Je normální, že lidi mají nějaký názor a stejně tak je normální, že mají špatný a hloupý názor, jehož následování je může přivést do neštěstí. Svět je poměrně složité a místy i velmi nepřátelské místo k životu a od míru, lásky a dokonale funkčního sociálního státu, který dá každému podle jeho potřeb, nás stále něco odvrací a háže tomu klacky pod nohy. Ráj na zemi se vybudovat nedaří a můžeme být rádi, když se alespoň podaří odvrátit peklo na zemi.
A tak se pořád musíme pro něco rozhodovat, musíme vážit naše příští kroky, musíme si rozmýšlet, co budeme a nebo nebudeme dělat, dokonce si volíme ty, kteří nás mají vést, přetřásáme různé utopie o tom, jak nás zachrání zhmotnění evropských hodnot v podobě úřednického aparátu v Bruseli, nebo jak nám ohromně pomůže přijetí eura, či nominování Danuše Nerudové na eurokomisařku.
Do toho slyšíme varování různých vidláckých apoštolů apokalypsy, protože správný konzervativec ví, že líp už bylo a jakákoliv kolektivní všeobecná radost nad růžovou budoucností je mu podezřelá.
Cesta vpřed v posledních letech vedla přes uzavřenou republiku za covidových opatření a pak přes vítěznou válku na Ukrajině a porcování poraženého ruského medvěda, Vedla přes emisní normu EURO 7, zákaz spalovacích motorů, vypínání jaderných elektráren, teď se blíží k zákazu plynových kotlů, rozdrbaným vztahům s celým světem, přerozdělování migrantů, cenzuře, pronásledování verbálních trestných činů, z nichž ovšem budou vynechány všechny ukrajinské verze síghajlíčku a také z toho budou vynechány kecy Pavla Řeporyjce Novotného. Cesta vpřed vede přes bezprecedentní zdražení potravin a nenávist k seniorům.
Prý se nám to nakonec vyplatí, říkal náš Petro Ihorovič Fialenko… nejpozději ve chvíli, kdy budeme rekonstruovat Luhanskou oblast, což bude zaplaceno z ruských reparací. Vyplatí se nám to, až budeme mít henty nadzvukové stíhačky a budeme hnát Rusa za Ural. Vyplatí se to, až se začne vyplňovat vize, kterou vymyslel sám Blyštivý Péťa, protože to, že potřebujeme silnice, železnice a ekonomiku s vyšší přidanou hodnotou, na to před ním nikdo nepřišel.
Staré indiánské přísloví říká, že když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, tak sesedni. Když zjistíš, že zastáváš názory, které tě vedou do háje, tak je prostě opusť, znovu si to všechno rozmysli a vyraž pak jiným směrem. Když budeš pokračovat v jízdě, tak s mrtvým koněm dopadneš úplně nejhůř. To neplatí jen v v té mezinárodní politice, to platí všude.
Kdo z mrtvého koně sesedne včas, ten se nejprve dočká nadávek a odsuzování, ale až se ukáže, že kobyla opravdu chcípla a dál nikoho nedonese, bývalí spolujezdci ještě rádi přijdou zpravidla za tím prvním, který seskočil, když ta hajtra ještě dýchala.
Sesednout včas z mrtvého koně, to je jedna z nejtěžších věcí. Není těžké lidi oklamat, ale je těžké je přesvědčit, že byli oklamáni. Není těžké zastávat chybný názor, těžké je, ho opustit a ještě těžší je, být první, kdo ho opustí. Ne, dál s vámi nepůjdu, tudy cesta nevede a pokud ano, tak jedině do zatracení, ať si vůdce říká co chce, já tady odbočuju, spílejte mi do zrádců jak chcete, ale prostě jdete špatně… tohle je strašně těžká věc. My lidé jsme tvor společenský a i když jsme schopni společenské vazby přetrhnout, je to hodně těžké a musíte na to mít mimořádně pevný charakter a spoustu odvahy.
Proto také zpravidla po válkách jde společnost rapidně nahoru. Krizový čas, to je chvíle, kdy musíte z mrtvých koní sesedávat každou chvíli, protože jinak vás to doslova a do písmene zabije. Kdo to rozpozná a seskočí včas, ten se zpravidla dostává do čela, protože kdo dokázal včas rozpoznat, že nejdeme správným směrem, ten by mohl i nastavit nový a lepší směr. Kdo i přes společenské odsouzení a nálepkování sesedne z mrtvého koně, ten zpravidla nakonec triumfuje.
Sesedání z mrtvých koní vidíte na všech stranách. Takovému Ficovi se to podařilo dokonale. Seskočil z ukrajinské války za minutu dvanáct. Ještě si užil libtardího řevu, ještě si užije nějakou tu demonstraci v Blavě a pak všichni zjistí, že to udělal dobře a nebinární Šimečko pošlou rekonstruovat Kyjev mezi Banderovce. To bude akorát úkol pro něj.
V ODS také začínají také první sesedat. Kupříkladu dlouholetý člen ODS Jiří Minčič z liberecka. Jeho „smutné psaní“ obletělo republiku.
Na mimoparlamentní scéně se také ohledávají koním plíce a zjišťuje se, kdo má šanci doběhnout a kdo nemá. Také je tam teď často slyšet volání o zrádcích… Ale také se prostě jen sesedá z mrtvých koní.
Mimochodem… moje teze o tom, že je na naší politické scéně přepravicováno a všichni stojí ve frontě na žalostné zbytky modroptácké mršiny, se už začíná ukazovat. Agentury Stem i Ipsos přišly s prvními odhady, ve kterých figuruje koalice STAČILO a Kačka Konečná v obou průzkumech pohodlně překračuje pět procent… A fakt bych tyto dvě agentury nepodezíral, že by nadržovaly předsedkyni KSČM.
Ale logiku to dává…. Dávné komunistické hříchy už vykoupil svou funkcí agent Pávek a ono moc nejde házet Gottwaldovy zločiny na holku, které v roce 89 bylo osm a tahala za sebou kačera, když máte prezidenta, který se ve stejnou dobu učil, jak správně Havlovi podříznout krk… Všichni pravdoláskaři z něj uchcávají blahem, dokonce i vypravěč moderních dějin, Karel Kosatík, který nám teď vysvětlil, že někdy je zapotřebí na minulost selektivně zapomenout…
Na levicové politické scéně je tak zoufale prázdno, že se toho levicoví voliči (nejlevicovějšího státu světa) hned chytli, i když STAČILO existuje sotva pár týdnů. Kačka Konečná děkuje Šmardovi i jeho předchůdcům, že Sociální demokracie chcípla už dávno. Všichni bývalí voliči Miloše Zemana nebudou volit ANO… a Konečná je jediná alternativa… až tak blbí Socani jsou. Kačka děkuje a posílá klíčenku. Je to radost, mít takové politické soupeře.
Inu, události začínají nabírat spád. Američané také už sesedají z ukrajinského dobrodružství a rozhlížejí se, kde by si smočili příště. Orbán je vysmátý, protože on na tu herku vůbec nevlezl a teď bude za velkého vizionáře. Slováci seskočili za minutu dvanáct, Poláci jsou sice stále protiruští, ale už dlouho blokují hranice s Ukrajinou… jako by už věděli, že se to tam sesype rychleji, než bys řekl Stěpan Bandera. A u nás sesedá z mrtvé kobyly Andrej Babiš, který teď strávil několik dní u „drahého přítele Victora“ a prý si velmi družně popovídali a hodně toho domluvili.
Ani nebudu dodávat, že Respekt i Reflex také chcíply. Respekt přesunuli z luxusních prostor do LDNky a Ivana Svobodová tam pláče, že jsem na novináře zlý…. To ještě neví, jak to bude vypadat, až na ní budu fakt zlý… . Na mrtvou kobylu Reflexu posadili Bartkovského, který jediný ještě věří tomu, že s ní pohne pomocí pravoláskařských řečí…. Česká televize taky jaksi zmírá na oubytě a první železné krysy tam už opouštějí loď.
Ti, kteří sesedli včas, těm se brzy dostane triumfu. Ti ostatní budou už jenom trapní.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
Omlouvám se za opakování reakce na koment „Petr2 napsal:9 prosince, 2023 (20:50)“.
Už dříve mě překvapovalo, že se u některých diskutérů objevil opakovaný koment.
Tentokrát to postihlo mne samého.
Napsal jsem reakci na „Petra2“ a když jsem ji nenašel na „skle“, nabyl jsem dojmu, že jsem původní koment snad „zkásnul“ bez odeslání.
Napsal jsem a odeslal opakovaný – a ejhle, zase na tapetě nic.
Seznam komentů končí „Moruší“ v 21.39 hod.
No nic.
Třeba mě zabanovali někde z „úřadu“.
Jo, vlastně on tam ani jeden z těch opakovaných komentů stále není – sorry, jako.
L.
„Pepa napsal: 9 prosince, 2023 (19:14)
V souvislosti s pohřbem jsem si uvědomil, že u nás stále platí zákon, který zakazuje používání šlechtických predikátů. Nejsou za to sice sankce, neměli by ale veřejně působící lidé ctít právní řád České republiky?“
Tak já si dovolím trochu z oblasti práva:
Ono to s těmi šlechtickými tituly je trochu jinak, než jak panuje obecné povědomí. Aktuální platná úprava zákona č. 61/1918 Sb., jímž zrušují se šlechtictví, řády a tituly, zní takto –
„Šlechtictví a řády, jakož i veškerá z nich plynoucí práva se zrušují, rovněž tak tituly, pokud byly udělovány jako pouhá vyznamenání. V platnosti zůstávají takové tituly, na které lze splněním předepsaných podmínek nabýti právního nároku (titul doktorský, inženýrský atd.), pak tituly, jež vyjadřují skutečně zastávanou úřední hodnost, a vyznamenání udělovaná vysokými školami (čestné doktoráty a pod.).
Bývalí šlechtici nesmějí užívati svého rodného jména s přídomkem nebo dodatkem, vyznačujícím šlechtictví.“
Všimněte si, prosím – „bývalí šlechtici nesmějí…..“.
Nestanoví se zákaz, a tím spíše se nijak nesankcionuje, pokud je bývalý šlechtic označován svým bývalým šlechtickým titulem jinými osobami, tiskem apod., dokonce byla zrušena i původním zněním zákona stanovena sankce za nedodržení zákona samotným bývalým šlechticem.
A mně, asi stejně jako ostatním, není známo, že by Karel Schwarzenberg bývalého českého šlechtického titulu používal ve veřejném styku jako český občan a tím spíše jako politik.
Navíc u Karla Schwarzenberga je to složitější o to, že sice nepožíval šlechtictví ve smyslu platné úpravy českým právem, nic to však nemění, že šlechtické tituly mu náležely v jiných evropských zemích – cituji – „Byl příslušníkem české (původně orlické) větve rodu Schwarzenbergů. Jeho dědičný šlechtický titul (v zemích, kde nebylo jejich užívání zákonem zrušeno či zakázáno) byl kníže ze Schwarzenbergu, vévoda krumlovský, okněžněný hrabě ze Sulzu a lankrabě klettgavský“.[4] Byl též rytířem habsburského Řádu zlatého rouna.[1][5]
https://cs.wikipedia.org/wiki/Karel_Schwarzenberg
Tož tak nějak.
Ale nikomu tahle fakta nevnucuji, každý ať se drží svého vlastního správného názoru.
L.
Lexi, nikdy jsem nepochopil, proč se v právničtině říká zrušují, a ne jednoduše ruší? Jaký je důvod? Děkuji
Protože výrazivo musí být přesné, v tomto případě z hlediska slovesného vidu https://www.mojecestina.cz/article/2013110101-slovesny-vid-dokonava-a-nedokonava-slovesa
L.
PS
Děkuji za reakci, i když je pro mne půvabné, že mimo podstatu mé reakce na koment „Pepy“.
Vysvětlení je zde: https://1url.cz/Du43e
Re: Harfeník
No prostě Jungmann se spletl a namísto VZRUŠOVAT napsal do slovníku ZRUŠOVAT.
A my latiníci, kteří nemáme řádné vzdělání v jazyce českém, jsme z toho na prášky.
(-:
Pro fajnšmekry:
(citát:)
„Tento text vznikl, když jsem chtěl přispět ke zničování mylných představ o používání
vidů. Zejména chci zbořovat mýtus týkající se slovesa „zrušovat“. Často je k uvídání
zejména v zákonech, kam ho autoři napisují na místa, kde by jiným vystačovalo sloveso
„rušit“ v jeho běžné nedokonavé variantě.
V češtině se tzv. vidové protějšky stvořují dvojím způsobem: předponou jako v případě
„vařit–uvařit“, nebo příponou jako v případě „koupit–kupovat“, „vzniknout–vznikat“.
Platnost této jednoduché a u řady sloves pravdivé poučky však skončuje u sloves, která
vytvořují trojice („sednout–sedět–sedat“), čtveřice („ujít–jít–chodit–chodívat“), nebo
složitější struktury („tvořit–vytvořit, tvořit–stvořit, tvořit–utvořit–utvářet“).
Udělávání vidových protějšků tímto způsobem je produktivní a nově vyrobenému
slovesu rodilý mluvčí porozumívá, ačkoli ho dosud neuslyšíval.
Vzhledem k těmto dvěma důvodům vznikají tzv. „sekundárně tvořená nedokonavá
slovesa“ (tedy taková, která vzniknou přidáním přípony namísto odtržení předpony: tedy
„zrušit→zrušovat“ místo „zrušit→rušit“). Lidé je pochopují, vžijí se do obecného pově-
domí a stanou se běžnými. Někdy je takový tvar namístě, neboť se díky němu význam
slovesa změňuje („hrát–vyhrávat“), jindy pouze zduplikovává funkci již existujícího
primárního nedokonavého tvaru („rušit–zrušovat“). Krása jazyka tím citelně utrpuje.“
(konec citátu)
Zdroj: https://www.mvcr.cz/soubor/plna-zneni-2013-spravni-pravo-6-13w-krupova-pdf.aspx
↑ omluvují se při kopírování nedopatřením se zavzavší tvrdé konce ¶¶¶¶
😎
To je hrozný. Já snad budu skočit z okna.
Díky za obě vysvětlení. Vím co je vid, takže např. dnes časté „budeme se soustředit“ je špatně.
Tady by mi jako definitivnější ale přišlo jednoduché „tímto je zrušen“.
Neberte to vazne, je to pravnictina, se zbytkem sveta to nema nic spolecneho.
Viz „Henychova veta“.
Jistěže „právnická mluvnice“ má svá specifika, o tom žádná. Už proto, že používá určité pojmy – v teorii práva se jim říká „kategorie“, které v obecné češtině nemusejí mít přesně tentýž význam, anebo v obecné češtině mají třeba úzký význam, kdežto v právnickém slovníku zahrnují širší oblast věcí, jevů, stavů atd.
Nicméně, pro formulaci zákona jako jistou formu rozhodnutí /stejně tak usnesení, rozsudek apod./, je právě formulace „se zahajuje“, „se odsuzuje“, „se uděluje“, „se ukládá“, „SE ZRUŠUJE“ apod. tou, která přesně vyjadřuje i obsah.
Lze s tím nesouhlasit, ale svou formu vyjadřování má většina odborností a málokdo by si troufal do nich zasahovat /medicína, fyzika, chemie, meteorologie, letectví, stavebnictví…. a mohli bychom pokračovat do „alelujá“/.
L.
Připomíná mi to ty dva japonce, onoseto a samoseto. Myslím, že by bylo čistší vyjádření, že ten a ten dnem tím a tím ruší to a to. Jasná odpovědnost, ale to se právníkům asi nehodí.
Skvělý nápad!!
Doporučuji navrhnout Legislativní radě vlády, jistě ho ocení.
https://vlada.gov.cz/cz/ppov/lrv/legislativni-rada-vlady-25264/
Třeba dostanete i medaili předsedy vlády za to, že to dosud za celá dlouhá desetiletí, a dnes už i celé jedno století nikoho nenapadlo – viz např.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1920-132?text=zru%C5%A1uje
L.
L.
Možná byste si měl přečíst poslední větu mého příspěvku a reagovat na ni, není-liž pravda? Takhle to od vás vypadá jako klasický právnický úkrok bokem. Co taky od právníka čekat, že?
Jinak můj názor na právníky se odvíjí nejen z mé osobní zkušenosti v obchodních sporech, ale i třeba z té kauzy o rodinných domech, které si majitelé koupili dvakrát a kdoví, jestli jsou už jejich nebo ze známé kauzy o bytech OKD, slíbených nájemníkům. Ty zákony, podle kterých to proběhlo, psali právníci, nikdo jiný.
Pěkně to charakterizuje ten dialog z jedné knihy amerického spisovatele, kdy se před svatbou snoubenci navzájem svěřovali se svými rodinnými tajemstvími. Když snoubenka přiznala, že mají v rodině masového vraha, snoubenec chladně opáčil, že mohla dopadnout hůž, oni že mají v rodině právníka. Takže asi tak.
Naneštěstí to, aby se někomu udělal názor, nevyžaduje žádné znalosti o podstatě věci.
Zrušuje znamená, že se ruší právě k dnu platnosti právního dokumentu, kde je slovo použito. Ruší by vyžadovalo dodat navíc časový údaj, s rizikem chyby.
Zákony píšou úředníci a schvalují a jsou za ně zodpovědní politici. Právníci je interpretují.
Privatizační smlouvu v případě OKD psali úředníci a schvalovali politici a to, že odprodej bytů nájemníkům měl jen deklaratorní povahu, jde za nimi. Mediální prohlášení taktéž nemají závaznost smlouvy. Právníci jsou v tom nevinně.
Takže chcete tvrdit, že zákony píšou úředníci nedotčení právním vzděláním a schvalují je obdobně obdaření politici? Je asi něco shnilého ve státě Českém – jen parafrázuji slova klasika. Mi to připadá jako klasická výmluva právníka. To my ne, onoseto samoseto.
„nemesis napsal: 10 prosince, 2023 (11:49)
Možná byste si měl přečíst poslední větu mého příspěvku a reagovat na ni, není-liž pravda? Takhle to od vás vypadá jako klasický právnický úkrok bokem. Co taky od právníka čekat, že?“
Tak jsem se schválně podíval, jak zní „polední věta“ – cituji – „Jasná odpovědnost, ale to se právníkům asi nehodí.“
Poraďte, co mu odpovědět na tu hloupost. Tím spíše, že ji předchází text (celý) – cituji – „Připomíná mi to ty dva japonce, onoseto a samoseto. Myslím, že by bylo čistší vyjádření, že ten a ten dnem tím a tím ruší to a to.“
Pohybujeme se mezi lidmi, kteří mají „všech pět pohromadě“, nebo mezi – no, /třeba IQ menším než 107/?
Jak reagovat na bláboly?
A vůbec – fascinuje mě, jak moje jediná reakce na Petra2, který se mimo předmět diskuse zeptal na zcela marginální /a českou jazykovědou dávno vyřešenou/ otázku, proč „zrušují“ a ne „ruší“.
Jakkoliv jsme tu dali spolu s „Harfytonem“ odkazy na to češtinářské řešení, není to některým „češtinářům“ po vůli /nebo po chuti/, a stále melou své levity.
A neberou jako „směroplatné“ ani doporučení, aby se obrátili se svým nepochybně geniálním názorem na „jámu lvovou“, tj. Legislativní radu vlády.
Tak naposled, vážení teoretici právní a jazykové věda – DEROGAČNÍ KLAUZULE NOVÉHO PRÁVNÍHO PŘEDPISU ZNÍ – „ZURUŠUJE“.
I kdybyste se měli kousnout do svého vlastního pozadí. Protože takto se to formuluje minimálně od vzniku Československé republiky a protože je to v souladu s pravidly jazyka českého.
Nic na tom nezmění ani „srandovní“ psaní různých novinářů nebo dokonce i právniček, jak tady byl ctěný odkaz, /které si ovšem nedaly tu práci, aby si vyhledaly ona pravidla, podle kterých je ten termín z hlediska jazykovědného v pořádku/.
Máte vy to starosti!
L.
Chybička se vloudila –
ne “ jazykové věda – DEROGAČNÍ KLAUZULE NOVÉHO PRÁVNÍHO PŘEDPISU ZNÍ – „ZURUŠUJE“.“
ale „jazykové vědy – DEROGAČNÍ KLAUZULE NOVÉHO PRÁVNÍHO PŘEDPISU ZNÍ – „ZRUŠUJE“.
L.
A to se nedivte a trochu zábavy nám přejte. Lidem, kteří mají jazykový cit a s jazykem soucit, přitom lezou slimáci po zádech.
Já mám dvě odbornosti (matika a stavařina) a jednu trochu cizokrajnou zálibu (to vám radši ani neřeknu, třeba byste kvůli mně přišel o místo na Ústavním soudu), a ani v jednom z těch oborů nenacházím takové jazykové hovadnosti.
Tím, jak jistě rozumíte, neznehodnocuji váš obor jako takový. Ale trocha jazykového purismu by vám, dělníkům práva, věru neuškodila.
Myslím, že ten „Ústavní soud“ jste mohl vynechat, zbytečně to difamuje Vaši olbřímí velikost.
A myslím /fakt si to jako strojař a právník jen myslím a nehodlám to dokazovat/, že oba Vaše ctěné obory jsou jazykovým „ptydepe“ naprosto vyfutrovány, jen Vám to asi takhle nepřipadne, protože na rozdíl od právní vědy si málokdo dovolí tvrdit, že je v oblasti matematiky a stavařiny /stejně jako v medicíně, jaderné fyzice, meteorologii – promiň, Jardo – a řadě dalších/ málem profesor a alespoň „Dr.h.c.“ k tomu, jak to můžeme vidět tady.
Co otvor do análu, tím větší znalec.
L.
Inu, což. Mohl bych předložit k obecnému posouzení text (veřejně dostupný) sepsaný právníkem (nebo právnicí, abychom byli genderově spravedliví), a stavařem (nebo stavařicí, abychom byli genderově spravedliví), a ono by se vidělo, kdo má ptydepe lépe nastudováno.
Pokud jde o moji olbřímí velikost (děkuji, to je to slovo, které jsem celou dobu marně hledal!), buďte bez obav; tu nemůže difamovat vůbec nic, neboť je nejen nedostižná, ale i nezměrná.
S poslední větou vašeho vstupu – bezvýhradný souhlas.
Re. Alef
Neumím smějícího se /ani jiného/ tady smajlíka.
Tak aspoň :):):)!
L.
To nevadí – pěkný adventní čas přeji!
🙂
Sori (čímž jak tu jejich řeč kazím, tak sem zbytečně vnáším anglicismy) za vstup do kauzy smajlík. Dle mého však například Alef, kteréhož jen málokdo osloví Matlalefe – to já Alefe vymyslel jako příklad u komunikace exkre-mentálních vítězů nad Milenou 🙂 – ehm, chci se nyní soustředit na snadnou přehlednost svého komentáře, tedy, povšiml jsem si, že subjekt kauzy, možná právnicky předmět (?), je jím zde použit. Míněno použit Alefem. I sám jej zde mám použit.
Například já mám na klávesnici rovnou tlačítko „smajlík“, umožňující jeho velmi variabilní použití. Nicméně pro jeho zobrazení Lexi velmi často použiji tlačítko dvojtečka a pak tlačítko konec závorky. A protože jsem si jist, že jste mluvil pravdu a nic než pravdu o tom, že nic netušíte o tomto, v podstatě vlastně naprogramování tý žlutý potvory, tedy, zepředu i zezadu mezerníkem oddělený tento programátorský prvek jej učiní fyzickou osobou. Při použití středníku místo dvojtečky dokonce ožije mrknutím, viz – 😉
Ale to je jen velmi kratinká rada, nic jsem zbytečně nerozváděl někam do stran…
Nevím, jestli je to na mě nebo na Lexe. Já mám klávesnici dost předpotopní, bez smajlíku. Jak Lex – nevím, on je podle jistých idicií taky brontosaurus z minulého tisíciletí, takže by na tom mohl být podobně. Na mobilu smajlíků mám, že bych si ani neuměl vybrat, tak dělám smajla „dvojtečka mínus pravá závorka“ a on si ten uměle inteligentní softwáre už nějak poradí.
Příteli piccolomini,
upřímný dík za radu. Ale asi je to ve mne, nebo nevím v čem – třeba tím, že jsem už příliš „zkušený“, než abych fakt musel umět všechno – o smajlu v podobě dvojtečky a „konci“ závory vím v editoru word, ve kterém normálně píšu texty. Ale netuším, co to je naprogramováno tady v „okně“, kde to z moji klábosnice Microsoft Wireless Cayboard 3050 zkrátka takto nefunguje.
Ale nešť.
Konec konců mi o ta šprťouchlata ani tolik nejde.
Preferuju myšlenky.
Hezký advent!
L.
Alefe,
zpozdil jsem se o minutu, jak patrno z mého komentu k piccolominimu.
S dovolením tedy teď vyzkouším ten Váš „recepis“ – a když to nevyjde, tak, jak říkáme my latiníci z beskydských Zadních hor – „.uj s tym“.
🙂
Éééé – it works! /z překladače/
L.
Byl jste mnou Alefe pochopitelně použit jako corpus delicti, kterej to tam mrská jak Baťa cvičky. Přeci vám nebudu vysvětlovat, jak se dělaj smajlíky, když jej tam zrovna máte.
Používám dotekovou klávesnici, jelikožvěk jsem si, já šetřílek, pořídil tablet. Odtud taky pochází všechny mé nemravné kletby ohledně slovanapravování napravovačem slov, který se nejspíš dá vypnout. Což jsem neučinil, místo toho jsem si všim, že v první větě jste byl použít, tak jsem to íčko tentokrát zkrátil. Ale mnohdy kouknu na odeslaný komentář a je tam jiných tvarů slov jak máku. Pámbu je mi svědkem, jak bych rád, kdyby mi tam přes můj nesouhlas cpal raději správnou interpunkci…
Damnet! (bez použití překladače, čistě zpaměti)
Já ještě zapomněl dodat, že ten diktátor slov mi činí hokej v oslovování.
Tak nějak z principu se snažím o „Vy“. Zvyk, nikoho nesoudím podle toho, jestli oslovování má s velkým nebo malým. On je diktátor učenlivý, nejprve jsem musel dělat velké písmeno ručně, pak už mi to ten tvar samo začalo nabízet. Ale nevytučněně, sviňa jedna. Kdo to nezná, nad klávesnicí se ukáže nabídka slov, občas s jedním vytučněným, tzn. preferovaným, občas naopak všemi stejnými. Nevím, proč to tak je. Ale obecně to nabízení asi všichni znají z telefonu. Tak mám v komentářích variabilně – dle jeho zásahu, kterého jsem si nevšim – tuhle malý v, támhle zase velký. Ale není to můj úmysl – tebe si vážím, tebe zas vůbec…
Aha, někdo ještě musí při programování smajlíka udělat to mínusko. Tak já to teď zkusím i s tím uprostřed mínuskem. Jestli mi z toho vyjde ten stejnej skřítek, znamená to nejednotnost programátorských jazyků. Teď to teda dělám – 🙂 Ale už nebudu pak psát další komentář typu – tak vida, je tam, nebo tak vida, není tam, protože to bude vidět… 🙃 Tenhle obrácenej je z tlačítka „smajlík“…
Damnet, to bude asi síť přehrad… co jiného by to mohlo být?
Nikoliv. Je to běžná kletba. Bývá to otázkou vteřiny, když si na něco vzpomenu a hned to použiju. Tentokrát jsem si vzpomněl na spolužáka, co si na pytlík pro přezůvky pořídil před téměř půl stoletím nápis – Tche Beatles…
No jistěže. Právníci jsou ti nejčestnější z čestných a zadní vrátka v zákonech, umožňující odklánění a jiné způsoby obohacování se na úkor jiných a přitom jsou právně v pořádku jsou zajisté jen nedopatřením a omylem a v žádném případě za nimi nelze spatřovat zlý ůmysl kohokoli už při jejich tvorbě. Třeba křišťálově čistý z nejčistších by mohl vyprávět, kdyby mezi námi ještě byl. A tak dál, příkladů je bezpočet a za všemi bez výjimky je vidět právníky a jimi psané zákony bez snahy ty zákony alespoň následně opravit a zbavit je těch chyb. Tak ještě tu o Červené Karkulce, prosím.
Jak jste tady inzeroval, kolik jste prohrál obchodních sporů /což vás formuje do pozice „odborníka na právní vědu/, tak vás ubezpečuji, že to nebylo vinou zákonů ani soudců, ale vinou toho, že v občanskoprávních /obchodních/ sporech jste neunesl důkazní břemeno, nebo vaše důkazy nebyl s to „porazit“ důkazy žalujícího.
Právníky do toho netahejte, a když, tak leda ty své advokáty, s nimiž jste ty své spory prohrál.
Jestli jste ty spory prohrál proto, že jste skutečně nebyl v právu, anebo proto, že vaši právníci nedokázali prokázat, že v právu jste, s tím se budete muset srovnat sám.
Právo jako vědní disciplínu /tj. na úrovni, o které tady píšu já/, do toho netahejte.
L.
PS
Poukažte na nějakou tu chybu zákonů, která stála za vašimi prohrami!
Vzhůru do toho!
Pište, přehánějte!
Ještě omluva –
ve svých komentech k vám promlouvám coby k personě „maskulinum“. Nyní si uvědomuji, jak zní vaše „nickname“, tedy napříště jistě femininum.
I když zase na druhé straně, to malé písmeno na začátku neinzeruje jméno, kterým by jinak mělo být.
„Som z toho voĺaký zmetený“.
Vyřeším to proto rázně.
Mějte se.
A kdybychom se už nepotkali, tak „sbohem a šáteček!“
L.
Diskuze s právníkem jinak nemůže ani dopadnout., voni právní vědo. Já se nepovažuji za odborníka na právní vědu, tak hluboko nehodlám klesnout. Stačí mi jen můj rozum, i když to je méně výdělečné.
Jak se díváte na to, že konkurzní správce obere ty, kteří v dobré víře investovali třeba do té výstavby domků, o které jsem psal, aby si museli koupit ty domy ještě jednou, i když si je sami za své další peníze dokončili, protože třeba banka by mohla prodělat? Připadá vám to normální? Mě ne. To není vina ani advokátů. ani soudu, ale vina obsahu těch zákonů, které ta vámi prezentovaná právní věda jako vědní disciplína.vytváří. Taková hezká ziskovka na úkor obyčejných lidí. Taky tu diskuzi končím, je to marné. Naše roviny vnímání reálného světa se naprosto míjí.
Nastudujte si celou genezi problému SBD Svatopluk, H-Systému a Smetky, který dostal po právu dvanáct roků kriminálu.
A také si odpovězte na otázku, co s těmi, kdo to toho podniku nastrkali stamiliony, ale pro ně se žádné domy nepostavily, jen přišli o ty peníze.
Taky si nastudujte trochu problematiku bytového družstevnictví a jeho majetkových otázek.
Tedy – pokud na to stačí váš rozum, jak inzerujete, jakkoliv tomu nevěřím.
Jo, a taky byste mohl/-a, -o/ nastínit, jak byste rozhodl /-a, -o/ na místě soudce.
Také zkuste zvážit, jestli za problémy H-Systému, SBD Svatopluk a jeho jednotlivých členů mohou právníci, jak jste přesvědčen /-a, -o/, nebo je to důsledek společenského systému, přičemž vezměte v úvahu, že se jednalo o dobu počínající rokem 1993. Také by bylo na místě si alespoň orientačně zjistit, kolik od té doby bylo vyhlášeno bankrotů, ať už právnických neb fyzických osob, a kolik po nich zůstalo nesplacených pohledávek a dluhů, které mnohé lidi přivedly na pokraj živoření a ve státním rozpočtu zůstaly díry /kupř. na neodvedení sociálního či zdravotního pojištění/.
To jen tak, abyste si uvědomil /-a, -o/ jestli za to mohou právníci nebo ten systém.
Samozřejmě za to může systém, potažmo právníci, kteří u zrodu a udržování toho systému v chodu byli, jsou a budou. Takže co bylo dřív, vejce nebo slepice?
Ona spravedlnost už je na cestě. Až se prosadí ta AI, jedni z prvních na odstřel budou právníci. První se utřese anglosaské právo se svými precedensy a pak to půjde volným pádem. Ne nadarmo se proti AI tak brojí. Jo, Boží mlýny melou.
Ta právničtina : Nemůže to být z nějakého důvodu tak, aby tomu běžný laik rozuměl co nejméně?
Podobný „jazyk“ ale používají i fízlové. Řekl bych, že se zhruba stejným záměrem.
Naprosto specifický styl a výrazy, měla např. StB. Tam bez spousty vysvětlivek od „zasvěcených“, nemáte šanci pochopit téměř nic.
A pawe, kdyby se vám chtělo napsat.. Není to umění kapitalismu z vyšší moci? Klidně napište jinam, já to najdu. Dík
SE ozvu ,zatim ,so long.
Dobrá
Tak tohle je fakt vtipné: https://imgur.com/irrEFPB
Original
Dívám se, že v biskupském týmu je i černoch. To už je jak na Baníku. Nebo mají kvóty?
Rozmanitost. Velký vlastenec. Nejdůležitější člověk. Spojování, a samozřejmě svoboda fašismu.
Já vám teda nerozumím, ale stačilo napsat: mají
Pak je vhodné se zamyslet, kteří kvóty páchají.
Podle košer propagandy byl Khárl vlastenec, potomek Karla IV. a khátolík, ale oslavuje ho kazisvětská sebranka.
Kvóty, černoch, jsou součástí zločinu proti lidskosti, kalergismu.
Díky. Jsou.
Proč by nemohl být papežský nuncius z Afriky, zvláště když je v Africe katolická církev velmi početná ?
To bude papežský nuncius, nevzpomenu si teď přesně, ze které africké země je. Už mluví slušně česky.
To je papežský Nuncius Okolo.
Kníža Karel měl 3 děti. Nejmladšímu Karlovi Filipovi je 44 let a ve wikipedii má uvedeny 3 rodiče: Karla, Terezu a Thomase Prinzhorna. Jak to udělali, že má 2 otce? To má DNA obou?????
To muselo být mejdlo…buď rád, že neštěkáš
Mladý Karel štěká?
Tak v tomhle případě se rodiče lidští a psí s PP těžko rozpoznávají. Obojí má dlouhý rodokmen.
No dyť to píšu, o tom mejdanu. Ocas se dá schovat, štěkání neutajíš
Musel…. asi chce mít klid
V souvislosti s pohřbem jsem si uvědomil, že u nás stále platí zákon, který zakazuje používání šlechtických predikátů. Nejsou za to sice sankce, neměli by ale veřejně působící lidé ctít právní řád České republiky?
Na to se v ČR nehraje. Jedni vyfásnou pět a půl roku natvrdo za pár celkem nevinných slov, jiní za hanobení rasy a národa dostanou ještě lajk od ministryně obrany.
👍
Ihorovič má chorobu, které se říká chorobná lhavost. V souvislosti s brutálním nárůstem regulovaných cen elektřiny a plynu nám cudně zamlčel, že nárůst u plynu bude mnohem vyšší, než u elektrické energie a že u plynu velké části odběratelů vzrostou ceny za samotný plyn několikanásobně. Výsledek si umíme představit, to nám předvedl i Kalousek – obrovský pokles domácí spotřeby, následovaný poklesem ekonomického výkonu. Což je jen a pouze způsobeno nekvalifikovaností vládních politiků. Ti si nikdy nepřečetli Samuelsona a tudíž nerozumí ani základním ekonomickým poučkám. Řídí se jen ideologickými hesly ze svých Fialových knížek (nemyslím, autora Ihoroviče, nýbrž barvu jejich desek dle barvy TOP09).
Fiala nemá chorobu. On lže naprosto vědomě.
To je takový kolotoč.
Nejdřív okrádala šlechta poddané, potom na chvíli zase poddaní šlechtu.
Teď by to šlechta zase ráda otočila, jenže na scéně se objevili jinačí borci, a ti se při okrádání nezakecávají.
Zadny podany , uvedte aspon ktery , asi nevite nic, dnesni slechta se hodi za velmi snazivy sluhy /slouzili Hitlerovi a Vatikanu predtim/ svoji udesnou a tupou zdegenerovanosti..
Udelaji vsecko.
Jako zdegenerovany a zdeformovany zombie Hohenzolernove , Wilhelmove v Nemecku a dalsi u britu nasazeny..Gotha Coburg , ktery ochotne a radi taky zvedali pacicky, vcetne jejich a byli vsema deseti pro Dolfa.
Tyhle na nas nenavistny rody vladly vsude i v Rusku aby zarizovaly svetovy valky..
Dnes v tom pokracujou..
Tak nezabudnite odviest panstvu desiatok, ako je vasou povinnostou, a mozete este nieco pridat z cistej loajality, a ako odskodne za komunistov, a za to, ze za nich vyrastli ludia, co modru krv nepovazuju za bozsku.
Vsak vytvor platformu a pis clanky, ktore tu zmenu prinesu….mozes sem potom dat link
CNN: Je čas, aby uhlíkové pasy omezily, jak často můžeme cestovat do zahraničí.
Další stará konspirace se pomalu stává realitou. Co na to mladí tupí havlisti?
Ze je to cajk, pretoze to je ekologicke riesenie, nie komunisticky zakaz 😛
Ano, je to stejná situace jak s Němci. Ti taky vraždili s noblesou.
Z Bavora:
Krásný pohřeb měl, opravdu krásný. Paní Pávková z Vesničky mé střediskové
Bylo tam všechno. Zbožnost arcibiskupa i nižších kněží, katolický dorost a žáci ministranti v průvodu. Šlechta v lavicích hned vedle našeho prezidenta a Slovenky Čaputové i decentnost, s níž se ČT vyhnula vozíku se Zemanem a zmínce o ramlici. Zazněly projevy v nichž dojemnost obřadu snesla i maličko politického školení o populistech a Orbánovi, který je nejspíš katolík, ale i tak může za to, že je Maďar. Pokud to ještě nevíme, musíme být štastni, že jsme měli a máme šlechtu. Ta, jak již nyní smíme svobodně chápat, přinesla jen to nejlepší do našich životů. Tedy vlastní oddanost k lesům, půdě, krajině i ke svému lidu. Bylo správné, že zazněla kritika čecháčkovství, komunismu a německé okupace. Po všech těch krásných slovech se zdálo až nespravedlivé, že by ti, kteří nám způsobili tolik dobra, potřebovali přímluvu, ohledně posledního soudu. Bůh by mohl povolat k sobě všechny přítomné okamžitě, aby je ušetřil bolestí stáří a umírání. Lid by jim takové privilegium jistě přál, aby mohli co nejdříve a bez všech cirátů stanout po boku Pána jejich, Ježíše Krista. Pohřeb bohužel pokazila výzva k modlitbě za ochranu bezdomovců. Prý aby nám v zimě nezmrzli. Výzva „podělme se s nimi o to, co máme“ by v honosné katedrále nejspíš zněla nepatřičně.
tohle je zajímavější
https://t.me/neCT24/46772
Satan tě ohlídá:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRTJj65l2QLr0SYQu413xFBYQiDpBpqYKWkAg&usqp=CAU
Satan je ve srovnani s nimi , nejakej a dost neschopnej bridil..
Zucastnila se podobne nase cela protektoratni vlada pohrbu?
Vyznamny osobnosti verejneho zivota jako v 42.
Co se nesmi napsat , ze Fiala neni ani blystivej ani peta, ale
podsluha germansky vlady a prave proto byl dosazenej,
jako mistodrzitel..na nas..
Středověku neskončil středověk trvá
Podvraťáku lehni!
A zlí komunisti na Západě využívali fotografii Pravdolásky u svého Mercedesu (z doby, kdy přikuloval v pivovaru), slogan zněl asi takto: v socializmu i obyčejný dělník jezdí se svým Mercedesem do své práce.
Zpočátku jsem byl velkým příznivcem Petra Hájka z PROTIPROUDU, ale poslední dobou se mi zdá, že se mu to nějak vymyká z rukou. Chtěl bych vědět, jaký názor na něj máte tady vy ostatní? Nebudu teď mluvit o tom , že Země je placatá a že nás ovládají Bílé klobouky atd…, ale třeba o tomto:
https://protiproud.info/politika/7610-penize-nejsou-tim-cim-se-zdaji-byt-mezi-cernou-magii-a-zazrakem-statni-prevrat-pod-zn-fed-titanic-lincoln-kennnedy-vrazdy-basilej-3-a-hned-tu-byl-covid-dalsi-velka-krize-na-dohled-zachranny-vor-navstevnik-z-hvezd-nabizi-pomoc.htm
No já bych tak nějak. Kolikrát jsem se divila, co všechno si dovolí napsat, a vzhledem k tomu že patrně má lepší informace o sledovatelích a vykulencovo-pirátském snažení, tak si myslím že hodně věcí kamufluje systémem – sci-fi. Je to holt náročnější se tím probrat. Nemyslím že by v tom bylo něco jiného.
Hájek je čestný a má smysl ho číst, v některých věcech se dobře orientuje, ale musíte ho brát takového jaký je. On je silně věřící a věří v takové ty okultní „magické“ věci – já sice ne, ale prostě to přeskakuju – když si na každém najdete to špatné, nebudete číst nakonec nikoho a u Hájka by to byla škoda.
njn pokračujeme po americku. Nemůžu najít odkaz, ale pře +/- rokem či dvěma musel povinně skončit jeden web – čecha žijícího tam. měl název jestřáb či taknějak a dával novinky které se dozvěděl či které se mu donesly odkudkoliv. Tak hezkly na rovinu bez kamufláže;. Podle posledního – musel. hmm no a včil je to u nás.
Padělání peněz žido bankstery je krutou skutečností. Z toho pak jsou soustavné krize a znehodnocování měn/peněz. V Německu to banksteři před sto lety dotáhli k inflaci 15000%. Inflace byla a je lupičství.
Tvl., kolovrátek.
Přesně. Bude psát ty svoje zvratky bez ohledu na Vaše argumenty. Nechá toho jen, když nebudou reakce. Ale teď se hodně namlsal, teď vydrží nějakou dobu, chce to u nás pevné nervy a rozum do hrsti.
Nenavist ke skutecnosti a k nam lidem a k Cechum je rovnou zavila
u nekterych podlidi i tady…Dusi se doslova tou nenavisti a musi svoji nenavist
neustale vsude povykovat a tak je poznate.
Podobne jako dnes , tehdy, kdysi musela zavladnout bible , ve skutecnosti
chaotickej ,zmatenej a neprehlednej maglajz , plnej vyhruzek na nas a silenych trestu ,aby ve skutecnosti zavladli nejkrutejsi svetovladci z Vatikanu..A se to opakuje..
Kdo vladne u nas je videt a dokazuje to i dalsi shromazdeni vyznamnych osobnosti …
Kája to prostě přivolal. Jeden prolezl trubkou a je nahoře.
Vítězství zdar !
Tuhle bejkovinu sis vymyslel vlastní hlavou, nebo vás to učí
Čolek v plísniČlověk v tísni na elfských rychlokurzech?Alternativci teprve začínají konat. To je čas přítomný a budoucí.
I
Děkujeme za názor.
Nebýt příchodu sovětských vojáků, byli to oni, kdo vybili Němce z republiky, neboli by žádní vlastenečtí Češi. Byli by Češi germanizovaní , tedy Němci, anebo Češi mrtví, anebo Češi někde v sibiřský pracovních lágrech.
I vy, tím že píšete, tedy existuje, z toho benefitujete. Že s sebou přinesli komunismus, který tu byl ovšem i bez nich na vzestupu, je další věc. To byl důsledek tě zářivé demokracie první republiky. A maximální angažovanosti komunistů v odboji.
Skutečnost nebývá černobílá, pane.
On nepíše názor, jen cíleně ( a zřejmě placeně ) provokuje. Mimochodem o kolaboraci tohoto rodu jsem kdysi četl knížku v souvislosti s táborem Lety. Vzorná spolupráce knížat s vojskem.
To víš že jo Bobane
Co sem lezeš? tady na tebe není nikdo zvědavý, ty patříš na hnůj , jako je Aktuálně.cz, Seznam.cz a podobné žumpy.
To bude už asi jeden z těch placených mediátorů diskusí Vítka Rakušana.
A proto je nejlepší si ho nevšímat 😀
Podstatný je, že už ten degenerát konečně prdí do hlíny. A na to se napijem.
Největší restituční podvodník se zasloužil o likvidaci české státnosti.
Az na to, ze MU nikdo nic neukradl…
Bylo jim to zabaveno po válce za kolaboraci s němci. To co dostal po plyšáku nebyla restituce, ale sprostá loupež za bílého dne.
Víte že krmíte trolla. Čím více jej krmíte, tím nestydatěji bude lhát. Jde mu jen o ničení diskuse a pravděpodobně jeho jidášské stříbrné.
Všechna rakouská a německá šlechta byli kolaboranti.
Bolševici měli veškerou šlechtu po válce pochytat a neutralizovat.
Kája už nevyplave. že se nestydíš. O mrtvých jen dobře.
k42 tu niekto vytkol, ze stale melie to iste.
https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/rozbor-anal%C3%BDzy-washington-postu-o-ne%C3%BAsp%C4%9B%C5%A1n%C3%A9-ukrajinsk%C3%A9-protiofenz%C3%ADv%C4%9B-1-%C4%8D%C3%A1st
Pridavam skvely clanok u Bavora od Larryho Johnsona , ktory trosku viac odhaluje, aky vseobecny bodrel a neschopnost vladne nie len v Kyjeve ale ja vo Washingtone.
V podstate k42 ma proste pravdu a kym bude UA robit spolu so svojimi kuratormi furt a stale rovnake chujoviny, k42 moze opakovat dokolecka to iste a stale bude aktualny a bude mat pravdu.
Pri com by som sa chcel zastavit je – cituje Vidlaka –
Staré indiánské přísloví říká, že když zjistíš, že jedeš na mrtvém koni, tak sesedni. Když zjistíš, že zastáváš názory, které tě vedou do háje, tak je prostě opusť, znovu si to všechno rozmysli a vyraž pak jiným směrem.
Problem v tejto lapalii je, ze USA a KoZa nemoze urobit to, co vo Vietname, Iraku ci Afganistane. A sice, kde povedali, ze cosmesitosmesi a cil my jedeme dodom majte sa. Vietnamci im to odkyvli, Iracania i Talibovia tyz. Proste ich chceli mat z krku.
Tu som zvedavy, ako by to zmenezoval Vidlak, ak by bol Zelensky/Biden. Ako by Vidlak zosadol z mrsiny a povedal, mylil som sa, ak by v ramci tejto mylky chciplo 500k UA pacanov a KoZa ma diagnostikovanu otvorenu tuberu s rezistentnym kmenom.
Toto je iny pruser. Nedivim sa Austinovi ci Blinkenovi, ze trepu dve na tri a snazia sa vydesit kongresmanov ze najblizsie su na rade ich synci a stryci.
Verim tomu, ze nejake sondazne rozhovory chlapcov co spolu stale rozpravaju uz prebehli. A amici asi od ruskych chalosov nedostali moznost z toho vycuvat po iracky ci afgansky.
Jedine co s istotou vieme su oficialne ruske poziadavky z decembra 2021. A hlavnou tezou je svrknutie NATO na pozicie 1997.
Rusky medved sa nasral a odtrhol sa z retaze anglosaskeho sveta.
To ze ide o vela si je vedomy i VVP. Netreba chodit nikam daleko do historie, ako skoncia prezidenti krajin, ktori seru Washington DC. To co predviedol VVP so stihackami nebolo len promo. Prelietaval nad zalivom , kde sa potuluje kopec americkych lodi a ako vieme, sem tam sa im nejaka pcolka zblazni – Krížnik USS Vincennes sejmul iransky Airbus A300 v 1988.
Chyicka se vloudila.
https://t.me/casusbellilive/141766
Ak sa toto zrealizuje, potom je petrodolar a FED v kvapiku na ceste do zatratenia a obavam sa, ze nase banky ho budu nasledovat. Toto nem dopadne dobre. Pre KoZa.
hmm
některé kména snad tu bezohlednost čiblbost přitahují
https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/121989/rakusan-nektere-nemoci-se-nevyplati-lecit-nadbytecna-lecba-skodi-a-stoji-tricet-procent-nakladu-na-zdravotnictvi.html?recombee_recomm_id=a670b66a7331f272d5338cdb3e11542e&me_uid=7031e5ae-f8ae-4a8d-a8fb-c42663768b5d&me_ts=1702131358303
oprava,…. jména…
Vidlák 2.0., čo keby ste si o údajných čistkách na Slovensku niečo prečítali a potom mudrovali. Viete napr. o tom, že šéf špeciálnej prokuratúry Lipšic, ktorý má byť obeťou údajných čistiek, je svetový unikát? Že advokátsku škúšku získal podľa insiderov podvodom a ako politik nikdy nepracoval vo funkcii prokurátora ani sudcu, je v celej veci úplná malina. Je však asi jediným šéfom prokuratúry na svete, ktorý bol menovaný do funkcie počas výkonu svojho trestu za kriminálny čin, s povinosťou pravidelne sa hlásiť u svojho kurátora. A pokiaľ ide o ekonomické problémy, tiež si treba o ich vzniku dačo prečítať! Čo sa tak asi dalo čakať po troch rokoch odborného riadenia slovenskej ekonomiky skvelou dvojicou – predavačom vodky a psychopatom, ktorý bol navyše aj daňovým podvodníkom s falošnou vysokoškolskou kvalifikáciou. Ficova vláda za dva týždne aj s cestou aspoň už zostavila konsolidačný návrh štátneho rozpočtu. A ako to bude s gréckou cestou, na vašom mieste by som sa skôr obával, aby tam tam už pred Slovenskom nebolo vidieť veselo frčať kamión s nápisom Český republika.