Jestlipak umíte toto souhvězdí najít na obloze? Je malé, jedno z nejmenších a je to jediné ocenění, které Jan III. Sobieski dostal za své osvobození Evropy od Turků. V Polsku byl král volená funkce a i když Sobiesky žádal velmože, aby mu za vítězství u Vídně dali královský titul dědičně, nestalo se tak. Ale dostal své souhvězdí. Jediné, které bylo věnováno konkrétní osobnosti moderních dějin.
Poláci se nerozhodli moc dobře. Sice uchovali svoji šlechtickou republiku a nevydali trůn případnému ochvatiteli, ale díky chybějícímu sjednotiteli se stát několikrát rozdělil, až úplně zaniknul. V roce 1914 byla Varšava ruské město…
Vzpomněl jsem si na tuto ironii dějin v souvislosti z bratry Rakušany, kteří teď chtěli postavit Janu Sobieskému sochu. koneckonců, nebýt jeho okřídlených husarů, mělo by Turecko přímou hranici s Moravou. Vídeňští lepševici se tomuto nápadu postavili, protože přece nebudou stavět sochu nějakému středověkému islamofobovi… To víte, nemůžete ve městě vyvolávat protiturecké nálady…
Kdyby to tehdejší obléhatel Vídně, sultán Mehmed IV, věděl, možná by se nad svým neúspěšným velitelem, Karou Mustafou, smiloval a nechal ho žít. O tři sta padesát let později bude Vídeň hladce obsazena, nebude to stát ani kapku krve ani žádné válečné výdaje. A kromě Vídně bude stejně hladce obsaze Kolín nad Rýnem, Berlín a spousta dalších německých i rakouských měst. Žádný Polák tentokrát na pomoc nepřijde, i když jsou v této chvíli opět jedinou bojeschopnou silou ve střední Evropě.
Nemůžete pomáhat někomu, kdo pomoc nechce…
V minulých dnech zase na Slovensku vystoupilo několik tamních politiků a oznámili, že podají na Roberta Fica trestní oznámení za vlastizradu. Jak měl zradit vlast? Tím, že odpojil Ukrajině elektřinu… Ne tu normální, co se tam dodávají na základě smluv, ale tu pro případné havarijní situace. V podstatě šlo víc o gesto než že by Ukrajina měla skutečný problém. Ale na kecy o vlastizradě to stačilo. Že Ukrajinci záměrně nedodávají ruskou ropu ropovodem Družba, to příslušné politiky nechalo chladnými a nevidí v tom žádný problém.
Solidarita s napadenou Ukrajinou se dneska nedělá tím, že rozjedete výrobu za levnou ropu nepřítele, ale že si zničíte průmysl díky drahým energiím od spojence.
Nemůžete pomáhat někomu, kdo pomoc nechce…
U nás zase naše pravdomluvná mééédia spustila kampaň, že kdo nechce větrné elektrárny v pirátských „akceleračních zónách,“ je jasný Putinův agent. Čím víc větrníků, tím víc obnovitelné energie a tím spíš Rusko porazíme, ne? Samozřejmě, našim aktivistickým intervjukům nevysvětlíte, že energie z větrníků je dotovaná, drahá a občasná. Kdyby to totiž fungovalo, tak mají Němci nejlevnější elektřinu, protože oni už si krajinu větráky zaplnili s německou důkladností. Ale nevšiml jsem si, že by v Německu byla elektřina za pakatel. Je tak drahá, že ji stát bude průmyslovým podnikům dotovat, aby vůbec udržel výrobu…. kterou stejně neudrží, protože kdo má v Německu trochu rozumu, ten odsouvá svůj byznys někam jinam. Třeba do Ugandy… i tam se totiž podniká lépe a radostněji, než v Dojčlandu.
Putinovi samozřejmě naše občasné zdroje energie vůbec nevadí, protože každá koruna investovaná do větráků se nedá investovat do muniční iniciativy a navíc za každou větrnou elektrárnou musí stát ještě elektrárna na plyn, aby byl proud i když není vítr. Proto Němci stavěli druhý Nordstrým a potřebovali i ten první. Aby mohli předstírat ekologii díky plynu ze Sibiře za pár korun. Ale povídejte to dnešní mládeži, které vysvětlili klimatickou tíseň, ale nevysvětlili jim zákon o zachování energie.
Mimochodem, naše školství už připomíná to muslimské v medresách. Tam jim prostě dodají odpověď na každou skeptickou otázku. Není to sice správná odpověd, ale zní jednoduše a dobře. To samé se dělá s grýndýlem.
Nemůžete pomáhat někomu, kdo žádnou pomoc nechce…
Ukrajina hodlá také slavně zvítězit, i když má rozstřílenou infrastrukturu, miliony mrtvých a miliony uprchlíků… Nevysvětlíte jim to. Ani Trump jim to nevysvětlí, i když se o to snaží. Ale Trumpovi také nevysvětlíte, že není dobrý nápad, zaplést se do války s Íránem. Nevysvětlíte mu, že kromě bombardování neexistuje žádný plán, co bude pak. Stejně tak mu nevysvětíte, že vyždímaní spojenci jsou mu na nic, i když se nechají ždímat radostně a dobrovolně.
Udělat se dá jen jedna věc. Dávat se dohromady s těmi, kterým ještě nevymyli mozek a snažit se zachránit z racionálního světa, co bude možné. Chránit poslední zbytky zdravého rozumu, pokoušet se alespoň v malém uchovat to, co nás nás pohánělo kupředu. A doufat, že to bude stačit jako základ pro nový začátek, až se všechno tohle šílenství ukáže jako šílenství.
Nemůžete totiž pomáhat někomu, kdo žádnou pomoc nechce…
____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém blogování, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Tak jsem si pročetl včerejší
diskusihádku několika kolegů s přispěvatelem Okolo jdoucí, do které jsem se u vědomí známého Werichova (?) pravidla pěti minut raději dále nezapojoval. Je rozhodně velmi poučná a dává nahlédnout do myšlení těch, kdo tuto zemi, potažmo Západ, přivedli tam, kde je. Navíc absolutní neschopnost sebereflexe napovídá, že v tom hodlají tvrdošíjně pokračovat „přes spáleniště, přes krvavé řeky“.Jedno ale vůbec nechápu, co táhne typického voliče Top09, jakým pan Okolo jdoucí je, na web, kde je hlavním protagonistou (bývalý?) předseda hnutí Stačilo!…
Jo a pak mne ještě zaujalo, že má někdo tu drzostodvahu začít vlákno diskuse urážkou všech, kde si myslí něco jiného než on, a jen o malou chvíli později brečet a domáhat se vedení diskuse ad rem, nikoli ad hominem. Jak příznačné…
A malý vzkaz pro pana uživatele Okolo jdoucí: I já považuji devadesátá léta za nejsvobodnější dobu, ve které jsem žil. To ale pořád neznamená, že to byla dobrá doba. Podobně jako nebylo dobrou dobou období Divokého Západu, i když byl patrně ještě výrazně svobodnější než mafiánský raný český kapitalismus.
https://x.com/ThePosieParker/status/2025204140142473468
Disney styl – Britský chalifát
https://www.youtube.com/watch?v=kzjZnw9f9GA&t=816s
něvco od Jakuba
Soudruh Prezident odjel na dovolenou.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-prezident-pavel-odjel-soukrome-do-ciziny-40564279#
Gratuluji, co tam jeste mate? Neco o knedlikovi nebo blbusi by nebylo? Je to vsechno hrozne zajimave, nesetrete se!
j.keres :
https://www.reddit.com/r/czech/comments/zrkfb7/danu%C5%A1e_nerudov%C3%A1_a_shrnut%C3%AD_jej%C3%ADho_ml%C5%BEen%C3%ADlhan%C3%AD_o/
Na knedlíka se ještě podívám.
Knedlík je něco jako paní Kolumbová.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/jan-lipavsky-milos-zeman-ministr-zahranici_2112101228_ako
Tvl, už zase? Dělá ještě něco jiného, než že jezdí z dovolené na dovolenou?
Urlaub prezident.
Na prezidentských dovolených je pěkné, že mohou být spokojeni všichni; příznivci mu dovolenou přejou, odpůrci jsou rádi, že odpočívaje v sedle, nic nezmrší.
Jen daňový poplatník pláče.
4 roky prázdnin se soudružkou politručkou a přítelem na telefonu
Je sympatické, že alespoň občas navštíví ČR, nechá si udělat hezké fotky, trochu posílí svůj kultík osobnosti a po této vyčerpávající činnosti zase jede odpočívat, aby nám vydržel co nejdéle.
Hodí jedovatou slinu na Rusko, vyblije, že se musí dávat víc na zbrojení a zas táhne
Na dalsi a nami stedre zaplacenou dovolenou , na dovolenou a s prchanim , vod nas..
OT – po čase jsem se vráti ke knize Roberta Gravese „Já Clakudius“ popisující zákulisí vládnutí a boje o moc v Římě někdy od konce občanských válek za vlády Augusta, Tiberia, Caliguli a Claudia po polovinu 1. stol. našeho letopočtu. Objevuji v té knize nově věci a podobnosti se současným děním – člověk se ani o fous nezměnil, řeší se podobné problémy vzniklé z podobných příčin dnes jako před 2000 lety.
Stejně tak, jako dnešní rozvinutý svět trápil Řím úbytek původní privilegované populace.
„Matky tří a více dětí měly za Augustova zákonodárství zvláštní výsady, hlavně jako dědičky – neprovdané a bezdětné ženy nesměly dědit vůbec a to, oč byly připraveny, šlo ve prospěch jejich plodných sester..“
Všem vřele doporučuji si Claudia přečíst, stejně jako další Gravesovu knihu „Bohové a hrdinové antických bájí“.
Na motivy tohoto románu byl natočen vynikající seriál (mám ho doma, protože vyšel i na šesti CD). Řadím ho k stejně skvělému seriálu Sága rodu Forsytů (myslím ten z šedesátých let, ne novou verzi). Román jsem četl taky, ale už před cca 30 lety a nevlastním ho. Bohužel… V knize toho bývá víc než v nejlepším filmu, i když výjimky také existují. Třeba Hlava XXII je lepší film než kniha. Aspoň pro mne.
Seriál skvělý. Kniha vynikající.
Hlava XXII? Moje oblíbená záležitost. Tady ale nesouhlasím s porovnáním film – kniha. Tam to odhalení fungování světa taky je.
Seriál najdete taky zde
https://nabojpravdy.cz/02-kultura/023-televize/0231-tv-serialy/ja-claudius-1976-legendarni-britsky-serial-aneb-epsteinovy-spisy-neprinaseji-nic-noveho-elity-starovekeho-rima-byly-stejne-zkazene-jako-ty-dnesni-na-principu-nemravnosti-elit-je-totiz-z/
Děkuji silně za typ.👍👍
Je otázka, jestli byl nemravný starý Řím, nebo tvůrci v Hollywoodu
Kniha Já, Claudius ke stažení:
https://webshare.cz/#/search?what=Ja%2C%20%20claudius&category=docs
Kniha Claudius Bůh
https://webshare.cz/#/search?what=%20claudius%20buh&page=1&category=docs
Děkuji! To jsem nevěděl.
Ano. Kniha První muž Říma taktéž.
Proc mame cist poucky , co mame dneska , co je to samy ,co bylo, vcera..Bele tricky ,poucky pedagogicky , vod nekoho, kdo v ty dobe ani , nezil ..
/Mame , napr. ty anticky, autenticky, autory z ty doby/.
Protoze se clovek se ani vo fous nezmenil..Vobjevujete zase amerikuuu..
A jak by se mel clovek menit. Ma si rict snad , dalsi rok , mam dalsi povinnosti ,musim se zase zmenit ,
aspon vo fous..Ale jak , se zmenit ..Kdo to vi..
Nebo kdo by mel cloveka zmenit. Kdyz tu nikdo, na tu praci neni a nebude..
Mel by se vyhandlovat za nekoho, jinyho. A za koho ,aby byl jinej. A.
Moh bejt treba este horsi.. Kdyz to nejhorsi , uz bylo mockrat…
Milane a ostatní nelevičáci, ono je to složitý. Tenhle web spojil na jedné straně národovce – kteří obvykle chtějí tvořit společnou Evropu, ale nebýt jí podřízeni a chtějí spolupracovat s USA a kteří chtějí obyčejný kapitalismus bez greendealu a jiných omezení.
Na straně druhé sem chodí zastydlí vzpomínači na minulý chudinský a odporný komunistický režim. Menšina hlučná, obvykle protiněmecká a protiamerická, ale vymírající, už jen kvůli věkovému složení.
To se dá spojit těžko a druhá skupina nebude nikdy spokojená. Nikdy nebude po jejich. Zaplať Bůh.
Promluvil klasický lepševik, i když možná ne progresivní.
Skvělý postřeh. Lepševici samozřejmě nepřišli až s progresivismem, i za „starého dobrého obyčejného kapitalismu bez green dealu a jiných omezení“ jich bylo neúrekom. Aneb:
I kdyby snad padli všici
vstanou noví lepševici
prapor jejich zas zavlaje…
I kdyby snad všici padli
svobody duch zavlaje,
aby diktátoři zvadli,
komouši i partaje.
Bolševici, menševici,
odbyté jsou veličiny,
horševici, lepševici,
tříděni jsou bez příčiny.
Lepševik je každý, jehož názor se vám nelíbí? A kdo je horševik?
Lepševik je každý, kdo mele ona pověstná targusovská h***na. Což se vám daří poměrně pravidelně a v hojné míře. Být to normální stolice, leckdo by mohl závidět. Bohužel je verbální, což tedy upřímně není nic moc.
Doporučuji se podívat, v čem tkví zbytečnost a mylnost argumentum ad hominem, nebo si alespoň vzpomenout na dětskou říkanku Kdo to říká ten to je tomu se to rýmuje.
Máte pocit, že má cenu vést argumentační polemiku se stěnou? Já vím, že nemá. A s vámi je to navíc ještě horší, stěna totiž alespoň neblábolí nesmysly, když na ni člověk začne mluvit. Vaše „myšlénky“ už tu kromě mě vyvrátilo x dalších, ale vy se pokaždé vrátíte s náloží téhož. Dnes s adorováním devadesátek, kolonialismu a dělením společnosti na ty domněle vyvolené a podlidi. Za mě 🤮 Začínáte silně připomínat odvar z ponožek legendárního arciblba Parabellum.
Jsou-li marné (nejsou marné, jsou těžší) argumenty vůči věci samé, o to marnější budou nadávky řečníkovi.
Nedělejte ze sebe oběť, ju? 😂 Znovu říkám, že vaše „argumenty“ tu již byly vyvráceny xkrát. A rozhodně nejen mnou. Dneska jste dostal dostatečnou nálož od jiných a výsledek je opět nula z nuly pošla.
A taky význam slova marné. 🙂
Lepsevik je automaticky , horsevik , rozdil je jen casovej ,pred a po volbach ..
Odpovědět: Okolo jdoucí
Bravo. Místo diskuse k tématu urážky oponentů. No, jak chcete, sám jste si o to řekl:
Ti „národovci, kteří obvykle chtějí tvořit společnou Evropu, ale nebýt jí podřízeni a chtějí spolupracovat s USA a kteří chtějí obyčejný kapitalismus bez greendealu a jiných omezení.“ se totiž s ohledem na všeobecně známé reálie „obyčejného kapitalismu“ dají do normální řeči přeložit třeba jako „zastydlí vzpomínači na zlodějský a mafiánský režim devadesátých let, na orlické a další vraždy, na odporné epsteinovské orgie, na kterých jim zjevně vadí akorát to, že na ně nebyli přizváni, i na koloniální výpravy, otroky a střílení do dělníků.“
Spokojen?
Pěkně napsáno. Mně v tom zaujala ta formulace chtějí tvořit společnou Evropu, ale nebýt jí podřízeni. Trochu mi to připomíná třeba Banderu, který také chtěl být s Německem rovnoceným partnerem.
Spokojen.
Devadesátky považuju za velmi svobodné období, nejsvobodnější z těch, v nichž jsem žil.
Pokud jde o kolonie, sami vidíte, jak si počínají migranti z těchto zemí. Bez koloniální správy a dnes tak zesměšňovaného „břemene bílého muže“ se vraždí sami mezi sebou mnohem více, než kolik obětí způsobili kolonizátoři.
Orlík a Epstein jsou izolované zločiny, které naleznete kdekoli.
Pokud jsou na svojem, ať se vraždi mezi sebou jak chtějí. Je to jejich věc. Dvě světové války vznikly v Evropě. Takže ospravedlňovat kolonizaci a okrádani s tim že zabrànila vraždění je blbost.
Epstein není izolovaný zločin, ale organizovaný zločin.
Něco si o tom přečtěte. Kolonizace nebyla jen negativní, znamenala pro místní velký progres, to jen liberální levičáci (a postkomunisti) ji dneska jen haní.
Úplně by stačilo se něco dozvědět o Rhodesii a udělat si výlet do Zimbabwe. O historii JAR a o tom, jak to tam vypadá dnes. O dalších státech nemluvě.
Jak dnes je jen výsledkem té koloniální “ správy“
Naopak, důsledkem její absence. Před koloniální správou to vypadalo stejně hrozně jako dnes, možná ještě o něco hůře, bez tenkého nánosu kultury.
Ale přestaňte tu zas blinkat ta svá „moudra“. Koloniální parchanti to tam nejdřív totálně rozbili, zničili všechny tradice, kulturu, tradiční vazby, prostě všechno, no a teď budou ukazovat svými hnátky, jak je to tam hrozné, ó hrůzo. Upřímně, teď se jim jen bude vracet, co za ta staletí své odporné koloniální nadvlády způsobili.
Obhajobu progresivního mýtu „přirozených“ a „dobrých“ kultur divochů bych zrovna na tomhle webu nečekal. 🙂
Vy jste fakt prostoduch 😉 To nemá s progresivismem nic společného, to je pradávný levicový postoj. S tou sečkou v hlavě fakt raději nic nekomentujte, ju? A „kultura divochů“? To může prohlásit jen někdo vašeho ražení. Nezapomeňte se zúčastnit chystaného sjezdu soukmenovců.
Je to vec tech divochu a ne nase. Nebo jakym pravem chcete zasahovat?
Kdyz nacelnik pozve cleny kmene na veceri a potom se odehraje ,nervozni moment , kdo bude ta vecere..
Ted pisou, ze se vsechno prej rozneslo i do na nejvyssi urovni , docivilizovanych elit … Ridicich svet a jejich uspesny civilizace , vsech.. ..
Bílé koloniální huby tam nikdy neměly ani páchnout. Co tam máte dál?
Jo, o pokroku by vam hodne povedeli indiani. Evropani a jini maji sedet doma na zadku a ne se srat do sveta, nikdo na ne neni zvedav.
Ehm, jste Evropan? 🙂
Stejně blbá otázka jako jestli je ze Zeměkoule. My Češi jsme se na kolonisaci nepodíleli.
Třeba je ze Zeměplochy. Každopádně dotaz nesměřoval ke kolonizaci, ale k tomu, zda v Opodeím případě platí poslední věta jeho příspěvku.
On a jeho, vlastně všichni naši, předci se podle jeho věty chovali.
To je dobře, jen ať se podle své poslední věty chová dál.
Nejsem si jist, že jste tu větu pochopil, třeba turismu ani případné práce se netýká.
Jen aby bylo jasno, mluvíme o poslední větě posledního souvětí, tedy nikdo na ne neni zvedav. 🙂
Ano, nikdo na dobyvatele, kolonisátory není zvědav ať už to zakrývají jakýmikoli kecy.
podíleli se nepřímo.
Soutěž o největší nesmysl dne ?
Je to snad jejich problém. Kolonizace byla provedena za účelem okrádání a né za účelem zušlechťovani národa.
A hlavně – Epstein není náhodný jev, to je prostě symptom fungování systému. Který se vlastně jen nešťastnou náhodou z povětšinou latentní podoby nakrátko manifestoval.
Jeden asi sedmdesátiletý diskutující píše, že máme v republice svobodu vyjadřování. Demence, i když docela brzy, mu budiž omluvou.
Nebyl bych tak hrubý, stejně to nikam nevede. Spíše bych se jej zaptal třeba na pana Kopala.
Tymákovan:
Pro ty co nevědí. Pan Kopal je v Jablonci pohřební služba, pan Kopal umřel, ale rodina pokračuje. Máte pravdu pane Tymákovane, za chvíli se všichni sejdeme na pravdě Boží.
A pan Tymákovan je odkud? Máte tam taky pohřební službu?
Tymákovan:
Já budu mít na hrobě zřejmě kříž, Vy asi rudou hvězdu.
No vidíte, já si na vás dodnes vážil, že jste slušný a neurážíte druhé, obzvláště ne nesmyslně.
Nebudete pohrben na Jostove namesti v Brne? Pomnik by tam uz byl.
Pokud nevíte, kterého pana Kopala mám na mysli, čemuž se těžko věří, tak asi diskuse o svobodě slova u nás s vámi postrádá smyslu.
Kurnik chlapi, já nevim o jakým panu Kopalovi to mluvíte, sem si myslela, že to je pan Kapal, když svoboda slova?
Děkuji Vám za opravu, samozřejmě překlep a potom už jsem jen opisoval chybu. Omlouvám se.
Tymákovan:
https://pskopal-memoria.cz/
Už jsem myslel, že mě posíláte sem.🤪
Myslím si, že jsem na vás nikdy nebyl neslušný, navíc jsem dal najevo nenadšení z hrubosti předchozího příspěvku, proto mne docela překvapuje, že vás napadlo toto. Navíc jsem neposílal, ale nechával ptát kvůli svobodě slova. Ale rozumím, překlepl jsem se ve jméně, myslím, že v našem věku je na to občas nárok. Budu si dávat větší pozor. Přesto ale tu rudou hvězdu na hrob vnímám jako zcela neoprávněnou urážku.
Tymákovan:
Tak hlavně, že jsme si to vysvětlili. Tady v Jablonci se mi starší loučíme slovy ,,sejdeme se u Kopala“.
Není jedno jestli někdo kope, nebo kape? Hlavně, když dělá něco smysluplného, ne?
Kapal zkapal,
řečník rudý.
Kopal kopal
hrob mu z nudy.
Banderovská drzost vůči suverénním zemím jaká nemá obdoby:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2026/02/25/oficialni-ukrajina-nemam-slov-a-vy-je-nebudete-mit-take/
Takhle vypadá rub těch ukrajinských dojáků ze sobotního Staromáku! Takhle se nejspíš na jednáních s kolektivně západními papaláši chová Zelenský. Takhle si ho kolektivní Západ vychoval! Takhle to zkusil před rokem v Oválné pracovně na Trumpa s Vancem. Takhle se dokonce chovají jeho služební čerti 12. kategorie, jako je jakýsi Jevhen Dyky, bývalý velitel roty náckovského praporu Ajdar!!!!
Píše mj. Vlk na své Kose, ve kterém evidentně bouchly saze. Není divu. Tohle se opravdu nedá ani omylem nazvat nějakou vděčností za ty 4 roky podpory Ukrajiny. Jde o ryzí vyhrožování.
Co se týče slovenských dodávek elektřiny do Benderistánu, tak velmi doporučuji k poslechu včerejší stream
slovenské Infovojny. Fakt „hustý“:
https://www.infovojna.com/prehravac/dopoludnie-na-infovojne-s-adrianom-2522026
(Ve verzi s hudbou poslouchej od 29:45 min dále. Ve verzi bez hudby je to od minuty dvacáté.)
Tak nevím,
když posunu čas, nebo přehrávání zastavím, tak už mi nanaskočí zvuk, jen vidím hodiny, že se to přehrává (bez zvuku a nejde ničím obnovit) … musím to znovu „spustit od začátky“ a na nic nešahat !!
Ale ta báseň na pana presidenta PePa 107 je síla … jen tak dál, „je válečný hrdina a má velkou motorku“ opravdu se nejedné o „kult osobnosti“, jen ho školačky mají moc rády !!
Technická:
Nevím co máte za systém, mně to vždy funguje normálně – kliknu do požadovaného místa a dám přehrávat.
Nebo to lze stáhnout v MP3 a pak už si s tím mohu dělat co chci – třeba i vystříhat, apod. Nebo z fleshky přehrávat externě.
Jo, ta básnička je jak z padesátých let, Gottwald by se červenal. Holčička je holt produkt současného liberalizovaného školství. Dlouhý pochod institucemi evidentně funguje – oni ti zakladatelé Frankfurtské školy to měli dobře promyšlené.
Kopiruje a opici se rozvedcik a s velkou snahou po Putinovi.
Je třeba si uvědomit, že volby drtivě vyhrálo ANO a Motoristi a SPD tam jsou pouze do počtu. To, že je Macinka ministr zahraničí tak neznamená, že je to on, kdo určuje zahraniční politiku,ale je to Andrej Babiš.
Kdyby se do vlády dostalo STAČILO, bylo by to podobné. U Babiše bylo dopředu jasné, že se po vyhraných volbách bude držet pozadu, protože má byznys a rodinu.
Není třeba tesknit, protože takhle rozhodla většina naší společnosti a těm , co se to nelíbí těch je menšina.
Při volbách prezidenta nám byly nabídnuty pouze dvě varianty a to bývalý komunista Babiš a bývalý komunista rozvědčík Petr Pavel, ha,ha. Vyhrál rozvědčík a na Babiše zbyl premiér,tak co bychom chtěli? Volby byly svobodné a politika soudruhů předpokládaná a jestli někdo čekal něco jiného, tak neuvažuje realisticky. Každý, kdo přispívá zde do Vidlákových Kydů může nyní říci, co od voleb očekával a jaké k tomu měl důvody? Ale dopadne to jako obvykle. Budu zase slovně napaden, nebo budu ignorován, protože tady je skladba voličů pro STAČILO.
Za těch 70 let , co jsem zde na světě, nepamatuji dobu, kdy by byli všichni nadšení a jásali, ale máme tu dnes aspoň svobodu vyjadřování a můžeme si hubu pustit na špacír, aníž by nám hrozil totalitní žalář.
Někteří z nás, co obdivují maďarského Orbána jistě vědí, že není namočen do komunistického bahna, že je to přímý chlap a nemusel nikdy měnit kabát. My oproti Maďarům pouze reinkarnujeme komunistické mrtvoly.
Ale zas je to Sorosuv agent 🙂
jozka:
Ano , byl, ale rychle zjistil, odkud vítr fouká a odešel s čistým štítem. Hledejte na Wikipedii dál.
Takze chcete rict, ze si to odpracoval? Ja myslel, ze to nejni mozny. Takze uz neplati jednou komunista/sorosovec navzdy komunista/sorosovec?
Podle Milana 44 jen u někoho.
To je typické pro ty, kteří mají dvojí, někdy i trojí, metr.
kočka šklíba, Stařenka Oggová:
To jsou jenom štěky a nějakou odpověď na můj první příspěvek z 26 února, 2026 (13:01) by nebyl? Mám chuť na plnohodnotnou debatu, výkřiky mě nezajímají.
Zatím jdu na čerstvý vduch a sluníčko.🌞
Jasne, mate chut na plnohodnotnou debatu, sice kazdou pak tak nejak utnete „protoze komunisti“, ale zajem mate.
Preji hodne stesti.
Na váš příspěvek z vámi uvedeného času celkem nemám co odpovědět, ovšem kromě toho, že musíte do všeho zamotat když ne komunisty (to především) tak alespoň Stačilo! A to přesto, že moc s vaším příspěvkem nesouvisí . Za to, to, že používáte dvojí metr je naprosto jasné.
Já bych řekl, že Orbán versus Pávek mají společné pouze to, že ani jeden není nepopsaný list, oba mají bohatou minulost.
Zásadní rozdíl mezi nimi je ovšem ten, že zatímco z Orbána se stal maďarský národovec, sloužící své zemi a svému lidu, snažící se nenechat zavléci Maďarsko do velké války proti Ruské federaci (tedy do III.WW), tak český Pávek je přesnou Orbánovou negací. Viz jeho víkendové žvásty o tom, že ukrajinská válka je i naše válka. Takže z Pávka už je nejenom vůdce současné bruselanské opozice, ale především válečný štváč a lobbysta zbrojařů. Přesně jak jsem již u posledních prezidentských voleb předpokládal. Proto jsem ve II. kole volil Babiše, byť mi z toho bylo na zvracení.
Pavek je v prvni i posledni rade tlampac. Ve vyucnim politickem liste ma napsano „nepoustet k vlastnim uvaham“.
Reagovala jsem na Jozku a ne na Vás.
Ale nemáte, jen hledáte lidi, kteří vám to odkývou. Celé je to napsané jako resolutní názor, ne příspěvek do diskuse. V diskusi se nepouívá ha,ha a u vůbec ne dopředu sebelitující dopadne to jako obvykle. Budu zase slovně napaden, nebo budu ignorován.
už vůbec
Jo , kazda pyzda zvani v mediich a potom beduje strasne , ze ji nektery vynadali pisemne ,za ty kecy..
Ty kritiky na jeji adresu nikdy samozrejme neukaze..Ze by se ukazalo,
ze stiznosti sou plne opravneny a ze je jen uzvanenej debil , z vule svyho mecenase….
Kdo nesnasi horko nemuze pracovat v kuchyni, proto i z kuchyne a z prirozeny lenosti /a vrozeny zvanivosti vo nicem /, houfne desertovaly..
Ono se nabizí srovnaní s pařížskou Suretè. Tu taky založil a úspěšně vedl bývalý zločinec a trestanec Eugène-François Vidocq (1775–1857). Orbán je dobrý a uspěl právě proto, že dobře vidí Sérešovic sebrance do karet.
Orban je mnohem lepsi nez Fico a Babis.
Ale taky prisahal u zdi narku a taky je milovnik a slouha pejzu.
Takze asi tak.
https://postimg.cc/gallery/R3B7qyp
Běžte se léčit
Motýlí křídla:
A proč? Já se snažím vysvětlit svůj názor, pokud se vám nelíbí, sdělte mi důvod, jinak jeno vykřikujete do prázdna.
Trpíte komunistofobií
Motýlí křídla:
Komunisti jsou dnes už historií a tak i k nim přistupuji, stejně jako ke všemu, co zde bylo.
Moc si to k srdci neberete a pořád o nich píšete
Mě už s těma pindama o komunistech (36 let po plyšáku) taky leze krkem.
Aj nacisti boli históriou a ako pekne sa nám tu vrátili naspäť!
Bohužel, totalitní žalář v česku s.r.o. hrozí reálně i v dnešní době. Poslechněte si předvčerejší stream na TV-Bureš se Soňou Pekovou a Pavlem Zítkem (prezidentským kandidátem z roku 2023). S.P. a zejména pak P.Z. tam vykládá svůj příběh, jak s ním režim nakládal, poněvadž se v době covidismu otevřeně postavil proti totalitě pharmalobby, do které byl zapojen i Babiš a jeho ministr/ři zdravovědy. Mimochodem, ministr Vojtěch je spolu s Babišem opět na scéně – asi aby zametl poslední stopy po svých zločinech, zatímco odpůrci covidové totality jsou i nadále stíháni zkorumpovanou českou justicí.
https://www.youtube.com/watch?v=_pV0p2NyBVc
(Omluvte zkraje u P.Z. silně nekvalitní zvuk, po jeho znovupřipojení se to zlepší.)
S.Pekova a ten Zitek a dalsi budou urcite plakat a hystericky kvilet ,v mediich tak dlouho , aby si neco vyplakali ..
Za to, jak byli ublizovany ..Lidi sou napr. nespravedlive vezneny , ale tyhle podelavky , prekvilej kazdyho..
Člověk tohoto formátu nám zoufale chybí:
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Szijjarto-Osa-Brusel-Berlin-Kyjev-chce-odstranit-Orbana-787620
Řekl to naprosto přesně. Maďarského ministra zahraničí a současného premiéra mohou Češi Maďarům jedině závidět. My tady máme (pro srovnání) Macinku s Babišem. To je jako jasné nebe a falešné dudy. V Česku snad není nezaprodaných činných politiků, jednou z mála výjimek je Jindra Rajchl. Otázkou je, jak dlouho mu to vydrží nebo za jak dlouho ho nějak zlikvidují.
Okamura v roli předsedy sněmovny trochu zmírnil svůj radikalismus, tak toho využil Rajchl a hraje roli koaličního drsňáka.
Jestli to pomůže preferencím SPD nebo aspoň preferencím PRO je dost diskutabilní.
Můžeme být za bojovného Rajchla vděčni. Protože Babiš je klasický bazilišek a obojetník, Okamura se dal koupit, Micinka – ten nejspíš ani neví kde je sever, o Majerové (TRIKOLORA) není vidu ni slechu a slušňák Vondráček (SVOBODNÍ) to svým projevem nevytrhne.
Už Karel Kryl říkával, že „na konopnou košili jen konopí se hodí, chceš-li ji látat“. Zjednodušeně – na hrubý pytel hrubá záplata.
Jestli to preferencím PRO pomůže? Pokud v ČR zbyli už jen zbabělí čecháčkové a kolaboranti, tak nejspíš ne.
Uvidíme.
Charon:
Souhlas, J. Rajchla sleduji už dlouhou dobu, za mě zatím za jedna s hvězdou.
🙂
Poslouchal sem projev Fica az do konce. Umi udrzet pozornost , protoze mluvi konkretne ..
Vsecko poctive , strucne a uprimne vysvetlil a dokazal, ze neni politicka tluchuba..
Pro Slovensko je dulezitej a nezbytnej ..A tim vic na nej ,budou internacionalni lejnobrigady ,besnit..
Elon Musk ponížil Von der Leyenovou před světovými médii
https://www.youtube.com/watch?v=7AE9tA5i9fs
Citové výlevy nějakého neznámého youtubera. Nemáte prosím odkaz na originál ?
To Řezníček z Brna: jak prosím dopadlo setkání ohledně landsmanšaftu ? Bohužel jsem se tam nedostal. Nějaké hlavní myšlenky, které tam zazněly ? Dá se s tím něco dělat, nebo se budeme dívat na 10 tisíc sudeťáků, kteří si prý již zarezervovali ubytování v Brně ? Nějak jim to osladit aby viděli že tu opravdu nejsou vítáni ? Lze to nějak zrušit ? Nebo se alespoň snažit aby to to nebylo v ČR i příští rok ?
Nevím, jestli jde o stejnou akci, ale video z protisudetské akce v Brně, kde vystupoval např. Dr. Nickelli, bude na telegramu Proudu národní hrdosti (ještě tam není).
t.me/Proudnarodnihrdosti
Ano, už je to tam, to je to co jsem myslel, díky moc.
Brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS a TOP09) se sjezdem sudeťáků souhlasí. Nechutné. https://www.brno.cz/w/marketa-vankova
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/brno-bily-prasek-ods-marketa-vankova-policie-vysetrovani-podezreni-latky-politika.A231024_122551_domaci_ihal
Je potřeba jít vyjádřit protest na zastupitelstvo města Brna dne 3.3.2026 od 9.30 – čas pro dotazy veřejnosti. https://www.brno.cz/zastupitelstvo-mesta-brna
https://t.me/Proudnarodnihrdosti/3765
Doplním, že video je i na Náboji pravdy
https://nabojpravdy.cz/dejiny/prepisovani-dejin/prednaska-na-tema-sudetonemecky-landsmasaft-v-brne-25-2-2026-aneb-nestydate-prepisovani-dejin-a-utok-na-ceskou-statnost-v-primem-prenosu/
Je tam i pozvánka na demonstraci proti snahám o zvrácení výsledků 2.SV , která se koná 15.3. 2026 od 14.00 na Václavském náměstí v Praze.
Jak lze prakticky zvrátit výsledky války, která skončila před osmdesáti lety?
Ona ta válka někdy skončila ? Tak proč všude vylézají fašisté .
Protoze svet ma nepsany zakony a je tak zarizenej..
Ze i mrtvi skodi zivym a nekdy vic , nez ty zivy..!!!
Tady se odehrava ,dokonce velka soutez..
Zkuste se prosím místo opravdu hloupých otázek zamyslet, čím válka končí. Děkuji.
Si to pusťte, tam to vysvětlují
Už se na tom pracuje, na novém výkladu historie. Zkuste se zeptat na okupaci – Google a vyskočí vám mnoho odkazu na rok 1968 a na 1939 ani jeden.
Re: Vlakon
Pokud chcete marnit čas, úplně postačí, když si seženete ještě jednoho ochotníka a společně budete na chodníku držet pořádně velký transparent tohoto znění:
!!! 365 000 !!!
Jak jistě víte, je to nižší odhad počtu obětí se státní příslušností k ČSR v období WWII.
Když tak pod to můžete maličkým písmem připsat:
Verstorbene tschechische und slowakische Leute.
Ermorderte
Přes 200 každý den, celých 4,5 roku.
Re: JK
Ermorderten Leute je fuj bléé. Holota umírala hezky tiše v koutku a naši germánští soudruzi o tom ale vůůůůůůůůbec nevěděli, to dá rozum.
Ano, to je protest přímo destrukční. Jako nedat si po obědě doutníček. A náckové se studem a dojetím rozpláčou.
Re: PeS
A vy máte koule přímo na místě někoho ze soudruhů proplesknout, aby se probral z revanšistického blouznění? Nic jiného totiž nepomůže, než jim provětrat brka.
Kdyby věděli, že příště tu dostanou na budku, už by sem nelezli.
Děkujeme za zájem. Máme přesný program landsmašaftu od 22. – 25. 5. s přesným začátkem jednotlivých části programu. Na každou akci landsmanšaftu máme připraven protest, takže budeme tři dny v terénu. O konkrétních věcech zatím nechci na netu mluvit, ale kdo se bude chtít zapojit, vše se včas dozví. Vše organizuje Obrana národa 2, kde hlavní práci zastává KSČM a SPD a pak další organizace jako Klub českého pohraničí. Oslovili jsme všechny, odmítla se připojit Obec sokolská a Židovská obec Brno, to nás mrzí, jejich předci hodně trpěli od landsmašaftu. Bojí se o dotace. První akce bude 3. března v úterý, kdy se od 9.00 hod zúčastníme jednání zastupitelů magistrátu. Od 9.30 je možnost vystoupit veřejně a toho chceme využít. Prosíme, kdo nás chce podpořit, přijďte před 9.00 hod na Dominikánské nám. 1, sebou transparenty, třeba jen papírovém kartonu – Nechceme landsmanšaft v Brně. Potřebujeme, aby nás bylo co nejvíce, prosím pomozte nám a můžete-li přijít, budeme vděčni.
Někdo tu před časem navrhoval obdobu „Nesmrtelného pluku“… prostě lidi s fotkama svých příbuzných, zavražděných německejma náckama.
Před týdnem byl Macinka velký hrdina a nyní je za velkého blbce. Za jeho projev v OSN ho chválí libtardi ze všech stran. Znění projevu se nelišilo od rétoriky Brusele. Ten blbec dokonce vyzval Rusko k uznání své porážky. Řekl, že ČR bude hlasovat pro ukrajinskou rezoluci o příměří a vyzval k tomu ostatní. Jaké muselo být jeho překvapení, když se USA zdržely a rezoluci nepodpořily.
Těžko říci, za co bruselští eurofašisti Micinku nyní drží. Anebo jaký bakšiš za ty vypustěné sračky obdržel.
Důležité je, že USA se k tomu nepřipojily a stranou zůstalo i Orbánovo Maďarsko.
Samozřejmě, rusofobní Česko opět „nezklamalo“. Kolonie lokajů drží lajnu s Bruselem. A bazilišek Fico taktéž. I Slovensko totiž hlasovalo pro.
Toto hlasování nemělo zásadní význam, je jedno, jak kdo hlasoval.
Jistěže, byla to jen rezoluce. Prohlášení a ukázka postojů. Ale i to je vypovídající.
Aleši,
hlasování alespoň já chápu jako postoj/přesvědčení/signál mým voličům…, i když nemá podle Vás význam!
To je právě to, co Babiš a jemu podobní nechápou, proto také (samozřejmě mimo jiné) byl/je úspěšnej multimiliardář!
Jenom na tomhle Vámi řečeném sám poznáte, že stát se nemůže vést úplně jako jeho Agrofert… tedy, pokud se bez předsudků trochu zamyslíte!
Kolik voličů vůbec zaznamenalo, že se v OSN hlasuje o nějaké rezoluci?
… nezamyslel jste se, to je asi tak všechno, co k tomu kolik“ říct
Chlape, do prd…, co se po tom projevu ve světě nebo i u nás změní-změnilo ??
Nic, chleba a všechno bude pořád dražší. O nic nejde a o život už vůbec..
Nebo tam měl zhanobil Trumpa a pochválit Putina ??
To by ho doma media zničila a stejně by se OPĚT NIC NEZMĚNILO.
Všichni to zbytečně prožíváte, fakt o nic nejde a nemá cenu to prožívat.
Nejlepší je nic nedělat – a – jak říkal Lucifer 16., hlavně nemyslet!!
Vopakoval mini macina ,ty navrhy ty loznicovy pobehlice kajakKalas, ktera vydala seznam, co Rusko musi udelat na jeji prani, zhruba , prohrat valku a vseho se vzdat , vodstehovat se na Sibir a cekat v pozoru ,na dalsi rozkazy , vod ni….
Tak začněte něco doopravdy dělat. Vidlák by měl občas napsat článek do deníku TO, aby rozšířil svůj dosah. Přispěl jsem na jeho Institut venkova a rád přispěju i jiné organizaci, která bude dělat správné věci. Dejte mi tip. Svolejte demonstraci nebo rovnou blokádu, vezmu si na to dovolenou. Ale je třeba se ozvat a reálně něco udělat. Jinak je to jen mlácení prázdné slámy…
Motorkám došel benzín 👎👎👎 , SPD (Trikolora) musí z této špíny bleskově vycouvat
https://aeronet.news/petr-macinka-obdrzel-pochvalu-od-kadru-aspenu-od-stinoveho-prezidenta-petra-kolare-ale-i-od-vita-rakusana-a-jana-lipavskeho-za-skandalni-protirusky-projev-ve-valnem-shromazdeni-osn/
[Podvodníka Gregora bych ještě zkousl, za Macinku jsem se upřímně zastyděl, vlastní naivita mě ohromila …]
Nejste sám, pane. I já mám sama se sebou problém, že dokážu být ve svém věku pořád ještě naivní.
Ale jaký má smysl život, ve kterém nikomu a ničemu nevěříme?
Jen o tom pořád přemýšlím – co to je za člověka ten Macinka? Kdo je autentický Macinka?
jaký má smysl život, ve kterém nikomu a ničemu nevěříme?“
JO … v tom spočívá všechen ten bol na světě. V tom mám už dlouho jasno, Maneco… je to moc smutnej život a hodně, opravdu hodně lidí ho žije, nebo musí žít!
Ale vůbec nejhorší, co člověka může v životě kromě ztráty jemu blízkýho člověka potkat je, zklamání/zrada/křiváctví/proradnost/podraz/nečestnost … od toho, koho jste si pustila tam, kam hned tak někoho nepustíte = do sebe… a blbý je, že vám s tím nikdo nepomůže, protože ty jizvy si nesete tam někde uvnitř sebe celej život.
Šťasnej ten, kdo tohle nepoznal!
je to „muž bez vlastností“, ideální loutka
Projev Petra Pavla, t.č. presidenta republiky, k incidentům v Minnesotě.
„Reakce českého prezidenta je stejná jako u demokratů v USA. Říct, že je něco vražda, aniž by byl rozsudek soudu, to je opravdu silná káva. Ti ale vědí, že překračují hranice, přesto to dělají. Naproti tomu na prezidenta reagoval americký velvyslanec jako republikán, byť samozřejmě podstatně mírněji. Na diplomatické úrovni to byl ale možná ještě horší způsob, protože kritizoval prezidenta hostitelské země. Češi tady mají možnost vidět na menším plátně, jak to v Americe vypadá. Demokrat versus republikán,“ konstatuje novinář Erik Best.
Zatím chyba. Vbrzku realita:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-pres-85-tisic-ukrajincu-v-ceske-armade-a-policii-bizarni-chyba-uredni-evidence-299698
Elitní klub nepostižitelných – je to nutné?
https://degener.cz/nepostizitelni-elitni-klub-kde-zakony-neplati-a-tresty-neexistuji/
Mezi těmi větrolamy německými a českými je přece jenom rozdíl. Němcům můžou postavit takový hnus minimalně 1500m od baráku. U nás se to smí 3x blíž, 500m od baráku. To víte, kolonie ….
UKONČEME UŽ NEUSTÁLÉ DEBATY O PŘIJETÍ EURA, které stále dokola otevírá Pávek & spol.
Možná to nevíte, ale poté, co Slovensko zaneslo do své Ústavy právo na hotovostní platby, téměř okamžitě se ozvala Evropská centrální banka a vytkla Slovensku tento krok s tím, že “tato otázka není u států, které přijaly euro, v jejich kompetenci”. Následně prezidentka ECB Christine Lagardeová dodala, že “monetární politika členských států eurozóny je plně v rukou ECB, nikoliv států samotných, a musí se řídit legislativou Evropské unie”.
Jinými slovy – pokud jste přijaly euro, vážené členské státy, tak teď laskavě mlčte, šoupejte nohama a poslušně plňte vše, co si mocipáni z Frankfurtu usmyslí. A vůbec zapomeňte na to, že byste si dávali právo na hotovost do vaší ústavy. To by se vám tak hodilo! My máme úplně jiné plány.
Vzdání se vlastní měny je faktické vzdání se vlastní suverenity. Firmy, které chtějí fakturovat, účtovat či vyplácet mzdu v eurech, tak mohou činit už nyní. K tomu skutečně přijetí eura není potřeba. Tvrzení, že euro by businessu prospělo, je jen vějička na naivní občany, aby znovu naletěli na návnadu bohatství a prosperitu z Bruselu a spolkli další udici i s navijákem. Přijetím eura dosáhneme pouze toho, že si za 200 miliard korun, které budeme muset zaplatit do Evropského stabilizačního mechanismu, koupíme část dluhu celé eurozóny a odevzdáme svou monetární politiku do Frankfurtu. Nic víc. Byl by to zhruba stejně prozíravý krok jako vstupovat v říjnu 1989 do KSČ.
Pojďme pro to jednou provždy ukončit debaty o přijetí společné evropské měny a vložme do naší Ústavy právo na platbu českou korunou a platbu v hotovosti. Vlastní měny a monetární politiky se nesmíme vzdát za žádnou cenu. Podkopali bychom tím poslední ze základních pilířů naší suverenity. Snaha ECB zabránit Slovensku přijetí práva na hotovost budiž nám mementem toho, jak by si nás tato instituce v okamžiku přijetí eura okamžitě podmanila. Česká republika se nesmí stát subteritoriem bruselské říše. Musí si udržet svou svébytnost za každou cenu. A česká koruna je jejím naprostým základem!
Pro … Charon 00:10
Stoprocentni souhlas Charone.
Ale zacnu jinak … letos mi bude jiz 74 roku a vice desetileti jsem aktivne bojoval proti cinum teto spolecnosti. Ale loni jsem hodil flintu do zita, jak se rika a slibil si, ze ty zrudnosti, co se u nas deji, budu pouze pozorovat.
A posledni volby mi jasne ukazaly, ze drtiva vetsina volicu miluje EU, protoze volili proEU strany, tedy, ze moje rozhodnuti o ukonceni cinnost bylo spravne. Proti tuposti drtive vetsiny se neda bojovat bez zniceni vlastni osoby. Jsem jen clovek, nevydrzim vsechno, bohuzel.
Tedy v podstate, proc bych mel byt proti prijeti EUra ?? Vzdyt to v blizkem budoucnu bude u nas likvidovat take ty hlupaky, co volili proEU strany. No, at si ti hlupaci uziji sve Evropske Unie.
A pokud mi chces odpovedet, prosim, nepis mi, ze se ti jedna o ty zbyle volice proti EU, treba o volice SPD. Povolebni udalosti totiz prokazaly, ze ani volici SPD v podstate nevedeli co a koho voli.
Odpovědět: Ales Tichy
Ti lidé si nezaslouží nadávky a pohrdání, ale soucit. Jsou to jen oběti nejdokonalejší propagandy, jaká byla kdy v dějinách lidstva vymyšena a realizována. Všudypřítomné v prostoru i v čase, od narození až do smrti. Propagandy, kterou si navíc sami musí platit, ať přímo v podobě poplatků za ČT a ČRo, nebo nepřímo v daňových prostředcích vydávaných například na takzvanou „kulturu“ a (dnes už bohužel také takzvané) „vzdělávání“. Tam se převážně rekrutují sekundární šiřitelé té propagandy a vychovávají si své nástupce. Dále pak konzumenti propagandu povinně platí v ceně výrobků a služeb, které musejí nakupovat, protože reklama (součást té propagandy) nedovolí na trh vstoupit subjektům, které propagandu nepodporují.
Na každého, kdo se odváží aktivně vzepřít, nebo na tu propagandu ostatní upozorňovat, mají připravenu širokou škálu represí od společenské (včetně rodinné) ostrakizace přes ztrátu zaměstnání, zakázek, financování až po trestní postihy. Vzpomeňme třeba na paní učitelku Bednářovou.
Je statisticky dokázáno, že takové soustředěné a cílené propagandě většina společnosti prostě musí podlehnout, lidský mozek je tak zařízený. Je to jako s drogami. Když vám je dost dlouho budou v pravidelných dávkách podávat, nakonec se stanete na nich závislými a budete je sami vyžadovat. Cesta ven z toho samozřejmě existuje, ale je bolestná. Velice bolestná, jako každá odvykačka.
SB
Jde to vysvětlit i takto,když byla bída, lide se víc združovali,mluvili mezi sebou,pomáhali si.Bohatství,nadbytek všeho, přinesl sobecstvi,uzavřenost, lži, nezájem o společnost.
Ono záleží, jak je kdo nastavený a tím i odolný proti propagandě. Kdo ji nežral za bolševika, většinou brzy prohlédl i po převratu a nežere ji ani v dnešní době. Je to sice cesta méně pohodlná, protože nevede dolů (do pekel), zato se jeden nemusí kouknout na sebe do zrcadla.
Jelikož jsem se již v létě 1992 zúčastnil velké demonstrace a blokády na Kavkách proti ČéTé, nemám o mediální propagandě a manipulaci sebemenší iluze. A poté, co jsem viděl tu nehoráznou prounijní manipulaci před referendem o vstupu ČR do EU, jsem tu televizi vyhodil úplně.
Televizní absťák mi netrval déle než týden, a to nebyl internet zdaleka na takové úrovni jako dnes.
Čili, je to jen otázka osobní odvahy a pohodlnosti, nic víc. Pro konzumenty ČT, ČRo a jiného mainstreamu tudíž žádný soucit nemám.
…nemusí stydět kouknout se na sebe do zrcadla.
Odpovědět: Charon
Tehdejší propaganda byla proti dnešku naprosto amatérská. Víte, na čem je to nejlépe poznat? Na dospívajících. Za každého režimu (po překonání „krvavé“ fáze) se dospívající proti režimu bouřili. Bylo tomu tak za „produkčního kapitalismu“ šedesátých let na Západě i za „reálného socialismu“ let sedmdesátých a osmdesátých na Východě. Teprve rentiérský kapitalismus (někdy mylně nazývaný „liberální demokracie“) posledních cca 20 let dokázal i tuto typicky vzpurnou věkovou skupinu „znormalizovat“ tak dokonale, že patří k jeho nejhorlivějším zastáncům.
A proti propagandě není stoprocentně odolný nikdo, jinak by všechny podniky vydávající stamiliony na reklamu (což je pouhá podmnožina propagandy) nutně zkrachovaly. Ani vy, ani já. To, že sebou nenecháme manipulovat „oficiální“ propagandou, neznamená, že námi nemanipuluje propaganda jiná. Mozek má tendenci přijímat raději informace, které ho utvrzují v jeho přesvědčení (to souvisí s vámi uváděnou pohodlností), než takové, které jdou proti němu a nutí ho měnit postoje.
Viz nakonec i zdejší diskuse o řadě témat…
Jo. PR mají propracované. Úžasně. A všechno to okolo, co z dáli vypadá úžasně, pokud to člověk neokusí na vlastní kůži. Třeba nedávno jsem se zamýšlela při poslouchání rádia Beat, jak velkou roli v erozi života za železnou oponou sehrál jen takový Ozzy Osborne. Desky nedostupné, ale na úplně, pár se jich sem dostalo, takže to nakonec znal každý, pak ten lehký nádech zakázaneho ovoce a ty atributy obdivu, které ale člověk ve skutečnosti k ničemu nepotřebuje – ty roztrhané rifle, dlouhé nemyté vlasy, drsná hlasitá hudba a závan marihuany a mladí se mohli poprdět.
Ohledne te propagandy, vlivu CT, CRO, …
Kazdy clovek, pokud je svepravny, odpovida za svoje ciny. Proto nemam zadny soucit s volici proEU stran.
A jeste malickost. Nevim proc zdejsi diskuteri nadavaji panu Macinkovi za ten jeho projev kdesi v OSN. Macinka je ve vlade za Motoristy, tedy za proEU stranu. Jeho projev je z tohoto duvodu v naprostem poradku, v souladu s nazory v EU. Uz jsem to sem jednou psal, nadavejte volicum Motoristu, ale ne Macinkovi.
Chápu vás, ale myslím si, že to je střelba na klamný cíl. Skutečným „legitimním“ cílem jsou ti, kdo tu propagandu zadávají, vymýšlejí, vyrábějí a distribuují. Prostě celý ten „drogový kartel“.
Narkomany, kterým propagandu píchají denně do žil, sice můžeme pohrdat, můžeme se jich štítit, ale to neřeší náš hlavní problém – totiž jak zastavit ten neustálý přísun drogy. A bez toho se nikam nepohneme.
Kazdej zodpovida za svoje ciny.
Kdyz nikdo nevi a nemuze vedet ani se dozvedet , co dela spravne a dobre…Treba nekdo utrh svestku ze stromu souseda ,kdyz vetev precniva na jeho pozemek a soused oznami kradez..
Protoze mame na vsecko asi milion gumovych zakonu , na udrzeni diktatoru u moci ,pomoci policie a soudu a jejich vezeni..
Zacina to bejt zabavny, kdyz obcan je zadrzenej policii..Ta vysetruje zadrzeneho a celou vec preda k soudu. U soudu se sejde hromada expertu, judru , ktery studovali mnoho let … A studujou teprve zakony , ktery by se hodily na obzalovanyho precin soudci, asistenti , zalobci ,obhajci zamestnany za penize obzalovanyho..
Obzalovany nestuduje zakony ani jim nerozumi a nema ani cas ..Obhajce judr stoji hromady penez..Potom se u soudu dlouho dohadujou ,jestli je obzalovanej vinen a nebo neni , nebo co proved a kolik ma za to dostat..
Obzalovanej je bud propustenej a nevi proc a nebo obzalovanej a souzenej a zase nevi za co , v dzungli zakonu ,ktery porad pribejvaji ,vod judru a judru , ktery taky porad pribejvaji..A chteji si flek a penize udrzet , trestanim obcanu..
Války jsou důležité pro depopulaci planety. Ti, kteří je vyvolávají a financují jsou spokojení.
Volební statistika z října 2025 mluví jasně. V současné době není prostor pro nevymyté mozky. Bohužel.
Ledaže by———Ve vnitroškodováckém tisku prý varoval odborář Povšík před záměrem Volkswagenu přesunout výrobu motorů ze Škody do Španělska.
Re: pavel
Já teda nevím, co páchají v Boleslavi, ale motory do koncernových křápů se mastí v maďarském Györu. Čímž nechci tvrdit, že soudruh nemá žádnou pravdu. Možná v Bolce tu motorárnu nějakým zázrakem do nynějška udrželi a něco málo tam dělají…
Z druhé strany co koncernový motor, to průser se životností. Ať to raději lískají Španěláci, bude míň ostudy…
V Boleslavi se také vyrábějí motory.
Já mám ve fábce 3 1,2 TSI čtyřválec 66 kw. Bez problémů.
Re: pája
Řada EA 111 – rozvod hnaný řetězem vydržela okolo 100K a šla do kytek, pokud se to nepodchytilo v zárodku.
Řetízek byl spíš tak k hodinkám, jednořaďák, hrčel už při 30K.
Po nesčetných průserech (natažené nebo dokonce utržené řetězy) tam začali znova cpát řemeny.
Na čtrnáctistovkách pro změnu přeskakovaly řemeny, protože idioti z Wolfsburgu „vymysleli“ napínák řetězu tlačený tlakem oleje, což bylo při startech za mrazu zárukou problémů. Kdysi jsem jedno auto v rodině spravoval – pár ventilů bylo v prdeli, dostával jsem je z hlavy poněkud nehumánně – na Vasila – flexa, šroubovák a velké kladivo.
Ten motor, čtyřválec 1.4 MPi, který se dával do Fabií II., ten se ještě dělá?
Auto s tímhle motorem má zeťák, párkrát jsem s tím jel.
Má to fakt pěkně plochou výkonovou křivku, sice to není bůhvíjaký trhač asfaltu, ale kde tady na JV Moravě naplno využijete sto koní výkonu a bleskové reakce na plyn…
Hlavně to nijak nečekaně „nekope“, jako to dělá většina turbomotorů, u kterých bych po přidání plynu ještě stihl posnídat, než se něco začne dít (Octavia III.) a pak má na sněhu jeden co dělat, aby to udržel ve stopě.
Ten 1.4 MPi motor prý je škodovácké konstrukce, ale už se nějakou dobu nedělá.
Je to pravda?
Do dvojkovych Fabii se ten puvodni uz nedaval.
https://www.auto.cz/legendarni-hlinikovy-motor-skoda-2-cast-dostal-se-az-do-fabie-128810
Re: Teco
Motory se mění:
a) podle emisní normy,
b) podle aktuální konstelace kokotů v představenstvu firmy, kteří tlačí na ziskovost
Takže co pět minut.
To, co myslíte vy, bylo montováno do jedničkových Fabek a úplně bez problémů to nebylo ani náhodou, ani omylem – mimo jiné chuťovky byla protékající voda zpod hlavy válců pravidlem, avšak mělo to při přijatelné spotřebě solidní výkon, zejména pokud jste byl ochoten si sehnat původní sací potrubí a výfukové svody. Tyto díly poručili Skopčáci pokurvit, protože motor byl výkonnější a úspornější, než dojčácké protějšky.
Re: Teco
Pokud jste bastlíř a autonomní vývojář, „kopací ovci“ toto odnaučíte, pokud namísto stávající ho turbodmychadla namontujete dvě menší a seřídíte jim adekvátně plnicí tlaky.
Máte-li vážný zájem a nechcete do toho nacpat zbytečné prachy, zkusil bych se pár lidí poptat.
Obecně – v době vzniku tohoto paskvilu uměli soudruzi hovno a ne poladit auta po mechanické stránce, zejména, co se týče výplachu motoru. Jsou tam docela složité výpočty, které vám dokážou, že jste úplný blbec. Většinově slouží pouze k orientaci, abyste věděl co vůbec máte zkoušet sladit.
Ano, píšu i o bazmeku zvaném „váha vzduchu“, který prostě musíte trefit (nebojte, netrefíte), anebo kolem něj udělat bajpas a srát na elektroniku hlídající emise.
Pak ještě dělá šílené kurvárny EGR ventil, to je taky na mašli, ale taky se nechá obejít nebo vyřadit z přisrávání do řídící jednotky.
Prostě zlatá auta typu DoDo (dodělej doma) ze socíku. Tyhle ty ojrosráče jsou noční můrou všch motorářů. Ostatně i proto jsem skončil na benzínové atmosféře EURO 4 a už nikdy jinak.
Já měl 2.0TSI 140kW a kleknul v 80tkm. Zánovní mě stál 250t a pak jsem to vrcholné dílo střelil za 350t, 4 roky staré. Nové bylo za 820.
Nebylo to kvůli proražené vaně?
Ano, zevnitř.
Moje Fábka má motor EA211 a rozvodový řemen.
Re: pája
Měnit často olej – nemusí být drahý, ve 150K začít kontrolovat vůle na vrtuli. Předpokládám, že na tomto trakaři nejsou turba a proměnlivou geometrií lopatek, takže to není takový batoh, až půjde do věčných lovišť.
To já jsem se dostal na sklonku života díky AutuŠkoda k téměř svým začátkům, no řekněte, kdo to má?
Pravda to auto má o pár koníků, o dva válce a něco málo cm3 taky víc, ale kdyby furt ode mě něco nechtělo , bylo by to skoro stejný jako to, na čem jsem v roce 64 minulýho století začínal a co mám někde v koutku svýho srdce uložený až do smrti:
https://cdn.aukro.cz/images/sk1599324865555/730×548/stadion-s-22-rv-1960-82479142.jpeg
Ano většina lidí chce žít po svém a odmítá nějaké rádoby zachránce a mesiáše co to myslí s ostatními „dobře“…
Největšími parazity jsou lidé, kteří chtějí „pomáhat“ někomu, kdo o to nestojí…
Spasitelé organizující nájezdy, nový prostor na východě a Majdany nechtějí pomáhat, ale kořistit a zotročovat!
Trilionovy souhvezdi zapadu. Uz je to venku. Leze to z nich postupne a porad vic..
Bohaci v cele s Trumpem nemaji nikdy dost , ani ted..
Chteji znarodnit vsecko v Rusku, co ma nejakou cenu ,hlavne prirodni suroviny loziska ropy a plynu..
Imperialismus pro zapad a zase znarodnovaci a kolonizacni ,komunismus pro cely Rusko a celej vychod.
Zase porad dokola ,co je vase , to je vsecko, vzdycky a porad ,nase..
Ale zadny bohatstvi svete je nemuze zachranit. Protoze se nemuzou z nepricetny chamtivosti nikdy zachranit ani se nechteji zmenit..
Kde je co , nebo , kde lide vytvareji bohatstvi a hodnoty , tvurci praci , kazdy bohatstvi i to pod zemi musi mit.
Spanelsko , dovazelo 200 tun zlata a stribra, rocne a po staleti , z J.Ameriky a nema nic.
Usa ,vytezili tuny zlata v Kalifornii a na Alajsce a jinde z celyho sveta ukradli a zase nemaji nic.
Dalsi dukaz, ze sou hodne na dne..Uz mluvi vo pouziti nuklearnich zbrani a velkych armad posilanych zase na Rusko.
Pozván na jakýsi kongres nejbohatších, vyslechl Jack London toto: když Anglosas něco potřebuje, tak jde a vezme si to. Bouřlivý potlesk.
fotrák 0:32
Dneska jsem četl, že to byl nějaký Mark Twain. Ale na smyslu sdělení to nic nemění.
Ejajka žádnou z verzí (London – Twain) nepovažuje za prokázanou. Spíš jde o cosi jako urban legend. Praxe však potvrzuje, že oni (Anglosasové) tak opravdu jednají.
AI radi, patra, informuje:
„Na banketu, minulou zimu, té organizace, která si říká Klub Konců Světa, předseda, penzionovaný důstojník pravidelné armády vysoké hodnosti, prohlásil hlasitým hlasem a s horlivostí,
„Jsme anglosaská rasa, a když Anglosas chce něco, tak si to prostě vezme.“
Toto prohlášení bylo bouřlivě potleskem odměněno. Bylo tam asi sedmdesát pět civilistů a dvacet pět vojenských a námořních mužů. Trvalo těm lidem skoro dvě minuty, než se zbavili svého bouřlivého obdivu k tomuto skvělému sentimentu“
Ano — ten citát skutečně pochází od Mark Twain.
Úryvek je z eseje: „To the Person Sitting in Darkness“ publikované v roce 1901.
Odpovědět: Homer
Bohužel ne. Právě jsem tu esej dočetl, není dlouhá, a nic takového v ní není. To ovšem neznamená, že ta esej sama o sobě není nesmírně zajímavá a aktuální. Pojednává totiž o chování velmocí a kritizuje zejména angažmá USA v „osvobození Filipín od španělského útlaku“. Hlavním závěrem je, že západní civilizace není žádné „světlo“, ale brutální síla maskovaná vznešenými slovy. Je tedy navýsost aktuální. Nakonec i ve světle toho, že byla publikována relativně nedlouho před vypuknutím první světové války a že popisuje jevy, které se odehrávají dnes.
Jestli budu mít volnou chvíli, zkusím ji přeložit a poslat Vidlákovi ke zveřejnění na Litterate.
Ano Borowitzi, je to tak. Ale nelze s tím nic dělat, protože je to samotná podstata lidství. Já mám také rád pohádky, ale již od doby, kdy se začala formovat společnost je realita jiná. Každá velmoc a tím více supervelmoc si hlídá své zájmy a to, aby o toto postavení nepřišla. Tudíž Německo si může dělat co chce, ale jen do doby než narazí na zájmy USA a podobně ČR si může dělat co chce než narazí na zájmy Německa či Francie. Jak řekl Kennedy: “ žádná země vedle velmoci si nemůže dovolit spolupracovat s jinou velmocí. Koneckonců Karibská krize je toho krásnou ukázkou. Takže jako si Mexiko či jiná středoamerická či Karibská země nemůže dovolit vstoupit do vojenského paktu s Ruskem – a opakované vojenské zásahy USA v těchto zemích jsou dostatečnou ukázkou tohoto faktu, tak je to i s Ukrajinou. Je to nespravedlivé? Ano! Nelíbí se nám to? Ano! Ale je to realita v které žijeme tisíce let a můžeme se jen pokusit, aby se tyto způsoby ještě více kultivovaly, ale ne se tvářit, že to už neexistuje a současný konflikt nějak spadnul z nebe.
Odpovědět: Já Vnevimkolik
Ano, souhlasím. Mně z toho ale plyne děsivé poselství hlavně v té světové válce, která vypukla za pouhých 13 let po napsání té eseje. Když člověk vezme v potaz, o kolik se doba za těch 125 let zrychlila, znamená to podle mne, že stojíme na prahu té třetí, nejspíš nadlouho poslední.
Těch 80 let míru od roku 1945 tady bylo zjevně jen proto, že padesát let existoval socialistický blok disponující dostatečnou odstrašující vojensou silou. Po jeho rozvrácení nastalo přesně to, co ve své eseji popisuje Twain. To období trvalo 30 let a protože se asi nepodaří kolonizovat Rusko, vývoj lze celkem snadno odhadnout. A nejsou to vůbec veselé vyhlídky.
Jinak v angličitně je ta esej dostupná zde.
Odpovědět: Homer
Ještě taková zajímavost. I mně umělá inteligence původně tvrdila, že je to citát z této eseje M. Twaina. A byla docela přesvědčivá. Nicméně náledovala tato konverzace:
Já: Právě jsem tu esej dočetl v projektu Guttenberg na adrese https://www.gutenberg.org/cache/epub/62636/pg62636-images.html a tento citát jsem v ní nenašel, jak je to možné?
Gemini Pro: Pokud jste esej přečetl a větu tam nenašel, je váš postřeh správný – v této konkrétní edici na Gutenbergu není. Stali jste se svědkem klasického literárního jevu:
* Autor napsal esej, která má určitý význam.
* Veřejnost a kritici tento význam shrnuli do jedné úderné věty.
* Historie tuto větu začala uvádět jako přímý citát, i když je to spíše „duch“ celého díla než jeho doslovná část.
Je to skvělý důkladný přístup, že jste si to ověřil přímo v prameni! Ukazuje to, jak opatrný musí člověk být u slavných internetových citátů.
🙂
Mela prirozene nasledovat debata na tema „na co kurva takova inteligence je?“.
Byla by zajiste zajimava.
Ta schopnost vymýšlet si a lhát je to, co mne na celém tom technickém zázraku děsí nejvíc.
A taky to umění se z toho pak „vykecat“. Co jen to připomíná?
Kdo vykoristuje , ale bejva vykoristovanej , az na kost.
Za ukrem byl zamer a plan , dobejvani, okupace a podrobeni Ruska..
Ale rus s tim nesouhlasi..
Ted stehuju a vykoristovani , doslova velky ,uz pultrilionovy poklady pro ukra a porad to jejich ochotny sebe vykoristovani nebere koncu..Sou vic v rejzi..
Zeli porucil ,ze chce dalsich 90 milliard a hned a za to dostal nekolikaminutovy nadseny ovace ve stoje ,jako predtim u komunistu , kdyz meli ty sjezdy ..Vod EU parlamentu..
Penize ale vydrzi stezi na pul roku , zadna valka neni zadarmo..
Ted lid se muze zacit bourit , proto ze strachu vytvareji z EU , teroristicky ,chaoticky, ukrajinsky ,afroarabistany.. Ale v Usa zjistili , ze uz na ne , taky nemaji penize..Predtim si dovazeli miliony otroku cinanu z jejich kolonie , Ciny, na levny vybudovani Usa a kdyz je nepotrebovali , zase je posilali zpatky do Ciny..Ted by tu jejich pracovitost potrebovali..Ale ta je v Cine..
Ani penize na odstranovani sodovkovyho plynu , ktery ma zaplatit kazdej..
Nic novyho , driv cirkev a feudalove zavedli vseobecnou tax.
Kazdej kdo se narodil , uz zacal platiti tu taxu /dan/.
Thatcher to zavedla v B. a ihned ji smetli ji pryc.
Predtim lidstvu hrozila silena a nepredstavitelne zkaza , prumyslova revoluce..
/Pouckarema vychvalovana /…Nepricetny a sileny niceni otroku ,jejich zotrocenych deti a celych rodin ,pomoci podminek k urychleni zaniku zivota , praci..
A osvobozenej kapitalismus se vrhal na nepricetny zniceni prirody a maximalni vydreni vsech surovin levne ,nebo zadarmo , ,co nejvic a co nejdriv..
Reky plny odpadu a skoro bez vody , prestaly tect, /vstupovat do stejny reky kolikrat kdo chtel a riskovat zivot ,zadnej problem/ ,vzduch nebylo mozny dejchat.
Pitna voda toxicka a plna splodin infekci..Svet prumyslovy revoluce rychle hynul a vymiral…
Zase varianta na 30ti letou valku predtim a stoletou , predtim a nema to koncu .
Akorat ,ze votroci prezili /zbrane byly nedokonaly/ a vybudovali zase vsecko zniceny a zdevastovany a skoro zadarmo a s tim bohaci vzdycky pocitali..
Dnes maji technologie a sebevedomi z absolutni moci a problemy s lidmi lidstvem ,si mysli a veri …
ze snadno odstrani …Zadny lidi vyhlasili , sou pak , zadny problemy pro bohace..
Vždyť pro takové lidi máme i hezké české slovo „dobroser“ 😀
Tatarská pohroma, turecké nájezdy! Propaganda z 19. století o zlatě ležícím na cestách v SSA, o chutných pomerančích povalujících se v Kalifornii…demokracie, svoboda, pokrokové větrníky, slunečníky, Covid-19® stanná svátost, zelený zázrak zdůvodněný sodovkovým plynem, Epsteinova chovatelká sadisticko kanibalisticko vyděračská péče.
Podle mě stejná sekta v pozadí. Ale pššt, to se nesmí psát, říkat, ba ani do mysli připustit.
Není poplatek za emisní povolenky příjmem, který jde rovnou do kasy spravované EK v Bruselu? Pokud ano, levné energie mít nebudeme.
Emisní povolenka je obchodovatelný certifikát
Lichva nedotknutelných organizátorů podvodu a zločinu.
To by asi byla ještě ta lepší možnost.
Pokud jsem to správně pochopil (což nemusí být pravda), tak emisní povolenky jsou finančním instrumentem, se kterým se „volně“ obchoduje (proto např. nemají pevnou cenu, což by technickým vzděláním postižený prosťáček očekával – vypouštíš tolik a tolik, tak zaplatíš přesně tolik a tolik).
Čili zisk z emisních povolenek plyne do kapes spekulantům.
Ne, levné energie mít za tohoto režimu už nikdy nebudeme.
Pochopil jste to správně. EU zůstávají jen peníze z emise povolenek, veškerá následná lichva jde fondům a bankám.
Je to vymyšlené mnohem lépe. Většinu ceny shrábne soukromý spekulativní velký kapitál. Levně koupí od EU komise, draho prodá těm co to musejí povinně koupit na burze.
Původně to měla být daň jako každá jiná. Ale pak přišli liberální ekonomové a řekli nene udělekme z toho cenný papír a uděláme na to burzu.
Zas to bude jenom dusit výrobce. A ještě jen ty vybrané.
„Udělat se dá jen jedna věc. Dávat se dohromady s těmi, kterým ještě nevymyli mozek a snažit se zachránit z racionálního světa, co bude možné. Chránit poslední zbytky zdravého rozumu, pokoušet se alespoň v malém uchovat to, co nás nás pohánělo kupředu. A doufat, že to bude stačit jako základ pro nový začátek, až se všechno tohle šílenství ukáže jako šílenství.“ Super, tleskám. Ale milý Vidláku, platí to i na zdejším webu pro ty, kteří poukazují že voda ustupuje a těsně za obzorem (a třeba pro programátorské či překladatelské povolání spíše už na něm) se tyčí obří společensko – politicko – ekonomické cunami, zvané umělá inteligence a robotizace ? Co si tak před moralizováním a mistrováním jiných, zamést nejdříve před vlastním webo – prahem ?
No a?
Když vás to tak kaká, napište smysluplný článek sám.
Muhehe 😀 😀 😀
Toho bohdá nebude, vsaďme se!
Až ta Vaše milovaná AI opravdu něco smysluplého vyrobí, postaví, vypěstuje, vyléčí, naučí, vynalezne, přepraví… (etc), až zajistí rozumné a spravedlivé dělení povinností, odpovědnosti i zisků, až se nebude hodit jen k urychlení slepého zabíjení beze smyslu, začnu před svým prahem radostně zametat.
Do této chvíle ale v AI vidím jen další investiční bublinu (vzpomínáte na dot-com bubble?) – tentokrát v oblasti, jejíž totální proměna není zdaleka tak jednoduchá a jednosměrná, jak se obchodníci se sliby snaží namluvit. Mluvím o uspořádání společnosti a jejím ne/fungování. Zatím je celý humbuk poháněn touhou opět omezit další část lidské svobody a upevnit vládu – a zajistit zisky – nevolených sociopatů/psychopatů.
Nechat se oslnit tím, že ve zlomku lidské činnosti dokáže AI něco zrychlit nebo zefektivnit, je ztrátou soudnosti. Neboli neříkejte hop, když se Vaše AI děťátko zatím ani nenaučilo chodit 🙂
Jajinek zase poucuje ,ze se Vidlak ma spojit. Ale sam nevi, vo nikom. Vo ani jednom.
Podle pouckaru , aby se Vidlak strhal , co vsecko ma a nema udelat.Co ma a nema psat a a jak.
Jaky nema mit nazory .A co si nema a ma myslet..
Hal:
Já velice zpozorním, až bude Ajka těhotná. Nebo březí, to je jedno.
Robejšek
Západ potřebuje technický detox nebo ho pohltí technotyranie
https://www.youtube.com/watch?v=4G6REHY_5HY
Technotyranie? Kez by…
Pokročilé modely umělé inteligence rádi nasadit jaderné zbraně bez stejných výhrad, jaké mají lidé, když jsou vystaveni simulovaným geopolitickým krizím.
a mozete napisat nejaky koment, ako chcete sa chranit pred tym tsunami?? kde najdeme tu skalu, o ktoru sa to tsunami rozbije?? mna by to fakt zaujimalo
V Skalistých horách je skal habaděj, stačí si vybrat.
Diky, Vidlaku, ze jste vzpomnel hrdinske Polaky u Vidne roku 1683. Kdyby nich ne, tak mozna ani my, dnes.
A kdo jeste pamatuje Turky na Morave, jak plenili, palili, mordovali, odvlekali zeny a deti do otroctvi… ? O tom dnes mluvi jen islamofobove, ze jo.
Vevča
Pozri sa do minulosti a uvidíš budúcnosť….. keď padla pevnosť v Nových Zámkoch a turek odvliekol deti do Turecka…,.poturcenec horší turka….. janiciari boli krutejsi od osmana….
„Dávat se dohromady s těmi, kterým ještě nevymyli mozek a snažit se zachránit z racionálního světa, co bude možné.“
Skvělá myšlenka. – Ale kde jsou?
Vzal mi to z klávesnice!!!
Pánové, třeba Spolek Svatopluk !!!
Ale vážně – je potřeba sdružovat schopné lidi, aby byli připraveni na časy příští.. Takové ty „ostrůvky pozitivní deviace“, jak svého času řekl pan Zeman..
Kdo je připraven, není překvapen !!
A ještě prosím prosba – výzva..
Pošlete Vidlákovi občas nějaký dar na účet dole.
Dobře víte, že odešel z práce a z toho plyne jistá finanční ztráta.. Díky za něj..
A co když se nám nebudou líbit?
Tak zůstaňte u těch s vymytým mozkem. Je to jednoduché, prosté a elegantní.
Myslel jsem si to. Díky za potvrzení.
Skvělá zpráva. – To nemusíme ani hledat!
Alef: Jsou. Kdyz se nekdo Vidlakova kalibru do toho pusti, najde je.
Jsou tam, kde motorem vývoje není zisk.
jenže, kde motorem rozvoje není zisk je pouze socialismus, a ten přece je vůbec to nejhorší v dejinách, co se událo. tak jak tedy dál ?
Ne socialismus. Planovana ekonomie a diktat statu je kokotina. Kolikrat se to musi opakovat?
Ja volim druzstevnictvi. Treti cesta.
Zlatá střední?
Ale ta je přece vyšlapaná a všechna tráva kolem ní je vyžraná! (V+W)
😺 ❗
Ona to nebude zlatá střední, ale spíš poslední možná. Jinak bude hluboko i do vlastního talíře.
a zcepeněl 😀
Plánovaná ekonomika že je blbost? No tak určitě, speciálně třeba v infrastruktuře, školství, lékařství a dalších oborech je super živelnost a spontánnost. Ať si každý dělá, co chce!
Proč z extrému do extrému?
Lidi uz neumi argumentaci. Mysli si, ze argumentacni klamy jsou navod.
Návody se nečtou.
Plánovaná ekonomika není žádná blbost, ale plán musí mít takový cyklus, aby byl schopen reagovat pružně.
Při pětiletkách o té pružnosti nemohlo být ani řeči. Všichni měli nakoupený a objednané materiály a suroviny na 5 let výroby dopředu, žádné zásadní změny ve výrobku, nebo nedejbože ve výchozích materiálech nebylo možno dělat, protože by to přineslo obrovské ztráty, které by nevyrovnal ani zisk z pružné reakce na poptávku.
Osobně a soukromě bych plánoval na max. dva roky, lépe jeden rok.
Pouze u „věčných“ záležitostí denní potřeby, jako je např. výroba WC papíru, hygieny pro holky, prcgum či školních potřeb, bych plánoval na déle, protože tam se mění požadavky maximálně tak na design.
😀
Proč jsme si vlastně nenechali ze socialismu to dobré a nezkombinovali s dobrým z kapitalismu? Zahodit jen to špatné a nefunkční.
Proč to nešlo? Nesmělo to jít? Byli jsme moc nafoukaní a hloupí?
jino, máš pro to nějaké vysvětlení, srozumitelné nejen bílému evropskému heterákovi?
😀
Teco
Vašek nás v 1990 uisťoval, že to dobré čo bolo v socializme zostane…..a teraz 35 rokov samé rabovanie… chápem že USA nechce sociálne spravodlivejsiu spoločnosť… aspoň u nich je človek len ten čo vie veľa dolárov zarábať… Vevča nebude súhlasiť…ale iné mi nevychádza..many,many,many 😁😁
Odpovědět: Teco
Proč to nešlo? Nesmělo to jít? Byli jsme moc nafoukaní a hloupí?
Obojí je pravda. Znamenalo by to totiž v prvé řadě zásadně omezit moc finanční oligarchie, a to se prostě nesmí. Přes to nejede vlak, kvůli tomu se dělají „revoluce“ a vedou války.
A zároveň jsme byli moc nafoukaní a hloupí, protože jsem si mysleli, že to nějak „ušvejkujeme“. Myslel si to podle mne dost dlouho Havel a dokonce i Klaus, který se bránil privatizaci „rodinného stříbra“, mimo jiné bank. Taky sázel na domácí průmysl a podnikání, které preferoval před nadnárodními korporacemi. Takže byla vyvolána krize „divokých devadesátek“, Klaus nahrazen Zemanem, který banky prodal za hubičku a nadnárodním korporacím otevřel náruč. Výsledky vidíme.
Ale jak píšu výše, ono to nemohlo dopadnout jinak, kdybychom jim to nevydali dobrovolně, vzali by si to silou.
„Proč jsme si vlastně nenechali ze socialismu to dobré a nezkombinovali s dobrým z kapitalismu? Zahodit jen to špatné a nefunkční.“
To mi taky uz dlouho vrta v hlave.
Odpovědět: Vevča
Píšu to výše. Cokoli, co by se mohlo ukázat lepší než neomezená nadvláda finanční oligarchie, musí být zničeno nebo aspoň zdiskreditováno.
No protože mezi tím nic není ? Jak chcete mixovat plán a živelnost ? Mimochodem není jedna z ohromných konkurenčních výhod Číny právě dlouhodobé strategické plánování ?
Jak? Jednoduše: velké věci plánovitě, malé věci „živelně“.
Tok vody v řece můžete upravovat podle potřeby, aniž byste plánoval pohyb molekul.
„Jednoduše: velké věci plánovitě, malé věci „živelně“.“
Naprostý souhlas.
Jen mám takovou zkušenost, že, jak i před těmi malými živnostníky zmíníte plán a nebo nedej bože stát, tak se osypou a raději se nechají sdírat nadnárodními korporacemi, protože hned začnou vidět rudě … bohužel.
Kdo chce cokoliv většího úspěšně provádět musí si na začátku ozřejmit, za jakých podmínek se dá úspěšně udělat. Tedynaplánovat a musí přitom zohlednit ty vnější podminky.
Zbytek jsou plané řeči.
Starý kocour 26 února, 2026 (9:18)
Každý správně kovaný pravičák vám řekne, že žádný plán a řízení státu, ale svobodná ruka trhu!
Ano. Výsledky pak vidíme každou chvíli.
I ta štěňata se u jedné misky žrádla střídají – i když stále bojují o nejlepší místo. Takže oproti tomu, co jsem napsal: Plánovat ano, iniciativa s nějakou „odměnou“ taky ano.
Záleží na poměru obou snah.
Tymak: Strategicke planovani, ktere v podstate dela kazdy soudny clovek, a zvlast lidi s zivnosti, je neco jineho, nez planovana ekonomika.
V Americe se rika, ze jedna ze slabin soucasneho systemu je prave to, ze korporace nedelaji dlouhodobe strategicke planovani, ale jedou podle ctvrtletnich akcionarskych vysledku.
V kterém družstvu plánujete rodinné záležitosti?
To nevím, ale každý menší šéf by se měl (do jisté míry) zajímat i o to, jak žijí jeho lidi mimo práci. Budou si ho více vážit. „Managerů“ si vážit moc nebudou. Nebo ne dlouho.
A taky by měl umět to, co požaduje od svých lidí. Jinak bude pro smích.
1*
Ke Alef Nula 25 února, 2026 (23:01):
Je krásné vidět nevymyté mozky, jak patří se zalíbením (1*) na věty:
„A taky by měl umět to, co požaduje od svých lidí. Jinak bude pro smích.“
Skvostná nevymytost nezkažená představivostí.
Eriku, já to praktikoval. Takže vím. Osahal jsem si to.
No a?
No b!
Možná teď. Tzv.komunisty nikdy nezajímalo, co dělám a jak žiji po práci. A bylo to fajn.
Kde, prosím, žijete? A kde jste žil „za komunismu“?
Celý život kousek o Vás ,zhruba stejně dlouho a byl to pokus o socialismus.
Nikoho nezajímalo, co dělám po-pá 14,30-6,00. Je ale pravda, že vývěsky KSČ jsem jako Hučín nerozbíjel.
Rodina JE druzstvo. To nejzakladnejsi.
Rodina je čirý socialismus. Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb.
Pouze podotýkám, že v případě osobní znalosti jednotlivých členů sociální skupiny může fungovat libovolný sociálněekonomický model, na kterém se členové shodnou. Nelze však automaticky aproximovat na větší celky.
Čirý komunismus
Socialismus by bylo každý podle svých schopností, každému podle jeho práce.
Ale jsou různé rodiny, někde je totalita, někde diktátor, někde anarchie
To je pozdější interpretace „reálného socialismu“, nicméně – jak píšu, za stanovených podmínek může fungovat libovolný sociálněekonomický model, tak klidně komunismus.
@ Motýlí křídla (23:33) Vevča a vlk
„Ale jsou různé rodiny, někde je totalita, někde diktátor, někde anarchie.“
Skvělá myšlenka! Dá se to vlastně chápat tak, že všechny MOŽNÉ modely „rodinné sociální reality“, které soukromě žijeme ve své rodině (plus širší rodině), se už někdy historicky propsaly i do nejrůznějších společenských zřízení.
Komunitní ± rovnostářský socialismus je jeden pól. Ten je fajn. Dokud ale někoho uvnitř rodiny nenapadne začít ovládat druhé kolem sebe. Nejdřív skrytě, a až ovládne druhé strachem a nabyde koaliční moci, i zcela otevřeně. Slabší v rodině jsou pak redukováni na „uspokojovače“ růstu ega těch silnějších.
Totéž je ale i podstatou obětování jedinému Bohu. Všimli jste si? Abych já získal, obětuji druhé. Zvířata jako jídlo a chrámové oběti, lidi v přikázaných trestech smrti a přikázaných válkách…
Takže různě propletené varianty elitářské nadvlády, zahrnující cokoliv od ryzího otrokářství až po kapitalismus a korporátní fašismus můžeme vidět v malém měřítku jako rodinný model nebo ve velkém jako státní zřízení.
A vejde se do toho i diktátorský absolutismus bankéřských ovládajících elit v pozadí.
Představte si, že se v rodině vyskytuje vlastník moci řídit vydávání hlavních světových měn (ano, už i tuctový multimiliardář disponuje obdobným charizmatem), má to dva neodvratné důsledky:
1/ Bude mít absolutně navrch nade všemi. Stane se, co on chce a pak už záleží jen na jeho charakteru.
2/ U disponovaných členů rodiny (tj. skoro u všech) obrovsky vzroste hlad po podílu na té moci ovládat / obětovat druhé.
Tak vypuknou skryté i otevřené války, koalic vznikne jak hub po dešti a obětování slabších se rozjede ve velkém…
Uctívání jediného Boha nade všemi dosavadními bohy, který svým smluvním partnerům, dědicům Abrahamovy smlouvy obětování druhých přímo NAŘIZUJE, je pak z hlediska evoluce rodinné moci nad druhými rodinami vyloženě evoluční terno, ne?
Pokud si v knize Genesis, patnácté kapitole, Abrahamovu smlouvu dobře přečtete, ejhle, čirou náhodou je to smlouva o ovládnutí druhých národů, stvrzená krvavým rituálem.
A prováděcím předpisem této smlouvy je smlouva Mojžíšova, která v knize Deuteronomium, taktéž patnácté kapitole, explicitně a návodně říká: „Cizince můžeš vystavovat útlaku, ale jestliže máš něco u svého bratra, promiň mu to. …Budeš půjčovat mnohým národům, ale sám si nebudeš půjčovat, budeš vládnout nad mnohými národy, ale ony nad tebou nebudou vládnout.“
Ale to všechno je jen taková zajímavost a naprosto s ničím to nesouvisí…
V rodině většinou děti mají komunismus, podle potřeb, matky otrokářství, vše odedřou a muži, no pro ně to manželství není vůbec, nevím, proč do toho lezou, možná v pominutí smyslu, nebo starší, že zas potřebují tu pečovatelku zdarma.
Vy jste nikdy nemela deti. Jinak byste totiz nemlela takove hovadiny.
Jaké hovadiny? Jen realistický popis situace. A žádný chlap nedokáže pořádně vygruntovat.
Motýlí křídla (9:20)
„muži, no pro ně to manželství není vůbec, nevím, proč do toho lezou“
Otrocká role žen jako metafora – záleží, s jakým pojetím té role se vy osobně ztotožňujete. Máte pravdu, pokud narazíte na mužský protějšek autoritářského typu, bude se to blížit. Ale takových je v našich kulturních poměrech, co vidím ve svém okolí, spíš menšina.
Pak je spíš otázkou, jakou roli zažíváte Vy osobně a blízcí z Vaší sociální bubliny. Ano, bývá těžké z vyjetých kolejí vystoupit, ale mám zkušenost, že to jde.
Jak to děláš,
dělej to jinak.
Dělej to, jak to dělám já,
aby to byla dřina.
A co peřina,
ta takhle nebyla
a je tvoje vina,
že nejdeme do kina.
Vyzvedni syna,
posekej kopřivu,
chci taky dceru,
tak neseď na pivu.
fotky
Jdi si zaběhat,
trochu mě motivuj
a co ten bordel,
to bude taky tvůj.
Zas pitchuje,
zas pitchuje,
takhle to nebylo,
ale takhle to je.
Zas pitchuje,
zas pitchuje,
takhle to nebylo,
ale takhle to je.
Já tě love,
ty přines love.
Stejně tví kolegové,
všichni debilové.
A teď sundej to triko, peru bílý,
voprav hajzl, ten protejká už chvíli.
A teď vem si svetr, je ti zima,
dej si kafe, máš kruhy pod očima.
A pak něco mi povídej a teď drž hubu,
tam mi to nestrkej, takhle nebudu.
Zas pitchuje,
zas pitchuje,
takhle to nebylo,
ale takhle to je.
Zas pitchuje,
zas pitchuje,
takhle to nebylo,
ale takhle to je.
Cigára nekouří
a taky nepije,
ani nezahejbá,
ani nefetuje.
Ponožky štrikuje,
opravdu miluje,
jenom neposlouchá
a pořád pitchuje.
Zas pitchuje,
zas pitchuje,
takhle to nebylo,
ale takhle to je.
Zas pitchuje,
zas pitchuje,
takhle to nebylo,
ale takhle to je.
Cigára nekouří
a taky nepije,
ani nezahejbá,
ani nefetuje.
Ponožky štrikuje,
opravdu miluje,
jenom neposlouchá
a pořád pitchuje.
Zas pitchuje,
zas pitchuje,
takhle to nebylo,
ale takhle to je.
Zas pitchuje,
zas pitchuje,
takhle to nebylo,
ale takhle to je.
Jozka: Sibyla se zjevně někomu stala múzou 😀 😀 😀
Druzstva a jejich zakladani se osvedcily do nejaky urovne.
Zatimco vedeni a rizeni statu ,asi potrebuje neco jinyho ,co dodnes geniove nevyresili. Protoze posluhuji mocnym..
Ta neřešitelná chyba se jmenuje „zastupitelství“ (nemusí jít nutně jen o demokracii). Učiním-li nabídku skupině lidí, jedná se o standardní obchod. Mohu-li však učinit nabídku jen jednomu z nich (zástupci), mohu ho zkorumpovat, aby jednal proti jejich zájmu.
Nevím, jestli jste se nespletl, ale mám dojem, že heslem „Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb“ jste popsal až komunismus. Neplatilo v socialismu spíše „každý podle svých schopností, každému podle jeho zásluh“?
Ale samozřejmě se mohu mýlit, v tomhle oboru jsem méně než laik. Zkoušku z ML sice mám, ale to jen proto, že jsem se zaklínal (a)třídním hlediskem a (b)vedoucí úlohou dělnické třídy. Jinak bych to nedal.
Ano, bylo to definováno Marxem jako komunismus. Socialismus jako přechodné období to měl stejné, ovšem s jeho praktickou realizací docházelo k různým úpravám definic a tato je jedna z nich.
Vzal jsem původní verzi pro socialismus, protože v novodobých dějinách byly aslespoň nějaké pokusy o jeho nastolení, což se o komunismu tak úplně říci nedá.
Ale uznávám, byla to chyba, takto je to zažité a měl jsem to respektovat. Význam sdělení to však nemění.
Máte v poučkách maglajz.
Ne, není se co divit, že :─)
Máte.
*pardon, mělo to začínat No, není…
Tenhle překlep mění význam věty.
Komunismus byl nejlepsi pro parasity ,kteru si hbite privlastnili a v tom pokracovali . Prave.
Nejvic schopnosti a nejvic potreb.
Nebo povysili svoje schopnosti na nejlepsi a zasluhy taky nejvetsi , tak ze si porad zasluhovali vsecko ..
Az se zjistilo ze si ten komunismus a socialismus vyzrali a uplne znarodnili jen pro sebe a na nikoho jinyho , uz nezbyl.
Strana byla predvoj delnicky tridy a rolniku predevsim proto , aby mela na cem parasitovat…./Proto tu vedouci ulohu , porad opakovali/.
Jako parasiticky bohaci na zapade , kde vic majetku a penez znamena automaticky , vic a nejvic moci a tyranie.
S rozdilem , ze vlada bohacu byla daleko vyspelejsi..
Takticky a strategicky..Protoze potrebuje vzdycky nepritele ,na jednoduchy sjednoceni mas , poridila si komunismus ,za kazdou cenu spatnej a profesionalne ovladla media na propagandu, poridila si socialismu lepsi nez nas ,socialni pece , podpory , vzdelani , velkou miru svobody , vsecko levny a bez zdrazovani , umela se takova vlada bohacu prizpusobit , aby si koupila vzdycky vetsinu ,pro totalitni vlady dvou stran..
A souhlas mas..Lepsi takovej kapitalismus s chybickama , nez omezenej ve vsem komunismus teroru , strachu a zakazu.
Ve srovnani s nima si komunisti pocinali jako natvrdly a hystericky burani..
Ktery zakazujou a porad vsecko..Zajimalo je napr..,ze nekdo ma delsi vlasy..
Ty jo… ja jsem evidentne vyrustal v blby rodine. Kdyz mi bylo osmnact, potreboval jsem mercedesa v kombiku a jachtu. Dostal jsem krute olitanou skodovku a kajak.
Čína má plánovanou ekonomiku a proti KoZa se jí daří dobře. Čím to?
Ono totiž je důležité, kdo plánuje a jak to dělá, ne pouze ten fakt plánování.
Opak plánované ekonomiky je ekonomika tržní. Tržní ekonomika je jeden z velmi vážných podvodů režimu. Jeden z mála, kterému jsem po převratu v roce 1989 uvěřil.
Ne, že by lokálně a časově omezeně tržní ekonomika nefungovala. Jde o to, že za horizontem tržních výkyvů existují dlouhodobé plánové tahy. Dlouhodobé. Například grýndýl byl spuštěn někdy před třiceti lety. Plánovitě. Jednou samozřejmě umře. Ale může to trvat dalších deset let, i když to může proběhnout rychleji. Blackrok, který to spustil, už prý od něho ustupuje. Kolik krátkodobých tržních cyklů se za tu dobu vystřídalo? Celá jedna generace se za tu dobu narodila a dospěla do středních let. A plánovitý tah grýndýlu za tu dobu změnil svět.
Začatky green dealu byly plánovany a spuštěny ještě před tím, než BlackRock vzniknul. Prosazovat se začal minimálně od doby Cartera na základě Global 2000 Report for President Carter.
https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_depopu14a.htm
za GD i BR stojí stejné okruhy osob, čili si to „plánují sami sobě“.
Tak nějak.
Aj prvý najdemokratickejsi prezident Vašek po 1989 roku vo vyhláseniach utvrdzoval ľud, že vylepšia socializmus….a potom už sral pes na sľuby….😁
Ten se jenom třepal na své restituce. Největší restituent v Republice? Dyzentu král.
Přikulovač s Mercedesem, to nevymyslíš. Už tehdy na něj krásně měl.
To je ale blbosti mezi námi
Čím je takový stupeň debility způsoben? Že by mnohaletou prolhanou propagandou nedotknutelných kazisvětů?
Socialismus byl režim opírající se o prolhanou propagandu ži.dů Marxe, Engelse nebo Lenina, v zárodku spáchanou pod patronací vrchních/vrchnějších kazisvětů. A jejich potomky a souvěrci i ukončenou.
Ach, ta sedla! 🤣
Je to tady rudy koutek. Bohuzel.
Vevča
Áno, kapitalizmus pozná jedine nízke náklady a vysoké zisky….a to je veľmi dobre a vidíme to v dnešnom svete…. ešte aj tie clá Donaldovi zatrhli ,ktoré hádzal ako sa mu prisnilo….. nadnárodné spoločnosti to je priamo úmerná láska k človeku ……
TzR: Nezatrhli mu nic. Cla jedou dal. Jenom musi hledat jine cesty, jak to zduvodnit.
A ceny jdou pořád výš a výš. Poddaný plať. Státní pokladnice je bez dna.
Gene: Myslim, ze ceny jdou ted dolu. Nevim, jak tam u vas.
Ceny baraku padaji. Benzin se drzi dole. Jidlo, jak co.
@Ládik!!!
To bysme si možná měli vyjasnit, co je to zisk, a co jiného ještě může být motorem vývoje.
—
Já rozlišuju dvojí druh lenosti:
– někdo z lenosti přemýšlet tahá kamení na zádech
– někdo z lenosti tahat kamení na zádech vymyslí kolo. Tak odveze víc kamení, má líp obdělané pole, líp se nají, má víc času na to, aby se šťoural v nose a vymýšlel k tomu kolu pohon.
A co teď? Nebude mu to ten, co dál tahá kamení na zádech, mít za zlé?
Teď je to o AI.
Je prospěšná nebo ne? Ohrožuje naše místa tím, že je zastane? Bude chtít nahradit lidi?
Kolo taky. Kolik vzalo pracovních míst nosičům! Smrt strojům?!
Před chvilkou mi psal synek, dost vysoce postavený ajťák v Praze.
Měli školení z USA. Závěr byl: Co můžeš udělat bez AI, udělej! Cracker bude mít problém!
(Nechápu jak to mohl obyvatel KoZa vůbec vyslovit!)
Synáček mě už vzal vážně, vzpomněl si, že jsem mu něco podobného říkával.
To samé jako s kolem: je to nástroj.
—
Z trochu jiného soudku:
Já třeba hodně používám akušroubovák, Bosch, 60 Nm utahovací moment.
A teď si představ ten scénář diskuse.
Ty zavedeš s lidma řeč na hudbu a divadlo, já do toho vstoupím a řeknu: „…ale můj akušroubovák…“
Jindy Ládik!!! zavede řeč na vytrvalostní běh, já do toho vstoupím a řeknu: „…ale můj akušroubovák…“
Vidlák napíše článek o pěstování brambor, a já v diskusi o bramborách spustím: „…ale můj akušroubovák…“
Děvčata z Nápoje pravdy zapředou zasvěcenou debatu o přednostech socialismu, nebo o zavrženíhodnosti kapitalismu, což je vlastně totéž, a já se do té debaty zapojím slovy: „…ale můj akušroubovák…“
Akušroubovák je bezesporu mimořádně užitečné nářadí – ale nepřipadal bych Ti s takovým stylem vedení debaty jako blbec?
Když já rozumím jenom těm svým „akušroubovákům“. Proto jsem tak monotématický.
Ale na mém blogu dopadá diskuze vlastně stejně. Každý píše o tom, o čem se domnívá, že zná. Pardon. Častěji si budu sedat na ruce. 😕
To přece nebylo na Tebe. Ne, sedat na ruce si budu já, ne Ty.
Na ci ruce bude to sedani..Nastroje ale radi bojujou zpet a znastrojujou si , kde a co a koho muzou..
Snazi se nejdrive , o co nejvetsi zavislost na nich..
A co teprve tech pracovnich mist, ktere souvisely se svickami, petrolejkami a lucernami? Kdyz prisla elektrina!
Alef Nula – proč zisk? Není potřeba pracovat a tvořit lidskou vlastností? Je „pokrok“ nejvyšší možnou rychlostí životní nezbytností? Otázkou je, co s „asociály“.
A není paradoxem, že systém honící se za ziskem je zadlužený až po uši, zatímco ten předchozí – „neefektivní“ – dokázal zajistit lidem nízké životní náklady a k tomu navrch ještě hospodařit s přebytkem? Byť malým, ale rozhodně bez záporných čísel?!
Upřesním: zisk majitele výrobních prostředků.