Přátelé, už jste slyšeli, co se včera stalo v ojroparlamentu ve Štrasburku? Europapalášům se jaksi nepovedlo hlasování, které mělo Uršulku Leyenovou zmocnit, aby v Dauhá na jednání WTO zavázala EU k další liberalizaci zemědělského světového obchodu, což v praxi znamená, že se k nám levněji a snadněji dostane obilí či maso, u kterého nikdo neřešil ani pesticidy ani hormony, ani GMO ani nic jiného. To je totiž to jediné, co může chřadnoucí Západ nabídnout africkým a jihoamerickým zemím, aby neprchly do BRICS. Dohody o snadném dovozu těch nejhorších potravinových sajrajtů.
Nepodařilo se to. Poslanci zemědělského výboru si totiž už několikrát užili „uličku hanby“ od protestujících zemědělců a normálně zdrhli ze zasedání. Když se šeptanda rozšířili, zdrhlo tolik poslanců, že Leyenová žádný mandát k jednání nedostala. To víte, volby jsou už za chvíli, protestující zemědělci měli přesně zmapováno, jak který europoslanec hlasoval a mají takovou mediální sílu, že se politici prostě začali brát o svá křesílka a rozhodli se, že v kolaboraci s nadnárodními korporacemi budou raději pokračovat až po volbách, protože kdyby v tom teď pokračovali, mohli by o svoje křesílka také přijít a jejich pěkná poslanecká kancelář by mohla přijít třeba někomu jinému, který se naopak staví za zájmy zemědělců.
Martin Kunštek má o průběhu zasedání ve Štrasburku vynikající článek na Litterate. Vřele ho doporučuji
Zemědělci vyhráli bitvu. Válka samozřejmě pokračuje, byrokratický ojromoloch se nevzdá tak snadno. Ještě chce udržet ve hře dovozy zemědělských produktů z Ukrajiny, chce dotáhnout do konce dohodu MERCOSUR, dohodu o volném obchodu s Keňou a další podobné nápady. Všechny budou mít spolu s grýndýlem naprosto devastující dopad na evropské zemědělství.
I naši zemědělci chápou, že pokud se toto všechno uskuteční, tak je konec s ježděním traktorem po poli. Argentinskému velkovýrobnímu dobytkářství nikdy nebudeme schopni konkurovat. Stejně tak nikdy nebudeme konkurenceschopní Ukrajině, která bude hospodařit americkým způsobem typu Roundup a GMO. Když k tomu přidáme povinné ponechávání části půdy ladem, tlak na omezování hnojiv i chemie, omezení možností boje se škůdci, stále komplikovanější veterinární i hygienická pravidla a naprosto dryáčnické metody hytlermarketů, najednou je zřetelně vidět, k jaké propasti naše zemědělství žene Marek Výborný.
Selský rozum v celé Evropě se probudil a začal bojovat, jak ještě nikdy.
Inu, když jde o existenci, tak uděláte i to, co byste normálně neudělali. Když to nadnárodní koncerny a globalisté dohnali tak daleko, že už opravdu můžete ztratit jedině své okovy, tak je to pořádná motivace. Protivník se odkopal příliš brzy. Přestali tajit své záměry ještě dřív, než měli dokončené všechny přípravy. Příliš brzy se vychloubali svými záměry a dělali je příliš okatě. Byli si příliš jisti sami sebou.
Však si vzpomeňte, jak arogantní byli naši pětikoaličníci ještě před půl rokem.
Ghándí kdysi říkal, že nejprve vás ignorují. Pak se vám posmívají, pak s vámi bojují… a pak zvítězíte. Ve Štrasburku to včera vypadalo, že pomalu končí třetí fáze a nastává ta čtvrtá. Pokud zemědělci vydrží s blokádami a uličkami hanby do dubna, tak vše další se odehraje až po eurovolbách, ve kterých současné nálady budou hrát velkou roli. Hodně velkou roli.
V pondělí devatenáctého to zemědělci spustí i u nás. Tam u vládních a parlamentních budov. Je nejvyšší čas, aby to nebyl jen Rakušan, kdo se dozví, co si o něm lidé doopravdy myslí. Je nejvyšší čas, aby to poslanci viděli z oken a aby se jim moc nechtělo na ulici. Je nejvyšší čas, aby Fiala zešedivěl úplně a vypadly mu i ty nastřelené vlasy.
Naše vláda má nejnižšší důvěru na světě. To říkají průzkumy. Je nejvyšší čas, aby se tyto průzkumy trochu zhmotnily. Aby to nebylo jen jakési procento v grafu, ale aby naše pětikolka viděla něco hmatatelnějšího. Aby si dovedla představit v praxi, co toto číslo znamená a jak se to asi projeví ve volbách.
Oni v grýndýlu vidí tu svoji příležitost. Vidí obrovské kšefty s větrníky slunečníky a měsíčníky. Vidí obrovský byznys s dotacemi na dům po babičce i elektroauta. Vidí byznys s argentinským masem a ukrajinskou pšenicí. Vidí nárůst své moci díky restrikcím, kontrolám a cenzuře. Vidí místa v dozorších radách nadnárodních korporací, která budou ze zákona přístupná i blběnám jako je Pekarová Adamová.
Je třeba jim ukázat, co v grýndýlu vidíme my. Zelenou smrt zemědělství i průmyslu. Velký skok někam před rok 1650. Nový středověk se všemi proprietami od hladomorů po negramotnost (ostatně tou liberálové začali). Je třeba jim ukázat, že tuto katastrofu nehodláme připustit bez odporu.
Letošní rok bude přelomový i v jiných ohledech, ale teď se rozhoduje, kam se naše země bude dál ubírat. Co je pár dní na demonstracích proti celé budoucnosti? Nevíme, jestli uspějeme a něco změníme. Ale víme zcela jistě, že pokud neuspějeme, tak o naší budoucnosti rozhodnou někde v Bruseli nebo Berlíně, Fiala jim ještě zatleská a ztrátu práva veta bude prezentovat jako nebývalý úspěch své vlády.
Teď právě se to přehoupává. Teď právě Fialovi nezvedá telefony ani Scholz ani Biden. Teď právě mají všichni všude svých starostí dost. Teď právě francouzští a němečtí zemědělci ukazují, že je možné proti korporacím vyhrát. Teď právě každý pětikoaličník začíná bojovat za svoji vlastní záchranu bez ohledu na ostatní.
Pojďme je dorazit. Přijďte mezi traktory a společně to vládní trápení ukončeme. Jak to říká profesor Drulák? Lepší konec tragédie, než tragédie bez konce.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
Asi to tu ještě není:
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy/polsko-protest-rolniku-farmaru-doprava-nachod.A240209_084243_hradec-zpravy_kvi
tak všude se to už sype, jen my zas jako poslední….
Nechápu proč je tu takové volání po překladu rozhovoru s Putinem do češtiny. Tak si na Youtube pusťte titulky a dejte si automatický překlad do češtiny.
Ani já, je to zcela bezproblematické.
V pripade recniku jako je Putin, zalezi na kazdem pismenku, carce, prizvuku, durazu.
To nedokaze automaticky prekladac prenest do jineho jazyka.
Vážení přátelé, na základě vašich četných žádostí náš tým nyní pracuje na překladu celého rozhovoru Tuckera Carlsona s ruským prezidentem Vladimirem Putinem. Video s českými titulky zveřejníme kolem 16:00. Nenechte si to ujít!
Sledujte @neCT24 | 42TČen (https://42tcen.com/)
Zdalky to vypada ,ze Putin se rozhodl pomoc Trumpovi , ze nynejsi president neni pro mir a chce pomoc Trumpovi , ten ze bude pro mir..
Ale toho Putina někdo simultáně překládá do angličtiny Homere. U toho to asi nebude o každém písmenku, přízvuku atp. 🙂
Automatický překlad někdy zplodí hotové poklady. U opery Lazebník sevillský třeba do úst doktora Bartola na samém konci vložil ..“a já, úplný prdel, jsem jim zajistil svatbu odebráním žebříku“. Takže s automatickým překladem bych byla opatrná.
Rozhodně. Jeden se ani nenaděje a stane se úplným prdelem. Je to stejné, jako zvolit si za vůdce pětikolku.
Evropská komise uvedla, že v Putinově rozhovoru s Tuckerem Carlsonem neslyšela nic nového.
Mluvčí EU pro zahraniční politiku také vyjádřila politování nad tím, že byla poskytnuta platforma pro rozhovor, který podle ní obsahoval „stará falešná obvinění“.
https://t.me/rian_ru/230968
A bylo tam snad něco, co bychom už dřív nevěděli?
Možná realističtější pohled na výchozí bod případných mírových dohod ..
Myslím, že nový byl autorův svérázný výklad druhé světové války, kdy chudáka Hitlera Poláci donutili zaútočit. Ještě větší blbec než jsme mohli doufat.
že ses tak “ ocenil “ ☻
Jo, to byl podpis ta poslední věta, jeho indiánské jméno.
O Evropské komisi jsme se takto nedozvěděli nic nového, co bychom dříve nevěděli.
Všichni v ní jsou buďto za osmnáct, nebo bez dvou za dvacet.
Co už jinak měli říct, když k tomu netřeba nic říkat, stačí si poslechnout, že.
A i tu formulaci jim museli jistě napsat ti nej z jimi placených kopyrajtrů. Možná dokonce i autor zlidovělého „Řádu, založeného na pravidlech“ – nebo povidlech? Nebo onoho v úniji tak převelmi oblíbeného a našimi poctivě zvolenými vždy dychtivě očekávaného sousloví „Závazné doporučení“, či z poslední doby z Rajchu „konzervativní liberál“.
Za sebe bych napsal, že to tam je spíše za osm nebo za deset bez dvou. Ty origo číslovky jsou už moc vysoké.
Míša Kocáb má ve svém albu Straka v hrsti (myslím) písničku Snaživec. Ta na ně sedí dokonale.
On to psal na tehdejší blby, ale blbost je věčná. Jen vítr vane z opačné strany.
Psal asi vo sobe , nebot osobni styk s Kocabkou ….. davno delal dojem ,
ze nevedel vo co cem mluvite a co rekl a reagoval na to, nebylo mozny zjistit,
vo cem to bylo..Museli ty komunikace casto zprostredkovat jiny..
Pokud „vyjádří politování“, tak to vždy znamená, že s tím nemůžou nic teď udělat a musí to zkousnout. Nemají adekvátní kontraodpověď.
Stejně tak „vyjádřit obavy o“ nebo „vyjádřit znepokojení“ jsou slovní spojení, které jistě žádný tamní myslitel nevymyslel, ale patří do poolu lexiky hlavních tiskových agentur (parazita), ze kterého se to pak distribuuje zbytku masmédií pod jejich kontrolou, tedy skoro všem – u nás.
Off Topic:
„Pan Jandejsek zastupuje skupinu, kde se pohybují lidé kolem dezinformační scény. S ním je zbytečné jakoukoliv debatu vést,“ sepsul Výborný iniciátora protestů.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cast-nespokojenych-zemedelcu-chce-zablokovat-prahu-s-tisicovkou-traktoru-dalsi-se-distancuji-40460089#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=jY0kTLoLq6I-202402091010&dop_id=40460089&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest242_shorts_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Tím myslel Vidláka a zdejší osazenstvo. Všichni, kdo zde píší, jsou na seznamech dezinformátorů, i kdyby psali pravdu. Kdo nehlásá oficiální propagandu Pětikoalice a Bruselu, je proruský dezinformátor. Jen se ti dezinformátoři nějak množí pod vlivem úspěchů vlády Petra Fialy.
A opět, „pohybovat se kolem dezinformační zóny“, to je přeci krásné. Autoři jsou opravdu slušní lingvisté. Jako fakt. Ale jako autoři, ne pisálci, co to seskládají do jakéhosi slovesného útvaru.
To zní tak zakulaceně, že to moc neuráží, dává ještě šanci poplivanému se polepšit, ale současně jasně a nekompromisně vyjadřuje závazný postoj Strany.
Pohybovatel by měl být více uvědomělý, to je taky jeden z termínů z doby, kdy vítr vál z Východu.
Co tak sepsat současné Havlovo Ptydépe? To by byla slavnost přímo zahradní.
Výborný ministr dal jasně najevo, že lidé pohybující se kolem dezinformační scény nepatří do správné kategorie občanů. Zde není třeba ptydepe, mnozí členové KDU-ČSL pochytili správný výraz untermensch na návštěvách sjezdů jejich bavorských přátel.
OT pro zájemce o poslech rozhovoru Carlson – Putin s ruským překladem.
https://podolyaka.ru/intervyu-takera-karlsona-s-vladimirom-putinym/
V jaké kvalitě to je, netuším, teď na to nemám čas.
Mělo se mluvit hlavně o Ukrajině, o tom, co se tam děje a jak může všechno skončit. Alespoň tak si to prý Carlson představoval.
Ale Putin ho „převezl“ hned v úvodu rozhovoru.
Carlson, první západní novinář, jemuž Kreml poskytl interview od napadení Ukrajiny, během první půlhodinky Putinova monologu převážně jenom zíral.
Putin se také zmínil o polských pokusech „kolonizovat území současné Ukrajiny“ uplatňováním drastických metod.
A Putin pokračoval: Polsko před druhou světovou válkou „spolupracovalo s Hitlerem“, když mimo jiné vznášelo územní nároky vůči Československu, a dokonce Rudé armádě, jež chtěla jít Česku na pomoc, nedovolilo průchod svým územím.
Pokud jste pořádně poslouchal, tak přesně tuto část před puštěním rozhovoru samotného Carlson dobře a jasně komentoval.
Za mne moc dobré, ty historické souvislosti nezná každý a ve Státech téměř nikdo. Pěkné bylo i to vysvětlení, že Ukrajina není zkratka z ukrutná ruina, ale ( Rusové ) u kraje ( země ), a jak později mávl rukou ať si ten stát mají, když jej chtějí.
Chtělo by to titulky 🙂
Třeba se ještě dočkáme, je to jen tři dny staré. Ale toho Putina by někdy opravdu chtělo slyšet přímo.
https://web.litterate.cz/sverpunkt/#comment-245629
„slyšet přímo“:
zde http://kremlin.ru/events/president/news/73411
i s přepisem
Perfektní, přesně v toto jsem doufal.
Samozřejmě jsem chtěl hlavně napsat že děkuji, nějak mi to vypadlo, omlouvám se.
O těchto historických (dlouho utajovaných) faktech psal v roce 2018 Nikolai Viktorovič Starikov ve své knize „KDO přinutil HITLERA přepadnout STALINA“. Velmi doporučuji k četbě:
https://citarny.com/temata/souvislosti-z-knih/historie-souvislosti/starikov-kdo-prinutil-hitlera-prepadnout-stalina
Byl to Soroš?
Jak to víte?
Vetsinou tyhle rozhovory sou na predem dojednany dodany otazky a temata ,
aby moh vyslychanej predem se vo necem informovat a potom kloudne a predevsim
spravne a taky predvolebne odpovidat.
Kdy vic zalezi na spravny reci pred volbama.Na pamet taky neni uplne spoleh.
Aby rec nevazla a byla vo necem.
Este se to pak sestrihne a upravi. Vyslychanej ,nebo poradci to pak schvalujou.
Většinou možná v našich méééédiích, toto evidentně nebyl ten případ.
Z Telegramu:
To hlavní o vztazích Ruska se Západem z Putinova rozhovoru:
🔸Západ si začal uvědomovat nemožnost strategické porážky Ruska, ať si rozmyslí, co dál, jsme připraveni na dialog.
🔸NATO může se ctí uznat kontrolu Ruska nad novými územími, jsou možnosti, pokud je vůle.
🔸Ruské a americké bezpečnostní služby jednají o propuštění novináře Evana Herškoviče, řešení problému není tabu, ale jsou zde určité podmínky.
🔸Rusko dobrovolně a aktivně přistoupilo na rozpad Sovětského svazu, očekávalo, že to bude chápáno jako nabídka spolupráce a spojenectví.
🔸K otázce zapojení NATO nebo CIA do výbuchu Severních proudů: měli bychom hledat někoho, kdo by byl ochoten a schopen to udělat.
🔸Putin s Bidenem po únoru 2022 nemluvil, ale určité kontakty mezi Ruskem a USA existují.
🔸Putin řekl, že Orbánovi neřekl o možnosti, že by Maďarsko získalo část ukrajinského území, ale je spolehlivě známo, že Maďaři, kteří tam žijí, se chtějí vrátit do své historické vlasti.
🔸Ruská vojska mohou být do Polska vyslána pouze v případě, že zaútočí na Rusko: Moskva tam ani v Lotyšsku nemá žádné zájmy.
🔸Strašení Ruskem je nutné, aby se z daňových poplatníků vytáhly peníze na konfrontaci s Ruskem na Ukrajině.
🔸 Zapojení Ruska do globální války odporuje zdravému rozumu a je naprosto nemožné.
Hlavní teze o Ukrajině z rozhovoru Putina s Carlsonem:
▪️V roce 2014 byl proveden státní převrat na Ukrajině ozbrojenou opozicí s podporou CIA.
▪️ Konflikt mezi Moskvou a Kyjevem byl vyprovokován státním převratem v roce 2014. Ukrajina válku začala, cílem Ruska je ji ukončit.
▪️ Zelenský se dostal k moci s očekáváním, že přivede Ukrajinu k míru, ale uvědomil si, že je lepší nejít do konfliktu s neonacisty a nacionalisty.
▪️ Ukrajina se na pokyn Washingtonu rozhodla opustit jednání s Ruskem, nyní musí USA tuto chybu napravit.
▪️ Moskva chce dosáhnout řešení situace na Ukrajině jednáním, Rusko a Ukrajina se dříve či později dohodnou.
▪️ Zelenský může jednat s ruskými úřady, cítí se být prezidentem Ukrajiny.
▪️ Ukrajinci se stále cítí být Rusy, to, co se děje, je prvek občanské války.
▪️ Na Ukrajině se z neonacistů stali národní hrdinové, jsou jim stavěny pomníky – tuto praxi a teorii je třeba zastavit.
▪️ Bez ohledu na to, jak události na Ukrajině dopadnou, svět se změní.
Putin tvrdí, že za rozpadem istanbulských dohod stojí Anglie, Francie a Německo.
Uvedl, že Berlín a Paříž přesvědčily Ruskou federaci ke stažení jednotek z Kyjeva jako předpoklad pro uzavření mírové dohody.
„Evropané nám řekli, že musíme vytvořit podmínky před podpisem dokumentů. Naši kolegové ve Francii a Německu řekli: „Jak si to představujete, že podepíšou dohodu s pistolí u hlavy? Musíte stáhnout jednotky z Kyjeva.“ Dobře, říkám, stáhli jsme jednotky z Kyjeva. A jakmile jsme stáhli jednotky, ukrajinští vyjednavači hodili všechny naše dohody do koše a připravovali se na dlouhý ozbrojený konflikt s pomoci Spojených států a jejich satelitů v Evropě,“ řekl Putin.
Dále zmínil, že po příjezdu britského premiéra Johnsona do Kyjeva Ukrajina odmítla vyjednávat.
„Skutečnost, že se podřizují požadavku nebo přesvědčování pana Johnsona, bývalého premiéra Velké Británie, se zdá být směšná. A je to pro mě velmi smutné, protože, jak to řekl pan Arachamija, mohli jsme zastavit boje s válkou před rokem a půl. Ale Britové nás přesvědčili a odmítli jsme to. Kde je teď pan Johnson? A válka pokračuje,“ řekl Putin.
Dříve v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem řekl, že Ukrajina odmítla vyjednávat „na pokyn Spojených států“.
Byl zveřejněn Putinův senzační rozhovor s Tuckerem Carlsonem. Co k němu lze říci?
Většinu tezí, které Putin vyslovil, vyslovil již mnohokrát. Nové bylo pouze to, že je neřekl v ruské televizi, ale v rozhovoru s americkým novinářem.
Téměř půl hodiny prováděl „exkurz do historie“ – počínaje starověkým Ruskem a konče výroky o slibech NATO, že se po rozpadu Sovětského svazu nebude rozšiřovat na východ, a o „státním převratu“ v Kyjevě (míněno svržení Janukovyče během Majdanu). Navíc opět zazněla tvrzení, že „Ukrajina před bolševiky neexistovala“ a „bolševici dali Ukrajině země historického Ruska“ (Putin jim „přisoudil“ celý levý břeh a Kyjev).
Tvrdí také, že západní země zmařily dohody mezi Kyjevem a Moskvou v Istanbulu tím, že přesvědčily Rusko, aby stáhlo své vojáky z Kyjeva, načež Ukrajina „hodila dohody do koše“ a válka pokračovala.
Z toho, co může poskytnout představu o Putinových dalších plánech, lze vyzdvihnout několik tezí.
1. Putin opět prohlásil, že je pro jednání s Ukrajinou – a že Rusko a Ukrajina „dříve či později dosáhnou dohody“. Vyzval Kyjev, aby zrušil zákaz jednání s Kremlem. Stejnou výzvu adresoval i Washingtonu, který podle ruského prezidenta „učinil rozhodnutí“, aby Ukrajina na jaře 2022 z vyjednávacího procesu vystoupila. A nyní by podle Putinovy logiky měl přijmout rozhodnutí o návratu k jednání.
Zároveň dal jasně najevo, že jednání se mohou uskutečnit pouze tehdy, pokud Rusko upevní svou kontrolu nad již zabraným územím Ukrajiny. Podle Putina může NATO tuto kontrolu „se ctí uznat“. „Existují možnosti, pokud existuje snaha,“ prohlásil Putin.
Také argumentuje, že pro zahájení jednání musí USA zastavit dodávky zbraní na Ukrajinu, o čemž podle Putina Moskva již Washington informovala (mimochodem, USA tuto podmínku již fakticky plní, a to kvůli zablokování pomoci Ukrajině v Kongresu).
„Sdělujeme vedení USA: pokud chcete skutečně zastavit vojenské operace, musíte přestat dodávat zbraně a vše skončí během několika týdnů, to je vše. A pak můžete jednat o nějakých podmínkách, ale předtím je zastavte,“ řekl Putin.
Jako další podmínku ukončení války v rozhovoru několikrát zmínil „denacifikaci“, kterou chápe jako „zákaz všech druhů neonacistických hnutí“ na Ukrajině a „zbavení se lidí, kteří propagují teorii nacismu“.
Suchou bilancí „vyjednávacích“ prohlášení ruského prezidenta je na jedné straně ochota vrátit se na diplomatickou dráhu.
Na druhou stranu Putin vidí uzavření takových jednání na základě tvrdších podmínek, než byly ty istanbulské: kromě neutrálního statusu jde také o uznání ruských územních záborů na Ukrajině a „denacifikaci“ v části země kontrolované Kyjevem (i když podle Putina se istanbulské dohody týkaly i „denacifikace“).
2. Putin se samostatně dotkl nedávných prohlášení západních představitelů o hrozbě ruského útoku.
Stejně jako dříve Medveděv i Putin tvrdí, že takový útok by vyvolal jadernou válku, která by „přivedla celé lidstvo na pokraj zkázy“. Proto nemá smysl, aby do ní bylo Rusko „zatahováno“.
Tvrdí, že Moskva nemá žádné územní nároky vůči zemím NATO a že prohlášení o válce jsou potřebná k rozdmýchání protiruských nálad na Západě.
Řekl také, že Rusko by mohlo zahájit válku s Polskem pouze v případě, že Polsko zaútočí na Rusko.
Tucker: „Jeden z našich senátorů Chuck Schumer za stát NY prohlásil, myslím že to bylo včera, že je nutné dále podporovat boj Ukrajiny, jinak tam budou bojovat američtí vojáci, jak se k tomu stavíte?“
Putin: „Je to provokace, bezmyšlenkovitá provokace. Vůbec nechápu, proč by měli vůbec američtí vojáci bojovat na Ukrajině, již tam jsou žoldnéři z USA, další největší počet žoldnéřů je z Polska, na prvním místě jsou žoldnéři z USA a na třetím z Gruzie. No pokud má někdo přání vyslat regulérní americké vojsko, pak to postaví bez jakéhokoliv přehánění lidstvo na hranu vážného globálního konfliktu, to je naprosto zřejmé. Mají to USA zapotřebí? Kvůli čemu? Tisíce kilometrů od území vašeho státu, nemáte žádné věci na práci? U vás jsou problémy na hranici, problémy s nelegální migrací, problémy s státním dluhem, myslím 33 trilionů dolarů, nemáte se čím jiným zabývat než bojovat na Ukrajině?“
„Putin v rozhovoru s Tuckerem Carlsonem vyzval USA k ‚vyjednávání‘ o Ukrajině“.
Tak zní titulek článku v deníku The New York Times o rozhovoru ruského prezidenta s americkým novinářem.
Autoři článku píší, že ve dvouhodinovém rozhovoru byl Putin „otevřenější než obvykle“ ohledně toho, jak vidí konec své invaze na Ukrajinu: „ne vojenské vítězství, ale dohodu se Západem“. Tato dohoda zahrnuje „předání části ukrajinského území Rusku“.
„Putin podal Západu olivovou ratolest, místo aby se uchýlil k plamenné rétorice, kterou používal před domácím publikem,“ uvedl list.
NYT se domnívají, že Putin se snažil „přímo oslovit americké konzervativce“, když řekl, že Američané mají své vlastní problémy, takže by bylo lepší, kdyby o Ukrajině jednali s Ruskem. Snažil se také ukázat, že jeho konflikt není se Západem jako celkem, ale s vládnoucí elitou, která „usiluje o zachování své globální hegemonie“.
Deník označil Putinův historický exkurz za „známou kremelskou lekci dějepisu o historických nárocích Ruska na východoevropské země“, zatímco důvody, které uvedl pro invazi na Ukrajinu, za „banální a falešné výmluvy“.
„Dohromady Putinovo vystoupení podtrhlo jeho taktickou sebejistotu v době, kdy jeho protivníci čelili zranitelnému momentu,“ píše NYT a zmiňuje problémy s přidělováním pomoci Ukrajině a „vzestup Kremlu nakloněných politiků na obou stranách Atlantiku“.
A poznamenává, že Carlson se o Trumpovi ani jednou nezmínil.
Ještě bych ( přiznávám, že jsem zatím viděl jen půlku ) dodal minimálně dva Putinem uvedené příklady, kdy se na něčem dohodl s presidentem USA, ale CIA presidentovi řekla že takto ne. Explicitně k tomu potvrdil, že ve Státech rozhodují nevolené orgány. My to v EU známe dobře, ale myslím že pro hodně Američanů to bude šok.
Homere, Vaše příspěvky jsou lepší než oba rozhovory dohromady (palec nahoru a plný kurník 🙂 )
Pouze jsem zkopiroval prispevky z Telegramu, coz neni zadna raketova veda, presto za a palec kurnik mnohokrate dekuji 😉
Taky děkuji.
Blížím se konci rozhovoru, se vším Homerem uvedeným souhlasím. Cčetně kurníku a obou palců !!
Díky za pokus, kvalita je dobrá, bohužel když mluví Putin tak přes něj jde anglický překlad a ještě přes něj to někdo přemlouvá rusky. Ale ten Harfytonův je super, to je točeno Rusy, dabován je Carlson do ruštiny, což nevadí.
Potravinová soběstačnost je základní strategická věc, kterou si každý rozumný stát hlídá. Bitva o Atlantik za WW2 byla mimo jiné i o tom že potravinově nesoběstačné Británii hrozil nedostatek potravin, kdyby se Německým ponorkám podařilo přerušit námořní dopravu.
To je snad poprvé v historii lidstva, kdy se nějaká země z ideologických důvodů (zelený klimatický kult)této strategické výhody zabaví.
Jiří Vyvadil:
Nestačí, že nechutní politici pětikolalice padnou. Bude třeba zkoumat, zda pro svou neustálou propagaci útočné války by neměli být stíháni.
Totalitu, kterou zde prosadili, jim nelze odpustit jen jako politický názor.
Musí být potrestáni.
PS: Ideálně na doživotí bez možnosti propuštění.
Jste na ně moc hodný, herr Schweik!
Vyvadil?
Ten kolaborant?
Několik let (minim. tolik, co budou ve vládních křeslech) veřejně prospěšných prací by bylo lepším řešením. Je zbytečné je na státní náklady vydržovat v celách, takhle by aspoň odpracovali v náš prospěch aspoň část škod, které po nich zůstanou. Když se budou snažit, mohli by dostávat i minimální mzdu. Tím by si zároveň na vlastní pěst odzkoušeli, jaké to je žít z těchto prostředků….
Důl ČSM úpěnlivě shání pracovníky do rubání…
Já myslím, že bude potřeba odminovat celou UA. A stroje na to stačit nebudou. Tato pomoc UA by byla skutečně přínosná.
Kterou část UA po mírových dohodách myslíte, tu polskou, maďarskou, rumunskou nebo snad ruskou ?
Ti kreténi jsou pro praktickou činnost naprosto nepoužitelní. „Uroubli“ by si přitom něco…
To by mi žíly netrhalo.
Jim nejspis jo.
To je mi jedno.
Tak majnstrýým informuje, samozřejmě včetně nezbytného návodu, co si o tom čtenáři mají myslet. Stěžejní je vyjádření Výborného:
„Pan Jandejsek zastupuje skupinu, kde se pohybují lidé kolem dezinformační scény. S ním je zbytečné jakoukoliv debatu vést.“ Ministr dvouprocentní strany, zcela v duchu demograta Pepy jedna nula sedmičky.
Dnešní Štěpán Cháb tesat do kamene.Povinná četba pro všechny.
https://www.krajskelisty.cz/praha/30567-je-to-tady-takove-prolhane-nemocne-komentar-stepana-chaba.htm
Já bych s dovolením doplnil :
https://www.krajskelisty.cz/praha/30527-zlikviduji-kazdeho-kdo-se-pokusi-do-te-ceske-hromady-hnoje-zabodnout-vidle-a-trochu-poklidit-komentar-stepana-chaba.htm
Štěpán je náš člověk.
Člověk s velkým Č, který se nebojí pojmenovat věci správnými názvy.
Proto taky zůstává v KL a nesedí na teplém flíčku za 50 měsíčně..
Dobré články, skvělý popis reality. Včetně toho článku o prodeji Robin Oil.
Tak to dopadá, když idioti opakovaně volí protřelé mafiány.
Evropští traktoristé nám vyhrají jednu bitvu.
Další možná vyhrají sedláci z ČR.
Ještě další může pomoci vyhrát každý z nás.
Jděte k eurovolbám a nevolte 5k a ANO. To jsou podporovatelé green dealu.
Kolik máte poryto/pooráno na vlastní brambory 2024-2025?
Moje brambory má na starosti můj záhumenkář na Šumavě. Měním ho s ním za můj med. Na med jsem dobře proryl prooral.
Ládiku!!!,
umíš kromě básnění a tohoto, odvádět pozornost od tématu diskuse i nějak jinak?
Je to hodně zvláštní. Proč to děláš?
Je to jen otázka, ne osobní útok, zajímá mě to.
Ja to ctu jako „jste pripraveni na to, az se to tu posere uplne?“.
Je to k tématu. Pokud se bude demonstrovat s prázdným břichem, budou společenské změny sakra rychlejší. Doprava žrádla bude blokována, možná i fialovou vládou.
Pripraveno mam asi na 8 radek po 15 metrech, ale asi dam jenom 6 radek.
Pres pulku toho rozdam a stejne je toho porad moc.
Sazim v pulce brezna pod cerny mulcovaci igelit na melko.
Brambory pak nemusim kopat ven, jsou skoro hned navrvchu a diky mulcovacimu cernemu igelitu nezezelenaji a nemusim se zabyvat plevelem.
Pro ty, kteří vládnou ruštinou (pro nás staříky), Tucker Carlson je přeložen také do ruštiny.
https://youtu.be/L0vQ5wZfQQw
Rezervujte si dvě hodny času, uvařte si kafe, rozhvor je zajímavý.
Zrovna jsem to dočetl. Vypadá to že se světovému publiku poprvé dostane ucelený výklad a pohled na válku z ruské strany s jednoznačným obviněním USA, GB a DE. Ano přátelé i DE …
Proto všichni tak hulákají … protože by to u řady lidí mohlo vyvolat potřebu zamyšlení….
Moc se bojím, že dnešní „obyčejný člověk“ jakéhokoliv vzdělání je schopen se zamyslet přímo hlavou. Jeho myšlenky pobíhají po kolejích, které položila média hlavního proudu. V kruhu, jak u dětského vláčku.
Libtardi řvou preventivně.
že = zda
Re: Sk
Nikoli, to „že“ jste tam napsal zcela správně.
90 % lidí není schopno jakékoli diskuze, a to těm 10 % ještě hodně fandím. Spíše bych to viděl tak na poměr 99,7 : 0,3.
Zrovna nedávno jsem se opět nechal zatáhnout do takové debaty. Po mé zmínce o masakru v oděsském domě odborů (2014) dostal můj protějšek doslova amok. Opravdu jsem se bál, že můj pokus o diskuzi skončí mozkovou mrtvicí.
Neslyšel o nich stejně jako 99,9 % Američanů. Ale myslím, že aspoň rozezná živého Macrona od mrtvého Mitteranda, když je ve svém světě vidí vedle sebe, takže má dosatečnou kvalifikaci dělat v té krásné zemi „over the ocean“ prezidenta.
Je to podvrh. Vždyť je známo, že Putin je mrtvý. Umřel na parkinsona, rakovinu, vozhřivku, otravu novičokem a olovem. Byl nahrazen dvojníkem, případně trojníkem. Ukrajina vítězí, v květnu dokončí osvobození Krymu. Doprodej zbylých vstupenek v ústředí NATO v Bruseli a na zdejším Ministerstvu obrany. Rusko je porażeno, sankcemi zničeno. Došly tanky, munice, náhradní díly, letadla, rakety, čipy z praček a ledniček a vojáci. Musíme zbrojit abychom agresívní vyzbrojené Rusko odstrašili od další agrese. Aby nás znovu neobsadilo jako kolikrát v minulosti kdy se jeho dobyvačné armády přehnaly přes naše území a zmařily budování Nové Evropy. Slavkov, Paříž, Berlín …
Všechno je ruská propaganda. Všechno je podvrh. Už i Seznam je prosáknutý ruskými agenty.
Ale já to tak nenechám! Já si budu stěžovat!
VF jednom se mýlíte. Dnešní Putin je již čtverák, trojník je stále kdesi v mrazáku. Divím se, že jste ho čtveráka nepoznal podle uší.
Re: Šumi a strejda
Jste VÓÓÓBA hloupí úplně ganc. Putin už je šesták. Já mu to osobně počítal, protože jsem mladééj a chytrééj. A každou výměnu poznám z fotek po čuchu, to je přece ÚÚPLNĚ jasné!
A Šesták – to není nic nového, to už tu bylo za Rakouska.
A když si to přečtet pořádně, zjistíte, že hen ten šesták byl desetník.
Takže Putin už je vlastně deseťák a nikdo vo tom ještě neví, jenom JÁ.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=mince+%C5%A1est%C3%A1k
Jen aby to nebyl čtrnácterák 😉
Nojo, jenže já umím počítat jen do pěti. Víc je moc nebo móóóóc.
Takže Putin je mocák.
Zde http://kremlin.ru/events/president/news/73411
je kompletní přepis rozhovoru v ruštině.
Rusky, google to přeloží, https://www.kp.ru/daily/27565.5/4889263/
Nechcete si koupit nový elektromobil a tak podpořit evropský automobilový průmysl? Máte auto starší 15 let? Brusel chystá nový nápor na obyvatele EU k vyřazení všech vozů starších 15 let.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Vesnice-chudi-Seberou-jim-auta-Brusel-ciha-Zasah-do-svobody-Odpor-je-tu-750411
Jak to dopadne? Pochybuji, že se najde příliš mnoho lidí, kteří si koupí drahý elektromobil od VW nebo jiný stejně špatný model evropské automobilky. Místo toho si koupí levnější a lépe vybavený elektromobil z Číny. Navíc při nárůstu počtů elektromobilů nějak ignorujeme fakt, že je nebude kde nabíjet, neboť stávající rozvody elektřiny na to nestačí.
Jak to dopadne? Na venkově se budou používat auta se spalovacími motory do rozpadu nebo nemožnosti je opravovat. Elektromobily od VW jsou prodejné jen pokud si VW uvědomí jejich nedostatky a vyrobí výrazně lepší model elektromobilu. Ostatní evropské automobilky jsou na tom podobně, ale VW je v elektromobilech nejhorší. Nebo přestaneme cestovat za hranice panství a vrátíme se do dob roboty a nevolnictví. Cesty na chaty leda vlakem a na nákup do hypermarketu pěšky s batohem na zádech. Pro novou pračku leda s trakařem.
Jestli plán EK projde, bude mít závažné dopady na koupěschopnost evropských obyvatel, a dojde k poklesu výroby i prodejů zboží v Evropě. Mnoho podniků by tak zaniklo. Asi dojde na Vidlákovy záhumenky nebo smrt hladem. Venkov to přežije, města budou mít potíže. Velké.
Co se týče „starých aut“, dal jsem svůj komentář do Tribuny, je to dlouhé.
Mám dvě Felicie, krátkou a kombík r. v. 2000 a dokud to půjde se zdravím a s STK, nevzdám se jich.
Jsem na tom podobně.
Co se týče „oficiální plánované životnosti“ – tak u bruselských úředníků, kteří takové hovadiny navrhují, už tato životnost dávno vypršela. Řešením by bylo tyto úředníky nekompromisně vyřazovat „z provozu“. Jejich myšlení je totiž neopravitelné a tudíž jsou nebezpečím pro život normálních lidí v Evropě.
Pokud má někdo solidní auto, se kterým najezdí cca 2-3 k ročně, a jinak je auto garážované, případné drobné či střední opravy si dokáže udělat svépomocí, tak má auto stále jako nové – i když papírově už je staré třeba i 30 let! A co majitelé veteránů, starších 50 let, které ovšem jinak mají technicky i papírově vše v cajku? Ty bude bruselská hydra rovněž vyřazovat???
Je zapotřebí vyřadit bruselskou hydru.
Řešením by bylo stanovit hranici životnosti auta dle vojenské techniky v Armádě ČR. Když můžeme mít 50 a více let staré BVP, není důvod zkracovat životnost aut na 15 let. Je za tím jen snaha nařídit auta sešrotovat a koupit elektromobil.
Je zde také možnost elektromobil nekoupit.
Re: Gerd
Elektromobil z Čajny je stejný šunt, jako tatáž věcička od VW. Závadová část nese název „elektro-„.
Jediný rozdíl je v ceně, kteroužto neurčuje oddělení prodeje, nýbrž tlak na dividendy, resp. nenažranost akcionářů a vysoké mzdy německých zaměstnanců při nižší produktivitě.
no ved hej, ale predsa len je rozdiel kupovat auto za 15 tis. euro a za 35 tis. euro, hlavne ked baterka vydrzi povedzme 10 rokov a potom sa musi kupovat nova s tym, ze bude stat 50% ceny auta…..este aby sa cinan nepasoval
Re: Janka
UKLIDNĚTE SE!!!
Baterie v elektromobilu vám deset let rozhodně nevydrží a bude stát rozhodně více, než 50% ceny vozu.
To jsou dva rozhodující důvody, proč je plebs do elektromobility tlačen!
10 roků baterie určitě nevydrží, běžná životnost je tak 5-6 let. A baterie tvoří půlku ceny auta. Při 35 tisících eur už se mnozí lidé budou rozhodovat, zda si pořídit auto nebo malý domek, třeba chatu?
Sice rozumím ochraně před čínskými levnějšími cenami elektromobilů, ale byla to EU, kdo vykrmil čínského Otesánka, a teď se diví, že ji chce taky sníst. Navíc cla budou znamenat, že elektromobily budou drahé pro běžné zákazníky.
Bude to jak za 1. republiky, kdy bylo v ČR asi tisíc aut. A pro 1000 aut se nevyplatí udržovat všechny silnice. Elektromobilita bude mít ještě vážné dopady na celou společnost.
Jedinou šancí na úspěch bylo vrazit prachy místo do podpory elektromobilů do jejich vývoje, aby byly lepší a levnější. Nestalo se, protože planeta údajně hoří. Tak ve výsledku nebude jezdit v elektromobilu nikdo. Nakonec se ani pro těch pár tisíc zákazníků v Evropě nevyplatí udržovat výrobní halu. Možná bude naší budoucností jen hipomobilita a louky pro chov koní opět přijdou do ceny. Ale kdo ví? Jisté je jen, že současná podoba elektromobility není životaschopná mimo město a i ve městě na krátké trasy se bude potýkat se spoustou potíží.
U elektromobilů máte na výběr mezi evropským šuntem a čínským šuntem. Čínský šunt je o něco lepší než ten evropský, i když jde pořád o šunt. A Vy šunt nechcete, ale taková alternativa zatím není v hlavách vůdců EU nabízena. Jsme stavěni do volby elektromobil nebo nejezdit.
Část lidí si elektromobil prostě nekoupí, protože na tak drahé auto nemá a mít nebude ani na jeho provoz, protože drahá elektřina. Dostihne to později i automobilky, protože je hodně automobilek na málo zákazníků.
Baterie vydrží asi 5-6 let podle stylu jízdy a počtu nabíjení. Dokud nebudou nové , lepší a levnější baterie, je elektromobilita určena jen pro bohaté.
Lid auta mít prostě nemá, on si pak rajzuje, ochytřuje se, dumá, srovnává, doveze si žrádlo v pytli, no to bychom ten nový svět nevybudovali.
Když si to takto přeberete, začne dávat smysl i nesmysl jako likvidace stabilních zdrojů elektřiny, protože na 1 led žárovku na každý kotec pro 3 lidi v báječných zelených 15 minutes cities ty větrníky s baterka stačit budou. 15% lidí bude navíc bez elektřiny po určitou dobu, protože to budou rebelové bez sociálních kreditů. Další rezerva.
Tak prosté to má být.
Tady je to i na YT, ovšem důkladně dole, aby to moc lidí nenašlo:
https://www.youtube.com/watch?v=fOCWBhuDdDo
Takhle se dělá interview, vy české vlastizrádné kurvy, klimakteričkou Witovskou či Drtinovou počínaje a hysterickou nenávistnou krávou Cirokovou konče!
Neskáče nikomu do řeči, nechá zpovídaného dokončit myšlenku a až potom se zeptá dál, nebo si něco nechá upřesnit.
Zatím jsem to nenašel s českým překladem a sere mě, že hlas VVP je utlumen víc, než by mi stačilo, abych mu rozuměl sám.
Jenže to vyžaduje dostatečnou mozkovou kapacitu na to, abyste si byl schopen zachytit v tak dlouhém souvislém projevu podstatné momenty, které chcete dál rozvinout nebo s nimi polemizovat, zapamatovat si je, utřídit podle priority a být schopen nad nimi přemýšlet při současném udržení pozornosti při naslouchání dalšímu toku myšlenek zpovídané osoby. No a když protistrana skončí, vybrat to nejpodstatnější a s tím polemizovat nebo se na to dále ptát. Současně ale je třeba mít nesmírně široký všeobecný přehled, abyste byl schopen tok myšlenek zpovídaného sledovat a nacházet v něm momenty, se kterými můžete polemizovat, i když se pustí třeba do poměrně hlubokého odborného tématu, v tomto případě například historie.
Máte snad pocit, že by vámi jmenované dámy těmito vlastnostmi disponovaly? Ony prostě rozhovor vedou v rámci svých možností, na víc nemají, i kdyby nakrásně chtěly…
Asi jediným a neodpustitelným proviněním TC je, že se opovážil požádat o interview VVP. Ti správní američtí a hlavně evropští (najmě čeští) intervjúci mu to nikdy neodpustí, americká věrchuška a Deep State už ani náhodou.
Český překlad mne nesere, stačí mi české titulky, které lze nastavit !!
Zkuste si, prosím, někdo představit, že obdobně podává 30 minutový přehled o historii USA prezident Biden !!
Ještě jsem rozhovor neviděl , ale jejich pohled je jasný-co říkáte oteplování-no na Sibiři by se nám to hodilo …. co říkáte na západ-koukáme , jak padají do díry ….. máme surovin za 30 bilionů dolarů …. vyhlásili jsme rok rodiny- odepíšeme vícedětným rodinám hypotéku… atd.
Oteplování také přináší nemalé rozšíření možností těžby přírodních zdrojů v Arktické oblasti a rozvoje Severní cesty z Číny do Evropy. Vzdálenost se oproti plavbě přes Suez zkrátí na méně než polovinu. S flotilou ledoborců se to dá zprůjezdnit na čím dál delší část roku. Mezi lety 2013 a 2019 podle oficiálních statistik objem přepravených nákladů vzrostl 8x z necelých 4 milionů tun na 31,5 milionů. Do roku 35 předpokládají zvýšení kapacity na 200 milionů. Od Murmansku po Vladivostok to je zcela pod kontrolou Ruska. Dál až na krátký úsek kolem Korejského poloostrova, to vede kolem pobřeží Číny. Nejsou tam úzká místa jako na současné trase (Malacký průliv, Bab al Mandab, Suez).
Jedno úzké místo tam je – Beringův průliv. Ledaže by USA vrátily Rusku Aljašku. Pak už by to bylo cele pod kontrolou Ruska.
Pravda, Beringův průliv je jen o něco širší, než vchod do Rudého moře Bab al Mandab. Jenže u Beringova průlivu jednu stranu kontroluje Rusko, pak cca 40 km vody, uprostřed je ostrov Velký Diomedes který patří Rusku (29 km2, základna už tam kdysi byla), pak je po 4 km Malý Diomedes (USA, 6 km2) a teprve za dalších 40 km je Aljaška. Těch 40 km z Čukotky po Velký Diomedes je de facto ruské pobřežní pásmo. Ze strany USA tam nejsou žádné proxy možnosti a la Houthiové, na které se to svede. Musely by škodit otevřeně a počítat s tím, že Rusko s Čínou mohou odpovědět, kde a jak uznají za vhodné.
Máte pravdu, na ty Diomédovy ostrovy jsem zapomněl. Souhlas i s vaší poslední větou.
Pokud by se Rusku s Čínou povedlo touto cestou významně odlehčit Suezu, snížilo by to taky motivaci pro výstavbu Ben Gurionova kanálu, o kterém někteří uvažují už pár desítek let.
https://www.newarab.com/news/what-israels-ben-gurion-canal-plan-and-why-gaza-matters
https://vitklima.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=809317
CHa cha cha…!
Ten Ben-Gurionův kanál je absolutní šílenost!!! Díval jste se na profil reliéfu pevniny, kterou by musel tento kanál překonat? Je tam převýšení NĚKOLIK SET METRŮ!! Dokázal by někdo spočítat (při uvažované hloubce 50 m a šířce 200 m) kolik kubických KILOmetrů horniny by se muselo vybagrovat a přemístit?! A kolik by tam muselo být plavebních komor (zdymadel) nahoru i dolů? A kde na to tam vezmou dostatek vody???
Nebo ten „průplav“ chtějí ž/Ž prorazit nějakým MEGAtunelem?
Pro srovnání:
Suezský průplav (bez plavebních komor) prořezává max převýšení cca 20m (mezi Hořkým jezerem a Rudým mořem). Navíc jeho délka je poloviční, oproti tomu uvažovanému nesmyslu z Akabského zálivu.
Panamský průplav má 6 plavebních komor (3 nahoru do Gatúnského jezera a 3 dolů k Pacifiku, resp. ke Karibskému moři). Převýšení oproti hladině moře je cca 40m. Výstavba PP byla jeden neskutečný problém za druhým (tady není prostor to popisovat). Hlavně pak z Gatúnského jezera skrze nízké kopce (cca 150m výšky) směrem k Pacifiku. A Gatúnské jezero se často potýká s nedostatkem vody (když méně prší), tudíž provoz přes plavební komory se musí omezovat…
Navíc – tranzitní lodní provoz přes Akabský záliv by se odehrával ve výsostných vodách Egypta, Jordánska a Saúdské Arábie. Takže by se tím nevyřešilo vůbec nic.
Podobný „vlhký sen“ v českých rozměrech měl v ČR prezident Miloš Zeman, který často prosazoval vybudování kanálu Dunaj – Odra – Labe přes Českomoravskou vrchovinu a Moravskou bránu s rozvětvením u Přerova. Naštěstí i tento nesmysl už byl uložen k ledu.
Nemyslím si, že D-O-L byl uložen k ledu. Pokud je mi známo, příslušné oddělení Ministerstva dopravy stále existuje a ze všech třech směrů jsou plánovány různé kusy. Poláci udělali úpravy na Odře až k našim hranicím, takže se může jen pokračovat. Stejně se postupuje se splavněním Labe do Pardubic. Na Moravě, pokud vím, se také děje něco podobného.
S tím Ben Gurionovým kanálem máte nejspíš pravdu. Při snaze o rešerši jsem sice narazil na větší počet krátkých článků, vypadá to ale spíš jako kachna, která už léta proplouvá mediálním prostředím (včetně izraelského – viz https://www.jpost.com/opinion/an-israeli-suez-canal-393225). V odborných databázích jsem našel údaje k ropovodu Eilat – Ashkelon a seriózní rozvahy o možnosti železnice, studie realizovatelnosti kanálu nikoli.
Více těch článků zmiňuje úvahy ze šedesátých let o využití možnosti, která nám dnes přijde nemyslitelná. Přiměřené množství malých jaderných výbuchů. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Plowshare
Tohle vypadá to jako zdroj té fantasmagorie. Rok 1963:
H.D. Mac Cabee: Use of Nuclear Explosives for Excavation of Sea Level Canal Across the Negev Desert.
https://www.osti.gov/opennet/servlets/purl/453701.pdf
Konflikt zemědělců vůči EU a národním vládám má už předem jasného vítěze. A opravdu jím není Evropská komise, europarlament a bruselští úředníci, nebo ministři zemědělství typu Výborný či nadnárodní koncerny. Tím budoucím vítězem jsou zemědělci.
Pro zdůvodnění dám nejdříve jiný příklad, a to z oblasti výroby elektřiny. To si tak v Německu a Bavorsku obzvláště usmyslela německá vláda Angely Merkelové, že všechny jaderné elektrárny jsou budoucí Fukušima a je nutné je zavřít. Elektřina se vyrobí v Severním moři ve větrnících. Kde jen soudruzi z NSR a NDR udělali ve svých úvahách chybu? V přenosovém vedení. Elektřinu lze vyrobit na severu, ale jediná možnost ji dodat na jih Německa je přes přenosovou soustavu v ČR. Která sice byla za dob před 1989 projektována na 100% zálohu, ale už je vyčerpaná a jede na plný výkon s minimální rezervou, protože si soudruzi z NDR a NSR za 30 let nebyli schopni postavit vedení el. energie mezi sebou. Stačí jen malá nerovnováha a dojde k blackoutu.
Kde soudruzi z Bruselu ve svých úvahách o potravinách udělali chybu? V kapacitě námořních přístavů. Můžeme mít lepší dohodu mezi EU a Mercosurem či africkými zeměmi o dovozu potravin. Ale nějak zapomínají, že je nutné potraviny do Evropy dovézt, třeba Rudým mořem kolem jemenských Húsiů. Nebo kolem celé Afriky. Ale dejme tomu, že se podaří problém vyřešit a námořní loď dorazí k přístavu včas. Jenže kapacita přístavů v Evropě už nyní těžce nestíhá vykládat kontejnery se zbožím z Číny. A do toho se začne vykládat množství kontejnerů s potravinami, které se prostě včas vyložit musí, protože jinak zkažené potraviny a hlad.
I kdyby nyní zemědělci neprotestovali na dálnicích a neblokovali přístavy, už jen samotný nárůst objemu přepravy kontejnerů způsobí zdržení v přetížených logistických tocích.
Dosud se přeprava pro zemědělství odehrávala na menších vzdálenostech v rámci dané země. Něco podobného jak výroba elektřiny v bavorských jaderných elektrárnách. Po jejich odstavení je nutné elektřinu dovézt, a tím vyčerpat další kousek kapacity přenosového vedení.
Dojde-li k likvidaci zemědělství v EU, dojde k nárůstu počtů kamionů na dálnicích a přetížení všech evropských přístavů a dálnic z nich. Zemědělci opravdu nemusí udělat vůbec nic a celý systém dopravy potravin ze zámoří zkolabuje.
Nehledě na fakt, že pro dovoz potravin budou zapotřebí další velké kontejnerové lodě. Veškeré úspory emisí CO2 prostřednictvím Green Dealu budou rázem k smíchu a spolehlivě vymazány prostřednictvím zvýšené námořní přepravy a kamionové dopravy. Po celém Green Dealu zůstane jen pachuť, jak neskutečně hloupý a drahý záměr to byl. Green Deal už je mrtvý, protože jeho vítězství je možné jen s radikálním omezením populace v EU.
V daném konfliktu dnešních dnů neprohrají zemědělci, ale EK, protože podmínky si EK nastavila tak, že vyhrát dlouhodobě nedokáže. Zemědělci mohou prohrát jednotlivá kola soupeření, ale nemohou prohrát celou válku. Zvítězí zemědělci. EK s celou EU už prohrála bez ohledu na výsledek hlasování. Jen to ještě úředníkům a eurokomisařům v Bruselu nedošlo. A asi ani nikdy nedojde.
Není ani nutné naplnit podmínky Gándhího, kdy EK nepohodlné názory ignoruje, posmívá se jim, bojuje s nimi, a pak vysmívaný názor zvítězí. Zemědělci by svůj názor proti EK prosadili, i kdyby k žádným blokádám nedošlo, protože EK ignorovala všechny zásady logistiky. Ani by nás to nemělo překvapit po boji s biologií (nová pohlaví a Covid), počasím a cykly vývoje (Green Deal), ekonomickými zákony (předražené energetické vstupy), že nyní ignorují logistiku. Pak se jim začne posmívat, bojovat s nimi, a nakonec EK prohraje.
EK vede marný boj proti zemědělcům a základům fungování států. Proto EK prohraje, i kdyby zemědělci nehnuli prstem. Každý protest zemědělců je úspěšný už jen tím, že k protestu vůbec dojde. Zemědělci už zvítězili, jen to části společnosti v Bruselu a Štrasburku ještě nedošlo.
Re: Gerd
Nic proti vašemu hodnocení kapacity ojro-přístavů, ale pozapomněl jste na skfjelé zemědělské produkty z Ukradiny a Moldávie. A není vyloučeno, že soudruzi „objeví“ další zemědělské plochy, kam noha ojrokomisaře nedošlápne a přístavů nebude nutno využívat.
Ale není možno tvrdit, že vaše hodnocení přístavních kapacit není správné. Je ovšem potřeba uvažovat ve větších extrémech. Dovedu si docela dobře představit, že soudruzi v případě potravinové nouze dokážou velmi rychle prosadit přednost v odbavování lodí s jedem – pardon – s jídlem. Anebo zřídit spešl kotviště pro takové lodě. To opravdu není žádný velký problém.
A nechají se od euro-obyvatel ještě poplácávat po ramenou, jací jsou euro-pašáci.
Co se týká přepravy z Ukrajiny, existují jen 3 tratě a jedna z nich tunelem, kudy zboží z Ukrajiny vozit. Obávám se, že jestli budeme nuceni spoléhat na dovoz potravin z Ukrajiny, někoho v Rusku napadne nás vyhladovět tím, že na tratě pošle pár raket.
Co se týká přednostního odbavování potravin s jídlem, zde s Vámi souhlasím, ale lodě s nepotravinářskými výrobky mezitím budou čekat na rejdě a nebudou vykládány. Protože skoro v každém výrobku vyráběném v EU je komponent z Číny, budeme brzy vidět výpadky výroby. Prostě si zopakujeme zásobování podniků před 1989.
Speciální kotviště pro lodě opravdu nezřídíme, protože Zelení a odpor obyvatel a nedostatek vhodných míst. Dovedl bych si představit leda projekt lanové dráhy někde na mělčině, kam by přijela loď a vyložila by lanovkou všechny kontejnery na pevninu. Za bouřlivého počasí by to nešlo, ale za klidných dnů je vykládka z moře možná. Ovšem výstavba narazí na byrokratický moloch.
EK jistě napadne brát potraviny z Balkánu, ale opět narazíme na kapacitní problémy tratí a dopravu potravin. Nehledě na fakt, že jakmile země Balkánu vlezou do EU, budou postiženy stejným dobrodiním nápadů EK jako bouřící se Francie a Německo. Neznám nálady zemědělců v Rumunsku a Bulharsku, ale neb jsou v EU také, čeká je podobné dobrodiní jako zemědělce české.
Banány sice bude možné vypěstovat v Africe a dovézt je k Evropě, jen se ke spotřebitelům nedostanou zrovna včas. Máme se připravit na fronty na banány? Ale zřejmě přibude potřeba řidičů kamionů.
Ještě si dovolím doplnit, že ke 4 nepostradatelným základním vstupům do výroby v Evropě (cement, ocel, plasty a čpavek) jsme si doplnili pátý vstup drahou energii a nyní usilujeme o šestý vstup drahých a nedostupných potravin pro obyvatele.
No, já jsem těch železničních tratí z Ukrajiny do EU napočítal nejméně 12. Plus 3 další, které by šly poměrně rychle obnovit (většinou se jedná o mosty přes větší řeky). Problém je jinde, a to v rozdílném rozchodu kolejnic. V EU se používá standardní evropský rozchod (1435 mm), kdežto na Ukrajině je rozchod širší (1520 mm), což je dědictví po carském Rusku a SSSR. Tudíž je nutnost překládky zboží v tzv. přechodových stanicích. U kontejnerů to sice jde poměrně rychle, ovšem i tak je to jisté zdržení.
Přístavů je v EU spousta, ale ne každý je vhodný pro větší lodě zaoceánské plavby. Úpravy přístavních mol a kapacity vykládacích jeřábů by byly další nutností. Ale je to technicky řešitelné. Spíše mě napadá, za co by to zboží EU nakupovala, když se nic kloudného a konkurenceschopného nebude v EU produkovat. Že by se na oplátku vyvážely „evropské hodnoty“?
Za co budeme nakupovat se eurokomisaři jistě nezeptali. Asi předpokládají, že za natištěné peníze. Evropa se pomalu mění na folklorní skanzen pro asijské turisty, kde zbytek domorodců bude provozovat večerní představení tanců a písní pro turisty.
Co se týká přepravy, pokud vím, jen 3 tratě jsou použitelné na přepravu většího množství materiálu. Ale třeba se mýlím a těch zbylých 9 lze vylepšit na větší provoz.
„Za co budeme nakupovat se eurokomisaři jistě nezeptali.“ – to se teď neřeší. Teď se odlamují země z BRICSu rozdáváním našeho trhu. Očekávám, že až dojde na potíže s placením, umyjí si Američané ruce, že to už není jejich věc.
K žádnému zaplacení nedojde, neb zrušíme měnu. Nebo si prachy natiskneme a dáme je za zboží? Už kdysi některé evropské národy provozovaly v Africe obchod s korálky a zrcátky výměnou za zlato. Tak plaťme kryptoměnou.
Re: Gerd
jste zcela hloupý a zcela starý Gerd, který za CELÝ svůj dosavadní život nepochopil, že peníze se přece
VYBÍRAJÍ Z BANKOMATU!!!
(((-:
Bankomat je fuj fuj a dělá emise CO2. Řešením je kryptoměna! Tu ani nemusíme vybírat. Bankovka je stejně jen slib prodávajícímu, že za zboží dostane něco, zač si může koupit jiné zboží u někoho jiného. A slibem politik nezarmoutí a rozdává je s úsměvem a rád.
Mladí evropané mohou začít provozovat placených se staršími aziatkami, některé si i vezmou s sebou do Číny.
Dodávám k vyseuvedenému seznamu atrakcí pro návštěvníky z Asie.
Re: Charon
nedal jste odkaz, takže ZÁSADNÍ dotaz:
Jednokolejky, anebo dvoukolejky? Jednokolejky jsou z hlediska kapacity docela zoufalost.
Další věc. Už jsem ze školy dávno ven, ale ČSD fičelo na měrném tlaku 20 (22) tun na nápravu.
To Vasil nedá ani náhodou, ani omylem. Takže při opakovaných přepravách překopání železničního spodku a svršku, totéž platí pro polského Jacka.
Další věc jsou seřaďováky a „čekárny“ na celní odbavení na hranicích.
A konečně vozová kapacita, neboli počty vagonů a lokomotiv způsobilých pro zadanou práci.
Více by nám možná prozradili vysloužilí ajznboňáci typu „berkowitz“.
Takže:
Dvoukolejné trati na Ukrajinu:
Z Polska:
1. Chelm – Ljubomil
2. Przemysl – Mostyska (Lvov)
Ze Slovenska:
3. Čierna nad Tisou – Čop
4. Velké Kapušany – Uzhhorod (přes hraniční čáru je dnes druhá kolej zrušena, nicméně lze ji na drážní těleso opět položit, pro žel. vojsko by to bylo hračkou)
———————————————-
Jednokolejné trati na Ukrajinu:
Z Polska:
1. Hrubieszów – Ustyluh
2. Lubelski – Rava Ruska (Lvov)
3. Lubaczów – Rava Ruska (Lvov)
4. Przemysl – Nyzhankovychi
5. Kroscienko – Khyriv (na UA straně se nepoužívá)
Z Maďarska:
6. Záhony – Čop
7. Tuzsér – Batovo
Z Rumunska:
8. Satu Mare – Korolevo
9. Valea Viseului – Dilove
10. Dornesti – Hlyboka
Z Rumunska do Moldávie a pak na UA:
11. Galati – Giurgiulesti – Reni (a dál přes Moldávii)
12. Iasi – Ungheny
13. Murgeni – Cantemir
Ještě dříve existovala jedna trať mezi dvěma protilehlými městy na řece Tise. Dnes je zrušená, včetně mostu přes Tisu, i tohle jde ale případně obnovit:
14. Sighetu Marmatiei – Solotvino
Konkrétní odkazy žádné dávat nebudu, račte nahlédnout do mapy:
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=23.8914874&y=47.9497327&z=14
Železniční hraniční přechody mezi Polskem a Ukrajinou, (bídný) stav k červenci 2023:
Dorohusk – Jagodin (Ягодин) – 1 kolej o rozchodu 1435 mm (elektrifikovaná) + 1 kolej o rozchodu 1520 mm.
Hrubieszów – Izov (Ізов) – 1 kolej o rozchodu 1520 mm
Hrebenne – Rava Ruska (Рава-Руськa) mimo provoz, koleje sneseny
Werchrata – Rava Ruska (Рава-Руськa) 1 kolej o rozchodu 1520 mm, mimo provoz?
Medyka – Mostiska (Мостиська, Мостиска, Mościska)
Malhowice – Nižankowice (Нижанковичі, Niżankowice) – mimo provoz
Kroscienko – Starjava (Старява) – mimo provoz
zdroj: https://1url.cz/HuvGv str. 34/35
Zajímavý dokument, díky. Staženo a až budu mít čas, hodím si to ještě do překladače. Přece jenom, z mapy se toho tolik vyčíst nedá…
Jak jsem z dokumentu narychlo pochopil, budou chtít zaintegrovat železniční síť UA do sítě EU a začnou logicky od těch hlavních (páteřních) tras. Což z rozchodu 1520 na 1435 milimetrů technicky půjde lépe než naopak. Finanční náklady budou ovšem obrovské a jestli to EU „utáhne“ je otázka. Ukři v žádném případě, to je jasné už dnes.
Otazníkem zůstává, jak to na té ukro-ruině nakonec všechno dopadne a co z těchto plánů zbude?
Neviděl bych to tak tragicky. Existují tratě s rozchodem 1520 mm, které vedou na území EU. Jedna z nich vede z Čopu do Východoslovenských železáren. Další je Linia Hutnicza Szerokotorowa, která vede do Sławkówa Południowego (u Katowic).
Předělat kolejový rošt, pokud je k dispozici železniční těleso a mosty, to opravdu není nic až tak náročného. Je možné to udělat celkem levně a rychle.
[kvůli odkazům rozděluji na dva příspěvky]
Ad „ČSD fičelo na měrném tlaku 20 (22) tun na nápravu“:
Ohledně ČSD si to pamatujete dobře.
Železniční tratě se se zřetelem na max. hmotnost na nápravu a max. hmotnost na běžný metr vozu dělí do traťových tříd zatížení – podrobně zde https://www.cdcargo.cz/documents/10179/247058/Nakl%C3%A1dac%C3%AD%20sm%C4%9Brnice+UIC_sv1.pdf na straně 11, stručně zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Tra%C5%A5ov%C3%A1_t%C5%99%C3%ADda
a „normální“ je v ČR třída C2 (max. 20 t na nápravu 6,4 t na běžný metr vozu) a na Slovensku třída D2 (max. 22,5 t na nápravu 6,4 t na běžný metr vozu) zdroj: https://uic.org/IMG/pdf/20220608_line_categories_file_3_1.pdf
Ovšem s „polským Jackem“ pravdu nemáte. Zde https://1url.cz/euvp6 je přehled traťových tříd v Polsku: většinou C3 nebo D3 , nejsou tedy na tom hůře než my.
Ukrajinské parametry jsem nenašel.
Vzhledem k tomu, že se na Ukrajině všude jedná o tratě širokorozchodné (1520mm), tak lze předpokládat, že jejich parametry ohledně nápravového tlaku budou obdobné jako u evropských normálněrozchodných (1435mm) železnic. Samozřejmě, záleží na typu (velikosti) použitých kolejnic, které mohou u vedlejších jednokolejek mít o něco nižší parametry.
Re: Gerd
Obávám se, že v otázce tunelu se bude Ivan řídit poučkou o páchání chyb nepřítelem a nechá nás být.
Spešl kotviště budou, protože Zelení jsou už etablovaní v řídících strukturách a prachy se jim už určitě zalíbily. Viz budování terminálů na zemní plyn – najednou to jde a dokonce i bez keců o přírodě.
V otázce zpožďování vykládek kontíků máte určo pravdu, ale na to už jsme si zvykli. Např. jeden můj známý čeká už rok po termínu na odání nových kamionů – nejsou čipy – tedy prý…
Náhradní díly na opravy aut v provozu rovněž „nejsou“. A dokonce ani ty „hloupé“, bez čipů…
No comment…
Obávám se, že Rusové chtějí, abychom posílali všechny náboje a zbraně na Ukrajinu a pak neměli nic, protože pak jim bude stačit stáhnout T-34 z památníků a poslat je znovu na západ dobývat.
A my budeme mít pro obranu elektromobily. Pravda, budou hořet neuhasitelným ohněm.
Putin sice v rozhovoru tvrdil, že nemá zájem dobývat další území, ale jestliže se mu sama nabídnou jako bezbranná, asi svůj názor pružně přehodnotí.
Re: Gerd
Vy byste si vzal od souseda zahradu, ve které jsou nevyhoditelní protivní podnájemníci, kteří chtějí jenom žrát a nic nedělat?
Ojropa NEMÁ nerostné zdroje, NEMÁ fabriky, NEMÁ (již brzy mít nebude) kvalifikovanou pracovní sílu.
Proč by sem lezl? Tribut mu přece můžeme posílat přes SWIFT!
Mohl by sem vlézt jen kvůli tomu, aby všichni evropští politici stačili utéct do USA! Jakmile by se tam uchytili, spolehlivě by zlikvidovali USA. Například Ursula von der Leyen by mohla velet obraně USA dle zkušeností z Bundeswehru. Nedokážeme z té dálky posoudit, jaké rafinované plány Putin střádá ve své hlavě. Naštěstí nemá na jejich provedení sílu.
My si můžeme vybrat, zda budeme zničeni z EU nebo Ruska. Zatím to vypadá na obě možnosti najednou.
Proč by nás mělo Rusko ničit?
Už nějakou dobu pro ně sice jsme Slované, ale s chováním a hodnotou přiotrávené myši, co brzy chcípne.
Co by tu ještě mohl ničit a hlavně proč??
Gerde, nemáte tak úplně pravdu s tím vvn vedením.
Pokud by ČR neudělala opatření v podobě PST (PhaseShiftingTransformers), tak byste možná částečnou pravdu měl. Protože ale přetoky činné energie, jsou ze dvou německo-českých vvn linek s napětím 400kV, odváděny do jiných šesti linek 220kV (směr jižního Německo) právě těmito transformátory, resp. šikovnou regulací fázového posuvu mezi primárním a sekundárním vinutím, tak blackout od jejich zprovoznění a nastavení, už nehrozí. Kdo má zájem a má aspoň základní povědomí o tom, co to je transformátor, autotransformátor, regulační transformátor a transduktor, si podrobnosti o funkci těchto obrovských strojů (účinnost 97,5 až 98,3%) najde sám.
Na každém z uvedených 400kV vvn vedení, jsou instalována dvě trafa, v běžném provozu zapojená paralelně, aby v případě poruchy na jednom z nich, mohla regulace ve zmenšeném rozsahu probíhat dál.
Trafa vyrobila italská pobočka Siemens, čtyři kusy a u výrobce je uskladněn pátý, záložní s nižším výkonem. Každý ze čtyř instalovaných: 415/230kV, 800MVA, váha každého 630 tun, rozvodna Hradec.
Jde o veřejně dostupné informace z internetu.
Dodatek pro pobaveni… kdyz pred cca 10 lety ta trafa byla uvedena do provozu, kviceli zeleni potrefenci, ze je to kvuli tomu, aby se k nam nemohla dostat levna energie z OZE. Bylo to pry spiknuti fosilni lobby.
Tecočampe,
o transformátorech vím, ale po odstavení JE v Bavorsku je zapotřebí tam elektřinu nějak dovézt – nebo omezit spotřebu elektřiny v Bavorsku. A možnosti navýšení kapacity přenosu jsou vyčerpány. Je samozřejmě možné zvýšit kapacitu vedení, natáhnout další dráty na stejné lince, ale je nutné zesílit stožáry. Nebo postavit elektrické vedení přes střední Německo. To vše je možné, ale chce to čas a souhlas úřadů a obyvatel.
Ale byl to jen příklad toho, jaké nápady bez rozmyslu plodí Evropa, aniž by domyslela všech důsledků. Podobně s potravinami jistě najdeme i jiné zapomenuté chyby, nejen nezbytné navýšení kapacit pro přepravu zboží.
Oni uz to vedeni stavi. Ma to jen par chybicek. Je to pozde, drahe a nekapacitni.
Ale zato nemecky dukladne.
Děkuji za odkaz, neznal jsme jej. Z vedení 700 km SuedLink nyní budují 5,2 km pod Labem jako stejnosměrné vedení a 16 km v Bádensku Wurtembersku. Kapacita přenosu 4 GW. To pokryje jen kapacitu zavíraných JE v Bavorsku. Protože se rozhodli linku provést jako stejnosměrnou, předpokládám, že celé vedení půjde kabely v zemi. A za jak dlouho vybagrují 680 km? Předpokládám, že u silnic a železnic využijí nějaké existující propustě a podjezdy.
Odhaduji, že nevyřeší problém, jen zaplácnou díru po vypínaných JE. Další navýšení výroby nebude na průmyslovém jihu Německa možné.
Jen poznámka, aby si to někdo nepředstavoval jako zakopání chráničky s kabelem na zahradě: Kolejnice v tunelu umožní průjezd tunelových vozidel, tak aby tunel zůstal přístupný pro údržbu a opravy i po ukončení stavební fáze. Tedy je to vlastně takové 700 km dlouhé metro.
To by museli stavět Číňané. Ti to dokázali – viz stovky kilometrů nově vyražených železničních tunelů v jihozápadní Číně (+východní Tibet). Železnice systémem metro. Úžasné dílo.
Pracovních sil mají Němci dostatek a do imigračních zařízení neustále přichází další. Když si stavbu rozdělí na úseky cca. 10 km, mohou stavět najednou celou trasu. I nezaměstnané horníky by mohli využít.
Vzhledem ke kvalitě a produktivitě té síly by se to muselo organizovat formou Stavby 501. Což by asi neprošlo.
Se stejnosměrem přijdou další problémy, tím větší, čím větší bude přenášený výkon.
Kdo z ajznboňáků si pamatuje na rozsah antikorozní ochrany potrubí i konstrukcí, poblíž ss železniční trakce 3kV?
Viděl někdo ty usměrňovače, kterými se bludné proudy odváděly do průběžného zemnění?
Křemíkové diody velikosti zhruba Jacka Danielse, 6.000A/ 10.000V závěrného napětí, bleskojistky velikosti půllitrové petky, propojovací „vodiče“ zvíci dívčího lýtka..
A taky není „kabel jako kabel“, vvn stejnosměrné kabely bývají pod trvalým a nemalým tlakem inertního plynu a to nepíšu o izolaci.
Švédové napájeli Gotland stejnosměrem a pohořeli s tím..
Střídavý proud pro nadzemní vedení nějak neprovádí, protože ošklivé dráty. Zatím víme jen, že Labe podkračují stejnosměrným vedením. A že ze 700 km trasy mají rozděláno jen 5,2 + 16 km, oboje v zemi. A jsou těžce pozadu za potřebou vedení.
Další se teprve dozvíme a bude zajímavé sledovat, jak si Němci poradí s technickými potížemi, a že jich bude nemálo!
Výhody a nevýhody stejnosměrného vs střídavého proudu u silového el. vedení se snad už dávno prokázaly u legendárního sporu Edison vs Tesla v předminulém století v USA. Něco se ve fyzice od té doby změnilo?
Mám hluboce zakořeněnou nedůvěru v jakýkoliv průmyslový výrobek, vyrobený v Itálii. Italové umí design, v tom jsou dobří. Tak uvidíme, jak dlouho ta trafa vydrží a zda přežijí první velkou zátěž.
Re: babaluba
A kdo vám nakecal, že Italové dělají něco dalšího, kromě navrhování designu?
Všecko se dělá v Čajně a u Indiánů (v InDYji). Třeba motocykly BMW.
https://bike-mania.cz/budeme-jezdit-na-bmw-z-indie-mozna-ano/
Totéž platí pro INDICKÉ motocykly zn. JAWA.
Motor spočítaný F YTÁÁÁLYJI, vlastní výroba Indie, česká samolepka.
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/jawa/nova-jawa-350-indove-zvetsuji-kejvacku-50690.html
https://twitter.com/TuckerCarlson/status/1755734526678925682
Už jsi sí ho přeměřil? Zítra se budou v Bruselu projednávat ti s tim malým. A protože o tom víš taky prd, tak ti ho pak uříznou.
Chobotnici korporátů nemůžou nějací zastupitelé lidu ničím ohrozit. Můžeme se taky dožít, že korporáty, jak nás naučili je nazývat, začnou pořádat vlastní neveřejná hlasování a přímo budou řídit státy, protože už lidi ani ty státy nepotřebujou. Už jsou tak velcí a vypasení, že je kvůli velikosti a komplikovanosti žádný vidlák nemůže podříznout. Ani neví kde to má hlavu.
Agentura pro mezinárodní rozvoj USA (USAID)
Rada pro zahraniční vztahy (CFR),
Carnegie Foundation a
🕎Rockefeller Foundation (osoby, které v těchto nadacích zastávaly vedoucí pozice), newyorští
✡️bankéři John P .Morgan Jr. (a jeho muži), Paul Warburg, Norman Davis a Otto Kahn,
John D. Rockefeller, Elihu Root (první prezident Carnegie Endowment for International Peace, bývalý státní tajemník),
John W. Davis (hlavní partner Morganovy právnické firmy Davis Polk, Wardwell, Gardiner & Reed; předseda Carnegie Endowment for International Peace; správce Rockefellerovy nadace v letech 1922 až 1939), Paul D. Cravath (vedoucí Rockefellerovy právnické firmy Cravath , Swain & Reed Moore“), Edwin Fgay (děkan Harvardské obchodní školy),
John F. Dulles (budoucí předseda Rockefellerovy nadace a ministr zahraničí) a jeho starší bratr Allen W. Dulles (prezident Rady (1946-50) a budoucí šéf CIA) .
Po mnoho desetiletí je
🕎CFR hlavním doupětem západního globalismu a amerického imperialismu.
✡️5,2 tisíce individuálních členů plus
120 nadnárodních korporací. jedna z prvních a nejsilnějších propagandistických a analytických struktur nejen v USA, ale i ve světě, má mezinárodní síť (Rada rad a Evropská rada pro zahraniční vztahy).
https://aftershock.news/?q=node/1343050
https://aftershock.news/?q=node/1331771
Nějak vám z toho výčtu vypadlo London City, Rothschildové a spol…?
πα½
Kydat se budou zvratky, ty debílku. Jako vždy 😀
Si koleduješ o vidle v zadku!
Rozhovor Tuckera s Putinem… teď:
https://tuckercarlson.com/the-vladimir-putin-interview/
Pane prezidente, souhlasíte s tím, že Ukrajina je loutkový stát ovládaný gay nacisty? A jak to děláte, že jste tak dokonalý?
Věříme v tradiční hodnoty; manželství je mezi mužem a ženou: muži jsou muži a ženy jsou ženy.
A to jsou přesně ty výroky, kterých se děsí libtardí politici v Americe, vědí že na to jejich lidé zabírají. Proto to šílení a snaha zveřejnění rozhovoru zabránit.
Vyjádření pravdoláskaře, europosrance z frakce RENEW (kde působí i ANOfert), poskoka banksterů:
https://twitter.com/guyverhofstadt/status/1754517903167173061?ref_src=twsrc%5Etfw
Zjevně nervíky jedou na plné obrátky, to budou infarkty i bez šmakulád.
Díky moc, škoda toho překladu, chtělo by to spíše titulky, ztrácejí se věci když mluví oba. Ale v celých dvou hodinách rozhovoru to snad nebude takový problém. Poslechnu celé zítra, teď se raději vyspím.
Ano, také bych dala přednost tomu, aby nechali Putina mluvit rusky s anglickými titulky. My starší přece jen té ruštině nějak rozumíme a je docela kumšt přeložit věrohodně do angličtiny některé Putinovy reakce.
Jinak můj první dojem je (a určitě si to pustím zítra znovu), že Tucker úplně na Putina nestačí, místy nerozumí, co se mu snaží Putin vysvětlit.
To Oliver Stone vedl rozhovory s Putinem mnohem lépe (viz třídílná serie Olivera Stona „Svět podle Putina“).
Máte, Maneco, pravdu. Ač mám Tuckera Carlsona v oblibě, zde bylo chvílemi vidět, že neví, o čem to Putin mluví.
Hmmmm….
Novinky uvedly Tuckerův rozhovor s Putinem ve 2:21 v plném znění na platformě X:
Rusko nemůže být na Ukrajině poraženo, řekl Putin americkému moderátorovi
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-rusko-nemuze-byt-na-ukrajine-porazeno-rekl-putin-americkemu-moderatorovi-40460113
Možná chtějí novinky seznam posluchačů pro vypoulence. Nebo příprava na obracení kabátů.
Goebbles globalistické bestie kázal v Chazárii
Ukrajinci by měli být hrdí na své “úspěchy” a nadále Rusku maximálně škodit, protože
🕎 konečným cílem je likvidace Ruské federace.
vaše vojska úspěšně narušila ruskou nadvládu ve vzduchu. Zastavili jste blokádu Černého moře, donutili jste Rusko stáhnout drtivou většinu své flotily z okupovaného Krymu, obnovili jste vývoz obilovin.
Ale už nejste vazalem imperia, nejste objektem, jste subjektem, Ukrajinci jsou pány svého osudu
V projevu v Nejvyšší radě to řekl představitel Evropské unie pro zahraniční věci Josep Borrel, informoval korespondent Politnavigatora.
novarepublika (tečka) cz
Jestli to ten chlap opravdu řekl, tak to je největší bomb za posledních pár let. Přece z toho musí být nějaký videozáznam…
m.politnavigator(tečka)net/borrel-v-kieve…
Ten Drulak by mel prestat zvanit vo jeho ,pedagogickych pouckach, profesorskych tragediich. Z tepla svy kancelare./Kde jako kazdej nema zadnou zodpovednost , jenom rozdmychava zdalky..
Trageduje a trageduje jako smyslu zbavenej fanatik s flasinetem.
Jen za ucelem znicit vladu.
Znicit umi kazdej blb.
Ze ma vlada neco nejnizsiho je nejvyssim duvod .
Kdo co udela potom se nevi. Nic positivniho .
Nic vubec nic konkretniho ,sami sebe povyseny neudelaji nic vubec nic jenom klavesnicema
nahaneji jiny. Neco udelat.
Nikdo nemluvi , kdo ma prijit po tyhle vlade , jenom se opakuje porad
dokola , vlada peeetii nelibotarda ,pryc.
Nikdo nerekne nic dalsiho. Zadnej program,kterej by museli plnit nic ,jen vlada pryc.
Opozice seberozvracena s nadsenim nicit , nadavky a pomluvy vladnou.
Takovy klavesnicovy tragedi s posedlosti svrhavat za kazdou cenu ,maji nahradit vladu a ponechat ten system , kde je dovoleny vsecko.
My vime ,ze potom u moci ,kazdej se otoci do opaku.
Souhlas sou vsicki stejny a nektery horsi ,ale to se dozvime az se vysplhnou.
Vašemu psaní se mizerně rozumí, kdo ho přečte měl by dostat medaili. Já to přečetl a pochopil jsem jen, že píšete zbytečné věty. Není to na polemiku.
Proč nemáte diakritiku? Když píši do Srbska, používám jejich latinku. Je lehké si ji nainstalovat. Proč pohrdáte češtinou?
Krteček pod jiným Nickem???
Morybundus: Nee, to je Paw.
Za mne je paw se svým bolestínstvím a nenávistí ke vzdělání horší než krteček. A také výrazně delší.
Je to už starej pán. Kdysi tu dával odkaz na svůj literární počin.
https://www.bezvydavatele.cz/book.php?Id=326
Tak by už měl mít rozum a soudnost.
Kůň je jednou hříbětem a člověk dvakrát dítětem. To vám vzkazuje teta Kateřina.
Děkuji 😀
Pětikoaliční kolaborantská sebranka je nejhorší od fašisty spáchaného listokradového převratu v roce 1989.
Aspenistický ksindl v roli vlády ČR slouží banksterům. Nám škodí.
Zhoubou je Green Deal, bankstery páchané šmelení přes jejich cinklé burzy, jejich hitlermarkety, jejich krimigrace a kalergismus, jejich LGBTQ, jejich gender perverze, jejich neustálé válčení.
K pochopení, co s námi hrají za šméčka, je nutná znalost strategie satanistů a schopnost předvídat.
-hlad, chladno, únava
-strach
-poníženost
Koronafašismem se předvedli dokonale.
Připravovanou plandemickou smlouvou WHO, válkami s Ruskem a dalšími, likvidací průmyslu i zemědělství nás tlačí do propasti.
Uvědomění si hrozby je prvotní. Pak odklonění hrozby.
Poslouchal jste někdy profesora Druláka, nebo jn zase házíte špínu svých mindráků na každé jméno, které se tu objeví ? Zkuste se podívat, kolik lidí jej čte, poslouchá, kupuje jeho knížky, jezdí na jeho přednášky, hlásí se do spolku Svatopluk.
Podle vašeho blábolu, který jsem tentokrát přečetl právě kvůli jménu profesora Druláka, vsadím cokoli, že vůbec netušíte, jaké jsou jeho názory či vize. Nevím zda tak po nocích kombinujete chlast a psaní, ale jinak si to nedovedu vysvětlit. Jste vážně zapšklý ubožák, závidící každému jeho úspěch, znalosti a nejvíce asi vzdělání. Je mi vás pawe vlastně nakonec líto.
Jak nemá odpovědnost? Vždyť ho jeho názory stály zaměstnání a popotahování. Jakou odpovědnost máte vy?
Vidlák optimisticky prohlašuje, že „teď právě francouzští a němečtí zemědělci ukazují, že je možné proti korporacím vyhrát.“ To si nemyslím. Malé vítězství evropských zemědělců nad bandou ideologických tlučhubů nic neznamená. Dokonce i když se ve volbách podaří v EP vyměnit progresivistické zelené liberály za racionální konzervativce, co se tím změní u nadnárodních korporátů, jako Google, Microsoft, Pfizer, Black Rock, WEF, WHO a dalších? Vůbec nic. Jejich celosvětové struktury protkané chobotnicí agitujících neziskovek zůstanou nedotčeny. A noví politici, kteří budou demokraticky zvoleni sílící opoziční většinou, budou dosazeni do těchto existujících struktur, involvováni do běžících agend a indoktrinováni zaběhnutými procesy. Je vůbec možné zajistit, aby se neodvrátili od svých původních cílů stejně, jako většina jejich předchůdců? Nebude se znovu opakovat stejný výsledek, jako u každých voleb: voliči budou podvedeni a nově zvolení se začnou chovat stejně jako ti, které přišli vystřídat.
Viděl jste britský seriál „Ano, pane ministře!“ nebo „Ano, pane premiére?“
Pokud ano, tak si budete umět odpovědět sám. Odkaz na vysvětlující video jak funguje svět jsem tu už dával, udělám to ještě jednou.
https://stary-kocour.blogspot.com/2024/02/jak-funguje-stroj-svet.html
Ten proces není jednosměrný. Stejně jako barbaři zadupali do země „věčný“ Řím, skončí i ona „nadvláida“ nikoli nadnárodních, ale ve skutečnosti amerických (a zčásti britských) korporací. Právě proto se taky snaží v poslední době urychlovat některé procesy. Ale to neznamená, že se to jinde nedrolí. Británie padne dřív než Spojené státy. Což bude větší komplikace pro jejich plány, než to na první pohled může vypadat. A problémem těch dosud nejmocnějších je, že třeba na Číňany se tak nějak nemůžou nechat přešít. Budou to zkoušet jinak, stejnými mechanismy, které jim pomáhali paraziticky přežívat staletí, ale sami se uzavřeli za řadu pastí, které sami pomáhali líčit. Třeba se jednou někdo zeptá, proč ty jejich vlastnické rodové klany nejsou ani multikulturní, ani LGBT+ pestré, ale je to jedna bílá naci gerontotlama vedle druhé. Uvidíme. Každopádně defétismus je program k ničemu. Dějiny nemění předpodělaní.
Každá situace degeneruje i sama od sebe, z vnitřních příčin.
Jenomže lidský život je příliš krátký na to, aby viděl ten pohyb.
Inu, svádět na „Američany“ a „Brity“ to, co z jejich zemí páchá především globálně sjednocené Židovstvo, není tak úplně fér…
Ve skutečnosti jsou Američtí konzervativci a prostý ozbrojený lid jedna z největších překážek Globalistů… Jenže tihle Američané v USA nevládnou…
A jedna z příčin problému na obou stranách je to „sjednocené“… Oni jsou sjednocení, my ne, a proto nevyhráváme, nebo aspoň ne dosud…
πα½
Každá eroze musí něčím začít. A bez začátku se nic neděje. To musíte znát ze života.
To lidové rčení znám i jinak – lepší hrozný konec, než hrůza bez konce.
A měl bych jednu malou poznámku – pokud souhlasíme s tvrzením, že zemědělci vyhráli jednu bitvu, pak musíme souhlasit s faktem, že bitvy jsou součástí války. Jinými slovy – vedeme s nimi válku. A ještě žádná válka se nevyhrála jenom tím, že se někdo bránil. Pokud se jenom bráníte, tak dříve nebo později vás protivník prostě udolá. Připomínám EU ústavu – neprošla, tak máme v podstatě identickou věc s názvem Lisabonská smlouva.
Celé tohle ukončit znamená vyhrát válku, bitvu za bitvou, neukonejšit se jednou dílčí výhrou. A pokud navíc chceme, aby čas po vítězství nesloužil jenom ke konsolidaci sil válkychtivých, pak musí nastat odsouzení a potrestání válkychtivých – jenom tak docílíte, že se situace nebude v brzké době opakovat.
A poslední – včera Vevča napsala skvělej článek. Takže Vevčo – palec nahoru a ať si ten pomyslný vzkaz z článku vezme k srdci co nejvíce lidí.
Obávám se, že když to dopadne „dobře“ – zemědělci budou chvíli držkovat a vybojují si nějaký drobný ústupek… A bude jaro a pojedou pracovat na pole a bude utrum… Jenže když neodstraní příčinu problému – to je nadvláda Byrokratů pod diktátem Globalistů (třeba skrze MMF), tak se to zase brzy vrátí do starých kolejí…
https://necenzurovanapravda.cz/2024/02/mmf-vyzyva-vlady-aby-zakrocily-proti-protestujicim-zemedelcum/
(článek je už pár dní starý…)
πα½
Ohledně (ne)popularity naší vlády – inu, máte zřejmě krátkou paměť…
Vláda Nečase a Kalouska měla ke konci důvěru pouhých 8% …
(i když v článku píšete, že „na světě“ a ne „v historii“ jako jsem viděl někde jinde…)
A Mahatma Gandhi, ne Ghandi…
(se vším ostatním se v tom dá souhlasit)
Ohledně údajného oteplování v porovnání „s předprůmyslovou érou“ – oni nás porovnávají a chtějí vracet zpátky do Malé Doby Ledové… Je dobře, že je tepleji… Klidně o 5°…
A heslo s koncem z knihy Ray Fox: Je lepší Konec Začátku, než Začátek Konce…
(ale kdyby tohle byl Začátek Konce Eurobabylonu, nebylo by to špatné…)
πα½
Jste P.A.0,5 spokojený s tím, co jste napsal?
Částečně… (Co píšu do diskuzí si tak 3-5x přečtu, než to odešlu, teď jsem si to přečetl znovu…)
Nečas s Kalouskem tu také byla vláda národní katastrofy, na ty se už poněkud zapomíná…
(kdo nezná svou historii, bývá přinucen si ji zopakovat…)
S pravopisem Ghandi jsem se setkal i jinde… On není z Ghany… Pak se to pod vlivem populárního Vidláka začne šířit ještě víc…?
Gan-dhi prý znamená „vůně“, nebo „obchodník s parfémy“, Mahatma je titul (velkolepý).
Ovšem v portugalštině Gandhi již prý znamená jakýkoliv významný politik zastávající Nenásilí…
https://en.wiktionary.org/wiki/Gandhi#Portuguese
Všimli jste si, že u nás ty protesty, co začaly demonstrací 3.9.2022 na Václaváku, měly přesně opačný průběh? Nejdřív se nás chvíli báli, pak se nám vysmívali a zesměšňovali, a dnes už nás jen ignorují…
(asi jsme na to šli špatně…?)
Ohledně citátu z Ray Fox, nevím, jestli je tu správně použit… Víte, konec začátku implikuje dlouhé pokračování, kdežto začátek konce implikuje brzký konec…
πα½
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mah%C3%A1tma_G%C3%A1ndh%C3%ADhttps://cs.wikipedia.org/wiki/Mah%C3%A1tma_G%C3%A1ndh%C3%AD
tak znovu
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mah%C3%A1tma_G%C3%A1ndh%C3%AD
Ne, nevšimli jsme si, že měly opačný průběh, nejdříve jsme zaregistrovali, že nad námi mávali rukama jako nad otravným hmyzem tím nejnižším způsobem, jakého je schopna jen vláda lidu a když jsme přetrvávali a vlastně se s druhou polovinou lidstva navzájem nerozsápali, ke kterémužto divadélku si Rozhodovači jiż zakoupili popcorn, bezvýsledně a zbytně, rozpelášili se jat teda legislativu strachy do vlastních rukou, jak jim přísluší, aby si ale skutečně upevnili svou moc neautoritativních nad rozeklanými. Posměchem bych to celé ani na jedné straně nenazýval. Ale, což jsou dojmy? že ano.
To je škoda, že jste si toho také nevšimli… Pak nechápete i spoustu dalších věcí…
(té první demonstrace 3.9. se báli, a pomlouvali… a ještě chvíli spílali a pomlouvali do „dezolátů“ a „pro-ruských živlů“, ale čím dál víc nás už jen ignorují… ono jednou za měsíc zaplnit půl Václaváku a jen-tak něco pokřikovat nestačí, tím jsme ničeho nedosáhli…)
πα½
Popisujeme stejnou situaci každý úplně jinými dojmy, já na jejich zatrachtělá slova kašlu, ani se těmito ničeho nedosáhne na ani jedné straně.
A jak vlastně chápete ignorují? V tom smyslu, jako když se neklade odpor bláznům nebo jako když nechtějí jednat hloupě nebo jim bylo poraděno… že jestli jste čekali na okamžik, kdy jste nechtěli vypadat hloupě, prošvihli jste ho… Tak šli do sebe.
Jde o to že vláda nemusí mluvit s lidmi, ale lidi s vládou ano.
Inu, bylo jim poraděno… Kašlou na to, jen ať si zakřičíme, nikoho z jejich „oveček“ to také už skoro nezajímá…
Na druhou stranu – v únoru 2022 tady zavedli cenzuru a vypnuli weby, ale vyrojili jsme se do ulic a z tlampačů křičeli „Cenzura!“ (třeba na Nám.republiky), a protože by jim to kazilo Image, tak potichu couvnuli, za měsíc se většina těch webů obnovila, ještě asi tři měsíce jsme křičeli „Cenzura!“, ale už to přešlo… Není represe, není důvod a energie k revoltě…
Bylo dobře, že jsme se takhle ozvali, že se nás občané zastali…
Protože vládě došlo, že takhle jsme naopak o to víc vidět, že si toho všimnou i ti, kteří by jinak na ty weby nikdy nepřišli… Že jak kdyby kopnuli do hnízda vos… (z jejich pohledu)
A ty původně zakázané weby zase fungují, kverulujeme, nikoho to nezajímá, akorát se nám občas z ČT 168 hodin vysmívají a pomlouvají, aby jejich ovečky i kdyby na nás narazily, tak aby šly zas rychle pryč… (Oni zas indoktrinují „Dezinformace!“, a také jim to pro jejich ovečky funguje…)
πα½
Jsou to všichni arogantní zmetci
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Mnohe-prekvapi-co-reknu-o-Rakusanovi-A-pak-Simicek-z-ODS-doplnil-vec-Fiala-a-kampelicka-750412
Soudruh Šimíček si vzal dost nevybíravě Vidláka do svý nevymáchaný huby.
Ubohé hovádko z mafiánské ODS. Jako když někdo vyblije “ nebo tak nějak, já moc ty bezcenné ubožáky a deprivanty neznám“, tak je jasné že lže a hodně pečlivě sleduje. Proč ? Protože se bojí.
Rozhovor s Ondřejem Šimíčkem jsem si přečetl a vzpomněl jsem si přitom, jak podobné rozhovory před 1989 dával Vasil Mohorita. Ondřej Šimíček se narodil v 1984, tak jej podobné rozhovory a doba před 1989 minuly. Vůbec si neuvědomuje, že podobně dehonestovalo Rudé právo disidenty z Charty 77. Ondřej Šimíček ignoruje historii (nebo ji jen nezná). Bude nucen si ji zopakovat v roli podobné jakou měli zarytí svazáci v listopadu 1989.
Skoro jako bych četl Rudé právo.
Jen samozvance nahradili bezcenní ubožáci a deprivanti.