22 listopadu, 2024

Co když…

V jednom musím souhlasit s lidmi kolem Bašty – předvolební průzkumy stále méně odrážejí realitu a stále více slouží jako další prostředek pro mobilizování voličů. Pokud vím, právě u volby prezidenta byly předvolební modely vždycky nejméně přesné a málo předpovídaly skutečné volební výsledky. Kolega Vlk by vám asi dokázal říci, která agentura byla nejlepší a která nejvíce vařila z vody, ale pokud si to dobře pamatuju, žádná velká hitparáda to při minulých volbách nebyla.

Já osobně ani nemám žádnou velkou důvěru ani k sázkovým kancelářím. Tvorba sázkových kurzů se nedělá tak, že by tam seděli nějací zkušení politologové, kterým by majitel tak moc věřil, že by si na jejich odhad vsadil vlastní peníze. Kurz se prostě neustále upravuje podle sázejících. Čím více lidi sázejí na Danušku, tím nižší kurz. Čím méně sázejí na Baštu, tím vyšší kurz. Výpočet kurzu je vlastně celkem jednoduchý – příjmy od všech sázejících musejí převýšit vyplacené výhry ať to dopadne jakkoliv.

Sázkové kurzy jsou sice hezký průzkum veřejného mínění, ale neříkají nic o skutečných voličských preferencích. Jen nám říkají, jak si sázející myslí, že dopadnou volby. I zde může (ale také nemusí) dojít ke značným výkyvům. Jediné, co je jisté, je to, že sázková kancelář neprodělá. Pokud se chcete bavit sázením, myslím, že pořád platí staré dobré pravidlo, že když všichni sázejí na favorita, vsaďte na outsidera. Pokud outsider náhodou vyhraje, výhra bude velká a vaše náklady malé. Ale nic víc se z toho vyvozovat nedá.

Když si přečtete procenta, která jsou v průzkumech přisuzována jednotlivým kandidátům, tak dojdete k tomu, že čtyři líbodémo kandidáti dají dohromady skoro 70% hlasů. To jako fakt? V době, kdy se všechno rapidně zdražuje, kdy na demonstrace přicházejí i lidé, které by to předtím nikdy nenapadlo? V době, kdy lidé netopí a neohřívají vodu, protože na to nemají a kdy se propadají do bídy? Jedny průzkumy říkají, že vládní podpora je na historickém dně, ale vládou podporovaní kandidáti na prezidenta posbírali dvě třetiny hlasů?

Mňo, myslím si o tom svoje…

Já ještě minimálně týden počkám s nějakými doporučeními. Ono se ještě hodně stane. Budou nějaké ty televizní debatičky, bude henten soud s Babišem, málo kandidátů nám odstoupilo předem… podle mě nás ještě ledacos z toho čeká. Nebudu proto předbíhat událostem. V této chvíli si ale stále myslím, že Bašta uspěje o něco lépe, než mu předpovídají průzkumy a Babiš o něco hůře, než mu předpovídají průzkumy. Zároveň zjistíme, jak moc těmto průzkumům věří evropsky hodnotní kandidáti. Jestli nám Hilšer s Fischerem včas odstoupí, tak víte, že všechny ty Mediany a Kantary lžou víc než kdy jindy. Letos si myslím, že kavárna nebude chtít zopakovat chybu z posledních voleb, kdy proti Zemanovi vybrali jen jednoho protěžovaného protikandidáta. Musejí mít dva a zařídit, aby ve druhém kole nebylo žádné překvapení.

Dnes si jen krátce probereme, co podle Vidláka bude plynout z volebních výsledků, bez ohledu na to, kdo nakonec tím prezidentem bude:

U Babiše je to celkem jednoduché – hraje o potvrzení svého statusu strany pro všechny. V posledních volbách dostalo ANO skoro 30% hlasů a podobně vycházejí preference i v současných průzkumech. Pokud by Babiš posbíral všechny hlasy lidí, co volí ANO, tak je v podstatě zaručeně ve druhém kole. Volební výsledek kolem třiceti procent by potvrzoval, že Babiš je stále impozantní politickou silou a navíc munice jeho protivníků (pomocí soudů, majetkových deliktů a zneužívání jeho syna) postupně ztrácí na účinnosti. V takovém případě může být Babišovi skoro jedno, jak dopadne druhé kolo. Každé procento nad třicet bude výhružným mementem celé pětikoalici, že jednou budou volby a pak to strašně schytají. A nemyslete si, v ODS i v KDU je spousta dobře živených pykniků, kteří si budou umět spočítat, že si jejich teplá křesílka brzy vezou lidi od Babiše, pokud Péťu neodstaví.

Naopak, každé procento pod třicet je potvrzením, že ANO ztrácí svoje kouzlo a pokud u Fialenka ještě víc přitvrdí, víc toho zcenzurují a víc se postarají o Péťovu mediální chválu, mohou Babiše dostat na kolena. Také by se ukázalo, že u nás prostě není možné být tatíčkem Masarykem pro všechny a nevyhranění středoví voliči sice jsou důležití, ale na spolehlivou kampaň to prostě nestačí. Andrejko by se musel začít o to více rozkračovat směrem k SPD a alternativě, protože jinde už hlasy nesežene. Je ale také možné, že by mu to stejně nepomohlo.

Ať tak či onak, tyto volby by měly být pro Babiše posledním lakmusovým papírkem, zda má či nemá cenu, pokoušet se o stranu pro všechny a zkoušet se přiblížit nadpolovičnímu volebnímu vítězství.

Zajímavá je situace u Bašty. SPD má podle průzkumů už preference okolo patnácti procent. Už nejsou daleko od preferencí KSČM z doby, kdy právě Vojta Filip byl ztělesněním protestních hlasů v této republice. Pokud by Bašta posbíral patnáct procent hlasů, tak by se sice stejně do druhého kola nedostal, ale Okamura by měl nabito pro svoje heslo, že SPD je jediná skutečná echte opoziční strana a všichni ostatní jsou jen užiteční idioti, kteří SPD okopávají kotníky a promrhávají voličské hlasy. Každé procentíčko nad patnáct procent znamená, že Samuraj má se svojí koncepcí od začátku pravdu.

Baštův výsledek mezi deseti a patnácti procenty znamená, že SPD zvládla komunikaci se svými věrnými, dokázala je zmobilizovat a přesvědčit je o své pravdě. To není málo. Okamura by tak měl svojí politickou budoucnost zajištěnou, mohl by si dovolit lecjaké „politické úkroky“ a jeho voliči by ho za to neobvinili ze zrady. SPD by stále byla silnou protestní stranou, kterou nikdo reálně neohrožuje.

Pokud ovšem Bašta bude mít méně jak deset procent, tak to znamená, že protestní voliči jsou sice schopni volit Okamuru, protože bude házet písek do soukolí vládní mašinérie, ale jinak nevěří, že by Okamura chtěl jednou převzít odpovědnost za tuto zemi. Pokud ani standardní elektorát SPD nebude volit Baštu, tak se kdykoliv může stát, že nebudou volit ani Okamuru.

Jací jsou voliči SPD? Věří Okamurovi, že to myslí vážně, nebo si myslí, že SPD je jen politicko-podnikatelský projekt? Prezidentská volba jednoznačně ukáže, kolik lidí věří v SPD. Pokud se ukáže, že Bašta dosáhne fakt jen těch 3,5% dle průzkumů, tak je to důkaz, že těch milion propadlých hlasů a dalších půl milionu hlasů SPD v podstatě leží na ulici. Být Okamurou, fakt bych přemýšlel, jestli stojí za to jít do voleb, které nemůže ani teoreticky vyhrát, ale může celému národu ukázat takřka ohnivým písmem, že SPD je „jen“ prostestní strana, která žije z toho, že to ostatní dělají blbě, ale nic jiného nenabízí. Pokud Bašta dostane deset procent, je všechno v pohodě, ale pokud dostane míň, budou mít nabito ti, kteří tvrdí, že SPD je za zenitem. Kolik opravdu dostane?

Pokud Petr Pavel a Danuška spolu dostanou víc než 50% hlasů, tak zapomeňte na jakékoliv vítězství Babiše, i kdyby se do druhého kola dostal. To by byl takřka dokonalý důkaz, že Fiala je v očích nadpoloviční většiny národa geroj, který dělá všechno dobře. Pětikolka ve volbách neměla většinu. Zvládla to jen díky volební matematice, která jim přihrála půlku propadlých hlasů, které by jinak nikdy nedostali. Kdyby dva kandidáti pětikolky dostali víc jak polovinu, tak Fiala posílil a ne oslabil. Ne, že bych této variantě nějak moc věřil, ale pokud nastane, budu ji takto posuzovat. Myslím si, že Fischer s Hilšerem odstoupí, protože skutečně existuje šance, že to zabrání Babišovi v postupu do druhého kola a pokud se tak stane, bude mít Fiala další důkaz, že jsou s ním lidé i přes těžkou situaci spokojeni.

Každé procento pod padesát pro Pávka a Čapuši je zároveň nespokojenost s Fialou. Osobně bych si myslel, že pokud do druhého kola postoupí Pavel a Babiš, tak je to pro Babiše hratelné, pokud součet Pabla Nerudové bude do 45%. Pokud bude mít 45 – 50%, tak to vidím dost nejistě a pokud bude nad 50%, tak Babiš zvítězí jen díky nějaké mimořádné okolnosti. Pokud s Babišem postoupí Nerudová, tak by se musel Pávek pochlapit a Nerudovou nepodpořit, aby mohl Babiš vyhrát. Ale to neudělá.

V této chvíli si stále myslím, že Babišovi bude na druhé kolo chybět nějaké mizerné jedno nebo dvě procenta a Bašta bude úspěšnější, než to teď vypadá. Ale druhé kolo bude souboj mezi Nerudovou a Pavlem.

Za týden si řekneme, jak se to posunulo.

212 thoughts on “Co když…

  1. Přece si může volit kdo chce, koho chce, z předem schválených vítězů cizí vrchností.
    Já dneska volím srnčí kýtu, prošpikovanou špekem, se svíčkovou – nebo srnčí ragú. Důchodci nemohou pořád kupovat v německých obchodech za německé ceny s českým důchodem.

    1. To je krásné téma!
      Já dělal na Nový rok srnčí hřbítky. Protknuté slaninou a připravené na grilu. Povedly se – s jemnou opečenou kůrčičkou a uvnitř červeno/růžové. V závěru příravy potřené trochou brandy (gruzignac) a obalené v hrubě mletém pepři a divokém koření „Hubert“ (z Koření u Antonína v Dominkánské). Solit jen mírně, spíše až na talíři.
      Brusinky.
      Chateau Paveil de Luze 2014 (margaux).
      Na závěr palačinka (se zb ytkem těch brusinek).
      Kéž by to platilo – jak na Nový rok, tak po celý rok.

      1. Re: Godot, Ládik!!!

        Hmm, já mám dnes k obědu čočku. A jelikož je párek drahý, tak si ho na chvíli vytáhnu z mrazáku a pak ho dám zase zpátky.

          1. Targus neumí šetřit energie.
            Jinak by si párek ofotil a vyhodil.
            Stejně to bude muset udělat, až přestane jít proud.
            A pak mu nezůstane ani ta fotka.

            1. Kdyby ho dal sežrat psovi, tak by pes přibral.
              A psí pečínka v případě hladu je dobrá věc.
              🤔🐶

    2. Aniž bych chtěl být jakkoli adresný, vzpomněl jsem si na jednoho kamaráda, jehož oblíbené rčení bylo „pak nemáš bejt blbej, když tolik žereš“.

  2. Tyhle volby jsou vůbec plné paradoxů. Po více jak třiceti letech jsme se vlastně dozvěděli , že proklamace o tom jak patříme na západ a jak pošleme komunisty a jejich sympatizanty do věčných lovišť pohádka. Vlastně jsme se dozvěděli , že stranické knížky ,Stb a komunistické praktiky nejsou žádným strašákem pro naši vykřičenou pravici , že to naši pravicoví soudruzi posunuli o level výše a že nýmandi a korupčníci vytvořili k obrazu svému i novou voličskou skupinu , která se nechá dosti snadno ovládat.
    Asi jsem padlý na hlavu , že chci volit Baštu , který jediný z kandidátů nemá za sebou tak skandální minulost , jako ta profláklá trojice , za kterou se táhne rudá minulost násobená křiváctvím a podvody .
    Už mě vážně nebaví poslouchat kecy , že když budu volit Baštu , tak je to marný a že mám volit menší zlo. Nebudu , protože nemíním rozlišovat mezi malým křivákem a velkým gaunerem , menším či větším podvodníkem.

    1. Už jste to tu napsal asi padesátkrát, Milane. Tak volte Baštu, je to vaše věc. Ale proč musíte svůj výběr stále obhajovat?

      1. Alena Z. napsal:3 ledna, 2023 (9:52)

        Tak asi nechápu , jak je možné si vybrat mezi třemi kandidáty z nichž jsou všichni pravej a nefalšovanej povl.

      2. Tedy, s dovolením…
        Že jiní obhajují zase svůj výběr, vám nevadí?

        Baštův projev jsem si právě poslechl s neshledal jsem na něm nic diskvalifikujícího.

        Kdo myslí, že Bašta je kvůli svému způsobu mluvy nevolitelný, ať si koupí vstupenku do cirkusu nebo Ajn Kesl Buntes.

  3. To, že volič v teto společenské situaci musí vybírat mezi Babišem a Baštou je uměla past na voliče!
    Tyto dva mají povinnost a možnost koordinaci postupu tuto past odstranit!
    Neučiní-li tak, bude to jejích totální selhání… nebo záměr…
    I v tom nejlepším ani jeden z nich neunese samostatně zátěž/břemeno výhry…

  4. Děkuji Vidláku, že jsme si zopakovali sčítání a odčítání. Jen stále dokola mrskat integrály již nebylo to pravé.

    1. Na té rodinné fotce dali ty nejvíc nenáviděné úplně na kraj a nulitní Sobotka ani nedorazil. Ten by stál asi uprostřed.

  5. Ne. SPD budu zase volit, ale Baštovi to nehodím, neb je bez šance, prostá matematika a to o tom menším zlu. To už řekl Kobza po minulých volbách, že propadlo 1 000 000 hlasů, proč by to měl být zrovna ten můj…

      1. Ta vaše vyčůranost vás už dohnala. V posledních volbách.
        Díky ní vládne 5 koalice.

        Přesto chcete udělat stejnou chybu i podruhé.

  6. Co když …

    Co když by mohli volit Baštu ti,kteří si myslí ,že „své syny jim nedám“.
    Bašta by takovým mohl splnit jejich předsevzetí.Možná ,že by vyhrál v prvním kole .

      1. Chtít nestačí,měl by jste konat,pravda je jistá ,že se něco chystá,říká se ,že štěstí přeje připraveným.

          1. Možná není připravený ale je nejpovolanější …
            Co se týče„štěstí přeje připraveným “ to mělo být štěstí otců a dědů – své syny jim nedám – při volbě protiválečného Bašty když to prozatím vypadá,že by mohla letos proběhnout mobilizace,kterou by Bašta prezident zarazil pokud by to bylo ústavně-právně možné.
            Samozřejmě, je mnoho proměných a tak nesundavejme kalhoty je-li brod daleko .
            Bude to štěstí nebo smůla?

            1. § 23
              Mobilizace ozbrojených sil
              (4) Mobilizaci ozbrojených sil nařizuje a zrušuje prezident republiky mobilizační výzvou na návrh vlády. Mobilizační výzvu vyhlašuje prezident republiky prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků.
              Bez prezidenta nelze mobilizaci vyhlásit.
              Dá se to ale obejít povolávání vojáků v záloze do mimořádné služby tzv. částečnou mobilizací.

  7. Problém je ten že méně informováni lidé nechápou volbu Nerudove nebo Pavla jako podporu Fialy. Trochu jsem prodiskutovala s příbuznými. To pak staví tyto výpočty na hlavu.

  8. 2 kola v přímé volbě jsou jako 2 výbuchy ve Vrběticích. K čemu je druhé kolo??? Když přímo, tak rovnou. Jinak je to fraška.

    1. Ládík: Potom by vyhrál někdo s 20 % hlasů, koho většina lidí nechce. Je devět kandidátů, nemusel by mít nikdo přesvědčivou většinu v prvním kole.

      1. Vyhrál by první. 5kolka by potom nestavěla 10 ratlíků a spd baštu. Byl by tam Foldyna. 2kolová volba je účelová, podvraťácká. Ať si lidé hrají.

  9. Telegram:
    Dmitrij Soin, špecialista na psychologické a informačné operácie, veterán špeciálnych služieb:

    „Mnohí nechápu akútnosť okamihu a redukujú to, čo je na vojnu proti Ukrajine a nacistom alebo možno na bitku o „ruský svet“. Všetko je to pravda. Ale v skutočnosti je to boj o civilizačnú voľbu.

    Rusko, keď sa hlásilo k tradičným hodnotám, tradičným náboženstvám, rodinným hodnotám, sa postavilo proti stratégii globalistov zjednoteného sveta. Teraz je Ruasia prekážkou. A práve na tom by sa malo zakladať posúdenie rozsahu toho, čo sa deje, jeho pravdepodobného trvania a akútnosti. Ukrajina je len bojisko.“

    Sme svedkami totálneho kompromisu regionálnych lídrov. Na prvé pozície v rôznych krajinách sú volení rôzni čudáci alebo nejakí „originálni“ starci ako Biden. Tiež ľudia typu Macrona alebo komici ako pán Zelenskij a pod. Prečo sa to robí? To preto, aby sa skompromitovala samotná myšlienka národného vodcu. Dnes je tam, zajtra nie. Ľudia na neho okamžite zabudnú, pretože sa objaví ďalší. Ide o prípravu na prechod na globálny systém riadenia

    Dôležitým detailom tejto stratégie je, že osoba je privedená k moci už s mnohými vážnymi kompromismi. Osoba sa dostane k moci, nastane eufória zo zmeny moci a po krátkom čase sa objavia škandály spojené s touto osobou. Okrem Zelenského si vezmime Bidena. Ako dlho trvá škandál s jeho drogovo závislým synom? Rovnaký reťazec udalostí sa deje s európskymi lídrami. Obyvateľstvo by si malo myslieť, že im vládnu nejakí idioti, sú blázni a je v poriadku sa s nimi rozlúčiť.

    1. Každé náboženstvo, ktoré neuznáva pravidlá hry: pravidlá transgenderizmu, transkulturalizmu, bude odsunuté na vedľajšiu koľaj. Sú na to tisíce mechanizmov, vrátane represívnych ako na Ukrajine.

      Ďalším aspektom procesu globalizácie je deštrukcia národných duchovných systémov. Pozrite sa, koľko kompromitujúcich materiálov sa vylialo na katolícku cirkev. Urobilo sa tam obrovské dielo. Katolícka cirkev je teraz spájaná s pedofilmi, korupciou, maniakmi. Toto sa neustále propaguje! Teraz vidíme, že veľa kostolov bolo ponúknutých na predaj, ľudia ich jednoducho prestali navštevovať!

      Došlo k pokusom zdiskreditovať ruskú pravoslávnu cirkev. Obrovské množstvo kompromitujúcich materiálov sa vyrobilo a umiestnilo na internet v rôznych médiách a pod. Robí sa to preto, aby ľudia prestali chodiť do kostola aj v Rusku.

      To platí pre všetky svetové náboženstvá. Ľudia si majú myslieť: Prečo musíme chodiť do kostola? Prečo musíme ísť do mešity? Prečo musíme ísť do budhistického alebo hinduistického chrámu, ak to všetko zvládneme aj bez neho? Bude tam nejaká elektronika, prispôsobená pre internetové náboženstvo s niekoľkými všeobecnými postulátmi a bude to stačiť!

      To isté sa deje s politickými systémami: vodcovia strán sú tiež blázni. Strany nemajú dôveru obyvateľstva. Ľudia chápu, že strany sú vytvorené s cieľom zarábať peniaze a prať špinavé peniaze. Gigantický mediálny priemysel na tom pracuje. Špeciálne služby, vytvorené nadnárodnými korporáciami, vymýšľajú špinavé kompromisy na všetkých, aby ľudia nakoniec videli, že všetci sú pošpinení, prepáčte, do riti, a nikomu sa nedá veriť, nikoho netreba sledovať. že všetko je prázdne a averzívne. Vtedy globalisti ponúkajú pomocnú ruku.

      1. Táto vojna sa používa aj na agendu. Obraz maximálneho zničenia a straty by mal zdôrazniť, že národné vlády nemôžu plniť svoju funkciu nastolenia mieru, harmónie a vzájomne prospešných vzťahov. Preto by ich mala nahradiť globálna vláda, ktorá to všetko dokáže.

        V psychológii existuje myšlienka negatívneho a pozitívneho posilnenia, pričom negatívne posilnenie je oveľa silnejšie. Strach zo smrti, strach z choroby, zo straty milovaného, strach zo straty postavenia a peňazí – cez tieto strachy dokážeme s ľuďmi čokoľvek.

        A keby sme to vysielali cez všetky médiá: internet, televízia, rádio; ak ľudí strašíme hromadnou smrťou, hladom, ničením, krvavými vojnami, potom to začne produkovať obrovskú úzkosť a strach. Strach je nevyhnutnou podmienkou pre vybudovanie nového svetového poriadku: úplná kontrola bude vysvetlená strachom.

        Ale plánovanie je jedna vec a realizácia druhá. Teraz je tu Rusko ako hlavný kameň úrazu, ktorý tieto plány narušil. Je logické očakávať od globalistov agresívnejšie správanie.

        Boj je stále tvrdší; vyžaduje si to stále viac úsilia. Samozrejme, na Západe sú ústredným hráčom Spojené štáty americké. Západ zhromažďuje každého, koho možno zhromaždiť protiruskou rétorikou. Otvorene hovoria, že Rusko spochybnilo zavedený svetový poriadok – to sú oficiálne vyhlásenia. A druhým posolstvom je, že Rusko by malo byť za to potrestané, malo by utrpieť strategickú porážku a niektorí dokonca hovoria, že Rusko treba rozobrať.

        Jeľcin dal Západu jasné záruky, že Rusko nikdy nebude vzdorovať západným záujmom. A teraz proces obrodenia Ruska vníma Západ ako podvod.

        Dmitrij Soin, špecialista na psychologické a informačné operácie, veterán špeciálnych služieb

  10. SPD mělo nominovat na prezidenta Foldynu.
    Ten by pořádal spanilé prezidentské jízdy s Nočními vlky… v čele Foldyna na Harleyji, vedle něj Alexandr Zaldostanov přezdívaný Chirurg, šéf Nočních vlků, na mašině velké jak kráva a za nimi dunící konvoj jezdců v kožených stejnokrojích…

      1. On by totiž byl kdokoli z opozice asi lepší, než Bašta.

        Udělejte pokus.
        Dejte shlédnout novoroční projev Bašty, člověku pod 30 a zeptejte se ho, jak na něj řečník působí a jestli by Baštu volil?!

  11. Co si budem povídat, ty pravomoce presidenta sou u nás jaký sou a i s těma ústavníma soudcema, jak děla tehdá naše Samková, to tak žhavý taky nebude, neb se současným Senátem si president Babiš či president Bašta ani neškrtnou, když o těch ostatních ani nemá cenu psát!

    Takže tu důležitost presidentský volby vidím pouze v tom, že se mimo cinklý průzkumy ( /*) dozvíme, jak na tom je se současnou oblibou u debilů kazišuk Fiala a spol., nic víc a nic míň.

    Babiš (případně Bašta) si s pravomocema presidenta nebudou vědět rady, nebo lépěji řečeno, nebudou chtít vědět rady, když na vlastní bulvy viděj, kam to dotáhl Zeman (kterej to s těma zvyklostma/nezvyklostma blahý paměti uměl jako žádnej jinej, žejo?), protože sami viděj ty hořký Zemanovy konce a jak tu republiku vlastně ruku v ruce s těma kazišukama přivedl na buben.

    Takže abych řekl pravdu, nechápu, co si od volby presidenta vlastně kdo slibuje, když už i debil chápe, že se o nás rozhoduje úplně někde jinde a ty dva B & B s tím stejnak nic nenadělají, i kdyby se postavili na hlavu.

    Ale jak sem už psal, hodím to Babišovi ze dvou důvodů. Jednak jako jedinej splnil sliby daný učitelům a za druhý bych velice rád viděl ten biják, jak se zvolením Babiše celá ta pětikolka posere ( /*= ale to vlastně taky nehrozí, neb už klasik řekl, že důležitý je, kdo ty hlasy sčítá a přiznejme si, že oba B & B tady tahaj za ty kratší konce provazu).

    Takže to je v háji, ať se na to díváte z jaký chcete strany … a to i kdyby nějakým zázrakem jeden z těch dvou B &B na presidenta dosáhl.

    1. I kdyby lidi hodili babišovi nejvíc, sčítací algoritmus bude mít strop 49. Rozhoduje protektor, ne otrok.

      1. … asi tak nějak to bude … a k tomu ještě ta datová schránka … pak nás Válek s Rakušanem ještě ze zákona povinně vočipuje … a budeme to mít kompletně vymalovaný… kurva už!

        1. Mezi námi – diskuse by se od mrtvých věcí měla stočit ke včerejšímu 2hodinovénu Vidlákovu rozhovoru na Slobodném vysielači, který byl 1000x podnětnější, než chodit s kapátkem živé vody vlhčit baštu.

          1. Ládik!!! napsal:
            3 ledna, 2023 (8:02)

            Naprostý souhlas, ale chtělo by to umístit na viditelné místo, kolik lidí to bude hledat v Archívu Slobodného Vysielača?

            Kde to ještě není.

          2. „než chodit s kapátkem živé vody vlhčit baštu“

            i kdyz se to zrovna nerymuje, tak se basnik nezapre 🙂

  12. „Baštův výsledek mezi deseti a patnácti procenty znamená, že SPD zvládla komunikaci se svými věrnými, dokázala je zmobilizovat a přesvědčit je o své pravdě.“

    Skutečně, Vidláku? A jak byste se vyrovnal s výsledkem pro pana Baštu podstatně méně příznivým, který by však neměl vliv na voličské preference SPD do PS?

    Řekněme si to na rovinu – příliv voličských hlasů pro pana Baštu nevyhnutelně znamená odliv hlasů pro pana Babiše, a tedy i riziko, že se ve druhém kole o prezidentskou sesli utká bývalý komunistický oficír, dnes v jiném kabátci, se současnou prodejkyní vysokoškolských diplomů, byť mladou a pohlednou (aspoň to o sobě tvrdila).

    Je mi líto, ale pana Babiše z předloženého výběru považuji přece jen o drobátko menší zlo, mimo jiné v naději a víře, že se neohne, a v případě zvolení nepotopí své hnutíve snaze vlichotit se pětislepené kolaborantské a vlastizrádné verbeži.

    Volil jsem SPD. Budu volit Babiše. Bohužel.

    1. U mne to samé. Jsem volič SPD a Babiš je pro mne menší zlo, které má slušnou naději na druhé kolo a tak můj hlas dostane. A to musím říci, že ani pan Bašta není pro mne nesympatický.

      1. Menší zlo, tak připomeneme některé méně známé výroky a činy
        – V březnu 2015 Babiš přirovnal anexi Krymu Ruskem k zabrání Sudet na základě mnichovské dohody v roce 1938 a uvedl, že nesouhlasí „s rozdělením Ukrajiny na dvě země
        -Podle Babiše je Jeruzalém hlavním městem Izraele a měly by být uznány hranice vytvořené po šestidenní válce v roce 1967
        -Babiš je proti vystoupení Česka z Evropské unie a uvedl k tomu: „Jsme pevnou součástí Západu, jsme členy v EU a jsme spojencem v rámci NATO, a to nikdo nemůže zpochybnit. Pokud někdo mluví o czexitu, tak ohrožuje naši budoucnost.
        -Dne 26. března 2018 rozhodla vláda v demisi pod Babišovým vedením o vyhoštění tří ruských agentů s diplomatickým statusem v návaznosti na útok proti Sergeji Skripalovi a jeho dceři, který se odehrál ve Spojeném království.
        -V říjnu 2018 odmítl stažení českých vojáků z války v Afghánistánu, protože podle Babiše „teror by se pak přenesl do Evropy.“
        Fakt věříte tomu, že nevyhlásí mobilizaci?

    2. Re: C-R

      Bába se ohne. Na to vezměte jed.
      Bába je možná ochoten bojovat za Agrofert, a to do určité míry. Dál ani krok.
      Přes nádražíčka typu Vrbětice vlaky neprojedou.

        1. Re: dexx

          Co se týká vrbětických vlaků, asi tolik.
          Kdyby měli Chlastáček a Bába alespoň kousek rovné páteře, hodili tenkrát na sobotní tiskovce veřejně před kamerami ručník do ringu a dnes by byli bráni za vítěze.
          Nebylo potřeba nic, než říci – v souvislosti s Vrběticemi je na mne činěn nátlak, jdu z kola ven, myju si ruce, jako onen pověstný Pilát.

          Bohužel nad státnickým přístupem zvítězila starost o konto v bance – jako skoro vždycky, že…

          1. To zalezi na uhlu pohledu.
            Znacka cast (vetsina?) spolecnosti naopak dnes bere Babise a Cerveny svetr za viteze.
            Baba ma dal svych 30% jistych a Agrofert porad sype.
            Oranzady jsou sice pod drnem, zbyva jeste prosustrovat nemovitosti, ale Hamajda se nema vubec spatne.
            Dostal pasalik s nazvem Místopředseda sekce obranného průmyslu HK.
            A tam se uz od dob Kalouska toci/ztraceji velke penize.

            Pokud by se zachovali podle vas, a rekli vsem na kameru, jak se veci maji, tak uz jsou davno v lochu.
            Jenom si vzpomente na Koristku, jak ho rozkulacili. A to byla v porovnani s Vrbeticeni prkotina.

          2. Nikdo z nás neví, co bylo v banku. O co se hrálo. Nikdo z nás neví, když už USáci hru rozehráli, jestli se dalo z rozjetého vlaku vystoupit.

            Jsou figury ve hře, kdy padá každá zásada. I já ty figury mám.

            Proto nikoho odsuzovat nehodlám.

            PS:
            A je rozdíl, když je někdo k něčemu donucen X dělá protektorovi, co na očích vidí, dobrovolně a dokonce, jde u vlastní vůle nad rámec požadovaného.

            1. Re: dexx, sakura

              Dobrá, bylo možno použít jiný přístup, než ten, který jsem popsal a který předvedl v praxi jistý politik docela nedávno v Rakousku – Sebastian Kurz.

              Oba šašci – pardon – politikové mohli jednoduše „onemocnět“.
              Neboli jasný vzkaz soudruhům protektorům – sežeňte si JINÉHO ŠAŠKA!!!

              1. Historický příměr:

                Když sultán Sulejman táhl na Vídeň, měl s sebou srbské křesťanské minéře. Účastnili se boje proti křesťanům proti své vůli. Umírali proti své vůli.

                A to vše proto, že pokud by odřekli, zběhli nebo práci sabotovali, byly by brutálně mučeny a zavražděny jejich děti a ženy. Ale také rodiče, bratři, sestry, bratranci, sestřenice, strýci, tety…
                Děti by svého otce proklonaly, že je přivedl na svět. Slimáci tohle dobře uměli a umí.

                Nezběhl ani jediný! A vsadím se, že ani jediný se nehodil marod…

                Odpůrci irácké války, odborníci na chemické zbraně, umírali v Británii i v USA. Na UA po převratu vyskočilo z okna, beze svědků, několik zákonodárců, právníků a novinářů. Jiní zmizeli nebo měli nehodu.

                Prostě nevíme, co bylo v banku.

                1. Re: dexx

                  Za sultána Sulejmana se vystavovaly neschopenky?
                  To jsou mi věci…

                  S tím mizením a vyskakováním z oken asi tolik. Nikdo z dotyčných, který byl vyskočen, se marod nehodil, případně nezdrhnul do klidnějších krajů.
                  Pochopitelně alespoň zpočátku nikdo z nich nevěděl, kam až je ochotna a schopna zajít SBU.
                  A souhlasím s tím, že ze dne na den se zdrhá hodně blbě.

          3. Podobně jako V.Klaus s Lisabonskou smlouvou. Kdyby ji nepodepsal a byl odvolán či abdikoval, zvítězil by nejpíš v letošních prezidentských volbách v prvním kole.

    3. Já si nemyslím, že volba Bašty odebere hlasy Babišovi. Proč taky. Babiš má své příznivce a ty ho budou volit, nebudou se rozhodovat mezi nikým jiným. Prostě Babiš. A milion propadlých hlasů NIKDY nebude volit Babiše. Nedali mu to v parlamentních volbách, nedají mu to ani teď.

      A když chceme počítat, tak máme cca 8,3 mil voličů, při účasti 65%, je to 5,5 mil. voličů.
      A 1 milion propadlých hlasů je 18% + 12% SPD a Bašta je s Babišem v druhém kole. Tak jednoduché to je.

  13. Velmi zajímavý rozbor situace.

    Přemýšlejme, jak tento článek dostat mezi ty, nejvíce krizemi postižené, kteří nemají internet, nebo čas
    surfovat po internetu.

    Jedině Babiš má tuto možnost.

    1. Opravdu Danuše?

      Vyhledávání Google aneb co Češi nejvíce hledali v roce 2022
      Přemysl Vaculík • 8. 12. 2022
      Autor: Přemysl Vaculík, Dotekomanie.cz

      Google má v České republice svou pobočku, což jde vidět i na některých službách, které se dostanou právě do naší menší země poměrně brzy. Sice stále čekáme na některé služby, ale to není předmětem dnešního článku. České zastoupení společnosti Google se pochlubilo, co právě nejvíce Češi hledali nejvíce v tomto roce.

      Zdroj: Google
      Rok 2022 ve vyhledávání
      Letošní rok je výrazně ovlivněn další krizí. Tentokrát nejde o epidemii, ale o válku, kterou rozpoutalo Rusko vůči Ukrajině. Není tak divu, že Ukrajina a celé dění vévodí žebříčku.
      Nejen témata spojená s válkou na Ukrajině, ale také volby, různé způsoby zpracování hub nebo nová řada seriálu Stranger Things zajímaly v letošním roce české uživatele Vyhledávání Google nejvíce. Zájem vzbudily i události jako pád Sberbank nebo spuštění streamovací služby HBO Max v Česku. Lidé se loučili se zpěvačkou Hanou Zagorovou a ptali se, jak pomoci Ukrajině. Google letos opět zveřejnil žebříček fenoménů, událostí a osobností, o které se Češi zajímali v uplynulém roce nejvíce.

      Pomyslnou skokankou roku je prezidentská kandidátka Danuše Nerudová.

      Ve vyhledávání se také odrazila i úmrtí slavných osobností. Nejvíce uživatele zajímala Hana Zagorová. I tak se i v letošním vyhledávání odrazila pandemie a nejvíce se hledalo „Jak dlouho trvá karanténa?“. Kompletní seznam trendů si můžete prohlédnout níže.
      Trendy roku 2022
      11. Ukrajina
      12. Volby
      13. Putin
      14. Sberbank
      15. Tank Ono
      16. Stranger Things
      17. Survivor
      18. HBO Max
      19. Wordle
      20. Devadesátky

      Smutná loučení
      11. Hana Zagorová
      12. Anne Heche
      13. Josef Abrhám
      14. Královna Alžběta II.
      15. Josef Somr
      16. Ivana Trumpová
      17. Technoblade
      18. Nela Moravcová
      19. Radim Uzel
      20. Madeleine Albright

      České filmy a pořady
      11. Survivor
      12. Devadesátky
      13. Marie Terezie
      14. Jan Žižka
      15. Like House 3
      16. Zoo
      17. Love Island
      18. Vyšehrad
      19. Peče celá země
      20. Špunti na vodě

      Recepty
      11. Bublanina
      12. Palačinky
      13. Smaženice
      14. Houbová omáčka
      15. Langoše
      16. Jidáše
      17. Kvašáky
      18. Dýňová polévka
      19. Rajčatový protlak
      20. Mleté maso

      Houby
      11. Jak zamrazit houby?
      12. Sušička na houby
      13. Jak sušit houby?
      14. Jak zavařit houby?
      15. Houby do mrazáku
      16. Houby na kyselo
      17. Jak zpracovat houby?
      18. CHMI houby (pozn. web ČHMÚ, pravděpodobnost růstu hub)
      19. Kde rostou houby 2022?
      20. Nakládané houby
      Zdroj: Tisková zpráva

      https://dotekomanie.cz/2022/12/vyhledavani-google-aneb-co-cesi-nejvice-hledali-v-roce-2022/

  14. …staré dobré pravidlo, že když všichni sázejí na favorita, vsaďte na outsidera…

    Tak to slysim poprve, neni to z nejakeho filmu?
    Ja to znam od dlouhodobych sazkaru, a to vcetne hracu na burze, kteri se tim zivi, uplne naopak:
    Dlouhodobe se VZDYCKY vyplati jit s davem.

  15. Chtěla bych upozornit na složitosti okolo volby pana Bašty.
    Je to , podle mne, nejzkušenější politik v SPD. A s největším rozhledem po mezinárodním dění.
    Když souhlasil se vstupem Finska a Švédska do NATO, tak měl objektivně pravdu, oba státy jsou svéprávné a mohou si dělat co chtějí. Ale mě tím strašně naštval, protože NATO považuji za škodlivou organizaci.
    Kdyby nesouhlasil, zase by naštval jiné lidi, kteří se doopravdy domnívají, že chce Rus dobýt a ovládnout Evropu.
    Pokud má být prezident prezidentem všech občanů, tak by se měl vyjadřovat velmi opatrně, nejlíp vůbec.
    A přesně takového prezidenta nikdo nechce, každý chce takového, s jehož názory souzní.
    Je to něco jako kvadratura kruhu a v tak rozdělené společnosti není možné sdělit cokoli závažného a současně nenaštvat velkou skupinu lidí.
    Bašta si jako znalec ruského prostředí moc dobře uvědomuje, že rozvrácení RF by velmi neblaze zasáhlo i ČR, že by nás zaplavily davy hladových a poradně naštvaných migrantů.
    Stačí se podívat, co nastalo po rozvrácení Iráku a Sýrie, Libye, a jiných fungujících zemí.
    Vždycky to byla tragédie nejenom pro ty poražené, ale i pro široké okolí, vždycky se daly do pohybu davy.
    Bylo to daleko, tak jsme měli pocit, že se nás to netýká. Teď už bychom měli vzít rozum do hrsti. Nejlepší soused je prosperující soused.
    Svou podporou Majdanu jsme Ukrajincům nepomohli, jejich bída nepramení z ruskojazyčného obyvatelstva.
    Od Rusů měli uhlovodíky za hubičku a svoji oligarchy prožranou zemi si spravovali sami.

    1. V tom si Vám dovolím oponovat…

      Podporovat vstup Švédska a Finska do NATO je čirá idiocie a přímé vyvolávání války. Švédsko a Finsko byly „neblokové“ země, snažící se o neutralitu, z velice vážných důvodů – jejich vojensko-politické ovládnutí agresorem (koncem 40. let Hitlerovci, nyní USA) přímo implikuje útok na Rusko. Bylo tomu tak vždy v minulosti a je tomu tak i dnes. Pro Rusko – v minulosti i dnes – je to přímý „casus belli“, protože to umožní USA zablokovat finský záliv a koridory kolem Švédska na sever; a zároveň to silně ohrozí strategické železnice do Murmansku a Archangelsku, jakož i oba tyto strategické přístavy. A také St. Petěrburg a celou ruskou severní civilizační oblast.

      Přitom obyvatelstva Švédska a Finska se nikdo na nic neptal, je to dáno americkými loutkovodiči, kteří v obou zemích volně instalují kolaboranty a své vlády. Léta se snaží obyvatele děsit „ruským nebezpečím“ – například kolik jen natočili šílených televizních seriálů, jak je Švédsko obsazeno a okupováno Ruskem… 30+ let tam funguje neustálá dryáčnická protiruská propaganda, placená samozřejmě Fašingtonem.

      Vstup Švédska a Finska ve skutečnosti blokuje Turecko – a v tichosti další členové NATO – protože je všem jasné, že něco takového Rusko nemůže v žádném případě dopustit, a jediná odpověď na tyto kroky je okamžitá preventivní válka, likvidace pro-NATO kliky a ustanovení loutkového proruského protektorátu.

      Jestli něčím Bašta ukázal, co je ve skutečnosti zač, tak tímhle.

      1. Re: k42

        Vstupem Finska do NATO by sice nastalo nepříjemné sousedství NATO x RF, ale to je už i nyní přes Norsko, takže nic nového.
        Ta krajina nahoře je poněkud specifická. Je tam furt kosa a všecko musíte mít ve vodotěsných obalech, protože když omylem neprší, je tam státní svátek. A mimo silnici je jakákoli technika naprosto nepoužitelná. V létě voda, v zimě stromy.

        Murmansk je od hranice vzduchem cca 150 km, což je fakt málo, ale do Archangelska to bude nějakých 850 km a silnice ve směru Finsko pravdu moc nehrozí, takže jen rakety, což není zrovna levný boj.

        1. V momentě, jak Švédsko a Finsko vstoupí do NATO, tak to poletí. Protože Finský záliv, Murmansk, Archangelsk, základny Severní flotily.

          To je podobné, jako kdyby se situace vyvinula jinak s Tureckem, a Turci (tj. USA) si vzpomněli, že uzavřou úžiny a Bospor pro ruské lodě – tak nebude Istanbul, nebude Turecko.

          Takhle jednoduché to je.

      2. Re: k42

        Ještě k těm dotazům obyvatelstva.
        Čechů a Slováků se taky nikdo neptal, jestli se jim chce do NATO.
        Tedy alespoň jsem si toho nevšiml.

        Jistě, ten tlak se zajisté konal. A nemůže každý jen tak odstupovat, jako výše uvedený S. Kurz.

        1. tak hlavne Kurz dostal pomerne dost velku podporu, najprv pri volbach a prichodu k moci a potom, ked odstupoval. Keby sa mal stat obycajnym obcanom, tak by to asi len tak lahko nevzdal

          1. Tak on Kurz dostal po odstoupeni VELMI dobre placene koryto. Tusim pro nejakou investicni firmu se sidlem v Kalifornii
            Nastupni plat balik.

            1. Kurz byl/je Aspen.
              Postupem času začal až moc brát ohled na Rakousko a tím jaksi upozaďovat aspenskou linii. Nejspíš dostal důraznou nabídku, která se neodmítá, a raději odstoupil.

      3. k 42 :
        Myslím, že Finové opravdu mají strach z Rusů. Mají s nimi špatné zkušenosti. Putin vyžírá špatnou reputaci, kterou si Sověti vytvořili za Stalina. A Spojené státy umně využívají trpké vzpomínky.
        ***
        Mika Waltari , velký pacifista, kdysi v mládí napsal knížku o zvěrstvech Rudé armády kterých se dopouštěli na Finech. Knížka se nesměla distribuovat, je to opravdu drsné čtivo. Sám Waltari nikdy nechtěl tu knihu někde vydat. Chápal, že by mohla vzbudit divoké emoce.
        No a teď kolektiv … píp … autorek knihu rychle přeložil a vydal.
        Nenávist ke všemu ruskému je nutné podpořit všemi způsoby.
        🤮

        1. Jak kteří Finové…

          Co se týče zvěrstev, valná většina jsou nacistické historky, většinou popisující finská zvěrstva na sovětských vojácích, ale opačně – přesně stejně, jako to dělá dnešní ukrošská banderovská propaganda. Na nacistickou propagandu navázala ta americká…

          Finové páchali za války – už za té první Zimní – na Sovětech strašné věci, vraždění zajatců např. byla norma. Často za pomocí nožů, jelikož náboje jsou drahé a Finové mají ty své „posvátné“ finské nože… Chovali se strašně i ke svým, například byla praxe, že přikovávali řetězem své vojáky k obrannému postavení, aby neutekli – přikovaný dostal pár nábojů do pušky a měl bojovat do smrti. Bylo to tak obvyklé, že je to dokonce i v pár hraných finských filmech…

          Předválečné Finsko bylo značně zfašizované, ba přímo nacifikované. Natolik, že když Stalin chtěl vyměnit část území Finska za sovětské území (a to pro Finsko velmi výhodně), z důvodu obrany Leningradu a strategické železnice do Murmansku, tak to zfašizovaný finský parlament odmítl. Přes žádost finského prezidenta, maršála Mennerheima, který byl pro. Načež následovala první „Zimní válka“, protože Sovětčíci si prostě požadovaná území vzali silou – čímž bez pochyb zachránili miliony lidí v Rusku. Zábavné na tom všem je, že Finsko takto mohlo dostat území, kde mají dnes Rusové nejvýnosnější plynová pole… a dnes mají Finové kulové.

          Co se týče finsko-ruských vztahů, Finové vděčí ruské carské říši nejen za svůj stát, ale i za národní existenci. Švédové, kteří oblast dnešního Finska mnoho staletí okupovali, je totiž téměř vyhubili. Ve středověku je lovili jako otroky, nakonec existuje švédské slovo pro Fina, které doslova znamená „lesní opice“. Zachránilo je carské Rusko, které porazilo Švédy v několika válkách a ustanovilo oblast finska jako carskou gubernii. Kde pak ruští vzdělanci vzkřísili finský jazyk, ustanovili gramatiku, založili finské školství ve finštině a podobné „okupační“ vymoženosti. A následně, po VŘSR, pomohli založit finský stát. Maršál Mennerheim byl důstojník ruské carské armády…

          Zvláštní vztahy pokračovaly po WWII, kdy Finsko dostávalo levné energie a Sojůz odebíral finské zboží, přednostně a výhodně pro Finsko. Finská armáda byla vyzbrojena sovětskými zbraněmi… Přitom si Finsko politicky mohlo dělat co chtělo, s výjimkou jediného: ohrožování Sojůzu povolením amerických základen, vstupu do NATO a podobně.

          Vzhledem k tomu, co Západ udělal Finsku za posledních 33 let, se nějaká velká láska k Západu a USA ve Finsku čekat nedá – tedy mimo kolaborantů a lepšolidu, jako u nás.

  16. Nalijme si čistého vína: prezidentské volby jsou totálně k prdu. Volby pseudo-prezidenta pseudo-republiky. Není to politika, ale onanie. Honění ptáků (dámy prominou), nic více. Jízda na mrtvých koních.

    SPD je podnikatelská partička, plnící roli politického kanálu pro nespokojené, nikoliv opozice. K tomu tak zábavně přiblblá, že nominovala ubožáka Baštu, což dále sabotují svou totální neschopností Baštu nějak podpořit. Babišovi moc hlasů nesebere – kdyby tam šoupli Foldynu nebo podpořili Vitáskovou, bylo by to pro Babiše o řád horší.

    Na tom celém šmíráckém představení mě zaujala jiná věc: Babiš to IMHO nebere vážně. Jen tím donutí libtardy a další lepšolidi „vystřílet munici“ proti sobě, aby měli prázdné kvéry, až dojde k předčasným parlamentním volbám. Prezidentem být nechce, jde mu o premiérství a novou vládu, po lidojedech.

    1. Už jsem se vnitřně smířil s tím, že všude bude viset ksicht vypatlaného gumáka Kena nebo vyžilé Barbie 60+ mladé a krásné, které selhala mumifikace. Generál by se žánrově hodil lépe, aspoň by na první pohled bylo vidět, jaká jsme banánová republika: stačilo by ukázat fotku prezidenta, nebylo by nutné nic sáhodlouze vysvětlovat.

    2. Vy máte nějaké informace o předčasných parlamentních volbách?? Sem s nimi!! Jinak doporučuji psát místo „až dojde“, „pokud dojde“…

  17. Existuje rozdíl mezi Babišem a Baštou, který je pro volbu prezidenta dost důležitý:

    Velké množství lidí Babiše prostě miluje, protože umí být roztomilý jak pejsánek a už mnohem méně si ho bezvýhradně váží.

    Velké množství lidí si Bašty bezvýhradně váží, ale skoro nikdo ho nemiluje, protože je bez chuti a zápachu.

    1. Babiše patrně hodně lidí volí ze zoufalství. Sama jsem ze zoufalství volila Zemana, protože se mi Drahouš jevil být ještě daleko horší.
      A pana Baštu mnoho lidí nezná, v posledních letech se v ofiko médiích téměř nevyskytoval. Není to člověk s ostrými lokty a s nálepkou SPD má jenom malinkou šanci dostat se do druhého kola.

      1. PL anketa před 2 minutami:

        Anketa
        Kdo by hájil ČR před Bruselem lépe?

        Jaroslav Bašta
        78%
        Andrej Babiš
        22%
        hlasovalo: 8299 lidí

        1. … A tohle z PL – stav v 9:34 hod:

          Anketa
          Který z prezidentských kandidátů je podle vás nejpoctivější?

          Jaroslav Bašta
          75%
          Andrej Babiš
          17%
          Petr Pavel
          3%
          Pavel Fischer
          0%
          Tomáš Zima
          0%
          Josef Středula
          0%
          Marek Hilšer
          4%
          Karel Diviš
          1%
          Danuše Nerudová
          0%
          hlasovalo: 13225 lidí
          —–
          Fakt vám ani jedny výsledky nepřipadnou poněkud zvláštní? Chci tím říct – někdo hrne Baštu dopředu přímo buldozerem. Cui prodest? – Komu ku prospěchu…?

          1. Ano, taky jsem si toho všimla.
            Loutkovodiči zvolili novou strategii – propagací Bašty oslabit Babiše. Protože jen s negativní kampaní (v případě Zemana) už podvakrát pohořeli…

  18. Souhlasím s Vidlakem, že Babišovi může pár procent, které dostane Bašta, chybět. Co u toho plyne??
    Jestli Babišovi do druhého kola bude chybět pár procent, bude to hloupostí voličů Bašty. Kteří volbou Bašty, volili Pávka nebo Bambuši. Kteří chtějí , aby fialová hrůzovláda v této zemi ovládala úplně všechno.

    Prostě se zopakuje situace v posledních parlamentních volbách s propadlými hlasy. Tehdy téměř milionu voličů… Mnozí lidé jsou prostě nepoučitelní.
    Jistota je, že se Bašta do druhého kola prostě nedostane.

    Za druhé. Voliči si prezidentské kandidáty VĚTŠINOVĚ NESPOJUJÍ SE STRANAMI.
    Pável je nestraník a Bambuše taky. Oni kandidují pro veřejnost „za sebe“. O když, samozřejmě, za nimi někdo stojí v pozadí. Ale ta vazba není na první pohled patrná.
    Tozn. že volbou „nezávislého“ Pávka a obdobně Bambuše, ve svých očích, NEVOLÍ KANDIDÁTY 5 KOALICE.

    Volba prezidenta, jediného a nejvyššího člověka republiky, je o něčem jiném, než o stranách.
    Je o osobnosti, tedy o síle, rozhledu,chytrosti, zásadovosti, altruismu, poctivosti, píli, názorech. Ať už jde o osobnost skutečnou nebo o umělé simulakrum z médií, což hodně lidí nedokáže odlišit.

    Dá se říci, že člověk má nejméně 2 signální soustavy. Ta první je o prvním dojmu. Ten probíhá v krátkém čase, řádově minuty a v nevědomí. Problém je, že Bašta jím neprojde. Pávek i Bambuše, projdou. Bašta je tedy vyfiltrován u normálního, neangažovaného voliče, předem. Podivně mluvící, jiná generace, bez síly, bez vitality, bez jiskry.
    Dále u lidí mladších 50ti let. U těch pod 40 může být jen pro smích.
    Jsem přesvědčen a několik příznivců SPD mi to potvrdilo, že Baštu ne. Prostě v nás je geneticky, za ty miliony let, uložena informace, že slabý Vůdce = znevýhodnění nebo dokonce zánik, jeho tlupy. Proč v USA Clintonovou nepotopil program demokratů nebo její skandály, ale pouhé klopýtnutí??
    Nevím proč, ale Bašta mi nějak evokuje Háchu. Vlastně vím…

    Jestli má někdo volit Baštu, navrženého SPD ne kvůli němu samotnému, ale u loajality, jak Vidlák píše, pak straníci SPD. Kolik jich v české populaci asi je ???
    SPD ve volbách dostala necelých 10%, hlavně od nestraníků. Dnes má procent 15%. Podpory a to kvůli šílené politice vlády. Neznamená to automaticky, že tito lidé budou Baštu skutečně volit. A voliči SPD jsou NESTRANÍCI. Pokud s něčím nesouhlasí, odejdou jinam. Nejsou dlouhodobě loayální, jen podle momentální situace . Jsou lidé nepoučitelní a jsou lidé poučitelní. Hodně z nich slabého prezidenta, který nezvládne sebemenší krizi, volit nebude. Zásluhy jsou fajn, ale rozlišuje současný stav. Navíc, lidi pod 50 let o Baštovi noc nevědí. Je to pro ně jeden z mnoha nevýrazných, jako Středula nebo Hilšer.

    Podle posledních průzkumů má Bašta 3.9% hlasů. I kdybychom to znásobili 3x, prostě nepostoupí a hlasy zase propadnou.

    A 5 koalice získá úplně všechno.

    Aby hlas ve volbách nepropadl, je třeba volit reálně zvolitelného, kandidáta…

      1. Baštovi nebude chybět žádný hlas, protože nemá šanci postoupit do druhého kola.
        Hlas pro Baštu je hlas pro Pavla nebo Danuši.

  19. Tak tentokrát nesouhlasím skoro s ničím, co jsi dnes napsal, Vidláku.

    Napsal jsi: „Prezidentská volba jednoznačně ukáže, kolik lidí věří v SPD.“
    Ale houbelec. Jednak prezidentská volba není vůbec o víře v nějakou stranu a druhak, volba Bašty téměř nesouvisí s případnou volbou SPD.
    Tím chci říct, že hodně voličů SPD bude racionálně volit Babiše a ne Baštu a přitom titíž lidé by znovu volili SPD, pokud by ve stejnou chvíli probíhaly parlamentní volby. Takových voličů je dost i tady na litterate a já jsem jedna z nich. Bašta podle mě nebude mít víc jako 5%. Uvidíme.
    A navíc, na chvíli si představ, jak by rozložení preferencí dnes vypadalo, kdyby SPD postavilo jako kandidáta třeba Foldynu.

    Pokud Pavel a Nerudová získají v prvním kole více jako 50%, tak to nemusí být jen projev oddanosti nadpolovice volíčů, ale může to ukazovat na to, že se vláda v čele s Rakušanem s Bartošem dobře v zázemí připravila na sčítání hlasů.

    1. Výborně Maneco.

      Předběhla jste mne o „prsa korejské ženy“, jak řekl nedávno jeden Pirát a následně dostal od spolustraníků politicky korektní ceres…

      Je také důležité si uvědomit, že prezidentské volby nejsou o politických stranách, kde se volí skupina lidí. Volí se jeden člověk a to nejvyšší. Který má kopat za všechny.
      Bambuše ani Pávek, nekandidují za politické strany. Aspoň navenek.
      Prezidentské volby jsou o osobnosti. Skutečné nebo v případě Pávka a Bambuše, o sdělovadly vyrobené simulákrum. A sdělovadla dávají sakra pozor, aby si Pávka nebo Bambuši někdo s fialovou hrůzovládou spojoval !

      Proto TYTO volby NEJSOU REFERENDEM O FIALOVĚ VLÁDĚ.

      PS:

      Přísloví praví „Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky“. Přesto chtějí někteří voliči opakovat stejnou chybu s propadlými hlasy, stejně jako v minulých parlamentních volbách. Díky této chybě, máme 5 koalici, i když ji většina voličů nechtěla. Teď chtějí někteří voliči tu stejnou chybu opakovat, a volbou Bašty nechat propadnout svůj hlas a volit Pávka nebo Bambuši.

      Jestli tyto volby jsou o něčem referendem, pak zcela jistě o hlouposti voličů.

  20. Petr Pavel má oproti vyžilé Čapuši (vypadá na 50) a zchátralému Babišovi jednu ohromnou výhodu…Dobře vypadá a bude se vyjímat na poštovních známkách. Nejedna žena po přechodu s chutí olízne lepidlo na portrétu generála…A zasní se, jaké by to bylo, mít ho doma v posteli místo dřeváka, kterému se postaví péro 1x za uherský rok. Fenomém seladona s tváří filmové star aka Paul Newman rozhodne volby…2/3 dam nad 40 mu to nakonec hodí. Bohužel…

    1. Zlatá slova ciki. Většima nás, postklimakterických žen , ale i mladých dívek z mého okolí, generála zbožnujeme. Opravdu fešák.Je příjemné jej poslouchat, je příjemné se na něho dívat.Rozhodně lepší pohled než na kandidáty Babiše či Baštu. CHlap, jak má být. Nedostatkem inteligence rovněž netrpí. Má charisma, smysl pro humor.
      Jeho jméno má světě váhu. .V aktivní službě jednal s ministry, prezidenty, premiéry, a i s králi.
      Bude nás dobře reprezentovat svými zkušenostmi a k tomu ještě ten bonus- Je to fešák.
      A ještě
      P.P. nebyl nikdy žádný agent, byl frekventantem 3-letého zpravodajského kurzu, který dokončil v r. 1992. 🙂
      Tak asi tak. Uvidíme.

      1. No a nebude Vás bolet, když pak do Vašeho generála na známkách budou bušit razítkama na poštách?
        Chudák, ten bude mít modřin na těch svých krásných tvářičkách…

        1. Já si myslím, že volička pana generála, je muž.
          A že je to trošku nadsázka, trošku šťouchanec, pro jeho vlastní pobavení. 😉

        2. Já doufám, že Pavlíčka na těch známečkách zobrazí celičkého, abych ho mohl kopat do kouliček.

      2. Klause taky volily hlavně ženy od 30 ti nahoru. Vypadal od začátku jinak, než tesiloví funkcionáři a panečku, ty kravaty! 🙂
        Tak se stal premiérem. Slíbil, kdy dozeneme Německo a Rakousko. Vše vypadalo fajn. A privatizoval. V jeho druhém premiérování, se česká ekonomika položila. Dluhy, dluhy, výnos z privatizace nikde. Jen dluhy.

        Západní vizážisté odvedli dobrou práci.
        A jeho voličky také. Ani jedna z nich si zřejmě neuvědomila, že oblek a kravata se nerovná schopný ekonom a premiér. Zatracená první signální soustava! 😄😄🥴

        1. Tak to nebylo, ba právě naopak.

          Klause volili všichni, kvůli jeho profesionalitě a rozhodné vůli něco sebevědomě a svrchovaně jako Češi dělat, nebýt totálními oslíky Západu a jeho kamarily. V kontrastu s hašišákovskými „disidenty“ nebo „socany“, což byli z 99% překabátění bolševici. Privatizace v ČR dopadla o několik řádů lépe než v ostatních bývalých lido-demo zemích, které dle vlastního receptu Západ úplně vykradl hned v první půlce devadesátek. V ČR nebyla nezaměstnanost, nebyli chudí, z ekonomických důvodů nemuselo emigrovat několik milionů lidí, protože se doma zkrátka nedokázali uživit – jako třeba z Polska. Ekonomický pád na hubu začal až se svržením Klause, s nástupem havloidů a socanů k veslu (odkud je na pár let Klausovci efektivně vymetli, aspoň z ekonomických křesel). Vrcholem bylo ukradení českých bank ČSSD pod vedením Zemana, plus výprodeje základní infrastruktury, rovněž těmi samými.

          Opakováním lží se minulost nevymaže.

          1. Privatizace dopadla v ČR stejně, jako jinde.
            Staré, tradiční podniky zrušeny a rozprodány po částech. Zrušena výroba českých pracích prášků, Rakona zrušena, rostlinných tuků, např. nové technologie v Milo Olomouc. Která dnes neexistuje. Stejně jako ČKD Praha, Brněnská zbrojovka, vagonka Rýmařov nebo nějak tak, Zetor vstal z mrtvých, ale pouze vyrábí pod kapitálovou skupinou a nemá vývoj. Přišli jsme o průmysl chemický, třeba Lachema, potravinářský, zde stačí vzpomenout čokoládovny jako Zora, Orion, Lidka, Maryša… Cukrovarnictví je pryč. A to jsme vyráběli na export. Průmysl lektrotechnický, kde jsme vyráběli přesné měřící přístroje, strojírenský. A to jsme vyváželi investiční celky a např. jaderné elektrárny jsme dělali z větší části také sami. Kam se poděla Jawa? Je pokus o vzkříšení, ale v úplně jiném rozsahu. Pasivní radar Tamara jsme odevzdali zdarma, příkazem do USA. Podnik, který ho vyráběl, si koupil traktorista a zlikvidoval ho. Přišli jsme o rybářskou výrobu a to téměř komplet. Stejně tak akvaristika. Vše se dováží nebo je v zahraniční režii. Léčiva vyrábělo několik firem. Už neexistují.
            Aero Vodochody vyrábí neprodejné stroje. Mají US součástky, těžké jsou ve světě neprodejné. Bylo jsme soběstační v zemědělství, teď dovážíme potraviny, včetně těch, které si můžeme vypěstovat sami. Jako brambory, jablka nebo vepřové a hovězí. Atd atd….

            Díky volnému ekonomickému pádu za Klausovy vlády modrých zlodějů, začalo zadlužování republiky. (I Hejvl tvrdil, že jsme od Komančů převzali stát v dobrém stavu, nezadlužený). Nejdříve s vládní modrou zlodějinou „Lehké topné oleje“. Pak začal působit efekt privatizace. Jedním z prvních byl M. Macek, který zprivatizoval Melantrich. S kontinuitou stovek let. Za milion Kč a něco. Za podmínky, že podnik zachová výrobu a zaměstnanost. Podnik zrušil a rozprodal na nemovitosti po částech za 400 000 000Kč. Řebíček, Řápková, Helbigové, Íčko, už to jelo. Samé malé domů.

            V druhém období Klausova premiérování, už nebylo z čeho privatizovat! Krachovaly podniky i banky, všichni byli v druhotné platební neschopnosti, lidé přicházeli o úspory! PROTO VLASTNÍ ODS, KDE SE ODPOVĚDNÍ ČLENOVÉ DĚSILI TOHO, KAM NÁS KLAUSOVCI DOSTALI, SE KLAUSE ZBAVILI.

            Pak následovala úřednická vláda a mimořádné volby. Skončily plichtou a nakonec oposmlouvou, protože modří soudruzi byli v koncích, jednoduché modre poučky zjevně neplatily!

            Právě Zemanova vláda nastartovala rozkradenou ekonomiku.

            A privatizovala část bank, kterou nestačila privatizovat ODS.
            Privatizovala je proto, že se potápěly díky druhotné platební neschopnosti a jako důsledek špatných úvěrů – samozřejmě z dob modrých zlodějů Klausovy vlády! Za nich se totiž tunelovaly banky tak, že někdo vydal úvěr na záruku, hitem byly bezcenné drahé kameny a o zisk ze státního se podělily obě strany.
            Takže privatizace bank byla vynucená a zachránila českou ekonomiku, protože bez bank ekonomika fungovat nemůže.
            Opakujte své lži o bankách někomu, kdo díky modrým zlodějinám přišel ve zkrachovalé bance za Klause o peníze! 😉

            Není bez zajímavosti, že za Zemana a Paroubka měla ČR největší ekonomický růst. Pak Paroubka odstřelili Kubiceho zprávou a moci se ujala ODS s TOP. Zase republiku dovedli ekonomicky zu grunt, že Kalousek říkal, že „dobře už bylo“. Odpustil totiž zahraničním akcionářům daně a ostatní daně snížil, kromě daní rovných. Redaktoři v ČT pěli chválu na „nejlepšího ministra financí“. Výpadek na daních v prvním roce, snížil vykradením Stabilizačniho fondu republiky, který nahospodarila ČSSD a které byl určen na likvidaci živelných katastrof a založen po záplavách. Slíbil totiž, že peníze vrátí příští rok, kdy se projeví snížení daní, neboť se vybere daní více. Tato modrá poučka se zase nepotvrdila a tak peníze do fondu nikdy nevrátil a fond přestal existovat. Byla to krádež, krytá všemi státními sdělovaly. Další rok pak „nejlepší“ ministr republiku rekordně zadlužil. Letouny Casa, Pandury, padáky od neexistující firmy, na kterých se zabili vojáci, pouzdra na pistole za 2,5 miliardy. Nákladné modernizované tanky, za tehdy 16 miliard Kč, odevzdané spolu s Grady a vagóny střeliva gruzínskému diktátorovi na invazi do Osetie, causa Drobil, který měl sledovat ODS a jako důkaz svých schopností měl z likvidace ekologických škod za 2 miliardy Kč vyvést 500 mega přímo do rozpočtu ODS. Jo, to už nebyla doba Radžíva Singha a Lajoše Báče, kteří „obdarovávali“ ODS, ačkoliv jeden byl mrtvý a druhý o ničem nevěděl. Jo a Kradousek dostal od Bakaly peníze na volební kampaň. Po sestavení vlády ihned zastavil Bakalovo stihani za privatizaci hornických bytů a dolů. Ve Švýcarsku se „našly“ peníze z privatizace Mostecké uhelné. Švýcaři nám peníze nabízeli, Kradousek se o ně nepřihlásil. Věděl proč a republika o ty miliardy, přes 10, přišla.
            Tato modrá vláda srazila republiku na kolena podruhé.
            Nečasova potřetí. Mimo jiné chtěla privatizovat budoucnost, tedy školství, důchody a zdravotnictví. Protože minulost vytunelovala první Klausova vláda a druhá Klausova vláda vytunelovala přítomnost. Babiš to dal jakžtakž do pořádku. A díky změněným volebním zákonům, nám dnes vládne zase vláda modrých zlodějů, přesto, že dostala menšinu hlasů a zadlužuje daleko nejvíc a likviduje ekonomiku také nejvíce.

            Platí pravidlo – pravicová vláda, rekordní zadlužení a ekonomická krize. To pravidlo je 100%.
            A myslím, že čtenáři si vzpomenou na spoustu dalších modrých zlodejin!

            Opakováním modrých lží, se minulost nevymaže.

            PS:
            To s těma bankami je opravdu modrý majsterštyk. Přivést hospodářství ke krachu, včetně bank a práci s rozběhnutím ekonomiky nechat na druhých a pak je obvinit, že něco privatizovali! Proč jste ty banky, když jste je poslali do červených čísel, neoddlužili sami??? Jak jinak byste to udělali? Z vytunelovaného státního rozpočtu??! A co ti lidé, kteří za druhé vaší Klausovy vlády přišli o své úspory? Už jste jim ty peníze nahradili????😠

            Po Klausově vládě modrých zlodějů přece něco trvalého zůstalo. Slovo „tuneling“, tunelování. Toto slovo je stejně úspěšné, jako Čapkovo slovo robot. Všude je znají. Je dokladem doby.
            Stejně jako slovo „odklonit“. Schválně, víte, kdo první odklonil peníze???

            Jojo, stejně jako za Topolánka, ani v těchto volbách, voliči „neznali pravý volební program ODS. Protože jinak by nás nevolili“ jak pravil další ODS klasik…

            1. Dexxi,
              sepište to jako článek – takhle v diskusi to zanikne.
              Je třeba to připomínat, člověk si nemůže pamatovat všechno, tak aby ty „úspěchy“ byly hezky pohromadě.
              Přihoďte vykradení důchodového účtu (nebo jak se to jmenovalo) a jistě byste našel další šupárny – kdyžtak další pamětníci by Vám s upřesňováním jistě pomohli.

              Ten „soupis“, co všechno jsme měli a uměli a co nám bylo ukradeno, by měl být vytvořen (ať už kýmkoliv) a uložen tady na litterate, a to na snadno a rychle dostupném místě. Pro osvěžení paměti a pro potomky.

              1. Ten soupis jsem viděl v nějaké reakci na YouTube.
                Střízlivý, věcný.
                Včetně cen spotřebního zboží. Kde ovšem byly započítány i návštěvy lékaře a lékárny. Náklady na dovolenou. Kroužky pro děti. A nájmy nebo náklady na postaveno vlastní nemovitosti s bezúročnými půjčkami! Atd….
                Modrobýčci bučeli jak pominutí!! 😄

                Ano, mělo by to být zapsáno. Stejně, jako teror Němců k Čechům v Sudetech za Rakouska i po něm a během války. Jde o historickou paměť národa …

                Něco už prý sepsal předseda Slušovic a vysla kniha, snad autor Pick nebo tak nějak, se jménem „Vyznání národohospodáře“.

                Nemělo by chybět zaříznutí Škodovky v Číně, hysterikem Tchajwancem Vystrčilem a čínské turistiky, že které žila Praha nebo stěhování podniků do okolních zemí, za levnějším plynem a elektřinou…

              2. lujjza 10:00
                Bezva nápad s článkem, ale možná ještě lepší by byl extra prostor v Menu s názvem např. „Historie tunelingu v datech“. Základ dodal dexx.
                Je toho hodně popsáno, ale nikde není všechno. Takhle by to bylo hezky pohromadě a heslovitě by se mohlo dopisovat na co si kdo ještě vzpomene. Myslím, že by to byl hodně dlouhý seznam.
                A komukoliv kdo ztratí paměť pouze poslat odkaz.

          2. Hmmm, tak ja si to teda pamatuju jinak. A srovnavat to s ostatnimi staty, to taky nemam rad. Kdyz uz, tak bych srovnaval se Svycarskem, ale svycarske zakony se tenkrat nelibily hlavne Klausovi.,

            Fakta:
            Klausova vlada skoncila balicky (pruserem). Narodni majetek vyprodan, ale penize nikde. Navic misto aby priznavali ztraty a dluhy, tak si vyrobili firmu jmenem „Konsolidacni banka“, kam proste posilali vsechny ztraty a kradeze, a tvarili se, ze je to tak v poradku, ze tam chvili budou, a pak se uzdravi.
            Zisky sly samozrejme do uplne jinych kapes.
            To je jadro Klausovo pruseru.

            Se Zemanem a bankami si to pamatuji uplne opacne, nez vy. Zeman je sice privatizoval (podle me blbe), ale on musel, protoze byly budto prazdne, a nekdy plne nesplacenych uveru, prave na tu Klausovo privatizaci = vytunelovane byly za Klausovych vlad.
            Prvni tusim sla ke dnu Banka Bohemia, pak ty ruzne EkoAgrobanky atd, tam chybely silene miliardy.

            Zeman ty banky „ocistil“ od spiny a prodal je za hubicku do zahranici.
            Proc je ocistene neprodal za normalni cenu, nebo neprodal spinave za hubicku nevim.
            Ale tak hloupy nemuze byt nikdo.
            Budto to udelali socani za vsimne, protoze se predtim museli divat, jak se odeesaci nestydate pakuji, a tedy chteli taky, nebo Zeman chvatal to rychle prodat, nez to po ocisteni nekdo vytuneluje zase.
            Mohl byt toho nazoru, ze stabilni a neustale nevykradeny bankovni sektor v Cechach zajisti pouze zahranicni vlastnici.

            Mladsi si to nepamatuji, ale v devadesatych letech byly Cechy priserny zlodejistan. Kradeze byly ospravedlnovany tim, ze jde prece o penize v prvni rade. O zlodejich se rikalo, ze v tom „proste umi chodit“. Kdo nekradl, tak proste nemel, a byl za blba.
            A nad tim vsim sedela ODS a Klaus blahosklonne zesmesnoval kazdeho, kdo si neco troufnul namitnout.

            1. V devadesátých byla sdělovadly tak vybičovaná atmosféra, že v Práglu by vyhrála volby i Klausova tenisová raketa. Oni věděli, proč ho podporují – privatizace.

              Zapomněl jsem, že Klaus, jak se mu krátil prezidentský mandát (který dostal díky politické korupci a zároveň vydírání viz. Melčák a Pohanka) vydal amnestii pro všechny tuneláře a tak jim zajistil za jejich zlodějiny beztrestnost!
              A vzpomínám, jak Klaus hájil zadlužování republiky, prý je to normální, máme se podívat na Západ…
              Jestli by měl teď někdo sedět, tak je to Klaus.

                1. Volte menší zlo.

                  Za hrůzovládu 5 koalice, mohou i nevoliči, co neměli koho volit.

                  Tak nevolili a teď mají to nejhorší, co mohlo vzniknout.
                  Bohužel, odpovědní voliči taky…

      3. Re: soudružka volička

        Kdybyste potřebovala urgentně lízat, mám své lepicí hmoty dost a dost.
        A ještě vám k tomu poskytnu jeden rohlík – loupák zdarma, abyste to měla čím zajídat. Většinou dámám vydrží jeden kus na tři čtyři kompletní polízanice.

        A navíc jsem rovněž krásný, mladý a chytrý a umím upírat svůj zkušený pohled do dáli.

  21. „V této chvíli si stále myslím, že Babišovi bude na druhé kolo chybět nějaké mizerné jedno nebo dvě procenta a Bašta bude úspěšnější, než to teď vypadá.“

    To druhé je skoro jisté, ale to první spíš naopak, Babiš postoupí. A ve druhém kole prohraje, asi tak odhadem 54:46

    1. No pardon, ten jeho novoroční projev, to bylo něco… uFF
      a taky nechápu proč se ty projevy dělali. Čítám, že jsou vééélice neklidní

  22. V současných konzumních společnostech, což v Evropě jsme všichni, jsou obyvatelé v konzumním chování ovládáni reklamou. Jenže reklama je univerzální na ovládání lidí, když potřebujete nechat zvolit potřebného kandidáta ve volbách i když je z hlediska prospěch společnosti nevhodný, pomůže maketing. Slovenská prezidentka Čaputová měla předvolební kampaň vypracovanou a realizovano výbornou marketingovou agenturou, shodou okolností z Izraele a byla zvolena. Pokud SPD navrhla za prezidentského kandidáta J.Baštu a žádnou kampaň nezoganizovala, tak je J.Bašta nezvolitelný, ale je nebezpečí, že může odebrat dost hlasů A.Babišovi. J.Bašta by stejně neměl dost hlasů k postupu do druhého kola, ale A.Babiš by mohl mít problémy. A pak by se v tom nejhorším případě mohlo stát, že do druhého kola postoupí Pavel a Nerudová a co teď vy všichni mudrlanti, co tady diskutujete a máte výhrady k menšímu zlu. Pak by jste měli větší zlo a mohli byste nadávat na výsledek voleby tak jako teď nadáváte na parlamentní vítezství pětikoalice ?

    1. „Pokud SPD navrhla za prezidentského kandidáta J.Baštu a žádnou kampaň nezoganizovala, tak je J.Bašta nezvolitelný, ale je nebezpečí, že může odebrat dost hlasů A.Babišovi. J.Bašta by stejně neměl dost hlasů k postupu do druhého kola, ale A.Babiš by mohl mít problémy. A pak by se v tom nejhorším případě mohlo stát, že do druhého kola postoupí Pavel a Nerudová …“

      Ano, je podivné, že zatímco na Pávka nebo Čapuši, si zvykali potencionální voliči roky, Baštu SPD nominovala na poslední chvíli a nezajistila mu ani pořádnou kampaň! Důležitý postřeh!

      Osobně si myslím, že nominace nezvolitelného Bašty, je od SPD sabotáž!

      Osobně jsem byl pro nestranickou kandidátku s příběhem, oslovujícím lidi, Alenu Vitáskovu.
      Ale, i kdyby SPD nominovala třeba Foldynu. Nebo komunistu Skálu. Nebo toho geologa z SPD, nechce se mi hledat jeho jméno. Tito mají charisma, přitažlivost. Bašta má charisma leklé ryby…

      1. Vzpomínám si na období, kdy v Rusku podporovalo Putina 80% lidí a půlka z nich v té době nosila trička s portrétem Putina.
        Těžko si představit, že by u nás voliči nosili trička s portrétem Bašty.

        1. No to snad né, srovnávat pana Baštu s Putinem!
          Putina zbožňovaly ženy třeba už proto, že je známý abstinent. Už to je v Rusku, plném spiťarů, veliké plus.
          Navíc VVP pozvedl Rusko z ekonomického armagedonu, rázně ukončil vleklý konflikt v Čečně , ke spokojenosti Rusů i Čečenců. Dokázal tam vrhnout hromadu oběživa, Groznyj je jako novyj a Kavkazané mají svého alfasamce Kadyrova, zbožného muslima a syna mučedníka. A také velkou míru svobody, jakou nikdy neměli. ( Zatím to funguje, kéž to vydrží. )
          Pan Bašta je diplomat a člověk s velkým rozhledem, ale u nohou se mu asi nebudou válet davy. Prostě normální politik evropského střihu.

            1. Díky, to je zajímavé! 🙂
              Pro ty, kteří si tabulku nemají čas pročíst, jen pár čísel (Rok 2016, spotřeba čistého alkoholu na osobu/rok):
              Celosvětově vede Moldávie s 15,2 litry, Česká republika je v závěsu s 14,4 litry.
              Rusko obsadilo zlatý střed (11,7 litrů), USA 9,8 litrů.
              Ale stejně je pro některé Rusko národem ožralých mužíků v láptích…ono je to tak jednodušší, že?

              1. Vsichni Cesi ale vedi, kolik toho u nas vypiji treba Anglicani a Skandinavci.
                Tim se jim doma spotreba snizi a v Cechach naopak zvysi.

                Pak jedna drobnost ze Skandinavie, kde je dan na alkohol vysoka a ve Finsku je castecna prohibice.
                V pristavech jsou tam obrovske lode. Jsou to vyletni lode, ktere maji cilovou zastavku par kilometru od brehu.
                Tam spusti kotvu a otevrou se rolety bezcelnich obchodu a hlavne restauraci a baru.
                Samozrejme si muzete nakoupit levne parfemy a kabelky, ale valna vetsina ucastniku „zajezdu“ tam uplne priserne chlasta.
                Naprosto planovite a s cilem se totalne ozrat.
                Do domaci spotreby se to samozrejme nepocita.

                Sam jsem na tehle lodi nebyl, ale zazil jsem to opakovane na trajektu z Danska do Svedska a Finska.
                Tolik k tem „statistikam“.

                1. Trajekt jsem zažila jako noční plavbu z Oslo do Frederikshavenu v Dánsku. Normální linka, takže zřejmě normální stav.
                  Z Oslo to vyplouvalo večer v 8 a ještě než přišla půlnoc tak na zadní palubě byl neuvěřitelný chlívek plus dav opilých, ba přímo ožralých. Jak to tam vypadalo ráno nevím, šli jsme spát poněvadž nebylo o co stát.

            2. RE ws :
              Hádat se nebudu. Ono záleží na tom, jak se ta statistika dělá.
              Třeba v ortodoxním Íránu se skoro nepije, ale mládež chlastá jako duha. Na tajných večírcích, samozřejmě.
              Že v Rusku na venkově makají hlavně ženské a chlapi pijou, je známá věc. A samohonka se do statistiky asi nepočítá.

              1. …no, teď mi úplně zahrnulo. Píšete „hádat se nebudu“, já jsem četl „vdávat se nebudu“.

                Už jsem se bál, že nám chcete zůstat na ocet.
                Na ten šok se musím napít. Buď ořechovku nebo portské, ještě nevím.

              2. Klasika, jeste mi zacitujte „Verit muzu jen statistice kterou sam sfalsuju“
                Jak jsem psal, u vas jednoznacne vede „je znama vec“ nad jakymikoli daty. Taky vsichni vedi co cech to muzikant, zabrnkejte mi na trubku prosim.

            3. Jsme na krásném třetím místě! 🙂

              neexistuje ještě někde tabulka kouření? I v této bohulibé činnosti budeme určitě na předním místě!

  23. Nerudová teď začíná ztrácet. Ukazuje se, že je jen prázdný obal. A na fotkách a videích vždy působí, že je tam sama, osamělá. Pavel se posunul do středního proudu, budou ho volit klasičtí odesáci a mnoho dalších voličských skupin. Má dokonalý marketing. Působí dobře, snaží se na nic nehrát, jen opakuje ty svoje jednoduchosti, je to prostý, ale sympatický a pohledný muž s rovnou postavou. Inteligenci úplně vysokou nemá, ale to ani Nerudová, ale jde to. Já bCh řekl, že vyhraje Pávek. O Babišovi vůbec neslyším. A Nerudová se teď zaplétá do toho, jak se snaží vymluvit z toho svého vysokoškolského skandálu, byť si připusťme, že samotný ten systém je korupční, její problém však je, že se (marně) snaží mlžit.

    1. Jako fakt, mrkněte se na Pavlův Facebook. Pavla se ujali profesionálové. Nerudová vedle něj působí jako hloupá a docela trapná děvečka. Teď tam měl Pavel video, setkání s nějakým Francouzem, jehož jednotku prý Pavel během konfliktu v Jugoslávii zachránil. Pa vel rozumí francouzsky (asi i mluví, koneckonců měl být diverzant) a mluví i anglicky, velmi dobře. Obrovský rozdíl oproti typickým českým politikům. Jako vážně, dejte mi důvod, proč mám volit Babiše a proč nemám volit Pavla. Pavel je takový neutrální, zavládne tedy celospolečenský klid. Existuje nějaký racionální důvod k volbě Babiše?

      1. Volte Pavla! Už kvůli francouzštině a angličtině. Navíc má krásnou přezdívku – ježíš. Jestli zvládne i proměnu vody ve víno, tak je jeho volba naprosto jasná.

        1. Jestli zvládá proměnit vodu 🚿 ve víno 🍷, není, zatím, jisté.

          Ale, prý proměnit víno v močovinu ⏳, během chlastaček ve štábu NATO, zvládá výborně! 🙀 😄

      2. Už jen to, že ten člověk nikdy nepůsobil ve vrcholové politice, je hodně silný handicap. Takže klasický syndrom pirátů. Velké oči, velké kecy, pusťte nás na ně, no a když to pak volič dopustí, tak ve velmi krátkém čase zjistí, že i ti nejblbější komunističtí funkcionáři byli proti průměrnému pirátskému politikovi prudcí géniové. Ovládat řečí může, kolik chce, nicméně k tomu slouží celá staletí tlumočníci. Člověk v téhle funkci by měl mít nějakou vizi státu a k ní se pokoušet v mezích svých možností moderovat politický diskurs v téhle zemi. Co z toho Pavel má? Odpovím si sám, velké kulové. Nerudová dtto.

      3. Ano Pávka.

        Dokonalý účes. Dokonale oholen. Dokonalý oblek a botky. Dokonalá kravata. Nacvičená gesta, nacvičený hlas.

        PROJDE PRVNÍ SIGNÁLNÍ SOUSTAVOU.

        A wo to go!

        Proto ho budou voliči volit.
        Co na tom, že je to dokonale ohebný, dokonalý kariérista, dokonalý slouha cizích zájmů ???

      4. Nebudu vam volbu rozmlouvat, ale pokud z tech dvou nekdo umi plynne Fancouzsky a Anglicky, tak je to Babis.
        Dokazal to mnohokrat s Macronem a dalsimi.

        Pavel umi Anglicky z NATO a taky z vycviku spiona.

        Pavel ma oproti Babisovi vyhodu u zen. Rovny vojak, prisna tvar.

        Babis je protrely/zkuseny z byznysu a politiky, kde v obou pripadech velmi uspel.

        Vyberte, kdo je pro CR lepsi.
        Hodnoceni Caputove jsem vynechal, neni treba.

      5. Máte syny? Pavel (ale samozřejmě i Danuše) je pošle do masomlejnku. To jediné je u těchto dvou kandidátů jisté. Ano i u Babiše se to stát může, ale jisté to není.

      6. Vy si necháte auto opravit od automechanika, který dobře vypadá, ale v servisu už byl jako zákazník?
        Bezva kvalifikace. Potom se ale nesmíte divit, jak to tady vypadá.

  24. Ad „myslím, že Babišovi bude na druhé kolo chybět nějaké mizerné jedno nebo dvě procenta (……) druhé kolo bude souboj mezi Nerudovou a Pavlem“:

    Nikoli. Druhé kolo bude Babiš vs Pavel nebo Babiš vs Nerudová.
    Protože: ve volbách na podzim 2021 získalo ANO 1 458 140 hlasů. Je téměř jisté, že v prvním kole prezidentské volby získá Babiš nejméně 1,5 milionu hlasů.

    Tedy první kolo: 8,4 milionu voličů, volební účast 62 %, platných hlasů 5,2 milionu.
    Babiš 1,5 milionu hlasů = 29 %.
    Na to, aby se Babiš nedostal do druhého kola, by jak Pavel, tak Nerudová museli oba (každý jeden) mít více než 29 %.
    V takovém případě by ostatní (Bašta, Fischer, Hilšer, Středula, Zima, Diviš) museli mít v součtu jen 13 %. Myslíte, že se to může stát? Já myslím, že ne.

    1. To se stát může jen v případě, že budou volby cinklé a v takovém případě je úplně jedno, jestli Babiš postoupí do druhého kola nebo ne.

  25. Nevím, ale trochu moc spekulací na jeden článek. Už jen proto, že se tu míchají dohromady věci, které spolu až tak úplně nesouvisejí. Tak předně, i přes relativně vysokou účast v prezidentských volbách, to pořád ani zdaleka nereprezentuje všechny voliče v ČR. A to se bavíme o prvním kole. Účast v tom druhém bude podstatně nižší. Médiím se podaří zaktivizovat část voličů, kteří nebudou volit v prvním kole, tipuji hlavně aktivistickou mládež, která to půjde hodit buď vojenské uniformě, nebo rychlokvašeným diplomům.

    Nicméně, a to je za mě to nejdůležitější, prezidentské volby nejsou ani zdaleka odrazem rozložení politických preferencí. Spousta lidí chce mít ve funkci hezkou tvářičku, aby se tak nějak vyjímala mezi jinými významnými mluvícími hlavami. Vůbec jim nedochází, že mít v této vrcholné funkci prodejnou gumu nebo někým ovladatelnou blbku bude mít v budoucnu dost tragické následky. Volby prezidenta jsou pro většinu lidí zatím spíš něco jako volba miss.

    1. „Volby prezidenta jsou pro většinu lidí zatím spíš něco jako volba miss.“

      První signální soustava.

      SPD to nechápe? Když to chápete vy, já a spousta dalších?
      Opravdu si myslím, že nominace Bašty je ze strany SPD vědomá sabotáž prezidentských voleb…

      1. A co když je to naopak nahrávka Babišovi? Aby měl postup do druhého kola jistý. Ostatně odstoupení Vitáskové vypadá dost podobně.

  26. Vrchcáby potmě. Bez znárodnění se systém nezmění. Liniové firmy a banky nekoupíme, a dodávat do Indie nebudeme. Zbavit se dvojtého německého nelsona nepůjde jinak.

    1. Znárodnění nebude stačit. Bude nutné odejmout řadu věcí soukromému sektoru. Především rozvoj infrastruktury, vědy a výzkumu, školství, výstavby většiny bytového fondu, energetiky apod. Tohle nejsou hračky, které můžou spočinout na libovůli toho, co se tu zrodilo v posledních třiceti letech. Zato je to v současném stavu úžasná příležitost pro tunelování a odklánění partou hochů, co spolu mluví, a těch, co je v pozadí v tichosti a zcela nerušeně ovládají. Taktéž bude nutná změna politického systému směrem k čínskému modelu, včetně drakonických trestů za pokusy o ono odklánění a tunelování. Současně bude nutné označit stávající režim za zločinný, což mimochodem nebude vůbec těžké, a znemožnit všem jeho stávajícím exponentům tohoto režimu a členům jejich rodin jakkoli se podílet na systému novém.

      1. Já s vámi souhlasím. Ale to, jak je tato společnost parazitovaná, bude znamenat likvidaci prakticky všech odborníků, a tedy návrat do středověku.

      2. „včetně drakonických trestů za pokusy o ono odklánění a tunelování“

        To by se mi libilo, mozna i dokonce zpetne.
        Ale prave proto to nikdo neschvali a tedy nezaridi.
        Senatori taky nebudou hlasovat pro zruseni senatu.

        Ti, co jsou u moci ze soucasneho systemu ziji, a jsou zaroven u vesla.
        Jsou uspesni (meritkem jsou dnes pouze penize), a u voleb nikdo nebude volit losery.

        Zacarovany kruh se tomu rika.

  27. Takze cemu co pomuze ? Nejak se toto v zaplave spekulaci ztratilo. Nebylo by nejlepsi a statnicke, kdyby se Basta ted vzdal v prospech Babise ?

    1. Ne, snažím se jen říci, co se ukáže i přes případný volební zmar a debakl. V podstatě předem popisuji trosky a snažím se v tom najít nějaký základ pro budoucnost.

        1. Okrsková volební komise si po odevzdání výsledků může zkontrolovat, že čísla na volby.cz souhlasí s čísly, které spočítala komise. Počítač sečte cisla za jednotlivé volební okrsky. To si může udělat každý, když si napíše nějaký skript na sečtení všech těchto výsledků.

          Jestli bych se něčeho bál, tak možná výsledků z volebních okrsků v Praze a velkých městech, ale celkem tomu věřím, nedovedu si představit, že by se zde ve velkém fixlovalo. Otázkou tak jen zůstává, jak se počítá na ambasádách, kde asi nebude typická volební komise, nýbrž bude to tvořeno zaměstnanci ambasády (či zahraničními Čechy, kteří drtivě volí libdemo).

          1. Ofixlovat jeden okrsek výsledky nezmění. Mělo by v něm být do 1000 voličů (ty největší mají kolem 2 tisíc). Fixlování co by měnilo výsledky by vyžadovalo konspiraci příliš velkého množství lidí.

            Nejslabší místo pro fixlování je to, zda ve velkých městech nevzniknou desítky neexistujících okrsků. Tím by se dalo ovlivnit výsledky v řádech desetinek až jednotek procent. Teoreticky.

            Volební systém v ČR je dost robustní. Zatím nenašli odvahu ho rozbít. Ale plány mají.

            1. Ja myslim, ze levnejsi a bezpecnejsi, nez fixlovat volby (jako to delaji v USA), je u nas metoda nalit penize do naseho kandidata, a vyrobit jakoukoli spinu (Kubice) na prilis uspesneho protikandidata.

              Nebo znate jeste nekoho jineho z „stovek Cechu“ z Panama papers?

        2. Napíše se prográmek, co prokliká stránku volby.cz vezme primární data z okrsků a udělá z nich „Excel“. Nějakých 14 tisíc řádků. Pro amatéra hraní si jeden až dva večery. A pak se to už jen dole sečte a porovná s ofiko výsledky. Tohle zatím nezměnili a jede se po staru.

          Důležité je, aby co nejvíce členů volebních komisí vzalo výsledky co měli v komisi (vyfotili si protokol co podepisují mobilem třeba) a doma to ověřili na stránkách s výsledky. A aby těchto namátkových kontrol byl co nejvíce. Pro jistotu.

      1. Ju napot kivánok ( dobré ránko). Jsem po mamince Maďar , narodila se a žila v Miškolci . Tiszaújváros je krásné malé městečko kde jsem párkrát pobyl služebně (innocomp Bohemia) či jen tak , a nikdy by mě nenapadlo že na stará kolena ( čerstvej důchodce) budu přemýšlet že za svého nového prezidenta budu volit nějakou pěknou Maďarku.

        1. Re: Oldmann59

          T-város… Vy myslíte to soc prc sídliště vedle vesnice Tiszaszederkény? Hned za lesem, kde je bývalý TVK, takto Tiszai Végyi Kombinát?

    2. Pokud Bašta způsobí, že Babiš nebude v druhém kole, tak se zapíše do dějin jako významný hrobník posledních zbytků samostatnosti a suverenity ČR. Bude z něj smutná postava typu Beneš v roce 1948 a to mu v dějepise nikdo neodpáře.

      Jak napsal nedávno Konvička. Neschopná vláda je důsledek neschopné opozice.

      V mé bublině voliči Bašty měknou a druhé kolo bez Babiše je upřímně děsí a otočili. Uvidíme.

      1. Jenže kdo je to Babiš? Co když jednotlivec Babiš vs. libodemo dav jsou jen konkurenční proamerické skupiny? Když Babiš odevzdá peníze Američanům, tak oni nemají důvod tady nějak násilně zavádět libodemo globohomo ideologii. Tato ideologie je jen prostředek, nikoli cíl Spojených států. Pokud Babiš poslouží, není důvod do toho z jejich strany šťourat.

      2. adx

        Pokud Bašta způsobí, že Babiš nebude v druhém kole, tak se zapíše do dějin jako významný hrobník posledních zbytků samostatnosti a suverenity ČR. Bude z něj smutná postava typu Beneš v roce 1948 a to mu v dějepise nikdo neodpáře.

        🐓🐓🐓🐓🐓 Pět slepic, teda kohoutů! 👍

        Za sebe dodám, že Okamura by měl mít dostatek soudnosti a nezvolitelného Baštu stáhnout a jako odpovědný státník dělat vše pro to, aby volby nevyhrál Pávek nebo Bambuše!!
        Za nominaci Bašty může on a nejvyšší vedení SPD! Nebo snad chce, aby 5 koalice ovládla úplně všechno?
        To by byla, sakra, na volících SPD, sabotáž!

        1. Počkejte, třeba to maj kluci vymyšlený a p Bašta těsně před volbami odstoupí ve prospěch AB. 🙂

        2. Jistě, ale to musí Babiš Okamurovi něco zajímavého nabídnout.
          Zadarmo ani japonec nehrabe.
          A tím, jak se zde pléduje pro Babiše, může nabýt dojmu, že mu to spadne samo a nemusí se dohadovat s druhými.

    3. Třeba by bylo nejlepší, kdyby si to Bašta hodil. A pak by si to hodil Babiš. Tím by skončila ta předvolební nejistota. A věci by byly průzračně čisté. (Nejlépe pracuje mozek očištěný od všech blbostí sledováním Růžového pantera a nemalými doušky lihu ve formě rumu. Jinak přeju všem vše nejlepší v novém roce.)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *