6 května, 2024

Kde jsou?

Tak jsme se dozvěděli, že Madeta prý skončí. Tedy, jestli se něco nestane se šílenými cenami energií. Jsou totiž tak šílené, že máslo by stálo víc než 70 Kč a to je při kupní síle českého obyvatelstva v podstatě neprodejné. Ředitel Madety Milan Teplý to řekl na výstavě Země živitelka v Budějicích…

Znovín v tomto týdnu oznámil malým vinohradníkům, že nebude vykupovat hrozno. Bohužel, lidi omezují chlastání a tak mají zásoby moku, že by letos vlastně vůbec nemuseli víno dělat. Tož koupí jen od těch velkých, se kterými mají smlouvy ze starých dobrých časů na staré dobré ceny. Cena hrozna klesá, malí vinohradníci jsou už teď ve ztrátě a zkoušeli prodávat druhému velkému hráči – Vinařství Lahofer, ale ti už také nevykupují. Stejný region, stejné problémy.

Vybral jsem si příklady, které mi jsou blízké. To víte, zemědělství.

Ale podobné zprávy jdou ze všech stran. Sklárny, ocelárny, hliníkárny, výroba hnojiv… ale vlastně i výroba aut a všeho dalšího, co spotřebovává ve větším energii. Nemine den, kdy si v tisku nestěžuje nějaký ten podnikatel, jak celý život dřel, vydupal ze země svojí firmu, která teď jde do kopru, protože s takovými cenami vstupů jsou jeho produkty nekonkurenceschopné…

Poslouchám to už celé týdny, s vládou to samozřejmě ani nehne, protože Fiala má své úkoly jasně dané – udržet v chodu Německo. Scholz chce být znovu zvolen a pro takový cíl není žádná cizí oběť dost velká. Všichni víme jak to chodí. Vrabci si to cvrlikají na střechách a kromě profesionálních aktivistů a naprostých imbecilů to ví už každý. Zvláštní kapitolou je bývalá ombudsmanka Šabatová, která jde do komunálních voleb s obhajobou emisních povolenek, které podle ní za nic nemohou… Myslím, že na takovou prostoduchost ještě nebyla vymyšlena stupnice.

Mě ale strašně překvapuje ten defétismus… Neměli být právě podnikatelé ti tahouni nových postkomunistických pořádků? Třicet let jsem zavalován příběhy, jak ten či onen začal v garáži a postupně se propracoval na vrchol. Na začátku dílna, na konci akciovka, která dodává zámky do všech evropských automobilů. Na začátku jedna kráva, na konci kravín s automatickou dojírnou a největší dojivostí v Evropě. Člověk by tak nějak čekal, že to budou právě tito lidé, kteří uměli vybudovat firmu, uměli si sehnat lidi, uměli je zaplatit, sehnat zakázky, přizpůsobit se poptávce a zvládli ten přechod z malého na velké, že to budou oni, kdo se teď chopí odpovědnosti za celou společnost.

Člověk by čekal, že to budou právě ti, kteří mají náměstky omotané kolem prstu kvůli státním zakázkám, že jim teď prostě řeknou, že úplatky už nebudou, protože všechno jde do háje a tak by hezky měli Péťovi vysvětlit, co má s cenami energií udělat…

Jsem venkovský Vidlák a fakt tomu nerozumím, ale neměli by teď právě tito kapitáni hroutících se podniků vzít všechny ty zbylé miliony a začít organizovat politický odboj? Neměli by být denně ve sdělovacích prostředcích a dšít síru na kretény ve vládě? Jak je možné, že dodnes je republika oblepená protibabišovskými bilbórdy (na to peníze jsou) a není oblepená plakáty o konci průmyslu?

Jak je možné, že všichni ti podnikatelé, kteří podle svých slov přijdou o své podniky, hovoří tak krotce a mile? Možná to překvapuje jen mě, protože když náš skvělý Tchajwanec Zastrčil uskutečnil tu svojí cestu na ostrov svobody a demokracie, tak vzápětí v Číně zkrachovala Škodovka… a nic. Nikdo ani nepípl. Práce dělníka u pásu je spočítaná na vteřiny a všechny jeho pohyby jsou zoptimalizované… a pak Škodovka přijde o miliardy peněz a nikoho to nebere, nikdo se neozve. Byly doby, kdy si ve Wolfsburgu dupli a v Berlíně se z toho posrali…

Jak to máme u nás? Nikdo si nemůže dupnout? Máme svobodu podnikání, máme henty podnikatele, kteří ze zlých a totalitních podniků udělali svobodné a demokratické firmy, vyvedli je na vrchol a teď o ně poslušně přijdou? Je tu ještě někdo z kapitánů průmyslu, kdo si troufne i na vládu? Nebo už je to jedno a ve jménu demogracyje a evropských hodnot položí svoje životní dílo na oltář?

Když se privatizovalo, to bylo keců, jak je důležitý trh. A když se teď dělá jedno netržní opatření vedle druhého a dělalo se to tak celá léta v Bruseli, tak všichni mlčí, protože dostali držhubné v podobě dotací? Najednou to nikomu nevadí a ten ojrokomunismus je v naprostém pořádku?

Nebo už podnikatelé zemi zachraňují, jen o tom nechtějí mluvit a Rajchl se topí v penězích ze kterých si postaví větší a lepší stranu než pět hnutí ANO dohromady? Nebo někde vznikají české neziskovky k ovlivňování veřejného mínění?

Na mě to spíš dělá dojem, že všichni sklapli krovky a poslušně čekají, až jim „šíji i mečem oholí.“ Lid aby běhal po demonstracích, zachraňoval republiku ze svého nedostatku, protože ti velcí nedají ani zlomek svého přebytku? Tolik podnikatelů a jediný Březina tu jako důchodce běhá po republice a kandiduje na prezidenta. Ale ani on neřekne o Fialovi , že je to normální kretén…

Kde jsou ti podnikatelé? Neměli by teď všichni vládní odpůrci být zavaleni penězi na revoluci? Nebo sice náš průmyslový sektor vidí grafy, ale pořád věří v americký Marshallův plán? Nebo jsou už všichni tak konformní a tak propojení, že pěkně poslušně padnou spolu s režimem? Nebo je to v nás? Jsme tak málo důvěryhodní pro změnu, že podnikatelé raději zhynou, než aby nás skutečně podpořili šrajtoflemi, nejen vzletnými slovy?

Nebo to prostě jen nevidím a někde už něco bublá? Třeba to budoucí propojení ANO a ODS? Je tu ještě někdo, komu není naše země lhostejná, kdo je alespoň trochu Čech, má nějaké prachy a je ochoten je dát do služby vlasti? Kde jsou ti všichni, kteří měli být páteří této země?

Možná proto u nás nejsou žádné opravdové elity. Pokud jsme si náhodou něco vydobyli, udělal to plebs a burani. Ti, kteří teď měli vystoupit, vytáhnout šrajtofle a začít dělat stavovské povstání, ti sedí doma, roní krokodýlí slzy do mééédií a čekají, že to někdo vyřeší za ně. Tak jo, vy podnikatelská elito… Už jdeme. Začínáme v sobotu na Václaváku. Ale když teď nepomáháte, nedivte se, že při stavbě nových pořádků nikdo nebude myslet na vaše potřeby.

471 thoughts on “Kde jsou?

  1. Podnikatelská elita? Někdo tu vtipně definoval protimluv souslovím archivní burčák. Vy jste asi moc příležitostí ztratit iluze o velkých podnikatelích neměl. Tvrdí hoši, kteří prošli devadesátkami, žádná elita není, jen měli hroší kůži na nervových zakončeních a synapsích. A ti jsou dávnou za vodou. Až na naprosté výjimky podniky řídí najatí manažeři a ti přeochotně šlapou aktuální politickou brázdu. Nevěřil jsem vlastním uším, když na setkání jedné velké korporace se bývalí majitelé skoupených firem poměřovali, kdo přečetl víc knih od balkánské řeznice. A terazky mi povedztě, čo vy si predstavujetě pod takým slovom elita?

    1. Tohle je aktuální:
      Во время еды говорить нехорошо, но это когда ешь ты. А когда едят тебя высказываться можно и нужно!

    2. Tak dík gogo za odkaz. Schutí jsem se podíval a přiznám se, že jsem si nikdy nemyslel, že byl Gorbačov takový dement. No tak to se pak nedivím, že nebyla podepsána žádná smlouva o nerozšiřování NATO na východ a že mustačilo dáti jen nějaký slib.
      Jinak dnes na Novinkách píšou, že Gorbačov se svěřil těsně před smrtí s tím, že je zděšen jak Putin ničí jeho odkaz.

      1. To video byl komik Chazanov, ale Gorbyho dovedl vystihnout velmi dobře, včetně ducha a móresů.
        Objektivně, Gorby byl hňup formátu předsedy kolchozu, a ani to asi ne. Jakou měl úlohu podle soudruhů, kteří ho dostali do čela a jakou pak sehrál ve prospěch USA, je na debatu, ke které nemám dost erudice.
        Ale věřím, že osobně to nebyl zlý člověk a že mu bude země lehká.

      2. Hnidopichu, jste jen moc mladý a možná proto i naskakujete na Mrcasíkův trolling.
        Gorbačov nebyl žádný dement, jen chtěl věřit Západu, že dostojí svým slibům. Nic víc a nic méně.

            1. Váš pohled je plný sofistikovaných kliček a paralelně se doplňujících rovin. Fuj jednoduchosti… 😉

              1. Jádro pudla. Zde se též cinkalo klíči a lidé chtelina západ kvůli vykladnim skříním a pozpátku z kociciho zlata. V tom je ta jednoduchost lidí z východu.

                1. Kdyby to byla tak, jak popisujete, nebylo by potřeba vyživit Havla, změnit Ústavu, nasadit takouou masu „poradců“, rozbít průmysl a mnoho dalších věcí – stačilo lidem ukázat ty výklady a oni by vše opustili sami…
                  Jenže se ten Havel živil, měnila se Ústava, atd…

        1. Někdo i tady už psal, že tvrdá doba vytváří silné lidi…
          Možná na blížící se boj o udržení existence Ruska, jsou takoví potřeba. Kde je ale vzít? A hlavně jak? Nabízí se konspirace, že Gorbačev nebyl až tak hloupý, jen měl nepříjemnou roli.

  2. to je kapitalismus a za ten jste cinkali…..dobře už bylo a bude hůř….on totiž kapitalismus s lidskou tváří neexistuje

  3. Houby.
    Podnikatelé myslí jen způsobem já, já, já…..
    Jinak by nic nevybudovali. Jsou pro politiku (zvlášť sociální či chcete – li socialistickou v dobrém slova smyslu) nepoužitelní. A všichni volili 5kolku.

  4. Má osobní zkušenost s „kapitány průmyslu“ je jednoduchá – v dobách růstu může firmu, kde je alespoň 50% schopných a motivovaných zaměstnanců, řídit i šimpán. Schopného šéfa pro časy recese ale už dnes nenajdete. Jejich místa obsadili „3Y manageři“.

  5. Tvůrcům virtuální reality se pomalu drobí i sebeklam na titulní straně (NOVINKY.CZ):
    Jen titulky:
    Rusko přerušilo dodávky plynu Nord Streamem 1
    Gazprom zastaví Francouzům dodávky plynu
    Gazprom hlásí rekordní zisk

    Nevíte někdo, jak se generuje rekordní zisk aniž by se dodávalo zboží? 😀
    Ono, tedy je to jinak, ono se dodává mnohem méně, ale za mnohem vyšší cenu. A rozdíl v objemu zboží (přebytek) pokud to jde, prodáte klidně pod cenou kamarádům, anebo z něj uděláte pěkný Maják ohnivého výsměchu nad Portovajou.

    1. Vidíte. A už tu máme zas Putina. Za všechno může Putin. Jen moc nerozumím tomu, když tak odvážně odmítáme energetické zdroje z Ruska, proč se, do prčic, NERADUJEME, že je NS-1 zastaven. Fuj ! Pryč s ruským plynem, ropou a tak dále.

      1. Ale on se někdo raduje a moc (nejen Gazprom má rekordní zisky, což nikde logicky nepíšou), neradují se ti co ostříhají.

  6. Skvělý postřeh.

    Eurobolševici prostě vybudovali systém podobný tomu komunistickému. Vždyť který malý a střední podnik nezávisí na dotacích a milosti nejrůznějších eurobolševických komisí?
    A ty velké u nás stejně patří Němcům, kteří pokud něco řeší, tak jistě ne v Protektorátu. Tady se řeší jen dotace z vlády a nezávislost na zákonech. To podstatné se děje v Reichstagu a Bruseli.

    Ale máte naprostou pravdu, že oni by měli být tahounem odporu, lidi samozřejmě udělají masu, ale tihle ředitelé a náměstci by měli dodávat know-how ze svého oboru a ukazovat na zločinnost vlády i eurobolševického sojuzu.
    Ale možná už proběhla filtrace za těch 15 let. A taky by se mohli dostat na sankční seznam nebo ztratit občanská práva za projevy nenávisti. Ona totiž totalita pokročila mílovými kroky.

    1. Je mi nepříjemné, že srovnáváte euroidioty s komunisty. Ano, tehdy se vyskytovala v řízení stupidita, byla byrokracie. To všechno je ale aktuálně povýšeno na úplně novou úroveň že?
      Zato za socialismu nebyl státní dluh, neexistovali bezdomovci, nevím, že by lidem hrozila smrt hlady. Opravdu byli komunisti idioti? Kdepak, idioti jsme my. Místo, abychom někdejší systém vylepšili, nechali jsme to dojít do současného marasmu. A to je třeba vzít v úvahu, že se jedná o přechodné období, – skutečný průšvih je teprve před námi.

      1. Jsem si vědom toho, že komunisty let 60-90 tímto neprávem stavím vedle eurobolševického ksindlu co se týká výsledků.
        Chěl jsem poukázat na to, že dnešní způsob eurobolševického odtržení racionality od řízení je větší než tehdy tolik démonizovaná deformace trhu dotacenim a mikromanagementem strany.

        Spousta lidí to nevidí a považuje komunistické hospodaření posledních 20 let za katastrofální – já už asi 20 let tvrdím, že tomu tak nebylo, že eurobolševici nás ženou do zkázy, kdežto komouši jen nebyli efektivní, což bylo kromě neschopnosti a ideologie způsobeno i ostrovní ekonomikou, která nemohla využívat levné pracovní síly z Asie a surovin z kolonií.

      2. Pane Václave, to bude tím, že pan Mrcasík za komunistů tahal kačera a dneska dělá propagandistu těm, co to tady -pardon- zkurvili na kvadrát.
        Až se diskuse k tomuto článku bude chýlit ke konci, můžete si pak spočítat, kolik práce tenhle pán dělá pro stávající garnituru. Ten se jim vyplatí..

      3. Prosila bych rozlišovat padesátá a pozdější léta. Když už je řeč o komunistech.
        Lidem smrt hlady nehrozila, zato jim hrozil uran a smrt na ozáření a mnoho jiných ošklivých věcí.
        Při vší úctě, že by dneska někdo umřel hlady , to jsem si zatím fakt nevšimla. Spíš vidím frontu vyžraných nepřizpúsobivých, jak čekají na svoje dafki. 😀

        1. Tohle je hodnocení úzkým úhlem pohledu. Platí totiž, že minulý režim měl oběti uvnitř státu, ten současný vně. Když pominu dětskou a otrockou práci v rozvojových zemích, abychom tu mohli mít hromady zboží, které nikdo ani nekuouje a časem se vyhazuje, nelze pominout náš nezanedbatelný podíl na tzv. „vývozu demokracie“. Za mě i v tomhle ohledu současný režim „vede na body“.

          1. Navíc v takové perverzní podobě, kdy naše země se stala kolonií podobného typu jako ty země s dětskou prací, jen oni se zvedají a my klesáme. Zboží a suroviny od nich k nám propadají skrze koloniální panstvo, my z nich téměř nic nemáme, kromě likvidace našich výrobců a levného zboží – tedy myslím tím to, že zisky zůstávají u kolonizátorů (jejich i našich – jsou to titíž).
            A ta perverze spočívá v tom, že naše „elity“ se přeaktivně hlásí k členství v klubu kolonizátorů a paradoxně to přenesli i na obyvatelstvo. Vzpomeňme na události 2015 kolem migrační krize, jak neobolševici hráli kartu viny Čechů za kolonizaci Afriky.
            To už bylo moc i na ty nejhloupější Čechy, tak v tomto bodě se většina dokázala zastavit a zeptat jaké my že jsme měli kolonie za první republiky a poté za komunismu.
            Taky proto nedopadla ta Výzva Blbců a Blbkyň
            https://nautilus2.wordpress.com/2018/03/23/vyzva-blbcu-a-blbkyn-po-letech/

            Ale dodnes slýchám, jak jsme odpovědní za to či ono ve smyslu negativním – např. Syrii. No tak samozřejmě, ale napřed postavit před tribunál USA, Francii, Británii, pak tehdejší českou vládu a odsoudit je k těžkým tretům za válečné zločiny a ty země-iniciátory k tvrdým reparacím a pak teprve někde naposledy to vyčítat českým občanům.

            1. Na ty nejhloupejsi to moc nebylo. Jakasi progresivni zena se snazila tvrdit, ze vina Cechu spociva v tom, ze sice nemeli kolonie, ale zbozi z kolonii uzivali, napriklad pili kavu.

            2. Bobo, bohužel, tu vládu zmetků a podržtašků NATO jsme si jaksi sami zvolili.
              Těžko očekávat pochopení od těch uražených, ponížených , od obyvatel zničených , rozvrácených zemí.
              Určitě si neřeknou : Sfiňská vláda, ale lid hodný. Takhle to prostě nechodí!
              Po war2 také nikdo neřekl zlej Hitler, ale Germáni prima kluci.

          2. V tomhle máte samozřejmě pravdu. Bolševik tak masivně osvětu v rozvojovém světě nešířil.
            Sice to dělal taky, ale né pomocí hrubého násilí, spíš ekonomickou podporou těch správných.
            V tomhle ohledu se dneska chováme jako dobytkově. ( Afghánistán, Irák, Srbsko, Mali, kdekoli si NATO smočí zobák, šup tam taky. )

      1. Já máslo nekupuji a nejím. Když cibulku jako základ jídla, tak na oleji. Pstruh, pečený v troubě nabo na roštu, taky jen potřený olejem. A je to výborný. Máslo neprehlušuje chuť ryby.

        Nevím, ale z másla se mi dělalo vždycky špatně. 2 chleby s máslem a měl jsem na celý den dost. Až přišly rostlinné tuky Hera, Milo a teď Rama, tak jím chleba s máslem a něčím.
        Dnes maximálně vezmu kousek másla do pusy, jako bonbón. Ale jenom 2x po sobě. Je to pro mne vzácná chuť. Ale, víc bych nedal.

    1. Ano, ale ředitel Madety mluvil o výrobní – prodejní ceně. K tomu musíte připočítat ještě marže prodejních řetězců. A máslo za 150 by asi málokdo koupil.

      1. Máslo v roce 1988 stálo 10Kč. Plat byl asi 2000.
        Dnes by to přepočtem vyšlo dost přes 100Kč.
        Jsem si vědom, že je to údaj izolovaný od kontextu, ale pro uvedení do reality to stačí.

        1. Takže, průměrná mzda na konci bolševika byla tuším 3.200,- Kč, máslo stálo 10 Kč I. jakost, 8 Kč II. jakost, kakao 7 Kč, rohlík tuším 0,20 Kč. Pivo desítka tuším 1,70 Kč (v hospodě), cigarety Start 4,. Kč, Petry, Sparty atd. 8-9 Kč. Sparty „ve tvrdém“ byly s úplatkem za 10 Kč. Velký Hanácký chleba byl tuším za 6,- Kč, obyčejný Kmínový tuším za 4,- Kč. Velmi důležitý údaj je, že medián mzdy byl tuším 3.100,- Kč. Ten medián znamená nejčastější výskyt, tj. nejveší množství lidí bylo s průměrným platem 3.100,- Kč. Dnes je tuším prům. plat cca 36.000,- Kč, všem medián je tuším 26.000,- Kč.
          Bráno z nadhledu – jsme tam, kde jsme byli, někde ještě jsou rezervy pro zvýšení ceny. To podstatné je, že není jistota práce, nejsou byty zdarma pro mladé, nejsou v podstatě žádné novomanželské půjčky, FKSP půjčky, příspěvky na stavbu rodinných domů, rekreaci a jiné sociální vymoženosti. Tenkrát byly nízké nutné náklady (bydlení, energie), ale nedostatek zbytného zboží, dnes se ve zbytném zboží můžeme „koupat“, ale nutné životní výdaje jsou astronomické.
          Vycinkali jsme si, že se budeme mít dobře … a dobře nám tak.

            1. až od října 1984 – to vím naprosto přesně, sdělovali nám to roztřeseným hlasem furťáci v přijímači v Terezíně na učebně PŠM 🙂

          1. rohlík 40hal

            Byla jiná skladba nákladů – sice stálý nedostatek, který padal na hlavy komunistů, jak to trefně komentoval Jakeš (tehdy za výpadky elektřiny lidi vládě nadávali, dnes za devastaci energetiky zděděné po těch komunistech a vyvolání totálního nedostatku se vláda vinna necítí a drze radí svetry – tohle by komouši nepřečkali).

            Spolu s dotovaným a na dnešní poměry velmi efektivním řízením zahrnujícím hromadnou dopravu, zdravotnictví … sice nebyly výdělky vysoké v přepočtu na dolar, ale životní úroveň v těch podstatných oblastech byla na úrovni americké střední třídy. Němeli jsme auto, ale operace slepáku nás nestála ani korunu, stejně jako studium dětí.

            Ale nebyly banány, protože ty se prodávaly za dolary. Takže máme banány, ale nemáme plyn, průmysl, vlastní elektřinu nám prodávají Němci 10krát dráž a můžeme si koupit to americké auto. Zdravotnictví je na hraně kolapsu a počítám, že příští podmínka na půjčku bude jeho kompletní privatizace.
            Jedeme rychle cestou degradace k Afghanizaci. Kdo si myslí, že maluju čerta, může studovat Ukrajinu, která je jen kousek před námi.

        2. To je blbost a ne realita, jinak bych musel platit mesicne za 2+1 se vsim vsudy 1180kc (118 tehda) a moji vnuci by meli vsechny sporty a krouzky zadara, letni tabor za 2000/mesic
          A to ani nepripominam medicinu, hlavne zubare

      2. Kdyby Madeta byla česká, a kdyby jim to jen krapítko myslelo, bylo by řešení docela jednoduché. Ve větších městech – pro začátek zařídit krámky s jejich výroky\ a s cenou přiměřenou – což značí +/- píoloviční. Žádná reklama – lidi y se o to postarali sami. Jeden náklaďák a každotýdenně doplňovat a není co řešit. Ani by nemuseli párat s dvojí kvalitou – pro němce a pro nás. Onehdy jsem byla v Bille – lidí poskrovnu.. hmm

        1. A z čeho budou platit nájem těch krámků? I ten krámek potřebuje energii a vodu. Nehledě na to, že by měl mít i hajzl a podobné vybavení… A kde je nabídka takových krámků?

          1. ále pánové – myslet!!!!! Když se chce všechno jde. A jen tak dotaz – kam si myslíte že choděj současní nájemci těch nynějších hadráren a pod. když nikde v okolí žádné veřejné wecko není. To to vydrží celej den? A energie – svítí se zrána a navečer. jinak výlohou bez problémů. Koukněte se pořádně, navíc led světla taky nejsou marný.

            1. emo… vy jste zjevne k nicemu jako k budovani a provozu nejake obchodni site ani nepricuchla. Pripominate mi meho kamarada, ktery se pohorsoval nad tim, zeby si drahy na rekonstrukci jedne lokalni trate mohly samy privydelavat treba tim, ze by pruvodci prodaval parky.

              S tim bych to ukoncil.

            2. Bože to snad nemyslíte vážně Emo. Mluvíte o Madetě, o mléčných výrobcích, lednička snad došla i k Vám, ono se totiž kromě krabicového mléka musí to máslo, smetana, sýry a podobně také chladit. A personál bude mít těch svetrů kolik? Čtyři nebo pět? Vy jste jak Černochová nebo Pekarová, ono je to vlastně jedno, nemůžu si pomoct.

            3. Oběma naráz – tedy jestli si myslíte že to co je ve kšeftech je čerstvé tak panbů s Vámi. Víte v Brně pod Petrovem a Špilasem jsou prostory/prý to měli být kryty, a oni našli využití. a tam se za souhů skladovalo právě máslo a jiné choulostivé výrobky. Proč, no bylo tam chladno a docela dost, takže ještě dlouho po plyšáku se prodávalo dost staré máslo z Lacrumu i když už byl „zprivatizován. a pod. a bez ztráty kytičky a bylo lepší než dovážené z rakous. . Ostatně, majitelé nemovitostí jistě potvrdí, že když mají pěkně hluboký sklep, nemají žáden problém s uschováním ledasčeho. Bábi v takovým podbarákovým sklepě mívala i mlíko a bez změny. Co je tam včil čert ví….
              jen tak
              Navíc je to zepár let, byl v tv dokument právě z Madety, tam měli chladírny jak blbec. Takže pár částí odmontovat a přesunout jinam – si myslím žáden problém.
              Když se po práglu koukn ete po vyvýšeninách a po, určitě najdete nenápadná vrata – tak na V3s, zabezpečená festovním zámkem.

  7. Někoho stát třískal po hlavě – ten se snažil od státu odpoutat a má ho na háku. Někdo ze státu tyl, bral dotace – strkal mi ruku do kapsy. Zelená úsporám, soláry, dešťovka. Ti ať jdou brečet na náměstí!!! Já tam nejdu. Já jsem moloděc na Krasnoj ploščadi a zařídím se tak, jako dosud. Bez přispění státu. Ať si svou energii strčí do prdele. Tomu mě minulý režim naučil. Že můžu být hulvát a k hulvátům nemusím brát ohledy.

  8. Proč se podnikatelé nehrnou do politiky? Protože jejich politické angažmá, i kdyby jen formou sponzoringu, jejich byznysu nesvědčí. Pokud tedy tím byznysem není těžba dotaci a státních zakázek, které podnikatel vydoluje, až se jím podporovaná strana ujme vlády.
    Skutečnému solidnímu, na státu nezávislému byznysu se lépe daří, když je politicky neutrální. Protože když je politicky angažovaný pro stranu A, strana B mu dá patřičně sežrat, jen co se dostane k moci. Úřednictvo, sloužící momentálně vládnoucí straně B, ho bude terorizovat a šikanovat, média sloužící straně B ho budou vláčet bahnem. Nakonec mu jeho byznys zničí. Pokud si stát spolu s médii na nějakou firmu zasedne, ani velká a silná firma to nakonec nemusí ustat. Viz Slušovice. Viz cestovka Fischer. Proto se podnikatelé raději snaží být politicky neutrální a do politiky se neplést.
    Momentálně probíhající šikana Agrofertu je další ukázkou, že politické angažmá byznysu prostě nesvědčí.

    1. Hodně zmenšené, co píšete. Ve vedlejším městě má pan český podnikatel celkem velký hotel. Na špici vlaje vlajka banderovské Ukrajiny. Už z principu bych do takového hotelu nevlezl. Už i oficiální média přiznávají, že se obyčejným lidem bezbřehá pomoc (na dluh) Ukrajincům už zajídá. Třeba bych nebyl sám, kdo by do takového hotelu se ubytovat nechtěl. Jak píšete. Pro podnikatele ukázat nějaký svůj politický postoj je kontraproduktivní.

      1. Srandovní je kolik idiotů se vyrojilo. Ruská zmrzlina 10,- s přetiskem ukrajinská nebo sláva jim o tři kačky dražší. A ještě, já bába jedovatá, beru ruské vždy víc a vždycky jdu k té ukrajinské pokladní, Ta bába se vždycky tak rozčílí, z očí blesky. Njn jak málo mi stačí

        1. To já zas včera zažila,jak česká prodavačka dělala,že nakupující Ukrajince nic nerozumí a dávala najevo,ať si nevymýšlí a vypadne

          1. Já mám dojem, že ten nátlak na „vše“ pro ukradinu dělají schválně aby lidi naštvali… ale kdo ví, třeba to myslejí vážně. a že platí staré: byl dan prikaz… njn

  9. Já mám teorii takovou, že za komančů se sice kradlo, ale výsledkem byla nová volha, chata, plot,…max. dovolená v Jugošce. Ve své podstatě prostředky zůstávaly tady. On si málokdo uvědomuje, jak velký skok udělala republika z pohledu infrastruktury od války do hlavně sedmdesátých let. Vodní díla, elektrárny, cesty, podniky … nejde úplně o to, že by byly kolikrát na světové špičce, ale byly tu, byly domácí a měly za cíl plnit potřeby v ČSSR.

    Dneska když se krade či vydělává, tak značná část prostředků jde za hranice. Mluví se o nejméně 300 mld ročně ve formě různých dividend, kterými sponzorujeme západ. Je mnohdy diskutabilní, jaké know how za ty zahraniční investice přišlo. Bohatší lidé a lidé v korporátu tak investují v zahraničí a v případě problémů zde se seberou a pápá. Vyžerte si to tu sami. Něco odepíšou, ale co… U mě v práci si říkají „runners“, přijde problém, jdou dále, tam, kde to funguje. Opusťme otázku, zda tam o ně někdo bude stát, protože to jsou třeba větší vlastenci.

    V principu mizí pouto se státem, se zemí. Vše je nastavené na užívat si, nárokovat, chtít. Začíná to již ve škole, kdy se do dětí hustí práva, ale ani slovo o povinostech.

    Covid pak ukázal, jak se občané změnili v ovčany a co vše snesou. Energetická krize je pokračování dolování renty a ovčanství.

    Změna je samozřejmě možná, ale v principu musí být následky změny, pojmenování a trestání viníků výchovné, jinak se bude hned opakovat stejný scénář.

    1. Moc hezky popsáno, mimochodem – „runners“ v tomto významu jsem ještě neslyšel. Na druhou stranu, tito lidé mají jen pocit, že se posunou dále. Nemusí ani tak daleko, jako zdejší paní Petra do MS, ale už jsme tu párkrát rozebírali, jaké je to bydlet v zahraničí. Člověk určitě v nové domovině najde spoustu kladů, ale jen menšina lidí si nebude stýskat po delším čase. Za měsíc přijede bývalá spolužačka z Velké Británie, kde je provdaná, má děti, manžela, ale stejně do ČR pravidelně létá snad dvacet let. Důvodem nejsou jen staří rodiče. Sama už dříve přiznala, že nemít manžela z oné země, tak by se i s dětmi (tehdy menšími) vrátila.

      1. Pro doplneni pohledu osobni zkusenost od nekoho, kdo zil a zije mimo CR 10 let. Paklize nema clovek hromadu komplexu, nemuze nevnimat, ze vsude je neco. Neco funguje lip jinde, neco v Cechach. Ja se taky do Cech rad vracim. A neodjel jsem proto, ze bych doma nasekal paseku a jel si „uzivat“ jinam. Proste bych v Cechach absolutne nemel sanci dostat se k praci, jakou delam a uz vubec ne za odpovidajici ohodnoceni. A to nemluvim o tom, ze i kdyz mam Cechy samozrejme zazrany pod kuzi, celkove mi styl a pristup k zivotu v my momentalni zemi sedi radove vic. Moji znami pracujici v zahranici jsou na tom uplne stejne, takze hazet vsechny expaty do kosiku „jeli si uzivat a na vsechno kaslou“ je nesmysl. Z nejen moji perspektivy ma Ceska republika prilis mnoho temer neresitelnejch problemu, ktery jdou za vsema porevolucnima vladama. A resitelny jsou ted leda otresem radu revoluce, coz muze dopadnou rozumne (min pravdepodobny), nebo taky uplne strasne (velice pravdepodobny).

        1. V Cechach zadnym Cechum vubec nic dulezityho nepatri. VUBEC NIC. Zadnej velkej prumyslovej podnik, zadna velka banka, pozemky, nic. Muzeme se bavit o Agrofertu, ale to je zalostne malo. Nemame zadny Skodovy zavody, zadnou CKD, zadnou Tatru a Batu. Nemame zadnou prumyslovou svetovou spicku (zadny Ferrari, zadny Porsche, zadnej smysluplnej leteckej prumysl). Nepatri nam ani strategicky veci jako energeticka sit nemluve o absurdite s vodovodama. A i velky technologicky firmy nakonec jejich majitele prodaji aby si mohli uzivat devet nul na konte nekde ve Svycarech (viz Avast). Benzina je polska. Ja se jako obcan nemuzu neptat – jak to, ze Orlen koupil Benzinu? Jak to, ze Benzina nekoupila Orlen??? Jak je mozny, ze si nase benzinky rozebrali Polaci a Madari? Kde jsou Cesy Aerolinie? I kdyz bych za komunistu taky emigroval, je do oci bijici, ze tehdy jsme vyvazeli investicni celky – tovarny, cukrovary, stavili jaderny elektrarny a vlastnili uznavanou namorni plavbu a uspesny aerolinky. Je to priserna vizitka polistopadovyho estabilishmentu, ze misto obnovy znicili a rozkradli prumyslovy podniky se staletou tradici (coz se nepovedlo ani komousum) a jeste jsou na to hrdy.

        2. Cesi naprosto ztratili jakejkoliv naboj a touhu delat neco smysluplnyho s vlastni zemi. Vicemene porad vetsinove jedou v predlistopadovym modu „malyho zivota“ a jezdeni na chalupy s obcasnym vyletem do Chorvatska nebo na Hurgadu. Tak od Mnichova na nich muzete stipat drivi a jedinej vysledek bude, ze si jich par desitek necha rozbit drzky na namesti, ale 99% bude zalezlejch doma. Tedy krome pravdolaskarskejch aktivistu, ktery se srocujou kvuli ideologickejm pitomostem, kdyz jim zrovna nic nehrozi. Ale notujou si, kdyz jde zeme do kytek. To je bohuzel fakt a krome horky historicky zkusenosti 20. stoleti za to muzou i tri obrovsky emigracni vlny let 1938, 1948 a 1968. Ultimatni braindrain. Jak pise Mahler, stredoveky kredo „Opustis-li me zahynes“ se ve 20. stol zmenilo na „Neopustis-li me zahynes“. Cechy jsou bohuzel geopoliticky polozeny tak, ze jednou dvakrat za stoleti je kazdej jejich obyvatel konfrontovanej presne s touhle otazkou. Kolik znate prikladu z Cesky historie, kdy se silny osobnosti rozhodli zustat/bojovat a nezaplatily za to zivotem, nebo nedej boze dosahly svyho cile? Ja znam jedinej – Masaryk.

        3. V Cechach je vsechno kazdymu uplne jedno. To na jednu stranu vytvari snad nejsvobodnejsi spolecnost na zemekouli v casech blahobytu, ale taky naprostej bordel v casech krize. Misto smysluplnyho uvazovani o rozvoji se ceska spolecnost utapi v ideologickym pokrikovani a mikrovalkach o to, kdo ji vic rozdeluje, kdo je vetsi vlastizradce, kdo je vetsi estebak a kdo je cnostnejsi nositel odkazu obcana Havla. A nejak ji nedochazi, ze se rozdeluje predevesim sama.

        4. Zadna z vlad az do proklinanyho Babise nemela vubec zadnou vizi jak ma Ceska republika vypadat za 10, 20, 50 let. Naprosto zadnou. Vetsina opatreni a uprav zakonu byla bud naprosto nekoncepcni nebo hasila ty nejvetsi prusery. Rozvoj nula. Jedinej satan Babis rekl „Ja chci, aby nase zeme vypadala takhle, mela takovy a takovy centra excelence, takovy dalnice a takovouhle zivotni uroven“. Je samozrejme diskutabilni, jeste by toho dosahl pomoci svyho odsavani dotaci, ale oproti komukoliv jinymu byl uz tohle masivni rozdil a za dobu co byl u vlady se spousta veci hnula. Prectete si volebni programy vsech ostatnich stran. To jde od nicnerikajicich ideologickejch floskuli u TOP09 po naprostou haluz a nepochopeni dnesniho sveta u Komunistu. A tohle je mimochodem jeden z nejvetsich rozdilu mezi tou castecne balkanskou politikou u nas a na zapade. Zapadni staty, i kdyz je jejich politika casto naprosto absurdni (Energiewende v Nemecku), chaoticka a smesna (cokoliv v Italii) nebo zpomalena a aktivisticka (Spanelsko) vedi vicemene co chteji a potrebuji. A zakladni veci, jako infrastruktura, energie a potraviny si tam vetsinou proste ohlida kazda vlada at nalevo nebo napravo. Ma to samozrejme vykyvy – viz dnesni situace v Nemecku. Ale i tam to neni neresitelny, protoze Nemci muzou kdykoliv restartovat jaderny elektrarny a otevrit Nordstream 2.

        A ted mi uprimne reknete – jakou vidite budoucnost pro takovou zemi? Z hlediska Evropy naprosto nepodstatnou? Myslite, ze se nekdo bude rozpakovat hodit nas pred palubu? Vzpomente si, co se stalo Recku a to je preci jenom povazovany za „zapad“. Geopoliticky ma cenu obnova Rakouska ve forme federace CR + Slovensko + Rakousko + Madarsko (eventualne Slovinsko), protoze jinak se zase stane presne to, co rikal uz Palacky a na co presne par desitek let po jeho smrti doslo. Sezere nas bud Nemecko nebo Rusko. Takze az se rozpadne EU, zadna z tech 4 – 5 zemi by nemela moc vahat. Na pravdepodobnost takovyho kroku bych si ale sam moc nevsadil.

        1. No, zrovna s tim Rakouskem… to dojelo mimo jine na to, ze bylo naprosto ve vleku Nemecka.

          Cas od casu potkavam c.k. nostalgiky, kteri razi teorii o tom, ze kdyby se nerozpadlo, mohlo zabranit 2SV. Kdyz se zeptam jestli stejne jako zabranilo 1SV, tak se tvari, ze ta otazka nepadla.

          Co se emigracnich vln tyce… zapomnel jste tu po roce 1989. Ta zas tak mala taky nebyla.

          1. S tim plne souhlasim, nejsem c.k. nostalgik. Naprosto chapu Masaryka a Benese, ze situace v Rakousku byla neunosna. Ale pro maly narody v centru Evropy daval ten stat smysl – proto jsme se taky po Jagelloncich s Habsburgama spojili. Ze se situace diky nemeckymu nacionalismu a madarskymu sovinismu „zvrtla“ je pravda a co z toho vzeslo si jeste dneska nemalo lidi pamatuje. Samozrejme je otazka, jestli by se od takovych tendenci interesovany staty dokazaly oprostit. I kdyz bych si to pral, bojim se, ze spis ne. Psal jsem to teoreticky…

            Pravda, odliv v roce 89 byl taky velkej.

            1. No a proto, ze se to „zvrtlo“, tak to prestalo tem malym narodum davat smysl.

              Mimochodem… malych… Cesi byli s Rakusany sul nul…

            2. Smysl ten, že by šli jednodušeji poněmčit a před obrozením už český národ prakticky neexistoval.Ve městech jedině němčina. A o jakém spojení Jagellonců a Habsburků mluvíte? Asi jste v dejepise chyběl,když se probíralo,co se stalo a potom dělo v bitvě u Moháče

              1. O zadnem spojeni Jagelloncu a Habsburku jsem nepsal. Casove „po“ Jagelloncich (ano, po bitve u Mohace) jsme se spojili (= ceska slechta se rozhodla) s Habsburky. To snad neni tak tezke na pochopeni, ne?

        2. Díky za komentář. Plně souhlasím s tím, že bez plánu, co a jak dělat dalších 20-50 let to nepůjde. Komunisti něco vybudovali a pak se tady z toho x let žilo (ať již zásoby, podniky, atd…) a teď bude na současné produktivní generaci se uskrovnit a budovat, aby naše děti, nebo spíš vnoučata měla šanci žít „ve vlastním“. Komanče jsem zažil na začátku puberty a nijak je v oblibě nemám, ale léta hloupého rozporodeje a zhasínání na tvorbu nové elity se nedají zapomenout.

          Tomuto národu chybí elity, ale je tu přemíra nihilismu, či přístupu ať mi chcípne kráva, když sousedovi aspoň koza. Ale to jde už od hlavy. Trošku OT: např. nechápu glorifikaci Dubčeka. To lidi nemají vůbec žádnou paměť?

          Co mi vadí, jsou výběrová řízení, která preferují zahraniční dodavatele. Pak se tu nic vybudovat ani nedá.

          Přesto si myslím, že má smysl se snažit o změnu. Akorát to nepřijde ze zhora, ale je potřeba postupně budovat odspodu, novou verzi národního obrození. Ale s kým? každý jsme ve svých bublinách, starostí uživit rodinu nad hlavu…

          Jediné, co mě napadlo, udělat obecný „volební program“, který obsáhne dostatečně detailní principy, na kterých je shoda a co by mohli podpořit přeběhlíci ze všech stran, kterým není osud země u zádele. Co bych řekl jako ne zrovna ideální ukázku např. v oblasti životního prostředí: Krajina je obhospodařována tak, aby zadržovala vodu. Nebo vodní plochy jsou v takové kvalitě, že se lze vykoupat bez zdravotních následků.

        3. Jsem pryc o neco dele, ale mluvite ale mluvite mi z duse.
          Pripomel jsem si, jak se tehdy me vzory, spicka v oboru museli plazit a doprosovat, aby mohli jit po praci jeste nekam na kseft.
          To me tak znechutilo obor i Cechy…
          Zachranou pro me byl studijni pobyt v zahranici, kde jsem zjistil, ze tam lide z meho odoru nikam po praci vydelavat nechodi, ziji si relativne dobre a jsou spokojeni.
          Jeden z klicovych impulsu, kdy jsem si rekl, ze uz to nema cenu byl, kdyz tenkrat ministr Dyba, Klausuv velky souputnik, v nejake te nedelni debate s moderatorm Cernym naprosto vazne prohlasil, ze „lidi si proste budou muset zvyknout, ze normalni clovek si normalni praci na vlastni bydleni za zivot nevydela“.
          Pro mladsi rocniky, tenkrat sly ceny priserne nahoru a platy vubec.
          Tohle je ten Klaus, ktereho si ja pamatuju.
          Proste blekoty o utakovani opasku, a pry za 10 let budeme jako Nemecko. A pak prisel s tema jeho balickama, protoze i kdyz rozprodavali obrovske majetky, tak zbankrotoval.
          Protoze jsme opusili vychodni a jizni trhy. Ano Rusko nemelo penize na placeni, ale nabidlo nam barter za energie. A to jsme odmitli…

    2. Však také straníci, kteří za socíku zastávali vyšší pozice a zlehka přikrádali, se na sametovku vyloženě těšili.
      Můj náměstek, vlídný šéf, který drobně kradl, ale uměl zamhouřit očko i když si ( přiměřeně ) přikrádali i zaměstnanci, udělal zářivou kariéru.
      Po hadráku se stal prezidentem AMK , a jestli ho nezavřeli, čile buduje kapitalismus dodnes.
      ( Nezavřeli. Byl chytrý a dokázal opustit tu teplou sesli sám a včas. )
      😀

  10. Nic nebublá. Lidé z alternativy mi sice u mně poslední dobou častěji volají, že bude demoška (na tu se takto, podle řečí, chystá dost lidí, to ano, ale těžko říct kolik skutečně dorazí), či že že bude ta či jiná akce, ale principiálně jen takové oťukávání. A u některý to nejspíš bude oťukávání na pokyn řídícího důstojníka neb jak mi již dříve sdělili přátelé ve státních službách, že bych bezpečnostní prověrku nedostal…
    Jo, jo extrémista.
    Z čehož nám malinko opět povyplývá, že nestane-li se zázrak, pak Kartágo bude zničeno, Sodoma s Gomorou lehnou popelem. Nebo spíš někdo si koupí levně zkrachovalý provoz nebo se prostě jen zbaví konkurence = budeme tím chudým skanzenem, Goletem v údolí ale bez víry a budoucnosti. To Vidlákem navrhované políčko opravdu nebude ztracený čas a energie…

    A jestli se někdo momentálně raduje, že poklesly ceny energií (o 20 % ?), tak vězte, že za ty vysoké ceny už mají výrobci nakoupeno, a že je budou muset promítnout do cen svých produktů (a vynásobit 1,21 DPH). Oškubají nás do hola.

    1. Obávám se, že lidí bude dost málo. Před týdnem jsem se zeptal jednoho známého (výše postavený v bankovním sektoru) a Pražan, spíše z legrace, jestli jde na demošku. Ačkoliv naprosto na naší vlně, Aktuální Konflikty má přečtené denně místo Lidovek ke kafi, současnou vládu nemůže ani cítit, o politiku se zajímá, ale netušil, že se vůbec něco chystá a o čem to mluvím. O demonstraci i já sám jsem se dozvěděl zde, pak jestli se nepletu, nějaká zmínka se mihla na Pravém Prostoru a poslední je web pro maminky eMimino, kde je k tomu i diskusní téma, kdo se z nich chystá se demonstrace zúčastnit. Už jsem zde někde psal, že v oné diskusi zaznívají názory deonestující, či přímo vyhrožující, znáte to, slezina nevzdělaných dutohlavů, sympatizantů SPD, závislých na dávkách, málo vydělávajících a ještě k tomu proruské existence…

      Takže pro Vidláka pozor na policejní psovody s jejich mazlíčky (pokud mladá maminka z eMimina nekecala, že její manžel tam bude se svými kolegy služebně), aby nám nechtěně nesehrál úlohu Martina Šmída, alias Zifčáka.

      1. Možná z toho bude pěkný bratrovražedný boj, z jiného silového ministerstva se tam chystá jít demonstrovat (jako doopravdy) snad celá administrativa, tolik k popularitě Černochovic splašené Janky…
        Nicméně, pokud to nesvolají odbory (Středulova šance na prezidentství?), tak z toho bude jen zmlácený hlouček extremistů v ČTV prodaný jako zbití Putlerovci (Orteláci atp.) navíc dorazivší v zanedbatelném počtu.

        1. Ale nestrašte, nic se nestane.
          Na Václaváku bude tentokrát opravdu hodně lidí. Postupně se to dává na vědomí a dokonce na demonstraci upozornila na Primě i Wolfová. Věřte, že Václavák bude přeplněn.
          Odbory a Středula? Ne to by už nevyšlo. Na Středulu lidi kálej.

          1. jen na okraj, to „opravdu hodně“ odhadujete na jak vysoké číslo?

            V minulých dílech DEMO-demokracie jsme viděli:
            Demonstrace 2016, Konvička M., Praha – cca 16.000 lidí v ČTV uvedeno 4000
            (mám fotku zaplněného Hradčanského náměstí až k Toskánskému paláci z pódia)
            + provokace stran nejspíše policie a určitě xindlu z antify
            = A NIC!

            Demonstrace MiChPrDu, plná Letná + mediální podpora jak hrom = A NIC.
            ——–
            Takže, aby se něco začalo dít, je historicky potřeba 1 plný Václavák, nejméně 1 mrtvý (nebo alespoň jako) student a o hodně víc zobuškovaných. Slzáček a vodní děla pochopitelně all inclusive.
            Studenti mimochodem nedorazí.

            1. Nedávno jsem sledoval ve Francii jak do lidí házeli granáty a za tu dobu byla spousta zmrzačených a byli i mrtví.
              A to tehdy vestíci demonstrovali kvůli bídě a zmaru dva roky. Před pár dny jim hošan prozradil, že si naopak žili v nechutném luxusu, který pro ně tímto končí …. takže já bych si nedělal iluze o nějakém „A NĚCO“, když tam někoho umlátí.
              Kdepak, tenkrát byl komunistický režim tak veganský, že nejen že nikoho nezabili, ale ani vážně nezranili. A Soros musel toho Šmída zinscenovat, aby měly štáby světových presstitutů, co se v Praze usídlily týden předtím, co vysílat a spustit tu revoluci.

              Dnes když jich 10 umlátí a 100 posadí na projevy nenávisti, tak to budou komentovat jako oprávněný boje demokracie proti putinovské kontrarevoluci. A uvidíte, že značná část populace bude vraštit čelo a špulit pysky odporem k tomu strašnému Putinovi, co rozeštvává lidi proti SPOLU a Reichu verze 4.0.

              1. Frantíci jsou kapitola sama pro sebe.
                1) demonstrují furt, za cokoliv. Takový národní obyčej.
                2) házeli výbušky, s ostrými, ať již obranými či útočnými vojenskými by to byl masakr, co by se vymknul v revoluci. To neznamená, že výbuška neutrhne ruku, nohu, hlavu. Taková klasická česká V100 utrhne i větev ze stromu.
                3) 1989 byl to gen. Alois Lorenz (áno, pak investiční skupina PENTA, áno „Ti hoši co spolu mluví“), komu vlastně vděčíme za sametové odevzdání republiky a žádné potrestání hříšníků.
                4) Soros v tu dobu nebyl zapotřebí a věnoval se jiné „bohulibé“ činnosti – útoku na britskou libru
                5) Toho 3.9. naprosto nedovedu odhadnout, byť nějaké scénáře vidím, ale na nějaký zásadní výsledek je ještě příliš brzy. Ještě je příliš dobře, ještě budou mít lidi plnou hlavu začátku školy a VŠ studentům ani nezačal nový a podstatně ekonomicky krušnější semestr.

                1. Co jsem tehdy zjišťoval, tak to nebyly jen akustické výbušky, ale civilní verze granátů s podstatně sníženým účinkem, ale přesto schopné nadělat pěknou paseku. Fakt je, že většina lidí přišla o končetiny, oči nebo život proto, že od nich neodskočili nebo že někteří je zpočátku chtěli odkopnout nebo hodit zpět.

                  1. dneska tomu říkají omračující, ohlušující nebo zábleskové. Princip je ale pořád stejný, práškový hliník s chloristanem draselným vede k nepříliš brizantní explosi. Podle množství směsi v „granátu“ a vzdálenosti poškozeného pak vypadá i úraz, relativně běžná jsou ztrátová poranění končetin i smrt. Na krátkou vzdálenost jsou prostě devastující, a podle obalu (papír, plast, hliník) mají i střepinový efekt, opět mnohem menšího dosahu, než kdyby šlo o litinu nebo ocelové kuličky. Explose ale může zvednout štěrk, kamínky ze svého okolí a pak je efekt o dost větší i na větší vzdálenost.
                    Primární účel je ale jen ohlušení, oslepení a následná dezorientace (a únik).

                    1. to se ale bavíme o tuzemských.
                      V té Francii, jak mě překvapilo, měli prý i plnotučnější náplně.

                      V ruce jsem to ale neměl, jen jsem zjišťoval, co tam po nich taky hází – na internetu. A samozřejmě jsem se mohl stát obětí desinformací.

                    2. Nevim jak ve Francii a co tam pouzivali, ale uplne mi stacilo, jak Makron prohlasil, ze 75 leta pani s frakturou lebky po rane obuchem uz priste bude vedet, kam nema chodit.
                      Videl jsem pak video na youtube. Proste stala na chodniku, zadnou dopravu nelbokovala, ani policistum nevyhrozovala.
                      A pak ji jeden sejmul.
                      A o neco dvive jsem videl video z Barcelony, jak si jeden policista vytahl ani 30 tetou pani nahoru po schodech a pak ji jeden po druhem zlamal vsechny prsty na jedne ruce.
                      Dobre vedel co dela. Udelal to schvalne, aby vedela, ze referendum do domokracie nepatri.

                      Od te doby vim, ze EU demokracie neni a taky to vsude rikam, a vsude se mi smeji.
                      Zatim jsem ale rikal, ze za komancu to byl horsi.
                      Od letoska rikam, ze za komancu to bylo lepsi.
                      Podepsal se na tom castecne Babis, ale hlavne Fiala a valecnicke choutky te dnesky sqadry.
                      V Afghanistanu krvaceli SSSR sami, nas do toho netahali. Dneska je to presne naopak.

                  1. Mě culpa, máte pravdu. Sekl jsem se o 2 roky, i když nepochybně nějakou dobu takovou operaci musel připravovat, což muselo nutně významně vázat jeho zdroje. Domnívám se, že za rokem 1989 stály i jiné síly. Rádio Svobodná Evropa měla finance z Kongresu a od CIA.

      2. Já bych tam také nesla. Nevěřím na hýkání v ulicích. Ani Michprdi si nic nevyhýkali. A to jim fandil celý mainstream .
        Navíc si myslím, že politika se už dávno nevaří v Kotlině, pokud někdy vůbec.
        Volím SPD a myslím si, ze dva zástupci ve frakci IDE mohou udělat víc, než nějaká demonstrace v Praze.
        ( Jenom můj názor. )

  11. Zdravím Vidláku.

    Připomněl jsi mi tvé vysvětlení prohry na Bílé hoře a popravy 27 českých pánu. Tehdy, dle tebe, české stavy nebyly ochotné financovat svoje zájmy.

    Dnes je to stejné, proto se blížíme k druhé porážce na “Bílé hoře” a majetek českých pánů podnikatelů bude opět rozdělen mezi “cizáky”.

    Kruh bude uzavřen a začneme opět nanovo.

    1. Asi bych se divit neměl, ale já fakt celé své mládí a rannou dospělost poslouchal od svých šéfů, jak podnikatelsky dokázali tohle a tamto… a vypadali, že se porvou s celým světem. A teď mluví o tom, že budou zavírat… a nic. Žádné odhodlání.
      Když i ti, kteří skutečně dokázali uspět ve světové konkurenci, nemají dneska co dodat a útrpně čekají na svůj konec… tak jsme asi opravdu v prdeli.

      Nebo je to tak, jak říkal Hudec/Godot? Že náš blahobyt nezajišťovala ani EU, ani ty světově velké podniky, ale levný ruský plyn?

          1. Rezignace a únava pacienta, kterého při životě, často i bujarém, stále držely na nohou jen transfúze krve. Přesněji energie, ropy a plynu, kovů, prvků vzácných zemin. Pacient postižený demencí si hadičku s transfúzí sám odpojil.
            Asistovaná sebevražda v přímém přenosu.

    2. Už se to téměř stalo. V dnešní době cizáci bez problémů preplatí zaměstnance těch nás pár zbylých českých podnikatelů, kteří jsme začínali v devadesátých letech. Takže rychle prodáváme firmy ať je do důchodu alespoň na to máslo

  12. Obyčejní lidé vždy jedli chleba suchý,na jiný neměli. To jen za socialismu je rozmazlili, že je pro všechny. Máslo,i když bude za 200 stovky si cílovou skupinu kupujících najde. Nelze říci,že Češi na něj mít nebudou. On ho nakonec někdo koupí a Madeta bude mít zisky pořád. A socky si utáhnou opasek a máslo jen na vánoce. Možná.

    1. Podívejte se na silnice.
      Šňůry ne zrovna levných aut, často vidím kusy za milion a víc – a nevadí jim palivo za 40-45Kč/litr..

      Pane Vidláku,
      možná je to tím, že ti skuteční borci, co před 33 až 37 lety začínali „soukromě“, v upravené garáži, vlastníma rukama, umem a vědomostmi úplně od píky, mají dneska už dost.
      Dost na to, aby to tady doklepali nejen oni, ale i jejich děti a vnuci. Stát jim celou dobu a jejich kariéru jen ztěžoval život zbytečnou byrokracií, státní úředníci jim házeli klacky pod nohy – a oni by se teď měli postavit za stát?
      Stavět se za zemi plnou idiotů, kteří je v začátcích, v devadesátkách udávali, nebo jim minimálně nepřáli? Za zemi, vedenou ještě horšími idioty (s ideologií a médii za zády), kterým tihle idioti dole, uvěří do puntíku všechno?
      Pamatujete si, co říkal o vzdělanostním složení obyvatelstva president Zeman? Nemýlil se ani trochu!
      Ba dokonce si troufám napsat, že své tehdejší procentuální vyjádření ještě zmírnil.
      Proč by to doprdele, ti úspěšní podnikatelé tedy měli „pro svůj stát“ dělat? Přitom – sám si těchto lidí neskutečně vážím, protože totéž mám sám za sebou. Jestli to vydržíte dočíst, pochopíte i proč.
      Tímto se předem omlouvám, že budu delší, než obvykle.

      Moc dobře si pamatuju svoje začátky, ještě v druhé půli osmdesátek, na tehdejší tzv. „Povolení MěNV k poskytování drobných služeb obyvatelstvu“, vydávané za 200,-Kčs kolek od září roku 1986.
      Pamatuju si reakce svých tehdejších sousedů z paneláku, kdy jsem na velké domovní schůzi, požádal o pronájem tehdy už dávno nevyužívané kočárkárny. Byl v ní už jen bordel, očesané zbytky starých kočárků, kol a odložené všemožné krámy, protože všechny lepší a dražší věci, si všichni obyvatelé nechávali na patře, nebo to měli zamknuto v oplechované sklepní kóji.
      Nabízel jsem svým tehdejším sousedům, že tím nájmem, který jsem ochoten platit z budoucího, malého RTV servisu i pro kolegu z městečka, nemalým dílem přispěju do stále se tenčícího fondu oprav domu.
      Že bývalou, prakticky nevyužívanou kočárkárnu vyklidím, zkulturním, utěsním a zateplím, barák z toho bude mít prospěch a navrch se postarám i o STA nejen v našem, ale pěti dalších, sousedících panelácích.
      Můžete si snadno domyslet, jak jsem asi dopadl.
      Do očí mi samozřejmě nikdo nic neřekl, natož tak, že s tím zásadně nesouhlasí. Jen pár férovějších lidí se poptalo na podrobnosti, jako jestli prý tam budu dělat hluk nějakými stroji apod., přitom už v žádosti domovnímu výboru, která visela i na nástěnce, jsem podrobně uvedl, pro jaký účel chci prostor pronajmout.
      Nakonec nesouhlasila výrazně nadpoloviční většina (asi 70%) nájemníků, přičemž všechno to osazenstvo byli plusmínus nějaký ten rok moji vrstevníci. Co se nestalo :
      O necelé 2 roky později, si ve stejném prostoru (a zřejmě po úplatku předsedovi SBD) udělal skladiště jiný soused, takový překupníček různého nedostatkového, hlavně ale potravinářského zboží, natahaného převážně z prodejen Kvatro Slušovice a podobných. Naftovou kombi verzí Volhy M24, na jezedáckou naftu z práce. Kvůli tomu se do suterénu celého paneláku, tedy i ostatním bydlícím do sklepních kójí, nastěhovala doslova hejna myší i jiné havěti, která tam do té doby nebyla.
      Jeden čas to bylo tak kritické, že v jednom ze dvou sklepních oddělení, bylo pohromadě nejspíše víc myší, než bývalo zástupců partají na domovní schůzi v sušárně..
      Několikanásobné pištění tehdejších, při volnějších jádrech i poměrně hlasitých, televizních řádkových rozkladů, by tam při realizaci mého záměru tyto tvory přilákalo jen dost těžko..
      No, už je to naštěstí dááávno pryč, ale ta pachuť, ta mi v hubě bohužel zůstala.
      Byl jsem tehdy plný síly a energie. Bylo mi pětatřicet a nečinilo mi nejmenší problém, udělat jednu směnu v hlavním zaměstnání, ve velkém RTV servisu a po práci „jít na další šichtu“, ale na svém a za sebe. Dobře, že jsem to udělal, neboť onen velký RTV servis, ten byl v roce 1994 bývalým ředitelem, který jej odkoupil doslova vytunelován, následně zlikvidován – to už tam ale polovina původního osazenstva nebyla.
      Část kolegů se zařídila jako já, část si našla jinou práci v oboru.
      Právě práce v tom velkém RTV servisu, kde občas to procentuální zastoupení idotů a debilů v české populaci, přinutilo mne a mnohé kolegy, vyběhnout z dílny a doslova bránit čest přijímacích techniček, mě připravila o značnou část iluzí o českém národu jako takovém.
      Seřvat naprosto nevinnou ženskou, která ten zákazníkův obstarožní přístroj ani neporouchala, ani neopravovala – a neuvědomit si, že za prosklenou stěnou sedí devět až jedenáct chlapů – na něco takového, musí dotyčný řvoucí tvor, být mentálně skutečně na hranici debility.
      Víte, mám bohužel takovou pitomou povahu, že některé negativní věci a události, ze mne vyprchávají podstatně pomaleji i déle, nežli z jiných lidí. Někdo by si, krutě zjednodušeně, mohl třeba říct, že asi neumím, nebo snad ani nechci odpouštět – či aspoň nad tím mávnout rukou, ale tak to není.
      Možná je to způsobeno i tím, že díky specifické profesi, jsem přicházel v hlavním zaměstnání, ale hlavně při této vedlejší činnosti, do styku se spoustou nejrůznějších lidí, charakterů a povah, takže mne ty iluze ohledně Čechů už dávno opustily, pardon.

      Měl jsem tenkrát práce nad hlavu a prostorná kočárkárna (32 b.j. paneláku), budoucí dílna napůl se skladem, by mi tenkrát vytrhla trn z paty. Už tím „strategickým“ umístěním baráku jako takového, vlastně i kočárkárny přístupné bez bariér, jen kousek od zadního vchodu do paneláku.
      Byl jsem relativně mladý, nicméně televizory byly tenkrát zatraceně těžké, zvláště pokud jste ten den vlekli už třeba pátý či sedmý. Vyřešit se to dalo šikovným „podvozkem“, kdy bych při překládání z kufru auta nemusel ten těžký krám vůbec zvedat, jen „šoupat“, na podvozku až do dílny. A i do dílny jsem měl vymyšleno k budoucímu „ponku“ řešení takové, abych si i s přepravou 65kg objemných, sovětských televizorů, vystačil jen sám. Běžně byly sovětské Rubíny, ale i některé Videotony „dvouchlapovky“ ne snad tolik kvůli váze, ale kvůli své objemnosti a často také klouzajícímu, klavírovému laku.
      Soused překupník nedostatkových potravin a zboží brzy skončil (ne kvůli těm hlodavcům) a kočárkárna toho baráku, kde už leta nebydlím, je stále jen odkladištěm bordelu, ze kterého nikdo nic nemá.
      Ale hlavně, že na tom skladišti bordelu nikdo nevydělává – to by tak hrálo!
      Nakonec jsem, dost pracně i nákladně, ale přece jen vytvořil vyhovující dílnu v domku rodičů (kde dnes bydlím i umřu), třebaže už nebyl tak „strategicky“ umístěn, jako ten dotyčný panelák.
      Nebyla to sranda, byla to druhá půlka osmdesátek a jistě si mnozí pamatujete, jak – co a za kolik, bylo tehdy k sehnání. Jenom díky slušným a inteligentním zákazníkům jsem měl spoustu kontaktů všude možně a mohl tedy svůj tehdejší záměr realizovat. A jinými mými zákazníky, tehdy ještě dlouho byli (a občas stále jsou) i „starousedlíci“ z toho dotyčného paneláku..
      Nad tímto jsem dokázal už dávno mávnout rukou, ale ta pachuť v hubě, ta sviňa zůstala.
      O chování dalších bolševiků, co nastoupili po tom předchozím, o tom se už raději rozepisovat nebudu.

      Vážení alternativci:
      Uvědomte si prosím, že máte co dělat právě a převážně s takovouto sortou lidí, jako bylo to osazenstvo paneláku. Máte co do činění s lidmi, kteří jsou schopni Vám závidět i hlasitější prd.
      Doufám, že jste si toho plně vědomi.

      1. Ne, ze bych nesouhlasil…

        Jen podotek. Kdyz ma lod diru, nebojujete za kapitana a vlastnika. Bojujete za sebe. Samozrejme pokud nemate pod posteli v kajute svuj nafukovaci clun. Pak vam to muze byt sumak.

      2. Ano, to je silný příběh.
        Jen abych se přiznal, nejsem lidumil z povolání a to, že cítím průser a hledám mustr na to jak bych se měl zachovat, neznamená, že mám starost o lidi. Mám starost o své blízké, kamarády a samozřejmě i o sebe. Ostatní mě můžou být tak říkajíc ukradení a to, že jsem zde znamená jen jediné: hledám cestu. Dost se obávám, že to hledání bude neúspěšné, ale díky i za různá doporučení kudy dál. I to je posila.

        1. Homere Simpsone,
          i já mám blízkou rodinu, děti a vnoučata, třebaže tu o nich téměř nepíšu. I já mám starost, co s nimi bude, nebo jak se s tím vypořádají, protože věčně a do všeho jim kecat nemůžete.
          Když jsem například slyšel od mladší dcerky, že se i se zeťákem rychtují volit piráty, tedy STAN plus piráty – to jsou momenty, kdy zaváháte nad tím, zda jste je vychoval dobře, nebo začnete usilovně přemýšlet o tom, co to způsobilo.
          Já už to dneska vím a oni taky, i starší dcerka a oba zeťové.
          Jsou za tím „ty internety“, jejich někdy až nadužívání a všudepřítomná masírka na nich. Kamkoli se tam vrtnete, ať už je to idiotský Lukačovič, Zuckerberg či číňan, všude narazíte na drsnou mediální masírku.
          Protože – oni už v tom víceméně vyrůstali. Jsou s internetem přirozeně a samozřejmě sžití tak, jak my už nikdy nebudeme, přestože jsme byli u jeho úplných začátků u nás.
          Nebo právě proto? Že my si pamatujeme internet ještě kultivovaný, jako zdatného pomocníka, nikoli škodiče?
          Homere, Vaše hledání bude neúspěšné. Protože český člověk, to je tvor tak výjimečně sobecký a závistivý, jakého nenajdete jinde na Zemi.

    2. Jojo, návrat do roku 1900, vlastně ne, tam to nebylo uhlíkově a dusíkově neutrální, že?

      Občas se ptám eurohujerů, jak bude vypadat podle nich uhlíkově a dusíkově neutrální Evropa .. říkám tomu eurostředověk a stejně jako se těmi komunisty tím názvem ubližuju středověkým lidem, kteří dělali co mohli, ale technologii neměli, kdežto eurobolševici dělají co můžou ABYCHOM technologie neměli.

    3. Sibylo,
      ty Vaše socky už většinově nemají co a kam utahovat – už teď. Nebyli na dovolených a žijí z ruky do huby.
      A podzim se zimou teprve přijdou.
      Máslo nahradí nějaké ty odporné Kuneroly (s odpovídajícími následky pro zdraví), protože budou k řešení důležitější věci.

  13. Já jsem tu o podnikatelích napsal, svou osobní zkušenost a názor na ně a byl jsem promptně vykopnut. Ano dopustil jsem se zjednodušení a naházel jsem všechny do jednoho pytle. A tak to samozřejmě nikdy není. Takže to zkusím z jiného úhlu.
    Po převratu CIA v 89- tém jsme naskočili do báječných let privatizace, kapitalismu bez přívlastků a neomezené svobody. Cílem podnikání bylo vydělat, osamostatnit se, nabýt sebevědomí… jenže v celém tom procesu jsme zapomněli na takovou podružnosti, na člověka. Na zaměstnance. Na to, že moc a bohatství také přináší velkou zodpovědnost. Naše podnikatelské prostředí vygenerovalo spoustu sebevědomí, dravosti, umí, sobeckosti…ale žádnou moudrost a soucit. Čest výjimkám Alefe. A dnes chceme , aby z tohoto prostředí vzešlo něco nadosobního, něco nezištného, překračující rámec nového SUVéčka a dovolené v Karibiku?

    1. Přesně,co může vzejít z tohoto prostředí odkojenců Klause a jeho každý se musí starat sám o sebe neexistují špinavé peníze neviditelná ruka řeší vše

  14. Vidláku, 2 otázky:
    1) ad Madeta: kde má Madeta těch 300 mil. loni vykázaného zisku?
    2) je řešení, že se nějakému podniku nasype x stovek milionů z peněz jiných poplatníků? problém se pouze posune, ale nevyřeší. ale lidem v soukromém sektoru opět ubyde peněz, nebo díky tisku znehodnotí úspory. Divím se, že toto pan Teplý a ostatní podnikatelé nevidí.

    1. Stejně tak Kvido Štěpánek Isolit Bravo. Zisk 100 miliónů za rok,tak se financuje konvoj na Ukrajinu. Takoví podnikatelé jsou za vodou, tak co by hasili,co je nepálí. Sláva u kravína,to je dnešní trend a oni jdou s proudem.

      1. No to víte, stejně tak JUTA a.s. bije na poplach, že to od 01.01. zavře kvůli drahým energiím. Možná že kdyby si odpustili benefiční koncert na podporu Ukrajiny za účasti ukrajinských umělců v Divadle Broadway v únoru, tak by teď nemuseli propustit jednu, dvě samoživitelky.

    2. O zisku Madety nic nevim, to mozna az prijde Vidlak.
      Ale nejak mi neni jasne, proc by maslo melo byt neprodejne za vice, nez 70Kc.
      Aspon pred par dny tu nekdo postoval, ze dvojnasobne zalohy na proud nevadi (puvodni 6kKc), pry se to da v pohode ve dvou zaplatit.
      Samozrejme se jim bude setrit a nebude to pro uplne kazdeho, ale to je v souladu s dnesni oficialni politikou a s lidmi u vesla to naprosto nehne.
      Vlada (nejenom Fiala) uz prece nejaky cas lidem rika, ze budou muset uskrovnit, kdyz nam ten Putin vyhlasit tu ekonomickou valku.
      Predevcirem Macron slavnostne vyhlasil, ze obdobi hojnosti je u konce.
      Ze Nemecka je slyset, ze je to dobre, ze jsme stejne moc plytvali a nebylo udrzitelne…
      Jenom z USA to vyzniva jinak, tak chteji zvysit tezbu domaciho plynu a omezit vyvoz. Biden si zatim plka to svoje „udrzitelne hospodarsvi“ a odklon od fosilnich paliv, ale spolustranici uz cuchaji volebni pruser za dvermi, tak obraci.

      Vzhledem k vyse uvedenemu si myslim, ze se jede podle davno schvaleneho planu. Putin je pouze primel preradit na vyssi rychlost, protoze se ted maji na koho vymluvit.
      Uz kdysi na Kydech jsme se prece smali tem Gretinym blabolum, za ktere ji tleskali v europarlamentu ve stoje, jak jsme moc rozezrani, plytvame, a vubec.
      Jak letani musi byt drasticky omezeno, zivocisne potraviny (ejhle maslo) musi byl nahrazeny rostlinou a hmyzi vyzivou. Auta fuj…
      Import uhli pres celou zemekouli je detail, kterym se ted nema smysl zabyvat, jsme prece ve valce – tot univerzalni „protiargument“ na jakekoli rozumne vyhrady.
      A komu by to jako vysvetleni nestacilo, pro toho tu mam nalepky jako kremlobot, nebo Putinuv agent.

  15. Ukrajinska protiofenziva se asi blizi ke konci, a vzhledem k absenci zaplavy clanku o ukrajinskych hrdinech a tisicich mrtvych Rusech to vypada pro Zelenskeho nedobre.
    Jediny clanek o Ukrajinskem vitezstvi, ktery jsem zachytil, je jak chytri Ukrajinci vyrezavaji ze dreva makety americkych raketomeru a hloupy Rus na ne plytva drahe rakety.
    Ale to asi nebude ten kyzeny uspech ukrajinske protiofenzivy. Mozna je uspech protiofenzivy tajny, aby se to nedoneslo Rusum a ti toho pak propagandisticky nevyuzili.
    Budu muset pocat na nejake ty novinky od Strelkova, ten jiste nezklame a neumetelstvi a zrady obvini par ruskych cinovniku.
    A kdyby nechali sefovat jeho, tak by uz byl minimalne v Lisabonu.

    1. Ukrajinské vedení zavolalo PRRR. Prý válka má ráda ticho a nelze neustále o všem informovat, prý se připravuje návrh zákona, který zakáže komukoliv kromě oficiálních médií sdělovat cokoliv o situaci na frontě.
      Před dvěma dny ukrajinská strana psala a mluvila o protiútoku na celém pravém břehu Dněpru; ruská o útocích v 5 úsecích fronty. Celé haló spustilo jedno hloupé prý „ruské“ video a vítězný ukrajinský pokřik v sociálních sítích. Ranní a večerní zprávy GŠ VSU o nějakém protiútoku ani nešpitly. Byly jen zprávy z ruské strany a oslavná videa známých pro-ukrajinských blogerů, kteří „bojovali“ již v ulicích Chersonu. Včerejší ticho ve zprávách GŠ VSU pokračovalo, ruská strana rozebírala útok ve 3 úsecích fronty, kde se VSU podařilo postoupit o 1-5 km než byli zastaveni, a silné ostřelování Kachovky, Chersonu a Záporožské JE, britské zprávy mluví o průzkumu bojem. Jen dvě věci upoutaly mou pozornost a vyvolaly dost otázek:
      – na předměstí Chersonu chytili pár lidí s minometem, kteří se chystali ostřelovat město( byla to jen tahle skupina, jejíž zadržení někdo natočil? Pokud ano, tak je to s partyzánským odbojem hodně bídné. Pokud ne, tak ruská strana má velmi dobré utajení operací a je úspěšná v likvidaci agentů protistrany.)
      – spojenecké síly nepoužily k zastavení útoků ani letadla ani vrtulníky (Proboha proč? Jediný důvod, který mne napadá je utajení reakčního času a polních letišť vrtulníků.) Dokonce nechali fungovat 3 přepravy.
      Jen tak mimochodem se objevilo info, že hlavním úkolem pěšáků v jednotkách v první linii na téhle frontě je zabránění průniku diverzně výzvědných skupin do týlu, na víc jejich počet(osob na 1km fronty) nestačí. V případě útoku má zafungovat dělostřelectvo, pěšáci se mají stáhnout do druhé linie, aby dělostřelectvo na ně nemuselo brát ohledy a vyčkat posil.
      Večer se ruská strana shodla, že tenhle protiútok byl jen krycí manévr a skutečný bude jinde, navrhují úsek u Charkova nebo protiútok u Barvenkova/Izjumu, neb místní jim hlásí zvyšování koncentrace ukrajinského vojska. Ukrajina nutně potřebuje vítězství do schůzky v Ramsteinu 9.září, kde budou ministři opět rokovat o další várce pomoci Ukrajině a Zelenský potřebuje záminku pro odstranění Zalužného.
      PS. Protiútok na frontě s jednou rotou, 9 tanky a 6 BVP? Tolik totiž útočilo na jednotlivých úsecích. Fotky zničených polských tanků T-72 napovídají, že se úspěšně používaly ruční protitankové zbraně.

      1. Já jsem zaznamenal ještě jeden výsledek ofenzívy … :

        “Bojovníci speciálních jednotek žádají NATO, aby zajistilo dodávky přímo ruským ozbrojeným silám, jinak při přesunech zahyne příliš mnoho ukrajinských bojovníků a Kyjevu brzy dojdou kurýři úplně.”

  16. Hrdina je ten, kdo vykoná čin z vlastního přesvědčení. Každý druhý by ho vykonal taky, ale z donucení. Proto nejsou davy hrdinů a ani dav není hrdina, ve smyslu třeba právnické osoby. Hrdinové mohou být v čele davu, jenom jich nesmí být mnoho, to by se navzájem pletli a nakonec osočovali, kdo je větší.

  17. Ač mám pauzu v psaní, tak to sem dám, zajímají mě názory.

    Dnes se Vidlák navezl do podnikatelů. Do kapitánů průmyslu. A to neměl dělat, bo v době sametu měl jen 10 let a nezažil tu změnu z vlastní zkušenosti.
    Všechny podniky byly jen státní nebo národní, to je jedno – nebyly zkrátka soukromé – a byly řízeny komunisty. Kteří si odhlasováním konce 4. článku ústavy sami “vypustili rybník”. A to tak, že se stali podnikateli, obyčejně v dresu jiných stran, bo v červeném dresu byli v roli Kaina. Zavedené podniky byly tedy v rukách komunistů a ti začli “soukromně hospodařit”. Tedy prodávat podniky, likvidovat za úplatu, tunelovat, spolčovat, fúzovat, transformovat… Stali se z nich “podnikatelé”.
    Zároveň se postavili na startovní čáru ti s holýma rukama i prdelí. Ti, kteří něco uměli a nebáli se jít dobrovolně s kůží na “trh” (obdivuji) a dále ti, kterým nic jiného nezbývalo, ocitli se první na dlažbě (třeba já). Tihle lidé byli také nazýváni podnikateli, ale byl to takový posměšný, pejorativní výraz. I můj otec mě nazýval podnikatelem, a přitom jsem byl čistý živnostník, který zaměstnával na HPP jen nejbližší rodinu, 2 lidi, a vykořisťoval sám sebe. … Těmto (opravdu soukromým) “podnikatelům” házel stát (bývalí komunisti, dnes jejich potomci) klacky pod nohy po celou dobu jejich “ičování”, mi třeba téměř 33 let.
    A teď Vidlák od nich (podnikatelů) něco chce! I ode mě? Co? Proč? Mám poctivý důchod, udržel jsem se vitální a dokážu pracovat v každém režimu.
    Mě stát podvedl. Neplatil mi za práci pro něj a zároveň vymáhal DPH z nezaplacených částek. Zároveň jsem mu platil všechny ostatní daně a odvody. Ať jde do prdele, ať spadne na hubu, státní správa je tvořena převážně potomky komunistů, arogantních neumětelů.
    Mám na to zapomenout? A postavit se do jedné řady třeba s těmi, kteří, ač zdraví, umí jen natahovat ruku? Nikdy. Na to jsem příliš starý a bez ambicí.
    Psáno ukazováčkem vleže.

    1. „státní správa je tvořena převážně potomky komunistů, arogantních neumětelů“

      Vytesat do kamene.
      A pak omlatit o hlavu, vzdycky kdyz se nekde objevi neco o smirovani a odpousteni.
      Pamatuju si to presne, jako Ladik!

    2. Obávám se, že je to tak, jak píše Ládik. Motivaci k zapojení se do revoluce od lidí, kteří si něco prožili a něco umí, moc nečekejme. Ti vědí, že uživí sebe a své nejbližší za všech okolností. A těm ostatním to teprve musí dojít. Ještě pořád se s námi to dno nepropadlo, ještě pořád je kam padat.
      Ládiku, ti, co něco umí, by se měli místo rebelií začít spojovat, aby mohli být efektivní při nahrazování výpadků zboží a služeb, které zatím (nějak) zajišťuje trh a stát. Sám je člověk h..no, vždycky je třeba patřit do nějaké komunity. V tom ještě jakž takž vidím smysl účasti 3.9. Je to příležitost potkat Lidi.
      Že by se něco změnilo, s tím nepočítám, na to mají ti napomádovaní tupečci a načančané tupečky kolem sebe dostatek přisátých pijavic, které jsou spolu s nimi na systému závislé a které zásadní změny nepřipustí.

      1. Ti, co jedou z dotací nebudou kousat do ruky, která je krmí.
        Až poznají, že tentokrát nic nebude, bude už docela pozdě.

      2. Janov:
        Motivaci nečekejme od lidí, kteří si sakra dobře pamatují, jak dopadla ta poslední „revoluce“.
        Dopadla daleko za horizont nejen toho, co sami chtěli, ale i toho, co si ani neuměli představit.
        Tihle lidé (zčásti i já sám) mají motivaci velice slabou, až nulovou.
        Víte proč? Mají nějaké mrazení v zádech, že budou OPĚT podvedeni!

    3. Perfektní popis minulosti.

      Kdo nezažil, neuvěří.

      Ale osudem nás starších, odcházejících je odpouštět, a být tolerantní, tak jako k nám byli naší předchůdci.

      Karma si najde každého.

    4. Re: Ládik!!!

      Bohužel mám úplně stejnou životní zkušenost. První na dlažbě a docela brutální posměšky od nejbližších rodinných příslušníků.
      Naprostá deziluze, pocit zbytečně prožitého života, chuť někoho zabít a pak se nechat vystřelit do vesmíru.
      K Ládikovu tvrzení, že zkušenost je nepřenosná, pouze dodám – NAŠTĚSTÍ!
      Jinak by mne moje děcka zabily za to, co jsem jim tu nechal, a ony o tom ještě pořád nevědí.

    5. Ládiku můj článek nebyl o Vás. Ani o jiných lidech, co se dokáží uživit. Můj článek je o těch, kteří v televizi dnes a denně brečí, že se už uživit nedokážou, i když mají továrny za miliardy. Já nepochybuji o jejich schopnostech, ale nechápu, proč to všechno poslušně dávají na oltář ojrohodnot. Proč ty podniky, které vydupali ze země, proč se o ně nechají připravit kvůli takovému kreténovi, jako je Fiala. Nechápu, proč Škodovka pustila svojí čínskou divizi, kvůli jednomu Zastrčilovi. To jim jako nevadí?

      Kdyby ten Teplý z Madety hlásil, že se stěhují s továrnou jinam, protože u nás je ve vládě moc debilů.. ale on ne, on prostě jen zkrachuje… Nechápu to.

      1. On se chová tržně. Pamatuji,jak přestal vykupovat mléko od místních zemědělců a začal vozit z Německa,neb tam víc dotované a tudíž levnější. Teď se též chová tržně. I na krachu lze vydělat a proč by šel proti vládě. Vydyndá dotace,záchranné balíčky firmu přestěhuje do Polska a bude za hrdinu

      2. Ale no tak, oni delaji to, co jim vzdycky pomohlo.
        Breci a natahujou ruku.
        A zisky jsou soukrome, na ty se nesmi sahnout, a dane si taky „zoptimalizujeme“.
        Fungovalo to cela leta, tak proc si myslet, ze by to nefungovalo i ted.
        Stat vysoli podpory a dotace, a pojede se dal.
        Aby bylo jasne, mluvim o tech samych, co Vidlak. Tech velkych.
        Nebo tu nikdo neslysel „too big to fail“?
        Nekdo byl potrestan v 2008?
        Ladik a mali zivnostnici si musi pomoct sami, ale pro ty velke stat ma vzdycky pochopeni.
        A oni se pak pred volbani vzdycky odvdeci nejakym spropitnym.

        mala vsuvka:
        Vsak se taky ODS chlubi svym velkym vzorem – britskymi konzervativci.
        Napr. Virgin airlines byli ti prvni, kdo natahli ruku v 2008 i behem kovidu. A taky dostali balik.
        Pritom v Britanii nezaplatili na danich ani penny. Sidlo maji prece v Karibiku.
        A majitel se chlubi, ze jedine soukrome cesty do vesmiru maji budoucnost a kralovna z nej udelal rytire.

        A to, ze podnikatele nejdou proti Fialovi? Vzdyt by byli za uplne pitomce.
        Vzdym Fiala je predevsim jejich kun. Kdo ho tam procpal?
        Vsak si Vidlak pamatuje, co Riha rekl o Fialovi a taky Babisovi 🙂

        Skodovka v Cine? Kdovi jak to bylo. Mozna opravdu Vystrcil jel solo a udelal pruser, ale to si nemyslim. Stejne jako maji Vlasovci v Praze pomnik, ktery nevymyslelo to prase, co tam starostuje, tak ani Vystrcil neprisel sam na napad jet na Tajwan.
        Mozna je v tom Skodovka kolateralni obeti, mozna uz nekomu zacal moc vadit jeji uspech, a to treba i uvnitr VW.

        1. Vím prdlajs o Škodovce, ale asi každý zaznamenalv posledních letech, jak už si Němci na Škodu začali stěžovat, že moc prodává (ačkoliv prachy stejně shrábli oni). Přece bylo téměř rozhodnuto Superb – výroba buď do Německa nebo Turecka či kam, mateřský VW měl menší prodeje Passatů atd. Tudíž laicky bych viděl (být Němcem) ve Vystrčilovi užitečného idiota. I když nevím, nakolik v Číně neprodané Octávky a Superby nahradily Passaty…Spíše nenahradily.

          1. Pořád je to o tom, že dcera nesmí být úspěšnější než matka. Moje zkušenost z Francouzi vlastněné firmy je táž. Na začátku minimální investice – uvidíme, jak se bude dařit. Dařilo se, firma vydělávala, produktivita vyšší než ve Škodovce, platy poloviční, pravidelně firma platila pokutu za nezveřejnění povinných zpráv a přehledů. Nejztrátovější výroby z celého koncernu se přesunuly do Čech + obsluha nově rozjíždějících se závodů a konstrukční kanceláře, přesto stále v zisku. Tak se každý říjen udělala předpověď závěrky a začaly chodit poradenské faktury z jiných závodů matky. Na konci roku byla firma v černých číslech s minimálním ziskem

    6. Nesmíte zaměňovat kapitalismus (který ve své „čisté“ podobě nemůže fungovat ani teoreticky) s přirozenou lidskou tvořivostí a snahou „mít se lépe“ (na jejíž ignorování pro změnu zase dojeli komouši). To se často plete a z toho vznikají častá nedorozumění.

    7. Začal jsem pracovat na konci roku 1990 jako ičař. Uměl jsem to, co málokdo, a věřil jsem si. Následovaly 3 roky naprosté deziluze, nedodržování dohod a neplacení faktur bylo běžné. Pak mé velké zákazníky koupily zahraniční firmy a ty ičaře nechtěly. Podšéf jedné z koupených fabrik mi to u piva řekl, protože noví vlastníci nechtěli ani jeho. Tak jsem se rozhodl, že si dám oraz a nechám se zaměstnat.

      Poznal jsem něco, co jsem do té doby neznal, že v zaměstnání se oproti mé ičařské zkušenosti prakticky nemusí skoro nic dělat. Během hodiny jsem vše udělal a měl jsem celý den klid. Platili mizerně, ale byly to lázně, po půl roce jsem byl odpočatý a znovu sršel energií. Během toho půlroku jsem si ale uvědomil jednu věc, že v podniku je strašně málo lidí, kteří něco skutečně umí a na kterých všechno stojí. Pochopil jsem to, když mi nikdo ani nenaznačil, že bych měl být v kanceláři celou pracovní dobu.

      Tak jsem vymyslel model zaměstnaného podnikatele, na plný úvazek. Podle Paretova 80/20 jsem začal brát zaměstnavatele jako zákazníka, který mi generuje 80% příjmů za 20% času. Zbylých 80% pracovního času jsem pak mohl věnovat svým zájmům a projektům. Samozřejmě, že takto ideální poměr nebyl vždy, zažil jsem i těžké roky na zakázkách v Praze, kdy se zákazníci chránili tím, že dodavatelé museli pracovat v jeho prostorách.

      S diagnózou státní správy se ztotožňuji.

      1. Popisujete to co dělá hodně lidí, berou zaměstnání jako „základní příjem + sociální + zdravotní + placenou dovolenou“ a přitom na IČO podniká, přitom „podráží cenu“ těm co se tím skutečně živí.

        Dělám to samé, odvedu práci co po mě chtějí, pak si řeším svoje. Má to jednu výhodu, kdy člověk nemusí brát zakázky od problémových jedinců, protože mám za zády „záchranu“, tak se můžu usmát a říci „ok, nashle, hledejte si toho levnějšího a co poruší předpisy jinde“.

        Ale nezdá se mi to normální, správně by mělo být pohodová práce celou pracovní dobu, slušně zaplacená a pak volno.

        1. Podnikal jsem v úplně jiném oboru než v zaměstnání, a to ještě takovém, kterým se žádný ičař neživí, tak jsem nikomu z chlebíčka neukusoval. Moje zkušenost je, že když umíte něco, kde prakticky není konkurence, můžete a vlastně musíte zaměstnavatele přitlačit ke zdi, aby platil slušně. Dobrovolně vás nikdo přeplácet nebude. Při vyjednávání byla účinná pozice, že dělat to, co chtějí, za takových podmínek nemám zapotřebí. Jen jednou to nevyšlo, kdy mladý ředitel ještě nebyl dost zkušený a mnou podaná výpověď proběhla.

      2. Kopelman:
        To by mě moc zajímalo, co to bylo za „zaměstnání“ – nejspíše nějaká údržba něčeho.
        Já do svých 40 let pracoval v RTV servisu, kde za mnou, pod mou visačkou/jmenovkou/razítkem, musela být odvedena reálná práce, resp. reálný objem práce v korunách, vše samozřejmě podloženo nafasovaným materiálem.
        Pokud je člověk mladý, má spoustu energie, rodinu a nějaké plány do budoucna, dá se ledacos.
        Obecně můžu říct, že takto se vždy, za obou režimů co pamatuju, dovedla flákat státní správa.
        Zkušenosti se současnou státní správou to jen potvrzují.
        Tento stát už bohužel nestojí na reálné práci všech těch bezejmenných, pracovitých lidiček, za kterými zůstává vidět reálná práce a která bude stát třeba dalších 30 let.
        Dneska si všichni všechno jen přeprodávají, šrot krátkodobého užití a konzum, po kterých tu do budoucna zůstane jen nerecyklovatelný bordel a nebezpečný odpad.

      1. Jo, je to na mě. Zřejmě jste u Soudka nechodil s kůží na trh, ale vozili Vás v „jeho“ limuzíně. Já jezdil na první jednání na kole, i 50-100km. V zimě ve 105, až v 92 jsem si dovolil vzít Formana na lízink. Poslední pracovní auto, Mazdu6, jsem zánovní daroval a koupil si do důchodu za hotové rok starou oktávku, bo nová stála 820. Každý jsme jiný.. já bych se zaměstnat nenechal z principu. A dotace bych taky nebral z principu – proč bych měl někomu strkat ruku do kapsy? Jiný si vzal dotaci 300 mil. na golfové hřiště a je z něj honorace. A nestydí se.

    8. Ládik!!!
      Přesně tak.
      Pak se také divíme nízkým platům,vysokým cenám,od těchto podnikatelů.
      Přihráli si majetky,firmy po komunistech,podnikali z dotací a teď neví co dál,nemůžou jít proti chlebodárci-nebo.li proti tomuto systému.Bohužel ti poctiví,co opravdu vyrostli z nuly,zase na to doplatí.

    9. Ládiku,
      chápu tě víc než si možná myslíš.
      Ale každý máme přirozené nastavení soudit druhé podle sebe – i v to i dobrém.
      Posuzuješ poctivé živnostníky podle toho, že jsi sám poctivý a férový.

      Snad proto, že si většinu prací děláš na baráku sám, jsi nebyl nucen si objednat ani řemeslníka. – živnostníka.
      Souhlasím se všemi svými známými: Osm z deseti současných řemeslníků jsou naprosto nevuvěřitelní podvodníci a lemplové… zjištěno na velkém statistickém vzorku.
      Těch zbývajících dvacet procent by mělo dostat svatozář. Vyznačují se ale tím, že jsou prakticky nedostupní.
      Domníval jsem se, že se trh konkurencí vyčistí….a on ano: kdo byl poctivý, toho nepoctivá konkurence zlikvidovala. Nebo se „poučil“ a začal pracovat v jejich stylu…
      (Ty sám jsi po všech stránklách naprostá anomálie – co do schopnosti, poctivosti, výdrže, inteligence a nasazení. Kolik živnostníků ze svého oboru, kteří se ti mohou rovnat, znáš ?

        1. Jak kde. Ve stavebnictvi ano, ale vodari, topenari, elektrikari, truhlari… tam jsem zatim o ukrajince nezavadil.

      1. Z oboru (topenářského) znám jednoho (můj vzor), z jiných více. Ale mám malý záběr. Těch normálních, poctivých a žádaných bude hodně. Jenže všichni jsou už v letech, zavedení, bez růstových ambicí. Budoucnost je v těch mladých, kteří nemají vypěstovanou alespoň snahu o odpovědnost. To je průser, který už (možná) neuvidíme.

  18. “ Ke Dnu strany se co nejprudčeji zaleskl útočný duch proti bolševikům a kominterně, komunismus byl srovnán s rusofilstvím , kulturním záštím a plány na dobytí světa a přítomní diplomaté byli burcováni ke křižáckému tažení proti tomuto světovému nepříteli číslo jedna… Čechům, těm neurvalým úhlavním nepřátelům , musí Poláci pohrozil vpádem do zad, všude musí být rozšiřována hrůza, jaká by hrozila z pochodu Rudé armády do Evropy , hradu svatého Grálu, hájeného národním socialismem. To bylo poslání Vůdce a jeho věrných, k nimž především náleželi kamarádi z SS. Kamarádské večery byly plny vyjádření tohoto druhu. “
    ( Úryvek z knihy Arnolda Zweiga, kde popisuje rozkvět a zánik třetí říše. )
    ***
    Přijdou mi nápadné dvě podobnosti. Téměř totožný slovník a všudypřítomný strach obyvatelstva.
    Jakoby i tenkrát tušili, že se na ně něco valí a že je velmi nebezpečné se proti tomu postavit. ( A bylo! )
    Ale v dnešní situaci možná ještě není pozdě. Anebo taky jo.
    🤔

  19. Hm! A není to psychologické?

    ODS je přece strana podnikatelů a živnostníků. Je to JEJICH strana. Ta bojovala, aby podnikatelé měli co největší odpisy, platili nejmenší daně, měli jasné účetnictví. Z Babišovy účtenkovky se mohli zbláznit.
    30 let do nich mainstream tepe: ODS, ODS, ODS. Mají tam známé, kamarády, komunikační kanály. Léta jim vštěpují pocit nadřazenosti, morálku a odpovědnost, že volí ODS. Ostatní jsou fuj!
    A najednou jim to ta ODS se*e. Ale, jak vystoupit proti vlastním?? Podmíněný reflex, ve spojení s ODS, říká, to jsou naši!
    Ale kdyby tam byl Babiš, neváhali by ani vteřinu! Jasně, Babiš je z cizího hnízda. Není z jejich skupiny a mainstream to pořád opakuje, kdyby náhodou, zapomněli.

    Emoce jsou sfině.

    1. „Léta jim vštěpují pocit nadřazenosti, morálku a odpovědnost“
      Tu nadřazenost možná, o morálce a odpovědnosti si dovoluji pochybovat.
      To bychom byli někde jinde.

      1. Vštěpují jim i morálku a odpovědnost. Samozřejmě. Ale jejich morálku. Jejich odpovědnost. Což znamená, nevolit nikoho jiného, než modré, pardon, fialové, zloděje.

  20. Tak jest. Vidím to i v kultuře. Místo aby se věci opravovaly, tak se koupí nové. Něco opravit nejede, ale hodně věcí opravit nebo upravit jde. Ale proč by to dělali? To by dalo spoustu práce a „nikdo mi to nezaplatí“.
    Tak se inscenace nerealizuje – nebo se „musí najít peníze“. Je to nejčastěji lenost a chtivost.
    Myslím ale, že ta doba pomalu končí. Nebo skončí tihle odborníci. Otázka je, jestli se najdou jiní.

    1. Melou o ekologii, ale nikdo si netroufne poukázat na tzv. kazítka.
      Pračka, ale i jiný spotřebič je často ve smrti brzy po uplynutí záruční doby. Všechno neopravitelné, né opravitelné doma.
      V servisu stojí oprava pomalu stejně jako nový výrobek.
      A všichni to vědí, ale tohle téma je prostě tabu.

      1. Americký způsob produkce. Byl tu už před třiceti lety. Jenom že já tomu říkám „kurvitka“. Když došlky nějaké nové aparáty, tak jsme při první poruše pátrali, co to… Někdy jsme to našli, preventicně opravili (odstranili kurvítko) a věci fungují dodnes. 30 let.

  21. Nikdy jsem si o našich rádobypodnikatelích nemyslel nic pěkného. No nezklamali mě a ani já je spolu s vámi Vidláku nezklamu. Prostě by jsme jim měli nasr… až zas budou něco potřebovat
    Jinak Rajchl nic od nich nechce , ať jdou k šípku. Stejně by to dělali jen kvůli pozdějšímu vydírání, vždyť nic jiného neumí, dělali to tak vždycky. Proč jich většina byla vždy přisátá na cecík nějaké strany? Ne to nebylo z přesvědčení, ani z lásky, to bylo jen a jen pro výhody.

    Víte Vidláku, když jsme chodili na demonstrace ohledně covidfašismu, hdyž nám zakazovali jako neočkovaným chodit do restaurací a kulturních zařízení i když už bylo dávno jasné, že očkování nezabrání infekci , tak těch podnikatelů také nějak nebylo vidět. Demokracie jim byla u zádele. Stejná verbež umělci, také je nebylo vidět. A víte Vidláku kdy už bude jasné, že to blištivý Péťa bude mít spočítané? No jasně, až se na Václaváku nebo někde jinde objeví Klus , Vojta Dyk nebo někdo podobný, jo to už bude mít Fiala po signálech.

      1. To byste se divil, co je dneska všechno lidské právo. Třeba nechat se potetovat. Když počmáraného šaška nevezmete práce, protože by vám odrazoval zákazníky, soud vás za to spravedlivě potrestá, protože jste co? No přece porušil jeho základní lidská práva, kurva, Halík!

        Fakt se to stalo.

  22. Ono je to jinak. Ti co něco vybudoovli, odcházejí do penze no a mladí, kteří zbudovali kulový a prdlajs umí jen zdědili po rodičích… co od nich chcete.

  23. Bane. Ti úspěšní už jsou za vodou, mají své ulité a počkají, až co se bude dít v té slavné EU. Nebudou riskovat. Proč ne? Nechce se jim.
    Jestli lehne národní hospodářství? No a co? Však už dávno není jejich.

    1. Jednoduche vysvetleni stran podnikatelu. Okamzite se povysi nad obyc lidi.
      Tak je to zavedeny..
      Vykriky a vylevy na vlady /V. nenavisti , v clancich napr./ ,jsou trochu stekani na spatnej strom.
      Kazdej rad predpovida , vyhrozuje hrozby , varuje ,atd. Vyhrozuje se Putinem, vladou ,zimou ,nedostatkem , jenom nasledky a nikdo se nezajima o priciny …
      To je hrube nepohodlny..V ucebnich vzdelavacich osnovach ,to taky neni..
      Aby nekteri z vlady , z nich nevedeli co delaji ,neni realne. Slouzi .
      Maji za ukol ty rozkazy odnekud realizovat a maji prostredky a za ukol byt tercem nespokojenosti. Maji na to miliardy , statni aparaty a berou tez miliardy..
      Jestlize se rozkazy deji tajne a zakulisami , nikdo nemuze vedet, kdo rozkazuje a co.
      Ani tedy vedet a reagovat treba protestem.
      Protesty by mely byt na ty kteri rozkazy vydavaji. A zabranit vlade v poslusnosti..
      Jsou ale daleko a anonymni.
      Vlada , ktera po volbach prejde do pohodlne ,dobre placene a bez zodpovednosti opozice , samozrejme „drzi basu“ /prave vo tom a huby/..S novou vladou..
      Celkovej ram celyho obrazu , do kteryho jednotlivy udalosti zapadaji , je vyrok tlustyho Kohla ,kdysi ,ze se musi postupne zrusit vlady , narody a staty..
      Ze potraviny,klima , energie a lidi taky , to nerekl..
      Po unoru zapadni vlady odhodily masky a prestaly predstirat a zatajovat vetsinu ,tech pravych doposud tajenych zalezitosti..
      Vlady vladnou spolecne od te chvile ,obetave ,pod velenim vlady na Ukrajine.
      Media sveta okamzite zacaly s velkou propagandou jako na povel.
      Kdo vladne svetu a vsem se nevi..
      Co v tyhle logicky navaznosti ponekud nehraje je spech a usili vlad a uradu s pomoci odmitnuti zakladnich a nejdulezitejsich potreb pro populace..
      Kdyz ruseni statu a vlad pokracuje , behem valecny akce rusu , kdy je nejvice treba, aby se vlady a urady predevsim sjednotily s lidmi proti spolecnemu nepriteli a hospodarsky co nejvice posilily…
      A tak byly aspon rovnocenny souper nepriteli..
      Ale vseobecny sestup k horsimu jeste a prekvapive, pokracuje dal a zrejme zesiluje..
      Vysvetleni neni. Domnivam se ze , kdyz jednou zapocali , neni uz mozne ten sestup asi do krize zastavit a zadrzet..
      Uz sem psal ,ze sluhove soutezi kdo vic ,aby se zavdecili a dostali vetsi vyhody nez ostatni.
      Daleko nejvetsi podil na takovych situacich ,jako ted ma, jako vzdy vrchnost.
      Napr. car v Rusku vzdal vladu /zakazal vodku a velky prijmy v dobe valky/, odebral se velet armade.
      Tedy misto aby nadaval generalum a vladl Rusku , vzal si daleko nizsi pozici , kde kazdej mohl nadavat jemu ,jak vede valku..
      Samozrejme tak vytvoril si na sebe vakuum v centru oci , do kteryho, jak to bejva nejen vstoupi jini ale jsou do centra moci vtazeni.. /Vlastnosti vakua/.
      Co se odehrava je neco podobneho.
      Od pres. Bidy ,pres Borise ,Scholtze a dalsich dosazenych a zrejme dle zameru ,snadno ovladatelnych , vytvareji tihle ale hluboke vakuum.. Podobne jako car.
      Nevladnou ,problemy neresi a viditelne jeste pred nimi ustupuji ,utikaji.
      /Objevila se ted osoba u britu, ktera chce zaplnit vakuum ,tim, ze hystericky slibuje agresivne mackat ty cerveny knofliky. A tak se jeste zavdecit/..
      Je videt ,ze ani valka bez napr. pohonnych hmot v soucasne situaci ,uz neni myslitelna..
      Neni zakladni zabezpeceni pro cokoliv. Zhorsovani pomeru navic postupuje.
      Jak nakrmi vojaka ,kdyz zasoby dojdou ,housenkama Tournedos..
      Nakonec ,nejvice zhorsovani probiha v Usa , kde uz oficialni media oznamuji ,ze obcanska valka /ja doufam v nejakej nekrvavej prevrat ,nepreju samozrejme nikomu to, co nektery prejou nam/ je nevyhnutelna…

  24. Umrel rusky Dubcek – Michail Gorbacov. Vtip o Zlatou mriz z jeho doby : Proc Raisa jezdila vsude s manzelem ? Hledala tu kurvu co mu udelala cucflek na cele. A proc ji nenasla ? Protoze Husak uz nikam necestoval.

      1. Gorbačov dal svobodu vazalským státům střední Evropy, to zaslouží kladné hodnocení, ale bohužel spousta konfliktů v bývalém SSSR má původ v tom, jak se spousta věcí podcenila a SSSR se rozpustil příliš rychle. Krym, Sevastopol, Karabach, Jižní Osetie, Abcházie a potenciálně i Bajkonur. Spousta potenciálně problémových míst se nijak nezkusilo právně upravit dokud byl čas. Vztah k NATO se tam taky dost nedojednalo. Spousta smluv se nedokončila a neratifikovala. Za Jelcina to pokračovalo, když ani ukrajinský ani ruský parlament neratifikoval Budapeštské memorandum, opravte mě, jestli se mýlím. Myslel to Gorbi dobře a je otázka za kolik chyb mohl, když vedení bylo kolektivní a sám asi nemohl upravit hranice svazových republik bez podpory ostatních.

        1. Gorby to určitě myslel dobře. Ale nepočítal s tím, že Západ začne trhat bývalý SSSR na kusy.
          V tomhle ohledu byl důvěřivý člověk. Ten rozpad proběhnout měl a musel, ale řízeně, né takhle na divoko.
          Otázka je, jestli se vůbec dá tak masivní změna systému vládnutí nějak šikovně uřídit.
          Čína se asi poučila a proto masakr na Náměstí nebeského klidu. Systém se mění, ale opatrně a řízeně.

          1. Mění? Co o tom říkají Čínani je něco jiného, že tam zavádí kapitalismus je pohled západu. Mají jinou kulturu a jiné startovní pozice a tak porovnávat 1:1 je vždy lež.

            Co říkají samotní Číňani, ne to co prý říkají podle ČT redaktorů a pod. lidí.

            To co je v Číně je to co se učili v SSSR v 20tých letech, když zjistili, že „stát vše“ je cypovina a byl hlad. Pak dost toho zničila válka a následně plešoun a tak SSSR dopadl jak dopadl.
            Čína se poučila i v tom, že svoboda projevu a uvolnění lidí lze až po ekonomickém růstu a to uvolnění kontrolované a znovu zaveditelné.

            Jenom pro srandu „alternativní historie“, kdyby Gorby nepustil otěže a zavedl jak Čínani, znovu reformy co zaváděl SSSR v letech 20tých a to se udělalo i „satelitech“…
            Neříkám, že to tak sluníčkově mohlo dopadnou, jenom říkám, že tvrdit, že co se stalo bylo super a je to na sto pro jasné je taky blbost…

            1. Čína byla v jiný situaci. Drží pohromadě kulturou, jazykem a společnou historii několika tisíc let. Co drželo pohromadě 15 republik SSSR, když se bolševismus dál pryč? Ruština a ekonomické vazby? To je málo pro jeden stát. To mohlo stačit jen pro omezené udržení SNS. Naopak vyplulyl na povrch staré konflikty mezi národy, které se na 70 let bolševismu jen přerušily. Čínský národ existuje vznikl postupně. Jeden sovětský národ nebo lid nevznikl. Zůstalo mnoho národů, které často volaly po svobodě pro sebe, ale se vztahem s menšinami v nových státech už to bývalo horší, ale současně se ty osvobozené národy opíraly o hranice z dob bolševiků. Spoušť dnesnich konfliktu má původ v těch hranicích. Bolševici je nějak nakreslili, ale asi necekaliy, že z nich jednou budou hranice mezi nezávislými státy. SSSR jako stát byl příliš závislý na existenci monopolní moci strany a bez ní stát neměl na čem stavět ideově. Gorbačov byl proto v těžké situaci.

              1. Čína má velkou výhodu, že má svého Konfucia. Konfucius byl konzervativní člověk, sám říkal, že nic nevymyslel, že jenom oprašuje moudrosti předků.
                Prokletí Západu bych viděla v agresivních abrahámistických náboženstvích.
                V tomhle ohledu je nejhorší křesťanství. Ve jménu Krista bylo povražděno nejvíc lidí.
                V Africe, obou Amerikách, v kusu Asie a Austrálie skoro komplet.
                Dneska se činěj i muslimové a tamti třetí to, z mého pohledu, říděj.
                Asi proto Čínské vedení nechává zvlášť zavilé milovníky Boha rozebrat na orgány.

          2. podla mna sa podcenuje fakt, ze Gorbi nemohol byt naivka, ktora veri Zapadu, ked prezil v nomenklature a prebojoval sa az navrch. A v Rusku mu nemozu prist na meno, lebo aj vdaka nemu v 90.rokoch boli ludske straty vacsie ako za 2.sv.vojny.

        2. Pana Gorbačova jsem choval a nadále budu chovat ve velké úctě.
          Bylo by to úplně jiné, kdyby ho nepodrazil Západ, jmenovitě Reagan.
          VVP to vzal jako varování a už se od nikoho ze Západu podrazit nenechal a nenechá.
          Výsledky ostatně vidíme sami, třebaže ta správná média nám o všech skutečnostech vydatně lžou.
          Od dnešní půlnoci nejede NS1 a obávám se, že se hned tak brzy nerozjede. Zatím mají hovada jako Síkela plné huby keců, jak to zvládneme. Kdyby bylo po mém, tak on s Bartuškou letí z okna jako první, dacan jeden.

          1. Jak víte, že jej západ podrazil: Úplně obyčejný člověk by žádal písemné záruky a nenapadnutelné smlouvy Zvlášť hlava takového kolosu. Myslím, že on věděl co dělá a co bude. Proto skuhral že mu ničej jeho dílo.

            1. Ema: možná neměl dost času a dost pevnou pozici, aby mohl vyjednat trvalé smlouvy. Sám čelil pokusu o převrat a nemohl ústřednímu výboru všecko diktovat. Rychlý rozpad SSSR pro nás ve střední Evropě byl dobrý. Pro spoustu lidí v SSSR to přineslo nejen ekonomické problémy a chybělo spousta smluv o budoucím mezinárodním uspořádání mezi bývalý sovětský republikami i mezi nimi a Západem, USA, NATO. Proto si ve střední Evropě mnoho lidí myslí, že lidem na východě chybí komunismus, i když ti můžou cítit nostalgii po absencí etnických konfliktů a nezaměstnanosti. Neznamená to, že by jim chyběla totalitni ideologie.

            2. Ale on dostal záruku !!!!!!!!!!!!
              S Reganem sepsali nějakou Chartu o vzájemné spolupráci a konci zbrojení.
              Amíci ale tuhle první Chartu roztrhali a napsali novou, už mezi Ruskem a NATO.
              Gorby nemohl počítat s takovou věrolomností. Stejně jako s ní nepočítalo vedení Íránu .

  25. To chce práci Vidláku.
    Každá potíž přidělává práci A tak je vhodnější plakat do médií, vyhrožovat a čekat, až erár popustí nějakých pád desítek/stovek miliónků.
    Docela by mě zajímalo proč by máslo za 70.- nebylo prodejné. Když jiné nebude! Bude se s ním zatraceně šetřit.
    A ještě něco – myslím, že se najdou noví podnikatelé (nebo podnikavci?) kteří ty fabriky skoupí a rozběhnou. Nebo dovezou máslo z Polska za 60.- Kč.

    1. najdu, ale pravdepodobne to budu americke, nemecke,cinske firmy. Uz nie ceske. A casom sa bude ceska vlada (a obdobne slovenska) pouzivat naozaj len ako defacto kolonialna vlada….a ludom to uz nepride ani divne, pretoze zoslabne aj puto obcan-stat. Ale skor ci neskor sa to s vysokou pravdepodobnostou zasa otoci…..a potom obcan zisti, ze ten stat potrebuje, lebo je to jeho jedina ochrana pred vypalnikmi a neofeudalnymi baronmi. Len o co bude vediet potom opriet tu vladu, ktoru bude chciet presadit, ked nebude nic patrit Cechom? Ved podla mna to bol dovod rozpadu R-U

  26. V roce 1948 se podnikatelé také moc nebránili a šli se nechat finančně oholit… Ale berte to tak, že podnikatel na volném trhu tu je od provádění hospodářské činnosti, ne od politiky.

    Ale ta pasivita a přijetí existenční likvidace je do očí bijící.

    1. JaR: Tenkrat se podniky zabiraly a zestatnovaly. A majitel mel jakousi nadeji, ze neco nekdy dostane. A fabrika dal produkovala, co mela.

      Ted se likviduji.

      Ja bych rekla, ze ta obcanska valka hrozi vic v Evrope nez ve Statech. Vas tak skripnou, ze preziji jen ti nejsilnejsi… Co taram… to je jen hloupa konspiracni teorie. Hodni mocipani pusti Proud 2, a bude po krizi.

    2. Ale to není jenom pasivita! Oni tomu jdou vstříc, aspoň někteří z nich.
      Mrkněte na Wikipedii třeba na šéfa Jablotronu, Dalibora Dědka. Nepochybně chytrá hlava, dříč a úspěšný člověk a zřejmě i poctivec. Ale současně i politický aktivista, velký eurohujer , angažuje se ve STANu.
      ( Teď si připadám jako Jakeš, když mluvil o šikovné holce Zagorce. 😀)

      1. Nevim kde se angazuje ted, ale pred kdysi volbani se snazil o vlastni stranu (Babis muze, takze proc ne), a sel tedy propagovat sam sebe do medii.
        Cetl jsem s nim 2 rozhovory, nechci si tu hrat na Stehlikovou, ale sacuju ho na sociopata 1. tridy.
        A to jsem ho mel za nadeji, vzhledem k jeho uspechu v byznysu.
        Nene, ten by nechal 50% Cechu klidne zplynovat, kdyby to rezonovalo s jeho presvedcenim, a jeste by to prezentoval jako uspech te lepsi poloviny.

        Jinan casto tu padaji otazky, jak je mozne, ze diskuze na idnes, seznamu atp jsou takove jake jsou.
        Tak prave pan Dedek v prvnim tydnu horke valky na Ukrajine obrovsky burcoval, ze jsme ve vlace a musime se branit vsemi prostredky.
        Sam se chlubil jak da stovky milionu na youtube, twitter na sireni tech „spravnych“ informaci.
        Takze az se budete ptat, kdo plati ty farmy bezmozku, tak pan Dedek je jeden z nich.
        Na podporu tech spravnych a nezkorumpovanych politiku mu taky zbyly penize.
        Proto ted financne futruje STAN.
        Tolik k ceskym podnikatelum.
        Vim, znam i poctive, ale obycejny clovek, kdyz vidi tohle, tak mu jejich breceni o krachu lito neni.

        1. Právě že bezmozek určitě není. Je to jen ortodoxní věřící eurohujer.
          😀
          Takoví byli vždycky, i mezi komunisty bylo hodně vzdělaných a úspěšných lidí. Třeba Vančura rozhodně nebyl hlupák, ale velmi vzdělaný člověk s rozhledem.

      2. Ten byl dobrej v dobe, kdy jeste Capi hnizdo nebylo problemem a Babise se snazili obesit na korunovych dluhopisech. Dedek pyskoval do medii presne do okamziku, kdy se ho nekdo zeptal na JEHO korunove dluhopisy… a byl klid, zas uz to byl JEN uspesny podnikatel.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *