30 dubna, 2024

Faktor času

Jsem si jistý, že toto období vejde velmi výrazně do dějin Evropy a anglosasů. Situace se vyvíjí rychle až překotně a kdo sleduje politiku, zejména globální, nemusí vše stíhat. Všem, kdo se politice nevěnují detailně, doporučuji si vzít popcorn nebo solené arašídy (povolen je i kus špeku), možná sklenku něčeho dobrého, pohodlně se posadit do křesla a jen tak pro sebe odhadovat, zda dojde na jaderné zbraně. Situaci nijak nemůžeme ovlivnit, v podstatě můžeme jen vše pasivně sledovat. Anglosasům už totiž nic jiného nezbývá než eskalovat situaci nějakým použitím jádra – ať už špinavou bombu, nějaký zinscenovaný jaderný útok nebo přímé použití menší jaderné zbraně. Přestože již v naší nedávné historii použili atomovou bombu proti civilistům 2x, myslím si, že k dalšímu takto přímému použití nedojde. Osobně bych ovšem viděl jadernou eskalaci z jejich strany s pravděpodobností více jak 50%. Chcípající kobyla jak známo kolem sebe kope a anglosasové takovou umírající kobylou jsou.

V minulé úvaze nad posledními událostmi v RF jsem psal, že se buď díváme na rozpad RF nebo na „boudu“ nepředstavitelných rozměrů, přičemž jsem uváděl fakta, které mě vedly k závěru, že se jedná o druhou možnost. Na textu bych nic neměnil a protože již uběhl nějaký čas, tak lze jen něco doplnit.

V komentářích jsem už psal, že by bylo dobré sledovat osud Medvěděva, protože tohle je dle mého nejvýše postavený kůň anglosasů v RF. Zatím jsem o něm na žádné nové zprávy nenarazil, poslední byla, že letadlem odletěl z RF.

Druhá věc, která našim analytikům zjevně uniká, je otázka „uklizení“ Prigožina do Běloruska, resp proč právě tam a právě teď. Je jedno, zda s Prigožinem bylo celé divadlo detailně naplánováno nebo byl jen trošku „pošťouchnut“ a více-méně se vědělo, jak bude reagovat a tomu se operativně přizpůsobovalo ostatní. Každopádně, věci se daly do pohybu a jsem čím dál více přesvědčen, že vše probíhá v režii Kremlu. Na celém představení je „nejkostrbatější“ právě ta epizoda s mírutvornou snahou baťušky Lukašenka a následné beztrestné „uklizení“ vzbouřence Prigožina do Běloruska (do úplné absurdity chybí už jen státní vyznamenání). Tohle je prostě v logice událostí ta nejabsurdnější část. Tak se pojďme podívat co za tím může asi tak být.

Z dnešních informací už je jasné, že o spontánnosti úsilí báťušky Lukiho může mluvit jen jedinec s úrovní myšlení 1 Lipánek. Vyšlo totiž najevo, že tak nějak přímo vizionářsky začali pro příslušníky PMC Wágner budovat polygony asi tak před půl rokem, některé hlasy říkají, že práce začaly i dříve. Taky víme, že se nejedná o odchod do Běloruska jenom Prigožina (jak se někteří domnívali), ale všech, kteří s ním chtějí jít a navíc, že v RF byla obnovena činnost všech náborových kanceláří PMC Wagner pro potřeby jejich plynulého doplňování. Takže, je namístě otázka vo-co gou? U složitých společenských procesů není nikdy vše jen černo-bílé, proto i tady bude důvodů zajisté vícero. Nicméně, hlavní důvod bych viděl následující …

Kdo sleduje situaci, tak nemohl nezaregistrovat, jak anglosasové nasměrovávají natěšené Poláky k podpoře a výcviku ozbrojené běloruské opozice s tím, že provedou společně export té správné demokracie do Běloruska, poprávu svrhnou báťušku Lukiho a dosadí ženu v domácnosti na post nejvyšší, přestože nikdy nikam nekandidovala. Na anglosasech je sympatické to, že nikdy nemění své zvyky – dokonce ani, když schéma přestalo fungovat. A na VVP se mi líbí, kterak jim dává „pokouřit“ jejich vlastní taktikou. On je prostě zatím vždycky přehrál za dodržení jejich manuálu.

Nutno uznat, že anglosasové to měli vymyšleno dobře – do Běloruska by nevkročila cizí armáda, ale „Osvobozenecká armáda nezávislého a demokratického Běloruska“ a max. by přiznali nějaké instruktory polské nebo z „koalice ochotných“. Na naší straně by se v mainstreamu přehnala mediální vlna, že se o žádnou intervenci nejedná, že jde o ryzí osvobozeneckou akci těch správných Bělorusů … max. za naší malinkaté podpory rozšiřování EU hodnot a té správné demokracie jednoho názoru.

No a čáry máry fuk – jaké je situace dnes? Putin jim v podstatě doručil následující vzkaz: V Bělorusku Vás uvítají Wágnerovci … ti Wágnerovci, kteří se nezakecali u Bachmutu, … ti Wágnerovci, kteří jsou skvěle zoceleni v boji a mají pověst nejlepší bojové formace RF … A všimněte si, že nikdo nemůže Putina osočit, že poslal PMC Wágner okupovat Bělorusko nebo něco tak jako. Pro celý svět je tam Prigožin „uklizen“ před oprávněným hněvem Gosudara. Majstrštyk, který se jistě bude vyučovat na vojenských akademiích.

Faktor času opět v neprospěch anglosasů.

Vsadím se o malé pivo, že v hlavních štábech na obou stranách právě probíhají časové kalkulace – anglosasům opět chybí čas a navíc se krátí, protože příprava ozbrojeného převratu v Bělorusku prostě potřebuje svoje. A čas se krátí, protože čím déle to potrvá, tím silnější bude obrana na straně Běloruska, resp. Wágnerovců. Spěšně zahájená akce bez dokončené přípravy to je zaručený recept jak prohrát, naopak na straně Putina a báťušky Lukiho více času znamená lepší přípravu na kvalitnější obranu.

Ještě pár vět k dosavadní taktice RF v zóně SVO – jsem přesvědčen, že strategie „nepostupovat vpřed“ je cílené úsilí a šarvátky mezi Prigožinem a velením RF divadlo pro diváky.

Je třeba se totiž opět podívat na holá fakta. A co nám říkají?

Putinova armáda obsadila území, kde většina obyvatel je prorusky smýšlejících a vládu hráče penisem na klavír brali jako vládu nepřátelskou. Jedná se o území relativně malé, ale s rozhodujícím průmyslem a zásobami nerostného bohatství. Svého času jsem registroval Putinův vzkaz, že ať si na Západě nemyslí, že Rusové žijí v informačním bludu – doslova řekl, že si uvědomují, že čím dál více na západ UA, tím více tamní obyvatelstvo Rusko nenávidí. No a jaká je situace? … Putin obsadil území, kde ho většina podporuje a zbytek nechal „na krku“ anglosasům, kteří se těšili, kterak budou podporovat všemožné diverze a partyzánské hnutí na západní (Ruskem) obsazené Ukrajině a budou tak velkolepě a s malými náklady mediálně a ekonomicky pouštět žilou RF. VVP je opět přehrál a faktor času opět nastavil ve svůj prospěch. RF pohodlně kontroluje menší území, kde ho obyvatelstvo podporuje a zbytek UA musí financovat a všelijak podporovat anglosasové. A opět – čím déle tato situace trvá, tím více ekonomicky a vojensky krvácí Západ.

Malá odbočka – aktuálně Němci potvrdili, že na „Východní křídlo“pošlou tuším 4.000 vojáků, kdy vojandy budu mít asi přibaleny i uniformy pro případ těhotenství. Tohle je další ukázka pro faktor času a je to stejné jako když měli poslat Leopardy. Tenkrát řekli, že svoje Leopardy pošlou až USA pošle Abramsy. Nakonec je sice poslali tuším jako první, ale uběhl nějaký čas. Teď je to to samé – říkají: Pošleme vojáky, až pro ně budete mít postaveno ubytování i pro rodinné příslušníky. Opět jde o čas a opět v neprospěch anglosasů.

Zkrátka, faktor času je proti ctihodným západním džentlmenům, kteří se neobtěžují s dodržováním sjednaných smluv. Čím déle tato situace bude trvat, tím déle si sami budou pouštět žilou a zbytek svět bude mít déle před sebou obraz neschopného a podlého Západu.

Ekonomicky i vojensky jsou již plajte, poslední co jim zbývá jsou jaderné zbraně. Takže otázka je, zda se rozhodnou je použít. Zoufalí lidé dělají zoufalé věci, proto bych nějakou jadernou akci nevylučoval. Na nic jiného už reálně nemají.

Poslední je vzkaz všem – pořizujte si záznamy, poznámky, screenshoty toho, co se děje proti zájmům naší země a kdo a jak podněcuje válečné úsilí. Dříve nebo později začne opět platit právo a jen připomínám, že konání proti míru jsou trestné činy nepromlčitelné. Anglosasové a jejich přívrženci jsou již na straně, které prohrála, už jde jen o to, kdy se začne to enormní válečné úsilí pojmenovávat za pomocí obnovených paragrafů.

92 thoughts on “Faktor času

  1. https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/06/30/john-mearsheimer-kam-smeruje-valka-na-ukrajine/ – napadlo mne, co by udělali naši váleční gaučoví a političtí bojovníci, kdyby v us volbách vyhrál Trump nebo Santis a skutečně by se jim podařilo porazit vojensko-průmyslově-politický komplex a přestat ukr podporovat … byli by v pozici jakeše za gorbyho nebo by rychle otočili a dál se snažili rektálně šplhat (to se samozřejmě týká i většiny současných eu představitelů + gb); finančně celá věc usa silně zatěžuje při reálném chudnutí obyvatel, ale pokud zůstávají v platnosti jejich politicko-vojenské doktríny (viz Krejčí: Zahraniční politika USA), je boj za udržení pozice globálního hegemona prostřednictvím jiných států, vojáků a obětí výhodný. A jestli by toto chtěl a mohl nějaký z výše zmíněných budoucích us prezidentů změnit – to je kruciální otázka! Vlastně se mi ani moc nechce věřit takovému us obratu, ale bylo by to pozitivní pro celý svět, o ukr nemluvě.

  2. K poslednimu odstavci bych chtel podotknout, ze v Praze na Pankraci, v tzv. Sekyrarne, je porad jeste funkcni gilotina a nad ni na kolejnici nekolik KRATKYCH smycek z oceloveho lanka…

    Pro neznale: dlouha smycka = zlomeny vaz hned.
    KRATKA smycka (Pankracka) = potupne a utrpne pomale duseni za doprovodu nevyhnutelneho povoleni sveracu jeste v bdele fazi…

  3. Pravdivost podobných a dalších úvah prověří čas. Na článku mně torchu vadí, že Putina představuje jako geniálního stratéga, ale zatím vše vypadá, že si představoval obsazení Ukrjainy jako jednoduchou a rychlou policejní akci s ndšeně vítajícím obyvatelstvem. Něco jako Hitlerův anschluss Rakouska. Došlo k něčemu jinému.
    Souhlasím se závěry, že prigožin s jeho partou v Bělorusku nyní odrazují kohokoliv od akcí proti Lukašenkovi, protože vděční Wagnerovci nyní pomohou Lukašenkovi udržet trůn.
    Jenže jsou zde i další možnosti.
    Prigožin nyní ukázal, že je ochoten jakékoliv akce a celkem rychle. Jeho obsazení Rostova, pochod na Moskvu a následně nečekaný přesun do Běloruska jen ukázal, čeho je schopen. A co když se najednou rozhodne a z výchozí pozice v Bělorusku nedojede do Kyjeva? Ať už je v Bělorusku v důsledku plánu nebo náhody, ohrožuje Kyjev. Ukrajina proti němu musí držet nějaké jednotky a od Bachmutu vědí, kolik nestačí.
    Druhá varianta je horší a ukazovala by na dlouhodobý plán. Putin přesunul do Běloruska taktické jaderné zbraně. Teď Prigožina a jeho Wagnerovce. Co když se Prigožin náhodou zmocní taktických jaderných zbraní v Bělorusku a použije je proti Ukrajině? I kdyby šlo jen o hrozbu, musí ji v Kyjev vzít v úvahu. A kdyby šlo o skutečné použití, Prigožin svou vzpourou ukázal, že je ochoten jít do krajnosti. Pokud nešlo o záměrnou ukázku toho, kam až může zajít.
    Prigožin nyní váže část ukrajinských sil ve chvíli, kdy zbytek vrhla ukrajinská armáda do ofenzivy očekávané a dlouho halasně oznamované.
    Teď Ukrajinci buď vrhnou vše proti liniím na Donbasu a odkryjí Kyjev Prigožinovi, nebo budou chránit Kyjev a nebudou mít dost sil prolomit obranu ruských zákopů. Zdá se, že ofenziva již skončila, resp. Kyjev dostane šach v několika tazích. Válka se dostane na novou a vyšší úroveň hrozby a hodiny poslendího soudu se přiblíží k 12 na několik málo vteřin. Ještě je kam eskalovat sázky na jaderné zničení, ale jsme na nové úrovni a nebezpečně blízko jaderné válce.
    Málokdo si všiml, že Ukrajině předcházel pokus o barevnou revoluci v Kazachstánu v lednu 2022. A za dva měsíce Rusko zaútočilo na Ukrajinu. V mongolsku také proběhly nějaké nepokoje v poslední době, ale byly uťaty Ruskem nebo Čínou rychle natolik, že o tom česká média úplně mlčí.
    A co dál? Povolit Putinovi agresi vůči Ukrajině, protože to je agrese? Srovnání s Hitlerem v 1938 a Sudety sice kuhlá, ale šlo by také o akceptaci vojenské agrese.
    Obětovat Ukrajinu pro Západ znamená prohrát geopolitické soupeření s Čínou. A státy, které se přestanou bát US Army, začnou otevřeně nenávidět. Dosud nenávidí tajně.
    Takže s edočkáme jen toho, že budeme eskalovat konflikt na Ukrajině a doufat, že to Putin vzdá (nevzdá) nebo se Rusko rozpadne (nerozpadne) nebo ekonomicky zkrachuje (nezkrachuje).
    Obávám se, že válka na Ukrjaině bude dlouhá a skončí až s ekonomickým krachem Západu, tj. USA a EU. V momentě, kdy si to uvědomí Rusko s Čínou, můžeme se těšit, že se odhodlají urychlit dedolarizaci. Zatím jim nejspíše pomalé tempo vyhovuje.
    Nehodlám nijak jásat nad porážkou Západu na Ukrajině, protože to šeredně odnesou obyvatelé ČR. Vláda ČR má jen možnost neangažovat se tak okatě v konfliktu na Ukrajině, ale to neučiní, spíše naopak se bude snažit dokazovat, že jde o věrného spojence.
    Za sebe bych byl nejraději, kdyby válka na Ukrajině rychle skončila porážkou jedné strany. Jedno které, prostě konec. Ale k tomu asi nedojde, tak nás čeká vleklý konflikt.

  4. Hirošima, Nagasaki …
    Kdyby Amíci bombu měli dřív, stejné hodnocení by bylo v případě Hamburku, Brém…?

    Anglosasové, Západ…. Ti kteří skutečně vládnou touží chcípnout anebo si luxusně užít kurevské prachy které na ruskoukrajinské válce vydělávají?

    Soud? K čemu… Když na to přijde, rozsudek jim bude přečten před popravou. V lepším případě. Přimlouvám se jen za vhodný počet a vhodné datum. Aby při zkoušení z dějepisu nebylo trápeno žactvo.
    Příkladmo 25 a 25. 5. 2025. Ideální bylo 22 a 22. 2. 2022. Jenže to je pryč.
    Je politicky vhodné myslet i na tyto věci aby v nich byl pořádek.

  5. Velkokapital uz dupe na zachrannu brzdu.
    Ono ta blamaz, ze vyrobca Stingerov musi obvolavat zijucich dochodcov, ci by sa neuracili donst do prace, pac mladi a rasovov a genderovo vyvazeni inzovia nevedia spustit vyrobu zastaralych manpadov….. to je vostuda jak bejk.

    Co asi povie v jachtovom klube ozajstny majitel Raytheonu, ked mu do oci splechnu, ze okrem blamaze s delostreleckou bateriou Patriot nema ani za drahe peniaze dost woke genderovej inzinierskej sily a musi obhanat plesnivych starcov, by sa mu v sklade pohrabali v suplikoch so srubkami??

    Sak na porade v Pentagone kludne povie – chodte na skoly a najdite… a nenajdete. Pac sa tam ucia kraviny a nie to co treba a este je to plne rasisitickeho zvyhodnovania – rozumej pozitivnej diskriminacie.

    Sa nedivim, ze sa sudcovia – asi tiez stari a plesnivy, rozhodli takto.

    Zmena sa zacala.

    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/usa-nejvyssi-soud-univerzity-zakaz-prijimaci-zkousky-pozitivni-diskriminace-rasa.A230629_164524_zahranicni_kha

    A uz je len faktor casu, kedy sa to zacne prejavovat na kvalite vzdelania. Moj osobny nazor, ze generacia milenialov je stratena. Ale za 10-15 rokov sa uz zmena zacne prejavovat.

    God bless the Queen – co to taram…. USA….

    1. “ Ale za 10-15 rokov sa uz zmena zacne prejavovat…. “

      Svatá prostoto! Tam začala degradace už v šedesátých letech. Není, kdo by učil! Z toho se už nevyhrabou!

  6. Pro koho dělá Medveděv? Asi pro toho, kdo ho dosadil v minulosti dočasně do funkce prezidenta, a to Anglosas opravdu nebyl.

    1. Ano, taky bych to s tím Medvěděvem nepřeháněl. Má sice liberální image, ale nemyslím, že by to byl kůň Anglosasů. Medvěděv je prostě jedna z tváří režimu. Ani si nemyslím, že by měl nějakou velkou moc sám o sobě. Myslím, že má moc, jen potud, pokud postupuje v souladu s ruským státem. Prostě je to jeden z představitelů Ruska.

  7. Pane Dvořák.
    Výborný článek.
    Také mne to napadá,že Rusku stačí udržet obsazené území a pří jednání o konečném řešení jednání,bude Rusko požadovat neutralitu Ukrajiny.O těch jaderných zbraních a použití proti Rusku,uvažuji podobně,jinak nejsou schopni porazit Rusko,ale jak by to mohlo celosvětově dopadnou z toho mají všichni strach a doufám,že to vazalové rozmluví USA.

        1. Pravda.
          Nebýt Ukrajinců, už by se nám sesypalo zdravotnictví.
          Nemám tušení, kolik jich dělá třeba v našem stavebnictví, ale asi dost.
          Ve skutečnosti má Putin pravdu, Ukrajina je část Ruska (možná kromě nějakých částí, o které se Rusko tahalo s Polskem a Rakousko-Uherskem), které se podařilo Západu proti Rusku postavit.
          Že tam měli blázny typu Bandera a podobní?
          Dejme prostor a čas našim fašistům, a budete se divit. Psal jsem si s jedním Rusem, co emigroval z Ruska 2018 do Prahy, hledal u nás svobodu a demokracii, chudák.
          Uklidňoval jsem ho, že lidé nad 45 si nemyslí to samé, co agent Pávek.
          Prý se mýlím.
          Psal, že tchán jeho souseda by ho určitě poslal do koncentráku i s celou rodinou. Takové tu máme demokraty a lidumily.

        2. Bohužel jsou. Také jsem si původně myslel, že jsou pilní, ale po čtvrtstoletí zkušeností musím konstatovat, že jsou to pěkní flákači a mizerní pracanti.

    1. Mohli by si k tomu přibrat Oděssu, Charkov a Sumy. Otázka je zdali by Maďaři nechtěli Mukačevo a Poláci Lvov… A kdo ví, třeba by se i Rumuni uvolili zabrat malý kus pobřeží…
      Ovšem hlavním cílem SVO je denacifikace , debanderisace a neutralita UA a především chránit své lidi.
      Uvidíme.

      1. tu oděssu by to chtělo už jenom kvůli podněstří, jinak jim tam západ přes moldávii otevře druhou frontu, ke kt. se rusko nijak nedostane a bude moct jenom z dálky koukat, jak vypadá endlösung.

    2. Prozatim vrchni a velitel nevi vo co de , ted prohlasil , ze Putin vitezi v Iraku..
      Dalsi vec , jednani s Ruskem je prisne zakazany. Smlouvy stejne nedodrzuji ..
      Takze Rusko stale dalsi smlouvy s nima rusi.
      Rakety ma rus presny , teda trefit se v celym meste , do jednoho baraku presne a
      dva generaly a dalsi dustojnictvo na vylete z Rumunska…
      Pisou ze polaci uz prchaji , pac pudou bojovat za ukra ..Povede je do boje president Duda ,ale bude schovanej nekde ,aby se to Putin nedovedel..
      Porad plati asi tu pokutu 1milion euro ,denne….

  8. Mozna je to prostejsi. Prigozin se zkratka urval, pak vychladl a ciste nahodou vznikla situace, ktera se da vyuzit Lukasenkem.

    Ono neni umeni neco naplanovat. Plan strjne rychle selze, dulezite jsou zmeny za pochodu a vyuzivani situace.

  9. Neumím nereagovat, když se někde víc objeví ten jaderný „narativ“.
    Úsloví, že zdechající kobyla kolem sebe kope, zoufalí lidé dělají zoufalé věci, ta jistě platí. Zoufalá lidská psychika je nevypočitatelná. Ovšem v případě toho jádra je přítomna jedna zásadní a velmi vypočítatelná konstanta. Ta, že pokud se s ním začne, už se to neukončí. Není jak. Lhostejno, kdo by vystřelil první. Představa, že by opačná strana neodpověděla, je lichá. Že by se zvedl telefon, že dobrá, protentokrát to ještě přehlédneme, ale podruhé už by…?
    Tak to kromě velmocenské egoistické nepřípustnosti nemůže být zejména a především proto, že by šlo o velmi zásadní precedens, totiž o potvrzení, že tím je v případě potřeby to „lokální použití“ zařazeno do použitelných silových nástrojů. Což se rovná překročení Rubikonu, vypuštěni džina z láhve, otevření stavidel a všem ostatním takovým rčením. Kdo další by si to pak „lokálně“ rozdal? Třeba Pákistán s Indií?
    Jakákoliv spekulace o nějakém omezeném použití vždycky bude jen tou spekulací. Mělo-li by dojít ke zmáčknutí knoflíku i „jen“ ze zoufalství, znamenalo by to začátek velmi rychlého konce civilizace, v lepším případě by zůstaly lokální civilizační fragmenty typu Mad Max. K tomu knoflíku by tedy mohlo dojít jen při úrovni frustrace „když nemůže být po mém, tak ať to není vůbec“ těch, kdo na něj dosáhnou.

    1. Já si osobně myslím, že Sodoma Gomora nebyl žádný zásah z vesmíru, ale že tam lidé dělali to samé co dnes, chamtivost, nezodpovědnost, lstivost a zákeřnost. Mohendžodaro má také některé prvky jaderného útoku a hodně badatelů si myslí, že indické eposy také popisují podobné války.
      O tom, že před asi 20 000 lety proběhl jaderný konflikt hovořil několikrát doktor Staněk.

      1. To jste mi neměla říkat 🙂
        Sodomu (asi i Gomoru ) Hospodin vybombardoval sirnými koulemi. To je neotřesitelná biblická pravda, doložená biblickou archeologií. Plný net je důkazů, že to tak bylo, od nalezených sirných kuliček velikosti holubího vejce (asi nevybuchlá munice 🙂 ) po velké sirné fleky na zdech ruin.

        Leda tedy pak, že by nešlo o zásah Hospodina, ale že by staří Hebrejci měli atomovky se štěpným izotopem síry…

          1. Re: Šumi

            Meteor s čistou sírou?
            Už máte nějaké to harampádí od Nobela?
            Pokud si pamatuju ze školy, síra je silně raktivní prvek a ráda hoří. Neboli chytá na první dobrou.
            Máte tušení, jakou teplotu má meteorit při průletu atmosférou Země?

            1. Ještě vy si začínejte. Když na věc přijde, kdo vymyslel celej vesmír? Aha? A kdo to moh teda taky celý navlíknout, že to tam rozbombardoval sírový meteorit? Kdo vymyslel, aby byla fyzika? Aha? A kdo pak překouzlil ženu Lotovu, fyzika nefyzika?
              Já se bál, že se začnu rouhat, a je to tady…

        1. Pokud tam někdy bylo dno moře, tak stručně řečeno vyvěrající podmořské chemické sloučeniny a prvky v čase mohou vytvořit konkrece o vysokém obsahu síry. Pokud má mořské dno tvar “ údolí“, tak může dojít k tomu, že konkrece se převalují sem a tam a zase sem……a v nějakém čase se tak obrousí do tvaru koule. Moře ustoupí….a máme povrch země s výskytem sirných koulí (několik jich mám doma).
          Někde z Asie je o tom studie, mám ji ale zabordelíkovanou bůhvíkde.

          1. A já snad něco napsal? Přijde mi, že si vůbec nepíšeme. Pro jistotu ale teď něco napíšu. Rozhodně nepodceňuju ničí. Přesněji, nevytvářím si k nim žádná stanoviska…

            1. Ne, nepíšete, špatně jsem si to přeslabikoval. Tak mě to zaujalo, že jsem na to dokázal nic nenapsat a teď jsem za tu předvídavost rád. Mně se to stanovisko vaše hned nezdálo když vím, že podceňujete nerad

              1. To je teď taková lapálie. Takový zajímavý věci, a abych si hodil korunou, jestli jste mi to napsal, nebo nenapsal…

                  1. Mně se to totiž hned taky nezdálo. Ale nechtěl jsem vás podcenit. To jsem zvědav, jestli některého z nás jednou napadne něco napsat. Co já vím, třeba nějaké stanovisko. Tedy, pokud si na nás mezitím nějaký málo otrlý jiný diskutér nevytvoří nějaké písemně stanovisko, protože už se mu to naše nepsaní bude nějak nezdát…

                    1. pro piccolomini 30 června, 2023 (15:19)

                      Piccolomini, rozhodně nejsem otrlý diskutér, ale ráda Vás čtu, s Vašimi názory většinou souzním, a tak mi to tentokrát nedalo, abych nezvedla hozenou rukavici 😉..

                      Budu ale reagovat na Váš příspěvek 29 června, 2023 (16:46). Víte, v čem vidím asi tak trochu problém? Že Vy, stejně jako např. pan Káčko (i další tady), situaci posuzujete „zdravým selským rozumem“. Já se však obávám, že vůči těm, co sedí aktuálně v parlamentu, byl Bůh (či sudičky) mimořádně neštědrý a nenadělil jim ani zbla z oného. Tam, kde je v mozku komůrka s nápisem „selský rozum“, tak je za dveřmi prázdno a vymeteno, jako po sedmileté katastrofické neúrodě.

                      A naopak zpode dveří „musím poslouchat Bruselovské a Usácké, neb jejich slovo je více, než slovo boží“ se to valí z přeplněné místnůstky mocným proudem…

                      Čili jinak – obávám se, že oni fakt mají představu, že jadernou válku lze vyhrát, jestliže kolektivní západ (KoZa) udeří první (prostřednictvím zbraní, které si „bratři“ z USA umístí na našem území). Že se RF vyděsí a překotně stáhne jako muréna do své jeskyně…

                      Už jsem to tu psala – držím se zuby nehty naděje, kterou zde poskytuje p. Káčko, který hodnotí racionálně možnosti KoZu z hlediska technického vybavení (příp. i lidského potenciálu). Ale stále je tu červík pochybností, jestli si vůbec ti naši chciválkové někdy jeho analýzu přečetli (obávám se, že jsou nad to poněkud povznesení)..

                      Víte, že si někdy při čtení jejich žblebtů říkám, jestli fakt na něčem nejedou? Nebo jestli fakt nemůže být něco pravdy na těch přepotrhlých konspiračních teoriích, že v injekcích proti covidu byly čipy, kterými jsou teď na dálku ovládáni? Protože jak jinak si vysvětlit tu naprostou absenci zdravého rozumu? Tu slepotu a neochotu vnímat potřeby země, kterou by měli spravovat s péčí řádného hospodáře a pro blaho této země a jejích občanů…

                      (PS . ty čipy myslím samozř. s nadsázkou)

                    2. Milá Teto Karlo, na tohle téma jsem o kus níž dnes odpověděl nicku Manuel. Takže, kecy, prdy, mašličky v podání všech možných mluvících hlav. Ani jedna z nich ale na ten knoflík nedosáhne. Hosana na nebesích, chtělo by se u toho zvolat…
                      🙂

    2. V myslí anglosasů to probíhá očividně jinak – vyslali vzkaz ruským generálům, že použití jádra nebudou tolerovat a nezůstane bez odpovědi = tohle je vzkaz určený anglosaskému publiku, aby v jejich myslích zakořenil narativ, že RF chce použít jaderné zbraně.
      Na UA veřejně nacvičují chování pro případ jaderné havárie – důvod a publikum je stejné.
      Zkrátka všemožně vytvářejí obraz, že RF je v zoufalé situaci, prohrává a proto bezpochyby použije jaderné zbraně. Je to něco jako když Asad vítězil, tak zcela logicky použil chemické zbraně, které pod mezinárodní kontrolou zničil a navíc dle „důkazů“ použité rakety musely být použity z větší vzdálenosti než byl jejich dostřel … nicméně hnedle byla odveta ze strany USA.
      Ve skutečnosti jsou v zoufalé a neudržitelné situaci sami a domnívám se, že se min. pokusí o nějakou špinavost – např. zasáhnou sklad vyhořelého paliva v elektrárně.
      Když obecenstvo věří, že Čuk a Gek 2x za sebou vyhodili do luftu Vrbětice a to tak, že se několik tisíc samopalů nenašlo ani pokroucených výbuchem, … když obecenstvo věří, že Rusové napřed obsadí elektrárnu, aby pak sami sebe v ní bombardovali a zamořili si území, o které vlastně bojují, pak tytéž občany nebude problém přesvědčit, že Rusové jaderně bombardovali sami sebe …. bo ožralí mužíci.
      Problém pro anglosasy je, že svět dnes není jen anglosaské publikum …

      1. Jenomže řeč je spíš o tom, že to začíná vypadat, že lidem, kteří nemají zásadní politický dosah, nevím teď na které světové straně spíš, pomalu nevadí, že se to má použít… (že se toho jako moc nestane)

        1. Mi jedna uplne navazno tvrdila, ze Japonci boli za Hirosimu VDACNI … a za blbku som tam bola ja, ze som to nechcela pobrat …

          1. Notak, za co všechno my bychom byli vděční, kdybychom viděli na obzoru záchvěv konce utrpení. (Ne, to jsem nenapsal). Napsal jsem toto: jako lidstvu a mocnostem v upomínku, to mohla myslet… Ale ne, asi jsem napsal: ti jedni vymývači mozků, to jsou téda dacani.
            Pozastavuju se trochu ale tady nad tou nelogičností, jak západ vrhá předem na Rusko vinu za použití jad. zbr., ale zároveň mluví o tom, že to není nebezpečné až tak… nevím co to má znamenat jako

            1. Re: eMko

              To má znamenat, že když atom použije ta JEDINĚ správná strana, je to cajk.
              Nechápu, čemu na tom nerozumíte.

          2. Bosorecka: Válka tím skončila a začala obnova Japonska mírovou prací. Jinak by válka pokračovala další rok nebo dva roky za ohromných obětí obou stran. Nejaderná varianta by znamenala víc obětí i mezi japonskými civilisty, které by jejich generálové hnali s oštěpy a starými puškami proti automatickým zbraním americké pěchoty. Radiace je svinstvo, ale konvenční bombardování zápalnými pumami tehdy mělo stejně nebo i víc obětí jako nálet na Tokio. Ohnivá bouře z konvenčních bomb je taky vzdálená humanitě. V létě 1945 válku Japonsku vyhlásila už většina zemí světa a spojence nemělo žádného. Jaký smysl mělo odmítat kapitulovat? Japonská vláda chtěla obětovat své lidí po milionech kvůli zachování císařského trůnu a své hrdosti, i když věděla, že není naděje na vítězství. Léto 1945 těžko morálně hodnotit s dnešními znalostmi člověka, který nezažil šest let světové války. Navíc Japonci svou zkázou naučili lidstvo brát jaderné zbraně vážně a i z tohoto důvodu kvůli tomu nebyly zatím znovu použity. Strategie vzájemného zaručeného zničení mezi velmocemi by nefungovala, kdyby lidé v jejich účinek nevěřili.

            1. No, nevím.
              Četl jsem, že chvíli před tím Rusové zničili japonskou armádu v Číně, takže by to skončilo tak jako tak.

            2. A proč tedy válka neskončila po vybombardování Tokia, když tam zahynulo víc lidí než v Hirošimě. Tenhle nálet (zápalnými pumami) mohli Amíci kdykoli zopakovat, po Nagasaki žádnou jaderný nálet nehrozil (žádnou jadernou bombu už neměli). Ono totiž japonské velení v čele s císařem mělo evakuovat na pevninu do Manžuska pod ochranu milionové Kuantungské armády a pokračovat v boji proti Američanům odsud. Jenže když Rudá armáda rozdrtila Kuantungskou armádu jaksi už nebylo kam evakuovat a Japonsko kapitulovalo. Svržení atomových pum bylo jen divadlo pro Sovětský svaz.

              1. Kapitulace Japonska byla domlouvána už několik měsíců před svržením atomové bomby na Hirošimu a Nagasaki. Někde mám zabordeličkované přímé prameny, protokoly a návrh kapitulace.
                Prý stačilo vypustit výroky, které hrubě urážely císaře.
                Obvyklý narativ obhajující svržení bomb je ten, že tak USA zachránily statisíce svých vojáků před smrtí.
                Pánbů snad nedopustí aby Putin a spol. použili stejný důvod……

                1. Až ty zdroje najdete, pochlubte se. To by docela změnilo pověst USA.
                  Ale je divné, že pokud jsou ty zdroje hodnověrné že se toho ještě nikdo nechytil.
                  Možná to jsou staré fake news. Času na padělání bylo dost.

            3. Tam je ještě jeden , mno, jak to nazvat. Prostě se na nich amíci učili. Bylo tam hodně zkoumatelů, dělalo se, hledalo se, taky ten poločas rozpadu, co to udělá, když se nakažená zemina shrábne a odveze – stejně by mne azjímalo, kam ji dali. a nadále sledovali účinky na lidi a pd. Prostě využili příležitosti k pokusům, které by jim jinak nikdo nedovolil. A jako obvykle to zaštítili bojem o svobodu a konec válčení.

      2. Nemám důvod nesouhlasit. To oni by tuze rádi. V té věci ale záleží i na Rusku. A to ve své doktríně má jasno. Použití jádra proti němu rovná se sublimace Washingtonu. Což ty touhy po spektakulárním cirkuse „poněkud“ tlumí.

      3. Uplne navazno mi jeden tvrdil, ze ked Prigozin tiahol na Moskvu, tak vsetky vojenske posadky, ktore minal, sa nanho usmievali, pretoze sa k nim nedostala informacia, ze tiahne na Moskvu …

        1. Nikdo mi nevymluví, že šli dát stopku něčemu co bylí chystáno proti bělorusku. A dvě mouchy jednou ranou, prozradili se pleticháři.. aky dobrý. Pár jich půjde v tichosti dostavět tu magistrálu napříč Sibiří – tu co nedostavěli mládežníci z 80tých let díky perestrojce> pamatujete přece na tu stavbu mládeže, nebo ne?

      4. zdá se mi, že jsem opakovaně narazil na postoj ameriky, že se to odbude jenom po evropě, eu se navzájem anihiluje s ruskem, a oni že na to budou zpoza buku jenom tak koukat (no, koukat – že předtím zavezou evropu raketama a bombama a nosičema) a k nim že to nedojde.
        tohle řešení by se mi moc nelíbilo – jednak by tom chyběla taková nějaká obecná spravedlnost, jednak ale hlavně si myslím, že ten názor docela hodně usnadňuje rozhodnutí to spustit …

        1. im0 napsal:29 června, 2023 (22:24)
          ….“tohle řešení by se mi moc nelíbilo“….

          Ano, tohle řešení se opravdu, ale OPRAVDU a ANI TROCHU nelíbí ani mně…

          (PS – omlouvám se za Caps Lock, ale jako totální lama nevím, jak tady požívat zvýraznění)

    3. ale amíci se na to chystali léta. Viz ty mini atomovky, co údajn ě mají rychlý poločas rozpadu. O tom se psalo už v devadesátkách a dávali ukázky i v bedně.

    4. Piccolomini: Obávám se, že omezenému použití taktických jadrných zbraní jde těžko zabránit. Je vlastně zázrak, že omezenou jadernou válku ještě nikdo neudělal a to ani USA v Koreji v roce v 1951. Odpovědět konvenčními zbraněmi by znamenalo obdržet další taktickou hlavici i proti armádě použitou. Odpovědět strategickými jadernými zbraněmi by znamenalo vyvolat výměnu strategických raket a zničení půlky světa. Radiace a jaderná zima. Sankce? Ty těžko odradí stát tak zoufalý nebo tak odhodlaný, že by chystal odpálení taktické zbraně. Snad jediná možnost je odstrašení vlastní taktickou jadernou zbraní. Tím se svět dostává zpátky do začátku 80. let, rozmístění Pershingu a podobných raket. Větší počet raket krátkého doletu zvyšuje riziko omylu, protože rakety nebudou tak hlídané jako síla těch mezikontinentálních a nebude čas nic ověřovat, když reakci doba bude v desítkách vteřin místo v minutách. Pokud budou taktické zbraně umístěny třeba v Polsku i Bělorusku současně blízko od sebe…

      1. Už je mě sice k tomu tématu tady moc, ale odpovím i vám.

        Jak sám uvádíte, začít to může chybou či záměrně. Riziko toho prvního se vzhledem k napětí zvýšilo. V tom máte pravdu.
        Riziko záměrného použití je ale pořád stejné, jako dlouhodobě, limitováno je to právě tím vzájemným odstrašením. S významnou doplňující poznámkou, nedávno Rusko na Ukrajině Americe na vlastní oči předvedlo, že když na věc přijde, opravdu, ale opravdu tam k nim dostřelí

        Ne až odpověď na lokální útok, už to první použití by to celé rozjelo. Toho jsou si obě strany vědomy. Rusko se netají, že na slepou bábu hrát nebude, tzn. i kdyby na ně vystřelili „nevládní Ukrajinci z vypůjčené jachty“, odpovědi by bylo ustřelení sedacího orgánu Americe. Jak moc a čím vším ještě budou Rusko prudit, to predikovat neumím. Jistě ale tak, aby to šlo na hranu. Ale právě ze zadkozáchranného pudu za ni už ne.

        1. Piccolomini: Jenže s dá namítat, že někteří politici i novináři věří, že strategické mezikontinentální rakety se vzájemně vynulují ve svém účinků odstrašení. Mezikontinentální rakety se strategickými hlavicemi můžou poslat v reakci na taktickou zbraň jen proti státu, který nemá hlavice strategické síly.

          1. Pardon, té námitce nerozumím. Obě strany mají neměnné doktríny, ve kterých není nic o nějaké takticko – strategické symetrii či asymetrii. Je v nich, že jakmile někdo někam vystřelí jakoukoliv atomovkou, všechno litá co má peří. Bez ohledu, jestli vystřelí něčím menším či větším. A protože ti, kdo o tom rozhodují, to vzájemně o sobě vědí, dochází tím k tomu odstrašujícímu efektu.

            1. Picolomini: Popisujete teorii, kterou rozumní politici nechtěli pro jistotu ověřovat. Proto fungovala. Poslední roky to naopak možná směřuje k tomu, že to některé láká zkusit, jestli druhá strana neblufuje. Někteří z různých atlantických think tanků si pohrávají s myšlenkou omezené jaderné války. Uvažují takto, že stát A obsadí kus území státu B postupně salámovou metodou nebo ho zasáhne taktickou jadernou zbraní a věří, že stát B blufuje, když tvrdí, že by na omezený útok odpověděl plnou strategickou odvetu vůči státu A, který má rovnocenné strategické zbraně. B by měl dilema, jestli odpovědět jen omezeně a ukázat, že blufoval nebo odpovědět naplno s vědomím, zde sám bude zničen. Případně by A pro snížení s ego riziko rakety daroval státu C, který by politiků dělal za něho. Najděte si na YouTube ukázku Jistě pane ministre. Tam je ukázáno, jak nejistá by byla doktrína o obraně západního Berlína i jadernými zbraněmi proti Varšavské smlouvě, kdyby Berlín obsazovala právě salámovou metodou. Doktrína MAD je spíš ideální model než něco samozřejmého, když předpokládá existenci racionálních protivníků, otevřeně přímé komunikační kanály a žádnou nebo jen krátkou společnou hranici, aby se omezilo riziko postupné konvenční eskalace. Současný vývoj rizika zvyšuje, protože v době hypersonickych raket se zkracuje reakční doba k možnému odvetnému odpálení raket. Přibývá jadrných států, které nejsou vázány smlouvami o omezení a kontrole zbrojení. Dřív platilo, co si dohodly USA a SSSR. Teď by dohoda musela zahrnout i Čínu. Věřím, že strategický jaderný arzenál chrání proti stejnému arsenálu jiného státu, ale už jen málo proti jiným metodám ofenzívy. Tam už se vede boj na jiné úrovni. Snad jsem příliš pesimistický a nebude to tak moc v háji s IQ politiků.

              1. Použití jádra je nejvyšší politikum, existující samo pro sebe, mající svá vlastní pravidla . Do té polohy se od vzniku rovnováhy dostalo. Nemá alternativy. Buď se nikdy neuplatní, nebo se uplatní jen jednou.

                Cisterny, plné myšlenek, až si o nějakých lokálních testováních psychiky strategicky komunikují (řečeno slovy jedné naší cisterny), ať si o tom vykládají kudy chodí. Záleží na těch, kteří dosáhnou na knoflík. A ti do ruské rulety s plným bubínkem nepůjdou. Půjdou pouze do toho jediného uplatnění, a to v situaci, kdy už jim „bude všechno jedno“. Variantu C není nutno zahrnovat, protože každá tato zbraň je identifikovatelná (ne pouze technicky). Ani ostatní držitele jádra, protože ti v NATO jsou „v gesci“ Ameriky a ostatní si právě ze sebezáchovného pudu netroufnou. Jde čistě o Rusko a USA, které si velmi hlídají, aby tu druhou stranu do takové situace nedostaly. A samozřejmě o Čínu, která ovšem taky o nic takového nestojí.

                I kdyby USA snad i chtěly realizovat nějakou habaďůru, Rusko jim v Kyjevě nedávno velmi názorně předvedlo, že všechny náboje v bubínku jsou plně funkční. I zdejší oblíbený zbraňový specialista (jestli to bude číst, míním to v dobrém 🙂 ) k42 to nazval game changer, a to velmi oprávněně.

                Jakékoli „lokální“ hrátky tím odpadají, čehož jsou si knoflíkáři velmi dobře vědomi. Říkáte tomu racionalita protivníka, která v tomto ohledu i přes Bidenovy modlitby za královnu platí.
                Sice s těžkým srdcem, ale musím připustit možnosti, že buď USA nějakou svojí debilitou Rusko do toho „všechno jedno“ dotlačí, nebo se do takového stavu vlivem frustrace ze ztráty hegemonie jednou samy dostanou. Nebo se, opět díky pvuhovanejm, něco v Rusku pokazí…

                1. Piccolomini: Polsko už žádá USA, aby umístily taktické jaderné zbraně na jejich území, aby odstrašily taktické zbraně v Bělorusku. Tohle už v Evropě bylo na začátku 80. let, že se na obou stranách železné opony rozmístily i taktické jaderné zbraně. Všecko se vrací před uzavření smlouvy USA – SSSR o zákazu raket středního doletu.

                  1. To chtějí „polské“ kukačky a pijavice. Jako u nás, české kukačky a pijavice“. V celé jevropské gunbernii je kukaček plná prdel.

              2. Odpověď pro Manuel 2023 (0:22)
                Věším sem kvůli šíři sloupce.

                Jsem rád, že v té diskusi pokračujete. To téma nechává málokoho klidným a zaslouží si pojmenovat, byť i jen takto laicky, základní věci.

                – Vyhrožování použitím. Toho jsme dnes svědky. Děje se tak z obou stran jednak rétoricky (velmi opatrně a zaobaleně, vždy v poloze „kdyby začal ten druhý, museli bychom se tím bránit“). A právě taky tím rozmisťováním, které tzv. dokládá, že ta obrana je myšlena vážně.
                To obojí po dohodě s příslušnými zeměmi provozují majitelé – držitelé těch zbraní.
                Vedle nich je houf pudlíků, dnes prakticky jen na jedné straně, kteří také vyhrožují. Mnohem bulvárnějším způsobem, slyšíme věci jako preventivní úder na Moskvu apod. Tak se nicméně děje čistě platonicky, co do skutečného použití mají tyto výhružky, zde výhružečky, nulovou hodnotu. Z toho důvodu, že bez ohledu na to, kde jsou ty zbraně umístěny, knoflík k nim je v držení jen a pouze majitelů.
                Pokud by tedy teoreticky nějaká zbraň byla například tady a nějaká naše nadržená válečnice se třásla někam ji, třeba v „taktickém“ módu vypálit, zůstalo by jen u toho třasu.
                Celé to má souhrnný název – propaganda.

                – Použití samotné. To je velmi přísně vázáno právě na vícekrát zmiňované jaderné doktríny obou mocností – pevné a neměnné soubory pravidel, umožňujících zmáčknutí toho knoflíku. Doktríny jsou hluboce propracované, jsou v nich promyšleny všechny situace tak, aby riziko jejich chybného uplatnění bylo v největší možné míře sníženo. Právě pro oboustrannou znalost, že opravné pokusy nejsou. Kvůli disponibilnímu objemu tohoto arzenálu a důsledkům, které by způsobil, je pokus jen jeden.
                Zde nutno připomenout, že ani jedna doktrína, aktuálně tedy především ta ruská, nepřipouští jakékoliv, tedy ani „pouze lokální“ použití, které by znamenalo nějaký – jakýkoli neprospěch.

                – Teoretické poválečné modely. Těch byla vypracována řada,, jsou v nich zohledněny účinky samotných zbraní i následné jevy, které by to vyvolalo. I ten nejvíce optimistický model garantuje okamžitou smrt stamilionů lidí, v horizontu dnů a týdnů další miliardy. Samozřejmě včetně fauny i flóry. Prudké atmosférické a klimatické celoplanetární změny, prakticky život neumožňující podmínky. Ty méně optimistické říkají to stejné, ale v o mnoho větším rozměru, ty skeptické pak…

                Třebaže to zrovna dnes tak moc nevypadá, dokonce by se mohlo říct, že spíš naopak, právě vědomí toho, že by šlo o nezastavitelný a už vůbec ne vratný děj, přinášející popsané důsledky, vede na obou stranách k maximální zdrženlivosti.

                Sice proto nejde říct, že se to nikdy nestane, nicméně ti, na kterých to záleží, o tomto všem vědí. Ti, na kterých to nezáleží, tzn. třeba polští chciválkové, naši chciválkové a další chciválkové, budou svými megatunovými slovy pálit ostošest, je to jejich pudlí úděl. Ale ty skutečné červené linky jsou dvě. Pokus rozpoutat tu „lokální“ jadernou válku a přímý vojenský dotek Ruska s některou zemí NATO. Válečná propaganda toho v tomto ohledu ještě vykadí moře, ti dva „velcí kluci“ ale vědí…

            1. Před 50 lety měli všichni Amíci v Evropě příbuzné, které osobně znali( největší pristehovalecká vlna z Evropy byla z počátku 20. století, takže brali ohledně atomového útoku na Evropu ohledu rychle kvůli těm svým příbuzným. To dnes odpadlo .

  10. A to samé píše Michal Svatoš https://cz24.news/presun-8000-elitnich-zoldneru-do-beloruska-desi-nato-prigozin-muze-za-par-dni-rozehnat-summit-prezidentu-nato-ve-vilniusu-jen-30km-od-hranice-beloruska/
    Z článku:
    Včera v Bruselu oznámila na setkání se šéfem NATO Stoltenbergem estonská premiérka Kaja Kallasová velké překvapení ohledně členství Ukrajiny v NATO. Překvapení má být oficiálně vyhlášeno 9 až 12 července na summitu NATO v Litevském Vilniusu, kam slíbil, že se dostaví i Biden osobně!

    Včera ovšem také v Polsku svolali narychlo Výbor národní bezpečnosti, a na něm jeho zkoprnělé členy varoval prezident polské vládnoucí strany PiS Jaroslav Kaczyński, že nyní hrozí, že Prigožinovi žoldnéři v nejbližších dnech vpadnou do Litvy!!!

    Blaszczak včera děsil členy výboru polské národní bezpečnosti výroky, že Prigožinovi lidé jsou zkušení v boji a nemají žádné morální zásady! Jsou nebezpeční a nerespektují žádná pravidla! Jaroslav Kaczyński zase varoval před nebezpečím nové formy hybridní války – před náhlým útokem soukromé žoldnéřské armády. Nyní hrozí, že žoldnéři vpadnou na Ukrajinu, nebo do Polska, a nebo do Litvy! A z hybridního útoku nebude možné přímo vinit Rusko, protože Putin tyto žoldnéře ze svého území vyhnal, po té, co se ho snažili svrhnout!
    Vilnius, kde se za pár dní bude konat nejvyšší summit NATO, leží na dálnici E28 asi 35 km cesty od běloruské hranice. Na rozdíl od tažení na Moskvu se ovšem Prigožinovi kuchaři mohou dostat do Vilniusu i několika dalšími cestami. Z východu to mají 25 km po cestě I. třídy 103, a 31km po podobné silnici 101. Z jihu se nabízí hned několik dobrých cest, ale tudy do Vilniusu je to z Běloruska skoro 50km!
    Vilnius je uprostřed oblouku hranice s Běloruskem. Celý oblouk má délku přes 150 km! A celá hranice s Běloruskem je více než dvojnásobná. Malá litevská armáda a slabé jen několikatisícové síly NATO umístěné v Litvě, tak nedokáží účinně blokovat všechny přístupové cesty do Vilniusu. Náhlý výpad 8000 po zuby ozbrojených elitních kuchařů schopných podle Putina sestřelovat i ruská letadla a vrtulníky proti summitu NATO by mohl nejen summit překazit, a úprk prezidentů zemí NATO před houfem soukromých kuchařů by zasadil prestiži NATO smrtelný úder. Ale celá akce by mohla být posledním varováním Ruska před rozšiřováním NATO o Ukrajinu, jak prosazují válkychtiví východoevropští politici.

    Pánové, kde se na vás hrabou ti blbci z TV a GŠ.

    1. Ten vzorec – Prigožin si „dělá zuby“ na summit ve Vilniusu, kdy Putin s tím nemá nic společného, protože jej oficiálně vyhnal a přestal se s ním kamarádit, může svádět k dalším obávám. Doufám, že jen spekulacím.
      Máme přece tu Ligu Debilů. Jejich ev. vstup na Ukrajinu je vyloučen, ale tady by vznikla nová situace. Rusko je tzv. mimo hru, nicméně milovaný litevský spojenec úpí pod Prigožinovou botou. První minuta jak vyšitá. Natěšení válečníci by tam, když už by to s odvedenci bylo přehnané, mohli poslat aspoň armádičku. K tomu vyhlásit stav ohrožení nebo něco takového a vypnou se weby, pozatýkají „proruské živly“, vydá se „zákaz“ jakékoli „protivládní činnosti“. A rozpočet se může nerušeně drancovat o to víc, protože válečné hospodářství.
      Jen ta spekulace, tady musím pronést to metaforické zaklínadlo. Ale takový Lipavský by přece zase mohl chodit v helmě…

      1. Vzhledem k tommu, jak kvalitní mají rusové informace, jsem docela zvědavá co naťáci a spol. měli vyšpekulované a le on to čas ukáže,.až se někteří budou divit a nevěřit.

        1. tlustý chlapec poprvé v životě na airsoftu. ostatní kluci ho tam vzali na nátlak svých maminek, co kamarádí s jeho maminkou a ta si jim stěžovala, že chlapeček pořád sedí doma a otravuje a ona nemá chvilku volno. a jediné vybavení, ke kt. se dostal, je od mladšího brášky, co je o hlavu menší a nedokázal se ubránit.

    2. „Náhlý výpad 8000 po zuby ozbrojených elitních kuchařů schopných podle Putina sestřelovat i ruská letadla a vrtulníky proti summitu NATO by mohl nejen summit překazit, a úprk prezidentů zemí NATO před houfem soukromých kuchařů by zasadil prestiži NATO smrtelný úder. “

      Líbí

  11. „Osobně bych ovšem viděl jadernou eskalaci z jejich strany s pravděpodobností více jak 50%. “ Výtečně, myslím, že je načase, aby autor nemarnil svůj prognostický talent a využil této možnosti k obohacení se.

    Pojďme se prosím alespoň o sto tisíc vsadit, nabízím Vám kurz 2, tedy pro Vás výhodný dle Vašeho odhadu. Já tvrdím, že do 31.12.23 k žádné jaderné eskalaci nedojde a Vy, že ano.

    1. Dobra sranda. Kdyz vyhrajete, mate prachy, kdyz prohrajete je pomerne slusna sance, ze nebude kdo by vyplacel ci prijimal pripadne jak je utratit.

    2. A co takhle včerejší video bývalého vojenského analytika Svatoše…https://www.youtube.com/watch?v=s5akCQn2-go
      Tihle pánové to umí, živili se tím a mšla by to umět i paní prezidentová, má stejné vzdělání.
      Martin Koller je zase odborník na vojenskou techniku a vystudovaný pyrotechnik, takže kraviny okolo Vrbětic ho přivádějí akorát tak k pošklebkům a neslušným oslovením hlupáků, co tvrdí, že po 7 letech tam byli Čuk a Gek.

      1. No vždyť. Jádra se všichni bojí jak čert kříže. Právě proto Blinken vydal befel držet huby, aby si Rusko z toho nevyvodila, že snad v tom USA jedou. To by právě pak mohlo znamenat definitivní průšvih. O jádru se může pouze a jen kecat, kdy především ti, co do toho nemají co kecat. Ale jejich majitelé, ti si dávají obrovský pozor, aby se něco nezvrtlo.

  12. Je tam spousta věcí k velké polemice, ale píšete aspoň příběh bez vnitřních rozporů, byť podle mě typicky řekněme naivně putinovský.
    Myslím, že spousta Rusů by dala půl platu za to, abyste měl aspoň z půlky pravdu a věci se děly s tím úmyslem a cílem, který naznačujete.
    Já myslím, že jde o docela slušný chaos, přičemž neplánovaný a nejen v provedení. Bohužel mám tentorkrát pocit, že to podsvinče našlo v hnoji perlu když řeklo, že se nejspíš v Rusku započala další fáze boje o moc na období poputinovské.
    S tím Wagnerem jako odpuzovačem barevných revolucionářů a novovlasovců můžete mít i pravdu, ovšem byl by to od Lukáše docela velký risk, si tam dobrovolně nasadit tohle. Říká se tomu hraní si s ohněm.
    Ale možná věci došly mnohem dál, než se nám zdá a tato míra risku už je pro kolchozníka OK
    Dobrý článek, o kterém by se dobře debatovalo u piva.

  13. a take si pripomenme, ze udery jadernymi zbranemi jsou provazeny chemickymi a zapalnymi zbranemi. jaderne zahrnuji i termonuklearni a neutronove. plus nebesky ohnostroj bouchajicich a padajicich satelitu…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *