22 listopadu, 2024

Slon v místnosti

V anglicky psaných textech můžete často číst větu  – Where is the „elephant in the room“ here?. Cambridgeský slovník o tomto idiomu praví: Řeknete-li, že je v místnosti slon, máte na mysli, že existuje zjevný problém nebo obtížná situace, o které lidé nechtějí mluvit.

Bylo mi zde některými diskutujícími laskavě doporučeno, abych také nemluvila o slonu v místnosti. Mnoho čtenářů si asi domyslí, co je tím „slonem“ míněno. Že prý to nepřispívá k věrohodnosti blogu. Že tím podporuji jaksi závadnou diskusi. Zkrátka mám provést sebereflexi a zavést autocenzuru, aby mé příspěvky neděsily sponzory a aktéry budoucí změny.

Pokud si někdo představuje změnu tak, že sponzoři pouze vymění figury na orloji a jinak půjde všechno jako obvykle, pod bedlivým dozorem „seriózních“ politiků, není důvod k optimismu. Aby byla celospolečenská změna úspěšná, musí se zapojit všechny vrstvy obyvatelstva, jako tomu bylo historicky nejen při revoluci husitské, ale i v Anglii, Holandsku a koneckonců i při francouzské revoluci. Výjimkou je ta říjnová v listopadu, tam se do boje daly davy skutečně zbídačených.

Lidový hněv se nedá „moderovat“ podle mainstreamového konsenzu. To už jaksi není alternativa.

Když se o slonu v místnosti nebude mluvit, nezmizí. Lidé budou umírat dál, ale nikdo si toho (u nás) nebude všímat a nebude nikterak ohroženo, že máme nadále patřit Západu.

Ideálem těch, co volají po ignorování slona v místnosti, je zřejmě situace podobná genocidě Jezídů, prováděné Islámským státem, vyzbrojovaným a podporovaným Tureckem. NATO über alles. Dnes je tento prastarý národ prakticky zničen a odsouzen k živoření.

.

143 thoughts on “Slon v místnosti

  1. Hledím, že bytost volna tlapká dost ubohou propagandu;

    ✡️volna napsal/a: 4 listopadu, 2023 (10:15)
    Pro naivky, kteří si myslí, že když budou mít Palestinci vlastní stát, nastane mír.
    Hamásu nejde o palestinský stát, on chce zničit Izrael.

    🧐Hamás je podnik moSSadu a CIA‼️
    Pro ty, kteří jsou schopni vnímat, si dovolím připomenout níže již vložené video Pavla Komase;

    „Podstatné je rozpoznat útočníka. A ten je stále stejný. Jeho jméno nemá být vysloveno. To je věřícím vtloukáno do hlav po staletí.

    Abych předešel otázce, nechám promluvit povolanějšího:“
    https://www.youtube.com/watch?v=SvWF-w8rx0M

    SSvatí rabíni hlásají, že KoZa, tedy po jejich ESAU nebo EDOM, zničí. Že nás zničí, asi včetně kolaborantů a podobných lepšolidí.

    Nadlidé připašovali do Evropy tolik Islamistů, že stačí rozdat zbraně od Banderovců z bývalé Ukrajiny. Košer chazarští psychopati, i rabíni, sní o naprostém zničení světa třetí světovou válkou. Přeji obohacující podívanou na „pravdolásku“.

  2. Pro naivky, kteří si myslí, že když budou mít Palestinci vlastní stát, nastane mír.
    Hamásu nejde o palestinský stát, on chce zničit Izrael.

              1. Máte to opravdu pomotané.
                Náckové zabíjeli Izraelce a také navazovali přátelské styky s muslimy.
                Je zoufalé, jak jste neinformovaný.

                  1. Zatím to vypadá, že se tady vztekáte jenom vy.
                    Spojení nácků s muslimy, to je historicky doložená skutečnost.
                    Vztekejte se jak chcete, pravdu neutajíte.

                    Já přeji oběma, jak Izraeli, tak Palestině svůj vlastní stát.
                    Izrael se ale musí bránit proti teroristům z Hamásu.
                    Tečka.

                    1. Náckové se spojovali se všemi západoevropskými národy a zakládali s nimi divize SS, to byli teda muslimové v dobrý společnosti, ty utajená pravdo.
                      Vás zkurvený nágly nemám rád. Běž domů, zalez pod peřinu a chvíli si zahajluj, kokote.
                      Síííg!

                    2. Nick pithart nemá u příspěvku tlačítko Odpovědět, tak mu nemohu popřát klid, protože už byl celý rozrušený a to není u starších lidí dobré.

                    3. Jasné spiknutí, broučku. Obyvatelé zemí dlouhodobě okupovaných v rozporu s mezinárodním právem mají právo na obranu. Tečka.

                    4. Roztomilá diskuse, která mne vede k otázce, proč na tento, kdysi zajímavý blog, ještě vůbec lezu.
                      Asi rezidua masochismu nebo co….

      1. Pitharte, to co napsal „volna“ platí.

        Platí ale i že Izrael chce zničit vyštvat/zničit Pelstince.

        To platí už od začátku příběhu ve století 20.

      1. A někdo přijede do vaší vesnice a jen tak z plezíru si hned zastřílí na pohyblivé terče.
        Najděte 24 rozdílů.
        Uvědomte si už konečně, že tady není a nebude vítěz.

        1. Ano. Ve středu takto zavraždil „osadník“ Palestince, který si dovolil jít se svou rodinou sklízet olivy do svého olivového sadu.
          Vraždě byli přítomni „vojáci“ IDF, kteří pro „ochranu“ majitelů sadu před útočícími „osadníky“ udělali jediné – přikázali jim, aby do tří minut ze svého majetku vypadli. Než stihli palestinští majitelé utéci, jeden z „osadníků“ střelil otce rodiny do břicha.
          IDF nezúčastněně přihlíželi a proti útočníkům nijak nezasáhli.
          Zavražděný zemřel během převozu do nemocnice.

          Tohle jste měl na mysli?
          „Osadníci“ spolu s IDF vraždí na okupovaných územích v posledních týdnech kolem 80ti lidí denně.

          1. Nějakou takovou informaci, konkrétní, požadovala Milena, tak doufám, že už je spokojená. Ještě by to ale chtělo zdroj

            1. Vy nevíte že Milena trpí výběrovou slepotou a hluchotou ? A kdyby to náhodou clonou prošlo, libtardí heslo „za všechno může Babiš“ má upravené na „za všechno může Hamás“.

        2. Potom to vopakovali za kolacky nuland , ukrove. Od 2014.
          Poradali turisticka zajezdy z celyho sveta s tematem , zastrel si svyho rusa ,
          nebo deti..14 tisic. Celkem plus Odesa. Zadnej rozdil.
          A straslivy narky nenavist ,kdyz to Putin chce jenom zastavit..
          Jinde zase albricht , 500 tisic irackych deti stoji za to a vyplati se nam.

  3. Paní Kunšteková má pravdu: „slon v místnosti“ je běžné anglické rčení, vyjadřující že kořenem problému jsou skutečnosti, které nikdo nemá vidět a nesmí řešit – přitom jsou určující a vše se odvíjí právě od nich. Poukázat na ně je ovšem jasný ideozločin, jak dle Orwellova 1984.

    Slonem v místnosti je jednoznačně světožerná globalistická banda z Fašingtonu, bojující o úplnou hegemonii nad světem. Ti si pak instalují „slony“ do zájmových oblastí: jednou jsou to Izraelci, podruhé Palestinci nebo Arméni v Náhorním Karabachu, mezitím Banderonáckové v Ruině, předtím Čečenci nebo Albánci v Kosovu…

    Není žádná náhoda, že nové kolo palestinsko-izraelské zabijačky vypuklo zrovna když se Čína a Rusko dohodly s Peršany, Turky a Araby na mírovém rozvoji Blízkého a Středního východu, dokonce natolik, že potlačily 1000+ let trvající slimácké schizma mezi sunnity a šiíty.

    Vrcholná banksterská kabala, ovládající Fašington a jeho pobočky, zařídila existenci Izraele v ropné a plynové oblasti, aby to tam mohli donekonečna rozesírat a celé to ovládat. Dokud je spojené síly „zbytku světa“ – což je 82% lidstva z oblasti nevykopnou, tak tam nikdy žádný mír nebude. Vůbec nejde o Izrael nebo Palestince, ti jsou jen kanonenfutter. Jakmile bude vliv Fašingtonu pryč, „izraelsko-palestinský problém“ se velice rychle vyřeší mírově.

  4. Ad kolemjdoucí 6:26 :
    Podívejte já s paní Kunstekovou ve velké většině jejích příspěvků souhlasím a proto mne není jasná její poznámka na mě, že vražděni je nuda.
    A Nick Goj je už otravný a roluji ho, měl by dost ubrat
    Připomíná mě Goga, téměř třetina příspěvků je jeho . Všechno se přeji zvlášť když opakuje pořád to samé

    1. Na to je lehká pomoc. Jedná ze čtyř toltéckých dohod říká – neberte si nic osobně.

      A tapetář gój? Je v pravdě nepříjemný a proto umlčován. Podobně na tom byli mnozí před ním. Jan Hus, Giordano Bruno, Sókratés, například.

      Vím, nelze srovnávat…

    2. Promiňte, ale chtěla jsem jen říct, že otravné opakování informací o prolévání krve pořád dokola bych si ráda ušetřila.

  5. V souladu s mezinárodním právem jsme poslali Gazanům x milionů SMS a y milionů letáků před tím, než jsme je pozabíjeli. Sory jako.

    (Proletáři) Gojímové všech zemí, polibte nám prdel.

  6. Není kouře bez ohně.
    A nikdo v té „přesdržkované“ v západní Asii nemá čisté ruce.
    Není ani černá, ani bílá strana síly.
    Četl jsem asi před měsícem, že někteří jedinci za podpory ozbrojených sil znesvětili jakousi stavbu.
    Mělo to být 1.10.2023.
    Četl jsem to někde, nevím kde, možná na Telegramu, ale těch zpráv mi přistává na skle kolem tisícovky denně.
    Zpětně už to nejde dohledat.
    Tůůůdle, Kachnakachajdi, Bingho, Databáze vyhledávač. Nic. Vaporizováno.
    Jediné, co se dalo najít, byl duben 23 a pak jak plivali na křesťanské poutníky 4.10.
    Ale zcela náhodou jsem nějaké články našel.
    Nebylo to jen 1.10., bylo to 2.10., bylo to i 25.9., 17.9.
    Já vím, že nám v české kotlině (většině) nevadí, že někdo na chrámu sv. Víta, na (českém) Národním muzeu, na (české) Národní galerii nebo na (české) Státní opeře vyvěsí vlajku cizího státu, ale některé národy to zřejmě vidí jinak.
    Házet zapálenou sirku do louže benzínu můž být někdy zajímavá podívaná, ale někdy to prostě nedopadne.

    https://new.thecradle.co/articles/hundreds-of-extremist-israeli-settlers-storm-al-aqsa-mosque-for-jewish-holidays
    https://new.thecradle.co/articles/over-1000-israeli-settlers-storm-al-aqsa-mosque
    https://www.roman-bednar.com/news/ide-o-objektivitu-toto-su-fakty-pred-utokom-hamasu-na-izrael-boli-izraelske-provokacie-okolo-mesity-al-aksa-o-com-zapadne-media-mlcali/

  7. Kunštekovi vnesli trochu rozruchu do poklidného hospodského tlachání nad Vidlákovými texty.
    Narozdíl od Vidláka jsou jednoznačně vyhranění, to vyvolává emoce. Jen tak dál.

    1. Pani Kunstekova , psani je remeslo ,jako kazdy jiny. Jde o vzajemnej respekt .
      Respekt ke ctenarum a ti zase davaji zpet respekt autorum.
      I ve vseobecnym ovzdusi beznyho predstirani .
      Profesional ve vysledku ,vyhrava nebo prohrava vzdycky vyda vsecko ze sebe to nejlepsi , podivejte se na treba NHL .
      Dulezitej a hraje velkou roli jrovnez je vedomi vlastniho seberespektu ,
      to vsechno neni zadarmo ,i s talentem si tohle musi kazdej vybojovat.
      Truhlar vytvori stul k uzitku vsech , pokryvac zastresi dum a voda netece dovnitr ,stiznosti nikde ,jsou profesionalove maji respekt , politik jen zhouba naroda , tim vic predstira,
      v abstrakcich uhyba klickami spinavych slibu a nepoctive lze a podvadi.
      Co je tedy Slon v mistnosti. Slon je v mistnosti a co. Co s tim.
      Tady nam nestaci slon v mistnosti, umistenej tam netalentovanejma cambriynteligentama a jejich slovnikovejma nesmyslema ./Ma to znazornit absurdni zveliceni problemu, kteryho si nikdo navic nikdo nevsimne , kdyz jenom cambridge vidi a neupozorni, jiny sou slepy/.
      Moc vedomosti, haldy davno mrtvych prevzdelanosti , coz si vzit priklady a metafory ze zivota kolem..
      Kdo hleda najde..Bezny priklad je stourani do srsniho hnizda.
      Nedaji porucnici vrchnosti a jejich sluhove pokoje , az srsni vylitnou a besni na ne.
      Sam sem se takovy uspesny zabavy zucastnil kdysi.
      Tedy slon musi kdyz byt umisten v mistnosti ,slon stoji pasivne v mistnosti,
      /ma bejt a znazornit problem ,ale pasivni slon a tedy problem nedela nic , teprve kdyz problem zacne aktivne skodit roste do velikosti slona jeste vic ,sam slon je na nic ,co s nim..
      Nekdo chce bejt chytrej tim ,ze jen von vidi slona/problem..
      Dalsi je davova psychoza , ktera zapricini, ze problem nikdo nechce videt.
      Ale tim problem nezmizi. Lecko vidi ,ale nesmi upozornit.
      Kde nema sice co delat , nezajem. Idiot slona tam umistil a nebo si ho vymyslel.
      Slon/problem v podobe SSSR jako nepritele napr.,byl vytvorenej a vsemi prostredky.
      Slon a kazdej ma svoji mistnost v ZOO ,v cirkusech , to je bezny.
      Srovnani potom ani nefunguje.
      Kdyz ale aby mohl skodit , tak se k nemu prida plno porcelanu..
      Tady uz mame neobvyklou situaci a moznej vyvoj , ktera napovida , ze se neco neobvyklyho muze prihodit a ctenare na zvedavost si tak autor naladi.
      To pouzije k objasneni tematu vo kterym chce psat..Treba sef vlady se chova presne tak.
      Nema schopnosti ,vladni povinnosti a jeho neschopnosti sou pro nej to samy jako ,
      ten porcelan pro slona.
      Jako metafora a celkem vopotrebovany klise , ze nekdo na co sahne to znici.
      I kdyz slon je povestnej vopatrnosti a nezaslapne ani mravence , kdyz ho uvidi..
      Slon aby mohl projit ,otocit se musi rozbijet ten porcelan.
      Pak ctenar uz vi vo co de. Sef vlady musi cinnost vykazat a jako slon, dostal moc
      rozmeru slona , tak vsecko rozmlati.
      Pisete pro lidi , ale vzapeti lidi zase nejaky lidi obvinujete ,co nechteji vedet.
      To je rovnou zmatenej maglajz..
      Zadny zapojovani nestaci, to je jen na podporu ideologie a jasani na vladu rezimu,jeho zajmu , ideologii zotrocenyho..Zadna zmena, kdyz tak jenom k horsimu.
      Davy zbidacelych v Rusku byly predevsim dusledek planu zapadu ,jeho
      imperialisticky krvavy a dasli valky , ktere vyuzila parta pribehliku s pytli zlata ze zapadnich bank ,schovanych do te doby na zapade. /Pres to ,ze porad tvrdili, ze chteli znicit prave zapad u nas taky vydrzovany ,aby mohli kroutit krky , potom /..Vyjimka ?
      Slon /jako symbol , nebo metafora problemu/ dale neni na vine , ze se vo nem nemluvi ,ale nesmi se o nem mluvit pod hrozbou persekuci a trestu..Myslet vo tom , je taky potreba.
      Dal ze slona se hysterickym agresivnim prekrucovanim porucniku , udela treba zajic.
      Co je potreba v momente , jindy je zase covid. Veci sou na prvni pohled vic slozity .
      Marny sou anonymni kritiky ,omilany stiznosti a jejich kazdodenni hromadeni do paralysy lidi a jejich vedomi , jen idiotsky dokazuji hromadenim problemu a bez jejich reseni , zpusobuji vedomi bezmoci jen kazdyho presvedcuji..
      Nezodpovednost a skody zgrafomanovych bezmozkovych autoru a neni jich malo jsou zde uplne a totalni. Zaroven bezmocne krici vo husitech a co dokazali aby lidi napodobili ted.
      Zadny stiznosti jejich nepomahaji a nic nikdy neresi . Schovavaji se za ne v kancelarichh ,predvadeji se jako celebritky na podiich , aby nemuseli neco delat.
      Ukazuji se a vystavuji , aby se nacpali ke korytum , kdyz za ne my vsecko udelame.
      Podvodna vlada , z vlady u nas zbabele uprchla v 38, predstirala dal ze vladne a kricela v jednom kuse , delejte neco, vy delejte vodboj , brante se kdyz sme vam poridili okupaci nacistama, kriceli z bezpeci Londyna , aby Cesi zbytecne umirali.
      Nebyl to Heydrich , ale voni ,kteri maji plnou zodpovednost za provokace na lidicky zverstva nacistu..
      Se to vopakuje.

      1. Jednim dechem , aspon je to bezprostredni, jenom bych dodal ,
        ze kazdej neni uplne bezmocnej ,jak akademik krici a dokazuje a siri jejich bezmoci ,jenom je hromadi v seznamech problemu a podnecuje nas, abychom je za ne
        vyresili bojem proti vlade , ze chteji porad aby kazdej byl, jako prikladnej husita ,
        /ten jima vymyslenej/ ,pro jejich zajmy .
        Hus ,povysenej akademik, chtel napravu cirkve ,vo lid mu neslo,
        lepsolidi ve vetsine a dalsi akademici jako von ,mu davali pozornost ,
        husiti ale chteli svobodu,rovnost a dostatek pro vsechny bez rozdilu..
        V nasi , akademickypedagogicky totalne zapirany, minulosti , kterou kazdej z nich
        sverepe a zbabele zatlouka, mame priklady , kdy Cesi nekolikrat bojkotovali,
        behem agresivni okupace germany ,ty, co nam tehdy skodili.
        /Germansky uchylny zrudy Prahu bombardovali z kanonu, to akademik taky zapre a hradby poucne prolamuje , predstira ze nevolnictvi resi , jen do te doby,
        nez se sam usadi u koryta/.
        Isolovali se Cesi od vsech , otocili se k nim zady..
        Ukazali a dokazali co umime , nasi ,nas obyc lidi ,skutecnou vzajemnou Ceskou solidaritu ..Neco podobnyho s siri svetem.
        Na rozdil od ideologicky destruktivnich sankci, bohacu , aby zchlamstli nakonec vsechno bohatstvi Ruska. Bohaci ted utikaji se schovat do Ruska, kdyz se zjistilo ze rus neprohrava a z kteryho utekli v panice
        po 22.2.22, aby se potom, az bude po vsem, /to at pro ne zase zaridi jiny/ ,
        zase vratili do Izraele.

          1. Ne, ne, paní Vevčo, tyhle dva pawovy příspěvky jsou velmi dobré, stojí za to se jimi „prokousat“. Zkuste si je přečíst. Pomalu, po částech. Určitě tam najdete věci, které Vás přimějí k popřemýšlení.
            Přeji hezké dny. Nevím, jak u Vás, ale tady se dnes ráno vykulilo z včerejších deštivých mraků omyté sluníčko, rozzářilo všechny barvy podzimního listí a z kapek vody uchycených na větvičkách udělalo malé třpytící se drahokamínky.

            1. Diky za povsim ,ale vono to nejak se pise samo a diktuje mi to
              a ja jenom zapisuju jako vul.
              Je to ho moc a je to zahusteny , ja sam to nemam rad.
              Doporucuju kdo ma cas a naladu to cist dvakrat, nebo tak..
              Davam do toho vsechno i nejaky myslenky , je to moc poucny nemam to rad../To sem proti svy vuli zdedil/..Vono se v english mluvi hodne vo slonu v obchode s porcelanem , vo samotnym slonu v mistnosti sem este necet.
              Nejlepsi kdyz prispevek prinese ,povzbudi mysleni..Vo to mi de.
              To sem si uvedomil az v polovine. Hodne stesti vsem , budeme to potrebovat..

            2. U nas jeste par dalsich modrych dni po prvnim snehu. Zbytecek indianskeho leta. Jeste trochu barvy vsude. Jak prijde prvni velky vitr, bude to pryc.
              Diky za to. Ano, Paw nekdy ma zajimave postrehy. Jenom jsem se smala, jak se v noci rozjel.

        1. Nemoh byste odstavce oddělovat prázdným řádkem? Mně se to takhle blbě rychločte. A pomalý čtení tomu věnovat nehodlám.

          1. Je to vetsinou vode mne spis takovy vypraveni , nema to bejt slohova prace s upravou a patricnou formou ,aby to byla neco jako poctenice ..

  8. A zverejním ešte jeden zážitok. Prišla poptávka na dodávky rozvodní VN do pásma Gazy. OK to dáme, nie?
    Izraelská firma to sprostredkuje ako minule a lokálna palestínska pobočka sa postará o inštaláciu a prevádzku a servis.
    Bolehlav obrovský toto, ako to, sankcie a tak, ale to je nemocnica a už sme tam dodali kedysi…
    Praaaaaskk, problém vyriešený.
    Tam už evidentne pre Palestínsku samosprávu nič nedodáme.
    Ale do Kataru, SAE v pohode. Veľa. Koľko len chcú.
    Do Ruska nie. Ale to zvládne čínska „pobočka“.
    A tak si tu žijeme a moralizujeme.
    Business nemá hranice ani morálku.
    Business má jediný cieľ a ten sa volá ZISK.

  9. Zverejniť sa na „sieti“ a verejne prezentovať svoje názory je dosť odvážne. Skúsil som to už pred 25 rokmi, aj blog som mal s kamarátmi, kde sme si len dávali spoločné fotky a zážitky popisovali. Jeden z nás prijal ponuku práce do štátnej správy, potrebná previerka na „tajné“ znamenala, že sme zrušili blog páč nejaké foto by mohlo byť problém.
    OK.
    Zadarilo sa. Má previerku, medzičasom sa vypracoval a zmenil pozíciu, je to jeden z ľudí, ktorí sa starajú o bezpečnosť našich platieb kartou. Ale stále platí, že sme museli vymazať našu spoločnú minulosť, aspoň „na sieťach“.
    Je to strašne jednoduché – ak chcete verejne vystupovať, tak musíte počítať s tým, že si Vás niekto všimne a každá akcia zaháji reakciu. Buď ste odolný a dáte to, alebo sa na to vyprdnete ako ja.
    A všetko, čo som na iFčera napísal, bolo podložené a nakoniec sa ukázalo, že som mal pravdu. Donbas 2014, invázia ilegálnych imigrantov a Frontex, útok ukrajinských špeciálnych jednotiek na Zaporožskú JE počas návštevy inšpekcie MAAE…
    No čo, no. Tak to proste je.
    Covid to bola tiež skúsenosť.
    17.3. 2019) som viezol moju Pani do Bohuníc na pôrod. Tam na ľavej strane kukláči so samopalmi, na pravej strane polícia s brokovnicami. Stan, pred ním ľudia v atombordeloch, Pani moju na vozík posadili a cez stan ju viezli, otočila sa, zamávali sme si … do toho pršosnežilo… A to, čo som videl v katastrofických filmoch, som zažil.
    Akože… nemám slov.
    Proste ak chcete verejne publikovať, musíte počítať s hnusom a svinstvom. Jediné, čo môžeme urobiť my, je, že Vám fandím, čítame, držíme palce a podporujeme aspoň drobnými finančnými darmi.
    Radšej Vám, ktorí máte odvahu a silu zdieľať nepohodlnú pravdu, než ČT.

    Česť Vašej práci!

    juLLio

  10. odjinud
    Den před odletem na Blízký východ padla mise ministra Jozefa Síkely, který měl v Saúdské Arábii jednat mimo jiné o dodávkách ropy. Čeští politici si nepomohli řečmi o vystoupení z OSN či focením se na proizraelské demonstraci.

    seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-saudove-zrusili-jednani-se-sikelou-drazdily-i-nedavne-kroky-ceskych-politiku-

  11. Proti Hamásu vystoupil také syn jednoho ze zakladatelů tohoto teroristického hnutí, Mosab Hassan Yousef. V několika rozhovorech, které poskytl světovým médiím, popsal svou zkušenost, sám byl po boku svého otce součástí Hamásu dlouhé roky. „Pokud Hamás nezničíme teď, následující konflikt bude ještě horší,“ řekl 26. října v britském pořadu Uncensored.
    „Nepotřebuji, aby mi někdo z jiné strany světa nebo někdo z Londýna vysvětloval, co je problémem palestinského dítěte. Palestinské děti a celá společnost byla zajata těmito kriminálníky a každý, kdo se k nim přidá, je součástí jejich zločinů. Hamás využívá civilisty jako lidský štít. To je fakt,“ pokračoval.
    Upozornil, že Izraelci vyzývají civilisty, aby opustili budovy, než je začnou bombardovat. A že Hamás je podle něj ten, kdo blokuje silnice a zabraňuje civilistům v evakuaci do bezpečných zón.

    „Izrael nežízní po palestinské krvi. Lidé po světě skandují ‚svobodná Palestina‘ a přitom netuší, co to Palestina je. Já jsem Palestinec a říkám: dost Hamásu. Dost zkorumpovaného politického vedení, které naše lidi vede do zkázy. Palestinské děti potřebují vzdělání, bezpečí, potřebují život,“ zakončil.

    1. Psali na Novinkách. To je asi tak stejně věrohodné jako nápisy na veřejném WC. A raději ten článek už přejmenovali na „„Následky destrukce neseme my.“ Palestinci v Gaze vystupují proti Hamásu“. Aneb lžeme jako obvykle.

      1. Ono to je ještě jednodušší – asi má manželku a děti; a chce aby přežily alespoň ony.
        Protože izraelské Einsatzgruppen momentálně vyvražďují rodiny všech, kdo kdy měli něco do činění s Hamasem.

    2. Dost slaboduchá agitka ….
      Mně je jedno Žid, žid, Goj a všechny podobné bláboly….
      Já vidím ty tunové bomby, které Izrael hází na civilní budovy v oploceném koncentráku s vysvětlením, že pod tím barákem je hamásovský tunel …. Mně je u prdele Izraelská a palestinská otázka…. ale nemůžu ukousnout vypnutí vody, elektřiny a kobercové bombardování. na ženy a děti …., kterých je v Gaze 60 procent

        1. 1. sionistická entita tam nemá co dělat
          2. právo na sebeobranu, které lstivě inzerují, vychází z organizovaného zločinu, od roku 2004 plánovaného, několik posledních měsíců připravovaného (zbraně od Banderovců, výcvik islamistů)
          3. všeobecně, což není tento případ, sebeobrana musí být přiměřená, a pouze k odvrácení útoku
          4. Kam by ti zoufalí lidé, Palestinci, měli odcházet? Když ti košer zmetci bombardují i nemocnice a utečenecké tábory?

          Fascinuje mě mrzáctví téhle samovyvolené sekty
          Banksterská vrchnost si před více než stoletím usmyslela sionismus. Lákala nižší souvěrce někam do tramtárie. Šlo jim to jak psovi pastva. Což je logické. „Spravedlivý“ kupříkladu vlastnil v českém městě na hlavní obchodní ulici dům. V přízemí měl kšeft, v patře bydlel. Žil si dobře. Proč by měl táhnout někam do neznámé dálavy? Protože si to usmysleli Rothschildi a banda kolem nich? Tak soudruzi banksteři přitvrdili, páchali další pravdolásky. Světovou válku. Komunistické převraty. Fašismus. Teror souvěrců. Druhou světovou válku. Lupičství. Ničení. Vraždění. Pod falešnejma vlajkama.
          Teď se vyskytují lepšolidé, kteří tohle obhajují, ještě předstírají humanitu. A „věrohodnost“, nebo s ní alespoň oblbují.
          šalom

          1. „Chodi pesek okolo, nedivej se na neho ,kdo se na nej koukne ,
            nebo koho si pesek vybere“ …Deti vi a vzdycky.
            Zajmy hromadeni zisku prikazuji neusetrit nikdy, nikoho a nic ,
            opravdu nikoho…
            Kdo je zrovna na rade. Zalezi jen na tom , kdo je zrovna a prave na rade.

        2. Tak to měli tenkrát židi, co utíkali z Říše štěstí, že měli kudy utíkat a kam.
          Tak to měli tenkrát Češi, co utíkali z pohraničí štěstí, že měli kam a ke komu utíkat do vnitrozemí, než se stalo Protektorátem německé Říše.
          Za šest let Protektorátu bylo zavražděno 360 000 lidí!
          Možná to sionisti taky dokážou.

  12. Kamaráti sa stretnú na pive, a čo je nového.
    – Predávam sloníka. Fakt skvelé zvieratko domáce, deti sa hojdajú na chobote, manželka nadšená ako sloník záhradu polieva. Priateľské zvieratko, všetci ho majú radi, aj susedia. Ale sťahujeme sa. Nekúpiš sloníka?
    – Pekne o ňom hovoríš, fakt to vyzerá skvele. Kupujem!
    O týždeň:
    – Čo si mi to predal? Záhrada zdevastovaná, plity rozbité, kôlňa na triesky, žena s deťmi sa odsťahovala, susedia ma žalujú…
    – Nehovoríš pekne o slovníkovi, takto sloníka nepredáš.

    Podobnosť s prerozdeľovaním ilegálnych imigrantov je len vo Vašich hlavách a ja za ňu nemôžem.

    Pekný večer všetkým!

    juLLio

  13. Souhlasím s Vámi. To že pimprláka Fialu nahradí prodavač hrnců nic nezmění. Ten se naopak ještě v programu chlubí, že holotě utáhne ohlávku…
    To že ho nahradí Babiš bude znamenat, že to ty 2 miliony na okraji chudoby nebudou mít tak na krev ale jen na chvilku. Pokud půjde EU, SRN a návazně ČR ekonomicky dolů tak se těm lidem nedá rozumně pomocí, jen se jejich řady ještě rozšiří
    I socani byly vždy součástí korporátního fašismu, jen s lidštější tváří….

    Aby se něco hnulo, musí se změnit společenský systém založený na spravedlivém podílu na zisku, přijatelné formě státního dirigismu atd.

    Mimochodem, pokud sledujete Putina. Před cca 2.5 roku řekl něco ve smyslu – zjednáme si respekt a bezpečnost vůči KoZa a pak se zaměříme na změnu ekonomického modelu …. Tak uvidíme …..

    No a vrátím se zpět, ani moje oblíbená Káča Konečná by s tím nehla. Pro změnu je potřeba víceméně většinová podpora a ta tady zatím ještě není a dlouho nebude … Snad až jednou budeme koukat do jiných prosperujících zemi, zatímco budeme žrát tuřín….

    Mimochodem, proč máme tak málo informací o jihu …. …

    1. Pluto ,
      Proč jste proti změně státu viz PNZ a nedáte v tom směru ani ránu. Baví vás režim Parlamentem odsouhlaseno Policejního státu.Zvedla pro něho ruku i prý i do zákona KSČM,která se přeměnila tím pádem na houfec funkcionarskych buržoustu, za vedení naprosto poplantane verchuškyfunkcionaru s prý i vadnými stanovami a nezvolenym precedou historikem jako bojovníka viz http://www.stripkyzesveta .cz
      To vám nestačí ,že ti zrádci všeho lidu tímto zpusobem spolupracují s pétidemolici ,jejich historik nechápe prý pořádně ani marxismus,kde nechal jejich strejda Marx díru,kterou nyní využili NEOMARXISTI k vykopnuti KSČM z parlamentu,kam se ti oni už vubec nechteji vrátit,na voliče kašlou jak na placaty kámen a mezi námi se tu neobjeví,abychom se zeptali zda ví kde hraje muzika . . .
      Staci prý se jim živit prodejem asi 70 lukrativních nemovitosti,ktere možná patří stále nám lidu.
      Je nestydatost se tu mezi námi z formace SV neobjevit a očividně tak demonstrovat ,že žadne voliče nepotřebují.
      Co vlastně ti FUNKCIONAŘŠTI buržousti chtějí když ignorují program všeho lidu PNZ novou ideologii a V iZI Blahyňka a sami takovou stejnou nemají.
      HANBA ,oni si myslí ty leňury,že to za ně všechno vybojujeme my z formace SV a ONI budou sloužit kapitalismu bez přivlastkú donekonečna ,kde to jsme!🔔🙋♥️🇨🇿
      AzKSH

      Válci naše Anička husita SAMA .No ni?

    1. Na tom něco je. Když někdo tak často, a tak v podstatě stejně neustále píše to samé dokola, je to už otravné. Ano můžeme rolovat ale to je také otravné. Takže mě to tu přestává bavit. Goj by měl hodně ubrat.

        1. Paní Kunšteková.
          Napiši to u Vás.
          Nepochopim tu výchovu, bezcharakternost Izraelské armády, zuřivost, snad az radost,střílet bezbranné Palestince.

          1. Z toho, jak ohlušující ticho panuje na alternativním blogu, když vraždí naši „přátelé“.

            Potom se nedivte, že jakýsi gój ze zoufalství tapetuje.

            Navíc, zdánlivě obyčejní lidé, kteří se skrývají za ženské nicky, vraždění schvalují.

            A dlouholeté opory Vidlákových diskusí mlčí, mlčí a mlčí…

        2. Jsou si 1:1.

          Jeden za 18, druhý bez dvou za 20.

          Už jsem tu psal.

          Propagandistické fotečky naištalovaných mrtvých dětiček mne nedojímají od toho utonulého naištalovaného chlapečka z roku 2015 z žádné strany. Nejsem vůl.

          1. Navrhuji – zkusme spočítat mrtvé ženy a děcka na straně izraelské a palestinské, nejlépe za celou dobu jejich společné existence. Vyjde-li nám poměr 1:1, potom máte pravdu. Tak s chutí do toho.

            1. Myslím že nemá smysl poměřovat hromady mrtvých dětí a žen co do velikosti.
              Důležitější je, že se setřel rozdíl mezi (prý demokratickým) státem a teroristickou organizací. Co do metod i co se týká vyjadřování.
              Už není rozdíl mezi projevy al-Bagdádího a Netanjahua, není rozdíl mezi metodami Islámskýho státu a IDF.

              V tom má pravdu Admirál, řežou se tam dvě bandy stejných grázlů.
              Ta israelská banda má smůlu, že se její zastánci a fanoušci snaží umlčet kritiku debilními žvásty o antisemitismu a tím nasírají rostoucí množství lidí a ničí památku židů zavražděných za WWII.

              1. S těmi žvásty o antisemitismu máte pravdu.

                Ale rozdíl mezi Al-Bagdádím a Netanjahuem vidím značný. Netanjahu reprezentuje globální oligarchii, zatímco Al-Bagdádí Mohameda.

                1. Proč tedy ten rozdíl není poznat v rétorice (žvásty o lidských zvířatech) nebo ve vedení boje?
                  Proč globální oligarchové i islamisti používají stejný metody?

                  1. Kolemjdoucího jen doplním, že jedna banda grázlů se tam nasísla z moci úřední anglosaské kolonialistické. A byla pěkně agresivní už dost dlouho před WWII.
                    Z druhé party – domorodé – tu bandu grázlů udělala vlastním přičiněním.

                    A to je setsakra rozdíl.

                2. Kdyby používali stejné metody, byli by izraelští občané uzavření v ghetech za vysokou zdí stejně jako Palestinci. Nechápu že ten rozdíl může někdo nevidět.

                    1. Je celkem jedno, jak se to pojmenuje. Jednou gheto, jindy koncentrační tábor. Jednou jsou uvnitř židé, jindy arabové.

                      Podstatné je rozpoznat útočníka. A ten je stále stejný. Jeho jméno nemá být vysloveno. To je věřícím vtloukáno do hlav po staletí.

                      Abych předešel otázce, nechám promluvit povolanějšího:
                      https://www.youtube.com/watch?v=SvWF-w8rx0M

            2. Nemyslel jsem poměr počtu obětí. Myslel jsem 1:1 v brutalitě, fanatizmu radikálních křídel a dovedností používat nevinných obětí k propagandě.

              V počtu obětí to samozřejmě 1:1 nebude, ale s tím bylo z palestinské strany při volbě stupně brutality prvotního útoku počítáno, řekl bych, že to bylo cílem, který na 100% vyšel.

              1. Brutalita a propaganda je průvodním znakem všech válek bez výjimky.

                Podstatné je rozlišovat, která strana vede válku dobyvačnou a která se brání. V tomto pohledu je neobhajitelné mluvit o poměru 1:1.

                1. A která strana vede válku dobyvačnou???

                  Cíl zničit druhou stranu mají obě strany.

                  Stále jste se v diskuzi nevyrovnal s prvotním palestinským brutálním útokem. Obcházíte to. Upozaďujete to.
                  Co bylo cílem toho útoku?
                  Já myslím, že vyvolat masivní brutální reakci, která by vzbudila ve světě, zvláště v arabském světě pozdvižení a odpor, což by mohlo vést k rozšíření války a konečnému zničení Izraele.

                  Nevím, na co si Palestinci stěžují, ten plán se jim docela vede.

                  1. Admirále, pokud neumíte rozlišit, kdo je ve válce dobyvatel, potom není o čem diskutovat.

                    Ale abych nezůstal dlužen odpověď. Brutální útok nebyl ani prvotní, ani palestiský. Je více možných verzí, co se vlastně stalo a já nemám jak zjistit, která je správná. U většiny obdobných casus belli to nelze spolehlivě říct ani po mnoha letech zkoumání.

                    Nabízí se možnost, že teroristé Hamásu chtěli zabít ze msty civilisty na území nenáviděného Izraele. Obvykle však, to co se nabízí jako zjevné, často nebývá pravda.

                    Na Vaši otázku, co bylo cílem útoku, mohu odpovědět s maximální snahou o pravdu tak, že je potřeba sledovat, cui bono. Podle toho potom dosadit nejpravděpodobnější verzi pravdy. Co myslíte, už je to zjevné?

      1. Mocenský problém je stále stejný. Jistý..ismus. A na něj, a jeho provozovatele, jsou nabaleny různé zhoubné agendy. Chápu, že tak těžká témata jsou pro mnohé lidi ochromující. Můžou se buď vypořádat se svým strachem, nebo číst výběrově. Není to dikobraz, i když věřím, zábavná forma vážných problémů by byla skvělým řešením.

        Stále stejný problém je na straně lidu prostého: Většinou nechápou, která bije. A kromě jiných faktorů, je to právě strach, který jim brání kriticky myslet.

        Příklad. Kolik je pohlaví? Já se drze ptám; jak je vůbec možné, aby nějaká chráněná banda úchylů vymývala dětem mozky propagandou o volbě pohlaví?

        1. Je to nejen příčina strachu, ale především otázka výchovy. Systém do nás od malička hustí, co a jak si máme myslet. Je obtížné se tomu vzepřít a myslet samostatně. A ještě těžší je podle toho konat.

          Kdo to dokáže, je odsouzen zůstat stranou. Protože většinově vychovaná společnost si ho jako svého zástupce nezvolí.

      2. Di se Sklebit , dovotravovat se a prisavat jinam , vodlep se , nikdo, te tady nedrzi.
        Napis lepsi ,nikdo te zase vubec nedrzi. Siris bezmocny, bezmozkovy ,sklebovosti ,vodroluj se jednou a na furt…
        Ziskas svoji zabavnou /udelej si lepsi zabavu / svobodu a nezavislost ,
        jenze zadnej ani ty, zadnej , totalne dozavislovanej votrok tohle nikdy nesvede.

    2. Něco vás nutí sem lozit?
      Někdo vás nutí číst, co píše Gój?
      Tak si řekněte o vyšší plat za tu dřinu. A nečtěte, co vás přetěžuje.
      Já také některé libtardistky a libtardisty nečtu.

  14. OT, sorry jako. Kdo tohle ještě nezná, tak doporučuji :
    https://www.usdebtclock.org/
    Dle tohoto webu žije momentálně ve SSA přes 43 milionů lidí v bídě. Přes 41 milionů lidí je závislých na potravinových lístcích.

    Welcome , Europe ! Stand by us !!
    —————————————————————————–
    Co myslíte – dá se vyvézt, exportovat bída ? A současně importovat prosperita ?

    1. FED vládne pevně od roku 1913, není to centrální banka, je to konzorcium bank převážně v rukou jevrejů, kteří si vydobyli exkluzivitu v tištění $. Dollary tisknou v množství větším, nežli malém, které prostřednictvím svých bank půjčují na úrok státu a stát vyváží svoji inflaci do celičkého světa. A jako protipól se tomu staví BRICS (Remnimbi), aby se zabránilo dolarové dominanci v mez. obchodu.
      Jediný prezident, který exkluzivitu FEDu porušil byl JFK, který začal razit stříbrné $ bez povolení FEDu a to mu FED nikdy neodpustil.
      Já JFK říkal : nejezdi do toho Dallasu.

        1. Nixon chtel jenom spolupraci a mir po strasny valce ve Vietnamu ,navstivil za tim ucelem Cinu a SSSR a hned uz letel z vlady, jako tryskac..
          A kdo ze to a s velkou slavou zaridil…

      1. Renmimbi je čínská měna používaná v obchodních stycích se zahraničím. BRICs vytváří jinou a jinak pojmenovanou.

    2. Sem psal tohle jinde ,stat kterej hodne moc potrebuje zahranicni pomoc pro rozvojovy zeme , nic tam nefunguje , sam si na zahranicni pomoc si pucuje a tu rozdava v miliardach jinam…

  15. 🍥Že prý to nepřispívá k věrohodnosti blogu. Že tím podporuji jaksi závadnou diskusi.

    Lepšolidé jsou zábavní. Propagandu by však měli vyladit. Žvásty o věrohodnosti od nich, to mě lehce donutí splnit si denní dávku smíchu.
    Podle jejich víry, a dávky postižení, není vhodné osvětlovat kořeny marasmu. Jen tak tlachat havloidní blbosti a odvádět pozornost od věcí podstatných se jim zachtělo, spíš od počátku „spravedlivé“ výchovy chce. O něčem se ve „slušné“ společnosti nemluví. Jsme zahlceni lžemi‼️ Tak to podle pravověrných má zůstat. Nerušit budování Báječného nového světa.

    Ideozločin je nepřípustný. Velkého bratra musíš milovat!

  16. Velice dobré přirovnání.
    Slon v místnosti,neboli něco silnějšího většího, se nám dostalo do místnosti do státu.
    Buď s tím budeme něco dělat, nebo se vystěhovat, jak momentálně Palestinci.
    Ohnout hřbet, jen posilime jeho přítomnost.

  17. Jelikož jsem děsně vztahovačnej, přirozeně si ten článek vztahuju na sebe.
    Lze to říct i jinými slovy. Že jsem i já byl tím, kdo paní Kunštekovou požádal, aby sem nenosila tolik krve. Kdybych na tabletu uměl dát odkaz na diskusní příspěvek, dám. Takto jen, že jde o Totální válku, kam jsem jí napsal „odpověď na její odpověď na moji prosbu“ dnes v 16:20.

    Elefanta se nesnažím zneviditelnit, paní Kunšteková. On tam dupe a troubí tak, jak to elegantní dělají. Odkazuju se právě na 16:20, tam jsem své důvody uvedl. Ale přendám ji teda sem. Lepší je sice nejprve to první mě psaní, pak odpověď a nakonec má odpověď. Takto už je to přece jen trochu míň co do kontextu. Nicméně ta kopie, snad se udýchá, když to tu bude dvakrát –

    „Ti pravičáci mě taky zaujali. Jejich vzhlížení k Síle. Levičáci patrně vzhlížejí k Dělné práci…?

    Ale bez ironie, oslovit Vidláka je přece míněno řečnicky. Ne ve smyslu aby Vás vyhodil, ale ve smyslu míň zasvěceného každodenního popisování krve, ve které už se tu dá plavat. A z toho plynoucího míň smradlavých židáků. Když na věc přijde, i míň smradlavých Palestinců, I když to jim tu tolik připisováno není. A to vše ne kvůli mému přeceňování tohoto webu. Jen tak. Jen, že toho je opravdu moc.
    Někdy snad mé komentáře čte. Nejsem jeho dvorní rada typu „jak se to celý správně má dělat“. Ani jím být nechci, protože vím, že je to jeho web. Jestli bude číst tento, tak ano, už tý krve tu mám nad hlavu. A tý smradlavosti.

    Ale oslovil jsem Vás, jestli třeba byste jí nenosila míň. Ne proto, aby byla míň důležitá, jelikož je „jen“ palestinská, vždyť kdo nežije mimo vesmír, přece o ní ví.

    Tato část asi/možná bude pro Vás „pravičácká“. Totiž, krev i bez toho jejího podrobného popisu bude. BV ji má v krvi. Alah je totiž veliký a Jehova vyvolil svůj národ. A mocnosti stvořily stát Izrael, což tu jejich polemiku o tom, kdo je líp vyvolený, stabilizovalo. Je tam tím přítomna velmi stabilně.
    Genocida je slovo boží. Za účelem vyvolené země Jehovovy I chalífátu Alahova. Což i nevinné obyvatelstvo obou stran bere jako hotovou věc, koneckonců, Izrael se mezi demokracií a teokracií „jaksi nemůže rozhodnout“ a jeho okolí v tom má jasno. Aktuálně patrně bylo trochu do polemiky vstoupení I zvenčí, ale to je, jakkoli to zní cynicky, konsekvence. Izrael má v tuto chvíli větší svaly. Pokud by to bylo obráceně (a „kdosi neznámý“ tam neměl velmi důležité zájmy, protože to by to celé pak silně ovlivnilo) poměr té krve by taky byl obrácený. Tím si můžeme být celkem bezpečně jistí.

    Kdykoli se to dostane do spekulativní roviny „co by se stalo, kdyby to bylo jinak“, jen těžce se tam něčeho dá chytit. Nicméně, docházelo-li by teď k projevům genocidniho chování nikoli vůči Palestincům, nýbrž vůči Židům, byla byste v tom popisu neméně důkladná? To není otázka typu již v sobě obsažené mé presumpce ano/ne. Je to jen otázka. Nulový obsah té presumpce.“

    Konec toho překopnutí. Budete-li paní Kunšteková na to nějak reagovat, možná lépe tady. Asi je to ke článku tématičtější.

    1. …jak to elefanti dělají…
      V žádném případě ne elegantně. To mi ten tablet jen zase do toho opravil. Asi se mu to víc líbilo…

    2. Při každé genocidě se chovám úplně stejně. A věřte, že za dobu, kdy se zajímám o kurdskou otázku, jsem se o genocidách dozvěděla hodně. Momentálně probíhá i „vylidnění“ Arcachu. Vyhánění z půdy… vykořenění národa. Jsem na to supercitlivá. Takže buďte ujištěn, že za teoretické situace, kdy by se z Izraele nestal protégé USA, které by naopak proti němu vyzbrojovaly Palestince, chovala bych se úplně stejně, to jest stála na straně ohrožených. A vážím si toho, že jste se ozval. Nebyl jste totiž zdalek sám, ale byl jste nejvlídnější.

      1. Paní Kunšteková, já s Vámi v podstatě souhlasím.
        Je ovšem otázkou, co je s tím možné udělat. Stejně jako V. Putin a další si myslím, že v této fázi je možné jenom jedno pozitivní řešení, a to vytvoření dvou skutečných (ne papírových) nezávislých států na území Palestiny. Hrabání v historii kdo kdy komu co udělal je zcela iracionální, jenom rozpoutává další a další vášně. Myslím si, že ten konflikt vůbec není samovolný, ale že je živený především USA, a to dlouhodobě.
        Na naši vládu nemáme žádný vliv, na tu izraelskou případně vládu USA už vůbec ne.
        No a pokud jde o přesvědčování lidí…

        Několik diskusí na téma Palestiny-Izraele na tomhle sajtu ukázalo dost jasně, že lidé svá přesvědčení na základě logických argumentů nemění. Je otázka, co by se muselo stát, aby je změnili. Pravděpodobně by to muselo být něco v osobním životě, něco hodně silného. I tak je otázka, v kolika procentech případů by k tomu došlo.

        Pokud jde o tento konkrétní konflikt, tak se tu, podle mého názoru, projevují hlavně dvě témata:
        – Obavy z Islámu. Já jsem se to několikrát vyjádřil, že nevidím (historicky) principiální rozdíl mezi hlavními monoteistickými věroukami. Na druhé straně, obavy z Islámu tady (v Evropě) a teď jsou plně namístě. Islám je militantní fázi, rychle expanduje, nebezpečí islamizace Evropy rozhodně není teoretické. Ve skutečnosti se obávám, že už tomu snad ani nelze zabránit. Způsob a forma šíření Islámu do Evropy v podstatě předpovídají návrat do středověku ve formě náboženských válek. Co s tím, netuším. Kdyby byla vůle, bylo by asi možné zastavit šíření Islámu do ČR a nechat chalífát rozvinout se jenom na západě Evropy. Znamenalo by to radikální změnu politiky, minimálně na úrovni pana Fica. Pohraniční režim by se měl změnit na něco na způsob nenáviděného socialismu. Atd.
        – Jakási posedlost Izraelem na Západě včetně ČR, a nejspíš i v Rusku. Do jisté míry chápu, že to je zprostředkováno křesťanskými církvemi. Představy o vyvoleném národě mi ovšem připadají absurdní. Už toto pojetí mi signalizuje myšlenkový návrat do středověku. Samozřejmě, tyto argumenty okamžitě vyvolají reakce ve smyslu, že jsme antisemita. Tak to není. Mě se nelíbí Izrael, s jeho fašistickými manýry. Proti Židům nic nemám. Konečně, pacifističtí Židé v USA demonstrují s hesly „Ne naším jménem“.

        Poznámka na závěr: Četl jsem zajímavý názor, myslím, že Andreje Fursova. Izrael umožňuje udržovat permanentní konflikt na Blízkém východě. V případě, že by v následujících letech došlo k jeho likvidaci, budou ti, co ho aktuálně používají, potřebovat nové želízko sváru.
        Z možných se nabízí národ Kurdů. Jsou docela ideální kandidát. Několik blízkovýchodních států je nenávidí, dlouhodobě je utlačuje, často velmi krutým, genocidním způsobem. Žijí na území hned několika blízkovýchodních zemí. A samozřejmě, jako v každém národě tam nejsou jenom šlechetní bojovníci za svobodu, ale i ti druzí. Trošku je podpořit, vytvořit nezávislý kurdský stát, nejlépe nějakým aktem, který ukáže, jak je to světové společenství humánní, a máme další ohnisko.

        1. Omlouvám se za chyby překlepy/nedoklepy. Třikrát jsem to četl, a nic. No a hned jak jsem to odeslal a přečetl, tak jsem je našel. Murphy byl génius.

        2. Kurdský stát už existuje – kvazistát Svobodný Kurdistán pod tureckým, mírně řečeno, vlivem. V severním Iráku. Tvoří ho dva kmeny a už ty mají mezi sebou problémy. Natož Kurdové jako celek. Kurdské milice odvedly velký kus práce v bojích proti IS. Stejně tak Pešmergové z Iráku. Bohužel, zatím je všechny velmoci považují za postradatelné, jen si s nimi občas zahrají nějakou cynickou hru. Pokud by vznikl stát, byl by velký problém, aby se nepustili do sebe navzájem. Sto let rozdělení národa na 4 části udělalo také své.

          1. Máte pravdu.
            Ovšem to se ještě nedali do práce zákulisní tvůrci podobných želízek. Pokud by se do toho dali, problémy by vyřešili. Třeba zinscenováním nějakých genocid ze strany třeba Iráku, nebo Sýrie, nebo Turecka…
            Pak by se Kurdové sjednocovali v boji proti společnéhu nepříteli.

            1. Václav: Mluví se pořád o dvou státech, ale nedohodnou se na rozdělení Jeruzaléma a návratu všech potomků palestinských uprchlíků, kteří se za 75 let už narodili v zahraničí. Kdo by mír mezi dvěma státy zaručil? Slábnoucí USA? Pokud by se nezávislá Palestina odzbrojila tolika raketami jako má Hizballáh, ale mohli je umístit na svém území asi 10 km od Jeruzaléma a 20 km od Tel Avivu, proč by to jakákoli izraelská vláda riskovala? Palestinská vláda může argumentovat, že demilitarizovaný stát není plně suverénní a osad už vzniklo tolik, že Západní břeh už není souvislé palestinské území. Do toho jsou spory o vodu. Je velký nárůst počtu obyvatel . Proto současný vývoj čím dál víc možnost dvou států komplikuje. Mír se tam bohužel jeví jako Fata Morgána.

      2. Ja si dokonce myslim, ze ten slon je jeste vetsi nez jen palestinci. Souhlasil bych s piccolomini, ze v tomto regionu vstupuje do racionalniho uvazovani nabozensky extremismus na obou stranach konfliktu – cili vysledek bude, ze jedna strana proste prohraje – a kdyz myslim prohraje, tak myslim, ze to bude prohra neskutecne krvava a nemusi nutne nastat v tomto aktualnim kole valecneho silenstvi.
        Nicmene v budoucnu nas cekaji mnohem tezsi volby, nez nyni palestinci vs izraelci – co az se daji do pohybu masy lidi v africe a blizkem vychode, s vidinou lepsiho zivota v evrope? Dokonce to muze byt tak, ze vinou klimatickych zmen(o nichz si nemusim nutne myslet, ze je ma na svedomi nas civilizacni okruh) budou ti lide volit treba mezi hladomorem a cestou do evropy – co s tim? postrilime je na hranicich, nebo je prijmeme s plnym vedomim, ze nase pomoc bude jen omezena a ze tim pripravime pro nase deti ci vnuky pravdepodobne libanonsky scenar?
        Na tohoto slona obcas nesmele upozornil treba david storch v poradech „jak to vidi“, kdy casto rikal, ze problem zivotniho prostredi neni v nedostatku ochrany, ale v tom, ze lidi je na svete proste moc(zjednodusene interpretovano). Necekaji na nas v blizke budoucnosti mnohem krvavejsi volby, nez jsou vsechny konflikty na blizkem vychode dohromady? Není to historicky tak, ze se proste problemy resi nasilim?
        Nemam zadny zasadni duvod si vybirat v tomto konfliktu jednu ze stran, mozna trochu izrael – ne kvuli holokaustu, ale spis jsou mi lehce civilizacne blizsi – ale opravdu jsem presvedcen, ze at chceme nebo nechceme, tak se v blizke budouc nosti dockame mnohem horsich a krvavejsich konfliktu a ze to proste bude nevyhnutelne, protoze jestlize chce vetsina svetove populace mit stejny zivotni standart jako mame my, pricemz zdroje jsou omezene, neni podle me zadna sance tomu predejit. Takze ja nemam problem se snahou p. kunstekove byt nestranna, ale myslim si, ze to proste v realite nefunguje a proto jsou lidske dejiny hlavne dejinami valek. A nepisi to s nejakou radosti, mnohem radsi bych si myslel, ze existuji i nejake spravedlive scenare, ve kterych budou spokojene obe strany.

        1. Nesmíme je přijmout. Nemůžeme za všechny sračky na planetě.
          Já vím, že to v současném světě zní svatokrádežně, ale pokud by se mělo jednat o přijetí nějakého imigranta, musí přijmout podmínky země, do které imigruje. To znamená:
          – musí se naučit řeč a přijmout, že děti se budou vzdělávat v této řeči
          – musí přijmout kulturu dané země. Žádné závoje ve školách.
          – musí pracovat (třeba do půl roku), ale závazně. Pokud ne, ven.
          – musí se smířit s právní stránkou, to znamená odmítnout náboženské právo a přijmout právo dané země.
          Pokud mu to přijde nemožné, nepřijmout. Za žádnou cenu. Chtějí hledat pravdu u svého Boha? Klidně. Ale ne u nás.

      3. V diskusi tohoto webu nezůstane nitka suchá na ničem. Myslím obsahy článků. Ta Gaza je v tomto ohledu „jedna z“. A ty „nitky“ jsou „vlhčeny“ občas tak, až oči přecházejí, dost možná někdy i mnou.

        Nic zásadního (ani tu otevřenou Vaši stranickost) nerozporuju na obsahu Vašich článků, spíš formu, tzn. četnost a délku. Je spontánní vlastností každé takové hajdparkové diskusní platformy, jako je tato, že velká přítomnost tématu to téma zdeformuje. Lhostejno, zda dobře či zle míněno (či potřebou co nejvíc se k ožehavosti tématu vyjádřit), zazní tam pak spousta toho, co lidé nechtějí ne podle nějakých „diskusních pravidel“, ale sami od sebe. Prostě se to samo stane, obzvlášť, když tam jsou tím tématem až přemotivovaní bijci něčeho v něm, zde teda židobijci.
        Mmch, nepíšu úplně jen co mě zrovna napadne, snad dva dny zpátky jsem právě proto zkoušel ukázat nicku „Jason“ na příkladě,,jak zavádějící je psaná forma. Že neúspěšně, protože nedal ani to, že jde o příklad, to je vlastně doklad té zrádnosti písemného projevu. A klidně třeba i proto, že nemuselo jít o jeho nechápavost, ale právě já jsem byl ten, kdo nedal ten příklad zřetelně. Tzv. viníkem je proměnlivě jak ten, kdo to napsal, tak ten, kdo to po něm četl.

        A to je prvotní , či spíš jediný důvod, proč jsem vás prosil o zmírnění té intenzity. Bijce nemám jak, Vidlák si zase pro svou benevolenci nechá štípat dříví na hřbetě.

        Genocida kohokoli kýmkoli je extrémně špatně, tam není spor. Ale i na tom Arcachu jistě vidíte, že je to tam moderováno prvotně nábožensky. Muslimové „škrtnou a hoří“ na první dobrou, bigotní verze arménského pravoslaví (nebo přímo arménská východní církev) taky není k pacifismu vyzývající a zdrženlivá. Azerové si jejich „milosrdenství“ taky užili, a to vícekrát. Jak říkám, mají to v krvi. (Mmch, právě Arméni patří k nej, možná rovnou jsou nejvíce věřící národ na světě.)
        Hnusí se Vám to, nevystojíte, když je silnějším takto ubližováno slabšímu. To je bez náznaku mého zlehčování ušlechtilý postoj. Ale v nábožensky takto vyhrocených lokalitách se za dobu dospělosti života dá nejprve bránit jednoho před genocidním chováním druhého, pak druhého před prvním a zakončit to u prvního před druhým. Sysifos by mohl říct, že to jeho valení šutrů je proti tomu brnkačka.

        Nepokouším se tím nějak Vás snad převychovat, pouze to konstatuju. Někomu by mohlo přijít, že až moc brnkám na tu náboženskú notečku, nicméně mnoho let se především o ta monoteistická zajímám z pohledu toho, kdo v žádném z nich nemá osobní emoční investici. Takže mi žádná clona neodstiňuje vidět na těch náboženstvích i tyto jejich „vlnové délky“.
        A jak už jsem uvedl, mým prvotním motivem, proč jsme začali takto komunikovat, skutečně je, že už mám nad hlavu té krve a „smradlavosti“ jednoho či druhého z tamních stran. Což není zavírání očí před problémem, jak tu v diskusi zaznělo. Pro změnu k lepšímu bychom museli mít sílu na to, zabránit rozeznívání té permanentní struny zvenčí.

    3. Já si myslím že to nebylo na Vás, minimálně to nebylo hlavně na Vás. Tam byly i velmi drsné útoky na Kunštekovy.
      A myslím si, že ani to Vámi vzpomínané s pravičáky nebylo na všechny, ale jen na ty co vyznávají sílu, pamatuji si to přesně, protože jsem na to také reagoval. Jak mezi pravičáky tak levičáky jsou velmi různé skupiny a toto bylo jen na jednu z nich.

    4. Picco: Kunstekovy zpetna vazba zrejmen nezajima. Furt melou svoje. Znovu a znovu a znovu. A znovu. A ZNOVU!
      Zbyva jen bojkot jejich divide et impera clanku. Protoze Vidlak dela mrtveho brouka. No, chce li si to tady nechat znicit, tomu zrejme zabranit nemuzem.

      1. Ad Vevča

        Chodím sem jen číst, ale musím říct, že jste docela příšerná ženská. Čeho těmi neustálými ataky a výzvami k bojkotu chcete docílit? Rozeštváváte vy, že vám není hanba.

        To, že Kunštekovi dávají najevo svůj názor (opačný, než máte vy), nikomu neškodí, oni vědí, o čem píší a umí si to dobře obhájit. Fundovaně, protože mají přehled. A sem chodí dospělí lidé, kteří vědí, co si z čeho vzít. Vy se ani na opačný rozumný názor nezmůžete, protože jste evidentně fanatik, argumentaci nahrazujete útoky na autory a otravujete vzduch.
        Přitom je to snadné – jejich články nikdy neotevírejte.

        Propána lidi, co vám říká sebezáchovný pud a co namísto hádek o tom, kdo má pravdu, nebo kdo zabil víc lidí, začít fandit těm, kdo to chtějí zastavit, než bude pozdě?
        Dobrou noc

        1. Alice,
          i mě ta …ča sere. (fotrák výjimečně porušil radiový klid i prokopl bublinu slušnosti – a udělal to s chutí).

        2. To jo, ad homiňáci řádí. Tak je to správné! To je ončo! Má opačný názor na to, co tady Kunštekovci páchají! Hr na ni! LOL

          1. Paní Vevčo,klidně tady rozmlaťte diskusi na sračku .
            Žijete si v AMERU ,kde chtějí dojet všichni NEOMARXISTI bo je tam ráj a vydělávat tam nejméně 125 000 v prepočtu na naše peníze na měsíc , obolus jinak se neuživí ,jak to dělají povezte ,to by sem přilákalo tlupy mladých Piratu,kteří jsou tady málokdy a místo, aby jste nám dala odkazy na web co tam u vás filmuje pan moderní světoběžník ,mladík a,člen našeho společenství SV, prima dobrodruha Davida Drobika ,tak tady nás všechny prý musíte nudit a být proti lidem a jejich Síle Voliču ,která nabírá páru a chcete dávat kapky panu GOJOVI,vždyť je to milý člen SV a co vy co tam v AMERU děláte ,kde jste v kterém městě a máte vy vubec voličsky přukaz ,nejste náhodou nějaký zločinec, nosíte tam pistoli ,bo,se tam co chvíli kdosi dává odstřelit?A platí tam ještě vubec ten dolar?🙋😀
            Tak co vy na to naše nejlepší zahraniční dopisovatelko,kterou chce slyšet celá SV a já taky v?No ní?
            AzKSH

            Ptá se do Ameriky zvědavé Anička poradkyně budoucího Solidarniho,rezimu a vize budoucnosti.

          2. P. Vevčo ,dala jsem tady odkaz na članek v časopise NATURE,kde se píše jak byl v prý v Ameru a dalších státech zkonstruován ten virus C19,t

            Tak aby mutoval a dobil do mrtva polovinu globusu,neboť v přírodě prÿ nikdy meexistoval
            Je to anglicky ,nemohla by jste se udělat uzitečnou a nezkomentovala by jste tu hruzu a aglictinu,kdyby jste chtěla plynně diskutovat o problemevh celého světa a stát se jednička🌞🔔?Dám tu ten odkaz znovu ,kdo ten C 19 virus vymastil a za koho granty,prachy ,no ni?

            https://www.nature.com/articles/nm.3985

            Tak co plácneme si, navrhuje mír Anička co vy na to p.Vevco?

            1. Odkud byl virus a byl li vubec postatne jiny od ostatnich koronaviru… nevim. Jsem skeptik vuci teoriim, ktere vytvari paniku, zvlaste vuci netopyrum, kteri hynou nasi rukou po milionech. Toz tak.

              1. Zkuste si p.Vevco přečíst ten članek z časopisu Nature znovu a znovu ,zda se mi že nechapete co je tam naprosto korektně napsáno.
                Virus byl záměrně na zaplacenou zakázku zkonstruován tak ,aby mutoval a to podle ,které zadání jste tam musela vidět.
                Proč se snažíte domnívám se ,vnucovat domněnku ,že jde snad o “ teorii“,když zkonstruování tohoto viru bylo miliony $ zaplacené zadání.
                Dala jsem to tady úmyslně anglicky,aby jste tomu rozuměla. .
                No ,že manžel paní Lejno je zaměstnán u těch firem,kde se ty injekce expedoaly a vyráběly ,dostal za to vynucování injektáže ,prý stovky milionu,když jeho EK předsedkyně prosadila nákup neschválených vakcín ,kdy jste jistě i vy musela podepsat tzv informovaný souhlas ,aby ty farmaceutické firmy nemusely platit odškodné ,když podvod se proflákne.
                No ni?

                Informuje AzKSH

      2. Nerad a neporoucej Vidlakovi ,znovu a znovu ,co ma a nema delat.
        Nikdo z ukrivdenych hysteriku tady , nesvede ani miliontinu toho, co Vidlak.
        Co je spojuje je tupa nevedomost co je respekt..
        Udelejte si svuj blog, vodlepte se , tam si muzete blejt dokola vsechny ty malomocny
        utrapeny svoje stiznosti a instrukce , hazet spinu a radit svoje sracky.

      3. Vevčo, chápu, že to myslíte dobře, ale tento příspěvek je nenávistný a militantní.
        Muslimové jsou taky lidé. To, že jste jiného náboženství, neznamená, že jste na straně PRAVDY.
        Pro mě jsou všechna náboženství hloupá a naivní. Odrážejí realitu před jedním až třemi tisíci let.
        Zcela ignorují informace o vesmíru, který je miliardkrát (nebo víckrát) větší, než tyhle šarvátky.
        Na planetě je 8 miliard obyvatel. Pokud nedokážou najít mírovou cestu rozvoje, půjde tato civilizace do háje.
        Opravdu to chcete? Abyste si udržela svou pravdu podle Bible?
        Tak jo, hurá do toho. Máte plno příznivců v cestě do nikam.

        1. Nevim, na co reagujete, Vaclave. Nepsala jsem pod timto clankem nic o Muslimech ani o nabozenstvi. Reaguji jen na zpusob psani Kustekovych, a taky par druhych komentaru. Takovy ten stvavy styl, vite, cernobile mysleni, a deleni lidi na dva rozhadane tabory.

          1. Vevčo, nechtěl jsem na Vás útočit. Omlouvám se, jestli to tak vidíte. Taky jsem možná mířil vedle, a chtěla jste jenom omezit třenice na sajtu.
            Kunštekovy ale nesuďte. Nemyslím, že to dělají ze zlé vůle.
            Přinášejí kontroverzní téma. Skutečně se tu diskuse vyostřila.
            Já si v tom taky nelibuji, ale co se dá dělat. Ta témata existují.

            Dokud tu byla diskuse jenom o zemědělství, případně o Ukrajině, bylo to v klidu.
            Blízký východ je hodně kontroverzní. Ovšem ono to spolu všechno souvisí.
            Například v reakci na situaci v Palestině se v Rusku objevily nepokoje v Dagestánu. Nekolik set pitomců chtělo mlátit na letišti Židy prchající z Izraele. Místo Židů (kteří v letadle nebyli) buzerovali nějakého muže z Uzbekistánu, který jim jako Žid připadal.
            Úřady zareagovaly docela tvrdě, přestože v Dagestánu jsou úředníci asi často muslimští.
            A pozor, ruští bloggeři vyzývají k ještě větší tvrdosti. Prostě fašistické metody je třeba utnout tvrdě, bez ohledu na víru nebo cokoliv jiného. Jinak se kolotoč (oboustranného) násilí objeví i tam.
            Mimo jiné se ukázalo, že k akci vyzvala IT organizace „Jitro Dagestánu“, kterozu řídí emigrovaný (údajně v Rusku trestně stíhaný) Rus z Ukrajiny. Určitě je v tom zapojená ukrajinská tajná služba a vzhledem k profesionalitě nejspíš i CIA.

            Přeju pěkný sníh a veselé (neagresivní) medvědy. U nás prší a prší.

    5. Di pokryteckej picolome , pozadovanim, poroucet, jinam.
      Diskuse je vo tom , ze napises prispevek. Nebo clanek.
      Prazdny zvasty ,ze zalohy je to co , ani neumis.

  18. Tak, tak. Osobně vidím tento stav takto:
    Máme nejen slona v místnostech, ale jejich počet neustále roste! Dokonce lze říci, že tento trend je vyvolán záměrně.

    1. Mne to nesedi , slon je bezvadny zvire , kazdej , uplne kazdej ma slona rad ,
      deti nejvic ,slon ma rad lidi a deti a nemuze bejt problem , ani znazornovat a meta forovat , nahrazovat problem ,velkej nebo malej , zase de vo klise , lidi by pak meli radi velky problemy, jako maji radi slusne se chovajici ,sympaticky na pohled velky slony a slunata..
      Zavirat slona do mistnosti , to se nedela.
      Misto slona ,mastodont, golem byl problem , ovladnuti lidstva atd…

  19. Paní Kunšteková prava členka SV, jede jako pila v náši SV síly prospěch🇨🇿♥️
    Smrt fašistům ,válku za mír,AÑO nezbývá než toho krokodýla kapitalismu obrat o jeho zabunkrovane biliony zdaněním a pak z něho vyrobit hezké a trvanlivé brašny na vercajk🤩🛠️!
    No ni

    Řádi AzzKSH

    1. Někdy ne, někdy je lepší nedělat nic.
      Např. je dost možné, že kdyby Miloševič nezačal Kosovo obsazovat vojsky srbské armády, tak by se UCK v Kosovu zdiskreditovala a vše by dopadlo jinak.
      Nebo Libye (obdobně Irák…to by asi nevznikl Islamský stát, v takové síle) – nechat Kaddafiho tak, tak by nadále brzdil militantní islamisty, imigrace z Afriky by nebyla tak velká.
      Nemluvě o promrhaných obrovských penězích a velkých ztrátách na životech, včetně dětí, žen, straších lidí, nemocných lidí, invalidů…..

      Třeba kdyby tenkrát Mistr Jan Hus uposlechl některé ze zdejších feudálů a na žádný koncil nejezdil….kdoví jak by tomu pak bylo dál.

      1. Bylo dál?
        No Žižka by v Černych baronech nedostal místo toho palcátu samopal a Kadafi by zajistil Africe zlatý dinár ,navrtal zásoby vody pod Saharou a začal pěstovat melouny na místo banksteru,kteří přetékají zabunkrovanymi biliony dolaču a nevédi co s nimi , jestli mi někdo rozumí nebo zas nerozumí?Lidí se budou muset naučít ptát …
        No ni 🌵💥🙋🤣

        1. Plukovník měl s Berlusconim smlouvu, že ze svého pobřeží nedovolí vyplout krimigrantům do Evropy a svoji smlouvu plnil.
          Jeho známá věta zněla : zabijete-li mne, tak EU zčerná.

        2. Kadafi , zabranoval sireni terorismu vsude a vylidnovani Afriky a afroarabu do EU.
          Milosevic se mel jako Kadafi nechat vodkrouhnout fanatickejma teroristama poslanyma z celyho sveta a vyzbrojenyma na nej.
          Ktery poridili napadenim a obranou statu a vlady Jugoslavie , jejich „obranu“, a tak potrebnou zaminku masakru NATO , /uplne a evropy totalne obranny organizace /, na Belehrad a na srby..Bombardovanim srbu a Belehradu,
          pred tam zijicimi srby ??…Takhle.
          Branili utocici okupacni fanaticky a predevsim neevropsky teroristy..
          ‚Nehadejte mi pritomnost ,ale budoucnost“. /G.Greene , Ministerstvo strachu/.
          JIndy zase obranu neevropsky Lybie , pred jejich presidentem a lybijci, atd.

      2. Kosovo?
        Cíl a prostředek. Vrazi z Volstrýtu (copyright Jasánek) si usmysleli, že chtějí mít v tomto prostoru mírovou voj. základnu – to byl cíl. A prostředkem k tomu bylo vyvolání nár. třenic, vymazání Hashima Thaciho se seznamu teroristů, protože Srbsko by nikdy na svém území toto nepovolili. K tomu sloužila masáž všech možných i nemožných sdělovadel, ukončeno humanitárním bombometením.
        Kosovo bylo odtrženo i za přispění krvavé báby Madlenky, taktéž zvané Balkánská řeznice.
        Mírová US voj. základna tak stojí v narkostátě Kosovo.

        Camp Bondsteel (obrázek):
        https://avatars.mds.yandex.net/i?id=c02fefb4ce841ad14c7a696d280fde9a5ef17915-10122172-images-thumbs&n=13

        1. Předešel jste mne. Kosovo bylo zcela cílené, přesně podle ukruinského scénáře, Srbové tam byli již vražděni. Při Miloševičově návštěvě Kosova se dokázali k němu dostat a popsat mu stav. UCK by se nikdy nezdiskreditovala. Vždyť dnes se ví o většině jejich vedlejšich činností jako kšeft s lidskými orgány a přesto se v masmédiích pořád jede narativ statečných kosovských hrdinů a ošklivých Srbů.

  20. Ano, přesně.

    Můj tatínek ještě vždycky rikal – o čem se nemluvi, to neexistuje.

    Děkuji, že jsem překlady článků davate. Anglicky a rusky se jakž takž domluvim a něco jsem schopen přečíst i v originále, ale nemám čas vyhledávat zdroje.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *