna mladá švábová to zmákne v Evropě ze Švýcarska? Já bych švábové doporučila začít úzce zpolupracovat s některými našimi/jejich politickými špičkami – jednou z vhodných špiček je například Pekarová.

          Kdo je posedlý digitální měnou CBDC? Já teda neznám nikoho takového (i když jsem ještě tak před 8 lety sama obchodovala akcie na NY burze a něco (velmi) málo z té oblasti znám.)

          1. Pekarová svetrová, PePa107, Středula, Farský, preVít Rakušan, Havlíček z ANOfertu a spouta dalších jsou ovládáni přes Aspen institut. V podstatě je to celý mafiánský systém různě propletených zednářských organizací. Moc kazisvětů byla odkryta při koronafašismu. Také při rozkrádání protektorátů ve válce „za naše hodnoty“ na banderovské Ukradině. Všichni košer souvěrci hajlovali jako jeden kolaborant za boj do posledního Ukrajince, teď už asi do poslední boje schopné Ukrajinky. Ve skutečnosti za lupičství banksterů BlackRock!

            V roce 2015 časopis Euromoney vyhlásil Nabiullinu bankéřkou centrální banky roku. V roce 2017 ji The Banker jmenoval centrální bankéřkou roku v Evropě. Následující rok ji Mezinárodní měnový fond pozval, aby přednesla prestižní výroční zprávu Michela Camdessuse.
            Zamilovanost do CBDC projevuje i tahle soudružka protektorka ruské centrální banky. Nabiullina oznámila spuštění digitálního rublu podle standardu CBDC a Rusové dostanou přístup k peněženkám s limitem! Všechny platby budou probíhat skrze centrální banku! Bank of Russia to oznámila pár dní poté, co Mezinárodní měnový fond zvěstoval vznik vlastní globální kryptoměny UMU, která by měla v budoucnu nahradit americký dolar pro mezinárodní settlementy! Čínský mír právě dorazil do finančního sektoru a válka na Ukrajině dokonale slouží jako krycí mechanismus na zavádění Total Control!

              1. Reakce na našeho Čampióna:
                „A fakt nechceš s těmi tapetami jít do hajzlu, nácku zatracenej?“
                Vypadá to, že se ve Vás začíná hromadit agrese, která začíná prosakovat do Vašich komentářů.
                Není čas si jít zastřílet na nějaké ty odporné toulavé kočky?

                1. To je obzvlaste odporny a zbabely ,kricet nenavistny nadavky a spiny z dalky na ty vsechny domnely nacisty,
                  at je za ne vyridi nekdo jinej.
                  Ani proc nacisti sou nacisti nevysvetli.
                  Jenom nizka spina ,primitivni nenavisti ,
                  za kazdou cenu..

            1. Schwab je pitomej na prvni neco jako Scholtz c.2.
              Zminenej BlackRock je ta chobotnice …Ani tajemstvi to neni.
              Cina nic, to vsecko netopyri.

          2. tak ono podcenovat sa nic nema, kedze ani socializmus nepadol len tak sam, trvalo dlho, kym spracovali tych, ktori mali prist po povodnej vlade, k moci, aby podnietili rozpad.
            Takze ked sa veci pekne a spravne predlozia a nasledne sa spracuju prijemcom hlavy a potom sa presadi, aby sa tito dostali k moci a ti opacni aby boli odsunuti alebo zniceni, tak sa svoje dosiahne. Mozno nie za par rokov, ale zasa maju cas.
            Nie je nahoda, ze v celej EU su viac menej rovnaki politici, ani ze v EK rozhoduju ludia, ktori by sa za normalnych okolnosti nepresadili ani len v klasickom zamestnaneckom procese.
            Na druhej strane noz nie je nebezpecny sam o sebe, ale tym, kto a s akymi umyslami ho pouzije. CDBC by umoznil samozrejme vlade lepsie ovladat ludi (a naozaj malokto by tomu vedel celit), mohli by nasadzovat zaporne urokove sadzby a lepsie resetovat ekonomiku podla potreby, na druhej strane by sa mohol pouzivat vladami na vysporiadanie medzinarodnych obchodov tak, aby neumoznovali obchody s derivatmi a teda velke manipulacie ci uz na burzach alebo OTC. Sam Putin sa vyjadril, ze swabovci spadaju pod oznacenie povolenie cielen a nepriatelske osoby. Samozrejme, odstavit ho mozu a mozno sa vsetko zrealizuje tak, ako chce WEF, ale aj tak sa osobne cudujem, co okrem tej nadmernej kontroly tym chcu dosiahnut?? Pretoze banky sa stavaju zbytocnymi (ale oni su hlavnymi sponzormi), ludia budu utekat mimo CDBC (povedzme zlata alebo niecoho ineho, co nemozno vypnut, znarodnit ci zminusovat jeho hodnotu) a to sa bude tykat hlavne politikov. Ale je pravda, ze centralne banky sa do toho chystaju slapnut, mozno skor, mozno neskor, mozno s odkladom, ale chystaju. Sama Lagardova sa tak vyjadrila a co som pocula, napr. NBS chce tiez sa do toho pustit. Pravdepodobne CNB bude na tom rovnako.
            A co sa tyka CBDC a posadlosti nou, tak prvym krokom je predsa bitcoin. CBDC je sice trochu ine, kedze to ma svojho emitenta a vladcu, ale ten prvy krok uz nastal.
            A ked sa podlozi tym, ze ludia nemusia platit bankam poplatky za vedenie uctov a pritom budu mat bezpecne peniaze, kedze im ich nikto nedokaze ukradnut+vyplata dochodkov a statnych penazi, tak propaganda moze urobit svoje, kedze ludia nebudu vidiet prilis velky rozdiel oproti bezhotovostnej ekonomike.
            Ale aj mna by zaujimalo, preco na to tak tlacia (samozrejme ak neberiem do uvahy tie konspiracne teorie o moci a vlade), naklady na tlacenie a rozvoz penazi su defacto drobne, aj ked sa tym budu ohanat…..pretoze skor ci neskor tieto meny skoncia tak ako ostatne fiat (asi skor skor, nez neskor), pretoze nebudu podporovat nic ine, nez to, aby si vlady robili co defacto same budu chciet, takze krach. Ale okrem ovladania zivotov naozaj minimum prinosu a maximum problemov

      2. Re: Maneca
        Klaus Schwab je jenom figurka, hlasatel, vypouštěč zkušebních balónků konkrétně západních superglobalistů. Skutečně mocní musí mít stovky miliard dolarů, a to ten švábík určitě nemá.
        Koho mají ti mocní v státech jako je Rusko nebo Čína, nevím. Je ale iluzí, že jsou tyto státy monolitní opozicí západních superglobalistů.
        Například digitální měnu chystají i v Číně i v Rusku a obě tyto země prý v této oblasti patří k premiantům.
        Samozřejmě to automaticky neznamená, že je to řízeno západními superglobalisty, protože digitální měna je nástroj, který potěší každou vládu.
        Zajímavé však je, že centrální banky těchto zemí v těchto snahách se Západem spolupracují. Pročpak asi?

        Ideály, hodnoty a podobně to jsou obyčejně jenom hesla pro lepší ovládnutí veřejnosti. Bylo by nerozumné (i když rozhodně příjemné) předpokládat, že toho používá jenom Západ. Třeba Čína je sice nominálně komunistickou zemí, ale reálně se rozhodně chová jako země kapitalistická, a to země v nejvyšším stadiu kapitalismu. Nová „hedvábná stezka“ je podle mého zcela typickým projevem boje o exportní trhy, stejně typickým je i vývoz kapitálu.

        Politici, jako je třeba Putin nebo Si mají samozřejmě větší moc, než náš Fialka nebo třeba Scholtz. Myslím si ale, že jejich moc zdaleka není absolutní a že jména skutečně mocných lidí, kteří aktuálně hýbou planetární politikou, nebo i regionální politikou, pravděpodobně vůbec neznáme.
        I když některá ta jména předpokládáme (Rotschild?), může to být klam. Anonymní moc je totiž mnohem výhodnější, než ta zřejmá a proto určitě stojí zato tuto anonymitu udržovat.

    2. Ještě jedna pitomá poznámka:

      Jak může dojít k masovému přesunu z jedné části planety do druhé, když se spotřeba masa omezí na minimum?

      1. K hromadnému přesouvání především snadno zneužitelných „obohacovačů“.

        Krimigrace islamistů je v silném proudu několik let. Fašisté rozvrátili mnoho zemí, další vydatně vysávají. Bohatší válečníky lákají do ráje evropského. Ti jsou velkou nadějí kazisvětů pro rozvrat Evropy.

        (Maso je jednou ze šikan v Zeleném podvodu, Green Dealu.)

      2. Se M. trochu mirne seznamte s udalostmi na Ukrajine.
        Nektery presuny probihaji masove ,ale vertikalne.
        Pisete pitoma, ale chcete vynikat.
        Ruska vlada ma stale mensi spotrebu , toho masa. A naopak.
        Uz sem psal ,ze maso taky bude brzy z laboratore. Staci si precist.
        Kdyz u nas drive bylo v prodejne maso , pohyb mas byl neminimalni.

        1. Vidím, že jsem byla nepochopena a omlouvám se za neúspěšný pokus o vtip.

          Měla to být jen slovní hříčka „masový přesun versus spotřeba masa“.

  16. Je to jako návrat do mého dětství.
    Když jsem se narodil, tak byla válka na východě, nebyl penicilin a byl tu protektorát.
    Teď je válka na východě, není penicilin a je tu protektorát. Jenom do vlády přibyly ženy.

    1. Re: Pepánek

      Já tam nikde žádné ženy nevidím.
      Při shlédnutí jistých obrázků se mi ihned vybaví oblíbená nadávky jedné z mých dcer, jimiž titulovala své spolužačky.
      Blbka, hňupka a trapka.

  17. Reformace stala na bibli a jejim vykladu, dnes zadna takova sjednocujici „kniha“ (idea) neexistuje.
    Neni tedy o co se hadat a co reformovat a proto svetske odpustky funguji- nejde o jejich obsah, nybrz samo priznani hrichu a (hrane) ochoty k naprave. Na to skoci lid vzdy, to je overeno behem tisicu let.
    Fiala se takhle muze vykupovat do dalsich voleb uplne v pohode, chybi totiz absolutni meritko, vuci kteremu se mel provinit (drive bible).
    Fiala se tedy nijak netrapi- tohle je jeho profesni funkce, ktera mu zajistuje existenci, je to profesional.
    Pokud nekdo Fialu sunda, nebude to stavka, ale kdosi z jeho soudruhu, sponzoru, ci konkurentu- jde tedy o vnitrotridni boj, v nemz je stavka pouzita nikoliv jako argument, nybrz jako zbran, odebrana treti osobe.
    To rikam proto, aby se ujasnily moznosti a cile stavkujicich. Stavkujici slouzi jen jako zbrojnice a rozhodne nejsou ucastniky konfliktu, ten se jich vubec netyka, byt nesou jeho dopady.
    Smysl stavky je stat se dobrovolne a vedome uzitecnym idiotem, jez bude po splneni ukolu odkopnut.
    Tady musi kazdy stavkujici za sebe zhodnotit, zda-li mu takova pozice za to stoji a zda-li odchod Fialy vyvazi ztratu energie vzdoru na dalsich par let.

    1. reakce na: stridor napsal: 26 listopadu, 2023 (23:22) https://web.litterate.cz/agonie/comment-page-1/#comment-215817
      Pokud nekdo Fialu sunda, nebude to stavka, ale kdosi z jeho soudruhu, sponzoru, ci konkurentu- jde tedy o vnitrotridni boj, v nemz je stavka pouzita nikoliv jako argument, nybrz jako zbran, odebrana treti osobe.

      Výměna figurek ve vládě bude jen kosmetická.
      Figurky udělají „škatulata hejbejte se“, ale kočár pojede dál stejným směrem.
      Trošku mi to připomíná rok 1968 (já vím, každé přirovnání trochu kulhá), kdy komouši, co byli odstaveni od koryt (nebo jejich potomci) v padesátých letech, nahradili u koryt ty novější, „progresívnější“ komouše v roce 68. Se vším, co ti „staří psi“ uměli: čistky, vyhazovy z práce, nemožnost studovat, etc.
      Oproti padesátkám už jsme v letech sedmdesátých byli „civilizovanější“, už se nevraždilo za politické názory.
      A postupně se to zase začalo uvolňovat, jak „staří psi“ byli postupně nahrazováni novější generací.

  18. Jen drobnost k té demonstraci: Bude v Praze a zúčastní se hodně opravdu do běla nasraných učitelek, ovšem z Prahy. Takže politicky ukotvených správně. Jako že tohle ne, takhle by to jako nešlo, ale je to jen takový přehmat, přešlap, jen taková piha na kráse jinak dokonalé, no dobře, dokonalé ne, ale té nejlepší z možných vlád. Babiše? Vůbec. Okamura nebo dokonce ještě někdo jiný? Brrr. Nadměrný optimismus není na místě. Přidá se pár desetinek procenta, někde se malinko poštelují parametry, v krajním případě se vymění ministr nebo dokonce i derniér, a pára vychladne a ztratí tlak. Zděšení z ODS za Okamurou dělá svoje. Učitelky, ale nepoučitelné.

    1. Vsechno k tomu smeruje, Fiala bude zariznut a oznacen za hlavniho vynika uplne vseho.
      Casto ctu, jak je uplne blby. To je takovy nesmysl, az to boli. A je to ostuda tech, kteri to o nem pisou.

      Fiala samozrejme velmi dobre vi, co dela. Ale on hlavne dobre vi proc to dela.
      Na konci na nej totiz ceka vysluzka. Proste nechce do petasedesati zvatlat v ospale poslucharne o politologii.
      Takze on si necha nadavat v europarlamentu, on klidne zruinuje Cechy, klidne okrade duchodce a posle to na Ukrajinu.
      To je prece uplne jedno, hlavne kdyz ho na konci ceka zlaty padak.
      Je to uplne stejne chovani, jako meli Klausovi kapitani prumyslu v devadesatych letech. Svoji firmu zruinovali, poslali do krachu, ale predtim z ni vsechno cenne vyvedli na zahranicni ucty.
      Nebo si vzpomente na Babisovo ministra zdravotnictvi, jak ten sebou nechal mlatit o zem… az mi ho bylo lito, jaky tele z nej Babis delal.
      A to vsechno jenom za blbou zidli velvyslance ve Finsku. (mozna tam bylo konto ve Svycarsku od Babise taky, detaily neznam)

      Takze budme ted optimisticti a rekneme, ze demonstrace uspeje. Mozna ze neuspeje, ale papalasi se budou tvarit jako ze ano, a Fialu zariznou. Nastoupi Kuba… medialni masaz uz zacala.
      Lidem ucpou usta, ze mame uzasnou demokracii a lid si protesty vynutil zmenu, a tedy politici poslechli. To neni jako v Rusku.
      Je jenom treba to dobre nacasovat, aby se novy panak nestacil znemoznit jeste pred volbami, pak uz je to uplne jedno.

      Nene, hlavne ne komunisty, byli tu 40 let a do dneska jsme se z toho nevzpamatovali.
      Okamura? To nikdy, to je prece ta „japonska zahneda“ jak se mu na alternative rika…
      ODS je to prave, Fiala uz tam neni (zato je na Seyschelech), tak je to zase ta spravna volba.
      Je tam prece ten Sasa Vondra, co v Bruselu kritizuje ten gryndyl. Na Promopro a americkou armadu v Mosnove by si vzpomel jenom blazen, aspon podle jeho volebnich vysledku to tak vypada.
      A taky ten Zahradil, ten je taky rozumny, proto je v te ODS se vsemi temi Reporyjci, Fialy, Sikely…
      Cechy uz jsou jako USA: vymenete jim vrchniho panaka, a vsichni si budou myslet, ze se cela ta prohnila partaj/system ihned zmeni.

      Moc dlouhe, mely to byt 3 radky, ale pri psani na me padla z toho mizerie…

        1. Pravděpodobné, ale každá dlouhá pouť začáná prvním krokem (a pokračuje druhým… desátým, padesátým…).

          Fiala a spol. jsou jenom symptomem (a symbolem) pro mnohem hlubší systémový problém nejen Česka, ale celé KoZy. Bylo by naivní čekat, že ten problém „vyléčí“ jeden den stávky. Ale rozkolísání viklanu je důležité, stejně jako je důležité, dát establišmentu možnost historicky znemožnit nejen Fialu, ale i pajduláky, se kterými to zkusí po něm. A ukázat tak „učitelce z Prahy“, že občas jsou důležitější věci, než (médii vyhecované) osobní sympatie a antipatie.

          Ta cesta bude dlouhá a křivolaká a nikdo nevíme, kam povede.
          Ale víme, že v následujících měsícíh se nebudeme nudit.

      1. Zlaty padak ?
        Jo tudle, leda tak zlaty oci.

        Proc si nekdo muze myslet ze KoZa dodrzi sliby?

        To jim nestacil ten afghanistan ?
        Kolik afghanskych ministru ma zlaty padak ? A kolik hrobecek ?

        1. Ale nadeje je to hlavni.
          Dulezite je, ze afghansky prezident je na Floride a o penize nouzi v zadnem pripade nema.
          Par ministru pod drnem prece nikoho neodradi.

  19. Republika je “forma vlády, ve které je země považována za veřejnou záležitost, nikoliv vlastnictví vládce”. (definice). U nás za vlády 5kolky nejde o republiku, ale o kolonii. Zaprodání republiky cizí moci, vlastizrada.

    1. Rozložme si výraz „liberální demokracie“
      Demokracie – to je jednoduše lidovláda. Liberální znamená svobodná. Tedy nemusí se nechat omezovat třeba ani tím lidem.
      Zbývá kratos – vláda.
      Tak se nám to pěkně prokrátilo na obou stranách rovnice a hned víme, o co tu jde.
      A ta -kracie snese jakoukoliv předponu. byro- techno- geronto- …
      Co si vzpomenete.

  20. Já nevím, co Vidlák má proti MAP. Dyť jí to sluší! Ještě by si mohla přes vestičku natáhnout dva svetry – a byl by to model jak od Blanky Matracy.

    Ten Putin mě fakt xere, sankce na něj! – Taková to byla šance, a on se zase netrefil. Co taky čekat od mužika, žejo.
    Kdyby měl Zelenskij ty správné poradce, vezme ty dva do první linie, Rusové zdrhnou – a Ukrajina slavně zvítězí. Možná by to měl zvážit a neposílat nám je zpátky.

    1. Tak ono to zas takové hrdinství od MPA a Vystrčila nebylo. Na té návštěvě Kyjeva byli i zástupci parlamentů Belgie, Irska, Finska, Polska . Takže žádný opravdový útok od Rusů nehrozil. Ten blembák to byla šaškárna.

          1. To oni jim tam vždycky pustí schválně, aby je trochu nejdřív vyplašili. Pak přijde Perebyjnis a kuje, dokud žhavo: dejte zbraně!
            Folklór. – Ale ta helma, ta jí slušela.

            1. Jo! To je ono. A jak se tak na to celosvětoou věrchušku dívám, možná by to i fungovalo, kdyby…
              Kdyby v Irsku nehořely ulice, v Polsku nebyly třicetikilometrové fronty náklaďáků na hranicích a v Londýně zase obrovské demošky.
              A ty budou a protože bude chladno, bude se třeba zahřát u ohně…

    2. Upřímně řečeno, navléknout si helmu a vestu tak, aby to působilo „elegantně“, tzn. včetně stylistických doplňků, to se může vysvětlovat tím, že ženy chtějí být elegantní, že tím pádem to není nic divného. Ovšem v tomto specifickém případě, podobně, jako „módní“ fotografie Černochové opřené ležérně o zeď se sexy zavěšenou útočnou puškou, to vyvolává spíš pocity morbidity. Bez ohledu na to, že v obou případech jde z mého pohledu o přímo kosmické (nelze ani vytečkovat). Válečná výbava může působit „fashionably“ ve filmu nebo tam, kde to má s válkou nulovou souvislost.

      1. A mně se ta holka docela líbí.
        Není vidět, jak jí narostly vrásky, jak celkově zošklivěla, jak jí narostl hrb a panděro, jak se celá nahrbila a spadly kozy k pasu.
        Kdyby měla ještě přes držku roušku, nebo burku, už by tomu nebylo vůbec co vytnout.

    3. Přece byste jim – Markétce a Milošovi, nepřál mučednickou smrt, která by vymazala vzpomínky na jejich hloupost a pokrytectví.

      1. Jde jen o dalsi dukazy jejich neohrozene odvahy a odhodlani.
        Obrovske nebezpeci jim hrozi od zlyho rusa.
        Ale presto chrabri , opustili bezpeci svych domovu, riskuji sve zivoty ,
        rus bazi nejvic po jejich krvi ,vyhlasili mu valku na zivot a na smrt,
        aby navstivili pritele a spojence nejdrazsiho , ktereho neopusti ani v nouzi.
        Poprosit , kolik miliard chce tentokrat.
        Kazdej je za to musi obdivovat.
        Rus je predem informovanej ,aby strilel jinam..
        Scholtz napr. zamestnava za 23 tisic euro kadernika..Podivejte se blbovi na hlavu.
        Kdo nekrad vokradal svoji rodinu.
        Ale ted kdo krade nebo si udeluje velky penize vokrada spojence ukra.
        Nebo spojenectvi predstira a schovava ukry, aby nemohli bojovat a branit .
        To je zlocin , nebot , rus kdyz vyhraje bude okupovat
        uplne celou EU. /Vo skvelych armadach NATO se nezminuji/.
        Uz aby to bylo , nemuzou se nektery dockat. Nastesti jen nektery..

    4. On už ví, „jak svět odplácí“, když Rusko řeší existenční problémy středoevropských zemí. Takže proč by to nakonec dělal? Ještě by se připravil o zdroj zábavy …

  21. Nejde o jeden prachmizerný disidentský důchod. . Jde o plivnutí do tváře všem duchodcum, kteří byli okradeni o valorizace a za které nikdo hladovku nedrží.

      1. Placák Hutka jakysi poustevník Charlie, ( pořad 168 hodin) to jsou morální vzory, s takovými mají být solidarni ostatní pracující….

  22. Lítost není na místě. Oni s námi žádné slitování nemají a jsou ochotní nás připravit úplně o všechno včetně zbytků suverenity. Nejvíc protinárodní vláda po té druhorepublikové a protektorátní.

    1. Ja tam tehda byl jako valecny zpravodaj… Nikdo nemuze dost popsat jaka strasna revoluce to byla. Treba v Timisoare tajna policie Securitate (meli az armadni vyzbroj) strilela do davu z bezzakluzovych kanonu s kratkou hlavni. Umime si to predstavit ? Do zastupu lidi strelit z dela ?? No a pak si nikdo neumel predstavit dalsi politicke nasili. V 1991 se zvysili ceny masa. 6000 horniku vzali kladiva a sochory, zabavili vlaky a udelali si „zajezd“do Bukuresti. Vyvalili dvere na parlamentu a de facto svrhli vladu premiera Petre Romana…

      1. Střelbou z děl do protestujícího zástupu v Příži začala opravdová kariéra generála Napoleona Bonaparta, který se v té době asi ještě psal Napolione di Buonaparte, korsičan jeden.
        Takže ověřená praxe. Nechápu, proč to v Rumunsku nefungovalo….. Že by stříleli málo?
        Dnes (zatím) nemáme více střelby, ale „Více Evropy“. Bude výsledek obdobný, jako tehdy v Rumunsku? Vyražená vrata do Evropského parlamentu…..
        Mně by se to docela líbilo.

          1. Pozdě Alefe, pozdě.
            Venku už mrzne. A kolem Kotlinky to už taky není ideální. A je úplněk. Vlci na to reagují táhlým sborovým vytím.

            Co ale použít místo gilotiny? (Ale klid, těch úplňků bude ještě pár než noční vlci opravdu vyběhnou z lesa.) Svíti se, pořád není hlad, jezdí se na hory do Itálie a do Rakous…
            Ale mám takový divný pocit, jako na jaře v roce 1989. Tenkrát to do Letné netrvalo tak dlouho.

          2. „Každá moc se bojí síly o kterou se opírá“, řekl mi kdysi politolog prof. Mlynář, a dodal, že Lubomír Štrougal komentoval na Předsednictvu ÚV KSČ projednávaná opatření slovy: „Hlavně, aby se nenasrali dělníci!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *