2 července, 2026

Velké nic…

Tak se nám Trump vrátil z návštěvy Číny. Jel tam s opravdu působivou podnikatelskou delegací, která vystupovala z jeho letadla dřív než ministři. Ceremoniály, večeře a summity byly velkolepé, Číňané si jako hostitelé dali záležet, fráze byly vzletné, projevy o vzájemném respektu a spolupráci byly skvělé, pak Trump oznámil výsledky a akcie firmy Boeing se propadly.

Čína totiž koupí „jen“ dvě stě letadel. Investoři očekávali větší obchod. Mysleli si, že Trump těch letadel vyjedná pět set. Je to vlastně symptom Západu všeobecně. Dvě stě letadel od Boeingu prodaných do Číny je vlastně důvod k pláči a akcionářské panice.

Dále pak americký prezident pozastavil dodávku zbraní Tchajwanu v hodnotě čtrnácti miliard dolarů, verbálně souhlasil s politikou jedné Číny, varoval Tchajwan před vyhlášením nezávislosti a zatímco u večeře nakukoval do soukromých poznámek Sitting Pinga, který se na chvíli vzdálil od stolu, Hormuzem proplulo asi třicet tankerů, které buďto vezly íránskou ropu a nebo ji pluly nakládat. A to bylo asi všechno…

Nepodepsala se žádná dohoda o koupi amerických zemědělských produktů, zejména sóji. Nedošlo na žádnou deklaraci ohledně společného postupu proti íránským jaderným, ropným a nebo kabelovým ambicím. Není žádná dohoda o vzácných zeminách ani o pokročilých čipech. Pokud se vůbec něco dojednalo, je to tak tajné, že by se to americkým voličům asi nelíbilo.

Vlastně ne, ještě něco bylo – Trumpova delegace ostentativně před odletem z Pekingu vyházela do smetí všechny dárky, které dostali.

Příští týden navíc jede za Sitting Pingem Putin, aby tu Donaldovu návštěvu spolu probrali.

Svět po Trumpově návštěvě v Pekingu je stejný jako před jeho návštěvou. Spojené státy pořád strategicky prohrávají v Íránu, kde místní monarchie přebírají iniciativu a začínají s Íránem jednat i bez Wittkofa a Kuschnera. Čína Američanům z bláta nepomůže ani v Perském zálivu ani na Ukrajině. Čína se obejde bez nejnovějších amerických čipů a naopak si hodlá podržet kontrolu nad zpracováním vzácných kovů. Sóju asi letos Číňané nenakoupí, když tak až po volbách, protože oslabený Trump bez většiny v Kongresu je bytostně v čínském zájmu. Dvojitě zablokovaný Hormuz je, zdá se, pro Čínu menší problém než pro americké spojence v Asii a zřejmě Peking nemá ani nic proti tomu, aby US army dál plýtvala drahými raketami proti levným dronům.

Když teď vidím, jak prázdné ruce Donald Trump měl, začínám celou tu válku proti Íránu vidět v trochu jiném světle. Začínám ji vidět jako poměrně zoufalý americký pokus, zvrátit geopolitickou situaci. Spojené státy zkrátka neměly co nabídnout. Trumpova cla nezměnila obchodní bilanci, zabrání venezuelské ropy nezměnilo rovnováhu sil. Zbýval jen ten Írán, který měl Trumpovi posloužit stejně jako Němcům ofenzíva v Kurském oblouku. Měl prostě dokázat, že Američané jsou stále ještě schopni dosahovat omračujících vítězství. A stejně jako Adolf čekal na dostatek tanku Tiger, ani Trump nezaútočil v době protestů, ale až poté, co se íránský režim vypořádal se svou pátou kolonou. Ano, ztráty, které Američané Íráncům způsobili, byly působivé, ale nic to nezměnilo na tom, že se sami vydali z posledních zásob zbraní a teď nemají čím tlačit.

Trump chtěl přijet do Číny jako majitel většiny světových zásob ropy, ale přijel tam jako ten, který kontrolu nad dvaceti procenty ropy ztratil.

Prosím všimněte si, že Číňané nijak nevyhrožovali. Nepsali žádné velikášské tweety. Jen ukázali, že budou pokračovat ve své sofistikované strategii – budou v klidu čekat a všechno se stane samo. Každý krok, který Spojené státy v posledních čtyřech letech udělaly, je v konečném důsledku oslabil víc, než kdyby nedělaly nic. Číňan se z toho poučil a… nedělá nic. Tedy, kromě posilování průmyslu, obchodu a bankovnictví.

Když přijede vyjednávat někdo chytrý a silný, je nejlepší ho vůbec nepustit do země. Když přijede někdo, kdo nemá žádné karty, je třeba ho zahrnout dary, aby bylo možné ho později zahrnout hlínou…

Sitting Ping zřejmě Tchajwan nikdy silou nenapadne. Nemá to zapotřebí. Ostrov mu sám spadne do klína a Donald Trump to nemůže odvrátit, může to jen podobně chytrými kroky jako v Íránu ještě urychlit.

Mluví se teď o tom, že jakýsi jasnovidec předpověděl na 15.5.2026 pád dolaru. V podstatě mu to vyšlo. Dolar padá stejně jako před ním britská libra. Žádný náhlý propad, jen prostě pozvolna ustupuje ze scény. Projevuje se to rekordními deficity amerického rozpočtu, které rostou o bilion dolarů každých sto dní. Projevuje se to zbytečnými válkami, protože měkká síla už jaksi nefunguje. Kolaboranty netřeba přesvědčovat a ti druzí už na kecy České televize nenaletí. Projevuje se to špalírem reformátorů, ale ani Elon Musk nebyl schopen prolomit schema amerického jánabráchismu a ani jeho DOGE nedokázalo rozetnout gordický uzel rukou, které se navzájem myjí.

Co bude dál? Trump bude naštvanější, jeho kroky stále hysteričtější, bude dělat ještě horší chyby než jaké udělal s Íránem, Spojené státy budou stále nedůvěryhodnější spojenec a Evropa si projde další katarzí. Mezitím budou čínské lodě proplouvat Hormuzem, Ukrajina bude krvácet, Německo se bude měnit v chalífát a Petrové Pavlové budou hledat, kam se obrací vítr.

Měsíc za měsícem, rok za rokem to bude očividnější a měli bychom proto každou minutu využít pro nové národní obrození. Jednoho dne Spojené státy v Evropě vyklidí svůj Hadriánův val a pak bude hodně záležet na tom, jestli si to vyklizené území dokážeme ubránit pro sebe a nebo sem přijdou zavádět pořádky zase jiní dobyvatelé.

__________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky.  Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

304 thoughts on “Velké nic…

  1. Hulvath.
    Vaše chyba je, že uvažujete zjednodušeně, na základě obchodního modelu kapitalismu. My něco vyrobíme, prodáme, a za získané prostředky zase všechno potřebné nakoupíme. Funguje to na základě velmi dlouhých obchodních řetězců, jištěných zbraněmi USA a dětskou otrockou prací třeba v Nigérii. Ovšem přichází zlom a kapitalismus končí. Superelitám na Západě omrzel a vidí možnosti, jak se obejít bez většiny populace. Otázkou je pro ně jedině to, jak to udělat, aby se stádo nevzbouřilo a neudělalo něco nenapravitelného, třeba radioaktivní zamoření planety.
    Aldous Huxley si své vize nevycucal z palce. Měl určité kontakty na vyšší elity. Ty myšlenky tam byly. Myslíte, že zmizely?
    V budoucnu to nebude fungovat. Na výkon, který odvádíme nejvyšším kastám, vyžadujeme příliš mnoho zdrojů pro prostou obnovu pracovní síly, špiníme životní prostředí a otravujeme je hrami na demokracii.
    Takže budeme obcházet smetiště a hledat rezivé plechy a tyto ručně ohýbat na staré ohýbačce.
    Nebudeme jezdit autem, protože to bude dostupné jenom pro vyšší kasty. Budeme rádi, pokud nás nechají žít do padesáti pěti (čtyřiceti pěti?), kdy bude pro nižší kasty povinná euthanázie. Myslíte, že je to příliš pesimistické? Rád bych tomu věřil taky. Existují i horší nebo rychlejší varianty.

    Mluvím o superelitách, prezentovaných (ne totožných, samozřejmě!) WEF. Elity Brics se tváří (aspoň zatím, hlavně aby jim to vydrželo), že chtějí rozvíjet klasický kapitalismus. Doufejme, že to není hra, že se jim podaří WEF ideály potlačit a že budoucnost lidstva bude ve vědeckotechnickém rozvoji.
    Bude v tom případě dost práce? Práce bude doaleluja. Výrazné omezení produkce odpadů (ideálně i snižování množství již uložených odpadů), hledání nových zdrojů surovin, protože staré se někdy vyčerpají, ekonomicky/ekologicky reálné ovládnutí blízkého kosmu, těžba surovin z podstatně větších hloubek, zastavení devastace planety, atd.
    Práce pro lidi i pro UI (AI) na následujících 500 let je potenciálně tolik, že to skoro nejde zvládnout.
    Samozřejmá ovšem je podstatná měna poměru produktivních/neproduktivních/zbytečných/škodlivých profesí. TRH takovou regulaci zajistit nedokáže, je to proti jeho přirozenosti.
    Takže v blízké budoucnosti bychom si měli přát návrat klasického kapitalismu a v budoucnosti vzdálenější návrat socialismu, v inteligentnější verzi, než byla ta minulá.

  2. OT- Otázka na Vidláka, nebo pana Řezníčka:

    Stačilo! se neangažuje v Brně, aby nemohlo zdejším čtenářům poskytnout vyčerpávající a ucelené informace pořádaných protiakcí?

    Psal jste Vidláku, že si ve Stačilo! ponecháváte nějakou čestnou funkcičku, ale poslední dobou se mi zdá, že na něj házíte docela viditelný bobek, tady pokud porovnám Vaše nasazení před a po volbách. Nezlobte se, ale nyní to spíš vypadá, jako byste nebyl! Pravda, zaznamenal jsem, že se soustředíte na sýpku, což je sice záslužné, ale… . Ne, že byste na to právo neměl, máte, ale očekával bych, že když člověk něco rozdělá a navíc do toho poblázní tolik lidí, jako se to podařilo Vám, pak byste od toho takhle okatě neměl utíkat k sýpce (=můj názor!).

    Proto si dovolím znovu okopírovat dotaz naší Maneky, na který nedostala odpověď (pokud ano, nevšiml jsem si, za což se omlouvám):

    Maneca napsal:
    16 května, 2026 (0:24)

    Prosím, kdo ví a zná, napište sem odkazy nebo rovnou údaje, kdy a kde se hodlají konat protestní setkání v Brně v době náletu sudetského landsmanšaftu. Ď.

    Nebo Vy pane Řezníčku, třeba já to mám do Brna přes celou republiku a nemohu si dovolit tam jet na blind. Pokud víte, děkuji předem za informace.

    1. blbíši,
      jsem poctěna, že jste si všiml mého dotazu a děkuji, že jste jej znovu zvedl.
      Považuju to za velmi důležité se nějaké takové protestní akce zúčastnit.

      Mimochodem, jaká by asi byla u nás reakce, kdyby nějaká „neziskovka“ pozvala do Brna nějakou ruskou organizaci se stovkami Rusů, aby svůj sjezd uspořádali v Brně a projevilo by se tak usmíření s okupací v roce 1968? Ha?

      A co se týká Stačilo!, tak si myslím (a jen doufám, že mi Vidlák promine mou upřímnost), že Vidláka Stačilo! zajímalo jen do té doby, dokud z toho koukalo lukrativní místo v parlamentu. O ideje moc nešlo.
      Po neúspěchu začal Vidlák okamžitě hledat nějakou jinou atraktivní cestu svým životem.

      1. Jo, kdybych zůstal předseda, tak by mi zase jiní vyčítali, že jsem nepřijal odpovědnost za volební prohru… A Tvoje slova, Maneco, mě jen utvrzují v tom, že za politiku je nakonec každý po zásluze potrestán, protože ji nakonec stejně zredukujete na honbu za korytem.

        A co se týče Landsmanšaftu, píšu o tom málo? Málo o tom mluvím? Co mám udělat ještě víc? Zjistit, jaké akce se budou příští týden konat, je triviální. Stačí minutu gůglit a nebo se zeptat umělé inteligence. Všude to je. I tady na Litterate to bude. Ale jakmile to tady vyvěsím, víš, co se stane jako první? Začne se brblat, proč je to vymyšleno právě takhle a proč to není uděláno jinak.

        A mezi námi – Stačilo! se na organizaci podílí. Bude za nás mluvit Petra Rédová, protože ona se na podzim bude ucházet o senátorský post.

      2. Já sice s Vidlákem ne vždy a ve všem souhlasím, ale myslím, že v tomto bodě mu dost křivdíte.
        Jestli někde po naší vlasti chodí „český Orbán“, je to právě Vidlák.
        To je samozřejmě jen můj soukromý názor, který nikomu nenutím a nemám zapotřebí ho obhajovat.

        1. Ano, nějaká podobnost tam je. Oba Orbánové, tedy ten originální i ten český, například po politické prohře oba okamžitě odešli z aktivní politiky.

          Víte, Alefe, já znám Vidláka hrozně dlouho, už dob, kdy v televizi v pořadu Den D nabízel svůj projekt a osobně ho znám 10 let. V mnoha věcech ho obdivuju a za mnoho věcí si ho vážím.
          Ale mně v politice Vidlák prostě neseděl, to nebyl on, byla to jakási křeč. Vidlák je svůj na svém dvorku, mezi domácími zviřátky a domácími kamarády, na zahradě, na poli. Měl zůstat u zemědělství, soběstačnosti a preperství.

              1. aha, anonyme, chápu… záleží na tom :
                – kolik je Vám let
                – jak a kde jste prožíval dobu od roku 1989
                – jak se Vás politika během té doby osobně dotýkala, jestli vůbec?

                Od toho bych se dovolil odpíchnout s ne úplně jednoduchou odpovědí, protože ona jednoduchá vůbec není… jestli si rozumíme?

                P. S.
                pro jistotu předesílám = to nemyslím vůbec zle !!!

                1. Ne uplne rozumim, spise ne. Vidim tri moznosti, doslovne, preformulovane, fiktivni. Na dobrem vyzneni clanku to nic nemeni, jen mne to zajimalo. Zajimalo kvuli nim, ne vam. Tu skutecnost snad moje osoba neovlivni. Ani ja to nemyslim zle.

          1. Víte, já se tady (v některých) moc nevyznám, Váš nick „anonym“ mi také nic neříká, natož abych tušil, o čem píšete a v co věříte. Usnadním Vám mě pochopit. Třeba si představte, že jste starej/rá jako moje vnučka, nebo jako můj syn, nebo že vám svíce dohořívá stejně jako mně. No a vidíte, a přesto na mně požadujete zodpovězení vaší jednoduchoučké otázky. Jenže pro mě není vůbec jednoduchá, je děsně těžká. Pokud jste pochopil smysl toho, co jsem se snažil sdělit mé virtuální přítelkyni Manece (o které tuším, že na tom bude podobně), pak byste uhádl, že věk toho, kdo po mně požaduje odpověď, je podstatný, jinak se odpověď mine mé představě!

            Snad jste pochopil, že já sám se v Manece popisovaném plácám jak hadr na holi. Jó vážený, já to tady nemám tak snadný jak jiní zdejší myšlenkoví giganti, kterým stačí ten obehraný Nomen omen a mají vymalováno. Já to ze svojí nedostatečností mám fakt mnohem horší… ale vykládejte to někomu, zcela zbytečná věc!

            Jestli Vám to takhle stačí, jsem tomu rád, jestli ne, bohužel, jinak to vysvětlit už neumím.

            Furt to nemyslím zle a ve vší úctě, zdravím.

                1. … děkuji, už nee, Sibylo, jednou mi to úplně stačilo.

                  No a k tomu trollení, mám takový dojem, že tam je Vidlákem vyhlášeno v současné době aktuální téma Brno. Já ho za sebe mám vyřízené i když ne podle mého gusta! Zato mě fakt už dlouhou dobu přepadává myšlenka, co jsem Stačilem vlastně v parlamentkách zvolil. Hodně by mě třeba zajímal současný (pokud možno nevylhaný) průzkum, jak si Stačilo! vlastně stojí. Figurovalo by Stačilo! vůbec v tom průzkumu? Prostě samé otázky, ale pokud třeba Vy, Sibylo, víte/tušíte či dokonce je Vám jasno … rád si to přečtu třeba i na Tribuně.

            1. Tomu rozumim. Ja to pochopil tak, ze Vidlakovou hlavni snahou je spojovat. Vas alegoricky ridic to pro nespojitelnost nekterych lidi vzdal. Ja se ptal, zda jste Zemana a Klause prevzal nebo charakterizoval.

      1. Dostaly se ke mně plakáty Obrany národa 2 s programem.

        https://postimg.cc/gallery/RFvTwZL

        Protestní akce v organizaci Obrany národa II – viz pozvánky níže v příloze:

        Pátek 22. května
        od 9:00 před hlavní bránou brněnského výstaviště stavění symbolické barikády proti útoku na český národ a stát – připomínka paměti. Bourat se bude od 10:00 tak, aby mohl být v 11:00 prostor vyklizený.
        od 14:00 na nám. Svobody mítink a čtení seznamu obětí, které prošly za okupace Kounicovými kolejemi. Ve stejném čase mají účastníci sjezdu v programu na Moravském náměstí tzv. dlouhý stůl a kulturní vystoupení. Je to příležitost zapojit se názorem do programu a pohody akce.

        Sobota 23. května
        17:00 – 18:30 „vítání“ pochodu z Pohořelic do Brna na Mendlovo náměstí. Místo prostranství na Křížové, mezi křižovatkami s Václavskou a Mendlovým náměstím. Podle programu pochodu by měli účastníci odcházet 16:30 hod. od gymnázia na Vídeňské a přivítání prvních v zahradě kláštera do 17:00 hod. To je doba tam být.

        Neděle 24. května
        od 13:00 organizace protestního pochodu ze seřadiště na ulici Bašty u hlavního nádraží přes nám. Svobody na Dominikánské náměstí před Novou radnici, kde bude od 14:00 blok vystoupení politiků a představitelů vlasteneckých organizací.
        mapka:
        https://mapy.com/cs/zakladni?planovani-trasy&rc=9mMzlxTru.fXQhRGfgIflS&rs=stre&rs=stre&rs=firm&ri=80148&ri=79706&ri=355697&mrp=%7B%22c%22%3A132%2C%22dt%22%3A%22%22%2C%22d%22%3Atrue%7D&xc=%5B%5D&x=16.6065766&y=49.1935865&z=16

        Dále jsou v Brně organizovány protestní akce dalšími vlasteneckými skupinami, např. proti akci ve čtvrtek 21. května 17:00 na 5. nástupišti hlavního nádraží, či proti akci v pátek 22. května od 19:00 předávání vyznamenání apod. v Besedním domě. Další protestní akce v pondělí 25. května od 10 hod. proti akci v Kounicových kolejích.

      2. Taky děkuji, pane Řezníčku, ale musíte pochopit, že lidem se vzdálených koutů republiky je ten úterek, bohužel, už na raz-dva-tři (= z hlediska zajištění místenek, ubytování a tááák všeho kolem.

        Vidláku, Vy se mi zdáte, předpokládám, že Redlová si taky nepíše projev na poslední chvíli, když neví, kde se v Brně co pořádá? Podle mě ty informace měla a měla je pustit přes Stačilo“ včas, když Vy, jak se dozvídám = náš český Orbán, jste holt nyní tak zaneprázdněn tou politickou zodpovědností v sýpce.

        Zrovna na tomto konkrétním případu se začíná nabízet zásadní otázka. K čemu vlastně budou všechny ty instituty na žvanění a scházení. Aby bylo jasno, nezesměšňuji to, ale otázkou je, jestli instituty jsou to, co je skutečně třeba, nebo jestli nakonec nepůjde jen o zviditelňování jednotlivců se zanedbatelným dosahem vzhledem k celku … takže ve výsledku vlastně nic? Národní divadlo taky máme a jaká škvára se tam někdy hraje a koho to vlastně zajímá?

  3. Zase ten rok 2029. Generální inspektor Wehrmachtu Carsten Breuer v rozhovoru pro německé médium hrozil rokem 2029, kdy údajně Rusko zaútočí na NATO. Němci holt své problémy hodlají vyřešit válkou a tímto způsobem na to připravují německou veřejnost.

  4. Profesní dotaz na Vidláka.

    Vidláku, syn mi v rámci diskuse o UI dal odkaz na video s robotem určeným pro deblokování „mostů“ v obilných silech. Pokud jde o sila, beru Vás jako jediného známého profesionála. Co si o tom myslíte?
    Jak se to řeší? Podobný problém musí být ve všech zásobnících sypkých hmot, a to už nejmíň sto let. nechce se mi věřit, že by už nějaká funkční řešení neexistovala (tvar zásobníku?, vibrace?, …)
    https://www.youtube.com/watch?v=SWuLWjWyneY
    Vsadím se, že i Targus má tuto problematiku v malíku.😀

    1. Re: Venca

      Toto je vcelku běžný problém. Pokud mám dobře radit, bude to problém, protože na sile jsem nikdy nemakal, se silem jsem pouze jezdil (bečka na kolech).
      Záleží, co se veze a jestli se dá silo vyklopit, anebo se vypouští spodem „přes cecky“.

      Obecně lze říci, že silocisterny se vyprázdňují následovně.
      1/ bečka se lehce natlakuje shora(zkouška je na 4 bary, provozní tlak je většinou 3 bary), tedy NAD náklad.
      2/ Otevře se naplno „spodek“, což znamená, že stlačený vzduch vlítne do „cecků“ (cecky jsou „sníženiny“ pod vlastní cisternou), kde je směřován přes takový hřeben ohnutý do něčeho, co je podobné věnečku, který si kdysi pletly dívky z pampelišek. Tím se vzduch rozvíří a má tendenci rozprašovat nasypaný materiál.
      3/ otevře se výpustný ventil, na němž jsou namontovány hadice.

      Kouzlo je v tom, že musíte trefit správný poměr otevření posledního ventilu, jímž letí rozvířený matroš ven, a ventilu, který reguluje onen „přífuk“ do výše popsaného hřebene.

      Pak už jen chodíte, děláte frajera, že to všecko zvládáte, a kontrolujete, kolik matroše v bečce zbývá. Po půlhodně začnete vypadat ještě důležitěji, protože chodíte okolo bečky a mlátíte do ní gumovým kladívkem.
      Když podle zvuku usoudíte, že je bečka prázdná, zastavíte přívod vzduchu, odvod materiálu, sundáte hadice a pokud jste se právě rozhodl, že budete hrát DŮLEŽITÉHO hlupáka, vylezete nahoru a juknete přes plnicí dekl do bečky, jak vaše artistické číslo dopadlo.

      Pak jsou bečky, které se zvedají hydraulikou, jako sklápěčky. Technika vyprázdňování probíhá takřka identickým způsobem s tím rozdílem, že vyprázdňovací „cecek“ ja na zádi bečky, nikoli mezi koly.

      No a ti nějvětší frajeři mají na bečkách namontovaný elektromotor, který pouštějí při ukončování celé akce. E-motor mechanickým zařízením rozvibruje cisternu do té míry, že nalepený matroš spadne do cecku a následně je odsud vyfouknut tlakem vzduchu. Nemůžou se ovšem tvářit důležitě a mlátit do bečky kladívkem, což je pochopitelně závada.

      Stran normálního sila bych řekl, že elektrohračka je sice přínosná, ale že v sile nefunguje vůbec nic, co by fungovat mělo.
      1/ Minimálně by tam měly být šneky, které svou rotací přemísťují matroš ve vodorovné rovině.
      2/ pak by tam mělo být provzdušňování, takže přívod tlakového vzduchu zespoda, který by měl být schopen vzniklé kupy alespoň částečně rozfoukat.
      3/ a samozřejmě u kovových beček nějaký vibrátor, pokud jde o posunutí matroše směrem ven.
      Toť vše, co mne napadlo.

    2. Zdravím Václave

      V posledních sto letech se to řešilo tak, že ta sila nebyla tak obrovská. Měla menší průměr, kde se podobné věci příliš nestávaly a pokud ano, nebylo to nebezpečné, protože sila se neprojektovala jako skořepina, ale byla staticky únosná. Dnešní sila jsou skořepina, která je náchylná na rovnoměrné vysypávání. Je prostě zapotřebí, aby se obilí podél stěn sesypávalo stejnoměrně a to i v případě, že je na jedné straně slepené vlhkostí (severní strana, kapání srážené vlhkosti ze stropu, apod). Pokud se někde slepí větší bakule, může dojít k roztržení tenké stěny sila a pak už to nikdo nezachrání. Rozpadne se celé.
      Mimochodem… kukuřice na videu je v příšerném stavu. U nás by takové porostlé a zplesňivelé zrno mohlo jít maximálně rybářům, protože rybám to nevadí, ale tohle by se u nás nekrmilo ani kravám. Buď ta kukuřice ležela několik let a nebo do sila teklo. A úprotože se to rovnoměrně nevysypávalo, museli nasadit robota, aby tu krustu rozbil. Normálně se to dělá tak, že tam spustíte chlapa na laně a on to rozbíjí lopatou. . Ten robot je efektivnější a je to bezpečnější.

      Ale pokud někdo skladuje obilí tak, že potřebuje robota na rozrušení nálepů, je to blbec a já bych ho k silům raději nepouštěl.

        1. Zdravím, ano, při odběru zrna zespodu vznikala v silech klenba z obilí a ta, když spadla, vytvářela nežádoucí namáhání na stěny sila. Co vím, řešilo se to přidáním nekonečného ŠNEKU do středu sila, které „provrtávalo“ obsah a zabranovalo tak vzniku kleneb. Třeba to mělo být na sile v Šakvicích..

      1. Poznámka na okraj:
        – náchylný k něčemu = mít sklon k něčemu nežádoucímu: náchylný k nachlazení, k onemocnění, k nadměrnému pití…
        – citlivý na něco = mít schopnost reagovat i na jemné vnější podněty: citlivý na kritiku, na blbé kecy o umělé inteligenci, na vyvážení (loď, letadlo), na rovnoměrné zatížení (most, budova, silo)

        Silo patrně nebude mít sklon k rovnoměrnému vyplňování sypkým materiálem (to by bylo jistě fajn, samo by se postaralo), ale je na rovnoměrné vyplnění citlivé.

  5. Myšlenku posledního odstavce by měl autor rozepsat podrobněji. Není mi jasný pojem – nové národní obrození -, a jak bychom si měli ubránit vyklizené území pro sebe, když jsme ve vazalském postavení vůči Německu.

      1. Ještě předtím s velkou pravděpodobností krachne dolar. A prakticky všechno, co bylo „kryto“ jeho hodnotou, tak nějak tu hodnotu přestane mít. Dovedu si celkem živě představit, jak to tu ve velkém v podstatě za babku od KoZa vlastníků skupuje Čína a i klidně to Rusko a západ se těmi získanými penězi bude snažit uhasit tu gigantickou hromadu dluhové koudele u své zadnice.

        1. Ne, USD jen bude následovat osud GBP (britské libry). Ta byla před WWII hlavní rezervní měnou světa. Nahradil ji USD, a jeho doba nyní končí, ale pokles role USD v mezinárodním obchodu bude pozvolný.

          1. Ano, on ten krach nebude ze dne na den. Takže klidně lze mluvit o postupném ústupu ze scény. Jen když vezmu vaši analogii s librou, Británie, respektive celý Commonwealth, měla i tak pořád něčím reálným podloženou ekonomiku. Ta dnešní západní je ale prakticky celá čistě spekulativní. Takže v okamžiku, kdy dolar ztratí své postavení světové „záložní měny“, zhroutí se i všechny ty spekulativní mechanismy na něj navázané. Například důchodové fondy prakticky v celé KoZa. A to bude teprve hukot.

            1. tdx

              Máte pravdu. Reálná ekonomika versus pšouk.
              Rachot bude mnohem, mnohem větší.
              Postupné to bude jenom do určitého konkrétního bodu. Pak se všichni zbývající držitelé toxických papírů vyděsí, pokusí se jich rychle zbavit a bouchne to.

            2. Možná se mi to jen zdá a dříve jsem to jen ignoroval.

              Přijde mi, že dnes vidím častěji na reklamy na investování.

              Kde se snaží aby každý hejhula dal poslední volnou stokorunu někam do fondů aby se pak točila někde na burze.

              Spekulanti už nemají čím nafukovat bubliny a tak se do toho snaží uvrtat drobné střadatele?

        2. Německo prý nakoupilo za peníze na důchody americké státní
          dluhopisy,a některé další země KoZa taky.Takže se budou
          snažit dolaru pomáhat tak dlouho,až pohřbí i Euro.

    1. pro pavel…..nové národní obrození – prostě úklid.Výsledkem čí vlády
      je nárůst fašismu ve státní správě??Přeci pětidemolice.Kdo odešel
      ze sněmovny,když se projednával nesouhlas s nástupem fašismu v Brně??
      Pětidemolice,kterou žádný český národ nezajímá.A v tom Brně už
      fašismus hezky zakořenil,takže uvidíme kdo je tam hlupák při komunálních
      volbách,které jsou na podzim.Pojmenujme jevy ve společnosti jejich
      obsahem.Když se jedná o nějaké prasárně,je pětidemolice vždy PRO.
      Když jde o typický projev fašismu,jako je štvanice na člověka,pětidemolice
      uspořádala Čapí hnízdo.A tak by se dalo pokračovat až do soumraku….

  6. dnes malinko off-topic:

    Žádný z vás nezadal k útoku jejich té nejmenší příčiny. Žádný z vás neměl té nejmenší viny, stejně jako ji neměl váš tradičně demokratický národ. Všichni jste věděli, že ani naše vláda neměla viny na tomto politickém zločinu ze září roku 1938 sousedního početně velkého národa…

    Ale nejen to. Přijde brzo chvíle, kdy tito viníci se budou před sebou samými a před světem očisťovat z toho, co v těchto letech napáchali. A budou tomu sami věřit, až tyto své nové lži budou přednášet.

    Říkal jsem vám při jiných příležitostech, že máte všechno zaznamenat a povědět, co jste zažili ve svých vězeních a koncentračních táborech. Ne snad jen proto, abyste vyložili nám všem svá utrpení, ale proto, abyste se znovu mohli bránit, až oni začnou s touto kampaní. Neboť na válku z let 1938 – 1945 se nesmí nikdy zapomenout. A že začnou, o tom buďte přesvědčeni.

    A konečně přijdou opět, aby od očišťování přešli k útoku. Bude to nová reakce, která opět spojí útok na pokrok sociální s útokem na naši svobodu národní a lidskou. Buďte na tento útok připraveni a mějte svá fakta, své záznamy, své vzpomínky, pohotově, neboť nikde se tolik nezapomíná, jako právě v politice. A proto bude zase nutno podržet všem našim odpůrcům z let 1938 – 1945 před očima to, co svět v jejich rukou zažil v Osvětimi, v Dachau, v Mauthausenu, v Ravensbrücku a v řadě jiných německých mučíren.

    Opakuji: Na tuto válku se nesmí zapomenout, a aby se nezapomnělo, je ji nutno sebevědomě a důstojně, ve jménu práva a svobody, práva a pravdy, ve jménu lidskosti, živoucí, opravdové a správné lidskosti, stále a stále připomínat.

    My. Češi a Slováci, máme na to plné právo

    Edvard Beneš, 14. prosince 1945,

    1. Je to teprve něco málo přes 80 let – a už dnes je historie místy překroucená tak, že starší z nás mají pocity, podobné tomu, když Vám někdo lže přímo do očí.

      Jak dlouho bude trvat omezeným soplivcům, se sociálně-politickými klapkami na očích, než za pomoci tzv. AI kompletně vymažou samotnou existenci druhé světové války a důkazy o tom, jak a kde probíhala?
      Četli jste 1984?
      Sám Winston (a to nebyl nijak starý) už si jen sotva a velice matně pamatoval, kdo vlastně, nebo proč kdysi začal válčit, nebo kdo Anglii přivedl do popisovaného stavu.
      On sám byl dokonce součástí té mašinérie, která kompletně zfalšovala dějiny – a v románu to bylo méně, než 40 let!

      Otevřeme-li si dnešní wikipedii, kterou převážně mladí lidé považují za zcela seriózní zdroj, najdete tam tak neuvěřitelné manipulace a doslovné zkraty v historii, že mně se tomu až nechce věřit.
      Ale už o dvě generace mladší lidé ty manipulace a „encyklopedické“ údaje berou s naprostou samozřejmostí vážně – a dále nad tím už ani nepřemýšlejí.

      Vidím v tom obrovské nebezpečí. Ve falšování a překrucování naší vlastní historie.

      1. Je to tak a je to běžné už tisíce let – přepisování nápisů na Achnatonových stélách, například, nebo zprávy o bitvě u Kadeše, kde se obě strany kasaly, že zvítězily.
        Pravdou je, že moderní prostředky pro podobné věci dávají kolosální možnosti, které dříve neexistovaly.
        Digitalizace knih, například, umožňuje zcela nenápadně měnit obsahy starších titulů. Ve skutečnosti mám dojem, že jsem už podobné případy zaznamenal, ale může to být i otázka stařecké zapomětlivosti.
        S tou Wikipedií máte pravdu.
        UI (AI) ovšem umožňuje tyto principy rozvést do absurdna. Znáte, dáte dotaz, objeví se nápis „Přemýšlím…“ a pak se zjeví PRAVDA. Tak jednoduché a snadné. Používá to skoro každý.

          1. Ještě trochu úsilí ve školách, ještě trochu UI (AI) filmečků, a sněmovna se tím vůbec zabývat nebude.
            Bohužel.

        1. Anazon to vo svojich knihách, ktoré predal cez Kindle, robí. Dokonca sa stalo, že dotyčnému kupcov nadialku zmazal kúpenú knihu, lebo zrazu bola prihlásená za dezolatsku….peniaze vrátil. Ake to teda znamená, že kniha nikdy nie je vasa, ken si ju poziciavate

          1. Jo, na Amazonu jsem si knihu koupil jenom jednou. Když jsem zjistil, že nejde stáhnout, tak jsem udělal pro sebe s Amazonem křížek.

  7. Rád bych připomněl historii Athénského námořního spolku. Ve fázi těsně před pádem Athény obraly všechny své spojence, protože nepřátele neporazily. A pak spojenci houfně přecházeli k nepříteli.

  8. Četl jsem na jiném diskuzním fóru výborný příspěvek, který tak nějak koresponduje s mým názorem na celý sudeťácko-brněnský humbuk, uměle rozvířený. Dovolím si ho zde vylepit:
    Podle Parlamentních listů je celý sněm jen příležitostí, aby se zviditelnil ten hnědý knedlík, kterému doma upadá popularita. Němci mají totiž dnes už jiné problémy – třeba jak uniknout inženýrům s nožem ve večerním parku a jejich vláda zase pro změnu řeší bombardování Iránu a jiné důležitosti, což je opravdu věc pro Němce otázkou přežití🤫. Proto německé vládě tak nějak uniká, že Česko ve své miniaturnosti přikládá snaze toho upoceného sudetského mastodonta větší důležitost, než třeba řešení existenční otázky strádajícího českého obyvatelstva. A co by bylo možná nejlepší přejít mávnutím ruky, aby se na to zbytečně neupozorňovalo.
    Kdyby ovšem za tím nevězelo cosi, co může skončit tak, že se nástupnický stát Sovětského svazu – vítěze nad nácky a našeho Osvoboditele od Berndtů a Helmutů s bubínky a bílými fuseklemi – Rusko, vzdá garance našich poválečných hranic. Navíc, když tak usilovně místní pátá kolona stále brojí proti Rusku. Přesto, že trubkou odtamtud proudil léta levný plyn, díky kterému naši rodiče a prarodiče vybudovali všechno to, co nám parazité po plyši ukradli, než nám tu trubku ucpal fialový sliz nutellou – jelikož už ho prý nebudeme potřebovat. A tak developerský projekt Československo končí, vykradeno, zhasínáme, do sítě posíláme červa a vir, balíme hrníček na kafe a mizíme.
    Proto teď mají oprávněný strach z okované boty, která by je mohla z východu nakopnout do brusele a bojí se Ruska jak Vít Rakušan pytle.

    1. Je naivní myslet si, že někoho zajímá, zda to má podporu občanů daného státu.

      Vždy jde o zájmy jednotlivců v té údajné demokracii.

      I kdyby to nezajímalo ani jednoho hitlerovce, tak nás prostě chtěj ojebat opět a znova.

    2. Možná je to pravda, a celé je to zbytečný humbuk, ale bylo by fajn, kdyby z toho byl alespoň nějaký pozitivní výsledek pro nás. Jednak že je tohle téma u nás stále živé, že jsme nezapomněli na to, co tu prováděli jejich rodiče a prarodiče, a že je teď zřejmé, že odporná lidská bytost na pražském hradě není prezident, ale kolaborant. A to daleko horší, než kdy byl Hácha. Dělá to dobrovolně, ne z donucení. Tak ať mu to zlomí vaz!

      1. Doktor Emil Hácha nebyl žádný kolaborant.
        Jak píše kolega, v nešťastné době a v pokročilém věku, se ocitl na nešťastném místě. I přesto dělal všechno, co bylo v jeho silách.
        Chodil, psal, u nacistů prosil a orodoval za jiné, ačkoli tím riskoval i svůj život.

        V Mnichově ho postavili naši nynější kámoši před hotovou věc s tím, že pokud nepodepíše, Luftwaffe během pár hodin kompletně vybombarduje Prahu. Zkolaboval a až ho jakýsi nacistický felčar čímsi přivedl k vědomí, tak teprve podepsal.
        Byl to hrdina, ne kolaborant!

        Je namístě, přičíst nám Čechům k tíži, jak nakonec JUDr. Hácha skončil – a nikdo se ho nezastal i přesto, že prokazatelně mnoha lidem zachránil životy.
        Převálcovala ho, jako i mnohé další, neopodstatněná poválečná euforie ve stylu „teď už bude jenom dobře“.

        1. Souhlasím. Hácha byl postaven do situace, kde jakákol možnost, kterou měl, byla na hovno. Byl v pozici vydíraného majitele hokynářství, kterém gangsteři vyhrožují, ať si vybere, jestli jim dá všechnen majetek nebo mu vypálí krám i barák.

          1. Háchu za hrdinu rozhodně nepovažuju, jen za nešťastníka, který toho moc dělat nemohl. Poslední dva roky války byl navíc stále více senilní.

            1. Jmenovitě myslíte gen. Aloise Eliáše a Františka, nebo Emanuela Moravce?

              Pokud jste tu tenkou a kluzkou hranici snad mínil mezi gen. Eliášem a prokazatelným vlastizrádcem Emanuelem Moravcem (kterému ani minulý bolševik nemohl přijít na jméno), tak proti tomu si dovolím opravdu vehementně odporovat.
              Ta hranice tam je, ale zatraceně pevná, tlustá a schůdná.

              Gen. Eliáš byl popraven za odboj vůči Říši kulkou nacistů, Emanuel Moravec zhynul vlastní rukou, zbabělý nést následky svých vlastizrádných činů.
              Nic na tom nemění ani to, že před Moravcovým „obrácením“ pravděpodobně asi vykonal, nebo chtěl vykonat i cosi dobrého (moc hezky podáno D. Landou ve filmu).

              1. No jo, na Františka jsem zapomněl. Reagoval jsem na nešťastného Háchu, který jako mnoho před ním i po něm balancoval na hraně služby národu a kolaborací. A tam je kluzko a nebezpečno, to by určitě potvrdil.
                Generál Eliáš a Emanuel Moravec jsou pak pro mě dva učebnicové protipóly, mezi kterými se lze v podobných případech pohybovat.

    3. Nic to nemění na tom, že jim musíme dát jasně najevo, že nejsou vítání a že jim nedáme nic jinýho než hovno. Brno se musí pro ty nácky změnit v pekelnou jámu a sebrat jim veškerou chuť se k nám vrátit.

      1. Já jsem pořád přesvědčen, že to bude kontraproduktivní a obrátí se to za současné politické situace proti nám. Nezapomeňte, že Česko v EU tahá za mnohem kratší konec provazu než Německo, potažmo Brusel.
        Mnohem účelnější by bylo, uspořádat ve stejnou dobu v Norimberku či Mnichově podobný sraz, ale např. českých vyhnanců z pohraničí 1938, svazu protifašistických bojovníků, pamětníků lidické tragédie, apod. A zkoumat přitom reakce Němců tam a porovnávat je s umírněnými reakcemi Čechů v Brně. Snadno by se přitom zjistilo, jestli jde Němcům opravdu o usmíření (jak tvrdí), anebo o revanš (jak tvrdí Češi). Prostě přebít jejich tah silnější kartou.
        Pokud by se přitom Němci „odkopali“, pak teprve to politicky využít – jak v tuzemsku, tak i v EU.
        Ale to chtělo myslet zavčas a politicky. Teď už je nejspíš pozdě.

        1. „Mnohem účelnější by bylo, uspořádat ve stejnou dobu v Norimberku či Mnichově podobný sraz, ale např. českých vyhnanců z pohraničí 1938, svazu protifašistických bojovníků, pamětníků lidické tragédie, apod.“

          No to fakt nebylo. Kromě zvýšeného přítoku peněz už od tak chudých Čechů do německého turistického ruchu byste tímhle dokázal asi tak co? Dovedete si vůbec představit organizaci a logistiku podobného počinu?

          1. Já si dovedu představit ladacos, vy nejspíš nic.
            A buďte tak laskav, nepište své žgrinty pod moje příspěvky, poněvadž jste již dokázal, že vám jde jen o provokace.

            1. Já si budu s dovolením psát, co chci, kde chci. Pod ty vaše slinty kdykoli, kdy z vás vypadnou podobné blbosti. Což je prakticky pokaždé 😉 Ještě něco, nebo už je to všechno?

              1. Jak je libo. Zařídím se stejně. Vidlák to pak bude muset zase všechno uklidit. Předem ho lituji.
                Sudeťáci z vás budou mít velkou radost když uvidí, jací jsou ti někteří čecháčci (dle jejich terminologie) nesnášenliví pitomci. A určitě to vhodně využijí, na to vemte jed.

                1. Já se s vámi nemám potřebu hádat. A klidně jsem i ochoten s něčím, co píšete, souhlasit. Jen s těmi sudeťáky jste prostě vedle. Z jejich strany jde o promyšlené, desítky let financované a plánované chování a akce. A brát to na lehkou váhu může být v rámci našeho fungování v EU a silových mechanismech, které je schopná a ochotná proti nám použít, docela smrtící. Stačí se podívat na familii von Leyen. Ta je jak vystřižená z časopisu Árijský boj.

                  1. Ale tohle přece nerozporuji, vždyť jste napsal jinými slovy to samé, co já někde výše. Právě za této situace je nesmyslné jít tupě „na barikády“, poněvadž je to předem ztracený boj. Alespoň dokud je ČR v EU.

                    Silnějšího nepřítele lze porazit jedině jeho vlastní silou, pakliže se nelze boji vyhnout. Nastudujte si to u Číňanů. Nejen v jejich historii, ale třeba i v současnosti, např. ohledně jejich zájmu o Tchaj-wan. Kdyby do toho šli předčasně a silově, narazili by na ještě neoslabené USA a vykrváceli by v tomto boji. Nebo by to bylo nanejvýš Pyrrhovo vítězství.
                    Ani Srbové se nehrnou do nového boje o své Kosovo. Čekají. Až Američani stáhnou svou armádu z tamní základny Bondsteel, pak přijde doba k návratu Kosova do Srbska.

                    I z těch českoněmeckých sudeťáků si lze vzít příklad – čekali trpělivě 80 let
                    na svou příležitost. A nyní jsou v silnější pozici, díky osudným chybám, které Češi za posledních 36 let učinili. Prezident Beneš taktéž po mnichovském diktátu nezavelel do marného, předem ztraceného boje, ač mu to dnes mnozí vyčítají.
                    Proto jsem navrhoval postupovat takticky. A taky je tu v tom Brně velké nebezpečí předem připravené provokace či útoku pod falešnou vlajkou. Příkladů z historie je nepočítaně.

                    1. Ano, v Brně je nebezpečí, souhlasím . Akce se tam neměla nikdy konat, landsmančaft neměl nikdy existovat.

                    2. Přemýšlel jsem, proč zrovna to Brno – a ne třeba Iglau-Jihlava…
                      Začíná mi to být už jasnější.

                2. Sraz pamětníků lidické tragédie, to jste tedy dobrý. Nevíte, že Němci se velmi snažili, aby žádní pamětníci nezbyli. Děti vyvražděny mimo asi 4 komplet, muži totéž, ženy v koncentráku, přežilo jen pár, poslední přeživší zemřela před dvěma lety. A pak že jsou čecháčci nesnášenliví pitomci.

                  1. Němci zneužijí politický jakoukoli českou reakcí na ten svůj ótlach. Když protesty, tak nesnášenliví pitomci, když souhlas, tak hned nějaké další požadavky.

                    1. Jsem zvědavá, jestli na to Moravské náměstí nás v pátek ve 2 vůbec pustí. Už vidím pomahače a chrániče, jak za peníze místních daňových poplatníků chrání sudeťácké provokatéry.

                    2. Však si dělejte, co chcete. Jen si potom nestěžujte a netvrďte, že vás nikdo nevaroval.

          2. Němci to dokážou! Včetně financování!
            Tady se běžně vybírají desítky miliónů na raketky Dana, na všelijaké jiné zbraně pro jiné nacistické darebáky – a na svaz českých vyhnanců ze Sudet, že by se nevybralo ??

            1. „a na svaz českých vyhnanců ze Sudet, že by se nevybralo ??“
              Předpokládám, že jde o otázku čistě řečnickou. Tak nějak asi všichni cítíme, že nevybralo. Zato na michprdy přímo podporující sudeťáky se chechtáky jen pohrnou.

        2. Pokud by se přitom Němci „odkopali“, pak teprve to politicky využít – jak v tuzemsku, tak i v EU. Carone a jak? V EUuž dávno vládnou potomci nacku a v tuzemsku jejích poskoci. Tento sjezd je spíše zkouška českého národa a jestli uz přišel čas na prolomení Benešových dekretu. V sázce jsou velké majetky. Například Majetek rodu Kinských v hodnotě 40 miliard korun (obsahoval pozemky, polnosti, nemovitosti – např. palác Kinských na Staroměstském náměstí v Praze)
          Majetek rodu Walderode (zahrnoval například zámek Hrubý Rohozec)
          Majetek rodu Lichtenštejnů (patřil mezi něj například Lednicko-valtický areál)
          Majetek rodu Dietrichsteinů (byly mezi nimi pozemky na Mikulovsku a zámek v Mikulově)
          Majetek rodu Salmů (obsahoval pozemky a nemovitosti na Blanensku a Svitavsku)
          A také je to další akt překrucovani historie.

            1. Všichni se chovají, jak kdyby na restituce existoval nějaký vyšší nárok. Leda houby. Byla to dobrovolná iniciativa státu a neexistuje pro vydávání majetku žádná povinnost. Ty kecy o „narovnávání křivd minulosti“ jsou je moralistní ideologické plky. Stát může klidně jednotlivým žebrajícím o majetky říct, ať si trhnou nohou, a nikdo a nic nemá žádnou vyšší moc s tím nic udělat.

              1. Proto jsem vždycky tvrdil, že se nemělo vracet nikomu nic. A bylo by po veškerých sporech – komu ano, a komu už ne. Jenomže to by si všichni ti Havlové, Schwarzenbergové a jim podobní nepřišli k obrovským majetkům. Takže se napravovaly jen některé „křivdy“…

                1. Však kvůli tomu se ten samet dělal. Kvůli ničemu jinému ne. Rozhodně ne kvůli svobodě, demokracii, pravdě nebo lásce, jak to kamuflovali. Ty dostaly na frak fatálně.

                  Na Charon napsal:17 května, 2026 (16:40)

                2. Jen „některé“. A proto ty sněmy v době kdy už žádná nenávist nebyla, sudeťáci se mohli klidně navracet zpět. Snad si nemyslíte že ty investice do toho Sudetoněmeckého landsmanšaftu, sypou jen pro nějaké potěšení z omluvy.

              2. Bohužel rozdávání stát ještě podporuje. Viz Lichteštejni. I blbka průvodkyně na zámku Moravský Krumlov blekotala, měli to vrátit Lichteštejnům, ti by se postarali. Prd. Jako zámek Uherský Ostroh, Lichteštejni ukradli po Bílé hoře, český majitel přišel o hlavu v politickém procesu,a na zámku na panelu napsáno…a tím končí rozvoj oblasti, zadlužení Lichtenštejni nakonec zámek v roce 1910 prodali městu.

                1. A to jste neviděla, jak pod „staronovým“ majitelem dopadl například zámek Bojkovice (kousek od Uh. Brodu). Dokud se o to staral stát a krátce pak jeden z nájemců, byl v krásném stavu a dělaly se tam velkolepé svatby – jako na každém krásném zámku.
                  Poté, co se o to přihlásil jakýsi podezřelý levoboček Serenyiů ze Švýcarska, jen to postupně chátrá a postupně se uzavírají jednotlivé části.
                  Na starých fotkách na internetu vypadá ještě jakžtakž, současný stav je otřesný, byl jsem tam s vnučkami na výletu. Bojkovice původně patřily do spádové oblasti RTVS Uh. Brod, kde jsem pracoval a tak to tam trochu znám…

                  Stejně tak, možná o něco hůře, dopadl zámek s velkou kaplí v lázních Luhačovicích, po dlouhých tahanicích vrácený stejnému panchartovi, jako Nový Světlov. Vincenc Serenyi, jeden ze zakladatelů-sponzorů tamějších lázní, se musí obracet v hrobě.

          1. Myslíte, Gene, že by to nemělo mezinárodní ohlas, pakliže by sudetským Němcům v Brně prošel jejich sjezd za okázalého nezájmu, zatímco Češi v Mnichově by byli všelijak napadáni?
            Vždyť by se ti Němci tak nádherně odkopali, i se všemi svými podporovateli.
            Takto se obávám, že tomu bude přesně naopak, bohužel…

            1. Nevím, ale spíš by byl nezájem o Čechy v Mnichově, spíš by jím byli k smíchu. Naopak, nezájem Čechů o akci revanšistů v Brně by jasně dokazoval, že Čechy už nějaké dekrety nezajímají a že čas na jejích prolomení přišel. Je to test o tom jak se huboko propad Český národ do agónie.

        3. Kdyby Němcům šlo o usmíření, neobjevily by se tam politické figury jako Soeder .
          A pokud by Poseltovi šlo o usmíření, Brno by vzdal.
          Prostě se jim to takto hodí.

      2. Nikam nepojedu, ale myslím si totéž. Kdo mlčí, souhlasí, a tady už nejde o nějaké slzící pamětníky, ale o majetkovou lobby.

    4. Plyn nezařadil primárně nutelín, ten je jen podržtaška. Němci měli stejný nápad jak Američané make Německo great again a plánovali prostřednictvím green dealu a plynu z Ruska přes Nord stream určovat ceny a vydírat celou Evropu, hlavně tu na východ od nich. No ale stejný nápad měl i Trump, ten ovšem ambicióznější, ne vydírat světadíl. ale rovnou celý svět. No a takhle to dopadlo. Stejně víme v Česku, jak bubínky a bílé fusekle dopadly, proto starší lidé jsou na ně tu úplně alergičtí.

      1. Možná jste chtěla napsat „nezarazil“, a ne „nezařadil“. Jinak mi smysl té věty uniká.
        Ovšem pro Čechy a Slováky bylo rozhodující, že plyn nám především zarazil ukrajinský Zelebuben.
        Sic to bylo nejspíš na pokyn Brusele, ale i tak – jako „prezident“ a vrchní hlava nečlenské země EU měl konečnou odpovědnost on. Z toho se už nevykroutí.

        1. Zelebuben byl součástí plánu , odstřihnout východní země od zdroji energie a pak dodávat sám a diktovat ceny

    5. Někde byla hezká zpráva o tom,že děda Víta Rakušana za
      války dělal v Kolíně nacistům poskoka.Tak čemu se divíme??

    6. A proto přijede ministerský předseda Bavorska a ještě, mám dojem ministr vnitra Spolkové Republiky Německo…protože bezvýznamný hnědý knedlík, žeano??!!“
      EU prostřednictvím němčourské šéfky mluví o EU jako o Evropě a němci schválně malé) chtějí mít vedoucí úlohu v Evropě…německá čuňata neměla kolonie, a proto potřebují EU, aby mohla vyžírat. Posselt je takovým lakmusovým papírkem, zda nás náckové už mohou vyžrat a sežrat kompletně!

      1. „A proto přijede ministerský předseda Bavorska a ještě, mám dojem ministr vnitra Spolkové Republiky Německo… protože bezvýznamný hnědý knedlík, žeano??!!“

        Samosebou, to přece (někomu) dává smysl, žejo…

        A taky poslankyně v Bundestagu (nebo jak se to jmenuje) za AfD si ten sjezd landsmanšaftu moc pochvalovala…

    1. hmm, já doufal, že to bude především o tom lidoveckém exponentovi, připomínajícího zjevem (a někdy i chováním) tak trochu H. Himmlera. Škoda.

  9. Mno, delal jsem zkousky na motorky s jednim capkem, co pro jednu nejmenovanou firmu delal diplom na moznosti automatizace a robotizace.

    V primcipu slo o to, jestli jsou roboti schopni svarovat od zacatku, protoze je tezke najit dobreho svarece. Vysledek byl, ze nejsou, pac nehomogeneita vstupniho materialu. Ze jim to musi nastehovat fachman, co to ma ve voku, a robot pak muze polotovar dovarit (v prumeru lip, nez ten fachman, protoze ho neboli oci). Vsichni jsou happy, protoze fachman dela to dulezite a robotickej pucmidrat dodelava rutinu.

    AI urcite pripravi o praci spoustu bilych limecku a jinych hercu. U normalni prace zabyvajici se hmotou bych si toho nebyl tak jisty, protoze investice do robotu a jejich provozu se vyplati az od skutecne velkych objemu, vyzaduje daleko drazsi vstupni suroviny a specializovanou udrzbu (kterou taky nezvladne kazdej jouda).

    Zato produkci hahaobrazku a jinou propagandu zvladne lepe a radostneji nez cela CT. Jedinej problém je, ze tihle intosi pak nebudou mit kam jit, anzto vstupni nekvalifikovane pozice pucmidratu uz nebudou k dispozici.

  10. A Vidlak je aktualni ,to je maximalne dulezity , zatimco ,napr. doc. Valencik, v kontrastu a prave ted svolava na diskusi, vo vizi. Vo vizi , nebo vo televizi..
    Kde zase bude sedet na podiu a rozdavat poucky ,vsecko jiny , jenom ne reagovat na pritomny udalosti velice dulezity v Brne.

    Aby se nechystal na demonstraci.Nebo nekdo jinej prave ted nasel dulezity
    vytahovat historii huti v Kladne. Masy sou beznadejne pozadu ,naprogramovany ze skol a pritomnost je trapi ,protoze se neda naucit na vedomosti ,z ucebnic.

    Zatimco kolem nas padaji vlady ,velmoci , jedna za druhou ,besni valky ,usili je skoncit …
    Trump si postavil pozlacenou sochu a Floride, az kdyz zaplatil sochari..
    Rady jeho pratel ubyvaji kazdym dnem ,dosavadni kolisaji a nepratele rostou v poctech. Tomu chce zabranit nasilim ,jak jinak..
    A zpozdit nezadrzitelny sjezd a pad Usa , do nebyti historie..

    Co chtel dosahnout v Cine. Vyjednat si dodavku 200 letadel Boeing.
    Kdyz poradal turistickej vylet s rodinou a znamymi ,do ruzovy zahrady v Cine ,kde pro nej bylo nejvic dulezity ,jestli tam byl pozvanej nekdo jinej, predtim..
    Spis ,slo ,jenom dva dny prchavy pozornosti,davu a medii , jako celebrita..

    A v Usa cekaji na jiskru ,ktera neudrzitelnou situaci spusti..Hubri, hubris.
    Konec EU a Nato je mimo diskuse. Dalsi obrovsky usili ,nevynechaj jedinou prilezitost na pad do diry neexistence, kterou si poslusne a ukaznene vykopali.
    Britove po volbach .Nic jinyho ,v Nemecku, vsude funebraci a jejich energie pohrbivat..
    A co nejvic vladne zniceni zapadu , je hned nekolik druhu korupce, materialni ,bezbrehy chamtivosti ,moralni a zoufaly vedomi konce a nepricetne zoufaly koristeni penez a majetku…U nas vedeny vrchnim ,maloburzoasnim, zgeneralovanym ,zgermanizovanym chudakem , posedlym cestou do Turecka , na dalsi bezvyznamnou schuzi na dalsi katastrofy a maximalni , nemocny chamtivosti. …A vybornej vystiznej clanek..

    1. Cožpak, historie Poldovky vás ťala do živého? Myslím, že Náboj pravdy pro oživení dějin dělá daleko více, než že jen píše kousavé, nesmyslné komentáře. Třeba se podílel na oslavách kulatého výročí Osvobození v loňském roce v Praze, aby lidé nezapomínali na dějiny ani na důvody, proč byli Sudeťáci odsunuti. Co jste pro to udělal kromě nemístné jízlivosti vy?

  11. Vždycky budem plnit střevo.
    Přece nám tu roste dřevo!
    Arab ať si svoje suší,
    nás těžko kdo ubezduší.

    Zas budem stát za bukem,
    přátelit se s azbukem;
    budem strouhat luky, šípy,
    strdí budem čerpat z lípy.

    Tažným volem bude koza,
    šišky budou padat z voza.
    Všude vidím kouřit milíř.
    Les byl vždycky Čechů pilíř.

    Uhlíř, Tesař, Petr, Pavel –
    na jaře jí všichni šťavel,
    za tepla se plody suší,
    na maso se chodí s kuší.

          1. Ono je to problem. Nikdy neviete kedy niekto pre nich dolezity bude v nich sediet. A mat niekoho, kto bude stale striehnut ci si nejaky taky vedec nekupi v zhonevtaku letenku, osobne by som to radsej stopla na vladnej linii

    1. Dobré! 😀

      Potěšil mě článek o větrnících v Praze. Proč by se měly stavět jenom na Bruntálsku, že?
      Mám jedinou obavu. Nebude 5 větrníků na tak velké město málo?

    1. To by museli Pražáci sami… (A jsou toho schopni!)
      Puťka se na to vykašle, nepotřebuje to.
      A až se vyklidí ten Hadrový nebo Hadriánův val, konečně nebudou v Radiožurnálu hrát z 95% anglické písničky a zase tam budou nějaké slovenské, francouzské, polské, ruské atd. Anglosasi přece nemají patent na písničky! No a zprávy zase budou nakloněny někomu jinému.

          1. TzR

            Jojo. Je zajímavé, že do populární muziky nepronikli. Přitom příčinou není neznalost not , negramotnost ani hladomor či společenské poměry.

            1. Příčina není němčina. Holt asi nejzajímavější z téhle oblasti je jódlování…
              Nebo opera. Ale o té tu není řeč a navíc ji mají propachtovanou Italové a Rusvé. [;>))

              1. Co je populární pro mě není důležité. Já se zmiňuji tom, co se obvykle hraje na Hvězdě …eee Radožurnálu.
                Abych se ale nevyhnul odpovědi: Nelíbí se mi, má příliš komplikovaný rytmus a nesrozumitelný intelektuální text. 😁😸

                1. Re: Sk

                  Teď jste trefil hlavičkou o hřebík!
                  (-:
                  Ale neklesejte na mysli. Ještě 5 minut invence a 10 minut práce a bude z toho nový Chačaturjan.
                  (-:

                  1. Jenom že to hlídá (zaštiťuje) Petr Hájek. Z takových lidí mám opravdu strach. Z tak velkého množství protijedu jeden může vážně nemocnět.
                    ===
                    S jedním takovým podobným jsem se kdysi setkal. Nebylo to politické, spíše záhadologické. Nebyl jsem schopen se dlouho potom zbavit toho divného pocitu, že to byl skutečný mašíbl.
                    (A ta Hvězda nemá regulaci hlasitosti.)

                    1. Re: Sk

                      Nene, já mám na mysli hen ten Rammstein.
                      Pochybuju, že by si nechali kecat do lebedy nějakého Hájka z Čechistánu…

                2. Aha.
                  pokud poslouchám rozhlas, tak jedině ČRo plus, protože mají jediný přijatelný playlist.
                  Předmětná píseň má podle mého názoru jednoduchý přímočarý text okořeněný jednoduchou slovní hříčkou.

                1. Ramstein.

                  Ne, že bych to musel poslouchat pořád. Mají to fakt dost uřvané.

                  Ale klip „…ohne dich ich bin nicht sein…“ nebo tak nějak, se mi docela líbil.

            2. To není pravda ani náhodou. Co třeba Scorpions? Jinak Němci, v tomhle se jich musím zastat, produkují hodně dobrou hudbu. Nicméně většinou ne ve stylech a žánrech, které by tady někdo poslouchal.

              1. Jinak jestli jde přímo o němčinu, velká hvězda byl kdysi Falco (Rakušan), ten to měl tak napůl s angličtinou, nebo ve stejné době Nena.

                1. Nejsou zpěvný národ ani němčina není zpěvný jazyk. Proto jsou v Evropě v písních až za francouzštinou italštinou španělštinou řečtinou , no vidíte, zase sama říše Západořímská, neslýchám nic v polštině maďarštině ruštině ukrajinštině…..

                  1. Jen proto, že posloucháte to, co vám přihrají naše média. Já poslouchám hudbu ve všech možných jazycích. Dnes se k čemukoli dostat není problém. Kombinace YT / Spotify / Bandcamp najdete prakticky všechno. Samozřejmě existují i jiné zdroje, například internetová rádia. Je to čistě jen o chuti a snaze si něco najít.

                  2. Je to značné míry proto, že USA všechno převálcovaly. Kdysi byl slyšet i maďarský rock.
                    Já jsem hudební analfabet, takže jsem jenom to, co mi zprostředkovali jiní – bratr nebo později manželka.
                    Ale vzpomínám si třeba na Locomotiv GT (… kýšlá my výgra…) .

                    1. Přesně, USA všechno převálcovaly. Hamburgery Coca cola hollywoodské blbiny anglicky popík umělá zvětšená prsa a pysky u holek. A která je nemá, tak nemůže být zpěvačka.

                    2. StK
                      Existují ,,shorts“ , kde je předělaný obraz a v ABBě zpívají jakési čarodějnice, prostitutky, vracející se ze šichty na Hlavním nádraží. Se zvukem se podobné ,,vylepšení“ nedaří.

    2. Pořád si myslím, že Ládik neměl na mysli nové pořádky ze strany Rusů a Putina. Petropavlovsk Vltavskij s plóščadí Banďery místo Václaváku mi přišlo, že to myslí.

  12. Narazil jsem na rozhovor prof. Jianga mimo ‚Predictive History‘ – je to delší, ale celkem logicky a srozumitelně vysvětluje proč predikuje to co predikuje …
    První tak 2/3 věnuje strategii USA/Trump x BV a to co říká dává celkem logiku. Ve stručnosti -> USA nemají zájem na otevření Hormuzu, naopak taková válka-neválka může být jejich cílem. Věc se má tak, že jsou 3 významné oblasti se zásobami uhlovodíků – Severní Amerika a okolí, RF a BV. Pokud přiškrtí (nemusí uzavírat) zdroje na BV, pak zbývají dvě centra – kolem S. Ameriky, což mají USA pod kontrolou a RF, které všelijak ostrakizováno. Ale hlavně – i pokud by RF vše dala Číně, tak to Číňanům prostě nestačí. Trump očekává výsledek – buď Čína hospodářsky přibrzdí nebo bude muset přilézt s prosíkem o energie k USA, přičemž obě varianty jsou pro USA výhodné.
    V poslední asi tak 1/3 pak vysvětluje, jak současný svět funguje – opět používá dobré přirovnání. Mimochodem, tvrdí to, co začíná být zřejmé – Čína nemá zájem o roli světového policajta … chtějí mít jen klid a obchodovat.
    A pikoška – proč se stal v podstatě „dezolátem“? … vystudoval prestižní Yale, což obnáší mj. vysoké sebevědomí absolventů této prestižní školy. Ale … ale v praxi narazil na realitu všedního dne a prestižní diplom mu byl na houbelec …

    https://www.youtube.com/watch?v=BTJGr78-zyw

    A troška optimismu na závěr – je přesvědčen, že USA jako impérium končí a zvrátit se to nedá.

    1. Ale – kdyby měly USA dostatek ropy, aby „trumfly“ RF, pak by nemuselo dojít na akci s krádeží venezuelské ropy a neoprávněného zajetí Madura.
      Situace spíš vypadá tak, že pro sebe jim jejich produkce nestačí, natož aby ji prodávaly a v Číně to bylo jen takové trapné americké „natřásání peří“.

      1. Právě okradením Venezuely si tu produkci zajistí. Potřebují trochu víc casu a investic ve Venezuele. Navíc, Venezuela ma i jiné nerostne bohatství. Jejích chyba byla že uspěchali válku z Iránem.

        1. Četla jsem, možná i tady, že venezuelská ropa je úplně jiná ropa než jinde. Údajně je hustá jako asfalt a musí se těžit dosti komplikovaně. Jediné pozitivum pro usa snad je, že mají nějaké rafinérie na zpracování této ropy. Ony mohou být zásoby ropy setsakramentsky velké, ale důležité je, je-li ji čím těžit, je-li někdo, kdo ji bude těžit a jak namáhavé bude ji těžit a zpracovat.

        2. venezuelská ropa je super-těžká ropa. je to vlastně mírně tekutý asfalt. musí se těžit pomocí vhánění přehřáté natlakované páry do ložiska, kde díky horku a vodě pak vznikne trochu více tekuté svinstvo, které lze dostat trubkama nahoru a tam vyčistit od vody

          je to proces extrémně náročný energeticky, na vodu a na životní prostředí (podobně se těží některé kanadské ropné písky s extra-těžkou ropou, bitumeny)

          následné zpracování pak také není jedoduché, tato těžká ropa se musí zpracovat buď katalytickým nebo hydrokrakováním – náročné opět na technologii i energii

          Takže ukradení venezuelské ropy sice usákům trochu pomohlo, ale jen jako malý dílek, kde klíčové bylo zničit Írán, dosadit tam loutkovou vládu, obsadit Hormuz a vydírat zbytek světa obsazením většiny ropných zdrojů a jejich dopravních tras

          1. nebo jak píše Gerd se používají lehké ropy k naředění extratěžké ropy v ložisku – jenomže na to je zase potřeba odněkud vozit tu lehkou ropu, takže taky žádný snadný business

            1. No ja som skor zvedava, ako dlho Rodrigezova udrzi kontrolu Venezuely, ked zisky idu Amikom. Urcite je tam stale dost chavistov a nepaci sa im to. Co vlastne z toho Venezuela ma? To ze ona ma moc, nemusi byt az tak dolezite

              1. Nevím, ale zatím ten trumpův „suck-sess“ ve Veneuzele avypadá jako jedno velké hofno s ohromnou reklamou obvyklých trumpových siláckých blábolů

    2. Tuhle teorii o3 světových oblastech těžby uhlovodíků jsem už také někde zaznamenal. Co se týče Íránu, tak ten by mohl své produkty dodávat Číně i po železnici a ostatní státy BV by se k tomuto náhradnímu řešení třeba i rády přidaly. Američtí piráti by tak i se svou námořní blokádou Hormuzu a Ománského zálivu utřeli.

      Je tu jen jistý problém – i když má Čína s Íránem i ostatními státy BV železniční propojení a dokonce i stejný rozchod kolejí (1435mm), tak propojovací trasa vede přes 3 státy bývalého SSSR (Kazachstán, Turkmenistán, Uzbekistán), a tam mají železnice širší „sovětský“ rozchod (1520mm). Tudíž by byly nutné 2 překládky, resp. přečerpávačky. Řešením by také bylo vybudovat v tomto úseku novou normálně rozchodnou trať o délce cca 2000 km, která by propojila Írán a BV s Čínou bez nutnosti dvojího přechodu. Myslím, že něco takového se i plánovalo pod názvem „Nová hedvábná stezka“. Jsou samozřejmě i jiné technické možnosti – vozy s měnitelným rozchodem, širokorozchodné přepravní podvalníky, kolejové splítky, apod.
      Číňané mají tohle již určitě dávno promyšlené.

        1. Re: Charon, Gene

          Nikoli, Venezuela byla jasným útokem na tři státy – dovozce venezuelské ropy.
          1. Čína,
          2. Indie,
          3. Kuba.

          A je úplně jedno, kdo, co, jak a za kolik. Rozhodující je vytvoření dalšího konfilktního bodu na mapě světa.
          A\ zbraňové systémy z USA
          B\ zpomalení dvou poměrně vážných konkurentů (Indie,Čína)
          C\ srovnání účtu s protivným trpajzlíkem (Kuba), který se ne a ne vzdát (no FUJ!)

          1. Kuba je na řadě co nevidět. Asi na staré dohody s Chruščovem kálí Bílý Tesák. Rusko má teď jiné starosti, že? On ten papírový tygr bude spíše BRICS než Amerika, v BRICSsi každý hraje za sebe (Čína, Indie, Argentina je fuč…).

            1. Rusové Kubáncům nějakou ropu, pšenici a osiva dovezli, ale celý ostrov taky nakrmit nemohou.
              Zkušenosti s kubánskými „praktikanty“ z osmdesátých let minulého století byly opravdu děsivé, co do chování, pracovní morálky i návyků.

              Už během prvních měsíců se zjistilo, že Kubánci nejsou schopni, ale ani ochotni pracovat 8,5h denně, jako tehdy běžně pracovali Čechoslováci. Odpolední či noční směny pro ně nepřipadaly vůbec v úvahu, jakýkoli díl zodpovědnosti za cokoliv také ne.

              A to měl být údajně výběr z toho nejlepšího, co Kuba tehdy měla. Kubánští vedoucí těch výprav tehdy říkali českým vedoucím podniků narovinu, že to jsou všechno pečlivě vybrané, budoucí kádry Kuby…no tyvole..
              Takže se ani moc nedivím, že to tam (s tou jejich mentalitou) dopadlo, jak dopadlo.

              1. Kousek od našeho domu byla ubytovna, kde bydleli Kubánci, kteří tu měli pracovat. Bylo to k nevydržení – každý den se konal v podstatě karneval. Hlasitá hudba a křik, všichni si oddychli, když odjeli.

              2. Jejich mentalita nic nedopadla Teco. Ale dopadly americké sankce. To oni chtějí Kubu zničit, kolonizovat,vybrakovat.

              3. Můžu potvrdit. Na práci měli jedinou odpověď – maňana. Ovšem v zábavě byli jedničky. Pokud jim tam amíci nastoli ten správny kapitalistický režim, to si užiji.

                1. Pokud vím tak to byl „zábavní“ průmysl.
                  Prostituce, herny,… Prostě ty západní hodnoty, jak je známe.

                  Já jsem Kubánce zažil jako ušák po VŠ na NHKG. Takový ten trouba inženýr pomocný dělník. S Kubánci jsem problém neměl. Sice neměli k práci ten přístup jako Němci a klidně tancovali i na dílně s nářadím, ale když jsem se zamotal do žhavých trubek, protože jsem neměl ten správný grif, tak přiběhli, pomohli, rozpletli a ještě z toho měli srandu.

                    1. Pane tdx, teď žijeme v jiném systému a já se ani těm, kteří vi ze práce je to poslední jak uživit rodinu, ani nedivím. Většina lidí podvědomě ví že i dřinou k zářné budoucnosti nedojdou.

              4. Nedávno, když jsem čekala ve frontě na kasu, jsem si povídala s nějakým pánem. Ptal se odkud jsem a když jsem odvětila, že z České republiky, celý se rozzářil. „Moje rodina je z Kuby, a můj brácha pracoval v Československu. Vyslali ho tam, aby se naučil pracovat v průmyslu. Pracoval v závodě na výrobu žárovek. Co se tam naučil mu bylo k prdu, protože na Kubě žádný závod na výrobu žárovek není.“

          2. Venezuela už nijak konfliktní není, bude dělat co amík nařidí. USA potřebovaly dostat pod kontrolu největší naleziště ropy světa. To že tím poškodili pár zemí je jen pro ně plus.

    3. Přesně, není v zájmu USA vůbec od arabů nějakou ropu vozit
      Moc si vyskakují. Trh pokryje USA, Rusko, Venezuela a Nigérie. Neproduktivní finance na středním východě uložené v luxusu a přepychu nic nenesou, jen okázalé utracení.
      Ať se arabové zase vrátí k vembloudúm. Jen jsou s nima problémy – islám.
      To vyhovuje i Rusku – Aljaška.

    4. Zminenej profesor se vynoril na tube nedavno , rajtuje na koni teorie hry , nabitej vedomostma z ucebnic, a z pozice jeho nejvyssiho vedeni a vedomosti snazi se vysvetlovat a resit, snad vsecko nejeduleziteji na svete , umi komunikovat a vetsinou abstrakce a prednaset poucky a teorie ,ale zalezitosti nejdulezitejsi a z praxe a z ulice, prejde mlcenim.. Buduje a vyucuje teoreticky konstrukce , z budov ktery postavili jini..
      Nebo se jim, co neni k nastudovani vyhne..Slibuje na povrchu hodne a doruci malo..
      Jimmy Dore , ,komentuje dulezity udalosti , tak jak sou ,predklada fakta a skutecnosti , ,pta se , ale nehraje si na nic , co neni..

  13. Jenom naprostý blbec by předal digitální dokumentaci výroby svým případným konkurentům.
    Ano vím, existují standardy ISO 9001, 14000, ale ani tam není požadavek, aby odběratel viděl vše pod pokličkou dodavatele.
    Odběratel může provést audit u dodavatele, že systém řízení jakosti ovládá (má ho pod kontrolou), dostane specifikace produktu a systém kontrol, ale na konkrétní interní výrobní dokumentaci má smolíka.

      1. Stejné věci si na začátku mysleli mladoboleslavští vozkové o Laurinovi s Klementem. A výrobci povozů, tehdejší špičky v oboru, jim dávali za pravdu.
        Jenže zatímco dříve chodily revoluce v řádu století (knihtisk, parní stroj, pásová výroba, telegraf, telefon, rádio), tak za života našich současníků jich přišlo několik a stále se to zrychluje. Atomová energie > sálový počítač > stolní počítač > pomalý internet > mobilní telefon > mobilní internet > AI chat > autonomní AI agenti > ? > ?? >???
        V oblasti AI se vývoj počítá na týdny. Takže jakékoli časové předpovědi jsou nesmyslné.
        Stačí co udělal OpenClaw s celou AI a vlastně kompletní IT? A to začalo v listopadu 2025, tedy před půl rokem, jako projekt jediného člověka!!! Kolik dalších takových převratů přijde do konce letošního roku – ale ještě nejsou veřejně vidět?

    1. Hulvath …
      Ctu ruzne nadsene prispevky o te umele inteligenci, zejmena o tom, jak se bude s umelou inteligenci lidem lepe zit. Asi je to pravda, hloupej clovek a inteligentni stroj je dnes idealem.
      Tedy take nadsen touto ideou jsem si vcera pustil film Terminator z roku myslim 1984, tak nejak. Film celkem dobry, ale lepsi je jeho druhy dil. Nebo snad treti ?? Autori tenkrat samozrejme pro uspech filmu udelali vse – dobre to dopadlo, lide nad stroji zvitezili.
      Ano, dnesni clovek jde tou spravnou cestou, ta automatizace vseho lidem usnadni a urychli jejich zivot. I ta jejich smrt bude nakonec rizena robotem s umelou inteligenci.

    2. Dám dva postřehy –
      1) doufám, že v letech 2030-2033 už EU nebude a na Západě bude stát nová železná opona, čili že nás nebude zajímat, co se děje v německých továrnách..
      2) svět se bude muset nějak s Čínou domluvit, třebas i „násilím“ – není možné, aby to byla jediná továrna pro celý svět a my nic nedělali. Čili že globalizace skončí a svět se nějak rozumně domluví na kooperaci. Ostatně proč se tak robotizce prosazuje – aby se zvýšil zisk kapitalistů, pro nic jiného..

      A nakonec k AI – slyšel jsem zajímavou „EZO !?“ teorii – o naši ZEMI – planetu a o nás – LIDTSVO se svádí boj mezi pozitivními a negatívními mimozemštany. A AI je darem od těch negatívních, aby svět šel k digitálnímu koncentráku s totální digitální kontrolou.
      Takže není vše tak růžové, jak se to zdá a musíme věřit v to, že zvítězí ti pozitivní mimozemštané, co chtějí náš vzestup a připojení Země ke galaktické federaci.
      No uvidíme, vše má svůj čas..

    3. Nastane blackout díky tomu, že tornádo poničí většinu důležitých vvn linek. Teroristický útok na jadernou elektrárnu – a jsi s digitálním rodným listem kde přesně? Napiš to!

      Kdybys náhodou chtěl oponovat – už teď se ukazuje, že například ještě nedávno vychvalovaná bateriová úložiště, jsou ve skutečnosti totální finanční fiasko. Investoři na nich prodělávají strašidelný peníze, protože skutečné vlastnosti toho úložiště jsou mnohem horší, než jaké byly investorům slíbeny.

      Je to proto, že poměr nákladů na výrobu skutečně spolehlivých článků, údržbu úložišť vs. jejich (zatraceně krátkodobý) nízký výkon, je prostě neúnosný – je dokonce o dost horší, nežli primárně vyrábět elektřinu dieselagregáty!

      Už se na to tapetování vyser, soplivče.
      Vývoj stejně půjde jinudy, půjde s tím, jak bude lidstvo chudnout – a ty soplivče, ty nejsi ten, který by byl oprávněn cokoli z toho předpovídat.

      Nemáš na to ani vzdělání, ani praxi, ani životní zkušenosti. Jsi jenom typický namyšlený soplivec, který si myslí, že když olízal něco, jako Šalamounovy trenky, tak už ví všechno.
      Tady ale nejsi mezi sobě rovnými soplivci, kterým můžeš nakecat ledacos, víš?
      A proč vlastně nejsi mezi sobě rovnými soplivci? Z jakého důvodu lezeš kázat starším a zkušeným lidem sem, na tento web?
      Jiní soplivci už tě odevšad vyhodili, protože jsi otravnej jak osina v prdeli?

  14. Hulvath – dobrý leitmotiv: Národnímu obrození hurá, ale kdo nás bude živit?

    Naši firmu zavíráme. Jsme důchodci a ziskovost stále klesá. Letošní zisk se z větší části rozplyne v odstupném pro zaměstnance. Ne, Čína nás nevytlačuje a ještě pár let by to vydrželo. Ale drahé energie a suroviny kupované za devizy z toho dělají spíše koníček. Raději si užijeme zbytku života. A dost jiné výroby kolem mne se vrací do Německa, protože i přes vyšší mzdy vyrábějí levněji vzhledem k nižší ceně energií a nižším nákladům na transport. Jsme dost speciální výroba, takže náš rybník je malý a všichni se znají. Mají stejné problémy a nehrozí tedy, že by firmu někdo koupil a pokračoval.

    Pochopitelně u nás existují výroby a činnosti, které jsou perspektivní a ziskové. Zpravidla jsou však navázány na zahraniční odběratele a finance a logicky nechtějí o nějakém národním obrození ani slyšet.

    Národní obrození a renesance rodiny se zrodí z bídy, jestli vůbec. Máme tedy šanci, ale nijak zvlášť se na to netěším. Vzájemným stříháním trávníků zcela jistě nezbohatneme.

    1. No, všeobecně se začíná přijímat, že změna může nastat až po nějakém „nárazu do zdi“. Naposledy jsem to slyšel od doc. Proroka v Zuberci na akci P. Bohuše. Souhlasil bych s ním, že lidé budou ochotni ke změně, až průběžná rizika ze změny budou menší než hrozba ze změny aktuálního života … což je zatím „pohoda, klídek“ … ono se to možná vrátí do starých kolejí … NEVRÁTÍ ale to lidi nechtějí slyšet.
      Drobným problémem je, že to je pouze polovina pravdy – ta druhá, podstatná část je, že po nárazu nebude čas na celospolečenskou diskuzi jak dále – prostě se bude realizovat to, co bude mít někdo nachystané. Takže v podstatě jde o to, kdo a co bude mít nachystáno – buď my nebo někdo cizí.
      Pokud to máme být my sami, pak je nutno nekomentovat události, které stejně nezměníme, ale vší energií prodiskutovávat jak vlastně dál … až nastane příležitost.

      1. Souhlasím, i když tak nějak mlčky předpokládáme (nebo si přejeme), že to bude dostatečně pozvolný proces – tak nějak bude hůř a hůř, ale reakční doba bude týdny, měsíce, roky… Otázka je, zda nedojde k nějakému zlomu, ve kterém se rozejdou cesty městských aglomerací a venkova. Ale to už jsem v ranku apokalyptických filmů, nicméně, dovedu si to představit.

        1. Klíčem bude jídlo – bez všeho se obejdete, ale bez jídla nikoliv. Když bude na trhu méně uhlovodíků -> bude méně hnojiv -> budou vyšší ceny zemědělských produktů v místě nákupu.
          Když bude méně uhlovodíků -> bude méně PHM -> PHM tedy bude dražší -> bude dražší doprava. Výsledek -> zvýšená cena potravin v místě nákupu + zvýšená cena za dopravu -> hodně vysoká cena v marketu.
          Optimální varianta -> vrácení družstevního zemědělčení na venkov … klidně i zaměstnanecké akciovky velikosti Agrofertu.

          1. Opět ano, ale je tu stále předpoklad postupné degradace ekonomického prostoru. Ale může přijít černá labuť, možná by stačilo i malé káčátko – dovedete si představit několikadenní výpadek elektřiny ve velkých městech?

            Vaše optimální varianta vychází ze dvou presumocí: 1) lidé se budou chovat racionálně a 2) bude existovat nějaká autorita schopna efektivně vymáhat právo.

            Ad 1) – Lidé se začnou chovat racionálně teprve tehdy, až vyčerpají všechny zdánlivé zkratky vedoucí k cíli. Kdyby se chovali racionálně sami od sebe, vůbec tohle neřešíme.
            Ad 2) – No, kéž by. Ale potom to působí jako řízený proces, ve které už máme určené místo bez možnosti volby.

            Obávám se, že bude existovat přechodné období anarchie, ve kterém vybublá to nejhorší i nejlepší v nás. Naší prvotní snahou musí být, aby bylo co nejkratší.

            Pochopitelně nejlepší by byla pomalá „evoluční“ cesta, jak ji prezentujete. Ale za ty roky už toho váím o lidech víc, než bych kdy chtěl.

            Existuje i třetí možnost – někdo bude mít rozum za nás. Stejně jako se teď spoléháme (mluvím za sebe) že alespoň náš nepřítel (EU vs RF) bude mít rozum, když už ho nemáme my, třeba bude mít někdo důvod (nebo se nás zželí) Evropu zachovat.

          2. No snad byste nechtěl zase začít spřádat nějaké ty slušovické temné nitky?! Tak takhle, soudruzi liberálové, takhle ne! Ne ne! Raději si utáhnout opasek o dvě dírky a v zimě na sebe natáhnout více svetrů, než tu plíživě instalovat bolševismus! A na Českou televizi se můžeme společně dívat večer při svíčkách.

              1. Pobejvat a setrvavat v zajeti maglajzu , z teorii a poucek a nekterych abstrakci a zonglovat s nimi /nebude potrava/ , v zaplave teoretickych spekulaci negace.
                Kdyz na positivni vyvoj neni a se nedostava schopnosti.

                At zije Agrofert..Kterej ma jeden cil , znicit kazdyho zemedelce..A zacit ksefty s prodejem exportovanych zahranicnich,plastickych ,toxickych smejdu , na porad a este vetsi zisky.
                Takze, at zije dalsi , CEZ..Dalsi utok na lidi a dalsi zkaza zase ze strany energie, nejdrive nacpany do Nemecka a potom pro astronomicky zisky , exportovanych zpet..
                Vyrobcum elektriny a spotrebitelum..

                Zkaza ziskama je absolutne zarucena.
                Ale taktikou postupnych zhorsujicich se zlocinu, vlady ,kororaci a jejich tupych bezmocnych posluhu ,
                az do momentu kdy bude pozde .
                kterej se zrychluje kazdym dnem a nezadrzitelene priblizuje a kdy zarucene uz nebude mozna cesta zpet, pro celej svet. Minuly civilizace sou vzorem.

                Jako jiny korporace znicili mensi obchody na zisky tech monopolnich megaobchodu a jejich zniceni kvality potravin. Nudle sou z plastiku , soja a a skoro vsecko z toxickych chemikalii a z biologickych GM. Nikdo uz davno nevi co ji..
                Na zdrazovani potravin konglomeraty a vladama , uz davno neni potreba problem nedostatku umelych hnojiv.

            1. Ono se to hezky povídá o dvou svetrech, když máte setvis předsedkyně sněmovny.
              A malá oprava – při svíčkách se můžete dívat i na televizi. Ale na českou jedině tak v muzeu.

              1. Konstrukce spekulaci ,vopravdicky polovicni pravdy , co bude , co poucuje , klicem uz jidlo je , poucovani, ze bude hur v souvislosti, poucny rozpatlavani co bude horsiho ,po narazy, nic positivniho , konkretniho ,vod dob pavlacovych diskusi . Osveta svickovych soudruzek … Dejte na moje slova ,na ty vzdycky dojde..

                Takze nejdrive mame system do permantne zhorsujici podminek , vseho zivyho na zemi..
                Vladnou politici ,vedci vytvareji , pouckari a media besni , mame ty vytvareny podminky v demokracii ..
                Zoufaly udrzovani u moci ,zhovadilych tupcu ,zdeformovanych ,tlakem vlastnich zlocinu , zhorsuje..
                Ty co projdou do politiky ,tvori udalosti , ty udalosti se hromadi a predevsi hnijou , az pod pod jejich tihou vsecko rupne a nastanou zmeny. A nebo vyvojem uz nenastanou..

                Ted je treba vedet , ze v historii lidstva , nikdo nebyl nikdy schopen a taky zamerne ,nebyl nikdy zajem a nikdo nehleda , uspokojivej systemu vladnuti.
                Vytvareni normalnich celku, spolecnosti , na misto zrudnych zneuzivanych systemu statu a velmoci.
                Anarchisti se aspon pokouseli ,ale nejde to..
                Porad stejne poucovany lidi ,tancujou tance smrti ,kdyz vytvari porad plni poucek a strety s praxi , horsi problemy , udalosti, situace a logickym retezem, krachy/katastrofy.

                Zaroven s upadkem stale horsich bezmocnych vladcu a jejich tupy energie uchopit a zneuzivat moc..
                Hledat poucky vod docentu ,nepomaha ani nemuze..
                A porad je rozpatlavat je nemoc akademiku.
                Ty poucujou na tema ,archimedes,aristoteles a jajteles.
                Povysujou se tim nad nas. To je uporna snaha parasitu…

                Potom dluzi svym kolegum zminky vo sobe tak poucky co se naucili dalsi akademikove , nasledujou a propaganda jejich spisku.Aby se porad povysovali rajtovanim na jejtelesech a sokratesech /kterej nic nevedel,jak prohlasil a tisic let na nem,antipositivne , akademici rajtujou/ .
                Kdyz normalne minulost nemuze prinest nic o
                dnesku a na vyvoji a reseni, dnesnich zlocinu…..

                Dalsi cast ted rozkouskovany pravdy ,je poucka ze nebude cas ,atd. Kdyz nebude cas je zbytecny vo tom psat..
                To zavadi do obasti bajek ..Vo lisce a capovi.

            2. „Temné žilky“ byly ty Slušovice podle svatého Václava Havla, tuším. A dodnes nevím proč, proč to vadilo, proč, a koho to děsilo.

              1. No ty, kteří ho platili. Cílem nebylo nastolení skutečné demokracie u nás, ale to, že spadneme politicky a hlavně ekonomicky do područí západu. Kdyby u nás zvítězil například nějaký český Pinochet a začal tu zavírat, mučit a vraždit desítky tisíc lidí, tak dokud by tu ekonomicky kraloval západ a my byli jeho kolonií, bylo by všem jedno, kdo a jak tu vládne. Západní média by to vždycky dokázala zaobalit tak, že je tu vlastně super a vládne demokracie a lidská práva.

                1. Mimochodem ze stejného důvodu nesměla přežít Jugoslávie. Žádné alternativy k západnímu modelu globálizovaného banksterismu absolutně nepřicházely v úvahu. To raději smrt.

      2. Tak.
        Dokud hudba hraje, tak se tančí. Tak se pronajímá, tahají plné košíky v Lidlu, litá do kdejaké exotické pr..let, investuje, stojí na správné straně – to především, protože tato strana pořád více nese, vyplácí se to, děti se nechávají indoktrinovat. Většina se klidně nechá opíchat kvůli nějakému tomu novému víru, třeba zrovna teď tomu henten-viru, který už zase, naprosto nelogicky, nečekaně a proti dosavadne platným zákonům přírody skáče na lidi. Asi to bude tím, že Moderna ohlásila dokončení vývoje účinné fakcíny.? Atd.I sudeťáky v Brně přivítají, protože nesou mír a porozumění, přece. Ale hlavně, oni jistě přinesou a slíbí nějakou tu dotacičku, jedou přece z rajchu. Takovému vývoji dávám tak 85%. Finanční toky jsou obrácený k Západu.
        Nestačím se divit, kolik nových a drahých aut je na cestách. Že ve městech vůbec neubyly auta, ani když benzín zdražil o 25%. Skokově. Jindy by proto byly bouře, teď se neděje nic.
        Až do nárazu, kdy bude opravdu ohrožena nová česká Svatá trojice – domek, olítanej zachovalej pašík z rajchu, exotická dofča. Vše klidně na úvěr. Ale ty pořád jsou.
        A kdo straší, je Dezo.

        1. Přenos hantaviru na člověka je dávno potvrzen s tím, že nastává vzácně, a rozhodně nebyl objeven letos.
          Učený název viru je Orthohantavirus sinnombreense. V USA bylo od roku 1993 do 2009 hlášeno 534 případů z nich 36 % skončilo smrtí.

          1. Díky za upřesnění.
            I tak jsou ty počty zanedbatelné, proč teď skoro další pandemie?
            Od kovidismus jsem na ty víry už trochu alergický. Hlavně, že se ví, odkud je, kdo ho obohacoval a….. Ticho. Důsledky pro viníky žádné, zisky pharmy snad v desítkách mld dolců. Zničené ekonomiky, životy atd. , nic. To zatáhne oběť.
            Takže, vyplácí se to. Zatím určitě.

            1. Pandémie vznikne, když se nedodrží karanténa, jakože se nedodrží.
              Očividně nakažené osoby jsou sice transportovány v bezpečnostních „obalech“, ale ostatní cestující mají rozchod, takže u nich nemoc může propuknout v trvalém bydlišti a ta mohou být rozeseta po celém světě.
              Zdá se, že počet lidí překročil kritickou hustotu, kdy je již omezení pohybu nerealizovatelné.
              Zda se jedná o přirozený či upravený virus, bakterii, houbu, je lhostejné, tam se může lišit jen rychlost šíření a průběh choroby.

          2. Ygorek.

            Nic bych za to nedal, že už existuje několik upravených verzí tohoto viru, které se vypustí nebo nevypustí podle toho, jak se to bude hodit.

            1. Je to možné, ale riskantní.
              V případě nákazy virem velmi pravděpodobně není možno zaručit lehký průběh nemoci vybrané osoby, případně zaručeně vyloučit nenakažení.
              Možnost genetické úpravy vybraných osob, případně použití upraveného viru mimozemšťany , zatím abstrahuji.

              1. Mimozemšťani nejsou třeba.
                Pokud na tom pracují dost dlouho, můžou mít spolehlivý protilék.
                Zaznamenal jsem, že „výzkumných biologických ústavů“ v zahraničí má USA snad 120? Z toho 40 na Ukrajině? Nějaké výsledky dlouholeté práce bych čekal.

      3. Ta zeď je USA dluh,který nepůjde přeskočit, přelézt.
        Do nekonečna, také nejde nakupovat,dostávat za zboží dluhopisy,nebo zbraňový šrot.

      4. Nahromadeny udalosti a skutky mocnych , diktujou vyvoj do zmen.
        Vedet a znat dulezity udalosti znamena, jim predchazet a nezvopakovat.
        Nebo aspon je potlacit , proti zmenam k horsimu , a mezitim hledat jiny reseni….

      5. Tak, pravda. 1918, nastala příležitost, Masaryk, Beneš, Štefánik, možná i Kramář měli připraveno. 1945 nastala příležitost, Gottvald, Beneš, možná Fierlinger atd., měli připraveno. Teď, zdá se bída, zdá se, že připraveno není. Základna potencionální kladné změny není dost silná, intelektuální potencionál celé základny klesá a klesá …

  15. Hulvathe, PROSÍÍÍÍM, přestaňte sem donekonečna vršit své nekompetentní bláboly stran AI.
    – K příspěvku: Pokud se pohybuji v malosériové výrobě nebo opravně – neboli pokud potřebuji ohýbačku 2-3x denně – nedává robotizace, resp. automatizace včetně užití AI žádný smysl. Náklady neboli peníze, odborníku!
    – AI je energeticky tak náročná, že ji ještě hezkých pár dekád není možné uživit. Bude NAPŘED nutná obrovská výstavba zdrojů ne občasné, ale stabilní elektřiny. Jen v EU se bavíme o částce mnoha BILIONŮ EUR. Přestavba celých energetických sítí – opět investice v řádu mnoha BILIONŮ EUR. Nerosty a jejich zpracování (především měď) na kabely, rozvody, izolace, trafostanice, armovací ocel… kdo v Evropě a v jakém množství je schopen dodávat 27 státům V JEDNOM (relaticně) KRÁTKÉM ŠASOVÉM ÚSEKU? Stavební písek, cement (vědí, Hulvath, kolik toho spotřebuje Vaše oblíbená vrtulníková nebo solární „elektrárna“?) na stavby všeho druhu včetně komunikací…
    – A co čas, Hulvathe – než se všechno navrhne a dohodne, vyprojektuje a opět schválí, začne stavět/budovat, dostaví… Střízlivě: 20 let?
    – Nemá už dnes EU fakticky nesplatitelné dluhy? Kde na výše uvedené vezme? Koho je EU schopná okrást o desítky bilionů EUR, protože sama má pouze DLUHY?
    – Nechystá EU masivní militarizaci a válku proti Rusku? Za co je provede?
    Jinak doporučuji něco si nastudovat o AI jako investiční bublině. Kolik se do ní v uplynulých 10 letech nacpalo v rámci investic a jak „zásadně“ (skutečně 🙂 zvýšila produktivitu práce + růst HDP jednotlivých států – od USA přes EU až po Čínu. Poměr náklady : výnosy je doslova katastrofální. A proto investoři už minimálně třetím rokem odcházejí – proč asi?
    Až se ta potřebná energetická infrastruktura začně reálně budovat, pak budete moci porovnat, jestli ve skutečnosti není (v drtivé většině případů) po započátání všech nákladů levnější a přesto výnosnější inteligence lidská nebo ta umělá 🙂

    1. Výborně shrnuto, ale váš apel na hulváta je zcela zbytečný. Větší interakci a responzibilitu byste získal diskusí se stěnou.

    2. Zatím pozoruji,
      jak se slovně ekvilibruje s pojmem AI ale jak si velcí hráči dávají pozor, aby jim AI neopřerostla přes hlavu. Zatím hlavně v informační oblasti, podvrhy (audio, video i jiné) začínaji docela otravovat. Je se pořád třeba dívat na „chyby v Matrixu“. No a AI se učí a těch chyb začíná být méně.
      AI vám neuklidí ani nespraví zuby. Vlastně bych se toho bál. Vypadalo by to podobně, ale uklidilo by se to podobně, jak robotický vysavač: Nahrnulo by smetí do kouta k nabíjecímu terminálu. Kamarád zažil…
      Když poslouchám robotický hlas jako komentátora třeba k populárně vědeckým filmečkům, často to nevydržím a vypnu to. Je to příjemný hlas s dokonalou dikcí – a dělá typické robotické chyby. Po desáté chybě už nevěřím, že se to zlepší.

      1. Přesně.
        Člověk ovládající alespoň základní češtinu zatím nedokáže robotické projevy přijmout.
        Až za několik málo let zvítězí skibidi ohio spíč, budo to jinak.
        Aktuální demontáž jazyka je příznakem vývoje, který bohužel nelze zvrátit, pouze v některých sociálních bublinách pozdržet, do vymření pšíslušníků.

    3. Máte to těžký, když už to vypadá, že to musí pochopit, že všechny slepé uličky byly vyzkoušeny, vytáhne se další nesmysl.
      Když řeknetem že AI totálně mění pravidla hry, tak se vytáhne nějaká nepodstatná vlastnost a na ní se buduje „Proč to zcela jasně nepůjde“.
      A proč to tu sledují? Spolu s Lukešovičovým Seznamem je to tu laboratoř myšlenek, které bez podpůrných chemikálií nevymyslíš.

  16. Tak mi ten dnešní článek nějak připomněl pana Wéricha v roli Rudolfa II:
    „Odchazíme se historicky znemožnit“

    1. … my ostatní – těch osm miliard – stojíme na ulici, sledujeme, jak budova hoří, a natáčíme to na naše telefony. To je ta nejodpornější sračka, jakou jsem kdy viděl.
      A nejodpornější na tom nejsou ti muži, kteří to dělají. Nejodpornější na tom je paralýza všech, kteří se na to dívají.

      A ti „paralytici“ jsou nejen „na západě“ ale i na východě, na výchdě tak dalekém, že to začíná být zase západ. To je problém druhu Homo sapiens recens. Mrkněte třeba na „busifikaci“ branců na Ukrajině. Dtto.
      Nebo na kamery s rozpoznáváním obličejů v Číně.
      Tak, jak nemůže žádná zbraň za své použití, nemůže za to ani AI. Pořád ten Homo sapiens…

        1. Někomu se líbí…
          Ale když ukazují nějakou nehodu nebo něco podobného tak ránu/krev rozostří, aby neutrpěl jemnocit diváka. Hlavně realita, že? Pak chlapi omdlévají, když jim sestra odebírá krev na rozbor.

          1. Nám říkali již před padesáti lety na medicíně, že při odběru krve nejčastěji omdlévají řezníci a jiní tvrdí chlapi. To není dneškem, kocoure.

              1. Klidně omdlí nebo se mu aspoň udělá špatně; četla jsem takovou příhodu, kdy se tak stalo. Řezník zezelenal a pravil, s rukama od zvířecí krve…“když já nemůžu vidět krev“.

  17. Re: VIDLÁK.
    Danieli, chci se jen zeptat.
    Kde jste se dočetl, že členové americké delegace v Číně, před odletem zpět do USA, naházeli dárky od čínských představitelů do odpadků?
    To se mě nechce věřit. To bude patrně jen taková vaše literární nadsázka, že?

      1. Z diskuse:

        „To, že amerikánci cítili možné bezpečnostné ohrozenie z pracovných pomôcok, ktoré dostali od číňanov ako je zvykom pri každej zahraničnej delegácii, sa dá akceptovať.
        Čo sa akceptovať nedá, je hulvátsky spôsob, akým sa tých pomôcok zbavili. Čo však čakať od banditov a pirátov. Pracovné pomôcky sa nepovažujú za dary ale niečo ako spotrebný materiál.“

            1. Počítam že to se děje normálně, ale né tak okatě. Asi to byla odpověď amíku za nepříliš úspěšnou návštěvu.

        1. Se necitili , citit nepotrebovali, protoze skutecnost.
          Sami usaci v tom vynikaji nad jiny.
          Staci si v Cine a jinde zapnout telefon a nebo pocitac do site na nabiti baterky. A z telefonu a z pocitacu si zvedavy vsecko prectou a zjisti.
          Televize v kazdym pokoji v hotelu i doma v soukromi , diskuse na hajzlu vsecko zvedavy slysi a vidi, zjisti..Atd..

      2. Před nástupem do letadla, které veze prezidenta musí vše co se bude na palubě projít velmi přísnou prohlídkou. Je pravděpodobné, že dárky z jakékoliv zahraniční, prezidentské, státní návštěvy necestují na palubě Air Force One. A s tím košem, to je báchorka…

        1. Ale v Usa a za dnesnich pomeru , cinani vyzvidaji rovnou v Usa a vsude ..
          Navic v Usa je velkej bordel ..18 bezpecnostnich miliardovych uradu..
          FBI jim vede bohatej ind a alkoholik.
          A dalsich soukromych korporaci..
          A tech moznosti technologickych je porad vic..V Usa s tim vedou..
          A vystupnovana lidska chamtivost a korupce v Usa, doda informace ,
          za par dolarku..

          Kdyz to neprozradi cinanum jeden , tak jim to prozradi kolega. Protoze kdo vi, co bude zejtra. Z moznosti , valek , revoluce , prevratu , ozbrojeny povstani ,dovezenych teoristu ,s nazvem uprchliku , ekonomicku zhroucenim, inflace ,rohlik za miliardu , konec sveta , kdyz nekdo zmackne jeden knoflik ,si kazdej muze vybrat.

          Nebo vezeni a s veskerou peci zadarmo , zajisteny bezpeci vod statu, zradlo , zadny starosti a volnej cas ,ktery na svobode nikdo na zapade mit nemuze a nesmi…Moznost vod uradu a soudu poruseni lickych prav a zbohatnuti vo miliony..

      3. Ty jo…
        Tak to je husté a otázkou je, zda takové verejně prezentované vyhození dárku pochopí i čínská strana.
        Na druhé straně, vsicni známe tu story o Trójském koni.
        Děkuji za odpověďi a internetové odkazy.

    1. Jestli do odpadků, to nevím. Třeba do nějaké krabice pro čínské děti. Ale do letadla to nebrali. To víte, odposlouchání apod. Až takový respekt mají k čínským technickým schopnostem…..

    2. Nesmyslem je informace,že Trump nahlížel číňanovi do poznámek. Si psal poznámky v angličtině nebo Trump umí čínsky? V záběrech je vidět, jak Trump otevírá desky s ÚS vládním znakem, a stejné desky potom nese k řečnickému pultu.

  18. Zbývá dodat, že Čínský prezident Si Ťin-pching navštíví Spojené státy na podzim roku 2026. Návštěvu potvrdil po bilaterálním summitu v Pekingu, kde čínského vůdce k cestě oficiálně pozval americký prezident Donald Trump. Půjde o první státní návštěvu Si Ťin-pchinga v USA od roku 2015.
    Trump pozval čínského prezidenta na státní návštěvu do Washingtonu na podzim, přičemž představitelé obou zemí označují rok 2026 za období „resetu“ a stabilizace vztahů.
    Američané ponechali všechny dárky před odletem v Číně. Nedivme se, nikdo nemůže tušit co všechno takové dárky umějí zařídit, zjistit a jaké dokáží odeslat informace?

    1. Ano, Američané uvažují ryze po svém. Vždyť to byl jejich Boeing, objednaný vedením Číny, ve kterém byly instalovány hebalata všeho druhu. Odpověď AI:
      „Čína odhalila odposlouchávací zařízení ve vládním letadle Boeing 767-300ER, které sloužilo k dopravě prezidenta Ťiang Ce-mina. Incident byl odhalen v lednu 2002, kdy čínská kontrarozvědka našla více než 20 odposlouchávacích přístrojů rozložených po celém letadle, od koupelny až po hlavu postele.
      Klíčové detaily incidentu:
      – Původ letadla: Stroj byl vyroben společností Boeing v roce 2000 pro americkou leteckou společnost Delta Air Lines a následně prodán čínské vládě.
      – Důsledek: Čína následně přestala používat pro svého vůdce speciální letadla a při cestách využívá stroje společnosti Air China, konkrétně typ Boeing 747-400.
      Jojo, Čína od USA kopíruje úplně fšecko… Proberte, se milé „pro“ 🙂

    1. to Aleš:
      Čína striktně zykázala dovot ropy z Venezuely, PŘEPRODÁVANÉ přes jakékoli instituce USA, už v březnu. Embargo stále platí. Překvapuje mě, že člověk jako Vy, který mnohokrát dokázal, že umí hledat ve zdrojích, to neví.
      Existuje DIPLOMACIE: Pokud Trump prohlásí, že „Čína chce nakupopvat americkou ropu“, je to JEHO VÝKLAD čínského vyjádření, „ano, uvažujeme o nákupu ropy z USA“.
      Číňan totiž vždycky bere v potaz VŠECHNY MOŽNOSTI a z nich vybírá tu pro sebe (ve všech směrech) NEJVÝHODNĚJŠÍ. Čína se k ničemu nezavázala, nebyla projednána, natož podepsána, žádná dohoda/smlouva.
      Jen slova, která si každá strana vykládá po svém. A Trump něco říct musel, protože když máte ruce dokonale prázdné, těžko se prezentují úspěchy. Ostatní viz úvodní odstavec.

  19. „Každý krok, který Spojené státy v posledních čtyřech letech udělaly, je v konečném důsledku oslabil víc, než kdyby nedělaly nic. “

    Tato věta by měla znít jinak:“Každý krok, který Spojené státy v posledních ČTYŘICETI letech udělaly, je v konečném důsledku oslabil víc, než kdyby nedělaly nic. „

  20. Již před 20 lety (kdy se mnohé evropské firmy hrnuly do Číny kvůli tamní levné pracovní síle) jsem tvrdil, že 21. století nebude „americké století“ (PAX AMERICANA), ale že bude postupně triumfovat Čína. Protože Číňané jsou chytří, pracovití a z historie se poučili. Nikdy se už nestanou rozkouskovanou kolonií západních mocností, jakou byli v osmnáctém a devatenáctém století.
    Již po dvou dekádách mohu konstatovat, že jsem se nemýlil.

    1. Ještě že jsme tomu západu zbyli my. My se totiž poučit odmítáme a s radostí za to zaplatíme plnou cenu. S výkřikem Hoch! Na rtech.

    2. Tvrdil jsem tehdy totéž. Manželka se mi smála.
      Mimochodem, nikdy jsem nepochopil, proč se něco podobného (v menším měřítku, samozřejmě), nestalo s Japonskem. Pamatujete jeho vzestup? Všichni mu předpovídali svělou budoucnost.
      Sci-fi (kyberpunk) vidělo Japonsko jako technologickou špičku budoucnosti (Neuromancer od Gibsona). A pak najednou klapka a konec.
      Stagflace. Státní dluh ve výši 260 % HDP ?!!
      Co se stalo?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *