Tak se ke mně poprvé dostala informace, že Volkswagen uvažuje o uzavření závodů Škodovky. Nic oficiálního, prosím vás. Ale být asistentem europoslance sebou přináší určité možnosti. Lidi se vám svěřujou. A víte, proč uvažuje o zavření Škodovky? Protože je v černých číslech a ve všem tom zmaru ještě pořád vydělává. A tak si Němci kupují Škodovky a to nám dělá zaměstnanost a bohužel si Němci nekupují Audiny a to v Německu dělá nezaměstnanost. Jasné?
Jak se to v takovém případě řeší? Úplně jednoduše. Olaf Scholz už manažerům VW vysvětlil, že zavírání továren je špatné řešení. Myslel tím samozřejmě zavírání továren v Německu… Vládní tlak na koncern má jednoduché řešení. Nezavřou se továrny v Německu, ale v cizině. U Fialy to bude nejjednodušší, ten bude olizovat německé boty i když ho budou kopat, takže Česká republika se dostala do hledáčku. Uznejte, pro Německo je to super řešení, ne?
Třeba je to jen bruselská urban legend a nic takového se nestane. Němci si raději zavřou svoje ztrátové provozy a nový kancléř se s tím nadělením nějak popere. Nezalekne se ani Zelených ani Duhových ani Leyenové, zruší grýndýl a bude to. Koneckonců, kdo jiný v Evropě by měl něco takového udělat, ne? Kdo jiný než Německo by měl napravit své vlastní chyby a udělat to pěkně na úkor vlastních občanů i vlastního hospodářství? Kdo jiný než Německo by měl umravnit Uršulku?
Vzhledem k tomu, že velká naděje německé politiky, Friedrich Merz, chce dávat Rusům ultimáta a Ukrajině rakety Taurus, tak si nějak nedovedu představit, že ohledně Zeleného úderu bude mít rozumnější názory. Spíš to vypadá, že Německo definitivně dorazí. Ale… zahojit se na náš úkor, to by mohl zvládnout.
Trump bude USA hojit na úkor Německa, Německo se bude hojit na úkor České republiky a Česká republika se bude hojit na úkor českých důchodců. To je dávno vyzkoušený recept a v tomto ohledu u nás vládne excelentní místodržící. Fiala dokázal za tři roky okrást obyvatelstvo o třetinu úspor, zvedl jim daně, zvýšil jednostrannou závislost ekonomiky na Německu, zničil vztahy s půlkou zemí světa, zavlekl zemi do války, rekordně zvýšil státní dluh a pořád je v křesle. Nejenže na něj nikdo nespáchal atentát, ale dokonce mu nikdo nedal ani facku. Jen nemůže chodit po ulici bez dvoumetrových goril v těsném závěsu. Ale jinak je to skutečně nejúspěšnější ODSák. Ani v devadesátkách se nikomu nepodařilo obrat národ tak skvěle, jak se to podařilo jemu a takřka bez odporu veřejnosti. Nejspíš ani v únoru 48 se to nepodařilo tak dokonale.
Takže si to shrneme…
Na příchod syrských inženýrů a doktorů jsme díky Rakušanovi skvěle připraveni. Pakt je podepsán, Danuše ho chválí a doufá, že se brzy rozpustíme ve šťastné evropské rodině. Jen teda hledá Avengera, který zachrání průmysl, který ona svým hlasováním pomáhá ničit.
Evropské automobilky krachují, protože ta sluníčková bezemisní auta nikdo nechce. Jsou totiž nejenom drahá, ale v zimě s nimi nedojedete ani z Brna do Prahy. Naše vláda ale nakoupí za půl miliardy elektroauta z Japonska… od Toyoty.
Trump mluví o tom, že USA odejdou z NATO… pokud Evropa neudělá všechno, co Amerika chce. Především, pokud si nenakoupí hóóódně amerických zbraní.
Baxa chce zvýšit koncesionářské poplatky… asi za to, jak ČT zvýhodnila koalici SPOLU před eurovolbami.
Cena průměrného bytu překročila pět milionů korun a prý jsou byty nadhodnocené asi o 60%. To znamená, že až jejich cena spadne, tak spadne všechno. I vyjebanky a s nimi i ty žalostné zbytky našich úspor.
Ukrajina mele z posledního a obyčejným Ukrajincům už tam nepatří takřka žádná půda. Ale ještě čekám alespoň jeden pokus o rozpoutání třetí světové. Zelenskému ani Bidenovi žádná jiná možnost nezbývá. Macron jede do Polska, aby tam domluvil společné vyslání vojsk na Ukrajinu. To by bylo, aby se Černochová nepřidala.
Orbán je na koni, jezdí si za Trumpem a peče kšefty s Putinem i Sitting Pingem. Inu, vsadil na ty, co vyhráli.
A my to celé ještě možná odskáčeme nejen uzavřením vysokých pecí, ale i zavřením Škodovky… Takhle nějak to v naší vaší EU funguje. Držte si peněženky, už brzy začne fičák.
Promiňte mi, jsem nemocný a patřičně depresivní. Celý den mě bolí hlava, po dvaceti letech jsem zjistil, co je to horečka a moje děti ze mě mají legraci a musel jsem zrušit program na který jsem se těšil. Tak tu svoji frustraci musím přenést na vás. Přesně podle zákona padajícího Leyenové…
_______________________________________________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Vy jste ale Anténa Vidlaku
o Kvasiny se tu politicky hraje posledních 5 let a více. Soudruzi byrokrati spolu se soudruhy odboráři a soudruhy managory hráli vše na jistotu ignorovali klíčová innovace podobne Tesla .OS až se nakonec vysachovali sami.
A odskáči to za ne lidé na lince, místo aby na dlažbě skončila polovina LK campusu!
Takové shakespearovske, coz
Volkswagen Škodu neuzavře, jenom převede výrobu ziskových modelů do Německa a Škoda bude vyrábět dál Fabii, či Scalu. Otázka je, jak dlouho to bude ekonomicky únosné.
Že je Octavia ziskový model v Česku neznamená, že bude zisková i při přesunu výroby do Německa.
Octavia se sice vyrábí v ČR, jenže za české mzdy, za české režie.
Pokud by ji měli vyrábět Němci, nebo němečtí gastarbeiteři a za německé minimálky, tak to ani nemusejí přesouvat.
Okamžitě to půjde do červených, jen těmi mzdami a režiemi v Německu.
Myslím ale, že tohle Němci vědí lépe, než my…
Fabie, která ale nebude v provedení Combi, to bude fakt trhák.
mam pocit, ze VW prehrava prave preto, ze zarezal lacnejsie modely. Takze je otazka, ci potom ostane co vobec v CR vyrabat, ked tie posledne prejdu do DE
Padáme do totality sdělil údajně rumunský kandidát Georgescu…
zdroj PL…:
„Chtějí mě zatknout.
Teď proti němu hledají vykonstruované důkazy, aby bylo možné nějak zdůvodnit to, co se stalo. Georgescu nepochybuje o tom, že se proti němu nějaké vykonstruované důkazy zaručeně najdou.
Chtějí zabránit mé opětovné prezidentské kandidatuře. Chtějí mě lidsky zničit. Přesně to se teď může stát. Hrozí to každému. Takto vypadají monstra, která máme kolem sebe,“ hřímal dál.
Mezinárodní organizace vyzval, aby prověřily rumunské prezidentské volby. Aby prověřily zásah rumunského ústavního soudu do těchto voleb, pokud ho vůbec lze nazvat ústavním, jak poznamenal Georgescu. Protože pokud nebude vše důkladně prošetřeno, zrodí se podle jeho názoru nebezpečný precedens. „Obnoví tyranii, a to, co provádějí se mnou, mohou poté provést KOMUKOLIv z vás.
Je zima a demokracie zamrzla. Tisk již není svobodný a ti, kteří pracují v této oblasti a chtějí být svobodní, bojují v zákopech. Členům Rumunského tiskového klubu hrozí ze strany státních institucí vězení, pokud si vůbec dovolí mluvit o válce ve veřejném prostoru. Dokonce ani diskuse založené na pohledu do blízké budoucnosti, na bezprostřední blízkost války, do které riskujeme, že se zapojíme, již nejsou povoleny. …“
**************
Na to lze říci jediné, I MY jsme nyní bohužel RUMUNI…..
A u nás Ústavní soud údajně již 17.12. sdělí, jak je to dle něj s „právem na soudní ochranu“,
viz akce jen 9 hlasů pro mandát STAČILO! – Krajské volby Liberecký kraj…. Krajský soud jejich stížnost smetl.
https://www.usoud.cz/program-jednani-soudu?tx_odroom%5Bdetail%5D=5364&cHash=9bad254118c70b3751cc4e163fb3ddcb
*****
A toto k tomu padajícímu …..také patří, snad zde rozhlas jako zdroj projde:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/presto-vyznamny-prinos-pro-svobodu-slova-u-soudu-ve-strasburku-konci-kauza_2410301510_vdv
Odtud:
„Poté, co Ústavní soud souzněl s argumentací Nejvyššího správního soudu, se neziskové organizace obrátily na Evropský soud pro lidská práva, který se případem ODMÍTL zabývat.
Za blokaci webů proto není právně odpovědný stát, ale provozovatelé, kteří jeho výzvy nekriticky uposlechli…“
V Rumunsku je klid? Projeví Rumuni svou sílu až u voleb?
Jestli vůbec volby budou a onen Georgescu má prý dokonce zakázáno se nechat zvolit. Uvidíme jak Gruzie, tam zase Pávek jel podpořit tu Francouzku, co odmítá se vzdát prezidentského úřadu. Má se volit prezident v parlamentu a ten ovládá Gruzínský sen, co tu dámu nechce.
pokud ho zavřou, tak kdyby my lidi bychom byli co k čemu – jakože nejsme, tak se okamžitě postavíme za něj prostřednictvím demonstrace, stávky a klidně i husitských postupů
ale jak říkám, jsme tupý dobytek, takže bude hovno
No a kdo jim tu Škodovku prodal a kdo ji nechal zaostat?
„A tak si Němci kupují Škodovky a to nám dělá zaměstnanost a bohužel si Němci nekupují Audiny a to v Německu dělá nezaměstnanost.“
Není tak těžké dohledat si prodeje automobilů škoda a audi v německu za rok 2023. Žádný velký propad v audi a nárůst u škody tam jednoduše není.
Když si porovnáme dřívější a dnešní prodeje Audi a Škoda v Číně, uvidíme naopak výrazný propad Škody :o)
Nebotyčná je neschopnosť menežerov Škody, ktorí nedokázali zariadiť ani to, aby Vystrčil už nemohol byť ani predsedom spolku miestnych filatelistov.
Celá Jihlava vystrčila na piedestal Vystrčila, protože má k němu hluboký citový vztah. Láska hory přenáší a se sílou lidu ani manager Škodovky nepohne.
V tomto případě spíš pyjedestal..
Pyjzdestal…
Aleš:
😀 a co to dělá, vidíme na Ukrajině – pyjanista na pyjedestalu.
Zbláznil jste se? Já si myslel, že je dostatečně známé, že Vidlák nezakládá své články na realitě. Jsou to uklidňující dezolátní pohádky. Není důležité, jaký svět je, ale jaký by mohl být:)
ved ked su to take hluposti, naco tie starosti a komentovanie z vasej strany?
Janka:
Von má o nás starost.
Von má nás na starosti a je placenej.
Evix:
Dezolátium. Má o nás starost. Jen že jsem to řekla nejasně.
Vzpoura! Hrozná vzpoura!
Evropská lidová strana (EPP), nejsilnější frakce v Evropském parlamentu, vyrazila do boje s Evropskou komisí.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vydesili-se-Nejmocnejsi-sila-v-EU-proti-zakazu-spalovacich-motoru-766259
„zákaz prodeje nových automobilů s emisemi CO2, který Evropská unie stanovila na rok 2035, ‚by měl být zvrácen‘“
Hmm. Spíš to vypadá na poníženou supliku. Místo, aby jim na rovinu řekli, Jděte s tím zeleným úúdělem do prdele“ , vždyť to tu pošlete všechno do kopru.
Ale mají to marný. „Šéf EU pro klima Wopke Hoekstra v září uvedl, že klimatická pravidla zajišťují předvídatelné investiční prostředí a mnoho společností informovalo EU, že jsou na dobré cestě k dosažení cílů.“
Tož tak.
vsak nikto z nich neklame….spolocnosti si postavia fabriky mimo EU a ta potom splni dosahovane ciele, kedze nebude mat kto tie emisie vytvarat…..teda ak nezapocitam palenie dreva ci ineho sajrajtu, ked ludia nebudu mat pracu a teda peniaze na energie
Na některém tom sračkometu, buď Novinky, nebo Idnes, kdosi v diskusi nadnesl, že před volbami by si volič měl položit otázku, zda se mu žije lépe, než před čtyřmi lety, a volit podle toho. Do kolen mne dostalo, kolik diskutérů sdělovalo, že se jim žije nyní lépe. A úplné perly byly názory, že je nyní lépe, protože se nemusí koukat na STBákův ksicht, stydět se za něj, a to jim stojí i za pokles životní úrovně.
🤮
Z toho vidíte, že nejpádnějším argumentem PROTI demokracii je rozhovor s průměrným voličem.
[Winston Churchill]
Tak tak. To byl moudrý muž. Taky říkal, že „Demokracie začíná oblečením saka a odchodem k volbám a končí vhozením lístku do urny.“
Jirka II:
Na Novinkách a Idnesu do diskusí přispívají redaktoři zmíněných deníků, jejich rodiny , možná i roboti, protože tolik debilů tady není, kteří by podporovali vlastní chudobu.
Bohužel těch debilů tady je pořád dost. Vemte třeba výsledky letošních voleb. Fakt může normální člověk dát hlas Nerudové, Gregorové, Kolářovi, Zdechovskému, Niedermayerovi, Promopro Vondrovi apod ?
Zdravě naštvaný volič by alespoň přišel volit opozici. Jenže 2/3 lidí zůstalo doma. Je jím to fuk, nebo jsou fakt spokojeni.
Máme svobodu a demokracii. Každý si může svobodně volit svého oblíbeného idiota.
No, nevim, v Rumunsku je to momentalne dost ozehave tema.
Mým nejoblibenějším idiotem je Neandr. Jakob. To ho mám volit?
😂
Snad si nemyslíte, že do diskuzí píše většina národa, nehledě na to, kolik je jich zaplacených, nebo kolik tam píše AI.
Mimochodem:
Fialovu vládu možná nakonec svrhne Foltýn.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Na-demisi-vlady-Foltynovy-prsty-v-CT-obletely-Cesko-766273
Myslíš jako že ji nahradí pracovníky svými věrnými z odboru strategické komunikace?
Doufám, že Škodovku opravdu zavřou a to co nejdříve. Uvědomit si, že jsme v hajzlu a musíme něco změnit bez větší bolesti bohužel nepůjde. Obávám se, že nepomůže ani ta bolest, ale jiná naděje není. Tupí poslušní idioti a otroci potřebují probrat.
A co ti cizinci, co tam pracují? Vrátí se poslušně domů?
Domů k vám. Nejlépe v noci…
asdf:
Vy ale máte návrhy ?!??!!
Řeporyjské prase navrhovalo podřezání žen a dětí, vyhnat z domova, tak doufám , že tu bídu , která by nastala zavřením Škodovky nemyslíte vážně.😱
myslím to vážně
jdeme pomalu a jistě do hajzlu, bez bolestného kopance se nic nezmění, možná ani s ním
cožpak to nechápete??!
Neboli:
(Gustáv Husák, prezident ČSSR, schůze předsednictva KSČ, říjen 1989)
Ano, až takto dopředu viděl náš poslední moudrý president.
Však taky měl bohaté zkušenosti. V kriminalu si pobyl mnohem déle než Havel …
Havel moc chlastal, tak musel být čas od času umístěn v kontrolním prostředí, aby vydržel do převratu. Jinak byl schopen se uchlastat mnohem dřív.
Ono je celkem jedno, jestli Škodovka nebo něco jiného. Pravdu má v tom, že ty vařené žáby vyskočí (pokud ještě mohou) teprve až se voda začne ohřívat rychleji …
Kdyby blbost nadnášela tak z celé Eurokomise je hejno dronů. Ale nevěšte hlavu. Až budeme úplně všichni v zádeli, tak přijdou Číňani a skoupí to tu všechno za hubičku. Zase bude dobře. Akorát nám tu nic, ale opravdu nic nebude patřit. Spravedlivá daň za to, že jsme připustili, aby nám vládli potomci.
pitomci
Inu sedí oboje. Potomci, pitomci a je to naše vina,
To máte pravdu, bohužel.
Já bych souhlasil i s těmi potomky. Ale jaké jsme si vychovali, takové máme ….
Pokud by zavřeli Škodu, jen by urychlili uvědomění si Čechů, kde že se to vlastně nacházíme a jejich radikalizaci.
Jen ať se hoši snaží.
Re: Admirál
Nebojte, půjde to v soft verzi. Nejdříve změny plánu výroby, pak odbourání směnnosti, nakonec červená čísla, vyhození českého manažmentu pro neschopnost splnit zadanou nemožnost – pardon – zadaný úkol a teprve poté postupné pozastavení a následná likvidace.
Soudruzi v tom umějí chodit a mají na tuto činnost speciálně vyškolené lidi.
Poreferujte, jak skončil pilotní projekt likvidace Vítkovic.
Já osobně sice léčbu šokem nepreferuji, ale ono to asi jinak nepůjde… No, snad těch posledních pár let relativně v klidu přežiju…Potomci už mají svůj věk, tak ať se starají.
A Hykela utekl do afrického pralesa 😱, už nám nepomůže ukecat Němce, že si mají odtrhnout od huby.✌️🤪💩
ŠKODA – ŠKODOVKA, bývalá to národní značka.
Již před delším časem jsem v nějakých novinách našel článek, který ve svém nadpisu sděloval, že Škoda Mladá Boleslav zastavila výrobu. Článek jsem nečetl, ale kdybych to býval udělal, dočetl bych se, že se jednalo o nějakou technickou záležitost. Napadlo mne tehdy, ale byl to omyl, že skončit s výrobou těch předražených křápů je to to nejlepší, co Škoda mohla udělat. Vyráběly se tehdy auta, Fabia a Octavia, ve kterých vzadu nebylo kloudné místo na nohy, ani na hlavu, auta s mrňavým motůrkem, prostě auta na nic.
V zápětí jsem zjistil, že šlo jen o krátkodobé přerušení výroby. A ty křápy se vyráběly dál. Kdyby tenkrát Škoda opravdu skončila, nemusela by dnes mít plná improvizovaná parkoviště neprodaných autíček na baterky, vybavených hromadou zbytečných asistentů a protivných rádců, kontrolorů, žalobníčků a práskačů. Škoda auto, zo je škoda peněz, škoda materiálu, škoda práce, škoda energie, škoda slov.
Škodovka v tom dnes není sama, stejné křápy dnes vyrábí celá Evropa.
Je až nepochopitelné, že lidé jsou ochotni za ně vyhodit tak přehnaně vysoké částky peněz. Dostanou jen něco, co sice jede, ale je to na nic. Dobrá auta se v Evropě přestala vyrábět někdy v roce 2010. Pokud lidé kupují to co dnes automobilky EU vyrábějí, je to jen důkazem, že lidé koupí cokoliv a oželí, že to je ekoteroristy zmrzačená náhražka. A je to důkazem, že si nedokáží vážit ani peněz. Asi proto, že se k nim ti co je takto urácejí, dostávají lehce.
TRAKTORISTA:
Noo, podle toho co píšete, jezdíte nejspíše traktorem Zetorem 25, nebo 50 bez asistentů a zavření Škodovky by vám nevadilo.
Re: Milan
Co přináší Škodovka v MB vám osobně? Práci? Peníze? Pocit uspokojení?
Mně přinášela pouze různá stádia nasranosti.
Poslední dobrý motor z MB byla 1,4 z r. 2001, kdy původní sací potrubí nechal Fricek předělat, protože to mělo v české verzi víc koní, než německé atmosféráky 1,6.
Jinak nic, jen pakárnu a buzeraci při občasných výletech do jejích skladovacích prostor.
Ano, to potvrzuju – 1.4MPi, neojebaný a slušný čtyřválcový motor, montovaný zpočátku do Fabií i Octavií, než ho zkurvili Němci.
Svého času jsem byl donucen, jako s náhradním vozem od servisu, jezdit s tříválcovou Fabií 1.2 HTP.
Popravit měli za úsvitu toho, kdo dovolil výrobu něčeho takového!
Ne, špatně – popravit měli toho, kdo vůbec přišel na myšlenku, obrat motor o jeden válec.
Spoustou dalšího úsilí a materiálů takto obraný motor nějak zkusit vyvážit, doplnit spoustou dalších krámů, které např. čtyřválcový motor 1.2/S65 z Fiatu Punto vůbec nepotřebuje – a jede jako z praku, za pět litrů na sto.
Tříválcový čtyřtaktní motor je zhovadilost z principu. (Něco jiného byl Wartburg, tam to byl dvoutakt.) Čtyřtaktní trojhrnek si o nevyváženost přímo říká. Už když jsem to viděl v řezu, před mnoha lety na strojírenském veletrhu v Brně, tak se mě zmocňovalo znechucení.
A pozor – příliš to nevylepšuje ani vidlicový šestiválec – tady jde o dva zpotvořené motory slepené dohromady. Takový Mercedes-Benz je tím dnes proslulý. Znám někoho, kdo tyto bastly servisuje. Kde jsou ty staré dobré časy kvalitních řadových šestiválců (tzv. piano) ze sedmdesátých let, které měly neuvěřitelnou spolehlivost, měkký chod a výdrž. Dodnes jezdí někde v Africe.
Re: Charon, teco
Postavit tříválcový čtyřtakt není problém, pokud vám za zády nestojí 3,14-čus, který vám neustále kecá do práce a otravuje s hesly o úsporách.
Pak z vaše konstrukčního prkna vyjede obluda, určená POUZE k odvozu dětí do školy, k obstarání týdenního nákupu v Lidlu a k ničemu dalšímu.
Poláci toto „vyřešili“ již před lety – dvouválcovým Maluchem (polský Fiat).
Přezdívalo se mu pojízdný kompresor…
No, oni to vyresili spis Italove…
Re: jozka, Charon
F 126 byl v podstatě překopanou italskou pětistovkou, až na to, že na motor v podstatě nesáhli.
Jinak co všechno Pšonci dokázali s tímto křápem projet, je opravdu obdivuhodné.
Zásadní výhoda – bylo to docela poruchové autíčko, nicméně, časem se jej naučil provizorně zpojízdnit každý, kdo nebyl naprostý technický antitalent.
Zásadní problém byl tento dvouhrnek uchladit. Proto malý výkon a následný vodník – tuším že taky dvouhrnek, ale opravdu nevím, kdo ho spáchal.
Ona ekonomika není propojená?
Nejsou subdodavatelé všeho po celé zemi, zaplacení zaměstnanci nejedí v hospodách a nejezdí na dovolné, dovoz součástek nepotřebuje řidiče, kteří pak nedějají konkurnci jiným řidičům, kteří vozí pro jiné firmy a myslí si, že na ně Škodovka nemá vůbc žádnej vliv.
Re: Ano…
Tak nějak mi uniká smysl vašeho příspěvku. Ekonomika je propojená i v dole na lithové a manganové rudy, v němž pracují děti, protože dostaávají třetinu až polovic toho, co dospěláci.
Zkuste znovu a lépe.
Tak jednodušeji.
Tahounem naší ekonomiky je Škodovka. Když je nepotáhne Škodovka, spousta dalších skončí taky.
Děti v dolech se naší země netýkají, protože my to pak dostaneme stejně za plnou cenu a luxusní zboží si k nám nikdo kupovat nepřijde.
Re: Ano…
A kdo vám nakecal takovou blbost, že tahounem ekonomiky je Škochtle? Nějaká neziskovka, anebo některá z dam sedících v parlamentu?
a kto?
Fiala :o)
Počátače a chipy to nebudou, že jo. Rychlovlaky asi taky ne, ani luxusní auta či móda, námořní pojišťovnictví, seriály české televize, ropa ani plyn. Ani moravská vína neválcují ta francouzská všude, kam se dostanou. Lodí taky moc nepostavíme, žádnej českej vyhledávač neexistuje, naše zdatné děvky nemají žádné subdodavatele a bankovnictví pod cizí kontrolou prachy vyváží, místo aby je dováželo, tak co byste řekl?
Před covidem Škodovka sama dělala 9% vývozu.
T.T.:
Tak se nejdříve pochlubte, čím jezdíte? Jestli máte Škodovku a jakou?
Já Škodovku mám a jsem spokojený.
Re: Milan
Už jsem to tu dnes psal.
Ceausescova pomsta kombi v naprostém holobytu, protože, co v autě není, to se NEMŮŽE zkazit.
Zakoupeno jako vylítaný křáp určený k dožití ve služebním zařazení – POJÍZDNÁ DÍLNA.
Doba se změnila a „Čaukombi“ slouží dál mé líné prdeli a pak i celé rodině pod názvem „točki“ (česky kolečko, trakař). Nekutečně hluboký a vysoký kufr!
Kromě spotřebního matroše (olej, filtry, brzdy, výfuk) proběhla výměna kabeláže do zásuvky na tažném zařízení, v 17 letech věku auta jsem letos ořízl flexou ohnilé dveře a doplnil černým plechem 0,8 mm do požadovaných tvarů, plus jedna záplatička na levém prahu. A jedno relátko ke startéru.
Po dvanácti letech provozu kiksla baterie – svině jedna – to si dovolila moc!!!
Příští jaro – pokud dožijem – budu muset vyměnit pryžová uložení příčného stabilizátoru. Začínají tam být vůle.
Pokud před „Čauem“ pronesete slovo SERVIS, odpoví vám – tam jsme spolu nebyli, co to je a kde to je?
T.T.:
Děkuji za odpověď. Já si myslím, že se k autům chováte slušně a že by vám vydržel i
litrový TSI tříhrnek s turbem 85Kw co se montuje do Karoqa. Je tedy fakt, že jsou Škodovky předražené, ale co dnes není? A za něco ty peníze utratit musíte. Taky jsem si na autech dělal ledacos, ale dnes se raději vrtám a jezdím v motorkách. Bohužel jsou dnešní motocykly obdařené taky elektronikou, ale jízda na nich je pořád skvělá.
mat nejake vyrazne lepsie, kvalitnejsie a lacnejsie auta?? ak ano, ktore?? ludia auta potrebuju, tak kupuju, co je na trhu. To su obdobne hlasky ako ked niekto povie, ze Cechom a Slovakom chutia blafty lebo ved to kupuju za vysoke ceny:-( ludia niekde kupovat musia, prevazna vacsina tazko moze cestovat do Rakuska ci Nemecka kazdy tyzden na nakupy
Já mám oktávku kombíka v diselu rok 2010 a nemůžu si ji vynachválit. lepší, nenáročnější, spolehlivější auto jsem neměl.
Re: Admirál
Jaký motor, jaký soft? Tenkrát se daly sehnat zajímavé věci.
Je pravdou, že manažmentu prodeje se nepodařilo zkurvit všechny motory ihned. Ale zhruba od r. 2008 se začaly projevovat fatální konstrukční chyby, vyvolané tlakem na finanční úspory ve výrobě a na emise.
Ja jsem najezdil půl milionu km s Wartburgem Kombi. Pevný rám a žádný soft. Každý válec měl svůj zapalovací okruh a dojet se dalo i na dva válce. Zkrátka bojové vozidlo. V Apuseni (Rumunsko) jsem jel 10 km korytem potoka a pak pod horami po silnici zaplavené 40 cm vody ….
Já měl 2.0 TSI 140 kW s automatem (246 km/h) a rád jsem se toho zbavil pod cenou (ročník 2019).
Re: Ládik
Já naštěstí neměl nic, kromě staré olítané feldy s nájezdem 240K. Za rok a půl provozu jsem jednou přivařil prasklý držák zadního tlumiče a vyměnil brzdový třmen na předním kole.
Pak jsem povýšil na Ceausescovu pomstu a nic dalšího neplánuji. V létě jsem vyvařil ohnilé dveře a jeden práh, zbytek káry drží, elektronika není, motor chce jen dolívat benál a měnit olej.
Já tu škodovku proměnil taky za dačku… myslím, že jsi ji ještě neviděl, má tok +4měs – dustera 4×4, benzin 150koníků, 4 válec – a naprostá spokojenost. Žere 6, jede jak drak a projede všecko.
Re: Ládik!!!
Neviděl, ale vím, o co jde.
Já mám svou popelnici z r. 07 a jezdit z praku už nepotřebuju. Když totiž šlápneš na plyn, do půl minuty už brzdíš, protože je někdo před tebou.
A já dělám nerad věci, které mi nedávají smysl…
Btw. když si chci zvednout tlak (to je slušně vyjádřené synonymum k výrazu „nasrat se“) povozím se v synově litrovém křápu s turbem. Na deklarovaných 100 koní to jede hodně dobře.
Litrovy krap s turbem je taky z Karpat?
Re: Jozka
Oujéés, ale to už je úplně jiná liga. Řekl bych, že pokud není na úrovni Frantíků, tak už ji předběhl.
Minimálně v počtu 3,14-čovin, které slušného člověka spíše obtěžují.
Syneček to koupil s tříletou zárukou, takže ještě něco pomohli vychytat v servisu, ale být vlastníkem fakt nemám zájem.
Jen taková perlička
Synkovi zatékala voda do zadního skupinového světla. Hrdě mi nahlásil, ať udělám NĚCO, nejlépe sim sala bim.
Poslal jsem ho do servisu, tam mu to omazali lukoprénem a do světla chcalo dál.
Chtěl jsem mu v tom zrušit diody, nacpat tam žárovky a spodek odvrtat, aby voda mohla vykapávat. Jelikož začal ječet, že celý komplet stojí v servisu 20 litrů, otočil jsem se na patě a šel přiložit do kamen.
Nakonec odškrábal servisní lukoprén a obmazal svítilnu znovu. Podařilo se, zatím…
No, ja jen ze v rodine taky probehla vymena Logan 2007/Sandero 2022 a za mne dobry. Logan 2007 byl Favorit v tom dobrem i v tom spatnem, za ty prachy to bylo fajn. Akorat ten alobal, co z nej byla kastle priserne kvetl a jediny, co si zvladnem svarit je vino, takze moje rada byla pryc a novy. Osobne mne prekvapil progres, protoze misto osmdesatkovyho retra prisla moderna a kvuli tlaku na cenu s minimem vyfikudaci. Jediny problem je s… kompatibilitou softu v aute a v telefonu, zatim reseno v zaruce, pak uz to bude slabsi, uvidime. Jinak ale pozitiva, plyn, sto koniku, sestikvalt, takze na dalnici 140 tacho, asi tak tri tisice otacek a jedem. Samozrejme, ve ctyrech uz je znat trivalec, ale pro duchodce (ct: vetsinou ve dvou) dobry.
jozka napsal:12 prosince, 2024 (13:39)
Jezdíte-li jen ve dvou, tak to máte jeden válec navíc, jestli dobře počítám.
Re: JŠ
Že jo!
Správně – kdyby vládli komunisti – měli by jeden válec odevzdat ústřednímu výboru, anebo aspoň do kovošrotu, nebo tak něco!
Já to vidím ÚÚÚPLNĚ stejně!
ale kdepak, ten treti tam hlida ty dva, co makaj 🙂
Re: jozka
problém Rumunů do r. 08 – 9 byla absence pozinku na dveřích a na prazích.
Manželka teď posunula Sandero z r. 09 naší dceři, léčil se tam jeden práh, a to ještě docela včas, takže žádné zapěňování nebo vyvařování. Jen obrus staré barvy a rzi do „živého“, odrezovač, zinkový sprej, barva z drogerky, namíchaná podle čísla ve spreji.
Jinak dveře a prahy na pohodu.
Re: jozka
To je jakože válec – bonzák?
TVL, to je ale HAJZL…
A to je blbej válec. teď si představte, kdyby tam byl místo něj člověk…
Trambus – Targus napsal:12 prosince, 2024 (14:44)
Takovej Nutella na klikové hřídeli, zajímavá myšlenka.
Josef Švejk: to by záleželo na příchuti grilovací omáčky.
Teorie vzniku Lejno Vé:
Fijaloví řiťolezci ztrácejí sílu ke šplhání, proto noří hlavy alespoň do exkrementů. Ty vytvářejí na podložce jehlan (při zrychlení a nedostupnosti Endiaronu není stolice formovaná), který při bočním pohledu připomíná písmeno A. Vzhledem k tomu, že každý správný aktivista do toho jde hlavou, jeví se mu ten kužel jako V.
Vítejte do EUreality, Vidláku 🙂
Není to tak dlouho, co jste naivně předpovídal, že na úpadku Německa bude Česká republika (chvíli) vydělávat, protože sem německé firmy přesunou výrobu za nižšími náklady
ponaučení:
1. Nemáme kapitalismus, ale mix socialismu s feudalismem
2. Nikdy nepodceňuj zlé úmysly a podrazáctví našich milých „přátel“ ze západní Evropy (a USA)
To není zvláštnost v místě ani v čase. Kapitalismus vždycky byl, je a bude kříženec socialismu s feudalismem. Krásně to ilustrují třeba chrámy kapitalismu – velké banky a korporace – a jejich oblíbený „modus operandi“ – rozdělování zisků mezi pár „bohem vyvolených“ a rozdělování ztrát mezi armádu nevolníků neboli kapitalizace zisků a socializace ztrát.
Nemáme mix socialismu s feudalismem.
Máme starý známý fašismus. Jedna teorie říká, že fašismus je poslední stádium kapitalismu.
Dnes to můžeme sledovat na vlastní oči.
spíše se fašismus popisuje jako korporátní socialismus.
Což je nesmysl. Tvrdí to ti, co neví co je to fašismus.
ani socializmus
nemáme socík
máme globálně-korporátní fašistický feudalismus
Zavření Škody Auto, nebo její přesunutí do Německa, by byl samozřejmě další průser pro ČR. Jenže, jako správný ďáblův advokát, musím konstatovat, že na to má majitel plné právo a nikdo jiný mu do toho nemůže kecat. Půjde jen o to, jak to pojme. Tedy zda vyplatí zaměstnancům odstupné a uhradí všechny dluhy, nebo si jen odveze stroje a aktiva a všechny dluhy a pasiva prodá bílému koni a ten to nechá na státu.
Ještě je tady varianta – která se mi z čisté zlomyslnosti vůči lepšolidem zamlouvá zdaleka nejvíc – výhodného odprodeje Škodovky Číňanům…
To by byla pro ČR ještě dobrá varianta, jenže se obávám, že Číňan nemá důvod jít a platit daně v ČR, v zemi tajvanců, když jsou v dosahu země vůči Číně přátelské.
„tak jsem se doslechl“ je vynikající zdroj. Skoro jako „jedna paní povídala“.
Na uzdravení v zimním období doporučuji svařenou slivovici (něco jako grog, jen místo rumu slivovice).
Přeji brzké uzdravení.
Takhle by slivovici nikdo neprznil. Poučte se u znalců.
Tohle je pěkná pitomost, pane domácí :
„Ani v devadesátkách se nikomu nepodařilo obrat národ tak skvěle, jak se to podařilo jemu a takřka bez odporu veřejnosti.“
Podařilo, je jich dokonce několik. Mnohem „lépe“, s mnohem větším vejvarem.
Za všechny :
Žije zde jeden pán, kterému se to podařilo, v největším objemu i měřítku, se dneska těší dobrému zdraví.
Chodí pyšně mezi občany, nikdo mu cestu nekříží ani stébly trávy, naopak – tráva jeho nohám uctivě uhýbá sama. Blahosklonně udílí další rady, jak okrást české lidi – a je modlou tzv. Motoristů.
Asi bych mohl jmenovat další, ale na pitomosti toho citovaného výroku, by to neubralo.
Přeji Vám, Vidláku, brzké uzdravení.
Přeji brzké uzdravení a hodně sil….i nám všem, protože to bude fičák. Von Lejno s komparzem i Fialový hnus jsou jak utržení z řetězu.
No, zatím Leynová nepadá, ale vznáší se jako holubička. Ono ji totiž má co nadnášet 😀
A jestě jeden poznatek. Dřiv jsem si nedokázal pořádně představit to Absolutno, co o něm psal pan Čapek. Dnes jako zralý jednaosmdesátnik to už chápu. Přesně tak, jako to absolutno, se projevuje lidská blbost. Pronikne vším, nedá se zastavit a doslova degeneruje celou společnost.
Přeji brzké uzdravení.
Jo, Továrna na absolutno. Pamatujete ten (skoro) závěr? Každý voják dostane nůž a pár granátů a jde na vlastní pěst zabít vojáka, který má na prsou kříž jiné barvy.
Bojím se, aby o nedopadlo stejně.
Ano. Něco jako kdysi Rádio Jerevan na dotaz „bude válka?“ odpovědělo „Válka nebude, ale bude takový boj za mír, že nezůstane kámen na kameni“.
Stačí si jen místo „mír“ dosadit něco jiného, např. demokracii nebo „evropske hodnoty 😀
…
Vidláku díky a přeji brzké uzdravení. Doporučuji hodně horkého čaje, hodně potit, mně se osvědčuje i čepice na hlavu. Nesmějte se, dříve bývala čepice součástí noční košile.
Na vypocení se nám osvědčil čaj z bezového květu oslazený medem. Vlněné ponožky a do postele. Po tom se budete potit, jak dveře od chlíva.
Technická poznámka
K „Zákonu padajícího Leyenové“ si dovoluji pro lepší ilustraci problematiky přidat dovysvětlující odkaz na odbornou stať:
https://necyklopedia.org/wiki/Z%C3%A1kon_padaj%C3%BAceho_hovna
Zajímavý pokus, ale je to moc rozvláčné …
Až budou padat hovna s háčkama, tak musíte nosit deštník bez látky. Hovno se háčkem zachytí a sklouzne stranou. Od látky by se mohlo odrážet a zasáhnout spolujdoucího.
Ne, osvědčuje se natáhnout hustě prádelní šňůry. 🙂
Vidlákovi přeju brzké, nekomplikované a úplné uzdravení.
Měli by se všichni rekvalifikovat na zubaře .Práce by měli dost.
Ovšem. Nebo na psychiatry. Otázkou zůstává, kdo a čím jim za jejich péči zaplatí.
Tipuji to NS lednovou odstávku a pak se bude prodlužovat,jak v Liberty.Co se bude dít ve Škodovce, to se zaměstnanci dozví Jalo poslední. Paní Marková, určité něco zjistí víc.Pracuje tam synovec,ale zatím o ničem neví, pracují pořád.
Mám taky depresi, Vidláku. Soukromou. Dopsal jsem právě nekrolog za svého chlupatého kamaráda.
Jenže – musí se žít!
Četl jsem, kocoure, z Vašeho růžového jména. Mám vše za sebou a zůstal zcela sám. Nejdřív všichni tři psi a pak i manželka. Teď už jen čekám, až přijde řada na mně.
No, zatím Leynová nepadá, ale vznáší se jako holubička. Ono ji totiž má co nadnášet 😀
A jestě jeden poznatek. Dřiv jsem si nedokazal pořádně představit to Absolutno, co o něm psal pan Čapek. Dnes jako zralý jednaosmdesátnik to už chápu. Přesně tak, jako to absolutno, se projevuje lidská blbost. Pronikne vším, nedá se zastavit a doslova degeneruje celou společnost.
Přeji brzké uzdravení.
Taky – před rokem. Díky.
Můj soused to řeší tím, že si vždycky hned pořidí nového psa stejně rasy, a dá mu stejné jméno. Už má čtvrtého 😀
Ale nejsou stejní. Ten poslední je asi nejlepší ….
😀
Diky za to.
Krasne jste to napsal, Kocoure.
Mavam a preju mu stastnou cestu!
Jen jeste dodam, ze pankreatida se ma lecit pustem, podobne jako psinka. Ale na to ani doktori, ani veterianri neveri.
Také děkuji!
Krásné! Děkuji.
Krásné.
Jednoho pejska už tam máme. S druhým se společně radujeme ze života, i když je někdy nelehký.
Moc pěkné, doufám, že to tak bude.❤️❤️
Doufám, že taková nějaká louka TAM existuje i pro lidi.
Peso, predvcerom zomrel dlhorocny kamarat kery mal v labaku na stene roky fotku svojho ciernobieleho kocura ktoreho mu presiel nejaky kreten na aute. Hadam je to tak jak hovoris a volakde sa znova stretli….
Ad výroba Škodovek a zavření fabriky.
nepochybuji, že se ve Čtvrté říši najde idiot, který vymyslí přesně tento recept.
K tomu jen smutně dodám, že Škodovka má své i propůjčené sklady narvané auty, které nikdo nechce. A než ty sklady vyprodá, VW bude vězet ve sračkách nikoli jen po příslovečný krk, nýbrž mnohem výše.
Ale to je jen takový štěk, který není možno brát vážně…
Na toho Trambuse jsem si fakt zatím nezvyknul, Targusi. Když jste byl v pradávnu malým klukem a stavěl si z kostiček domina řady a pak ťuknul do některé na konci a sledoval, jak se všechno zhroutí? Ale je to jen podobenství. Třebas je to nepodstatné a nic se nestane, a pojedeme pořád dál ve stále známém světě…, nebo že by ne?
Sem onehdá někde čet, že sebevraždy jsou proto, že mozek má takovou pitomou vlastnost, že si myslí, že tak jak je to teď, že to bude furt. Celkem mi to dává smysl. Když vnímám okolí, které nevidí ten průser, který se nás řítí.
..na nás…
Na sebevraždu teda fakt nemyslím, ale mohli bychom se shodnout na termínu „Evropská hra v domino!“. Já vím, trochu černý humor. Ale proč ne?
Tak jsem to vůbec nemyslel! A ani osobně! To bylo obecně k fungování mozku.
Když je někomu extra blbě, tak má mozek pocit, že to je na furt. Sebevražda se pak jeví jako rozumné řešení.
Když je někomu ještě relativně dobře, tak má mozek pocit, že to je na furt. Popření reality se pak jeví jako rozumné řešení.
A „Evropská hra v domino“ – velmi půvabný opis. Tady mezi námi panuje naprostá shoda.
Pochopil jste. Byla to reakce jak na Vás, tak i na Targuse.
Re: prpost
Perfektně popsáno. Zažil jsem OPĚT a zrovna dnes. Setkání s příbuznou, která mi OPĚT tvrdila, že jsem škarohlíd, že nic takového, čeho se nyní obávám, se prostě nestane.
Já blbec jsem jí odpověděl, že před patnácti lety jsem jí řekl přesně to, co se jí letos splnilo. Pracovala tak usilovně, že se z toho psychicky zhroutila.
Nasrala se…
Pak mi řekla anglické přísloví – každý mrak má stříbrný okraj.
Já jí odpověděl, že z našich mraků kdosi to stříbro už docela dávno ukradl.
Nasrala se podruhé…
Njn. Kassandra byla prostě zcela blbá kráva, s tím nikdo nic nenadělá…
No jo, to je další mozková velezajímavost. Jak někomu začnete bourat jeho vymazlený sebeobraz (nejlépe pravdou), pekelně ho naserete a stanete se mu úhlavním nepřítelem.
…ale co budu komentovat starého, blbého a ošklivého psa…
Držte se.
No jo, ale někdy je to opravdu na furt……
Objektivně jasně že jo. Dopad na vnímání přeživších, jejich prožívání, na sílu brnkání do jemné pavučiny emocí, se v čase mění…. Nebo ne?
Re: Jarek
Trambusa ze mne udělal v záchvatu nezvládnutých emocí zdejší pan zakladatel.
Stane se, každý máme jen jedny nervy.
Nu a mně to tak nějak nestojí za to, abych se obtěžoval s mazáním. Když se mu uleví, proč ne…
Kdybych jako dítě boural kostičky domina, asi bych dostal pár facek. Dál to nebudu rozebírat. Kdo ví, kdo všechno sem leze a čte diskuze.
A ano, máte pravdu – ty kostičky jsou rozesety po většině „našeho“ světa a soudruzi dělají VŠECHNO pro to, aby se ten NÁŠ svět na poslední chvíli co nejvíc nafoukl. Třeba obchodními smlouvami s oběma Amerikami…, … a samozřejmě, rychle rozestavit další kostičky…
Na chřipku isoprinosin, acylpyrin a slaná voda. Všechno ostatní je vyhazování peněz.
mne funguje HCQ so Zinkom, IVM, glycirizin a arginin s lyzinom a zeleny caj
bromelein s quercetinom a Acetyl cysteinom
——————————-
ale aj Vase veci su fajn, hlavne ta slana voda ci dokonca vincentka – inhalovat a kloktat
Re: KM
No jo!
Vy jste hen ten vyonďatý knížák – vám se to radí!
Ale co my, chudáci bez titulů!
(-:
S Vincentkou máte samozřejmě pravdu. Ale kdyby něco takového zjistila Stará Jahoda, čekala by mne dlouhá a potupná smrt u mučednického kůlu!
Takže kelímek vody z kohoutku, do toho kávovou lžičku kuchyňské soli a proplachovat krk i nosánek. A u toho si můžu brumlat – vincentyvincentyvincentyvincentyvincenty…
Úplně zásadní medikament je silný slepičí vývar. Dál už je to podle vkusu každého soudruha. Ale ten vývar být musí! Nebo silná slepičí polévka se zeleninou, masem a nudlema.
Chce to štamprli a vypotit na cizím těle.
Vidlák slivovici má a staré metody, které vedou k rychlému uzdravení, také zná…
Kozí obklad.
Přeji hodně sil a brzké uzdravení.
JAK VYPADÁ REÁLNÝ ODBOJ V ČESKÉ REPUBLICE?
🇨🇿 😏
“Je mi jedno, jestli mě za to zavřou!” komentuje své facebookové sdílení nejnovějšího Okamurova statusu srdcař, který si mentálně balí kartáček, pyžamo a očekává naléhavé zaklepání dvojice tajných policistů.👮🏻♂️👮🏻♂️.
Po dvou hodinách, bez lajknutí a bez zájmu BIS 🕵🏻♂️ si zpola zklamaně vydechne a jde, jako každý den, do hospody.
Tam pokračuje v odboji a pokřikuje na unavenou servírku, že nemá strach a za svoje názory 🗣️ klidně půjde sedět.
Jediné místo, kde nakonec „sedí“ celý život, je – hospoda.🍺
To je zpověď?
To je smutná realita.
Vaše ?
Europrotektorátu Čechy Morava a Slezsko.
Až budu velký, možná mi docvakne, čím asi jsou podobné výkřiky způsobeny …
Tady nejste na Seznamu.cz.