28 února, 2024

Automobilka Škoda sníží počet zaměstnanců a sáhne jim do prémií. Ups a zázrak se nekoná.

Víte, ona se ta elektromobilní pitomost a sebedestruktivní balíček Fit for 55, který náš premiér pomáhal protlačit za našeho slavného kosočtvercového předsednictví projeví úplně u každého z nás. Ne, že ne.

A víte kvůli čemu to děláme? Kvůli tomu, že lezeme do zadku Němcům. A víte co udělají oni? Nahradí nás třeba Mongolama. Úplně klidně. Jsme jim totiž úplně ukradení. Jsme naprostí idioti a do poslední chvíle jsme věřili, že když budeme mocinky hodní a uvědomělý, tak se nás to nedotkne. Zase.

No tak si v tom tedy teď vy všichni, co jste se báli ozvat, poťapejte, chtělo by se říct, ale protože mám k Mladé Boleslavi velmi blízko, tak mě to osobně fakt mrzí. Nebo spíš štve. Štve mě to, protože vím, jak moc tohle město kvůli Škodovce muselo obětovat. Ano, byly tu nadstandardní platy, ale taky kriminalita, bezprizorní agenturní pracovníci od Rumunů až po já nevím koho. Lidé, kterým se tu ošklivě říkalo roboti. No a v podstatě to tak bylo, nebudeme si na nic hrát. Nemluví, odmaká si své, a v případě potřeby je bez náhrady vykopnut, či nahrazen lepším robotem. Žádná odpovědnost, žádná další starost o robota, kam se poděje. Agentury…. Tam se ptejte. Taky se ptejte, jak je možný, že tu máme černý kašel a podobný moc pěkný věci, nad kterými se teď jinde fňuká až s uprchlickou vlnou z Ukrajiny, už docela dlouho. Boleslav nefňuká, dostala to zaplaceno.

Jenže teď se to mění. Automobilku trápí problémy s nuceným přechodem na elektromobily, zavedení přísné, tedy spíš nereálné normy Euro7 i složitá situace na globálním trhu. Podobně jako celý koncern Volkswagen, do nějž Škoda patří proto plánuje šetřit. A jak?

Škodovka ale plánuje snížit náklady třeba tím, že bude nabírat méně zaměstnanců, upraví jim smlouvy nebo naopak navýší počet agenturních pracovníků. Moc hezky do zabalili do slov jako přerozdělování, optimalizace, úpravy a podobně. Budou se rušit prázdné směny – proč asi jsou prázdné.

Ale hlavně, kmenoví zaměstnanci letos prosinci nedostanou své, roky jisté prémie. To se myslím, ještě nikdy nestalo a je to pro ně možná konečně to probuzení do reality. Oni je tedy dostanou, ale až v lednu, a to ještě „budou nižší než loni, kdy činily i s dalšími benefity celkem 30 tisíc korun a nyní v lednu se pokusíme vytvořit alespoň poměrně nižší částku – prémii de facto z ničeho, která bude opřená pouze o věcné, kvalifikované jednání o pracovní době a sociálních výdajích.“ Takže dostanou hádám poplácání po zádech za to, jak hezky jim to všechno odkývali. Bych to tak viděla. 🙂

No. Co na to říct? Nechci se pořád dokola opakovat, ale říkali jsme to? Říkali jsme, že je tenhle nucený přechod na něco, co nefunguje z něčeho, co fungovalo perfektně hovadina? Říkali jsme, že se nemůžeme jen tak uraženě vzdát levných ruských surovin? Říkali jsme, že nemáme prudit Čínu, nebo nám to vrátí jako ekonomický bumerang? No tak tady to máte holky a kluci už i tam, kde se to nikdy stát nemůže. V německém koncernu, který to se Škoda auto myslí úplně nejlíp. Protože Češi přece nic vlastnit nepotřebují, ne? Že by si pak mohli rozhodovat, co chtějí dělat a co ne? No však. To by mohli. Kdyby chtěli. A pořád hodně můžou. Ale to by si konečně museli přiznat, že cokoliv takového, je fakt lepší, než toto. Toto nás vede k ekonomické smrti 100%. Tak na co pořád čekáme?

59 thoughts on “Automobilka Škoda sníží počet zaměstnanců a sáhne jim do prémií. Ups a zázrak se nekoná.

  1. Vždyť jste blbí jako ti libtardi. Elektrická auta nejsou ani hlavní ani sekundární problém naši ekonomiky a třeba taková Čína s nimi jde od úspěchu k úspěchu. I Američani zadotovali svojí elektroauto výrobu a – kdo by řekl před 10 lety že nejvíce prodávané auto v Evropě bude v 2023 pro USA vyvinuté auto od americké automobilky?
    Hlavním problémem naši ekonomiky strategicky je 300.000.000.000 Kč které rok co rok odtečou do zahraničí; krátkodobé recese a inflace tedy ceny energií.

    1. Re: JVO

      Proč se pokoušíte lhát?

      Nejprodávanější auta v Evropě (tabulka)
      Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě
      Umístění Název vozu Počet prodaných kusů Meziroční změna
      1. místo Toyota Yaris 18094 +3 procenta
      2. místo Peugeot 208 17310 -15 procent
      3. místo Dacia Sandero 15922 +13 procent

  2. Myslím si, že jsou na tom ve Škodovce v porovnání s jinými pořád dobře. Mají nadstandardní platy a i ta robotárna není tak hrozná. A že ubudou nějací zahraniční dělníci je jen dobře. Vydělané peníze stejně posílali domů a tady dělali jenom problémy!

    1. Re: Pepa

      Už jste zkoušel pracovat pět nočních za sebou s rukama nad hlavou?
      Jestliže ano a přesto tvrdíte, že to není tak hrozné, máte můj obdiv. Asi máte už třetí krční páteř v pořadí.

      1. Pracuje tam pětina města! Samozřejmě že ne všichni celou dobu s rukama nad hlavou. Opravdu jsem ale neslyšel, že by počet třetích krčních páteří ve městě, převyšoval průměr v Česku!

        1. Re: Pepa

          No, já jsem do „MlBolie“ nějaký čas jezdil, takže třeba vím, že mají své závodní doktory ortopedy, neurology, rehabilitační, blablabla…
          Ale to jsou samozřejmě pomluvy, nic z toho není pravda.
          Ono se to dělá všude stejně.
          Třeba v TŽ dělají na šrotplacech paliče Makedonci, ve slévárně pěchovače Pšonci, blablabla…

          Když začne lopata uvadat, agentura ji pošle domů a problém je vyřešen. Vítejte v Čechistánu jednadvacátého století.

    2. Já jsem pracovala v Hyundai na lince a v 61 letech jsem šla na předčasný důchod. Nedokážu už stíhat mladší kolegy, prostě to nejde.
      A nějaký idiot řekl, že budou ti mladší pracovat do 65 let. Nesmysl, ti lidé jsou odsouzení k smrti, lépe se mají kriminálníci.

    1. U Zenských v rodině?

      Manželka prezidenta Zelenského Olena v rozhovoru pro BBC varovala, že pokud západní země nebudou pokračovat ve finanční podpoře, hrozí Ukrajincům „smrtelné nebezpečí“.

      Každý kdo někdy slyšel o státním hospodaření ukrajinské vlády, si umí představit, kde by asi velká část těch peněz skončila. Madam Zelenská by si u Cartiera v New Yorku nakoupila další diamantové šperky za miliony dolarů. Realitní makléři ve Španělsku či Francii by matce Vladimíra Zelenského ochotně našli další luxusní vilu k těm, které už podle zpráv z různých médií vlastní v Itálii, Velké Británii, v Egyptě a na Floridě.

      1. Zeleňákova přiblblá manželka zřejmě netuší, že je to naopak. Pokud bude financování pokračovat, bude se bojovat dál a víc a té její zemi i jí osobně bude hrozit čím dál větší smrtelné nebezpečí. Když rostou sázky, následky prohry jsou stále hrůznější a hrůznější.
        Baba usilovně šlape bosou nohou na zmiji.
        Já být na jejím místě, jsem už dávno někde v Karibiku na pláži, popíjím na lehátku koktejlíček a držím hubu.

      2. …a kdyz vam na kytare nezbude vubec nic , zpivejte z plnych plic..“ /K.Effa/.

        Mozna chce bejt taky proslule slavna a bejt ta presidentka..
        HytlerLejna sou v mode./Jak v EU tak na U., jak se do feminismu vola …/.
        Za vic penez vic muziky..Muzika = cinkani zlataku ve velkoskladu na ne.
        A predstirani muzikantu , ze neco ..

        P.Markova je zase nepresna ,
        /co brani politikum , akademikum a novinarum ,co se vzdycky vohnou v tom,
        videt a napsat , ze lopata je lopata a konkretni pracovni nastroj ..
        Asi ,ze se lopaty boji ,ale hlavne z ty prace lopatou
        maji panickej strach /.
        Uz na zacatku pise … Aaaaleeee, my nikomu nikam nelezeme ,
        my uz sme tam ./Az Buh brani ,ale sme tam/.
        Konkretne na konecny v prdeli , dale germani taky nelezou , uz sou taky rovnou v prdeli jinejch , prdel je velka , vladne je celosvetova a jenom vsichni tam
        dokoncujou konecnej pobyt.
        Konkretne .Dokoncujou proces konce.

        Kdyz se vse do hovna vyviji , vse se se v hovno obrati.

        „….Az SE tva ztracene , vlada zpet se k tobe lide navraaatiii..“..
        /Aspon ten smrad z predposranosti ,by nemusel bejt tak strasnej ,
        ale kdo se neboji , ten este vic zivori , jako ten statecnej kozinovskej a hyenama ustvanej , dekan Sevcik/.
        Zase v tom SE je ten podvod ,nekdo to musi vsecko posrat.A.
        Ve Skodovce se nikdo nevozval..

    2. Orbán odvedl špinavou práci. Zaplatit nechtěl nikdo, ale bylo jim trapné to říct nahlas. Teď to můžou svést na Orbána.

  3. Škodovku, stejně jako celé VW, neovládají Němci. Grýndýl a norma Euro7 je výplodem košer chorých mozků.

    Jeden košer tanker vypustí za den tolik emisí jako 58 620 690 naftových Fordů Focus.

    Euro 7 se zaměřuje na oxid dusný, kterého by měly nové naftové motory vypouštět o čtvrtinu méně. Má se tak snížit výskyt nebezpečných chorob v obyvatelstvu.

    Jedovaté potraviny těm dobroserům nevadí.

    Jedovatý sajrajt vydávaný za vakcínu proti biologické zbrani Covid-19 už vůbec. Toho fašistka von der Lejno objednala SMS-kou 10 dávek pro každého obyvatele Evropy. Nakonec by tedy nebyly potřeba ani ty předražené elektrokrámy.

    „Ostatně celá Škoda Mladá Boleslav se potápí jako Titanic:

    Tento týden náčelník škodováckých odborů Robin Povšík oznámil, že Škodovka vyplatí vánoční prémie až v lednu, protože v prosinci na ně nemá peníze! Že prémie budou kráceny! A že se bude ve Škodě šetřit a snižovat počet zaměstnanců!

    Tento týden náčelník amerických automobilových odborů Shawn Fain oznámil, že si na koncern VW důkladně posvítí, protože listopadové 11% zvýšení platů v amerických továrnách koncernu VW, ke kterému koncern donutil hrozbou založení svých odborů, je nedostatečné! Shawn Fain není žádný Robin Povšík, aby bezmocně lkal nad bídou, která čeká zaměstnance Škody – koncernu VW. Letos už donutil koncerny GM, Ford, Jeep Stellantis slíbit zvýšení mezd o 33% všem dělníkům – 42 USD na hodinu! Odboráře Shawn Faina se bojí i Tesla, i Japonci, a už zvyšují platy, podobně jako VW, který jen aby se odbory pod taktovkou Shawn Faina nerozšířily i v jeho továrnách v USA, preventivně zvýšil mzdu na 34.4 USD za hodinu. VW aby odrazil nájezd odborářů na své továrny podporovaný částí Bidenovy administrativy argumentoval, že do závodu už investoval přes 4,3 miliardy dolarů, a vytvořil více než 1200 pracovních míst na výrobu elektromobilů VW ID.4. O tom se Škodě VW může díky Fialovi jenom zdát!

    michalapetr.com

  4. OT, ale musel jsem to sem dát. Pan Keller napsal nedávno článek s názvem Jak na populismus.
    😀
    „Protože populisté nabízejí líbivá řešení, je jasné, jak se mají zachovat strany nepopulistické. Musejí umět nabídnout něco, co se líbit určitě nebude a co rozhodně nebude žádným řešením.“

    1. Keller ,zminenj bude urcite nejakej akademik.
      Vo tech abstraktnich nabidkach, /nic konkretniho jako obvykle/ ,stran positivnich,
      ale hrube nepopulistickych ,ktery se maji znelibovat a neresit.Nebidnutim neceho.
      Kdyby vedel vo cem psat, tak se radosti zblazni a zase nebude vedet.

  5. Tady není zapotřebí sáhodlouze psát.
    Bude tomu tak, co se týče takzvaného divokého Západu, jak rozhodla , rozhoduje a bude rozhodovat “ supertřída“, do které zcela správně řadí Rothkopf i některá media a lidi v nich působící.
    Takže se bude elektrovehiklovat a debenzinovat a denaftovat (možná i deplynovat).
    Banky nedají benziňákům a spol. úvěry, naopak elektrovehikláci dostanou krom výhodných (i banky budou grindýlově ratingovány) úvěrů i dotace od třeba i peškobusových hejlů, v mediích dojde k honu na nafťáky a spol., stejně tak tomu bude i v případě statutárních vládců státu. No a k tomu nějaká dodatečná daň na paliva, vyráběná z ropy či plynu.
    Přičemž to takhle pojede i tam (ne všude !) , kde se napájení elektrovehiklů bude dít tak, že na počátku tohoto procesu bude těžba uhlí, ropy, plynu a jejich spalování. Hmmmmm……

    Kdo má dost peněz, tak si koupí “ do zásoby“ nějakou jedna čtverku na benzín, aby vydržela aspoň 15 let; zařídí si osobní kontakt na nějaký autoservis; s elektrovehiklem ať počká, dle mého by tak do 5 let mohly jít ceny o cca 15 % dolů…..
    Kdo má pozemek, tak si zřídí fotovoltaické napájení elektrovehiklů.

    Malá poznámka.
    Pokud je pravdou to, že se brzy začnou velkoseriově vyrábět baterky s efektivnější náplní, kdy bude dojezd elektrovehiklu až 800 km na jedno nabití, a nabití na 80 % bude trvat do deseti minut *, tak , pokud bude cena přijatelná, se to rozjede fakt ve velkém.

    *Možná benzinky přibudují (v nějakém čase nějakého stupně podílu elektrovehiklů na dopravě) nějaké rampy, takže z jednoho bloku stojanu budou moct čerpat dvojnásobky elektrovehiklů.
    Kdysi jsem kdesi četl článek o rampách na běžných parkovacích místech, díky robotizaci by možná mohl vzniknout nějaký mobilní systém, robot by auta zvedal a posléze zase sundával dolů ????????
    Připadá mi to intenzivní , extenzivní by bylo zvětšování plochy parkovišť (srovnej se zemědělskou výrobou, intenzivní kontra extenzivní).
    ————–
    Je ale možné vyměnit příslušníky supertřídy za jiné, nebo pomocí legitimního a legálního tlaku změnit jejich rozhodování.

    1. Anonyme: Průměrná spotřeba elektromobilu se udává 13kWh/100km. Účinnost akumulátoru je nějakých 50%, takže abych jej nabil na 100% musím do něj nacpat cca 200%, ale jak píšete bude to baterka s efektivnější náplní, takže bude mít účinnost 100%. Pro dojezd 800km budu tedy potřebovat nabít baterku na 8x13kWh, to máme 104kWh, neboli musím do baterky cpát 104kW po dobu jedné hodiny, což máme při 380V nabíjecí proud nějakých 273A. Pokud na to mám jen 10minut, musím proud zvýšit 6x, to je 1638A a na třech fázích to dělá 546A na každou fázi. Už vidím, jak se mi svítí přívodní dráty do baráku.

      1. Ty ztraty z nabijeni nejsou zas tak velke, kdyz se delaly testy, vychazelo cca 10 – 20% podle auta.

        Ze je za soucasneho stavu EV chujovina nezpochybnuji.

        1. Re: jozka

          Předpokládám, že měření ztrátovosti se provádělo na bateriích – funglovkách. Jakpak to bude vypadat za rok?
          A za pět let?
          Kromě toho neberete v potaz tepelné ztráty a přechodové odpory. A to se nebavím o ztrátách v transformátorech, které si všichni moc rádi zaplatíme, protože bio- a eko-.
          Každopádně bych rád viděl ty měniče napětí.

          A zejména bych se rád pobavil pohledem a přečtením dat o „obyčejné“ spojce kabelů, která vydrží 546 A a bude ji moci zapojovat a rozpojovat nějaká Máňa v satelitu se vzděláním získaným na fakultě sociálních věd.

          1. Jen pro zajímavost jsem se ještě koukl do tabulek a pro proud 500A vychází průměr měděného vodiče 19,5mm, krát 3 žíly = kabel jako noha. Takže nabít autobaterii za 10minut je fyzikálně nerealizovatelné.

            1. Nekam sem nakouk , psali nova nahradni baterie do auta 60 tisic.
              Dale na you tube , vsecky prodany auta Tesly musi zpet do servisu, bilionare Muska..
              Zrejme ty auta potrebujou bejt nejdrive pojizdny..Vsadil bych,
              asi na „hybrid „, co ma voboji , motor i baterku.
              Se baterka nejak provoze dobiji. Nebo co.

    2. Jak je vyměnit, popř. změnit (legálně….) jejich chování? Zatím nám to moc nejde.
      Předpokládám, že to minimálně částečně, budou lidé byznysu. Co tedy nemám kupovat, abych je ovlivnil?

      1. Jak se jich zbavit?
        Inu, celkem jednoduše, pomocí voodoo.
        Figurky voodoo lze zakoupit např. na Allegro, či Temu, viz např.:
        https://allegro.cz/nabidka/panenka-voodoo-diabolical-gifts-revenge-doll-jok-13421926648?utm_feed=712e6653-4749-4512-b084-b6e297fc9e0b&ev_campaign_id=20039130682&gad_source=1

        No a jehly a špendlíky na propichování figurek má doma každý.
        Jen je třeba figurku ztotožnit s tím kterým výtečníkem, jež má být poslán do pérdéle, či libovolně kamkoliv jinam (peklíčko, jáma lvová, atd.).
        Takže, nic složitého bych na tom nehledal.

        Anebo je možné počkat ještě nějakou dobu a ten jejich systém, popř. řád, nebo jak to nazvat, se rozsype a bude převálcován něčím jiným. Doufám lepším.

    3. A elektrina do tých aut sa bude vyrábať v com? Už takto je energeticka kriza, neviem si predstaviť, že za 15 rokov to bude vyriesene

      1. Lidé, kteří při práci sedí (včetně těch, kteří sedí při zasedání vlády) , budou šlapat na kole , které dokáže vyrábět elektřinu. Čímž shodí několik kil, což se projeví menšími nároky na spotřebu elektrovehiklu (v něm může být v prostoru pro spolujezdce také takové kolo, něco málo by také dokázalo vyrobit).
        https://ocemsemluvi.cz/toto-kolo-dokaze-vyrobit-elektrinu-na-24-hodin-pouhou-hodinou-slapani/
        Nadšenci pro elektrovehikly by samozřejmě mohli šlapat i doma. Nebo při návštěvách divadel, kin, na schůzích vedení různých mafií, včetně těch politických, ve třídách škol, u zubaře nebo u praktického lékaře, ve vlacích a tramvajích…i šlapky by mohly šlapat na chodníku tak, aby se vylepšila energetická bilance státu.
        Když se chce, všechno jde.

        1. Odhaduji, že slušně šlapající nezávodní cyklista vyrobí za 24 hod. asi
          2,5 kWhod a to mu stačí na 10 km jízdy v elektroautě. Za pracovní dobu to tedy budou asi 3 km a to se nesmí flákat 🤣

    1. A kolik podobne psychicky poskozenych valkou, vychovanych ve vylucne korupcnim prostredi, nezvyklych byt pokladan okolim za cloveka 2. kategorie, apod. se dovali sem po prohrane valce ? Ti se s cikanama srat nebudou 🙂 Ale ani s ostatnima.

  6. Vánoční prémie v lednu? Celkem normální stav. Výplata za prosinec je na účtu v lednu. Výška prémií záleží na kolektivním vyjednávání.

              1. Re: jina

                … a stíhalo se.

                Já jsem teda zažil jenom ty sáčky, na které se podepisovala vlevo záloha, vpravo výplata.
                A s námi řidiči byl problém, protože práce v úkolu a spočítat výdělek jednoho chlapa za jednu šichtu trvalo nějakých pět minut, pokud byl „Statistický záznam“ (stazka) bez chyby. Dalších pět až deset minut trvalo projet ten záznam.
                Sranda byla, že se časy jely v šedesátkové soustavě, protože se to psalo na pětiminuty.
                Takže člověk si lehce promrskal počty a po šedesáti stazkách byl zralý na kapačku.

                  1. Re: jozka

                    Ano, bylo. A pak k nim přibyli soudruzi, kteří obsluhovali firemní počítač.

                    A všichni jsme sborově nadávali, že práce a papírů přibylo a že těžce nestíháme, protože počítač.

                    Jinak pro vaše info – když se to dělalo ručně, vešla se moje měsíční regleta na jeden papírek A5.
                    Když se dotáhl komp do finální podoby, měla každá šichta jeden papír A4 a výsledek, tzn. měsíční součet SKORO NIKDY neseděl s částkou na výplatnici. Chybovost byla vysoko nad 60 %.

                    1. Přibyla taky děvčata na děrování… Ano, máte pravdu. Ručně jeden pracovník na A5 a spočítali jsme hrubou mzdu za chvilku. Pak počítač a neskutečný problém, napřed bylo třeba spočítat „po staru“ kolik kdo má dostat, pak vymyslet jak to dostat do nového úkoláku, vepsat tam ty kódy, pak to děvčata vyděrovala, pak přišly úkoláky zpátky a byly plné chyb. Nšco jsme nadělali my kbůli těm kódům, něco bylo špatně vyděrováno…pak se to opravovalo … hrůza. Máte pravdu, pane Targusi. Užili jsme si to, nejenom ve mzdách, ale i v zásobování (dopravě) v podniku… A těch účtařů zavedením počítačů neubylo! Ubylo akorát hluku na účtárně. Prve tam holky hrkaly na těch fakturačních mašinách, (ten krám s velkou pákou na boku, nebo na počítačkách Nisa. Ty modernější už měly motory a kličkou se netočilo- ale netiskly… Na účtárně jsem nikdy nedělal, akorát s otevřenou pusou koukal na tu techniku…Ty děrovací pásky byl pokrok, na družstvě měli na účtárně holeritní štítky- takové kartičky…ale to jsem jenom zahlédnul, co vlastně počítali ani nevím… největší problémy dělaly snahy řídit počítačem zásobování staveb. Katastrofa! Mnohočetná. Každou chvíli…
                      mimochodem, pane Targusi, jste můj oblíbený autor, znáte to, zažil jste to, mluvíte mi ze srdce, a umíte to říct! … který jste ročník? Můžu hádat? 1948-1953… Trefil jsem se aspoň přibližně?

                    2. Re: VČ

                      Duchem ještě mnohem starší, než doufáte.
                      Nicméně tělesná schránka má rok výroby 63.

                      Jak jsem se dostal k tomu, co jsem popsal.
                      Nastoupil jsem po škole do ČSAD jako řidič.
                      Jelikož to byl můj první ofiko nástup do práce na tuto pozici, měl jsem jít na dva týdny na zácvik do dílny, abych si okoukal techniku, se kterou budu pracovat.
                      Ovšem báby referentky měly aktuálně těžký podstav a nestíhaly. Jakmile od personalistky zjistily, že „ten hipísák“ v čistých montérkách má maturitu, šel jsem po půl šichtě na dílně na 2 týdny do kanclu počítat reglety, čmárat po stazkách, atd.
                      Což dělat neměly, protože jsem se tam naučil spočítat si výplatu doslova do halíře a pak jsem je sejřil celou dobu, co jsem tam dělal.

                      Tedy ten úplně největší průser byl, že jsem věděl, jak se to počítá, pročež můj průměrný hodinový příjem šplhal do mraků. Což pochopitelně vadilo všem okolo, zejména pak mým šéfům – vedoucímu kolony a vedoucímu nákladní dopravy. Ti to brali jako osobní útok na ně.
                      Megaprůser pak byl, když zjistili, že jsem si dodělal autařskou maturitu.

    1. Re: Alešek

      Vánoční prémie se jmenují VÁNOČNÍ proto, že je lopata dostane NA VÁNOCE.

      A vánoce v lednu mají JENOM hnusní Ivani, to už byste měl vědět.
      Takže vyčůrat a hajdy zpátky do klecového lůžka.

  7. Toto nas nedovede k ekonomicke smrti. dovede nas to ke komfortnimu klecovemu chovu. Jak tady pred casem popisoval Vidlak, klecovy chov byl zaveden na natlak ekologu, protoze slepice na volno a v houfu byly neklidne a neproduktivni…

  8. Naopak, vsechny ty sebedestruktivni balicky funguji dokonale.
    Evropsky prumysl se stehuje do USA, ten ktery se neprestehuje, zkrachuje.
    America first
    A „vo to go“

    1. Vod krize ke krachu a zpet do krize ,to je normalni ve vyvoji vlady od kapitalistu k monopolnim konglomeratum. Vlada dostava rozkazy ,jako napr. v 2008.
      Zachranuje korporace a banky v miliardach a nektere zase nechava zadluzit do stovek miliard, az maji nahrabano a pak se teprve rozpadnou.
      Veritele ,banky podepre ,to vse se deje za penize, ktery nejsou jejich a sou uloupeny..
      Vrtule a auta sou zase na vejvar pro ne. Zisky z valek ovsem vladnou..Ne celym svete.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *