24 listopadu, 2024

Mobilizační metafora

Tak jsme se včera dozvěděli, že když náš premiér říkal, že jsme ve válce, tak to bylo jen takové metaforické vyjádření… Jinými slovy, když Babiš mluví o míru, tak je to strašení, když Fiala říká, že jsme ve válce, tak je to metafora. Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi. Také jsme se dozvěděli, že onen pytel na mrtvoly, co vyvěsil náš ministr vnitra, také není nijak společensky škodlivý a není to ani přestupek…

Mezi námi… takhle by to přece mělo být ne? Mluvení a vyjádření názoru by přece neměl být zločin. Jestliže se našemu premiérovi udělal názor, že jsme ve válce, tak se mu prostě udělal. Je to důvod přemýšlet, jestli jestli něco takového příště zvolit do politické funkce a jestli někdo s takovými názory má reprezentovat naší zemi, ale jinak ať si myslí, co chce. Můžeme zkoumat, jaké politické škody takové vyjádření udělá a jak to poškodí naší republiku v zahraničí, ale když se mu takový názor udělal, tak ho prostě má.

Stejně tak platí, že Vítek Rakušan má prostě jen vadu charakteru. Má v hlavě dvojí metr, libuje si v siláckých projevech, chtěl by vidět Putina mrtvého… tak jsme ho prostě neměli volit a měli bychom si to pamatovat pro příště. Je prostě nezpůsobilý pro funkci ministra… ale máme svobodu projevu, takže i blbec může mít své názory a dávat je na odiv široké veřejnosti.

Mě Vidlácky nešte, že premiér kecá kraviny. Od toho jsou volby, abychom příště zvolili něco lepšího. Mě štve, že jiné za to kriminalizují a vláčejí je bahnem. Když se objevily billbórdy, že Babiš je ruská hrozba, tak to nebylo strašení, ale když Babiš mluvil o tom, že nás generál zavleče do války, tak to strašení bylo. Premiér, jehož slovo má mnohem větší váhu, než běžného novináře, blogera či občana, ten říká metafory. Běžný občan vyjádří své obavy o budoucnost a je za to kriminalizován.

Jsme třicet let od revoluce, která prý byla kvůli hentěm demokratickým hodnotám. Nedávno jsem při jednom osobním rozhovoru dostal céres, když jsem si dovolil říci, že většinu lidí víc zajímalo západní zboží než demokratické hodnoty a svobodu si představovali především jako svobodu krást… Jakmile se nám hoši vyšvihli nahoru, přestala je jakákoliv demokracie zajímat a prostě si jen betonují postavení. Jakýmikoliv metodami. Premiér říká metafory, blogeři či opoziční politici říkají dezinformace. Někdy jde dokonce o stejné věty a stejné výroky.

Já dnes přidám jednu další metaforickou úvahu…

Víte, za posledních třicet let jsme byli milionkrát svědky, že se v celkem jakékoliv věci stát rozhoupal až jako poslední. Tunelovalo se, kradlo se, legálně se odklánělo a stále odklání a všechny ty zákony, co by to měly narovnat, ty trvají a trvají. Dokud se opravdu nenaštve půlka národa, nebo dokud to nezačne být opravdu hodně okaté, tak se zpravidla neděje nic.

Nebo jste snad zažili, že by se nějaká opatření udělala prostě preventivně ještě před katastrofou? Že by se dopředu realizovala nějaká protipovodňová opatření, nebo že by se dopředu řešilo, jak zajistit levnou elektřinu? Vždycky se problém nejdřív vyhrotí, tím vznikne společenská objednávka a pak se toho zpravidla některý z politiků chopí a protáhne to sněmovnou, nebo vládou. Pokud se u nás nějaký zákon přijímá dopředu a včas, tak si ho zpravidla někdo objednal ku prospěchu svému a ne lidí.

Viděli jste, jak k ničemu byly za covidu staré pandemické plány? Jak šlo všechno jiným směrem? Jak nebyly ani roušky ani jiné vybavení? Jak byly státní hmotné rezervy prázdné? Kdy se v tomto státě v něčem myslelo dopředu, bylo to připravené včas, neimprovizovalo se a bylo to, jako když to najdete? Jak dlouho se mluví o dostavbě Temelína a Dukovan? Zatím se popsalo hodně papíru, ale nic z toho. Prosím, já neříkám, že se to nikdy nestalo, určitě nějaké dobré příklady jsou, ale řekl bych, že je to velmi vzácný jev. Politici prostě dělají správná řešení až úplně nakonec. Pravda nevítězí, ta prostě zbude, až se všechno ostatní prošustruje. Zákony proti tunelování nikdy nepřijdou včas. Vždycky jen hasí následky.

Hele a teď najednou sice nejsme ve válce, protože premiér jen říkal metafory… ale přijímají se tu novely mobilizačních zákonů, zákonů na promtní vysílání vojsk do ciziny a vágní zdůvodnění, kdy je naopak možné vojska povolat sem k nám. Protlačuje se to co nejvyšší rychlostí, která tu už dlouho nebyla.

Pokud platí teze, že politik řeší situaci až jako poslední, tak podle přijímaných zákonů už v té válce opravdu jsme. Kolik času nám zbývá, než to protlačí sněmovnou? Měsíc? Dva?

Nebo platí teze, že pokud se zákon přijme bez vnějšího průseru, tak si ho prostě někdo objednal? Kdo si objednal mobilizační zákony? Kdo si objednal zákony, které definují vysílání našich kluků do zahraničí velmi volně? Kdo si objednal zákony umožňující vládě, aby si pozvala cizí vojska sem k nám?

V politice se nic neděje náhodou. S prevencí se nenechte vysmát. Jestliže se přijímají nové mobilizační zákony, tak je prostě někdo potřebuje a pokud je v zákoně napsáno, že mobilizace se může vyhlásit až po vyhlášení válečného stavu poslaneckou sněmovnou, tak mi to na klidu rozhodně nepřidalo. Nedávno nás od třetí světové války dělila jedna věta prezidenta USA. Kdyby Biden řekl, že raketa v Polsku byla ruská, tak jsme tu už možná nebyli.

Prostě, když se v naší pokrokové líbodémo demokracii přijímají bezmála válečné zákony, tak prostě ve válce nejspíš jsme, jen nám to raději ještě neřekli.

Vyjadřuji se samozřejmě výhradně metaforicky a vůbec nic nenaznačuju.

Jsem rád, že včera Jindra Rajchl řekl, že spolu s Janou Zwyrtek Hamplovou chystá ještě jeden pokus, jak zvrátit situaci pomocí demonstrací. Příští týden na toto téma budou mít tiskovku. Chtějí se pokusit ještě jednou svolat úplně všechny, protože jedině množství může vládu vyděsit. Množství, jaké tu ještě nikdy nebylo, dodávám já. Mír u nás před týdnem volilo 2,4 milionu lidí. To je slušný potenciál.

Jsem si celkem jistý, že jiný pokus už nebude. Buď se tohle povede a nebo nás čeká bezčasí. Prostě se přes nás dějiny převalí a vezmou nás sebou. Je to zvláštní ironie… zkoušet se bránit něčemu, co se zřejmě dlouho a pečlivě chystalo, co má všechny trumfy v rukou. Proti zkonsolidované mašinérii všech státních institucí stojí jedna Amazonka ze Senátu, která vás prosí, abyste ještě jednou uvěřili slibům. Abychom ještě jednou společně zkusili navrtat ten pramen nadšení, jak se to podařilo na začátku září.

Na druhou stranu, je to naposledy. Když neuvěříte a nepřijdete, nic dalšího už prostě nebude. Pak přijdou dezinformační i mobilizační zákony a můžeme přemýšlet, co nastane dřív… jestli válka nebo volby pod taktovkou těch správných hodnotných a státem dotovaných médií. I tohle je samozřejmě jen metafora.

Pokud tento pokus nebude největší demonstrace dezolátů všech dob, tak přijde na řadu už jen to poslední heslo… „zachraň se, kdo můžeš. Každý sám za sebe.“

389 thoughts on “Mobilizační metafora

  1. Přemýšlím, kdy bych šel já na demonstraci.

    – musel bych vědět, co tím změním
    – musel bych mít čas
    – musel bych mít náladu
    – musel bych být po jídle
    – musel bych být zdravý
    – musel bych mít dobré parkovací místo
    – muselo by být světlo a slušné počasí
    – měl by jet se mnou ještě někdo
    – musel bych mít jistotu, že tam nebudu sám
    ——-
    Stál bych někde bokem, abych mohl rychle zmizet. A stejně bych nekřičel, bo křik se mi příčí a z davu jde strach.
    Jak to tak vidím sesumírované, tak jsem v podstatě k hovnu v každém režimu.

    1. Tak nevím s tou demonstrací. Není to moc brzo?
      Jedna demonstrace byla u voleb.
      Myslíte si, že se za tu dobu od nich něco výrazně změnilo?
      A špatná demonstrace je pouze voda na mlýn Fjálovi.

      1. Jedině u voleb se dá něčím, snad, pohnout k lepšímu.
        Ale i ty demonstrace mají význam. Aspoň pěkně hlasitě zaremcat. I ten skot aspoň hlasitě bučí, když ho vedou na porážku.

  2. V českých podmínkách se vybavují nepěkné asociace u slova kolaborant. Mi utkvěl v paměti nejvíc Drahomír Kolder, ten byl v 68 vláčen novinama nejvíc. Od kolaborace se slušní lidé distancují. A zatím kolaboruje celá vláda a vrchním kolaborantem se stává Guma. Proč tak není nikým označován. On nekolaboruje?

      1. Inzerce Svobodné Slovo, 22.8.1968 :
        „Zaběhla se hyena, slyšící na jméno Šalgovič. Zn.: Vzteklina! Při setkání okamžitě utraťte!“

  3. Abychom zase nevolali Rusko o pomoc. To už tady bylo a nešlo to. Přijeli jenom preventivně, když to potřebovali oni.

  4. Kolik procent lidí volilo v Prase Gumu? 75? Z těch 250 tisíc je 50t děcek a z těch 200t přijde každý desátý, ze zvědavosti. Chudí nasraní z Ostravska nedojedou, počítají koruny.
    Pražské povstání přišlo až po kapitulaci Říše a listopad 89 rovněž až po funuse. V Prase se revoluce nekonají, není to Paříž. Ani pupek světa (Te Pito O Te Henua, to je Velikonoční ostrov).

        1. Nagano a pořvávání na střechách autobusů, vedené kolotočářem Davidem, byla trapárna.
          Už druhý den, po vystřízlivění, se kamerami zabraní účastníci styděli tak, že si brali v práci volno.

      1. Plný lidí, kteří netleskali ani tak komunistům, spíš proti Západu. Protože se cítili poškození Mnichovem.
        Tak se to vzalo ode zdi ke zdi. Pořád ten samý scénář.

  5. Efekt to mohlo mít dávno a větší. Kdyby…Rajchl nezačal tvrdit , že demonstrace nemají smysl a „hledal cestu“ jak oslovit středové voliče. Nevím jak někteří z Vás tady ale moje maličkost byla na všech demonstracích které pořádal Vrábel, mimo jiné i tu před Českou televizí. Rajchl si tou dobou udělal vlastní slezinu na Náměstí Republiky, budiž ale potom označil řečníky před ČT , že mají extrémní názory…Stejně tak jako když tvrdil , a byl to víceméně jeho nápad, udělat petici ať prezident odvolá vládu. Opět za čas popřel sám sebe , když začal tvrdit, že je to problematické a téměř nemožné. To věrohodnosti k další masové demonstraci určitě nepřidá. Jiná věc je , podle mého názoru, že je na to nehodná doba. Vystihnout se to dá slovy, že až na čas zhasnou (blackout a jiné chuťovky) potom se teprve mnoha lidem rozsvítí. Nejen v Praze přijedete někam na nákup a s vozem za cca 400.000 kč jste tam chudý příbuzný. Až i ti kteří to mají dneska na háku, třeba proto, že jsou zabednění zjistí , že do svého Volva nenačerpají benzín tak se začnou dít jiné věci ale to už bude nejspíš platit nějaká forma zákazu vycházení a podobných nařízení a bude finito…

  6. I kdyby to mělo být jen „terapeutické zahulákání si“, tak přijdu. Prosím zdejší sýčky, aby svá ALE nechali tentokrát od cesty.

    P.S. Napadá mne taková metafora, že by možná nebyl špatný nápad nechat mobil doma, nebo aspoň daleko od akce vyndat baterku. Pro jistotu a pochopitelně jen metaforicky.

    1. adxi,
      asi jsem technicky zaostalý, ale z chytrého telefonu baterku vyndat neumím. Vy ano?
      Druhá věc je, že mobil s sebou skoro nikdy nikam nenosím. Částečně z principu, částečně kvůli pohodlí.

  7. Jsme indiáni, nebo hasiči z Kocourkova?

    Možná to je naivní představa, ale když indiáni měli problém, zasedl náčelník s radou starších, zabafali z dýmky míru, a hledali řešení.

    Když se vyskytl velký problém, pak se sešlo více náčelníku zabafat z dýmky mírů.

    https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C4%9Bt_civilizovan%C3%BDch_kmen%C5%AF

    Navrhuji představit případné náčelníky, kteří se budou umět mezi sebou domluvit.
    Náčelníci představí svůj program řešení problémů.
    Indiáni si vyberou svůj kmen.
    Náčelníci zabafají z dýmky míru.
    Společně budeme řešit problémy.

    Hasiči z Kocourkova po poplachu vyjeli.
    Nevěděli, kde hoří, co hoří, ale hlavně že vyjeli.

    Amazonka nás prosí, aby jsme ještě jednou uvěřili slibům.
    Ale jakým slibům?
    Mnoho indiánů ještě nezachytilo kouřové signály.

    Já jsem zachytil kouřový signál ze Slovenska, kde místní náčelník zesměšňoval indiány, kteří nechtějí bojovat, nechtějí bránit své děti, ženy, starce, svou vlast.

    Neřekl ale, že nepůjde lovit cizí bizony.

    Generál Zmeko: Nebrániť vlasť? Nechápem, ak chlap nechce chrániť svoju rodinu
    https://www.youtube.com/watch?v=5m2P_A6EACg&t=948s

  8. Já chápu, proč Rajchl a Hamplová demonstraci svolavaji, je to v emoci beznaděje a nasrani a hlavně obavy, co tenhle turboprezident může spiskat za par dnů a bez pravomocí. cítím to taky. Ožila i petikolka, vypustili Pekarovou z domácího vězení, Fiala se teteli blahem. Poslední kolečko zapadlo do soukolí a stroj se rozjel na plné obrátky.
    A věřím, ze ta demonstrace nemusí byt početně úplný propadák. Někdo je z voleb zklamaný a někomu to taky nahnalo strach.
    ALE:
    – v Německu demonstrují celkem masově v protivalecnem duchu. A leopardi přesto pojedou…
    – všimněte si, ze i mezi novináři a politology se objevují na vrub Pavka brblači . Balsinek, korecký, Jelínek..da se najít na cnn Prima, která nezastavá tak vyhraněný libodemo postoj.
    Zkusme počkat, zda z tohoto vývoje přeci jen nepovstanou spojenci na mediální frontě.
    – bylo by jistě prospěšné pokusit se štěpit články petikolky. Nejsou ideove slabsi kusy někde mezi staršími členy OD S? Ta mírová iniciativa by mohla mít úspěch, kdyby nenabidla pouze alternativu, kterou hravě odprezentuji jako proruské dezolaty. Je třeba přesvědčit na participaci někoho z vládních stran. A to bohužel bude velmi těžké, protože drží při sobě a rovnalo by se to nejspíš harakiri. Ale jinou cestu než naleptavani petikolky nepovažuju za úspěšnou.
    – v tuhle chvíli, ikdyby demonstrace nebyla fiaskem, nebude mít ani jakýkoliv dopad. Vrchnosti je to jedno a přes 3 miliony lidi ještě zažívá pocit, ze zvítězilo dobro nad zlem ….

    1. Je potřeba, získat na svou stranu velké médium.
      Třeba to přijde samo, způsobem černé labutě a až to budeme nejmíň čekat – až to některému z miliardářů, vlastnících televize, dojde.
      Teď to možná vypadá směšně, ale Barrandov je naladitelný a sledovatelný na všech multiplexech, že ano?

      1. Mě napadla taková věc, kdyby se nedělalo ani neříkalo nic proti tomuto systému, z čeho by žila ta tzv. média, která jsou založena čistě na negaci, očerňování? Logicky by se časem začala obracet proti systému a rozkládat ho. Pak by už stačilo jen malinko popostrčit a celé by se to sesypalo.

    2. Ctěla jsem Hamplovou tak nějak varovat, aby to nedopadlo jako minule, ale bohužel mejl má jenom přes sekretariát. A kdo ví, kdo tak u pošty sedí. Takže kdo ví, jak to vlastně je. Kupodivu jako právnička , že by byla tak naivní mi nesedí.

  9. Vidláku, teď ještě ne.
    Teď musí mít Pávek na dělání chyb, protože jedině jejich navršením se alespoň části jeho voličů otevřou oči.
    Zatím jich za pět dní od zvolení stihl udělat pozoruhodně hodně, ale ne dost.

    Demo v únoru nebude mít efekt.
    Navíc jsou nastřídačku jarní prázdniny a to Vám nikdo nikam nepůjde.
    Koncem března už to bude lepší.

    TEĎ NE!!!

    1. Však ono taky Rajchlovi nejde o to něco změnit, ale patrně dostal instrukce upustit páry pod hrncem dřív než budou lidi opravdu nasraní.

        1. Tak všiml jsem si, že je zde řada jedinců, kteří fungují jen v režimu toho, co jim jejich guru doporučí a tím se řídí. Vlastního úsudku nejsou schopni. Já do této sorty lidí nepatřím.

          A tak můžete má slova zpochybňovat, ale na věci samotné, že je Rajchl zákeřný křivák nic nezměníte. Rajchl doposud konal takovým způsobem, že konečný prospěch z jeho aktivit měla vládnoucí pětidemolice… že by náhoda?!

          1. Ke Kolemjdoucí 4 února, 2023 (9:51):

            Z vašich komentářů k Mrcasíkovu článku na Svobodném světě je zřejmé, že jste tady (i tam) služebně.

            1. Tzv. „Svobodný svět“ neznám. Proto si dovolím soudit, že vy máte potíže s úsudkem.

              A to se záměrně vyhýbám medicinským termínům…

                1. Ne tak s tamním kolemjdoucím opravdu nemám nic společného …
                  Pobavil jste mě.
                  Ale jestli se vám udělá dobře, tak si klidně myslete něco jiného.

  10. To jako fakt myslíte vážně?

    Vidláku, ste nejen mladej a nezkušenej, a jestli Vám opravdu stačí, že:
    … „že včera Jindra Rajchl řekl, že spolu s Janou Zwyrtek Hamplovou chystá ještě jeden pokus,“
    tak tentokrát i hloupej!

    Ještě ste zapomněl napsat to Vaše typický: …“alespoň sem se vo něco pokusil“ … von ten Werich věděl, proč říká:“aktivní blbec je horší než třídní nepřítel“

    Víc se k tomu hovězímu načasování tý zasedemonstrace fakt už ani nedá napsat … vlastně jó, snad kdybyste si ještě přečetl dole Petru a její Jižany, co maj doma kompresor a pneumatiky sakra dobře prokouknutý a hlavně odpozorovaný.

    1. … ale zase pravda Vy, Rajchl i Hamplová můžete prokázat a tvrdit, že ste byli tentokrát první před Vrabelem.

  11. Kde armáda brance získá?
    Kde zřídí svá střediska?
    V kavárně a suši baru?
    Tož jí přeji mnoho zdaru.

  12. Hrozbu války beru velmi vážně. Ovšem svolávat demonstraci poté, co většina národa zvolila Pavla pokládám za holý nesmysl. Přide ještě míň lidí, než minule, protože pochopili, že tudy cesta nevede (a nikdy nevedla – viz. Žluté vesty a podobně).
    Píšu to po diskusi s vlastním synem. Nepochopil, má mě za hlupáka, přestože mobilizace hrozí právě jemu. Řešení neznám. Ale kořeny problému ano. Špatná výchova dětí v posledních 32 letech, nekritičnost k lumpům, kteří od té doby ustavičně ohýbají pálku.
    Pokud jde o mobilizační zákon. Ocenil bych, kdyby někdo kvalifikovaný udělal kvalitní rozbor stávající branného zákona a navrhované změny. Zatím jsem se ani nedostal k originálům příslušných textů. Texty zákonů jsou zřejmě zpoplatněny, jak získat text navržených změn vůbec netuším. Vykladačům, ať už z vládní strany nebo z alternativy, nevěřím (pokud jde o alternativu, nejednou se ukázalo, že šlo o různé chyby a zkreslování).
    Jde o solidní právní výklad. Nad reálnými texty, které by měly být přiloženy.
    Co přesně hrozí (a nehrozilo). Jaké jsou časové termíny této hrozby. Bral bych v úvahu minimální termíny, protože zjevně se vláda snaží něco protlačit co nejrychleji. A parlament jí to schválí.

    1. Václave milý, ty starý chřestýši, děti špatně vychované nejsou, aspoň naše, avšak koho by napadlo vychovávat je, že majnstrym bude tak prolhaný. K těm zákonům: na webu poslanecké sněmovny tisk 368 – vše potřebné ke studiu. Zatím něchvatajet vremeni. Hakuna matata.

      1. Další metafůrka (oblíbené slovo nyní u naší 2,5 leté) je,
        že vše souvisí se vším
        a nyní jde mimo jiné zejména o ten podpis bilaterální „Obranné smlouvy“…

        Na vládě se to jednohlasně odsouhlasí prý cca v březnu a pak v nejhorším Parlament,
        prezident (nový),
        v „lepším“ případě už bude změněna Ústava a vláda bude stačit….

        Aby zase LID nenapadlo nějak „rypákovat“, že ruské jsme s velkou slávou vypakovali
        a teď už zase zvací „smlouvy“….a zase klidně i proti „vnitřnímu nepříteli“.

        Třeba alianční „odstrašující opatření“, „nácvik přesunů“…. níže,
        mi fakt nedělají dobře,
        o pobytu jakýchkoliv vojáků (jiných zemí) na našem území nemluvě.

        Tak doporučuji sledovat pečlivě každičké hlasování od 7.2.2023 u opozičních poslanců…..

        22.1.2023
        https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-obrana-smlouva-s-usa-o-zakladne-v-cesku-nemluvi-40420458
        Odtud:
        „Více než půl roku české ministerstvo obrany a ministerstvo zahraničí USA dojednávají smlouvu DCA, která má USNADNIT POBYT AMERICKÝCH vojáků na území ČR…..
        Smlouvou DCA si připravíme lepší podmínky
        pro společný nácvik přesunů a logistiky
        a pro přípravu aliančních odstrašujících opatření
        a obranných operací,
        ve kterých ozbrojené síly USA budou vždycky hrát tu nejdůležitější roli…
        Primárně je smlouva o tom,
        abychom předem upravili podmínky případného pobytu amerických vojáků na našem území…“
        *********************
        Tedy vidíme,
        že stále platí i Pavlem sdělované (děckám ve škole),
        cílem NATO v Evropě bylo prý dle prvního šéfa
        USA IN, Rusko OUT a Německo DOWN….

        A stačí se dívat a pak se nemůže nikdo ani moc divit….

      2. Milé Sokolí Oko.
        Děti jsme vychovali špatně. Kdybychom je vychovali dobře, věděly by, že mocní skoro vždycky lžou, aby si udrželi moc.
        Že být mocným nerovná se být členem vlády, ale naopak, anonymní moc je často mnohem účinnější.
        Věděly by, že USA je militaristický, válkychtivý stát, který to prokazoval celou svou historií.
        Věděly by, že je nesmysl nenávidět Rusko za intervenci, která nás stála několik set životů, většinou ztracených v dopravních nehodách anebo ve vyhrocených situacích, kdy lidé ztratili nervy. Nenávidět Rusko, když jsme už dávno odpustili Německu, které má na svědomí u nás zhruba 1000x víc mrtvých, a to popravených a umučených.
        Že maso nevzniká supermarketu.
        Že energii a suroviny potřebuje každá země.
        Že je nesmysl, aby naše země žila ze služeb a ne ze zemědělství a průmyslu. Že se nedá všechno dovézt, zvláště, když nebudeme mít nic reálného, abychom to mohli zaplatit.
        A tak dále.
        Které z Tvých dětí to chápe? Moje to nechápou.

    2. Pro Václav 3:02
      Návrh na změnu ústavy ohledně souhlasu s pobytem cizích vojsk na našem území nebo s vysláním našich ozbrojených sil do zahraničí, kteréžto obé již nemusí schvalovat Parlament, ale může o tom rozhodnout pouze vláda naleznete zde:
      https://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?O=9&CT=252&CT1=0
      Stáhněte si až dolní dokument – „dokument s vyznačením změn“

      PS – ano, rozhodnutí vlády by mělo dle návrhu omezenou časovou platnost, ale každý si jistě pamatujeme, jak to bylo s „omezenou“ platností nouzového stavu (a jejím opakovaným prodlužováním)

      1. Díky, teto Karlo.
        Já přesně nevím, o které zákony a změny zákonů jde. Na tomto sajtu (i na jiných) probíhala řadu týdnů kampaň za nezvolení vládního knadidáta na prezidenta. Nejdůležitější důvod, který se zde zdůrazňoval, byl ten, že to dovrší úsilí vlády, umožní
        – provést rozsáhlou mobilizaci
        – poslat mobilizované bojovat na Ukrajinu.
        Vládní kandidát to vyhrál.
        O co mi jde:
        Chci přesvědčit syna, že je tímto ohrožen. Nevěří tomu, protože majnstrýmové prostředky říkají, že takový problém neexistuje.
        Potřeboval bych proto věcné informace,
        – o které zákony a změny zákonů se jedná (nejlépe včetně originálního znění)
        – co schází, aby byly uvedeny v život
        – kdy nejdříve k tomu může dojít
        Pokud můžete napsat článek v tomto duchu, budu Vám vděčný
        Pokud chci zachránit život svého syna, toto jsou jediné informace, které mají smysl.
        Pro podpůrce demonstrací a revolucí doporučuji, aby si prostudovali skutečné historie revolucí, hlavně úspěšných (nebylo jich tak moc). Pro ty, do si myslí, že tzv. „Sametová“ byla spontánní a vyhrály ji demostrace studenstva, doporučuji studený obklad.

        P.S.
        Pro ty, kdo si myslí, že je ještě možná zamezit „řeckému“ scénáři, doporučuji podívat se na dynamiku růstu státního dluhu. Já si myslím, že „řecký“, nebo ještě horší scénář je nevyhnutelný. Tím už ani nemá smysl se zabývat. I kdyby to nevyhrála pětikolka, nevidím v ČR dsílu schopnou v tomto něco vyřešit.

  13. Mladé tele o revoluci hubou mele,
    že Havel jí stál v čele.
    Kdo však poslal komunisty do prdele?
    Neckermann a Quelle.

  14. Je to v pytli – II.
    (aneb: láska k nenávisti konečně zvítězila nad pravdou o lži)

    Je to v pytli,
    už ho chytli,
    už ho vedou
    do arestu.

    Škoda, že se
    tenkrát v lese
    vydal na tu
    špatnou cestu.

    Je to v háji,
    už ho mají,
    už chystají
    okovy

    Je to v loji,
    to neustojí.
    Už se bojí.
    A co vy?

  15. Když budete chtít kompresorem nafouknout pneumatiku, tak nejdřív necháte kompresor, aby se natlakoval. Když to neuděláte, bude to k ničemu (Jižan by řekl, že je to „whistling Dixie“). Zkrátka pneumatika zůstane placatá nebo se bude nafukovat jen hodně pomalu.

    A se společností to je podobné. Pokud společnost není dostatečně natlakovaná zoufalstvím, beznadějí, vztekem, pak demonstrace jen upustí páru a nic se nestane. Chtělo by to ještě chvilku počkat, až se jasněji ukáže současná situace v celé „nádheře“ a až to lidé skutečně pocítí.

    A pokud by vás zajímal původ výrazu „whistling Dixie“ – pískat si Dixie, pak tady je vysvětlení. Po válce Severu proti Jihu probíhala na Jihu „Rekonstrukce“, což bylo v podstatě ždímání reparací, ožebračování Jihu – jak už to chodí – vítěz drtí poraženého. Pískat si Dixie byl jižanský způsob protestu – (viz Scarlett O’Hara). Nic se pískáním nezměnilo, jen to zadávalo příčinu k další perzekuci.

  16. Ta myšlenka je z hlediska načasování a praktické politiky nikoli nerozumná, ale přímo hloupá a troufám si tvrdit, že přímo sebevražedná. Přiznám se, že se mi to pomalu jeví jako nějaká provokace, kterou organizuje pětikolka. Uff, to snad ani není možné. V době, kdy se jim to začíná
    pozvolna rozesílat, jim znovu nahrajete na smeč.

  17. Brzdy! Ještě je příliš brzo! Má-li to mít účinek, musí s tím počkat a mít o co opřít, jinak se veškerý potenciál promrhá stejně jako jej promrhal agent vrábel.

    1. Pro PzKpfw 1:01
      A na co chcete čekat – až si všechny ty nově navržené zákony odhlasují? Co s tím „upečeným dortem“ pak budete dodatečně dělat? Chcete čekat, až tady „dočasně“ budou cizí vojska? Myslíte, že se pak po demošce chytnou za nos a spořádaně odeberou domů ? (Máme zkušenost, že jednotka „dočasně“ je jeden furt.) Kdy přijde ta správná chvíle – až nám začnou mobilizovat děti? Myslíte, že pak budete mít ještě čas na nějaké protesty? Houby. Půjde to ráz naráz (možná ani ty řízky na cestu nebudu mít čas svýmu klukovi usmažit). Jo, možná máte pravdu a asi to je risk – ještě se většina voličů války neprobrala z euforie. Ale navrhované zákony chtějí schválit již v prvním čtení, šrouby se utahují stále rychleji. Všiml jste si, jak rychle nově zvolený prezident začal prezidentovat ačkoliv prezidentem ještě není? Myslíte, že Vám pak bude vůbec ještě dovoleno nějakou demošku vůbec uspořádat? Po vyhlášení válečného stavu?

      1. Této Karlo, vždyť už to řekli na plná ústa!
        Populismus se nepřipouští, lid je zmaten, osvícení vůdcové musí konat i proti vůli lidu.
        Republika je v akutním ohrožení, páč Putíín chce uchvátit Evropu a sebrat nám těžce vybojovanou svobodu.

      2. Ony ty nepovolené demošky bývají horší a účinnější. Vojclů krom jenerálů moc nemáme, policajtů taky nic moc… Takže…
        no leda by je bránili ukroši… hmm

        1. Slečny od Pussy Riot by mohly zaútočit na demonstranty odhalenými hrudníky.
          Naposledy se prezentovaly na MS v Kataru. Možná právě nemají do čeho píchnout.
          🤔

      3. Není vás dost.
        Tak jak to děláte nedosáhnete ničeho.

        Ne možná, já *mám* pravdu a většina lidí se zde skutečně ještě neprobrala. Je nezbytné zachytit správný moment, pak se na náladě sveze i část podporovatelů vlády i válkychtivých a cíle se dosáhne hladce, zatím však čas ještě nenastal.

  18. „Doufám, že víte, co děláte“, paní Zwyrtek-Hamplová a a pane Rajchle.
    A pane Vidláku, vy taky. Připravujete občanstvo Kotlinky na definitivní prohru.

    Až totiž začne být opravdu zle, vyjde do na ulic jen pár lidí, kteří už tu situaci opravdu nepoberou.
    Ostatní se budou zachraňovat „každý sám za sebe“.

    Znáte tu historku o ovčákovi, který často volal „Vlk, vlk!“ a co se stalo, když vlk opravdu přišel?
    Krátce řečeno: Tenhle nápad se mi vůbec, ale vůbec nelíbí.

    1. Já bych to nedramatizovala. Pár občanů si provětrá plíce, upustěj páru, není to nic proti ničemu.
      Nestane se vůbec nic. Momentálně jede pětihnus na vítězné vlně a jsem zvědavá, jak dlouho jim to nadšeni vydrží.
      Všechno bude “ Tak jak řeknou v USA” , povzbudivé je, že “ Na věčné časy a nikdy jinak” to určitě nebude.
      Tady v Kotlině jsme přežili už horší věci. Zplanýrovat celou Evropu si snad netroufnou.

    2. Mně taky ne, obávám se že právě tohle pan furt „S“volavatel domluvil a Hamplovou přemluvil aby ji zdiskreditoval. Nic jiného v tom nebude. Lidi si musí vyzkoušet co bude obnášet nové velení. Kdyby jen polovina toho co psavci psali, že chce budoucí udělat byla pravda, tak to bude ouvej. A je zapotřebí aby si lidi uvědomili zač je v Pardubicích perník. Vzpomeňte jak to bylo v 89… furt nic a pak to bouchlo… a na tyhlety zkušenosti by se nemělo zapomínat. Máte pravdu ono stačí si jen něco málo o něm přečíst a tak nějak je poznat odkud vítr fouká. Není to důvěryhodný člověk, pokud jste s ním hovořil, tak jistě mluvil tak, aby Vás oblbl, protože zjistili, že máte celkem slušné zázemí a docela dokážete lidi popíchnout a to je co potřebují. Neměl byste ani Vy ani pani Hamplová mu na to nalítnout. A to Vám píši, ač nevím jak to dopadlo na tom slyšení.
      SK má pravdu, možná proto že už taky něco pamatuje. A dokáže přečíst lidi.

      Vážně by to chtělo dát si od politiky pauzu a věnovat se tomu původnímu… sorry ale jinak to nevypadá.

  19. Samozřejmě jdeme.
    Jo a proboha neposlouchejte hlupáky kteří se to pokusí sabotovat dehonestací například Rajchla

  20. No, je to všechno na palici. Stát se to za Babiše, tak ho rozcupují. Není to tak dávno, co se fofrem schvaloval zákon o tom, že se tu mají cvičit ti modrožlutí. Schválil se ve velkém spěchu a modrožlutí tu už před odmáváním drahnou dobu řádili “ na cvičáku“
    Fakt nevím, co na to říct
    Pro KRIT, to jen takové metaforické povzdechnutí.

    1. Zacinaji opet platit pravidla, jez nabrala na vyznamu se silicim rozkladem rimske rise:
      Co je dovoleno Jovovi, neni povoleno volovi a k tomu chleb a hry.
      Ustava s temito dvema body by uplne stacila, zbyle zakony bych zrusil jako prebytecne.

  21. Těm demonstrantům fandím, pro režim je nepříjemné, když světová média zveřejňují fotky naštvaných občanů.
    Ale dá se to vysedět. Macron takhle vyseděl temperamentní Žluté vesty a občani ostrouhali.
    Já osobně, po smutným zkušenostech z cinkání v roce 89 , jsem skeptická.
    Vlastně i tenkrát změna nastala díky Gorbyho glásnosti. To řvaní pod Melantrichem mělo, podle mne, jediný účel. Vysvětlit občanům, kdo jsou ti správní bojovníci za svobodu a koho mají chtít za vůdce.
    Bylo to chytré. K volantu se dostali ti nejsprávnější a dneska už si brousí zuby na teplé sesle i jejich dětičky.
    Tak jako kdysi mráz přicházel z Kremlu, dneska z Washingtonu a asi musíme počkat, až se tam oteplí.
    A současně se modlit, aby ty jejich šílené nápady Evropa nějak přežila.
    Pokud ve Spojených státech nežijí sami blbci, tak jednou musejí přijít k rozumu. A samí blbci nežijí nikde.

    1. V ´88 přišel k rozumu například Lubomír Štrougal. Došel k názoru, že to, co probíhá, je politická prohra a složil funkci.

      1. A čeká snad někdo, že to pětikolka zabalí?
        Že zpocený Fiala předstoupí před kamery a řekne „Lidičky, promiňtš? Už nebudu poslouchat hlasy ze zámoří?“
        [;>D)

  22. Co ta Hamplova, nenapadlo nekoho ji zacit pomalu pripravovat nominaci na pristi prezidentku?
    Jinak ano, stat je vybrakovany a jeho predstavitele (a nasi udajni zastupci) se nam smeji do obliceje.
    Ale vadi to jen par dezolatum, zbytek je v poho.

  23. Já na tu demonstraci půjdu. Situace je příliš vážná na to, abychom si tady cokoliv vyčítali.
    Ten Čecho-americký generál, co si to tu všechno vzal na povel. mě děsí. Najednou je Pětidemolice pryč a stal se z ní pouhý výkonný aparat, který nás má připravit na… válku nebo jen na nadvládu Američanů. Nechci ani jedno.
    Všimli jste si, jak se všechno změnilo? Vláda si chodí pro rozkazy ke generálovi, velice ochotně, generál se schází s represívními složkami, ještě dřív než se stal prezident, ty hnusné útoky proti stávajícímu prezidentovi… Dokonce i Šafr znejistěl, a to je co říct!
    Rozhodně se blíží nějaká změna a to změna k mnohem horšímu. Možná Vidlák přehání, ale já nebudu riskovat. Na tu demonstraci určitě půjdu.

      1. Ha, ha, ha, navádění k trestnému činu. 😀
        Karel Gott to nazpíval pod názvem Čas růží. S poněkud pŕitroublým textem, navádí jenom ke kradení růží. To je sotva na pokutu za přestupek.
        😀🥀

  24. Naštěstí zde máme toho fotbalového Rajchla, který jediný nás může zachránit!!!

    Zaplať Pán Bůh za něj!!! My jej nemít, tak jsme v loji…

    Vidláku, už jsem to tady psal víckrát. V čase voleb se politické postoje vyjadřují hlasováním. V prezidentských volbách jste společně s Rajchlem měli možnost podpořit prezidentského kandidáta, který měl jasný protiválečný volební program. A co jste udělali? Namydli jste mu schody. Tak co to tu teď na nás zase zkoušíte za habaďůru?! Zase máme uvěřit tomu, že vaše osobní PR akce má být tou jedinou poslední šanci na mír a svobodu?!

    Mimochodem podle Ladislava Vrábela byl Rajchl autorem petice s výzvou k odvolání premiéra vlády směřované k prezidentu republiky jistý Jindřich Rajchl. Shodou okolností ten stejný Jindřich Rajchl natočil a těsně před prvním kolem zveřejnil video, ve kterém Rajchl rozcupoval na cucky přislib prezidentského kandidáta, který šel do voleb s volebním programem míru a občanských svobod, jeho příslib odvolat premiéra vlády pětidemolice. Rajchl tak popřel vše co sám v oné petici navrhoval.

    Jinými slovy RAJCHL JE PODRAZÁK, který se zajímá jen o vlastní PR a nás běžné občany jen zneužívá ve svůj prospěch.

    1. Vidlak je jak auticko na setrvacnik. Anebo kohout na klicek?
      Demonstrace, demonstrace, demonstrace.
      Rajchl, Rajchl, Rajchl.
      Volby, volby, volby.
      A kdyz to nikam nevede, tak znova.

      Jak je to uslovi?
      „Definice šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky.“

      1. Jenže co teda? Ta situace má taky nějaký časový vývoj, kdy směrem do loje. Vláda na demonstrace kašlala, to byl hned každej chytrej, že to bylo přece jasný. Měřím podle sebe, taky jsem tam byl a taky si pak říkal, že jsem přece dopředu věděl… Ne, nevěděl. Prostě jsem tam chtěl, musel.
        Jak končí Kouř? Přece tím – To nemá cenu. To nemá cenu…, to nemá cenu? Má to cenu… Má to cenu. Má to cenu!!

        Takže jednou Vidlák s tím Rajchlem, že jo, běžte, pak ne, už nechoďte a teď zase jo… Já dnes někam sem napsal, že morbidní přístup „kochat se“ jak se to hroutí je ok. O tý výzvě jsem v tu chvíli věděl, představoval si u toho kecy nejen Okamury, ale celý slavný alter, jak to zrovna Rajchl vytrhne, že kdyžtak jen oni (lhostejno, koho z pidistran tam dosadit, zejména pak toho nad vámi, co má svou životní baštonostalgii) by to bejvali, že by to ale stejně bylo k ničemu, že to má sice cenu, ale nemá cenu, tam ten je navíc divnej, tohleto, támhleto, prostě žvásty, žvásty a žvásty. Což je očekávatelné a což právě je na tom stejně tak morbidní, jako ti sráči u moci.

        Obzvlášť Rajchl je fakt divnej, a to proto, že je divnej? Nejen, ale taky proto, že on taky jednou jó, pak né a teď zase jó? Jenže gumid zatraceně šlàp na plyn směrem do „vošklivýho místa“. A že se slouhové postarají, aby to cestou tam přímo svištělo? Že nějaká blbá demonstrace jim zase bude k smíchu?
        Stejně zasr jdu. Zase chci a zase musím. Má to pro mě cenu!!

        1. Picco: Ale jo. Je dobre jit. Ale nepredstirat, ze se tim neco dokaze. A smerovat hlavni energii jinam. Ke kulturnim zmenam. A vyberu a pestovani opravdovych kandidatu opozice do budoucna.

          1. Na Vidlákovi je nejcennější, že je velmi tolerantní a ochotný naslouchat různým názorům.
            A nejen to, on se snaží spojit lidi z opačných pólů názorového spektra a v tom je jedinečný.
            Dělá to ve svém volném čase, na úkor svojí rodiny. A za to si ho moc vážím.

              1. Mám Vidláka rád – je to srdíčko. Naivní důvěřivé srdíčko. Ti ostatní to bohužel vědí.
                Mám ho rád, ale to neznamená, že s ním budu pokaždé souhlasit. Nemůžu.
                (Na mého vnuka je Vidlák přestárlý, ale do role syna by se vešel i s rezervou. [;>))

            1. Tak doufam, ze ted bude naslouchat i tem, kteri mu rikaji, ze demonstraci ted ne.
              Minuly tyden probehla demonstrace u volebnich uren.
              Od te doby se moc prevratneho nezmenilo, ostatne petikolka ma vetsinovou podporu, to snad mikdo rozporovat nebude.
              Prazaci neprijdou a lide z venkova ted taky ne.
              Sance, ze to neco zmeni, je minimalni, takze je to dost penez a casu za vylet do Prahy.

          2. Já nevím, jestli někdy nějaká demonstrace, na který se jen řeční, něco radikálnějšího dokázala. Ve smyslu třeba strhnutí vlády.

            Víte, lidé jsou jako Kolemjdoucí, který stihl Rajchla jen v tomto vláknu verbálně popravit hned třikrát (k času, kdy to píšu). Nebyl Bašta, proto smrt všem!
            Další jsou lidé, kteří ostatním pak vyčtou, že pořádali/účastnili se demonstrace, ovšem v případě, že žádná nebyla, vyčtou jim, že nepořádali a neúčastnili. Výčitka je jejich smyslem života.
            Pak jsou demonstranti z povolání.
            No a pak takoví, co jdou, když už jim věci vadí až moc. Intelektuální klání o tom, jak to bylo zbytečný, pro tu chvíli nechají stranou.

            Tam to mý – nemá to cenu, ne…, ale počkat, má to přece cenu, to je emotivní dění v hlavě. Není to racionální úvaha, protože jejím výsledkem by bylo, že je zima. A že flinkat se po náměstí způsobí maximálně tak červenej nos. Ale proč teda do toho šli třeba kanadští truckers? Aby se schválně nachladili? Ne. Šli, protože jim to už nedalo. A představa, že by tam za nima někdo přišel a vyprávěl jim, že je to celý zhola zbytečný, páč von to má v hlavě srovnáno, takže bezpečně ví, že je to k ničemu, je pro mě kouzelná. Kvůli okamžiku konkrétně té situace, kdy by to poslouchal trucker, co jeho dvojče je dvoumetrový dřevorubec. Bezesporu by s tím chytrolínem zased a započal verbální polemiku…

            1. A tak jestli máte potřebu dělat křoví na promo akci fotbalového Rajchla, tak si klidně dělejte…
              Jen tu pak nekňourejte, že se zase nic nezměnilo.

              1. Kňourat… Mohl jste najít ještě lepší slovo, aby ještě lépe vystihlo, že bez Bašty mám co jsem chtěl. A že dobře mi tak. Třeba vzlykat… i když, to je to samý, prostě ta bezútěšnost a bezradnost poté, kdy se Bašta bejval moh nedostat do druhého kola se mnohem více procenty. Třeba se sedmi. Jé, to by bylo!

                Víte, nejsem zatvrzelej fanda nějaký strany. Jsem proti této vládě. Pořád v sobě mám tu podivnost, že chci, aby to tu bylo lepší. Zkusil jsem taky ČR na prvním místě. V člověku je vždycky souboj mezi emocí a rozumem, v průběhu času s proměnlivým výsledkem. Třeba to teď s Rajchlem zase bude k ničemu. Ale půjdu tam. I když mám pro sebe stokrát vysvětleno, že nejspíš jen pro ten červenej nos. Naše země se žene do sraček pořád rychleji Ať si teda rozumní říkají, že je to zbytečný, nic proti nim nemám, koneckonců si to vlastně říkám taky. Když nic jiného, aspoň si tam nahlas zakňourám.

        1. Určitě ne. Režimu to nevadí, aspoň mají důkaz že jsou tak hustokrutopřísně liberální, že na tu bandu dezolátů nepošlou vodní děla.
          A tak jsou spokojení vlastně všichni.

      1. Ano, Rajchl je skutečně škůdce kterému evidentně jde jen o jeho osobní prospěch.

        Takže ano nemá smysl mu dělat „užitečného idiota“ na jeho promo akci.

  25. Nebo jste snad zažili, že by se nějaká opatření udělala prostě preventivně ještě před katastrofou? — Jistěže udělala. Ale jedině tehdy, když bylo jisté, že žádná taková katastrofa nepřijde, ba přijít ani nemůže. Co nemoc šílených krav? Co freony? Co biopaliva? Co plastikové slámky? Co Tamiflu? A co celý grýndýl?

    — Na demonstrace bych s dovolením příliš nespoléhal. Nesliboval jsem si od nich nic ani před tím 3. zářím, a tím méně teď. (Jen jsem o tom zde nechtěl psát, z obavy ze samosenaplňujících proroctví.)

    1. Představte si, že se na vás upírají zraky poloviny bratřích z celé Evropy (-lého světa, jak víme) a vy máte na výběr jejich suďbu: jít na ulici nebo ne. Podstata shlukování nemusí se jevit okamžitě

  26. To jsme to zas chytli,
    tolik roků v pytli.
    V totalitní demošce
    života jak v nebožce.
    Jenom larvy, chrobáci.
    Juchaj herci, zpěváci,
    fízlové a udavači.
    Odborník u koše svačí,
    expert hrabe v popelnici,
    právník plní prkenici.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *