27 listopadu, 2024

Aby to mělo smysl…

Trochu stranou mého zájmu proběhl v uplynulém týdnu kongres ODS, kde si straničtí hoši opět zvolili profesora Petra Fialu za předsedu. Neměl protikandidáta. Stejně tak neměli protikandidáta místopředsedové. Proměna ODS z konzervativní pravicové strany v progresivisticky levicovou byla dotvořena zvolením Evy Decroix za místopředsedkyni. Mezi ODS a Piráty už není žádný viditelný rozdíl, protože poslední mohykán, Jan Zahradil, odchází dle vlastních slov na střídačku… asi by měl dobrý výhled na to, jak se ODS potopí ke dnu.

Mimochodem… Jan Zahradil byl jediný, který ve svém projevu kritizoval nastoupený modroptácký kurz. Vzpomněl jsem si blahé paměti na Zaorálka, který podobně kritizoval nastoupený kurz (tehdy ještě) ČSSD a tak mu pro jistotu Šmardové omezili čas na projev. Výsledek se brzy dostavil a Zaorálek teď marně bojuje o eurovolby. Značka SOC-DEM ho spolehlivě stahuje ke dnu.

Už dobře půl roku píšu o tom, že eurovolby budou takové létání supů kolem politické zdechliny ODS, respektive politické zdechliny SPOLU. Není náhoda, že jsou to právě Fiala, Pekarová a Jurečka, kteří požívají největší míry nedůvěry na politické scéně. SPOLU se stala koalicí tří koulí na noze a už se vlastně ani nedá říct, kdo koho vlastně pohřbívá.

Stejně tak už dlouho píšu o tom, že na preference této politické mrtvoly stojí dlouhá, předlouhá fronta, do které se zařadili takřka všichni relevantní aktéři, kromě STAČILO! Vítek Rakušan dělal přesně pro tyto voliče své debaty bez cenzury. Andrej Babiš ujišťuje voliče, že nikdy nepůjde s SPD do koalice, protože Okamura nedrží slovo. SPD si na první a třetí místo kandidátky umístila pravicové osobnosti. PRO cílí na zhrzelé voliče ODS. Motoristé se Šlachtou už mají v podstatě hotovou nabídku nové, lepší a stoprocentně klausovské ODS. O Svobodných nemusím mluvit. Ti jsou pravicoví z podstaty své stranické DNA.

Jen Piráti jsou naprosto neviditelní a jejich jediná kampaň je, že kritizují Rakušana za podpásovky.

Rakušan si nadělal do hnízda Danuší Nerudovou. Ta mu vymazala celý úspěch jeho výjezdů do hospod, kde pod bedlivým dohledem svých goril dělal scénky o prozřevších dezolátech. Zároveň se nedá čekat, že by se Prezidentuše nechala umravnit, pokud možno nemluvila, jen se unyle usmívala a předstírala mladou a pohlednou. Stejně tak si nedovedu představit, že by byla schopna sebereflexe a sama by kandidátku opustila ve prospěch Lufthonzy Farského, který přece jenom nějaké zbytky mozku ještě má, i když absolvoval americkou lobotomii.

Alexandr Vondra má na krku žalobu za jeho pamflet na Jandejska a bude mu to do voleb ještě mnohokrát připomenuto. Stejně tak se ho budou ptát, co má společného s Luďkem Nýdrmajerem a Tomášem Zdechovským. Na tohle žádná dobrá odpověď neexistuje a Vondra si to asi uvědomuje, protože je úplně bez espritu. Dávno je pryč ten drzý modropták, který byl nad věcí, jak při PROMOPRO, tak při americkém radaru.

Nemohu si pomoci, ale je vidět, že pro ANO už nepracuje Mára Prchal… Nevím, jestli je teď nejvhodnější chvíle, mluvit o tom, že ANO s SPD nikdy do koalice nepůjde. Koho to má jako přitáhnout? Jediní volní voliči jsou ti, kteří by to místo Okamurovi, mohli hodit Babišovi. Ale pochybuju, že tohle pomůže, aby změnili preference. ANO se na jednu stranu vždycky rozkročí k SPD, aby absorbovalo jejich voliče, ale pak vždycky udělají něco, co jim je zase vezme. Ohlásit, že nikdy nepůjdou s SPD, tím jinými slovy říkají, že půjdou se zbytky ODS… Na koho je toto sdělení zacílené? Na zhrzelé voliče ODS? Zvolte mě a já pak půjdu s těmi, které opouštíte? A to nemluvím o Jourové, Charanzové a Maxové… tohle je voličské odstrašení první kategorie.

Kandidáti SPD zatím žádnou chybu neudělali. Mach zatím nikde neřekl, že je pro školné a pro poplatky ve zdravotnictví. Problém vidím jen v těch billboardech, kde není ani Mach, ani Ivan David ani Zuzana Majerová, ale Okamura, Salvini a LePennová. Tohle prostě nedokážu pochopit… Není to ani protestní, ani státotvorné, neříká to nic o značce ani o programu, neburcuje to, nebudí to žádné emoce. Takhle nějak vypadaly poslední kampaně Vojty Filipa. Zestárli jsme lásko… Ale do voleb je ještě sedm týdnů, tak třeba přijde nějaké strhující finále.

Macinka má dobrého toho Filipa Turka. Přesně jak to o něm napsala ta progresívní novinářka. Macho, šovinista, silné motory, vůně benzínu, vtipný, šarmantní, nekorektní, dva metry na výšku… Ale zároveň usměrněný, vědomý si svých limitů. „Filip nás v Bruselu nezradí,“ je perfektní heslo. Kampaň viditelná. Jediné nebezpečí vidím v tom, že Turek někde půjde příliš na hranu a nějakým výrokem „zklame“ ty, kteří mu teď fandí. To je v dnešní době strašně snadné. Ale radí mu i starý Klaus a lidé kolem něj, tak bych si myslel, že vědí, co dělají.

Kateřina Konečná si bere zpátky image protestní strany, ale já pořád její hlavní výhodu vidím v tom, že na levici nikdo jiný neloví. Tedy kromě chudáka Zaorálka, který se snaží přetlačit svými zkušenostmi to, co Šmarda napáchal. Nemá ani nejmenší šanci. Už teď mu za to jeho progresivní straníci nadávají.

STAČILO! sedí u obrovského prostřeného stolu všech levicových voličů. Kateřina vzala na kandidátku osobnosti Alternativy, organizátory demonstrací, lidi ze Sociální demokracie, kandidátka má podporu Petra Druláka a Svatopluku a má takřka kompletní informační kanály na milion propadlých hlasů z minulých voleb. STAČILO! loví ve vodách SPD i ANO, protože tam je hodně lidí, kteří kdysi prostě přestali volit Vojtu Filipa, ale nepovažují KSČM za sprosté slovo. Kampaň STAČILO! je národovecká, protestní, levicová a jednoznačně pro mír. Takové rozkročení dneska nemá na politické scéně nikdo jiný.

Za necelé dva měsíce budou eurovolby. Letos jsou důležitější než kdy jindy. Nejenom kvůli lidem, kteří budou v Bruseli znovu otevírat a revidovat grýndýl a dalších zvěrstvech. Především proto, že tyto volby ukáží, jak na tom jsou ti, kteří se chtějí podílet na řízení této země. Žádné cinknuté průzkumy, žádná zbožná přání, žádné vzdušné zámky, ale tvrdá a zatím poctivá realita. Pořád se hlasy sčítají ručně, pořád se dá doklikat do volebních výsledků ve kterékoliv volební místnosti, pořád se to dá celé transparentně přepočítat. A ještě do toho nepolezou korespondenční volby ani rozdávání občanství sudetským Němcům. Žádné bidenovské křivky.

Je naší povinností, aby všechno, co jsme během uplynulých dvou let dělali, mělo nějaký smysl. Aby všechny ty demonstrace, protesty, objíždění republiky, soudy i justiční zvůle, nebyly nadarmo. Je zapotřebí k těmto volbám dojít a nevolit Pětikolku. Vy, co se nedokážete vyrovnat s ANO a ani s SPD, vy máte na výběr ještě jedno pravicové a jedno levicové uskupení, u kterých je celkem jisté, že váš hlas nepropadne. Máte na výběr mezi STAČILO! a Motoristy. To je o dvě strany víc, než jste měli na výběr před posledními parlamentními volbami, pokud jste nechtěli, aby váš hlas propadl.

Do voleb je ještě pár týdnů, ještě se může ledacos stát a někdo může překvapit, ale podle mě jsou karty rozdané takto.

Dodám své obligátní: dumejte, dumejte.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

396 thoughts on “Aby to mělo smysl…

  1. Velmi se bavím tím, jak jsem za níže uvedený koment https://web.litterate.cz/aby-to-melo-smysl/comment-page-2/#comment-275280
    odsuzován všemi těmi, co mají jasno, za to, že se nemíním podílet na oné taškařici slynoucí „volby do Evropského parlamentu“.
    Své důvody pro to jsem opakovaně uváděl, nemíním je znovu tapetovat.
    Půvabné přitom je, že to od nich zní unisono , ačkoliv prakticky každý z nich hodlá svým individuálním hlasem podpořit někoho jiného.
    Zatímco já nikoho pro jejich volbu nenapadám, nepřesvědčuji, vůči nikomu nepoužívám výklad „cinknuté“ logiky voleb.
    On ten „dobrý človíček“ výkladem své logiky tvrdí, že „s mým hlasem se počítá“, a tím, když dobrovolně nehlasuji, jsem odpovědný málem za sirný oheň, který nás čeká ne nepodobně jako obyvatele Sodomy a Gomory.
    Ne, dobrý človíčku šermující logikou, s mým hlasem se apriori nepočítá /jak opakem tvrdíte/. Volební výsledek se odvíjí od ODEVZDANÝCH, nikoliv neodevzdaných hlasů. Každý odevzdaný hlas ve skutečnosti snižuje váhu ostatních odevzdaných hlasů, zatímco neodevzdaný hlas na tu váhu nemá žádný význam. A ona „váha hlasů“ může mít ve skutečnosti jen minimální vliv při dopočítávání zbytků nepřidělených mandátů, takže neodevzdaný hlas prakticky nula od nuly.

    No a tak.
    Díky, já už jsem byl.
    Pokračovat můžeme po oznámení výsledků voleb.
    L.

    1. “ Ten, kdo předčí své bližní ctností, už není součástí obce. Její zákony pro něj neplatí, protože je zákonem sám o sobě „.
      (Aristoteles)

      „…Jelikož viděl, že v obci dochází často k rozbrojům a že někteří občané ponechávají z lehkomyslnosti věcem volný průběh, vydal proti nim zvláštní zákon, aby ten, kdo se za rozbroje v obci nechopí zbraně a nepřidá se k žádné z obou stran, ztratil občanská práva a nepodílel se na správě obce….“
      (Aristoteles , Athénská ústava…o Solonových zákonech)

      „Nejtemnější místa v pekle jsou vyhrazena těm, kteří zachovávají nestrannost v časech morální krize.“
      (Dante Allighieri)

      😀

    2. Nejste Vy nějaký nezdravě ješitný?
      Nemíníte tapetovat, ale už podruhé tu rozsáhle čertvíproč vyzdvihujete svoji nevolbu.
      Není za tím něco trochu víc k zamyšlení, když Vaši oponenti chtějí, abyste šel volit, přestože každý bude individuálně volit něco jiného? Já bych řekl, že je to o tom, že všichni dohromady věří, či doufají, že byste případně volil proti šestidemolici (když tento web je, řekněme, opozičního zaměření). A to je, v každém případě, ať už by to byl kdokoliv, lepší než nevolit vůbec. Vysvětloval to níže dvakrát a obsáhle Svobodný duch (precizně 18 dubna, 2024 (8:30)). Kdyby si ti všichni mysleli, že byste případně volil pro šestidemolici, tak si buďte jistý, že by Vase nevolba nikoho nevzrušovala. Možná by řekli – jó, máte pravdu, seďte doma na prdeli, to jediné je hodno formátu, jako jste Vy 🙂

  2. Pokud jde o frakce v EP, tak Konečná je v Levici (např německé die Linke), ANO je v Renew ( např i Progresivne Slovensko, Francouzi Renaissance – Macron),
    ODS je v ECR ( slovenská SaS, Meloni, polská PaS…),
    Stan, top09 a KDU jsou v Epp (Berlusconi, Matovič),
    SPD je ve frakcí ID (Le Pen, Salvini, německá AfD).

    1. Konečné by chtělo dát dotaz, za Linke je dnes to pravé ořechové pro koalici v EP..

      Myslím že NE.

      SPD je jednoznačná.

  3. Podle svych zajmu voli jen nebezpecny blazen, jak mi tu bylo vysvetleno.
    Proto nam jiz 35 let vladne volitelne mensi zlo.
    Vysledky jsou grandiozni. Haleluja!

    1. Turek se vybarvuje jako agresivní wool. Takových „politiků“, co se místo pozitivní prezentace primitivně navážejí do jiných politiků, tu máme už přehršel.

      1. Já Turka donedávna zvažoval, jako celkem realistického a autentického kandidáta, jehož volba má smysl. Zklamal mě, měl jsem ho za většího frajera, věcného člověka a gentlemana. To, že mě zklamal i Rajchl, který se vydat úplně odlišnou cestou než před roky a měsíci hlásat je věc jiná.

      2. To je přesně to, co jsem říkal. Všichni v jedné frontě na voliče ODS. Konkurují si navzájem… za chvíli se k nim přidá i SPD a Svobodní, protože prostě musí.
        Mně to tentokrát nevadí, protože na levici je volný revír a místa je tam dost. Konečná se také bude vymezovat proti ANO a Zaorálkovi, ale může si dovolit mnohem větší kultivovanost, protože tam není takový přetlak.

  4. Dane, kdepak jsi nechal Rajchla, Vrábela a vlastně i Rédovou? Ani slovo! Nepřemýšlíte že se stanete asistentem Konečné a budete se pět let flákat v Bruselu? To by sypalo mnohem víc než tento blog, i než prodej knih s recyklovaným obsahem

            1. Podívejte se lépe a radostněji. Dost často se stává, že jeden nevidí nač se dívá. Když to budete (to dívání) trénovat, tak se to zlepší, možná.

              1. Prožidovský a proruský nacista vidí.
                S tím spojením „lépe a radostněji“, nacista doporučuje zacházet zatraceně opatrně.

  5. 80% našich voličů volilo šestikoalici, tedy lepru nebo choleru. Jak asi dopadnou EU volby? Co prospěšného udělal například pro nás David krom referování z EU parlamentu? Nově zvolený EU parlament trošku učeše Grýňák a pojede se v zaběhlých kolejích. Mnoho peněz, mnoho zájmů, a jak známo, peníze až na tom nešťastným prvním místě. Grýňák zastaví až žitá realita, na změnu volbou věří jen naprostí prosťáčkové. A že jich tu je.
    Takže ano, dál si tu sněte sladké sny jak to ten nově zvolený parlament změní, když zvolíte toho svého oblíbence.
    Já mám jen jednoho oblíbence, což jsem přirozeně jen a jen já, a jelikož nekandiduji, jsem bez hlasu a tím i možnosti jít volit.
    Já věřím, že volba korunou, či Eurem je lepší volba. Přidržím se ji.
    Kdo nevolí korunou, jde proti nám!

  6. Mimochodem, ale jen trošku – s Dostálem si Konečná navlékla na krk oprátku a nebude se stačit divit.
    Proč?
    Protože ten přičinlivý hoch dokázal během tří let vystřídat čtyři politické subjekty (, Piráti, PirStan, PRO, KSČM), z nichž právě KSČM je v ostré kontradikci k jeho ideovému založení. Pokud se dostane do europarlamentu, komáry okamžitě zařízne a vrátí se k progresivistům.

      1. Konečná to možná neví, potom to znamená, že je hloupá nebo to moc dobře ví a pak to znamená že jen plní něčí zadání.

        1. Za to Vy to víte na 100 procent, že? Dostal se Vám svěřuje? Já netvrdím, že se to nemůže stát, ale stejně tak nemusí. My oba i Občan nevíme o tomto nic.

    1. Myslím, že spolupracují velmi dobře a funkčně. Pokud bude STAČILO! úspěšné, tak je nesmysl, aby Dostál měnil stáj, protože ho to bude moci katapultovat dál a výš.

  7. Zase špatně. Lidi nejsou sto pochopit, že musí změnit paradigma, režim hodnot. Ty je potřeba volit, ty je potřeba demonstrovat a to přímo. A ne pajduláky, které budou před sebe strkat, ze ně se schovávat a na ně zase nadávat.

  8. K titulku článku.
    Aby to mělo smysl, tak je třeba volit do těch frakcí v EU, které dotyčné voličce či dotyčnému voliči vyhovují.
    To je hlavní, podstatné.

  9. Reakci na komenty mých příspěvků ze včerejška https://web.litterate.cz/aby-to-melo-smysl/comment-page-1/#comment-275019
    a zejména ten druhý https://web.litterate.cz/aby-to-melo-smysl/comment-page-1/#comment-275037
    dám do nového vlákna, protože „není nic staršího než včerejší zprávy“.

    K tomu nejdříve pár statistických údajů /když jsem ten právnický suchar/ – prvních voleb do EP v ČR v roce 2004 se zúčastnilo 28,32 % oprávněných voličů. Mandáty /tehdy ještě 24/ byly rozděleny následovně – ODS 9, KSČM 6, SNK, KDU-ČSL, ČSSD po 2. Sluší se připomenout, že to byla ještě Evropská unie ve stavu Maastrichtské smlouvy, tedy relativně demokratické instituce, kde byly respektovány i názory a zájmy menších a malých členských zemí. Tato iluze však trvala za naší přítomnosti jen jediné volební období.

    Voleb v roce 2009 se zúčastnilo 28,22 % oprávněných voličů. Mandáty /Česká republika už měla přiděleno jen 22 mandáty/ byly rozděleny následovně – ODS 9, ČSSD 7, KSČM 4, KDU-ČSL 2. Od 1.12.2009 nabyla účinnosti Lisabonská smlouva a demokracie v EU a zejména postavení malých zemí dostalo „na frak“ /a tento stav jde trvale k ještě horšímu/.

    Voleb v roce 2014 se zúčastnilo 18,2 % oprávněných voličů. Mandáty /už jen 21/ byly rozdány následovně – ANO 4, TOP-STAN 4, ČSSD 4, KSČM 3, KDU-ČSL 3, ODS 2, Svobodní 1.

    Voleb v roce 2019 se zúčastnilo 28,72 % oprávněných voličů. Mandáty byly rozděleny následovně – ANO 6, ODS 4, Piráti 3, SPD 2, KDU-ČSL 2, KSČM 1.

    Průměrná účast voličů ve volbách do Evropského parlamentu v České republice tedy byla 25,9 % oprávněných voličů. Ve vztahu k výsledkům voleb /všechny zvolené duše jsou známy/ nechť si laskavý čtenář tohoto textu udělá závěr sám a sám ať se také rozhoduje, jaké „duši“ hodlá přičinit svůj dech.. A bylo by dobré, kdyby se rozhodoval rozumem, ne „srdcem“, protože podobné volby „srdcem“ /jak je praktikuje asi většina na volbách se účastnícího elektorátu/ nás přivedlo do sraček, ve kterých se nacházíme a z nichž se nevyhrabeme ještě dlouho, pokud to nebude už jen čím dál horší /na obzoru není žádný subjekt, který by i jen naznačoval, že by toho mohl být schopen – konec konců skoro každý zde diskutující má na směr toho vyhrabání jiný názor, i na to, kdo by mohl být tím „vojevůdcem“, všichni ovšem vědí, co a kdo ne/.

    Můj závěr pro mne samotného jsem tu prezentoval už opakovaně, je, že stojím na straně té naprosté většiny 75 % oprávněných voličů, která tyto volby ignoruje, protože ví své /jak jsem napsal včera a co vysvítá i ze statistiky výše/.
    Samozřejmě jinak bych se zachoval, kdyby ohledně voleb platilo to, co v tolik adorované První republice a ještě také v první poválečné volbě do Ústavodárného Národního shromáždění podle zákona č. 67/1946 Sb. – cituji –
    „§ 11
    Povinnost voliti
    (1) Každý volič je povinen volby se zúčastniti.
    (2) Od této povinnosti jsou osvobozeni ti, kdož
    a) jsou starší 70 let nebo
    b) pro nemoc nebo vadu tělesnou se nemohou dostaviti do volební místnosti nebo
    c) pro neodkladné povinnosti svého úřadu nebo povolání nemohou včas přijíti k volbě nebo
    d) jsou v den volby od místa volby nejméně 100 km nebo
    e) jsou zdrženi přerušením dopravy nebo jinými nepřekonatelnými překážkami.
    (3) Zaměstnavatel jest povinen upraviti v den volby službu tak, aby se zaměstnanci mohli volby zúčastniti.
    (4) Rovněž vojenská služba buď pro den volby upravena tak, aby, pokud to dovolují služební poměry, mohly vykonati volební právo i vojenské osoby, nemající voličský průkaz, jež toto právo mají mimo místo služební. To obdobně platí také o službě členů Sboru národní bezpečnosti.“

    Protože právo volit spočívalo v právu výběru mezi kandidáty /anebo také v nevolbě nikoho z nich vložením do obálky čistého listu/. Ale zúčastnit se voleb byla povinnost, neoprávněná neúčast byla sankcionována. Takové volby měly smysl, ty současné – a zejména ty, ve kterých nehrajeme ani „druhé housle“, ale možná tak „triangl“, pro mne prostě ne. Má to pro mne samotného blahodárný účinek – nejsem zklamán z výsledku volby, který nerozhodují takoví, jako my tady.

    Každý z vás se, samozřejmě, bude jistě svým vlastním rozumem /probůh, ne „srdcem“/, ať jak v tom, zda k volbám půjde, tak i komu to případně „hodí“.

    A úplně na závěr – je úsměvné, jak ani jediný z těch, kteří pod můj předchozí text připojili svou repliku, nereagovali na obsah mých komentů samotných, tak ani na pointu z narativu toho druhého. Nemohu ale nezmínit, kterak na piedestal tuposti se zcela dobrovolně postavil jistý „Jirka II.“. Prostě „selfmademan“.

    Nebudu ani přát „Nashledanou v lepších časech“. Protože ty už prostě byly.
    L.

    1. Re: Lex

      Že „dobře už bylo“, o tom nemusíme vésti sáhodlouhé polemiky.
      Na druhou stranu vůbec netuším, proč bych jako rozený kazisvět a charakterově závadný kus, jehož docela precizně vystihuje rčení „kurva převlečená za kamaráda“, neměl pravidelně zkoušet přisypávat písek do euro-soukolí, byť toto má krytovaná ložiska.
      Zvlášť když to mám k volební urně asi tak čtyři minuty pěšky procházkovým krokem.

      Ještě jinak:
      Keď Pán Boh dopustí,
      aj motyka spustí…

      Anebo taky:
      Kdo je připraven,
      není překvapen.

      Já jsem byl překvapen v r. 1989. Sdělte mi jediný důvod, PROČ bych si měl dát nasrat na hlavu podruhé.

      Jistě, oni ma tu mou hlavu naserou zas.
      Ale budou to mít o něco těžší…

    2. Je neuvěřitelné, jakou si dáte detailní práci se zdůvodněním své nevolby, a jak málo se zřejmě zamýšlíte nad jejím smyslem a důsledkem.
      Já samozřejmě nejsem naivní, abych si myslel, že tyto volby, nebo snad, proboha, můj hlas, něco změní (to jedině kdyby kormidlem otočili voliči v lidnatějších státech), ale i tak mi není jedno, jestli se za tento stát bude v té eurouhnijní žvanírně rozvalovat to tlusté vlastizrádné prase Vondra, nebo snad tam třeba něco málo písku do soukolí nasype třeba Mach (jeden z mála, který by na to měl). Důsledky myšlení, jako je Vaše, vedou k výsledkům, jaké tu máme. Poslední, co bych chtěl, je dávat eurouhniji nějaké zdání legitimity, ale tyto volby mohou být užitečné i jen jako necinknutý průzkum veřejného mínění, pokud by se jich zúčastnil srovnatelný počet voličů, co u těch parlamentních.

      1. Abych se neopakoval s reakcí jako u paní Kunštekové, tak můj koment bude znít „Sancta simplicitas!“.
        A abyste netrpěl mou strohostí, dodám ještě – speciálně pro vás, že smysl mé nevolby je naprosto jasný -můj vlastní psychický individuální distanc od aktivního podílu na té mizérii, proti němuž váš „důsledek“ je tak akorát jeden kozí pšouk na celém území Číny /ca 140 milionů kusů/.
        L.

        1. A to je prave ta legrace. Ta predstava, jak nevolbou prokazu (byt sam pred sebou) jakysi distanc od vsi te mizerie.

          Jakkoliv chapu vas postoj, takhle to proste nefunguje.

        2. No já jsem prosťáček, ale že Vy evidentně nejste distancovaný, to vidím. To byste vůbec neměl potřebu se vyjadřovat.
          Nevolit za stávající situace má smysl jen pro dva druhy lidí. Jednak pro ty, kteří jsou se stávajícím stavem v podstatě spokojeni, a druhak pro ty, kteří ani s vypětím všech sil nedokážou identifkovat nějaký rozdíl v nabídce, respektive rozhodnout se, co by z nabízeného pro ně bylo lepší.

    3. Hezký úvod, ale pokud ignorujete eurovolby, které určují, jaké zákony se budou přijímat u nás, nechápete to, co sám píšete.

        1. Ano prostota, to je to, co jsem já. Jsem předobraz.
          Ač prostota nesvatá.
          A stejně jako trambus, i já půjdu pomocí volebního lístku nasypat trošku písečku do bruselského soukolí. Ať to tam zaskřípe a zasekne se to, ať se z toho začoudí a lehne si to na záda. Ať to zmizí do pérdéle. A stane-li se to jednou, budu z toho mít zlomyslnou radost. Nesypáním písečku bych podpořil ty, co se mylně domnívají, že nějaká EU je k životu nezbytně třeba.

    4. Pokud se opravdu zabýváte právem a z toho bych usuzoval, že máte sklon uplatňovat logiku, dovolím si Vám předhodit pár námětů k zamyšlení.

      Že člověk nevolí, je ještě větší iluze, než že volit nemá smysl. Především, politický systém s Vaším hlasem počítá a započítá jej, ať už volíte, či ne. De facto volíte, i když de iure nevolíte. Počet mandátů pro ČR bude stejný s vaším hlasem nebo bez něj a pokud se rozhodnete nevolit, výsledkem je to, že se Váš zdánlivě nevyužitý hlas započítá jako odpovídající konečnému výsledku voleb a souznící se statusem quo. Čili nevolit má smysl pouze tehdy, když se aktem nevolení na Vás nebude vztahovat výsledek předmětných voleb. Pokud Vás ale výsledek voleb bude ovlivňovat, nevolení je pouze vzdání se vlastní zodpovědnosti za ovlivnění výsledku.

      Dále je důležité volit proto, aby bylo jasné směřování. Pokud někomu v pozadí směřování nevyhovuje a chce ho ovlivnit, při menší účasti musí vynaložit menší úsilí na jeho změnu. Pokud se ale demagogická idea někoho s mocí rozchází s realitou už příliš, musí zasáhnout mnohem výrazněji, aby výsledek ovlivnil a to už pak má větší pravděpodobnost, že si toho někdo jiný všimne. Například že se překročí počet oprávněných voličů v dané oblasti, že najednou volí padlí v americké občanské válce, že na poslední chvíli dodané hlasy ve 100 procentech volily jednoho kandidáta, zatímco tomu druhému nepřibyl ani jeden hlas, atd … Tohle má velký význam pro prozření dalších lidí, kteří jinak mohou mít mnohem omezenější informace, než třeba máte k dispozici Vy. Jinými slovy, výstupem aktu volení či nevolení nebude pouze výsledek konkrétních voleb, ale bude to mít širší přesah do společnosti.

      Podobný přesah bude mít s tím související psychologický efekt, kdy spousta lidí, kteří volí, „musejí“ volit tak, aby to mělo smysl a nemohou volit jak by opravdu chtěli, protože jejich hlasy propadnou, neboť jiní lidé, kteří by volili podobně, prostě k volbám nepříjdou a tak by jejich hlas propadl a nahradil se virtuálním souhlasem se stávajícím statusem quo. Pokud by ale tito lidé viděli, že jejich preferovaná volba bude mít šanci se prosadit a překročit nějakou hranici, budou moci volit podle svých představ.

      I kdyby Váš hlas ve volbách propadl a takových hlasů by bylo mnoho, stále by to mělo vypovídající hodnotu. Co je ale nejdůležitější problém, není až tak těžké rozeznat, co je dobré a co ne a najít někoho, kdo takové myšlenky zastává. Mnohem obtížnější je, dát mu moc tyto myšlenku prosazovat. A pokud na toto rezignujete, psychologicky to ovlivňuje velkou část společnosti, která pak pravděpodobněji bude rezignovat na volbu podobně, jako Vy. S takovýmto přístupem může organizovaná a spolupracující výrazná menšina přeprat násobně větší rezignovanou a demoralizovanou většinu, která se nezmůže na odpor a půjde apaticky na porážku, protože „odpor podle nich nemá smysl“ a nic by se nezměnilo. Věřte, že změnilo. Nejsem příznivcem motýlího efektu, kdy jedna maličkost má dalekosáhlé změny, ale na druhou stranu, jsem si jistý, že každá maličkost může mít veliký význam a že nejde jen tak určit, která z těch maličkostí byla pro spuštění jevu příslovečnou poslední kapkou, která způsobila naplnění poháru a dala běh věcí do pohybu.

      Má smysl jít volit z mnoha důvodů, jejichž význam a působení přesahuje samotné volby a má větší společenské důsledky, než předmětné volby. Co myslíte, jak se společnost dostala do současného stavu z doby před několika dekádami, kdy by z tehdejšího pohledu byl dnešní stav naprosto nepřijatelný a nepochopitelný. Jak došlo k tomu posunutí Overtonova okna?

      1. Žel můj způsob SKUTEČNÉ (volil jsem v posledních letech ty, kteří to neodmítli a které dlouho a dobře jakž takž znám) volby se neujal (žádné překvápko, za komoušů nás taky bylo málo – kteří zase nehlasovali pro kandidáty KSČ) . *
        No a protože nyní jde o hodně, tak budu teda hlasovat (pro ty, které nám různá partajnická politbyra nadiktovala).

        Co asi náš pan prezident ? Jak ten se zachoval, chodil poctivě k volbám a podporoval tak vedoucí úlohu KSČ , plus satelitní strany), co myslíte ?
        No ale každopádně po roce 1989 jako by minimálně každý desátý volič nevolil kandidáty NF. 😀

  10. Pane Vidláku, je pro mě nepříjemné, že jste se přidal k všeobecnému matení pojmů.
    ODS není levicová strana. Ve skutečnosti i přídomek „progresivistická“ je silně matoucí.

    ODS jenom patří k fašistické internacionále. Stejně jako další strany a pseudostrany takzvané šestikoalice. Na straně, která podporuje politiku jdoucí vstříc nadnárodním koncernům není a nemůže být nic levicového. Stejně tak „progres“ může být jenom v tomto případě pouze v uvozovkách. Pokud je finálním cílem depopulace a neofeudalismus, co v tom shledáváte pokrokového?

    Na pokroku jako takovém nic špatného není. Špatné je to, co se za pokrok vydává.

    1. Omlouvám se, dal jsem větě opačný význam. Správně je to takto:
      Stejně tak „progres“ může být v tomto případě pouze v uvozovkách.

    2. Já bych ji už neřadil nikam, protože to je prostě již jen banda vlastizrádných grázlů bez jakéhokoli programu či ideového zaměření. Pokud za ně nebudeme považovat „Ukradni nebo znič vše, co jen trochu půjde“.

      Vláda právě zahájila postupný rozprodej majetku Českých drah a hodlá urychleně projednat privatizaci celé nebo části České pošty a vyjma Budvaru vlastně všech částečně nebo zcela státních podniků.
      Poslední dějství České republiky tedy začalo a ty s…ě to hodlají stihnout do parlamentek. Ovšem výsledek eurovoleb na to nemá vliv.

  11. Možná je to všechno jednodušší , než to na první pohled vypadá. Pětikolka má své skalní voliče, kteří ji neopustí, ani kdyby měli jít do války za lepší zítřky.
    Babišovo ANO je na tom podobně, jedinné co je může je odchod Babiše a ten se k tomuto kroku zatím nechystá.
    Pak tu máme ten zbytek, kde je nejsilnější (nyní) SPD, které pochytilo taky něco z politiky a začíná slovíčkařit a bojí se říci na plnou hubu, jak je to na té Ukrajině, proto je možná předběhne uskupení STAČILO s Kačkou, která je jak červený hadr pro Motoristy, kteří Kačku respektují, ale v žádném případě s ní nebudou spolupracovat.
    Prostě je tady na tom smetišti hodně kohoutů, jedna liška a vlk. Všechno zpovzdálí sleduje bruselský řezník, který má pána v USA.

    1. Chtěl bych dodat, že pro naší malou zemičku jsou i tři politické strany luxus a dvě by naprosto stačily.

    2. Milan44 napsal:
      18 dubna, 2024 (10:51)

      To, co jste popsal, platí pro volby v naší kotlince
      Brusel je něčem jiném.
      To ví především ANO.
      Dáte ruku do ohně za kandidáty SPD?
      V Bruseli nepomůže, že SPD je u nás (nyní) nejsilnější zbytek opozice.

          1. Na kandidátce k minulým volbám byl tuším čtvrtý, takže postoupil. Pořadí na kandidátce při možnosti kroužkovat vypovídá snad jen o tom, jak moc se tomu prvnímu leze do pihele.

  12. Konečná je pouhá loutka, která nikdy nepracovala a celý život zatím strávila žvaněním mezi poblitiky.
    Takový Marek Benda v sukni.

    1. Program koalice STAČILO!
      pro volby do Evropského parlamentu
      7.–8. 6. 2024
      Předpokladem spolupráce je mír
      Mír je podmínkou rozvoje. Harašení zbraněmi musí vystřídat politická a ekonomická spolupráce.

      POŽADUJEME využití všech nástrojů k ukončení ozbrojených konfliktů, zamezení dalším ztrátám na životech a ekonomickým škodám, a naopak posílení výdajů na ochranu obyvatelstva před následky válek a přírodních katastrof.

      ODMÍTÁME financování zbrojení z rozpočtu EU, snahy zřídit společnou evropskou armádu a další posílání zbraní na Ukrajinu.

      PROSADÍME investice do ochrany obyvatelstva i rozvoje vlastního obranného průmyslu místo drahých nákupů mimoevropských zbraní a podpory války na Ukrajině.

      Konec zeleného blouznění, ochrana přírody s rozumem
      Fungující a soběstačná ekonomika
      Rovné a suverénní postavení České republiky v EU
      Zachování české koruny
      Zastavení nelegální migrace
      Ochrana svobod a soukromí obyvatel
      Konec dvojí kvality potravin
      Fungující zemědělství a potravinová soběstačnost
      Zdravotní péče dostupná pro všechny
      Energetika a strategická infrastruktura ve veřejném vlastnictví
      Konec odsávání zisků do zahraničí
      Efektivní sociální politika, minimální důstojná mzda
      Svébytná a suverénní zahraniční politika

  13. Přeji si vymanit se zpod jha EU i NATO.
    Přijde mi proto logické, a také to udělám, zvolit do Evropského parlamentu uskupení, které jasně deklaruje zájem shodný s mým nahoře uvedeným, a navíc sdružuje osoby, u kterých je vcelku nepochybné, že to myslí vážně – a spojuje je odhodlání přinejmenším co možná účinně škodit.
    Budu tedy volit Alianci za nezávislost ČR https://aliancezacr.cz/volebni-program/ .
    A kroužkovat tyto dva pány https://twitter.com/AliancezaCR/status/1780667201512415375?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

    Máte proti volbě Aliance za nezávislost ČR nějaký jiný argument, než že propadnou hlasy?
    Ano-li, sem s ním.

    Hlasy jim totiž nepropadnou. I kdyby se k volbám dostavilo 41 % voličů, pětiprocentní uzavírací klauzule bude činit přibližně 170 tisíc hlasů. A to tedy (součtem podpory jednotlivých kandidátů) rozhodně dají.

    1. Jedna z definic šílenství je opakování stejné věci v očekávání, že tentokrát už zcela jistě dopadne jinak, než ve všech předešlých případech.

      1. Asi chcete říci, že když se zopakuje stejná věc, dopadne stejně, že ano.
        V minulých volbách jsem volil Blaška, a uspěl. Zopakuji-li to, uspěje znova. Právě jsem použil Vaši logiku.

          1. Jak to myslíte „emoce místo mozku“?
            Přeji si vymanit se zpod jha EU i NATO, a tak budu voli uskupení, které jasně deklaruje zájem shodný s tímto zájmem mým. V tom je nějaká neracionální emoce? Mám za to, že to je racionání úvaha.

              1. Jde o snahu, vůli, směr, motivaci. O jednotlivá hlasování. Sypání písku do soukolí. O močení na zeď, když ji (ještě) nelze prorazit.

              2. Re: Luboš

                O současné konstelaci víme hovno, páč jsme před volbami. Takže ych to tak černě neviděl.
                Ad srovnání s UK, chcete-li postaru s GB.
                Soudruzi žijí z bankovního gangsterství provozovaného v City.

                My žijeme z toho, že krmíme západ stovkami vydělaných miliard Kč.

                Otázka – co se nám stane, když tyto stovky miliard Kč odevzdávat nebudeme?

                Odpověď – hovno.
                Anebo máte pocit, že život je luxus, když nájem bytu stojí dvacku plus energie a většinová lopata u nás vydělá pětadvacet (nikoli na prdel, nýbrž na účet) se dvěma sobotními přesčasy?

            1. Jinými slovy, Blaško přinese současné kandidátce v tom nejlepším případě cca 50 tisíc voličů… Postačí to alespoň na jednoho europoslance? Když tam má i Vandase a Bartoše? Dost pochybuji.

                1. On nebude sám. Byly doby, kdy kdekdo, asi i Vy, horoval pro spojování nespokojených voličů. A Blaško to teď zkusil, patří mu za to moje úcta. Slepil sedm nebo osm mrňousků do jedné kandidátky. A vážím si i těch mrňousků: musejí si být vědomi (např. Vandas nebo Bartoš), že jako osoby zvoleni nebudou, a přesto jsou ochotni dělat „křoví“. Osobně jsem toho názoru, že 170 tisíc hlasů dohromady slepí.

      2. No, od té doby, co jsem si pořídil „chytrý“ telefon, vím, že některé věci musím několikrát opakovat, abych dosáhnul kýženého ..

          1. Přesně tak. No a když už jsou děti z domu, tak pokračujícím věkem člověk hluchne…a zase musíte všechno opakovat. Pokud nežijete sám.

            1. Jako ten pán co měl povídavou ženu, také začal najednou ztrácet sluch. A když manželka nasadila intenzivní dvouletý kurz znakové řeči, začal ztrácet i zrak.

    2. Ne, jiný argument nemám. Dá se jim to věřit, Blaško je jediný /kromě I. Davida/ poctivý v EU parlamentu, Konečná občas zrazuje.

      ALe bohužel ten argument propadlého hlasu je silný. Kandiduje až moc „vlastenců“. Hlasy se rozdrobí mezi všechny ty Rajchly, Vrábely a kýho čert a ještě…….

    3. „….EU neslouží k prosazování zájmů členských států, ale naopak k tomu, aby mohly nadnárodní „elity“ vnucovat těmto státům různé „pokrokové“ ideologie. Vidíme to na příkladu klimatické ideologie (emisní povolenky, zakazování aut apod.) multi-kulti agendy (včetně masové migrace) nebo třeba genderové ideologie (často zaměřené i na děti). To vše vede ke snižování životní úrovně občanů, k růstu napětí ve společnosti, ke snižování konkurenceschopnosti jednotlivých států (i EU jako celku) a k devastaci životního prostředí, ač EU deklaruje opak.

      To vše je potřeba změnit. Na rozdíl od některých jiných uskupení se nesnažíme o měkkou „reformu EU“, ale kandidujeme do Parlamentu EU s cílem odejít z EU a naopak vybudovat Evropu svobodných svrchovaných států….“

      Jednak vágní, jednak infantilní a naivistické (samostatné země se asi vymaní z vlivu nadnárodních elit snadněji 😀 , jednak nepraktické (okamžité vystoupení z EU bychom také nemuseli zvládnout jak energeticky, tak třeba i ekonomicky), jednak to zavání podvodem (necháme se zvolit, ale pracovat tam budeme hlavně na tom, abychom odešli – což také může znamenat, že budou mimo kterékoliv frakce…anebo že nebudou realně pracovat vůbec).

        1. A co ti je po tom ?

          OT. Kauza Sabina (mj. autor libreta k Prodané nevěstě) .
          Z dobových pramenů vyplynulo, že byl po celý život hodně chudobný (tuším že Frič uvádí, že ho jednou navštívil, a on ležel na slámě, v ošuntělém kabátku). Ale byl enormně pracovitý, nejen literárně, byl skvělým řečníkem (hlavně na shromážděních dělníků).
          Jeden čas pracoval ve Vídni, pro tamní progermánský tisk. Tím začla celá ta dosti špinavá antisabinovská kampaň, přičemž Sabina se ve Vídni (byl vychováván “ německy“) úspěšně pokusil psát pročesky, dokonce zavedl “ českou “ rubriku. Ovšem pomlouvači z něho udělali zrádce “ české“ věci.
          Hodně toho má na svědomí jistý Malý (jak signifikantní příjmení !). Šířil o Sabinovi lži a pomluvy.
          Sabina byl v olomouckém vězení několik let, kvůli čemu – to by bylo na dlouho.
          Z vězení se vrací a opět intenzivně pracuje, ovšem honoráře jsou nízké.
          A tak se nechal naverbovat k policii. Ovšem jí sděloval samá veřejně známá fakta. O čemž svědčí i to, že stále zůstával chudobný – tedy Čechy utlačující režim mu platil málo anebo vůbec, protože zřejmě neměl ZA CO – ho platit !!!
          Pak se na jedné schůzce s přáteli přizná. Jen několik lidí ho chápe, že neměl jiné volby.
          A tak pokračuje kampaň, vedena hlavně Malým.
          Utrápený Sabina umírá v naprosté chudobě, na jeho pohřeb přijde jen pár dělníků (ostatní podlehli jednoduchosti narativů antisabinovské kampaně).

          Bondy…obdobně, ovšem tam se jeho okolí zachovalo víceméně přátelsky. Však on bonzoval prý také jen samé veřejně známé věci.

          1. A jinak takto samotný Sabina :
            „Na sklonku let padesátých onemocněl jsem nebezpečně. Lékař vzdával se již naděje v mé uzdravení a bída, beznadějná bída provázela moji chorobu. Byl jsem na tom hůře nežli žebrák, který si mže aspoň na skývu chleba vyžebrat. Pozdraviv se, byl jsem vysílen. Marně jsem se ohlížel po nějaké pomoci; marně jsem se jí tu a tam domáhal a doprošoval.
            Opustiv poprvé po nemoci svůj byt, abych na čerstvém vzduchu pookřál, sotva jsem se vlekl.
            Náhodou mne potkal starý jeden známý policejní úředník: „Pro bůh, člověče, co je vám. Jste zbídačen, jako po mučení.“ Pověděl jsem, že jsem byl churav, že se nalézám v tak hrozné bídě, že mi bez pochyby nezbude nežli dobrovolná smrt. ,,A nikdo, pranikdo vám nepodá pomocné ruky?“ Nikdo, odpověděl jsem, poněvadž jsem jinak odpověděti nemohl, poněvadž veškeré mé úsilí doprositi se někde nějaké pomoci, bylo úplné marné.
            „Co dělat, co počít?“ zahučel policejní úředník, na čež nakloniv se k uchu mému, pravil: „Poslyšte, Sabino! Kdybych mohl, vypomohl bych vám sám; ale víte, jak se mi vede! Když však vás všichni opustili, pokuste se aspo zachrániti pouhou existenci! Byli
            jsme přes Vídeň cařihradskou vládou vyzvání, abychom podali policejní relaci o poměrech bulharských studentů, kteří zde v Praze práv studují. Vy to znáte, napište nám něco, a již cokoliv, policejní řiditelstvo vám to bude honorovat!“

            1. Re: Člověk

              Život je krutý a nespravedlivý.

              To prohlásil jeden můj kámoš, který se mne následně pokusil obrat o dvacet litrů.
              A samozřejmě se na mne TĚŽCE nasral, když jsem odmítl jeho „výhodnou nabídku“…
              Tak těžce, že se mnou již léta nepromluvil…
              … a tak tu žijem…

              1. Targus.
                No tak vidíte, že je život krutý a nespravedlivý! Mohl mít dvacet litrů a má prd a za to můžete vy, páč jste bekaný kamarád!

          2. Ad „A co ti je po tom ?“:
            No tak v 10:49 jste popsal „vágní, jednak infantilní a naivistické „, „jednak nepraktické“, „jednak zavání podvodem“.
            Tak mě zajímalo, jestli máte nějaké nevágní, neinfantilní, praktické a nepodvodné řešení. To mi bylo po tom.

            1. A proč bych měl mít řešení ? Takovou povinnost mi naštěstí nikdo neukládá.
              Sám si ho někde jinde najdi.
              Zatím zdar ! A přeji úspěchem završenou pátračskou akci. 😀

    4. Dobrý den, velmi se obávám, že se mýlíte. Podle mého názoru je nutné neopakovat minulou chybu a zvolit někoho s jistotou. Za mě tedy poprvé, byť s výhradami SPD. A také práce pana Davida v minulém období byla podle mého názoru výborná.

      1. Píšete, že budete poprvé volit SPD.
        Nu, a já to mám tak, že SPD jsem volil minule, s tím, že jsem kroužkoval Hynka Blaška a Ivana Davida. Dle mé preference Blaška jako prvního a Davida jako druhého, ne naopak.
        Kdyby oba zůstali v SPD, volbu zopakuji. Leč Okamurova „kádrová politika“ způsobila, že Hynek Blaško byl z SPD vyštván. Nemám zájem teď volit minule mého druhého Davida a s ním tam protáhnout Petra Macha, který mi nekonvenuje.
        Místo toho budu volit svého minule prvního, ale holt na jiné kanidátce.
        Dovoluji si upozornit, že stejně uvažujících voličů SPD (z minulých voleb) je nezanedbatelné množství.

      1. Eta:
        Tohle slyším pořád a víte, zajímalo by mě, jak moc by to byla pravda. Aby to nebylo nakonec jako s těma dotacema. Jenže se to nedovíme, dokud někdo zhruba naší velikosti nevystoupí.

        1. Ono to může proběhnout ještě trochu jinak. Nemusí jeden malý stát vystoupit. Stačí, když to přestane fungovat (členi přestanou poslouchat). Pak se to rozpadne samo. Následovat může bezcelní unie bez jednotné nesmyslné buzerace. Ono to stejně tak dopadne (nic netrvá věčně, vše jednou pomine). Jen je otázka, jak rychle. K urychlení je zapotřebí vyššího zastoupení rebelů.

          1. Harfyton.
            jo, taky si myslím, že to dopadne nakonec takhle. Což bude nakonec lepší – přirozený rozpad je holt přirozený rozpad. Jen že se nějak povedlo tu Ůnii udělat pěkně tuhou, takže vyšší zastoupení rozhodně a ani si nemyslím, že by to nutně museli být rebelové. Stačí dostatek otrávených.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *