22 listopadu, 2024

Poslední z Prognosťáku

Včera měl svůj poslední prezidentský projev Miloš Zeman, kterému skončí mandát v březnu roku 2023. Samozřejmě jsem si ho poslechl, protože Bimbo dokázal z prezidentské role udělat skutečnou sílu, která ovlivňovala směřování české politiky v posledních deseti letech, ačkoliv je u nás prezidentská funkce spíše formální. Byl to právě náš první přímo zvolený prezident, který po deset let dokázal využívat mezer v ústavě a slabosti politických protivníků k realizaci svých záměrů, které mnohokrát značně překračovaly možnosti prezidentského úřadu. Přesto toho byl schopen, protože většinu českých politiků převyšoval o hlavu. Myslel bych si, že si tedy zaslouží pár slov.

Byl to Zeman, který v roce 2013 přijal demisi Petra Nečase, čímž ukončil velmi neúspěšné období vládnutí ODS. Byl to Zeman, který po čtyři další roky „umravňoval k obrazu svému“ premiéra Sobotku a s chutí pomáhal ČSSD do politického záhrobí, protože to už nebyla ta ČSSD, kterou vydupal ze země. Byl to Zeman, který si za politickou podporu otevřel u Veľkého Bociana neomezený kredit služeb, ze kterého čerpal až do loňských voleb. Byl to Zeman, který se jediný postavil čučkaři Koudelkovi, byl to Zeman, který aktivně zasahoval do výběru ministrů i soudců, byl to Zeman, který vyhrál i druhou prezidentskou volbu svojí politickou intuicí, kdy ve správnou chvíli věděl, co má před kamerami říci. Byl to Zeman, který své odpůrce štval tím, že sice byl „prolezlý“ lecjakou nemocí, ale tvrdošíjně odmítal (a stále odmítá) umřít. Byl to Zeman, kterého už loni na podzim všichni odepisovali, ale on ještě přímo z nemocnice dokázal odhadnout, jakého budeme mít ministra zahraničí a vlastně docela přesně odhadl celou naší vládu. Byl to Zeman, kterého už odepisovali (i Babiš ho měl za odepsaného), ale on se vrátil a včerejším projevem ukázal, že sice tělesně schází, ale zdaleka ne tolik, jak by mu to přáli jeho nepřátelé.

Hele, já myslím, že Zeman z funkce odejde ve velkém stylu. On ještě něco chystá. Jeho „sbohem a šáteček“ znělo hodně potměšile. Já myslím, že ještě bude nějaké překvapení. Větší, než bychom všichni čekali. Bimbo má sloní paměť a má ještě leckomu co oplácet. On si to ujít nenechá, to by prostě nebyl on, aby jen předal úřad a zmizel. On se postará, aby jeho odkaz žil ještě celé jedno prezidentské období.

Nebýt války na Ukrajině, Zeman by nejspíš doprezidentoval zcela konzistentně. I ve včerejším projevu řekl, že upřednostnil bezpečnostní zájmy nad těmi obchodními. Nevím, co přesně tím myslel, ale ten tlak letos zjara musel být šílený. Já osobně nemám moc rád, když se v politice vynášejí absolutní soudy. Jako že někdo definitivně zradil, že se konečně odkopal a podobně. Na to jsem v životě viděl příliš mnoho názorových veletočů. Politika není daná. Mění se ze dne na den. Mění se zájmy, mění se tlaky, mění se možnosti, mění se postoje. Většina politiků se dostává do situace, kdy si vybírá mezi dvěma zly. Až dávno zpětně se zjistí, že jejich rozhodnutí v kontextu doby třeba dávalo smysl.

Zeman je pořád stejný. Včerejší projev se nijak nelišil od těch deseti předchozích. Zeman má pořád ten stejný mozek a tak si hodnocení jeho veletoče ohledně vztahů s Ruskem nechám na později. Zeman je u mě v kategorii lidí „když to říkám já, tak mě poslouchej.“ Je tam vedle Mariana Kechlibara, Jana Kellera, Václava Bělohradského, Davida Martínka a dalších. Nemusí se mi vždycky líbit, co tito pánové říkají, ale vždycky stojí za to si je poslechnout a zamyslet se.

Včera jsem tak poslouchal henten projev a říkal jsem si, že se Zemanem tak nějak symbolicky končí sametová revoluce. On je poslední z prognosťáku. Klaus, Ježek, Komárek, Dlouhý, Dyba, Kocher, Ransdorf… Tihle všichni se podíleli na formování nových poměrů po roce 89. Skoro všichni se potkali v OF, každý z nich měl v určité chvíli otevřené dveře, aby udělal něco zásadního, co bylo tak nějak mimo zákony… Zeman je poslední. Třiatřicet let od plyšáku… Kdybych měl dost fantazie, abych si uměl představit že by se novým prezidentem stal Bašta, tak by se nám vliv sametovky protáhl skutečně na dvě generace.

A to je ten důvod, milé děti, proč Židé po exodu z Egypta chodili čtyřicet let pouští… dokud nezemřel poslední, kdo si ještě pamatoval egyptské manýry…

Nebo máme ve vrcholové politice ještě někoho, kdo pamatuje staré časy a kdo formoval devadesátky? Možná ještě Marek Benda, ale ten se vždycky staral o to, aby nic neudělal. Kdo nic nedělá, nic nezkazí… Mimo politiku patří do staré garnitury ještě možná Šimon Pánek… všichni ostatní jsou už produkty nové doby. Se všemi pozitivy a hlavně negativy.

Až teď s odchodem Zemana začnou skutečně nové časy. V politice už není nikdo, kdo by vzpomínal na Československo. Není tam už nikdo, kdo by trpěl nostalgií po starých časech, kdy naše strojírenství mělo zvuk a využívali jsme všechny suroviny, které se na našem území nacházely. V politice už není nikdo, kdo by stříhal pásku u atomové elektrárny, kdo by zažil výstavbu přehrady, otevírání (ale i uzavírání) nějaké šachty, kdo by s nejmocnějšími tohoto světa podepisoval kontrakt na plyn nebo železnou rudu. To všechno je už minulost.

Ti všichni noví, to už budou jen servisáci, co dodělají kousek koordinační práce práce pro nějakou korporaci. Uniper je už dávno důležitější než Transgas. Rafinérie v Litvínově patří polskému Orlenu. Místo Slušovic máme Agrofert. O spotřebním zboží rozhodují nadnárodní obchodní řetězce. České banky? To neexistuje, stejně jako dost často neexistuje ani česká voda. Svět se prostě změnil. Porovnejte si Zemana a Fialu… Je zbytečné cokoliv dodávat. Vezměte libovolný zemanův projev a srovnejte ho s libovolým projevem našeho derniéra.

Nevím, jak bude jednou Zeman hodnocen. Nevím, jestli se jednou historici shodnou, zda byl úspěšný nebo neúspěšný, ať už jako premiér či v nejvyšší funkci. Nevím, jak bude jednou hodnoceno uplynulých třicet let. Nemáme odstup a těžko říci, jaké existovaly jiné alternativy. Ale myslím, že mohu s klidným svědomím říci, že se Zemanem symbolicky končí celá jedno období. Éra lidí, kteří to tady vzali po komunistech a dovedli to tam, kde je to teď. Je vlastně docela příznačné, že právě v tuto dobu začínáme pociťovat problémy s elektřinou, máme za humny válku a s rozšířenými zorničkami zjišťujeme, jak to s námi ta Evropská unie vlastně myslí. To dochází ke svému vyvrcholení celá tato doba. Doba, kdy jsme věřili Západu, že nás skutečně chce přijmout, že nám chce dovolit vyrůst na jejich úroveň a že nám nabízí něco víc, než jen konzumní pozlátko. Je vlastně zcela logické, že Zeman odchází a nám padají šupiny z očí. S odchodem Zemana teprve začne diskuse nad tím, co nám změna poměrů dala a vzala. Až dořešíme tuto otázku, pak teprve budeme moci začít hodnotit i všechny ty politiky z Prognosťáku.

Zeman byl na začátku této doby a zřejmě bude i na jejím konci. Je ještě předčasné se dohadovat, jak tento konec bude vypadat, ale jako by právě Miloš byl jejím barometrem v tom dobrém i špatném.

Hele, nemáte někdo číslo na Ovčáčka? Docela rád bych se se Zemanem na deset minut potkal. Měl bych na něj několik otázek, které mu ještě nikdo nepoložil a než definitivně odejde na odpočinek, rád bych znal odpovědi. Pokud byste nás někdo mohli propojit, potěšilo by mě to.

263 thoughts on “Poslední z Prognosťáku

  1. Zeman se vždy vyznačoval situačním pokrytectvím a přehnanou devótností k osobám nebo událostem, které si ve své hlavě vybral. Na rozdíl od Klause st. byl nekonzistentní a nedalo se mu věřit.

    Pamatuju si, že se zúčastňoval jakéhosi setkání v Maďarsku, které pravidelně pořádal ruský oligarcha.
    Na jednom takovém setkání, a bylo to už po Majdanu, lezl naprosto nechutně do řití Rusů. Asi týden po tom, někde na setkání NATO (v Nizozemí nebo tak nějak..) se zase ostře vyjádřil o Rusku jako o agresorovi, který okupuje Krym, zcela v souladu s tehdejším oficiálním postojem NATO.

    Už se pozapomnělo na Zemanovy jiné drobné akce, nad kterými lidé kroutili hlavou.
    Vzpomeňte, jak naprosto vlezdoprdelkovsky napsal dopis venezuelskému Kvídovi a pozval ho na návštěvu své země jako jediný světový státník hned po té, co byl Kvído dosazen Amíky jako lžiprezident Venezuely proti Madurovi.

    1. A jak M. Zeman v roce 1998 před volbou prezidenta svým osobním telefonátem vylákal do Prahy poslance M. Sládka, aby tam byl předseda republikánů zatčen a uvězněn. Pak Sládkovi nebylo umožněno volit, a o ten jeho jeden jediný hlas byl zvolen potřetí V. Havel… Vlastně počtvrté.

      1. Jak tak koukám je na čase, že Miloš Zeman končí.
        Všem, kteří ho tak upřímně nenávidí přeji, ať to nemusí opakovat u nového presidenta, předsedy vlády, nějakého ministra atd…
        Abyste se nepletli: Zeman i u mě postupem času ztratil důvěru. (Tak se neobtěžujte mi to vysvětlovat.)

        Nejde mi o Zemana, ale o tu nenávist. Ta bude jak tak koukám až za hrob. To není jen k Chárónovi. To je ke všem diskutujícím, kteří v tento předvolební čas pociťují nutkavou potřebu vyjádřit svůj vztah ke končícímu presidentovi.

            1. Když jsem jej voli prvně, říkal jsem si „bude stranda“.
              Ona byla, až do určité doby (pro mně 24.2.22022). Přesto mám pro něj omluvu, bude tady muset on i jeho rodina žít. Nevím co to byly za tlaky, ale nikdo další z politické scény nekřičí „vivat Putin“. Vy osobně křičíte na veřejnosti „vivat Putin“? Jsetliže ano, máte mojí úctu.

        1. St.Kocoure, jakou „nenávist“…???
          Popisuji pouze to, co se stalo. Máš s tím nějaký problém?
          Slovo „nenávist“ je oblíbený termín z neomarxistického slovníku. Máš s nimi něco společného?
          Zemana jsem 2x volil ve II. kole voleb. Jen pro tvou informaci.
          Sládka nemám důvod hájit, v lecčems jsme se neshodli. Klidně jej budu i kritizovat – ale pouze za co si zaslouží. Tak jako Miloše Zemana či kohokoliv jiného!!

      2. Nějak tomu nerozumím: „…vylákal do Prahy poslance M. Sládka…“. Aby pan se Sládek mohl zúčastnit volby prezidenta, tak musel být přítomen v parlamentu, nebo snad ne? Že byl zatčen přímo v parlamentu během přestávky (snad dokonce na WC) to už je jiný příběh, za to M. Zeman asi opravdu nemůže.

        1. Tak to rozepíšu podrobněji:
          Sládek byl u sebe doma v Útěchově u Brna. Zazvonil mu telefon a na druhé straně Zeman (předseda PS-PČR a předseda ČSSD). A že je třeba, aby se Sládek neprodleně dostavil do sněmovny, že je potřeba „doladit“ nějakou strategii před prezidentskou volbou. Že to není na telefon, naléhal, nýbrž na diskrétní projednání…
          Sládkovi se do Prahy moc nechtělo, tušil nějakou levárnu, bylo totiž na něj podáno trestní oznámení (za nějaké jeho výroky o Cikánech, tuším). No, a před budovou sněmovny už na něj čekali fízli a rovnou ho sbalili.
          Že se tam Sládek vyskytne v tom čase, to věděl jenom Zeman a Sládek sám. Sněmovna totiž ten den nejednala a Sládek nebydlel v Praze… Neměl tudíž ten den důvod tam jinak být.

            1. Spadl jste snad z nebe či jahody? Bylo to veřejně známé prakticky hned po události, jak k tomu došlo a kdo se na tom všem podílel. Kdo chtěl, tak to ví, kdo ne, tak neví… současníkovi událostí to uniknout nemohlo…

              1. Ale mohlo.
                Sládek nebyl můj favorit nikdy a tak jsem tu historii jenom zaregistroval – bez podrobností. Nicméně si myslím, že podrobnosti nejsou podstatné. Prostě dvě party kluků, kteří spolu mluví se nedohodly a Miroslav Sládek byl rafička na vahách.

  2. No, nemyslel jsem to přímo k Vašemu příspěvku, pane. Ovšem chci jen říci, že Dr. Sládek ten vývoj odhadnul naprosto PERFEKTNĚ! A věděl jak z té cesty do bažiny uhnout. Říkal to mockrát. Na moc náměstích.
    ——————————————–
    Vzpomene si někdo na aféru „Miloš, Zeman z Bamberka“? Nebo, jak žvanil o hranické továrně na černobílé obrazovky? …
    Co se mi na Milošovi líbilo byla jeho „Presidentská jachta“! A jeho Tatrovka jako presidentský vůz. A jeho dcera.

    1. A jak prosazoval výstavbu dálnice do Ostravy,zadat to Izraeli a snad jednou tolik dráž,než byly skutečné náklady.Nakonec stát musel zaplatit za zrušení zakázky asi 300 mil.

  3. Kdysi, v roce 2013 ve sporu s majitelem Kosy, jsem napsal na téma, proč byl Zeman správná první prezidentská volba článek zde:
    https://lacogroessling.wordpress.com/2013/11/23/proc-je-prezident-milos-zeman-nejlepsim-z-moznych-reseni/
    Majitel Kosy k první volbě nešel a plédoval pro Táňu Fischerovou. Jó, to by byla volba!

    Nakonec podobné argumenty, jako poprvé, platily i pro jeho druhou volbu prezidentem. Zmínil jsem v článku mnohé z jeho lží a přešlapů, ale také hlavní jeho přínosy. To už tak je. Není člověk pouze za hvězdu, nebo lůzra.
    Je fakt, že pokud by teoreticky kandidoval potřetí, dnes bych jej už nevolil, bohužel bych k volbě nešel a nechal zvolit někoho z té hvězdné dvojky. Pád Česka s celým NATO Západem je tak jasný, že kdokoliv z Česka s tím nemá možnost něco kloudného udělat.

    1. Výňatek z Lacova deset let starého článku:

      „Prezident Miloš Zeman je špatně ? Protože dělá jeden přešlap za druhým, jak drze uvedla Drtinová na ČT 24 minulý týden v komentovaných událostech ?

      Do etalonu prezidentství T.G.M. mu občas něco schází, jak jsem tu několikrát napsal, není vzdělanec, je pouze sečtělý. Ale je to muž činu, konající prokazatelně a měřitelně ve prospěch státu. Ale zejména, na rozdíl od většiny politiků, na špek skákačů a jeho kritiků, mu NIKDO NEMŮŽE VYTKNOUT, ŽE BY SE NĚKDY OBOHATIL NA ÚKOR STÁTU. A to už je v tomto Absurdistáně co říct.

      Já vím Vlku, Táňa Fischerová. Doopravdy si myslíš, že by tato dáma přežila měsíc v této aréně egoistů, mafiánů a politických gangsterů ? Není to tak dávno, co to jiná pravdoláskařka zkusila v křesle ministryně kultury a rychle zběhla od praporu i od svých krásných myšlenek a představ. Fakt si to myslíš ?

      Ne, ne, zde je nutné mít důkladně nastudováno Machiavelliho a Clausewitze, tedy mimo jiné samozřejmě. Nedá se nic dělat. A hlavně, umět prakticky vládnout. Samotné vědomosti, vzdělanost, srdíčko na dlani, dobré úmysly, libové unylé úsměvy, to všechno bez úspěšného uplatnění v praxi je k ničemu. Volil jsem dobře, nejlepší z možných variant. V zemi, kde bory šumí, zatím nemáme nikoho lepšího.“

      Tolik Laco Grőssling
      ——————————————————————————————
      (Pozor,Lacův článek je devět let starý, ale objektivní.

      S autorem se v několika věcech míjím – například s tím, že MZ není vzdělaný, jen sečtělý…. Ale to je nejspíš v tom, že každý z nás jinak definuje vzdělání. )

      Naproti tomu bych podtrhl Lacovu zmínku o nutnosti mít nastudovaného Machiavelliho , pokud se dnes člověk hodlá stát politikem!

      A stejně platí, (nejspíše ve zvýšené míře) že “ politika je dnes arénou egoiistů, mafiánů a politických gangsterů “ .
      Přidal bych dnes navíc prodejné děvky a sadistické sociopaty.

      V tomto prostředí skutečně nemohou obstát BEZ URYCHLENÉ VNITŘNÍ REKVALIFIKACE NA PROFESIONÁLNÍ CHAMELEONSKÉ LHÁŘE LIÉ VIDLÁKOVSKÉHO TYPU.

      1. Netušil jsem, že paní Třeštíková je pravdoláskařka.
        Ale v Topolánkově vládě jsem si ji zapamatoval, měla životnost tuším 10 dní, nebo nějak podobně rekordně krátce.
        Ona celá ta kumštýřská parta, má k pravdolásce stále nějak podezřele blízko. Viz Hřebejk, Svěráci, Vetchý..
        Ale i zapšklé a zaškudlené nuly typu Dusilová, nutně potřebují pódium. Když už ne pro své „umělecké“ vyjádření, tak aspoň publiku sdělit svůj názor, na který si ale to publikum lístky nekoupilo..
        Problém mám i s celou kapelou Lucie, její odnoží WW, angažovanými texty obou těch formací a hlavně s Kollerem.

        1. Dusilka aspoň umí zpívat, když „to otevře“, tak to je rachot, ale ti ostatní…
          Ono je – především pro vlastní duševní rovnováhu – dobré, oddělovat osobu „performera“ od jeho díla, ať již uměleckého či vědeckého. Hodně umělců a také vědců jsou značně hraniční osobnosti (v psychiatrickém smyslu), a jejich životní příběh nebývá zrovna úctyhodný.

          1. Máte ale pravdu, že oddělit to je někdy těžké… vzpomínám, jak jsem byl kdysi v divadle na nějaké „moderní verzi Shakespeara – šlo o Leara“ a páni herci do hry vkládali „vtipné poznámky“ o Ovarovi (prezidentu Zemanovi) a dalších svých „nepřátelích“. Až jsem se naštval a z divadla odešel do divadelního klubu, kde jsem vytáhl notebook a na místní TV si pustil „Leara“ s Al Pacinem… a za chvíli tam bylo půl hlediště…

          2. A jinak, jakkoliv pro mě byl Zeman při volbách „menší zlo“, tak napadat úřad a „svátost“ prezidenta ČR je nemístné… Když už je někdo zvolen, tak je zvolen, nedá se s tím nic dělat, než to respektovat.

  4. OT – pobavilo mne…

    Japonské pojišťovací společnosti Tokio Marine Holdings Inc., Sompo Holdings Inc. a MS&AD Insurance Group Holdings Inc. přestanou od 1. ledna poskytovat pojištění válečných námořních rizik v ruských, ukrajinských a běloruských teritoriálních vodách, což může činit problém, jelikož se mezinárodní zajistitelé podle zprávy Nikkei stahují z upisování rizik souvisejících s Ruskem.

    budu grand… beloruske teritorialni vody jim klidne pokryju, samozrejme za maly obolus.

    1. Re: FP

      Hlavně moc nemyslet, to je základ.
      Podívejme se na události, které se odehrávají na bojišti. Ty nelze okecat.
      A samozřejmě je potřeba porovnat hlášení genštábu VSU a RA.

      Ty cinty jsem samozřejmě četl.
      Jediná věc.
      Je rozumné vozit aktivní pancéřování na místa uskladnění uložených tanků, anebo je rozumnější toto montovat přímo na prvních seřadištích bojové techniky, aby je tam montovali lidé, kteří již mají zkušenosti z bojového nasazení této techniky a tudíž existuje menší šance, že u montáže něco pose*ou?

      Ani v RA zjevně nefunguje všechno, jak by mělo. Jinak by Podoljaka nesepisoval stížnosti a nepořádal pro vojcly sbírku na hadry do chladu. Ale je potřebné všechny infošky vyhodnotit a zvážit jejich relevanci, jakož i zvážit eventuální pohnutky osoby, která tyto informace servíruje.

    2. Naprosté bláboly.

      Kolem dokola recyklované protiruskou/protisovětskou propagandou asi tak od roku 1941. Posbírané je to pěkně, copak o to, … jako historická studie přiblblé propagandy pro úplně neinformované idioty to jistě má svůj „impakt“. Nedivím se, že Kechlibar to jako pravý IYI ihned pochytil a rozšiřuje dále.

      Tím nechci tvrdit, že v ruské armádě, v armádách DLNR nebo dalších jednotkách, od Wagnerů po různé kozáky a dobrovolníky, je všechno v pořádku. Není – je to armáda, a to je, jak všichni znalí dobře vědí, „nedbale organizovaný bordel“. Vždy a všude, v každé armádě to tak je, ať už se to týká jakékoliv národnosti. Plány vždy selžou a nepřítel se podle nich odmítá řídit… takže vždy všechno a všude trochu „skřípe“ či napůl selhává, máloco jde „na první dobrou“… Mlha války, se tomu také říká.

      Zkrátka, je to recyklát všech možných hovadin, vypuštěných již nejednou Západem a Ukroši mnohokrát, za posledních 10 měsíců. Je nutno si uvědomit, že jen britské síly najaly naprosto veřejně asi 250 NGOs na ovlivňování veřejného mínění především na sociálních sítích i jinde, včetně kanálů Telegramu. USA pak na toto pustili svou nemalou armádu technologicky zdatných firem – dělá to pro ně kdekdo z oboru, včetně těch největších hráčů, dokonce veřejně, včetně veřejných částek za „granty“ na takovou činnost. Pátou (libtardy) a šestou (ruské echt hurávlastence fašisty monarchisty) kolonu Ruska platí obřími částkami, součty jistě půjdou do miliard dolarů.

      Nemá cenu rozebírat kokotinu po kokotině a jednu po druhé vyvracet, to by bylo moc dlouhé. Nic z toho není pravda…

      1. Lze shrnout jednou větou – Kechlibar je lhář. Domníval jsem se, že je jen zblblej, ale v poslední době vidím, že je to lhář.

        1. Berete mi to přímo z klávesnice…
          Předkládat takové lži – dost možná vyrobené za peníze nějaké té MI6/CIA – se navíc nedělá zadarmo.

        2. Nejen v poslední době Kechlibar rafinovaně, rádoby seriózním, bohužel také velmi nebezpečně čtivým způsobem, podsouvá.
          Čtu rád a hodně, ze všech možných zdrojů, tedy i jeho.
          Začal s tím už za čbch a jen plynule odbočil tam, kde může opět podsouvat a bez toho, aby byl přímo obviněn ze lží, nebo manipulace. Podobně, ale mnohem hloupěji, to zkouší dělat i identita Mrcasík/gogo/Gogo a docela dost dalších.
          Už jsem i pochopil, proč si zde pan Zakladatel tu identitu nechává. Je to klíčovací pozadí 😀

          Zatím mi nikdo nebyl schopen odpovědět na jednoduchý dotaz, který jsem tu pokládal už před časem:
          Je možné, že tyhle lidi za to někdo platí, že je za tímto účelem regulérně zaměstnává? Za ovlivňování internetového prostoru a často i přímou propagandu?
          Kdo to je a kolik se za to platí?
          Ví to prosím někdo? Znáte někdo někoho takového?

          1. Jinými slovy, dělají tuto vědomě lhavou a manipulační činnost jen ze své zvrácené psychopatologie, fanatické ideologie které propadli, či nakonec jen za „mrzké peníze“?

            Asi jak kdo. V případě Kechlibara bych tipoval na dlouhodobý úvazek, asi je jasné kde a u koho. Další grupa nicků je možná jen virtuální a jede je nějaký operativec z opačné strany světa po netu – spravuje takových „síťových diskutérů“ třeba 500 najednou.

            Nejméně pravděpodobná možnost je, že někdo je existující idiot, který to dělá jen z vlastní zavilé blbosti a neinformovanosti. A to ještě ke všemu zadara, na úrok svého volného času.

            1. Toš tou nepravděpodobností, že to někdo dělá co by existující idiot, bych si nebyl stopro jist.
              Neboť někde jsem četl, že v nám známém vesmíru je z vyskytujících se prvků na prvním místě vodík a hned na druhém místě lidská blbost.

              1. Hehehe.
                Jsou i názory, že lidská blbost je základnější stavební kámen Vesmíru než vodík. Protože je všeobecnější a všudypřítomná. Už si nepamatuji, jak to vyjádřil Frank Zappa, ale tak nějak podobně… Kromě toho, že to byl dost nekonvenční umělec a muzikant, neměl to v makovici úplně vybrané…

    3. Šmejdím po ruském blogerech v telegramu, rutubu, livejournalu, youtubu a tohle jméno Andrej Morozov, zvaný Murz se mi na obrazovce neobjevilo za celých 10 měsíců, až teď u MK.
      Proč zrovna MK cituje Murze? MK nečte rusky, a tak se musí spoléhat na překlady a nemůže si ověřit, jaký je „věhlas“ onoho blogera. Po troše přesně zaměřeného hledání nalezeno – https://www.youtube.com/@kenigtiger, podívejte se na počty shlédnutí. A srovnejte s tímhle pro rusky orientovaným ukrajinským blogerem https://www.youtube.com/@MislivetsEgor.
      V Murzově textu je splácáno kde co – vysílání soukromé i státní televize; odborné věci z nejrůznějších druhů vojsk; komentáře k videím, které byly nafilmované kdo ví kým, kdo ví kde a kdo ví kdy; navíc si vyřizuje osobní účty s Vladlenem. Nikdo z ostatních ruských blogerů se ani nenamáhá jeho výroky komentovat, natož na ně dávat odkaz. Murz je v daném textu odborníkem na všechno, před 5 lety byl pouze odborníkem-spojařem. Prostě Brouk Pytlík, kterému kdyby dali velení, tak by Ukrajince zpacifikoval do týdne.
      Problémy jsou na obou stranách, jde o to, kdo se rychleji poučí a lépe je vyřeší. O řadě problémů se veřejně mluví a k mému velkému překvapení se je ruské vedení snaží řešit.
      Co se týče závěrečného videa – Už pár týdnů všemu na frontě velí Surovikin, tak proč by Wagnerovci měli nadávat Gerasimovi?

      1. https://t.me/asphaltt/37381
        Interní ruské top10 ruských vojenských kanálů na Telegramu
        1. Rybar
        2. WarGonzo
        3. Kotsnews
        4. Voenkor Kotenok
        5. Colonelcassad
        6. Aleksandr Chodakovskij
        7. Strelkovii
        8. Jurij Podoljaka
        9. Jevgenij Poddubnyj
        10. Sladkov_plus
        A k tomu přidám pro cizince zbrojaře na youtubu s denním 3minutovým zpravodajstvím z fronty
        https://www.youtube.com/channel/UC2OZ4VFoEWIAwQV_pizxFJA . Za celou dobu pouze jedna mylná informace uvedená na pravou míru v příštím videu i s omluvou.

        1. Ten seznam je velice diskutabilní,
          jednak nadpis by měl být „Top 10 Military-Telegram kanálů 2022 dle odborníků (sic!) agregátora Asfalt“ (seznam těch odborníků je taky na pováženou) a ne „Interní ruské top10“ – je to zavádějící,
          a druhak jsou to téměř všechno kanály, které žijí z peněz, posílaných jejich fanoušky (a je jasné, čím víc fandů tím víc lóve – od toho se odvíjí obsah jejich „unikálního a pravdivého kontentu“) – viz plačtivé video Sladkova jak má velkou rodinu a co to dá práce zabezpečit jim každodenní krajíc s máslem a kaviárem

          Můj názor – 9), 3), 4) a jestli chcete aktuální momenty a nebudete číst „analytiku“ tak 5)

    4. Tak jsem si přečetl celý článek a dalo by se s ním velmi dlouho polemizovat. Pravdou je, že dochází dělostřelecká munice 122 mm, protože RA počítala s vyřazením dělostřelectva této ráže z výzbroje, ale tuto munici nakupují jinde. Munice ráže 152 mm mají dost. Není pravdou, že by se hlaveň tanku výrazně opotřebovávala tříštivotrhavou municí, výrazně se opotřebovává protitankovou municí, hlavně podkaliberní. Tank jako takový v ruské doktríně není určený k boji proti tankům, ale k prorážení nepřátelských pozic. Palebný průměr tanku tvořily vždy JOFky (jednotný tříštivo trhavý) zpravidla 75% zbytek protipancéřová munice, podkaliberní, kumulativní a protipancéřová. Podle toho co jsem viděl, tak nakládají JOFky.
      Střelba ze zakrytých pozic může znamenat i přímou střelbu z okopu. Tady autor používá nepřesnou terminologii. Střelba je přímá nebo nepřímá. Tank může vést nepřímou palbu, ale je to pouze nouzové řešení, protože má zaměřovač pro přímou palbu, k nepřímé palbě měl pouze na závěru malou libelu, navíc jednotka nemá topografy pro vytyčení palpostu a ani počtáře pro výpočet palebných prvků. Neviděl jsem nikde na videu, tanky střílející nepřímou palbu, vždy střílely napřímo.
      Vložná hlaveň se používá pouze k výcviku přímé střelby.
      Výměna tankové hlavně je poměrně jednoduchá záležitost, zvednout věž a položit na kozy, pomocí přípravku na zavěšení vyndat hlaveň a dát druhou.
      V současné době probíhají modernizace T-64, protože měli několik tisíc určených k vyřazení, ale zjistili, že když na ně navěsí dynamickou ochranu, tak mají stejnou hodnotu jako modernější tanky. Dynamická ochrana se dá navěsit i v polních podmínkách. T-72 a T-80 mají všechny s dynamickou ochranou, kvůli modernizaci T-64 byla upozaděna výroba T-90, aspoň co jsem četl já. Kdo musel modernizovat T-72, byli ukrajinci, kteří dostali T-72 ještě ve verzích M2 od nás a dalších.
      Nevím proč, ale snad všichni klávesnicový válečníci trpí představou, že boje probíhají masivními útoky ruské pěchoty, ale toto není pravda, cíl je ničen dělostřeleckou palbou a pak přichází pěchota, pokud narazí na odpor, tak se stahuje a opět nastupuje dělostřelectvo, proto ty pomalé postupy. Ukrajinský útok začíná příjezdem OT, několik jich dostane zásah, zbytek se otočí a jede zpět, za nima utíká pěchota mezi výbuchy granátů. Rusové kladou přehradnou palbu po 50 m.

    1. Posírat se v rozhodujících okamžicích je zřejmě obyčejem čs. presidentů – Beneš 2x, Svoboda, Klaus Zeman…

  5. Zkousnul bych ten veletoč stran Ruska. Vše má nějaké vysvětlení. Překousnul bych i znesvěcení Řádu bílého lva jeho udělením uctívači Bandery.
    Ale naprosté zklamání je, zvlášť u prognostika, fatální bezradnost a neschopnost (mírové) vize dalšího vývoje světa – jen zbraně, zbraně, zbraně – jedině ty nám tu skvělou budoucnost přinesou!
    Zvlášť poslední dobou jsem měl ve svém okolí pocit, že Zeman, bez ohledu na skutečné možnosti, byl pro řadu lidí poslední a možná jediná instance a naděje pro jejich zastání. Najednou začínají chápat, že tu naději ztratili už za jeho prezidentování.
    A že žádné zastání pro ně v budoucnu v této zemi už NEBUDE.

    1. A proč ten ruský veletoč dělá tak aktivně. Pokaždé když jsme v projevu uslyšel „ruská agrese“, tak mi to dráždilo emoce, neboť vůbec nebyla zmíněna západní/americká agrese (agrese nenásilnou cestou, tak jak to Západ umí).

      1. Všechno má dvě strany. Jistěže každý normální člověk je proti válce, ale co bychom asi tak říkali, kdyby nezasáhli a ty sajrajty co byly v těch ukroamerických „laboratořích“ mohli vypustit. Vážně si myslíte že by ty sajrajty šli enem na rus a nikoliv i na nás? Vážně jo?
        Jen vzpomeňte, není to tak dávno, jak ta americká politička soptila, že jim to všechno zrušili že oni.,.. a oni.
        A představte si že třeba Vy byste měli kliku a nic, ale zasáhlo by to Vaše děti a vnuky…. nebo by Vám to taky bylo jedno…..aha

      1. Přesně!!!! Protože Babiš jede na stejné válečné vlně. Víc zbraní, víc vycvičených vojáků, větší eskalace, víc mrtvých.
        Nutně potřebujeme někoho, kdo se nebojí mluvit o míru. A to je jediný kandidát – Bašta.

          1. V prdeli, já vím.
            A nevím jak z toho ven.
            Jsem v těžké defenzivě. Pokud se někdo zeptá, koho budu volit, řeknu Baštu, tak jsem pro ně samozřejmě vypatlanec z SPD a tím jejich argumentace končí. A já se jim s trpělivostí snažím říct, že Bašta je dlouhodobý politik, diplomat, politický vězeň, Chartista a věřím, že by Českou republiku zastupoval mnohem reprezentativněji než nějaký zelený mozek nebo rudá defraudantka.
            Ale je to marné, je to marné, je to marné. Lidi už přestali přemýšlet. Nevím co se musí stát, aby prozřeli?

            1. Jarku, zkuste při odpovídání prohodit to pořadí.
              Tedy: Koho budete volit?
              Bývalého politického vězně, disidenta, chartistu a bojovníka proti komunistickému režimu.
              Pokud nebudou vědět o kom mluvíte, pak pokračovat: nebyl komunistický zelený mozek ani agent STB a ani za ním nejdou skandály s kupováním VŠ titulů.
              Pokud ani po tomto nebudou vědět tak pak teprve říci: je to bývalý polistopadový diplomat Jaroslav Bašta.

            2. No a pak zjistíte, že jeden za 18, druhej bez dvou za 20… Proč seděl? Protože ultralevičák, něco jako Uhl…
              A navíc neumí mluvit – a od prezidenta se sem tam nějakej ten projev očekává…

          1. Tak. Ani já jsem nezapomněla. Nebyl on velvyslancem na Ukrajině?
            A Finsko a Švédsko chce v NATO.

            Taky už je vám je jasný, že není koho volit?
            Dělá si snad někdo iluze, že by Bašta mohl vyhrát? A i kdyby – změnilo by to něco? A co teda konkrétně?
            Kdepak – Bašta je tam nejspíš proto, aby odebral hlasy Babišovi. A taky kvůli tomu, abychom o nich („kandidátech“)mudrovali a dohadovali se/hádali se, a mezitím se ve vší tichosti a fofrem a pod rouškou vánočních svátků domlouvají/podepisují/zavádějí „novinky“, které už nepůjdou zvrátit.

            https://www.michalapetr.com/map-1551-eu-volby-uz-budou-rozhodovat-pocitace-brusel-schvalil-navrh-mocne-benatske-komise/

                1. (Ex)socan Bašta by vyměknul stejně rychle jako všichni jeho sokové.
                  Stačí mu připomenout akci ČISTÉ RUCE z roku 1998, nad kterou si tehdy na jaře vzal patronát. A jak ji pak rychle po volbách hodil pod stůl, když si Miloš PRODAVAČ padl se starým privatizátorem Klausem do náruče v rámci „oposmlouvy“…

                  1. PeS, Charon i Targus – ono je všechno možné, podívejme se na Miloše a jeho obrátku, ale když čtu jeho články na parlamentkách, tak to má v hlavě srovnané a hovoří o míru. Narozdíl od ostatních kandidátů, kteří se už vidí v první linii.
                    A pan Zíma, ten je bohužel úplně neviditelný.

  6. Nakonec musím s Vidlákem souhlasit:

    Éra lidí, kteří to tady vzali po komunistech a dovedli to tam, kde je to teď.

    Toto je asi ta nejpřesnější formulace éry Zemana. Zmar, svrab a neštovice. Čert nám byl toho zlobra dlužen.

  7. Netušil jsem, že Vidlákův článek způsobí takovou bouři.
    Sice ve sklenici vody, protože „psi štěkají, avšak karavana jde dál“, ale stejně. Zeman je chytrý chlap a to vždy bylo rudým hadrem pro ty „býky“, kteří chtějí zabít toreadora. A možná proto ty piruety a otočky. Nechtěl-li být nabrán na rohy, musel je dělat. Býci, i když moc inteligence nepobírají, jsou to stejně pouze volové s koulemi, jsou jen svalnatí a mají ostré rohy.

    1. Kdo přesně, by chtěl/mohl Zemana – presidenta, nějakým způsobem nabrat na rohy a proč by to dělal?
      Za jakým konkrétním účelem by ho někdo nabíral? Nebo čím by třeba podmínil to nenabrání?
      Nabrali už Orbána? Kolikrát a proč? A stalo se mu něco?
      Tyhle drobnosti bych poprosil vysvětlit.

  8. Co mne ještě zaujalo je technické provedení toho videa s projevem. Jako by to natáčel Ovčáček na mobil sám a poházené kabely na scéně umisťovala jeho manželka. Ofiko video na stránce hrad.cz je na YT na Ovčáčkově(?) kanálu.

    Co se stalo, že k prezidentovi nepřijel žádný štáb z TV co by to pěkně nasvítil a natočil a dal k tomu nějakou znělku, vlající vlajku a titulky? To se prezidenta celá Praha tak štítí? I když rok dělá co chtějí?

    Kde jaká „dezolátí“ televize by to natočila lépe. Škoda že Jirku Ovčáčka nenapadlo se spojit s RaptorTV, BurešTV nebo tak něco. To by byla velká pecka, o tom by se hodně mluvilo a nepochybně by to zvedlo sledovanost 🙂

  9. Zeman byl politik , kterého jsem uznával i když mě svým závěrem dosti zklamal. Asi nejvíc svým postojem ke kovidu , kdy vládu nabádal , aby byly vakcíny povinné. Také jeho tvrdošíjné zastávání se války v Afghánistánu a jeho tvrzení , že naši vojáci tam bojují za naši věc jsem nechápal? (Ale , možná už tenkrát tušil , že odchod Američanů z války je předstupeň války v Evropě?!) Některé jeho kroky byly a i nyní jsou nepochopitelné , možná pan důchodce Zeman napíše ještě jednu knihu , kde nám svoje kroky a omyly vysvětlí. Jedno je ale jisté. Žádný havloid to nebyl a jeho politika se nevznášela na havloidním obláčku , ale byla (aspoň od počátku) ryze pro lidi.

      1. Nynější politická garnitůra se zaštiťuje Havlem stejně , jako komunisti Gottwaldem , kterým to vydrželo 41 let. Takže čekám , že ta falešná ikona Havloismu padne co nejdříve , jinak se z toho marazmu nevymotáme.

        1. Kdepak… Stejně jako na Ukrajině adorují Banderu a prohlašují ho div ne za svatýho, tak tady se čeká až vymřou poslední pamětníci ožralýho zrzavýho skřeta a začnou ho taky kanonizovat… Našlápnuto už k tomu mají…

        2. Ještě v polovině roku 1989 jsem nevěděl, kdo je Havel, neboť pražské „disidentské“ fórky ala Ferdinand Vaněk nás tady na Moravě nějak míjely.
          Až někdy v červnu se začalo trousit Několik vět a v té souvislosti padalo i jméno jakéhosi Havla.
          Ale mnohem víc se rok předtím, v roce 1988 mluvilo o článku jakéhosi Zemana v Technickém magazínu.
          Pamatuju si začátky OF i ten slogan, že strany jsou pro straníky, kdežto OF pro všechny.
          Jasně.
          Nebýt tenkrát tak zapřáhnutý, možná bych se tomu věnoval i víc, ale noviny jsem četl denně a televizi večer sledoval taky.
          Ta tlačenka Havla, to bylo tehdy něco tak mimořádného, že jsme na to čuměli s otevřenými hubami, doslova. Pan Dubček byl už tehdy upozaďován, v souvislosti s ním začaly z některých servilních novinářů padat nenápadné zmínky o „bolestném symbolu porážky našich někdejších nadějí“ a podobné kecy.
          Role byly jasně rozdány a nejvíc to bylo vidět právě na té Praze.
          Má to všechno na triku jeden jediný člověk a ještě žije.

          1. Když G.Husák abdikoval, všichni u nás tak nějak předpokládali, že jeho nástupcem se stane A. Dubček. Dokonce zkraje to (první týden) tlačilo o místní OF. Pak najednou otočka, a že prý nějaký Havel je ta pravá volba…
            Bol som z toho volajaký zmetěný, tak jsem jim položil přímý dotaz, co to jako je za obrat, a proč už teda Dubčeka néé…
            Odpověď zněla: „NESTAREJTE SE O DŮVODY, PODPORUJTE TOHO, KOHO VÁM DOPORUČÍ OF…!“
            Už tehdy mi to celé začalo smrdět.

            1. Kdyz jsem jel tehdy v prosinci pres Prahu metrem, vsiml jsem si nekoho, kdo mel ma na sobe placku „Havel for president“. Myslel jsem si, ze to je vtip.

              No a tak to pokracovalo cely zivot. V Praze nekdo s necim prisel, ja to povazoval za vtip a pak tu kokotinu prosadili. Podle toho to tu vypada.

    1. Re: Milan

      “ byla (aspoň od počátku) ryze pro lidi.“

      S úžasem sleduji vaši odvahu nazývat některé dvounožce lidmi.
      Ale neberte mne vážně.

        1. Re: Milan

          Slovní spojení „skutečný politik“ a „český dvorek“ je poněkud nereálné.
          Kdybyste se zeptal na pojem „skutečná svině“, takových bych měl po ruce celou řadu.

          Aby se tu objevili skuteční politici – přeloženo do dezolátní češtiny – normální lidé, musely by se tu stínat hlavy, rozdávat mnohaletá odnětí svobody a konfiskovat majetky.

  10. á propos, Danieli: „Nebo máme ve vrcholové politice ještě někoho, kdo pamatuje staré časy a kdo formoval devadesátky? Možná ještě Marek Benda…“

    A co takhle soudruh Rychetský? (Ano, neprošel prognosťákem…) Ale disidentní a dnes velmi vysoko postavený soudruh z těch časů to je. Šedá, pracovitá myška, zaslouživší se o změnu volebního zákona pár měsíců před volbami. Uštrikovala ho „na tělo“ současné pětihlavé sani, aby nás mohli pohodlněji válcovat. Bez souha Rychetského by si nejspíš v posledních volbách neškrtly TOP09, KDU-ČSL a kdoví jak by dopadli slavní Piráti, kteří byli z koalice se STAN masivně vykroužkováni…

    1. Proč tady pořád koluje ten nesmysl, že Rychetského úprava procent pro koalice nějak ovlivnila volby do Sněmovny. Obě koalice překonaly i původní procenta. Naopak, aniž by si to pětikolka uvědomovala, připravili tím cestu do parlamentu pro malé opoziční strany. Stačilo se spojit do koalic. Jenže to bychom od lídrů alternativy chtěli moc.

        1. Aby podpořili rozhodování stran pětikolky pro vstup do koalic, protože nečekali, že se jim povede ten majstrštyk se vznikem Přísahy. Ale že by to mohla využít i druhá strana je ani nenapadlo. Bohužel to nenapadlo ani druhou stranu.

          1. Ale to jste si, Křižáku (10:14), sám odpověděl, že úprava procent těm koalicím jinak propadajících vítaně snížila laťku a jejich voliče to učinilo odvážnějšími. Efekt motýlího křídla…

      1. Já mám taky pocit, že je to falešný mýtus. Detaily už si nepamatuji, ale myslím, že došlo ke dvěma věcem:

        1. Nějakým způsobem se posílilo proporční rozdělení mandátu. Pro někoho plus (lepší reprezentativnost), pro někoho mínus (velké strany nebudou mít bonusy z rozsahu, tedy horší podmínky pro sestavování vlád). Ale stejně největším problémem nereprezentativnosti zůstávají nestejně velké volební obvody (kraje).

        2. Snížení kvór pro koalice. Ale SPOLU, jestli se nemýlím, si stejně mohlo založit jednorázovou volební stranu. Takže ústavní soud jim to trochu ulehčil z hlediska fungování stran, v tomto smyslu.

        Ústavní soud evidentně podporuje liberální demokracii, ale neviděl bych ten jeho zásah nějak černě. Příčinou vlády liberální demokracie je, že hodně hlasů alternativy propadlo, a liberální demokracie se dokáže instinktivně lépe spojit. Zajímal by mě konkrétní argument, jak to rozhodnutí ústavního soudu nějak hmatatelně pomohlo nastolit nynějšího vládu. Nepomohlo, spíš se jen zlepšila reprezentativnost (má svoje plusy i mínusy) a udělaly se logické úpravy pro vznik volebních koalic.

  11. Zeman je zlomený člověk. Nevím, jak se to stalo, co způsobilo, že ve věci ukrajinské války přijal naprosto nelogické závěry o příčinách jejího vzniku,
    Je přece jasné, že žádná válka by nebyla, kdyby USA netrvaly na tom, že se NATO zase o velký kus země posune na východ. Rusko usoudilo, že nelze dál ustupovat, aby byla možnost účinné obrany v případě napadení.
    Ještě Vrbětice ustál Zeman dobře, Uvážil, že jde jen o využití neštěstí (nebo co to bylo) k další provokaci proti Rusku.
    Odchází jako člověk, který se vzdal. Ke cti mu zůstává jen to, že nebyl hraboš a dělal politiku jen pro svou radost a pro všeobecné uznání svých schopností.
    Škoda, že všechno, v závěru svého účinkování, takto pokazil.

    1. Mě by zajímalo, co za tím obratem po 24.2.2022 vězí. Mohl třeba zůstat jen potichu.. Někdo ho vydíral, vyhrožoval? Nebo dospěl k závěru, že aby si něco udržel, musí jít s nimi?

        1. Nevím, pořád se mi to úplně nezdá. Zeman vystupuje ve svém názorovém obratu dost aktivně. Že by až tak aktivní být nemusel.. Ale samozřejmě nevím. Jestli se spíš někde nezapletl s těmi pofidérními lidmi, kterými se obklopuje, a někdo ho tak vydírá. Nebo jak jsem říkal: aby si něco udržel (co?), tak šel s nimi. Nechce někdo probrat tyto možné motivace. Dcera v Anglii, to je samozřejmě možné. Ale kdyby hrozili ublížením dceři, nebylo by lepší rovnou abdikovat než dělat tohle? Nebyl by tak větší hrdina? Takže co je tou Zemanovou motivací nebo zápornou motivací?

          1. Re: djdj

            Víte co? Od plného koryta se odchází dost blbě. Vidím to v politice komunální, kde jde o mnohem menší penízky.

          2. Souhlasím s vámi.
            Jediným zranitelným místem prezidenta Zemana he jeho rodina.
            Usoudil, že má větší cenu, než jeho dějinný zápis.

          3. Neblaznete s dcerou v Anglii…
            To uz si nikdo nepamatuje, co se delo, kdyz byl 2 tydny v nemocnici?
            Kolik lidi uz mu tisklo parte?
            Odbornici, doktori, politici, novinari… I ta Dzamila mu daval par dni zivota v komatu.
            Tenkrat mu dali „na vyber“ dve moznosti: bud umre, nebo ho odvolaji.

            Takze pokud by po unoru 2022 nebyl papezstejsi nez papez, tak mu napari vlastizradu, senat se postavi do pozoru a Rycketsky to orazitkuje.
            Zeman by letel z hradu jeste v unoru, to on urcite dobre vedel.
            A taky urcite se nechtel zapsat do dejin jako prvni prezident odvolany za vlastizradu.

            V srpnu ’68 byl jeste mladej a blbej, tak si dovolil trochu vystrcit ruzky. A hned dostal po papuli, ze i do toho Prognostaku mezi kamose ho vzali az za dvacet let.
            Ted uz neni nani mladej a ani hloupej, takze otocka o 180 stupnu.
            Ktera mimochodem neni vubec jeho prvni.
            Uplne stejne otocil na konferenci NATO v Anglii 2014, kam prijel s tim, ze na Donbasu zadna ruska armada neni.
            Hned druhy den si sypal popel na hlavu, a mluvil (pro jistotu) o velkych poctech ruskych vojaku operujcich na vychode Ukrajiny.

          4. Možná v devadesátkách, za dob mohutného rozebírání státního majetku, mu něco ulpělo za nehty, možná nějaká jeho, prozatím, dobře utajená špína z dob před r.89. Kdo ví. Důvod jeho názorového veletoče se zřejmě (prozatím) nedozvíme. Mne osobně tím zklamal velice.

            1. Nevěřím, kdyby , byť něco málo, už dávno by dobře placení presstituti a spol. kdejakou prkotinu zveličili do planetárních rozměrů….

              1. Napadlo vás třeba „zeslábnutí kognitivních funkcí“?
                Není to nemožné – potkal jsem pár lidí, kteří vypadali a mluvili normálně, ale nějaké složitější myšlenky už nedávali.
                Ale nic takového netvrdím, ta stařecká demence se projevuje daleko zřetelněji u jiných, mnohem mladších. I u mě.

                1. Re: Starý kocour
                  Tak určitě nelze sklouznout do morálně-etických hoven odporné a odborně nevalidní ubožačky Džamily, ale vzhledem k jeho pohotovým a štiplavým odpovědím při mediálních dialozích, de facto stejný osobnostní (mediální) obraz s ohledem na postupující věk, pokud je jeho TV povídání spontánní, tak zcela jistě nepostiženy mnestické (paměťové) funkce, uspokojivé ukotvení v realitě, exekutiva v naprosté normě. Jediné co je z psychiatrického hlediska pozoruhodné, je jeho hypomimika-maskovitý obličej a zpomalená motorika. To však přičítám vlivu polyneuropatie, jejíž etiopatogeneza může být různá (diabetes, ethylismus). Ale zcela jistě bych takhle přes média neřekl, že má nějak postiženy kognitivní funkce. Je to holt fyzicky nemocný muž, který již nemá sílu na protiopatření a zřejmě jej někdo silně vystrašil. Proto pravděpodobně ta názorová otočka. Jo a demence mladšího věku je vždy strašlivá. Ale pokud jste Starý kocoure shopen takové psané interakce, tak bych se, být Váma, asi nebál… tedy prozatím :-).

      1. Co za tím obratem vězí? Řekl bych, že hlavně jedna věc. Zeman je militant s modrou knížkou. Je přívržencem válečných řešení a přitom nemá vůbec představu, co to znamená – viz Afganistán a Izrael. Pár takových lidí jsem potkal.

      1. Zdravím, Targusi!
        Poslušně se také hlásím o výsměch, Milošek NENÍ cizím žoldu.
        (Občas se mi z něj otevírá kudla v kapse ze zcela jiných důvodů. Nicméně mám neustále dojem, že dělá podle vlastního přesvědčení co může….. Což ovšem v aktuálních českých poměrech zamená bohužel bezmála guáno.)

  12. Klaus a Zeman ,dva špatní účetní ,kteří skončí na vejminku. Co přinesli republice během třiceti let si užíváme v současnosti.Blbost rozkvetla do obrovských rozměrů a připomíná atomový hřib a to vše mají na triku antikomunisté K+Z. Hnus!

  13. Jako miléniál jsem Zemana až do nástupu na VŠ nikdy moc nevnímal a politiku jsem se moc nestaral. Proč taky ? Zajímalo mě něco úplně jiného, co lidi v mém věku.
    S odstupem říkám, že Zeman ve mě (a i více lidech mé generace) vzbudil zájem o politiku a to jak v pozitivním a negativním smyslu, následkem čehož se tito lidé začali zajímat o svět a přestali být ignoranty.
    Když jsem byl ještě gymnazista, který teprve podruhé mohl volit, tak jsem týmům sociologů a marketerů skočil na trik s dehonestací Paroubka. Se Zemanem to tak snadné už nebylo. Takže, abych tento odstavec shrnul, tak si myslím, že osobnost Zemana, která navzdory agenturním odhadům a úsilí kvanta marketerů, sociologů, socioinženýrů a různých influencerů, odolala obrovskému tlaku a byla 2x zvolena lidem, přispěla k demaskování celého tohoto mediálního mechanismu. Jestliže toto odhalení postihlo jen část mladší generace, jako já, tak to považuji za úspěch.
    Další věc, kterou Zeman demaskoval byli různí lobbisté, mafiáni a kavárensko- kulturní fronta, která se proti němu záhy zformovala, jako když rytířská jízda jede do bitvy. Ne, že by se o těchto lidech a jejich pavučinách už předtím nevědělo, ale byli zahaleni v jakémsi oparu, který umožňoval říkat, že „ono to přece nemůže takhle bejt, protože to je nějaký moc divoký, je to takový nějaký konspirační.“
    Tím, že se tito lidé v minulých 10ti letech vrhli proti Zemanovi s takovou vervou jen přispěl k jejich odhalení. Jedna celá generace mladých voličů dostala svého Paroubka a v příštích letech pochopí, alespoň někteří z nich, že se nechali nachytat podobně, jako já.
    Zeman ukázal, co se stane politikům, kteří budou usilovat o naši ekonomickou a nebo dokonce politickou suverenitu a budou se snažit o politiku více azimutů. Mediální třeskot a demonstrace, které se záhy objevily hovoří za vše. Budiž to varováním pro příští odvážlivce, kteří nyní vědí, jaké instituce musí ovládnout nebo minimálně zpacifikovat, aby dosáhli svého cíle.
    Sečteno podtrženo:
    Z mého pohledu miléniála odchází osoba, která se alespoň v závěru své kariéry pokusila o to, ukázat lidem, že můžeme být suverénní země a dělat samostatnou obchodní a zahraniční politiku.
    Odchází osoba, která za sebou zanechala sice sjednocenou, ale zcela odhalenou mafiánsko-lobbisticko-kulturní frontu, jejíž moc a mechanismy, jsou teď každému známy.

    P.S.: Vím, že jsem pominul devadesátky a opoziční smlouvu, ,……..,…… Nicméně v té době jsem o politice věděl ještě méně než dnes, a proto se k tomu nemohu vyjadřovat.

    1. Já jako mileniál si na to vzpomínám tak, že jeho zvolením za prezidenta (rok 2013) jsem pocítil naději – v té době probíhali boje „lumpenpravice“ a Zeman byl jakoby zástupce levice (staré levice). Prostě si pamatuji, že někdo začal víc mluvit proti tehdejšímu velmi silnému „liberálně“ „pravicovému“ narativu.

      1. JJ, to jsem pocítil taky, tu naději, pocit, že jsme dostali šanci. Když na to teď koukám s odstupem let, tak lumpenpravice se zkonsolidovala a odkopala a stav, který tu máme dnes ,bych nazval nějak takhle: „Impérium vrací úder.“

        1. Takže stačí zničit Hvězdu smrti a vítězství je naše? Bohužel já to vidím spíš na Pomstu Sithů, ta je víc deprimující, většina Jediů je zabita a těch pár přeživších odchází do ilegality.

    2. K Jason (7:39): „Další věc, kterou Zeman demaskoval byli různí lobbisté, mafiáni a kavárensko- kulturní fronta…“

      Pomíjíte asi poněkud celkový pohled na lobbbisticko-mafiakální scénu. On starý pán demaskoval velmi selektivně pouze tu část „Naší Věci“ (=Cosa Nostra), která (přiznejme, že dost nevychovaně) šla proti zájmům té JEHO party.

      Ano, pan Zeman je skutečným politikem, ne pouhou mluvící hlavou (alespoň ne ve všech situacích), nicméně je zároveň hluboko zapojen do aktivit části odboček místního deep state a příslušejících mafiánských klanů. Je to už dávno prorostlé všemi patry byznisově-politického prostředí. Z národních států podle mne zbyly už jen prázdné skořápky a je obrovský tlak na to, aby se i ty rozpustily v tyglíku globalizace. Mrkněte na agendu 2030 z dílny pana Švába (WEF). Například jistý Yuval Noah Harari je jedním z jeho poradců a vůbec se s tím nepáře. Transhumanizace lidské populace je podle něj ložená věc. Od okamžiku, kdy genově-manipulační technologie začaly být houskou na krámě, člověk je snadno hacknutelnou bytostí a o jakési svobodné vůli člověka už ani nemá smysl se bavit.
      https://www.thethinkingconservative.com/yuval-noah-harari-technology-will-enslave-you-global-elites-will-save-you/

      Jestliže tedy na začátku říkám, že pan Zeman je skutečným politikem, myslím tím zároveň, že je prostě jen velmi šikovným otrokem organizovaného zločinu. Je jedním z kolaborujících vyšších dozorců pilně budovaného koncentráku Evropa v hodnosti – dejme tomu – „major“ 😉

      1. Je-li tomu tak, tak jediné, jak se tomu systému bránit je být samozásobitel a mít znalosti z různých oborů, které mi zajistí životní úroveň, přičemž systém budu využívat jen fakultativně (příletžitostně/nezávazně).

  14. Tlaky, veletoce, neslo to jinak ….
    Orban dokazal, ze tlaky jdou ustat , neni nutne rotovat jako korouhvicka na vetru a ze i predstavitel male zeme muze provadet relativne nezavislou politiku.
    Z tohoto pohledu, za me Zeman 4-

    1. Nás s Maďarskem nelze moc srovnávat. My – tedy Československo – jsme takovou osinou v zadnici Západu. Nemají nás rádi. Máme totiž blízko k Rusku. Ale Maďarsko je v jádru fašistické, a to se Západu líbí. Stačí si připomenout 2. světovou a pak druhou polovinu devatenáctého století, kdy ničili Slovensko.

      1. “ Ale Maďarsko je v jádru fašistické, a to se Západu líbí.“

        Já bych řekl, že to jsou právě Maďaři ztělesnění Orbánem, kteří ukazují, že se z vlastních dějin lze poučit. Vždy za posledních 150 let když se se rozhodli podporovat něčí cizí zájmy a vytáhnout do pole, dostali hrozně na prdel.

        Nepochybuji, že jejich vztah k Rusku Rusům není nijak vřelý, ale ruská ropa a plyn nesmrdí a táhnout opět na Rusa – to už tady bylo.

        Naše dějiny jsou odlišné, ale poučení z nich by tu také mělo být.

        Vláda protektorů nám nikdy nic dobrého nepřinesla. Geopolitické zájmy máme velmi podobné s Maďary – tak proč nejít podobnou cestou.

        1. Oni Maďaři někdy bojovali za cizí zájmy. A kdy? Vždy jen za své. Uhersko byla svéprávná polovina R-U, za WWII bojovali za návrat ztracených území po Trianonu.

          1. Re: crusader

            Jisté, dost značné propojení na Třetí říši tam bylo.
            Minimálně pomáhali s odvozem zcela nevhodných „elvtársak“, anebo „bajtársak“ do Osvětimi.

            1. To samozřejmě nepopírám,ale po protestech deportace Židů zastavili a pokračovali až po okupaci Maďarska Němci. To už na to Horthy neměl žádný vliv.

      2. Možná proto, že jsme v minulosti nebyli fašističtí a byli jsme „demokratičtí“, tak teď naopak se kyvadlo dostalo na druhou stranu a rychle se měníme ve fašistické. Takže je otázka jak moc máme nadávat na Fialu. Prostě nás provedl dobou, stejně by tohle vychýlení muselo někdy proběhnout, asi tomu nešlo zabránit. Někdo to udělat musel.

          1. Když už nic, tak aspoň Češi získali svou fašistickou zkušenost a už můžou zkoušet něco jiného. Kdo chce kam, pomozme mu tam. A teď se z toho můžeme začít vylízávat.

    2. Telegram:
      Ukrajinské ministerstvo zahraničí komentovalo slova maďarského premiéra, že Ukrajina bude schopna bojovat, dokud ji USA budou podporovat zbraněmi a penězi.

      „Prohlášení maďarského premiéra svědčí o patologické neúctě k Ukrajině a ukrajinskému lidu, který se brání ruské agresi, stejně jako o jeho vlastní politické krátkozrakosti. Vždyť porážka Ukrajiny ve válce, k níž Viktor Orbán nepřímo vyzývá, by vedla k přímé hrozbě ruské agrese pro Maďarsko a Maďary,“ uvedlo ukrajinské ministerstvo zahraničí.

      Ministerstvo také dodalo, že maďarský vůdce by si měl položit otázku, zda chce mír.

      „V případě kladné odpovědi by měl využít svých úzkých vazeb na Moskvu k zastavení agrese proti Ukrajině a stažení vojsk.“

      1. To, co mělo napsat MZ UA, je jejich klasický agresivní blábol, jakými UA a zelenáč krmí svět už od února.
        Ukravínský kkt, který tohle napsal, vůbec nechápe takovou maličkost, že s Rusem je dobře možno, mít korektní obchodní vztahy (to jsou ty údajné úzké vazby) a přitom se vůbec nesrat do toho, jakou zahraniční politiku Rus dělá, nebo koho a proč, se rozhodl zpacifikovat.
        Orbán sere naprostou většinu evropských tzv. politiků, protože jim ukazuje, že to jde.
        Ono to ještě donedávna šlo i u nás, mít s Rusem korektní obchodní vztahy.
        Nemontovat se do toho oslové ala Kolář, mohlo to v pohodě fungovat dál.

      2. Tolik sraček, co vypustil ten Banderovec, jsem neviděl ani na vojně v suché latríně…
        Co by asi ti Rusové v té naší totálně vytunelované a předlužené Evropě, včetně Maďarska, hledali?
        Ono stačí otevřít si google-mapy a trochu si po území Ruska zasurfovat. Jaká je to obrovská a neskutečně bohatá země s velice řídkým osídlením, především v oné východní (asijské) části. Jenom blázen by se v Rusku hnal na západ do zbídačelých středoevropských kolonií III. řádu. Pro co? Pro dluhy? A Ukrajina, to je dnes ČERNÁ DÍRA Evropy. Cokoliv do ní nasypete, všechno nenávratně zmizí.
        Jedno jestli zbraně, finance, či jakoukoli jinou podporu. Až tam to Banderovci dovedli…!

  15. IMHO je Zeman nejhorší, co nás potkalo – kromě těch ještě horších, proti kterým jsem ho 2x volil v tom zprofanovaném show jménem „přímé prezidentské volby“. Navzdory své nepopiratelné inteligenci a rétorickému umění je to nejtemnější postava z posledních 33 let. Napáchal nejvíce škody ze všech politiků „napříč politickým spektrem“, i slizoun Kalousek je proti němu jenom takový zlobivý chlapeček. Kdo se zajímá, ví – je zbytečné to dále rozvádět. Otřesný je např. jeho poslední veletoč ve prospěch nacistické Ruiny, to je hořká pilulka i pro jeho úplně slepé adoranty z minulosti. Škoda dalších slov…

    PS. Dávat Zemana do jednoho odstavce s Benešem, jak jsem se dočetl v diskusi, na to slov ani není.

    1. Ano, ty názorové veletoče jsou to, co mi na něm vadilo a vadí. Nekonzistence, všemožné sviňárny ve jménu svých soukromých pomst a pomstiček, různé drobné podrázky.
      Tak se dobrý president nechová.
      Já ho nevolil ani jednou, mým presidentem nebyl. Vlastně mi po tom nic není, protože jsem v obou případech odmítl volit menší zlo, ať už z dvojice Schwarzenberg-Zeman, či Drahoš-Zeman.
      Nemám tedy vlastně právo si stěžovat – ale i já tu žiju, platím tu daně a následky volby ostatních spoluobčanů bohužel musím snášet.

      1. Nepsal jsem snad, že jsem Zemana 2x za prezidenta volil? Ale to neznamená, že to byl někdy nějaký bílý rytíř. Jeho jediná skutečná zásluha je – jak píšete v příspěvku výše – že demonstroval zhovadilou mediálně-lepšolidní kliku, absolutně kolaborantskou, kořící se EU a USA a Německu, stojící přímo proti všem českým národním zájmům a české státnosti. To mu upřít nelze, v tom jediném zafungoval jako prezident ČR správně. Selhal zcela ve všem ostatním… což nebylo nic nového, takhle působil již od doby OF počátkem 90. let.

        1. Neexistuje bílý nebo černý rytíř. Vždy je to nějaký odstín šedi viděno každým konkrétním hodnotitelem.

          Zeman jako prezident bylo to nejlepší, co nás v dané situaci a možnostem mohlo potkat.

          Já Zemana černě nevidím. Výčet důvodů mohu poskytnout. Už jsem ho tu vícekrát uváděl, tak už jen na vyžádání.

  16. Jmenováním kreatur vlády Fialy se Zeman připravil o možnost odejít středem ve velkým stylu! Jeho současný přežívání/nepřežívání připomíná spíše Háchu (i když situace Háchy je s tou Zemanovo samozřejmě naprosto nesouměřitelná!!!).

    No a jestli Zeman bude mít sílu ještě za sebou prásknout dveřma, jak si myslí Vidlák? … Tomu už nevěřím! Spíš věří tomu, že dostal nabídku, která se neodmítá, neb partie kluků, který mezi sebou mluví je už natolik rozehraná, že ys nějakým presidentem Česka se ani už nepočítá!

    Tím ale vůbec netvrdím, že biják nám ještě nezahrajou pěknej!

    1. Umění včas odejít, není-li možno jinak.

      Klaus to měl učinit nepodepsáním Lisabonské smlouvy, ač by ho to nejspíš stálo úřad.
      Zeman se posral s Vrběticemi, pak už jel z kopce. Tam byl pro něj zlomový bod. Zajímavé bylo, že nejdřív se k Vrběticím postavil celkem rezervovaně, asi na hraně možného. Leč potom…. veletoč.

      Vím, že se to snadno kritizuje, ovšem nelze jinak. OBA se intenzivně o svůj úřad ucházeli – dobrovolně, OBA přesvědčovali své voliče, OBA v závěru své voliče zklamali.

      Ponaučení, které už není nic platné. Nevěřit nikomu, volit menší zlo s vědomím, že to dopadne stejně.

        1. Naopak, snáším vás velmi. Trpělivě.
          Nezaměňujte, prosím, vnější projevy s podstatou (skoro jsem napsal /v Targusově stylu/ prostatou).

          1. Re: Godot

            No jestli trpělivě, tak lituju vaši Labuť i potomky. To vám musejí nosit tabletky na nervy v nákupních taškách.

      1. Godote,
        ačkoliv v mnohém s Vámi souhlasím, pokud jde o Vrbětice, myslím si, že fakta ukazují na práci Vladimíra Putina and his boys. Takže to, co řekl na toto téma Zeman, Babiš i Hamáček, byla v podstatě pravda.
        Jinou věcí je, že VP a jeho hoši postupoval už předem nejspíš ve věci Vrbětic i Ukrajiny konzistentně a správně. Takže jak Zeman, tak Babiš neměli jinou možnost, než udělat to, co ve věci udělali, nebo to neudělat a odejít okamžitě z politiky (a podpořit Rusko).

        1. Re: Laco

          Vrbětice a Putin, jo?
          Berete na to něco?

          Máte alespoň nějaký základní přehled KOLIK takových muničáků vyfičelo do luftu v bývalém soc. prc. táboře?
          Máte alespoň nějaký základní přehled, jak vypadá kus železa po explozi ve vedlejší budově?
          Máte alespoň nějaký základní přehled, kolik RUČNÍCH zbraní je pohřešovaných po Vrběticích?
          Máte alespoň nějaký základní přehled o tom, kolik ručních zbraní, které se z principu NEMOHOU výbuchem vypařit, postrádají bývalé socprc země?

          Vy si opravdu myslíte, že Čuk a Gek tahali na zádech ve vojenských dekách prokazatelné tisíce Sa-58 a desítky RPG-7, aby měl Ivan z čeho střílet na Vasila?

          1. Si, si seňor. Nehledě na skutečnost, že velké množství „deaktivovaných“ zakázaných protipěchotních min se „ztratilo“ už nějaký čas před vrbětickou šarádou (to se dělá tak, že iniciátory se vyšroubují a skladují ve vedlejším skladu, pak je to „legální“). Ilegální dodávky na mnoho bojišť, kam je NESMÍME dodávat, ruská vojenská rozvědka do těch Vrbětic vytrasovala už dávno, a měla už na stole mezinárodní žalobu. Ale ve světě velkého businessu se nic nadlouho neutají, takže ve skladech byla na spadnutí velká inventura ze strany státního dohledu, protože mezinárodně rozmáznuté obvinění z exportu zakázaných zbraní nemohla státní mafie ani pan Bernatík (vlastník Imex Group) potřebovat. Takže cui bono, že?

              1. Trvalo to sedm let, než objevili Čuka a Geka.
                Zázrak!
                Zázrak přeje připraveným…. (nepopletl jsem to?)
                Blahoslavená BIS a Koudelka zvlášť!
                To, jak se snažili ze mě udělat v souvislosti s Vrběticemi blbce, jim neodpustím. Beru to naprosto osobně.
                Ostatně všimli jste si, jak kauza Vrbětice vyšuměla v zapomění? Stejně jako Babiš a Panamapemprs – kde jsou ti „ostatní Češi“ v nich?
                A tak je to se vším.

          2. Jó, kognitivní disonance a selektivní paměť (bez ohledu na IQ) dokážou dělat velkou paseku. Vidím to furt a denně. A lék na to není …

        2. A ten soud o Vrběticích z roku 2016 už byl anulovaný?
          Najděte si video Martina Kollera, kde o tom mluví, studoval pyrotechniku.

        3. No potěš koště. Vy snad i tyto otázky konzultujete s prof. Hořejším. Jinak si takový názor od celkem dobrého analytika nedovedu představit.

      2. Včas odejít, hmm jde o to jestli jde o můj pocit či pýchu, nebo o dobro celku. já bych jen tak – díky za každý den kdy vydržel. Věřím, že to o čem my se jen dohadujeme – on ví, protože má informace, které my ne. Vzpomeneme si na něj mockrát, jen co nastane „výměna“.

  17. Vehnali nás do NATO a EU. Lákal sem investory. Jako polehčující okolnost by se mohlo říct, že tehdy to znamenalo něco jiného, než dnešní drancování (a tipuji, že je tehdy ani ve snu nenapadlo, kam až to zajde)

    Příklad – to že nechal dostavět Grégra Temelín bylo vedeno správnou myšlenkou, že levný a spolehlivý zdroj je strategický projekt, který se musí zrealizovat. Ale že je tehdy ani ve snu nenapadlo, že se kolem obchodování s elektřinou vyrobí babylonská věž finančních produktů a spekulací, kterou tu máme dnes. A elektřina přestane být dostupnou i když se stále levně vyrábí.

    1. Re: adx

      Vy chcete tvrdit, že Zeman a jeho partička nevěděli, jak vypadá drancování zemí, do nichž vtrhly korporace a MMF?
      Přiletěl jste z Marsu vy, anebo Zeman a jeho parta?
      Drancování kolonií probíhá v dnešní podobě minimálně od WWII., neboli od doby, kdy bývalé kolonie postupně dostávaly formální nezávislost a svrchovanost.

  18. Článek pana prezidenta v „Téčku“ na podzim 1989 na mne působil jako zjevení. Spolu s dalšími tiskovinami 1945-48, 1968, které mi zanechal otec, je zabalen do bedny pro vnuka aby si někdy mohl sám udělat obrázek (předpokládám, že revize dějin dojde tak daleko, že „jediná správná pravda“ bude pouze on-line).
    Ať už se pan prezident mohl nebo nemohl vyhnout chybám, po celou dobu svojí existence neskutečně „lezl na nervy“ – měl bych proto výztižnější výraz, té části populace, která dovedla do vlády, to co tam nyní je včetně vlády samé.
    Tyhle kladné body bu nesmaže nikdo (byť se to někomu může zdát málo).

  19. Kolonizace ČR bude nerušeně pokračovat a servilnost poskoků Západu překoná myslitelné meze.
    Zeman byl mstivý samolibec. Kolonizaci nebránil, ale podporoval ji. Dávám mu známku mezi -4 a 5.

    1. Když jsem před pradávnými lety začal učit jako externista, tak mně dal zástupce ředitele moudru radu. Nejlepšímu za 1, nejhoršímu za 5. Nemluvil o tom, co student umí a co dokáže.
      Pak je Zeman za 2.

          1. Páč nejste Jura, nýbrž Jouda.
            Hlásím se k vám do klubu Joudů a zavazuji se, že jako služebně mladší vám budu chodit pro svačiny.

  20. Uvidíme, letošní rok byl turbulentní. Jestli si opravdu Zeman myslí o Rusku to co řekl, se zatím nedozvíme.
    Zajímavý článek byl na hlavnych spravach.sk : Citujem Bidena: “Teraz hovoríte: ‘Prečo jednoducho nedáme Ukrajine všetko, čo sa dá dať? No, z dvoch dôvodov. Po prvé, je tu celá Aliancia, pričom je rozhodujúce, aby zostala s Ukrajinou. A myšlienka, že by sme dali Ukrajine materiál, ktorý by bol zásadne iný, ako tam už ide, by mala perspektívu rozbiť NATO a rozbiť Európsku úniu a zvyšok sveta… Strávil som niekoľko stoviek hodín osobnými rozhovormi s našimi európskymi spojencami a hlavami štátov týchto krajín a vysvetľoval som im, prečo je v ich prevažujpcom záujme, aby naďalej podporovali Ukrajinu… Plne to chápu, ale nechcú ísť do vojny s Ruskom. Nechcú tretiu svetovú vojnu.”

    Biden si v tej chvíli uvedomil, že “už som asi povedal priveľa”, a náhle ukončil tlačovú konferenciu. Pravdepodobne zabudol, že sa pozastavil nad krehkosťou jednoty Západu.

    My jsme jenom pešáci, záleží na mocnostech zda nás nechají žít a v jaké podobě .
    Československo si pamatují i lidé, kterým je 50. Ti do starého železa ještě nepatří.
    Poslouchám Michala Svatoše, další bývalý důstojník ČLA, na Petr Bureš TV. Zajímavé informace. https://www.michalapetr.com/map-1548-sok-rotujici-fiala-proplaci-tureckym-matkam-chuvy-i-se-sluzkami-ceskym-matkam-penize-bere-do-ciziny-je-posila/

    1. Poslouchala jsem docenta Staňka a ten řekl, že nic neví, ale když člověk otočí o 180° své názory, vždy je za tím někdo, kdo má velkou moc. A Zeman má dceru, má syna na kterého pořádali novináři hon už před léty. Dokonce takový, že prý se pokusil o sebevraždu. Uklidil se do Ostravy. Je lékařem.

      Když Klaus nechtěl podepsat Lisabonskou smlouvu, našli se lékaři, kteří ho chtěli zbavit svéprávnosti, tuším i MUDr. Hnízdil se angažoval.

    2. Vyvadil píše, že názorový obrat Zemana byl někdy v době, kdy byl v nemocnici, ale mně se zdá, že to bylo až s ruskou invazí. Jak se na to díváte vy?

    3. ale no ták , že Vyvadil něco řekl, hmm příživná kecka nic jinýho. Co dobrýho udělal on. Já si ten jeho závěr vysvětĺuji jinak, nevíme co ví on a tak – kdo ví. Možná je to jen tušení hloupé báby, ale asi jste nezaregistrovali jedno ?prohlášení? nebo prokecnutí, či si to nedali do souvislostí. Já jsem četla, že pirátes, ač dřív horlivě propagovali euro místo koruny a conejdřív, v tom prohlášení, po tom co se dostali do vedení bylo, že euro u nás nejdřív až 2030 a tak mi začalo vrtat hlavou proč asi ten posun. Rozhodně se něco peče, otázkou zůstává co ?

      Kdybychom měli být přifaření k dojčlandu, nebylo by o čom, protože kolonie vlastní měnu nemívají, a jinak – kdo ví? hmm

      1. ad piráti: Myslím že Martin Koller nedávno na Raptor TV zmiňoval něco jako že Piráti teď budou péct s Babišem. Už si to přesně nepamatuju, ale je to v tom rozhovoru. Takže třeba se něco peče. Samozřejmě pro nás to asi dobré nebude. Pořád ta stejná šestikoalice.

        1. Koller řekl, že pirát Bartoš je chystaná náhrada za Bábu. A taky že Okamurovci pilně spolupracují s Piráty na kompletní digitalizaci státní správy (= digitálního koncentráku).

  21. No, já to shrnu.

    Právě skončil přímý přenos demontáže sociálního státu těmi, kdo byli účastni jeho prvního rozvalu.
    Mám-li hodnotit VŠECHNY soudruhy včetně Zemana, kteří se podíleli na startu tohoto – moderně řečeno – projektu, jsem na rozpacích, protože mne napadá POUZE jistá scéna v jednom pražském kabaretu v roce 1939, krátce po 15. březnu.

    Na pódium vystoupil komik s velkým obrazem Hitlera, který museli lidé zaměnit za obraz dosavadního prezidenta.
    A ten komik se postavil do středu jeviště a pravil: „Tak nevím, jestli ho mám pověsit, anebo jen postavit ke zdi.“

    1. A ještě se teda s vaším dovolením doplním.

      Demontáž bude samozřejmě pokračovat druhým dějstvím. Ale nebude to demontáž sociálního státu, nýbrž demontáž českého státu.

      Proč si to myslím?
      Protože nikdo z tzv. „kompetentních“ si není ani na okamžik ochoten připustit, že by ČR jako suverénní stát z EU odpochodovala. Za jakoukoli cenu.
      Ta cena by samozřejmě nebyla tak hrozná, vezmeme-li v úvahu, co všecko nás coby členy Německé unie potkalo a co nás ještě v nejbližší době čeká.

      A popravdě řečeno, ani se už nedivím nenávisti až za hrob, kterou choval k německému státu jeden z mých dědů.
      Naštěstí se dneška nedožil…

      1. Jo, vypadá to hodně špatně. Ale je tu i možnost, že Rusko prosadí to, co Putin řekl: „Zpátky do roku 1997.“ A to by znamenalo ven z NATO a i určité odříznutí se od Německa.

        1. Jestli se nepletu, tak to byl požadavek, aby vojenské síly NATO (ať už to znamená cokoli) a zbraňové systémy NATO (o to asi hlavně šlo) nebyly umisťovány na území státu, které se staly členy NATO od roku 1997 a později.

          1. Bože můj! Všichni tu mluvíte jako voliči Dr.Sládka. On to věděl už tehdy: Žádné NATO, žádná EU…. A nasadili mu psí hlavu, zavřeli, zničili jeho stranu. Ten člověk je asi vševědoucí, nebo co. Vzpomeňta si, jak už tehdy jasnovidně předvídal výsledky té slavné Klausovy kupono privatisace, jak hovořil o přílivu připrchlíků… Proč ho národ nezvolil -ke svému dobrému? Kdo si na něho vzpomene?

            1. Jaký vztah má Váš komentář k tomu mému? Nebo se to nějak špatně přiřadilo?

              Ano, nacionalisté jsou často nepochopeni. Jeho názory připadaly většinové části společnosti moc radikální. Ale asi měl dobré tušení, jak to s námi kdo myslí a kam to všechno postupně směřuje.

            2. 2 Vlastimil Čech:
              Republikáni také mj. už od počátku roku 1991 nahlas hovořili o tom, že celá politická reprezentace tehdejšího Československa pilně pracuje na rozbití společného státu…!
              A kdekdo si tenkrát klepal na čelo, když toto na náměstích slyšel.
              Jj, nikdo není prorokem ve své vlastní zemi…
              On to Sládek neměl až tak ze své vlastní hlavy – čerpal jednak něco z Miroslava Dolejšího, něco od prof. Milana Zeleného, a dalších informovaných lidí. Ale měl odvahu to říkat všude nahlas.

          2. Re: djdj

            Ano, členství je „povoleno“. Ivanům se nelíbí „zahraniční mise“ a logistika přizpůsobená na větší počet vojska, než má dotyčná země.
            Proto musíme IHNED koupit nejnovější US letadla, aby tady ty sklady a letištní plochy mohly být vybudovány.
            Že nám je pak soudruh strýček Sam vypne přes jablečnou aplikaci gůglu neb Majkrozoftu, to nevadí.

            1. No, nemyslel jsem to přímo k Vašemu příspěvku, pane. Ovšem chci jen říci, že Dr. Sládek ten vývoj odhadnul naprosto PERFEKTNĚ! A věděl jak z té cesty do bažiny uhnout. Říkal to mockrát. Na moc náměstích.
              ——————————————–
              Vzpomene si někdo na aféru „Miloš, Zeman z Bamberka“? Nebo, jak žvanil o hranické továrně na černobílé obrazovky? …
              Co se mi na Milošovi líbilo byla jeho „Presidentská jachta“! A jeho Tatrovka jako presidentský vůz. A jeho dcera.

  22. Jen ne moc velka idealizace, byt je Zeman mensi zlo nez by byl pan želé Drahoš. Co jeho postoj k vredu na tvari naseho statu, soukromnym vymahacum ? Soukromny podnikatel, vystaveny konkurencnimu prostredi, majici pravomoci prvostupnoveho soudu – to je zrudnost uz na prvni poslech i pro pravniho laika. Jsme s tim srovnatelni jen s Albanskem a zememi tretiho sveta. Pan prezident k tomu jen obcas utrousil ze nema rad dluzniky – a nikdy nerekl nic ani k extremu zvanemu detske exekuce. Pohled na listinu darcu jeho predvolebni kampane vysvetluje ze proc. Tak jak hodnotit Zemana ? Hodnotime snad Heydricha prevazne dobre zato, ze byl inteligentni a hral vyborne na housle ?

  23. Spíš bych se starala,abych dala dohromady všechny , kteří si Československo ještě pamatují ,hlavně po odborné stránce a jsou natolik při smyslech a chuti, že by ještě svoje vědomosti předali….nebo by to měl aspoň někdo sepsat. Jestli to opravdu dostane do pacek dnešní mladá generace, už abychom si hledali útulnou jeskyňku.

      1. Tak zaryjeme držkou do země a snad se potom někomu rozsvítí. Zrovna jsem četla rostlinnou výrobu,učebnice ze školy ….bude se hodit.

        1. Vy jste nikdy nečerpal ze zkušeností jiných? Někteří lidé to občas dělají a záměrně tyto zkušenosti vyhledávají. Nikdy nevíte, kdo natrefí na váš text, na vaši zkušenost. Byť to může být naprostá výjimka, tomu člověkovi to může hodně pomoct v pochopení něčeho. A ano, většinou je to někomu užitečné až dlouho potom, co jste to říkal.

        2. Oni ti dědci dříve ta svá moudra stačili alespon částečne předat než se dědky stali.
          Bylo téměř nemyslitelné, aby se na důležitou funkci dostal naprostý začátečník.
          A na ty kindrmanagery říkávám, že jinak problemy řešíte ve 30 a jinak v 50.

      2. Zájem o „moudra“ fakt nemají.
        Až když zestárnou a zjistí, že to BYLO moudro, které, kdyby tehdy pochopili, mohli se vyvarovat různých karambolů. Proto mají všechny primitivní národy „radu starších“. Je to odzkoušené po celá tisíciletí.
        Atapama.

          1. U nás taky „bojovníci“ nemají 16-20 let, ale těch 40+. Celé je to časově posunuté.
            Myšlenkové funkce nemají s funkcí svěračů přímou souvislost. Na myšlenkovou nedostatečnost není léku. „Gingo bilboa“ je prý neúčinný.

  24. Moc hezky clanek, Vidlaku,ten se vam opravdu povedl.
    Jen dve veci:
    Jsem sam zvedav, jestli Zeman najde sily za sebou prasknout dvermi (sam si myslim, ze spise ne, nebot tlaky na nej vyvijene povazuji za prilis komplexni).
    Druhou veci je hodnoceni party z prognostaku v budoucnosti. A zde si myslim, ze bude hodnocena kladne a na negativa padne prach dejin, jako u kazdeho viteze, byt jakkoliv rozporuplneho.
    Jo a vlastne jeste treti vec, hodnoceni Zemana budoucimi historiky: podle meho se zapise do dejin jako soft-forma Benese, opet rozporuplne. S casem ale prevazi odmitnuti, jako u Benese, a to, at se oba zaslouzili o stat jakkoliv. V ceske kotlince to totiz chodi timhle zpusobem od nepameti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *