24 listopadu, 2024

Nespravedlivý mír

Pamatujete na Muammara Kaddáfího? Toho plukovníka, který se v roce 1969 stal vůdcem libyjské revoluce a vládl tam až do roku 2011, kdy ho chytili Západem podporovaní povstalci, zlynčovali ho a zabili. Byl to beduín a tak byl řádně cáklý. Měl výstřední vystupování, byl na hezké holčičky, dovedl politicky různě lavírovat… sbližoval se s Východem i Západem, financoval teroristické skupiny a dával od nich ruce pryč, financoval Sarkozymu i Berlousconimu kampaň, ale vůbec mu to pak nepomohlo.

Na druhou stranu, Libye byla stabilní země, lidí tam zase nežilo tolik, protože je to jedna velká poušť a díky těžbě ropy a plynu tam bylo dost peněz na velmi snesitelný život. Obzvlášť v porovnání se zeměmi okolo. Po internetu kolují různé povídačky, jak tam bylo všechno zdarma, jak stát postavil lidem dům a pokud místní zdravotnictví nedokázalo vyřešit pacientův problém, byl na státní náklady převezen do Itálie… ale tyto historky jsou značně přifouknuté. Ano, člověk měl teoreticky na takové věci nárok, ale prakticky se k nim dostal jen tehdy, když byl Plukovníkův kamarád. Nebo kamarád jeho kamaráda. Nebo nějak jinak příbuzný. Nicméně tyto „urban legend“ ukazují, že Libye byla vzornou výjimkou v jinak zdevastovaném Sahelu… a vlastně v celé Africe.

Kaddáfí stál také u zrodu Africké unie, vzdal se chemických zbraní i obohacování uranu, snažil se zlepšit image v Evropě, ale tohle všechno mu bylo málo platné a jakmile se ukázalo, že není technicky schopen masového vraždění, měl na krku povstání, kterému nejvíc napomohli ti evropští politici, kteří mu něco dlužili (především peníze), francouzské a britské bombardování pak zařídilo zbytek a Kaddáfí špatně dopadl.

A vzápětí se ukázalo že beduínský plukovník měl pravdu… Libye byla hrází mezi Evropou a migrací z Afriky. A je jen potměšilou spravedlností dějin, že otevřená stavidla této migrace nejvíc dopadla na země, které měly v Kaddáfího svržení prsty. Plukovník jaksi nevyhovoval evropským hodnotám a všichni intelektuálové v té době byli nadšení z jeho pádu. Velcí filozofové i státníci té doby měli hlavy zastrkané v řitích a nechápali to, co chápal každý běžný Ital z Lampedusy… že to bude průser.

Vedle Italů a Francouzů se k průseru přidala i Mutti Merkel, aby bylo o dvanáct let později možné konstatovat, že ani Němci to nezvládli.

Kaddáfí byl všechno jiné, jen ne demokrat. Ale jeho přínos ke stabilitě Evropy byl podstatně větší, než přínos všech eurounijních papalášů dohromady i s jejich hodnotami a demokracií. Jakákoliv nespravedlivá dohoda s ním by bývala byla lepší pro nás a koneckonců i pro Libyjce.

Teď sledujeme v přímém přenosu dost podobnou situaci na Blízkém východě mezi Izraelem a Palestinou. Jen s tím rozdílem, že tentokrát tu máme dokonce dvě evropské hodnoty zároveň. Ony jdou sice tak nějak proti sobě, ale nezdá se, že by to někomu vadilo. Na jedné straně se naše kriegsministryně balí do izraelské vlajky a na druhé straně se finančně pevně stojí za Palestinou. I v diskusích to vypadá podobně. Na jedné straně je třeba potrestat Hamás i se všemi Palestinci, protože když se zločinu dopustí (skoro) stát, bude potrestán stát i se všemi občany a volání po masivním bombardování a zabíjení je úplně hmatatelné. Na druhé straně se tu leckdo tetelí blahem, že zákeřná sionistická entita, která udělala z Gazy koncentrák, dostane brzy na budku od sunntiů i šiítů zároveň, protože „vrazi palestinských dětí“ proti sobě poštvali celý muslimský svět. I ten muslimský svět, co ho mají v Londýně, Paříži a Berlíně.

Čistě věcně se zeptám… fakt je v zájmu Evropy, aby se na blízkém východě otevřelo další válčiště proti Západu? Vy, co se těšíte na likvidaci Hamásu, fakt chcete vedle Ukrajiny i druhou frontu? Fakt chcete riskovat, že izraelský útok na Gazu bude probíhat podle schemat platných pro válku na Ukrajině? Maršál Petrla samozřejmě ví, že žádné zbraně z Ukrajiny se do rukou Hamásu nedostaly, to udělali ti zákeřní Rusové, ale Hamás ty Javeliny má! Už se jimi na několika videích pochlubil. Čeští elfové brzy zjistí, že další dezinformační narativ byl pravdivý, jen se jim nehodil do krámu. Hamás má i ty laciné čínské drony a umí z nich shazovat nálože, které zničí i Merkavu.

Fakt chceme, aby další izraelské bombardování Gazy nakonec spustilo rakety Hizbaláhu, Izrael pak bude bombardovat Libanon, Írán bude z iráku odpalovat rakety… a bude z toho další válka, která bude požírat denně miliardy peněz a tisíce nábojů, ale fronta se nepohne ani o píď? Fakt chceme, aby Sýrie nakonec použila svoje protiletadlové systémy S300, které mají dostatečný dosah i nad celým Izraelem? Fakt je v našem zájmu, aby Izrael bombardoval letiště v Damašku a Allepu?

A vy, co se nemůžete dočkat potrestání sionistické entity, fakt si myslíte, že kdyby Izrael zmizel ze světa, tak tam najednou vznikne vyspělý a mírumilovný muslimský stát? A vytvoří ho lidé, kteří jsou už po čtyři generace bojovníci proti židům a nic jiného? Fakt by zničení Izraele znamenalo mír a stabilitu? Nebo to bude povzbuzení pro celou muslimskou diasporu po celé Evropě, že bílí satani jsou slabí a je nejvyšší čas si v Německu a Francii založit svoje emiráty? Fakt si někdo myslí, že nás, evropany, Palestinci milují?

Pamatujete, jak skončily křížové výpravy? Muslimskou expanzí do Evropy. Až k Vídni se dostali… Jasně, Izraelská politika vůči Palestincům není právě košér, ale Izrael je stabilní stát a je stejnou hrází proti muslimské imigraci jako byla kdysi Libye. Kaddáfího politika také nebyla zrovna podle evropských měřítek. Nejspíš ani nemohla být, protože Libyjci nejsou Němci. Navíc… po Evropě neběhají židovští sebevražední atentátníci a v synagogách v Německu si v sobotu nevyprávějí o zabíjení nevěřících.

Vážně chceme, aby si tam na Blízkém východě uchoval největší armádu samotný Turek, který vzpomíná, že mu to tam celé patřilo? A má v rukou stále větší klíč od plynu i od migrace… Na to nezapomínejme.

Největší muslimskou menšinu v Evropě má Rusko… Putin musllimům sice povolil mešity, ale proti jakémukoliv teroristickému útoku vystoupil naprosto brutálně a nemilosrdně. Rusko nikdy s teroristy nevyjednávalo. Beslan nebo moskevské divadlo, mluvilo se jen do té doby, než se shromáždily speciální jednotky. Pak se šlo dovnitř, bez ohledu na následky a žádný terorista to nikdy nepřežil. Zahynulo u toho vždycky i hodně rukojmích, ale ve skutečnosti to mnohem víc lidí zachránilo, protože každý radikální Čečenec nebo jiný muslim dobře ví, že nemá cenu zaminovat školu a dávat požadavky. Splněny prostě nebudou.

Jenže v této chvíli Rusko není na naší straně a Putinovi se hodí, aby Američani měli mnohem větší problém, než Ukrajinu. Dokonce i tupá Leyenová ví, že pokud padne Izrael, tak je Evropa namydlená, protože výsledkem bude nestabilita, která se bude dost podobat nestabilitě po svržení Shaddáma Huseina. Jenže tenkrát ještě Američani měli dost sil i peněz, aby to dvacet let víceméně drželi. Dneska už tuto sílu nemají a Izrael je tak blízko Evropě, že z těchto oblastí už na Evropu doletí i ty íránské Šáhidy. Vážně chceme mít na březích Středozemního moře další rozesraný svět ve kterém bude mít poměrně velké slovo Rusko, které má dneska sto důvodů nás nenávidět?

Prosím, prosím, prosím, přestaňme všichni s tím fanděním jedné nebo druhé straně. Válka na Ukrajině nikdy nebyla v našem zájmu, v této chvíli není v našem zájmu ani žádná velká válka na Blízkém východě a už vůbec není v našem zájmu, aby Izrael tuto válku prohrál. Znovu jsme u Orbánovy politiky. Mír! Blbý, mizerný, nespravedlivý mír. Stejně blbý, mizerný a nespravedlivý mír jsme už dávno měli naordinovat Ukrajině a uchovat si plné sklady pro to, k čemu se schyluje v Izraeli. Všichni ti místní fírerové by přemýšleli jinak, kdyby věděli, že státy NATO mají munici na dva roky války. A dvojnásobně by přemýšleli jinak, kdybychom jim na Ukrajině nepředvedli, že záleží na dronech a ne na tancích.

Neměli jsme nikdy sponzorovat Hamás placením „učebnic“ a měli jsme víc tlačit na Izrael, aby z Gazy nedělal koncentrák. Měli jsme se snažit o politiku, která by Izraelce a Palestince sbližovala a ne je rozdělovala k nenávisti na tisíc let. Neměli jsme zvát Ukrajinu do NATO, neměli jsme vůči Rusku dělat konfrontační politiku, neměli jsme vyprázdnit sklady a neměli jsme se odstřihávat od ruských energií. Tohle všechno bylo od začátku blbě.

Teď už je skoro pozdě… ale já jsem strašně rád, že to celé ještě nevypuklo a budu vděčný Všemohoucímu, pokud to ani nevypukne. S plným vědomím, že nevypuknutí bude zázrak nad zázraky. Není žádný důvod, mít radost z toho, že Biden teď neví, kudy kam, protože skoro dvě miliardy muslimů naopak vědí přesně, co chtějí a v EU jich máme docela dost. Tenhle veselý rej kostlivců bohužel tančíme na našem vlastním hrobě.

Naším zájmem je co nejdřív ukončit válku na Ukrajině a napravit vztahy s Ruskem. Kdo říká, že Rusové jsou horší než muslimský svět, by neměl dostat vycházky ani na sobotu.

Maximálně tlačit na všechny aktéry na Blízkém východě, aby s vzájemným vražděním pokud možno počkali.

Poslat liberální hodnotovou politiku na smetiště dějin, znovu nastartovat vlastní domácí průmysl i jadernou energetiku, ukončit dotování nesmyslných grýndýlových projektů a udělat znovu Evropu great again. Včera bylo pozdě. Stát, který se pustí do války s Rusem a vypne si u toho jaderné elektrárny, ten si žádnou milost nezaslouží.

Poučit se u Orbána, jak se dělá nikoliv eurohodnotná politika, ale zájmová politika. Státní zájem vynalezl kardinál Richeliu a dokud nepřišli libtardi, tak to byl nejlepší způsob, jak mít hodně pokroku a málo válek. Ano, za cenu určitých (zpravidla cizích) nespravedlností i sviňáren.

Není žádné právo na pomstu, odvetu a odplatu. To jen roztáčí kolo dalších pomst, odvet a odplat. Nástup multipolárního světa je sice nezadržitelný, ale má jednu nevýhodu – žádný policajt vám nepřijde na pomoc. Dokonce ani tehdy ne, když mu Fiala leze do řiti. Multipolární svět se zatím víc podobá stěhování národů než pax Roma.

Přestaňme s tím fanděním. Pokud tenhle zápas vypukne, tak to zboří tribuny, ať bude prohrávat kterákoliv strana. Přestaňme s hodnotovou politikou a začněme důsledně sledovat vlastní zájmy, ve kterých nikdy nebyla válka mezi Ruskem a NATO na Ukrajině, ani sponzorování palestinského džihádu, ani omlouvání izraelských jestřábů. . Dokázali jsme tím jediné – měření sil všech stran bude hodně devastující a my tomu neutečeme.

V situaci, kdy máme prázdné sklady, nemáme suroviny, všichni jsou proti nám a světový policajt se kdykoliv může stáhnout za Atlantik, nás může zachránit jedině zázrak v podobě blbého, mizerného a nespravedlivého míru. Bohužel ale zřejmě na vzpamatování budeme potřebovat víc času, než kolik nám ho bude dáno.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

174 thoughts on “Nespravedlivý mír

  1. Jo jo…

    „Křišťálová lebka! Tři tisíce šest set let let stará, tady to píšou!!“ Mával ohmataným, potrhaným výtiskem západoněmeckého obrázkového časopisu, snad Sternu. „A to je nezvratnej, de-fi-ni-ti-vní důkaz, že tady byli mimozemšťani!!!“

      1. Ehm, doufám, že jste nemyslel, že to nevím?

        (Jen se pokouším ilustrovat určitý styl uvažování a jeho nevyhnutelné důsledky.)

          1. Jenže bohužel ne pouze oni. Jiní mávají zas jiným. Nekritičnost je přirozená věc; každé dítě nejprve uvažuje nekriticky. Horší je podjatá, předpojatá nekritičnost: spolehlivost a váhu všech argumentů vždy hodnotím jedině dle souhlasu s tím, čemu věřím a co chci sám.

            A naprostý malér, který dokáže zničit diskusi a třeba i celý web, je podjatá nekritičnost spojená s antisemitismem. Stačí se kouknout kousek dolů.

            1. Horší je podjatá, předpojatá nekritičnost: spolehlivost a váhu všech argumentů vždy hodnotím jedině dle souhlasu s tím, čemu věřím a co chci sám.
              Tak teď už jenom začít se tím řídit a začít u sebe.

              1. A bránil jsem Vám v tom někdy?

                Jen do toho! Pro začátek si třeba najděte nějaké vysvětlení, proč zrovna Freda Leuchtera, takového fandu plynových komor, posedlo nutkání dokazovat, že v Osvětimi žádné nebyly…

                Nebo jste si snad myslel, že jej zmiňuji náhodně? Či snad dokonce pro odvedení pozornosti, jak jste tvrdil?

                To, co zde předvádíte, je jen někdy a jen o malinko více, než pouhá projekce. (Mimochodem, o té se můžete leccos dočíst nejen v Talmudu a Novém zákonu, ale především u Freuda.)

                1. Tak napřímo: Znovu si pomalu přečtěte svoje rasistické příspěvky a začněte se místo odklánění řídit svými radami nejprve sám. To za prvé.
                  A za druhé si zapište za uši:
                  Za válečné zločiny se má stydět jejich pachatel a nikoliv ten, kdo o nich informuje.
                  A pak to opatrně zkuste znovu a pokud uvidím snahu, možná se tím budu i zabývat.

                  1. Vždyť Vám to říkám, projekce. Infantilní zrcadlení. Žádnou přidanou hodnotu tam nikde nenacházím.

                    Moje rasistické příspěvky (kdyby snad takové existovaly) byste musel nejprve označit. Pak byste v nich musel najít a označit rasistické formulace. (Ledaže byste místo toho ty příspěvky oznámil orgánům; ti se zde na ně rádi podívají a posoudí.)

                    Válečné zločiny by nejprve musely být věrohodně prokázány, teprve pak by vznikl prostor k úvahám, kdo se má za ně stydět. (Přitom prosím mějte na paměti, že Vy pod tímto nicknamem už nikdy věrohodný nebudete.) Zločin a tvrzený zločin jsou dvě různé věci.

                    Víte, co říká Marlow Kurtzovi? “You will be lost, utterly lost.“ (V Zábranově a Skoumalově překladu: „Zničíte se, zničíte se nadobro.“) Takhle byste do mě mohl bušit jako vrchní inspektor Dreyfus do nafukovacího inspektora Clouseaua, a s každou další svojí replikou byste stále víc a více vypadal jen jako to, co skutečně jste.

                    Jenže za chvíli by si čtenáři (ať už mají na Blízký východ jakýkoliv názor) mysleli, že celý Vidlákův blog je cosi podobného.

                    1. Ale no dobrá, pojďme se tím tedy ještě na minutku zabývat:
                      Drobounkou snahu sice při troše dobré vůle lze vidět, ale jinak slabé, velmi slabé.
                      Marné zapírání zjevného a doloženého. Zoufalé pokusy o kádrování, navíc z pozice usvědčeného rasisty. Zcela nefunkční (již několikrát potvrzeno) odklánění. Nefunguje ani tentokrát. Rozvláčnost bez účelu. Doporučené studium – nula. Poučení z chyb – nula.
                      Tentokrát prostě slabé, možná příště.

                    2. (v reakci na 18:52 a ovšem všechny předchozí)

                      Přeji Vám pevné zdraví.

  2. Izrael je opakovaně přistižen při lži. A my mu znovu uvěříme

    Jonathan Cook

    ✡️Ministr obrany Yoav Gallant označil obyvatele Gazy za „lidská zvířata“ a slíbil, že „všechno zlikviduje“.
    ✡️prezident Isaac Herzog obvinil celý lid Gazy ze zodpovědnosti za útok Hamásu (založený CIA & moSSad), čímž fakticky upřel každému muži, ženě a dítěti status civilisty a označil je všechny za teroristy. Dodal: „Zlomíme jim páteř.“
    🕎za necelé dva týdny proměnila čtvrtina domů v Gaze v trosky a 600 000 Palestinců zůstalo bez domova.

    ☪️nemocnice jsou již přeplněny pacienty, kteří jsou příliš zraněni izraelským bombardováním, než aby mohli být přemístěni, a protože neexistují zařízení, která by je mohla ošetřit jinde.

    🕎Izrael zasáhl nemocnici al-Ahlí dvěma granáty tři dny před … Tento postup izraelská armáda nazývá „klepání na střechu“: ..předběžné varování k evakuaci před mnohem větším úderem.

    Operace „Gaslighting

    Izrael nám přesně řekl, co se chystá udělat. Ale když to pak udělal, zahájil Izrael svou dnes již známou operaci🕎🎭 „gaslighting“. Popřel, že by byl viníkem, a místo toho obvinil z válečného zločinu palestinskou militantní skupinu Islámský džihád.

    Izrael však byl připraven s kampaní lží a dezinformací.
    Cílem zde jako vždy nebylo předložit důkazy, ale vyhrát propagandistickou bitvu prostřednictvím dezinformace a zasít semínko pochybností

    Izrael provozuje jednotku „mistaravim“ složenou z Izraelců, kteří se převlékají za Palestince a v utajení operují v palestinských komunitách.

    Média nekonečně shovívavě informují o izraelské okupaci a nezákonné kolonizaci historické vlasti Palestinců, když na tom záleží.

    Kultura lhaní převládá již od doby před vznikem Izraele v roce 1948. Sionistické hnutí od svého vzniku propagovalo lež, že Palestina je prázdná země.

    🕎lhal Izrael o svých rozsáhlých👹 etnických čistkách v roce 1948 – jedna z nich na severu země se jmenovala Operace Broom -, které vyhnaly z domovů asi 750 000 Palestinců a nahnaly je do uprchlických táborů. Lživě tvrdil, že jim to nařídily sousední arabské státy.

    Skrývala archivní důkazy o masakrech palestinských civilistů, které provedly její jednotky, například v Tanturu a Dawayimahu, a očerňovala každého, kdo se na ně pokusil upozornit.

    Stejně tak lhala, že uprchlíkům nabídla možnost návratu.

    lži jsou nedílnou součástí jeho desetiletí trvající existence jako státu, který vyvlastňuje a kolonizuje domovinu jiného národa. Musí maskovat svůj systém apartheidu a zločiny, které jsou součástí takových režimů privilegií a podmanění.

    Izrael je v permanentní válce s Palestinci a širším regionem, a proto musí nutkavě a neustále lhát. Každá lež navazuje na ty předchozí.

    https://zvedavec.news/komentare/2023/10/9837-izrael-je-opakovane-pristizen-pri-lzi-a-my-mu-znovu-uverime.htm

    Takováto sebranka nám po staletí vládne. Vymlouvá se na boží vůli, svobodu, demokracii, humanitu, proevropské směřování, změnu klimatu, veřejné zdraví, nepopulismus nebo na odvážná a správná rozhodnutí.

    1. Rada čtu vaše prispévky pane GOJI.
      Domnívám se, že ten konflikt NIKDY nemůže skončit,marně se budete snažit vy a i další komentátoři hledat vinnika je to totiž náboženský konflikt nikdy nekončici a opírá se o tzv svatou knihu KORAN.
      Jen tady dejte odkaz na jeho suru 4-89 a řadu dalších 2-191 .
      Pokud chcete argumentovat řada doporučím všem SV členum studium této svaté knihy a pokud ji aspoň trochu znáte ,bude zajímave tady dát na její Surý odkazy nebo taky ne

      Co vy na to pane GOJI,ptá se ANNA z KSH💇🔔?

      1. Korán vlastním. Je dílem stejné skupiny psychopatů jako Talmud. Není to konflikt náboženský, to je jen debilizace. Hlavní roli hraje růst moci.

        Viník je zřejmý. A nejde jen o systematický teror a vyvražďování Palestinců. Ta samá sekta s námi hraje lupičské a genocidní hry jako LGBTQ, kalergismus, Green Deal, Covid-19, snaží se o CBDC, pandemickou smlouvu WHO, Agendu 2030, Great Reset. Seznam zločinů je velmi dlouhý.

        Má smysl se zrůdnostmi nadlidí zabývat? Každý to chápe po svém. Naprostá většina lidí má podvědomý strach jen na kazisvěty pomyslet. Být nenápadný/á. Důsledek zkušeností předků.
        Buď část lidí hráz strachu z pomyšlení na šmejdy překoná, nebo tamti uskuteční své mokré sny o půlmiliardě (nebo dvou miliardách, plány jsou ve variantách) otroků na dálkové ovládání. Viz. věrozvěsti Harari a Schwab z WEF.

              1. Samozřejmě neliší. Ideologie plní tutéž funkci, kterou před nimi plnila náboženství. Mají podobnou dogmatickou povahu a jejich hlavním udržovatelem je iracionální víra jejich nositelů. Zatímco náboženství bývají dovozována z různých náboženských textů považovaných za zjevené absolutní pravdy, ideologie vycházejí nejčastěji ze zvulgarizované filozofie a vědy. A zatímco náboženství většinou slibují nějakou podobu ráje či nirvány po smrti, ideologie tvrdí, že tohoto stavu lze dosáhnout na zemi buď ještě za našeho života, nebo maximálně za života našich dětí.

              1. A nejakou hodinu dejepisu jste absolvoval? Tusite aspon mlhave jak se staly krestanskymi Ameriky nebo cast Asie? Vite, ktery je nejlidnatejsi krestansky stat na svete?

          1. Islám je dnes jediné skutečné náboženství. Muslimové jediní berou slovo Boží vážně.
            Křesťané ho nikdy moc vážně nebrali i když byly časy, kdy Jeho jménem vyvraždili třetinu obyvatelstva Evropy, kdy vyvraceli a vyvražďovali celé říše. A dnes? K smíchu.

  3. „Pamatujete, jak skončily křížové výpravy? Muslimskou expanzí do Evropy. Až k Vídni se dostali… “
    hmmmm myslim si ze oni by tie vyboje robili aj tak
    ved na zapade ich zastavil Karol Martel niekedy v roku 800 a na vychode narazili na Carihrad (Instabul) ktory tam bol hradzou az kym ho Turci nedobyli (zial zapad vtedy vojensky nepomohol dokonca pomohol turkom)
    —————————————————
    Islam je predsa nabozenstvo mieru:
    co to znamena? cely svet sa deli na dve casti: Dom Mieru a Dom vojny
    Dom mieru je tam kde zavladol islam a Dom vojny tam kde este islam nezvitazil
    (mimochodom podobne bojovali za mier aj komunisti, aj to chapanie bolo rovnake
    mier bol tam kde zvitazil socializmus, inde bol minimalne triedny boj ktory vyustil do revolucie a nasledne vitazstva komunizmu – aspon teoreticky)

    1. Jak únavné, protože stále dokolečka dokola bez odstranění příčin.
      Je to zkrátka spor mezi náboženstvími, táhnoucí se napříč staletími a hned tak nezmizí.
      A aby trval, je přiživován parazity, kteří na tom vydělávají a dokud budou paraziti existovat a vydělávat, problém nezmizí.
      Podle mého názoru je třeba nejdřív zlikvidovat parazita.
      Kde ho však hledat?
      Inu, v našich takzvaných západních řadách. Zejména tam, kde se vyrábí zbraně, kde se vyrábí politika, kde se žije z náboženství a vyrábí se fanatismus, v tajných službách. Pokud se tyto bažiny nevysuší, bude stále probíhat zabíjení, dědičná nenávist a bude se diskutovat o ničem.

      1. Musí se hlavně zlikvidovat zdroje financování toho všeho. Což je jeden z hlavních důvodů, proč byly odstaveny radikální levicové politické směry, případně zprzněny do podoby pro mocné neškodné pseudolevicové agendy neziskovek.

      1. války. islám tam ještě plně nezvítězil. pořád je tam spousta nevěřících, kteří ještě nejsou islamizováni, zotročeni či mrtvi.

    2. To „výpravy skončily muslimskou invazí“ je asi míněno jen řečnicky, protože tam není přímá kauzalita. Islám se šířil pomocí tzv. džihádu knihy a džihádu meče, tím druhým „o chloupek“ víc. Velmi rychle ovládl BV, severní Afriku, Španělsko a postupně pak velkou část Byzantské říše.

      Samostatnou kapitolou je Balkán. Jen pro zajímavost, sice mnozí jistě vědí, ale např „liška ryšavá“ Zikmund založil Dračí řád, a to právě pro obranu jihu Uher před tureckým tlakem. Členem řádu byl i onen Vlad, jehož syn stejného jména se pal stal tím Draculou – synem Draka.

      Expanze islámu, šla všemi směry, proto tlak na Evropu z toho jihu. Ta ani náhodou proti němu nebyla „křesťansky sjednocená“, Španělsko si svoji reconquistu odválčilo do značné míry samo a kdyby se Jan Sobieski nechal místo Habsburky zlákat Ludvíkem XIV., asi by Bitva u Vídně dopadla trochu obráceně. Včetně důsledků. On ten „nejkřesťanštější král Evropy“ Ludvík totiž z politických důvodů podporoval právě Turky proti Habsburkům. A aby toho nebylo málo, bohaté centrum křesťanství – Vatikán, od kterého by se měla očekávat ochrana a obrana víry tak jaksi na prvním místě, k Vídni poslal na pomoc… kněze.

      Bill Warner výtečně popsal dvě podoby islámu ve své knize Politický islám. Má tam taky to rozdělení světa na – už islamizované – území míru a – ještě neislamizované – území války. To „ještě“ neislamizované znamená, že cílem islám je dobýt celou planetu a vytvořit na ní celosvětové chalífát. Jak se má muslim správně chovat na jednom a druhém území, že nevěřícímu – každému, kdo není muslim, se může/má do tváře usmát a do zad bodnout dýka. To sice neznamená, že to každý muslim následuje, nicméně kdyby jediné procento z nich ano, půjde o ca dvacet milionů. Tzn. víc, než bývalé Československo, ve kterém všichni včetně kojenců by tu dýku do ruky vzalo…

      Že ale i ostatní dvě náboženství mají i svoji politickou podobu, to je vidět (zdaleka nejen) právě na Španělsku a Vídni u křesťanství, taky, opět zdaleka nejen na Gaze, u judaismu. Všechna náboženství jsou zároveň mocí samotnou i nástrojem pro její získání a provozování, stejně tak je v různých situacích jednou více „profilována“ jejich věroučná, podruhé zase mocenská (tedy ta politická) stránka.

      Stojí-li za „vznikem“ člověka, coby živočišného druhu, nadaného abstraktním myšlením, Stvořitel, nebo ta evoluce, na tom se lidé nikdy nedohodnou. Patrně ani tehdy, pokud by se někdy podařilo objevit, jak vzniká život, protože i ten mechanismus vzniku by věřícími a jejich teology byl brán jako boží záměr. Ale právě ta abstrakce, ať stvořená či vyvinutá, stojí za tvarem všech vír. Tzn. včetně všech zrůdností, jimiž ty víry jsou činností člověka jejími jmény provázeny prakticky od prvního dne svých vzniků. A nejde o obžalobu víry/náboženství, ty byly tou abstrakcí jen natvarovány do příslušných podob a projevů. Stejně tak jsou jí takto natvarovávány i všechny mimonáboženské lidské „činnosti“. U těch náboženství jde pouze o to vnímání fatálního rozdílu mezi „kázáním“ přímo nebesky obrovské krásy a lásky, a „pitím“ ještě větší obludnosti a nenávisti.

      Jediná a pravá pravda o jediném a právem bohu by správně měla být ekumenická, sjednocující. Ale je naopak smrtelně konkurující. Věroučná podstata je tam coby krytí, což je pro značnou část ‚věroučně“ věřících extrémně nepřijatelné. Což je ovšem zároveň poněkud schizofrenní, protože tito všichni jsou na jednu stranu velmi rádi a potěšeni tím, kam všude teritoriálně jejich víra dosáhla, na druhou abstrahují, že tam historicky nesrovnatelně a především dosáhla tím mečem. Knihou až doplňkově, kdy je nad tím stejně jaksi přimhuřováno oko, protože jejich víra je přece „správně“, takže nějaké ty „kolaterální ztráty“ u toho, to se nedá svítit. Velmi rádo se u toho extrapoluje, neboli známé parametry vynáší do neznámého prostředí – kdy se argumentuje, že „jinak by to tam stejně bylo ještě horší“. Vychází se ovšem většinou pouze z toho, že špatné to tam bylo předtím, kdy ovšem tím špatným je, že tam ještě nebyl ten bůh, který tam následně byl implikován. Jakkoli by se při neimplikaci člověk – protože takový je – jistě „tam“ postaral i potom o to, aby v životě lidí byl dostatečný počet „chvil k nežití“, ten argument je tím pádem neplatný. Proto, že žádné „tam“ nikdy nebylo, nikdy se nestalo. Historie se odehrála za přítomnosti zejména tří z abrahamských náboženství, žádná jiná neproběhla. A to „ještě horší“, jakkoli jsem to takto do komentáře natvaroval já, je „bohu“žel platné. Pokud by se místo toho použilo „lepší“, podsouvalo by to tvar „dobré“, což takto charakterizovat nejde ani při nejlepší vůli…

      To je zas to nábožko. Jakmile na něj dojde, jsem zklamanej, že jsem to napsal jen na dvě výšky obrazovky, když tam děsně nutně (!! – 🙂 ) správně mělo toho být ještě nejmíň na tři další…

  4. Pokud jste v 89 cinkali a následně upadli do komatu a probrali se nyní, tak pro vás mám krátké video a související článek. Ve zkratce: ČR, 2023, Vodňany, muž zjevně zfetovaný (ožralý) v noci chodí po ulici máchá nožem a řve u toho jak raněný lev. Nemusíme se však bát, protože PČR nám ústy dobře placeného tiskového mluvčí sdělila, že se není čeho bát, že se jednalo o přestupek a že tento byl oznámen obecnímu úřadu.

    Takže konec dobrý, všechno dobré. Můžete v klidu spát a ráno poslat svou 10 letou dcerku samotnou do školy přes potemnělý park. Přeji hezký sny s cinkajícími rolničkami či klíči – dle vkusu.

    https://www.facebook.com/petrfendr/posts/pfbid08nwD7BN7LsqJFw93THwNSfYyiKACiKieY897Z3HuCwxQs2vHRjUY8rce5UYK2Dqpl

    https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/526817-obyvatele-vodnan-vydesil-migrant-s-macetou-vsechno-je-jinak-tvrdi-policie?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

    1. Ano. Taky mě víc štve “ bezpečnost“ na ulici a výskyt takových všelijakých lidí, než válka v Izraeli, na Ukrajině, nebo ceny v obchodech.
      To neřeší nikdo.
      Když už se teda všechno zdražuje a musim makat jak vůl, ať se stát postará o moji/naši bezpečnost a klid na vydělávání peněz.

      1. No, víte, Iggy, když ono to tak nějak všechno souvisí se vším. Vše je tak komplexně provázané a zapletené, že by možná ani ten Héraklés nevěděl, z kterého konce začít ten Augiášův chlív vymetat.

        Souhlasím proto s Vidlákem – křičet po mírovém jednání, co to jde a zplna hrdla! Jinak ty kupy hnoje budou stále jen přibývat.

        (Přidám, trochu nesouvisle, odkaz na to, jak my tady v Evropě milujeme bližního svého ilegálního migranta, kterému Itálie udělila azyl z humanitárních důvodů, ačkoliv ho Tunisané chtěli vsadit do chládku za vraždy. Tak proč by se tady takoví měli žinýrovat v mávání mačetou?
        https://www.michalapetr.com/#top
        A těch, co sem chodí služebně se ptám – fakt furt ještě chcete volit Fijalu s Ropušanem?)

        1. Služebníci musí volit Fijalu a Ropušana. Jde o jejich bytí, či nebytí. Mohli by jinak skončit jako prostí sběrači psích hovínek.

          1. Tak opatrně, sběrač exkrementů je velice důležitá činnost.
            U nás v Kotěhůlkách člověk, co jezdil s takovým pojízdným „hovnocucem“, tak ten se ožral, spadl ze schodů a prorazil si spodinu lebeční. Naštěstí ne v zaměstnání.
            Asi rok se nepodařilo nikoho sehnat, kdo by to za tu almužnu dělal a vydržel déle než týden.
            Jak myslíte, že to po měsících v Kotěhůlkách vypadalo?
            Nešlo šlápnout vedle.

  5. Souhlasím s Vidlákem.
    Nespravedlivý mír je pořád ještě lepší než spravedlivá válka, tu už říkal Marcus Tullius Cicero a platí to stále, zejména pro naši malou zemičku, jinak bychom tady už dávno nebyli v podobě Českého státu.
    Bohužel nás naši současní politici používají jako hadr na koštěti a na objednávku nás používají k dráždění (teď) Ruska, jindy Maďarska, podle toho jak si lejnová pískne. Je nejvyšší čas poslat Pětidemolici k ledu (nejlépe k soudu) a začít se chovat, tak abychom se v Evropském prostoru nerozpustili , jak ta pověstná kostka cukru.

      1. Ovčanovi by se asi více líbilo, kdyby nacisti chodili po Praze a stříleli civilisty jako vrabce.
        No, každý máme nějaké hodnoty…………..

  6. Vynikajúci článok pán Vidlák a trafil ste klinec po hlavičke ……… Pamätám keď premiér Fico bol na návšteve v Líbyi u Kaddáfiho a koľko kriku bolo okolo toho ………

  7. Včera jsem si pouštěl ještě další video od toho Ing. Petra Blahynky – normálně najdete na Youtube. Připomíná mi to stylem trochu takové ty přednášky samozvaných osvícených esoteriků (viz třeba Robert Nový), kteří se opájejí tím, jak jim ty jejich představy o světě do sebe krásně logicky zapadají, přestože to s realitou nemá moc společného. Mimo Petra Hampla a jeho party je to ale další zajímavý myšlenkový směr, o kterém jsem neměl povědomost. Co za lidi se kolem něj pohybuje? Hlavně ta jeho poředstava, jak v roce 2035 budou všechno dělat roboti a lidi si budou jen válet šunky za nepodmíněný příjem nebo pracovat z vlastního entuziazmu jen pro „morální ocenění“ se mi nezdá reálná. Hlavně proto, že prostě spousta činností je takového charakteru, že ji ani roboti ani umělá inteligence dělat nemůže a dělat nebude – to je naivní představa lidí, kteří sami asi nikdy nic pořádně nedělali. Ale ta fáze, která popisuje fungování současného světa, 5 kategorií zemí atd., to teda dost sedí.

    1. najhorsie prace su najmenej ocenene a tazko ich presunut na roboty….typicky staranie sa o pacientov na Alzheimera apod., tazko sa znasa divanie sa na upadok cloveka, ale robot v tomto nepomoze, takze sa ani neoplati

      1. Tak ono ani není potřeba ty práce na roboty přesouvat. Lidí, kteří mají na výběr mezi bezdomovectvím s žebrotou a prací za minimální mzdu je stále dost a s úbytkem lépe placených pracovních příležitostí jich bude jen přibývat. A tihle lidi jsou tak blbí, že nejsou schopni se nějak politicky zorganizovat.

      2. A kdo říkal, že se o pacienty tohoto typu bude někdo starat? Buď se o něho postará někdo z rodiny, pokud na to bude mít čas a peníze, nebo místo do Alzheimer centra půjde to Euthanasia Final Hospital. Nedělám si iluze.

    2. Kromě toho, že jak píšete je neúnosně složité dělat roboty pro spoustu činností, tak roboti hlavně potřebují šťávu…
      Víte, čím opravdu začal temný středověk? Odstřižením Evropy od egyptského papyru po jeho dobytí muslimama… Nebylo na co psát účty. Jako kdyby se dneska vypnuly servery správy sociálního zabezpečení…

      Ale zase kdoví jak to myslel – třeba po jaderné válce bude pár robotů prozkoumávat povrch a zbytky lidí si budou válet šunky v krytu…
      Jen kdyby tak andělé mluvili jasně…
      https://www.youtube.com/watch?v=AosxARZD9q0

      1. Krasobreta: Ano, skončil v 7. století, když se Středomoří z římského vnitřního moře stalo v bojovou oblastí. Byli tam sice už v 5. století Vandalové, kteří z Tuniska pluli i do Itálie, ale zničit středomořský obchod nedokázali a asi ani nechtěli.

  8. Mě by spíš zajímalo, co by v případě války (izraelského vpádu do Gazy), mělo být cílovým stavem.
    Zničení Hamasu zní fajn, ale jak toho dosáhnout? Tohle by šlo, se obávám, pouze za cenu menší genocidy. A něco takového nemusí zůstat bez reakce zbytku muslimského světa. Aby se to nakonec neukázalo být Pyrhovým vítězstvím. Pokud by se na konci vůbec o vítězství dalo hovořit.
    Nebo snad nastolení demokracie západního typu? To je úplná blbost. To se nastolovalo celých dvacet let a výsledkem byl tak akorát Islámský stát a návrat Talibanu.
    Ať tedy někdo řekne, čeho se má případnou další válkou dosáhnout. Mě totiž nějaký smysluplný a navíc reálný cíl prostě nenapadá.

    Na druhou stranu, blbý a mizerný mír je něco co se může jevit jako naprosto dokonalá věc nám středoevropanům, ale pro Izrael to může být totální ztráta tváře se stejně tragickými důsledky.
    Jinými slovy, mám takovou obavu, že teď ať se (ne)stane cokoliv, bude to vždycky blbě.

    1. Pokud máte fejsbůk, tak si ho tam najděte. To je asi největší fanoušek Ukrajiny u nás. Ale zároveň to není vymatlaný libtard a dá se s ním diskutovat.

  9. Vím, že to je utopie. Ale co kdyby se Paletstinci přestěhovali do západních metropolí?

    Izraelci by neměl za sousedy lidi co se jej snaží vyvraždit i za cenu vlastní smrti a smrti svých detí a menšího cíle nemají. Egyptu by se oddychlo. Palestincům by se zlepšil život. Hamásáci by měli k dispozici neomezený zdroj nevěřících co je stát nechrání. Západní metropole by získaly obohacení a znaky živoucí společnosti. Svůj díl odpovědnosti by přijal i Rakušan (ale jen do Prahy a do Brna). Všichni by vyhráli a nikdo by neztratil. Ne snad?

    A jako bonus by u Středozemního moře vzniklo nové fajn dovolenkové místo.

    (pro západ by to byla katastrofa, ale snad by ji přežil a definitivně by to smetlo to co na západě nyní vládne)

    1. Adx: A západní metropole by získaly své nové no-go zóny. Za chvíli by létaly rakety z předměstí na centrum Paříže. Politici by byli bezradní, protože jak obsadit čtvrt, kde bojovníci s Javeliny a Stingery nebo jejich novějšímu obdobami se budou skrývat mezi civilisty? Dali by jim občanství a potom zjistili, že své občany přece nemůžou vystěhovat.

    2. Už jsem to také navrhoval.
      Když palestinští souvěrci a sympatizanti v arabských státech o Palestince vůbec nestojí, mohli těch pár milionů Gazanů přece přijmout do své náruče metropole Evropské unie. Každá úměrně počtu obyvatel.
      Do ČR se záhadným způsobem vešlo přes půl milionu Ukrarusů.
      Je to 27 metropolí, při počtu obyvatel 450 milionů je to sotva 4450 Palestinců na 1 milion obyvatel.
      Do Prahy a ostatních přívětivých pirátských měst se přece těch 45 tisíc postižených válkou v pohodě vejde.
      Vonlejnová nemusí pracně posílat peníze někam do Gazy, ale může je s radostí investovat přímo tady v EU!
      Perun s námi!

  10. Vidlakove volanie po mieri je zajimave.
    Aj v globalnom Juhu sa obcas niekto zamysli, com je na svete taky bordel a ako to trochu skludnit.

    Zatial nie velmi castou, ale u predsa len vyslovenou myslienkou je, ze vsetok ten terorizmus a bordel na svete je riadeny a financovany CIA + spriatelene korporacie z inych krajin KoZa.
    V minulych dnoch to takto definoval aj minister zahranicnych veci republiky Mali.

    Cize nastoluje sa otazka, ci ma zmysel vlastne proti tym roznym dzihadom a ISIL-om bojovat a ci predsa len nie je perspektivnejsie im zabezpecit zrusenie prilivu financii.
    Ako uz zaznelo v jednom filme – na vojnu treba penize, peniaze a penezi.
    Bez penazi od sponzorov to prestane bavit drvivu vacsinu dzihadistov. Kto by uz riskoval zivot zdormo -vsakze?

    Ftipne je, ze CIA sa mnohymi vecami ani netaji.

    Som len zvedavy, ci to nahodou KoZa a jej tajne sluzby predsa len trochu neprekoucovali…..

  11. S mírem souhlasím, s tím dalším už ne. Kaddáfí podporoval teroristy všude možně po světě, ale doma s vlastními občany neválčil, na rozdíl od Izraele. Izrael válčí s místními muslimy už 70 let. Tu „stabilitu“ udržuje pouhým násilím. A když násilí nestačí, tak přidá ještě větší násilí. Jednou ten papiňák musí vybouchnout – to jsou přírodní (Boží) zákony, před kterými není úniku. Stát Izrael dříve nebo později zanikne, tak jako zanikly křižácké státy, a Žide se znovu vydají na svůj Exodus. To je osud všech „vyvolených“ národů. My se na to musíme připravit, to je zase naše povinnost.

    1. Humprey: Kaddafi je podporoval za studené války. Potom ve stáří už hledal jen klid a mír, aby mohl dožít v nové době. Pro Západ by jeho svržení bylo logické někdy v 80. letech. Udělat to za Arabského jara, tim spíš podpořili chaos. Výsledkem je že od té doby už se nepodaří přesvědčit žádného diktátora, aby se vzdal výboje zbraní hromadného ničení. V Severní Koreji vládu právě osud Kaddafiho utvrdil v rozhodnutí získat jadernou bombu.

  12. Vidláku „opravdu chce evropa další frontu/válku“? Odkládání něčeho co přijde znamená jenom jedno, větší průser.
    Čím déle se toto čeho se bojíš odkládá, protože si myslíš, že to nepřijde, tak o to víc si to odnesou tvoje děti ve válce nebo v otroctví 😉
    Takže v tomto se mýlíš, protože strach z toho co stejně přijde a napůl sluníčkový pohled farizeje, že „když budeme hodní, tak nebudou války“…

    1. A jenom dodám menší opravu, u Vídně se bojovalo, protože skončili křížové výpravy. Afrika a Indie je nevedla a taky bojuje jako u Vídně evropané, takže i zde máš logiku trochu hodně mimo realitu.
      Jediné co získali koncem křížových výprav bylo válku u sebe doma, kterou předtím vedli u nich doma.
      Vidláku, války nech jiným co umí bojovat mimo domov 😉

      1. Takže jo, anonyme, tak jdeme do toho? Zmobilizujme naše syny (a když to nebude stačit, tak i dcery), vyhrňme si rukávy a hurá! Část na východ vyprášit kožich Putinovi, druhá část na Blízký Východ (to bude muset být zvlášť vybraná speciální skupina, která bude mít žaludek na tu brutalitu), protože nač to odkládat. Pomozme to vyřídit jednou provždy. Nevolejme po míru, volejme „jen houšť a větší kapky (krve)“. To jako fakt? Takhle nějak jste to myslel?

      1. Těm o žádný mír nikdy nešlo. Jejich cílem bylo poslat Hitlera na Stalina. A předání ČSR, jeho zbraní zbrojovek a geografické polohy se k tomu hodilo. Proxy války nejsou vynálezem dnešní doby. Vypěstovali si démona, mysleli si že bude pracovat pro ně, ale ten když zjistil že je dost silný, tak se začal řídit vlastními zájmy.

        Tenhle průšvih se KoZe stal už mnohokrát a stále to zkoušejí znovu a znovu.

  13. Vidlák píše, že židi tu nedělají terorismus a nezabíjejí evropany.

    Ví Vidlák, jaká etnika šéfují Pfizeru a dalším farmakoncernům? A vydřidušským bankovním korporátům?

    1. Jednou z nejsilněji postižených zemí protikovidovími opatřeními a následky násilné vakcinace byl právě Izrael.

      Bankám a korporacím „šéfují “ jednotlivci a ne nějaká „etnika“

      To je pravicově extremistická konspirační teorie a primitvní křesťanský antisemitismus, který vedl ke vzniku sionismu a založení Izraele.

      1. Jakože uzavřené hranice Izraeli vůči Palestině a Muslimům všeobecně vůbec nevyhovovali?
        Nebo, že neexistovali různé šarže, kdy se testovalo jak velké dávky mají jaké následky?

        Mě by zajímalo, zda skutečně něco Izraeli vadilo, myslím jeho vládě ne občaům, na tom uzavření, asi budeš jeden z mála, který si myslí, že se to vládám nelíbilo 😀

      2. Evropští židé ale nejsou Semité.
        Je to diaspora semknutá náboženstvím, které křesťané odmítají přijímat.
        Semité jsou přece i ti Palestinci a Arabové, kteří jsou podle Starého zákona všichni potomci Jákoba = Izraele.

  14. Moc pěkně napsáno. Válka je vždy špatně, ale válka zasetá někým jiným pro jeho prospěch je ještě horší.

    1. Válka je špatná, protože má následky, které se nám nelíbí, ale bohužel je to něco co se opakuje…

      A pokud někdo, řekne stačí „jedna země a pak přestanou války“, tak i velké země co neměli „nepřátele, ale jenom komáry okolo sebe“ se nakonec rozpadli a zabředli do válek občanských…

  15. Od prve sokove uprchlicke vlny brzy uplyne 10 let a po celou tu dobu Evropane stale voli ty strany a hnuti, ktere staly u jejiho zrodu.
    Proc by se takovi obcane a volici meli bat nejake valky?
    S uprchliky se jiz szili, sziji se i s valkou.

  16. „V roce 2000 Muammar Kaddáfí navrhl přijetí nové měny kryté zlatem, zlatého dináru. Poté oznámil, že libyjská ropa se bude prodávat pouze za zlaté dináry. Jak poznamenává Rivero:

    „Tento krok mohl vážně narušit globální hegemonii dolaru. Francouzský prezident Nicolas Sarkozy údajně zašel tak daleko, že Libyi označil za hrozbu pro finanční bezpečnost světa. Spojené státy tedy provedly invazi do Libye pod záminkou podpory lidového povstání.

    Brutálně zavraždili Kaddáfího – zřejmě proto, že lekce Saddámova lynčování nebyla dostatečným poselstvím -, zavedli soukromou centrální banku a vrátili libyjskou těžbu ropy na dolary.

    Podle generála Wesleyho Clarka zahrnoval hlavní plán dolarizace světových ropných zemí sedm cílů: Irák, Sýrie, Libanon, Libye, Somálsko, Súdán, Írán a Venezuela…

    Pozoruhodné na těchto sedmi zemích, na které se USA zaměřily, je to, že žádná z nich není členem Banky pro mezinárodní platby. To je soukromá centrální banka soukromých centrálních bankéřů se sídlem ve Švýcarsku.

    To znamenalo, že těchto sedm cílových zemí rozhodovalo samo o tom, jak řídit své národní ekonomiky, místo aby se podřizovaly mezinárodním soukromým centrálním bankéřům.

    Nyní se bankéři zaměřili na Írán, který si dovoluje mít vládní centrální banku a prodávat svou ropu za libovolnou měnu. Válečný plán vůči Íránu je … donutit Írán, aby prodával ropu pouze za dolary, a přinutit ho, aby přijal soukromou centrální banku,“
    Dr. Mercola: Všechny války jsou války bankéřů

    1. Presne tak. Kaddafi tam mel horu zlata. Zmizela jak para nad hrncem, jen co ho zabili. Banksteri.

      Par chybicek: Sahel je na jih od Sahary, a Libye se netyka.
      Richelieu.

      Diky, Vidlaku. Vida, Kocoure, nasli se dalsi… 🙂

  17. Tak nevím Vidláku, ale podle posledních zpráv byly napadeny základny okupantů v Sýrii. Údajně se jedná o dvě , možná až o tři základny. Bidet to již řeší se soudruhy generály. Naše fandění jedné nebo druhé straně na to nemá žádný vliv

  18. Nu, vzpomínka na Libyi mě potěšila. Zde několik faktů.
    Kaddáfího převrat proběhl 1.9.1969, ovšem už v únoru téhož roku upozornil československý velvyslanec Teluch, že během roku 1968 „se Libye dostala mezi největší producenty ropy na světě a předstihuje Kuvajt“. Místní ropa získala na významu mj. (a hlavně ) proto, že Suezský průplav byl po šestidenní válce uzavřen!
    Kaddáfího Lybie byla nejlepším zákazníkem československýcvh zbrojovek v letech 1974 – 1985. Lybijský premiér Abdassalám Džalůd přijel do prahy v únoru 1974 a podepsal kontrakt na dodávku 200 tanků T-55 už v roce 1974 – cenu 581 miliónů Kčs byli Lybijci schopni zaplatit hotově a v devizách. na rok 1975 si nárokovali dalších 600 tanků (což vysoce překračovalo československé možnosti)!
    Tím to začalo.
    V roce 1975 navštívil Lybii Lubomír Štrougal a výsledkem byla například objednávka na dodávku 1031 tanků T-55 do poloviny roku 1976 a školení až 300 lybijských vojáků v ČSSR prakticky ihned atd.
    v letech 1970 – 1976 zaplatili Lybijci za zbrojní dodávky přes čtyři miliardy korun v devizách (co se se vší tou výzbrojí dělo prý zůstává tak trochu záhadou).
    To už se věci chopil legendární ředitel Omnipolu František Langer – požadavky zněly na T-813, L-410, GRADy, L-39, T-55….
    Českoslovenští odborníci vyučovali přímo v Lybii letce – od listopadu 1977 tam bylo za tím účelem 635 vojenských odborníků, jiní (100 osob) tam také vrtali studny a pod. V roce 1980 překročil počet Čechoslováků v Lybii čtyři tisíce osob.
    V roce 1980 byla cena (zaplacená!) lybijských požadavků 250 miliónů USD.
    Seznam dodaných zbraní byl impozantní
    atd.
    Zdroj:
    Petr Zídek a Karel Sieber: „Československo a Blízký východ v letech 1948 – 1989“, Praha 2009, náklad neuveden (s osobním věnováním Godotovi 🙂 ).

    P.S.: Něco podobného bych mohl psát také o Iránu a dalších zemích. To vše jen jako připomínka co bylo, ale už není, neb tehdy jsme měli průmysl a odborníky (nejen vojenské!) – dneska máme prd. Tehdy jsme byli limitováni zájmy Moskvy, ale mohli jsme vydělávat. Dnes jen plníme rozkazy a zbraně nakupujeme….

    1. Komupak se tohle hodilo do krámu?
      Nejen cizím výrobcům zbraní, ale i jejich překupníkům.
      Dnes musíme kupovat i ty kulomety.

  19. USA odmítají výzvy k příměří, protože by to prospělo Hamásu.
    Toto prohlášení učinil na brífinku koordinátor strategické komunikace v Radě národní bezpečnosti John Kirby.

    Bílý dům potvrdil vyslání amerických vojenských poradců do Izraele, ale odmítl upřesnit jejich počet

  20. 1. Libye byla rozvrácena a Kaddáfí zavražděn, protože spáchal dva smrtelné hříchy v jednom – chtěl přestat obchodovat africkou ropu za USD a navíc chtěl pro tyto účely zavést ZLATEM podloženou měnu – tuším „Zlatý africký dinár“ nebo tak nějak. Anglosasové pracují cizíma rukama, takže tohle za ně vyřídili především Francouzi. Mimochodem, Kaddáfí nebyl až tak úplně blázen, on začal celkem velký projekt s přivaděčem pitné vody – tohle kdyby dokončil, tak to podstatně změnilo hospodářské poměry.
    2. V době likvidace Kaddáfího byli anglosasové ještě ve formě a tahali za delší konec špagátu. Tohle ale už neplatí dnes – Koza jede de-facto na autopilota a USA jsou v podstatě před ekonomickým výbuchem a tohle zase znamená, že Izrael velmi brzo bude čelit muslimům v regionu osamocen bez podpory. Za této situace provádět likvidaci Hamásu je stejné, jako se dostavit na přestupkovou komisi k projednání zadržení ŘP za řízení pod vlivem s 3 promilemi v krvi. A i tady se projevuje pomyslný autopilot – Izraelci nemohou jinak, Arabové, resp. muslimové taky nechtějí konat jinak.
    3. Správný postoj je ála Orbán vůči RF a UA, což ovšem nelze čekat od naší pětidemoliční čety, bohužel.
    4. doporučuji začít uvažovat, jak se připravit na pád USD, protože tohle zasáhne naše banky – tady něco lze udělat, ovlivnit situaci na Blízkém východě nikoliv, tam jde o zoufalé pokusy anglosasů odvrátit neodvratné – viz. K42
    5. takže, nefandit nikomu, modlit se za neeskalaci a sledovat dění, které zrychluje.
    Vynikající video je zde:

    https://www.youtube.com/watch?v=5aWtxrXzgNU

    1. Jo … a ještě jedna OT:
      Na Slovensku proamerická klika zřejmě rozehrála svou partii ne až tak špatně, resp. ne až tak beznadějně. Četl jsem zajímavý rozbor, co by mohla sledovat Čaputová tím svým ultimátem, že vládu vyjmenuje, až ji Fico předloží návrh bez Huliaka.
      Takže – ke konfrontaci si vybrala úmyslně nominanta nejslabšího koaličního partnera. Pokud Fico nebo SNS ustoupí, tak bude ustupovat stále a navíc by vytvořili precedens do budoucna, kdy by o složení vlády v konečném důsledku rozhodoval prezident. Fico by ustoupit neměl, resp. s tím se asi i počítá.
      Jenže (p)rezidentka prohlásila, že vládu vyjmenuje, až dostane návrh bez Huliaka. Otázka zní co se stane, když Fico, resp. SNS neustoupí a navrhne vládu s Huliakem. Prezidentka taky nemůže ustoupit, ale je zde názor, že by mohla Ficovi odebrat pověření k sestavení vlády z důvodů „ohrožení demokracie“ … „evropských hodnot“ … dosaďte si dle libosti co chcete. Netřeba pochybovat, že masmédia by spustily přímo kanonádu na podporu takového kroku …

      ke

      1. Ja byt Fico,postupuju takticky : Dat tam nakou nulu, nejlepe babu, a Huliaka za statniho tajemnika – toho prezident samozrejme neschvaluje. Rezort by ale ridil de facto Huliak. Baba ministrine by se mohla dokonce i hodit marod na tech 8 mesicu, nez uplyne Caputove mandat. Kazdy by vedel ze jde o podraz – ale mohli by jen nafat a smal by se Fico. A zelenym neziskovym frajerum by bylo poradne horko a medvedi by zjistili ze turiste maji zbrane 😀

        1. No, tohle bylo taky rozebíráno a závěr je, že by to nebyl dobrý krok do budoucna. Legalizovala by se totiž situace, na kterou prezident SK nemá nárok – v podstatě určovat, kdo bude a nebude členem vlády.
          Můj osobní názor je, že Slováci nakonec Čaputovou po skončení mandátu zavřou …

            1. Experti a poitvedci , nevahejte jedte radit na Slovensko , bez vas to urcite zase nedopadne dobre.
              Tady muzete poucovat nahoru dolu a nic.

            1. Zeman popremyslel o Lipavskem, ale neodmitl jmenovat vladu bez nej. Protoze o to tu kraci, nikoliv o jednoho ministra. To je jen zaminka, Kdyby to nebyl Huliak, slo by o Kalinaka. Kdyby neslo o Kalinaka, slo by o… dosadte si sami. Jde o to, aby vlada nezacala stourat do kseftu amanta pani preziodentky. Napriklad.

              1. A je to, presne jak jsem predvidal, nove navrzeny ministr misto Huliaka bude Taraba, v libodemo diskuzich uz vyji, ze to je to same, jen v uhlazenejsim vydani 🙂 A Huliak bude predseda parlamentniho vyboru, na to nema Caputka a spol. vliv. Pane CaputoRizmane, balte si zubni kartacek a mozna i lubrikacni gel, medvedi kupujte balisticke platy tridy IV. 😀

                1. No bodejt by nevyli…

                  Denník SME, Aktuality.sk a Denník N nechcú pustiť na tlačovú konferenciu strany SNS. Zástupcovia médií ostali čakať pred vrátnicou, zatiaľ čo ostatné médiá vrátnik pustil, informujú o tom samotné médiá.

    2. Přesně tak. KoZa to „zkusila“ jako obvykle, ale ono to nevychází. Všichni v regionu chtějí mír a zapojení do obřích kšeftů BRICS+, místo války za poručníkování z Fašingtonu, navíc ve prospěch Izraele. Anglosasové přišli o Střední východ, tečka. Nyní tam bude vládnout multi-polarita, vše pojede v režii Číny, Ruska, Íránu, Turecka, Saudů, Egypta, Emirátů, Kataru …

      Bombardovací genocida v Gaze se setkala s jednotnou odmítavou reakcí všech okolních zemí – což je absolutně nebývalé. Pozemní operace Izraele v Gaze je předem nemožná: jednak by to vyvolalo pozdvižení asi jako Einsatzgruppen SS ve Varšavském ghettu, jednak na takovou vojenskou operaci Izrael zdaleka nemá – byl by to hrozný masakr IDF. Tudíž vše proběhne jen v PR formě, a brzy bude následovat „Mission Accomplished“ – tiché přiznání úplné prohry.

      Šíitská karta – proti Jemenu, proti Hizballáhu, proti íránským jednotkám v Sýrii a Iráku… nepoštvalo sunnitské země proti Íránu, Sýrii, Libanonu, Iráku. Obvyklé triky selhaly…

      Izrael sice zkusil letecky napadnout Sýrii, ale díky syrskému PVO/PRO se zmohli jen na bezmocné útoky proti civilním letištím v Damašku a Allepu, která nejsou chráněná, takže nějaké procento z odpálených křídlatých střel proletí – a nepovede se vyprovokovat žádnou syrskou odvetu. Napadení Íránu je pro Izrael už úplně mimo mísu; napadení Hizballáhu se Izrael varuje od výprasku, který obdržel v roce 2006, tudíž jsou prakticky zablokovaní.

      Zkrátka, je z toho vojenská i diplomatická katastrofa. Pro USA i pro Izrael.

      1. K42: Připomínáte problémy boje ve městech, které jsou nemalé a s drony a ATGM narůstají . Tohle generálové IDF jistě taky vědí, ale můžou tam nejít? Potom to bude brané jako slabost a na Blízkém východě můžou svůj stát asi rozpustit a emigrovat. Arabové nebudou jednat s těmi, kteří zaváhají nebo jen proto, aby předložili další požadavky. V tom je ta past, že je pro Izraeli problematické pozemní invazi udělat, ale je problematické ji i neudělat. Od roku 2005 nejpozději čas pracuje proti Izraeli. V jaké budou pozici, když vše odloží o 5 nebo 10 let? Proto je zvláštní číst diskuze třeba na Idnes, jak tam většina diskutérů asi upřímně věří, že Izrael má jistou stálou a naprostou převahu v současní a zachová si ji navěky. Je možné, že i vedení Hamásu se cítí pod tlakem, že když na sebe nebude stále upozorňovat, Saúdi se dohodnou s Izraelci na úkor Palestiny.

        1. Problém vězí především v tom, že Izraelci i Palestinci jsou používáni světožernými globalistickými kruhy ve Fašingtonu a Londonabádu coby nástroj ke světové dominanci – bez ohledu na nějakou další existenci Izraele nebo dalších států.

          Diplomatické ani vojenské řešení Izraelcům nikdo nedovolí – vše je sabotováno už dlouhá léta, protože je to pro páníčka záměr. Týká se to všech států okolo, kam je chaos exportován: jako byli radikálové nasazení v Sýrii, kde Assadova vláda čelila tomu samému, jako dnes Izrael; stejná věc hrozí i Saudům, Egyptu a dalším…

          Jistě každý chápe, že stovky tisíc tun zbraní, trhavin, vojenského vybavení, ani miliony tun betonu a výztuh pro tunely a bunkry se v pásmu Gazy neobjevilo nějakým mimoprostorovým přenosem ze Star Treku. Z toho je vidět, jak je dnešní Izrael nefunkční stát, plně řízený z vnějšku globalistickou kabalou, která přes CIA/MI6 řídí také izraelské tajné služby a IDF.

          Izrael nebojuje jenom s nějakými islámskými radikály či Palestinci, ale především s vnějším ovládnutím těmito kruhy, kterým je nějaký prospěch Izraele jako státu docela volný, ba dokonce je nevítaný. Ekonomický, politický, společenský, kulturní a bezpečnostní rozklad státu Izrael probíhá tímto vnějším řízením již dlouhá léta…

          1. Izraelcům jse o krk. Zcela doslovně a nesymbolicky.
            A z historie mají zkušenost, že se lze odpoutat od jednoho hegemona a přiklonit se k druhému.
            Co kdyby se znovu (v nebezpečí smrtelném) vzepřeli a vsadili na kartu zapojení se do nového BRICS+ světového řádu? Co všechno by museli obětovat, aby přestali být Malým Satanem?

            1. Nic jiného jim zřejmě nezbude. S Čínou a Ruskem tajně kooperují již od 90. let. I vztahy s Íránem přes silnou rétoriku na obou stranách mají dlouholeté. Např. těsně po „Pouštní bouři“ tajně poskytli mnohé tajné vybavení od USA – třeba PVO/PRO systémy Patriot – Číně a Rusku…

            2. ale satanem nepřestanou bejt ani tak
              tu šílenou nenávist pečlivě kultivovanou už nějakejch 1400 let takovejhle drobeček nevymaže.

  21. Není snad dne, aby o sobě tento referent něco neprozradil. Jindy notičky a cukříček, dnes pošlapaná česká vlajka a mentální slouha. Přímo demonstrativní příklad projekce.
    A jak zde někdo psal – co to musí být za režim, který ke svému fungování potřebuje a vydržuje něco takového?

  22. 🧐jak skončily křížové výpravy? Muslimskou expanzí do Evropy. Až k Vídni se dostali… Jasně, Izraelská politika vůči Palestincům není právě košér, ale Izrael je stabilní stát a je stejnou hrází proti muslimské imigraci jako byla kdysi Libye,“

    🍥Křížové výpravy některá entita spustila. Fakt běžný farář nebo zeman neměl potřebu vandrovat někam do jemu neznámé tramtárie vraždit cizí lidi, aby uvolnil svatou cestu do svaté země kvůli čemu vlastně? Při přípravách na ty vražedné výpravy se náramně dařilo košer lichvářům.
    Svatá entita má tedy pařáty v rozvracení Orientu po staletí. S rozvratem Osmanské říše před stoletím a soustavným dalším válčením pilně šíří liberální démonkracii, tedy fašismus:

    „Migranti dostávají peníze zdarma, štědré měsíční dávky, i když nepracují,“ dodal De Graaff. „Pokud jde o základní potřeby, s Holanďany se zachází jako s občany druhé kategorie.“

    „To je důsledek toho, co se zde děje,“ poznamenal belgický poslanec Evropského parlamentu Gerolf Annemans (Vlaams Belang).

    „Evropská unie prosazuje migraci,“ řekl. „Turbo se roztočilo: EU chce do západní Evropy přivést 50 milionů nových migrantů z celého světa, zejména z muslimských zemí. Je tu ideologický a politický tlak.“
    https://necenzurovanapravda.cz/2023/10/eu-chce-privest-do-evropy-50-milionu-muslimu-varuji-europoslanci-video/
    To je práce té samé sekty, která nám zařídila liberální démonkracii. Rozvrátila Libyi, Irák, Sýrii, Ukrajinu a desítky dalších států. Tak je stabilní a míru prospěšná. Od té milostivé lstivé vrchnosti pochází propaganda hlavního proudu, LGBTQ , Agenda 2030, a soubor dalších úchylností.

    1. Migraci nezastavíte. Lidé budou vždy utíkat před bídou a válkami.

      Rozvoj kapitalismu, kolonialismu, imperialismu a rozpory z toho plynoucí, to jsou ty pravé příčiny vedoucí k dnešnímu stavu věcí.

      Vládnoucí třída se vždy snažila poštvat vykořisťované poddané proti sobě, aby je mohla snadněji ovládat.

      Divide et impera!

    2. křížový výpravy byly normální policejní akce, který měly vrátit, co bylo ukradeno … ne, fakt to tam nepatřilo od samýho začátku muslimům. to, že byly extrémně mizerně provedený, je jiná věc.
      svatá entita má tedy pařáty v rozvracení Orientu po staletí :-)))) ne vrah, zavražděný je vinen! tedy, přinejmenším pokud pořád ještě mluvíme o období křížových výprav, před a kousek po.
      kvůli čemu vlastně? no ano, kvůli čemu? proč na tom místě muslimové tak urputně lpí?

  23. Ja opakovane zasnu nad tim, jak se odrazi od pozornosti i rozhledenych a inteligentnich lidi typu Vidlak, fundamentalni hrozba, zvana umela inteligence. Nekolik set vedcu zoufale a marne dalo prednedavnem vyzvu k jejimu omezeni – samozrejme smesnou. Exponencialni vyvoj oboru je velice neintuitivni, mimo bezne predstavivosti – ale deje se. Zadne ulehceni prace lidi, ale jejich nahrazeni ! Takze tyto geopoliticke uvahy budu za kratkych 7 – 10 let (spise mene) zcela irelevantni tvari v tvar neudrzitelnosti stavajici spolecenske smlouvy kde dnes vetsina lidi disponuje vymennym artiklem – cenou sve prace. A toto vetsinove poprve v dejinach prestane mit cenu. A nejsou na to desetileti, jen leta. Bude o tom rozhodovat Macron, Pekarova, Simecka… Tam je hruza,protoze to uz jde samospadem, je to jako prirodni sila. Akacka a Javeliny se daji odhodit v mziku kdyz je k tomu lidska vule, to neni zadna prirodni zakonitost ze se musi bojovat. Ale zgruntu nove usporadat spolecnost kde budou vysoke desitky procent lidi ekonomicky zbytecnych – ma nekdo naky uslechtily napad, jak k tomu dospet bez rozvratu ? Ja ne.

    1. A jeste prakticky pripad, ze ktereho se budou krasoduchove rehnit ze o nic nejde a je to nedokonale, apod. – ale v tom je prave zminena zradnost vnimani te dolni casti exponencialni krivky… : Společnost Amazon začala ve skladech testovat humanoidní roboty. Ti připomínají své lidské protějšky, mají nohy i ruce – mohou se tedy pohybovat i přenášet předměty. Zaměstnanci Amazonu se tak obávají, že přijdou o práci. https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-amazon-testuje-ve-skladech-humanoidni-roboty-lide-se-boji-o-praci-40447945 A dodam k tomu z diskuze : „Za 2 roky bude v Amazonu pracovat 1/10 lidí. Dtto na polích 1/3 živých traktoristů. Robot stačí naprogramovat, nabít nebo doplnit olej, nepotřebuje mzdu, není třeba platit odvody, nestávkuje, pracuje 24 hodin a 365 dnů v roce. Pro racionalizaci tudy cesta vede. Kdo to rychle pochopí přežije a kdo to nepochopí je již nyní mrtvý. V příští maximálně v přespřístí dekádě přidou o práci téměž všichni skladníci a lidi pracující v továrnách na poloautomatické výrobě. nemyslím si, že budou schopni přejít na kreativní obory jako design nábytku nebo konstrukce sítí 8. generace. Čeká nás peklo. Měl jsem na zahradě nějaké kopáče, takový ty klasiky. Chtěl jsem, aby mi vykopali díry na plotové sloupky (celkem 6). Díry byly 80 cm, jak jsem chtěl. Povzbuzen úspěchem jsem pak chtěl, aby mi i zabetonovali ty sloupky. Dopadlo to tak, že ani jeden sloupek nebyl v řadě a kolmo k zemi. Když jsem jim to řekl, tak jen pokrčili rameny a řekli: Šéfe, my umíme jenom kopat. Myslím, že tihle nebudou ani malovat, ani tvořit.“
      Budoucnost lidstva je úvaha na hodně tlustou a temnou sci-fi knihu, protože tohle musí mít nějaké řešení. Jen ho dnes asi nikdo nezná.

      1. Moudří vládci už dlouho před námi věděli, že „zahálka mladému muži vyloženě škodí“, takže se i k vlastní dočasné škodě postarali, aby raději měli v rukou krumpáč a lopatu, než dobovou verzi AK47, čímž vznkla např. zcela k hovnu jsoucí hladová zeď. Ono se jim to pochopitelně vrátilo v absenci těch výdajů, které by s mladými muži měli, kdyby to nechali na volné ruce trhu. Ovšem to byli dávní moudří vládci, dnes je doba nová, doba Leyenova.

        1. Teda promiň, ale o historii víš h.vno. Hladová zeď se nestavěla pro nic za nic, stala se součástí pražského opevnění, přičemž Karel IV. jejím prostřednictvím rozšířil až po Petřín Menší Město pražské, v předchozím století založené Přemyslem II. Otakarem v podstatně skromnějším měřítku.

        1. Co je to „nevykonne“ ? Za 2 roky bude vse jinak, pac skladovy nebo fabricky robot nepotrebuje tahat cely mozek sebou, muze mit alespon vyssi funkce rizeny dalkove – cim se zefektivni a zlevni. Neprakticky ? Tam kde je interakce mezi zivou obsluhou a robotem, musi mit roboti humanoidni parametry, prizpusobuji se prostredi vhodnemu pro cloveka. V objektu ciste robotizovanem neni problem mit libovolny tvar a provedeni robota. Zatim je to prechodne obdobi. Dulezite je, ze Amazon to privedl do praxe. A dal to uz pujde, i Lindberghovo letadlo bylo komercne naprosto k nicem, melo ve vzduchu dost co delat samo se sebou, ale odstartovalo trend…

  24. Smutné je, že prakticky vůbec nejde o Izrael nebo Palestince, kteří představují pouze kanonenfutter amerických světožerných zájmů v oblasti Středního východu, zajišťující americkou dominanci. Izrael je „nepotopitelná letadlová loď“ Ameriky, „opičí pracka“ pánů světa z Fašingtonu a Londonabádu, zabraňující mírové spolupráci v oblasti.

    Amíkům vadí nynější aktivity BRICS+, kdy za pomocí čínské a ruské diplomacie a vlivu dochází ke sjednocení regionu, jejímž největším výrazem je utlumení sunnitsko-šiitského schizmatu mezi Saudy, Turky a Egyptem, coby vedoucími sunnitskými zeměmi a šiitským Íránem, který stabilizuje šiitský pás přes Irák, Sýrii až do Libanonu. Tím by padly hlavní kontrolní mechanismy, pomocí kterých Anglosasové destabilizují a ovládají celou oblast.

    Židé v Izraeli v tomto schématu fungují jako žoldáci Fašingtonu – jako cvičení dobrmani, které páníček pošle po krku určené oběti, přičemž jednou je to proti Saudům a Egyptu, podruhé proti Sýrii, Iráku nebo aktuálně Íránu. Islám v tom má ve skutečnosti úplně okrajovou roli: v době sekulárních režimu arabského socialismu byl islám těmito zeměmi vehementně potlačován coby temné dědictví a důvod zaostalosti. Obnovení islámského zla mají plně na svědomí Anglosasové: Muslimské bratrstvo v Egyptě a Turecku, Wahhábisty v Saudské Arábii, šiitské ajatolláhy v Íránu…

    Nynější situace je plně moderovaná z Fašingtonu: Hamás je stvůra CIA/MI6/Mossadu. Jak se k nim dostaly americké zbraně z Ruiny a Afghoše? CIA jim je dovezla. Podobně jako předtím Amíci vyzbrojili ISIL/ISIS, i těžkými zbraněmi, tak nyní Hamás dostával trhaviny a materiál na rakety, vyspělé ruční zbraně – vše co předtím navozili do Ruiny a Afghoše.

    Jediné, co jim nevyšlo, je Írán: protože ten je už příliš silný, než aby se na něj dalo zaútočit a neskončit úplně katastrofálně. Tato „maličkost“ fatálně selhala a je důvodem, proč se nic nepovede: rusko-čínská stabilizace oblasti, ve vzájemném ekonomickém prospěchu, proběhne. I navzdory nějaké té malé zabíjačce v Gaze – kterou se dle rozkazu snaží izraelští poskoci USA rozšířit do Libanonu, Sýrie a Íránu – ale na větší útok už nemají, vzhledem k výzbroji dotyčných zemí z Ruska a Číny.

    Ryba smrdí od hlavy: jakmile se ještě více zhroutí režim ve Fašingtonu, Střední východ se uklidní; i židovsko-palestinský antagonismus ustane a objeví se smírné řešení. Chce to užívat si gaučování a čekat – to je také to jediné, co můžeme pro výsledek udělat.

  25. Souhlasím. Přestaňte s tím, nikomu nefanděte a začněte sledovat vlastní potřeby. Předpokládám, že v první osobě čísla množného píšete za sebe a další, které z popsaných skutků viníte. Uleví se i těm, kteří nic takového nečinili.

  26. Vidlak je proti mne jeste mladej, neumi si niceho poradne vazit. Jemu spadne valka primo do klina. Ja na svou valku cekam uz 30 let…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *