21 listopadu, 2024

Poslední lednové úterý

Od začátku roku mi už několik lidí vytklo, že jako autor zanedbávám Litterate. Pokusím se to napravit, ale nejdříve vysvětlím, proč ta odmlka.

V první řadě se mi nedostával čas. Během uplynulého roku jsem rozběhl Jungmannovu národní akademii, což může být – mimo jiné – manufaktura na výrobu kontraelity. To znamená, že naší ambicí je vytvořit skupinu lidí, kteří jsou vzdělanější, mají větší rozhled a větší schopnosti analytického myšlení než absolventi oficiálních humanitních fakult.

To se do určité míry povedlo. Po roce práce tu už máme pár lidí, kteří jsou podstatně vzdělanější než prezident, premiér, ministři či jejich poradci. A také, než mediální komentátoři a experti citovaní v médiích. A doufáme, že další budou následovat. V tuto chvíli se našich seminářů zúčastňují přibližně tři stovky lidí, docházejí ovšem různě často. Většina z nich nemá žádné politické ambice, ale už to, že ve společnosti takové mozky jsou, mění situaci. Nestačí to k politické změně, ale pokrývá to jednu z nutných (nikoliv postačujících) podmínek.

Tihle lidé nevynikají jen konkrétními znalostmi, ale především intelektuální zvědavostí, ochotou poměrně tvrdě pracovat, schopností klást správné otázky a celkovým nastavením mysli. Po pár hodinách s Oskarem Krejčímu, Ilonou Švihlíkovou a Martinem Konvičkou uvažujete jinak. V rutinních situacích je to nadbytečné, ale při řešení nových problémů a nečekaných situací se ten rozdíl projeví.

A nečekané situace přijdou. Dějiny se opakují jen v tom smyslu, že nové události se podobají těm starým. Ne v tom smyslu, že by byly úplně stejné a že by se daly opakovat stejné postupy.

A nic ve zlém. Opozice je o krok pozadu. V těchto chvílích například ještě málokomu dochází, že pokud by liberální oligarchii hrozila drtivá porážky ve volbách, může je bez problémů zrušit nebo změnit pravidla. Že na Slovensku té možnosti nevyužili, to neznamená, že neexistuje. Spíš se dá čekat, že stejnou chybu nezopakují podruhé. Vymýšlí už někdo recepty pro situaci, kdy svobodné volby nebudou a občanská situace ani ozbrojený odpor nebudou přicházet v úvahu?

Nejde jen o to, že se na Jungmannově národní akademii snažíme kontraelitu vytvářet, my ji zároveň hledáme. Už to, že je někdo schopný strávit celý den výkladem Ilony Švihlíkové o fiskální politice nebo Ivo Budila o myšlenkových kořenech západní civilizace a ještě za to platit, ho zásadně odlišuje od průměru. Dostáváme se tak ke staré definici –  skutečná elita jsou ti, kdo jsou ochotní udělat nebo obětovat víc než ostatní, nechtějí za to žádné výhody.

Kromě toho jsem napsal knihu Střízlivění a pracuji na knize o národním životě a společenské soudržnosti. Času opravdu nebylo dost.

Vedle toho nezastírám určitý myšlenkový rozchod s alternativou. V roce 2015, když jsem byl členem hnutí, které se snažilo čelit zločinným záměrům tehdejšího premiéra Sobotky, bylo jasné, že naše hnutí:

  • Brání moderní civilizaci se všemi technickými vymoženostmi a obrovskou svobodou jedince,
  • Stojí jasně proti islámu
  • Je všelidové v tom smyslu, že s našimi stanovisky souhlasilo přes 90% společnosti (podle oficiálních výzkumů)

Dnes máme alternativu, jejíž velká část nenávidí moderní společnost, bojí se moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů (zvláště ve zdravotnictví), místy až fanaticky podporuje palestinský džihád a většinu spoluobčanů označuje za ovce. To je přesný opak protiislámského hnutí, ve kterém jsem se kdysi angažoval.

Kromě toho mám za to, že aktivity takové alternativy nijak nepoškozují ani neoslabují Fialovu vládu a naopak ji stabilizují a posilují. Jenže v tuto chvíli není nikoho, kdo by chtěl o takových nepříjemných věcech mluvit.

Nepíšu to s hněvem. Respektuji, že jsem v menšině. Ale posiluje to motivaci věnovat čas spíš něčemu jinému.

Počítejte tedy, prosím, s tím že můj pohled tady na Litterate může působit neobvykle a nepatřičně, a nerozčilujte se kvůli tomu. Když vám to nebude příjemné, nemusíte to číst.

Jak si možná všimnete, nebudu se vůbec věnovat převládajícím žánrům:

  1. Vyjádřit jasný názor na ty zločince, co nám vládnou, a vyjádřit ho velmi emotivním způsobem,
  2. Komentovat výroky paní Pekarové a podobných titánů ducha.

Pokládám ty žánry za naprosto legitimní, ovšem jiní se jimi zabývají mnohem lépe, než bych to dokázal já.

Nicméně budu tu každé úterý sdílet něco z toho, o čem momentálně přemýšlím, píšu, a co čtu. Pokud to bude někoho zajímat, tím lépe.

234 thoughts on “Poslední lednové úterý

  1. Moje zkušenosti s covidem.
    Dva lidé, které jsem osobně znal na covid umřeli. Umřeli také dceřini známí. Dceřin spolupracovník měl těžký průběh s trvalými následky. Já jsem měl lehký průběh, ale přesto to byl hnus.
    Po očkování jsem nepocítil sebemenší následky. Z lidí, které znám jen jeden měl nepříjemnosti na úrovni lehké virózy. Zato po očkování zmizel covid jako epidemie.
    Protože to, co jsem viděl na vlastní oči zcela odporuje všem tvrzením protiočkovacích šílenců, musím jejich představy odmítnout.

    1. Pane Hruško, dovolím si upozornit, že na likvidaci covidu se nejvíce podílela sama příroda, jak už tomu tak bývá.
      První vlny infekce měly opravdu velký potenciál co se týže infekčnosti v populaci , která neměla protilátky a tedy imunitní reakce nebo sama infekce dokázaly u značného procenta nakažených způsobit fatální komplikace.
      Virus se ale po průchodu populací měnil, mutoval a populace si taky začala vytvářet i přirozené protilátky / je otázhkou, zda účinnější byly protilátky přirozeně vytvořené nebo vyvolané vakcinací .
      Nový typ vakcíny byl navíc uveden do praxe bez adekvátního testování – chápu, doba tehdy byla plná obav
      V současnosti už virus nemá zřejmě potenciál vyvolávat epidemie s vyšší mortalitou a dle WHO již byl zařazen mezi běžné respirační infekce.
      Tedy se mi debaty, které se kolem covidu nyní vedou, zdají být zbytečné – především v rovině medicínské.
      Zůstává jistě plno otázek, zda se jednalo o naturální nebo laboratorně upravený virus, zda situace byla nebo nebyla zneužita k hysterii a manipulaci, jaký je výdělek farmafirem a nabalených institucí…

        1. Zatím se povedlo eradikovat (tj. vymýtit na celém světě) jedinou infekční chorobu. Pravé neštovice. A bylo to díky vakcinaci.

          Přirozené protilátky – tedy po prodělané nemoci – nemusí být vždy efektivnější než protilátky po vakcinaci. Je zde ale podstatnější aspekt.
          Vakcinace obvykle zabrání nákaze nebo aspoň, pokud k nákaze dojde, výrazně zlepší průběh nemoci. Tím nás chrání před následky (leckdy fatálními) té primární infekce.

          Už první vakciny proti neštovicím v polovině 19. století výrazně snižovaly riziko nákazy touto chorobou a u nakažených výrazně snižovaly riziko úmrtí či těžkého průběhu. Za očkování proti záškrtu, černému kašli, tetanu, neštovicím a dětské obrně, která byla povinná už v době mého dětství, jsem rád. Ani jednu z chorob bych nechtěl prodělat s tím, že když přežiju, budu mít lepší protilátky. Zrovna tak ne tuberkulózu, která v minulých generacích utrápila několik členů naší rodiny. Naše generace už byla očkovaná.

          Covid byl v době svého nástupu chorobou s těžkým průběhem, častými dlouhodobými následky, řadou úmrtí (i mezi mými kolegy). V rámci toho, jak ta pandemie probíhala ve světě, jsme si v České republice nevedli špatně. To, že se to při optimální organizaci dalo zvládnout lépe a někteří na tom vydělali, se popřít nedá. Škoda, že jsme ve správný čas nedokázali již nadbytečné kapacity poskytnout jiným, potřebnějším.

          Statistiky napříč světem zde: https://www.statista.com/page/covid-19-coronavirus

          1. Můj příspěvek NEBYL proti vakcinaci. Pochopitelně, pokud prodělání dané choroby s sebou nese značná rizika, je vždy lepší očkovat. Co mi v případě covidu vadilo, bylo to, že se veřejně a jednoznačně tvrdilo, že protilátky po tzv vakcinaci byly jaksi lepší. Já jsem třeba covid prodělala, měl velmi mírný průběh (a to jsem rodinnej chcípák), a pak jsem si opakovaně nechala dělat protilátky. jejich hladina stoupala. No a další a další očkování do lidí nutili s tím, že protilátky po očkování rychle klesají.

            Jo a podle mne není nemoc eradikována, pokud viry, co ji způsobují, jsou stále někde v laboratořích. Možná se budeme za chvilku té eradikaci divit.

            1. Jen bych k „Pochopitelně, pokud prodělání dané choroby s sebou nese značná rizika“ doplnil, že ta risika musejí být menší než očkovací a také se musí zohlednit účinnost vakciny.

          2. Vse zle je k necemu dobre. Antivax politikove, kteri si toto zvolili za jeden z piliru (Rajchl) nebo dokonce hlavni pilir sve koncepce (Volny) jsou automaticky neduveryhodni. Je to jasny priznak ze bud je uplne blbej – nebo priserne vycuranej a chce posbirat hlasy blbcu. Je to tak silny varovny signal, ze vice netreba. Ja Vidlaka v tomto pred Rachlem varoval, nu coz, pro Vidlaka to nebyl dost silny priznak, musel si pockat na jeste silnejsi – na svoji skodu… Je to jako jedna zachovala dama moje znama, byla do hluchoslepoty zbesnena do fesaka. Ktery k ni za 9 mesicu znamosti prisel asi tak 10x, a to vzdy ve stylu prisel vecer, nazral se, vyspal, rano v 9 vypadl. Ona obcas u nej. A to ji nebranilo vyhlasovat o nem ze je to super clovek a ze to s ni mysli vazne a ze „konecne nasla“ 🙂 Vidlak casem zjistil ze kdyz do politiky – tak musi sam za sebe. Ale to ma zas dalsi rizika, do kterych se moc nehrne – a neni divu…

      1. Jistě, sama příroda si poradí vždycky. I bez očkování. Poradila si i s morem a dalšími infekčními chorobami v dobách, kdy žádné očkování neexistovalo. Jen je otázka, kolik k tomu bylo potřeba mrtvých, než příroda vypěstovala v přeživších dostatečnou imunitu, a jak dalece to danou civilizaci zdecimovalo (například z velkých říší v jižní Americe nezbylo prakticky nic).

        Očkování je jenom snaha , více či méně úspěšná, ten přírodní proces vytváření imunity urychlit, aby těch mrtvých nemuselo být tolik.
        Dodnes trvající zaslepená hysterie proti očkování není pro „alternativu“ v očích normálního člověka moc dobrou vizitkou.

        1. Opět jste to nepochopila, snad téměř nikdo na alternativě není proti očkování jako takověmu. Odpor zde vyvolávají pouze naprosto nedostatečně otestované vakciny proti covidu, které byly navíc nakupovány za podezřelých okolností a nuceny vysloveně vydíracími praktikami. Já neznám osobně člověka pod sedmdesát let, který by se nechal očkovat, aby si pomohl proti covidu. Všichni buď donucení z práce ( nemocniční sestra mi řekla jak je pro ni strašné že musela ), aby mohli na dovolenou, aby mohli do restaurací a podobně.

            1. A copak vás vedlo k vašemu přesvědčení o Tymakove příspěvku. Nedostatečne otestované vakcíny, podezřelé okolností jejich nákupu nebo vydíraci praktiky? Tak se pokuste to vyvrátit. Ale to nemůžete, že?

              1. Tymákovanova věta: „Já neznám osobně člověka pod sedmdesát let, který by se nechal očkovat, aby si pomohl proti covidu“ je nepravdivá.
                Takových lidí totiž byly milióny jenom u nás. Nechali se očkovat v době, kdy to vůbec nebylo povinné, nesouviselo to s cestováním ani ničím jiným, protože se tehdy ještě cestovat nemohlo vůbec. Souviselo to pouze s tím, že nechtěli prodělat těžký covid. Mnozí mladší lidé nedočkavě čekali, až bude očkování jejich věkové skupiny otevřeno, protože vakcíny nebylo dost pro všechny a přednost měly starší ročníky.

                Tymákovan si z toho všeho zřejmě pamatuje už jen následnou dobu, kdy virus zmutoval do lehčí varianty (což zároveň snížilo i účinnost původní vakcíny) a tudíž poptávka po očkování poklesla.

                1. Virus nezmutoval do lehčí formy, ale začalo se válčit na Ukrajině, vzniklo nové téma a na covid se zapomnělo

                  1. Milena je zpitomnela , kdyz pise ,>.:jiste sam priroda si vzdycy poradi .I bez ockovani“..
                    Nehlede na obrovsky epidemie moru a cholery driv, spanelsky chripky 1918, bez ockovani uz by tady davno nebyla .
                    A bez prisnych zdravotnickych opatreni a jejich dodrzovani vlad a uradu.
                    Kdyz priroda jako nic tady neni perfektnei. A nebude.

                2. Vy evidentně buď nečtete pořádně nebo nejste schopna pochopit zcela jednoduchou větu. Nemůžete posuzovat pravdivost mé věty „Já neznám osobně člověka pod sedmdesát let, který by se nechal očkovat, aby si pomohl proti covidu.“ protože tím, že neznáte mne už vůbec netušíte, koho znám osobně.

                    1. Já vím, snažím být slušný, ale zase nenechat evidentní nesmysl mým směrem bez korekce.

                  1. Ovšem na druhou stranu použití argumentu „Já osobně neznám nikoho…“ v debatě o obecné (ne)platnosti uvedeného tvrzení také není úplně košer.

                    Mimochodem, z těch důvodů, proč se někdo nechal očkovat, vám oběma úplně vypadlo „nechtěl(a) ohrozit ostatní“, protože úplně na začátku se tvrdilo, že má vakcína bránit přenosu, což se později ukázalo jako dezinformace. To byl mimochodem důvod, proč jsem se nechal opíchat já (a proč jsem při pohybu mezi lidmi používal ten „uslintaný hadr“) a myslím, že jsem zdaleka nebyl sám.

                    1. Boj proti dezinformacím pomocí jakési vakcíny a uslintaného hadru. Zajímavá metoda.

                    2. Souhlasím, ale byl to jen dokreslující argument. Navíc si myslím, že za dobu skoro čtyř let jsem o tom mluvil již s hodně lidmi.

                      Očkovat jsem se nenechal, ale roušku jsem poctivě nosil ze stejného důvodu jako Vy. Je zvláštní, že ti kdo tak pejorativně mluví o rouškách, ještě nevytáhli na doktory, aby je přestali nosit včetně operací.

                    3. JŠ: Snažíte se být vtipný za každou cenu? No, budiž vám přáno.

            2. Naopak – vaše reakce svědčí o tom, že se s Tymákovanem dost míjte. Shrňme klíčová trvrzení vaše a jeho:

              Milena:
              Dodnes trvající zaslepená hysterie proti očkování není pro „alternativu“ v očích normálního člověka moc dobrou vizitkou.

              Tymákovan:
              Odpor zde vyvolávají pouze naprosto nedostatečně otestované vakciny proti covidu, které byly navíc nakupovány za podezřelých okolností a nuceny vysloveně vydíracími praktikami.

              Já (neočkovaný proti covidu, ale očkovaný proti tetanu a mj. proti některým tropickým chorobám) nikde ve svém okolí odpor proti „standardnímu“ očkování nevidím. Nechuť/odpor vůči nevyzkoušeným, nedostatečně testovaným „vakcínám“, které mmch. ve skutečnosti nejsou vakcínami z definice, nýbrž pokusem na člověku, vidím, kam se jen podívám. Také vidím, že mnozí, kteří podlehli propagandě nebo nátlaku a dali se „očkovat proti koronaviru“, toho dnes litují.

              Mezi tím dvojím je dobré rozlišovat – a nejen pro účely vzájemného porozumění v diskusi.

              1. Když jsem psala „hysterie proti očkování“, měla jsme na mysli právě očkování proti covidu. Proti jiným očkováním taky žádnou hysterii nevidím.

                Když nepočítám výkřiky na webu, tak já fyzicky nevím o nikom, komu by očkování prokazatelně ublížilo. Já se například každoročně nechávám očkovat proti chřipce a ty „nežádoucí účinky“ mi přijdou v obou případech stejné: zduření a lehká bolestivost v místě vpichu, což po pár dnech vymizí. Možná pocit lehké únavy (což v mém případě může být i moje vrozená lenost, vítající jako výmluvu pro nečinnost lékařské doporučení vystříhat se pár dní větší fyzické námaze:-).

                  1. Ona je soudružka Milena také mohutná vědkyně. Téměř jako soudružka Langšádlová. Výbor pro udělení Nobelovy ceny bude mít velmi obtížnou práci, kterou z nich upřednostnit.

                  2. To ovšem ani zdaleka nemůže soutěžit s Vašimi „vědeckými metodami“ počítání lidí (výsledek 0), kteří se šli očkovat kvůli covidu.

                    1. Já s těmi lidmi mluvím, protože píši pouze o lidech, které osobně znám, proto mi důvod svého očkování sdělili. Na to nepotřebuji žádnou vědu.

                1. Re: Milena

                  Vlastním čotku a ujce.
                  Ujec se po OPAKOVANÉM nátlaku své spolubydlící nechal OPAKOVANĚ opíchat na koroňáka. Celkem čtyřikrát.
                  Vždycky OPAKOVANĚ ( 4x )skončil v posteli na několik týdnů s poměrně vysokými horečkami (39 – 40°C). Což u postaršího kusu (80+) nebývá obvyklé.
                  Naposledy z toho byl oboustranný zápal plic a pochopitelně zánět průdušek, bo vysloužilý havíř a průdušky v hajzlu.

                  Čotka ho chtěla odlifrovat do špitálu, načež jsem ji nakopal prdel a vysvětlil jsem jí, že jestli ho nechá hospitalizovat, rozbiju jí hubu a nebude dědit, protože skončí v base pro opakovaný pokus o vraždu.

                  Pak ještě znám další kusy, které po řízené intoxikaci koroňákem zaklepaly bačkorami, ale u nich jaksi nemám zprávy z první ruky, tudíž nemohu posloužit demonstrativním příkladem.

                2. bohužel, paní Mileno, takto lehce to nelze odmávnout.
                  u vakcín firmy johnson byly zachyceny tromboembolické příhody, ta vakcína se taky, myslím si, už ani nevyrábí
                  u vakcín firmy Pfizer se také mluví o významném procentu postvakcinačních komplikací třeba ve smyslu zánětu srdečního svalu.
                  Zadejte si posvakcinační myokarditida – mezi kardiology o tom najdete hodně, od firmy pfizer minimum.
                  V zásadě jde o to, že v průběhu epidemie a masového očkování se měly průběžně vyhodnocovat přínos a rizika a zohlednit epidemiologii.
                  Přišlo to tak daleko, že se vakcínou, podávanou v experimentálním režimu / neprošla testy a studiemi potřebnými k lege artis schválení/ začaly očkovat gravidní ženy a malé děti . V době, kdy nebyla úmrtnost nijak vysoká.
                  A tohle mi vadí.

                  1. A co postcovidové komplikace? Není jich náhodou víc, než těch postvakcinačních? Je opravdu vakcinace nebezpečnější, než prodělání covidu?

                    Jinak ale dnes nemá smysl se o to laicky hádat na webu, očkování přece není povinné (ani covid už není to, co býval) a pro drtivou většinu normálních lidí to už dnes není téma. Pokud je chce „alternativa“ přesvědčit a získat podporu, měla by tak činit jinými argumenty než svým „hrdinským bojem“ proti covidovým opatřením.

                    Ať si tu účinnost očkování, žádoucí i nežádoucí, zkoumají příslušní vědci, mají-li ovšem validní data očištěná od jiných vlivů.

                    1. Výrok „A co postcovidové komplikace? Není jich náhodou víc, než těch postvakcinačních? Je opravdu vakcinace nebezpečnější, než prodělání covidu?“ implikuje, že vakcinace zabraňuje covidu, což je jasný nesmysl negující smysl celého následného textu.

                    2. Nic takového to neimplikuje, Tymákovane.
                      Implikuje to pouze to, že většina zdravotních komplikací, které dnes u některých lidí vidíme, vyplývá spíš z viru samotného, než z očkování.

                    3. Aha, já naivka věřil, když jste psala, že rozumíte implikaci. Zkusím tedy abyste to pochopila. Očkování proti covidu neznamená, že by éčkovaný covid nedostal. Proto mají komplikace po covidu očkovaní i neočkovaní stejné.

        2. Zaplať pán buch za soudružku Milenu. Konečně tak víme, že to s námi všichni myslí jen a jen dobře. Přičemž soudružka Milen zdaleka nejvíc!

            1. Re: Milena

              Jste naše soudružka, ať chcete nebo ne. S tím už nic nenaděláte.
              Jestli myslíte, to si nejsem jist.

        3. paní Mileno, v počátku bylo očkování záležitostí medicínskou, později již ekonomickou.
          A nenechte se mýlit, očkování považuju za velmi prospěšné, pokud slouží k účelům potírání infekce. Viz eradikace pravých neštovic.
          mRNA vakcíny jsou novinka, osobně jsem přesvědčená o jejich relativně nízké účinnosti a mnoho mnoho otazníků kolem vlivu na dlouhodobý zdravotní stav organismu.

          1. Jistě, účinnost je nižší, než se předpokládalo, zejména proto, že virus neustále mutuje. Ale vliv „fragmentu genetické informace viru“ na dlouhodobý zdravotní stav člověka nemůže být horší, než vliv celého viru s celou jeho genetickou informací. A pravděpodobnost, že by dříve či později do člověka vlezl celý virus se vším všudy, je blízká jistotě.

            1. „Ale vliv „fragmentu genetické informace viru“ na dlouhodobý zdravotní stav člověka nemůže být horší, než vliv celého viru s celou jeho genetickou informací.“

              To vůbec nemusí být pravda.
              Zaprvé může záležet i na tom, kam v organismu onen fragment umístíte.
              Zadruhé – do těla nevpravujete jen onen fragment, ale také jeho nosič. Celá tato technologie je v plenkách, není dostatečně otestovaná, není experimentálně vyvráceno, že by mohla mít nějaké negativní dopady. Matematik z olomoucké univerzity Tomáš Fürst dokázal (opakuji: dokázal) na veřejně dostupných datech, že existuje kauzální souvislost mezi očkováním proti covidu a propadem plodnosti.

              K vašemu protichůdnému tvrzení připomínám, že nepřítomnost důkazu není důkazem nepřítomnosti.

              1. Zakladateli moc děkuji za obě Vaše vysvětlující reakce v tomto vlákně.

                Hodně by mne zajímala reakce pana Hampla, je to konec konců diskuse na základě jeho článku.

              2. Nic takového žádný matematik dokázat nemohl, protože nelze oddělit vliv viru od vlivu očkování. Každý očkovaný totiž mohl přijít (a téměř s jistotou i přišel, pokud nežije neprodyšně izolován někde ve sklepě) do styku s virem a mohlo to u něj proběhnout bezpříznakově. Takže zrovna tak může být ta kauzální souvislost mezi virem samotným a propadem plodnosti.

                A zabýval se ten matematik také tím, jestli náhodou nesouvisí ochota nechat se očkovat s ochotou používat antikoncepci? Tedy nechat to zcela na přírodě nebo se nějak „uměle“ bránit (viru či početí)?

                1. Nebudu pátrat po vašich vědomostech z matematické statistiky, to by nemuselo dopadnout dobře. Ale doporučím vám nastudovat si předmětné práce dr. Fürsta.
                  K vašemu přehledu v matematice chovám obrovskou úctu a pro člověka vašich schopností bude vyvrácení Fürstových poznatků jistě maličkost.

                  1. Zakladateli, obávám se, že Milena považuje za postačující vyvrácení ten první odstavec z 13:06 a vysvětlit jí, že tomu tak není bude nemožné. Jen zkušenosti z minula.

                2. Je to na Vás, soudružko Mileno. Budete muset sama prozkoumat vazbu mezi očkováním a antikoncepcí. Máte mohutné zkušenosti s očkováním, takže to pro vás bude hračka. Pokud přesto narazíte na problém, můžete to vždycky pořešit s kolegyní Langšádlovou.

                  1. Omlouvám se, že vstupuji do vašeho dialogu s Milenou. Ale já bych doporučil začít ne imunologií, ale vyvrácením axiomů výrokové logiky. Tam je skryt nevýslovný vědecký potenciál, zřídlo nového paradigmatu a světonázoru osvícených.

                    Kdybych nemusel za chvilku řídit, šel bych si dát frťana.

                3. Tedy dnes vážně překonáváte sama sebe. Pokud podobným způsobem obhajujete víru sekty papatunelovy, je to děsivé, ale jde jen o sociologii. Pokud se ovšem pustíte do exaktních technických věd, možná dokážete dohnat k sebevraždě ze zoufalství i věřícího.

                    1. Jak jsem už jednou psal, zase někdy fňukejte, že se k vám zde nechovají slušně.

              3. Re: AN

                Teď jsem to psal jinde – soudruzi Mileny zaměňují ve výrokové (matematické) logice implikaci s ekvivalencí.
                => a

                1. Vím co je implikace a co je ekvivalence a jak se zapisují, nemusíte se kvůli mně namáhat.

                  V mém příspěvku bylo pouze zpochybnění závěrů onoho matematika, protože on jednoduše nemůže mít validní vstupní data, kde by mohl být jasně objektivně rozlišen vliv viru samotného (a případně x dalších vlivů) od vlivu očkování.

                  1. 😀 😀 😀
                    Bože dobrý, já vím, že nejsi – ale kdybys byl, tak… 😀 😀 😀
                    Ne jináč, že dnes je 1. dubna.

                    Zpochybnit závěry Tomáše Fürsta takovýmto způsobem nemůžete. Abyste to mohla platně udělat, musela byste se seznámit s obsahem jeho práce a vyvrátit (to jest: dokázat nepravdivost) alespoň jednoho jeho tvrzení, na kterém staví své vysledky.

                    Způsobem, jakým postupujete zde, zpochybníte nanejvýš zřejmě neoprávněný předpoklad o vaší příčetnosti.

                    1. Neznám texty onoho matematika (proč nedáte odkaz?), ale o matematickém modelování něco vím, a platí tam beze zbytku známé: Garbage in, garbage out.

                      Každý model, když nakrmíte vhodnými daty (a jiné vlivy pominete) Vám nakonec dá kýžený výsledek, jaký si přejete mít, aby potvrdil to, co chcete mít potvrzeno. Stejné je to u klimatických modelů.

                      Pokud závěry nevyplývají z relevantních, od jiných vlivů očištěných vstupních dat, tak prostě nemohou být věrohodné, i kdyby byly sebelépe logicky postavené.

                      A těch vlivů na množství narozených dětí může být velmi mnoho, od počtu žen ve fertilním věku až po subjektivní věci typu: než si zrovna teď pořídit dítě, tak budeme raději cestovat, obzvlášť, když jsme teď nějakou dobu nemohli (kvůli covidu). Nebo ekonomické důvody: za covidu jsme přišli o práci, stálo nám podnikání, musíme to znova rozjet, na dítě teď není vhodný čas. Taky nemožnost najít si partnera během covidu (nekonaly se společenské akce) nebo naopak rozchod se stávajícím partnerem (zavření doma v ponorce lezli si natolik na nervy, že se rozešli). Atd. atd. Prostě možných vlivů lze vymyslet na každém prstu deset.
                      Pokud se ale někdo zaměří na jeden jediný vliv, tak nějakou tu svoji kýženou korelaci z dat vždycky vydoluje.

                      Ale hlavně, co vidím jako nejdůležitější překážku pro seriózní vyhodnocení vlivu očkování na plodnost, je existence samotného viru a objektivní neschopnost oddělit od sebe vliv prodělání virózy (podle mého názoru ji už prodělali všichni, jen někdo v bezpříznakové formě nebo s tak mírnými příznaky, že nepotřeboval lékaře) od vlivu očkování. Jaký je tedy vliv samotného viru na plodnost?

              4. Jen několik detailů.

                1) Matematik může prokázat korelaci, nikoli příčinnou souvislost.
                2) Tomáš Furst, pokud je mi známo, své závěry zatím uveřejnil na různých seminářích, diskusních fórech a v médiích, která nekladou příliš velké nároky na ověření dat a závěrů z nich vyvozených. Databáze vědecké literatury WOS nezná ani jednu publikaci tohoto autora, která by se zabývala plodností.
                3) Publikace zabývající se možným vlivem vakciny proti COVID na plodnost, které se dají dohledat ve WOS, vesměs nevidí žádná rizika tohoto druhu.

                1. Pokud je mně známo, Tomáš Fürst hovoří o možné, resp. dílčí kauzalitě. Ale i kdyby byla prokázána „jen“ nějaká korelace, je to přinejmenším důvod ke kritickému zamyšlení, rozhodně ne k bezhlavé aplikaci neověřeného léčiva ve stanech na ulicích a nádražních čekárnách.

                  Měli bychom prokazovat, že léčivo neškodí, a ne že škodlivé účinky nebyly nalezeny. Jak víme, není to totéž.

                  1. Obzvláště potom, co zaručeně neprošlo běžným předepsaným ověřováním a pravděpodobně ani tím farmaceutickými koncerny vylobovaným zkráceným.

                    1. Doporučuji k laskavému posouzení přehledový článek E. Tumbana: Lead SARS-CoV-2 Candidate Vaccines: Expectations from Phase III Trials and Recommendations Post-Vaccine Approval https://www.mdpi.com/1999-4915/13/1/54

                      Je to Open Access, tak byste to měl/a být schopen/a stáhnout.

                      Autor zde v prosinci 2020 podává přehled tehdy dostupných vakcín a toho, v jakém stupni vývoje/testování se nacházely. Pro Modernu tehdy uvádí, že v rámci II a III fáze byla testována na 30 000 probandech. Od té doby se osvědčila na milionech dalších – včetně mne. Pfitzer byl ve stejném stadiu testování na 43000 probandech. Z toho se už dá udělat statistika.

                      Koncept mRNA vakcin je ale podstatně starší – doporučuji článek J.C.Kaczmarka z roku 2017: https://genomemedicine.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13073-017-0450-0 (rovněž Open Access)

                    2. Děkuji. Trochu mne překvapuje, že jde o veterinární školu. Přiznám se, že jsem přečetl abstrakt, u něhož se mi nezdá, že by vylučoval, co jsem psal. Práce byla registrována začátkem prosince 2020, to se myslím již vesele očkovalo i nutilo, a žádná vakcina ještě neprošla kompletními testy. Tak to čtu já jako laik, mohu se mýlit.

                  2. Ad: „Měli bychom prokazovat, že léčivo neškodí, a ne že škodlivé účinky nebyly nalezeny. Jak víme, není to totéž.“

                    Není to totéž.
                    Škodlivé účinky se dají nějak definovat, hodnotit a vyčíslit jako míra rizika.

                    To, že by léčivo bylo zcela prosté všech možných nežádoucích účinků, se nedá předpokládat nikdy. Natož dokázat. Pokud ale máme dostatečný počet pozorování, víme, co nastalo s jakou frekvencí. A riziko toho, co nenastalo ani jednou, můžeme považovat za menší, než je převrácená hodnota počtu probandů.

                    1. Ad: „Pokud ale máme dostatečný počet pozorování, víme, co nastalo s jakou frekvencí. “

                      A to jsme před začátkem masové aplikace „vakcín“ po nádražních čekárnách, obchodních centrech a provizorních stanech na ulicích právě neměli.

                  3. F prypade ,ze jde o nahly vyskyt a rozmnozeni epidemii , nelze boj proti ni soustredit jen do nemocnic a klinik.
                    Je treba zahajit obranu vsude. Ockovanim treba ve stanech s kvalifikovanym personalem. Kdekoliv je to mozny.
                    To neni zadna bezhlavost , aby to bylo dostupny vsem i starym lidem ,detem a co nejbliz.
                    To je samozrejme velmi dobre organizovana obrana zdravi lidi.
                    My nic pres vsechny vyzvy delat nemuzeme , zadny prokazovani provozovat !!!!/skodi, neskodi/ , protoze to musi delat specialisti ve specializovanych laboratorich..
                    A dodat vysledky co nejdrive..
                    Meli bychom potom vlastne prokazovat vsecko , zadnej problem….. prokazovani zaridi klavesnice , ihned a na prani kazdyho.

              5. ještě k tomu: „kam je fragment umístěn“:
                Obojí (jak fragment, tak komplet celá RNA viru) je nakonec umístěno v lidské buňce, která podle té RNA začne vyrábět bílkoviny viru. Podle „fragmentu“ jen některé bílkoviny, podle celé RNA viru pak všechny bílkoviny potřebné pro stvoření nového viru.
                Čili buď proběhne v těle výroba všech bílkovin viru (a tím pádem i dalšího viru), nebo jen nějaké podmnožiny bílkovin. Takže z toho „fragmentu“ nevznikne v těle nic navíc, co by tak jako tak nevzniklo i ze samotného viru.

                A pokud jde o nosič: ano, někdo může být na něj alergický, ale to se může stát
                u každého očkování čímkoliv proti čemukoliv.

                1. Tak to je věda jak z praku. Lidská buňka. Člověk se skládá z lidských buněk, zjevně všechny stejné, že ? Všechny vakciny mají nosič, na který může být alergie. Bomba. Co nám ještě zajímavého povíte ?

                  1. Nechte to být. Já si v takových případech připomínám scénku z Medvídka Pú, v níž Prasátko nese Ijáčkovi fialky.

                    Mně to pomáhá, vyzkoušejte.

                    1. Dobrá rada, děkuji. Jdu dělat dřevo, zima ještě neskončila.

                  2. Vy radši přemýšlejte, jak nám něco zajímavého a smysluplného povíte Vy. Zatím tady na mne jen tupě a prázdně pokřikujete.

                    1. Na argumenty jste nereagovala a ještě opakovaně napadáte. Já se dnes držel naprosto slušně. Konec konců víte, že urážky od osob jako jste vy jsou vlastně komplimentem ?

        4. Sama příroda si poradí někdy. Neštovice lidi zabíjely určitě 3000, možná 5000 let. Ještě ve 20. století zabily 300 až 500 milionů lidí a příroda si neporadila.

          1. ne vždy, přiznávám.
            Ale obvykle se to v přírodě přirozenými mechanismy daří, ty mechanismy nejvíc ničí sám člověk

          2. Stejně tak si neporadila s dětskou obrnou, záškrtem, tuberkulózou, spálou, černým kašlem, neumí si poradit s meningitidou, tetanem a dalšími infekcemi.

          3. Příroda si poradila. Přežili ti nejodolnější, slabších kusů se příroda zbavila a pročistila tak lidský genom. Přirozený výběr.

            Otázka je, jestli to opravdu chceme nechat jen na přírodě? Zachraňujeme přece s nemalými náklady kdejaké novorozeně s vrozeným postižením, které by jinak příroda sama nechala zemřít.

            1. S vama si priroda taky poradila , Mileno. Kockovani, vockovani a preventivni nepotrebujete , ani zadny nejsou , ve vasem pripade.
              Jenom je treba vam odebrat klavesnici ,zamknout ji a zahodit klic…..
              To postaci. Zadny vockovani. Vase priroda to nezvladne ,si neporadi ,
              neni perfektni..
              I zdravy novorozene potrebuje nemale naklady..
              Ja bych s tim nezachranovanim nezacinal.
              Kdyz zacnete s necim ,jako nezachranovat skoncite , ze vas taky nikdo a nic nezachrani a mozna nejdriv.
              Je toho hodne, treba nikdo neprijede , kdy vam hori strecha nad hlavou, kdyz onemocnite, se nikdo nepostara.
              Vrozeny postizeni ma vetsina , nikdo neni perfektni, nekdy je to videt a casto neni.
              Prostredky vynakladany sou mizerne levny ve srovnani s mega naklady na zbrojeni na zabijeni tech nepostizenych..
              Blabolite nemocny blbosti ,vockovani na to snad jednou taky bude.
              Pozor, odhodit klavesnice ted !! Pohov rozchod!!
              Smer uklizet ,prat varit ..

        1. Myslím, že tak jako Vy to vidí většina lidí. Jenže zde se koncentrují především covidoví kverulanti, pro které je boj proti očkování či proti rouškám zřejmě celoživotní téma. Je to takový jejich „Mein Kampf“.

          Zbytečně se tím ustavičným připomínáním svého anticovidového „hrdinství“ vzdávají (myslím Rajchl a spol.) možnosti oslovit většinu lidí, kteří to považují ne za hrdinný boj proti establishmentu, ale za hloupé kverulantství.

          1. Tak se na ně vykašlete, nepřesvědčíte je, jen jim dáte příležitost znovu dokazovat, co věděli už staří sofisté – že cokoli, i ten největší nesmysl, je možno dokázat formálně logickými argumenty.

  2. Petr Hampl je smutný příběh dobrého a přemýšlivého autora, který vsadil na špatného koně a kvůli ješitnosti z něj už nemůže slézt. Před nedávnem podsouval alternativě vesmírné ještěry, teď už to stoje proti realitě jakoby zmírnil na to, že „velká část alternativy nenávidí moderní společnost“ – ale je za tím zase jenom to covidové očkování. Kdysi jsem si Petrem Hamplem vyměnil pár mailů. Poté, co nazval ty, kteří stáli proti covidovému šílenství, odpadem společnosti, v rozhovoru jsem dál nepokračoval.
    Přitom celé poučení z covidu je poměrně jednoduché
    – lidi si nechají vzít svobodu překvapivě snadno
    – věda (nebo spíš experti) není imunní vůči korupci (vidíme to třeba i na klimatické změně)
    Kde je tam nějaká nenávist proti moderní společnosti mi není jasné.
    Akademie určitě není špatný nápad, je ale pouze jeden z mnoha. Vydávat ho za málem přípravku pro budoucí elity je dost namyšlené. Pan Hampl uvízl v myšlenkových kolejích a teď už je nemůže opustit. Škoda.

    1. „– věda (nebo spíš experti) není imunní vůči korupci“ – já bych to viděl, že skutečný vědec se nedá koupit tak lehce, ale zato se lehce dá spousta čučkařů vydávat za vědce.

      1. Bohužel nemáte pravdu. Situace je horší, než si myslíte.
        Mnoho vědců (skutečných vědců, zejména v přírodovědných a technických disciplínách – nemyslím věrozvěsty gender-víry a eko-náboženství) působí v rámci vysokých škol. Jsou snadno vydíratelní, a proto také vydíráni. V éře covidu se to velmi zřetelně ukázalo.

        1. To máte pravdu. Ale je to depresivní, když se člověk touto optikou podívá na stav naší společnosti ve smyslu oceňování různých profesí, jak morálně tak finančně.

    2. Dělá mnoho dobrého, ale má své limity, které jsou podle mého v rozporu s jeho, v jiných oblastech logickým a analyticko-syntetickým, myšlením. Škoda. Nesmí se to ale stát vylučujícím momentem, protože by se opět sklouzlo k atomizaci hledáním chlupů na dlani.

  3. Je to náhoda?

    …..aby unikli mobilizačním komandům, která pročesávají celou Ukrajinu, musí přestat používat banky, vybírat z nich hotovost, a dokonce už ani necestují MHD, nejezdí auty, ani necestují z města do města. Ale všichni jsou někde důkladně skryti. A jejich ženy a blízké příbuzné je chrání, ukrývají, a živí! Podle poslance Natalukhy jde v tomto případě o úplné a důsledné vyhýbání se státu, tak aby stát nemohl tyto muže ani identifikovat, a ani najít, a že je tím ohrožena celá obrana Ukrajiny!……
    …… Podle těchto údajů tak Zelenskému zbývá k mobilizaci na ruskou frontu asi posledních 100 tisíc mužů, ale ti jsou politiky, vlivnými státními úředníky, podnikateli, policisty, či zaměstnanci klíčových profesí v energetice, zdravotnictví a ve zbrojním průmyslu…….

    https://www.michalapetr.com/map-1899-putin-uz-demobilizoval-3-4-milionu-ukrajincu-uniklo-v-kyjeve-kazdy-stat-podporovany-usa-po-prekroceni-kinnunenova-mobilizacniho-parametru-prohraje-valku/

  4. Nechci panu Hamplovi odporovat z principu, ale je zde několik ale.
    Pan Hampl uvádí:
    „Dnes máme alternativu, jejíž velká část nenávidí moderní společnost, bojí se moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů (zvláště ve zdravotnictví), místy až fanaticky podporuje palestinský džihád a většinu spoluobčanů označuje za ovce.“

    Newtonovy pohybové zákony působí i ve společnosti, zejména setrvačnost, a akce a reakce.
    Vždyť všechny bezpečnostní předpisy jsou reakcí na fanatické prosazování zájmů, často i sobeckých, například Green Deal.

    Viz Atapana
    …. A Green Deal nebo elektromobilita je zase jen velký podvod na lidi, podvod v celém světě. Řečem o ochraně přírody nevěřím. Kdo ochraňuje přírodu? Nikdo. Protože jakýkoli čin, který naše moderní civilizace dělá, je proti přírodě. Tak jestli to bude elektrický, nebo spalovací, je úplně jedno. Všechno je špatné, protože jsme si vytvořili zákony, které jdou proti přírodě. Podle nich jedna parta vyhraje, tak jsou elektromobily. Druhá parta těch nadnárodních koncernů svrhne tu první, je to bitva mezi nimi….
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zeleny-Atapana-Green-Deal-je-velky-podvod-na-lidi-Jsme-klamani-politiky-svet-je-rizen-jinymi-678591

    Je špatné hájit zachování hotovostní platby?
    Je špatné mít papírové doklady totožnosti?
    Musíme mít E-mailovou poštovní schránku?
    Jenom dodám, že mám platební kartu, která občas selhala.
    Nemám eObčanku, protože jsem zapomětlivý, občas zapomenu mobil doma.
    Nemám E-mailovou schránku, kvůli fikci doručení.

    1. Josef původní napsal:31 ledna, 2024 (5:52)

      Skutečná kreativita v praxi
      Jindřich Rajchl
      ·
      Dnes jsem odeslal předsedovi hnutí ANO Andreji Babišovi a předsedovi hnutí SPD Tomio Okamurovi otevřený dopis, v němž tyto lídry parlamentní opozice žádám , aby využili zítřejšího zasedání výboru pro evropské záležitosti k tomu, aby projednali pozici České republiky při hlasování Evropské rady o zbavení hlasovacích práv Maďarské republiky a prosadili jednoznačné ODMÍTNUTÍ tohoto krajně nedemokratického postupu.

      Současně jsem je požádal o iniciování svolání mimořádného zasedání Poslanecké sněmovny, aby se k této otázce jasně vyjádřila celá dolní komora našeho Parlamentu.

      Pokud bude Maďarsko zbaveno svých hlasovacích práv, případně dojde ke zmrazení finančních prostředků náležejících této zemi jen proto, že Maďarsko zcela legitimně uplatnilo právo veta ve vztahu k návrhu na poskytnutí finančních prostředků ve výši 50 miliard EUR Ukrajině, pak se bude jednat o zcela bezprecedentní a zlomový krok k plné federalizaci EU a k faktickému zbavení práva veta pro jednotlivé členské státy.
      Proto jsme já i moji kolegové ve straně PRO bytostně přesvědčeni, že je povinností zástupců České republiky hlasovat PROTI tomuto fatálně nedemokratickému návrhu bruselských centralistů.
      Plné znění obou otevřených dopisů naleznete v komentářích pod tímto příspěvkem. Posíláme jej na vědomí též maďarskému velvyslanectví v České republice.

      Předem děkuji za maximální sdílení.

      Naší vizí je posilovat V4, nikoliv ji oslabovat podlézáním Berlínu a Bruselu!
      Hájíme demokracii, a proto stojíme pevně za Maďarskem!
      https://www.facebook.com/rajchl.jindrich/

  5. 🍥především intelektuální zvědavostí, ochotou poměrně tvrdě pracovat, schopností klást správné otázky a celkovým nastavením mysli…palestinský džihád…liberální oligarchii

    cílem bude v příštích letech dobýt velkou část Blízkého východu a jeho bohatství, a to postupným vytvořením „Velkého Izraele“, který bude zahrnovat 100 % Palestiny, 100 % Jordánska, 100 % Libanonu, 70 % Sýrie, 50 % Iráku, 33 % Saúdské Arábie, Egypta a Nilu. 

    Velký Izrael by však byl jedním ze surovinově nejbohatších států na světě, zejména pokud jde o uhlovodíky. Zahrnoval by také více než ‼️bilion kubických stop plynu objevených v 90. letech 20. století u pobřeží Gazy, které dnes patří Palestině.

    ukazuje🕎 symbiotický vztah mezi Izraelem – umělou zemí vymyšlenou západními (britskými) sionisty, vzájemnou závislost, která slouží především těm, kdo Izrael vytvořili, a na druhé straně dává sionistickému Izraeli vznešenost vyvoleného národa, jasně zakotvenou v jejich bibli, Tóře.

    https://zvedavec.news/komentare/2024/01/9958-gaza-versus-haag-mezinarodni-soudni-dvur-opet-selhal-pripad-politicke-korektnosti.htm

    https://www.globalresearch.ca/gaza-versus-hague-icj-failed-again-case-political-correctness/5847838

    1. V kancelarich ted vladnou schopnosti kazdej den toho nejhorsiho druhu tvrdosti, ostrosti, vybuchy vseho druhu, sestrelovani, klavesnicovy v mediich , nebo na podiu za mikrofonama nekompromisni zneskodneni , chybujicich a nebo protivniku ,
      a ja nevim co vsecko a na vse co se tam nelibi..
      To poridi a vyridi kecama.
      Jako vojak ve valce neurvale, chrabre a bez milosti , na nepritele.
      Slecno ,dnes rano , jen dva cukricky do moji kavy..Dekuji …

  6. Hampl ano!!! Sice dodnes nemůžu přijmout jeho fanatickou víru v covid a zázračné vakcíny od fajzru, a dodnes mě fyzicky bolí, jak se nechal píchnout do ramena, kde má vytetovaného českého lva…. propíchnul českého lva fajzrem …… ale to nevadí. Je to provokatér a pro ty mám velkou slabost. Jeho postřehy, glosy a články jsou tak originální, břitké a přesné…. Krom toho fajzra se s ním shodnu snad ve všem (ano, včetně podpory Izraele!).
    Hampl ano, a nejen v úterý!!

  7. „Dnes máme alternativu, jejíž velká část nenávidí moderní společnost, bojí se moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů (zvláště ve zdravotnictví), místy až fanaticky podporuje palestinský džihád a většinu spoluobčanů označuje za ovce.“

    Pan Hampl je dnes jakysi zapskly. Toto haze do tvare lidem zde na Litterate, kteri jsou do jednoho za nuklearni energii a jeji rozsireni. Kde nejaci fanatici typu Kunstekovcu sice existuji, ale to je cena svobody slova — mozna bysme je meli radeji udusit polstarem, jak se o to pokouseli covidiste vuci tem, co s nimi nesouhlasili?
    Ovce? No. Oni nam nadavaji do dezolatu a hur. Ovce se mi zda mirne slovo. 🙂

    1. Aha, takze budeme fanaticky aplaudovat genocide v primem prenosu…

      Pred par lety se hrde rikalo odboj, dneska jsou Gabcik a spol uz skoro za teroristy, za par let uz to budou jenom fanatici.

      A demokracie? Svoboda slova?
      Polstarem vas budou dusit a jeste u toho tvrdit, ze je to pro vase dobro.

    2. Vevča – pokud někoho označíte zha fanatika, prosím konkrétní důkazy, že je fanatik, Normálně nechávávm urážky být, ale tohle je moc. Pokud je odpor k zabíjení civilistů podle vás fanatismem, podpora onoho zabíjení je jen žádoucí boj proti islámu, jak naznačuje autor příspěvku? Dehumanizace a vybíjení jsou techniky dobře známé z historie. Když vidím někoho, kdo páchcá zvětstva, to poslední, co mě zajímá, je, jakého je náboženství.

      1. Kunstekova: Tak proc nekritizujete stejnym metrem palestinska zverstva proti zidum, ci zverstva proti sobe samym navzajem?

        Kdyz se fanaticky zastanete jen jedne strany konfliktu, znovu a znovu, a na zpetnou vazbu kaslete, tak vas beru jako fanatika. A vase psani, ve kterem se bijete do prsou jako drzitele jedine pravdy, beru jako propagandu.

        1. Jeste dodam, ze slovo fanatik nevidim jako ad hominem, ale jako slovo popisne.
          Zde je definice:
          Fanatik naznačuje nadměrnou nebo přehnanou oddanost nějaké věci nebo víře. Horlivec, jen o něco méně nepříznivý v implikaci než fanatik, znamená jednostrannou zaujatost.

    3. Vono de vo ponekud zbrklou Kvalternativu, nesourody stado , nesjedno u ceny ,
      pouckama zahaneny do jednoho houfu.
      /to je asi nejvic dulezity/.Ale zaroven s umyslem a propagandou ,
      aby ve stade byl kazdej kus co nejvic oddelenej , osamocenej a v dusledku bezmocnej.
      Aby to kazdej kus taky moc dobre vedel.
      Mnoho kusu tomu napomaha a propaguje vselijakym ochotnym bucenim na vostatni.
      Iracionalni reakce stada , jak jinak , kazdej den jinam , zmatene
      manipulovanyho , regulujou vselijakejma kovbojema ,kolem, uprostred, nad stadem ,
      ktery praskaji bicema strileji koltama do vzduchu,
      ktery krici co je napadne a nebo co maji za ukol , /casto protichudnosti/,
      s velkym revem na to stado. Nikam jinam.
      Kovbojove si taky nadavaji a vyhrozuji navzajem , ale stado spolecne vedou vzdy
      jednim smerem …

  8. Na alternativnich diskuzich je prima, ze se na nich mluvi k veci, osobne se nenapada a hlavne, ze se sjednocuje, to na mainstreamu nenajdete.

  9. Každá má právo na to udělat chybu (pokud je tomu tak, jak se popisuje, trochu neurvale, v článku).
    A pokud se ministr za chybu omluvil, tak by to mohlo být v pořádku. Ovšem je tu ta možnost krátkodobého vlivu např. na akciové trhy, tady by asi měl zasáhnout burzovní dozor, nějaká obdoba amerického SEC.

    Pamatuji jak se jeden čas rozčiloval Elon Musk, že Wall Street ve velkém shortuje akcie Tesla. Nevím ale jestli se to nějak vyhrotilo, mám takový dojem, že se žádné soudní pře nekonaly, že to prostě ustál a shorteři se dostali do stavu “ short squeezze “ jak se tam v hantýrce tomu říká, když někdo z toho shortu raději vycouvá, protože má buď stop loss, anebo už na to nemá nervy.
    Hle , nový bohemismus : vyšortoskvízovaní. 😀

    Tož hlavně ať dotáhnou tu dostavbu jadérek, to by mělo omluvit takové nějaké drobné chyby.
    Obdobně by i hodně velké chyby byrokracie SSA měly omluvit další úspěšné pokusy typu DART. Kterémužto fenomenu nevěnovala zdejší media patřičnou pozornost, publicitu. A přitom zde jde o nejvíce, z hlediska celé Zeměkoule, života na ní. Tady je třeba SSA a patřičným agenturám (i z EU) poděkovat.
    Takhle by mělo fungovat celé lidstvo, nemělo by se pokoušet uskutečnit nějaký Armageddon zevnitř – lidmi, ale zabránit Armageddonu zvenčí, z nedozírných vesmírných dálav.

    1. Pochopil jsem spravne posledni vetu (parafrazuji) „nevsimej si ze zijes ve srackach a je to porad horsi, hlavny je se branit proti mimozemstanum“?

  10. V demokracii ovšem vybírá politiky lid ve volbách.

    To jako hodláte vylézt na pódium a říct „Tady jsme vám vyškolili nové lepší elity, tak je zvolte.“

    Myslím, že to je úplně mimo mísu.

    1. Pokud je někdo vyškolen, má větší šanci proti zkušeným partajníkům v předvolebním boji. A může svá moudrá šířit mezi méně vzdělanými.
      Jako to dělá Rakušan.

      1. Musí být arci vyškolen i v taktice a strategii politického boje (a bohužel i v politikaření, podrazech a svinstvech). Odborník třeba na ekonomii, který takto vyškolen není, vám bude k vyvítečemu.

        1. Jenže tady školí chlap, co neuspěl ve volbách, ani když hájil názor 90% lidí.

          V týmu má nedůvěryhodný lidi, kterejch by se měl zbavit a ani to neví, protože prostě není politik.

          Není schopen někoho něco naučit. Politice sám nerozumí.

  11. S tím výstižným popisem dnešní alternativy trefil autor hřebíček přímo na hlavičku. Přesně tak to je. Proto tady taky nastalo tak mohutné kejhání potrefených hus.

    1. Možná jsem potrefená husa

      Je odvážné tvrdit, už máme pár lidí, kteří jsou podstatně vzdělanější než prezident, premiér, ministři či jejich poradci. A také, než mediální komentátoři a experti citovaní v médiích.
      Je prof. PhDr. Petr Fiala, Ph.D., LL.M.
      málo vzdělaný?
      Nebo
      Proč je masa moudřejší než elity
      Petr Robejšek
      02. 06. 2016 | 06:30
      …….. V roce 1906 navštívil Galton jeden venkovský trh. K atrakcím patřila i soutěž o to, co nejpřesněji odhadnout váhu vystaveného býka. Lidé kupovali losy a psali na ně svůj odhad. Osm set lidí farmáři a laici, uvážliví a zbrklí, vzdělanci a prosťáčci; prostě jako v demokracii. Galton sesbíral losy, vypočetl, jak by tipovala masa, kdyby byla „jedna osoba“ a očekával naprosto zcestný odhad. Ale mýlil se on.

      Skutečná váha byla 1.198 liber a „hloupá masa“ tipovala 1.197 liber.
      ……
      https://blog.aktualne.cz/blogy/petr-robejsek.php
      Možná je potrefená husa někdo jiný.

    2. Až budete zase fňukat, jak jsou tu na vás oškliví, tak bych si dovolil upozornit, jak věcně a slušně zde reagují na vaše urážlivé a nepodložené útoky.

  12. 🍥místy až fanaticky podporuje palestinský džihád a většinu spoluobčanů označuje za ovce. To je přesný opak protiislámského hnutí, ve kterém jsem se kdysi angažoval.

    Slušný Šváb na mozku. Plynulé pokračování duševního pohnutí z vrcholu koronafašismu?

    Islamismus je nástroj k zotročování, vymývárna mozků. To však neznamená, že kabala má být vymlčována z pašování a podpory krimigrace Novoevropanů, a z páchání kalergismu v Evropě. Nebo z genocidy v Palestině.

  13. U covidu by bylo dobré vědět, kdo a kdy izoloval tento světoznámý zpropadený virus.
    Aby mohl prohlásit: „Hle, covid!“

    Pak by měla obhajoba nezbytné potřeby píchání podivných experimentálních srágor do lidského těla poněkud vyšší smysl.

  14. Inu, víte, myslím si, že ten covid byl pro českou věc dost neštěstí…

    Ale jednu příznivou vlastnost přece jen měl: Mnoha lidem umožnil identifikovat nositele iracionálních postojů.

    A jestliže tito nebyli schopni racionality zde, co lze od nich čekat v politice? Pravda, pořád ještě mohou být nadáni takříkajíc čuchem na lidi; a ten v některých situacích může do jisté míry racionalitu zastoupit. Ale bude to stačit?

  15. Ani mně se nelíbí již mnohokráte zde citovaná věta „Dnes máme alternativu, jejíž velká část nenávidí moderní společnost, bojí se moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů (zvláště ve zdravotnictví)“. Viděl jsem pana Hampla před pár dny v záznamu nějaké diskuse na YT a už tam jsem nerozuměl jeho skálopevnému přesvědčení, že vakcína proti covidu je otestována podle pravidel a její principy jsou schváleny v souladu s vědeckými principy.

    Pokud teď porovnává, že hnutí proti islámu mělo většinu, zatímco dnes je alternativa v menšině, opět se zamýšlím jak je vědecky podloženo, že má většina pravdu. Mnoho lidí by mohlo vyprávět, Giordano Bruno samozřejmě přijde na mysl první.

    Z jeho ohlášených úterních článků mám radost a těším se na ně.

  16. „(…) Ti pitomci si to cpali do sirkových škatulek. Myslím, že už budeme mít od nich pokoj. Svoláme nový sjezd – bude nový výbor –”

    “Vy – jste je –”

    Daimon přikývl. “S nimi se nedalo pracovat. Jistě že se hádali do poslední chvíle o taktiku. Nejspíš tam hoří.””

  17. Nemám zapotřebí rýpat se historickými análiemi, Jungmann je jistě dostatečně prostudován historickými badateli. Při hledání podobenky Josefa Jakuba Jungmanna, překleply mi prsty Jung,an
    mi vyskočila Jung,an, ale jistě vás pobaví podobizna z webu https://ww1.habsburger.net/de/medien/f-taddeo-mayer-josef-jungmann-1773-1847-portraetstich

    Nelenil jsem po pikantnostech a našel jsem Josef Jungmann – Má kniha
    http://www.makniha.cz

    Stáhnete pdf soubor kde Robert Sak píše

    Ten pomník na nevelkém prostranství před praž-
    ským chrámem Panny Marie Sněžné, odkud je skok na Václavské ná-
    městí a na opačnou stranu pár minut k Národnímu divadlu, známe
    všichni. Kdo z Čechů by tedy pochyboval o tom, koho zobrazuje, čte-li
    u Arna Nováka, jak „na vysokém a důkladném podstavci sedí ušlechtilá
    postava vážného, staršího muže, v jehož tváři napsána jest vedle hlubo-
    kého důmyslu ušlechtilá laskavost; sklopené oči naznačují, že buC hledí
    do knihy, neb přemýšlí nad nějakou písemností – a celé držení těla napo-
    vídá, že zde od svého duševního zaměstnání zírá do rušného hlavního
    města národního učenec nebo spisovatel“.1 Těch, kdo poznají bezpečně
    podobu Josefa Jungmanna, dnes už tolik nebude. Ale mnozí se asi rozpo-
    menou, uvidí-li jeho nejstarší známý (a snad i první autentický) portrét
    z ruky Antonína Machka.2 Volná kopie, kterou překreslil Josef Vojtěch
    Hellich pro rytce Jiřího Döblera, autora frontispisu k Slovníku česko-ně-
    meckému, se stala základní předlohou k četným grafickým zobrazením
    Josefa Jungmanna v 19. století.

    Není podstatné že byli vybráni jako adoranti Václav Havel a Jan Neruda.
    Stále kolují mezi lidmi neznalými šprochy.

    Ale není mně jasné, čím nás obohatí Jungmannova národní akademie prostřednictvím
    Oskara Krejčího, Ilony Švihlíkové, Martina Konvičky, Ivo Budila, či Petra Hampla…

    Pokud jsme se dostali až tak daleko, že argumentujeme lží, „Dostáváme se tak ke staré definici – skutečná elita jsou ti, kdo jsou ochotní udělat nebo obětovat víc než ostatní, nechtějí za to žádné výhody“, tak bych potřeboval k pochopení náplně učení mnohem více informací.

  18. Posedlost covidem nebo bojem proti covidismu velké části opozice akorát přinesla vítězství pětikoalici. Priority už v posledních volbách měly být jinde než bojovat minulou válkou o covid. Od Izraele a Palestiny si snad můžeme udržovat určitý odstup. Oba národy tam hájí své zájmy, které se nekryjí s těmi českými. Je přirozené se o ten konflikt zajímat a mít sympatie k některým politickým skupinám, ale proč by se kvůli tomu měli Češi úplně rozdělit a rozhádat ve chvíli naléhavých problémů a výzev ve střední Evropě?

    1. Babis a babisovci sou ted opozicne posedly vitanim tech letadel , se nekde pise.
      Nevynechaji bratja jednu prilezitost..Este si za to nechaji zaplatit vod vlady..
      Predtim covid. Co asi zase drhusakove uvitaji zejtra. Okupaci, normalizaci..

      Reagovat na Hampla nema uz davno smysl. Zase dalsi zpatlanost v maglajzu
      a v labyrintu poucek dalsiho IQuisty /jiny byli v treba v textilu/ ,kseft je kseft.
      Na ty poucky jsou asi 4 tisice let kompilace ,nasi historie, ale akademikem tezce prekrucovany a abstraktni..Kontrarealitni.Nevycerpatelny ..

      Bych upozornil , ze realita /skutecnost ,udalost ,pro mne/, je jen jedna.
      Ze se , se skutecnosti da sice zonglovat a prekrucovat , neni to seriosni ,
      ale stale zustava porad stejna.
      Neco se stalo. A neda se to zmenit. To znamena se poradne podivat a zblizka. .
      Kdo kontraelitni kontrarealitare nechape , nechape spravne , nejde to.
      Kontrarealita neexistuje , ani nemuze..Vopakuju cesky , neexistuje.
      Sou jen rozdily v nazorech a potom se musi ta skutecnost /realita/, ta prava hledat..

      Do hnat a prede hnat university. Ty unversity a jejich vzdelani uz predbeh asi kazdej.
      Kdo je aspon trochu normalni..Kazdej vidi co je kolem sebe. Kazdej den.Ma voci.
      Nejlepsi je s tema universitama vubec nesoutezit , nechat je bejt , kdo se patla s…….
      ,ten se akorat umaze..

      Hampl neco chce napsat a uverejnit a zaroven hned vykrikuje , ze to nikdo nemusi cist.
      Mi to nejde na rozum..Toho je vic, co nejde na rozum.

      Kdyz vam to nebude prijemne ,upozornuje a poucuje ,
      Hample , Hample , to nedava zadnej smysl,
      /jako poucky ministru/ , mysli trochu na ctenare , jak zjistim napred ,
      ze mi ,ctenarovi a nevzdelanymu , to vod tebe napsany , ze to napsany mi neni prijemny. Abych to necetl.
      Predem , nez vec neprectu, nemam se rozcilovat a necist..
      Jak zjistim dopredu ze mne clanek bude rozcilovat a tak, abych clanek necet.
      Protoze a kvuli tomu , ze je text neobvyklej a nepatricnej.
      Bych doporucoval neco mysleni ,vo co de a psani az potom.
      Sou tady ruzny zurivci /a sou takovy/ a nevemou si cepici do ruky , nez vstoupi do vasich kancelari..Bacha na ne.
      Napis zase neco.

      Analysa aktivit alternativy neni, konkretni . Vod vysoko umistenych analytiku.
      Analytik to umi dvema trema vetama..Presne a vystizne .
      Ale potom nemuze kazat vo svihlikovy, celej den.
      Analytik vi daleko vic , nez soud v Haagu. Celej aparat jednoho statu tam predlozil fakta a dokumenty a zrejme jich maji hodne..
      Protiislamske hnuti je nesmysl , jde o protesty a odpor vuci zapadem podporovanemu sireni terorismu nabozenskych fanatiku , proti kterym zapad bojuje a podporuje zaroven,
      aby moh chranit ty staty a zaroven je okupovat, ty vsecky zeme..
      Kdyz maji uran a zlato atd. Od let padesatych.
      Sadam ,nejdriv spratelenej terorista na Iran , mel ty zbrane / vod koho/,s moznosti za 40 minut znicit svet a to chtel a nic jinyho ,ale hned potom zadny ty zbrane nenasli.
      Ani jednu. Ani predtim.
      Ale vlada neverila svym vlastnim expertum..
      Teroristi na 9/11 byli saudove..Tak na Afg.
      V Afg. zapad bojoval , az z toho utek. Zadnej normalni ustup , panickej uprk.
      Spojencum zatajenej …Ale to nema cenu vo tom psat …A vopakovat normalni skutecnosti.
      Zase sem nechtel nic napsat , unavuju sam sebe , jako debil…

  19. „… skutečná elita jsou ti, kdo jsou ochotní udělat nebo obětovat víc než ostatní, nechtějí za to žádné výhody. …“

    No fajn, tak to do skutečné elity patří třeba i dobrovolní hasiči nebo bezejmenní dobrovolníci, kteří asistují starým lidem nebo dobrovolníci, kteří chodí do nemocnic rozveselovat těžce nemocné děti…. ne?

    Z tohoto Vašeho článku, pane Hample, je mi smutno. Vždycky jsem Vás považovala za člověka, který bojuje v knihovně u kulatého stolu, žije ve světě dostatečně precizovaných myšlenek a uzavřený do vymezených akademií.

    Já znám pár lidí, kteří nemají téměř žádné vzdělání, ale naučili se za svůj život obdivuhodně rozumět přírodě nebo i lidem a nabízejí moudrost, která některým supervzdělaným elitám chybí.

    1. Když těm super chytrým nebudou ti průměráci rozumět, tak bude jejich snažení k ničemu. Koukla jsem na toho pána na wiki a vůbec nevím, čím a proč se zabývá.

      1. když jim nebudou průměrňáci rozumět, nebudeme potřebovat některá slova. K čemu taky ta, kt. měla sloužit hlubšímu porozumění. Moderní trend je neúprosný, nicméně neopoziční.

        1. Dělat ze sebe už dopředu chytrého a schválně mluvit tak, aby to bylo co nejméně srozumitelné , mít fildu a hledat lidi, kteří jsou vzdělanější, mají větší rozhled a větší schopnosti analytického myšlení než absolventi fildy…no to nevymyslíš

            1. A jste …vzdělanější, máte větší rozhled a větší schopnosti analytického myšlení než absolventi fildy? 🙂

                1. Existuje na to jednoduchý test.
                  Co mají společného kráva a diamant?
                  Uvedete-li správnou jednoslovnou odpověď (nápověda: slovo má 5 písmen), prokážete , že Vaše schopnosti jdou nad rámec běžného doktora filosofie 😎

      2. Z vašeho prohlášení tedy jednoznačně plyne, že nejste průměr.
        Zbývají dvě možnosti: jste buď nadprůměr anebo podprůměr.
        Kdybyste byla nadprůměr, obsah předmětu, jímž se zabývá pan Hampl, snadno byste pochopila, ale vy mu nerozumíte. Tuto variantu tedy musíme také vyloučit.

        Zbývá poslední možnost…

        1. Z mého prohlášení neplyne o mně vůbec nic. Jen mám zkušenost, že lidé nemají vůbec rádi, když se na ně někdo povyšuje. A lidi chytřejší, než absolventi fildy nebo humanitních studií? Co to je. A to nejsem ani poslanec Kobza, na jehož šprochu je pravdy trochu.

            1. Tak začni začněte u sebe a co kape z každého tvého vašeho slova, ty vy z pravé větve křivky.

              Měla jste ve svém komentáři jisté prohřešky vůči bontónu, dovolil jsem si je opravit. – Ne, neděkujte; to je samozřejmost.
              Alef Nula

                1. Nula jest tez Hamplem , vi vic , proto poucuje daleko vic,
                  dela mu to dobre, jest samozrejmym , rozenym pedagogem,
                  s bontonem je taky jedna ruka atd..
                  Co to asi je, ten booontoooon..
                  Vojaci zase maji ten poontoon..
                  Vo existenci levy vetvi krivky, nejakyho GauSSe ,
                  vobyc jako ja, nevi. .
                  Levotociva jest tez kyselina pikrova..
                  Kdo vi , kam az se z toho vsecko, dovo votoci….

                  1. Jo, takový nesnese, že by nějaká ženská mohla být chytřejší než on a to Sibyla jistě byla, jinak by se tak nezapsala a tak pudově nesnáší i mě, že jsem si troufla vypůjčit za nick její jméno.
                    Mužská ješitnost se tomu říká.

          1. Zdá se, že někdo měl pocit, že je třeba, aby nás někdo povznesl nad naši „podprůměrnost“. A zdá se, vznikl slon v porcelánu.

          2. Vy to vite dobre ,Sibyla, sou chvile kdy se lidi maji sdruzovat , treba vzajemnou solidaritou /pohasterit se i treba/ ,ale maji tahnout za stejnej konec provazu.
            A vzajemne si pomahat v tezkych dobach..
            Hampl ma ponekud jiny umysly ..S temi najednou vyskocil.
            Kdopak asi takovy na nas posila.

        2. Tady nekomu (nechci ukazovat na Nulu) logika dala vale.
          Syb.: nebudou ti průměráci rozumět … Koukla jsem … a vůbec nevím, čím a proč se zabývá.
          Nula: Z vašeho prohlášení tedy jednoznačně plyne, že nejste průměr

  20. bojí se moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů (zvláště ve zdravotnictví),
    …..
    pan Hampl, velmi rad Vas citam ale v tejto veci ste sa sekli, teda ak mate na mysli vakcinu proti covidu
    rad si dam vakcinu proti comukolvek ale vakcina proti covidu naozaj nema zmysel z racionalnych dovodov, jednoducho preto lebo sa nevydarila, co sa stavalo aj v minulosti pri inych chorobach, niektore vakciny sa vydarili a niektore nie
    nevidim na tom nic diabolske, len sa vakcina proste nevydarila …. stava sa
    podla mna Paxlovid a IMASK protokol, pripadne monoklonalne protilatky u vysoko rizikovych je ovela lepsie riesenie ako sucasne vakciny proti covidu

    1. alternativu, jejíž velká část nenávidí moderní společnost,
      …….
      netusim ze co mate na mysli, ale ak za moderne povazujete LGBT a gender ideologiu ci Istanbulsky dohovor tak naozaj mame odlisne nazory
      myslim si ze v demokracii si mozeme vzajomne priznat pravo mat odlisne nazory a respektovat sa a je to OK
      ====
      dzihadu naozaj nefandim

  21. To budou tvláštní elity, když musí považovat 25 000 civilních obětí v Gaze za pohodovou součást boje proti džihádu… ty bych potkat nechtěla.

    1. A naopak, ty desetitisíce zabitých nemuslimů jsou “v pohodě”? https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=Last30

      Takhle na to nejde nazírat.
      Jde o střet kultur, nejde o pohodu, nějakou etiku, ale (s)prosté přežití. Nehájím zabíjení ani na jedné straně, ale v evoluci vítězí ten, kdo má víc dětí a zabije víc konkurentů. A dlužno podotknout, že islám coby náboženská-politická i vojenská doktrína má dost navrch…

        1. S tohle vládou, její podporou rodin, porodnosti a migrace je i slovo šance bez šance. 🙁

          A podívejte na Francii, Belgii, za chvíli i Německo, tam jsou ve střetu kultur maličko napřed. Dík teroru se bojí slavit i Vánoce aka zimní svátky, puberťáci zavádějí ve školách náboženskou policii, šikanují nemuslimy, zabíjejí a znásilňují i babičky.
          Z jejich chování daným Koránem (již za jiný výklad je rozsudek odpadlictví a smrt) je všem normálním zle, a všichni víme, že to jednou bude buď my nebo oni.
          V Izraeli to tak již je, jedni druhé vybijí nebo přepopulují, taktéž v Africe, buď 100% islám nebo 100% smrt.

          1. Palestinci terorizují Evropu? Nějak jsem si nevšimla… nenávist je vždycky špatný rádce. Mně o islámu a islamismu vyprávět nemusíte, já jsem napsala o boji kurdských milic proti ISIS dost článků. Ale Kurdové jsou většinou také muslimové, že… zjednodušení nevede k ničemu. Opravdu si myslíte, že pobíjením muslimů se propracujeme k větší prosperitě? A to i v zemích, kde jsou doma? Vlastně – odpovídat nemusíte.

            1. „Opravdu si myslíte, že pobíjením muslimů se propracujeme k větší prosperitě?

              Pobijenim muslimu ne, ale pobijenim islamu jo. Je to mor.

              1. A kdyz sou elyta…..
                Vsecky nabozenstvi ,jako vsecky ideologie sou krvelacny..
                Nejdriv se pretvarujou , jako kazdej politik..
                Sou to nejdriv vylozeny nejvetsi dobraci sveta..
                Ale nemaji nikdy dost..To maji vsichni spolecny .
                Na funkci kardinala taky studujou , maji ty cirkevni university. …
                Aby vedeli. Pak nekdo prijde a rekne vy ste mne bidaci vokradli ,
                vo milion ,podvodnici.
                Kardinal pozvedne oci k nebi a prohlasi , Buh to tak chtel,
                mily synu…. co ti este zbylo …. vyzpovidej se hrisniku ,
                nebo prides do pekla..
                Kazda elyta je stejna s dyplomama , dela
                si kazda narok na koryta. Ty co nejsou nemaji narok, kdyz nejsou.
                To je snad kazdymu jasny…
                Nejsou elyta , kdyz nechtej koryta.A kdyz sou elyta , chteji …….

              2. Věřte, že pobíjení osob má větší perspektivu úspěchu, než pokus o zničení náboženství.

                Ale komu to vysvětluju…

                1. Pochopili i budhisté, že s islámem nelze vyjednávat (a jedno jestli je tou zvrácenou vírou postižený Čínan nebo Palestinec) i chopili se zbraní…
                  Genocida muslimů v tomto kontextu nevychází z přesvědčení o nadřazenosti (Izraleců, Barmánců, Čínanů, dříve i Rusů), ale snahy jejich přežít.

                  A ano, čím víc zabijete nepřátel, tím méně jich zbyde na zabití vás.

                  Testováno dějinami lidstva – na lidech.

            2. Většina spolecnosti vyznává boj jako životní filosofii. K boji patří válka a smrt nepřátelům. Nyní jsme se dostali do fáze, kdy jsou tyto kategorie znovu po delší době většinově přijatelné a akceptované. Důsledky budou zásadní. Bůh s námi.

            3. „Zločinci ve skutečnosti říkali veřejnosti, že to udělají… a nikoho z veřejnosti to nezajímalo.“

              Did the enemy warn us they would intentionally unleash Covid on the world?@DrDMartinWorld – „There was no surprise.”

              “The criminals were actually telling the public that they were going to do it… and nobody in the public cared.”

              “Why (in April 2019) would a company… pic.twitter.com/0wfBbWmeDv

              — Gain of Fauci (@DschlopesIsBack) January 24, 2024
              https://necenzurovanapravda.cz/2024/01/dr-david-martin-varovali-nas-predem-co-chystaji-ale-nikoho-to-nezajimalo-video/
              smysl.

      1. Sionisté vraždí i palestinské křesťany.
        To je taky cajk?

        Co do počtu povražděných vede na BV sionismus vysoko nad islámem.

        1. Obcan: To asi mate pravdu. Ale svetove a historicky vede islam… vyvrazduje miliony uz 1400 let. Snad nejhur radil a dosud radi v Indii.

    2. U saudu a myslim , ze jinde taky , se denne konaji kruty masovy verejny popravy nevericich a provinilych na namesti.
      Casto postaci malickost ,udani , velmi podobny ,
      /dodnes peclive akademikem velmi zamlcovany/, nepredstavitelnym fanatickym krutostem protestantu vod 16.stoleti na sve blizni.
      Jako s kazdou revoluci /kazda valka je taky revoluce/, nelidske krutosti teroru
      vladnou ,krvelacne masakry mas , nevinnych obeti , nez pozvolna skonci ubytkem energie , vzajemnym sebe vyvrazdovanim, starnutim silenych fanatiku ,atd.
      Kdo chce valky chce presne tohle.
      A nekonecne vic. Potom prijdou dalsi co chteji znicit nasledky tech revolucimi ,dalsimi revolucemi.

      Kazdej kdo ma doktoraty a diplomy , musi v sobe vest boj za jejich zneutralizovani aspon..
      Desertovat z toho a vod humanismu atd. ,co nejdal..
      Pomaha hodne utek do normalni prace..
      Uzdraveni a vodvychova z toho , je nezbytna. Za ucelem co nejvetsiho zlidsteni svyho mentalniho systemu.

  22. Přátelé, čtenáři, Vidláku – napříč názorovým spektrem …

    Jsou situace, kdy politika a vše okolo se stane podružným ze dne na den, ve vteřině vlastně,
    když velmi, velmi malé dítě ve vaší rodině „dostane“
    ze dne na den diagnozu akutní l. leukemie…
    Byly jsem „vybrány“ koncem listopadu 2023 …

    Kurva drát…a že těch děcek jen v Motele je!!!!

    A ještě než ten šok zpracujete, zjistíte, že „máte ZATÍM kliku“
    a jiné dítě je na tom akutně ještě hůře…
    a chcete pomoci nejdříve tomu jinému dítěti….

    Drze tedy zde všechny čtenáře prosím
    a současně se omlouvám,
    ale čím více čtenářů, tím lépe, promiňte mi prosím, nemohu jinak!

    Máte prosím v rodině a mezi kamarády někoho,
    kdo může zkusit darovat údajně už bezbolestně kostní dřeň?

    Omlouvám se autorovi, Vidlákovi a všem, ale NIC není víc,
    než snaha zachránit život i „cizího“ dítěte,
    kde jinde lze být solidární, ať už politicky jsme kdekoliv….

    https://www.dotyk.cz/magazin/nina-aml/

    https://www.darujzivot.cz/

    1. Tohle je težké a smutné, trochu se obávám, že většina čtenářů zde už bude nad horním limitem dárce krevní dřeně. Takže mohou pomoci nejspíše jen medializací na svých sociálních sítích , popř. jinak rodině například sbírkou (Donio).
      V neposlední řadě u webu Dotyk.cz (ale možná se mýlím a je to jen osobní), mám často problém s věrohodností.
      A určitě by nebylo od věci, hledat dárce hlavně mezi příbuzenstvem, kde je větší naděje nalezení shody v HLA typizaci, tedy naděje, že tkáň nebude příjemcem odmítnuta (imunologická reakce).
      Držím palce.

  23. Die Banderia Prutenorum.
    Zvláštní shoda, že by slovní hříčka Děvk…eh, Lady Historie ?

    I takový Voltaire bohatnul díky obchodům s otroky. I Velká francouzská tak nějak trochu opomíjela občanská práva lidí zámořských etnik.
    No ale to i SSA, okrádali tam a zabíjeli původní obyvatelstvo Severní Ameriky (dostalo se jim volebního práva až cca před 100 lety) a zotročovali černošské obyvatelstvo, poslední segregační a rasistické zákony padly cca před 60 lety.

    1. A vsiml jste si, ze v islamu otroctvi dale trva? Arabove byli vzdy ti nejzapalenejsi otrokari. A privrzenci islamu otrokarej do dnes s nadsenim. Prece milovany Prorok byl otrokarem, jak by to mohlo byt spatne?!

    2. Spatny a hloupy feudalove , zhloupli a zdegenerovali a neslouzili poradne.
      Museli bejt vymeneny a nejdrive ofensivu na krale Ludvika, /dneska zase presidenta Bidena ,nebo bejvalyho Trumpa , podoba vobou uplne nahodna/, zahajili voltairove..Zdalky , ze zadu a z bezpeci . Jako dneska.
      Kritizovali porad ,sami neudelali vubec nic. Jen ty kecy.

      Vlada revolucniho lidu s vudcem lidu Napoleonem , ani trochu francouzskym ,
      hned zahajila svetovou valku, na obranu a bezpeci lidu , zmasakrovali miliony. Nerevolucionari se museli branit , aby byly valky v cely Evrope..
      Vudce revolucniho lidu se nechal udelat cisarem ,aby se to nejak zakrylo..
      Meli na to Vybor pro obecnou bezpecnost. Zabezpecovali bezpeci ty ,
      nejhorsi a krvelacny fanatici.
      Pak to slo jako po masle a na co to vsecko asi bylo ???

      Valky Napoleona ,/byl potom poslanej kdyz prohral , na dovolenou na ostrov ,ale tam se zmocnil penez , aby mel na dalsi valku ,na zbrane a vsecko co bylo potreba, munici ,vystroj ,uniformy uplne vsecko a nikdo se tomu nedivi/
      a von hned na rusa , vystridala dalsi valka na Krym.
      Jen co se z toho Napoleona trochu zmatorili ,ale byli vochotny a to se ceni..
      Ceni takovy zuby na kazdyho..Na koho se jim ukaze..
      Zase na koho ? Na rusa ,co ze ,zase na rusa a vopravdu ?
      V 1848 zacali se rozmahat ssocialisti ve Frankfurtu a
      potom napadli Krym a rusa a frantiky v 1870. Porazeny frantici dali germanovi uplne vsecko. Aby mel.
      Na to si pucili vod britu..Na co?

      SSocialisti a zcela demokraticky ,vodhlasovali valku v 1914 , na sve cleny a na svet.
      Zase ssocialisti , specialisti , /vedeny tentokrat zase cisarem, aby se to nejak zase zakamuflovalo a nebylo podezreni/, napadli koho? Zase Rusko .
      Jak tohle mohlo bejt. Akademik nic.
      Ptat se vo tom koho napadnout, je tak akorat pro blbce.
      Prave na to byla ta valka predem vodsohlasena , zdaleka nejsilnejsi stranou ssocialistu,
      v reichstagu v 1914 zase na Rusko ,Ferdinand vodkrouhnutej . Co dal.
      Nic jinyho , zase nezbylo , nez zase na rusa.

      Valka na Rusko se hodila dalsim /bolse/ ssocialistum ,aby a pribehli ze zapadu ,zase na rusa a zavrazdili cara a udelali revoluci , valka svetova , ssocialistu germanskych se moc hodila , dalsim ssocialistum.
      Cara jeho vlastni rodina do Britanie nechtela..Ani videt.
      Nemeckyho prossicilistickyho cisare ale uklidili a prezil v klidu.

      Potom zase dalsi ssocialisti , nejak uplne jen narodni a nic jinyho , jejich vojevudce zase
      nebyl nemec , jako predtim Napoleon dodanej , nebyl francouz, ale zavedli narodni ssocialisti narody , zcela mezinarodne ,do svetovy valky.
      Jak tohle mohlo zase bejt , nikde vo tom nepisou..
      Jak tohle mohlo bejt, dyt byli jen ty narodni.
      Zase byl na germana zlej ,jako ten Napoleon na frantika.
      Zase brit s pomoci usaka zvitezil a vosvobodil. /Rus to bejt nemoh a nemuze/.

      Podezirat porad ty stejny , ze na Rusko maji spadeno a furt je konspy race, rasisticka k tomu..SSovetsky ssocialisti v SSSR , ze zapadu dodany , chteli mezinarodne ,pro zmenu ,zase jenom celej svet ovladnout.
      Potom z toho seslo , po dalsi svetovy valce , tech dalsich ssocialistu.

      Potom svet zdedil ty demokraty ,podezrele ssocialisticky…Sou asi voboji..
      Vo co jim asi de. Valka, zase dalsi a zase nahodou na rusa .
      Chteji zase vsecko pro vsecky. Jako ty francouzsky nejdriv.
      A udelaji taky vsecko?.Jo!!! Asi tak.Nebo jinak.

  24. Poměrně trefné, téma kovid a aktuální palestinský konflikt štěpí síly alternativy, a to přesně podle rozděl a panuj.

    Bylo by fajn, kdyby všichni pro které je některé z obou témat hodně zásadní (ať již jsou na té či oné straně názorového spektra) dokázali ubrat emocí při prosazování svého názoru, protože shodu se všemi beztak nenajdou a cíle bychom měli mít vyšší, tj. konec této garnitury, návrat národní hrdosti i bohatství, stejně jako obecné vzdělanosti a toho čemu se dá říci – být svými pány.

    1. Ideologie vzdy nakonec lidi rozdeli.
      Co nas na alternative spojuje? Bylo by to na clanecek….

      Zda se mi, ze za prve: svoboda slova.

        1. Nu, tak co nás spojuje?
          Určitě Vidlák, jsme tu na jeho hřišti 🙂
          Pak asi to budou společné konzervativní hodnoty – rodina, výchova, vzdělání a i u nevěřících respektování hodnot desatera.
          Spojuje nás i ochota k rebelii, byť je u každého jinak nastavená, ale také určitě není vybičovaná k nějakému revolucionářství. Prostě dojdeme na demošku, postojíme, možná něco zaskandujem,
          ale obchody a auta zapalovat v krvi nemáme.
          Spojuje nás nevíra. Nevíra v Západ, v média, vládu u někoho od ‘89 a u někoho vyvinutá pozorováním (barevné revoluce, cancel culture, bezhlavá migrace, hyenismus globalistů, neúcta k životu atd.)
          Spojuje nás touha po pravdě a svobodě, spravedlnosti, demokracii – štve nás cenzura i blbých nápadů (webů), štve nás neustálé digitální šmírování i kamery u silnic. Štvou nás křivárny, tím spíše že je vykonává vláda a ještě je vydává za demokracii.
          Spojuje nás národovectví, ale zase to není nějaký extrém. Jsme Češi, a jenom chceme být dál Čechy, nechceme zaniknout a rozpustit se v evropanství.

          Jistě Vás napadne další společné. 🙂

            1. Přidejte co máme společné, alespoň trochu, každý, prosím.
              Třeba to vydá na i nějaký samostatný článek (pracovně „Lesk a bída dezolátů“ 🙂 )

              Zkusme hledat to pozitivní, co nás spojuje, ono „být proti něčemu“ jednak umí každý a pak je z toho brzy i „být proti všem“ – a to nás naopak rozděluje.

              1. Ano, souhlas, a jeste pridam, ze tady vitame myslenkovou ruznorodost. My si sice o nekterych tech myslenkach myslime sve (i nahlas :-), ale jsme radi mezi lidmi, kteri takovou volnou vymenu dokazou ustat. To se musi ocenit!

      1. Ne nutně, myslím že ten rozdíl ideologií, vynechávám nějaké nelidské extrémní ideologie, nemusejí slušné lidi rozdělit. Rozdělí je neustále rozsévaná radikálnost a nenávist. Proto se u nás střílí ve škole jako snad jediné evropské zemi, proto někdo dokáže autem honit člověka po chodníku aby jej přejel a další hrůzy.

  25. Cituji : „Dnes máme alternativu, jejíž velká část nenávidí moderní společnost, bojí se moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů (zvláště ve zdravotnictví), místy až fanaticky podporuje palestinský džihád a většinu spoluobčanů označuje za ovce.“

    To je demagogie a propaganda (cejch, hastroš…).
    Pokud se angažuješ, bratře v Kristu, v nějaké “ Akademii“ (bylo by hodnotné, abys podal nějaký stručný etymologický výklad tohoto slova, pojmu), tak jistě umíš tu “ velkou část“ a “ většinu“ doložit pomocí nějakých čísel. Měl bys to už mít ale hotové, ne že pro tato svá tvrzení teprve podklady začneš hledat.
    Pán s tebou.

    1. moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů (zvláště ve zdravotnictví),

      No proste kazdej nechce tyhle smakulady do tela

      A vetsina to prezila i bez supermodernich experimentalnich latek

      Ale diky ze aspon neco delate

      1. Nu, moderní technologie jsou hezká věc.
        Ale moderní nedostatečně vyzkoušené technologie mnohdy navíc obsluhované lidmi, kteří jim plně nerozumí a kteří jim bezmezně věří…. to je trochu jiná káva.

          1. Není to tak dávno, kdy vojáci zvědavě okukovali atomové hřiby pokusných výbuchů z neuctivé vzdálenosti. Což mi připadá trefná paralela s tím, jak dnes zdravotní odborníci zuřivě hájí prospěšnost nových vakcín. Bohužel a navíc dnes to začasté nedělají z neznalosti, ale za prachy.

  26. „Dnes máme alternativu, jejíž velká část nenávidí moderní společnost, bojí se moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů“… tak tam asi taky nepatřím – moderní technologie mě živí.

    1. Jo. Všichni taky jsme bez rozdílu vzdělání, intelektu, rozhledu, zájmů, postojů a světonázorů jen blbá zglajšaltovaná alternativa.

      „Dnes máme alternativu, jejíž velká část nenávidí moderní společnost, bojí se moderních technologií jakožto ďábelských vynálezů (zvláště ve zdravotnictví), místy až fanaticky podporuje palestinský džihád a většinu spoluobčanů označuje za ovce.“

      Zvláště mne okouzlují ty ďábelské vynálezy. To od někoho, kdo se dal ochotně ocovidoočkovat a ještě to propagoval, zní poněkud…nu, podivně.

      Dopérdele, než bych byla podle Hamplova vkusu, to budu radši dezolát.

      1. Ano souhlasím s tím, že pokud pan Hampl považoval „vakcinaci“ proti tzv. covidu za natolik skvělou, že jí i dost vehementně propagoval, tak pak by měl být zticha o jakékoliv alternativě. Protože pokud někdo uvěří, že bylo v pořádku, že farma firmy nám tady nutily nedostatečně klinicky prověřenou vakcínu a nechutně hrabaly (a zřejmě hrabou) zisk z jejího prodeje, tak tím dal najevo, že on není zrovna ten pravý na hodnocení kohokoliv.

        1. Milé dámy, mohu Vás ubezpečit že neshoda v rizikovosti mRNA vakcín panuje i mezi významnými vědci a profesory. Ani oni nedovedou opanovat své vášně a přistupují k tomu až s fanatickou zuřivostí. Jeden by očkoval nejlépe s každou mutací viru a druhý zastává názor, že ty nepatrné částečky s RNA proniknou i do jinak nedostupných orgánů, kde způsobí cosi nepatřičného.
          A z diskuse se vytrácí praktičnost, kdy je zapomenut například poměr přínosu k riziku. Ten ovšem máme u každého léku.
          A ano, šlo o bezprecedentní masové nasazení léku který nebyl plně odzkoušen (to ani Sputnik 5), nicméně koncept této vakcíny se testoval již asi 20 let pro jiné viry. Nebyla to tedy nějaká horká novinka.
          Co je rozhodně špatné je, fakt, že není zveřejněna smlouva EU-Pfizer, a že se někdo nejspíše zase sakra pěkně napakoval.
          A na další stranu, lidstvo na to očkování zatím nehyne (a soudím, že ani nějaké masové vymírání v tomto kontextu nenastane), a protože to očkování víceméně funguje (ne, ve všem slibovaném, ne u každého…) jsou mRNA vakcíny možná průlomem třeba v té onkologii, kde se možná budeme moci očkovat proti rakovině. Pořád je spousta nádorů, kde není témeř žádná šance na uzdravení, nereagují na ozáření, chemoterapii.
          Rakovina ostatně zabije asi 1/3 z nás, a v mnoha případech si za ni můžeme sami svým životním stylem, někdo si holt “vytáhne špatný los” a někdo má to štěstí, že se prostě rakoviny dožije – na něco se umřít musí a člověk věru není “projektovaný” na věk, kterého se dnes můžeme celkem běžně dožít.
          A že je imunologie jedním z možných úspěšných přístupů k léčbě rakoviny napovídá i strategie firmy Sotio, kde za pořádný balík peněz naučí dendritické buňky rozeznat nádor, pomnoží je ve zkumavce a pak je do pacienta píchnou zpátky.

          1. Nekde v hlave mne strasi a nechce to pryc , ze mnoho vynalezu ,
            druhy motoru napr.,/jiny nez na benzin/ a dalsi ,
            leku a leceni napr. rakoviny a dalsich nemoci , byly v poslednich staletich zatajeny pro jejich levny leceni a vyleceni..Protoze by korporace nezbohatly.
            Proste koupily patenty a zamkli do tresoru..Nebo jinak potlacily.
            Neco vo tom sem zahlid na you tube.

      2. Von hen ten Hampl pohlíží sem dolů z výše svého intelektu a důležitosti.
        Řeklo by se skoro jako titán.
        Akorát, možná věkem, možná vrozeně, vidí blbě na dálku a tak činí sem tam blbě i závěry svých pozorování a úvah. Ale to je lidské. A stává se to i v lepších rodinách.

    2. A ještě jste zapomněla p. Kunšteková na dobrodiní moderních výdobytků medicíny v podobě genetických koktejlů, které my omezení tmáři tak sveřepě odmítáme.
      No pane Hample, tak my jsme to pochopili. S dezoláty se nemluví, natož abychom je pravidelně zásobovali svým moudrem. A taky Vám tleskáme, že jste monetizoval komunistickou ekonomku.( proti paní Švihlíkové nic nemám)
      No zas tak moc tady nechybíte, ale je dobré vědět s kým a za koho kopete.

    3. Co vsecko sou, asi ty dabelsky vynalezy , kterych se bojime , ale ktery akademik
      pro nas vobjevil , ze sou vynikajici a nam prospesny.
      My se jich bojime , pac sme blby .
      Pac nevime. Dyplom nemame , vzdelani taky ne . Musime se proto nechat poucovat.
      Aaaale …/Dyz voni ty poucky furt dokola sou tak votravny/.
      Vis ktery je hlavni mesto Habebese? Nevis ! Tak to vidis. Tak se aspon u nas poucuj.
      Nikdy ale nebudes tak vzdelanej jako my. To nejde..Takova svihlikelita , na tu nemas.
      Zase neco dabelsky konkretniho vo tech vynalezech , ale nejak Zase …..schazi..

          1. No jo, tak začnu kafrat třeba do jadernejch elektráren, zvlášť ráda bych si pokecala o jaderné fúzi. Ale znám rozdíl mezi tokamakem a stelarátorem a to bez gůglu, heč!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *