22 listopadu, 2024

Závod začíná

Uplynulý týden byl plný zajímavých událostí a tak není divu, že mezi množstvím zpráv úplně zapadlo, že prezident Petr Pavel vyhlásil termín eurovoleb. Je to v podstatě formalita, všichni víme, že se bude volit první víkend v červnu, ale od vyhlášení termínu voleb prezidentem podléhá veškeré počínání politických stran (a kandidátů především) pravidlům pro vedení volební kampaně.

Je zapotřebí mít transparentní účet i transparentní účetnictví. Veškeré finanční dary musejí být správně přijmuty i správně vyúčtovány, každý pronájem sálu musí mít patřičnou účtenku. Veškeré reklamy musejí obsahovat jasné označení, kdo je zadavatel a kdo je zpracovatel… je toho mnohem víc, o čem začínající politické hnutí zpravidla vůbec nic netuší, pak odevzdají kandidátní listiny, proběhnou volby a pak dostávají mastné pokuty za nedodržení pravidel. Nevyhne se to ani zavedeným stranám, které na to mají profesionální týmy. I ony občas na něco zapomenou, něco nedodají, ztratí, nevyúčtují a pak mají oplétačky s úřady.

Tímto týdnem v podstatě skončila dvouletá přípravka. Dva roky víme o milionu propadlých hlasů. Dva roky diskutujeme, jak zabránit tomu, aby se podobná situace opakovala. Dva roky píšu o nebezpečí roztříštěných hlasů, dva roky mluvím o tom, že tento milion propadlých hlasů je nejsnáze dostupný. Jejich stávající favorité selhali, jsou připraveni volit někoho jiného. Zároveň jsou to voliči malých stran, tedy ti, kteří sledují alternativní média a existují směrem k nim komunikační kanály nezávislé na České televizi, takže není tak těžké, je oslovit a získat.

V posledních dvou letech se hodně událo. Máme za sebou řadu demonstrací a ještě delší řadu výzev. V mnoha případech práce tou výzvou končila, místo aby začínala. Vznikla řada iniciativ i hnutí. Naučili jsme se dělat alternativní média. Značně jsme si všichni zvětšili dosahy… ano, přesně k tomu milionu propadlých hlasů. Mezi tím se vyjednávalo, vymýšlelo, zkoušelo, testovalo, hodně se toho také nepovedlo… postupně se z toho eliminovali břídilové a víceméně zůstali ti, kteří po uplynulé dva roky systematicky pracovali. Kdo chvíli stál, již stojí opodál. Pořád to tak je.

Dovolte mi říct, že kdo se dodnes nedokázal připravit, ten už s tím nic neudělá. Kdo nemá postavený volební tým, kdo nemá nashromážděné peníze na kampaň, kdo si neudělal přípravu po sálech a sokolovnách, ten už to teď těžko bude dohánět. Ne, všichni ještě nepředstavili kandidátky, ale kdo je dodnes nemá nachystané, ten do voleb nezasáhne.

Právě teď skončila kvalifikace. Teď se ukáže, kdo si myslel, že je zajímavá nevěsta, kterou si bohatý ženich rád vezme a dá do čela kandidátky a ze samého čekání neudělal nic. A naopak se ukáže, kdo poslední dva roky pracoval a připravil vše potřebné pro eurovolební vabank. Ukáže se, kdo dělal plané výzvy a kdo se systematicky chystal na tuto chvíli.

Letošní eurovolby budou významné. Jsou to nejjednodušší volby. Celá republika je jeden volební obvod a stačí dát dohromady dvacet jedna lidí plus nějaké náhradníky. Kandidátku volí voliči v Aši i v Hodoníně. Pokud strana získá zhruba sto padesát tisíc hlasů (podle volební účasti), má jistý mandát. Eurovolby nejsou příliš populární u mlčící většiny a tak je rozhodují tvrdá jádra příznivců politických stran. Není zde třeba taktizovat s obsazením volebních obvodů. Hnutí ANO potřebovalo při minulých eurovolbách na svých osm mandátů asi šest set tisíc hlasů.

Strana, která nedokáže v eurovolbách uspět, ta neuspěje v žádných dalších volbách. Tečka. Je zbytečné si malovat vzdušné zámky, vymýšlet výmluvy, proč to nevyšlo a co bylo špatně, prostě je konec. Nedokážu-li v této republice oslovit a získat alespoň sto padesát tisíc příznivců, tak se mi rozhodně nepodaří, získat jich dvakrát tolik ve volbách do sněmovny. Je úplně jedno, jestli kandiduje samostatná politická strana, nebo jestli jde o koalici více uskupení. Sto padesát tisíc voličů je prostě jasná hranice.

Že je naše alternativní scéna roztříštěná, na to si teď stěžují především ti, kteří se nikde a s nikým nedomluvili. Kteří po dvou letech soustavného demonstrování, vyjednávání a diskutování zůstali na ocet. Ostatní se domluvili. Šance na sjednocení celé alternativy pod jednou společnou kandidátkou nikdy neexistovala. Už jen proto, že všichni nepracovali stejně důkladně a nezvolili stejnou taktiku. Sledoval jsem to celé hodně zblízka a myslím, že výsledek odráží realitu. Kdo se mohl spojit, ten se už spojil. Víc společných názorů a postojů není k dispozici.

Prosím, v těchto volbách si nehrajme na coby kdyby. Realita je to, co nám v příštích týdnech všichni představí. Je výsledkem dvouletého snažení i dvouletého boření. Je výsledkem dvouletého vyjednávání, budování struktur i dvouletého házení klacků pod nohy. Je výsledkem dvouletých dodržených dohod i dvouletých podrazů.

Nemá smysl si stýskat, že něco mohlo být jinak. Mohlo, ale prostě není.

Volby budou i výsledkem dvouletého budování mediálního dosahu mimo velká média. Budou výsledkem dvou let objíždění sálů a sokoloven. Budou výsledkem dvouletých zkušeností s touto vládou, budou výsledkem všeho, co se tu vykonalo.

Budu to samozřejmě zblízka sledovat a komentovat. Kvalifikace skončila, začíná vlastní závod.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

297 thoughts on “Závod začíná

  1. Dnešní Gargamelova analýza je o tom, jak si čeští politici a úředníci žijí (ve srovnání s jinými státy EU).
    Jak si za posledních 12 let nehorázně navýšili příjmy o 183%!! A hanba je přitom nefackuje. Ti se budou za svá koryta rvát do posledního dechu. Daňoví soustrastníci a nevolníci jim tohle všechno platí!

    https://www.michalapetr.com/map-1896-fiala-je-opet-nejhorsi-v-ceskem-parlamentu-odhaleni-clenove-obskurniho-vyboru-za-neuveritelny-plat/

    Přitom přemnožení neproduktivní úředníci a političtí záškodníci by ve skutečné demokracii měli ve skutečnosti být ZAMĚSTNANCI lidu, placení z jeho daní. Tihle papaláši si však hrají na vládce a tváří se, že moře je jim při tom po kotníky.

    1. Jestlipak i tady AI zaúřaduje, nebo se pro ni raději vyrobí další ministerstvo? Zatím to funguje právě tak.
      Logika MPÁčka: čím více ministrů, tím větší úspory. Šák nevolníci zaplatí na daních, vytáhneme to z nich.

    2. MAP se v článku dopouští časté chyby, která vyplývá z odlišné metodologie a názvosloví jednotlivých skupin, které jsou v daných státech placeni z veřejných rozpočtů.

      Pro údaje ČR čerpá s největší pravděpodobností z tohoto odkazu:
      https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_zam%C4%9Bstnanci_v_%C4%8Cesku#V%C3%BDzkumy

      Španělská čísla se zřejmě týkají pouze (státních – zaměstnanců státu) ) úředníků placených přímo centrálními institucemi.
      Jenom učitelů je ve Španělsku cca 800 000 (https://www.odilo.us/the-metamorphosis-of-teachers-in-spain-from-academics-to-e-learners/) a pak ta čísla naprosto nesedí.

      Zopakuji – v ČR je z veřejných peněz placeno cca milion lidí. – učitelé, údržbáři městských bazénů, školníci, učitelé, policisté, zdravotníci, matrikářky, …. a kromě jiného státní úředníci.

      Ta španělská čísla uvedená v článku odpovídají spíše definici státní služby – tj. českým úředníkům pod tzv. služebním zákonem.

        1. To nikde netvrdim – jen trvdim, že jsou placeni z veřejných prostředků a spadají u nás do toho cca milionu takových lidí.

          Španělská čísla uvedená MAPem se týkají opravdu jen tzv státních zaměstnanců – dle španělské definice a nezahrnují spoustu dalších kategorií, které u nás tem milion obsahuje.

          MAPův článek je metologicky chybný a zavádějící.

    1. Položím vám otázku, kterou tu občas kladu a na kterou jsem zatím neobdržel uspokojivou a přímočarou odpověď:

      Kde je to křišťálové a čiročiré dobro, na kterém se shoduje významná část populace, abychom ho mohli volit?

      Přestaňte se upejpat a konečně nám to tajemství prozraďte!

      1. Každé volby je to pro mě trýznivý výběr. Léta volím samuraje, pro jeho neústupnost a bojovnost, protože slušně to tu už dlouho nejde. Oni mi můžou nalhávat všechno, já bych měl ale spojovat, inkludovat, vyžadovat lásku a být démo.

        1. To bude asi obšírná odpověď 🙂

          Strana, která by byla volbou mého srdce, neexistuje. Od doby, co jsem se opět začal účastnit voleb, volím, jako bych řídil plachetnici: vím, kam bych rád doplul, ale taky vím, že přímá trasa do těch míst není možná. Je třeba obeplouvat skály, mělčiny a křižovat proti větru.

          Nemám-li dostatek informací k racionální úvaze, dám na intuici, co mi zbývá. – Koho budu volit nyní, v této chvíli nevím. SPD je jedna z možností, další snad Stačilo! a možná PRO. Rozhodnutý zatím nejsem.

          1. Pro plachetnici jsou z hlediska větru 2 nejhorší situace:
            1 – bezvětří
            To pak můžete chtít plout kamkoliv, a na plachty nedojedete nikam.

            2 – neustále se točící vítr z různých směrů
            Pomalu nestíháte pořád přenastavovat plachty, a na nějakou rozumnou plavbu můžete rovněž zapomenout.

            No a teď si to převeďte do politiky.

            1. Každá analogie kulhá.
              Analogie není identita; u každé analogie naleznete rysy, které neodpovídají vzoru.
              Neradím nikomu, jak má jednat; jen píšu Majklovi, čím se řídím já.

              1. Ale vždyť je to snadné! Napovím:
                ad 1) Za politického bezčasí je zbytečné se o cokoliv snažit. Ať uděláte cokoliv, výsledkem bude nula (nic proti Vám). Obdobně při totální politické zabetonovanosti. V betonu se plout nedá.

                ad 2) Pokud se každou chvíli (myšleno v horizontu lidského života) mění směr politického větru, je lepší vůbec nevyplouvat – hrozí ztroskotání! Musel byste být insidersky informován, odkud bude ten vítr za chvíli vát. Abyste se mohl dobře připravit. Např. tak, jako byli informováni v roce 1989 vybraní soudruzi i disidenti. Ti pak dopluli hodně daleko.

                1. Ad bod 1: Znáte I-ťing? Hexagram 33 je řešení situace, o níž píšete. Rozvíjíte mou analogii (je to analogie, NE identita!) do šíře, kde ztrácí použitelnost.

                  1. Hm, přiznám se, že ne. Ale našel jsem si to, je to velmi zajímavé. Byť na dlouhé studium.
                    Psal jste 33 hexagram, čili: Tun – Ústup?

                    1. Je to tak.
                      Nevím, z jakého pramene jste konkrétně čerpal (internet je toho plný), ale jeden možných výkladů je – ustoupit do ústraní, shromažďovat síly a vyčkat, až bude doba příhodná. Je to čas, kdy nízké a malé (myšleno morálně) nabývá vrchu. – Přesnější význam hexagramu je dotvářen kombinací silných a slabých čar, ale toto je základní význam.

                      Z mého pohledu jsou důležité dvě věci:
                      – není to pasivní přijetí stavu věcí, není to rezignace. Je to nepozorovaná příprava v skrytu, stranou všeho dění, mimo dosah „nízkého“ a „malého“. Je to pokyn ke konsolidaci sil, protože situace se zákonitě obrátí a…
                      – následuje hexagram 34, který vypovídá o tom, že síla (pozitivní) má otevřenou cestu ke kontrole situace a převzetí odpovědnosti – tak abychom na to byli připraveni

                      Mně připadá, že současný stav věcí odpovídá hexagramu 33, a v tom vidím jakousi naději. Ale aby věci vzaly dobrý konec (či spíše – dobré pokračování), nesmíme promarnit tu přípravu, konsolidaci sil pro budoucnost.

                      Je to jen můj názor, nic víc.

                    2. A ještě něco: až dnes vyjde další Vidlákův článek, znovu si projděte tuto pasáž našeho rozhovoru…

                    3. odp. pro Alef Nula – 28 ledna, 2024 (20:18)
                      Jasně, tato strategie je velmi „čínská“. Já ji rozumím, je v ní obsažen faktor času, jenž má velmi důležitou roli. Číňané plánují v řádu desítek až stovek let, nikoliv na 1-2 volebních období jako Evropané.

                      Já se jenom obávám, že my tady už ten čas nemáme. Alespoň měřeno délkou lidského života. Mnohým mým přátelům už ten čas vypršel. Trpělivě jsme čekali v ústupu 30 let, ale situace je horší a horší. A nová generace je indoktrinovaná konzumem a často ideologicky převychovaná. Typický příklad – Piráti v ČR, nebo Progresívné Slovensko u našich východních bratrů a sester. Těm zbývajícím mladým je to, jak se zdá, srdečně jedno.
                      Čas hraje ve prospěch oligarchických globalistů, našich nepřátel.

                    4. Souhlasím.
                      Možná budeme muset čekat déle a nikdo z nás se lepších zítřků nedožije. S tím možná bude nutno počítat.
                      Vizte též moji druhou poznámku…

      2. Zrejme se ptate spatnych lidi, kteri jsou mimo skupinu verici na cire dobro.
        Zato me staci pohled na vysledky taktiky volby mensiho zla: Pavek a Fiala.
        A ani se mi nechce ptat, kde ze je to mensi zlo.

        1. Ta otázka teď patří vám a já čekám, že odpovíte.
          Váš komentář je výčitka směrem k těm, kdo z několikerého zla volí to menší; podle vás je to špatně. – Jak říká pohádková babička popletenému králi: To už jsme slyšeli.
          Teď bychom potřebovali slyšet, kde je to dobro, když, dobro nevidíce, vybíráme menší zlo.

          Teď se ptám vás:

          Kde je to dobro?

          1. Nechci zabrednout do plane sofistiky, ale metafyzicke (dualni) deleni na dobro a zlo, pravdu a lez (apod.) nepouzivam. Myslim v ramci „kategorii sveta“, v beznem hovoru ta slova samozrejme maji smysl.
            Jenom vidim vysledky, o nic jineho nejde.
            Volili mensi zlo a vyhral Pavek s Fialou.
            A jinak jste to nedobre pochopil: nikomu nic nevycitam, jen se ptam, zda-li je volba mensiho zla opravnena vzhledem k vysledku, ktery zatim nepresvedcil. A je to uz po nekolikrate: volili mensi zlo, vzdy dostali to vetsi.
            (Ze dialektiku dobro-zlo nepouzivam jeste neznamena, ze ji nerozumim.)

            1. No tak tedy dobře: zůstaňme u vaší otázky:
              „jen se ptam, zda-li je volba mensiho zla opravnena vzhledem k vysledku, ktery zatim nepresvedcil. “

              Klást tuto otázku má smysl jen tehdy, jestliže je na výběr mezi volbou (menšího) zla a dobra.
              Snažím se předpokládat, že víte, co píšete a že nepíšete nesmysly; a z toho mně vychází, že znáte i lepší varianu, než volbu mezi menším a větším zlem.
              A tedy se ptám: jaká je ta lepší varianta?

              1. Odpovím za pana filosofa:
                Lepší a jediná možná varianta je – bohužel – kontinuální, spojitá.
                Svět není černo-bílý. Jednička a nula. Nakolik je něco lepší nebo horší je subjektivní názor. I ty krajní meze – dobro a zlo jsou relativní.

                OT: Netušil jsem, nakolik je téma potřebnosti umění a umělců tak živé. A co všechno do toho tématu vejde.

              2. Zalezi na tom, co pozadujete.
                Slovo volba (vote, wov) puvodne znamenalo rozhodnuti k reholnimu (sakralnimu) zivotu.
                Tedy volim sakralne, neboli srdcem. Smysl me volby je vyjadrenim meho prani a nikoliv vysledek racionalni kalkulace.
                To je vysvetleni vnitrni stranky volby.
                Ta zevni stranka, o ktere mluvite vy, je snaha o zmenu politickych pomeru.
                Tady bychom museli zavest rec o demokracii, coby dobre propracovanem systemu, jak udrzet u moci jednu spolecenskou tridu.
                Z mozneho hovoru na cele dny udelam jednu vetu: v ramci demokraticke volby politicke pomery zmenit nelze.
                Z toho vyplyva, ze volby nemaji smysl (ve smeru mozne zmeny pomeru, pro tridu u moci samozrejme legitimacni smysl maji).
                Ale jinak, dobre, vybral jste si mensi zlo (chapu), ale vidim, ze vysledkem je vetsi zlo.
                Bez vycitek.
                To jste spise ted vy na rade, udelat analyzu sve teorie a navrhnout lepsi reseni, pokud vase stavajici vedlo k tomu, k cemu vedlo.
                Podle meho tu zadne jine a lepsi reseni neni, vysledkem bude vzdy Jourova s Charanzovou a dalsi panoptikalni postavy.
                Ja to vse pisu jen proto, ze mam v hlave vzpominku na to, jak jste se tu na me vrhli pred prezidentskou volbou, kdy jsem prosazoval volbu srdcem.
                Vy jste volili rozumem a ja dostal Pavka s Fialou. 😂
                A vy jeste navic po me zadate nejakou lepsi variantu 🙂
                V hovnech jsme oba- ja navrhuji nic neresici volbu srdcem, vy zas volbu mensiho zla, prinasejici volbu zla vetsiho.
                Dabel ocividne sedi v metode- demokracii.
                A tim se dostavame k dalsimu konfliktu:
                Vy mi pro odmitnuti demokracie budete vycitat nihilismus a neochotu prilozit dalsi kaminek na spravnou hromadu, ja vam budu vycitat, ze volbou mensiho zla pracujete pro skupinu, ktera z nas ma tak jedine legraci.
                Tedy abych cestne odpovedel: lepsi navrh nemam, bud budu autisticky volit toho, ktery je blizky mym nyzorum, anebo k volbam nepujdu.
                Je to sice prast, jako uhod, ale vase metoda mi prijde ne-li stejne bezvychodna, navic mozna i nebezpecna, protoze blbne lidi a dava jim falesnou a prazdnou nadeji🙂
                Opet bez vycitek…vas postoj v podstate chapu.

                1. Odpusťte, ale taková debata nemá smysl. Já přece nepožaduji nic.
                  Vy jste položil otázku (zjednoduším trochu) zda je opravdu lepší místo velkého zla volit zlo menší.
                  Můj názor je, že nemáme-li na výběr jinou variantu než (a) velké zlo a (b) menší zlo (to je situace, kterou jste nastavil vy svou otázkou), pak určitě je výhodnější varianta (b). Kdyby ovšem existovala existovala varianta (c) dobro, bylo by výhodnější volit variantu (c).

                  Vy jste s volbou (b) nespokojen; z toho mně vychází, že vidíte i možnost volby, která odpovídá variantě (c), protože nepředpokládám, že byste raději variantu (a) velké zlo.

                  A já se vás tedy ptám, kde a v čem možnost (c) dobro nacházíte, protože já ji nevidím. – Pokud už si dovolím něco požadovat, tedy odpověď na tuto otázku. Nedivte se tomu; ta otázka je indukovaná tím, co jste napsal vy zde:
                  https://web.litterate.cz/zavod-zacina/comment-page-1/#comment-240565

                  1. Začínám mít dojem, že podle některých existuje i varianta d), tedy nevolit vůbec, čímž se ovšomž jaxi cudně zamlčuje, že tohle je v podstatě volba varianty a).

                    1. Vůbec nemám v úmyslu to zlehčovat (sám jsem kdysi tímto „stavem“ prošel) – považuji to za výraz názoru, že účastí či neúčastí nezměníme absolutně nic, a jenom tím legimitizujeme systém. Tento názor ostatně, pokud jde o legitimizaci systému, zastávám dodnes.

                      Proti dřívějšku (a to byl impuls ke změně mého názoru na volby) dnes nahlížím, že pravidla Systému jsou děravá a otevírají možnost nachcat do mraveniště a nasypat do ložisek trochu písku. – Proto teď chodím k volbám.

            2. Já si také říkám, povolili jsme se volbou menšího zla až do nynějška. Jako kdyby volby byly jen hrou skleněných perel, aby se věci měnily vnejškově jen proto, aby se na podstatě nezměnilo nic. Podle hesla, aby se nic nezměnilo, musí se věci měnit. Jako by se tak získával čas další a další a další a další 4 roky a pak od začátku. Lid myslí že pracuje pro své dobro a naskočí pokaždé na novou lež.
              A když už by opravdu mohl zvolit dobře nebo i jen lépe, Rychetský upraví zákon. A zase možná 4 roky „v prdeli „. Tak mi řekněte, jak se tady dá zvítězit „ve hře, založené na pravidlech „.
              My jsme tu na sebe možná moc přísní, že hned padame do pocitu bezmoci. Prostě toho fialového zajíce musíme utancovat. Že by mel Kačko pravdu že to musí prvně rupnout za mořem?

  2. Poslanci Evropského parlamentu (EP) dostávají každý měsíc plat kolem 200 tisíc korun čistého. K tomu mají nárok na cestovní náhrady, denní příspěvek, příspěvek na všeobecné výdaje, náhrady za zdravotní péči a na vybavení kanceláře ve výši dalších, odhadem, 200 tisíc korun čistého měsíčně. Navíc poslanci EP ještě mají nárok na speciální starobní důchod poté, co dovrší věk 63 let.

    O důchodu
    Práce evropského poslance je jistě natolik vyčerpávající, že do důchodu nemůže odejít tak pozdě jako běžný smrtelník. A tak členové EP ještě mají nárok na speciální starobní důchod poté, co dovrší věk 63 let.
    Jeho výše tvoří 3,5 % platu za každý celý rok ve funkci.
    Poslanec po pěti letech v EP může po svých 63. narozeninách počítat s měsíčním důchodem ve výši 43 tisíc korun.
    Náklady na tyto důchody jsou hrazeny z rozpočtu Evropské unie.
    Výplata českého důchodu z rozpočtu ČR tím samozřejmě není naprosto dotčena.

    1. Madarum dluzi EU asi 20 miliard , chce madary polozit a polakum daleko vice.
      Neco ted dostali ze si zvolili dobre.
      Jinak je vsecko v poradku.
      U nas se nic vo tom nerika. EU vsecko plati ze svyho a vod nikoho nic nechce, je bohata..
      A nebo takovej poslanec hlasuje ,ze EU musi dostavat miliard ,aby mela na to si parlamenty kupovat.

  3. Opozice je roztříštěná, což nejlépe dokumentují i zdejší příspěvky. Co diskutér, to jiný názor. Přesto se asi shodneme na tom, že za republiku kopali jakž takž jen Blaško s Davidem a Zahradil. Zahradil už na to dlabe a nekandiduje. Naprosto nejodporněji se chovali poslanci od Babiše ( plus eukomisařka Jourová ). Pětikolka se sice chovala stejně, ale ta, na rozdíl od ANO, jasně deklarovala, že jí republika nic neříká. Takže, pro mě, pětihnus + ANO jsou ze hry, socani se profilovali jako TOP09″B“ a zůstávají tu nemnozí. Já se zúčastním, za komárů jsem dost často absentoval ( a nikdo mi hlavu neutrhl ), ale zde chci mít čisté svědomí. Pokud by uspěla alternativa, dá to lidu obecnéhu signál, že pro příští volby nemusí být vše ztraceno. Je to běh na dlouhou trať.

    1. Ano teď jen najít spojiovník pro alternativu. A to je proces třídění, který začal Vlastně nedávno a ještě potrvá, než se emanují výsledné struktury. Čas, ten ovšem nemáme. Snad Vidlák najde středobod v tom kypícím rybníku a včas. Jinak asi půjdu osvedčenou cestou.

    2. Dovolte, neshodnu se s Vámi. Zjistěte si, kolik toho v EP stihla Konečná a budete si pokládat otázku, kdy ta ženská vlastně spí. Můžete začít třeba zde https://www.europarl.europa.eu/meps/cs/23699/KATERINA_KONECNA/all-meetings/9

      A to nemluvím třeba o její úspěšné iniciativě na „právo být zapomenut“. Dříve lidem, kteří porazili rakovinu, nechtěly banky půjčovat a pojišťovny je pojišťovat, protože byli „rizikoví“. Dnes, díky Konečné, jsou tito lidé před těmito praktikami chráněni.
      A zde je toho mnohem více: https://plkr.kscm.cz/cs/aktualne/aktuality/bez-obalu-s-katerinou-konecnou-37/2023-0

      Když už se tady tedy začlo s tou agitací… Nemám potřebu něco zastírat. S programem koalice Stačilo ! se ztotožňuji, měl jsem možnost poznat osobně i některé z kandidátů a jsem přesvědčen, že svou práci odvedou se ctí a neuhnou. Už to, že dnes vystupují pod hlavičkou Stačilo! (podle mnohých tedy pod „lidožravými komunisty“), dává znát, že do politiky nešli kvůli osobnímu prospěchu. Kandidatura za Stačilo ! s sebou totiž stále nese jisté stigma (nesrovnatelné například z SPD).
      A protože se nám to tu začíná poměrně jasně profilovat a zanedlouho to tu bude jako na tržnici kandidátek, tak Morybunda si můžete ode dneška směle zapsat (nebo dát do bloku) jako otevřeného podporovatele Stačilo ! . 🙂

      1. Ale no tak. Konečná potřebuje být ještě jednou (a naposledy) zvolená do EP, a pak už bude nadosmrti „za vodou“.
        2 mandáty v EP už totiž bude mít za sebou. Katka se sice navenek tváří jako Johanka z Arku, ale ona přesně ví co chce.

        1. Budu volit také Stačilo! Pořád lepší Konečná, než Peksa, Kolaja, Niedemayer, Pospíšil či další příslušníci toho panoptika.
          Jako u všech posledních voleb, jsem nucen volit nikoliv pro někoho, nýbrž proti někomu – tedy proti mimoňům, kteří se dostali do Evropského parlamentu posledně.

          1. Dyť jo. Já taky netvrdím opak. Jenom upozorňuji, že přehnané očekávání je matkou velkých zklamání. Přesně tak jsem to na jaře psal Vidlákovi, když tady ještě horoval pro Jindru R. a jeho PRO. Naštěstí se Rajchlovci odkopali dostatečně včas, takže i Vidlák v tomto směru prohlédl.

            Jenom se rozepisuji o pravděpodobné motivaci Konečné & spol. Že se v podstatě neliší od motivace pětizmrdů, jenom teď hrají odlišnou kartu. Jakože „stačilo“. Aby vysáli příslušný voličský elektorát národně orientované levice. Což je sice chválihodné, nicméně jaké máte záruky, že se na druhý den na Konečné nezmění směr „jízdy“?

            Při neexistenci odvolatelnosti poslance (odvolat může pouze smrt, jako např. v případě M.Ransdorfa) se lehce jako volič napálíte. Pokud vám Konečná neposkytne veřejně a místopřísežně svou záruku sama. Ovšem i tak by to ale bylo pofidérní, protože nevynutitelné. Uvědomte si, že Konečné už jde jenom o to, naposledy se v EP etablovat. Víc nepotřebuje, bude mít nadosmrti vystaráno. Skládat účty svým voličům nemusí. Naopak, může svůj hlas v EP ještě výhodně podle potřeby prodávat. A na světě jsou mnohem příjemnější místa k dožití, než je česko s.r.o.

            1. Dejme tomu, že máte pravdu (já si to nemyslím). Ale pak o to jde všem co usilují o to aby byli zvoleni do EU parlamentu, někteří ovšem musí ještě absolvovat další volby. Nebo proč tak soudíte o Konečné a o ostatních ne, nebo alespoň jste to zatím u nikoho jiného nekonstatoval.
              A ještě, co Vás vede k tomu, že víte (naprosto přesně zdá se) co Konečná chce? Asi se Vám nesvěřuje že? Takže z čeho tak soudíte? Konkrétně prosím.

              1. Vůbec netvrdím, že to tak s jistotou u K.K. bude. Jenom, že to je reálná možnost, se kterou musíme jakožto zodpovědní voliči počítat. Zodpovědný volič politikům z principu nevěří (viz citát – Karel Kryl) a vždy je lepší brát v potaz tu (nej)horší možnost, pokud ji systém umožňuje. („Věř v nejlepší ale počítej s nejhorším.“)

                Diskuze v tomto vláknu byla o K.Konečné, tudíž jsem tento hypotetický model aplikoval na ni (pasuje právě k ní velmi dobře), a psal jsem i, jak by se (nejen) K.K dala předem prověřit a alespoň částečně svým voličům zavázat. V tomto vláknu to není, ale někde jinde pod tímto Vidlákovým článkem.

                Konečná je protřelá kariérní politička. Znám ji již z předvolební kampaně roku 2014, když kandidovala poprvé do EP za tehdy ještě Falmerovskou KSČM. Taky je poměrně známo, jakým způsobem vyfoukla po krachu Falmerovského (Filipova) vedení strany předsednictví Josefu Skálovi. Tudíž, od ní je možno očekávat cokoli.

                1. Tak sem s těmi podrobnostmi jak se projevila jako „protřelá kariérní politička.“ S důrazem na to protřelá a „jakým způsobem vyfoukla po krachu Falmerovského (Filipova) vedení strany předsednictví Josefu Skálovi.“
                  Jinak původní text Vidláka je o volbách obecně, takže proto se ptám, proč tak vehementně kritizujete Konečnou a vůbec se nezmiňujete o ostatních známých kandidátech. Že by proto, že plédujete za SPD a Macha?

                  1. Já už dnes nepléduju za nikoho. Jenom se držím hesla „každému co jeho jest“. Na SPD jsem tady toho dal na sklo, myslím si, v minulosti taktéž dost a leckoho tím určitě rozčílil.
                    Co měla Konečná se Skálou je už minulost a jejich věc, takže se ptejte jich. Nebo si to najděte u Josefa Skály (Petra Bureše) někde v archivu. Já soudruhům přeji a kvituji, že se jakž-takž usmířili, takže bych do tohoto nerad házel vidle, nejsem Vidlák. Tímto bych s Konečnou skončil, jinak zase napíšete, že je to pořád jenom o ní.
                    Proto jsem psal (nejen v tomto vláknu) taktéž spíše obecně – o co všem kandidujícím do EP ve skutečnosti jde. Najděte si to, prosím.
                    Držte si nadhled a nepodléhejte iluzím. Beztak je to všechno jenom blbá fraška.

                    1. Budu volit také Stačilo! Pořád lepší Konečná, než Peksa, Kolaja, Niedemayer, Pospíšil či další příslušníci toho panoptika.
                      Jako u všech posledních voleb, jsem nucen volit nikoliv pro někoho, nýbrž proti někomu – tedy proti mimoňům, kteří se dostali do Evropského parlamentu posledně.

                    2. Já se ptám Vás protože to Vy to zde píšete. Takže Vy postupujete tak, že na někoho nakydáte hnůj a pak si „to“ najděte? Takže takové jedna paní povídala že? To nesvědčí zrovna o korektní debatě z Vaší strany. Ještě to „protřelá kariérní politička“. Také zřejmě nic že?

                    3. Vondra Tošenovský Vrecionová Pospíšil Polčák Zdechovský Šojdrová

                      Doplňuji k Tonymu ve 21.45.

                      už půlka je hrozných, pak ještě ti neviditelní, třeba ta Dlabajová nebo Charanzova, až zruší blogy na Actualne, tak o nich v životě neuslyší nikdo.

            2. Ještě jedna otázka, kde je zdroj tvrzení, že europoslanci mají nárok na důchod po 2 volebních období, které strávili v v EU parlamentu. Nemohu to najít.

              1. Europoslanecký mandát se promítá rovněž do výše důchodu – a to tak, že velmi významně. Pětileté funkční období zajistí europoslanci či europoslankyni důchod ve výši přibližně 43 tisíc korun měsíčně. Člen Evropského parlamentu, který „odkroutí” čtyři funkční období, pak bude mít nárok na důchod ve výši kolem 170 tisíc korun za jediný měsíc.

                1. Přilepšení na důchod
                  Po skončení mandátu mají europoslanci nárok na důchodovou rentu. Tu mohou začít pobírat v 63 letech a dostávají 3,5 procenta svého platu za každý rok, kdy zastávali svůj mandát.

                  Takže 3,5% x5

                  3,5% x10

                  3,5%x15

                    1. Aspoň Špidla to dostal za jedno období. Psalo se o něm jako o nejbohatším důchodci v ČR

  4. Michal Hašek členem strany PRO! Tento hluboce autentický politik a špičkový odborník se silným sociálním cítěním se vrací! Zapomeňte na Kateřinu Konečnou, která chce jen udržet korýtko v EP a volte stranu PRO!

          1. To jo, ale že tam před tím místo Haška byla ta Petra Rédová a vidlák , mi přišlo zvláštní. Jestli si ten Jindra myslí, že Hašek udělá víc hlasů, divné?

      1. Vidlák napsal:
        28 ledna, 2024 (16:17)

        Já bych Jindru nepodceňoval.

        Komu se nelení, tomu se zelení.

        Co jste dělali včera?

        KTV Live oficiální kanál vysílal(a) živě — ve městě Letovice, Jihomoravský kraj.
        Protestní jízda Letovice – 27.1.2024
        Jindřich Rajch v Letovicích – 27.1.2024
        https://www.facebook.com/ktvlive.zpravodajstvi/
        Kolik je zemědělců, jejich rodinných příslušníků, a fandů?

  5. Inu aléééé
    Pes jitrničku sežral, sežral ji maličkou… A tak dále. A furt dokola – už je to únavné.
    Příčina všeho tohohle bordelu je EU, ale vystoupit znamená nedosírný následek, tak musíme v těch eurovolbách uspět, přilepit si v europrdlamentu židli pod prdel a mít na doživotí vystaráno. A na nějakou Českou republiku se vysrat, že? Koho to zajímá – jen když já jsem za vodou.
    Chce se mi blejt.

    1. Chce se mi blejt.

      Tak do toho!

      K cílům někdy nevede rovná cesta, ale bývá to cesta s mnoha oklikami. Stejně tak je to s EU.

    2. Aby meli dost na europarlament,pro soudce aby soudili jiny ,pro vlady a zase dalsi parlamenty a senaty a spousty uredniku , na zaplaceni opozice a politickych stran , ten seznam je nekonecnej a nekonecny spousty parasitu, musi ukrast duchodcum.
      Dalsi sou na rade..Na vokradeni demosvobodistama a pravistama.
      A muzete si rikat co chcete..

  6. Obecenstvo tohoto blogu je v zásadě dvojího druhu:
    Ti, kteří předvádějí svou genialitu a pak ti, kteří předvádějí, jak si ulevit od stresu, vysvětlit ostatním, že nic nemá smysl, nic se nepovede.
    Člověk odsud odchází naplněn nadějí, že žije mezi samými optimisty moudrými lidmi.
    „A tak je to spravne, tak to ma byt!“

  7. Dnešní diskuze je výživnější než samotný Vidlákův článek. Ojrovolby jsou za více než 4 měsíce, ale tady už vzplála vášnivá debata, koho má cenu volit, či zda má k volbám vůbec smysl přijít. Takže to dopadne jako obvykle – většina protidemoličních hlasů propadne.

    Tohle ale NENÍ vina voličů! Toto je vina těch kandidujících. Všech, kteří ač vědouc, že hlavním a v podstatě jediným úkolem je porazit kandidáty vládních stran a odstavit je od koryt (aby mohl začít proces celkové změny systému) – tak přesto kandidují navzájem proti sobě.
    Proč? No protože vidina toho koryta je pro ně neodolatelná! Zkrátka je nepustí. A eurokoryto je hluboké, přehluboké. Pro něho se oněm kandidátům vyplatí postavit se na start tohoto krysího závodu. A ti skutečně mocní, jejichž příjmy se pohybují řádově ještě mnohem výše, ti strůjci dnešního otrokářského systému a držitelé klíčů od něj, ti se ze svých výšin a s pobavením na to celé dívají… a mohou se smíchy potrhat.

    Fajn, zkuste všechny ty „protisystémové“ kandidáty a údajné vlastence podrobit jednoduchému testu:
    Položte jim jednoduchou otázku – jak hodlají se svým nemravným příjmem z EU-žvanírny naložit?
    Ať to deklarují předem, veřejně a závazně! A co možná nejpřesněji! Aby bylo všem jasné, proč oni do toho lítého předvolebního boje vlastně jdou…
    Vsadím se o co chcete, že budou mlžit, vykrucovat se či lhát. Všichni, včetně té „báječné“ Katky Konečné.
    Smeknu před těmi, kteří otevřeně řeknou, že tam jdou především pro prachy. Potom dlouho nic… a pak možná za nějaké ty národní zájmy – ale jenom proto, aby si nezabouchli dvířka od možnosti svého znovuzvolení.

    (Jenom mi prosím nepředhazujte bývalého europoslance Macha. On měl totiž své osobní problémy, kvůli kterým v půlce svého mandátu z EP odešel.)

    1. Charon;

      Telicka, Jourova, Charanzova za ANO v EU-parlamentu versus ANO tady doma.
      Nebe a dudy , jedna strana , přesto úplně rozdílná.

      Jediné SPD je konzistentní v názorech i když i zde bychom našli odpadliky (Blasko), ale ne tak zásadní jak v ANO.

      ANO se už dopředu distancuje od SPD, tak co čekat od dalších voleb?
      Bude nás zase valcovat Petidemolce?

      1. Milane (44), ale o tom můj příspěvek nebyl. Že se pod značkou politických stran (mafií) drápou ke korytu všelijaké kreatury, to je přeci všeobecně známo.
        Právě tím testem, co jsem navrhoval, by se to mohlo pročistit. Já jsem před 10 lety takové veřejné prohlášení učinil (když se mě na otázku europoslaneckého platu redaktoři ptali). Ovšem pro české voly-če to asi nebylo směrodatné. Proto jsou tam dnes u koryt všelijaké Jourové & spol.
        A žerou, chrochtají a mlaskají…

        1. Primcove na bílých koních jsou v pohádkách, 2x ne v politice. Hledat jen „morální“ autority znamená, být pravidelně zklamáváni.
          Mi nevadí politik který chce můj hlas, aby si vydělal. Mi vadí politik, který mi nalže, že jde zastupovat mé zájmy třeba do EU, ale pak zastupuje zájmy EU v Čechách. Nebude zvedat daně a udělá pravý opak. A vysměje se mi do obličeje, protože já s tím nemůžu udělat prostě nic.
          Praxe, že se už naprosto otevřeně říká A, a dělá Z, jakmile se tam dostanou. Protože o tom to je, udržovat zdání nutnosti a legitimity voleb, aby se mohlo podepsat i to nejhorší svinstvo.
          Pro mě je zásadní vymahatelná zodpovědnost za předvolební sliby. Doložitelny záznam, co a jak prosazuje, hlasuje .

          1. Právě z tohoto důvodu už v devadesátých letech prosazovali čeští republikáni ODVOLATELNOST politiků z jejich postů. Aby si tohle politici nelajzli. Tento návrh všechny ostatní partaje zuřivě odmítaly, tj. včetně komunistů. Je nabíledni proč.
            Proč to ale odmítli voli-čové, to si musí každý jeden srovnat se svým svědomím. Dnešní stav je totiž důsledkem jejich dřívější ignorance.

            1. Bez té osobní zodpovědnosti za minimálně prosazování předvolebních slibů se to asi nikam nepohne, zůstane to jako nyní. A zbytek čekat na prince, jako to děláme 35 let. To je sakrální dlouhá doba k prozřeni, a fuuurt nic. Na těch chemtrails fakt něco musí být to ani jinak není možné:-).
              To by jinak bylo pouze o čekání na megaprůser, kdy to do hlaviček naleze pod tlakem. Ani 25 postřílených decek v podivné storce , zdá se, nic v lidech nezměnilo.

    2. A nezapomeňte dodat, že ten eurovejvar je doživotní! Opakuji – plat europoslance není omezen dobou trvání mandátu. Má tak slušnou doživotní rentu – no neberte to, že?

      1. Máte pravdu, ale musejí v tom eurokrmníku setrvat 2 volební období. Pro tohle je většina z nich schopna udělat cokoliv…

    1. Nový český film krimiscifi. Děj rok 2041. V prvních minutách důležitý vzkaz.
      „Evropská federace“ to řeší. Celé jsem zatím neshlédl. Je to scifi nebo to do roku 2041 stihnou?

    2. Samozřejmě že ne a docela se divím, že na to zapomínají i lidé, kteří jinak současnou situaci považuji za katastrofu. Vždyť Tlustý, stejně jako např. Macek a zejména Klaus, ale i mnoho dalších, jsou zakladatele současné hrůzy. Kdyby nebyli svým způsobem odstavení od koryt(ale stačili si nahrabat přesto dost) tak , podle mého, jedou stejně nebo podobně jako současna petidemolice.

  8. Volbami se udržuje systém v chodu. Voliči jsou palivo. Ale nefunguje to jako v motoru, který potřebuje palivo kontinuálně. Volič pšoukne jednou za uherský rok a dál do toho nemá co mluvit.

    Nejlepší obrana je nevolit. Nedat jim legitimitu.

    Druhá nejlepší cesta je volit ty, kteří budou směřovat k destrukci systému. V případě eurovoleb k vystoupení z EU a NATO. Viz v diskusi zmíněný Blaško a spol.

    Třetí cesta je volit partaje, které slibují dělat něco pro lidi v rámci systému. Například komunisty a jejich „nezávislé“ podporovatele.

    Bez ohledu na výše uvedené je systém pevně ukotven a opírá se o většinu systémových voličů. Většina se tvoří uplácením, propagandu a fixlováním.

    Komunisti proti systému nikdy nepůjdou, to už je léty ověřeno. A ani to neříkají.

    1. Radu „nevolit“ může na alternativě vypustit leda někdo, kdo tu dělá záškodnickou činnost, protože libtardi samozřejmě půjdou volit houfně. Takže by tam pak seděli opět téměř jen libtardi. Ten orgán je sice fakticky k ničemu, ale je potřeba do něj navolit ty, kteří se pokusí EU zneschopňovat zevnitř. Nic jiného nezbývá. Jestli by něco bylo potřeba, tak totální reforma pravomocí všech orgánů. Zbavit se zcela Evropské komise a její pravomoci přenést na ostatní orgány.

          1. Reformovat se to nedá. Ale mohlo by se to zneschopnit, rozbořit a zničit. Přesněji řečeno, ono se to rozsype samo (nic netrvá věčně a všecko jednou pomine), čili buď gauč a popkorn [©k42], nebo napomoci urychlení rozkladu volbou záškodníků a bořebníků.

              1. Blaško, Vandas, Bartoš, Sládek …. https://aliancezacr.cz/kandidati/

                Jasně, bude jich málo, když Sibyly zůstanou doma.
                Takže nakonec v nadcházejícím volebním období zmohou prd.
                Ale pokud by podobné typy, zvoleny i v jiných státech, převládly, tak by Europarlament byl paralyzován.
                Vím a souhlasím, jsou to jen vidiny. Tak budem žrát popkorn a doma nadávat, jaké hnusy to tam zase debilové zvolili. 😎

                  1. Ne, to ne !!!
                    Musíme milovat své nepřátele a odpouštět jim hříchy. Aspoň v neděli !!!
                    Proto se za sestru Lejno nyní pomodlíme.
                    Žádné násilí, to je zlo, Satan.

    2. Ad „Nejlepší obrana je nevolit. Nedat jim legitimitu.“:

      S tím nelze souhlasit. Odporná agilní protilidová hovada budou zvolena i při minimální volební účasti. A budou škodit, nějakou legitimitou se netrápíce.

      Se zbytkem souhlas.

        1. Stačí, když kandidát dostane jeden hlas a ostatní kandidáti žádný. Bude zvolen. I kdyby si ten jeden jediný hlas měl dát sám.

          Vaše názory mi připadají poněkud retardované. Fungovat by mohly pouze v případě, že by každý kandidát musel dostat určitý počet hlasů, aby mohl projít a být zvolen. Pokud vím, nic takového neplatí a ani se neuvažuje o tom, že by tomu tak někdy v budoucnu bylo.

          1. To je sice pravda, ale jenom proto, že si majitelé systému (zmrdi) stanovili svá zmrdská pravidla (zákony).
            Proto při volbách není stanoveno kvórum účasti voličů. Kdežto při lidovém referendu stanoveno je (50%+1), aby bylo referendum platné. Což se ovšem v praxi málokdy podaří. A to ještě musí být to referendum vyhlášeno v souladu se zákonem. Pokud by tohle platilo i ve volbách, tak europoslanci a senátoři by se museli odporoučet. A leckteří krajští zastupitelé rovněž tak.
            Plus další parametr – neexistence možnosti nějakého zvoleného politika odvolat. Musí se svého mandátu vzdát sám, což při neprůstřelné hroší kůži českých politiků nehrozí.

            Proti takovému systému nelze vyhrát, pakliže se řídíte jeho pravidly. Je to, jako byste chtěl obehrát casino. Nemožné.

            1. Musíte brát věci jaké jsou a ne jaké byste je chtěl mít. Neznamená to, že byste se neměl pokoušet je změnit. Ovšem s nadějí na úspěch a ne si myslet, že když vy nepůjdete volit, mocní se rozbrečej a půjdou od toho.

    3. Politické strany jsou problém. Ale nejít volit a dát prostor současným neumětelům je ještě větší problém. Řešením by byla občanská společnost která by ze svých řad vybrala své zástupce pro vedení státu, kteří by byli kontrolovatelní a hlavně okamžitě odvolatelní. Referenda by řešila mnohé. Ale, ruku na srdce. Kdo z vás je ochoten kdykoliv je potřeba jít zodpovědně rozhodovat, třeba 4x do roka v referendu, že je potřeba taková a taková změna, protože to neodpovídá potřebám, zájmům našich občanů, naší zemi. Kolik skutečně občanů je ochotno nastavit svůj vlastní krk pro potřeby naší země! Angažovat se pro většinu nese obrovská osobní rizika. Abychom někdy alespoň vzdáleně došli k občanské společnosti, znamená to sami se převychovat a vzít na sebe zodpovědnost za naši zemi. A to bude trvat ne krátkou dobu. A proto zatím je potřeba, byť nám to nemusí úplně vyhovovat, volit i strany. Já osobně vidím určitý náznak k občanské společnosti přes Stačilo!, kde se propojuje strana s občany různých uskupení. Je potřeba se odpoutat od různých nálepek stran, lidí, a posuzovat každého podle práce kterou odvádí. Od devadesátých let jsem nikdy nevolila KSČM. Ale protože dost pečlivě sleduji politické manévry jak napravo, tak přes střed nalevo v tomto spojení vidím šanci k určitému posunu. Není třeba souhlasit. Ale takto to vidím já.

      1. Politické strany jsou problém 🙂
        Souhlasím!
        A vzápětí popíráte sama sebe..

        Politické strany mohou být nahrazeny přímou demokracií. My opravdu můžeme rozhodovat o svých záležitostech sami. Nepotřebujeme k tomu žádné zastupitele, i kdyby to byli samí báječní a bezchybní Vidláci.

        Co je k tomu potřeba? Jediná věc – aby tu ideu podpořilo dostatečné množství lidí.

        Teprve potom se vláda tvých věcí, lide, k tobě navrátí.

        1. Může to tak vypadat, že popírám sama sebe. Ale, nic nejde najednou a všechno má svůj vývoj. Občanská společnost nemá šanci vzniknout ze dne na den. Je to dlouhodobý vývoj. Politické strany jen tak nevymizí, ty se musí sami postupně vyšachovat. A to je fakt běh na dlouhou trať. Proto v současné době vidím pozitivní propojování menších politických stran se zájmovými organizacemi a s nezávislými občanskými kandidáty. Je to jen na občanech, jestli se chtějí sami starat o svou zem. Zatím jim víc vyhovuje dát hlas některé straně a ta ať se postará. Tak to bylo po generace, nestarejte se, strana a vláda se postará. Až občané přestanou preferovat strany a vznikla by možnost volit napříč celým spektrem kandidátů ty, které chceme aby řídili naši zem, toto by mohl být zárodek občanské společnosti. Zaslechla jsem při nějaké debatě zajímavý návrh na způsob volby. Jedna volební listina, na které jsou všichni kandidáti a možnost kroužkovat koho volím. Vedle toho kroužkovat, koho si ve vládě nepřeji. Zajímavý nápad. Samozřejmě, je to o proměně společnosti a změně volebního systému. Zatím utopie, ale zajímavá. Je to jen má úvaha jak by se společnost mohla postupně přeměnit a posunout k zajímavějšímu, leč zodpovědnějšímu řízení společnosti.

        1. To s odvahou nemá nic společného. Tím jsem jen chtěla říct, že jsem volila od devadesátek, kdy jsme měli jinou volbu než za socíku, podle osobností, ne podle stran. A to platí stále. No, vybral jste si z textu asi tu nejpodstatnější větu.

    4. Jít nevolit znamená, že stejně budete trpět, protože jste správně napsal, že volič je palivo. Volbami se dá částečně překážet nejhorším excesum a kriminálníkům. GP a systém potřebuje udržovat zdání legitimity, aby se dalo vydírat a vymáhat bez vzpoury. A to je, současně, i trochu jeho slabá stránka. Zatím nemůže prostě říct, re něco bude prostě tak , jako diktátor, protože by se stal konkrétním a viditelným a svrhnutelným. Jako každý druhý samovladce, když treba prohraje vojnu – třeba jako Causescu.
      Ale i volby brzo bude chtít zrušit (pardon, nechat vyhasnout, protoe jinak by se stal tím viditelným decisionmakerem a diktátorem), a nechat rozhodovat AI. Která, ovšem, bude z jeho dílny a jeho programátorů. Ta neviditelnost a neuchopitelnost je klíč k dlouhodobému fungování. Je to skryté, OKULTNÍ a, nejspíše to sahá za hranice našeho sveta. Je to BYZNYSPLÁN.
      Jasně, volby jsou jen jednou komponentou osvobození společnosti.

    5. Jo, jo, jo. Volbami se udržuje systém v chodu.

      A nevolbami mu dáváme smrtelnou ránu.

      Logická rada od pětikolky.

  9. Jen pro zajímavost. Evropský parlament prakticky o ničem nerozhoduje. Není to klasický parlament, který má zákonodárnou moc, je to spíš něco jako poradní orgán. Kdo v EU skutečně rozhoduje prakticky o všem a bez jakékoli zpětné vazby, je Evropská komise. Připomíná římský triumvirát (jen to nejsou tři osoby, ale dvacet sedm). A protože západní Evropa žije stále reminiscencemi na Římskou říši / katolickou církví / Třetí říši, je jí tento způsob politiky velmi blízký.

    Je třeba si také uvědomit, že celkově má v současnosti Evropský parlament 705 poslanců, z toho Česká republika pouhých 21. A aby to nebylo málo, poslanci tam nejsou, aby obhajovali nějaké národní zájmy, ale sdružují se politických klubů dle své politické příslušnosti a orientace. Takže liberálové s liberály, křesťanští demokraté se sobě podobnými atd.

    Citace z Wiki: „Evropský parlament (EP) je jeden ze sedmi orgánů Evropské unie a spolu s Radou Evropské unie přijímá její legislativní akty. […] Rada __konzultuje__ s Parlamentem svá důležitá zahraničněpolitická rozhodnutí. __Parlament vznáší na Radu dotazy a může vydávat doporučení.__ Mezinárodní události jsou předmětem parlamentních rozprav, které jsou zakončeny přijetím usnesení požadujících určitý zahraničněpolitický přístup Evropské unie. […] Evropský parlament __přisuzuje značnou důležitost ochraně lidských práv__ jak uvnitř, tak vně Unie. Používá svoji pravomoc souhlasu jako jeden z prostředků podpory vážnosti základních práv.“

  10. A koho zajímají Eurovolby? Snad jen ty politiky co budou uklizeni do Brusele „na vyšší místa za vyšší plat“.
    A je úplně jedno, jestli budou z Pětikolky či ANO.

    1. Není to jedno!

      Každý špendlík pod nehet je dobrý.

      Budu rád, když lidé, co si zvolím a budou ventilovat mně blízké názory, budou pobírat EU plat. Ze srdce jim to přeji.!

      1. Přikláním se k názoru Ety.
        A ty platy jsou z daní lidí, mnohdy opravdu chudých, které vykrmují novodobou šlechtu.

        1. Jenže těch 21 „tabulkových míst“ s jejich platy prostě bude zaplněno ať chcete, nebo nechcete.
          21 osob bude zvoleno (a pobírat plat).

          Je jedno, jestli tam bude víc hujerů, nebo víc destruktorů?
          Čistě teoreticky, kdyby destruktoři (i v jiných státech než u nás) převládli, mohly by se dít věci …

          1. 21 loutek tam je na ozdobu a často se tam i zkazí. Třeba Ransdorf se tam úplně zbláznil. Jako v Jachyme hoď ho do stroje. Neber úplatky nebo se zblázníš. Z přemrštěných platů se zblázním každý. Pak řeší problémy, které ty s platy obyčejnými vůbec netrápí a naopak .

            1. A proto je lepší nechat to být (nevolit) a tím přispět k tomu, že místa obsadí eurokreatury?

              1. Už výše někdo napsal, že rozhoduje nevolená evropská komise, žádný patlament, navíc nedemokratický, protože upředňostňuje lidnatější země. Pokud by měla být demokracie, každý stát by měl mít stejně poslanců. Takhle se to akorát škorpí Německo s Francií.

    2. Zadnej parasit si zadny koryto nenecha nikdy vyprazdnit.
      Dete zase volit. Sliby sou krasny ..
      Vzdycky udela vsecko , zabezpeci si , aby koryto mel vzdycky plny..Udela uplne vsecko.
      Souhlasi se vsim a kdyz je v opozici zaplacenej , nesouhlasi zase jen s necim.
      V zadnym pripade si zadny koryta nezrusi . Nikdy.
      Muze vystridat vladu a bejt ke korytu zvolenej ,volbama. Nebo jinak.
      Miliardy vodjinud pomahaji..
      Proto se rozmnozuje ,stane se z nej treba umelec..Vysava horecne do posledni chvile.
      Vubec parasita nezajima , ze nebude mit brzy obet ,na vysavani..
      Mysli ,ze pribehne jinam, si najit dalsi obeti.A strasne krici ,ze ma nejvetsi naroky.
      Pak zase porada pro sebe volby , tance kecu a slibu na zaniku..
      Az dokonce , kterej je takhle zarucenej..

  11. Ono to vlastně není úplně OT, patří to do manipulace s davem a šířením protiruských nálad, tedy do předvolebního boje pěkně zapadající:
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-ukrajina-valka-chemicke-zbrane-granat.A240128_081517_zahranicni_vajo

    Náplň granátu je obyčejný slzák. Některá z konvencí slzáky v boji, pravda, zakazuje. Ale nejde o smrtící bojovou chemickou látku, jak se nám snaží “novináři” prodat…

    1. To je normální. Když se bojovalo s Sýrii, byl zdejší ovčánek masírován stejnými nesmysly o chemických zbraních.

      1. Tak ono je to střípek po střípku. Tu atomofčička v UK (na obranu), tu výkřiky o zakázaných bojových látkách použitých RF proti hodným Banderovcům, tu masakr v Buči…
        RuSSáci jsou monstra a potřebujeme F35, Evropskou armádu, kulomety za milion kus (kverulant.cz), potřebujeme euro a vzdát se práva veta.
        Na Hradě dalšího Aspennauta, po Vohralíkové jistě lepší kádr…

        Doufám, že až traktory českých zemědělců vyrazí na Prahu (ne zas jak za podporu Drahoše), vezmou sebou i vidle. A že to snad bude brzo!
        Ti současní páchnoucí se zabetonovávají ve svých pozicích (korespondenční volba)…

        1. Re: JzP

          Jen taková perlička.
          Jsem četl, že Lavrov OPĚT urgoval v OSN dodání seznamu mrtvol z Buči.

          1. A místo někdejšího již značně archaického: „Kde je mlíkař?“ je nutné se ptát: „A kde jsou Skripalovi?“

  12. Jako nekomunista jsem skalní komunista volbou.Doufám ,že opuštěním PS komunisty díky politice ČSSD se vytříbí a již socdem nebude ovlivňovat voliče KSČM a levicová politika se dostane do PS a v současnosti do EP.

  13. Eurovolby.
    Mne spíš připadá,jen se dostat k penězům a lukrativním výhodám.
    Je to moc drahý klub nemakačenků a nezaznamenal jsem nějaký hodnotný přínos pro naši republiku.
    Jen snad pan David,dává o sobě vědět,pan Blažko se naštval,když ho SPD nenavrhlo na prezidenta.
    Jourová je snad dvojče Lejnové,ale taková nula Tošenovský,už měl dávno vypadnou.

  14. David a Goliáš

    O těch dvou jste jistě slyšeli, tak to nabudu rozvádět.

    Většina našich europoslanců, kteří ovlivní další dění bude z parlamentních stran, proto je třeba se zaměřit na ně.
    Vystavíme jim vysvědčení uplynulého mandátu, jak hlasovali v klíčových věcech.

    Například, kdo odhlasoval zrušení práva veta a odebrání dalších kompetencí evropským státům, ten tam nemá co dělat, protože tam můžeme vyslat cvičené opice, které umí reagovat na banán, zmačknou zelený knoflík. Bič, zmačknou červený knoflík.

    Strana, která dá tyto lidi na kandidátku, si musí uvědomit, že bude mít problém. David musí voličům vysvětlit, že takové kandidátky nemají volit.

    Zvolení europoslanci za Alternativu budou mít více šancí ovlivnit hlasování ve prospěch Česka.

      1. David je v EP muž na svém místě – hadi – uspávat.

        Zvedá ruku v našem zájmu a pravidelně a kvalitně informuje o dění v Bruseli a jak to tam chodí. Nemám proti němu na postu poslance EP žádné výhrady.

          1. Vím, jeho ministrování nemohu posoudit. Minimálně ví, jak to v naší exekutivě chodí. A to se hodí.

            A jako poslanec EP? Za mne dobré.

          2. Proti řadě ministrů byl až moc dobrý.

            A každý další ministr zdravotnictví byl horší než ten předchozí. Obecně řečeno.

            1. katango napsal:28 ledna, 2024 (10:54)

              Omlouvám se, bylo přirovnání.
              Goliáš byl podle biblické 1. knihy Samuelovy pelištejský bojovník a zápasník, kterého pasáček a budoucí král David zabil kamenem z praku. „Goliáš“ je symbol velikosti a spojení „David a Goliáš“ znamená nepoměr mezi malým a velkým, které však přesto nezvítězí.
              https://cs.wikipedia.org/wiki/Goli%C3%A1%C5%A1

      2. Sibyla napsal:28 ledna, 2024 (8:23)
        Omlouvám se, bylo přirovnání.
        Goliáš byl podle biblické 1. knihy Samuelovy pelištejský bojovník a zápasník, kterého pasáček a budoucí král David zabil kamenem z praku. „Goliáš“ je symbol velikosti a spojení „David a Goliáš“ znamená nepoměr mezi malým a velkým, které však přesto nezvítězí.
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Goli%C3%A1%C5%A1

  15. Včera potichu proběhlo výročí osvobození lágru Osvětimi.
    27. ledna 1945.

    Co se to s naší zemí stalo?
    Pomník osvoboditele Osvětimi jsme svrhli, pomník vlasovcům jsme postavili, banderovce pilně financujeme a vyzbrojujeme.
    Nejvýznamnější událostí WWII bylo vylodění v Normandii, největší tragédií byl odsun sudetských němců.
    Válku zahájili ruSSáci útokem na Polsko, v květnu 1945 nás neosvobodili, ale obsadili.
    Našimi oficiálními dějepisci jsou Jiří Padevět, Timothy Snyder, Pavel Žáček, Anne Applebaumová a BIS.

    1. Re: pithart

      Aha, nějak jsem na to pozapomněl.

      Tak proto včera večer v RÁÁÁDYJOŽUMPÁLU básnili, jak soudruzi Genossen po válce trpěli. Nejřív se museli schovávat před RUSSAMA – ani jednou neřekli PŘED Rudoarmějci – a potom je vyhnali hnusní Češi.
      A soudružka paní měla pět let a pamatuje siFŠECKO a FŠECKY cypeuplněganc.
      A soudruh otec prý nevinně a za trest musel narukovat do Wehrmachtu – ó, jaká hrůza.

      O vítání německých vojáků, když tu přijeli dělat FÁÁÁTRLANT, ani písmenko.

      1. Evropu osvobodili usaci britove , ktery utekli horem padem z Dunkerque atd.
        Frantici porazeny vitezove , nejdrive taky na strane nacistu ,ale az potom, kdy se zjistilo ze nacista nemuze vyhrat ,zacali taky a hodne a nejvice a spravne vitezit. ..
        Nejvice bombardovanim a znicenim cely Evropy ,ze vzduchu ,
        aby na nej nacista nemoh ,nacista este bombardoval jen vobyc brity a SSSR.

        To poridili polaci a Cechove v letadlech , ktery si museli vsecko zaplatit ,nejdriv.
        Aby zachranili brity.
        Britove posilali zaskodniky a teroristy na zniceni populaci ,ktery nemohli aspon bombardovat a potom , kdyz byl mir, tak ty zaskodniky a skudce posilali
        porad dal. Na celou EVropu. Na tu zapadni byli jiny druhy zaskodniku.

        Ty ovsem nemohli nechat osvobozeni celyho sveta na rusovi.
        Rus by osvobodil nejhur a vsecky okupoval a porad. To neni povoleny nikdy .
        Navic misto valky na nacistu, jenom znasilnoval porad v jednom kuse.
        Mezitim ukrad vsecko. Zkratka vosvobodit ani nemoh nic A nikoho..Ani sebe.

        Jednani Stalina v prvnich tydnech a mesicich dela urcitej dojem a presvedcuje ,
        ze byl se zapadem dohodnutej a v holportu a ze takova valka bude pro nej velmi vyhodna ,na upevneni svy kymacejici pozice.
        /Aby zase i po valce moh zapad SSSR vysavat a Stalinovi zase zaroven pomahat/..
        Zakazoval armade se branit a prikazoval aby se divali jinam, kdo se opovazil tvrdit ,
        ze nacista chce napadnout toho a kazdyho umlcoval a kdyz strileli nacisti a utocili ,
        kricel na velitele , ze jenom chteji vyprovokovat valku ,kdyz na nacistu strileji zpatky.
        Dokonce takovy nektery , co se branili , nechal zastrelit.

        Vi se vobecne , ze vod zhruba roku 34 se na nej chystali vlastni soudruzi a chteli ho svrhnout a meli vetsinu , tak pryc s nim a prehlasovanim…
        Zmasakroval kde koho , ale jistota nikdy v takovejch pripadech neni. Bejt nemuze .

        Mensi valka se hodila /i ta finska/,na sjednoceni a zajisteni poslusnosti obrovskyho naroda ,
        /tezky jim vladnout , karabacem jenom ,byli hladovy atd./ a zajistit vseobecnou poslusnost votroku a pak byl slavnym vitezem..Pomniky vsude ,zboznovani atd.
        Valka se ale proti planum prodlouzila a byla daleko horsi nez pocital a mel v planech.
        S valkou pocital to se vi a vsecko co bylo potreba , nejdriv prestehoval daleko..

        Strasny vseobecny kriceni , zaplacenych sluhu i na zapade ,
        /na prehluseni kritiku/ ,jak zvitezil po valce to taky naznacuje..
        Vsude politik, akademik neco jinyho prisne zakazal.
        Churchill a Gaulle mohli potom taky potom konecne vylezt z bunkru, aby byli taky voslavovany,jak nevohrozene bojovali a este zvitezili.

  16. Je na pováženou koho volit. To se do hnízda prosyceného kokainem navolí člověk, který odtud odchází jako docela normální a po nějakém čase tam totálně zešílí. Volit ty, kteří nezešíleli a nové kandidáty pořádně prolustrovat i když ta lustrace je asi k hounu.

  17. ad)
    “ Pavel napsal:
    27 ledna, 2024 (22:11)

    Jj, takže ANO, nebo SPD+Trikolora, vše ostatní je volba do kanálu. ..“
    ———-
    Tak moment. Kateřina Konečná se dostala do EP už minule. Proč by se i tentokrát nemělo STAČILO! dostat do EP?
    Konečná má podle mě tentokrát postavenou vyrovnanější a lepší kandidátku jako SPD.
    Mach je velmi kontraverzní pro mnohé, i když mě se jeví jako nejkvalitnější kandidát pro EP. No a Majerová je tam na nic, jen na plkání. David se sice osvědčil jako zpravodaj z EU, ale není bohužel žádný rebel.

    1. Závod teprve začíná, jak psal Vidlák. Osobně mi je nejsympatičtější kandidátka STAČILO! , nicméně vyčkám na průzkumy … sice budou jisto-jistě cinknuté, ale vyčkám. Bude-li to s minimálním rizikem, tak budu těžce zvažovat.

      1. Pro dosavadní/ho voličku/voliče SPD, které/mu se nyní příčí volit SPD, například kvůli Machovi, je ještě jedna cesta
        https://aliancezacr.cz/kandidati/
        Tou půjdu já.
        Kroužek Blaškovi a k němu někoho dalšího ze spondějších příček. Čekám, jestli přemluví Miroslava Sládka například.

        Předem ošetřují námitku, že nemají šanci uspět. Mají, vysvětloval jsem na příkladu preferenčních hlasů
        https://web.litterate.cz/chce-tomio-z-volicu-spd-take-udelat-lobotomizovane-libtardy/#comment-230831

        Černý kůň voleb. Uspějí. Jednoznačně. Dokonce odhaduji, že dostanou víc hlasů než SPD.

          1. Tak jistě, zatímco zasloužilý Ivan David byl o mnoho pilnější a chyběl jen 29,1 % dní. 🤣

            Mě nezvikláte.
            Chtěl jsem to jen obecenstvu nabídnout jako možné řešení, spolu se silnou vidinou, že nepropadnou, toť vše.

          1. Přestože Vaše otázka by byla relevantní ve volbách do Sněmovny, zatímco v „eurovolbách“ je spíš jen řečnická, odpovím.

            Vyvodím z toho, že
            1) jsem se zmýlil ve svém odhadu
            2) Okamura neměl ze strany vypudit Blaška a do čela kandidátky neměl stavět Macha
            3) voliči, kteří se chtějí vymanit zpod jha EU, jsou divní, že nešli volit uskupení kandidátů, kteří mají vymanění zpod eurojha v programu a vypadá to, že to myslí upřímně

            Ovšem, jsem přesvědčen, že uspějí.

            Vycházím z těchto propočtů minimálních zisků hlasů:
            47 505 skalních příznivců Hynka Blaška (býv. SPD)
            25 368 skalních příznivců Dělnické strany sociální spravedlnosti
            24 724 skalních příznivců Rozumných
            18 715 skalních příznivců Národní demokracie
            22 500 (součet skalních příznivců Aliance národních sil + Sdružení pro republiku – Republikánská strana Československa + Hnutí PES + Bezpečné ulice + Čistý kraj)
            26 188 „ostatní“

            Úhrnem minimálně 165 tisíc hlasů.

          2. Propadne úplně stejně jako jiný nadlimitní hlas pro jinou stranu.

            Jestliže budete patřit k voličům, kteří zvolili 250 tisíci hlasy jednoho europoslance, dá se říct, že i váš hlas pro něj byl zbytečný a tedy propadl.

          3. „..a kdyz tu neni ta , co mam tak rad , tak mam rad tu , co je tu“ ,
            arie z nejaky voperety..
            Volit za kazdou cenu ..Ty co sou nastrceny jako kandidaty.
            Nic jinyho , nez volby nejde.
            D. , kuriozni osubka , s volebni horeckou , nedockava a by volil treba kazdej den ,kdyby to slo..
            Kdyz tu nejsou ty, co ma tak rad ,tak ma rad ty , co sou tu …..Stacily.
            A kdyz tu zejtra nebudou ty , co ma tak rad, Stacily , tak …..

  18. Lehce OT
    Evropské lejno zasmrdělo:
    Ursula von der Leyenová připsala osvobození Osvětimi spojeneckým silám.

    1. Ale v Německu se ustavila nová strana Sáry Wagenknechtové a má kupodivu dost příznivců, přesro, že se prohlašuje za stranu levicovou. Na prvním shromáždění se řečnilo a bylo nahlas konstatováno, že Osvětim osvobodila SOVĚTSKÁ armáda a že jí má být zato Evropa vděčná.
      Neuplynulo ani půl hodiny a už na Sáru přistála zuřivá nálepka že je „Putinova pátá kolona v Německu“.

      Proboha, řekněte mi někdo, že jsem se omylem nedostal do Orwellova románu „1984“

        1. Žádný spisovatel a vizionář si nedokáže představit co se pak skutečně stane… aneb literatura výluh skutečnosti.

      1. Re: Sk

        To máte z toho, že nechcete v zimě sedávat na vyšadce!
        Čumíte, kam nemáte a pak nám tady „probohujete“!

        Musíte to brát politicky. Vy jste starééj a blbééj a kdo ví, jestli ne i vypelichanéééj, páč jste se ještě učil dějepis a navím máte tu drzost, že ještě nemáte pořádnou sklerózu, jak by se slušelo a patřilo.

        Soudružka je mladá, chytrá a krásná, s dějepisem to nepřeháněla, takže nemá zatíženou mysl historickými hovny, a navíc ještě bere hezký plat z Bruslogradu, tudíž je z ekonomického hlediska zajímavější partie, než nějaký zapšklý vypelichanec Zosrááávycype.

        Konečné „résumé“, neboli Zusammenfassung, jak s oblibou říkáme německy my latiníci, soudružka Genossína Lejnová má pravdu, i když ji nemá a vy jste uškodil svému „imič“ a když budete v létě dřímat na vyšadce, už vás nebudou zdravit ani místní kofoly.

      2. Starý kocúr a to ešte nepoznáte pravú pravdu o oslobodzovaní Warszavy 😁😁 to by ste sa skydol z muriky ako puk 😁😁

      3. Může být hůř.
        Pokud by nějaká válčící strana použila morem nakažené krysy nebo “ keramické bomby“.
        Údajně je historicky potvrzené to, že právě že v prostoru Krymu došlo k prvnímu použití biologických zbraní – r. 1346, tedy dva roky před založením Karlovy, respektive Václavovy university (zemím Koruny české se mor tehdy téměř vyhnul).
        Keramické bomby s náplní v podobě nespočetného množství morem nakažených blech svrhli Japončíci několikrát na Čínu.
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Obl%C3%A9h%C3%A1n%C3%AD_Kaffy
        https://en.wikipedia.org/wiki/Kaimingjie_germ_weapon_attack

    2. Omlouvám se, mohl byste uvést nějaký odkaz? Ve vyhledávačích jsem v našich médiích nic takového nenašel.

      1. Ono to asi bude tím, že to mainstream prostě vymlčel.
        Jediná zprávička o dvou řádcích byla o svíčkách v Terezíně. O Auschwitz/Osvětimi raději nikde ani zmínka, aby pisálci nemuseli napsat, že lágr osvobodila Rudá armáda.

    3. A našel se jen jediný akademik, Nor Glenn Diesen, který ji upozornil na to, jak moc je blbá.
      Všichni ostatní zbaběle mlčí.

  19. Fakt je, že eurovolby nejsou až tak důležité a i pevní voliči 5K nebo ANO budou spíš laxní.

    Pokud nadkritické množství nespo-kojenců zvolí SPD a ta bude první, bude to taková pěkná facka. I když SPD fandím jen v menším počtu věcí (migrace, prasečkářství, greendeal, covid).

    1. EU volby jsou technicky vzato nedůležité směrem k EU, protože ti naši tam nejsou schopni nic ovlivnit.
      Naopak veledůležité jsou v tom, že dáme signál jak domácím zrádcům tak do Bruselu, že toho máme dost. Z tohohle pohledu jsou nesmírně důležité.
      Berte to jako referendum o EU a o protinárodní vládě … sranda by byla, kdyby kandidátka těch zrádců všechny převálcovala, to bych se „smíchy“ neudržel.

      1. Na signály jsou tady jiní. Každou chvíli v hrnci něco zařve. Nejdříve to pustí cibule, nic jí nezůstane, pak paprika a postupně se dusí maso. Všechny šťávy se rozutečou po hrnci. Všichni dávají signály, některé pachy si navíc kupujeme aby to ještě lépe vonělo a nakonec se to ještě nakrájí.

        1. Nejít k těm volbám hromadně by byl taky signál. Minule byla účast 18%, kdyby tedy byla poloviční, taky by to něčemu napovidalo.

          1. Mylíte, že by kandidátům pětidemolice vadilo být zvolen menším počtem hlasů?
            Není lepší strategií volit Davida nebo partu od Konečné?
            Podumejte.

        2. Zvolis tak jak voni EU chteji a prece davas dulezitej signal jejich sluhum a zradcum.
          Signal ,nedulezitej a spatnej . Kdyby se voleb nikdo nezucastnil.
          Chteji volby tak, at kazdej neunavnej signalista, voli.

    2. Měli bychom si uvědomit, že nejsme v Evropě sami. Podobně jako my smýšlí i mnoho lidí v ostatních zemích. Je třeba, aby se zcela změnilo složení Evropského parlamentu a vypadlo co nejvíce blbců. Jen se podívejte, koho jsme tam nechali zvolit za Českou republiku – Peksa, Kolaja, Niedermayer, Pospíšil, Vondra – přehlídka všehoschopných neschopů a mimoňů!

    1. Re: Sk

      Chybí vám tam začátek:

      K budování a obraně socialistické vlasti –

      Kuwa, kdybych věděl, co mě čeká, asi bych ta slova halekal kapánek jinak…

            1. Protože nebyly určené k řezání, ale bodání s velkou silou (nebo hybností, chcete-li) do poltuhého materiálu.

            2. Re: jina

              Znal jsem jednoho vojcla, kterého ten „hodně tupý“ bodák zabil.
              Jeden 3,14-čus byl na stráži tak vyděšený, že si ten bodák na flintu nasadil a nosil ji laufem nahoru, jak nás učili v přijímači. Průzkumníci pak udělali noční přepad a už jsme měli jedno těžké zranění. Než se hošani vzpamatovali a zavolali lapiducha z ošetřovny, bylo vymalováno.

              1. Pokud byl propíchnutým průzkumník, který přepadl strážného, tak bylo vše v nejlepším pořádku. Podle všech pravidel tehdy i dnes platných, je strážný osoba nedotknutelná. A v případě napadení střeženého objektu nebo své osoby má použít zbraň. O tom, jak ji použije (zda s výstrahou, nebo bez výstrahy), rozhoduje jak vyhodnotí naléhavost situace. Cvičně přepadat střežený objekt je blbost největšího kalibru.

                1. Ještě dodatek. Mladý kus – všichni jsme někdy byli – může být zbrklejší. U nás jednou vtipálkové nachystali v autoparku bubáka jak do zelí. Strážný ho pokropil krátkou dávkou. I když, až na ten hadr na holi nikoho netrefil, bylo kolem toho velké haló.

    2. Ano, to je Viktor Dyk.

      Buď připraven!
      Připraven nebýt
      To hřích je nevinných.
      Po celém světě roztroušeny hroby
      Nepřipravených

      (citováno zpaměti a možná chybně. Ale rytmus a myšlenka jsou určitě správně)

      1. Re: AN

        Buď připraven na bouři, hromy blesky,
        na noci, tmu a příliš parný den,
        na obtíže a neschůdnost své stezky,
        buď připraven!

        Buď připraven! To minulost Ti poví.
        Připraven nebýt nevinných je hřích.
        Po světě širém roztroušeny rovy
        nepřipravených.

        Buď připraven na úkoly a službu,
        jež zoceluje a jež vychová.
        A nos v srdci jednu krásnou tužbu.
        ctí býti domova!

        Akorát mu tam chybí to budování a obrana, co mi šly kdysi docela na nervy.
        Ano, člověk si v drtivé většině případů uvědomí, co měl, až když to nemá.

    1. Pokud víme kdo za tím stojí, tak zbývá se podívat na jeho dosavadní „rukopis“ … a víme, co lze očekávat. Něco jsem o nich četl a ta pravděpodobná strategie je využít ve svůj prospěch to, co nejvíce rezonuje … tj. cenzura.
      V Karviné se jim to podařilo.
      Strategie pro další „besedy“ by měla být:
      1. neúčastnit se
      2. pokud neodolám nutkání tam jít, tak obloukem se vyhýbat tématu cenzura.
      3. nejúčinnější je zamířit na Vykulencovu vadu, se kterou budou souhlasit i voliči pětidemolice … a okradení důchodců nebo další „progresivní“ přístupy to rozhodně nejsou.

    1. Zapomněl jste napsat „pro mě“. Nepředpokládáte, že by všichni, co sem chodí, chtěli volit SPD+Trikoloru. Zvláště pokud je na 1. místě Mach.

      1. …no a co, že je tam Mach…žádná jiná „alternativa“ nemá šanci…a jako sorry, ale ANO žádná alternativa není…

        1. Mach je pro mě nepřijatelný, protože si moc dobře pamatuji jak prokazatelně lhal když ještě byl straník Svobodných. A také, a to je pro mě významné, byl poradcem Klause, jednoho z gaunerů z ODS. Bez ohledu na to co teď Klaus hlásá, je spolutvůrcem toho srabu ve kterém nyní žijeme. Jasně, pro každého to není důležité, jako pro vás, ale pro mě ano.

            1. Mně jde o to, že takového člověka byl Okamura ochoten dát na 1. místo jakékoliv kandidátky. A že o tom tam rozhoduje Okamura je nejspíš jisté. Pak je pro mě SPD i s Machem nevolitelná. Kroužkovat mohu jen u strany nebo uskupení kterému věřím, SPD nevěřím.

                1. Jenže pro mě je SPD, s tím koho postavila do čela kandidátky, také smečka. Ano jsou tam asi lidé, kteří si toto označení nezaslouží, ale Okamura ve mě nikdy nevzbuzoval moc důvěry a tím Machem to(pro mě) potvrdil. Mach je jeden z těch lidí, kteří nás zavedli tam kde jsme.

                  1. Já to zkrátím – máte dvě možnosti – volit někoho z kandidátky pětidemolice nebo volit proti ní. Neúčastnit se nebo nechat propadnout hlas není volba proti proti pětidemolici.

                    1. Okamura se tímto Macha elegantně zbavil.

                      Ale Mach má možnost se na EP po volbách vybodnout a poslat to dál.

          1. No …a tady vidíte, proč nemá „alternativa“ šanci….Mach, Klaus vadí ?…prokristapána a co jako myslíte, že budete volit….PRO, STAČILO ?…. a co pak ? …budete zase čučet, jak tele na nový vrata, že se nám to zase rozdrobilo do beznaděje …bohužel jiná cesta není, než volit SPD…tečka….jinak jsme v prdeli.

            1. Ano Mach a Klaus vadí, už jsou profláklí dost. Mimochodem, nečučím, ale tyhle lháře volit nechci, to tam mohou zůstat rovnou ti co jsou tam teď. Z bláta do louže. Vy si samozřejmě můžete volit stejné grázly pořád dokola.

              1. Aha…no vám není pomoci…pokud se má něco alespoň „rozdrolit“ musí vyhrát SPD…ostatní jsou zbyteční…PRO s novou posilou Haškem ?…uff…STAČILO s max. 3% ?….ANO …béčko ODS ?…tedy opravdu to je volba …fuj

                  1. SPD má dost sympatizantů, kteří dobrovolně „brigádničí“ ve dne v noci. Poznáte je podle toho, že operují s konstruktem „Volba někoho jiného než SPD je hlasem vyhozeným do koše.“
                    SPD si vypěstovala docela kult v dobách migrační krize a pořád má pevné voličské jádro. Navíc se pořád dokola ujišťují, že jsou jedinou alternativou a „Co císařpán (Tomio) řídí, dobře řídí!“. I tu jich je dosti. Zvláštní je, že zatímco třeba já, volič STAČILO !, jim jejich světonázor nijak neberu a neostouzím, tak oni jsou mnohdy až agresivní v obhajobě své jediné pravdy a teorie „vyhozeného hlasu“.

                    1. No …sympatizant. nesympatizant …že EU volby nejsou o stranách je jasné, ale prostě je třeba ukázat, že se s SPD musí počítat v dalších volbách…agresivní obhajoba ? …né vůbec, volte si koho chcete…třeba STAČILO nebo NESTAČILO…myslím, že takovým lidem, jako Vy, když za týden předhodí někoho jiného, kdo něco vyplivne na vládní děs, tak ho bude volit a pak tady bude bulet, že se to zase rozdrolilo….o čem se tady neustále vedou řeči…“nedrolit“, „nedrolit“ „nedrolit“…a to že má SPD své „skalní“ příznivce je přece záruka nepropadnutí hlasů…dnes už SPD není jen „císařpán“ Okamura a o něho ani nejde…program, to je to co by měl dostat šanci zrealizovat, ať se třeba znemožní…pak ať klidně jde do EP na důchod nebo do prd….a ostatně si myslím, že takový Foldyna si moc diktovat nedá ani od Okamury

              1. To vidlákovi nacpal do hlavy ten Rajchl. Ale pravda to není. A ta Petra? Začíná mi připadat jako politická turistka.

        2. Konecne jeden chytrej tady 🙂 Ano, je x duvodu proc nevolit zivnostnika Okamuru, neni to zadna hitprada charakteru. Hlavni duvod je jistota nepropadnuti hlasu, to je alfa a omega vseho, tento duvod potira vse ostatni. A pokud dostane tolik, ze bude nucen prevzit odpovednost, tak nebude moct cuknout, na to se uz vyprofiloval moc.

  20. Jj, takže ANO, nebo SPD+Trikolora, vše ostatní je volba do kanálu. Sice průzkumy lžou, nicméně ne tolik aby se z 2% stalo 5%. Takhle to dopadlo a zafungovalo minule.

    1. Na besedě Hampl + Keller v Ostravě jsem položil následující otázku:

      Jaká by měla být naše strategie v teoretické rovině v případě EU voleb?

      Odpověď:
      1. Jít k volbám. Neúčast nahrává protistraně.
      2. Volit proti pětidemolici. Tady vysvětlení – počet našich EU poslanců není schopen ovlivnit v EU nic … je tedy úplně jedno zda se z ANO vyklube nová Jourová nebo se do této pozice transformuje někdo jiný třena z SPD. Tohle nehraje roli, důležité je NEVOLIT kandidáta z kandidátní listiny těch pětizločinců. Vzkaz z EU voleb musí být směrem domů k těm vládnoucím zločincům – nechceme Vás!
      3. Volit tak, aby hlas nepropadl. Tady jsem pak měl doplňující otázku, jak poznat, zda kandidáti mají šanci na překročení limitu. Odpověď – sledovat zveřejněné průzkumy. Přestože je nepochybné, že se s průzkumy fixluje, tak se lze více-méně spolehnout na trend … řekněme, že nežádoucím budou v průzkumech ubírat např. 3% v průzkumu … takže vzít poslední 3-4 průzkumy a podívat se na trend vývoje. Pokud bude trend z 1% na 1,5% a pak na 1,8% tak nevolit, protože s největší pravděpodobností kandidující nepřelezou. Pokud bude stoupající trend a poslední průzkum bude kolem hranice – pak zvážit, zda to riziko za to stojí.
      Takřka jistotu máte u ANO a SPD – pokud se Vám např. nelíbí Mach jako jednička, pak kroužkujte … využijte max. počtu kroužků, pokud máte např. jenom 2 favority, tak je zakroužkujte a zbytek kroužků dejte od posledního místa … tím Macha vykroužkujete.

      1. Ještě se to dá vylepšit „volbou losem“. Vyndat malé strany a provládní strany. (mně nyní zbude ANO a SPD). U SPD si zakroužkovat. Za plentou zavřít oči a nevědět co jste dal do obálky a co zahodil. Volíte proti zlu a nebude vám vadit co SPD a ANO dělá, protože nevíte co jste volil.

        1. Volba losem mezi ANO a SPD není špatný nápad, u SPD bych každopádně vykroužkoval Macha – tj. 1 kroužek I. Davidovi za jeho dosavadní práci a druhý poslednímu.
          Ještě jsem zvědavý na průzkumy ohledně STAČILO! .. tohle je zřejmě nejsympatičtější kandidátka. Někdo může mít výhrady ke Konečné nebo Rédové, ale lidi jsou jací jsou, jiní k dispozici nejsou.

            1. Nemáte pravdu – jsou situace, kdy volba formou náhody zbavuje protihráče výhody – viz teorie her.
              Na druhou stranu, kdo není příznivcem ani ANO ani SPD, tak ten si klidně může připravit oba kandidátní lístky klidně i s kroužky a za plentou je několikrát promíchat a jeden vhodit – nebude sice vědět komu to z těch dvou hodil, ale bude vědět, že hlasoval proti vlastizrádcům … takže tady náhoda může být pro někoho dobrá volba.

            2. Re: Šándor Nagy

              Vy máte pocit, že v Čechistánu je i prostor pro něco jiného, než je naprostá zoufalost?

              1. Este je mozny vsude i tady dohanet lidi k volbam , mame tady ty aktivisty , neunavne vyzyvaji , volte za kazdou cenu .
                Vsechno muze bejt este horsi /prave na tohle volby sou , nebo to aspon porad tak vypada/,
                ale to demokratickym volbam, /kdo nejdriv ke korytu a kdo az potom /, nesmi nikdy stat v ceste..

            3. Tak volba hodem korunou opravdu není šance 50:50, ale odvíjí se podle toho, co je vyraženo na rubu a co na líci mince, a kde je tedy těžiště. Posun je někdy nepatrný, někdy velký, protože fyzika. Když vhodně zvolíte minci na hod, pak lze odhadnout, která strana mince padá častěji.

              1. Připomněl jste mi výzkum, který se týkal otázky, proč namazaný krajíc chleba většinou dopadne na zem právě tou namazanou stranou. Drtivá většina dotázaných uváděla, že to bude z důvodu, že právě ta namazané strana je těžší a proto dopadne blíž k zemi.
                Takže co myslíte? … je to tak nebo není?

                1. Proč si myslíme, že padne krajíc na zem víckrát namazanou stranou vysvětloval kdysi v pořadu Meteor, Dr.Jiří Mrázek, matematik a komentátor. Jedná se o tzv.výběrový efekt, kdy si zapamatujeme spíše pád krajíce namazanou stranou dolů a tak naše hodnocení je zatíženo chybou.

                  1. Setkal jsem se s jiným výkladem a ten mám za věrohodnější. Spolupůsobí tady několik faktorů.

                    Namazaný krajíc má proti nenamazanému posunuté těžiště. Krajíc, když vypadne z ruky, padá z výšky, během které vykoná přibližně půl otáčky. Namazaná strana je lepivá.

                    1. Takže – netuším, jestli to bylo na Harwardu nebo jinde, ale nějací vyhlášení vědátoři se rozhodli přijít na to, co to vlastně ovlivňuje. A vycházeli z přesvědčení, že logiku dává právě ta změna těžiště, když je krajíc namazaný.
                      jenže – ukázalo se, že tím nejdůležitějším faktorem je výška jídelního stolu. A tím, že je v podstatě celosvětově normovaná, pak většinově dopadne namazaný krajíc namazaným dolů. Stačilo mírně zvýšit nebo snížit výšku stolu a padal opačně.
                      Tož tak.
                      A Kocourovi tímto vzkazuji, že potřebujeme vzdělané spoluobčany 🙂 … a ne nevzdělance, kteří neví takovou, pro život základní, věc 🙂

                    2. Re: AN

                      Správná odpověď je půl otáčky.
                      Aby padal krajíc na zem nenamazanou stranou, musel by padat dvojnásobný čas.
                      Pokud se tedy budeme bavit o tom, že většině lidí padá chleba máslem dolů z výšky jednoho metru, je potřeba, aby nespokojenci tlačili chleba do hlavy ve výši 4 metrů.

                      Problém je vyřešen.

                    3. Re: DD

                      Mírně zvýšit nebo snížit ani náhodou. Viz můj výpočet. Fyzikální zákony neosouložíte.

                    4. Ještě jednou DD

                      Dělat výzkum na padání krajíce chleba, resp. předpokládat, že padá dolů kvůli máslu, to může jenom kokot, který absolvoval fildu na pražské Karlovce.
                      Tímto zdravím pozůstalé soudruhy a soudružky.
                      Kdyby si takové pády chleba nafilmovali a párkrát si to pustili zpomaleně, bylo by jim to jasné. Tedy pokud jim zůstaly zbytky normálního rozumu.

                2. Odpověděl jste si sám výškou stolu, protože na tak krátké vzdálenosti hraje ona jediná roli. Kdyby šlo o výšku mnohonásobně větší, už bychom museli uvažovat i další vlivy, jako aerodynamiku, parametry atmosféry, atd.

                  A co se týká hodu mincí, pravděpodobnost opravdu není 50:50, protože reliéf na rubu i líci mince není stejný. Ale daleko větší vliv má výchozí postavení mince při počátku hodu, neboť počet otoček je opět stejný pro přibližně stejnou výšku hodu. a tu má každý člověk díky chytání mince přibližně stejnou také.

                  1. Krajic a ten vubec nejvic namazanej dolarama , vzdycky padne na politika. A nikam jinam ,napr. dolu ,
                    dyk sou tam dole vobyc lidi….Tak to nikdy nejde.
                    To je zajisteny tim , ze kazdej de k tem urnam..
                    Urny /spravnej nazev/, sou co zbude z mrtvyho neboztika.
                    By kazdej vedel co muze cekat.

              2. Snazivy napady chytrejch s mincema ,jsou moc chytry.
                Ty co musi bejt zvoleny nejen vlastni ty mince , ale sami si je upravi jak nejvic potrebuji..
                Snazivy se vzdy vynasnazi jim v tom pomahat .Maji ty uzitecny napady..

                Vladce podsveti /zvolenej tim ,ze zbohat v milionech/ a zlocinu jistej slavnej R. falsoval vysledky sportovnich soutezi , jezdil do E. a na lodich tvrdil , ze v pokeru podvadi a milionari s nim radi ztraceli./1920-1929/.
                Ale smluvili se jednou na nej a v pokru ztratil 300 tisic , maly drobny
                pro nej ,ale kdyz nechtel zaplatit, to byl jeho konec.

                Osoba byla vcera nalezena vina v ty stejny zemi , ze strkala zene prsty nekam, v obchodu , kde si lide kupuji saty. Se to stalo v 1990.
                Ted 33 let az potom , osoba obvinena musi zaplatit 83 milionu.
                Obhajoba byla zakazana a spravedlive.
                Mohla by se zminit, ze prsty se mohou strkat pouze do zeny neodene satstvem , tedy nahe a hodne povolne….
                Ktera by pochazela naha v tom obchode , kde asi byly , jak to bejva, dalsi osoby , prodavaci ,ale vubec zadne osoby jako svedkove nebyly nalezeny , nebo nesmely bejt pozvany a to ovsem spravedlnosti nikdy nesmi stat v ceste , obet se nebranila , treba by prastila nasilnika necim po hlave , kopla nasilnika nekam a nebo silne kricela vo pomoc aspon ,atd..
                Nebo nasilnika ihned oznamila uradum.
                Aby dal nemoh pachat zlociny. Nic takovyho.
                Nasilnik ma jmeno zacinajici na T. A ma nejaky miliony v bance.

              3. Ruby a lice a vedeckosti vo fiiizice.
                Aneb hledani a vpatlavani neceho nekam, co neni.
                Zalezitosti toho, co je vyrazeny a na obou stranach mince , sou nepatrny.
                Nemaji a nemuzou mit samozrejme zadnej vliv na vysledku.
                Na vhodnych zvolenich ,na posunech a na tezisti ,
                /zadny neni ,nejsou , mince vam lita ve vzduchu , kde ma vzit to teziste , zkuste si skocit ze skaly , hned zjistite, ze zadny teziste nemate , ze vas ksicht ani prdel nerozhodnou a nemuzou , kterou stranou padnete dole na zem , padnuti na hlavu vam ulevi aspon vod vzdelani .
                Zalezi na sile a energii toho kdo hazi minci hozeni , na pocatecni a prubeznou rotaci a rotaci po celou dobu padu, rotaci, rotaci nekoho , kdo tu minci nejdriv pohodil,
                ,ktera rozhodne , jak mince dopadne na zem,
                vy ste se moc ucil.
                Ale rozdil je jiste , kdyz nekdo trenuje skoky do vody z 10m veze.
                Ty rotace trenuje 20 let , az se nauci je zvladnout. Ale ty sou zivi.

                Lidi ,kdyz chcete system , zalozenej na nekolika parasitickych stranach a jejich tajnych umyslech ,ze zakulisi ovladanych ,
                pak si zvolite vzdycky parasity. Nemuzete vedet ,co udelaji ale nic dobryho. To je skutecnost.
                Kterou chcete porad.
                EU je nezvolena banda tech samych ,ktery vladnou ,ktery si plati razitka, cleny parlamentu, aby si kazdej moh fantazirovat vo demokracii. Ty vzdycky a vsecko schvali a potvrdi.
                Nektery nesouhlasi a porad se vo tom siri a jen dokazujou , ze se zucastnili podvodu s nazvem demokraci.
                Demokraticky jednou nesouhlasili..
                Neni vam rady ani pomoci. To je jasny z vasich beznadejnych na dane tema , prispevku a clanku..Mimo mrkve politickych stran nemuzete nic videt.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *