24 listopadu, 2024

Ne, své syny vám nedám

Přátelé, nemožné se stalo skutkem.

Zajisté jste zaregistrovali odkaz na německou protiválečnou píseň, kde rodiče zpívají, že své děti pro válku nedají. Jeden můj čtenář ji přeložil do češtiny a rovnou i nazpíval. Jmenuje se Qíla a já mu vzdávám hold.

Myslím, že se holkám k dnešní demonstraci bude hodit.

Zde je text a pod textem je i nazpívana:

Myslím, že bych vám teď měl dát vědět.

Nečekat a napsat vám to sám.
Do registrů nemusíte hledět.
Hlásím rovnou, že dva syny mám!

Miluji je oba, chci vám říci.
Víc než můj zrak, víc než život sám
Oni pro vás nezvednou zbraň k líci!
Ne, své syny vám nedám!
Ne, své syny vám nedám!

Mít úctu k živému jsem jim vštípil
I Cenu každého života znát
Odpouštět a milosrdný býti
Všechny boží tvory milovat

Nesnaž se je kazit nenávistí
Žádné tvé cíle čest či povinnost
nedonutí do války je jíti
Ne toho všude bylo dost.
Ne toho všude bylo dost.


(Určitě jsem pro tohle, já matka)
Určitě ne pro tohle je matka
(Nepřivedla je na svět s bolestí)
Nepřivedla na svět s bolestí
Ne pro vás a ne pro vase jatka.
Probděla jsem noci v neštěstí. /
Probděla dost nocí v neštěstí

Zoufale jsem stála u postýlky / Zoufale tam stála u postýlky
Snad nemoc malých dětí překonám.
Až vyčerpání přervalo ty chvilky.
Ne, své syny vám nedám!
Ne, své syny vám nedám!

Nebudou tu pochodovat v řadách
Do posledního z nich bojovat
Na zmrzlé zemi hořet v krutých vřavách
Zatímco vy tu chcete hodovat.

Ochránit své děti jako táta
To je hlavní povinnost, co mám.
I proti vámi, ta povinnost je svatá
Ne, své syny vám nedám!
Ne, své syny vám nedám!


Naučím je nenechat se zlomit
Odolnost a nepoddajnost znát.
Proti vašim rozkazům se bouřit
Před kýmkoliv vždycky rovně stát.

Naučím je jít si vlastní cestou.
Jak neleknout se výhružek, to znám.

Svůj osud ať si sami jen rozhodnou
Ne, své syny vám nedám!
Ne, své syny vám nedám!


A to s nimi raději někam zmizím
než zotročit je ve vaší moci
daleko až někam k zemím cizím
bez prostředků jak zloděj, v noci

Máme jenom tohle krátké žití
Do očí ti to teď přísahám
Že je nedám pro vás zahubiti
Ne, své syny vám nedám!
Ne, své syny vám nedám!

Holky, držím vám palce a strašně lituji, že tam nejsem s vámi.

291 thoughts on “Ne, své syny vám nedám

  1. Muřínová doutnák žhaví
    pokyvuje hlavou kraví:
    to zas bude krve,
    víc, než bylo prve!
    Přešli jsme na větší ráži.
    Fiallah se nabít snaží,
    zepředu či zezadu?
    Nesmím zůstat pozadu!
    Bolek s Lolkem sedlaj oře
    agent Pávek pustil tchoře;
    jenom felčar Válek
    trošičku se zalek:
    koho budu píchat
    když nebudou dýchat?

  2. No a tady máme reálné kroky některých z těch zmiňovaných synů…

    „Čeští vojáci na ukrajinské frontě: Když máte dost peněz, Rusové vám klidně prodají tank
    Čeští vojáci se rozhodli bojovat v ukrajinských uniformách, a riskují tak svůj život pro cizí zemi. Někteří z nich pak dokonce kritizují poměry v ukrajinských ozbrojených složkách. Nyní je skupinka českých bojovníků nasazena na luhanské frontě.“

    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-cesti-vojaci-na-ukrajinske-fronte-kdyz-mate-dost-penez-rusove-vam-klidne-prodaji-tank-40416872

    1. Jo, tenhle HLP jsem taky zaregistroval.
      Mám dotaz:
      Co to tam žije za lidi, kteří nechají na louce pohozené, nezakopané mrtvoly?
      V kontextu možného šíření nemocí typu cholera, je asi skoro jedno, čí mrtvoly to jsou.
      Mě zaráží, že tam leží zřejmě tak dlouho, než přijede nějaký zahraniční novinář, dovolí mu vyfotit si je a upozorní na možné riziko.
      A to je kupodivu země, ve které ještě donedávna fungoval internet. Jakoby z toho internetu část úplně ignorovali, nebo co.

  3. Za oknem se čerti žení,
    to bude stav ohrožení.
    Vykulenec prsten líbá
    Čižinský si bere Hřiba
    Vyhulenec cosi kouří
    Muřínová oči mhouří
    a ta duše křehká –
    polní maršál Řehka –
    rozvážel by rubáše
    od Hrčavy do Aše.
    Kdyby byl stav nouze
    fasoval by pouze
    každý Honza z Horní Dolní
    sapík, masku, velkou polní.

  4. Tak Merkelová prohlásila, že Minské dohody byla bouda západu na Putina. Doufám že po tomto prohlášení už nikdo nebude moci ohánět se morálností a gentlemanstvím západu. Je vidět, že západní kurvy podrazí kohokoliv a jejich řečičky o morálce, cti a hodnotách budiž poučení pro případné zájemce o přátelství se západními „spojenci“. Taktéž by si to měl uvědomit i P.T. lid, který ještě stále nepochopil, že reprezentantům západních hodnot na nich vůbec nezáleží. V neposlední řadě, by si to měli uvědomit i naši hlubokomyslní alternativci, a konečně pochopit že bez organizace a skutečného odporu to bude stále horší.

    1. Domnívám se, že tohle by si měl přečíst opravdu každý – je to dost zásadní, ať už si o tom myslíte cokoliv:

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zrazeny-Putin-Podvedli-nas-i-Merkelova-Valku-jsme-zacali-spravne-Z-Kremlu-zni-zklamani-722980

      Přiznám se, že dnešní hrdé doznání Merkelové, že Minské dohody byla i z její strany od počátku bouda, kterou ani náhodou nebrala vážně, že Putinovi od prvního okamžiku i ona ukázněně léta močila na hlavu, překvapilo i mne.

      1. Je to pořád jedno téma: Západ podvedl Gorbačova, podvedl Jelcina, podvedl Putina – podvod je patrně západní modus operandi.

        Historická linka ukazuje jednoznačně, že skutečným a trvalým cílem počínání Západu je – kromě jiného – zničení Ruska. Boj proti komunismu byl především skvělou záminkou a výtečnou návnadou. Občas dokonce někteří západní politici prokecnou (kdysi Krvavá Madla, nyní třeba Makrela) a řeknou, jak to doopravdy je.

        Pokud Rusko přijme nějaké Poučení z krizového vývoje, pak to nejspíš bude poznání, že Západu nelze věřit nikdy nic, dokonce ani pravdu ne.

        Ve skutečnosti právě toto je vzkaz, který svým přiznáním Merkelová Putinovi posílá.

        1. Nevim, jak myslite tu posledni vetu, mozna stejne jako ja?
          Podle me tim ted Merkelova Putinovi dost pomohla, nic bych nedal za to, ze zamerne.

          Putinovi tohle prece bylo jasne uz daaavno, rozhodne netrpim sebestrednosti, jako nekteri diskutujici, kteri maji Kreml za tlupu matlalu a vlastizradcu.
          Kdyz nekdo za 7 let nesplni ani jeden odstavec smlouvy, a garanti nehnou prstem, aby sveho sverence umravnili, tak na to nepotrbujete zadneho genia, dopocitat si zbytek.

          Otazka je proc to Merkelice ted takhle verejne rekla. Mozna si trochu splhnout v Nemecku, kdyz uz je tam oznacovana za proruskou kolaborantku?
          Nebo spise tim chtela pomoct Putinovi, protoze tohle mu dost rozvaze ruce na domaci scene.
          Rada Putinych vyjadreni je myslena pro domaci publikum a podle toho se taky musi brat. (ne si vsechno zapisovat slovo od slova, a pak se chytat kazde nuance, protoze to prece „Putin rekl“)
          Tohle tam urcite rozmaznou, a nepujde o zadnou propagandu, jak to CT urcite oznaci, protoze se jedna o autenticke vyjadreni aktivniho ucastnika na strane zapadu.

        2. Zakladateli,
          za prakticky identický názor, jako je Váš, jsem doposud, možná i s přihlédnutím k věku, nazýván kryptokomunistou a nečitelným podivínem. Dejte si na to pozor.

          1. 🙂 Vy, co čtete atd., obtížně se mi oslovujete. Váš nickname na to nějak není navržen, nebo co 🙂
            Vaše varování beru, ale vězte, že mne už za podivína mají mnozí. Takže ono téměř není, co by se změnilo 😉

      2. Je v tom bohužel i další vzkaz, pro obyvatelstvo tzv. postkomunistických zemí, které se naivně domnívalo, že jim západ přinese svobodu a prosperitu:

        „Nikdy jsme nemysleli vážně, že byste mohli stát ekonomicky na naší úrovni!“

        1. Je to trochu komplikovanější.
          Jsou rusové jediní východoevropani, se kterými EU zmrdi takhle vyjebávají?
          Co si asi o nás mumlají západoEUropani, když vyřváváme to své „Patříme na západ?“

          Kdesi tady proběhla krátká zmínka o indické kastě Nedotknutelných – nejnižších z nízkých.
          Za co asi považujou západoEUropani nás, ukrajince, srby, poláky?
          Ale tyčí na dráždění opic by se nás dotkli, že jo?
          Že jo?

          1. V uplne vsech zapadnich zemich jsem nebyl, ale ve Finsku, Svedsku byli nejpratelstejsi.
            Ve Francii jsme dobytek, v Anglii jsme niz nez Pakistanci.
            Na Pyrenejskem poloostrove byli normalni lide velmi pratelsti, bohuzel management se tam k nam choval jako k hadru na podlahu.

            ps. mozna uz je vsechno jinak, jsou to 20 let stare zkusenosti.

      3. To jsou jen hezké řeči pro média. Čas potřebovaly obě strany konfliktu.
        Západ potřeboval čas, aby vyzbrojil Ukrajinu a Putin potřeboval čas, aby připravil ekonomiku na sankce, přezbrojil armádu, konsolidoval sousední státy a připravil si spojence – BRICS, ŠOS, OPEC, OPEC+. Jak odhadují někteří analytici, k úplné připravenosti RF na válku s kolektivním Západem chyběly dva roky.
        Kdo sleduje, tak vidí urychlení přezbrojení armády(Armaty, Zirkony, Sarmaty,Orleny, Lancety), dokončení řady projektů nutných pro ekonomické odpoutání se od Evropy – plná rusifikace výroby civilních letadel, propojení s Čínou – otevření mostu, dokončení plynovodu, projekty pro Asii a Afriku.

        1. Myslím, že nechyběly. VVP a obecně Rusové, na to měli skoro 8 let. V rámci daných možností na tom makali a zdá se, že celkem usilovně. Objevují se věci a projekty, o kterých Západ neměl ani tušení – myslím, že se ještě objeví další podobné, které budou ještě větším překvapením.
          Větším, nežli třeba ty Kalibry, zasahující přesně své cíle, ze vzdálenosti téměř 2.000 km a bez toho, aby střelec musel „vytahovat paty z domu“.

  5. Budu zase zlej dezolát, ale nedá mi to se nezeptat. Zjistil jsem, že už existují Matky pro mír https://www.facebook.com/groups/568124831396851/?paipv=0&eav=AfaJZxvDFk7nRNNclVjfspgmJJnNFF1AiqyeqGvkYG-R7kIp0rPOY2dPGjthV8vGF-8&_rdr
    chystá se něco dalšího, jako Svobodné matky za mír? Slečny za mír? Nebinární pro mír? Doufám, že se zde o všech dočtu.. :). Nevím jak to bylo dřív, protože Vidlákoviny nečtu zas tak dlouho, ale přijde mi to tu jako takový „skrytý politický klub“. Raději bych si četl něco politicky nezávislého a nekorektního. Nevím proč, ale začínám mít zcela opačný pocit, že místo nějakého rozkydávání se tady zabředává docela hluboko do nějaké politické močůvky. Že stačí pouhá návštěva v tajemném konspiračním Vidlákově a za projevenou pozornost se host dočká politické reklamy, která je zde vlastně tak nějak mezi řádky stále nabízena. Ale věřím, že se mýlím a jde jen o mou chorobnou podezřívavost a vrozené dezolátství :).

    1. Pokud chcete nebinarni za mir, musite jit nekam jinam.
      Treba do Brna na nejakou tu socialni fakultu, nebo i v Praze na ff by se poradatele urcite nasli.
      Tady to vzdycky budou slecny, nebo matky. Ale vzhledem k veku diskutujicich a mire vymytych hlav ceskych slecen, spise jenom ty matky.

    2. A někdo vás, pane Zahradníku, nutí číst texty, které se vám nezamlouvají? Proč sám sobě činíte takové násilí? Zkuste jiný web – a je to!

      Takovíhle mudrcové mně vždycky připomenou onoho policajta, který, rozbaliv na služebně o desiatej svačinu, znechuceně děl:
      – Do háje…! Zase chleba s máslem…!
      Když už to trvalo druhý měsíc, takto obrátil se k němu jeho přemýšlivější kolega:
      – Ty, Bořku… a proč teda neřekneš svý starý, ať ti ke svačině nachystá něco jinýho než ten chleba s máslem…?
      Bořek na to:
      – …jaký mý starý? Svačinu si chystám vždycky sám!

      Připravte si ke svačině něco jiného, pane Zahradníku, něco, co vám chutná – a užasnete, jak budete spokojen!

      1. Chvíli jsem si myslel, že tady lze alespoň diskutovat a projevovat odlišný názor :). Zůstávám už jen proto, že jinde by mi vynadali do Russáků zasranejch, kdežto tady se dočkám vždy vlídného poučení na úrovni. A líbí se mi to vykání, je to takový aristokratický. A pan Zakladatel, to pro mě zní skoro jako Bůh, to jinde není! Možná byste se mohl odteď nazývat Stvořitelem, to by bylo ještě hezčí a lépe by to k Vám sedělo. Prostě se mi líbí, že jsou zde vzdělaní lidé, kteří ze mě udělají kreténa takovým způsobem, že to téměř nepochopím. Ta vzájemná úcta je zde opravdová a doslova hmatatelná. Člověk se mezi takovými kamarády cítí dobře, i když si zas udělal tu hnusnou svačinu.

        1. Pokud si připadáte jako kretén, poděkujte sám sobě; kdyby vám v tomto bodě chtěli upírat zásluhy, budu na vaší straně; selfmademanů jsem si vždycky vážil.
          Do Russáků vám tady nejspíš nikdo nadávat nebude. Byli tady takoví, a mohli by povídat – ale už nemohou.

          A mimochodem – brání vám někdo projevit odlišný názor? Jak by to mohl udělat, abych o tom nevěděl?

          1. Ovšem nejvíc, pane Stvořiteli, miluju ten adrenalin, kdy při psaní příspěvku člověk přemýšlí, jaký výraz použít, aby to bylo stále autentické, ale neskončilo to vymazáním, jak blahosklonně naznačujete téměř v každém svém příspěvku :). A vůbec, ta pokárání jsou taková otcovská a milá, člověk se úplně dostane do dětství a takové sentimentální nálady :). Samozřejmě, že se zde může napsat i odlišný názor, akorát se obávám, že ti co to zkusili, už to nemohou osobně potvrdit :).

            1. Vidím, že tam mám zase nějak moc čárek, tak se omlouvám, jsem jen takový prosťáček co mluví jak mu huba narostla :).

              1. Vzhledem k tomu, že mě už jako malého vyloučili z Jiskřiček si moc šancí na úspěch nedávám… Neměl byste se pane Stvořiteli místo cenzury raději věnovat technické části tvoření tohoto webu? Je hezké, že se otevřeně hlásíte k Havlovýmu spolku tzv. odborníků, ale ten přečuhující odkaz nevypadá moc profesionálně. Přitom to jde vyřešit zkrácením odkazu třeba zde: https://1url.cz/ Už vůbec si netroufám něco namítat k té šabloně webu, která pochází zřejmě ze středověku a ke které máte jistě silně sentimentální citový vztah, jakože by bylo fajn, aby bylo v diskuzi zřejmé napojení vláken, dalo se filtrovat zobrazení a prostě takový ty vymoženosti moderní doby :).

                  1. To je sice hezký, ale jistě uznáte, že ten odkaz takhle fakt nevypadá dobře. Nemluvím tady o žádné atomové vědě a nablýskaném supermoderním designu, ale tak jako my se tady snažíme smolit příspěvky bez přebytečných chyb a zapnutého capslocku, tak by si i ten odkaz jistě zasloužil, aby byl alespoň ve svém chlívku :). Klidně bych Vám to tam ustájil, kdybych tam měl přístup, abych jen nekecal :). A určitě by to šlo řešit úplně jednoduše, že se udělá kratší text „narodniradaobnovy.cz“ a do něj odkaz, když už to takhle neumí zalamovat souvislé řádky.

        2. Gardenere, Chvíli jsem si myslel, že tady lze alespoň diskutovat a projevovat odlišný názor

          Myslím, že hlavní Vidlák z Vidlákova a blízkého okolí si sice rád povídá a diskutuje, ale ne tak, že by ho uspokojovalo pouze „projevovat odlišný názor“. Tohle není klub pražské smetánky v kavárně Slávie z přelomu století páry….

          Doba silně pokročila k propasti a tato Zakladatelova čajovna se orientuje spíše na provazy a žebříky, které se při opouštění propasti budou určitě hodit – takže práce, dovednosti a um jsou ty správné tipy jak projevit ten „odlišný“ názor.

          Ale Saturnin, ten se hodí i sem…

          1. Děkuji za vysvětlení, teď už asi chápu, proč do té propasti tak vydatně pomáhají, bo už mají své žebříky a provazy a čuníky v konzervách :).

              1. Budete mi asi muset trochu podrobněji osvětlit, pokud ta reakce měla být na mě. Mimochodem jsem si myslel, že kocouři chytají spíše myši než zahradníky :).

  6. Jak pravdivé a jednoduché.
    Nedáme děti válce (ani na jedné straně) a válka nebude. Sami tam nepůjdeme a válka nebude.
    Teď řekneme: „ale co když jde o spravedlivou obranu proti agresorovi“?
    Jak víme, že to je obrana? Jak víme, že je to agresor?
    Vždyť se podívejme kolem sebe….

  7. Už jen aby měl protest správného adresáta.
    Aby angažované ženy „pochodovaly za mír“ pred ruskou ambasádu, ať už Rusi zbraně a vojáky na Ukrajinu neposílají.

    1. Jakože Rusové mají strpět, aby si NATO pořídilo na jejich hranici další vojenské základny plné raket????
      Američané také velmi důrazné protestovali když si Sověti chtěli pořídit základny na svobodné Kubě.
      Byla z toho Karibská krize a málem třetí světová.
      Naštěstí Sověti vzali rozum do hrsti a odtáhli.
      Očekávala bych od kolektivního Západu totéž.

    2. To by dávalo zhruba stejný smysl, jako kdyby Američané v sedmdesátých letech protestovali proti odvodům do Vietnamu před vietnamskou ambasádou. Rus přece nemá absolutně žádný vliv na to, jestli nás zločinné globalistické elity zatáhnou či nezatáhnou do cizího územního sporu.

      Co by měly podle vás ty ženy před tou ruskou ambasádou volat – snad „střílejte do vzduchu, ať nezasáhnete naše děti“?

      1. Vše se dá otočit,jako ta socha místo Koněva znázorňující Putina,jak zavírá kohout plynu. Přitom tady dobu masáž, plyn z Ruska fuj, nebudem ho brát,ale podprahově na prosťáčky, kvůli zlovůli Putina budem kupovat svetry.

        1. Mě ten výraz v obličeji té sochy připomíná spíš ministra Rakušana.
          A to, že socha hajluje propaguje fašizmus a měl by za to ,,umělec“ jít sedět.

          1. To nejste sám a bude nás zřejmě víc. Už má dokonce lidový název „Ropušák na prameni“.
            Já tu českou dezolátní sběř miluju.

            1. Tady máte foto. Skřet jako by Vítkovi z oka vypadl:
              https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/putin-valka-na-ukrajine-praha-6-konev-socha.A221205_105008_domaci_idvs

              Amatérský sochař Dostál zřejmě při práci víc než na Putina myslel na to, jak bude Vítkem pochválen – a tak mu z toho vyšel Rakušan, kterak žehná oddanému amatérskému sochaři.
              Je to krásné, je to vtipné – skoro jak od Černého. I toho nevkusu je v tom téměř stejně!

                1. Hm. To mě nenapadlo.
                  Ale ta nepodoba s Putinem a naopak podoba s Rakušanem je – aspoň podle fotek – tak výrazná, že si kladu otázku, jestli náhodou nemáte nakonec pravdu.
                  Dostála neznám, četl jsem o něm poprvé v tom článku. Jestli je to, jak píšete, revolta – tak se opravdu podařila.

  8. A takto to začalo a kvůli tomuto je nutno se bránit aby jednou naše vládnoucí sebranka seděla před soudem.Růže mají trny (6. část) Oděský masakr(ještě stále se dá stáhnout a hlavně uchovat)

  9. Vždy při čtení takových textů si vzpomenu na stařenku, když vzpomínala na své bratrance, kteří padli ve druhé světové. „Tolik nešťastných rodin a pořád to těm sviňám nahoře nestačí“. Ono je něco jiného popovídat si o válce teoreticky a něco jiného mít osobní zkušenost a milované, kteří již nepromluví.

        1. Myslíte, že to pomůže? Povolají Vás (Vaše děti) do služby beze zbraně. Dostanete kabelu s červeným křížem a půjdete vytahovat raněné bojovníky proti „ruské agresi“ z pod ruské palby.

    1. Ani syny, ani dcery, ani životní energii. Vaše zlovláda pěstující nenávist pomine . Dobrých synů, dcer a životní energie bude třeba na vykydání toho chléva, který se od roku 1989 nakupil. S válečníky na smetiště dějin aq do pekla!

  10. Děkuji neznámému zpívajícímu překladateli, díky za odkaz,oslovující lidi na planetě.

    K článku ,pokud ,,nemožné se stalo skutkem“ ,jsme svědky zázraku.

  11. Jsem docela zvědavý, na reakce médií, jestli zase něčím překvapí. Kdybych měl odhadovat, tak mám typy v tomto pořadí dle velikosti účasti na pochodu: (1 značí nejmenší účast, 3 nejvyšší)
    1. ignorace
    2. krátká zmínka s nějakým lehkým invektivem
    3.výsměch, citace výroku nějakého politika, který to celé překroutí
    Osobně typuji 1. variantu, ale je možné, že se nějaký libtart odkope a vynese nějaký výrok, který kolem toho trochu rozčeří vody.

    1. Co tak víme o návštěvě prezidenta Si Ting Pinga v Saudské Arábii? Přiletěl tam ve čtvrtek. Jak to probíhalo a co dojednal? Několik zpráviček na nečitelných místech. To presstituti umějí. Oni necenzurují, oni o věci nepíší.

      1. Přesně, dneska je skoro nemožný pro běžnýho smrtelníka, který dobře ovládá jen češtinu najít nějaký zprávy co se děje. Na mainstreemu propaganda, když se chci dočíst, proč chybějí základní léky, dozvím se tam, že kvůli válce. Na alternativních webech je to zase zaplavený tím, že v USA už se zatýká a Trump je zpátky u moci a bude zde ráj, v lepším případě jde o propagandu opozičních politických stran či Ruska. Fakt si nějak nemůžu vybrat.

        1. Obyčejný smrtelník neovládající jazyk, musí vyvážit své nedostatky jinak – třeba znalostí překladačů, které mu od jeho handicapu s jazyky mohou pomoci… Přece…

  12. Blaničtí rytíři.
    Spinkají, pod dohledem církve Svaté, která onu horu Blaník zrestituovala.
    Jsem pokřtěný, nepraktikující katolík, do kostela nechodím a tak se ptám nějakého katolíka, který do kostela chodí, jaký je postoj církve Svaté (ústy faráře, dávajícího kázaní) k válečnému bubnování naší pětidemoliční vlády.
    Jen aby si naše církev Svatá nechystala svěcenou vodu (v množství větším, než malém) k žehnání našich, a i zbraní mírové firmy NATO.

    1. Doporučuji píseň Blanická kuřata od Plíhala…
      No a katolická církev se přímo vyžívala v mučení a v genocidách – „Pobijte je všechny, Bůh si už ty své pozná!“

      1. I postoj církve Svaté k současnému dění by mohl přispět k prohlédnutí mnoha křesťanů, kteří jsouce slepí a tak se jim ještě nedostalo k očím a uším jedno z přikázání Desatera „nezabiješ“, nevím kolik křesťanů navštěvuje pravidelně Svatý stánek, a ne jen na „půlnoční“ jednou za rok.

    2. berkowitz napsal:
      10 prosince, 2022 (9:35)

      U nás církev nebubnuje, protože by narazila.

      Věřící jsme proti válce, i proti kurzu pražské KDU-ČSL.

      Mnoho lidí KDU-ČSL nevolí, kromě babiček, které se za to omlouvají, že tradice je tradice.

      Humanitárně samozřejmě postiženým Ukrajincům pomáháme.

  13. OT – sorry jako
    Tak nám Drahuše předběhla Babiše i Petříka Pavla.
    Ve správách komentátorky v dvaceti větách 15 x Drahuše … no neber to, když nám to tak pěkně „namíchali“ …

  14. Ten text má velkou sílu. A to téma jakbysmet. Něco, co nás opravdu může a bude spojovat. Tudy vede cesta, pro sjednocení „alternativy“. Silná , protiválečná rétorika. Možná, se budeme lišit v názoru na Losnu, nebo Mažňáka, socialismus, nebo volný trh. V tomhle se, ale většinově shodneme. Jde o to se tohoto tématu držet, tančit na něm, přikládat pod kotel, neustupovat, naopak přikládat pod kotel. Udělat z mírového štváčství bod numero uno.
    U Kábulu se válčí i za Prahu? Nabumbej se ty starý ožralo bešerovky a jdi hajat.
    Tak Malijce se vám zachtělo zabíjet? A povedztě mi Kafalín, kdě leží henten Mali?
    F- 35 ? Přikúpime, ale jedině, když soudruzi američani přidají ještě dvoje povlečení.
    Za každý tank na Ukradinu, deset vleček hnoja přímo do kanceláře Černochové.
    Neumíme-li se shodnout na mnohém, v tomto buďme jednotní a vytvořme tlak. Ne na naší vládu vlastizrádců. To by bylo plýtvání hrachem. Tlak na „naše“ politiky- opozici, alternativu.
    Hej Babiš, Okamura, Rajchl, Zahradníková, Konečná…chcete můj hlas? OK. Chci , ale slyšet váš jasný, společný , protiválečný postup.

    1. To je vlastně přesně ono. Proč mrháme svým časem a energii vytvářením tlaku na vlastizrádce? Vidíme všude po světě, že to je naprosto zbytečné. Proč natlačíme na „NAŠE“ politiky? Jestli prohrajeme jedna nula, nebo deset nula, je přece úplně jedno. My potřebujeme vyhrát a ono to matematicky možné je, když opozice (alternativa) vytvoří protivládní koalici. Mi je jedno, jestli se do senátu, sněmovny, EU, na prezidenta dostane Losna, nebo Mažňák. Já chci do , aby mne zastupovalo „Čechy Čechům a Stop válce.
      Holky a kluci udělejte to , jak chcete, je mim to fuk. Můj hlas , ale uvidíte, jedině, když budete kandidovat ,jako koalice.
      VYTVÁŘEJME TLAK NA „NAŠE“ POLITIKY.

      1. Naši politici , poněkud fluidní pojem.
        Sice mají občanství ČR, ale reálně kopou za úplně jinou destinaci.
        Naprostá většina z nich.
        Po instalaci Tomáše Pojara, který patří k extrémistickému křídlu neokonů, jsem ztratila poslední iluze.
        Jestli je tenhle militant poradce přes národní bezpečnost, tak se řítíme někam, kam opravdu nechcem.
        Jeho heslo na Wikipedii a rodinné zázemí je pozoruhodné. Zájmy pana Pojara jsou přesně opačné, než ty naše.

    2. Přeposílat v originále a překladu na všechny dostupné maily papalášů,každou hodinu.Krvežíznivé černošce i dvakrát.Vážení hakři ,pusťte to do radií.

  15. Pěkné; s dnešní demonstrací držím palce, hlavně aby ji nezkazilo počasí – při silném sněžení z toho moc nebude. Je to sice malý kamínek ve válečném soukolí, ale i ten může spustit lavinu nebo aspoň na chvíli zaseknout převody. K písničce: nejhezčí a nejdojemnější protiválečná píseň je Nohavicova Těšínská.

    Přes neustálé lhaní žump je dost jisté, že Ukroši jsou vojensky téměř na lopatě, a jakmile začne více mrznout, dají se na pochod do tepla na Západ. USA to vedou jako Fšecko poslední dobou – spíše jako mediální simulakrum a pračku peněz než jako (proxy) válku. NATO se projevilo jako vykradený papírový tygr s prázdnými sklady – velikost Západních dodávek výzbroje a munice je vzhledem k rozsahu konfliktu doslova směšná, anžto není kde brát. EUhnije se přes 9 kol sankcí nadšeně dostala do stavu, kdy musí řešit základní dodávky elektřiny, tepla a brzy i nafty a dalších paliv, natož aby „roztočila kola“ a spustila válečnou výrobu – kromě toho, „kola“ už nemá, odvezly se do Číny nebo rezaví v brownfieldech.

    Takže, souhrnem, protiválečné demonstrace nejsou až tolik akutně potřeba, protože válka nebude. Zkusili to a nevyšlo to, Rusáci vyhráli – výsledek je jistý už teď, i když se to může klidně ještě pár měsíců či let různě pinožit, než Ruina bude definitivně zruinovaná a zavládne tam aspoň nějaký druh míru…

    1. S řadou místních přispivatelů prožívám vnitřní sounáležitost, obohacení, …, doslova „litterární“ radost. Díky Vám všem.

    2. Mimo jiné:
      Ideologicky špatně by bylo poslat nějakou raketu na Bankovoj v Kyjevě, po kterémžto činu volá ruská veřejnost.. Zelený skřet bude určitě v bunkru, tomu by se asi nic nestalo, ale vybudilo by to ještě další kolo dodávek zbraní Ukrajině, protože „Rus bombarduje nevinné civilní obyvatele Kyjeva“ a nechuť k dodávání zbraní na Ukrajinu, kterou cítí veřejnost Západu by byla oslabená. Ideologický a propagandistický boj je vedený ze strany Ukrajiny docela šikovně, funguje to na ty vrstvy obyvatelstva Západu, které tuhle válku berou jen pocitově, nikoliv hlavou. Intenzívním bombardováním Doněcka se právě snaží Ukrajina vyprovokovat Rusko k takové akci. A zprávy o těchto akcích jsou velmi snaživě potlačovány, dokonce je tam přítomen stáleo pakovaný narativ, že si svá města Rusové bombardují sami.

      1. Přesné. Týdenní intenzivní ostřelování Doněcka z Gradů je podle místních označováno za nejhorší od rolu 2015.
        Proti Gradu prakticky není obrany. Dojede na pozici, vystřílí 122milimetrovou munici ze svých čtyřicet svařených rour a odjede. Střely Gradu nejsou řízené, směr je dán úhlem odpalu. Jsou méně přesné než klasické dělostřelectvo, ale prostě pokryjí velké území. Ideální pro ostřelování města, Doněck je rozlohou větší než Praha, tak vždy něco trefí.
        Mrtvých civilistů jsou za týden desítky, ale největší problém je neustálé poškozování rozvodů tepla, takže město není vytápěné, vypadává zásobování vodou i elektřinou. Naštěstí se teploty stále drží lehce nad nulou.
        Je to tlak na Moskvu, aby nějak zareagovala – rozsáhlý útok na civilisty by byl pro Zelenského dar z nebes. Média by to využila pro masáž veřejnosti o nutnosti zvýšení podpory ukrajinské armády.
        V poslední době útoky na severní části fronty připomínají nájezdy islamistů – 1 BMP, 10 pickupů a pár desítek starších chlapů (dle posbíraných dokladů padlých je většina ve věku 40 – 55) – terobrana, pohraniční vojska, mobici, legionáři. Vycvičená armáda sedí v druhém ešalonu a odpočívá.

      1. Já tam žádné předky nemám, ale tahle písnička mě vždycky spolehlivě rozbrečí.
        Hned si musím dát něco veselejšího, třeba Hlídače krav.

    1. Ládíku, rozházel jste to skvěle – žádné hromady či závěje. Prostě musím uznat, že kdo umí, ten fakt UMÍ! 😉

      Že vy jste ten skrytý mistr, co po uklizení celé zahrady od listí, zatřepal tím největším stromem, a pak autoritativně pronesl k uklízejícímu novici – teprve teď je to dokonalé…

  16. Jako protiváha dvacetiminutovek nenávisti na ČRo docela dobrý. Na ČT to asi nebude jiné.
    Kdyby mi někdo v listopadu 89 řekl, že nás havlérka zatáhne do války, tak bych to považovala za nemožné. Myslela bych, že se zbláznil. A ono se to fakt děje.
    Vraždíme v cizokrajných krajích za cizí zájmy a ještě si libujeme, že smíme. Že nás vzali do party.
    🤮🤮🤮🤮🤮🤮

    1. Ale to „zatažení do války“ tady bylo jasné už od roku 1990, naštěstí to v Havlovi alespoň trošku hnulo svědomím a nebránil rozdělení ČSR na ČR a SR. Pokud by tomu zabránil, byli bychom „ukázkovým předvojem“ před Jugostávií.

      1. Prej:
        „…byli bychom „ukázkovým předvojem“ před Jugostávií.“

        Tý vogo a máme to vymalovaný ze všech čtyř stran!

        Jako už tradičně tady nejzpozdilejší se musím zeptat těch bystřejších, rozumí tomu tady vůbec někdo? (samozřejmě kromě bonbónku)? … protože na mě docela dost šáhlý!

        1. Ze čtyř stran je málo: rytíři z Blaníku vyjedou, až budeme napadeni z pěti stran. Pověst je v tomhle hodně rezolutní: 4 nic, až 5.

          1. ‚rytíři z Blaníku vyjedou, až budeme napadeni z pěti stran‘
            Právě naopak; podle proroctví měli vyjet, až budeme napadeni ze čtyř stran, a autora proroctví nenapadlo, že bychom mohli být napadení od pěti stran. Tohle podrobně rozebíral Vincenc Orfeus Kočvara na Divadelní pouti ’89. Také tam zmiňoval proroctví „Nebude v Čechách dobře, dokud ruský kozák ve Vltavě svého koně nenapojí.“ Říkal, že pokud by toto proroctví bylo pravdivé, pak by to znamenalo, že v Čechách už dobře je. „Protože ten kůň se napil. Na to jsou svědci. Otázkou je, jak by v Čechách bylo, kdyby se napil dvakrát.“ Tenkrát mne ani nenapadlo, že se jednou najde tolik lidí, kteří si budou přát, aby se napil potřetí.

            1. Zkuste tedy proaktivně Rusku navrhnout, aby nové typy raket pojmenovávali třeba „Ryzák“,“Vraník“, „Bělouš“ a tak podobně – jinak už s kozáckými „koňmi“ asi moc dalších šancí Čechy nemají…

            2. Pro úplnost musí být řečeno, že jsou i takoví, kteří tiše pracují na tom, aby se z české řeky napil velbloud. Halasně při tom mluví o kozáckém koni.

              1. skoro jo, ale mně v tom něco chybí, co takhle?
                …“z české řeky napil velbloud a zároveň halasně při tom mluví o kozáckém koni.

        2. Protože ČSR měla v době převratů nejvíce rozvinutý zbrojní průmysl, předpokládalo se, že po „rozvolnění“ bude započata destrukce východní Evropy s „konečným řešením“ pro Slovanské národy. a v ČSR k tomu hned byly využity všechny možnosti v rámci rozvinutí uzlíků napětí mezi oblastmi, mezi národnostmi, mezi etniky. Pomocí zrušení základny Vysokých škol a těžkého průmyslu, vydáním zlatého pokladu a částečným uvolněním možnosti kupovat majetky neobčany (se zásadním NEuvolněním Benešových dekretů – porotože to by vznikla válka na mezinárodní rovině ihned a ČSR byla v té době ještě schopna se bránit efektivními způsoby) – získala ČSR chvíli „odklad“, který byl lehce „tajně“ využit k téměř okamžitému zrušení nejsilnějších rozporů – a to hlavně víceméně smírným „rozdělením“ ČSR.

          Co vám je na tom nejasné?

          1. … á sakra, sem netušil, těsně o fous, žejo? Ještěže sme měli Vašíka, to Vám tedy řeknu … už ani nemuknu a odpoledne du rovnou dělat soupis majetku, dám to rovnou Pöseltovi, ten je aspoň od Scholzeho k nepřehlídnutí!

              1. Myslím, že zase tak složité to nebylo.
                Vašík byl bonviván a z nějakých záhadných důvodů se považoval za umělce.
                Takže stačilo učinit z něj světového drramatika, což byla jenom rozcvička před zbožštěním duševně poškozené Gréty.
                No a bonviván určitě nepohrdne nějakou tou prima restitucí.
                Navíc Vašík uměl hrát skromného, to prezidentování vzal jenom na pár týdnů, do řádných voleb. Nakonec si střihnul tři období a jenom shodou náhod ho nevynesli z Hradu nohama napřed.
                Dalo by se i říci, že kluci a holky z Bratrstva kočičí pracky si vybrali dobrého náčelníka.

      2. Nebyli, tu dnešní mediální masáž nenávisti oni měli už v 90.roce.
        A snažili se velmi. Když jsem říkala, že to smrdí válkou tetě v dnešní Severní Makedonii, smála se, že oni je takhle pumpují více než rok.
        Otec jen zíral jak se tehdy Jugoslávie změnila.
        Odjížděli jsme a ve zprávách zaznělo, že Irák napadl Kuvajt.
        USA začaly slavit první úspěch ve válčení.

        1. Co se týká Balkánu, tak tam to vřelo už za Tita. Vím od člověka, který byl pracovně v Bosně.
          Staří byli v klidu, se Srby vycházeli docela dobře. Ale mladí se ostře vymezovali, pod vlivem propagandy kolektivního Západu.
          Někdo se velmi raduje, když se to okolo něj všechno mele a pere. Jenom tak se cítí v bezpečí a silný.

      3. Lentilko, velký nesouhlas.
        ČSR vznikla jako umělý slepenec, aby mohli Češi vydrbat s německou menšinou a Slováci to samé s Maďary.
        A tak vznikl Českoslovák.
        Bylo to bezbolestné, i díky osvícenému Klausovi a Mečiarovi.
        Nechat to na havloidech, tak se tady o pomlčku pereme ještě dneska.

  17. Dovolím si odhad, že protiválečná „nálada a politika“ se chytí a bude velikou překážkou pro současnou vládu a může to být i „konečný“ úder, protože nenajdou nějakou pádnou odpověď.

    1. Ty tak zajímá naše nálada. Bohatě jim stačí, když si nahrabou za jedno volební období. Třeba skromný premiér Sobotka si postavil bejvák z “ náhrad”. Lehce se pýřil, ale celkem normální věc. Proti Signalistovi docela žabař. Lepší byl i křišťálově čistý koloťuk se strejčkem Vikem.

    2. A nebo jim to naopak pomůže, protože se pro mnoho voličů stanou tím menším zlem. Kdybych před Hanlonovou břitvou dával přednost konspiračním teoriím, tak bych si mohl myslet, že tyhle „mírotvorce“ financuje nějaký „hluboký stát“, aby opozici definitivně zdiskreditoval.

  18. Jen tak
    Včera v 1,28 jsem odeslal hromadný e-mail na ČT, PRIMU a NOVU, dále na VŠECHNY parlamentní strany, pořadatelkám zítřejší akce a holkám a klukům, co spolu mluvíme. Na vědomí i Vidlákovi.

    Text byl následující:
    Vážení obeslaní.
    Zasílám Vám odkaz na https://web.litterate.cz/…ot/ , kde jsem získal informaci o chystané akci Ženy za život – pochod za mír.
    Myslím si, že mír je nejdůležitější nejen pro mé děti a vnuky, ale pro VŠECHNY děti a vnuky. A to všude. A chystaná akce tuto myšlenku podporuje a šíří.

    Co od vás očekávám?
    1. Media – informování o akci bez ohledu na množství účastnic/účastníků. Domnívám se, že toto hnutí poroste.
    2. Politické strany – informování členek svých stran, aby se k této iniciativě mohly vyjádřit.
    3. Ostatní obeslaní – přepošlete můj e-mail všem, se kterými komunikujete

    Zdravím všechny

    podpis,,,

    Ozvaly se mi a poděkovaly pořadatelky pochodu, dále mi doručení e-mailu potvrdili z ANO a divácké centrum ČT.
    Takže nikdo z těch „kujónů“ nemůže říct, že nebyl informován. A dneska uvidím nebo neuvidím.

    To jen tak.

      1. Iniciativě fandím, ale můžou se toho chytit lidičky, kteří si pletou příčiny a následky a tudíž se tam můžou objevit i transparenty typu Putine vypadni z Ukrajiny apod.

        1. … a proč by né?
          pokud to trochu chápu, tak ženy-matky dou zejtra na Vyšehrad za MÍR, aby jejich děcka „nemrzla na Bohem zapomenutým poli“ jako teď ukrajinský a ruský, zatímco mešuge na obou stranách „na měkkých polštářích“.
          Ať se každej chytí za nos, Folďasi, když zbaběle někde za bukem roztáčí kola masomlejnků (= padni, komu padni)! Jak se říká u nás v chudých kamenitých horách, když smardi zlobí: „… spráskat to na jednu hromadu a pak se to přebere“

          1. Když mluvěj zbraně, Folďasi, všechno je v prdeli, ale to neznamená, že mámy z Vyšehradu nemůžou ukázat svoje pěsti Putinovi, Šojguovi, Bidenovi, Morawieckiovi, Černochový a spol., nebo tý její do hlavy zřejmě uhozený zelený gumě Řehkovi, kterej na plnou hubu vyzývá k přípravě na velkou válku!

            Mámy totiž nejsou od toho, aby hledaly v tom střílení a propletenci sraček nějaký řešení! Mámy maj od Boha mnohem důležitější úkoly a ty, doufám, na Vyšehradě daj najevo se vší parádou.

            Na tom Vyšehradu nejde vůbec o ty Vaše příčiny a následky, ani o ty pomatence, ale „jen a pouze“ o MÍR!? Pokud HO budou mít, nebojte, ony si už nějak se svýma děckama už poraděj (tedy doufám)!

            1. To jsem asi někomu šlápl na kuří oko, ježiši. Děkuju, pěkně jste mi to nandal, zapíšu si za uši, že raději dřív přemýšlet, než něco zhusta napsat.

  19. …”Polovina Čechů pak nesouhlasí s kroky vlády na pomoc Ukrajině. Největší odpor mají lidé k poskytování vojenského vybavení….”
    idnes
    To je slušný pokrok. Tento trend by vládě mohl zlomit vaz.

    1. Když na Slovensku vyšel asi před měsícem průzkum vzhledem k jejich okupační mocnosti nepříliš příznivě, byl do týdne na světě jiný, kde již byly brambory ukázněně v řádku. A tomu se taky dostalo patřičné publicity.
      To je jedna možnost. Druhá možnost je začít se ptát jinak (s tím mají bohaté zkušenosti, případně tu nejdůležitější část z výsledků umístit jako druhou větu od konce) a nebo se přestat ptát úplně. Nakonec věta „A komu tím prospějete?“ z jemné práce operativců (pečujících o … no však víte) nikdy nezmizela.

      1. Dneska POPRVÉ kovaná ojrosouška Lída Rakušanová sdělila, že hospodářství jde do kopru.
        Ale furt dobrý, dno ještě nevidět, Somálci nám mohou naši životní úroveň závidět.
        Dosud jen blaženě hýkala, jak díky Bruseli naše země vzkvétá. Kde udělali soudruzi chybu ?
        🤔

  20. Pro mě je otázkou, zda v německé i české verzi jsou za zájmenem “vám” stejní lidé. A kdo to tedy jmenovitě je, aby se dali uvést ve známost.

    1. Ládíku, i když jste to asi myslel jako řečnickou otázku, zkusím odpovědět, jak mohu, protože některé věci se nemění a někteří lidé to ví…

      Vzhledem k času, kdy byla poprvé zveřejněna (1986), je víceméně jisté, že nejen v každé době, ale i u každého posluchače to „oni“ bude lehce jiné.

      Pokud jde o prvotní popud autora, podle jeho vlastnho vyjádření, „oni“ symbolizuje kohokoli, kdo je nadšen myšlenkou posílat jiné do válečných bojů, případně takové boje připravovat, což podpořilo narození jeho synů a změna jeho pohledu na smysl života.

      https://www.youtube.com/watch?v=oRRoWz0Ym5s

      https://de.wikipedia.org/wiki/Nein,_meine_S%C3%B6hne_geb%E2%80%99_ich_nicht

  21. Režim, ve kterém se začínají psát a zpívat protestsongy, je jednoznačně ve své podstatě totalitní. Nálepku si pak ten režim může sám dávat jakou chce.

  22. … a Vidláku, myslím, že by stálo za to to prohlášení rozšířit i ty dcery – proč by jinak ti synové bojovali tak urputně, když by nebránili ty jejich milé nečí dcery, matky jejich dětí?

    1. Ano, každý své syny vychovává podle sebe, někdo, aby stáli rovně a vy, aby šli do plynu… Snad těm vašim synům někdo ukáže, jak to skutečně je, a vaši synové se zbaví vašeho prokletí…

      1. Jojo, to je nesvar, ktery se rozmohl uz pred lety.
        Ruzni vykukove brani svoji otcinu tuhle u Kabulu, tuhle v Mali, tuhle na Ukrajine.

        A kdyz nas velky bratr pomahal Saddamovi zplynovat Kurdy, nebo kdyz britske bile prilby plynovaly Syrany, tak naopak tihle bojovnici ani necekli.

        Ale humanitarni bombardovani, to byla panecku slava. Samozrejme na obranu otciny, jak jinak. Jeste dneska mu provolavaji slavu a stavi lavicky. Asi za tu obranu otciny.
        Odkud sem ten nesvar tak asi prisel, kdo to sem zatahnul.

      1. Myslím, že rozumí, a právě proto se ho snaží poškodit. Je to totiž taková zhoubná nemoc, která vede přímo do osobního pekla ještě za života.

    2. Jako dobře, no, na eléva na noční to není špatný. Akorát ta zoufalá snaha o odklon na „svoji otčinu“, tomu se tlemí i Bob s plukovníkem:-))))

      1. Myslím, že jste všichni úplně vedle. Přečtěte si tu Zdeňkovu úpravu než začnete bublat.
        Je aspoň vlastenecká. To je takový chyták: Nebudeš bránit svoji vlast, půjdeš na porážku. Jako Židi..
        To je ten druhý pohled na věc. Není o nic míň legitimní než ten původní.
        To je tím, že se z nějakého nepochopitelného důvodu zabýváme cizí válkou.

          1. ‚No oni politruci vždy vysvětlili lidem, proč do války.‘
            V první třetině druhé světové komunističtí politruci naopak přesvědčovali dělníky, aby se té imperialistické války neúčastnili.

            1. Kde? Partyzánské hnutí začalo už v roce 1939 a první kdo pozvedl zbraň byl policejní útvar ve Frýdku – Místku. Byly tam kasárna než udělali soudruzi silniční tepnu centrem města.
              A komunističtí politruci byli první, které honilo gestapo.
              Ty dělníky přesvědčovali vojáci wehrmachtu samopaly.
              Nevím kde na ty žvásty chodíte.

          1. A ještě připomenu bytostného humanistu Karla Čapka: Jak zní poslední slovo z jeho protiválečné hry Matka? Co řekne matka Tonymu, když mu podává pušku?
            Víte, je třeba si uvědomit okolnosti, dobu. Přesto, že „válka je vůl“ tak máme jít na porážku?

            1. Od chvíle, co jsem se dozvěděl, že rodina Karla Čapka donutila jeho budoucí manželku, aby šla na interrupci a Čapek s tím souhlasil (Olga Scheinpflugová nebyla pro doktorskou rodinku dost nóbl jako herečka), je pro mě tento humanista stejná handra jako Havel.

        1. Jo, má vypadat vlastenecky, to je ten průhledný odklon, o kterým píšu. Vtip je v tom, že nejde o obranu vlasti, otčiny, našich rodin. Jde o krvácení za pohodlíčko tlustých prdelí, které mají svoje křesílka od naší otčiny hoooodně daleko.
          Nehledě na ten sprostý podtext vnutit pocit zbabělosti ženám prokazatelně konajícím odvážně.

        2. Pointa ale není v tom, co napsal Čapek v Matce, pointa písně je v tom, odebrat legitimitu samozvaným vůdcům tím, že nebudou mít koho do válek hnát, kocoure…

          1. Jistě.
            Ale nebránit se z principu? No taky se dá. Židi to tak udělali. My v roce 1968 taky. My dopadli líp. Problém je, že všichni se dneska opíráme o cizí válku, kdy je vedena někým jiným na dálku. „Do posledního Ukrajince!“
            Takže něco jiného je bránit se a něco jiného se nechat nahnat do války – notabne cizí a občanské.
            Asi proto ty podivné defétistické reakce.

            1. Já vám rozumim, snažte se porozumět také vy mně.

              Pokud bude většina těch, kteří bojovat nepůjdou za žádnou cenu, vymlátí se (a budou i v sebeobraně vymláceni) pouze ti, kdož v kódu mají válčení.

              Když ale naopak lidé s postoji proti válce budou slabí, ti válečníci je automaticky nastrčí před sebe anebo i místo sebe. (viz. Šíleně smutná princezna)

              A v tom to je.

              1. V tom si zdaleka nejsem jistý.
                V přírodě se taky neustále bojuje. O potravu, o místo, o právo se množit – boj o samičku. A jednotlivé druhy bojují mezi sebou. Potravinové řetězce. Kdo sežere koho.
                Který druh resignuje na svoji obhajobu, rychle vyhyne. Buď bojovat (Žer, nebo budeš sežrán!“ nebo se množit tak aby druh přežil. (Myši třeba.)
                Tož nic, dobrou noc..

                1. Kocoure, tahle vaše otázka má dvě roviny.

                  Jedna je ta Harariho „Člověk je hacknutelná opice“ a ta druhá je odrazem smyslu existene jako takové. Záleží jen a pouze na vás, kterou přirozenost si vyberete a ta vám pad začne být bližší a bližší…

              2. Jak nenapsal Edmund Burke: „Jediná věc nezbytná pro triumf zla je, aby dobří lidé nedělali nic.“
                Nebránit se zlu dává smysl jen pro křesťany, kteří se klidně mohou dát zabít, protože pak budou vzkříšeni a ještě budou mít do věčného života kladné body za mučednictví.

                1. K Zdeněk Žíkovecký 10 prosince, 2022 (8:35).
                  S tím co nenapsal pan Burke se dá souhlasit, ale proč mají všichni dojem, že protikladem k „nedělat nic“ je nutně a pouze zabíjení těch, na které nám vrchnost ukáže: „Trhej“?

                  Já bych řekl, že pokud se lidé naučí pravdivě a bez zamlčování nepohodlných částí celkového obrazu pojmenovávat kořenové příčiny zla (jak v sobě, tak i u druhých), rozhodnou se odpouštět minulé viny a shodnou se na konstruktivním přístupu dobrém pro všechny (ano, kromě pár procent notorických sudičů) a nebojí se mluvit nahlas, válečné štvaní prostě nebude fungovat.
                  Ať ti co přesto bubnují, dostanou, co drze požadují po druhých a ať si to jdou rozdat do ringu. A klidně bez pravidel. Ale za své a se svojí kůží. To bude keců „já to tak nemyslel“, to jich, panečku zázračně ubyde.

                  Pokud se ke střílení do druhých nechá přesvědčit 60% zúčastněných lidí, máme válku. Nebo alespoň policejní stát a diktaturu.

                  Pokud se k pravdivé sebereflexi nechá přesvědčit 60% zúčastněných lidí, máme mír. Nebo alespoň směřování k udržitelnějšímu modelu soužití.

                  Co myslíte, že dojednal Ježíš se všemi těmi válečnými štváči během oné poměrně známé scény, kdy už už se schylovalo k brutálně krvavé justiční vraždě? Veřejné mínění i tehdy platný zákon, to vše bylo jasně na straně spravedlivě rozhořčených a na cizí krev natěšených strážců veřejného pořádku. Ale poněkud nepravděpodobně a hlavně překvapivě to skončilo větou: »Ženo, kam se poděli? Nikdo tě neodsoudil?«

                  Podle mne je svou šokující přímočarostí (kteroužto v tehdejších kulturních kontextech nikdo ze zúčastněných nečekal) a pojmenováním jádra problému donutil přesně k tomu, co tvrdím výše. Většinu jich přesvědčil aby se na moment zastavili a zkusili pravdivou sebereflexi. Zbytek davu sudičů pak rozhozeně odtáhl sám.

                  Podle mne v ten okamžik přesvědčil těch kritických 60% davu lačnícího po krvi podle zákona.

                  (Širší textík zde: https://www.obohu.cz/bible/index.php?styl=OP&k=J&kap=8&v=10#v10)

              3. Já teda nevím, nijak se v e vojenských zákonech nevyznám, ale obávám se, že zavelí-li věrchuška do boje, není vyhnutí. Vždycky měli na „dezertéry“ špagát a obávám se že jej mají stále. Akorát se o tom ZATÍM nepíše. Jinak by nebyli tak sebejistí….

    3. K Zdeněk Žíkovecký: No, řekl bych, že záleží, k jakému kdo inklinuje otci (matce) – duchovně míněno. Nebo chcete-li, jaký máte žebříček hodnot. Komu/čemu většinou podřizujete svou přirozenost. Upřednostňujete laskavé vztahy nebo spíš „PRINCIPY“?
      Existují totiž lidé, (ano, jak Vidlák procítěně inzeruje – jsou jimi většinou ženy), kteří/které svou přirozenost převážně laskavého a přinejmenším v rodinném kruhu bezpodmínečně milujícího člověka prostě žijí a o těch je ta píseň.
      Zařadil bych sem (s přimhouřenýma očima) i nás trošku emočně natvrdlejší, kteří to takto přirozeně plně necítíme, ale se svou agresivitou a sobeckostí se nějak pereme a tak nějak životem otlučeni tušíme, že násilí není skoro nikdy tím správným způsobem, jak věci řešit. Natož tak hrůzně extrémní násilí jako jsou hromadně organizované vraždy. Ničím jiným totiž válka není a ani nikdy být nemohla, pojmenujeme-li si ty kategorie věcně správně. (Z PRINCIPU…) Tož alespoň intelektuálně usilujeme ctít za otce toho, který říká „Každý, kdo sahá po meči, mečem zahyne.“ (Kteroužto realitu, myslím, dostatečně názorně ilustrují většinou oboustranná jatka KAŽDÉ války – a je jedno, kterému týmu gladiátorů momentálně fandíte.) Bachmut.
      No, a pak jsou lidé, kteří pod rouškou étosu „jde přece o PRINCIP!!!“ usilují ctít své ego. (Ano i některé ženy jsou takové, takže v těchto dnech s online spadlými čelistmi zíráme na posty našich politických „matko-špiček“.) A hnali by do masomlýnku pokud možno povinně celý mančaft. Nutně potřebujeme nějaké ty dělníky války. Na množství mrtvol nehleďme, že? Roli trenéra gladiátorů státní úředníci ocení (nohy v teple) a banky rády celý hororový tyátr potichoučku vyfutrují masivními válečnými půjčkami. Jako vždy splatnými ex post na ty přeživší z dělňasů. Plus na jejich rodiny a – vrchol cynismu tramtadadááá – i na rodiny těch zmasakrovaných. Je to byznys jako kráva. Asi největší ze všech byznysů. NIKDY se na něm nedá tratit. Vždycky se totiž dá ta válka vést tak, aby ještě dostatek těch nebožáků zhypnotizoovaných přežil a byl schopen na vrchnost dál makat. Ty dloužky za války vlád a bankéřů se přece pro pořádek (a z PRINCIPU) splácet musejí, no ni?

      1. O.T.:
        Všiml jste si, kolik je ve světě „ministryň obrany“? A jak jsou předsedkyně některých nynějších vlád rázné a agresivní? Co třeba Margaret Thatcherová? Golda Meierová?
        Ne každá žena má mateřské pudy na prvním místě.
        A – co když se jí někdo snaží vzít jejich děti? Ublížit jim? Podle mých zkušeností se z nich stanou takové bojovnice, že by jim nebylo zatěžko vystřílet celou rotu těch, kdo by jim chtěl sáhnout na potomky.
        Ale to je v té písni přece taky!

        1. V jedné knize už dávno leží napsáno toto:

          Když řád upadá, kazí se ženy, a předkové přicházejí o obětiny, tehdy se Já vždy znovu rodím, abych znovu vše uvedl v Řád…

          Za mne si myslím, že celý rozkol světa má zrušení úcty ženy k roli matky na jednom z prioritních míst. A to, co popisujete, jsou toho neklamné důsledky.

              1. Váš pohled je silně závislý na akceptovaném smyslu života… 😉

                Pro Hinduisty je smyslem života vývoj jedince skrze jednotlivá zrození – pro ně vlastní život je jen prostorem, který má odzkoušet reálné dovednosti, a to znova a znova, dokud se to nepovede – a protože tato logika je přirozená téměř celému „Orientu“, člověk se západní logikou jediného a jedinečného života prostě nechápe, jak jejich kastovní řád, tak jejich „podřízenost“, včetně takových věcí jako dobrovolná smrt (pro nás neuvěřitelné, ale ješte před 1. sv. válkou ženy v Indii zcela dobrovolně umíraly po smrti svého muže – a když Britové zjistili, že ony VĚDÍ, že v další inkarnaci budou zase manželé (protože si PAMATOVALY, že se to dělo už nespočetněkrát, byli v šoku…
                Takové „hledání“ Dalajlamy a Tulku knězů v Tibetu je ve skutečnosti jen pověstná špička ledovce….

                Ono se totéž děje i u nás (nejvíce je to vidět v rodech, které jsou spojeny s půdou), ale u nás tomu nikdo nevěnuje pozornost… (V poslední době se závoj trošku poodkrývá v různých formách „řešení“ vztakových problémů pomocí tzv. „Konstelací“, ale pořád je to hodně zatíženo tím, že lidé to moc nechápou). Někteří vyjímeční lidé si toho ale všimli „sami“ – Jack London, Alan Wats, a další – jen o tom, z pudu sebezáchovy, nemluvili.

                Takže, vaše hodnocení je hodnocení jiné kultury, jiného historického pozadí a jiné formy realizace – avšak o to je sebejistější….

                1. Všechny náboženské ideologie i právní systémy jsou vytvořeny a upgradeovány lidmi – muži jako mocenské nástroje.
                  Tečka, puntik, finito.
                  Nic víc v tom nehledejte.

                  Ano, některé víc reflektují klimatické a geografické podmínky, ale jedno mají všechny společné – degradaci ženy na bezprávný kus inventáře bez špetky rozumu a chodící inkubátor.
                  Zajímavé je, že ani jeden náboženský či právní řád nechránil a nechrání matky S JIŽ NAROZENÝMI DĚTMI.
                  Některé systémy poskytují trochu ochrany dětem (většinou synům) samotným, ale nikoli matkám.

                  Takhle jednoduché to je a já setrvám u svého názoru.

                  1. Nebylo cíle vá jakkoli přeformátovávat, cílem bylo jen nastínit, že váš pohled není jediný a pro někoho ani nemusí být všeobsažný…

                    P.S. O ochraně matky, matky s dítětem, se toho budete muset ještě hodně naučit. Západní svět zdaleka není celý svět.

                  2. Občane, rád Vás čtu, ale dnes jste to s textem „(všechny náboženské ideologie) degradují ženy na bezprávný kus inventáře bez špetky rozumu a chodící inkubátor“ přehnal.

                    Za takovou máte i Pannu Marii?
                    Chudáci děti, které učíte.

                    1. Ovšem.
                      Jejím jediným smyslem bylo odnosit a porodit Ježíška (v necelých 14ti letech).
                      Další zmínka o ní je v NZ ještě v souvislosti s obsluhou hodovníků v Káni a s oplakáváním mrtvého. Nic víc.
                      Poněkud obsáhlejší apokryfy jsou zakázané.

                    2. K Laco G. Mlynář :10 prosince, 2022 (10:24)
                      No, víte, Laco, Pannu Marii píšete s velkým „P“ pouze Vy. Není tak Ježíšem nazývána. Ježíš se choval dost anti-kulticky. A omlouvám se, ale v Káně Ježíš svou matku spíše okřikl a oslovil ji pouze „ženo…“ („»Co mi chceš, ženo? Ještě nepřišla moje hodina.«)
                      A v souhlasu a k doplnění Občana 10 prosince, 2022 (16:34) bych ještě dodal, že v Markovi je popisováno, jak Ježíšovi příbuzní, pro něj nechali poslat, aby se ho zmocnili, protože byli přesvědčeni, že se pomátl. A jeho matka s bratry v tom jela taky nebo ho před těmi dalšími příbuznými naopak přišla varovat, to není z textu jednoznačně poznat. Ať tak nebo onak, Ježíš své matce veřejně odmítl jakkoliv vyhovět a veřejně označil za svou „matku a bratry“ výslovně a pouze své příznivce a posluchače. Ani jedna situace nevypadá na to, že zrovna Ježíš někoho vyzýval k zakládání mariánského kultu s Pannou s velkým „P“ po své pravici…

                    3. Ach jó Občane.
                      Odnosit a porodit je údělem každé ženy matky. Za 14 dní budou miliony křesťanů s láskou vzpomínat na výročí narození Spasitele, kterého Panna Maria s Josefem zachránili útěkem do Egypta a nejspíš i pečlivě vychovávali.
                      Neskutečné buranství ty Vaše názory.

                2. Aha, tak odtud ty vaše názory.
                  Hinduistické vdovy neumíraly po smrti manžela dobrovolně, jako vdovy by je čekal život v zapovězení, v bídě a opovržení.
                  Vy dobrovolníku.

                  1. Evix – Ano, dnes je to zcela nepochopitelné, a tedy i nepochopeno. Máme tendenci si představovat, že v té době meli lidé tytéž názory, které máme my dnes. Je to ale jen náš velký omyl.

                    Krásně to popisuje jeden dánský spisovatel: „A bylo mi, jakoby mi spadly klapky z očí, a já mohl vidět to, co před tím viděno být nemohlo.“

              2. K odkazu Občan 10 prosince, 2022 (3:09)
                Perfektně ozdrojováno a jde to evidentně do hloubky – rychle jsem prolétl a odkaz si ukládám k důkladnějšímu průzkumu…
                S Vaším závěrem mohu bez jakékoliv ideologické omáčky souhlasit…
                Díky, Občane 😉

          1. K závěru z posledního odstavce jsem před několika lety dospěla taky. Pak nemá klesat porodnost, když se více uctívají ženy s kariérou.

            1. Ono „pominutí se smyslem života“ má v západní filosofii ideologické kořeny, ženský kariérismus (spojený s vnitřní neuspokojeností a mentální nervozitou) vede k tomu, že samy vědomě nevytvářejí pro „dítě“ ve svém „nitru“ žádný prostor, takže nepomáhají ani takové metody, jako „umělé oplodnění“.

              Vytlačením role matky ze života ženy, byl ženě odebrán skutečný smysl existence – vše ostatní jsou jen více či méně úspěšné pokusy tento smysl nějak nahradit. Jedním z viditelných důsledků je extrémní sociopatie takto postižené ženy, která svým jednáním destruuje nejen sebe, ale i své široké okolí. A hlavě muže… 😉

              1. Ano. Poznal jsem i takové osoby – a není to příjemný pocit. „Xena – bojovnice“.
                Mně se líbí takové to prehistorické rozdělení: Žena ochranitelka „ohně“ – rodiny a muž „lovec“. Tisíce let to takto fungovalo a nejen u lidí,

              2. 😆🤣
                Jak říkali soudruzi, pořádná ženská uživí chlapa s dvěma děckami.
                Žádné rozdělení nepanovalo ani u lovců, ženy děti a starci šli nahánět zvěř, muži lovci číhali na zvěř, která byla nahnána k nim.
                No a úlovek šel lovcům.
                Ženy a děti, či přežívajíci starci dostali zbytky po úlovku. Většinou v těch dokumentech, udělaly ženy jámu, do ní naskládaly zeleninu, na to muži položili mrtvé zvíře a obložili kameny. Rozdělali oheň a čekali několik hodin.
                Maso měli lovci a děti se ženami, starci tu zeleninu s tukem.
                Na webech se dřív dalo najít hodně odkazů jak taková společnost fungovala. Také popisovali proč některé kultury po vyřešení problému s hladem začaly mít problémy s obezitou. Ti lidé byli vystavení hladu po dlouhá staletí a najednou byl problém vyřešen a hlavně ženy začaly mít velké problémy s nadváhou.
                Jo taková ČT 2 byla plná dokumentů, v současné době TV nesleduji, tak nevím co za kraviny se tam vyskytují.

                Kastovnický systém je nejstarší defakto fašismus na světě.
                Narodíš li se do nejvyšší kasty, jsi zaopatřen do konce života a nemusíš se starat.
                Narodíš li se do nejnižší kasty, jsi polozvíře do konce většinou krátkého života, nemáš na nic právo.

                1. Že vy jste tam byl… [;>))
                  O kastách se dočtete v dílech mnoha filosofů. Kasty, to je jenom poněkud hypertrofované rozdělení podle profesí. Zkuste nějaké filosofy minulého a předminulého století. Točil jsem hodně ukázek z jejich děl. V určité fázi je třeba rozdělit profese, protože všichni neumí všechno. Ale jakmile nějaká společnost začala bourat základní význam žen a mužů, bezpečně vyhynula. Pochopitelně jsou i matriarchální společnosti, ale ani tam se nediskutuje o tom, že žena má rodit (a rodí) děti.

                  1. No asi nebylo dobré narodit se do kasty nedotknutelných.
                    Kdyby jo, tak by se příslušníci této nejnižší kasty nevydali na pouť do Evropy.
                    Hranice mezi kastami se nedala překonat, ani sňatkem.

                  2. Když už tak byla.
                    A v Indii bych žít nechtěla.
                    Byla jsem i v Jižní Koreji a tam bych jako žena také žít nechtěla.
                    Filozofie psaná mužem, bude vždy mužský pohled.

          1. P.S.: A nejsou-li soudružky ministryně a vládní předsedkyně přímo bezdětné, zcela jistě si dávají velmi dobrý pozor, aby ta SVÁ mláďátka dobře schovaly a vůbec řádně zaopatřily. V dobách válečných jistě i zcela mimo dohled veřejnosti. Kázat vodu a pít víno.

          2. To je naprostý nesmysl.
            NZ úřady nikoho neunesly.
            Šlo o mimino, potřebující okamžitou život zachraňující operaci, jejímuž provedení bránili rodiče – aktivističtí magoři, požadující transfuzi pouze krve proti covidu neočkovaného člověka.
            Soud ustanovil dočasnými opatrovníky mimina lékaře, operace proběhla a mimčo žije.

            Strašidelný na tom je hlavně fanatismus rodičů. Podobně jako jehovisté, kteří raději nechají své dítě zemřít bez pomoci, než by souhlasili s tranfusí krve.

            1. Fanatismus
              jakéhokoliv druhu je duševní porucha jedince a tím pádem i společnosti.

              A k těm dětem političek: V naprosté většině děti nemají. Takže u nich nastupuje úvaha „po nás potopa“. Je to dost svázáno s nynější západní „polysexualitou“, kdy není určeno, kdo má jaké pohlaví a tedy ani jeho základní postavení v životě společnosti. Jediná naděje je v tom, že takhle uvažující společnost za čas vyhyne přirozeným způsobem.
              Oni se totiž nemnoží. [;>))

              1. Já to říkám furt, že nejhorší jsou fanatici. Ti, kteří opravdu celým srdcem bojují za svého Boha.
                A je úplně fuk, jestli ho vidí v ňákém tom bohovi anebo v Karlíkovi Marxů.
                Nepochybně i Pol Pot a Hitler upřímně věřili , že vedou lid k blahobytu.
                Z tohoto úhlu pohledu vlastně ti hrabiví nejsou zase tak špatní.

            2. K Občan 10 prosince, 2022 (2:24):

              Zjevně si vůbec neuvědomujete, co jste (nejen) na sebe právě prozradil.

              Vidlák vám to rád vyloží – on to umí (když chce).

            3. Možná jste, pane Občane, nedogůglil všechny informace o tom novozélandském případu.

              Ano, ti rodiče měli a mají strach z transfuze krve čočkovaných. Ten strach je vzhledem k jejich přesvědčení prostě faktem. Každý zodpovědný rodič bude své děti bránit proti všemu, o čem věří, že je pro dítě škodlivé. To je postoj přirozený a naprosto legitimní.
              A šlo to od začátku v klidu řešit tak, že si ti rodiče sami, bez vícenákladů pro tu nemocnici zorganizovali možnost TÉŽE operace, jen s čistě technickým detailem, že jejich dítě dostane krev dárce neočkovaného. PŘESNĚ TAK si to ti rodiče předběžně na vlastní náklady zorganizovali a až potud to bylo v klidu. Jenže zaměstnanci nemocnice se naštětili jako arogantní polobozi, zakázali to a zatáhli do toho státní úřady, které, jak se dalo na Novém Zélandu čekat, drží echt basu s čočkařskou mafií. Výsledek jsme viděli právě na tom videu. Přitom řešení win-win nejdříve v klidu přinesli ti rodiče nemocnici na talíři. stačilo to nechat proběhnout.

              Ano, mimčo žije a doporučuji se mrknout na oficiální třeba australské, izraelské, U.S. nebo britské statistiky (…I když mám dojem, že v Británii už úřady veřejnosti do ofiko statistik zakázali nahlížet, aby se občané zbůhdarma nezneklidňovali. Myslí totiž britské úřady na dobro a duševní pohodu svých občanů. Zajímavým se jeví zejména nárůst perikarditid a myokarditid dětí a mladistvých o vyšší desítky až stovky procent skokově od roku 2021 (v časové souslednosti poté, co byla FDA & spol. povolena ta čočkonizace dětí), rok 2022 je už katastrofa. Ale samozřejmě to s ničím nesouvisí. Stejně jako dramatický nárůst nadúmrtí „ze všech příčin“. A už vůbec nic nesouvisí s čočkováním dětí a mladistvých. (U nás v ČR zatím jen velmi málo rodičů na toto naskočilo.) Absolutní čísla jsou zatím veřejnosti neviditelná, protože média jsou v klidu. Co není v ofiko médiích, neexistuje. Tak to vždycky funguje, ne?

              Do budoucnosti toho konkrétního novozélandského prcka samozřejmě nevidíme, ale statistický trend je nastolen. A ti konkrétní rodiče onoho nešťastného děcka se namáhali INFORMOVAT se z oficiálních zdrojů, které jako příklad uvádím níže. A už dnes tyto trendy neukazují pro ty čočkované děti nic hezkého. Ano, „Nevědomost hříchu nečiní.“ Ale pak se nedivte, že ruská ruleta občas prostě spustí… A řekli byste si – být v kůži těch rodičů – „No dobře, no. Blbá stataistika, to je toho?“
              Rozdíl v reakcích těch zdravotníků, policistů a soudců oproti rodičům na videu je rozdílem mezi lidmi, co si přečetli něco o U.S. soudem odtajněných dokumentech Picéru a kteří sledují tvrdá data statistik a mezi těmi, kdo si nic neověřují a důvěřují generálním floskulím státních a korporátních zaměstnanců. I zaměstnanci nemocnic už dnes obvykle patří pod holdingy a je to velký byznys. Skoro tak velký, jako války nebo jako outsourcované otrocké práce. Nebo výsluhy vyšších státních úředníků. (Natož těch úředníků nad-státních.)

              K pozoruhodným rozdílům mezi tím, co říkají statistiky a co politici plus zainteresovaní zaměstnanci medicínských korporátů k nahlédnutí např. zde: https://smis-lab.cz/2022/11/18/jeste-jednou-k-nezadoucim-ucinkum-covidovych-vakcin/
              Anebo zde: https://smis-lab.cz/2022/10/06/umrti-na-trojclenku/ atd…

              Navíc veřejnost se zatím nechává vodit za nos báchorkami o tzv. „long kokovitu“, post-kokovitovém únavovém syndromu atp. Přitom je banálně jednoduché laboratorně rozlišit co je co. Obálka viru se skládá z kapsidového proteinu a hrotového neboli „spike“ proteinu. Ten druhý je toxičtější. Každý virus ve své „origoš“ mRNA kóduje proteiny OBA a při virové nákaze jsou tedy OBA v krvi detekovatelné. Oproti tomu koko čočkování programuje vaše buňky nejen v okolí vpichu, ale i nahodile po celém těle VÝHRADNĚ k produkci hrotového proteinu. (Že po celém těle právě podle výše zmíněných odtajněných dokumentů „Picéru“ Picér samotný i ti, kdo to v FDA schvalovali pro „nouzové použití“ velmi dobře věděli. Jestli to chcete ozdrojovat, dám si tu práci…) Fór je v tom, že mRNA, coby aktivní látka toho čočkování, kóduje výrobu pouze toho spajku. Takže každá okresní laborka, pokud by ráčila udělat testy na oba proteiny, snadno zjistí, jestli se jedná o skutečnou dlouhodobou perzistenci viru ve vašem organismu (přítomnost obou proteinů) nebo o následek koko čočkování (pouze spajk). Ale laborky neráčejí, protože to po nich nikdo nechce a pokud by snad, nedejbože chtěl, mají to pro jistotu NEDOPORUČENÉ. Kdo by vám taky doporučoval dostat se do šlamastyky, že?
              Takže se rutinně testuje pouze spajk – a ejhle pane Nováku – vy máte asi long kokovit…
              A že se Vám rozpadá mozek? No to víte, pane Nováku, ten svinskej virus, to je prostě mrcha… Ne, to skutečně není nechutná nadsázka: https://www.mdpi.com/2076-393X/10/10/1651
              Pro neangličtináře, hoďte si to do překladače. Stojí to za to.

              1. Ke Tvůj bratr 10 prosince, 2022 (13:04):

                Děkuji, pane.

                Ale měl jste to nechat na Vidlákovi (z výchovných důvodů).

                Bude ještě hodně neveselo – skuteční viníci, tj. osnovatelé „psychologické operace“, se mohou tetelit blahem:

                Jejich oběti se rvou s jejich budoucími obětmi – dokonalé.

                1. K Erik Halák 10 prosince, 2022 (11:47) + 10 prosince, 2022 (18:27)
                  Můžu dotaz, Eriku? Jak mám rozumět Vašim povzdechům, že by prý Vidlák rád Občanovi něco vysvětlil (kdyby Vidlák chtěl) nebo že bych měl nechat něco (netuším co) opět na Vidlákovi (podle Vás z výchovných důvodů)…?
                  Máte tu dnes dva komentáře a fakt z nich nejsem moudrý a nechci si nic domýšlet…
                  Jediné, co mě napadá, že si trošku BTW děláte legraci z jistého nádechu aureoly kolem Vidláka? Vyveďte mě když tak z omylu…

                  1. K Tvůj bratr 10 prosince, 2022 (21:51):

                    Aureolu si Vidlák zaslouží, odpracoval (a odpracovává) si ji tvrdě.

                    Jenže ta svatozář je hodně (a stále více) ohrožena tím, co jste ve svém obsáhlém komentáři uvedl.

                    Vidlák by se k tomu měl dostatečně jasně vyslovit.

                    Jinak máte pravdu:

                    K Vidlákovi jsem použil lehkou ironii a lehký sarkasmus.

                    Naopak k Občanovi jsem to myslel vážně a tvrdě.

          3. Současný systém je viditelná pyramida.
            Nejvyšší špička je víceméně neznámá, prý skupina sedmi rodin.
            Pod ní je viditelná skupina bankéřských rodin, která tohle řídí.
            Další je už vykonávající velká skupina, která se stará o řešení a přijímá zákony a snaží se aby společnosti nějak fungovaly.
            Ty mezi sebe nepustí už nikoho z toho spodku pod sebou.
            A poslední dobou využívají kohokoliv, kdo poslouchá.
            Jak se tenhle systém vytvářel jsme viděli posledních 30 let. Různé systémy Aspen institutu.
            No a do toho už nějakou dobu se mluví o přemnožení člověka. Některé ženy na to slyší, jiné ne, těm se zase vysvětlí, že dítě je třeba plánovat. A že předčasné těhotenství likviduje život. K tomu sloužila antikoncepce od dokonce 14 věku, kdy funkce vaječníků nebyla ještě vyvinutá.

            Osobně jsem pracovala s mladou ženou, kterou už v 15 letech nacpali antikoncepcí na bolesti v podbřišku. Nikdo nezjišťoval důvod bolesti. Později chtěla děti a vysadila antico a nic. Prošla všemi možnými vyšetřeními, nejdříve zakrnělé vaječníky, musela podstoupit jejich hormonální stimulaci, pak už se nějaká vajíčka uvolňovaly, jenže žádné těhotenství nebylo.
            Její gynekolog onemocněl, zastupující lékařka ji poslala na zjištění průchodnosti vejcovodů a tam se zjistilo, že je má neprůchodné po zánětech, které měla a místo léčení dostala antiko.
            Skončila na umělém oplodnění, léta platila zbytečně antikoncepci.

            Tohle je příčinou neplodnosti! Můžou za to lékaři, kteří byli léta finančně motivováni nacpat antico i dětem.
            O tom, že antikoncepce vedla u mladých žen k mrtvici se moc nemluvilo. Ve Francii byly skupiny rodičů, kteří se už asi před 15 lety soudně domáhali aspoň náhrady za mrtvé dcery od gynekologů, když už neuspěli s jejich potrestáním.
            Tohle se už také nepíše.
            A společnost zapomněla, není to v TV, na internetu, není problém.

            1. 2 Evix:
              Náhrady od gynekologů? To jim to ordinovali násilím?
              To je stejné, jako když někdo zažaloval tabákový koncern za to, že že po čtyřiceti letech kouřeni jejich cigaret dostal rakovinu plic. Sice umřel, ale vyhrál to posmrtně.
              Jeho vdova se bude mít fajn. No a o tom to je.

              1. Kocoure, ne, jistě jim to necpali násilím. Ale gynekolog na rozdíl od ženy – pacientky by jistě měl znát tohle
                „Hormonální antikoncepci užívá více než sto milionů žen po celém světě. Jaká je tedy spojitost antikoncepce a trombózy? „Hormonální antikoncepce ovlivňuje systém krevního srážení. Za prvé zvyšuje faktory vedoucí k vytvoření krevní sraženiny, za druhé ovlivňuje tzv. inhibitory bránící krevnímu srážení, a za třetí ovlivňuje systém, který rozpouští krevní sraženinu. Výsledkem je zvýšená krevní srážlivost,“ vysvětluje doktor Martin Brejcha, primář Hematologického oddělení Komplexního onkologického centra v Novém Jičíně.“
                Užívání hormonální antikoncepce čtyřnásobně zvyšuje riziko vzniku trombózy | Ostrava (rozhlas.cz)
                Všimněte si, prosím v „linku“ /nebo si ho otevřete/, že užívání hormonální antikoncepce čtyřikrát zvyšuje riziko trombózy.
                Sice nejsem lékař, ale právník, ale o problémy trombózy jsem se zajímal, jednak jsem ji jako ležák s páteří dvanáctý den v nemocnici „obdržel“ /můžu říct, že čtrnáct dní připoutání na heparinovou pumpu byl „zážitek“, i tak se nepodařilo ucpání hlubokých žil dolní končetiny od třísla až po kotník rozpustit zcela.
                No, a teprve pak mě na hematologii vyšetřili na trombofilii, kterou jsem poněkud postižen.
                Ale proč to píšu? – protože se nepřestávám divit, že při znalosti vedlejších účinků hormonální antikoncepce a při jejím předepisování nikdo těm děvčatům nedělá ono hematologické vyšetření za pár desítek korun a riskuje tím, že pokud má dívka k trombofilii sklony, v horším případě může skončit trombóza /především plicní, mozková, srdeční, ale i ty další/ trvalým postižením nebo i smrtí.
                Takže – „wo to go“.
                L.

                1. Protože to berou mladé a zdravé holky a ty jsou každému u prdele. Naše zdravotnictví je nastavení tak,aby zachraňovalo staré zchátralé dědky. Na mladé ženské sere pes. Všimli jste si,jak se začalo aspoň diskutovat o nevyhovujícím porodnictví až když věk prvorodicek stoupl o 10 let?

                  1. Myslím, že jste můj koment neuchytila za správný konec /a Kocour, ten na to vůbec „fekáluje“ jak sobaka Džulbars/.
                    Ale začnu od konce – netuším, co je na našem „porodnictví“ nevyhovujícího. Chybí zaříkávačky?
                    Pravda, nikdy jsem nerodil a sám jsem světlo světa spatřil v chudinském domku na čeladenských Pasekách jen za „účasti“ mé matky /bylo to v neděli, přes týden nebyl čas/ a její tety. Bylo to ještě před „únorem 48“, nevím, jestli i tehdy bylo naše porodnictví v nevyhovujícím stavu – asi nemohlo být, nemohl tu být pozůstatek totalitních zhůvěřilostí jako nyní ještě třiatřicet let po novodobém převratu.
                    Ale jedno vím jistě – od šedesátých let až do převratu 89 jsme měli jednu z nejnižších, ne-li nejnižší, novorozeneckých úmrtností na světě. Jak tomu je dneska, nevím. Pravda, tehdy se ještě masívně pošlapávala ta „lická práva“. Ale novorozenci žili. Stejně tak kojenci.
                    A pokud jde o ty Vaše „staré zchátralé dědky“, modlete se, abyste umřela zdravá a včas /jistě jste mladá, zdravá a perspektivní/, jinak z Vás jednou bude „stará zchátralá bába“.

                    Ale k meritu, které jste nepochopila – předtím, než bych jako gynekologický lékař předepsal „mladé ženské“ hormonální antikoncepci, požadoval bych od ní, aby si zašla na hematologii a nechala si udělat test na trombofilii – za svoje, to by se nedalo hradit „na pojišťovnu“ /a těch pár desetikorun v poměru k následujícím cenám samotných pilulek by byl pouhý „prd“ do tunelu/. A teprve když by ten test byl negativní a nehrozila po aplikaci trombóza, bych onu hormonální antikoncepci předepsal, když o ni stojí.
                    A takhle by měl postupovat každý felčar. Jinak by měl nést odpovědnost za případnou zdravotní újmu. Oni to ti „ranhojiči“ určitě vědí, co při hormonální antikoncepci hrozí. Samozřejmě ne masově, ale škoda každého zkaženého mladého život nebo újmy na zdraví a desítek tisíc korun z „eráru“ za případné léčení.
                    No a tak.
                    L.

                    1. Já Vám to zkrátím Lexx-i: Jste proti antikoncepci, která je pro mě jako téma nezajímavá. Argumentů není, jen slovíčka. A nejsem s vámi ve při. S lékaři, kteří spíše než na Hippokratovu přísahu mysleli na peníze jsme se už setkal. Takže: Konec diskuze z mé strany.

                    2. Chápu, není každý den posvícení.
                      Ale tenhle blábol?
                      /otázka je řečnická, neodpovídá se na ni, účastník konverzace ví, má jasno/.
                      L.

                  2. Naše zdravotnictví je specializované na udržování beznadejnych případů na hadickach,na tom trvám,ale aby se rodily zdravé děti nikoho nezajímá, u nás v porodnici za totáče,když se vyhazovaly z nějakého oddělení slamníky pro opotřebení,daly se na gyndu a porodnici,ženské to ten týden vydrží ležet na hrbolatém. Že se rodily potom s takovym pristupem samí psychopati, je vidět na stavu společnosti. No a? Žena přeci musí trpět za prvotní hřích,psali to v Bibli.

        2. Starý Kocour zapomněl na naši Madlenku, známou jako Krvavá Madla. Před tou by chodila kanálama i Brutální Nikita.
          👿

            1. No , Helanove, proto možná Madlenku náš humanitární lavičkový bombardér veřejně doporučil a prosazoval jako svou nástupkyni v prezidentské funkci!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *