Zatímco svět upíral své zraky do Washingtonu, kde se Donald Trump ujal prezidentského úřadu ve velkém stylu, odehrála se ve světě celá řada příhod, které by neměly zapadnout jen proto, že Amerika se chce stát znovu velikou. Než se opět zaměříme na domácí problémy, projdeme si menší, ale o nic méně světodějné události.
Začít musím v Gaze. Hamás tam vyměnil tři izraelská rukojmí za stovky svých lidí v izraelských věznicích. Televizní kamery byly u toho. Stovky a stovky palestinských bojovníků se samopaly se shromáždily, provolávalo se, že Alláh je veliký a to je, milé děti, jediný výsledek války mezi Izraelem a Hamásem.
Samozřejmě, prakticky celé pásmo Gazy je srovnané se zemí, což určitě naučilo dva miliony místních Palestinců lásce k Izraeli, stejně tak díky tomu miliarda muslimů po celém světě pochopila, že Izrael je jejich přítel… ale nějak se nemohu ubránit dojmu, že zničená Gaza Palestince nenaučila ani hrůze z Izraele. Po roce války na území o velikosti deset krát čtyřicet kilometrů Hamás stále drží izraelská rukojmí, stále je schopen odporu, stále mu nedošla munice, jídlo ani vojáci… co mi to jen připomíná… ano Západ je v háji.
Vlastně nevím, kdo v Gaze vyhrál, ale vím, kdo prohrál. Obyčejný člověk, který válku nechtěl. Vyhráli ti, kterým bylo třeba krve. A ne, nenechám se zatáhnout do debaty, kdo si začal a kdo na tom má větší díl viny a kdo má spravedlivější nárok na odplatu podle zákona oko za oko. Výsledek spravedlnosti za poslední rok spočíval ve zničení bydlení pro statisíce lidí, nárůstu nenávisti k Izraeli a Hamás je dál Hamásem. Stálo to za to?
Mimochodem… Hamás byl na válku s Izraelem sám. Nepodpořil ho ani henten zlý Írán, ani Hizballáh… nakonec nejvíc ho podpořilo Rusko, které přijalo jeho delegaci v Moskvě a vyškrtlo ho ze seznamu teroristických organizací. Jemen sice zablokoval dopravu v Rudém moři a oháněl se důvody izraelské agrese, ale všichni víme, komu to nejvíc prospělo a komu uškodilo.
Když vidím, jak to na světě funguje, mohu být jedině cynik.
Na Ukrajině zase Rusko šláplo do pedálů a začalo s přímým útokem na Pokrovsk. Má prý na bojišti šest set tisíc vojáků. Zelenský říkal… A také říkal, že Ukrajina má v poli osm set tisíc vojáků. Přesto Rusové postupují na všech frontách a ani zapálené ruské rafinérie na tom nic nemění. Dokonce se už žádný západní novinář netetelí radostí, že by Rusko zavedlo na prodej nafty nějaká omezení.
Západní válečná pomoc také nějak nestačí a ukrajinské jednotky, vycvičené na Západě, dezertují ještě ve Francii. To jsem si prosím nevymyslel, to psali přímo u Šafra, který už překabátil a od té doby i na jeho Fóru začali Ukrajinci ustupovat. Do té doby ustupovali jen v jiných plátcích a samozřejmě při tom způsobovali Rusům strašlivé ztráty. Ale stále více západních generálů začíná říkat to, co my tvrdíme už dva roky. Že to s těmi ruskými ztrátami nebude tak žhavé… Teď, za Trumpa se jim třeba rozváže jazyk ještě víc… když zrušil cenzuru, která nebyla.
Britové zase chvíli před Trumpovou inougurací podepsali s Ukrajinou smlouvu, která má i tajné dodatky. Tak tajné, že o jejich existenci Zelenský hned mluvil. Smlouva je na sto let a umožňuje Britům, mít na ukrajinském území základny. Myslím, že se Británie i Ukrajina touto smlouvou navzájem dokonale potrestaly a v příštích letech budeme mít spoustu důvodů se jim pošklebovat.
Zato Trump zřejmě fakt stopnul Ukrajině nejen financování, ale vyhodil i všechny lidi, kteří pomoc Ukrajině měli na starosti. Nahlas hromuje, jak Rusko musí začít jednat, ale v zákulisí prý všechno stojí. Lodě se nenakládají, ale o to víc se audituje. Nikdo nic oficiálně neřekl, ale ukrajinské kanály začaly bít na poplach. Může to být i fáma, ale na to jsou všichni příliš nervózní.
V Německu zase úřadoval další chirurg z dovozu. Tentokrát už neriskoval útok na náhodné muže na ulici, ale rovnou statečně zaútočil na děti v mateřské školce. Samozřejmě, může za to Okamura, protože si něco podobného dal na bilbórd. Policie po něm naštěstí už jde a brzy bude tento zlotřilec vydán spravedlnosti.
Kdyby AfD vyhrála volby i v Bavorsku, vlastně bych se tomu nedivil.
A teď to nejzajímavější…
Fico s Orbánem měli tiskovku, která byla delší, než jejich setkání a jednání před ní. Mimořádná shoda. Oslovovali se tam velmi familiérně, zářili oba štěstím a spokojeností. Oznámili, že vyřešili Slovensko – maďarské vztahy, Fico dořešil dodávky levného ruského plynu přes Turkstrým až na Slovensko, ohlásili bilaterální programy a budou prý v březnu podepisovat smlouvu o vzájemném přátelství. Pro EU už oba měli jen slova pohrdání a Ukrajinu už jen varovali před následky, které bude Zelenského postoj mít. Asi už vědí, kdo vyhraje a kam při svém postupu dojde.
Orbán tam jednou větou odmítl všechny zhůvěřilosti, odmítl sankce na Rusko, vyzval k návratu k normálním vztahům s Ruskem a nějak se vůbec nebál Doníka, že by se mu nákup ruského plynu nelíbil. A k tomu řekl jednu moc pěknou věc:
TEĎ JSME MAJNSTRÝM MY!
Opakuji ještě jednou:
TEĎ JSME MAJNSTRÝM MY!
Dodal, že Západ stál na dvou nohách. Americké a evropské. Řekl to tónem, kterým nepochyboval o tom, že ta evropská noha Západu už není v Bruselu, ani v Berlíně, ale spíš v Budapešti. Klára Samková (která mě na tu tiskovku upozornila) k tomu ještě dodala že mezi evropskou a americkou nohou zpravidla něco visí a to něco je Fiala… V poslední době je Klára ještě cyničtější než já.
Užijte si to přátelé. Majnstrým jsme teď my a za pár měsíců se ve volbách postaráme, abychom už před velmocemi nebyli za brněnský orloj. Budeme sice jako obvykle poslední, tak se alespoň postarejme, aby to u nás byl takový fičák, který nás v očích Maďarů a Slováků trochu rehabilituje. A až pošleme liberály na smetiště dějin, měli bychom se k té přátelské smlouvě mezi Slovenskem a Maďarskem připojit. Dohromady už je to solidní záchranná loď, na kterou bude možné z evropského Titaniku přestoupit. Navíc… tato loď bude mít levný ruský plyn.
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
OT
🇺🇸 CNN se chystá propustit stovky zaměstnanců v rámci rozsáhlé transformace zaměřené na digitální publikum. Rozhodnutí souvisí s klesající oblibou tradiční televize a rostoucí konzumací zpráv prostřednictvím streamingu a sociálních sítí, píše CNBC.
Některé pořady, které se dosud vyráběly v New Yorku a Washingtonu, budou přesunuty do Atlanty, kde jsou nižší výrobní náklady. Známých tváří kanálu se stálými smlouvami se to však nedotkne. Celkový počet zaměstnanců CNN v současné době činí přibližně 3,5 tisíce osob.
Společnost, kterou vlastní Warner Bros. Discovery, vyčlenila více než 70 milionů dolarů na vývoj digitálních produktů, včetně placené předplatitelské služby za 3,99 dolaru měsíčně. Součástí restrukturalizace je také nábor specialistů na analýzu dat a vývoj nových produktů.
Podobné škrty, i když v menším měřítku, se očekávají i v NBC News. Oba mediální giganti se snaží přizpůsobit měnícímu se mediálnímu trhu, kde tradiční televize ustupuje digitálním platformám.
Inspirace pro ČT.
Známých tváří kanálu se stálými smlouvami se to však nedotkne. opravdu inspirace pro ČT ? 👀 🤦
No já bych řekl, že je třeba se zamyslet nad tímto textem
https://www.petrhampl.com/antibabis-versus-fiala/
Ani Paroubek, když shodil Mirka, neměl plán B. Dlouhodobou vizi zatím neměl po 89 nikdo. Kolonie vizi ani mít nemůže.
Re: Ládik!!!
Ne, napsal jsi to ÚÚÚplně špatně.
Správně má být:
Kolonie vizi ani mít NESMÍ !!!
🐓🐓
Toníček:
Kde jste sehnal slepice???
🐓🐓🐓 v kurníku.
No, v mobilu mám pod ksichtiky zvířátka, v dt ě nějake drůbeže: 🐓🐔🐣🦤
Ale jak z toho vznikly slepice netuším 😄😄
Slepice vznikají z vajíček!
a vajícka ze slepic 😀😀
Toníček:
Aha 🙁 tak to v počítači nemám. Tuhle jsem narazila na dobrou radu ohledně všelijakých smajlů – prý že zmáčněte windous okýnko plus plus, a vznikl mi takovej neukočírovatelnej bordel, že jsem musela vypnout/zaponout celý stroj.
A před windows plus plus neukočírovatelnej bordel nebyl?
Josef:
:P!
Markýza
W++ je lupa. Zmenšení je zase W–.
A zvětšuje to i mouchy na monitoru až z nich jde hrůza, jak cení zuby. Není divu, že pak lidé vypínají a zapínají stroj a chovají se podobně, jako Vlasta Burian u šraněk.
Josef:
Much se nebojím ani zvětšených, z těch bych vskutku nepanikařila 😀
Pivoj:
aha, díky. musím se přiznat, že to mně nenapadlo, zvláště ne v panice, kterou způsobil NB 😀
Tak já to ještě s nima zkusím.
NAha, takze to je ten barevný kohout 🐓
kohout: 🐓
slepice: 🐔
Anon:
Jen se neposrála………
Opravdu shodil Mirka Paroubek?
Dívám se teď na přehled na
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_hlasov%C3%A1n%C3%AD_o_d%C5%AFv%C4%9B%C5%99e_vl%C3%A1d%C4%9B_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky#Poslaneck%C3%A1_sn%C4%9Bmovna_P%C4%8CR,_5._volebn%C3%AD_obdob%C3%AD_2006%E2%80%932010
– Paroubek se pokusil shodit Topolánkovu vládu několikrát:
20. června 2007 – proti všichni přítomní poslanci ODS, KDU-ČSL, SZ a nezařazení Petr Melčák s Michalem Pohankou
5. prosince 2007 – proti všichni přítomní poslanci ODS, KDU-ČSL, SZ i s nezařazenými Petrem Melčákem a Michalem Pohankou
30. dubna 2008 – proti všichni přítomní poslanci vládní koalice a nezařazení Petr Melčák s Michalem Pohankou
22. října 2008 – Proti hlasovala celá KDU-ČSL, ODS s výjimkou Tlustého, který se zdržel, a SZ s výjimkou Olgy Zubové a Věry Jakubkové, které opustily sál. S nimi hlasovali i nezařazení Petr Wolf a Miloš Melčák,
24. března 2009 – S opozičními ČSSD a KSČM hlasovali pro návrh Vlastimil Tlustý (ODS), nezařazení Jan Schwippel (dříve ODS), Olga Zubová a Věra Jakubková (obě dříve SZ). Proti hlasovali zbývající poslanci ODS, SZ a KDU-ČSL, navíc s nezařazenými Petrem Wolfem, Milošem Melčákem a Jurajem Ranincem. Dva poslanci vládní koalice a nezařazený Snítilý při hlasování chyběli. Dříve nezařazený Michal Pohanka se už 11. prosince 2008 vzdal poslaneckého mandátu a nahradila jej loajální poslankyně ČSSD. Poprvé v historii samostatné ČR tak návrh na vyslovení nedůvěry uspěl.
Skoro bych se tedy odvážil to číst tak, že na pátý pokus shodili Mirka původně koaliční poslanci – jeho ódeesesáčci Tlustý, Schwippel a zelené Zubová a Jakubková (říkalo se, že ty prý pásl Soukup a Topolánek je považoval za pokryté – ale chyba lávky…). Do té doby se neodvážili hlasovat pro shození vlády a buď se zdržovali nebo opouštěli sál…
Paroubek to zkoušel zas a znovu co půl roku – a dobře věděl, že na to nemá. V tomhle je myslím Žoržíno historicky bez viny… kdyby Topolánek nenasral už kritické množství svých vlastních, zase by to bývalo neprošlo (a ti si jen počkali na příležitost, až to Paroubek zase spustí, aby se přidali).
Nicméně Paroubek tomu velel, bez něj by rebelové vládu nesvrhli.
Hampl: „Jednu odpověď nabízí ANO. Zrušíme v zásadě všechno, co zavedl Fiala, zestátníme veřejnoprávní média a vycouváme z války, z migračního paktu i ze současné podoby Green Dealu. Je to rozumné a jako bezprostřední záchranné opatření to stačí.“
Deklarovalo někde ANO jasně tyto cíle?
Myslím, že ano, třeba Babiš u Tománkové. Jinak se dost ohání tím, že již všichni viděli, jak vládnul. To bych, pokud nepřijde nový covid nebo podobná černá labuť, docela bral. Volit jej ale nebudu.
Zcela jasně to nedeklarovali a ani si na to netroufnou nikdy. Zase keců a hovno z toho bude.
Tady by stali zato kopirovat Trumpa , prvni den vlady , udelam tohle vsecko .
A nasleduje seznam co vsechno udela. Jenze to votrok nesmi.
Nabizeni je Lejno. Opozice je Lejno. Volby sou Lejno. EU je Lejno.
No, s Hamplem souhlas, ale neni třeba zamýšlet se nad textem, ale nad sebou !!!
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cesko-vojaci-ukrajina-mir-anketa-poslanci.A250123_093948_zahranicni_aha?zdroj=sph_hp
Takze to vypada, ze mozno pojdu na marskumpacku po stopach Svejka k Samboru opat ceski vojaci.
Zaujimavy vyvoj…
Tohle by nemelo zapadnout a v predvolebni kampani v tom STANu poradne vyrachat cumak.
U vás to nabírá docela obrátky, jak to vidíte?
Fico přežil atentát, pokus o převrat je v logice věci.
zatial to su len male priesaky informacii.
Podla mna sa cas majdanov skoncil (Fico dostal potebne mozno od Sultana a udusil planovacov hned v zarodku) a zaroven sa podla mna zacal aj koniec EU. Ta sice uz davno vyzera nefunkcne ale len teraz ozaj vyplava na povrch totalna neschopnost tohto zdruzenia – modelovy priklad:
Povedzme, ze v niektorom state USA by sa objavili naznaky na planovanie nepokojov za ucelom zvrhnutia demokraticky zvoleneho guvernera. Myslim, si, ze okamzite by tam nabehli federali a poriadne by prevetrali planovacov.
EU vsak nerobi pre zachovanie pokoja a demokratickeho vyberu volicov jedneho svojho clena nic – skor pomaha planovacom nepokojov.
EU nerobi nic pre zabezpecenie energetickej bezpecnosti pre nie len jedneho svojho clena.
EU formalne este existuje ale uz je to institut na konci zivotnosti. Amici to len podporia
A je tedy Migal a spol ještě součástí vládní většiny?
Pellegrini si je na tiskovce po bezpečnostní radě dost bral do úst, ale pro ty, kdo to nesledují podrobně, je to nepřehledné…
Mimochodem:
Vyplatí se aktuální situaci na Slovensku sledovat, protože podobný scénář může použít brzy i Fiala u nás.
Migal je uz terazky politicka mrtvola.
V parlamente je ako nahradnik a teda vysupovat ho mozu kedykolvek navratom ministerky Sakovej do parlamentu. Bohhovie, ake mal chalos vlastne predstavy, ze co dokaze, ked bude za drsniaka, ale narazil.
Cize bud bude drzat liniu, alebo cau a pa do politickeho zabudnutia. Nepodstatny je.
Migal je nahradnik za Peleho.
„Na Ukrajinu můžeme poslat tisíc vojáků, zní od STAN.“ Že by se jim tam na předsedově ministerstvu povalovalo už třetím rokem tisíc vaků na Putina?
Stan zjistil, že má moc vysoké preference.
Na Ukrajinu můžeme poslat tisíc našich vojaků?
Aha, vic jich je asi způsobilých jen sedět v kanceláři na MNO. Doufám, že v čele budou kráčet Řehka a Černochová. 😄😄
Kvůli nadcházejícím volbám do Sněmovny může Česko čelit pokusům o ovlivňování volebního klání. Ředitel Bezpečnostní informační služby (BIS) Michal Koudelka upozornil na nebezpečí, které pro demokratické procesy představuje zejména Ruská federace, a také na činnost české dezinformační scény. Sociální sítě a platformy, jako například TikTok, by podle něj měly převzít větší část zodpovědnosti za regulaci obsahu.
„Naprosto nepochybně patří Česká republika mezi státy, na něž Ruská federace prioritně cílí podvratné, vlivové, informační a kybernetické operace,“ řekl na semináři k zahraničnímu vměšování do voleb šéf BIS Michal Koudelka. Upozornil také, že schopnost a motivace ruských orgánů vést takové operace navíc časem vzrůstá.
Německé volby ovlivňují USA, naše volby ovlivňuje Rusko.
Uvidíme, kdo bude úspěšnější.
Hmm, a on ty volby u nás někdy někdo neovlivňoval? Ve vládé sedi jden agent cizi moci vedle druhého. Jakpak se tam dostali? Samozřejmě ze tvrdě a bezskrupulozně ovlivňovanými volbami!
A co BISka, řizená tajtrlíkem vyznamenaným v Langeley? To není cizí vlivová agentura?
Pohrdat EU Orbán moc nemůže, když jeho státní rozpočet z 20 % tvoří dotace z EU.Myslim si,že bude druhý největší dlužník v Evropě Číně po Bělorusku.
To je ryzí lež. Podíl dotací z EU na státním rozpočtu se pohybuje maximálně kolem 10 %. A od toho je ještě potřeba odečíst odvody Maďarska do EU.
A jak s tém souvisí Čína a Bělorusko, to tušíte asi jen vy.
Vždy se najdou nějaké kličky,Orbán to tam řídí už poměrně dlouho takže.😉
Re: Onanym
Co takhle používat k vyjadřování jazyk český, nikoli jen beze smyslu řadit za sebe slova podobná českým?
Nedá se s ním nic udělat. Už jsem to zkusil. Co se týká výraziva, je zkrátka zabejčenej. Ale tohle je ještě hezký. Mnohem hůř to vypadá večer… Takže jen přerolovat.
Vy jste se srazil s koněm!
Napřed členský stát EUhnije dá povinný obolus EUhniji, co zbyde po žranicích tak rozdá svým členům EU a ještě nařídí, co si za ty peníze může pořídit a za jakých podmínek.
EUhnije nemá žádné své peníze, jsou to prašule členských států!!!
V 9:00 zasedla slovenská bezpečnostní rada státu.
ZVOLANÁ BEZPEČNOSTNÁ RADA ŠTÁTU – HROZBA PRIPRAVOVANÉHO PREVRATU JE SKUTOČNÁ
https://t.me/ksbspravy/95935
rovnou cela citace
ZVOLANÁ BEZPEČNOSTNÁ RADA ŠTÁTU – HROZBA PRIPRAVOVANÉHO PREVRATU JE SKUTOČNÁ
Správa SIS, ktorá bola včera prezentovaná poslancom Národnej rady, hovorí o aktivitách, ktorých cieľom je destabilizovať Slovenskú republiku a vyvolať dojem chaosu a hystérie.
Udalosti posledných mesiacov neboli náhodné. Ide o precízne riadenú operáciu, ktorej motívy a cieľ sú jasné – spochybniť základy demokracie a rozvrátiť fungovanie štátu.
Na základe podloženej dokumentácie môžeme právom vyvodzovať závery, že na Slovensku sa pripravuje prevrat – puč, ktorý má za cieľ prevziať moc nad krajinou a odovzdať ju do rúk poslušných bábok.
Bombové vyhrážky, ktoré prišli v presne načasovaných vlnách. Atentát na premiéra. Snahy o útok na kritickú energetickú infraštruktúru, ktorá by mohla paralyzovať našu krajinu. Kybernetické útoky na strategické databázy štátu či protesty, ktoré na prvý pohľad vyzerajú ako spontánne prejavy nespokojnosti, no pri detailnej analýze vykazujú známky cielenej koordinácie. Rovnaké metódy, rovnaké scenáre, aké sme sledovali napríklad v Gruzínsku, sú len špičkou ľadovca premysleného konceptu nebezpečnej aktivity.
Finančné toky smerujúce z cudziny, prepojenia na skupiny so silnými mediálnymi a politickými väzbami – to všetko poukazuje na pokus manipulovať verejnú mienku a vyvolať chaos.
Naše spravodajské zložky aktuálne analyzujú všetky závažné a podložené informácie, ktoré sa im podarilo zabezpečiť cielenou spravodajskou službou. Ako minister vnútra môžem garantovať plnú súčinnosť orgánov činných v trestnom konaní.
Prezident Slovenskej republiky zvoláva bezpečnostnú radu. Naša krajina bola vybudovaná na ideáloch slobody a demokracie. Po 30 rokoch svojej samostatnosti však zažíva bezprecedentný útok na vládu, čelných predstaviteľov štátu, inštitúcie a práva všetkých občanov.
Situácia je vážna, no môžem vás uistiť, že sme plne pripravení ju zvládnuť. Kým iní sa pokúšajú šíriť strach, chaos a oslabiť náš štát, my budeme konať – rázne, profesionálne a s jediným cieľom: chrániť Slovensko a jeho občanov.
nomajdan
Nebyl náhodou Šimečka na Ukrajině?
Zelenskyj přeci vyhrožoval Ficovi i to zastaveni plynu pro Slovensko,má vyvolat chaos,zlost na Fica.
Řečnická otázka, že jo? Ovšemže tam byl a nic viditelného nevyjednal. No a teď pomalu vyhřezá, co tam vyjednával tajného.
Teď jsme to MY! Ale s Rakousekem nepočítejme.
Skoro polovina vídeňských prvňáků neumí německy, rozmohla se arabština
Ve vídeňských školách neumí 45 procent žáků, kteří chodí do první třídy, německy natolik, aby se mohli učit. Jejich mateřským jazykem je převážně arabština či turečtina. Ukazují to vídeňská školská data. Podle některých pozorovatelů ale nemusí oficiální jazykový test postihnout skutečné znalosti a děti toho umějí více, než se uvádí.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rakousko-nemcina-arabstina-turectina-skolstvi-prvnacci.A250122_143531_zahranicni_jhr
A to jsou teprve na začátku!
Když tam nebude Rakousko, jsme přirozeně nejsilnějším prvkem my. Tedy… potřebujeme českého Orbána.
Madary zadny nepotrebujeme , ani tatary ,nam vnucovat a vod nikoho ,
my sme Cesi a mame nas Ceskej narod,
a kdo hleda najde..Nikdo nehleda..
Asi toho ty děti umí víc. Třeba citovat první súru Koránu.
Re: AM
Musím vás ale POŘÁÁÁDNĚ nasrat.
Skoro polovina prvňáčků ve škole, kde funguje moje Stará Jahoda, neumí při nástupu česky.
Ti nejvíce postižení jdou do tzv. logo třídy, kde se učí češtině.
Jak poznamenala jistá pančelka, ovlivněná pseudovýukou z kovidové doby, je to – cituji – ANI OBRAZ, ANI ZVUK.
Nemyslím, si, že to bude jinde o něco lepší.
A ako hovoria?
Vydávají zvuky, pokud nehovoří jazykem největší východoevropské demokracie.
Ve školce, co mám naproti baráku je 140 dětí. Bavil jsem se s pířed a dle jejích slov mají 40 dětí národních hostů, z nichž většina odmítá komunikovat. Jsou nadřazený národ a oni (příslušníci toho národa) česky nikdy mluvit prý nebudou.
Ale berte to jako informaci z doslechu, JPŘP (jedna paní ředitelka povídala), metaforu, metamorfozu, metamfetamin a podobně.
Pivoj:
Metanol?
K tomu jen podotknu, že Vídeň ve večerních a nočních hodinách by mohla skvěle vydělávat na adrenalinové turistice. A i přes den náhodný návštěvník může nabýt dojmu, že zabloudil a ocitnul se v podivném až orientálním světě. Obzvlášť když je svědkem přestřelky mezi Syřany a Afghánci, či jinými atomovými inženýry, žijícími ze štědrých dávek.
Inu, Vídeň (a nejen ta) před třiceti, či čtyřiceti lety a dnes, jsou dvě rozdílná města. Ale platí, že mají rakušáci to, co chtěli.
“ rakušáci to, co chtěli“
Aby nebylo, že „Češi mají, co zaručeně nechtěli“.
No, Admirále, aby nebylo, co jsme nechtěli, to už je náš problém.
Ja som tam naposledy bola pred covidom. A s kamoškou sme sa v centre zabudli v elektricke a vystúpili kúsok za. A ostali sme v soku, kde sme
https://blog.idnes.cz/ladislavpokorny/uz-dnes-je-jasne-ze-rusko-nase-volby-bude-ovlivnovat-jsou-tedy-v-takove-situaci-vhodne.Bg25010644
Opět výborný pan Pokorný a zatím ještě nadsázka. Zatím. I když, kdo ví … Jak se dnes fialourek vyronil, vítězství opozice je bezpečnostním rizikem, ČR je další zemí zřetelně ohrožená volebními výsledky, ono to s tím odložením nebo přinejmenším připuštěním jen správných a vykulbulvou prověřených nakonec klidně může dopadnout.
Kubiceho oddíl má jistě napilno už teď.
„… To, že se nepodařilo … získat žádný důkaz o ovlivňování voleb, jen vypovídá o tom, jak sofistikovaně Putinovo Rusko podobné hybridní hrozby realizuje…“
Ano, jejich „zaostalé“ hybridní nástroje působení jsou asi rafinovaně- STEALTH.
Však už ve Švejkovi se psalo, že špion se pozná tak, že umí rusky, to jako důkaz i dnes (v blázinci) postačí.
A co více, již dnes zná 4 strana a vláda lépe než včera, že kdo by byl taková „svině“, že nevěří ani šéfovi kontrášů (Koudelky syn), vyznamenanému cizí mocí, ten ani rusky umět nemusí.
Nálepku mu vybere voják Foltýn, nebo jím určený a pověřený věřící „lepševický“ druh.
A čo je to také cenzura ani ten Foltýn tápajícím neřekne, ale ví naprosto přesně, že cenzor není, protože kdyby to byl jen tušil, už by tam prý sám nebyl….Voják- a dezinformuje, že si velí sám!
Třeba se časem najde někdo, kdo z toho zase udělá srandovní film,
Vetchý by nyní mohl být Terazky II., v 15. storočí zme tiež drony a semtex nemali ….
„vítězství opozice je bezpečnostním rizikem“ – rizikem pro koho?? Pro lidi, kteří si je zvolí?
“ zemí zřetelně ohrožená volebními výsledky“ – země bude ohrožena tím, co její občané sami chtějí? Takže co, volby raději zrušit? Nebo udělat volby bez sčítání hlasů?
Logický vývod: může být nějaká země ohrožena jejími vlastními občany s právem volit? Nemůže. Občané nemůžou svou svobodnou volbou ohrozit sebe sama – pokud to nejsou dementi bez občanky s opatrovníky, kteří vědí, co je pro ně lepší. Občané s občankou sami rozhodují o cestě společnosti.
Ohrožena se může cítit aktuální skupina u moci. Pak ovšem, omezením práva si svobodně zvolit (podle výsledků práce momentální mocenské skupiny pro ty samé občany), uvrhuje občany do pozice poddaných s povinností robotovat na panském (daně), bez možnosti ovlivnit budoucnost. Návrat někam do minulosti. Nebylo by to popření všeho, co se před, při a po převratu slibovalo? Tak tak má vypadat ten bájný Západ, kam prý tak moc patří – vláda „nevyměnitelné elity“ ?
„“No po přečtení článečku, bude asi nejlepší, aby se ty volby DEMOKRATICKY zrušili, a aby současná vláda vládla až do konečného vítěstvi PRAVDY a LÁSKY na celém světě … K TOMUŽ NÁM DOPOMÁHEJ …““
Jste banda pro-ruských šmejdů nepokrokových.
Já chci patřit na Západ. Chci Západní živoucí společnost, takhle jdu do práce a nuda, vidím jen nasrané a unavené české lidi ve vlaku, kteří musí dřít a ukrajince, kteří lítají po nákupech a večerkách s chlastem a dřít nemusí, nuda, nikde žádný muslim nebo afrikánec, který by obohacoval dívčiny na záchodcích nebo který by z dobroty srdce neprodleně operoval akutní případy v kupéčku.
Já budu volit STAN, už mě tu nebaví ta zatuchlá nudná socialistická společnost.
Svatá pravda. Fiala těch 30 ve volbách určitě dostane, já to přeju jemu i nám.
Ovšem – ne procent, ale promile.
No jo, sle smrádeček bude dál smrdět.
Archanděl:
Nemaje hmotnou podstatu, nemůžete přeci čuchat ani smrádeček 😎
Kromě toho, smrad k životu patří. Leckdy provází životodárné procesy.
… to budou mít v ŽÍLE ? To se tedy pochlapí …
Tři procenta krve v alkoholu? – Možná, že mu (a jeho skvadře) po volbách nic jiného nezbude.
Vidlaku, s tim alkoholem jste mi připomenul Kalinčiakovu „Zemanskou čest“. Tam to ale bylo obráceně. Ožrali zemany, abu nemohli volit. Filmová verze s Kronerem byla skvostná.
Pardon, Alefe. Všiml jsem si jen červeného nadpisu a nepřečetl jsem si nick.
Třicet? Radši padesát. Ale lískovkou na … zadek, abych to řekl slušně.
Ať vyhrají. Budeme „mít“, alespoň německé platy KONEČNĚ! Jinak se nic nepohne.
Ale proč by právě ve věci těch německých platů měl Fialurák mluvit pravdu, když se sám přiznal, že lže skoro ve všem, co říká?
Všechny sliby můžeme zrušit, vymluvíme se na válku.
Tak nějak to Fiala řekl.
Neříkal Klaus něco o německých platech do 10let?
Bylo to někdy v devadesátkách….:
Neříkal už v devadesátkách něco o německých platech velký guru Klaus?
Komárek tehdy sliboval, že za dvacet let budeme mít platy jako v Rakousku. A skutečně – v roce 2009 jsme měli platy jako před dvaceti lety byly v Rakousku :o)
Tak to není pravda. Pan Komárek nic nesliboval, protože jeho názory byly pomlouvány a ignorovány. Dokonce na něj spustili hnojomety naplno, když jako ekonom řekl, že reálný kurs koruny k západní marce by měl být 5:1.
Také si myslím, že to nebyl Komárek slibující platy jako v Rakousku. Byl to Klaus a jeho podržtaškové.
Komárka jsem vybral náhodně, šlo mi spíš o tu anekdotu.
Rozhodně to nebudu hledat v archivech, zas tak důležité to není.
Každý ODSák má tato prohlášení v genech už 35 let. Proto je lidé neustále volí neboť se chtějí mít tak skvěle.
My německé platy mít nebudeme. Zato Němci budou mít naše. Což bude ve výsledku vypadat stejně.
A jednoho krásného dne………….Třeba dnes by to šlo.
Re: asd…
Vidím to stejně „uplněcypeganc“!
Jedině my dva víme, že musíme zůstat za každou cenu mladí, chytří a krásní.
Hei Ropušan!
Vidláku, Palestinci nikoho moc v muslimském světe nezajímaj. Jsou to takoví Ukrajinci, hodí se na geopolitickou hru. Jinak jsou taková osina, víme kde…
A ti ostatní muslimové se o nějaké ostatní muslimy někdy zajímali, např. když tito byli vražděni Západními dobráky v Iráku atd?
Ted je to on
Fiala: Obrovský úpadek, Babiš je bezpečnostní riziko. Chci vyhrát a mít 30 procent
Pokud ve sněmovních volbách zvítězí Andrej Babiš a jeho hnutí ANO, vydá se Česko stejným směrem jako Slovensko nebo Maďarsko, tvrdí Petr Fiala (ODS). „Je to směr, kterým já jít nechci. Naopak chci patřit mezi ty nejúspěšnější země na západ od nás,“ říká v rozhovoru pro Spotlight předseda vlády.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spotlight-petr-fiala-zpravy/r~bff033dcd8ca11efbb77ac1f6b220ee8
…hoďte na něj síť!
Kdepak síť, hoďte na něj fůru písku!
Škoda písku, jedna dlažební kostka na hlavu stačí.
Stačí pár hrud na víko.
Zajíček, ušáček
Naopak chci patřit mezi ty nejúspěšnější země na západ od nás
Roztomily vyrok.
Škoda, že nějak zapomněl uvést, které má konkrétně na mysli.
No, hlavne, pokud on chce patrit mezi zeme na zapad od nas, me z toho vychazi, ze ze tam chce patrit on, kam budem patrit nase zeme je mu u prdele. Ta veta je koncentrovany popis jeho politiky.
Svym způsobem ma pravdu. Na západ od nás je přece i Čína, Indie, Rusko. Jen se musí jit dál nez do Ameriky. Jen musíme furt usilovně na Západ a dojdeme tam 😄😄
Toníček:
Jojo. tzv. Pepa Nos logistika 😀
Však to myslí tak jak to řek – von chce patřit mezi tu smetánku. Bohužel, finanční machinace se mu i s kampeličkou rozsypaly pod rukama, takže se zase vedle svých kamarádů z vyspělých demokratických zemí nezařadí (na rozdíl vod Babiše není ani na pořádných uniklých seznamech).
Na zapad od nas su nejake najuspesnejsie krajiny? A kde? Najblizsia je Cina ale k tej sa je jednoduchsie dostat z vychodu…
No, kdyz se chcete dostat do Ciny z vychodu, musite na zapad 🙂
Hezký!
Jj.
Můžeme to nazvat
Joźžkův paradox.
S německými platy vstříc šťastné budoucnosti !
Dohnat a předehnat. Nebo poctivou prací vstříc ke světlým zítřkům.
a hlavně neztratit stopu
A pozor na leyna, blbě se dostávají z bot.
To se řikalo o Chruščevovi. Byl prý na schůzi v nějakém kolchozu a když pronesl to proslulé „Dohnat a předehnat“, přihlásil se jeden kolchozník a zeptal se „a soudruhu tajemniku, nestačilo by je jen dohnat?“. Chruščov na to „Ale soudruhu, ty nevěříš, že to dokážeme? A proč si vlastně myslíš, že by stačilo jen dohnat?“. Tazatel chvíli zaraženě stál a pak řekl „No, víš soudruhu tajemniku, když je jenom doženeme, tak neuvidí ty naše holé zadky“ …
A připomněl někdo tomu sluníčku našemu jasnému fialovému, co o tom tvrdil ve svém slavném projevu na kongresu ODS? (Petr Fiala: „Znáte nějaký evropský recept, který funguje?“ – https://www.youtube.com/watch?v=hxY-gbjpNXQ).
Uplivnutí si na to nestačí, spíš je to k poblinkání a podivení se, co je někdo schopen udělat pro obejmutí („maj dýýr frend píítr!!“) od Lejnové.
Projev nebyl zasazen do reálného ekonomického, bezpečnostního a politického rámce. Nyní tváří v tvář válce již neplatí. Nyní je třeba více Evropy !
Jirka:
a mimoto to byla metafora 😎
O.T.
Není to Foltýn, na té fotce? 😀
https://www.idnes.cz/finance/pojisteni/ztrata-sobestacnosti-prispevek-na-peci-pojisteni-partners.A250118_101444_poj_frp
Protože EK byla zvolena na 5 let s předstihem proti zvolenému Trumpovi, dá se očekávat trvalý rozpor mezi EU a USA. Ursulu von der Leyen nikdo odvolat myslím nemůže, sama od sebe také neodstoupí, a Trump jde cestou levných energií a návratu průmyslu do USA, lze očekávat masivní přesun výroby z EU do USA. Nebo Číny či jinam do Asie.
Nelze z toho mít radost, ale čekají nás báječná léta s Trumpem plná ekonomického zaostávání EU a setrvalého nárůstu volání po konci EU. Na konci volebního období současné EK skončí i EU zdevastovaná hospodářsky. Utrpěné škody se budou napravovat desetiletí, tak bychom měli začít studovat čínský obrat po století ponížení a hospodářský vzestup Japonska, Jižní Koreje a Číny.
A my stále nedokážeme sesednout z mrtvého koně Green Dealu.
Možnost změny v rámci ČR je jen ve volbách na podzim 2025, ve změnu vycházející od poslanců Evropského parlamentu či EK nevěřím.
Volební kampaň cílená na bývalé příznivce Green Dealu nemůže být ve stylu Motoristů: „Hej vy blbci, celou dobu jsme vám říkali, jak mizerné máte názory a konečně se potvrzuje naše genialita!“, ale ve stylu: „Čo bolo, to bolo, terazky budujme buducnost, kade budu poletovat motýle.“
A Vidlákovu Stačilo postačí k volbám oprášit úspěšné recepty MAGA.
Na podzim se rozhodne, zda nás čeká menší či větší Síkel. Síkela už v síkeli je, ale jemu šlo o post a prachy, tak po přežití grilování je již v bezpečí a stačí mu jen opakovat fráze a prázdné floskule.
Sice nás čeká hospodářská stagnace, ale právě se rodí šance na novou budoucnost. Fiala s Rakušanem ale nedohlédnou dále než na Nutellu nebo dozimetr, tak SPOLU všechny šance promešká.
Lol, že rozpor medzi USA a EU. S tymi bruselskymi mopslikmi na čele s lajnovou??? Ked lokaj neposlucha, tak ho pan pretiahne bičom, a lokaj hned vie, kde je jeho miesto.
EK nebyla zvolena ale jmenována. Stejně tak může být odvolána.
EK je skupina úředníků, kteří mají vykonávat to, co jim nařídí premiéři a presidenti.
kto ale moze EK odvolat? EP nie, EK je menovana na zaklade rokovania vedeni stranickych skupin (ani nie samotnych stran) a tie su relativne nezavisle od premierov a prezidentov. Teoreticky by mohla pomoct hrozba rozpustenia EU z ich strany alebo skor tlak zo stran Nemecka a Francuzska, ale tam to nevyzera ani na jednej strane, ze by sa tam dostali k moci ini, ako ti, co su tam
EK už byla kdysi odvolaná kvůli korupci. Takže možné to je, stačí chtít a sehnat dostatečnou podporu.
Zacnete chtit…Ales..Staci..
Nejsou lidi. EU = Lejno , Nato = Lejno.
Uz sou skoro tam kam patri..Ale nenajde se nikdo, kdo by jim
aspon ten hajzl postavil. Potom je to porad v hajzlu..
Zločinci a nelidové z ANO, KDU, ODS, STAN odhlasovali rituální muslo-žido mučivé porážky zvířat. Pamatujte u voleb. Proti pouze SPD a překvapivě i Piráti a TOP09.
https://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=84689
Jenom k tomu fialovému přívěsku – málo se mluví o jeho institutu Pravý břeh – institut Petra Fialy, kde partnerem je Petr fiala, předseda vlády ČR. Jako, fakt? Co to partnerství znamená? Kolik to hodí?
Jde o partnerství pro více pohlaví partnera? Trump jejich počet omezil na dvě.
„Mezi nohama zpravidla něco visí“….Fiala….tak to se povedlo, tohle se musí šířit rychlostí blesku. Asi nevýstižnější konstatování naší politické situace všech dob 😀
Souhlas. Další klenot.
🙂
Bazalka?
Žejo? 😀 😀 Už se taky chystám šířit. Tenhle bonmotek je skutečně hoden smějících se bestií 😀
Mezi nohama něco visí? Asi bobek ve slipech. Ale nesmí si sednout.
Akademik, opatrenej diplomama ,titulama a funkcema z university, vysokyho IQ a pedagogickyho vzdelani ,
Fiala , ale nikdo jinej zadny akademiky nevidi..I kdyz nejsou ani pod posteli..
General ma zase nejvyssi vzdelani valecnou skolu a zase nespokojenost ,kazdej ,
davy krici a opakuji a bez vyssiho vzdelani tvrdi ,ze jsou mentalne nedostatecny..
Sou ty instituce nejvyssiho vzdelani zbytecny a nebo nanejvys ,
zivotu skodlivy a nebezpecny ??
Nemám prémium, tak jen tohle. Ten to mete, jen škoda, že je to placená dovolená. A také nezapomínat na to ponižující poklekávání a kdo se nepodvolil, tak měl problémy. A doufám, že ti, co se váleli, si dají sami sobě po čuni.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/donald-trump-usa-administrativa-ministerstvo-diverzita-program.A250122_184235_zahranicni_stud
„Mezi první a druhou nohou zpravidla něco visí“, ale jen u poloviny populace. U té druhé poloviny je tam takový zvláštní otvor. Nicmeně nášeho světového lídra můzeme směle přirovnat k obému, takže je vše OK, a tohle je jen drobné upřesnění 😄😄
Já bych ten otvor nazval spíš „zajímavý“, ale to je jen taková významová nuance, každý to může vnímat jinak…
Jojo, někdy zajímavý, ale někdy už ne 😄
Neprijde vam, ze resite picoviny?
😉
Trochu jo… ale vzhledem k našemu „hodnotovému ukotvení“ je to snad lepší, než kdybychom řešili chujoviny, jak se říká u nás na severu.
https://www.youtube.com/watch?v=rqUnNUYsf24
Jožka:
A kokotiny taky 😎
No a ve vysledku to do sebe docela zapada, ze?
Jožka:
Naprosto perfektně 😎 Příroda je velká čarodějka 😀
No, a ta druha vec je evidentne v druhej polovici nasho rodneho Ceskoslovenska.
Totiz, od predvcera je verejne zname ze progresivci maju prsty v puci….
Není to překlep? :o)
Ne, to je bezny slovensky opis onoho slova 🙂
Presne tak.
Zlé jazyky /konkrétne bohužial nedávno zosnulý kamarát/ tvrdili že preto, aby existoval slovenský variant rýdzo českého „Stratila jsem dva klíče, od prdele od píče.“
Totiž, bez toho u by sa to s kľúčom nerýmovalo.
Trochu mimo, ale přesto. Fiala je jasně tragéd, ale tohle jsem opravdu vůbec nepochopil:
https://www.stream.cz/cnn-prima-news/babis-co-porad-ceska-vlada-keca-slovakum-do-politiky-zvolili-si-fica-tak-je-nechte-byt-65215827#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=videoportal.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest275_search_icon_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
V diskuzi zmatek nad zmatek. Výkřiky o tom, že to dělal dobře. Trumpovi to říkal. Za Evropskou unii jsem tam (nejasno kde) jediný mluvil. Sníží daně, ale Alenka vybere více. A ano fakt „Alenka“. ne Shillerová. Snížíme daně, ale ještě se musíme poradit. My jsme tady od počátku patrioti. My jsme to dělali dobře. To přece každý viděl. Tuhle vlaječku v klopě by Fiala nenosil. Od počátku jsme stáli za Trumpem. A to on musí pochopit a zařídit, aby zastavil válku. EET zdvihlo HDP o 2%, nám příjmy rostly. ČNB to viděla, ale Rusnok to dělal špatně. Tohle nás fakt čeká? Dyť to je taky hrůza!! Můžeš mne uklildnit Vidláku, že se mi to nezdálo? ANO má našlápnuto na vítězství. A jak chceš vzít naši zem zpět, když kohokoliv čeká (aktuálně Motoristy nebo Stačilo) vláda s tímto? Jediné co musím uznat, že Babiš zapracoval na češtině. Ale jinak je to obsahově blekokotání. Co s tím? Abychom nevzpomínali na staré dobré časy s Fialou … Ach jo …
Dobrý pokus, ale na „na staré dobré časy s Fialou“ rozhodně v dobrém vzpomínat nebudeme, Pepane…
Oprava: „…nikdo z nás…“
Vy možná jo.
Navíc zrovna tento výstup Babiše byl docela povedený, ač nejsem jeho volič, navíc s nutelínem o týden dříve naprosto nesrovnatelný.
Tomu se říká nevidět pro les třísky. Ano pro ti Nutelínovi byl Babiš na koni. Ale spíš na jankovitém. Jestli s tímhle máme tvoříme mainstream, tak potěš kozla.
To porovnání tam bylo navíc. Těžiště sdělení bylo v povedenosti. Les a třísky na mne fakt nesedí.
Babiš prostě provedl změnu rétoriky nejrychleji.
Protože jeho politika je neurčitá, takže mu to nedělá problém se rychle přizpůsobit.
O pokus nejde. Faila patří někam. A už ať jde od válu. Kéž by hned zítra. Ale fakt si myslíte, že s Babišem to dáte? Já vím, nikdo jiný není. A v opozici neuděllá nikdo nic. Ale krucinál to není jiná alternativa?
Musíme pracovat s tím, co je. Není jen Babiš. Babiš na 90 % nebude vládnout sám. Jde o to, s kým, kdo bude usměrňovat jeho směřování. Z těch, co mají šanci dostat se do Sněmovny, je tady Stačilo!, SPD, pro někoho Motoristi. A třeba se ještě někdo objeví.
Nezapomínejte taky na to, že Babiš má hlavně strach z vnějšího nátlaku, a ten slábne. Po volbách už může být pro něj zanedbatelný a mohou se mu rozvázat ruce…
Babišův problém s mluvením je nejspíš v tom, že mimořádně rychle myslí. Vzhledem k jeho úspěchům v podnikání lze usuzovat, že mu to myslí nejenom mimořádně rychle, ale také většinou správně.
Na rozdíl od některých jiných lidí, kterým trvá dlouho, než jim něco dojde.
Některým dokonce mozek pracuje tak pomalu, že jim spousta věcí nedojde nikdy.
To je sice možné, ale na jeho kovidofašismus a zaklekávání firem nelze zapomenout. Už ukázal čeho je schopen.
Obojí bylo už x-krát (i zde) vysvětleno jako nesmysl a součást Antibabiše.
Babiš a jeho 30 a více procent je realita, se kterou je potřeba se smířit a pracovat s ní. Buď bude Babiš s námi, nebo s druhou stranou. Jinak to nebude, ledaže by dal dost hlasů na sestavení jednobarevné vlády. Pak by se teprve ukázalo, o čem Babiš doopravdy „sní, když zrovna spí“.
Kdyby všichni tu energii, kterou věnují očerňování Babiše, věnovali do vlastní kampaně, tak by Babiš měl svých 25% a by by rád. Ale čím víc se mluví o Babišovi, tím víc se mu nahrává.
I negativní reklama funguje – a někdy (často) opačně, než byla myšlena.
Mají mluvit o STAČILO! Tak je popíchněte, Danieli!
..zaklekávání firem ? Myslíte tu státní sekeru ve výši 500 miliard.. ?
No, tak za dobu, kdy Babiš nějak spolurozhodoval o rozpočtu (buď jako ministr financí, nebo předseda vlády) činil kumulovaný schodek cca 800 mld. Kč. Za dobu 7 let, z nichž skoro dva roky značná část ekonomiky prakticky stála a kdy vznikla největší část souhrnného deficitu. To dělá v průměru cca 115 mld. Kč ročně. To není tak špatný výsledek v porovnání s Fialou a Stanjurou, kteří i přes inflačně výrazně nafouknuté příjmy a s plně funkční ekonomikou hospodaří s průměrným schodkem skoro 300 mld. Kč ročně.
je to ještě o něco málo horši – Babiš za 8 let s covidem 782,4 mld. (97,8 za rok), Fiala za 3 roky 1.034 mld. čili 344,8 mld. za rok. Zdroj statistický úřad. Přičteno k r.2023 45 mld., které Filalovi neuznal Eurostat jako příjem.
Kdyby byl fialšourek hned po volbách umístěn na Mírově, mohlo se dost ušetřit. Každá opomenutá operace se prodraží.
Bazalka napsal:23 ledna, 2025 (6:25)
Bazalko, Babiš se snažil firmám ztráty kvůli koronaopatřením kompenzovat. Nepopírám, že to asi nepomohlo všem, že to nebylo všespásné, že to možná nebylo ani spravedlivě distribuované… A bezesporu má v EU své vlastní zájmy… Na druhé straně dává lidem práci tady, daně odvádí v ČR (na rozdíl od jiných výkuků, kteří vyvedli své firmy do ofšourových společností, ačkoliv získávají své zisky z bohatství této země), plat dává na jakousi charitativní nadaci… Ano, jeho verbální projev je poněkud chaotický (nicméně, musím se ptát – je možné na debilní a útočné dotazy intervjůků reagovat nějak rozumně?), ale projevy Signalisty jsou ještě horší, protože prázdné bezobsažné fráze… Založili v EU Patrioty. takže doufám, že se na řadě věcí/postupů v EU bude muset domluvit s Orbánem aj. a že tihle hoši ho trochu udrží na straně konzervativců a zastánců národních suverenit. Snad se nemýlím. A na rozdíl od Prázdnuše, Síkely, Gregorové (atd.) rozumí ekonomice.. Na druhé straně mu mám velmi za zlé např. souhlas s uzavřením tzv. obranné smlouvy s USA. To se neodpouští (nebo alespoň já to nejsem schopna odpustit), souhlas s dodávkami zbraní do oblasti vojenského konfliktu aj. Také nejsem sto zkousnout Havlíčka a jeho názory. EET nebyla až tak špatná věc (např. vidím, kolik vietnamských prodejen nevydává účtenky a asi ani nepřiznává zisky a neodvádí daň; současně uznávám, že chtít např. po rybářích brodících se v bahně a studené vodě nebo po babkách prodávajících na tržišti nějaké přebytky, vydávání účtenek, není asi to pravé ořechové…). Nicméně, stále si myslím, že by byl schopen v EU více hájit zájmy ČR, než naši mopslíci (tím nemyslím samozřejmě zástupce za Stačilo! případně Motoristy nebo SPD).
Na závěr jen doplňuji, že nejsem voličem ANO, jen se snažím tak nějak o spravedlivý pohled, ale samozřejmě chápu, že je to věc ryze subjektivní a každý to může, dle svých osobních zkušeností, vnímat jinak.
Účtenku nedostanu ani u kadeřnice, na masáži a ani na pedikure. Ale ve vietnamském obchodě ano.
Ještě doplním – účtenku nedostanu ani v některých obchodech, které provozují našinci. Možná je to specialita našeho městečka.
Martin Koller po volbách prorokoval,že Fiala vše dojebe a Babiš přijde coby spasitel /volně přeloženo/.
Maďaři byli v čele vývoje i v 89. A má pravdu ten Orbán, že ledy pukají a časy se mění a wind of changes (smí se ještě hrát?) už čechrá vrcholky stromů. Maďarsko a Slovensko, dost možná Rakousko. Nadějné je Rumunsko a Chorvatsko, Srbsko drželo víceméně pořád. Francie je všechno jiné než pevná záloha libtardí strany a Německo k tomu má silně nakročeno. Holandani už toho mají taky tak akorát, do Italů bude stačit zlehka šťouchnout, totéž do Řecka. Turecko si jde svou cestou a celkem si nenechá diktovat že západu, z východu a zejména ani z jihu. Nakonec jim zůstává jen Pobaltí, nové koště ze Skandinávie a ti Poláci.
Ve spojitosti se změnou za velkou vodou je tohle okno příležitosti, která se hodně dlouho nemusí opakovat. Aspoň o generaci zpomalit sestup, který se už děje a je otázka, jestli s ním reálně ještě jde něco dělat, i při návratu vlády rozumu.
A i u těch Poláků je otázkou času, kdy je ukrajinci naserou nad kritickou mez.
Polo:
Nejsou oni už blizoučko? Tedy Poláci. Jen se mi tak zdá.
Problém Poláků je protiruská zaslepenost. Oni opravdu nic dobrého od Rusů v minulosti nezažili, to ale od Ukrajinců taky ne.
To od Nemcu taky ne…
Poláci jedou pořád stejně. Vždycky, když bojují proti Rusku, tak přijdou o kus území i prestiže. Už odpradávna. Co je platné, že mezi tím vytvoří velká díla.
Tohle je správné, ale neúplné tvrzení – Poláci vždycky uvěří anglosaským slibům, jak je vše domluveno, že se mají spojit s tím a s oním a že je anglosasové podpoří do vítězného konce nad zlým Rusem.
Pokud vezmu skupinu anglosasů, tak tím největším prudičem proti Rusku je britská elita a schéma je pořád stejné – cizíma rukama útočit na Rusko.
Jediné co je k nepochopení u Poláků, je jejich víra, že anglosasové už konečně smlouvu dodrží … a oni pokaždé nedodrží. Prostě opakovaně našlapují na hrábě a ve finále dochází k „dělení Polska“. V podstatě je před námi asi 4. dělení …
Jenže podpora není definována „do konečného vítězství“ ale „dokud to bude třeba“.
Drobný, ale zásadní rozdíl…
Čím se liší Rus od Ukrajince?
A čím se liší východní Polák od severozápadního Ukrajince?
Ty národní povahy se mění spojitě, jako duha.
mytmi o povode:-))
.. tak třeba to Černé moře mohl vykopat jenom jeden, ne? Nevím že by to tvrdili Rusi, ale Ukrajinci ano.
Těch rozdílů by se asi našlo více … 🙂
Poláci jsou jediným evropským národem, který dobyl a též delší dobu udržel Moskvu. Bylo to v rámci polsko-ruské války v letech 1609-1618, kdy se Poláci s Litevci dokonce snažili Rusko dlouhodobě ovládnout. Po zničení koalice ruských knížat v bitvě na řece Irpiň se zmocnil Kyjeva, bývalého hlavního města Kyjevské Rusi.
Někteří magnáti Polsko-litevské unie, povzbuzovaní částí ruských bojarů, se souhlasem polského krále Zikmunda III. Vasy, pokusili roku 1605 využít oslabení ruského státu a dosadit na ruský trůn svého kandidáta, vydávajícího se za zemřelého syna cara Ivana IV. Vtrhli tak do Ruska, obsadili Moskvu, leč nový car si nezískal podporu a byl již v květnu zabit.
… a pak následovalo „dělení Polska“.
Ti Poláci a pobaltské státy Rusy nenávidí, protože byli jimi opakovaně poraženi.
No vidite, ale po poslední válce sice přišli o územi, která získal ve dvacátých letech Pilsudski, když nedodržel Curzonovu linii na Bugu. A ta území získala Ukrajina, a kousek Bělorusko, tedy nikoli Rusko. Jenže jim to Stalin kompenzoval kusem Východního Pruska a průmyslovým Slezskem. Divím se, že nemá pomník v každém polském městě.
A jestli chtějí vzpomenout na Katyň, tak ať vzpomenou taky na ty desetitisíce zajatých rudoarmějců, co nechali po „zázraku na Wisle“ pochcípat hladem.
Ukrajina ma obrannou smlouvu i s Danskem … tim nechci vubec, ale vubec nic naznacovat …. 😉
Dánsko je prakticky beze zbraní. Znamená to snad, že Ukrajinci přejdou do Grónska a budou jej bránit před Trumpem?
🤪🤨🙅♀️
Re: Jarda
Nemají dopravní prostředky. Jedině, že by soudruh Fialourek zařídil dotace na stavbu několika desítek drakkarů. Jako matroš by se mohly použít zbytky z větrných bazmeků, které jsme poslali zpátky z Jeseníků do Čtvrté říše.
re: Jarda
Žádné zbroje nemajíce mohli by pod záminkou očkování proti tulenímu kovidu nakaziti celou zdejší tulení populaci vzteklinou. Udatní jů esejští soudruzi mariňáci by se pak mezi vzteklé tuleně neodvážili a ani by je nezabili, protože „přyróóódacype“.
Království dánské by mohlo v klidu hníti dál, jak o tom mluvil soudruh Hamlet.
kdyby prostě posypali celej ledovec mourem …
… tak si ho Trump vezme stejně
… ale na zaplaveným pobřeží přijde o víc, než získá
[pokud jsem počítal správně]
To je jako bychom my měli obrannou dohodu se San Marinem.
Na Slovensku se dějí věci …
Začnu něčím, co MOŽNÁ má souvislost. Kdysi jsem četl hodnocení CIA a KGB – CIA budovala svou síť agentů na základě peněz. Prostě natiskli USD a mohli platit své agenty. Výhoda byla, že neměli problém s počty ochotných agentů, nevýhoda byla, že nebyli loajální … prostě dělali to za prachy. Oproti tomu KGB měla menší síť agentů, ale jejich agenti byli „z přesvědčení“ a peníze sice taky hrály roli, ale na prvním místě bylo to přesvědčení. Zkrátka byli nesrovnatelně spolehlivější. Z krátkodobého hlediska je asi lepší systém CIA ovšem z dlouhodobějšího hlediska bych spíše vsadil na systém KGB.
Proč to píšu – byl nebyl nějaký báťuška Lukašenko, který chtěl být zadobře jak s anglosasy, tak Ruskem. Hrál to na obě strany a myslel si, jaký není filuta. Anglosasové se mu odměnili přesně, jak mívají ve zvyku – pokusili se mu v Bělorusku zorganizovat majdan. Zajímavá byla reakce Putina – z RF vzlétlo letadlo naložené novináři a dalšími specialisty pro mediální prostor … výsledek známe, báťuška Luki stále bačuje.
Pak tady máme pokus puče v Turecku – veřejným tajemstvím je, že nástupce KGB pošeptal něco do ouška novodobému tureckému sultánovi a výsledek taky známe … samozvaný sultán stále sultanátuje. I tady byli anglosasové poraženi asi hlavně díky zásahu Putina.
No a kde byl nedávno Fico? … správně, u arcilotra Putina. A čirou náhodou o pár dnů později slovenská tajná služba disponuje takovými důkazy, že opozice dostala strach a po uzavřeném jednání, kde se asi dozvěděla, co se všechno o jimi organizovaném převratu se ví, tak návrh sama od sebe raději stáhla z programu parlamentní schůze. Jak to v podstatě říkal zde publikující Z. Koudelka? … úspěšný puč je vždy v souladu s Ústavou, neúspěšný pak – aktuálně v případě Slovenska – vlastizrada. Hoši zkrátka dostali strach.
Na naší straně je to přesvědčení, na straně protivníků peníze a obava, že si při ostré akci zlomí nehet, což by je vyřadilo z provozu. Toho, kdo bude mít šanci nás odtrhnout od anglosasů zřejmě poznáme podle prostého faktu, zda pojede na „obchodní“ návštěvu do Kremlu. Fico tam taky fičel kvůlivá plynu, ale čirou náhodu se následně celkem slušně daří slovenské tajné službě … a pak že nekonspirujeme 🙂
Mně přřišlo hodně zvláštní, že by to měl Fico od Trumpa, toto vysvětlení dává daleko lepší smysl. Díky za informaci.
Chytrá úvaha.
Nebo to bylo jinak?
Všechno je jinak …
Domnivam se ,ze zase mame u sousedu dalsi akutni zachvat slovensky hysterie ,
kdyz nikdo nevi nic.
Tajna sluzba disponuje. Tajnostma. Nakej navrh , kdo vi. Nikdo navrh nevidel ani necet… Este k tomu velky, vladu svrhavaci a verejny ,pucisticky konspirace ,k tomu…
Penize a obav maji prej dost , ale kde maji schovny ty davy demonstrujicich..
Na pavlaci , zaruceny pravdy zautoci , sousedka se dozvedela a honem vsem vo nich povidala..
Zadnej pucista nikde , kde je vzit a nekrast.
Bylo toho revu u nas hrozne , kdyz si zvolili Fica a strasne kriceli, naparovali a ramusili ,
na nas porad , jak jim zavidime , jak sme spatny, ze zadnyho nemame , jaky budoucnosti a ted Fizo zbytecne fizel do Ruska tam dostal kulovy a ted nemaji plyn a dodavaji
za to ukrovi , co chce.
A nic poradnyho a konkretniho nevedi..
A nejsou lidi , neco trochu skutecnyho vo tom stehovani narodu z Gruzie, aspon zjistit..
Mám poněkud problém porozumět té změti písmenek, co tu po vás zůstala, ale matně tuším, že se snažíte naznačit, že se Ficovi nepodařilo zajistit pro Slovensko dodávky plynu.
Považuji to za dezinformaci, která si zaslouží uvedení na pravou míru:
https://ceenergynews.com/oil-gas/slovakia-partners-solution-gas/
– Orbán po boku Fica oznámil, že Maďarsko zvýší dodávky plynu Slovensku o téměř miliardu kubických metrů plynu ročně
– článek zmiňuje i slovenské jednání s Tureckem a maďarské s Bulharskem, aby byla shoda po celé trase TurkStreamu/BalkanStreamu
Pokud byste chtěl bazírovat na časové aktuálnosti formulace „ted nemaji plyn“, tak si porovnejte na https://agsi.gie.eu/ údaje pro zlováky pod Fizem a k čemu dovedl nás náš skvělý ukrajinský protektor:
ČR má už jen cca 55% kapacity zásobníků (dle zasobyplynu.cz dokonce jen lehce nad 50%, každým dnem klesneme pod magickou půlku), v absolutních číslech 25.3TWh. No a v SR má to „kulové“ hodnotu 23.75TWh, v poměru 64% – na poloviční stát to není špatné, ne? A ti Maďaři, co jsou ochotni dodávat Slovákům (ale od nás se s nimi nikdo nebaví) maji téměř 60% zásob (ovšem z absolutní kapacity téměř 68TWh, my máme všeho všudy jen málo přes 45TWh – asi někdo zaspal a nic nepřipravil) – konkrétně přes 40TWh (a to jsou zhruba stejně velcí jak my).
Doporučil bych vám tedy, až vystřízlivíte (pokud to není váš trvalý stav, pak už pomůže snad jen Džamila) zjistit si příště dříve před podobným výblitkem alespoň základní fakta.
To víte, teď to tady čtou jinší šarže, tak bacha na to dezinfo. Foltýn naslouchá…
Hlavně že máme zmocněnce pro energetickou bezpečnost, či jak se ten Bartuškův pašalík jmenuje…
V Polsku mají dokonce ministryni pro klimat.
Na Jedynce mluvili o začátku pravidelných 3 hodinových pořadů o klimatu. Takže psychoza se zatím drží. Uvidíme, co se dále bude dít.
A Bartuška, ….to je takový korporátní pán. Kariérní úředníček. Koho chleba jí, toho plyn chválí. Bez postoje, technokrat. Pašalík. Přesně.
Maximalne tak technokrat moci. Technokrat jako takovy by se zameril na fungovani svereneho oboru, nikoliv sve funkce. A pamatujte, ten pan je autorem vyroku
„Pokud se jim postavíte rychle čelem, jako to udělali třeba v Oděse, kde je prostě upálili, nebo v Dněpropetrovsku, kde je prostě zabili a pohřbili u silnice, tak máte klid. Když to neuděláte, tak máte válku. To je celé.“
Mimochodem… ted, po deseti letech… tak je zabili. A tu valku teda odvratili nebo ne?
Tomu pánovi poté, co pronesl zmíněnou větu, měl někdo dát něčím hodně těžkým prostě po hlavě a zbytek prostě pohodit do příkopu u silnice. To je celé.
Minimálně měl okamžitě letět z postu vládního zmocněnce.
Dobře, že to jozka připomenul.
Bartuška je vystudovaný novinář a jediná jeho energetická kvalifikace je, že stál na balkóně vedle Havla.
Pro funkci vládního zmocněnce pro energetickou bezpečnost nepotřebujete mít energetickou kvalifikaci, stačí, že jste ideologicky pevně ukotven.
Pamatuju si na jeho tak strašně dojemnej veřejnej dopis, když ho nevzali na vejšku. Podepsal se jako Vašek Bartuška a samozřejmě to byla vina něčeho jinýho – buď že se dalo podávat víc přihlášek nebo že se směla podat jen jedna.
Přesně, je to vlastně nácek jak vyšitej a to co podotkl Alef Nula je také trefné. A je hrozné, že takoví „lidé“ nejsou u nás trestáni, tahle zrůda by měla už dávno sedět.
Jen technická:
Česká republika má zásobníky plynu o celkové kapacitě 38,3TWh.
Hodnota cca 45TWh, která se uvádí, je včetně PZP Dolní Bojanovice s kapacitou 6,94TWh. Tento zásobník je sice na našem území, ale patří Slovensku, resp. SPP a nelze s ním proto přímo počítat pro naše potřeby.
Na zasobyplynu.cz to mají správně (při zobrazení „Pouze zásoby pro potřeby ČR“), ale např. na agsi.gie.eu nebo https://www.gasconnect.at/en/network-information/at-a-glance/daily-cee-flowchart ne.
Akademik, opatrenej diplomama ,titulama a funkcema z university, vysokyho IQ a pedagogickyho vzdelani ,
Fiala , ale nikdo jinej zadny akademiky nevidi..I kdyz nejsou ani pod posteli..
General ma zase nejvyssi vzdelani valecnou skolu a zase nespokojenost ,kazdej ,
davy krici a opakuji a bez vyssiho vzdelani tvrdi ,ze jsou mentalne nedostatecny..
Sou ty instituce nejvyssiho vzdelani zbytecny a nebo nanejvys ,
zivotu skodlivy a nebezpecny ??
Pavlacko ,podivejte Fico jel do Ruska na na co , co dostal ,NEPODARILO , kde nemoh nic dostat az potom pomatenec zacal zebrat vod Orbana.To sou fakta.
Ale pozrime sa, anonym opat priniesol prispevok s hodnotou nepodpisaneho seku, to uz je skoro jak za socializmu, aj vtedy existovali hrdinni anonymni obtieraci papule.
Tajna sluzba disponuje odposluchmi a dalsimi spravodajskymi informaciami ktore dozreli do trestneho stihania. Na stretnuti poslanci dostali tak k 10% materialov, my verejnost k dalsim 10% z tych 10% ale aj to je dost aby sa clovek zamyslel.
Mlady Kali ukazal jedinu stranu zo zaznamov, ked po volbach mimovladkari panikarili ze vyhral Fico a uz sa radili ze kolegovia z Madarska im poradia ako odrbat statnu kontrolu aby si prisli k peniazom, a ako spravne prepisat zamery atd… proste uplne normalna sucast cinnosti obcianskych zdruzeni, zeano.
A takisto plany na obciansku neposlusnost, a velke blokady cestnych komunikacii… generalne strajky (som zvedavy co uz nastrajkuju mimovladkari co nic uzitocne nerobia) aj male blokady boli dovodom preco Kolikova zmenila trestny zakon v neprospech akychkolvek demonstracii a organizovanych davov, ked sa vtedy posrali z odporu proti pfizermnamke.
Totiz, material sa zbieral skoro rok, a potom uz sa cakalo na vhodnu prilezitost… a gagot opozicie je najlepsim dokazom, ked ti ktori nelegalne odpocuvali vtedy opozicneho Fica na polovnickej chate teraz kvicia ako prasce ze opoziciu odpocuvat je protidemokraticke…
Inak, plynu mame dost a co sa tyka dodavok Banderovcom… my im na rozdiel od Fialenka nedavame zadarmo uz nic. To bolo za ery Nada a Kacera ked nasi ludia chudobneli, stat sa odzbrojoval a na Ukrajine sa bojovalo na nas ukor.
To ze opozicia je total tupa a neschopna a ze tie plany by asi skoncili fiaskom je druha vec… jedina spravna vec co pises je ze by im chybali davy. Preto asi chceli silou mocou vyvolat incident a prizvat zapadne media…
tak nedavame zadarmo nic, lebo viac menej vsetko co sa dalo, im Nad a Kacer uz dali:-(
Taky mně to napadlo, jak Fico vylezl s tím uzavřeným jednáním.
Něco mu tam v Moskvě možná důvěrně pošeptali do ouška.
Ještě by se měli umoudřit Pšonci
Měli, ale oni se s tím rusožroutstvím už rodí… Pak darmo zmiňovat skutečnost, že „ješče nezgibněua“ je zejména zásluha Rusů. A krom toho je hra na velmoc zřejmě ukrutně baví, a to i v situaci, kdy mají z jedné strany Putina s Lukašenkem, z druhé rozmrdanou Ukrajinu plnou nadržených azovců, že třetí k rozumu přicházející Slovensko s Maďarskem a dá-li Bůh i Rakouskem v zádech a ze čtvrté potenciální Almánistán. Kotlinku nezmiňuju úmyslně, bude nevyhnutelně součástí třetí nebo čtvrté strany.
re: Gaia
To je totéž, jako byste chtěla tygra přeučit z hovězího masa na ovesné müsli.
Ale Targusi, Evropská komise vydá příkaz, že maso je fuj fuj, že kvůli masu hoří planeta, zakáže jej. Asijský tygr se zastydí, přistoupí k Pařížskému protokolu o klimatické dohodě, a maso přestane jíst, aby byl Fit for 55. Ovesné müsli mu možná chutnat nebudou, ale časem si zvykne.
Gerd:
A definitivně dotygrovatí.
Tam je to dáno historií a ta je od prostoru býv. R-U odlišná.
Hezky Vidláku, pěkný, svižný humorný článek a žádné příznaky depky po jeho dočtení. Světlo na konci tunelu, které přiživujete nejen psaním, děkuji.
Přál bych si. Jenže dovoluji si připomenout Rakousko -Uhersko. Dualismus. Proč ne Rakousko – Uhersko- Česko. (Slovensko bylo převážně pod Uhry). Jaká byla česká reprezentace. To přetrvalo dodnes. Tak i povaha národní.
No za současné situace je zasloužené spíše Slovensko-Uhersko a my i Rakousko pod někým z nich.
Jebat rakousko. 300 tyranie stačilo.
Nechte toho.
Re: odver…
Spojení Čechistán a Esterajch nebude fungovat vůbec nikdy.
1/ Českééj Pepýýýk dělal ve Vindobóně slouhu a pucfleka 300 let a to se neodpouští a nezapomíná.
2/ jakožto správný Poturčenec horší Turka představuje zadunajský Fricek extrakt všeho špatného v mentalitě, která se vyvinula, resp. byla slušným lidem namlácena do palic Bismarckem na západ od Egeru a na sever od Reichenbergu.
Pokud se nechytáte, střízlivě zhodnoťte, s jakým nadšením a elánem budují soudruzi vrtulníky a slunečníky, potažmo jak si radostně nechávají podřezávat děcka a znásilňovat baby.
Egerem myslím samozřejmě Eger český, nikoli Eger maďarský.
🤪👎
Desat bodov ako vzdy, Targus.
Ako ktosi trefne poznamenal kedysi na DFENSovi, nemec je zvlastny tvor ktory ziskava schopnost samostatne myslet a prejavovat iniciativu az ked ho navleces do uniformy.
Tak KoZa už má nohy od sebe a mezi nimi se komíhá Fyjalááách? Tož nazvěme mesjé Nutelína Novým jménem.
Fialourek.
Bohužel místní čtenáři „slovenského vyznání“ mají smolíka. Zasmějí se až někdy příště. Fijaliešok – to prostě není ono…
„Nutelína Novým jménem. Fialourek.“
To je nádhera za celé hejno slepic!!! Uplně to vidím, Fialourek, co bude mít brzy fialový šourek! 🤣🤣🤣 Smekám a nekonečně tleskám!!!
Slováci můžou použít Chuiala
Nuteliér Chuiala … jen ať v tom mám jasno a správně používám – neví někdo, co by mělo být příjmení a co z toho jméno?
Nuteliér je prý funkce. Že by křestní bylo Šašo ?
Re: DD
Jméno – Chuiala
Otčestvo – Fijaliešič
Příjmení – Fijalourek
Targus:
Nedělejte mi v tom bodel! Piotr Ihoryč Fialenko forevr.
Bordel, samozřejmě.
Petro.
Katango:
Pravda, díky.
Fialofáz.
No ona ta maďarsko-slovenská noha brzy ztloustne o Rakousko. Herbert Kickl má colty zavěšeny proklatě nízko u pasu.
To visátko mezi americkou a evropskou nohou se povedlo – potlesk!
A brněnský orloj k tomu … k potlesku se připojuji.
Vsak ten taky zbourame
A já bych ho tam nechala. Nebudeme Brňákům bourat jejich symbol přece 😀
Jasně, jinak by netrefili domů.
Teď je majnstrým Rusko…?
Mimo KoZa již dávno.
Sice o tom v článku nic neni, ale tím se nenechte zastavit.
Chujinfatilove.