14 dubna, 2025

Pravda nevítězí, ta prostě zbude…

Můj páteční článek o tom, že mám sen, vzbudil docela ohlas. Zdá se, že to není jen můj sen, ale sní ho v tomto národě víc lidí. Možná ho sní s notnou dávkou skepse, protože to, co říkám, to se přece nikdy nemůže vyplnit. Kapříci si rybník nevypustí, kdo jednou drží v ruce moc i peníze, ten se toho dobrovolně nepustí. Ano, jsou to krásné sny o normálním světě, ale nejde to. Brání tomu elity, zahraniční vlivy, národní rozhádanost, různí podvraceči, nepřipravenost, nedostatek prostředků, všehoschopnost pravdy a lásky…. vy nechal jsem něco?

Za tento sen se cinkalo klíči v roce 89. Tenkrát málokdo toužil po dnešní verzi kapitalismu. Ano, máme hezčí fasády než v roce 89, sídliště jsou mnohem barevnější, máme mnohem více aut než v roce 89, máme domácnosti plné chytrých udělátek, ale co z toho bychom měli, kdyby to nebylo za cenu zadlužení v bilionech korun? Lidé tenkrát chtěli svobodu, kterou si personalizovali především do svobody cestovat a podnikat. Nikdo si nepředstavoval, že skončí masívní bytová výstavba nebo že by jednoho dne neměl milion lidí svého zubaře.

Stejně tak si nikdo nepředstavoval, že vstup do EU bude znamenat, že tady někdo koupí cukrovar, aby ho mohl zavřít, protože za to zavření dostane evropské dotace, které nejen pokryjí náklady na pořízení, ale i na zboření a ještě zbude velmi příjemný zisk.

Lidé věřili Havlovi, když jim sliboval, že nebude nezaměstnanost a sociální výdobytky ještě posílí. Věřili, že se prostě jen zbavili byrokratické buzerace, zbavili se papalášů, kteří s nimi zacházeli jako s malými dětmi, zbavili se ideologie, které už stejně skoro nikdo nevěřil. K ráji byl jen krůček… chybělo strašně málo, vlastně jen trochu víc respektu k občanům.

Nakonec jsme nedostali ani tu občanskou společnost ani nepolitickou politiku. Nebo spíše obráceně – dostalo se nám jí měrou vrchovatou. Máme jí plné školy, plná média i plné zuby. Lid už není zdrojem moci, ale prostě jen materiál k oškubání. Stát se z nástroje na tvoření blahobytu stal zase jednou nástrojem útlaku, jen tentokrát už za to nepřebírá odpovědnost. Prostě ji outsourcoval na Pánky, Rozumky, Mácy, Kartouze, ASPENy a samozvané experty na cokoliv vychované na fakultách sociálních studií.

Přesto ale evropské hodnoty nebyly úplně úspěšné. To základní v národě tvrdošíjně přetrvalo přes veškerou snahu o převýchovu. Pořád chceme bydlet ve vlastním. Pořád chceme mít všeobecné a dostupné zdravotnictví a pořád nikoho nenadchly soukromé důchodové fondy. Obzvlášť teď ne, když si dvacet let spoříte na penzi, pak přijde Fialova inflace a najednou máte naspořeno vlastně o padesát procent méně. Stejně tak ještě pořád odolává lidová myslivost a přes všechny překážky, pořád existují středně velcí zemědělci, kteří sice ustupují krok za krokem, ale nedávají svoje pozice zadarmo.

Jsme znovu jako v roce 89. Znovu nás štve přebujelá byrokracie a papaláši, kteří s námi zacházejí jako s malými dětmi. Znovu chceme svobodu, jen tentokrát si ji personalizujeme jako svobodu mluvit a vyjadřovat bez postihu svoje názory. Znovu nás štvou režimní média a znovu máme ty samé české sny jako v roce 89.

Jen… jsme o pětatřicet let ošlehanější a o tisíc let skeptičtější. Už nevěříme Západu, že to s námi myslí dobře. Už víme, že jsou to jen medová slova pro ekonomickou nadvládu… takové efektivnější pokračování bratrské pomoci. Už se všechno prošustrovalo. To, co zbylo, je pravda. Ona nevítězí, ona prostě zbude.

Hnutí STAČILO! je hnutí nového začátku. Hnutí restartu a bez iluzí. Ty jsme v průběhu pětatřiceti let postupně ztratili a deziluze nás svedla dohromady. Fialova vláda nás sehnala do houfu. Zbyla nám trocha snění a jinak nic. Nezůstal žádný spasitel. To je chvíle, kdy muži sevřou jílce mečů a ženy zatnou pěsti. Ne, neexistuje žádná zkratka. Neexistuje žádný zázračný recept. Jediná pomocná ruka je na konci vlastního ramene. Stojíme ve vybydleném domě. Je tak vybydlený, že i Spojené státy přemýšlejí, jestli už není čas se z Evropy stáhnout a nechat ji napospas…

Naše kůly v plotě už mají za klíčové partnery jen země jako Mauretánie…

Přestali jsme být i atraktivní kořist.

Kdy jindy začít znovu? Kdy jindy se pokusit, než teď, kdy jsme pod rozlišovací schopnost? Kdy jindy hledat českou cestu než teď, když jsme ztratili všechny jiné cesty? Už přece nejsme ty malé děti, ne? Už jsme udělali dost zkušeností s těmi, které jsme obdivovali a byli nám vzorem. Už nám zbyla jen pravda a je dost trpká.

Ale je to PRAVDA.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu

332 thoughts on “Pravda nevítězí, ta prostě zbude…

  1. https://www.prozeny.cz/clanek/zdravi-a-zivotni-styl-jak-to-bylo-s-volodymyrem-zelenskym-detstvi-mezi-gangy-hodiny-klaviru-i-kariera-komika-98383#dop_ab_variant=1464801&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    Russácká propagnda. Každý dobře ví, že Ukrajina, patřící na Západ, se po vymanění z russáckého bolševického jha stala demokratickým právním, a prosperujícím státem, kterým byla až do ruské agrese. Co Čechů tam jezdilo aby prací na stavbách svým zdejším rodinám zajistila trochu důstojnější život. Jaké hrůzy zažívali po příjezdu sem, už na nárdažích, kde se na ně vrhaly vyděračské gangy zdejších mafiánů. Aby je oloupily o to co jim zbylo po oloupení zdejšími celníky a policisty prolezlými korupcí. Jaké úplatky zde museli zaplatit aby jim bylo dovoleno dovézt a provozovat lepší automobil z ukrajinského bazaru. I pak, kolik z nich o něj přišlo, když gangster na ulici anebo i u nich doma poručil „Naval fáro!“
    Není divu, že po russácké agresi životní úroveň mnohých zdejších rodin, které přišly o možnost přivýdělku dramaticky klesla.
    Na to je jediná reakce vůči onomu pokleslému plátku.
    Kojot!
    Sláva Ukrajině!

    1. Nemůžeme Ukrajince vyčlenit z českých škol. Ředitelé ale mluví o problémech

      Ve škole v pražských Stodůlkách je 43% cizinců, odmítají se učit česky. Jak potom musí vypadat ta výuka pro 57% Čechů, kteří tu češtinu by měli umět, když je to rodný jazyk. A nezájem, jen mantra ministerstva, musíme cizince integrovat. A školo, poraď si.

      1. Odmítají se učit česky? To jsou Ukrajinci?
        Nebo jiní? Neučíš se česky, jsi hodnocen podle toho, jak jsi se předvedl.
        Pokus o integraci tady byl, ředitel je z obliga.

        1. Vy si to školství představujete jak Hurvajz válku. Dnes učitel nemůže dávat pětky znevýhodněným zakum, nebo by letěl. On musí začleňovat. Začleňování , to je ta mantra a ne dávání pětek. A když, tak slovní hodnocení,ale hyperkorektním jazykem.

  2. V Partii zase ukázali volební odhady. Vše je dlouhodobě prakticky stejné. STAČILO! dnes 5,5%, jindy měla víc a jindy i pod 5%.
    Nabízí se otázka o propadnutí hlasů a poučení z minula. Když to takto podobně bude (a je to pravděpodobné) i těsně před volbama, bude Vidlák zase propagovat, že je zbytečné riskovat a doporučí voličům STAČILO! aby volili SPD (nebo ANO)? Bylo by ironií osudu, kdyby S! nakonec mělo 4,9% a její hlasy se rozpočítaly i mezi Pětihrůzu.

    1. Třeba Stačilo ještě do voleb posílí, v průzkumech měli i více. Současný mírný propad hlasů je spíše kvůli nejnovějšímu spojení SPD se Svobodnými, Trikolorou a PRO, což jim zajistilo jistý ohlas v médiích. Vidlák pořád ještě nezacílil na lidi postižené exekucemi, a těch je hodně. Mnoho z nich asi k volbám nepřijde, ale pokud Stačilo navrhne nějaký rozumný návrh, jak exekuce řešit, mohlo by to přihrát hodně hlasů. Společnost je polarizovaná, tak už zbývá lovit jen hlasy mezi těmi, kdo se dosud nerozhodli pro nikoho. Témata jako exekuce, bezpečnost v ulicích, drahé energie a potraviny, opravdu mohou Vidlákovi přinést spoustu hlasů.

      1. Kolem sebe vidím víc nešťastných věřitelů, které štve dnes legalizované neplacení dluhů a to, jak se jim osobní bankrotář směje do xichtu.
        Ještě kousek zastávání se dlužníků a dojde na devadesátkové metody v mnohem větší míře než mají věřitelé odvahu dnes.

        1. Znáte ten příběh lichváře ze Švejka?
          Vede se snad válka proto, aby zlikvidovala všechny moje dlužníky?
          Lichva není bezrizikové podnikání.

          1. To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou. Ale budiž, zrušme tedy ochranu věřitelů před podvodníky a zároveň i podvodníků před věřiteli. Do úvěrového byznysu se pak pustí jen lidé s krátkým krkem, drzým čelem a sukovicí v ruce.

            Existenci zákonů, které garantují vymahatelnost smluv, považuji za civilizovanější řešení.

            1. Málem jste mě rozplakal, když jsem četl ty vaše „nešťastné věřitele“.
              Nejste náhodou ten soukromý exekutor Vrána z Přerova? Nebo někdo další ze soudně-exekutorské mafie, kterou tak miluje Miloš Zeman?
              Udělat z nezaplacené pokuty za jízdu načerno stotisícový dluh, to musí být civilizace na velmi vysoké úrovni.

              1. Tou mafií a černými pasažéry (kde to je zase velmi výchovné!) se lacině operuje, ale ve skutečnosti jde o to, omezit poskytovatele úvěrů jen na velké banky. Proč asi?

                1. Lacině operujete pouze Vy. Udělat z marginálního dluhu nezpůsobilé osoby desetitisícový dluh dokázala právnická mafie několikerým přeprodejem pohledávky bez ohledu na právnickou fikci zabývající se dobrými mravy. Ono vychováváni by měli být právníci všeho druhu. Osobně nikomu nedlužím, takže k dalšímu napadání si laskavě vyberte jinou oblast.

                2. Já bydlím blízko Frenštátu a vím, kde ten barák stál, než ho vyhodil do povětří ten nešťastník i s asi třemi dětmi a několika bydlícími.
                  Měl to tenkrát ten Vrána, ihned po tomto činu vymazal své „zásluhy“.

          2. Dle info nějakého sdružení právníků – většina exekucí se nevede kvůli zadlužení přes lichvu, ale klasickým neplacením (od jízdy načerno, dluhů na nájemném až po nezaplacení faktur) nebo dluhů z rozhodnutí soudů (od naborání auta, finančních podvodů, přes neplacení alimentů až po odškodnění všeho druhu).
            To nijak neovlivníte – lichvář nelichvář. Prostě se Vám to stane. Třeba Vás zítra trefí autem a nebude mít povinné ručení. Budete se roky soudit, utratíte hromadu peněz a potom …

        2. Chudáci věřitelé….když oni půjčovali těm fyzickým osobám z ryzího altruismu za naprosto mizivý úrok, bez tisíce podmínek a měli dlužníka prolustrovaného a půjčku zajištěnou…..

          Jděte se vycpatt, káčko…..

          1. Zajišťování půjčky a lustrace dlužníků je to, co půjčky prodražuje. Navíc je to přesně opatření, které vyhovuje velkým bankám se specializovanými úvěrovými odděleními a patřičně dlouhými prsty ke státní správě. Proč asi dnes nelze půjčovat v malém…

            To, aby mohl normální Franta půjčit peníze normálnímu Honzovi a stát (který si platíme v daních) se Franty zastal v případě, že mu Honza neplatí (stejně jako se ho zastane v případě, že mu Honza něco ukradne), je něco jiného.

            Všechny ty protiexekutorské a prodlužnické nářky jsou v žoldu velkých bank, které si tak čistí trh. Když Vás baví to podporovat…

            1. K43,
              nic proti Vám, ale i podnikání s půjčkami je riziko na straně věřitele, a nemalé. Větší ochranu má mít věřitel, který někomu bez dluhů půjčuje. Ale ne věřitel, který půjčuje někomu s dluhy. A právě navazující půjčky je to, co dělá problém neřešitelným.
              Jen jsem oznámil, že je zapotřebí s tím problémem nějak pohnout, protože už je to dost rozšířené. Jakou metodu řešení byste zvolil Vy? Dluhové otroctví? Osobní bankroty a oddlužení? Platit nadosmrti? Tak navrhněte něco vhodného.

              1. Já bych navrhoval osobní bankroty dle amerického střihu jak je tam měli do roku 2007.
                Věřitel většinou zaplakal, dlužníkovi už nikdo nikdy nepůjčil.

    1. To tak ve válkách obvykle bývá.
      Rusové zvolili taktiku, která je tam, na území plném nacistů a banderovců, jediná možná:
      Dělostřeleckou přípravou fakticky vyklidit civily, vybombardovat dané území do max. půlmetrové výšky nad okolní terén, aby se tam dotyční nemohli schovat a opevnit, následně ovládnuté území obsadit, nebo přes něj pokračovat dále.
      A to si myslím, že Rusové ty latentní nacisty z řad civilů, ještě docela šetří.
      Kdyby jim nezáleželo na civilních ztrátách, nebo neměli rozkazy civily šetřit, tak západní mainstream by dneska kvičel o dost víc.
      VVP potřebuje dosáhnout toho, aby sami lidi ty nácky odstranili a aby sesadili nacistickou vládu taky sami. Nikdo jiný to udělat nemůže. Pokud se mezitím nestane něco jiného, co to urychlí.
      A myslím, že verbováním mládeže 18-24, budou vládní nacisti i jejich pohůnci, vystříleni velmi brzy, nejpozději do podzimu. Invalidní otcové těchto faktických dětí a jejich matky, se o to zasadí.

      1. Kdyby Rusové prováděly útoky na města jak v Gaze Izrael tak by kvičeli ještě víc.

        Izrael se v gaze s civilistami nepáral.

      2. Spousta nepřesných zásahů je způsobená čipy z praček. Místo aby jak mají v úmyslu, trefili školku, školu, dětské hřiště, omylem trefí vzdálený vojenský objekt či školící středisko.

        1. A co teprve, až se trefí do nějaké veřejné prádelny! To pak bude hojnost čipů z praček na černém trhu…

    2. Jsem rád, že nebydlím v Sumy. Svůj hlas dám tomu, u koho předpokládám, že povede takovou zahraniční politiku, že nedopadnu jako ti v Sumy.
      Podle zdejších silnoproudých médií, taní si politickou reprezentaci vážící poměr výnosů a nákladů zahraniční politiky zvolili ve svobodnývh volbách.

        1. A tohle z toho všeho vyplývá:

          „V kuloárech se šuškalo, že šéf Bezpečnostní služby Ukrajiny (SBU) Maljuk Zelenskému hlásil, že nespokojenost ve společnosti dosahuje takové úrovně, že hrozí v jediném okamžiku vybuchnout. Lidé jsou nespokojeni se vším. Mobilizace, tarify, ceny, postoj úřadů k armádě, korupce, devastace, bezpráví atd.
          Všichni jsou si jisti, že úřady sedí na sudu se střelným prachem, který může kdykoli vybuchnout.
          Zelenskij a jeho okolí tento „sud střelného prachu“ sami vytvořili, a to kvůli své hloupé strategii řízení státu.
          Proto mnozí ze Zelenského okolí začali „prozřívat“ a odchází do podmíněné opozice nebo opouštějí zemi. Všichni si uvědomují, že Titanic jde ke dnu, je to jen otázka času“.

        2. Každý z těch bezpříkladných pitomců, má v kapse či v batohu mobil, nebo je poblíž i něco jiného datového, připojeného buď k operátorům, nebo ke Starlinkům.
          Rusové skoro automaticky vysílají nějaký průzkumný prostředek tam, kde jejich služba odmonitoruje větší soustředění IMEI spolu s datovými pakety, směřující do onoho místa soustředění IMEI, triangulačně určeného.
          Někde jsem četl, že skoro pravidlem jsou dva střední bezpilotníky na soustředění nad 20 takových „objektů“.
          Vždy jeden monitorovací, který zjišťuje, zda to není jenom elektronická návnada, simulující reálný provoz. Druhý útočný, který to případně po potvrzení dokončí.
          Je-li to něco většího/důležitějšího, pak může do několika minut letět i přesná raketa.

          Zatím jsem nezjistil, jaký technický prostředek, nebo jakou síť prostředků, používají Rusové k tak rychlé a operativní komunikaci až s velením armády.
          Tipnul bych si zhruba něco, co spolupracuje přímo s ruskými satelity nad danou oblastí, mají jich tam soustředěno údajně přes padesát..

            1. A co když není každý Ukrajinec nebo etnický Rus národovec? Spojení přes GSM funguje, takže stačí kódovaná SMS nebo telefonní hovor, že „v místní prodejně dostali banány“. Stejně jako to probíhá opačným směrem.
              Nebo – jak se k Rusům dostávají ta videa z bombardování nebo z lovu komisařů na rekruty? Pomocí poštovních holubů?
              Jak získávají Ukrajinské orgány SBU spolupracovníky (agenty – záškodníky) v Rusku? Přes SMS a GSM nebo Messenger!

              Ten pohyb informací a ideologií se prostě nedá uhlídat ani zastavit. Tohle za II. WW prostě neexistovalo. Ani drony nebyly. A družicové snímkování a navigace.

              Ukrajina má svoji pátou kolonu v RF a naopak – tak je to jednoduché.

              Perlička: Ještě několik dní po začátku konfliktu v roce 2022 fungovaly na síti pouliční internetové kamery. Z kamer na náměstí Majdan bylo slyšet(!), jak RF dobývá to pověstné letiště u Kyjeva – stíhačky, výbuchy atd. Několik dní Ukrajincům trvalo, než to zarazili. Dívával jsem se na to. Bylo tam mimo jiné vidět, v kterých ulicích stavějí VSU uzávěry pro případ, že by se Rusové dostali dál. No, nedostali se.
              ===
              Během Majdanu ty „přenosy“ z Kyjeva fungovaly stále, ale z těch RF nijak netěžila. (Tedy myslím…) Z těch jsem těžil já a měl tak materiál pro svůj blog.

              [;>D)

              Fascinuje mě, jak složité konstrukce jsou někteří lidé schopni vymyslet, aby něco zdůvodnili. Occamova břitva není obecně používaná…

            1. UA: Poslankyně Nejvyšší rady Maryana Bezuglaya uvedla, že přílet ruské rakety(?) do města Sumy se shodoval se shromážděním vojenského personálu ozbrojených sil Ukrajiny, kteří pořádali slavnostní předávání cen. Podle poslance mohlo dojít k úniku informací o místě a čase předávání vojenských vyznamenání.

              To jenom na okraj. Occame, Occame…

              1. Mohlo dojít k úniku informací. Mohlo.
                A tu rychlost, s jakou velení příslušné armády povolilo vypálit rakety na daný cíl a přesně jej trefit, to si vysvětlujete jak?
                Prostě někdo zavolal mobilem třeba Nikiforovovi a řekl:
                „Hele, tam a tam je dneska dopoledne 80 chochlů pohromadě, pošli tam Iskander, ok?“
                Tak to asi nefunguje, kódy nekódy…

    3. Martine, ještě to musíte pilovat. Správně vaše zpráva měla znít: „„Špinavá verbež.“ Rusové udeřili na centrum města Sumy, na místě jsou desítky mrtvých“. To je mnohem údernější. Ten článek Novinky už několikrát přepsaly, aby byl působivější a Rusové v něm odpornější. V jedné verzi dokonce Rusové zaútočili na centrum pro lidská práva. Což je logické, Rusové ze své podstaty (z genetiky podlidí či mongoloidních ras z východu) nesnášejí lidská práva, a proto ničí vše, je nějakým způsobem symbolizuje. Musíte držet prst na tepu doby.

    4. Pise se na AK:
      Cílem ruského raketového úderu na Sumy bylo kongresové centrum, kde se v té době konalo slavnostní vyznamenání vojáků AFU „vyznamenaných“ na Kurském směru.

      V souvislosti s úderem na Sumy se objevily určité nejasnosti. Podle informací našich vojenských zpravodajů, které záhy skutečně potvrdila ukrajinská poslankyně Maryana Bezuglaja, úder zasáhl kongresové centrum místní univerzity. Toto místo bylo pravidelně využíváno pro čistě vojenské akce. A dnes se v něm právě konalo slavnostní předávání ocenění vojákům a důstojníkům AFU, kteří byli velením vyznamenáni za své „úspěchy“ při invazi do Kurské oblasti.

      Bohužel byly hlášeny civilní oběti v blízkosti objektu, který AFU záměrně využívala v rušné čtvrti. Šéf ukrajinského ministerstva vnitra uvedl, že bylo zabito 21 lidí a 83 zraněno. Na tuto tragickou skutečnost ukrajinští propagandisté od prvních minut sázeli a dělali wah-bang a ze všech sil hovořili o dalším válečném zločinu ruských ozbrojených sil. Ukrajinská média o vyznamenání a přítomných vojácích mlčí, o čemž svědčí pickupy s taktickými znaky na záběrech – tuto misi převzala Bezuglaja, jak je jejím zvykem, a to pouze nepřímo.

      1. A toto se pise na Hovinkach:
        „„Děsivý úder ruské balistické rakety na město Sumy. Ruské rakety zasáhly obyčejnou městskou ulici, obyčejný život – obytné domy, vzdělávací instituce, auta na ulici. A to v den, kdy lidé chodí do kostela – na Květnou neděli, svátek vjezdu Páně do Jeruzaléma,“ napsal na síti X Zelenskyj.

        „Takhle se může chovat jen špinavá verbež – brát životy obyčejným lidem. Upřímnou soustrast rodinám a blízkým. Probíhá záchranná operace,“ uvedl dále Zelenskyj.“

        1. Vzali si jako živé štíty okolní civilní zástavbu i lidi…
          Tohle obvykle dělají teroristi z Hamásu, jestli se nepletu.
          Taky umístí raketomet na dvůr nemocnice/školy a spoléhají na to, že na nemocnici/školu nikdo nebude útočit.

    5. K pravděpodobným příčinám útoku na Sumy (to v ČT a na Novinkách nebude):

      Z emotivního videa bývalého státního úředníka Moiychuka v Sumy: ve zkratce – „Pokud vojenský gubernátor Sumy Artyukh do 18:00 nepoklekne před lidi a neomluví se a pokud totéž neudělá šéf SBU Sumy a další představitelé, tak sdělí, co bylo příčinnou útoku“…
      Z dalších mediálních zdrojů vyplývá, že v budově, na kterou byl útok cílen (Kongresové centrum Sumy) se konal ceremoniál udělování vyznamenání pro příslušníky 117. brigády teritoriální obrany Ukrajiny, která 13.4. slaví také den svého založení.
      Mimo zásah kongresového centra byla druhou raketou bohužel zasažena i Petropavlovská ulice a to v místě cca 75 m od kraje zasaženého objektu. K zásahu zde došlo po desáté hodině, tedy v době, kdy ulice byla velmi frekventovaná, včetně přítomných trolejbusů.

    6. Informace od Marijany Bezuglé (UA), Igora Mosejčuka(UA – opozice Zelenského), videa z místa.
      Rusové trefili budovy Bankovní akademie a Kongres centrum místní správy. V obou budovách se slavnostně předávala vyznamenání hrdinům bojů v Kurské oblasti. Zatím se ví o 31 mrtvých civilistech, kteří cestovali v trolejbuse, co jel právě kolem jedné z budov. Místní samospráva se chtěla pochlapit, tak na slavnost pozvali rodiny s dětmi .
      Na ukrajinských sociálních sítích to vře, videa a fotka vyvracejí zveřejňované informace o kazetových bombách, volá se po potrestání Rzsů i místní samosprávy, starosta Konotapu vyhrožuje sdělením pravdivých informací, pokud se místní samospráva nebude kát.
      Mapa zničených budov https://t.me/yurasumy/22387
      Foto: https://t.me/first_political/86645

    7. A jak to je z Ruské a Ukrajinské strany

      Poslanci a místní představitelé obviňují vojenské vedení z nedbalosti po útoku na centrum Sumy. Požadovali rezignaci řady vysokých představitelů, včetně šéfa krajské správy a velitelů ukrajinských ozbrojených sil.

      Šéf ministerstva vnitra Ukrajiny Igor Klimenko ohlásil raketový útok na centrální část města Sumy. Podle Státní pohotovostní služby Ukrajiny bylo v důsledku útoku zabito 32 lidí a více než 80 bylo zraněno. Náměstkyně lidu Maryana Bezugla, známá tím, že kritizovala ukrajinské vojenské vedení, uvedla, že k útoku došlo během slavnostního předávání cen vojenskému personálu.

      Starosta Konotopu Artem Semenikhin obvinil z incidentu šéfa krajské vojenské správy Sumy Vladimira Artjucha a vedoucího regionálního oddělení SBU Olega Krasnoshapka a vyzval je, aby rezignovali a postavili se k soudu. Bezuglaya podpořila požadavek na Artyukhovo odstranění a ve svém kanálu Telegram uvedla, že je potřeba očistit systém od „Sovětů“ a neschopných lidí.
      Kritizovala také vojenské vedení, včetně vrchního velitele ukrajinských ozbrojených sil Oleksandra Syrského, velitele územní obrany Igora Plakhuty a zástupce velitele pozemních sil Oleksandra Nesterenka, a obvinila je, že se nedokázali přizpůsobit moderním výzvám.

      Prezident Zelenskyj vyzval mezinárodní společenství, včetně USA a EU, aby reagovalo „tvrdě“, a zdůraznil, že dialog „bomby nezastaví“. Ruské ministerstvo obrany zase zdůrazňuje, že útoky míří výhradně na vojenská zařízení a související infrastrukturu.
      https://tsargrad.tv/news/nagradili-po-polnoj-russkie-udarili-po-sumam-v-moment-chestvovanija-voennyh-reakcija-kieva-bescenna_1222343

      1. Celá ta léta chochlové vědí, že se vojáci nemají shlukovat na jednom místě.
        Ale tihle „hrdí vlastenci“ na to zvysoka serou a jdou si hromadně předávat metály.
        Tak to dopadlo, jak muselo.
        A to si myslím, že ten údajný Iskander ani neměl plný náklad. Není to tam podle fotek poničené tak, jak od tohoto typu rakety, stavby obvykle poničené bývají-zpravidla jsou zcela zbořené.
        Možná je s částečným nákladem raketa i rychlejší, přesnější a lépe manévruje..

  3. Jen aby zbyly i židle.

    7 relevantních politických stran je zkrátka na ubohou zemičku jako je ČR přespříliš. Někdo tu vzýval odvolatelnost politiků; ale přece hlavní problém v politice je to, že kvůli neustálému koalování měňavkovitých koalic nikdo nic neprosadí a nedotáhne. Jedni se vymlouvají na druhé a vše stagnuje a vleče se tempem závodního hlemýždě se zlomenou šťopkou.

    Řešila by to monarchie, ale než k ní občanstvo (opět) dozraje, co takhle méně hulákat a více se spojovat?

    Člověk má fakt chuť volit Babiše jen proto, že „něco“ udělá. Popichování. 🙂

    https://www.novinky.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-ano-oslabilo-spolu-posililo-40517206

    1. Jak četl poslední dva Vidlákovy články, tak snad i ODS.
      Když jsem je přečetl manželce, její reakce byla „Co chlastá?“

      1. ODS je přesně ta strana, která má krásný program, ale plní z něj čistou nulu a vymlouvá se na koalice. Neustále a opakovaně.

        1. Jo. A káže vodu, chlastá víno.
          Co se týče ekonomie a podobně, Rothbada, Hayeka, Misese… si může přečíst každý. T není raketová věda, za kterou to vydávají a z níž zjevují prosťáčkům. Co se týče praktické ekonomie, daleko ji ovládá každý provozovatel vietnamské vrčerky.

          Ostatně, kolik Vietnamců je mezi dezoláty?
          A proč?

              1. Místo toho aby v kotli pod pódiem mávali fanglemi, ve svých občerstvovnách a obchůdcích prodávají vyhladovělým a žíznivým dezolátům nudle a posilující nápoje. Mimopražský dezolát koupí i nějaký textil „šuší pani šuší čim vic pruhu tim víc adidas“ aby se při nejbližší taneční zábavě měl čím chlubit.

                1. Mimochodem, ta parodická čeština zvolna mizí .
                  Vietnamka v prodejně na nároží mluví takřka spisovně, bez přízvuku.

    2. „Řešila by to monarchie, ale než k ní občanstvo (opět) dozraje, co takhle méně hulákat a více se spojovat?“

      Panebože, to jsou zase blbosti. Monarchie byla přesně to, co tu máme dnes. Akorát ty mocné zneužívající své postavení nevynesla do horních pater amorálnost a ekonomická bezuzdnost, ale amorálnost založená na tradicích/zvycích a opřená o církev.

      „ale přece hlavní problém v politice je to, že kvůli neustálému koalování měňavkovitých koalic nikdo nic neprosadí a nedotáhne“
      Ano, přesně tohle řešil minulý režim. Stačilo je reformovat, nemuseli jsme být zpátky ve třicátých letech, tj. v hybridu mezi první a druhou republikou. Vlastnická struktura i finanční toky byly zdaleka nejspravedlivěji uspořádány v naší historii, i když západem placený disent kvákal něco jiného. A ani se nepokoušejte ohánět padesátými lety, protože každá moderní společnost si prošla něčím podobným. V USA vyvražděním původních obyvatel a několika stoletími otrokářství plus hospodářskou krizí a hladomorem, v němž zemřelo několik milionů lidí a dodnes se to tutlá, a to vše skončilo pár desetiletí před těmi našimi padesátými lety. Dtto Anglie a celý slavný západ se svým kolonialismem. A nějak jsem si nestačil všimnout, že by svou minulost považovali za natolik fujky, že by vše z ní vzešlé chtěli zrušit, poplivat a zadupat do země.

      1. Přesně, Belgie, Holandsko, Dánsko, Anglie. Jedna koloniální monarchie větší druhá. A miliony mrtvých za nimi.

  4. Musím připustit, že na rozdíl od fonetické parafráze slavného projevu (Martin Luther King, Jr., 28. srpna 1963), popisuje tento článek mnohem realističtěji probuzení s nohou v nočníku.
    Jenom ten pocit, že většina otroků v ČUR souzní s Vidlákovým snem je hodně mimo mísu. V tom 63. roce totiž s Kingem myslela stejným směrem nejen většina z 11% černochů v SSA, ale i hodně ostatního obyvatelstva – a sdělovací prostředky mu do toho nehodily vidle:
    🏛️ Reakce vlády
    Prezident John F. Kennedy
    Kennedy měl smíšené pocity. Na jednu stranu podporoval cíle pochodu – hlavně rovnost před zákonem a zákaz diskriminace. Na druhou stranu se obával nepokojů a jejich možného vlivu na Kongres, který právě zvažoval zákon o občanských právech.
    Krátce před pochodem se sešel s organizátory a žádal, aby demonstrace proběhla poklidně, což se skutečně stalo – a to pomohlo.
    Po pochodu Kennedy veřejně ocenil, že byl mírový a důstojný, a jeho podpora zákona o občanských právech posílila.
    FBI (J. Edgar Hoover)
    Ředitel FBI, J. Edgar Hoover, měl k pochodu a Martinovi Lutheru Kingovi Jr. velmi negativní postoj.
    FBI sledovala Kinga a další vůdce hnutí, tajně je odposlouchávala a snažila se je diskreditovat, protože považovala hnutí za „narušující pořádek“ a potenciálně napojené na komunisty.
    Po pochodu FBI zesílila své snahy podkopat Kingovu autoritu, mimo jiné i pokusy o vydírání.
    📰 Reakce médií
    Hlavní proud (mainstream)
    Většina velkých novin jako The New York Times, Washington Post nebo Time o pochodu referovala pozitivně nebo neutrálně.
    Zdůrazňovaly pokojný průběh, velikost davu a působivost Kingova projevu.
    Například New York Times ho označil za „největší shromáždění protestu v historii hlavního města“ a upozorňoval na historický význam.
    Televize
    Vysílání z pochodu poprvé přineslo do amerických domácností obraz tak masivního a klidného protestu Afroameričanů. To mělo obrovský vliv na veřejné mínění.
    Záběry lidí různých ras, jak pochodují bok po boku, i slova Kingova projevu přispěly k zvýšení empatie a pochopení problému rasové nerovnosti.
    Kritika z konzervativních kruhů
    Některé jižanské nebo konzervativní noviny (hlavně na Jihu) varovaly před údajnými „neamerickými“ vlivy, zveličovaly riziko nepokojů nebo pochybovaly o motivech organizátorů.
    Ozývaly se také hlasy, že šlo o nátlakovou akci, která porušuje zákonný politický proces.

    1. Naproti tomu za Vidlákem nestojí ani všichni oficiálně chudí, a převážná část těch buhatších je tak zmáknutá, že otrokáře velebí.
      Co se týče čísel z ChatGPT pro ČUR, kde působí okrádání důchodců , inflace a vakcinace zřejmě díky vymírání statistický pokles otroků, a kde se hranice příjmové chudoby stanovuje jako 60 % mediánu ekvivalizovaného čistého příjmu domácností. Tato hranice se každoročně aktualizuje na základě aktuálních příjmů. Seznam Zprávy+10www.poznatsvet.cz+10Statistika a my+10
      📉 Hranice příjmové chudoby v roce 2023
      • Jednotlivec: 16 774 Kč měsíčně Charita Česká republika+4www.poznatsvet.cz+4Statistika a my+4
      • Dvoučlenná domácnost: 25 161 Kč měsíčně Statistika+1www.poznatsvet.cz+1
      • Rodina se dvěma dětmi do 13 let: 35 225 Kč měsíčně Statistika a my
      Pokud čistý měsíční příjem domácnosti klesne pod tuto hranici, je považována za ohroženou příjmovou chudobou. Český rozhlas Plus+8www.poznatsvet.cz+8Statistika a my+8
      📊 Podíl obyvatel pod hranicí chudoby
      V roce 2023 žilo v České republice pod hranicí příjmové chudoby přibližně 9,8 % obyvatel, což odpovídá asi 1 020 561 osobám. V roce 2024 tento podíl mírně klesl na 9,5 %, tedy zhruba 998 200 lidí. Statistika a myČeské noviny | ČeskéNoviny.cz+2Týden.cz+2Český Rozhlas+2
      👥 Nejvíce ohrožené skupiny
      • Neúplné rodiny s dětmi: V roce 2024 bylo ohroženo příjmovou chudobou 36,3 % těchto domácností. České noviny | ČeskéNoviny.cz
      • Senioři: Díky valorizaci důchodů a jednorázovým příspěvkům se situace seniorů zlepšila; podíl ohrožených klesl z 18,9 % na 12,5 %. Statistika a my
      Navzdory těmto statistikám upozorňují některé organizace, že až 2 miliony lidí žijí těsně nad hranicí chudoby a jsou zranitelní vůči ekonomickým šokům, jako jsou inflace nebo ztráta zaměstnání. Seznam Zprávy

      1. Bohužel to ostatních 8,5 milionů lidí vůbec, ale vůbec nezajímá!
        Ten správný šrumec nastane tehdy, až 8,5 milionu lidí bude žít pod hranicí chudoby a zbylým 2 milionům budou ty „socky“ pro smích! Ten smích je rychle přejde. Tentokrát to nebude „samet“!

      2. @Rýč:
        Jakým způsobem může přijít starobní důchodce o svoje místo, svůj příjem? [;>))
        Počítám jen státním zásahem, když se zpětně určí odchod do důchodu třeba na 80 let.
        Po volbách, pochopitelně!

  5. Vidláku, přečetl manželce.
    Reagovala stručně. „Co chlastá?“

    Vysvětli, jak množství oněch dostupných udělátek a jiného zboží, které lidé kupují za své, souvisí se špatným hospodařením a zadlužením státu. Že by to bylo tím, že jsou nízké daně, že lidem by mělo být bráno více z jejich práce, z toho co našetří? Za rok, za deset let, za generace? Jak k tomu přijdou ti ostatní? Nebylo by spravedlivější kdyby každý každého dne, týdne, měsíce, roku… v každé generaci, začínal od nuly? Nebylo by spravedlivé, kdyby netěžil z přičinlivosti svých předků, tak jako strom že svých kořenů? Jenže, kdo by se snaží když ví, že mu výsledky jeho úsilí budou odebrány? Ve kterých je jeho životní čas? Jeho život? Život jeho stromu, kterého je jedním z výhonků? Tak jako by veškerý život musel začínat znovu a znovu, protože proč? Že je to spravedlivé?.

    Vysvětli náčelníku, kterak to, že si koupím Ajfoun či cokoli jiného, za obchodní cenu neurčenou státem, třebaže za výdělek zdaněný státem v nynější výši, za cenu zvýšenou o prodejní daň ať je nazvána jakkoli, v nynější výši, způsobuje podfinancování zdravotnictví, školství a jiného potřebného hrazeného za státního rozpočtu, ostatně z peněz vybraných na daních, protože stát nemá jiný zdroj příjmů než co sebere občanům?
    Jak to souvisí s tím ajfounem?

    Rozumím tomu správně tak, že občané jsou při alokaci svých peněz nerozumní, že je chybou, že jim jich tolik zůstává, že pro veřejné blaho je žádoucí jim jich ponechat co nejméně, protože stát, jeho úředníci, jeho moudří vládci daleko lépe než občané vědí co pro ně je dobré?

    Že daleko lépe než oni vědí jak nají nakládat se svým životním časem a s celými svými životy? A pokud tak, proč by se sami, otroci, jako majetek státu, jeho vládců, měli snažit, když je jim vše odnímáno a přidělováno podle rozhodování vládců? Jestliže jsou natolik nesvéprávní protože neschopní zacházet se svými životy, kterak že jsou schopní volit vládce? Nemělo by i toto jim být odebráno?

    Co způsobuje, že jedni jsou chytřejší,schopnější než druzí? Není toto příčinou veškeré nerovnosti? Proč nerovnost odstraňovat nepřímo, nedokonale, tak jak dosud?

    Což věda již nyní neumožňuje vhodnější výběr? Vhodnější distribuci genů než když je to ponecháno na občanech samých? Ne tak, ale podle potřeb potřeb společnosti? Tolik těch, tolik oněch….

    New Brave World. Vítejte v termitišti.

    Začalo to kdysi, nenápadně. Těmi Ajfouny….

    Tak jak to je, náčelníku?

  6. Byť se místní vize hezky čtou, pořád nevím, proč právě Stačilo bychom měli věřit, že si po volbách se svými sliby a voliči nevytřou pozadí, jako je to na naší politické scéně již koloritem, a zvolení zástupci si nebudou spokoleně 4 roky korytařit a přihrávat malé domů sobě a svým kamarádům.

    1. Není to tak složité, jak by se mohlo na první pohled zdá. Máte na výběr mezi stranami, co ve sněmovně byly a všechny to udělaly, snad kromě SPD a mezi stranami, které tam ještě nebyly a tak existuje alespoň šance, že si budou za svym programem stát i po volbách.
      Podle mého názor strany současné vládní koalice už nemůže volit člověk duševně nebo morálně zdravý.

      1. Přesně, když si vzpoměnu co byly zatím pokaždé za hovada ty strany, které se profilovaly jako svěží vánek, nová vize, bez kauz, bez historie, tak mám obavy i teď. Jen tak z hlavy, Věci Veřejné, Zelení, vlastně i ti Piráti.

        1. Čím se dneska živí například Vlastimil Tlustý? Mirek Topolánek?
          Co v politice pochopil takový Ivan Langer?
          Furt mi z toho vychází, že v politice zůstali jen malí Bendové a Vondrové.
          Asociálové, blbci a vychcánci. Nikdo, kdo je trochu normální, tam nezůstal.

            1. Učí na soukromých universitách, jde to vygooglovat, dělají poradce, v dozorčích radách, podnikají, jde vše vygooglovala.

              1. Už si to nepamatujete, jak to bylo? Ani jeden neodešel dobrovolně. Langera vykrouzkovali voliči, byl nezvolen, Topolánkova vláda padla celá a nikdo je už nechtěl a Tlustý byl vyloučen a dál nikam nezvolen.

      2. Pak tedy česko s.r.o. je zemí šílenců. Což by celkem odpovídalo.

        Jedinou zárukou proti poslanecké zradě na voličích je odvolatelnost poslanců. Musela by to však zaručovat Ústava ČR. V Česku je však něco takového neproveditelné, ústavní soudci by to okamžitě shodili ze stolu, i kdyby to v PS-PČR prošlo ústavní většinou. Což je další utopie.
        Jenom připomínám, že Republikáni měli odvolatelnost poslanců ve svém programu již na počátku devadesátých let.

              1. Ale vždyť je, poslanci za Republikány zradili nebo ne? Já to nevím, ale pochybuji, že Tymákovan lže.

                1. Kdyby furt dokola nežvanil o nějaké neurčité zradě, ale napsal konkrétně kdy, kdo, koho, za co, kvůli čemu, apod., dala by se o tom vést debata.
                  Takhle jenom prudí, protože neměl rád republikány. Z nějakého skrytého osobního důvodu, který nechce přiznat.

                    1. Jo, to já taky. Poněvadž za těch 25 let, co jsem se aktivně angažoval v Rep. straně, jsem leckoho poznal a ledacos vím.
                      Ale je možné, že mám i nějaké mezery, takže se rád nechám pánem poučit.

                    2. Takže sjetiny hlasování nemohu najít, ale existuje o tom i dokumentární film ČT, jak se tři poslanci Republikánů nechali koupit při hlasování o rozdělení Československa. V tom dokumentu jedna z nich nejen přiznává na kameru, že to bylo za auto, ale po skončení dokonce vesele vykřikuje „Jdeme chlastat“. Osobně mám v paměti, že to nebyl jediný případ, že od nich snad i nějací poslanci odešli během volebního období, ale to je můj pocit, který už nejsem schopen podpořit argumenty.

                      Každopádně názor, že Republikáni skončili kvůli hlouposti voličů, je podle mého hodně velký úlet.

                    3. @ Tymákovan
                      Na svůj názor máte samozřejmě právo.

                      Jinak – to o čem píšete se stalo na podzim 1992. Ještě ve Federálu. Já se bavil o o jaru 1998, o volbách do PS-PČR. A o následné oposmlouvě. Drobný detail.

                      To, o čem píšete, ovšem potvrzuje moji tezi, že kdyby byli poslanci za úmyslné neplnění volebního programu (za který se nechali zvolit) odvolatelní, nic takového by se nestalo. No nic, ti tři výtečníci pak stejně k 31.12.1992 definitivně skončili. Podřízli si sami větev, na které seděli.

                      Nicméně, jelikož Vás mám nakonec stejně rád, udělám Vám radost.
                      Pokud Vás zajímají detaily celého vámi zmíněného případu, přečtěte si útlou knížečku od dnes již velmi starého pána Pavla Mozgy s názvem „Koho chce Sládek zabít“, tam je o tom případu docela podrobná zmínka. Pavel Mozga byl hned zkraje od založení strany v roce 1990 až do roku 1995 první místopředseda Republikánské strany. Někde si tu brožurku sežeňte. Mohl bych Vám ji sice někam poslat v elektronické podobě, ale tak moc rád Vás zase nemám…
                      😀

                    4. Charon 13 dubna, 2025 (21:22)

                      1998 byl následek 1992, proto jsem o tom psal já. A nechci se hádat, ale už dvakrát jsem vám psal, že zaprvé Zeman nemohl nic jiného dělat a zadruhé že o tom, zda to byl podvod na voličích, mohou rozhodovat jen Zemanovi voliči, zda se cítíí podvedeni či nikoli. Já na rozdíl od vás v 1998 ČSSD volil a za podvod to nepovažuji, jak už jsem uvedl, nevidím, co jiného mohl dělat.

                      S odvolatelností je u poměrového systému značný problém, jediné řešení je dát tu pravomoc straně, za kterou byl dotyčný zvolen. Za mne je to nutnost.

                      Moc děkuji, po knížce se určitě podívám.

                      👍 🤣 Oceňuji vaši upřímnost, opravdu bez ironie. Pokud byste se ustrnul nade mnou nebo chtěl potěšit i jiné zde, můžete ji dát na uschovna.cz

          1. Už se sakra vymáčkněte, JAKÉ hlasy KDO a KDY prodal, nebo s tím přestaňte a mlčte!
            Jinak zapomenu na své slušné vychování.

            1. Promiňte, ale můj život se netočí okolo internetových diskusí, měl jsem dnes jiný program než sedět doma.

              1. Možná to bylo tím, že ani já nemám čas neustále sedět na internetu.
                Taky musím odsluhovat kormidlo a plachty. A občas i někoho převézt…

      3. „Pilně se pak varujte falešných proroků, kteříš přicházejí k vám v rouše ovčím, ale vnitř jsou vlci hltaví… Po ovocích jejich poznáte je.“
        Matouš 7/15, 16
        Do politiky musí přijít lidé, kteří za sebou mají kus života, kteří se osvědčili v komunální politice, kteří mají za sebou užitečné dílo a kteří mají ve svém Curriculum vitae co nabídnout.

        1. Zapomněl jsem napsat, že s řečičkami o demokracii, svobodě a lidských právech mohl vystačit tak akorát Venca Veškrna se svými kumpány z disentu pár let před a pár měsíců po Listo-pádu. Názorně nám to aktuálně předvádí nejen PPP na Hradě, ale zejména parta diletantů a mizerných politruků ze Strakovky!
          Obrazně řečeno, tento národ a tento stát nepotřebuje politology a kulturní a sociální antropology, ale jako sůl potřebuje inženýry a dělníky!

          1. Nemůže fungovat. Jinak řečeno: Dzeržinskij: horoucí srdce a naprosto čisté ruce. S Vidlákem do toho půjde jít. Půjde do toho on s námi?

    2. Se mnou máte naději… a osmiletou historii mého psaní. Od začátku do konce, se vším, co k tomu patřilo. Prohry i vítězství, pravdy i omyly… všechno. Máte naději, že to myslím vážně a že pro to i něco doopravdy udělám.
      Můžete se podívat do mé historie, jak to asi budu dělat, kam se přikloním, kolik budu mít odvahy a kde jsou mé slabé stránky.

      S ostatními máte jistotu, že to zůstane stejné jak to bylo…

      1. Podporujte svého „šerifa“!
        Já nemám „naději“. Já mám jistotu! Naději jsem neměl ani tehdy, když říkali „Myslíme to upřímně“!
        Jestliže se „perestrojka a glasnosť“ vz. 2025 nepovede, nebude to tím, že jste vy a další selhali, že jste neschopní, že při vás nestálo štěstí, že vás to „semlelo“. Bude to tím, že vás občané nepodpořili a nepodrželi!

  7. Zákony bohatství Tomáš Lukavec.
    Dnes nový rozhovor s Markem Hermanem – Ztrácíme jednu generaci
    Když usínáte vedle někoho, koho máte rádi a poslední, čeho se dotknete před usnutím je mobil, tak máte velký problém
    Velice doporučuji zhlédnout!

    1. Považujete nás za takové debily, že musíme nejprve zhlédnout instrukční videa, abychom něco pochopili?
      Není ta předposlední věta naprostou samozřejmostí, minimálně pro zdravého člověka?

  8. „Stojíme ve vybydleném domě“. Cikány vybydlené domy šly k zemi stejně jako tisíce jiných domů, továren, statků a historických památek, proměněných zásluhou privatizace (soukromý majitel je přece lepší než stát) a mafiánských kšeftů v odstrašující ruiny! Nikdo v těch vybydlených ruinách nechtěl už dále bydlet, nikdo je nechtěl opravovat, nikdo v nich nechtěl podnikat. Prostě jen blázen ne nepodobný reprezentantům vládní koalice by do toho strkal peníze.
    Je třeba začít stavět budoucnost na „zelené louce“!
    Co takhle poučit se z obého, tedy ze socialismu i kapitalismu, zhodnotit co bylo špatného a co dobrého a na tom stavět? Protože jen blbec přece nemění své názory a stále dokola dělá stejné chyby! Obávám se jen (když se ohlédnu po výsledcích voleb za poslední tři dekády a zejména těch posledních do sněmovny a na Hrad), že těch blbců je v České republice většina 🙁

    1. Kdo jiný nežli blbec, sestěhuje cikány dohromady a nepřinutí je pracovat?
      Kdo jiný nežli blbec, postaví rozhlednu v údolí? Nebo kus cyklostezky odnikud nikam, na kterou nic nenavazuje a nic jí nepředchází?
      Kdo jiný, nežli blbec a asociál, nechá zchátrat či dokonce ukrást kulturáky, sokolovny a osvětové besedy, kde se lidé několikrát do roka, často i přes celé století, scházeli u místních tradic a kultury či folklóru?

      1. ČEZko je země neomezených možností. Zejména když se jedná o čerpání EU-dotací a nemalého „odklonu“ jejich částí do soukromých či stranických pokladen.
        Kdo žádá po cikánech aby pracovali, je rasista. Tak jako republikáni v devadesátých letech. Ještě, že to voli-čové na konci devadesátých let správně pochopili!

          1. Tak to asi ne. A určitě si to nemyslí ani sám Charon.
            Doktor Sládek měl téměř vždy pravdu.
            Ale naneštěstí se vyjádřil vždycky tak humpolácky, že to vyvolalo u režimních novinářů i vlády automatické odmítavé reakce.
            Kdyby správné myšlenky dr. Sládka někdo dokázal „diplomatičtěji“ formulovat a přednést, možná by tu byli Republikáni dodnes a nevznikli by obskurní Piráti, nebo VV.
            Důkazem je dneska třeba Okamura.
            Ten se od dr. Sládka až tak moc neliší, ale některé citlivější záležitosti, jako zrovna ty morgoše, dovede „zaobalit“ tak, že to nevyvolá bouřlivé reakce.

            1. S tímto plně souhlasím. On totiž Charon to vysvětluje, že za vypadnutí Republikánů ze Sněmovny mohla hloupost voličů. To mi přijde jako pohádka pro malé děti.

  9. Pokud jde o nezaměstnanost, měl Havel pravdu.
    Nikdy u nás nebyla masová nezaměstnanost, pohybuje se kolem 3% dlouhodobě.

    1. Re: Aleš

      Víte hovno a byl jste v řiti. *)

      Úmyslně vynecháváte epochu likvidace těžkého průmyslu na Ostravsku. Minimálně.
      Jen z TŽ Třinec vyletělo z roku na rok stěží uvěřitelných 15 000 kusů.
      Část z nich se pochopitelně vrátila zpět v externích firmách za nesrovnatelně horších podmínek.

      Dále bych pak připomněl masové propouštění kryté „předčasnými odchody do důchodu“, resp. „zlatými padáky“ pro všechny, kteří byli ochotni podepsat.
      Státní kasu to stálo neuvěřitelné prachy.

      *)
      Trochu se kroťte, Targusi. S takovou v té řiti byzy budete vy sám. Myslím to upřímně.
      Alef Nula

      1. A těch ženských v textilu. Perla 3,5 tisíce, Primona 3 000, jen 2 malá města. Pak Textilana, Tiba, Vigona, Hedva, na to navázané OP Prostějov, podobné počty v České Třebové, Ústí nad Orlicí, Liberci, Dvoře Králové, Moravské Třebové, Svitavách, dnes již neexistující podniky.

        1. Zlínský Svit měl v roce 1987 přes 22.000 zaměstnanců. Jen o centrální fabrika ve Zlíně.
          Do roku 1985 měl areál Svitu, jen v samotném Zlíně celkem 213 výrobních budov.
          Není v tom započítán areál za Dřevnicí – např. sklady forem a kopyt na Rybníkách a slévárna s linkou přesného lití tamtéž, není v tom míchárna obuvnických lepidel a kyslíkárna, z bezpečnostních důvodů stojící jinde, samostatně stojící trafostanice, výměníky a další.
          To všechno ale obsluhovali lidi. Elektrárna Svitu byla schopna, při několikerém požáru rozvodny Otrokovice, zásobovat několik týdnů celý Zlín a blízké okolí sama.
          S pobočnými závody po celé republice i na Slovensku, které pod Svit patřily, tam pracovalo přes 35.000 lidí.
          Ti všichni, se nikam nevypařili.
          Často bohužel šlo o lidi, kteří nedělali v životě nic jiného, než boty, nebo některou jejich součást.
          Lidi z pomocných technických/strojírenských provozů našli práci snadno, ale ševci ne…
          Šlo tam potkat i hodně přesluhujících absolventů Baťovy školy práce…
          Zajímavé ale bylo sledovat, jakou rychlostí a jakými cestami, se potom odpařoval tovární majetek.

    2. Aleš:

      OSVČ v mnoha případech, není nic jiného, než útěk z UP a živoření na ZL. A ty nabídky z UP jsou směšné. Opravdu víte houno.

    3. Jistě. Je tu jedno veliké ALE. Nejsou řemeslníci, nejsou řidiči, nejsou strojvůdci, nejsou lékaři – mám pokračovat? Zajímalo by mne, co tedy všichni ti „zaměstnaní“ dělají. Politologem snadno a rychle?

      1. Re: spit…

        Zde platí to, co jsem tu psal mnohokrát. Nevratný konec vzdělávání končí těsně po dvacítce.
        Cokoli se učíte později, stojí za hovno. Moje vlastní zkušenost.
        Pokud nemáte solidní základ, na kterém by se dalo budovat, jste odsouzen k marnosti a neustále se točíte ve zrychlující se spirále – pokus o zaměstnání, útěk na marodku, pracák – pokus o zaměstnání, útěk na marodku, pracák…

        Jinak abych uvedl příklad ze života, takový řidič soupravy aby byl co k čemu, potřebuje minimálně sedm let velmi tvrdé praxe. V ostatních profesích to je podobné, pokud se nejedná vyloženě o házení lopatou.

        1. Lékař se musí učit furt. VŠ ukončí v pětadvaceti, po příchodu do praxe se musí učit, po několika letech složit jednu atestaci a po dalších několika letech další. Já jsem skládala 1. atestaci – všeobecná psychiatrie – ve 30 letech, další – dětská a dorostová psychiatrie – ve 44 letech a tu třetí – psychoterapie – ještě později. V čem máte pravdu – čím je člověk starší, tím mu ty vědomosti lezou do palice pomaleji a dá to víc práce.

          1. Ale (podle mých zkušeností) jen praxe dává nezapomenutelné výsledky.
            (Nevím, jak je to třeba u chirurgů, kolik si mohou dovolit omylů…[;>)))
            Protože u nás nad „elévem“ vždy bděl zkušený „nadkolega“ a „pral ho přes prsty“, když nezvládal.

            1. Ale to taky. Obdoba vztahu mistr – tovaryš. Ale bez skript a učebnic, teď teda bez odborných informací z netu, se prostě neobejdete a naučit se to prostě musíte.

    4. Bohužel být zaměstnaný != mít důstojný příjem na důstojný život. Mám ve svém okolí řadu lidí, ktří jsou formálně zaměstnaní aby je nebuzeroval UP, ale peníze šmelí, kde se dá, tj. v lepším případě x dalších DPP, DPČ

  10. Tak kolem druhé hodiny byl úplněk a nezmohla jsem spát. Nebe jasné, počmárané, bodejť by ne, včera celý den vysoká aktivita letů západ – východ a taky jih – východ . A ony přišly peníze!!
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-na-brzky-mir-to-nevypada-spojenci-slibili-ukrajine-dalsi-vojenskou-pomoc-za-pul-bilionu-40517140#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

        1. Re: Charon

          Každá jedině správná liška si v noci provádí údržbu svého ocasu, aby měla ve dne co chválit. Přece každá liška chválí svůj ocas.
          No a tato soudružka liška u toho stíhá navíc studovat denní – tedy vlastně noční – tisk.
          (-:

          1. Z toho mi vychází jedno:
            RF dochází prachy na výplaty vojáků a tak, protože si netisknou nekryté peníze jak je v západním světě zvykem, budou muset dokončit SVO do 16-ti měsíců.
            To docela jde, konečně se přestane zabíjet.
            P.S.: Inflace v RF je 7,5% a nadále klesá. V ČR je 2,8% a nadále stoupá.

            1. Hmm… inflace 2,8% a „ti zodpovědní“, co si 30 let střádali na důchod, přišli během Fialové vlády minimálně o třetinu úspor? Co to je? Matematika libtardů?

              1. Oficiální informace.
                Je to jak někdejšího seriálu „Věřte – nevěřte!“ Já na úsporách prodělal asi tak 20%. Tak jsem si koupil pár kousíčků zlata. To jde nahoru.
                A bude platit i když se rozpadne celý finanční systém.

                    1. Zlato se preceňuje, to má význam jen pro vrahy z wallstreetu a ve velkém, když najdou takové hejly, nebo souvěrce, jako např guvernéry ČNB, kteří levné zlato prodají a drahé koupi, z toho je pro ně vývar, ale cihličky starého kocoura mu nepomůže. Není důležité, že cihličky roste teď, ale jak na tom bude, až bude chtít prodat.

                    2. Nemějte Opravníku o mé cihličky obav. Vždy v historii zafungovaly.
                      Ztráty jsou při nehybném trhu je to cca 10%, ale máte oběživo, kterému každý rozumí.
                      Zlato není na prodej, spekulaci, ale na výměnu, třeba za chleba nebo volný průchod někam.

                    3. Tak to se nechci chvástat, ale za chleba a volný odchod někam určitě uspěje k krizi spíš muj rozkrok, než vaše cihlička. I cihličky bývají v určitých obdobích nesměnitelné, viděla jsem to v mnoha filmech.

                1. Při rozpadu finančního systému se naskýtá otázka, zdali bude co kupovat? Těch výrobců, nebo zemědělců, co nejsou závislí na finančním systemu, není moc. Já pokud můžu investují do skleniku, rozšiřování pole a pod.

            2. Sranda je, ze Rusko zaraba na raste ceny zlata, keďže ho ma vyše 2300 ton a množstvo neklesá, keďže nepredávajú. Druhá vec je ze uplne teoreticky, su jednym z najvacsich taziarov zlata na svete a nic im nemoze zabranit, kupovat vytazene zlato za nobovytlacene ruble a v pripade nudze ho vymienat za dovoz, nikto to imho neodmietne

      1. @liška: Vy jste tu ruskou situaci nepochopila správně. Hovinky píší jinými slovy: „Kdyby rusové okamžitě přišli o veškeré příjmy, mají našetřeno jen na 12-16 měsíců žoldu a logistiky pro armádu realizující SVO.“

    1. Ano, byly to právě novinky s paní Brodníčkovou, které mě naučily hledat si pravdu.
      Když píší novinky, že Rusům něco dochází, tak zpravidla se za pár týdnů ukáže, že něco významného došlo banderovcům. A že Rusové toho docházejícího mají až tolik, že s tím postoupili o dalších 30km…

      Netvrdím, že novinky jsou vždycky o 180° obrácená pravda. Ale zpravidla se to těm 180° velmi blíží, resp. velmi se to blíží zbožným přáním tamních redakčních rusofobů.
      Pak se podívám na svodky válečných blogerů, na videa Američanů – bývalých amerických vysokých důstojníků ve výslužbě, občas shlédnu něco od Patricka Lancastera přímo z terénu, občas přečtu něco od M. Svatoše, projdu vlákna UA a RU na Aktuálních konfliktech – a mám víceméně jasno o těch docházejících věcech u Rusů…

      1. My, co jsme za mlada museli povinně číst RUDÉ PRÁVO, ovládáme umění četby mezi řádky. To dnešní mladá generace neumí. Nějaké Hovínky nás proto nepřekvapí.

        1. Nikdy jsem nemusel povinně číst Rudé právo. Jen na vojně jsme povinně sledovali televizní noviny a absolvovali PŠM. Jinak mě nikdo k ničemu nenutil. Tož tak, asi jsem žil někde jinde.

          1. My sme mali pravidelne v skole prehlad tlace…..ziaci museli hivorit co bolo v pravde apod. Sranda ale bola, ze stacilo pochytit, ze niekde sa nieco deje a potom len rapotat plus minus to iste…Nikaragua bojuje svoj cestny noj s USA, komunisticka strana vyjadrila svoje pevne spojenectvo s krajinou, ktora bola pravidelne spominana, KSC presadzuje prava robotnickej triedy ram a tam. Uz si to sni nepamatam, ale virm ze som s tym dost vedela dlho vydrzat

      2. Re: Teco

        Hledat pravdu jsem se učil ještě před nástupem na ZVS. Že jdu správným směrem, jsem pochopil po první lekci PŠM (pro neznalé – Politické Školení Mužstva).

        1. Umíš si představit PŠM v roce 1972? Za toho okolního, normalizačního rachotu?

          Tehdy byly v PŠM věci, které se i ten největší salámista musel naučit nazpaměť, protože přes to prostě nejel vlak.
          Totiž – tehdejší důstojníci a hlavně politruci, všichni od kapitána výš, měli po absolvovaných politických prověrkách až tak nasráno v gatích, že nebylo radno je příliš dráždit tím salámismem.
          Někteří to zkoušeli – a to potom ostrý sedmičky lítaly skoro na každém BoRo.
          Nebyla to prdel, jako měli potom, o deset let později ti, kteří jen předstírali fungování 😀
          My tenkrát fungovat museli, protože tu funkci pořád někdo prověřoval, aby měl krytý záda..

          1. Re: Teco

            My jsme měli na PŠM kokota vyrostlého ze sedmdesátek. Taky zkoušel trojky a sedmičky. Až narazil na vojcla jménem Jožo Korba. Po několikerém pokusu přinutit ho učit se soc prc poučky se ho zeptal, jestli aspoň ví, kolik je 3×3.
            Jožo mu odpověděl – Aj děsať, keď treba. Záleží čisto na vás pán velkomožný školitěl.
            Soudruh to vzdal a my se začali postupně zařazovat po bok Joža.
            Samozřejmě – maturanti to měli o dost těžší přesvcědčit jej, že jsou stejně blbí, jako nedoučený Korba.

  11. Střípek do mozaiky Oranžová revoluce 2.0.

    Recenze dokumentu „Vítejte v Nulandistánu: pravda o…Ukrajině“

    Tento týden jsem narazil na dokument z června 2014 „Vítejte v Nulandistánu: pravda o propagandě a krizi na Ukrajině“. Tento 85 minut dlouhý dokument kanadské GRTV dává do posloupnosti časové události a výroky ke krizi na Ukrajině převážně z posledního půlroku a dává vybrané události do kontextu a pohledu, který není v českých masmédiích příliš prezentován.
    Zdroj: https://blog.idnes.cz/zboril/recenze-dokumentu-vitejte-v-nulandistanu-pravda-o-ukrajine.Bg14080476

    youtube
    Dokument kanadské GRTV
    Vítejte v Nulandistánu: pravda o propagandě a krizi na Ukrajině 85 min.
    https://www.youtube.com/watch?v=oOZoYLu9QPE

  12. Můj hlas máte.
    Ale, budete to mít v PS těžké, protože spousta lidí je fakt zblblá a jako opozici vidí jenom ANO, což je strašné, páč je to řízená opozice. Včera jsem četla, že „hranolka“ chce jako první věc opět zavést EET! Takže ne odchod z Lipské burzy, ne snížení daně z nemovitostí, ne přestat podporovat politické neziskovky a Ukradinu, ne shánět levný plyn a ekonomická diplomacie, ne zakleknout na banky a korporace a hitlermarkety….zase a opět šmátrat v kapsách těch drobnějších živnostníků a podnikatelů, které představují veřejnosti jako největší zloděje. Prý šedá ekonomika…no, ale pokud je úplně zadušena, tak to stejně nevytrhnou..

    1. Svědky Babišovy nepředěláte. Oni stále se slzou v oku vzpomínají, jak jim vychcaný Babiš trochu zvednul důchody. Že je chtěl povinně všechny nahnat pod jehlu s tím genetickým svinstvem (prý vakcínou, ha-ha-ha :-D), tak to už všichni zapomněli. Beztak by tam nakráčeli i dobrovolně – jako mnozí, kteří tu už díky tomu ani nejsou.
      Politická zaslepenost je jako náboženský fanatismus. Nad mozkem poslušnost a nad rozumem víra…, jak kdysi trefně zpíval Karel Kryl.

  13. Co z toho bychom měli, kdyby to nebylo za cenu zadlužení v bilionech korun?

    Všechno. Stačilo by málo – osvobodit se od svých věřitelů.

  14. Narazil jsem na povídky o AI (umělá „inteligence“) a tyto povídky se blíži realitě.

    Labyrint algoritmů a ráj lidskosti

    Pastiš na Labyrint světa a ráj srdce

    Labyrint algoritmů a ráj lidskosti, to jest: Digitální realita, kde se v záplavě dat a umělé inteligence skrývá iluze poznání, nekonečné sledování a manipulace, uzavřené bubliny, předsudky a zkreslení, a nakonec ztráta svobody i vlastní identity. Ale ten, kdo se zastaví, myslí kriticky a naslouchá svému srdci, kdo nezapomíná na lidskost a hodnoty, ten jediný nachází skutečné poznání, vnitřní klid a opravdovou radost.

    Motto (V digitálním světě se dá snadno ztratit, ale jen člověk s vlastním úsudkem najde cestu ven).

    Věnování (Těm, kdo nehledají jen odpovědi, ale i smysl).

    K čtenáři (Tato kniha není návodem, jak algoritmy ovládnout, ale jak se nenechat jimi ovládnout).

    https://www.blogosvet.cz/article/labyrint-algoritmu-a-raj-lidskosti-UP6AV

  15. Alespoň jsme opět v něčem na špici. Otrokem na desítky let.

    Česko se vrací mezi země s nejrychlejším růstem cen nemovitostí v EU

    Sen o vlastním bydlení se Čechům dál vzdaluje. Ceny bytů a domů po pauze způsobené útlumem trhu loni opět začaly stoupat. Na konci roku patřily české nemovitosti podle čerstvých dat Eurostatu dokonce k nejrychleji zdražujícím v celé Evropské unii. Odborníci přitom očekávají, že silná poptávka bude pokračovat i letos, což tlak na růst cen ještě zvýší.
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-cesko-se-vraci-mezi-zeme-s-nejrychlejsim-rustem-cen-nemovitosti-v-eu-40517135

    A to se vyplatí…

    Cena nemovitosti 4.500.000,- K4
    Úroková sazba 4,28 %
    Výše úvěru 3 500 000,00 Kč
    Doba splácení 30 let
    Výše splátky 17 279 Kč
    Celková výše splátek 6 220 595 Kč

    Je faj, že dali poplatek zadara.
    Měsíční poplatek za vedení úvěrového účtu 0 Kč

  16. 😱muži sevřou jílce mečů,“

    a podle propagandy kazisvětů táhnou vraždit jiné otroky, které neznají a kteří jim do té chvíle neublížili. Debilizace je síla! snad ještě větší než nevědomost!

    1. Viz jeden citát na mém blogu:
      Válka je, když se zabíjejí lidé, kteří se navzájem neznají, na rozkaz lidí, kteří se dobře znají, ale vzájemně se nezabíjejí.
      (Albert Einstein)

        1. Dobrá, když tady vážné citáty padají do spamu… tak z jiného soudku:
          Anonym napsal: 😱muži sevřou jílce mečů…
          A co sevřou ženy? Kamže se to schovává meč…?
          😀

  17. OT pokec – ale jen trochu – pro nick neo.

    Psal jste, že musím změnit přístup k ostatním a přestanu mít problémy.

    Po osmi letech neustálých stížností na rušení nočního klidu jsem pro ombudsmana dělal seznam podaných ohlášení na místní městskou policii kvůli rušení nočního klidu. Bylo jich okolo padesáti – tuším, musel bych to dohledat.
    Na služebně MP jsem byl několikrát a místní šéf se vždy tvářil, že mi celkem rozumí a snaží se pro mne dělat maximum.
    Jaké bylo moje překvápko, když jsem zjistil, že z nahlášených a policií ověřených rušení nočního klidu ANI JEDNO nebylo řešeno v přestupkovém řízení, protože to poliši jednoduše házeli do koše.
    Jaké bylo překvápko opakovaných narušitelů, když jsem je začal hlásit po těch osmi letech na přestupkové oddělení já sám.
    Takže asi tak je to s tou změnou chování.
    Btw. nezapomeňte mi napsat, že jsem strašná kurva, protože chci zakazovat lidem lidovou a tradiční zábavu.

    A propos – ta změna chování. Skutečně zabrala změna mého přístupu – to když jsem bavičům rozmlátil jističe v rozvodné skříni. Soudruzi baviči to zkoušeli s trestním stíháním. Kdybych byl slušný, dostal bych podmínku. Slušný jsem nebyl, poslal jsem do prdele státní poliše i s jejich vyčíslením škody a vyřval jsem si vyčíslení od soudního znalce. Skončilo to pokutou, kterou jsem nikdy nezaplatil – zašel jsem na přestupkové a poslal pána opět do prdele – tradičně. S tvrdou vyhrůžkou, že pokud bude na zaplacení trvat, budu páčit tak dlouho, až přijde o svůj flek.
    Rozhodl se zůstat.

    1. Kdybych vás Targu neznal, už bych z vás pomalu dostával strach. Já jsem přece klasický „posluha bavičů“.

      Ale máte pravdu, když jsem ještě bydlel ve státním bytě a nahlašoval jsem problémy, které jsem nebyl schopen sám řešit, tak se nedělo NIC! Sliby a výmluvy.

      Když jsem na bytový podnik následně vrazil bez zaklepání a rozhodil jsem jim s řevem psací stoly od sebe (nikoho jsem nezranil a dokonce ani nezpůsobil škodu) přišli řemeslníci hned druhý den, ač údajně neměli volné termíny do konce roku – a záležitost do týdne vyřešili. Už ze střechy nezatékalo.

      Pak jsem úřednicím donesl dvě kytky a teprve pak mě začaly brát vážně.

      1. Re: Sk

        Vaše slušnost byla soudružkami zaměňována za (před)posranost.
        Ty kytky bych jim nenosil. Soudružky by při mém dalším příchodu po incidentu řvaly jak na vojně – KONČIT! POZOR!!!

          1. Kocoure, že „musíte“ jsem určitě nenapsal, jen jsem dal myšlenku, zda tu negativitu sám nepřitahujete.
            Ale chápu Vás, staří kocuři bývají často nevrlí, když se na ně šáhne a i seknou drápkem…
            Takže se mějte krásně a pokud jsem se Vás dotkl, tak se omlouvám. Ale fakt jsem to myslel v dobrém a ty poušt zkuste.. Mějte krásné dny..

            1. Proboha, nechte ty omluvy spát. Nedotkl!
              Jsem dost starý a otřískaný životem, že mě nějaká kritika nedokáže vykolejit. Přečtu, pokývám hlavou a jdu dál.

              (Myslím si ale, že jsem ve zdejší bublině jeden z nejpozitivněji naladěných.)

      2. Nu, pane Starý kocoure, řekl bych, že ta děvčata na bytové správě v tom byla možná nevinně. Pochybuju o tom, že zrovna na Vás, pane Kocoure, si referentky zlomyslně smlsly. Nebo si myslíte, že si ta děvčata přejí mít děravé střechy ve své správě a proto usilovně zabraňují opravám?Pokrývači mívají opravdu dost práce na zastaralém domovním fondu. Někdy běhají z jedné opravy na druhou, řeší spěšně (a tedy bohužel i dosti nedbale) jen ty nejhorší havarijní opravy. Navíc opravovat střechy lze obvykle jen za příhodného počasí. A možná byl na bytové správě před Vámi jiný Řvoun, který si přednostní opravu vyhulákal tak jako Vy. Nedáváte svým jednáním jakýsi návod jak hrubě jednat s úřednicemi, které ve skutečnosti mají ve své pravomoci jen malý vliv na množství, kvalitu a rychlost údržby a oprav? Je to jenom moje zkušenost, okolnosti ve Vašem případě mohly být jiné a rozhodně to nemyslím zle ani jako útok na Vaši osobu.

        1. Re: VČ

          Bylo by potřeba:
          1/ v PRVNÍ řadě rozklíčovat, kdo určoval pořadí oprav.
          2/ Pak by bylo potřeba zjistit a změřit efektivitu soudruhů pokrývačů, o nichž si myslíme všichni totéž. Neboli mladí opravují bytový fond, staří jsou na fuškách.

          Teprve poté by bylo možno vynášet soudy nad Starým kocourem, který slezl ze své „vyšadki“ a navštívil OPBH, oděn do staré a vypelichané lví kůže, vypůjčené z fundusu nejbližšího okresního divadla.

          Poznámka pro Sk – vypelichanou lví kůží a okresním divadlem nechci shazovat vaši profesionalitu, nýbrž chci naznačit mírumilovnost, kterážto z vás poněkud vyzařuje.

          1. Pořadí oprav určuje velice často kde-kdo a kde-co. Můžete si udělat plán jak budete racionelně postupovat a dokonce i podle plánu začnete, ale pak se na Správě objeví hysterický Řváč a pokrývači sbalí vercajk, případně si jedou obstarat nový, jiný potřebný materiál a přestěhují se na Hysterikem vyřvané místo. Když jde moc dobře, ztratí se jen půlden. A opravuje se u Hysteriků, zatímco práce na původním místě stojí (a třeba tam i zatéká). Bohužel je to tak, jako když se lidičkové ve frontě před krámem na něco strkají, předbíhají. Ten, kdo si něco vyřve, odstrčil jiného. Celkový postup se zdržuje. Snad si to uvědomil i pan Starý Kocour, zastyděl se, a přinesl kytici.
            Víte, plánovat opravy na obydlených stavbách je velice ošemetná věc. Začnete něco, pak se zkazí počasí a buď stojíte, nebo se stěhujete jinam. Kdy se počasí zlepší neví ani pan Zákopčaník. A do toho vstupují obyvatelé, které jste přemluvil, aby umožnili vstup, ale pan Hysterik způsobil, že tam prostě nejste. A obyvatelé se právem zlobí a nadávají na špatnou organisaci. Anebo dělníky včas nevpustí, protože si „byli jenom nakoupit“.
            No, pokud se, pane Targusi, týká řemeslníků, máte pravdu, opravdu to tak chodí. Jenomže ta děvčata v kanceláři nemají po ruce (ani jinde) další řemeslníky. A teď je to tak, že třeba ti pokryvači nejsou ani zaměstanaci Bytové správy, jsou to IČ-aři, kteří dělají za sebe a na sebe. A když jim jinde nabídnou dobrý kšeft…???
            Podle Vašich rozumných příspěvků, pane Targusi, soudím, že jste zkušený, životem otřískaný muž. Dovolte, prosím, malinké odbočení. Byl jsem kdysi na akci, kde svou práci předváděl kovář. A vyzval jednoho chlapce, aby si to pod jeho vedením zkusil. Po chvíli chlapec toho nechal a prohlásil, že kovářem nebude, že bude radši ajťákem, nebo jůtůberem. Řemeslník je vzácná květinka a dobrý řemeslník je UNIKÁT.

          1. Máte pravdu. O Vašem uměleckém vystoupení na bytové správě nevím nic. A máte pravdu, nevím „lautrganz“ nic o stavebnictví a správě domů. V oboru jsem začátečník, dělal jsem tam teprve od roku 1971- až do loňska.
            O pořadí oprav bohužel často rozhodují okolnosti, na které ta děvčata mají minimální vliv. Příkladem jsou třeba Řváči, kteří jim rozestrkávají stoly, a kteří tam možná byli párkrát už před Vámi. Na Vaše umělecké vystoupení opravdu nemáte patent. Takových a podobných hysteriků je…

    2. Přidám jen poznámečku,
      ten elektrický rozvaděč jsem načal po sedmi letech slušného, někdo by možná řekl, že dokonce i kulturního domáhání se dodržování nočního klidu. Opravdu to nebylo tak, že bych trávil noci fackováním „člověků“, kteří dorazili holdovat staročeskému tanci jménem Česká beseda.

          1. Targusi,
            nedá se nic dělat. Musíte si vyloupnout zlatý zub a vyrýžovat jej u nich na pozemku. Následná zlatá horečka klub rozebere. Nebo něco ve smyslu fotky šťastného nálezce pokladu.

    3. Udělals zásadní chybu, že jsi nebyl neznámý pachatel.

      V garáži se scházeli feťáci. Pětiminutové epoxy v zámku, když tam byli zalezlí, zafungovalo. Korunová záležitost proti výměně zámku. Opotřebovávací válku museli prohrát. Ani nebylo zapotřebí to posílit dýmovnicí hozenou větračkou.

      Je spousta zajímavějších technických možností jak ošklivým lidem dělat ošklivé věci.

      1. Re: Odverp

        Tak on je kapánek rozdíl mezi feťáky a ofiko akcí, nad kterou drží ochrannou ruku radnice a obě policie dostanou befél, co s hajzlem, který bude od půlnoci otravovat, že nemůže chrápat, že ano…

  18. 😱vy nechal jsem něco?

    ti nejmenovatelní a nedotknutelní drží v pařátech moc, souvěrce nižších vrstev a padělatelství formací i peněz.

    1. Co Ti brání být jako nejmenovaný nedotknutelný? Akorát v apatyce koupíš. Na to potřebuješ inteligenci, zdrženlivost, přičinlivost po kolik generací. Vytvářet vlastní vhodnou spojující kulturu, která tomu napomáhá.
      Snaž se, pracuj, a za dvacet generací…
      Půjde to samo. A nadávat budou zas jiní.

  19. Začít se mělo již dávno. Už více než před čtvrtstoletím. Po tzv privatizacích (rozkradení) a vstupem do NATO bylo vlastně pozdě. A pak to ještě v jediném všelidovém referendu národ zatlouct souhlasem se vtažením do novodobé IV. Říše…
    Blahoslavení chudí duchem – teď sklízejí to, co během tři a půl dekád svým hlasováním ve všemožných volbách náruživě pěstovali. A domnívají se, že se pevně zakořeněný režim najednou všeho vzdá na základě jediných dalších parlamentních voleb.
    Omyl – všechny možné i nemožné páky ONI použijí, aby se u svých koryt udrželi. A soudy jim to posvětí. Tak jako v Rumunsku nebo ve Francii. I soudci se dají koupit, stejně jako politici, vědci, či všelijací „odborníci“ na všechno. Jako ty nejlacinější pouliční štětky. Je to jenom otázka velikosti příslušné částky od těch, kteří jsou vládci peněz.
    Vždyť ještě dodnes se i zde vyskytují diskutéři, kteří tvrdohlavě hájí takové politické veletoče a svinstva zaprodaného panstva, jako byla např. oposmlouva Zemana s Klausem. Co potom s takovým národem…?

    1. Re: Charon

      O vstupu do EU se hlasovalo PŘED Lisabonskou smlouvou.
      Stálo to za hovno, ale tenkrát se to jevilo, jako rozumný a pragmatický krok. To ještě nebyl tak moc rozjetý dotační ojrobyznys.

      1. 😱rozumný a pragmatický krok,“

        na základě cinklé propagandy pachatelů EU, a jejich presstitutek a pobllitiků.

        1. Re: Ano…

          Možná. Zkuste vyjmenovat jiná řešení tehdejší situace, resp. jejich politickou a společenskou průchodnost. Všichni doufali, že devadesátkové peklo rozkrádaček skončí s nadvládou Ojropráva. Byl z toho Lisabon, což ze samého začátku nevypadalo, jak nějaká zásadní trága.

          1. Všichni přece věděli, že Brusel sama nic neprodukuje.
            Věděli, že to bude jen o přerozdělování – navíc lidmi úplatnými a nikým nevolenými!
            Tak co z toho asi mohlo vyplynout – než to, že úplatní a zlobbovaní západní úředníci, budou přerozdělovat podle toho, kolik si kdo předplatí?
            Ani taková základní hloupost nikomu nedošla?

            Nechci dělat ramena, ale já sám jsem byl a dosud jsem, proti jakékoliv účasti na tom byznysu, jaký do té doby a pod předchozí hlavičkou EHS provozovali hlavně Němci s Francouzi.
            Bylo mi jasné, že s námi Čechy, jako s pohrobky poraženého východního bloku, s rozděleným původním Československem, rozhodně nebudou mluvit a zacházet jako rovný s rovným.
            Němci s Čechy – a jednat jako rovný s rovným? Můžu se zasmát?

            Trochu jsem tušil (vyděsilo mne už to faktické odevzdání Škodovky Němcům), že ten původní Západ, těch původních 7 západních zemí, si udělá z ČR odbytiště toho, co je na skutečném Západě už neprodejné. Případně, že tu zdivočelí kapitalisti rozkradou to, co v ČR ještě zbylo dobrého.
            Viděl jsem, jakým tempem se likviduje všechno to, co mohlo ještě dlouho vyrábět a dodávat třeba i do těch zemí bývalého východního bloku, které by bývaly za naše zboží vděčné a byly na něj zvyklé. Svit/Baťa Zlín, Tesla se všemi závody a spousta dalších.
            Moje tušení se bezezbytku naplnila, vrchovatě a ještě přes míru.
            Vlastně bych se po tom všem ani neměl moc divit, protože všechna má tehdejší tušení byla vysoce překonána.

            Jsem tuhý skeptik, protože jsem byl celých těch 35 let u faktické likvidace ČR.
            To nepůjde spravit jedněmi, nebo dvojími volbami.
            Rozsah destrukce myšlení místních lidí je už takový, že nebude stačit ani 100 Vidláků k tomu, aby se něco málo pohnulo k lepšímu.
            Mezitím vyrostla jedna kompletní nová generace, která myslí úplně jinak – a dospívá další!

            1. Re: Teco

              S tím skepticismem jsme na tom byli stejně. I s tím zděšením.
              Tedy já jsem se poprvé zděsil, když nám vyměnili ředitele a on namísto aby se začal zbavovat úředníků, nechal jim rozmístit psací stoly po chodbách. A začal propouštět řidiče, mechaniky a prodávat „nadbytečná“ auta.

          2. Předpeklí I. republiky skončilo Mnichovem. Peklo II. republiky skončilo Protektorátem B und M. Taky byl nastolen „pořádek“. Leckdo si dokonce i liboval.

            Dodnes nejsou některé evropské státy v Uhnii. Nevšiml jsem si, že by tam z toho byli bůhvíjak nešťastní.

      2. Když tehdy EU přišla s Lisabonskou smlouvou, tak ji tehdejší prezident Václav Kalus odmítl podepsat. Měl nějaké výhrady. Bylo z toho dost vřískotu o narušování EU budoucnosti. Pak dostal z Bruselu slíbeno, že ty jeho připomínky tam zapracují a podepsal.

        No a po nějaké době se nechali papaláši z Bruselu slyšet, že z těch slibů nic nebude. Protože se jednalo o takzvané politické sliby a ty se plnit nemusí.

        Evropské hodnoty vole.

        1. Re: Adx

          Jste zcela hnusnéééj Xoudruh, kterej vyžvaní „fšeckouplněcypeganc“.

          Ano, bylo to tak. Klause nemusím, ale v tomto případě svým NEPODPISEM tak nějak symbolizoval obavu z toho, co nás čeká.
          A čekalo.

          1. Tak tak, čekalo.
            Ale to se dalo předvídat ještě i před vstupem. Když ptáčka lapají, hezky mu zpívají… A spolku 7 států se dá vládnout i demokraticky. Konglomerátu 27 nesourodých zemí (hospodářsky, kulturně historicky i politicky) se z logiky věci jinak než totalitně vládnout nedá. Navíc když je známo, KDO to celé vlastně ovládá.

            Jenomže ti, co si neviděli dál než na špičku vlastního nosu, to nechápali. Takže ten Lisabon přijít zákonitě musel. Menší část politicky aktivních a předvídavých to věděla. Ti ostatní byli zblblí mediální propagandou a očekávali ráj na zemi.
            Vzpomínám si, jak jsme (my odpůrci EU) před referendem vylepovali plakáty s dvouhlavou krávou a se dvěma vemeny. Ta kráva se jmenovala Česká republika. Jedna hlava směřovala na východ, druhá na západ. Pod jedním vemenem (napravo) seděl a dojil maník v červeném tričku se srpem a kladivem. Pod tím druhým vemenem nalevo seděl chlápek v modrém tričku se žlutými hvězdami EU. Na plakátu stál jednoduchý nápis:
            VARUJEME!! DOJILI NÁS SOVĚTI, PODOJÍ NÁS EVROPSKÁ UNIE!

            Přesto tomu většina kolemjdoucích nerozuměla a klepala si tupě na čelo. Asi se už těšili na ty německé platy a důchody, které očekávali hned každý další měsíc po vstupu do EU…
            Co s takovým národem…

              1. Re: AN

                Asi moc ne. Národ blbců a polodebilů není pro úplně každého, přestože mluví stejnou řečí a sdílí některé zvyky, jimž se obvykle přezdívá „kulturní“, ač s tímto slovem mnoho společného nemají.

              2. Za české idioty se stydím. A ve světě se raději vydávám za příslušníka Srbského národa.
                Láďa Vrábel to vyřešil podobně. Vzal si za manželku Srbku a žije raději u nich.

                1. Stydět bych se mohla a měla pouze za své hovadské chování.

                  Řeším to tak, že v cizině (tady tedy řecké ostrovy) krajany nevyhledávám, ale ani neodrazuji. Chovám se slušně a vlídně, poprosím, poděkuji, pozdravím, rozloučím se. Respektuji místní zvyky, pokud o nich vím.

                  A pokud se mne někdo zeptá, odkud jsem, řeknu to.

                  1. Jen jednou jedenkrát, jsme s mou paní byli na dovolené v Chorvatsku.
                    Styděli jsme se za to, že jsme Češi až tolik, že už jsme tam nikdy nejeli.

                    Jestli něco způsobilo mizernou pověst Čechů v zahraničí, tak to byli právě tihle dovolenkáři v Chorvatsku a zloději v popřevratovém Rakousku.
                    Ti druzí pak způsobili, že v Aldi, ale i v obou tehdejších, o dost dražších vídeňských Shopping city, se objevily cedule v češtině a s upozorněním, ať Češi přestanou krást!

                    Nevadilo nám lehce povýšené chování Němců, či usměvavě shovívavé chování španělského personálu na Mallorce a na Ibize, co se naší angličtiny týkalo – ale nemuseli jsme se tam stydět za krajany, kteří tehdy ještě Baleáry „neobjevili“.
                    Nebo možná i objevili, ale do určitého, poměrně vysokého letopočtu, to bohudíky bylo mimo finanční možnosti všech těch, kteří národu dělali ostudu v tom Chorvatsku.

                    Panebože, jak my se styděli, když Češi v tom Chorvatsku odnášeli jídlo ze snídaňových bufetů hotelu!
                    Byl to poměrně kvalitní, čerstvě rekonstruovaný čtyřhvězdičkový hotel v Gradacu – Chorvati tam museli už uprostřed června nasadit 2-3 lidi do „ostrahy“ toho bufetu, aby ty Čechy s jídlem po kapsách, vraceli nazpět!
                    To chování českých domovnic na plážích i mimo ně..
                    Kristepane !!

                    1. Na druhou stranu, kdo napraví naši pověst v zahraničí, když se slušní Češi nebudou hlásit ke svému národu?

                      Já jsem vždycky začala se slušným, vlídným a vstřícným chováním. Na to, odkud jsem, se případně ptali až potom. Oni se Řekové dost ptají a komunikují, ale milejší lidi jsem nepoznala. A stačí umět pár řeckých slov a jste jejich. Řecky pozdravit, požádat, poděkovat. Umím i názvy běžných řeckých jídel a říci si řecky o účet. Bohužel jsem nikdy nebyla nadaná na jazyky, ale snažím se aspoň něco pochytit.

                      Ještě jednou. Stydět se mohu akorát za sebe. A pokud potkám Čechy, co se chovají jako hovada, tak se k nim rozhodně nehlásím.

                      Jako že jsme potkali třeba Čechy, kdy se taťka oděn do zapraného tílka a šortek moc a moc divil, že ho nepustili na prohlídku kláštera. Já na různá pochodování městy či kraji nosím buď dlouhé šaty, nebo dlouhé kalhoty a příslušný slušný vršek. Snažím se respektovat pravidla a zvyklosti dané země. A pak se nemusím stydět hlásit se k tomu, že jsem Češka. A ještě k tomu z Prahy.

    2. „Národ“ za nedotknutelné parazity nemůže. To už tak v otrockém chápání debilizace stojí, že většina ze strachu raději uvěří lžím podvraťáků. Citibank lokaj Babiš to nazývá emoční inteligencí, podle poučky souvěrce Tomana.

        1. Ptejte se voličů Pětidemolice. Je to bezpečné, tedy kromě lepšolidí. Strach je chrání i před ideozločinem.

          1. Nemohu sloužit.
            Pětidemolici jsem nevolil, nikoho ze známých jsem při stejném zločinu nepřistihl a mám po polském dědovi furiantskou povahu. Ani Antichartu jsem nepodepsal, protože mi nepředložili text Charty, což byla moje podmínka..

            1. Latinské furians je přechodník přítomný od slovesa furiare, které znamená uvádět v šílenství, rozzuřit a také rozzuřit se.

  20. V 89tém jsme měli svůj dům, který vystavěli generace našich předků a ten jsme za pouhou jednu generaci prošustrovali. A ta zřícenina na kterou nyní udiveně zíráme je ta pravda, která nám zbyla.

    1. Já bydlím a ty se třeba poser!!!
      Ta formulace je jen zdánlivě vulgární, přejal jsem ji od Mariana Kechlibara. Vulgární je situace ve společnosti, kdy STAN brzdí stavbu bytů, aby udržel vysoké spekulativní ceny a převis nebydlících nad volnými byty.

      1. Možná jen nechtíc jste přehlédl, že o žádném stavebnictví řeč nevedu. Stává se to poměrně často. Lidé si čtené překládají dle svých důkladně vyhloubených představ, díky čemuž pak netuší o čem je řeč. Vypadají pak poněkud hloupě aniž o tom vědí.

        1. Nechtě. Leda že by idiotronic byl žena.

          Omlouvám se za hnidopišství, ale já jsem na ty přechodníky dost vysazená. Jo a že častěji než kdokoli jiný používám osobní zájmeno v 1. pádu jednotného čísla je způsobeno absolvováním psychoterapeutického výcviku. Když se pět let pořvává helé, mluv za sebe, jóóó, začnete tak mluvit.

          1. Sebekriticky přiznávám, že čeština je mi poněkud záhadnou vědou a ve svém věku to už patrně nenapravím. Už ji asi nevyleštím, jak Tyrl na Starém Bělidle.

            1. Muž nechtě, žena nechtíc, pachole nechtíc. Muži, ženy, pacholata nechtíce.

              Přechodníky mám hodně ráda.

  21. Myslivost žijící, mohu dosvědčit, viděl jsem nedávno probíhající zkoušky. Jen dva staří, dva střední, zbytek mladí, a i dvě holky. Zájemci tedy jsou, navzdory náročnosti, ta zkouška je srovnatelná s maturitou. Že i tak ubývá početně myslivců, to nijak nemusí vadit, moudrá vláda prostě může ihned zřídit místa profesionálních lovců, jak je tomu v mnoha zemích. Ti by se starali o to udržování optimálních stavů zvěře, na kterou zájmoví myslivci už kapacitně nestačí. A vydělali by si na sebe. Mnoho věcí jde řešit jen prostým uvolněním možností a lid už otevřený prostor rychle zaplní…

    1. Moudrá vláda by měla zřídit funkci státního hajného, který by dozoroval celkově stav lesů a to i u soukromníků.
      Ale musíme začít s tou moudrou vládou.

      1. Nic nového jste neobjevil 🙂 Za starých časů si v neděli polesný oblékl vycházkovou uniformu a šel do města hlásit nadlesnímu co se za týden v revíru udělo. Přes válku byl tento systém, alespoň na Slovensku to znám konkrétně, rozbit našimi věčnými přáteli, Němci. Slovenské lesy spadli pod koncern Göring Werke a naši horáři zavírali oči nad pytláctvím – a zvěr začínala rychle ubývat. Ale němce rohlíkem neopiješ, rychle se zorientovali a dosadili tam své lidi, většinou sudeťáky, co uměli trochu drmolit česky. A protože je nikdo nezval, nikdo je ani nevítal, a Slováci je měli rádi asi jako vřed na jisté části těla 🙂

    1. Mě se na tom líbí ta propaganda, že to je proto, že se máme tak moc dobře, že máme blíže nespecifikované možnosti tak se nikomu nechce nudit se doma s děckama.

      A že za Husáka měli lidi děti protože se nudili že nemohlo jezdit po světě na dovolené.

      Přitom, když vidím ve svém okolí mladé lidi co se mají opravdu dobře a nic jim nechybí, tak na to reagují rodinou a obvykle se třemi dětmi i dnes.

      1. Nemyslím, že je to pravidlem.
        Oni pořád na něco čekají. Až dodělají doktorát, až dostaví barák, až se podívají na safari do Afriky…
        No a potom to dopadá tak, že je u nás skoro 20% párů neplodných a začnou se vzájemně obviňovat „kdo za o může!“

  22. Kam jsme to dotáhli je naše vina,lhostejnost lenost pohodlnost nebo on to udělá někdo jiný to jsou vlastnosti, které tomu nahrávají nevím co se musí stát aby to tentokrát vyšlo ,je pravda, že se situace začíná obracet ale velmi pomalu,já začnu věřit,až se ministrem vnitra stane třeba Jarda Foldyna nebo až povede min zahraničí prof Drulák ale jestli se dočkám … všem pěkný večer

  23. https://www.hlavnespravy.sk/strach-pred-volbami-polsky-sud-odstavil-konzervativne-televizie/3893130

    Do prezidentských voleb v Polku zůstávají už jen týdny a tak se vláda, která se bojí svobodných médií, uchýlila ke špinavému kroku – k cenzuře. Soud ve Varšavě zrušil licence dvěma polským konzervativním televizním kanálem, TV Republika a wPolsce24. Je to podobné, jako kdyby Ficova vláda odebrala vysílací licence Makríze a TV JOJ

    1. No vida , u nich odebrali a u nás zvedli poplatky , aby měli víc chrochtáků a mohli ještě lépe uvádět věci na pravou míru

    2. To by byl u nás rachot, kdyby na Slovensku zrušili licenci opoziční televize. To by se Trojani a Polívkové udemonstrovali. A těch poslanců a senátorů, co by bylo zděšených strachem o demokracii.
      A když se tak stalo v Tuskově Polsku…… ticho po pěšině.

Napsat komentář: Řezníček z Brna Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *