Je to zhruba dva tisíce let, co evropský zmocněnec pro Blízký Východ odstranil nebezpečného dezolátského šiřitele dezinformací. Doboví Koudelkové na něj našli dostatek důkazů jeho propojení na dobové hybridní hrozby, majnstrým dodal liberálně hodnověrné svědky a dobový Milion chvilek pro demokracii zařídil patřičnou klaku na náměstí, takže si všichni raději umyli ruce a poslali ho na smrt. Bylo to pro všechny nejlepší a nejjednodušší řešení.
On ten dezolát neříkal nic, co by se běžně ve společnosti nešuškalo. Tehdy byla Judea také pod faktickou okupací dobového světového hegemona a také si to zařídila sama a ochotně na základě smlouvy, aby se dostala z područí předchozí nadvlády. Tehdejší elity také vykřikovaly, „patříme na Západ,“ protože se jim to finančně vyplácelo. Být tehdy židovským celníkem, to bylo terno, asi tak stejně jako být dneska Tomášem Prouzou. Impérium nezajímalo obírání obyčejných lidí, hlavně, když dostalo svůj díl. Kolik si nakradli místní Prouzové, to dobový Washington nezajímalo.
Nejhorší na tom bylo, že ten lidový vypravěč vlastně vůbec nebyl radikální. Mluvil o tom, že se musí změnit národní smýšlení, že se musí chodit mezi lidi a sloužit jim, byl notorický chcimír a dokonce mluvil o tom, že je zapotřebí nastavit druhou tvář a odpouštět i nepřátelům. Mluvil o tom, že Boží království není z tohoto světa, odmítal radikální zélótská řešení, bavil se i s těmi Prouzy, pokud o to stáli a obracel je na víru pozvolna, silou SLOVA.
Když mluvil, strašně dobře se to poslouchalo… Zmetek jeden, nestyděl se používat posvátné texty tehdejších Havlů či Masaryků a rouboval na to svoje představy o Božím království. Udělal i pár dobových demonstrací, na kterých se prý děly zázraky, ale žádná společenská změna po nich nenastala. Lidé možná nabrali něco optimismu, ale pak jim zase začal všední realita bídně placené námezdní práce, složenek, hypoték a jiných dluhů.
A nic na něj, sakra, neměli. Žil z milodarů, ale nekoupil si zlatý kočár, neoblékal se okázale. V měšci něco měl, protože mohl zaplatit Poslední večeři, ale přece jenom to neodpovídalo profilu zahraničního agenta cizí moci. Sice se mu hodně hlasitě posmívali a připisovali mu ty nejhorší motivace, ale nějak to nefungovalo. Jen k němu přitahovali pozornost. Hnutí to bylo malé, dělané na koleni, lidé se k němu přidávali a zase odcházeli, nikoho nezavazoval přísahou, kdo přišel, přišel dobrovolně. Tři roky na tom pracoval, ale nakonec mu zbylo dvanáct nejbližších. A aby to bylo kompletní, i zrádce se mezi nimi našel.
Před ním bylo mnoho jiných proroků a zvěstovatelů Nového údělu. Ale ti byli normální. Dělali to pro prachy, slávu nebo veřejné funkce. Dalo se je uplatit nebo uspokojit teplým místečkem ve státní správě. Impérium na to mělo peněz dost… Teď to najednou nefungovalo. Vymykal se obvyklým standardům.
A tak ho prostě odstranili… Není člověk – není problém, nicht wahr?
Příčiny ovšem odstraněny nebyly. Vše, o čem ten dezolát mluvil, to zůstalo. Všechny důvody k jeho existenci víceméně nepominuly dodnes. Stejně tak nepominulo jeho know-how. Chodit mezi lidi, sloužit jim, nekádrovat, mít větší radost nad jedním napraveným hříšníkem než nad deseti spravedlivými, dávat novou šanci k obrácení, nabízet ruku celníkům i kurvám, odpouštět. Tak i z velmi skromných začátků dvanácti apoštolů může vzniknout síla, která je základem naší civilizace. Síla, která mnohokrát přežila konec impérií a dokud konala podle jeho odkazu, rostla. Ale vždycky, když se odvrátila od ubohých a přidala se k prostřenému stolu od světa odtržených elit, skomírala.
Ať jsou vám tyto Velikonoce stejnou nadějí, jakou se staly tenkrát před dvěma tisíci roky. Ať je to naděje, která není z tohoto světa, ať je to naděje, která přetrvá i konec všeho, co jsme za náš svět považovali. Dokud jsme pospolu, dokud máme takové, kteří chodí mezi obyčejné lidi, je jedno, jak skromné jsou naše začátky a je jedno, jak velké mocnosti tomu brání. Nakonec to vyroste, rozkošatí a přinese plody. I když to teď někdy vypadá beznadějně. I když se soudci připravují zrušit volby, i když jsou nachystány římské legie korespondenčních voličů, i když Kaifáš z Vnitra připravuje zatykače a hledá vhodné zrádce.
To, co chceme, to není z tohoto světa a proto to tento svět nemůže zničit ani zadupat do země. Ani tehdy, když se prý USA stáhnou z mírových rozhovorů na Ukrajině a Němci tam naopak dodají rakety Taurus. Ale dohoda o surovinách mezi USA a Ukrajinou je už podepsána… Ale o tom bude článek v pondělí.
Přeji vám požehnané Velikonoce. Zítra nevyjde žádný článek. Nechte na Velikonoční neděli vzejít naději na nový začátek. Budeme ji v příštích měsících potřebovat…
_____________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu
Velikonoce, tradičně ukradený datum, křesťany. Kdysi to byl svátek jarní rovnodennosti v minulosti ještě před Kristem, byl slaven různými národy.
Příroda ,ta velká kouzelnice nám prostřela jaro,léto,podzim,zimu. Člověk si vymyslel politiku tj. i víru k ovládání mas. Za 2000let v Kristu se nic nezměnilo tzn. i války. Války jsou obrazem doby a selháni víry aj. Mohu dnes porovnávat mezi kap. a soc. a socialismus vyhrává po všech stránkách i díky konci II.svět.války ,kdy SSSR rozdrtil spojenou Evropu a nastolili nový řád který se vyvíjel a škoda roku 1989 ,kdy se voliči podvolili konzumu a později i válce.
Bať bať
Socialismus jasně vyhrává?
– Tak v silové soutěži v roce 1989 vyhrál kapitalismus. Jaksi nahradil socialismus.
– V kvalitě života obyvatel bych to rozhodnutí nechal na nich. Jaká by asi byla procenta, kdyby zítra rozhodovali lidé v ČR – tedy kolik by chtělo návrat k socialismu?
Kapík je víc nenažraný, proto zvítězí vždycky.
Vyhláška stanovuje, že minimálně osmkrát v rámci 20 provozních dnů – pro zjednodušení lze mluvit o jednom kalendářním měsíci – mají mít děti bezmasý oběd. „Z toho maximálně dvakrát se může jednat o sladký pokrm,“ stojí ještě v dokumentu v reakci na oblíbenou strategii, jak se masu vyhnout.
To budou zářné zítřky s podvyživenou generací
s posvěcením EU může být v mnoha různých potravinách obsažen hmyz, pod pláštíkem nutnosti přechodu na „udržitelnější“ stravu.
https://necenzurovanapravda.cz/2023/02/v-pokrokovem-svedsku-nabizeji-lahodnou-ekologickou-zmrzlinu-s-krupavymi-cervy/
Semmelbaba, buchtičky se šodó, rýžový nákyp a škubánky. Na tom si ve školních jídelnách pochutnávali i žáci v dobách komunistického útlaku!
Ale sladké můžete mít jen 2x za měsíc a ta jídla jsou 4.
Jinak za komunistického útlaku nejstrašnější jídlo byl pajšl, který se jevil kuchařkám ve velké oblibě, takže byl co 10 dní. Za kapitalistického ráje zas sójový guláš, abychom podpořili dovoz sóji z Jižní Ameriky.
Kde je problém? V pátek se podívat na jídelní lístek na příští týden a odhlásit co nechci. Vzít si jídlo z domu, nebo si koupit vedle, je-li ta možnost. Tak to praktikujeme dlouhodobě.
To neznáte moji bývalou jídelnu. Když byl sójový guláš, každý se odhlásil, těm pár vytrvalcům udělali karbanátky, druhý den přišli všichni, měly být ty karbanátky, hups, na jídelníčku napsáno změna a hups všichni dostali sójový guláš
Vzkříšení Ježíše
Víra je důvěra v to, o čem víte, že je pravda. Víra je vědět – ne jen se domnívat, nebo mít naději.
Radostná zpráva o Ježíši spočívá na důkazech.
Kdyby Ježíš nevstal z mrtvých, Bible nemá cenu (1.Kor 15,14).
Ježíšovi učedníci (a stovky dalších lidí) vzkříšeného Ježíše skutečně viděli, mluvili s ním, dotýkali se ho, jedli s ním: 11 apoštolů a dalších asi 120 lidí i když jmenován je jen Kleofáš
Také ženy byly úplně první svědkové. To se dělo několik týdnů po vzkříšení.
Avšak kdo by umíral za lež? Ani jeden z 12 apoštolů i dalších setkání se vzkříšeným Ježíšem neodvolal navzdory mučení a odsouzení k smrti – všichni dosvědčili že žije. Všichni zemřeli v průběhu času mučednickou smrtí – s výjimkou Jana, který zázračně přežil mučení skrze koupel ve vařícím oleji a pak byl poslán do exilu na ostrově Patmos. Petr byl ukřižován hlavou dolů, Ondřej byl ukřižován na kříži ve tvaru X. Jakubovi v Jeruzalémě sťali hlavu. Filip byl oběšen. Tomáš byl umučen kopími. Matoušovi sťali hlavu. Druhý Jakub byl ukamenován k smrti. Tadeáš byl zastřelen šípy z luku. Šimona ukřižovali. Bartoloměje zaživa stáhli z kůže. A Matěje ukamenovali a následně mu ještě sťali hlavu. Nikdo z nich před smrtí neodvolal pravdu, že Ježíš vstal z mrtvých. Nikdo nepřestal mluvit o vzkříšení. (Zeptejte se nevěřícího v rodině, jestli by se nechal popravit za něco, co není pravda.)
Tu sílu jim dala nejen pravda.
Ježíš se stal konečným vítězem nad smrtí – nemohla ho držet. Vzkříšení je historický fakt potvrzený svědky.
„Proč jste tak ustrašeni, vy malověrní? Vstal, pohrozil větrům i moři; a nastalo veliké ticho. Lidé užasli a říjali: „Kdo jen je, že ho poslouchají větry i moře?“(Mt8,26)
HLP, aneb odkud pochází grýndýl, debilizace davů a poručíme větru, dešti?
Ono to bude znít jako kažení svátků, ale ten cyklický úplněk, to je něco jak proměnná VŘSR. Někdy v říjnu, jindy zase v listopadu. Tady je to zase jednou březen, jindy duben. A s příchodem po čtyřiceti dnech jednou konec dubna / začátek května, pak zase konec května / začátek června.
Poznámka, při potopě pršelo čtyřicet dní, po Sinaji se putovalo čtyřicet let, v poušti byl Ježíš čtyřicet dní a na závěr nanebevstoupil – opět po čtyřiceti dnech. Možná jsem vynechal něco biblického, co taky trvalo čtyřicet nějakých jednotek, nebo u toho něčeho bylo čtyřicet, i bez toho to vypadá, jako by tam ta čtyřicítka měla nějaký magický význam.
Ženy by nemusely být spokojeny s tím, že byl viděn lidmi a také ženami.
A s těmi popravami, to se samozřejmě musí podávat náležitě barvitě. Musí to budit emoce. Tu navozuje i samotné slovo mučedník, protože potom jinak vyzní i obyčejnější poprava. Např. – byl popraven utnutím hlavy versus – byl mučednicky popraven utnutím hlavy.
Lze ale asi těžko říct, zda má při ukřižování vliv tvar X. Zdá pro mučednictví odlišný od tvaru T nebo klasického kříže. Hlavou dolů je to umírání těžko horší než hlavou nahoru. Nejspíš ale (samozřejmě podle fyzické kondice) rychlejší. Ukamenování je jistě špatná věc, to utnutí hlavy pak ale už je asi navíc. A přežít ve vroucím oleji déle než sekundy, takový zázrak bych pro sebe stoprocentně nechtěl.
A řeč nebyla o další spoustě pozdějších mučedníků, co pak pro to byli prohlášeni svatými. U nich to umučení bývá popisováno až se zaujetím. Radostná zpráva je pro věřící jistě radostná, ale ten protipól, tzn. až extatická krutost smrtí jeho sympatizantů, to přece nezní moc proježíšovsky, natožpak prolidsky. Je tím sice cíleně zdůrazňováno, co vše pro víru v něj tito byli připraveni a ochotni podstoupit, jde o povzbuzení právě toho emočního vjemu obrovské platby za pevnost víry, ale i tak to vyzní značně ponuře.
Zázrak zrození, vývoj dítěte v lůně matky trvá 40 týdnů. Toho si všimli už dávno, proto ta čtyřicítka.
Z Novinek
V Teplicích se jim prý žije dobře, město si oblíbily. Oksana pracuje v Centru humanitární pomoci, kde klientům zařízení poskytuje psychologickou pomoc. Olena je po operaci, momentálně je nezaměstnaná a práci si hledá. Obě bydlí v nájemních bytech, s příjmy vystačí.
S nenávistnými reakcemi na adresu Ukrajinců ze strany domorodců se prý setkávají spíše výjimečně. „Projevují se takto zejména starší lidé, kteří jsou pro mě z nepochopitelných důvodů na straně Ruska. Naprostá většina místních je ale v pohodě a nemají s námi problém,“ tvrdí Olena.
Že tu paní hanba nefackuje. Urážet starší lidi. Navíc na jejich neproduktivní život u nás byli okradení čeští důchodci. Že mohou starší lidé za jejich posrané životy, to už je teda moc.
Z diskuse na Echu:
jepice Rdesno
před 3 dny
Vidlák je v seznamech StB? Nejspíš jako řídící agent, že?
Avatar
Rdesno jepice
před 3 dny
Můj koment se netýká Vidláka, ale termínu ,,zájmová osoba“.
Avatar
Čech z Čech jepice
před 3 dny
Tož je mu 45, to ho tam šoupli v 8 letech ?
Avatar
jepice Čech z Čech
před 3 dny
Tak tam je Sterzik st.?
To je možné.
Avatar
Damúza jepice
před 3 dny
Měla byste brzdit, jepice, hrozí vám transformace v hyenu.
Franta Málek se nezúčastnil? To je také myslitel.
Vidlák je agentem STB! Upsal se „spolupráci“ v mateřské školce! Kdo tomu nevěří, je kacíř, a dokonce i dezolát!
Pozoruhodné je, že tito moralisté nespatřují problém v kolaboraci souvěrců s mnohem škodlivějším ústavem Aspen.
OT:
Občas se tu někdo zastaví s dotazem, jestli už Ukrajina zvítězila. Tak myslím, že ano, už je to tady:
Natočena hromadná kapitulace: Ukrajinští vojáci zahazují zbraně, žoldnéři prchají, Kyjev pohřbívá 900+!
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&p=424158#p424158
Sláva!
Hodně zajímavý je ten graf reciproční výměny padlých hned nad tím.
No vypadá to, že softwarový přepínač „Intenzita ochrany“ byl přepnut nejméně o dva stupně nahoru, takže i některé naprosto nezávadné, třebas i krátké příspěvky, Vám nemusí projít.
Spadne to do kýblu, třebaže píšete slušně a chcete něco dodat o muzice, před kterou jsem byl dole varován.
Není to stěžování, je to jen upozornění, aby se někdo nečílil – po té dopolední příhodě se ničemu nedivím.
Snahy tento web zbořit určitě byly, jsou a budou.
Tak nezbývá, než tvůrcům držet palce, když už nemůžeme pomoci jinak.
Krásné Velikonoce všem!
Po té dopolední příhodě se ničemu nedivím…
O čem to mluvíte?