30 dubna, 2024

Aby to mělo smysl…

Trochu stranou mého zájmu proběhl v uplynulém týdnu kongres ODS, kde si straničtí hoši opět zvolili profesora Petra Fialu za předsedu. Neměl protikandidáta. Stejně tak neměli protikandidáta místopředsedové. Proměna ODS z konzervativní pravicové strany v progresivisticky levicovou byla dotvořena zvolením Evy Decroix za místopředsedkyni. Mezi ODS a Piráty už není žádný viditelný rozdíl, protože poslední mohykán, Jan Zahradil, odchází dle vlastních slov na střídačku… asi by měl dobrý výhled na to, jak se ODS potopí ke dnu.

Mimochodem… Jan Zahradil byl jediný, který ve svém projevu kritizoval nastoupený modroptácký kurz. Vzpomněl jsem si blahé paměti na Zaorálka, který podobně kritizoval nastoupený kurz (tehdy ještě) ČSSD a tak mu pro jistotu Šmardové omezili čas na projev. Výsledek se brzy dostavil a Zaorálek teď marně bojuje o eurovolby. Značka SOC-DEM ho spolehlivě stahuje ke dnu.

Už dobře půl roku píšu o tom, že eurovolby budou takové létání supů kolem politické zdechliny ODS, respektive politické zdechliny SPOLU. Není náhoda, že jsou to právě Fiala, Pekarová a Jurečka, kteří požívají největší míry nedůvěry na politické scéně. SPOLU se stala koalicí tří koulí na noze a už se vlastně ani nedá říct, kdo koho vlastně pohřbívá.

Stejně tak už dlouho píšu o tom, že na preference této politické mrtvoly stojí dlouhá, předlouhá fronta, do které se zařadili takřka všichni relevantní aktéři, kromě STAČILO! Vítek Rakušan dělal přesně pro tyto voliče své debaty bez cenzury. Andrej Babiš ujišťuje voliče, že nikdy nepůjde s SPD do koalice, protože Okamura nedrží slovo. SPD si na první a třetí místo kandidátky umístila pravicové osobnosti. PRO cílí na zhrzelé voliče ODS. Motoristé se Šlachtou už mají v podstatě hotovou nabídku nové, lepší a stoprocentně klausovské ODS. O Svobodných nemusím mluvit. Ti jsou pravicoví z podstaty své stranické DNA.

Jen Piráti jsou naprosto neviditelní a jejich jediná kampaň je, že kritizují Rakušana za podpásovky.

Rakušan si nadělal do hnízda Danuší Nerudovou. Ta mu vymazala celý úspěch jeho výjezdů do hospod, kde pod bedlivým dohledem svých goril dělal scénky o prozřevších dezolátech. Zároveň se nedá čekat, že by se Prezidentuše nechala umravnit, pokud možno nemluvila, jen se unyle usmívala a předstírala mladou a pohlednou. Stejně tak si nedovedu představit, že by byla schopna sebereflexe a sama by kandidátku opustila ve prospěch Lufthonzy Farského, který přece jenom nějaké zbytky mozku ještě má, i když absolvoval americkou lobotomii.

Alexandr Vondra má na krku žalobu za jeho pamflet na Jandejska a bude mu to do voleb ještě mnohokrát připomenuto. Stejně tak se ho budou ptát, co má společného s Luďkem Nýdrmajerem a Tomášem Zdechovským. Na tohle žádná dobrá odpověď neexistuje a Vondra si to asi uvědomuje, protože je úplně bez espritu. Dávno je pryč ten drzý modropták, který byl nad věcí, jak při PROMOPRO, tak při americkém radaru.

Nemohu si pomoci, ale je vidět, že pro ANO už nepracuje Mára Prchal… Nevím, jestli je teď nejvhodnější chvíle, mluvit o tom, že ANO s SPD nikdy do koalice nepůjde. Koho to má jako přitáhnout? Jediní volní voliči jsou ti, kteří by to místo Okamurovi, mohli hodit Babišovi. Ale pochybuju, že tohle pomůže, aby změnili preference. ANO se na jednu stranu vždycky rozkročí k SPD, aby absorbovalo jejich voliče, ale pak vždycky udělají něco, co jim je zase vezme. Ohlásit, že nikdy nepůjdou s SPD, tím jinými slovy říkají, že půjdou se zbytky ODS… Na koho je toto sdělení zacílené? Na zhrzelé voliče ODS? Zvolte mě a já pak půjdu s těmi, které opouštíte? A to nemluvím o Jourové, Charanzové a Maxové… tohle je voličské odstrašení první kategorie.

Kandidáti SPD zatím žádnou chybu neudělali. Mach zatím nikde neřekl, že je pro školné a pro poplatky ve zdravotnictví. Problém vidím jen v těch billboardech, kde není ani Mach, ani Ivan David ani Zuzana Majerová, ale Okamura, Salvini a LePennová. Tohle prostě nedokážu pochopit… Není to ani protestní, ani státotvorné, neříká to nic o značce ani o programu, neburcuje to, nebudí to žádné emoce. Takhle nějak vypadaly poslední kampaně Vojty Filipa. Zestárli jsme lásko… Ale do voleb je ještě sedm týdnů, tak třeba přijde nějaké strhující finále.

Macinka má dobrého toho Filipa Turka. Přesně jak to o něm napsala ta progresívní novinářka. Macho, šovinista, silné motory, vůně benzínu, vtipný, šarmantní, nekorektní, dva metry na výšku… Ale zároveň usměrněný, vědomý si svých limitů. „Filip nás v Bruselu nezradí,“ je perfektní heslo. Kampaň viditelná. Jediné nebezpečí vidím v tom, že Turek někde půjde příliš na hranu a nějakým výrokem „zklame“ ty, kteří mu teď fandí. To je v dnešní době strašně snadné. Ale radí mu i starý Klaus a lidé kolem něj, tak bych si myslel, že vědí, co dělají.

Kateřina Konečná si bere zpátky image protestní strany, ale já pořád její hlavní výhodu vidím v tom, že na levici nikdo jiný neloví. Tedy kromě chudáka Zaorálka, který se snaží přetlačit svými zkušenostmi to, co Šmarda napáchal. Nemá ani nejmenší šanci. Už teď mu za to jeho progresivní straníci nadávají.

STAČILO! sedí u obrovského prostřeného stolu všech levicových voličů. Kateřina vzala na kandidátku osobnosti Alternativy, organizátory demonstrací, lidi ze Sociální demokracie, kandidátka má podporu Petra Druláka a Svatopluku a má takřka kompletní informační kanály na milion propadlých hlasů z minulých voleb. STAČILO! loví ve vodách SPD i ANO, protože tam je hodně lidí, kteří kdysi prostě přestali volit Vojtu Filipa, ale nepovažují KSČM za sprosté slovo. Kampaň STAČILO! je národovecká, protestní, levicová a jednoznačně pro mír. Takové rozkročení dneska nemá na politické scéně nikdo jiný.

Za necelé dva měsíce budou eurovolby. Letos jsou důležitější než kdy jindy. Nejenom kvůli lidem, kteří budou v Bruseli znovu otevírat a revidovat grýndýl a dalších zvěrstvech. Především proto, že tyto volby ukáží, jak na tom jsou ti, kteří se chtějí podílet na řízení této země. Žádné cinknuté průzkumy, žádná zbožná přání, žádné vzdušné zámky, ale tvrdá a zatím poctivá realita. Pořád se hlasy sčítají ručně, pořád se dá doklikat do volebních výsledků ve kterékoliv volební místnosti, pořád se to dá celé transparentně přepočítat. A ještě do toho nepolezou korespondenční volby ani rozdávání občanství sudetským Němcům. Žádné bidenovské křivky.

Je naší povinností, aby všechno, co jsme během uplynulých dvou let dělali, mělo nějaký smysl. Aby všechny ty demonstrace, protesty, objíždění republiky, soudy i justiční zvůle, nebyly nadarmo. Je zapotřebí k těmto volbám dojít a nevolit Pětikolku. Vy, co se nedokážete vyrovnat s ANO a ani s SPD, vy máte na výběr ještě jedno pravicové a jedno levicové uskupení, u kterých je celkem jisté, že váš hlas nepropadne. Máte na výběr mezi STAČILO! a Motoristy. To je o dvě strany víc, než jste měli na výběr před posledními parlamentními volbami, pokud jste nechtěli, aby váš hlas propadl.

Do voleb je ještě pár týdnů, ještě se může ledacos stát a někdo může překvapit, ale podle mě jsou karty rozdané takto.

Dodám své obligátní: dumejte, dumejte.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

396 thoughts on “Aby to mělo smysl…

  1. Propadlé hlasy nalevo sklidí Konečná, napravo Okamura. Strategie je to výborná, včetně billboardů s Le Pen a Salvinim. Kdyby dal Vondra na plakát své budoucí mezinárodní parťáky, taky by je nikdo neznal.

    Kroužkujte, ale dejte to někomu z těchto dvou (Stačilo a SPD), a hlavně přemluvte své kamarády, aby k eurovolbám šli.
    Je to první krok k tomu, abychom se zbavili 5k.

  2. Čtu dobře, že Vidlák nabízí jako OK volbu „motoristů se Šlachtou“?
    Jak to napsat, abych neurazil. Už dřívější podpora anonistů s Burešem byla na pováženou, ale tady už neobstojí žádné právo na omyl. Šlachta je zcela evidentně kanalizační „plán C“ šestidemolice. Policajt, opora režimu, se zcela umělou a chatrnou aureolou opozice stávající moci. Nemá žádný jiný úkol a cíl, než pobrat a umrtvit část opozičních hlasů. Totéž „motoristi“. Už to, že se motoristi dali do holportu s kovaným opicajtem, by mělo rozsvítit červené světlo každému, kdo by vteřinu uvažoval, že by do této popelnice hodil svůj hlas.

    K uvážení je jedině SPD či Stačilo. Kdo je konzervativní, nebo chce jakž takž jistotu, dá to Okamurovi. Pro koho je problém Mach, nebo má nepotlačitelné levicové sklony, Stačilo asi není marná volba.
    K té Okamurově „chybě“ píše níže Maneca, líp bych to nenapsal.

    1. Mně je jedno, koho budete volit. Já jen říkám, co je na výběr, aby nepropadl hlas. Já vás tu nepřesvědčuju, abyste volili tak či onak. Volte jak chcete a koho chcete Ještě pořád je tu demokracie a tyhle volby budou poslední, kde nebudou korespondenční ptákoviny.
      Já jen říkám, co mi přijde dobře a co mi přijde špatně na kampani, na přípravách, na sebeprezentaci, apod, apod.
      Mojí ambicí není ovlivnit váš úsudek, ale odhadnout, jak to dopadne.

      1. Mohu Vám garantovat, že hlas pro Šlachtu s motoristy je hlasem propadnutým, a to dokonce i kdyby nějakým zázrakem překročili kvórum. Takže Vaši ambici nechápu, respektive jí nevěřím. Dává mi smysl v jediném kontextu – rozdrobit opoziční hlasy.

          1. Já nemám problém se svým hlasem. Tam není žádná pochybnost. Mám problém s tím, že Vy píšete:
            „…máte na výběr ještě jedno pravicové a jedno levicové uskupení, u kterých je celkem jisté, že váš hlas nepropadne. Máte na výběr mezi STAČILO! a Motoristy.“
            A přemýšlím, proč takovou blbost píšete? A nenapadá mě jiné vysvětlení, než jak píšu výše. Jednak je celkem jisté, že minimálně v jednom případě ten hlas propadne, jednak ani nevím, v kterém vesmíru je Šlachtova formace pravicová.
            A to radši ani nezmiňuji, že před závorkou připouštíte jako vhodné i hlasování pro tu Burešovu skvadru.

            1. Já nerozhoduju, koho budete volit. Já jen říkám, jaké jsou možnosti a mezi čím si vybíráte. Neříkám vám, kdo je hodný a kdo zlý. Říkám vám, s jakými překážkami se která strana potýká. I kdybych stokrát brojil proti Babišovi, tak on nikam nezmizí. Turek dělá kampaň dobře a viditelně, proto mu průzkumy věští už víc než pět procent. Já tu nedělám fanklub, já hodnotím, jak si kandiáti vedou.

              1. Já mám s Vámi takový problém. Něco v článku napíšete a potom v komentářích píšete něco jiného, nebo že jste to jinak myslel. Není to poprvé. Jenomže holt ono víc váží to, co je napsáno v článku.
                Jak si třeba vysvětlujete ten odstavec ke konci – „Je naší povinností, aby všechno, co jsme během uplynulých dvou let dělali, mělo nějaký smysl…“? Atd, atd. Já to tedy čtu jednoznačně jako burcování do voleb (což hodnotím samozřejmě kladně), s následným připomenutím koho lze volit, aby to mělo ten smysl, že. Ne jako nějakou inventuru kdo dělá dobře nebo špatně kampaň. No a co si mám o tom myslet, když se dočtu, že by zřejmě mělo smysl volit „ušatého traktoristu“, takto kovaného opicajta, výsluhového parazita, oporu režimu?

                1. Prostě běžte k volbám a volte, protože jinak si tam navolí ty své někdo jiný. Vyberte si koho chcete, rozhodujte se podle svého rozumu. Já jsem tu od toho, abych Vám řekl, mezi čím si vybíráte, ale nejsem tu od toho, abych vybral za Vás.

  3. Ty strašně důležité Volby v ČR do Europarlamentu rozhodnou, která bezvýznamná skupinka českých politiků projde na vyšší místa za vyšší plat. Nic tam ale nezmůže. A Europarlament je jen bezvýznamná instituce v EU, která o ničem nerozhoduje. Budoucnost EU se peče úplně jinde.

    1. souhlas, proto je lepší k těm volbám vůbec nejít, čímž pádem zbyde více procent pro ANO a SPOLU a budeme se mít zase lépe a růžověji!

      1. I kdyby úplně všichni volili jen Konečnou a ta přesídlila se svými spolustraníky do Brusele do Europarlamentu, co by se v ČR změnilo. Tato miniskupinka o ničem v Europarlamentu nerozhodne, a Europarlament taky o ničem nerozhoduje. Budoucnost EU se peče úplně jinde.

        1. Re: Eta

          Vy prostě nevěříte, že by se do Ojrokecárny mohl dostat i někdo jiný, než je současná partička.
          Většina lidí z euro-provincie Čechistán si myslí totéž, avšak chce to aspoň ZKUSIT…

          1. Země Východního křídla EU mají cca 4% rozhodovacích pravomocí v Bruseli. Smlouvy podepsány a zabetonovány. Tudy cesta vážně nevede a nikdy nepovede. Plýtvat časem a energií na neustálé zkoušky zas a znova je fakt blbost.
            V Europarlamentu se budoucnost EU taky neřeší, ta se peče jinde. A i kdyby byl za ČR navolen jen houfec kolem Konečné, tak se část jednoduše přetáhne na tu správnou stranu metodou „cukr a bič“.

            1. Ano, tenhle kolovrátek je tady pravidelně před každou příležitostí něco zkusit. Nejde to, nejde to, nejde to, nemá to cenu, nemá to cenu, nemá to cenu. Fstejte se, otpor je márny. Ne abyste šli k volbám, je to úplně zbytečné, jděte radši krmit sýkorky. Všechno to tady zaznělo.
              Jako není to úplně marná strategie, ale už dost průhledná.

              1. Tak logicky, v situaci Ety je pochopitelna snaha zabetonovat situaci. Jakakoliv zmena by jeho situaci jen zhorslila. Je jedno, ze vsichno kolem jde do prdele, je dulezite inkasovat a vysavat co to pujde a az se to jednou posere, treba z toho vybrusli.

                1. Proč bych měl chtít betonovat? Myslíte, že mě nesere, že to tu vše jde do kytek? Nějaké nemovitosti nechám děckám a zbytek prodávám a budu prodávat.
                  Poslední ať zhasne.

                2. Jistý Moritz, je po něm pojmenován pivovar v Holomócu, nalézá se před hradbami…
                  Takže jistý Moric koupil výhodně pozemky (bo před hradbami) a postavil (na úvěr) desítky nájemních domů.
                  A ejhle – změnily se daně , zřejmě daně z nemovitostí….a pan Moritz prý dožil v malém vídeňském bytě. S Moritzem a dal. se položily i nějaké banky.

      2. Chápu tu ironii, ale ona to nakonec žádná ironie není. Protože dokud se tahle euro-atlanrická pseudocivilizace sama nezničí, jsou všechny snahy něco změnit marné.

        Urychlit běh událostí volbou těch největšich gaunerů mi proto připadá mnohem moudřejší než se snažit něco brzdit, a tím tu agonii prodlužovat.

    2. Souhlas s tím, že EP je k ničemu.

      Raději ale budu, když tam budu mít Davida nebo Konečnou, než Niedermaera a Pexu. Tak to je. A o to je třeba se postarat.

      Když přidusíme přes EP úúděl a migraci, budoucnost EU, co se peče jinde, se připálí.

      1. David je tam na svém místě, takže souhlas.
        Konečná by byla mnohem užitější tady, na Parlamentní volby, než někde odsunutá v Bruseli.

  4. Furt nechápu ten problém s nějakýma billboardama. Volič SPD tam nepotřebuje Davida, Majerovou ani Macha – ten už je teď rozhodnutý. Nevolič SPD nikoho z nich nezná – zná jen Okamuru. Ten billboard není pro voliče SPD.

    Jinak pro výsledky ANO ve volbách z MSK dle mého názoru udělal nejlepší práci člověk, který dělal billboard pro Kaňu… https://www.ods.cz/region.moravskoslezsky
    Vytlemený xicht a hláška „úsmějte se, nic to nestojí“ … v Ostravě… no prostě špica!

    1. Pevné jádro SPD, které je už předem rozhodnuté, nemá ani 5%. To jsme viděli v prezidentské volbě. SPD je protestní strana a lidé ji nevolí z lásky k Okamurovi, ale z nenávisti k vládě a to jakékoliv vládě. Je snadné o tento protestní potenciál přijít, Vojta Filip by mohl vyprávět.
      SPD nezbytně potřebuje oslovit voliče mimo své tvrdé jádro. Ty, kteří Okiho znají, ale štve je, že „pořád jen žvaní a nic nedělá.“ O tyhle voliče se pere s Konečnou a s Babišem. Pro tyhle voliče potřebuje Davida, ale nepomůže mu s nimi Mach.
      A pak samozřejmě potřebuje voliče, kteří si teď pomalu všímají, že zase budou volby a pro ně dělá billboardy. Bohužel takové, že se z nich volič vůbec nedozví, kdo za SPD kandiduje. Jestli to takhle půjde dál, tak Konečná SPD předběhne.

      1. Tak předběhne, zase tolik se nestane a Rédovou bych tam viděl rád… asi radši než Konečnou.

        Takeši to má podle mě výhledově velký špatný – koalu s ním nikdo dělat nechce, třeba to příští rok dopadne tak, že se bude moct přilepit k fanklubu Konečné, a rázem z něj bude fešák koalitelný. Staly se i divnější věci.

    2. Je v pořádku, že ten problém nechápete. Billboardy míří výhradně jen na prudce inteligentní voliče.

  5. Mach zatím nikde neřekl, že je pro školné a pro poplatky ve zdravotnictví. – NA TOHLE POZOR – MAch je 100x horsi nez nejaka petikolka, ten by demontoval socialni stat pres noc a meli bysme tu americkou nocni muru se skolnym a placenym kazdyho prdu v desitkach tisic u doktora.

      1. Re: Matzu

        Tak z Bruslogradu může taky přisvištět pokyn k zapracování poplatkových euronorem do českého systému vzdělávání a zdravotní péče, že ano…

    1. Zdravotnictví bude buď placené nebo nekvalitní. Celosvětově se šponují na násobky ceny nových léků a přístrojů, je enormní a logický tlak na platy, budou se extrémně draze přestavovat do pasivu veškeré nemovitosti v areálech nemocnic, měnit vozový park, energie, …

      Školné na VŠ je obecně výhodné pro bohaté, tedy nevýhodné pro ty chudší. A silně nevýhodné pro společnost. Typicky „stát zaplatí několikamilionové studium na LF Slovence a Čechovi a ti po promoci či praxi odchází do Rakouska za vyšším platem“.

      1. Petr Mach : program pro volby do EP.

        1. Obrana národní suverenity proti diktátu Bruselu a úzká spolupráce suverénních svobodných národních států, obrana práva veta a rušení nesmyslných regulací, právo odmítat unijní nařízení na národní úrovni;

        2. Zastavení nelegální imigrace a islamizace, zablokování kvót na imigranty, ochrana hranic a vyhošťování nelegálních imigrantů;

        3. Odstoupení od „Green Dealu EU“ i od systému obchodování s emisními povolenkami a energií přes Lipskou burzu;

        4. Zachování české koruny, jasné ne euru a zakotvení práva na platbu v hotovosti;

        5. Odpor proti cenzuře a „politické korektnosti“. Obrana občanských svobod a svobody slova;

        6. Odmítnutí společné zemědělské politiky, návrat k potravinové soběstačnosti;

        7. Odpor proti neomarxistické, genderistické a multikulturní agendě a indoktrinaci a obrana tradiční rodiny. Ne pozitivní diskriminaci menšin a odstřižení politických neziskovek od veřejných peněz;

        8. Zabránění tomu, aby EU financovala válku na Ukrajině. Podpora mírového řešení. Jsme proti vstupu Ukrajiny do EU a do NATO;

        9. Zabránění všem snahám o omezení automobilové dopravy a spalovacích motorů, žádné vynucování elektromobility;

        10. Odmítnutí snah o změnu poválečného uspořádání. Obrana Benešových dekretů proti snahám sudetských Němců o jejich prolomení;

        11. Odmítnutí snah Evropské unie o zavedení centrální digitální identifikace a ochrana osobních dat a v rámci regulace umělé inteligence;

        12. Obrana práva občanů držet zbraň a práva na sebeobranu;

        13. NE evropské armádě a policii pod kontrolou bruselské elity;

        14. Zrušení evropských dotací na škodlivé nesmysly;

        15. Ne novým regulacím a nesmyslným omezením podnikatelských aktivit a životů občanů.

        1. Tady asi Mach moc fanoušků nemá, ale pro odpadlé voliče ODS by to mohla být dobrá volba.
          Lepší než ANO.

          1. Pro odpadlé voliče ODS je Mach dobrá volba, ale pro tyhle voliče je dobrá volba i Macinka, Rajchl, Svobodní, a cílí na ně i ANO. Je tam přetlak a prostým přepočtem na Macha zbude jen tak čtvrtina z potenciálu. To je v pořádku. Ale u ANO je deset procent voličů, kteří Andreje volí se skřípějícími zuby a u STAČILO jsou lidi, kteří těžko zkousnou KSČM. Tyhle voliče oslovuje vlastně jen David a ten je upozaděn.

            1. Oproti Macinkovi má Mach větší jistotu, že hlas pro něj nepropadne.

              Nebo aspoň nepropadne hlas pro SPD, pokud bude Mach vykroužkovaný.

          2. Umí dobře anglicky.
            Libertariány jinak ale nemusím, co se týče jejich ideologie – kdyby byla realizována najednou , nějakými příkazy , tak tu máme tyranii velkých korporací de iure.
            Ovšem někteří stojí za to – věnovat jim čas, jejich knihám. Např. Walter Block : The case for discrimination.
            Za současných reálií takzvaného Koza – y je stavím spíše na levici (oslabení monopolu jedné měny, práva komunit, odmítání restrikcí nařizovaných zkorumpovaným politickým centrem….). Ať si každý myslí co chce, já to tak vidím.
            Nicméně budu asi volit právníka Koudelku, se skřípějícími zuby (nejasnosti kolem Klasusovy amnestie).

        2. fascinuje mě -celou dobu, nejen na Machovi- ta „nelegální imigrace“
          nelegální imigrace mě fakt netrápí. to je pár zoufalců, který je možný vyhostit celkem bez odporu serešů. mi vadí migrace legální – ty desetitisíce kolonistů denně, co si je sem pod tlakem navážíme oficiálníma uhnijníma agenturama a potom „solidárně“ „bez kvót“ rozdáváme všem státům okolo.
          nehledě k tomu, že i ta nelegální imigrace se dá změnit na legální během odpoledne jediným razítkem.
          vymezovat se proti nelegální imigraci je blbost – anebo přímo diverze.

      2. Re: Eta

        Já budu RADĚJI mít nekvalitní – avšak dostupnou – lékařskou péči, než špičkovou péči za cenu, která by zruinovala celé příbuzenstvo, abych přežil o pár neděl déle.

          1. jasny, zadnej IKEM neexistuje , gamanoze a vsechny mozny ficurky proti rakovine, prosimte kde zijes.

            1. Psal jsem jak rostou a porostou exponenciálně náklady na holé udržení současného stavu (Ctrl C-V: Celosvětově se šponují na násobky ceny nových léků a přístrojů, je enormní a logický tlak na platy, budou se extrémně draze přestavovat do pasivu veškeré nemovitosti v areálech nemocnic, měnit vozový park, energie, …) a že to bez razantního navyšování financí jaksi nepůjde.
              Nezaplatíte personál, odejde jinam. Nezaplatíte léky, nebudou. Nezaplatíte přístroje, nebudou. Nepřestavíte nemovitosti do pasivu, budou pokuty, …

                1. Když se rozpadne celá EU, tak po rozdání nových karet začne nová hra. OK, ideální řešení.
                  Když sami odejdeme z EU, tak to tu zkrachuje. Nebudou obecně ani léky, ani přístroje a ani doktoři.

          2. Re: JŠ

            Já si nemyslím úplně totéž, co vy.
            S výjimkou ceny.
            Ano, euro-krade se hodně, až moc. A zlodějům – pardon – doktorům – pardon – eurozubařům – pardon – dodavatelům zdravotní služby klientům – je úplně jedno, jestli okrádají pojišťovny, anebo pacoše.
            Zde vidím poměrně velké lidské zdroje na obnovu průmyslu v oblasti dobývání surovin.

              1. Doktoři, když “ se jim zavřou huby penězi “ (Beveridge po roce 1945), tak zůstanou.
                Peníze by například mohly jít z neziskového sektoru , z těch jeho částí, které jsou nepotřebné. Anebo nějaké to procento navíc ze zdravotního pojištění placeného těmi, za které neplatí stát.

                1. Peníze odklonit z neziskovek ve prospěch zdravotnictví je dobrá cesta. Ale je to pořád málo.
                  Navýšit platby od státu za státní pojištěnce je také rozumné, jenže stát má jiné priority.
                  Tak zase zbývají jen ti pacienti.

                    1. Tedy ti, co teď platí nejvíc by platili ještě víc? Tak začnou optimalizovat. Zatlačí na zaměstnavatele, že chtějí vyplácet jako plat třeba jen čtvrtinu a zbytek v akciích firmy a přesunou si svůj domicil do centrály firmy. Třeba do Irska. Čímž zmizí jejich veškeré daně do ciziny.

      3. nesmysl, mame spickove udravotnictvi z pohledu sveta a jeste se v nem krade o stosest, takze zdroje jsou.

        1. Zatím máte pravdu. Ale. Starší zakotvení doktoři stárnou a končí, mladí mají jiné priority a část jich mizí za lepším do ciziny.
          Nemocnice si berou úvěry a budou přestavovat veškeré budovy dle norem EU do pasivu.
          Ceny nových léků a přístrojů letí vzhůru.
          Zdroje došly.

          1. Re: Eta

            1/ opravdu pasivní dům v podobě špitálu nikdo neumí. A už vůbec netuším, proč by to měl platit pacoš. Když EU poročí hovna, ať to platí svými ojrodotacemi.
            2/ nikdo nic stavět nebude, protože systém vydávání stav. povolení jde totálně do kopru.

      4. Zdravotnictví bude buď placené nebo nekvalitní… Ach jo, tisíckrát vyvrácená pravičácká lež a je tady zase … A přitom se stačí podívat.

        1. Až Vám bude zubař vrtat zub, tak mu řekněte že nechcete endodoncii a kompozitní plombu. A on Vám odvětí, že to tak nedělá a pokud nesouhlasíte, tak běžte jinam. Na pohotovost vytrhnout.

          Manželka teď zrovna sundává rovnátka. Ta sranda stála 40 tisíc.

          1. Možná jednou pochopíte, že ta sranda nestála 40 tisíc, alebrž se jen za tu cenu prodává! Je to jako s nájmem pro vaše nájemníky, žeano.

            1. Jenže se za tu (předraženou) cenu prodává (i s odbornou péčí) i v dostupných zemích.

              Výše čistého ročního nájmu je celosvětově počítána jako dvacetina tržní ceny nemovitosti. Není co vymýšlet.

              1. Hic Rhodus, hic salta! Báchorky o dostupných zemích, či výpočtech celosvětových si klidně strčte za klobouk.

                1. „Mně dostupnou“ zemí jsem myslel země Evropy, možná i USA a Kanadu, ale již ne Asii či Jižní Ameriku.

                  A výši čistého ročního nájmu jakožto dvacetinu tržní ceny nemovitosti beru jako férovou pro obě strany. Vidíte to jinak? Napište. Fakta, ne urážky.

                  1. Zalezi na lokalite. A taky na trhu, jestli vam to klienti daji. Jo aha, vy si pro to natahnete ruku ke statu, ja zapomnel.

                    Dvacetina trzni ceny? Nejste tedy z levneho kraje.

                    1. Pronajímám všem, jak těm, co to platí stát, tak těm, co si platí sami z výplaty, tak studentům, jimž to platí rodiče. Mám ty první vyhodit na ulici?

                    2. Prožidovský a proruský nacista je toho názoru, že by si Eta měl vyzkoušet kůži těch, co „to platí z výplaty“ – tedy zkusit se živit nikoli spekulacemi, ale reálnou prací.
                      Pokud Eta něco umí, tak ať to zkusí nabídnout trhu, kolik za to dostane!
                      Podle nacisty, po této zkušenosti Eta radikálně změní pohled na to, co a jak doposud dělá, pokud to není patologický asociál.
                      Ti předchozí komunisti, měli pro Etovo počínání takový přiléhavý název, ale nacista si na něj nemůže vzpomenout.
                      Pomůžete mu?

                  2. Osmdesátiletá babička bude opravdu nadšená Vaší dostupnou zemí USA,… Stejně nadšená bude i naše mládež z Vašich tržních cen nemovitostí.
                    Máte podivně férové představy. Zřejmě nemá cenu v diskusi dále pokračovat. Vy nerozumíte mě a já, ač Vám rozumím, z celého srdce s Vámi nesouhlasím.

                    1. Tržní ceny nemovitostí já neurčuji. Nedokáži to.

                      USA jsem zmínil jako „i možná“, ale sami jsme si ty rovnátka koupili tady, v ČR. Takže tady jste ujel kamsi mimo.

                  3. 3 % pořizovací ceny nemovitosti – ročně. Plus polovina minimální mzdy, plus inflace. Plus daň z nemovitosti , plus inflace.
                    “ Tržní cena“ – to je za současných kapitalistických realií blábol. Viz např. SSA a roky 2008 – 2009. Nebo přesněji : roky 2006 – 2010.
                    Momentálně jsou přifouklé ceny komerčních nemovitostí, prý že bublina.

          2. Zdravotní péči musíte poskytovat podle doporučených postupů. Pokud se od nich odchýlíte a něco se zvrtne, máte dost velkou smůlu, protože si to neobhájíte. Pokud je oficiálně doporučený postup to, co píšete, nemůže se váš zubař zachovat jinak.

  6. Sice tu občas silně kritizuju SPD, ale stejně jim to hodím s tím, že zakroužkuju Ivana Davida.
    Důvody jsou 2: zaprvé reálně hrozí propadnutí hlasu pokud budeme volit PRO, Blaška atd. a zadruhé Ivan David byl spolu s Eduardem Zemanem jediný, kdo nepodlehl tlaku a vydírání (na rozdíl od Kavana, Lánského atd., kteří napodruhé podlehli), aby jakožto člen tehdejší ČSSD vlády hlasoval pro vojenskou intervenci proti Srbsku. Na to bychom neměli zapomínat, protože je to naprosto zásadní hodnotová otázka a ten tlak z americké ambasády tehdy musel být nepředstavitelný. Ivana Davida tím můžeme (bez patosu) přirovnat k Janu Husovi, který také neodvolal. Takoví lidé si zaslouží zvolit. Můj hlas pro Ivana Davida tedy bude (nejen) takovým poděkováním za výše uvedené.

    Volba ANO nepřipadá v úvahu, protože jejich lidé tam patří k nejhorším (spolu s Niedermayerem atd.) – Charanzová, Jourová…..
    Rajchla jsem chtěl volit, makal pro lidi – zdarma je hájil, chránil je proti neprověřeným vakcínám, ale naprosto se zdiskreditoval tím, jaké lidi odhodil a jaké naopak přivedl. Chtěl (dle jeho slov) bojovat proti starým nešvarům systému a sám začal říkat, že si nemůže dovolit neřídit se přáními sponzorů – to nepotřebuje komentář….
    Konečná mluví hezky, ale ona je celý život v politice, nikdy nepracovala – to by nevadilo, kdyby nás opravdu hájila, ale třeba to její hlasování kdy se zdržela v případě hlasování o rozšíření seznamu trestných verbálních činů + trestných činů z nenávisti, což je jasná podpora Goebbelsovské EU cenzury! Důkaz zde: https://twitter.com/ep_prehledne/status/1747974897408647470
    Dále Konečná hlasovala pro migraci, důkaz níže.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Takze-tady-je-mate-Tihle-cesti-europoslanci-hlasovali-pro-podporu-migrace-uprchliku-a-kvot-582445
    Tudíž jediní, kdo opravdu vždy hlasují pro naše zájmy jsou (aspoň co vím) Ivan David a gen. Blaško a nikoliv paní Konečná.
    Turek mluví k věci a věřím mu, že je proti greendealu, což je důležité, ale je to silně kovaný pravičák v tom špatném slova smyslu. Je obklopený privatizátory a milovníky Západu (který by pouze kosmeticky upravili) od Klause. Zamilovaně pořád cituje Henryho Kissingera, který pracoval pro DeepState vrahy a zločince. + Je v partě s Šlachtou, který byl šéf protikorupční policie, kam je pravidelně umisťována loutka vyšších páníčku + to byl on kdo odhalil toho „kabelkového vraha“ na pokyn americké ambasády k jeho odstavení z jakéhokoliv důvodu po tom, co premiér Nečas si dovolil říct, že ruský Rosatom bude připuštěn do českého tendru na dostavbu jaderné elektrárny.

    Takže závěrem do EU voleb: pětikolka = zlo, ANO = zlo, malé strany=propadlý hlas=zlo, turek=menší zlo, konečná=menší zlo, ivan david=dobrá a prověřená volba + jistota nepropadlého hlasu

    1. To je rozbor, se kterým by měl souznít každý majitel mozku, řečeno s licencí vydavatele časopisu RADIX.

      Ještě chybí dva základní axiomy:

      Nevolit nikoho, kdo chce setrvat v EU.
      Nevolit nikoho, kdo chce setrvat v NATO.

          1. Re: Člověk

            Vy jste prostě přesvědčen, že tygra naučíte jíst pampeliškový salát.
            Děkujeme vám za váš názor.

            Velmi slušně řečeno – pokud by se vám nějakým zázrakem podařilo zreformovat ojropský aparát výroby náhubků, udidel a chomoutů pro „nevhodné“ státy, za pět roků to bude ve stejném bodě, jako dnes.
            Konec – zvonec.

              1. Re: JŠ

                Kdo vám to nakecal?
                Já chci volit toho, kdo bude zastávat pozici „vysmahnout z eurobordelu“. Pozdě nebylo včera, nýbrž již v r. 2008.

                  1. Targusi,
                    „pozdě“ začalo 1.12.2009, tj. v den, kdy nabyla účinnosti Lisabonská smlouva /malinko očesaná Smlouva o Ústavě pro Evropu z roku 2005, která byla odmítnuta v referendech ve Francii a Holandsku/.
                    Vstup do EU v roce 2004 byl v podstatě pozitivní krok, protože tehdejší EU se řídila Maastrichtskou smlouvou, která ještě vyjadřovala zájmy členských zemí.
                    Tu „totalitu“ z EU udělala až vzpomenuta Lisabonská smlouva, zejména její další a další přitvrzování a odnímání práv a vnucování dalších a dalších povinností jednotlivým členským zemím ve prospěch rozhodujících států, tj. především Německa a Francie.
                    Si myslím.
                    L.

            1. Není nad proroky.
              Nebo nad věštce (viz např. Sek a Zula).
              Kteří skoro vždy ví, co bude za 5, 10, 100 let.
              Je na ně spoleh, ovšem jedině pokud neuvedou nějaké datum, nějaký rok.
              Třeba na Klause – na něj je také spoleh. Když tvrdil, že JEDNOU euro skončí. ANO, takřka vše ve vesmíru JEDNOU skončí. Takže Klaus (Targus….) má naprostou pravdu.
              😀

            2. Tygra pampeliškový salát umoří, chcípne, když to bude muset žrát.
              A ještě se u toho krmení můžete tvářit jako vegetariánský sluníčkář.

        1. Re: Eta

          Můžete se přestěhovat, pokud byste nechtěl sebevraždit. Nájmy z bytů vám stejně chodí na euroúčty do eurobank a platíte eurokartou. Nevidím problém.

        2. setrvání v EU je taktéž sebevražda

          takže máte na výběr kterou ze dvou sebevražd chcete

          tomu se říká ta demokracie

    2. Zdravím antiHavlisto,

      Děkuji ti za skvělý komentář, lépe bych to nepsal. Obzvláště ta pasáž ohledně Konečné s odkazy je 👍🏻👌🏻

      1. Ze skutečné levice jsem měl vždycky velký strach.

        Lepší (nesrovnatelně lepší) je volit své potřeby.

      2. a byl by nejaky argument nebou pouhá slova a emoce? slov a emocí jsme už slyšeli dosti a toho se nenajíme

        Skalický /bývalý ODS/, Jandejsek podnikatel, bývalý pirát Dostál – to jsou autentičtí levičáci?

    3. Naprosto souhlasím, taky mě některá hlasování Konečné překvapili.
      Pro mě byl nejlepší eu poslanec pan David

      1. Hlasování Konečné je stokrát vyvrácený blid, šířený řetězovými maily příznivci SPD, kteří se bojí konkurence. A o tom, jak je celý život v politice a nepracovala, tak doporučuji poslechnout na YouTube pořad o. Kulidakise (dle mého v současnosti nejlepší politický komentátor v ČR).

        1. Oprava: „blud“, „p. Kulidakise“
          A zmíněný pořad se myslím jmenuje „Chuť moci“ nebo tak nějak.

          1. Chtěla jsem si to najít jak to s tím hlasováním bylo, zda se, že nemusím. Za co se muselo omluvit SPD, za toto tvrzení?

            1. Konečná to vysvětluje v jednom videu na svém YouTube kanálu. Teď úplně nejsem schopen z časových důvodů to vyhledat, ale myslím, že je to video z letošního roku.

    4. Asi tak. A co se týká toho bilboardu – vnímám ho jednoznačně pozitivně. Jde přece o volby do EP a tam je zásadní volba frakce, ne volba domácí politické strany. Vliv těch několika poslanců je zanedbatelný, takže jejich program (sebelepší či naopak sebehorší) nehraje roli. Rozhodujicí je, se kterou frakcí EP budou hlasovat …

  7. Zajímavější, než kongres ODS, je audience předsedy ODS a vlády spolu s šéfy našich zpravodajských služeb u ředitele CIA v Langley. Už nejsme ani stát. Jen jakási podivná organizace v cizích službách, která trpí místní obyvatelstvo, pokud platí daně a neprojevují se vlastním mozkem.

    Jak dlouho ještě?

    Skvělý Jiří Havel:
    https://youtu.be/jEVbvs3pQDU?si=RBEEb8Ezp0hSE_cb

    1. Ale prdlačky. Hrabišovi lidi to v EU vždy řádně podělali. Viz již v článku zmíněné Jourová, Charamzová, Maxová. Nebrat!

    2. Promiňte, ale volit ANO znamená volit šestou stranu pětikoalice. Jde o koně ze stejné stáje, jen natřené jinou barvou, aby vypadali jako alternativa k pětikoalici. To už je lepší nevolit vůbec, než volit pětikoalici, či ANO. V případě neúčasti se propadlé hlasy rozdělí poměrně mezi všechny zůčastněné, zatimco pokud volíte zlo, dáte hlas přímo zlu, bez ohledu na to, jak velké, či malé je, a tím pádem nepůjde ani ten zlomek poměru propadlých hlasů stranám představující alternativu.

      Pokud tedy chcete s jistotou nepropadnutí hlasu volit alternativu, takovým kandidátem je především SPD+Trikolora. Nicméně i propadnutí hlasu je lepší, než dát hlas přímo ANO. Tedy běžte volit, ale nevolte ANO.

    3. Žijeme v době setrvačnosti a to již 30let. Je to doba očistná neboli zdravotní.Komunisté si museli sáhnout až na dno i když dělali jako jediná strana narodní politiku. Věřím KSČM již více než 15let a nechápu dřívější voliče komunistů ,že přešli k ANO ,straně která je hlásnou troubou západu.

      1. Nikdy nešlo a nejde o komunisty. Jde o členky a členy politické strany , která má ve svém názvu slovo“ komunistická“.
        Nejblíže měly u nás ke komunismu některá družstva.
        No a v současnosti je to například komunita ve Mšeckých Žehrovicích. Ta je kvazikomunistická. Společenským tmelem je zde hlavně náboženství.
        Zajímavost : Tato komunita sem imigrovala z Germánie – i kvůli tomu, že (dle nich) je tady humanističtější právní řád.

        Konečná a spol. měli k dispozici víc jak jednu generaci (1990 – 2024) , kdy mohli někde svobodně založit a provozovat komunistickou komunitu.
        Místo toho co ? Vilka, bazén, služka, automobil, lístky do opery, kožich, drahý padnoucí oblek….

      1. Volba menšího zla má smysl tehdy, pokud není k volbě žádné dobro, ale pouze různě velká zla. Ovšem v tomto případě je k dispozici volba dobra. Čili vaše úvaha o volbě ANO, je fundamentálně mylná.

        Pojďme si rozebrat jednotlivé případy.
        A) volba ANO nebo jakékoliv strany pětikoalice
        Volba zla, bez ohledu na to, jak velké či malé je.

        B) volba jakékoliv jiné strany, která není v pětikoalici a není ANO a zároveň se dostane do parlamentu
        Toto je nejlepší výsledek, kdy se bude přímo volit dobro.

        C) volba jakékoliv jiné strany, která není v pětikoalici a není ANO a zárove%n se neodstane do parlamentu
        Pokus o volbu dobra, který nevyšel a hlas tím propadne, čili se jeho váha poměrně rozdělí mezi strany, které se do parlamentu dostanou. To znamená, že propadlý hlas bude efektivně znamenat stejnou situaci, jako kdyby onen člověk dal hlas všem nepropadlým stranám v přesně tom poměru, jaký byl jejich výsledek. Například pokud by prounijní strany dostaly 60% a protiunijní strany 40%, znamenal by ten propadlý hlas efektivně amplifikaci výsledků, kdy onen člověk dal z 60% hlas zlu a z 40% hlas dobru.

        D) neúčast ve volbách
        Efektivně jde o stejný výsledek jako v případě C. Čili částečná volba zla a částečná volba dobra, poměrně rozdělená podle konečného výsledku.

        Shrnutí:
        Nejlepší variantou je B, kdy jde o volbu dobra. Druhá nejlepší je varianta C a D, kdy hlas dostane poměrně dobro i zlo. Nejhorší je varianta A, kdy celý hlas dostane zlo. Co z toho plyne. Volit ANO, jako „menší zlo“, je nejhorší varianta, která je horší nez propadlý hlas nebo neúčast, protože volba „menšího zla“ v případě, kdy je k dispozici dobro, je aktivní hlasování proti dobru.

        Volit menší zlo je ospravedlnitelné pouze tehdy, pokud jediné alternativy jsou větší zla. To ale není případ těchto voleb do Evropského parlamentu, kdy je opravdu k dispozici dobro.

      2. Zde jsem se dovedel, ze volit podle svych zajmu je cesta do pekla, tedy propaguji zde propagovane ANO, coby mensi zlo.
        A kudy budu chodit, tudy budu sirit tuto radostnou zvest.

    4. @stridor
      Momentálně asi uspějete stridore, ale později vás ten hlas dožene, ale už bude pozdě opravy.
      Jourová je jasným a zřetelným příkladem.

    5. Stejská se vám po zaklekávání, že? Jo, to se to tehdá likvidovala konkurence. To byly časy. No a pak ten covid – jako na zavolanou. Všechny zavřít a zlikvidovat. Takhle to chcete, že?

    6. Stačilo má 7% i v režimních průzkumech, v tom je ten rozdíl, broučku. Pan vidlák netvrdí, že že dostanou dvacet, jak tady přesvědčoval, kdo to jen byl?, že dostane pan Bašta, ať odpočívá v pokoji.
      Až bude volba mezi režimem, ANO a Stranou Pro Urychlené Opuštění EU Vedenou Nezpochybnitelným Mirkem Dušínem, která bude polívat sračkami ostatní opoziční strany víc než kritizovat režim a v preferencích bude mít okolo 0,9%, pak ano, pak bude mít cenu volit stridory opovrhované menší zlo, jako to udělali rozumní Slováci a vyhnuli se tím zlu největšímu.

  8. Dobrý den. Srdečně zdravím a přidám se na chvíli do debaty, Pane Vidlák, rád čtu vaše povídačky, jsou vtipné a výstižné. Většinou se vším souhlasím. Dovoluji si zde opakovat svůj laický názor. Opoziční protestní síly ve zdejší gubernii jsou stále rozhádané a defragmentované. Kdyby před lety Konečná zahodila název „komunistická“ mohla mít větší radius. Šikmooký exhibicionista si postavil barák jako středověký hrad a jeho osoba je hlavním hendikepem jeho partaje. Ostatní jsou stále jen na úrovni part kluků co spolu mluvíme z hospody. Rajchl se provařil a odkopal jen jako žádostivý čekatel na výhodné koryto. Takže co ? Nic, jedno velké nic. Teď ještě do eurovoleb a voleb do krajů a senátu se to ukáže a až půjde v 2025 do tuhýho, zase nebude mít nespokojená část populace koho volit. Zločinecké vládní klany se pořád nemají koho bát a Babiš nenachází koalu (kromě SPD, kterou zatím neguje). Zní to, bohužel, blbě, ale málo platný, čeká se na vůdce a ten nepřichází. Rajchl to určitě není.

    1. Od chvíle, kdy se komunistický rozvědčík stal presidentem, není třeba mít žádné zábrany při uvažování, jestli dát hlas komunistické kandidátce Stačilo.

      1. Zapomínáte na účelové zaklínadlo: On si to v NATO odpracoval.
        Na to slyší i takoví antikomunisti, jako Vetchý nebo Holubová .

    2. Technická poznámka:
      defragmentace = odstranění fragmentace, slučování fragmentů

      Závěr:
      Nepoužívejte cizí termity, neboť je to velké rizoto, že plácáte nesmysly 🙂

  9. OT:
    Českou politikou teď cloumá chcíplá kočka Micka Pávková.
    Vysloužila si vážně míněné kondolence koaličních politiků rodině generála Pávka:
    „Je mi nesmírně líto, že zemřela kočka Micka, mazlíček našeho prezidenta Petra Pavla. Ztráta zvířecího přítele je vždy bolestivá a jako milovník zvířat s Vámi soucítím,“ vzkázal europoslanec a náměstek pražského primátora Jiří Pospíšil.
    Okamžitě vzniklo heslo Micka na wikipedii:
    https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Micka_(ko%C4%8Dka)
    Spor o to, zda kočka zemřela nebo chcípla, rozřešil veterinář bratr Bělobrádek (KDU-ČSL) jasně:
    https://pbs.twimg.com/media/GLYJMsUW8AADGAC?format=jpg&name=900×900

  10. Sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě.

    STAČILO! sedí u obrovského prostřeného stolu všech levicových voličů.
    ČSSD taky sedělo u obrovského prostřeného stolu všech levicových voličů.
    Kde sedí dnes?
    Slovy Vlka:
    …. Takže Okamura nebo možná Konečná.
    Pokud by Konečná jistě udělala aspoň jeden mandát, pak není co řešit. Alespoň z mého hlediska ne. Jenže… jenže kdo mi tu jistotu dá? Takže Okamura?
    V případě, že kolem šancí Stačilo těsně před eurovolbami bude panovat nejistota, pak Okamura! …
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/04/15/sjezd-ods-sjezd-spd-a-sarada-anosefe/

    Nyní, v období pietních vzpomínek na padlé při osvobozování našeho území, kromě Brna STAČILO! sedí v koutě.

      1. Když to ale nezapadá do poudačky o milionářce z Bruselu, která nikdy nepracovala a od 18 si válí šunky a vydělává těžké lóve v europarlamentu (kde navíc hlasuje, jak řetězový mail z dílny „skalních“ spďáků praví, pro migraci a pro kovid).

      2. Vidlák napsal:
        18 dubna, 2024 (9:55)

        To není výtka Konečné, u nás taky bude

        Koalice STAČILO! má pravděpodobně nejvíce členských organizací v naší kotlince, téměř v každé obci, těch je přes šest tisíc, z toho je 22 měst s více než 50 tisíci obyvateli a 131 měst s více než 10 tisíci obyvatel.
        Ve městech žije 70 % obyvatel.
        V kolika obcích budou pietní vzpomínky?
        Nárok na příspěvek na bydlení by mělo mít přibližně 850 až 1 050 tisíc (19–21 %) ze 4,5 milionu českých domácností.
        Kdo (ne)čerpá příspěvky na bydlení – Statistika&My

        Nejsou to ty hlasy, které leží na ulici?

  11. Mno, pokud Babiš má na Okamuru pouze to, že „nedrží slovo“, to se asi podíval do zrcadla, ne ? Kdypak Okamura to slovo nedodržel ? To ostré vyhrazování se mi přijde jako mírná hysterie – Babišovi „obranu národních zájmů“ už nemůže uvěřit ani slepá myška, program SPD tím pádem vyžrat nemůže… tak aspoň osobní útoky. Skoro bych řekla, že se Babiš SPD či Okamury bojí…

  12. Prožidovský a proruský nacista vyzývá zdejší diskutéry :
    Zanechte kurva všeho plácání o hovně.
    Pojďme se i s nacistou domluvit, že to všeci tentokrát hodíme Kateřině Konečné.
    Nacista míní, že to by byl skutečně vlastenecký čin, pokud bychom se dokázali dohodnout alespoň na tomto prostém úkonu – že ho provedeme všichni a stejně.
    Nacista jde přímo k věci, o kterou mu jde především :
    Okamura je evidentně z jakékoliv, dokonce i domácí hry ven, ať si jeho skalní podporovatelé, sponzoři a voliči zároveň, myslí o nacistovi, co chtějí. Propálil to největší hráč na trhu, Babiš.
    I jiné subjekty už se na plnou hubu vyjádřily, ale Babiš řekl na kameru, že s Okamurou a jeho lidmi, nechce mít nic společného.
    Ostatně, Babiš to dal najevo už při skládání své první vlády a zřejmě stanovisko nezměnil – Okamura je všivák a křivák, kterému jde jen a pouze o prachy.
    A udělá pro ně cokoliv – nebude držet slovo, klidně bude útočit na potenciálního koaličního partnera, nebo ho rovnou něčím podrazí.
    Jak nacista Babiše po Vrběticích a kovidu přímo nesnáší, tak v tomhle má estébák pravdu, kterou není schopen nikdo zpochybnit..

    Pojďme se na té Kateřině domluvit.
    V partě už dospělých mladíků, jsme to tak dělali. Domluvili jsme se na společném postupu, který by bez domluvy, volil asi každý z nás individuální.
    Ale když jsme to udělali všichni naráz a stejně, zkurvenému zmrdovi bylo do pláče – a o týden později rezignoval na svůj flek, předseda velkého bytového družstva!
    Nacista připomíná, že to bylo ještě za těch předchozích komunistů a ne ve zrovna příznivé době.
    Běžely sedmdesátky, bylo nedlouho po tom, co drsné normalizační postupy polevily a poučení z krizového vývoje trochu vyprchalo.
    Nacista upozorňuje, že pokud se tady, na tomto páně Vidlákově webu nedokážeme domluvit ani na takové píčovině, jako je společná volba-postup, tak potom je to definitivně v prdeli.
    Potom nacista bude muset napsat, že si tu každý, individuálně, jenom plácá játra a nejde mu ve skutečnosti o nic.
    Nacista zase vypálil celý zásobník StG44, tak se omlouvá…

    1. Tak se domluvme, že to všichni hodíme Okamůrovi, co vy na to?
      Pěkně jednotně, v partě už dospělých chlapíků.
      Všichni za jednoho, jeden za všechny!

      1. Myslete v souvislostech – jsou i jiné efekty eurovoleb – třeba přiležitost formovat skutečné fungující opozici v této kotlince. Ukázat kdo je kdo. Budou kajské volby, eurovolby jsou jakési předkolo – napoví rozložení sil. Vystraší 5k. Podobných prvků je daleko víc – naučte se myslet systemově, pak jasně vyjde že je nutné zvednout zadek.

        1. Ano tak to chápu já. Pro mě jsou to volby, které by mohly petidemolici vystrašit. Je asi jedno zda SPD nebo Stačilo!, každý ať voli buď pravičáka Macha(Okamuru) nebo levičáka Konečnou, podle svých preferencí, ale ať volí. Lexovi v tomto směru nerozumim.

    2. Okamurovi jde jen o prachy…. zatímco všichni ostatní politici – s Babišem v čele – mají na srdci jen a jen blaho českého lidu ? Človíčku, človíčku…

      1. Taky jsem to radši nekomentoval… Ostatně, byl tu kdysi jeden, co prohlašoval, že blahoslavení budiž chudí duchem, neboť jejich jest království nebeské.

    3. to: teco…..

      „Ostatně, Babiš to dal najevo už při skládání své první vlády a zřejmě stanovisko nezměnil – Okamura je všivák a křivák, kterému jde jen a pouze o prachy….“

      Tak to u vás v Nacistově máte špatnou paměť. Okamuru vyřadil Babiš z možných koaličniků až poté, co vykonal pouť do Berlína a tam se mu od říšské kancléřky dostalo dobré rady, která se neodmítá.

    4. Vážený Teco, rozumím vašim úvahám, ale nesouzním s nimi. Především, do Evropského parlamentu nekandiduje Okamura, takže stavění pozice jako „Okamura versus Konečná“, je zavádějící. Nemíchejme do toho elementy nepřímo zúčastněné.

      Když se podívám na dlouholetou práci Ivana Davida, jsem s ní spokojený a jsem přesvědčený, že si zaslouží být podpořen, aby v ní pokračoval dále. Jeho působení v Evropském paralamentu bylo a je objektivně pro Českou republiku a pro lidi upřednostňující pořádek před chaosem naprosto evidentně velmi prospěšné. Proto tedy budu volit SPD a budu kroužkovat Ivana Davida. Klidně si volte Stačilo a paní Konečnou, ale nechtějte po mně, prosím, to samé, protože považuji pana Davida za objektivně lepšího politika, než paní Konečnou.

    5. Zdravím Teco,

      Vlastenecky už se jednou v ČR volilo. Tenkrát se tomu slepenci říkalo Národní fronta a výsledkem by Vítězný Únor 1948.

    6. Pojďme se i s nacistou domluvit, že…

      Ted jste mne fakt pobavil a pripomnel byvaleho sefa, ktery na konci jednani, ktere spelo ke zdarnemu konci vypalil Pojdte, domluvime se, ze udelame (nasledovala jakokoliv jeho verze, se kterou nesouhlasil zbytek). a pak se hrozne divil, kdyz ho vsichni poslali do prdele a citil se dotcene 🙂

    7. pisu to tu porad volit Stacilo! je jedina sance na zmenu, idealne vlada ANO+Stacilo! kde by Konecna korigovala pripadne ulety.

    8. Za mne Okamura (SPD). Jeho lidé v EP zpravidla hlasují pro naši republiku. Jedou stále stejnou linii po celé volební období.
      Kdežto Konečná vypadá sice lákavě, ale jak tady někdo psal před časem volila proti lidem. Je sice možné že prozřela, ale zároveň může jít o trojského koně voleb, kdy vládní strana která vidí že to „projede“ pošle do voleb svého kandidáta maskovaného jako „opozičníka z lidu“. Ten na svoji stranu stáhne hlasy lidí hlasujících pro opozici. Po volbách odhodí krycí kabát a lidé se pak nestačí divit.
      Dalším trikem vládních stran může být kydání hnoje na opozičníky s cílem je lidem znechutit. Lidé pak buď volit vůbec nejdou, nebo volí některou z malých opozičních stran které se nikam nedostanou. Tím pádem rozředí své hlasy které propadnou.
      Proto je třeba se dívat na to jak ten který politik hlasoval hlavně v prvních dvou třetinách mandátu, kdy se nemusí ohlížet na voliče. A může hlasovat podle toho kdo mu zaplatil volební kampaň, zaloboval u něj,… .
      A v poslední třetině jedná „podle voličů“ aby byl zvolen.
      Kdežto ten, který jedná podle svého přesvědčení a svých voličů hlasujte podle svých voličů.

      Tyto volby do EP jsou velmi důležité, protože se generační kyvadlo přechyluje od starších a zkušených lidí kteří postupně odcházejí k lidem mladým a nezkušeným. Tudíž snadno ovlivnitelným indokrinovaným školstvím. Dost možná jsou tyto volby poslední možností jak dostat do EP dostatečný počet rozumných lidí a zastavit tak Zelený úder a věci na něj navazující.

    9. Teco, je to sice hezké, ale takhle to nefunguje. Už dávno jsem vzdal apelů pro jednu politickou stranu. Lidi si volí podle sebe a je to tak správně. Udělat se dala jen jediná věc – co nejlépe je představit a zviditelnit je. Tohle všechno už se v uplynulých dvou letech odehrálo.
      Teď už je jen čas glosovat taktiku a možnosti a pak to porovnat s výsledkem.

  13. z článku:
    „Problém vidím jen v těch billboardech, kde není ani Mach, ani Ivan David ani Zuzana Majerová, ale Okamura, Salvini a LePennová. Tohle prostě nedokážu pochopit… Není to ani protestní, ani státotvorné, neříká to nic o značce ani o programu, neburcuje to, nebudí to žádné emoce. “

    Au contraire ! .. jak by řekl Hercule Poirot.
    Billboard s Okamurou, Salvinim a LePenovou je ten vůbec nejvíc nejlepší billboard k volbám do EVROPSKÉHO parlamentu. A že podle tebe kolemjedoucí tyhle lidi neznají? No, a to si myslíš, že kolemjedoucí by mnohem lépe znali trojici „introvertní libertarián Mach / bývalý ministr zdravotnictví – klidná síla – David / naprosto necharizmatická jakási zrzavá učitelka Majerová“ ???

    Mimochodem, nikde se moc zatím nedebatuje o tom, do jakých frakcí v EP jednotlivé české kandidátky míří. Díky tomu billboardu SPD je zcela jasné, do jaké frakce v EP míří SPD. Jasná je i Konečná se Stačilo! nebo ANO, které bude zase ve frakci s Macronem. Ale kampak míří Motoristé nebo ten „stokrát dobrý dort“, který upeklo seskupení Spolu? To bude Niedermayer v pravicové frakci s Vondrou nebo bude Vondra v progresivistické frakci s Niedermayerem? A kam bude mířit STAN v čele s mladou a krásnou kandidátuší? Půjdou do frakce s Pirátama?

    1. Maneco, já Ti rozumím. Ale zkus ten bilboard ukázat lidem kolem tebe a zeptej se jich na to. Budeš překvapená odpověďmi. Billboardy se nedělají pro přesvědčené SPďáky, ale pro přelétavé voliče, nebo pro voliče jiných stran, kteří by mohli změnit názor.
      A nikdo, nikdo nikdo nepůjde nově volit SPD kvůli tomu, že se právě dozvěděl, že Okamura kamarádí se Salvinim. Většina lidí ani neví, že v europarlamentu jsou frakce…
      Tenhle skvělý billboard je skvělý pro voliče SPD. Ale to jsou vyhozené peníze.

    2. BINGO !!
      programy jednotlivych kandidátů či místních volebnich uskupení jsou zcela nepodstatné. Rozhodující je, za kterou frakci připadní zvolení kandidáti v EP budou hlasovat. Takže:
      Vidláku, místo kandidátů představuj frakce, ke kterým se ti kandidáti hlásí …

  14. Ne. Napíšu to správněji:

    Třicetileté politické dějiny České republiky jsou dějinami hlasů, které nepropadnou.

    Je to povzdechnutí nad tím, že kdyby lidé volili toho, koho chtějí, a ne toho, kdo „nepropadne“, mohlo tady být dnes všechno jinak.

    1. V ČR pětikolaice naučila své voliče volit, aby jejich hlasy nepropadaly. Druhá strana ne. A tak má pětikolaice vládu, parlament, senát, prezidenta a z toho plynoucí soudce a podobně. I když jsou v menšině (počet obyvatel co je podporuje).

      Na Slovensku se voliči naučili volit podle toho co nepropadne. A tak tam mají vládu a prezidenta podle většiny.

      Buď se český člověk poučí, nebo ne a pak ať se nediví.

  15. 🔶 Tucker Carlson – Epizoda 94: s Durovem, zakladatelem Telegramu.

    Jsem tak rád, že Tucker udělal tento rozhovor..

    Za prvé, zatímco já a mnoho dalších lidí jsme byli deplatformováni doslova ze všech hlavních sociálních médií za to, že jsme přesně upozornili na plandemii a zmanipulované volby v roce 2020, Telegram nám všem dal hlas.

    Stal se bezpečným útočištěm pro miliony Američanů, kteří byli umlčováni. A my jsme tam vybudovali armády MAGA složené z lidí bojujících proti NWO.

    BREAKDOWN:

    Durov je úžasný člověk s jedinečnou historií, který vyrůstal v Rusku a Itálii.

    – V letech 2011-2012- Rusko požádalo VK o zákaz komunikace ruské opozice.
    – Durov věřil ve svobodu projevu a postavil se jim na odpor.

    – V roce 2013 si ruská vláda vyžádala soukromé údaje ukrajinských uživatelů, kteří protestovali… od jeho první společnosti VK
    – Durov žádost odmítl.

    – Durov dostal ultimátum…
    – aby vyhověl ruským požadavkům
    – Prodat podíl ve společnosti, odejít z funkce generálního ředitele a opustit zemi.
    — zvolil druhou možnost a později vytvořil Telegram.

    Pokusil se odejít do Německa, Londýna, Singapuru a San Franciska….. Ale kvůli byrokratickým překážkám to bylo velmi obtížné… nakonec našel útočiště v Dubaji.

    – Konkrétně v San Francisku ho přepadli poté, co navštívil sídlo Twitters a Jacka Dorseyho… Tři muži se ho pokusili okrást. Jediná země, kde byl kdy napaden. Amerika je na hovno…
    – FBI se pokusila infiltrovat jeho společnost, ale instalací zadních vrátek do jejich algoritmů. 🤦🏻‍♂️

    – MSM a deepstate tvrdí, že Telegram je prodloužená ruka ruské propopogandy… to je lež a má to za cíl odvést lidi od lidí jako je MJTruth 😁

    – Po 6. lednu demokraté poslali Telegramu dopis, ve kterém požadovali údaje o osobách zapojených do J6… Demokrati řekli, že pokud jim nevyhoví, poruší tím ústavu
    — Dva týdny poté poslali republikáni Telegramu dopis, že pokud poskytnou demokratům jakékoli údaje o uživatelích, poruší tím ústavu

    – Durov říká, že největší problémy jim dělají společnosti Apple a Google- a pokud Telegram nedodrží vše, může být deplatformován.
    – Pravidla, která Google a Apple uplatňují, jsou často špatná a politicky motivovaná.

    OVERALL, Durov zní podobně jako Elon Musk a je velkým bojovníkem za svobodu slova. Velký respekt k tomuto muži po poslechu.

    Podnikl velké kroky, aby nám zajistil přístup k Telegramu, a svedl velké bitvy, o kterých mnozí z nás ani neslyšeli.

    Má Telegram stoprocentně pod kontrolou a páni… Jeho pokora na mě prostě udělala dojem.

    (MJTruth)

    🎥 https://rumble.com/v4pvbc0-tucker-carlson-episode-93-interview-with-telegram-founder-pavel-durov.html

    1. telegram je provozovan kdesi z blizkeho vychodu, kde na nej nemuzou evropske statni instituce. ale jeho zdrojove kody nejsou verejne, takze neexistuje verejna kontrola nad tim co vlastne v pozadi dela s vasimi komunikacemi. kdyby ten software verejny byl, nebyly by zadne tlaky na nejaka zadni vratka apod.
      takze hosani z telegramu zadni holoubci nejsou a nehledejte u nich bezpecne utociste pro sve soukrome komunikace, nevite co s nimi delaji.
      je to podobna bezpecnost, jako kdyz si zridite treba email v Ruske Federaci nebo v cine. kdyz si tam mistr koudelka pozada o pristup k obsahu vasich emailu tak mu reknou „年三月初十 龙年“ a tim to zhasne. ale tezko usoudit, co s obsahem vasich emailu delaji oni.

  16. To je jako u psychopatického psychologa v poradně. Co je vám? Mám deprese, strachy, bojím se. Píšu vám diagnózu, každý den se bojte víc, v noci dva horrory a přijďte se mi za týden ukázat. Za týden v poradně. Co je vám? Mám deprese, strachy, bojím se. Píšu vám diagnózu, každý den se bojte víc, v noci dva horrory a přijďte se mi za týden ukázat. Za týden v poradně…

  17. A teď jiné téma…
    🔴 To, co bylo dlouho odmítáno jako konspirační teorie a humbuk, potvrdilo Národní meteorologické centrum v Abú Zabí. O 24 hodin dříve se v Dubaji použilo vysévání mraků, které se zcela vymklo kontrole.

    Podle Ahmeda Habiba, odborníka na meteorologii, Národní meteorologické centrum státu Perského zálivu vyslalo v pondělí a v úterý z letiště Al Ain letadla pro rozsévání, aby využila konvektivní oblačné formace. NCM ve středu uvedlo, že výsev probíhal v neděli a v pondělí.

    https://www.seattletimes.com/nation-world/dubai-grinds-to-standstill-as-cloud-seeding-worsens-flooding/
    🤷‍♀️ Plány se připravují už dlouho, není to žádné tajemství.

    🔴 Spojené arabské emiráty se snaží o výrobu umělého deště už od začátku roku 2000. V roce 2017 Emiráty přislíbily zhruba 15 milionů amerických dolarů na realizaci nových nápadů na větší množství deště. V současné době se pracuje na devíti různých projektech. Mraků je dost, říká profesor Maarten Ambaum z univerzity v Readingu, který se na projektu podílí. Spojené arabské emiráty zatím pracují s technologií výsevu mraků.

    https://www.n-tv.de/Spezial/dubai/Wettermanipulation-in-Dubai-article22920842.html

    1. 🔴 Silné deště a bouřky způsobily záplavy ve Spojených arabských emirátech (SAE), v některých částech Kataru a Bahrajnu. V Ománu přišlo v neděli a v pondělí v důsledku bouřek o život 1️⃣8️⃣ 🧹🧹 lidí. Ve Spojených arabských emirátech, kam patří i Dubaj, spadlo v úterý až 254 (1️⃣1️⃣) milimetrů srážek, což je nejvíce za poslední dva roky.

      https://m.bild.de/news/ausland/land-unter-im-wuestenstaat-unwetter-legen-dubai-lahm-661f6c389c2dde17ce779264

        1. No, zeny maji obecne obecne horsi odhad rozmeru, ale divte se jim, kdyz jim chlapi cely zivot tvrdi, ze zrovna TOHLE je petadvacet centimtru…

  18. Jsem velmi rád, že Vidlák použil výraz „progresivistická levice“
    Progresivistická levice kupř. v pojetí Pirátů je pořád ta levice, jakkoli v zásadním kontrastu s levicí, kterou reprezentuje Konečná. Protože Vidlák je respektovaný, snad by všichni reprezentanti „názoru“ – levice je to, co říkám já a každej, kdo říká něco jinýho, je kapoun a kulak, kterýho tak rozkulačím, že to svět neviděl! – mohli konečně připustit, že ten Vidlák se nepřebrept. Není levice jako levice, nicméně pořád to ta levice je. Záleží jen na tom, jak nakládají s původními, klidně možno říct autentickými levicovými tématy.
    A malý dodatek, ono to samý platí u pravice. Taky všichni pravičáci nejsou takoví ti vypasenci s tlustým doutníkem a pruhovaným kloboukem. I když, tady si dělám menší iluze, protože takový tvrzení levičák – srdcař jen tak nepřekousne.

    Ve článku a i v diskusi ale nevím, jak to je s tím, že zbytek alternativy, která kromě Zaorálka má tu pravicovou nálepku, jen paběrkuje u zhrzených voličů ODS. Kdežto Konečná se rozkročila přes celý ten milion propadlých.
    Národovecká, protestní, levicová a mírová, to jsou parametry, které Stačilo nerozporuju. V čem ale jsou ti ostatní míň? Jen v té levicovosti. Kupř. SPD „udělalo chybu“, protože tam má pravičáky? A na Turka bacha a o Raichlovi škoda mluvit?

    Ok, rozumím fandění takové levici obecně , v tomto případě dokonce takové, která se ve fázi protestu může jevit jako rozumná. Tím pádem rozumím i tomu, že v rámci kampaně se musí ti ostatní trochu „přehlížet pro nezpůsobilost“.
    Takový Turek zatím teda „nezklamal i zklamal“, tedy z pohledu levičáka. Pravil totiž, že jasnou vítězkou superdebatě byla Konečná. To je velké nezklamání. Ale doplnil to slovy, že je smutný stav kandidátů a stran, které je vyslaly, když je převálcuje zrovna komunistka. To je velké zklamání 👽 No a o tom Raichlovi by se tu mělo zakázat vůbec mluvit, vždyť tam má toho Vacka!! 👽👽

    1. No on ten Turek vypadá a mluví jako super borec, ale v tom rozhovoru, kde hodnotil první debatu lídrů do voleb do EP sice uznal, že zvítězila Konečná, ale někde v dalších větách řekl, že by to dopadlo jinak, kdyby Konečná mluvila o jejich komunistickém programu, kde je znárodňování, a tak podobně ….
      …. no tak to jsem málem spadla se židle jaké kraviny tam mlel. Obnažil se jako hysterický pravičák, který ty komunisty nemůže ani cítit. Řekla bych, že za ním na pozadí Motoristů stojící Petr Macinka je politicky mnohem zkušenější a kultivovanější.

      1. Macinka není ohledně komunistů kultivovanější. V jednom ze svých pořádů na XTV taky dost hanlivě ostouzel např. Dr. Skálu, který si to opravdu nezaslouží.

      2. Právo na práci a bezplatnou městskou veřejnou dopravu.
        To je v b.2 jejich programových cilů. V dalších bodech je zakládat státní podniky pro podporu toho práva na práci, čtyřdenní pracovní týden.
        Pokud by se KSČM dostala k moci a nechtěla podvádět, musela by to zavést.

        Co to znamená právo na práci? Jde o vymahatelný nárok, takže každému, kdo si řekne, musí stát tu práci zajistit? Těmi státními podniky? A budou tam jezdit zadarmo s platit to taky bude stát?
        Nevím, třeba se to někomu líbí. Ale třeba někomu zase ne. A když Turek řekne, že komunismus nemá rád, to je hysterické pravičáctví? Já zase slyšel Konečnou, co nemá ráda, ale ze židle z toho nepadám (dokonce ani z místního nadšení z bývalého režimu). Dokonce nemám problém s tím, aby v politice byla přítomna ta tzv. autentická levice. Jen, pokud by byla Konečná skutečně bývala mluvila o takovýchto programových cílech, nevím, koho by kromě svých stoupenců tím oslovila.

        A jak tam mám ten minulý režim, jsem si dobře vědom jeho „citlivosti“, vždyť přece ty paneláky, přehrady. Jenže, co ještě po těch panelácích a přehradách? Aha, vlastně rekreace ROH v chatkách, s tím, že na nějaký banány Bílej Tesák.

        Všeho moc škodí. Jak kapitalismu, tak socialismu či dokonce komunismu. A nejhorší je aktuální „kapitalisticky pracovat a socialistický žít“. A neumím posoudit, jestli je elektorát Stačilo víc levicový – socialistický, nebo víc protestní proti všem současným zhovadilostem.

        1. Co to znamená právo na práci?

          O to není třeba usilovat, to už máme:
          § 10
          Právem na zaměstnání je právo fyzické osoby, která chce a může pracovat a o práci se uchází, na zaměstnání v pracovněprávním vztahu (dále jen „zaměstnání“), na zprostředkování zaměstnání a na poskytnutí dalších služeb za podmínek stanovených tímto zákonem. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-435#p10
          😎

          1. No vida. Fyzická osoba, která chce a může pracovat, uchází se o práci. Taková tedy podle zákona má na tu práci právo.
            Za stanovených podmínek…, to je na čtení moc dlouhý, doufám, že tam ale ta vágnost je napravena.

            Takže KSČM má v programových cílech něco už je existujícího… Nebudu spekulovat (protože to nevím), můžu se jen domnívat. Totiž, v politických a společenských věcech když něco je, moc a moc záleží, jak to něco je „uchopeno“. V dobách socialismu bylo mnoho těch „něco“ nějak napsáno, nějak různorodě interpretováno a ještě různoroději aplikováno. Má-li tedy KSČM něco, co už je, domnívám se tedy, že to něco chce nějak napsat, interpretovat a aplikovat. Možná jsem se „uvěznil“ v tom, že domněnky zas nemají tak daleko ke spekulacím, možná se dostanu ven poukazem na rozdíl mezi spekulativním tvrzením a spekulativním domníváním se. Tak tedy, domnívám se, že nevím, jestli se KSČM poučila z krizového vývoje KSČ…

            Stejně tak se nejen domnívám, ale tvrdím (a to nikoli spekulativně), že už hodně let netvrdím, že současnej sajrajt je lepší než minulej sajrajt. Jen tvrdím, že se mi nechce z jednoho sajrajt do druhého, k čemuž mi dopomáhejž empirie. Ale obávám se, že empirie mi moc nápomocnaž nebude, podobně jako subjekt, ke kterému se to obvykle provolává. Sajrajt rules…

            1. No, podle prava jsme taky meli narok na „bezplatne zdravotnictvi na zaklade pojisteni“. A bum… plat kastane.

              Pravo je takova mila vec. Pro pravniky. Lex promine.

              1. Ne. Bezplatná zdravotní péče za podmínek, které stanoví zákon. Což může znamenat, že nebudete platit přímo za lékařskou péči, ale za jiné věci. Tzv hotelové služby v nemocnici, regulační poplatky v ordinacích (nejde o placení zdravotní péče a pokud to stanoví zákon, není o čem).

            2. Minulej sajrajt byl odpornej. A zavrženíhodnej.
              A současnej sajrajt je horší.
              A to prosím prohlašuji jako čerstvý krajní pravičák. Na to, že jsem krajní pravičák, jsem přišel včera, když jsem se svou zamýšlenou volbu Hynka Blaška rozhodl osladit si ještě přikroužkováním Miroslava Sládka. Dlužím mu to z devadesátých let. Ten je také perspektivní, je mu teprve krásných 73 a podle jedině správného zdroje – Wikipedie – je to „český krajně pravicový politik“.
              Jedeme s kopce (to prý je knižně a zastarale – ech), držte si klobouky!

              1. Já jsem koneckonců taky krajní pravičák. Dokonce radikální a extremistický, divil bych se, pokud takový taky nejste. Přesněji řečeno, jste ještě radikálnější a extremističtější, to se ani nemusím divit. Já měl kdysi téměř geniálního kamaráda (R.I.P). Bez přehánění, něco jak ten hoch z Dobrý Will Hunting (včetně průmětu „osamělosti geniality“ do osobního života. A volil Sládka, i když jsme se mu divili. Ani tak Sládek samotný, respektive to, co se o něm jsem schopen dozvědět, jako právě ta kamarádova zarputilost , mě vede k tomu, že nejde o takového „magora“, jak byl a stále je onálepkován.

                Jen nevím, jestli nám to k něčemu bude dobrý. Podobně nevím, k čemu některým místním bude krajní radikální a extremistická levice.

                Kdyby mě to do jisté míry nebavilo, s nikým bych na téma pravice/levice nepolemizoval. Stejně tak, jako nepolemizuju s věřícími o víře. Nemohli bychom si chvíli psát třeba o tom reakčním teplu? Jen tak, pro občerstvení duše…

                1. O reakčním teple se nepobavím. Z fyzikální chemie jsem sice složil totalitní zkoušku, ale už tehdy jsem na to byl dost tupý.

                  Nicméně, jeden přírodovědný problém tu byl nadnesen. Šlo o úpravu vody zmražením, která vede k eliminaci mastného oka na čaji
                  Viz zde
                  https://web.litterate.cz/narozeninova-dekovacka/comment-page-2/#comment-262526
                  a násl.
                  Zajímalo by mě, jaký je Váš odborný pohled na to, co se při tom děje.

              2. ZH 21:31

                Dávám to odtud.

                Tam tu diskusi jsem přehlédl, samozřejmě bych se býval přidal.
                Na odsolování vody je hodně technik, to vymražování je standardní krystalizace. A jak si tam píšete, spočívá to v tom, že kousky vznikajícího ledu jsou čisté, protože voda krystalizuje (při své skupenské změně) první, soli se koncentrují v tekuté části. Kdo chce být extrémně „čistotný“, tak si ty kousky ledu ještě omyje tekoucí vodou.

                Tuším Alef tam zmiňuje ty ionty, to je zase buď dialýza nebo iontoměniče. Ale ta krystalizace je přirozený vliv teploty.
                Když se to naopak destiluje, nemělo by se to hnát až do varu, protože vodní pára si ten sajrajt (zde nepolitický) bere s sebou. Takže ten „podvarový“ destilát pak na něčem kondenzovat.

                A to mastné oko ve skutečnosti není mastné. U čaje se můžou sice uvolňovat nějaké organické složky lehčí než voda, ale jinak jde o tenkou vrstvičku těch solí. Čím tvrdší voda, tím víc vodního kamene (var jeho tvorbu na stěně nádoby podporuje), tím taky větší šance na to „mastný“ oko. To částečné (taky ne kompletní) zamražení je konkrétně pro vodu na čaj technicky mnohem jednodušší, než částečná destilace. Strčí se to do mražáku, řekněme 70% objemu se nechá zmrznout, lehce se to omyje a je to.

                  1. Nevím, zda tu představu lze nazvat mnemotechnickou pomůckou, ale stačí si uvědomit, že voda s těmi solemi chemicky vlastně jakoby nereaguje. Sice se to tak zapisuje, když si však posolíme polévku, neznamená to doslovně, že nám to tam v příslušném stechiometrickém poměru vytvoří kyselinu chlorovodíkovou a hydroxid sodný tak, abychom je z toho roztoku mohli těžit. Škoda toho reakčního tepla, pamatujete, když se tu naopak házely pecičky hydroxidu do kyseliny? Vlastně jak by ne, když z toho pak vznikl ten můj osobní stechiometrický problémek 🙂
                    Jde tam o tu disociaci, neboli se v ní ta sůl roz-pustí. Pustí své ionty od sebe, voda taky. Proto se nakonec pomocí elektřiny dělá pro čištění vody ta dialýza nebo pomocí iontoměničů (využití té elektroaktivity disociovaných iontů) iontová výměna.
                    A krystalizace je de facto přesným opakem rozpouštění, zase to ty ionty nažene zpátky do krystalické struktury. A voda samotná krystalizuje kvůli snížení obsahu tepla v ní, dochází ke změně kapalného skupenství v pevné. Led, což samozřejmě víte i bez pomůcek, je krystal vody.

                    1. Jó, disociace ….
                      To jsou základní věci 😎.
                      Když jste teda chtěl něco pro odlehčení od politiky, tak tedy:
                      Takový příklad s hydroxychlorochinem – to je to údajně zázračné léčivo proti COVIDu (mimochodem nefunguje a je nebezpečný). Patří do skupiny látek, které v membráně kardiomyocytu blokují jistý druh draslíkového kanálu, což vede ke zpomalení proudu draselných iontů přes membránu a tím ke zpomalení repolarizace, a když to blokování chytne pořádný grády, vznikne arytmie, která bez urgentní elektrické kardioverze vede k srdeční zástavě a smrti. Riziko těchto látek se in vitro zkoumá stanovením střední inhibiční koncentrace (IC50) vůči těm kanálům, ta se potom dělí maximální dosažitelnou koncentrací v krevní plazmě (což se ještě komplikuje tím, že je potřeba znát „volnou frakci“, tj. koncentraci léčiva, která není navázaná na plazmatické proteiny ani krevní buňky), a z toho vznikne index, který se používá jako míra rizika.
                      Věhlasní profesoři z věhlasných světových pracovišť ve věhlasných světových žurnálech ostopéro publikují práci za prací, kde se předhánějí v tom, kdo z nich to jak lépe uchopil a rozklíčoval (jestli je rizikový index pod 30, nebo pod 40, nebo pod 50, a tak podobně).
                      Nevěřil byste, jak často to mají od základu úplně blbě.
                      Obě koncentrace (IC50 a cmax) se nejdřív převedou na vyjádření v molární koncentraci – k čemuž se používá relativní molekulová hmotnost (Mr) [ng/ml děleno Mr = mikromol/l]. No a páni profesoři k výpočtu vezmou Mr hydroxychlorochin-sulfátu (434), to je to, co se polyká v tabletě (sůl). Tupcům nedojde, že ale musejí brát Mr jen báze hydroxychlorochinu (336), jelikož právě ta sůl disociuje na kationt hydroxychlorochinu a na aniont sulfátu, přičemž veškeré analytické techniky samozřejmě stanovují koncentrace jen té báze, nikoli síranu. Je zjevné, že když do výpočtu vezmou číslo 434 místo správného čísla 336, jsou výsledky k ničemu. Kdysi dávno bývali recenzenti (peer review) a dokonce i schopní odborní redaktoři, kteří takové lapsy odhalili a tupého autora donutili k opravě, nebo se to k publikaci nepustilo. Asi vymřeli. Nebo se možná věnují „důležitějším věcem“, jako například diskusím o množství pohlaví nebo důležitosti dodávem munice na russáky…
                      A pak jeden nemá bejt nasranej.
                      ———-
                      Obecenstvu se omlouvám za laikovi nesrozumitelný offtopic.

              3. ZH 1:29

                Všechno špatně. Tímto psaním jste mě „donutil“ podívat se znovu na Váš odkaz ohledně solí. A já odpověděl jak blbec, protože jsem napsal víceméně to samý, co už tam máte. Proto možná Vaše – děkuji pěkně. Jestli, zasloužím si.
                Např. rozpustný hydrogenuhličitan se zahřátím zbaví ne vodíku, ale H2O a CO2. A vysráží se jako nerozpustný uhličitan. To jsem měl uvést. Omlouvám se.
                Přičemž právě kvůli tomuto psaní ale jaksi pochybuju, že byste to nevěděl.

                Ale tady jste mi nasadil brouka do hlavy.
                IC50 a cmax jsou dvě molární koncentrace, rizikový index je jejich podílem.
                Molekulová hmotnost (součet atomových) sloučeniny je 434, kationtu 336.
                Molární hmotnost sloučeniny je tedy 434 g/l a kationtu 336 g/l.

                Analýzou myslím lze změřit hmotnostní i molární koncentrace jak sloučeniny, tak kationtu, kdy množství obojího je v konstantním poměru 434/336
                Do kterého výpočtu tedy motají ty molární koncentrace?

                1. Ne ne, děkoval jsem upřímně, nikoli výsměšně. Děkoval jsem za to, že jste tomu věnoval svůj čas.
                  [Ono tam šlo o to, že Alef zprvu napsal, že hydrogenuhličitan se přemění na uhličitan zmražením, na což já namítnul, že to asi ne, páč k takové změně dochází naopak varem … pak se probíralo to krystalování „čistého“ ledu … Ono je to už jasné a vysvětlené, i když vlastně jenom na první pohled , neboť tamní experimentátoři to, jak jsem pochopil, nechávají zmrznout a pak rozmrznout celé … ne jen zčásti, tudíž nevylévají (jak to v této souvislosti nazývám ne zcela patřičně) „matečný louh“. Ale co už … ]
                  —————-
                  K těm koncentracím. Nemám příliš pedagogický talent, tak nevím, zda to budu schopen srozumitelně vysvětlit.
                  Molární koncentrace (obě, jak IC50, tak cmax) potřebujete proto, abyste mohl srovnávat „sílu účinku“ u různých látek – to jinak než „molárně“ nejde.
                  Řekněme, že IC50 je 11 mikromol/l.
                  Koncentrace (cmax) v krvi (v plné krvi nebo v séru nebo – nejčastěji – v plazmě) se však běžně analyticky stanovují jako hmotnostně objemové (výsledek vyjádřen třeba v ng/ml nebo mikrog/ml), nikoli hmyzí (moli 😁).
                  Čili výsledek stanovení se musí přepočítat na stejné jednotky, v jakých je vyjádřená IC50.
                  Např. chinin se dá užít jako monohydrochlorid, dihydrochlorid, monosulfát, hemisulfát nebo glukonát . Vás ovšem zajímá a se stanovuje účinná látka, což je chinin (báze, kationt).
                  Užijete-li přibližně 111 mg chinin-monohydrochloridu nebo 122 mg chinin-dihydrochloridu nebo 130 mg chinin-monosulfátu nebo 115 mg chinin-hemisulfát nebo 160 mg chinin-glukonátu [zjednodušuji to, počítám bezvodé sole, v praxi jsou některé hydráty], tak ve všech případech to odpovídá 100 mg chininu (báze). A ve výpočtech musíte počítat s množstvím (koncentrací) té báze (jelikož chloridy nebo sírany si tam někde plavou, ale neúčinkují).
                  Příklad: stanovená cmax je 7,5 mikrogramu/ml (=7500 ng/ml) a je to koncentrace chininu báze, tj. k převodu se musí použít Mr 324,4
                  7500 ÷ 324,4 = 23,12 nmol/ml (mikromol/l)
                  Pak spočtete ten index: 11 ÷ 23 = 0,48
                  Tak ↑ je to správně.
                  Jelimani ale místo s 324,4 počítají s 360,9 (monohydrochlorid) nebo 397,3 (dihydrochlorid) nebo 422,5 (monosulfát) nebo 746,9 (hemisulfát) nebo 520,6 (glukonát), takže jim indexy IC50/cmax vyjdou 0,53 nebo 0,58 nebo 0,62 nebo 0,40 nebo 0,76. Což jsou chybné výsledky.
                  Jak to po sobě čtu, tak asi žádná sláva, ale lépe to podat neumím.

                  ————–
                  Opět omluva obecenstvu.

                  1. Obšírně, ale nevadí.
                    Index je stanoven jako podíl dvou molárně vyjádřených koncentrací účinné složky. A dotyční ten cmax z hmotnostního přepočtou na molární s použitím molekulové hmotnosti nikoliv taky účinné složky, nýbrž celé sloučeniny.
                    Což skutečně tak jaksi nejde…

        2. Těch „paneláků a přehrad“ které se rozkradli, zlikvidovali, či za babku prodali bylo údajně za cca 5 bilionů kč a aby toho nebylo málo každý rok svým kamarádům odevzdáváme v různých formách cca 1 bilion kč a aby toho nebylo málo…..
          Na rozdíl od Vás soudím, že všeho moc škodí, zvláště kapitalismu.

    2. Tak když nazvete kruh čtvercem a budete to tvrdit milionkrát po sobě, tak i když to začne vlivem propagandy tvrdit „většina“, bude to pořád kruh…
      Levicí začali před časem nazývat pravičáci vše, co jim nešlo pod nos. Komunisty i progresivity. Obzvláště je to patrné v USA, kde, v systému dvou stran, se za „levicí“ tradičně označují demokraté, kteří však, co do programu, mají blíže k TOO09 než ke KSČM. Komunisté v devadesátých letech z většiny parlamentů vymizeli, ale „narostlo“ progresivistů. Co udělala pravice? Bingo! Označila je za levicí, protože dlouho budovala synonymum levice=vše špatně. Tak proč toho nevyužít?
      Totální zmatení jazyků.
      Nekoukejte jen na hodnotovou osu, kde, to uznávám, se to trochu stírá. Hodnot se nenajíme. Na ekonomické ose je to pořád stará dobrá levice a pravice. Respektive, u nás jsou Piráti napravo a komunisté nalevo. Nebo jste snad v programu Pirátů četl něco o strategickém průmyslu v rukou státu?

      1. Mohl bych použít stejný argument. Že cokoli se levici nelíbí, nazve to pravicí. Navíc denně slyšíme plamenné projevy evropských pohlavárů o nebezpečí pravice. Samozřejmě populistické a extremistické (či radikální).
        To je běžná politická mluva. Vždycky levice sváděla všechno špatné na pravici a pravice na levici. Jestli ono to nakonec nebude tím, že obojí mají kus pravdy. Jedni mají své Pavlíky Morozovy, druzí zase Bakaly.

        Pozn. Jestli jsou Piráti „napravo“, protože nemají v programu vyvlastnění strategického průmyslu, přijde mi to pro jejich zařazení míň, než Dvě sestry. To by se pak rovnou mohlo tvrdit, že nepodmíněný příjem a sdílení trouby je pravičácký exces…

    1. Zdravím Roji,

      Rajchl nic, protože si dovolil se zastat Vacka. Také “rozkopal bábovičky” srdcařům na jižní Moravě. Je to pravičák čímž se znelíbil levicovému Vidlákovi. No prostě fuj.

      1. Nakonec tedy byla v Rajchla vkládána naděje pro jeho formu, odhodlání a statečnost, sílu, naivnost působící nějakým očisťujícím dojmem na změnu poměrů, připomínající revoluční prostředí, pohnutí k lidskému, prolidštějšímu, sociálnějšímu, ačkoliv obsahem se držel v kontextu individuálnějším, což bylo emočně levicovějšími lidmi nevnímáno, protože síla, to je život.
        Individualistická pravice nikdy nedosáhne života bez levicovosti. Protože dravější než ekonomika je… víte, co myslím.. pro zachování se, nakonec. Ale o tom jsem psát nechtěl.

        1. A to jste měl chtít. Dravější než ekonomika jsou například lidé, protože ve všech je dobro koblih.

          A co se Rajchla týče, nemyslím, že zmizel z politické scény. Zmizel z littetate. Aktuálně je na tom v průzkumech hůř než Stačilo. V průzkumech, o nichž jsme byli informováni, že je to podvod. Přirozeně s tou výjimkou, jsou-li tam „naši“ akceptovatelně umístěni.
          Rajchl má své příznivce jak mezi „pravičáky“, tak mezi obecně odpůrci současného „modrého z nebe“. Stačilo má zase mix „levičáků“ a odpůrců.

          A jak jsem měl tehdy dobře tu tečku před závorkou, tady mám zas dobře bez čárky před – než Stačilo. Není tam čárka, protože za tím než není sloveso. Když tam sloveso je (ne infinitiv), čárka se dělá. Ve svém předchozím dnešním komentáři jsem ale na to zapomněl a flák ji tam, i když tam pak sloveso nebylo. Kromě než to platí i pro jiný spojky. To já tak jaksi podvědomě vím a když si vzpomenu, tak i vědomě. Tady v „dravější než ekonomika jsou lidé…“ se nepíše, protože „jsou“ až lidé. Ekonomika tam svý sloveso nemá.
          Jak klukovi pomáhám s tím textem, tak si vzpomenu. Když píšu sem, asi jsem nějakej roztěkanej či co. Možná pod náporem levice koblih.

          1. Já teď sice nemám čas, ale dravější než lidé jednotlivci jsou hromadlivci. Hádejte, jak se tomu říká.
            .. vím čárka a když si vzpomenu…
            Mně zas vypadne kolikrát čárka, i když na ni ťuknu, ale málo a už to nemůžu dát spravit a celé se to polámalo.

  19. Myslím si, Vidláku, že s SPD se mýlíte.
    Na bilbordech Mach vedle Davida by byl stejný rozpor, jako PromoproVondra a Nýdrmajer.
    Okamura dal Lepenkou a Salvinim své kandidátce evropský rozměr, který spoustu voličů přiláká (nejsme v tom sami, jsme ve správné partě atd.).

    Na markeťáky se vyprdněte, ty nechali i u Bideta mluvit Fialu „anglicky“ – už to koluije po sítích. Stejně jako kterak si dělal poznámky, když ho před kamerou jebal nějaký evropský potentát (kdo si je má pamatovat?).

    Že je Fiala blb, to se opět potvrdilo, měl si vzít tlumočníka. Že je Bidet dement, to se ví a žádný tlumočník to nespraví.
    Zaregistroval vůbec někdo, co Bidet Fialovi řekl? Možná něco o tom, jak si nás Čečenců váží, nebo tak něco, ne? Rád bych přečetl nějaký souvislý Bidetův projev na toto téma…..

      1. Československo byl skutečně vždycky spolehlivý spojenec, jenom ti spojenci tak úplně spolehliví nikdy nebyli. Což se nezmenilo, jen se to ještě aktuálně znovu neprojevilo, ale žádný strach – to přijde.

    1. Já si nemohu pomoci… Většina lidí, co kolem toho bilbórdu projede, LePennovou a Salviniho ani nepozná. Popisky jsou příliš malé a textu je na plakátu moc, takže to nestihnou ani přečíst.
      V debatách Mach, na bilbórdu Okamura… ne, tohle je podobně blbě, jako před posledními parlamentními volbami. Moc prostoru pro to, co není důležité.
      Ale pokud se mýlím, rád to po volbách uznám.

      1. Já nikam nejezdím, tak žádný bilbord jsem nevěděla. A nechybí mi to. Z různých debat chcimírů a článků dezolátů toho vím víc než členové vlády. Si myslím.

      2. Opět zdravím Vidláku,

        Mám jiný názor, třeba se pletu.

        Ti co nepoznají Salviniho nebo LePennovou tak k EU volbám nechodí a nevolí. Ti co k EU volbám chodí, tak ti je znají.

        1. Bohužel, v tomto ohledu jsem jiného názoru. Už příliš dlouho se po Prchalovsku probírám průzkumy. V tomto má guru Mára pravdu. Předvolební kampaň je prezentace značky a nabídky.
          Já bych rozuměl tomu, kdyby Okamura objímal svoje první tři kandidáty. Protože Oki prezentuje značku a svým objetím prezentuje nabídku. Ale dělat billboard, kde prezentujete někoho, kdo nebude hrát v našich volbách žádnou roli, to je prostě chyba a pokud se nevymstí, tak jen díky velké stabilitě značky Okamura. Ale na tu já nevěřím, protože prezidentská volba ukázala, že tvrdé jádro značky SPD je pod pět procent.
          Už se k tomu nebudu vracet, svoje jsem řekl. Třeba se pletu a bude to v pořádku, ale podle mě SPD mílovými kroky kráčí k tomu, že v Europarlamentu bude mít Macha, který jim ihned zdrhne jako Blažko a Ivan David se těsně nedostane, Majerová rovněž ne. Ostatně už teď SPD říká, že v parlamenntích volbách půjdou bez Trikolory. A já dodávám, že do parlamentních voleb půjdou s dalším handicapem v řadě. Bohužel.

          1. Ad „který jim ihned zdrhne jako Blažko“:
            Takové podpásovky si, Vidláku, prosím, odpusťte. Blaško nezdrhnul „o své vůli“, Okamura ho vypudil. Začalo to tím, že H.Blaško všechny kandidáty předjel počtem preferenčních hlasů. Tomio se z toho osypal, anžto se začal cítit ohrožen. Končilo to tím, že Blaškovi neumožnili účast na sjezdu (prosinec 2021). Blaško avizoval, že by kandidoval na předsedu. Tomio se prsil, že na předsedu může kandidovat každý, klidně až na sjezdu. Ale na ten sjezd Blaška nepustili.

            1. No vidíte a teď se stane přesně to samé. Mach přejede ostatní kandidáty a Okimu to začne vadit, tak Macha „vypudí“. Výsledkem bude průšvih pro SPD a další handicap do příštích voleb.
              SPD podle mě teď dělá stále stejné chyby a výsledky budou také stejné.

              Ale Blaško už svůj úspěch nezopakuje. Nemá jak.

              1. Jestli Mach a spol přiláká Okamurovi nové voliče, je to jen dobře.
                Určitě nemá ambice být předsedou SPD, jako chtěl Blaško.

                    1. Okamura si určitě je vědom toho rizika, přesto do toho jde.

                      Zajíci se počítají až po honu.

                    2. → Aleš 16:27
                      To já ovšem bezvýhradně souhlasím – s počítáním zajíců.

                      Zaprognózuji si a tím své dnešní mírně agitační úsilí ukončím.
                      Pětiprocentní kvórum (uzavírací klauzuli) překročí (kromě Babiše a pětihnusu):
                      ● SPD
                      ● Stačilo!
                      ● Aliance za nezávislost ČR
                      ● Motoristi+Přísaha (neboli ODS revival).
                      Každé z těchto uskupení získá jeden mandát, když to dobře půjde, tak někdo z nich nebo všichni mandáty dva.
                      Věštění skončeno.

  20. „Za necelé dva měsíce budou eurovolby. Letos jsou důležitější než kdy jindy.“

    Držím Vám, Vidláku, palce.
    Myslím, že právě pro takové lidi, jako jste Vy, vymyslel Bohumír Hrabal termín „pábitelé“.

    Já jsem z jiného těsta, jak už lidi poněkud potrefení právem jsou.
    Realisté. Oproštění falešných iluzí.
    A tak si mohu, na rozdíl od Vás, říct, že „Letos budou ty eurovolby v Česku pro fungování Evropské unie a pro její směřování stejně bez reálného významu, jako byly ty minulé, předminulé, předpřed… etc.“

    Ale je to jen můj názor, který tu poněkolikáté otevřeně deklaruji, ale nikomu nenutím.
    Přesto na něm trvám, protože je podepřen trochou intelektu, trochou vzdělání a notnou dávkou životních zkušeností.
    L.

        1. Volit tedy nepůjdete. Ale pak nadávat, že vám zakazujou auto, topení, maso, a podobně, to jistě budete, že ?

      1. Víte, Vidláku, s tím Vaším „balvanem“.
        V roce 1975 natočil v USA Miloš Forman podle knižní předlohy film „Přelet nad kukaččím hnízdem“.
        V něm Jack Nicholson se v roli Randalla snaží změnit poměry, dokonce se snaží utrhnout ten velký kolektor rozvodu vody skotských střiků, prostřednictvím nichž tam báby z personálu týrají /léčí/ chovance. On ten Randall se vsadí, že ten kolektor vyrve od země a vyhodí z okna. Samozřejmě se jen zesměšnil a sázku prohrál, skoro si „natrhnul pupek“, tak zahanbeně odešel. Bylo mu málo platné jeho „Aspoň jsem to zkusil“.
        Až později, kdy týrání těch chovanců, z nichž některým včetně Randalla provedli lobotomii, neustávalo, tak postava obrovitého mlčenlivého Indiána „Náčelníka“ v podání Willa Sampsona ten nenáviděný kolektor vytrhla a prohodila ho oknem ze sálu ven.
        Není z hlediska současné alegorie bez významu, že tohle všechno se odehrávalo v blázinci.

        Kdo v současném blázinci slynoucím Evropská unie hraje roli ušlápnutých chovanců, kdo role bonzáků spolupracujících s vedením, kdo role Randallů a kdo role „Náčelníků“, to si snadno uvědomíte sám, nápovědy netřeba.
        Stejně jako si snadno uvědomíte, co jsem tímto textem chtěl říci.
        Pro ty, kdo to nevědí, přidám, že „kolektor vyhodit z okna blázince jsou schopni jen ti skutečně silní“.
        Tam my ani náhodou nepatříme, i kdybychom zvolili samé Ivany Davidy a Kateřiny Konečné, k čemuž musíme ještě přičíst pokračující postup lobotomizace „lidu obecného“.
        A ti, kdo by tu sílu mít mohli, tak část z nich si například před pár dny v jistém Bundestagu odhlasovali, že každý jejich občan si jednou za rok může změnit jméno a zvolit si libovolné pohlaví.
        Tohle jsou jejich starosti.
        L.

        1. Re: Lex

          Vyrovnávat si své psychické stavy na kusu železa může jen kokot. Normálně uvažující člověk ví, že pokusem o zničení předmětu nedocílí ničeho.
          Na rozdíl od psychického ničení lidí.
          Třeba připojením fázového vodiče na železnou trubku vedoucí ke kolektoru. V ideálním případě tak, aby bylo připojení ovladatelné, tedy aby obsluha nikdy nevěděla, jestli tu elektropecku dostane, nebo ne.

          1. 1)
            Aha, to by jeden neřek, že to Lexovo bylo o:
            „vyrovnávání si psychických stavů, kuse železa a fázovým vodiči“

            2)
            na eurovolby nasrat, Lexi, já rozhodně pudu, neboť sem zvědavej na zbarvení toho lakmusovýho papírku toho našeho zaprděnýho teplíčka … škoda jen, že díky Vám podobným ten pokus nebude vůbec vypovídající … fakt, velká škoda, protože těch příležitostí zas není tolik!

        2. Berete to moc tragicky. Zkuste do toho dát lehkost. Úsměv pomíjivosti.

          Prostě to někomu hodíte. To Vám kýlu neutrhne. 🙂

        3. Vy Lexi ste ten chytrej /nehratkovej/ a vidite nejaky detailni nasledky ,ktery ste si vybral , ale nejak nevite a ze ty psychiatricky instituce nejdrive zavadi vlada , kterou si vetsina obcanu sami zvoli ,
          /volici si vzdycky kupodivu zvoli to nejhorsi na sebe a tak je celkem jedno jestli vladne feudal ,papez a nebo ,nakej president a generalni tajemnik strany ,ty bejvaji ty nejhorsi/ a ve vladni instituci vladne jejich psychopathicka sestra Ratchet. Ze celej film a jeho jsou jen vymysleny na efekt umely ,
          pohadkovy hratky na duverivy divaky a na vas.. Kterej je bere vazne..

          Vite co je lepsi nez vedet ,nebo videt ? Myslet !!!

          Pak snadno zjistite , ze hratky hrajete a mate vam neznamy iluze,
          /vo napr.Hrabalovi /,
          ze svet se uz davno , vod dob treba bible ,nemuze bejt nic jinyho, nez
          daleko horsi zalezitost nez vas blazinec. Kde vladnou vzdy ti nehorsi…
          A proto je lepsi se pesimisticky nesnazit ,nebo jen trochu , kdyz kazda velka
          a uporna snaha znamena jen a ve skutecnosti
          dlazdit a urychlovat cestu do zatraceni a zahuby..

    1. pro její směřování stejně bez reálného významu, jako byly ty minulé, předminulé, předpřed… etc.“

      to by se ta naše Biska nesnažila diskreditovat AFD a spol

  21. Zdravím Vidláku,

    Dnes je to 3,5 slípky.

    Bohužel jsi se nestal tím nestranným spojovatelem alternativy (jak jsi sliboval) a tvoje preference jsou předem jasné. To hodnotu tohoto hodnocení situace hodně strhává ke dnu.

    1. Já nikdy nebyl nestranný. Vždycky jsem za někoho kopal a někoho jsem vyzvedával. Před posledními parlamentními volbami jsem zcela jednoznačně kopal za ANO a SPD. V prezidentské volbě jsem jednoznačně kopal za Babiše.
      Teď říkám, že se nabídka rozšířila o STAČILO! a Motoristy a nijak se netajím tím, že mi Konečná přijde nejpřijatelnější. Stejně tak jsem už před měsícem napsal že to hodím STAČILO! a zakroužkuju Petru Rédovou.
      A hlavně – víc než spojit aletrnativu jsem chtěl, aby se strany ucházely o onen milion propadlých hlasů. A o něj se reálně uchází také především Konečná. Ostatní se ucházejí o hlasy zhrzelých voličů ODS.
      Proti volbě SPD nic nemám, jen si myslím, že dělají v kampani chyby.

      1. Vidláku,

        Kde bereš tu jistotu, že ten jeden milion propadlých hlasů v minulých volbách byl pouze a jenom levicově smýšlejících voličů? Kde se bere ta jistota v tobě?

        1. Nebyli jen levicových voličů. Jen vím, že to nebyly hlasy ani pro Petikolku, ani pro ANO, ani pro SPD. Byly to hlasy pro malé strany. Hlasy, které jsou zvyklé chodit na internet a existují k nim alternativní distribuční kanály. Zároveň jsou to voliči, kterým selhaly jejich preference a budou se rozhodovat, zda své preference změnit. To je prostě velká příležitost, za kterou stojí za to jít.
          Reálně za nimi šla jen Konečná. Ostatní se raději zařadili do fronty na ODS.
          Já neříkám, že je Konečná posbírá všechny, ale kdyby se svým 300 tisícům komunistických hlasů posbírala ještě 200 tisíc dalších, tak je opět v poslanecké sněmovně. Nemluvě o tom, že úspěch plodí úspěch a může si vzít voliče i od SPS i od ANO. Obzvlášť když Babiš a Okamura na sebe budou dál vrčet.
          Sem mířilo moje dvouleté snažení a za měsíc a něco se podíváme, kam to vedlo.

          1. Problém Konečné je to, že Paroubek a jeho nová ČSSD odčerpá hlasy levicových voličů, kterým pořád vadí komunisti.
            Odčerpá, ale sám se tam nedostane.

            1. Paroubek neodčerpá vůbec nic… Neodčerpal minule ani předminule a neudělal nic pro to, aby to tentokrát bylo jinak. Navíc, kde je Wolfová, tam je propadák. Spolehlivě.

              Konečná odčerpá poslední voliče Paroubka a ti, co to za žádnou cenu nemohou hodit Konečné, ti to hodí SPD. Pokud překousnou Macha…

              1. Volfová, jestli myslíte tu tlustou babu, co se úspěšně podílela na likvidaci Islám v ČR nechceme. Psala jsem – ó, jak jsem byla chytrá a prozřetelná – Konvičkovi na fsb, ať nebere žádné již stranicky protřelé kádry – neposlechl mne a pak to měl!

                Ty samožerné výroky jsem napsala proto, aby se s nima už nikdo nemusel unavovat. Nicméně takhle to bylo.

    2. Apoštol alternativy a novodobý Ježíš Láďa Vrabel burcuje za mír!!!
      Jenom on je autentický bojovník proti globalistické hydře.
      Jako svatý Jiří svým kopím jí zasazuje ránu za ranou, ale ostatní se odmítají k němu připojit a zbaběle se dívají, jak neúnavně bojuje.
      Proto volte Vrabela, volíte tím mír!

  22. Jako propagace STAČILO …dobrý…ovšem jediní volitelní jsou kandidáti SPD už právě kvůli té frakci v europanoptiku…Okamura to naopak udělal s těmi billboardy dobře…

    1. To si řekneme po volbách a ne, neudělal to dobře, to vám řekne každý markeťák. Na billboardech nepropaguje svůj produkt a ani značku. To je prostě blbě a vymstí se mu to.

      1. třeba chce, aby se mu to vymstilo

        třeba mají pravdu konspirátoři (jako obvykle), že Okamura je řízen a není dovoleno mít více, nebo že se bojí odpovědnosti a tak nechce více sám od sebe

      2. Zdravím Vidláku,

        Vždy, když se setkáme s moudrem ohledně “všemocného” marketingu, tak se vzpomenu na prací prášek Vizír, anebo “Vy zíráte, my zíráme, zářivě bílá (prdel)”.

        1. Jo, jsou i lidi, které vlezlý a primitivní marketing odpuzuje. Pro úplnost musím bohužel dodat, že ten dobrý marketing dokáže úspěšně utajit, že marketingem je.

          1. George a Katango:
            MArketing není všemocný, ale funguje a proto se dělá. Kdyby nefungoval, nedělal by se. Znovu zopakuji, že prezentujete nabídku a budujete značku. Značka vám dělá pevné voličské jádro, nabídka přitahuje přelétavé voliče. Značka vytváří subjektivní jistotu (proč volím SPD? Protože proto!) Nabídka oslovuje ostatní (proč volím SPD? Protože se mi líbí Mach, David, apod. Proč se mi líbí Mach? Protože umí mluvit a chce zdravotnické poplatky)

            Lidé stále více volí osobnosti a stále méně politické strany. Proto si i PRO udělalo koalici samo se sebou a přejmenovalo se na PRO Jindřicha Rajchla. Jinou osobnost totiž zatím nemají. Ne, Hašek a Růžička jimi nejsou.

            Volební kampaň je bruslení mezi protichůdnými tendencemi a záleží, kdo vybruslí nejlépe a kdo udělá nejméně chyb. Ti, co kampaň neumějí a nemají na ni peníze, ti mají prostě smůlu.

            1. Jak z něčeho čiší marketing, je to špatný marketing. Marketing je, či musí být, ale nemá rozhodně troubit „hele, já jsem tady!“. Teda podle mne.

            2. Že „marketing se dělá, protože funguje“?

              Houbeles. Marketing se dělá, protože těm, co ho dělají, vydělavá peníze.

              Dobrý marketér je ten, kdo dokáže klienta přesvědčit, že ty promile, o které mu stoupl zisk po marketingové akci, jsou výsledkem té akce. Bohužel klienti většinou nezkusí, o kolik by jim ten zisk stoupl, kdyby o ty peníze, co zaplatili za reklamu, snížili cenu zboží ….

      3. a ti markeťáci jsou tak geniální, že je třeba se jejich pravidly řídit? Spočital už někdo, kolik lidí si kupuje práci prášky podle reklamy v TV a kolik podle ceny za 1kg?

  23. Upřímně se domnívám, že všichni voliči pětikoalice do jednoho jsou v medicínském smyslu debilové, říká D-FENS.
    Já bych to jen rozšířil z pětikoalice na šestikoalici.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *