Krátký organizační úvodník:
Přátelé, v posledních dnech jsem strašlivě zavalen vašimi mesengerovými zprávami, že nejsem schopen na ně reagovat. Přitom 90% z nich jsou prostě jen odkazy na různá videa. Včera mi jeden a týž odkaz přišel asi šedesátkrát. Prosím, neposílejte mi to. Ani v mailu ne. Potřeboval bych člověka na plný úvazek, aby jen řešil toto.
Můj mail najdete v záhlaví na mých mateřských stránkách: https://www.vidlakovykydy.net/ Prosím používejte ho jen tehdy, když mi chcete něco důležitého. Výzvy k podpoře, odkazy na články a videa, to dávejte do komentářů pod články, ale po mesengeru a mailu se mnou komunikujte opravdu jen o důležitých věcech.
Dále upozorňuji, že pokud posíláte peníze Milanovi Vidlákovi na časopis Šifra, tak je posíláte jemu a ne mě. Já a Milan Vidlák nejsme jedna a táž osoba. Nemám samozřejmě nic proti tomu, abyste ho podpořili, ale pokud jste poslali peníze jemu, tak se k vám moje kniha opravdu nedostane.
Tento úvodník nás teď bude nějaký ten týden provázet… je to nutné.
A teď už dnešní text:
Před několika dny jsem dával na sklo článek, ve kterém jsem upozornil na novou iniciativu Jiřího Paroubka, který se snaží rozjet nové levicové hnutí s názvem Nespokojení. Chce propojit levou část voličského spektra a vrátit k sociálně demokratických hodnotám z dob, kdy se tato strana bila za zaměstnance a ne za padesát pohlaví a neutrální záchodky. Paroubek také naznačil spojení kupříkladu s Michalem Haškem i s KSČM.
Ve svém článku jsem napsal, že Paroubek byl poslední skutečný předseda Sociální demokracie. Po něm už přišli jen likvidátoři, kteří si dodnes myslí, že to dělají dobře a dokázali z třicetiprocentních preferencí udělat preference tříprocentní a každým dalším krokem dokazují, že ČSSD má stále ještě kam klesat. Většinu voličů si už dávno sesbíral Babiš, něco odevzdali Okamurovi a tím se podařilo, že pokud ČSSD zítra zmizí z dějin, nikdo to ani nepozná.
Ale také jsem napsal, že v dnešní době není snadné dělat demonstraci. Lidi už si totiž jen tak z něčeho na zadek nesednou. Zadlužení prodavači pizzy umějí svolávat desetitisíce lidí i bez transparentního účtu a založeného spolku. Chuť demonstrovat by byla, ale veřejnost už tak nějak ví, jak to chodí, už mají odhad na situaci i na lídry a pustit se do něčeho takového, to člověka může vystřelit k výšinám a nebo ho to politicky pohřbí. Středula by mohl vyprávět. Jeho prezidentská kandidatura skončila ve chvíli, kdy na odborářskou demonstraci dostal jen sedm tisíc lidí. Všechno ostatní byla už jen monetizace.
V úterý jsem měl cestu do Prahy a tak jsem si ji naplánoval tak, abych se na hentu paroubkovu demonstraci alespoň na chvíli mohl podívat.
Nerad to říkám a jako starého levičáka a voliče Sociální demokracie mě to vysloveně mrzí, ale dle mého soudu to byla pěkná slabota. Lidí mohlo být tak dvě stě, možná tři sta a to jsem optimista. Dobrá půlka z nich byli příznivci KSČM, což mě nepřekvapuje, protože komunisté měli vždycky mnohem disciplinovanější a loajálnější členy. Červené vlajky jednoznačně převládaly.
Nejhorší dojem ale na mě udělalo samotné pódium… Prázdné. Nic. Žádný banner s nápisem „Nespokojení“ nebo s čímkoliv jiným. Šedivá konstrukce, nikdo se nepokusil to ani ozdobit. Kdyby tam přijela Česká televize natáčet dezoláty, tak mohl být kameraman naprosto v klidu. Do záběru by se žádná dezolátní reklama stejně nedostala, protože tam žádná nebyla. Přitom to je základ všeho. Novináři nikdy nenatočí hezké záběry, vždycky se budou snažit najít bezzubého křičícího důchodce nebo nějakého potetovaného ranaře… a když ho nenajdou, tak si ho tam sami přivedou. To je normální. Ale je velký rozdíl, jestli za člověkem v popředí vlají české vlajky… Je jedno, že J.X. Doležal ve svém článku nadává na proruské troly… důležitější je, že na záběrech z pódia je i nápis „Česko proti bídě“. Když už platím za zábor prostranství a musím si objednat někoho, kdo tam postaví repráky a další audiovizuální techniku, tak prostě musím pamatovat i na příslušné nápisy a odkazy na www stránky. Dvě reklamní rolety to fakt nevytrhnou.
Mimochodem… je čtvrtek a já jsem stále ještě nenašel žádné internetové stránky, které by tomuto novému hnutí patřily. Je možné, že mi to vyhledávač prostě ještě nenabízí, ale zatím je možné je najít jen na fejsbůku a z demonstrace je tam jen jedna fotka, tisková zpráva , ale žádné video. Na jůtubu také nic. Přitom se to natáčelo. Viděl jsem to.
Na loňských protivládních demonstracích bylo vidět nadšení organizátorů. Nějaká snaha.. víra, že by se svět mohl zlepšit, že je možné se semknout a pohnout světem. Bez ohledu na všechny chyby organizátorů to byl pokaždé úžasný happening, který si lidi zpravidla užili. Demonstrace leckdo využil – Václavák byl plný různých petičních stánků i samozvaných proroků, kteří se tam setkávali se svými příznivci (včetně mé maličkosti.) Tady nebyl nikdo. Nebyl ani důvod.
Pánové, já vím, že jste kdysi byli ve vysokých funkcích. Já vím, že jste ve své době předvedli tah na branku i schopnost improvizovat. Já vím, že jeden obyčejný Vidlák vám do toho nemá co kecat, ale ještě jedna taková demonstrace a je s vámi konec. A dost možná je to jedno, protože je s vámi konec už teď. Čišela z toho tak hluboká šeď, že to chvílemi působilo až zoufale.
Takhle se to prostě nedá dělat. Demonstrace se svolává s delším předstihem a už dávno před svoláním se na její organizaci pracuje. Je třeba se naučit pracovat se sociálními sítěmi, protože velká média pomáhat nebudou. Je třeba si vytvořit zpětnou vazbu s publikem, je třeba sehnat peníze a hlavně – všichni už víme, že se to dělat dá. Tato demonstrace působila, jako by se někde vyškrábly poslední peníze ze stranické pokladny a objednaly se za to repráky a střecha. Stál jsem tam a dělalo to na mě dojem, že „ti burani si nic jiného nezaslouží.“
Ve stejné době Jindra Rajchl vydal 200 tisíc korun jen za letáky a zařizuje, aby Václavák byl ozvučen odshora až dolů. A už měsíc nedělají stovky a tisíce lidí nic jiného, než lepí plakáty, posílají maily a dělají koláže na fejsbůku, jak na demonstraci zve i Petr Fiala. Mají krajské koordinátory, organizují autobusy. Nejprve vytvořili podpůrnou strukturu a teď ji využívají. Není to show jednoho muže. Jsou za tím tisíce pracovních hodin.
Prostě nebe a dudy.
Jasně, Paroubek mluvil dobře. I ti ostatní. Správně pojmenovali příčinu většiny problémů. Je vidět, že vědí, jak to v politice chodí. Ale bylo to prostě takové ušmudlané. Do politiky neseme šedé pódium a zachraňují to disciplinovaní voliči KSČM. Rád bych řekl něco lepšího, ale kde nic není, ani čert nebere. Sorry jako.
PS.
Přátelé, výpis z účtu za únor je nahraný do zasílací aplikace, takže vy všichni, co jste si předplatili moji knihu v únoru, můžete si zadat adresu pro zaslání.
Zásilky zvládneme rozeslat během příštích čtrnácti dní.
Pokud mi nějaké knihy ještě zbydou, vezmu je na demonstraci.
Aplikaci najdete přímo na Vidlákových kydech. V záhlaví rozklikněte „objednat knihu“
Zde je přímý odkaz: https://kniha.vidlakovykydy.cz/
zdejší vnitřní poměry jsou určovány vnějšími (12:56) — No, hele, Schumachere… Kdyby to opravdu celé bylo jen takhle, pak můžeme prostě zanechati debat, nahřát páječku a letovat si nějakou drobnou, nápaditou, druhému nepochopitelnou elektroniku, kterou po naší smrti s lehkými trapnými rozpaky a nespornou úlevou odnesou pozůstalí do popelnice, jako kdysi posluhovačka Řehoře Samsu. Podle mne je žádoucí vidět i jemnější struktury problému, více jeho řádů.
1) Zdejší vnitřní poměry jsou určovány vnějšími, což je efekt prvního řádu.
2) Dále však jsou určovány zdejším agregátním vědomím tohoto. Čili, bez obalu řečeno, celkovým, všeprostupujícím pocitem slabosti, bezmoci, letargií.
3) Teprve teď se dostávám k tomu, proč to vlastně píšu: Efektem třetího řádu je distribuce tohoto vědomí ve společnosti. Není totiž ani v nejmenším rozptýleno rovnoměrně.
3a) Na jednu stranu se soustřeďuje (vzato i historicky) např. v Biľacích, Fialech, Husácích, Emanuelech Moravcích, Václavech Moravcích a Rakušanech, kteří produktivním lidem i české společnosti bezprostředně škodí více než zahraniční síly a mocnosti. Všimni si prosím, že pokud se snaží své slouhovství ospravedlnit nějakým argumentem, mohou vždy sáhnout – a vždy také sáhnou – v první řadě po tom, co sám píšeš: „Zdejší vnitřní poměry jsou určovány vnějšími.“
3b) Na druhou stranu stranu se koncentruje do všelijakých dobrodruhů, fanfarónů, hochštaplerů, nadšenců, romantiků, rozumbradů a snílků. Pro příklady bych (zejména zde) nemusel chodit daleko. Avšak v jejich uvažování jako kdybych viděl jakýsi společný prvek: „No dobře, jsme holt slabí, slabší než VW, slabší než Procter&Gamble, slabší než Veolia, stokrát slabší než Čína nebo USA, řádově slabší než Německo, Rusko nebo EU. Co naděláme. Budeme se tedy alespoň snažit, třeba to zázrakem vyjde, ale v našem postavení po nás samozřejmě nesmí nikdo chtít, aby naše snahy byly takříkajíc feasible, natožpak realistické.“
A (až) v tomhle je dle mého skrovného názoru naše tragédie.
3c) No a na třetí stranu (nepočítáme-li ovčany, kteří by byli pasivní v jakémkoliv režimu a v jakémkoliv státě, včetně vlastního) tu máme ty produktivní lidi, ty profesionály v jednotlivých oborech, potřebných i obskurních, ty specialisty, kteří (zhusta) toto všechno dost jasně vidí, ale nemohou s tím přímo nic dělat. (Což vidí také.) Mohou se nanejvýš snažit o totéž jako kdysi za Rakousko-Uherska a za první republiky, totiž ve svém oboru pozvolna a systematicky budovat zdejší ekonomiku, technologie, kulturu, vzdělání. Tedy dnes se spíše snažit brzdit jejich vůčihledný pokles a zadržovat pád, jakkoliv neodvratný se jim jeví.
Bez přimknutí k nějakému dubisku to nepůjde.
Pokud to dubisko je ve fomrmě a netlí, odpoutání je iluzorní.
Pokud to dubisko prohraje, živoří a tlí, lze se odpoutat a připoutat se k jinému, aktuálně svěžímu dubisku.
Pokud se nám aktuální dubisko nelíbí, lze buď pasivně čekat, nebo do aktuálního dubiska navrtávat drobné dírky a vtírat do nich podhoubí nějakého chotoše. To je tak jediné.
Saozřejmě že aktivně tlít sami (více, než je nezbytně nutné) a hnojit tím dubisko, ke kterému jsme přimknuti, je kravina.
Bez přimknutí k nějakému dubisku to nepůjde. — Jestli nepůjde, tak proč? Do jaké míry je to nevyhnutelný výsledek poměru sil, a do jaké důsledek našich vlastních chyb? Třeba takové Dánsko si dokázalo ze posledních 200 let (včetně prohraných válek s Německem) udržet suverenity mnohem více…
Podívejte se na mapu. Dánsko je (od konce Hanzy) bokem, my jsme na cestě. Na cestě odkudkoli kamkoli v Evropě.
Ale i kdyby byla nějaká příčina posledních 200 let v nás, tak je v reálném čase jednoho lidského života neodstranitelná.
No, Dánsko je kupříkladu na trase do zbytku Skandinávie… Příčinu bych spíše viděl v mnohem větší státotvornosti, v politických (a ostatně i obchodních) schopnostech distribuovaně přítomných ve vyšších vrstvách dánské společnosti, a to vše zas je pozůstatkem jeho někdejšího (pomenšího) impéria. Podobně třeba Rakousko: Když si z mé předchozí věty vyškrtáte závorky, právě v uvedených důvodech bych hledal příčiny toho, proč jeho osudy byly za poslední 3/4 století mnohem šťastnější než české.
Sázím na třetí stranu. K ní se hlásím. Jako ten s páječkou. Kutil český jako součást národního obrození.
Máte pravdu pane Vidláku, Paroubek mluvil dobře. I ti ostatní. Správně pojmenovali příčinu většiny problémů. Je vidět, že vědí, jak to v politice chodí. Ale bylo to prostě takové ušmudlané. Do politiky neseme šedé pódium a zachraňují to disciplinovaní voliči KSČM. Rád bych řekl něco lepšího, ale kde nic není, ani čert nebere.
Ale v projevu byly recyklované problémy, bez náznaků řešení.
Buďme konstruktivní opozicí, když Vláda tvrdí, že bez snížení valorizace, bude kolaps, že důchodci ty peníze vlastně ani nechtějí.
Důchodci si přebytečné peníze do hrobu nevezmou, buď je darují rodině, nebo potřebným.
Ti, kteří přebytečné peníze nemají, nemusí jít na pracák pro „příspěvek“, dle principu jedna ruka sebere, druhá možná dá.
Když si Vláda neví rady, tak ať vyhodí neschopné poradce, a jde se poradit k paní Švihlíkové.
Hledejme peníze
EET, daň z nabytí nemovitostí, kdo platí daně, kdo se jim vyhýbá, jakým způsobem je deformován základ daně pro různé skupiny, …….
1.3.2023 13:34
Jak to vidí…(26 minut)Jak vidí debatu o důchodovém systému dnes prozradila ekonomka Ilona Švihlíková v názorovém pořadu Českého rozhlasu Dvojka. Ptala se Zita Senková.
https://program.rozhlas.cz/zaznamy#/plus/2023-02-28
OT
“ Během besedy v mateřské škole na Přerovsku došlo při manipulaci se služební zbraní k náhodnému výstřelu.“
Zdroj: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/vystrel-skolka-policie-beseda-prerovsko.A230302_140511_olomouc-zpravy_baky
I děti se musí vychovávat podle not 5kolky.
V mateřské škole dneska zrána
ze služební pistole třeskla rána.
I rozletěla se probuzená včelka
třese se učitelka, telka i pastelka.
Kdo tady střílí? Kdo dělá válku?
To česká policie střílí do korálků.
Pomáhají pistolí
ti pořádek nastolí
dokážou i chránit
a smrtelně zranit.
S pistolí chodí do školky
chránit chlapečky i holky
aby se děti nebály
třeba při čtení Kabaly.
Chlapeček v kožené bundě asi nesměl projet.
Poslední slova před smrtí:
„Neboj, není nabitá.“
Proboha to uz zase delaji besedy s milicionari?
Besedy s policajtem se delaji snad vsude na svete, neni na tom nic spatnyho. Ale vlezt do tridy s nabitou zbrani dokaze jen mimoradny pako, ktery by v tu chvili melo prijit o mundur.
Soudruh se napínavými historkami asi jen hemžil.
Pořád lepší čekista, kterému to vystřelí omylem, než transgenderová neziskovka, která bude děti posílat na kastrace.
Tomu se říká umět se na věc podívat z té lepší stránky.
🤣
To patří k velkému umění života.
Tak jako v předešlých případech, zdejší vnitřní poměry jsou určovány vnějšími. Tak i nyní ne vnitřním odbojem ale vývojem na válečné frontě. Porážka Německ a Rakousko -Uherska, porážka Třetí Říše a jejích spojenců.
Včetně s tím spojených hospodářských důsledků.
Nenapadlo ještě nikoho oslovit prof.Druláka ?
Mě to napadlo ale co je to platný 😀
Oslovit jistě není problém, ale co po něm chtít nebo co mu nabídnout?
Myslím, že slimáčků je v organizačním týmu dost i bez toho a salátek se ještě neví, jak je velký, aby se to s tou katolizací zase nepřehnalo.
On by taky Drulák mohl povídat věci, se kterými Rajchl nebude souhlasit. A mohla by případně i zarezonovat Drulákova sociálně ohleduplná politika víc, než Rajchlovo zpoplatňování školství.
Co já vím, tak paní Švihlíková se tam například chystá, Jako divák.
Bingo – seznam účinkujících, respektive jejich případná aura nesmí převážet nebo zastínit toho, jenž akci zaštiťuje, s jehož jménem je spjata … Švihlíková je až příliš vlevo, nepůsobí ji problém mluvit z hlavy na spoustu témat, stejně jako je zvyklá na polemiku, i těžkou. Rozhodně nepatří do tlupy mainstreamových libertariánských „ekonomů“, čímž je řečeno mnohé.
Druhák byl Demolicí označen, a dostal nálepku proruského potížisty. Neznám jej natolik, abych tvrdil cokoliv o jeho schopnosti hovořit před velkým davem, o jeho schopnosti jej zaujmout , a použít výmluvnou, krátkou a údernou řeč, rétoriku. Jde však o člověka znalého a erudovaného.
Samozřejmě nevím, zda např. tyto dvě persony pořadatelé ( tedy možná i sám symbol ) byly kontaktovány. Ale rozhodně oba mají co říci , dobře by se vyjímaly v menu multipolárního protestu.
Proč jen mám čím dál větší skepsi …
Drulák určitě není táborový řečník. Ale má to v hlavě výborně srovnané, stejně jako Jan Keller a ostatní lidé od Argumentu! .
Silně pochybuji, že by se postavili na stejné pódium s Rajchlem a spol. Na pódium se postaví, až nastane ten správný čas. Až se systém začne drolit v základech. A to se zatím, bohužel, neděje.
Pro p. K42:
Pro mne je Váš dnešní příspěvek zcela reálným zhodnocením dnešní situace. Děkuji.
Já jsem k první demonstraci na Venclplace zde podotkl, že se půjdu podívat na ten prťavý či mocný houf který přijde. Že jen obrovský houf bude schopen něco změnit. A že čekám na člověka, který bude mít ideu, jak konkrétně změnu protlačit a hlavně potom jak dál a s jakými důvěrohodnými lidmi.A že ten s pro mne přijatelnou ideou, tedy s nadějí na slušný a klidný život mé rodiny dostane můj hlas přii volbách do Strakovky. Pro vládu nějaká ultimata z pódia nic neznamenají, ovládají silové složky a i když nás bude po Praze lítat třeba půl miliónu, tak oni svá sídla obklopí těžkooděnci a s úsměvem dovládnou do pravidelných voleb. S jejich většinou je nikdo ze Strakovky nedostane. Žižka, když putoval k Táboru s malinkým houfem, tak se ubránil velké převaze křižáků jen tím, že měl na hrázi u Sudoměře po stranách neprůchodné rybníky, houfek jeho idei věřících a své zkušenosti a taktiku…veliký houf měl za čas až v Táboře a kdyz potom někam vytáhl, tak nepotřeboval rybníky, stačilo jim jen zazpívat svů chorál…
My zatím nemáme veliký houf, nemáme okolo sebe nějaké rybníky, které by nás ochraňovaly a zatím nemáme nikoho, jehož idei „světlejších zítřků“ bychom většinově věřili a spojili se do příštích voleb. A pokud bude zase jen omíláno trapné větší či menší zlo, tak to můžeme zabalit a pomalu chcípnout.
Každý máme naději v někoho…pan Vidlák zřejmě pana Rajchla a možná p. Babiše, vykulil se p. Paroubek a ten pojede a nezakecá se….půjde to vůbec spojit? A k tomu navíc zřejmě i korespondeční hlasování…
A nepochopil jsem dnešní povídání p. Vidláka o šedi a umaštěnosti. Proč tak sveřepě k něčemu novému?
I můj pohled.
No přes pokojné demonstrace to opravdu nepůjde!
Nepodobné?
Kdysi Španělsko a zlato, vs Anglie a uhlí a železo.
Nyní Rusko a uhlí, železo a jiné kovy, ropa, plyn, vzácné prvky nezbytné pro průmysl, vs USA a USD, EU a Euro.
Nemějte strach, velká voda si cestu najde.
obhajovat Impérium a podporovat jeho expanzi za všech okolností … tohle tady usilovně dělá scallop :-))) Českou republiku impérium uchvátilo v březnu 1999, téměř přesně 60 let po uchvácení jiným impériem, jemuž scallopi rovněž oddaně sloužili. Sand se i tentokrát republika dočká osvobození.
Vyskočil, pepek, vyskočil :-)) scallop baví a doufá, že jeho lži projdou, že si nikdo nepamatuje, kdo byl u koryta až do 1998 … no, smůla, scallope, pár lidí si to ještě pamatuje, třa to zkusit ještě jinak :-))
Nevšiml jsem si, že by alternativa podporovala SSA a jejich vojenskoprůmyslový komplex. Máte k tomu tvrzení nějaké podklady?
Taky mě to překvapilo, možná tou alternativou myslel Babiše, to by smysl dávalo, tady je jako jediná bezalternativní alternativa presentován a podpora Impéria je u něj očividná, dokonce začal válku s Ruskem na příkaz Impéria ještě dlouho před finální eskalací.
Babiš, respektive obluda Babiš je úspěšný produkt mnohaletého mediálního lynče. Zatímco u něho víme o každém blbém kroku, modří i Bohouš Sobotka, ale především modří jsou i přes „poutě a pochody přes bažiny“ v pohodě, a nic se neděje.
Naopak, jakákoliv snaha napravit mnohou jimi způsobenou, zavedenou, a bez mediálních poznámek schválenou, implementovanou zjevnou gauneřinu bylo provázeno politicko-mediálním řevem od rána do rána.
Průsery a destrukce během vládnutí modrých se prostě nekomentoval, zůstaly pod sukní, a de facto neexistovaly, nebo se hodily za pomoci Wolnerů, Šafrů a spol.na konkurenci.
A že jich kurvajs bylo něúrekom … Není svinstva, kde by nefigurovali …
Požadavky vládě:
ENERGETIKA :
1. Zestátnění ČEZu je dobrý nápad, ale tak na 10 let pomalých kroků. Jinak to skončí žalobami na stát za stovky miliard. Jako požadavek vládě? Pokud vláda řekne předem, co hodlá dělat, tak se nedoplatí.
2. Stát sice dotovat může, ale na rozdíl od Německa nemá jaksi prachy. Požadavek je přesto „pořádně zadotovat“? Se všemi důsledky?
3. Odstoupení od emisních povolenek? Vážně? Obratem EU zavede likvidační cla na naše výrobky, z důvodu nekalé konkurence, a bude následovat zhroucení exportu, krach firem, krach ČR.
4. OK. Ale jako požadavek? Pokud to chce stát udělat, tak nenápadně a určitě neprozrazovat svůj záměr předem.
5. Jednak plyn v Lipsku ani moc nenakupujeme, ale obecně nechápu co získáme tím, že „z burzy odejdeme“? A už vůbec nechápu, co si autoři požadavku představují, že by vláda měla splnit? Jako zakázat firmám nakupovat na burze, a to konkrétně v Lipsku (dnes cena 2.800,- Kč za MWh) a nakupovat na přímo jako ČR (před pár měsíci 10.000,- Kč za MWh)?
A taky pořádně zadotovat? Se všemi důsledky?
6. OK. Ale jako požadavek? Pokud to chce stát udělat, tak nenápadně a určitě neprozrazovat svůj záměr předem.
7. Jak má vláda splnit tento požadavek? Zpětně zrušit souhlas na této mezinárodní dohodě? A nebudou následovat reakce, které budou pro ČR tristní.
Rubikon byl překročen, smlouvy podepsány. A vše začalo již první smlouvou s Německem, o odpuštění válečných reparací, made in Havel.
Nebudou-li požadavky splněny, tak občanská neposlušnost pomocí stávek a dalších nátlakových akcí, následuje požadavek na demisi vlády a stupňování občanské neposlušnosti.
Nepřipadá vám život státu v EU analogický jako život zaměstnance v korporátu? Přes všechny ty chyby, kecy a absurdity je to furt lepší než mimo. A čím jste vejš, tím musíte víc kecat v souladu. Fiala v tom dosáhl dokonalosti, ostatně Sobotka taky…
Jeden z důvodů, proč se tomu říká korporátní fašismus.
V čem je to jako v korporátu lepší než mimo? Šikovný člověk si mimo korporát vydělá víc než korporátní otrok a nemusí se před nikým hrbit.
Právě že né. Šikovnej člověk si v korporátu vydělá víc. Stejně jako země v EU.
Ja bych doplnil, ze sikovny clovek si v korporatu vydela vic, nadre se min a mene riskuje.
Jenom musi sehnout hlavu a vydrzet tu pakarnu 🙂
Asi si pod pojmem „šikovný člověk“ představujeme každý něco jiného, jinak si to neumím vysvětlit. Moje zkušenost s lidma z korporátu je, že jsem se chytal za hlavu, jak můžou zaměstnávat takové neschopné lemply. Když si to dám dohromady s vaším tvrzením o vysokých mzdách, tak mi vychází akorát to, že v korporátech přeplácejí lemply.
Oni v korporátech rozdávaj nějaké dotace, které umí „šikovnej“ zloděj líp čerpat, nebo v čem to je obdobné?
Ledaže byste to myslel tak, že se tam uchytí každý lempl a vydělá si slušné peníze, na které by mimo korporát nedosáhl, tomu bych rozuměl.
Kolik lidí si v korporátu vydělá cca 2 mega ročně čistého? Tolik jsem vydělával na živnosťák, když mne ta práce ještě bavila. Plus žádný šéf a čtvrletní KPI buzerace, žádné PŠM z diverzity, inkluzivity a white privilege, doporučeně povinné účasti na gay parádách a další „šmakulády“…
ČEZ je ze 70% státní. Když mám většinu, můžu si snad diktovat podmínky? Nebo to už neplatí, nová doba – menšina má většinu? Takže alibismus a vrcholová zlodějna, protože prachy z této loupeže má stát. Nikdo ho nenutí prodávat přes burzu. Takže vyinkasuje hromadu peněz z rozdílu výroba/prodej a pak ještě pošle sám sobě hromadu peněz za zastropování. A pak si ještě stěžuje, že má velké výdaje.
Uhlíkové povolenky. Když to vztáhneme na výrobu energie, tak co EU udělá, když elektrárny přestanou platit uhlíkové povolenky? Nebude od nás kupovat energii? Masná pokutička? Nedá nám dotace? Vše je lepší než krachující průmysl.
Plyn a ropa – tam jsme už ten Rubikon překročili. Levné suroviny jsou letošní zimu vyčerpány, levní dodavatelé navždy ztraceny a tak se těšme na příští zimu za demokratické ceny. Nevím co pro to udělat. Pokud by jsme obnovili nějaké cesty z Ruska, tak nás EU asi demokraticky vybombarduje.
Nicméně smlouvy se dají změnit a pokud je ohrožena země tak i vypovědět. Ale to by musela naše vláda vytáhnout hlavu z bruselské prdele.
Kdyz ma mensina za zady tatinka s velkym klackem, tak ma vetsinu. Jak proste…
Re: Jarek
Jste fuj-ovatý Jarek, který má hnusné a nedemokratické nápady.
Úplně ganc.
A nelíbí se vám dva svetry.
Ještě jednou – a bude to podruhé.
Potřetí vám rozlámu klábosnici.
A vy mne přechčijete, páč budete psát bez klábosnice na patlacím displeji.
Shodou okolností má manželka v jednom domě (SVJ má 7 BJ a manželka je pověřený vlastník) také 70% a vážně nemůže těm majitelů 3 bytů diktovat za kolik mohou pronajímat či prodat byt.
Tak i stát se svými 70% nemůže snížit ceny za prodej elektřiny. Právě naopak, musí maximalizovat zisk i pro ty minoritní akcionáře. Jak jsem psal – Rubikon překročen a smlouvy již podepsány (zejména ty o Ochraně investic mezi ČR-USA a ČR-Německo). Jinak budou arbitráže dle vzoru Diag Human. Vyšší stovky miliard a managment ČEZu do kriminálu.
Uhlíkové povolenky neplatí jen výrobci energií, ale všechny firmy. Od výrobců pneumatik, přes sklárny a keramičky, chemičky až po výrobce jogurtů.
Je to jeden ze základů Green Dealu a německých firem v oblasti Green byznysu. EU nikdy nedovolí „neplatit je“. Uvalí minimálně cla na české výrobky a silou donutí platit. Jak jsem psal, Rubikon překročen, smlouvy podepsány.
Ano, to je pravda.
Ale jenom polovina pravdy.
Je tu moznost, kdy vetsinovy vlastnik vyhlasi stop vyplat dividend na 5 let.
Neni to zadny skandal, protze CEZ bude potrebovat hodne penez na investice, mluvi se o stovkach miliard prece uz dlouho, zadne tajemstvi.
Pak by take CEZ mohl potrebovat penize (70 miliard), ktere si pujcil od statu, aby mohl obchodovat na te uzasne Lipske burze 🙂
Proste naprosto realnych duvodu, proc zmrazit vyplatu dividend na par let je hooodne.
Pak byste videl, jak rychle by investori z USA prodavali akcie CEZu.
A ten zbytek by se dal v klidu vytesnit, jako to udelali s ceskymi akciemi, ktere jsem kdysi mel a nechtel prodat.
No a hned mame statni CEZ, ktery muze doma prodavat elektrinu za kolik se statu zachce. (Arabove taky doma neprodavaji benzin za svetove ceny 🙂 )
To je reseni pro lidi, realizovatelne v horrizontu 6-12 mesicu.
ODS je ale z takovych reseni na zvraceni – chybi tam totiz hlavni polozka: kolik z toho kapne jim.
Prodavali by prd. Zvedli by telefon a zavolali nekam, kde by pak zvedli telefon a zavolali nekam, kde by zvedli telefon a zavolali nasemu ministesrkemu predsedovi. Ten by zavolal sikelovi, ktery by zvedl telefon a zavolal na vedeni a medove se jich zeptal jestliu vubec chapou proc jsou na te zidli.
A bylo by po ptakach. Takhle to totiz v koloniich chodi.
To je samozrejme realita, ktera uz probehla.
Ja jsem psal o tom, jake jsou moznosti primet mensinoveho vlastnika prodat akcie.
Jsme v Česku, takže se ten záměr vynese hned, za rok nebo za dva. A následují arbitráže, bo smlouvy O ochraně investic. Investoři si na to rádi počkají. Viz Diag Human, nebo Nova za Železného.
Pokud to budou účelně vynaložené peníze, tak si také počkají.
Pokud to nebudou účelně vynaložené peníze, tedy tunel, tak opět arbitráže a jako bonus managment ČEZu v kriminále.
Fondy v USA jedou hodne na dividendy a pokud drzi nejake akcie, ktere rocne nevyplaci, tak to jsou treba Apple nebo Tesla.
CEZ mezi tuhle elitu urcite nepatri.
To, ze nekdo zpackal Novu nebo Diag Human neznamena, ze musi zpackat vsechno. (zamerne, nebo z hlouposti)
Ale samozrejme, zpackat se da vsechno 🙂
Ale mohli by teoreticky dividendy poslat k nule, ne?
Tj. majitel má akcie, firma vydělává, ale šetří, protože bude stavět jaderku.
Jenže to by penízky nešly ani vládě a tím by nešlo financovat válku.. a za pár let by nemohl ČEZ vyžadovat peníze od státu, že nemá na stavbu…
Maximalizace zisků je jen taková pohádka. V ani jedné firmě na světě nenajdete, že prioritou je maximalizace zisků.
A samozřejmě musíte s těma minoritami jednat a nastavit nějaký kompromis z pozice většinového vlastníka.
Máte pocit, že naše šmejská vláda s někým jedná?
Samozřejmě nejedná, protože je dobrovolně a s nadšením v roli toho, s kým je občas že slušnosti jednáno, jinak přikazováno. Tito naši „representanti“ ovšem svoji roli dotáhli do dokonalosti – konají dobrovolně s předstihem, plní přání a zadání dříve, než bylo vyřčeno , či jinak sděleno… Takové „Majstrouvstvá v podlézání, submisi a řiťoskoku“ …
Pokud je vlastnik 10 % z USA, tak to znamena, ze ma vetsinu.
Obdobne plati, ze pokud je vlastnik 10 % z ceske politiky a podil vlastni pres nejake ty fondy na Bahamach, tak ma taky vetsinu.
Jinak nechci tu strasit, ale opravdu si myslim, ze misto vykupu akcii CEZu, ci zestatneni, se Fiala chysta CEZ privatizovat.
Pri soucasnych cenach elektriny a deficitu vyroby v EU se CEZ jevi, jako zlaty dul.
Pochybuju, ze si toho v USA jeste nejaky Buffet nevsiml.
Na 100 % maji tamejsi prachaci bokem ulite prachy na nakupy, protoze EU se sune z kopce dolu a to jsou ty nejlepsi prilezitosti k nakupu. Vzpomente si, jak pred par lety Nemci nakupovali v Recku.
Letiste, pristavy… za hubicku.
A Rekove prodavat museli, proze dluhy se platit musi. Tedy presneji, Rekove a Cesi dluhy platit musi.
Bude to vypadat nejak takhle:
prachac(i) posle sveho preplaceneho lobbistu pohovorit s nekym v tymu Biden.
„Mame zajem o koupi jedne mensi firmy vedle Nemecka, kam dodava elektrinu. Az je koupime, tak budeme zadavat zakazky Westinghouse a navic budeme drzet Nemce pod krkem.
Tym Biden dostane tolik a tolik dolacu. Biden ml dostane tolik a tolik dolacu.“
Biden posle befel na velvyslanectvi, se prilepkem, ze velvyslanec dostane tolik a tolik dolacu.
Velvyslanec se sejde s Fialou…
Schvalane, co si myslite, ze Fiala odpovi 🙂
Jestli dostane tu pozvanku mejlem a bude to jak u nas, tak si bude moci vybrat z predvolenych odpovedi „Zvladnu to“, „Pujdu“ a „Budu tam“.
Nedelam si legraci, to je u nas nejnovejsi korporatni zlepsovak v postovnim klientovi.
A ještě se posere
Ne. Bude se klepat po ramenou a říkat, jaký je pašák a jakou skvělou cenu usmlouval.
Nemyslím, že strašíte tou privatizací. Jeví se to jako velice pravděpodobné. Proč najednou máme nového velvyslance USA v ČR, když několik let nebyl potřeba? Je to americký investor a pověřovací listiny prezidentovi předal 15.2.2023! Má to tady snad pohlídat, aby jim někdo nevyzobal rozinky až se to rozjede?
Ano, máte pravdu.
Velmi reálný model …
Vytáhnout hlavu z Bruselské prdele je idealistická myšlenka, ale nereálná. My nemůžeme existovat mimo nějaký velký blok. To nemohli ani komunisti bez RVHP a už vůbec ne dnes mimo EU. Vážně nejsme soběstační po těch všech výprodejových akcí. Co vlastně dnes vlastní stát? Opět mohu jen konstatovat, Rubikon překročen, smlouvy podepsány.
Tak jo, nemůžeme existovat, nemůžeme vypovědět, nemůžeme neplnit, nemůžeme, nemůžeme…..nemůžeme.
Řeknu vám tajemství – můžeme.
Jenom musíme ty, co nám tvrdí, že nemůžeme vyházet od koryt.
Víte, Eto, v jednom má Fiala přece jen pravdu. Bezboletsné řešení nejenže on nezná, ono dokonce ani neexistuje.
Máme na vybranou nechat ránu hnisat s tím, že se možná stane zázrak a vyléčí se „sama“, nebo prostě vzít skalpel a říznout do ní.
Je na čase začít jasně mluvit o vystoupení z EU, a pokud se nevrátí k původnímu poslání obranného spolku, pak i z NATO.
A až nastane den po vystoupení z EU, co potom? Nejsme Británie a stát již prakticky nic nevlastní. Jsme montovna, bez patentů, a zcela závislí na EU. Rubikon překročen, smlouvy podepsány.
Z EU vystoupit nemuzeme.
Z uplne stejneho duvodu, jako jsem tam kdysi vstoupit museli.
Staci se podivat na mapu.
I kdyby vsechno v Cechach bylo nase, moc by to nepomohlo.
Proste se bude cekat, jestli se bude EU trochu emancipovat ze sveho podrieneho/patolizalskeho postaveni. Nebo se rozesere sama.
Přesně tak. Stačí se podívat na mapu. Vždycky nás budou považovat za svůj zadní dvorek, ať už ti, anebo ti druzí.
Může za to praotec Čech.
***
V 89 to bylo z louže pod okap. Nikdo nás nehnal do žádné války, dokonce i v tom Afghánistánu si Sověti udatně umírali sami.
Dneska armáda ČR vraždí domorodce v cizokrajných zemích , a ještě vrníme blahem, že nás velký kucí vzali do party.
To bych blila.
🤮
Holt Pravda a Láska to bere hákem. Rozpoutej válku, posílíš mír.
🤮
To myslíte vážně , že byl podepsaán dokument o odpuštění válečných reparací? Nemáte odkaz.
K čezu – ihned by šlo udělat 70% produkce by si prodal 70%ní podílník a 30by naložil se zbytkem jak libo ale to není jen cena el. ale i dph vybrané na zvýšené ceně všeho.
O reparacich mam mlhavou predstavu, snad byly „odpusteny“ za majetek sudetskych Nemcu, ale jiste to nevim.
Ale v devadesatych letech byla podepsana Cesko-nemecka deklarace, podle ktere je to vsechno minulost, oddelena tlustou carou.
Já reagoval na ETA v 11.00 ale i tak díky za reakci
Reparace jsou definitivně uzavřené….
https://www.mzv.cz/jnp/cz/zahranicni_vztahy/vyrocni_zpravy_a_dokumenty/poskytnute_informace/plneni_valecnych_reparaci_nemecka.html
„V průběhu 90. let se pak ČR a SRN dohodly, že křivdy spáchané v minulosti na obou stranách náleží minulosti a že nebudou zatěžovat své do budoucna orientované vztahy politickými ani právními otázkami společné minulosti. Závazky obsažené v Česko-německé deklaraci z roku 1997 přitom obě strany od té doby důsledně dodržují.“
Ale pořád to zkouší. Herrmann Poselt
To Sibyla:
To je něco úplně jiného.
To jsou prachy od nás k Němcům. To jste si neuvědomila, že.
Chtějí po nás reparace, o to to je větší sviňárna
Reparace jsou nepromlčitelné.
Žádná deklarace na tom nemůže nic změnit.
To, že tady po válce Němci z Českého pohraničí (nesprávně Sudety) nechali majetky bylo již zohledněno ve výši reparací.
Na druhou stranu žádná současná garnitura o reparace nepožádá.
Žádná z velmocí se za nás pro vyplacení reparací nepostaví.
Západní velmoci upřednostní Německo a Rusko jsme si znepřátelili.
My jsme reparace za Rakouskouhersko museli zaplatit do poslední koruny.
Ale je zase potřeba uznat, že i Vidlák začal chápat některé základní věci. Sice jen tak, že mistruje Jyrku a sám na svoje vlastní nebo spřátelené demošky tímto způsobem nehleděl, ale to už říkal i jistý Jošua o tom trámu a třísce.
Rozhodně se zdá, že z hlediska organizace a provozu demoškového lunaparku je Rajchl daleko před Jyrkou a patrně i překonal Vrábela.
Teď je otázka, jak je to s tou strukturou v pozadí a cíli této monstrakce. Předpokládám poměrně vysokou účast, bude to stoprocentně Rajchlova akce, on bude vzbuzovat naděje a dojem, že má cosi v rukách a plány minimálně v hlavě, tak jsem zvědavý hlavně na to, co bude potom.
Jak tak dlouhodobě sleduju tu scénu, myslím si, že ta demoška není pro ně nástrojem, ale středobodem. Tedy že tím se vyčerpají jak oni, tak hlavně zdroje a zájem lidí. Skupinové myšlení půjde směrem jaký to byl kolosální úspěch a že se věci stanou samy od sebe – což se nestanou, ale v jejich skupinovém myšlení to celé bude dlouho pokládané za právě ten geniální plán.
Jistá naděje je samozřejmě v tom, že když bude hodně času a prostředků, tihle lidé se postupně nasytí lunaparku a třeba tam jednou převládne nějaká racionální sekta. Určitě tam takoví lidé taky musí být, jen jsou přesvíceni falešnými vůdci a proroky.
A ti boháči, co to Rajchlovi platí, budou následné občanské neposlušnosti ušetřeni? Protože, ty požadavky, jsou reálně nesplnitelné, jen evokují jednoduchou cestu, jak z těch sraček ven. Ale nesmíte se nad nimi zamyslet.
Zcela otevřeně přiznávám, že o financování PRO a samozřejmě i té akce vcelku nic nevím – tedy mimo faktu, že jak „provoz“ Pol.partaje, tak uspořádání, respektive náklady s tím související rozhodně nejsou z kategorie pouličního prodeje nafukovacích balónků, obzvláště v momentě očekávané masivní návštěvnosti a komplexnímu zajištění akce ( viz rozbory nákladů na podobné akce libtardjungens, pardon, i barevně ladících Milionů chvilek za …vlastně cokoliv …
Kdo a co je v pozadí, a to mne zajímá nejen díky více než 3 dekádní zkušenosti s „českou demokratickou scénou“ ( třeba VV, TOP09, atd. ), respektive s účelově založeným Pol.subjekty a jejich v praxi po té doslova destrukčními vlivy, skutky, činy…
Kdo je v pozadí vcelku masivního nástupu, povědomí jak o té straně, tak především jeho konkrétní osoby …
O stejný průlom se v minulosti bezostyšně snažilo už X jedinců s mnohdy větší Pol.zkušeností …
taky jsem pokládal tento dotaz
https://web.litterate.cz/jeste-jednou-a-je-s-vami-konec/#comment-120878
Já si myslím, že jediným účelem toho všeho jsou právě ty lunaparky na náměstích, které mají zviditelnit pár hochštaplerů, co cítí možnost se následně zabydlet v EP.
Protože jedna věc je, jak by to mělo být, jak to chceme – to jsou často fantazie typu plně suverenní stát, což by samozřejmě znamenalo vystoupení z EU, NATO apod…
Tohle nelze mít jako bezprostřední požadavek.
Požadavek, který vyžadovat lze, musí být realizovatelný. A jestli má následovat „nebo“ .. tak to nebo musí být realistické. Můžete vyhrožovat plameny pekelnými, ale ani křesťanští kazatelé je neumí zajistit, i kdyby na ně náhodou sami věřili.
Takový požadavek musí být nejen realizovatelný v principu, ale vynucovatel by v této fázi měl být schopen ho provést, kdyby byl v té pozici (tj. ve vládě). Miminálně musí mít nachystanou konkrétní odpověď na otázku „jak bys to udělal ty“.
Samozřejmě takových požadavků může být celý seznam, aby se nemusely dělat demošky kvůli každému prdu.
Proto já jsem zvědavý, co se tam bude z podia žádat, čím se bude vyhrožovat když ne, a co se bude dít, když ne.
Já bych Rajchla ještě nezatracoval, ale jako vždy, přichází ALE.
Požadavek, který vyžadovat lze, musí být realizovatelný. To, že je něco realizovatelné, ještě neznamená, že se bude i realizovat, případně mít schopnost být i realizovaným. Pro mne osobně bude indikátorem, zdali budou mít i to, jak té realizovatelnosti dosáhnout, tedy cesta, postupy realizace.
Odhaduji, že bude následovat to, co je na jejich stránkách, což je ve své podstatě to, co nabízí pětikoalice jen mírně posunuto, tudíž demonstrace může mít i velkou návštěvnou, ale organizátoři prokážou, že na to nemají.
Čili: poznáte je po jejich ovoci.
Dokonce aby to nebylo tak:
Mějte se na pozoru před nepravými proroky: přicházejí k vám převlečeni za ovce, ale uvnitř jsou draví vlci.
Stále mějme na paměti Matouše.
Tak ta principiální realizovatelnost je spíš indikátorem, jestli nejsou rovnou na hlavu padlí. Že to realizováno nebude, je jasné, ale neměli by to Fialovi usnadňovat tím, že budou vyžadovat nerealizovatelné věci.
Dejme tomu, kdybychom se vrátili do roku 2020 a Rajchl neměl v hlavě jen kovid, mohl po Babišovi vyžadovat projednání Eurodluhu v parlamentu (místo aby to navrhované jednání Babiš zablokoval) a chtít po něm, aby ten vlastizrádný dokument nepodepsal.
To je příklad něčeho, co lze žádat, vynucovat a vyhrožovat při nesplnění. Perfektně odůvoditelné, každému pochopitelné.
Dnes třeba nekupovat tanky, F35, neposílat peníze na Ukrajinu, nebrat za ni dluhy. Nezavádět a nezvyšovat daně. Neprosazovat změny do ústavního zákona ohledně mobilizace a pobytu vojsk.
U Lipské burzy by to chtělo mít v ruce postup a předchozí masivní informační přípravu, aby i skladník v šroubárně mohl seřvat kreténa od závětrných elektráren.
Ale mám podobné očekávání (po zkušenostech) a označil jsem je za falešného duce a Mojžíše.
Ano, jde o dilema: Mesiáš či Jidáš ? Vše výše zmíněné je zatím bez veřejné presentace, podoby, bez představení veřejnosti celého komplexu odpovědí na mnohé lapsy samozřejmě i s navrhovaným, realizovatelným řešením…
Ale to TICHO nesignalizuje příchod „vykupitele “ …
„To je příklad něčeho, co lze žádat, vynucovat a vyhrožovat při nesplnění.“
To je bezesporu pravda, ale jsou to jednotlivosti dneška jež pokud většinu netrápí, tak dokonce podporují. Na uvedených problémech je možno si na demonstraci zakřičet, plácat se po zádech jak se to tomu Fialovi nandalo.
Pokud se má stát něco v budoucnu, a to je podstatné, musí být nějaká mašlenka jež upoutá většinu.
Ani v náznaku nic podobného v alternativě nevidím. Samé nechceme, žádné chceme a uděláme to tímto způsobem. Dejte nám pro to udělání hlas.
Nepřijde mi zajímavé, pokud se protáhne do parlamentu Šlechta s pěti, Rajchl s pěti, případně ještě, a zafandím převelice Paroubkovi, Paroubek s pěti.
Asi to dopadne tak, jak většinou končí i ti největší analitici ve svých anylýzách, uvidíme.
Zdá se mi, že i vidlák trošku váhá, zdali je ta nastoupená cesta vhodná. Odhaduji, že definitivně prozře po dalších parlamentních volbách.
Je zajímavé sledovat, jak civilizovaní lidé ještě neztratili asi poslední, nejzákladnější smysl pro rozpoznání neposkvrněného vůdce. Už by dnes nevyčmuchali ani potravu, ani vodu, ale u vůdceho se nespetou. Takže, ne až přijde meinstrým o materiál, ale až opozice se už ani posledním drábkem nezadrží jediné falešné hodnoty a spadne do křišťálové alternativy, kt. se ovšem také bude muset teprve vybrousit, až přijde i o ten poslední nakřápnutý bryl
aha, drápkem.. já se prostě nesmím vztekat, mně to škodí. Promiňte
Já mám pocit opačný – že se jinak i soudní občané mají tendence chytat zjevných idiotů a podvodníků jen z toho důvodu, že cítí, jak to jde do kytek a mají pocit, že je třeba dělat nikoliv Něco, nýbrž Cokoliv .. tedy je zvýšená aktivita jak těch falešných proroků a vůdců, tak lidí ochotných to zkusit.
Zatím ale převažoval princip „hážeme na jednu hromadu“. Tj. volba klidně i nepřítele, jen když je soupeřem jiného nepřítele a má hodně podporovatelů, nebo se to aspoň říká v TV.
To je jedna z hlavních příčin nezdaru téměř jakékoliv reálné opozice. Nikoliv čekání na prince.
Jo, no narážím na to, že lidi, kt. neztratili ještě ten nejprimitivnější rozeznávací smysl, odmítnou doposud jakoukoliv demonstraci stávajících vůdců, neboť vědí, že to není on. A najdou se lidi, kt. chodívají prubnout zblízka, jestli to náhodou přeci jen není on, protože si myslí, že jejich primitivní smysly je mohou klamat nebo jdou zkusit, jestli jejich primitivní smysly dokáže někdo oklamat. Každopádně počet lidí na václaváku stojích může být i zkouška fijalových smyslů.
Nemůžem zde zabředávat ale do toho, že vůdce už je tady normálně někde mezi námi, ale národ se úplně nesmyslně táhne za kdekým. Ne. Lid má s vládou mluvit jakýmikoliv prostředky
Tady ve sporu nejsme.
Já jen vycházím z určité předchozí znalosti některých lidí.
Problém je trošku v tom, že často titíž lidé, kteří svolávají, propagují nebo se účastní, nakonec volí Fialu nebo Babiše prostě proto, že volit se má ten, kdo vyhraje.
A část lidí trpí nějakým falešným pocitem ze sledování barevných revolucí v ČT, že stačí udělat pěknou akci s bannery a změna přijde. Dokonce se tady Vidlák v září hrdě bil v prsa, že ta zlodějina jménem zastropování je jejich zásluha. Asi mu nedošlo, že kdyby to tak bylo, měl by jít ke zdi se Spolu.
Můžu se mýlit a třeba má Rajchl normálně vybudovanou strukturu a všechno funguje přiměřeně, jen je holt trochu víc vysazený na ty pouliční akce. Uvidíme, nic jiného se dělat nedá. Mýlil bych se rád…
K tomu zastropování, té pro plebs drahé taškařici ( neb oni onen rozdíl na nestoudném zisku kohosi zaplatí prostřednictvím eráru, ale to je na delší debatu ) – jak málo stačilo k totální kastraci a sterilizaci „občanského podzimního nesouhlasu“ …
Geniálně předložili davu „zastropování“ a byl klid – kdepak plný Venclplace jsi … A to během chvíle. Šlo o rychlou paralýzu na účet protestujících, kteří s radostí přijali jim nabídnutou Grossmannovskou verzi o slevě…
Wauuu, o něčem to vypovídá ( tato událost byla jednou z mnoha, aktuální verze ) – především o mentální dostatečnosti a sounáležitosti v Bohemii …
Tady platí: každý sám za sebe …
Já si myslím a trochu doufám, že to zastropování nebylo ani dohodnuto s organizátory demošky , ani způsobeno jejím konáním.
Protože jestli ano a oni se tím ještě chlubí, tak pak nechci vidět čeho jsou ještě schopni. To je pak ke zvážení, jestli ty na podiu nepostříkat Roundupem.
Dodnes jsem Vidlákovo vychloubání se zastropováním bral spíš jako to kokrhání kohouta, který věří, že Slunce vychází podle něj.
Samozřejmě, že v aktu nabídky zastropování nehráli organizátoři protestu roli – to mne ani nenapadlo, a rozhodně snad tak mé řádky nevyzněly.
Mířil jsem na dav, na voliče, na masu, kterou se mnoho idealistů zaklíná, na její vlastně neexistující soudržnost, vytrvalost plus odhodlání, které je ( ač v diskuzích i mnohde jinde ) fuč ihned, jen co původní idiot a neschopa jim zamával před nosem papírem, na němž bylo ( mimo jiné ) velkým tiskacím napsáno SLEVA… V ten moment bylo po všem – tak málo stačí k zavření úst , dobrovolné kolaboraci, a dokonce hromadné spokojenosti původních revolucionářů. Je to tak, a zdaleka to není poprvé, kdy k něčemu obdobnému došlo – zkrátka je životů a existenci nebezpečné spoléhat se na počet, modhodlání, soudržnost a především STÁLOST české veřejnosti…
V reálu ten samý jedinec půjde ve středu na Vrábela či Rajchla, a v pátek na Milion chvilek … Tak to je.
Psychologii davu a společnosti má Demolice zvládnutou na rozdíl od alternativy na jedničku…
P
OT (ale jenom zdánlivě)
Omlouvám se, pána neznám a nic o něm nevím, našla jsem náhodou, ale i tak, k zamyšlení to je
https://www.youtube.com/watch?v=zxVW0HN3sIo
naběhl mi nápis: Video není k dispozici. Uživatel video odstranil
Ale jistě, broučku.
Ak je to pravda,
https://t.me/milinfolive/97531
https://t.me/newsfrontsk/17511
tak sa ukrajinci rozhodli ist cecenskou cestou komplet.
Snad si nekdo nemyslel, ze v Libave jsme cvicili vojcly, kteri maji na fronte zivotnost 4 hodiny.
Nene, my cvicime teroristy.
Stejne jako NATO cvicilo teroristy do Syrie, a jeste o neco drive USA cvilily teroristy do Afghanistanu.
Pravda, USA jim jeste dneska rikaji hrdinni mudzhedinove, Obama prisel s hezkym nazvem „umirnena opozice“. Ukrajinci zase maji Azov a jeho hrdiny.
To je jedna možnost, jako druhou jsem předpokládal centra pro verbování místních.
To první samozřejmě již běží, to druhé si myslím, že bude následovat.
Je jasné, že ve výcvik řadových Ukrajinských vojáků u nás může věřit jen volič SPOLU. Respektive musí.
https://rusvesna.su/news/1677756684
Co tam mám vidět? O ČR jsem zmínku nezahlédl.
Odhalenou identitu jednoho z teroristů – má docela pestrou minulost. Rus (ale zřejmě etnický Žid), vystěhoval se s matkou do Německa. Přidal se k nacistickým skupinám tamže, angažoval se na Majdanu, nyní trvale žije na UA, založil teroristickou skupinu, která teď napadla Rusko. Je tam toho mnohem víc, to jenom v kostce.
Jo, to jsem přečetl .. já jsem myslel, že to je nějak spojené s Libavou u nás.
Ono ve válce se na to nehledí. Francouzi brali do legie veškerou chamraď úplně otevřeně, Rusko nechalo Prigožina verbovat v kriminálech, u Kyjeva si snad nikdo iluze dělat ani nemůže, tam navíc stoupence genocidy a podobných evropských hodnot nezavírají, naopak se to stalo jejich státní ideologií.
Já spíš čekám, až tihle demokraciemilovní chlapci začnou páchat svoje kousky tam, kde je cvičí, nebo kde je hostí.
Jak před nějakou dobou Čečenec podřezal učitele ve Francii. To byla spousta divení se, jak je to možné, když to byl přece evropskohodnotový a demokratický islamista, když ho Francie vyrvala ze spárů Ruska. Respektive tehdy jeho otce.
Ne ne. Hrdinní mudžáhedínové jsou dneska zasejc zlí Tálibové.
Podobně, jako hodní kluci od Hamásu , kteří byli nasazení proti zlým klukům z Arafatova Fatahu jsou dneska zlí.
A brzy se stanou možná zas hodnými, protože se na scéně objevil ještě zlejší faktor, Islámský džihád.
Vyhánět čerta ďáblem není vždycky asi nejlepší nápad. Přesto jde o hojně používaný prostředek kolektivního Západu k pacifikaci cizokrajných zemi.
„Hrdinní mudžáhedínové jsou dneska zasejc zlí Tálibové.“
Tak ted se VELMI pletete.
Mudzahedinove jsou dodnes v USA glorifikovani, a kdyz neco, tak museli byt tvrdi, protoze chteli vyhnat Rusy.
Podivejte se na posledni pocin Hollywoodu s bohatou produkci a velmi vysokym hereckym obsazenim. Natoceno 2022….
The Old Man
https://www.imdb.com/title/tt5645432/
Vojska SSSR tam jsou za nelidske rezniky, Americane ze CIA za humanitarni spasitele a mudzahedini za tvrde, ale statcene bojovniky za osvobozeni.
A jestli je tam neco vuci muzdahedinum kritickeho, tak je to jenom a pouze madrazenost muzu nad zenami.
Pritom v tom serialu jsou zeny 100x statecnejsi a 1000x chytrejsi, nez vsichni muzi dohromady.
Tedy klasický Hollywoodský zvratek, kdy se k honu a stupidní dehonestaci Rusa, potažmo CCCP ochotně přidala vlastně celá ta opěvovaná ( a samozřejmě úplatná plus zcela bezskurpulozní ) „hérecká“ smetánka… Míra kreténismu v té škváře obsažená dosahuje neustále nových, větších met. Inu za tu DEMOKRACII je třeba bojovat na všech frontách, trvale, neb Putin plus Čuk a Gek včetně Ruska jsou arciďáblové, kteří dokonce OPAKOVANĚ ovlivňovali volby v henten oné nejlepší, největší a nejopravdovější demokracii na této planetě a v přilehlém vesmíru, v zemi leadera a největšejšího, nejstatečnějšího, nejspravrdlivějšího, nejmocnějšího ochránce, obránce svobodného světa – jen to považte…
Řekl bych, že v koncentrovanější podobě, než v dobách „železné opony“ … Hodně to vypovídá o stavu, „kvalitě“, mentalitě, inteligenci, možnosti manipulace a vůbec celkové intelektuální zdatnosti „tamnější civilizace “ … A že je to tristní pohled a podoba…
Zdatně je doháníme – padá se vždy rychleji, snadněji, páč gravitace, že …
Nemají to ex-offo stávající verze „svobodné společnosti “ vůbec jednoduché…
Mně se vždycky vybaví Afghánský Rambo. Jenže pak ti stateční Mudžahídi podle pozdější US pohádky trefili ty jejich paneláky a začala ta dvacetiletá operace.
Tak se vždycky ptám, jestli by Rambo chránil Mudžahídy i proti US army, nebo jestli by jim řekl, že už přesali být hodní… chtělo to další díl.
Já teda doufám, že v seriálu hraje v rolích Talibánců dostatek LGBT+-*/ osob, nejlépe hexadecimálních.
Tyhle jsme necvičili na Libavě, ty jsme cvičili ještě předtím v Krumlově.
Re: Zvedavec
Hmm, nedělají soudruzi dobře, nedělají…
Jestli byla nějaká malá šance na protiválečné hlasy v Rusku, tímto je soudruzi jednorázově uťali.
Tímto založili na vyzbrojení paramilitárních oddílů, které budou prosakovat na Ukradinu a mstít se na civilech.
Ale jako další stupeň k rozdmýchávání války to je prefektní počin…
Pane Targus.
Ukrajinci to popírají,tak přeci stačí zjistit jejich totožnost,jestli byly zlikvidování.
Můžou mít falešné doklady,ale jsou i jiné možnosti,jak zjistit jejich totožnost.
Spíš jde o rozdmýchávání války,jednání si nepřejí v USA.
Samozřejmě, že to budou popírat. Ještě aby natvrdo veřejně OPAKOVANĚ kápli božskou, že de facto chtějí Rusa kompletně vyhubit, pozabíjet včetně dětí, aby neměli ( Rusové ) budoucnost … To nedávali pouze hlasatel na státní ukro TV, redaktoři v rádiích, na náckovských demonstracích, ve školách i školkách ( heslo: zabít moskaly, všechny moskaly ) , ale I členové ukro vlády a armádních špiček.
O paradesantní podobě, o partyzánském, záškodnickém pokračování konfliktu na území RF je dávno rozhodnuto – samozřejmě, že hlavní roli mimo nadržených Ukronácků sehráli „mentoři, spojenci“ , tedy členové NATO. Samozřejmě, že zajišťují, a zajišťovat budou materiálně-technické vybavení, průzkumné informace, výcvik, i mediálně-politické krytí.
Jen v posledních 3 dekádách, před započetím akce, do Ruska z Ukronáckova odešlo cca 6 mio obyvatel, dále další během roční operace, a jen idiot se domnívá, že mezi nimi není procento potenciálních I skutečných spolupracovníků SBU, kteří budou k dispozici.
Dále si je třeba uvědomit I historické míšení krve, obyvatel Ukrajiny a Ruska, spoustu společného, a díky tomu I prazvláštní verze oné speciální operace ze strany RF – evidentně se nesnažili skutečně válčit a působit v běžném rozsahu oběti, materiální ztráty plus škody na infrastruktuře. Sice to z části přehodnotili, ale že by jim to bylo platné, se nedá moc říci.
Diverzní skupiny mohou a nejspíše v tom podivném konfliktu i budou mít, různé složení, i národnostní .
Západ NIC Rusovi neodpustí, nedá zadarmo, a od svého cíle – likvidace RF plus jejího plebsu , a uchvácení všech přírodních zdrojů neústupná ani o píď. Ať to stojí co to stojí, včetně obětí, kterých nakonec není nikdy dost …
Bohužel, se paradesantní, partyzánský a diverzní způsob týrání RF stane realitou a bohužel součástí života v RF.
Apropo, samozřejmě, jsme velmi aktivní v klubu ochotných idiotů , tedy v onom Východním křídle mírumilovného NATA s vcelku velmi vhodnými výcvikovými prostory. Instruktoři jsou pro Alianci to nejmenší…
Domnívám se, že Rusko nepotřebuje paramilitární oddíly likvidující ukrajinské civilisty.
Partyzán či terorista (rozdíl je jen v úhlu pohledu, jsou-li nám jeho cíle sympatické či nikoli) je způsob boje toho, kdo momentálně prohrál, ale neztrácí naději na budoucí úspěch.
Diverzant pak je partyzán/terorista, který má větší podporu vysílajícího (výcvik, vybavení) a menší u domorodého obyvatelstva.
Rusko naprosto nezbytně potřebovalo (podle vší normální logiky) svoje lidi na Ukrajině. Za těch 8 let je tu sami, onde s pomocí Kyjeva, zlikvidovali, natož aby si tam připravili jak partyzány, tak opoziční politické síly …
Když už nemají prostředky k likvidaci mostů ze vzduchu, mohli tam mít ty diverzanty, kteří by je na povel odpálili.
Je očividné, že diverzní akce jdou druhé straně řádově lépe.
Tohle bych rozhodně úspěšnou diverzní akcí nenazýval.
Omluva za OT
Kde je vaše ctnost poučit se z minulosti? Český velvyslanec v Německu varoval před Manifestem za mír
„Český velvyslanec v Německu Tomáš Kafka se v komentáři zveřejněném ve středu na webu deníku Die Welt pozastavuje nad úspěchem kontroverzního Manifestu za mír, který sepsaly politička německé postkomunistické Levice Sahra Wagenknechtová a aktivistka za práva žen Alice Schwarzerová.
…Manifest, který doposud podepsalo přes 718 000 lidí, vyzývá německého kancléře Olafa Scholze, aby okamžitě zastavil dodávky zbraní na Ukrajinu a začal jednat o příměří…“
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-kde-je-vase-ctnost-poucit-se-z-minulosti-cesky-velvyslanec-v-nemecku-varoval-pred-manifestem-za-mir-40424463
To je komedie, tedy tragikomedie!
Jindřich Kulhavý:
Průvodním jevem nástupu Petra Fialy do úřadu premiéra je snižování životní úrovně, růst cen šroubovaných vysokou inflací, válečné štvaní, blížící se hrozba vnucené mobilizace a zatažení do války, destrukce ekonomiky, amatérismus na většině ministerstev, cenzura, eurounijní i proamerické řiťolezectví, arogance, vyřizování si účtů s oponenty a plno dalších atributů svědčících o naprosté degeneraci politiků.
Situace v České republice začíná být napnutá po všech stránkách. Zdaleka už nejde jen o ekonomickou likvidaci, o ukrajinizaci společnosti, válečný fanatismus. Tady se jedná o lidskou podstatu bytí, o existenci České republiky, naši národní hrdost a soudržnost. Fialova vláda je tou nejméně českou, která se tu za posledních 34 let vyskytnula. Jak dlouho chcete ještě poslouchat nýmandy ze Strakovky či jejich většinu z obou komor Parlamentu? Opravdu už ani neznáte svou vlastní cenu?
Josefe, Josefe, máte tam málo smajlíků a celkově to ani nemáte moc barevně vyvedené
Docela by mne zajímalo kolik lidí si přečetlo ty požadavky na vládu uvedené na ceskoprotibide.cz,
U takového materiálu bych předpokládal, že to někdo pořádně zkontroluje. A taky pokud to přečte hodně lidí, že zjistí, že je tam chyba.
Kdo najde chybu má bod ! : – )
Tak Morybunde, jste tady? Tu máte odpověď… je s vámi konec (totiž s nimi). Nejde se spojit s někým, kdo není, kdo skončil
Mám radost ,že Paroubek stále zkouší najít skulinku pro levici v té černotě pravice. V naší zemi se stalo něco nezkutečného ,barbar získal vládu i opozici,to nemůže dopadnout dobře.
Tak mě napadlo, jestli Rajchl vyhrožuje stávkami – týkají se všech nebo Rajchl vydá seznam zaměstnavatelů, u který se stávkovat bude a seznam těch (kteří např. Rajchla financují nebo podporují), kde se stávkovat nesmí?
Třeba to dopadne tak, že Rajchl požaduje urychlené zavedení školného a stávkovat se bude v Dukovanech dokud elektrárnu neodstaví.
Nebo jaká je představa?
Jestli to SKUTEČNĚ chcete vědět, zeptejte se Rajchla.
Nejsem sám, ptal se ho již Xaver
https://xtv.cz/x-talk/prosperita-mir-a-svoboda-slova-pokud-vlada-nesplni-nase-pozadavky-budou-natlakove-akce-minulost-petra-pavla-je-charakterova-vada-tu-nelze-odpracovat-jindrich-rajchl
Mám z toho pocit, že masové nátlakové akce jsou ještě tajné, aby o nich masy nevěděly moc dopředu.
Paroubek jako autentický socan?
Tak to okolo mého domu pochodoval na čele Prague Pride asi někdo jinej.
Docela mu to v té růžové mikině slušelo, těm aktivistům v duhových tangách a s pavími péry zastrčenými mezi půlkami taky. To stvoření s pusou od ucha k uchu jako by z oka vypadlo jistému Jyrkovi.
😀
Tak on už i Jyrka?
Nojo, progresivismus a americké neziskovky, to jsou divoké kobyly.
Gogo a Helanov, vynechali jste urážku „prase bradavičnaté“, samotné „Jyrka“ je slabota. Taky byste mohli zmínit pedofilii na jachtě, ne?
Takhle hluboko většinou neklesám. Jyrka na něj sedí jako Kchárl na Schwarzenbega.
O pedofilii nic nevím….
Proč na něj sedí? Vysvětlete proč. U Schwarzenberga spíše sedí „barel dobroty“ jak ho pojmenovali v té strašné odrhovačce kdysi, ale Jyrka, to mě zajímá v čem spočívá ta úžasná trefa když napíšete jeho jméno s hrubkou 😀 .
Někdy je to těžké vysvětlit – proč na někoho sedne přezdívka, která nepoukazuje na nic vnějšího nebo nějaký zlozvyk?
Kdyby se Jakeš nejmenoval skutečně Milouš, tak by to byl asi stejný případ.
Proč se tady říká Fialovi Blyštivý Péťa nebo Čínskému presidentovi Sitting Ping?
Jyrka s ypsilonem tak nějak charakterizuje způsob, jakým se Jyrka projevuje. Prostě jsem to přijal už tehdy jako trefné označení.
Já si to myslela že to nedokážete vysvětlit, ono to totiž nejde milý gogo. Zřejmě to napsal poprvé nějaký blb-taky novinář a po něm to opakují další blbové.
Blyštivý Péťa je přece něco jiného, třeba se někomu zdá že se leskne nebo nebo má jiný důvod k tomu slovu Blyštivý, ale napsat hrubku do jména a myslet si jak je to trefné může jen primitivní blbeček.
„Zřejmě to napsal poprvé nějaký blb-taky novinář a po něm to opakují další blbové.“
Naprosto presne a vystihujici.
Za Pepíču u dvouleté vnučky jste se styděla a za takovéto výrazy od dospělých lidí ne?
To bylo na Helanov níže špatně se zařadilo
Jyrka buldozér. Prostě to na něj sedí. Na slizouna Dientsbiera ml. by třeba Jyrka neseděl.
No vždyt tu píši jací lidé to opakují, nezklamala jste.
Ale prosím vás, vždyť je to legrace. Vsadím se, že sám Paroubek z toho má švandu. Nedůležití politici žádné přezdívky nedostávají . U politika je štiplavá přezdívka tak nějak v ceně.
Kočko, Vy nemáte žádnej smysl pro humor.
Psát o Jiřím Paroubkovi ofrněně jako o „Jyrkovi“ je přece děsná legrace.
Házení vajec na výše uvedeného člověka připadalo téže občance „vtipné“, a když tu kdosi nedávno oslovoval Hnidopicha „Hnido“, tvrdila, že je to „roztomilé“.
Kdyby někdo vymyslel dehonestační přezdívku na její/ho oblíbence, nejspíš by se umlátila smíchy.
Jakeš nebyl Milouš, ale Miloš, ne?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Milo%C5%A1_Jake%C5%A1
Miloš Jakeš (vlastním jménem Milouš Jakeš; 12. srpna 1922 České Chalupy
to si pak nevybeteš
Dobrý den. Jak marné, jak zbytečné. Paroubek je tisíckrát zdiskreditovaný mrtvý vlk, jen marně toužící po zašlé slávě a kariéře. Svým počínáním je víc směšný a k politování. Je dalším ukázkovým příkladem skutečnosti, že na opoziční neparlamentní platformě není žádná skutečně kvalifikovaná charismatická osobnost schopná sjednocovat nespokojené davy. A není to ani Majerová a promiňte, není to ani Rajchl. Rajchl je jen obměna Víta Bárty, fotbalový čachrář. (Pardon, s veškerou úctou).
V.Fischer.
Jde o to,podchytit nespokojené voliče a bude jich stále víc.
Pak se udělá,desetikoalice.
To máte bohužel pravdu, taková osobnost zatím chybí. Moc dnes doslova leží na ulici, stačí, aby se našel někdo, kdo ji bude umět zvednout…
Vidláku, zde je odkaz na web str. nespokojeni – https://www.nespokojeni2023.cz/ – , tedy existuje.
*web str. = na webové stránky (aby někdo nemyslel web strany)
Pochválit za něco Paroubka, se podobá Churchillově glose o spojeneckém peklu, pokud bude napadeno Hitlerem. Ale situace se za posledních 10 let natolik změnila k horšímu, že Paroubek je na naší straně, i kdyby se sám nepohnul ani o píď, od svých slavně neslavných dob. Ale on se viditelně pohnul, a to žádoucím směrem k sociálně-demokratických konzervativním kořenům, což je nika, která na opoziční scéně až bolestně chybí.
Vše teprve začíná, a tak není třeba vnímat Paroubkovu demonstraci jako neúspěch a už vůbec ne vyčítat organizátorům a Paroubkovi samotnému nějaké nedostatky: jistěže to mohli udělat lépe. Ale v tom je podstata všech věcí – vše jde udělat lépe. Povzneseně do toho kafrat je ze všech stran pitomé; kromě toho, že je to neslušné. Jsme přece na stejné straně barikády, a tak by se hloupá soutěž, kdo ho má většího, mohla aspoň na chvíli pozastavit. Byl to „průzkum bojem“ a tak nedostatky mnoho neznamenají.
Účelem demonstrací není, jak se lidé nadšeně domnívají, nějaký okamžitý účinek, ale dlouhodobé působení. Veřejná prezentace „naší pravdy“, formování národních protivládních struktur a sítí, tříbení myšlenek a postojů, výchova opozičníků a výběr vedoucích kádrů. Zúročí se to až za delší čas.
Ne nějaké „zatlačení na vládu“, jak naivně psal nejen Vidlák. Možná spíše manipulativně, protože je nutné předhodit ovčanům nějakou tu okamžitou vějičku, jako oslíkovi mrkev, jinak by zůstali dál na gaučích. Zavedení kompenzací za energetickou zlodějnu na podzim nebylo „úspěchem demonstrace“: ono je to tak, že vláda si stejně udělá, co chce; když lidem neukradne peníze přímo z peněženek, vezmi jim je jinak – z levé kapsy dnes a z pravé kapsy zítra. Čeho dosáhli v Žabostánu „Žluté vesty“? Čeho v Germanistánu „Pegida“? Ničeho, až na vytvoření obětí režimu.
Apropo, oběti, ty jsou potřeba. Za okupace roznášet přiblblé naivní letáky, páchat naprosto neúčinné sabotáže, … a být za to přehnaně reagujícím zločineckým režimem uvězněn nebo dokonce zavražděn, to je cenná „munice“ proti nim, až se situace otočí – hlavně pro ty následné „bojovníky“ – dnešní kolaboranty, kteří včas otočí kabáty a stanou se „revolucionáři“. Ale žádný jiný výsledek, třeba nějaký „bojový“, to nemá. Jen skoro zbytečná lidská neštěstí a tragédie. Chcete-li bojovat, přeběhněte frontu a vstupte do Česko-Slovenských legií, ať už se budou jmenovat jakkoliv.
Na demonstrace je třeba chodit, stejně jako dělat cokoliv jiného legálního. Proti zločineckému režimu, který se rychle a jistě mění na tvrdě kolaborantský a okupační. Ale nenechat se v žádném případě natlačit do nějakých ilegálních aktivit, protože to by jim jenom posloužilo. Dočasně, ale posloužilo.
Změna, tedy ta „velká změna“, stejně přijde zvenčí. Totálním vojenským debaklem USA/Západu v Ruině, kolapsem Západních ekonomik, …
Zmagořelý Fašington/Londonabád nemá pořád dost, tak se pouští do sankcí proti Číně. Skvělý tah, asi jako když Hitler, když už prohrál válku bitvou u Moskvy, vyhlásil válku USA. Asi aby byl německý Götterdämmerung absolutně zaručen.
Brilantní, jako vždy. Zvlášť ta pasáž, kde zřetelně vysvětlujete těm, co se (doufejme, že v dobré víře) do zblbnutí ptají, jaký že mají vlastně demonstrace smysl, nebo dokonce rovnou říkají, že žádný. Teď je to snad všem, kdo chtějí znát odpověď, jasné. Vzpomínám si dobře, jak to bylo před rokem 1989. Nikdo, kdo měl všech pět pohromadě, přece tehdy nepočítal s tím, že demonstrace snad povedou ke okamžitému pádu režimu, ale byl to závan naděje v moři zoufalství, které jsme si každý individuálně proživali, a zároveň lakmusový papírek toho, jestli vztek a touha po změně mezi lidmi převažuje nad strachem a pohodlností.
Díky za vaše texty, při tom vyprávění o počátcích internetu jsem si nostalgicky zavzpomínal na ty doby, kdy jsme v rámci naivního pokusu o sesezaní ČTK potřebovali nějaké spolehlivé distribuční kanály a kamarád Petr Tauer nás vzal na ČVUT do Dejvic a tam nám vámi jmenovaní předváděli možnosti toho zárodku dnešního internetu. Jak jsem skepticky koukal na to uživatelsky nepřívětivé UNIXové rozhraní s příkazovým řádkem, když nám s dětsky rozzářenýma říkali: „A teď jsme v Japonsku!“ Já tam tu budoucnost bohužel neviděl… Tak jsme se místo toho nechali napálit jednou nejmenovanou prestižní nadnárodní zpravodajskou korporací, která nám nabídla „nezištnou pomoc“. Nemluvě o podrazech na domácí půdě, kde sehrál významnou roli i dnes už odejitý zmocněnec pro cenzuru Klíma. Jak to říkal Karel Čapek?
Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.
Taky myslim, ze demonstrace jsou treba. Ze nic nedokazou? To neni pravda.
Vlastne se divim, jak nekdo muze rici, ze demonstrovat je zbytecne.
Dvojnasobna dan z nemovitosti, snizeni zakone valorizace duchodu pri soucasnem zvednuti platu politiku, zvyseni odchodu veku do duchodu…
To jeste nekomu nestaci?
O Rajchlove demonstraci nic nevim, preju mu, at se mu to povede.
Paroubka tak nejak nechapu.
Delal to hrozne narychlo, bez pripravy. Proc?
Jako by mu bylo uplne jedno, kolik tam bude mit lidi. Pritom prave tohle je hlavni vec, o kterou maji (pokojne) demonstrace ukazat.
Jako by chtel byt honem honem pred Rajchlem.
Urcite vi, ze po snizeni duchodu zi zvyseni dane z nemovitosti by tam mel mnohem vice lidi.
Prave on je prezentovan jako zkuseny politik, tak sechno, co pisu vyse, urcite vi.
A stejne takhle chavatal.
Na Činu evidentně Bidenova administrativa nasadila do první řady bojovníky z ČR.
Tchajwanec si bere na paškál, Tchaiwan , Lipánek právě obnovil útok na Tibet, kdo si asi vezme za úkol osvobodit provincii Sin – ťiang?
Že by sám Signalista?
🤔
Pomníky sovětského osvobození se taky kácely jenom tady.
A v pobaltských ( bývalých sovětských) státech též
Tam jsou na tom ještě hůř než u nas
To bych nesrovnávala. Tam mají se Sověty opravdu moc smutné zkušenosti.
U nás se té zášti docela divím. U nás totiž posílali na uran a mučili svoje odpůrce naši.
Né Sověti. Ti jenom radili, ale konali naši.
Největší sekerníci se později přešupačili na chartisty a dobře udělali, jsou u lizu zase , v plné kráse.
Ta zášť je živená z Ameriky a tam s tou záští a jejím živením mají zkušenosti od dob Mccarthismu.
Jinak zírám u vás na názorový posun na chartusty, od včerejška
U nás je to asi národní tradice – konec CK Rakouska – šup s pomníky a cedulemi dolů, příchod a odchod třetí říše – to samé. A tak pokračujeme vesle dál, ale co se bude shazovat po odchodu demokratů, netuším. Teď se snad nic nestaví.
U nás je to přímo národní sport.
Kontrolní otázka :
Kolikrát byla přejmenována Vinohradská třída?
A jak se bude za 20 asi jmenovat piazzetta V. Havla?
😀
je to oblíbená kratochvíle, a nejspíš se tomu věnují celé generace
https://nautilus2.wordpress.com/2022/03/02/maslova-moucha-a-ukrajinec-domaci/
Tady v Kotlině jsme ještě o parník fašingtonovatelnější , než ti ve Fašingtónu.
Je už to v naší povaze.
Před hadrákem jsme byli zase kremlovatější, než ti v Kremli.
Nejlíp se cítíme v cizí řiti, smrádek, ale příjemné teplo. Obávám se, že havloidům ty hovínka příjemně voní.
Vždycky si tak říkám, jestli uživatelé tohoto typu teatrálního plurálu vztahují ten výrok na sebe samotné.
Tady přímo na komoru. Sedí.
Ad k42 – k42 – Kchodle – dobře, že jste sem našel cestu, váš hlas chyběl, to mi jistě dají ostatní čtenáři i diskutéři za pravdu.
Souhlasím.
JO
————-
Už dlouhou dobu tu ležím a prohlížím zdejší vzdálený obzory přes puškohled sniperský pušky. Už dlouhou dobu se mi v zaměřovacím kříži cosi komíhá, co ale bylo hodně nevostrý, rozmlžený a rozvlněný … stejně jak vzpomínky starce.
A tak mi nezbylo nic jinýho, než číhat dál.
Až dneska po přečtení tohohle:
https://web.litterate.cz/porad-cajk/comment-page-1/#comment-120373
se cíl zcela odkryl jeho popisem „nevyhratelnýho vítězství“ v případě, že by Rusové nasadili do bojů to všechno co maj a hlavně i uměj a vyhráli už v roce 2022. Ano, souhlasím, bylo by to JEN „nevyhratelný vítězství“, „důležitější je vyhrát mír“ a to se opravdu nedá s partyzánskou válkou uvázanou jak balvan na krku… je třeba zkoušet bič a cukr … i mně to vychází tak, že opotřebovací válka, i když je pro Rusy je značně nevýhodná, je zřejmě jedinej způsob, jak zatvrzelcům otevřít oči a současně přivést na mizinu všechny protivníky … a jak se ukazuje alespoň u nás, vono se jim to snad i daří … snad i podaří!
… v puškohledu vidím Kchodla, zdravím Kchodle.
Zdravím, blbíši! Jj. Západ se chystal na „scénář Gladio“ (jako ten římský mečík, a jako CIA program za Studené války v Itálii, Francii atd), rozmisťovali po Ruině tajné sklady ručních zbraní, trhavin, vysílačky a další věci z obchodu „Potřeby pro partyzány“. Vyšlo to znovu najevo nedávno, když Amíci vyslali do Ruiny kontroly, aby se zjistilo, kolik že těch Stingerů, NLAW, Javelinů etc Ukroši vlastně ukradli, když na frontu se toho ve skutečnosti moc nedostalo. Skončilo to zřejmě – kromě toho, co Ukroši šlohli – v těch CIA budovaných skladech po celé Ruině, připravené na ruské „rychlé vítězství“. Takže jak je vidět, Rusové vědí co dělají, když nepostupují a místo toho se orientují na likvidaci výzbroje a banderonácků (aka „demilitarizaci“ a „denacifikaci“), pěkně v klidu na Donbasse, kam to mají navíc blízko s dodávkami munice a všeho dalšího potřebného.
.. jak koukám v tom zaměřovacím kříži mý sniperský pušky, Kchodle, tak vono rovnou mezi voči, žejo?
Tak se zase ukazuje, že nejen hluchej a slepej stařec s bejvalou kvalifikací stavění pontonů by se mohl Zelímu hodit, když čtu o těch jeho jednorukých odvedencích.
Nebudu zastírat. Tím jak do toho Putin šlápl mě překvapil, když si vzpomenu na ty jeho debilní zamilovaný tanečky s Markelovou a tou celou její EU = asi, že obchodování s ní nesmrdělo.
Co ale mě hodně překvapilo byla ta všeobecná zabedněnost a neochota vidět viděný, kdy se od dob skončení Iráku ten tam nahromaděnej americkej vojenskej šrot začal lifrovat do Polska … a pak dál … prej na velikananánský koordinační cvičení NATO s Pobaltím! Všechno to ale směřovalo jenom na UK jako pokračování jimi započatýho Majdanu (čili proti Rusku).
Pamatujete, jak jim do toho tehdá šlápl COVID. Když chřipečka řádila, tak ta východoněmecká svazačka byla k neutancování a von se jí na ty její rozvlněný hnusný boky Putin chytil (nebo dělal, že se jí na ně chytil!) … což konečně teď přiznala spolu s tím francouzským spolugarantem Minska.
COVID jim ten jimi započatej Majdan pouze přibrzdil, ale dál jeli kočárem černým až se za nima prášilo … až bylo vymalováno … a teď to hrajou všichni na to, že jedinej, kdo je a byl agresivní,je pouze Putin … ať dou do háje, blbečkové!
Ony jsou někdy ty malé sabotáže účinnější než velký čin. Co zkrátilo WWII víc, zbraně, co nefungovaly tak, jak měly díky sabotážím nebo atentát na Heydricha?
Tím nechci akci parašutistů nijak snižovat, byli to bezpochyby stateční chlapi a vlastenci.
Položme si otázku, komu vlastně atentát prospěl a komu ublížil?
Rozhodně na to vydělal Heinrich Himmler, zbavil se nepříjemného podřízeného, který mu mohl brzy přerůst přes hlavu (proto se taky spekuluje, že za tou smrtí byl příkaz HH, protože Heydrich se po operaci úspěšně zotavoval, týden po operaci 3. června dokonce poobědval v sedě. Ten den v podvečer se ale jeho stav prudce zhoršil a prudce se mu zvýšila teplota. Objevily nečekané komplikace, na jejichž následky 4. června zemřel – smrt nastala následkem poškození životně důležitých orgánů bakteriemi, případně jejich jedy).
Dále na tom vydělal odboj ve Francii. Heydrich se měl totiž z Protektorátu přesunout do Francie, v Praze jeho úkol pomalu končil.
Atentát paradoxně nejvíc ublížil lidem v Protektorátu a prakticky zde došlo k rozbití domácího odboje. O řádění SS a gestapa během heydrichiády snad není potřeba psát, tragédii Lidic a Ležáků zná každý.
Smysl atentatu byl jiny. Do te doby se nepocitalo s obnovenim CSR a az pote odvolala Francie a Britanie podpis z Mnochovske dohody.
Ne, to nebylo cílem atentátu.
Od svého ustavení se československá exilová vláda stále více dostávala pod tlak britských oficiálních míst. Důvodem byla malá aktivita domácího odboje v obsazeném Československu.
Koncem roku 1940 byl proto československou exilovou vládou v Londýně přijat program pomoci domácímu odboji. Počítalo se s vysíláním specialistů vycvičených na nestandardní vedení války (diverze, sabotáže) do Protektorátu a jejich zapojení do domácího protiněmeckého odboje. Koncem léta roku 1941, po nástupu Reinharda Heydricha do funkce zastupujícího říšského protektora, bylo rozhodnuto o rozšíření činnosti vysílaných specialistů o další úkoly (atentáty a fyzická likvidace příslušníků německé okupační správy, zrádců a kolaborantů z řad českého obyvatelstva).
První takto koncipovanou operací se měla stát operace Anthropoid. Rozhodnutí k likvidaci Reinharda Heydricha je datováno k 3. říjnu 1941. Z dochovaného písemného dokumentu z jednání, kterého se zúčastnili plk.gšt. Moravec, pplk.konc. Bartík, mjr.pěch. Paleček, rotmistr Gabčík a rotný Svoboda vyplývá, že důvodem k atentátu byly popravy předních členů vojenské ilegální organizace Obrana národa po příchodu Heydricha do Prahy.
S tím uznáním v předmnichovských hranicích je to trochu ošidné. Málokdo ví, že nápad s přenecháním některých okrajových částí republiky Německu nepochází jen z hlavy Adolfa Hitlera ale také Edvarda Beneše. Beneš prostřednictvím ministra Jaromíra Nečase navrhoval dohodnout se s Anglií a Francií a nabídnout hitlerovskému Německu část území tehdejšího Československa.
Defacto šlo o území, které odpovídalo těm pozdějším 4 okupačním pásmům (od Českého Krumlova na jih ke státní hranici, Chebsko a Ašsko, Šluknovský a Frýdlantský výběžek a oblast od Králíků k Bruntálu. Tyhle oblasti byly určeny mnichovskou dohodou a k tomu neurčité V. pásmo o kterém měl rozhodnout plebiscit. Takže Beneš vlastně schvaloval svůj vlastní návrh, Hitler ho nachytal jen s V. pásmem, kdy si silou prosadil vše, co chtěl. Navíc odevzdání pohraničních oblastí proběhlo neústavně, o odtržení měl hlasovat parlament a nikoli prezident Beneš a vláda.
Není bez zajímavosti, že Beneš chtěl tyto oblasti nechat Němcům (autonomie v rámci ČSR) ještě v roce 1941.
Otázka pre k42 ……. Ako vidíte veľké straty Rusov u Vuhledaru? Strata 130 tankov a OT je dosť veľká. https://standard.sk/326811/najvacsia-tankova-bitka-21-storocia-pre-rusov-nedopadla-dobre-obrovske-straty-dokazuju-aj-videa/?fbclid=IwAR3F9u4NzW_k6VEATZlEWXDFRX5X39azEPDO4IYC8rw7jWMorD1belhFRgo
Nejsem ten, koho se ptáte, ale já bych odpověď hledal v dovětku „…uviedli v stredu ozbrojené sily Ukrajiny pre denník The New York Times.“
Uvedený zdroj pro mne osobně činí tento údaj značně nevěrohodným…
Tak si zkuste dohledat, co o tom píšou účastníci a lidé k nim blízcí. Nejde jen o počty, ale i o průběh té operace.
To nerozporuji, jen si myslím, že kdyby těch zničených tanků a BVP bylo skutečně 130, VSU a NYT by psaly tak o osmi stovkách…
Podle ozbrojenych sil Ukrajiny padlo 13 tisic ukrajinskych vojaku.
Podle NYT Rusum uz nejmene petkrat dosly rakety, Rusove se vzdavaji a pred Kremlem lide protestuji proti valce. (posledne jsem na te fotce napocital 4)
Zumpa proste smrdi a nema smysl se ptat, proc to tak je.
K42 – výborné …
Ak som to dobr epochopil.
Ty si sikovny Vidlak, pac tvoji kamataten minulu jesen zohnali 10k+ ovcanov na tebou odporucane demosky. Udemonstrovali ste sa uspesne do zabudnutia. Ale mali ste nadhernu vyzdobu a bannery.
Nesikovny Paroubek ma 100+ ovcanov. Nebola to tebou odporucana demoska. Nemali tam bannery ani vyzdobu.
Vonkajsie rozdiely su zjavne.
Vysledok je vsak uplne rovnaky. Zabudnutiahodna demoska. Z tohto pohladu je Paroubek rovnako sikovny ako ty.
Apropo – ked uz volas po zjednoteni alternativy proti 5k – uz si navrhol Paroubkovi spolupracu?? Ci?
Velmi dobře.
PS : Tedy sjednocovat – ne rozdělovat !!!
Paroubek udělal za málo peněz málo muziky. Rajchl má bohatší sponzory, tak nazvučí Václavák.
Počet účastníků na demošce ale není žádné kritérium, plná Letná taky Babiše nesvrhla.
Podstatné je trpělivou prací uspět ve volbách, politika se dělá ve sněmovně.
Srovnáváte nesrovnatelné. Účinek demonstrace záleží především na tom, nakolik základní myšlenky a cíle té demonstrace souzní s obecnou náladou ve společnosti. Mlionchvilkaři zaplnili Letnou mimo jiné proto, že nečelili informační blokádě médií, naopak, ta je na demonstraci zvala, dokonce Witovská ve zpravodajském pořadu na ČT, propagovali ji a účastnili se jí i „umělci známí, z hlasem i bez“. Takže to nakonec byl takový velký happening, show typu „Možná příjde i kouzelník“. Akorát že drtivá většina společnosti ji jako nic jiného nevnímala, „problémy“, které na nich noví aristokrati a jejich služebnictvo řešili, se běžného občana vůbec netýkaly, ten to celé sledoval jen jako více či méně zábavné divadlo se známými herci. Taková Prague Pride bez těch nevkusných kostýmů. Proto byl její potenciál svržení vlády prakticky nulový.
U dnešních demonstrací je situace přesně opačná. Informační blokáda absolutní, zastrašování, ostrakizování, zesměšňování vystupujících i účastníků. Ovšem to, proti čemu se protestuje, se poměrně bolestně dotýká většiny společnosti. Proto má tato demonstrace podstatně větší potenciál nastartovat procesy, které povedou ke svržení vlády, i když na ní nebude tolik lidí jako milionchvilkařů na Letné.
podstatný je, že sněmovna jedná o důchodcích
a ti na to kromě těch zmiňovaných pár stovek sejou
Máte pravdu za předpokladu, když to kriterium definujete jako něco typu „něco se změní“ – buď situace nebo nějaká struktura se řádově posune na novou úroveň.
Oni mají možná kriterium „přijde hodně lidí a užijem si to“ – jistě chápete, že v takové metrice je počet účastníků, doprovodný program a hlasitost společného skandování tím nejdůležitějším, ne-li jediným kriteriem. Jak tady s oblibou psal Vidlák – navrtají ložisko, poradují se, jak to krásně stříká a za pár měsíců to pro svoji potěchu zopakují.
Výsledek není rovnaký – za tu serii s bannery se utratilo mnohem víc milionů korun a vyplýtvalo mnohem víc občanského protestního potenciálu.
Tahle katastrofální vlada má 17, slovy sedumnact!!!, ministerstev .
O mnoha z nich člověk neslyší, nezná je, protože někde cosi tajně potvoří . Každý z nich má neomezený počet naměstků.
Čím víc jich je, tím víc se to se*e.
https://www.vlada.cz/cz/vlada/
https://m.facebook.com/AndrejBabis/videos/1157563821600033/?extid=NS-UNK-UNK-UNK-IOS_GK0T-GK1C&mibextid=2Rb1fB&ref=sharing
Ono se to otevře asi jen licoknigařům, je tak spíš komická vložka, jak Babiš vyhrožuje v parlamentu Fialovi, že jestli nezruší to oseknutí důchodů, tak s tím půjde k prezidentovi, a to pak budou mít z ostudy kabát, páč ten to bude vetovat.
Když na věc přijde, ta prezidentská argumentace v důsledku může být skvělá kočičárna. Pavel by nejspíš tuze rád podržel Fyjalenka, protože spolu držej basu. Čímž by ovšem stejně tuze nakabátil důchodcovstvo, kterýmu taky tolik sliboval ten přátelský sjednocovací klid, řád. A pořádek. A kázeň. No, takže jak to bude s tím kabátěním? Fyenko? Důchodci? Koho nakab…, no, koho nasrat? Ale nejspíš důchodci budou muset ustoupit rozšiřování letišť.
A pak ÚS. Že se Rychetský ujme dalšího blafáku, to je vyloučený jak sviňa! Provede jistě nález, že je to v příkrém rozporu s ústavou! Že ovšem při důkladném prozkoumání příslušného ustanovení taky nalezl, že z hlediska ústavy lze důchodcům odebrat důchody i v plné výši, takže pouhých tisíc korun je od vlády mimořádně ohleduplný krok.
No, a pak je ještě situace, že do věci rozkročmo vstupi Paroubek v ještě lesklejším saku, než má Středula. Vzedme lidový hněv, rozhoří v lidu znovu sociálně demokratický étos, a podaří se mu konečně prodat do toho australského p.o.boxu lithium. Sobotka bude jen vejrat…
Je po volbách. Proč by nový prezident měl potřebovat podporu důchodců?
Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka varoval, že zachování nynějšího tempa valorizace důchodů by znamenalo v příštích deseti letech zatížení pro rozpočet zhruba 600 miliard korun.
Takže už víme, o kolik důchodce okradou a to se vyplatí. 500 stíhaček za to a to se vyplatí
Nevim kolik budou stat stihacky, rekl bych hodne pres tech 600 miliard, protoze bude treba hodne veci kolem.
Ale vcera jsem cel clanek, ze diky inflaci a celkovemu zdrazeni vsecho vlada vybere o 600 miliard vic na DPH.
Jenom za letosek.
Ty duchody tedy vlada ani nepozna.
Presto je chce snizit.
Napada me jenom jedna odpoved: chteji se pomstit tem, kteri je nevolili. To jsou duchodci, ti udajne volili vetsinove Babise.
Jsem vygooglovala, že stihačka stojí 80 miliónů dolarů a dolar je dnes na 22 kačkách, takže si každý může spočítat, jaký je to špás.
Stihacka je to nejmensi. Provoz, infrastruktura… pak to zacne naskakovat.
600 miliard bude pro začátek stačit
Vy pocitate jenom hole letadlo. Ale to je k nicemu.
Musite k tomu mit upravene letiste, sklady nahradnich dilu s proskolenym specializovanym personalem, zbranove systemy, skladove zasoby zbrani…
A to jsem ani nezapocital letove hodiny, protoze kdyz pilot neleta tak vypadne ze cviku.
To jsou sumy, ze kterych boli hlava i v USA. Proto to chteji zaplatit od nas.
A Černochová z této nabídky vlhne blahem
Lidé jsou naštvaní, chtějí akci, tah na bránu. Na nějaké klábosení do mikrofonu už nevěří. Vláda i sněmovna na nějaké srocení s mávátky z vysoka kašle.
Jenže přesně tohle – lidový pokus o cokoli jiného, než pokojnou demonstraci – chce i Ropušanovo vnitro.
Dostali by tak záminku k represi, které by určitě využili nejen k pochytání pár vzbouřenců, ale i k pacifikaci jakýcholi jiných hnízd odporu.
Přesně tak. Tady nejsme ve Francii, kde jsou na binec a hořící auta už zvyklí. Tady by násilí odsoudili i normální občani. Já taky.
Kapitán Bligh z Paroubka už nebude. Admiralita ho taky vyhazuje na moře.
Vystoupení Jiřího Paroubka na demonstraci 28. února:
Nejvýznamnější otázkou, která dnes hýbe celou českou společností, je snaha vlády o zmrzačení valorizačního vzorce, podle kterého má být v červnu upravena výše důchodů podle inflace. A aby toho nebylo málo, dnešní třicátníci se mohou těšit, že z iniciativy této vlády půjdou do penze v 68 letech. To je nápad vlády přímo z dílny Jaroslava Haška.
Zatím byl důchodcům pokrýván inflační nárůst cen zboží a služeb vcelku rozumně podle vzorce, který přijala ještě předchozí vláda z iniciativy Jany Maláčové a Andreje Babiše. Současná vláda ale chce důchodce, jak to říct slušně, prostě okrást. Od všech tzv. ekonomů, kteří ovšem mají vesměs blízko k vládnímu táboru, jsme se dozvídali, že po novém roce nám klesne inflace. No, inflace ale neklesá. Za leden je na 19%. A vypadá to, že ve dvou letech, tedy v tom minulém a v tomto roce můžeme očekávat pokles reálné průměrné mzdy zaměstnanců v souhrnu nejméně o 25%. A také pokles reálných důchodů.
Důchodci, kteří v průměru měli dostat v červnu navýšení o více než 1700 korun měsíčně, budou muset oželet v průměru 1000 korun měsíčně. A co na to vláda? Ta je iniciátorem této loupeže za bílého dne. Prý na to nemáme ve státním rozpočtu těch potřebných 19 miliard korun. Ale tatáž vláda se vzdala 15 či 17 miliard korun daňového výnosu z EET. Prý to před volbami strany, které složily Fialovu vládu, slíbily svým voličům.
V žádném případě však tyto strany před volbami neslíbily, že chtějí okrást jinou skupinu voličů – důchodce – a přece to dělají. Na podporu vládního záměru, který jde dnes do poslanecké sněmovny, se staví někteří provládní ekonomové. Členka bankovní rady ČNB, Zamrazilová, říká, že prý na navýšení důchodů nemáme. Ale už nám neříká, že vláda sice nechce dávat peníze 2,4 milionu důchodců, ale za to má zálusk na nákup 24 amerických stíhaček F-35, což si vyžádá částku až 120 miliard korun. Samozřejmě, že rozhodnutí o tomto nákupu bylo provedeno bez výběrového řízení. Bez výběrového řízení chce také vláda uskutečnit nákupy 50 německých tanků Leopard za dalších 20 miliard korun. A ve hře jsou ještě švédské obrněné transportéry, prý za 50 miliard korun. Rovněž bez výběrového řízení, jak jinak. To už ale páchne veřejnými stvrzenkami na peníze zbrojařských firem.
A vláda chce nakoupit ještě mnoho dalšího zbrojního šrotu. Vláda chce z roku na rok navýšit rozpočet ministerstva obrany pro příští rok o nejméně 30 a možná 40 miliard korun (letos je rozpočet cca 120 mld., napřesrok cca 155-160 mld.). A vzpomeňte si na mě za několik měsíců, že vláda z rozpočtu na obranu v roce příštím ve výši nejméně 155 miliard korun, bude chtít v následujících letech ještě další navýšení. Prostě přispět k závodům ve zbrojení. Navýšení tak, jako o tom mluví Baltské státy, tedy silně proamerické křídlo v rámci NATO a EU, by bylo značkou „splníme každé vaše přání“ pro vojenskoprůmyslový komplex zejména USA. Zvýšení zbrojních výdajů ze 2% na 3% HDP by znamenalo další nárůst výdajů na zbrojení o dalších cca 75 miliard korun. Na zbrojení tedy peníze jsou.
Ale na důchody, na jejich zvýšení, peněz není. Proč? Důchodci se prostě nebrání, nestávkují, nedemonstrují. Takže vláda došla k názoru, že pokud je oškube, nebudou se bránit ani tentokrát, jen si dál utáhnou řemeny u kalhot.
Vláda se raději stará o válku na Ukrajině. I když 90% českého obyvatelstva si nepřeje jiné rozuzlení konfliktu na Ukrajině, nežli diplomatické řešení. A 58% našich spoluobčanů si myslí, že se nemá navyšovat vojenská pomoc Ukrajině. Zkrátka, že eskalace konfliktu nikomu neprospěje, ani Ukrajincům, ani Rusům, ani celé Evropě a nám, Čechům
Jak už jsem řekl – vláda se bohužel stará víc o válku na Ukrajině, než o zájmy vlastního obyvatelstva. Podle všeho zde máme tři čtvrtě milionu uprchlíků z Ukrajiny. Jistě nikdo z nás není proti pomoci lidem v nouzi. Ale to, že tady jsou, jen prohlubuje např. bytovou krizi, nedostatek bytů. A vláda přitom ani náznakem neříká, jak chce tuto věc řešit.
Vzpomínám si, jak před necelým rokem ministr pro místní rozvoj nahlas fantazíroval, blouznil, že prý se budou stavět desítky tisíc nových bytů pro Ukrajince i pro potřebné české občany. Za tu dobu v té věci nepokročil ani trochu, ani o milimetr.
To řešení hospodářské krize, ve které se dnes nalézáme v situaci, kdy dochází i k poklesu českého hospodářství, je především konec války na Ukrajině.
Ti, kdo podporují návrh vlády na okradení důchodců, argumentují zhoršováním demografické struktury české společnosti během posledních 10 – 20 let. Jen tak mimochodem, tato vláda si může přičíst na svůj vrub dramatický pokles porodnosti, ke kterému dochází počínaje loňským rokem. Proč tomu tak asi je? Mladí lidé cítí nejistotu, nemají byty, klesá jejich životní úroveň. Prostě je to opak toho, co je potřeba, aby mladí lidé měli děti. Pokud někdo z vládních činitelů má ještě vůbec odvahu hovořit o propopulačních opatřeních, je to tedy úplný výsměch toho, co vláda ve skutečnosti dělá.
Zamýšlené zrušení výchovného je jedním z takových opatření, které působí protipopulačně. Kromě toho, moderní hospodářství, tažené zaváděním větší automatizace, robotizace, digitalizace bude spořit pracovní síly. Jinak řečeno, pokles počtu produktivních pracovních sil i při růstu počtu důchodců nemusí být vůbec faktorem, který způsobuje hospodářské problémy státu, problémy v důchodech.
Prostě řečeno, vláda je neschopná, kašle na lidi a je jí úplně jedno, kam až se propadne životní úroveň lidí. Poslouchá, co se jí řekne v Bruselu a ve Washingtonu. Za normálních okolností by taková vláda – nejhorší od roku 1945 – musela podat demisi. Dříve nebo později se to ale stane.
J. Paroubek na demonstraci Nespokojených
https://www.vasevec.info/blogy/j-paroubek-na-demonstraci-nespokojenych
Vlada neni neschopna. Ma zadani nicit, a tak docela schopne nici. A ma nekdo odvahu rict, ze kdyby tam byl Paroubek, ze by nenicil podle sablony odjinud?
Hmmm, tak to bylo opravdu „odvážné a bystré“ zároveň … Je otázkou, jak dominantní je v onom zadání „ničit“ část připravená a sepsání tam za louží. Jistotu nemůže mít nikdo žádnou, nicméně klidně konstatuji, že míra obecného řiťolezectví, vlastizrady, kreténismu i gaunerismu u Vámi právě „bráněné“ tlupě u moci je násobkem oproti Bocianovi, stejně jako potenciálně oproti Paroubkovi.
Parta u vesla, ta samá, jíž jste poskytla ex-offo obhajobu, neví do kterého zadku i bez vyžádání skočit dřív – jednak je těch zadků skutečně hodně, zájmů také, plus vytíženost „registrovaných členů vlády“ stejně jako počet agentur, jež je ve skutečnosti řídí, je rozsáhlá-tedy dilema.
Rozsahem DOBROVOLNÉ KOLABORACE téměř s KÝMKOLIV suverénně tato banda překonává i protektorátu loutkovou vládu, jíž měl na povel Germán. Tato špína koná DOBROVOLNĚ, a ukazuje, do jaké míry je tzv.český liberální pravičák a demokrat nácek a fašoun -Vy tam za louží máte nejen v tomto smeru vyložené dárečky, a popravdě řečeno je načase se vážně ptát, co dobrého z kovbojova -mimo velkohubé sebechvály a arogance – vlastně přišlo. Vyhněte se obdobě současného tuhého análního alpinismu a presentaci vexstylu „vyvoleného národa „.
A pokud „ynteligentně“ snad míříte na možné Paroubkovo „řízení z Kremlu“ ( což z Vašich písmen čouhá jako sláma z bot ), měla jste se svojí obavou svěřit na patřičných místech. Soukmenovec Rakušan už tak se svým „teamem“ koná …
Minoritovi preskocilo. Anebo anonym ukradl jeho nick?
Vidíte vevčo a já chtěla napsat Bingo. Lidé jsou různí, to musíte brát jako fakt.
Minorito, jestli si myslíte, že je Paroubek člověk s názorem, tak vám závidím váš optimismus.
Nepopírám, že má tah na branku a není hloupý, ale – podle mne- je celkem standardní politický šibr.
Že by šel i s Marťaňama, tak to je věc, kterou mu upřímně věřím.
Tenkrát to řekl v jiném kontextu, nebyl to kontext šlapky.
Vevco, to je tedy argument. Jako ve vtipu z tramvaje – „stojí, stojí, ale kdyby seděl, tak by stejně nepustil!“
Asi s Michalem Haškem, ne Ivanem … Tahle demonstrace byla krokem vedle. Přitom Paroubek i v 70 potenciál zřejmě má, což dokládají hodně nervní reakce, které předvedl třeba Karil Dolij Si z allbrightských listů nebo uvědomělej Vodvářka.
A jinak se zřejmě opravdu chystá nějaký zlom, jednak notičky po kapkách připouštějí změnu (stánutí se z Bachmutu – bude-li ovšem kudy), jednak ten americký jenerál, co nedávno vyhlásil, že Rusové už prohráli (a to je směroplatný), dneska Kuleba, že Rusové prohráli už pětkrát. S těmito zářovými vítězstvími by to teda mohlo skončit, ne? Ještě teda zneškodnit to hnízdo teroristů, co ostřelují doněcká sídliště, začíná to na A a už se dost schyluje…
Jo, metaforická vyjádření, referenti.
Vám by mohl pomoci pohled na mapu té oblasti a seznámení se s historií posledního roku.
Osvěžte si situaci kolem obce Písky a Avdějevky.
Jak se bude situace vyvíjet, je obtížné určit zejména proto, jak absurdně se vedla válka dosud. Samozřejmě nic nebrání všem stranám konfliktu nyní válku ukončit s tím, že dosáhly vítězství.
Z gauče se to dobře hodnotí…
On tady snad někdo bojuje, že bychom se ho zeptali? Nikdo jiný, než účastník hodnotit nemůže, nebo jak to myslíte?
Myslím navíc, že zrovna tady já mívám zdroje nejblíž těm, kteří tam jsou.