23 listopadu, 2024

Proč?

Proč zemědělci vysypali hnůj právě před řeporyjskou radnici? Proč se rozhodli pro takto razantní protest? Proč si nevybrali jiný terč, kterých naše vládní politika nabízí takřka nepřeberné množství?

Oni to tam ve Strakovce i ve Sněmovně ještě nepochopili… Už toho prostě bylo dost! Ne, nejde o tragické vládnutí Petra Fialy. Blbců v dějinách bylo a ještě bude. Politiků, kteří chtěli víc, než mohli, ti by vydali na telefonní seznam. Nejde o vládní sekundanty, nejde o Helenu Langšádlovou, která rezignovala, protože neměla lajky. Nejde o Vondru, který dělá volební kampaň jak vetešník. Nejde o Stanjuru, který brzy přijde s dalším konsolidačním balíčkem, protože ten první bude na houby.

Nejde dokonce ani o Danuši Nerudovou, která nastavila nové ynteligenční dno české politiky a zároveň nás ujistila, že má ještě velké rezervy. Nejde o to, že vláda dělá špatná strategická rozhodnutí, která jsou drahá, ale zato nefunkční. Takových hlasování už naše republika zažila… Rozkrádalo se tu, odklánělo se, korumpovalo, dělaly se neodmítnutelné nabídky… už jsme tu prostě měli všechno.

Ale poprvé v našich novodobých dějinách se za to naše Pětikolka nestydí. Poprvé se k tomu hrdě hlásí a z rozvratu státu si udělali program. Poprvé v našich dějinách se politici netají tím, že chtějí SNÍŽIT životní úroveň. Fialův poradce, Křeček, přímo řekl, že vládním programem je omezení zemědělství a že to mají „nařízené“ z EU.

Poprvé v našich moderních dějinách byly chyby, hlouposti, omezenost a tupost prohlášeny za hodnoty a to tak velké, že účel světí prostředky.

Pokud někdo vystoupí proti ničení této země, může se proti němu použít jakákoliv lež, jakékoliv nálepkování, jakákoliv sviňárna. Pera nastrkané v řiti, polonahá obézní ženština posypávající se hlínou jsou prý hodny úcty, ale řádný život a obrana toho svého je opovrženíhodné jednání.

Pavel Novotný je symbolem této doby. Je symbolem toho, že co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi. Je symbolem toho, že proti obyčejným lidem není žádná neúcta dost velká. Je symbolem výsměchu, symbolem křiváka s dobrou ochranou, symbolem šmejda, kterému jde liberální demokracie na ruku.

Někdo tomu musel říct dost! Někdo musel říct, že takhle se to tady prostě dělat nebude, i kdyby za Novotným stálo deset Rakušanů a patnáct Fialů. Někdo prostě musel říct, že na každou svini se vaří voda i když má krytí od politické strany, která si jeho prdel vzala za svou tvář.

Jasně, možná to dopadne jako vždycky. Po pár dnech euforie se jednota rozpadne, státní mašinérie se otřepe a až se zemědělci přestanou držet za ramena, tak si je rozeberou pěkně jednoho po druhém. Byrokracie má vždycky dost času…

Ale nikdo nemůže zpochybnit, že někdo se té kreatuře postavil… a to s takovou razancí, že se Pavlík celé úterý vzmohl jen na velmi krotký tweet. Dnes hnůj… zítra by to mohlo být ještě horší. Každý pohár trpělivosti se jednou naplní a poslední kapka nemusí být největší. Lid nelze v jednom kuse znásilňovat. Zvíře nelze pořád jen zahánět do kouta. Smát se lidem do očí, to se nakonec vždycky vymstí.

Ještě se nic nestalo. Nikdo nebyl zraněn, nedošlo na žádnou majetkovou újmu. Nic neshořelo, ani jedno malé koťátko nepřišlo k úhoně.

Vládo, přemýšlejte! Vaše zpupnost dohnala zemědělce k dvaceti tunám hnoje v Řeporyjích, protože to Pavlík prostě přehnal. I vy to přeháníte. Fakt myslíte, že jdete správnou cestou? Myslíte, že nemusíte brát ohled na nálady mezi lidmi?

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

343 thoughts on “Proč?

  1. Na okraj toho, co napsal Kadlas –
    https://web.litterate.cz/proc-2/#comment-285891
    /ale nečtěte to, je to dlouhé a také tak trochu osobní vyznání/

    Byl kdysi jeden básník, dnes dávno odsouzený a ostouzený, jak už to těm, co viděli dále a lépe, přináší slepci, a ten napsal mj. toto –

    „Sám nejsi nic,
    a nebýt sám je těžké,
    ptáků je na sta, květů na tisíc
    a všechny jsou hezké,
    co však jsi mezi nimi
    s rty nesdílnými?
    Sám nejsi nic
    a se svou marnou pýchou
    jdeš s pánem z Nemanic
    nevlídnou lichou,
    jsi černými hnán mračny,
    spadlý list soběstačný.
    Sám nejsi nic,
    však s druhým srdcem síla,
    a člověkem jsi ještě víc.
    Když srdce rozbušila
    ozvěna touhy lidské
    po sklizni harmonické.“

    Máte pravdu, Kadlasi, individualita nade vše!
    Individualista je sám sebou, ke svému životu nikoho nepotřebuje, on je středem Všehomíra.

    Víte co?
    Prdlačku švagrová.
    Pravdu měl ten ostouzený básník Stanislav Kostka Neumann.
    SÁM NEJSI NIC.
    Člověk může být člověkem jen mezi ostatními lidmi. Protože člověk je tvor společenský.
    Bude-li člověk „sám“, nemá ani možnost vědět, že je člověkem. Každý tvor je jedinečnou entitou jen v poměřování s ostatními jedinci, skupinami, hejny, stády, společnostmi týchž jedinců.
    Být „individualitou“ vám umožňuje jen skutečnost, že si své individuální záležitosti spravujete mezi ostatními, kteří vám k tomu vytvářejí podmínky, a vy je využíváte /mnozí je dokonce zneužívají/. Mezi těmi, co pečou chleba k vaší snídani, kdo vám postavili dům, ve kterém bydlíte, vytěžili hlínu a vyrobili cihly a cement, z kterých je postavený, vysázeli les, vypěstovali stromy, pokáceli je a z toho dřeva udělali postel, ve které spíte a stůl, u kterého sedíte a „dlabete“ žvanec, který vypěstovali jako pšenici a žito sedláci, a který upekli pekaři. A pak jdete do práce po komunikacích či jedete ve vozidlech …. A mohl bych pokračovat donekonečna.

    SÁM NEJSI NIC.

    Ani ten Robinson nebyl nakonec sám. Aby si vůbec mohl uvědomovat, že je člověk a že je sám sebou, musel dostat svého „Pátka“. Jinak by byl nic. Bezejmenná molekula ztracená ve vesmíru.

    Na „svobodnou individualitu“ si jen hrajete, mimoděk se holedbáte /není myšleno pejorativně/ tím, že jste jedinečný. Individualita a jedinečnost jsou tu ale jen v poměřování s jinými. Bez nich byste totiž byl skutečně NIC, jak napsal básník. Byl byste absolutní nula.
    I k tomu ostrakizováni svého vztahu k něčemu, jako je domov někde v nějaké zemi, k poměrům v té zemi a k ostatním, kteří tam žijí, musíte tu „zemi“ a ty „ostatní“ mít.

    Ano, také mám negativní vztah k tomu, co se v naší zemi nyní děje, k těm, co byli delegováni k tomu, aby ji spravovali s péčí řádného hospodáře, ne aby si mysleli, že oni představují tuhle zemi. K tomu, jak se chovají nakonec i k těm, kdo je delegovali a kdo si ve své naivitě mysleli, že „tak je to správné, tak to má být“.
    Ale to nemá nic společného s mým vztahem k samotným Zemím české, moravské a slezské, které byly kolébkou i domovem a jsou i hrobem mých předků, které mi a mým potomkům tvoří Domov.

    Každému přeju užívání si svobody. Ale i ta „svoboda“ je jen vztahová záležitost.

    Hezký den!
    L.

    1. Přesně. Zajímavé, že v pravěku tohle dobře věděli. Děláš problémy, jájínek? Nu, tak sbohem, jdi si po svobodě, pěkně podle svého, ale pěkně bez parazitování na ostatních! A bylo.
      V době pokusů o řízenou jadernou fúzi potřebuje tato elementární znalost urgentní osvěžení.

      1. Ano, je to skvěle napsáno. I to vaše „urgentní osvěžení“ beru. Ale jak ho uskutečnit u cca 2 milionů lidí?

    2. Také lze vzpomenout Otčenáskovo „Opustíš-li mne, nezahynu. Opustiš-li mne, zahyneš“.
      Ono to opuštění nemusí být fyzické. Stačí to konzumní: „Klidně budu občanem úplně jiného státu a jiného národa, když mi to něco hodí“.

    3. mimochodem, on ten Kadlas ani neví, že národ netvoří občani, ale příslušníci národa (nezaměňovat s příslušníky VB) …

      1. Ale jo, chápu rozdíl mezi principem národním a občanským. Už první republika stála na principu občanském a ne národním. Dnes tuplem. Vracet se k národnímu principu je jako návrat někam do středověku. Národy jsou jenom na to, aby se navzájem nenáviděly a vedly mezi sebou války. Normální slušný lidi se mezi sebou domluví, ať už jsou odkudkoliv – pokud teda aspoň uměj anglicky, aby vůbec spolu mluvit mohli 🙂

        1. Normálním slušným lidem národnost toho druhého nevadí, ale dost často jim vadí, když je někdo „hodně“ jiný než oni. Ti moudří vědí, že to neni národností, ale je hodně těch, co si ty rozdily vysvětlují pravě jinou národností. Ostatně právě v angličtině se cizinec označuje jako „stranger“

        2. S národností je to podobné jako s pohlavím. Člověk s tím přichází na svět, a všechny snahy něco změnit obvykle vedou k horšimu ….

        3. Nechapes a nevis nic vo narodech ..Nech radsi narody na pokoji.
          Stat je velkej problem , kterej neni mozny a v lidskejch silach vyresit.
          Clovek zmuze velmi malo, nektery si nechaj nakecavat ,ze vsechno.
          Aby na tom mohli rajtovat..

          Narod musi mit stat a system vladnuti , potom vlady .
          Kde z lidi politika a moc nad ostatnimi rychle zdeformuje kazdyho do zrudy..
          Vlady maji povinnosti,ridit ,organizovat ,budovat vyvoj a bezpecnost naroda , v zajmu lidi a naroda , ktery v zakulisi vzdycky zneuziji a totalne zradi ..
          Protoze neni v lidskych silach tyhle vselijaky a nemaly problemy vyresit ,
          problemy vyresi nas , lidi a narody .

          1. Narody zase nezijou ve vzduchoprazdnu a zase dalsi neresitelnej a zakladni problem je ruzna jejich velikost a tak nestejna moc narodu nad jinymi.
            Dalsi je jejich nestejny podminky vyvoje ,kdy uchopi vic moci atd…Tim je zadelano na dalsi prusery.

    4. Sám nejsi nic,
      však s druhým srdcem síla,
      a člověkem jsi ještě víc
      *
      S vami v diskuzi, Lexi, se necitim byt osamocen q vas vytribeny smysl pro socialitu ze me dela tak dobreho cloveka, ze moji touhou je stat se individualnim NIC za kazdou cenu.

        1. To bylo jen takove male upozorneni, M:
          Zasadni diskreditace ideje prichazi od jejich nositelu.
          To plati vseobecne, jen s malymi vyjimkami.

      1. Vyse uvedeny deklamovanky pro zacky treti obecny ,vlastence paty kategorie na prednaseni na slavnostech..Nejsou ty versovanky domysleny.

        Zakladni problem spociva zase v tom , ze clovek v danym a vadnym systemu ,
        potrebuje bejt individualita a zaroven clenem , obcanem spolecnosti a naroda najednou. To neni mozny stihnout..Obcan nefunguje a nemuze jak
        mu ulisnej system uklada.
        Toho system a paskrivci zase samozrejme vselijak vyuzivaji a zneuzivaji..

        Problem je zase zakladni nepochopeni sveta. Do kteryho se narodime bez volby.
        Ale sme neperfektni a porad donucovany se porad rozhodovat a volit a nevime a nesmime vedet ,co. Co bude zejtra.
        Poznani je nejvetsi pruser. Svet je dvoupolovej a vzdycky silenej.
        Nekdy vic a jindy zase min.
        Protoze si clovek zvykne i na sibenici /jeden pol/, proto mame a musime mit ,naordinovany pausy ,prestavky dobra /druhej pol/, jako prestavky ,
        mezi besnenim zla.
        S poznanim dobra, pak porad kvilime na sibenici zla..
        Tak si nikdy nesmime zvyknout a zivat ,na vladu zla.Jako na samozrejmost..
        Ktery nam vladne..

    5. To je jako jeden o koze a druhej o voze. Já přece netvrdím, že žiju někde na pustém ostromě mimo veškerou civilizaci. Ale Česká republika přece není jedinej ostrůvek civilizace na světě. A jestli bude Česká republika víc s USA nebo víc třeba s BICS taky není pro běžný život tady takovej rozdíl, za který by stálo za to se nechat zmrzačit nebo zabít. Kdyby Západ systematicky nepopichoval Ukrajince dvacet let proti Rusku a nevykrmoval tam protiruské extrémisty a systematicky v lidech nebudoval protiruskou nenávost, neplánoval si na Krymu svojí vojenskou základnu, tak by se to nevyhrotilo, žádná válka by nebyla a mohli tam žít víceméně spokojeně pořád rusové i ukrajinci dohromady jako dvacet let přd tím. A totéž je to tady. Tady taky Koněvova ulice 30 let po revoluci nikomu nevadila – dokud nezačal úřadovat Kolář a systematicky zasévat nenávist. Naše vláda si prostě jen chladnokrevně vybrala stranu a hrotí to, protože za to očekává vděk mocnějších. A nedočká se. Není třeba to takhle hrotit. Běžným lidem to nic nepřinese. Ani korporáty to nehrotí, prostě si zbalej pět švestek a přesunou se do USA, že.

      1. Kadlasi,
        nebylo to o „koze“ a o „voze“.
        A nebylo to ani nic proti Vám osobně.
        Můj esej byl o individualismu.
        O tom individualismu, který Vy jen akceptujete.
        A který stojí proti zákonům přírody.
        Si myslím.
        L.

      2. Nepopsal bych můj vlastní pohled lépe, ale přesto odmitám redukovat svoji existenci na pouhé individuum. Nepovažuji se za světoobčana nebo Evropana, ale za Čecha. A i když umím slušně anglicky, mojí mateřštinou je Čeština.

  2. Ten Pávkův rozhovoru o nutnosti začít jednání znamená po přeložení do lidštiny tohle:
    Situace není těžká, složitá ani vážná. Nedá se rozhodně popsat ani jako drobné taktické úspěchy nepřítele. Situace je taková, že se každým dnem zhoršuje, přičemž v prdeli to bylo předevčírem. Z fenomenálního českého úspěchu milionu osmi set tisíc půl milionu tří set tisíc rychlých šesedáti tisíc strašlivých granátů jsou zásoby na krytí jednoho a půl dne ústupu. Je potřeba okamžitě zastavit pohyb fronty, než se začne posouvat samospádem a neumíme to jinak, než seriozně vypadajícím návrhem na zahájení jednání. Za čtyři dny bude v souvislosti s mandátem vhodná příležitost k ustanovení nového obětního kozla. K tomu usilovně potichu doufáme, že
    1) najdeme na druhé straně někoho, kdo bude ochoten jednat, podepsat a hlavně ze své strany opět dodržet nějaký ekvivalent Minsku č. 3, 4, …, přičemž z naší strany bude mít stejný účel jako všechny předešlé.
    2) se spin doktorům opět podaří prodat kapitulaci jako rozhodné vítězství (což, kdybyste paní redaktorko znala naši ČT09, neřku-li nezávislé Šafrum 24, rozhodně není marná naděje).

  3. Pro Sasina a Góje:

    Já chci a chci a chci!
    Po kom, po státu? Stát jsou lidé okolo Vás, Vaši sousedé. Mají i oni právo chtít to po Vás?
    Postavte jim kvalitní bydlení pro ně a každému jejich potomkovi zdarma. Ušijte jim kvalitní boty a oblečení. Vypěstujte a vyrobte jim levné a zdravé potraviny. Poskytněte jim kvalitní lékařskou péči zdarma…

    Ale prozradím Vám tajemství – všechno toto můžete mít, jen si na to musíte vydělat. Potom již to je jen nabídka a poptávka.

    1. Všechno toto měli lidé za „totality“ za své daně a nepotřebovali k tomu ani poptávku a nabídku! A nepotřebovali k tomu ani Vaše kecy.

      1. Porovnáváte neporovnatelné. Neb za Husáka jsme měli celý trh RVHP, kam šel náš export. Dále jsme vyváželi celé investiční celky a hotové výrobky do zemí třetího světa. Naše firmy vlastnily patenty, know-how, … Dnes téměř vše prodáno a jede prakticky jen výroba levných subdodávek, a to si zahraniční majitelé ještě stahují většinu zisků. Nezůstaly ani levné suroviny z Ruska. Místo toho mizí prachy na obsluhu nesplatitelných dluhů…

        1. Tedy stát se stal jen nástrojem v rukou jedné třídy k udržení moci nad třídou druhou.(Marx) A toto my občané chceme? Stát je přeci náš zaměstnanec placený z daní občanů. Měl by plnit jejich potřeby. Nebo ne? Jen ta knuta?

          1. „Stát“ jen přerozděluje vybrané peníze, z jedné kapsy do druhé, třetí a čtvrté. Tím ještě nikdo nezbohatnul. Pokud bude chtít danit víc a víc ty bohaté, tak ti začnou ještě více optimalizovat a přesunou centrály jinam. Tak jak to zkoušeli v Norsku. Zvedli razantně daně nejbohatším a ti se účetně přesunuli do Švýcarska, Irska, … Ve výsledku vybral stát o dost méně než předtím.

          1. „Spekulanti s byty“? Co je špatného, dle Vás, když někdo něco vymyslí a naprogramuje, prodá to lidem, co to chtějí a za utržené peníze koupí byty, které pronajímá lidem, co to chtějí. Správné by bylo peníze utratit či si je dát na účet do banky, nebo rozdat?

        2. Ano to jste popsal docela dobře a čí je to výsledek? Já bych řekla že od Havla přes Klause a další dobytek až k tomuhle dnu co tam máme. A proto nechápu jak někdo zde může psát o Klausovi jako o vlastně poměrně dobrém člověku. Vždyť to za něj a samozřejmě za Havla začalo. Oni téhle situaci dali základ.

          1. Jenže berte jako holý fakt, že ten trh RVHP se rozpadl. Sami majitelé firem si je většinově raději vytunelovali či rozprodali, nebo přešli na subdodávky, když o finální výrobky MADE IN CZECHOSLOVAKIA přestal být zájem. Menšina, co chtěla firmy udržet obvykle zkrachovala, a to od farmaceutických firem, přes strojírenské podniky až po prací prášky. Zbrojní průmysl zařízl Havel.

            1. „Sami majitelé“ 😀 tak určitě. A kteří? Bývalí stbáci, nově volyči ODS, kteří dostali půjčku ve výši deseti ročních platů od nového soustraníka a po roce a půl vykázali „chybný podnikatelský záměr“? Nebo ti vysnění „zahraniční investoři“, jejichž první starostí byly výkresy, postupy, patenty a technologie a tou druhou a poslední letenka zpátky? A to všechno v režimu daňových prázdnin? A to „přestal být zájem“ je taky skvělá bakalhářovina. Zavedené trhy byly nuceně opuštěny.
              Smůla, zapomenout nejde.
              Kdo volil ODS víc než dvakrát (a to je velmi milosrdné), je spolupachatelem současného stavu.

              1. Ano je to milosrdne, já si myslím, že víc jak jednou. Vždyť ty zlodějny začaly už během prvního vládnutí Klause a spol. Macek, Čermák a další a další .

              2. Ze zlínského Svitu mohly jezdit vlaky bot, směrem do států rozpadlého SSSR, ještě nejméně 15-20 let. Tam byl naprosto bezedný trh, který potřeboval kvalitní a trvanlivé boty, nesešlo mu na módě – potřebovali tam dlouhodobou funkčnost a to boty ze Svitu uměly plnit na 100%.
                Svit byl řízeně zaříznut státem – ne že neměl odbyt, nebo se východní trhy rozpadly. Leda hovno – po ztrátě schopnosti SSSR cokoli centrálně vyrábět, byl na východě a ve střední Asii nedostatek základních potřeb, které jsme my vyrobit uměli – a taky jsme to přes 30 let dělali.
                Slušovice? To stejný. Proč je nenechat na pokoji, ať se v nastalé konkurenci buď prosadí, nebo neprosadí. Ale to by se Devátý nesměl chtít pomstít, že..
                Jsem přesvědčen, že takto to bylo s naprostou většinou našich podniků, orientovaných na východní trhy.
                Proč sakra nemohly vyrábět dál – a vedle nich mohly stát fabriky na to vysněné „západní“ zboží! Exportovat jsme mohli dál, poptávka byla obrovská.
                Zaříznul to Havel a jeho poskoci, kteří potřebovali ty fabriky pro „své záměry“, páč byly plně vybavené a s funkčním zázemím i dodavateli.
                Zlínský kraj mohl dodnes žít ze Svitu, který se mohl ještě i rozšiřovat a dávat práci lidem okolo.
                V roce 1987, měl podnik Svit a jen ve Zlíně, téměř 22.000 stálých zaměstnanců !!
                K tomu kooperující a odštěpné závody, jako BoPo, Botas, Partizánske, koželužny, výroba lepidel, vstřikovacích forem…
                Tohle všecko má na triku Havel. Nasrat mu na hrob, žádný kvítí.

  4. Za počmáraný plakát Spolu pochvala, za trenky na hradě obdiv kavárny, za tykadla vězení. Za “vláda bude viset” je 5 let natvrdo za “Zeman by měl být podříznut jako prase” nic.
    Je to třeba pojmenovat správně – máme tady diktaturu buržoazie čili fašismus.
    Moderní fašismus je chytřejší než byl starý fašismus a pokud to stačí vybírá si jen pár oběti aby zastrašil zbytek populace. Tu učitelku, tu antivaxera, sem tam se blokne nějaké weby.
    Agresivní magoři jsou důležitou součastí tohoto systému. Agresivní útoky na shromáždění “nevhodných” stran, privatizace 17.11 bojůvkami má ukázat na které straně je moc. Úkolem sprostoty na sociálních sítích je posouvat Overtonovo okno správným směrem.
    Nicméně, jak napsala Caitlin Johnstone, sytém je citlivý na udržování lidi v pocitu že žijí v demokracii. Pokud tedy vznikne dostatečný tlak, system na chvíli couvne.
    Výborná akce.

    1. Když si to celá tisíciletí (v různých variantách) necháme líbit, tak co s námi? Muži když si sáhnou mezi nohy, najdou tam nebinární cosi. Můžeme si za to nakonec sami.

    2. Vyborna blbost z poucek.Vo citlivosti psychopatu systemu.Jiny tam nejsou.
      System pod tlakem couvne ,ale vzdycky do horsiho ,do totalniho fasismu ,diktatoru.
      Ty vymlati vsechny i overatomovy a jiny vokna.
      Moderni fasismus je urcite fialove genialni s cernochovou ,to je zase vtip tejdne.
      Pac je ve vyvoji teprve k napr.ukr ,nejhorsimu.Nejdrive si musi postupne upevnovat pozice.

    1. Kdo dočte článek do konce, je tam malá perlička:

      Zkušenosti s digitalizací státní agendy má Šnajdárek z covidové doby, kdy pomáhal na ministerstvu vytvářet systém Chytrá karanténa a aplikaci Tečka. „Stejně jako to máme nyní u nás, tak na začátku covidu hygienické stanice pracovaly v systému tužka papír, protože data tehdy nebyla vůbec digitálně zpracovatelná a každý kraj to měl jinak,“ zavzpomínal Šnajdárek.

      Ten Covid, ten se ale povedl, přišel jako na zavolanou! Co za zkušeností se s ním povedlo nabrat, co všechno si lidé nechají líbit a jaká tabu se povedlo prolomit, že?

  5. https://www.novinky.cz/clanek/krimi-pripad-ukrajince-odsouzeneho-za-pokus-o-vrazdu-divky-budi-vasne-za-nenavistne-komentare-je-stihano-uz-15-lidi-40471604

    „Podle zjištění Novinek útočí diskutéři jak na samotného pachatele, tak i na Ukrajinu jako národ. „Je jako radioaktivní odpad, který je třeba zakopat,“ napsal například o odsouzeném Ukrajinci jeden z obviněných“

    Kdy se naše tajná politická policie podívá na Pavlíka Řeporyjce?
    Na doktora Prase ze Sokolova?
    Na Ondřeje Šimíčka?

  6. Polistopadový koncept byl hlavně o svobodě. Individuální svobodě, individuální cestě za úspěchem, individuáloní odpovědnosti. Nejúspěšnější byli ti s nejostřejšími lokty, kteří nebrali na druhé ohled. Nebylo to snadné, ne každému se takové pohřbení veškeré pospolitosti líbilo, ale naučili jsme se v tom žít, někdo lépe někdo hůře. Každý se staral jen o sebe, maximálně o vlastní rodinu a tím to haslo. Stát byl prezentován i oficiálně jako nejhorší hospodář a v podstatě nepřítel, armáda byla ve filmech zesměšňována. Člověk mohl – a každý normální to udělal – odmítnout službu se zbraní v ruce, podepsal na OVS čestné prohlášení a dostal Propouštěcí list z vojska. Měli jsme přece profesionální armádu. A pro tyto profesionální vojáky, které bojování bavilo a viděli v něm životní naplnění, to byl business jako každý jiný. Většinou totiž jen brali velké peníze za nic, jen někde na cvičáku si za ně hráli na vojáky. Bez nebezpečí. Byli to namachrovaní namakanci a byli na to hrdí. Občas šli na zahraniční misi, což bylo dobrodrůžo. Stříleli doleva nebo doprava, kam jim ukázali, nad rozkazy se nepřemýšlí. A najednou se máme chystat na mobilizaci! Každej Tonda z kanceláře, kterej je rád, že dojde k autobusu, má jít bojovat. A za co? Za stát, který pro něj nic neudělal, který není schopen postavit ani dost bytů pro skromný život, za stát, který je nepřítel, kterému jen musí platit daně a který pak stejně nebude schopen dnešním mladým ani zajistit důstojný důchod? Tohle není zdaleka jen o mobilizaci, protože mobilizace je přímo život ohrožující totalita. Tohle je o likvidaci celého konceptu individuální svobody. Tenhle obrat je o likvidaci celého polistopadového vývoje a ideálů, na kterých stál. Mě osobně na nějaké České republice nezáleží. Co je mi po ní? Co je mi po Českém národu? Ano, žiju tady, protože jsem se tu narodil a momentálně žádnou možnost žít někde jinde, kde by to bylo lepší, nemám. Ale tohle asi není láska k vlastni a národovectví. Stejně všichni pracujeme v zahraničních korporátech a učíme se cizí jazyky, abychom v tomhle systému mohli slušně žít. Klidně budu občanem úplně jiného státu a jiného národa, pokud mi a mé rodině zajistí slušné podmínky k životu. Neumím si představit, že mobilizace bude v dnešní společnosti fungovat. https://www.novinky.cz/clanek/domaci-armada-chce-vice-dat-o-lidech-i-firmach-pro-rychlejsi-pripadnou-mobilizaci-40471600

    1. Přesně tak – ta tolik proklamovaná a vítaná „individualita“ udělala, cobylo zapotřebáí – společnost rozhádaných závistivých „idividualit“.
      A my jim na to skočili a skáčeme dosud.

      Jakýsi maďarský filozof řekl:
      „Sám nejsi nic. Toliko tím, co pro jiné vykonáš, někým se stáváš“.

      Jsme NIC – protože udělat něco pro jiné a navíc nejen nic za to nezískat, ale někdy třeba i zaplatit, není moderní, pokrokové, není IN. 🙁

      1. Ale tak proč by individualita musela být závistivá? Individualita může být prostě nezávislá, soběstačná, v podstatě skromná a vnitřně svobodná. Ale je především neochotná se obětovat za nějaký „vyšší celek“ – prostě proto, že je individuální a na nějaký „vyšší celek“ sere pes. Proto nejsem ani ve shodě s Vidlákovým národním konceptem. Individualita národ nepotřebuje.

          1. Zadna individualita vetsiny neexistuje ,system uz davno zmanipuloval vetsinu do zvotroceni ,za ucelem si je zmanipulovat dle potreby , treba k nenavisti..
            /Husiti napr. byli v mensine v pomeru k tem zvotrocenejm./.
            Proc by individualita byla zavistiva ,kdyz muze bejt zase jindy neochotna se vobetovat.
            Zjisti si aspon co to je ,kdyz je nekdo individualni napred je nejlepsi.
            Aby nemusel pak bejt zavistivej a nebo nevochotnej. Atd, nemuze bejt vsecko.

        1. Jenže tenhle hypertrofovaný individualismus několika desítek tisíc lidí, těžce škodí ostatním.
          Končí to tím, že tihle mají jen svá práva a své cíle, povinnosti vůči ostatním, nebo státu žádné.
          Zamyslel ses někdy nad tím, proč lidi před pouhými 40 lety, v půlce osmdesátek, mnohem víc a pevněji drželi při sobě?
          Věděli z výchovy svých rodičů, že přehnaný individualismus lidem škodí a nakonec je samotné zahubí. Lidi si budou závidět vždy, i kdyby šlo o prkotiny – jakože dříve často šlo.
          Stačily lepší výnosy na záhumenku a zničehonic shořela stodola…
          Přísloví o kozách neznáš, nebo co, proboha?
          Kadlas, někdy a poslední dobou častěji mám dojem, jakoby ses nedíval okolo sebe a zároveň měl kurevsky krátkou paměť.

      2. Propaganda na zotroceni s pouckou vod akademicky..Ty jiny pro ktery ma kazdej vykonavat ,sou von a vlada. Sam nic nevykonava.
        Kolik let se ucil na nevykonavat ,ve skole a universite za penize pracujicich..

    2. Hezký koment, je zvláštní opravdu, jak celkem zralé střední, v čase polistopadovém, generaci byl národ na obtíž, prý znechucen sovětským prosazováním budování vlasti, nástěnkama, heslama, sídlišti, srpem a traktory. Taky sociální kontrolou. Jak zápaďácká svoboda nepotřebovala reklamu na svobodu, jak je svoboda člověkova nejbližší jeho přirozeností, je to vidět koneckonců i zde v komentářích, jak si člověk sám svou měrou popustí uzdu hlava nehlava.
      Čemu vlastně konkuruje národ, východ, zodpovědnost? Máme obrovský vzor v tom, dělat, myslet, uskutečňovat cokoliv, a to, co ještě nikdo přrd námi, dvakrát. Ale řeč byla o mobilizaci… toto svob. rozh. trochu reklamy potřebovat bude, jakože ne za co, ale, jak se to tak říkává, proti čemu. Dovedete si představit tu vymykající se situaci, kdy v určité fázi vývoje se prostě spolkne jed. Jestli to tu houstne tak, že se naše jádro změní v černou díru, pak nás události ženou naproti tomu.

      1. Ano, prima koment. Ovsem je psano:
        „Nebylo to snadné, ne každému se takové pohřbení veškeré pospolitosti líbilo…“
        Pamatuji si na to velmi dobre. Kazdy chtel v hospode uctenku, ze si to odepise z dani.
        Pospolitost skoncila uz v 80. letech, v ramci ekonomiky. Statem pridelene pravomoci si lide neformalne zprivatizovali jiz tehdy a Listopad jim je legalizoval.
        V roce 1989 uz byla zprivatizovana temer kazda pracovni pozice, polistopadove zklamani prislo s tim, ze ne kazdy muze byt soukromnikem.
        Pohrbeni pospolitosti si lid zorganizoval sam.
        Ale pravdou je, ze ne kazdemu se to libilo, jak se pise v prispevku.

    3. Ano, od toho, kdo napíše „Klidně budu občanem úplně jiného státu a jiného národa“ nelze očekávat, že bude ochoten jit bojovat se zbrani v ruce …

    4. Kadlas: „Klidně budu občanem úplně jiného státu a jiného národa, pokud mi a mé rodině zajistí slušné podmínky k životu“.

      Občanem jineho státu být klidně můžeš, ale občanem jiného národa se tím nestaneš. Jednak národ netvoří občani, jednak budeš v tom „jiném státě“ vždy jen cizincem, přistěhovalcem. Spoustu věcí nebudeš chápat a ti ostatní kolem nebudou chápat tebe. Ale ty jsi individualista, tak ti to nebude vadit, že?

    5. Cituji Kadlas: „Polistopadový koncept byl hlavně o svobodě. Individuální svobodě, individuální cestě za úspěchem, individuáloní odpovědnosti.“
      Hihi, koncept.
      Individuum ví zcela jasně, že cesta do pekla je dlážděna „dobrými úmysly.“
      A individuum také ví, že jedině on sám je schopen učit se a naučit se hledání a nacházení cesty, která vede k dosažení toho, co považuje za smysl bytí. (je klikatá a trnitá)
      Naopak stádo to má jednodušší, cestu určuje pasák a je to jeho cesta.

    1. K tomu aby SE OTOCIL by musel nejdriv urcovat nejaky smer. On byl zcela proste a jednoduse otocen. Na to, aby mel nejaky svuj nazor nema kapacity ani povoleni.

      1. Ani bych neřekla, že nějaká, byť pofidérní „ctnost“.
        Především je nejen nespolehlivý, ale hlavně nevypočitatelný a dá se říci, že přímo zákeřný.
        A tím ještě víc nebezpečný, než jen svou hloupostí a povýšeností.

        1. Plazi se za Posseltem s vyznamenanima a medajlema.Nevenujte se zvastum, to prave chteji , vodlakat pozornost a budou proto kecat vsecko a porad.
          Posluhy jenom ukra.

    2. Mně by především zajímalo kdyby se zmínil kolik vybral peněz a kolik nakoupil munice, kterou teď, jak to tak vypadá, by Ukrajinci velmi potřebovali. Nějak se tím nechlubí, tak jako před časem.
      Kolikže toho mělo být, milion kusů?

      1. No bodejť by obnovovali. Začínali na pěti miliardách, teď jsou na stovkách. A výsledek? Ani hovno. Cíl se nezhroutil, nerozpadl, Jidáš se nenašel nebo byl včas rozpoznán. Cíl se naopak probudil, promazal zatuhlá kolečka, rychle nalezl nové obchodní partnery a hlavně Jihu i celému světu názorně demonstroval, že i přes veškerou snahu škůdců: Nemusí! Ne-mu-sí! Pomalu, ale jistě kráčí ke stanovenému výsledku. Jo a ze 77 % je 87 %.
        Kazachstán se rozmrdat nenechal, stačilo jemně naznačit, že tam to takhle nepůjde. Bělorusko taktéž. Lassie Gruzie se vrací – ke zdravému rozumu, přes intenzivní řev místních Jidášů. Tam se jich našlo dost a dokonce dočasně uspěli. V Arménii to nabírá stejný směr – obyvatelstvo už pociťuje, jak v praxi chutnají vzývané západní hodnoty.
        Tři zuřiví ratlíci s početnou menšinou „neobčanů“ (EU jsou hodnoty, ciwe, hodnoty, lický práva!) v souhrnném počtu asi jako obyvatel petrohradských předměstí plní úkol hlasitosti, ale reálně si nic nezkusí.
        Pokusili se různými kameny shodit lákavé jablko ze stromu a neuspěli. Proč by o ty kameny měli po tomto neúspěchu jakkoliv pečovat? Ani pro takhle tupou věrchušku to nedává smysl.

        1. Neobčané = ojropáni, „občanská společnost“… . Prostě, občané kterékoliv jiné společnosti než té, ve které vyrostli, která je živí, a které oni škodí.
          Jako nevládky, ty pracují pro všechny vlády, kromě té vlastní. To je citace.
          Lidé bez kořenů, minulosti a často i budoucnosti. Ztracenci.

    3. Jestli je konec války podmínkou pro vstup Ukrajiny do NATO, žádný konec války nebude.

      Rozvědčík jen plácá nesmysly, aniž by jim rozuměl.

  7. Dovolím si, směrem k mocným, jeden citát z knihy Doktorka z domu Trubačů:
    „Šlapete po nás, po bezmocných, o naše ohnuté hřbety opíráte svoje paláce, nezáleží vám na tom, že vás nenávidíme, chcete jen jedno, abychom byli zticha.“

    1. Knihu neznám, ale ten citát navozuje další asociaci: Co se asi stane s těmi paláci, když se ohnuté hřbety začnou alespoň trochu narovnávat?

      1. To sou jen prazdny kecy aby se grafoman zalibil ,plamenejma vyzvama, nejvic.
        Ve skutecnosti ta nenavist je na druhy strane , kterou prechytralej hazi na nas.
        To j furt dokola , imbecil vyskoci s tim , nenavidime a vy si je dete hledat a zadny nenajdete, mimo nekolika jednotlivcu a este zaplacenejch .
        Dneska ani ta patheticka nenavist nikde neni zadarmo.
        Potom je este hodne, totalne , zkorumpovana do zkazy.
        Za 60 miliard si postavite sakra opevneni.Neprojde ani mys.

        Vsude se zase muzou podelat naka akademicka zase vytahla to kissingrovo klise.
        Usak je nicivej parasit , kissingr jako hitla , ma na svedomi miliony zmasakrovanych ,
        a kazdyho znici , zdravej clovek tyhle blaboly nemuze brat vazne vod Hirosimy ,
        vod 45..Zadny pratelstvi neni mozny , usak ,jako hitla , nevi co to je..
        Postaci se podivat kolem..
        Ale tydle upadly kecy sou za ucelem aby je voslovskej akademik papouskoval,
        dokola ,donekonecna a aby prekricel vsecky a lidu se libi taky ma co vopakovat a cim se vyplnit..
        Lidi to zerou a proto voni tyhle poucky jim nacpavaji..
        Lepsi jsou ty hromady hnoje na spravnym miste.

  8. Ten hnůj, co má před barákem nebude takový problém uklidit. Ale obávám se, že ten hnůj, co má v sobě, se mu jen tak uklidit nepodaří, k tomu je totiž třeba minimálně nějaká sebereflexe.

  9. Dobrý den. Dovoluji si tímto vyslovit naprosté souznění s veškerými protesty namířenými proti řeporyjskému praseti. Souhlasím se všemi důvody uvedenými jako motivaci, proč právě zde je ukázka dvojího metru zde vládnoucího zločineckého klanu. Dovoluji si vyslovit názor, že se brzy začne vyšetřovat. Některé výroky uvedeného blogu mohou být zneužity a kvalifikovány jako vyhrůžka. Pane Vidlák, držím Vám palce, až u Vás zazvoní a přijdou se vyptávat. Mám obavu, abyste se v těch probíhajících a dalších připravovaných klanových válkách zbytečně nestal zemědělským politickým mučedníkem. Ona ta realita mnohdy nebývá tak průhledně zjednodušená, jak se někdy na první pophled zdá. Hodně zdaru.

  10. OT:
    Situace se začíná měnit, Pávek a Černochová začínají mluvit o míru.
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/petr-pavel-prezident-sky-news-rozhovor-valka-na-ukrajine.A240514_204506_domaci_vajo
    „Potřebujeme zastavit válku a začít debatovat o budoucím uspořádání.“ Tak odpověděl prezident Petr Pavel na otázku moderátorky Sky News, zda by nyní měla Ukrajina začít vyjednávat s Ruskem a ukončit boje

    https://cnn.iprima.cz/cernochova-situace-na-ukrajine-neni-dobra-jednani-o-miru-je-ve-hre-zminila-i-chyby-zapadu-436883
    „Ministryně obrany dále připustila, že je stále ve hře jednání s Ruskem o míru“

    Asi přišly nový noty.
    Za chvíli budou tvrdit, že to říkali od začátku.
    Jaký si teď obleče Černochová tričko?

    1. Jakou by mělo nyní motivaci Rusko jednat s „vocasama“, kteřým se nedá věřit a ještě se mu daří jak na válečném poli tak zjevně i ekonomicky?

        1. Nelze si uvědomovat, když není vědomí, ale hadice s roztokem k rozstříknutí do médií. Proud materiálu se nezastavuje. Prostě se jen změnilo ředění a složení – dle aktuální situace na bojišti a u protektorů (pokud přijdou o zabraná pole a zdroje, co si vezmou? Zůstane tam západní kotel plný vzteklých a perfektně vycvičených válečníků s chutí se někomu pomstít.). Mluvící hlavy, figurky, divadlo pro lid, aby to skryté řízení mělo „tváře“.
          Věci bývají prosté, jen mají komplikovaně vypadat, aby to mohlo být drahé.

          1. „Zůstane tam západní kotel plný vzteklých a perfektně vycvičených válečníků s chutí se někomu pomstít“

            To bych podtrhl.

            V podstatě to bude jako na konci 2.sv.v. Banderovci potáhnou Evropou.

            1. A k nim se jistě ochotně přidá dost i těch Ukrajinců co sice Banderu nemuseli a do Čech uprchli, ale i jim časem dojde (nějaká vděčnost co byla na záčátku je ta-tam), do čeho je EU (i Češi) zatáhli a kvůli čemu přišli o domov a příbuzné či kamarády…

              No, pár set tisíc jich tu máme, ale jistě ne každý se tak zradikalizuje, ale i desetina z toho počtu je víc než má česká armáda skutečných vojclů…

      1. Chvíli jsem přemýšlel, kdo jsou ti „vocasové“
        Ukrajinský elity?
        Proč by rusové jednali s bandou nácků, zlodějů a feťáků?
        České elity?
        Samozřejmě, stačí vzpomenout na Lipánka, Pekarovou, Fialu nebo Vystrčila v Kyjevě, s tlustými brýlemi, obrácenými helmami, nepadnoucími vestami a vepřovými ksichty.
        Ne, s těmi rusové jednat nebudou, nemají o čem.
        EUROelity?
        S Lejenovou, Jourovou ani s nikým podobným jednat taky nebudou, to je panoptikum jako z nějakýho divnýho filmu.
        NATOelity?
        Lidi jako Pávek 107 nebo Rob Bauer?
        Proč by s nimi jakýkoliv příčetný rus jednal? A o čem?
        Zbejvají tedy USAelity.
        Senilní Biden, pošahaný Trump?
        Elity.
        Vocasové.
        Beznaděj.
        Dobro došli.

        1. pithart:

          Máte pravdu. Není s kým jednat. Pávek jest názorným příkladem, chce jednat o míru a zároveň přemýšlí o tom, jak po válce vstoupí Ukrajina do NATO. Prostě Pávek je popleta a protiřečí si.

          1. Ti, kteří opravdu rozhodují, a kterým jsou ruské mesyče opravdu určeny, ty neznáme. Jsou neviditelní, v perfektních oblecích, distingovaní, dobře vzdělaní a zajištění proti všem myslitelným rizikům na X dalších generací. Patří jim většina ekonomiky, my i ti, kteří skenují tuto komunikaci. Jsou jako olej a plavou vždy na hladině, kam se jim povedlo dostat a odkud je lidská síla dostat (zatím) nedokáže. Zprávy přijímají ve velkých a luxusních pracovnách a v hlavách se jim točí čísla…má dáti-dal – ostatní nemá cenu. Jsou zájmy. Jakmile se rozvaha dostává z plusu k nule, začínají se objevovat slova o míru.
            Zbytek jsou projektoví manažeři jejich úspěchů a mluvící hlavy. Mluvící hlavy – přitahovače poornosti……..informační smog, indoktrinace, programování……matrix.

            1. Obcas premyslim nad tom, jak moc by svet ovlivnilo, kdyby existoval nejaky „Zorro“, ktery by dokazal tyhle dobre ukryte vsi likvidovat.

              1. Osobně si myslím a několikrát jsemzaregistroval v prostoru zprávičky, že Rusové mají dobře zmapované tyhle skryté „elity“. kde hnízdí, kde mají „nouzová“ hnízda atd. A že jim (těm elitám) diskrétně sdělili, že nejsou nezasažitelní.

                1. Silne pochybuji, ze by se takova zprava vubec dostala nekam jinam nez k tem elitam. Pokud ano, zjevne tomu neveri, podle toho, co se deje.

            2. do jisté míry je to aristokracie, někdy skutečně i s kořeny ve středověku, každopádně jde o mocné rody (i zde v ČR), které mezi sebe nikoho nepustí (ani když se vypracuje na pořádného miliardáře – šlo by třeba konspirovat kolem smrti Petra Kellnera), ale také se nelze ubránit dojmu, že jde o aristokracii degenerovanou, úpadkovou ne nepodobně šíleným Habsburkům…
              K naší smůle nejen námi zcela pohradající, ale také nechápající situaci možná až tak, že slova jako genocida nebo slovní spojení atomová válka je pro ně prázdný pojem a že se jich to týkat nijak nemůže…

          2. ad Milan44 v 8:15
            A nemá ani smysl o tom diskutovat. Rusko nejen že nepozvali, Rusko už několikrát jednoznbačně odmítlo účastnit se jednání, které obsahuje vždycky prakticky jedno a totéž:
            Přijmout Zelenského „podmínky“ = vítěz musí kapitulovat před poraženým.

            Není to ta nejlepší možná ukázka západní zoufalosti nad jejich mizejícím světem?

        2. S laskavym povolenim uradu Rusu , jel do Ukr., uz jenom neschopnej zvanil Blinken, sezrat picu a zahrat jim na kytarku , tajne ale za nim, neco skutecne vyjednavat ,se dostavil novej a dalsi Soros.
          Takze kdo je votrok a kdo otrokar je zase jasny..
          Nezvolenej ukr demokrat , zvolenej rus, diktator.
          Biden napr. prohlasil, ze Cina vyrabi pro lidi zbozi levne, ze to nesmi.
          Nesmi vyrabet, mimo hodinky za 50 klacku, jinak je nepritel..
          Trump soutezi a poslusne ,mimo plnou prodporu otrokare, este zvedne tarify,
          aby kazdej usak mel vsecko este inflacne drazsi./Ship of fools/.
          Nikde nesmi bejt ani skulina uniku z dusicicho bahna ven..

          Hlavni problem usaka , ze je ochotnej, dobrovolnej sluha
          dvou co nejhorsich panu , ale este sluha ,taky co nejhorsi .
          To nevymyslis../Gangsteri, ze vsech koutu sveta sehnany ,ktery si voli kmotra ,vudce tlupy , ten je potreba , bez kteryho by se zmasakrovali navzajem/.

          Krici na sluhu z vobou a z vice stran a muze se samou snahou pretrhnout.
          Tiskne penize a proste vsecko.
          Ze senatu krici posluhove ,zaplaceny otrokarema , ze musi hodit dve atomovky na Iran a Gazu.
          Co jim atomovka v Gaze vyhraje?? Iran neni nejdulezitejsi..Vo tom sluhove nic nevi a nemuzou ..
          Eupir je podsluha, az potom .Tedy zase otrok ,kterej potrebuje nejvic pro sebe pohodli /vsecko je bez usili porad stejny kazdej den / zotroceni a miluje kdyz muze zotrocovat svyho podotroka do nejhorsiho ponizeni ,zbidaceni a nejvic.

          Atomovky chce kazda vlada v Evrope , /pro islamskej chaliphat uz za dverma /, aby se snazive zalibila.. . Islamsky svedove taky ,jenom strachem klickujou , aby nebyli prvni ,az si ji poridi jinde ,coz je jistota, ze se tak stane ..
          Jak se vsecko semelelo, do co nejvic nejhorsiho a tak rychle a spolehlive ,
          /a neni to poprve / , dava podezreni , ze to nekdo ,naka davojsova skupina poskoku , tak perfektne ,nemuze nikdy spachat.

    2. Pithart.
      Nové noty jsou,zachránit na Ukrajině aspoň nějaké území pro KoZa.
      Čím vic se Rusko přibližuje Kyjevu,tím víc mluví o zastaveni války o miru o jednání s Ruskem.Jak se ukazuje,čím blíž Kyjevu,tím menší odpor Ukrajinské armády, co nahrávat Rusku,ale ohrožuje KoZa a jejich plánování

        1. Mně ne, mysleli si že se přiživí na parcelaci ruska. Nedošlo jim, že KOZA s nimi nepočítá a že jsou jen kanonenfutr. Stačí se kouknout na ty zfanatizovyaní mladé.

          1. Pithart napsal “ obyčejnejch ukrajinskejch lidí “ – to he rozdíl. A velký.
            A ti obyčejní Ukrajinci jsou v tom, jak se dnes ukazuje, nevinně. Přes 100 let z nich ty „správné“ Ukrajince vychovávali jako pro své války potřebné „lidské zdroje“ a dnes je navíc i úmyslně likvidují.
            https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2024/05/rusko-je-ve-valce-s-armadou-drogove.html

            „Bez masivního užívání drog po mnoho let nezávislosti by nebylo možné proměnit normální lidi v agresivní a arogantní tvory,“ poznamenal politolog Jurij Bondarenko v rozhovoru pro aif.ru. Brutální krutost ukrajinské armády vůči zajatým ruským vojákům a civilnímu obyvatelstvu Donbasu je také způsobena drogami. Drogy jsou hnacím motorem agrese nacistického režimu na Ukrajině. Podle politologa začali být Ukrajinci během prvního Majdanu silně drogováni. Nebýt drog, pak by se ani první, ani druhý „Maidan“ v Kyjevě nestal. …..

            Drogy vstoupily do každodenního života ozbrojených sil Ukrajiny od dubna 2014, kdy byly ukrajinské bezpečnostní síly vyslány na Donbas, říká narkolog Kakljugin. Ozbrojené síly Ukrajiny, Národní garda a dobrovolnické prapory jako „Azov“* podle něj již měly blízkou zkušenost s tvrdými drogami na příklad u Euromajdanu v Kyjevě. Jednalo se v podstatě o chemické léky, které bylo možné přidávat v práškové formě do jídla a teplých nápojů.

            Experti vysvětlují: drogový byznys je pro Západ dobrý způsob, jak upevnit svou moc nad kolonií. Pro Spojené státy včetně, je jakýkoli konflikt také příležitostí k experimentu. Na Ukrajině je cílem experimentu identifikovat nedostatky a výhody bojových pilulek, aby je na některých místech posílily, a jinde vědět, jak upravit složení látky tak, aby nebyly „vedlejší účinky“ tak destruktivní…….

            Během neúspěšné „protiofenzívy“ ukrajinských ozbrojených sil ruští vojáci opakovaně poznamenali, že „potomci Záporožských kozáků“ necítí strach a nevěnují pozornost bolesti ze svých ran. ….
            
            „“““ “Ukrajinský bezpečnostní důstojník napumpovaný těmito drogami bude chodit vztyčený pod silnou palbou, aniž by cítil svá zranění, ale zhroutí se, pokud ho střelí pouze do hlavy.” „“““

            1. Drogisti Hitla a Mussolini poridili Mnichov.S jidlem roste chut..
              Ted se chysta neco podobnyho ve svajsu ,vo rusech a bez nich.
              Rus je mocnasobne vetsi nez my, ale to jim neva..Asi maji lepsi drogy..

            2. „napumpovaný těmito drogami bude chodit vztyčený pod silnou palbou, aniž by cítil svá zranění, ale zhroutí se, pokud ho střelí pouze do hlavy.“

              blbost, pokud vas do ramene zasahne kulka z velkorazneho kulometu, tak vam nejenze utrhne ruku, ale zpusobi hydraulicky sok, ktery vam okamzite zastavi srdce a plice zmeni na kasi…

              Bude chodit vztyceny my ass

    3. “ Jaký si teď obleče Černochová tričko?“

      Ted, nevim, ale doufam, ze v blizke budoucnosti to bude pruhovane tricko 😉

      1. To by bylo optimální, nicméně pro zachování duševního zdraví doufám, že vždycky bude mít aspoň nějaký.

      1. Není důležité, kde studoval, ale jako jsou VÝSLEDKY toho studia..
        Pan Orbán byl taky v Aspenu a vidíte, jaké super výsledky má..
        Vždy je přínosné poznat záměry nepřítele a správným lidem to pomůže otevřít oči.

        1. Nedavny v Osn hlasovani , 143 statu, pro stat Palestinu …
          Posseltova ukr , Cechia a madarsky orbanisti , velkej vzor akademicek u nas,
          pac ma kecy, hlasovali s usakem proti ..

  11. Se slzou v oku vzpomínám na program SPR-RSČ- na Dr. M.Sládka. Ten to věděl dopředu, ten to věděl už tehdy. Proč jste ho neposlouchali? Proč jste ho neposlechli? Proč ta Unie?? A hlavně, PROČ NATO????
    Říká se: „Kdo chce kam-c.uj s ním“.
    „A teď máme co jste chtěli, republika jejich jest.“

    1. My na poslouchani utrapenych kecu dopredu a dokola tak akorat sereme.
      Tech zbytecnejch ktery zvani vod rana do vecera tak dlouho, az neco trefi ,
      aby potom neco uhodli, ale davaji velkej pozor, aby sami nic neudelali.
      Proc tedy nevedl narod tam kam si myslel ,ze je dulezity, bezmocnej hovnoozrout.

  12. Jsem moc ráda, že se zemědělci nehodlají vzdát, ba že jsou odhodlaní a mají moji plnou podporu. EU chce totálně utlumit v členských zemích zemědělství a vše dovážet….a kontrolovat a později přidělovat. A s tím se pojí další věci a byla bych moc ráda, protože to zatím vůbec nerezonuje, kdyby se Vám podařilo upozornit na smrtelné nebezpečí, které nám hrozí a tím je PANDEMICKÁ SMLOUVA. WHO by ráda nad námi převzala kontrolu. Polosoukromá organizace financovaná globálními zločinci! Vláda fialového hnusu a vlastizrádná média drží hubu, ale brzy se bude to svinstvo schvalovat, tak, prosím, na to upozorněte i zde, či na fb.

    1. Ano, pandemická smlouva je velmi nebezpečná!!! Divím se, že je i na alternativě ticho, nebo jsem tedy nic
      moc nezaznamenala :/

    1. „Předurčeni dovládnout“ = „Máme na svých nových EPROMkách, co nám nedávno vyměnili v CIA, seznam spousty dalších sviňáren, který prostě musíme provést.“

  13. Tak nějak mě přestává bavit se škaredit a nadávat a nenávidět.
    Ne, že by nebylo proč. Je! Sakra je!
    Ale nějak se to nehýbe a nadávání mi kazí poslední zbytky dobré nálady. Když vidím nadpis Sasín nebo Gój už ani nemusím číst text. Vím, co tam bude. Tak proč to číst, že ano. ale ti dva jsou jenom malým příkladem mnoha jiných „nadávačů“.

    1. Myslím, že nenávist většinou moc nepomůže… Snad v nějaké vypjaté situaci, jako silná emoce může dát sílu (viz „jarosť blagorodnaja“).

      A často není co nového psát, (skoro) všechno už bylo řečeno (mnohokrát) a přesvědčovat se vzájemně o hlavních věcech ani není třeba. Ale někdy si lidé potřebují ulevit – asi proto to nadávání. Aspoň mi to tak připadá.

    2. Nech jiny na pokoji a starej se vo sebe zakyslej kocoure , *piss off, az kdyz mas co..
      Nepis vo tom co nectes ..To tady muzes psat seznamy vod rana do vecera ,vo celejch knihovnach ,kde sou tisice knih ,ktery taky nemusis cist..
      Delas puch a votravujes akorat tady vzduch ..

      A/Nadavas na nadavace..*^^%#$%6..
      B/ Takovy casto skoncej , ze udavaji i udavace..
      /Neco bych vo tomhle taky vedel/.
      A este si myslis ze sy neco vic..Toho se taky nemuzes zbavit..
      *vo vylucovani kapalin z tela, este slangovej povel ,vodprejskni..

      Nedavno si mel hysterickej zachvat slepy nenavisti z myho prispevecku ,
      ze kvuli nemu uz nikdy nebudes cist jejich celej magazin , zadnej clanek , nic ti neudelali a uz nenavist…Jedinej moznej zaver.
      Budes tedy muset prestat cist i to co napises.. Kazis si naladu..
      A/ svoji nenavisti , B/svym nadavanim, C/ co nemusis cist a vis napred , co tam je, /vis kulovy furt to ctes , jinak by si nemoh psat a nemel duvod, proc nadavat a necist a preskakavat ..Hop, hop !!
      D/ malym prikladem velkych nadavacu , zmnozenych..

    1. Mně ne, mysleli si že se přiživí na parcelaci ruska. Nedošlo jim, že KOZA s nimi nepočítá a že jsou jen kanonenfutr. Stačí se kouknout na ty zfanatizovyaní mladé.

    2. ad Maneca v 0:25
      A co to – ono se to „vlivným“ nelíbí ?!?!
      — Předseda Zemědělského svazu Martin Pýcha má za to, že zemědělci by Novotnému neměli umožnit, aby „na sebe strhával pozornost“. —-
      Ale to je přece v gesci státu, ne?
      Proč je Novotnému dovoleno provokovat, zemědělcům nebo komukolivjinému ne?
      Těm je naopak přikazováno „držet hubu a krok“.

  14. Lidé jsou naštvaní, podpora vlády je na nule a může se stát opravdu cokoliv. Možná je čas chytit nový vítr, někteří mají na to nos, prokázali to už mnohokrát:

    https://aeronet.news/general-prezident-pavel-v-rozhovoru-pro-sky-news-znovu-otocil-a-nove-prohlasil-ze-je-potreba-uzavrit-mir-na-ukrajine-i-za-cenu-kompromisu-a-v-zajmu-prijeti-ukrajiny-do-nato/

    Pověstná žába na ruském prameni už zřejmě nesedí, Západ ji nekontroluje a tak je čeho se bát. My se všechno dovídáme se zpožděním, ale v hoši v Langley to jistě věděli předem – proto ty náhlé návštěvy z Evropy. Neumím sice moc polsky, ale píše se tam něco o tom, že prý polský ministr obrany má už sbaleno evakuační zavazadlo (jeho předchůdce naopak konstatuje, že je to to poslední, na co by měli ministr obrany myslet):

    ttps://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/9504075,plecak-ewakuacyjny-kosiniak-kamysz-mam-spakowany-od-dawna-blaszczak.html

    Rusové si toho samozřejmě nemohli nevšimnout a dobře se tím baví:

    https://topcor.ru/47296-polskij-ministr-oborony-sobral-trevozhnyj-chemodan.html

    A na Zkratovce by si z aktuální situace měli vzít poučení – zda je opravdu, v této chvíli, tak geniálně moudré kálet našim lidem na hlavu a celý národ si znepřátelit. A nebo si aspoň honem nachystat ty kufry jako ten Polák – pro všechny případy.

  15. neni třeba obhajovat, proč. Jevteeba uvažovat, jestli bezvýznamné hovado stoji za teéch 10 tun hnoje. Jestli by se mezi těmi, co nám chčijou na hlavy, nenašel někdo vhodnější. Třeba skvělý pan Rychetský.

    1. Už zase? Neudělat nic a jen kritizovat že se to mělo udělat jinak, jiné, jindy?
      KAŽDÉ ZRNKO PÍSKU V SOUKOLÍ SE HODÍ, i když zatím ještě soukolí jede dál.

      1. Ale ne. Já přece píšu, že není třeba zdůvodňovat proč. Jenže Vidlák počitá, na kolik ty hromady hnoje přijdou, a tak doporučuji „ekonomickou optimalizaci“, tj. dat před bezvyznamnými hovady přednost hovadům vyznamným …

      2. Novotný je taková výkladní skříň ODS. Jenže my starší si pamatujeme, že po rozbité výkladní skříni Aeroflotu režim vesel fungoval dalších 20 let ….

        1. Výkladní skříň Aeroflotu říkala a psala takovéto odporné slinty jako, že český národ potřebuje válku atd.? To jsou mně věci.

  16. Novotný si to může dovolit když o naší České zemi rozhodují židé.
    Je to prý nařízeno z Bruselu,takže, nevolit nikoho,kdo je pro Brusel a to plato i pro ANO.

    1. Voni delaji vsecko s predstihem. Takze , kdyz pred casem pocitali slepice ,
      my zase muzeme pocitat s celosvetovou ptaci epidemii..

  17. Tak to je flagrantní příklad toho jak se nemůže nic změnit, protože každý den změní téma.
    Tak píšu tam moudra jako blázen, ( vím, připíšou imbecilové , že jsem blázen) do článku a vono už se zase skáče na jinou nitku. Vážení poserte se!!!

    Řeknu vám jedno, cizinci v této zemi se množí, mají mnohem lepší podporu státu než vy.
    Vy jste jen obyčejní konzumenti, které žádnej stát dlouhodobě nepotřebuje, jako bych se obrátil v hrobě, že lidi takový stát nepotřebují.
    Ale je to marné, marné, marné. Vy jste nepoučitelní a jediné co vás změní je dostat pořádně po hubě.
    A taky dostanete.

    1. Já nevím, ale…. když jsem dneska jela v šalině, v čase študiosů, tak jsem se jaxi taxi. Zatím co dřív mlaďoši halekali , že nebylo slyšet vlastního slova , dnes to bylo divné, každej čuměl jak vyoraná myš, žádný vtípky a chechot a ani dráty v uzších. Bylo tam dost ponuro., Nevíte co se děje ? Nikde v pres jsem nic nemohla najít….

      Vážně to bylo divné

    2. Volba potřeb podle Sasina
      Vylučuje volby zástupců.

      Sasin napsal:
      Co to má jako s
      potřeby znamená zájmy
      podíly na rozpočtu,
      podíly na půdě a s
      podílama na rozhodování společného.

      NÁROKY, PODÍLY

      1) podíl na půdě našim potomkům
      2) podíl na rozhodování o zemi, kraji, obci našim …
      3) podíl na rozpočtu našim …

      Návrh pro blboně bych formuloval třeba takhle.
      1) chci zdravou vodu v zemi i v dosahu obydlených částí a v každém domě….
      2) chci zdravé domácí, dostupné, levné potraviny … v kvalitě ( další odsek potřeb) ..
      3) chci kvalitní bydlení nárokem pro každého našeho potomka, kerý o něj požádá…
      4) chci dostupný oděv a obutí z naší výroby…
      5) chci bezpečnost na území naší země
      6) chci kvalitní ošetření při nemoci či úrazech a to zadarmo…

  18. Zdravím Vidláku,

    Jedna vlaštovka jaro nedělá, musí přiletět celé hejno. Ale moc díky za ní. Jsem tomu rád.

    Celou dobu od zahájení prvního zemědělského protestu (který nebyl úspěšný) jsem čekal nějaký náznak, info nebo sdělení “poučili jsme se z chyb, příště to bude jinak”. Ani jednoho jsem nedočkal. Taky jsem tě za to kritizoval, když jsi se “plácal po ramenou” jak se to povedlo.

    Doufám, že se nepletu a toto je “sebereflexe” která nebude jediná.

    1. Já jsem se neplácal po ramenou, jak se to povedlo. Napsal jsem několik článků, kde jsem rozebíral, co všechno se stalo, jaká byla role médií i policie. A snažil jsem se na tom najít něco pozitivního, co půjde použít do budoucna.

    2. Nemusis cekat jako stara svickova baba na gauci , Beurlingu Georgi, na naznaky
      a infa ,na poucky z chyb ,proc se nima nemuzes vytasit ,ty.. Proc? Si vodpovez.
      Proc voplakavas , ze ses zase nedockal , ty jiny nic. Nedockal.
      Kdyz je neco treba ,chlap de a udela to. Musim to vopakovat?
      Kritika musi bejt konstruktivni a positivni jinak je to zase dalsi sracka z neschopnych a bezmocnych . Zakyslych a pasivnich. Navrch huj , vespod fuj….Si Zasebezareflexuj .

    1. No, on se i tak může v těch 20 tunách rochnit, nejlépe jak ho Pán Bůh stvořil, a hledat tam svoji pravou přirozenost.

      Samozřejmě, není to vůbec žádná urážka. Neb, jak známo, když se jistého zenového mistra ptali, zda pes i Buddha mají stejnou přirozenost, mistr odpověděl: „Cypřiš ve dvoře.“ Já zase k tomu říkám, že ten cypřiš vyrostl i pro Pavlíka Novotného. Kdyby svou přirozenost důkladně hledal, jistě by se o tom přesvědčil.

  19. Česká obřezaná televize Řeporyje samozřejmě vymlčela. Prý je hnůj nevzrušuje, na Krkavčích horách ho mají dostatek.
    Za to usedavě kvíleli, že Gruzinský parlament odhlasoval místní repliku amerického zákona FARA z roku 1938. Takhle to samozřejmě neřekli – vzorem zákona prý bylo zlé Rusko.

  20. Pavel Novotný udělal ODS tak obrovskou reklamu, že líp by to žádný píárista před euvolbami nedokázal. A dokonce je kámoš samotnýho „prezidenta“ rozvědčíka Pávka. Novotný předčil Fijalu i s Dozimetrem Rakušanem. Řeporyjče za 1+

      1. Pisu vo tom furt , ODS jako kazda politicka strana, precpana politikama a jejich politikou ,zaruceny zkazy lidstva . Novotny je jen dobre viditelna a nepredstirana skutecnost.
        Kazdej kdo vidi , uz novoreklamy nepotrebuje..

  21. Naprosto souhlasím a máte můj respekt. Oni nám chčijí na hlavy a vydávají to za déšť. Neskutečný co ta vládní sebranka, tedy i někteří Anoisti jsou za svině a jdou proti tomuto národu. Jako podepsat migrační pakt to je na lidový soud možná i na kulku. Je potřeba jasně říci ať si Brusel se svými nařízeními políbí prdel a budeme to dělat podle sebe a pro nás.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *