25 listopadu, 2024

Přehnaná reakce organismu

Takhle to bývá, ne? Cytokinová bouře… To prý zabíjelo lidi za covidu nebo za španělské chřipky. Organismus přehnaně zareagoval na realtivně malé nebezpečí, protilátky nebyly schopny rozpoznat, kdo je v těle nepřítel a kdo je přítel a tělo nakonec spustilo protokol „zabte je všechny bez rozdílu.“ Velmi snadno se ale může stát, že tělo kromě choroby nakonec zabije i samo sebe.

Přesně takhle to teď mají tam v Izraeli a Palestině. Dlouhodobě neléčenou chorobu, která už dávno přešla do chronické fáze. Nenávist až za hrob. Už dávno všichni léčbu vzdali. Zřejmě byla neléčitelná už před dvaceti roky. Každý, kdo se doopravdy upřímně pokusil tuto nenávist vyléčit, byl nakonec zavražděn a vždycky se našel někdo, komu vyhovovalo ten oheň ještě rozfoukávat. Choroba zůstávala, pozvolna se rozlézala do celé společnosti a nikdo už si vlastně nepamatuje dobu, kdy Palestinci bez problémů pracovali v Izraeli a chodili se bavit na stejné diskotéky s Židy.

Choroba občas propukla… Nějaká ta intifádička, nějací postřílení Palestinci od osadníků na Západním břehu, nějaká ta raketka Hamásu či Hizbaláhu… občas delší hospitalizace jako při operaci Lité olovo a podobně. Vždycky se to nějak zaléčilo, ale nikdy se neřešily příčiny, jen následky. Izrael nenalil miliardy šekelů do nějaké vzájemnosti, ale do Iron Dromu. Neřešilo se, proč z Gazy lítají rakety, řešilo se, aby nedopadaly na Sderot. Jak by řekl Jan Hnízdil, léků přibývalo, ale pacient se neuzdravoval.

A pak se to jednou stalo… Choroba propukla o něco víc. A výsledkem je přehnaná reakce organismu. Izrael už nedokáže rozlišit, kdo je v Gaze civilista a kdo je terorista. Nenávist je už příliš rozlezlá a zasahuje všechny orgány. Pozemní operace v Gaza začala po dvou týdnech intenzívního a nerozlišujícího bombardování.

Výsledkem je řežba, která má potenciál Izrael zničit. Přehnaná reakce organismu na kterou naváží další přehnané reakce.

V Turecku se včera konala milionová propalestinská demonstrace. Vystoupil na ní sám prezident Erdogan, který zřejmě už plánuje, že nejlépe se mu bude proti Izraelcům bojovat v Arménii. Nejsilnější armáda v NATO stojí pevně za Izraelem a druhá nejsilnější armáda stojí pevně za Palestinou. A hádejte, která z těchto dvou armád je nejsilnější tam na Blízkém východě?

Co asi udělají turecké komunity v Německu? Všichni Němci, co se jmenují Erdogan Atalay, to viděli projev tureckého fírera se jim určitě líbil podstatně víc než Němcům, co se jmenují Helmut. O Británii ani nemluvím, Londýnský starosta se jmenuje Sadiq Khan a už podle jména fakt nebude stát pevně na straně Izraele.

Já to Netanjahuovi vůbec nezávidím a vůbec se nedivím, že se v posledních dnech tváří velmi ponuře. Je radost mít za spojence senilního staříka, který běžně zdraví jeřáb. To fakt chcete. Ale co ho muselo dorazit, když za ním přijel Fiala. Netanjahu mu velmi ustaraně říká, že nastala izraelská nejtemnější hodina, Péťa se mu tlemí do obličeje a pak přečte z papíru zdravici, díky které teď všichni víme, že poslední dva roky ve světě bojoval za naše zájmy, aniž by uměl anglicky. Nejspíš vůbec nepochopil, co mu izraelský premiér vlastně řekl.

Mimochodem… Péťa si dal na fejsbůk reklamu, že v EU prosadil právo Izraele na sebeobranu. Vidíte, nebýt Fialy, tak by Izrael neměl právo bojovat. Až Blyštivý to zařídil. Tohle stojí pevně za Izraelem. Izraelské vedení musí být štěstím bez sebe… To se tak staráte, aby za vámi stála nejmocnější koalice světa, na kterou máte ty nejlepší páky, ale ona bohužel svojí moc vystřílela na Ukrajině a každého, kdo je před tím varoval, označovali za ruského kolaboranta.

Izrael by potřeboval, aby někdo uměl uklidnit Turky. to by mu fakt pomohlo. Potřeboval by, aby někdo udržel Írán a Hizballáh mimo hru. Potřeboval by, aby Saúdové nevstupovali do protiizraelských jednání, potřeboval by, aby Američané měli plné sklady zbraní, které by mohli promtně dodat a potřeboval by, aby se posledních dvacet let nepřipravoval na úplně jiný způsob boje… Prosím všimněte si, že dneska už každý blbec vyrábí Šáhidy, které jsou levné a jejich dolet je vyšší než tisíc kilometrů.

Místo toho za nimi v jejich nejtemnější hodině stojí Blyštivý Péťa, který už Palestincům vyslal jasný signál…

Někdy se organismus po takové bouři ještě vzpamatuje. Ale dost často to skončí špatně. Hodně špatně. Dostali jsme se do fáze, kdy bude choroba ničena zároveň s tělem a nebude se brát ohled na nic a na nikoho. Metastáze jsou v každém větším evropském městě. V Berlíně už židovské domy kdosi označoval…

Náš svět umírá. Dojíždíme na dlouho neléčené choroby, dojíždíme na pýchu elit, které si myslely, že jsou pány světa. Dojíždíme na korektnost, dojíždíme na hodnotovou politiku, dojíždíme na odstěhovaný průmysl, prázdné sklady a vzývání zeleného boha, který neodpovídá, jen vyžaduje stále větší obětiny. Cytokinová bouře právě začíná.

Můj bratr včera napsal trefné motto: Každá válka začíná velkohubými prohlášeními zúčastněných stran. Zbytek války už se jenom ověřuje, nakolik ta prohlášení odpovídají realitě.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

223 thoughts on “Přehnaná reakce organismu

  1. Pithart, Rychetský, Halík, Kubišová, Mašínová, Mišík, Uhde- vesměs zapřísáhlí antikomunisté… Čáry-máry fuk a nestydí se přebírat státní vyznamenání od komunisty z bolševické rodiny.
    Co jsme to za národ pokrytců (nebo pitomců?) , že jsme tak rychle zapomněli? Co čekat od našeho národa v dalších volbách, když tohle většině našim obyvatelům nevadí? Opravdu si myslíme, že Pětidemolice v dalších volbách prohraje, když tolika lidem nevadí komouš, guma a lampasák na Hradě? Já už si tak jistý nejsem , když je chudoba tak strašidelná a zlodějna vlády je na denním pořádku a Pětidemolice má pořád tak vysoké preference.

    1. Hlavně, že Mišík nechtěl metál od komouše Zemana.To je vůl, ostatní nemá cenu komentovat,to je spodina krom Kubišově,ta je jenom pitomá.

    2. Ono to nebude tak horké. Pithart byl prominentní bolševik z prominentní bolševické rodiny, takže mu je bolševická ideologie blízká. Dnes jsem jej slyšel na Radiožurnálu a je zřejmé, že je na tom ještě hůře, než Biden, a to je co říci.
      Kubišová, spolu s Čáslavskou, jsou nafilmované, jak předávají kytici Dubčekovi, takže si také nemyslím, že by byly prosty bolševické ideologie.
      Uhde byl také, pokud si pamatuji, ve své době nadšeným bolševikem. byť se s touto ideologií rozešel, dle vlastních slov, v roce 1956, po potlačení Maďarského povstvání.
      Těmto lidem polepšený bolševik z bolševické rodiny konvenuje.

      1. Čáslavská?
        https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/caslavska-pozadala-cervicka-o-navraceni-uniformy.A131111_150340_domaci_cen

        „Vážený pane policejní prezidente Červíčku, zpříma a hrdě vám navrhuji, zasaďte se, aby mi byla vrácena policejní uniforma, o kterou mě komunisti připravili. Myslím, že nebýt těch zpropadených normalizačních let, mohla jsem dnes, coby sedminásobná olympijská vítězka a nositelka Řádu republiky, se těšit funkcí majora, neodmítla bych však hodnost vyšší. A ani k tomu odpovídající důchod,“

        https://data.idnes.cz/soubory/domaci/A131111_MBB_CASLAVSKA-DOPIS.PDF

        https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%A1d_republiky

        Přesto navrhuju se na to vysrat.
        V době, kdy si antikomunisti zvolili svýho oblíbenýho komunistickýho lampasáka na hrad a rodiny Mašínova, Kroupova a Pithart od něj přijímají medajle je to už passé…

      2. Paní Kubišovou bych z toho vynechal, byl to vzdor vůči okupaci v 1968. A mimochodem ta druhá podle mého nebyla Čáslavská.

        1. Jistěže to nebyla paní Čáslavská.
          Odpověď na otázku, kdo to byl, se dá najít v předposledním dílu série Píseň pro Rudolfa III.
          Ona celá ta série je velice poučná a vyplatí se, zhlédnout ji celou.

  2. Židi o mír nikdy nestáli. Jenom o to, aby se tam mohli roztahovat. Jediný kdo se snažil skutečně o mír byl Jicchak Rabin. Toho jsem si opravdu vážil. Ale byl zavražděn vlastními lidmi, kteří tak dali najevo, že jsou jim milejší masoví vrazi jako Ariel Šaron.

  3. Až se to jednoho dne v Gaze vyčistí, tak se dožijeme toho, že Rus+Turek+Saud+Peršan budou garantovat mír na Blízkém východě včetně existence státu Izrael jako takového. Bude to čas, kdy se Izrael stane paradoxně stane Rusko-čínským psem. Jinak totiž bude riskovat úplné zničení.
    Proč?
    No protože Číňan potřebuje klid na svoje kšefty a fúru barelů ropy. A Rus by zase rád klid na jižní hranici s minimalizací radikalizace tamních muslimů s tím, že za zády tureckého sultána bude mít svého malého psa – ostatně, Židé se ještě rádi rozpomenou, že někteří mají kořeny v Haliči nebo Rusku.
    Saudové zase budou rádi, nze je tu regionální spojenec proti Íránu a Írán bude vědět, že když se něco semele a Žid se do něho se Saudem bude chtít pustit, tak to Číňan nedovolí a Rus ho podpoří.
    A teď někdo vysvětlete, proč by to tak nemuselo být 🤗.
    Strefujte se, tady je terč : 🎯

  4. Na Slovensku to začalo – pro „obyčejné“ pracující lidi – vypadat dobře, ale jak už to tak bývá, opět nastoupila realita, která dává za pravdu cynikům. Nová ministryně zdravotnictví prohlásila, že očkovat proti covidu lze jen ve státních nemocnicích, což je špatně a toto bude rozšířeno, aby se na každého s tímto zázrakem dostalo („palebná příprava“?). Nový ministr obrany (SMER) před volbami prohlašoval, že „vojenskou“ smlouvu s USA je potřeba zrušit – nyní prohlašuje, že tuto je potřeba pouze upravit.

    Tož dobro došli bratia, ale pořád lepší než u nás. Možná nám všem starým Čechoslovákům udělá radost to, že obě naše země směřují stejným směrem – to jest do prdele, akorát my tupí Češi tam budeme dřív.

  5. Tak se mi zdá, že Koudelníkovi se na tomto fóru podařilo etablovat minimálně jednoho echt antisemitu, který se svou aktivitou zřejmě snaží diskreditovat i mnohé zdejší diskutující s kritickými názory na činy státu Izrael. Nikdo se k jeho divným pseudoteorím moc nevyjadřuje a mohlo by se proto zdát, že s nimi někteří tak trochu i souhlasí.

    1. Souhlas.
      Doporučuji místním antisemitům se zvednout z gauče a vypravit se do Izraele. A mluvit s lidmi. Uviděl by, jak jsou běžní Izraelci na Netanjahua nasraný, že nezabránil útoku Hamázu, jak strašně klesl kredit Mosadu, že útok nepředpokládal, nevaroval před ním a jak moc chtějí odvetu (pomstu).
      A kdyby náhodou se těm zdejším antisemitům podařilo dostat se do Gazy, nebo aspoň třeba do Libanonu a chvíli tam pobýt, aby viděli, jak složité je to mezi běžnými Palestinci a místními teroristickými organizacemi, kolik je tam fanatismu, nenávisti a zmaru. Jak moc jsou rozdílné kultury, vyspělost i pracovitost obou nepřátelských etnik.
      Zjistili by , že to nemá řešení a čím víc se jim do to ho bude Západ/Východ plést, tím to bude horší.
      Zároveň je mi líto, že už není Tereza Spencerová. Její rozbory situace přímo z místa by byly určitě cennější, než když někdo jednostranně opisuje cosi z arabského manjstrýmu a lepí to na Kydy.

      1. To je pořád dokolečka.
        Palestinci jsou stejní semiti jako židi.
        Antisemita, kterej nenávidí palestince je stejnej kokot, jako antisemita kterej nenávidí židy.
        „…by byly určitě cennější, než když někdo jednostranně opisuje cosi z arabského manjstrýmu a lepí to na Kydy“ a obráceně – než když někdo jednostranně opisuje cosi z israelského manjstrýmu a lepí to na Kydy.

      2. Kdo kritizuje stát Izrael, není antisemita. Konečně přijměme stát Izrael do rodiny vyspělých, demokratických států a požadujme na něm stejné standardy, jako požadujeme od evropských států.
        Ostatně, i Palestinci jsou semité. Všichni mluví semitskými jazyky, které jsou součástí afro-azijské jazykové skupiny.
        Všichni jsou lidé a všichni zasluhují stejné ohledy. Váš argument, že jsou Palestinci plní nenávisti, fanatismu a zmaru je směšný. Nebyli by, kdyby nebyli už 75 let vyhánění ze svých pozemků, kdyby jim nebyla odnímána lidská práva, kdyby nebyli decimováni. Řešením není genocida, nýbrž vznik státu Palestina, za pomoci a pod osvíceným diktátem Evropy, podobně, jako tomu je s Kosovem.

              1. Jsem přesvědčen, že se dožijeme. Doufám že albánci budou mít dost rozumu včas utéci, aby zase netekla krev.

      3. Co je vlastně antisemitismus, kterým nás tady straší různí Zpátečníci?
        a) jakákoli kritika státu Izrael (pak jsou ovšem „antisemité“ i mnozí Židé)
        b) nenávist k Semitům, tedy Arabům a Židům
        c) nenávist k semitským Židům
        d) nenávist k Židům/židům čistě na základě etnicity a náboženství
        Když se tím proberete, zjistíte stejně jako já, že antisemitismus v současném podání je pitomost. Neexistuje. V ČR určitě ne. Pokud tedy neplatí a).

        1. Pro Kristovy rány, jako že jsem pohan – je to možný, tohleto?

          Odhadem – z jedné třetiny příspěvků v této diskusi protižidovský postoj přímo stříká. Pro protižidovský postoj se obecně, i když ne zcela správně, vžil název antisemitismus. I kolektivní židovská vina se tady najde (zahánění Židů do moře), a nejen.

          Body b), c), d) jsou v této diskusi s jistotou a obrovskou rezervou splněny. Nevidíte-li to, tedy jen proto, že nechcete.

  6. Pozor, Stalin nic na Krymu nikomu nenabídl!
    Byl osloven US Jewish Joint Distribution Committee, která navrhla investici do zřízení autonomní zemědelsko-průmyslové židovské kolonie na Krymu. Stalin velmi opatrně a podmíněně (časové omezení projektu na 3 a 15 let) souhlasil, ale současně nechal zřídit „Židovskou autonomní oblast“ v Birobidžanu.
    Oba projekty zašly poměrně rychle na úbytě kvůli nezájmu židů. V projektech na Krymu bylo ve „Fraydorf Jewish National Raion“ pouhých 35% židů a v projektu „Larindorf Raion“ 63% židů. Moc práce, málo obchodování a sociokulturní nekompatibilita jak s místní židovskou komunitou (Krymčakové a Karaité), tak s křesťanskou.
    Na Dálném východě absurdně zdůvodnil JOINT nezájem židů „přílišnou vzdáleností od zdrojů židovské pracovní síly“.

    1. O Stalinovi a CCCP se v 99% informací lže. O USA taktéž – akorát přesně opačně – USA se mediálně dělají lepšími a naopak.

  7. Naši politiku ovládají neschopní, nepříliš inteligentní nicky, čehož je tweet Afroameričanové nejlepším důkazem. OSN je platforma, na které se mohou země světa setkávat a jednat, nic víc a nic mín. Vystupovat z OSN znamená udělat z České republiky nicku menší, než je Nauru. Tohle může vymyslet jen opravdový hlupák. Nemůžeme se ale divit, udělat ministryni obrany z úřednice od bankovní přepážky není dobrý nápad. Takových má ovšem Pětikolka více, z učitele občanské výchovy ministra vnitra nebo z důlního elektrikáře ministra financí!
    V OSN nehlasují žádní úředníci, nýbrž jednotlivé státy. Pokud většina států světa požaduje v Gaze respektování mezinárodního humanitárního práva, měli bychom se na sebou zamyslet a nepsat (patrně pod vlivem) nějaké hloupé tweety, že, paní ministryně!

        1. Může být, ale těch co ano bylo víc a nebáli se vlka nic. Na Vás i na nich je nyní platit, platit a platit až do úplného vyčerpání. Nebo chcete-li, do úplného zblbnutí.

          1. Nebylo jich víc. Pětikoalici volilo jen 27,8 % oprávněných voličů. To ještě nepočítám manipulaci s volbami, kterou prováděla veřejnoprávní média. Kdyby Česká televize, Český rozhlas a Česká tisková kancelář dělali to, co jim zákon ukládá, tak by výsledky vypadaly také trochu jinak.

  8. obavam sa ze toto bolo este pred rokom 1918 a skor
    ————————————————————————–
    nikdo už si vlastně nepamatuje dobu, kdy Palestinci bez problémů pracovali v Izraeli a chodili se bavit na stejné diskotéky s Židy.

  9. Za komanče jsem si myslel, že nic horšího než život v socialismu být nemůže, ale po více jak třiceti letech v kapitalismu jsem pochopil, že může. Taky většina lidí si začíná uvědomovat, že bezstarostný život v tomto západním světě pomalu končí a začíná období velké nejistoty a námi zvolení politici nám nejsou žádnou oporou.

  10. Který článek mezinárodního práva legitimizuje bombardování Gazy?

    Izrael má prý podle mezinárodního práva právo bránit se proti tomuto masivnímu teroristickému útoku Hamasu.“

    Článek 51 Charty OSN pouze legitimizuje právo státu na sebeobranu v případě útoku ze strany jiného státu. Stane se tak pouze do té doby, než bude Rada bezpečnosti OSN informována o přijatých opatřeních a nebude rozhodnuto o jejich zákonnosti a přiměřenosti. Pásmo Gazy ani Hamás však nejsou podle mezinárodního práva považovány za státní aktéry. Odůvodnění, že Izrael má „právo na sebeobranu zaručené mezinárodním právem“ po útocích Hamasu 7. října, nemůže být legitimizováno článkem 51.
    Hamas je považován za nestátního aktéra a podle článku 51 Charty OSN nesmějí nestátní subjekty provádět útoky ve smyslu tohoto Prováděcího mezinárodního práva. Pokud takový čin ze 7. října nelze přičíst suverénnímu státu, pak se to podle mezinárodního práva nepovažuje za vojenský útok, ale spíše za teroristický čin. To představuje obrovský rozdíl v mezinárodněprávním hodnocení s ohledem na legitimitu použití ozbrojených sil a odpovídajících zbraňových systémů.

    V případě pásma Gazy je tu ještě jeden aspekt. Jak OSN, tak velká většina mezinárodního společenství, včetně Spojených států a federální vlády, označují pásmo Gazy, stejně jako východní Jeruzalém a Západní břeh za „území okupovaná Izraelem“
    V této souvislosti mnozí odborníci na mezinárodní právo a politologové poukazují na to, že pokud bude pásmo Gazy považováno za okupované podle mezinárodního práva, bude to mít „dalekosáhlé důsledky“ při hodnocení rozsahu vojenských opatření Izraele, která jsou legitimní. podle mezinárodního práva. Například politolog Dennis R. Schmidt, který vyučuje na Swansea University ve Walesu, poukazuje na FREITAG (vydání z 19. října 2023), že mezinárodní právo masivně omezuje právo na použití síly okupačními mocnostmi a také ukládá „mnohonásobné povinnosti“ na ně s ohledem na zásobování obyvatelstva nezbytným zbožím.
    https://www.nachdenkseiten.de/?p=105849

    1. Naprosto správně. Ale ani kdybychom připustili výklad, že se Izrael brání proti jinému de facto státu, stejně nemá právo na odvetu. Měl by právo na přiměřenou obranu, která ale nemůže výrazně převážit nad útokem. Nemá ovšem právo na odplatu, či správněji řečeno, na pomstu. Zejména ne proti civilistům. Bohužel, v izraelské vládě jsou lidé, kteří si vykládají Starý zákon příliš doslovně. Podle nich, když teroristé zabili mého syna, mám právo zabýt teroristům nejen všechny děti, ale i vnuky. Podle nich jsou Židé vyvoleným národem, který je nadřazen všem ostatním národům a má právo na celou Palestinu. Stojí to přeci v Bibli, že?

  11. Vidláku, vždycky s vámi souhlasím. Dnes plácáte, o celé věci zjevně nic nevíte. Společné diskotéky??? „Před dvaceti lety“? Milánku, před devadesáti lety, už ve třicátých letech začala růst vybičovaná arabská nenávist, na kterou reagovali Židé svou. Už před válkou byl Arabům nabízen vlastní stát a oni odmítli, odmítali jednu nabídku za druhou, nechtěli míň než zahnat Židy do moře. A tak dál, nemám chuť to celé vypisovat. Ale: držte se svých vidlí, tj. České kotliny.

              1. V Bibli nic o Arabech není, ti se sformovali až mnohem později. V Bibli je ovšem mnoho o tom, že Židé jsou vyvolený národ, který je nadřazen všem ostatním národům. Také tam je něco o tom, že mohou uplatňovat genocidu proti jiným národům.
                Starý zákon není nic jiného, než legendy pouštních nomádů, které v moderním světě není možné brát doslova.

            1. No, Bible.
              Resp. „Starý zákon“ z počátku letopočtu, jehož doslovným výkladem se judaismus řídí dodnes.

      1. @ Alef Nula, zakladatel 8:26 (https://web.litterate.cz/prehnana-reakce-organismu/#comment-204090)

        Já bych to přirovnal k Mnichovu 1938, i když každé přirovnání se v konkrétní realitě trošičku odlišuje.
        Nám zde byl také „mezinárodním společenstvím“ naordinován prakticky nefunkční stát, jehož jednu třetinu zabral cizí národ, který na to „prý“ měl historické svaté právo a občané, kteří byli považováni za podlidi, byli z těch oblastí nuceně vysídleni.
        Na území, které se nazývalo Palestina byl „mezinárodním společenstvím“ uměle vytvořen nový stát, který zabíral asi 55 % území pro 7 % obyvatelstva, které se považovalo za vyvolený národ.
        Vyhnáno ze svých domovů bylo asi 750 000 obyvatel etnik, jimž dnes říkáme Palestinci (ale ve skutečnosti to byli Arabové, Arméni, Peršané, Beduíni, Egypťáné a další) a těmto „podlidem“ bylo milostivě nabídnuto 45 % jejich původního území.
        Nám se to v roce 1938 nelíbilo, dokonce jsme provedli mobilizaci.
        To se tedy divím, proč se to těm, kterým dnes říkáme „Palestinci“, nelíbilo v roce 1948.

        1. Měl jsem arabského spolužáka. Inteligentní, hodný, kultivovaný, dokud nepřišla řeč na Israel. To rozhodnutí OSN označoval za špatné a neuznával ho. Bral to že mají veškeré právo dostat své území zpět. Také se obávám, že prvopočátek problému je řešit jednu nespravedlnost jinou nespravedlností. Ovšem nedostali bychom se tam, kde jsme dnes, nebýt na obou stranách individua, která svou politiku založila na eskalaci napětí a nenávisti.

            1. To ano, záleží jací jsme puristé, na kolik stran dělíme. Oba se shodneme že množina zaujatých stran bez zmíněných individuí je prázdná.

                1. No, to jste se mi z toho pěkně vykroutil 😀

                  Spravují takhle na stavbě kompresor, který náhle vypověděl službu. Montér už neví kudy kam, olej má od vlasů po boty všude, kolem vyskládané nářadí, kompresor stávkuje.

                  Přihlížející romský kopáč odloží lopatu a rezolutně prohlásí: „Já vím, co tomu je!“
                  Dělníci, plni naděje, která po těch slovech náhle vzplanula, k němu obrátí zraky a pozornost.
                  A cigán jim to vysvětlí: „…je to pokažený!“

          1. To nebylo rozhodnutí OSN, nýbrž rezoluce Valného shromáždění OSN č. 181/1947. Rezoluce VS OSN jsou ovšem právně nezávazné!

            „Stát Izrael“ nebyl zřízen žádnou rezolucí RB OSN, nýbrž jednostranným spolurozhodnutím židovských sionistů a US presidenta Trumana.

            1. Já jsem nepsal o „rozhodnutí OSN“, ale že „mezinárodním společenstvím byl vytvořen…“
              Takže jsme v podstatě ve shodě. Pod mezinárodním společenstvím, nebo mezinárodním spolčením si každý může představit co chce.

              Jo a špatně jsem si pamatoval ta čísla, teď jsem našel orig. článek.
              Tzv. Palestincům v roce 1947 patřilo 94 % půdy na území zvaném dnes Palestina.
              Tzv. Palestinci tvořili asi 66 % obyvatelstva, Židé asi 33 % obyvatelstva a patřilo jim 6 % půdy.
              Rozdělení podle té rezoluce 181 pak bylo:
              55 % území Židé (včetně nejúrodnější půdy), 42 % tzv. Palestinci (Palestinci jako národ je politický konstrukt někdy z roku 1967) a 3 % Jeruzalém pod mezinárodní správou.
              Těch 42 % pro původní obyvatele se původně nazývalo „Transjordánsko“.
              No a protože se tzv. Palestinci stavěli poněkud odmítavě ke státu, kde by jim připadlo jen 42 % jejich původního území, dostali to území Jordánci, kteří se postavili na stranu Britské správy a tajně spolupracovali s Izraelem, i když jako na oko s ním válčili.
              Nastal teror, zabíjení a vyhánění tzv. Palestinců z jejich domů a území.
              Říká se tomu Nakba. Své domovy muselo opustit asi 750 000 tzv. Palestinců.
              Jejich potomci tvoří na tzv. Západním břehu a v okolních státech populaci trvalých uprchlíků asi 6 000 000 lidí (šest milionů), kteří nemají, ale opravdu nemají důvod mít rádi Židy.
              15. května 1948 Židé jednostranně vyhlásili stát Izrael.
              Po všem tom etnickém čištění získal nový stát Izrael 78 % území historické Palestiny a 22 % připadlo na pás Gazy a tzv. Západní břeh.
              16. května 1948 vstoupily arabské státy do války s Izraelem.
              Arabové sice dostali na prdel (také za pomoci zbraní, ale hlavně letectva ČSSR), ale Egypt nakonec získal pásmo Gazy.
              V roce 1950 zahájilo Jordánsko admistrativní správu nad Západním břehem a Jeruzalémem.
              Během války v roce 1967 proti koalici arabských armád obsadil Izrael 5. června 1967 zbytek historické Palestiny, včetně Pásma Gazy, Západního břehu Jordánu, východního Jeruzaléma, spolu se syrskými Golany a egyptským Sinajským poloostrovem.
              A tak bych mohl pokračovat asi dalších 150 stran.

              Prostě těch křivd a prasáren ať z jedné nebo druhé strany je tolik, že je prostě nemožné teď zapískat a vyhlásit přestávku.
              Ten konflikt na BV nemá žádné dobré řešení

            2. Občan 29. října, 2023 (10:25)
              Sory jako, teď vidím, že jste reagoval na Tymákovana, když jsem si ty příspěvky srovnal podle ikon na stavové liště, ale v podstatě asi nemám co měnit.

          2. Zkuste se „projít v jejich botách“.
            Kolonialistické USA a Evropa poslaly do Palestiny (kde už dlouhou dobu krvavě operovaly židovské teroristické skupiny) obrovské množství sociokulturně zcela nekompatibilních, nasraných a po pomstě toužících cizinců, jichž se nutně potřebovaly velmi rychle zbavit. Protože hrozilo, že svou pomstu začnou realizovat v Evropě a USA. Takže v r. 1947 navrhly rozdělení Palestiny (samozřejmě koloniálně a tudíž nespravedlivě pro domorodce všech vyznání) na menší a horší kus pro domorodce a větší a lepší kus pro cizince.

            Cizinci, kteří dorazili, byli nejenže ozbrojení, ale také velmi agresivní a s domorodci nehodlali o ničem vyjednávat; prostě je začali vraždit a vyhánět. Což trvá dodnes.
            OSN a KoZa k tomu mlčí, protože „holocaust“. A pokud se domorodci brání, tak KoZa začne vřískat „antisemitiiiiismuuuus a „“právo na obranu““. Přičemž domorodcům jakékoli právo na obranu upírá.

        2. Víceméně souhlas. Já už jsem někam do diskuse dříve psal, že významným příspěvkem ke blízkovýchodnímu zlu bylo zřízení státu Izrael tam, kde je. To se nemělo nikdy stát; to je ovšem jen jedna stránka věci.

          Už se stalo a odestát se nemůže a řešením nebude vyhnání ani jedněch, ani druhých. Je potřeba nalézt řešení smírné.

          Můj názor je, že smírnému řešení brání někdo třetí, zvenčí.

          1. Jen podotknu, že stále je zde přítomen podpis hlavního padoucha a historicky věčného rozesírače.
            Je z ostrova, kde furt prší, kde neumí vařit a žijí tam škaredý ženský. A ani frantíci je nemají rádi.
            No a kdyby jim, rozesíračům, někdo šikovný zatnul tipec, časem by se to tam na blízkém východě, ale i kolem Kavkazu, na ruině a dokonce i v jiných vzdálených místech-od Kavkazu a ž po Malvíny začalo uklidňovat a lidi by začali žít tak nějak podle svého, svých vlastních hlav a potřeb.

        3. „Oficiálně“ byl problém dvojstátu v logistice přesunu toho kvanta lidí napříč územím. Tak se to nějak namixovalo podle podílu populace a následně došlo k násilnému spojování izolovaných ostrůvků do současné podoby. Jinak řečeno, na co potměšilý Anglán (Anglosas) sáhne, tam je na průšvih zaděláno. Viz též čáry v písku (Irán/Irák) nebo rozdělení Indického poloostrova na Indii, Pákistán a Bangladéš …

      2. Nechápu, o čem to píšete. Pokud je mi známo, Palestinci usilují dlouhodobě o svůj stát, který jim je Izraelem neustále odpírán, a to soustavně již od roku 1948.
        Musíme udělat rozdíl mezi Araby, což je etnoligvistická skupina, stejně jako jsou třeba Germáni, Slovani a Palestinci, což je moderní národ, který se sformoval z více etnickcých skupin, podobně třeba jako Ukrajinci nebo Slováci.
        Wahábité, představovaní Saudskou Arábií a podobné ortodoxní muslimské komunity, dlouhodobě odpírají právo Izraele na samostatný stát, a nelze jejich názoru odepřít ratio, neboť stát Izrael vznikl na základě mocenského rozhodnutí koloniálních mocností naprosto uměle. Nicméně z hlediska mezinárodního práva se jedná o plnohodnotný stát, ovšem v jeho mezinárodně uznaných hranicích, které nezahrnují ani východní Jeruzalém, ani Západní Břeh, ani Gazu, ani Golanské výšiny, ani ty dlouhodobě okupované vesnice v Libanonu.

    1. Nerozjíždějte zase ty vohně.
      I židům před válkou nabízeli několikrát jejich stát a oni odmítali jednu nabídku za druhou.
      Stalin na Krymu, Hitler na Madagaskaru a oni nechtěli.
      Divíte se jim?
      Nechtěl byste už s tou nepříčetnou nenávistí táhnout do hajzlu?

      1. Pozor, Stalin nic na Krymu nikomu nenabídl!
        Byl osloven US Jewish Joint Distribution Committee, která navrhla investici do zřízení autonomní zemědelsko-průmyslové židovské kolonie na Krymu. Stalin velmi opatrně a podmíněně (časové omezení projektu na 3 a 15 let) souhlasil, ale současně nechal zřídit „Židovskou autonomní oblast“ v Birobidžanu.
        Oba projekty zašly poměrně rychle na úbytě kvůli nezájmu židů. V projektech na Krymu bylo ve „Fraydorf Jewish National Raion“ pouhých 35% židů a v projektu „Larindorf Raion“ 63% židů. Moc práce, málo obchodování a sociokulturní nekompatibilita jak s místní židovskou komunitou (Krymčakové a Karaité), tak s křesťanskou.
        Na Dálném východě absurdně zdůvodnil JOINT nezájem židů „přílišnou vzdáleností od zdrojů židovské pracovní síly“.

        1. Židovská autonomní oblast existuje, ovšem podle demografických dat z roku 2021 tam žije pouze 0,6 % židů. Velká část se jich vystěhovala do Izraele.

      1. O čem to melete? Píšeme tady o tom, že právo může být jej jedno a musí platit pro všechny stejně. Není možné mít vyvolený národ, kterému je všechno dovoleno.

        1. Melu o tom, že tihle nepříčetní bijci palestinců jsou to samý jako bijci rusů.
          Jedni chtějí iracionálně vybít palestince rukama židů a je jim jedno, kolik židů to odsere (nevyšlo to tenkrát v evropě, možná to vyjde teď)
          Druzí chtějí iracionálně vybít rusy rukama ukrajinců a je jim jedno, kolik úkáček to odsere, oba národy jsou bezcenná lůza z východu.
          Existuje nějaká mez, kterou by oboje ti fanatici nepřekročili?
          Kolik mrtvejch ukrajinců už je dost?
          Kolik mrtvejch židů už je dost?

    2. Jako, že židovské teroristické bojůvky Irgun, Hagana, Lehi byly arabskými organizacemi?
      Kdo a kdy nabídl v první třetině 20. století palestinským křesťanům, muslimům a židům vlastní stát?

      Tak co za pohádky tam máte dál?

      1. Ale fuj, jsou to taky lidi, i když používají nelidský metody.
        Je to jako na ukrajině, vlády se zmocnila polonáckovská spodina a většina civilistů s tím nic nenadělá a asi za nic (kromně hlasů ve volbách) nemůže.

        1. „“… kromně hlasů ve volbách … „“
          a ty jsou tam od roku 2014 „cinklé“ … mírně řečeno, když nepřihlédnu k tomu, že se ti nevhodní kandidáti (jsou-li vůbec připuštěni k volbám) ztrácejí, či jsou veřejně likvidováni jeko nepřátelé státu … ano DEMOKRACIE na Ukrajině je přímo výstavní skříň našeho KoZa !!

      2. Je to špatně.
        Je to nepochopení rozdílu mezi obecným a zvláštním.
        Žádné bezpráví, spáchané na jedněch, nelze napravit/odčinit/kompenzovat jiným bezprávím, spáchaném na jiných.

        I kdybyste „zahnal Židy do moře“, všechny tam nezaženete – tak jako se Dolfovi Hitlerů nepodařilo ze všech Židů udělat mýdlo. Nějací zbudou a začne nové kolo nenávisti.

        I kdybyste vybombardoval celou Gazu do posledního Palestince, všechny Palestince (třeba ty mimo Gazu) nevybombardujete, a přijde nějaký Vystrčil a řekne: já jsem Palestinec! A začne nové kolo nenávisti.

        Já jako jediné možné řešení vidím přerušení kola nenávisti. V Gaze, na UA, všude.

        1. A kdo to přerušení kola nenávisti vezme na sebe? Kdo se toho odváží bude kozou označen za slabocha a humanitárně zničen.

    3. Kryštov Drechsler je sionista a šíří bludy.

      Kořeny zla a terorismu na Blízkém východě pramení v sionismu a expansivní politice Izraele. Kolonizace Palestiny sionisty a vytlačování původního arabského obyvatelstva probíhala za asistence imperialistických západních mocností a podpory mezinárodní finanční oligarchie. Původní nežidovská populace tam tvořila většinu až do roku 1948. Pak byla z velké části vyhnána. Zbylá část Arabů je od té doby plánovitě vystavena útisku, zbavována půdy, majetku a často i života.

    4. Napsala jsem naprosto přesně proč Arabové odmítli všechny návrhy na vlastní,stát a jak by to mohl pan ALEF začít napravovat tady na fleku
      Teď jsem ten moment,jednoduchého vysvétleni , už nenašla.KDE JE ?Tedy to je ,ale peklo!🔔👹💥🍋
      Buditele ,kde jste ,muselo to být zcenzurovano? A PROČ?

      Dozví se to pan Paulusek,když to AzKSH nesmi celé SV podat horke ?

      1. Díky Husito, ale já se tady asi odpovědi na jednoduchou otázku, kterou jsem nechtěl provokovat, nedočkám. Je opravdu odpor Arabů proti Židům jen důsledkem nastolení Izraele? Kdyby neexistoval Izrael, nebudou mít Židé v Palestině problém?

        1. To se přece nikdy nedozvíme.
          Alternativní historie neexistuje.
          V reálné historii měli měli židé jisté problémy v evropě a nebylo to s araby.

          1. Díky. Ale měli problémy v Palestině před vyhlášením státu Izrael? Kolik jich tam žilo? Jak to bylo? Prostudovat tuhle problematiku by trvalo hodně dlouho. Proto jsem se zeptal. Třeba se tímto tady někdo zabývá.

            1. Seriózně studovat se tahle „problematika“ nedá.
              Všechno je zasviněno propagandou všech zúčastněných stran – israelských židů, sionistických organizací všech směrů, palestinských a arabských organizací, anglickou propagandou a nezbytnou americkou propagandou.

            2. V podstatě neměli do chvíle, kdy se tam koncem 20. let nasísli sionisté z Evropy a USA formou teroristických organizací. A začali vraždit jak místní obyvatelstvo, tak Angličany.
              Kromě nich přitáhli také mladí evropští sionisté, jejichž přistěhovalectví podporovala UK.
              US Jewish Agency pro ně nakoupila nějaké zemědělské pozemky převážně kolem větších měst (dohromady cca 200 km2) a oni si založili komuny (kibutzim a moshawim). Jenže jich bylo stále víc a zemědělské půdy stále stejně. A začaly problémy…

              Sčítání lidu z r. 1922: https://en.wikipedia.org/wiki/1922_census_of_Palestine#See_also

  12. Já být židem, tak bych se z Izraele vystěhoval, protože tam nebude nikdy klid. A taky si myslím, že i kdyby se všichni židé vystěhovali z Izraele, tak v té oblasti nikdy klid nebude a my bychom se hlavně měli starat o to, aby nám vyznavači Prorokovi víry nelezli do Evropy, ale v některých oblastech Evropy je už stejně pozdě.

    1. Po zahajeni valky na Ukrajinu utikali davy do Gruzie a dale do Izreale..
      Ted hlasi Zacharovova , ze uz 10 tisic zidu uprchlo z Izr. zpet do Ruska.
      Synacek Netanjahu taky bojuje ,ale na Floride.

  13. Terazky by ma docela zaujímalo v akej riti dopadneme po vypnutí všetkého fuj,fuj ideologicky smradľavých energií z krutého Ruska. Obrátili sme sa na demokratické a voňavé arabské voňačky a parfémiky. Keď to šejkovia zastavia budeme terazky totálne v smradľavej riti………… netreba ani intelektuálne diela 🙂

    1. P.liška odkaz na Bavora, kde je pékna analýza současného konfliktu naše vedení z AA teamu SV tj Avantgardy Aktivistu Společnosti volicu musí ocenit a poděkovat .

      Píše ANNA z KSH (AzKSH ),která podle UI splňuje všechny kritéria pro službu vlasti tj.
      1.VIZE
      2.VEDOMOSTI
      3.CHARAKTER
      4.SCHOPNOSTI KOMUNIKACE
      5.DIPLOMACIE
      6.ODBORNOST
      7.FLEXIBILITA a ADAPTIBILITA
      8.EMPATIE

      Sláva SV a jejímu programu PNZ tj Plánu národní záchrany a potreb 💇🇨🇿🔔,kontraideologii antineomarxismu a VIZI. Ing.Blahyňky atd-

      NO NI SV valecnici včetně pana S,volací znak MAMUT zkrátka MzSV (s jeho dovolením )

  14. Nemel by nekdo Cernchove pripomenout, ze vystoupit Z OSN muze chtit jen dezolat? Ze OSN jsme my a kdyz vystoupime, ztratime moznost cokoliv tam ovlivnit?

    Vzdycky, kdyz myslim, ze ta squadra uz vetsi pitomost verejne nemuze vynest… presvedci mne o omylu.

  15. Izrael se evidentně rozhodl dobýt Gazu a zlikvidovat natvrdo Hamás ještě dříve než se ostatní Arabové rozhoupou a zaútočí také. Tady nejde o záchranu rukojmích, ale o záchranu celého Izraele. Proto odmítli jednání o příměří a výměnu rukojmích, ty už odepsali jako budoucí mrtvé. A chtějí ukázat, že vydírání pomocí rukojmích nefunguje a fungovat nebude. Vše ukazuje na krátkou a tvrdou válku Izraele s Gazou., která skončí dříve, než se ostatní Arabské státy vzchopí k činu. Jen komentuji, nehodnotím.

    1. A pak nastane mír do příští války.
      Po OOP přišel Fatah, po Fatahu Hizballáh, po Hizballáhu Hamás, po Hamásu zase někdo.
      Zlatá miliarda, která si přehozením nevyvražděných židů v roce 1948 na hrb palestinců pokoušela vyčistit svědomí, je nejednotná. Israelská veřejnost a světové židovské společenství je nejednotné.
      1,8 miliardy muslimské civilizace se Netanjahuovi podařilo sjednotit.
      Proti tomu lze uspět jen diplomaticky, ale každej další nálet vrátka k diplomacii uzavírá.
      Každá další kráva Černochová uzavírá vší silou dveře k diplomatickýmu řešení.
      Stejně jako v případě ukrajiny ti zběsilci ty mrtvý židy chtějí a proto je dostanou…

      1. K tomu jen technická poznámka: pokud Černochová zavírá dveře vší silou, možná to nebude ani tak kráva jako spíš veš.

        I míra užitečnosti ukazuje spíš na veš než na posvátné zvíře Indů.

              1. Kráva. Již staří Řekové používali pochvalné epiteton volooká. Teď jen nevím, o které své bohyni či pozemské krasavici se tak vyjádřili.

    2. Což mi ostatně připomíná ruský způsob, kde se jasně ukázalo, že, u když teroristé unesou rukojmí, tak s umí nikdo vyjednávat nebude

      1. Opravdu?
        Rukojmí držená Azovnácky v mariupolských železárnách nakonec dostali Rusové ven živá.

        Problém je, že Netanjahu potřebuje mít rukojmí za každou cenu mrtvá. Těch několik, která byla propuštěna, mu totiž udělala nepříjemnou čáru přes rozpočet. Takže žádná další živá rukojmí nebudou; o to už se nácek postará.

      2. To se jenom tak říká; ve skutečnosti vždy vyjednávali. Teprve, když to k ničemu nebylo – ukázalo se, že teroristé se nechtějí ven dostat živí, ale zabít co nejvíce rukojmí s největším PR impaktem – došlo k ruskému útoku všemi prostředky… Beslan, Dubrovka…

    1. Nejsem akademik , tak sem to, co Vidlak napsal vedecky a vznesene znejicim citokinem , nazval a identifikoval presne , jako vobycejnou nakazu vzteklinou .
      Ktera zachvati parasita /Lenin , jako Hitler , Franco, Pinochet a dalsi/,
      aby potom se jako epidemie infekce sirila fanatickym nasilim , aby
      infikovani nakazou se zmocnili takhle vseho a za kazdou cenu ..
      I za cenu sebe obetovani , sebezniceni , hynou a masove v revolucich , valkach ,
      ktere zacinaji v horecce nakazy …
      Obeti vlastni nakazy..
      /Ukrove porad hynou ve statisicich napr., bez moznosti vyleceni , Gaza je taky dobrej priklad sirici se infekce prechazejici do stadia nekontrolovane zurivosti/.
      Vzteklina je nakaza siri se infikuje postupne na cele davy. Citokinn je nesmysl.
      Vo zadny telo tady nejde , ani vo jeho prehnanou reakci /overeactions/..
      Myslet taky je potreba pri psani.
      Diagnoza je jasna , jde nakazu davu milionu a vyvoj nakazy k silenstvi nasili.
      Rijnova revoluce 1917 , jako nacisticky silenstvi , priklady, 48 rok a dal u nas.
      Vzteklina se rychleji siri , kdyz si vytvareji infikovani podminky , nakazu siri medialni hysterii , falesnych podvodnych sliby universalniho stesti, atd.
      Nezastavi se pred nicim….Hysterie humanismu, predchazi nenavistne /berserk/, vyhlazovani milionu nevinnych..Tzv. Objektivnich nepratel.
      To umoznuje, aby to byl kazdej .. /Vodkrouhne se treba duchodce, kterej vadi/.
      V pripade masinu , zradny , posrany az za usima akademici, pedagogove
      rychle prejdou dalsi kapitolu terorismu u nas vod 48 , rychle slovem komunisti.
      Pod odstraneni Slanskeho teror ,zverstva muceni atd., ustaly.
      Nejdrive si musime udelat jasno v nasi historii ..
      Vysusit zrudny a bezedny bahna lzi a podvodu , kterymi nas obaluji dusi ,
      bahna nekonecnych zrudnosti , uskocnych mocichtivych akademiku.

  16. A reálné info z Gazy není. Vypnuli tam internet i mobilní sítě.
    Obávám se toho, co uvidíme, až ho zase zapnou (anebo až se budou IDF na Facebooku chlubit uřezanými hlavami).
    Pak to teprve bouchne. Až těch mrtvých bude sto tisíc nebo ještě víc. Jak dlouho lidé vydrží bez vody? Tři dny?
    Zatím si lidi naivně myslí, že to zastaví demonstracemi. Jenomže těch už si nikdo dlouho nijak zvlášť nevšímá.
    Všecko jde do háje. Vždycky, když si myslím, že něco dopadne špatně, tak se stane něco ještě horšího.

    1. A co se ti nelibi ? Konecne se neco deje ! Neni to zadarmo co do obeti, ale to je zakon prirody. Marx rekl, ze „revoluce jsou lokomotivy dejin“. Ale totez plati i pro valky. V dobrem i spatnem smyslu slova. V polovine 30. let platil za moderni stihaci letoun dvouplosnik potazeny platnem, s pistovym motorem, uz kdyz mel zatahovaci podvozek, tak ucinena hi-tech 🙂 O 10 let proudovy letoun, s radarem a nerizenymi raketami, bombardery s analogovymi pocitaci, atd. A to same plati i pro spolecensky vyvoj. Kapitalismus se bal socialismu, aby vzali SSSR a spol. vitr z plachet, tak byli donuceni delat socialni stat. To po 1989 pominulo a ted je to utrzene z retezu, uz se na lidi dlabe – pokud nezuri. Ja nechci domyslet kam by sel vyvoj kdyby meli vselici Feri, Simecko, Pekarova a podobne libodemo hvezdy, „klid na praci“… Ja se mnohem vice obavam nastupu umele inteligence. pac valceni je ovladnutelne lidskym zamerem – muze skoncit treba okamzite kdyz vznikne dohoda. Ale AI uz ted zacina pripominat zivel, ktery poroste exponencialne a neni sily co by ho zastavila. Dohoda je nemozna kvuli v neposledni rade vzajemne neduvere a nekontrolovatelnosti – obohacovani uranu neschovas, AI ano. Atd. Ja uz jsem si zde povzdechl, ze teto problematice se venuje i zde tak mala pozornost, jako kdysi akademickym, pro lid a politiky zcela nezajimavym 🙂 pokusum a uvaham jakehosi Hahna, Fermiho, nebo dokonce zenske (sic!), jiste Meitnerove… 🙂

  17. Nelíbí se mi. Ani docela málo. Jako, tento článek. Já taky patřím k těm – neblbněte lidi, žádná velká válka nebude. A ten článek, včetně argumentace v diskusi, mi to kazí. Někde nedávno tu Alef má to o té míře stability systému. Mělo-li by všechno postupovat v logice dění, tedy, pokud by ty neřešitelné situace, co jich kolem horkého bramboru – Gazy je „kam se jeden podívá“, potom kritický bod rozpadu toho systému je prakticky za dveřmi. To je stejná situace, jako „Kinžály“ pana Dvořáka. Přesněji, ono je to spolu do značné míry propojené, vlastně až totožné. Což jednomu doslovně kazí radost ze zítřka. Opět, či spíš pořád a ke všemu čím dál víc, je to ve stavu, že jedinou nadějí je nějaká chyba v logice dění, které se brzy bude dít. Něco se v ní tam musí stát jinak, nebo nestat…

    Svět si libuje v morbiditách, tou naší by bylo, pokud poslední „radostí“, tedy, ve smyslu tropení si bláznů, hnaného zoufalstvím, by bylo to z Fialy. Na druhou stranu, když už tak už, svým neopakovatelným způsobem se postaral o to, aby ta zábava, jakkoli tolik zoufalá, byla jak se patří. Jestli on to v kombinaci s tím svým rozesmátým nerozuměním Netanjahuovi opravdu prezentoval tak, že on to byl, kdo v EU prosadil Izraeli právo na sebeobranu… Jak to říkal ten Paroubek? Že kdo z vás to má? Pche! Proti našemu Tyranosaurovi řídký kafe…

    Ale stejně, žádná velká válka nebude a hotovo. Logika přece má tu vlastnost, že se ve finále zachová nelogicky. Furt se to ukazuje na všech možných příkladech. A především, nesmíme přece neumožnit Tyranosaurovi, aby dohnal a ještě dalece předehnal sám sebe. Ten ještě světový politice předvede, jak to celý má správně vypadat, když to veme do ruky Tyranosaurus!!

    1. Kruci! Teď jsem si vzpomněl, že Tyranosaurem jsem už nazval Lipavskeho. Když jsem jej viděl v tý helmě. Tak doufám, že jsem to říkal jen doma, protože tady bych se tím teď opakoval. Ale jestli, tak jsou holt dva Tyranosaurové. Ono se není co divit, on ten obdiv k oběma prostě k takovému nazváni svádí.
      A rozesmátého Tyranosaura v komentáři nesrovnávám s Paroubkem. To je míněno, že kdo z vás má, co rozesmátej. To je jen dodatek, abych byl kdyžtak srozumitelnej… 🙂

      1. Ano, a zdejsi nas k42 vysoce odborne a logicky zduvodnuje proc je velka valka nemozna, vyloucena, nevyhodna, atd. 🙂 Cetl jsem v dobovych novinach polemiku dvou intelektualu. Valka dnes ? Co vas nema, pane. Evropske panovnicke rody jsou navzajem pribuzensky spriznene. Na mori vyrovnava vliv Nemecka Anglie, na sousi Francie. Obchod je velice intenzivni a jeho ztrata by poskodila vsechny. Dnes je doba jemne diplomacie, vyvazovani, kdepak pane valka… Jeste dodam ze ta polemika se odehravala v roce 1913 🙂 Je velmi nebezpecny pocit ze zname vsechny rozhodujici prvky a jejich vahu v systemu. Pak nas realita skarede prekvapi. Jinak vyborny matematik Simon Newcomb dokazal koncem 19. stoleti matematicky konsistentne treba ze let stroje tezsiho nez vzduch je nemozny 🙂 Trpel podobnou sebejistotou jako pritel k42…

        1. No, on když si prezident nejmocnější země světa podává ruku se vzduchem, volá na oblohu neskakej atpod., tak už je možné ledacos.
          Kór když ho vodí hned několik Kaligulů.

  18. Podobná choroba metastázuje i u nás. Byl jsem dnes na setkání sousedů v malé obci na východě východních Čech. Setkání pořádal soused, který je jednatelem německé korporace v Praze. Ze setkání se stala velká hádka, protože hostitel nenávidí stbáka Babiše jako hnidu, která je totožná s komunistickými aparátčíky, kteří ublížili jeho rodině.

    Přesto, že všichni ostatní přítomní byli tak či onak také postiženi svévolí konkrétních funkcionářů MNV a KSČ, bylo jim proti srsti takové černobílé vidění světa. Vlastně svými schopnostmi daným způsobem mluvil podobně jako třeba k42 zde. Byla to velká mela, doživotní rozluka.

    Začínám také považovat za nejpravděpodobnější prognózu budoucnosti ČR úpadek do bezvýznamnosti. Soused hostitel vyhrožoval přestěhováním do Německa, které ho živí za odvádění volů. Nezdálo se, že by jeho závazek byl někomu z přítomných líto.

    1. Sorry, ve druhém odstavci mělo být množné číslo „mluvili“, tj. všichni ostatní mluvili, ne hostitel. Se blbě píše, když Android na sílu opravuje přípitého přispěvatele.

      1. No, a tohle jde všemi vrstvami společnosti. Nenávist až za hrob (STBák Bureš nebo “Pitomio” – to je jedno), šířená těmi, kteří se “bojem proti nenávisti” živí nebo jinak ohánějí. Předtím něco podobného s COVIDem, rovněž postihlo snad všechny vrstvy společnosti (včetně vědeckých).
        Rozděl a panuj, co se vymyká…
        Analogické je to i vyzýváním Klimatického pánbíčka, kdo nevěří ve změnu klimatu je kacíř co patří na hranici. Zakažme auta, uhlí..

    2. Nakaza pathologickou smrtelnou nenavisti nici kazdou znamku
      a kazdy projev lidskosti. /Nekdo je jenom zivej , matka porodila jenom dite /.
      Vysledkem je vseobecne a nekonecne niceni , ktery se besnenim vycerpa a na cas konci, nakaza se prestane sirit, kdyz nema na koho a nikdo nezustane ./Hitler a nacisti/….
      /Docasne potlaceni rasistickyho nacismu po 1918 a zase po 45 , nakaza se opet zacina sirit , to kazdy muze videt ,v dnesnich priznivych podminkach /.

    1. Lidi, co nikdy nežili v různých částech USA, nemají ánung, jaká je to upadající země. To, co je na videu, bylo běžné už před více jak 10 lety. Část Brooklynu je taková židovská diaspora v New Yorku, jako palestinská Gaza v Izraeli. Zbytek Brooklynu je něco jako brněnský Bronx, jen mnohem špinavější.

      1. Nemají ponětí, ale furt tady budou židheilovat za fšechny cizáky a na vlastní lidi serou z vysoka. To je úpadek, kerej bude velice drahej.

      2. Na troly nereagujeme, ale na k tomu USA, ve zkratkách:
        Rovněž rozdělená společnost, kdy bohatá ultralevice fanaticky bourá svět chudších a konzervativních lidí. Mizející střední vrstva nevidí perspektivu – fenomén smrt ze zoufalství, drogová epidemie (opět i dílem nenažraných politiků) trhá rekordy cca 100.000 mrtvých za rok (= 2 x Vietnam!). I tam čelí migrační vlně, staví a nestaví zeď. A dalo by se pokračovat, idylka to tedy není…

        1. Střední vrstva mizí proto, že v dalších generacích už nevzniká. Většina dnešních třicátníků jsou příslušníci novodobého prekariátu, který se snaží horko těžko uživit nějakými socializačními službami. Ostatně jako i tento blog.

          1. Zmizí, páč už jen chodí telefonovat a datlovat prstíky do tabletu. Popřípadě šmelit s potravinami, benzínem a obilím. Říkaj temu práce a hodně z nich říká, že na tom makají. Fakt si myslí, že dřou jako koně. Ostatní sou pro ně jen trolové.

    2. CO TO TADY NAŠEL PAN SASIN ZA DANIELA DROBIKA svetobeznika a JE HO ANDILKA AMADU.

      To přece je pro naše pirátské neomarxisty,kterym i já doporučuji se odsťéhovat do U.S.A a tam holenkove není žadne vàleni po kavárnách ,musíte totiž dokázat vydělat NEJMIŇ 120 000 mesične v korunach

      Řika ANNA z KSH. . . In

        1. David má pod sebou svých 20 dévčàtek a každá má svou práci ,D D jim má ďelat dozor,ten barák PARIS Hilton se pronajal a bude jejich pracovište ,domivám se či co.

          Informuje AzKSH

      1. Za tento koment ve prospěch svetobeznika pana Davida Drobika ,mi digitální dozor Piratisek zdemoloval rechodne klabostnici a všechny písmena.
        Neomatxisticke Nemehla nemají rádi, když je posilám do AMERU,ačkoliv je to jejich *heimat*,kde banksteři mají centrálu Neomarxismu a řídí svého ŠWABa se svymi satanistickymi písmeny CBDC,kterým v Česku tzv# elity #nerozumí a proto nechtějí vysvětlit ubohým voličum z SV domorodcum co ty písmena znamenaji za PEKLO chystané vládou pétidemolice pro voliče KDU.ODS,TOP o9,SPOLU s Piraty kteří jdou řizeni heslem

        PO NAS POTOPA!👹💥🌵
        Pro volací znak valečnika kohort nejlepších synu a dcer repuk\bliky a potřeb PNZ pana S..“ MAMUT“ bude v nyní už stavěné už jednou NORMOVan-é arše nr .2 rezervované místo i potrava.

        Sakra ,sakra co to dělají tomu děvčeti,AzKSH ,že bude snad kapo SV, nebo co nebo,jak?

            1. Anonyme
              a co říkáte na SV ,kde jste členem a proto jistě zbožňujete kontraideologii s názvem ANTINEOMARXISMUS dále ,plán a program PNZ a znáte jak jdoufám i vizi pana Ing Blahyñky našeho spolu člena a guru.Co?

              Ptá se AzKSH. . .

  19. Erdogan: Izrael se dopouští „válečných zločinů“ a bude obětován. Židovský stát stahuje diplomaty https://echo24.cz/a/H74qg/zpravy-svet-erdoganizrael-dopousti-valecnych-zlocinu-bude-obetovan-prijde-stahuje-diplomaty?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1184000&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
    Toto se v podstate ( i kdyz jeste ne de iure) rovna preruseni diplomatickych vztahu. To vzdy v dejinach byl zarodek valky.

    1. Tak nakonec ty letadlové lodě ještě sundají Turci … a to bude taková pěkná tečka za tou naší obrannou touhle. Vystupovat netřeba, rozkládá se samo.

      1. Otázka je, co potom bude s námi. Ale sice je při každém konci tohoto konfliktu, ale v tomto případě pro nás hodně kritické.

        1. O tom rozhodnou ti, kdo
          1) mají IQ > však víte kolik
          2) mají dostatečně velkou armádu
          3) mají vlastenectví, aby armáda byla motivovaná
          4) mají vlastní průmysl, aby armáda byla vyzbrojená
          5) mají vlastní zemědělství, aby armáda nebyla hladová
          6) mají koule takovou armádu použít
          7) mají vyfutrované mezinárodní vztahy, kdyby něco z předešlého neměli
          8) mají vizi, čeho chtějí dosáhnout
          Takže pro nás jako obvykle: Náznaky elit budou zlikvidovány a cempeři se stanou zuřivými bojovníky proti nově stanovenému nejhoršímu zločinu – antisinismu. A zas nějak bude. Říše středu je dostatečně pragmatická na to, aby si ohlídala neklid a zbytkovou ekonomickou aktivitu v odlehlých západních provinciích a v pravý čas zahlásí „konec kočkování, chlapci!“ Jo a car pokrčí rameny – nechtěli jste férovou dohodu s carem, dostanete diktát císaře.

          1. Jo a ještě do podmínek patří, že mají suroviny, jednak pro průmysl, jednak aby armáda měla na čem jezdit.
            A vlastní energetiku.
            A dalo by se přidat i nezdeformované školství.
            A jelikož se takovými zeměmi naše okolí jen hemží, tak jeden nakonec vůbec neví.

          2. To je výborný, umíte do osmi. Zkusil byste vyjmenovat třeba deset svých životních potřeb, keré byste v našich volbách potřeb volil?

            1. Co kdyby například pocítil potřebu dát nějakému Sasinu (-ovi) pár facek?
              Mohla by to být první z deseti potřeb.

                1. pokud by -čistě hypoteticky- například někdo měl určitou svoji potřebu za opravdu velmi urgentní, může ji tam dát desetkrát za sebou stejnou?

                2. Obávám se, že za současné situace se můžeme dostat do bodu, kdy naše jediná potřeba a touha bude přežít.

      2. Jo, ale aby to nakonec nebylo ještě horší: nejen že nebude odkud vystupovat. Když to špatně dopadne – a zatím to ke špatnému konci spěje mílovými kroky – on ani nezbude nikdo, kdo by vystupoval.

        Mně se poslední dobou vybavuje ta scéna ze Smutně šílené princezny – jak královští milenci žádají své královské otce, aby tu zbytečnou řež stopli, když jsou králové.
        Králové jsou bezmocní, protože ve válce vládnou generálové – a jak víme, nepřítel zná jediný taktický manévr…

        Ve filmu to tvůrci pojali jako komedii, byť s vážným podtónem.
        Na UA a v Gaze zůstal ten děsivý podtón, ale žánr se změnil z komedie na horor.

        Těšínská jablíčka, která tady občas rozdává k42 – že válka nebude, protože skutečná WW není v zájmu nikoho – jsou jen šidítka. Z fyziky víme, že jakmile energetická hustota překročí kritickou mez, lavinové uvolnění energie nelze zastavit, bez ohledu na přání experimentátora.

        1. No, válka. Nechci slovíčkařit, ale … Hořící auta na předměstí Paříže jsou nebo nejsou válka? Prahu asi nečeká bombardování nebo ostřelování, ale ten Pařížský scénář zas tak nemyslitelný není. Společnost je rozdělená, zatím tu jen není dost imigrantů. Zatím. Ale jsou tu síly, které na tom pracují, třeba takový fráter Halík, co dnes dostal od PePy metál..
          (A stovky neziskovek, Piráti atd..)

          1. Slovíčkařit klidně můžeme. – Ne, já myslím, že to (v Paříži) pořád ještě není plnotučná válka. Tu já si představuju jako Hirošimu, Drážďany, Stalingrad. To ale jen proto, že do budoucna nevidím dost ostře – ani o to nakonec nestojím. Jistě to může být i horší, nemá smysl popisovat oč a jak.

            1. V Paříži, brzy i v Německu se to bude překlápět do občanské – náboženské války, pravděpodobně i plnotučné…
              Pro konfliktem /palbou/požáry/výbuchy zasažené je to nastejno jako přijít o život, zdraví či majetek v kobercovém náletu nebo zasypání dělostřeleckou či tankovou palbou. Jenom nevím kde a čí tanky/letadla by do Evropy vypadly?

    2. Defacto tím Erdogan naznačuje to samé co píše Vidlák, i když příčina nemusí být politická či ideologická (dle Erdogana) jako spíš materiální a ekonomická (Vidlákovy argumenty). USA za Izraelem budou/musí stát (a v tomto kontextu jsou Ukři na úplně posledním místě), ale je otázka jak mohou Izrael dál podporovat když nemají pomalu dost vojenského materiálu pro sebe (ani nenajíždějí na válečné hospodářství jako RF), a k tomu mají dluhy a dost vlastních ekonomických, politických i sociálních problémů.
      Smrdí z toho průser a konec světa tak jak ho známe i když nedojde na nekrajnější řešení – atomovky.

  20. Úplně by stačilo aby Erdogan vykopnul ty miliony Syřanů, které za peníze EU nechával v Turecku. Zatím. Řecko nemá kapacitu ani tu vlnu zdržet, a migráčci nás utlučou čepicema při své pouti do země zaslíbené (Německa).
    A když nám, Ukrajinou demilitarizovaným, tento jasný signál nebude stačit, stačí když promluví k německé Turecké menšině (dalších pár milionů), že hostitelé hanobí Islám a je potřeba konat…

    1. Jane, dekuji ze si mi usetril namahu s psanim 🙂 Recept ma na nas jednoduchy recept : Staci mu otevrit vrata na priprchlickych taborech, dat kazdemu par konzerv a flasku vody, a ukazat mu smer pres hranice… Jedina obrana proti tomu by bylo udelat na hranicich mlynek na maso – co ale KoZa v zadnem pripade nedokaze.

      1. Jj, pro Erdogana je to parádní řešení – on si tím vyhnáním Syřanů dost pomůže u svých – rádi je fakt nemají. Takže když je vyžene, vydělá na tom dvojnásob, a celá slavná EU tím klekne. Zdarma, ba co víc s bonusem politického zisku doma bude vázat zbylé síly EU (vojenské, politické i ekonomické)

  21. Vidlák má pravdu, jinými slovy to tady psal i Alef. Ona se ta choroba (zatím teda v daleko mírnější verzi) projevuje i v ČR, kdy po jakémkoliv upozorněníčku typu vydírání Najmona, daně z nemovitosti, hon v Lánech, dozimetrické telefony, podvody v rozpočtu a desítky dalších podobných drobností se okamžitě ozve pronikavý jekot: Ale babíííííííš! A (nejen) v režimním tisku se na každý nesměle projevený názor, že vraždění miminek jaksi, ehm, že, nemusí být zcela humanitární povahy, se okamžitě ozve pronikavý jekot: …

    1. Ano, hysterický jekot je to jediné, co libtardi ovládají. Vše ostatní jde pod jejich „správou“ do kytek. Na hysterický záchvat bohužel vždycky účinně platilo jen jedno a obávám se, že abychom se choroby libtardismu zbavili, nic jiného zřejmě účinkovat nebude.

      1. No já nevím, ale když mělo jedno z dětí hysterický záchvat, pomohlo mu strčit hlavu pod studenou vodu… A najednou byl klid…

  22. A za tuto chorobu, především její zhoršování a progresi, můžeme poděkovat těm „spravedlivým“ na nepravém místě, kteří nikdy neváhají pozvednout hlas na obranu „nepřiměřeně“ tvrdě trestaných teroristů, nezabíjejících členů teroristických organizací, sympatizantů teroristů či jejich podporovatelů.
    Právě tito pomohli a stále pomáhají k ujišťování teroristů, že jsou prakticky beztrestní. A samozřejmě, že podporovat terorismus proti židům je v pořádku, a že vraždit lidi se jim vyplatí.

    1. Oni byli v Oděse mezi upálenými nějací židé? Jako možné to je, i podle svých vlastních anekdot tam mají poměrně početnou komunitu.

      1. V Mukačevu měli kdysi zázračného rabína. Jednou tak vyšel na práh synagogy, zaclonil si dlaní oči před sluncem, a prorockým hlasem pronesl : „V Berehově hoří !“ Po celém městě se hned rozšířila zpráva o dalším jeho podivuhodném počinu. Ale za několik dní šel kdosi do Berehova a zjistil, že tam vůbec nehořelo. Tak jakýpak zázračný rabín , remcal. „No že tam doviděl !“, vysvětlili mu.

  23. Černochová vyzvala k vystoupení České republiky z OSN

    Pamejo – Pepa ma hviezdnu chvilku sermovanim tycou po hlave cestneho strazistu a pani tankistka je plna navrhov…. to je teda den.

    Dovolim si povedat, ze len koukam…. co sa to tam za Moravou deje….

    1. Vystoupení z OSN je skvělý nápad. Škoda že od takové jalovice. Mohli bychom se totiž vyhnou pandemické smlouvě WHO, a dalším španělským chřipkám z košer „očkování“, koronafašismům a opichům jedovatými košer šmakuládami.

      1. Možná i Istanbulské úmluvě. Evidentně bude stačit, když se pro podporu Palestiny vysloví i Rada Evropy, a jsme z toho venku.

      1. Skoro normální mozek, tipuji. Psychopatií postižený. Tu hmotu lze napustit velmi rozmanitě. Jí se přihodilo podobné obohacení jako Jasánkovi nebo Řeporyjskému praseti.

    2. Ta militaristka je prostě okouzlující blbka, jako ministryně obrny nenahraditelná.
      A soudruh prezident je taková třešnička na dortu.
      O signalistovi a dalších individuích z té party raději nehovoře.
      Realizace neskutečného.
      Sám se nestačím divit, čeho jsem se to dožil (tedy pokud se mi to jen nezdá).
      Inu, čeká nás s těmi výtečníky ještě spousta a spousta pokleslé zábavy.

    3. Nakaza vztekliny se vyznacuje naprostou ztratou a totalni ztratou lidskosti ,
      umozno to aby kazdou obet ovladl fanatismus ,
      a pokracuje vod predstirani a maskovani do spiraly vyvoje , do sebezniceni za kazdou cenu.
      Neni jine cesty. Do valek,krvavych revoluci a prevratu..
      Izrael, Usa, Nemecko , EU , Nato , monopolni bankovni korporatismus do imperialismu,
      az do fasismu , kazdej druh terorismu i ten diplomovane pedagogickej ted.
      Vsichni infikovani pospichaji s neuveritelne velkou a fanatickou snahou do zahuby vseobecneho niceni..
      120 statu hlasovalo za schvaleni resoluce okamziteho ukonceni nasili.
      45 zababele vynechalo.
      14 je proti a za pokracovani sileneho nasili.Mezi nimi jejich vlada u nas.
      Budou taky a zase kricet a vykrucovat se ,ze sou nevinny , ze za nic nemuzou..
      Jako obvykle.
      Nekdy ,pocitam, se zminim vo pojmu , „stredni trida“ , co to je a co to vobnasi a vo co de, pac vim dobre vo co de a mne tady provokujou, skoro kazdej vo tom mele a
      nikdo a zas nevi nic.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *