Tak nám děda Biden jaksi…. neuspěl v Saúdské Arábii. Říkám to velice kulatně, protože to byl zřejmě kardinální průser už podle toho významného mlčení našich pravdomluvných médií. Jak všichni víme, Biden jel za Saúdy, aby je přesvědčil k navýšení objemu těžby, což by snížilo ceny ropy a zároveň by to umožnilo na ruskou ropu uvalit henten cenový strop. Pokud by se Rusko štengrovalo, že nechce prodávat ropu takřka zadarmo a snížilo by těžbu, tak saúdské navýšení by to mohlo (teoreticky) vykompenzovat a Biden by tím zabil dvě mouchy jednou ranou. Jednak by před listopadovými volbami klesly v USA ceny benzínu a jednak by Rusko začalo mít skutečně potíže s financováním války na Ukrajině.
Zároveň ovšem měl Biden ještě druhé zadání – ty americké hodnoty našeho vyspělého Západu. Jako že vražda Chášukdžího je fůůůj, to se v civilizovaných zemích nedělá, korunní princ je vyvrhel a hajzl a takhle prostě ne.
Ano přátelé, tímto se vracíme ke včerejší diskusi o pragmatickém přístupu… Co měl chudák Biden dělat? Na jedné straně se od něj chce snížit cenu ropy, protože jinak prohrají demokraté volby, na straně druhé musí obhajovat americké hodnoty, protože jinak se vyloučí z okruhu kluků, co spolu mluví.
Jak jsme se dozvěděli, Biden udělal obojí zároveň. Na jedné straně prosil o zvýšení těžby pomocí slušného dárku – že se USA stáhnou z jakýchsi ostrovů v Rudém moři, které nechají Saúdům „k rozvoji“. Ale na straně druhé fakt řekl středověkému diktátorovi Sálmánovi, že má na rukou krev nevinného novináře…
Tedy, já jsem jen obyčejný Vidlák, ale nejsem si jistý jestli se dá něco takového říct do očí despotovi, proti kterému je Putin něžný beránek. Nevím, jestli je moudré něco takového říkat hajzlovi, který drží mocenský aparát v rukou mnohem pevněji než Putin… a už vůbec si nejsem jistý, jestli se něco podobného dá říkat člověku, který od Rusa i Číňana dostal velkolepé nabídky a už předem řekl, že je přijímá.
Aby bylo jasno, Saudi Aramco je schopné značně zvýšit těžbu. Spolu s OPECem jsou skutečně schopni vykompenzovat velké množství ruské ropy. Skutečně by mohli snížit cenu ropy o tři čtvrtiny, protože saúdská ropa se těží ještě levněji, než ta ruská. Nevím samozřejmě, jestli by to Rusům skutečně uškodilo, protože neznám všechny nástroje, které je Putin schopen a ochoten použít, ale svým způsobem tohle byla poslední americká příležitost, jak na Rusko ekonomicky zatlačit. Byla to saúdská ropa, která Sovětskému svazu v době perestrojky snížila přísun deviz. Byla to saúdská ropa, která Putinovi nadělala trampoty po anexi Krymu – pamatujete? Tenkrát Saúdi zvýšili těžbu a cena ropy spadla tak dolů, že Rusko mělo skutečně problémy a muselo předělávat rozpočet… jenže problémy měli i američtí těžaři břidlicové ropy, takže se to tak úplně nepovedlo.
Saúdi Bidenovi řekli, že těžbu sami zvýšit nemohou, jedině po dohodě s OPECem… Čili mu diplomaticky řekli: „Kalousku, jsi jednička“. Samozřejmě, že Sálmán neřekne, že to neudělá, protože cítí, že Rusko i Čína mu ještě přisypou něco navíc. Že Biden zalicitoval a teď budou muset zalicitovat i Putin a Si. Prostě se smlouvá o skutečnou cenu saúdského přeběhnutí do tábora nepřítele.
Nevím, jestli měl Biden šanci se Saúdy pohnout. Podle mnoha znamení tam jel tak jako tak zbytečně. Ale pokud tam během jednání na jednu stranu musel prosit a na druhou stranu tloukl po hlavě diktátorského samovládce za jeho přístup k novinářům, tak ho mohl jen a jedině nasrat. A když naserete despotu, tak on pak ze vzteku udělá třeba i něco, co není úplně v jeho zájmu, ale prostě to udělá, protože je naštvaný.
Podle mě jsme svědky poslední promarněné šance pohnout s válkou neválkou proti Rusku. Šance, která nejspíš byla bláhová už předem, ale kterou Biden zazdil na jistotu. Neschopnost pragmatismu tváří v tvář válce a ekonomické krize, to je vražedná kombinace. Neschopnost udržet si spojence, to se prostě projeví. A to říkám zcela vážně, že Sálmán je představitel tmářského vražedného režimu proti kterému je Rusko rajská zahrada.
Co udělá Putin? Nějaký Chášukdží mu bude naprosto ukradený. Bude se se Sálmánem bavit pouze a jenom o prachách. O penězích, které přesahují běžnou představivost. O možnostech, které jsou ještě větší. O budoucnosti, kde je Saúdská Arábie významnější než dneska.
Vezměte si z toho poučení, že pokud do války zařadíte vznešené hodnoty, tak nakonec prohrajete všechno. A totéž platí, pokud chcete všechno vyhrát. Takhle to nefunguje. Vítězství má svoji cenu a zvítězí ten, kdo je ochoten tuto cenu zaplatit.
Jsme svědky velmi vzácné chvíle v dějinách. Normálně to vždycky bylo tak, že na prostý lid musí být přísnost, takže hodnoty a hodnoty, díky kterým zůstane prostý človíček malinkatý. Vždycky se kázala voda, ale panstvo pilo víno. Prostý člověk dostával svá pravidelná kázání o morálce, ale nahoře vládl velmi cynický pragmatismus. Proto tu byl norimberský tribunál, ale zároveň Von Braun dělal v USA rakety. Proto v gulazích zahynuly statisíce zajatců, ale Friedrich Paulus dělal v DDR kariéru… Ale my to teď máme obráceně. Naše panstvo uvěřilo vlastní propagandě a dělá válku pomocí ojrohodnot. Fakt poučné…
Jo… sledujete turbínu? Jak Rusové školí Němce z dodržování uvalených sankcí proti nim samotným? Kdyby to nebylo k pláči, potrhal bych se smíchy.
Pro jistotu kopíruji dnešní reakci K.S. z minulého blogu (na dotaz, jestli je Klára opravdu Klára)
————————————————————
Klára napsal:
18 července, 2022 (7:53)
„Navrhněte jak mám prokázat že já jsem já. Já to fakt neumím. Na sociálních sítích i eml. vystupuji pouze pod svým jménem. Jo -a kdy každej den číst nebudu, bo Musk zklamal a v těch 3500 a vějš signál fakt nejni. Ani indickej…takže jen jak se dá…“
—————-
Takže spojení nebude tak jednoduché a posílání reportů bude komplikované….
Technický dotaz: jak je to s těmi Kydy – které jsou ty pravé a jedině správné, tisíci děkovných dopisů doporučené? Zdejší, nebo ty původní? Poté, co na původních šéf vyhlásil utrum, čemuž jsem rozuměl, jsem se na ně občas koukl jen tak z nostalgie, až jsem najednou zjistil, že už existuje jiné pískoviště, ovšem se značné části s novými postavičkami; přičemž to staré jaksi pořád dýchá. Nebo mi něco fundamentálního unikli?
Franta:
Nevím, zda to nazývat fundamentálním, ale uniklo a dost. Je ale možné, že se to postupně vyjeví i tady.
Ach jo, zase komentář pryč.
Už je zpátky.
Tentokrát to bylo ve spamu (asi) kvůli odkazům. 3 a více odkazů = automaticky podezření na spam.
Tak ten nejhornější náhradní vstup, prosím smažte!
A potom tohle taky!
Jak to dopadlo s tím letadlem,jak spadlo v Řecku,plné vojenského materiálu.
Rusové píšou že to bylo letadlo plné západních ručních zbraní z UA pro Hizballáh. Prý pozemní cestou propašováno do Srbska a dál už ukrajinským letadlem.
Možná s tím souvisí čistka v rozvědce na UA.
Zdroj KP. Pravdivost k posouzení dle každého soudruha.
Merkur.
Jde to vysvětlit různě,mne spíš napadlo,že se takto pašují zbraně pro Ukrajinu.
Nebo Ukrajinci,dodané zbraně západem,prodávají jinam a takto se obohacují oligarchové.
Ákáčka by nevyrobila kráteřík a totální destrukci letadla.
Pravděpodobnější je verze s nášlapnými minami oficiálně cestujícími do Bangladéše, ale určenými pro Ukry. I ta čistka by odpovídala, protože Čuk a Gek zasáhli včas, ačkoli se o tom neměli dozvědět. I ta překombinovaná ruská mlha o Hizballáhu.
FLASH !!!!!!!!!!!!!!
Tojle je mazec !!!!!!!!!!!
STUDIE RAND CORPORATION
Pořad Hodina Vlka, pojednává o studii Rand Corporation. Bylo to i na Kose. Dlouho jsem tam nebyl, tak jsem pojednání o té studii slyšel až od Vlka z rádia. o níž informovala před pár dny Kosa.
Jedná se o metodiku, vypracovanou v roce 2019, jak mají USA/Západ přistupovat k Rusku, jak mají Rusko OSLABOVAT, ABY SE HO ZBAVILI, JAKO GLOBÁLNÍHO KONKURENTA…
Mimo jiné se zde lze dovědět, jak Rusko toužilo po integraci se Západem, jak vycházelo USA vstříc, třeba při podpoře invaze do Afghánistánu, kdy byly USA zásobeny přes Střední Asii.
Ale Rusko je globální konkurent pro US korporace a má velký díl ze zisku svého nerostného bohatství.
Tak vymysleli, jak ho destabilizovat, aby nebylo schopno USA konkurovat. Včetně obklopování nepřátelskými režimy nebo zaměstnat a oslabit, vyvoláním nějakého proxy konfliktu s USA (!) …
Zde se plánuje odstřižení Ruska od Swiftu, určení maximální ceny za ruskou ropu a plyn a odstřižení Evropy od ruských dodávek, aby Rusko poškodili. Organizovat odliv mozků z Ruska, platit si své lidi uvnitř (sem se hodí Navalnyj) a platí sem i přinucení Německa na zavření Nord Streamu 2, jednak, aby Evropa neměla bwzoexne dodávky a jednak, ab Ukrajina a Polsko měly na Rusko vydírací a destabilizující potenciál. A hodně dalšího…
A to v roce 2019, vážení!!!!!!!
Také se tam dovíte, že negativní důsledky téměř neponesou USA, ale hlavně Evropa kde to může zapříčinit stagnaci … !!!
Hned máme jasněji, proč v Kazachstánu nebo Bělorusku proběhly pokusy o převrat, proč je podporován na UA fašismus a proč USA a celý Západ věnuje takové množství peněz a zbraní na konflikt na jeho periferii.
Potvrzuje že konflikt na UA je vynucený USA, což většina z nás tušila a že sankce, jako omezení nebo zastavení dodávek etuskych energií a další věci, byly navrhovaný už v roce 2019!!
_________________________
Chtěl jsem napsat pojednání, ale nebyl čas,
že konflikt na UA je vynucený USA, stejně jako konflikt v Afghánistánu, je to přes stejný mustr a mají být stejné důsledky (!). Tehdy byl architekt Brzezinski.
Ostatně, jen tak si lze vysvětlit masové porušování lidských práv na UA, kryté USA. A jejich podpora banderismu …
/Geopolitika je neúprosná. I pro nás. Německo jednou bude zase expanzivní zemi a my nemáme, v rozkradene zemi, na obranu nic …/
Zde je ten rozhlasový pořad Vlka
https://m.youtube.com/watch?v=egyQj2KEogA
Zde je text, přímo od Vlka
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/07/11/teorie-a-praxe-v-podani-rand-corporation-a-toho-co-se-deje-na-ukrajine/
Zde je článek o tom, že USA v roce 2014, použily starou studii, z roku 57, na destabilizaci Ruska přes Ukrajinu.
Není sice tak pečlivě ozdrojovaný, jako vlkův, ale potenciál Ukrajiny na destabilizaci SSSR a dnes Ruska, musí být každému zřejmý. Tehdy byli na USSR skutečně podporováni od USA, Banderovci. Po roce 90 USA vyvolaly konflikt na Kavkaze.
https://sk.news-front.info/2022/07/17/washington-na-ukrajine-realizuje-plan-cia-vypracovany-v-roku-1957/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/07/18/flash-energeticka-krize-bud-e-stat-evropu-200miliard-usd-rika-bloomberg/
Nadpisu netřeba.
Včera se jeden z ruskojazyčných ukrajinských komentátorů, narozený v 60./70. letech minulého století, veřejně přiznal, že jeho otec ho celou dobu vychovával tak, aby byl připraven na válku s banderovci. Když se rozpadl SSSR, tak mu otec řekl, že válka s banderovci je nevyhnutelná. USA se nemuseli ani moc snažit, ten konflikt tam celou dobu doutnal a Chruščov ho propuštěním banderovců z gulagů jen přiživil.
hmm
https://www.novinky.cz/finance/clanek/tri-tisice-mesicne-stranou-staci-se-zbavit-zlozvyku-40403209#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
začíná to být zajímavé…
Pokud připustíme, že průměrná domácnost u nás jsou 3 osoby tak měsíční náklady na bydlení jsou 30000. To jako vážně? V dalším roce tomu možná tak i bude, ale dnes?
Co třeba oblečení, nebo soudruzi statistici chodí v kůžích toho co uloví?
Částky jsem nesčítal, ale bajvoko je to +-autobus 30000. Kolik že to je u nás průměrná mzda v čistým?
Jestli na základě tohohle počítají inflaci tak se divím, že není záporná.
Nevím, možná to tu šlo, ale třeba ne. Včera údajně (podle AK): „U Krasnoarmijska v Doněcké lidové republice byl pozemními přesně naváděnými zbraněmi zničen víceúčelový raketomet a nabíječ HIMARS americké výroby.“
Poněkud nemilé. Předpokládám, že je má Zelenský všechny na leasing.
Samozřejme že vyzbrojování Ukrajiny západními demokraciemi je jejich investicí, kterou budou chtít vrátit, plus přiměřený zisk. Stejně jako chtěli (a dostali) zpět své prachy Američané po 2. světové válce. Jedinou výjimkou je ČR, nás Fialova vláda zbavila zbytků nejlepších zbraní jen tak. Pevně doufám, že i na ni přijde řada.
Franto, nepřijde.
Značná část toho důležitého a cenného, co od nás odešlo na ukravinu, podléhá utajení.
Tudíž nikdo nemá nejmenší šanci, do něčeho šťourat a adresně se ptát – protože by vlastně porušil zákony této země. Časem, anebo nějakým průvalem, se to možná dozvíme. Už nám to ale k ničemu nebude a nikdo nad tím ani nepozvedne obočí.
Také pokládám za zajímavé, kterak od nás fičí miliardy – a fakticky do kovošrotu – a i ti nejdrzejší novináři jsou zticha, jako myšky. Poučeni předchozími nezdary.
Rusové zničili několikanásobně víc raketometů než Ukrajinci dostali 🙂
To je logické. Než dostali od jiných, měli nějaké vlastní.
A čím víc raketometů rusové zničí, tím víc skladů ledku jim dělá ohňostroj 🙂
Už to nehul.
Ano, hulení ledku z roury od splachovače, zpravidla škodí zdraví.
Američané mají po dlouhé době prezidenta, který se Saudům neklaní. Člověk by čekal, že to alternativa ocení.
Není to obráceně?
Biden se zásadně neklaní. Přepadl by na ústa.
Za to umí podávat ruku duchům.
Naposled tím vyděsil Makrona.
Jen víc a hustší kapky. Perte to do nás signalisto.
Bo by se už nenarovnal ……
Já ve svých letech to s tím klaněním taky už nepřehráním …
Verejne oceňujeme, že US prezident klauní.
Ešte by mohol začať žonglovať pri jazde na bicykli.
tak asi to neměl na lístku se scénářem…
Jo, Bidetovi to u Saudů nějak nevyšlo, smůla…
Myslíte tu senilní loutku?
jaksi se cosi mění
https://www.e15.cz/nazory/skolstvi-je-v-troskach-ukazuje-proc-je-cesko-zemi-bez-budoucnosti-1390606
a už i veřejně
Když se řekne Štefl, je to stejné, jako říct Bob Kartous. Tomu vůbec nejde o české školství, ale o prachy a sluníčkářskou agendu.
Navíc to je šílený blábol.
Míst na středních školách je tolik, že přijímají studenty bez přijímaček a takřka bez ohledu na prospěch.
Ovšem nejsou to gymnázia. A cokoli jiného než gympl (pokud možno Štefflův soukromý) je pod Štefflovou rozlišovací schopností.
A proto taky sehnat kvalitního řemeslníka je jak výhra v loterii, protože prý nejsou potřeba.
Humprey: Z učilišť bohužel udělali liberálové často skoro až prostředí podobné pasťáku. Spousta dětí tam nejde, i když by měly zájem o řemeslo, protože by tam musely vydržet tři roky s těmi, kteří se zajímají o drogy a otravování spolužáků víc než o řemeslo. Dřív tam chodily trojkari a na výběrové obory museli mít i dvojky. Teď tam určují normy správného chování ti, kteří na základní škole propadali a měli kázeňské problémy. Jsou i výjimky, místa, kde je pořádek, ale ty česká řemesla nezachrání. Potom se to dohání kurzy pro dospělé, kde se už nemusí kázeň vynucovat.
Tak o tomhle něco vím.
Na střední jsme měli půlku intru společného se silnoproudými elektromechaniky. Z naší „slaboproudé“ půlky nemuseli vyhodit nikdy nikoho, ale od těch silařů letělo zhruba pět lidí ročně. Ze čtyř jejich tříd, prosím. Psala se polovina 70.let.
Kdybych měl jen zhruba popisovat, co to bylo za kluky, nebo co se v „jejich“ půlce internátu všechno dělo (na intru zásadně nic neutajíte), tak by z toho byl nečtivý špalek.
Ale byla to poměrně slušná průprava na následující vojnu, to zase jo.
No, české školství je přesně tam, kam ho lidé jako Kartous a Šteffl veškerým svým vlivem přes média a neziskovky pomohli sami dotlačit.
Amen. Víc k vaší poznámce ani nejde říct.
Když Vy, Vidláku, furt trpíte bludem, že Biden je v čele Ameriky proto, aby kopal za Američany. Ani desítky let úpadku Ameriky Vás evidentně nepřesvědčily o tom, že Ameriku neřídí někdo, jehož zájmem by bylo jí povznést. Ani sama dementní figurka senilního Bidena dosazeného po zfalšovaných volbách ve Vás nevzbuzuje podezření, jestli by ty vskutku mocné síly v pozadí připustily, aby Ameriku ovládl někdo, komu by na ní skutečně záleželo. I ten Trump, který měl velikosti Ameriky plnou hubu, byl jen vykonavatelem vůle konkurenční party neamerických zájmů. Amerika bude obětována, stejně jako Evropa, a pokoušet se dovozovat nedostatek pragmatismu z mimózních blábolů nastrčené figurky je zcela mimo.
Je to možné, ale nabízí se otázka, co z toho ti v pozadí, finanční elity? budou mít, že budou místo silnými USA manipulovat slabými USA. Protože by vybudovat si takový vliv i v Číně, který si vytvořili na Západě za mnoho let snahy, by bylo obtížné.
Vzhledem ke globalistické agendě depopulace už nebude třeba manipulovat žádnými silnými národními státy. Zůstane tu globální věrchuška a pár geneticky upravených robotů. Za peníze už si koupili všechno co chtěli. Teď chtějí to, co si za peníze nekoupíš – čistou planetu sami pro sebe.
Aga: O depopulaci se dlouho mluví a zatím pořád nic. Lidstva přibývalo i během covidu. Počet ldií začne klesat až většina zemí se stane tolik konzumních, že lidi přestanou mít mít víc dětí. Bude to kolem roku 2050. Ti nahoře mohli zakročit už když během posledních 70 let se zvýšil počet lidí třikrát. Neudělali to
Aby to nezapadlo:
Diskutující favorit poslal do diskuse k předchozímu článku něco, co stojí za přečtení a shlédnutí. Protože debatní oheň již plane jinde (t.č. zde), kopíruju to i sem:
—
Bruselský byrokrat Verhofstadt seřval Fialu za to, že nepracuje dost rychle na zrušení národního veta.
To video má jen asi dvě minuty, ale je to fakt síla.
https://zvedavec.news/vezkratce/18932/
Bude o tom zítřejší článek
Dokonce budou dva.
Nedivím se, tohle za to stojí.
Tak nic – já článek nestíhám. Odvolávám, co jsem odvolal a slibuju, co jsem slíbil. Nečekaná pracovní cesta. Na toto téma – snad později.
Me se hlavne libi, jak uz nikdo ani nepredstira ze by melo o nejakou demokracii. A taky, jak usilovne se to nasi lokajove snazi nevidet a nepripustit si to.
Naši lokajové sedí u stolečku a ani nedutají, čekají kdy přiletí záhlavec…🤮
Jo, ta připosranost z Fialy jen tryská. Měl jsem za to, že dno byl Nečas. Ale není to pravda.
Tohle popisoval uz nejaky satiricky skec v Polsku na prelomu osmdesatek a devadesatek.
Dopadli jsme na dno.
A to se pod nami utrhlo…
A vaše vzpomínka je už jako heslo dne :-).
České kolaboranty nešetřili ani Němci. Fialovi by měli připomenout, že Němci se ani nesnažili skartovat před příchodem Rudé armády seznam kolaborantů. Takže Lidové soudy mohly už od začátku pracovat naplno.
Totéž čeká Fialu a jeho napomáhače.
A ti nejlepší se lidovým soudům vyhnuli a začali spolupracovat s novou mocí.
Když my ani nevíme, co přesně si Amíci odvezli ze Štěchovic i odjinud. A kolik z toho nám potom, jakože po kontrole amerických zájmů, vrátili.
Většina důležitých archivů Gestapa, se dodnes nenašla a ani nenajde. Protože už je někde pečlivě archivovaná a dodnes používaná k vydírání vlivných rodin i firem.
Rusové už přišli jen k nepodstatným zbytkům podobně, jako přišli ke zbytkům z výroby V-2.
mezi těmi nóbl SS rodinami byla i ta von der Layen. Ne náhodou je dnes jedním s motorů dalšího německého nátlaku na Ebropu a její podmanění. Mají to v krvi a je to výsměch všem částem vítězným sil 2. sv. války. Ty oběti se musejí obracet v hrobě.
vždycky to končilo tak, že všechny ty svině se rychle zabydlely v nových podmínkách a začaly kolaborovat s novými páníčky
koneckonců se podívejme, co dokázal jeden z presidntských kandidátů
Jo seřvání půsov í zajímavě, a je zábavné ja f čučí, ale…
No ale ono nejde jen o to seřvání, ale taky o to co požaduje. V něčem má pravdu ,ale v tom zásadním je to o ouvej. Zvláštť právě od něj. A při jisté labilnost/ filozof/ to může vést k velkým malérům. To zrušení jednomyslnosti by byl velký malér…
No takovej starej mazák ví co a jak na jistý druh lidí
stačí se kouknout, co on pro SVOU zemi udělal
https://cs.wikipedia.org/wiki/Guy_Verhofstadt
a co takový filajový. Nepochybuji, že jej mají přečteného a ví jak na něj. njn
tady to máte podrobněji, česká wifi je důkladně očesanaá. Proč ai
https://en.wikipedia.org/wiki/Guy_Verhofstadt
A dokonce o tom psal ten aeronet
hmm, díky koukla jsem a je to ještě horší, než jsem myslela. njn co čekat od zástupce ex-koloniálního státu. Mají letité zkušenosti a de fakto díky rusům/sovětům/ se koloniální svět rozdrobil a zisky aspo\ń trochu zůstávají doma a to je potřeba napravit…
vidíte to jináč
zjazdil ho ako maleho Jardu – az mi Fialu bolo luto ….
odpovedal by som mu v style M Farageho, ze ma charizmu mokrej handry
Kdyby byl chlap, ukázal by Frhofovi „kapesního fakáče“ a po příjezdu domů by vypsal referendum o dalším setrvání v EU.
Ale protože chlap není a sudeťáci na něho mají rozsáhlé kompro, tak bude po příjezdu domů blábolit o potřebě hlubší integrace EU.
A Fiala si z toho nic nedělá 🙂
Proč tak složitě?
Stačí: Fiala nic nedělá.
Naprosto logický komentář, který by více jak polovina obyvatel EU, která to sleduje podepsala, ne? Proč by nějací Maďaři měli být schopni vydírat zájmy mnohem většího množství obyvatel?
Zvláštní, že Vám tohle vůbec stojí za extra komentář, naprosto běžná výměna názorů na evropské půdě.
Tak si to rozebereme, co nám tady barel vylil za moudra:
Proč by nějací Maďaři měli být schopni vydírat zájmy mnohem většího množství obyvatel?
Jaký je vlastně význam té otázky? V češtině běžně užívaná vazba v souvislosti se slovesem vydírat je – vydírat koho čím. Počet předmětů ve větě je dán valencí předmětového slovesa – některá jsou bezpředmětová, některá mají předmět jeden, jiná dva, ba i tři. Je to vlastně podobné jako v chemii (tam je možných valencí o něco víc).
Sloveso vydírat je dvoupředmětové. Koho budou Maďaři vydírat, to nám barel nesděluje, ale čím budou Maďaři vydírat, to víme: zájmy mnohem většího množství obyvatel. – Takže barel vlastně varuje: dej si pozor, čtenáři! Maďaři by mohli třeba právě tebe vydírat – čím? no přece zájmy většího množství obyvatel!
—
Napsal jsem už, že informační přínos barelova žvástu je míň než hovno?
ach jo zapomněla jsem, že barel duní a prázdný o to víc. Tak připomínku, kdysi ne tak dávno se jistí odvážní novináři pokoušeli spočítat kolik do ejúnie odvádíme a kolik „dostáváme“| Výsledek byl děsivý,
a to ne bylo započítáno – jen vyčísleno o kolik přicházíme, když cizí majitelé privatizovaných výrobních prostředků nemusí zisk danit jako je jinde zvykem/ vč. té ameriky/ v zemi původu zisku, ale vše se odvádí jinam, nejlíp na \kypr. Jak ti naši nynější „vládc i“ byli proti Babišovu návrhu ,aby se to změnilo a danilo podle evropských a jiných zvyklostí. Ale to Vám na tahák nikdo nenapsal, že? To se nenosí.
Klasická odpověď:
a) protože jsme stále ještě sdružení suverenních zemí, nikoliv federativním státem
b) Protože to je jediný nástroj, jenž méně početné státy chrání před diktátem oné většiny. Teorie že se holt musejí být malé státy schopny dohodnout aby získaly potřebné kvóty je totiž licoměrná proto, že:
b.1) Je mnohem snazší mezi ně zasévat sváry (klasické „Rozděl a panuj“)
b.2) Staví to malé státy před povinnost mnohem větších ústupků od vlastních zájmů, protože jich musí k dosažení vlastních zájmů obětovat výrazně více už v rámci dojednávání kompromisu ve snaze získat dostatečnou „sílu“. Německo s Francií mají tento problém výrazně nižší, tedy mnohem snadněji prosadí vlastní zájmy, neřku-li, pokud se dohodnou. Rozdíl v síle jednoho hlasu na obyvatele velkého či malého státu nehraje roli.
b.3) projednávání kvót na půdě ministrů zahraničí, kde nebylo možnost právo veta uplatnit ukázala, jak to reálně stejně funguje.
————————————–
Anakonec jedna klasická analogie, v níž je právo veta zbraní, hlídacím psem:
„Vlci a ovce se dohodli na odzbrojení. A tak ovce, na znamení dobré vůle poslaly hlídací psy pryč.“ (Henry Kissinger, konec příběhu je zřejmý)
Jednoduše, má-li být EU prospěšná všem, musí akceptovat i postoje a potřeby svých menších členů, byť by byly těžce minoritní. Protože jinak se stává impériem na dobytém území a ne svobodným sdružením svrchovanných zemí. I velké státy a Brusel musejí být podřízeni nutnosti kompromisu, nikoliv se jen oddávat blahosklonnosti a diktátu z pozice „většiny“.
„Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat“ (Andrew Jackson)
Jak slyším „Jednejte jako Havel“, slyším také nějaký rachot v komoře, kde mám trezor se zbraněmi (v souladu se zákonem odděleně od munice). Asi tu máme nějaké duchy, nebo že by poskakovaly samy od sebe?
Nechápu….
Já, když slyším to doporučení, jsem na rozpacích. Vždyť Havel jednal tak různorodě a mnohotvárně! Přemýšlím, čím mne zaujal nejvíce… asi tím, že Olga (která ho celý život věrně podporovala až do sebezničení) ještě ani nevychladla a on měl už v posteli (Veškr)novou. Morální maják, národa vzor.
Kdyby neudělal nic dalšího, toto mi stačí.
S hérečkou bol už dlhšie, keď Olga bojovala s rakovinou a už asi predtým.
Pravdaláska mal celoživotne minimálne 2 ženské v každom období.
Toľko lásky by jednu zabilo.
Roztomilé je jak si Fijala dělá pečlivě poznámky, aby nezapomněl v čem se má polepšit.
Nebo že by nevěděl kam s očima a rukama?
hmm
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nestovice-hygiena-deti-zpravodajstvi-nemoci-skola.A220717_191251_domaci_dou
O.T., ale považuji to za důležité:
NKÚ potvrdil „fajtovačky“ v NG v plném rozsahu. Dokonce to je ještě horší, než stihl zjistit skoro lynčovaný ministr kultury Staněk – https://www.novinky.cz/domaci/clanek/narodni-galerie-se-dodrzovanim-norem-netrapila-nku-zjistil-mnozstvi-pochybeni-40403192
Vsadím brejle, že Fajt do tepláků nepůjde a že se Staňkovi nikdo neomluví.
ze by Itálie ??
vyšetřování skončilo, zapomeňte
Zajímavý článek k tématu Biden v Saudské Arábii – dnešní Argument!
https://casopisargument.cz/?p=44007
Dovoluji si sem šoupnout takovou malou upoutávku na dopis od Jindřicha Rajchla ministrovi vnitra Rakušanovi. Celý dopis je na jeho profilu na facebooku. Také určitě bude dobré se podívat na dopis od Jany Zwyrtek Hamplové témuž zmrdovi. Hamplová kandiduje na senátorku ve volebním obvodu Kroměříž.
Jindřich Rajchl
·
Když jsem si včera přečetl otevřený dopis Jany Zwyrtek Hamplové adresovaný Vítu Rakušanovi, tak jsem si uvědomil, že i já mám něco na srdci, co bych mu rád sdělil. A tak jsem si řekl, že mu takový liebesbrief napíšu i já, byť z trochu jiného úhlu pohledu.
Takže tady je:
Pane ministře vnitra,
Tímto svým přípisem bych se chtěl vyjádřit k Vašim skandálním vyjádřením ve vztahu k zásahu Policie ČR při odstranění ukrajinské vlajky ze sochy Jošta Lucemburského v Brně. Ano, přirozeně mám na mysli Vaše slova o ruských švábech a o tom, že byli účastníci oné akce ztotožněni a budou tím jeho novým speciálním útvarem pro boj s politickými oponenty sledováni.
Nechám teď stranou fakt, že s ohledem na kauzu Hlubuček byste v normálně fungující zemi neměl v křesle ministra vnitra už dávno co pohledávat. A nebudu se věnovat ani otázce značné problematičnosti ohledně zákonnosti ztotožnění a dalšího sledování osob, jež se nedopustily žádného trestného činu ani přestupku (přesto, že tato skutečnost už opravdu těžce zavání politickými procesy z padesátých let). Dovolím si napsat takové malé zamyšlení nad Vámi použitým termínem „proruský šváb“.
Jinak Zelenský odvolal šéfa SBU a Generální prokurátorku.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zelenskyj-odvolal-sefa-tajne-sluzby-sbu-a-generalni-prokuratorku/2232410
Líbí se mi to zdůvodnění: „Protože více než šedesát někdejších zaměstnanců prokuratury a SBU pracuje nyní na Rusy ovládaném území pro Rusy.“
Aniž bych se chtěl pana šéfa SBU a paní generální prokurátorky zastávat, jeden si až říká, neměl by být Zelenský v podobně přísném uplatňování odpovědnosti tak nějak… podobně důsledný a vyvodit stejnou odpovědnost i pro sebe?
Já prognózuju, že Zelenský zanedlouho stejně nechá odvolat Víta Rakušana pro nedostatečnou rychlost v prosazování zájmů Velké Ukrajiny.
V SBU se mocensky požírají vzájemně. Svidomi, oportunistů a možná pár posledních mohykánů vlastenců s rozumem. Teď kdo likviduje koho? Odhaduju, že svidomi ničí ty ostatní.
Proč tady čtu, že se musí Saudové přiklonit na jednu, nebo druhou stranu? Nemusí. Mohou obchodovat jak s Američany, tak s Asií a Ruskem. Budou dělat, co je pro ně nejvýhodnější. Třeba levně kupovat ruskou sankcionovanou ropu do svých tepelných elektráren a tu svoji draze prodávat západu. Nebo diverzifikovat palety dolarů jinými měnami. Budou dělat, co je výhodné pro Saudy. Ne pro USA. Třeba ta středovýchodní despocie ukáže, že není potřeba být součástí žádného geopolitického mocenského spolku a dobře (nejlépe) fungovat.
Že by to mohla být cesta i pro nás, kdy se po opuštění role mopslíka USA a EU můžeme postavit na vlastní nohy. A že to bude lepší, než když Petr Fiala zachraňuje z peněz občanů ČR německou energetiku, nebo za ty samé peníze vede válku na Ukrajině a navrch této cizí zemi rozdává sociální dávky, protože je to v zájmu USA.
Problém vidím v tom, že Češi roli mopslíka neopustí. A to ze dvou důvodů: 1. Jinou roli hrát neumí. 2. Jinou roli by ani nezvládli. Je všeobecně známým faktem, že Češi si nedokáží vládnout sami. Tedy, alespoň ne tak, aby se měli dobře jako národ. Proto volím polovičního Japonce, protože zde vidím, alespoň poloviční naději, že není běžným českým zaprodancem!
Ano, zlatej Habsburk. Rok 1918 byl pro Čechy pohromou.
Nesouhlasím. 1.republika byla v rámci možností úspěšná.
Pohromou byl Vítězný únor 48 a dorazila to Plyšová revoluce 89. Z toho jsme se dosud nevzpamatovali.
Tak snad to napraví Vidlákova revoluce.
Pohromou byl už ten Mocháč 1526… Bílá Hora 1618 to už jen dorazila… Od tý doby to šlo s našimi zeměmi fakt z kopce…
Nebo že by tou skutečnou pohromou byla Olomouc 1306? Pak už se to nezastavilo…
Nevím, ale vím, že bych v té 1. republice žít nechtěl. Byť trvala pouhých 20 let.
Já zase jo. Dodnes žijeme z toho co 1.republika vytvořila. Navzdory tomu, co z toho zničili komunisté po roce 48 a neokomunisté po roce 89.
Zlatej hřeb První republiky byl, když vrchní velitel armády jako první zdrhl, navzdory tomu, že měl plán.
Vrchní velitel nešel holou hlavou proti zdi a neposlal své vojáky na jatka. Díky tomu jsme pak měli v Anglii docela slušné letectvo a popravili jsme Hitlerovi nejschopnějšího člověka, Heydricha.
Ne náhodou Hitler ze všech politiků nejvíc nenáviděl Beneše.
To jsou dosti časté argumenty kapitulantů. Leč důsledek je ten, že nás tato amébnost řadí mezi onuce, které nechtějí bránit svou zemi. Máte dost povrchní zdroje a skáčete ode zdi ke zdi.
Hamfry, Vy jste byl na nějakém přeškolovacím kursu BIStorie?
Protože pokud Vám je víc než 20 let, nemohl jste ještě absolvovat výuku „novohistorie“.
Na Ukrajině vidíme, jak bychom ai dopadli.
Je v tom ale takový drobný rozdíl – demokratický západ by podporoval nikoli nás.
Jak to víte?
No, vzhledem k tomu, jak reálně západ pomohl o rok později Polsku (aniž se před tím podílel na jeho oklešťování) se obávám, že na poznámce nicku jina něco bude…
Ostatně, docela zřetelně bylo Benešovi vysvětleno, že rozpoutá-li válku a západ se náhodou rozhodne stát na straně ČSR (netušíme, na kolik ta podpora znamená reálnou pomoc – viz výše zmíněné Polsko), vůbec to neznamená, že by nám to pohraničí po případném vítězství, mělo snad být vráceno. Což by bylo poněkud paradoxní vítězství, nemyslíte? Dávalo by velký smysl všem mrtvým, zničené zemi a nálepce toho, kdo rozpoutal sobecky válku.
Před ním byl vrchním velitelem ozbrojených sil generál Pellé.
Tak určitě by záleželo, do které rodiny byste ráčil mít to štěstí se narodit…
Kdepak, 1.republika těžila jen z toho, co nanosil Habsburk do hnízda. Její „úspěšnost“ nejlépe charakterizuje 16 vlád během 20 let. Mýty o První republice si v ničem nezadají se zbožťováním Masaryka.
Ale no tak. Habsburk byl neoabsolutista, který snažil co nejvíc zbrzdit pokrok v R-U. Navzdory jeho snažením a díky českým a německým kapitalistům proběhla v českých zemích úspěšná průmyslová revoluce. Habsburk tomu fakt nijak nenapomáhal. Maximálně trpně přihlížel.
Češi z toho potom v nové republice těžili. Dokonce se na konci 20.let zlepšovaly i vztahy mezi Čechy a Němci. Za hospodářskou krizi a nástup Hitlera v Německu Beneš s Masarykem nemohli.
Větší pitomost jsem ještě dnes nepřečetl – neoabsolutista, který snažil co nejvíc zbrzdit pokrok v R-U.- , a to se v Praze dost snaží. Z takových si pamatuji jen Caligulu a Nerona, co by taknějak usilovali o pohromy ve svých dominiích. Na kdyby se nehraje, ale necoural li by František Ferdinand d’Este po Sarajevu, případně dostal li by víc času Karel I., domnívám se, že bychom dnes nebyli v takovém bahně. Vámi popisované přínosy začaly víte kdy? Roku 1774, kdy M.T. zavedla povinnou školní docházku. Ale to už je na jíné vlákno.
Do roku 1914 se něco reformovat dalo. Potom bylo pozdě. Jiné země monarchie Masaryka neměly, ale nakonec císařství nechtěli ani Rakušani. I v Maďarsku se regentovi hodilo, že král je v exilu a on může vládnout sám. Je to typický důsledek příliš dlouhé vlády jednoho pilného císaře, který to myslel dobře, ale už mel potíže chápat příliš rychle měnící se dobu. Kdyby se koncem 19. století stal císařem někdo mladší, mohlo to být jiné. Potom by monarchie dostala aspoň šanci. Až do roku 1914 taky většina Čechů doufala v reformy, posilování práv Českého království a českého jazyka, chtěli rozšiřování volebního práva, ale pořád mysleli, že bysme měli zůstat součástí větší monarchie v čele s císařem. Už kvůli společnému ekonomickému prostoru a ochraně před Prusy ovládající Německo. Potom ale stával zmonarchie bohužel takový přívěsek Německa, jak před tím varoval už princ Rudolf. Smůla byla, že princ Rudolf měl takovou smůlu, že nakonec v bezvýchodné situaci z mnoha důvodů jel do Mayerlingu. V roce 1918 se stejně rozpadalo a vznik republiky byl úspěšným pokusem, když už rozpad nejde zastavit, špatně obrátit v dobré aspoň na 20 let.
No já do určité míry ty Habsburky i chápu – oni balancovali mezi touhou českých Němců (ale i Rakouských Němců, ono něco jako Rakušan v tom Rakousku moc nebylo) být součástí té velké skvělé Německé říše a mezi požadavky dosud až nesmyslně loajálních Čechů. Když dáte jedno k druhému, vyšlo jim, že „uspokojení svých“ dostávalo přednost, protože jejich věrnost byla v danou chvíli pro stabilitu důležitější.
Jednoduše, tu šanci vytvořit stabilní federaci prošvihli v 1848/49, kdy ještě vedle sebe neměli Velké Německo (i tak je ale otázka, kam by pnutí Češi vs Němci v Čechách vedlo). Nejpozději v tom 1866/67, kdy si loajalitu spletli se slabostí a opět ustoupili před rizikem konfliktu Češi vs Němci v Čechách. Ale spíš než ze strany Čechů tak ze strany těch Českých Němců.
Jednoduše, ten největší problém nebyl v touze Čechů spravovat své země rovnoprávně, ale v neschopnosti Českých Němců akceptovat, že by se z privilegované vrstvy měli stát vrstvou rovnoprávnou. Tu disproporci jasně ukazují jazyková nařízení – i ta nejpokročilejší a nejvíce Němci odsuzovaná, byla reálně v jejich prospěch.
Souhlasím. I za první republiky chtěli mnozí z nich pořád větší práva, i když nebyl proti nim jazykový zákon jak ona Ukrajině. Roku 1866 kdyby existovalo samostaté České království, Prusové by ho obsadili. A v něm by česká jazyk asi čekla osud Lužíckých Srbů. Rakousko sjednocovalo menší národy mezi Němci, Turky a Rusy, ale postupem času mu vládnout bylo čím dál těžší až nakonc nemožné. Dopadnout to u Moháče jinak, možná by takovou monarchii vytvořili Jagellonci.
Školní docházka začala být přínosem teprve tehdy, až Josef II. zrušil všechny výjimky ze školní docházky a donutil tak všechny poddané, aby opravdu děti do školy posílali.
Zappe, váš problém je, že nemáte o historii skoro nic načtené, a tak se plácáte v povrchnostech.
Aby mohly být zrušené výjimky, musí být nejdříve zavedené pravidlo. Že Josef II.dopilovával něco po své mámě potvrzuje jenom to, že vaše teze á la „Habsburk se snažil co nejvíc zbrzdit pokrok v R-U“ je taková hovadina, kterou neschováte ani za kupu přečtených knih, kterými se zde kasáte. A všimněte si, že vaši pomýlenost nekomentuji.
Těch výjimek bylo tolik, že za Marie Terezie skoro žádné dítko nechodilo do školy. Pořádek zavedl až Josef II. Jinak v ve druhé polovině 19.století u nás vládl František Josef I., a po právu ho kritizuju, nikoliv Josef II. To byla vzácná výjimka v habsburském rodě. Toho řadím mezi našimi panovníky na jedno z nejvyšších míst.
Přesně tak.
První republika byl zednářský projekt v podporující geopolitické zájmy našich západních „spojenců“, kteří v Mnichově plně ukázali, jak upřímně to s námi mysleli.
Masaryk zradil svou poslaneckou přísahu RU, a přijal potupnou roli francouzského protektora, aby se mohl producírovat na koníčku a nechat si stavět jezdecké sochy.
Republika byla prolezlá korupcí a sociálně totálně nespravedlivá. Brrr.
Díky Bohu za ty západní geopolitické zájmy. Geopolitickým zájmem Rakouska a Německa byl totiž pangermanismus a tím i likvidace českého národa. Jeden z reprezentantů tohoto pangermanismu, jistý Heydrich, dokonce plánoval i fyzickou likvidaci. Brrrrrrr!
Ano.
Moji prarodiče i jeden můj prastrýc (dědečkův brácha), měli na 1. republiku naprosto odlišný názor, podobný názoru aga.
Jako osmák a deváťák, jsem na to tehdejší vyprávění dost čuměl. Zdaleka mi neřekli všecko, byli opatrní a počítali s tím, že bych se někde mohl prořeknout.
Jisté je, že naprosto obyčejným, pracujícím lidem, jako byli moji prarodiče z obou stran, byla nějaká „svoboda“ První republiky naprosto u prdele.
Podnikatelská smetánka První republiky sdírala lidi z kůže po všech stránkách – až tak, že to často prosakovalo na pečlivě udržovanou, tatíčkovu fasádu.
Nebýt komunistů, nedostali by ani žádné důchody.
https://www.youtube.com/watch?v=7vnUvUxuE7U&ab_channel=Vzh%C5%AFrudoGr%C3%BCnbachu
Re: HvW
Vítězný únor pohromou?
Zajímavé vidění světa. Dokonce i vlk přiznal úspěšnost režimu v oblasti bytové výstavby a průmyslového rozvoje celé ČSSR, zejména pak Slovenska.
Targusi, víte jak se v té době rozvíjelo Rakousko? A to bylo, na rozdíl od válkou šetřenému Protektorátu, totálně vybombardované a zničené.
Krátce po Plyšáku jsem byl na dovolené v Tyrolsku. A místní majitel luxusního penziónu nám vyprávěl, jaká to byla po válce bída. Kdyby Československo zůstalo po válce demokratickou zemí, tak dnes bychom se životní úrovní byli stejně jako Švýcarsko.
Kdyby byly kdesi ryby. Kdyby nás „spojenci“ na Jaltě neprodali, tak bychom jako de facto vítězná země měli fakticky předstihnout Hitlerovo rodné Rakousko a nacistické Německo. Ale spojenci bojovali proti SSSR tak, že země, které zradili, nechali plácat se ve vlastním sosu, zatímco do okupovaného Německa a Rakouska rvali prachy, aby ukázali, jak moc je ten kapitalismus lepší než socialismus.
To je geopolitika Ago, s tím nic nenaděláte. Ono by ani pro nás nebylo dobré, kdyby se Západ hned po druhé světové pustil do Rusů. Holt jsme měli smůlu, že Sověti byli rychlejší než Západ.
Mám doma přečtenou knihu A.J.P. Taylora – Příčiny 2 sv války. Docela zajímavé názory i ve světle toho, co se děje dnes.
Právě jsem si ji objednal v jednom antikvecu. Dobré literatury není nikdy dost a odkazů na ni jakbysmet.
No bať. Nám přece „západní spojenci“ vůbec nevybombardovali v posledních týdnech války veškerý klíčový průmysl a dopravní uzly.
Po válce jsme Rakušákům dodávali obilí, aby neumřeli hlady. Československo nebylo ani zdaleka tak bombardované jako Německo s Rakouskem.
No, ono to Rakousko kupodivu nebylo nejak extra na vysi ani pred valkou.
HumphreyvanWeiden:
Takže mi chcete tvrdit, že kompletně celé historické centrum Vídně, je znovu a 1:1 postavené po válce? Nebo Salzburg třeba?
doplněk: Vlk ještě zmínil dnes utajovaný výraz COCOM.
Dnes jste jedl vtipnou kaši, že?
asi uctívač kuželky
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/socha-kuzelka-marie-terezie-u-prasneho-mostu-v-praze.A201020_081957_praha-zpravy_rsr
je zle, neni uhli
Polský premiér Morawiecki přiznal: „Není vůbec žádné uhlí“
Polský premiér Mateusz Morawiecki dnes 17. července připustil, že jeho vláda stále nemůže zajistit dostatečné dodávky uhlí Polákům.
https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1132402&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc
Zatím je to ještě dobré, slunce pálí a nebe je modré.
Ono ne že by úplně nebylo. Průmyslové uhlí za tržní cenu je. Ale došlo LEVNÉ (státem regulovaná cena) uhlí pro domácnosti a pro sídlištní kotelny: https://businessinsider.com.pl/finanse/premier-o-weglu-docieraja-do-mnie-informacje-ze-nie-ma-woli-wspolpracy/deqss2e
A proč došlo? Inu proto, že ho Polsko dosud dováželo z Ruska. A najednou nemá odkud a chybí ho 4,5 milionu tun. Takže vyzval státní společnosti i obchodníky, aby doptali uhlí z Kolumbie, Indonézie a odkudkoli, kde bude možno koupit.
Úkolem zorganizovat dovoz uhlí z opačné polokoule bych pověřil Grétu :-)!!!
Ta je pro tento úkol svými názory jak stvořená.
Jistě by chtěla, aby uhlí vozily plachetnice. Takže za nějaké 4 měsíce by z Austrálie uhlí dorazilo.
Klipry to zvladly za pulku. Ale je pravda, ze do 2000BRT toho uhli moc nenarvete a kdyby vozily nejake nehorlave uhli (jine by zpusobovalo emise CO2), tak by ho zas nebylo tolik treba.
Nene ty plachetnice odvezou lidi z chladnějších oblastí např. do Mali nebo Čadu. Tam určitě nezmrznou. Alespoň ne ve dne.
Jenze zeleni zverozvesti to planuji presne obracene:
Michal Klečka
10. září 2021, 13:43
I to je možné, že se výjimečně někde stane. Pořád ale lepší, než pálit denně 8 plných vlaků uhlí (16 tis. tun) jen v jediné elektrárně (Prunéřově) a do 100 let muset vystěhovat všechny lidi z tropických oblastí Afriky do Evropy.
Klečka – néni to ten, co sebral Trachtovi koberec ??
to by ti lidé mohli jít do Afriky na boso
Ne tohle je nejaky sikula co dela do elektriky a elektroniky a tohle nabozenstvi je pro nej super zpusob jak prodat lidem veci, se kterymi by se v normalnim svete nechytal.
Možná je tu ještě možnost fosilní uhlí nahradit uhlím dřevným. Ovšem bezuhlíkatým. Někde jsem slyšel, že evropský parlament už o tom jedná.
Když jsem viděl Bidena jít po tom koberci, vypadal jak setrvačníkové pimprle, nebo jako by jej napumpovali kofeinem a on v rauši musí odrecitovat naučené věci či je přečíst z taháku. Jinými slovy, někdo vyšší dělá loutkovodiče. Zlatej Donald!
Bidenovi to zřejmě už moc nemyslí, ale jinak mu to ještě dobře běhá!
O které běhavce je řeč, prosím?
Vlastně ani nevím, zda by náš prezident po pozření Šaratice nezačal opět běhat.
Ehm, stejně tak jako již dřív nebo nyní u paní Kláry, mám takovou kacířskou myšlenku, která jistě nebude přijata jednomyslně, ale v tak pohnuté době by již za půl roku bylo docela fajn mít za prezidenta ne nějakýho nažehlenýho panáčka, ale někoho kdo se v energetickém světě trochu vyzná. Třeba paní Alenu Vitáskovou, pragmatickou a systémem již profackovanou.
V mém paraelním světě dostává již větší podporu než. p. gen. Blaško, který nebude mít zřejmě podporu SPD.
Technicky vzdělaní lidé byli v ČSR vždy okrajovou skupinou.
Tenhle Augiášův chlív nevyčistí ani Alena ani Klára.
Šance vždycky žije. Co je zkažené, to brzy shnije.
Vitásková – dobře, souhlas.
ALE.
Má reálnou šanci na zvolení, i kdyby dostala všechny hlasy alternativy? Bohužel nemá. Nemůže mít, protože kandidát na vítěze musí pobrat daleko větší spektrum voličů směrem do středu a musí sebrat voliče i přes pomyslný střed.
Osobně bych také preferoval, aby příští prezident měl dostatečné zkušenosti z politického života.
Pokud se soustředíme na kandidáty, kteří sice splňují vrchovatě naše osobní kritéria, ale mají velmi malý záběr mezi voliči a tudíž velmi malou šanci být zvoleni, budeme mít na Hradě někoho absolutně nepřijatelného.
Tak zde máte výběr: https://www.e15.cz/kandidati-na-prezidenta
Vyloženě výběr z hroznů. Dost kyselých.
Opět je to tu. Shodneme se alespon na někom, koho chceme v druhém kole?
Na někom, kdo má třeba i minimální šanci.
Jino, ale my máme elektorát na to, abychom toho pravého na kterém se shodneme, zvolili už v prvním kole.
Jen se zvědavě ptám: Kdo je to my? A kdo bude MY v den volby?
Jino, chápu vaši ironii. Ovšem bez ní, je to my ta drtivá většina mužů, žen, dětí, kteří mají všední denní starosti o obživu sebe i blízkých, nepracují v neziskovce, politické straně třeba. Lidi, kteří mají roční příjem do určité výše. Bez ohledu na to, jestli k volbám jde nebo ne, a dokonce i bez ohledu na to, koho volí. Prostě patříme do nějaké skupiny obyvatel kam nás obecně ti mocní řadí.
100% bude mít ten nově zvolený na Hrad kyselý nádech. Pro valnou většinu svých voličů. Nebude splňovat 100% jejich nároků.
Jde o to, aby té kyselosti bylo pokud možno co nejméně.
Ježíš Marjá, Vitásková? Tak to už radši budu volit Miloše Knora. Děkuji, ale po Samkový ani Vitáskový opravdu netoužím. To radši Blaška. Co pořád máte lidí s tou Samkovou? Že je tu o ní tolik článků? Mě už to připadá jako placená reklama…
Jsou v tom seznamu lidi, o kterých vůbec nic nevím. Ani co jsou zač, co dokázali, nebo udělali pro ostatní.
Za mě samotného – Landa na Hrad!
Bez smajlíků.
Saudové to mají blbé. Tolik ropy,ale neumějí ji ze země dostat ani zpracovat. V tom jsou zcela závislí na Američanech.Princivé umí tak leda jezdit na velbloudech.
Američané nejsou jediní, kteří umí ropu těžit a zpracovat.
Pro ně ano
„Princivé umí tak leda jezdit na velbloudech.“
No možná kdysi, dnes prohánějí „stovky koní pod kapotou drahých aut“… a ve volných chvílích pro změnu převážně nezletilá děvčata …
Auta a zbraně, které nedokážu vyrobit narozdíl Irancu, kteří se i sami technikou zabývají. S ropnou kartou hrají dobře, ale jejich odpor k práci je dělá závislými na cizí pracovní síle. I ti architekti navrhující mrakodrapy jsou cizinci.
Pragmatismus, pragmatický, to je to po čem doba volá a co si doba žádá. Já nejsem vůbec pragmatický, ale i tak si myslím, že ten Biden ani žádnou šanci neměl. Ale je dobrý, alespoň v těch „amerických hodnotách“.
Doporučuji přečíst si tiskovou zprávu Bílé chalupy k Bidenově návštěvě u Saudů: https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2022/07/15/fact-sheet-results-of-bilateral-meeting-between-the-united-states-and-the-kingdom-of-saudi-arabia/
Děda se fotil, princové se tvářili pobaveně a mezitím jednači jednali až vyjednali.
Z ostrova Tiran se sice naoko stáhnou, ale „bude nastaveno nové bezpečnostní uspořádání s ohledem na Izrael“.
A tak vypadají všechny projednávané body. Blablabla velkými písmeny na titulce a potom několik stránek malinkatých písmenek.
No a bude i „Nová spolupráce v oblasti energetické bezpečnosti: Saúdská Arábie se zavázala podporovat vyvažování globálního trhu s ropou pro udržitelný hospodářský růst. Spojené státy přivítaly zvýšení úrovně produkce o 50 procent nad to, co bylo plánováno na červenec a srpen. Tyto a další kroky, které očekáváme v následujících týdnech, mají a pomohou výrazně stabilizovat trhy. “
Tak uvidíme…
Ono to pobavení Saudů lze vnímat tak, že „jasně, teď si odbudeme tu povinnou část rituálu o lidských právech a pak půjdeme k věci“…
OT: Vtipný je google translátor překládající „Underscoring Human Rights Concerns“ jako „Zdůraznění obav z lidských práv“. Google evidentně chápe postoj Saudů dokonale. Deepl je v tomtoméně upřímný, neb jeho překlady nabízejí „Zdůraznění obav o lidská práva“ (resp. „obav týkajících se lidských práv“, „Zdůraznění problémů v oblasti lidských práv“ či „Zdůraznění otázek lidských práv“)
Vtipné na tom je, že daný bod v podstatě říká, že se Američané vyjádřili že mají obavy a že se budou vyjadřovat… a víc nic. Samotné Saudy k ničemu nijak nezavazují, nakonec k tomu, aby byli Saudi hodní stačí, že Biden „přijal závazky týkající se reforem a zavedených institucionálních záruk, které mají zabránit jakémukoli podobnému jednání v budoucnosti.“ Tedy „nevadí, princi, že jste vrahouni, stačí, když slíbíte, že už to nikdy neuděláte.“
No, vzhledem k tomu, proč tam Biden jel, chápu saudské pobavení.
On samozřejmě tancovat mezi všemi bude. Stejně jako svoji roli sehraje Irán.
No ale on jim nic moc rozkazovat nemohl, ač se tvářáilo. Oni mají ve státech toliki majetku, že kdyby to stopli tak jsou amíci na huntě.m A jsou to převážněně výrobní provozy/ zpracování ropy/ a pod.
Dovolil bych si zaspekulovat, proč naši novináři neinformovali. Dědovi Bidetovi se povedl další kotoul na schodech.
kde jste tu desinformaci viděl ??
Saudové šetří ropou; byly doby, kdy stavěli své betonové paláce nezateplené, v Rijádu bylo +60 a oni chladili na 20. Nedávno jsem dělal topení/chlazení do novostavby v Rijádu nějakému princi (princ je tam každý), domek 4000m2, 2 patra podzemní, 2 nadzemní, okna jen do atria – do ulice žádné, výtah přes bazén – a ejhle, pod barákem energetické piloty, tepelné čerpadlo a kompletní zateplení. Saúdy začíná zajímat ekonomika, asi vidí oilkoněc…
Ládiku,
myslím, že princi nešlo ani tak o ekonomiku, jako o přípravu na jadernou zimu.
Docela by mě zajímal v tom 2000m2 bytečku se dvěma nadzemníma podlažíma špajz, nádrže s palivem, generátor a zbrojnice.
(Pochopitelně jsem chtěl napsat se dvěma PODZEMNÍMA podlažíma…)
Řekni sýr.
https://m.youtube.com/watch?v=dt_dkxkw5lo
Jáchyme, to nejste první.
Nějaká paní Tykačová už si takový „byteček“ zbudovala kousek od nás na Ptíči u Berounky.
Byla velkorysejší, pod zem 4 patra, ne 2000 ale odhadem 10000m2, 4 obranné věže.
Když jí požádáte, možná Vám přenechá plány.
Taky Bakala na Modravě má takový „byteček“ s patry pod zem.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pavel_Tyka%C4%8D
Země česká – domov jejich je zemí neomezených možností.
Kdybychom byli včas vyklepali z prasátek úspory z prázdninových brigád a nakoupili za ně energetiku, banky, justici a politiky, mohli jsme se zahrabat čtyři patra pod zem.
to je vážený pane velký omyl – nakupovat energetiku mohli jen ti co byli „pozvaní“, všichni ostatní z ní nic moc neměli … vím to, byl jsem u ČEZu, všechno u energetiky byl jen velký podvod …
Bakala má hodně podzemních podlaží na Ostravsku. 🙂
Uz nema, ne?
Ta podzemní podlaží tam pořád jsou, a bylo jich dost. Třeba si nějaké nechal. 🙂
A jsou ta podzemní podlaží na ostravsku, alespoň krátkodobě a nouzově „obyvatelná“??
Dá se tam i nenouzově a bez dalších opatření pustit elektrika, voda, vzduch/větrání?
Do vetsiny z nich by bylo pousteni vody jen nosenim drivi do lesa.
Jistě tam zbyly nějaké pozůstatky kabelů po důlní těžbě. Nebo si natáhne nové. Spíše bych se zajímal o vyztužení chodeb. A možná budou doly využitelné jako kryty.
O jaké ostrovy v Rudém moři šlo? Mě by to zajímalo, ale najít to neumím.
Děkuji za případnou odpověď komukoliv.
Podle páteční dohody budou do konce roku 2022 z Tiranu odstraněny nadnárodní mírové jednotky a oblast bude upravena pro turistiku a jiné mírové aktivity
Nadnárodní jednotky….A za které nadnárody bidet rozhodl?
Jde o ostrovy Tiran a Sanafir u vjezdu do Akabského zálivu.
Díky vám oboum.
Egypt se jich vzdal ve prospěch Saúdů a Izraeli se to nelíbilo, že mu Saúdi zablokují přístav v Rudém moři. Třeba se už spolu domluvili, a tak mohl Biden nabídnout Súdům, že si ostrovy už mohou vzít.
Davno je jasny ,ze mame bejt na jednu stranu vdecny za Bidu ,Leyno, Scholze, Fialu ,protoze kdyby to meli v ruce ty schopny ,tak to si nedovedu predstavit.
Napr. britove daji dohromady na valku v Rusku jednu brigadu, okolo 4000 /mozna/muzu.
Ten hlavni prohlasil,ze chce valku na Rusko. Tady se pocita s nejakou uspesnou provokaci.
Bilak mel ve vyucnim listu , nepoustet na saka , Bida by mel mit ,nepoustet nikam.
Za nim je trojka Blinken,Nuland a Sherman..Blinken propaguje a doporucuje diry do prdele.
Doslova. Mozna jeste Obama..
To ukazuje nejaky problemy v representaci Usa ,vlady a jednotlivcu ,ve svete..
Vsichni umi cist a psat ale malokdo umi myslet. Ti co nemysli pisou a mluvi nejvic…
Vsude i u nas. Pak jsou jeste zrejme problemy s tim spojene a deformace psychicko-mentalni.. Potom vyber toho co je podstatny ,se podoba houbareni.
Neco podrobnosti. Khashoggi ,novinar ,zavrazdenej, byl agent Cia.
To znamena neco jako zradce svy zeme.
Nejdriv byl asistent prince, co byl sef rozvedky saudu do 9/11.
Zase pripad nekoho kdo moc vedel a jeste veril..Ze novej zamestnavatel ochrani.
Na druhy strane hlavni poradce Trumpa a jeste zet, udelal velky ksefty se saudama ,ale za cenu provaleni agentu Cia v sarabii , ti pak byli pozvani do hotelu ,v poctu pres 200 a potom uz je lepsi nevedet..Potom prisli na radu jejich komplicove atd..
Vysledek je zase kvileni o lidskych pravech..
A kdyz Trump mluvi o bazine…
Obe zalezitosti ropa a novinar nemeli byt na programu navstevy dohromady.
Nejdrive to nejdulezitejsi a to dalsi treba az za 14 dni..
Prachy pro saudy nejsou vsecko /prodelali nekolikrat kalhoty poslusnosti k Usa/,ale je zde nova a velmi lakava moznost vod Putina, aby byli s Ruskem a Cinou rovnocenej partner..
Za to a prave za to , vitali jako osvoboditele Putina, pri jeho navsteve.
Ropu a dalsi produkty ,nejvic potrebuji Usa. Zamer snizit cenu na 40-60 je vyplod choromyslnych…A producenti by sli zebrotou ,to nestaci ani na vyrobni naklady.
A rozhoduje OPEC ,tak saudove nemohou nic prislibovat i kdyby chteli.
Cenu zvysuji sireni nejistot a blaboly chaotismu. V dusledku toho ,ze jsou Putinem hypnotisovany, aby nevedeli co delaji a predevsim nemysleli …
Silenstvi je mozny pochpit na rozdil od toho, co je dneska..
Ceny ropy a plynu ,jeste nedavno ,byly mirny, az zadarmo.
A termin cynickej pragmatismus mi nedava smysl..Zni neco jako psychopathickej ,nahodnej vyhlazovaci pragmatism, co miri rovnou do fasismu..
A pro zmenu zase na Iran.
Saúdská Arábie čím dál víc vyváží ropu do Číny, kde roste její spotřeba. Princové v čele s MbS, když král už asi není moc při smyslech, začínají být nakloněni myšlence, že dolar by už neměl být jedinou světovou rezervní měnou. Co yuan nebo nějaká kombinace víc měn opřená o energii? Jsou taky unaveni poučováním z Washingtonu. Oni se drželi Ameriky, dokud byla silná. Zdá se, že chtějí přesedlat včas jinam asi do BRICS. I Erdogan nedávno tu řezničinu na konzulátu princům prominul s tím, že obchod a saúskoarabské investice Turecko potřebuje.
Jako téměř vždy:Kéž by jste se nemýlil.Jenže Biden je loutka.Je možné, že proběhlo i nějaké zašifrované jednání s někým ,třeba členem delegace který asi nebyl jen takovým členem, a výsledek se nezveřejnil. Měl bych se na pozoru před uvažováním těch mocných, když se topím, stáhnu se sebou i ty ostatní. Jestli mám prohrát, hlavně ať nikdo nevyhraje.Včera jsem na naší dálnici předjížděl auto, měl na první pohled ne běžnou SPZ, zvláštní věru byla- byla běloruská podle kódu, ale vlaječku měl výtečník v barvách jakou používali ti takzvaní revolucionáři. bíločervenou.Tady mně napadlo vy parchanti to nikdy nesložíte co…a bude se to týkat i jakéhokoliv státu skupiny neziskovky,takzvané celebrity, a zejména média kterou bude možné použít.
Zdaleka ještě ten slavný západ nevyčerpal všechny možnosti. Možná offtopic ale prý státy pohrozily Šalamounovým ostrovům vojenským zásahem pokud se něco začne dít ohledně dohody s čínany.
Vždycky mmě rve srdce, když vidím napsáno: „by jste se“- proboha ! BYSTE, píše se BYSTE!
A byste se nepo. Mám to tak správně prosím?
Ne.
Bacha také na interpunkci, prosím.
🙂
Český jazyk je mnohdy zbytečně až nesmyslně složitý. Mně se osobně též více výrazově líbí ,,by jste se“ než ošklivé ,, byste“. Není zrovna příliš čisté vyčítat někomu, nějaké to byste.
—
V tom případě, pane Zaubere, je vaše přítomnost na tomto webu politováníhodným omylem.
Přeji příjemný pobyt na Balatonu, kam právě odjíždíte.
Zakladatel
Pište „bychom jsme se“, tím uspokojíte každého 🙂
Děkuji za poněkud přímočařejší odlehčení. samozřejmě kritik měl z hlediska pravopisu pravdu. A samotnému se mi kudla otvírá v kapse, když čtu zejména špatně zvolené i/y ve slovech. A to ještě u textů, které napsaly osoby s úplným středním, neřku-li vysokoškolským vzdělání.
Kdysi jsem byl v této disciplíně téměř bezchybný. Dnes se mi někdy podaří malá, velká písmena nedodržovat, někdy i nevědomě v rámci názvů měst, krajů, někdy interpunkce, překlep, čárky a mezery za čárkami a tečkami.
Proto bych prosil o jistou shovívavost. Už se mi tady podařilo napsat i poněkud nevhodný příspěvek, na který se mi okamžitě ozval Zakladatel, a tam jsem se skutečně zastyděl a poprosil o smazání dotyčného příspěvku.
Čili nejpodstatnější je nosná myšlenka, pak její poutavé podání, a pak i korektura pravopisu samozřejmě.
Lidi, hezké léto.
Možná by mistr Vidlák někdy věnoval jednu esej češtině. Ale nařídit mu to nemůžu.
Proc nosit sovy do Aten…
https://korektor.the-comic.org/comics/first/#content-start
Vojenskou operaci na Šalamounových ostrovech bych nepodceňoval. US Navy má ještě v archivech plány z vylodění na Guadalcanalu a další ostrovech.
„Šance, která nejspíš byla bláhová už předem, ale kterou Biden zazdil na jistotu.“
Treba ne. Biden tam jel jasne jen kvuli fotce, at bude vypadat jakkoliv. Pred par mesici Bidenovi ani nezvedli telefon, ted slibili jednani. A to mi jako uplne zazdene neprijde. Do roka a do dne maji SA prijmout do BRICS, takze casu je dost, na Rusko a Cinu zatim netreba brat nejake extra ohledy.
Biden se tam vecpal oficiálně kvůli jednání s Izraelem. Nemohl letět jen do Rijádu, to by vypadal slabý. Rijád chce menší zlepšení vztahů s Izraelem a když už Biden do oblasti přiletěl, vyslechli si jeho žádosti. Blízlý východ byl vždycky složitý propletenec intrik.
Mnó – já v tom Vidlákově popise čtu, že v tomhle opusu jde o Americké volby, a že ty půjdou „na jistotu“….
Ja tam zase ctu, ze byla na jistotu zazdena sance pohnout s valkou (obnovit spojenectvi).
Ono je to ale jedno, dulezite je, nakolik Bidenovo chovani dokaze ovlivnit vlastni rozhovory. Podle meho dnes uz kazdy pocita s tim, ze Biden je mimo, takze jeho vystrelky neprekvapuji a vlastni jednani neovlivnuji.
důležitější bylo, co mu napsali na papírek