11 května, 2024

Stálo to za to?

Přátelé, všímáte si, jak se nám o víkendu jaksi zlomila mediální hra? Jak se najednou i v majnstrýmu objevilo to, co tady prokydáváme celých čtrnáct dní? Wall Street Journal nám napsal, že Ukrajina pozastavuje ofenzívu kvůli obrovským ztrátám… Dokonce i Seznam zprávy to musely nerady připustit. Intervjuk se samozřejmě snažil, aby to nevyznělo tak strašně, ale jako sláma z bot z toho čouhalo, že se Ukrajincům nedaří a ke skutečnému ruskému opevnění se ani nepřiblížili. Pak přišla celá řada dalších článků, že ruské letectvo se najednou zase někde vynořilo a zle Ukrajincům zatápí.

Strýček Joe také prohlásil, že v případě ruského jaderného útoku v Evropě by Amerika nemusela odpovědět… a ještě přidal úplně neuvěřitelnou myšlenku, že Ukrajina do NATO v žádném zrychleném řízení nevstoupí, ale pěkně bude muset nejdřív splnit všechny standardní požadavky… už samozřejmě nedodal, že jedním z těchto požadavků je nebýt ve válce a mít urovnané všechny spory ohledně hranic.

Vladimír Putin si dal rok čas a najednou vytáhl mírovou smlouvu s Ukrajinou, ukázal jí Afričanům a zřejmě jim u toho řekl něco o perfidních Anglosasech a hloupých Ukrajincích, kteří se nechali nahnat na jatka pro Americkou velikost. Čekal rok. Dřív to nepoužil. Rok si to syslil pro nějakou dobrou příležitost. Zřejmě usoudil, že právě nastala.

Já vím, správná je jen ta ukrajinská propaganda, která je stále optimistická, jak jim to pěkně jde. Jak ohledávají frontu a hledají slabá místa v ruské obraně. Ztráty jsou samozřejmě nepříjemné, ale nezbytné, protože brzy už to slabé místo najdou a pak se to konečně rozjede. Ale byl to jen Pavel Šik, který se kverulantsky ptal, proč je v dnešní době dronů, družic a západních zpravodajských informací nutné vůbec nějaká slabá místa v obraně hledat? Vždyť celé bojiště je jako na dlani a ukrajinské velení má k dispozici všechno, co mohou Američani vyšťourat.

Ruská propaganda naopak ukazuje hořící Leopardy i bojová vozidla Bradley a dává rozhovory se zajatými Ukrajinci, kteří mluví o jatkách. Vojenští blogeři i na západě mluví o pružné obraně, kdy předsunuté ruské jednotky při ukrajinském tlaku ustoupí a zezadu pak začne střílet ruské dělostřelectvo, letectvo i dronstvo. Pak dojde na ruský protiútok a všechno se zopakuje.

Zalužného už týdny nikdo neviděl. Budanov leží po zásahu raketou v německé nemocnici na pokoji šest, osm a dvanáct.

Minulý týden jsem psal, že teď máme k dispozici použitelné srovnání. Před rokem útočili Rusové, narazili na ruční protitankové a protiletadlové zbraně, narazili na západní organizaci obrany, narazili na Javeliny i Himarsy i na vlastní armádní bordel. Dnes útočí Ukrajinci a narazili na ruské ruční protitankové a protiletadlové zbraně, narazili na Lancety, Gerany, Solncepjoky, ruskou organizaci obrany i na vlastní armádní bordel, protože ten je přítomen vždycky.

Doteď jsme slýchali, jak ožralí mužici neumějí bojovat a prohrávají při útoku proti ukrajinským gerojům. Teď se díváme, jak bojují ukrajinští gerojové při útoku proti ožralým mužikům. První srovnání si už můžeme přečíst i v americkém majnstrýmu a kdyby to nebylo předčasné, mám tak trochu pocit, že nějaká pěkná vojenská analýza se dostala i na stůl ke Kamale a tak prezidentovi nahráli do hlavy nový text. Jako že je všechno v prdeli. A Putin toto poznání před celým světem zesiluje tím, že mává podepsanou dohodou s Ukrajinou. Ne, my od Kyjeva neutíkali, měli jsme dobrou vůli, ale Amíkům válka vyhovovala.

Dovedete si představit, jak se asi budou tvářit ukrajinské matky i tátové, až zjistí , že jejich synové mohli žít, protože válka už rok nemusela být? A jak se budou tvářit, až se ukáže, že Ukrajina stejně prohrála? Ukrajinská ofenzíva nám totiž zatím ukázala jediné – Rusové byli na moderním válčišti až nechutně úspěšní. Dostali se vlastně neuvěřitelně daleko díky částečnému momentu překvapení, odlehčovacím útokům na vedlejších bojištích a masivním použitím dělostřelectva. Každý další den ukrajinského ofenzívního optimismu zatím ukazuje, že západní zbraně nejsou lepší než ruské a západní válečné metody nejsou lepší než ruské. Zalužný není lepší než Gerasimov. Jo, pravda nevítězí, ta prostě zbude.

A taky se nám nějak ukazuje, že Západ má sice velké HDP, ale generuje z něj poněkud málo zbraní.

Jestli to takhle půjde dál, nastane přesně ta otázka, kterou jsme my dezoláti chtěli nastolit už před rokem. Ba dokonce jsme ji nastolovali už před válkou.

Stálo to celé za to? Stálo to za ty statisíce ukrajinských obětí? Stálo to za zbídačení poloviny obyvatelstva tady u nás? Stálo to za vykastrování celé Evropy? Stálo za to, podporovat baderovský nacionalismus? Stálo za to, odstřihnout se od ruských surovin? Stálo za to, přijít o trhy v Africe i Asii? Stálo za to, dělat sankce, aby všichni diktátoři raději od dolaru odešli, protože si řekli, že nechtějí být další na řadě? Stálo za to, bourat sochy?

Já vím, říkám to o pár měsíců dřív, než to bude evidentní a uvidí to každý. Je mi jasné, že Ukrajinci ještě neřekli poslední slovo, protože jim po Bidenových slovech nic jiného nezbývá. Maršál Petrla říkal, že mají ještě hodně kluků i západní techniky k obětování. Ale, pokud se ukáže, že jsme měli pravdu a Rusko nelze vojensky porazit ani vytlačit z Ukrajiny, nebylo by lepší to pochopit včas? Abychom jako obvykle nezjistili, že všichni se už řadí do fronty na normalizaci vztahů (a levný plyn), jen my tam nejsme. Jen se ptám…

Já vím, ke mně Vidlákovi se informace z generálních štábů nedostane. Ale co Řehka nebo generál Guma? Nemají lepší informace? Když to pochopí včas, tak se dají ještě minimalizovat škody. Všichni tady u nás vsadili své politické kariéry na ukrajinské vítězství. Jestli to nedopadne (a západní majnstrým začíná stále hlasitěji říkat, že to fakt nedopadne) a v Pětikoalici to nepochopí, tak možná seznají, že na ukrajinské vítězství vsadili mnohem víc, než jen své kariéry.

Měli by na to myslet teď v úterý, až se bude na petičním výboru projednávat henta smlouva o pozvání vojsk… Aby brzy nezjistili, že jsou za blbce. A my bychom se tam měli jít podívat, aby páni poslanci viděli, kolik nás je. Chystám se tam jet.

Co se s námi stane, pokud Rusko zvítězí? Bude spolehnutí na to, že orel much nelapá?

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

Pokud stojíte o moji knihu, prosím objednejte si ji v následujících dnech, kdy ještě budeme normálně fungovat. Mohu se zaručit, že odešlu všechny knihy, které si objednáte do 28.6.2023. Pokud si knihu objednáte později, přijde vám pravděpodobně až v srpnu. V červenci zřejmě nebudu schopen expedovat vůbec a v srpnu jen omezeně. Vše ostatní zůstává v platnosti. Každý, kdo pošle jako dar Institutu českého venkova alespoň 350,- Kč, si může vyžádat knihu v zasílací aplikaci na Kydech. Systém si váš dar pamatuje, ať byl odeslán kdykoliv.

239 thoughts on “Stálo to za to?

  1. Tak a co teď? Jak neztratit tvář?
    Západní obrněnci získali punc „hrnců“ od šmejdů – nablýskaná paráda bez užitku a nevím, nevím zda si to západ chce zopakovat i s F16-kami.
    Rusové se zakopali v místech, kde půl roku probíhaly těžké boje o každý metr a nevím, nevím jak si UK představuje získání území zpět.
    Za pár dní končí v Německu letecká přehlídka NATO, tak se modleme, ať opravdu někomu nehrábne v hlavě a nepošle je na Moskvu.
    Pokud teda přežijeme příští týden, tak předpokládám, že nastanou prázniny, kde si oba týmy budou lízat rány, pak příjde podzimní plískanice, v zimě sníh, blátivé jaro a pak nás čekají americké volby, které asi rozhodnou jak tento průser ukončit.
    Takže Bůh s námi.

    1. Změna „vedení“ v SSA nic nezmění.
      Ani Trump nic nezmohl proti vojensko-průmyslovému komplexu (součást tzv. deep state).
      JFK rovnou odbachli , když chtěl slušné vztahy se SSSR.
      Takže se může pohybovat jen v hranicích možného.
      A dokud V-P-K na té válce vydělává, není šance na reálné ukončení.
      Možná na chvíli přestanou boje, možná nějaké naoko příměří, ale pak si vylízají ty rány a začne se nanovo.
      Když dojdou Ukrajinci, rádi nastoupí Poláci, Balti, ba i mnozí zmanipulovaní Češi a Slováci.

      1. Opravdu hodně schopný a vychytralý politik by dokázal zvládnout i tohle. Příkladů v minulosti by se pár našlo. Ale i dnes se stačí podívat například na toho mainstreamem nenáviděného VVP, který se postupem zbavil (a stále ještě zbavuje) dost nebezpečných protihráčů. Jen se obávám, že někdo takový se na poli US politiky mezi všemi těmi dynastickými klany a zájmovými skupinami nemá šanci vyprofilovat. Nevolí se schopní, ale mediálně vyprofilovaná simulakra.

  2. Tak ruské SMI (média) se dneska naštvaly a snad deset minut propíraly presidenta Petra Pavla a jeho „zvýšený dohled nad Rusy“. Přišla samozřejmě na přetřes internace Japonců v USA za II. světové a koncentrační tábory v Československu. A že se i Biden Japoncům omluvil (to tak někoho zajímá 80 let po v válce – víme proč – USA potřebuje získat Japonce na svou stranu v NWO). Propagandě se hodí vše.
    To, že to u nás už „prohřmělo“ patrně není pro Rusko podstatné. Tomu počůranému štěněti je třeba do toho namočit čumák. Což se právě děje.
    Nic faktického se ale nestalo, jen PePa107 si pustil hubu na špacír.

    Asi bychom měli vstoupit do války, ne? [;>/

    1. Jestli na našeho maršálka záškodníka jeho soudruzi vypustí to, co nemá v trezoru ani šéfStb Koukelka nebo Herrmannův ÚSTRk, nepomůže mu ani duo s Martičkou Kubiškou „Ať mír dál zůstává s touto krajinou“ .
      Možná tak se Svěra čem „Není nutno, aby se věšelo….ooo!“

  3. 2006 Zelenskyj se účastní televizní soutěže Fort Boyard.

    Jeho tým se dostal do finále a začal sbírat zlaté mince. Budoucí ukrajinský prezident si je z chamtivosti začal vkládat dokonce do úst, aby nosil co nejvíce peněz.
    https://t.me/kedmi/40946

    Od té doby se nic nezměnilo.

    1. Inkové si pro rozežrané držky a hrtany nechali drogy cpát do konečníku. Tam se vejde zlatých doláčů taky fůra.

  4. Kvůli neuronovým sítím a digitálním technologiím přijdou o práci stovky zaměstnanců německého listu Bild.

    Podle informací Der Spiegel vydavatelský dům Axel Springer provádí kurz razantních úspor. Strategie bude implementována od roku 2024.

    „Bohužel se musíme rozloučit s kolegy, jejichž úkoly v digitálním světě vykonává AI…“ stojí v e-mailu zaměstnancům, podepsaném mimo jiné šéfredaktorkou Bildu Marion Hornovou.

    Podle plánu bude zcela zrušeno šest z 18 regionálních redakcí a bude zjednodušena struktura řízení.

    1. Pak takové redukce čeká i idnes, aktualne, seznamzpravy a další a další.

      Vlastně se nás to dotkne všech.

    1. JosefS.
      To kdyby ofenzíva Ukrajinců měla úspěch,tak by Blinken do Číny nejel.
      Takže,Čína má zachránit pověst USA a pomoci jim aspoň něco na Ukrajině udržet.
      Myslím,že si ho podali na pekáči a pochutnali si na něm.Doufejme,že to sníží napětí kolem Thaiwanu.

      1. o tej Cine….niekde som citala, ze kedze Cinania neboli ochotni sa s Blinkenom stretnut, museli tam ist postupne americki magnati (Musk, sef Microsoftu, JPM bank a este par dalsich), ktori museli doniest velke dary v podobe investicii a az potom Cina prikyvla na navstevu. Takze mi to pripada, ze minimalne na nejaku chvilu je buduca vojna odkopnuta (mozno kvoli tomu, ze Nemci deklaruju, ze maju nejakych 230 tis. nabojov, co Rusi minu za tyzden) a chcu sa aspon na chvilu udobrit. Som zvedava, ako to chcu uzavriet s Rusmi. Cinu proti nim asi tazko obratia, ale nejak sa to skoncit musi

    2. Měli na jsi ksichtu ty respirátory nebo masky proti čemu?
      Na infekčním nosí skafandr.
      Na sněť slezinou respirátory nestačí. A to jsou obří bakterie proti virům!

  5. Ukrajina dostala od Svetovej banky 63 miliónov eur na platy učiteľov

    Informovalo o tom ministerstvo financií.

    Finančné prostriedky budú použité na čiastočnú úhradu výdavkov štátneho rozpočtu vynaložených na vyplatenie platov štátnych zamestnancov a učiteľov za február a marec 2023.

    Link: https://t.me/UkraineNow/34971

    1. Ano, to svědčí o skvělé kondici domácí ekonomiky, když si stát musí půjčovat peníze na platy státních zaměstnanců. Takže žádné pokusy o mírové dohody, ne ne.

  6. of-topic:
    „Ovocnářům vláda nepomohla. Kvůli ztrátám museli vykácet přes osm procent sadů.

    Čeští ovocnáři za poslední rok kvůli nízkým výkupním cenám ovoce a ztrátovému pěstování vykáceli 8,3 procenta ovocných sadů. Plochy sadů snížili o 1 011 hektarů na 11 214 hektarů. Představuje to úbytek milionu stromů a keřů. Úroda ovoce kvůli tomu klesne. S odkazem na aktuální data Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského to dnes v tiskové zprávě uvedli představitelé Agrární komory a Ovocnářské unie ČR (OU ČR).

    Údaje o plochách sadů potvrdily předpovědi ovocnářů ze začátku roku, že v Česku ubude přibližně desetina sadů. „Ovocné stromy na polích nahrazují rentabilnější plodiny, například obiloviny či řepka,“ řekl předseda Ovocnářské unie Martin Ludvík.

    S úbytkem sadů dál klesá soběstačnost Česka v produkci čerstvého ovoce. Nyní se soběstačnost pohybuje mezi 30 až 40 procenty.

    V roce 1989 bylo v Česku 23 000 hektarů sadů, od té doby tak zmizelo 51 procent sadů.“

    1. To nechápu, proč se to muselo vykácet.
      Tak o nechám být bez jakékoliv péče a nákladů a pokud na tom něco vyroste, nechám samosběr tak o pětikorunu méně než v hytlemarketu.

      1. V ovocnářských krajích moc lidí na samosběr nepřijede, určitě ne tolik, aby to bylo ziskové. Daň z toho platit můsí tak jako tak a po vykácení může použít jako pole či zahradu. Smutná realita tohoto státu, díky vládě žádná perspektiva zlepšení.

    2. Ano, slyšela jsem v autě. Takže vinic je cca 18000ha, což nekritizuji, jsem od fochu, ale plocha ovoce, které by mělo být na denním jídelníčku, tak ta je o více jak třetinu menší! Ještě že Poláci víno nedělají, respektive ani nepěstují révu, to by byla smrt i pro vinaře.

      1. Poláci víno pěstují, kdysi o tom ve Vinařském obzoru byla série článků. Ovšem celková rozloha vinic je pokud si pamatuji max. 200ha, tudíž naštěstí nepředstavují žádnou hrozbu.

  7. .. A hrdinové z Prahe neohroženě, nebojácně, odvážně začali přejmenovávat ulice. I Puškinovu. Poslední stadium bezmocnosti.

    1. Blbec, který si nechal západní propagandou vymýt makovici. Docela pohledný chlápek. A už to má za sebou.
      Nejhorší je, že Ukrajina se bude z téhle podělané války vzpamatovávat ještě několik desetiletí.
      Potomky mají pochopitelně bojovníci na obou stranách konfliktu. Jakoby už takhle nebyly dějiny Ukrajiny hodně složité a těžko uchopitelné.

        1. No dobře. Ale někdo mu musel vymýt hlavu. Jako nácek se, myslím, asi nenarodil.
          Viníky bych hledala jinde. Podle mne jsou vinní ti, kteří promyšleně rozpoutali občanskou válku v tak složité zemi.
          Nulandová dokonce prostomyslně sdělila na kolik dolarů to Amíky přišlo.

          1. Jako zrůda se nenarodil žádný člověk, ale takhle byste pak musela omlouvat všechny, jak politiky, tak i třeba sadistické dozorce v koncentrácích, sadistické vrahy a podobné stvůry. Je to samozřejmě námět spíše pro katango, ale myslím si, že jinak než zrůda se tomuhle živočichovi říci nedá.

            1. Já ho neomlouvám. Je to jen takový povzdech nad tím, že HLAVNÍ viníci jsou vysmátí jako lečo a nic jim nehrozí.

            1. Taky to na mě tak zapůsobilo, že tím Helanov chtěla říci, že takoví tvorové vlastně za nic nemůžou. Je to podobné jako nyní, když se dočítáme, že ti odporní „lidé“, kteří zabijí/znásilní nějaké lidi na Západě vlastně za to taky nemůžou. Kam jsme to, jako civilizace, dopracovali?

              1. Hlavně najít viníka, to je přístup Helanov. Onalepkovat označit. Ale co pak. No tak ten zabiják měl těžké dětství a krutou babičku. Bude pak jeho vina menší?

              2. Tak podívejte se, máte to úplně politicky špatně uchopeno. I malé dítě přece ví, že západ se vždy nakonec za své __údajné__ chyby omluví. A tím je to vyřešené. To jen ti věčně ožralí mužici a divoké hordy z východu toto jemné umění morální vyvolenosti neovládají.

                Deset až patnáct milionů původních obyvatel Severní Ameriky? Se omlouváme, tak nám to odpusťte. Miliony černošských otroků? My nechtěli, pardon. Rozvrácená celá Jižní Amerika, instalovaní diktátoři, stovky tisíc zavražděných a umučených? Tak jako nikdo nejsme dokonalý, co si budem. Ale noha komunistova už do Ameriky nikdy nevstoupí. Takže to ani nestojí za omluvu. A u všeho ostatního, sorry jako.

      1. Blbec? Radikální nácek!
        Jeho rodiče nic nezmohli, protože celé té černomazově generaci, vymývali mozky už ve škole.
        Jo a pohledný chlápek je pro vás i PP, že?
        Kolik takových, vás tady v ČR je?

          1. ale no tak.
            proč úchylnej pohled? ty věci nijak spolu nesouvisí – vzhled lze konstatovat nezávisle na vražednosti.
            já jsem třeba za cele život nikoho nezabil … pokud vím … a vypadm přitom mnohem hůř.

  8. Uz aj na ruskuch tg-kanaloch si vsimli, ze sa v USA nejak vyvalila armada v nezvyklych poctoch mimo kasina.

    Mi napada, ci to nahodou nie je presne to, co robili Lyky celu minulu jesen a zimu, ze mali jedno cvicenie za druhym a army v podstate nikdy nebola v kasine. Staticka.

    Amici na zapadnom pobrezi rataju s tym, ze by im mohol niekto prevetrat perie? Tak vytiahli army na cvicak?

  9. Ano, přesně tak. Jednak orel much nelapá, jednak jsme Slované a jednak VVP ví, že jako malým nám nezbylo nic jiného, než být ve vleku NATO, když se VS rozpadla.
    Vojenská neutralita u nás nepřipadala v úvahu z geografického hlediska.
    Pan Lavrov řekl, že evropské země (a zřejmě tím myslel i nás) mají u Rusů vždy dveře otevřené.
    Asi věděl, proč to říká – a kvůli případným příjmům z plynu a ropy od 10M země to asi nebylo.

    1. Vojenská neutralita u nás nepřipadala v úvahu z geografického hlediska.

      Na tomto výroku je krásně vidět, jak propaganda funguje především na podvědomém základě. Prostě nějakou věc slyšíme tak často, že o ní nakonec přestaneme přemýšlet a stane se součástí našeho „myšlenkového kódu“.

      Vždyť to ale vůbec není pravda. Samozřejmě, že u nás neutralita připadala v úvahu, stejně jako připadala třeba u našeho souseda Rakouska. Akorát, že „naši spojenci“ potřebovali posunout případné válečné předpolí o něco dál od svých hranic a blíž k hranicím Ruska, tak rozjeli tuhle psychologickou operaci. Ostatně dnes ji opakují s „obrannou smlouvou“. Jak je vidět, funguje to tak dobře, že tento „narativ“ přebírá i hnutí odporu.

      1. Borowitz:
        Do čí sféry vlivu jsme tenkrát, jako ČSR spadali, co? A proč jsme byli přiřazeni po bok vítězným mocnostem? Namísto toho, aby nás, jako republiku a asi poprávu, obvinili z kolaborace s Němci?
        Ten Váš narativ a propagandu si laskavě strčte do řiti a potlačte. V roce 1945 bylo už víceméně jasno, v roce 1948 pak naprosto definitivně.

        1. Preferují odpověď Stana

          A proč jsme byli zařazení k vítězným mocnostem? Protože jsme tenkrát chtěli se přivinout k dubisku, když západ zklamal

        2. Tecočamp: Nevím, proč jste tak zbytečně agresivní, když si ani nepamatujete, co jste napsal před pár hodinami. Na vašem místě bych ubral na ostré rétorice a zabral na posilování paměti. Zkuste třeba ginkgo biloba, prý pomáhá. Pro osvěžení vaší paměti kopíruji z vašeho textu, na který jsem reagoval:

          … VVP ví, že jako malým nám nezbylo nic jiného, než být ve vleku NATO, když se VS rozpadla.
          Vojenská neutralita u nás nepřipadala v úvahu z geografického hlediska…

          Jasně jste psal o době po rozpadu VS (a já následně taky), tak nevím, co teď do toho pletete rok 1945 nebo 1948. Po rozpadu Varšavské smlouvy u nás neutralita samozřejmě připadala v úvahu, ba dokonce byla navýsost žádoucí, jak je vidět dnes. Za tím si stojím, i kdybyste chtěl argumentovat pri změnu třeba Bílou horou 🙂

          1. To není pamětí, to je spíš schýza))) On si možná ani nepamatuje, že jeho nick pochzí od Ten co čte a málo píše 🙂

      2. Stane, je to pravda.
        Vždycky nás budou považovat za svůj zadní dvorek. Ať už ti, anebo oni. Máme smůlu.
        Ležíme na rozhraní dvou kultur, dvou různých systémů.
        Smutná realita je, že Sověti nás aspoň netahali do svých potrhlých zahraničních výbojů. V Afghánistánu se angažovali sami.
        Dneska válčíme za cizí zájmy kamkoli nás pošlou. A ještě chrochtáme blahem, že nás vzali do party.

        1. Přesně tak.
          Už na vojně (1968-70) jsem se se svým nadřízeným (podplukovník) shodl na tom, že tu smůlu máme. Buď budeme patřit tam nebo onam. Na samostojnost nemáme sílu.
          Dlouho jsme patřili pod CCCP, teď patříme pod USA/NATO/EU. Musím konstatovat, že předchozí vazalství bylo snesitelnější, nebo, lépe řečeno méně nesnesitelné jak praví Helanov.

          Jo – a já nechrochtám blahem. Nechrochtal jsem však ani tehdy. To je prostě realita. Teprve porovnáním se dá zjistit, co je horší.

          1. Já si to nemyslím,ale nikomu to nevnucuji. Podle mne stačí mít sebevědomou politickou reprezentaci, která ovšem nemůže vzejít z nesebevědomého národa. Pokud budeme uvažovat a chovat se jako slouhové, nemůžeme se pak divit, že s námi jako se slouhy zacházejí. Jedni či druzí. Vždyť to sami chceme. Tedy chcete, mne do party nepočítejte.

            1. Stane , uvědomte si, KDO se po listopadu dostal k volantu. KDO ovládá většinu médií a tedy i KDO provozuje promyšlenou propagandu. ( A je v tom sakra dobrý. Knihu Propaganda od jejich velkého učitele , Edwarda Bernayse, měl prý na nočním stolku i Goebels. )
              Neumím anglicky, ale česky zatím nevyšla. Zájem neměl ani bolševik, ani Pravda a Láska.
              Nedivím se.

            2. Dneska muzeme mit (a taky mame) sebevedomou politickou reprezentaci bez naroda. Staci Soros a medialni vyplach mozku. Vysledkem je, ze na Hrade sedi komunista-rozvedcik s manzelkou politrukem, a volili ho lidi typu reporyjce

            3. Stane :
              “ Vědomá a organizovaná manipulace organizovaných zvyků a názorů mas je důležitým prvkem v demokratické společnosti. Ti, kteří manipulují tento neviditelný mechanismus společnosti , vytvářejí neviditelnou vládu, jež je volí v každé zemi. “
              Edward Bernays. ( Synovec Sigmunda Freuda )
              ***
              Z mého pohledu měl na mysli to, čemu dneska říkáme dýpstejt. Ty neviditelné za oponou.

          2. Borowitz to myslel dobře, ale zapomněl na výměnu několika generací, kdy už ani dnešní osmdesátníci nemají na Rusko objektivní pohled. Což má zase objektivní příčiny, které by vydaly na knihu ( ve které by dominovala zmínka o účinku opakované lži, průměrném IQ, strávení produktivního života v teple a závětří socialismu, neznalosti historie, ale znalosti slev v Kauflandu, atd. ).

            ČR by neutralita určitě slušela, ale je pozdě a léčba ( pokud vůbec nastane ) rozhodně nebude bezbolestná.

            Taky si to srovnejte třeba s Maďarskem nebo Srbskem, které jsou na tom rozměrově podobně jako ČR, -ale co se týče národní hrdosti, tak jsou o dvě třídy výš. A přesto se nedokážou otevřeně postavit hegemonům, kteří je celé roky poškozují…

              1. tak s neutralitou Rakuska suhlasili USA, otazka je, ci by suhlasili s neutralitou CR…..ale mne by sa pacil prave V4 neutralne……realny „sanitarny“ koridor, ale vojensko-bezpecnostny……nie nieco, co preletia rakety za 5 minut. A nieco, co by mohlo spolupracovat s oboma stranami (teda ono najrozumnejsie bolo podla mna, keby boli USA akceptovali Rusko aspon tak, ako akceptovali Saudov, vsetko toto sa mohlo posetrit, ale to uz teraz neprichadza do uvahy)

                1. Přesně tak, Janko. Rakousko bylo a je v jiné situaci. Navíc je v jistém „duchovním“ smyslu spoludědicem nebo součástí „západního“ světa, který se na nás celá staletí díval jako na otroky a blbce. V neposlední řadě byli součástí někdejšího fašismu v Evropě.

                  A jejich „národní hrdost“ se s Maďary nebo Srby srovnat nedá, proto jsem je nezmínil, Targusi.

                2. V4 + Rakousko. Asi bez Polska – ti neutrální nikdy nebudou. ale třeba s Chorvatskem a Slovinskem.

                  Jak se zjišťuje v posledních letech, máme společné zájmy a podobné problémy. Je to dané polohou a historicky.

                  1. Chorvatsko – Ustaša, Ante Pavelic, konc. tábor Jasenovac
                    (https://cs.wikipedia.org/wiki/Usta%C5%A1ovci, https://cs.wikipedia.org/wiki/Koncentra%C4%8Dn%C3%AD_t%C3%A1bor_Jasenovac)
                    UA – UPA, OUN, Bandera, Šuchevyč, Stecko, Volyňský masakr, Babin Jar (https://cs.wikipedia.org/wiki/Voly%C5%88sk%C3%BD_masakr, https://sk.wikipedia.org/wiki/Babyn_Jar)

                    Nevidím velký rozdíl.
                    Tzv. balkánské války začal kdo? (Já vím, jsou tam vidět špinavé pracky jedné nejmenované upadající mocnosti, ale to na UA také.)

      3. Ano připadala v úvahu. Také si dobře vzpomínám jak se tehdy v médií rojilo od „analytiků“, že je to hloupost a jasná ekonomická sebevražda. No jasně, když nebylo v plánu nechat tuto zemi max. soběstačnou.

    2. Jee, jednak zase vorel nelapa , a jednak my sme Slovani…Kdyby ale lital s mucholapkou , to by si asi nejakou lap. Prilepenim..

  10. Už teď bych se obával o další děj na Ukrajině,ale i dodávky plynu na letošní zimu.
    Nord Stream je jasný,budete chtít plyn,Putin řekne,tak si ho opravte.
    S tím Holandskem to vypadá také špatně,zemetresení ve Francii to zavření uspíší.
    Takže,jen kapalný a za těžký peníz.

    1. RF je spoluvlastníkem obou NS, takže žádné „tak si ho opravte“ nebude.
      VVP velmi dobře ví, kdo to udělal – RF má na oběžných drahách také své vojenské satelity a bezpečně ví, kdo i kdy to spáchal. Proč se s tím ještě nevytasili, je jen otázka správného načasování.
      Takže jsou jen dvě možnosti – Rusové to opraví na své náklady a bez keců, nebo to dají k Evropskému soudu, se všemi důkazy, bude to muset opravit někdo jiný – a plus ostuda jako řemen.

      1. alebo povedia bohuzial, teroristicky utok a nie je mozne zabezpecit ochranu, aby sa to neopakovalo…..ak chcete viac plynu, berte cez Turkstream alebo pustite Jamal (len to by Poliaci museli vratit ruske aktiva, co zhabali Gazpromu ci Lukoilu)

      2. Taky je možné, že si RF schovává NS 1 a 2 jako svůj požadavek na reparace – zničený plynovod + ztráta obchodů.

        1. Citace: Všechno se dá nějak zvládnout
          Navíc posílili dovoz zkapalněného zemního plynu (LNG) díky rozšíření kapacity rotterdamského terminálu i spuštění nového LNG terminálu v Eemshavenu.

          Poznámka: LNG odkud?

    2. Vypada to na Medvedi pomoc , bez Medveda , proti Medvedovi,Putinovi.?
      Pisou porad o ztratach na vojacich.. Porad je zapad posila na rusky zbrane , aby ubejvali. Jeste maji prej 2/3 armady na ofenzivu.
      Pomahaji rusum?
      Jestli to bude jeste nejakej casek pokracovat , na U, zbudou stary lidi, deti , zeny a mladych malo.
      A daleko mene, nez pred valkou a Putin se zapadni Medvedi pomoci pohodlne schlamstne vsecko. A kdo mu pomaha,
      tou medvedi pomoci.. Miliardy, zbrane a vsecko.
      Ted muze se klidne stat , ze Putin bude jeste musel zachranit, navic EU..
      A nikdo jinej.
      EU pred sebe samou. Skodi si nepricetne a riti se do nestesti a katastrofy..
      Se tohle muze klidne stat..
      Uz se to jednou stalo ,rus musel az do Berlina. A predtim jeste nekolikrat..

  11. Pondělní glosy M.Macka:
    Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN):
    Já jsem docela netrpělivý člověk, takže bych si ze své povahy přál, aby Rusko už na kolenou prosilo, abychom je konečně zase vzali na palubu a pustili tam nějaké zboží, bez kterého evidentně nepřežijí. To se evidentně neděje.
    Jedním z důvodů je možná až překvapující schopnost Ruska se rychle přeorientovat na nalezení toho, co by na trhu mělo chybět nějakou domácí náhražkou, zdaleka ne v té kvalitě, na jakou byli bohatí Rusové zvyklí, není to McDonald, je to nějaká Točka, asi to není moc k jídlu, ale prostě je to jakási válečná náhražka. Některé věci, které měly chybět na trhu, si Rusové sami nějakým méně hodnotným způsobem nahradí.
    Dodávám:
    A teď si uvědomte, že tento myslitel je ministrem současné vlády…

    1. Žádná válečná náhražka. Je to všechno přesně podle McD, jen se to jmenuje jinak.
      Nelepte sem kraviny – potvrdili to už lidi, co se z RF vraceli.

      1. Ale to přece není schvalování toho nesmyslu, jen velmi hezká ilustrace způsobu „myšlení“ těch, kdo nám z božího dopuštění vládnou. Je to citace ministra pro evropské záležitosti a na konci je zcela zřetelné ironické zhodnocení jeho inteligenční kapacity.

        Mimochodem už jen to, že se někdo odvolává na McDonalda jako na nějaký etalon kvality stravování, je na pováženou…

        1. Ale v pořádku. Mně jen přišlo „na pováženou“, že sem někdo lepí takový kraviny.
          Občas to udělám taky, ale jen zkráceným linkem, nelepím to sem celý. Netřeba to tu přece zasírat víc, než je to už teď.

          1. Myslím si že ta citace není až taková kravina. Naopak, krásně to ilustruje co nám vládne za blbce, dlouhé to také není. A Vy jste navíc reagoval na tvrzení toho idiota a myslel jste si že to snad vypustila z klávesnice liška, ale není každý takový blb jako ten ze STANu. Prostě jste se spletl že?
            Pokud se Vám některé příspěvky zde nezdají hodny Vaší pozornosti, máte přece rolovací kolečko.

              1. Dnesni ruskej hamburger Mc Donald , /asi ruskej Strycek Vana, nebo tak/, neni mozny drzet za voknem celej rok a porad zustane cerstvej.
                Tendle ruskej to smejd ,s tim to nejde..

                1. Stejně nejlepší byly mléčné bary, které zničil tento režim . Místo něj nějaký Mistr Grico, co je vše nejedlé

                  1. Já v nich miloval krom mléčných koktejlů takový vaječný řízek na chlebe s hořčicí a oblohou. Díky za pripomenutí.

                    1. V Rusku to bude podobně. Určitě někde prodají šašliky bliny pirožky či pelmeně. Na karbanátky v housce sere bílý Tesák

    1. Pokud si tyto záběry dáte do souvislosti s vystoupením gen. Řehky, který říká, že naše armáda bude zapojena od prvního okamžiku a naše zázemí bude určitě cílem, když čtete úvahy, kam před konfliktem utéct, potom je celkem jasné, s čím se v nejvyšších rozhodovacích patrech už počítá.

      Mám z toho podobný pocit, který jsem měl jako malý chlapec v době kubánské krize.
      Něco padá , a já s tím nic nenadělám. Hlavu mezi ramena , přikrčit se a čekat.

        1. Titulek byl změněn. Přidali (asi na pokyn) „i“. Nové znění:
          NATO se připravuje i na možný střet s Ruskem

    1. “ Wall Street Journal nám napsal, že Ukrajina pozastavuje ofenzívu …“, takže plačete hezky, ale na špatném hrobě.

      1. Mame se tady posrat ,z toho ,co vam wallstreetisti napsali.?
        Zejtra napisou neco jinyho..Na hrob tech „pravdomluvnejch“ ,
        si zajdete sam, akorat..

                1. Pokud je to v uvozovkách a z článku, ke kterámu diskuse je, tak to pochopí i člověk s IQ nepřesahujícím agenta Pávka. Pokud ne, tak asi není pomoci.

    2. To je fakt anonyme, protože hlásili ústy nějakého svého mluvčího, že to není ofenziva, že ještě nezačala, protože nyní probíhá sondování možností a hledání děr v ruské obraně..
      Soukromě si myslím, že by s tím sondováním měli snad raději rychle přestat, protože takto jim na tu ofenzivu nezbydou za pár dní žádní vojcli a vehikly.

    3. Celkovo bolo od začiatku špeciálnej vojenskej operácie zničených 444 lietadiel, 239 vrtuľníkov, 4686 bezpilotných lietadiel, 426 protilietadlových raketových systémov, 10.156 tankov a iných obrnených bojových vozidiel, 1125 raketometov, 5149 poľných diek a mínometov, ako aj 11.028 špeciálnych vojenských vozidiel.

  12. Vzhledem k historii, bych doporučila moc se neradovat. Dvaadvacátýho je za tři dny a pak se uvidí. Spolku angloameričanů se nedá věřit ani ň. Bohužel. A taky ta kobyla je prevít.

  13. Myslím si, že zase nemáte pravdu, páč ta válka se nevede za ideály, a je jedno gdo vyhraje, páč je to jen další buznys spojených harpagondechujckých imperialistů na západě. Dyk se to už tady prokydalo, špatná paměť.
    Každou chvíli něco něgde emeričani, ti hodní slušní, rozmrdají, nějakej stát a začnou tam půčovat aby bylo co dělat, páč „práce až za každou cenu“, a v koloonijích oligarchové a gubernátoři kopnou do vrtulí a začnou tam posílat co je potřeba. Buď výroby na stojato, v našem případě nebo nějaké zbóží a větce a učitele. Tak to přece dělalo i Československo a ještě lacino a oligarchičtí soudruzi kasírovali a tiskli bankocetle aby bylo jako vo co hrát.

    Nemůžou teho nechat, páč by nebylo do keho nacpat další dluhy a celej ten sociálpracovní tábor by se něměl kam přesouvat, páč by byla fšude bída o dvou kurkách. Tady je slyšet jak si ukrajánci už idealizují Floridu, už se zapomělo jak lidi nechtěli přivandrovalce a už to ani nepočítaj, nevědí kolik je jich tady. Úkol splněn, blboni se už unavili a teď řeší vojenskou strategii- NO toto. Co víc napsat.

    No myslím si, že rusové eště počkaj, než se i ti nejposlednější pitomci zabijou aby nedělali mezi normálnějšíma lidima bordel. Esli má zelený eště půl milionu blboňů ve zbrani, tak asi tak nějak dlouho to potrvá.

      1. Šéfe, tady bych se Sasina zastal.
        On píše fakticky to, co Vy – jen zemitějším způsobem.
        Volá po tom, aby lidi měli zajištěny základní podmínky – to myslí temi potřebami – a volá po podílech na půdě i po podílech na majetcích po našich předcích. Že je většina rozprodaná v cizáckých prackách, to je právě jedna z věcí k nápravě.
        Je to tak správně, Sasine?

        1. Myslím si, opravdu, že to je jediná cesta nápravy. Pokud ji ofšem něgdo chce.
          Majetek předků rozdělit rovným dílem na podíly. Podílník na majetku, půdě má rovný podíl z pokladny země a na těchto pilířích ( žádné důchodové a podobné socálpartaj konstrukty) teprve může STÁT jeho rovný podíl na rozhodování o vlastní zemi.

          A proces řízení probíhá dycky, ať si z teho dělá gdo chce jako legraci, přes sečítání potřeb a schvalování. Výsledek sečítání potřeb je de facto ústava, né preambule právnických zmetků.

          Já chápu, že pisálek, novinář nebo mediátor, či jak to slušně nazvat, musí sedět na vícero židlích, být pořádně rozkročenej, páč by neměl sledovanost. Tak stejně se chovají papaláši a fšichni ti co způsobili, že škody keré tady utrženej trh tržíček a slavná demosgráca napáchaly od roku 89 pro blaho těch vybraných nepodílníků dotovaných z cizákova a s mocí si tady nakrást co hrdlo ráčí, převyšují lidské, morální a materiální škody ze fšech posledních válek prošlých tímto územím dohromady.

          Nejdříve přišlo pár cizáků šmelit na naše území a pomáhaly jim v tom zase ty kukačky, keré se tady zadrápli v předchozích okupacích a šup, už mají razítka a papíry na bajvoko 80% majetků u nás. To je teda fofr.

          1. No a přesně toto udělal Klaus v devadesátkách.
            Rozdal podíly na státním majetku.
            A dopadlo to tak, že 80 % majetku mají cizáci.
            Takže by bylo dobré zkusit nějakou jinou slepou uličku.

            1. Sice rozdal, ale taky do toho procesu pustil takřka nijak regulované fondy.
              Takže více by se hodilo “ spoluzlikvidoval“ , potažmo “ spolurozkradl“.

              Sasin to myslí jinak, asi jako Silvio Gesell.
              Pozemky státní, stát je pronajímá.
              V případě války bojujete i o ty pozemky, za stávajícího stavu většina lidí (bezzemci) by bojovala za pozemky oligarchů, “ traktoristy“, vidláka….

              S ostatním majetkem po předcích by (už jde o čirou fikci) to bylo složitější…….

              1. Já za oligarchy, „traktoristy“ ve vládě, Piráty, Fialový hnus, neLid, Stánkaře, neTOP a podobné zmrdy určitě bojovat nebudu.

    1. Ano Sasine, Rusové ještě MUSÍ počkat, až se vymlátí zbytek těch nacistických blboňů.
      Tím budou splněné dva Putinem předepsané body, jednou ranou – bude to tam denacifikované i demilitarizované. Vymlácením bojechtivých nacistických blboňů, utichnou i jejich zbraně.

      1. Denacifikace a defašizace, to je cesta. Né být rozkročený přes mnohé židle, být demogratický a za pár desítek let znova mlátit tu samou fašistickoharpagondechujckou lůzu co si myslí, že sou nadčlověci a furt lezou do cizích zemí a roztahujou se tam.

  14. Stálo to za to?
    Asi jak komu.
    Záleží na tom, co je účelem této války. Války na poli bitevním i války na poli ekonomickém.
    Pokud bylo účelem těch, kteří tahají za nitky, ať už sídlí za oceánem, nebo jen za kanálem, aby se mezi sebou vyhlazovali Slované se Slovany, pak se zadařilo a někomu to za to stálo.
    Pokud bylo účelem obrat Evropu zbavit se konkurence, zajistit prodej drahého zkapalněného plynu a přesunout výrobu a válečné zisky za oceán, tak se také zadařilo.
    Bude uzavřen mír?
    Ano, to nepochybně.
    Otázka je kdy bude uzavřen a za podmínek které strany.
    Obecně se dá říci, že jedna ze stran bude muset být poražena až ke kapitulaci.
    Mír bude diktovat (nikoli domlouvat) vítěz.
    Jedna strana konfliktu je Rusko – za zády Čína, Indie, Irán, BRICS+,
    druhá strana konfliktu Anglosasové.

    1. Re: JzH

      Jelikož jste dezolátní soudruh úplně a navíc ganc, doplním položku, na kterou jste pozapomněl.
      Je to vyčištění zbrojních skladů od starého harampádí, resp. jeho prodej za předražené ceny, pochopitelně na úvěr, který nebude splácet poražený soudruh Zelí, nýbrž my, blbí a ožebračení Ojropané.
      Zakončím svůj vstup větou, kterou jsme s oblibou užívali na vojně.

      MÁME SE JAK NA ZÁMKU, AŤ TO TRVÁ VĚČNĚ…!

    2. Mně to přijde jako zoufalý pokus, po sérii nevýher ( eufemismus) , konečně učinit zářez do pažby.
      Těch nevýher bylo už opravdu moc.
      Z Afghánistánu je vypráskali pasáci ovcí. Írán je v rozvalu a rozpuštěná armáda se realizuje v IS . Navíc silně posílil šiítský živel, čili tzv. šiítský půlměsíc pomohli vytvořit Američané. Od Íránu až po Libanon.
      V Sýrii se stále drží legální, demokraticky zvolená vláda. Hotový zázrak! A stálo to pořádnou hromadu oběživa podpořit hodné Kurdy a hodné hrdlořezy od IS a různých frančíz Al Kajdy.
      O Libyi hanba mluvit. Evropa brečí pod přílivem naštvaných migrantů, ale Amíci jsou v pohodě. Přes Atlantik je holt cesta delší, než přes Středozemní moře.
      Ve Venezuele pořád vládne šupák Maduro, legraci už si z Washingtonu dělá i tlustý Kim, zlobit začíná i významný člen NATO – Turecko.
      A co je na pováženou, cukat se začínají i ropní monarchové na Arabském poloostrově. ( Přesně ti, kvůli kterým se vlítlo do Zálivu. ) Kuvajt je bývalá irácká provincie, monarcha čerpal šikmými vrty iráckou ropu a iráckou armádu vítali občani Kuvajtu chlebem a solí. – Členové královské rodiny samozřejmě ne. – To se nám ale neřeklo.
      A vlastně i nepovedený Majdan v Bělorusku byla nevýhra.
      Čína navzdory nepřetržitým embargům pořád žije a dokonce vzkvétá. A hnusní Russáci také furt né a né začít chcípat hlady.
      ***
      Celý svět sledoval ukázku demokracie amerického střihu. Za ten bo@del, který vypukl po posledních prezidentských volbách, by se nemuseli stydět ani domorodci na Pobřeží slonoviny.
      Jestli tohle chce vyvážet Kolektivní západ do celého světa, tak to nevím. O prošlé zboží většinou nebývá velký zájem.

        1. A proč asi myslíte, že najednou ti zmetci poslali domů všechny arabské = muslimské gastarbeitry??? ( Po válce v Zálivu. )
          Dneska preferují jinověrce, Evropany, Indy, cokoli, jenom né milovníky Alláha. Těch se bojí, jako čert svěcené vody. Děsí je představa, že by se měli o zisky z těžby ropy dělit s ostatními soukmenovci. Což si arabská ulice pochopitelně myslí.

      1. „“Írán je v rozvalu a rozpuštěná armáda se realizuje v IS „“
        Obávám se že zaměňujete písmenko K za N … v Iránu to zatím ti „emeričani“ nezačali …

  15. Byl tu odkaz na setkání Putina s novináři. Data 13.6. Putin tam informoval, že Ukrajina přišla od začátku ofenzívy (tuším 4.6.?) o téměř 30 % techniky, dodané pro tu věc Západem. Takže za 9 dní o 25-30%, má jít o 160 tanků a 360 ks obrněných vozidel. Živou sílu neudával, jen, že ztráty jsou ca 10 : 1 „ve prospěch“ Ukrajiny. Je o 5 dní více, takže s tou technikou by měli být nad 40 % ztrát.
    To je k tomu, že dotyčný Petrla má mluvit o tom ještě dostatku. Pokud by to šlo tím stejným tempem, tak ještě na tři týdny, když něco ještě přivezou, tak na čtyři. Stejným tempem to ale asi nepůjde, leda by dostali rozkaz k dobrovolné sebevraždě.

    A k té dobrovolně sebevraždě, čemu nerozumím, jsou ty zprávy, že se má připravovat k přesunu na Ukrajinu ta polsko litevsko ukrajinská jednotka. V kontextu „nové informace“, neboli dávno známé věci, že USA „patrně neodpoví“, je to doslovně suicidální záležitost, tedy, o to víc, protože by byla stejně i v případě „patrné odpovědi“. Snad se mi ale ani nechce na to myslet, protože chci zůstat přesvědčen o nesmyslnosti, tzn. taky nerealizaci takového idiotského počinu. Až moc by se to pak přiblížilo té Řehkově šmejdovské první minutě. Nechce se mi věřit, že by Rusko přistoupilo na tu americkou hru, že budou servírováni Východoevropané a Rusko je bude „konzumovat“.

    1. Re: pikolík

      Jelikož jste taky starééj a ještě víc škaredééj, zeptám se vás, PROČ by na to Ivan nepřistoupil, když vyhrává.

      Ivanovi jde o krk – to víme.
      Amíky přešla chuť na výlety už v Afghu.
      Armády vazalů jsou dávno přebudovány na expediční sbor.
      Zbrojní zakázky na předražené krámy se jim jen hrnou.
      Až Ivan sníží počty bojechtivých vazalů na jistou úroveň, sami přestanou otravovat a lozit směrem k Ivanovo špajzu a bude od nich zase nějakých 50 let pokoj, než se namnoží a začnou zase vymýšlet hovna.

      Všechno jde, jak má jít…
      Všechno do sebe zapadá excelentním způsobem.

      1. Tgs : ked som sa venoval „obranným“ vojnám USA od roku 1945 vyšlo mi, že väčšieho vyvrheľa a ogrgela ako USA niet ….. smutné 🙁

        1. Jsou to grázlové, kteří se řídí zásadou : Když se dva perou, třetí se směje.
          Oblibují si vyvolávat konflikty. A jakmile někde vznikne konflikt, už jsou tam.
          A vždycky dobře vědí, koho podpořit, aby se v daném místě domorodci mečovali co nejdéle.
          A tak se kola v amerických zbrojovkách vesele točí, američtí tatíci mají práci…
          Ách jo

          1. Popisujete to tak, jakoby to dělali pro nějakou zábavu, jakoby nevěděli, co s přivandrovalci, kt. se jim tam zapotloukají do armády pro stravu a byt a tak pro ně vymýšlí různé skopičiny po světě, aby se jim to nehromadilo na kontinentu…

          2. A přemýšlela jste nad tím, kde ty americké zbrojovky budou brát ocel, hliník, měď, všecky ty potřebné legury do toho všeho a elektroniku? A jestli vůbec mají kvalifikovaný personál, který by byl schopen něco takového vyrábět? Přímo v USA se vyrábí jen malý zlomek specializovaných průmyslových polovodičů, u kterých Američani z nějakého důvodu nechtějí, aby o nich věděl číňan. Ale zbytek už dělá čína, která si taky může začít diktovat podmínky – v návaznosti na to, na čem se dohodne s Rusy.
            Pokud se Rus s číňanem dohodne, že se něco pozastaví či zpozdí, tak Amíci mohou dneska tak leda dupat nožičkou a to je všecko. Sami a dobrovolně se připravili o průmyslový potenciál, protože byli zhnilí makat.
            Kolik máte doma echt amerických, novodobých výrobků? Já vlastně jenom jeden – dvě kombinace Leatherman a i u těch mám podezření, že nepochází přímo tam odtud, byť je na nich vylisováno Made in U.S.A. a přišly tam odtud.

            1. No však taky nedávno Tachecí na ČRo PLUS brečela jako želva.
              Že se věnovalo málo pozornosti Africe a tak tam drze leze Čína , a že je nejvyšší čas to napravit.
              Jó, Amíci to vůbec nemají lehké. Ještě štěstí, že hodná Černochová s Lipánkem rádi vypomůžou. Prý chystají přesun z Mali do Nigeru. Budou tam honit teroristy a poskytovat tak bratrskou pomoc tamnímu lidu.

            2. Gauc, general a burty.
              Valka s Cinou nebude. Vyjma , ze se neco zmeni .
              Na to nemusim sedet na gauci a generalovat , du si vosmazit burta , s tim, ze se valka smazit nebude.
              De vo uplne blbej Tajwan , aby nakupovali , delali astronomicky megadluhy a zbytecne se vyzbrojovali a este na Cinana..
              Zapad potrebuje prodavat zbrane , potrebuje strach z Ciny na populaci a na straseni zapadu konfliktem.
              Vyzbrojovani za triliony, valecnou horeckou blbecku.
              Cina potrebuje si drzet populaci v poslusnosti , je jich vopravdu hodne, taky tou moznosti valky a kdo by delal v takovym case dezinformace..
              Zajem statu a jeho bezpeci musi bejt , tak tem co kecaji jiny, se ublizi..
              Taky se bez problemu bude zbrojit a populace nalezite vystrasena bude souhlasit a to se vzdycky hodi..
              Kdo by byl proti , kdyz kolem brehu Ciny , navic plave nejakej ,nebezpecnej parnicek..
              Nebezpeci valky se zhorsuje..Vobe strany zhorsujou , fest.
              Kdyby to bylo vazny uz sou mraky cinanu na U. fronte a studujou jak NATO cvici vojacky, taktiky , strategie a studium zbrani zapadu ,kdyz by byla moznost valky opravdova a ne komedie na blbecky..
              Dale, kdyby hrozilo opravdovy nebezpeci, veleni generalu vyskoci a zacne kricet , to potrebujeme, abychom my armada mohli zabezpecit stat proti nepriteli ,
              kdyby vlada byla neochotna..
              To se ale muze potom zmenit.

              1. HA ,HA ,Said the Clown….
                „We did not believe yesterday ,your story ,madame , we only believed in 200 dollars“.
                /Maltezsky sokol /.

                Gauc , general a zadnej burt.
                Co to tady ten Putin na mne zkousi , cumim vokolo nikde nic.
                Co je tohle za podbaby , to muze zkouset na ty jeho afro.
                Takze sepsali a podepsali smlouvu v Instanbulu a ted Putin ty smlouve zase uveril??/
                To at rika svymu psovi..Ten za misu burtu ,mozna uveri.
                Masakruji ukrove rusy od 2014 a jak, nechteji jednat , potom Minska smlouva ,ukr podepise , podvod a von Putin ,
                zase veri …
                Dalsi smlouva v Instanbulu a von zase veri..
                Posle vojska na Kyjev. Prikaze, aby se vratily.
                A zase ukrovi veri.
                Je blbej nebo co.?
                Vojska mel poslat do Kyjeva , rovnou tam a nikam jinam.
                Tam by si sedli vojaci na prdel a ted mel,
                /nekolikrat voklamanej, Putin a este Svata Dala ,
                nevedela komu/ ,vyhlasit ,
                my se teda budeme divat a zblizka ,
                jak ty smlouvu plnite.
                Putinovi uz by mel konecne nekdo uz zakazat , aby byl porad voklamavanej..
                Jednou , dvakrat , ale co je moc , to je prilis…

      2. Se tím opakuju, myslím si, že Rusko nestojí o válku v Evropě. Ukrajina stačí i jako „jen“ SVO. Myslím tím o válku, kterou vymysleli a spustili Američani.

        USA hraje babu, že my nic, my bychom do toho nešli, to jen tam ti švihlí Evropané vymýšlí Ligy Idiotů a tak. Všichni ale vědí, že je to o chlup (ze slona) jinak. Na BRICS se stojí fronta až za roh, dolar je „v nesnázích“, k tomu pár dalších drobnostiček, který Americe nedělají ani trochu dobře. Válka v Evropě, klidně i pár „taktických“ hříbků, to by celou věc výrazně narovnalo. Dodávečky zbraniček i všeho ostatního, pěkně kasičko cink, politika se taky pěkně vrací do rukou. A Rusko naopak všechno pěkně za svý, na nějaký BRICS nebude moc prostor.

        A ví to taky především Rusko. Moc dobře to ví. Proč by na tu hru mělo přistupovat? I na tu jen omezené východoevropskou? Má v ruce kartu, tak proč by s ní nemělo hrát? Tou kartou je samozřejmě zbraňová převaha. Ještě chvíli mě Ameriko budeš srát. Jo? Pošli na mě ty tvý hafáky, jen to udělej. A víš, co udělám já? Ustřelím ti prdel!
        I jen to východoevropské střílení a bouchání by Rusko stálo dost peněz, Amerika by na tom jen bohatla. Celoevropské o to víc. Na NS by se dal štempl, že ukrajinští jachtaři, poddaní by provedli všechny ty rituály bosky v košili se plazit na břiše. Znovu, proč by se teda mělo Rusko do takového podniku pouštět? Není lepší tý Americe důrazně připomenout (protože už to udělali několikrát, vlastně celou dobu to visí ve vzduchu), že tentokrát konec legrace a myslíme to vážně?

        Jednu obavu ale mám. Že by opravdu nemuselo zůstat jen u slov, že Rusko nakonec bude muset třísknout pěstí. A situace nahrává tomu, že víc třísknout, aby bylo konečně bráno vážně. Teď je tam ta polsko litevsko ukrajinská věc, spolu s tím nadcházejícím summitem to může svědčit o tom, že to Amerika dotlačí na hranu.
        Hlavní a zásadní otázkou ovšem je, jak se rozhodne to Rusko. Jestli si řekne, že když už to musí být, tak kus tý Evropy rozmlátí. Nebo si řekne, že už ne, už tu Ameriku chytí pod krkem a řekne dost. Chci věřit tomu, že to ještě půjde bez toho třísknutí pěstí, že tentokrát už nepokrytě pod krkem, taky zmáčkne prsty, nejlépe řádně zatřese. Diplomaticky se to asi říká nějak, že budou nuceni přistoupit k…

        Takže nakonec bez války, ale my si to odserem tak jako tak, budou letadla, budou dočasné nafurty, bude grýn, budou migroši, budou všechny ty věci kolem chudnutí (a blbnutí už od mateřský). Pokud. Pokud to necháme běžet. Necháme mlčící většinu pospávat, vládu vládnout a dál se handrkovat, Jestli kdyžtak s fotbalistou jo, jestli ne,,jestli kdyžtak s někým jiným, jestli to to celý stejně nakonec nebude k ničemu, to vše do té doby, dokud se nezablokuji weby, na kterých o tom jde krafnit. Naše „biologické“ hodiny běží jak splašený, každý den ubývá personální kapacita. Ano, za rok ubyde nejmíň 100.000 voličů jedněch a přibyde 100.000 voličů druhých.
        Už jsem se pomalu začal dostávat do polohy, že teda když to neměnné většinové mlčení a menšinové handrkování pořád dokola (než nás zkosí ebola), tak jo. Ať to tu padne celý na tu hubu, ať sem kromě toho i přilítne pár těch rachejtlí, co je ani neuslyšíme ani neuvidíme a budou tu. Ať maj Řehka s Černochovou radost z tý svý první minuty, ať maj Fialorakušanopekarolipavští radost, že to tu roz.rdali non plus ultra. Ať se nežere to nějaký bláto, ale krvavý bláto.
        Ale zatím se vždycky přepolohuju a snažím se co nejvíc křičet, že tak už hněme tím zadkem všichni. Není čas…

        1. Rusko nemusí bouchat pěstí do stolu, má mnoho možností, jak udělat „Ty, ty, ty!“
          Nechápu, proč to dosud neudělali.
          Vybombardovat jistou základničku v Sýrii.
          Nemusí to dělat sami, stejně jako to nedělalí SSA na UAruině.
          Stačilo by Assadovi dát pár letadýlek, pár tančíků, děl a houfnic. A tak.
          Přestat dodávat západu uran, wolfram, železo, hliník a další komodity.
          Zastavit okamžitě Jamal.
          Přestat dodávat západu ropu a produkty rafinace.
          Přestat dodávat západu LNG.
          A takových případů bych vymyslel hafo.
          Jenže Rusko na tom zatím vydělává a nemá přesměrované všechny toky na východ.
          Což může být za rok jinak.

          1. Jistě.
            Politické cíle se dosahují za použití různých nástrojů a metodik. Podle časové a vší další náročnosti dosažení. Dnes už došlo na zbraně, mimo Ukrajinu zatím řinčení jimi. Přiznám se, že právě kvůli své obavě, že by se to mohlo posrat, si tímto i sám sobě argumentuju, že ne. Že už se nehraje blodkama, ale kobrama (hráči taroků na Áčku v Pardubicích tuto hantýrku znají).

    2. S každým útočným krokem bylo spoléháno na to, že Putin nekontruje. Kdežto my, kdosik my, jsme věřili, že ano. Kolik možností mu zbývá? Teoreticky vyhlásit válku by třeba už vedlo k přehodnocení.. (nemyslím tlačítka). Aby se nezačala překlápět situace v přání to neudělat, to bychom začali prohrávat jak sfiňa. A zase by mohl západ pak shrábnout tu pověst o větším rozumu

  16. TAKŽE, jak má vypadat ten náš svět, který si vysníváváme? Budeme částečně znárodňovat?, Budeme, opravdu tím mostem? Jak dáme do pořádku školy, média, vzdělávání, zdravotnictví? Jak dokážeme zajistit aby co se týká názorů to nebylo buď jsi s námi nebo proti nám, buď bílá nebo černá? Bude zajímavé sledovat vývoj na Slovensku, protože v mnohém to kopírujeme. Hezoučká prezidentka ale tupá, u nás hezounký prezident, taky pod vlivem, Tam už to složila vláda, ale hraje se tam zatraceně o čas, smlouvu podepsali taky o nějaký pátek dříve. Takže jsem zvědavý.

    1. Jako první bude nutné prohlásit libtardismus – zachvácený typickým západním mesianismem a pocitem držby výlučné a absolutní pravdy – za zločinnou ideologii. Dokud k tomu nedojde, budeme se plácat v tom samém hnoji, do kterého nás kdysi dovlekl katolicismus a později všechny ideologie postavené na piedestal nedotknutelného a státem vynucovaného dogmatického učení.

      1. To půjde těžko. V jednoho boha budeš věřit a kdo neuvěří bude zatracen je lidstvu vtloukáno do hlavy 2 000 let

        1. „“V jednoho boha budeš věřit … je lidstvu vtloukáno do hlavy 2 000 let““
          Obávám se, že to je starší, již ve Starém Zákonu se o tom mluví … takže min. 4500 let (baj voko), nechci to dohledávat … hezký den

          1. Přibližně asi tolik, Bůh Abrahamův, Izákův a Jakobův.

            Zlato ale už dřív.
            Kdyby zůstalo při zlatě, tak by ty světové nepořádky nebyly tak početné.
            Jenže jde o fiat měnu, takže jak vášnivá touha, jakožto i hamižnost a hrabivost jsou prakticky nekonečné…….stejně jako schopnost uplácet, podplácet.

    2. ..“Jak dáme do pořádku školy, média, vzdělávání, zdravotnictví?“..

      Ste něgde viděl, že dotyční si myslej, že je u nich něco v nepořádku?

    3. Hezoučká prezidentka na Slovensku? To bývávalo, pěkně Slovákům během mandátu ztloustla.
      To PePa107 je jiné kafe. Nechal se slyšet, že do nově zrekonstruované Lunbeho vily (provádí se výmalba místností maskovacím vzorem vz.95) si nechal koupit běžecký trenažér aby byl ve formě (údajně si natrhl sval na nějakém charitativním běhu. Všichni běželi pro charitu, rozvědčík musel ukázat, že je ve všem první).

      1. Jak vypadala celkem jebatelně na začátku mandátu, tak dneska už jen, jako poslední na světě, nebo na pustém ostrově. Koule sádla a až je mi divné, že jí to nějaká dobrá kámoška neřekne. Možná žádné dobré kámošky nemá..

        1. Kámošky nemá zcela jistě. Jinak by jí došlo, že její dcera mající na líci veliké černé chlupaté mateřské znaménko není krásná a na modelku se nehodí. Sice s ní nějakej časák opruzoval, ale pak se to utlo.

        2. Zdráhá se znovu kandidovat.
          Kvůli postojům Slováků.
          „Podle průzkumů Globsec jen 40 % Slováků považuje Rusko za viníka války na Ukrajině, 34 procent tvrdí, že ruskou agresi vyprovokoval Západ. Proti sankcím proti Rusku je dokonce 76 procent Slováků a nadpoloviční většina je také proti tomu, aby Slovensko poskytovalo zbraně Ukrajině.“
          https://www.denik.cz/staty-eu/zuzana-caputova-kandidatura-slovensko-volby-prezident-20240619.html

          Členství Slovenska v NATO podporuje 58 % dotázaných (loni to bylo 72 %), pro vystoupení z NATO by hlasovala třetina (33 %)
          51 % dotázaných si myslí, že primární zodpovědnost za nynější konflikt na Ukrajině nenese Rusko (podle názoru 17 % dotázaných je primárně odpovědná je Ukrajina + podle názoru 34 % „Západ, který provokoval Rusko“)
          Víc než dvě třetiny (69 %) si myslí, že „tým, že poskytujeme vojenskú techniku a zbrane Ukrajine, provokujeme Rusko a približujeme sa k vojne“.“
          Zdroje:
          https://dennikn.sk/3395375/propaganda-presvedcila-uz-polovicu-slovakov-ze-za-rusku-agresiu-moze-zapad-alebo-ukrajina/
          https://www.globsec.org/sites/default/files/2023-05/Tlacova%20sprava_GLOBSEC%20Trends%202023_SK.docx

    4. Myslím, že je opravdu čas přemýšlet co dál. Ta změna už visí ve vzduchu a může přijít rychleji než si tušíme. A ta +- polovina populace přisátá na korýtka nezmizí a ani se nezmění jejich morální nastavení! Stejní lidé jako v 18, 45, 48, 68, 89 jenom přehodí kabáty a pohřbí každou novou naději. Opravdu jediná cesta je, být připraven a zrušit naprostou většinu (90-95%) zbytečných míst v systému státu. Každý den kolem sebe máme důkazy, že Ti lidé kteří nám mají sloužit nám vesměs jenom škodí a navíc s jejich schopnostmi by bylo stejně levnější kdyby nedělali nic. Když razantně ubyde korýtek a cecíků, požerou se mezi sebou sami. Nic smysluplného stejně nedělají protože to ani neumí! Štíhlý a opravdu transparentní stát je rozhodně nutnou součástí řešení!

  17. Myslím, že Američani chtějí Krym, konkrétně Sevastopol. Tím vlastně kdysi celý problém začal, že už měli s ukrajinskou stranou vyjednáno, že tam bude americká základna, ovládající Černé moře. Asi zjistili, že je to nyní nereálné. Nemají důvod financovat boje o Luhansk a Doněck.

    Nevzpomínám si na jméno toho člověka, co vyjednával tehdy v Turecku za ukrajinskou stranu. Paměť staré osoby už nefunguje jako zamlada, takže se mohu mýlit. Po návratu na Ukrajinu byl některými prohlašován za zrádce a byl na něho spáchán atentát, který přežil. Pak se ho někdo z vrchnosti zastal a dále nevím. Kdoví, zda ještě žije.

      1. Marie: Vyjednavač Kirejev byl odpraven vlastními lidmi už v březnu 2022. Ta dohoda měla platit až od dubna. Tam možná souvislost nebyla. Jen likvidace vlastního vyjednavače je vlastně ještě horší než toho nepřátelského. Střelit nepřátelského je proradnost, vlastního to je šílenství.

        Dohodu bych nepřeceňoval, když nebyla ratifikována.

        1. „“Vyjednavač Kirejev byl odpraven vlastními lidmi …“
          No oni ho picli při zatýkání … asi s nimi nechtěl jít s „písni na rtech“ a měl nějaké dotazy … prostě moc „kecal“. To naštve každýho.

    1. Tak to dopadá, když hodní a štědří strýčkové z USA chtějí opravit v Sevastopolu dětičkám školu.

      Inzerát zněl takto:
      Solicitation Number: N33191-13-R-1240
      Agency: Department of the Navy
      Office: Naval Facilities Engineering Command
      Location: NAVFAC Europe and Southwest Asia
      Synopsis:
      Added: Sep 05, 2013 2:58 am
      The purpose of this request for proposal is for the design and construction for the renovation of Sevastopol School #5 in Sevastopol, Ukraine in accordance with the attachments.
      Added: Sep 12, 2013 7:58 am
      Amendment 0001 is issued on September 12, 2013 to replace the original Technical Specifications with revised Attachment 1 – Technical Specifications School #5 Ver 002. As a result, CLIN 0005 – OPTION 4 Additional Roof Repair has been deleted and replaced with CLIN 0005 – OPTION 4 Additional Facade Renovation and Window Replacement.
      …..
      atd., atd., prostě dojemná snaha a oškliví Russssové to neocenili.

      1. ano, to si pamatam…..to bol pre mna prvykrat rukolapny dokaz, ze Amici ten Sevastopol mali predpripraveny a Putin ich predbehol. Do tych cias som tomu nechcela verit

  18. Bude spolehnutí na to, že orel much nelapá?
    Tak na to se lze spolehnout! Rusko umí velmi dobře zabíjet, ale dělá to nerado a není přitom šťastné.

    1. Nebyly a nejsou to žádná hovada.
      Pamatuju si velmi dobře z osmašedesátého, jak u nás na Moravě, vozili malé kluky na tancích, kteří z toho byli úplně auf – jedem na opravdickém tanku! A místní se o ně nijak nebáli. Dokonce jednomu, po vytažení zásobníku, půjčili do rukou kalacha – opravdický samopal! Klučiska jim pak nosili smaltované kýble a lejty s vodou od pump (byl strašný hic). A ti vojáci, vděční a nic jiného nemaje, sundávali z čepic a výložek hvězdičky a dávali jim je.
      Zlí byli jen na lidi, kteří na ně byli taky zlí a házeli po nich šutrama. Oni sem přijeli splnit nějaké rozkazy a bylo úplně zbytečné, o něčem je přesvědčovat. Ségra to zkusila, já ostatně taky, oba jsme uměli rusky už slušně. Oni dostali rozkaz, potlačit kontrarevoluci, ale sami viděli, že tu po nich nikdo nestřílí, maximálně jim tak lidi hrozili pěstí, nebo hodili šutrem. Ti bystřejší to pochopili hned a někteří, dost potichu, pak říkali „izvinitě“.
      Tak to prostě bylo, wikipedisti si o pojebané Praze a středních čechách mohou psát, co chtějí.
      Zatím totiž žijou a ještě nějakou dobu budou žít přímí pamětníci. K tomu se sluší poznamenat, že naši estébáci se tenkrát moc nevyznamenali. Nebo spíš jejich menší část, která lítala po KM ve Volhách a zatýkala funkcionáře KSČ, otevřeně se hlásící k reformistům.

      1. tak ti robili to, co robia tito….tak sa triasli na pozicie, ze by obetovali aj babicku. Ale mne mama vzdy vravela, ze bola rada, ked prisli,pretoze v mestach na Slovensku vraj uz byvali vypadky chleba a zacal byt prvy naznak bordelu….no asi to, co sa potom spustilo po 89. Takze vdaka im za slusne detstvo a za to, ze som mohla absolvovat socialny vytah ako dieta chudobnych deti chudobnych ludi

  19. Ještě není vyhrano toto jen tak v USA nezkousnou.
    První co čekám, vymění Zelenskeho a několik dalších a rychle jednat,zachránit co nejvíce území Ukrajiny,nějak zabránit dalšímu postupu Ruska.

      1. Starý Kocour: Co o tom víme, jaké je tam skutečné rozložení názorů? Chce většina bojovat do naprostého vítězství, i kdyby to mělo trvat další generaci nebo jsou vším unaveni a chtějí jen příměří co nejrychleji? Už v roce 2019 mírový návrh prezidenta Steinmeiera o možném autonomním postavení Donbasu většina lidí podpořila, ale odmítla to menšina horlivých nacionalistů. Menšina ale odhodlaná, hlasitá a na rozdíl od mlčící většiny ochotná hned jít demonstrovat. Za války těžko o tom mohou diskutovat, když SBU je bdělá, zavání to defétismem. Vládne tam kombinace schopného generálního štábu, protože dokázali udělat takový plán a realizovat ho, že přes všechyn prognózy dokáží držet frontu už druhý rok, ale taky politiků, kteří už udělali spousty nepochopitelných kontraproduktivních kroků a to i na úkor generálů, kterým do strategie zasahovali kvůli propagandě.

        Nepopulární srovnání. V době covidové taky byly různé názorově vyhraněné menšiny slyšet tolik, že se zdálo, že zastupují většinu až tomu nakonec uvěřily i samy. Potom byly v šoku ve sněmovních volbách, když se zjistilo, že doznívající pandemie a boj proti covidové totalitě opravdu není nejdůležitějším tématem pro většiu voličů.

        To je riziko vyzbrojování jedné strany ve válce, že nakonec si dodavatelé zbraní znepřátelí všechny. Bude jim samozřejmě to vyčítat ten proti komu budou zbraně posílat, ale potom i ten obdarovaný, který bude a částečně právem vyčítat, že mu dodali zbraní málo, příliš pozdě a zastaralých, aby to stačilo k dosažení politických cílů na bojišti…

        1. Náckové budou proti a budou štengrovat do posledního. Pusťte si videa z Oděsy, mrkněte na fotky z vypáleného baráku a pak teprve pochopíte, co to je za hovada.
          Souhlasit bude ta rusky mluvící část, kdekoli umístěná, protože i přesto, že se tam cítí být doma, tak stále trpí útoky nácků.
          Konec Khakimana je v dohledu, podle mě je Zalužný po smrti a další budou následovat. FSB nejsou čučkaři.

        2. To bude tim , ze veleni vojsk Ukru , jsou kocicky a kocourkove s ruzovejma maslickama..Schovany v Kyjevskym bunkru.
          Kdyz se zacal jim plest do vseho , meli rict , ty se starej vo prachy a my postarame vo valku. Nebo !!
          Jenze voni tak sou odvazny na civilisty ,zeny a deti..Poslou jiny.

  20. Můj názor?
    Formuloval ho dnes večer jeden můj slovenský přítel jako svůj v naší komunikaci nad jednou diskutovanou otázkou.
    Dovolím si vám ho tu přepastovat –

    „To, že vo vedení našich štátov (aj EÚ, USA) je banda lumpov, to už vieme. Mentálne som v takom stave mysle, že už (príliš) nepotrebujem informácie o ich svinstvách. Moja dôvera je na nule, už to nemá kam klesnúť. Podobne – už podrobne nesledujem dianie o vojne na Ukrajine. Už vieme, aký to má charakter, kto to rozpútal a prečo, aj to, že Západ tam chce vidieť čo najviac mŕtvych. Vojna je svinstvo a ďalšie podrobnosti o svinstvách a obetiach už nijako nezmenia môj pohľad na tie veci. Psychologicky ma to nenabudzuje, ale skôr paralyzuje.
    V tomto zmysle zazlievam aj alternatívnym médiám, že ako keby nevedeli, kedy dosť. Samé informácie o svinstvách oligarchie tiež ako keby spoločnosť paralyzovali a nachádzam veľmi málo ľudí (ale predsa sú), ktorí toho všetkého majú dosť a chcú sa k „odboju“ postaviť konštruktívne. Toto v mojom chápaní (a ber, to prosím, ako veľmi prehnanú metaforu) znamená začať sa chovať ako za rajchu v protektoráte alebo pod Tisom – strpieť od okupantov, čo sa strpieť musí a vnútorne (aj medzi sebou) obnoviť Československú republiku.“

    Nemám co dodat. Jen s kloboukem v ruce souhlasím.
    L.

      1. Myslím, že vyhrabat se z té „zadele“ není v našich vlastních silách.
        Tím spíše, že nemalé části našeho lumpenobčanstva /a s tím, jak dorůstají juvenilové s hlavami vydraxlovanými novodobou ideologií jak Hrabalova Júlinka tu svoji „centrální schránku osobnosti“, čím dál větší části/ se tam nesmírně líbí, jakkoliv je tam smrádek, ale tak nějak „teploučko“.
        Nebylo tomu tak v našich dějinách snad nikdy jinak – nejdříve jsme museli padnout na držky totálně. Teprve pak se rozbřesklo…. A ještě nám někdo musel pomoci.
        Ta situace nastane tak, jak ji popisuje Ricards v článku u vlka /kde naprosto souhlasím s vlkovým závěrem/ – https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/06/18/rickards-odpaluje-bombu/

        Já vím, už tu dneska pod jiným článkem byla o tom textu u vlka řeč…
        L.

    1. Ktery to sou ta banda lumpu a kdyz vojna je svinstvo..
      Valka na Ukr. se porad meni a vyviji , lepsi nesledovat??..Ale poradit?
      Jo! ..
      o svinstvach oligarchie , ktery to sou? A co udelali komu?.

  21. Orel opravdu much nelapá. Ani medvěd.
    A navíc se mi zdá (já vím, co se zdá je jenom sen) že máme u medvěda zvláštní postavení, nejsme „nedrúžřestvěnnoj stranój“ z principu, ale jenom jaksi – omylem. Myslím, že nám bude odpuštěno – ale se zdviženým prstem.
    Dokonce i PePa 107 není v komentářích rozleptán sžíravým ruským způsobem, ale tak nějak jako štěně, které se prostě počůralo.

        1. A víte, že by to byla dobrá strategie? Tím by ho tady u kavárníků (i u přítele po boku) odrovnali. A s grácií.

      1. To pride na to , ,ze orel nebude mucholapka, ani zdalky , ne.
        Ani mouchu si nelapne. Kdo teda rek nejdriv , vo tom ,
        ze nejakej vorel nejaky mouchy lapa.
        Kdyz nelapa..
        Mozna je lapa ,ale kdyz se zrovna nikdo nekouka..
        By se to melo vypatrat ..Jeden pak nevi , lap tu mouchu , nebo nelap
        a se ani nic nedozvi.

      1. Možná neodpustí úplně. Ale potřebují tzv. sanitární kordon – prostorou isolaci od Anglosasů.
        Jak to udělají na severu nevím. A nejen severské státy, ale hlavně Polsko.
        Rádi by rozšířili svůj vliv na Západ obecně.
        Poslouchal jsem komentáře na PePu 107. Že to prý řekl velmi neobratně a Anglosasové se toho chytli. Ostatně – Pepa 107 už ty své internační teze odvolal. Jestli mezinárodně to nevím, ale u nás ano.
        Štěně na koberec…

    1. Jj, zvlastni postaveni (i pro Lexe vyse):
      Jasne ze nam pomohou, osvobodi nas a odpusti, dyt mi jenom kaceli pomniky jejich valecnych hrdinu, kaleli pred velvyslanectvim a chteli je internovat. To jsou preci takovy prkotiny!
      A nejvic je pri pomahani bude motivovat vedomi, ze to udelame zas…

      1. A proto je dobré, mít seznamy různých těch kolářů, řeporyjců, rakušanů a dalších. Jednoduše řečeno lidí, za tyhle svinstva přímo odpovědných.
        Oni už si ty seznamy dělají. Přímo jmenovité, s adresami trvalých bydlišť, s rodnými čísly i adresami jejich webů, včetně zálohování celých těch webů. Co kdyby se hodily.
        My si ty seznamy musíme udělat taky, jakkoli bude smířivý Vidlák proti.
        Jak jsem už psal – ono „nejsme jako oni“, to už tady bylo a nedopadlo to dobře.

      2. Možná nemají vaše přesvědčení, myslí jinak. Ptal jsem se Rusů, jak se na kácení pomníků dívají oni.
        Nelíbí se jim to, ale říkají, že se ty pomníky dají zase vztyčit nebo tam dát jiné, lepší. A jsou „ruští“ Rusové i zde usazení.

        1. „říkají, že se ty pomníky dají zase vztyčit nebo tam dát jiné, lepší“
          jo, to bude ono. to presne vystihuje ruskou dusi. dik ze jste mi otevrel oci

  22. Par poznamek:

    1. Armadni bordel – v 80.tych letech Penragon spolu s Mosadem provadeli hodnoceni armad po moznem prechodu z miroveho rezimu do valecneho – jako nejlepsi byla vyhodnocena CSLA a zduvodnili to tim, ze v ni uz byl takovej chaos, ze prechod na valecny rezim by se nijak neprojevil a vojaci v CSLA byki zvykli pruzne improvizovat (cele to je bezesrandy – opravdu to tak hodnotili)

    2. Zaluzny – podle toho, jak na nej s naprostym klidem schodili NorthStream, tak uz je davno mrtvej, nepravdepodobneji je pohrbenej v tom vybombardovanym polnim velitelstvi

    3. pokud Ruska armada porad jede podle upravene sovetske doktriny, tak obrana postaveni tvori 3 ponohodnotne linie + predsunuta linie. Mezi liniemi je vzdy „zona smrti“, kam je dobre zastrilene delostrelectvo a kam pozorovatele jen hlasi – ctverec ten a ten a pak uz to tam lita. Jinak ke kontaktu s nepritelem dochazi vzdy uz v predsunute linii. Cele to je odvozene od obranych linii ze severni fronty behem Bitvy U Kurska, kde se skupina armad Stred nedostala dal nez cca 10km.

    4. kdyz si clovek uvedomi, ze Ruska armada pouziva vetsinou techniku ze 70.tych let – cca 50 let starou (myslim tim koncepcne) a uspesne vzdoruje i tem nejmodernejsim hrackam zapadu, pak je to celkem smutny pohled na to, jak byly utraceny ty neskutecny miliardy Eur a USD

    1. Cerberus: Protože drony, satelity, rozšíření pěchotních protitankových a protiltadlových zbraní situaci na bojišti paradoxně vrátily k zákopové poziční válce. Žádné tzv. velké šipky postupu o stovky kilometrů ani o desítky. S určitými odlišnostmi jako je nižší hustota vojáků na kilometr linie, když mají větší palebnou sílu než když měli jen opakovací pušky. Jednotky se stále více rozptylují, aby se uchránily před palbou, ale je to na úkor civilistů, když tím udělají bojiště z většiny země. Tzv. empty battlefield co se týká hustoty bojovníků.

      1. Si Putin zase vyfantiroval nejakej, „cordon sanitaire“ na ukra .
        Ten mu z toho udelaji bordel santiqfire a cordeon /garmosku/a este si vodmitnou hygienu a nebudou si mejt ruce a vsecko mu tam , nehygienicky zaserou..
        A vomlateji vo hlavu. Je na ne spoleh.. vsude.
        A prece lapa..

        1. U zahrádek platí, že se nesmí stavět 3 metry od plotu, ale je to málo. O sázení stromů nemluvě. U států a hranic jde o hodně

    1. Ale kdepak, tyto loutky pro ně nic neznamenají, v Afghanistánu vládní představitelé opravdu nasazovali krky. Možná vytáhnou pár loutkovodičů, ale to se zřejmě ani nedozvíme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *