24 listopadu, 2024

Krátký skok na Slovensko

Tak nám na Slovensku padla vláda, které byla vyslovena nedůvěra. Koalice Hnutí OĽANO, strany Sme rodina, Sloboda a solidarita a Za ľudí neudržela spojenectví, Richard Sulík ze strany SaS podal návrh na hlasování o nedůvěře a dopadlo to, jak to dopadnout muselo. Slovensko prý nejspíš čekají předčasné volby.

Prakticky ihned se u nás sociální sítě naplnily optimistickými hláškami, že Slováci právě setřásli západní jho, zbavii se nepopulární vlády a ve volbách se vydají směrem, který víc odpovídá průzkumům veřejného mínění, jako že větší půlka Slováků fandí Rusku a ne Ukrajině a moc nestojí o avizované americké základny… Těch statusů bylo fakt hodně. Slováci teď, ČEši v lednu…. Další země odpadá od prozápadní jednoty, všechno se mění… Na Slovensku padla vláda a ono to vypadá, jako by vyhráli v hokeji… apod, apod.

Pravda je, že Matovič na Slovensku příliš populární nebyl… Když se dostal k moci, napsal jsem o něm článek, který se jmenoval Slovenský Babiš. Tvrdil jsem v něm, že Matovič je také podnikatel, také měl raketový vzestup, prostě to vypadalo, jako by si Igor vzal z našeho Andreje politický příklad a postupoval podle modelu, který u nás použil Veľký Bocian.

Má to jeden háček… Andrej Babiš není magor, což Matovič je. Tímto se Andrejovi Babišovi co nejupřímněji omlouvám, že jsem ho srovnával se bývalým slovenským politikem. Zatímco Babiš svou proměnu z podnikatele na politika v podstatě zvládl, Matovič ji nezvládl ani trochu.

Vězte proto, že vláda na Slovensku nepadla kvůli nějaké vůli lidu, ale jednoduše proto, že Matovič byl neřízená střela, jaké nebylo rovno. Ukázal to i svým závěrečným aktem, kdy jako ministr financí přišel za Čaputovou podat demisi, podepsal ji, ale pak si to rozmyslel a už podepsaný papír ještě rychle vytrhl hradnímu protokoláři z ruky. Myslím, že tato epizodka celkem přesně charakterizuje celého Matoviče se vším všudy.

Jako premiér byl tak nesnesitelný, že místo sebe musel pustit Eduarda Hegera a sám se stal ministrem financí. Proč myslíte, že to takhle udělali? Protože Matovič byl nebezpečný i při zahraničních jednáních s cizími delegacemi. Všechno platilo, nic neplatilo, různě to přehazoval, rozmýšlel, až ho museli nahradit člověkem, jeho kvallifikací bylo to, že dokázal vedle Matoviče žít a nezbláznit se z toho.

Vláda na Slovensku nepadla proto, že by zažívala nějaký tlak od opozice, byť Fico v poslední době docela boduje. Oni se s kritikou vypořádávali mnohem přímočařeji než tady u nás. Tam se banovalo, blokovalo, soudilo, odsuzovalo, vyhrožovalo a jediné, co tu jejich demokraturu udržovalo pro obyvatelstvo únosnou, byla hezká tvářička Čaputové. Moji slovenští blogerští kamarádi by mohli vyprávět, jak jim dávají kouř. To já se tu mám ještě dobře.

Tahle vláda padla kvůli jedinému muži – Igoru Matovičovi. Nějaká orientace země nebo názor obyvatelstva na to neměl žádný vliv. Igor Matovič byl prostě blázen a dokázal to před volbami docela úspěšně maskovat. Tak jednoduché to podle mě je.

Od OĽANO se vzápětí odštípla skupina poslanců, která prý bude „působit samostatně“. Mám pocit, že to na novou většinovou vládu nestačí, ale jsem si jistý, že se teď bude horečnatě hledat nějaká možnost, jak to udělat aby henta prozápadní, proukrajinská a proválečná orientace Slovenska zůstala zachována. Opozice má po Matovičovi docela nabito a předčasné volby jsou pěkně o hubu, tam by se opravdu mohlo stát, že zvítězí ten proruský troll Fico, jak o něm mluví tamní novináři. To se teď rozhodně nehodí, když je válka na krku a Západ má na Slovensku stejně dlouhé prsty, jako tady, takže bych si tak trochu myslel, že myslet na předčasné volby, je poněkud předčasné.

Proto jsem včera psal o tom, že asi bude stát za to, sledovat Čaputovou a její další kroky. Ve hře je poměrně hodně. Americké základny, slušná průmyslová základna vhodná pro podporu Ukrajiny, která je hned vedle, nezapomínal bych ani na Slovnaft, který teď nahrazuje ukrajinské rafinérie, které jsou rozbité. Na Slovensku také nedošlo k výraznému zdražení elektřiny, což je v této chvíli poměrně významný stabilizátor situace.

Pokud se vypíší předčasné volby, budu to považovat za další střípek do mozaiky, že se válka na Ukrajině chýlí ke konci. Ale nedivil bych se, kdyby se chtěli pokusit vládu zrekonstruovat. Problém byl v Matovičovi. Nakolik je problém i v dalších, to se teprve ukáže.

PS.

Stále pokračuje možnost si předplatit mojí knihu o zemědělství, která půjde do tisku kolem 15. ledna a hotová bude na konci února. Od března zahájím distribuci. Máte možnost mi pomoci tím, že si teď předplatíte knihu i s mým podpisem i s mým úsměvem, až vám ji budu vydávat při osobním setkání ve vašem kraji. Kdo nestojíte o přidanou hodnotu mého úsměvu ani o můj podpis na knize ani o podporu Vidlákovi, vy si nic nepředplácejte. Kniha bude k mání i v běžné distribuci. Cena knihy bude 350,- Kč

Číslo účtu: 164 883 276 / 0300. IBAN: CZ61 0300 0000 0001 6488 3276

Pro snazší distribuci prosím napište do zprávy příjemci váš e-mail. Děkuji všem.

216 thoughts on “Krátký skok na Slovensko

  1. K Danuši dnes Laďa Větvička:
    “ Kohosik z multykulturni sceny napadlo, že by se mohla zopakovat slovenska volba a tak našli Čapuši. Enem si neuvědomili, že Čapuše je vytažena z klobuka přiliš brzo a tym padem može přiliš brzo vyjit najevo, že bambus zni dutě.
    Nu dobra, přiznejme markeťakum, že napad to dobry može byt. K temu vybereme jedneho zloducha z ciziny, a druheho navoňaneho šaška, kery vypada jak z reklamy na cukerkandel. Celu trojku budeme propagovat na všeckych kanalach, až dosahneme teho, že zloduch se nedostane do druheho kola, a na cukrkandla vytahneme ve druhem kole cosik tak hnusneho, že to bambus vyhraje…..“
    https://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=795521

      1. A jak mám hlasovat, když tam nechci ani jednoho?
        Hlasování na PL je stejně vypovídající jako výzkum společnosti Kantar pro ČT. Ne proto, že by bylo cinknuté, ale vypovídá jen o názorech lidí, co na PL chodí.

  2. z fb:
    Vidlákovy Kydy
    Dagmar Bartošová Já k tomuto tématu chystám celý článek. Ale jen krátce… Na jedné straně tu opozice řvala na Babiše, že zavírá a na druhé straně žalovali do Německa, že nezavírá a že je tu šílená epidemická situace a že by bylo nejlepší, aby Němci zavřeli hranice. A Němci volali zpátky a tlačili na Babiše, ať něco udělá, nebo udělají epidemická opatření na hranicích sami a v té chvíli by republika zkolabovala se zásobováním. A mezi těmito třemi ohni Babiš běhal.

    byli jste na kydech někdo v té době ?

      1. Děkuji, nepotřebuji, mám to stažené.

        V té době jste tu na mě křičeli coby na chřipečkáře a nadávali na všechny odpůrce opatření coby vrahy.

        By mě jen zajímalo, jak vidíte onen obrat a bratříčkování se s některými byvšími odpůrci. Jste také změnili názor, nebo pragmaticky přikyvujete ?

          1. Víte, Aleno Z. (bacha, „Z“ je teď možná trestné, jako bylo skoro/o fous i „antiwaxerství“), někteří lidé mají tu blbou vlastnost, že jaksi podvědomě vnímají zkušenosti, jimiž prošli.
            Proto „antiwaxerství“ sice už není v popředí zájmu, ale z paměti hned tak nevypadne.

            Drsnější povahy umějí na „waxery“ strouhat mrkvičku: „vidíte, co jste byli za pitomce?“, ale mě osobně (zcela covidneočkovanému) se do toho nechce.
            Nechce se mi třeba říkat blízkému příteli, který se hrnul do očkování jako beze smyslu (Slováci by řekli „o zlomkrk“), a teď má fatální problém s krvetvorbou, že kdyby se nenechal očkovat (stejně to k ničemu dobrému nebylo), třeba, možná…. by ho to nepotkalo.
            K čemu by to bylo dobré?

            A „waxerům“ neodpustím, že k očkování vysloveně donutili mé tři vnuky (aby mohli studovat) – silné, zdravotně bezproblémové.

            Máte pravdu, když používáte čas přítomný. Opravdu nás teď nikdo nenutí očkovat, ale jak jsem napsal…. ta blbá lidská vlastnost, nezapomínat zkušenosti. NUTILI, a hodně tvrdě!

            Dnes mě podobná sorta lidí zase nutí (zatím ne, takže v tomto případě opět ne čas přítomný, ale tentokrát čas budoucí) či budou nutit, vydat vnuky k tažení na Rusa. Tentokrát tvrději než s tím covidočkováním – nasrat!

  3. Nejnovější vzdělávací doktrína prosazuje omezení biflování encyklopedických vědomostí – kolik má kráva žaludků nebo kolik má sluneční soustava planet.
    Celá pochybná „sláva“ SCIO je založená na odmítání biflování.
    Děti teď musí mít v hlavách zmatek 😀

    1. Pokud zootechnik nebo veterinář nebude vědět kolik má kráva žaludků, je to problém. Pokud astronaut nebo astronom nebude umět vyjmenovat planety naší sluneční soustavy, je to problém. Pokud český literární kritik nebude znát Švejka, je to problém. Politik by však měl mít především znalosti z oborů ekonomie, světový zeměpis, rámcově právo, novodobé dějiny a politické vědy.

      Když by mě měl operovat chirurg, bude mě zajímat, jaké má znalosti a dovednosti ve svém oboru. Abych se přiznala, v danou chvíli by mi asi bylo jedno, kdyby kromě toho, že je excelentní chirurg byl i totální literární ignorant. A s politikem je to podobné. Nehledáme ani svatého, kterého bychom si mohli postavit na most, ani faráře, ani předsedu Akademie věd. V tuto chvíli hledáme někoho, kdo by zabrání nejhorším průšvihům, které se na nás řítí. A bude mi úplně buřt, zda říká motýli nebo motýle.

      1. Proč si myslíte, že by to měl být Babiš? Jeho výkon před vánoci 2020, rozvolnění po kterém přišlo mnoho tisíc zbytečných úmrtí, ho jako krizového manažera zcela diskvalifikuje. Nemluvě vůbec o tom, co udělal s rozpočtem.
        Zkuste si proboha najít solidnějšího favorita, je tu zejména Středula

      2. Řekl bych, že odpovědi na ty zmiňované otázky patřívaly k velmi plytkému, všeobecnému vzdělání a rozhledu.. inu, asi bejvávalo… Dnes samozřejmě (a bohužel) jen google.

    2. Když myslíte, mě ty otázky přišly jako triviální základ. Něco jako násobilka.

      Pokazit toto nějaký odpůrce … no nebyl tu švandy kopec ?

      1. V podstatě souhlasím i nesouhlasím. Nasmáli bychom se.

        Na stranu druhou, vzato do důsledku, nepotřebujeme ve svém běžném životě toho trivia spoustu, pokud se náhodou nepohybujeme ve sféře, která má danou věc v popisu práce. Bez opakování (ať už cíleného, tak bezděčného) se nám samozřejmě spousta těch „základních“ informací vypaří z hlavy. ..

        Zároveň si ale také myslím, že jsou věci, které by dospělý člověk jako trivium znát měl, i když je mu v reálném životě na nic.

        1. Fakt si myslíte, že Nerudová, Pavel a ostatní kandidáti by měli lepší znalosti než Babiš (aniž bych se ho jakkoli chtěla zastávat)?

          Fakt si myslíte, že k Nerudové, Pavlovi a ostatním kandidátům by se ty navedené/instruované dětičky chovaly stejně jako k Babišovi?

          Kdyby ten „test“ museli – za stejných podmínek (i co se týče přátelského/nepřátelského ovzduší) – absolvovat všichni prezidentští kandidáti, mělo by to snad jakous takous vypovídací hodnotu.

          Jenomže tomu byl vystaven jenom Babiš, o vědomostech těch ostatních víte/víme kulové, tak o čem to furt celej den (někteří) točíte?

            1. Myslím, že číru fandíte. Číro neumí ani mluvit a srozumitelně artikulovat. Což je u oficiální hlavy státu handicap jak poleno. (Pomíjím vazby na sudeťáky a jiné lahůdky.)

          1. Zajímavý předpoklad, že se o presidentsví ucházejí jen lidé se znalostmi absoloventů zvláštní školy.

            Nikoli nemožný, otázkou je, jak pravděpodobný.

    3. No, mne tedy Babiš tou triviální neznalostí dost naštval. Neuměl přírodopis ze šesté třídy. Ani to, že chodil do školy na východním Slovensku ho neomlouvá.

    4. Celodenní diskuse zcela jednoznačně vede k závěru:
      Adept na prezidenta MUSÍ vědět kolik má kráva žaludků i kolik máme planet! A to bez biflování nejde. SCIO vytvořilo zmatek v hlavách děcek a těm pak nezbylo než tyto důležité informace zjistit výslechem adepta který byl po ruce. Navíc, ježto nebiflovali, neměli ani tušení nač se adepta ptát. Tudíž bylo nutné jim tyto fundamentální otázky poradit těmi, kdo v mládí ještě bifloval.
      Rakousko stálo kdysi na klystýru, my dnes na žaludcích.

  4. Nechápu, jak může být pro někdo u budoucího prezidenta rozhodující schopnost vyjmenovat planety naší sluneční soustavy nebo kolik mají krávy žaludků.

    Náš prezident, pokud se nemýlím, je mimo jiné i vrchní velitel ozbrojených sil a já se nechci dožít toho, že bude Tetuše rozhodovat o vstupu naší země do války.
    Nehledě na to, že už by tu byly tři sestry v triku (ve svetru) Kazi, Teta a Libuše (kazišuk minisryně války, Tetuše čapuše a dvojsvetrová Libuna).

    Náš prezident, pokud se nemýlím, mimo jiné také pověřuje sestavením vlády vítěze parlamentních voleb. Jestli si to dobře pamatuju, tak generalissimus kdysi prohlásil, že by Babiše nepověřil sestavením vlády, i kdyby ty volby vyhrál.

  5. Nejen k Babišovi, ke mnohým zdejším moudrům: V nejznámější modlitbě se říká „odpust nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům“. Vy postupujete přesně naopak. Nehledáte viny svoje, ale ostatních, nejlépe politiků. No a zásadně nic nikomu neodpouštíte.

    1. Jestli to nebude třeba tím, že ty politiky jsme ve volbách do vlády vyslali my sami.
      S pověřením, spravovat tento stát v souladu s vůlí většiny a s péčí řádného hospodáře.
      Jestliže tedy politici dělají něco, co není v souladu s vůlí většiny obyvatel, nebo co se neslučuje s péčí řádného hospodáře, tak o hledání jaké viny u nás samotných, by mělo jít?
      Že jsme neprohlédli už před volbami, při tom jejich billboardovém slibování, co je to za prolhané kurvy?
      To je naše vina? Vina občanů?

  6. Úryvek z článku :
    Pan Jaroslav Bašta kandiduje na Hrad nejen za SPD, ale je také kandidátem řady vlasteneckých subjektů a tak i mnohých českých vlastenců.
    Nyní je otázkou, co pro zvolení pana Jaroslava Bašty na Hrad můžeme udělat? Prostřednictvím sociálních síti můžeme šířit jeho program, jeho články, jeho projevy. Snažme se, abychom dali alespoň těm nejhlavnějším jeho myšlenkám i písemnou formu, a tak jsme je mohli šířit i mezi těmi, kteří na internet nemají přístup.

    Kandidatura Jaroslava Bašty na Hrad je pro nás velkou příležitostí. Udělejme vše pro to, aby mohl po volbách dosednout na prezidentský stolec na pražském Hradu. Čekejme mnohá protivenství, útoky z mnohých stran. To nás však nesmí odradit od našeho cíle – dosáhnout úspěchu v demokratických prezidentských volbách. Je přáním mnohých z nás, aby Jaroslav Bašta se stal prezidentem republiky. Máme již své zkušenosti, někteří z nás, i z Vlasteneckého fóra, které aktivně a úspěšně podporovalo Miloše Zemana na jeho dvojí cestě na Hrad. Využijme je i kontakty, jež jsme dříve získali.

    Jděme cestou českých národních a státních zájmů, cestou pravdy, míru v srdci a lásky k lidem, tak dojdeme k cíli.

    Pan Jaroslav Bašta má 11 prezidentských priorit. Postupně vás budeme s nimi seznamovat. Na našich stránkách též najdete jeho projevy, reakce k aktuálním i jiným problémům.

    Naše heslo zní: Bašta na Hrad!
    http://www.ceskenarodnilisty.cz/

    1. Kňoural Bašta je nevolitelný z několika důvodů. Mj. i proto, že má coby prezidentský kandidát „charisma mokrého hadru“, (jak by jistě řekl britský exposlanec EP Nigel Farage.) Když už chtěla SPD představit nějakého kandidáta exČSSD, měla tam raději nastrčit Davida nebo Foldynu. Ti jsou alespoň schopní.
      Názor na kandidáta Baštu od voj. analytika vv., M.Kollera, v čase cca 44:30 – 53:50:
      https://www.facebook.com/RaptorTV.cz/videos/655559216354917

      1. Charon : a věřil by jste, pane kolego, že dodnes existují dezoláti, kteří facebook nemají a nechtějí ?

        Není lépe napsat jednou, dvěmi větami meritum sdělení, než posílat nefunkční, resp. nedostupný, odkaz ?

        1. Na tom odkazu není nic nefunkčního. Stačí klepnout… Netřeba mít FB. Já na něm též nejsem.
          Mj., ta beseda je zajímavá celá, nejenom ten úryvek.

      2. Ve skutečnosti tam nikdo jiný, než Bašta, volitelný není 🙂
        Včera se mi, nechtěně, přihodilo na pár vteřin shlédnutí hlavní večerní dezinformační relace na čt1. A mihla se tam taková hezká tabulka, kdo z kandidátů podporuje členství v Uhniji. Jediný Bašta tam měl NE. Následující tabulka byla o Natu. Tu jsem, bohužel, už nepochytil, některé automatismy mi ještě fungují, ale předpokládám, že vypadala stejně.
        Situace je krystalicky jednoduchá – buď jsou naši občané spokojeni s tím, jak to u nás probíhá, nebo mohou dát najevo odpor (když už to v těch volbách ani nic nestojí).

    2. Bašta by byl moje volba.

      Bohužel, v danosti situace to ode mně dostane Babiš.

      To nebezpečí, že by na Hradě mohla sedět d Čaputa mě k tomu vede.

      1. Re: Admirál

        Co by vám tam Čaputice v české verzi mohla udělat?
        Ostudu? To snad už ani nelze, ne?
        Tedy pokud bych měl brát vážně kafírenské chrochty soudruhů z Práglu…

      1. Nemci plati za kubik plynu 7Kc
        Srbove za 5.80Kc
        Madari za 6Kc
        Zasoby plynu jsou na uzemi Ceska v nemeckych zasobnicich, plyn patri zahranicnim obchodnikum.
        Celkova kapacita techto zasobniku je 30% rocni spotreby plynu v CR

        1. Re: Homér

          Přioblečme si ještě jeden svetr a zatančeme si. Nejlépe něco dynamického, nějaký Kazačok y to chtělo…

  7. Ten pořad byl pro Babiše opravdu průšvih (oslabený snad jedině tím, že už s sebou vleče „motýle“ etc, tudíž nejde o takovou pecku z čistého nebe.) – bez ohledu na předpokládané kouzlo střižny (Těžko říct, kolik otázek zaznělo, když jich bylo přichystáno 200 až 300. Každopádně když ze 100 otázek odpovíte správně na 95 a do sestřihu se dostane všech pět chybných odpovědí, je to manipulace. ) Babišův tým selhal z jiného důvodu:

    Pokud se natáčelo ve Štefflově Scio škole a pokud v produkci pořadu figurují jména Klusák či Hřibal, jak nyní tvrdí PL, neměl tým AB nic podobného vůbec dovolit. Už ten Šteffl stačil na to, aby se dalo předpokládat nepřátelské prostředí, útok. A pokud do podobné věci šli, měli mít smluvní pojistky – např. na pořízení vlastního záznamu s právem jeho zveřejnění, když už ne autorizace toho oficiálního. Měli mít připravenou strategii, jak zdůvodnit přerušení natáčení, když by bylo prostředí evidentně nepřátelské, nikoliv neutrální (minimálně po „medailonku“). Druhá věc je, že chápu, že Babiš tu Primu potřebovat bude, když se ČT logicky vyhýbá.

    Spíš mě překvapuje, že se neřeší přímé zapojení základní školy a jejích dětí do předvolebního klání. Pořad se tváří „neutrálně“, ale šám Šteffl prohlásiil, že otázky nevymýšlely děti, ale byly dodány režií.

    K samotným otázkám – osobně bych vysypal (i pozpátku a po probuzení) planety i Čapka, u opony bych regulérně zaváhal (a to jsem schopen sypat jinší detaily našich a světových dějin), u krávy bych tušil, že má žaludků více, dal bych dohromady bachor, čepec… knihu (ale je otázka, zda v situaci, kdy mi hlavou běží „kam jsem to vlezl?! Já někoho zabiju! Tvař se mile…“), ale zdaleka bych netušil, zda je to komplet…

    (Po rešerši ve wikině – větší fór by byl, kdyby řekl „jeden“. Oni by se všichni smáli…
    … jenže by měl AB pravdu (bachor, čepec i kniha NEJSOU žaludky, nýbrž předžaludky s odlišnou stavbou). A i kdyby řekl „dva“, lze z toho vyklouznout konstatováním, že bachor, čepec i kniha jsou v zásadě tři dutiny jednoho předžaludku…

    Jenže to by nesměl plácnout kravinu, jako že se v trávicím traktu produkuje mléko…

    Řekněme, že alespoň celá tahle maškaráda přispěla k edukaci obyvatelstva (Pluto, stále vzpomínáme!). Zcela na férovku jsem přesvědčený, že by se na alespoň jedné z otázek typu planety, opona ND či žaludky krávy ztrapnil nejeden z těch, kteří se v tuto chvíli nad Babišem baví…

    1. Anoano, potvrzuju.
      Já se ještě učil o Plutu, jako o regulérní a nejvzdálenější planetě Sluneční soustavy.
      Nedokázal bych bez nápovědy číselně určit průměrnou vzdálenost Země-Měsíc, přestože nás to určitě učili. Řád bych trefil, číslo nikoli a hodně podobné by to bylo třeba v zeměpisu.
      Za nás existovaly státy Cejlon i Habeš. Možná, že se dožiju i konce platnosti některých fyzikálních zákonů. Bude mi to už nejspíš jedno. Určitě i proto, že moje děti či vnuci, určitě nebudou kandidáty na presidenta této, Bohem zanedbávané země 😀

      1. Já si nemyslím, že to byl nějaký průšvih. Jediné, co měl Prchal udělat jinak, je že si měl průběh celé návštěvy nahrát extra kamerou. Prý tam byly ještě desítky odpovědí AB, které se kavárenské TV nelíbily a tak je Prima vystřihla. Takto se sichroval Xaver, když na něj z jejich TV vyrukovali a měli utrum.

        Ale vždy je to o tom, kolik která akce odpudí voličů a kolik jich naopak přiláká. Nemyslím si, že neznát odpovědi na otázky, na které správné odpověďi za 3 sekundy si každý najde na Google je nějaký průšvih, zejména ne v očích většiny voličů AB.

        Co si myslíte o reakcích většiny žen voliček, když Barbína o sobě prohlásila, že je mladá a krásná?

                1. Aha. U nás se kategorii „Vrať se do hrobu“ říká
                  – vymazaná pasta
                  – rezavá sudlice
                  a pak ještě několik výrazů, ale ty si nechám do námořnické krčmy.

      2. Re: Tecočamp

        Země – Měsíc cca 385 000 km, co je na tom k nezapamatování?
        Podle toho můžete zrovna spočítat i velikost Měsíce.
        Aneb krásné vzpomínky na učitele zeměpisu v 6. třídě ZDŠ, který nebyl učitelem zeměpisu, protože lidi nebyli už za socíku a tento soudruh měl škraloup.
        Vzácný člověk, dobrý muzikant, perfektní učitel, který uměl zaujmout a vtáhnout žáky do děje nasávání vědomostí…

  8. Řeč generála Guruleva:

    Generál Gurulev trvá na úderu na Londýn

    No dobře, bavíme se o tom, co by neuškodilo, konečně je smeknout! Přes Varšavu, Berlín a samozřejmě přes Londýn a Washington. Emoce! Zášť a vztek nad tím, jak jejich granáty opět létají poklidnou čtvrtí Doněcka.

    Ale jsou tu zodpovědní lidé, vojenští specialisté, generálové a prezident, kteří vědí lépe než vy a já, co bude dál… Po takové ráně… Pro nás pravděpodobně něco velmi vážného, ​​protože oni ji nezasadí.

    A tak v ateliéru Vladimira Solovjova ne nějaký civilní politolog nebo ekonom, ale skutečný a vážený generál – vyzval k úderu na Londýn. Často ho vídáte ve studiu Vladimira Solovjova. Chytrý, znalý, konkrétní. Generál Gurulev. V minulosti náčelník generálního štábu a velitel armády v Jižním federálním okruhu, účastník bojových akcí v Sýrii, za což byl oceněn různými vyznamenáními.

    Zdálo se, že to řekl v emocích. Ale bez ohledu na to, jak dál se účastníci diskuse nesnažili jeho postoj zmírnit, generál trval na svém – „Ne, v Londýně!!

    Zde je to, co konkrétně řekl Andrej Gurulev:

    – Dodávky Západu začaly helmami a neprůstřelnými vesty. Pak přišly ruční zbraně a střelivo. Pak – houfnice. Pak – HIMARS. Nyní mluvíme o Patriotovi. Další budou tanky Abrams a Leopard. Každopádně – budou! Pochybovat? To bude všechno!

    Bohužel jsme v této věci pouze v defenzivě. Čekáme, až to všechno přinese… Mezitím se týlová základna Ukrajiny stala celým NATO, že?

    Tady všichni říkáme, že je nutné úplně vybombardovat ukrajinský energetický sektor. Spolu s železničními tratěmi. Ano – je to nutné! Ale stejně – západní zbraně odejdou. V žádném případě! A i když západní Evropa nebude mít dostatek zbraní, USA a Británie je dodají. Dodá tolik, kolik je potřeba! A také si za to vytisknou tolik peněz – kolik je potřeba, to není problém.

    To znamená, že dnes jsme skutečně dospěli k tomu, že je zapotřebí nějakých preventivních nebo preventivních úderů. A tam, kde nás dnes nečekají. Už nejsou žádné červené čáry. Jsou ušlapáni. Všechno, co se dá překročit – už přešlápli. No, je to tak?!

    Říkají mi, že útočné operace jsou potřeba hned, tu a tam… Rozhodně je potřebujeme! A máme takového velitele, že má víc mozků než Lenin. Bude se touto problematikou zabývat. Problém je ale mnohem globálnější.

    Pro začátek se musíme konečně rozhodnout o spojencích. Kdo je s námi a kdo proti nám. Protože teď už jsem dostal informaci, že drony od soukromých čínských společností dorazily na Ukrajinu přes třetí země. Jsme hrdí na muškáty? Což tak efektivně využíváme na Ukrajině. Ale okamžik, kdy k nám přiletí, není daleko. A – ve stejném množství. To bude vše, ne? No, takhle válka chodí. Všichni se učí velmi rychle.

    Před třemi měsíci jsem mluvil o stávce na Washington a všichni byli nějak vyděšení. Washington není potřeba, je daleko. Ale Londýn je blízko! Ostatně dnes, když si vezmeme celou Evropu, tak hlavním semeništěm všeho toho blábolu je Londýn.

    – Myslíš to vážně?

    – Slyšel jste jejich vážná prohlášení o úderu na Moskvu? To znamená, že bychom měli poslouchat, co zaútočí na Moskvu, a zároveň – být stydliví a neříkat, že musíme udeřit na Londýn?

    – Je tedy nutné mluvit nebo přímo udeřit?

    – Správně – trefit! To neznamená, že by měl být zničen celý Londýn. Ne! Je nutné zasáhnout kriticky důležité objekty. Kontrolní bod, vojenské základny, letiště. Všechny tyto údaje máme v našem generálním štábu. A jsou pravidelně aktualizovány. A musíme pochopit, jak to uděláme – buď ne v jaderném zařízení, nebo – v jaderném. Pokud ne v jaderném zařízení, pak musíme vypočítat, kolik nosičů, raket, lodí a letadel potřebujeme. Satelitní konstelace, která toto vše napraví a poskytne analýzu zasažených cílů.

    Potřebujeme bezpilotní letouny dlouhého doletu. A nyní by takový úkol – kolik jich je potřeba – měl být postaven před naše odvětví. „Linie“ je definována – časem. Také – kolik času potřebujeme na celou operaci.

    No a samozřejmě je definována rezerva. Aby nedošlo k překvapení.

    A nikdo by se neměl stydět! Toto bude naše první a poslední varování pro hlavní rozhodovací centrum.

    A je toho ještě mnohem víc, co lze udělat. Například rozmístit stejné rakety středního doletu na Kubě nebo ve Venezuele. Ano, bude to chvíli trvat. Ale musí se to udělat!

    K tomu není co dodat. Nevím, kolik z vás je na takový vývoj situace připraveno. Myslím, že máme méně drastická řešení, která nám umožňují dosáhnout toho, oč usilujeme. Navíc se ukázalo, že generál Gurulev má také velmi vysoké mínění o generálu Surovikinovi …

    1. Mám za to, že překladače stále nejsou dost dokonalé na to, aby jejich přímé výstupy mohly přímo na internet.
      Bez slušné znalosti kontextu, vypadají takové přímé výstupy přinejmenším směšně. Lze si to ověřit třeba na překladech komentářů z YT, nebo i odjinud, kde se nepíše úplně školně. Nezřídka pak z překladačů vypadávají pěkné hovadiny.

    2. šokují mne ty dodávky z čajny přes třetí země. To vážně číňani neví a nebo si myslí že oni nebudou další na řad+??

  9. Dokud bude válka na UA, tak Fialu ani Kavárnu nelze snadno porazit. Mohou totiž odvádět pozornost a nálepkovat kritiky jako „ruské trolly“. A co je „ruské“ v čase války je „to špatné.“ Nejlepší, co se nabízí je volba menšího zla jakožto „bridging“ = přemostění této nepříznivé taktické situace.

  10. Vidláku napsat, že příčinou pádu slovenské vlády byl Matovič, je velmi hrubé zjednodušení.
    Na Slovensku od roku 1989 válčí bratislavská kavárna s normálními lidmi. Kavárna tvrdí, že Mečiar a po něm Fico jsou jen komunisti, které je třeba porazit. Jenže po většinu času si to nemyslí většina obyvatel Slovenska a to je příčinou rozdělení národa. Fica zkoušeli pomlouvat, naposledy na něj sváděli vraždu jednoho bezvýznamného novináře a jeho milenky. Zblbli kavárnu, která si vynutila výměnu Fica za Pellegriniho, za jehož vlády policie našla vrahy a prokázala, že s nimi Smer a Fico nemají nic společného. Zpovykaný dav v ulicích si ale vynutil pád vlády Smeru. Bratislavská kavárna se těšila na výsledek nových voleb a převzetí vlády. Jenže vyhrál psychicky chorý Matovič, který vyrazil kamsi do Cannes, kde přilepil na vrata vily jednoho z bývalých politiků Smeru plakát. Náhle měl z 5% 25%. A mohl začít vládnout.
    Matovič začal podporovat prý ozdravný proces v policii, soudech a prokuratuře tím, že nanominoval za speciálního prokurátora Lipšice, který měl s Ficem nevyrovnané účty a začala tak válka v policii. Pár ničemů, kteří ale neměli nic společného z Ficem šlo do basy. Potom si Lipšic troufl i na Fica a také Pellegriniho lidi, ale to mu neprošlo. A nyní se klepe, co se všemi těmi speciálními policisity, prokurátory a soudci bude.
    Vláda sice padla, ale nyní se bojuje o předčasné volby, které zejména poslanci za Matoviče nechtějí dovolit, protože „komunisti“ by asi volby vyhráli. Přišli by o nějakých 12 platů a vědí, že příště se už do Parlamentu nedostanou. Prezidentka, jako produkt bratislavské kavárny brzdí cokoliv, co by pomohlo Ficovi k moci. Zmařila už vypsání dvou referend. Jenže jí padají preference a v roce 2024 ji čekají další volby, ve kterých by asi jako loutka USSáka pohořela.
    Spešl politické poměry na Slovensku nejsou nic nového. Doporučuji zhlédnutí filmu Zemianská česť, zde https://www.youtube.com/watch?v=DeCp3EOGz3A
    Tam to bylo vždy takové.

  11. Já bych teda také nemohla být prezidentkou, nevím, kolik mají krávy žaludků.
    Jen se mi vybavuje, že mají v břichu knihu. Proto se asi senátorka Milka živila v civilním povolání knihkupectvím.
    Jo, a ještě jsem si vlastně vzpomněla, že je v tom břichu možná i nějaký bachor a čepec (to jako takový, co nosí sestřičky?… klid, jen se snažím být vtipná)… nejsou to nakonec ty žaludky?

    Na setkání s důchodci bych toho Babiše nešetřila, chtěla bych po něm zpaměti Mendělejevovu periodickou soustavu prvků.

    1. Já bych taky nemohl být prezidentkou. Takových je nás tu hodně.

      Kolik těch chytráků, co mají z Babiše srandu, by ty odpovědi znalo? Možná by nepohořeli na sluneční soustavě, ale zase by (možná) nevěděli jiné věci. Nemluvě o tom, že – jak se teď prolátlo – otázky dětem chystala Klusákova režie.
      Danuše by si vzala tahák a vystudovaný špion by měl v přítele v naslouchátku…

      Já si někdy připadám jak v absurrrdní hře od známého drrramatika.

      1. Ó nene, s těmi naslouchátky je to problém. Dneska by tu ještě presidentoval Stahovač, kdyby to bylo tak jednoduché. Hlavně, aby to bylo proveditelné i bez vložených pastí.
        Pamatujete se jistě na výrok hrdinného kapitána, přechodně zaměstnaného v RFE.
        Zestručněno a jako příměr – podle toho soudruha kapitána, může podle potřeby, mít každý drát i více, než jen dva konce. Myslím, že to řekl v nějakém tehdejším programovém bloku, něco jako bylo Studio Vlaštovka, nebo tak nějak.
        V roce vzniku toho jeho výroku, jsem z toho byl celý tak zmatený, že jsem se na ten počet konců drátu, poptal ve škole, soudruha učitele fyziky. Ten mi obratně vysvětlil, že když drát nahradíme vysokofrekvenčními zařízeními, tak počet přijímačů nemusí být vždy shodný s počtem vysílačů. Objasnil to na prostém rozhlasovém či televizním vysílání. Vysílá jeden, poslouchá sto tisíc.

    1. Vy asi kopete za Danuši?

      Víte já nevybírám za prezidenta svatého, nejchytřejšího, který nikdy nikomu nešlápl na nohu, miláška mééédií.

      Já vybírám člověka, který pravděalásce reprezentovanou momentálně pětikolkou vadí nejvíc a navíc člověka, který má reálnou šanci postoupit do druhého kola a v druhém kole uspět.

      Vychází mi z toho Ježibabiš.

      1. Přesně tak,kdo má názor že tato vláda je to nejhorší co zde bylo,nema jinou možnost než volit Babiše.
        Aspon jim bude trochu sypat písek do soukolí.Pavel i Nerudová budou jen další pomahači

        1. Mohl bych vidět ten písek, co Babiš nasypal například do soukolí farmabyznysu, během dvou let čínské bolševické chřipečky?

    2. Až ta další generace uvidí a pocítí následky volby menšího zla. Zlo je zlo, malé či velké. Bylo to ostatně vidět už v pohádkách, za našeho dětství, třebas i ideologicky zabarvených.
      Zlo, ať už menší či větší, vždycky nakonec prohrálo a bylo vždy potrestáno.
      Je to tak i v původním Čtvrtkově Rumcajsovi, což byl původně vlastně loupežník.

    3. Charonku, podívej se, co se dělo v Německu, nebo Austrálii. Babiš byl měkota. Na českou menšinu zjebů je potřeba malý dvůr a dlouhý bič.

      1. Tecočamp jestli není jiné volby tak co píšete nezlobte se je hloupost.V životě je mockrát volba že at uděláte cokoliv je to špatně přesto se musíte rozhodnout. Ano mužete rezignovat a nechat velké zlo, pak jste dobrovolně dal špalek na hlavu u menšího zla je špetek naděje malá ale aspon něco.

          1. Tecočamp…velmi malá proto to je malé zlo ale velké zlo je stopro.proto rovnou volite nebo obhajujete nevolit malé zlo on pán je hlava

    4. 2 Charon:
      Krátkou paměť mnohých Čechů jsem tu nedávno připomínal a byl jsem vyfakován s tím, že vytahuju podružné blbosti, vozím se na detailech a tak.
      Těší mě, že nejsem sám, kdo tu krátkou paměť slyší a vidí. Přitom to jsou tři roky od „vypuknutí“, dva a něco málo od prohlášení ohledně Vrbětic.
      Mmch – co dělá Hamáček? Je po smrti, nebo má trafiku vedle Vojtěcha v Norsku?

      1. Jan Hamáček se stal místopředsedou Sekce obranného průmyslu Hospodářské komory ČR. K této části byznysu ho to táhlo a přišel ve velmi zajímavé době. Oceňuje práci ministerstva obrany v čele s Janou Černochovou z ODS a byl by rád, aby se z Česka stala znovu zbrojní velmoc. Válka na Ukrajině ukázala, že zbraně se vyrábět musejí, protože bez nich by nebyla možná obrana demokratického světa, říká.

        https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/jan-hamacek-rozstrel-zbrojni-prumysl-jana-cernochova-cssd.A220930_155147_domaci_vov

        1. Vida vida, kdyz jsem rikal, ze jeho nova zenuska nohy zadarmo roztahovat nebude, tak jsem to od mistniho damskeho publika pekne schytal.
          Proste laska na prvni pohled.
          A pred tim taky sami papalasi.

      2. V tomto máte pravdu ale to nikdo nepopírá být jiné volby málo kdo zde dá hlas Babišovi, nic to ale nemění že není jiné volby ,dejte jinou možnost ale to nemužete tak co píšete postrádá smysl

        1. Já se názorově celkem často shoduji s Martinem Kollerem. (Teda až na tu jeho profláknutou adoraci Izraele.) Ale v případě těchto prezidentských „voleb“ s ním naprosto souhlasím. Uvažoval jsem předtím, jestli to nehodit Rohanové, ale jelikož je (dozajista nezávislý) NSS preventivně zaříznul, nemám už co řešit. Tyto volby jsou jenom nechutná fraška.
          Beseda s M.K., „nemá cenu chodit k těmto volbám“:
          https://www.facebook.com/RaptorTV.cz/videos/655559216354917
          (v čase 44:30 – 53:50)

  12. Pro nadšené dopručovatele Babiše:
    Ani tohle vám nevadí? Ten chlap je úplně vygumovanej!
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Idiot-Roztrzka-mezi-novinarem-a-lidmi-z-ANO-Po-trapasu-Babise-ve-skole-to-vre-723667

    K tomuto „taktizování“ se zbožným přáním nějakých výhod se bohužel Češi dopouštějí dost často. Získali jsme v historii třeba vynikajícího „zimního krále“ nebo mnoho nechybělo ke korunovaci rakušáka Procházky (Fr.Josef I. podle dobové fotografie „procházka na Karlově mostě“): Češi prostě rádi volí menší zlo s ohledem na předpoklad, který otrokář je bude méně bičovat.

    1. Tak u vrcholného politika nepovažuju za to nejdůležitější aby uměl vyjmenovat žaludky krávy nebo planety všechny položky sluneční soustavy… to tak nějak ke svému fungování nepotřebuje. Nevím jestli Vy to považujete za to nejdůležitější, musíte vybírat podle toho. Že se děti snaží někoho staršího zesměšnit a tzv. utáhnout na vařené nudli považuju tak nějak za klasiku. Je to vůbec blázen, že se do takových šaškáren pouští, vždyť mohlo počítat s tím, že ať udělá cokoliv, vždycky na tom bude něco špatně. Být jím, tak bych jezdil za lidmi dospělými a bavil bych se s voliči, ne s malými dětmi, kteří se rozhodují podle módnosti oblečení nebo podle trendů na Tik Toku.

      1. Teda nezlobte se, ale jestli dospělý člověk neumí vyjmenovat planety naší sluneční soustavy, tak to snad o něčem svědčí. A že to prezident nepotřebuje? Kdo to vlastně potřebuje ?

        1. Udělal chybu, měl si nachystat otázky z vedení státu a dát jim je na oplátku. Určitě je dost takových věcí, o kterých páni učitelé ani neslyšeli

        2. Hezký útok na blbečky volyče.
          Čapuše ty planety lehce vyjmenuje (u Pluta a dalších mikroplanet sice bude joztomile tápat), ALE volbuše vyhraje.
          Ó my se budeme mít!

              1. Ariel, Umbriel, Titania, Oberon.
                Jo, pardon, to je u Uranu.
                A opravdu jsem se nedíval na tetu Viki.
                Kdysi jsem měl tu čest, že jsem chodil do kroužku k nějakému Jiřímu Pogodovi.
                Rogalista, potapák (neregistrovaný rekord Hranické propasti) a vedoucí hvězdárny.

                1. Jj, ten zaplavený sopouch prý „nemá dno“. Něco jako současná vláda.
                  PS: Ten Pogoda… nedělal za bolševika i diskotéky pro tehdejší omladinu? Nebo je to jenom shoda jmen?

      2. On ten všeobecný přehled velice souvisí s pochopením problémů obyvatel země. Když neví alespoň přibližně jak vypadá zažívací ústrojí přežvýkavců, těžko bude chápat problematiku zemědělců (o to trapnější to je když provozujete zemědělský podnik…). jak chcete někomu pomáhat nebo dokonce vládnout, když ani nechápete co se kolem vás děje a jste závislý pouze na tom co vám který chytrák poradí (bohuže viděli jsme za kovidu…).

        V druhém kole asi budu také volit Babiše, ale vězte, že je to bídná motivace a akt čirého zoufalství volit někoho jen proto, že to naštve pětikolo. Snad si proboha někdo nemyslí, že Babiš pude proti ušákům a bruseli. Vždyť jste viděli jak nadšeně mazal pro rozumy do sídla CIA a jaké vrtulníky a za kolik nakoupil a co prohlásil k Vrběticím.

        Je to prostě kurva převlečená za vašeho kamaráda….

        1. jinak zdravej a chutná Vám baštit. Je vůbec možný, že se tu takový diskuter objevuje?
          Tolik písmenek vyplýtvaných aj aj aj

          1. Házet hovn@ na člověka, který s vámi nesouhlasí je velmi snadné.
            Zkuste nějaký argument, proč on nemá pravdu a vy jo.

        2. Testuji to na sobě.
          Knihu bych trefil, protože jsem dost čtenář.
          Pak bych trefil bachor, protože…. nejsem úplně štíhlý.
          Asi bch dal i slez, ani sám nevím proč.
          Ale na ten čtvrtý si ne a ne vzpomenout, asi se bez něj budu muset obejít.
          Zato mám jakási rezidua znalostí psychologie a siciologie, ekonomiky, češtiny a literatury, historie. Studium VŠ je mi přitom celkem k hovnu, (skoro) nic z toho, co mě tam učili už neplatí nebo se v praxi nepoužívá (fakulta žurnalistiky kdysi v hloubi minulého století).

          Tak bych to s tím kravským zažíváním ani u Bureše tak vážně nebral. Určitě umí a zná spoustu jiných věcí. Kdyby neznal, není miliardářem.

        1. Jen ještě , vážně mne pobavila infantilita těch co s tím operují, t i ěch co to připravili .
          Ono je docela možné, že jako většina dříve narozených , jsme to ve školních dobách znali, ale pak pustili z hlavy, pld nánosy potřebnějších znalostí. Taky je docela možné, že v zahraničních školách které má, se tohleto nebralo, protože to v kategorii kterou navštěvoval nepotřeboval. No a jen tak Vám musím bohužel připomenout, že je v prvé řadě ekonom, ale nejen zemědělský, takže tak.

          Pěkně jste se odkopaki drahouškové. A to ještě pomíjím možnost, že to udělal schválně z důvodů, které ví jen on sám.

          než napsat vtákovinu a obnažit svou „výši či schopnost“ myšlení je lepší držet co?

          1. Je vidět, že vás diskuze na toto téma vás velice rozhodila. Ale diskuze je diskuze a argumenty diskutujících mohou být různé. Diskuze slouží k vyjasnění vzájemných stanovisek a nikoliv k propagaci jednoho „správného“ názoru. Pokud je pro vás Babiš svatým, dejte si jeho obrázek se dvěma svíčkami na kredenc a modlete se k němu, ale raději nenavštěvujte žádné diskuze, protože by se vás mohli ostatní diskutující nepříjemně dotknout svými názory a postoji.

            A ještě, osobní útoky do diskuze rozhodně nepatři…

            1. Takže mám pravdu a útoky Vás předchozích jsou úplně v pořádku, jste opravdu, ale opravdu kouzelní :-))
              No občas se mi trefa do černého vydaří.

              1. Teď úplně přesně nevím, kdo koho trefil do černého..
                Co vím zcela určitě, je asi to, že čím zabedněnější člověk je, tím agresivněji svůj názor prosazuje. Myslím, že to dokonce řekla nějaká hlava pomazaná, která že je nejhorší ze všech srážek na světě.

              2. Opatrně vážená dámo! Jak již dávno všichni vědí, koumá se v uhnijní komisi změna terčů, neb není dnes jen tak střílet do černého. A do Černého už vůbec ne… 🙂

      3. No, takže User jen potvrzuje, že ať je na Hradě troska, uměle udržovaná při životě, nebo někdo s úplně jinou charakteristikou, tak z hlediska občanů ČR se nemění vůbec nic.
        Maximálně se něco změní pro soudně trestané, či odsouzené.

        1. Pro Jendu a Tecočampa – volte, koho chcete! Anebo vám někdo brání?
          Ale v diskusi napište spíš positiva vašeho kandidáta/kandidátky, proč je chcete volit, to bude zajímavější, než snůška urážek Babiše a ostatních diskutujících:
          – Ten chlap je úplně vygumovanej!
          – Je to prostě kurva převlečená za vašeho kamaráda….
          – čím zabedněnější člověk je, tím agresivněji svůj názor prosazuje. Atd.

          1. To je dobrá poznámka.
            Teď jsem dokoukal fotbal z Kataru Chorvatsko – Maroko.
            Fandové z Maroka uměli akorát tak pískat, když drželi Chorvati míč. S těmi kandidáty/jejich prosazováním/ to mají mnozí diskutéři podobně.

            Návod k použití:
            Generál je čestný člověk, který se čestně choval jako člen KSČ i jako náčelník u úhlavního nepřítele v NATO. Chlapík, chválím ho a doporučuji k volbě. A je fešák!

            Danuše je matka dvou dětí a myslí to všechno dobře a bude prezidentkou pro všechny – od Šumavy k Tatrám…. Opravuji, k Vysočině, protože pod Tatrami už stejně báječnou prezidentku mají. Doporučuji ji k volbě, abychom Slováky dohnali.

            A je to!

    2. NE nevadí.
      Nechci se nechat progresivně bičovat od MILFky Danuše, ani buzerovat od zeleného mozku.
      Mohli tam pustit Karla Janečka a byl by důstojný prezident a né tohle!

      1. Tak jsem si musel zopakovat definici MILF a vychází mi z toho, že bych si měl řádně poopravit názor na to, co jsem jako mladý chtěl píchat.
        Ale možná, že je to jen tím přirozeným úbytkem testosteronu, co já vím 😀

    3. Na fb jsem tu stránku zablokoval, působilo to na mě jako nějaký sestřih.
      Danuši volit nebudu! Už proto, že opět přemlouvá, tentokrát už ne bábu a dědka, ale přímo rodiče.

      1. Střihy jsou v tom nevinně, je to jen metoda.
        Důležitější jsou myslím pojmy, jako záměr, úmysl, motivace.
        Spousty střihů a mnohdy jen ku prospěchu věci, může obsahovat i nemanipulovaný materiál, resp. bez zlého úmyslu. Zlý úmysl otáčí metodu proti lidem.

    4. Původní Jenda napsal:17 prosince, 2022 (12:47) Pro nadšené podporovatele Babiše
      A co toto?
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Tri-stovky-otazek-agresivni-dite-a-kadrovani-manzelky-Jak-to-bylo-s-Babisem-ve-skole-nez-zasahla-strizna-723732
      „Otázky (bohužel) dodala režie,“ uvedl v sobotu odpoledne na svém FB ředitel scio školy Ondřej Šteffl.“

      Teda mně to nepřekvapilo, ale opravdu mně překvapuje, že někdo dospělý dokáže ještě naskočit na takové triky. To je teprve začátek, a mezi námi, je to dost slabota.

  13. jediné, co tu jejich demokraturu udržovalo pro obyvatelstvo únosnou, byla hezká tvářička Čaputové.
    ————-
    nesuhlasim, Caputovu na Slovensku dost ludi neznasa (aj kvoli tomu ze je sorosovsky ladena osoba)
    jej popularita od volieb klesla velmi hlboko a kopec ludi ju neznasa
    nie je ziadnou zarukou demokracie skor naopak, ona rozostvava spolocnost az to pekne nie je len aby pomohla svojej politicke strane ktora vo volbach neuspela a tiez aby splnila poziadavky z nemenovaj ambasady
    .
    .
    kdy jako ministr financí přišel za Čaputovou podat demisi, podepsal ji, ale pak si to rozmyslel a už podepsaný papír ještě rychle vytrhl hradnímu protokoláři z ruky.
    ———–
    mam info priamo z prvej ruky, ze to tak nebolo a novinari zavadzaju
    je pravda ze Matovic bol magor ale nikomu to nevadilo dokial nespochybnil proamericku orientaciu krajiny – potom zrazu boli media plne toho aky je to magor a ostatne politicke strany koalicie zacali podavat demisie apod
    kym Matovic posluchal tak to ze bol magor nikomu nevadilo a vsetko bolo ok
    .
    .
    paradoxne vlada na Slovensku sa daleko viac starala o ludi ako ceska vlada, na Slovensku mali ostat zastropovane ceny elektriny aj plynu (ak by vlada nepadla) a mali byt aj rozne socialne programy na pomoc obyvatelstvu
    to vsetko padlo padom vlady ….
    .

    1. Len dve poznámky:
      Zastropovanie urobil Heger asi tak, že majiteľom elektrární doplatí „ušlý zisk“. Môžeš hádať, z akých peňazí.
      Čaputovej popularita padá a IMHO padla hlavne po expresnom podpise Zradcovskej zmluvy, ale aj tak si myslím, že preceňuješ priemerného voliča, ktorý si pozrie Smotánku s pani prezidentkou a na Zradcovskú zmluvu zabudne, lebo „ona je taká fajn“.
      Ja sa hlavne bojím, aby nám nenaservírovali úradnícku vládu ala Čaputová. Ešte budeme plakať za Edom.

      1. tiez si myslim ze niekomu vadila konzervatovna vlada a este za nimi budeme plakat
        inak s Tvojimi vyhradami suhlasim ale obavam sa ze moze byt este ovela horsie

  14. Jsme ve válce s Ruskem.
    Aktivně zapojeni dodávkami zbraní nad rámec „běžného“ obchodu, a výcvikem ukrajinských vojáků. S doprovodem idiotských keců vlády. Alespoň kdyby těch nebylo….Rusko se námi nezabývá. Zatím. Nejsme na pořadu dne. Všeho do času. I když se zde změní vláda, i když se v Rusku změní vláda, tyhle kecy si budou pamatovat a připomenou je nám kdykoli s nimi budeme o čemkoli jednat. Jsme ve válce s Ruskem bez ohledu na to, že formálně nebyla vyhlášena. Tak jako jiné „neválky“ vedené po poslední světové. Nejsme pod vládou diktátora, nejsme okupováni cizí mocí. Jsme svobodní občané suverenního demokratického státu. Tak jak je psáno a tak jak je nám říkáno naší vládou, která vzešla z výsledků svobodných voleb na základě zákonů vydaných našimi zástupci zvolenými ve svobodných volbách. Proto neseme plnou odpovědnost za jednání „naší“ vlády, naší politické reprezentace, hlavy státu. Se všemi důsledky.

    1. V Rusku si všimli demonstrací a náš maistrém hned ječel o ruských dezolátech.
      Oni v Rusku blbí nejsou a už dříve jsem četla na jejich webech, že vláda leze Američanům do zadku.

      1. Cynicky, v Rusku lidé bez vlivu si všimli demonstrací lidí bez vlivu v Česku.
        Není rozhodujících „deset spravedlivých“. Rozhodující je většina.
        Zdejší většina svůj názor, svoje zájmy, zjevila v posledních, byť „malých“ volbách podporou stran vládní koalice. Svobodně. Aktivně, anebo pasivně, že nevyužila práva volby. Nese a ponese důsledky.
        Spolu s ní i jinak volící menšina. To je demokracie, ve které menšina je podřízena většině.
        Tak i na Ukrajině.
        A v Rusku? Jak nám vláda a média říkají, v Rusku je to jinak. V Rusku není demokracie. V Rusku je tuhá diktatura. V Čele s Putinem. Demokracie a volby jsou jen fasádou. Jak nám vláda a média říkají. Pod samoděržavnou putinovskou dikataturou trpí naprostá většina ruského lidu.
        Ovšem, je-li tomu tak, nerozumím, proč cílem sankcí je utlačovaný ruský lid. Proč je mu ze zdejší strany zmemožněno či alespoň ztíženo cestování k k nám, do světa svobody, demokracie, lidských práv a prosperity. Kde chce svobodně vzdělávat a pracovat, aby, až padne putinovská diktatura, podílel se na rozvoji svobody, demokracie a prosperity své vlasti. Tak jako nyní občané Ukrajiny.

        1. Jak víte, že si to všimli jen lidé bez vlivu?
          Putina taky vodila Merkelová na vodítku a on si nevšiml, že ji o Minské dohody vůbec nejde. Asi blbý diktátor.

          1. Merkelovej slovám o získavaní času veľmi neverím. Nemci sa do vyzbrojovania Ukrajiny nijako nehrnuli. Môžu byť za tým iné dôvody, že to teraz povedala. Možno už Nemci nemajú veľmi na výber a musia sa postaviť do lajny, keď im spojenci vyhodili plynovody.
            Minsk pomohli vyjednať aj Francúzi, už sa k tomu vyjadrili?

    2. Ke shrnutí jen tolik:
      Rusové nejsou naštvaní na Čechy ale na českou vládu, protože vědí, že pár lidí vládu nezmění.
      Ukrajinci nejsou Čechům za nic vděční, protože vědí, že leckterý Čech by se zachoval jinak, kdyby mohl.

      1. Já bych jen tak, že rusům už jsme tam vzadu. A že jsme, tedy naše věrchuška leda k smíchu. Podle nás ať žvaní co žvaní, se svět řídit nebude. Akorát že těm našim to ještě nedošlo a nechápou že ač tvrdí že jsme střed evropy jim to ještě nedošlo.a

    3. Ano, přestáváme mít na výběr. Jediná cesta pro nás bude ještě větší ponor do americké prdele. A nebo ruská okupace se všemi strašnými důsledky. Když jsem četl toho maďarského Žida, jak se jmenuje, aha Friedman, představoval jsem si jeho „proroctví“ v rovině ekonomicko-kulturní. Takže to nebylo „proroctví“, ale plán. Že toho američtí soudruzi patřičně zneužijí na náš úkor, je naprosto jasné. Výborně. A to je všetko? ( https://www.youtube.com/watch?v=2-sIT3pSXq4 )

        1. Bohužel nikoli. Milton byl vědec, hluboce se klaním a také s ním velmi sympatizuji. Jeden ze strůjců západního blahobytu. Klausův bůh. Kéž bychom se k jeho principům navrátili!
          Já myslel toho ideologa – Georga, ale jo, koukám na Wiki https://cs.wikipedia.org/wiki/George_Friedman, fakt nekecám, je to Maďar a podle gesichtu jasnej Žid.

          1. Madarska Wiki to rika hned v prvni vete: „v Madarsku narozeny, americky spisovatel zidovskeho puvodu“, dale se tam pise, ze jeho rodice prezili holocaust.

            1. Blb to není. Je to zakladatel Stratforu, to je podstatné. Je hloupé ho tak škatulkovat. To je asi jako kdyby neoliberál řekl, že je Dugin blb. Ale ten hloupý neoliberál by spíš řekl, že je Dugin fašista (čímž by jasně ukázal, že jeho dílo vůbec nezná). Nejsou blbové ani jeden z nich.
              Oba jsou ideologové, což každému nemusí být příjemné, ale pokud se chci něco dozvědět o světě, musím je oba číst.

        1. Česká zbrojní výroba
          krutý vzala konec
          pro ukrajinskou armádu
          už nedá ani hrnec.

          Jestli to takhle půjde dále
          bude konec války
          sněží, mrzne, všechno zebe
          není v čem ohřát párky.

          1. Česká zbrojní výroba,
            s úctou hledí na Boba.

            Co Bob řekne, to je svaté,
            tady to máš, dezoláte!

            Lauf, kvér, tank a dron,
            bude tak jak řekne patron.

      1. Ruská okupace se všemi strašnými důsledky… Marně si na ty strašné důsledky nemohu vzpomenout a to jsem měla v 68 6 let. Rodiče, kteří byli za války stejně stáří , pamatovali daleko horší důsledky.

        1. Taky si nějak nepamatuju ty strašné důsledky sovětské okupace, ale jsem o malinko mladší, v 68 mě byly teprve dva. Ale co si pamatuju, zase tak moc nám tady do toho Sověti nezasahovali. Ten hnůj tady dělali aktivní komouši. Pohotovostní pluk SNB nebo Lidové milice, pokud vím, nebyly součástí Střední skupiny sovětských vojsk ale ozbrojenou silou KSČ. No a vidíte, potomci těch aktivních komunistů nebo tehdejší aktivní svazáci nám vládnou dneska.

          1. Když jsem byl na cestě do porodnice, sanitka s mámou se proplítala mezi ruskýma tankama, které sem nedávno přijely pohlídat si svoji kolonii.

            Za První republiky jsme byli pod smluvním „patronátem“ Francie, kdy na našem gen. štábu byli trvale nasáčkovaní fr. lampasáci. Frantíci byli našim patronem tak spolehlivým, že nás plynule předali Německu, které si z nás za Protektorátu udělalo průmyslově velmi výkonnou a výnosnou kolonii. Ještě za války jsme byli na konferenci v Jaltě tehdejšími velmocemi přiklepnutí do ruské sféry vlivu, díky čemuž si z nás Rusko opět udělalo průmyslově velmi výkonnou a výnosnou kolonii.

              1. Přesně tak, Německo si z nás po roce ’89 udělalo ekonomickou kolonii opět, po dobrých zkušenostech z doby Protektorátu.

  15. Reakce ČEZu na Vidlákův článek?
    SMS od ČEZ:
    „Dobrý den, zálohy za energie s cenou platnou od 1.1.2023 pro odběrné místo XXX Vám upravíme až s nejbližším vyúčtováním. Pokud by Vám aktuální výše zálohy nevyhovovala, můžete si ji v …. změnit.“
    Abilbismus nejhrubšího zrna. Pokud měl někdo vyúčtování v listopadu, tak bude příští listopad nemile překvapen astronomickým nedoplatkem.

    1. No já nevím jak u čezu, a nechci nějak poučovat, ale nezáleží taky na komunikaci?
      Já třeba, když začaly zmatky s cenama i přes nastavené šetřící mantinely ,jsem jim napsala/ chvála mejlu/ aby v případě potřeby zvýšili zálohy, abych neměla velký nedoplatek. Odpověď byla že děkují, ale že zatím není potřeba a kdyby něco, že dají vědět.
      Krom toho mám už delší čas v tabulkáči jednu s EE, kde každý měsíc zapisuji kontrolu , u případného zvýšení či snížení spotřeby zapisuji důvod/ zrušení TV, nový el.přístroj, výměna žárovek. Takže mám slušný přehled i do budoucna. A nezabere to moc času, tak 10 minut koncem měsíce a můžu být v klidu.

      1. ju a v komandéru mám složku, kam si každou takovou konverzaci ukládám kdyby byla potřeba aˇmám doklad.
        To jsou ty klady počítače, který přece má být pracovní pomůckou… : – ))

        1. Z toho bych strach neměl. Na trať Liberec-Děčín vybrali nového dopravce. U nás (linka Varnsdorf-Liberec) Trilex (Die Landebahn), jezdí už minimálně 10 let a ČD nám opravdu nechybí. Naopak, Trilex okamžitě nasadil modernější soupravy a to donutilo i ČD zlepšit služby. Jen v těch stanicích (kromě České Lípy) přestanou prodávat jízdenky (u Trilexu se kupují ve vlaku bez přirážky). Nevím, komu to v Libereckém kraji vadí, když nevadila německá Arriva (že by někdo přišel o všimné)?

  16. Děkuji do uvedení do obrazu, co se vlastně pod Tatrami děje.
    A připojuji se ke gratulantům, i když pro mne už zůstane Vidlák navždy Vidlákem.
    🌻🌿🌷🌱🌸🌾♥️

  17. A já si dovolím popřát Vidlákovi popřát všechno nejlepší k svátku 💐
    Co se týče Slovenska, západ je stejně zblblý, jako je naše kavárna, vidím to na rodině z Blavy a blízkého okolí…

  18. Přichází doba, kdy vzhledem k blízkosti Slovenska k bojišti je zapotřebí zaměřit pozornost Slováků na hru před oponou, aby nepostřehli hru za oponou. U nás si zatím vystačíme s hrou před oponou na volbu prezidenta.

  19. Záleží i na proamerické prezidentce Čaputové a hlavně na americké ambasádě.

    Kolegyně, které mají děti na školách se svěřily, že je doma tyto děti nabádají aby volily Nerudovou. Měly ve školách videa a besedy, kde byly nabádány aby na rodiče působily.
    50 léta.

    1. Navíc Čapuši navigují k volbuši lidovci, radí ji Herman a P.Svoboda.
      Kromě toho, že už slíbila státní vyznamenání Mašínům, dá se čekat vlivem Hermana zásadní majetkové sblížení s našimi milými krajany. Konečně bude mít landsmanšaft své sjezdy v Praze, kde bude Čapuše pronášet plamenné lokajské zdravice.
      A soužky učitelky ve školách už ten dějebis budoucím volyčům správně převypráví …

    2. Údajně humanitární organizace, Člověk v tísni , už poněkolikáté pořádá pro mládež tzv. volby nanečisto.
      Donátoři se mohou přetrhnout, aby si předplatili indoktrinaci vlastních dětí.
      Povzbudivé je, že zatím se mládežníci nikdy netrefili. Tak snad jejich favoritka Nerudová dopadne jako Schwarzenberg a Drahouš.

      1. Člověk v finanční tísni se musí aktivně snažit, aby měl na platy. A proto:
        Zajistí v průběhu implementace Projektu v adekvátní míře konzultace s jednotlivými aktéry za účelem koordinace aktivit s intervencemi, které jsou synergické a komplementární a vyloučení duplicit a překryvů s jiným intervencemi. Rovněž zajistí smysluplnou participaci relevantních aktérů, která podpoří vlastnictví výstupů Projektu ze strany klíčových aktérů.

  20. Po tom, co na Slovensku predvedli s tim mrtvym novinarem, jim moc nadeji nedavam.
    Ne ze by toho nebyli schopni i u nas, spis tim myslim, ze tam ma velky pritel zainvestovano moc, aby to ted pustil, a nechal to na nejake „svobodne volby“.
    At rozhodnou lidi. Haha, tyhle pohadky jsou pro tu hloupejsi cast spolecnosti.

  21. Pimprlové divadlo. Figurky se promění, ale nic se nezmění.
    Když vyrobili „neobčana“ z toho motorkáře, zcela protizákonně a protiústavně a nikdo ani nepípnul, a to jen na základě nějakého zcela nezákonného zapsání dotyčného na jakýsi seznam v EUhniji, nedá se nic čekat. Je to jasný příznak, že slovenský stát už neexistuje, jen fasáda, ale barák je zevnitř úplně vybouraný.

  22. Tady toho moc nevymyslime a s predcasnymi volbami to taky nemusi dopadnout dobre. Vychazim z toho, ze Slovaci si Caputovu zvolili dobrovolne a na nejake prozreni volice neverim.

    1. Re: Stridor

      Slovákům se ovšem hrubě nepovedl odstřel Fica. Prohrát soud s úhlavním slovenským vidlákem (obviněn spolu s Kaliňákem z vytváření paralelních mafiánských struktur) je dost velký průser.

  23. Snad nebude vadit OT směrem k Ukrajině. Před chvílí na R24 mimo záběrů z dnešní kalibrace UA měst (a samozřejmě nekonečného bombardování Doněcka) dost dlouho rozebírali Polsko, které zvyšuje počty mužů ve zbrani, chlubí se novými tanky (nebo samohybnými houfnicemi ? Brali to z dálky…), cvičí rezervisty. Vše zdokumentované záběry z polských TV, kdy se vyjadřovali na kameru nejvyšší polští představitelé. Kde už jsme to slyšeli ? „Jeśli chcemy mieć pokój, przygotujmy się na wojnę“
    https://www.wprost.pl/kraj/441225/kowal-jesli-chcemy-miec-pokoj-przygotujmy-sie-na-wojne.html

    Prý tajné služby RF už několikrát upozorňovaly, že Poláci mají zálusk na Západní Ukrajinu a řeči o pomoci v boji proti RF je částečně kamufláž. I když už prý zhruba 1200 Poláků na UA přišlo o život. Jen moc nerozumím, proč se RF zlobí. Severozápadní úkáčka stejně budou Rusy k smrti nenávidět, jako je nenáviděli už leta, přestože jsou to regiony, které jsou válkou postižené naprosto nejméně. Mohli by si v jiném obsazení zopakovat pakt Ribbentrop – Molotov (Pilsudski ?) …já vím, blbá a trapná legrace.

    Mimochodem zajímavost, mapka území, nad kterým PL údajně slintá, neobsahovala Podkarpatskou Rus.

    1. Ještě důležitý dodatek z R24. Ve Středoafrické republice došel balíček z Toga na ruskou ambasádu, který po otevření explodoval, pracovník ambasády má vážná zranění. U toho v azbuce výhrůžka Rusům jménem Francouzů (a snad „afrického lidu“). Samozřejmě jedním z důvodů – Ukrajina, ale i fakt, že RF má v oné republice dost dobré styky s tamější vládou a Francouzi se naopak musí pakovat hned z několika zemí.

      1. No právě, nevím, zda ukr. nevytvářejí gangy po celém světě (v obou světech). Jestli s nimi ty špičky nebudou muset začít jednat… (Nebo mezi sebou zase jenom) (spokečně proti ukr)

    2. Re: Auto

      Ukáčka nenávidí Rusy asi tak posledních 20 let, protože staří soudruzi – Genossen z Kanady a dolárky z USA.
      A Ukáčka ještě nevědí, co je čeká, až se tam objeví Pšonci. Viz docela brutální čistky a vysídlovačky v jihovýchodním Polsku po WWII, tvrdý zákaz mluvit zdejším dialektem, blablabla.
      Akorát nevím, kam budou Chachóly vysídlovat dnes.

      1. „Akorát nevím, kam budou Chachóly vysídlovat dnes.“
        S vysokou pravděpodobností se to uhodnout dá….oni se ostatně předvysídlují sami.

      2. Poslední oficiální údaj jsem zaregistroval 460.000 a od té doby (to bylo září) už jsem žádný další oficiální údaj nenašel. Takže neofiko je jich tu zhruba 3/4 miliónu. Existují i chuťovky, které následnými škodami dokázaly přesvědčit původně sluníčkové zaměstnavatele.
        Takže odpověď, kam s chachóly, je nabíledni. Sem, do Polska asi těžko, Maďarsko nepřipadá v úvahu taky.

    3. Podkarpatská Rus byla 1000 let součástí Uherska a před tím byla součástí Rusi, které až moderní historici dali přívlastek Kyjevská, takže historicky nikdy k Polsku či Polsko-litevské unii nepatřila. Myslím, že Poláci nechtějí zbytečně nazlobit Maďary.
      Je zajímavé, že ruský element na Podkarpatské Rusi podpořil Béla IV., který tam nechal usídlit velkou skupinu Rusů vedenou ruským knížetem Rostislavem Michajlovičem. Dcera Rostislava Michajloviče Kunhuta Haličská se stala českou královnou a pramátí evropských královských rodů, jak prostřednictvím Lucemburků, tak i Habsburků.

    4. Auto napsal:16 prosince, 2022 (23:48)
      Tajné služby RF mají zřejmě dobré informace. Nakonec Poláci se svými úmysly už ani netají. Jejich plánem je stále Trojmoří a my prý pořád váháme a jestli budeme váhat dlouho tak na nás nic nezbyde.

      Viz. Pokud Česko zaspí, nebude z poválečné rekonstrukce Ukrajiny nic mít, říká odborník
      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-je-cas-vymanit-se-z-pozice-subdodavatelu-nemecka-z-rekonstrukce-ukrajiny-muzeme-profitovat-rika-odbornik-40417482
      (a Novinky přece nelžou)

      1. A ke článku je zajímavá diskuse, ale musíte ji číst od nejstaršího příspěvku… Lidé tam pěkně mladičkého polského „experta“ školí…

  24. Matovič bol neriadená strela, ktorá sa riadila vždy len osobným prospechom a osobnou popularitou. Preto doviezol vakcínu Sputnik na Slovensko a kvôli tomu padol ako premiér. Vedel by som si predstaviť, že by sa raz mohol dohodnúť s Ruskom a zmeniť proukrajinský kurz napríklad pred voľbami, pretože nastavenie slovenskej spoločnosti nie je rusofóbne ako u vás. To môže byť jedna z príčin, prečo teraz padla jeho vláda, lebo nebol ideologicky jednostranný.
    To že má teraz jeho hnutie malú podporu nič neznamená, pol roka pred poslednými voľbami mal 5%, skončil ako víťaz s 25%. Zužitkoval tak svoje podnikateľské skúsenosti s regionálnymi reklamnými novinami.

    1. Píšete, jakoby Slovensko mělo nezávislou svébytnost. S Americkou základnou na „vlastním“ území (US zákony jsou určující, Slovenské spíše jen jako doporučení) v teritoriu Slovenska, je to nemožná kombinace.

      1. Mám obavu, že v prípade tvrdohlavosti by použili USA cez NATO variantu „Belehrad“ a Srbsko …… 🙁 majú v zadku nejakých hentých bačov 🙁

        1. Re: tzR

          Ano, půl mega Feferónů na Slovači není úplně ideální stav. Otázkou je, jestli by na to slyšel Orbán, protože si je moc dobře vědom, co později čeká všechny přátele USA.

    2. Připodobnění vidlákovo s babišem je docela správně. Slabší povahy vypadají v tom vyděračském prostředí celkem směšně, jak klopýtají mezi správně a podle (příslovce), rozkazem a vůlí, svědomím… Možná nejsou lidi se svým volebním úsudkem tak trapní (ve všech zemích), jen na některou z vlád jsou pak silnější páky. Podivejte fijala, ten už tak slabý není, ten už není a má to bez dilemata

  25. Priciny jste popsal verne a co bude, uvidime. K velkemu optimismu duvody nejsou.
    Snad jen, ze Fico neni skudce zeme a zkusenosti ma, je to i trochu statnik. To maji Slovaci oproti nam drobnou vyhodu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *