Přátelé, letošek byl z hlediska přízně matky přírody asi nejlepší rok, co jsem za své zemědělčení zažil. Loňská zima se obešla bez velkých mrazů, ale tím pádem také bez holomrazů. Ozimy bez problémů přezimovaly. Děti si sice moc nezasáňkovaly, protože u nás na jižní Moravě bylo minimum mrazivých dnů, ale i když nebyl sníh, dost pršelo.
Zimní vláha je pro rostlinky na poli strašně důležitá. Je zapotřebí, aby půda promokla až ke spodní vodě. Pokud se to stane, spodní voda kapilárami vzlíná vzhůru a naopak kapilárami natahují rostlinky kořínky směrem dolů a pokud cítí vodu, umějí si je natáhnout hodně hluboko a přečkat i rozsáhlé sucho. Pokud zemědělec včas usmykuje své zorané pole, aby zimní vlhkost uzavřel v půdě a nenechal ji zbytečně odpařovat, má už napůl vyhráno.
Loňská zima navíc trvala dlouho. Příroda si dobře odpočinula. Zjara nedošlo na žádné teplotní skoky. Dny se zvolna zlepšovaly a zlepšovaly. Březen a duben byly opět na vodu nejchudší, ale nevadilo to, protože příroda v té době ještě nepracovala. Už jsem zažil, že v březnu teploty vystoupaly ke třiceti stupňům a léto začalo v podstatě v půlce dubna. Letos to ale neplatilo ani náhodou. Zima trvala letos tak dlouho, že nám zmrzly meruňky, které už nevydržely čekat a zakvetly moc brzy.
Ještě květen byl poměrně studený a deštivý. A jak říká pranostika: Studený máj, v stodole ráj, tak letos to platilo úplně dokonale. Obiloviny měly rekordní výnosy. Nestává se úplně běžně, že sklízíte z jednoho hektaru dvanáct tun pšenice. Vody bylo dokonce tolik, že to zemědělce zaskočilo a velká část úrody neměla dost dusíkatých látek pro výrobu mouky. Ale i to, co kvalitu mělo, toho bylo víc, než je běžně celá úroda. Výkupní ceny obilí hodně klesly a být běžný rok, zemědělci by měli problémy, ale letos si s tím nakonec víceméně všichni poradili. O cenách a byznysu se pobavíme jindy, dneska to bude o přírodě.
V červenci pak začalo sucho. U nás víceméně až do konce října pořádně nezapršelo s jedinou výjimkou na začátku září. Toto sucho poškodilo výnosy kukuřice, takže letos jí bylo docela málo, ale zemědělci jí také hodně málo vyseli, protože se musí dosušovat a to jsou v dnešní době odstřižených ruských energií obrovské náklady. Mnohem více zemědělci seli slunečnici, která si se suchem poradila o něco lépe, takže výnosy slunečnice byly průměrné a ztráta z kukuřic nebyla nijak dramatická. To, co zemědělec získal na pšenici, to bohatě pokrylo to, co ztratil na kukuřici. Nad kukuřicí nejvíc plakali skladovatelé, protože letos jim sušení moc nevydělalo.
V říjnu se pak deště vrátily a protože byl podzim také dlouhý a teplý, bez teplotních výkyvů, ozimy nakonec krásně vzešly a v klidu se uspaly na zimu. Zvěř měla dlouho dostatek potravy v lese, takže vlastně až do poslední chvíle neměla tendenci chodit okusovat řepku na polích. Řepka zvěři škodí, protože její nať obsahuje látky, které způsobují u srnek dočasnou slepotu. Ony pak příliš snadno končí pod auty na silnicích.
A teď, když má přijít první teplotní výkyv směrem dolů a prý bude i u nás až patnáct stupňů pod nulou, všechna pole jsou zasněžená, takže to rostlinkám opět neuškodí. Neuškodí to ani stromům, protože ty měly letos v klidu čas, shodit listí, stáhnout mízu do kořenů a zimu zvládnout.
Přes všechny katastrofické předpovědi byl letos naprosto klidný a unylý rok. Největší průtrž mračen u nás letos měla patnáct milimetrů během deseti minut, což je směšné. Zažil jsem tu i třicet milimetrů během pěti minut, kdy v nižších částech Vidlákova vyskakovala víka kanálů. Počasí letos prakticky vůbec netrojčilo, tropických dní bylo vlastně málo, koupací sezóna v bazénech byla kratší než obvykle, ale rajčata jsme sklízeli ještě koncem září a byla výborná.
Listí letos padalo až v listopadu a já oral kolem patnáctého, jako každý rok. Teď v prosinci navíc nasněžilo dost na to, aby si děcka zasáňkovala i na teplém jihu.
Jestli je tohle henta klimatická změna, tak jen houšť a větší kapky. Jestli zvýšení průměrné teploty znamená, že budou dlouhá a spíš studená jara, krátká horká léta se suchem a pak dlouhé teplé podzimy a v zimě nasněží a naprší, tak přesně tohle chci. Jestli je to tím, že se letos víc pálilo uhlí, protože nemáme plyn, tak je to super, protože prach v ovzduší zase začal dělat kondenzační jádra pro spíše menší, ale častější déšť. Skoro to vypadá, že alespoň někde budou mít vyhlídku na bílé vánoce, co si víc přát?
Letos nám ten advent hezky začíná. Bílou peřinou. Do vánoc zbývají tři týdny. Přeji vám, abyste si sváteční čas užili se svými blízkými. Po vánocích nás čeká realita zase o něco chmurnější, než před rokem. Přijdou další zvýšené ceny, zvýšené daně a zvýšená vládní arogance. Následovat budou další a ještě horší vládní balíčky opatření a další důkazy o tom, že nám vládnou nekompetentní magoři. Přeji vám tedy, abyste ještě těch posledních pár týdnů tohoto roku prožili co nejlépe.
Já pilně posílám balíčky s knihami a ostatním zbožím. Už teď registruji, že pošta nápor obtížně zvládá. Pokud chcete knihou ode mě potěšit někoho pod stromečkem, neváhejte a zadejte si adresu pro zaslání co nejdříve. Děkuji všem, co mě letos podpořili. Naplňujete mě stejným optimismem, jako letošní skvělý zemědělský rok.
Váš Vidlák
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
haha, vycinkaný pražsko-brněnský havlisti ztratí jednu z věcí, bez kterejch nemůžou bejt – omezí jim cestování do ciziny – samozřejmě pod záminkou dobra v podobě klimatu – dobře jim tak!
https://www.facebook.com/KonvaMartin/posts/pfbid0Qkd7Fh3HYKTbaZpKJ9TRZ5Z4GugEEM3Hjb3Av6DexrS9Rk2mKCkhguMYbjEjXDgXl?locale=cs_CZ
„Archangel_Michael napsal: 3 prosince, 2023 (11:05)
… Nákladní vlak projel v České Třebové na červenou. V depu se pak srazil s dalším
Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/531461-nakladni-vlak-projel-v-ceske-trebove-na-cervenou-v-depu-se-pak-srazil-s-dalsim?campaignsrc=tn_clipboard“
OK! OK!
To se stává, že se nabourají vlaky.
Ale mě by spíše zajímalo odkud kam se vezlo to obilí, kterým byly napěchovány a jsou plné ty zbylé celé zelené vagony.
O tomhle v článcích v žumpě ani slovo…
L.
Se Zelenským to nevypadá dobře, co budeme dělat?! Ukrajina ještě nevyhrála, jak je to možné?!
https://aeronet.news/kyjevsky-rezim-zacina-bojovat-mezi-sebou-a-paranoidni-zelensky-zablokoval-vyjezd-petro-porosenka-z-ukrajiny-protoze-podle-sbu-chtel-jednat-s-orbanem-o-mirovych-rozhovorech/
Sláva!
Zelenský rozmrdal chocholov ako šialenec Matovič u nás Slovensko … obaja nasľubovali nemožné… 🙁
Pri vsi ucte… Zelensky sel o hodne urovni dal.
Mimochodem, koukal jsem na Matovicuv vzhled v posledni dobe… tomu se ta psychika uz zjevne propisuje do ksichtu.
Francouzská europoslankyně Michelle Rivasi náhle zemřela na svém pracovišti. Oficiální příčinou smrti je infarkt, ale mnoho lidí věnuje pozornost tomu, že si Rivasi nikdy na své srdce nestěžovala, a dokonce dva dny před smrtí podstoupila kompletní lékařskou prohlídku.
Michelle Rivasi byla v Evropském parlamentu považována za jednoho z hlavních kritiků Ursuly von der Leyenové. Právě ona před časem iniciovala rozsáhlé vyšetřování činnosti předsedkyně Evropské komise při lobbování za zájmy společnosti Pfizer.
Jak se říká – „za vším hledejte peníze“. U Pfizera jde miliardy.
Barbara Haščáková – ve 43 letech mozková mrtvice…
Prošla jsem si diskuze a tam bylo, že už měla jedno krvácení do mozku a zánět slinivky břišní si nemohla léčit, protože neměla odpovídající zdravotní pojištění.
Proč tam zůstávala, nechápu.
Tak, ono jí bylo skoro 71 let, takže přirozenou příčinu nelze vyloučit.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mich%C3%A8le_Rivasi
Nicméně šla po zkorumpované Leyen pěkně zostra, takže…
OT aktuálně ze Slovenska:
Robert Fico:
Do vlády sme prišli napĺňať to, čo sme sľúbili👍🏻 Nie diskutovať s tými, čo zdevastovali Slovensko👎🏻
https://www.youtube.com/watch?v=FCJwBz-UcCM
Mladý pa Kaliňák:
O WHO, PANDEMICKEJ ZMLUVE A IHR – Bez zbytočného strašenia o možných rizikách a postupe koalície.
https://www.youtube.com/watch?v=sEZ0tWSDOcc
Uvažování mainstreamu v rozhovoru Witovské s Mikulenským, proč jsme povinni pomáhat Ukrajině.
Mikulenský tvrdí že my jsme součástí západního světa a západní svět donutil Ukrajince , aby se vzdal atomových zbraní, výměnou za to , že ji zajistí ochranu, ale v tom jsme selhali, tak teď musíme platit.
Jak by to asi dopadlo, kdyby Ukrajina ty atomovky měla si nechci ani domyslet.
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/dalsi-video-dokladajici-syrovost-a-hruzy-valky-zverejnil-na/r~722d65c08ace11ee8c6f0cc47ab5f122/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=1190241&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
kdyby mela ukrajina jaderne zbrane, tak evropu uz nic netrapi
slovy stalina – neni clovek, neni problem
Legrační je už jenom sledovat tohle blábolení idiotů.
Ukrajina žádné jaderné zbraně nikdy neměla. K nosičům ani samotným jaderným bojovým částem (jak se tomu vojensky říká) neměli odpalovací ani aktivační kódy. K letounům (Tu-160, Tu-22M) ani raketám (RS-18 Satan) ani křídlatým střelám (Ch-55) neměli servisní služby ani náhradní díly, nebylo to možné bez ruské účasti provozovat.
Všechen vojenský majetek SSSR přešel na Rusko, stejně jako dluhy a mezinárodní závazky…
Budapešťské memorandum bylo deklarativní a nezávazné – proto se tomu říká memorandum ne smlouva, a hlavním předpokladem byla neutralita Ukrajiny, neúčast ve vojenských blocích, a plno dalších podmínek, které Ukrajina téměř ihned začala porušovat, až porušila to hlavní, svým záměrem vstupu do NATO, což si dokonce dali do ústavy…
Faktická poznámka:
Pokud se bavíme jako odborníci o půdní vodě, tak hovořme o podzemní vodě. Spodní voda se v půdě nenachází, protože je pod jezem.
K přerušení souvislosti kapilárního zdvihu, který zmiňujete, došlo v ČR před asi dvaceti lety a není pravděpodobné, že by situaci jeden normální rok spravil. Ve výkopech jsem pozoroval, že ornice (nebo obecně humózní vrstva) může být vodou nasycená, nicméně metr pod povrchem je půdy vyschlá.
Se zbytkem lze souhlasit, pouze producenti ječmene se budou ošívat. I když po dlouhé době, růžové ječné pole jsem zjara viděl naposled před skoro dvaceti lety.
Takže to jsou ty udržované, ale přesto postupně vysychající studně?
Které padesát let předtím, dávaly celému hospodářství čistou pitnou vodu?
Když už se tu řešil ten Soros jr., na AK se objevil v této souvislosti hodně zajímavý příspěvek:
„Alexander Soros, syn kontroverzného amerického finančníka Georgea Sorosa, sa podľa vyšetrovania francúzskeho novinára Julesa Vincenta dohodol s ukrajinskými orgánmi na pridelení 400 km2 pôdy na likvidáciu nebezpečného odpadu.
Z materiálov, ktoré Vincent zverejnil na X (predtým Twitter), vyplýva, že ho oslovil anonymný zdroj z kyjevského ministerstva poľnohospodárstva.
Zdroj prezradil, že dohoda bola dosiahnutá počas stretnutia 7. novembra medzi Sorosom mladším a vedúcim úradu Volodymyra Zelenského Andrijom Jermakom. Podľa podmienok dohody Ukrajina prevedie americkým spoločnostiam pozemky na pochovávanie nebezpečného odpadu z chemických, farmaceutických a ropných spoločností na dobu neurčitú a bezplatne. Medzi tieto spoločnosti patria Dow Chemical, DuPont, BASF, Evonik Industries, Vitol a Sanofi.
[…]
„Tým sa tieto pozemky stanú nielen nevhodnými na pestovanie pšenice, ale spôsobia aj nenapraviteľné škody na ekosystémoch týchto regiónov,“ napísal predstaviteľ ministerstva a zdôraznil, že je potrebné upozorniť západnú verejnosť na túto „nehoráznu dohodu“.
Aktivity Georgea Sorosa sú často predmetom kritiky kvôli jeho finančným špekuláciám a je obviňovaný z organizovania zmien režimov vo viacerých krajinách. Samotný finančník nepopiera, že jeho peniaze prispeli okrem iného k oranžovej revolúcii na Ukrajine v roku 2004 a Euromajdanu v rokoch 2013 – 2014. V rôznych krajinách bol obvinený zo zasahovania do vnútorných záležitostí. Médiá Sorosa často spájajú s Demokratickou stranou v Spojených štátoch.“
https://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=ae4fd418d6c6500cb06e6b2d9423b2af&start=18280#p362641
tomu nevěřím, však je to filantrop, jediným jeho smyslem života a radostí jest dělání nezištného dobra, jednou odejde do nebe a bůh osobně nakopne svatou matku terezu, aby sorošovi přenechala výsostné místo na výsostech
tak jest, slyšeli jste slovo boží, slovo ČT a Zelenského Pravdy = trojice boží
kdo pochybuje a neváží si svobody slova a chartistického prezidenta, zaslouží si, aby NAKA a KRIT mu vykopli ve čtyři ráno dveře a vzali ho bručet za čermákem a tušlem
Soros O.K. , ten jedná ve svém zájmu, pro něj kšeft z říše snů. Ale jak to někdo může podepsat za Ukruinu, zvláště pokud je to „na dobu neurčitú a bezplatne“. To je čistá vlastizrada.
Jestli ono za tím nebude něco jiného. Kdyby to byla pravda, možná by to mohlo být něco, za co by ho mohli v SSA stíhat, když zřejmě nemají po ruce nějaký ten sexuální zločin. Třeba se někomu uvnitř Států tak úplně nelíbí představa, že se tenhle týpek rozhodl dát na politiku doma.
Soudit ve Státech za to že zamořuje Ukrajinu ? Nebo jsem to nepochopil ?
K O N E Č N Ě
Konečně se přišlo na to kdo krizi spůsobil.
Krizi máme protože nevěříme v kapitalismus. A protože nevěříme bude ještě hůř.
Ano, bude hůř, i kvůli vám. Jak si v Česku sami způsobujeme krizi
Ano, bude hůř. I kvůli vám. Neveselý text o ekonomické depresi, založený na exaktních číslech a iracionálním sentimentu.
https://www.lidovky.cz/orientace/ano-bude-hur-i-kvuli-vam-jak-si-v-cesku-sami-zpusobujeme-krizi.A231201_185932_ln_orientacer_rkj?zdroj=LN_top
Premium Analýza
Nejhlubší podstatou kapitalismu je víra v lepší zítřek. Ale onen lepší zítřek nutně zmizí ve chvíli, kdy zmizí víra v něj. Česko se bohužel opakovaně nachází v mnohem horší hospodářské situaci, než by mohlo být, a může si za to samo. Sami sobě krizi způsobujeme.
https://www.lidovky.cz/orientace/ano-bude-hur-i-kvuli-vam-jak-si-v-cesku-sami-zpusobujeme-krizi.A231201_185932_ln_orientacer_rkj?zdroj=LN_top
Soudruh mánička Kamberský mele hovna (© Targus). Nejhlubší podstatou kapitalismu je tvorba kapitálu bankami, tzv. multiplikativní úvěrovou expanzí a za úrok, který lze splatit jen tím, že prodám někomu, kdo si taky půjčil. Úrok je jádrem transmisního mechanismu přesunu bohatství z ekonomiky vlastníkům bank. Když si firmy a lidé nepůjčují bylo třeba nahradit úrokovou složku cen složkou energetickou. To by tak hrálo, aby se transmisní mechanismus vysávání bohatství z reálné ekonomiky zasekl. Z čeho by státy platily soudruhům podílníkům FEDu úroky ze svých gigantických dluhů?
Symbolické.
Hodně vypovídající o řízení společnosti. A to je jen začátek, budeme se s tím setkávat častěji a častěji. Nevím, jak nedávno ještě dokázali uřídit daleko více vlakových spojů jak osobních tak nákladních a navíc bez digitalizace.
V České Třebové se srazily dva nákladní vlaky, materiální škody jsou obrovské
ČTK dnes 9:34 • Aktualizováno 10:39
V České Třebové na Orlickoústecku se v neděli ráno před 06:00 srazily dva nákladní vlaky. Jeden člověk se zranil. Provoz na trati není omezen, uvedli hasiči. Nehoda se stala v depu pro nákladní vlaky.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-v-ceske-trebove-se-srazily-dva-nakladni-vlaky-materialni-skody-jsou-obrovske-40452909
Re: AM
Železo vzal čert, hlavně že nejsou mrtví.
K těm nehodám jen jednu poznámečku.
Soudruzi kálejí na kusy (kusy jsou lidi) a sázejí na digitalizaci, to jest na čidla.
Nu a předpokládám, že se ještě svedete podívat z okna, jaké tam je počasí.
Moment, otevřu okno. Dívám se z okna a máte pravdu 60 cm sněhu. Pro nás na horách běžná zima. A?
Souhlasím, je dobře, že se nic nikomu nestalo.
ALE ono to není jen zimou @Targusi.
Nákladní vlak projel v České Třebové na červenou. V depu se pak srazil s dalším
Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/531461-nakladni-vlak-projel-v-ceske-trebove-na-cervenou-v-depu-se-pak-srazil-s-dalsim?campaignsrc=tn_clipboard
Digitalizace a zas digitalizace a ono to nejede.
16.6.2023
Rychlé vlaky na zmodernizované trati nečekaně nouzově brzdí zabezpečovací systém
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3593809-rychle-vlaky-na-zmodernizovane-trati-necekane-nouzove-brzdi-zabezpecovaci-system
Přesntě tak Švejku. Proto to bude ještě horší a horší, protože přichází noví a noví kormidelníci vertikálně napříč řízením společnosti.
No, zrovna tohle neni zadna novinka. Tohle obdobi bylo u CSD (tusim) v padesatkach, kdy meli zarez na zarez, Mam kdesi oskenovanou prirucku z te doby, kde jsou vyjmenovany pripady, ke kterym doslo nejakym hrubym lidskym pochybenim(tusim ze to vydali po Steblove nebo Sakvicich). U CSA taky bylo vyzivne obdobi.
Deje se to v kazde velke firme, kde proste se povoli oteze a jede se stylem „nejak to dopadne“. Nahodit to zpet na spravnou cestu byva dost tezky ukol.
@jozka
Když si srovnáme jaké máme technologie dnes a jaké měli tehdy…
Čím větší společnost, stát i firma tím více se projeví stupně řízení.
Příklad
Orlík 2600 ha 80 m betonová stěna elektrárny. Vybudováno a dáno do provozu za 6 let. Ještě jednou 6 let.
A dnešní skutečnost! 120 hektarů vs 2600 hektarů
Nová přehrada: V Česku vznikne přehradní nádrž o rozloze přes 120 hektarů! Kde ji stát postaví?
https://www.inrybar.cz/novinky/nova-prehrada-v-cesku-vznikne-prehradni-nadrz-o-rozloze-pres-120-hektaru-kde-ji-stat-postavi/
Novou přehradu postavíme až v roce 2041. Já odhaduje 2050.
„Postavit“ a „naplanovat a postavit“ jsou nesoumeritlene discipliny.
A ano, Orlik postavili za sest let. Budova Spoju v nasem meste se stavela dele.
Ruzove bryle dolu, prosim.
@Jozko
Přehrada Orlik a budova Spojů jsou nesouměřitelné stavby. Je to tak?
Dělám liniové stavby a tak vím, že je to od roku k roku horší a horší.
Já je nevychvaluji, ale poukazuji, že strategické stavby se prostě stavěly. Ano byly problémy, ale stavěli, a stavěli a my dnes z toho žijeme. Postavili jsme za 34 let jozko něco převratného, významného?
Přirozenou vlastností všech neživých (zvláště digitálních) věcí je – když se mohou posrat, neprodleně tak učiní. Každá digitální věc totiž obsahuje nejméně jednu chybu. Nesmí se ale odstranit, vedlo by to ke vzniku dvou dalších chyb!
Ale pokrok dokaze hodne. Napriklad se dana vec posere az po zarucni lhute. Dnes jsem si vsiml odlupujici se barvy na krbovkach. Logicky, v pulce listopadu vyprsela zaruka.
Tenhle pokrok má speciální jméno – říká se tomu kur.vítka a nejsou samovyvinutý. Jsou vymyšlený a přesně spočítaný na 730 -750 dnů po výrobě. A vy myslete na ubohé výrobce krbovek! Nebýt kur.vítek, neměli by co žrát.
Kurvítka mají i svůj oficiální název.
Je jím „řízená životnost výrobku“, jde o celý soubor postupů, opatření i specifikací materiálu, v čemž je číňan absolutní mistr světa.
Pokud něco funguje déle, pak to chtěl a také zaplatil zadavatel výroby, nebo jde o souhru pozitivních okolností a kladných tolerancí.
Páni! ŘŽV….to je zkratka! OPBH bylo lepší. Já mám dobrou zkušenost s tím, když moje stroje hezky chválím. Netuším, jak to může působit na ŘŽV – ale oni to netuší taky 😀 výrobci jedni.
njn ono to mělo svůj důvod, když blahé paměti, výpravčí než pustil troubícího mašinfítu do peronu tak vystartovasl na peron kouknout se jestli je opravdu ten peron prázdný.
Jednou to jedern chytrý neudělal a byla z toho havárka dost ošklivá na druhým peronu.
Ona ta technika … a bude hůř, protože ti mladí na ni moc spoléhají. A neuvědomují si že stačí krapítko slabší EE a je malér.
Ve většině žst byli taky výpravčí zrušeni a to jsou výsledky „šetřeníá“
Ten začátek nastal už v roce 89. Počet kormidelníků jimž není radno svěřit ani řízení dvoukoláku se od té doby jen zvyšuje.
A já si myslím, že mašinfíra psal SMS a nebo koukal na facebook.
FonLejno:
Na ochranu klimatu potřebujeme nikoli miliardy ale biliony, burcuje Leyenová
Předsedkyně Evropské komise (EK) Ursula von der Leyenová vyzvala k razantnímu navýšení prostředků na financování ochrany klimatu. Jeho změny podle ní způsobují na světě „obrovskou nestabilitu a utrpení“.
Nestabilita a utrpení v Evropě i světě budou růst dokud nebudou odstraněna všechna politická lejna, nutely, zombie a zvláště pak jejich hlubokomyslné úvahy o chodu světa.
Ta budou uklizena okamžitě, jakmile nastane jedna z těchto možností:
– nastavené finanční ukazatele budou dosaženy, plán splněn
– v průběhu akce se ukáže, že nebude ziskový nebo nevede k zamýšlené cílům, a proto bude zaměněn jiným byznys plánem. A jinými loukami.
Cílem je ustanovit NWO.
Naším cílem je tomu zabránit dostupnými způsoby.
ano, v tom je jádro pudla
oni jednají jakýmikoliv prostředky, my pouze těmi legálními
jak dopadne vážná pouliční bitka, kdy jeden vytáhne střelnou i chladnou zbraň a ten druhý má pouze vidličku, jest nabíledni
Lidi jako fon lejno právě po světě vzbuzují tu nestabilitu a utrpení.1 takové lejno dokáže zasmradit na celou generaci a že jich v KoZa je.
To se plete. Konopny provaz tolik nestoji.
Připojuji se, díky, přírodo! Teď jsi ukázala, že miliardy Eur proinvestované za dvě desetiletí v Německu na slavnou Energiewende doslova vyletěly komínem. Stručně v číslech zde:
https://nazory.kurzy.cz/nazory/A-P-T-55138-PR-1674727/
Pak se člověk ani nediví,že prý není na důchody.To je miliarda sem a miliarda tam a biliónek sem a biliónek tam a v pokladně není už ani vyndra,kdo za to může,Vondra,Saša či Jindra.
|Re: Kopelman
Jste hnusnej Kopelman, kterej radostně kope do pracně uplácaných báboviček soudruhům z Bruslogradu.
Fuj je to!
Až vás potká souška Lejnová, tak vás plivne a kousne.
Diký díky Kopelmane, opravdu skvělý odkaz.
Krásné Vidlákovo psaní o zemědělství je tak sugestivní, že pokaždé lituji nedostatku pěstitelského nadšení, které mi – přiznávám se – úplně chybí. Ne že by to nešlo: půdu mám, náčiní také – letos jsem si koupil i malotraktor s přídavky – ale čas raději věnuji jiným věcem, než rýpání se v hlíně. Dokud svět funguje natolik, že odbornou prací v ICT etc vydělám prachy, za které lze jídlo koupit, není to právě produktivní.
Moje blondýny mají, na rozdíl ode mě, k zemědělství velice kladný vztah, obzvláště ohledně rozhovorů, plánování a sklizně – tedy pokud netrvá déle než hodinu a neprší při tom, pak se to příliš podobá práci. Tudíž tomu velice dobře rozumí, a z terasy či od bazénu dokáží od kafíčka nebo chlazených nápojů naprosto profesionálně řídit svého polního negra (mě), aby vše dělal správně a neflákal to, jak má ve zvyku. Jižanské krásky z doby amerických otrokářů by se od nich mohly učit, jak se to správně dělá.
Zjara jsem podlehl přesile a po asi pětiletém přemlouvání a šikovném odkládání vyrobil ony „vyvýšené záhony“. Ženská aktivita na nich trvala pár měsíců, pak jsem musel udělat automatický zalévací systém řízený počítačem, jinak by jim to pochcípalo. Kupodivu i něco sklidily, bylo toho relativně dost.
Zjevně se nám daří: „máme se jak na zámku, ať to trvá věčně“, protože tak drahá rajčata a okurky atd. zřejmě nežerou ani u Rothschildů, když bych spočítal náklady a podělil kilogramy…
Příští rok budu nucen přidat i slepice, po kterých blondýny touží – kolega se mi pochlubil úspěchem, produkuje jedno vejce za 250 Kč, když započítá čas a náklady – očekávám podobná čísla. Ještě asi budu muset přidat „králíčky“, když už tak už. Uvidíme, možná se dostanu s cenou králičiny pod cenu japonského hovězího Kobe.
Teď, když jsou naše latifundie pod sněhem, probíhá usilovné plánování další zemědělské sezóny. Čekám, jak to dopadne; jaké polní práce našeho polního negra (mě) příští rok čekají. V plánování by moje blondýny zahanbily i Rimmera z Červeného trpaslíka, kromě toho jsou jejich plány a grafy hezčí a barevnější.
„Nelze Fšecko přepočítávat na peníze, Harpagone“, no dobře, všechno ne; ale i gaučování má své náklady. Hodně popcornu!
Ten automatický zalévací systém, řízený PC, ten bych chtěl od zběsilého ajťáka vidět 😀
Mělo to implementován i vidlácký šestý smysl – takový ten „vypadá to, že večer bude pršet, tak pustíme nižší dávku“? 😀 Umím si představit, kolik to asi v rozumně životném provedení stálo – ceny lepších komponentů v OBI a jiných podobných marketech, jsou šílené.
Nedávno jsem potřeboval „lepší“ hadicové i kohoutové rychlospojky, rozdvojky, roztrojky, štelovací rozprašovací trysky, ventily a podobný „hadicový“ sortiment, který je schopen vydržet i víc, než pět-deset utažení a povolení na hadici.
Má to na sobě vylisovánu značku Hirschmann (podobnost s německým, zřejmě již zaniklým výrobcem anténní techniky je asi náhodná) ale jiným fontem, než původní Hirschmann, všechno je z šedého a černého, fakt hutného ABS, festovní a těžké – tak např. hadicová spojka 1/2″ – 3/4″ stála pouhých 129,-Kč. Ale vypadá to fakt bytelně, ty matice na spojkách i stahovací drápy ve spojce vypadají natolik masivně, že by vydržet mohly. Měli k tomu i hadicové elmg. ventily na 12V AC, které měly skvěle nízkou spotřebu, jen 0,25A, takže by nebylo potřeba, tahat k nim kvůli 12V tlusté kablíky – za pouhých 599,-Kč. To jsem už vzdal, ale většinu toho, co bylo potřeba na zahradní rozvod, jsem pořídil od téhle značky.
Měli tam i hadice téhle značky, žluto-oranžový gumoplast, který údajně v chladu netuhne, ale za metr 1/2″ hadice jsem fakt nebyl ochoten vysolit 69,-Kč.
Tak po příští sezóně uvidíme.
Počkám si na ten automatický kurník, řízený z PC – nakolik budou slepice spolupracovat s Windows 😀
Musím Vás zklamat, pořídil jsem to levně, jelikož tyhle věci léta nakupuji z Číny, a když něco chybí, vyrobím si to doma v dílně – 3D tisk, soustružení, frézování zvládám. Z OBI, Bauhausu, Baumaxu nebylo nic mimo 100m 1/2″ hadice, která mi chyběla a byla v akci. A odolné lepicí pásky, samozřejmě – to je nezbytné při jakékoliv činnosti… 😀
Poučil jsem se z několika knížek, které jsem měl z Izraele – tam jsou mistři v tom „kapénkovém zavlažování“, přičemž čidel vlhkosti a teploty tam mám skutečně hodně, přes jednoduchou 3-wire sběrnici. Také měřím světlo… vítr a počasí mám z domácí meteostanice – tu jsem udělal už dávno.
Měří a sleduje/řídí to několik jednočipů, to je připojené na sledovací Raspberry, na kterém jede „Fšecko vyšší“, podrobné logování a také vizualizace přes webové rozhraní. Wokenice v systému fakt nejsou…
Nemám rád Arduino a naopak trpím letitou láskou k PICům od Microchipu včetně jejich strojáku a Céčka, tudíž tam mám několik PICů z řady 12F, a jeden velký 18F. Program jsem napsal v Céčku, neměl jsem čas se hrabat v assembleru, ačkoliv na ty 12F by to bylo vhodné (původně jen 33 RISCových instrukcí, fakt krásný procesůrek), no možná někdy…
Dvířka do kurníku, řízená jednočipem a případně PC, jsem v létě dělal pro kolegu slepičáře/kachnáře. Funguje to dobře, jen jsem musel po testovacím provozu upravit nějaké časové konstanty.
Re: káčko a Teco…
Jak tady tak čtu ty vaše storky, přemítám, jestli by nebylo rychlejší a hlavně levnější vzít konev a zalít latifundii růčo.
Jen taková perlička a doplněk, který jsem tu už psal.
Příbuzní jsou doslova jak jeblí do sekaček trávy.
Takže nedávno mi ruply nervy, rozdělil jsem „společné“ výměry, aby bylo jasné, kdo za co bude odpovídat a zejména kosit.
Pak jsem přitáhl ze stodoly kosu a naklepal ji. Všichni se mi smáli.
Uplynuly dva týdny a byl jsem upozorněn, že nemám pokoseny „svoje“ dílky. Vytáhl jsem kosu a za dobu, kterou příbuzní věnovali pouze péči sekačkám (mytí, tankování, tahání z jednoho místa na druhé) jsem své dílky posekal. Kosu jsem pak otřel a pověsil ji na místo.
Úspora – náklady 0,00 Kč, bo kosa po praujcovi + dvě hodiny volného času, které bych strávil šlechtěním sekačkového zázraku.
Jelikoz mne tahani konvi neba, natahl jsem tricet metru hadice od nadrzi, na konec narazil kropitko a podoben konferencierum z dob dratove zaleval „svych“ osm x deset metru rajcat, paprik, cuket a jednoho prezivsiho melouna. Akorat jsem nejak nestihl smotat pred mrazem, takze ted mam hadici natazenou ve sklepe a az povoli, venku ji vyleju. Ale hlavne, ze jsem stihl zryt. Posledn kousek jsem doryval minulou nedeli za obstojneho snezeni 🙂
Nalejte do nádrže rum. Nemrzne, rostlinky budou veselejší a jak tvrdí Remaque – rum je sám život.
Kolik rumu na triapul kubiku? Ja jen, abych nebyl jeste nasranejsi nez kdyz mi to popraska…
Jojo, je to tak.
Kosu mám také, dokonce ji osobně vykoval můj prapradědek. Na ní mám kosiště ručně dělané od truhláře ze sousední vsi, který ještě ví, jak se to dělalo. Ale to mám jen na svátek, na běžné kosení trávy používám koupenou kosu – tuším je ještě z Ukrajiny/USSR (než se z toho stala Ruina) – která je tak hluboce kalená, že klepat nejde, je to dělané na strojní broušení na brusce. Nemluvě o jiných „Kosách“, vz. 58, což je úplně něco jiného… 😀
Sice mám na „velké sekání“ sekací traktůrek, ale obvykle to raději dělám ručně, jak píšete. Nejlepší na sekání trávy jsou koně, což také používám – známí mají koňskou jízdárnu pro Pražáky, jiní známí chovají poníky, takže nám koníky půjčují na pastvu. Na rozdíl od ovcí koně nebečí a nevyžerou trávu do zničení. A přihnojí…
Tak samozřejmě, vůbec nejde o zahradničení nebo zalévání, ale o bastlení a radost z toho…
Dobré kosy dělají/dělali slováci. Loni jsem kupovala.
Táta si pochvaloval kosy z Jugoslávie. Mohlo to být tak kolem roku 1970.
Jj – jedna jedina jahoda za 5€… to poznam 🙂 🙂 🙂 Krasna, cervena, z jednej stvrtiny zozrana slimakom….
Pestovatelske zaciatky byvavaju narocne….
Ze by blondyny cetly Leacocka? Zahradkaruv rok?
Karel Čapek v Zahradníkově roku píše, že není problém vypěstovat zeleninu, problém je vypěstované množství sníst.
Tak s tim problem nemame. Co se nesni, to se nasusi nebo zpracuje jinak.
On to konkrétně dokládal na salátu a ředkvičkách.
Do nákladů na vlastní zemědělství je zapotřebí započítat úsporu za to, co by jinak člověk utratil, kdyby záhonky neměl. tedy nejčastěji impulsivní nákupy v hytlermarketech (protože jinak by jej ženské osazenstvo někdy zaručeně donutilo k takové výpravě), fitness centrum na udržení figury, lékaře a léky, atd.
Nelze to přepočítávat jen na náklady za okurku vypěstovanou vs. koupenou. Hodně častá chyba, nezapočítat všechny benefity vlastní práce.
A co čuníka, toho by blondýny nechtěly? Čuníci jsou přece tak roztomilí, růžovoučtí, a když se jim uváže mašlička, úplně k zulíbání … :-).
Blondynam?
Blondynamo jsem ještě neviděl. Jak to funguje?
Blondynamo je nezbytná součást vyspělé chovatelské stanice 21. století pro suché letní období při výpadku elektřiny. Aby blondýnám i při výpadku fungovalo kapénkové zavlažování vyvýšených záhonů, nezbývá jim, než naskočit na k42 speciálně upravené cyklotrenažéry s výkonnými dynamy, které napájejí ŘJ Raspberry Pi. k42 určitě na havarijní situace, které by mohly způsobit úhyn rajčat, myslel a zajistil náhradní napájení. Bez elektřiny nejsou rajčata a bez rajčat není láska chovaných blondýn.
Tak tomu říkám – pokrok!
😀
…a když se jim uváže mašlička…
Blondynam?
Je to takhle lepsi?
Tak SPD představilo kandidáty do EUparlamentu. Ivana Davida jsem chtěl volit, ale teď tedy přišlo zklamání. Jako jednička je Ing. Mach, přeběhlík do různých stran, kovaný pravičák, v roce 2015 při muslimské migrační krizi nazval veřejně Konvičku a Hampla, kteří muslimskou migraci silně kritizovali a sympatizovali v tomto s programem SPD, fašisty – no a ejhle dnes za tuto nejsilnější českou fašistickou stranu sám kandiduje – ostatně peníze nesmrdí, že? Pokud se dostane, bude to je druhý turnus v EUparlamentu – kdo je 2x zvolen, tomu doživotně náleží luxusní výsluha z Bruselu. Na druhém místě I. David, na třetím místě Majerová-Zahradníková, bývalá ODSSačka, podle mě na první pohled falešná jak pětník. Po tom co skončila nedávno v české sněmovně se ještě v ochranné lhůtě hodila na více jak půl roku marod a dostávala nemocenskou z poslaneckého platu.
Ivana Davida jsem chtěl volit a podporovat tím hlasem i tenhle ksindl se mi tedy nechce.
Můžete kroužkovat…
kroužkovat je sice možné, ano, ale kdo mi zaručí, že těch kroužků bude dost na to, aby mudr. david toho zmetka před sebou přeskočil?
Přeskočil už při minulých volbách. A Blaško přeskočil z osmého místa na kandidátce.
samosebou máte pravdu a já to vím – sám jsem je oba kroužkoval. ale ono to teď není stejná situace jako v minulých volbách. tenkrát se hlasovalo/kroužkovalo v rámci jedné strany (spd), nyní se budou o místo prát strany tři (spd, svobodní a trikolóra) a nikdo nevíme, jaký poměr hlasujících jednotlivých stran bude.
A kdo vás nutí volit všechny tři?
SPD sjednocuje alternativu. To dělá i Vidlák… Uvidíme, kdo bude úspěšnější.
SPD se spojila s Trikolorou, to je dobry pocin
ale mluvit o spojovani je silne slovo, kdyz jde o spojeni s jednou dalsi stranou….
az to navrhne vsem zbylym nebo az verejne umozni kandidovat i nestranikum, jako to udelalo SNS na Slovensku, potom se bude moct mluvit o spojovani
SPD nesjednocuje vůbec nic a nikoho.
Jsou to jenom prázdné kecy a výkřiky. Kdyby došlo na činy, tak skutek utek.
Nechal se Okamura vidět, nebo se přímo prezentoval na některé protivládní demonstraci?
Tak vidíte.
Před chvílí jsem se díval na FB Kateřiny Konečné.
Ano, mluví hezky, k věci a říká i nepříjemné věci.
Ale všimněte si, že hovoří k téměř prázdnému sálu! Nikoho to, co říká, nezajímá!
Komunistka, v Bruseli obklopená zástupci zemí, které provozují drsný kapitalismus a pro které byli komunisté odjakživa nejen rivaly, ale přímo nepřáteli.
Co tam tedy jedna, třebaže chytrá holka, ale dosazená za komunisty, sama zmůže?
Na demonstraci pozvete Okamuru, ten přijde a vás hned vzápětí masná média zaškatulkují a jste vodkecanej. Přijdete o voliče, kteří chtějí alternativu, ale z nějakého důvodu jim vadí Okamura, třeba.
takže Okamura se bojí českých médií a chce napravit celou ČR i EU? jak mu máme věřit, že se nebude bát americké ambasády, evropské komise atd., když se bojí i jen českých médií?
Takových politiků je spousta skrze celou KoZa. Když bych měl střelit od boku, napadá mě ze všech nejdříve Meloni. Takže až Okamura udělá onen avízovaný obrtlík, pak ho přestanu volit. Jinak do současné doby jsou to jen klevety oposlouchané z ČT09.
Jedna věc je bát se českých médií, druhá věc je taktika a strategie. Já jsem si myslela, že jsem se vyjádřila jasně, ale asi ne.
ale to jsme v uzavřeném kruhu, protože část voličů ho nebude volit kvůli tomu strachu
Loni byl v Brně na Zelňáku, působil dobře.
ale to je normální že mají docházku jak noty na buben. To jste si ještě nevšiml?
To byste nemohl volit nikdy nikoho,jsme přece lidi a pravá zastupitelská demokracie se dá dělat jen s roboty,kam se vloží štítek a makáme a nekecáme.Stačí dát Davidovi kroužek,jako to udělám já,ne ?
Macha elegantne obtancim. MAm je zafixovaneho dostatecne z dob „svobodnych“.
U mě – co se týče Macha – totéž.
už ta skutečnost, že ho okamura dal na první místo (před „svého“ straníka davida) o něčem svědčí. ne, tohle opravdu ne. opět se ukazuje, že okamura nechce dovolit, aby mu náhodou někdo nepřerostl přes hlavu…
Teda nezlobte se, ale to jsou zase kecy. Okamura ať udělá cokoliv, tak „rádoby alternativa“ má furt kecy. To že má Okamura 12% a nic jiného na obzoru není je jedinou možnou volbou. Ostatní jsou jen komparz. To že to není ideální je pravda, ale stokrát lepší než ANO. To, že ti parchanti se spojí s ODS je jasné. Okamura je nesystémovej a o to jde. Jasná volba….teda jestli ještě nějaká bude. Ta vládní sebranka včetně agenta Pávka se postará to si pište.
já mám právo SPD kritizovat, protože jsem jeho dlouholetým voličem, když mi na mnou zakoupeném produktu něco vadí – mám ve zvyku to říkat
Vidíte – a mě by zrovna zajímal názor pana doktora Konvičky!
Vím, že sem občas zajde a jeho názoru si vážím.
Já například vůbec nechápu, proč někdo přikládá takovou váhu volbě do EUP, když fakticky jde jenom o koryta. Ti lidé, ať už jde o kohokoliv, nejsou v Bruselu schopni pro ČR udělat vůbec nic.
Jak jsem se mohl už několikrát přesvědčit, počínaje naším vstupem do EU, tak 99% Čechů v Bruselu, tam své vlasti pouze škodilo. Z poslední doby Jourová, Charanzová, Zdechovský..
Nebál bych se, nazvat je kolaboranty a vlastizrádci, co za společné peníze Evropy zrazují svou zemi.
Máte někdo něco konkrétního, čím Češi v Bruselu, pomohli svým Čechům doma?
Proč se tím vůbec zabýváme a neignorujeme to, když stejně víme, že jde pouze o koryta dotyčných?
Nebo – tou volbou se vyjadřuje to, komu Češi momentálně koryto přejí a komu ho nepřejí?
Řekněme, že to budeme brát podle „zásluh“ doma :
Co tak dobrého a prospěšného, udělal konkrétně Ivan David tady v republice, užitečného pro lidi, aby měl nárok na koryto v Bruselu? Samozřejmě, kromě populistických keců, které ještě nikdy nikomu nic nepřinesly, spíše naopak.
Ať už byl David ve funkci ministra, nebo jako poslanec ve vládě.
Ptám se, co opravdu dobrého, pro tuto zemi a její občany, Ivan David udělal?
Mohli byste mi to někdo objasnit?
Ivan David poskytuje informace, co se v Bruseli peče, a které vám tady ofiko média nesdělí. Jinak, co může sám dosáhnout? Není Gavrilo Princip.
A jsou ty informace k něčemu použitelné?
Dávají nám třeba čas, důkladně se připravit na nějaké další svinstvo, vymyšlené v Bruselu?
Obávám se, že tomu tak není.
Umím pochopit, že pan doktor David často píše tak šikovně, že lidé dostanou to, co chtěli číst.
Nějaké duše to jistě může potěšit, ale k ničemu to není.
Nějaké odpovědi na otázku, co pan doktor David udělal konkrétního pro lidi jako ministr, nebo poslanec?
Když nebudu vědět, co se v Bruseli peče, budu pak zaskočenej, až se to upeče.
Ve chvíli, kdy se jeho informace dostanou k širšímu publiku, ovlivňuje volební preference.
jestli něco z toho, co v bruseli pečou, se dovím o 2 měsíce dříve, nebo až když to schválí, je mi úplně na nic. stejně s tím nic udělat nemůžu (a dr. david rovněž), takže jediné, k čemu to vede je to, že můžu být nas…upenej o dva měsíce dýl.
„Proč se tím vůbec zabýváme a neignorujeme to, když stejně víme, že jde jenom o koryta dotyčných ?“
Přece většina voličů volby do EP ignoruje, asi si myslí to co vy a možná to i do této doby byla pravda.
Ale je to danost, která se nemůže změnit ?
Všude jsou lidi stále víc naštvaní v Polsku, Slovensku, Německu…, co když ostatní státy navolí kvalitnější poslance, kteří by i něco chtěli změnit, ale vy se budete dívat na to, jak za ČR je tam zase nějaký kretén, protože většina Čechů byla malomyslná, nebo závistivá, nebo líná využít každou, byť i malou příležitost ke změně.
Když půjdete volit do EP a dáte hlas kandidátovi, který nejlépe souzní s vašimi názory, tak poměr nákladů a ztrát je příznivý. Investujete cestu do volební místnosti a buď to udělá hodně lidí v ČR i jinde a získají sílu pro změnu. a nebo se to nestane a vaší ztrátou bude jen ta cesta do volební místnosti.
Ovšem za předpokladu, že se nebudete užírat závistí, že jste pomohl k penězům někomu, kdo přes všechnu snahu nemůže nic udělat. Ale jde o to prostě využít každou možnost, protože když to neuděláte dostanete se do fáze kdy budete vybírat jen ze špatných možností.
Ja vas chlapu, Ten ing. Mach je podivny. Ale asi to je to cesta jak se rozkrocit a sebrat i procenta od byvalych ODS a mozna sebrat Svobodnym, ale hlavne se na nej bude blbe utocit ze je dezolat…..A porad muzete krouckovat.. u voleb do europarlamentu to jde celkem snadno
Rubrika Vidlákovy peníze k nalezení zde https://medium.seznam.cz/autor/vidlakovy-penize-782. I s podávkami. Píše ji Vidlák osobně? Nebo se někdo rozhodl přiživit na jeho jménu, což by znamenalo, že se stal celebritou a influencerem?
Určitě to píše osobně, to je jasný. Jeden blog už mu nestačí. Tuhle byl prý k vidění, jak jezdí na svém elektrokole (jistě bez povinného ručení) na záhumenku a rozhazuje hnůj. Nebo to byly peníze? Vlastně ne! Už vím, rozhazoval dezinformace! V každém případě to vypadalo hrozně prorusky. A pokud nevěříte, pojídal u toho kofilu. Takže to nemůže být žádný kec, ale prostě fakta…
Tím se vysvětluje, proč jej novináři tak sepsuli na demonstraci. Bere jim živnost!
Taky jsem si toho už všiml. Jen se mi nezdá, že by „našeho “ Vidláka tolik trápilo povinné ručení na elektrokola a koloběžky.
Proto píši o možnosti, že si někdo zvolil jeho nickname, aby přitáhl čtenáře. Vidlák se stal natolik slavným, že už má plagiátora. Tedy za podmínky, že to nepíše on.
Já jsem četl od ostravského pana doktora Kubáče vidláckou elektroniku. Dávno před existencí Vidlákových kydů. Znamená to, že Sterzik sprostě záviděl a ukradl MUDr. Kubáčovi jeho blog?
Měli byste si uvědomit, že vidlák je obecné české slovo, a postupně ho použije mnoho různých lidí bez vzájemného kopírování.
Buďte trochu soudní. Vidlák není zlaté tele, je to obecné jméno, které si kde kdo zvolí pro svůj web / blog / knihu ve smyslu „amatér“.
Kdyby Sterzik psal Sterzikovy kydy, dalo by se uvažovat o ukradení. Ale protože si zvolil jméno vidlák, stejné jméno si zvolí – protože obecné slovo – ještě mnoho blogů. Nezávisle na sobě, nemusí Sterzika vůbec znát ani číst.
Možná by to chtěla trochu více selsky (= vidlácky) přemýšlet a méně osočovat. Howgh.
To, co píšete, je sice pavda, ale nahlížená jenom z té strany, která se zrovna líbí vám. Je tu ovšem i jiná stránka téže pravdy, kterou jste velkoryse přehlédl.
Dokud psal Dan Sterzik své marginální Vidlákovy kydy, byl „Vidlákem“ široko-daleko jediným a o Vidlákovi vědělo jen pár lidí, kteří četli jeho blog, a kromě nich ještě pár vepříků, kteří mu tamtéž chodili kadit. Jinak o něm nevěděl nikdo, a věděl-li, okázale ho vymlčoval.
Jakmile se Vidlák-Sterzik objevil na pódiích demonstrací a protirežimní média začala otiskovat rozhovory s ním, náhle se vynořilo několik daších Vidláků, a jako z udělání publikují zrovna v těch médiích, s nimiž je Vidlák-Sterzik na kordy. To je ale náhodička – viďte?
Můžete sice dělat hloupého – jde vám to dobře, všechna čest – ale málokdo vám to, howgh-nehowgh, uvěří, pane Ponkráci.
Takže mi v podstatě říkáte, že rozšířené slovo vidlák smí používat jen Sterzik. Jděte s tyakovým názorem do háje. Normální člov ěk to pochopí, vy asi ne – asi vám chybí zdravý selský rozum.
Až si Sterzik zprivatizuje třeba slovo okno nebo chleba, tak budete zase psát, že tato slova byla ukradena od Sterzika.
Jste vůbec normální?
Ne, to vám skutečně neříkám, to jste si k mému příspěvku dost, ale opravdu dost [(C) Václav Klaus] přibásnil.
Kam se poděl váš někdejší bystrozrak a schopnost chápat psaný text? Covid?
Já trvám na tom, když budu stejně blbnout jako Alef, že Sterzik ukradl slovo Vidlák od MUDr. Kubáče. Ten měl velmi známý vidlácký blok mnohem dříve než Sterzik. Zloděj jeden! 🙂
Kubáč používal slovo vidlák s malým v, ve slovním spojení „vidlácká elektronika“.
Sám to ve svém prvním dnešním dřístu píšete.
Zdejší Vidlák používá ten výraz s velkým písmenem na začátku, jako označení pro amatérského zemědělce.
Tak jednoduché a tolik dřístů okolo toho.
Ale vám to nedalo sem nevlízt a nezasmradit, že?
Pamatuju si tě z jiných diskusí, odkud tě odevšad vykopali pro vysírání – tak rejdíš po volně přístupných webech, co?
Trvejte. – Víte přece, jak se zpívá: trvej lásko trvej, nepřestávej trvat. Trvání je pěkná věc: Zuzana Antares kdysi na jakémsi veřejném vystoupení řekla, že zatímco muži dosahují cílů, ženy udržují trvání.
Já proti vašemu trvání vcelku nic nemám.
Pane Ponkráci,
proto jsem se zeptal. Jsou zde možnosti, že buď Vidlák píše uvedené texty sám nebo jej někdo napodobuje. Samozřejmě může, trestné to není, jen uvádí čtenáře v omyl, že se jedná o stejnou osobu. A protože se zde jdná o logo s podávkami alias dvouhrotými vidlemi, zatímco Vidlák zde používá v logu vidle do hnoje čtyřhroté, je podoba více než náhodná. Takže je blíže pravdě názor, že jde o plagiátora, než že by šlo o náhodu. Ačkoliv ani náhodu nelze vyloučit, je to velice nepravděpodobné.
No Vidlákem se n azývá i jeden tajtrlík – tak bacha na to., Zkusím najít.
Vidlákem se už dávno před Sterzikem nazývalo mnoho lidí. Jestli slovo „vidlák“ považujete za patent Sterzika – a nazýváte jiné lidi tajtrlíky – pak jste velice velice nesoudná.
Měli byste se vrátit k normálnímu rozumu.
A nebo udělat sochu svatého telete s nápisem „vidlák“ a založit sektu.
Nevěřím svým očím, jak si tu X lidí myslí, že slovo „vidlák“ smí používat jen nějaký Sterzik. Nechte si ten váš fanatismus a sektářství někam jinam.
Hele ty tajtrlíku,
pokud to domácí schválí, nebo mu to aspoň nebude vadit, tak si tady X lidí může provozovat i ten fanatismus a třeba i nějakou tu sektařinu, jak uznají za vhodné – a ty do toho nemáš vůbec co kecat, jasný? Tajtrlíku užvaněnej.
Za mých mladých let se takovým říkalo „kecáš o vodě a sám máš za ráfkem sejra“.
No já nevím, ale za ta léta co brouzdám na netu jsem na jiného vidláka nenarazila, a to vandruju kde se dá. Až včil jsem narazila a proto jsem DALA UPOZORNĚNÍ. tož tak, aby bylo jasno, protož obsahově prapodivné
Samozřejmě nejde o to, že by Vidlák (Dan Sterzik) měl na svou přezdívku nějaká práva; to jistě nemá, taková interpretace zmínek o jiných „Vidlácích“ je, mírně řečeno, nechytrá.
Jde o něco jiného: jakmile se Dan alias Vidlák stal populárním, začal dávat rozhovory a vystupovat v médiích, stal se nepohodlným; resp. ani ne tak on sám, jako přímočaré názory, které hlásá a na které kdekdo slyší. Zakázat mu to dost dobře nemůžou, co s ním?
Tedy ho pomlouvají a dávají mu nejrůznější nálepky, a aby mu „sebrali“ publikum, vyrojí se (to ještě jistě uvidíme) celá plejáda „Vidláků“, kteří budou psát neutrálně až prorežimně. Záměr je, aby si neznalí lidé řekli: tak tohle je ten Vidlák? Vždyť píše stejně jako (dosaď jméno prorežimního pisálka/politika), to nemá smysl ho číst…
Těžko říct, jestli to Vidláka nějak oslabí… já myslím, že ne, ba možná právě naopak. Je to svého druhu reklama.
Příjmení Vidlák je doloženo již z roku 1409. Dnes jej má 612 obyvatel, nejvíce v Třebíči. Potomkem manského rodu Vidláků je (mimo jiné) herec Miroslav Donutil.
Zdroj: https://dvojka.rozhlas.cz/vidlak-7712568
Tak snad když dnes nasněžilo i v Praze, bude pár dnů mráz a vlaky mohou mít hodinová zpoždění, tak si někdo rozmyslí bořit na hlavním nádraží uzavřenou halu a stavět místo ní dřevěnou pergolu za dvě miliardy.
pražští polici se řídí rozumem? zvlášť když zakázky už jsou u známých „předjednané“ 😀
Navíc si nevšimli, že jde o chráněnou památku, která se bourat nemůže. I když …
Vidláku, proč jsem to asi před chvílí vedle dopsal? O tom Rakušanovi? A předtím to dal jako samostatný koment? Nečetl jste snad toho Rakušana? Jestli ne, tak potřetí. On tyhle věci ví. Jako, co zmítá planetou. Ne, že to neví. A Vy přijdete, že kdoví, jak je to s tou klimatickou změnou. To je jako hluchej dveře! Ať si nikdo nemyslí, že když teď napadlo trochu sněhu, že jako nic není. Je! To on všem jasně vysvětlil a proto on všem teď klad na srdce, ať si od toho nikdo nic neslibuje!
Prý kořínky…, tak mu to zkuste říct. Kvůli čemu si myslíte, že musel kosmogumák do tý Dubaje? A podle Vás on jako Rakušanovi neřek, co tam musí vyřešit? Samozřejmě mu to řek! Vemte si, že britský premiér, britský ministr zahraničí a král Charles si tam kvůli tomu každej vzali jen jedno letadlo. A Vy s kořínkama??
Už sem ty dodatky dávat nebudu. Jen naposledy, Alefe, buď to nečtěte, nebo pak jen mávněte rukou… 🙂
Bodejt by si vzali vic letadel, kdyz nemohli:
„Letadlo, které mělo letět na summit o globálním oteplování v Dubaji, zamrzlo na mnichovském letišti na ranveji“
https://t.me/sharanism/23758
😅🤣To se matce přírodě povedlo.
Tak se mi zdá, že důchodci jsou pro vládu ODS&kol. totéž, co Hamás pro izraelskou vládu. Verbež, přítěž, póvl.
ještě aby ne – vykořisťovat to už moc nejde, už to neotročí na panském (alias nepracuje to), chce to dostávat důchody, nechce to předčasně chcípnout a tudíž jako odúmrť zbytek majetku propadnout kalouskovcům
Nečekala jsem, že když půjdu do důchodu, že mě tohle potká 🤔👎
Co budou ti idioti dělat až půjde do důchodu Husaková generace? Sice jich hodně odešlo na západ (pst to je tajné, se to nesmí říkat) a budou patrně brát důchod ze zahraničí, pokud tam platili daně.
Díky přírodo.
V lednu to budou dva roky co do stratosféry vyletěla obrovská kvanta vodní páry. Ta pára teď bude pár roků stínit a padat na zem jako déšť a sníh. To co teď vidíme je jen začátek.
A klima aktivisté o tom mluvit moc nebudou, ono by jim to pokazilo plány. Vodní pára se těžko zakazuje a daní.
https://phys.org/news/2023-11-massive-eruption-stratosphere-chemistry-dynamics.html
To je velmi zajímavé. Bylo to vloni v televizi a už se o tom nemluví, příčina oteplování je určena jinak.
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3521494-erupce-sopky-tonga-vyvrhla-do-vzduchu-tolik-vody-ze-mohlo-oteplit-planetu
Na východním konci nebyly švestky, jabka, třešně ani ořechy. Ani rajčata, ani okurky. Byly jen kobzole. Ale zato lesy plné praváků a borůvek, jako už dlouho ne. Spodní voda byla celý rok, pršelo tak, že nemám poryto a teď na políčku leží 45cm a sype.
K té drahotě. Mezi umělci platí: co je křivé, to je drahé. Křivák na hradě bude hodně drahý.
My jsme jablek měli hodně, i nějaké broskve byly.
Moc pěkný článek, díky Vidláku. Posun charakteru počasí zpět k tomu dřívějšímu desetiletí běžnému začal, řekla bych, s nástupem kovidu. Tenkrát se to zdůvodňovalo omezením letecké dopravy. Kéž by tento trend bez extrémů a úmorných veder vydržel.
I teď se podle všeho směr východ létá mnohem méně, takže vliv to může mít pořád. Taky se podle mě přestalo na UA sypat do vzduchu tolik chemie na rozptýlení oblačnosti, aby UA vojáci na tu ofenzívu lépe viděli, stejně jako amícké satelity. Ale to je jen má čirá metaforická spekulace.
Sice se létá na východ méně, ale spaliny a energie uvolněné ze střílení, to nemá vliv? Nebo je to marginální ve srovnáním se spalinami a teplem uvolněnými z leteckého provozu? Nevím. Jen dávám k úvaze.
Po skončení 2.světové války bylo sucho a horko. Na východě Slovenska vysychaly řeky.
Pak začalo zalesňování hor a postupně se ochlazovalo až vznikla panika, že začíná doba ledová.
Všechno to souvisí se sluncem, teď bouří a červené polární záře jsou k vidění i u nás. A do toho oslabení magnetického pole Země. A prý dostáváme z vesmíru další bomby v podobě záření.
Myslím, že ty spaliny a teplo z munice, popř. následných požárů měst, jsou v měřítku planety marginální.
Muselo by jít o termojaderné exploze, kde by šlo o obrovská množství uvolněného tepla, ale to snad nikdy nepůjde.
Letecký provoz byl před covidem tak hustý, že vytíženým jihovýchodním koridorem nad námi, létala fakt velká letadla v létě snad co 5 minut, opravdu jedno za druhým.
S covidem jako když utneš – čisté nebe, žádné kondenzačky, kdy v ještě nerozptýlených už letělo další letadlo, v noci nápadné ticho.
Pokud chcete něco změnit nemůžete blboňům každej den valit to gebule nové učivo.
Musíte nastavit nějaké potřeby (učivo), keré se bude eště zkoušet a pak bude diktát, kolik z nich gdo pobral.
Třeba takto?
https://www.survio.com/survey/d/P2C3X3H8U3R0D4V1C
Kopelman je OK.
Eště jak tam můžou přidávat ostatní svý potřeby.
A nějakej doklad.
Vidlák by se měl od vás učit.
🇨🇿 🇸🇰
Jinak relevantní jsou volby potřeb státní, obecní a nebo nějak zaměřené k tématu.
To jsem tak zkusil od pasu, jak by takové volby potřeby mohly vypadat. Aby vám tu furt někteří silnomyslní nepodsouvali své malé a velké potřeby.
Jó je to parádní, su rád že to lidi už chápou!!!
Potřeby by si tam časem stejně doplnili lidi vlastní, jak to kdo cítí, co potřebují a hned by celá vláda dostala přes rypák pořádný flákanec. Někdo by musel i pořídit ten web, platit hostingy a vychytávat chyby šablony, ale to jsem si myslel, že by vidlák se svojí reputací zvládl levou zadní.
Kór když vybírá QRkódy.
Jeho bratr nebo Alef by to zvládli. Není jisté, že by to přineslo prospěšný výsledek. Obávám se, že přeceňujete schopnosti lidí. Takto si o lidech udržíme iluzi, že jsou rozumní a volili by ku prospěchu obce a státu. Lidé většinově přeceňují svoje schopnosti i svou prospěšnost pro společnost. Stačí se podívat na jakoukoliv diskuzi zde o zásluhovosti důchodů. To je hned každý hrdina své doby, který se zasloužil o stát. Přímá demokracie je iluze.
Chci tomu věřit, v něco se věřit musí, že gdyž se lidi vrátí s nákupem z potravin, že v taškách netahají názory, propagační letáky a politická hesla, ale že fakt se snažej dotáhnout něco k jídlu.
Já letošní úrodu rozděluji na dně části.
Ovocnářská byla mizerná, skoro žádná úroda, jelikož, když kvetly ovocné stromy, tak bylo chladno (nemrzlo) a pršelo, tudíž včelky zalezly do úlů a květy nebyly opylovány.
V té zelinářské části to bylo lepší, rajčatům se dařilo, okurkám taky (nasel jsem semínka okurek z Ukradiny – přírodní, žádné F 1). Cukety i hokaido výborné.
Co mne zklamalo, tak rostlo málo hub, jelikož houby jsou děti deště a do jehličnatého lesa to potřebuje dodat najednou větší množství kapek. No našel jsem, ale oproti jiným létům jsem spíše paběrkoval.
Letošek ušel, ve sklípku dlí metrák brambor z blízké farmy (za nějaké malé koruny kilo) a kompotů až tchýně nadávala 🙂 , na půdě je metrák vlastních jablek velkých a zdravých, že by v hytlermarketu stály prémiovou cenu. Poslední rajčata došla za oknem tento týden, a to jsem ještě stihl zasadit česnek. A další stromky. Jediné co se nestihli, shrabat všechno listí, ale to už musí počkat bo 20 cm sněhu…
S tím listím jsme na tom stejně. A to se nám ještě nikdy nestalo. Máme jednu stěnu porostlou přísavníkem. Vždycky listím narveme cca 15 pytlů po 120l. Letos máme nacpanou jen jednu bio popelnici a zbytek sjel až se sněhem. Přitom fučelo a listí na přísavníku a lípě drželo jako helvétská víra.
U habrů mně to nevadí, někdy sjedou a někdy ne, ale to jsou jen malé lístečky. Přísavník má lopuchy jak tlapa od mamuta.
Já taky stihla zasadit nové stromky (jabloně, rybíz a angrešt), zasadit česnek, přikopčit keře a růže, jen jsem nestihla zarýt hnůj. Ale mám hnůj už dva roky starý, vyšeptalý, tak si myslím, že se nic nestane, když ho do záhonů dám na jaře.
Brambory od jedné sousedky jsou ve sklepě, taktéž metrák jablek. Jen nemám kyselé zelí, není, kdo by ho naložil… Džemy, kompoty, šťávy. Dokonce i perníčkový sirup! 🙂
https://i.postimg.cc/CM64NZ1K/Sn-mek1.jpg
Jen to počasí jsme u Prahy měli jiné než ve Vidlákově. V květnu vedra a tři týdny nepršelo, to samé v červenci i v srpnu. A to mám nádrž na dešťovou vodu a po zahradě sedm sudů. Takže jen zalévat a zalévat, bylo to úmorné.
Ano, vody bylo až až, že jsem ani před zimou zcela nevyčerpané jímku na deštovku cca 4 m3. A to byla léta kdy došla už v srpnu. A přitom si i děcka užila bazén snad celé léto a já i napodzim.
Jen těch meruněk bylo málo a kupodivu švestka ač nakvetla krásně, tak vůbec nic nedala. Nepomrzla, nejspíš ale v době květu bylo chladno na včely.
A ty rybízy také potvrzuji, sběr bobule je oblíbená rodinná kratochvíle, kdy dětičky zřejmě reálně uvažují o otcovraždě 😀
Ja mam letos konecne nadzemni sachtu pro ctyri kontejnery obsypanou a zadeklovanou, takze jsem se ji rozhodl na zimu nevypoustet. Uvidim, jestli budu mit na jare tri a pul kubiku nebo popraskane trubky.
Fíkovník taky neopadával. Jinak z něho je listí dost i na zateplení nějakých těch rostlin, ale letos ne a ne, až teď a to ještě pomalu, furt se to nějak drží.
Slyšel jsem, že někde v Oleksovicích letos měl nějaký místní vidlák dvě úrody brambor. A nemělo to být poprvé…
Já v posledních letech také vysazuji další várku brambor na pár záhonů v červnu a sklízím koncem listopadu,letos těsně před nástupem mrazů. Docela pěkné brambory.
Já vloni zlikvidovala záhon jahod a zasadila brambory. Byly do konci října a docela pěkné, ale nať byla slabší, byl a ně dlouhý den. Takže v srpnu byly ty na jaře vysazené a nové brambory byly až do listopadu. Letos jsem to nezopakovala, bylo v létě sucho oproti loňsku.
Vidlák se raduje a já su na-sra-néééé!!!
Posledních čtrnáct dní už začalo počasí docela haprovat, neboli mrazíky a studené větry. Větry venku, nikoli moje.
Což znamenalo „zamrzání“ horkého asfaltu v trubkách a hadicích, kterými ho pumpujeme z autocisteren do zásobníků.
Takže minulou sobotu to znamenalo, že jsem namísto hodinky procházení se okolo auta a naslouchání chodu pumpy ležel devět hodin ve sněhu pod bečkou a nahříval výpustnou trubku autogenem, abych rozpustil tuhnoucí asfaltový modifikát a zbavil se tak třiceti tun černé nádhery.
Báječný víkend…
No neber to…!
Prostě to letos přišlo dříve, než roky minulé a soudruhy cestáře to lehce zaskočilo. Leckde se rozdělané cesty letos nedodělaly a už asi nedodělají. Do jara budete láteřit, proč to ti bordeláři nechali rozkopané… Anebo se to udělá při nějaké oblevě a za dva roky si dáte repete, protože nový koberec půjde do řiti tak nějak mnohem dřív…
No, hlavně že se nám globálně otepluje, člověk je hned klidnější, když si přečte, co si má vlastně jedině správně myslet…
Tak soudruhy pošlete tam kde slunce nesvítí, podle normy se balená štěrkodrť se může podle normy pokládat jenom když je +5°C a teplota pod tihle hodnotu neklesla nejmíň tři předchozí dny ani v noci.
Re: PzV
Vy jste ňákej postiženej, že jo!?
TVL celoroční prémie a vy tu otravujete s pěti stupni…
Jinak já jsem vozič, nic jiného, co kilák to necelé tři koruny a nic k tomu. Když jich neuděláte 600 denně, je to o ničem…
Targusu, tam u Vás fakt není jiná práca, co byste mohl dělat? Manuálně zručných lidí, je přece zapotřebí všude! Není Vás u kulaté lopaty škoda?
Kór dneska, kdy sněhová vločka umí akorát blbě kecat v mekáči, šmatlat po skle, nebo za fotrovy snadné peníze skupovat kokotiny ve značkových obchodech.
Re: Teco…
Bohužel vlastním špatný rok výroby.
Ale abych jen nebrečel – teď se mi na můj inzerát ozval pán.
Prý urgentně potřebuje dva automechaniky na nákladní auta (paráda, to by šlo).
Měsíční plat 25 brutál.
Akorát nevím, jestli je těch pětadvacet na prdel, anebo na účet.
Otázka – vstal byste dva a dvacetkrát ve čtyři ráno za necelou dvácu?
Jo. Vyčural a lehl zpátky