23 listopadu, 2024

Jak se jmenují ti dva?

Tak nám soud vzal do vazby dva provařené dezinformátory Patrika a Tomáše. Vystupovali proti covidové diktatuře, stalkovali Kubka, protože podporoval očkování, natáčeli videa o pravdomluvných mééédiích a vyzývali k odporu proti ukrajinským uprchlíkům. Státní zástupce to kvalifikoval na hanobení národa, rasy a etnické skupiny a podněcování nenávisti vůči skupině osob. Policie zakročila a soud rozhodl, že budou vzati do vazby, protože by na svobodě mohli natočit další video…

Vynechal jsem něco?

Hele, na rovinu… já o nich nikdy předtím neslyšel. A to jsem také provařený člen dezinformační scény, také jsem toho v předchozích letech nakecal o covidu, také mi psalo hodně lidí, že jsem zrádce národa, ale na videa těchhle dvou jsem fakt nikdy nenarazil. Za dva roky covidu a půl roku války na Ukrajině mi mezi mojí denní náloží mailů tihle dva nikdy nepřistáli na monitoru. a pokud ano, vůbec mě to nezaujalo. Kdyby o nich nenapsaly Novinky, kdyby je soud nevzal do vazby a policie je nezatýkala, tak bych vůbec netušil, že někdo takový u nás existuje.

A to je, milé děti, první lekce gerilového marketingu. Hned jsem se na ty jejich videa podíval a přečetl jsem si všechno, co se o nich dalo na internetu najít. Vsadím se, že to takhle udělalo hodně lidí a díky skvělé práci našich orgánů se podařilo jejich dezinformace rozšířit mezi mnohem více lidí, kteří by normálně o tuhle čtvrtou cenovou nikdy nezavadili.

To byl totiž můj první dojem po shlédnutí jejich několikaleté práce… Jako fakt jsou tihle dva nebezpeční? Tahle šmíra že podněcuje nenávist? U koho, prosím vás? U nějakých sparťanských nebo slávistických rowdies? Zajímalo by mě, kterého mého čtenáře by tohle podnítilo jen k tomu, to dokoukat nebo dočíst. Na mě to dělalo přesně opačný dojem… to oni byli tak nějak vypodněcovaní k nenávisti a tím svým projevem to vlastně už jen ventilovali. Ne, vážně, řekněte mi, někomu z vás se to líbilo? Máte někdo pocit, že přesně takhle se má bojovat proti covidu i uprchlíkům? Kdybych měl možnost se s nimi potkat, tak bych jim řekl, ať toho nechají a chodí zase na fotbal, protože aktivní blbec je horší než třídní nepřítel.

Vyměňte jejich projevech slovo covid a Ukrajina a nahraďte je slovy Baník a Sparta… a zjistíte, že takhle se baví na fórech takřka všichni fotbaloví fandové. Spíš ještě hůř… A nebo to udělejte naopak. Použijte v jejich projevu místo Ukrajinec slovo Rus a zjistíte, že přesně takhle mluví náš energetický zmocněnec Bartuška, který ve stejném duchu vyzýval lidi upálit a pohřbít u silnice.

Nemělo by teď nějaké jiné komando dojít i pro Bartušku? Nebo je někde nějaká vyhláška, že podněcovat nenávist k Rusům je naopak žádoucí a bude odměněno funkcí? Nebo je to tím, že Bartuška nepoužívá vulgární výrazy a neříká za každou větou „vole“? Jak se liší projev těchto dvou „dezinformátorů“ od oficiálních inzerátů, že pokud někdo chce zabíjet Rusy, ať pošle peníze na příslušný ukrajinský účet, kde za ně budou nakoupeny zbraně a s těmi se bude střílet do ruských mladíků?

Neříká se tomu náhodou dvojí metr? Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi?

Ale zpět k našim obviněným ve vazbě… To jako u nás fakt nebyl nebezpečnější vládní protivník? To tu jako fakt nemáme někoho chytřejšího, šikovnějšího a lépe zaplaceného Putinem? To jako tohle je ta ruská dezinformační scéna? Jestli ano, tak by Putin fakt měl prohrát, protože horší než tihle dva je už jen Jakub Janda. Já čtu denně mnohem nebezpečnější texty, které jsou kvalitně vyargumentované, chytré, vtipné, kousavé a ostré. Nebo se u nás orgáni vzmůžou jen na ty nejslabší a dělají z nich odstrašující příklad? To si soudce fakt myslí, že když zabásne tyhle dva, tak tím zachránil hentu prozápadní orientaci? Jako fakt tam někde věříte, že něčeho dosáhnete? Jen se bude víc šeptat a víc se toho řekne mezi řádky.

No, pravda je, že Kubek se alespoň vyspí a nebude ráno kontrolovat, jestli mu někdo nestojí před barákem.

V konečném důsledku se naší justici podařilo zase o něco víc poškodit důvěru v právní stát a důvěru v budoucnost. To jen aby věděli, kdyby to s tou prozápadní orientací nevyšlo, proč dělají topiče v uhelných kotelnách… no jó, plyn nebude. To jen aby věděli, proč je nikdo nemá rád, proč se jich nikdo nezastane a nikdo nebude jejich pádu litovat. Ale to tak je vždycky, když se spravedlnost vyžívá na těch, kteří jsou spíš k politování.

290 thoughts on “Jak se jmenují ti dva?

  1. Předpokládejme, že by přestala proudit zcela, protože by někdo Družbu pro evropské země „vypnul“.

    To by byl průšvih. To by znamenalo, že na suchu zůstanou rafinerie v Polsku, Sasku, Maďarsku, přestane fungovat Slovnaft i naše rafinerie. To by bylo hodně špatné. Všichni mají samozřejmě nějaké hmotné rezervy a byla by snaha to přesměrovat na jinou ropu. To ale není dostačující. Teoreticky lze část dodávek přesměrovat na moře, odkud ale mohou být zásobovány rafinerie v Maďarsku a na Slovensku. Co se týká nás, viděl bych to skepticky. My poměrně velké množství motorových paliv, zhruba třetinu, dovážíme. Často ze Slovenska.
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-bavorsko-zvysi-kapacitu-ropovodu-ktery-vede-i-do-ceska-208904

      1. Možná je to cíleno specificky na Maďary. Slovnaft vlastní oni.
        Jak jsem psal kdesi v článku – Maďaři možná mají smlouvu s Ruskem a výhodnou, ale taky mají sousedy, kteří je před putinovskými molekulami zachrání a ropu/plyn jim ukradnou po cestě.

        1. Vzpomíná ještě někdo na „plynovou princeznu“ Juču Tymošenko? Jak si nechávala ruský plyn a neposílala ho dál? A neplatila za něj? Nic nového pod ukrajinským sluncem!

          1. Nemůže to být třeba tím, že jsme poměrně vysoko na ruském seznamu zemí, nepřátelských Rusku? Zcela určitě na tom seznamu nebude Maďarsko a ani Slovensko, Poláci nevím.

            1. mohu se mýlit, ale myslím si, že Rusové nás teď vnímají trochu jako hříčku přírody (… už v dávných dobách se lidé nechali obveselovat zrůdama…).
              Žádný Čuk a Gek tu teď asi nbrousí, to by se Koudelka posral, ale o náladách pobyvatelstva v ČR určitě Rusové nějakou představu mají.
              Tan průzkum, který jsem sem před chvílí hodil znají určitě také.

        2. Jsem přesvědčen o tom, že Maďaři mají v té smlouvě na deset let a na fixní cenu plynu 170,-USD/1000m3 hodně výraznou doložku o tom, že ten plyn nesmí přeprodávat dál. Ta nízká cena je dle mého názoru vykoupena právě nějakou takovou podmínkou.
          VVP není pitomec a právníci Kremlu také ne.

  2. Máte-li chvilku volného času, tak si přečtěte tento článek zkopírovaný z Německého tisku. Pro mě je vševypovídající a ty naše úvahy, že již brzo přijde rozuzlení a proč Erdogan vše vsadil na jednu kartu je tímto článkem zajisté zcela podpořeno.

    Jak dlouho to Zelenskyj vydrží?
    9. srpna 2022

    Po nekonečných chvalozpěvech západních médií na ukrajinského prezidenta se nyní objevují známky toho, že na Západě probíhají přípravy na jeho zbavení se.

    Vladimir Zelenskij byl kdysi považován za velkou naději ukrajinské politiky, která měla po katastrofálním funkčním období Petra Porošenka přinést mír a konečně sjednotit zemi zmítanou občanskou válkou. Bývalý komik však místo toho vše zhoršil a navrch přivedl Ukrajinu do války s Ruskem. Po nekonečných chvalozpěvech na něj v západních médiích se nyní objevují známky toho, že na Západě probíhají přípravy na svržení Zelenského.

    Když Vladimir Zelenskij na Silvestra 2018 oznámil, že chce kandidovat v nadcházejících ukrajinských prezidentských volbách, mnoho jeho krajanů ho dlouho považovalo za jednu z největších nadějí ukrajinské politiky. Zejména po funkčním období Petra Porošenka, které uvrhlo Ukrajinu do krvavé občanské války a zruinovalo národní hospodářství, mohl Zelenskij očividně dělat věci jen lépe.

    To byl v podstatě program volební kampaně tehdy 41letého: ukončit krveprolití v Donbasu, zajistit práva ruského obyvatelstva na Ukrajině a zlepšit ekonomickou situaci v zemi.

    Bývalý komik, který byl v roce 2019 zvolen hlavou státu se 77 procenty hlasů, však nedokázal splnit žádný ze svých předvolebních slibů. Naopak. Dokonce vyhrotil krizi v zemi a nakonec přivedl Ukrajinu do války se sousední jadernou mocností kvůli své vlastní neschopnosti – neimplementaci mírové dohody z Minsku, která urovnala konflikt na Donbasu, kterou si sám zavinil.

    Nepřátelské akce mezi oběma „bratrskými státy“ trvají již více než pět měsíců a rozhodně se nevyvíjejí ve prospěch Ukrajiny. Ztratila prý už desítky tisíc vojáků a asi 25 procent svého území. Může za to i Zelenskij, například proto, že odmítl jednat s Ruskem a místo toho počítal s porážkou moskevských ozbrojených sil.

    Vítězství Kyjeva však bylo a zůstává od začátku prakticky nemožné, nehledě na rozsáhlou vojenskou podporu ze Západu, kvůli jasné převaze ruské armády. Ani balíček pomoci ve výši 40 miliard dolarů poskytnutý Kongresem USA to nemohl změnit.

    Kritika Amnesty International a úniky z ministerstva obrany

    Mezitím se zdá, že si Zelenskij uvědomuje vážnost své situace, jak ukazuje nedávný rozhovor . V něm tvrdí, že udělal vše, co je v lidských silách, aby zabránil válce, a z krveprolití obviňuje pouze Kreml. Jeho pokus vyhnout se odpovědnosti za katastrofu je pochopitelný, vzhledem k tomu, že v poslední době narůstají známky toho, že prezident může brzy upadnout v nemilost na „kolektivním Západě“.

    To podporuje i fakt, že poprvé od začátku války byla Ukrajina za své činy veřejně kritizována. Lidskoprávní organizace Amnesty International ve zprávě zveřejněné 4. srpna obvinila ukrajinskou armádu, že zbytečně ohrožuje civilisty používáním zakázaných vojenských taktik. S odkazem na vlastní vyšetřování ve válečné zóně nevládní organizace přidružená k USA uvedla, že kyjevské jednotky „opakovaně operovaly mimo obytné oblasti“, což bylo „porušením mezinárodního humanitárního práva“, které nebylo ničím ospravedlněno.

    Podle Amnesty International nezbavuje invaze Ruska ukrajinskou armádu „povinnosti“ dodržovat mezinárodní právo. V tomto ohledu se nevládní organizace odvolává na vzor, ​​který zdokumentovala v ukrajinské armádě a který prý ohrožuje civilisty a porušuje stanné právo. V souladu s tím by existovala možná alternativní místa pro většinu zdokumentovaných operací v obytných oblastech – jako jsou vojenské základny nebo hustě zalesněné oblasti.

    Zelenskyj zprávu ostře kritizoval a obvinil Amnesty International z „přenesení odpovědnosti z útočníka na oběť“. Ukrajinské ministerstvo obrany se na druhou stranu prý zatím k obviněním organizace nevyjádřilo ( Výkřik na Ukrajině: Amnesty International kritizuje ukrajinské ozbrojené síly za ohrožování civilistů ).

    Skutečnost, že ukrajinská armáda se v této otázce drží zpátky a zdá se, že není ochotna podpořit svého šéfa, naznačuje, že pokračující konflikt mezi Zelenským a generálním štábem nyní dosáhl bodu varu. Podle různých zpráv mělo dojít k násilným střetům se Zelenským, například když se ukrajinské jednotky v Severodoněcku a Lisičansku chystaly obklíčit a vrchní velení je chtělo stáhnout. Zelenskij a politické vedení Ukrajiny se však rozhodli doručit západním médiím další hrdinskou ságu místo včasného stažení vojáků.

    Velmi nepříjemné jsou pro Zelenského také úniky z ukrajinského obranného úřadu, které se nedávno objevily na internetu. Tyto úniky, které podle ruských médií pocházejí ze zprávy ukrajinského vrchního velení, ukazují, že ve válce již bylo zabito nebo zraněno „191 000 ukrajinských vojáků“, že ukrajinská armáda je v dezolátním stavu a že počet vojáků se o více než polovinu snížil. Navíc lékařská péče je na limitu a chybí střelné zbraně a neprůstřelné vesty i kvalifikovaný personál pro obsluhu západní vojenské techniky.

    Aby toho nebylo málo, morálka Ukrajinců je prý prakticky na historickém minimu, navzdory mnoha „zprávám o vítězství“ na internetu a četným kampaním na podporu vojáků.

    Zelenského židle se zachvěje

    Zda jsou tyto informace pravdivé či nikoli, nelze s jistotou určit. Ale vypadá to, že ukrajinský generální štáb v podstatě připouští nadcházející porážku a obviňuje politické vedení země, Zelenského a jeho tým.

    S ohledem na to by ukrajinská hlava státu mohla brzy ztratit souhlas svých západních partnerů. Protože současný vývoj ukrajinského konfliktu ukazuje, že kolektivní Západ už v tomto kontextu není jednotný a že čas běží proti němu a Kyjevu. Evropská unie například už netrvá na porážce Ruska a rozhodně už nepředpokládá, že se moc v Kremlu zhroutí.

    Místo toho už některé evropské země diskutují o potřebě jednání, aby se napětí s Ruskem dále neprohlubovalo energetickou krizí. Přinejmenším v Evropě téměř nikdo nemluví o vítězství nad ruskými vojsky. Zelenského pravděpodobně čeká stejný osud.

    Článek se poprvé objevil na EuroBRICS.de .

    1. Hmmm, novinari predstiraji, ze se prave probudili?
      A Amnesty taky? Kde byli do tedka…

      Jedna se samozrejme o rizenou akci. USA maji na Ukrajine splneno a presouvaji se do Asie.
      Takze Amnesty ma najednou zpravy, ze ti hodni Ukrajinci nejsou taky uplne hodni.
      Pamatuju se, ze takhle nejak zacal sesup Obamovo „umirnene opozice“, ktera skoncila jako odnoz al-Kajdy, nebo rovnou ISIL. A takovi to byli hrdinove.
      Proste jedno z americkych chapadel dostalo nove instrukce, takze se meni pohadka.
      Ale vsimete si, ze Rus je porad ten zly. Jako je Asad reznik, protoze vzdycky, kdyz vitezil, tak pouzil chemicke zbrane proti civilistum.

      Kdyz jsem vcera cetl vytah te zpravy od Amnesty, tak mi bylo jasne, ze Zelensky konci, ale jako nahle prozreni Evropy kvuli pruseru s energiemi bych to nevidel.

      1. To já taky ne, už dávno je mi jasné kdo je hybatelem na šachovnici.

        Mě nejvíce ale dostala ta zprávička o 191 000 zabitých a zraněných vojáků Ukrajiny a klesající počet kanonenfutru v armádě. To mnohé naznačuje, nejspíše to generální štáb vypouští s úmyslem jak co nejvíce nasrat obyvatelstvo na Zelenského . Smyslem je vše hodit na něj vyvléci se z odpovědnosti a urychleně ukončit již tak dávno prohranou válku.

        1. Ono to tak brzy nebude. Zelenského už vytvořili a upevnili… on se hned tak své sesle nepustí. Klidně i proti Západu. Ještě pořád jsou tam na Ukrajině hodně odhodlaní zahnat Moskaly za Ural. Ještě příliš věří, že vyhrávají. Já bych to viděl, že to musejí dotáhnout na těch 200 tis. mrtvých. Pak jim to teprve dojde.
          Jak to říkal Targus? Budou se tam topit ve vlastní krvi…

          1. Obcas historici spekuluji, ze kdyby se povedl atentat na Hitlera, tak by se s Nemeckem bleskove spojenci udobrili a hura na Rusa.
            Vsechno spatne hodit na Adu, vsichni ostatni prece poslouchali rozkazy jednoho silence, je treba se divat do budoucnosti.

            Zelensky ma ochranku slozenou z cizincu. Mozna dokonce primo od svych zahranicnich loutkovodicu.
            Pokud budou chtit, tak pojede rychlosti svetla.
            O mrtvych vojacich si prece muzou vymyslet jakekoli hausnumero. Tisic nebo milion. Zapadni media to preberuo, jako vsechno do tedka.

            O topeni ve vlastni krvi mel Targus pravdu, ale s ukoncenim operace to nijak nesouvisi.
            V krvi se uz topi davno, ale k ustupu musi zatroubit loutkovodic. Loutka nema zadna prava.

          2. Potkávám v našem městečku hodně mladých, moderně vyoblékaných a zdravím překypujících ukravínských mužů, mezi 20-30 lety.
            Před 24.2 tady v místě nebyli ukravínci vůbec žádní, dneska se v některých obchodech a restauracích nelze s personálem domluvit česky.
            Zeptáte se, osoba na Vás vyvalí oči, něco zablekotá, odběhne a vzápětí přiběhne česky mluvící osoba, ve stejném oblečení. Stalo se mi to v sobotu v Albertu a o 10km dál v Lidlu.
            Nevím, zde je to jinde podobné a taky nevím, zda ti mladí muži, vesměs před obchody nastupující do vozů značek Audi a Rover s ukravínskými spz, všichni zaplatili oněch 5000,-USD a vykoupili se tak ze služby v armádě.
            Ale už podle jejich počtu -v našem malém městečku- bych řekl, že v tom případě se ukravínská vláda musí topit v dolarech. A jejich rodnou zemi momentálně brání poloviční invalidé a padesátníci…

            1. Abych byl ochoten bránit svou zemi, musím ji považovat za svou vlast.
              Což dokáže jen malá část zfanatizovaných Azovců a spol. Nacistů. Nikdo se nechce nechat zabít pro Kolomojského, Porošenka, Tymošenkovou (v budoucnostu) a spol.

              Tady v „kraju razovitem“ je spousta kompletních rodin. Táta, máma, děti, někdy i staří rodiče. Zpátky by se vrátili jen pokud tam skončí válka. Zatím hledají práci. Za možnost opustit svou vlast zaplatili hodně peněz a nechali tam často veškerý majetek. S několika jsem mluvil. Bylo to ale dost nesnadné, (mluvili jsme rusky), považovali mě za provokatéra. Jsou firmy, které za nemalé peníze stěhují jejich „rodinné stříbro“ k nám.
              ===
              Kocourova neprokazatelná teorie: Zeljenskij pouze s citem čte teze, které mu někdo píše. Byl herec a hercem zůstal. Tahle jeho role je velmi dobře placená a má se „potom“ kam uchýlit do bezpečí. Jenže tenhle pocit mám i u jiných čelných představitelů nejen ukrajinských. I když předtím herci nebyli.
              Čas ukáže.

    2. Rád bych se mýlil, ale že by tento konflikt byl jenom, to JENOM je samozřejmě eufenismus, válkou mezi RF a Ukrajinou? Ne, toto je konflikt systémů. Dvou. Kapitalistických. Jeden z těchto systému, je na pokraji svých ekonomických limitů. Myslím systém t.zv. západního světa. A toho druhého, řekněme slovníkem osmašedesátého, systému také kapitalistického, ale s lidskou tváří. Systému, který má ve svém držení hodně velkou část přírodního světového bohatství. A tento stát se nesmí stát ideovým vůdcem probuzeného světa Afriky, Asie a většiny států Střední a Jižní Ameriky. Řečeno myslí a chováním těch, kteří ovládají Západ. Ukrajina nemůže prohrát, nesmí, z pohledu USA. Prostě nesmí! Konsekvence, následky, které by to mělo v případě jednoznačné porážky Ukrajiny pro Západ není třeba rozvádět. Maximálně, maximálně nouzovým řešení pro Západ může být
      jakási remíza s horkou hranicí, novou, kterou Ukrajina nikdy neuzná. Na levém břehu Dněpru pro RF. Konflikt by se odsunul na další roky. Zelenskij? Samozřejmě loutka! Ovládaná USA, ale dobře ovladatelná. Není mně však jasné, kde Západ bere takové částky, finanční, na tuto válku. Ale nešť. Považoval jsem vždy a považuji ekonomickou vědu za lživou vědu. Tak co… Deset ekonomů má dvanáct názorů… Státní finance se řídí jinými pravidly než osobní finance. Máš korunu, můžeš si koupit rohlík. Vlastně dvě koruny, padesát haléřů! Nemáš? Umřeš hlady.
      OT.: Dneska jsem poslouchal na ČRo jakéhosi, říkali o něm, že je odborník na dějiny Ukrajiny a Ukrajinu, Davida Svobodu. Než moderátorka uvedla všechny jeho tituly a zaměstnavatele, dost podstatná část půlhodiny vyhrazená pro rozhovor, uplynula. Proč o tom píši? Uváděl, jakými strázněmi Ukrajina ve své historii procházela. Zdůraznil genocidní chování SSSR vůči tomuto státu ve třicátých letech minulého století, potýkání se s Polskem. Že byl, žil jakýsi Stepan Bandera s jeho opravdu genocidními militárními oddíly, ani slovo.
      Ještě že znám i jiného Davida Svobodu. Olympijského vítěze z Londýna, 2012. Čestného sportovce v olympijském moderním pětiboji. A určitě i člověka.

  3. Nastane renesance koní, koňských povozů a volských potahů. Kdysi (kolem roku 1961-62) jsem viděl v Žimrovicích zapřahat kozu do malého žebřiňáku. Nedostatek ropy dopravu nepoloží!

    1. Ládiku 14:45,
      naši se na kozu nikdy nezmohli (otec byl prostý právník, matka prostá učitelka, navíc jsme bydleli v domě bez garáže pro kozu), takže do malého žebřiňáku zapřahali počátkem šedesátých let mě a segru.
      Žebřiňák jsem bohužel neprozřetelně zrušil, ale kolečka z něj mám ještě ve sklepě.

      1. Kozy jsou v současnosti opomíjené. Kdysi tomu tak nebylo; krávu měl sedlák – kulak a koza byla znakem střední třídy. Plebs měl králíka. Bezďáci neměli nic, ale uměli králíka stáhnout (viz Drahoš). Pozorováním kozy jsem zjistil, že nejraději má kontryhel. To pohrdne i jitrocelem, když na něj narazí. V lese se může upráskat za měsíčnicí vytrvalou (lunaria rediviva).

  4. Tak nám zastavili ropovod Družba…

    Když jsem psal článek na zítra, tak jsem to ještě nevěděl…. a strašně mě štve, že se moje předpověď vyplnila vlastně ještě předem. Zítra si to přečtete.

    1. Peníze za tranzit se Rusku vrátily z vůle EU, bo sankce. Ropu ropovedem Družba tedy nechce EU. Kolonie jako MLR, SSR a ČSR musí žít jen pod knutou západního protektora, nikoho jiného.

      1. Právě to čtu … Rusové zaplatili, ale platba byla vrácena … bo 7. balíček sankcí. Tak to jsem zvědav, kam to až soudruzi dotáhnou. nenávist proti všemu ruskému je tady rozhajcována přímo doruda.
        Droboulinká potíž může být jen, že bez té ropy tady přestaneme jaksi smysluplně fungovat.

        1. Na pozítří napíšu čánek. To už budou podrobnější informace, ale v této první chvíli k tomu mám následující:
          1. Rusové dělají další akci turbína. Budou nás učit, jak dodržovat vlastní sankce a umožní nám ochutnat, co to doopravdy znamená odstřihnout se od ruské ropy.
          2. Ukáží nám, jak málo nás zachrání ropovod TAL
          3. Udělají s námi to, co udělali s Německem ohledně plynu – dodají nám toho přesně tolik, aby se průser stal hned první den poté, co zavřou kohoutky. Už nikdy žádná zásoba, už nikdy žádné rezervy.
          4. A pak přijede Lavrov… a řekne mám, že máme dvě možnosti…

          1. Jezdím teď na ropu Brent,
            bo v Evropě je to trend.
            Levná ropa ze Sibiře
            asi končí někde v díře
            u Lvova ve městě Brody,
            kde ji Vasyl domorodý
            přečerpává do cisteren.
            Pak jede Böhmen-Mähren
            už jenom po železnici,
            štempl dají na hranici
            že to poslal Equinor,
            jeden vláček na únor.

          2. Informaci je zatim malo, ale pokud je pravda, ze Transneft zaplatil, ale penize byly vraceny neb sankce, tak mam problem s bodem jedna, ze „Rusové dělají další akci…“.
            Rusove toho moc nedelaji. Pouze se ridi smlouvou.
            Platbu pravdepodobne odmitla nejaka evropska (ukrajinska?) banka a ropu zastavil ukrajinsky operator/vlastnik ropovodu.
            Ano, vidim podobnost s turbinou, ale Rusko toho vazne moc nedela. Ani na nejake ty protisankce se skoro nezmohlo.
            Proste hloupi Evropane si (zase) nabehli na vlastni vidle.

            1. Na dálnici volský potah.
              Muchy bzučí ve šlápotách,
              levý volek zrovna sere:
              Kam to jedeš, Bundeswehre?
              Vezeš miny do Minsku?
              No, značku máš berlínsku
              tak to asi víš, co robiš
              jenom hovna strašně drobíš,
              neviděl jsi kravinec?
              Velký jako krtinec?

          3. Pane Vidláku, článek můžete napsat, ale jinak jste vedle, jak ta jedle.

            1. Rusové nás nic učit nemusí, protože nás učí Ukrajinci.

            Ukrajinský provozovatel ropovodů Ukrtransnafta zastavil dodávky ropy minulý týden ve čtvrtek 4. srpna. Od ruské společnosti Transněfť totiž neobdržel poplatky za tranzit. Transněfť oznámila, že za tranzit zaplatit nemůže kvůli sankcím Evropské unie.
            https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/spor-o-penize-zastavil-ropovod-druzba-ktera-vede-i-do-ceska-40405248#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

            2. TAL si můžeme strčit do Brusele, protože jsme na konci trubky.

            3. Udělají si s námi co chtějí, sláma u Kravína.

            4. Lavrov nepřijede, otočil kormidlo směr Asie.
            https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Koncime-se-Zapadem-Bez-ohledu-na-vysledek-na-Ukrajine-Rusko-se-prave-rozhodlo-710353

            Co dodat?

            Ještě stále pochybujete, že Evropa se řítí čím dál tím větší rychlostí do nejzazší části zažívacího traktu? …….

            ….“Sachalin-2 je důležitý projekt z hlediska stabilních dodávek energie a plynu do Japonska. Setkal jsem se s ředitelem Mitsui & Co a požádal jsem ho, aby pozitivně zvážil otázku účasti v novém provozovateli projektu – ruské společnosti, “ informoval japonský ministr hospodářství, obchodu a průmyslu Koichi Hagiuda.

            Čeština je jazyk vtipný:
            Dezinformátor, dezolát, antiwaxer a proruský troll = člověk, jenž říká pravdu, kterou politici a média nechtějí slyšet.

            https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Miroslav-Macek-Dezinformator-dezolat-antiwaxer-a-prorusky-troll-710750

            Co dodat, když všechno již bylo řečeno?

            Nespokojenost s Fialovou vládou a hlavně s ministrem průmyslu a obchodu za STAN Jozefem Síkelou už dokonce je taková, že někteří zástupci průmyslu v zákulisí mluví o výměně vlády nebo o předčasných volbách.

            Ano, a i to vysvětluje to načasování „antibabišovské“ kampaně.

            Ze Síkely jsou všichni zoufalí, protože je úplně mimo a s nikým moc nekomunikuje. A když už promluví, tak nás v televizi s vážnou tváří ujistí tím, že když nebudeme mít plyn, tak Německo vypne vlastní průmysl a že plyn pošle nám.

            Zástupce různých průmyslových oborů děsí neochota Fialovy vlády pomoci našemu průmyslu, zatímco tomu svému výrazně pomáhá většina vlád zemí EU, čímž ten český ničí. I proto od nich uslyšíte i slova o předčasných volbách. Ironie je, že jich většina Fialovu vládu podporovala.

            I Síkela už se ale očividně lekl vlastní směšnosti a na ministerstvu zmizely jeho slavné instruktážní štítky o šetření energiemi. Bohužel tam zůstalo zbytečné celodenní svícení. Možná si u Síkely prostě řekli, že zatímco šetřením energiemi prý porazíme Putina, jejich plýtváním porazíme Ukrajinu.
            https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Tohle-nepamatuju-Holec-a-rvacky-na-akcich-Babise-Co-se-nereklo-710801

          4. Verze II
            Pane Vidláku, článek můžete napsat, ale jinak jste vedle, jak ta jedle.

            1. Rusové nás nic učit nemusí, protože nás učí Ukrajinci.

            Ukrajinský provozovatel ropovodů Ukrtransnafta zastavil dodávky ropy minulý týden ve čtvrtek 4. srpna. Od ruské společnosti Transněfť totiž neobdržel poplatky za tranzit. Transněfť oznámila, že za tranzit zaplatit nemůže kvůli sankcím Evropské unie.

            https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/spor-o-penize-zastavil-ropovod-druzba-ktera-vede-i-do-ceska-40405248#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

            2. TAL si můžeme strčit do Brusele, protože jsme na konci trubky.

            3. Udělají si s námi co chtějí, sláma u Kravína.

            4. Lavrov nepřijede, otočil kormidlo směr Asie.
            https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Koncime-se-Zapadem-Bez-ohledu-na-vysledek-na-Ukrajine-Rusko-se-prave-rozhodlo-710353

            1. Ještě stále pochybujete, že Evropa se řítí čím dál tím větší rychlostí do nejzazší části zažívacího traktu? …….

              ….“Sachalin-2 je důležitý projekt z hlediska stabilních dodávek energie a plynu do Japonska. Setkal jsem se s ředitelem Mitsui & Co a požádal jsem ho, aby pozitivně zvážil otázku účasti v novém provozovateli projektu – ruské společnosti, “ informoval japonský ministr hospodářství, obchodu a průmyslu Koichi Hagiuda.

              Čeština je jazyk vtipný:

              Dezinformátor, dezolát, antiwaxer a proruský troll = člověk, jenž říká pravdu, kterou politici a média nechtějí slyšet.

              https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Miroslav-Macek-Dezinformator-dezolat-antiwaxer-a-prorusky-troll-710750

              Co dodat, když všechno již bylo řečeno?

              1. Nespokojenost s Fialovou vládou a hlavně s ministrem průmyslu a obchodu za STAN Jozefem Síkelou už dokonce je taková, že někteří zástupci průmyslu v zákulisí mluví o výměně vlády nebo o předčasných volbách.

                Ano, a i to vysvětluje to načasování „antibabišovské“ kampaně. Ze Síkely jsou všichni zoufalí, protože je úplně mimo a s nikým moc nekomunikuje.

                A když už promluví, tak nás v televizi s vážnou tváří ujistí tím, že když nebudeme mít plyn, tak Německo vypne vlastní průmysl a že plyn pošle nám.

                Zástupce různých průmyslových oborů děsí neochota Fialovy vlády pomoci našemu průmyslu, zatímco tomu svému výrazně pomáhá většina vlád zemí EU, čímž ten český ničí. I proto od nich uslyšíte i slova o předčasných volbách. Ironie je, že jich většina Fialovu vládu podporovala.

                I Síkela už se ale očividně lekl vlastní směšnosti a na ministerstvu zmizely jeho slavné instruktážní štítky o šetření energiemi. Bohužel tam zůstalo zbytečné celodenní svícení.
                Možná si u Síkely prostě řekli, že zatímco šetřením energiemi prý porazíme Putina, jejich plýtváním porazíme Ukrajinu.

                https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Tohle-nepamatuju-Holec-a-rvacky-na-akcich-Babise-Co-se-nereklo-710801

                1. Nic nového pod sluncem.
                  Pamatuji jednoho svého chlebodárce, tehdy opravdu velmi významného kapitaliatu, jak pár měsíců před svým krachem chodil po chodbách hlavní administrativní budovy a zhasínal světla.
                  Dám vám hádanku: Pomohlo to?

              2. To je japonsky zpusob, jak rici, ze ministr prilezl za reditelem Mitsui a rekl nu, at udela cokoliv, aby v projektu byli dal a hlavne plyn dal proudil.
                Jako by Mitsui z toho projektu chteli nekdy vycouvat.
                Do toho je naopak uvrtali japonsti papalasi.
                Byli tak radi, ze se konecne po boku velkych kluku muzou ucastnit nejake valky, zatim jenom sankcni, ale prece neco.
                No a zapomeli s kym maji tu cest, a jak dopadli ostatni americti spojenci.
                Od ceskych papalasu se ale prece jenom lisi – okamzite se probudli.

                Po „vyhazovu“ ze Sachalinu2 premier sebevedome pozadal Bidena o zvysene dodavky LNG. Ma na Bidena prece cislo, a taky udelal vsechno, co Biden chtel. (kradez ruskych penez + sankce vho druhu) A zrejme tam byly nejake ty ustni sliby o molekulach svobody, jak je znaji v Cechach.
                Bidenova odpoved neni znama, ale druhy den ministr pro energetiku hlasil, ze i kdyby Mitsui nebylo umozneno pokracovat v projektu, tak maji dale velky zajem na odberu plynu tam odsud.
                Japonci totic maji jeste porad obrovsky prumysl. Ekologii maji hodne radi, ale ne za cenu sebezniceni.
                Tak rychle a tak tvrde bylo to probuzeni.

                Nevim jestli to zaregistrovali v Cechach/EU.
                Uz jsou to sem jednou psal, kdyz to bylo aktualni.

            2. Co by tady Lavrov delal.
              Jeho cas je vzacny. V Cechach se rozhoduje kulovy, nema smysl tam jezdit.
              Spis cekam, kterej Nemcour pojede do Moskvy.
              Schoder tam jel s navrhem a sondovat. Oficialne ale nic domluvit nemuze.
              A neuvalili jsme na Lavrova nahodou sankce? On asi do EU nesmi 🙂

              1. Já bych tam poslal do Moskvy delegaci:

                Petra Fialu
                Miloše Vystrčila
                Pavla Fischera
                Václava Bartuška
                Jozefa Síkelu
                V rámci úspor by je tam mohl zavést na Multikáře
                Pavel Novotný

                1. Tahle sqadra by jim se Silou sibire III moc nepomohla. Bohuzel by je vratili zpet a jeste si za to nechali zaplatit…
                  Ty jemenovana jelita nechce nikdo ani zadarmo.

            3. Spor o peníze zastavil ropovod Družba, který vede i do Česka

              Dnes 12:58 • Aktualizováno 13:59
              Adam Kahánek, Novinky, ČTK

              Ukrajinský provozovatel ropovodů Ukrtransnafta zastavil dodávky ropy minulý týden ve čtvrtek 4. srpna.

              Dnes je 9. srpna 2022

              To nám to trvalo.

              Pony Express zabloudil?

        2. Ale no tak ono to je asi fakticky tak, že Ukrajinci vrátili Rusku peníze za tranzit = odmítli provádět tranzit Ruské ropy do Evropy. Prostě Evropa si nechtěla zavřít ropu sama, protože věděla, že je to pro ni likvidační, tak si tu sankci takto na Evropě vynutila Ukrajina sama. Tím si asi Ukrajina udělala hodně nepřátel…?

          1. Pane Kadlas.
            Ukrajina chce potrestat Orbána,že potrestá i nás a další.kteří odebírají výrobky z ropy ze Slovnaftu,tak to zavření nebude trvat dlouho.

    2. Sloužím bohoslužbu
      za ropovod Družbu.
      Kdysi, jako malí,
      u pumpy jsme stáli;
      viděli jsme ze sedačky
      že normal byl za 2 kačky.
      A tak sbohem, ropovode
      hospodářský chámovode!
      Snad tě pustí v lepších časech;
      co můžem chtít po mamlasech
      kteří nás teď rdousí,
      po majetcích brousí.

  5. Vybrali je schválně. Jak to bude u soudu vypadat? Lidé s mnoha exekucemi. Patrně nízkého vzdělání. Šířili nejdivočejší konspirační teorie o covidu a pronásledovali některé lékaře. Stíhání takových lidí se děje za hlasitě pozornosti médií, aby veřejnost měla dojem, že taková je celá opozice. Lepší lidi se budou při sledování zpráv o tomto cítit ještě lepší a intelektuálnější. Kdo kritizuje poměry inteligentně, je souzen potichu jako Walter Kraft. Může taky být potlačován jinak. Intelektuála lépe potlačit zakazováním jeho přednášek a nepoustenim do médií, blokováním webu než přímo soudem.

    1. Tzn. vybrali lidi z „nízké kasty“, aby vytvořili dojem u těch, kteří se považují za lidi z vyšší kasty, že se od nich musejí distancovat včetně podstaty toho, co říkali?
      Toto u nás moc pěkně funguje – všechny ty průzkumy o tom, jak koho podporují staří bílí heterosexuální muži s technickým vzděláním žijícím na venkově oproti těm, které podporují mladí multikulturní a LGBT osoby s vyšším vzděláním žjících ve Vnitřkově nebo dokonce dojíždějící z Brusele.

      A je to vidět i zde, jak se automaticky a s pocitem povinnosti ohrne pyštík nad SPD. Kvůli ničem konkrétnímu, jen proto, aby se prokázala jakási virtuální příslušnost ke správné kastě.

  6. Takže pro jednou udělám výjimku, poděkuji Vidlákovi za výstižný článek a pro jednou odebírám stránkám nálepku, jako webu šířícímu blbou náladu.

  7. Tak jsme asi prisli i o kseft pri rekonstrukci Ukradiny 😀 …

    Telegram:
    „Do Doněcké lidové republiky mají v nejbližší době přijet severokorejští stavební dělníci.
    Doněcká lidová republika jedná se Severní Koreou o spolupráci v oblasti stavebnictví a první týmy ze Severní Koreje by měly dorazit v nejbližší době, uvedl šéf DNR Denis Pušilin v pořadu Solovjov LIVE.
    Pušilin připomněl, že před zavedením sankcí stavební dělníci ze Severní Koreje pravidelně pracovali v jiných zemích a potvrdili svou vysokou kvalifikaci, disciplínu a zaměření na výsledky.“

    1. S těmi korejskými vojáky to byl fejk, ale se stavebními dělníky je to velmi dobrý nápad. Bude zapotřebí obrovské množství pracovníků. My hodláme podpořit průmysl zbrojením – to nikdy nevyšlo (užíralo to zdroje a co pak také s tím šrotem) a Rusové výstavbou – to se osvědčilo (nové investice, silnice, domy, průmysl, vše se zúročí).
      A ještě třešnička – v KLDR je povinná vojenská služba a tak korejský stavební dělník není povaleč ale voják v záloze.

      1. Strejda: v KLDR jsou vojáci skoro všichni. Věřím, že na stavbách budou ti nejpilnější. Mít šanci vyjet za hranice, to je za odměnu a mít možnost se o svoji mzdu dělit s Kim Cong Unem. Na poměry KLDR jim pořád zůstane docela dost, aby si naspořili. S těmi vojáky v počtu 100 000 to nebude teď, ale je to možnost do budoucnosti pro Rusko, kdyby potřebovali posily. Už se tady rozebíralo, že KLDR možná zatím posle jen malou elitní jednotku, aby získali zkušenosti. Už jen to, že KLDR má tisíce houfnic velmi dalekého dostřelu a raketomety…mohli by je zajímat drony pro průzkum a navádění palby.

  8. Když se kouká na grošíky …
    Telegram:
    „Drtivá většina zahraničních společností v Rusku nezavřela své podniky, konstatoval předseda Dumy Vjačeslav Volodin.
    Podle jeho slov tak navzdory bezprecedentnímu tlaku, vydírání a sankcím zůstalo v zemi 77,6 % z 1 382 zahraničních společností.“

  9. Proč se tu všichni tak zabývají detaily? Ďábel tkví v detailu? Je to snad exemplární případ?

    Ano, je. Internetové podhoubí se pak zabývá detaily a nemá čas na celkový pohled. Ten je daleko děsivější. Ale není to pohled na stávající věrchušku, na současný stav. To je jenom výsek, část skutečnosti. Je to pohled na Homo Sapiens.
    Léta fotím primáty v ZOO. Šimpanze a mandrily. A jak tak člověk čeká na zajímavý záběr tak si nemůže nevšinout společenského života té tlupy. Kdo je komu podřízen, jakými způsoby se ta podřízenost vytváří atd. Máte tam opici „Homo sapiens“ v zjednodušeném systému. Po několika málo letech zjistíte, že rozdíly jsou jen v tom, že „šimpanzi učenliví“ nemají TV a internet. Řeč nahrazují jednoznačnými gesty. A ty paralely vás začnou pronásledovat. Nejsem sám, kdo si toho všiml – existuje kniha Desmonda Morrise „Nahá opice“ kde je ledacos popsáno. Ale vlastní pozorování je vlastní pozorování. Když jsem si pak ji v antikvariátu koupil, jenom jsem při čtení mručel „no jo, vím, vím“.

    Nenávistí jsem se zabýval i na svém blogu. A zajímavý je i Marian Kechlibar, který v „Zapomenutých příbězích“ popisuje staré kultury, jejich zvyky, provinění a tresty. Nevím už v kterých, točil jsem je skoro všechny. Kdyby si to většina lidí uvědomila, bylo by tu (a nejen tu) klidněji. Scéna a kostýmy se proměňují, ale povahy kašpárků zůstávají.
    Změna rekvizit a postav nemění příběh.

    1. Ale ono se to ví, moderně se tomu říká „vymývání mozků“ , kdy se učí reagovat jako dav okolo. Onehdy jsem viděl video, kdy naučit někoho že řekne „černá koule“ bílé kouli, stačí 45 minut…

  10. Trochu Ot, ale osvezujici, opravdu.
    Uz jsem tu nekolikrat doporucoval Zelenskeho Cau lidi, ktere zraje jako vino. Ze zacatku jsem se tomu vyhybal, jak to slo, a bylo to uplne vsude. V posledni dobe to ale media hodne vypousti, neboprostihavaji, protze ten matros uz znechava stopy, a loutkovodici uz taky nevi kudy kam.
    Dneska to zase stoji za to, Zelensly iz ma trolly i ve vlastnim tymu, protoze kdo mu tohle podstrcil, ten ma opravdu smysl pro humor:

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zasahnout-preventivne-Zelenskyj-chce-novy-svetovy-poradek-710802
    Zasáhnout preventivně! Zelenskyj chce nový světový pořádek
    9.8.2022 7:21 dop. | Ze sítí

    Nečekejte, až vás agresor napadne a sami tvrdě zareagujte předem. Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj předestřel nový model kolektivní bezpečnosti ve světě.

    1. Jednou budou všichni tvrdit, že ho neznali, nikdy o něm neslyšeli a neví o koho jde.
      Jako s Ferim nebo Hlubučkem.

    2. „Nečekejte, až vás agresor napadne a sami tvrdě zareagujte předem. Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj předestřel nový model kolektivní bezpečnosti ve světě.“

      Putin ho vzal za slovo. Nečekal.

      1. Tady máte důkaz, že Putin má stroj času!
        (abychom udělali radost těm, co to čtou v rámci pracovní povinnosti, že jsme úplně blbí a věříme nesmyslům)

  11. Podle meho je to jednoduche. Tihle dva jsou krasne nenasledovanihodni. Normalnk clovek, byt by i s jejich nazory souhlasil, nebu chtit byt davan do jednoho pytle s takovymhle „povlem“. Ostatne nadkriticka mnozina podobnych typu v radach priznivcu a propagovacu SPD ji treba pro mne cini nevolitelnou.

    1. A dovedl byste jmenovat z jiných stran lidi jako je např. Ivan David, který poměrně pravidelně a systematicky referuje o dění v EP i v širších souvislostech… prostě jmenujte borce ze stran, které považute za přijatelné.

      1. Ale to je právě ono. Ti rozumní a schopní jsou hrozně v nevýhodě. Pár vymaštěnců s vyjadřováním a chováním Novotného a s IQ chlapečka co si hraje s kamením dokáže odradit. Pár kreténů, co se chcou ožrat a porvat také odrazuje od rodinného výletu za fotbalem atd. A distancovat se od nich zase znamená přijít o jim podobné podporovače … Těžké.

        1. Jasně, proto se ptám, která strana má samé ušlechtilé a ještě k tomu v zájmu ČR pracující poslance.
          SPD ani jejího předsedu není třeba si idealizovat, ale takové to generální hnojení taky není dobrý přístup, když tam mají spoň někoho, kdo pracuje v zájmu ČR.
          Toto se nedá říct o velké spoustě jiných stran.

        2. Ano, je to tezke..
          Zminil jste Novotneho, ja bych treba jeste pridal Promopro Vondru, a tim je pro me (krome dalsich pruseru) ODS nevolitelna. I kdybych nakrasne zapomel na to, co predvedli pokazde, kdyz se dostali ke korytu.
          Pak tu mame Cssd. Dienstbier, Poche, Petricek… Mohl bych pokracovat. Dlouho.
          TOP09….. doplnte si libovolne jmeno a ja reknu nevolitelne.
          Pirati se doufam historicky znemoznili dotst.
          Stan? hahaha tlupa podrazaku navazana na podsveti

          A SPD? Ano maji nektere fanousky a priznivce, kteri maji vypatlano, ale maji je nekde v dolnich podlazich. Ostatni partaje je maji na spicce.
          Apropo, ma nektera strana ve vrcholove funkci nekoho, jako tenhle?

          https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kobza-USA-chteji-zatahnout-Cinu-do-konfliktu-dokud-BRICS-neni-dost-silny-710794

          1. Ano, SPD nabalili docela kvalitní lidi, ať už jde o Kobzu, Davida, Foldynu.

            Co se volby týče, pokud se nestane nic mimořádného, je to pro mně jistota.

          2. Sakuro11:30,
            ale i vy ostatní:
            Představte si, že nás všechny zdejší jakžtakž pravidelně se projevující diskutéry umístí naše vedoucí dvojice na kandidátku zbrusunové politické strany s názvem Vidlákovi litteráti!

            Vy byste takovou stranu volili???
            To by vám na kandidátce fakt nikdo absolutně nepřijatelný nepřekážel?

            Mně tedy ano! Namátkou jmenuji třeba Asfaltového holuba!

            1. Jestli bych se volil? Patrně ano, stejně jako jsem činil již dvakrát.

              Ale předtím by asi bylo vhodné, aby ti kandidáti nebyli neznámí lidé. Tím nemyslím provařené ksichty z televize. Tím myslím lidi, u kterých bude jasné, co jsou zač, jaké hodnoty zastávají, co representují .. a tím nemyslím jednu naučenou odpověď v rozhovoru nebo na FB.

              Jistě i dnes tak přetřásaný Jiří Payne by hlubokým a zaníceným hlasem hlásal svobodu a byl proti politickým procesům a cenzuře.

              Proto mám problém s koncepcí Svědků Vidlákových a podporou starých šíbrů a mrzí mě, že není v dohledu projekt, který by měl potenciál zacílit skutečně na voliče – dokud mají voliči aspoň teoreticky možnost rozhodovat o poslancích. Předtím samozřejmě by byla nutná fáze vybudování toho think tanku, aby bylo voličům co a kým sdělovat.

            2. Okamura je podnikatel v politice a je v ní proto, aby si tam nabouchal škváru. Jeho lidi dtto.
              Není tam proto, aby za něco nedejbože převzal zodpovědnost, nebo udělal něco pro lid ČR.
              Nebo snad někdo víte o něčem zásadním, co by předložil Okamura, schválila to PS a měli z toho užitek všichni občané ČR? Pokud ano, co to bylo?
              Trochu realismu, prosím..

              1. …víte o něčem zásadním, co by předložil „kdokoliv známýů“, schválila to PS a měli z toho užitek všichni občané ČR?…
                S tímhle argumentem ale nemohu vlastně volit nikoho. A zvoleni budou zase majitelé billboardů, TV atd. Pěkné tváře a lákavé sliby. Je vůbec někdo, kdo vyhovuje vaší podmínce „zasloužené užitečnosti“? Poraďte!
                Okamura sice nemá program kromě referenda a vystoupení z EU. Ale má jistou minimální sílu odebrat hlasy těm výše zmíněným. Druhá možnost volit „billboarda“ a třetí nevolit vůbec. Je někdo, kdo vyhovuje vaší podmínce „zasloužené užitečnosti“?

              2. Kolego! Vy si umíte představit nějaký návrh, u kterého je současně splněno, že
                – podá ho SPD
                – sněmovna ho schválí?

                Okamurovi sněmovna neschválí nic – ani že je v noci tma a po dešti bláto.

                Trochu realismu, prosím.

  12. fí ha ti demograti
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/trump-fbi-usa-florida.A220809_055925_zahranicni_ibar

    tak mám dojem, že je to poprve, co se amíci učí od nás. A furt stejný scénář. Akorát si myslím, že položili základ jeho znovuzvolení. Protože i kdyby něco měl tak to určitě nenechá na místech, která jsou po ruce, zvlášť když zvyky těch oných musí znát. Pobavilo mne jak zdůrazňovali , že tam nebyl/jak typické/ a že dveře nevykopli… uff dějou se to vjeci

      1. No, má na to naběhnuto, s popularitou, kterou dnes má by prezidentské volby vyhrát mohl.

        To by pak, asi se moc nemýlím, hrozilo mnoha lidem převlékání do tepláků. A ti, kterým to hrozí, se nezakecají, vidíme to v odvaru u nás.

    1. „Protože i kdyby něco měl tak to určitě nenechá na místech, která jsou po ruce, zvlášť když zvyky těch oných musí znát.“

      Ale ono přece není podstatné, jestli něco měl nebo to tam nechal. Podstatné je, co se najde v těch krabicích, které si odnesli. Je to jako u nás s Babišem, jistější je mít ho v lochu než u prezidenstkých voleb…

    2. “ Pobavilo mne jak zdůrazňovali , (….) že dveře nevykopli…“

      To je důležitá informace!
      CIA (nebo její pobočka) vám nepoškodí dveře do trezoru jejich vykopnutím!
      Takže se nemáte čeho obávat, protože navíc přijdou, když nebudete doma, aby vás nerušili.

      1. Jo, to je jejich taktika. Ještě můžeme čekat, že se budou bombardovat chemickými zbraněmi, třeba ve formě plynové lahve s chlorem od firmy Linde .. jak jsme viděli ve sklepení v Syrii.

            1. Z těch zpráv taju jak máslo na pánvi.
              Ještě před konečným rozpuštěním a vypuštěním vymyslet slavnostní pokřik, třeba jak to bylo pohádko, zabloudilo kuřátko, vlastně sláma Ukrajině, toť zázrak nad zázraky.

  13. Ja som videa tích dvoch nepozeral, ale ked vychadzam z Vidlakovho tvrdenia, ze je to 4 cenova, tak mi to dava zmysel. Statny aparat si uvedomuje, ze im tym spravi reklamu a pozrie si ich kopec ludí. Keby tie videa boli inteligentne a dobre vyargumentovane, tak by si statni aparatcikovia strielali do vlastnej nohy. Preto idu najma po debiloch aby ukazali ovčanom, ze alternativna scena je prizemna stoka, ktoru sa neoplati citat.
    Tak to bolo este par rokov dozadu, ked sa obcas ludia z alternativy dostali aj do hlavneho prudu a vzdy to bolo tak, ze toho najslabsieho recnika z alternativy pozvali voci dvoch-trom dobre zohratym mainstrýmovým „odbornikom“ + moderator, ktory skryte alebo aj otvorene tiez kopal za nich. Takze ten alternativec vysiel z toho ako debil. Ale teraz už nefunguje ani tento model, lebo vyznavacov euroatlantickych hodnot by argumentacne odrovnal aj cviceny šimpanz. Tak uz ma alternatíva uplne vstup zakazany.

    1. No, je hezké číst co píšete, jako by člověk byl na jednání managmentu, kde k tomu budou i hezké statistiky a barvičky na slidech.

      Ale reálně, jak začal boj „proti dezinformacím“, lidi se naučili programy telegram, tor, VPN a to sami aktivně, že chtěli.
      A lidi Vidlák je ukázkou, které to do té doby nezajímalo, tak ano přečetli si a zhodnotili „jsou to blbci“, ale, když si dali tu práci, tak se podívali na další kanály v telegramu a jinde, co tam píší hezkého a zjistili, že svět informací se opět posunul, ale od platforem jako facebook a novinky, k telegramu, skupinám, kde sami lidi píší zprávy místo novinářů a programům, které nejsou lehce zastavitelné. Viz úprky od jednoho programu k druhému, jak je vypínali, až zjistili „nemáme jak vypnout“ a místo přehledu známého mají chaos, který nekontrolují (reálně taky, ale ne tolik jak předtím) a informace se jim šíří víc než předtím…

  14. Z těch několika málo kusých informací, které ke mně prosákly, nabyl jsem dojmu, že ti dva kluci disponují mentalitou uřvaných fotbalových fanoušků. Jestli stávající režim (cha! mimoděk jsem vyndal z šuplíku terminologii, na kterou se prášilo třicet let – a hele! Jako nová, a sedí jak prdel na hrnec) tyto dva vnímá jako natolik ohrožující, že proti nim musí vytáhnout se vší (a snad i bleší) parádou, nejspíš si naši mocní svou mocí nejsou tak jistí, jak dělají.

    Ale měli by si nastudovat zákon akce a reakce. Protože dva Putinovy příznivce zavřou, a deset nových jich tak vyrobí; a samozřejmě – zase s mentalitou fotbalových rowdies. – Ani mentalita oněch mocných není žádná hitparáda. – Byla tady řeč o cigánech, tak jeden fousatý cigánský, ilustrativní:

    Líčí Dežo Mariánovi své zážitky z fabiánské zimy:
    – Pyčo, byla takova zyma, že sme musely spalit aji dveře! – A potom byla zyma eště věčy…

    Dežo s Mariánem pravděpodobně přijali skvělé mimikry a pronikli do vedení tohoto státu.

    1. A ještě něco. – Výše uvedený postup má jeden netušený a nedoceněný kolaterální efekt: i z blbečka dokáže stvořit hrdinu a filosofa. Ti dva jsou poměrně mladí – nedá se vyloučit, že nyní již hovoříme o významných osobnostech blízké budoucnosti, možná i o prezidentech, vole.

          1. Ne, najednou. Hradů máme dost. Precedens je v katolické církvi, tam taky fungovali 2 papeži naráz. Nebo 2 policejní presidenti.

            1. Mno, dva papeže dnes máme a již jsem kdesi zaznamenal že možná dojde v dohledné době na třetího.

              1. Zajisté víte, že J. Ratzinger v souladu s CIC papežem již není. Ačkoli je užíváno oslovení emeritní papež, jde o zdvořilostní věc. Prsten Rybářův nemá, a co je nejdůležitější, nedisponuje pravomocemi vně ani dovnitř církve. Vaše spekulace o třetím papeži je pitomost z pomezí Blesku, České televize a Haló novin.

                1. Není.
                  V souvislosti se zhoršujícím se zdravím nynějšího papeže je zcela vážně uvažováno o jeho odstoupení a o volbě nového papže.
                  Čímž by nastali dva emeritní a jeden úřadující.
                  Samozřejmě to není schizma jako ve středověku, ale „emeritní“ mají docela dost prostoru pro ovlivňování úřadujícího. Ratzinger ho využívá na maximum.

                  1. Počkejte, k odstoupení papeže nemůže nikdo jiný „zcela vážně uvažováno o jeho odstoupení a o vol…“, zaujmout stanovisko než papež stávající. Že před lety připustil, že se na abdikace může v budoucnu nazírat jinak než jako neobvyklost je jedna věc, druhou je však praxe. Řekl to v obecné rovině, aby vybalancoval Ratzingerův odchod. A slovo neobvyklost je hodně změkčený výraz pro údiv, nepřijatelnost pro periodicitu. Jak víme, svatí otcové do důchodu nechodí; náměstci Kristovi jsou pro to, aby nesli jeho kříž v současné době a nevyflákli se na to, když to zrovna bolí. Také vaše tvrzení, že Ratzinger ovlivňuje Františka neobstojí, protože jeho zdravotní stav ani postavení (není ani v kolegiu kardinálů) mu to neumožňuje.

                    1. Už by to chtělo zvolit někoho, jako hrál Jude Law. 😀
                      Netuším, kolik řad už bylo natočeno, ale líbilo se mi to. Je to místy chytře přepísknuté, místy to provokuje a místy si ten seriál z církve otevřeně střílí.

          1. Sauersack 11:54
            Dekódujete Rychetského ústavněprávní myšlení naprosto správně, ale nedůsledně!

            Koalice prezidentů bude kandidovat pod jednotnou kandidátkou protinárodní (národ je konstrukt!) fronty.

            Všichni/všechny/všechna kandidáti/ky/ta budou kandidovat anonymně, aby volič nebyl ovlivňován jejich věkem, pohlavím, politickou orientací, národností, státní příslušností a kontinenty bydlišť.

            1. Asi Vám rozumím, Asfalťáku, prostě něco jako: láčkovec, láčkovkyně, láčkovčátko?
              Vona i ta jejich trávicí hubice (či jak to nazvat) s tou funkcí bude mít něco společnýho a to si představce, že mezi ně patří i žahavci a houbovci, což asi mluví za vše.
              P.S.
              i ti binárně-nebinární tam mají svý jistý, totiž neurčitý salinely
              P.P.S.
              vím to ještě z SVVŠky, nikdy sem sice tu znalost v životě neupotřebil a vida, nyní se ukazuje, že … „jako když najdeš“!

        1. No, takový Hácha to dostal ex-post. Ostatně ani Zeman, ani Klaus si přípravkou neprošli. Tak jen doufám, ve světle šťáry u Trumpů (Amerika náš vzor), že je to také nečeká ex-post.

          1. Zapoměla jste? není to tak dávno a proto píšu že jsme první, akorát mi nemáme siáj takže se toho museli ujmout ti oní. A ještě to není vyřešeno. Ovšem já a ne sama tenkrát tvrdila, že se k našemu dostali informace které neměli/bětky/ a oni chtěli zjistit co na hledaných je za otisky, kdo mu ty“nesprávné „zprávy dal.. Akorát že nic nenašli takže dosud vědí …. to oné…. docela sranda.

  15. Taky jsem netušil o koho jde a nejspíš jsem od nich nic nečetl / neviděl. Přijde mi to od státu podobná strategie jako když soudci soudili Waltra Krafta (bývalý asistent jednoho poslance SPD). Za obyčejný článek „Je budoucnosti Evropy Islámská?“ (včetně otazníku na konci tuším). Soudkyně z toho vykřesala nějakou tu nenávist a přišlo jí to natolik jasné, že ani nepovolila obhajobu a závěrečnou řeč. Ano je to divné, ale kdo nevěří, ať si o tom něco najde. Škoda že neexistuje (pokud ano, rád si to přečtu) nějaká JEDEN souhrnný článek, který by celou (neuvěřitelnou) kauzou čtenáře provedl.

    Strategie moci se zdá zjevná – vybrat nějakou menší či malou rybu, kde se dá čekat malá síla na odpor a malá reakce veřejnosti. A té zásadním způsobem zkazit život. Cílem je zastrašit ostatní. A nebo jen vykázat činnost.

    1. U nas Rostasa odsudili na pokutu 4 tis. € za citaty šturovcov o židoch, ktore pouzil v clanku v casopise ZemaVek. A tie citaty vytiahol z knihy, ktora sa normalne predavala v knihkupectvach. Vraj tie citaty pouzival ucelovo a nespomenul holokaus (v tom svojom clanku). A to stačilo na trestne stihanie a odsudenie. Navyse mu kvoli tomu do domu vtrhlo prepadove komando gestapa, pardon NAKA. A to sa stalo ešte za Fica a Prdeliniho, tie za sucasnej guerili.

    2. Nevíte, jestli pan Kraft už dostal od soudu komplet materiály? Mně se zdálo, že to tam nějak uvázlo.
      Toto je asi jeden z dobrý příkladů, kterým by se měli zabývat všichni, co o svobodě slova žvaní. Stálo by to za podrobné prostudování. Průběh procesu, prosesní pochybení, samotné obvinění – že může v někom vzbudit nenávist?
      Copak vzbuzování nenávisti je trestné, dokonce i v podobě potenciální, „mohlo by“?

  16. Vidláku, souzním s Vámi! Ti dva byli velmi, velmi prostí a bez jakéhokoliv přehledu nebo nadhledu. Prostě archetyp sídlištního idiota.
    A k tomu, jak se v článku ptáte :
    „To tu jako fakt nemáme někoho chytřejšího, šikovnějšího a lépe zaplaceného Putinem? To jako tohle je ta ruská dezinformační scéna?“
    Máme, jenomže tady šlo spíš o to, utvrdit sluníčka v tom, že jejich oponenti jsou totálně primitivní a taky chtěli , ukázat nerozhodným lidem, kteří se o alternativu zajímají málo anebo vůbec, že jsou zde pouze jednodušší lidé, kteří jim neumějí nabídnout víc než degen z nádražního bufetu.
    Takže suma sumárum sluníčkům velký mainstream ukázal, že měli „zase pravdu“, když říkali, že alternativci jsou podle nich na nižším evolučním řetězci a nerozhodným (pre-alternativcům) ukázali, že přece nechtějí patřit k se ranče takových primitivů. Zájem o dílo těch blbů způsobený jejich zabásnutím jen podtrhne falešný dojem, že alternativa sdružuje tupce. To je jediné, čeho bych se bál.
    Kdyby zabásli Vás anebo Vlka, tak by to udělali v tichosti, protože zájem o Vaše dílo by jim rozhodně nebyl po chuti…. Nemluvě o tom, že by lidé začali přemýšlet,“ jestli Vaše úvahy nejsou náhodou prabda.“

    1. Já bych byl opatrný v předjímání toho, co soudruzi urválci udělají nebo neudělají, natož proč…
      Mimo jiné musíte vždycky počítat s možností, že ten, na koho si netroufnou, je od nich 🙂

      Já to vidím tak, že i u policie a ostatních složkách jsou v těchto oblastech asi takoví blbci jako byli tamti dva. Kdo se zajímal o aplikaci Paynova zákona a různé vlny boje proti pravicovému extremismu u nás za posledních 20 let, asi narazil na případy nálepkových zločinců, perníčkových zločinkyň, soudního znalce Ivo Svobodu, jeho duchovního otce Miroslava Mareše (a ti důslednější se bavili jeho starým videem z Hamburku, za které by mu dnes hrozilo od něj samotného stíhání),….
      Anebo historka o tom, jak UOOZ místo odhalování organizovaného zločinu ten zločin organizoval.
      Tahle scéna přisluhovačů totalitního režimu potřebovala svoje zločince, protože jim na tom stála kariera.

      Byla jen hrstka lidí, kteří si jim troufli přeložit stéblo přes cestu. Kdo se zajímal, zná je jménem. A řeknu vám rovnou, že mezi ně nepatřil ani Rajchl ani Samková a u Svobodných půlka jásala nad aplikací Paynova zákona a půlka se koukala jinam a nikdo z nich se to neodvážil komentovat.

      Jinak řečeno, donedávna se tímto druhem ideozločinu a jeho tzv, represí zabývala jen ta největší špína a blbci, kteří (doufám), byli i u svých útvarů považovaní za svině a chamraď.
      Dostává se to ale do jiného režimu, postupně se bude boj proti ideozločin stávat normou a s tím bude hrozit větší nebezpečí tam uváznout.
      Začne se to týkat většiny lidí jak ze strany aktivistů a jejich tlaku na vaše zaměstnavatele, tak ze strany aparátu režimu. A může to mít i podobu odpojené elektřiny, když dodavateli nepodepíšete, že stojíte peně na straně severního Timoru a odsuzujete jižní Timor, ač jste dosud o těch územích neslyšeli ani slovo.

  17. Dneska je u vlka překlad ke v podstatě ke stejnému tématu. A je to SÍLA.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/08/09/facebook-cenzura-a-cia/

    Když si to člověk přečte, ta míra infiltrace sdělovacích prostředků a sociálních sítí agenty tajných služeb, to nemůže dobře skončit.

    Tady směřujeme k diktatuře jako řemen, proti tomu byl předlistopadový režim slabý čajíček. To bude a je Matrix jako sfině. Zvláště v českém provedení ala Koudelka to bude echt eklhaft.
    Koudelka, slizoun nasazenej, se tím už ani netají.
    http://vasevec.parlamentnilisty.cz/domaci-politika/koudelka-bis-mel-odejit
    Čest Paroubkovi, že se odvažuje popsat věci správnými výrazy.

    1. Ale to je přece stará známá praxe. CIA (plus MI6, Soros atd.) postupně zkorumpovali úplně vše. Začalo to prvními odborovými předáky, pokračovalo Demokraty v USA, tzv. disentem v zemích bývalého východního bloku, veškerou levicí na západě i východě, no a nejnověji třeba Antifou či Anonymous. Z původně skutečně levicových a protisystémových stran a hnutí se nakonec staly poslušné služky korporátního fašismu a snahy úzké skupinky „vyvolených“ pracháčů ovládat všechno a všechny.

      Takže dnes máme z původně antimilitaristických Demokratů ještě větší jestřáby než jsou Republikáni, ze zemí bývalého východního bloku rozkradené banánové kolonie, z levice zkorumpovanou pseudolevici parazitující v placených neziskovkách hlásící se k libodemo a „neomarxismu“, no a z Antify či Anonymous de facto systémem tolerované a pěstované teroristické buňky, které budou naplno využitelné v okamžiku, kdyby se situace přece jen vymkla z rukou a občané začali nějak nekontrolovaně zlobit.

      No a vedle toho nám všechny tyhle tajné ňamky infiltrují „opozice“ snad všude na světě a skoro v každé zemi, kde mají velmoci své zájmy, existuje možnost během pár dní udělat nějakou tu barevnou revoluci či „demokratický“ puč, štvavou mediální kampaň, protestující průvody „demokraticky“ smýšlejících s anglicky psanými transparenty v rukou atd.

      Já osobně už na žádnou spontánnost nevěřím. Evidentně byl celý Samet jen cirkus v režii právě těchhle tajných služeb a čistě ze zištných zájmů oné skupinky. Podobně na tom jsou všechny „demokratické“ převraty ve světě minimálně od sedmdesátých let. Silová řešení jsou totiž moc drahá a nestabilní. Permanentní korupce určitých nátlakových skupin, tajné únosy a vraždy nepohodlných, či jejich společenská a profesní likvidace, financování neziskovek usilujících o rozbití všech fungujících veřejných struktur atd., to vše je mnohem levnější a spolehlivější.

  18. Payne a Stříž – jistá mříž.

    Zatím stíhají většinou podle Paynova zákona, až budou mít echt gold zákon o hate speech, bude ještě veseleji.
    https://nautilus2.wordpress.com/2021/05/10/10-5-je-taky-vyroci/

    Kdo uvažujete o volbě Svobodných, zeptejte se napřed Payna (takto prominentního člena, dříve klíčového funkcionáře), co říká na uplatnění svého zákona v praxi. Naposledy, když jsem se ho ptal, byl nadmíru spokojen.

    1. Synchronicita – zrovna včera jsem si přečetl Payneho komentář k Doubravovi a je to skutečně ‚pain‘:

      „Soudruh Doubrava navštívil soudruhy na Krymu. Evidentně si dává pozor, aby jej nemohl nikdo stíhat. Na druhou stranu dlouhodobě šíří nepravdy, což u komunisty nepřekvapuje. Z jeho výroků lze usuzovat, že je devótním vyznavačem marxisticko-leninského kultu. Objevuje se názor, že za podporu Putinova kultu dostal zaplaceno, asi tak dobře, že už nikdy nikam nemusí kandidovat. Problém nespočívá v právní ani v politické odpovědnosti. Je to věc etiky. Proto věc nevyřeší žádné jednání v Senátu. Mělo by být úkolem médií nenechávat takové kauzy usnout. Selhávají žurnalisté. Poctivých žurnalistů máme málo, jednu nebo dvě desítky. Kdo hlídá hlídacího psa demokracie? Čekal bych, že když bojují proti korupci, začnou u sebe a zřídí si v každé redakci externí etickou radu. Potřebovali by ji nejen pro pevné hodnoty v redakci, ale i pro konzultace o událostech. Čekal bych, že budou důsledně sledovat, zda není některý z nich nějakou formou zkorumpován. Předpokládal bych, že média budou po třiceti letech filozoficky vyhraněná, to je první prostředek proti jakémukoliv ovlivňování. Korupce (zkaženost, nepoctivost) se projeví v tom, že se nějaký novinář najednou odchýlí od své filozofické orientace. Jak to, že nechávají bandu nemorálních lidí na Hradě v klidu? Jak to, že přes deset let tolerují nečinnost státu při vyšetřování Babišovy trestné činnosti? Přede dvěma roky jsem upozornil na to, že máme nemravnou smlouvu o přátelství s Ruskem. Poslal jsem návrh, abychom smlouvu vypověděli. Věcně reagoval jeden senátor. Nikdo ze žurnalistů se problému nevěnoval. Poslal jsem dotaz tehdejšímu poslanci Fialovi. Neodpověděl. Poslal jsem dotaz tehdejšímu poslanci Lipavskému. Věcně neodpověděl. Patrně nemají žádné argumenty. Poslal jsem návrh některým žurnalistům, kteří se Ruskem zabývají. Nikdo nereagoval. Nyní jsme v situaci, že máme smlouvu o přátelství s Ruskou federací, ale nemáme podobnou smlouvu s Ukrajinou. Chce-li někdo kritizovat nemorálního soudruha Doubravu, musí se vypořádat s tím, že s Ruskem jsme na rozdíl od Ukrajiny přátelé. Že je to nesmysl? Ano, je, a to je právě ta morální zkaženost, latinsky se to nazývá korupce,“ napsal pro ParlamentníListy.cz Jiří Payne, bývalý europoslanec za Svobodné.“ Konec citátu.

      Komentovat jednotlivosti nebudu, to je ztráta času, ale fascinuje mě jak snadno jeden takový komentář zlikviduje mravenčí práci nové generace Svobodných, kteří se snaží znovu oslovit ztracené voliče a nutno podotknout, že jimi prezentované názory se od Paynových diametrálně liší. Plyne z toho poučení nejen pro Vidláka, ale pro kohokoliv, kdo se chce vrhnout do politiky – vždycky se najde nějaká veš, která se vetře do kožichu a jednou či několika podobnými výroky zboří to, co budujete roky.
      PS – nechápejte to jako agitaci za Svobodné. Jakkoliv jsou nyní součástí aktivní opozice, jsou už odepsaní právě díky předchozí politice Macha a Payneho.

          1. …je to pro dobrou věc. Mezi čtenáři jsem zaznamenal volání po rubrice Zasloužil se o stát/Zasouložil si a není o co stát.

            Payne bude v této vitríně výstavným exemplářem.

            1. Tak to tam najdete materiálu na celou hitparádu blábolů.
              Každopádně taková rubrika by se šikla, byť si ji asi podvědomě každý vytváří sám ve své hlavě. Nicméně co je psáno, to přetrvá i chabou paměť lidskou.

              1. Pouze pokud je to vytesáno do skály. Papír shoří a elektronicky zaznamenané informace v případě blackoutu jako by nikdy nebyly.

          1. Já bych tady ocitoval ještě aktuálního předsedu Svobodných
            „„Senátní nebo sněmovní vyšetřovací výbory by měly řešit velké zločiny, které poškozují velké množství lidí. Radši než Doubravovou sóloakcí by se měly zabývat závěry zprávy NKÚ, jak se rozfrcaly peníze na pseudořešení covidové situace. Občany daleko více trápí, jak bylo naloženo se stovkami miliard, které jim stát sebral na daních, než soukromé výlety jednoho senátora,“ sdělil Libor Vondráček, předseda Svobodných.“

            Má chlapec jistě pravdu, že jsou větší ryby. Ale tak nějak by taky člověk mohl očekávat, že jim řekne, že sledovat cizí volby je něco, co se děje prakticky furt a je to tak dobře. Že by se měli zajímat ne o to, jestli tam byl, ale o to, co na vlastní oči viděl.

            Takže se dá udělal obrázek, jak se chlapec zachová, až vás povedou k šibenici za nevíru v sebebombardování – asi cudně řekne, že by bylo lepší řešit korupci, nejlépe privatizací ČR.

            1. A pro kontrast paní Majerovou,
              „„Máme na výběr, v jaké světě chceme žít. Pokud žijeme ve svobodné zemi, pak by mělo platit, ať si každý, pokud u toho neporušuje žádné zákony, jezdí kam chce. Pokud už ale opět žijeme v totalitě, pak je třeba v Senátu ustavit vyšetřovací komisi, která dostane zadání, co a s jakým výsledkem má vyšetřit, zároveň zbudujeme mediální pranýř, kam pomýleného senátora cestovatele vystrčíme, aby jej spravedlivě rozhořčená veřejnost mohla zasypat shnilými rajčaty a zkaženými vejci, a nakonec se postaví šibenice. Jak prosté. Je smutné, co se u nás děje,“ vyjádřila se Zuzana Majerová, předsedkyně Trikolory. “

              .. a ode mě omluva … nevšiml jsem si, že jde o novou aktivitu, pokládal jsem to za reakce na návštěvu kvůli sledování referenda.

      1. Odepsaní.. nevím, záleží na každém, jak si věci rozmyslí. Podle mě zdaleka nejsou a neměli by být, ale jsou tu takové věci.

        Jednak oni rádi žvaní o svobodě, ale ještě nikdy jsem od nich nesylšel, že by deklarovali záměr zrušit ten Paynův zákon. Prostě hrají mrtvé brouky, žvaní o svobodě migrantů přecházet hranici a dělat u nás co jim libo, ale zrušit zákon jejich pohlavára, to si netroufne nikdo.

        Mě vyděsilo jejich chování v době migrační krize. Pro ně je totiž vlastní stát mnohem větším nepřítelem než milion invazivních migrantů. Oni hlásali tezi, že ČR nemá žádné právo nikomu bránit ve vstupu na území a snaze tady žít.

        Nepíšu to abych někdoho odrazoval, jen apleluju na všechny, aby se vždycky nejdřív dobře seznámili s tím, co který člověk či strana zastávali za postoje v reálném životě. Platí to trojnásobně, když se pohybujete v prostředí ekumenického recyklování provařených šíbrů. Oni většinou vědí, co od nich očekáváte za řeči, tak vám je dopřejí. Je proto dobré se podívat, co je kdo za ptáčka doopravdy.

        Prostě pokládejme konkrétní dotazy se znalostí kontextu – a mnohem lepší by bylo nevkládat svoje poslední naděje do lidí, kteří se projevovali opačně, než dnes žvaní. Ta nejlepší pomocná ruka je nakonec na konci vlastní paže, jak se říká.

        1. S tím dotazem na zrušení Paynova zákona jste mi nasadil brouka do hlavy. Z dřevních dob, kdy se Mach profiloval jako český Far age mi chodí jejich infomaily, tak jim možná na jeden odpovím. Zvídavost je mé druhé jméno… 🙂

          1. K tomuto tématu mají Svobodní toto stanovisko
            https://www.svobodni.cz/stanoviska-strany/svobodni-pozaduji-ochranu-svobody-slova/

            Odkázal mě na to předseda, když jsem jim připomněl Paynův zákon, že by ho měli rozebrat na své konfreneci o svobodě slova, kterou pořádali a poslali mi pozvánku

            „Svobodě a odpovědnosti jednotlivce zdar!

            Záleží Vám na svobodě slova? Zvu vás na konferenci, která proběhne už tuto neděli 26. 6. od 15:30 v Praze!

            Tea Party společně se Svobodnými pořádají konferenci na téma svobody projevu a státní dezinformace!

            Svoboda projevu je v největším ohrožení od Sametové revoluce. Je neuvěřitelné, kdo všechno stojí za tímto kolektivistickým nástrojem a jakými hosnotami se zaštiťuje. Je třeba začít něco dělat, ozvat se. Když nám vezmou svobodu projevu, bude dokončena revoluce a my prohráli.

            Přijďte si poslechnout konferenci na toto téma od zástupců Tea Party, Svobodných, ECR, Společnosti pro obranu svobody projevu a H21. Zaregistrovat se můžete zde.

            Bližší informace o konferenci a program si můžete přečíst na tomto odkaze: Konference Tea Party
            15:30 Luboš Boleček (Tea Party) – Definice dezinformace
            15:50 Jan Mráz (Tea Party) – Státní lži a dezinformace
            16:10 Jan Zahradil (ECR) – Zpráva EP o dezinformacích
            16:30 Luboš Zálom (Svobodní) – Pochod Marxismu institucemi
            16:50 Přestávka, občerstvení
            17:20 Vlastimil Veselý (SOSP) – Společnost na obranu svobody projevu
            17:40 Libor Vondráček (Svobodní) – Jak neustoupit cenzurnímu tlaku EU
            18:00 Gabriela Sedláčková (SOSP) – Sběr případů cenzury na soc. sítích
            18:20 Robert Kotzian (SOSP) – Politické neziskovky
            18:40 Adam Růžička (H21) – Žaloba na státní cenzuru

            Mně tam prostě chybí základní rozbor, na jakém základě dochází k trestnímu stíhání. Je to podle mne právě ten Paynův zákon. Jeho zrušení by sebralo neobolševikům legální základ k provádění represí .
            Já neříkám, že Svobodní mají moc ten zákon zrušit, ale když už žvaní o svobodě slova, měl by ten zákon být tím hlavním cílem. A měli by o tom vědět první poslední.
            Místo toho se motají dokola a o Paynově počinu nepadne ani slovo .. strašně se podivují, že jsou lidi tahaní po policajtech s soudech, jak je to nepřípustné, ale zákonný důvod tomu dal jejich vlastní nedotknutelný pohlavár a oni dodnes nejsou schopni se s tím vyrovnat a proti tomu vystoupit.

            1. Mám debilní připomínku, nebo spíš prosbu. Bylo by pro nezasvěcené možno uvést nějaký bližší odkaz na ten Paynův zákon. Tedy o který § nebo o kterou novelu trestního zákoníku se jedná. Díky moc. Zkoušel jsem to přes uja gúgla, ale ten mi vyhazuje jenom odkazy na Payneho hlubokomyslné filozofování o právu a etice…

              Jinak že je Payne idiot bylo zřejmé už při jeho působení v ODS, takže mne špíš šokovalo, že si Svobodní takovou veš vůbec pustili do kožichu

              1. U Svobodných si Payna velmi cenili právě proto, že „znal jak to chodí“ a „dokázal je posunout“.
                Nepochybně měl velký přínos v praktickém fungování, financování a styky s kluky, kteří vědí, kde má čmelák žihadlo.
                Dál to komentovat nebudu.

              2. Jinak já netvrdím, že všechny politické procesy a akty proti svobodě slova byly nutně založeny na Paynově zákoně. Režim mívá těch gumových paragrafů víc. Ale vsadil bych se, že Paynovo dílo je nejčastějším podkladem pro vyšetřování a vznesení obvinění.
                To by možná byla otázka na paní Samkovou a pana Rajchla – určitě těch 20 let jako svobodymilovní právníci neseděli s rukama v klíně a pilně sledovali ty procesy.
                Takže by mohli dodat seznam paragrafů, které se objevují v této oblasti a seřadit je podle četnosti použití.

        2. „ekumenické recyklování provařených šíbrů“ je prostě geniální! S vaším laskavým svolením bych rád používal a šířil dál…

      2. Tenhle Payne je ideologicky pevný kus. A vyžaduje pevnost i od svých kolegů.

        Dějiny se opakují. Já už jsem to asi někdy někde četl, je to tak 40 let zpátky.

        Zakladateli, tesejte to do kamene. To si zaslouží, aby bylo uchováno pro příští generace.

      3. To snad neni ani mozny.
        O tom jedinci jsem mel mlhave povedomi, ze sedel par let uplne zbytecne v Bruselu, a pak jeste kdyz byl v ODs, tak tlacil radar, ale tohle je jak vystrizeno z bolsevickych navodu z 50. let.
        Domovni duvernici, kontrolori, dohled jestli se doticni nahodou neodchylili.
        A tohle si tam Svobodni pestuji?
        Neuznavam argument pana ZaS, ze takova ves je vsude. Vyskytnout se muze, to ano, ale pak ma letet natotata.
        Tenhle je u nich uz peknych par let, a ani za tuhle perlu ho nikdo nevykopne?
        To pak ta mlada generace Svobodnych a jejich mravenci prace moc nestoji.

        1. Proto tady volám po méně ekumenismu a více racionality a diskuse.
          Já jsem s tím nezačal kvůli tomu, že bych chtěl sestřelit Svobodné.
          Prostě to beru v tomto logickém sledu:
          – režim šikanuje, odsuzuje, zatýká, blokuje, cenzuruje
          – zaštiťuje se zákonem
          – co to je za zákon(y)?
          – kdo jak a kdy je protlačil sněmovnou?
          – jak na to použití hledí dnes
          – koho reprezentoval tehdy a koho dnes
          – co hlásali a hlásají ti, kterým dělal vedoucího
          – jak se k tomu staví dnes
          – co hlásají a co skutečně dělají
          – co by asi dělali, kdyby se dostali k moci s přihlédnutím k tomu, co víme …

          Mně se tak nějak zdá, že až příliš mnoho lidí si bere do huby svobodu slova, ale prakticky nikdo neřekne, na základě kterých konkrétních zákonů se tak děje a zda by tedy nebylo načase ty zákony zrušit nebo podstatně změnit.
          Je to náhoda?

  19. No, tak se teď spořádaní občané podívají, jak jsou ti protirežimní aktivisté marní… A až zavřou vás nebo Vlka, nikdo z nich si to nebude zpětně číst, protože přece víme, co byli tam ti dva.

    Ale myslím, že po Vás půjdou za hospodářskou činnost, jako u Pepy Nose… Ta sbírka na vykoupení ukrajinského rekruta a ty zabíjačky.

    Mimochodem, není divné, že rozvraceči jsou ve vazbě a vy tady popisujete, jak jsou ta podvratná videa blbá. Vy jste je viděl? Oni je nevypnuli?

  20. Jak i píše pan Gerd,stačí vyměnit několik slov a jsme v padesátých letech za STB,ale musíme přiznat,že to už jsou vnoučata těch bývalých.Také víme,že se trestalo tvrdě,zastrašit další podobné odpůrce.

    1. Za pravdu je jiná sazba,
      někdy pomník, jindy vazba.
      Kdo ji řekne dřív než včas,
      tomu pravda zlomí vaz.

    2. No to je nutno si znovu poslechnout Milouše Jakeše a jeho slavný projev v Červeném Hrádku, kde mimo jiné řekl, že „ono nám to soudruzi trvá, než nám soudruzi dorostou…“ No, už dorostli…. kl.

          1. Domnívám se, že ve skutečnosti jmenuje Miloš, i když posledních cca 30 let je běžné o něm psát jako o Miloušovi (proč asi).
            No, taky jsem mu tehdy v osmdesátém devátém smál. Stařík blábolí… Radši jsem měl přemýšlet.

  21. Někdy myslím na Cojocaru+3, kteří podpálili barák s propadlou střechou a vybitými okny a dostali 20 let, protože dům byl obydlen. V roce 2009. Půlku mají za sebou.
    Mi podpálil někdo barák, úmysl potvrdili hasiči i policajti a nic nevyšetřili. Říkali, že žhářský útok vedený za tmy objasnit nelze, jedině že by se žhář sám přiznal. 11.9.1999.

  22. Je to stejný scénář jako u toho ubožáka, co spáchal “teroristický čin” -ciruji zprávu z 8.12.2020:
    “ Na svobodě je od úterý 8. prosince dvaasedmdesátiletý Jaromír Balda. Senior před třemi lety pokácel dva stromy a ty zatarasily kolejiště na Mladoboleslavsku. Po dopadení byl obviněn a později odsouzen za terorismus. Svým činem chtěl předstírat útok muslimských radikálů a vyvolat tak strach z migrantů. Krajský soud jej za to poslal zkraje roku 2019 na čtyři roky do vězení.”
    Svým způsobem je stát až k politování, že si musí své nepřátele vytvářet tímto způsobem. Postupem v obou případech stát prokázal, že:
    1) si troufá pouze na své nejslabší členy, u kterých nepředpokládá kvalifikovaný právní odpor.
    2) užívá trestního stíhání k zastrašování ohledně nesouhlasu s oficiální propagandou státu, tedy, jinými slovy, je tímto prokázáno, že státní zastupitelství, správně prokuratura, plní politická zadání státu.
    3) z čehož ovšem plyne, že Babiš měl a má pravdu když tvrdí, že trestní stíhání lze objednat.
    Dle mých zkušeností je v trestním řízení v ČR situace taková, že pokud vezmete činnost státních zastupitelství, tak u cca 15 % případů by měli stíhat a nestíhají, u cca 15 % případů stíhají a nemají stíhat ( zde jsou nejen politické účelovky, ale především stíhání psychiatricky postižených osob patřících do detence či k odkázání do občanskoprávního řízení, protože si lidi vyřizují zdarma, bez soudních poplatků, své účty) a těch 70 % by jakš takš šel, ovšem za pomocí neustálého bdělého dohledu buď podezřelého/obviněného/obžalovaného či naopak poškozeného. I zde platí “voják se stará – voják má”. A pokud se nestará či na to nemá, snadno přepadne přes palubu těch 15 % ma jednu či druhou stranu… kdo by se o tristní stav našeho trestního soudnictví zajímal více, doporučuji aby se seznámil s činností spolků Šalamoun a Chamurappi.

    1. Navrhuji přejmenovat ministerstvo spravedlnosti na ministerstvo rozsudků. Spravedlnosti se obviněným dostane jen někdy, zato rozsudek dostanou vždycky.

      1. Myslíte Tomáše Pecinu??? Jeden z nejchytřejších lidí, kterého znám (osobně, léta), právně a systematicky nedostižný. V jedné „nálepkové“ kauze jsem mu též pomáhala, jednalo se o ten případ, kdy byla napadena nepodjatost znalce, který se měl vyjadřovat k holocaustu, přičemž sám byl generačně jeho obětí. Mnou připravené argumenty vysvětlující traumatický přenos jeho vliv na vnímání reality postiženým jedincem velkou měrou přispěly k úspěchu kolegy Kočího, který tento argument o podjatosti znalce uplatnil. Mimochodem – z mé strany to byla stejná argumentační linie, za kterou jsem dostala pojeb níže ohledně traumat u Romů. Takže zdrávi došli – jednou se hodí, podruhé ne, jakmile jde o Cikány, každý má rudej hadr před očima a kognitivní funkce jdou stranou. Bohužel i zde. Ach jo.

        1. Tak to vám dlužím omluvu, že jsem vám upřel spoluúčast v boji proti bojovníkům proti pravicovému extremismu. Omlouvám se rád.

          Tu argumentační linku jsem považoval za ryze účelovou a, s prominutím, až debilní. Jenže uznávám, že co se člověku jeví jako debilita, je v oblasti trestního práva norma. Chápu, že jste prostě obrátili už dříve široce uznané argumentace založené na dědičném rituálním vlivu holokaustu na pozůstalé. Vždycky se to použilo ze strany obžaloby, vy jste to obrátili proti žalobci, že je podjatý.
          Nic, co bych si přál jako normu, ale mlčím, protože to účel splnilo – a z mého pohledu hlavně nastavilo zrcadlo. Majzla protě klepl bumerang.

          Mohla byste ještě okomentovat ty Cikány s mačetou?

          1. ještě k tomu přenesenému traumatu: Izrael má na to velmi podrobný výzkum až do 3. generace přeživších holocaust, kde se hovoří o tzv. „psychické křehkosti“. V podstatě se jedná o neadekvátní reakce na podněty (naprostá přecitlivělost), excitace psychického stavu. V Čechách se tím zabýval hodně Institut Raphael, který poskytoval psychoterapeutickou pomoc obětem holocaustu a jejich potomkům. Protože znám jimi sepsanou literaturu, panu znalci jsem ji s politováním, jaký je chudinka (a nemyslím to úplně cynicky) předestřela. Jinak to nemá nic společného ani s obhajobou a obžalobou, ale traumata jsou velmi náročná psychologická a psychoterapeutická disciplína a velmi široce ovlivňují populaci.
            Co se týká Mačetového útoku, už dosti dlouhou dobu přemýšlím, jak to navléci, protože tam mám fakt problém, a tou je advokátní mlčenlivost… Při mých „vřelých“ vztazích s advokátní komorou bych s velkou pravděpodobností měla druhý den po napsání článku na krku kárnou žalobu s pokutou, případně hrozbou odejmutí/pozastavení advokátní licence. Mimochodem, což je to, co původně provedli kolegovi Kočímu. Ona to totiž není až tak úplná sranda, zůstat ze dne na den bez obživy…

            1. Ano, co se stalo panu Kočímu, jsem také sledoval a nastavil si tak také generální vztah k těmto lidem.

              Já jsem to tenkrát skutečně chápal tak, že podstatu té psychické křehkosti vyvolených sice nesmíme pod hrozbou ztráty zamětnání a kariery (a nejspíš i svobody) zpochybňovat, ale že jste prostě s kolegy jejich hůlku chytili do ruky, otočili a švihli jí Majzla tak, že to tehdy nemohli jednoduše vykrýt. Když dostane léčitel do chřtánu vlastní medicínu, vždycky potěší. Dnes by to nejspíš odbyli tím, že by se tím nezabývali. A možná by ani nepřipustili obhajobu nebo svědky. Doba pokročila a finty s advokátem nebo právem na standardní proces v našem režimu jen zdržují.

              Ale zpět k meritu:
              Teď tady získávám dojem, že té křehkosti vyvolených vnitřně věříte, souhlasíte s tím, že by se měla brát jako velmi silný argument v jinak čistě trestních záležitostech a nadto jste se rozhodla účelově množinu vyvolených rozšířit.
              Doufám, že jsem to moc nezkreslil. To už v mých očích totiž ale není bravurní chycení napřažené hole a její aplikace na zpovykaného držitele, nýbrž docela obyčejná sviňárna. Jak vůči postiženým v případu, tak obecně zaváděním podobných principů do naší praxe.

              Vzhledem k nevyzpytatelnosti aplikace Paynova zákona samozřejmě nemůžeme otevřeně diskutovat smysluplnost a rozsahy použitelnosti prinicpu křehkosti vyvolených, dokonce si nejsem jist, jestli i rozšiřování té množiny by nemohlo zavdat příčinu ke stíhání.

              Pro čtenáře, kteří nás sledují pracovně – samozřejmě souhlasíme a věříme přesně tomu, co se od nás v kterýkoliv okamžik očekává a odvrhli jsme to, co bylo režimem přikázáno. A činíme tak v kterýkoliv okamžik a pokud náhodou promeškáme bod změny a ještě souhlasíme s tím, co již jsme měli odvrhnout nebo měli za odvržené to, s čím máme povinnost souhlasit, napravíme to a nebude-li zbytí, sami se potrestáme.

              1. Traumata nejsou o víře, ale o vědeckých důkazech. Pokud chcete, mohu vám doporučit relevantní literaturu , posledních letech toho vyšlo docela dost.

                1. To ani ne, mě by spíš zajímal váš pohled, jak tomu rozumíte vy sama jak se to projevuje ve vaší práci.

                  To je podobné jako s genderem. Existuje milion článků, které se mi dají poslat. Mě ale spíš zajímá, jak daná osoba, např. soudce nebo advokát, tu problematiku chápe a jak se to bude projevovat v odborné praxi.

              2. gogo, zvedněte pravou nohu. Vždyt přece stačí dát ta správná slova do vyhledávače a máte všechno jako by se to stalo právě včera. Co tam dáte, to prýtam….

                Možná taky proto, žepři tom denním množství se pak těžko hledá to pravé a ve správném pořadí.

        2. Pokud jde o Cikány, mám pár zkušeností špatných, nějaké ty 0+ a pár velmi dobrých.

          Cikány jako takové – osobně – jsem do své (téměř) dospělosti nepoznala a žádnými předsudky jsem netrpěla. Názor/y se mi udělaly až po osobní zkušenosti/osobních zkušenostech.
          Možná, že ti „bohužel i zde“ diskutéři mají pouze ty špatné zážitky, případně velice špatné, ba mizerné, a podle nich si halt utvořili zas svoje názory – to je přece normální, že .

          Říkáte, Kláro, že “ jakmile jde o Cikány, každý má rudej hadr před očima a kognitivní funkce jdou stranou“?
          Třebas byste se mohla zamyslet nad tím, jestli náhodou nemáte nějakej hadr – v souvislosti s Cikány – před očima Vy.

          1. Jasně že mám hadr před očima…. V roce 2003 mě Klaus navrhl na soudce Ústavního soudu. Slavný senát nezajímalo naprosto nic, jen po kuloárech drbal, jestli jsem Cikánka nebo Židovka. (Nejsem ani jedno). Moje právní názory jej nezajímaly, nic jej nezajímalo. Naplivat do očí…

          2. “ jakmile jde o Cikány, každý má rudej hadr před očima a kognitivní funkce jdou stranou“

            Nesmyslny a navic velmi rasisticky blabol.
            Vyrostl jsem v krajskem meste, kde mensina (dneska) vyvolenych byla velka.
            Znam jich osobne nekolik stovek, podle videni mnohem vice, a rekneme ze dva meli snahu se zaclenit, a snad se jim to i povedlo.

            Moje zena vyvolene nikdy v zivote nevidela a nikdy se s nimi nepotkala a nikdy o nich ani nic necetla. Z filmu znala pouze britske „pikies“, kteri ziji podobnym stylem zivota, ale jsou bili a snad pochazi z Irska.
            Pred mnoha lety jsem ji privezl do Cech aby v mem rodisti stravila nejaky cas, naucila se trochu Cesky a tak.
            Po cca 3-4 tydnech mela stejny nazor jako ja:
            V jejich blizkosti si musite davat pozor na sve veci, pokud jsou nekde sroceni (a casto tam plivou na zem) je lepsi jit nekudy jinudy. Do restauraci a baru, kde maji vetsinu se zasadne nechodi….
            Jo a taky jeste kdy to proboha chodi do prace, kdyz je vidite dopoledne nakupovat, odpoledne postavaji na verejnych prostranstvich a hodne plivou, nebo nasavaji v hospode a vecer hulakaji po ceste domu, nebo z oken.

            Nijak jsem ji neovlivnoval, protoze me samotneho zajimalo, jak si to prebere.
            Stacilo jezdit cas od casu mestskou hromadnou dopravou, videt jak si jejich deti „hraji“ na ulici (nevim jak dneska, ale tenkrat byla jejich oblibena zabava vytahnout velky kontejner na kopec a pustit ho po ulici dolu, kde parkovaly auta), navsteva bazenu v lete, a proste temer jakakoliv interakce.

            Chtel jsem napsat, kam si mate strcit tu vetu nahore v uvozovkach, ale v zasade jsem k zenam slusny, a Zakladatel by me asi vyhodil.
            Tak si to zkuste domyslet.

  23. Plán zněl jasně, strana si to žádá! Je třeba odhalit zakuklené přisluhovače minulého režimu a dát jim pocítit pěst dělnické třídy! Imperialistům ukážeme, že se jich nebojíme a jejich přisluhovače pochytáme a odsoudíme! Republiku si rozvracet nedáme!

    Záměrně jsem v úvodním odstavci použil rétoriku předlistopadovou. Ale když si nahradíme pár slov, lze ji použít i na dnešní dobu. Prokurátor musel vykázat činnost a odhalit podporovatele Putina, i když jich v ČR moc není. Tak chytil dva neškodné autory a vyrobil z toho kauzu, čímž ukázal, jak je současný režim směšný. A takový režim potom padne najednou, jak v listopadu 1989. Ale ještě si musíme počkat.

  24. Zakladateli, tak sem si přečetl pár článků tamu nazad a byly tam taky výživný příspěvky s těma hloupočkýma smajlíkama. Snažil sem se si některý vysvětlit tou Vaší mně už vysvětlovanou metodou a … a vono hovno – ani ťuk – prostě to nefungovalo … řekl bych, že vono mi to spíš vycházelo, že čím větší debil, tím záhadnější smajlík, no schválně – příklad:

    „Jaci Turci ?“ (=bez smajlíku) … & … „Jaci advokati ?“ 🙂

    … ale pravda, co taky si vzít na blbíšovi, žejo!!! … nebo, že by v tom ZASE hrála nějakou roli ta Vidlákovo Klára Samková?

    P.S.
    pokud ano, pak bych měl vzkaz pro Samkovou:
    jestli by k nám do skromnejch kamenitejch hor nepřijela dráždit (=plašit) mouchy, nějak se nám tady přemnožily … až takový nadpřirozený vlastnosti v ní spatřuju, čta některý tady na ni reagující vydrážděný esejisty

    P.P.S.
    vzkaz pro Zakladatele č.I:
    je to tady u Vás už skoro jak v časopisu 100+1 blahý paměti = gratuluju

    vzkaz pro Zakladatele č.II:
    a pokud správně vidím i to šedivý písmo nějak zčernalo, tedy pokud to nebude tím, že zrovna „kávu pili, jen když jim bylo černo“? Ale pokud opravdu zčernalo, tak se sluší poděkovat, děkuju

    vzkaz pro Zakladatele č.III:
    a)
    v sobotu sem byl nucenej uspával 4 vnučky najednou, co Vám budu vykládat = nepodařilo se mi to, ale těsně než sem usnul já, nemohl sem si nevšimnout, že ani jedna pohádka, kterou jsem jim přečetl, nezačínala jako tady u Vás =“…pokud nezemřeli, žijou tam dodnes“, ale začínaly „bylo-nebylo …“
    b)
    … a taky u nás zapršelo z horka, sice krátce, ale všiml sem si, že voda stékala shora dolů a že bylo určitě dobře, že jsem střešní tašky na svý střeše položil „po vodě“. Fakt se na to i dobře koukalo, prostě kapka po kapce = čůrek po čůrku = myšlenka po myšlence, prostě žádný hrc-prc s kolečkem myši

      1. Blbíše je třeba číst jako Prousta. Opakovaně a snažit se dobrat poněkd vzdáleného smyslu každého odstavce.

        1. Připomínáte mi s tím Vašim dovysvětlením Wericha s těma jeho vysvětlivkama pod čarou ke Švejkovi.

          Někde sem četl, že …“ zatímco na Mount Everestu lezců přibylo, počet těch, který zdolají veledílo Prousta, klesl.“ Na tomto konstatování můžete sám vidět, jak ste to v tom doporučení ke čtení mě značně přehnal. Buď to tam je, nebo holt není!

          1. Mám výtisk Švejka z padesátkých let a vysvětlivek je tam spousta. Některé zajímavé (třeba proč se říkalo „zelený anton“), jiné hdezky ideově zabarvené úměrně času a prostoru. Werichovy vysvětlivky neznám, to je pro mě novinka.

          2. Blbíši 11:31,
            vysvětlení, toho, že počet čtení Prousta s porozuměním klesá úměrně se vzestupem počtu lezců na Mount Everest je velmi prosté:
            Hypoxie v důsledku lezby na M.E. trvale poškozuje kognitivní funkce, tolik potřebné k porozumění Vašim a Proustovým textům.
            Proto jsem se definitivně rozhodl na Mount Everest nelézt!

    1. Hlásím, že jsem ve své slaboduchosti Vaši narážku na mou osobu nepochopila. Pokud mne chcete urazit či po mně plivnout, čiňte tak pls způsobem pro mne pochopitelným – škoda každé sliny, která padne vedle.

      1. Kláro, 4:31
        – inteligence je dobrý sluha, ale zlý pán!

        – stejně jako nůž švýcarské armády lze inteligenci použít na mnohé, ale i onen nůž má své limity – nelze jej (podobně jako inteligenci) použít např. jako zednickou lžíci

        – vzpomněl jsem si na Jana Wericha.. ..byv kdysi fanynkou donucen napsat jí něco do památníku, vyhověl větou „Lev je králem zvířat , to Ti přeje Mařena.“

        1. Vy už jste Asfalťáku jak ten náš Godot, furt a furt něco musíte dovysvětlovat … já vím, starci maj holt nutkání, žejo, ale bacha na tu vaši vysokou kategorii „čtení mezi řádky“, to každej, jak tady vidíte, nedává!

      2. ach jó = „urazit“
        … hoďte to Samková za hlavu, to dělaj holt ty přechodníky … a mládí!
        P.S.
        že ale taky naše ema a ostatní staroby, to mě zarazilo víc

        1. To by měla být četba pro ty, kteří stále trvají na tom, že budou dělat disidenty přes FB.
          A mířím to i do řad Vidláctva – na tom online setkání to tam znělo unisono- potřebujeme FB, Facebook mají všichni, na FB budeme silní …. stejné to bylo u Trikolory a téměř jistě se tam nic nezměnilo.

          Jak tady kdosi poznamenal, je to asi jako dělat protikomunistickou revoluci prostřednictvím inzerce v Rudém právu.

          Já myslím, že my nemáme tu moc nějak ovlivňovat FB. My ho můžeme zablokovat v ČR, my můžeme mít zákon na ochranu svobody slova a FB odsoudit. My můžeme o FB psát a ostatní informovat – a hlavně bychom měli mít dost soudnosti a nespojovat s FB svoji vlastní karieru a budoucnost.

          Když to poslední tragicky absentuje, tak z toho taky plyne úroveň partyzánského odboje.

    2. ad. „…čta některý tady na ni reagující vydrážděný esejisty…“
      To máte z toho, že čtete vědomě vydrážděný esejisty, nikoliv paní Kláru. Pokud ji čtete, nikoliv vědomě.

      Jinak příliš dlouhý komentář, pro nás, kdo se nedokážeme soustředit ani na kratší.

    3. Vážení, dyť sem předeslal, co si asi tak můžete vzít na blbáíšovi = stejnak to nepomohlo!

      Nebo, jestli to nebude tím, že nejste Zakladatel. Vůbec nemám totiž obavy, že von si to nepřebere. Já se třeba od něj učím ty emotikony a furt mi to nejde, no a co má jako bejt?

      Von umí číst mezi řádky tak nemám obavy, že ho nějaký začátky pohádek a směr tekoucí vody vyhodí z míry jako našeho Ládíka ten můj/jeho vohnutej krakorec.

      1. … jo ještě… jestli to písmo zčernalo, nebo né, si už odpovězte sami, to snad už zvládnete?

        A co máte proti přirovnání tady se Zakladatelovi úspěšně dařícímu rozmachu různých rubrik a jejich přirovnání k úspěšnýmu časopisu 100+1 (alespoň pro mne), nebo dokonce proti gratulaci? To mi fakt rozum nebere, ale já předem varoval, tak to naposledy zopakuju, co si vemete na blbíšovi?

        1. … a to ani nechtějte vědět, co sem už schytal za ten svůj nick!
          Furt a furt se přesvědčuju, že to jinak ani nešlo!

  25. Nekde se zacit musi. Nejlepe u tech, o kterych nikdo neslysel. A kdyz to projde, prijdou na radu exemplarni priklady, ktere uz zna kazdy.

  26. Dejme vec, jak rikame my matematici, na nejnizsiho spolecneho jmenovatele. A tim je nekdejsi vyrok G.W. Bushe na mitingu v L.A. : „Americky zpusob zivota neni na prodej !“ Arogance techto slov dosahuje Vesmirne energie. Rika nam mezi radky vsem, ze na svete je jedine zakladni pravo, pravo sily a vse ostatni jsou jen kecy.

    1. „Americky zpusob zivota neni na prodej !“

      Ano to presne rekl, a mnoho Americanu ho za to dodnes vychvaluje.
      Jenom poznamka: v Cestine to tak nevyzni, ale v angictine to “ neni na prodej“ taky znamena, ze „neni k dispozici (pro kazdeho)“
      A to je o cem Bush mluvil.
      Amerika spotrebuje obrovske mnozstvi surovin a energie na hlavu v porovnani s ostatnim svetem, a pokud by vsichni najeli na ten americky model, podle americkych serialu, tak nam nebude stacit ani nekolil planet.
      Volne prelozeno rekl: Americky sen je jenom pro Americany.

      1. Ono je to ještě jinak, hůř. Originál zní:

        „The American way of life is not up for negotiation. Period.“

        Což by se asi dalo nejlépe přeložit jako „o americkém způsobu života se prostě nediskutuje“, tedy americký sen nejenže je jen pro Američany, ale oni na něj navíc mají posvátné právo. Je to vrcholná hodnota pro celé lidstvo.

        Tedy nejenže ostatní na něj nemají nárok, ale ostatní jsou povinni ho Američanům zajišťovat. I kdyby při tom měli pochcípat.

        1. I tohle je nepřesné!
          Vzhledem k tomu, že Američané mají nezadatelné a výsadní věčné právo na svůj způsob života, potřebují suroviny a energetické zdroje planety výhradně a jen a jen pro sebe.

          Proto je demokratickou povinností zbytku lidstva co nejrychleji po dobrém uvolnit prostor – tj vyhynout.
          Kdo nevyhyne po dobrém, bude vyhynut po zlém!

          1. Víte, co je na tom fakt vrcholná ironie? Znáte film Den nezávislosti? Ten původní? O tom, jak Zemi napadnout hnusní vetřelci bůhvíodkud a Američané (kdo jiný, že) v čele se svým prezidentem, který neváhá usednout do bojové stíhačky a stát po vzoru středověkých králů v čele jednotek bojujících za přežití lidstva, je nakonec zaženou. Kouzelné je, že ten jejich prezident (Bill Pullman) tam s vetřelci naváže telepatické spojení a zjistí vlastně přesně to, co píšete výše:

            Vetřelci mají nezadatelné a výsadní věčné právo na svůj způsob života, potřebují suroviny a energetické zdroje planety výhradně a jen a jen pro sebe. Takže migrují z planety na planetu a až vyčerpají její zdroje, táhnou zase o planetu dál. Samozřejmě je (demokratickou) povinností obyvatelstva „navštívených“ planet přesně to, co píšete – vyhynout po dobrém, nebo po zlém…

            Dokonce se Pullman jednoho vetřelce ptá, proč nemohou a námi žít společně v míru v jedné velké šťastné multikulti rodině, a on mu v podstatě odpoví, že „the Alien way of life is not up for negotiation. Period.“

  27. Podle mě šlo o Vykulencem správně pochopený signál.
    Je dobře, že se PČR zabývá těmito problémy. Zatím nerušeně stoupá z vesnických komínů k nebi černý dým. Policajti si zřejmě myslí, že konkláve nezvolilo papeže.

    1. Černý dým? Opravdu jste napsal „černý dým“?
      Bacha, to zavání rasismem a ostříž nikdy nespí.
      I vy byste se mohl hodit jako exmplární příklad, neb z opačné části inteligenčního spektra než ti dva výše uvedení pitomečkové.
      Třeba kvůli rovnováze.

      1. Člověk si prostě nemůže dát dost pozor. Nikdy.
        Včera večer zavoněl odkudsi oheň, snad z borového dříví, a mě napadla stará trampská píseň:
        Modrý dým už korunami stromů
        stoupá, letí ke hvězdám…“

        A pak jsem si uvědomil, že tím vlastně propaguju ODS.

        1. hmm, dneska toho clovek uz moc rici nemuze.
          kour je hnedy, cerny, bily – jste rasista
          kdyz je modry, tak to zase zavani ODS…

        2. Je to ještě horší.
          Zemnímu plynu se říká MODRÉ palivo. Takže Vy jste naprosto jasně propagoval Putina. A ještě navíc jste mu tím dýmem vysílal nějaké signály.

        3. Zakladateli, klídek!
          Pokud skrz modrý dým prosvítaly hvězdičky, pak se jednalo o propagaci Evropské unie, což je bohulibý americký projekt postupné likvidace euroazijského olbyvatelstva.

        4. To si fakt dejte bacha!
          „Dnes líbáš jednu, příště jinou zase,
          v cigaret kouři lehce modravém…. “
          To je Stěpan Ščipačov a vy v tom modrém případě proruský troll.
          Proboha, teď se musím mrknout…. nebyl on to Ukrajinec a nikoliv Rus?

            1. No, měl blbý jméno, ščipačov, to je fakt, ale v těch oblastech a v oné době nikdo nikdy nevěděl, kde kdo ulovil jaké geny (ostatně jako u nás v kotlince).
              Třeba to byl ve skutečnosti židovsko-ukrajinský ýbrmeš a ani o tom jeho máma nemusela vědět.
              Já bych se vyprdl na geografii a nechal všem před vstupem na třídící rampu globální demokracie udělat genetické testy. Starej mendele nejspíš ještě nečetl mengla…nebo naopak ? Škoda každé molekuly demokratického cyklonu, která padne vedle.

              Nemá cenu jeho knihy hned v první fázi používat jako tuhé palivo, stačí počkat na další ideologickou rundu, dá-li Biden, Putin a Zelenský, na všechny se postupně dostane.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *